Interventie Camera Deputatilor

Iata aici  textul interventiei mele de astazi din Camera Deputatilor:  

Doamnelor şi domnilor deputaţi,

Stimaţi colegi,

Mă aflu astăzi în faţa dumneavoastră pentru a vă vorbi de dosare. Nu de dosare energetice, nu de dosare geostrategice, nu de mari proiecte pentru viitor.

Ei bine, este vorba, din păcate, de aceleaşi compilaţii cu acuzaţii nefondate, lansate din laboratoarele DNA şi, aşa cum ştiţi, DNA-ul a trimis Parlamentului o cerere de aprobare a începerii urmăririi penale împotriva mea în două cauze. Ambele fuseseră anterior examinate de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. La acea dată, domnul Morar nu ceruse aprobarea Parlamentului şi, pentru că actele i-au fost declarate nule de 24 de judecători de la Curtea Supremă, el încearcă să acopere acum ilegalităţile pe care le face de patru ani.

Cu puţine zile în urmă, la Palatul Cotroceni, Traian Băsescu impunea celor mai înalţi reprezentanţi ai puterilor Statului din Parlamentul, Curtea Constituţională, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Parchetul General să fie rezolvat cazul Năstase întocmai şi la timp. sigur, indicaţii de acest gen exced cadrul democratic şi constituţional, dar cine să judece acest lucru, mai ales cine să acuze, când toţi reprezentanţii Statului stăteau în poziţie de drepţi.

Cu acelaşi prilej, a spus celor prezenţi că a văzut probe din dosarele mele şi că ştie ce este în ele. Cu asemenea garanţii, eu cred că nici nu mai era nevoie de votul de astăzi al Parlamentului sau de pronunţarea instanţelor.

O să vă rog acum să-mi permiteţi să încalc uzanţele şi să încep cu finalul discursului meu.

Vă voi solicita, doamnelor şi domnilor deputaţi, să ignoraţi prevederile Constituţiei şi să acceptaţi cererea procurorilor de a permite începerea urmăririi penale, în aşa fel încât, în final, Justiţia să se pronunţe.

De fapt, ştiu şi ştiţi şi dumneavoastră că dosarele vor trimise înapoi domnului Morar, care le va trimite în instanţă când şi dacă va avea nevoie Traian Băsescu. Dar probabil că acesta este doar un amănunt.

Sunt conştient că, făcând acest lucru, le cer multora dintre dumneavoastră să acţioneze împotriva propriilor convingeri. Până acum, urmând prevederile legale, mulţi dintre dumneavoastră aţi votat împotriva cererilor nefundamentate ale DNA.

Dacă am discuta doar despre lege, acesta ar fi probabil votul cel mai firesc şi acum, aici, în plen.

Ştiu că argumentele juridice par complicate, greoaie. Din acest motiv nici nu voi apela astăzi la argumente juridice, pentru că în fapt aceste dosare sunt politice. Ar fi trebuit, spre exemplu, să comentez afirmaţiile domnului deputat Călian, care fundamenta această cerere şi votul de astăzi pe art. 72 din Constituţie, care se referă la cu totul altceva – este vorba de imunitatea parlamentarilor şi de eventuale fapte penale ale deputaţilor, respectiv senatorilor – pe când aici, discutăm, de fapt, de o altă instituţie, instituţia răspunderii ministeriale, reglementată în Constituţie prin art. 109 şi care are ca sediu de materie, pentru discuţia noastră de astăzi, alin. (2).

De aceea, nici Statutul deputatului şi senatorului nu este revelant în această discuţie, pentru că acolo nu sunt prevăzute reguli referitoare al răspunderea ministerială şi nici art. 192 din Regulament, care preia, de fapt, regulile din art. 72. Dar acestea sunt chestiuni strict tehnice, juridice, care nu au niciun fel de importanţă, cum n-au avut importanţă, de fapt, nici prevederile constituţionale sau legale sau regulamentare în această discuţie.

Aşadar, nu voi vorbi despre prevederile Constituţiei sau ale legilor, ci de nevoia unui semnal politic, iar acest semnal politic trebuie dat.

Vreau să subliniez foarte clar că nu eu am tărăgănat luarea unei decizii în Parlament.

De altfel, după cum ştiţi, o altă creaţie a DNA, dosarul despre pixurile şi brichetele din campania electorală din 2004 a ajuns în faţa instanţei abia acum, după patru ani, deşi nu s-a cerut acordul Parlamentului, care – fie vorba între noi – ar fi fost necesar.

Acest dosar este încă o dovadă că nu s-a dorit clarificarea acuzaţiilor ce mi se aduc. S-a întâmplat ceva cu acest dosar? Există vreo evoluţie? S-a demonstrat cumva vreo vinovăţie a mea? Nu. Fiindcă în acele dosare nu există nimic. Doar 972 de martori propuşi de DNA, ce vor trebui audiaţi în următorul deceniu, probabil în ordinea vârstei, pentru a asigura posibilitatea ca, în acest lung interval de timp, fiecare dintre ei să se poată prezenta în faţa instanţei.

De fapt, cui îi este cu adevărat frică de clarificarea acuzaţiilor? Cu siguranţă nu mie.

Există însă oameni în România care au câştigat voturi şi putere promiţând că vor impune în ţară legea şi ordinea. Din păcate, în acest moment, ţara este în dezordine şi în fărădelegi mai mari ca oricând. Acestor oameni le este frică. Le este frică pentru că, dacă nu ar exista subiecte artificiale, precum dosarele mele şi, ocazional, spionii detonaţi la comandă, lumea s-ar uita mai atent la neîmplinirile lor, la gargara permanentă, la promisiunile lipsite de suport.

Cerându-vă să adoptaţi această conduită, sunt conştient că, într-o anumită măsură, eu însumi încalc legea sau îndemn la încălcarea ei.

A venit însă momentul în care nu mai vreau să fiu şi nu mai vreau să ofer, de fapt, combustibil demagogiei întreţinute de Traian Băsescu şi de corul său antic de lăudători.

Suntem în al cincilea an în care Traian Băsescu este preşedinte şi vedem cum mereu dă vina pe altcineva pentru ce se întâmplă în ţara pe care o conduce.

Ani de zile, eu am fost prezentat românilor drept principal motiv al lipsei de performanţă din mandatul său.

La alegerile parlamentare, Traian Băsescu nu şi-a asumat nimic din starea în care se află ţara. Mai mult, chiar colegii mei din PSD au acceptat să-şi asume responsabilitatea să rezolve o bună parte din problemele pe care Băsescu le-a produs ţării în ultimii ani.

Ştiu că sunt idealist, dar sper ca măcar la alegerile prezidenţiale să se poată discuta, în aceste condiţii, despre rolul pe care l-a avut Traian Băsescu în stagnarea şi involuţia ultimilor ani în România.

S-a vorbit până la saţietate despre faptul că aceste dosare sunt piatra de hotar dintre România săracă şi subdezvoltată şi cea bogată şi modernă. S-a spus că de soluţionarea lor depind integrarea europeană a ţării, oprirea monitorizărilor, imaginea ţării şi a fiecărui român în parte, reforma clasei politice şi multe alte enormităţi.

Oamenilor li s-a oferit un discurs halucinant. Despre cum lipsa de performanţă şi de eficienţă din România sunt rezultatul blocajului luptei anticorupţie în dosarele mele. A fost un joc în care oficiali şi neoficiali români au implicat şi Comisia Europeană.

Aşa este politica! Vor spune mulţi.

Aşa este un anumit tip de politică; voi răspunde eu. Pentru că poate să existe, în opinia mea, şi o altă politică, aşezată nu între copertele dosarelor fabricate despre mine sau despre alţii.

O politică aşezată cu faţa spre realitate. Iar realitatea, stimaţi colegi, este din ce în ce mai înfricoşătoare. Şi nu mă refer doar la criza economică; măcar despre ea, ştim sigur că e un fenomen de care noi, românii, nu suntem direct răspunzători, chiar dacă suntem obligaţi să-i suferim consecinţele multă vreme de acum înainte.

Dar, spre deosebire de majoritatea statelor occidentale, care înfruntă criza cu instituţii solide, bazate pe tradiţii şi pe reguli clare şi respectate, România intră în această nenorocire având o foarte serioasă criză de sistem şi de atitudine. O criză care, spre deosebire de toate jocurile de imagine, construite cu migală în aceşti ani, produce efecte palpabile, directe şi dureroase pentru majoritatea românilor ce intră în contact cu ea.

Instituţiile noastre au tradiţii rele. Sunt slăbite. Se bazează pe reguli ceţoase şi mereu negociabile. Descentralizarea, începută cu ani în urmă, se transformă într-o feudalizare care scapă de sub controlul oricui.

Reformele, începute în urmă cu câţiva ani, s-au blocat după intrarea în Europa, fiindcă ele nu sunt nici simpatice şi nici aducătoare de voturi pe termen scurt. Modernizarea sistemului, proces în plină desfăşurare la începutul anilor 2000, s-a transformat dintr-o acţiune politică într-una de imagine.

Preşedintele Băsescu ne-a arătat cum se face politica televizată: cum se recuperează jurnaliştii răpiţi, cum se conduce fără atribuţii constituţionale Guvernul, cum se dau ordine procurorilor şi cum se fac glume proaste, cum se trăieşte şi cum se dansează la televizor. Problema cu acest stil de politică este că, deşi aduce voturi, el nu rezolvă niciodată nimic.

Dacă, în perioada în care economia creştea, acest model de a conduce era amuzant şi inofensiv, acum el are o mare problemă: nu ajută pe nimeni.

România are probleme majore, grave. Criza economică face să scadă veniturile şi nivelul de trai, aduce înapoi FMI-ul, locurile de muncă sunt în pericol, oamenii chiar sunt omorâţi pe străzi, bătrânii chiar sunt batjocoriţi.

Pentru românii care ne-au votat, noi ne-am asumat acum guvernarea. Riscăm însă să plătim pentru probleme pe care nu noi le-am creat şi pe care nu vom avea puterea să le rezolvăm în actuala formulă.

Iar la final, când vom trage linie, vom vedea că Traian Băsescu va spune din nou, probabil începând de săptămâna viitoare de aici, din Parlament, că nu el este responsabil.

Din păcate însă reformele şi ieşirea din criză nu se mai pot face doar la televizor.

În acest timp, criza economică generează condiţiile pentru apariţia de noi dificultăţi în ţară. Microbii unui stat slab acum se dezvoltă odată cu germenii unor mişcări de extremă, reflectând dezorientarea tinerilor şi lipsa locurilor de muncă.

Primele simptome le vedem deja în cel mai violent început de ani de după 1989.

Ani de zile, în loc să ne ocupăm de problemele reale ale acestei ţări, am acceptat agenda pe care ne-a impus-o Traian Băsescu. Sistemul pe care el îl conduce este cel care a permis să apară pe străzi criminali, să vedem lupte de stradă între bande infractori, să se fure arme şi secrete din armată. De patru ani, criza de sistem din România s-a accentuat. Pentru că nu ne-am ocupat de ce trebuia. Pentru că ne-am ocupat de dosarele adversarilor politici.

Vă întreb însă, dragi colegi, cui i-a folosit toată această agitaţie?

Astăzi, România se află în plină epocă a dezordinii, dar principalul vinovat nu este nici criza, nici istoria, nici Adrian Năstase. Vinovatul este cel care o hrăneşte zi de zi, fiindcă dezordinea este singurul său proiect.

Acesta este nu doar un drum foarte periculos la vreme de criză economică. Acesta este şi un drum aproape clasic spre statul totalitar.

Când instituţiile menite să facă ordine sunt slabe şi dezordinea devine cronică, terorizând cetăţeanul, când clasa politică se luptă fraticid, apare imediat un om care spune cu lacrimi în ochi, desigur, că patria e în pericol şi care insistă pe ideea că soluţia înseamnă mai multă putere concentrată în aceleaşi mâni apte să facă ordine.

Chiar dacă pare că situaţia dosarelor mele mă priveşte doar pe mine, atunci când vorbim de aplicarea legii, niciodată nu este implicată doar o persoană. Niciodată nu vorbim doar despre cel în cauză, ci şi – sau mai ales, despre principiul în cauză.

Dacă personalizăm de fiecare dată, creăm precedente periculoase.

Aş vrea să vă întreb, stimaţi colegi, sunteţi mulţumiţi de felul în care s-a modificat Legea răspunderii ministeriale special pentru mine? De modificarea de ieri, în procedură de turbo urgenţă, a Regulamentului Camerei, astfel încât astăzi să se voteze mai confortabil?

Aveţi în Regulament numeroase exemple în care hotărârile Camerei se iau cu votul majorităţii tuturor deputaţilor, nu votul celor prezenţi. Este şi cazul alegerii, spre exemplu, a preşedintelui Camerei. Preşedinta Camerei a fost aleasă conform art. 21 alin. (2) pe o prevedere, care, în opinia Curţii, nu respectă un principiu constituţional.

Pentru votul de astăzi, special pentru mine, a fost modificată procedura prevăzută de Regulament, stabilindu-se o majoritate şi mai redusă: majoritatea deputaţilor prezenţi. Inutil să vă spun că hotărârea de desemnare de către Parlament a judecătorilor Curţii Constituţionale, cei care au interpretat Constituţia în acest sens, prevede (poate neconstituţional) „votul favorabil necesar al majorităţii din numărul total” şi nu din numărul parlamentarilor prezenţi. Un mic paradox pe care doresc să vi-l semnalez tocmai pentru a arăta farmecul acestor proceduri care au un obiectiv foarte bine stabilit, pe care sper că, în ordine, disciplinat, la timp, îl vom împlini împreună pentru a rezolva o problemă care, iată, de foarte multă vreme, stă pe agenda problemelor nerezolvate a preşedintelui Traian Băsescu.

M-au deranjat şi chemările la ordine ale unor colegi din Grupul pentru minorităţi, acuzaţi că nu au votat corespunzător la Comisia juridică şi îmi cer scuze pentru eventualele neplăceri pe care le-au avut.

Dragi colegi,

Până acum am preferat să insist pe aplicarea şi pe respectarea legii.

Am decis însă ca astăzi, să vă cer un vot diferit. De ce fac acest lucru? Din două motive.

Primul este dat de criza economică şi de dorinţa de a nu fi folosit cazul meu pentru a justifica lipsa de performanţă şi de eficienţă a guvernării.

Al doilea motiv ţine de noua relaţie dintre PSD şi PD-L, o relaţie care stă la baza funcţionării noului Guvern şi de care depinde trecerea cu bine a României prin acest an greu.

Nu vreau să se afirme că, prin aceste dosare, stau în calea unei coabitări armonioase între PSD şi PD-L.

Doamnelor şi domnilor deputaţi,

Acceptând cererea mea, corul antic al demagogiei va trebui să găsească alte teme. Domnul Băsescu va trebui, poate, să se ocupe şi de problemele reale ale ţării.

Personal, nu voi accepta să rămânem eu şi atâtea alte persoane din jurul meu, familie, prieteni, colaboratori, ţinte vii ale abuzurilor unei administraţii politice şi ale unui DNA devenit „Departamentul anti Năstase Adrian”.

Nu voi accepta să ne transformăm în exemple vii de intimidare şi ameninţare la adresa adversarilor politici sau în sperietori, că n-o să ne mai iubească Uniunea Europeană şi nu o să ne mai dea bani din acest motiv.

Ca om al dreptului, dar şi ca om politic sunt pregătit să lupt în continuare pentru a-mi afirma opiniile şi mai ales nevinovăţia, în ciuda hărţuielilor de tot felul, care vor fi folosite împotriva mea, de maşinăria condusă de la Cotroceni.

Sunt convins că toate aceste lucruri nu vor putea dura şi că cei răspunzători pentru ele, în final, vor plăti într-un fel sau altul.

Ca bun român, îmi doresc ca ţara să aibă măcar de acum înainte un preşedinte care să se preocupe de viaţa românilor loviţi de criză şi nu de fugărirea adversarilor politici.

Votul dumneavoastră poate echivala cu o revoluţie, îl poate elibera pe Traian Băsescu de obsesia dosarelor mele şi atunci, poate, vom avea şansa unui preşedinte mai bun. Acesta sau, mai probabil, următorul.

Şi acum, stimaţi colegi, în încheiere, am o rugăminte practică (că au fost diverse comentarii privind eventuale declaraţii de formă şi intenţii ascunse, negocieri de tot felul). Aş vrea să vă rog să-mi faceţi o favoare.

Chiar dacă nu aveţi niciun fel de element pentru a decide începerea urmăririi penale în ceea ce mă priveşte. Nu cred că aţi primit un raport din care să înţelegeţi despre ce este vorba. Cei care au făcut raportul nici măcar nu s-au uitat în dosarele respective. Nu ştiu care din probele din dosare sunt nule şi care, eventual, nu sunt nule.

Nu am fost audiat la comisie. Raportul vizează două cauze, care sunt complet diferite şi dumneavoastră veţi vota în bloc, în devălmăşie, începerea urmăririi penale pentru ambele, fără să faceţi o eventuală diferenţiere. Eu nu ştiu de ce nu s-a făcut o cerere generală, în care să se spună, să se voteze astăzi începerea urmării penale în orice dosare s-ar putea face de acum înainte împotriva mea de către DNA. O astfel de chestiune ar fi rezolvat, poate, momente delicate în viitor, în care poate că ar trebui să ne reîntâlnim pentru aceeaşi procedură şi să ascultaţi aceste discursuri ale mele, pe care le veţi considera prea politice într-o chestiune atât de tehnică.

Doresc însă, pentru a evita orice fel de neclaritate în legătură cu votul pe care-l veţi exprima în aceste condiţii, un vot pe care să-l daţi în cunoştinţă de cauză, citind, recitind art. 109, care vă dreptul să hotărâţi dacă sunt argumente pentru începerea urmăririi penale sau nu, în condiţiile în care procurorul general n-a dorit să clarifice aceste lucruri (deşi Regulamentul Camerei îl obliga să facă acest lucru)

Eu cred că lucrul cel mai firesc este să votaţi începerea urmăririi penale, pentru că un astfel de vot arată forţa parlamentarismului în România; capacitatea parlamentarilor de a asigura un echilibru în ceea ce priveşte viaţa politică din România; faptul că Parlamentul nu este o secţiune a Palatului Cotroceni. În felul acesta veţi dovedi, acceptând începerea urmăririi penale că parlamentarii reprezintă o forţă de echilibru în sistemul puterilor statului din România.

Şi pentru ca acest lucru să poată să fie făcut în aşa fel încât să nu apară comentarii din partea unora sau altora, eu fac apel în primul rând la colegii mei din Grupul parlamentar al PSD să voteze cu bilele la vedere, ca să nu existe niciun fel de neclaritate, stimaţi colegi.

Să nu vină cineva să spună… şi îmi permit o rugăminte colegială la colegii din Alianţă din PD-L, dacă şi dânşii ar putea să facă acelaşi lucru, ca să nu existe cumva suspiciuni de undeva de sus că vreunul dintre dumneavoastră ar putea să voteze cumva contrar a ceea ce este, de fapt, spiritul democratic. Vă mulţumesc foarte mult.

În felul acesta, eu cred că vom elimina din viaţa noastră politică un subiect, iată, sensibil.

Se fac dezbateri la televizor, sunt dezbateri de dimineaţă până seara, vin televiziunile aici, ne-au invadat în acest Palat al Parlamentului, pentru a transmite un vot de care depinde viitorul ţării.

Şi de aceea, pentru că faptele sunt clare, pentru că aţi aflat şi ce se întâmplă cu termopanele mele între timp şi cu căzile care erau, de fapt, piscine sau piscinele erau căzi, pentru că aţi aflat toate aceste lucruri, inclusiv felul în care DNA-ul îi pune pe cei care sunt – cât stau, o vreme – din când în când în puşcărie să facă denunţuri sau autodenunţuri într-unele din aceste dosare, eu cred că, în felul acesta, am făcut cu toţii un seminar despre funcţionarea justiţiei sub regimul Traian Băsescu.

Rămâne să vedeţi dumneavoastră dacă veţi dori ca acest sistem să continue.

Şi, până la urmă, discursul meu de astăzi nu vizează de fapt aceste dosare, ci felul în care ne vom raport la propriile noastre competenţe aici, în Parlament şi la propria noastră ţară în deciziile pe care le vom lua în acest an.

Eu vă mulţumesc şi insist să votaţi în acest mod, pentru a nu exista niciun fel de neclaritate în legătură cu acest vot, care, fără îndoială, întăreşte vâna parlamentarilor şi arată că ei sunt cei care pot, în cunoştinţă de cauză, să decidă conform proprie-i lor conştiinţe, pe baza unui vot uninominal, care a transferat dinspre alegători către parlamentari dreptul de a decide în chestiuni importante.

Vă mulţumesc şi vă doresc succes în continuare, în ceea ce înseamnă rezolvarea problemelor importante ale ţării.

Vă mulţumesc.

68 Răspunsuri to “Interventie Camera Deputatilor”


  1. 1 francezu martie 4, 2009 la 3:32 pm

    Bravo AN! Sa speram ca acum ti se va face dreptate.

  2. 2 krudus martie 4, 2009 la 3:56 pm

    …..si sa mai spuna cineva ca nu sunteti un barbat curajos !

    Cine face pariu cu mine, ca dl. Nastase primeste pedeapsa cu suspendare in toate procesele?

    Pun la bataie 250 euro plus dobanda.

  3. 3 mircea martie 4, 2009 la 3:59 pm

    draga Adrian,desi regret enorm ceea ce se intampla cu tine de cand,prin frauda la lege, ai pierdut alegerile(a fost modificata,cu complicitatea si a unor colegi ai tai de partid,Legea Electorala,inainte de turul al doi-lea, de catre Biroul Electoral Central !!!),apreciez totusi,dar cu o enorma dezamagire cu privire la ce a determinat-o, excelenta radiografie facuta societatii in care traim dupa 4 ani si cateva luni in care un milidoct si gasca lui, la fel de valoroasa,au condus tara! Dau un singur exemplu cu privire la cate abuzuri s-au facut pentru a te aduce in situatia actuala–am fost prezent la judecarea recursului formulat de catre Parchetul de pe langa Tribunalul Arges impotriva sentintei judecatoriei, prin care i se admisese petentului condamnat Gabriel Bivolaru cererea de liberare conditionata. Cand a avut cuvantul,desi se expunea unui risc major, G.B. a aratat ca a fost mutat din Penit.Tr.Severin la Penit Rahova si i s-a mai respins o asemenea cerere,desi indeplinea conditiile legale si la momentul respectiv,deoarece n-a cedat presiunilor procurorilor de a face declaratii prin care,cu orice chip, sa-l infunde pe Adrian Nastase. A declarat omul respectiv ca ceea ce i se cerea sa declare nu avea nici o legatura cu realitatea,motiv pentru care a refuzat, suferind consecintele mai sus amintite. Cu multa mahnire in suflet iti transmit ca iti sunt alaturi,cunoscandu-ti calitatile inca din facultate, parerea generala find aceea ca erai unul din cei mai straluciti studenti pe care i-a avut aceasta.

  4. 4 nicu rotaru martie 4, 2009 la 4:07 pm

    dle presedinte felicitari ptr expunere. se vor pune capat odata tuturor abuzurilor din ultima vreme

  5. 5 Iceflame martie 4, 2009 la 5:18 pm

    Astazi am asistat la un circ de foarte proasta calitate.Pe fondul votului de la C.D.,la Realitatea tv,un prezident se dadea de ceasul mortii ca sa explice unui auditoriu extrem de docil cam cum ar trebui infaptuita dreptatea in Romania.Asta pe de o parte.
    Pe de alta parte a ecranului,eram tinuti la curent cu evolutia cazului de spionaj si cu reactiile bulgaresti sau ucrainiene.
    Bineinteles ca,pe fondul acestor intamplari de maxima importanta pentru mass-media,nominalizarea ELENEI BASESCU pentru europarlamentare si numirea DOMNISOAREI BOC in curtea Guvernului nu mai intereseaza pe nimeni.
    Cat despre criza economica,situatia reala si perspectivele romanilor din afara sau dinauntrul tarii,sporurile salariale pentru unii „speciali” sau faulturile grosolane la gioalele celor fara pedigree,nimic.
    Probabil ca,din lipsa de timp,rubrica diverse nu a mai putut fi abordata…

  6. 6 Criticos martie 4, 2009 la 5:27 pm

    Nenorocita de Roberta! Mai penibila nici ca putea sa fie! V-a reluat sarcasmele cu o seriozitate de repetenta facand de ras jenant Parlamentul Romaniei. Dumnezeule mare, pana unde s-a ajuns! E halucinant!

  7. 7 Harabula martie 4, 2009 la 5:32 pm

    Electoratul lui Basescu este acela care ar dori sa vada cat mai multi demnitari la inchisoare.
    „Sa-i bage pe toti la puscarie, si apoi sa intre si el ultimul”. Cam asta este viyiunea boborului.
    Acest electorat, il paraseste pe marinar daca NU baga ministri la cremenal. In ochii multimii, un demnitar cu greu poate poza in victima.
    Rezistenta indelungata a d-lui Nastase a scazut prestigiul lui Basescu intrucat a fost perceput ca neputincios. Din nefericire, amanarea asta a avut si un efect de bumerang: impresia ca se teme de Justitie.
    Prin discursul sau, domnia sa, a acreditat marcarea unui punct de catre marinar.
    Subiectiv, prins in capcana logicii particulare a invinuitului, i-a atribuit lui Basescu meritul votului de azi. Incerc sa-i explic gazdei noastre ca ceeace intelege prin acuzatii, in cazul acesta devin merite.
    „Basescu impunea institutiilor statului sa rezolve urgent cazul Nastase” – clameaza Nastase.
    „Foarte bine” – urla boborul.
    „In dosarul pixurilor nu s-a cerut aprobarea Parlamentului”
    „Asa si trebuie” – striga multimea
    „Dosarele sunt de fapt politice”
    „N-au decat” -zice mocofanul

    S.a.m.d.
    Incerc deci sa-i explic d-lui Nastase nu numai cum functioneaza discernamantul multimii, dar si ca lumea sa plictisit de dosarele astea.
    Cand domnia sa intra in explicatii, pana si prietenii arata o falsa compatimire si asculta asa cum le-ar povesti o matroana cum a fost violata. Cu mai putin interes, desigur, dar cu mahnirea ipocrita mai exhibata.

    Si totusi, tragand linia si socotind, n-are de ce sa fie ingrijorat. De si-ar fi insusit muntii Carpati si Dunarea pe deasupra
    pana la urma natia ii trece cu vederea. In schimb, nu-i vor ierta inteligenta. Si orice ati zice, eu cred ca de aici i se trage.

  8. 8 clara martie 4, 2009 la 5:36 pm

    Cui serveste aceasta agitatie?
    Ei bine,multi doresc sa va retrageti din politica.
    Eu sper sa reveniti la functia de presedinte psd pt ca sunteti singurul capabil sa stopati acest mascarici de presedinte care il are Ro.
    Va doresc mult succes si sa speram ca se va termina cu toata aceasta denigrare.Avem nevoie de dumneavoastra in viata politica.

  9. 9 Adrian martie 4, 2009 la 5:40 pm

    Probabil, acest gest trebuia facut putin mai devreme,pe la …jumatatea anului 2008.Inca… este bine!
    Acum ar trebui sa depasiti limita pe care v-o impuneti la intalnirile televizate si sa va aruncati in lupta, insa, ceva de genul… totul sau nimic.
    Probabil, aceasta ar fi reteta succesului Dvs.Puteti face acest lucru?
    In cele mai importante momente(stiti care sunt acelea),din diferite motive(de Dvs.stiute), ati atins limita insa niciodata nu ati depasit-o.
    Cei care au riscat…au castigat!Unii au si pierdut !
    Insa daca va doriti sa ajungeti Presedinte, trebuie sa aveti aceasta calitate…de a va depasi limitele.In sens pozitiv!
    Va urez succes!
    Si…inca ceva:frazele simple sunt mult mai pe intelesul „majoritatii”.
    EU

  10. 10 ROgue martie 4, 2009 la 6:07 pm

    Circ politic si o tara de tot rasul. Domnule Nastase, DNAul e penibil. Sunt convins ca pe dumneata te puteau inculpa in chestiuni mai serioase. Astea care vi se imputa sunt chestii hilare, stie toata lumea chestia asta. Ati fost prea destept pentru a lasa sa transpire faptele de coruptie cu adevarat importante si care v-ar fi putut distruge nu numai ca om politic si persoana publica, dar si ca cetatean al Romaniei. Asta daca cumva traiam intr-o societate guvernata de regulile statului de drept.

    E de prost gust cum Basescu se joaca cu dosare politice, dumneata de dai de ceasul mortii ca sa pari nevinovat si romanii privesc cu dezgust accest spectacol abominabil cu imunitati si discursuri politice care nu mai prostesc asa multi oameni cum ar crede unii.

    Felicitari aceasta este Romania pe care si dumneavoastra, onorabilul detinator al acestui blog ati guvernat-o o data. Am dubii: ar trebui sa inchei cu „sper sa se faca dreptate” sau cu „sa auzim numai de bine”? Pentru ca pentru dumneavoastra sunt doua lucruri distincte.

  11. 11 Petronius martie 4, 2009 la 6:13 pm

    Stimate Domnule Nastase, stim amandoi ca nu adevarul este important, ci perceptia realitatii, care deobicei este diferita de adevarata realitate.

    Dosarele Dumneavoastra au fost introduse la timp pentru ca sa nu puteti participa la alegerile prezidentiale. Pe de o parte, partidul nu va va propune, lasand liber traseul ‘Stanacului, care nu are nici o sansa, ceea ce convine marianrului.

    Pe de alta parte, stim amandoi ca sunteti unul dintre intelectualii din Parlamanet; intelectual si prin educatie, si natura (as adauga eu). Nu este un compliment, pentru ca nu aveti nici o „vina” pentru acest lucru. Diferenta de calitate dintre Dumneavoastra si Ha-ha-ha este insa atat de mare, incat individul va percepe ca pe un dusman natural.

    Asa dupa cum spuneam mai demult, Basescu a castigat tot ce se putea castiga: are un mascarici marioneta ca si primministru, are psd-ul la picioare, are pnl-ul intr-o opozitie umilitoare, are justitia si serviciile aservite … ce i-ar mai putea lipsi ?! Pe Dumneavoastra nici nu cred ca va mai percepe ca pe un adversar adevarat, dupa toate porcariile care vi se pun in carca. (Am mai spus-o: multi romani cred ca ati omorat-o pe matusa Tamara ca sa ii furati termopanele).

    Nu stiu daca ati facut bine sau rau punandu-va la dispozitia justitiei, care in tara noastra este aberanta (cunosc multe enormitati facute in numele legii). Oricum, pentru Dumneavoastra singurul obiectiv trebuie sa fie minimizarea pagubelor (in engleza suna mai bine). Nu stiu care va fi strategia pe care o veti adopta, dar nu aveti nici o sansa sa ajungeti presedinte. Poate ca veti reusi sa candidati ca independent, dar mi se pare hazardat; ar insemna sa renuntati la o revenire ulterioara in partid, atunci cand Mirciulica isi va lua jucariile si va pleca unde ii este locul.

    Inca odata, nu stiu care ar trebui sa fie strategia optima si ma feresc sa dau sfaturi, insa ca un spectator din afara si fara nici un interes in a va face complimente desantate (se stie el) ma simt din simpatie (daca imi pot permite asa ceva) sa va atrag atentia ca situatia Dumneavoastra este extrem de expusa; am senzatia ca va faceti sperante fara baza si ca cred ca va incredeti prea mult in oameni care va sustin doar pe moment.

    In sfarsit, sa va ajute Dumnezeu, pentru ca mai aveti mult de patimit.

  12. 12 ROgue martie 4, 2009 la 6:18 pm

    Observ ca mesajul meu se asteapta aprobat. Sunt curios in ce masura obiceiurile din perioada 2000-2004 se mentin pana acum. E vorba de cenzura ca sa nu ne ascundem dupa cuvinte.

    Era suspect cum toate comentariile de pe blog va sunt favorabile.

  13. 13 Rodica martie 4, 2009 la 6:22 pm

    Nu stiu daca de cuvintele mele aveti nevoie acum. Stiu insa ca mai sunt multi care gandesc ca mine si cred in Adrian Nastase. In omul Adrian Nastase, in omul politic Adrian Nastase, in intelectualul Adrian Nastase. Stiu ca sunt si altii care au alte pareri. E dreptul lor pe care nu-l contest. Ceea ce contest insa e vehementa cu care s-au legat de cazul Adrian Nastase si nu mai reusesc deloc sa vada padurea pentru ca-i impiedica niste copaci.

  14. 14 neinfectat de comunism martie 4, 2009 la 6:23 pm

    Cetateanul Nastase Adrian trebuie sa dea dovada de respect fata de institutiile statului de drept (fata de legislativ- necerandu-i protectie in fata legii, fata de juridic-avand incredere in justitia romana) si fata de omul de rand. Pentru ca, asa cum scrie in constitutie, „NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE”. Atat!

  15. 15 Paul martie 4, 2009 la 6:28 pm

    Domnule Nastase,

    Cred ca dosarele dumneavoastra nu sunt politice (si in niciun caz juridice!), ci mai degraba psihologice. Adica, l-ati ofensat intr-un asemenea grad pe Traian Basescu, candva, incat acesta nu va putea sa v-o ierte mult timp de acum incolo. Cred ca „reanimarea” dosarelor dumneavoastra intr-un an cu alegeri prezidentiale nu incearca decat sa mascheze politic ranchiuna de natura pur personala pe care i-ati inspirat-o presedintelui in exercitiu. (Pastrand proportiile, desigur, nu se spune – ba se si crede, de altfel – ca Hitler a provocat Al Doilea Razboi Mondial din cauza unei frustrari fata de copiii de evrei care il umileau in timpul claselor primare?…).
    In consecinta, va rog sa cautati in istoria dumneavoastra comuna cu cea a lui Traian Basescu elementele de natura umana care au generat acest conflict la cel mai inalt nivel politic. Descoperirea originii acestui conflict total contraproductiv pentru romani, poate ajuta la rezolvarea lui amiabila sau macar la incadrarea lui democratica.
    Pentru toate acestea, nu aveti nevoie nici de avocati buni si nici de sustinere politica, ci doar de o buna relationare cu „dusmanul” dumneavoastra ranit in orgoliu…
    Va urez bunavointa si succes!

  16. 16 JR. martie 4, 2009 la 7:12 pm

    D-le Preşedinte Adrian Năstase, pentru început FELICITĂRI. Nu atât pentru prestaţia din Parlament, cât mai ales pentru rezultatul obţinut după pledoaria dvs. Nu vă ascund că urmăresc demult blogul interesat să văd cum vă veţi poziţiona faţă de votul plenului. Acum am fost pe fază şi sunt fericit că a ieşit aşa. Vă amintesc că fac parte dintre acei care v-au îndemnat vehement spre un astfel de desnodământ. Voi fi alături de dvs. în lupta solitară cu justiţia lui Băsescu , aşa cum vor fi toţi românii de bună credinţă din ţară. Bucuria este generală; S-a ridicat de pe ochii românilor un voal al incertitudinilor care devenise de nesuportat. Dacă va fi să pierdem, o vom face împreună, dar nu ne predăm. Dar şi dacă vi se face dreptate, atunci unii trebue musai „popiţi” ignorând principiul „ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face”! Păduchele dacă nu-l striveşti face lindeni cum sunt Morar , Kioveşi, Boc şi alţi purtători de tifos , holeră şi moarte. Mă aştept la o mână de ajutor din partea d-lui Ion Iliescu care să menţină partidul în echilibru. De la mine de acasă se vede că dl. Geoană a dus PSD pe un drum greşit. Dar asta e altă poveste
    Încă odată FELICITĂRI pentru curajul de a lua taurul de coarne şi a da cu el de toţi pereţii. Abia acum nu mai sunteţi singur; îndoielile sau spulberat; Românii s-au lămurit definitiv dacă mai era cazul, cine este Adrian Năstase. SUCCES pe drumul revenirii noastre. V.R. _ P.N.

  17. 17 Rolex martie 4, 2009 la 8:14 pm

    Urmarindu-va astazi la televizor , in timp ce va rosteati discursul din Parlament, mi-am dat seama, a cata oara?, ca aveti prestanta unui adevarat om de stat. Sunteti presedintele care as vrea sa ma reprezinte in strainatate si omul politic in care cred !
    Aceasta este doar o zi din lunga dumneavoastra batalie pentru un loc in istorie. N-o veti pierde, pentru ca aveti anvergura de invingator !

  18. 18 koubadera martie 4, 2009 la 8:19 pm

    Felicitari! Mai bine mai tarziu decat niciodata!
    Care este urmatoarea miscare ?
    Puci in PSD, candidatura la presedentie ca independent sau tandem cu Geoana, urmand sa va debarasati de Prostanac cu propriile arme ?

  19. 19 ALM martie 4, 2009 la 8:26 pm

    @ ROgue (martie 4, 2009 la 6:07 pm), (martie 4, 2009 la 6:18 pm)

    Stimate coleg, dupa cum puteti observa (chiar si prin ochelarii portocalii), nu exista cenzura! Exista numai un „delay” provocat de moderare, obligatorie in cazul unui blog care trebuie sa-si pastreze un anumit standard de prestanta. Daca vreti, echivalent cu ceea ce spune Constitutia (daca ati auzit de acea cartulie stanjenitoare) in ceea ce priveste anchetarea demnitarilor. Adica, pe romaneste, trebuie luate masuri pentru ca manifestarile „noilor golani” sa fie in limitele unui cadru democratic si politicos.

    Personal, n-am inteles ce vreti sa spuneti in fraza – ar trebui sa inchei cu “sper sa se faca dreptate” sau cu “sa auzim numai de bine”? – Sunteti in posesia verdictului dat de Justitie? Sau faptul ca dormiti agitat este suficient ca sa va dea dreptul sa „emanati” verdicte?

    Multi avem dubii in ceea ce priveste averea dlui Adrian Nastase, care oricum paleste in fata averilor celor care fac „afaceri cu statul” dar stiu sa pupe papucul si sa verse haraciul (Umbrarescu, Casuneanu etc). Dar asta nu ne impiedica sa avem rabdare si sa asteptam raspunsul din partea organismelor abilitate sa respecte si sa aplice Legea. De ce dvs doriti sa ne intrebam daca democratia prieste romanilor?

  20. 20 exasperat martie 4, 2009 la 8:27 pm

    Domnule Năstase,
    Poate n-am priceput eu bine, dar am înţeles că, procedural, se poate ca procurorii să nu ţină cont de acceptul Parlamentului şi să decidă neînceperea urmării penale? Pfff…dacă e aşa, m-am liniştit…Dumneavoastră nu?

  21. 21 gaby martie 4, 2009 la 9:04 pm

    Da . Se poate considera o victorie a lui Base, dar cred ca , sper ,astept sa vina si randul lui.Prosteste multa lume; a prostit o tara intreaga . Nu , nu lumea nu este capabila sa vada printre randuri cate adevaruri subtile ati prezentat – pentru ca lumea este tinuta departe de adevar i se da circ si (putina) paine. Tot cu armele vechi se prosteste electoratul.
    Nu stiu daca este alegerea cea mai buna cea facuta astazi. Stiu ca mai aveti un as in maneca .Scoateti cate putin si pana la alegeri pica rau , rau.
    Este timpul sa actionati mai sunt doar cateva luni – trebuie sa aiba un impact si mai mare asupra populatiei.
    Sincer ar fii o reala pierdere sa se termine totul aici, acum.
    Cu admiratie.

  22. 22 instalatorul martie 4, 2009 la 9:28 pm

    Este o cuvintare excelenta, una dintre cele mai bune pe care le-am citit. Desi destul de lunga, nu mi se pare nici un cuvint de prisos. 158 la 128, 128 de parlamentari au preferat sa voteze bun simt. Totusi incurajator. Ciudata luarea de pozitie a dlui Geoana la spartul tirgului, facindu-ma sa ma intreb daca nu cumva si-a calculat utilizarea momentului in favoarea cresterii popularitatii proprii, in pesede si in electorat; dl Nastase, tema electorala vie? La asta sa se fi gindit dl Geoana?

  23. 23 Gabriela Savitsky martie 4, 2009 la 9:41 pm

    Domnule Năstase,

    nu cred că acest episod din viaţa dumneavoastră politică are afectul pe care-l scontează unii neprieteni. Veţi trece şi peste asta, într-un fel sau altul. Anul trecut, în primăvară, aţi avut o postare care anunţa „vreme cireşilor înfloriţi”. Căutaţi să vedeţi dincolo de această cumpănă – pentru că este o cumpănă. Să dovediţi în continuare rezistenţă şi fermitate.
    Ştiţi cum îmi spun mie prietenii (aşa cred eu) după acel infarct nefericit care era să mă răpună? „Ce nu te ucide, te face mai puternic”. Să vă dea Dumnezeu (eu vă garantez că există 🙂 ) putere şi înţelepciune.

  24. 25 marian martie 4, 2009 la 9:45 pm

    krudus….nu pun pariu…asta cam asa e…:)

  25. 26 casandra martie 4, 2009 la 9:51 pm

    Cineva, aici pe blog, spune ca alegatorii nu-i iarta lui Nastase inteligenta.

    As zice ca nu alegatorii sunt neaparat in cauza, ci acea subspecie atasata unui anumit profil de interese nemarturisibile in agora pe care probabil ca Nastase le-a lezat/periclitat candva, cumva. Nu sunt asa de multi acestia.

    Electoratul larg, neinteresat in mod special de politica, s-ar putea sa nu-i ierte lui Nastase ca, pe masura ce trece timpul, este pus in situaţia de a constata ca s-a lasat prostit in fata de Basescu si de trupa de lautari, profesionisti la lucrul manual, nu?.

    Romanilor nu le este atat de greu sa admita ca si altii sunt destepti. Dar nu prea pot accepta faptul ca s-a gasit cineva sa-i fraiereasca. Asocierea persoanei lui Nastase cu ideea ca s-ar putea sa fie mai putin destepti decat credeau, ca unii mai smecheri i-au tras pe sfoara, ca a reusit cineva sa-i prosteasca este ravasitoare si intens dureroasa.

    Si-ar reconsidera pozitia agresiva sau indepartata fata de „problema Nastase” daca acest fapt nu ar implica recunoasterea unei vulnerabilitati personale, egala cu reducerea stimei de sine.
    Este deja o problema de psihologie si de comunicare, nu de politica. Intre a se condamna pe sine pentru credulitate si a continua mecanic pe linia unei atitudini placid-critice fata de Nastase, orgoliosii romani vor mai pastra o vreme vechea pozitie de critica/rezerva critica. Dar nu prea mult timp.

    Orice s-ar intampla la nivelul comunicarii sau conditionarii atitudinilor romanilor, in 2-3 luni soseste leacul: criza. Foamea ascute mintea si toceste vanitatile! Decontul soseste. Si personajele relevante in aceasta poveste stiu. Iar unii care nu au intrat pana in gat in acest noroi isi vor preciza pozitiile si vor adopta atitudinile corecte.

    Am citit de curand ca Sfantul Scaun a redescoperit indulgentele. Este semnificativ.

  26. 27 eficientaenerg martie 4, 2009 la 9:59 pm

    Da,Herr Adrian-dormi linistit;asta e interesul unora! Vine toamna-ca Tapu Nervosul in 1997-„ba,va ia,mama…,ca sa iau si eu voturi!’.Cel de pe strada-nu aceste teme il mai intereseaza-ca”tov.Niciolae a inviat…”,ci,”cu ce bani-mananca maine,etc!”.Convinge-l cu strategii/idei solide, ca in 2001-2004-dateai pt .fiecare(eu-cu interpelari-ca deputat-„am obtinut mii de ajutoare de urgenta si financiare,in zona Calarasi”).Alde Cioc,Foc,Soc…se uita la stele;activeaza singur,intr-un grup serios(si nu dupa interes,si,apoi,nu te mai saluta,asa cum ai promovat destui si,acum,… ) si ataca probleme sensibile cu propuneri.Deci-nu fii bulversat-trece timpul si vei fii achitat!(Acum aflii-in 1999-ma duc la Tele 7 ABC-la Dan Diac..si atac un coleg deputat de PNT-CD din zona,pe care l-am pensionat in 2003;reclamatie la Parchet,am fost sunat la biroul din Comisia industrie-eram cu Dan Nica;am cazut in genunchi de frica; dar,am dus ziarul de unde am citit si..adios;Naidin-ov este primul prostovan??? Ha,ha,ha…).Ca ai cerut sa ajungi mai repede-va fi apreciat de popor!

  27. 28 Mihnea Georgescu martie 4, 2009 la 10:22 pm

    Ce aud Domnule Preşedinte? S-a dat liber la urmărirea dumneavoastră penală??

    Bucuraţi-vă! Vremea Înălţării Dumneavoastră (anastasia) se apropie!

  28. 29 calin1 martie 4, 2009 la 10:23 pm

    De ce nu ati avut un asemenea discurs in Prlament cand a fost si cazul ? Pentru a respecta litera si aliniatul unui text de lege? Nu sunt anti Nastase, dar fum fara foc nu iese.

    P.S.
    Lasand la o parte eticheta de corupt, cred ca sunteti unul dintre cei mai capabili politicieni romani.

  29. 30 Draghi Puterity martie 4, 2009 la 10:29 pm

    @Nastase

    Se pare ca mana lunga a neo-securistilor basescieni a ajuns si la Euronews. Nu am vazut personal stirea, insa mi s-a povestit continutul. Se pare ca Euronews a creat o noua minciuna ca o combinatie din minciunel vehiculate in Romania.

  30. 31 Draghi Puterity martie 4, 2009 la 10:34 pm

    @Casandra

    Cei care nu il iarta pe Nastase sunt mediocrii frustratzi. Lor le e frica de ceea ce reprezinta Nastase, pentru ca prin simplu exemplu sau personal ii impinge automat acolo unde le e locul. E trist sa constati ca acestia subspecie jalnica e acum la putere in Romania, si si mai tragic sa vezi cu cata dobitocie fac jocurile celor din afara care vor sa distruga Romania.

  31. 32 A. Ioan martie 4, 2009 la 10:37 pm

    Adrian Nastase

    Doua intamplari, aparent banale, pot avea prin desfasurarile lor urmari interesante. Vi le ofer pentru meditatie sau de ce nu pentru o eventuala replica. Cu putine zile in urma la Palatul Cotroceni Traian Basescu spunea unor inalti demnitari, aflati de cateva minute in pozitie de drepti: rezolvati cum v-am ordonat cazul Nastase. Nu este, cum va inchipuiti, un citat din textul interventiei dv. de astazi din Camera, ci numai un instantaneu dat pe post de B. Teodorescu la emisiunea Sinteza zilei de la inceputul acestei saptamani. Astazi, prezent la o adunare de bilant a Ministerului Public, T. Basescu a trimis rafale de observatii critice catre CSM si instante de judecata. La un moment dat am avut impresia ca a uitat chiar de rosturile gazdei sale pe aceasta lume. Ceva nu-i este pe plac. O tema majora il preocupa, nu-i da pace. Pune in umbra o buna parte a trairilor sale de fericire prezidentiala. Se pare ca judecatorii nu-l asculta, nu se aliniaza la comandamentele sale; inchinate de-o potriva propasirii patriei si a prezentei la Palat a neintinatului ei fiu a inca cinci ani de mandat presidential. Unii cred, aflu din ziare ro., ca miscarile sale sunt bine gandite si meticulous executate. Numai ca azi, la votul din Camera, s-a produs un incident cu continut aritmetic major; ce poate crea neplaceri celor aflati in echilibru istabil pe o astfel de scena. Se stie cert ca pentru trimiterea celor doua pricini la judecata si dreapta masura au votat pentru 158 de deputati si impotriva 128; din totalul de 334. Au lipsit din sala 48 de deputati. Se stie précis ca 41 dintre deputatii lipsa sunt de la PSD. Si ca majoritatea parlamentarilor pesedisti au votat impotriva trimiterii in judecata a colegului lor. Procedand astfel au confirmat, de altfel, pozitia pesedista din Comisia Juridica. Atitudinea lor, laudabila dupa opinia mea, ma face sa cred ca la Congresul PSD vor vota pentru investitura dv. In acest context nici declaratia de presa lui M. Geona nu este lipsita de semnificatia ei. Nu este putin el sa-l acuze pe T. Basescu de vendeta politica. Dar, eu iau deocamdata declaratia sa numai subt titlu de inventar. O interpretate a jocului de cifre, de mai sus, intr-o nota optimista, dar prudenta, ma indeamna sa cred in continuare ca timp pentru mutarea reparatorie este inca. Succes.

  32. 33 Draghi Puterity martie 4, 2009 la 10:50 pm

    @Criticos

    Hai nu fi rau cu spikeritza camerei inferioare parlamentului, am numit-o pe Alma (adica mar pe ungureste). Si-a schimbat si ea maieul cu dantelutze, ca doara a venit anotimpul calduros, si scrie constincios pe tabla cine cat intarzie. Daca e nevoie va si suda portile parlamentului pana cand se va vota cum vrea ciclopul alcoolizat. And, above all, she’s coming from the country where the Danube makes sea’s delta – Rrrrooooomania! 😆

  33. 34 domnulnimeni martie 4, 2009 la 10:54 pm

    Aya, miine o opinie a mea la comentariul tau cu spionajul; mi-am format-o euristic, dar momentul bloggeristic de astazi este unul deosebit si nu vreau sa ma intercalez cu un off-topic; am citit si multe comentarii foarte frumoase si inspirate ale colegilor.

  34. 35 Plano martie 4, 2009 la 11:41 pm

    Mare intristare!
    Masinaria de propaganda cu combustie de Base, formata din politicieni portocalii, ziaristi, analisti, societate necivila etc, cea care timp de 4 ani a folosit munitie tip „antinastase”, a ramas fara gloante dupa hotararea de astazi a Camerei Deputatilor.
    S-a banalizat cazul Nastase!
    Uite ca si Nastase a luat-o pe urmele lui Basescu si a ajuns cu dosarele in instanta…taman inainte de alegeri. Asta da coincidenta! Numai ca la Base…. dosarul era denumit Flota, la Nastase se cheama Termopane si Caciulite!
    Greul abia acum incepe pentru Daniel Morar! Ce pleasca de leneveala primea Morar daca Parlamentul se mai opunea o data!

  35. 36 Aya martie 4, 2009 la 11:51 pm

    LUPTA FARA REGULI

    Citez:

    „Vă voi solicita, doamnelor şi domnilor deputaţi, să ignoraţi prevederile Constituţiei şi să acceptaţi cererea procurorilor de a permite începerea urmăririi penale, în aşa fel încât, în final, Justiţia să se pronunţe.

    Aşadar, nu voi vorbi despre prevederile Constituţiei sau ale legilor, ci de nevoia unui semnal politic, iar acest semnal politic trebuie dat.

    Cerându-vă să adoptaţi această conduită, sunt conştient că, într-o anumită măsură, eu însumi încalc legea sau îndemn la încălcarea ei.

    Niciodată nu vorbim doar despre cel în cauză, ci şi – sau mai ales, despre principiul în cauză.

    Dacă personalizăm de fiecare dată, creăm precedente periculoase.

    Până acum am preferat să insist pe aplicarea şi pe respectarea legii.

    Am decis însă ca astăzi, să vă cer un vot diferit.

    Personal, nu voi accepta să rămânem eu şi atâtea alte persoane din jurul meu, familie, prieteni, colaboratori, ţinte vii ale abuzurilor

    Nu voi accepta să ne transformăm în exemple vii de intimidare şi ameninţare

    Ca om al dreptului, dar şi ca om politic sunt pregătit să lupt în continuare

    Sunt convins că toate aceste lucruri nu vor putea dura şi că cei răspunzători pentru ele, în final, vor plăti într-un fel sau altul.

    Votul dumneavoastră poate echivala cu o revoluţie.”

    Declaratia politica a lui Adrian Nastase rostita, astazi, de la tribuna Parlamentului a fost, cred, cel mai ferm, mai consistent si mai convingator demers de gen pe care l-am cunoscut vreodata.
    Cuvintele mele au greutatea cuvenita a rostirii in cunostinta de cauza caci, din 1990, traiesc in lumea politicului.

    Dincolo de mesajul politic general, fara indoiala generos:

    Am decupat, mai sus, fragmente din ceea ce a spus Adrian Nastase.
    Privit in aceasta cheie, mesajul sau este cu totul special. Daca m-as numara printre dusmanii lui Adrian Nastase, m-as cutremura de spaima.

    Cu o incredibila forta a rabdarii, a incercat sa lupte cu dezordinea de pe pozitiile ordinii, intr-o lume dezordonata. Altfel spus, intr-o lume in care regula era, din ce in ce mai pregnant: „nu exista reguli”, a incercat sa ramana un sustinator al coerentei prin aplicarea regulii, insistand sa remedieze totul prin exemplul personal.
    Poate, ar fi reusit- dar se pierdea timp pretios, iar lucrurile se misca din ce in ce mai repede.

    Astazi am asistat la intrarea lui Adrian Nastase in rolul pe care l-a evitat multa vreme: cel de luptator – cu strategia corespunzatoare- in batalia fara reguli. Cei care il cunosc stiu ca sigur va fi fost motivat sa ia o astfel de decizie atipica pentru el nu atat de rezolvarea problemelor sale, cat de apararea celor asociabili cu el, pe care, atat de bine, i-a numit „tinte vii”.

    Exista un mare adevar in vorbele: trebuie ca fiecare sa aiba grija ce isi doreste, caci s-ar putea sa i se intample.
    Dusmanii lui Adrian Nastase au „dorit”, provocand, ani intregi, declansarea situatiei. Daca si-au imaginat ca Adrian Nastase este doar barbatul inalt si calm, inteligent si cu gesturi masurate- niciodata bruste, fermecator si manierat si ca datele sale structurale de om profund civilizat fac imposibila intrarea sa in lupta fara reguli, s-au inselat amarnic.
    Vor avea in fatza un personaj scaparator si agil, flexibil si imprevizibil si, fara indoiala, nemilos. Pentru ca, in lupta fara reguli, mila este un defect de moarte.

    Poate ca noua postura ii va shoca pe multi cei prezenti pe blog, obisnuiti cu personajul pe care- doar aparent paradoxal intr-o lume declarat civilizata- tocmai civilitatea sa (nu ma refer neaparat la cea comportamentala) il vulnerabiliza.
    Cei care il doresc invingator, sa-i stea alaturi.
    Cei care se vor teme de noua sa prezenta, sa nu-i stea in cale, chiar daca sunt bine intentionati. Lupta fara reguli „nu alege”.

    P.S.
    Exista, in declaratia lui Adrian Nastase, un punct esential, care excede „lupta fara reguli”.
    Este expresia intelepciunii si al sensului real al luptei sale- implicit al intrarii in lupta fara reguli.
    Solicitand acel tip de vot al parlamentarilor a afirmat: „nu voi vorbi despre prevederile Constituţiei sau ale legilor, ci despre nevoia unui semnal politic, iar acest semnal politic TREBUIE DAT (s.A.)”.
    A bon entendeur, salut!

  36. 37 Aya martie 5, 2009 la 12:05 am

    @

    Casandra

    Citez din postarea ta: „(…) in 2-3 luni soseste leacul: criza.”

    Nu spera si nu ai teama! Nu „soseste” nici o criza- dupa cum s-a vazut ca in pofida „sperieturii” cu criza, nu exista nici acum in Romania.

    (Cei care au incercat sa faca din criza un venin pentru a paraliza reactiile romanilor, au primit o grea lovitura cand s-au dat publicitatii datele economice pentru Romania, pe ultimul trimestru al anului trecut: crestere de aproape 3%, intr-o Europa aflata, consistent, in recesiune.
    Priveste in jur cum se misca, totusi, economia romaneasca si vei vedea ca nu se pune problema sa „ne crizam” nici acum, nici in trimestrul viitor.
    Apoi, vine vara si se moleseste si ideea de ciza.
    Apoi, vin alegerile prezidentiale si nimeni nu mai are timp de prostii si naluciri.)

    P.S.
    Ca sa parafrazez o expresie copilareasca: „Era o criza mica pe-aici dar a fugeat”.

  37. 38 Un Prieten martie 5, 2009 la 12:23 am

    Prietene, Adriane, trezeste-te…
    Suntem in 2009, tara este manelizata, un simplu „ha-haaaaaaa-ha” devine in media mai interesant decit tot discursul de mai sus. Nimeni nu mai citeste mai mult de 3 rinduri, cu indulgenta!! E pacat, dar asta e realitatea! Daca vrei sa candidezi pentru 2009, trebuie sa ai un discurs „intelectual manelizat”. Si chiar nu stiu cum suna asta…

  38. 39 Carol martie 5, 2009 la 12:25 am

    Deci e mai bine asa?? Hotarati-va!

    Acum toti scutierii de pe blog il lauda pe Nastase ca a ajuns in sfarsit in justitie ( de parca ar fi un merit). Dar pana acum 12 ore, aceiasi, il laudau tocmai pt contrariu 🙂 🙂

    Hai, stiu ca nu trece de cenzura, dar nu-i bai.

  39. 40 horya martie 5, 2009 la 12:29 am

    cine au fost cei 128 care au votat impotriva?

  40. 41 Karakas martie 5, 2009 la 1:31 am

    Un discurs memorabil pentru vremuri tulburi. Sunteti un simbol al ciocnirii rationalului cu irationalul.

    Pina la urma, oricare dintre noi poate sa se gaseasca in papucii domnului Nastase. Daca nu spunem „nu” manelizarii intelectuale a tarii suntem pierduti ca natiune.

  41. 42 Aya martie 5, 2009 la 1:39 am

    @

    domnulnimeni

    GHICI CINE L-A TURNAT PE SPIONUL ZILKOV- SRI (etc)?

    Astept comentariul tau.
    Si eu am unul, dar sper sa reusesc sa ma infranez sa-l scriu acum.
    Stii de ce?
    Ca sa vedem ce „valuri” fac singuri cei care schimba, cu disperare, stirile, de la o zi la alta, nestiind cum sa iasa din situatie (cum spune romanul, dand din colt in colt si innebunind cand vad ca anumite persoane cunosc adevarul si, in plus, nu il tin sub tacere).

    Chiar nu ma pot abtine sa nu-ti dau un exemplu care m-a facut sa ma pravalesc de ras (zbaterile respectivilor sunt caraghioase).

    Dimineata, Maior declara, cu multa seriozitate, ca SRI a actionat acum pentru ca Zikolov culegea informatii pentru un serviciu strain- actiona pe teritoriul Romaniei ca om al unui serviciu strain de informatii si a racolat un cetatean roman, cu acces la informatii militare, care i le furniza.
    Ceva mai tarziu, DIICOT lanseaza, cu mandrie, stirea ca Zikolov colabora cu SRI inca din iunie 2008.

    Dincolo de faptul ca, evident, DIICOT nu a aflat cum a incercat sa „se folfileze” SRI- si a spus adevarul despre relatia lui Zikolov cu Serviciul Roman de Informatii- apare hilara concluzie alternativa (tinand cont de succesiunea stirlor): fie SRI este exact serviciul strain de informatii, din afara Romaniei (despre care vorbea Maior), pentru care lucra Zikolov (si caruia ii furniza informatii militare via Achim racolatul) fie SRI (unde, probabil, e o degringolada generala si nu stie dreapta ce face stanga) si-a urmarit si, apoi, a sprijinit, prin informatii, arestarea propriului spion (care- asta e si mai si- ii furniza informatii de la MApN).

    Dincolo de gluma, au aparut alte cateva „amanunte” care duc la ideea pe care am expus-o deja: Achim scotea din arhiva MApN dosare apartinand fostelor Contrainfomatii Militare (se pare ca si unele apartinand fostei DIE- ceea ce a putut lua, de la DIE, ca prada de razboi, imediat postdecembrist, DIA). Doarele erau intocmite pentru personaje deosebit de interesante (in relatie cu fostul KGB sau cu GRU).

    Pentru a-i lamuri pe toti cei care incearca sa ascunda adevarul lansand stiri de genul „Achim nu avea acces la informatii clasificate pentru ca nu avea certificat ORNISS” voi spune, inainte de toate, ca astfel de prostioare pot, eventual, inseala doar naivii si neinformatii total.

    Achim NU AVEA NEVOIE de certificat ORNISS.
    Avea aviz de securitate dat de Protectia Militara inca din 2006.

    Dar, asa cum iti spuneam, un text detaliat abia urmeaza.
    Astept si niste mici amanunte semnifiative legate ceea ce, deocamdata, voi formula interogativ: sa se fi suparat un „alt serviciu” (nu strain, desigur!) cand a aflat ca (SI) SRI a inceput sa intre, via Zikolov- Achim, in posesia dosarelor „oamenilor lor”, stocate, pana atunci, in arhiva MApN si asa sa sa fi ajuns la „capturarea” spectaculoasa a personajelor?
    In orice caz, cand serviciile „si-o trag naprasnic”, ca acum, spectacolul e fara egal.

    P.S.
    Imi frec mainile asteptand momentul (nu e departe) cand va aparea pe piata, cu detalii, reala desfasurare a Tigaretei II, cu nume, prenume, legaturi, locuri, date calendaristice, plecari-sosiri, legaturi „la varf”, etc.

  42. 43 alex din umbra martie 5, 2009 la 2:11 am

    Haideti domul Nastase, nu va mai tanguiti atata! Ganditi-va ca justitia aceea de care fugiti atata e aceea de care si noi restul avem parte! Nu e chiar roza situatia, nu? Iar noi nu avem unde sa fugim sau o fusta dupa care sa ne ascundem, ca nu suntem nici deputati si nici un purcoi de bani nu avem.

    Trebuie sa fiti consitent ca aveti o mare raspundere pentru starea de fapt! Dumneavoastra personal impreuna cu PSD ati fost in pozitia sa schimbati mersul justitiei, dar atunci probabil ca v-a convenit situatia asa cum era. Sunt convins ca daca intr-adevar justitia e manipulata, sunteti intr-o situatia cam delicata! Daca asa stau lucrurile, noi restul, ce facem daca trebuie sa ne judecam cu vreun om cu ceva influenta? Suntem fara sansa!

    Din cauza asta emigram, pentru ca nevoile elementare de dreptate nu ne sunt satisfacute acasa! Aveti „sansa” sa intelegeti ce inseamna justitia pentru omul de rand!

  43. 44 Sibilla martie 5, 2009 la 2:12 am

    Domnule Adrian Năstase,
    DOBRO !!!
    Tot ce vă urez e : pe redute ! În forţă, să aveţi putere şi veţi izbândi !
    Ştiţi, vorba mea : hai, hai, hai, HAI că SE POATE, TREBUIE !
    Pentru intervenţia, semnalul de astăzi : RESPECT !
    SUCCES !
    Sibilla

    @neinfectat de comunism,
    Maaare adevăr găişi bre : ” Nimeni nu e mai presus de lege ! ”… nici măcar jalnicul mariner sclifosit şi cam…prăfuit sărmanul !
    Apropo, că tot rămăsăşi fără ” muniţie ”, ce-i mai fac zăusului cele două ” Lencu ” taii, hm… se dau în…bărci ? Drăgălaşele di ele … apăi să nu mă faci rea bibicule,uite că-ţi găsii subiect,să scapi de nodul din gâtlej !
    No, meri în pace, să nu m-apuce vreo smotoceală sibilină la adresa tălică, meri de fă vaporaşe din carton… Flota bre, Flota , conform legii ( sic! )
    Sibilla

  44. 45 Aya martie 5, 2009 la 2:29 am

    @

    domnulnimeni

    Din graba, am scris gresit un nume, in titlu.

    Corect: ZIKOLOV.

  45. 46 Augustin martie 5, 2009 la 2:37 am

    @ A.N.
    Stimate domn,
    Pentru inceput, imi voi permite sa critic o usoara lipsa de precizie din discursul dvs.. Ar fi fost imperios necesar sa precizati necesitatea ca audierea martorilor sa se faca in ordinea DESCRESCATOARE a virstei sau, daca asta nu se poate, atunci A TUTURORA SIMULTAN, in acest fel (SI NUMAI ASA) neriscindu-se pierderea vreunei pretioase marturii (din cauze naturale!). Cred insa ca nu e timpul pierdut si veti mai avea ocazia sa faceti aceste precizari, prilej cu care va veti dovedi, o data in plus, buna-credinta!
    In alta tonalitate, voi continua sa va critic (ca tot s-au gasit cretini care sa ma acuze ca sint unul dintre laudatori bla, bla, bla). In discursul dvs., ar fi trebuit sa cereti imperativ colegilor parlamentari ca speta dvs. sa fie ULTIMA in care acestia sa accepte ca niste presiuni murdare sa poata fi facute „cu dedicatie”, „la comanda”, si nicidecum conduita lor in acest caz sa devina UN PRECEDENT. E limpede ca exista riscul urias ca un alt „indezirabil” sa fie, si el, trecut prin aceste „furci caudine”, cu justificarea „da’ la Nastase cum s-a putut?”, iar dvs. sa aveti, in povestea asta, o parte din vina!
    Si acum, stimate domn, am o veste pentru dumneavoastra: SINTETI CONDAMNAT!
    Nu va mirati! Sinteti condamnat SA CANDIDATI! In clipa asta, Traian Basescu, fara sa vrea, fara sa viseze macar, v-a dat « feu vert » ! Pentru ca, in clipa renuntarii la imunitate in fata justitiei, v-ati cistigat imunitatea in fata lui Basescu ! Cine ar mai indrazni sa va atinga acum, macar cu o floare, v-ar dubla, sau poate tripla, instantaneu, procentele ! Orice televiziune care ar vina imagini, de la DNA sau de la parchet, legate de cauza dvs., ar fi agentul dvs. electoral, pe cit de eficient, pe atit de gratuit. Cred ca insusi Basescu ar fi multumit sa primiti, de urgenta, NUP ! Asa cum Doina Cornea, pe vremuri, a votat cu Ion Iliescu!
    E momentul! Anuntati-va decizia ferma de a candida! Decizia, NU intentia!

  46. 47 Sibilla martie 5, 2009 la 2:41 am

    Nu că nu pot, nu vreau să mă abţin … :

    ” Eu cred ca Adrian Nastase, dincolo de orice aprecieri critice care pot fi exprimate la adresa sa, a fost cel mai bun Prim Ministru pe care l-a avut Romania in acesti ani si care a avut o contributie esentiala la integrarea tarii in structurile europene si euroatlantice. Este unul dintre politicienii nostri cu cea mai mare experienta acumulata in acesti ani, atat la guvernare, cat si in activitatea parlamentara sau in relatiile internationale. ”
    ION ILIESCU
    Sursa : http://ioniliescu.wordpress.com
    Publicat azi, 5 Martie 2009 !

  47. 48 Mihnea Georgescu martie 5, 2009 la 6:07 am

    Dragă Aya,

    A fost un discurs socratic.

  48. 49 Mihnea Georgescu martie 5, 2009 la 6:21 am

    Poftiţi Pharmakon-ul, leacul şi otrava aparentă, paharul cu cucută, domnule Preşedinte!

  49. 50 mmm martie 5, 2009 la 8:16 am

    @aya
    acum cateva saptamani spunea-i ca a cere parlamentului sa voteze pentru ridicarea imunitatii ar fi greseala fatala pentru cariera sa politica.
    acum, dupa ce s-a intamplat ti-ai schimbat discursul. de ce?

  50. 51 Cogito ergo sum martie 5, 2009 la 9:27 am

    @All

    Ieri, fara sa stiu ca d-l Nastase isi va publica pe blog interventia facuta in Camera Deputatilor si pentru ca am citit o postare a unei persoane care afirma ca nu poate accesa inregistrarea video a sedintei, m-am grabit sa indic o sursa pe care o credeam demna de incredere pentru citirea transcrierii cuvantului d-l Nastase. Acea sursa a fost Monitoring Media.
    Acum regret initiativa avuta, caci am constatat cu neplacere ca sursa nu s-a dovedit demna de incredere. Din motive doar de ei stiute si probabil raspunzand unor comenzi „binevoitoare”, „domnii tovarasi” au cenzurat nepermis cuvantarea, scurtand-o cu aproape un sfert din continut, si anume tocmai cu acea parte in care d-l Nastase adresa rugamintea colegilor sa voteze la vedere si facea cateva aprecieri deosebit de importante si penetrante.
    Si astfel s-a mai spulberat un mit de neutralitate si obiectivitate: Monitoring Media. Ei mint ordinar prin omisiune.
    In solda cui or fi?

  51. 52 mmm martie 5, 2009 la 9:31 am

    CORECTIE – „SPUNEAI”

  52. 53 nastase martie 5, 2009 la 9:38 am

    Cogito ergo sum,

    Si eu am fost nedumerit. Explicatia este insa urmatoarea:

    Monitoring Media a publicat textul initial al discursului meu. Pentru ca televiziunile nu au transmis si partea a doua a discursului tinut la Camera (in care am facut adaugiri la textul scris), nu au avut de unde sa ia varianta finala. De aceea, textul „definitiv” l-am pus eu pe blog, preluandu-l din stenograma de la Camera.

  53. 54 ORASAN IOAN martie 5, 2009 la 9:38 am

    La momentul in care domnul Adrian Nastase vorbea in parlament,Traian Basescu incepe sa cuvante cat de mici sunt el si Boc comparativ cu o anumita doamna.Scenariul:toata lumea sta cu ochii pe televizor,cand incepe sa vorbeasca deputatul Adrian Nastase,toate legaturile in direct,vorbeste presedintele cu bucurie despre inaltimile comparative dintre barbati si femei,intr-un loc unde barbatii tarii sunt in urma femeilor,o fi asta una din solutiile iesirii din criza?

  54. 55 Catalin martie 5, 2009 la 9:39 am

    In primul rind va doresc mult succes in demersul dumneavoastra de demonstrare a nevinovatiei cu atit mai mult cu cit stim ca traim inca intr-un stat in care documentele se pot „fabrica” cu usurinta. As fi mai mult decit multumit daca veti ramane pe mai departe in prim-planul vietii politice si aceste greutati ce le aveti in momentul de fata vor fi utilizate in folosul tuturor celor care, fara a avea notorietatea dumneavoastra, se lupta cu nedreptatile unui sistem de justitie de prea multe ori imoral.
    Poate ca pare un repros dar nu ma pot abtine sa nu vad ca la aproape 20 ani de la evenimentele din 1989 justitia din Romania este departe de ceea ce ar fi dorit un om simplu. La masa puterii ati stat si dumneavoastra si nu pot intelege de ce nu a existat in toti acesti ani dorinta sau curajul de transformare a sistemului juridic astfel incit sa nu existe atit de multe cazuri si astazi in care „mori cu dreptatea in brate”.
    … si ca o ultima observatie, este trist ca dupa atita timp politia politica exista si se manifesta cu atita dezinvoltura in mainile celor care detin puterea (in cazul de fata al locatarului vremelnic de la Cotroceni) sub forma procurorilor DNA

  55. 56 koubadera martie 5, 2009 la 9:40 am

    AN e expert de multi ani in lupta fara reguli. Ar fi dorit si acum sa arate, ca desi el solicita inceperea urmaririi, parlamentarii indignati de nedreptate, voteaza contra….
    Oricum 128 de parlamentari au votat contra si alte zeci s-au abtinut pe principiul: ” maine pot fi eu tinta….”
    Una peste alta mie imi este foarte clar ca AN mai are o singura sansa politica, prezidentialele din acest an. Se pare ca trebuie sa arunce tot ce mai are prin sertare, ca sa le castige (bani, relatii, putere).
    Eu ii urez succes si il urmaresc cu interes.

  56. 57 Viorel Comisu martie 5, 2009 la 9:46 am

    Este monstruos ceea ce se intampla.
    Numai asa veti invinge! Regula e ca nu e nici o regula.Legile sunt schimbate in functie de interes , rapid. Mi e sila. Nimeni nu va asculta.
    Aveti dreptate in tot ce spuneti.

    Distrugeti-l pe agentul CIA Geoana care ii face jocul lui base fiind dirijati amandoi pe axa licuriciului.

    Nu exista nici un lider real al opozitiei.
    Sper sa nu vina Oprescu pe aceasta pozitie.

    Trebuie sa candidati! Veti reusi sa-l invingeti pe base
    Fanaticii care inca il mai sustin sunt putini : 33 % din 40% inseamna
    ff putini.
    SUCCES
    Suntem alaturi de dvs.!

  57. 58 Cogito ergo sum martie 5, 2009 la 9:50 am

    @All
    Completare

    Probabil fortati de aparitia interventiei originale pe blogul D-l Nastase, Monitoring Media au fost obligati sa faca completarea la textul postat de catre ei, ieri.
    Cati cititori vor mai stii de completarea facuta, atata timp cat nu este facuta nicio remarca privind updatarea textului?

  58. 59 Cogito ergo sum martie 5, 2009 la 9:53 am

    @nastase

    Va multumesc pentru lamuriri.
    Completarea mea dovedeste ca uneori graba strica treaba.

  59. 60 marcus martie 5, 2009 la 10:12 am

    Succes Domnule Nastase, Sunteti iubit !
    Si un mic dar de descretit fruntea:

    Papagalul si Girafa

    Papagal cat un colibri si girafa cea prajina,
    Fura convocati de Zeus, alintat si drept Bashina,
    Ca la ceas de dimineata, iute ei sa se prezinte
    Si pe juri si’a lor metehne, cu ocara sa descante.

    Toate bune si frumoase, ordinul indeplinit
    Doar ca Zeus, luand cuvantul, se arata cam mahnit.
    Pe motiv de inaltime si reglaj de microfon
    Girafei ii cere capul, amintind de Napoleon.

    Iar papagalutul nostru, public este umilit
    Pricina de centimetri, de-a lui Zeus hahait.
    Si in loc de scena’nalta, demna de tinut’aleasa
    Lumii el se adreseaza, pitulat pe dupa masa.

    Morala:
    De de esti lunga si prin asta pe stapan il deranjezi,
    Mergi in patru labe soro, altfel n’ai cum sa-l curtezi.
    Iar de soarta fuse cruda si nanismul te-a lovit
    Defileaza-n catalige pentru Zeus mult iubit.
    marcus

  60. 61 Stefan martie 5, 2009 la 10:40 am

    Domnule Nastase,
    recunosc ca ati fi un presedinte mai bun ca cel actual, dar cum poate un deputat sa afirme in Parlament ca: „Vă voi solicita, doamnelor şi domnilor deputaţi, să ignoraţi prevederile Constituţiei…” ??? Adica sa nu respecte legea suprema a tarii. Atunci ce lege sa respecte? Sau constitutia si legile sunt facute pentru cei prosti, „stupid people”? Sa nu uitati ca faceti parte din ei si sunteti reprezentantul lor. Daca Constitutia nu e buna, legile sunt interpretate dupa interese, atunci in ce sa mai avem incredere? In promisiunile mincinoase, ca va fi altfel (in sensul bun) dupa ce va alegem? Din pacate in 20 de ani clasa politica si-a batut joc de democratie si de majoritatea romanilor, ce mai urmeaza oare – noua alegeri, oameni cu aceeasi gandire si mentalitate in fruntea tarii, aceeasi popor prost.

  61. 62 Paul martie 5, 2009 la 10:48 am

    Cogito ergo sum,
    tot prin omisiune se fac si alte manipulari. In limbaj jurnalistic, se cheama „scoaterea frazelor din (con)text”. E o practica intalnita si aici pe blog, la tovarasa Aya. Aceasta, in postarea ei de la 11:51 pm, ori voia sa demonstreze ca discursul „socratic” (cum zicea Mihnea Georgescu) al domnului Nastase trebuia scurtat, ori nu si-a dat seama ca fiecare cuvant al interventiei conta in economia argumentatiei. Iata cum isi justifica Aya aceasta „ciupeala citationala”:
    „Am decupat, mai sus, fragmente din ceea ce a spus Adrian Nastase.
    Privit in aceasta cheie, mesajul sau este cu totul special (abia in aceasta cheie oferita de ea – atentie! – mesajul devine special 🙂 – n.b.). Daca m-as numara printre dusmanii lui Adrian Nastase, m-as cutremura de spaima.”.
    Pai, daca ar fi sa decupez si eu fragmente din postarea Ayei, pe care sa le repostez apoi intr-o cheie horror, mi-ar putea da ceva de genul: „AM DECUPAT FRAGMENTE DIN ADRIAN NASTASE. ESTE CU TOTUL SPECIAL. AS CUTREMURA DE SPAIMA… A BON ENTENDEUR, SALUT!”.
    Scoaterea vorbelor din context este un artificiu de grupa mica in jurnalism, de aceea, ziaristii si ziarizdele care-l practica fac parte dintre cei care nu stiu sa manipuleze prin mijloace mai elaborate.
    In cazul Monitoring Media, insa, s-ar putea ca explicatia domnului Nastase sa fie cea care descrie cel mai bine situatia reala. Esti liber, deci, sa recreditezi neutralitatea si obiectivitatea „domnilor tovarasi” de acolo :).

  62. 63 ROgue martie 5, 2009 la 1:21 pm

    @ ALM (martie 4, 2009 la 8:26 pm)

    In ceea ce priveste a doua postare a mea, legata de nemultumirea fata de faptul ca prima postare era neaprobata, recunosc umil ca impulsul de moment a fost acela de a crede ca mesajele sunt filtrate si prin alte criterii decat cele ale exprimarii decente si de bun simt. In apararea mea, consideram suspect faptul ca o multitudine de colegi isi exprimau pareri exclusiv favorabile domnului Nastase, lucru care m-a indus in eroare pentru ca o mare parte a cetatenilor ca mine si ca dumneavoastra nu au cea mai buna parere despre domnul fost prim ministru (parere fondata sau nu, asta e cu totul alta discutie).

    Pe de alta parte condamn insinuarile dumneavoastra legate de ochelarii portocalii (viata nu e doar alba sau neagra, mai e si gri; nu va ghidati dupa cliseul „cine nu e cu noi e impotriva noastra”!).

    Da, stiu ce spune „cartulia aia stanjenitoare” cu privire la libertatea de expresie si ingradirea ei de norme precum faptul ca „nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine”. Sunteti insa probabil de acord ca este o chestiune extrem de delsicata si interpretabila.

    Dar stiti ce mai zice cartulia aceea? Ca nimeni nu e mai presus de lege ceea ce este un element fundamental pentru fundatia unui stat de drept. Daca am o oarecare intelegere pentru imunitatea actualilor demnitari, nu vad dece aceasta protectie trebuie extinsa si la cei care si-au terminat mandatul.

    Multi aveti dubii cu privire la averea domnului Nastase dar va grabiti sa ii declrati corupti pe altii. Si inca ceva, nu va intrebati daca democratia prieste romanilor, ci visati asa cum fac si eu uneori la o Romanie cu o justitie competenta si incoruptibila.

  63. 64 mosser martie 5, 2009 la 8:07 pm

    Domnule prim-ministru, vă felicit pentru curaj! Vă doresc să nu păţiţi ce am păţit eu pe vremea când dv. eraţi prim-ministru, iar un pesedist, pe care-l chema Dan Iosif, mi-a furat – indirect; numele Diculescu vă spune ceva? – apartamnetul (şi-a furat-o şi el între timp, dar asta nu mă încălzeşte cu nimic!) pentru care am muncit 10 ani zi-lumină!
    M-am gândit mult dacă să vă dezamăgesc cu această „informaţie” fiindcă m-am temut că mă veţi bănui de niscaiva resentimente şi lucrurile nu stau aşa. Nu vă consider vinovat de drama mea, dramă care mă va urmări toată viaţa! Nu mai spun că aveam un copil de jumătate de an în braţe!
    Poate că acum justiţia va fi corectă! Să dea Dumnezeu! Succes!

  64. 65 Aya martie 5, 2009 la 11:34 pm

    @

    ADRIAN NASTASE

    Legat de necesitatea completarii, de catre Monitoring Media, a declaratiei politice de ieri, din Parlament, cred ca este bine sa se cunoasca si un alt amanunt.

    Cei mai multi parlamentari isi citesc declaratiile politice redactate in prealabil (ca atare, pot fi distribuite agentiilor- in general, jurnalistilor, ca material documentar).

    Ieri ai vorbit liber (asa cum procedezi de obicei) avand doar notate unele idei pe acele foi de hartie (oricine a urmarit secventele, a realizat acest lucru).
    Pe cale de consecinta, Monitoring media (care monitorizeaza ceea ce se transmite prin mass media, asa cum se deduce din denumire) in lipsa unui material documentar scris, a preluat doar acea parte a declaratiei politice care a fost televizata, pe care a completat-o ulterior.

  65. 66 ALM martie 6, 2009 la 1:16 am

    @ ROgue (martie 5, 2009 la 1:21 pm)

    Stimate coleg, nu-mi aduc aminte sa fi „declarat corupti pe altii” in lipsa unei hotarari judecatoresti definitive. Nu confundati mirarea ca banii si bunurile publice se volatilizeaza din „averea nationala” (si se recompun in conturile a diferiti indivizi al caror singur merit este ca sunt bugetari sau ca fac afaceri cu statul) cu certitudinea ca ar fi vorba de coruptie. In cazul unora este pur si simplu FURT, acoperit de organili care le sunt vremelnic obediente!

    Ma bucur ca ati adus vorba despre faptul ca „nimeni nu este mai presus de lege” si ca ati tras linia de start inaintea dlui Nastase! Este corect asa! Cine nu-si lasa dusmanii sa moara, nu va fi lasat sa traiasca! Sa se invete minte!

    Numai ca exista un daca! Oare, in cazul dlui Nastase putem vorbi de o siluire a Legii? Nu era dreptul Parlamentului, stipulat in Cartulie, ca sa se pronunte asupra seriozitatii cererii Parchetului? Sau si dvs considerati ca Parlamentul este o gashca de marionete care incurca socotelile celor care-l vor pe dl Nastase rastignit neaparat? Si atunci, cum stam cu „nimeni nu este mai presus de lege”?

    Stimate coleg, Legea este ca si ordinul in armata: se executa, nu se discuta! Faptul ca avem sau nu intelegere pentru diferite paragrafe nu ne da dreptul de a iesi din spiritul ei! Asta daca vrem democratie! Altfel, avem Justitia pe care o meritam, dupa chipul si asemanarea noastra …

  66. 67 constantin martie 8, 2009 la 2:39 pm

    Din 1989 incoace, Romania este tara tuturor, romani si neromani, demnitari si nedemnitari, toti au furat si fura sub diferite forme. Personal nu mai ma mira absolut nimic. Domnul acela ca a furat secrete si apoi le-a vandut …. ce este anormal? Domnii aceia cara au falimentat o banca … si ce au patit?
    Alti domni, sau unii si aceiasi care si-au insusit o fabrica, o uzina, un sistem de irigatii, o flota maritima, aeriana etc. si ce-au patit …?
    Ca dl. Nastase a obtinut si niste foloase de pe urma functiilor avute …, doar nu este singurul si la cat inca se mai fura in tara asta ce mai conteaza!
    Poate sa spuna cineva un domeniu in care nu se fura? Astept cu interes!

    Succes domnului Adrian Nastase!

    Si daca va ajunge presedinte, sa nu se atinga nici de un fir de par din capul lui Basescu, sa-l lase sa-l pedepseasca Dumnezeu pentru toate faradelegile comise.


  1. 1 Traim in Kafka si asta ne ocupa tot timpul « Oana Niculescu-Mizil Trackback pe martie 4, 2009 la 8:01 pm

Lasă un comentariu






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!