Muzeul Hartilor si procesul de la Haga

Pentru sustinerea pozitiei Romaniei in cadrul procesului de la Haga, cu privire la delimitarea platoului continental şi a zonelor economice exclusive în Marea Neagră, au fost depuse si cateva harti aflate in patrimoniul Muzeului National al Hartilor si Cartii Vechi, harti care, asa cum stiti…

Puteti vedea mai jos aceste harti.

MAP  RM A 1 THE COURSE OF DANUBE (Source: Octavian Ion Penda, Ion Ciortan, Mariuca Radu (editors), Description of Romania (Descriptio Romaniae), R. A. Monitorul Oficial, Bucharest, 2004, pp 68-69);

MAP  RM A 2 MAP OF MEDIAEVAL HUNGARY (Source: Octavian Ion Penda, Ion Ciortan, Mariuca Radu (editors), Description of Romania (Descriptio Romaniae), R. A. Monitorul Oficial, Bucharest, 2004, pp 92-93);

MAP  RM A 3 BLACK SEA (Source: Octavian Ion Penda, Ion Ciortan, Mariuca Radu (editors), Description of Romania (Descriptio Romaniae), R. A. Monitorul Oficial, Bucharest, 2004, pp 98-99);

MAP  RM A 4 BLACK SEA (Source: Octavian Ion Penda, Ion Ciortan, Mariuca Radu (editors), Description of Romania (Descriptio Romaniae), R. A. Monitorul Oficial, Bucha rest, 2004, pp 90-91);

MAP  RM A 5 MAP OF ROMANIA (Source: Octavian Ion Penda, Ion Ciortan, Mariuca Radu (editors), Description of Romania (Descriptio Romaniae), R. A. Monitorul Oficial, Bucharest, 2004, pp 128-129);

MAP  RM A 6 SERPENTS’ ISLAND (Source: Octavian Ion Penda, Ion Ciortan, Mariuca Radu (editors), Description of Romania (Descriptio Romaniae), R. A. Monitorul Oficial, Bucharest, 2004, pp 104-105);

31 Răspunsuri to “Muzeul Hartilor si procesul de la Haga”


  1. 1 Daniel martie 16, 2009 la 7:42 pm

    Multumim, un regal! Poate nu ar fi o idee rea ca aceste harti din muzeu sa fie disponibile si sub forma electronica pentru a avea un acces mai larg, mai facil si fara deteriorarea originalelor, chiar si pentru cercetatori.

  2. 2 gheorghe martie 16, 2009 la 8:36 pm

    Domnule Nastase, BASESCU si codurile, BASESCU si FMI, BASESCU si Ungurii, BASESC si el insusi, BASESCU si iar BASESCU, nu mai este timp de pierdut Domnule Nastase.

  3. 3 George Serban martie 16, 2009 la 9:12 pm

    @AN hartile sunt superbe … un adevarat manual de istorie. Imi inchipui ce simti in fata unor astfel de documente originale.

  4. 4 dr. b martie 16, 2009 la 9:14 pm

    Fascinant.

  5. 5 Ovidiu martie 16, 2009 la 9:47 pm

    d-le Adrian Nastase,

    de mult nu am comentat.

    Dar va recomand sa cititi un ceva interesant..

    Alex Mihai Stoenescu, autorul: „Istoria loviturilor de stat în România.”

  6. 7 Ilie martie 16, 2009 la 10:40 pm

    Domnule Nastase mai mult ca sigur Geoana va lupta cu Basescu,insa sfatul meu este sa gasiti de cuviinta ca in cazul in care va castiga Geoana presedintia ( desi ma indoiesc de asta ), sa vb cu el sa va puna Prim Ministru.Avem nevoie de cineva care stie sa conduca guvernul.

    Mult succes

  7. 8 ioanastefan martie 17, 2009 la 1:37 am

    Domnule Nastase,
    Ce spuneti despre ce fac domnii Basescu si Boc in legatura cu pensiile si posibilitatea lor de cumulare? Credeti ca este corect si nediscriminatoriu un plafon de 1500 lei pentru pensie?
    De ce nu s-a ales o pensie maxima de 4000 lei care sa poata fi cumulata, ca si in cazul mamicilor care ingrijesc copiii?

    Ce ne asteapta?
    Si as vrea sa stiu, aceasta lege se va aplica si parlamentarilor si presedintelui – si dansul ar trebui sa fie rezervist la cei aproape 58 de ani pe care ii are! Care este varsta legala de pensionare in cazul marinarilor si care este statutul d-nului Basescu? Stie cineva?
    Va multumesc!
    PS:Poate de data aceasta chiar primesc un raspuns din partea domniei voastre?

  8. 9 blogideologic martie 17, 2009 la 2:38 am

    Subscriu la ideea lui Daniel.

  9. 10 Petronius martie 17, 2009 la 8:23 am

    Subscriu ideii de digitizare a acestor harti, precum si a altor materiale de valoare culturala si istorica.

    Am o intrebare: Exista vre-o restrictie pentru reproducerea electronica (la rezolutie inalta) a acestor documente ? Banuiesc ca nu poate fi vorba despre dreptul de autor.

  10. 11 leo martie 17, 2009 la 8:59 am

    @ Daniel, dom Titus, şa
    Şi poate face cineva un pustiu de bine şi le încarcă pe Wikipedia, să se prezinte şi istoria reală a zonei, nu doar elucubraţiile roesleriene cu care ne toca la cap acu ceva vreme ciocănitoarea Ovidiu…

  11. 12 blogideologic martie 17, 2009 la 10:18 am

    „le încarcă pe Wikipedia”
    Muncă în zadar. Există un Sfat al Bătrânilor (anonimi) care decide ce rămâne, şi ce nu rămâne, pe Wikipedia de limba română. Şi eu am citit odată un articol ce-mi era favorabil, iar după trei zile era şters.

  12. 13 radu mariuca martie 17, 2009 la 10:54 am

    dintotdeauna harta si in special cea veche a fost considerata un important izvor istoric, prin multitudinea informatiilor oferite. Sunt foarte bucuroasa pentru acele harti care au ajutat Romania sa rezolve acel diferend legat de platoul continental al Marii Negre. Ceea ce mai doresc sa remarc este faptul ca valorosul catalog Descriptio Romaniae a fost citat cu autorii lui. Deci, se poate!

  13. 14 Dinu martie 17, 2009 la 11:46 am

    Felicitari! O tema de …”Europa centrala”. 🙂

  14. 15 Velisar iancu martie 17, 2009 la 12:34 pm

    @ciprian:”mitilicul”, in doze mici, provoaca orbirea. Este si cazul tau. Hai noroc si desteptarea!

  15. 16 blogideologic martie 17, 2009 la 12:45 pm

    @ ciprian
    „De ce este totul pe dos?”, întrebaţi dumneavoastră. Reamintesc, titlul temei este : “Muzeul Hartilor si procesul de la Haga”. Ce nu vă place în abordare?

  16. 17 ciprian martie 17, 2009 la 2:41 pm

    Aveam si eu o intrebare pentru domnul Nastase.. sau intrebarile se pun pe categorii… Numai ca nu gasisem o categorie potrivita… oricum nici macar nu cred ca acest blog este citit de domnul Nastase.

  17. 18 ioanastefan martie 17, 2009 la 3:25 pm

    Sunt convinsa ca d-nul Nastate nu citeste acest blog si nici comentariile pe care noi le facem!
    Nu mai pierdeti timpul!

  18. 19 blogideologic martie 17, 2009 la 4:09 pm

    Aş vrea să comentez ceva despre map #2, adică “[the] Map of the Hungarian mediaeval kingdom. It also depicts the Black Sea, Serpents’Island being referred to as Ilan adasy and l’Isle du serpent.” După donaţia unui Pătru vodă, Regatul maghiar căpătase o anumită îndreptăţire. Cronicarul nostru (poate hulit) consemnează : “Acestu Pătru vodă daca au pribegitu în Ţara Ungurească de nevoia văru-său, lui Roman vodă, la leatul 6957(1449), n-au făcut zăbavă multă, ci au datu cetatea Chiliia ungurilor şi curândă vréme ajutoritu de Ian Huniad ţiitoriul Ţării Ungureşti, au venitu cu oaste şi au împinsu pe Roman vodă din ţară, după ce au domnitu Roman un an. Şi s-au apucatu Pătru Vodă de domnie.” Vezi : http://ro.wikisource.org/wiki/Letopise%C5%A3ul_%C5%A3%C4%83r%C3%A2i_Moldovei,_de_c%C3%A2nd_s-au_desc%C4%83lecat_%C5%A3ara#De_domniia_lui_P.C4.83tru_vod.C4.83

  19. 20 Zeus martie 17, 2009 la 4:19 pm

    Ma fascineaza hartile vechi. Am vazut asta vara in San Gimignano intr-un magazin specializat, sute de harti vechi. Originale. Cu preturi incepand de la 500 EUR….m-am uitat lung si pofticios si am plecat. Mi-am promis insa ca anul acesta imi voi lua macar una de la un magazin similar din Ulm.

  20. 21 leo martie 18, 2009 la 12:27 am

    Aşa, dom Titus, şi? De când ar fi, într-un neam de meşteri Manole, o problemă să reconstruim a doua zi ceea ce alţii dărâmă peste noapte? să fie mai productivă blazarea în faţa permanentei ofensive a tupeului de le ţine unora loc de bun-simţ?! La ce-i va fi folosit ANeului bunul-simţ în faţa tupeului prostănăcesc ori decenţa în faţa demagogiei dusă la obscen a Profesorului în materie de politicianism fără egal de a inventat această societate mutantă în care ne zbatem în căutarea cutiei ăleia pe fundul căreia, cică, ar fi rămas speranţa?!
    Orb să fie chiar şi un surd, şi tot ar „simţi” zvârcolirea neamului şerpesc consternat că ANeul n-a mai încasat, ca până deunăzi, şi-a ars scurt un hârleţ în scăfârlia Evitei de făcuse schimb de roluri cu purtătorul de ispită, făcând ceea ce, pare-se, nu dageaba şi-au răcit unii gura p-acilea să-l înturneze la înţelepciunea vorbelor lăsate din strămoşi: îi mai cu scaun la cap a fi domn cu domnii şi ţăran cu ţăranii…

  21. 22 instalatorul martie 18, 2009 la 1:05 am

    Ne-au prins bine hartile si ne-ar fi prins bine si Insula Serpilor.

  22. 23 nastase martie 18, 2009 la 8:18 am

    Ioanastefan,

    Nu fii atat de sigura. In ceea ce priveste folosirea timpului, fiecare decide pentru el.

  23. 24 nastase martie 18, 2009 la 8:20 am

    Ciprian,

    Unii credeau ca nu scriu posturile de pe blog. Acum, sunt acuzat ca nici nu nu citesc ce se scrie pe blog? Exagerezi…

  24. 25 blogideologic martie 18, 2009 la 10:26 am

    Cred că am fost şi eu parte din „gărzile intelectuale” împotriva celor care îl atacau pe Adrian Năstase. Duşmanii mi-au spus că sînt în „mission impossible”. Eu nu cred că misiunea este chiar imposibilă. Evaluez ce IQ minor au cei din tabăra cealălaltă. Ei cred că pot câştiga bătălia fără să intre în societatea cunoaşterii !

  25. 26 blogideologic martie 18, 2009 la 3:30 pm

    Altă privire pe Map # 2
    Văd că apar pe harta cu numărul 2 : Ungaria actuală, România Mare, şi trecătoarea Ucraină a lui Petliura. Iugoslavul Milovan Gilas povesteşte în memoriile sale dedicate celui de al doilea război mondial, despre o întâlnire cu Stalin. Se pare că amândoi aveau aceleaşi gusturi culinare de munteni carnasieri. Stalin avea încredere totală în el. După congenialitatea stimulată de friptură şi vin de Crimea, îi destăinuieşte un proiect geopolitic : Să unească Ungaria, România, şi Ucraina! Exact teritoriul care apare pe Map # 2.

  26. 27 Draghi Puterity martie 19, 2009 la 10:34 am

    @Ciprian

    Eu cred ca de fapt acest bolg nici nu exista in realitate. E doar in imaginatzia noastra. Curat solipsist monsher… 😆

    P.S. Stii care e cura pentru solipsism, nu?

  27. 28 blogideologic martie 19, 2009 la 1:13 pm


    O hartă interesantă. Se poate mări. Constatăm de aici că Basarabia originară a domnilor Basarabi munteni era de fapt o parte din Moesia! Se mai vede Delta Dunării şi două Vallum Rom. aflate la Nord de Delta Dunării. Se observă şi Insula Leuce. Ştiind că Moesia a fost latinizată/ romanizată înaintea Daciei, rezultă că Basarabia de Sud era mai latină chiar decât Oltenia. Şi era latină chiar de mai multă vreme decât Oltenia!


  1. 1 Donaţia lui Pătru Vodă « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe martie 17, 2009 la 4:23 pm
  2. 2 Donaţia lui Pătru Vodă « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe martie 17, 2009 la 4:24 pm
  3. 3 Altă privire pe Map # 2 « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe martie 18, 2009 la 3:42 pm

Lasă un comentariu






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!