Marturisesc, am asteptat cateva zile inainte de a comenta candidatura lui Marian Munteanu, din partea PNL, la primaria Bucurestiului. Inca nu cred ca am inteles ratiunile acestei numiri. Daca exista. Sper ca nu este vorba de lasitatea liderilor PNL din capitala…
De fiecare data, am acordat o prezumtie de rationalitate hotararilor luate de liderii politici, considerand ca exista, ceva in spatele deciziilor respective, cu efecte pe termen lung. Poate ca rezultatele la alegeri vor confirma aceasta nominalizare. Eu insa, la acest moment, nu am nici un motiv sa cred asa ceva. Sau poate ca aceasta numire este doar un pas intermediar spre o alta candidatura iar Marian Munteanu este doar un „iepuras”, aruncat o vreme pe tabla de sah a alegerilor pentru a consuma atentia „spectatorilor”…Un fel de Stolojan de la prezidentialele din 2004.
Profilul lui Marian Munteanu este contrar majoritatii optiunilor alegatorilor liberali. Din punctul de vedere al ideologiei, al valorilor, al relatiei cu Europa. Anti-comunismul extrem, anti-fesenismul – cu atat mai mult cu cat nu prea mai au obiectul muncii acum – erau specifice, mai curand, taranistilor, in anii ’90.
Liberalii au participat la guvernare cu „fesenistii” in guvernul Stolojan, sunt acum colegi de partid la nivel de lideri in PNL-ul mare (Mircea Ionescu Quintus, Blaga, Roman, etc.), au participat cu „comunistii” in USL. Marian Munteanu pare un personaj adus prin tunelul timpului, dupa 26 de ani, sa candideze la primaria Bucurestiului. Pornind de la ideea ca cei care au schimbat guvernul Ponta il vor considera pe Marian Munteanu un fel de Ciolos local – bun pentru Bucuresti. Greu de facut o comparatie intre cei doi. Marian Munteanu este super ideologizat, nu are experienta macro-economica, nu a participat la activitati publice dupa 1990, alianta pe care a initiat-o neavand inca notorietate.
In 1990, Marian Munteanu a fost o legenda. Incontestabil. Si prin ce a facut el si prin ce i-au facut altii. L-am intalnit in cateva randuri si i-am respectat atitudinea. Activitatea sa in anii urmatori a fost insa acoperita de ceata si, considera unii, plina de compromisuri si de experimente determinate de pierderea unor ocazii anterioare. Carisma lui de lider al strazii a expirat. In mod paradoxal, actualii lideri ai strazii din Romania se nasc pe facebook si in relatia cu ambasadele.
Ceea ce ma intriga cu adevarat – nu formula disperata a lui Predoiu de a nu candida el insusi – este acceptarea larga, la nivelul „fruntasilor” PNL, a acestei candidaturi.
Candidatura lui Marian Munteanu este rezultatul generat de politica lui Basescu de schimbare a clasei politice. PNL a inteles mesajul. A adus un reprezentant nou, pastrat 26 de ani prin criogenie. Punct si de la capat…
Liderii PNL , numindu-l pe Marian Munteanu candidat , dau dovada de o enorma imaturitate .
Marian Munteanu emotiona , vibra – e amintirea ce o am despre el , era unul din putinii simpatici si rationali din fanatica tabara a ” Opozitiei ” anilor 1990 , impreuna cu Ion Ratiu – de aceea poate imbecilii care ii inconjurau nu le-au acordat functii importante in perioada 1997 – 2000 nici unuia , nici altuia .
Dar Marian Munteanu dispare complet in iunie 1990 , intr-o enorma emotie colportata de talibani ” risc de orbire ” , ” dezlipire de retina ” – stim ca din fericire nu era adevarat
– nu auzim nimic despre el nici in septembrie 1991 , nici in 1992 , in toamna , la alegeri , in haosul irational de dupa infrangerea lui Iliescu din toamna – iarna lui 1996 – 1997 numele lui nu apare , macar ca ne servea ” Conventia Democrata ” ( pana si numele era tradus automat din engleza americana ) Dorini Mariani , Danuti Petre , Zoe Mungii , Radu Sarbi si Sorini Dimitrii calamitosi cata frunza si iarba ,
basca o coruptie si criminalitate de stat cu lideri de sindicat ieseni omorati in bataie si familii depunand sicrie cu corpul decedatului asasinat in fata Tribunalului Sibiu ( uff , dar au lasat taranistii niste amintiri … )
Reapare astazi , candidat la asemenea functie … cine este geniul cu ideea , mirosind a piata , pancarte , corturi si noapte cu cantece – Iohannis ? Ciolos ?
Opinia mea despre Marian Munteanu: https://cristianmoldoveanu.wordpress.com/2016/04/12/mai-bine-securist-decat-comunist-cine-e-marian-munteanu/comment-page-1/#comment-383
Si Traian Bashescu ar vrea sa candideze la Primaria Capitalei .
Cat de bine l-a resuscitat d-ul Ponta ( in dec. 2012 ) pe acest ticalos , ce steroizi i-a bagat Ponta in vene in ultimii ani ( i-a reconfirmat toti oamenii de incredere ) si cat de mult il ajuta si astazi prin intermediul prietenului Sebi Ghita ( invitatii zilnice la Romania tv ) .
Eu l-as numi pe Traian Bashescu , urmasul politic al lui Victor Ponta !
Victor Ponta l-a facut OM pe acest gunoi . Dintr-un ticalos si cadavru politic l-a transformat intr-un ticalos si mai mare cu ambitii politice .
Gresesc ?
http://www.dcnews.ro/basescu-a-dezvaluit-motivul-pentru-care-ar-candida-la-bucure-ti_503023.html
Nu mi-a plăcut niciodată Marian Munteanu. Există un episod din viața lui de dinainte de 89 care, în opinia mea, spune cam totul despre el. La Iași se organizează – sau cel puțin se organiza – o sesiune anuală de comunicări ale studenților ”M.Eminescu” din inițiativa regretatei Ioana Em.Petrecu. Nu știu exact dacă chiar în 89 sau cu un an mai devreme, Marian Munteanu, prezent și el, a cerut imperativ juriului să premieze un eseu al unui membru al delegației bucureștene – neselectat – cu argumentul că autorul lui e activist ASC (Asociația Studenților Comuniști, pentru cine nu știe) și, ocupat fiind cu diverse activități, n-ar fi avut timp suficient pentru elaborarea eseului!!! Într-un cuvânt liderul ASC București – că asta era – promova ideea că activitatea politică trebuie să primeze în evaluarea valorii intelectuale.Nu că l-aș învinovați eu pe Marian Munteanu că era comunist. Socot că puțin îi păsa de ideologie, doar se servea de ea. A devenit ”anti” cu același tupeu și fervoare, căci asta era profitabil.La ora asta și-a păstrat intact tupeul și cam atât. Nu dau doi bani pe nicio eventuală opțiune politică sau ideologică a bărbosului. Pentru așa ceva ai nevoie de ceva ce-i lipsește giruetei!
Eu sunt de parere ca mia mult decat o legenda este o „legendare” …
De ex citez din wiki .. pardon s-a modificat! Ca la 12 aprilie se putea citi Rezistența anticomunistă (1985-1989)
În ultimii ani ai regimului comunist inițiază activități de rezistență activă anticomunistă. Organizează grupuri de tineri, promovând, în special în mediile studențești, valori și repere culturale românești interzise sau marginalizate în timpul regimului comunist.[4][7] Frecventează unul din cele mai prestigioase grupuri intelectuale din acea vreme, constituit în jurul filosofului Petre Țuțea,[8][9] redutabil oponent al regimului comunist. Este apropiat de personalități culturale ca Ioan Alexandru,[9] Dumitru Stăniloae, Ernest Bernea, George Munteanu ș.a.
Organizează dezbateri și colocvii, promovând teme și subiecte din operele unor autori interziși sau cenzurați în perioada comunistă:[4] Nicolae Iorga, Nae Ionescu, Mircea Vulcănescu, Mircea Eliade, Dumitru Stăniloae, Ernest Bernea, Emil Cioran, Petre Țuțea ș.a. În anii 1988-1989 este arestat și interogat în mai multe rânduri, fiind învinuit de „propagandă creștină, ostilă ideologiei marxist-leniniste“, principala acuzație fiind aceea de discipol al gânditorului Petre Țuțea.[9][10] În pofida presiunilor și amenințărilor, refuză să colaboreze cu securitatea și nu semnează nici un angajament de acest tip.[11]
In Gandul aprea si cestia ca cum Marian Munteanu, fostul lider al Pieţei Universităţii, a fost un apropiat al lui Petre Ţuţea, dar şi al lui Ioan Coja, relaţia cu cei doi făcând ca în anii 1988-1989 să fie arestat şi interogat în mai multe rânduri. El a fost acuzat de „propagandă crestină, ostilă ideologiei marxist-leniniste“ Ha! Arestat ptr ca discuta cu tov Ion Coja! Secreatr PCR …
Azi insa din wiki dispare rezistenta naticomunista si citim doar În anii 1988-1989 a fost arestat și interogat în mai multe rânduri, fiind învinuit de „propagandă creștină, ostilă ideologiei marxist-leniniste“, principala acuzație fiind aceea de discipol al gânditorului Petre Țuțea.[8]
Munteanu a rămas membru al PCR până la căderea comunismului.[5]
În cotidianul „Evenimentul Zilei” din 13 aprilie 2016 se arată că, în 1999, cotidianul „Atac la Personă” a publicat pe prima pagină în facsimil acordul de colaborare semnat de Munteanu cu Securitatea în septembrie 1988.[9] Iar mai sus scrie ca cum intre 1983-1987 a lucrat ca muncitor la Întreprinderea de Exploatare a Metroului din București. În 1987 a fost admis la Facultatea de Litere a Universității din București, secția română-portugheză. A fost membru al PCR și secretar de an al Asociației Studenților Comuniști.[1] În 1990 a devenit cunoscut ca lider al demonstrației anticomuniste din Piața Universității. . Citau din urma lipsea cu cateva zile inainte …
Insa mie (ca unu nascut in 1952 si bine „dresat” sa fiu „atent”) mi se pare cel putin suspect ca secretar de an al Asociației Studenților Comuniști sa se viziteze prea mult cu Petre Tutea! Ca in mod normal Petre Tutea era in „grija” informativa a unui securist (a! Ca nu mai era mare lucru .. dar securistu trebuia sa cam stie cine sunt viztatorii … ca una era vecinu/a care poa cumpara lui Tutea paine , cartofi samd in zilele cu polei si altceva tionerii doritori de indrumari filozoficesti… Primului, vecinul cel bun, toata stima si consideratia dar celuilat toata „atentia” )
Cei mai batrani care nu au crescut in medii”select” infecte gen Primaverii cestii din astea le provoca subit un chef nebun de a vorbi numa futilitati (fotbal, vreme, pescuit, discutii sexuale , bancuri obscene samd) fara de un asemenea oersonaj. Ca nu se stia …. (dupa multi ani de zile am auzit ca aia care avea institul nostru in „paza informativa” ma detesta.. ca aveam o colectie de bancuri …… si aveam grija sa le zic cu voce f tare … )
S-au prins (in sfarsit) americanii (mai putin bubulii societatii civile a lui Soros) ca daca mai continua tot asa (trimitand nave si tancuri ca sa ii provoace pe rusi si decapitand in serie politicienii romani, totul pe un fundal anti-social si extrem neo-liberal), o sa reuseasca sa transforme Romania din cea mai filo-americana tara europeana in cea mai anti-americana. Asa ca ne propun un (simulacru de) nationalism extrem, prin intermediul assest-ului lor Marian Munteanu. Cred ca mesajul pe care la inteles PNL-ul a fost „cand intra in joc baietii mari, e mai intelept ca noi sa stam deoparte, pana ei ne vor repartiza si noua partitura noastra”. Si nu doar PNL-ul…
@ZeV, inca un argument de ce imi place mai mult Sanders decit Clinton. In ultimii 8 ani, „saracii” Clintoni au agonisit cu sudoare 140 milioane dolari!!!
In final, cu ce e mai valoaroasa munca unui bogatan decit munca unui sarantoc? Pentru ca nu cred ca aici isi mai are sensul o discutie despre cit de educati sunt unii, ci mai mult de ce relatii au, si cum se transfera niste bani dintr-un buzunar in altul. Cine mai stie ca banii astia multi sunt obtinuti initial din tot felul de smecherii si artificii financiare?
http://www.reuters.com/article/us-usa-election-sanders-taxes-idUSKCN0XC2UF
Aceasta alegere „criogenica” este semn al apogeului crizei clasei politice actuale. Nici in PSD, ALDE nu mai sunt multi lideri care inca nu au fost arestati. Cind i-or lua si pe astia la rece, ramine Basescu singura optiune. Si atunci, de ce nu am pune de o dictatura veritabila? Oricum democratia nu functioneaza pentru cei multi. Adica de ce nu am recunoaste asta oficial, chiar in Constituie: „Hotii sa ii conduca pe cei cinstiti, Lacomii sa se infrupte din toate bogatiile, Saracii sunt doar niste unelte, Basescu e Divin, Liber la Frica, Slava Eterna Capitalismului si Marelui Licurici”? La o adica chiar ar ajuta la clarificarea lucrurilor.
N-are nicio sansa, dar are un avantaj pe care nimeni din PNL nu-l are, nu poate fi chemat la DNA!
El va fi tinta in care va trage stanga, in timp ce pe culoarul din dreapta Basescu va sprinta naprasnic.
Sa nu credeti ca dreapta este dezarticulata, este coerenta in intregul sau spectru, divergentele sunt pt public, trebuie sa se vada diversitatea, o clasa politica cu diferite orientari si curente, libera si independenta precum tara, ar completa propagandistii…
Marinica nu e periculos pt ce a facut sau i s-a facut, ci pt ce a zis ca face, cica va organiza grupari civice care sa-l ajute contra consiliului local, dar de aici pana la garzi d-alea mai e un singur pas, intelegeti? Si daca Bucurestiul degenereaza, toata tara va face la fel… Omul nu prea are proprietatea termenilor si nici intuitia politica necesara, este un taranist sadea desi nu accepta asta…
Stanga insa vine, atentie, cu o doamna care nici ea nu are, dle Nastase, experienta in administratie, si uite asa Basescu castiga iar si invinge stanga iar! Omul asta nu poate pierde niciodata, este combativ, speculativ si norocos!
Ma rog, probabil ca va face nu garzi ci carciumi, dar parca mai bine asa…
Deschiderea intelighenției ruse spre literatura interzisă de liberalism: Radu Gyr, tradus în premieră în Rusia
De pe Flux.md am aflat, nu fără surprindere pentru remanenta unor stereotipuri, că în Rusia a apărut o primă traducere în limba rusă a versurilor poetului român Radu Gyr. Culegerea, care poartă titlul “Cântările puterii”, a fost editată în cadrul unui proiect, „Podurile prieteniei”, al Mișcării Internaționale a Literaților, în traducerea poetei ruse Irina Mudricenko și cu sprijinul unor tineri ruși din orașele Rostov-pe-Don și Șahtî.
Poeta Irina Mudricenko, din orașul Șahtî, a declarat că se simte onorată de faptul că a realizat o primă traducere în rusă a versurilor marelui poet român. “Am descoperit un univers liric original în opera lui Radu Gyr, care izvorăște din suferințele prin care a trecut între zidurile închisorilor. Pentru mine Gyr este un erou, luptător și mucenic. Ador poezia românească, în special cea a lui Lucian Blaga și Radu Gyr”, a afirmat poeta rusă.
În noua culegere, publicul rus va găsi versuri precum “Ridică-te Gheorghe, ridică-te Ioane”, “281”, “Crezul”, “Antiteze”, “Întrebare”, “Imn morților”, “Tăcem din gură”. Marturisesc ca sunt impresionat de interesul aratat liricii lui Radu Gyr de cititorii rusi, din ale caror aprecieri am facut doua selectii, dar si profund descumpanit ca poetul roman este interzis in Romania si ca aceasta interdictie vine din partea… liberalismului.
Iata ce spune cititoarea rusa Ana Aciukurina, Kazan, despre poetul roman Radu Gyr: “Condamnare la moarte pentru poezie. Nu a trăit în zadar omul. Îmi aduc aminte de cuvintele: „Aruncă-l olarului preţul acela scump cu care Eu am fost preţuit de ei”. Şi am luat cei treizeci de arginţi şi i-am aruncat în vistieria templului Domnului, pentru olar”, cei 30 de arginți însemnând moartea.
Patrunzatoare este si aprecierea lui Alexandr Studnițân, Moscova, despre “Imn Morților”: “E o temă (…) care te îndeamnă la luptă. E plăcut când patriotismul este exprimat atât de liric, cu dragoste, fără patos și trufie. Eroul liric prețuiește eroii trecutului nu pentru sine, ci pentru toți oamenii, de aici vine și o astfel de trăire. El nu se îndoiește de puterea eroilor morți (…)”.
Ca gest si impact, deschiderea intelighentiei ruse catre literatura interzisa de Occident se anunta drept o continuare a tacticilor de denuntare si distantare inspirate, care aduc in atentie oglinzile sparte ale liberalismului, sfarsitul legendei. Rusia a reconfirmat foarte recent ca nu se inscrie in proiectul liberal occidental.
Este limpede ca renasterea rusa a inceput cu conceptul politic, care se sprijina pe fapte politice, o conditie de credibilitate. Probabil ca tocmai de la aceasta conditie, de unitate intre vorba si fapta, mediile dizidente, nemultumite de falsitatea liberalismului occidental, vehiculeaza o definitie a liberalismului autentic/ideal, ca sinteza intre discursurile americanilor si actiunile rusilor.
Pe secventa romaneasca, gestul rusilor pica si mai prost pentru “cenzura liberala”, care se afla intr-un crescendo de a pune la index oameni si teme “care te indeamna la lupta”, cum afirma cititorul moscovit. Radu Gyr este doar un nume de pe lista. Dar, cand cade calul de bataie, cade si calaretul. Caderea comunismului a fost urmata de spargerea oglinzilor liberalismului.
Dincolo de cioburile pojghitei de “liberalism”, oamenii sunt socati sa descopere un mecanism natiofob si etnofob, in serviciul colonizarii si dominatiei mondiale, al unei “unice” natiuni sau etnii “indispensabile”. O masinarie menita sa tina la pamant aspiratiile de dezrobire, prin ferecarea lor cu “corectitudinea politica”, o codificare a intereselor unilaterale, a jocului piramidal global, prin matritarea liberalista a ordinii mondiale. Drama pentru romani e ca inca se afla in transa indusa de liberalism, iar un nou Radu Gyr este impiedicat sa apara.
http://flux.md/stiri/cultura/radu-gyr-tradus-premiera-limba-rusa.html/
VOLTAJ – Din toata inima (Official Video)
„Imi cere inima s-o mai spun o data
Asta e tara mea, jur ca-i minunata
Cei care simt la fel, sa-nceapa nebunia
Din toata inima, pentru Romania” (Voltaj)
directia 5 feat. Alina Printesa Rock and Roll – Anii (Official Video)
“Anii 80 cu tabu si incercari
90 cu succese si ratari
2000 cu sperante si blazari
Cum vor fi anii nostrii viitori
Anii care trec nu mai pot sa revina
Anii petrecuti cu rau si cu bine
Anii cei mai buni sunt cei care o sa vina”
Aveţi dreptate, nu atât numele lui Marian Munteanu este problema, ci stupefacţia cu care categorii largi de cetăţeni, cu opinii politice diverse, privesc sminteala aşa-zisului Partid Naţional Liberal. În plin proces de acaparare a partidului de către fostul PDL, transformare petrecută mai cu fereală la început, dar devenită astăzi certitudine, propunerea liberalilor pentru Primăria Generală a capitalei este zambila ţanţoşă înfiptă-n telemea. Cred că dacă-i întreabă astăzi cineva cum s-a întâmplat chestiunea , nu vor exista răspunsuri , ci doar ochii căscaţi a mirare tâmpă, pentru că nimeni nu ştie exact când, cum, cine şi de ce …
Un fost ( actual ? reinventat?) jurnalist din Gorj, Costin Creţu, scrie în COTIDIANUL de astăzi: ”…Acum, Marian Munteanu este… doar flacăra firavă a unei lumânări spre care suflă guri demonice, amorsate de ură, pasiune şi obligaţii. Suntem condamnaţi să ne târâm în jurul ei şi să facem din mâinile noastre cercuri concentrice pentru a nu putea fi stinsă. Când va căpăta suficientă forţă, la lumina ei ne vom putea ridica şi noi…”
De ce de la el se vede aşa şi de la mine total diferit, nu e greu de ghicit. Marian Munteanu citeşte, cred, presa. Şi dacă o citeşte, vede cum, din nou, a câta oară, ideea lui fistichie de a candida din partea liberalilor, mai mult, de a se înscrie în partid, împarte societatea în fragmente şi secţiuni. De fapt, împarte încă o dată fragmentele deja fragmentate. Puţin câte puţin, societatea românească devine nisip… şi fără pic de coeziune, orice construcţie viitoare pare sortită eşecului.
O parte a populaţiei crede cu disperare că Marian Munteanu este soluţia. De aceşti cetăţeni ar trebui să-i fie frică proaspătului candidat , pentru că vor fi primii care vor băga ranga sub soclul statuii sale şi-i vor răsturna imaginea în praf , dacă va câştiga (ceea ce mi se pare imposibil) Primăria Generală.
O parte a populaţiei crede că Marian Munteanu nu este soluţia, deoarece soluţia este Nicuşor Dan, care-i de-al lor, adică finanţat din aceeaşi direcţie. Cetăţenii autointitulaţi “societate civilă” din această parte a populaţiei, cu ipocrizie, dau ochii peste cap că neolegionarism… că misticism… că naţionalism bolnav… că izolaţionism, antioccidentalism şi xenofobie…că fundamentalism, în timp ce singura lor grijă e ca proaspătul candidat să nu rupă ceva procente electorale din zestrea lui Nicuşor.
O parte a populaţiei crede că e minunată confuzia ( sau “imbecilitatea piramidală”, cum ar spune Teodor Paleologu, vajnicul tăietor de panglici) din capul Partidului Naţional Liberal . Aceşti cetăţeni văd în propunerea liberală o scară proptită pe zidul ascensiunii propriului candidat , doamna Gabriela Firea, către bastionul Primăriei Generale.
O parte a populaţiei e doar preplexă şi nu înţelege cum va putea conduce Marian Munteanu Primăria , împărţind puterea cu cetăţenii, care vor decide ei înşisi ce le trebuie şi care este lista de priorităţi. ( Cred că nu mă înşel dacă spun că a mai fost unul în România atins de morbul aceleiaşi naivităţi, Victor Ciorbea pe numele său, care, premier fiind, tot aşa , voia să ia decizii pe placul populaţiei şi înfiinţase nişte audienţe maraton din care nu-mi dau seama dacă a mai ieşit până la sfârşitul prematur al mandatului).
O parte a ambasadelor stă bosumflată, o altă parte deja transmite semnale îngrijorate, cu fum, de pe dealuri.
În locul lui Marian Munteanu, nu numai că nu mi-ar fi trecut prin cap să mă înscriu în partid, dar aş fi avut grijă să nu reîmpart în tabere din ce în ce mai mici societatea românească , şi m-aş fi retras din cursă deja, cu un mesaj de bun-simţ şi fără regrete. Poate că, în mod egoist, aş fi făcut acest lucru şi pentru ca domnul Adrian Năstase să afirme mai târziu, într-o postare preluată de toată presa, că în acest fel am reuşit, totuşi, să supravieţuiesc propriei mele legende.
Ce spuneti ? Politica lui Basescu de a schimba clasa politica ? De unde ati scos-o, domnule Adrian Nastase ? Basescu ESTE clasa politica. (Z)
Nu cred asta, mi se pare ca PNL, in disperare de cauza, incearca acelasi truc care le-a reusit la scrutinul prezidential din 2014, recte, sa aspire voturi prin lansarea unui no name (oarecum ca si Yohannis), pe criteriul : ,,Mai bine unul despre care nu stim aproape nimic (sub aspectul capabilitatilor), decat cineva caruia i se cunosc limitele (cum ar fi/ar fi fost Ludovic Orban, Adriana Saftoiu, sau Catalin Predoiu )”.
Dar, spre deosebire de actualul parasutat, Yohannis a fost primar , creditat cu rezultate bune in administratia locala.
De aici rezulta cat de iresponsabil a devenit acest partid decazut numit, nemeritat, PNL. Un partid care nu are nici cel mai mic respect pentru inteligenta bucurestenilor si a romanilor in general. Un partid care, in realitate, intentioneaza sa politizeze la extrem administratia, blocand-o in cele din urma. De parca nu ne-ar ajunge DNA. (Z)
http://www.gandul.info/international/david-cameron-anunta-in-premiera-cati-bani-a-platit-impozite-in-ultimii-ani-15228651
Firma de contabilitate RNS Charted Accountants a realizat pentru David Cameron un document de patru pagini care oferă date referitoare la finanţele premierului britanic din ultimii şase ani, arătând că liderul Marii Britanii a plătit impozite de 402.203 lire sterline pentru venituri de 1,08 milioade de lire, sumă câştigată după 2009. Datele privind exerciţiul financiar pe ultimul an arată că premierul britanic a plătit impozite de 75.898 lire sterline pentru un venit de 200.307 lire sterline, compus dintr-un salariu de 140.522 lire sterline, cheltuieli impozabile de 9.834 lire sterline, 46.899 lire sterline de pe urma închirierii unei locuinţe proprietate personală din Londra şi 3.052 de lire sterline din dobânzi pentru economii.
Poate dacă am afla date referitoare la impozitele plătite de unii ca Videanu, Cocoş, Udrea, Mazăre, chiar şi Iohannis, dar în special de cei care trăiesc doar din bani publici şi afaceri cu statul, s-ar pune capăt hoţiei generalizate din România, patronată la înalt nivel !
Legea 18 ar aduce la buget mai mult decât tot ce a mai rămas din industria şi africultura acestei mult prea vandalizate ţări !
P.S.
Am vrut să scriu „agricultura”, dar mi-a ieşit „africultura”, termen ce mi se pare mult mai potrivit ! 😉
Marian Munteanu este iepuraşul scos din jobenul unchiului Sam, sau de sub kipa vărului Ştrul, în faţa cărora „onorabilul” PNL şi-a scos pălăria la vânzare şi trecutul la mezat !
Mi-ar place să cred că PSD-ul ar fi refuzat un asemenea troc mizerabil !
P.S.
Ce penibilă (im)postură să anunţi diferite măsuri pretinse a fi ale guvernului tău, avându-l în dreapta ta pe ambasadorul american, care supervizează, la propriu, cu ochi de cerber implantarea colonialismului sălbatic în România secolului XXI !
Probabil că după defecţiunea cu cei de la Mosad, se impune o atenţie sporită !
Ăştia ai noştri, de fapt ai lor, nu fac nimic voit în beneficiul propriei ţări, ci doar din greşeală ! 😉
Cei care se întreabă cum va conduce unul ca Marian Munteanu Primăria Capitalei nu iau probabil în calcul faptul că nu el va conduce decât până la marginea Bucureştiului, după care va urca la volan un profesionist de tip gitensteinian care va străbate oraşul, de la un cap la altul, precum ciuma lui Caragea ! 😉
P.S.
Ieşirile turbate ale matelotului, care ameninţa voalat că dă pe goarnă tot ce ştie, dacă este lăsat la mâna Justiţiei, a dat roade !
Marian Munteanu este găselniţa, chiar garanţia (re)câştigării primăriei de către (în)crucişătorul ce a făcut să dispară nu numai 25 % din salariile şi pensiile românilor , dar şi 100 % din flota României !
Chiar merg prea departe, indivizii ăştia fără nici un Dumnezeu !
Eu nu as da un scuipat pe Atac la persoana si copia angajamentului dat de Marian Munteanu Securitatii in 1988 .
De unde are foaia aceea murdara acest act securist ? De la Securitate .
Cum se semnau aceste angajamente ?
Cetateanul era obligat sa le semneze de zbirii Securitatii in localurile lor , daca nu , ateriza la Jilava sau il lasau in celula cu detinuti de drept comun sa-l omoare in bataie .
@Cris aprilie 16, 2016 la 9:34 am
Urmăresc cinematografia de limbă spaniolă cu o curiozitate plină de afecțiune, indiferent dacă vine de pe bătrânul continent sau din America de Sud. O urmăresc de ani buni, suficient de mulți încât să pot face comparații între regizori. Indiferent dacă ați văzut multe filme sau puține din această zonă, absolut specială , a cinematografiei, observația dumneavoastră este mai mult decât exactă: scenariul nu contează. Poate fi scenariul celei mai banale dramolete din care regizorul reușește totuși să scoată un film superb, așa cum scamatorul scoate dintr-un joben mâncat de molii un porumbel alb ca zăpada.
Al Modovar, Bigas Luna , Alejandro Amenabar, Alejandro Gonzales Inariritu, mai recent premiatul Cesc Gay, sunt ca bijutierii ambulanți: dintr-o bucățică de argint, rămasă dintr-o monedă de pe vremea bunicilor, îți fac, cu mișcări rapide și fascinante, în fața ochilor, un inel .
PNL-ul nu mai are pe cine sa propuna din cadrul partidului . Daca analizam cu atentie PNL-ul vom vedea un mix de pdl-isi basisti si niste neica nimeni din vechiul PNL .
Cine sa candideze de la PNL ? Athanasiu , Blaga sau Predoiu ? Hai sa fim seriosi … Sunt romanii naivi dar nici chiar in halul asta !
Si Iohannis a venit tot din afara partidului , pe aceeasi reteta !
@ George ban
chiar nu m-am referit la d-voastra . Postarea era strict referitoare la Zev . Dumneavoastra singur va pozitionati in tabara de care pomeniti .
D.p.m.d.v. puteti sa laudati pe cine vreti si cat vreti . Eu chiar va incurajez …
Cri-o-genia / Salveaza Ro-mania?
@ Centru,
nu e chiar asa, securitatea nu te aborda decat daca prezentai vreun interes pt munca lor, altminteri puteai sa bati ani intregi pe la poarta lor si nu ti se deschidea. Exista insa un bazin de recrutare a informatorilor, anume cei cu probleme cu statul, sau cu oranduirea, pe astia ii recruta si apoi, sub acoperire, ii cantau pe toti din jur. Nu cred insa asa ceva despre MM, probabil ca omul a cochetat cu toti in toate directiile pt a obtine si el o pozitie, o functie… ca mai toti pe vremea aia…
Despre documente aparute acum, sa fim seriosi, azi poti sa fabrici absolut orice despre oricine, cata vreme absolut toate arhivele sunt varza pt ca a fost foarte mult de ascuns, de modificat, de distrus…
Sincer, pe mine ma sperie doar partea cu grupurile civice de presiune asupra consiliului local, daca acolo se strecoara un singur dement, gata garda redivivus…
Ceva cu adevarat deosebit.
Iarna de Vivaldi, interpretata cu instrumentele originale din perioada baroque. Adica asa cum auzim noi acum aceasta piesa tot la fel era ascultata in perioada baroque de catre cei care au trait atunci.
Vivaldi ~ Four Seasons: Winter (L’Inverno), complete; Cynthia Freivogel, Voices of Music 4K RV 297
Vivaldi’s Concerto for solo baroque violin and strings in F Minor, „Winter” (L’Inverno, RV 297), performed by Cynthia Miller Freivogel and the Early Music ensemble Voices of Music.
Vivaldi’s brilliant concerto is here presented complete,in 4K, ultra high definition video, and performed on original instruments. For this video, a new edition was prepared from the original sources, prints and manuscripts for Vivaldi’s music.
Voices of Music is creating a worldwide digital library of music videos, recordings and editions, free for anyone in the world.
Departamentul american de Stat în Raportul anual despre Drepturile Omului zice (printre altele) ca in Romania că abuzarea copiilor prin muncă există încă în ţara noastră.
Insa ia sa vedem nitelush cam cum procedeaza Sfanta Administattie a Marelui Tata Alb ce in Coliba Varuita de pe Potomac traieste :
Legislation nearly passed in 2001 in which the FDA would implement “slave free” labeling on the packaging. Before the legislation made it to a vote, the chocolate industry – including Nestle, Hershey, and Mars – used its corporate money to stop it by “promising” to self-regulate and end child slavery in their businesses by 2005. This deadline has repeatedly been pushed back, with the current goal now at 2020.
Meanwhile, the number of children working in the cocoa industry has increased by 51 percent from 2009 to 2014. http://usuncut.com/nhttp://usuncut.com/news/beware-of-these-10-popular-chocolate-brands-that-exploit-child-slaves/ews/beware-of-these-10-popular-chocolate-brands-that-exploit-child-slaves/
Traducere „În anul 2001, în SUA era cât pe ce să fie adoptată o lege, care interzicea folosirea muncii forţate în cadrul proceselor de producţie. Înainte ca acest proiect să fie votat, marile companii din industria alimentară, printre care Nestle, Hershey şi Mars, au promis că nu vor mai utliza copii sclavi pentru a-şi susţine afacerile, până în anul 2005. De atunci, acest termen a fost decalat în mod repetat, astfel că, în momentul de faţă, data-limită de respectare a acordului a ajuns să fie anul 2020.
Intre timp numarul copiilor care lucreaza in industria de ca cao a crescut cu 51% intre 2009-2014″
Hm .. se pare ca sunt mai interesati de un cioban care nu serveste cu nimic marilor monopoluri decat sa ii puna pe aia sa reepecte propriile angajamente!
Insa daca am indrazni sa boicotam Mars (6885 Elm Street
McLean, Virginia, USA) pe motiv de child slavery amam mama ce s-ar sucario administraia „preacinstitului” irlandez O’Laba (nobelu ptr pace care a incendiat Marele Orient Mijlociu!)
Acelasi preacinsit care vinde posturi de ambasador cui da 200.000 parai (cauatati George Tsunis !). Sau cautati Hunter Biden si cum a ajuns el director la Burisma Holdings!! Binepntesl ca numa prin merite proprii Biden a vanat postu’ nu ptr ca tac-su’, viciul lui O’Laba, vizita Kievu’ sa discute despre .. coruptie!!!
Cum era bancu ala cu individu a carui nevasta nascuse doi gemeni mulatri? „Pai sa nu ii bagi….”?!
centru
1) destui semnau din proprie vointa. Ca aveau nevoie de bistari. De exemplu un stident la zi de 27 de ani cu nvasta si copol pa fi banuit ca …
1) destui semnau ca sa scape .. de exemplu erau prinsi ca aveau cativa dolari (doreau o pereche de blugi sau un casetofon din Shop) Sau gagici prinse ca isi rotinjeau veniturile la orizontala cu straini (erau tolerate cvu condtia sa gabareasca, sa execute ordinele de genu „ii dai somniferu, deschizi usa , apoi inchizi usa te culci langa el si a doua zi zici ca a fots fromodabil! ” si ca valuta sa o cheltuie numa in shopu hotelului!!!)
Ce scrii tu .. se practica dar in alte vremuri … inate ca Dan Desliu sa devina „dozodent” ci era poet comunistt convins … Asac a nu am avut decat compasoine ptr „istoricii” care au semnat
In fine de unde?
Mai omule ar trebui sa intelegi ca nici o schombare nu este promota de toti cu mare bucurie.. Voi astoa pe care Al de Sus nu v-a inzestrat cu mintea necesara macar unui caporal de infanterie cu 4 clase chiar ati crezut prostile pe care le repetai cu entuzism papagalicest „Ceuasecu nu fii trist/ Ilescu=o comunist” sau ca intreg PCR s-a faciut FSN..
Ma asta ca cum s aiti spui .. oricand oprice schimbare la varful priramidei atrage o schimbare la etajul doi .. Adica noul SEF isi va aduce gasca Sa .. Gasca Sa va duce si ea colaboratorii ei – deci va fi afectata masiv si nivelul 3… si se merge in jos. Ma rog deja la mijlocul piramidei schimbarile nu sunt atat de dramatice – majoritatea ramane pe pozitii… iar la baza.. la baza ce mie- cu tzata Veta sau Teta tzata?! Tot un Drac !!
Ins avezi tu … cei schimbati (mai ales aia de sus) le poarta celor care le-au luat locul o „recunostinta” feroce ..
Asa a fost si cand Ghita Dej si-a intarit poztia – unii au plecat si au fost f nemultumiti!
Asa a fost si cand Ceasca a inceput sa schimbe gasca.. (eu am cunscut 2 cazuri.. Colegi de serviciu .. adolescentii fiind au trebuit sa schimbe cartioerul televiziunii cu Drumul Taberei … faceau niste mutre martizizate cand povesteau asta .. de parca ar fi fots socsi din casele lor nu din case de serviciu care erau vile confiscate de la „exploatatori”!)
Deci iti cam dai seama ca in 22-27 decembrie mulyti au avit mari „neplaceri” ca au ramas in”fara schemei”. Daca ti crezi ca erau fericiti ca „Olescu-i comunist” te inseli! Multi erau furioso! De exmplu Cistoiu si Nistorescu care erau aprooati de Printzishor . Imedaita au devenit „democrati” …
De fpat daca largim cercul .. observam ca la inceputl anilor 90 erau inca „liberali puri” care spumegau contra”georgistilor” (ramura Tatarascu)
Asa este omu construit..
Asa ca nu te inbreab de ce si de unde a apraut angajamentu ala.. Ca si la Secuiriate erau unii care au „ramas” si altii care „au plecat”. Si cei „plecati” e de presupus ca aveau asa o o iubire fata de ceilalti .. sa zic asa juna feroce!
Din versurile lui Vasile Alecsandrion:
Du-te la ostire, pentru tara mori
Si-ti va fi mormantul…langa al lui Fane Spoitoru!
Ia sa vedem cine este Turcia zisa moderna , nascuta pe ruinele Imperiului Otoman , sustinuta cu voce rasunatoare de toti oamenii de stat romani , dupa 1990 , de la Iliescu si Nastase la Basescu si Iohannis , cu plecaciuni , surasuri si sprijin pentru intrarea celor 80 de milioane de turci in UE .
” Staline et l’invasion allemande . Le grand jeu des dupes ” – carte a profesorului Gorodetsky de la Universitatea Tel Aviv :
pagina 70 : ” Molotov nu ascunde ca ocuparea Basarabiei este legata de necesitatea pentru sovietici de a controla Delta Dunarii . De aceea turcii au trebuit inca din octombrie 1939 sa gaseasca pretexte pentru ocuparea Basarabiei , opunandu-se francezilor si englezilor care ar fi putut sa-si trimita flota in Marea Neagra prin stramtoarea Bosfor pentru a ajuta Romania . Pozitia lui Saracoglu lasa rusilor timp de gandire . In timpul razboiului cu Finlanda Molotov afla ca Aliatii invita romanii sa nu cedeze Basarabia . Teama de Marea Britanie si impotmolirea neasteptata din Finlanda il impiedica pe Stalin sa se angajeze intr-o noua aventura militara ” .
Deci turcii nu au lasat sa intre in Marea Neagra nave de razboi franceze si engleze , in toamna lui 1939 , care l-ar fi descurajat pe canibalul de la Kremlin sa atace Romania …
Sa-i spunem nu Zev , ci Zevkov !
D-na ghedesista – Petculescin ? Petculescenco ?
Iar pe al treilea muschetar kremlinist de pe aici – Marian Nicolaikin ?
Mea culpa, am incurcat URL-urile la primul videoclip. Acesta este videoclipul Voltaj-Din toata inima (Official Video): „Imi cere inima s-o mai spun o data / Asta e tara mea, jur ca-i minunata / Cei care simt la fel, sa-nceapa nebunia / Din toata inima, pentru Romania”:
” Crestere economica ” si ” relaxare fiscala ” …
http://videonews.antena3.ro/video/sanatate/legea-antifumat-aduce-falimentul-patronilor-de-cafenele-53ZlmG8Nz2K.html
Domnule Năstase, dumneavoastră aţi citit „Noul Principe” al lui Dick Morris? Eu cred că nu. Pentru că dacă aţi fi făcut-o, nu aţi fi angajat acei consilieri de imagine în campania electorală din 2004 iar acum DUMNEAVOASTRĂ aţi fi fost fostul preşedinte al României. De ce spun asta? Pentru că în respectivul volum sunt prezentate direcţiile cele mai potrivite într-o campanie electorală. Au fost respectate la punct şi virgulă de echipa lui Iohannis! Ponta a preferat altceva şi a fost învins cu brio. Părerea mea e că aceeaşi echipă de campanie este şi în spatele actualului candidat. De o săptămână se vorbeşte NUMAI DE MARIAN MUNTEANU! Unde e Firuţa Pandeliţă? Nicăieri! Ba nu! Am auzit-o ieri mieunând puţintel un mesaj în spiritul CORECTITUDINII POLITICE la emisiunea Ţopeascăi. Cum că ea îi va lăsa liberi pe poponari să zburde la manifestaţii. Un mesaj pe voia sorosiştilor. Dar ai electoratului bucureştean, exasperat de ingerinţa a tot felul de comitete şi comţii wieseliste ori sorosiste?
Va urma partea a doua. MESAJUL POZITIV! Că măsuri are de gând să ia, ce proiecte să iniţieze. Dacă nu va face acest lucru, atunci vă pot da sigur eşecul său în alegeri. Dar dacă va fi aşa cum presupun eu, o să vedeţi că MM va câştiga alegerile pentru că toţi ceilalţi se vor concentra pe campania negativă.
PS: nasul îmi mai spune şi că nişte băieţi cu creier se gândesc să construiască o alternativă NAŢIONALIST-ROMÂNEASCĂ pe care să o opună încercărilor putiniste de a clădi NAŢIONALISME pretins româneşti, slujind intereselor ruseşti.
http://adevarul.ro/news/politica/traian-basescu-acuza-vasile-blaga-tradare-incercat-vanda-geoana-2009-In-2007-vindea-tariceanu-1_57138fc75ab6550cb8139d7d/index.html
Asta-i soarta comertului in Romania ! Doar asta se mai vinde …
Deci , sa recapitulam : Blaga l-a vandut pe Basescu lui Geoana , Ponta l-a vandut pe Geoana lui Vantu ( adica lui Basescu ) si Basescu ne-a vandut pe toti strainilor .
http://www.evz.ro/ponta-recunoaste-ca-a-tradat-psd-nu-l-am-votat-niciodata-pe-iliescu-in-2009-in-primul-tur-am-votat-cu-antonescu-nu-cu-geoana.html
De la gunoaiele astea fara pic de CARACTER asteptam noi sa ne guverneze bine !!!
Nu mi-a plăcut Piața Universității fiindcă susținea o tâmpenie care suna frumos pentru anticomuniștii rătutiți: Jos comunismul!
Caracterul unei societăți e dat de forma de proprietate, nu de cine o conduce.
Dacă e proprietate comună, e comunism. Dacă e proprietate privată, e capitalism.
În mai-iunie 1990, cum putea să dispară comunismul când toate erau în proprietatea statului?
Când a început privatizarea, așa cum a fost ea, a început și destrămarea comunismului.
Deci nu pentru că fuseseră aleși Iliescu și FSN era comunism, ci pentru că toată economia era de stat.
Și dacă ar fi fost aleși Rațiu și PNL, tot comunism ar fi fost, până ce întreprinderile ar fi fost privatizate toate.
Există și tineri care azi susțin că statul ar trebui să facă fabrici și uzine, să exploateze subsolul…
Statul nu face „agenți economici” în nicio țară capitalistă. PERSOANELE PRIVATE îi fac.
Azi are loc în Italia un referendum cu întrebarea: vreți ca concesionarea exploatării hidrocarburilor din mare să se prelungească până la epuizarea zăcămintelor?
Deci nu statul italian exploatează zăcămintele de hidrocarburi, ci firme străine (sunt 100 de platforme marine) și italiene care scot hidrocarburile și le vând cui vor ele.
Nu ! Eu am avut un coleg de facultate chemat la 16 ani la Securitatea din oraselul lui de 8000 de locuitori sa semneze un ” angajament ” . Taica-sau a intervenit la securistul liceului ” lasa-l mai in pace e copil ” …
Ca să fie clar: La 17 aprilie 2016, ora 4:20PM, Adrian B pune o știre din… 29 mai 2014!!! Mai răscoliți băieți, mai răscoliți! Chiar așa periculos rămâne Ponta? Iar în primul tur din 2009 și eu am votat cu Antonescu. Mi s-a părut un raționament elementar să-l scot din cursă pe Băsescu, pentru ca Antonescu și Geoană să intre în finală. Unde l-as fi votat pe Geoană.
Alegerile pentru PMB: Stil potomaco-dambovitean. “Muntenizarea” este “trumpizare”. Pericolul votului negativ
Prin aducerea in scena alegerilor prezidentiale din SUA a lui Donald Trump, GOP a creat un adevarat tsunami politic si mediatic. Presedintele Obama a criticat aspru prestatiile electorale ale lui Trump, iesite din tiparul corectitudinii politice, care ameninta sa rupa scena electorala. Republicani de vaza s-au delimitat categoric de naravasul miliardar imobiliar, scapat din haturile partidului. Doar presedintele Putin il apreciaza pe Trump, care a declarat ca isi doreste dezghetarea relatiilor cu Rusia.
Scandalul provocat de PNL prin nominalizarea candidaturii lui Marian Munteanu in cursa alegerilor pentru Primaria Capitalei este, asadar, ceva déjà-vu. Aceeasi zgaltaire care ameninta sa rastoarne scena, aceleasi recuzari rasunatoare, inclusiv din partea presedintelui Iohannis si a unor membri marcanti ai PNL. Ca si republicanul american, liberalul roman este suspectat ca este “prorus”, desigur fiecare in felul lui. Ambii sunt acuzati de extremism, unul de antiislamism, celalalt de antisemistism. Cele doua scenarii, de pe malurile dambovitene si potomace, par rupte din acelasi manual.
Pentru alegerile din Romania poate fi vorba chiar de o coproductie. Nu am date pentru o asemenea ipoteza, dar nici pentru respingerea ei. Exceptand, poate, vizita liderei PNL Alina Gorghiu si a lui Marian Munteanu in SUA, cu putin timp inaintea declansarii scandalului. Un fapt este ca si Klaus Iohannis a fost in SUA, tot recent, inaintea celor doi. Dar presedintele a fost si in Israel, tot inaintea inceperii spectacolului cu Marian Munteanu in rolul principal, de “extremist”.
De dragul analizei, jocului ipotezelor si unor posibile concluzii preliminare, fara de care am ramane la cheremul evenimentelor, ar trebui sa retinem ca un fapt ca exista acest triptic de tari pe care un numar de actori, unii mentionati, le leaga intre ele. Au, acest triptic si grup de actori, o tinta comuna? Sa observam ca toata agitatia se produce pe partea dreapta. Sa fie “dezbinarea” dreptei doar la vedere? Aceasta tema derutanta s-a jucat si in alegerile trecute. Cu rezultatele cunoscute.
Probabil ca unele minti, mai lenese, spre riscul lor, ori mai interesate, spre castigul lor, vor sustine ca posibilitatea mimarii fragmentarii, implicit a “slabiciunii” dreptei, cat si a coproductiei, tine de teoria conspiratiei. Insa in exercitiul politicii aflam nu teorii, ci practici ale conspiratiei. Exemplele, care fac regula, sunt prea multe si prea cunoscute pentru a ne mai opri la vreunul.
Exista insa o ciudatenie, poate o coincidenta. In unele evenimente politice, institutionale (Mossad, DNA) si individuale (Marian Munteanu), in care israelismul si antisemitismul sunt prezente, reactiile sunt palide, daca nu chiar lipsesc. Ambasada americana, de regula cu implicare intensiva, ca de parte politica, a pastrat tacerea in cazul PNL-MM. Ce-i drept, exista o diferenta intre acuzatiile de extremism la adresa lui Trump si cele adresate lui Munteanu. La primul, obiectul acuzatiilor il reprezinta declaratiile din prezent, la cel de-al doilea, declaratiile din trecut.
Dar mai exista o tendinta noua, de a-i pune in cont presedintelui Iohannis o crestere a criticilor la adresa Israelului, normale in democratie si in libertate de exprimare, dar anormal impachetate in “nasterea antiisraelismului”, necunoscut dupa revolutie, din capul sefului statului, precum Atena din capul lui Zeus. Desi Iohannis s-a delimitat de aventura PNL-MM, se pare ca undeva se speculeaza enicitatea germana a lui KWI, stereotipul “Neamt esti, antievreu esti”, care se trage din vremurile WW2.
Totusi, intrebarea ramane, nu cumva excesele de “muntenizare” electorala sunt cu aprobare? Cineva, un fost ministru de externe, baiat destept, in ciuda unor acuzatii de potlogarii europarlamentare, a spus o chestiune care se leaga, daca nu cumva a si fost asumata de cine trebuie, de ipoteza “extremismului cu aprobare”, ceva in genul “Urati-ne, formal, pentru ca noi sa va iubim, informal”.
Daca “muntenizarea” este “trumpizare”, stilul american, precedenta care pentru noi suna linistitor, efectele electorale pot fi destul de nelinistitoare. Practic, “muntenizarea”, pentru a ma referi la spatiul electoral romanesc, cele privind “trumpizarea” fiind treaba celor de peste Ocean, mobilizeaza votul negativ. Ori, a vota negativ inseamna a vota pe cineva pe care nu ti-l doresti, dar nu ai incotro, pentru a scapa de raul cel mare. Votul negativ trunchiaza rezultatele unui scrutin, si, in prelungire, pe cele ale viitorului, cum s-a intamplat in 2014 si dupa (si nu numai). Cine va fi castigatorul votului negativ? Presupun ca va fi din zona unde se fac valuri. Vom vedea!
@Adrian B. Crezi ca ar fi mai productiva vanzarea in pungi de un kilogram?
@Centru. Strafulgerarea de la 12:49. Draga Centru, da-mi voie sa te sugestionez sa nu te iei de opiniile altora; daca gresesti atunci te faci de ras; daca nu gresesti, atunci platim oameni, prin impozite si taxe, care sa se ocupe de asta. Ca oamenii pe care ii platim se ocupa tot de noi, ghinion, ca sa citez un mare barbat de stat, reper moral in filozofia politica. Tot respectul meu.
Pentru ,,romanul” nostru cunoscut sub numele de ,,centru” (un critic vehement al B.O.R), un mic remember:
„După înfrângerea curuţilor, prin trădarea de la Satu Mare din anul 1711, habsburgii victorioşi s-au năpustit asupra oraşului Alba Iulia, care şi-a pierdut statutul de capitală a Principatului Transilvaniei, pe care îl avusese timp de 17 decenii.
De suferit au avut şi clădirile din Cetatea medievală a oraşului Alba Iulia care au fost dărâmate de austrieci, pentru a face loc fortificaţiei pe care o vedem şi în zilele noastre. Astfel au fost distruse clădirile vechi ale fostei Mitropolii ortodoxe, precum şi cea construită, în 1597, cu sprijinul lui Mihai Viteazul. Austriecii au cruţat doar Catedrala catolică.
Până la Edictul de toleranţă a împăratului Iosif al II-lea, românii ortodocşi nu aveau voie să-şi construiască biserici trainice din piatră sau cărămidă, numai din lemn (pentru a nu rezista în timp).
Pe artera principală a oraşului Alba Iulia s-au ridicat numai biserici neromâneşti, care se păstrează şi astăzi (Biserica franciscană, Biserica luterană şi Biserica romano-catolică a călugăriţelor precum şi două sinagogi, in care a mai rămas una).
Bisericile româneşti, în schimb, au putut fi construite numai la marginea existentă a oraşului la data construirii lor. În schimb, românii care reprezentau peste 80% din populaţia comitatului Albei au avut „prioritate” la ridicarea a două penitenciare, din care unul în centrul oraşului Alba Iulia (Palatul administrativ din zilele noastre-n.red.), iar celălalt la Aiud.”
COMENTEZ:
Avem si acum austrieci in Romania. Acestia iubesc lemnul, cel putin la fel de mult ca Dumnezeu. S-au inspirat, probabil, din traditia romanilor ortodocsi ,,liberi” din Transilvania.
ps
Sa nu uit ceva interesant, legat de biserica domnului Yohannis:
,,Biserica Protestantă din Olanda s-a distanţat luni (12 aprilie 2016 n.r.) , într-o declaraţie publică, de scrierile antisemite ale teologului german Martin Luther (1483-1546) şi a calificat drept „dezgustătoare şi inacceptabile” unele dintre afirmaţiile acestuia, relatează DPA.
De exemplu, a condamnat pamfletul „Despre evrei şi minciunile lor” („Von den Juden und ihren Luegen”), din 1543, în care reformatorul incita la incendierea sinagogilor, la alungarea evreilor şi la deposedarea lor de proprietăţi. Scrieri ca aceasta au contribuit la crearea unui climat care a facilitat Holocaustul, a adăugat Biserica Protestantă din Olanda.”
Doru Coarna
aprilie 17, 2016 la 8:49 am
Securitatea te aborda si daca te lua gura pe dinainte si spuneai ceva neplacut regimului, iar vreunul dintre apropiati te turna.
Va spun asta din experienta unui coleg de scoala, care a fost scos din ora si dus in cabinetul Directorului unde a fost interpelat de insusi seful Securitatii orasului in care se afla scoala.
Nu peste mult timp, istoria se va repeta, cu siguranta, dar pe invers, daca ,,evoluam” in acelasi ritm. Pana la urma, cum spunea Fragmentarium, liberalismul este doar o forma sofisticata de comunism in oglinda.
Diferenta va consta in atribuirea apartenentei…daca atunci erai acuzat ca esti pro-vest (chiar daca te considerai doar roman liber), acum totul s-a inversat la 180 grade, dar in esenta, totul este la fel.
Nimic nou sub soare, nu-i asa ? Dupa inventarea rotii, omul nu a mai creat ceva radical diferit. Variatiuni pe aceeasi tema. (Z)
Bai tavarisci Țentrov
Gorodetsky a lu matale nu este chiar „fiabil” ci mai degraba un stalinist intarziat..
In ce ai scis matale este ceva neclar . Ca scrii De aceea turcii au trebuit inca din octombrie 1939 sa gaseasca pretexte pentru ocuparea Basarabiei , opunandu-se francezilor si englezilor care ar fi putut sa-si trimita flota in Marea Neagra prin stramtoarea Bosfor pentru a ajuta Romania TURCII SA GASEASCA? Erau ei in sitiatia de a ocupa Basarabia? Ori tu ai citat si intels gresit ori G este un MININOS pe foarte proasta facatura!
BA! In octombrie 1939 Romania inca nu isi facea mari griji cu Rusia! Ultimatumu a cazut ca un trasnet in cer senin de iarna!
Am citit catesceva iostorie memorialistica de opameni politici .. nimic despre intentia frinco-engleza de a introduce nave in Marea Neagra …
Insa ce nu zice Gorobetevici ala este ca in 1939 octombrie anglo-francezii considerau URSS ca aliata a Germaniei.
Dar dragalusul de el apara pe Stalin .. cica nu planuia agresiunea !!!
In ce ma proveste cred ca Suvorov zice adevarul in Spargatoruil de Gheata . Am citiot memoriile lui Bagramian si a uinca 2 maresali plus Simonov plus … Mereu ace3iais intrebvare „cum de am facut atatea prostii?”
Ei bine , daca eau ata de prosti poierderau razboiul..
Insa Spargatorul de Gheata explica de ce au inceput asa de dezastros..
Insa Gorobetetsky zice ca nu .. nu e asa URSS bastin al pacii e!!
Asa ca stimate Țentrov si maria sa Gorobetetsky … v-as zice cva pe ruseste cu pațalui dar nu vreau sa sucar prea tare gazda
@ George ban
stirea din Adevarul este chiar de astazi , 17.04.2016 .
Ca sa completez tot puzzle-ul asta cu tradarile si vanzarile intre politicieni , am atasat si marturisirea/tradarea d-lui Ponta . Era prea faina ca sa nu fie pomenita …
Acuma daca m-ati provocat , am sa pomenesc si celelalte tradari ale distinsului domn Ponta . Doar pentru a schita profilul moral al acestui domn .
– din spusele dansului , prin anii ’90 a fost membru PNL dupa care a plecat in Franta unde a intors chiftele la McDonald si unde a avut o revelatie ! Ca i se potriveste doctrina social democrata … Se numeste traseism politic !
– si-a parasit sotia gravida pentru a se casatori cu fiica sefului ( Ilie Sarbu )
– la Congresul PSD din 2005 l-a tradat pe Ion Iliescu si nu numai . S-a aliat cu asa zisul grup de la Cluj ca sa-l inscauneze pe d-ul Geoana . Din marturisirile dansului l-a tradat de mai multe ori pe d-ul Iliescu .
– l-a tradat pe Geoana din postura de sef al campaniei electorale .
– si-a tradat electoratul care a votat USL in dec. 2012 prin semnarea ( pe ascuns , a 2-a zi dupa alegeri ) a celebrului pact de coabitare .
– l-a tradat si sabotat pe Crin Antonescu si alianta USL folosindu-se de televiziunea prietenului Sebi Ghita .
– a complotat si si-a tradat partidul negociind pe ascuns functii ( de procurori sefi ) cu madam Udrea si cu alti basisti .
– s-a dezis si si-a abandonat la greu toti prietenii si colegii de partid care l-au ajutat in cariera si care i-au intins o mana .
– i-a tradat si pe jurnalistii postului Antena 3 , cei care l-au sustinut neconditionat in activitatea politica ( nu le-a rezolvat timp de 3 ani situatia sediului pentru ca apoi sa fie evacuati printr-o hartie semnata de Gelu Diaconu , omul lui Ponta ) .
etc.
@ centru
vad ca ti-e tare greu sa accepti si alte opinii …
Eu cred că PNL a recurs la Munteanu fiindcă niciun nume sonor din partid n-a vrut să candideze de frica DNA.
Oamenii au văzut că, chiar dacă ești corect, de îndată ce te străduiești să rezolvi problemele și să iei decizii curajoase, te alegi cu un dosar, și chiar dacă după 3 ani de proces, judecătorul spune că acuzațiile nu se susțin, dacă nu mori de inimă, sigur ți se duce naibii familia și intri în depresie.
O normă nu poate prevedea fiecare pas, de aceea decidentul trebuie să ia repede hotărâri pentru a nu scăpa ocazia unei sponsorizări, unui ajutor, pentru a face mai mult decât îi permite bugetul strâmt.
Or, chiar dacă nu iei mită, DNA te ia cu abuzul sau neglijența în serviciu.
De ce ar mai vrea oamenii să fie primari?
Deci reiau: „Chiar asa periculos ramane Ponta?”
O idee interesanta, in Imitation game film, ale carei efecte le-am vazut de multe ori, in geopolitica, politica si alegeri (nu insa de atatea ori si ideea). Doi prieteni se intalnesc cu un urs. Paralizat de frica, unul cade in genunchi si incepe sa se roage. Celalalt, linistit, se apuca sa-si lege sireturile. „Ce faci?!”, intreaba cel ce se ruga. „Imi leg sireturile ca sa nu ma incurce cand fug”, i se raspunde. „Dar n-ai sa poti intrece ursul!”, a exclamat deznadajduitul. „Nici nu este nevoie. Este suficient sa te intrec pe tine”, a replicat cel care-si lega sireturile. Cred ca si PSD si PNL se vor intalni cu „ursul”, in alegerile care urmeaza. Oare care dintre cele doua partide isi va lega „sireturile”? Sau niciunul nu stie aceasta lectie?… Vedem, vedem.
F.P. :
Dar mai exista o tendinta noua, de a-i pune in cont presedintelui Iohannis o crestere a criticilor la adresa Israelului, normale in democratie si in libertate de exprimare, dar anormal impachetate in “nasterea antiisraelismului”, necunoscut dupa revolutie, din capul sefului statului, precum Atena din capul lui Zeus. Desi Iohannis s-a delimitat de aventura PNL-MM, se pare ca undeva se speculeaza etnicitatea germana a lui KWI, stereotipul “Neamt esti, antievreu esti”, care se trage din vremurile WW2.
Mi-am amintit că Ghiţă Funar într-un interviu televizat ( nu ştiu când a fost făcut ) afirma senin că suntem conduşi de un evreu !
Mirată peste măsură cea care-l intervieva a întrebat despre cine-i vorba, iar a spus răspicat !
– Acest evreu cu nume de neamţ, pe numele lui Klaus Johannis !
Văd că un asemenea subiect n-a mai fost reluat în nici o altă dezbatere publică, ceea ce pare destul de nefiresc, având în vedere câte alte subiecte mult mai neînsemnate ţin pagina întâi a ziarelor şi orele de vârf ale televiziunilor !
Cât despre stereotipul „Neamţ eşti, antievreu eşti!”, se pare că mai valabilă este reciproca:
„Evreu eşti, antigerman te numeşti !”, din motive şi raţiuni ce nu mai trebuie demonstrate.
Şi se pare că acest fapt se va dovedi cât de curând, având în prim plan o
„angelică” făptură ce are în gene ambele elemente !
Adrian B.
aprilie 17, 2016 la 10:12 pm
Domnule coleg, eu nu iubesc nici lemnul (decat sub forma de arbori lasati la locul lor, in padure) si nici pe Victor Ponta.
Dar d-ta dezinformezi intr-un mod extrem, sistematic si in contratimp (la limita paranoiei) si mai ales cu o motivatie pe care nu o inteleg foarte bine.
Doar presupun (ca sa-ti acord, totusi, o sansa) ca d-ta sustii implicit ca actualul guvern ,,tehnocrat” este mai bun decat guvernul d-nului Ponta, desi tot mai multa lume crede exact contrariul. In fine, despre guvernare, toate parerile sunt legitime, avand in vedere interesele divergente generatoare de subiectivism inerent si dreptul fiecaruia la libera exprimare.
Totusi, d-ta continui sa minti. Si cred ca o faci intentionat, sustinand repetitiv si obsesiv ineptia ca domnul Ponta ar fi semnat pe ascuns (in raport cu partenerul PNL din USL) pactul de coabitare, cand, in realitate, a facut acest gest in prezenta si/sau cu stiinta domnului Crin Antonescu. Da, este posibil sa nu fi stiut, in prealabil, toti liberalii, sau toti pesedistii.
Bun. Sa admitem ca acel pact nu trebuia semnat (desi eu cred cu tarie ca nu putea fi evitat si a permis guvernarii sa functioneze, chiar si cu sabotajele sistematice orchestrate de la Cotroceni).
D-ta cum crezi ca ar fi evoluat lucrurile in Romania daca liderul de atunci al PSD nu ar fi semnat pactul ?
Imagineaza (pentru colegii dumitale mai putin preocupati si capabili de ipoteze gen ,,ce-ar fi fost daca…?”) un scenariu alternativ posibil, care sa fi adus beneficii Romaniei.
Restul acuzelor mi se par puerile si arata ca d-ta ai o obsesie maladiva: Sa-l sicanezi pe domnul Adrian Nastase. (Z)
Pe mine, sau pe George, doar ne amuzi. (Z)
Totusi, vom continua sa-ti atragem atentia in momentele in care bati campii. Sa vedem si noi pana cand o vei tot tine cu Ponta in sus, Ponta in jos, in contextul in care actualitatea politica a Romaniei este cu totul alta. Chiar nu ai nicio idee despre vreo solutie constructiva de iesire din impas ? Nu ar fi mai benefic pentru imaginea dumitale sa te bagi in seama si intr-un mod mai inteligent ?
Spun asta plecand de la faptul ca d-ta uiti intentionat si faptul semificativ ca PNL a fortat intrarea in guvern a ,,calului troian” numit Yohannis (direct ca vice-premier), strategii acelui partid stiind foarte bine ca nu putea fi acceptat un asemenea demers si in acest fel era creat pretextul abandonarii USL de catre partidul national liberal – corupt cu mult timp inainte de emisarii PPE sa faca pactul cu diavolul (recte, PDL).
Deci, despre ce vorbim, stimabile ? Chiar iti inchipui ca toti ceilalti colegi sunt cel putin naivi si realmente amnezici ?
De ce nu vrei sa ne arati ca ai (in minte n.r.) si variante ipotetice de iesire din mocirla in care ne afundam, ca natie, pe zi ce trece ? A plange cu totii, unul pe umarul celuilalt, sau a ne da fustele peste cap (metaforic vorbind – sa nu se supere doamnele blogului 😉 ) ne transforma intr-o adunatura de bocitoare far’de speranta si far’ de viziune prinse intr-in insectar din care nu ne poate scapa nimeni.
Mi se pare degradant, stimate coleg. Deci, hai si incearca si ceva constructiv, macar la nivelul unei institutii de invatamant private (din Romania n.r.). Deci, ce e de facut ?
Fragmentarium Politic
aprilie 17, 2016 la 6:38 pm
Sper ca admiteti ca daca exista un scenariu, atunci din acest scenariu face parte intrinseca si binomul DNA-SRI.
Daca nu ar fi asa, Ludovic Orban ar fi candidat si nimeni in Romania nu si-ar mai fi adus aminte de acest ins semi-obscur numit Marian Munteanu.
Daca este asa, rezulta ca Romania este intr-o situatie extrem de grava, pe care, sper eu, bucurestenii o vor rezolva corect, chiar daca unii subapreciaza discernamantul electoratului roman. Inclusiv eu, dar in acest caz, repet, vorbesc de elita natiunii, recte, locuitorii Capitalei. (Z)
Sigur, unii carcotasi vor spune ca tot bucurestenii l-au votat pe Viorel Lis, Crin Halaicu, Victor Ciorbea, Traian Basescu, sau Adriean Videanu. Dar cred ca intre timp s-au maturizat, asa cum si clujenii au renuntat in cele din urma la modelul Funar.
(Z)
ps
Sunt convins ca Sorin Oprescu este nevinovat. Si cred ca si multi bucuresteni cred asta.
liviu bejan
aprilie 17, 2016 la 7:02 pm
Nu va impacientati, nu platiti taxe si impozite degeaba.
Dupa cum vedeti, toti ,,pro-rusii” (adica cei cu simpatii de stanga) sunt eliminati unul cate unul. Dar s-a inceput de sus in jos si mai dureaza putin pana ne vor inchide gura la toti.
Adunarii indignate ( Bejan si patologul care se ia dupa el ) : crima mea de a pune in discutie ” opiniile diferite ” , opinii care nu sunt banale si anodine : ” nu a existat continuitate daco-romana ” , ” Romania este atat de dispretuit incat nici refugiatii sirieni nu o cauta ” ( de fapt ce vor ei este Schengenul si apropierea geografica de Germania ) iar ” basarabenii vor unirea pentru vize de lucru in UE ” , ” datoram recunostinta vesnica Rusiei ” , ” cand vor ataca rusii fugi la Viena ” , ” Rusia nu are forte in Transnistria si nu intervine in Basarabia ” samd , samd .
Asa e domnule Bejan , sunt opinii pe care le are tot romanul , cu ce drept ii iau eu vanduti neprietenilor ?
GHITA – ce ai ?
Ce ultimatum in iarna ? Vorbesti de razboiul sovieto-finlandez ?
Pactul Ribbentropp Molotov este in august 1939 , in martie 1940 Molotov vorbeste in Sovietul Suprem de ” problema cu Romania , nerezolvata „, ultimatumul vine in 26 iunie la miezul noptii .
Ghita – sorry , vrei sa schimb eu cartea lui Gorodetsky ? care are o bibliografie impresionanta si este tiparit in editura franceza Folio ? ce sa fac eu daca amiralii sovietici nu vorbesc de turcii care refuza trecerea anglo-francezilor in octombrie 1939 … Gorodetsky spune ca turcii gaseau normala pretentia URSS la Basarabia in octombrie 1939 .deci nu complicatii cu ajutorarea Romaniei de Aliati .
Eu nu spun ca Gorodetsky este egalul lui Ghita Bizonu in materie de veridicitate , departe de mine blasfemia .
Gorodetsky spune si ca in februarie 1940 , radios , Carol anunta la un banchet cu ambasadorii straini , la care s-a servit un Porto somptuos , ca navele engleze vor veni la Constanta sub pavilion turcesc …
Anul viitor se anunta cele mai proaste rezultate din sportul romanesc in ultimii 50 de ani !
Practic , tot sportul romanesc este la pamant . Niciuna din ramurile sportive n-a ramas neatinsa de subfinantare , incompetenta si DNA . Olimpiada de la Rio va fi bomboana de pe coliva …
Totul a pornit de la distrugerea programatica a economiei romanesti din ultimii 10 ani si de la campaniile DNA de arestare a oamenilor de afaceri romani ( care , de bine , de rau , mai investeau in sport ) si a patronilor din forbal si celelate ramuri sportive .
Romanii ar trebui sa le ” multumeasca ” lui Basescu , Boc , Macovei , Kovesi , mRU , Ponta si Iohannis pentru aceste lucruri .
http://www.dcnews.ro/scandal-uria-in-gimnastica-bitang-petrache-acuza-ii-taioase-am-vorbit-cu-nadia_503121.html
@ZeV, eu nu confuzez pro-rusii cu cei cu simpatii de stanga. Iar, dintre cei pe care tu ii numesti pro-rusi, pe Marian Nicolae il simpatizez.
@Centru. Am senzatia ca tu nu ai tinut niciodata un blog. Poate de aici si dezlantuirile tale. Dupa parerea mea, o comparatie cu fotbalul, la care iarasi se pricepe toata lumea, ar fi utila. Daca blogul ar fi despre fotbal, ar fi corespondenti suporteri ai lui Dinamo, ai Pandurilor, ai Fiorentinei, ai lui Becali, ai lui Sahtior si cate alte cluburi. Evident ca o cearta intre suporteri, cu paruiala in scrieri, dauneaza scopului blogului. La fel si pe un blog politic: corespondentii au nu doar opiniile lor ci si preferintele lor in materie de doctrine, partide, politicieni. Iar daca eu sunt un suporter al dnei Clinton, am un mare respect pentru faptele de premierat ale Goldei Meir (si sunt de parere ca noi trebuie sa fim aici exact la Israelul intre tarile arabe, adica fim mici, dar puternici si ai dracului si sa se scape toti in pantaloni cand aud de noi), daca, desi nu sunt un socialist, am o pretuire particulara pentru dl Nastase, ei bine, atunci de ce sa nu accept ideea ca, pe plan politic, un alt participant ar putea sa fie sedus de Putin? Poate ca tacalia lui Vladimir, care mie nu-mi spune nimic bun, pe el il inspira. Iar daca omul isi manifesta preferinta in mod civilizat, ce sa am eu cu el? In recentul sau comentariu, ZeV exagereaza: am un dinte impotriva unor domni si doamne din PSD de care nu mai avea nimeni loc pe acest blog pe vremea opozitiei pesediste si care, dupa ce PSD a prins guvernarea si a fost si clar ca dl Nastase nu poate fi membru al PSD o perioada de timp, au disparut ca batuti de vant, unii dintre ei mai apar uneori, foarte rar, ca sa-si tina locul marcat daca vor intra in opozitie din nou. Am, deasemeni, un dinte impotriva celor care fac din prezenta pe blogul dlui Nastase o activitate lucrativa si am motive sa cred ca au fost si inca, putini, sunt. Dincolo de aceasta nu am nimic cu nimeni, doar ca se intampla ca uneori sa mai fiu si eu nemultumit ori nervos si atunci unele comentarii sa-mi cada greu. Incerc sa va privesc pe toti, ca si dl Nastase, cred, cu egala atentie. Daca ai fi tinut blog, probabil ca ai fi observat urmatoarele: 1. de cate ori ai fi scris un articol continand (nu conteaza contextul) vorbele Rusia, Moldova, cu variante ale lor, ai fi observat ca ai fost citit de pe servere .ru, ceea ce inseamna ca ai atins cuvinte cheie pe care le asteapta niste software. 1. Siguranta publica nationala isi manifesta prezenta pe bloguri pe mai multe paliere: Informatorii; nu are sens ca angajati ai serviciilor sa cutreiere toata ziua blogurile, dar sunt informatori care sesizeaza aparitia de articole, sau persoane de interes; Cititori indemnand intrinsec la autocenzura: ulterior comentatorilor care sunt si informatori, pot sa apara (sau nu!) vizitatori (sau comentatori) localizati pe servere care au in denumire denumiri care te pun in garda, comisii de control ale cominicatiilor sau chiar denumiri ale unor servicii romanesti. Vizitatorii sau comentatorii sunt amabili si incep sa participe la discutiile de pe blog, chiar articol de articol, insa detinatorul blogului este implicit avertizat ca serviciile au aparut acolo. Palierul al treilea nu l-am intalnit, nu pot scrie despre el. In concluzie si colegul ZeV si tu imi imputati zadarnic faptul ca am exprimat ceea ce deja exista indiferent daca eu scriu despre asta sau nu. Dar vad ca a venit o ruda care imi zice ca trebuia sa plec deja, ca sa duc la curier niste documente pentru un destinatar caruia nu-i pot trimite nici e-mail si nici fax, pentru ca in acest an ele nu ii functioneaza. Asa incat inchei si plec un pic cam abrupt, cu speranta ca nu aveti pentru ce sa fiti suparati pe mine, nici tu si nici ZeV. Si uite asa consum eu, in epoca biroului portabil, 2 ore, 20 lei curier si alti 20 lei transport ca sa trimit cateva hartii. Tot respectul de care sunt in stare.
Parol, Radu, nu-mi da frisoane cu pericolul etniei sub acoperire, mi se pare mai grav decat cel de agent sub acoperire. Stau si ma gandesc, KWI sa fi fost tinta, cand tam-nesam MM a venit cu ideea purificarii etnice a statului?! Pai, cine e statul, nu presedintele?!
tavarisci Țentrov
Io zic ca Gorobetsky ala nu e chiar de incredere.
Si cand zic Ultimatumu a cazut ca un trasnet in cer senin de iarna! ma refer la ultimatumu in urma caruia am cedat Basarabia.
Cat despre dineul ala in care band Porto Lica Lupescu at fi anuntat ca navele engleze vor veni la Constanta sub pavilion turcesc … scuze Lica Lupescu tinea bine la bautura!
Insa Gorobetsky minte ca o gazeta sovietica!!!
Asa e cand citesti prea repede – ultimatumul a cazut ca un traznet in cer senin de iarna – eu am interpretat prost – pardon !
A , octombrie 1939 URSS nu era perceputa ca pericol de catre Romania ?
Ce se intampla la 17 octombrie 1939 ?
Armata Rosie ataca pe la spate Polonia deja prada panzerelor germane si avioanelor Stuka .
Romania devine vecina si la Nord ( frontiera Bucovinei ) cu URSS .
Armata poloneza de la Lvov ezita .
Cui sa se predea ?
” Ne predam rusilor , sunt slavi ca si noi ” …
NKVD-ul se ocupa cu internarea ofiterilor , proprietarilor de pamant , politistilor , profesorilor si medicilor polonezi , pe urma a familiilor lor , ofiterii sunt ” interogati ” ( fisele lor au fost distruse in 1959 ) , dupa aceea Beria semnaleaza lui Stalin ca sunt ” dusmani turbati ai Puterii Sovietice ” care ” asteapta eliberarea pentru a complota impotriva URSS ” .
Pe de alta parte , criminalii polonezi arestati ( 22000 -23000 de oameni , 80 % rezervisti ) scriu sovieticilor ” Cetatene Vorosilov ! Spuneti-ne , suntem prizonieri sau nu ? Sa ni se spuna clar ! Daca nu suntem prizonieri de nu suntem lasati sa ne intoarcem la familiile noastre ? … Va rugam , cetatene Vorosilov , nu ne proiectati filme care insulta mandria nationala poloneza ” .
Criminalii polonezi sunt internati in biserici transformate in inchisori in Rusia La 25 decembrie 1939 au loc primele ” executii ” – capelanul sef catolic al armatei poloneze , rabinul armatei poloneze si preotul sef ortodox al armatei poloneze .
Martie – aprilie 1940 ofiterii prizonieri sunt mutati din lagare spre Vest – zona Smolensk ( Katyn ) , Harkov in Ucraina – ” pentru eliberare ” si trimiterea lor in Anglia pentru a forma un corp pentru eliberarea Poloniei ” – e ceea ce li spune .
Sunt dusi in poieni din paduri izolate , pe jos sau cu autobuze .
La Katyn muncitorii care lucrau la calea ferata aud luni intregi impuscaturi .
De la Moscova este trimis un excavator .
De la Moscova vin sute de agenti NKVD care sunt platiti ( de fapt doar 44 dintre ei ) cu 800 de ruble fiecare pentru ” merite exceptionale ” la intoarcere .
Rapoartele ofiterilor NKVD – ” nici un prizonier nu a evadat ” .
Aa , sunt si exceptii – un rezervist scriitor este smuls din rand – interventia Ambasadei Italiei ; un pictor este si el smuls din rand ; scapa si generalul Anders – care bombardeaza in 1943 sovieticii cu memorii ” unde sunt camarazii nostri ? ” – cu totul 200 de ofiteri .
La Katyn se lucreaza cu profesionalism , un glonte , rar doua , in ceafa .
Langa Harkov , unde au loc alte asasinate , este diferit – craniile polonezilor au urme de lovituri de bata , secure si pe corpuri sunt urme de baioneta – se pare ca polonezii de la Harkov au mers pe jos – 6 km – pana la locul executiilor .
Ce se stie mai tarziu ?
Declaratiile unor NKVD-isti la pensie in anii 1990 : ” ai nostri au fost ! Ucideam in fiecare zi , chiar la 1 Mai am lucrat . ”
Da , URSS era in anii 1930 -1940 un partener de incredere .
@ zev
Concret , care-s minciunile ?
Am analizat tradarile reclamate de ticalosul Baselu intr-un context mai larg , pomenind si de tradarile d-lui Ponta .
Daca-mi gasesti vreo minciuna in ceea ce am scris eu imi cer scuze !
Poate ma ajutati sa analizam impreuna si declaratia de mai jos a d-lui Ponta . Mie personal mi se pare JENANTA ( din postura lui VP de fruntas al PSD ) . Dar s-ar putea sa fiu eu de moda veche .
Poate ca dumneavoastra , ca fost basist si actual pontist de conjunctura , vedeti lucrurile mai corect .
Vi se pare normal ce declara VP in 2014 ?
Cam cata incredere si ce asteptari poti sa ai de la un astfel de om ?
” Eu am fost de două ori la vot la prezidenţiale, sigur, am fost la vot din 1990 încoace. În ’90 am fost şi am votat cu domnul Raţiu, nu a câştigat. În ’92 am votat cu domnul Constantinescu, nu a câştigat. În 1996 am votat cu domnul Constantinescu, a câştigat. Deci cât e: 2-1, nu ? În 2000 am votat cu domnul Isărescu, nu a câştigat, 3-1. În 2004 am votat cu domnul Năstase, nu a câştigat, 4-1. În 2009, în primul tur al votat cu Crin Antonescu, în al doilea tur cu Mircea Geoană, nu au câştigat. Deci, ideea este să nu vă luaţi neapărat după mine la vot. Dar nu-mi pare rău că am fost la toate aceste momente electorale şi evident că o să merg şi în 2014 şi pe 2 şi pe 16 noiembrie. Şi, cum ar spune un prieten al meu mai cinic: gradul de succes este direct proporţional cu numărul de încercări. S-ar putea ca de data aceasta să iasă pe cine votez eu „,
a declarat Victor Ponta, care în 2009 era șef de campanie al lui Geoană.
http://www.evz.ro/ponta-recunoaste-ca-a-tradat-psd-nu-l-am-votat-niciodata-pe-iliescu-in-2009-in-primul-tur-am-votat-cu-antonescu-nu-cu-geoana.html
@ ZeV
aprilie 18, 2016 la 11:13 am
ps
Sunt convins ca Sorin Oprescu este nevinovat. Si cred ca si multi bucuresteni cred asta .
………………………………………………………………………………………………….
Prietene , esti cam inconsecvent .
Cred ca am s-o rog pe d-na Arhire sa caute prin folderele dansei parerile dumitale despre d-ul Sorin Oprescu , de la momentul arestarii .
Cum il faceai cu ou si cu otet si cum te bucurai ca a fost arestat .
Cred ca aveti un ” delay ” de 1 an de zile pana pricepeti cum stau lucrurile .
In 1996, am propus realizarea televizoarelor cu ecran in tehnologie TFT pentru amplasarea in tetierele automobilelor Dacia, fiindca ele erau automobilele noastre curente atunci. S-au uitat la mine ca la un nebun. Astazi, in 2016, aceste televizoare au aparut pe Mercedes E-Klasse. Ca sa-l parafrazez pe Traian Basescu, nu putem noi avea cate idei puteti voi respinge!
Am lipsit câteva zile din ţară, însă astăzi, la întoarcere, Liviu – soţul meu – mi-a făcut un «briefing», inclusiv referitor la Marian Munteanu : întrebat recent pe un post de televiziune dacă îşi mai menţine afirmaţiile făcute prin 94, când l-a tratat pe I. Gh. Duca – primul-ministru liberal asasinat de legionari pe 29 dec. 1933 – de asasin, în timp ce-l considera pe C. Zelea Codreanu – «Căpitanul» mişcării legionare – drept un mare om politic, a refuzat cu o demagogie ieftină să dea un răspuns clar, pretextând că afirmaţiile sale „au fost scoase din context”. Tot de registrul demagogic ţin şi propunerile stupefiante pe care le-am auzit în seara aceasta de modificare a Constituţiei în vederea instituirii unei miliţii populare obligatorii între 18 şi 35 ani ( cumva o forţă paramilitară asemănătoare „cămăşilor verzi” ? ) şi a modificării steagului naţional : tricolor pe orizontală, iar în loc de stemă, dragonul dacic cu crucea în bot ( sau pe creştet ? )
Indiferent de ce manevre politice se ascund în spatele candidaturii lui M. Munteanu, ea denotă deriva noului PNL : incapabil să se prezinte în faţa alegătorilor cu un program cât de cât convingător, îşi pune în joc propriile valori liberale ( I. Gh. Duca a fost ideologul liberalilor, şeful partidului ! ), face concesii periculoase „străzii” şi agită prosteşte fantoşa unui comunism mort de mai bine de un sfert de veac, ignorând în acelaşi timp cu bună ştiinţă daunele pe care promovarea extremismului unui asemenea personaj total nefrecventabil le va cauza cu siguranţă politicii externe a României !
@ ZeV
Mulţumesc pentru sprijinul şi aprecierea pe care mi le-aţi acordat în postarea Dvs din 8 aprilie. Îmi cer scuze că răspund cu întârziere, însă am fost ocupată să pregătesc prezentarea cărţii mele la Paris în cadrul unei dezbateri desfăşurate la Centrul Cultural Florimont, unde am vorbit de asemănările şi deosebirile dintre Pax Romana ( Pacea Romană de acum 2000 ani ) şi Pacea Europeană de astăzi, precum şi de titlul de glorie pe care-l reprezintă o limbă neo-latină.
Aveţi perfectă dreptate să consideraţi aberantă atitudinea ostilă faţă de o mare putere din vecinătatea noastră, din moment ce România nu are cum să reprezinte subiectul politicii internaţionale, ci doar obiectul.
Problema este însă mult mai gravă. Dat fiind că în momentul de faţă, Rep. Moldova se află practic pe linia de demarcaţie a unei noi Cortine de Fier ce separă Europa, retorica anti-rusească are un efect negativ dincolo de Prut, trezind teama unei românizări forţate în sufletul celor 77-79% dintre moldoveni care– conform sondajului oficial publicat în timpul guvernării pro-europene de la Chişinău – se opun unirii.
România nu poate juca la ora actuală decât rolul de «soră mai mare». Deja cetăţenia română le-a deschis moldovenilor piaţa muncii europene, şi se mai pot încă dezvolta facilităţile educaţionale : tinerii moldoveni ce primesc burse de studiu în România constituie un lobby românesc şi premiza ca viitoarele elite moldoveneşti – formatoare de opinii – să fie mai familiarizate cu cultura română din care provin ! Cu timpul, sprijinul economic românesc, care este de dorit să devină din ce în ce mai consistent, îşi va aduce cu siguranţă şi el contribuţia la apropierea dintre Rep. Moldova şi România, ajungându-se astfel – pe cale naturală – la o comuniune de idei şi sentimente.
Cumpătarea şi raţiunea trebuie să caracterizeze relaţiile cu fraţii noştri de peste Prut ! Din păcate, se adevereşte ceea ce se ştia încă din sec. IV, şi anume că «inteligenţa este un fericit accident al naturii, dat omului indiferent de origine şi mediu social» ( Anonimus, prefaţa la «De rebus bellicis», dedicată împăratului – probabil Valens ).
Razbunare crunta a cuplului Belu- Bitang in meciul cu Alin Petrache si Elisabeta Lipa !!!
Sa nu uitam ca actorii din aceasta piesa ( Petrache , Lipa si Belu ) sunt si fostii candidati la presedintia COSR unde s-a lasat cu un alt scandal monstruos dupa alegerea lui Alin Petrache ca sef al COSR ( in final , cu sprijinul Elisabetei Lipa ) .
Alin Petrache este un fost rugbyst fara performante notabile si care provine dintr-un sport ce nu face parte din miscarea OLIMPICA . O alegere un pic ciudata daca o raportam la performantele celorlalti competitori . A prevalat insa proiectul acestuia de dezvoltare a miscarii olimpice si sustinerea conducatorilor de federatii .
Bineinteles ca infamul cuplu basist Belu-Bitang ( care aseara radiau si radeau in hohote in studioul lui Rares Bogdan ) si-a pregatit cu grija RAZBUNAREA si care a fost crunta !
Aceasta necalificare a gimnastelor coroborata cu situatia grea a sportului romanesc si cu alte rateuri care se anunta in viitor ( doar 50 de sportivi calificati la Olimpiada ) se vor sparge direct in capul lui Alin Petrache ( seful COSR ) si al Elisabetei Lipa ( ministrul Sportului ) si care s-ar putea sa-si piarda functiile . Sunt voci autorizate din lumea sportului care spun ca Romania nu va castiga nicio medalie la Rio .
Este foarte trist ca astfel de razbunari au inceput sa fie folosite si in sport , cu atat mai mult cu cat este vorba de doi antrenori ( Belu-Bitang ) exceptional de valorosi . Dar se pare ca asta este natia noastra …
http://www.cotidianul.ro/scandal-urias-dupa-rusinoasa-ratare-de-la-rio-a-gimnastelor-279800/
Ma bucura faptul ca Piedone candideaza. O jurnalista (d-na Stanciulescu) sustinea indignata ca fostul primar candideaza pe cadavre. Esti ilogica, stimabilo, daca ar fi continuat, domnul Busoi ar fi facut asta, speculand tragismul colectiv printr-un baner de fundal asociat acelui eveniment.
Piedone candideaza, deoarece este nevinovat. Legea permite primarului sa acorde autorizatie de functionare unui local, pe baza declaratiei pe propria raspundere a patronului. In declaratie nu se specifica ca acel local organizeaza concerte nocturne cu participarea a mai mult de 80 de persoane.
Vreau sa spun ca, daca tot subliniem competenta sectorului privat in raport cu statul, nu vad de ce am pune la indoiala asumarea de raspundere a unui patron. Sau, nu cumva competenta privatului a devenit un fel de mit ? Fie si daca ma gandesc la managerul austriac de la Tarom.
De ipocrizia romaneasca, eu unul m-am cam saturat.
Daca scapam fara bruma sau geruri de primavara in aceste doua zile care urmeaza, atunci vom avea o fecolta exceptionala de fructe, asa cum nu am mai avut demult.
@ Adrian B. aprilie 18, 2016 la 5:16 pm
Sorin Oprescu este tot atat de nevinovat ca si…Iuda.
Opinia mea de simplu roman…..
@ centru, aprilie 18, 2016 la 4:46 pm
Ce va place sa cenzurati si sa rescrieti istoria…..
„Nevinovata” Polonie, inainte sa si-o ia pe coaja bine tare si cu forta, profitand de slabiciunea Cehoslovaciei, pregatise desfiintarea acestei tari si alipirea unei bune parti a teritoriilor acesteia…..
Cand lucrurile s-au intors si a primit acelasi tratament de la Germania si Rusia…nu i-a mai convenit……
Hotul striga hotii…ca sa ma exprim in limbajul contemporan……
@ liviu bejan, aprilie 18, 2016 la 2:32 pm
Va multumesc pentru sprijin.
N-am facut decat sa spun adevarul, chiar daca acest lucru m-a costat si ma costa extrem de scump.
liviu bejan
normal ca s-ua uiata la tine ca la un….
Ce naiba era Dacia in 1996? P m,asina ieftina demodata si depasita tehnic . ma rog ptr mine nu era ifetina insa ptr TFT cred ca era prea ieftina!!
Si zici ca zis la Merce4des E Klasse. Te rog fi amabil si cauat sa vezi cat deste azi un E Klasse. E o mica difernta de pret nu crezi ?
A da.. si azi TFt urile sunt oeftine ioeftibe ..
Asta imi aduce aminte ca inn anii 70 existau deja masini cu telefoane. De exemplu pe Buck Riviera. Pret : 25.000 $. Daca doreai telefon mai scoiteai 5.000 $.sta prin 78-79 cand dolaru era ceva mai rasatit decat este azi
Asa ca scuza-ma .. ;propunerea ta era cel putin bizara. Ma rog azi cand poti cumporata o tableta de 7 inc de la 200 lei in sus.. poti sa [uit doua ecrane si in Loagan ba sa ii pui din favrica si instalie Wi-Fi.
Liviu Bejan – multumesc pentru avertisment .
Nu , nu am tinut nici un blog niciodata si nu o sa tin .
Nu am uitat bizarul accident din 2010 de la Smolensk , cu intreaga conducere poloneza decapitata vrand sa viziteze Katyn , avion cazut de la 100 de metri , avion prezidential … ca o piatra , zero supravietuitori …
Delirul gedesist continua dar ce dragut e ca sunt druzia care apara doamnele fara aparare ! – auziti , se tem cei de la Cimislia Cahul , Arionesti Soroca , Straseni Lapusna , Stefan Voda Tighina , toti etnic romani , de ” romanizarea fortata ” !
E tare doamna – n-am auzit expresia din 1988 de la BBC si Vocea Americii , William Totok si Puscasu , citind textele despre ” asimilarea fortata a maghiarilor din Romania ” – umorul lui Radu Ceontea , presedintele Vetrei , in 1990 – ” ii propun domnului Domokos Geza sa vina cu maghiarii romanizati cu forta , daca-i identifica , la sediul nostru si sa discutam ce putem face „
Adrian B.
aprilie 18, 2016 la 10:37 pm
Ce razbunare, ma baiatule ? Belu si Bitang au ramas singuri ,,fatza in fatza cu reactiunea”. Exact ca si Victor Ponta, la un moment dat. (Z)
Problema gimnasticii de performanta este mult mai complexa, stimabile.
Iti aduci amine cat de virulent erau atacati cei doi antrenori de catre nulitatile din presa in frunte cu Tolontan ? Se spunea ca gimnastele sunt (chipurile) supuse la prea mari eforturi. De aceea s-au si retras la un moment dat (cei doi n.r.) si au revenit, dupa multe insistentze.
Asta e gimnastica, ma baiatule. Efort si sacrificii. Si, NU IN ULTIMUL RAND, bani. Daca nu pricepi asta, inseamna ca ai trait degeaba, ma baiete.
Se pare ca rezistenta romanului la efort, in general, scade pe zi ce trece. Romanul stie doar sa-i acuze pe toti ceilalti (numai pe el nu) stand cu burta in sus (sau pe fotoliu) si sa clampaneasca steril.
Rusine sa-ti fie, romanule generic.
liviu bejan
aprilie 18, 2016 la 8:00 pm
Trebuia sa invatati din siretenia lui Traian Basescu (era destul de istetz inca din anii 90) si sa va fi inregistrat ideea la OSIM. 😉
Adrian B.
aprilie 18, 2016 la 5:16 pm
Chiar asa, re-posteaza fragmente din postarile meie anterioare in care eu il incriminam pe Oprescu. Macar sa-mi aduc aminte si sa-i cer, eventual, scuze. (Z)
ps
Cum spuneam, a devenit de notorietate slaba rezistenta la efort a romanului….mai ales a romanului (pretins) mascul), din moment ce roaga o colega sa-i faca munca (de cautare) in locul lui.
😉
pps
Nici pe Ghita nu-l consider vinovat. Ca sa nu mai vorbesc de….. (Z)
Adrian B.
aprilie 18, 2016 la 4:47 pm
Si eu l-am votat pe Victor Ponta in 2014 si nu a castigat. Dar daca va mai avea ocazia sa candideze, il voi vota iarasi.
ps
La mine rezultatul este mai bun, de 3-2. Dar nu ma mandresc cu el.
Pentru mine, Marian Munteanu este un anarhist, prin tot ce a făcut și face. La fel mi s-a părut și fenomenul Piața Universității. Ei- cei din P.U.- voiau, probabil chiar erau convinși că au intenții bune, să distrugă un edificiu pentru a crea un altul, ordinea statală de tip socialisto-comunistă s-o înlocuiască cu ordinea născută din libertate. Dar istoria ne-a arătat ce fel de ordine s-a născut în Romînia! De aceea, sunt de acord cu ceea ce crede Cris.
Revenind la Marian Munteanu, marele patriot și apărător al drepturilor, i-am găsit în interviul său dat la Antena 3, multe idei preluate de la Ion Antonescu, care, dincolo de patriotismul său indiscutabil, a fost șeful unui regim dictatorial! Cred că acest Marian Munteanu ori este instrumentul unor manipulatori ideologici, ori este un individ inconsecvent, exaltat, cu mari probleme emoționale în copilărie și tinerețe, care au scos și vor scoate în el tot ce este mai rău într-o ființă umană!
@Ghita Bizonu’. Ideea era avansata, dar nu prematura.
@ZeV. Nu cred ca as fi facut bine si nici macar ca OSIM ar fi facut inregistrarea, pe atunci.
@centru. Daca vei reusi sa nu iei orice comentariu legat de un comentariu al tau drept un atac la persoana ta, atunci vei vedea ca va fi mai bine, critica ideilor nefiind totuna cu critica persoanelor.
@Liviu Bejan – exasperant .
Unde vezi ca iau eu atac personal interventiile care imi cer sa tac ( aluzii cu serviciile , ii cunosti ? ) de la unii care nu scot o silaba in fata unora cu discursuri kominterniste ?
Rolul de ” donneur des lecons ” este rolul unui om matur ?
E o evolutie oricum , in primele interventii cereai sa-mi tin gura – de asteptat de la generatia ” stai jos ! ” si ” esti tampit ! ” crescuta in anii 60 – 80 ..
@Marian Nicolaiscin – ma abtin cu greu … Deci Polonia a desfiintat Cehoslovacia in 1938 … ? Nu Germania la Munchen ? Iar justitiarele GERMANIA si URSS , dreptii Hitler si Stalin , razbuna Cehoslovacia ” dand pe coaja ” Poloniei ? Si NKVD -ul umple gropi comune enorme cu 23000 de rezervisti polonezi ?Iar Germania lichideaza la Maidanek toata Universitatea de la Cracovia ? Stii ce esti ? Din respect pentru marele om politic Adrian Nastase nu spun cuvantul dar esti un …. Nu mai existi pentru mine .
Intrăm în a doua săptămână în care se vorbeşte NUMAI de MM.
@ centru, aprilie 19, 2016 la 8:53 pm
Sunt sigur ca daca nu ma vei mai baga in seama de acum incolo, tocmai de aceea nu va ma ploua afara…..
Pana una alta, ia de citeste cele de mai jos si lasa NKVD-ul in pace, impreuna cu bolshevicii care l-au condus…..
POLISH – GERMAN INVASION OF CZECHOSLOVAKIA 1938:
Poland is often called the first victim of World War II – invaded and divided by Hitler and Stalin in 1939. Almost forgotten is the startling fact that, only months before Hitler invaded Poland, Poland joined Hitler in dismembering Czechoslovakia!
In May of 1938, Hitler mobilized his military to annex Czechoslovakia’s German-speaking Sudetenland – but halted when Britain, France, and Stalin’s Soviet Union threatened war if he did so. Hitler backed down, but he wouldn’t let the matter rest.
On September 15, British Prime Minister Neville Chamberlain visited Hitler to discuss a „peaceful solution” to the Sudetenland question. In a followup meeting on September 22, Chamberlain agreed to allow Hitler to annex the Sudeten region.
But Hitler wasn’t satisfied! He wanted German troops to enter the Sudetenland at once – something Chamberlain refused to allow. With war looking imminent, on September 23, the Czechoslovakian military mobilized to defend against Nazi Germany.
Poland then made its move.
On September 27, seeing that Czechoslovakia was in dire straits with Nazi troops readying to invade, Poland issued an ultimatum, demanding that Czechoslovakia hand over its Tesin (Teschen) district.
Two days later, on September 29, France, Britain, Germany, and Italy signed the Munich Agreement. It allowed Hitler to have the Sudetenland in exchange for him agreeing to „guarantee” Czechoslovakia’s borders – but only after Poland and Hungary had taken their shares!
Britain and France not only sold out Czechoslovakia to Hitler – but to Poland and Hungary too!
The sellout appears in Article 1 of the Munich Agreement:
„As Article 1 of the agreement put it, ‘when the question of the Polish and Hungarian minorities in Czechoslovakia has been settled, Germany and Italy will each give a similar guarantee to Czechoslovakia’.
Poland had been first to share in the spoils. After an ultimatum from Warsaw on September 27, 1938, Czechoslovakia had ceded to Poland the district of Tesin (Teschen) – an area of some 625 square miles with a population of 230,000 people.”
After signing the Munich Agreement, Chamberlain flew back to Britain, declaring that the Agreement meant „peace in our time!” But it was not to be.
Poland took its piece of Czechoslovakia first. Then Hungary helped itself to some of Czechoslovakia’s Sub-Carpathian Ruthenia region. Hungary said it had been stolen from them after World War One by the 1920 Treaty of Trianon.
To make matters worse, even while it was being dismembered, Czechoslovakia was contending with demands for independence from its Slovakian region. And so, now trying to appease its own citizens, Czechoslovakia agreed to grant more autonomy to Slovakia, and to hyphenate the country’s name, so that it became Czecho-Slovakia.
Abandoned by its allies and threatened with civil war, Czecho-Slovakia was unable to fight its neighbors. Instead, it allowed Germany, Hungary, and Poland to bite off pieces, hoping they’d eventually all be satisfied and go away.
@Centru. E bine ca m-ai lasat sa stiu ce ai inteles, multumesc, tocmai ma gandeam, mai zilele trecute cum sa fac ca sa ma perfectionez in exprimare. Asa ca, pana ma perfectionez, mergem pe ideea ca sunt incapabil sa-i fac pe altii sa inteleaga ce gandesc. Dupa aceea, mergem pe ideea ca esti incapabil sa intelegi ce iti transmit altii. OK?
@Liviu Bejan – de ce involuezi ? Ipostaza de donneur des lecons era un pas inainte pe langa ” taci ” si ” esti incapabil sa intelegi ” .
Tu esti capabil sa intelegi ce spun altii ?
Infailibil ?
@centru. Te las sa te desfasori, sa vedem cat te poti extinde.