Protocol diplomatic original

images.jpeg

Recent, a fost adoptată o lege prin care Protocolul National trece de la Ministerul de Externe la Administratia Prezidentială. Nu am inteles ratiunile acestei decizii. Nu am inteles nici motivele pentru care guvernul a acceptat această modificare sau ratiunile pentru care parlamentul a aprobat această trecere, subordonând inclusiv activitatea sa de protocol Cotroceniului.

Si atunci când conduceam eu guvernul, a existat o astfel de intentie, sugerată de diversi consilieri dar presedintele Iliescu a inteles că Protocolul National trebuie să functioneze unitar, de la MAE (si pentru presedintie si pentru guvern si pentru Parlament). Este vorba, in primul rand, de protocolul diplomatic, ceea ce presupune contactele cu diplomatii straini, organizarea  vizitelor, a receptiilor, etc. Directia de protocol cuprinde insă si zona de privilegii si imunităti pentru diplomatii străini. Se vor ocupa cei de la Cotroceni si de placutele de inmatriculare ale masinilor de la ambasade?

După o asezată consultare externă, am infiintat, in 2002, Protocolul National, la MAE, pentru coordonarea ceremoniilor oficiale la nivelul intregii administratii publice. Am urmat modelul din Franta si cel din Germania. Din câte stiu eu, in majoritatea statelor europene asa functionează protocolul de stat. Chiar si in cazul monarhiilor, protocolul este asigurat tot din ministerul de externe.

Spre exemplu, actualul ambasador spaniol la Bucuresti, a fost, in acelasi timp, director al protocolului la ministerul de externe dar si al protocolului Curtii regale.

Concluziile le trageti singuri…

 

62 Răspunsuri to “Protocol diplomatic original”


  1. 1 Draghi Puterity mai 11, 2016 la 6:18 pm

    „Recent, a fost adoptată o lege prin care Protocolul National trece de la Ministerul de Externe la Administratia Prezidentială. Nu am inteles ratiunile acestei decizii.”

    Poatea foamea administratiei prezidentiale de niste fonduri care pot fi justificate mai usor din ratiuni de „protocol”? 😉

  2. 2 liviu bejan mai 11, 2016 la 7:00 pm

    Nu ma pricep la chestiuni de protocol, chiar deloc si cum nu cred ca voi obtine o alta demnitate decat aceea de portar de hotel, ori, vorba colegului Coarna, vanzator de bilete, cred ca nici nu are sens sa ma preocup. Ce sa fac, sa analizez intrarea dnei Udrea in biroul dlui Ponta, pentru a interveni in favoarea dnei Kovesi, din punct de vedere protocolar?
    Am insa o stire externa. Partidul Laburist Britanic zice ca, in cadrul campaniei sale pentru ramanerea Marii Britanii in UE, are nevoie de 72000 de lire sterline in urmatoarele 72 de ore, pentru materiale de propaganda. Rugaminte pentru cine vrea si poate sa doneze intre 5 si 20 de lire sterline.

  3. 3 liviu bejan mai 11, 2016 la 7:14 pm

    Incep sa apara informatii mai precise despre moartea celor doi soldati romani in Afganistan. Nu stiu insa mare lucru despre situl care le difuzeaza.
    https://www.funker530.com/two-romanian-troops-maliciously-killed-by-afghan-police/

  4. 5 Fragmentarium Politic mai 11, 2016 la 8:25 pm

    Batalia Londrei: Un bridge fara mare slem

    Campania si rezultatul alegerilor pentru primaria Londrei par sa fi fost o partida de bridge mai degraba demonstrativa pentru privitori, decat una cu miza pentru jucatori. Oricum, nu cred ca exista un mare slem pentru niciuna din cele doua axe, conservatori si laburisti.

    A spune despre laburistul Sadiq Khan ca a fost ales doar de musulmani anunta un mare dispret pentru middle class. De fapt, cum s-a intamplat in SUA cu alegerea lui Obama, in care clasa de mijloc nu a mai contat dupa alegeri, ci s-a subtiat galopant, ingrosand low class. Rezultatul a fost de doua ori mai rau pentru clasa saracilor, care s-au vazut confruntati de scaderea standardului si lipsirea de locurile de munca pe care le ofereau cei care au decazut in randurile lor.

    De la inceput, un Brexit a fost putin credibil (ca si Scotexit, de altfel). Nu se poate afirma ca este un joc la cacealma, desi nicio ipoteza nu poate fi exclusa, dar toate studiile demonstreaza numai riscuri pentru aceasta “a doua insularizare” a UK. Esecul conservatorilor de la primaria Londrei se va transmite ca un recul euroscepticilor, ceea ce va reduce sensibil riscul Brexit.

    In plus, UK se bucura de o discriminare pozitiva in UE, este greu de renuntat la asa ceva, va fi greu de gasit si de acceptat in alta parte, chiar si de catre americani, care isi au problemele lor, nu se stie cand si cati “clienti” va gasi Obama, in final, pentru TPP. Nemultumirile membrilor “second hand” din UE sunt deja virale si au devenit un avertisment si un obstacol pentru eventuale constructii integrative de acest gen, inegalitar.

    Apoi, mai este vorba si despre un alt semnal, involuntar dar perceptia este realitatea, prin care esecul conservatorilor este decontat de opinia publica lumii financiare, city-ului londonez, high class cu alte cuvinte. Deci cu un semnal de dispret catre middle class si unul de ostilitate catre high class, campania conservatorilor la Londra a fost inregistrata ca o greseala strategica fara precedent, care a facut sa paleasca titlurile de “primul primar musulman”.

    http://www.contributors.ro/global-europa/campania-gresita-a-conservatorilor-la-londra-si-impactul-asupra-brexitului/

  5. 6 papasha mai 11, 2016 la 8:29 pm

    In gura mamii lor de tineri cinstiti , frumosi si curati ai strazii , o fi oare vreo intrebare legata de „performanta” guvernului lui julien dacien sioros al lu’ ghiolbanis soric cel grosse prin care TARA are la dispozitie 23 DE MILIARDE DE EURO PT. DEZVOLTARE SUSTENABILA DE LUNGA DURATA , PANA IN 2020 , CU „0” ( ZERO ) ABSORBTIE FONDURI ?

    Maiculita , cate s-ar putea face cu banii astia ( drumuri , spitale , scoli , gropi de gunoi , statii de epurare , retele de apa , canal , gaze si electricitate pt. toti nenorocitii aia de oameni fara noroc , care traiesc in secolul 21 ca in secolul al 18-lea ) !

  6. 7 Oscar Wilde mai 11, 2016 la 8:31 pm

    Ăștia sunt întregi la minte?. După știința mea, Protocolul Național are atribuții de organizare și reglementare a ceremoniilor oficiale la nivelul întregii administrații publice, și se vrea , după cum am înțeles, ca prin proiectul de lege această instituție să treacă la Administrația Prezidențială, fiind coordonat de Consiliul Protocolului Național, condus de însuși Președintele Johannis. Președintele și al lui doamnă au făcut destule gafe, mai au de învățat. Mă întreb, ca orice cetățean onest: Președintele nu are alte treburi? Problema lui este să coordoneze ceremoniile oficiale? Poate va veni și vremea eloborării unui proiect de lege, privind înființarea titlului de Prima Doamnă, care să devină președinta Consiliul Protocolului Național! Ambițiile sunt mari!
    Vă mai amintiți, cât de îndoliat a fost Președintele după accidentul de la Colectiv, încât nu a vrut să dea o recepție de Ziua Națională? În schimb, nu a fost îndoliat la Ziua Europei, deși muriseră în Afganistan 2 militari și a dat o recepție, căci deh! nu mai suntem români, suntem cetățeni europeni! A ținut o cuvântare privind istoricul UE, uitând să invite pe cei care au jucat un rol important în politicile de pregătire a aderării, cât și conducătorii partidului care a guvernat în acea perioadă. Cui crede el că dă lecții? Probabil sieși, că s-a făcut de tot râsul! Ori are consilieri care îl sfătuiesc prost cu bună știință ori nu ascultă de nimeni și face după capul lui de arian, rasă superioară! Cam în felul acesta se vor desfășura ceremoniile oficiale! După reguli proprii, subiective!

  7. 8 Adrian B. mai 11, 2016 la 10:27 pm

    Foarte tare !

    ” Kovesi să sesizeze Inspecţia Judiciară şi pentru că am negociat numirea ei în fruntea DNA ” ( Elena Udrea )

    http://www.cotidianul.ro/udrea-raspuns-taios-pentru-kovesi-281051/

    Războiul continuă : Udrea, răspuns tăios pentru Kovesi

    Politică • Politicieni

    Reclamată la Inspecția Judiciară de Laura Codruța Kovesi în legătură cu unele afirmații ale sale făcute pe internet, Elena Udrea a cerut, miercuri, la rândul său șefei DNA să sesizeze Inspecţia Judiciară a CSM şi pentru declarația sa potrivit căreia a negociat cu fostul premier Victor Ponta, în biroul acestuia, numirea lui Kovesi în fruntea instituţiei.

    Udrea: Kovesi să sesizeze Inspecţia Judiciară şi pentru că am negociat numirea ei în fruntea DNA

    „DNA-ul sesizează Inspecția Judiciară a CSM pentru că am afirmat că Kovesi a dat ordin să fiu arestată din nou în vara lui 2015, ceea ce s-a și încercat in luna octombrie a anului trecut. Această afirmație am făcut-o și la momentul respectiv, dar atunci nu a contat pentru Kovesi.
    Eu cer șefei DNA să mai sesizeze Inspecția și cu următoarea declarație:
    EU, ELENA UDREA, AM FOST LA PRIMUL MINISTRU VICTOR PONTA ÎN BIROU SĂ NEGOCIEZ NUMIREA LUI KOVESI ÎN FUNCȚIA DE PROCUROR ȘEF ANTICORUPȚIE!
    Am făcut acest lucru deoarece Președintele Traian Băsescu dorea să o nominalizeze în aceasta funcție, Ponta avea altă propunere, iar cei doi nu discutau între ei. Am făcut-o din proprie inițiativă, dar sunt persoane care pot confirma ceea ce spun. Nu regret deloc, dar vreau să își asume că a fost numită de niște „penali”, așa cum le place să îmi spună”, a scris Udrea miercuri pe pagina sa de Facebook.

    Reacția Elenei Udrea a venit după ce procurorul șef al DNA a reclamat-o la Inspecția Judiciară în urma unei postări pe internet a deputatei în care afirma că „dacă i se năzare DNA-ului să îi facă cuiva dosar penal, sigur va face”.

    „Astfel, Udrea Elena Gabriela afirmă: „Vreau să fiu judecată de abuz în serviciu. Este o tâmpenie de acuzaţie. Nu mă interesează personal, eu am multe alte acuzaţii. Pe mine mă doare în cot de această lege. Slugile SRI-ului dau aceste mesaje, de fapt slugile sistemului. Persoanele care mă atacă acum, mă atacau şi înainte când era Traian Băsescu preşedinte. Această faptă nu există nicăieri. Dacă i se năzare DNA-ului să îi facă cuiva dosar penal, sigur va face. Acest sistem e reprezentat de către SRI şi de către doamna Kovesi de la DNA. Procurorii execută ordine”. Cu aceeași ocazie, Udrea Elena a afirmat: „Multe dintre dosare s-au făcut la ordin. Doamna Kovesi a dat ordinul ca eu să fiu arestată”, citează din Udrea Kovesi în sesizarea către Inspecția Judiciară.

  8. 9 Radu Humor mai 11, 2016 la 10:41 pm

    „Concluziile le trageti singuri…”
    Altceva de tras n-avem ?! 😉

  9. 11 Luminita Arhire mai 12, 2016 la 12:46 am

    Cum mă uit eu așa , de departe, la evoluția spectaculoasă pe pârtie a doamnei Codruța, cu ”slopestyle” și ”half-pipe”, adică lansându-se în niște forme de alunecare certe, dar cu fițe, constat că ieri, când am scris ce-am scris despre dânsa, am fost optimistă.

    Prăbușirea în ridicol a ”celei mai puternice femei din România” pare că ar avea un motoraș la fund, pentru că observ că a prins brusc o viteză spectaculoasă. Ce faceți , măi băieți, o lăsați din brațe pe doamna? Păi, până mai ieri tremura o țară întreagă când îi zărea statura de doi metri prin preajmă … Azi, o însoțește, ca un animal de companie, un enorm hohot de râs. Toate acțiunile precipitate de astăzi ale multimedaliatei femei de către Ambasada SUA, au vădit o lipsă de gândire caraghioasă și chiar un puseu de mare panică. Două interviuri, un drept la replică, o reclamație la CNA, o plângere la Inspecția Judiciară…păi, doamnă, le-ați epuizat pe toate de la răsăritul la apusul soarelui, și n-ați obținut decât efectul spontan ca doi cetățeni pe care nu-i suportați, Elena Udrea și Mircea Badea , să vă transmită că-i doare-n cot ( textual v-au transmis) de strofocările dumneavoastră! Ba, mai mult decât atât, unul dintre cei doi cetățeni amintiți în fraza anterioară, v-a și dat în judecată la Judecătoria Sectorului 1!

    La naiba, sunteți atât de previzibilă când e să gândiți singură…Toate acțiunile prostești pe care le-ați înșirat de ieri până astăzi , ca și precipitatrea prietenului Florin, de a-și goli pagina de Facebook de orice ar avea legătură cu trustul INTACT și cu Mitică Dragomir , vă înfățișează pe amândoi ca pe niște personajele ciudate, cu un număr îngrijorător de călcâie pe care scrie BY AHILE , amplasate te miri unde , pe toată suprafața corpului …

    Doamna Codruța , doamna Codruța… dragostea se spune că durează doar trei ani…în schimb, mandatele -când de șef DNA , când de Procuror Șef- dacă ai fi fost puțin mai atentă , ar fi putut să dureze mult și bine, până la binecuvântata pensie…

    Însă din momentul în care lumea începe să râdă, meciul dumitale cred că este pe jumătate pierdut.

  10. 12 liviu bejan mai 12, 2016 la 7:58 am

    @Adrian B. Fie vorba intre noi, asa, la o barfa, cred ca daca sunt lansate acuzatii de abuz in serviciu la adresa Elenei Udrea, atunci fata asta nu mai vede lumina zilei, are toate sansele sa devina Fantoma de la Targsor. Ca stralucit jurist, dl Nastase are o vedere mai clara si ma poate corecta daca gresesc, dar cred ca si conducerea vreme indelungata prin delegari inseamna un abuz, achizitiile de perdele la Paris,…Mi se pare ca ea nu baga de seama ca nu e foarte bine sa fie luata la bani marunti.

  11. 13 liviu bejan mai 12, 2016 la 8:06 am

    @Luminita Arhire. Cred ca Elena Udrea se cam lauda ca ar fi negociat cu dl Ponta. Dar, lauda-ma gura …

  12. 14 ZeV mai 12, 2016 la 9:10 am

    T-Rex
    mai 12, 2016 la 12:18 am

    De ce sa nu intram in polemica daca o facem in mod civilizat, adica, fara sa ne…certam ? Doar cu doamna Luminita nu ne putem contrazice, deoarece are intodeauna dreptate, aproape axiomatic. (Z)
    Eu nu as compara Transnistria cu Transilvania (unde populatia de etnie romaneasca este majoritara) ci cu Kosovo.
    Daca Transnistria este parte a republicii Moldova, sa ne amintim ca si Kosovo a fost parte a Serbiei. A fost suficient un referendum si cateva bombardamente NATO, pentru ca provincia Kosovo sa fie recunoscuta ca stat independent de catre puterile occidentale si implicit de catre organizatiile mondiale controlate de masoneria si marea finanta iudeo-americana. Culmea, nici n-a mai contat ca cetatenii kosovari sunt musulmani.
    Daca o putere vrea sa fie credibila cand ii critica pe altii, ar trebui ea insasi sa respecte dreptul international.
    Eu, daca as fi sarb, nu as mai avea niciodata incredere in Romania. Degeaba eviti sa recunosti statutul actual al Kosovo, daca, mai inainte, ai permis avioanelor NATO sa-ti survoleze teritoriul pentru a bombarda poduri in Belgrad si nu critici atacul cu rachete de croaziera impotriva televiziunii belgradene.
    Domnule coleg…imi pare rau, dar eu nu voi mai fi niciodata pro-american (cum am fost aproape toata viata), dar nici anti-rus. Decat daca Rusia va ataca Romania, unilateral.
    (Z)
    In plus, mi se pare o utopie sa visezi la unirea Romaniei cu Basarabia, in acest context istoric si comparand ,,talerele” avantajelor si dezavantajelor. Si-asa administratia romaneasca este semi-blocata in Romania. Cat de greu va fi insa sa controlezi teritorii cu populatii de culturi diferite si potential ostile ? Va spun parerea mea: Foarte, foarte greu. Practic, imposibil.
    Nici macar aderarea la organizatiile euro-atlantice a Basarabiei nu o vad posibila in viitorul previzibil. Ne place sau nu, dar nicio mare putere (nici Rusia si nici America) nu pot accepta sa le fie invadat spatial vital de proximitate. Daca prin reducere la absurd America vreo mortis razboi, il va avea. Dar sa ia in calcul ca rusii, la limita, pot utiliza armele nucleare, iar Romania, este in linia intai. N-ar trebui sa ne mandrim cu asta, dimpotriva.
    Din fericire, America si Rusia sunt permanent in dialog direct, peste ,,capetele” partenerilor de mana a doua care nu conteaza in ,,jocul” geopolitic. Oricum , Romania nu mai are demult o politica externa idependenta si credibila pentru a mai putea fi un actor in orice proces important de negociere. Doar noi ne imbatam cu apa rece ca va curge cu investitori americani in economia civila si ni se vor ridica vizele, iar Romania ar putea deveni un jucator la Marea Neagra (cum vor Ponta si Basescu). Iluzii, prietene. Vom primi doar ,,securitate”, adica, indicatii pretioase de a ne creste cheltuielile pentru armata proprie si de intretinere ale echipamentelor altora, precum si directive pentru a ne intari institutiile de forta, in detrimentul vointei cetatenilor. Dar si vointa cetatenilor se pare ca poate fi modelata. In Romania, este cel mai usor lucru din lume. (Z)
    Despre vize (ca tot am amintit de ele), nu ca am avea cine stie ce mare nevoie de….lipsa lor. Eu unul nu-mi doresc sa merg peste Ocean. Ce sa fac acolo ? N-am posibilitatile lui Yohannis si Ponta de a-mi petrece concediul la Miami si nici nu-mi place zborul indelungat cu avionul la clasa economic. In Europa mai am o sansa sa mi se gaseasca ramasitele materiale. (Z)

  13. 15 ZeV mai 12, 2016 la 9:37 am

    Doru Coarna
    mai 11, 2016 la 3:39 pm

    Hoo…mai incet, prietene. Pai daca te amuzi, fa-o in cateva randuri. 😉
    Legat de asazisa ,,sabotare” a ,,supercompetentului” guvern Ciolos (cel care isi schimba ministrii ca pe ciorapi murdari), o atare asertiune nu se sustine. De ce ? Parlamentul a votat pachetul integrat de legi legate de achizitia publica, iar Masterplanul de transport (pe care Comisia Europeana doreste sa-l finanteze), exista inca din 2015.
    Deci, guvernul nu are nicio piedica sa lucreze. Dar, vorba domnului Centru, se face ca lucreaza. (Z)
    Adevarul, domnule Coarna, este ca peste tot in lume POLITICIENII sunt aceia care decid strategii si formeaza guverne si institutii. Mitul cu tehnocratia apolitica este un penibil mit. Nu exista asa ceva in democratie.
    In plus, eu nu critic foarte virulent guvernul Ciolos, avand in vedere ca atat premierul, cat si Presedintele, au subliniat clar care este rolul actualului guvern (practic, unul interimar): Sa organizeze alegerile.
    Nu inteleg de ce lumea le cere ,,tehnocratilor” sa faca mai mult decat si-au propus si mai ales mai mult decat pot. Asta este…alegand un presedinte cand papagal, cand mut, alegatorii, in majoritate relativa, si-au luat tara inapoi, dar au blocat-o. Dupa cum se vede, ce a facut bun guvernul Ponta este demolat pas cu pas, iar FMI este tot mai aproape. (Z)
    Sa le fie de bine si sa nu le para rau ca au obtinut altceva decat s-au asteptat, in marea lor naivitate. (Z)

  14. 16 ZeV mai 12, 2016 la 9:52 am

    Liviu Bejan

    ,,…sa analizez intrarea dnei Udrea in biroul dlui Ponta, pentru a interveni in favoarea dnei Kovesi, din punct de vedere protocolar?”

    Dupa parerea mea, v-ati pierde timpul. Udrea a mai spus si multe altele, cum ar fi, ca ar fi avut intrare la Coldea ori de cate ori a vrut ,,muschiul” ei.
    Tot dupa parerea mea, o blonda penetreaza mult mai usor palatul Cotroceni (functie de ocupant) decat un serviciu secret. (Z)

  15. 17 Pali mai 12, 2016 la 11:28 am

    Atentie dl. Presedinte…de numere RA-APPS-ul se ocupa nu MAE !MAE aproba doar cererea pt numerele cu CD,CO si TC .

  16. 18 T-Rex mai 12, 2016 la 12:56 pm

    Cind o sa invatam sa ne respectam pe noi insine, pe urma o sa ne respecte si altii. Spun asta in urma revelatiilor ca 3 spitale noi planificate sa fie facute cu bani UE inca nu pot sa fie incepute pentru ca autoritatile nu isi fac treaba si nu trimit documentatia necesara la Bruxelles. Ori asta este motiv de dat Guvernul jos, dar nici PSD si nici PNL nu au verticalitatea sa depuna o motiune de cenzura, pentru ca prefera un „Guvern Piñata”, care sa fie cal de bataie electorala. Nu cumva sa se erodeze imaginea acestor partide pina la alegeri. Nu a fost incasat nici un EUR din fondurile europene de cind a fost instaurat acest Guvern si au fost necesare 6 luni ca cineva sa realizeze asta si sa se sesizeze! Cum adica, nu se fac sedinte de Guvern mai des? Din cauza asta si dl. Ciolos trebuia sa isi dea demisia, nu doar functionara respectiva!

    E normal ca acum sa vina FMI si sa preseze. Asa fac astia, dupa o catastrofa de guvernare, incep sa te intepe si sa te imbie la un imprumut „de stabilizare”. Asta ne costa aceasta guvernare. Bani, multi bani, multe proiecte pierdute cu finantare externa, si deci…crestere economica cu semnul intrebarii si intrebari despre sustenabilitate ( a sistemului de salarii, de pensii etc, adica intrebari pentru clasa 99%).

  17. 19 centru mai 12, 2016 la 1:11 pm

    Pe mine ma distreaza doamna bruneta , inalta , cu parul scurt si in negru de la Protocolul Prezidential ,prezenta din anii 2008-2009 cu Basescu si Iohannis care intra intotdeauna in prim planuri si cadre , orientand vizitatorii mai rau ca pe copiii pedepsiti de invatatoare , mai rau ca securistii Nicolcioiu si fratele lui geaman care apareau langa Ceausescu in ultimii lui ani la primirea diplomatilor straini ( Nicolcioiu , credinciosul securist care dadea cu sa traiti lui Iliescu la 24 de ore de la fuga lui Ceausescu si ascundea , patriot , o suma in dolari cu patru zerouri mai tarziu , din protocolul de stat , simuland nebunia ) .
    PS – Romania nu si-a uitat provincia rasariteana , Moldova , cea mai populata , cu un trecut si un patrimoniu istoric si cultural mai glorios decat al rivalei Muntenia – dupa cei 3 km de centura suceveana si cei 18 km de centura ieseana , construiti in 25 de ani , avem de ieri o centura de 6,4 km la Roman .
    6 km construiti in 6 ani .

  18. 20 T-Rex mai 12, 2016 la 1:26 pm

    Rusii pretind ca scutul de la Deveselu ar fi o „amenintare” pentru Rusia. Dar toate sistemele de rachete rusesti de pe teritoriul Rusiei cu bataie lunga, ca si cele mobile de pe vasele lor militare si submarine, nu sunt o amenintare majora pentru Romania (si celelalte tari est europene, mai putin Serbia cu care Rusia are acum o relatie de cooperare strategica, inclusiv miltara)? Eu cred ca Romania are dreptul sa se inarmeze asa cum crede ea de cuviinta. Interventia asta ruseasca relativ la Romania imi aminteste de amenintarea la adresa Suediei care cocheteaza cu idea de a deveni membru NATO. Deci declaratiile lor despre Romania sunt in cadrul mai larg al unei adrese publice.

    Totusi, problema ramine: cea a cursei inarmarii si a relatiei tensionate intre SUA si Rusia. Acesti doi actori ar trebui sa ia masuri de de-escaladare a tensiunilor, si tarile mici din ambele zone de infleunta ar trebui sa incerce sa isi convinga partenerul mai mare de dans sa mai schimbe ritmul.

  19. 21 Spiridus mai 12, 2016 la 1:43 pm

    Există un diletantism cras în administrația românească, în materie de protocol. Cine se pricepe nu este întrebat, decidenții ajunși în funcții de răspundere cred că ei știu totul si ne trezim cu tot felul de situații penibile, mai ales în relațiile externe. Ca să nu iasă din tipic, nici ex-primarul de Sibiu nu face excepție.
    Nimic nu mă miră în privința „guvernării”.

  20. 22 Doru Coarna mai 12, 2016 la 2:33 pm

    Iohannis s-a trezit la sarbatoarea precedenta cu cativa neagreati, plus ca a mirosit ca se fac presiuni la minister ca sa fie invitati din ratiuni politice si/sau penale si li s-a rezistat greu, asa ca a preluat problema.

    Dar dle Nastase, eu zic ca nu ar trebui sa luam mereu model tari precum Franta, Spania, Germania, unu pt ca modelul nu ni se potriveste, doi, asta denota atitudine slugarnica. Daca putem face ceva mai bine sau mai potrivit noua, asa trebui sa facem. Ma rog, al treilea motiv ar fi ca am arata ca nu ne duce mintea la altceva, dar sa ramanem la primele doua…

  21. 23 Doru Coarna mai 12, 2016 la 3:15 pm

    T-Rex,

    sistemul de la Deveselu este strict defensiv iar rachetele interceptoare sunt strict sol-aer, nu pot fi utilizate altfel tot asa cum nu te poti plimba cu masina de tocat carne…

    Rusii, in primul rand ca au fost deacord cu instalarea scutului, altfel nu s-ar fi facut, si secundo, au specialisti exceptionali care vazand rachetele isi dau seama de misiunea si performantele lor, fara probleme. Pretul a fost Crimeea, iar noi sa speram ca nu si Moldova…

    Declaratiile belicoase sunt numai in scopuri politice, rusii sa-l iubeasca pe Putin si noi pe americani ca ne apara.

    Mai ingrijoratoare este insa media, il auzeam pe unul de la A3, mare specialist in de toate, cum tot spunea ca asta-i descurajeaza pe rusi si ne fortifica pe noi, bla-bla-bla… Pe noi rusii ne pot inghiti cu Devesel cu tot in cateva ore, asta ca sa aiba timp sa modifice si constitutia, ideea insa e sa tina in sah o eventuala inarmare a UE care candva se va produce, mai ales dupa ce valul de imigranti ne-a prins cu nadragii in vine bine… Daca UE se clatina in fata unui milion de mameluci, ce-ar face in fata unei armate, care nu este una oarecare ci e aia rosie… Deci UE se va inarma!

    In fine, despre interceptarea rachetelor am scris un capitol intreg intr-o carte a mea publicata in alte vremuri, „Sisteme de propulsie” ed. Militara, insa acum este vorba despre rachete strategice globale de care nu te poti apara decat lovindu-le in orbita joasa, dar asta inseamna sa ai sateliti de atac in orbite joase, ceea ce este imposibil, nimeni nu are asa ceva! Zona este intens monitorizata, dar practic neaparata. Ca sa mentii acolo un satelit, trebuie ca propulsia lui sa functioneze non-stop datorita erodarii atmosferice a orbitei, si nu exista astfel de motoare plus ca satelitul este tinta sigura in caz de atac. Au incercat rusii sa faca, iar americanii au raspuns cu interceptoare hypersonice lansate de pe rachete acceleratoare care la randul lor erau lansate de pe bombardiere strategice, echipate cu motoare SCRAM-JET, apoi ambii au abandonat caci costa prea mult. Plus ca primii n-au prea reusit sa mentina orbita iar ceilalti sa porneasca reactorul in sens tehnic, adica de cate ori ar fi nevoie… E ca si cum ai aprinde un chibrit intr-un curent supersonic rarefiat, intelegi!
    Partea si mai proasta este ca asemenea lovituri strategice globale au focoase independente multiple, fiecare inzestrat cu propriul program de inselare, de deceptionare a inamicului, deci cel vizat se vede obligat sa desfasoare 12-16 partide simultane de sah balistic, tot pierde cateva si dispare caci astfel de focoase sunt intotdeauna nucleare.

    Scutul nostru distruge rachete de croaziera care au scop tactic, adica daca rusii vor sa distruga fabrica de acordeoane sau scoala de mimi din Pecs , le putem apara! Cernavoda, rafinariile si barajele hidro…

    Curaj!

  22. 24 ZeV mai 12, 2016 la 3:32 pm

    Sa enumeram, pe cat posibil la rece, faptele:
    Domnul Achimas Cadariu s-a delimitat de guvernul Ciolos, acuzand presiuni din partea unor colegi cuplati cu anumite grupuri de interese apropiate de guvern care urmaresc decredibilizarea sistemului medical, probabil, pentru a ,,spala” imaginea guvernului si a minimaliza zona politica aflata in plin proces electoral.
    La scurt timp, aflam, intempestiv, rezultatele unor analize efectuate de un institut in curs de acreditare, care, ca prin minune, confirma gradul de diluare indicat de providentialul Tolontan, dar, atentie: la un numar insignifiant de mic de probe.
    Toata aceasta poveste vine exact in debutul campaniei electorale.
    Puteti sa va suparati pe mine, dar eu sunt foarte sceptic ca lucrurile stau asa cum incearca SRI-ul sa ne convinga.
    Efectul palpabil este ca s-a creat o presiune publica enorma pe autoritati, care nu au alternativa la a confirma ceea ce vrea sa creada populatia.
    Avem de-a face, ori cu o uriasa afacere de coruptie, ori cu o imensa diversiune, poate cea mai mare din ultimii 26 de ani.
    Eu am decis sa raman in afara cercului, de unde privesc cu calm si cu ochii larg deschisi la ce se intampla si la ce va urma, stiind ca spectrul vizibil are mai multe culori decat alb si negru.
    Cateva lucruri sunt totusi certe: Nu vom scapa niciodata de bacterii. Nici noi si nici restul lumii. Dimpotriva, cu cat vom adopta o atitudine mai agresiva fata de bacterii (prin antibiotice din ce in ce mai puternice), cu atat bacteriile vor deveni tot mai…imune / rebele la tratament si vor contra-reactiona cel putin la fel de agresiv. De asemeni, ne vom confrunta pe termen lung, atat cu cedari de la moralitate in fata zeului Ban, cat si cu diversiuni care mai de care mai interesante, ceea ce denota ca omul are o imaginatie mare cat intregul Univers. La acest capitol, se pare ca nici macar Dumnezeu nu tine pasul cu omul. (Z)

  23. 25 nastase mai 12, 2016 la 5:05 pm

    Doru Coarna,
    solutia recentă arată că putem să facem si după capul nostru, fără slugărnicie…

  24. 26 nastase mai 12, 2016 la 5:07 pm

    Pali,
    la ele m-am referit.

  25. 27 Adrian B. mai 12, 2016 la 5:16 pm

    http://www.agerpres.ro/politica/2016/05/11/ambasadorul-lute-inaugurarea-scutului-de-la-deveselu-arata-ca-nato-indeplineste-misiunea-pentru-care-a-fost-creata-20-35-54?ref=yfp

    Mai arata si ca Romania a devenit TINTA DIRECTA A ARMELOR NUCLEARE rusesti si mai arata ca vom fi CAMPUL DE BATALIE in cazul unui conflict cu Rusia .
    Deasemenea , mai arata ca suntem un fel de COLONIE guvernata de straini , care se folosesc de noi la modul CINIC si ne baga la inaintare in tot felul de dispute care nu sunt ale noastre .

  26. 28 centru mai 12, 2016 la 5:42 pm

    Da , administratia romaneasca este ” semi-blocata ” in Romania .
    Da , Romania nu stie administra si nu merita sa administreze nici Banatul , Crisana , Ardealul , Maramuresul – varianta ungara , nici Basarabia – varianta ruseasca .
    Se repeta ineptiile de acum 76 de ani , la aceeasi dictare , normal .
    Administratia ruseasca la ea acasa este ” zeiss ” -vedem cum a pierit decoland de la Vnukovo PDG- ul Total , vedem cum recrutii rusi sunt terorizati si mutilati in armata tarii lor ca serviciul militar rus este temut de moarte de tinerii rusi .
    Da , sa vrei sa te unesti cu 6 judete moldovenesti furate de zbiri in 24 de ore , dupa pacte intre asasini , este o ” utopie ” .
    Tot ce sperie Moscova este ” utopie ” , ” fascism ” si ” intoarcerea rotii istoriei ” .

  27. 29 Ghita Bizonu' mai 12, 2016 la 5:47 pm

    serbanfl

    ref mes tau „@T-Rex mai 12, 2016 la 12:18 am”

    nu sunr de acord cu tine ca Adică, ca-n fabulă – democrația-i doar pentru căței! pen ca democrația nu ESTE pentru căței! ca poetul scris-a – „Şi ce-ţi pasă? Te-ntreb eu ce ziceam?
    Adevărat vorbeam,
    Că nu iubesc mândria şi că urăsc pe lei,
    Că voi egalitate, dar nu pentru căţei.”

    Insa azi te mori cine ajung ca căţelu din fabula:

    Accesul politicienilor la documentele acordului de liber schimb UE-SUA
    Aleșii europenilor, reduși la rolul de chibiți ai lobby-ului și ai avocaților corporațiilor

    Modul în care singura instituție a UE cu legitimitate democratică are acces la documentele deja bătute în cuie ale Parteneriatului Transatlantic pentru Comerț și Investiții întărește ideea că este vorba despre un tratat al avocaților marilor multinaționale și al lobby-iștilor, negociat în secret între administrația Obama și o serie de lideri nealeși de la Bruxelles.

    Eurodeputatul irlandez independent Luke Flanagan a prezentat recent procedura kafkiană prin care aleșii cetățenilor europeni au accest la versiunile ”consolidate” ale acordului de liber schimb. Flanagan este un politician ce trebuie privit cu circumspecție – condamnat pentru posesie de droguri, autorul unor declarații excentrice – însă imaginile prezentate de acesta nu pot să nu atragă atenția. La sediul Parlamentului European sunt amenajate ”camere de lectură” speciale pentru acest acord de liber schimb. Nu se intră aici cu telefonul, nici cu alte aparate de înregistrat audio sau video. Eurodeputații pot pătrunde doar cu o coală de hârtie și un pix, dupa completarea unor formulare. Acest tip de acces la documentele care ar putea schimba modul de organizare al pieței muncii și al societăților europene pe termen mediu și lung este însă considerat o mare victorie de către responsabilii Parlamentului European, cărora inițial nu li se permitea să aibă niciun acces la rezultatul negocierilor secrete UE-SUA. Legea e făcută de lobby și de birocrați, iar PE, un colos lipsit de drept de inițiativă legislativă, e un chibiț.

    În urmă cu un an, Statele Unite au decis să mai facă o mare concesie, de data aceasta pentru politicienii din statele UE, prin amenajarea unor ”camere de lectură” speciale le sediile ambasadelor americane. Cu alte cuvinte, dacă aleșii europenilor vor să afle ce se spune in textele consolidate ale unui acord la care UE este parte, cel mai bine este să se adreseze ambasadelor americane.

    Cu un asemenea sistem de acces la aceste informații, principalele surse rămân ”scurgerile”, mai mult sau mai putin controlate. Un asemenea document a intrat in posesia grupului Corporate Europe Observatory și a ziarului britanic The Independent (deținut de oligarhul si fostul KGB-ist Alexander Lebedev, copilul de suflet al lui Mihail Gorbaciov). Documentul cu pricina expune o mulțime de proceduri ce ar urma să fie prevăzute în viitorul acord, un labirint birocratic care ar duce la excluderea oricăror propuneri europene ce ar afecta interesele Statelor Unite, după cum scrie Corporate Europe Observatory. Sunt măsuri care ar reduce până aproape de zero rolul Parlamentului European. ”În esență este vorba de a oferi corporațiilor mai multă putere și o serie de legi și regulamente favorabile. De fapt, lobby-ul chiar spune public că aceste companii doresc să redacteze aceste legi împreună cu guvernele. Iar acest principiu nu este unul secundar în tratat, este chiar miezul său”, spune Nick Dearden, directorul grupului Justice Now.

    http://www.cotidianul.ro/alesii-europenilor-redusi-la-rolul-de-chibiti-ai-lobby-ului-si-ai-avocatilor-corporatiilor-280995/

    Finita democratia!

    Asta da „progres” ! Nici macar Lenin nu a „visat” un astfeld e stadiu al … al ce?!

    A! Da .. recomand citirea cartii Capitalism contra capitalism de Michel Albert ..
    (ma rog daca ar fi cumva vre-un lider resposabil al unei tarii barii din V Europei as recomanda sa faca o vizita la Comisia Europeana si sa puna niste intrebari birocratilor . si lobistilor. Adica sa puna parasutistii care il insotesc sa ii interogheze conformement aux mœurs de paras…)

  28. 30 Luminita Arhire mai 12, 2016 la 6:01 pm

    Deci, nici bine nu s-a uscat cerneala pe argumentaţia cu privire la trecerea Protocolului Naţional de la Ministerul Afacerilor Externe la Administraţia Prezidenţială , că este ca şi cum PROTOCOLUL ar fi fost dintotdeauna acolo , croit după chipul şi asemănarea lui Klaus.

    Ca urmare, s-a trecut la probarea noii jucării prezidenţiale prin succesiunea evenimentelor oficiale prilejuite de inaugurarea sistemului defensiv de la Deveselu. A ieşit perfect: a fost cam ca protocolul de la Ziua Europei, de pe pajiştea Cotroceniului, adică invităm pe cine avem noi chef, nu şi pe cine trebuie…Ca proaspăt posesor de “protocolul meu” însă, Klaus a hotărât să nu se invite la Deveselu şi s-a tăiat singur de pe lista personalităţilor, deşi după ora 11,00 a.m., agenda preşedintelui era goală ca o tărtăcuţă .

    Discursul solemn l-a ţinut, cu o voce moale şi neimplicată, Dacian Julien Cioloş. Mircea Geoană ne-a explicat, cu multă seriozitate, că asta înseamnă că parteneriatul dintre premier şi preşedinte funcţionează perfect ; adică ce mi-e unul , ce mi-e altul…Preşedintele a putut să-şi vadă, aşadar, îndrăzneţ, de atelierul de tâmplărie de la subsol, pentru care a achiziţionat recent o bormaşină viguroasă, şi s-a apucat să tapiţeze un scaun cu scheletul din lemn, executat încă de săptămâna trecută, când nu l-a bătut nimeni la cap cu vizite plictisitoare ale unor reprezentanţi la vârf ai NATO. La sfârşit, la O-HA, a dat şi-o gaură-n spătar, căci nu mai putea de curiozitate să probeze bormaşina nemţească, de calitate superioară.

    Sunt convinsă că în sufletul său, preşedintele nostru crede că “protocol” este un termen în simbioză perfectă cu “palton”. Sunt la fel de convinsă că ăsta îşi imaginează el că ar fi rolul protocolului pe pământ, să reglementeze punct cu punct ce trebuie să facă un înalt demnitar al patriei, aflat în afara graniţelor, când simte nevoia imperioasă de a-şi azvârli paltonul pe capota limuzinei.

  29. 31 Cris mai 12, 2016 la 6:28 pm

    Să vedem și partea bună a lucrurilor!
    Poate Protocolul îi va atrage atenția primei, singurei și ultimei doamne că nu se merge într-o unitate militară îmbrăcată în rochie fără mâneci, cu brațele goale.
    Poate protocolul îi va face rost acesteia de o vestimentație sport, cu o geacă de jeans sau de piele.

  30. 32 Cris mai 12, 2016 la 6:42 pm

    Așadar, din 900 de dosare DNA, 800 sunt pe abuz în serviciu.
    Ce ziceam mai an? Crezi că ești corect, nu iei mită și nu poți fi acuzat?
    Greșit.
    Poți fi băgat la „abuz în serviciu” sau, dacă te-a făcut mama ta cu noroc, la „neglijență în serviciu”.

    Eu CRED că Udrea a mediat numirea Codruței, între Băsescu și Ponta. Nu cred însă că aceia care știu precis vor vrea să confirme, așa cum speră Udrea.

    Balaurul cu 7 capete moșit de Băsescu, Udrea et co e pe cale de a-și devora moașele îngrozite.
    Paradoxal, balaurul face dreptate.

  31. 33 Fragmentarium Politic mai 12, 2016 la 7:24 pm

    Sunt ONG-urile “secular-umaniste” noile sectii ale unui nou Comintern?

    Mi-am pus si pun intrebarea din titlu dupa ce am citit un nou articol, de pe Contributors, pe o tema insistenta, biserica ortodoxa:

    http://www.contributors.ro/editorial/prigonirea-bisericii-ortodoxe-in-regimul-comunist/

    Cred ca un asemenea suvoi de cuvinte, cocotat pe ditamai bibliografia, ascunde mult mai multe decat transmite. Ca si neplictiseala de a bate mereu in aceleasi tobe. Cine citeste articolul ajunge cu usurinta la concluzia ca autorul are ceva nu cu unii popi, care sunt si ei tot din carne si sange, ci cu majoritatea populatiei si cu credinta ei.

    Articolul este dedicat “robilor”, probabil religiosi, dar exista si un sens laic al termenului, mult mai palpabil si mai expresiv. Un avertisment asupra lui il aflam si in filmul lui Fritz Lang, “Metropolis” (1927), pe care baietii cu sortulete l-au facut disparut, pana cand o copie deteriorata a fost gasita prin Argentina si reconditionata, in care robii sunt muncitorii, obligati sa traiasca si sa trudeasca in subteran, pentru desfatarea celor cu bani din orasul de la suprafata, Noul Babilon. Mesajul este laic, pentru o lume laica: Moderatorul intre cap si maini trebuie sa fie inima.

    Andrei Rubliov, pentru a mai da un exemplu, spunea in memorabilul film cu acelasi nume al lui Tarkovschi ca Dumnezeu l-a facut pe popa, iar dracul pe mascarici, o recunoastere a slabiciunii ca pacatului ii pot cadea si unii slujitori ai bisericii, dar care lui Rubliov nu i-a slabit nici cat negru sub unghie credinta, dimpotriva.

    Dincolo de unele complicitati ale unor capi religiosi cu unii lideri comunisti, nimic nou sub soare de altfel, fenomenul a existat si in fascism, lucrurile trebuie puse la locul lor, dupa adevarul istoric: in comunism, ateismul a fost politica de stat, nu religia, de aici paginile negre, in special din perioada comunismului alogen, ale persecutarii politice a liderilor religiosi.

    Sper ca ONG-urile laice sa nu se comporte ca fostele partide comuniste, care erau sectii ale unui centru de comanda supranational din afara, ca de acolo de unde scrie autorul sa aiba o voce publica la fel de ferma impotriva lozincilor “Glorie lui Alah” de pe autobuzele londoneze…

  32. 34 Dezideriu Dudas mai 12, 2016 la 7:25 pm

    Eu vad aici si-o veste buna….Nu mai sunt resurse de retorica publica goala care sa rastoarne decisiv clasamente….Asa ca ramane vechea stategie : daca n-avem nicio treaba cu trenurile, macar sa ocupam garile…Rau este ca-i “gara pentru doi”…, asa ca probabil vom reveni in logica lui 4*4….Era cat pe ce ca Valeriu Stoica, cu sprijinul neprecupetit al lui Vladimir Tismaneanu, sa ne duca-n logica, lunga…, a Partidului Institutional Mexican…”Noroc” cu “El Chapo”-al politicii noastre…, iute varsatoriu de vorbe, goale !

  33. 35 T-Rex mai 12, 2016 la 8:26 pm

    @Doru Coarna, ma bucur sa intru in dialog cu tine, si iti multumesc pentru explicatii. Daca ai publicat si carti inseamna ca esti documentat si in domeniu. Eu sunt doar un inginer care isi pune intrebari de genul: de ce ar face cineva un sistem de rachete care sa contracareze doar niste ipotetice rachete iraniene (care tot pe tehnologie ruseasca se bazeaza), si sa nu il poata folosi in mod flexibil? Inteleg, nu poti sa te plimbi cu masina de tocat carnea, dar poti la o adica sa dezmembrezi piesele componente – daca e facuta cu cap – si sa faci din acea masina de tocat, o masina de macinat :). Adica, inteleg preocuparea rusilor ca acest sistem poate fi schimbat cumva sa il faca ofensiv, asa sol-aer cum e. Adica sol-aer nu poate deveni sol-aer-sol? Nu poti sa il ghidonezi sa cada racheta aia unde vrei tu, atunci cind ai radare si sisteme de ghidare?

    Americanii spun ca:

    „The US embassy in Moscow produced a counter-statement, condemning Moscow’s allegations as “unacceptable and irresponsible.”

    “The missile defense system is not aimed at Russia, or undermining its strategic potential. From the point of view of geography and physics, it is impossible to shoot down Russian inter-continental missiles from Romania or Poland,” said the document, penned by embassy spokesman William Stephens, and obtained by RIA news agency.

    Ca sa fiu sincer, eu sper ca acest sistem de rachete sa intercepteze nu doar rachete iraniene, ci orice rachete care trec prin spatiul aerian al Romaniei si care sunt indreptate asupra sa, sau a aliatilor sai. Pe mine chiar ma deranjeaza ca rachetele rusesti par sa fie „prietene” sistemului american, si ca acestea cind vor cinta Kalinka pe radarul Aegis, acesta le va lasa sa-si loveasca obiectivele. Asa suna comunicatul american, ca rachetele rusesti inter-continentale nu pot fi doborite de sistemul din Romania (si Polonia). Hmmm, poate ar trebui sa nu mai imi pun intrebari…

    https://www.rt.com/news/342696-russia-us-missiles-romania/

  34. 36 ZeV mai 12, 2016 la 8:35 pm

    ps

    Zeul Ban nu este prietenul George. 😉

  35. 37 T-Rex mai 12, 2016 la 8:41 pm

    @ZeV, nu doar drumul peste Ocean e prea lung, dar te omoara diferenta de fus orar (7-8 ore sau mai mult, depinde unde aterizezi, plus escala sa schimbi avionul, control dublu de securitate). Un chin!

    In ce priveste Sebia, de acord, nu mai suntem cei mai buni vecini de cind am lasat avioanele NATO sa survoleze Romania ca sa ii bombardeze. Rusii cauta acum canale de a stringe parteneriatul cu sarbii, si vad in Muntenegru un „launch-pad” prin care sa patrunda in zona Blacanilor la Sud, de unde pot influenta Italia si Grecia. In Muntenegru pot veni cu vase militare, si mai departe cu echipament militar spre Serbia. Apropo, Serbia a trimis niste trupe sa marsaluiasca in Piata Rosie de Ziua Victoriei pe 9 mai (sarbii au zis ca nu vor in NATO ci doar in UE). Multi miliardari rusi s-au mutat in Muntenegru, o tara superba de altfel. Stii cum e iarba aia care creste pe peretii casei de iti ajunge inauntru la un moment dat?

  36. 39 Radu Humor mai 12, 2016 la 9:51 pm

    „In gura mamii lor de tineri cinstiti , frumosi si curati ai strazii , o fi oare vreo intrebare legata de „performanta” guvernului lui julien dacien sioros …”
    Un început deosebit de promiţător şi ..molipsitor ! 😉

  37. 40 T-Rex mai 12, 2016 la 10:06 pm

    Iata ce spune un disident de „noua generatie”, un scriitor rus, Boris Akunin, despre „regimul Putin” si cum nu s-a schimbat statul rus de la Ivan al III-lea incoace din sec XV. Va recomand tot interviul:

    ” It’s astounding that in our history, not one reformer has taken on the foundation of the state as laid down in the 15th century by Ivan III, the ruler who brought the Russian lands together. He borrowed from the same principles used to create the Golden Horde. At that time, the Russians didn’t know a more effective system than that employed by Genghis Khan. Our country is still not ruled by laws, rather by decrees, like under the Great Khans. At the same time, it’s a system where the state does not exist to serve the people, rather the people serve the state. There’s no room in such a system for the rights of individuals. There are only personal privileges that depend on one’s position within the structure and the degree of loyalty to the authorities. And in such a system, the secret police play a significant role.”

    http://www.dw.com/en/boris-akunin-russia-ruled-by-a-khan/a-19252850

  38. 41 liviu bejan mai 13, 2016 la 8:39 am

    @T-Rex. Dupa datele publicate ieri, sistemul de la Deveselu are o capacitate de anihilare a 24 de tinte (3×8 antirachete in baterie), intre reincarcari. De aceea se tot repeta, adevarat, ca el nu este realizat impotriva rusilor, care au posibilitatea de a trimite rachete in numar mai mare, simultan. Daca imi amintesc bine, la invadarea Irakului au fost lansate doua-trei stoluri de cateva sute de rachete (de croaziera) fiecare. Ca sa ne aperam de rusi, ar trebui sa avem o capacitate la Deveselu de cel putin zece ori mai mare. Rusii mai sustin ca lansatoarele antirachetelor ar putea fi incarcate si cu rachete balistice, adica Deveselu ar putea lansa nu doar 24 de antirachete, ci si 24 de rachete de atac. Americanii zic ca tehnica folosita de ei nu permite asa ceva.

  39. 42 liviu bejan mai 13, 2016 la 8:42 am

    Domnule Nastase, pare ca trebuie sa reluam cercetarile in domeniul armamentului nuclear, daca e sa ne luam dupa ce s-au apucat sa declare rusii de ieri incoace.O capacitate totala de vreo 20000 de megatone poate ca le-ar schimba discursul.

  40. 43 Cris mai 13, 2016 la 8:57 am

    Ce mai face ielectoratu dezgustat de „clasa politică”:

    Face o firmă de dezinfectanți pentru spitale, și fabrică dezinfectanți slabi punând etichete care spun că dezinfectanții sunt concentrați cum scrie la carte.
    Cine e de vină?
    Firește, „clasa politică”, fir-ar ea să fie de clasă, că n-a verificat, controlat, inspectat…
    Demisiaaa! Demitereaaa!
    Ielectoratu care a fabricat și comercializat soluții slabe nu e de vină. El trebuie controlat în permanență ca să nu încalce normele.

    Propun ca populația să fie împărțită în două: întreprinzători/slujbași la stat și controlori. Controlorii să stea tot timpul lângă „civili”.
    Dar cine garantează pentru controlori? Cine bagă mâna în foc că prima jumătate n-o să mituiască jumătatea a doua? Cine bagă mâna în foc că jumătatea a doua n-o să se lase mituită?

  41. 44 Cris mai 13, 2016 la 9:08 am

    Și mai ce face ielectoratu scârbit de „clasa politică”:

    Un ielector s-a internat într-un spital de stat pentru o operație și a mituit doctorii de la stat, iar doctorii de la stat au luat banii. Ielectoru, care are venituri mici fiindcă după 1990 a avut o afacere la negru, deci n-a contribuit la Fondul de Pensii, deci are o pensie din care nu i se poate lua contribuție la Casa de Sănătate, se teme că a dat prea puțini bani (e o adevărată inflație a ciubucului).
    Un alt ielector scârbit urmează să se interneze într-un spital de stat și se pregătește să adune bani pentru a-i mitui pe medicii de la stat, luând relații de la alți mituitori despre tarife.

    P.S. Primul ielector are un fiu care are o afacere la negru, deci nu dă nicio taxă. Ce era să învețe ielectoru tânăr scârbit de la ielectoru bătrân scârbit? Că „clasa” e o nenorocită.

  42. 45 liviu bejan mai 13, 2016 la 9:23 am

    Sa vedem ce vorbeste in scris Radio Europa Libera despre baza de la Deveselu: http://www.rferl.org/content/us-russia-missile-defense-system-operational/27729013.html

  43. 46 ZeV mai 13, 2016 la 9:26 am

    T-Rex
    mai 12, 2016 la 8:41 pm

    ,,Iarba” a crescut si in Antalya (sub forma unor resorturi de lux), desi Turcia este parte a NATO. Se pare ca miliardarii rusi au ajutat semnificativ la cresterea PIB-ului fostului imperiu otoman, mult mai mult decat avioanele americane dislocate pe teritoriul turc. (Z)
    De fapt, in ziua de azi, in lume predomina pragmatismul. Numai romanii vad lucrurile doar in alb si negru.
    De exemplu, noi credem, in naivitatea noastra, ca Deveselu este un instrument eminamente de aparare si nu unul de provocare. Daca am fi fost mai destepti, am fi conditionat ca amplasarea bazei sa se faca la pachet cu ridicarea vizelor si investitii masive in economia civila a Romaniei. Macar sa nu ne punem propriul capital pe chituci, moca. (Z)
    Altfel, de unde parai pentru 2% in plus la armata, plus intretinerea bazelor americane ?
    Dar cine mai are urechi, ochi si minte, sub asaltul diversiunilor si scandalurilor care se tin lant, sine die ?

  44. 47 ZeV mai 13, 2016 la 10:18 am

    T-Rex
    mai 12, 2016 la 8:26 pm

    Nu asta e schepsisul unui sistem de aparare, adica, de a-l face flexibil pentru a deveni, eventual, ofensiv. Nici nu ar fi posibil, deoarece Aegis este un sistem eminamente de interceptare, cu raza relativ scurta de actiune.
    Sistemele ofensive presupun tipuri de rachete total diferite, inclusiv sub aspectul electronicii si softului din dotare, cu autonomie (harta) de ideintificare a tintei terestre si raza de actiune mult mai mare, misilele respective avand o portanta superioara pentru combustibilul necesar unei deplasari la mii de km distanta.
    Problema este alta, analistii militari veritabili (nu este vorba de Radu Tudor- un diletant in materie), spun foarte clar ca un sistem antiracheta permite statului care il detine sa-si asume riscul unui atac unilateral, simtindu-se capabil sa contracareze contrareactia inamicului. Este cat se poate de simplu. La fel gandesc si americanii despre sistemele de aparare rusesti, va asigur. (Z)
    Deci, de facto, sistemele antiracheta au potentialul de a incuraja un stat care le detine sa atace primul. Intelegeti nuanta? Haideti sa judecam cu mintea militarilor si vom afla adevarul.
    Problema noastra, din pacate, este ca rusii pot coplesi un amarat de sistem cu 24 de rachete de interceptare. In plus, exista deja rachete ofensive cu dispozitive anti-anti-racheta. (Z)
    Daca stam si ne gandim, mai la rece, ne vom cutremura cate miliarde merg pe apa sambetei, nu de dragul principiilor, sau a implementarii democratiei.
    Pentru americani, este la moda apararea la distanta, prin intermediul ,,portavioanelor nescufundabile” numite tari satelite. Metafora a fost prima data legata de Japonia (teritoriul acestei tari).
    Dar isi fac iluzii ca tara lor va ramane in afara jocului de-a razboiul la infinit.
    Rusia a dat 27 de milioane de morti in al doilea razboi mondial. Deci, vor face orice pentru a se opune agresiunii de orice fel, inclusiv, vor utiliza, daca este nevoie, armele nucleare.
    NATO si SUA , dar si tarile din proximitate ar trebui sa se gandeasca de doua ori inainte de a forta, in continuare, zonele-tampon (pe care Rusia le considera vitale) intarindu-le militar, in mod ostentativ. Chiar daca unele tari apropiate fac parte din NATO. Dupa parerea mea, aparent paradoxal, aceste tari nu sunt in pericol, decat daca accepta o prezenta militara tot mai masiva a NATO pe teritoriile lor. Armele creaza, de regula, insecuritate, nu securitate. Noroc de rachetele nucleare care au mentinut pacea prin intimidare reciproca, in ultimele decenii. Dar exista o limita in toate.
    Establishmentul si finanta americana se cam joaca cu focul, crezand, cu naivitate, ca un ipotetic razboi (absolut de neimaginat, dupa parerea mea) cu Rusia va consta intr-un joc pe calculator de la distanta sigura si ca va permite americanilor sa se distreze in continuare (adica pierzandu-si banii) , fara griji, la cazinourile din Las Vegas.

  45. 48 ZeV mai 13, 2016 la 10:35 am

    Fragmentarium Politic
    mai 12, 2016 la 7:24 pm

    Nu stiu cine a colaborat cu sistemul comunist, din interiorul Bisericii Ortodoxe, dar stiu ca au existat numerosi martiri, sau duhovnici care au suferit in inchisorile comuniste, urmare a credintei lor.
    Pe doi dintre ei i-am cunoscut, ba chiar unul mi-a fost, un timp, duhovnic de familie.
    Au murit amandoi, dar nu-i voi uita niciodata.
    Pana la urma, singura aparare eficienta impotriva agresiunii seculariste a oengeurilor finantate din exterior, este sa nu le citim/ascultam propaganda. Eu, chiar nu sunt curios sa citesc tot felul de incitari la dilutia valorilor nationale pe contributors, sau oriunde altundeva. Sau, folosesc telecomanda si trec pe canalul Trinitas Tv. Incercati asta macar vreo 10 minute pe zi si veti vedea cat de benefic este pentru spirit sa te detasezi de scandal ieftin si vacarm ideatic amorf cu originea in nihilismul occidental, sa te detasezi intr-o oaza de pace, liniste si de cultura romaneasca.

  46. 49 serbanfl mai 13, 2016 la 1:48 pm

    @Ghita Bizonu’
    mai 12, 2016 la 5:47 pm
    M-am hotărât să iau o pauză și nu te mai trec și pe tine strada și, oricum, nu-mi permit să afirm că Germania, ca în general lumea Europei occidentale, n-ar fi campioana democrației.

  47. 50 papasha mai 13, 2016 la 2:03 pm

    1. Alooo , SRI si SIE , APELUL DE TREZIRE BAIETI ( cu siguranta ca treaba este deja monitorizata , caci altfel ar fi grav de tot ! ) .
    Nici o suma de bani nu poate justifica si nici acoperi pericolele care ne pasc in urma „importurilor” de gunoaie globalizate ( ale noastre , alea autohtonele ne sufoca deja , ce sa mai luam si „mortii” altora !!!
    http://www.nasul.tv/bomba-cu-ceas-sute-de-mii-de-tone-de-gunoaie-din-napoli-iau-drumul-romaniei/

    2. Daca in campania electorala este interzis sa se mai dea pomeni , galetuse , sosonei , haripioare de pui , brichete si pixuri , niste baieti destepti s-au gandit ca la numarul covarsitor de mare al tristilor idioti electoralisti locali , o sa prinda bine un pic de cooor !
    http://www.libertatea.ro/stiri/stiri-interne/o-bomba-sexy-le-cere-votul-locuitorilor-din-petrosani-organizatia-din-care-face-parte-asaltata-de-cereri-de-inscriere-dupa-ce-au-aparut-imaginile-incendiare-cu-ea-1479563

  48. 51 Doru Coarna mai 13, 2016 la 2:48 pm

    @ T-Rex,

    Nu, un sistem antiracheta nu poate executa altfel de misiuni si nu ai ce modificari sa-i faci deoarece ar trebui sa schimbi atat de multe device-uri incat mai bine construiesti unul nou, dedicat noilor misiuni. Apoi rachetele anti-racheta au timpi mici de functionare si viteza foarte mare, pe orizontala nu ar parcurge mai mult de 3-4oo km, iar incarcatura de lupta este si ea una speciala plus ca are focos de proximitate adica nu detoneaza la impact, ci la cateva zeci de metri de tinta iar schijele distrug tinta.
    Totusi, cam toate pot fi distruse si de la sol, prin telecomanda. La noi de pilda, prin anii ’70, era nea Nicu cu ai lui la Midia, astia trageau cu antiaeriene Dvina iar una a scapat din dirijare, adica din fascicolul de microunde, si a luat-o inspre Mamaia! Si era in august, litoralul era plin! Ba mai mult, cand a luat-o razna a trecut si pe deasupra umbrarului unde era piticu’! A trebuit detonata prin telecomanda.
    Dar problema e ca ea nu pleaca de pe lansator daca radarul nu i-a gasit o tinta buna! Apoi calculatorul de sol elaboreaza traiectoria si o memoreaza in cel de bord iar racheta pleaca si executa programul. Daca tinta evolueaza altfel, adica manevreaza, radarul vede, face alte calcule, elaboreaza alta traiectorie, o trimite rachetei, asta o memoreaza si o executa, si tot asa pana cand focosul de proximitate armat detoneaza incarcatura de lupta. Omul nu mai intervine decat daca a luat-o razna si trebuie detonata. Nici n-ar mai avea timp, misiunea dureaza 10-20 s…
    In plus, interceptarea unei rachete cu alta se desfasoara prin metoda numita „la randez-vous”, adica se urmareste minimizarea distantei relative dintre interceptor si tinta intr-un punct al traiectoriei prin manevre brahistocrone, adica in timp minim, si nu prin metoda numita „curba cainelui”, cand interceptorul se racordeaza la traiectoria tintei si o prinde din urma avand viteza mai mare. Ei, arcul asta de racordare cere timp si in cazul cand tinta este o racheta, nu-l ai! Ogarul are, interceptorul nu pt ca nu are combustibil, interceptorul anti-racheta este o racheta mica, rapida si cu momente de inertie mici, ca sa poata manevra rapid, atat. Daca ai putea s-a tragi balistic, poate ar distruge o magazie, adica n-ar face pagube prea mari. Schijele insa distrug aluminiul carcasei rachetei tinta, n-ar putea distruge insa nici macar o cladire mai serioasa, din beton.

    D-asta spun, e blat cu rusii, sa nu spuna ca nu stiau sau ca se tem! Sincer, cred ca mai mult se tem romanii!

    In privinta rachetelor, pana nu ai vreo 20 de silozuri cu rachete globale, nu poti spune ca esti aparat… Daca le ai, atunci da, ii descurajezi pe toti! Sigur, mai ramane sa le demonstrezi si ca esti capabil de orice…

  49. 52 Doru Coarna mai 13, 2016 la 2:59 pm

    @ T-Rex,

    Ah, despre carte, nu fac misto: „SISTEME DE PROPULSIE FOLOSITE IN DOMENIUL AEROSPATIAL”, eu, gen.lt.dr.ing. Stefan Ispas, col.ing. Trita Florea, ed. Militara 1988, o gasesti si acum prin internet in anticariat. Acolo gasesti toate sistemele si ecuatiile respective, trebuie doar sa le construiesti. Gasesti chiar si motoarele navetei spatiale americane, secrete la acea ora, a fost o mica problema cand la acea vreme le-am descris acolo si am fixat poza navetei pe coperta, dar s-a aprobat, mie mi se aproba cam orice pe atunci…

    Ma rog, vreau doar sa spun ca am dreptul sa ma amuz acum…

  50. 53 Adrian B. mai 13, 2016 la 3:12 pm

    Previziune sumbră pentru România: Ar putea fi victima unui război nuclear

    Elementele scutului vor deveni, inevitabil, ţinte prioritate în cazul unui război nuclear, posibil char ţinte pentru atacuri preventive, avertizează expertul rus. Ţări precum România, care găzduiesc sisteme antirachetă americane, ar putea fi singurele victime, iar Statele Unite să se împace apoi cu Rusia „deasupra ruinelor fumegânde ale elementelor est-europene ale scutului antirachetă”, a adăugat analistul

    http://www.dcnews.ro/previziune-sumbra-pentru-romania-ar-putea-fi-victima-unui-razboi-nuclear_505447.html

  51. 54 Luminita Arhire mai 13, 2016 la 6:36 pm

    România este o şcoală de cartier. Nereabilitată sau, mai exact, parţial reabilitată; adică s-a înlocuit tâmplăria -ceea ce de departe pare o mare scofală iar de aproape nicidecum- dar nu are alimentare cu apă, nici canalizare, nici centrală termică funcţională. Are doar “termopane”.

    În mod normal, din cancelarie ar trebui condusă şcoala, că acolo sunt directorii, profesorii, îndrumătorii de proiecte, diriginţii…

    Cu toate acestea, şcoala noastă este dirijată de peste drum, dintr-o încăpere pe care scrie AMBASADA SUA. Când vin aici oaspeţi americani, mestecând gumă, aceştia cred că şcoala este în Budapesta, nu în Bucureşti, dar, cum ambele încep cu “B”, nu pare cine ştie ce greşeală… oricum, nu-i corectează nimeni…

    Tot peste drum , şi doar peste drum, o parte a corpului profesoral este premiantă. De exemplu, maistrul atelierului de traforaj , Zgonea Valeriu (lăcătuş-mecanic), pare un cadru de nădejde, şi este privit ca unul care ar putea fi uns director peste profesorii emeriţi şi peste elevii olimpici, deoarece nimeni nu are nişte ochi atât de lăcrimoşi şi nu pune atât de mult suflet când …mă rog, …când execută “prestaţia aceea” erotică la MARELE LICURICI. Numai el este atât de catifelat…

    Şi doamna profesoară de bune-maniere şi apărarea statului de drept , Camelia Bogdan, pe care n-o găseşti mai niciodată la ore, iar atunci când o găseşti, dă semne de cleptomanie acută, confiscând extins şi special penarele , tenişii şi ghiozdanele nevinovaţilor elevi, şi dânsa, spun, pare din încăperea AMBASADEI un cadru didactic perfect. Mulţi elevi nu prea cred asta, dar Camelia Bogdan are mare noroc cu liceanul perpetuu şi exmatriculabil Chirilă Tudor, care iese, din când în când, în curtea şcolii, în apărarea reputaţiei doamnei, agitând o pancartă cu poza fotoshopată şi bretonată a acesteia şi cu textul “DECLAR PIERDUTĂ ŢARĂ”, apoi face şase ture , strigă patru lozinci şi se retrage demn în fundul clasei , deoarece e nu numai cel mai înalt dar şi cel mai loază dintre “şcoleri”.

    Mai e şi doamna Codruţa, şefă la atelierul de schingiuirea Constituţiei . Dânsa regretă că ghilotina s-a scos de ceva vreme din programa şcolară şi duce o luptă surdă pentru reintroducerea acestei discipline de mare efect , atât pentru restul profesorilor cât şi pentru dragii de elevi. AMBASADA este, în general , de acord cu modificarea Legii Învăţământului în aşa fel încât felurite ghilotine să fie amplasate în curtea şcolii iar execuţiile publice să înlocuiască ceaiurile dansante din sala de sport.

    După cum vedem , civilizatorii planetei îi dau o şansă unităţii noastre de învăţământ . Atâta doar, că din punctul lor de vedere, elevii nu contează, iar aspiraţiilor acestora sunt cu totul neglijabile.

    Deoarece AMBASADA AMERICANĂ, ea singură şi pentru totdeauna, „CUNOAŞTE( ca să-l citez pe Gabriel Liiceanu, un filozof celebru, aflat, mai ales după 2004 , în programa şcolară a tuturor anilor de învăţamânt, fără pauză)…BINELE ÎN CHIP MATUR” al şcolii numită ROMÂNIA.

  52. 55 Fragmentarium Politic mai 13, 2016 la 7:00 pm

    Razboiul rece in sport: Provocarea isteriei Meldoniumului

    Isteria Meldoniumului a lovit si in Romania. Cazurile de sportivi romani care au cazut testul antidoping la Meldonium se ridica la patru, dupa ce vineri au fost trecuti pe aceasta lista neagra doi atleti calificati anul trecut la JO 2016 de la Rio, de la care vor fi nevoiti sa-si ia adio. Ce este acest Meldonium si cat de intemeiata este trecerea lui brusca, la scurt timp dupa razboiul rece declarat de americani rusilor, pe lista dopantelor, dupa ce vreme indelungata sportivii l-au putut utiliza in siguranta? Are vreo legatura cu faptul ca acest medicament, fabricat in Est, este consumat de est-europeni, nu si de americani, deci interdictia si consecintele au o tinta exclusiva? Poate exista o minte atat de speculativa incat sa provoace o isterie “normativizata”, care sa scoata din competitie sportivi “geopolitici”?
    Până la sfârşitul lui 2015, sportivii au putut utiliza fara probleme Meldonium. Medicamentul, comercializat sub numele de Mildronat, a fost trecut de Agenţia Mondială Anti-Doping pe lista celor interzise începând cu 1 ianuarie 2016. Decizia a fost luata in urma unui studiu, de anul trecut, finantat de americani, respectiv de Partnership for Clean Competition (Parteneriat pentru Competiţii Curate), o alianţă nonprofit între Agenţia Americană Anti-Doping, Comitetul Olimpic American şi anumite federaţii sportive. Tocmai aceasta finantare din bani exclusiv americani si selectarea tintita a Meldoniumului sovietico-rus, cu efecte colaterale in Est, ridica aceleasi indoieli de non-kosher care apar in toate cazurile de studii comandate unilateral, suscitate de faptul ca “banii corup”. Declicul care a atras atentia a fost trecerea pe lista neagra a Meldonium a sportive ruse Sarapova, care in felul acesta a fost scoasa pe tusa (gurile rele spun ca Meldonium a scapat-o pe Serena Williams de o adversara redutabila).
    Pe focul geopolitic a mai turnat gaz si Letonia. Potrivit unui articol din 2009 al ziarului leton Diena, Meldoniuma fost creat in 1970 de chimistul sovietic leton Ivars Kalvins, pentru cresterea rezistentei la stres si conditii vitrege a soldaţilor sovietici. Insa ca medicament, Meldonium este prescris pentru tratarea anginei pectorale şi a urmărilor infarctului miocardic. (In contextul tragediei de la Dinamo, medicii sportivi atentioneaza ca fotbalistul camerunez Patrick Ekeng nu ar fi murit pe teren daca ar fi luat Meldonium. Reactia la aceasta corelatie ramane de vazut). Curios este faptul ca pe firul studiului american a interferat si aliatul german, desi post-factum, printr-un studiu din decembrie 2015, publicat in revista Drug Testing and Analysis, care sustine ca folosirea Meldonium duce la „o creştere a rezistenţei atleţilor, îmbunătăţeşte recuperarea după efort, protejează împotriva stresului şi activează funcţiile sistemului nervos central” (prof. Mario Thevis, Koln). Insa unul dintre cei mai reputati medici-cercetatori privind performanta umana si fiziologia recordurilor mondiale, el insusi maratonist si inotator, Michael J. Joyner, MD, fost consultant la National Institutes of Health (NIH) si NASA, a respins concluzia, implicit decizia, de dopare prin Meldonium. Acesta susţine că „lipsesc dovezile care să conducă spre îmbunătăţirea performanţei sportive. E o legendă urbană, m-aş mira să aibă un efect mai mare decât cafeina sau creatinina”. Creatorul medicamentului, letonul Kalvins, a spulberat si el mitul dopingului cu Meldonium, afirmand ca e „ca şi cum ar interzice aspirina numai pentru că e populară între sportivi”.

  53. 56 Radu Humor mai 13, 2016 la 10:29 pm

    Scriitorii, văzuţi şi altfel decât ne-au obişnuit ei să-i vedem !

    „Fără îndoială că, după 1989, o anume implicare cetăţenească a existat şi la unii scriitori români. Aceasta însă s-a limitat cel mai adesea la pledoarii înfocate pentru „drepturile omului”, pentru libertatea de exprimare, ei cantonându-se mai apoi strict înăuntrul comodei banalităţi generale: au condamnat comunismul, securitatea, crimele comuniste, şi-au revendicat „rezistenţa prin cultură” (expresie a frustrării de a nu fi rezistat decât prin frică şi laşitate), năruindu-se – ca majoritatea românilor – din convingerile politice „de stânga”, în cele „de dreapta”. Majoritatea scriitorilor (mai cu seama unii din „cercul Humanitas” – autoproclamaţi „elite”, dar nu numai ei…), au blamat statul şi proprietatea etatistă, elogiind fără rezerve capitalismul, liberalismul (ba chiar libertarianismul), precum şi iniţiativa şi proprietatea privată, nefăcând grava deosebire dintre „privat” şi „particular”. Căci „privat” înseamnă, de fapt, „lipsit de…”, după cum „a privatiza” – provenind de la verbul „privare” – înseamnă „a lipsi de” ceva pe cineva. Este evident că o astfel de atitudine, asumată public şi cu vehemenţa notorietăţii, aducea cu ea şi o abdicare flagrantă de la norme morale elementare, unde paradigma lui „a avea” devenea panaceu. Faptul s-a concretizat în privatizarea patrimoniului natural, economic şi financiar al României, soldată cu luarea acestuia în posesie de către indivizi lipsiţi de scrupule, fără ca tocmai „câinii de pază” ai democraţiei – printre ei, şi scriitorii – să fi sesizat uriaşa cacealma.
    Aşa s-a produs, practic, fără opoziţia „intelectualilor” (şi a scriitorilor, printre aceştia) „depatrimonializarea” României, precum şi destrămarea ei morală. Căci una este să faci ceva – pâine, pantofi, haine etc. – printr-o iniţiativă şi firmă particulară şi cu totul altceva este să iei de-a gata, din „darul lui Dumnezeu”, prin privatizare, păduri, petrol, aur, faună, soluri fertile, ape cu sturioni – resursele ţării, în general – lipsind de ele, implicit şi de dreptul la viaţă, pe exact cei în drept să le folosească cu măsură, de-a lungul multor generaţii viitoare: pe cetăţenii României; şi – mi-aş permite, prin asumarea spiritualitaţii mele „pro natura” – lipsind de aceleaşi drepturi, deopotrivă, pe locuitorii pădurilor, apelor şi câmpiilor ţării: arbori şi sălbăticiuni…
    Lipsa de reacţie a scriitorimii române la aceste pierderi şi, în general, lipsa de implicare civică, luminos formativă, sunt însă explicabile, la spusa lui Guy Debord adăugându-se sinteza unui proverb german: „Ţăranul mănâncă numai ce cunoaşte”. Dar dacă pentru ţăran faptul este bun şi onorabil, pentru scriitori (şi, în general, pentru artişti şi formatorii de opinie), a oferi publicului consumator de literatură (şi de cultură) numai felul de „mâncare” al unui precar experienţial personal avut de autor, de-a lungul propriei sale formări, este păgubitor.
    Pentru ca un scriitor să simtă pierderile mai înainte pomenite, el ar fi trebuit să fi trăit înăuntrul a tot ce înseamnă patrimoniu, să fi avut un contact nemijlocit cu patria, cu „întregul”. Or, câtă vreme mai mulţi scriitori s-au născut, au copilărit şi au vieţuit pe asfaltul urban, în biblioteci, în săli de curs şi în propriile garsoniere (e drept, adesea ticsite cu tomuri consacrate), a le cere să sufere la pierderile mai înainte enumerate – căci numai suferinţa generează compasiune, atitudini şi operă! – ar fi deplasat şi inutil.
    Dacă viaţa fără bibliotecă poate genera, totuşi, pe ici, pe colo, atitudini luminoase, biblioteca lipsită de viaţă nu are cum naşte compasiune, oameni vizionari şi curajoşi, întrucât pierderea a ceea ce n-au văzut şi n-au trăit nu este o pierdere… De ce? Fiindcă „nici nu există”… Moare doar ceea ce cunoşti. ”
    Mai multe la:
    http://www.mesagerul.ro/2016/04/25/scriitorul-societate-belfer-sau-invatator

  54. 57 Fragmentarium Politic mai 13, 2016 la 11:01 pm

    Carpatii, bariera de securitate a Romaniei. Un ministru tehnocrat crede ca ar trebui strapunsa. Ar fi ca si cum SUA ar seca Atlanticul si Pacificul

    Ministrul Afacerilor Externe, Lazăr Comănescu, consideră că nu este normal ca, la 26 de ani de la Revoluția din 1989, România să nu aibă o autostradă care să traverseze Carpații, arătând că aceasta este „până la urmă o chestiune de securitate națională”.

    Declaratia ministrului din guvernul tehnocrat Ciolos a venit a doua zi dupa inaugurarea oficiala a scutului antiracheta american de la Deveselu. Probabil Comanescu a avut in vedere garantiile absolute de securitate pe care SUA s-au angajat, cu acest prilej, sa le ofere Romaniei.

    Imi amintesc ca o asemenea siguranta iluzorie a avut-o si presedintele Nicolae Ceausescu, cand a anuntat triumfator, la 31 martie 1989, achitarea ultimei rate din datoria externa. “Suntem independenti cum nu am fost niciodata”, a sunat mult timp sloganul propagandistic, tot asa cum, acum, fredonam refrenul ca “avem cea mai mare securitate, cum nu am avut niciodata”.

    Scuza lui Comanescu este însă ca a precizat că nu vorbește în calitate de ministru de Externe, ci „ca persoană care pretinde că a urmărit și mai înțelege câte ceva din procesul european”. Dar, oare, cat intelege un tehnocrat din istoria securitatii acestui spatiu de confluente contradictorii, despre care cu cateva zile in urma fondatorul Stratfor, George Friedman, a carui expertiza globala in materie de securitate nu poate fi pusa la indoiala, a declarat ca Romania risca sa fie atrasa intr-un “vartej” (impreuna cu Bulgaria)?

    De milenii, Muntii Carpati au fost o centura de securitate pentru strabunii nostri, tot asa cum Oceanele inconjoara protectiv teritoriul nord-american. De aceea, a evoca strapungerea de catre Romania a barierei sale naturale de securitate, pe care o reprezinta Muntii Carpati, este de neinteles, ceva de domeniul absurdului. Ar fi ca si cum SUA si-ar distruge singura bariera naturala de securitate, prin secarea Oceanelor Atlantic si Pacific. Sa se puna oare de un nou gheseft de autostrada, cum a fost cu firma americana Bechtel? Sa ne mai gandim.

  55. 58 liviu bejan mai 14, 2016 la 7:38 am

    @Luminita Arhire: avem o noua religie, Klemmstinismul.

  56. 59 Marian Nicolae mai 14, 2016 la 9:06 am

    @ Luminita Arhire, mai 13, 2016 la 6:36 pm

    Frumos comentariu.

  57. 60 centru mai 14, 2016 la 11:41 am

    @fragmentarium – de la inteligenta fragmentata ? E vorba de legarea provinciilor romanesti intre ele , scumpule . Proiect care deranjeaza undeva .

  58. 61 T-Rex mai 14, 2016 la 2:20 pm

    @Doru Coarna si @liviu bejan multumesc pentru completari.

    @ZeV: „Nu asta e schepsisul unui sistem de aparare, adica, de a-l face flexibil pentru a deveni, eventual, ofensiv. Nici nu ar fi posibil, deoarece Aegis este un sistem eminamente de interceptare, cu raza relativ scurta de actiune.”

    Argumentul e discutabil. Mikhail Ulyanov, care conduce Departamentul de Control al Armelor si Proliferare spune despr sistemul similar Aegis din Polonia:

    „Mr Ulyanov said Russia’s interests „are being affected in a direct way by this”.
    He said the Americans’ MK-41 launch system could also be used to fire cruise missiles, not just air defence missiles.
    „From our viewpoint this is a violation of the Intermediate-Range Nuclear Forces Treaty,” he said.”

    Sunt si analisti occidentali care afirma ca actualul sistem Aegis, chiar daca in acest moment este pur defensiv, poate fi schimbat la un moment dat sa devina ofensiv.

    Sigur ca instalatia din Romania este prea mica la ora asta sa reprezinte un pericol pentru rusi. Dar tot sistemul american cu elemente in Turcia, Germania, Spania, in curind Polonia, si pe vase olandeze, le sta in coasta acum rusilor.

    Am spus-o de foarte mult timp, doar atunci cind era o simpla idee: instalatia de la Deveselu va avea un „X” pe harta operationala a generalilor rusi. Romania este deja tinta a armamentului balistic-nuclear rusesc, si eu unul ma tem pentru ca Romania poate fi efectiv eliminata de pe harta. O spune toata lumea aici: ca acest mic dispozitiv nu poate sa apere Romania in fata unui atac cu rachete rusesti. Ambiguitatea asta nu poate lasa decit impresia ca se va amplifica capacitatea militara in zona, si chiar se va intimpla asta cu anuntate investitii militare americane masive in zona in urmatorii ani. Citeva intrebari:

    – Cite investitii sunt necesare ca sa aperi Romania de armata rusa in mod eficient? E oare posibil si realist sa ai un plan in acest sens?

    – Poate SUA azi sa mentina o cursa a inarmarilor cu Rusia, din care Rusia sa piarda iarasi, asa cum s-a intimplat cu URSS-ul?

    – Poate SUA astfel sa duca la infringerea economica majora a Rusiei, care sa produca din interior o schimbare, asa cum a adus-o Gorbaciov?

    – Va putea de data asta SUA sa obtina o schimbare semnificativa daca regimul lui Putin ar fi cumva slabit si inlaturat din interior? Cu Gorbaciov si Eltin nu au reusit…

    Vad acest cerc vicios al unor perioade foarte scurte de destindere si lungi perioade de conflicte si suferinta pentru rusi, dar si cei din tabara opusa, pentru ca orice cursa a inarmarilor inseamna bani luati de la sanatate, educatie si investiti in inarmare. Cursa actuala a inarmarilor ar putea distruge din interior chiar SUA, pentru ca SUA nu mai sunt atit de puternice cum erau in anii 50.

    http://www.bbc.com/news/world-europe-36269734

  59. 62 Radu Humor mai 14, 2016 la 8:18 pm

    Cred că zicala „spune-mi cu cine te-nsoţeşti ( merge şi-njoseşti 😉 ), ca să-ţi spun cine eşti”, se potriveşte de minune cuplului Zgonea – Klemm !
    Stan şi Bran rămân mici copii, n-au nici pe departe capacitatea de a-ţi arăta penibilitatea, slugărnicia şi impertinenţa redate într-o notă umoristică demnă de cei mai comici şi vestiţi demnitari ai momentului !
    Ce-i drept, nasol ! Momentul !
    Mai ales pentru ei ! Pentru yankei…
    Că de la al nostru, ce pretenţii să ai ?!
    Singurul lui merit, că nu l-a călcat trenul, deşi şi-a petrecut cea mai mare parte din activitate cu creta printre vagoane, l-a adus probabil în postura de favorit al expertului american în descoperirea de yesman perfect !
    Pentru ei, că pentru noi…. :mrgreen:


Lasă un comentariu






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!