Obraznicia, ca diplomatie

images-1

 

 

 

 

 

In ultimile săptămâni, reprezentantii politici sau diplomatici unguri, disperati probabil de problemele create de refugiatii ajunsi pe teritoriul lor, in loc sa se consulte cu vecinii, au decis unilateral ridicarea unor ziduri sau garduri de sârmă ghimpată la frontiere. Evident că nu aceasta este calea. Aceste măsuri vin in urma altor decizii contestate la nivel european – modificările la Constitutie, reglementările privind presa etc. Inchiderea Ungariei in spatele unor garduri inseamnă de fapt o auto-izolare, o formă de autism, după cum afirma ministrul Aurescu. Astfel de critici au venit si din partea altor tari europene. Gardurile de sârmă ghimpată aduc aminte de transeele primului razboi mondial. Unii vor spune că decizia Ungariei este o formă de afirmare a autonomiei sale individuale, culturale si etnice. Fie..

Nu este de inteles insă modul obraznic in care reprezentantii unguri, incapabili să ofere contra-argumente, răspund la pozitiile decente ale reprezentantilor români:

”Ne-am aștepta la mai multă modestie din partea unui ministru de externe al cărui premier este trimis în judecată”, a declarat Peter Szijjarto. ”Ungaria este un stat cu o vechime mai mare de 1.000 de ani.” Ce legătură are trimiterea in judecată a premierului român cu gardul prefecturii? Ce legătură are gardul cu momentul in care ungurii au venit din Asia in Europa (in calitate de „refugiati”)?

Problema refugiatilor, indiferent cine a generat-o, este acum o problemă europeană si ea trebuie, până la urmă, rezolvată in comun.

77 Responses to “Obraznicia, ca diplomatie”


  1. 1 Gabriel septembrie 21, 2015 la 8:37 am

    Aici ne lovim de lipsa de credibilitate pe care o are guvernul Ponta in strainatate. Asa se intampla cand nu ai coloana vertebrala sa stii cand sa renunti!. Oare ne-am pus problema cum am fi ractionat noi cu peste 50.000 de refugiati in tara?! intram in COLAPS. hAI S ANU MAI SCRIEM CA SA NE AFLAM IN TREABA!

  2. 2 Georgette Schwarz (@avrenim50) septembrie 21, 2015 la 9:01 am

    Sunteti mult prea fin, eu as zice ca este vorba despre ‘tzatzismul, ca diplomatie’. „Diplomatul” ungur pare copia de peste granita a „politicienei” Gorghiu, practicanta neobosita a tzatzismului in politica. Dar, de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere! – valabil pentru ambii „politicieni”.

  3. 3 Lulu Herr septembrie 21, 2015 la 9:04 am

    Fireste ca o astfel de impertinenta este de condamnat! Pe de alta parte, ma intreb daca servitudinea multor politicieni de-ai nostri deschide tarii mai multe usi. Ungurii, cu toate grimasele lor sunt bagati in seama si respectati in toata lumea iar de romani nu aude nimeni nimic, cel mult ca au mai furat niste lebede de pe vreun lac…
    Va transmit tot respectul meu si al familiei mele, in urma cu mai bine de 15 ani eram aproape vecini in Bucuresti.

  4. 4 ZeV septembrie 21, 2015 la 9:21 am

    Adrian B.
    septembrie 20, 2015 la 8:40 pm

    Nimeni nu are vreo problema cu dvs ca aveti alte pareri, dar va rog un singur lucru: Nu jigniti, stimate domn, nu jigniti.
    Daca nu stiti sa replicati inteligent si la limita decentei, mai bine abtineti-va. Pamfletul soft, daca este realmente inspirat, nu se contrapune respectului fata de colegi.
    Nu incercati sa tineti pasul la acest capitol cu doamne precum Luminita Arhire, sau cu doamna Cris, ca nu puteti. Asta este. Primul pas inspre barbatie, este sa ne recunoastem….limitele. (Z)

  5. 6 blogideologic septembrie 21, 2015 la 10:14 am

    Îmi place sfatul cel bun : „Să n-ai încredere în profesionalismul unui tip aflat pe funcţia maître d’ (maître d’armes, maître d’hôtel), dacă acesta ţine un iPad în mână !”

  6. 7 Ana septembrie 21, 2015 la 10:15 am

    Subscriu ! Au venit din Asia ( nu se înrudesc cu nimeni ), pur si simplu aidoma acestor nenorociti , care ne fac astazi viata si mai grea. Habar n-au de istoria lor, sunt doar rai si obraznici. Sunt un popor frustrat , complexat, fiara maghiară! (exista si exceptii…)

  7. 8 Mihaela Mihai Neagu Mihaela septembrie 21, 2015 la 10:34 am

    Excelente argumente ! Ca de obicei, aveti dreptate in tot ce inseamna politica externa … si nu numai externa. O zi buna !

  8. 9 ZAMFIROIU septembrie 21, 2015 la 11:53 am

    PROIECT DE ZEZOLVARE CRIZA REFUGIATI

    In fiecare comuna din tara exista cel putin 2-3-10 case ,care fie sant parasite de catre proprietari ( plecati oriunde in lume ),fie casele impreuna cu terenurile aferenta sant in paragina , nelucrate …
    Aceste case trebuiesc identificate de catre primari ,luat legatura cu proprietarii lor si facut contract inchiriere/arenda cu refugiatii si familiile lor.Primariile trebuie sa aiba calitatea de garant al tranzactiei .O parte din sume trebuiesc suportate de catre UE iar o parte de catre guvernul Romaniei.Cea mai eficienta forma de integrare este cea prin munca ,iar refugiatul se poate integra in cel mult un an de zile in comunitatea in care a fost repartizat, cultivand pamantul si crescand animale.
    EFECTE:
    1. Fiecare comuna va primi cel putin o familie de refugiati ;
    ( sarcina integrarii revenind comunitatii )
    2. Riscul atacurilor teroriste va vi diminuat deoarece ei sant dispersati in toata tara ;
    3. Economia va progresa deoarece se foloseste o resursa neutilizata in agricultura ( terenurile aflate in parloaga);
    4. Proprietarii de case vor avea locuinte mai bine ingrijite si venituri din cedarea folosintei bunurilor ;
    UN PROIECT SIMPLU , USOR DE APLICAT SI EFICIENT
    ZAMFIROIU SPIRIDON

  9. 10 Mariana septembrie 21, 2015 la 12:25 pm

    Impertinenti si profitori.Ce legatura are problema domnului Ponta cu unul dintre subordonatii lui? Sau problema domnului Ponta are o legatura cu pozitia sa vis a vis de atitudinea Ungariei si a refugiatilor! Sunt dezamagita ca se platesc polite care nu au nici o legatura cu tragedia celor mai multi dintre refugiati! Ma tem ca nu va fi numai atat!

  10. 11 T-Rex septembrie 21, 2015 la 12:40 pm

    Sigur ca gardul e un semn de neputinta. Dar la fel de evident este ca UE nu are leadership capabil sa gestioneze o asemenea criza. Daca UE nu e in stare, nu ma astept de la Ungaria si nici de la alta tara est europeana. Ungaria trebuia sa coopereze cu Romania si nu sa actioneze unilateral in privinta gardului. Nu stiu daca au inceput sa il faca, dar am inteles ca e pe o portiune limitat de granita.

    Obiectiv vorbind, Ungaria a fost criticata concertat de mai toate tarile din jur, plus Austria si Germania. Cred ca au devenit hipersensibili la critici. Schimburile astea de replici nu pot ajuta cu nimic. Romania si Ungaria trebuie sa se focalizeze pe cooperare, si pe schimburi economice, nu pe subiecte care produc conflicte intre romani si maghiari. Maghiarii din Romania nu au cum sa „beneficieze” cind Romania si Ungaria sunt „la cutite”. Marko Bela a intuit bine ca gardul nu are cum sa ajute, mai ales ca nu trec pe acolo refugiati. Poate sa opreasca cainii vagabonzi…

    „Președintele Macedoniei: Am fost lăsați să ne descurcăm singuri cu problema migrației; UE a uitat de Balcani

    „Principala rută a migranților trece prin Macedonia. Cheltuim un milion de euro pe lună pentru a-i ajuta pe aceștia și 800.000 de euro pentru forțele de poliție suplimentare. Problema noastră rezultă din evenimente care se întâmplă în UE — migranții sosesc în Macedonia de pe teritoriul Uniunii, deoarece nimeni nu-și protejează granițele”, a spus președintele Ivanov într-un interviu acordat cotidianului polonez Gazeta Wyborcza și preluat de agenția MIA.

    Președintele macedonean a subliniat că țara sa acționează umanitar și le permite migranților tranzitul. „Migranții sosesc în Macedonia din Grecia, care deja a primit peste 450 de milioane de euro de la UE. Noi am primit doar 90.000 de euro până acum”, a declarat Ivanov. „

    http://www.agerpres.ro/externe/2015/09/20/presedintele-macedoniei-am-fost-lasati-sa-ne-descurcam-singuri-cu-problema-migratiei-ue-a-uitat-de-balcani-16-34-55

  11. 12 Marius septembrie 21, 2015 la 12:53 pm

    Corect gândit, domn profesor, doar că: premierul lor tace; după ce au terminat gardul, valul de imigranţi ocoleşte Ungaria; refugiaţi sunt doar circa 20% dintre imigranţi; frontierele se trec prin punctele de trecere, iar teritoriu maghiar (..!?ca şi cel românesc) au autorităţi responsabile de aceste reguli. În rest numai de bine, despre tot şi despre toate. Multă sănătate! PS. (http://budapesta.mae.ro/node/167)

  12. 13 ZeV septembrie 21, 2015 la 1:15 pm

    Presa retardata a plaiului mioritic, nu pricepe nuantele…sau se face ca nu le pricepe.
    Libidinosul Dragnea, in mod repetat, a spus cam asa : ,,Sustinem guvernul, am decis POLITIC ca NU sustinem motiunea, dar vom lua in serios problemele de imagine generate de dosarul premierului”.
    Deci, asta nu inseamna ca Liviu Dragnea il sustine pe Victor Ponta, asa cum titreaza tembeliziunile. Liviu Dragnea vrea neaparat ca PSD sa ramana la guvernare. De aici rezulta ca daca presedintele ar da un semn ca ar desemna un candidat tot din partea PSD, partidul s-ar debarasa de Victor Ponta.
    Cam asta inteleg eu din diplomatia alunecoasa a insului cu mustata. Leadershipul PSD se simte avantajat de rezultatele bune ale guvernarii, ar vrea sa propfite de pe urma lor, dar este incomodat de prezenta lui Ponta in calitatea de premier al Romaniei. PSD, prin actualii lideri, nu mai are forta sa se opuna abuzului si sa sublinieze public primatul premisei de nevinovatie, in orice conditii. Vocea lui Serban Nicolae nu se mai aude in partid.
    De aceea eu tot spun ca Victor nu ar trebui sa faca jocul politic meschin si tulbure al lui Dragnea. Sa mesteci cu o masea, pana te saturi, dupa care sa te pregatesti sa scoti maseaua, doar pentru ca un procuror bezmetic insetat de sange si promovare in cariera spune ca maseaua este stricata, este echivalent cu a te folosi de buna credinta aproape naiva a cuiva.
    De fapt, Victor Ponta isi iubeste partidul, nu-l poate abandona, dintr-un motiv, sau altul, chiar daca nu-l mai conduce efectiv. De asemeni, nu-si uita alegatorii. Va trebui, pana la urma, sa puna familia sa pe primul plan, pentru ca doar familia iti este devotata. Partidele au doar interese.
    Iar PSD ar trebui sa cantareasca foarte bine ce lider isi alege.

    In schimb, omul pe care il simpatizez in mod deosebit in acest moment, recte, Calin Popescu Tariceanu, a spus cam astfel: ,,Sustinem guvernul USL, il sustinem pe premierul Victor Ponta, nu este normal ca un dosar subtire sa genereze instabilitate politica, in conditiile in care dosare ale domnului Basescu au fost bagate la dospit in sertare, iar actuala guvernare este una eficienta si consecventa programului votat de romani in 2012. De asemeni, nu avem ce discuta cu opozitia pe tema motiunii…adica, ce sa fac ? Sa tradez ? ”

    Felicitari, Caline !

  13. 14 T-Rex septembrie 21, 2015 la 1:36 pm

    Obraznicia ca diplomatie, hotia si coruptia ca mijloc de a face rapid profit. E de notorietate ca Volskwagen a modificat softul masinilor diesel vindute in SUA (doar acolo au fost prinsi, dar in UE?), ca sa dea bine doar atunci cind sunt testate la emisie. Geniala hotia! In loc sa plateasca pentru tehnologie sa faca masinile mai „verzi”, nemtii de la VW gasesc calea mai ieftina: sa modifice softul. Evident, un neamt de la VW a semnat pentru potlogaria asta.

    VW este doar un caz recent. General Motors a mintit ani la rindul, si nu a recunoscut ca starterele (Ignition switch) sunt defecte, ceea ce a provocat moartea a 120 persoane.

    Problemele astea nu sunt cumva un efect sistemic al unei culturi a inselatului in goana dupa a produce masini mai ieftine?

    http://www.usatoday.com/story/money/cars/2015/09/17/gm-justice-department-ignition-switch-defect-settlement/32545959/

  14. 15 T-Rex septembrie 21, 2015 la 1:52 pm

    Trebuie remarcat ca Administratia Obama a trimis la Bucuresti ca ambasador un diplomat de cariera. Semnale bune si mult asteptate.

    Sa ii uram domnului Ambasador Hans Klemm bun venit si succes in ceea ce si-a propus sa faca in mandatul sau la Bucuresti.

  15. 16 Ghita Bizonu' septembrie 21, 2015 la 2:38 pm

    {ai daca tine tine
    Ca muri Tribunatecu care l-ar fi intrebta da pe unde erau stanmosii ungurimii acu 1200 de ani?!

    Sau i-ar aminti de presa pe care o are Victator Orban
    Sau i-ar aminti ca totusi Zidul Chinesc ///////9ala de i-a impiedicat pe unguri si altii de ceasta teapa sa intre in China .. zidul zic afrata mai bine decta sarmele alea …

  16. 17 Vermesan Maria Cristina septembrie 21, 2015 la 4:19 pm

    Problema este ca Europa are in general reactii intarziate la astfel de arogante statale,asa intamplandu-se si in peroiada interbelica,atunci cand reactiile in fata ascensiunii fascismului au fost palide si tarzii.
    In ceea ce priveste Romania,cred ca este prima data in ultimii 25 de ani cand avem o pozitie dura in fata elucubratiilor ungare.

  17. 18 Cornu septembrie 21, 2015 la 4:27 pm

    Armata are suficiente resurse (corturi, bucatarie si spital mobil, etc) pentru a-i gazdui si pazi cum se cuvine pe refugiati. Trebuie sa fim in randul lumii civilizate si sa facem ce face toata lumea, fara atatea comentarii.
    Doar Ciolannis s-a trezit vorbind fara sa-l intrebe oficial nimeni, la fel cum se trezea vorbind si basescu … probabil ca are aceeasi sfatuitori.
    Suntem in hora,… trebuie sa jucam la fel cum face toata Uniunea !

  18. 19 nastase septembrie 21, 2015 la 4:47 pm

    Marius,
    situatia Ungariei este complicată, adevărat, dar eu cred ca era mai normal ca Ungaria să organizeze consultări cu vecinii, inclusiv cu România in chestiunea refugiatilor, nu să ia măsuri unilaterale. In plus, in loc de a prezenta contra-argumente, ministrul ungur s-a referit nu la ceea ce a afirmat dl Aurescu, ci la dosarul lui Ponta?!

  19. 20 nastase septembrie 21, 2015 la 4:52 pm

    Gabriel,
    dacă mai treci pe aici, citeste răspunsul meu pentru Marius.

  20. 21 Cornu septembrie 21, 2015 la 5:13 pm

    daca ungurii fac gardul si nu ne cer banii pe el,… ne-am scos … si cu gard si fara emigranti … pentru cei care au simtul umorului

  21. 22 Adrian B. septembrie 21, 2015 la 5:16 pm

    @ zev

    D-le caraghios , tocmai ce l-ati insultat dumneavoastra pe Liviu Dragnea …

    Ma lasati cu ipocriziile astea ieftine si cu ” doamnele ” de care ati pomenit ?
    Ati simtit miros de sange si sariti ( dumneata , luminita arhire , cris ) sa muscati .
    Pe bune , de ce nu te ocupi dumneata de farfuria dumitale si sa incetezi sa-i mai provoci pe altii ?
    ………………………………………………………………………………………………
    ” Libidinosul Dragnea, in mod repetat, a spus cam asa : ,,Sustinem guvernul, am decis POLITIC ca NU sustinem motiunea ”
    ……………………………………………………………………………………………….

  22. 23 dorucoarna septembrie 21, 2015 la 5:34 pm

    Adevarul spus de bozgor, doare!
    Pinta e o cauza pierduta, ciolanul guvernarii insa nu, a nu de confunda!
    Gardul este simbolic, el arata ceea CE europenii aunt incapabili sa spuna.
    Cazarea in corturi pt noii veniti din zone calde, in prag de iarna,inseamna exterminare! Cazarea in comune este iluzorie, astia nu muncesc, vor doar ajutoare si in scurt timp, drepturi!
    Ar putea fi locati in harcov? Macar pt umor…

  23. 24 ZeV septembrie 21, 2015 la 6:01 pm

    nastase

    Domnule prim ministru, dvs credeti ca Ungaria face ce face de capul ei ? V-ati gandit ca ar putea avea, pentru actiunile ei de aparare a granitelor spatiului Schengen, girul de facto si in surdina al PPE si al Germaniei ?
    Desi a fost criticata public (tot cam de ochii lumii, adica ai presei) pentru alte actiuni ale guvernului Orban, va rog sa priviti cu atentie cum este primit acesta in cancelariile occidentale si cum sunt tratati ai nostri.
    Este posibil ca Ungariei sa i se fi rezervat in mod premeditat un rol formal de tap ispasitor (pentru a proteja imaginea marilor puteri si a minimiza pierderile ansamblului), urmand ca, in viitor, toate aceste neajunsuri sa fie din plin compensate cu bani europeni si nu numai. Diaspora maghiara chiar exista, in Europa si mai ales in State. Cred ca Ungaria este un fel de Israel european. Ungaria nu trebuie subestimata.
    In schimb, noi ne batem cu pumnul in piept de cat de europeni si democrati suntem, dar ne agitam de pomana intr-un pahar cu apa. Nu ne baga nimeni in seama.
    Repet: pe noi, nici macar refugiatii nu ne vor. Iar atunci cand nimeresc din greseala pe teritoriul Romaniei, sarmanii de ei izbucnesc in plans. Deh, iarna nu-i ca vara si Romania nu este Germania. (Z)

  24. 25 Adrian B. septembrie 21, 2015 la 6:08 pm

    Ungurii sunt dusmanii nostri naturali .

    Ati auzit vreodata vreun ungur sa vorbeasca de bine un roman ? Eu nu !

    Cine-si inchipuie ca intre noi si unguri vor exista vreodata relatii amicale bazate pe incredere si respect se inseala amarnic . Sunt rani vechi care nu se vor inchide niciodata .
    Am trait printre unguri , am lucrat cu ei si n-am reusit NICIODATA sa-mi fac prieteni maghiari sau sa am incredere in ei . Dealtfel , in familiile de romani din ungurime ti se face instructajul 🙂 de mic . Cred ca si lor …

    Linistea de astazi in relatiile cu ei o datoram faptului ca suntem o colonie americana si ca toti vectorii maghiari antiromanesti din SUA si-au incetat pentru moment activitatea ( George Soros , Tom Lantos , Elie Wiesel , etc. ) . Iar cei din Romania sunt chiar la guvernare ( MRU , Kovesi , Hunor , Iohannis , etc. ) si dau cu barda in patriotii romani .

    Ungaria , astazi , nu a acceptat statutul de colonie americana si chiar a intrat in dizgratia acestora . Ei incearca sa-si apere cetatenii si interesele asa cum pot si cum stiu . Au avut un raspuns corect la lacomia bancilor si la lacomia furnizorilor de utilitati . Au batut palma pe sub masa cu rusii pentru gaze mai ieftine , asemenea nemtilor . Astazi , isi feresc tara de exodul de migranti musulmani .

    Incearca sa supravietuiasca si ei cu DEMNITATE in aceasta lume haotica , in acest echilibru fragil si intr-o lume in continua schimbare .

    Nici nu vreau sa stiu cum ar fi reactionat d-ul Ponta daca era pus in situatia ungurilor si a lui Victor Orban .

  25. 26 ZeV septembrie 21, 2015 la 6:13 pm

    Adrian B.
    septembrie 21, 2015 la 5:16 pm

    Da, le apar pe doamne cand sunt atacate de bipezi vag umanoizi, nefinisati, neputinciosi si frustrati, asa am facut toata viata mea (nu este un caz izolat pe acest blog), dar in comentariul despre motiune, n-am facut referire la d-ta.
    Dar daca tot te-ai impiedicat de acel comentariu, citeste-l pana la capat, vei constata ca il laud pe Tariceanu, unul din cei doi-trei politicieni in viata pe care ii respecti si d-ta. De ce nu incerci sa fii obiectiv ? (Z)

  26. 27 Adrian B. septembrie 21, 2015 la 6:16 pm

    D-ul Ponta ar trebui sa declare razboi Ungariei si sa-i trimita in linia intai pe maghiarii din Har-Cov . Sa se bata intre ei . Pe model ucrainean 🙂

  27. 28 ZeV septembrie 21, 2015 la 6:30 pm

    ps-nastase

    V-ati gandit ca poate si critice adresate Rusiei de catre UE si SUA sunt formale si destinate doar sa umple paginile presei si sa amageasca poporul ucrainean, precum si tarile satelite din estul european ?
    Relatiile cu Rusia sunt pe primul plan si esentialmente vitale in ansamblul politicii externe americane. E si normal, ambele parti se pot anihila de cateva zeci de ori.
    Ceea ce caracterizeaza politica occidentala nu este principiul, gogorita cu ,,statul de drept”, drepturile omului, etc, ci, pragmatismul subordonat interesului national al marilor puteri, bazat pe un control mai strict decat al comunistilor de trista amintire. Restul e gargara ieftina.
    Cliseele sunt pentru cei fraieri, mici si dezbinati , adica, cei saraci cu..duhul care inca mai cred in basme. Nu, din pacate, cu Fat Frumos si Ileana cea blonda, ci cu Superman, Terminator si Rambo. Uneori si cu Tom si Jerry. Cine o fi Tom, si cine Jerry ?
    (Z)

  28. 29 delavrancea septembrie 21, 2015 la 6:39 pm

    @Nastase,

    „Ce legătură are trimiterea in judecată a premierului român cu gardul prefecturii? ”

    Chiar asa, dle Nastase, ce legatura are ?
    Pai…niciuna. Si totusi…
    Iresponsabilitatea, setea nestavilita de putere si control, imoralitatea, cinismul rece ale unui individ si ale partidului amorf din spatele sau sunt cele care ii confera ministrului de externe maghiar sansa unei replici usturatoare atunci cand, in conditii normale, nu ar mai fi avut nimic de spus.
    Intrebarea preocupanta nu este ce legatura are gardul lui Szijjarto cu procesul Turceni-Rovinari… ci cum indrazneste acest individ sa mai ocupe si o singura zi postul de premier al Romaniei, facandu-ne astfel pe toti vulnerabili mojiciilor de tot felul, azi ale maghiarilor, maine ale mai stim noi cui urmeaza ?
    E de mirare ca un om cu veleitatile dvs in materia relatiilor diplomatice rateaza atat de usor un raspuns evident pentru o intrebare altfel corect formulata. Sau nu e deloc de mirare.

  29. 30 Scarlat Teodor septembrie 21, 2015 la 7:09 pm

    ,,Obraznicia” celor din ungaria a fost incurajata tim de 10 (zece) ani de catre maidanezul de Nana prin intilnirile amicale cu organ , decorarea lui tokesh , shedintze comune ale guvernului ,,condus” de boc-cel-mic cu guvernul unguresc , etc .A fost o vreme cind lupul parea miel……….

  30. 31 Cris septembrie 21, 2015 la 7:46 pm

    UE a avut și are în continuare o indulgență suspectă față de Ungaria. La toate devierile de la democrație și valorile europene, UE a ridicat din umeri. Doar voci răzlețe au lăsat să se audă cuvântul „inacceptabil”, la care Ungaria a răspuns „ne doare-n cot”.
    Poate o să fiu acuzată că sufăr de mania persecuției, dar am impresia că ungurilor li se iartă orice, iar noi suntem tratați cu intransigența cea mai dură.

  31. 32 nastase septembrie 21, 2015 la 7:47 pm

    delavrancea,
    este de mirare ca unii nu inteleg (si nu mă gandesc la dvs.) că reglările de conturi interne generează vulnerabilităti externe. Imunitatea lui Băsescu pe timpul mandatului (pentru a nu fi pus in astfel de situatii externe delicate) ar fi trebuit să se aplice si premierului, pe timpul mandatului. Printr-o asimilare de bun simt. Probabil ca in viitoare constitutie se va introduce un text in acest sens. Oricum, vă reamintesc celebrele cuvinte ale fondatorului NKVD: „Nu există persoane nevinovate, ci doar persoane de care nu ne-am ocupat suficient”. De ce a fost necesat ca procurorii să se ocupe acum de ceea ce a făcut sau n-a făcut Ponta in urmă cu 8 ani, nu stiu. Poate că aveti o explicatie. Eu nu cred insă că erau de coniventă cu ministrul de externe ungur…

  32. 33 nastase septembrie 21, 2015 la 7:50 pm

    Zev,
    am mentionat, in mai multe randuri, ciclicitatea in relatiile româno-americane, relatiile lor de love and hate. Problema a fost si este aceea că noi suntem de fiecare dată defazati fata de temperatura acestor relatii.

  33. 34 Cris septembrie 21, 2015 la 7:54 pm

    „Profesorii noștri au printre cele mai mici salarii din lume”,
    a spus un parlamentar italian la RAI Uno.
    Și nu e singurul domeniu în care italienii se consideră a fi în coada clasamentului.
    Ei afirmă că au taxele cele mai numeroase și cele mai ridicate, că școala lor nu formează tinerii pentru ocupațiile care au deficit de forță de muncă, arta nu e susținută de stat, patrimoniul cultural nu e întreținut cum trebuie…
    Să nu mai vorbesc despre nemulțumirile lor față de politicieni și demnitari! Niciunul nu e bun, niciunul nu e competent…

  34. 35 Luminita Arhire septembrie 21, 2015 la 8:05 pm

    „Problema refugiatilor, indiferent cine a generat-o, este acum o problemă europeană si ea trebuie, până la urmă, rezolvată in comun.”

    Absolut corect… dar în problema gravă, general –europeană, constat că îşi bagă coada blănoasă şi ciufulită şi o problemuţă pur românească, gestionată straşnic de procurorul Uncheşelu. Te şi întrebi, cum ar mai fi fost obraznic zilele trecute şi foarte-foarte obraznic astăzi, numitul Peter Szijjarto, băiatul acela cu ochelari (bine că doar scriu şi nu mă pune nimeni să şi citesc ce-am scris ) dacă Uncheşelu nu s-ar fi inventat.

    Am căutat în labirintul internetului indignarea Partidului NAŢIONAL Liberal pentru atacul incalificabil al Ministrului de Externe maghiar la adresa Premierului României. Am găsit ceva despre marele partid, dar n-o să credeţi – particula NAŢIONAL zăcea , adică trăgea să moară, aruncată într-un colţ de istorie, şifonată la toate încheieturile şi plină de cenuşă în cap, şi mi-a venit să plâng cu sughiţuri ample şi sonore la vederea acestui spectru. În picioare, lângă muribundă, cu o lumânare în mână, o veghea particula LIBERAL , galbenă şi scofâlcită…nici aceasta nu părea să se simtă mai bine.

    Marile speranţe ale PARTIDULUI nu mai sunt ,aşadar, Gorghiu Alina cu nasul ei pe sus , nici Blaga Vasile cu fălcile lui proeminente, ci procurorul Uncheşelu cu aerul lui debusolat şi Joseph Daul – un fermier care, din păcate, a făcut carieră.

  35. 36 Adrian B. septembrie 21, 2015 la 8:16 pm

    Daca conjunctura geopolitica ar permite-o si si-ar gasi si un aliat puternic ( de ex. Rusia ) honvezii n-ar rata momentul sa ne-o dea la temelie .
    Si apoi ne-ar trata exact cum ii trateaza pe imigrantii ilegali care le tranziteaza teritoriul .

    Acestea sunt ” bunele ” relatii romano – maghiare .

    Cine crede altceva este un naiv …

  36. 38 serbanfl septembrie 21, 2015 la 8:22 pm

    Asta înseamnă PPE! Toate statele ce au contribuit la FORMAREA MAJORITĂȚII PPE în Parlementul European își permit aceeași atitudine agresivă ca a Ungariei – adică, la noi, în primul rând, cele 3 ambasade europene (+ cea a USA), care fac pe dădacele. De Ministrul de Finanțe austriac ce a plecat din România zbierând: „România bagă Austria în Faliment!” , cine-și mai amintește? Poate băsescu, că el a fost chemat la ordin și a angajat ilegal(!) un împrumut de 19,5 mild.euro.
    Simt că-i cazul să amintesc și de recenta apostrofare a Președintelui Senatului de un vice-președinte al PE, pe motiv că s-a exprimat în cazul Rarinca.
    De fapt ce-i de mirare, în condițiile în care PPE este de meserie corupător – numai din România a corupt două partide!!! Dar, bineînțeles, corupții sunt la celelalte partide din România! Așa că a fost pus în funcție, în 2012, de către Comisarul pe justiție, Mecanismul de Control și Verificare.
    N-am înțeles încă de ce, în 2012, după ce doi miniștrii liberali ai justiției și-au dat demisia, PNL a renunțat complet la acel post, iar PSD a năimit o fantoșă, complet slugarnică față de Bruxelles, iar pe acest fond NIMENI nu ia atitudine fermă?! Excepția în cazul mojiciei maghiare mă bucură, dar știu că va rămâne o excepție.

    @Adrian B.
    Când te-am tras prima oară de mânecă pentru excesele ce practici mi-ai atras atenția să nu perseverez că au fost și alții care au încercat dar că i-ai făcut să nu mai încerce. Te-ai lăudat.
    Observ că nu mi-ai explicat de ce ai mințit și mai acuzat că l-aș fi judecat pe S.Oprescu, când eu nu am postat nimic despre dânsul !?
    Pe de altă parte, pentru că taci, postez, pentru a treia oară:
    „Este vizibil că ți cu tot dinadinsul să-l induci impresia că Ponta, ca și băsescu, a adus țării numai nenorociri. Bun – asta îți este misiunea clară, dar ești plătit și pentru a te stropși la cei ce nu-ți acceptă ieșirile grosolane sau asta-i muncă voluntară, așa de amorul artei?!”

  37. 39 delavrancea septembrie 21, 2015 la 8:28 pm

    @Nastase,

    va multumesc pentru promptitudinea raspunsului, care mi-a prilejuit/ starnit cateva intrebari si o constatare.
    Imunitatea lui Basescu, pe care o evocati acum, nu era acel mic lucru infam pe care l-ati combatut viguros in epoca, pornind ( pe buna dreptate ) de la ratiuni strict constitutionale si ajungand pana la ratiuni de stat si de credibilitate externa ?
    Sa inteleg acum ca v-ati re-evaluat pozitia si gasiti ca aceasta ( imunitatea lui Basescu, desigur ) , desi odioasa in sine, ne-a ocrotit totusi de mici-mari mizerii precum cele ce ni se intampla acum cu vecinii de peste Tisa ? Ma inseala memoria, sau chiar Parlamentul Romaniei, in maiestatea sa si de la inaltimea ametitoare a prestigiului formidabil de care se bucura in ochii romanilor, a votat o cerere-somatie de demisie a lui Basescu, exact pe ratiuni ce tin de vulnerabilizari in plan extern ?
    Si o constatare :in continuare priviti actiunile justitiei in cheie exclusiv politica, de oportunitate politica si de reglare de conturi ( politice). Nu stiu exact nici eu de ce procurorii ” se ocupa acum de ceea ce a făcut sau n-a făcut Ponta in urmă cu 8 ani ” , dar cu atat mai putin stiu sa spun de ce n-ar fi facut-o.
    Dvs stiti ? Asa ca, pana una-alta, constatarea mea ramane una trist-amara.

  38. 40 Adrian B. septembrie 21, 2015 la 8:31 pm

    @ Delavrancea

    Orice om cu scaun la cap realizeaza ca dosarul lui Ponta este o facatura ordinara a DNA-ului si ca dumneata esti un basist irecuperabil .

    Victor Ponta are o multime de pacate dar nu aceste dosare la DNA ( care este politia politica a regimului mafiot Basescu-Iohannis ) .

    Una din greselile lui Ponta este ca in decembrie 2012 nu a terminat aceasta mafie securista care sufoca tara asta de 10 ani si din care cred ca faci parte si dumneata . Asta e vina majora a lui Ponta ! Ca v-a lasat pe toti jegosii , securistii si tradatorii sa folositi institutiile statului ca sa va eliminati adversarii politici . Ca si-a numit proprii calai la conducerea parchetelor desi stia ca acestia sunt niste ticalosi .

    Cat il priveste pe Victor Ponta , sincer , imi pare rau de el . Dar isi merita soarta !

  39. 41 Centru septembrie 21, 2015 la 9:23 pm

    Va fi al treilea mesaj consecutiv al meu nepostat de moderator in doua saptamani ?
    Sa incerc , nu pierd nimic si daca e cazul sa intelegem mesajul si sa ne retragem .
    Sjiarto , cu ” statul de 1000 de ani ” vrea sa spuna ca romanii nu au 1000 de ani de istorie .
    De multe ori am auzit delirul megaloman unguresc cu ” Ungaria are peste 1000 de ani , romanii au migrat intre Carpati acum doua – trei sute de ani ” .
    Mandrul Sjiarto stie ca Ungaria a fost transformata in pasalac turcesc , ca nobilimea maghiara s-a refugiat din aceasta cauza in Ardealul care avea un statut aparte in anii apogeului turcesc ?
    Ca Ungaria dispare in 1521 , la Mohacs , ca stat independent , pana la Kossuth in 1848 cateva luni si apoi pana in 1918 ?
    Apropo de turci , stim cu totii ca sunt extrem de fiabili si de incredere – exemplul companiei turce Eko , castigatoarea autostrazii de centura a Bacaului , anuntata ca atare in timpul unei vizite in Turcia a lui Ponta in primavara – suntem in septembrie si seriosii turci n-au adus nici utilaje , nici n-au facut baze de lucru , nici n-au angajat lucratori la Bacau ( lucrarile trebuiau sa inceapa la 20 septembrie ) _ Eko asteapta ” un avans ” de la CNADR , ” avans ” care nu apare in contract si nu este obligatoriu …

  40. 42 ZeV septembrie 21, 2015 la 9:53 pm

    nastase

    Relatiile romano-americane au fost intotdeauna glaciale. Doar pe noi ne-a incalzit speranta si mai ales iluzia. Tocmai de aceea i-am asteptat vreo 70 de ani. Acum ca au venit, ma intreb daca a meritat sa fim asimilati unei banale table de sah, pe care, romanii joaca cel mult in calitate de pioni.
    Am ajuns in situatia penibila de a ne bucura ca unchiul Sam ne onoreaza cu trimiterea dupa o indelunga asteptare a unui ambasador de mana a doua. Deh, la asa tara, asa ambasador si asa consideratie pentru un popor pretins suveran, care se crede, in mod amuzant, partener strategic cu SUA.
    Nu poporul roman este partener strategic cu SUA, ci Binomul are aceasta exclusivitate si acest privilegiu.
    Va doriti ca si premierul sa detina imunitatea presedintelui ? Poate ca da, daca va fi Basescu pe post de premier. (Z)

  41. 43 Luminița Arhire septembrie 21, 2015 la 10:03 pm

    @ZeV septembrie 21, 2015 la 6:13 pm

    Cum ziceați, prietene, despre colegul nostru @Adrian B, că îl respectă pe Călin Popescu Tăriceanu? Nu vă grăbiți, stați un pic să vedem ce zice și ”globul meu de cristal”… deci, Tăriceanu …Tăriceanu …ia te uită, că am și găsit :

    ”@Adrian B.ianuarie 25, 2013 la 3:53 pm
    Cred ca pe vremea lui Ceausescu , un individ ca Tariceanu nu putea ajunge nici sef la CAP ! Pentru ca nu indeplinea criteriile de MORALITATE ! Pe vremea aceea , politica de cadre era mult mai dura ca acuma . Iar un curvar batran ca Tariceanu nu ar fi indeplinit criteriile de moralitate niciodata .
    Tariceanu ar putea intra in concurenta directa cu d-ul Prigoana , la emisiunile mondene , cancan-uri , barfe , etc.
    In rest , sa ne lase in pace ! Romanii au vazut ce poate…”

    În schimb, după ce au mai trecut câțiva anișori, și-a revizuit atitudinea și n-a mai contat așa de mult că n-ar fi putut ”ajunge nici sef la CAP”; într-un târziu și-a dat seama că de fapt îl respectă pe Călin Popescu Tăriceanu, batrânul… hai să zicem… ”satir”, ca să nu utilizăm, totuși, ”jargoanele” care-i plac atât de mult. ,

    După cum vedeți, prietene, colegul nostru de blog este, de fapt un FENOMEN COMPLEX… ca viața.

  42. 44 ZeV septembrie 21, 2015 la 10:17 pm

    delavrancea
    septembrie 21, 2015 la 6:39 pm

    Chiar asa, domnule delavrancea, dvs credeti ca stiti in ce consta ,,cazul” Turceni-Rovinari ?
    In conditiile in care companiile nationale si entitatile de stat si-au externalizat numeroase servicii, de ce nu ar face asta si in zona asistentei juridice beneficiind de expertiza unor specialisti ?
    Va reamintesc si de serviciile de consultanta si audit, inclusiv in domeniul implementarii sistemului calitatii, sau in absorbtia de fonduri europene, servicii prestate eminamente de entitati private. Daca o companie castiga litigii comerciale urmare a acestor servicii si implicit bani, asta este o infractiune conisa de prestatorul privat? Daca ar fi pierdut, precum Electrica, ar fi fost de salutat ? (Z)
    Realizati absurdul cazului ?
    In mod evident avem de-a face cu un abuz de putere a justitiabililor la fel de mare ca cel comis asupra domnului Nastase. Asta arata ca procurorilor nu le-a placut economia la scoala, din moment ce accepta expertize scoase din contextul circulatiei firesti a TVA-ului intre agenti economici , sau prestatori de servicii. Fac asta la disperare, pentru a smulge fortat un verdict necredibil de evaziune si asazisa spalare de bani.
    Inseamna ca daca vor, ma pot lega si pe mine pentru ca am indraznit sa introduc TVA deductibil in contabilitatea firmei, pentru a diminua TVA-ul datorat, chiar daca legea este clara in acest sens. Sau, sa-l lege pe partenerul care mi-a platit serviciul cu tot cu TVA, desi eu am platit la stat TVA-ul colectat de la acesta, intrucat eu am emis factura.Este si normal ca el sa deduca TVA-ul, ca doar n-om plati aceasta taxa de doua ori, si el si eu.

  43. 45 Spiridus septembrie 21, 2015 la 10:26 pm

    Nu chiar rupt de context: in aceeasi zi, actualul ambasador al SUA in Romania a reusit performanta de a prezenta ministrului de externe copiile scrisorii de acreditare si de a fi primit si de presedinte pentru originale. Totul in mai putin de 24 de ore de la sosirea in Romania.
    Mai cunoasteti vreun caz asemanator, in conditii de normalitate?
    Si o precizare pentru comentatorii urechisti: Iohannis l-a primit pe ambasador, nu a avut o intalnire cu acesta.

  44. 46 Oscar Wilde septembrie 21, 2015 la 11:01 pm

    Probabil au teama celor care acum 1100 de ani au venit din Asia și s-au stabilit în Europa. Pe atunci, nu existau sârmă ghimpată și nici frontiere. Nu existau americani și ruși, nici partide politice ori democrație capitalistă. Exista o Europă bântuită de migratori, o mare foame de teritorii a celor veniți din puste. Exista un Bizanț neputincios și germani care voiau să refacă Imperiul Roman de Neam German. Acum există națiuni neputincioase, o Germanie care visează să refacă imperiul, dar va fi de neam arab, o Ungarie șovină, și 2 puteri forțoase, care se bat pentru supremație, situate de o parte și alta a unui U.E. sufocat de propriile principii generoase despre drepturi și obligații, despre unitate prin diversitate!
    Earnest

  45. 48 M25 septembrie 21, 2015 la 11:48 pm

    @AN: Vecinii unguri spun ca sunt in Europa de o mie de ani iar noi de la 1877 … acum la intrebarea * De ce a fost necesar sa se ocupe de Ponta cu intarziere ? * raspunsul meu este urmatorul : Democratia noastra motivata de alegerea domnului Yohannis a ales sa nu mai tina ascunsa informatia penala . Intrebarea mea pentru clasa politica ( si nu numai ) este : Cu ce scop a fost ascunsa ? 🙂

  46. 49 Radu Humor septembrie 22, 2015 la 12:11 am

    Insistenţa cu care se urmăreşte discreditarea, inculparea şi condamnarea ( prin orice mijloace !) a premierului român, trebuie privită cel puţin cu circumspecţie, dacă nu chiar cu reproş, atâta timp cât un individ cu bube peste tot ca acest Băsescu, sau îndestul de pătat, ca Johannis, un fel de Săsescu, în varianta de început, sunt bine merci, unul pleznind de vizibilitate pe micile ecrane, iar celălalt de tăceri ce se vor filosofice, dar nu-s decât mostre de mediocritate politico-ideologică ( cel puţin!).
    Mai grav este că nimeni nu pare a conştientiza pericolul ce planează asupra Ţării, prin alunecarea în mult criticatul sistem totalitar, unde important era nu cum se vota, ci, cine număra, nu cine avea dreptate, ci, cine avea pâinea şi cuţitul împărţirii „dreptăţii”, după interese străine nu doar adevărului, ci şi neamului românesc !
    Ca de obicei, printre victimele acestui perfid mecanism de condamnare dirijată se vor afla în curând şi unii dintre cei care astăzi aprobă jubilând inconştienţi asemenea derapaje morale sau constituţionale !
    P.S.
    Nu credeam că o doamnă ca Luminiţa Arhire să nu poată trece zâmbind peste o ieşire ceva mai necontrolată a unui mascul ce se vrea mai feroce, vis-a-vis de politicieni, decât de reprezentantele sexului frumos expuse pe acest ilustru blog, dar cţteodată mai încurcă ţintele !
    Prilej folosit de unii pentru a-şi arăta ce le-a mai rămas din bărbăţia verbală, pe care-o revarsă degrabă asupra bietului om aflat sub vremi, dar şi sub nevoi politice fără finalizarea mult dorită !
    Recăpătaţi-vă luminozitatea ştiută, doamnă !
    Că prea ajungeţi, să nu vă deosebiţi, de unii licurici, ce mişună pe-aici … 😉

  47. 50 T-Rex septembrie 22, 2015 la 12:34 am

    Traim intr-o lume trista, cu multe oglinzi deformante, si perdele de fum. Aud cum domni pesedisti si aliati vor sa interzica comunismul. De ce sa nu interzicem si religiile, ca si astea au produs orori? Dar capitalismul de ce nu il interzicem, ca si asta produce victime, chiar indirect, cu refugiatii?

    Cum poti sa interzici niste idei? Nu am fost niciodata un „anti”, nici anti-comunist, nici anti-capitalist, pentru ca ambele sisteme au si parti bune si foarte rele. Sunt pina la urma produse ce reflecta natura noastra schimbatoare. Mai bine interzicem oamenii purtatori de idei in general, si aceptam doar roboti spalati pe creier, care cred ca democratia si statul de drept sunt produse de consum, pe care le poti cumpara de la Walmart. Si daca nu le gasesti acolo, le comanzi si ti le aduc americanii gratis direct acasa la tine cu F-16, sau cu „rebeli” pregatiti sa ti le faca cadou. Sau apelam la schema de gindire ruseasca, unde gindurile se rostogolesc intotdeauna de la Kremlin catre popor.

    O lume trista…

  48. 51 nastase septembrie 22, 2015 la 7:35 am

    Centru,
    dacă s-a intâmplat asa, este vina mea. Voi verifica.

  49. 52 nastase septembrie 22, 2015 la 7:38 am

    delavrancea,
    pozitia mea in legatura cu imunitatea presedintelui o găsiti in studiile pe care le-am publicat. Solutia adoptată de judecători a fost corectă, desi ea nu era prevăzută in constitutie.

  50. 53 nastase septembrie 22, 2015 la 7:45 am

    Centru,
    in septembrie, am gasit postările publicate, din 1, 2, 5 ,6, 9, 10. Nu am găsit alte texte, nepublicate. Trebuie să existe o altă explicatie. Imi pare rău.

  51. 54 Adrian B. septembrie 22, 2015 la 9:24 am

    @ serbanfl

    Raspunsul meu e acelasi ca la zev

  52. 55 Ghita Bizonu' septembrie 22, 2015 la 9:29 am

    Adrian B.

    Eu in armata ama avut multi oirietei unguri.
    Sigurm ca in armatata ne mascaream reciproc (ba unvatasem exopresii „uzuale” ca „sa respect derptul conationalilor sa fie injurati in ,limba ma-si-n ####)
    Ins aunul nu indreazanea sa zica unele cestii de fata de cu mine …. desi mascarile al dresa gagicilor noastre erau curente .
    Nici unul nu a zis fata de mine ce a sustinut Sabin Ghermna in presa. Ce este dreot stiau care era riscul … si nu ma cionfundau cu un ardelean . Asa cum mipua zis vreo 2 : „ba Ghita tu esti neam de nemes ca si noi!” Iar la sfarsitul armatei erau cam convinsi ca desi saracuti moldovenii, oltenii sau munctenii sunt oameni care stiu sa impuna respectul intr-un mod cel putin .. hunic.

    A da. Si conflictele pe motiv de etnie erau strict interizse. Adica dca aaveai ceva personal cu unu puteai s ail facicum iti venea la gura …. insa daca te luai de unu numa ptr etnie ….. aveai de a face cu cei din etnia ta . Hazu maxim a fots cand dii pufosi – unu ungur si altu roman au execatat impreuna un „program neregulamentar” unu langa altu sub atenta supraveghere a unor veterani de ambe etnii … Astea se „rezolvau” de catre militarii in termen …

  53. 56 ZeV septembrie 22, 2015 la 9:37 am

    Luminița Arhire
    septembrie 21, 2015 la 10:03 pm

    Da, buna remarca, dar trebuie sa tineti cont ca distinsul nostru coleg are dota fetze: una nativa, deasupra umerilor si a doua situata sub nivelul curelii, diametral opusa. Este si normal ca atunci cand se intoarce cu prima fatza la Tariceanu, sa-l laude, iar atunci cand se suceste, sa-l admonesteze cu cea de-a doua.
    Iata definitia omului cu doua fetze. Era sa scriu fese, dar nu doresc sa intru in detalii minuscule. (Z)

    ps
    Adrian B. continuta in acelasi registru si fata de colegul nostru – domnul delavrancea, care se doveste un om care gandeste logic, responsabil si isi pune realmente intrebari de bun simt. Iata ce scrie Adrian B. (el, sau demonul din el care il controleaza):
    ,,Una din greselile lui Ponta este ca in decembrie 2012 nu a terminat aceasta mafie securista care sufoca tara asta de 10 ani si din care cred ca faci parte si dumneata” (adica domnul delavrancea n.mea)

    Deci bietul domn delavrancea este, in viziunea lui B. ,,basist irecuperabil” care face parte din ,,mafia securista”, doar pentru ca isi exprima in mod civilizat alte pareri decat altii. Ba chiar cu argumente, daca ne amintim ca, intr-adevar, nu prea vedeam, la un moment dat, cu ochi buni, superimunitatea lui Basescu. De fapt, si acum o vedem la fel. (Z)

    Totusi, mi-as dori un echilibru constitutional real intre puterile statului si implicit, stabilitate politico-institutionala. Chiar nu cred ca scormonitul in viata politicianului pana in frageda pruncie, doar pentru ca pruncul a devenit ulterior politician (deci important pentru cariera procurorului), trebuie admis ca fiind o practica normala intr-un stat de drept.
    De asemeni, nu cred ca este corect ca in codul penal sa exista neclaritati cu privire la abuzul in serviciu si asimilarea lui cu acte de coruptie, doar pentru ca un procuror are ,,suspiciuni rezonabile”. De aceea o multime de primari au probleme penale, dar personal am dubii ca toti acesti oameni sunt realmente infractori si/sau corupti. La urma urmei, decizia de oportunitate nu ar trebui sa fie de competentza DNA ci trebuie sa ramana o prerogativa exclusiva a Administratiei. Ca de aceea votam si avem o Administratie (centrala si/sau locala). Desigur, trebuie respectate proceduri, dar pentru asta avem Curte de Conturi.
    De asemeni, nu cred ca este normal ca un procuror (inca) obscur sa ceara cand vrea muschiul orice document emis de Parlament care tine de organizarea si procedurile interne ale unei institutii fundamantale in statul roman. Nimeni nu are dreptul sa cenzureze, sau sa anatemizeze votul si activitatea parlamentarului in incinta Parlamentului.
    CHIAR DACA SE RESPING, UNEORI, CERERILE PROCURORILOR.
    Este dreptul constitutional al parlamentarului sa voteze conform constiintei sale, ca de aceea l-am ales.
    NU AM ALES O MARE ADUNARE NATIONALA, SUBORDONATA PRESEDINTELUI, GUVERNULUI, SAU INSTITUTIILOR DE FORTA ALE ASANUMITULUI ,,STAT DE DREPT”.
    As mai completa cu mentiunea ca abuzul de arest preventiv se doveste de fapt o masura privativa de libertate arbitrara destinata a permite procurorului sa faca presiuni si sa obtina ULTERIOR probe pretins relevante. Total antidemocratic.
    De asemeni, denuntul infractorilor ar trebui sa conteze mult mai putin in fata Instantei de judecata, daca nu este asociat cu probe indubitabile, OBTINUTE PE CALE LEGALA, NU ORICUM.
    In America, au fost achitati criminali, pentru ca politia, sau procuratura, nu au fost in stare sa produca probe RESPECTAND PROCEDURILE LEGALE.
    Poate ca, la un moment dat, societatea romaneasca se va maturiza si va decide ca ,,independenta” justitiei nu este un fetis care interzice axiomatic orice dezbatere pe probleme de interactiune a justitiei cu celelalte institutii si cu societatea in general si ca drepturile fundamentale ale omului sunt mai importante decat orice stat de drept prin definitie subiectiv, favorabil unora si ostil altora.

  54. 57 ZeV septembrie 22, 2015 la 9:38 am

    ERATA-Luminita Arhire
    ,,distinsul nostru coleg are doua fetze

  55. 58 serbanfl septembrie 22, 2015 la 9:42 am

    @M25
    septembrie 21, 2015 la 11:48 pm
    Reproduci teoria ungurilor precum că ei sunt în Europa de 1000 de ani, iar România există numai de la 1877. Se este clar că ești susținătorul acestei afirmații, din moment ce nu-ți exprimi nici măcar nedumerirea.
    În schimb ești nedumerit privind „ascunderea informației penale”, ba insinuând și un scop ascuns.
    Dacă clamezi risipirea unei nedumeriri, te invit să risipești la rându-ți nedumeririle ce le stârnești.
    – Italienii n-au fost în Europa, până la reunificare? Dar Olanda și Belgia sunt în Europa numai după ce au ieșit de sub suzeranitatea spaniolă? Idem Norvegia – fostă colonie daneză? Vremea orașelor hanseatice nu intră în istoria Germaniei?
    – Chiar n-ai auzit că Ponta a fost reprezentantul României la acțiunile pregătitoare demarării activității la Curtea Penală Internațională, adică a fost primul român ce a știa ce s-a convenit în domeniu și atunci nu era normal ca o Casă de Avocatură specializată pe drept comercial să-și asigure colaborarea lui, pentru situații neprevăzute? Ști pe cineva care poate spune că în 2007 era de așteptat ca Ponta să ajungă șef la PSD și Prim Ministru?
    – Pseudonimul M25 reprezintă al câtelea bursier Soros ai fost trimis la studii sau al câtelea ai fost reactivat?

  56. 59 Adrian B. septembrie 22, 2015 la 9:46 am

    @ luminita arhire

    Bineinteles ca ati scos articolul dintr-un context . Era perioada când d-ul Ponta il folosea cu nerusinare pe d-ul Tariceanu ca sa-l saboteze pe Crin Antonescu …

    Stimata ” doamna distinsa ” ce va pretindeti a fi , cred ca ati dezvoltat o obsesie vis a vis de mine . Exista moduri mai placute de a-ti petrece timpul liber decat a monitoriza postarile altora , a-i spiona si a lansa tot felul de acuzatii ridicole .

    Ca aveti un caracter infect se vede cu ochiul liber dar deja dumneavoastra depasiti masura .
    In mod normal , o femeie de casa in perioada asta se ocupa cu conservele pentru iarna , cu scoala copiilor sau de nepotei . Dumneata iti consumi timpul si energiile cautand postari vechi de-ale mele , unele de ani de zile , ca sa demonstrezi nimeni nu stie ce . Sau ca sa va racoriti .
    Incep sa cred ca totusi , v-am tratat corect in postarile mele trecute …

  57. 60 ZeV septembrie 22, 2015 la 9:52 am

    Radu Humor
    septembrie 22, 2015 la 12:11 am

    Poate ca ar trebui si noi, ,,masculii”, sa invatam sa zambim, in loc sa persistam cu incrancenare in propriul proiect. De ce ar fi zambetul doar de genul feminin ? (Z)
    Sigur, ne plac femeile care zambesc, miros placut, sau care umbla pe tocuri inalte in dormitor. Dar, uneori, este bine ca si noi sa ne mirosim subbrat, sau sa ne privim abdomenele, danturile si fetzele in oglinda de la baie. (Z)

  58. 61 Centru septembrie 22, 2015 la 12:17 pm

    Incrancenarea presei franceze de a denigra si devaloriza Romania este terifianta .
    Suntem in plin Campionat Mondial de Rugby , nu , maine jucam din nenorocire cu Franta in fata unui miliard de telespectatori , de la Birmigham la Rio si de la Paris la Los Angeles , ocazie de vis pentru presa franceza de a pune pe spate si mai multi saci cu pietre .
    1999 , CM de Rugby din Australia , cum apare rugbyul romanesc in Le Monde ? – titlu ” in umbra Conducatorului ” ( adica Ceausescu ) . ” Dupa victoria cu SUA romanii au avut prima 500 de dolari . Vioreanu , unul din jucatorii lor ” am trait ca student dintr-o bursa de 300 de franci ” samd samd samd – cititorul francez avea impresia ca citeste despre o echipa de orfani handicapati !
    Ieri , 21 septembrie , saptamanalul de rugby Midi Olympique ( foarte citit in clasa superioara franceza ) – un sfert de pagina jos ” Roumanie ” – interviu cu Valentin Ursache , un jucator roman ; ce debiteaza Ursache in fata intregii Frante ?
    Ascultati-l : ” sunt din Targu Neamt , un sat nu departe de Moldova . Taica-meu este taietor de lemne . Primul meu contract , la Baia Mare , aveam un salariu de 40 de euro si un apartament – nu stiu cum am putut sa mananc cu banii acestia ! Parintii mei n-au nimic , n-au iesit din satul lor niciodata . Cand ni se reproseaza ca bateam inainte Franta urlu : rugbystii romani erau profesionisti , erau mandria lui Ceausescu , nu faceau decat asta , pe cand jucatorii occidentali erau amatori ” .
    Nu stiu daca Ursache realizeaza ce dezastru de imagine aduce , nu stiu daca ii pasa dar sa-i prezinti pe rugbystii francezi ai anilor 60-70 – Boniface , Rive , Camberabero , Spanghero etc ca ” amatori ” , bieti angajati care jucau rugby de placere este o prostie …
    Sa speram ca nu ne vor umili pe teren maine .

  59. 62 blogideologic septembrie 22, 2015 la 2:21 pm

    Deci “1100 de ani de istorie” / Apariţia cuvântului căpcăun (ogre) în Franţa coincide cu intrarea ungurilor pe scena Europei. Studii lingvistice demonstrează aceasta.

  60. 63 Cris septembrie 22, 2015 la 2:34 pm

    Dacă Ponta n-ar fi fost trimis în judecată, ce ar fi răspuns ministrul maghiar în chestiunea gardului? că în răspunsul actual ungurul zice că Aurescu n-are voie să vorbească fiindcă șeful lui e trimis în judecată.
    Dacă șeful lui n-ar fi fost trimis în judecată, Aurescu ar fi fost îndreptățit să zică ce-a zis?

  61. 64 Mikael Tincu septembrie 22, 2015 la 3:03 pm

    @A. Nastase – cred ca Gabriel va citeste zilnic si comenteaza la ordin.
    Delavrancea e un ‘model’ mai nou posibil pe scoala de propaganda a lui Tismaneanu.

  62. 65 blogideologic septembrie 22, 2015 la 3:04 pm

    @Oscar Wilde spune : +Exista un Bizanț neputincios și germani care voiau să refacă Imperiul Roman de Neam German.+
    Împăratul Otto al III-lea l-a ajutat enorm pe “Ştefan cel Sfânt” să construiască Hungaria-1. Otto al III-lea era fiul principesei byzantine Theophano, nepoata împăratului Ioan Tsimiskes ori “Ioan cu cizme roşii”. Dar Otto al III-lea vroia Hungaria ca pe un regat construit după normele republicii romane! Erau mai mulţi pretendenţi la tronul viitorului regat (printre care şi un khazar), însă numai viitorul personaj “Ştefan cel Sfânt” satisfăcea toate condiţiile. El era născut într-o casă valahă din mijlocul unui vechi castru roman denumit Strigonium. Profesorul de istorie Marius Diaconescu de la prestigioasa Universitate din Bucureşti (în România!) se încăpăţînează să folosească denumirea ungurească pentru Strigonium. Dar Marius Diaconescu a făcut studii postuniversitare la Universitatea “Eötvös Loránd” din Budapesta! Otto al III-lea considera că viitorul rege “Ştefan cel Sfânt” are toate caracteristicile unui erou roman !

  63. 66 Luminita Arhire septembrie 22, 2015 la 4:34 pm

    @Radu Humor septembrie 22, 2015 la 12:11 am

    Prietene, „luminoasa” sau uşor crepusculara Luminiţa Arhire crede aşa: că nu ar avea ce căuta pe acest blog, aşa cum a fost el conceput, nici „luminizda”, nici „lingebizdă”, nici „alupigus”, nici ”curvar bătrân”, nici alte asemenea cuvinte de care geme internetul ca o femeie gravidă, dar pe care aici, în această „casă de cuvinte”, deschisă de domnul Adrian Năstase, cu generozitate, pentru oaspeţi de tot felul , le utilizează un singur „mascul feroce”, aşa cum îl numiţi dumneavoastră .

    Nu dintr-un stupidă pudibonderie atrag atenţia asupra acestor excese de exprimare în scris. Ci pentru că, de 25 de ani, cu un aer de mare superioritate, o mulţime de cetăţeni au trecut zâmbind peste ele, au mai făcut şi cu ochiul, complice, iar acum avem Banciu, avem „f…zătorul” într-o revistă cu „cititorii noştri sunt mai inteligenţi decât ai lor”, avem „Kamikaze”, avem candidat la premiul Nobel pentru literatură care spune într-un interviu că nimic nu este mai mişto pe lume decât să te f…, avem scriitor Cristi Neagoe care-şi bagă…şi zice că aia-i literatură, avem postaci care au un vocabular de maximum zece cuvinte, şi majoritatea încep – fatalitate – ba cu „p”, ba cu „ f ” …

    În LIMBA ROMÂNĂ, care este crisalida din care am ieşit , dar şi ultimul meu refugiu, s-au plămădit şi versuri din „bube, mucegaiuri şi noroi…” Dar cel care le-a scris avea geniu, şi cu geniul său „iscat-a frumuseţi şi preţuri noi…”nici nu îndrăznesc să respir când le citesc…

    Şi mai cred că, atâta timp cât suntem , de voie de nevoie, colegi de blog, nici unul dintre noi nu ar trebui să spună despre un altul, la plesneală, că este „cretin”, „idiot” sau „sărac cu duhul”; pentru că eu nu văd nici un cretin pe blog .Văd doar oameni care gândesc şi se exprimă.

    Sigur că nu sunt eu „poliţia blogului” , sau „securista blogului” , cum amabil mă descrie colegul nostru, ar fi chiar o impertinenţă crasă din partea mea.

    Dar am mai spus asta şi cu alte ocazii: am o anumită predilecţie către armonie, către echilibru, către lucrul inteligent închegat, chiar dacă se numeşte „satiră necruţătoare” sau „pamflet”. Într-o astfel de construcţie pot apărea şi expresii mai acide. Când însă utilizarea lor nu este nici în sprijinul unei idei, nici amuzantă, nici iscusită, ci doar gratuită, atunci reprezintă semnalul unei triste „oboseli” intelectuale şi înseamnă că toate celelalte arme s-au rupt, au ruginit sau au un manual de folosire mult prea sofisticat pentru a te mai strădui să înveţi să le întrebuinţezi .

  64. 67 blogideologic septembrie 22, 2015 la 4:45 pm

    Voinţa lui Steve Jobs, incorporată în proiectul iPhone (regulile generale pentru construcţia proiectului au fost trasate de către Ideologul primar Destutt de Tracy), se manifestă încă sub aspecte noi. Aceasta confirmă justeţea principiilor psihologice din Ideologia primară. http://www.nytimes.com/2015/09/10/technology/personaltech/apples-iphone-still-breaks-the-rules-eight-years-on.html

  65. 68 Mihaela Erika Petculescu septembrie 22, 2015 la 5:21 pm

    @ Ana

    Aveţi dreptate, ungurii vin din Asia ( este de fapt vorba de o suprapunere de două populaţii, una fino-ugrică din zona de nord a Uralilor, peste care s-a impus o pătură aristocratică de călăreţi de origine central-asiatică ) Conform teoriilor lingvistice, limba maghiară face parte din familia limbilor fino-ugrice vorbite pe o vastă arie geografică ce se întinde de la Marea Baltică şi Nordul Scandinaviei până la Urali şi Don ; din cei aprox. 25 milioane de locutori, ungurii reprezintă doar 14 milioane, ceilalţi fiind finlandezi, estonieni, etc… până la vorbitorii unor dialecte pe cale de dispariţie, cum este cazul limbii „veta”, transmisă doar pe cale orală în trei sate situate la vărsarea fluviului Louga la vest de Sankt-Petersburg, Rusia. Vedeţi, aşadar, că ungurii mai au „rude” prin Europa !

    Revenind în prezent, ori fi ungurii răi şi obraznici ( noi, românii, nu ne-am înţeles niciodată prea bine cu „fiara maghiară” ) însă, conform acordurilor internaţionale, statutul Ungariei de ţară aşezată la graniţa zonei Schengen o obligă să ia toate măsurile necesare pentru a opri imigraţia clandestină. Putea Ungaria să stopeze fluxul şi să-i înregistreze pe migranţi ( cum îi cere statutul ei de ţară membră Schengen ) când refugiaţii nu doreau să rămână acolo, ci să meargă mai departe ? Ar fi însemnat să-i ţină cu de-a sila în lagăre, înconjurate tot de sărmă ghimpată. Desigur, aceasta ne trezeşte reminiscenţe negative ; la fel şi gazele lacrimogene ori tunurile de apă ; dar până şi Croaţia, sufocată de cei peste 30.000 de refugiaţi care au pătruns pe teritoriul ei în ultima săptămână ( infinit mai puţini decât cei cu care au avut de a face ungurii ) a fost nevoită să folosească tot gaze lacrimogene împotriva migranţilor violenţi care au atacat în forţă barajele şi, începând de astăzi, a blocat cu camioane unica cale de acces rămasă deschisă dinspre Serbia.

    Avem, fără discuţie, o criză umanitară, dar politica iresponsabilă de primire cu braţele deschise, de salvare chiar, a acestor imigranţi preponderent economici este pur şi simplu o invitaţie deschisă adresată altor valuri de clandestini impulsivi şi irascibili ! Or, Europa are şi ea săracii ei, şomerii ei, problemele ei ; rezolvarea „comună” a rămas literă moartă până acum deoarece nimeni nu are curajul să ia vreo decizie. Atunci, ce rost ar fi avut o convorbire bilaterală româno-ungară pe tema refugiaţilor şi, mai ales, cum putea fi aceasta pregătită când totul s-a petrecut pe neaşteptate, pe parcursul a câtorva zile?

    Propagandă vestică tendenţioasă ne arată adăposturi în care refugiaţii sunt cazaţi şi întreţinuţi pe banii contribuabililor europeni ; ne mai arată şi câţiva „ buni samariteni” ce primesc în casele lor familii despre care nu ştiu nimic. Mă tem că fericitul mariaj se va termina destul de rapid cu un divorţ ( în cel mai bun caz ! ) O propagandă la fel de găunoasă ca cea referitoare la „primăvara arabă”, din care responsabilii europeni n-au înţeles nimic şi ne-au prezentat o revoluţie islamică drept o mişcare democratică ! În aceste condiţii, începem să înţelegem raţiunile pentru care mari politicieni precum De Gaulles ori Philippe Seguin s-au opus cu atăta îndârjire constituirii Uniunii Europene. Pentru că, în acest moment, Uniunea se manifestă ca un mecanism gripat, incapabil să ia orice măsură şi incapabil să facă orice reformă în interiorul său !

  66. 69 blogideologic septembrie 22, 2015 la 5:37 pm

    Lelia MUNTEANU: Micul Israel Alawit (alevit aş zice eu, Titus Filipas). Circulă multe scenarii în legătură cu viitorul apropiat al Siriei. SURSA http://www.gandul.info/puterea-gandului/micul-israel-allawit-14733635?ref=yfp

  67. 70 nastase septembrie 23, 2015 la 8:05 am

    Adrian B.,
    vă propun să ne ocupăm de temele zilei si să lăsăm deoparte disputele personale.

  68. 71 blogideologic septembrie 23, 2015 la 8:39 am

    @Mihaela Erika Petculescu
    Dar de neamurile ungurilor din Munţii Altai de ce nu pomeniţi ? Era un articol interesant în revista americană Time înaintea Olimpiadei de la Seul. Pentru Ungaria, simboluri identitare sunt „Coroana Sfântului Ştefan” şi crucea apostolică înfăţişată pe stemă. Hungaria 1, numerotarea este necesară, se naşte printr-o decizie a împăratului Arnulf de Carinthia. Dacă ar fi aşteptat să vadă moartea naturală a unchiului său, Charles le Gros, împărat bătrân şi bolnav, ambiţiosul nepot Arnulf de Carinthia ar fi putut să preia legitim tot imperiul lui Charlemagne refăcut prin pur noroc de Charles le Gros. Care a respectat întotdeauna principiul cunctator-evaluator: „Wait and see”, dacă îl zicem pe englezeşte. Dinamic în luarea deciziilor, Arnulf de Carinthia comite două greşeli fundamentale ce vor afecta Europa. Deci şi pe noi. Prima greşeală a fost aceea că, la 887, provoacă intenţionat o revoltă în Francia răsăriteană. Carol cel Gras este detronat fără să opună vreo rezistenţă. Burgundia, Italia şi francii apuseni nu îl recunosc pe Arnulf. Astfel la 887 AD s-a destrămat pentru totdeauna imperiul zidit de Charlemagne combinând forţa armată cu diplomaţia. Arnulf de Carinthia a fost recunoscut ca rege de francii răsăriteni. A reuşit să îşi impună autoritatea în Lotaringia. La 891, Arnulf îi învinge pe vikingii care urcau pe fluviul Rin şi jefuiau până aproape de Bruxelles. Apoi se întoarce la rezolvarea problemelor din răsăritul imperiului franconian. Pentru asigurarea drumului între Baltica şi Adriatica, Charlemagne crease o serie de voievodate, numindu-i acolo duci (voievozi) pe războinicii aşa-zis slavi ce îl ajutaseră cu cetele lor împotriva avarilor. Nu era ceva neobişnuit. Charlemagne mai făcuse alianţe profitabile cu s[?]lavii cei mai apuseni, odobriţii „apuseni” (subliniem aceasta, pentru că mai există şi odobriţii „răsăriteni”), aflaţi pe coasta baltică lângă Danemarca. Cu ajutorul odobriţilor apuseni, Charlemagne îi alungase pe saxoni, şi deschisese un drum comercial spre răsăritul care nu era controlat nici de saxoni, nici de danezi. Se ştie că avarii, probabil un popor turcic desprins din marea confederaţie care apărea şi dispărea în secolul VI, erau caracterizaţi printr-o mare cruzime, însă cetele acelea de slavi îi întreceau. Voievozii slavi din răsăritul imperiului carolingian vor rupe legăturile de vasalitate faţă de urmaşii lui Charlemagne. Slavii aceştia voiau să controleze şi să vămuiască pentru ei comerţul fructuos dintre Baltica şi Mediterana. Drumul Chihlimbarului Trecea prin Panonia. Arnulf de Carinthia încearcă să recâştige această sursă majoră de resurse. În anul 892, Arnulf de Carinthia face a doua greşeală majoră a politicii sale. Încercând să îşi impună autoritatea asupra ducelui Svatopluk, i-a chemat în ajutor pe maghiarii ce se aflau, călăreţi şi corturi, pe la mijlocul secolului IX, în stepa din nordul spaţiului pontic tăiată de cursul Donului. Este simptomatic faptul că mulţi dintre istoricii maghiari de astăzi uită să spună că Panonia, înainte de a deveni Ungaria, s-a aflat sub stăpânirea carolingiană, adică a domnului Lerui pomenit în colindele româneşti. De ce trimite Arnulf de Carinthia soli angajatori tocmai pe cursul Donului ? Cunoştinţele despre istoria pe termen lung ale funcţionarilor (logofeţilor) cancelariei sale erau foarte solide. Într-adevăr, populaţia “socii”-alizată sau romanizată din Câmpia Panoniei era formată din iazygi care veniseră în antichitate din bazinul hidrogafic de jos al rîului Tanais (Donul), la o instigaţie a romanilor după ce vechiul regat Dacia al getului Burebista începea să arate semnele destabilizării. Aceasta s-ar fi întâmplat în ultimul deceniu dinaintea naşterii lui Hristos. Mi se pare plauzibilă informaţia aceasta. Vreun logofăt cu multă ştiinţă de carte i-ar fi putut spune lui Arnulf de Carinthia să caute mercenari tot în acea zonă a Donului. Spuneam că la acel vad nord-pontic între migratorii veniţi din Asia şi Europa, se aflau acum maghiarii. Unii dintre istoriografii unguri de acum speculează informaţia logofătului din cancelaria lui Arnulf de Carinthia. Ei susţin, mirobolant, că iazygii nord-pontici şi ungurii veniţi din spaţiul turanic sunt totuna ! Mai mult, ei clamează că întregul spaţiu pe care au „voiajat” în secolul IX ungurii de la cursul Donului şi până în Câmpia Panoniei era un spaţiu liber, fără populaţie ! În mod clar, istoriografii unguri rescriu istoria în favoarea lor şi în defavoarea noastră ! Maghiarii, care au fost invitaţi de carolingianul Arnulf de Carinthia ca auxiliari temporari în Câmpia Panoniei după catastrofa lingvistică iniţiată de Kiril şi Metodiu la comanda unui împărat beţiv (Mihail al III-lea Amorianul), se vor dovedi mai cruzi decât triburile slave şi vor fi până la urmă imposibil de controlat. Hoarda aceea medievală era segmentată în zece triburi numite ‘săgeţi’, cunoscute de Europa ca ‘On-Ogur’, literalmente „zece săgeţi”. De unde au rezultat două nume. Din raidurile lor înspăimântător de sângeroase în Franţa, ‚Ogur’ a lăsat cuvântul francez ‚ogre’, însemnând ‚devorator de copii’, căpcăun. Cel de al doilea cuvânt: ‘Ungur’, rezultă din aglutinarea expresiei ‘On-Ogur’. De fapt numai şapte ‘săgeţi’ erau formate din maghiari, celelalte trei ‘săgeţi’ erau alcătuite din khazari. Aceştia erau Kabarii, triburi oportuniste cu diverse şi extinse relaţii în emporia. Care aflând ştirea despre lansarea expediţiei de pradă în Europa, declanşată prin naivitatea lui Arnulf, s-au desprins imediat din Khaganatul Khazar (o formaţiune statală ce fragmenta dureros Romania Orientală nord-pontică oficializată de către împăratul Nero) şi s-au alăturat confederaţiei Hét-Magyar. Mai putem bănui ca acei Kabari erau deosebit de bogaţi, printr-o combinaţie de comerţ şi de pradă. În amintirea colectivă românească se mai păstrează un ecou al Săgeţilor Kabare – cu semnificaţia de putere şi bogăţie- înregistrat de George Coşbuc la începutul poeziei „Nunta Zamfirei”: „E lung pământul, ba e lat,/Dar ca Săgeată de bogat/Nici astăzi domn pe lume nu-i”. Se spune că această ‘amintire despre Săgeată’ fusese auzită de George Coşbuc de la mama sa. Dar ce ne dezvăluie totuşi arheologia din Transilvania ? Găsim o mărturie despre Kabari în comuna Mihai Viteazu din judeţul Cluj. O inscripţie în limbajul khazar pe o piatră de construcţie extrasă dintr-o veche vilă romană, clădire ce nu s-a mai păstrat. Au existat două încercări de traducere. Una din partea lui Gábor Vékony, cealaltă din partea lui András Róna-Tas. Contradictorii, dar nu asta contează pentru noi, ci arhetipul cultural (legea fatală, cum spunea Vasile Conta) pe care îl mărturiseşte inscripţia de la Mihai Viteazu. Saltul în timp este din secolul III după Hristos – stăpânirea romană- în secolul X după Hristos – când a urmat „reciclarea” khazară. Distrugerea completă a vilei romane este semnul ce se repetă : tot la fel a procedat khaganatul khazar cu mărturiile din provincia Romania Orientală nord-pontică. De aceea ne este atât de greu să descifrăm istoria noastră.

  69. 72 Cris septembrie 23, 2015 la 2:22 pm

    UE a avut și are în continuare o indulgență suspectă față de Ungaria.
    La toate devierile de la democrație și valorile europene, UE a ridicat din umeri. Doar voci răzlețe au lăsat să se audă cuvântul „inacceptabil”, la care Ungaria a răspuns „ne doare-n cot”.
    Poate o să fiu acuzată că sufăr de mania persecuției, dar am impresia că ungurilor li se iartă orice, iar noi suntem tratați cu intransigența cea mai dură.

  70. 73 blogideologic septembrie 23, 2015 la 5:49 pm

    @dorucoarna spune : „Ponta e o cauză pierdută.”
    De ce ? Pentru că îl supără pe Klaus ? Omul care şi-a „sinucis” trezorierul campaniei prezidenţiale ? Şi nu mi-a plăcut deloc felul cum Klaus m-a îndemnat şi pe mine la „sinucidere” în ianuarie anul acesta. Patricienii ăştia sunt execrabili. Trebuie trecuţi prin băi obligatorii de psihologie behaviorală. Avem nevoie de o ţară modernă! Tot ce ştie Klaus este să fure de la alţii, apoi să spună „Ghinion!”

  71. 74 Petre Niculae septembrie 28, 2015 la 5:47 am

    Si Dtra,D-le Prim ministru ati avut parte de obrazniciile lui Victor Orban,dar parca cu un altfel de tact diplomatic i-ati inchis fleanca zgrunturoasa !

  72. 75 Pali octombrie 6, 2015 la 12:46 pm

    @ T-REX

    Diplomat de cariera care vine dupa un mandat in Timor,…mare realizare,…sunteti pe drumul cel bun?Ma mir ca sunteti atat de naiv,…vizele?Cu vizele cum ramane?

  73. 76 Pali octombrie 7, 2015 la 11:36 am

    @ nastase

    Vad ca si aici ati „cenzurat”,…ref la raspunsul trimis Anei,…va inteleg domnule Presedinte desi sunt aproape convins ca ,imi dati dreptate.Si in acest caz adevarul e adevar,…cu sau fara cenzura !


  1. 1 Istoria României pe ungureşte | Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe septembrie 23, 2015 la 10:41 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat asta: