Solutii sociale in vreme de criza

Ieri am fost in Prahova, in colegiul meu. Am fost si saptamana trecuta. Am mers in Balta Doamnei, in Gherghita, in Olari, in Draganesti, in Baba Ana si in Mizil. In Mizil, impreuna cu primarul Emil Proscan, am mers la Spitalul din oras, unde s-au facut multe lucruri bune dar unde este nevoie, in continuare de echipamente, resurse financiare si de medici specialisti. Voi merge si astazi in cateva localitati. Unii dintre cei cu care m-am intalnit m-au intrebat, destul de preocupati, ce este aceea „coplata”.

Intentia de a introduce o forma de coplata in sistemul medical are multe argumentari utile din punctul de vedere al sistemului. Cred insa ca trebuie sa fim foarte atenti si la beneficiarii serviciului. Am transmis aceasta preocupare si in interiorul partidului. Fiindca nu trebuie sa cadem in capcana de a lovi tocmai in cei care au nevoie cea mai mare de servicii medicale. Statul ofera tuturor asiguratilor servicii medicale gratuite, in baza cotelor platite prin impozite si taxe. Sigur ca tot mai multi romani incep sa isi permita niste plati care pot parea simbolice (5 sau 10 ron, de exemplu). Dar sa fim atenti la cei mai saraci, la cei mai defavorizati. Ce facem cu ei? Exista oameni la tara, oameni care castiga doar venitul minim garantat (peste 300.000 de oameni in acest caz), oameni in varsta cu pensii mici – pentru acestia, boala nu trebuie sa devina o condamnare la moarte pentru ca nu au bani de consultatii. Mai sunt si cei cu boli cronice, care trebuie sa mearga mult si des la doctor. Ca si parintii ingrijorati de posibilele boli ale copiilor lor. Ce facem cu cei saraci? Aici, statul trebuie sa dea un raspuns. Iar membrii social-democrati ai acestei guvernari trebuie sa impuna un raspuns social-democrat. Daca nu facem asta, riscam sa ne facem singuri rau. Poate ca raspunsurile exista deja, dar ele trebuie sa fie mai bine cunoscute.

P.S. Sunt de acord cu observatiile sefilor Bancii Mondiale care tempereaza zelul celor care sunt tentati sa spuna ca actuala criza se apropie de sfarsit. Dupa criza economica urmeaza criza sociala aproape intotdeauna. Fiindca cetatenii preiau efectele sociale – somaj, saracie, scaderea puterii de cumparare etc. Firmele se descurca, bancile la fel. Oamenii simpli sunt cei care trebuie protejati. De aceea, in vreme de criza, doar stanga poate da solutii bune.

46 Răspunsuri to “Solutii sociale in vreme de criza”


  1. 1 Harabula mai 29, 2009 la 8:31 am

    Dv. ati prezentat aici PROBLEME si nu SOLUTII. Dealtfel in toate comentariile dv. faceti aceasta confuzie. Enuntarea unei probleme considerati a fi solutie.
    Coplata si privatizarea, combinate inteligent, sunt solutii pentru sistemul de sanatate al Romaniei. Asa cum ati relevat si dv., asistenta medicala pentru saraci este o problema.
    Chestiunea asta a saracilor a fost discutata si rasdiscutata de toti politicienii lumii.Orice masura ecomomica, orice reforma, orice lege, trebuie sa tina seama si de ei, saracii. Asta o stie toata lumea.
    Coplata nu rezolva toata problema. Asigurarea veniturilor este o jumatate a problemei. Cealalta jumatate o constituie managementul defectuos. Calitatea actului medical, manipularea corecta a fondurilor, nu pot fi obtinute decat prin privatizare. Desigur, nu o privatizare totala.Sectorul privat va stabili standarde mai ridicate ale actului medical si va descongestiona sectorul de stat.

  2. 2 santinela mai 29, 2009 la 8:42 am

    Care masuri social -democrate? Daca nu rupeti coalitia si nu puneti presiune publica pe PDL Geoana nu intra in turul doi.Sunt dintr-un oras care acum este PSD-ist(fost PDL)si va rog sa ma credeti domnule Nastase(cunosc foarte multa lume-asa a fost serviciul) Geoana pierde si la membrii de partid.Vor vota cu Antonescu.Daca se intimpla acest lucru in toata tara ne-am ars. Chiar nu vedeti( nu dvs.) ca nu este bine sa fim la remorca lui Basescu si a PDL-ului??Sa te bucuri sa stai la resturile unei mese nu e bien deloc.PSD-ul nu va cunoaste nici o masura ce se va lua decit dupa.S-a vazut asta deja.Incercati domnule Nastase sa faceti ceva pina nu este prea tirziu.Daca PSD-ul isi mai pune-n cap armata,politia si justitia adio!Si nu este departe de acest lucru.Deja sunt nemultumiri mari si toate se vor sparge in capul lui Marian Sirbu.Trebuie sa se reactioneze imediat la orice declaratie facuta de PDL.nu asa cum s-a intimplat cu timpitul acela de consilier a lui Boc.Tot PSD-ul a tacut.S-a reactionat tirziu si fara forta,fara anvergura.Totusi este un minister al PSD-ului.Pe toate blogurile puncte a cistigat PDL-ul. Iertati-ma daca ce am spus par lectii dar este de natura evidentei si nu vreau sa cistige din nou Basescu si lingaii lui.Mai mult curaj si forta nu strica.

  3. 3 vaist mai 29, 2009 la 8:48 am

    Hai sa nu ne mai punem problema oamenilor saraci la fiecare problema. Saracii in momentul de fata nu se mai simt saraci.

  4. 4 Codrin Scutaru mai 29, 2009 la 8:51 am

    Intr-adevar, la fel cum spunea si profesorul Catalin Zamfir, efectele crizei economice se vor resimti social inca cel putin un an dupa ce economia va incepe sa-si revina. Vorbeam deunazi cu cineva de la fisc, dupa ce au primit sarcina de a executa toate firmele cu datorii, au reusit sa le termine pe toate firmele mici. Adica micii chioscari, cu magazinase, ateliere de reparatii, microintreprinderi, consultanti juniori etc. Exact cei care contribuie insumat mai mult, cei care sunt inima relansarii economiei. In schimb, marile companii beneficiaza de tot felul de clemente pentru ca au legaturi de amicitie in stat. Asta nu e o caracterisitca a timpurilor actuale, s-a intamplat mereu. In vremuri de criza, solutiile bune nu vin neaparat doar de la stanga dar trebuie sa constientizam ca fara solidaritate cu victimele crizei economice dar mai ales sociale, nu putem face nimic.

  5. 5 Alecu mai 29, 2009 la 9:02 am

    Viaţa nu are preţ, dar sănătatea are buget… Dar, oare, mai are Sănătatea buget sau sectorul cu pricina mizează doar pe asigurările de sănătate? Prin urmare, ce să înţelegem prin coplată: încă o plată pentru ceea ce plătim deja? Parcă e mai bine pus sistemul de asigurare la autoturisme, ce ziceţi? RCA-ul e RCA iar CASCO e CASCO. Plătesc în plus, pentru servicii în plus. Obligând şi săracul la coplată nu mai poate fi vorba nici măcar de asigurare. Asigurare pentru sănătate, vreau să spun…

  6. 6 eficientaenerg mai 29, 2009 la 9:23 am

    Cheltuielile cu protectia sociala reprezinta 14,2% din PIB , fiind printre cele mai scazute din UE (27,2% din PIB). Comisia Europeana-« Romania se confrunta cu provocari majore in ceea ce priveste durabilitatea sistemului de pensii ».Nemultumiri in Romania “73% din angajatii-la salariul din anul 2008; 65% -doresc instruire suplimentara, 58 -prime de vacanta, 54 -subventii pentru ingrijiri medicale.”-studiu Accor Services.

  7. 7 Maximmouse mai 29, 2009 la 9:25 am

    @ Stimate Domnule Prim Ministru,

    Ref. la subiect:

    Multimea de oameni bolnavi din Romania, este de departe mult prea stresata de anunturile guvernantilor!

    Ba, nu sunt bani de retete compensate, ba cronicii sunt la gratuitati, nu sunt la gratuitati, ba nu sunt chituri pentru analize, ba sunt, ba nu sunt aparate performante de diagnostic si operarii, ba sunt….ba tre sa faci o procedura la privat cu bani grei, ba nu trebuie….

    Acuma, vine si „ciuguleala” asta! Era cazul sa se faca? sa fim seriosi! In asta consta echilibrarea financiara a sectorului „boala”? Desigur, nu! Atunci? care este motivatia reala? cresterea nesigurantei, coplesirea unei categorii defavorizate cu sentimentul inutilitatii, a favorului pe care categoria platitoare de impozite, si mai ales , STATUL, li-l face, nu-i asa, in loc sa-i lase sa se „descurce” singuri.

    O populatie timorata, este bineinteles , mai usor de …..si puneti toate actiunile totalitare posibile…Asa-i?

    Daca bazacul a promovat asta, atunci este fraier, ca sa nu zic mai mult.

    Cu stima, Maxi!

  8. 8 Maximmouse mai 29, 2009 la 9:37 am

    @ELMMAR!

    Prietene, ai vazut vizita la Muntele Athos?:)

    Se spune ca , in timp ce isi privea jumatatea plecata in vizita ecumenica, Cocos-ul canta:

    Mosule, te-as intreba

    N-ai vazut nevasta mea?

    Am vazut-o la sosea,

    Era-n rosu imbracata,

    Si zicea ca nu te-asteapta…

    Ha , ha …si bogatii plang, nu-i asa!

    Emblematica pentru femeile romane? Cu degetele si mamelele descoperite….ma intreb, la gat avea matanii?Chiar….:)

    Maxi!:)

  9. 9 ellasarya mai 29, 2009 la 9:57 am

    Domnule Năstase, dv. chiar credeţi că le pasă lor ce se fac săracii? Numai acum, cu co-plata asta se pune problema lor? Ei sunt de când lumea, iar criza economică e în cazul lor de când s-au născut!
    Sunt curioasă cum crede PSD-ul că-i poate ajuta „pe termen lung”?!

  10. 10 Maximmouse mai 29, 2009 la 10:02 am

    @Harabula!

    In nici un caz privatizare! Ia priveste in SUA, cel mai „euthanasistic ” sistem de sanatate…e privatizat?Da!

    La ora asta cubanezii au un sistem de sanatate mult mai performant! cu cat mai saraci sunt cubanezii decat noi, ca sa nu zic decat americanii…Spune altfel, starpirea mafiilor din sanatate , da , ar fi o solutie…cine se incumeta?

    Sa ne amintim: inainte de 89 cei mai bogati oameni din tara erau medicii….asa era sistemul…

    Acuma le-a luat ceva vreme sa realizeze ca unul care fabrica un bec , sa zicem, poate fi mult, mult mai bogat ca un medic….s-au repliat si au pornit la atac prin „mijloace specifice”.acuma, ei n-au nici o vina, prost nu e cine cere, ci acela care da….Cine trebuie sa apere bolnavul in situatia asta?STATUL! nu o face ?NU! de ce ? Ha, ha…simplu: te apara el de hoardele de birocrati infometati?te apara el de asasini?te apara de hoti?Te apara de pervertirea copiilor in toate gradele de invatamant, te apara de un an agricol prost,de criza economica NU! Atunci de ce te-ar apara de….medici?

    Desigur , vine intrebarea legitima, atunci pentru ce mai constituim noi forma asta de sa zic asociere , la care contribuim toti, STATUL? Tragic , dar adevarat, cam degeaba….Pai , sa traim in triburi, ginte….iar medicii, politistii, juristi,soldatiii…sa fie separati si sa le platim serviciile cand avem nevoie , in loc sa-i tinem pe bani frumosi , luna de luna , si sa nu faca nimic…pai nu? asta ar fi privatizare…reala!

    Conceptie…..si banuiesc ca exista si altii care au zis mai devreme…dar aici ajungi!

    Asa ca fiecare isi aduna bani albi pentru zile negre, si se roaga sa vie repede sfarsitul , atunci cand va veni!

    intristat, Maxi!

  11. 11 blogideologic mai 29, 2009 la 10:16 am

    @ Harabula
    „Calitatea actului medical, manipularea corecta a fondurilor, nu pot fi obtinute decat prin privatizare.”
    Mergi la Sinclair Lewis ca să-ţi dai seama ce spui.

  12. 12 Marcus mai 29, 2009 la 10:37 am

    Oda Iubitilor Conducatori, Sfintii Imparati Traian si Elena

    Intaia zi din vara, e’a noastra sarbatoare,
    Copii din toata tara vom strange cate-o floare.
    Buchet imens vom face, pentru tatuc iubit
    Cantat azi in balade, de neam fiind premarit.

    Ne’om strange’n Bucovina, sui-vom drept pe culme,
    Vom alunga ciobanii, mioarele din turme
    Si stransi uniti in cuget, simtire si in fapta
    Din trupuri noi vom scrie “BASESCU NE E TATA!”

    Iar pe Elena, Doamna, turista’ntre turiste
    O vom canta in versuri, de barzi celebri scrise.
    Traiane si Elena, iubiti conducatori
    Va multumim din suflet, sa fiti nemuritori!

    Si tu, mai Nicolae, in veci sa nu fii trist,
    Nu ai murit degeaba, Basescu’ comunist !
    Gasit’a testamentu’ti lasat pentru popor
    Si il respecta’ntocmai, dar intr-un alt décor.

    Iar pe model bazilic, crestin si preotesc
    Sfintiti vor fi la Athos de cin calugaresc
    Traianul si Elena, modele de urmat
    Ea sacra intre sacre, el, mare imparat!

    Cu scuzele de rigoare Domnule Nastase, va invit sa cititi la mine pe blog, masurile secrete din Programul de Criza al actualului guvern
    sa fiti iubit
    marcus

  13. 13 radu c mai 29, 2009 la 10:48 am

    Poate am scapat eu anuntul prin care ni se comunica modalitatea prin care putem intra in posesia cartii pe care ati lansat-o recent. Daca e asa regret si va rog sa -mi indicati locul si cum sa procedez ca sa am aceasta carte.Tin neaparat sa o am.
    Va multumesc!

  14. 14 drtm mai 29, 2009 la 11:49 am

    Domnule Premier,

    Aveţi dreptate, răspunsul există deja, el este informatizarea sistemului medical.

    Ceea ce a adus informatizarea cercetării ştiinţifice, managementului şi producţiei în toate ramurile economiei ar aduce şi serviciilor de sănătate.

    Am văzut un sistem complet informatizat funcţional şi chiar ştiu ce vorbesc. Beneficiile unui astfel de sistem sunt multiple şi dacă le-aş enumera pe toate ar face postarea mea prea stufoasă şi neinteresantă.

    În linii foarte generale, câteva beneficii ar fi:

    1. o imagine clară a modului în care sunt cheltuiţi banii în sistemul sanitar, până în cele mai mici detalii.

    2. posibilitatea de-a pune la punct o strategie inteligentă de dezvoltare şi investiţii bazate pe necesităţile reale ale diferitelor regiuni ale ţării

    3. avântul mediului privat în concordanţă cu strategia de dezvoltare a sistemului public

    4. posibilitatea de a stabili standarde de calitate realiste, în folosul pacientului şi în sprijinul optimizării costurilor, spre deosebire de abordarea complet greşită din prezent

    5. posibilitatea de-a monitoriza corect performanţa fiecărui medic, spital şi a sistemului pe ansamblu

    6. relansarea cercetării în medicină şi a educaţiei medicale, prin noile date care ar rezulta şi corelaţiile imposibil de prevăzut în prezent

    Tehnic, un astfel de sistem este relativ uşor de realizat şi mult mai ieftin decât pare, dacă există voinţa politică necesară. Problema implementării unui astfel de proiect nu constă în costurile lui, ci în rezistenţa sistemului actual la această schimbare. Contextul crizei economice ar fi putut reprezenta imboldul care să învingă această rezistenţă, dar momentul a fost deja ratat prin politica de descentralizare a ministerului.

    Descentralizarea va face un astfel de proiect imposibil pe termen mediu, deoarece fiecare spital îşi va realiza un sistem informatic propriu şi nimeni nu va avea interesul să comunice datele reale. Deci, banii vor fi cheltuiţi, chiar mai mult decât necesarul, dar beneficiile nu vor apărea dacă informatizarea nu are loc la nivelul întregului sistem.

    Abia după ce informatizarea s-ar produce, descentralizarea ar fi o soluţie foarte bună, dar numai în lumina strategiei de dezvoltare care ar putea fi elaborată.

    P.S. Spuneaţi într-o emisiune TV de la Antena 3, chiar zilele trecute că e mai ieftin să previi decât să tratezi şi este foarte adevărat. Oamenii săraci şi acum se tem să se prezinte la medic datorită costurilor, după coplată va fi şi mai rău. Urmarea este că se vor prezenta mai târziu, aglomerând serviciile de urgenţă, iar bolile vor fi mai avansate iar tratamentul mai scump. De asemenea, măsura nu e prea social-democrată.

    P.P.S. Într-un sistem informatizat, impactul unei astfel de decizii ar fi foarte uşor de prevăzut 🙂

  15. 15 instalatorul mai 29, 2009 la 11:52 am

    Am si eu incredere in dl Proscan, daca aveti dumneavoastra. Firmele si bancile au ca salariati tot oameni simpli, iar firmele uneori si ca sefi. „De aceea, in vreme de criza, doar stanga poate da solutii bune.”- va rog evitati astfel de exprimari, pina la urma nu spun de fapt mai nimic, suna a lozinci. Pina la urma, fie cu stinga fie nu, ramine intrebarea sistemul medical vrea mai multi bani ca sa fim noi mai sanatosi ori ca sa cheltuiasca ei cu mai multa lejeritate?

  16. 16 Cârcotaşu mai 29, 2009 la 11:53 am

    În mod cert orice ciubuc dat are efecte benefice pentru cel ce-l încasează, la fel şi „coplata” în discuţie.
    Mie mi se pare că Social-Democraţia n-are, sau n-ar trebui să aibă, nimic comun cu asemenea forme de mărire a contribuţiei la fondurile de sănătate. Loveşte asta în categoria săracilor? Mie mi se pare mult mai grav, loveşte-n cei bolnavi, aflaţi în nevoie şi desfid pe oricine să-mi argumenteze credibil că aceasta va servi actului medical.
    Coplată? Cât de fals sună! Păi „Plata” cine-o face, ca asta să fie coplată? De fapt s-a mărit, cu sume fixe, contribuţia celor bolnavi la fondul de sănătate.
    Enunţaţi: „Statul ofera tuturor asiguratilor servicii medicale gratuite, in baza cotelor platite prin impozite si taxe”, ceea ce este fals, banii din sănătate nu provin din impozite şi taxe ci de la Casele de Asigurări de Sănătate, unde tot angajatul şi angajatorul contribuie, adică PLĂTESC special pentru sănătate, asigurările de sănătate.
    Îmi vine greu să cred că nu ştiţi că există o categorie socio-profesională care acţionând statul în judecată, pe motiv de incompatibilitate între noţiunile „gratuitate” şi „plată”, au avut câştig de cauză şi este exceptată (acea categorie) de la plata asigurărilor de sănătate. Aşadar vorbim despre gratuitate? 🙂

  17. 17 Cârcotaşu mai 29, 2009 la 12:03 pm

    Tot din sănătate.
    Ar trebui să ştiţi următoarele: pe vremea guvernării dv. aţi „scutit” pensionarii de plata asigurărilor de sănătate. Asta ar fi fost una, dar banii care se reţineau pentru sănătate n-au fost daţi înapoi pensionarilor ci au fost direcţionaţi în altă parte. Cu alte cuvinte singura schimbare a fost că rubrica „CASS” a dispărut din taloanele de pensii. Guvernul Tăriceanu a reintrodus plata CASS, rubrica a apărut din nou, iar suma aferentă a fost scăzută a doua oară din cuantumul pensiei. Deci pensionarii care plătesc CASS încă dinaintea „scutirii” sunt „fericiţi” să-l plătească azi de două ori.

  18. 18 Iluminatul mai 29, 2009 la 12:13 pm

    Sfârşitul tragediei român

    Te confesaşi, mai ieri, preocupat de rânză,
    că eşti un ahtiat după oricare soi de brânză
    P-aici nu e – şi de te-ai face luntre-punte –
    ca în zicala: sula brânză, că oile-s la munte!

    Ce bine reciproc ar fi, mutând dregătoria
    pe unde-i prinsă harta-n cui (în caş simbria)
    Ţi-ai lua guvernul negreşit, lucrînd în bandă
    la frontieră; micul trafic axat pe contrabandă.

    „Hobbyul” tău prosper cărat acas’ cu nava,
    atunci când peste noi se aşternuse lava
    comunistă şi ce nu cunoscuseşi:greaua suferinţă,
    popasul vieţii noastre în trecerea spre nefiinţă.

    Scârbită scârnăvie, neruşinat frizer de turmă,
    mulţimea te socoate: laş, umil, cel mai din urmă,
    o făcătură, un blestem pe biet popor român.
    De n-ai pleca aş cuteza şi viaţa-mi s-o amân…

    N-o să muriţi uşor, nici tu nici rasa ta spurcată,
    de cerşetori în travesti la masa ţării preacurată.
    Veţi merge-n patru labe sau chiar în cioturi,
    stigmatizaţi de Cer să pătimiţi ca nişte hoituri.

    Faţă de tine Ceauşescu fu doar un înger griu.
    Tu eşti un biet de maidanez lipsit de pedigriu
    El transformă din temelii, tu n-ai făcut nimic,
    nici cât pupila-ţi neformată,vorbind ca ăla mic.

    Cam şapte luni de groază mai sunt pînă-n undrea,
    când va cădea capul pleşuv – cu el şi piaza rea –
    iar cel mai harnic şi-nţelept, dintr-o reâncarnare,
    va fi recunoscut, că-i Mircea sau Ştefan cel Mare.

    Zicala criminală că hoţ’neprins e negustor cinstit,
    teza de doctorat a unui diabolic, învederat – smintit,
    e fundament perfect la capital şi viaţa roz-a juzilor,
    un alibi prefabricat pentru politica de stat a surzilor

    Cu ea începe şi sfârşeşte cumplita noastră tragedie;
    vai de acel conducător spoit care o crede comedie !
    Omul ce va stârpi hoţia, pentru-nceput în România
    demn de statuie-i, pân’ la cer, stopând pe veci mânia.

    Aşa să ne ajute Cel de Sus, ca doar pân’ la Revelion
    sau când cinstim, ca ordodocşi, pe marele Proroc Ion,
    s-avem în inimi bucuria vieţii, de nou şi mare început,
    în frunte cu un Preşedinte viteaz, cinstit şi priceput !

  19. 19 koubadera mai 29, 2009 la 12:14 pm

    Domnule AN,
    Incercati sa intelegeti ca in Romania, statul si administratia sunt nefunctionale!!! Economia privata a crescut prin investitorii straini si prin ocolirea dinozaurului corupt si ineficient numit statul roman.
    Degeaba pompezi miliarde de euro in birocratia actuala, tot praful se alege de ei.
    Intai faceti reforma administratiei publice si a justitiei si dupa discutam de stanga.
    Adica, dupa ce pleaca Vanghelie din partid!

  20. 20 YODA mai 29, 2009 la 1:10 pm

    Există localitatea Gheorghiţa? 🙂 🙂 🙂

  21. 21 Alex mai 29, 2009 la 1:53 pm

    koubadera, cu prafu de pe toba s-a ales Romanica odata cu venirea investitorilor straini.
    IMM-urile si uretele, ineficientele, dizgratioasele societati romanest au asigurat locuri de munca, impozite pe salariu, contributii la asigurari, stabilitate macroeconomica.

    Idioteniile din Vest au avut drept efect desfiintarea locurilor de munca, lipsa incasarilor la buget, saracirea si refeudalizarea Romaniei. Cu exceptia, poate, a offshore-urilor. Degeaba miliarde de euroi din Austria, tot saracia ii va roade pe romani. Bancile,
    SA TE MAIMUTARESTI BINE!

    Sa fim seriosi, numai camatari, evazionisti, infractori care dau spaga si nu servesc taxele, impozitele, sanatatea. In schimb, 50.000 de IMM-uri tin pe umerii lor quasitotalitatea bugetului si a asigurarilor. Si hulitele institutii publice, ca numai ele platesc impozite.

    PS Hai, mai bine sa pompam bani direct pe fundul francezilor, germanilor, sa bage bir direct cum faceau turcii. Cum sa se duca fondurile la romani?
    Eu te cred ca arata bine Negoita, Boc si ce primari bravi mai avem, dar neuronul sau e cam liber si lejer pe pista. Pacat ca nu poate pleca Vanghelie, doar daca da poc un decret prin care totii primarii capabili se cara. Mama lor, se incapataneaza sa faca treaba! Nu pot doar sa fure si sa fuga!

    @ AN
    Acum serios, rolul statului este, in principal, acela de a proteja categoriile defavorizate: persoanele cu venituri mici, somerii, elevii, studentii. Chiar ma andesc serios ca romanii nu mai au nici un temei sa plateasca din buzunarul lor demnitari cu creierul patinat, care, daca n-au facut in viata lor bani din sudoare, habar n-au ce inseamna pentru un om care munceste 100 lei, chiar 10 lei.
    Cred ca acesti oameni habar n-au cate mii de romani mor anual tocmai pentru ca sunt saraci, n-au cu ce sa-si plateasca reteta aia compensata pricajita si analizele oficiale. Nu isi permit o analiza mai complexa in sistemul public unde scot paralele, ca sa nu mai vorbesc de privat.

    Pentru cei care cer asigurari suplimentare:

  22. 22 raul neret mai 29, 2009 la 1:57 pm

    …mi se pare interesant ca se discuta atata despre prea multe lucruri.Sincer mi se par o spoiala de suprafata ca tot omu de rand e victima de fiecare data.Si mai interesant e ca noi vorbim degeaba si nu intereseaza pe nimeni iar chiar cel mai interesant si extraordinar lucru e ca EI bosii,politicienii,taie si spanzura si mai vorbesc si afectati parca prim minune de starea omului de rand.
    Faceti domnilor politicieni sa functioneze sistemul si lasatine pe noi ca ne descurcam si nu o sa mai avem atata nevoie de masuri sociale care oricum nu au fost si nu vor fi sociale.Pe cine intereseaza ca sunt un pictor cu peste 800 de lucrari vandute in toata lumea dar acasa nu am loc in sistem?
    nici nu se poate numi sistem..e o abureala si un haos unde nu ai nici un punct de sprijin, un punct zero de la care sa pleci si sa cladesti.Am trait in occident si stiu ce vorbesc.Faceti domnilor sa functioneze sistemul si nu va mai trebui sa luati masuri extreme sau SOCIALE cum va place sa le spuneti

  23. 23 JR. mai 29, 2009 la 2:06 pm

    D-le Preşedinte Adrian Năstase,
    Coplata pentru asistenţă medicală a fost extrem de prost primită de electorat, iar eu cred că este o capcană întinsă de PDL miniştrilor PSD care au acceptat măsura nepopulară.
    Un manifest PDL adus de poştaş, vorbeşte de pensia minimă 3oo lei şi compensarea medicamentelor 90% pentru pensiile sub 600 lei ca un merit al PDL, iar coplata este pusă pe seama ministrului PSD la sănătate. După cum vedeţi lovesc cu orice mijloace şi din orice poziţie pentru a înşela electoratul. La europarlamentare absenteismul va fi nota dominantă; PDL şi-a luat măsuri: Boc a speriat electoratul cu puşcăria pentru vot dublu, iar în teritoriu PNL organizează excursii pentru cei care se prezintă la vot. Organizaţia PDL Roman a anunţat deja o excursie pentru 1oo de votanţi în nordul moldovei; Intuiţi? Org.PDL Roman face mobilizare, filiala jud. PDL Neamt plăteşte transportul, iar Flutur duce autocarul la sectia de votare unde are preşedinţi pedelişti care vor trece pe listele suplimentare toţi excursioniştii ce votează a „n”-a oară. Aşa va asigura PDL participarea la vot şi tot aşa vor câştiga alegerile, dacă vigilenţa PSD este sub-stas.

  24. 24 Rod mai 29, 2009 la 2:15 pm

    In Romania sunt considerati saraci si oameni la varsta activa care refuza sa lucreze. Aici este cazul minoritarilor, care se duc la primarie cu autoturisme Mercedes sau BMW, ca sa-si ridice ajutoarele. Castiga bani din activitati infractionale, dar pe hartie sunt saraci. Pentru acestia trebuie sa platim noi impozite si taxe?
    Trebuie ajutati: oameni care au muncit, dar din cauza bramburelii de dupa 1990 au primit o pensie mica, invalizii, veteranii de razboi si femeile vaduve cu copii minori.
    Atentia trebuie concentrata pe dezvoltarea economica, daca nu ai ce sa imparti, bunele intentii raman vorbe goale.
    „Ajutoarele” cu mici, bere, mese pentru profesori sunt de un prost gust de neimaginat in secolul XXI, in Europa.

  25. 25 blogideologic mai 29, 2009 la 2:36 pm

    @ Adrian Năstase
    Cum explicaţi dumneavoastră termenul „deconcentrate”, la modă acum ? Văd că în DEX nu apare. Înţeleg că este ceva care ţine de cultura organizaţională, o distributivitate de agenţi în cadrul unei logici a competenţelor.

  26. 26 RIX 86 mai 29, 2009 la 2:38 pm

    Pe vremuri se elibera asa zisul certificat de pauperitate. De ce nu reluati ideea?Cu acest certificat,insotit de tichete, s-ar putea obtine mai multe servicii sociale care ar putea fi apoi decontate din bugetul statului. Ar exista si un control asupra cheltuielilor. V-am auzit la MC-TV ca in timp de criza distributia medicamentelor prospera.Toti intelegem de ce. Cunosc oameni care iau medicamentele cu pumnul:”de ce sa nu iau daca sunt gratis?”

  27. 27 vali mai 29, 2009 la 3:15 pm

    Domnul Nastase,
    Cel mai mare bine pe care ati putea sa-l faceti pentru familiile tinere, sarace, ar fi sa-i ajutati, sa-i convingeti sa-si trimita copiii la scoala. Invatatura este cea mai de pret avutie. Nu e nevoie sa faca toti facultate, e important sa faca chiar o meserie. Multi dintre cei care stau cu mana intinsa, nu stiu si nu vor sa faca nimic, pentru ca se „descurca” ori intrand in lumea infractionala ori stiind ca ca statul nu-i lasa sa moara de foame.
    Pana se rezolva problema cu scoala, caci acesta e solutie pe termen mai lung, cei care considerati ca trebuie ajutati, ar fi necesar sa faca munca in folosul comunitatii, in schimbul ajutoarelor. Sunt multe de facut in localitatile tarii, e multa mizerie.
    Probabil ca aceasta solutie, nu aduce voturi, dar pe termen mediu si lung curata societatea. Trebuie sa se sacrifice si politicienii. Pana la urma ar putea ca electoratul partidului cu acesta initiativa, sa se schimbe. Tot raul spre bine!

  28. 28 Sibilla mai 29, 2009 la 3:52 pm

    Vorbim de clanuri şi căpuşe aci ? Căci eu întreb : care Stat… ?
    Stânga de altă dată sau cea pe care-o visăm, căci ceea ce numim acum ” stânga ”…. vorba Domnului Koubadera, pe care cu respect l-aş completa, vanghelionsky, răspopitul mitoman, vânduţii din teritoriu, etc… numai stângă nu sunt… aaa, dacă doar ziceam că…
    Spuneaţi că principiile durează mai mult decât oameni… să dea Domnul, căci vorba aia, oameni şi… oameni…
    De-aia curăţenia se face la vremea ei, semănatul la fel… recoltele, pe măsura implicării, seriozităţii, asumării responsabilităţilor… acum, rezultatele vorbesc de la sine, dacă stânga e Jioana cu herghelia de boi şi totuşi există alternativă şi aceia nu se impun din motive şi motive… ce să mai spunem noi, bobor, aşteptăm… luptăm … păi dacă luptăm, avem pentru cine, garanţii avem, căci noi semnale şi nemulţumiri şi informaţii şi avertismente, noi ” prostimea ” am tot răcnit, plâns… voi, ce ziceţi , ce-o să faceţi ?
    Ce e greu de înţeles că Jioana, vangheleonsky, turma, Nu au credibilitate, nu conving, nu sunt stânga, ci doar ziceam că ar fi… adicătelea ne-mbătăm cu ” solidaritate-n partid ” motivând vezi Doamne, scopul-debarcarea zăusului… cu hăştia ?? Să fim serioşi !
    Sibilla

  29. 29 Marcus mai 29, 2009 la 4:23 pm

    Planul de Criza al Guvernului “Casa de Veci si Slujba de Pomenire”
    29/05/2009

    Redactia Agentiei de Presa Erevan News a intrat zilele acestea in posesia unui document clasificat apartinand Ambasadei Austriei la Bucuresti, document ratacit in cutia postala a agentiei noastre si in care sunt detaliate masurile secrete (Planul B) preconizate de guvernul Basescu-Boc pentru iesirea tarii din criza.

    Redam acest document pentru informarea corecta a cititorilor nostri fideli:

    “Programul Prima Casa si Slujba a fost elaborat, avand la baza indicatiile si ideile pretioase ale fratelui d-lui presedinte, si anume d-l Mircea Basescu, ca Ultima Casa, respectiv Casa de Veci, iar Slujba este cea de Pomenire, tinuta in astfel de ocazii.

    Aplicarea acestui program va asigura rarefierea demografica a populatiei nelucratoare a Romaniei (someri, pensionari etc.), al carei efect va fi regasit in importante economii facute la bugetul de stat.

    Pentru realizarea lui se are in vedere o conlucrare stransa intre Ministrele Muncii, Sanatatii si cel al Turismului.

    Primele doua vor asigura subiectii necesari, iar ultimul mijloacele de punere in practica a prevederilor de plan.

    Astfel cele doua ministere vor asigura turistii ecumenizati, carora Ministerul Turismului le va pune la dispozitie tichete de odihna vesnica si bilete de transport numai dus, in numeroase locuri cu verdeata, special amenajate, la preturi accesibile, cu TVA redus, drept Case de Veci.

    Pentru recunoastere, acestea vor fi marcate cu noul slogan al Romaniei turistice, “Romania, The Land of The Last Choice”, iar turistii, odata sositi, vor fi intampinati de taraful “Groparul Vesel” care va intona versurile imnului turistic “noi d’aicea nu plecam, nu plecam acasa!”, cazarea facandu-se imediat dupa tinerea Slujbei de Pomenire de catre un sobor de preoti special antrenati, asistati de membrii tarafului respectiv.

    Transportul pana la destinatie va fi asigurat tot de Ministerul Turismului, care va pune la dispozitia Guvernului autocare negre, cu ingerasi la portiere si care, din motive de economisire a benzinei, vor fi tractate de cai mascati.

    Turistilor mai rezistenti sau mai incapatanati, care vor refuza tranzitia spre cele vesnice natural si de buna voie, li se va aplica tratament terapeutic ecumenic, metoda Tanacu.

    Se estimeaza ca, in urma acestor masuri de criza judicios elaborate si aplicate sub directa indrumare a d-nei Elena Udrea, se vor face economii substantiale la buget, care vor fi dirijate pentru salvarea bancilor cu capital strain in tara noastra, prin clasica metoda a parandaratului”.

    A consemnat pentru Dvs.

    Varujan Arachelian

  30. 30 Cârcotaşu mai 29, 2009 la 4:53 pm

    Enunţ Radu Tudor: „PSD-ul este a cincea roată la căruţă în guvernarea aceasta”.
    Enunţ eu: Solidaritatea e o formă de complicitate.

  31. 31 Medic Primar mai 29, 2009 la 6:19 pm

    Asistenta medicala va ramane mereu o problema delicata. Fiind vorba despre niste servicii care trebuiesc prestate (pe cat posibil intr-o maniera echitabila, democratica si nediscriminatorie) tuturor indivizilor din societate in mod evident ca ar trebui sa existe un sistem medical public, finantat de stat din taxe, la care desigur cetatenii vor contribui cat se poate de inegal dar care sa ofere service egale si gratuite cetatenilor. %D%AI.in nefericire un astfel de sistem medical la scara nationala nu se poate sustrage unor tare provenite din natura umana: incompetenta si coruptia. In mod evident statul nu poate dispune de instrumente potrivite de control care sa pastreze incompetenta si coruptia la nivele benigne intr-un sistem medical atotcuprinzator care sa ofere servicii gratuite tuturor. Cele doua defecte de fabricatie ascunse (incompetenta si coruptia) vor produce un efect de feedback pozitiv care va amplifca continuu efectele pana la malignizare. %D%AII.hiar si in cazul ideal in care statul ar putea dispune de un astfel de instrument magic (prin care sistemul sa fie controlat si corectat la timp) sistemul medical tot n-ar putea fi mai bun si mai performant decat i-ar ingadui limitele sale intrinseci: %D)%9resursele financiare alocate de guvern (limitate si dependente de performantele economice, crize, etc si nu de nivelul de cerere si/sau de profitabilitea directa a prestarii serviciilor) si %D%A%D)e faptul ca este oferit gratuit. %D%A%D%ANeajunsul de la punctul a) inseamana (printre altele) ca cetatenii care ar fi dispusi sa plateasca pentru servicii mai bune decat poate oferi guvernul n-ar avea unede sa se duca, in tara, iar punctul b) inseamna ca unii cetateni vor fi mai predispusi sa consume resurse medicale intr-o masura mai mare decat altii (asa dupa cum plata apei la comun ii predispune pe unii sa-si spele masinile pe banii tuturor). %D%A%D%APentru a contrabalansa cat de cat: I, II, a si b este necesara %D.rearea unei retele medicale private, concurentiala. %D%A-%9Licentiata de guvern si accesibila tuturor.%D%A-u servicii platite in principal din fondurile de asigurari medicale (ca si sistemul public) in limitele unor statndarde stabilite de guvern, diferenta (pana la pretul solicitat liber de catre institutiile private pe baza regulilor cererii si ofertei) fiind platita de pacientul care accepta serviciile.%D.%9Instituirea sistemului de co-plata. De ce este necesara (inevitabila) co-plata? Pentru a limita risipirea resurselor. Un cetatean care nu trebuie sa mai plateasca nimic poate solicita cu voie sau fara voie in exces sistemul medical. Sistemul medical insusi (platit din asigurari in functie de cantitatea si calitatea serviciilor) il va presa pe pacient sa fie pacient iar acesta va ceda fara mare greutate in absenta co-platii. Prezenta co-platii ca procentaj mai mult sau mai putin simbolic (5%-10%) din valoarea normalizata a serviciului medical este o garantie de moralitate. Cum ar fi daca n-ar exista sistem de asigurari si fiecare ar trebui sa se descurce singur atunci cand se imbolnavste si sa plateasca din buzunar? Imoral, nu? E moral ca cei sanatosi sa plateasca pentru cei bolnavi? Da este moral. Asa este. De-asta se colecteaza taxe. Dar nu este moral ca cei sanatosi sa plateasca pentru bolnavii inchipuiti sau pentru cei facuti de doctori sa creada ca au nevoie de fel de fel de servicii. %D%A%D%ASunt bolnav. Cum procedez? Ma duc la doctor. Aleg unul despre care se stie ca este bun si ieftin. Din sectorul public sau din sectorul privat. In sectorul public scot din buzunar doar co-plata. Restul plateste statul. In sectorul privat scot din buzunar co-plata si diferenta dintre pretul statndard stabilit de guvern si pretul cerut de doctor. Daca doctorii privati vor cere prea mult unii in raport cu altii sau in raport cu sistemul public isi vor pierde pacientii (clientii) asa ca pana la urma vor cere putin sau deloc peste pretul standard stabilit de guvern (de agentia de asigurari de fapt). %D%A%Daca nu mi-a placut doctorul sau tratamentul ma duc la altul. Cum il aleg. Aleg unul despre care se stie ca este bun si ieftin. Pana cand? Pana cand devine nerentabil sa platesc co-plata. Daca aceasta co-plata e zero ma tot duc (ca sunt ipohondru sau pentru ca doctorul mi-l recomanda si pe specialistul X, amicul lui, care mi-l recomanda pe Y si asa mai departe). Ce ma costa? %D%A%Do-plata nu inseamna ca trebuie sa platesc mai mult decat pana acum pentru sanatate. Faptul ca exista co-plata va conta atunci cand se calculeaza nivelul de taxe colectate pentru sanatate. Voi plati taxe mai mici si abia daca da norocul peste mine si ma inbolnavesc voi plati si restul prin co-plata.%D%A%D%AVrand ne-vrand morala, inevitabila industrie medicala (prestatoare de servicii pentru profit) si constrangerile guvernamentale trebuiesc puse la treaba impreuna.%D%A%Daca unii nu vor fi in stare sa plateasca ceea ce se cheama co-plata asta nu mai este o problema de organizare a sistemului medical. Daca exista vointa politica, motive, resurse morale si financiare, guvernul trebuie sa le foloseasca pentru a-i ajuta pe cei in cauza intr-o maniera exterioara sistemului medical in sine. %D%A

  32. 32 blueeye mai 29, 2009 la 7:15 pm

    Intr-adevar, coplata serviciilor mredicale poate genera o problema majora pentru o destul de mare categorie de cetateni. Intr-una din expunerile sale de motive, ministrul sanatatii, justifica aceasta actiune afirmand ca acest sistem de coplata ii va face pe cetateni sa se gandeasca de doua ori inainte de a abuza de serviciile medicale.
    Ca si cum ar fi o adevarata placere sa mergi la doctor si nu ai merge de nevoie.
    E drept, poate exista si persoane care sunt obsedate sa-si inventeze boli dar ma indoiesc ca asta ar trebui generalizat la intregul popor roman.
    Sunt mii sau chiar sute de mii de cetateni care poate nu au beneficiat de loc( bine ca nu au avut nevoie ) de serviciile medicale la care cotizeaza de zeci de ani. Bun , si , daca pana acum au tot cotizat si nu au avut nevoie de medic , acum cand au nevoie, trebuie sa mai plateasca inca o data?
    Sunt pensionari sau someri sau persoane defavorizate care prin acest sistem de coplata aplicat fara nici un fel de reguli sa se gandeasca de doua ori daca merita sa se duca la doctor , sa mai dea inca 5-10 lei sau va incerca sa-si neglijeze sau sa-si minimalizaeze simptomele, incercand sa se trateze singure sau mai rau in caz de ceva mai grav sau contagios sa transmita boala si naltor persoane.
    Probabil ca ar trebui implementat, un sistem de carnete de sanatate, in care sa fie trecute vizitele la medicul de famile, la specialist, tratamentele facute, etc.,
    Astfel, cetateanul, poate beneficia sa zicem o data pe semestru sau …trimestru de gratuitate, la medicul de familie sau unde este cazul iar apoi ce depaseste aceste gratuitati, poate intra la sistemul de coplata.
    Asa probabil ca s-ar impaca si capra si varza, ar fi un sistem in care se face totusi simtita protectia sociala si s-ar limita probabil abuzurile.
    Nu ce alta dar sunt persoane pentru care cei 10 lei (pe care ar trebui sa-i dea ptr.10 minute in care un onorabil medic de familie il priveste mai mult sau mai putin atent ) reprezinta painea ptr o saptamana.
    Si macar de nu s-ar mai da si alti bani la doctor in afara de cei ptr. care se elibereaza chitanta.
    Sistemul este gaunos. Tot sistemul. STIM CU TOTII , la fel de bine ca problema sanatatii la noi nu se va rezolva nici prin aceasta coplata. Vor aparea fonduri noi, suplimentare care vor dispatrea in aceleasi gauri negre in care dispar banii care ar trebui sa ne faca tuturor viata mai buna si mai linistita. Dupa aceea se vor inventa alte si alte dari, alte si alte biruri, ….
    SE VOR SATURA VREODATA?

  33. 33 nastase mai 29, 2009 la 8:13 pm

    Yoda,
    Numele localitatii este Gherghita. Si astazi am fost acolo.

  34. 34 Cârcotaşu mai 29, 2009 la 9:58 pm

    🙂 🙂 🙂
    Domnule Năstase,
    De excepţională importanţă răspunsul Dumneavoastră, cel pentru Yoda vreau să zic.

  35. 35 Maximmouse mai 29, 2009 la 10:58 pm

    @Medic Primar!

    Glumesti! nu-i asa dom’bazac?

  36. 36 Provincialul mai 29, 2009 la 11:11 pm

    Ideea cu coplata mi se pare un lucru cumplit, mai ales pentru pensionari.

    Ce face un pensionar de 60 de ani bolnav de cancer care isi poate prelungi viata prin tratament, dar nu va avea din ce plati aceasta celebra „coplata”?

    PSD nici nu stie ce mult va pierde prin aceasta coplata.

    Normal ar fi ca sa se introduca asigurarile private de sanatate care sa asigure conditii de spitalizare exceptionale sau chiar tratament in strainatate pentruu cei care isi permit sa plateasca.

    Din punctul meu de vedere aceasta „coplata” este o metoda legala de EUTANASIERE a saracilor si pensionarilor.

    Ce stat social mai este Romania?

    In loc sa dam bani ministerului turismului sau tineretului pentru paranghelii mai bine i-am indrepta spre sistemul sanitar.

    Starea de sanatate a rommanilor este tot mai dramatica.

    In judetul Timis situatia este dramatica – unul din 10 locuitori este bolnav de CANCER. daca luam in calcul si cate cancere nedepistate or mai fi, ptobabil ca sunt mai multi.

    Spitalul oncologic din Timisoara poate fi compaarat cv u un graj pentru animale care nu indeplineste normele UE nici pentru acestea, dar sa tii niste bolnavi acolo.

    Pana cand Asociatia femeilor Manager nu a strans bani sa amenajeze un spatiu pentru tratamentele ambulatorii, bolnavii erau tratati pe corifoare, unde stateau ca animalele pe unde apucau cu perfuzorul langa ei, ore in sir in frig si curent.

    Cred ca PSD trebuie sa se gandeasca serios ce face in aceasta privinta.
    Daca ministrul PSD va lua aceasta masura, nu cred ca vreun membru al familiilor bolnavilor de cancer va mai vota cu PSD.

    Si mai sunt si alte boli grave – renale, hepatice, cardiacii, diabeticii etc…

    Eu cred ca mai bine scoateti Legea eutanasierii celor cu boli cronice si venituri mici. Ar fi mai cinstit!

    Numai sa hotarati prin lege cine da franghia si cine sapunul!

  37. 37 claudiaNY mai 30, 2009 la 1:48 am

    Este f bine ca va deplasati in tara ptr a vedea cu ce probleme se confrunta oamenii…!!! cred ca cei de la PDL sunt cu totul depasiti de situatie si ptr ca SUNT TOTAL RUPTI DE REALITATE!!!! TRAIESC IN LUMEA LOR…..CA INTR-UN ADEVARAT GLOB DE STICLA!!!! imi e mila de cei saraci condamnati la atat de multa suferinta…..Poate totusi mai exista o speranta daca va castiga Geoana alegerile……ptr ca un alt mandat ptr analfabetul de Basescu este o catastrofa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ROMANIA NU SE VA MAI REDRESA NICIODATA DUPA INCA 5ANI DE INCOMPETENTA SI PROSTIE!!!!!!! suntem pierduti ca natiune……!!!!!!!!!!!!!!! Bafta in campanie!

  38. 38 Neagu G. mai 30, 2009 la 8:09 am

    Felicitari colegilor de pe acest blog. Nu am mai ras de f. mult timp ca acum ,citind postarea lui MARCUS. Perfect realist.
    Domnule AN, chiar nu se vede in PSD ca masura ” coplatii” este o masura, mai de graba, de dreapta? Macar sa fi fost gandita ca ea sa se aplice, doar, pentru cei cu venituri peste 2000 lei si gradual, eventual similar cu sistemul compensarii la medicamente. Eu ma asociez celor ce afirma ca PSD-ul ia o mare plasa guvernand alaturi de PDL, devenind complice la toate masurile care lovesc tocmai in electorii de stanga. As spune ca TOTI ministrii PSD apar in fata noastra ca initiatori si ferventi sustinatori ai masurilor de dreapta si populiste, proletariste. Solidaritatea asta cu pdl-istii din guvern este fatal pentru PSD. Criticile dv. palide si singulare nu salveaza partidul. De fapt ma intreb, adeseori, daca PSD-ul mai este de centru-dreapta? El este mai degraba, de centru dreapta si nu ar deloc dificil sa treaca de la PSE la PPE, precum PD. Aveti, acum, prilejul sa atacati pe TB si PDL-ul, in legatura cu Videanu care s-a dovedit CORUPT, prin un act de control oficial, al Curtii de Conturi si, mai recent, comfirmat de Tribunal printr-o hotarare juridica. Sa-l suspende si pe el dl.TB. SA NU MAI TACA PSD-ul si acum !

  39. 39 Neagu G. mai 30, 2009 la 8:12 am

    Rectificare : corect: „ma intreb daca PSD mai este un partid de centru-stanga”.

  40. 40 Provincialul mai 30, 2009 la 6:08 pm

    Domnilor,
    Adevarul este ca echipa de campanie a PD-L este mai buna, decat a PSD.

    Acum cateva minute l-am vazut pe Boc prezentandu-l pe Liviciu (sper ca nu i-am gresit numele) va pe „eroul national” care in fruntea ARNE a reusit sa scada pretul la gaze.

    Vai de mine, nu-i asa?

    Stim foarte bine ca ultima scadere a pretului la gaze s-a facut sub presiunea PSD, care ar fi vrut sa se faca o reducere si mai mare pentru ca aceasta reducere s-a facut pe fondul pretului petrolului si gazului pe plan mondial si nu genialitatii acestui domn.

    De ce PSD lasa lui Boc sa se laude cu toate actiunile ministrilor PSD, dar si cu actiunile care se fac la presiunea PSD.

    Ia uitati-va ce erou a facut boc din acest domn Lificiu.

    Cum sa nu „iubeasca” poporul PD-L cand omul lor a scazut pretul la gaze.

    Ca nu are nici un merit?
    Cine stie asta?

    Domnule Nastase, daca PSD nu se trezeste din starea asta de PARTID DROGAT si SOMNOLENT, va avea numai de pierdut.

    Nu vedeti ca cei din PD-L se lauda tot timpul ca ei se ocupa cu guvernarea, iar PSD nu face nimic?

    Acum se lauda ca EI au micsorat pretul la gaze, cu toate ca batalia a dus-o PSD, iar micsorarea este nesemnificativa.

    Stiti de ce?
    De fapt de cand s-a modificat calcularea dupa noua metoda a consumului de gaze, facturile sunt mai mare cu cel putin 30% – asta peste cresterile anuntate anul trecut.

    Cat timp cei de la firmele furnizoare calculeaza puterea calorica a gazului cum „vrea” muschii lor, consum,atorii vor platii facturi umflate la gaz. Acolo ar trebui PSD sa intervina.

    C

  41. 41 felix-cat mai 31, 2009 la 3:14 am

    29-30-31 mai 2009 la Liege are loc o actiune de infratire Belgo-Romana , protagoniste sunt orasele Ploiest-Prahova si Liege . Noi , romanii de pe-aici-bucurie mare 🙂 Am plecat cu cardul din Bruxelles , cu bani 🙂 sa cumparam mici , carnati si produse romanesti . Dupa 1 ora si ceva am ajuns si am gasit o mica scena in Piata St. Martin pe care urma sa se prezinte Ansamblul Perinita din Prahova , si un cort in care sfaraiau niste mititei , bere Peroni si 2 soiuri de vin (am si uitat de care) . Mai erau 2 tarabe mici , mici unde se vindeau coliere si margele de sticla , 2 ii romanesti si cateva fete de masa din comertul de bazar si mai erau cateva farfurii si pahare de sticla . Atat !!! Intr-o frumoasa cladire construita in stil flamand era o expozitie romaneasca ,iar doamna de la intrare ne-a explicat ca prin ea se doreste promovarea Turismului din Romania .Sincer va spun ca nu am mai urcat si ne-am mutumit sa luam niste stegulete tricolore si sa o „certam” pe d-na cu organizarea , spunandu-i ca ne face de ras cu ce au venit . Belgienii intrau curiosi , dar plecau cu banii in buzunar . Noi am mancat mici facuti de romanii din Bruxelles si cam atat . Ne-am dus si noi tristi pe la terasele din Liege si ne-am infipt steguletele in crapaturile masutelor sa le fluture vantul si sa vada lumea ca suntem romani . Doar cu atat ne-a reprezentat Romania ; aceasta a fost initiativa Ministerului Turismului din Romania 😦 Dar uite ca in Romania asta se va scrie prin presa si vor fi „vazute” de romanii de acasa ca initiative bune , cu toate ca de fapt a fost un fiasco .Va intreb D-le Nastase ,initiativele pe care le aveti dvs. . actiuni sau solutii ,promovari ale artistilor plastici sau colocviile la care participati se scriu despre ele? se aude despre ele? „Miscari ” ale PSD-ului in afara de ale lui Vanghelie se vad in Romania> Pentru ca ne-am dat seama ca in Romania nu e important ceea ce faci cu adevarat bun , ci ceea ce se aude ca faci . Iar PSD-ul in formula de lupta actuala si prin ” tacerea” dvs nu va putea infinge fiara inscaunata acum la Cotroceni . PS ne este dor de carnatii de acasa 🙂

  42. 42 felix-cat mai 31, 2009 la 3:17 am

    infrange (erata) scz

  43. 43 Caramella mai 31, 2009 la 12:54 pm

    OBSERVATII IN DOMENIUL SANATATII:

    1) – Medicamente ridicate gratuit din tara de catre rude, prieteni, vecini si transmise in diferite colturi ale lumii romanilor de pretutindeni care nu mai locuiesc demult in tara sau lucreaza de ani in strainatate… Ei inca beneficiaza de medicamente gratuite ! NOI MAI PUTEM SA SUPORTAM ASTFEL DE CHELTUIELI ?
    2) – Firme particulare avand si personal angajat la negru beneficiaza uneori de tratamente costisitoare, inclusiv interventii chirurgicale gratuite de la stat, contra atentii pe masura acordate de patroni (in loc sa plateasca lunar asigurarile de sanatate).
    3) – Medici/asistenti fac economie pentru a transfera ulterior materiale/ medicamente gratuite la cabinetele lor private sau colaboratoare.

    PROPUNERI PT. MINISTRUL SANATATII:

    1)– Reactualizarea listelor de asigurati care sunt efectiv in tara.
    2)– Verificarea platilor lunare ale contributiilor la asigurarile de sanatate de catre firmele de stat si particulare.
    3)– Emiterea somatiilor de plata si a termenului maxim de plata prin afisaj electornic pe site-ul Ministerului Sanatatii. Dupa un anumit termen de neplata, propunere de desfiintare automata a respectivului agent economic de pe piata.
    4)– Medicii ar trebui sa opteze pentru munca la stat sau in domeniul privat.
    5)– Efectuarea anuala/semestriala a unui set de analize medicale gratuite, iar restul in regim de co-plata pe baza de chitanta fiscala.
    6)– Introducerea tipizatelor medicale cu regim special – in format electronic (bilete de internare, fise medicale, fise ATI, protocoale operatorii, etc.).
    7)– Existenta Managerilor de spital (cu studii economice) numai cu atributii de conducere si Directori Medicali cu atributii in coordonarea medicala, emiterea protocoalelor medicale si urmarirea aplicarii lor.
    8)– Posibilitatea accesarii site-ului fiecarui spital, a CV-ului fiecarui medic (inclusiv calificativul bianual, numarul de reclamatii de la pacienti si felul acestora, ca si modul lor de rezolvare).
    9)– Introducerea ecusoanelor obligatorii (cu nume si numar de ordine din Registrul medicilor sau al asistentilor medicali) pentru fiecare cadru medical; introducerea unei tinute unitare a cadrelor medicale prin halate, pe culori. Acum nu mai stii care este medic, care este asistent, care este din personalul auxiliar … care este de la bucatarie, care este brancardier !

    PS
    Cazul dramatic al fetitei-olimpice ANDRADA de 12 ani a socat recent tara: mutata in 6 spitale (din Focsani in Bucuresti) si avand cel putin 10 diagnostice, mutilata de medicii care trebuiau sa-i faca un RMN, nu a sensibilizat pe nimeni din Ministerul Sanatatii ? TELVERDE NU FUNCTIONEAZA ? Singura noastra salvare din tara a ramas doar mult-apreciatul si super-medicul sufletist Raed Arafat ?
    Oricare dintre noi am putea fi oricand in aceeasi situatie …

    CONSIDER DOMENIUL SANATATII PRIORITATE NATONALA DE GRAD ZERO !

  44. 44 marina iunie 1, 2009 la 6:25 am

    Propunerile Caramellei mi se par f.bune, eu am o pensie din care imi permit aceasta „coplata”, dar nu sunt de acord cu ea pentru ca am platit asigurari de sanatate cat am fost activa, platesc si acum din pensie, medicamentele pe care le cumpar nu sunt compensate, daca merg la un specialist platesc consultatia care nu este deloc ieftina, pentru ca altfel stai la niste cozi infernale si bineinteles medicul nu are nici un chef de tine pentru ca este grabit sa plece la cabinetul particular la care activeaza si de unde ia bani multi.Sistemul de sanatate in Romania este o nenorocire, nimeni, nici un ministru de pana acum nu a reusit sa -l faca sa functioneze, ce=o fi frate asa greu sa gandesti niste chestii de bun simt si daca nu esti in stare ,ia modelul de la Franta, Italia, Germania si daca tot nu esri in stare du=te cu Dumnezeu si LASA-NE!

  45. 45 angela iunie 4, 2009 la 1:16 am

    Draga Marcus,

    versurile tale sunt geniale. De mult nu am mai citit asa ceva si nu am mai ras cu atat pofta. Iti multumesc! Ai prins esenta si ma bucur ca nu sunt singura.

    Ma bucur ca in Romania printre versuri de manele mai auzi si asa ceva.

    Spiritul romanului nu s-a pierdut in balcanisme si asta este minunat.

  46. 46 angela iunie 4, 2009 la 1:58 am

    Programul propus este o solutie pentru colectarea banilor la buget. atat si nimic mai mult. Cum se folosesc acesti bani stie tot romanul care inca nu sta lesinat de foame printr-o carciuma undeva la tara.

    Bani nu sunt. Nici nu vor fi daca intreprinderile mici nu sunt incurajate ( ba chiar sunt falimentate printr-o legislatie proasta) si nu se rezolva criza de economie mai intai.

    tot timpul vorbiti despre lipsa banilor. Dar despre lipsa de moralitate si despre profesionalismul celor din sistem la toate nivele de ce nu vorbiti? Si nu numai din sistemul de sanatate. Nu se va rezolva nimic din cauza coruptiei, din cauza lipsei de moralitate. Va pasa de romanii saraci si bolnavi? Atunci mai bine sa le dati locuri de munca, salarii decente si nu sarmale si tuica de cate ori este campanie electorala. Asta primesc romanii din toate discutiile in care se cauta solutii: demagogie.

    Si inca ceva ce nu are legatura. Cand se vor implica autoritatile din Romania si cand vor adopta o atitudine in ceea ce priveste comentariile jignitoare care se fac la adresa romanilor peste tot in lume, in presa. Nu exista zi in care sa nu apara mii de astfel de comentarii. Ca italienii sunt de-a dreptul rasisti asta o stie toata lumea. Dar se pare ca au convins si pe altii ca suntem cea mai criminala natie din Europa. Si nu numai cei cu orientare nationalista se manifesta in acest fel. Periodic televiziunea publica din Austria discuta problema migrantilor. Si desi nu am vazut vreun infractor cu nume romanesc prin presa, romanii sunt mentionati ori de cate ori se discuta despre infractionaliatea crescuta. Atunci cand un cetatean roman are o problema intr-o tara straina de ce ambasada nu se implica? La ce sunt buni ambasadorii? Sa mearga la receptii si sa castige sal mari din buget? Pai bugetul inseamna banii cetatenilor romani pe care ii dispretuiesc prin atitudine. Cand am fost la ambasada Romaniei din Austria numai sa cer o informatie, desi sunt alba la piele, ma imbrac decent si vorbesc elevat, portarul institutiei m-a imbrancit si mi-a spus ca nu am ce cauta acolo. Oare cum o fi cu cetatenii mai bruneti si mai nevoiasi?

    Referitor la campania de denigrare din media straina, poarte ar trebui folosit dreptul la replica si solicitate scuze tuturor reprez media care produc materiale discriminatorii si xenofobe la adresa romanilor (si nu a rrrrrrrrrrrrrrromilor!!!), poate ar trebui folosite ceva canale diplomatice. Romanii din strainatate nu sunt infractori si sunt de-a dreptul jenati de ceea ce se intampla. Si ca un efect, pentru PE voi vota la primaria orasului in care locuiesc si nu la ambasada Romaniei. Mi-e cam frica sa mai trec pe acolo din cauza portarului, pe de o parte, iar pe de alta parte politrucii din Romania chiar nu ma reprezinta cu nimic. Iar solutii pentru sistemul de sanatate din Romania chiar nu se vor gasi prea curand.


Lasă un comentariu






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!