Fundația Europeană Titulescu – Centrul de Studii Strategice vă invită joi, 5 februarie a.c., începând cu orele 16.00, la dezbaterea cu tema „Atentatele de la Paris. Implicații în Franța și în lume”. Invitații speciali ai acestui eveniment sunt dl. Nicolas DON, jurnalist, și dl. Dirar KUTAINI, președintele Centrului Cultural European Româno-Panarab. Moderator: prof. Adrian NĂSTASE, președintele FET.
Evenimentul va avea loc la Casa Titulescu, Șos. Kiseleff nr. 47.
76 Răspunsuri to “Dezbatere despre atentatele de la Paris”
- 1 Trackback pe februarie 5, 2015 la 2:32 am
- 2 Trackback pe februarie 7, 2015 la 4:01 am
- 3 Trackback pe februarie 7, 2015 la 6:46 pm
Cam zero implicatii .
Complicii lui Coulibaly au fost eliberati in majoritate .
Familia Kouachi nu a fost deranjata cu o floare .
Dorinta corectului politic francez este ca atentatele sa fie uitate .
Cu riscul de a provoca zambete , revin la suma alocata in 2015 pentru Bors – Suplacu de Barcau – 15 milioane de lei – un scandal – de ce s-au platit , de catre acelasi guvern , in primavara lui 2013 , 38 de milioane de euro sau 160 milioane de lei , o suma de zece ori mai mare decat cea de astazi , lui Bechtel , doar ca sa plece ?
Nu este scandalos ? Se dadeau 160 de milioane de lei acum 2 ani penalitati lui Bechtel sa plece iar astazi , pentru santierul propriu zis , pentru 60 de kilometri , dau 15 milioane de lei ?
Masina de promisiuni pontista continua , netulburata : sunt vizate judetele cu tropism cunoscut PSD , ca Salajul ( numai ca Bors Suplacu de Barcau se termina la limita judetelor Bihor – Salaj ) – se vehiculeaza in acest judet promisiunea ca ” in 2016 ” se va termina centura Zalau , lasata si aceea acum 5 ani in mijloc de camp , chipurile ” anul viitor ” se va taia Mesesul pentru a o finaliza – cine ii crede ? Isi imagineaza ca taranii din Maieriste , Maladia , Treznea sau Bobota sunt efectiv cretini ?
FOARTE INTERESANT SUBIECTUL !
Au gresit „francezii” la greu badie !
Au avut aproape tot pe tava , dar din motive greu de explicat poporului n-au facut nimic . Unde am mai vazut eu acelasi scenariu acum vreo 14 ani ?
Si cu toate astea nu vad nici o demisie , nici o demitere , nimeni nu vorbeste , usturoi n-au mancat , gura nu le miroase , popularitatea lu’ Hollande s-a dublat , vad ca si francezii au nevoie de un „tatuc”
Asta a fost un cutremur care sper ca a trezit Franta , ca prea erau astia varza in ultimul timp , cu democratia , fraternitatea si libertatile lu’ peste prajit ( baietii aia aveau numai drepturi , dar obligatii … CANCI ) ! .
Revenind in Tarisoara noastra , la Romaniaaaaa ,
SHOCKING NEWS !
Ce tupeu pe baiatu’ asta victor viorel !
” Victor Ponta a declarat, miercuri, că proiecte de sute de milioane euro, cu fonduri UE, sunt blocate de contestaţii la licitaţii judecate de CNSC şi Curtea de Apel. Prim-ministrul a catalogat această situaţia ca fiind „o catastrofă naţională”.
Pai din cauza cui sunt toate licitatiile astea contestate bai patriotule ?
Sa-ti spun eu de ce : pt. ca toate documentele de licitatii sunt facute cu dedicatie NUMAI SI NUMAI PT FIRMELE VOASTRE .
Chiar nu ti-e un pic rusine , vrei sa te intrebe si pe tine fostii tai colegi de breasla , despre ghitza al tau de la portitza cabinetului , cu toate licitatiile foste , prezente si viitoare castigate fluierand ( intreaba-l pe Rares ala care tuseste mereu de la realitatea , si tot ne zice ca prietenul tau ar avea fo’26 de dosare in lucru )?
PAI S-A DESTEPTAT ROMANU’ SI DACA TOT PARTICIPA LA LICITATII SI LE PIERDE CA BOU’ , DIN „CAUZE OCULTE” , MACAR VA BLOCHEAZA SI PE VOI DE LA GRESELI PENALE , SI ASA N-O SA MAI AJUNGETI IN PUSCARIE ( deocamdata ) !!!
Hai patriotule sa vedem ce contine faimoasa LEGE A MINELOR si in folosul cui e data , ca parca ultima data a iesit cu scandal ( si asta e tot un fel de licitatie ) .
Sa asteptam sa vedem si cum reactioneaza majoritatea rumegatorilor de parlamentari , aia multii , alesi cu lopata ( mai bine decat cu grebla !!! ) in urma votului uninominal , si ce-o sa faca ei , cu dansa-n-transa !
Respect Pavel Abraham !
http://www.cotidianul.ro/avocat-la-nevoie-udrea-o-sa-l-toarne-si-pe-basescu-256115/
În măsura în care sunt distincte, arhetipul cultural asociat numărului Şapte, precum şi arhetipul cultural asociat numărului Opt, devin foarte importante pentru arheologia noastră culturală (adică felul de a scrie istoria în epistema de modernitate a lui Michel Foucault).
De ce a fost primit vizigotul Atanaric aproape în triumf la Constantinopol ? S-a întâmplat la anul Domnului 381. Aşa cum arată Miron Costin şi Lynn Thorndike, noi, românii, cunoaştem marele avantaj că putem face salturi lungi peste discursul fluctuant. Îl vom folosi deîndată. Raptul rusesc al Basarabiei la anul 1812 ne-a afectat şi starea mentală. Trebuie să fim conştienţi că prin acel furt ni s-a impus totodată să facem tăieri în firul logic discursiv. N-avem voie, chiar atunci când este implicat un concept geopolitic şi strategic, să trecem Prutul! Dar este necesar să depăşim această limitare. Prezentă de exemplu atunci când gândim celebra linie de apărare Focşani-Nămoloasa-Galaţi ! Doar tăierea firului logic discursiv ne îndeamnă să tratăm în derâdere această noţiune strategică importantă! Cu toată evidenţa, ea a fost gândită prima oară, în virtualitatea sau potenţialitatea ei, de către un împărat roman care a fost –lucru mai puţin cunoscut la noi- un geniu al strategiei militare ! Ştim că în artă, el n-are bun renume. Dar în strategia militară, împăratul Traian l-a urmat ! Iar după el, planurile strategice pentru acest teritoriu al nostru au fost implementate cu succes de conducătorul vizigot Atanaric. Din cauza aceasta, împăratul Teodosie Întâiul l-a primit cu o distincţie de merit la Constantinopol ! Pentru realizarea unei mari construcţii de apărare care a protejat bine imperiul Romania. În această construcţie, „zidul lui Atanaric” – de fapt „zidul lui Nero” la început, aşa cum a demonstrat istoricul german Theodore Mommsen- joacă un rol esenţial. În România modernă, construită în siajul paradigmei thermidoriene ce a jucat un rol şi în startul imperial napoleonian –ca general latin de mare succes el trebuie considerat Imperator la fel ca Eugeniu de Savoia care a construit prin decret premisele latinismului nostru promovat de către August Treboniu Laurian-, deci în România modernă zic eu, „zidul lui Nero&Atanaric” devine model pentru „linia de apărare Focșani-Nămoloasa-Galați” care nu privea dincolo de Prut ! Dar imperiul ţarist era prezent chiar acolo după 1812, dincolo de Prut ! Astfel, pe scutul de stemă al districtului basarabean Cahul, „zidul lui Nero&Atanaric” era bine desenat (linia inferioară de culoare verde) http://en.wikipedia.org/wiki/Athanaric%27s_Wall#mediaviewer/File:Cahul_Ismail_si_Bolgrad.PNG
Parca atenatatele de aici sunt mai interesanate.
Acu ca Kodrutza se arata decisa sa o protzapeasca pe UDREA eu i-as sugera o lista-ntreaga :
Un pinguin conduce guvernul
Si totul se misca greu, greu, greu
Un pinguin ce-aduce infernul
Dar se crede mare zmeu, zmeu, zmeu
Berceanu si Udrea si Blaga si Oprea
Cu totii-s condusi de BOC, BOC, BOC
Cu ei in guvern nu merge nimica
Si totul aici sta pe loc, loc, loc
Un pinguin conduce o gasca
Care nu are Spor, spor, spor
Era mai bine pe vremea lu’Ceasca
Acum e ca DRACU… Sa mor, mor, mor!
Berceanu si Udrea si Blaga si Oprea
Cu totii-s condusi de BOC, BOC, BOC
Cu ei in guvern NU merge nimica
Si totul AICI sta pe LOC, LOC, LOC
Multi dintre ei sunt acolo DEGEABA
Adica au fost pusi in PLUS, PLUS, PLUS
Si fara ei sigur ar merge treaba
Ba poate am fi chiar mai SUS, SUS, SUS
Berceanu si Udrea si Blaga si Oprea
Cu totii-s condusi de BOC, BOC, BOC
Cu ei in guvern nu merge nimica
Si totul aici sta pe loc, loc, loc
Un pinguin conduce o tara
In faliment Cat-un PIC, PIC, PIC
Un pinguin PUS a-4-A OARA
Sa ne conduca-asa MIC, MIC, MIC
Berceanu si Udrea si Blaga si Oprea
Cu totii-s condusi de BOC, BOC, BOC
Cu ei in guvern NU merge nimica
Sï totul AICI sta pe LOC, LOC, LOC
Ultimul Thrasymachus. Citind ceea ce scrie Sebastian Lazaroiu, intr-un articol, pe Contributors, discursul basistilor despre statul de drept pare sa fie in cumpana. Daca nu cumva sa se fi rupt sau, mai rau, sa se fi pozitionat advers. Fostul consilier prezidential, doctrinar al „basescianismului”, sustine, nici mai mult nici mai putin, o defensiva anticoruptie si o „strangere a randurilor”. Ceea ce sustine S. L. il plaseaza direct pe pozitiile sofistului atenian Thrasymachus. Iata ce ipotizeaza-insinueaza „intelectualul lui Basescu”: “Ar trebui să se oprească procurorii și serviciile de informații (aflate și ele sub tirul politicienilor) din cruciada anti-corupție? Ar trebui salvată elita politică, atât cât a mai rămas din ea, în aceste momente tensionate din regiune? Avem nevoie de un respiro pentru a reporni economia și administrația? Avem nevoie de o strângere a rândurilor în fața amenințărilor externe?” Sugereaza, altfel spus, o pauza a justitiei, o deriva de la cursul spre statul de drept, de dragul unor foste pozitii abuzive si corupte de putere, care acum sunt in pericol de a da socoteala. Mai transant spus, pentru cei care nu s-au dumirit, manevreaza spre o fabulizare a justitiei, care, nu-i asa, ca si democratia, nu ar fi pentru catei, ci pentru dulai! Este exact pozitia lui Thrasymachus, in Republica lui Platon, cand înțelegea prin justiție ceea „ce este cel mai bine pentru cei puternici”, referindu-se la cei aflați la putere. Nenorocul lui Thrasymachus s-a numit Socrate, care i-a dezarticulat definitia. Pe de alta parte, daca politologul isi motiveaza discursul de „oprire” a „cruciadei anticoruptie” cu amenintarea razboiului („rusii la granita”), ar fi trebuit sa stie ca Justitia nu se suspenda in vremuri de razboi. Fiat justitia, pereat mundus, D-le Sebastian Lazaroiu, inapoi la lege si la principii, care trebuie aplicate in orice conditii si cu orice pret. Si, da, coruptia trebuie „macelarita”, pentru a-i imprumuta expresia. http://www.contributors.ro/editorial/elita-macelarita-economia-blocata-ru%c8%99ii-la-grani%c8%9ba-ne-oprim/
Hai Nutzy ! Baga mare … Nu uita de Andreea Pora , Robert Tuciurescu , Gregoire Ecrivain , Sorina Matei , Nashu si de putzopalmistii Papa Hagi , Cristian Preda , Mihai Neamtu si alte jeguri umane !!!
Oricum , Nutzy e mai curajoasa si mai antibasista 🙂 decat Ponta !!! Parol …
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-19287596-elena-udrea-dezvaluit-primele-nume-politicieni-ziaristi-dupa-cum-promis-marti-seara-printre-raluca-turcan-oreste-teodorescu.htm
P.S. Apropo de Oreste Teodorescu . Am auzit o poveste de m-am spart de ras … Mi-a spus cineva ca acesta organizeaza niste cursuri + excursii ezoterico-erotice ( sau invers ! ) pe la cetatile dacice din Muntii Orastiei , in noaptea de Sanziene – contra sumei de 200 E/persoana – si unde cursantii sunt incurajati sa se imperecheze pe niste lespezi de piatra pentru ca ( zice Oreste Teodorescu ! ) copilul nascut in noaptea de Sanziene va fi urmatorul … Apoi le vinde ” excursionistilor ” un recipient cu pamant ( de pe jos ! ) care cica ii apara de ghinioane !!!
Am inteles ca anul trecut , excursia s-a terminat rau pentru cursanti deoarece niste tarani loco le-au tras cu gloante de sare in fund … 🙂
UDREA MINTE !
Elena Udrea sustine ca are probe ca deputatul Sebastian Ghita l-a vizitat in arest pe fostul sau sot, Dorin Cocos
DAR DACA UDREA NU MINTE ?
Cateva lucruri pe care le-am remarcat. urmari ale atacurilor din Paris:
– dupa primul numar al revistei Charlie Hebdo, de dupa atentat, si in urma reactiilor violente din lumea musulmana, redactia a decis sa nu mai scoata revista, pe o perioada nelimitata.
– Franta si-a intarit masurile de securitate, si in acelasi timp, a trimis portavionul Charles de Gaulle in Orientul Mijlociu, pentru a sustine eforturile SUA contra ISIS
– nici un inalt oficial al SUA nu a fost prezent la marsul contra terorii de la Paris, preferand insa sa mearga in grup (cei mai inalti oficiali, inclusiv presedintele Obama), in Arabia Saudita, pentru a-si exprima condoleantele la moartea regelui Abdullah. Mentionez ca in timpul marsului, procurorul general al SUA, Eric H. Holder, se afla in Paris, pentru discutii pe tema terorismului, dar NU a catadicsit sa participe la mars.
– in Romania, Serviciul Roman de Informatii, s-a folosit in mod nejustificat de aceasta tragedie, pentru a sustine cu tarie necesitatea legii sigurantei cibernetice.
– desi societatea franceza a afirmat ca libertatea de exprimare nu trebuie in nici un fel sa fie impiedicata, a luat niste masuri abuzive asupra unor persoane, ale caror opinii pro islamice au fost etichetate ca fiind instigari. Mentionez aici cazul comediantului Dieudonne M’bala M’bala, care se afla in situatia de a petrece 7 ani la inchisoare, pentru o postare pe Facebook.
Cam astea ar fi cateva aspecte pe care le-am remarcat in urma atacului de la redactia ziarului francez.
Sunt curios dacă se va putea elucida şi această ştire :
Un simulacru de factură mondială şi o făcătură mediatică
Dacă aţi crezut că şefii statelor au defilat la Paris la un loc cu mulţimea, precum au informat mass media din întreaga lume, v-aţi înşelat. Marşul de la Paris, unde liderii mondiali şi-au dat mîna în faţa camerelor de luat vederi, a fost o făcătură mediatică. „Liderii lumii mărşăluiesc în faţa mulţimii de la Paris“, scria cu litere de şchioapă presa din Franţa şi din întreaga lume. Dar, oameni buni, adevărul a fost cu totul altul. Stăpînii lumii, mai puţin unchiul actelor teroriste de pe glob, s-au aliniat sub forma ochiului în piramidă pe o stradă închisă, bine păziţi de coloane de jandarmi – filmaţi separat, pe străzi unde publicul nu avea acces –, iar mulţimea pe o alta. Pe strada închisă de cordoane erau prezente numai trupele speciale, iar în primele rînduri, doar politicienii, filmaţi în prim plan, pînă la bust, ca să nu se descopere ce nu trebuia descoperit. După o plimbare pe strada goală şi închisă, liderii politici ai lumii au urcat în limuzinele de lux, bucuroşi că au reuşi să epateze cu prezenţa lor straşnic păzită. Cu siguranţă pe toţi ne considera naivi, astfel nu şi-ar permite un simulacru de factură mondială.
Maria Diana Popescu, Agero, http://www.agero-stuttgart.de
http://www.altermedia.info/romania/tag/marsul-de-la-paris/
Vă place, prieteni, statul acesta din care a fugit statul? Pentru că un stat cumsecade nu poate fi format dintr-o singură instituție, hai, cel mult două.
Al nostru poate. Statul nostru , reformat de Băsescu Traian , stă toată ziua îmbrăcat în combinezon negru și cu cagula trasă pe mufă. El călătorește cu duba și văd că nu mai vrea să-și ia concediu …100 de percheziții pe zi …5-6 audieri de mare rezonanță…2-3 băgări la zdup … când să te mai odihnești, tu , ca un stat normal, cum să mai pleci la schi…
Nu poți, totuși, să nu te întrebi, unde naiba a fost serei-procuro-statul până s-a hotărât să devină atât de harnic și de intransigent . 10 ani am văzut că i-au fost suficiente dosarele-spectacol , strict necesare pentru redactarea raportului MCV ( ”… avem , slavă Domnului, un prim-ministru în închisoare, miniștri , parlamentari… ”, adică viața unor oameni – o simplă fișă contabilă pentru Băsescu Traian) .
Și dintr-o dată, se trezește din somn… vede camera plină de jeg în care a dormit liniștit până atunci, vede bocancii mânjiți de noroi uscat pe covor, vede paharele cu vinul acrit în ele, bâzâite de musculițe și resturile de mâncare pe care se plimbă agitați carcalacii.
Eu o cred pe doamna Udrea , în cea mai mare parte a spovedaniilor ei .Și o cred , pentru că ea este unul dintre puținii oameni care ȘTIU. Sunt mulți, mulți, care BĂNUIESC, dar CERTITUDINILE sunt în gentuța doamnei Udrea .
Iar ea mai are câteva zile de răgaz în care are de gând să-și vândă scump blănița albă, cu glugă, de deasupra, ca și pielea catifelată de dedesubt .
Inovaţia militară DARPA (http://en.wikipedia.org/wiki/DARPA), puternic erodată prin tăieri bugetare! Contextul datoriei suverane a statelor nu favorizează absolut deloc investiţiile publice militare. De aici se creează şi pericolul (desigur, nu chiar, chiar, iminent) ca America să piardă în viitor supremaţia ca putere militară a lumii. Dar se manifestă totodată şi tendinţa ca războaiele militare convenţionale să fie înlocuite prin războaie economice. În alţi termeni, căutarea veşnică de a-i domina pe alţii nu se mai face cu ajutorul armatelor, ci prin economie. Acordul de liber schimb comercial (care se negociază acum) între UE şi USA constituie asemenea armă. Prin promovarea OMG-urilor, se va controla total chiar fiziologia europenilor! “Omul este ceea ce mănâncă” enunţă un proverb anglo-saxon. Apoi, prin mijlocirea oferită via IBM-intel-microsoft-google, USA vor putea controla mai departe (mă rog, să vorbim numai despre următorii 30 de ani de PAX AMERICANA) lumea întreagă. SURSA http://www.lemonde.fr/idees/article/2015/02/04/le-leadership-militaire-americain-menace_4569547_3232.html
Dle A.N., privesc înspăimântată la serialul DNA – SRI şi îmi dau seama că suntem fără speranţă, vânduţi definitiv. Sursa banilor depuşi ca şi corp delict în procesul dumneavoastră va face discreţionar orice. Fireşte la abuzurile acesteia se vor adăga răfuielile personale ce pot fi în trendul dictat ale unora autohtoni. Retrăim anii 50.
Da, e o tema.
papasha
februarie 4, 2015 la 9:05 pm
Ne este nevoie de ,,probele” Udrei…este suficient sa fie contactat personalul inchisorii. Orice vizitator este monitorizat in detaliu si se stie exact cine cu cine si cand se intalneste. Este elementar, papasho.
Nu vine nimeni intr-o inchisoare, la vorbitor, incognito si cand vor muschii lui.
😉 😉
Mie mi s-a parut extrem de relevanta atitudinea lui Traian Basescu….un timp, a tinut isonul Udrei si al Bicai, vorbind cu manie despre ,,interceptari ilegale” ale securitatii la Paris.
Dupa ce a citit raportul primit de la SRI, Insusit Basescu (cel atat de liber in a-si da frau liber umorilor), a spus:
,,Da, l-am primit”
,,Cum comentati ?”
,,Nu comentez, este strict secret”.
Mai e ceva de comentat pe marginea ,,cazurilor” Udrea ?
Da, jurnalistii au legitimitate sa o faca: au nevoie de rating…altfel, cum sa-si plateasca taxele si impozitele si sa mai si achite salarii de mii de euro (pe luna, marte si pamant) ?
Spuneti si dvs…este ea, presa, cu adevarat libera ? Poate fi ea libera sa articuleze, pur si simplu, in spatiul public…adevaruri, uneori prea simple si in afara tiparului conspirationist care fascineaza lumea virtualului de pe mapamond ? Ne vom trezi, la un moment dat, din starea de ,,Matrix” ? Nu prea cred.
😉
@papasha. E foarte putin important ce mai face Udrea acum, iar daca ne preocupam prea mult de ea, riscam sa nu mai vedem padurea din cauza copacilor, adica sa nu mai vedem intregul din cauza detaliilor. Ca spectatori, noi asistam la actul al III-lea al farsei dramatice, act in care subiectul este deculpabilizarea lui Traian Basescu pentru anii de domnie. In argo politic, se mai zice spalare cu furtunul. Sa facem impreuna observatia ca Elena Udrea este anchetata pentru infractiuni pentru care ar fi fost oricum anchetata: Microsoft si Bute; ambele sunt anchete incepute din strainatate si cu siguranta urmarite si de FBI si de OLAF. Insa nimic despre Slatina, aplicatiile aiurea de la ministerul dezvoltarii, risipa de bani si neglijenta in serviciu de la acelasi, rolul ei in NUP-ul pentru casa din Mihaileanu. Udrea, aparent infricosata, da „vulgului” destule capete de „Motoci” pentru ca atentia sa fie mult timp indreptata catre alte tinte. Doar ca observam ca mai toate delatiunile sunt pentru situatii de 1 contra 1, mai precis cuvantul Elenei Udrea contra cuvantului paratilor; pentru o doamna care, conform unor declaratii de mai demult, avea un serviciu de informatii in subordine si care se pretinde o sursa alternativa de informatii pentru presedinte; desemeni, jurnalistii parati aseara sunt putini si chititi sa fie rontaiti de Antena3, care sa aiba atentia in alta parte: Oreste si Matei sunt doua persoane pe care echipa Antenei 3 le-ar desfiinta cu placere profesional. Insa alti jurnalisti, sigur platiti, nu apar. Observam insa ca nimic din zisele Elenei Udrea nu duce, infractional, la Basescu – si nimic din zisele celor denuntati de ea. Scandalurile judiciare in lant mai au doua efecte: este complet acoperit scandalul fratilor Basescu, unde tocmai ce tiganii apucasera sa declare ca Traian Basescu stia de mita ceruta de fratele lui; grupul Basescu-Udrea ii face anumite servicii lui Johannis, care isi bea bericile linistit si le scuipa astora coji de seminte in cap, limitandu-se la o sustinere (imediata!) a generalului Coldea. Ceea ce inseamna ca, dupa acest val de incriminari judiciare, va urma inca o pacaleala propagandistica si anume vor incepe unii sa afirme starea de reset a natiunii: gata, am curatat tot coruptii, suntem spalati si curati, ne-am pus pampersi noi si incepem un drum luminos in frunte cu iubitul presedinte Johannis, far calauzitor in noaptea cea grea si tragatorul odgonului rosu care sa ne fie ghid tuturor. Spre mari victorii si impliniri marete! Ca si condiment al situatiei actuale, se desfasoara prin internet, prin e-mail mai precis, in paralel, o campanie de propaganda neagra. Tot in paralel, persoane mediatice, desigur nedenuntate de dna Udrea incearca sa amestece opozantii politici in aceasta ciorba: ca exemplu, de-a dreptul pervers articolul lui Cristoiu in care acesta incearca sa atribuie situatia existenta lui…Ponta, inventand un cuplu Ponta – Udrea, care ar lupta cu perechea Coldea – Kovesi!
Una peste alta, semnalul de potolire a situatiei a fost dat, prin zvonul ca Traian Basescu va participa, pe 8 ale lunii curente, la congresul PMP, in care ar urma sa se inscrie.
In concluzie, Elena Udrea este acuzata de ceea ce oricum ar fi fost acuzata si indiferent de soarta ei viitoare ( achitare din lipsa de probe, condamnare cu suspendare condamnare pe termen scurt) ramane cu bani, acesta a fost si scopul pentru care a declarat public ca, in urma divortului, mai are de primit un milion de euro; un milion de euro inseamna o acoperire publica pentru orice suma. Adica iese cum iese din politica, dar ramane cu o avere. Daca Traian Basescu se inscrie in PMP, atunci generalul Coldea ar putea avea o problema, ca fiind avansat in repetate randuri si numit in functie de o persoana ajunsa intr-un partid concurent, teoretic, cu acela al presedintelui in exercitiu. Insa cum impotriva sa exista doar denunturile subtirele ale celor doua doamne, cred ca o rezolvare fericita se va gasi pentru toata lumea.
Criticos
februarie 5, 2015 la 9:57 am
De ce va simtiti oripilata ?
Presa, societatea civila, societatea in general, apreciaza ,,eforturile” justitiei de a ,,curata” Romania de corupti, hoti si infractori. Orice pare a fi scuzabil, chiar si ,,victimele colaterale”, chiar si ,,probele indirecte” in numele fortei exemplului.
L-am auzit pe Pieleanu, dar si pe altii, spunand cu seninatate:
,,S-a dat ordin de la ambasade ca justitia sa se deculpleze de putere, de politicieni, in general”.
Ati citit ? El spune de fapt: ..S-a dat ordin din AFARA Romaniei” si priveste asta ca pe o normalitate.
Alt exemplu: Presedintele Yohannis a spus de la inceput: ,,Voi garanta independenta justitiei, aceasta este prioritatea mandatului meu.” (cate ori fi n. mea).
Exact ca si Basescu.
Sunt convins ca si Victor Ponta ar fi formulat, nu avea voie sa spuna altceva, exact acelasi discurs de investitura. Daca nu ar fi facut-o, ar fi avut doi adversari: unul in afara, plus poporul roman.
Daca romanii vor telejustitie si uita de foame, de idealuri, de principii, ba chiar si de adevaruri (mai importante fiind adevarurile altora livrate comod si gratuit), atunci, asa sa fie. Pana la urma, exista, totusi, un adevar absolut: nimeni nu este mai presus de moarte, chiar daca se joaca cu legea si se crede imuabil si intangibil. Asa au crezut si Udrea + Bica & Co si, poate, vom mai vedea si pe altii. Sau altul. Pardon, Altul. (Z)
La urma urmei depinde ce privim: jumatatea plina, sau jumatatea goala a paharului, in speranta ca se va umple pana la urma.
Dar ce erezii am spus , sa fiu in ” asteptare „?
Pentru Suplacu de Barcau sau pentru centura Zalaului din ” 2016 ” ?
@Cristian Moldoveanu – dar nu esti adapat si tu la robinetul corectului politic al socialistilor parizieni ?
Tineri magrebini fac semnul V si mimeaza mitralierea jurnalistilor TV care transmit in direct de la Vincennes luarea de ostateci a lui Coulibaly , nici o masura ” anti-musulmana ” impotriva lor , bineinteles .
In Ile de France , dupa atentate , au fost 200 de agresiuni impotriva patrulelor armatei – de la amenintare noaptea cu arma din masina la insulte – nici un raspuns al militarilor , zero consecinte .
18000 postari twitter ” sunt Kouachi ” .
„Umoristul ” Dieudonné ? Sunt Charlie Coulibaly ! Omul a omorat cinci oameni …
Teroarea anti-musulmana ?
Zambiti ?
Doar nu ei sunt electoratul lui Hollande ?
Luminita Arhire, este treaba dvs daca o credeti, sau nu, pe Elena Udrea.
Dar nu cred ca asta este problema. Se pare ca numele de Elena este oarecum vizat de destin si pentru impact pozitiv in istorie (Elena de la Constantinopol), dar si pentru tulburari semnificative de curs istoric :Elena din Troia, Cleopatra (care a anticipat fara voie o Elena de astazi, transfigurandu-si imaginea peste timp direct in Tabu), Elena Lupescu, Elena Ceausescu.
Stiti ce au in comun toate aceste ultime doamne ?
Obsesia crearii unui stat paralel, a unei securitati si a unei justitii paralele, Pe scurt, si-au dorit controlul absolut, puterea absoluta, sub obladuirea unor barbati mari, dar slabi. .
Cel putin, slabi pana s-au desteptat…unul singur nu s-a desteptat la timp si a sfarsit sub gloante, luand exemplul lui Paris care nu a facut niciun pas inapoi, dar si-a expus calcaiul.
Se pare ca dupa raportul SRI, ,,Ultimul” a invatat lectia si tace.
(Z)
http://www.mondonews.ro/incendiar-fost-sef-sie-exista-materiale-compromitatoare-cu-politicieni-vor-fi-surprize-uriase/
Cu dedicatie de la Iohannis pt. prostii fara numar , fara numar , care au crezut ca vine tacutu’ lor din deal si ii apara de legea bau-bau „big brother” a oamenilor aia rai de la SRI :
Iohannis sprechen sie romanische ca sa le fie clar la toti aia din primul rand , ca de legea asta se scapa numai la granita de nord dintre Siria si Irak :
” Scopul discuțiilor ( legea Big Brother ) este de a se găsi un echilibru între respectarea libertăților individuale și prevenirea terorismului, criminalității cibernetice și combaterea corupției. Consultările se vor desfașura în cadrul Comitetului Operativ de Securitate Cibernetică, organism prin care se realizează coordonarea unitară a Sistemului Naţional de Securitate Cibernetică. Conducerea COSC este asigurată de un preşedinte (consilierul prezidenţial pentru probleme de securitate naţională) şi de un vicepreşedinte (consilierul prim-ministrului pe probleme de securitate naţională). Coordonatorul tehnic al COSC este Serviciul Român de Informaţii”, potrivit comunicatului.
@ZeV, degeaba te iei de papasha, fiindca nu vizita in sine a lui Ghita la Cocos e importanta, in fond atunci cand dl Nastase era in temnita, ne intrebam si noi pe aici daca sa il vizitam pe dl Nastase ori mai bine sa ne abtinem, ca sa nu-i consumam din vizitele permise. Ceea ce a dorit sa transmita Udrea a fost o fraza din discutia Ghita – Cocos si anume aceea ca lui Ghita i s-a cerut sa spuna lui Cocos ca „ne pare rau pentru ce-ai patit, dar nu s-a putut altfel” citat inexact, insa care respecta sensul. Udrea a urmarit, prin redarea acestei fraze, sa il lege, mediatic, pe generalul Coldea de Cocos (ea nu are nimic cu Ghita, schimba sms-uri cu el!) si sa linisteasca prin mesaj public pe aceia care, fiind asemeni lui Cocos, ar fi putut fi speriati de patania acestuia.
Pe ansamblu, cred ca am putea avea de a face cu o incendiere politica a portului Rouen, ca sa nu se observe infractiunile unui anumit marinar.
Titus Filipas:+Ce înţelegem prin geniul mioritic? În locul discursivităţii normale, unii ne-au aruncat în faţă, dispreţuitor, cam ce anume înţeleg ei prin “geniul mioritic”. Să întoarcem şi celălalt obraz ? Fie ! Atunci spunem mai departe : “Geniul mioritic” este un geniu lingvistic. Căci “geniul mioritic” a salvat singura vernaculară din spaţiul Latinităţii Orientale. Iar dacă nu eşti român, această salvare -salvarea sufletului nostru- este ridicol de insignifiantă, nu-i aşa? Secolul XVII a fost secolul stabilizării Limbii Române. Dovada cea mai convingătoare ? Citiţi cronicile şi scrierile lui Grigore Ureche şi Miron Costin, le găsiţi pe toate, şi încă mai multe, în bibliotecile publice judeţene. Apoi, la începutul secolului XVIII, cronica lui Ion Neculce şi, mai ales, “O samă de cuvinte” închid, o închidere forţată, lucrul stabilizării Limbii Române, mult prea scurt. Pornind de la la constatarea acestei stabilizări, “Şcoala ardeleană” a căutat Adevărul despre Limba Română, nicidecum rafinamentul limbii române. Secolul XVIII ar fi putut să aducă, în plus, sigiliul secularei folosiri, (observaţi ?, nu îndrăznesc să spun “frumoasei folosiri”), a Limbii Române. Dar nu a fost să fie aşa. Pentru cei care cunosc, cât de cât, istoria literelor româneşti, reamintesc că Ioan Eliade Rădulescu a învăţat româneşte, şi am putea sublinia cu bună îndreptăţire, chiar o frumoasă folosire a Limbii Române, în spaţiul mioritic, în “Nirvana pastorală” românească. Însă, chiar dacă era folosită frumos, Limba Română vorbită acolo nu era poate un limbaj pentru secolul XIX, pentru “epoca modernă”. Era, în fond, doar o biată “vernaculară” ca atâtea altele, unele din ele demult înghiţite de marele uscat al Eurasiei, giganticul interval terestru între Atlantic şi Pacific unde se desfăşoară -de două mii de ani?- Marele Joc. Iar pentru neprietenii noştri ce folosesc condescendent, de nu în deriziune, sintagma “geniul mioritic”, -geniu salvator pentru sufletele noastre, insist, dar ce să caute ei în sufletele noastre ?- ea pare a fi fost o vernaculară îndoielnică, dacă nu chiar de cea mai joasă speţă.
Ştim adevărul, adevărul absolut, că nu am avut privilegiul şi orgoliul unui “Grand Siècle” numărând două sute de ani, aşa cum a numărat Marele Veac Francez, constatare ce putea fi făcută când Rivarol era invitat de Academia din Berlin să conferenţieze despre “le génie de la langue française”, adică “geniul limbii franceze”. Sîntem deplin conştienţi că pentru noi “Legenda Secolelor” a fost scrisă altfel. Noi am avut, prin mijlocirea spaţiului mioritic, numai privilegiul folosirii vorbei “bune”, a vorbei “dulci”, sau chiar a vorbei “prefăcute”, oricum o folosire atrăgătoare a cuvintelor. Însă arta conversaţiei din secolul al XVIII-lea, ducând virtual până la perfecţiune folosirea noţiunilor limbii române, pur şi simplu n-a existat. Iar aceasta datorită fanarioţilor, reamintesc, pentru cei care nu mai ţin bine minte istoria românilor, că noi am suferit de cancerul fanariot ce muşca din sînul mamei noastre în indiferenţa unei Europe care trăia Epoca Luminilor.
Astfel trebuia căutată şi găsită o cale de fortificare a limbii, prin depăşirea statutului de vernaculară dubioasă pe care i-l acordau -cu maximum de generozitate- neprietenii noştri. Trebuia repede şi hotărât aflată o cale de “creştere a limbii româneşti”, menită să scurt-circuiteze principiul autorităţii folosirii frumoase şi îndelungate a cuvintelor, principiu atât de frecvent invocat pentru acele limbi din Occidentul Europei, care pretind – şi pe bună dreptate- că şi-au depăşit stadiul de simplă “vernaculară” prin încă un secol de “bel usage” adăugat după veacul stabilizării lingvistice.
În secolul al XVIII-lea, enciclopediştii, dar şi Condillac, au explicat limba cu ajutorul metafizicii şi logicii, uitând intenţionat “l’autorité de l’usage”, adică îndepărtându-se provocator de la criteriul “autorităţii folosirii”. Cum lămurea Etienne de Condillac, formarea discursului, aceasta scurt-circuitează necesitatea recursului la principiul autorităţii folosirii, îndelungate şi subtile, a cuvintelor. Acesta devine un principiu-cheie pentru limba română, principiu căutat şi de poeţii Văcăreşti, însă găsit şi înţeles numai de Gheorghe Lazăr şi de Ioan Eliade Rădulescu. Şi numai ultimului, Tribunului, cu adevărat “cel mai fericit dintre români”, Dumnezeu i-a dat timp, energie omenească pentru lucrarea bine facută, cât şi discipoli de credinţă, să îl pună în practică. Am putea număra, începând de la naşterea lui, un Mare Secol al Limbii Române, chiar dacă unele dintre dorinţele şi îndemnurile lui n-au fost împlinite nici acum? De exemplu, atunci când spunea : “Scrieţi băieţi, numai scrieţi!”, el cerea umplerea unei prăpăstii apărute prin ne-folosirea cuvintelor româneşti în veacul fanariot, pentru constituirea unui “savoir collectif” românesc. Vedeţi, nici măcar acum nu ştim cum s-ar putea spune pe româneşte “savoir collectif”, în aşa fel încât să nu sune complet ridicol ! La o analiză mai atentă, constatăm că multe din bâjbâielile noastre de azi în România se datorează poate mai puţin imbecilităţii notorii a majorităţii politicienilor noştri, cât neîmplinirii acelui vechi deziderat al lui Ioan Eliade Rădulescu. Când s-a născut în cugetul lui dezideratul provocator, umplerea neantului ne-cunoaşterii ? Cred că ne putem permite să ghicim. “Pentru că toţi am fost mai întâi copii”, nu cumva în timpul peregrinării sale forţate în spaţiul mioritic, pe vremea “ciumei lui Caragea”, când a învăţat bine româneşte citind cărţile populare, prea puţine, purtate în traista ciobanului ?+” Reluat după revista NEAMUL ROMANESC, serie nouă , nr.4 /Martie 2007
@ZeV
Nu văd unde e partea plină a paharului! Eu am copilărit în anii 50 când se vorbea în şoaptă despre cei ridicaţi cu duba în miez de noapte. SRI plus DNA ocupă cu mult succes rolul securităţii din acea perioadă, acum se bat cu „corupţii” amestecând haotic vinovaţi cu nevinovaţi şi instituind teroarea.Nu mi-e mie milă de Udrea, nici de Cocoş. Dar totuşi, o arestare pe baza unei delaţiuni sau două vizând o faptă de acum 7 ani mi se pare de coşmar.
@ZeV
PS Ce spui de felul în care au fost întocmite dosarele dlui A.N:? Dae de motivările romane fluviu)? Dar de decizia CEDO? Toate acestea sunt repetabile!
Mi-e si mila de Udrea ! Bine ca n-au bagat-o si-n dosarul ala de prostitutie cu Cruduta , Simona Trashca , Ioan Niculae si Columbeanu . Ca se incadra perfect acolo …
Saraca Nutzy , cat o fi prestat ea la nasolu’ ala de Basescu si cate sperante si-o fi facut ! Cata greatza si umilinta o fi suportat ea de la martalogul ala ghebos . Si care-i recunostinta ? A fost parasita si aruncata la lupi …
Oricum , e interesant modul in care se foloseste Basecsu de oameni si apoi le infige cutitul in spate ! I-as enumera dar sunt prea multi ! Si prea prosti !
Fragment din comunicatul CSM, 5.02.2015:
„Consiliul Superior al Magistraturii, în calitatea sa de garant al independenţei justiţiei, atrage atenţia că, prin exprimarea, de către personalităţi publice – politicieni, formatori de opinie, reprezentanţi ai societăţii civile – a unor opinii sau aprecieri personale, referitoare la proceduri judiciare aflate în curs de desfăşurare, pot fi generate deformări ale percepţiei publice privind înfăptuirea justiţiei în România, cu consecinţe grave asupra încrederii cetăţenilor în justiţie.”
Ia te uită cum s-a apucat CSM-ul de mătănii…Îl preocupă grav pe domnul CSM percepţia publicului asupra înfăptuirii justiţiei, dar şi mai mult îl preocupă ca publicul să tacă dracului din gură cu percepţie cu tot. Adică e super să fim CHARLIE şi să ne atârnăm cartoane de gât , aşa, în general, dar mai uşurel cu exprimarea liberă !
Deci : mucles popor, cât lucrează mama Justiţia!
Imediat a sesizat bravul Consiliu că doamna Udrea cam povesteşte în clar cum se fac unele dosare şi cum se pun la păstrare diverşi cetăţeni. Însă nu asta este problema CSM-ului , că pe Udrea o închide oricum statul de drept care i-a ţinut dosarele sub fund până când mormanul a ajuns aşa de impresionant, de erau în pericol să dea cu capul de tavan procurorii şi să se accidenteze grav căzând de la înălţime…Problema lui este să nu se vorbească… să nu dezbată… să nu se pună întrebări.
Să se accepte .
Totdeauna, orice regim discreţionar, va avea nevoie de o populaţie tăcută, cu neuroni amorţiţi, care să aplaude când i se spune şi să huiduiască la momentul oportun. Care să îmbrăţişeze orice cauză promovată pe FB – dacă mâine li se cere ca uniţi să salveze bacilul KOCH să dea LIKE fără să se obosească să afle cine este şi cu ce se ocupă domnul bacil.
Doamna Udrea ne spune fără metafore cine conduce patria în momentul de faţă şi nu am vreun motiv să nu o cred. Tot ceea ce s-a petrecut în România în ultimii ani ducea inevitabil la acest deznodământ. Iar CSM-ul nici măcar nu neagă evidenţa; uşor impertinent, ne cere doar să nu mai vorbim despre asta.
@ Adrian Năstase
Am mai vorbit pe aici despre belakunism. Dar în urmă cu vreo trei zile, am fost provocat la o discuţie coerentă pe tema aceasta de către un intelectual care aparţine ideologic Tracismului românesc (precizez, pentru că există şi un Tracism bulgăresc format odată cu „exarhatul”). În esenţă, el acuza guvernarea din perioada 2000-2004 că a fost puternic afectată de principii belakuniste la trasarea liniilor de guvernare pentru Ardeal. Credeam că acele vechi nemulţumiri s-au stins. Constat că se amplifică. Probabil că ar trebuie să le contracaraţi printr-o dezbatere la FET. Ele nu sunt „Zvonistică” (barbarism), ci raţionamente de plauzabilitate.
Călugăr budist, în meditaţie de două veacuri ! http://www.huffingtonpost.fr/2015/02/05/moine-bouddhiste-200-ans-meditation_n_6621976.html?utm_hp_ref=france&ir=France
Reactie din lanul de papusoi : silentiu lugrubru de tartaree tomba!!!
Moto „Toti marii barbati politici ai tarii s-au ascuns pe sub mese” Noutzy cea abandonata DNA ului
Mai tineti minte poza aia in care pe o plaja in tricouri cu PMP Realesul si Blonda Nationala se tineau de mana cu tandretea a 2 adolescenti (intarziati. Rau!!) ?
C’est fini!
Nous n’irons plus jamais, où tu m’as dit je t’aime
Nous n’irons plus jamais comme les autres années.
Parfois je voudrais bien te dire recommençons
Mais je perds le courage, sachant tu diras non.]
Si se trece mai la poporanu “sa-mi dai scrisorile-napoi / Sa-mi le dai acum/ Si tot ce-a fost intre noi doi/ Sa se prefaca-n scrum!!”
Insa daca memoria nu ma insala de la 21.12.2014 incoa FOSTUl (sef de stat si Barbat Adevarat) a facut o declaratie publica sau asa ceva :
da cum se pare ca Tontzelu s-a-nmuiat ca a iesit soarele
da cum ziceam se pare ca va primi vila la Snagov asa ca acu extrem de curajos si viril alege sa taca ca un anume vertebrat in pasuosi adica mai precis sa minta ca din 21.12.2014 nu am mai avut nici un fel de declaratii publice si pentru moment nu mi-am schimbat decizia. Ca vorba aia .. blondina-I blondina da vila-i pe bani (din buget! nu de la el!!!)
Da sa fie atent CACI
„Mînia Cerului mai mare nu-i ca dragostea în ură preschimbată
Nici Iadul n-are o furie mai mare ca o femeie ignorată„.
asa ca poa o sa aibe parte de taraiusul sarpelui
Ce se intimpla in Romania, cu toate arestarile la nivel inalt, este fascinant, privit din exterior. Fascinant pentru ca este confirmata legatura directa intre doua tipuri de capitalism: cel american, numit si „Casino Capitalism” si cel romanesc, sa-i spunem „Mamaliga explodata”. Daca in modelul american putem doar intui legaturi intre serviciile lor speciale, oamenii presedintelui si barosanii Wall Streetului, in Romania aceste legaturi sunt la vedere.
Cititi-l putin retrospectiv pe Gitenstein, ambasadorul pedelist al SUA, si o sa zimbiti amar, cei care v-ati de-basit. In timp ce trimisul Imperiului il scarpina intre urechi pe Basescu, asta si protejatii lui isi faceau de lucru cu „statul de drept”, pentru toti, dar nu pentru ei. Au avut de unde invata cum se face Lovilutia.
Romania ar trebui nu numai sa iasa de sub MCV, dar sa impuna MCV tuturor scarpinacilor trans-atlantici, care se dau rotunzi, dar le trebuie urgent cite un DNA.
Cred ca ar fi interesant sa discutam despre baza noastra culturala ce tine de jupuitul pieii celor saraci si muncitori. Am citit un studiu (daca intereseaza pe cineva caut linkul) in care se arata cit de zeciut/taxat era taranul roman fata de cel englez (trebuie sa confirm perioada, dar cred ca inainte de primul razboi mondial). Problema este ca in istoria tarilor romanesti, otomanii isi puneau oamenii lor la conducere, si astia aparent secau populatia sa ii satisfaca pe turcafleti (@blogi poate sa confirme cred cu date precise). Apoi intre cele doua razboaie mondiale, in perioada asa-zisei democratii, aia de-si ziceau calitalisti pur si simplu exploatau la maxim muncitorii.
Se pare ca avem un bagaj istoric nu prea bun in ce priveste ajutatul aproapelui, si ca, la fel ca americanii, suntem foarte confortabili cu exploatarea si furatul caciulii vecinului (vezi cum a furat Wall Streetul casele americanilor). Si cu asta trebuie sa ne luptam. Altfel, suedezii si danezii si norvegienii o sa continue sa se uite la noi ca la niste babuini…latini. Si o sa se intrebe: de ce trebuie noi in NATO sa investim in apararea sudului Europei?
Ce face DNA-ul acum si anumiti „judecatori perfect independenti” este heirupism in toata regula.Azi daca scuipi pe strada in directia care nu trebuie se gaseste un judecator si procuror care sa spuna ca esti pericol public si hai la arestare.
Parlamentarii lui peste prajit.Adica tu sef de partid(da domnule Ponta) cum poti da un asemenea ordin,adica sa se voteze fara „discutie” orice solicitare venita de la „celebrul in sens rau ba chiar foarte rau” DNA ? Ba nu domnule,eu parlamentar doresc sa vad si sa stiu ,sa fiu lamurit si apoi votez nu la dictare. Altfel mergem la culcare fratilor !
Nu-l vedeti pe Iohannis ce mindru este el cu „imunitatea” lui Basescu ? Nu zice nici pis ! Altfel dai si lupta,dai si lupta !
PS
Luminita Arhire
Ce ne spune, de fapt, Elena Udrea ? Ca un general de cariera din SRI a rezistat pe durata mai multor regimuri presiunilor politice, inclusiv, din partea ultimului dictator -Basescu Traian si a acoolitei sale nesimtite, Elena Udrea Gabriela – Ceausescu? (Z)
Pai asta confirma si Basescu prin tacere, dupa primirea raportului incriminator (la adresa Udreai si Bicai, dar nu numai), din partea SRI.
Si mai cred ca Base a mai fost sunat de un…prieten de departe.
(Z)
PS
Japitzei infractoare i-as da 20 de ani de inchisoare pentru atentat la sigranta nationala.
erata
acolitei sale
siguranta nationala
Gerbodo de Schepper
februarie 5, 2015 la 3:12 pm
Stimate coleg, nu stiu ce credeti dvs ca a urmarit Udrea, dar pe mine diversiunile unei potentate a regimului Basescu, intrata in dizgratie, nu ma pot convinge. Nu are absolut nicio proba verificabila , deci credibila, care sa-l lege pe Coldea de infractorul Cocos.
De altfel, exact acesta este tiparul Udrei: sa faca imagine si valuri aiuritoare si stridente care sa compenseze mediocritatea, sa ascunda malversatiunile proprii si neostoita sete de putere. Promovarea asazisa a Romaniei, a fost, de fapt, tot o campanie de imagine proprie, ca tot ce a a facut aceasta femeie frustrata pentru cei 1,50 m de deasupra tocurilor. (Z)
Daca nu a putut penetra sistemul spre a-l controla, evident ca incearca sa arunce cu laturi in el, la hurta, dar cu o tinta predilecta: Generalul Coldea, cel care a asigurat si asigura SRI-ului neutralitate politica.
Nu stiu daca toate actiunile SRI sunt gandite in interes national, dar cel putin, SRI nu este subordonata politic si nu intra niciodata in jocurile Mafiei, altfel decat prin ofiteri sub acoperire. (Z)
Si de aceea este o institutie respectata de colegii din NATO.
PS
Ba da, este important sa stim daca Ghita a fost la Cocos, deoarece, asta spune Udrea. Hotarati-va ce este adevarat si ce nu din spusele infractoarei, sa nu cumva sa ne turmentam de tot. (Z)
” Gala Bute ” – Bute , sportivul roman al epocii Basescu – un boxer ca oricare altul , carisma zero , nivel cultural modest , samsari care-i organizau meciuri cu adversari mai slabi decat el
Criticos
Nu amestecati lucrurile. Perceptiile extreme si superficiale, preluate din media, conduc inexorabil spre confuzie.
Nevinovatia lui X, intr-o anumita perioada, nu inseamna ca Y este arestat fara probe. Justitia romana si serviciile, ca noi toti de altfel, au si parti bune si altele perfectibile.
Se incearca (vezi si ce spune Lazaroiu) sa se ,,agate” la o cruciada inversa, anti-anti-coruptie, oamenii importanti care au suferit de pe urma abuzurilor sistemului de justitie. Dar eu nu cred ca domnul Nastase, detInator al unui IQ mult peste medie, ar putea cadea in aceasta capcana. (Z)
De asemeni, nu puneti semnul egal intre turnatoria mediatica a lui Y, in scop de scandal si distragere a atentiei, respectiv, dosarele care stau la baza cererii de arestare a lui Y. Niciun om care are argumente juridice nu se da in stamba la televizor, ci, scrie metodic intr-un birou discret tot ce stie, VERIFICABIL. (Z)
De asemeni, procurorii nu se limiteaza niciodata doar la o marturile de tip ,,cuvantul meu impotriva cuvantului tau.” Este cat se poate de logic si elementar.
Lumea nu este bicolora, asa cum si paharul pe jumatate plin, are un capat deschis. Fie se poate varsa de tot, fie se poate umple. Depinde de cat de pesimisti, sau optimisti suntem.
(Z)
Adevarul, din punctul meu de vedere, este simplu: regimul Basescu-Udrea-Cocos-Macovei nu mai are control asupra institutiilor pe care el insusi le-a creat si sustinut – atata timp cat el, regimul Basescu, s-a simtit in siguranta.
Interesul politicienilor de buna credinta este sa lasa justitia sa mearga pana la capat, cu orice risc.
Romania NU este amenintata nici de Rusia, dar nici de teroristi asa cum spune SRI-ul cu a lui Big Brother. (Z)
Întocmai ca in exceptionalul film ” Fiecare vede altceva ” …
http://filmehd.net/vantage-point-2008-online-gratis.html
http://www.cotidianul.ro/stejar-extrema-urgenta-in-sri-se-toaca-documente-se-sterg-informatii-se-desfiinteaza-directii-si-colective-de-lucru-256221/
http://www.antena3.ro/romania/comisia-sri-va-audia-conducerea-interimara-a-serviciului-si-ii-va-multumi-oficial-fostului-director-281479.html
Dupa 10 ani de guvernare Basecsu , eu vad o tara ingenunchiata si saracita , un stat politienesc odios , niste personaje politice si administrative sinistre , o paranoia totala si o tara in care ti-e sila sa mai traiesti …
Dar ma repet , fiecare vede altceva …
Pe surse 🙂 am aflat ca tot taraboiul acesta cu Elena Udrea este o regie a lui Traian Basecsu . Cica , totul este aranjat ca aceasta sa fie plantata in celula cu Bercea Mondialu’ ca sa-l calmeze pe magraon . Aceasta are misiunea 🙂 sa-l regleze hormonal pe garoi , sa-l calmeze , sa-i ia filmuletele compromitatoare cu Basecsu , sa-i sterpeleasca si ultimele lovele pe care le mai are acesta , sa-l puna sa semneze niste hartii si sa-l seduca iremediabil pe geamparliu .
Odata misiunea indeplinita , aceasta va fi extrasa din combinatie si va fi repusa in functia de presedinte al PiMP .
Mentionez ca acesta este un pamflet … 🙂
Criminali trepanati …
http://www.antena3.ro/externe/militarii-ucrainieni-ii-bombardeaza-pe-separatisti-cu-rachete-personalizate-muriti-mizeriilor-video-282457.html
Ce-au mai avut ca distractii , in afara de Bute , romanii in epoca Basescu ?
Asa cum imparatii romani ofereau poporului ” circ si paine ” – presedintele Basescu a oferit poporului distractiile imaginate de el si junii lui generali de Securitate .
Sa luam pe rand circul oferit poporului de Imparatul Basescu ( ma scuzati daca uit ceva ) .
2005 – contele de Monte Cristo isi pregateste razbunarea – ” nici nu stii cat de mic esti , Adriane ! ” – prima victima este autostrada Transilvania , inchisa cu surle si trambite ; urmeaza ostatecii ziaristi de la Prima , la un pas de decapitare pentru ca valoroasa presa romaneasca batea toba ca rapitorii sunt niste clovni ; inundatii – Basescu numeste ” ticalosi ” sefii PSD care se indoiau asupra eficacitatii repararii unui pod
2006 – ” cateii ” ucid primul copil , o fetita de 6 ani de la Constanta .
Mediapro se repede sa fotografieze lacrimile mamei iar Mazare spune ceva in genul ” ce cauta fetita acolo ? ” . Normal , nici o masura , in Romania asa ceva pare firesc ca ploaia .
2007 – patriarhul Teoctist cade victima unui valoros universitar pentru o operatie banala de prostata ( ” reusita tehnic ” ) – Basescu plange la catafalc ; moare actorul Florin Pintea – poporul este distrat cu zeci de flashuri cu artistul in agonie ; in Italia incepe o isterie anti-romaneasca fara precedent ( Mailat si taberele de tigani in inima oraselor italiene , nederanjate de carabinieri cu o floare ) , Bucurestiul tace
2008 – 2009 – regimul Basescu , in pana de succese sportive , se agata de ce poate ; inaintea lui Bute are ocazia unui fapt divers sordid , un jucator de handbal este ucis cu cutitul in Ungaria – prilej de vis pentru mass media romaneasca de a se delecta cu Marian Cozma mort in sicriul descoperit in fata gropii , lacrimile mamei , inmormantare televizata in direct – civilizatie , ce vreti – mai tarziu bietul parinte este folosit de regim ca o mascota la meciuri amicale de fotbal cu Ungaria in ” memoria lui Marian Cozma ” ; Elena Basescu devine europarlamentar ; alegeri , castiga contra tuturor sondajelor , Geoana pleaca noaptea la Vantu iar serviciile il pozeaza
2010-2011 – sfarsit de regim , dar ce sfarsit ! – Elena Udrea construieste parcuri in sate , terenuri de fotbal in panta , Boc cara saci la inundatii ; televiziunile romanesti nu concep ora fara dansuri lascive orientale cu dambovitene dezbracate si cheliosi cu burta in camasa langa ele , debitand constructii construite cu trunchiul cerebral ! ; la 1 decembrie avem o fata Basescu in uniforma cu parul lung dirijand fanfara la Arcul de Triumf
PS – cum vedeti Romania 2004-2012 in fata unui pradator gen Horthy , Stalin sau Putin ?
Nu putem evita impresia, şi concluzia, că dictatorul Nicolae Ceauşescu a fost cea mai mare personalitate din istoria statului naţional român.
Nu ştiu din ce interese în mod evident anti- româneşti (dictate de către serviciul MI 6, provenit din fostul Intelligence Service de care ascultau orbeşte Iuliu Maniu şi Corneliu Coposu la 24 august 1944), colegul nostru comun @Centru denigrează permanent ofiţerii armatei române care şi-au făcut datoria faţă de ţară. Adevărul este că la orele de istorie din gimnaziu şi din liceu, atunci când studiam intrarea României în primul război mondial, învăţam că „ostaşii români au fost vaccinaţi împotriva febrei tifoide, nu împotriva tifosului exantematic“. Dar intrarea României în primul război mondial s-a făcut după dezastrul forţelor Antantei în Dardanele şi la Gallipoli. Citeam acum biografia filosofului şi scriitorului francez Robert Merle. Despre tatăl său aflu : + Félix Merle, né en Algérie française, envoyé aux Dardanelles en 1915, puis rapatrié à Marseille en raison d’une fièvre typhoïde.+ Deci vaccinarea împotriva febrei tifoide hotărâtă de Statul Major al armatei române era perfect justificată ! Alt punct de sprijin în favoarea inteligenţei militare româneşti era acela că nu exista (după cum nu există nici acum!) un vaccin eficient împotriva tifosului exantematic.
De urmărit ce tata-mare o să se aleagă în tribunale, de toate acuzațiile astea formulate de DNA, buluc, trei pe zi.
Sper ca măcar judecătorii să se trezească la realitate și să refuze să mai joace în filmele astea proaste. La salariile și inamovibilitatea lor, ar trebui să refuze producțiile comerciale…
Pana la atentatele de la Paris observ cu dezgust cum unii ne vand din casa ce ne-au lasat parintii ……
––––––––––––––-
Domnule presedinte,
Sincer nu stiam ca CFR apartin domnului Ioan Rus……
Doamne cum de a ajuns Romania pe mana acestor nuli, tradatori de neam si natiune…????
––––––––––––––––––––––––––––––
Ioan Rus, despre CFR Marfă
http://www.cotidianul.ro/ioan-rus-despre-cfr-marfa-256266/
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat, vineri, că CFR Marfă a trecut pe profit, vorbind despre o perspectivă a privatizării companiei.
„CFR Marfă este în acest moment în situația de a angaja un consultant juridic, după aia urmează consultantul de tranzacție și procesul în sine. CFR Marfă este în acest moment o companie adusă pe profit. Nu mai este o companie pe pierdere, ca și CFR Călători, ca și CFR Infrastructură.
Toate trei sunt în acest moment pe profit. Îi vom reduce și mai mult costurile și vom crește veniturile, astfel încât, până la momentul privatizării, să aibă preț la vânzare. Nu este importantă viteza cu care vindem ceva ce ne aparține, ci prețul la care vindem. E ca și la domnișoare. Nu e când și-a propus să se mărite, ci când vrea unul să o ia de soție”, a spus Rus, după negocierile avute cu FMI, la Ministerul de Finanțe.
Potrivit lui Rus, CFR Marfă trebuie privatizată, deoarece a beneficiat de ajutor de stat.
EUGENIA SOLOMON Publicat acum o oră şi 12 minute
Alexa, Cortana, Siri .. / Inteligenţele Artificiale sunt acum antropomorfizate ! Vezi Alexa, Cortana, Siri .. +Walk into my living room and say, “Alexa, play NPR.” In seconds, you’ll be listening to Ira Glass. Say, “Alexa, do I need an umbrella?” A female voice with rounded, vaguely Canadian vowels responds, “No rain is expected in San Francisco today.” There’s no gadget dream greater than this: Your wish is my command. My electronic genie lives inside a Pringles-can-sized $200 speaker called the Amazon Echo. Just call her name—actually, Echo’s wake-up word—and this virtual assistant scours the Internet for an answer to whatever you ask. At least, she tries. Alexa is Amazon.com ’s answer to Apple’s Siri, Google Now and Microsoft’s Cortana, which all come standard with different smartphones. She’s the latest sign that big tech firms believe our future involves talking to computers that can talk back. But spend a little more time with Alexa, and the dream of a virtual assistant in a bottle begins to fizzle. “Alexa, can you give me a recipe for chocolate chip cookies?” I asked. “Sorry, I didn’t understand the question I heard,” she said. “How long will it take to drive to the office?” She couldn’t answer that, either. In fact, what Alexa can’t answer far outweighs what she can, so her novelty wears off fast. The Amazon Echo has a few good ideas about how voice control might be useful in our homes. But I can’t recommend the Echo to more than the curious. (Amazon makes customers join a waitlist to buy an Echo, and doesn’t let owners post reviews.) Echo’s website says the device “continually learns and adds more functionality over time.” Using Alexa mostly left me wondering: In 2015, what’s holding back all virtual assistants from being more useful? And does Amazon actually have a shot at making one any better? Despite a few improvements since Siri made its debut in 2011, all virtual assistants feel stuck in that trough between what we can imagine and what technology can actually achieve. Context is hard : Voice recognition isn’t the challenge—that’s the easy part now. The problem is understanding what we mean, the context of our requests. “Virtual assistants today do not have effective memory,” says Norman Winarsky, vice president of ventures and a co-founder of SRI International, which developed Siri and sold it to Apple. Each time you talk with one, it’s like you’re meeting them for the first time, he says. One of his favorite virtual assistant tests is to say, “I would like to see ‘Her’ tonight.” Can the machine understand whether he means the movie or a person—and if a person, which one? (In my test, Siri automatically assumed “Her” was a movie; the other systems just got confused.) Virtual assistants have taken a few baby steps in understanding context. You can now ask Siri, “Any good sushi places around here?” and she will use your location to make recommendations. Then if you change your mind and ask, “What about Mexican?” she remembers that you just asked about restaurants. Cortana helpfully asks for more information about the people and places that matter to you. You can tell Cortana to “remind me the next time my dad calls to tell him about the trip,” and it will know which call to flag. Ultimately, what’s holding back the Echo is that Alexa doesn’t have access to my contacts, calendar and email, or where I spend my time. Short of skills : Alexa stands out from the rest because she isn’t just a feature on a phone. She lives in your living room or kitchen, so everyone in the family can use her, hands-free. The Echo is always on and waiting for someone to call out, “Alexa.” (If you live with a real Alexa, you can change the wake-up word to “Amazon.”) In my house, the Echo had one skill I loved: It is a voice-activated DJ. When I say “Alexa, play Beyoncé,” it starts a playlist of songs from my own Amazon collection. It can also play from iHeartRadio, TuneIn and Amazon’s Prime music service. Say, “Alexa, louder” and she pumps up the volume. Say, “Alexa, stop,” and it’s off. I’m more convinced than ever that voice, also a feature on speakers like the Aether Cone, is how we’ll soon control music, TV and a whole lot of other stuff around the house. Voice commands aside, as a $200 connected speaker—it’s $100 for Amazon Prime members for a limited time—the Echo is just OK. You can connect a phone, tablet or computer to the Echo via Bluetooth to play music from Pandora, iTunes or Spotify. The Echo sounds fuller than the $130 battery-powered Jambox Mini, but fills the room far less than a $200 Sonos Play:1 speaker. The Echo’s other impressive skill is hearing you, even from across the room. It feels snappier than other virtual assistants, though every once in a while it just wouldn’t catch my request. Amazon ships it with a remote control that you can speak into, but that defeats the whole purpose of the hands-free Echo. The bigger problem is that Alexa quickly runs out of skills. She can tell you the weather, play a news summary, read brief Wikipedia and dictionary entries, make a to-do list and tell you the time in Dubai. In the kitchen, she can set a timer while you cook, and do quick conversions. But she can’t read you a recipe or answer questions about ingredient substitutions. But even tasks you’d think Amazon would be great at seem to elude Alexa. It can build a shopping list, which you can see in the companion app for Apple and Android phones, but can’t follow through and complete any purchases on anything but music Amazon.com. She can’t read a book aloud…or even recommend one. (Neither can Siri, Google Now nor Cortana.) She also doesn’t connect with any other apps, let alone any connected home products like the Nest thermostat. Amazon says Echo is open to outside developers, but Cortana can already control smart home systems like Insteon, and Siri will soon star as the master controller of Apple’s HomeKit, which will connect to lots of different smart home devices. Amazon is just getting started with the Echo—it even rolled out an update with improved features last Friday. But given the challenges, it’s clear that Alexa has a ways to go to live up to her potential.+ SURSA http://laughingsquid.com/asking-amazon-echo-virtual-assistant-alexa-about-the-meaning-of-life-opening-the-pod-bay-doors-to-tell-some-jokes/
Un grafic șocant ne arata ca economia globală este gata de implozie
februarie 5, 2015 vt Criza economica, EconomieColaps economic, Indexul Baltic Dry (BDI)
Indexul Baltic Dry (BDI) este folosit de economiști și comercianți fiind indicatorul economic cel mai important, pentru că prezice viitorul activității economice. Indicele urmareste activitatea in dolari americani și măsoara aprovizionarea la nivel mondial cat și cererea de transferuri al mărfurilor între navele de transport, inclusiv materiile prime, cum ar fi cherestea, cărbune, minereuri metalice, și cereale. Ceea ce face această măsurătoare sa fie speciala si distinctă de altele, in opinia economistului Howard Simmons, este faptul că BDI “este total lipsit de conținutul speculativ”, deoarece “oamenii nu rezerva cargouri, cu excepția cazului în care trebuie să mute marfă.”
Shocking Chart: The Global Economy Is About To Implode: ‘Inching closer to… the lowest level ever’
Când marfa se misca, prețul de deplasare al marfii creste. În timpul bumului economic de la mijlocul anilor 2000, Indexul Baltic Dry a atins un maxim istoric de peste 8000 dolari. Acesta s-a prăbușit brusc sub 1000 dolari in 2008, chiar inainte de crashul bursier.
Ceea ce este pe cale să vedeti vă va putea șoca dacă sunteti de părere că avem parte de o redresare economică .
Nu numai că indicele a pierdut 90% din valoarea sa în ultimele luni, dar conform Zero Hedge mai este doar o zi sau două pana atinge recordul minim de pana acum.
În ce directie se indreapata economia globală in urmatoarele câteva luni?
Dacă indicele Baltic Dry este luat drept ghid, este pe cale de a face implozie.
Iar prăbușirea continua … La 569, Indexul Baltic Dry se apropie de cel mai scăzut nivel vazut vreodată (554 in 31/07/1986) …
BDI-Feb4
Ar trebui să fie evident, în ciuda mașinațiilor facute de guverne și băncile centrale din întreaga lume, economia se apropie de un impas. Scaderea prețului petrolului a mai prelungit cu siguranta colapsul, dar problemele merg mult mai profund.
Potrivit multor analiști, am ajuns in acel punct din care nu mai este drum de intoarce:
“Suntem in fata unui colaps care va fi mai rău decât cel din1929, și o să vină cândva în următorii doi ani.
Mergând mai departe, vom vedea oscilatii puternice la toate clasele de active, inclusiv aur și petrol. Este un semn ca sistemul este cu un picior in groapa, iar pentru cei care nu au reușit să pregătească un plan de rezervă, lucrurile vor fi îngrozitoare.
Resetari politice si electorale: Contractul electoral si motiunea de cenzura (idei si propuneri de etapa).
Dupa o perioada de tranzitie de circa un deceniu si jumatate, de pana la integrarea in NATO si in UE si dupa una de probe si incercari, de aproape un deceniu, a sosit, inevitabil, vremea corectiilor functionale, pentru un parcurs optim si de lunga durata. Ideal ar fi ca durata viitorului parcurs european al Romaniei sa acopere un orizont strategic, de cateva decenii sau, cel putin, cat timpul consumat pentru tranzitie si probe. Presedintele Klaus Iohannis a numit aceasta a treia etapa ca fiind una de trecere la un nou nivel de democratie, printr-o resetare de sistem.
Termenul de resetare este bun, este superior celui de reajustare, pe care si stanga si dreapta au pretins, cand au ajuns la putere, ca au aplicat-o sistemului, dar, din pacate, din perspectiva partizana si unilaterala. Resetarea presupune o schimbare de comun acord in relatiile reciproce, dintre stanga si dreapta, pasi de intampinare din ambele parti, pentru un nou inceput, cat si o viziune bipartizana in problemele fundamentale ale Romaniei, interne si externe. In acest fel s-ar evita politica regresului, de tip „un pas inainte, doi inapoi”, intrarea in acel cerc vicios al reluarii stereotipe a reformelor, de fiecare data intr-un alt concept, dupa fiecare alternanta de putere, intre stanga si dreapta. Prin urmare, cred ca un reset politic, deci al clasei politice, ar trebui sa premearga resetul institutional, pentru a imprima calitate si durabilitate reformelor si, prin acestea, continuitate progresului.
Nu cred insa ca un reset politic va fi posibil fara un reset electoral. Numai atunci democratia va avea un sens, numai atunci, dupa parereea mea, democratia va fi nu numai noua, ci si intensificata, prin respectarea votului cetateanului, in litera si in spiritul vointei pe care si le-a pus in stampila de pe buletinul de vot, adica asa cum a votat, ideologic sau negativ, pentru o persoana sau un partid. Ceea ce vedem ca se intampla acum, cand prin abuzul numit trasesism partidele au ajuns sa-si dispute sau sa-si negocieze parlamentarii, tragandu-i cand intr-o parte, cand in alta, fara nicio legatura cu alegatorii care i-au trimis in Parlament, este o batjocorire a actului de alegere electorala, o tarare a alegerilor in formalism si in derizoriu, o distrugere a dreptului asupra alegerii. Nu ma judecati dupa ceea ce spun, ci dupa ceea ce nu spun, ca folosesc eufemisme. Ce este pe cale sa se aleaga de rezultatele alegerilor parlamentare, din 2012? Dar de cele locale? O intrezarim cu ochiul liber si o anticipam cu bunul simt, praful se va alege!
Ni se „explica”, deunazi, de catre un lider liberal, nu are importanta numele, ci ideea, care face parte din galeria de loc glorioasa a capitalismului de cumetrie, de cum isi va ingrosa PNL voturile pe motiunea de cenzura, prin parlamentari „independenti”, rupti din alte partide sau prin parlamentari „traseisti”. Ca si cand culoarea politica a unui mandat ar putea fi schimbata dupa cum te taie capul sau contra cost, ignorandu-se evidenta ca un mandat parlamentar nu este un drept sau un cont personal, ci apartine celor care si l-au adjudecat, conform legii, prin vot, ca o investitie de incredere si de reprezentare. Aceasta este si ratiunea pentru care se organizeaza alegeri anticipate, intr-o circumscriptie electorala, in urma vacantarii unui loc de ales parlamentar sau local, pentru ca interesele oamenilor respectivi sa nu ramana fara reprezentare. La fel, un mandat poate fi retras, daca reprezentarea este nula sau necorespunzatoare. In consecinta, „traseismul” si „independenta” post-electorale, pe timpul exercitarii unui mandat determinat in numele unor alegatori determinati, ar trebui sa fie lovite de nulitate absoluta. Noi, esticii, nu trebuie sa dam cale libera democratiei de cumetrie, nu protestati, accentuez ideea de cumetrie in capitalism, care viciaza orice norma si orice valoare (ar merita poate un studiu). As raspunde
De ce se intampla aceste lucruri? De ce niciun guvern nu mai poate, in ultimii ani, sa-si duca pana la capat mandatul de patru ani, corespunzator ciclului electoral, care l-a generat? Unul dintre raspunsuri ar fi ca exista un „partid unic al coruptilor”, care reuneste coruptii din toate partidele. In functie de amenintarile justitiei si de dependenta politica a acesteia, care a fost de netagaduit in ultimii zece ani, parlamentarii corupti se aduna in plutoane de soc, prin „trasesim” si „independenta”, inclusiv din zona majoritatii, cand aceasta nu mai ofera garantii de imunitate, pentru a rasturna guvernul care nu poate fi abatut de pe calea anticoruptiei. Cand un partid si un guvern sunt conduse de un procuror, care impune linia politica a incuviintarilor nepartizane a urmaririlor penale, arestarilor si condamnarilor pentru corupti, acestia recurg la dizidenta sau pactizare cu opozitia, pentru care sunt exclusi din partid sau din care isi dau demisia.
Un al doilea raspuns ar fi ca exista un vid politic, legislativ si constitutional in materie, de care „traseistii” si „independentii” de peste noapte, se prevaleaza pentru a-si insusi abuziv, o data cu pozitia de outsider sau de transfug de partid, si un mandat parlamentar care nu le apartine. Acest act, care ar putea foarte bine sa intre in categoria furturilor de voturi sau de mandate, nu poate fi sanctionat, deocamdata, decat de morala, eventual de reclamatii sau de retragere de mandat, in urma autosesizarii alegatorilor din circumscriptiile electorale pagubite, care s-au trezit nu numai ca au ramas fara mandatele care sa-i reprezinte in institutiile de putere ale democratiei, dar si ca mandatele in cauza sunt folosite impotriva optiunilor ideologice sau intereselor lor.
Din punct de vedere politic, nu exista un contract electoral, intre alegatori si alesi, cu drepturi, obligatii si sanctiuni, asa cum exista, de pilda contractul social, dintre stat si cetateni. Se poate replica ca acesta din urma a fost incalcat sau ca nu a fost reactualizat, totusi nu se poate contesta rolul lui in bataliile revendicative, de-a lungul timpului, ca cele mai multe dintre realizari sau progrese i se datoreaza, atunci cand cetatenii au fost constienti de forta acestui instrument, ca arma in lupta pentru dreptate sociala. Acest contract electoral ar putea fi asimilat unui program electoral, cand devine program de guvernare, cand a primit semnaturile voturilor, cu alte cuvinte. Contractul electoral mai are si o alta semnificatie, fiind documentul in baza caruia, in raport de indeplinirea sau neindeplinirea prevederilor asumate, i se poate retrage increderea unui guvern. Mai precis spus, contractul electoral ofera si marja de manevra pentru guvernare si opozitie, ingustand posibilitatile speculative de trecere sau nu a unei motiuni de cenzura.
Am ajuns, in felul acesta, la motiunea de cenzura, instrumentul prin care un guvern poate fi sanctionat. Aici se pot distinge doua cazuri, care vor trebui sa fie reglementate fara echivoc. Cand un partid obtine majoritatea absoluta in alegeri, atunci o motiune de cenzura poate deveni inoperabila, in principiu, este premiul care nu i se poate lua inapoi, pentru performanta electorala deosebita. Spun in principiu, daca nu vor fi situatii critice, care vor trebui atent decelate, legiferate sau constitutionalizate, ca in cazul celor pentru presedinte, pentru care pot interveni suspendarea si referendumul.
In cazul unei majoritati relative, care necesita o coalitie pe majoritate si guvernare, motiunea de cenzura si-ar putea indeplini rolul de demitere numai prin obtinerea unei noi majoritati prin decoalizare si recoalizare. In niciun caz prin „traseisti” si „independenti” de conjunctura, corupti pentru atingerea unui scor de noua majoritate parlamentara. In mod concret, pe evenimentele in curs, nimeni nu ar avea de obiectat, moral sau legal, daca o noua majoritate s-ar obtine prin desprinderea din coalitia de guvernare a UNPR si PC, asa cum s-a intamplat cu desprinderea UDMR. Sintetizand, DA unei noi majoritati prin recoalizare, NU prin „traseisti” si „independenti”, pentru motivele aratate, in ultimul caz, de credibilitate si legitimitate. O noua majoritate fara alegeri, numai prin recoalizare, daca nu, solutia sunt alegerile anticipate.
N.B.: Proiectul „Romania noastra” reprezinta, cred, o alta discutie, mai nuantata, prin ridicarea noii constructii politice pe taramul social-democratiei (mi se pare un subterfugiu tactic inteligent al initiatorilor). Castigul sau nu de cauza va fi si in functie de cum va intra presedintele si premierul social-democrat in istoria social-democratiei. Fara indoiala, exista si un pericol al excesului de formalizare, de undeva trebuie inceput (daca ne-am fi tot formalizat, revolutia nu ar fi avut loc). Pe de alta parte, fragmentarea stangii ar putea avea rolul unei resuscitari, aceasta posibilitate nu poate fi ignorata.
Tendinţa actuală a locurilor de muncă în USA merge către folosirea totală a forţei de muncă. http://www.lemonde.fr/economie/article/2015/02/06/les-creations-d-emploi-restent-fortes-aux-etats-unis_4571689_3234.html
Ziarista Natalie Nougayrède subliniază importanţa narativului construit de Vladimir Putin în prezentarea intereselor Rusiei. În concepţia rusească, Viitorul este ceva absolut sigur. Doar Trecutul este ceva impredictibil. Reamintesc eu din nou aici Tratatul de la Kuciuk Kainargi din anul 1774, pentru conceperea căruia Voltaire a jucat rol major ca lobbyist în favoarea ţarinei Caterina cea Mare. Şi totodată împotriva intereselor noastre. Toate relele prezentului pentru noi, din acel imens Rău istoric se trag. http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/feb/05/vladimir-putin-yalta-ukraine-crimea-historical-narrative
48 de zile fără Băsescu! Ii duce cineva dorul?
http://adevarul.ro/locale/hunedoara/istoria-fabuloasa-romanilor-relatata-jurnalistii-the-times-1867-1_54ca71d9448e03c0fd14d465/index.html La anul 1867 –anul catastrofalului acord pentru noi denumit Ausgleich-, ziarul londonez The Times consemnează că exista –printre intelectualii români, şi puteţi vedea fotocopia documentului din The Times la prima potecă asociativă- proiectul „România dreptunghiulară” cu frontiera apuseană pe rîul Tisa ! Harta posibilă ar fi arătat eventual ca aici http://www.gla.ac.uk/0t4/crcees/files/summerschool/readings/school10/reading_list/gilles.pdf , priviţi imaginea aflată sub inscripţia 1914. Putem privi aici http://fr.wikipedia.org/wiki/Valaques#mediaviewer/File:Trianon-Romanians.jpg (în linie de culoare roşie) separarea de frontieră care a fost trasată în realitate, la sfârşitul anului 1918, de către Comitetul de Studii (Comité d’études) ce lucra sub sub auspiciile geografului francez Emmanuel de Martonne. Dar dorinţele, şi deciziile finale, îi aparţinea premierului Georges Clemenceau! Acesta a fost promotorul occidental cel mai fervent al visului distopic Serbia Mare, denumit printr-o sintagmă mai lungă „Statul slavilor din Sud, adică Iugoslavia!”. Din cauza opoziţiei categorice a lui Georges Clemenceau, românii majoritari pe Valea Timocului, şi aflaţi într-o continuitate cu oltenii, de apropiere geografică şi etnografică, n-au fost acceptaţi în statul România Mare ! Priviţi de asemenea felul cum Emmanuel de Martonne a sfârtecat literalmente Maramurăşul istoric, un vechi teritoriu etnic românesc, şi există documente în acest sens încă de la începutul secolului XIII ! Aici Emmanuel de Martonne a respectat ad litteram (n-avea ce face altceva!) ingerinţa americană. Se ştie că preşedintele Woodrow Wilson se găsea în acea vreme sub presiunea unui puternic lobby cehoslovac exercitat chiar la Washington D.C.
@Fragmentarium politic. Reset nu inseamna doar a reporni (in general intr-un buton dedicat, fara intreruperea alimentarii) de la conditiile initiale un aparat (echipament, dispozitiv) electronic, ci inseamna si stergerea istoriei functionarii sale. In politica nu se poate asta. Ceea ce inseamna ca tu manevrezi notiunea de reset intr-un mod destul de propagandistic. Nu este posibil un reset politic.
Fragmentariu
putin imi pasa ce crezi tu despre „resetare” Resetarea presupune o schimbare de comun acord in relatiile reciproce, dintre stanga si dreapta, pasi de intampinare din ambele parti, pentru un nou inceput,
Resetarea inseama „punere la zero” sau cum erau 2 butoane pe panouo de la Iris 50 (alis FCE 32/256/512/1024) „remise a zero” si „remise a zero general” . „tehnic” se traduce prin „repunere la zero” . Nu un nou inceput ci inceputul prestabilit!
Ma rog poa o fi cazul insa societatea nu este calculator,,,
Asa ca postu tau ar fi catalogabil la rubrica intelepeciune inutila daca nu ar fi tributar betiei de cuvinte …
Asta daca nu cumva este o urmare a descoperirii ca si Iohannis are … buci!!!
Fragmenarium
Amandoi suntem de accord cu finalizarea, in deplina libertate, de catre Justitie, a tuturor dosarelor.
Si eu sunt de acord cu un ,,nou contract electoral”, dar mai astept sa vad cine ramane in picioare si cu mainile libere de catuse pentru a semna un astfel de contract.
😉
Marian Nicolae
Inteleg ca v-ati dat singur raspunsul:
,,Potrivit lui Rus, CFR Marfă trebuie privatizată, deoarece a beneficiat de ajutor de stat.”
Fragmentarium-ps
In primul rand, o lege electorala clara, centrata pe votul exclusive de lista (vot partinic), urmata de o lege care sa impiedice parlamentarul sa migreze dupa cum il taie capul.
Daca nu vrem asa, atunci, sa desfiintam partidele politice (CARE NU-SI MAI AU SENSUL DACA TOLERAM MIGRATIA) si statuam votul eminamente uninominal la propunerea ONG-urilor.
Si calare si pe jos, nu se poate, chiar daca Romania este tara tuturor posibilitatilor.
Printr-un buton, nu intr-un buton.
@ZeV, esti un optimist incorigibil imaginandu-ti ca m-ar putea interesa ceea ce scrii!
Glumesc, insa te voi lasa fara raspuns ca lumea fiindca am de dat zapada, a nins, o sa-mi ia cam o ora. Iar dupa aia vreau sa citesc nitel html.
In zona Iasilor, unde nu poate fi numit gospodar cine nu are 2000 de litri de vin, a te turmenta prin alte mijloace e o performanta.
Sigur ca Ghita a fost la Cocos, de la Cocos e de drenat, cine stie pe unde a mai pitit niste milioane. Iar Ghita e versat, mai stii ce i-a facut lui SOV?
Hai, sambata placuta!
Din Memoriile lui Constantin Argetoianu:
D-na Catinca Iorga născută Băgdan era a doua soție a nebunului (Nicolae Iorga).
Cu cea dintâi trăise puțin. O greșeală de tinerețe căreia se datora prezența pe pământ a indezirabilului Mircea.
Cu un zănatec egoist și egocentrist ca Iorga nu putea trăi decât o femeie fără voință și personalitate. O viață întreagă coana Catinca a fost o sclavă umilită și supusă, o vietate fără suflet, care n-a trăit decât ca să-l slujească pe omul care, fără să-l fi iubit, o siderase de la început, și care făcea ce vroia din nenorocita de care nu se putea lipsi o clipă.
Catinca trebuia să-i găsească dimineața manșetele aruncate seara pe sub dulapuri sau ghetele zvârlite, una pe fereastră și alta în sobă, să-i aleagă cordoanele și plăcile când se gătea, și să i le atârne de piept și de spate.
Catinca trebuia să îngrijească de paharele de ceai pe care le sorbea dintr-o dată pe când lucra, adică pe când corecta, căci aceasta era principala lui îndeletnicire; să-i facă ordine pe masa de scris și prin toate hârtiile răspândite primprejur.
Dar mai ales în călătoriile peste graniță se înfățișa biata coana Catinca ca o martiră și o sfântă, o mucenică a tuturor renunțărilor, căci ilustrul Iorgagibus, ca să scoată panglici pe nas și porumbei din fundul pălăriei, avea nevoie de o madamă care să-i rostuiască accesoriile, și nu pornea la drum fără dânsa.
El nu știa niciodată pe unde trecea, nici unde sosea. Incapabil să mânuiască un ban, uita în ce cută a pantalonilor își ascunsese francii, când din întâmplare i se încredința câțiva, și era în stare să piardă trei pașapoarte pe zi și să iasă în izmene dacă nu-l ținea cineva din scurt.
Pe drum Catinca se uita pe fereastra vagonului pentru dânsul, vorbea cu oamenii, mânca și se ușura pentru dânsul. El corecta, corecta într-una.
Cât ținea drumul era raiul pe pământ pentru coana Catinca. Suferințele începeau abia la destinație. La Paris, la Londra sau la Tombuctu, biata femeie n-avea dreptul să se miște din casă și, după ce punea toate lucrurile în ordine, trebuia să copieze ceasuri după ceasuri, uneori să traducă, totdeauna să netezească tot ce panglicarul debitase în 3-4 conferințe și 5-6 discursuri zilnice.
Și așa a cutreierat Catinca lumea întregă fără să cunoască o grădină, un muzeu sau un teatru prin orașele în care a trecut. N-a cunoscut decât odăițele în care locuiau, și coridorul care ducea la privată.
La mese, la recepții n-o scotea pentru că n-avea ce pune în spinare.
Îmi aduc aminte că pentru căsătoria prințesei Ileana nebunul îi dedese într-un moment de generozitate 500 de lei să-și facă o rochie frumoasă. Nenorocita a îndrăznit să vină la mine să mă întrebe ce putea face cu 500 de lei. De atunci până la sfârșitul guvernării Iorga i-am trimis în fiecare lună 30.000 de lei din fondurile Ministerului de Interne.
http://www.evz.ro/ceahlaul-literaturii-a-condamnat-oameni-la-moarte.html Adrian Pătruşcă: “Mihail Sadoveanu a condamnat oameni la moarte”. Văd că jurnalistul acesta de la Evenimentul Zilei n-are vreo oprelişte în “a forma opinii” prin distorsionări monumentale. În „Dumbrava minunată”, epistemologia lui Mihail Sadoveanu ne arată puterea Limbii Române în descrierea luminii fluide, a luminii dinamice, a luminii prinse şi apoi eliberate dintr-o vîltoare a cerurilor : „De acolo de sus, curgea parcă de subt arcurile ramurilor un păienjeniş de ape trandafirii”. Fluiditatea asociată cu lumina este metafora unei inteligenţe vii ? Se spune că şi Nostradamus compunea versetele sale privind suprafaţa apei mobile. Colecţia de metafore dintr-un text literar e mărturia stării auctoriale ? În mult blamatul roman „Mitrea Cocor”, un Mihail Sadoveanu îmbătrânit descrie numai lumina statică : „Acuma nopţile erau senine, cu bolta de ametist, pe care străluceau puzderie de stele mărunte şi luceferi ca nişte flori de flacără”. Este un scurt „Imn al nopţii”, un remarcabil poem în proză sadovenian din capitolul V. Ni se cere vehement să-l condamnăm. De ce ? În fapt, primele şase capitole din „Mitrea Cocor” sunt frumoase şi demne, ca orice scriere clasică. Abia de la capitolul VII apar chestiile ideologice. Inserarea prematură a paragrafului despre Ametist („simbolul puterii şi aspiraţiei spirituale, al înţelepciunii şi al umilinţei”), fără conotaţie ideologică !, în programa de şcoală primară pare mai curând iniţiativa unui tovarăş Rubin de minister atras de simbol. Mistica pietrelor preţioase nu l-a stăpânit vreodată pe Mihail Sadoveanu! Tema centrală a operei sale este rezervată subtilelor decantări în memoria unui popor european îndatorat principalei forţe care a dus la naşterea lumii moderne, o forţă venită în Europa prin culoarul din Sciţia Mare : Tema „mongolă”, a „păcii mongole”, a „înţelepciunii nohaiului”, înţelepciunea orientală descrisă eventual de Mihail Sadoveanu cu o tentă împrumutată de la Jean-Baptiste Tavernier. Numai în registrul acesta ar trebui să interpretam mult hulita propoziţie : „Lumina vine de la Răsărit !”. Neamul nostru a fost spectator dar şi participant activ, de sute de ani, la Marele Joc din Eurasia continentală. El ştie că posibilităţile sale reale de a-şi apăra drepturile ca neam s-au născut abia în timpurile de Pax Mogolica ! Tocmai crâmpeie din ce am văzut noi ca popor în acea Istorie incorporată ca arhetip povesteşte Mihail Sadoveanu. Cred că nu îi putem nega vreunui scriitor dreptul, ori slăbiciunea, de a rămâne copleşit intelectualiceşte de amintirea Păcii Mongole. Descântările ei -în acelaşi timp mortale şi magice- să-i fie masiv izvor de inspiraţie. Opera lui Mihail Sadoveanu este masivă tocmai din acest motiv ? Apoi, întrebăm retoric, dacă alţi scriitori mari europeni au explorat subiectul conexiunii fără conturnare între Orient şi Occident în Eurasia, de ce lui Mihail Sadoveanu nu i se îngăduie ? În Scrinul negru, C. Călinescu ia ca reper paragraful celest despre ametist din ‘Mitrea Cocor’. Unul din personajele romanului său incantează : « Ascultă aici ce spune Ovidiu în Ars Amatoria: ‘Hic Paphios myrtos; hic purpureas amethystos’. » În fine, C. Călinescu adaugă o nouă aluzie la paragraful din Mihail Sadoveanu despre ametist: «Sufleţel făgădui deci să scrie un studiu: De amethysto lapide, în care avea să dovedească iubirea de natură a popoarelor antice, în ciuda cumplitei instituţii a sclavajului. » Ametistul leagă astfel scriitura cifrată a geniilor româneşti de literatura stră-română. Ce-i intrinsec rău în actul acesta ?
George Ban
februarie 7, 2015 la 8:28 am
48 de zile fără Băsescu! Ii duce cineva dorul?
RASPUND:
Da, presa.
😉 😉
Porphyrius Thonis
februarie 7, 2015 la 10:26 am
Bun raspuns de weekend….dar zapada nu are farmec fara o blonda telegenta si cu jurnal in apropiere..sper sa detii macar o fotografie de pe face-book.
😉
Un ps adresa prietenei Luminita a intrat, dar commentul de baza a ramas suspendat…evident, intotdeauna, este vina autorului. (Z)
Reiau cu mai multa atentie legata de forma:
Luminita Arhire
Ce sa nu se ,,dezbata” stimata colega ? Elucubratiile necredibile ale unei creaturi malefice impinsa de istorie in singurul loc unde nu-i place, adica in corzi ?
Sau, comentariile de tip vacarm ale unora care spun ca avem un sistem rau, doar pentru ca a rejectat un intrus care isi dorea sa il controleze ilegitim ?
Am spus ca presa nu este interesata de adevar, ci, de telenovele lacrimogene. Si ca presa va suferi teribil de plictiseala cu Yohannis si cu Ponta. In consecinta, mili- rating si implicit mili – mormane de parai din reclame.
😉
Dar de la colegi/colege care au dovedit permanent ca au discernamant, ma astept sa mentina sine die pe primul plan argumentul lucid in detrimentul mult mai coloratei, dar putin credibilei, lamentatii puternic mediatizate.
Cumva, simt o discreta solidaritate….cromozomiala ? (Z)
Dupa parerea mea, in acest caz, CSM are totata dreptate si bine face ca intervine.
NOI incurajam jurnalistii sa introduca microfoanele pe gat oricarui chemat sau iesit la/de la DNA, NOI incurajam toti prezumtivii inculpati sa se dea in stamba pe toate sticlele patriei, stiind, probabil, ca oricum nu scapa de catuse. Suntem intr-un cerc vicios de neprincipialitate, sa nu ne amagim. Din acest ,,cerc” se poate iesi , in aces caz, cu atitudinea CSM. Si poate si a CNA. Cel putin, asa sper.
Eu nu sunt Charlie. Dvs v-ati razgandit ?
(Z)
@ ZeV – februarie 7, 2015 la 10:06 am
Am pretentii de la dumneavoastra.
Lucrurile chiar nu sunt ceea ce par a fi……
@ George Ban februarie 7, 2015 la 8:28 am
NU…pentru ca altii i-au luat locul….
Presedintele Klaus Iohannis a folosit expresia de „resetare a sistemului” in deplina cunostinta de cauza, proband ca este conectat la o anumita diplomatie internationala a cuvintelor. Cand, la inceputul administratiei Obama, Hillary Clinton le-a propus rusilor un reset al relatiilor bilaterale, care atinsesera un anumit grad de incordare, nimeni nu s-a gandit la reluarea acestora de la zero, imposibil, de altfel. Diplomatia termenului nu se referea la functia de resetare a unui calculator, ci la dorinta de relansare a relatiilor americano-ruse. Butonul rosu, inscriptionat „reset”, pe care ministrul de externe american l-a adus la Moscova si l-a apasat impreuna cu omologul rus exprima un acord simbolic, de pasi comuni inainte, pentru un nou inceput, in normalizarea relatiilor dintre cele doua tari. Cand Serghei Lavrov a propus, la randu-i, anul trecut, o noua resetare a relatiilor ruso-americane, ajunse la nivelul cunoscut de deteriorare, nimeni nu i-a dat intelesul informatic, de ducere in punctul zero. Diplomatii si politicienii au inteles perfect simbolistica „resetarii”, de deblocare, de scoatere din impas, de detensionare, de ameliorare, de imbunatatire a unor relatii strategice si de securitate, cu impact global. Neindoielnic, cand presedintele Iohannis s-a referit la necesitatea unei resetari de sistem, nu a sugerat ducerea institutiilor si relatiilor dintre acestea pe o tabula rasa, ci asezarea pe alte baze, de functionare congruenta, care sa duca la progres. Cine foloseste dictionarul stie ca orice cuvant are mai multe sensuri, chiar opuse in unele cazuri, dar un om al nuantelor va sti intotdeauna pe care sa-l aleaga.
@ Radu Humor, februarie 6, 2015 la 8:55 pm
Aveti dreptate, BDIY Index este pe marginea prapastiei.
Tineti-va bine ca o sa zguduie rau…….
http://www.bloomberg.com/quote/BDIY:IND
Fragmentarium politic:
Adica: 1. Daca a zis Johannis in deplina cunostinta de cauza, adica nu in necunostinta de cauza, atunci cum indraznesc eu sa comentez?
2. Daca draga de Hillary a zis asa, atunci si mai si.
3. Nu folosesc dictionarul!
4. Nu stiu ca orice cuvant are mai multe sensuri !
5. Nu sunt un om al nuantelor.
6. Nu stiu ce sa aleg.
Citindu-ti comentariul, m-am simtit pentru cateva clipe la o ora de invatamant politico – ideologic de odinioara, in care, dupa „tov. KJ a spus:” trebuie sa inghitim urmatoarele vorbe cu polonicul.
Fragmentarium politic, eu, in comentariul meu, am avut doua idei directoare: aceea ca imi creezi senzatia ca ai inceput sa faci propaganda in loc de analize, ceea ce prima oara am zis-o mai dulce, dar acum ti-o zic clar si ca vorba reset este aiurea folosita. Da!
Nu iti reprosez propaganda pro – Johannis, e loc aici pentru toata lumea, dar te rog nu ne lua de prosti. Ca tu ai ajuns la concluzia ca tov KJ a ajuns o autoritate in materie de stiinta si limbaj politice, e problema ta, insa e una sa zici clar uite care-i treaba, Johannis m-a captivat si am devenit partizan al sau si e altceva sa le iei subtirel si, vezi lista de mai sus, sa mai si ironizezi pe cei care au ceva de zis.
In avanpremiera, opinia mea este aceea ca tov KJ este un politician plat, bla-bla-ist atunci cand se decide sa vorbeasca, imaginandu-si ca se scoate prin tacere din orice situatie, mercantil (ceea ce ii va dauna), cam gainar si cam ofticos (asta din urma e doar o banuiala). Va veni, cred, o zi in care voi dezvolta si argumenta afirmatiile de mai sus, insa pe moment e suficient ca sa afli ca mai e lume care gandeste si altfel. Deci, te rog nu-mi servi (hai sa nu zic tampenii) bla-bla-uri cu argumentul ca le-a zis tov KJ.
Sa iti zic faptul ca inteleg toate, dar absolut toate sensurile cuvantului „reset”. Printre altele, nu doar ceea ce denumim automatele cu memorie pot fi resetate (calculatoarele facand parte din automatele cu memorie). Hai sa detaliez utilizarea binevoitoare a cuvantului „reset” in unele situatii politice, analogie cu o anumita situatie din echipamentele electronice: exista situatii in care echipamentele se blocheaza din cauza unei perturbatii externe; o resetare permite atunci echipamentului sa reinceapa a functiona normal. Si acestei situatii ii dam un inteles politico-diplomatic pentru a debloca o situatie politico-diplomatica: consideram ca blocajul a aparut dintr-o perturbatie, asadar printr-o intamplare (si nu din intentie), dam un restart si lucrurile vor reincepe sa mearga normal. Vezi, tu, insa, modul acesta de lucru nu tine cont de trei lucruri: un sistem caruia trebuie sa i se dea reset este un sistem cu probleme de conceptie; nu se tine cont de memorie, de memoria umana, nu de aceea a sistemului, memorie careia tot noi ii spunem memorie; nu se tine cont de timp, de timpul uman, pentru ca avem si timpul sistemului si timpul uman. De aceea am scris ca in politica – si mai ales in a noastra – nu exista reset: sistemul are probleme si trebuie regandit ( nu doar lustruit prin trimiterea in inchisori a unor politicieni mai mult sau mai putin vinovati), exista memorii individulae si memorie colectiva, nu stergi continutul prin reset si iar ceea ce s-a petrecut ne-a consumat timp, ne-a mancat din vieti, nu mai avem puterile de acum un deceniu. De aceea ti-o zic cu parere de rau, fiindca am apreciat in trecut si ce ai scris si ti-am apreciat si stilul, desi acum ma mutumesc sa iti apreciez stilul, propaganda la care aderi nu va avea succesul scontat.