Pedepse exemplare impotriva coruptiei, in SUA

Am citit cu interes un articol, in Ziarul Financiar, de miercuri, despre cat mai costa sa scapi de acuzatii in SUA: 11, 5 milioane de dolari. Era vorba despre un manager de fond care a anuntat, in timpul crizei, anumiti clienti sa-si retraga banii si chiar s-a „imprumutat” din fond cu suma modica de 113 milioane de dolari, lasand investitorii in imposibilitate de a-si accesa banii.

Va ganditi, desigur, ca  a primit pentru lucrurile astea cateva sute de ani de inchisoare. Ei bine, nu. El a acceptat o intelegere cu autoritatile, prin care va plati 11, 5 milioane de dolari iar timp de cinci ani  nu va mai putea activa in industria financiara. Mi se pare ca e vorba de o pedeapsa foarte dura.

Ma intreb ce parere o avea Mark Gitenstein si fosta sa consiliera, experta anticoruptie, Laura Stefan…

Reclame

84 Responses to “Pedepse exemplare impotriva coruptiei, in SUA”


  1. 1 blogideologic august 23, 2013 la 3:43 pm

    CLAUDIU PADUREAN, VIRGIL LAZAR : „Cum ar fi putut România să obţină condiţii mai bune de pace” http://www.romanialibera.ro/cultura/aldine/23-august-cum-ar-fi-putut-romania-sa-obtina-conditii-mai-bune-de-pace-310664.html În Memoriile lui Winston Churchill –pentru care a primit premiul Nobel—scrie cu totul şi cu totul altceva. Anume că Anglia şi America revalidau pentru România condusă de Ion Antonescu legitimitatea frontierei sale răsăritene pe Bugul pontic. Tot în Memoriile sale, Winston Churchill recunoştea chiar mai mult ! Anume că frontiera noastră la Răsărit pe Bugul pontic (subliniez adjectivul, pentru că există şi Bugul baltic ! acolo îşi trimiteau germanii lui Von Braun rachetele experimentale V-2) avea o legitimitate şi o legalitate încă din secolul XVIII. Este vorba despre Capitulaţiunea de la 1740, garantată simultan atât de Franţa absolutistă pe vremea „păcii de 30 de ani”, când cancelar al Franţei era cardinalul orientalist de Fleury, cât şi de către Imperiul Otoman condus de un Poet-Sultan pe care Mihai Eminescu îl aminteşte criptic, iar Iacob Negruzzi şi Constantin Noica –doi magnifici Cognoscenti ai noştri—comentează acel vers ! Prin tratatul de la Kuciuc Kainargi din 1774, exact după moartea regelui francez Louis Quinze, altfel britanicii n-aveau curajul!, Capitulaţiunea de la 1740 a fost temporar suspendată. Dar a fost readusă în atenţia oamenilor politici majori ai Occidentului de către intelectualii paşoptişi exilaţi, în primul rând prin discuţiile între Ioan Eliade Rădulescu şi Lordul Palmerston. De ce credeţi că s-a purtat Războiul Crimeii (de fapt miza discutată între Ioan Eliade Rădulescu şi Lordul Palmerston era mult mai mare!)? Iar Stalin îi era profund îndatorat lui Ion Antonescu pentru că acesta retrăsese trupele româneşti din Grupul de Armate Centru care trebuia să ocupe Moscova. Disperarea lui Stalin-ateul declarat era atât de mare, încât acesta ordonase ca icoana Theotokos din Vladimir să fie purtată în avion deasupra Moscovei ! Stalin avizase convorbirile de armistiţiu de la Stockholm între Alexandra Kollontai şi emisarii mareşalului Ion Antonescu, pe care Stalin intenţiona să-l menţină la putere, drept recunoştinţă pentru lipsa de agresiune faţă de Moscova.

  2. 2 Vsile august 23, 2013 la 4:02 pm

    Deci in democratia americana esti pasibil de inchisoare [entru coruptie daca nu ai furat destul ca sa poti cade la o intelegere!

    Problema este alta de face caz de coruptia din Romania desi altii fura si inseala de rup pe la altii.Furturile sunt asa de mari ca hotii de buzunar autohtoni au disparut si au fost inlocuiti de ermigrantii din alte tari aceia care sunt de fapt mereu expusi opiniei publice ca o perdea care acopera marea coruptie de acolo!

  3. 3 Vsile august 23, 2013 la 4:05 pm

    Dati-mi voie sa trag si o concluzie, in America si nu numai daca nu esti hot detul si nu poti fura indeajuns ca sa cazi la o intelegere , faci in mod sigur puscarie sau te lasi!

  4. 4 Vsile august 23, 2013 la 4:43 pm

    Alo, alo domnule , alo draga domnule Titus ,despre ce era vorba in propozitie , ca eu am uitat si ma trezesc vorbind despre altceva!

  5. 5 sadicu august 23, 2013 la 4:49 pm

    Domnule Adrian Nastase,cu toata stima dar titlul articolului dumneavoastra nu are legatura cu,continutul.
    Coruptia,(invocate in titlu),are strict legatura cu statul indifferent daca acesta se numeste roman,american,portughez si asa mai departe.
    Ori in speta de fata,este vorba despre o nelegiuire provocata de un manager privat in defavoarea unor actionari,la randul lor persoane private.
    Deci din ecuatie lipsesc functionarii statului si astfel nu poate fi vorba de coruptie.
    Spuneti ca ”El a acceptat o intelegere cu autoritatile”.Daca intelegerea s-a facut dandu-se mita,atunci da,putem vorbi de coruptie.
    Dar din mesajul dumneavoastra nu reiese asa ceva.
    Deci inca odata:CORUPTIA ARE LEGATURA NUMAI SI NUMAI CU STATUL.
    PUNCT!

  6. 6 George Ban august 23, 2013 la 5:06 pm

    @sadicu zice:

    „Din cate poate observa oricine,imaginea lui Traian Basescu se imbunatateste de la o zi la alta in ochii populatiei.”

    Daca se imbunatateste (!?), inseamna ca mai intai s-a inrautatit. Cand si de ce?

  7. 7 Doru Coarna august 23, 2013 la 5:07 pm

    Eeei, nu o luati superficial ca ratati miezul povestii…

    In State se pune mare accent pe redistribuire, deci baiatul a luat niste bani in criza dintr-un fond performant si a imprumutat pe altii, adica a comis plasamente, ceea ce a facut ca sa indulceasca efectele crizei pt alti cativa actori ai pietii de capital, ceea ce este foarte bine apreciat acolo ca daca o entitate scapa sau isi amana falimentul, in perioada aia plateste impozite catre bugetele de tot felul!

    Normal ca treaba nu a mers pt ca a fost o criza rea-rea de tot, daca era una uzuala aparea ca geniu financiar, dar chiar si asa gestul sau a fost apreciat si recompensat prin efectul justitiei!

    Este mare lucru sa nu aplici legea orbeste. Dar unde oare s-ar putea interpreta mai „sovietic”, decizia justitiei americane? Nu in tara prostilor? Si daca se supara careva, priviti tara asta si apoi priviti si la altele… Daca cineva poate gasi alta tara care si-a distrus singura tot ce avea, si chiar si ce inca nu avea, nu mai postez o saptamana intreaga, ma abtin si plang!

  8. 8 Catalina Popescu august 23, 2013 la 5:07 pm

    Daca pentru un tun de 113 mil. plateste doar 11,5 mil… s-ar putea sa vrea si Basescu legi similare:)
    Cred ca undeva nu inteleg eu…

  9. 9 Doru Coarna august 23, 2013 la 5:51 pm

    Dar iata si trei chestii off-topic:

    1. CSM a decis ca magistratii romani pot fi masoni! Ei da, abia de acum isi vor permite…

    2. Islanda se retrage din UE, de fapt isi suspenda procesul de aderare, este suparata pe UE ca legifereaza pescuitul in Atlanticul de Nord, adica ceea ce spuneam eu, daca Eba decide si voteaza in problema asta acolo in PE, iata consecinta! Bine, ma refer la ea generic, vreau sa arat ca nu poti legifera la scala Uniunii Europene decat anapoda, probleme sunt specifice si trebuie legislatie elastica, daca tot te scremi sa-ti faci de lucru ca Parlament European …

    Se intelege ca Norvegia si-a luat de tot gandul, tot pe motiv de peste…

    3. V-am prezis ca iese aiurea cu regatul lui Cioaba daca se amesteca politrucii pt voturile etniei, ei bine ne-am, adica s-au ales dintr-unul cu doi regi, pe care insa imparatul regatului cu pricina nu-i recunoaste dupa incoronarea din curtea casei regale, desi regima-mama i-a binecuvantat sa faca bine tarii si etniei continuand astfel lucrarea defunctului rege, in fapt ritului penticostal…

    Ma intreb cine mai doreste sa faca bine Romaniei, pe langa astia? Baptistii? Caci ordodocsii sigur nu, ei au alte preocupari, de pilda cum sa devii prost nevoie-mare ca sa poti fi guvernat, pastorit si reprezentat superficial, la imagine, de catre oricine…

    Ahhh, si punctul 4. Victor-ie! Ura!

    /Tu esti Mircea?/ Da-mparate!/ Ia-mi tzucalul de la spate…/ Astea-s pt amuzamentul lui ELMMAR care poate c-a primit cel mai performant computer, dincolo…

  10. 10 Bogdan Vieru august 23, 2013 la 5:53 pm

    Acum vreo 2 saptamani am emis o postare cam caustica la adresa Bancii Publice de Investitii – o idee lansata in acest spatiu.
    La vremea respectiva, nu stiam ca FMI interzice Romaniei sa finanteze propriile banci de stat.
    Acum am aflat si am inteles sensul contributiei respective de 200 de euro de persoana activa, mentionata in articolul cu pricina. Era vorba de o finantare realizata de cetateni pentru proiecte nationale.

    In opinia mea, Banca aceasta se poate realiza, dar trebuie indeplinite cateva conditii :

    1) Dobanzile la credite sa fie fixe si stabilite prin lege de Parlament
    2) Sa fie finantate si persoane fizice, nu doar firme
    3) Sa nu existe „credite speciale” – toate persoanele fizice sa ia credite cu aceeasi dobanda, toate firmele cu aceeasi dobanda (deci 2 dobanzi – una pentru pers fizice si una pt firme)
    4) Dobanzile la depozite sa fie stabilite prin lege, in Parlament
    5) Managerul bancii (persoana fizica) sa fie numit de Parlament si aprobat prin votul Parlamentului, exact ca Primul Ministru , dar numai dupa ce anunta echipa de conducere a Bancii
    6) Profitul net al bancii sa mearga jumatate la bugetul de stat – jumatate catre Parlament
    7) Parlamentul sa poate initia „motiune de cenzura” impotriva Managerului Bancii, pentru a-l demite.
    8) Sa se ceara garantii clare pentru fiecare credit acordat, iar garantiile respective sa fie aprobate prin votul Parlamentului

    Multumesc.

  11. 11 M.Voicu august 23, 2013 la 5:55 pm

    @blogideologic august 23, 2013 la 3:43pm, mulTțămesc.
    @Vsile august 23, 2013 la 4:43pm, memento !
    Pe acest blog a apărut sub semnătura lui Dezideriu Dudas iunie 15, 2013 la 9:20am, cu subtitlul: PUȚINĂ ISTORIE, faptul că la semnarea armistițiului la Moscova, cei patru delegați ai partidelor din România au întrebat :
    – ”De ce lui Antonescu i-ați pus condiții mai favorabile decât nouă, care suntem cu dumneavoastră?”.
    Răspunsul pe care li l-a dat V. Molotov:
    – ”FIINDCĂ EL ERA ȚARA, IAR VOI SUNTEȚI AVENTURA.

  12. 12 Ghita Bizonu' august 23, 2013 la 6:20 pm

    InSUA i9n sec XIX se zicea ca cine fura o p[aine face puscarie dar cine fura o cale ferata ajunge senator!!!
    S-a schimbat decat obiectu furtului (caile ferate nu mai sunt la moda). iar Guztanstein ala este el insisi un corupt corupator . Adica un lobist. Adica se ocupa de coruptia legalizata (trafic de influenta, foloase necuvenite) si ptr merituasa sa activitate a fots premiata cu un post de ambasador permitandu-i si aere de procurator roman . A da ;; Marele Tata Alb ce premiu nobel primi zicea ceva despre fondurile publice de campn aie – prea mici ca sa le ceara!! Adica corupt baiatu pana in maduva ultimului cent!!!

  13. 13 ZeV august 23, 2013 la 6:36 pm

    Sadicule, lasa-l pe Basescu din brate pret de macar cateva secunde si incearca sa gandesti independent. 😉
    Vei distinge, probabil, extrema subtilitate a gazdei.
    Pai draga prietene, exact desprte asta vorbeste domnul Adrian Nastase..de o mita de 11,5 milioane de parai primita de statul american. E adevarat, o ..mita” legala. 😉
    In fond, nu tot voi, basistii, l-ati acuzat pe domnul Adrian Nastase ca..,,fura” sub oblduirea legilor dedicate ?
    Iata un exemplu baban din America tuturor posibilitatilor de care, prin tradatorul Basescu, v-ati agatat viitorul si ati antrenat Romania pe un drum nenatural. S-ar putea sa regretati, stimabililor, putini dintr voi dispunand de un cash de peste 11 milioane.
    😉 😉

  14. 14 ZeV august 23, 2013 la 6:46 pm

    Asa cum am anticipat, balamucul tiganesc tinde sa irumpa. ,,Imparatul” Iulian dezavueaza tupeul prezidentializat al celor doi bufoni autointitulati ,,regi”.
    Daca unor bufoni anonimi si anodini li se pot tolera anumite excese, nu vad de ce poporul roman ar fi la fel de tolerant cu circarul Basescu…in calitatea sa , chiar ilegitima, de Presedinte al Romaniei, nici macar unui bufon cotrocenist nu i se poate admite sa se autonumeasca ,,Napoleon Bonaparte”, chiar daca si-a platit CASS-ul la zi si detine o asigurare medicala valabila, inclusiv, la Viena.

  15. 15 Ghita Bizonu' august 23, 2013 la 6:52 pm

    blogideologic

    e ceva putred cu 23 august 44. Ceva nezis da care se cam „simte” …
    Insa clasa politioca nu putea accepta ca Antonescu sa faca armistitiul … Fiindca ar fi insemnat sa raman cu Antoinescu pe cap ani buni!! Adica sa le „taie unghiile” , sa mai bage niste speculamnnti la Tg Jiu , sa faca buna administrare …. Nasol rau zau asa!! Plus hai p’a buna regele avea un dintre personal contra batranului.. ca Antonescu era singuru care il aia la cap pe Mihai!! Cu pretentii de genu „mai lasa masinile, fetele doar seara , esti tanar fa si tu o facultate ca azi se cer studii!!!” si cam maraia la adresa cercului de intimi consoiderati cam (prea) frivoli .

    A da. A se vedea si ce se vantura ca Antoinescu ceruse/astepta o sciroare de „garantie” de la maniu Si Dinu Bratianu. Ca ambii sunt de acord sa se faca armistitiul si sprijina!!! Nu a obtinut!! Daca este adevarat oare de ce nu a obtinut ?! Ptr ca oricine putea sa priceapa ca armistitiul insemna acceptarea granitei pe Prut. Ori politicienii nu doreau sa isi asume „raspunderile” . Iar pretnetia lui Antonescu – inacceptabila ptr „partide” – arata ca Antonescu era si el grijuliu cu perspectivele sale politice .. adica dorea sa mai stea cativa ani la putere!!! SI de aici intelegem si de ce „partidele istorice” au preferat ca lui Antonescu sa ii succeada 2 guverne militare. Ca sa isi asume generalii pretul politic! Ca partidele istorice sa poa deplange/ acuza linistite!! (a se vedea si 1918. Cand Romania a ajuns insituatie imposibila s-a afuat apel la generalii Averescu si Coanda ca sa faca pacea separata. Nici un politician nu a dorit ca semnatura sa sa apara pe docoment! )

  16. 16 Florin august 23, 2013 la 6:58 pm

    @sadicu
    Asta s-o crezi matale!

  17. 17 Ghita Bizonu' august 23, 2013 la 7:00 pm

    Dacă statul va impozita nevestele casnice ale bogătaşilor, ele se transformă automat în active şi pot aduce profit, potrivit formulei: Active = Pasive+Capitalul propriu. Prin definiţie, un activ este o resursă controlată de societate, care aduce beneficii economice acesteia. Activul poate fi ipotecat, gajat, vîndut, donat. Sau, în speţă, pentru neplata impozitului, se pune sechestru pe nevastă. Nu cumva de aceea şi-a lăsat Ileana Cosînzeana cocoşul în ogradă şi-a fugit măre colea? Ca să nu profite statul de pe urma ei. Dacă guvernul propune taxa pe nevasta casnică a celor cu bani, eu plusez şi propun acciza pe amante şi preacurvie, pe nunţile politicienilor, ale bogătaşilor, pe botezurile odraslelor, acestea fiind prilejuri excelente de a da/primi şpagă fără teamă de lege. Fostul tăricean – ministru prim – bietul de el, s-a însurat de cinci ori pînă acum. Dacă ar plăti impozit pe toate cele cinci neveste, ar fi sumă bunicică! Maria Diana Popescu http://www.art-emis.ro/editoriale/1779-gandacii-uriasi-si-acciza-pe-nunti-si-cumetrii.html

  18. 18 papasha august 23, 2013 la 7:07 pm

    TRAIASCA 23 AUGUST , ZIUA ELIBERARII PATRIEI NOASTRE DE SUB JUGUL FASCIST !
    MUICA CE MEMORIE MAI AM !

    DUPA 1945 , 46 , 47 , SI PANA-N 1956 , ZECI DE MII DE ADEVARATI ROMANI SI-AU SACRIFICAT TINERETILE ASCUNZANDU-SE PRIN MUNTII TARII , ASCULTAND INDEMNURILE AMERICANILOR SI ALE ENGLEZILOR LA BBC ” SA LUPTE SI SA REZISTE CONTRA COMUNISTILOR , CA VIN EI SA-I AJUTE CU ARME SI CU DE TOATE ” , SI AU VENIT CU TAUBMAN , GITENSTEIN , GORDON , SI ALTI NEGUSTORI DE FIER VECHI , SI DE PREZERVATIVE , CA SA NE SCUIPE DREPT INTRE OCHI !

    AM SI EU O CURIOZITATE , CE SE MAI SCRIE ASTAZI IN MANUALUL DE ISTORIE DE LA SCOALA , DEPRE 23 AUGUST ?

  19. 19 blogideologic august 23, 2013 la 7:47 pm

    „Mai puţini bani pentru elevii navetişti” http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/planurile-de-austeritate-ale-guvernului-310654.html Aceasta înseamnă restrângerea dreptului la educaţie pentru copiii nevoiaşi.

  20. 20 aurora august 23, 2013 la 8:11 pm

    da subscriu CORUPTIA ARE LEGATURA NUMAI SI NUMAI CU STATUL as zice si traficul de influienta si legat de BANII PUBLICI domnilor procurori, judecatori ati priceput??? Am dreptate sau nu?

  21. 21 casandra august 23, 2013 la 11:41 pm

    @sadicu,
    Legiuni de prosti sau de interesati au tot afirmat de-a lungul vremii ca doar in relatie cu statul, cu autoritatea publica, putem vorbi de coruptie. Am ajuns la momentul in care si oameni destepti se trezesc repetand prostia aceasta. Nu-i asa cum spui cu neglijenta, coruptia zburda ferice in mediul privat si statele recunosc acesta situatie. Exista sute de documente si acte internationale care vorbesc de coruptia in mediul privat si de combaterea acesteia. La noi, in jungla puturoasa a invartitilor de tot soiul, domneste deplina tacere asupra temei.
    Mi-e prea lene la acesta ora sa dau mai multe surse, dar tot dau un link „european”.

    http://europa.eu/legislation_summaries/fight_against_fraud/fight_against_corruption/l33308_en.htm

  22. 22 blogideologic august 24, 2013 la 6:06 am

    Să privim mai atent : America anunţă deschiderea unui capitol de acţiuni militare folosind “precedentul Kosovo” ? http://www.nytimes.com/2013/08/24/world/air-war-in-kosovo-seen-as-precedent-in-possible-response-to-syria-chemical-attack.html?hpw

  23. 23 Centru august 24, 2013 la 6:32 am

    Esecul guvernarii USL trebuie sa ne doara . E bine ca avem spirit critic asupra lui Basescu si SUA . Dar cetateanul vrea un guvern competent , nu unul de palavragii . N-au putut si nu pot , in 18 luni , sa deschida un santier de autostrada din 10 loturi ! Chiar centurile oraselor ( Tecuci , Bacau , Tg Mures , Brasov ) sunt abandonate .

  24. 24 blogideologic august 24, 2013 la 6:44 am

    Imediat după victoria USL în alegerile din decembrie 2012, Uniunea Social Liberală a construit şi implementat o strategie economică de tip “evacuare de chiuvetă”. Eu nu condamn în principiu strategia aceasta, dar să nu fie unica strategie economică a USL ! Necesitatea construirii şcolilor pregătitoare pentru antreprenori (start-ups incubators) e totalmente ignorată de USL ! Totuşi, aţi văzut, în USA tema aceasta-i tratată cu o determinare militară aproape ! Totodată eu mai spun că nu poţi să ţii cea mai modernă “fermă de date” din România doar pentru acţiuni de spionaj pe web (“prejdenţia” ştie), fără să o foloseşti şi pentru acţiuni de conciergerie în management (construirea unei relaţii rapide între “propunerea de valoare” din modelul economic al germenului de întreprindere, şi arhetipurile culturale ce caracterizează clienţii săi potenţiali) pentru noile IMM –uri !

  25. 25 Vsile august 24, 2013 la 7:45 am

    Si prost si sadic. Coruptie dex Stare de abatere de la moralitate, de la cinste, de la datorie. 2. Desfrânare, depravare. [Var.: (înv.) corupțiune s. f.] – Din fr. coruption, lat. coruptio, -onis.

    Asta la meningele sadicului daca vrea si o legatura su statul atunci este mai simplu institutia cea mai cea mai americana Uncle Sam , nu a incasat de la respectivul bancher impozitul pe spaga deci acesta a adus un prejudiciu statului american si bineinteles propriei banci.
    Si prost si basist , hai ca te da sefu afara!

  26. 26 santinela august 24, 2013 la 7:56 am

    Bravo Sadicu esti tare nene.Acum il inveti pe Nastase cum este cu dreptul si cu infractiunile.Reciteste articolul cu atentie fiindca nu ai inteles nimic.

  27. 27 Cris august 24, 2013 la 9:23 am

    E adevărat că atunci când vorbim despre corupție ne gândim în primul rând la încălcarea legilor de către funcționari de stat pentru foloase personale, dar iată definiția corupției:
    Abatere de la moralitate, de la cinste, de la datorie; venalitate.
    Insul cu pricina s-a abătut de la moralitate și datorie pentru a câștiga bani necuveniți altfel.
    În cazurile Becali și Fenechiu, angajații la stat care au fost condamnați nu au fost acuzați de luare de mită, ci de abuz în serviciu. Abuzul fără luare de mită poate fi cosiderat și o greșeală involuntară.

  28. 28 Cris august 24, 2013 la 9:37 am

    Niciodată n-am fost „fanul” Statelor Unite.
    Găsesc că își arogă poziția de jandarm universal în loc să-și rezolve problemele interne, nu puține. Apoi, e un fel de lup moralist sau popă care una predică și alta face.
    Chestia cu „democrația cea mai pură” e un mit. S-a văzut de atâtea ori că una e pe gard și alta în sală.
    Nu-mi plac superficialitatea și consumismul descreierat, neamprostia pusă pe piedestal drept model, folosirea argoului de cartier în locuri în care ar trebui să domine eleganța, publicitatea agasantă, nylon-ul vândut drept mătase și numirea președintelui în mod oficial cu prenumele diminutivat (Bill Cliton, în loc de William; e ca și cum i-am fi spus noi lui Emil Constantinescu, în acte, media…Milică Constantinescu).

  29. 30 micutagheisa august 24, 2013 la 10:28 am

    Reblogged this on micutagheisa.

  30. 31 nastase august 24, 2013 la 10:32 am

    Sadicu,
    in ceea ce priveste definirea coruptiei, poate il intrebati si pe Daniel Morar, care – cred – are alta parere. Eu, spre exemplu, am fost acuzat de coruptie in dosarul afiselor electorale, in calitate de presedinte de partid…

  31. 32 Caliman Eugen - analist de provincie august 24, 2013 la 10:46 am

    Intre economic si morala, este firesc ca America sa aleaga banii, adice cei 11 milioane de dolari,care ajuta economia, pe cind condamnarea inseamna bani cheltuiti pentru intretinerea sa in penitenciar…De aceea ,,da inainte” America!
    In ce ma priveste, la ,,programul economic”, pe care urmeaza sa-l propun d-lui Ponta, unul din capitole, este ,,rascumpararea” sanctiunilor penale, contra a 2-3 ori, banii publici sau de altfel, luati ilicit de catre ,,pionerii” milionari ai Romaniei.
    Banii urmeaza sa constituie un fond de investitii, supravegheat de CEC bank, deoarece este evident ca in Romania, primul ,,milion” de euro, nu putea fi realizat licit, decit de putina lume.Cei curajosi, trebuie incurajati pe terenul afacerilor licite, pe mai departe!
    Astfel, se vor reintroduce in circuitul economic sume de ordinul a miliarde de Euro, emigrati,iar antreprenorii de mare curaj(si mica atentie la pericole), vor contribui la relansarea dezvoltarii economice – azi blocata intre acuzatiile de ,,exploatatori’ ale stingii si cele de ,,moguli” ale dreptei politice.

  32. 33 NICOLETTE ORGHIDAN august 24, 2013 la 11:44 am

    Cu cât ești mai abil, mai îndemînatic, cu cât profiți la maxim de nebăgarea de seamă a altora, în SUA, pedeapsa este mai mică, ba, cine știe primești și bonificații. Principalul fapt este să reușești să-i ….,,școlești” și pe alții pentru a de veni demni de această….funcție. Statul acolo, NU te vrea prost, ba, din contră te recompensează dacă știi să ,,deschizi” și altora ochii pentru a fi în stare să deschidă altora punga! Corupție? A, nu, în statul democrat al Americii, într-o democrație atât de veche în acel stat, nu poate fi ….,,vorba” de așa ceva! Bună această precizare, d-nule Năstase, bine că a fost făcută și altora cunoscută!

  33. 34 dlnimeni august 24, 2013 la 12:17 pm

    Depinde cine este, pe la ei, „cu Obama in suflet”. Gitenstein este.

  34. 35 ZeV august 24, 2013 la 12:32 pm

    Centru
    Spune drept…esti cumva aspirant de pilot de formula unu ? Daca da, te inteleg..domnul Ponta prefer raliurile in calitate de copilot si nu se poate ridica la ,,nivelul” dumitale de 250-300 km/h.
    😉

  35. 36 Karakas august 24, 2013 la 1:41 pm

    Adevarat, mare e gradina…Unchiului. Cum condamna ei cu fermitate aparenta folosire a armelor chimice in Siria, ca si cum armele lor nu ucid. Chiar asa de „tristi” sunt ca au murit citiva copii? Da’ dronele lor citi copii si cite femei nevinovate au omorit in Pakistan si aiurea? Nu am vazut lacrimi pe obrazul lui Obama…Domne, cind condamni razboiul, si vrei pace, esti consecvent si mergi pe directia pacii. Spui deschis ca vrei pace. Te duci si negociezi chiar si cu inamicul. Eu vad ca se continua cu razboiul.

  36. 37 Karakas august 24, 2013 la 1:51 pm

    Ce dovedeste conflictul Ponta-Basescu in privinta lui Tokes? Ca raminem divizati ca natiune la cel mai inalt nivel si ca extremistii pot sa isi continue linistiti activitatile in Romania, in litera legii invocate de Basescu. Ei pot fi si decorati cu cele mai inalte insemne ale statului chiar daca aduc prejudicii insemnate interesului national. Si nimeni nu o sa le ia decoratiile inapoi, ba din contra, o sa ii sprijine chiar Presedintele Romaniei! Pot si eu sa vin impreuna cu Garda mea sa cer autonomie pentru tribul meu, sa ma separ de Romania si sa cer protectoratul Uruguay-ului? Si mai sper sa primesc si eu medalii si decoratii pe chestia asta….

  37. 38 Costea august 24, 2013 la 2:17 pm

    Excelenta argumentatia, domnule Nastase!
    De netagaduit!

  38. 39 papasha august 24, 2013 la 2:29 pm

    basu’ : ” nu intram in cardasie cu Ponta ” !!!!!

    NU E OARE COABITAREA O MARE CARDASIE ????????

    HUOOOO !

  39. 40 Cârcotaşu august 24, 2013 la 5:44 pm

    Ref. Sadicu,
    Nu-l mai apostrofaţi până luni. E liber omul!

  40. 41 Cris august 24, 2013 la 5:59 pm

    Văd că un comentator afirmă că Băsescu crește în sondaje.
    Asta îmi amintește de un altul care, anul trecut, pe Facebook, spunea că PDL crește încet dar sigur.
    Îmi mai amintesc că toți cei pe care i-a susținut Băsescu la primăria Bucureștiului, la președinția PDL… au căzut la alegeri.
    Asta înseamnă că electoratul votează împotriva lui chiar și când nu candidează el.
    Eu zic să vedem cât vor lua Mișcarea Populară, Udrea și EBA, pe care el le susține pe față. Părerea mea e că vor eșua tocmai fiindcă sunt susținute de el.
    Nu în ultimul rând, mă declar total împotriva cuvintelor urâte ale unor comentatori la adresa simpatizanților lui Băsescu care comentează aici.
    Nu sunt simpatizant, însă nu pot să jignesc un om care își susține civilizat opinia și politicienii preferați.
    Consider că îl ofensați pe d. Năstase proferând calificative grosiere.

  41. 42 Motanul Incaltat august 24, 2013 la 6:10 pm

    Ce parere o avea Mark Gitenstein si fosta sa consiliera, experta anticoruptie, Laura Stefan…? Cred ca e usor de ghicit…
    Ar spune ca Romania are, in continuare o Constitutie marxista, majoritatea politicienilor necunoscandu-si atributiile ca sa faca o tara libera si continua astfel s-o duca pe drumul socialismului. Ar spune ca romanii nu au solutii pentru o tara libera ci doar pentru una socialista. Apoi s-ar intreba retoric daca exista vreun politician roman care vrea libertate! 😀

    Dupa cum vedeti, domnule Nastase, raspunsul la intrebare e foarte simplu! Very easy!! 😀

  42. 43 papasha august 24, 2013 la 6:30 pm

    @ Doru Coarna

    Bravo vecine , merg si eu la filmul asta ( postarea 23 aug 4:54 ) :

    Pacat ca nu-i mai multa lume interesata sa protesteze pe langa fiecare nenorocit de deputat trimis in Parlament , care tace ca o nevertebrata , si nu zice nimic , despre jaful resurselor noastre care urmeaza sa fie „discutat” si aprobat in unanimitate ( peste 90% , ca aici se adauga si tradatorii ailalti de la pdl , adica usl + pdl = LOVE FOR BIG CA$H ) , in cele 2 ” camere de bataie de joc de popor „.

    „DE EXEMPLU CUMPERI TEHNOLOGIE CA SA-TI EXPLOATEZI SINGUR REZERVELE DE CUPRU SI AUR, dragi guvernanti! Dar am vazut recent un film suedez, iar in suedeza idiot se scrie si se pronunta ca in romana, IDIOT!”

    Din pacate la noi nu mai e vorba de idiotenie , ci de tradare nationala , prin subminarea economiei nationale ( asa mica si subtire cum e , macar e ! ).

    Cat de animal si de idiot sa fii sa nu-ti dai seama ce se-ntampla ?
    Asa cum fac sacalii peste tot in Africa , vor face si in colonia Romania Numai daca esti vanzator de Tara poti sa faci proiectele astea doua ( aur si cupru ) dandu-le pe nimic la straini , IN LOC SA LE EXPLOATEZI SINGUR !

    PS

    Am fost la Brasov si in gara asteptand trenul , cineva mi-a spus ca prelucrarea aurului , rafinarea si turnarea in lingouri , se va face in afara Romaniei .
    Asta inseamna ca trebuie sa-i credem pe cuvant pe straini , cat aur si argint a iesit , din care ei o sa ne dea 6% .
    Bai esti prost ?

    Pe cine sa intrebam noi daca -i adevarata stirea ?

  43. 44 George Hălărescu august 24, 2013 la 7:31 pm

    Eu aș propune o soluție mai deșteptă pentru cei care au bani și încalcă legea. Penitenciarele private. Niște instituții de reeducare private, reglementate prin niște legi speciale, care să fie monitorizate de stat, dar care să ofere servicii de reeducare de calitate. Asta însemnă că cel condamnat plătește o sumă x pentru regimul de cazare – și aici este de discutat- pentru serviciile educaționale (psiholog, sociolog, preot, filosof, jurist, artist plastic etc) . De asemenea, să se poată oferii cursuri de calificare pentru cei care doresc să obțină o calificare sau o specializare. Toate contra cost și efectuate într-un regim închis. În felul acesta s-ar recupera o serie de bani de la infractori, s-ar crea locuri de muncă și s-ar atinge (cred) și scopul pentru care au fost încarcerați – reeducarea.

  44. 45 George Hălărescu august 24, 2013 la 8:21 pm

    Către „sadicu”,
    Aș dori să vă adresez o întrebare: Cum numiți actul, prin care să presupunem că eu merg și ofer niște bani unui manager dintr-o companie privată, pentru ca să mă angajeze? Probabil dare de mită, dar este un act de corupție.

  45. 46 Cris august 24, 2013 la 9:13 pm

    Din rechizitoriul unui procuror DNA:
    „Inculpații au acționat din considerente telepatice, din necunoaștere sau din prostie”.
    „A acționa din considerente telepatice” e o exprimare defectuoasă și deci obscură. Procurorul vrea să spună că inculpații au fost ghidați prin telepatie (de la distanță, mental) de cineva (un „naș”)? sau că inculpații comunicau între ei prin telepatie și se coordonau în așa fel încât să comită faptele?
    Apoi, au acționat din necunoaștere…
    Așadar, procurorul vrea să-i spună judecătorului:
    D-le judecător, inculpații au acționat
    1. ori conduși prin telepatie
    2. ori din necunoașterea legilor
    3. ori fiindcă sunt proști.
    Ați mai auzit așa ceva?
    Sper ca judecătorul să nu primească tâmpenia asta.
    D-le judecător, procurorul, după ce că nu are carte, e și prost. Am o probă de netăgăduit: rechizitoriul.

  46. 47 Adrian B. august 25, 2013 la 1:17 am

    Pai tot vreo 113 milioane o sa ciordeasca si Mark Gatenstein de la Fondul PROPRIETATEA !!! De aceea l-au si numit acolo ; ca recompensa ca l-a servit pe bas si justitia ” independenta ” :))

    Si o sa-i dea vreo 11,5 milioane si la fata lui bas

    Mark Gatenstein & Co. sunt niste MERCENARI de cea mai joasa speta !

    Cat priveste ” justitia din Romania ” raman la parerea mea : O RUSINE !!! UN PLUTON DE EXECUTIE A INCOMOZILOR POLITICI !!!

    Ar trebui sa i se spuna ” justitia dependenta „

  47. 48 Vsile august 25, 2013 la 7:06 am

    Voicu,

    Memento ? Eu chiar nu va inteleg , eu spuneam cu totul altceva pe care observ ca-i prea dificil de inteles si nu un eventual memeto „mori” vs Württemberg-Ölssischer Ritterorden vom Totenkopf!

  48. 49 ZeV august 25, 2013 la 7:07 am

    Domnule Caliman Eugen
    Penitenciarele din SUA sunt pline, ati avut curiozitatea sa aflati cam cati puscariasi exista pe teritoriul unchiului Sam ?
    ,,În închisorile din Statele Unite se află, în acest moment, 2,9 milioane de oameni, adică 751 de deținuți la 100.000 de locuitori. Sau aproximativ 5% din populația planetei”.
    Sa va mai spun ceva:
    ,,Penitenciarele sunt gestionate de privați, dar nota finală o achită statul • Cu cât intră mai mulți după gratii, cu atât companiile private devin mai prospere”
    Ce vreau sa spun cu asta ? Simplu…argumentatia dvs precum ca trebuie sa urmam exemplul american este superflua, deoarece, in Romania sunt 28000 de puscariasi in acest moment, adica, cca 0,12% din populatie. 😉
    Problema pusa de domnul Nastase e cu totul alta, adica, daca ai bani foarte multi, nu faci puscarie in America, chiar daca ai furat de 10 mai mult decat platesti pentru a fi liber.
    Am putea spune ca aici avem de-a face cu imoralitatea si inechitatea fundamentala a sistemului capitalist, care se bate cu pumnul in piept (si tot cu el in…masa) ca este cel mai performant, mai bun si mai devreme-acasa din lume. 😉
    Eu spun mai simplu, ca in aces caz se poate vorbi de coruptie cu acte in regula a statului american, pentru care doar banul conteaza si nu principiile. Desigur, daca banul ajunge acolo unde trebuie, adica, la fisc, fie si o particica din el. Deh, statul american este gurmand, iar despre datoria publica istorica a Statelor Unite nu trebuie sa va mai amintesc eu, ca stiti la fel de bine.
    Daca in America ai bani, iesi pe cautiune din inchisoare, daca nu…Dumnezeu cu mila. E corect ? E moral ? Cred ca mai bine s-ar aplica asta in Romania, tara in care DNA-ul are un fix: nu se poate dedica unui caz, decat daca, musai, inculpatul este incarcerat preventiv. 😉
    Mai spun ca mi se pare o utopie sa credem ca daca incercam (ca stat n.r.) sa luam , cu dobanda, banii inapoi de la cei care au furat milioane si miliarde, vor curge paraii, laptele si mierea. Va dau in scris ca statul va beneficia doar de praful de pe toba…banii sunt bine pitiţi si/sau investiti in tot felul de proprietati, pe care, statul ne-a dovedit-o ca nu este in stare sa le valorifice avantajos. Pai ce credeti ? Vine un alt bogatan si plateste pe o proprietate cat vrea statul la o licitatie , cand la randul lui se poate trezi in aceeasi situatie ? Nu, vor astepta si vor cumpara la preturi modice.
    😉
    Inchei prin a spune, stimate domnule Calimac, ca tot puscaria ar trebui sa fie sperietoarea celor cu bani si care au furat. Ia sa le dam 150 de ani de detentie, fara posibilitate de recurs, sa vedeti ce spaima le va intra tuturor in oase. Nu mai amintesc de exemplul chinezesc, dar veti spune, probabil, ca acela este prea dur si..nedemocratic. Adica, ne-american. 😉

  49. 50 ZeV august 25, 2013 la 8:36 am

    Caliman Eugen -ps
    ..Vreti sa stiti de ce America inca ,,da inainte” ?
    Deoarece tiparniţa de parai este în mâna lor. A mahărilor din finanţa oligarhică, doar nu vă gândiţi că la la stat , adică la contribuabili…
    Amărâtul de contribuabil american crede încă în poveştile cu ,,american dream”, înecat fiind, zi de zi, în tot felul de reclame şi tot felul de ,,oferte avantajoase” pentru care se îndatorează pe 100 de ani înainte devenind , cu voie sau fără, sclav cu acte în regulă al capitalismului expansionist. Daca nu ar fi expansionist, ar ramane fara resurse. Dar si acelea se vor termina, stimate coleg, iar ,,lacustele” vor trebui sa moara putin, cam cât tine o eternitate, pentru că cine amanetează viitorul îşi semnează singur condamnarea la moarte istorică.

  50. 51 blogideologic august 25, 2013 la 9:02 am

    “O revistă britanică celebrează poezia românească” http://www.romanialibera.ro/cultura/carte/o-revista-britanica-celebreaza-poezia-romaneasca-310746.html Din câte înţeleg, volumul „britanic” este editat pe bani româneşti, daţi de ICR (adică banii provin de la bugetul României). „Alegerile” de poeţi care au fost incluşi în volum au fost făcute de către nişte „experţi” de la ICR. Aşa se explică includerea lui Bogdan Ghiu, ins mediocru al cărui „merit” unic este acela că l-a maculat pe Mihai Eminescu în rău famatul număr 265 al revistei DILEMA, controlată de culturnicul ghedesist Andrei Pleşu.

  51. 52 nastase august 25, 2013 la 9:30 am

    papasha,

    nu sunt de acord cu limbajul folosit in finalul comentariului.

  52. 53 Cris august 25, 2013 la 9:48 am

    Foarte bine, domnule Năstase!
    Sancționați-i pe toți cei care nu se exprimă civilizat!
    Poți să polemizezi civilizat, poți să-ți expui punctele de vedere civilizat, poți să argumentezi civilizat.
    Nu există idee care să nu poată fi exprimată ÎN MOD CIVILIZAT.
    Felul în care ne exprimăm spune ceva despre educația pe care am primit-o (sau nu) în familie și despre categoria socială din care facem parte. Buna cuviință se învață în familie, nu la școală, oricât de înaltă ar fi ea.
    Iar, dacă am avut neșansa să nu o primim, putem să ne autoeducăm la maturitate, „furând” de la oamenii bine crescuți:
    Regele Mihai, principesa Margareta, Constantin Bălăceanu-Stolnici, Neagu Djuvara, Crin Antonescu, Adrian Năstase…

  53. 54 dlnimeni august 25, 2013 la 10:32 am

    Numirea oricarui membru sustinator al grupului politic Quintus – Catarama – Patriciu – Tariceanu, ca ministru al transporturilor ma vor determina sa devin militant anti-USL.

  54. 55 dlnimeni august 25, 2013 la 10:39 am

    Erata: ma va determina, nu ma vor determina.

  55. 56 Popateapa august 25, 2013 la 10:43 am

    La noi daca superi actuala putere ajungi în situția mea. Blogul http://popateapa.wordpress.com mi-a fost supendat de wordpress. Puteți să mă urmăriți cu aceleași articole pe http://www.ziarulluiipu.ro Cu stimă popateapa

  56. 57 Theodora august 25, 2013 la 10:49 am

    Viitoarea Imparateasa Udrea

    Ce femeie norocoasa este Elena Udrea. Dupa divortul de Dorin Cocos uite ca norocul ii surade din nou politicienei cu cea mai buna absorptie. Nu degeaba a slabit, a cantat si si-a aratat fundul si sanii in costumul de baie leopard. O sa avem o nunta ca in povesti, cu caleasca, cu manele, cu cocosei sa moara Cocosul de necaz.

    Fermecat de formele ei generoase, de vocea ei, de …. nici nu mai conteaza si nici nu ne intereseaza 🙂 Imparatul Iulian si-a exprimat dorinta de a o cere in casatorie. Sigur ca ea vroia sa candidedeze la presedintie dar ce mai conteaza acum cand, un barbat bogat, puternic, inteligent si cult ii ofera coroana de regina. Vom avea transmisiuni in direct de la nunta celei mai bune absorbante. Trebuie sa avem. Nasul desigur nu poate sa fie altul decat “nasul din suflet” al Elenei Udrea, sarmantul, intelectualul, puternicul si apreciatul lider mondial, democratul, anticomunistul, echilibratul, sensibilul, pomierul, Basescu Traian. Si copiii care vor rezulta din acesta casatorie de basm vor fi fermecatori.

    http://theodora0303.wordpress.com/2013/08/24/viitoarea-imparateasa-udrea/

  57. 58 Theodora august 25, 2013 la 10:52 am

    http://theodora0303.wordpress.com/2013/08/22/de-ce-armata-sovietica-nu-a-invadat-romania-in-1968/

    Cand prezinti un adevar trunchiat se poate spune ca dezinformezi. Dezinformarea poate sa fie cu intentie sau fara intentie. Va las pe dumneavoastra, cititorii blogului meu sa descoperiti despre ce este vorba in acest caz.

    Ne-am hotarat sa scriem acest articol din doua motive. In primul rand pentru ca noua, celor care postam si comentam pe acest blog, ne este drag adevarul. In al doilea rand pentru ca am descoperit cu tristete ca distinsul domn Stelian Tanase (scriitor, eseist, istoric, politolog, publicist, scenarist, regizor si analist politic roman) a scris pe blogul domniei sale un articol in care este prezentat adevarul trunchiat.

    Pe scurt, in articolul DISCURSUL ȚINUT DE CEAUȘESCU DE LA BALCON, discursul dupa invazia Cehoslovaciei, domnul Stelian Tanase afirma ca singurul motiv pentru care armata sovietica nu a invadat Romania in 1968 dupa discursul lui Nicolae Ceausescu a fost interventia ferma a presedintelui american Lyndon Johnson:

    “In august 68 nu discursul lui Ceausecu sau mitingul i-a impiedicat ep sovietici sa ocupe Romania. Le-ar fi luat după toate calcuele Statului Major al Pactului de la Varsovia, cel mult 48 de ore. Diczieiielde e tnauri era masae pe Prut. Romania a fost salvată dupa dicsurusl riscant al Lui Ceausescu de intervenitia fermă a președintelui amercian Lyndon Johnson care l-a apela pe Leonid Brejnev si l-a pus in garda că SUA nu va accepta incă o invazie.” – Greselile apartin celui care a redactat acest articol. Noi am luat cu copy/paste textul si am pus link catre articol.

    Adevarul este ca la 23 august 1968, Zhou Enlai, Premierul Consiliului de Stat al R.P. Chineze a declarat urmatoarele:
    “Romania poate conta in apararea independentei sale pe sprijinul poporului chinez”

    Adevarul este ca Republica Populara Chineza a fost singura mare putere a lumii dispusa la un angajament de razboi cu Uniunea Sovietica, in august 1968, pentru a apara Romania in fata pericolului extrem si iminent de agresiune si ocupatie militara din partea fortelor Tratatului de la Varsovia.

    Nu contestam interventia ferma a presedintelui american Lyndon Johnson dar ni se pare de neacceptat faptul ca distinsul intelectual Stelian Tanase uita sa aminteasca si despre pozitia pe care Republica Populara Chineza, prin intermediul Premierul Consiliului de Stat, a avut-o in acel moment de rascruce pentru Romania.

    Si pentru ca ne place sa respectam adevarul, acestea sunt cuvintele pe care presedintele Johnson le-ar fi transmis lui Brejnev:

    “În numele omenirii, vă cerem să nu invadaţi România, deoarece consecinţele ar fi imprevizibile. De asemenea sperăm că nici un fel de acţiuni nu vor fi luate împotriva Berlinului Occidental, care ar putea provoca o criză internaţională majoră, pe care suntem preocupaţi s-o evităm cu orice preţ. Toate astea ar fi dezastroase pentru relaţiile sovieto-americane şi pentru întreaga lume“

  58. 59 Theodora august 25, 2013 la 10:54 am

    De ce nu isi muta PNL-ul sediul general in cladirea DNA-ului pentru o perioada de 68 de saptamani?

    La prima vedere s-ar putea zice ca fac haz de necaz. Necaz este, haz nu prea. Ce se intampla cu PNL-ul este o chestiune foarte serioasa, chiar grava as putea spune.

    Daca imi aduc bine aminte “povestea” a inceput cu publicarea in presa a unor “stenograme” care contineau discutiile ce aveau loc in cadrul sedintelor BPN al PNL. Propuneam atunci ca presa sa fie primita la toate sedintele PNL pentru ca informatia completa (nu doar parti din informatie care ar putea fi interpretate gresit) sa ajunga direct la cei interesati.

    Crin Antonescu ar putea sa ceara mutarea sediului general al PNL in cladirea DNA-ului pentru o perioada de 68 de saptamani si chiar sa ii intrebe pe procurorii DNA care este cea mai buna propunere pentru functia de ministru al Transporturilor.

    Dupa cele 68 de saptamani vom vedea ce se mai intampla.

    http://theodora0303.wordpress.com/2013/08/22/de-ce-nu-isi-muta-pnl-ul-sediul-general-in-cladirea-dna-ului-pentru-o-perioada-de-68-de-saptamani/

  59. 60 Theodora august 25, 2013 la 11:02 am

    „Ma intreb ce parere o avea Mark Gitenstein si fosta sa consiliera, experta anticoruptie, Laura Stefan…”

    Raspunsul este simplu. EI AU VOIE SA FCA ASA CUM VOR. NOI NU AVEM VOIE SA INTREBAM, SA NE MIRAM, SA FACEM COMPARATII.

  60. 61 Motanul Incaltat august 25, 2013 la 11:48 am

    Domnule Nastase,
    Eu inteleg ca acuma sunteti cumva detasat de partid. De aceea ar trebui, cred, sa scrieti un articol prin care sa explicati pentru ce a fost necesara coabitarea Ponta-Basescu. Pentru ca electoratul care a votat cu USL in niciun caz nu a votat pentru coabitare. Si atunci sa nu tina seama, oare, USL de propriul sau electorat? De dorintele propriului sau electorat?

    Daca aceasta coabitare a fost impusa Romaniei din exterior de SUA sau/si UE atunci poate ca putem banui si motivele hartuirii politice la care ati fost supus… Poate ca SUA, poate prin Germania, doreste sa controleze politic Romania (de ce l-au trimis anul trecut pe Philip Gordon si totul s-a facut de asa natura incat Basescu nu a fost demis?) si atunci actioneaza inclusiv prin mijloace de hartuire politica (daca ei considera necesar lucrul asta, ceea ce nu inseamna ca ei nu pot gresi). Asa cum Dvs. ati fost hartuit politic, maine poate fi hartuit politic Traian Basescu. Si asta e un aspect care pe mine, cel putin, incepe sa ma deranjeze. Romania este un stat suveran si un asemenea amestec politic agresiv in treburile interne ale Romaniei devine prea desantat, daca pot sa ma exprim astfel. Asa cum si MCV-ul este tot un atentat la suveranitatea Romaniei si este folosit ca pretext pentru ca tara noastra sa nu intre in Spatiul Schengen – deci este folosit ca un instrument cu care ni se stirbeste un drept legitim – si un mijloc de a controla politic Romania. Pe de alta parte, ni se tot impuie capul cu libertatea, cu notiunea de libertate, ca nu stim sa fim liberi, cand, de fapt, nu suntem lasati sa fim liberi.

    Poate ca acestea sunt motivele reale ale hartuirii politice la care ati fost supus… Dvs. ce spuneti?

  61. 62 ZeV august 25, 2013 la 4:19 pm

    Pastorul Florin Ianovici a fos invitat la trustul de televiziune B1 pentru a vorbi despre înmormântarea pastorului penticostal Florin Cioabă, şi despre ceea ce s-a întâmplat în cadrul acestui eveniment.

    După momentul încoronării celor doi fii ai lui Florin Cioabă, pastorul Florin Ianovici a declarat: „Cred că este unul dintre cele mai triste momente pe care le văd astăzi la această înmormântare, pentru că pur şi simplu ce am văzut este ridicol, este o întinare a memoriei lui Florin Cioabă, pentru că mie mi se pare că acest moment anulează modul în care acest om a trăit şi modul în care am gândit să-l onorăm şi să-l cinstim astăzi.Nici o legătură nu are nici cu Scriptura, nici cu normele de credinţă penticostale. Mie mi s-a părut un moment jenant, în care au fost încălcate cel puţin câteva norme ale Scripturii: femeia nu se roagă, nu ne rugăm în faţa camerelor de luat vederi, nu facem spectacol din credinţa noastră. Credinţa este simplitate, discreţie, lepădare de sine. Aici este un specific al dânşilor într-un context, care nu are nici o legătură cu ceea ce înseamnă credinţa creştină penticostală, Sfânta Scriptură şi credincioşii noştri. Este momentul lor, îl catalogăm ca atare şi eu îmi exprim mâhnirea şi durerea faptului că sunt asociate de momente ce nu aveau ce căuta împreună, conducerea pe ultimul drum al omului credincios Florin Cioabă şi încoronarea – sunt două momente care sunt absolut antagonice şi care n-ar avea niciodată ce să caute împreună.”

    Când s-a pus problema celor care erau prezenţi la slujba de înmormântare, pastorul Florin Ianovici a declarat: „Marea majoritate a celor prezenţi sunt credincioşi care au venit să asiste la slujba de înmormântare, nu la acest spectacol ieftin al unei încoronări. Sunt oameni care au venit cu dragoste pentru familia Cioabă, faţă de Dumnezeu, să-şi exprime până la urmă condoleanţele.”

    „Cultul Creştin Penticostal a promovat simplitatea şi lucrurile care sunt trecute strict în Biblie, aceasta este una dintre laturile estenţiale ale credinţei noastre: ne raportăm la ceea ce este în Biblie.”, a mai completat pastorul Florin Ianovici.

    Pastorul a trebuit să demonteze şi ideea unei mese care era considerată ca fiind pomană: „Există o masă de dragoste după [înmormântare] care nu este închinată sufletului celui mort, ci este dată ca un act de milostenie pentru cei care sunt prezenţi la înmormântare. Dar nu e făcută pentru mort pentru că mortul nu mai mănâncă, mortul rămâne mort şi în Împărăţia lui Dumnezeu nu cred că mâncăm şi bem, acolo sunt alte lucruri… Vorbim de o masă de dragoste, ca un act de omenie, firesc.”
    COMENTEZ
    In egala masura vinovata , este PRESA ROMANA. Atentie, nu am spus, intentionat, ROMANEASCA. De mult, ziaristul roman s-a indepartat de tot ce are legatura cu romanismul, fiinta nationala si interesul national. S-a indepartat pana….dincolo de ocean, de unde, diferite curente politico-religioase si minoritati de orice fel, s-au pus la dispozitia ideologiei moderne a expansionismului american, prin intermediul corectitudinii politice si a prozelitismului agresiv. Scopul final ? Dinamitarea din interior a suveranitatii si valorilor nationale si desavarsirea societatii universal-globaliste multilateral dezvoltate in care trebuie sa raman un singur Dumnezeu: Tatal, adica banul si Fiul, adica, virgula, consumul.
    In exemplul de mai sus, pastoral este doar o exceptie pozitiva care intareste regula.

  62. 63 Vsile august 25, 2013 la 5:20 pm

    Carcotasul carcoteste corect , Sadicul ori e liber pina luni ori nu-i tura lui.
    Cad si eu in pacatul lui si il confund de multe ori cu Baronul de ………..si mergand la doua capete nu pot gresi , Sadicul ori e baronul ori invers deoarece in mod cert e mincinos ca SEFU!

  63. 64 Doru Coarna august 25, 2013 la 6:06 pm

    Papasha,

    nu-i problema, dl Nastase nu cunoaste stilul asta retoric de a te mira…

    Problema e ca avem doi regi si cu Mishu trei, si doar un imparat, deci pe cale de consecinta ne trebuie urgent inca doi imparati, inaripati sau nu.

    De unde-i luam? Daca-i luam de la PNL vor ajunge in instanta, daca-i luam de la PSD avem probleme cu ideologia, am putea incerca de la pdl, acolo gasim cf ambelor conditii insa trebuie sa ni-i dea sistemul si s-ar naste invidii, asa ca presedintele trebuie de urgenta sa numeasca democratic doi imparati din etnia de serviciu, sau dintre consilierii sai daca… dar nu e unul care sa indeplineasca cele doua conditii, deci…

    In felul asta scorul general va deveni 5-1 pt etnie, adica etnia are 2 regi+3 imparati, unul general si doi vor fi zonali, sau sectoriali, iar majoritarii doar pe Mihai, global si abdicat…

    Si asta nu e totul, etnia din ce se formeaza, din cetateni ai unei republici, din supusi ai catorva monarhi, sau din tolerati ai unor imparati? Sau toate trei, din fiecare cate putin?

    Insa noi majoritarii trebuie sa fim siguri ca incurcate vor fi caile sistemului…

  64. 65 M.Voicu august 25, 2013 la 6:11 pm

    Despre LIMBAJ
    @Cris august 25, 2013 la 9:48am scrie: ”Foarte bine, domnule Năstase! Sancționați-i pe toți cei care nu se exprimă civilizat!”
    @papasha august 24, 2013 la 6:30pm scrisese ref.: ”să protesteze pe lângă fiecare nenorocit de deputat trimis în Parlament , care tace ca o nevertebrată , și nu zice nimic , despre jaful resurselor noastre…; vă veni pă dânsul ?
    Dacă LEGILE MINELOR și PETROLULUI ÎNCALCĂ 1)-însăși Constituția – tocmai la inalienabilități, 2)-proprietatea termenilor – căci REDEVENȚA nu este o mărime arbitrară (ca variabilele independente) ci reprezintă valoarea bunurilor proprietate publică în corelație cu pct.1-anterior și încalcă și legile economice – căci nu există activitate sustenabilă dacă profitul este sub rata dobânzii, CREDEȚI CĂ MAI POATE FI MAI RĂU, CEVA ?
    Oare, cu limbajul să înceapă ”Pedepse exemplare împotriva corupției” ❓

  65. 66 SAMI august 25, 2013 la 6:46 pm

    Eu n-am înțeles , a trebuit să restituie și cei 113 mil .$ (?) , căci dacă nu , individul a făcut o afacere supertare .

    Și noi dorim același lucru pentru hoții noștri , respectiv banii înapoi măcar ,iar dacă la aceștia se adaugă și o amendă drăgălașă cu multe zerouri …nu ne supărăm deloc . Chiar ne-am ruga să ne mai fure câte un dobitoc lacom , ca mai apoi să-i luăm potul cel mare cu tot cu amendă sau „ înțelegere ”.

    Mie ca cetățean nu-mi convine deloc să plătesc din banii mei nimănui „cantonamentul” fără recuperarea furăciunilor ,indiferent de tipul prejudiciului ( adică individul a furat , a dat tunul în natură sau cash ).

  66. 67 Popateapa august 25, 2013 la 6:47 pm

    Fura primaru’ , fur[ notaru’ , fura toti! veche zicala româneasca.
    La ce va asteptati de l;a urmasii deportatilor din Europa, deportati pentru crime, furturi,etc

  67. 68 papasha august 25, 2013 la 7:38 pm

    @ M. Voicu

    Multumesc pt. suport si intelegere .

    Scuze celor vexati , si sper ca exprimat elegant sau nu , sa inteleaga totusi nenorocirea fenomenului vanzarii pe 6% ( din ce ? ) a resurselor nationale !

  68. 70 Doru Coarna august 26, 2013 la 5:47 am

    Crinisor face mare-mare misto de cei doi coabitanti, daca un coabitant nu-l accepta pe Nini ca-i corupt, atunci nici celalalt, Viorel, asa ca le ofera doi s-aleaga, mai precis o blonda pe care nici intaiul dintre coabitanti, si apoi nici cel de-al doilea, nu o vor refuza pt ca e buna, cunoaste transporturile, a lucrat in domeniu ani buni, stie tot…??????

    Hazul e ca fata asta va privatiza CFR Marfa fara sa stie ce face, dar apoi va putea spune ca ea a reusit ceva de care s-au ferit si presedintele, si premierul, si interimaru’… dar ea, barbatoasa, a reusit sa ne scape de vagoane si locomotive…

    Se pare ca abia acum Viorel a inteles ceea ce stia Crinisor mai demult, trebuie una bucata blonda in guvern care sa-l admire si sa-l poarte-n suflet pe presedinte ca pe un nas, altminteri nu-i bun guvernul…

    Sigur, Crinisor asigura si inlocuitorul Ramonei la PE, plus astea doua nominalizari… as zice ca-i merge mai bine in concediu, decat cand e la servici…

  69. 71 sadicu august 26, 2013 la 7:30 am

    Ce avem noi aici?
    …………………………………………………………………………………………………………..
    1996-2000 incepe sa fie abordata puternic de catre guvernanti problema coruptiei
    ˇ – au aparut hotarariele Parlamentului Romaniei din 14 oct. 1993 si 5 oct 1994 ; care afirma necesitatea adoptarii de acte normative referitoare la prevenirea si combaterea coruptiei si a fenomenului infractional
    ˇ In anul 1994 ,Parlamentul isi afirma hotararea de a adopta si alte proiecte de legi necesare in vederea completarii cadrului legislativ de combatere a actelor de coruptie ,cerand Guvernului sa elaboreze si sa inainteze,iar comisiilor parlamentare sa analizeze si elaboreze rapoartele in vederea dezbaterii urmatoarelor proiecte de legi :

    -proiectul de lege privind statutul deputatului si al senatorului
    -proiectul de lege privind raspunderea ministeriala
    -proiectul de lege privind statutul functionarului public
    -proiectul de lege privind declararea averilor si veniturilor realizate din activitatea economica de catre demnitari si functionari publici
    -proiectul de lege privind prevenirea si acombaterea actelor de coruptie
    -proiectul de lege privind statutul politistului
    …………………………………………………………………………………………………………..
    Nota:
    Masurile adoptate de statul roman impotriva coruptiei ma indreptatesc sa consider ca fenomenul are strict legatura cu reprezentantii acestuia.
    Abordarile din mass-media mi-au intarit aceasta convingere.
    Daca gresesc,am cisrcumstante atenunante. 🙂

  70. 72 serbanfl august 26, 2013 la 7:34 am

    La mulți ani!

  71. 73 George Hălărescu august 26, 2013 la 10:00 am

    Dorinel Umbrărescu – de la șofer pe camion la bancher.
    Ce potențial mai are și capitalismul românesc. Din șofer pe camion și informator la securitate, la statutul de bancher. Nu vă ascund că suntem din aceeași localitate și am avut probleme cu el. Ce pot să-i doresc este mult succes!
    http://adevarul.ro/economie/afaceri/umbrarescu-depus-dosarul-bnr-a-si-banca-1_521ad844c7b855ff56130837/index.html

  72. 74 ZeV august 26, 2013 la 11:12 am

    Sadicule, valiza cu bacnota forte a domnului Gigi Becali a ajuns si se pare ca a ramas definitiv, la DNA.
    In plus, desi a semnat contractul cu terenuri in calitate de persoana privata, domnul Becali a fost condamnat laolalta cu reprezentantii Ministerului Apararii, adica, ai statului. Culmea, pentru…instigare la abuz in serviciu (sic!)
    De asemeni, domnul Sorin Alexandrescu si, bineinteles, cei din familia Voiculescu, sunt luati la intrebari tot de DNA.
    Mai amintesc ca Relu Fenechiu a fost condamnat, in urma unui dosar al DNA, in calitate de persoana privata si nu de reprezentant al statului.
    DNA se traduce astfel: Directia Nationala Anticoruptie.
    Bine au spus unii ziaristi : Romania tinde sa devina republica procurorilor, prezenti in tot si in toate, inclusiv in satele patriei si prin bisericile satenilor, cu biblii in buzunare.
    Atrag, totusi, atentia, asupra efectului bumerangului….va veni ziua cand vom sta cu totii acasa in ziua votului si vom cere procurorilor in exercitiu sa gestioneze bugetul de stat si sa rezolve principalele probleme ale Romaniei, inclusiv, salarizarea celor din magistratura, licitatiile si investitiile. Ce vor face stimabilii cu taxele si impozitele ? Dar ce vor face politicienii, inclusiv pedelistii (ca si ei au interese de afaceri) ?
    Solutia ? Cine este functionar si/sau demnitar la stat, sa faca bine sa-si trimita familia, pana la a saptea spita, la cersit alaturi de supusii coroanelor autohtone.
    Ataete…nici macar someri nu pot fi, din moment ce ajutorul de somaj tot de la stat vine, deci exista un sambure de incompatibilitate. 😉
    Basistii ar trebui sa mediteze bine asupra viitorului …Cutia Pandorei odata deschisa, cu greu va mai putea fi inchisa. Vor realiza ca interesele lor nu sunt diametral opuse fata de ceilalti…decat daca si-au renegat ireversibil tara, pentru a o ceda in integralitatea ei, strainilor recomandati de Gitenstein si Barroso cu sprijinul unor cozi de topor din tara, cum ar fi Monica Macovei-Gherghescu.

  73. 75 ZeV august 26, 2013 la 11:14 am

    ps
    pentru a o ceda in integralitatea ei, strainilor recomandati de George Soros, Gitenstein si Barroso cu sprijinul unor cozi de topor din tara, cum ar fi Monica Macovei-Gherghescu

  74. 76 Vsile august 26, 2013 la 12:32 pm

    Opana ! Sadicul si-a reinceput slujba!
    Domnule , esti din nou aiurea, legile de care spui au fost si pe vremea lui Iliescu , Constantinescu, Nastase.Cele emanate de echipa corupta nu reprezinta decit armele pe care clica de la putere urma sa le foloseasca impotriva opozitiei bininteles cu pierderi minime colaterale. Chiar nu va inteleg sunteti chiar prost ? Intreb nu trag si concluzii.

    Cind are dreptate Mircea Badea?
    Atunci cind injura presa basista , artizanii multor nemernicii , adevarate santaje josnice mediatice.

    Urmaream acuzele despre Nini Sapunaru, acuze aparute dupa ce s-a vanturat idea numirii acestuia la MT.
    Cred ca acest sapunaru nu are asa cum a declarat nici chiar o citatie, dar tot asa de bine cred , ca Sadicul&Co. ar fi produs una ,la nevoie dar nu asta doream sa spun.
    In toata aceasta perioada a fost prezentat in ziare si pe sticla un gras care umbla printro cladire , probabil parlamentul , o figura care chiar si mie mi se parea dizgratioasa , cind apele s-au linistit si au aparut dezmintirile a aparut un Nini Sapunaru slab , un om normal , adica Sapunru de azi acela care ar fi trebuit sa apara si prezentat public, dar interesul mas mediei murdare ingemanat cu ordinele de la Cotroceni era altul.Acum daca amintim de scenarite de ce nu am spune ca la o anume televiziune dicteaza Secu + Ponta , iar omul lui Ponta ,Oprisan se afla de ani de zile in razboi cu Sapunare deci…..Mare mizerie!

    Acum urmeaza fatuca asta , care deja vad ca a intrat in vizorul mizerabilei prese!
    Mare mizerie coane Alecu, mare mizerie!

  75. 77 blogideologic august 26, 2013 la 3:17 pm

    Toderaş Paleologu spunea la un moment dat cum că Traian Băsescu ar fi cel mai legitim personaj din peisajul politic românesc, deoarece legitimitatea lui ar rezulta dintr-un „cezarism plebiscitar”. Îl întreb pe domnul Toderaş Paleologu dacă recenta declaraţie a lui Traian Băsescu : „Sper că nu veţi avea aprecieri de tipul Crin Antonescu, legate de DNA” http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/basescu-catre-manescu-sper-ca-nu-veti-avea-aprecieri-de-tipul-crin-antonescu-legate-de-dna-310900.html este compatibilă cu acest „cezarism plebiscitar” (supranumit uneori şi „cezarism democratic”) ? Cu alte cuvinte, cum se încadrează această instituţie DNA în „cezarismul plebiscitar” (aşa cum este definit de către Max Weber) pe care se sprijină Traian Băsescu ? Pe de altă parte, mai comentez că în lucrarea „Declinul Occidentului”, Oswald Spengler afirma că faza „Declinului” este iniţiată de către „cezarismul plebiscitar”. Declinul evident al condiţiei României actuale, iniţiat şi amplificat de către preşedinţia lui Traian Băsescu, rezultă cumva din „cezarismul plebiscitar” pe care se bazează puterea lui Traian Băsescu ? Iată deci o întrebare, şi un subiect de reflecţie, pentru ilustrul intelectual român Toderaş Paleologu.

  76. 79 Marian Nicolae august 27, 2013 la 7:03 am

    Numai pentru initiati……

    Observam ca a avut loc o mica…zeciuiala pentru ca inculpatul sa iasa aproape basma curata dupa delapidarea sumei modice de 113 milioane de dolari……….

    Si Justitia Americana ce zicea???
    Era de lemn si nu vorbea…….

    PS. Normal, dupa taxa de 10 %, restul banilor au ramas in buzunarul delapidatorului……

    Cine a zis ca SUA nu ar fi patria TUTUROR posibilitatilor ?????

  77. 80 Draghi Puterity august 27, 2013 la 11:45 am

    Ce se intampla cand un matematician studiaza Constitutia SUA:

    „On December 5, 1947, Einstein and Morgenstern accompanied Gödel to his U.S. citizenship exam, where they acted as witnesses. Gödel had confided in them that he had discovered an inconsistency in the U.S. Constitution, one that would allow the U.S. to become a dictatorship. Einstein and Morgenstern were concerned that their friend’s unpredictable behavior might jeopardize his chances. Fortunately, the judge turned out to be Phillip Forman. Forman knew Einstein and had administered the oath at Einstein’s own citizenship hearing. Everything went smoothly until Forman happened to ask Gödel if he thought a dictatorship like the Nazi regime could happen in the U.S. Gödel then started to explain his discovery to Forman. Forman understood what was going on, cut Gödel off, and moved the hearing on to other questions and a routine conclusion”

    http://en.wikipedia.org/wiki/Kurt_G%C3%B6del#Relocation_to_Princeton.2C_Einstein_and_US_citizenship

  78. 81 Vsile august 27, 2013 la 3:35 pm

    Marine,

    zeciuala americana are un scor asa de mare incit nici nu visezi valoarea!
    Chestia sta cam identic cu comutarea pedepsei cu moartea inlocuita cu un de carcera solitara pe viata!

  79. 82 Marian Nicolae august 28, 2013 la 8:20 am

    @ Vsile august 27, 2013 la 3:35 pm

    Se intampla sa visez valoarea…ca doar de la ei am invatat:

    FARA NUMAR……..


  1. 1 Pedepse exemplare impotriva coruptiei, in SUA | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe august 23, 2013 la 5:56 pm
  2. 2 Cea mai veche definitie a capitalismului « Motanul Incaltat Trackback pe august 24, 2013 la 5:44 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: