Noul pod peste Dunare

La sfarsitul saptamanii, am calatorit prin Olt, Dolj si Mehedinti. Dupa multi ani, am vizitat, din nou, Orsova si zona Cazanelor. Locuri minunate… Deja, foarte multi turisti la pensiunile din zona. Ne-am intersectat, la Taverna Sarbului, cu ambasadorul Frantei – care insotea o delegatie din Nantes. Am trecut pe la Manastirea de la Maglavit si, apoi, l-am salutat pe Mircea Dinescu, la pensiunea lui din Cetate. Am vizitat orasul  Calafat, o localitate in care timpul  pare ca s-a oprit in loc. Faleze superbe unde mirosul de tei te imbata. Un oras in care, din pacate, industria a disparut. In acest peisaj, noul pod peste Dunare – ce va fi inaugurat zilele viitoare – aduce o nota de speranta.

photo (1)

photo2

43 Răspunsuri to “Noul pod peste Dunare”


  1. 1 Marian Nicolae iunie 11, 2013 la 8:25 am

    Ma bucur ca aveti un pic de timp in care sa nu faceti altceva decat sa beneficiati de un moment de respiro.

    Ajuta imens aceasta mica pauza.

  2. 2 Bomba Argesului iunie 11, 2013 la 8:51 am

    Speranta nu vine de la o minune, apropo de Maglavit, si nici de la vreun pod ori vreo fabricuta de capacele si ventile. Speranta vine global, de la o echipa de conducere determinata si profesionista, stiti dumneavoastra la ce ma refer!

  3. 3 nicu iunie 11, 2013 la 9:05 am

    O cale catre vecinii nostri bulgari,o alta artera fluviala strabatuta asa cum Apolodor ar aplauda,asa se manifesta romanii bulgari in mod civilizat,in dorinta lor de a se vedea cat mai des,si de ce nu,posibilitatea multora dintre vecinii nostri sa treaca frumosul fluviu,pe malul caruia,la Drobeta m-am nascut si eu,botezat fiind de o sarboaica.

  4. 4 Elena iunie 11, 2013 la 9:21 am

    Foarte frumos……e bine ca merg si oficialitati straine ,sa vada ca si noi avem in Romania locuri frumoase.

  5. 5 Bantus Doru iunie 11, 2013 la 9:40 am

    “MOLDOVA ESTE PRIORITATEA ZERO A ROMÂNIEI.” Cine a hotarat asta? S-a discutat subiectul in USL? S-a discutat subiectul in PSD? Am vazut ca si in discutia cu Agela Merkel ati abordat subiectul Moldova. In numele cui?
    Admiterea de bursieri ai statului roman ai unor cetateni ai Republicii Moldova, care primesc dreptul de a studia in Romania in invatamantul mediu si superior incalca legea romanaeasca care spune ca aceste burse se acorda unor etnici romani din diaspora romaneasca pentru ai sprijini in pastrarea etnicitatii romanesti ( in care ii includ si pe aromani, meglenoromanis si istroromani, ultimii pe cale de disparitie ), in conditiile in care acestia locuiesc pe teritoriul unor state care au alta limba oficiala decat romana ( Ucraina, Ungaria, Serbia, Bulgaria, Albania, Macedonia, Grecia, etc. ). In cazul Republicii Moldova vorbim totusi despre un stat suveran cu populatie majoritar romanofona ( circa 80% ), care are ca limba oficiala limba romana ( moldoveneasca ). Aceasta actiune de a aduce bursieri etnici romani din Republica Moldova la studii in Romania a fost promovata mai ales de catre guvernele lui Basescu cu scopul de a obtine votul basarabenilor cu cetatenie romana in alegerile prezidentiale si urmarile acestui fapt s-au vazut.
    Chiar acordarea ( reacordarea ) cetateniei romane se face in situatia in care cei care primesc recunoasterea acestui drept duc o campanie asidua de denigrare a elementului etnic romanesc si a statului roman. In conditiile in care peste 65% dintre cetatenii romanofoni ai Republici Moldova se considera de alta etnie decat romanii ( in realitate doar 5% se considera romani ) si considera limba romana ca pe o limba straina in raport cu limba moldoveneasca, in conditiile in care aceiasi cetateni au o reala aversiune fata de statul roman, ei preferand relatiile cu federatia rusa, eu consider ca statul roman promoveaza o relatie care aduce mai mult deservicii Romaniei. Fosta RSSMoldoveneasca si actuala RM au adus de-a lungul istoriei recente destule prejudicii statulului roman aducand de multe ori Romania in situatii limita, mai ales ca pe vremea aceea Romania nu era nici membra NATO si nici UE iar aceste atacuri puneau in pericol insasi existenta statului roman. Sa amintim cazul deputatului comunist Petrenco, membru al grupului de extrema stanga din Consiliul Europei care a tot purtat Romania pe la instante juridice internationale pentru ca refuza sa recunoasca moldovenii de pe teritoriul romaniei ca fiind alta etnie decat romanii. Cazul nu este inchis din pacate nici astazi. Si este doar un exemplu din multe altele asemenea.
    Moldovenistii statalisti vorbesc despre faptul ca Romania doreste sa invadeze Republica Moldova, in conditiile in care ei considera ca si in prezent Romania ocupa nejustificat o parte a teritoriului fostului Principat Moldova si solicita formarea Moldovei Mari.
    In plus moldovenistii statalisti care nu sunt in totalitate comunisti sprijina miscarea secuiasca din Romania si militeaza pentru dezmembrarea statului roman.
    In aceste conditii realizarea interconectarii retelei electrice si de gaze cu un stat care prin apartenenta la Comunitatea Statelor Independente se situiaza pe pozitii de adversitate politica, econimica si chiar militara fata de organismele din care face parte Romania, apare ca fiind cotraproductiva si inoportuna, ea ne aducand nici un beneficiu statului roman. Faptul ca UE continua sa ramana reticenta in a aprofunda relatiile cu Republica Moldova iar UEA ( Uniunea Eurasiatica ) face serioase avansuri statului moldovean de a i se alatura, face ca demersurile guvernului roman sa fie inutile si inoportune si chiar paguboase, chiar daca aceste demersuri facute in numele romanismului pot fi si de inteles.
    Pana una alta, mie nu imi este clar daca apartenenta la PSD impune o anume pozitionare a membrilor sai fata de Republica Moldova, pozitionare oarecum similara si de aceea
    inexplicabila si greu acceptabila cu cea a guvernelor pro Basescu in legatura cu acest subiect. Singura deosebire fata de abordarea basista a subiectului este onestitatea demersului…
    Va rog sa retineti un fapt poate nu lipsit de importanta: prin tata eu sunt pe jumatate basarabean. Faptul acesta ma face sa cunosc fenomenul pruto-nistrean din interior. Ar fi multe de spus in legatura cu acest subiect. Eu insa prefer sa ma opresc aici.

  6. 6 Adrian B. iunie 11, 2013 la 10:16 am

    Pe surse :)) , camasa aia de noapte cu care era imbracata d-na Iulia Motoc este un fel de costum balistic : cica , daca se freaca pe sfarcuri se poate teleporta direct la CEDO !!!

    Deci , nu a inceput Festivalul de Arta Medievala de la Sighisoara , cum am crezut eu si altii …

  7. 7 bogdan iunie 11, 2013 la 10:31 am

    DOMNULE NASTASE TARA ESTE LASATA DE IZBELISTE VOM FI DIN CE IN CE MAI SARACI CU ACEST PROMITATOR UE.NE AU LA MINA ,VOM FI VASALI MULT TIMP DE ACUM IN COLO.PACAT DE ACEASTA TARA!

  8. 8 CALIMAN EUGEN-analist de provincie iunie 11, 2013 la 10:51 am

    Blogul de fata, a devenit o adevarata oglinda a Romaniei, iar in unele cazuri (ca in cel de fata), reuseste sa fie vestitorul micilor schimbari economice (pozitive) – de infrastructura rutiera in cazul de fata – tinind locul unui (adevarat) brend de tara – care ar trebui sa fie un ,,program national de (mare) reconstructie economica si industriala.
    Sa speram ca podul peste Dunere, va marca inceputul reconstructiei economice a unei localitati cu mare rezonanta istorica, dar adormita economic…de 23 de ani.

  9. 9 Bantus Doru iunie 11, 2013 la 10:57 am

    Stimate domnule Nastase,

    Imediat dupa ce Basescu a fost ales presedintele Romaniei, in primul mandat, v-am trimis o scrisoare in care va avertizam foarte serios asupra pericolului grav pe care il reprezinta Traian Basescu si oamenii lui pentru Romania si mai ales va avertizam asupra amenintarii foarte serioase pe care o reprezenta pentru dumneavoastra personal castigarea alegerilor prezidentiale de catre nativul in scorpion Traian Basescu, un scorpion autentic care nu uita si nu iarta.
    Ati fost intamplator coleg de promotie in cadrul Universitatii Bucuresti ( ea a terminat filologia, franceza -italiana ) si de aceea in familia noastra sunteti realmente o persoana foarte apropiata, fata de care exista un adevarat cult. Acesta a si fost motivul pentru care v-am scris atunci cuprins de o mare ingrijorare.
    Ce a urmat stiti foarte bine. Intre timp basismul a facut ravagii. Tavalugul basist a trecut peste noi. Eu sunt realmente terminat datorita masinatiior portocalii care ma marcheaza si acum, in urma carora nu mi-am mai putut reveni si nu cred ca voi mai putea face vreodata, iar sotia mea, profesor gradul unu la clasele bilingve franceze, posesor de doua ori al gradatiei de merit, detinator cu clasa ei a unui premiu intai pe Europa la un concurs organizat de catre Secretariatul de stat pentru Fracofonie din cadrul Ministerului Afacerilor externe al Frantei ( ocazie cu care s-a intalnit cu Ministrul Afacerilor Externe al Frantei de atunci, Dominique de Villepin, care i-a vorbit in termeni elogiosi despre domnia voastra ), concurs organizat in anul 2004 cu ocazia desemnarii orasului Lille drept Capitala Culturala Europeana, expert DELF si DALF, profesor agregat in Franta, profesor de Istoria Civilizatiei Europene la Liceul Victor Hugo din Besancon in anul 2005, detinator de asemenea al unei diplome de excelenta semnate de catre Primul Ministru Calin Popescu Tariceanu pentru intreaga activitate, a fost pur si simplu pensionata anticipat fortat, la ordin, desi mai avea dreptul la inca doi ani de profesorat, de catre ministrul Daniel Funeriu ( cand a mers ca de obicei la scoala a gasit in condica de prezenta scris PENSIONAT ).
    Ce ma obsedeaza si acum este raspunsul pe care mi l-ati dat. Atunci am ramas siderat. Va mai aduceti aminte? Cata inocenta si naivitate superioara in fata unui pericol mortal…

    „Bucureşti, 27 iulie 2005

    Stimate domnule Bantus,

    Am citit cu atenţie scrisoarea dumneavoastră; vă înţeleg indignarea fata de demagogia cu care, uneori, unii politicieni îşi reamintesc de “popor”, adică de cei care i-au investit cu încredere pentru a le susţine interesele. Mi se pare remarcabil interesul dumneavoastră pentru ceea ce se întâmpla în viaţa politică românească. Consider relevant şi motivant pentru un politician un mesaj ca al dumneavoastră; de aceea, vă mulţumesc pentru ca mi-aţi scris. Sincer, sunt foarte interesat de fiecare părere.
    Aveţi dreptate, democraţia trebuie învăţată, construită şi ferită de a fi manipulată de interese sau contexte diferite. Este datoria politicienilor, dar mai ales a cetăţenilor. Cred în asta, şi atunci, chiar dacă, amărăciunea dumneavoastră legată de o parte a electoratului poate fi înţeleasă, nu pot fi de acord să-i blamez pe unii dintre alegatori. Vorbiţi de tineri, unii debusolaţi, unii cu carenţe educaţionale sau comportamentale; am cunoscut foarte mulţi şi vă spun cu toata sinceritatea că am încredere în ei. Au înţelepciune, încep, din ce în ce mai mulţi să fie interesaţi de politică, nu ca de un refugiu, ci ca de o posibilitate de a-şi crea şi construi o viziune a propriului viitor, în care să creadă şi pentru care să se lupte. Cei pe care cu tristeţe, îi numiţi aspru abrutizaţi, rataţi, parveniţi sau inculţi, pot ajunge a fi astfel catalogaţi din lipsa unor valori adevărate la care sa se raporteze, din lipsa unui crez solid şi motivant. Eu nu i-aş învinovăţi sau acuza; au nevoie de noi toţi, de oameni ca dumneavoastră, ca mine, ca alţii care să-i ajute să se identifice ca cetăţeni cu drepturi şi responsabilităţi în aceeaşi măsură.
    Domnule Bantus, am aceeaşi vârstă ca şi dumneavoastră; am muncit mult împreună cu colegii mei pe timpul guvernării PSD, pentru integrarea României în Uniunea Europeană. Sunt optimist, mai am foarte multe de spus şi de făcut ca om politic. Credeţi-mă, ne vom bucura amândoi, cu demnitate, de ziua în care România va fi admisa în Uniunea Europeană.
    Cu prietenie,

    Adrian NĂSTASE”
    :

  10. 10 Marcus iunie 11, 2013 la 11:00 am

    Asa Cevaaaa……

    Ipac, vin si ma marturisesc in fata dvs., iubiti vizitatori si cititori ai acestui blog, cu rusinea si remuscarea curgand leoarca pe mine, ca-mi era dor de un spectacol de circ ca cele de altadata, cand lumea manelista din tarisoara noastra greu incercata se bulucea sa faca poze si sa ia autografe de la maimutu’ presedinte basesc. Mi-am propus de nenumarate ori sa-l las dracului in Plata Domnului pe Uciga-l Toaca si nu-mi mai consum buricele degetelor pe asa o panarama, dar faptele nu ma lasa.
    Spre exemplu ieri, desi el a fost protagonist doar intr-unul din numerele speciale de circ, in care de pe pozitii de mare docent in ale dreptului constitutional ne-a anuntat ca daca Unicameral nu e, nimic nu e, cu alte cuvinte judecatorii lu’ peste prajit de la Curtea Constitutionala sa nu lase sa treaca sub nicio forma Constitutia modificata de actualul parlament, oamenii lui insa au fost de nota zece cu coronita si poza la panou’ de onoare.
    Desi nu-mi place sa preiau expresii de la “clasici in viata”, cum ar fi Mircea Badea, de data asta ma vad nevoit sa-mi incep comentariul cu privire la toaleta purtata de o distinsa judecatoare a Curtii Constitutionale intr-un cadru oficial, la cel mai inalt nivel, cu exclamatia lui Badea care sugereaza ca la asa o aratare ramai cu gura cascata si te miri ca vitelul la poarta noua, mai pe scurt “asa cevaaaa…” nici ca s-a mai vazut.
    Imediat dupa aparitia fulminanta a Iuliei Motoc la ceremonia de investire a noilor judecatori ai Curtii, numerosi comentatori au incercat sa dea o oarce asemanare lumeasca a rochiei/robei/mantiei sau dracu’ stie ce-o fi fost aia cu care era imbracata respectiva doamna, dintre care cea mai reusita mi s-a parut cea cu o autostrada despartita de o linie continua.
    Daca ar fi sa ma intrebati pe mine, eu am vazut in straiul d-nei judecator, toala cu care au imbracat-o calaii pe Ioana D’Arc inainte de a o perpeli putin la foc scazut, sau cu mantiile templierilor purtate cand jefuiau comorile izraelitilor. Ce-o fi avut sau mai degraba n-a avut in cap Iulica atunci cand s-a imbracat asa te poate duce la vorba cu “necunoscute sunt caile Domnului”. In orice caz o prezenta de “curat, murdar, Coane Fanica”. Si cand te gadesti ca in mainile unei astfel de sorcove a stat decizia a peste sapte milioane de romani de care duduia si-a batut joc cu nepasare.
    Trecand de la stimata doamna la alta blonda de suflet a iubitului nostru conducator, tot boboreanu a aflat ieri cu adanca intristare si jale ca Famigla Udrea/Cocos nu mai exista carevasazica din motive de divort. Au plans romanii mai ceva ca la moartea lui Gheorghiu Dej, insa traiesc cu speranta ca poate daca celebra doamna este acum libera de constrangerile matrimoniale, poate o sa i se indeplineasca si romanului visul de-o viata si anume legalizarea legaturii pana acum adulterine chiombila/Udrea. Ca su nu mai traim in pacat la cel mai inalt nivel, ca poate d-aia ne pedepseste si Dumnezeu, taindu-ne lefuri si pensii si desfiintandu-ne scoli si spitale.
    Cireasa de pe tortul servit de romani in cursul zilei de ieri l-a reprezntat insa vizita oficiala si primirea cu onoruri a pucistului si stricatorului de state de drept, Victor Ponta, la Inalta Poarta in vederea normalizarii relatiilor romano-germane. Lasand la o parte ce ne-a facut merkelita cand cu suspendatu’, una peste alta, aceasta vizita se poate inscrie la capitolul realizari ale Guvernului Ponta si chit ca ne-am dus acolo sa asiguram lumea buna ca ne vom plati tributul si ne vom vedea de executarea ordinelor intocmai, indata si fara comentarii totusi faptul ca Merkel a recurs la o primire oficiala este un lucru bun, zic eu.
    Vazand covorul rosu, garda de onoare si ascultand Imnul de Stat nu m-am putut opri sa-i fac si chiombului un inventar al ocaziilor in care sefi de stat l-au primit cu onororile cuvenite unui similar de-al lor. Din pacate in afara de azeri,fratii moldoveni care acum il fac betiv, preafugaritu’ sirian si preimpuscatu’ libian alde chiombila in mai bine de opt ani de mandat canci vizite si primiri oficiale, lasandu-ne bucuria de-a asculta Imnul la intrecerile sportive si la sarbatorile nationale.Sa speram ca de acum vom intra si noi intr-o oarecare normalitate deoarece ne-am saturat sa luam bataita la fundulet ca am indraznit sa votam impotriva lui Satan.

  11. 11 Cris iunie 11, 2013 la 11:00 am

    Sunt foarte bucuroasă că aveți o activitate diversă, că vă aflați mereu între oameni, că nu v-ați retras într-un turn de fildeș al intelectualului dezamăgit. Lumea în care trăim nu e grozavă, dar, cum am mai zis, e cea mai bună dintre lumile posibile. Luați-o așa cum e și trăiți-vă viața în ea și cu ea!
    Sănătate și serenitate!

  12. 12 Bantus Doru iunie 11, 2013 la 11:12 am

    Erata: Ati fost coleg de universitate cu sotia mea. Imi cer scuze pentru omisiunea involuntara produsa.

  13. 13 blogideologic iunie 11, 2013 la 11:32 am

    @Adrian Năstase
    Aţi uitat să citaţi judeţul Dolj http://ro.wikipedia.org/wiki/Calafat

  14. 14 blogideologic iunie 11, 2013 la 12:18 pm

    “Grupul de la Cluj” din nou în acţiune. De data aceasta prin preşedintele PSD Cluj-Napoca, subsecretarul de stat Mircea Jorj http://www.romanialibera.ro/actualitate/locale/cancerul-de-la-tribuna-produce-metastaza-usl-cluj-304342.html Care a cerut demiterea noului manager Mircea Arman instalat la revista Tribuna. Pentru că, afirmă subsecretarul de stat Mircea Jorj, acesta-i “manager numit pe criterii politice”. Nu-l cunosc pe domnul Mircea Arman. Dar de când este el manager, am fost citat şi eu, pozitiv, în revista Tribuna de la Cluj (în Tribuna numărul 257). Este adevărat însă că, sub manageriatul lui Mircea Arman, în revista Tribuna de la Cluj nu mai sunt admise articole de adulaţie dedicate culturnicilor Gabriel Liiceanu şi Andrei Pleşu. Amintesc, culturnicul Andrei Pleşu recent l-a lăudat foarte intens pe Victor Ponta. Acţiunea subsecretarului de stat Mircea Jorj a fost cumva determinată de cererea premierului Victor Ponta?

  15. 15 violet iunie 11, 2013 la 12:57 pm

    Pentru mine, Cazanele Dunării reprezintă un tărâm fascinant, care nu poate fi comparat cu nici unul dintre celelalte locuri minunate din această țară.
    Acolo mă simt într-o altă lume.

  16. 16 ZeV iunie 11, 2013 la 1:04 pm

    Fragmentarium

    Artizanii constituirii UE si-au dat seama ca o uniune economica nu poate promova cu succes interesele marilor corporatii, fara o uniune politica dizolvatoare de identitate si autoritate nationala.
    Marile corporatii nu-si pot desfasura activitatea expansionista, decat sustinute de neo-liberalism. De aceea liderii de la Bruxelles, atent vegheati de cancelarul Germaniei &Co, eleaboreaza si incearca sa impuna directive si masuri economice prin influentarea, uneori constrangerea, factorului politic national.
    Valorile europene…ce sunt acestea ? Cine le-a definit ? Pana la urma, s-a retinut, in practica, doar explicitarea data de neo-liberali. 😉
    Va fi foarte greu pentru social democrati sa contracareze acest trend, fara a submina insusi capitalismul modern in fundamentele sale.
    Dar, dupa parerea mea, aceste partide de stanga nu au alta cale daca doresc sa-şi asume o identitate proprie. Altfel, nu văd deosebirea faţă de crestin-democratie, ideologie cu aceleasi conotatii sociale. Ba chiar as fi tentat sa cred ca aceasta din urma este mai apropiata de valorile traditionale, cel puţin teoretic, cum ar fi crestinismul, decât social-democratia, care, s-a grabit foarte tare (ca baba la măritat) să legalizeze in Franta casatoriile intre persoane de acelasi sex, promovand, de fapt, cultul pur laic al MORTII, spre deosebire de crestinism, care, prin Inviere si (Re)nastere , afirma cu totul altceva.
    Asta nu inseamna ca Germania (mai) crede in ideologii si filosofii pentru amatori..Germania crede doar in dainuire, in deplin acord cu crezul inaintasilor. 😉

  17. 17 Adrian B. iunie 11, 2013 la 2:13 pm

    Pe surse 🙂 ) , camasa aia de noapte cu care era imbracata d-na Iulia Motoc este un fel de costum balistic : cica , daca se freaca pe sfarcuri se poate teleporta direct la CEDO !!!

    Deci , nu a inceput Festivalul de Arta Medievala de la Sighisoara , cum am crezut eu si altii …

  18. 18 blogideologic iunie 11, 2013 la 2:53 pm

    Ce rapid, eficient şi concertat acţionează duşmanii rumânilor*! “Mircea Arman, noul redactor-șef al revistei Tribuna, a fost exclus din Uniunea Scriitorilor din România” http://citynews.ro/eveniment/mircea-arman-noul-redactor-sef-al-revistei-tribuna-exclus-din-uniunea-scriitorilor-din *vezi semnificaţia cuvântului „rumân” la Ioan Eliade Rădulescu în textul ideologic fundamental Echilibrul între antiteze, precum şi la G. Călinescu în romanul Scrinul negru.

  19. 19 Paszternak MARGARETA iunie 11, 2013 la 3:27 pm

    DIN PĂCATE „MERGÂND SPRE HÂRLĂU”-M. SADOVEANU SAU „PE DE O PARTE TICĂLOŞIA EI PITOREASCĂ, PE DE ALTĂ PARTE LUXUL ECHIPAJELOR………..VALAHIA ESTE O ŢARĂ PLINĂ DE MINUNI!…….
    CĂ NU ŞTIU NICI ACUM , DACĂ .VALAHIA ESTE O PARTE A LUMII CIVILIZATE SAU DE ESTE PROVINŢIE SĂLBATICĂ!
    (VASILE ALECSANDRI)
    De!.. MULŢI DINTRE ACEIA CE „AU CERUT PĂMÂNT ŞI APĂ!” ( ETC) I-AU BĂUT ŞI SUFLAREA , PÂN” GREU SE MAI FĂCURĂ TOŢI O APĂ ŞI-UN PĂMÂNT..”!_
    AUR EI , CEILALŢI!? GOI DE COPII, STRĂBUNI, ŞI CASE , ROSTURI ..
    PREA ZBUCIUMAŢI ŞI ÎN MORMÂNT.
    ŞI CU ATÂT NEDREPT , MINCIUNĂ ,FALS ÎN PREAJMĂ-
    DREPTATE-ŢI FACI, SCOTOCIND PRIN FRUMOS ŞI IUBIND.
    Mult bine cu sănătate!

  20. 20 Doru Coarna iunie 11, 2013 la 3:32 pm

    @ Marcus,

    una-i narcisista iar alta-i egoista!

    Ceea ce ma deranjeaza pe mine este totala lipsa de respect si de decenta in fata celei mai inalte autoritati a Romaniei! Ca sa apari asa imbracata inseamna ca mintea-ti este total dusa, iar Basescu ar fi trebuit s-o ia de banda aia galbena si s-o trimita acasa dupa niste taioare decente acolo… Dar deh, ochiul vede, inima bate, constiinta nu-si-nu, asa parca era bancul ala cu Bula…

    Adica totusi, tot Basescu e de vina… Iar blonda ramasa fara de cocosh, desi pare imposibil, va dezlantui Armaghedonul! Deci oriccu ataita fraieriat ar veni canicula de mare, vom avea parte de show savuros!

    Probabil pustoaicele astea doua se gandeau ca vara trecuta am avut cu ce ne distra, asa ca s-au decis sa ne dea ele spectacol de specialitate…

    Apropos! Stie cineva cum l-a primit Hitler pe Maresal? Din al carui ordin apoi „treceti…!” am ramas fara o buna bucata de tara? Sa va spun eu cu ce fel de onoruri?

    Deh, eu v-am spus ca ne trebuie multa-multa bafta, cu acesti fraieri altceva nu putem spera…

  21. 21 Doru Coarna iunie 11, 2013 la 3:34 pm

    deci oricat ar veni canicula de mare, vom avea…

    tastatura asta…

  22. 22 Theodora iunie 11, 2013 la 3:52 pm

    Fără nici cea mai mică intenţie de negociere a unui calendar care să protejeze populaţia, PDL a acceptat fără crâcnire condiţiile impuse care vizau o creştere semnificativă a preţului la gaze în perioada 2012-2015”

    Lipsa de responsabilitate sociala a guvernelor PDL

  23. 23 Doru Coarna iunie 11, 2013 la 3:54 pm

    A! Si inca ceva, nu-i asa ca ati cazut in extaz de admiratie in legatura cu noua taxa forfetara a lui boc-cel mare? Romania ramane si fara turism in prag de sezon, prin scumpirea tarifelor… toti vor merge doar in weekend, adio concedii lungi, adio incasari mari, adio impozite la buget…

    Bafta, multa bafta! Exact asa se procedeaza la deschiderea sezonului estival… Dar daca te pretezi acum la asa ceva, realizati ce gauri mari are corabia? Si ca promisiunile de mai bine sunt doar simple promisiuni?

  24. 24 Cris iunie 11, 2013 la 4:09 pm

    Sunt mulțumită să văd din nou zâmbetul pe buzele d-nei Năstase.
    Apropo de pensiuni și alte utilități turistice: deci se poate. Există și oameni care se mișcă, acționează, nu își iau o diplomă în „Comunicarea cu relațiile care manageriază situațiile în care nu se comunică și nu se comunică, cu toate mijloacele de comunicare”, și apoi așteaptă de la Stat locuri de muncă. Guvernul nu crează niciun loc. Guvernul aplică niște politici fiscale, între limitele impuse de FMI et co, care au menirea de a facilita înființarea unor firme private care să facă locuri de muncă.
    O discuție la Rai 1, pe tema locurilor de muncă în Italia: tinerii noștri emigrează în Germania, Canare, America de Sud, SUA și Canada, fiindcă nu au locuri de muncă în țară. Avem cea mai ridicată fiscalitate din UE și cea mai greoaie birocrație. Șansa noastră sunt turismul și agricultura.
    (Dar cine să lucreze în turism, agricultură, zootehnie și meserii lucrative? Românii, bulgarii, macedonenii…).
    Și, dacă tot veni vorba despre televiziuni străine, la France 2: în zonele turistice ale Parisului, copii români îl învăluie pe câte un ins, îl zăpăcesc și îi iau tot ce are în buzunare. Unui tip din „suita” lui Bill Clinton i-au furat 300 de euro.
    Ce părere să-și facă occidentalii despre noi? Noi ce părere avem despre noi când auzim săptămânal de-astea?

  25. 25 Fragmentarium Politic iunie 11, 2013 la 4:35 pm

    Asimilarea regionalizarii cu colonizarea, o absurditate interpretivist-anacronica

    Aflu de temerea presedintelui UDMR, Kelemen Hunor, ca regionalizarea ar putea duce la asimilarea etnicilor maghiari din asa-zisul Tinut Secuiesc si incerc sa ma dumiresc de unde ar fi putut veni o asemenea interpretare fantezista. Daca sursa ar fi fost externa, s-ar fi putut pune problema unei greseli de traducere, dar cum Hunor este cetatean roman, vorbitor de limba romana, nu cred ca este cazul.

    Sa fie vorba de o altfel de “traducere”, in grile politicianiste? Din nou ar fi vorba de o eroare, interpretivist-anacronica, regionalizarea nu poate fi asimilata cu colonizarea. In plus, nicaieri in lume, colonizarea nu (mai) are drept de cetate, cu atat mai putin in UE. Pentru clarificare, deschid dictionarul si citesc:

    COLONIZÁ, colonizez, vb. I. Tranz. 1. A transforma în colonie un teritoriu sau o țară. 2. A popula o țară sau o regiune cucerită cu oameni aduși de pe alte teritorii sau din alte țări. 3. A popula regiuni (slab populate sau depopulate) din propria țară cu oameni aduși din alte regiuni. – Din fr. coloniser.

    Ori, nimic din toate ale colonizarii nu se va intampla, nimeni nu va fi adus din alta parte, nimeni nu va fi stramutat, nimeni nu va fi asimilat, regionalizarea nu este un concept migrator, ci unul dezvoltator, care va aseza pe baze relativ egale sansele de acces la dezvoltare pentru toate zonele si, implicit, pentru toti cetatenii. Regionalizarea nici macar nu este o idee romaneasca, ci europeana, nici politica, ci economica, a carei unica tinta este dezvoltarea echitabila.

    Pe teritoriul statului roman, al carui caracter unitar este recunoscut si de catre minoritatea maghiara, limitele administrativ-teritoriale sunt, in ultima instanta, niste conventii, care pot fi revazute in functie de cerintele de dezvoltare ale unei etape, mai lungi sau mai scurte. Cum capitalul are oroare de spatii inguste sau inchise, deschiderea catre o circulatie mai larga reprezinta o conditie sau o lege de crestere, atat pentru capital, cat si pentru zone si cetateni.

    Deschiderea si reunirea mai mulor piete judetene catre si intr-o piata regionala este dictata de legile economiei de piata, neputand fi contrabalansata politic fara riscurile stagnarii sau regresului, care sunt neiertatoare. Legile pietei sunt exprese, nu perverse, cum insinueaza Kelemen Hunor, nu au culoare etnica si nu inteleg limba de lemn a unui partid de feuda. Covasnenii, harghitenii si muresenii nu vor fi „asimilati” sau „colonizati” de catre brasoveni, buzoieni si nemteni, si nici nu-i vor „asimila” sau „coloniza”, ci toti vor interactiona pe o piata mai mare, regionala, cu sanse sporite, pentru fiecare, de ridicare a standardelor de dezvoltare.

    stiri-politic-14978504-kelemen-hunor-presedintele-udmr-avertizeaza-maghiarii-putea-iesi-strada-daca-regionalizarea-duce-asimilarea-tinutului-secuiesc-spre-zone-populatie-majoritar-romaneasca

  26. 26 Szentgyorgyi Alexandru iunie 11, 2013 la 5:13 pm

    Buna Excelenta!

    Toata stima pentru a doua fotografie !

    Cu deosebita consideratiune,
    Alexandru Szentgyorgyi

  27. 27 Cris iunie 11, 2013 la 5:45 pm

    Bravo Marcus! Am râs.
    Vă doresc seninătate. Viața merge înainte.

  28. 29 papasha iunie 11, 2013 la 6:19 pm

    HA , HA , HA , COABITATI BAIETI , COABITATI !

    DE UN AN DE ZILE VA TOT ATENTIONEZ !

    VA FACE SCARAOTZKI MUCI , BAI DEMOCRATILOR !

    VA RECOMAND SA SCHIMBATI ” IARBA” PE CARE O FUMATI , SAU
    ” FAINA ” PE CARE O TRAGETI PE NAS ; BAI BAIETI , TREZITI-VA CAT MAI AVETI TIMP !

  29. 30 Adrian B. iunie 11, 2013 la 6:20 pm

    Am inteles ca d-na Udrea frecventeaza acelasi salon de coafura ca si Adriana Bahmutzieanu si Gabriela Cristea … :))

  30. 31 Adrian B. iunie 11, 2013 la 6:23 pm

    @ Nutzi , Spaima Constitutii

    Se pare ca d-ul Cocos era cocos doar cu numele , in rest fiind fazanul relatiei …

    Cred ca in curand , va divorta si d-ul Basecsu ( l-a incurcat un pic Putin ! ) si va putea sa se dedice parteneriatului politic 🙂 ) cu Elena Udrea !

    Nutzi va candida la presedintie , apoi il va lua pe Basescu de nevasta si impreuna se vor dedica Miscarii Poponare

    D-na Maria Basecsu se va retrage la o manastire pentru a le face in ciuda acelora care au spus despre ea ca n-a fost usa de biserica in tinerete ! Isi va lua si calul cu ea …

    EBA si Sida se vor retrage la Amsterdam unde vor fuma linistiti Mary Jane , pana la epuizare si la adanci batraneti …

    THE END

  31. 32 Ghita Bizonu' iunie 11, 2013 la 6:33 pm

    Sieg heil Traian cel Mare adio coabitare !!!

    DraCi coabitaci daca nu ati inteles ce cere de fapt L Supremu, Stapnaul ine pardon al serviciilor EL va cere ca
    1) sa va puneti in genunchi
    2) sa tereecem la alegri anticipate !!!

    Asta dupa ce s-a securizat cu procuroru la CCR.
    Ins aia sa vedem textul Contitutiii aleia care trebe schimbata ca cum asa a scris cris prea e sodpmizata de de EL ?!

    Da sa citim textul cel sodomizat :

    Referendumul ARTICOLUL 90
    Preşedintele României, după consultarea Parlamentului, poate cere poporului să-şi exprime, prin referendum, voinţa cu privire la probleme de interes naţional.

    Ce e aia consultare bre?! Ca asa fu si alta ala cu vreti unicameral ? „Constitutia imi cere s ava consult” (pauza de 2 secunde)„V-AM consultat”

    De data asta anunta ca nu a consultat nici macar cat in 2008…. ca urmeaz ca Palaveamnetu sa isi dea cu parerea..

    Lovitura de stata in direct !!!

  32. 33 Luminita Arhire iunie 11, 2013 la 7:07 pm

    Un zombi ratacit si confuz … asta se vede pe micul ecran in clipa aceasta ; nu vrea sa fie sters din cartea vietii politice , nu vrea sa dispara …Sa se vorbeasca despre el , sa fie prezent …campania perpetua – razboiul neintrerupt ! Am in minte un cartofor inrait , care a reusit cu niste ani in urma sa umfle potul – cu smecheria necesara – si acum repeta in disperare partida , miscare cu miscare , in speranta ca „se va intampla din nou „. De ce a iesit astazi ? Cat l-a enervat ieri covorul rosu pe care pasea premierul in Germania , de-a trebuit sa insaileze o noua tema de dezbatere ? Sau altceva l-a nelinistit ?
    Batran , urat , invechit in rele …
    Cu voie sau fara voie, chiar si presa care-l detesta il serveste ; zilnic aud ce rele mai face Parlamentul , ce lenesi sunt , ce jalnici… ce mult ne costa , ce bine-ar fi sa nu fie …in felul acesta iar se va intampla ca in 2009 ; am intrebat o cunostinta daca a votat la acel Referendum „Da, sigur ! „mi-a raspuns ”Ai votat deci pentru un numar maxim de 300 de parlamentari ?””Bineinteles !”a venit raspunsul „Dar pentru parlamentul unicameral?” „Da , si pentru asta !”…Atunci l-am intrebat de ce a votat pentru parlament unicameral.Raspunsul a fost aproape implicit „Pai, ne costa mai putin ! „iar eu i-am spus „Nu, ca sa fie mai ieftin ai votat la prima intrebare …a doua intrebare nu a fost decat o inselatorie ! ”

    Istoria alegerilor noastre s-a scris cu mitul bolii lui Stolojan si cu isteria fraudarii votului in 2004 , cu arestarea softului , cu smecheria referendumului in 2009 , cu ” la tepe in Piata Victoriei , baieti ! ” .

    In mod surprinzator , oricat ar fi fost de caricaturale ,toate au fost teme care au starnit pasiuni , dezbateri , trantiri de usi si isterie …

  33. 34 ZeV iunie 11, 2013 la 7:25 pm

    Parlamentarii se joaca cu focul, atunci cand se apuca sa modifice o ordonanta a guvernului care limita cheltuielile cu cazarea la RAPPS….acelasi parlament care nu a fost in stare, nici pana in prezent, sa-si promoveze lege a statutului si face ferfeniţă, prin tot felul de amandamente penibile o Constitutie a carei revizuire trebuia sa se concentreze pe cateva directii esentiale, in mod suplu si coerent., pentru a fi dusa la bun sfarsit.
    Parca tot ce fac alesii, dupa ce ca sunt prea multi, este menit sa le faca rau, lor insile si , implicit, USL. Sa fie de vina pactul de coabitare, sau, mai probabil pare a fi de vina o medie ingrijorator de redusa a IQ-ului alesilor neamului ?
    Repet: daca proiectul de revizuire esueaza, domnul Crin ar trebui sa-si reaminteasca de profesia de baza, cat inca mai sunt ministri si…locuri de munca.
    😉
    PS
    Daca as fi Antonescu, as accepta un nou referendum, cat mai repede posibil, dar, cu singura intrebare: Vreti parlament unicameral ? Da, sau Nu.
    Limitarea la 300 nu poate face obiectul reviziei, deoarece, Constitutia consfinteste PRICIPII si nu cantitati de alesi, numiti, etc . Numarul se stabileste prin lege si el poate fi variabil, functie de evolutia demografica, numar regiuni, etc.

  34. 35 cristina iunie 11, 2013 la 7:58 pm

    Frumos…dar din pacate intreaga tara arata ca dupa o praduire indelungata. Mergeti si la Sinaia. E jalnic. Aceleasi trotuare de pe timpul lui Ceausescu. Iar primarii din statiunile de pe Valea Prahovei, au colectii de masini extrem de scumpe.
    Nu cred ca aveti o explicatie pentru asta.

  35. 36 NICOLETTE ORGHIDAN iunie 11, 2013 la 8:27 pm

    Nu doar în Calafat a dispărut industria , d-nule Năstte, ci în mai toate orașele mari ale României, în orașele care odată erau centre mari industriale . Orașe -fantomă, țară-fantomă vom ajunge (dacă n-am și ajuns deja!), popor ajuns pe marginea prăpastiei, cu țara deja în ,,groapa cu lei”. Democrație? Libertatea presei, de exprimare, de decizie? Neant! Noul pod pese Dunăre? Oare când a început el să fie construit? În câți ani s-a finalizat? Asta ca să știm așa, măcar orientativ când vor fi gata niște autostrăzii. Dacă măcar li se va începe măcar construcția!

  36. 37 Cris iunie 11, 2013 la 9:00 pm

    Motoc și Udrea nu au bun simț, nu știu să se îmbrace în acord cu împrejurarea. Mai zilele trecute, Udrea era prin Parlament cu un decolteu aproape până la brâu, cu pantofi cu toc înalt de 15 cm.
    Astalaltă – în miezul zilei, la Președinție, la o ceremonie oficială, era într-o rochie de seară sau ce mama naibii era halatul ăla.
    Ele nu se uită la doamnele demnitar din țările civilizate? Nu văd că acelea nu se baladează prin instituții cu veșminte de Festivalul de la Cannes?

  37. 38 Edmond Sebastian Lacatus iunie 12, 2013 la 12:17 am

    Tot respectul pentru familia Nastase!

  38. 39 Sibilla iunie 12, 2013 la 4:23 am

    AN,
    Ati fost atât de aproape de Clisura Dunării…
    Data viitoare, și… sper curând ( !! ), mă ofer ghid 😉 Promit ! Poate și cu lansare carte la Teatrul Vechi din Oravița – dati un semn și mă ocup de toate !!
    No hai să vă ispitesc :
    Banatule, mândră floare… ( ghidul Banatului Montan I )
    ” Banatulie mândră floarie, șin cie vegie, nu mai moarie… ”…

    Banatule, mândră floare… ( ghidul Banatului Montan I )

  39. 40 Vasile, iunie 12, 2013 la 6:23 am

    Ma gandeam eu ca ceva-i putred in Denmark!
    Vasile,
    iunie 11, 2013 la 2:05 pm
    Rautati sau adevaruri,

    Cris s-a lansat ca de obiecei in….confundind relaxarea cu activitatea laborioasa si diversa ..bla bla

    Cris activitate din taverna in taverna poate fi regasita doar in practica bautorilor , betivilor si domn. Nastase , cred ca esti de acord ,in sfirsit , cu mine ca nu este asa ceva, ci doar un moment de ..relaxare!!

    Dl. AN

    Cind spuneti Taverna Sarbului, gandul ma duce la duplicitarul domnTuca acela care netezea si el drumul lui Traian catre abjecta performanta.si-a vandut cumva brandul?
    Despre Dl. Dinescu numai de bine , ca poet, autor al unor pilule admirabile pe vremea cind CTP mai si gadea echidistant in rest sarmale din carne de gasca … v-a servit sau …le tine pentru Traian?.

    Si o ultima rautate/adevar sa inteleg ca podul a fost construit de anteprenori bulgari si ca noi, guvernul doar a contribuit ….?

    ps
    si astept in continuare rabdator , publicarea!

  40. 41 Vasile, iunie 12, 2013 la 6:42 am

    Marcus,

    Imi pare rau dar daca colegul dumitale ajuns presedinte a fost sau nu a fost primit pe covorul rosu, nu are prea mare importanta , Ceausescu a fost primit pe oriunde in lume pe covorul respectiv dar cind a fost sa fie lovit de pretini, au dat aia cu revolutia in el de s-a vazut impuscat la Tirgoviste.

    Ai vazut dumneata pe cei care l-au sau nu lau primit pe covor sa protesteze
    pentru faptul ca votul a 8.6 milioane de romani a fost anulat printr-un joc de culise mizerabil?

    P:e Erdogan islamist sau nu , dar mare vizionar in ale economiei de piata il toaca toate cancelariile euro pentru ca Turcia ….e pe primul loc, desi batai
    reprimate am mai vazut si pe la Paris si pe la Berlin si ce sa mai spun de oasele rupte de la Bucuresti!

    Un coleg domn cica a ras adica s-a simtit bine cind va citit comentariul , caracteristica pur romaneasca , sa radem cu puceaua moarta in cotet!

  41. 42 Ghita Bizonu' iunie 12, 2013 la 9:06 am

    Luminita Arhire

    din pacate trebe sa te contrazic. Eu nu am vazut un „zombi ratacit si confuz” ci o stralucita executie a coabitcului .. ceva cam in genu unui gol bagat din foarfeca de la 30 metri drept in vinclu de se uita portaru nelamurit … Mai ceva ca Dobrin (ala din Trivale cu tuica ochii lu Dobrin)… Confuza mi se pare contrareactia (iar auz la radio ca USL preia baseau ca daca referndumu de suspendare iese cu Nu parlamentu se dizolva de drept)

    Ma rog oi fiu eu din PAP (cum scria pe aici un basit sub acoperire) INSA poti fi sigura ca as fi preferat sa vaz un presediunte retras la cotroceni privind cu amaraciune AMR ul (mi-au mai rams nnn zile de presedentie .. maine cu una mai putin!!)


  1. 1 Iesirea din hipnoza: Dezvrajirea neoliberalismului | Fragmentarium Politic Trackback pe iunie 14, 2013 la 7:32 am

Lasă un comentariu






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!