Multumesc, Lucia Verona!

Ieri, in toiul congreselor liberale, pe o vreme haina (va rog sa puneti corect accentul), am mers la Casa scriitorilor, raspunzand invitatiei Luciei Verona. Era pentru a doua oara. De data asta, trecand de la statutul de blogger-boboc la statutul de membru al juriului pentru concursul „Blog de blog”.  Nu-i stiu pe toti cei 45 000 de bloggeri, dar am inceput sa-i citesc pe unii dintre ei. Ieri i-am si cunoscut pe cativa . O observatie banala: lumea virtuala se extinde – din nevoia de exprimare si din nevoia de a impartasi cu altii bucati din propria viata.

Initiativa Luciei Verona de a-i scoate din fata calculatoarelor pe bloggeri si de „a-i demasca”, aducandu-i sa-si primeasca premii (nu lap-topuri ci carti),  a demonstrat ca multi din cei  care formeaza blogosfera romaneasca se afla, de fapt, in locuri departate, adeseori in strainatate, de unde incearca sa tina legatura cu cei ramasi acasa.

Tot ieri a avut loc si lansarea unor carti : „Labirint obligatoriu”, scrisa de Lucia Verona, „Parfumul vaduvei negre” – autor Oana Stoica Mujea si un volum de nuvele politice. Pentru mai multe detalii, veti merge, probabil, pe blogul Luciei Verona si pe cel al Oanei Stoica Mujea.

A fost foarte placut. Multumesc, Lucia Verona pentru efortul de a da un sens comun incercarilor noastre individuale.

44 Răspunsuri to “Multumesc, Lucia Verona!”


  1. 1 ALM martie 6, 2010 la 7:29 pm

    Ar trebui sa ma bucur ca unii din concetatenii mei traiesc vremuri de normalitate? De ce eu scriu tot mai greu, scremându-ma sa incheg o fraza, din cauza gandurilor ravasite de bombardamentul comunicatelor guvernamentale. De ce, atunci cand scriu, inclusiv pe blogul dvs, traiesc cu spaima ca legitimez spoiala de democratie care mai exista si care refuza sa se afunde in anonimatul totalitarismului care ne cuprinde pervers?

    Va felicit pentru performanta si va multumesc pentru raspunsul pe care, conform obiceiului, nu-l voi primi …

  2. 2 Copiii Europei martie 6, 2010 la 7:50 pm

    De ce SV i-a intins o sursa PSD-ului?

  3. 3 Mihnea Georgescu martie 6, 2010 la 7:52 pm

    Şi eu mă bucur să vă redescopăr ca pe un Iubitor de Frumos. Aştept nişte articole despre Artele Vizuale.

    Ne veţi fi oare o Călăuză în lumea Picturii curând?

  4. 4 Mihnea Georgescu martie 6, 2010 la 8:41 pm

    Mă gândesc foarte serios să propuneţi o nouă revizuire a Constituţiei care să instituie sistemul primei electorale. Partidul care ia cel mai mare număr de parlamentari, să primească o primă electorală în Parlament de 20%, pentru a avea posibilitea să facă singur Guvernul.
    Astfel, eliminăm din start şi posibilitatea dezertărilor din partide, a traseismului politic, generăm stabilitate politică şi multe altele.

  5. 5 Mihnea Georgescu martie 6, 2010 la 8:48 pm

    Ah, şi încă o idee de revizuire a Constituţiei. De ce nu facem ca în Franţa – Preşedintele – mandat de 5 ani cum bine aţi făcut în 2003, dar şi Parlamentul mandat tot de 5 ani, ca să eliminăm posibilitatea coabitării.
    Iar alegerile prezidenţiale şi parlamentare ar trebui să fie quasi-simultane, la o distanţă de o lună, ca în Franţa. Astfel, partidul majoritar din Parlament va fi de aceeaşi culoare politică precum Preşedintele. Şi vom avea, în sfârşit, mult-clamatul Consens Social.

  6. 6 Pali martie 6, 2010 la 9:10 pm

    @ mihnea georgescu

    Interesant ,…. lumea picturii ! Cred ca, ar avea mare succes.

    Referitor la consensul social am mari rezerve !!!

  7. 7 Mihnea Georgescu martie 6, 2010 la 9:18 pm

    Dragă Pali,

    Consensum Populi… 😉

    Ar fi vremea pentru un Medalion Iser. Sau poate că nu.

  8. 8 Mihnea Georgescu martie 6, 2010 la 10:06 pm

    O SINGURĂ SOLUŢIE – ANTONESCU!

    Salutăm realegerea distinsului Istoric Tulcean Crin Antonescu în funcţie de Preşedinte al PNL. Iată că se poate face politică şi de mână forte în Ţara Românească, i. e. cu o Echipă Puternică în spate. Aşa se conduce un Partid, nu ca la PSD cu ‘jde Vicepreşedinţi de toate orientările care îl ţin în frâu pe bietul Ponta.

    Când a încercat bietul Geoană să-şi facă echipă la PSD, nu l-au lăsat greii Partidului… De aia spun eu că în PSD nu este loc să te afirmi, pentru că sunt prea multe grupuri de interese. Singurele Partide în care poţi să te afirmi sunt PNL-ul şi PDL-ul la ora actuală, pentru că sunt unitare, există un singur centru de putere, cum este şi firesc. PSD-ul este haotic, bizantin şi dezorganizat, cu mulţi centri de putere divergenţi. De aceea, pentru un tânăr dornic de afirmare, ca mine, PSD-ul este o Fata Morgana. Nici nu ştii cu cine trebuie să te pui bine!

    Un leader autentic ştie să-şi facă şi o echipă puternică, pentru a-l susţine. Felicitări, Crin! Şi ţine-o tot aşa! În ritmul ăsta, în 2014, te văd următorul Preşedinte al României. Eşti tânăr, dinamic, modern, dezinhibat şi autoritar! Exact de ce are nevoie Ţara! Bine i-ai mai făcut mandolinistului Loţi Orban!

  9. 9 Mihnea Georgescu martie 6, 2010 la 10:12 pm

    Drama PSD-ul este că are prea mulţi leaderi, suficient de puternici pentru a se faulta reciproc, dar insuficient de puternici pentru a lua Puterea fără ceilalţi. De aceea PSD-ul nu are forţă şi viitor ca Partid politic în Ţara Românească, pentru că se anulează singur ca şi credibilitate în ochii electoratului, prin penibilele conflicte şi mâncătorii interne.

    Am intrat de bună credinţă în PSD, pentru că am crezut în Adrian Năstase şi în Ion Iliescu. Din acelaşi motiv am şi ieşit din PSD, când văd că sunt promovaţi tot felul de prostănaci şi de pigmei, nu Oameni de Valoare, precum Cei Doi.

  10. 10 Augustin martie 6, 2010 la 10:29 pm

    @ A.N.
    Va multumesc pentru prezenta la festivitatea decernarii premiilor concursului „Blog de Blog” 2009. E o dovada de realism. E un semn, zic eu, de percepere corecta a ceea ce inseamna blogosfera, IN DINAMICA SA. Pentru ca multa lume nu realizeaza viteza cu care lucrurile care se petrec in acest spatiu virtual capata contur si greutate. Chiar si dintre cei care se afla IN INTERIOR.
    In fine, este (consider eu) un semn de SUPORT , de incurajare, absolut binevenit.
    O sa va multumesc si pentru jurizarea, sint convins, obiectiva (evident obiectiva, din moment ce EU m-am numarat printre premianti 🙂 ) pe care ati asigurat-o, alaturi de ceilalti membri ai juriului.
    Va felicit pentru prezenta dvs. relaxata dar atenta, eleganta dar NESCROBITA. Va mai felicit (am facut-o, de altfel, si pe bloaga mea cea 9) si pentru nivelul absolut impresionant al accesarilor blogului dvs. La mai mare. Cu tristete in suflet va anunt ca, in felul acesta, am epuizat stocul de felicitari pe urmatoarele 2 trimestre, asa ca nu va mai asteptati. Poate doar daca produceti ceva exceptional, sa mai scoatem oarece, de la rezerva strategica.

  11. 11 Lucia Verona martie 6, 2010 la 11:14 pm

    Domnule Adrian Năstase, eu vă mulţumesc că aţi onorat această sărbătoare literar-bloggeristică. Intenţionăm să mai organizăm asemenea întîlniri şi vă aşteptăm oricînd printre noi.
    Coexistenţa comunicării online cu cartea pe suport clasic este un element definitoriu pentru epoca noastră. Nu cred că v-am citat exact, dar cam aşa ceva spuneaţi în prefaţa la „Blog’n Roll”.
    De aproape un an şi jumătate, experimentez diverse posibilităţi de a apropia cele două lumi, cea a cărţii şi cea virtuală, de a crea punţi între online şi offline, între „aici” şi „acolo”, dar mai ales între „aici” şi „aici”. Cred că rostul scriitorului – ca şi al omului politic – este tocmai construirea acestor punţi.
    Hm, voiam să scriu ceva simplu şi a ieşit un discurs 🙂 Mai puţin reuşit decît discursul dumneavoastră de ieri, care, ca o ilustrare a ceea ce spuneam mai sus, este pe larg comentat online pe diferite bloguri şi va fi, nu mă îndoiesc, subiectul discuţiilor offline de la diferite mese din restaurantul Uniunii Scriitorilor.

  12. 12 Oana martie 6, 2010 la 11:19 pm

    Si noi va multumim pentru prezenta!

  13. 13 ion adrian martie 6, 2010 la 11:27 pm

    Mihnea,
    Pentru Lumea Picturii desigur ca sunt cele mai mari sanse. 🙂

  14. 14 Augustin martie 6, 2010 la 11:44 pm

    @ A.N.
    ERATA: Propozitia mea „La mai mare.” se va citi „La mai mare!”, daca nu chiar „La mai mare!!”

  15. 15 LePrince martie 7, 2010 la 1:11 am

    @ Nastase

    Ma intreb ce parere are d-l Nastase despre comentariile noastre( ma refer la dialogul meu cu Aya in special). Daca aveti timp, comentati….Oricum, trebuie sa va rugam sa ne permiteti sa va ocupam “spatiul” in continuare. A’pro’pos de bloggeri si de bloguri, e laudabil ca puneti la dispozitie “ spatiul virtual” pentru ca noi sa ne putem desfasura. Felicitari pentru initiative, d-le Nastase, “plimbandu-ma” prin istoric observ ca sfera de dezbateri a fost intotdeauna vie si surprinzator de populata. Desi sunt sigur ca veti comenta pe marginea congresului liberalilor de zilele trecute, sunt foarte curios sa aud ce parere aveti despre rezultate, desfasurare si mai ales despre ce credeti ca se va intampla in viitor cu PNL ca atare dar si din perspectiva colaborarii cu PSD. In afara rezultatelor obtinute de PNL la prezidentiale in 2009, acum, PNL incearca sa se transforme intr-un partid “de mase” concurand mai acerb cu PSD si cu PDL . Credeti ca va avea sanse de reusita? Si daca da, nu credeti ca va “concura” cu PSD pe un anume segment de electorat? In ce masura credeti ca PNL, cum aud spunandu-se din ce in ce mai des, poate deveni “ principala forta a opozitiei”? Multumesc. S-auzim de bine.

    @Aya
    Ti-am raspuns tot la “Absorbtia……”

  16. 16 danielv martie 7, 2010 la 1:33 am

    pai apropo si de congresul sagetilor si de evenimentul cu bloggeri si carti; bag seama ca Adrian Nastase se remarca tot mai mult ca expresie liberala iar Crin Antonescu parca e ultima clona dupa Fidel… Incurcate sunt cararile politicii :))

  17. 17 Ziyati martie 7, 2010 la 2:55 am

    După fantastica reuşită de la Congres, în care Victor Ponta a câştigat (ce-i drept cu ajutorul dumneavoastră) şefia P.S.D., mă aşteptam să văd o opoziţie constructivă, dar în acelaşi timp şi agresivă, mult mai agresivă decât în perioada în care Mircea Geoană ţinea frâiele partidului. Nici pe Victor Ponta nu l-am mai vazut pe sticlă, nici pe dumneavoastră nu v-am mai văzut… Parcă v-aţi ascuns şi nu doriţi să mai ieşiţi la lumină…

    Toate cele bune vă doresc! Cu respect vă salut!

  18. 18 Aya martie 7, 2010 la 6:10 am

    @

    Mihnea Georgescu

    Mai in gluma, mai in serios- ai grija ca, prin textul tau din martie 6, 2010 la 8:41 pm le-ai putea da idei celor care incearca sa acapareze teren pentru a domina Constituanta.

  19. 19 Iluminatu martie 7, 2010 la 8:07 am

    „Aşa o percep”

    Femeia este o inimă uriaşă, cu un cap peste viaţă
    şi nişte braţe-ntotdeauna primitoare- refugiul
    bărbăţiei de ea modelată !

  20. 20 Mari martie 7, 2010 la 8:44 am

    Copii Europei,

    Sub ce guvern s-au facut presiuni pentru „repatrierea” Mariei Vlas?
    Ce statut avea in anul 2003 , SOV,Popa si Vlas?
    Sub ce imparateasa a justitiei romanesti SV sau mai precis SOV a fost scapat de imensa frauda care a saracit aproape 300 de mii de romani?
    Cine au fost artizanii transformarii complicei domnului Vantu, Maria Vlas in acarul Paun Maria Vlas?
    Citi din sefii filialelor Gelsor erau fosti ofiteri superiori de securitate.
    Ce legaturi ne sterse exista intre acesti martori in viata si securistii ale caror dosare nu mai exista ,oameni infiltrati in mai toate domeniile de la mas medie la justitie sau presedintie?
    Citi dintre deponentii si-au recuperat inzecit depunerile si ce functii sau grade aveau acestia?
    Ce au reprezentat sumele recuperate de catre deponentii secusisti activi sau in rezerva aceia care au primit inzecit depunerile?
    Daca doamna Maria Vlas nu este in posesia fondurilor ,unde sunt acesti bani?
    Cind veti raspunde acestor intrebari veti intelege ce datorii avea SOV fata de actuala putere si de ce ,printre altele, dl. Geoana este vinovat de inca patru ani de dezastru al acestei tari.

  21. 21 ion adrian martie 7, 2010 la 8:49 am

    Desigur Mihnea este regele neincoronat al mistoului, titlu pe care l-am acordat fara nici-o indoiala ionterioara asa ca nu are rost sa mai adaug ceva la ce realizeaza dlui. 🙂

  22. 22 ion adrian martie 7, 2010 la 8:50 am

    PS. In plus pot sa-i fac comunic acestea si pe blogul sau foarte bine facut.

  23. 23 Harabula martie 7, 2010 la 9:18 am

    Ciudata lume mai este cea a politicii. Si a literaturii. Blogosfera, un domeniu al anonimatului, al multimii, ai milioanelor le trezeste frustrari.
    Ei, politicienii si literatii, simt nevoia, sa se identifice,sa iasa in evidenta, sa fie admirati. Ce este altceva actiunea Luciei Verona decat o lupta impotriva anonimatului?
    Dupa cate vad, sa fii politician inseamna, printre altele, sa faci publice cele mai delicate si intime momente ale vietii tale: perceptia unei opere de arta, degustarea unei bauturi bune, dragostea, nelinistile abisale etc.

    Vazand incrancenarea lui Cristian Tudor Popescu, presedintele Basescu se intreba com s-o fi comportand omul asta cu femeile atunci cand face dragoste.
    Daca am extinde intrebarea asupra politicienilor, as spune ca domnul Nastase le-ar trata cu caviar si sampanie si ar asculta Wagner. Basescu le-ar invita la o bere si niste mici, Geoana le-ar lasa sa rabde de foame, Iliescu ar asculta muzica de opera iar ea i-ar face ceva de mancare.

    Lasand gluma, eu cred ca nu trebuie sa-i luam prea in serios pe politicieni. Ofera si ei un spectacol dupa cum ii ajuta puterile si talentul. Noi trebuie sa râdem, sa aplaudam, sa ne incruntam, dar nici intr-un caz nu trebuie sa plangem.

  24. 24 Mihnea Georgescu martie 7, 2010 la 10:39 am

    Stimată Aya,

    Nu are nevoie Băsescu de ideile mele, îl are pe distinsul constituţionalist Stanomir!

  25. 25 Mihnea Georgescu martie 7, 2010 la 10:40 am

    Era să scriu şi de Boc, ca distins constituţionalist, dar nu se pune. Oricum am înţeles că are idei eretice, bicameraliste…

  26. 26 contele martie 7, 2010 la 11:03 am

    Aş vrea să întreb ceva : dacă nu ai blog dar scrii pe blogurile altora , se cheamă că eşti blogger ? Şi dacă da , aş avea o curiozitate :eu de ce nu am luat nici un premiu ? Şi aici concursul se ţine miercuri şi postul e ocupat de marţi ? Sunt dezamăgit .

  27. 27 Lady Allia martie 7, 2010 la 12:21 pm

    Eu vă doresc cât mai multe astfel de zile senine şi liniştite…
    Din când în când e bine să mai ne tragem sufletul luând o gură de aer curat alături de persoane sensibile şi deosebite!

  28. 28 colan mariA martie 7, 2010 la 12:47 pm

    aaaa da …multumesc lucia verona….uitasem…

  29. 29 Aya martie 7, 2010 la 2:25 pm

    @

    Mihnea Georgescu

    Criminalul Boc are idei eretice, este adevarat, dar sunt monocameraliste (daca erau bicameraliste, ar fi beneficiat, poate, de o umbra de clementa din parte-mi).

  30. 30 Aya martie 7, 2010 la 2:32 pm

    @

    Mihnea Georgescu

    A propos de opinia pe care ai formulat-o in martie 7, 2010 la 10:39 am, tu ai ceva care le lipseste constitutionalistilor recunoscuti: puternice sclipiri ale imaginatiei, reflex al inclinatiilor tale artistice.
    Este motivul pentru care- mai in gluma, mai in serios- facusem remarca la care ai replicat.

  31. 31 Aya martie 7, 2010 la 2:49 pm

    @

    Harabula

    Demult nu m-a relaxat ceva precum textul tau din martie 7, 2010 la 9:18 am, la care am ras cu lacrimi.
    Asa cum, probabil, banuiesti, ma refer la partea destinata scenelor de ante-preludiu amoros, in care se realizeaza apropierile dintre unii oameni politici si femei, via gastronomie si muzica.

    Afirmi, despre Prostanacul Geoana ca, in acele momente, ar lasa femeile sa rabde de foame. Probabil, in speranta ca, hamesite fiind, il vor devora carnal intr-o imbratisare animalica?
    Mda, inca o data se confirma ca a avut dreptate Ion Iliescu.
    A propos de Ion Iliescu: dar de ce crezi ca ar fi atat de putin galant incat sa puna (sau sa accepte ca) muierea sa faca mancare tocmai atunci?
    Sunt de acord ca momentele respective rimeaza de minune cu savoarea gastronomica si cu a licorilor revigorante, dar nicidecum cu bucataria.

  32. 32 Aya martie 7, 2010 la 3:12 pm

    @

    Mari

    Nu aveai nevoie de inca o stradanie (ma refer la postarea din martie 7, 2010 la 8:44 am) si de o adevarata risipa de aberatii ortografice pentru a demonstra ca esti agramat. Retinusem.

    P.S.
    Citez din geniala ta postare (martie 7, 2010 la 8:44 am) mostre de-a dreptul de semi-analfabetism:
    „Copii Europei”, „Ce statut avea SOV,Popa si Vlas (in mintea ta, trei „e” mai multi!; n.A.); „toate domeniile de la mas medie la”.

    Daca ai ajuns in clasa a patra elementara inseamna ca dascalii tai au fost inconstienti. Tu trebuia sa repeti prima clasa pana in zilele noastre, pentru a invata sa scrii corect „Ana are mere”.

  33. 33 Sibilla martie 7, 2010 la 4:36 pm

    @Aya,
    Repet, colegul Mari NU e agramat, ce nu ai înţeles încă ?
    Dar, poate că e semn bun, renunţi la … scenarii, caz în care m-ar bucura să… fie-ntr-un ceas bun!
    Sibilla
    P.S. … şi răchita micşunele… cum zisăi, important să te prinzi CÂND şi să nu omiţi că subestimând plopul cu… perele, ratezi frumuseţea traseului minfilor ridicate nu neapărat la vreun fileu, ci uneori doar… aruncate, serios 🙂

  34. 34 Aya martie 7, 2010 la 8:10 pm

    @

    Sibilla

    Observ o ciudata permisivitate a ta fata de agramatisme.
    In rest- nu incerca sa imi induci ideea ca Mari si-ar „juca” rolul. Aplica-ti tehica „ametirii” cu altii.
    Individul „Mari” e un semi-analfabet cu pretentii. Punct
    Daca iti place sa fii asociata cu asemenea personaje, e doar problema ta-inseamna ca si asumi situatia penibila.

  35. 35 Aya martie 7, 2010 la 8:11 pm

    @

    Le Prince

    Ti-am raspuns in acelasi loc.

  36. 36 Mari martie 8, 2010 la 9:58 am

    Aya,

    Cineva spunea despre criminal PSD ca ar fi shimonosit! Nu pot fi de acord cu aceasta expresie , probabil insa persoana respectiva, tot o dezornientata, se referea la anumite persoane, membrii ai PSDeului, din punctul meu de vedere la dumneata de exemplu!
    Dumneata ce ai inteles prin analfabetismele mele pe care le citati din context in mod total mizerabil analfabetisme pe care imi permit sa le repet „…..“Ce statut avea(u) SOV,Popa si Vlas …” “toate domeniile de la mas medie la……” . Repet ati inteles ceva din textul respectiv sau doar dezacrodul gramatical, sau ai inteles ca Boc este criminal si Basescu fata mare, idee prealuata de la amicul Harabula?
    Acum daca recap ideea doamnei ,partdul este schimonosit cu membrii de valoarea dumitale.
    Promit voi reveni atat cu formulari demente ale acestei debusolalte cit si cu agramatime impardonabile!

  37. 37 ion adrian martie 9, 2010 la 12:32 pm

    @mari,
    Imi esti simpatic, doar dintr-un motiv: faci o groaza de greseli din viteza si neatentie, si nu e fair play sa fi taxat ptr asta, dar meriti, caci erau unii pe vremuri aici cred ca din tabara ta si ca orientare si ca stil, care numai de asa ceva(erau scoliti la Baneasa si acolo se invata dictionarul si cartea de telefon pe dinafara)se ocupau in raport de mine(si eu gresesc mult). Mureau dealtfel de ciuda ca AN, cand si cand se cobora ptr mine si-n arena cu rumegus a blogului 🙂

  38. 38 Otto Pop martie 15, 2010 la 10:43 pm

    Inca nu v-am citit blogul, sper sa am timp de acum incolo 😀


  1. 1 Simona Ionescu » Labirint obligatoriu…în lumea cărţilor şi în blogosferă (2) Trackback pe martie 6, 2010 la 11:11 pm
  2. 2 Despre nişte cărţi şi despre nişte oameni « Oana Stoica Mujea Trackback pe martie 7, 2010 la 12:53 pm
  3. 3 Fraţilor, am învins! Uniunea Scriitorilor vorbeşte de zelist! « Chinezu Trackback pe martie 8, 2010 la 9:15 am
  4. 4 Simona Ionescu » Labirint obligatoriu…in lumea cartilor si in blogosfera (1) Trackback pe martie 9, 2010 la 11:39 pm
  5. 5 Comunicat important pentru ţară !!! « Sfinxul Trackback pe martie 13, 2010 la 5:10 am
  6. 6 Recensământul « Oana Stoica Mujea Trackback pe martie 15, 2010 la 11:23 am

Lasă un comentariu






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!