Dezbaterile prezidentiale. Cum le-am văzut eu

Exista in marketingul politic o teorie arhicunoscuta: candidatul de pe locul II este cel mai interesat sa aiba dezbateri cat mai vizibile cu contracandidatul sau. Din acest punct de vedere, desfasurarea ostilitatilor la noi a fost atipica, pentru ca cel care, sub formule savante, a evitat pana in ultimul moment dezbaterea a fost Klaus Iohannis.

  • Concluzia esentiala produsa de dezbateri, dincolo de ceea ce s-a spus efectiv in confruntari, dincolo de atitudinea celor doi candidati, este confirmarea totala a opiniilor pe care multi le aveau deja: Iohannis va pierde la scor. Si a pierdut.
    • Desi pare un truism, in realitate am asistat la un mare paradox. Tocmai credintele care existau inainte de dezbatere ar fi trebuit sa il avantajeze pe Iohannis. Pana la urma, asteptarea era ca va face fata cu greu unei dezbateri electorale. Deci, pleca de la podea si trebuia sa se ridice. A ramas insa acolo si asta spune multe.
  • Nu mi-a placut niciodata agresivitatea intr-o dezbatere. Este inevitabil  sa existe contre, atacuri in anumite limite,ridicari de voce, dar nu lovituri de maciuca, fotografii scoase in mijlocul confruntarilor sau pur si simplu mizerii greu de reprodus in scris. Or, cele doua dezbateri mi s-au parut, cu exceptia unor  momente cand domnul Iohannis si-a amintit al cui om vrea sa fie – si cum vrea să ducă mai departe „proiectul Băsescu, fertilizat de Monica Macovei -, mult mai decente decat ce s-a intamplat in 2009. Aproape incomparabil mai decente.
  • Dincolo de asta insa, diferentele dintre cei doi candidati au fost mari acolo unde conteaza, nu doar ca show, ci efectiv pentru adecvarea la functia pentru care se candideaza.
    • In primul rand, este vorba de diferenta de pregatire cu privire la ce inseamna Romania, care este situatia ei, catre ce vrem sa ne indreptam, unde suntem. Nu poti sa conduci o tara atunci cand nu cunosti lucruri elementare despre ea. Cum poti schimba ceva in bine, daca nici macar nu ai idee de unde pleci? Prin urmare, a spune ca presedintele nu trebuie sa stie detalii tehnice, nu trebuie sa stie legile exact, nu trebuie sa stie nimic despre economie este doar o aparare gresita a celui pe care il sustii si care a demonstrat exact faptul ca nu stie lucrurile acestea.
    • In al doilea rand, necunoasterea Constitutiei, dar invocarea ei, pentru a te impune ca autoritate morala este mai mult decat o gafa. Inteleg ca domnul Iohannis vrea sa renunte la imunitatea prezidentiala, dar probabil i-ar fi trecut mandatul pana sa gaseasca articolul corect. Si oricum imunitatea este a „functiei” si nu a persoanei; deci tu, ca persoană in functie, nu poti să renunti la ea, ca si cum ti-ai da demisia…
    • In al treilea rand, nu poti sa pretinzi la nesfarsit ca a vorbi despre ce vrei sa faci sau a vorbi despre ce ai facut este un defect al contracandidatului, pentru ca, nu-i asa, ”tacerea este de aur”.

Nu as vrea sa se inteleaga ca in urma acestor dezbateri consider ca un candidat a fost perfect, iar celelalt incredibil de slab, chiar daca imi asum fara rezerve partizanatul. Ceea ce vreau să subliniez sunt elementele care conteaza. Evident, si Victor Ponta a avut momente cand a cazut in capcanele lui Iohannis sau nu a parat ferm atacuri ale acestuia. Am scris si aici despre asta.

Dar acelea au fost momente care nu marcheaza impresia generala. O dezbatere, in ciuda diverselor formulari pe care le-am citit in alte analize, nu este un meci de fotbal, in care, oricat de slab ai evolua, conteaza ca ai dat un gol norocos la final. Nu, o dezbatere este ca un meci de box, in care este obligatoriu sa punctezi pe parcurs daca vrei sa ai sanse la final.

Imi pare rau ca nu am putut asista si la alte dezbateri, desi nu cred ca ele ar mai fi contat. Imaginea este deja fixata. Dar ce este poate mai putin constientizat sunt conditiile in care au avut loc aceste doua dezbateri – in zone media puternic favorabile lui Klaus Iohannis. Atat de favorabile, incat sa imi fie iertat, moderatorii au ajuns sa arate cate mingii i-au ridicat la fileu domnului Iohannis, de ce au acordat mai mult timp anumitor teme (evident sa il puna in dificultate pe Ponta) sau de ce au inceput cu anumite teme. Iar asta cum spune totul….

In concluzie, Ponta i-a pus in fata, lui Iohannis, o oglindă, obligandu-l să-si pună o intrebare de bun simt „de ce oare am vrut să candidez la presedintie?”

 

 

71 Responses to “Dezbaterile prezidentiale. Cum le-am văzut eu”


  1. 1 dtucra noiembrie 14, 2014 la 9:06 am

    E de inteles ca va asumati partizanatul. Este foarte trist insa ca un om cu valoarea dvs. este silit sa sustina, fie si din lipsa alternativei, pe un candidat la presedintie de marimea (a se citi „micimea”) lui Victor Ponta. Eu am fost „nascuta si crescuta” pesedista, daca pot spune asa; aveam 12 ani cand am mers in ’90 la mitingul Presedintelui Iliescu. Ce vremuri… Este insa prima data pentru mine cand nu pot sa votez candidatul stangii in turul II. Mai bine un profesor care mai are multe de invatat, dar cu bune intentii si cu mai multa forta decat o avea prof. Constantinescu si care a construit ceva durabil si coerent, decat un procuror/ofiter/plagiator, oricat de bine ar sti sa citeasca de pe cartonase si oricat de bun vorbitor ar fi. In 25 de ani m-am saturat de vorbe contrazise de fapte (vezi pactul de coabitare si legendara inregistrare de la Cotroceni cu ministra Petrescu) si de mituiri (fix acum s-a gandit sa imi dea 100 de lei la leafa) si de presiuni in teritoriu si de o masinarie monstruoasa care v-a parasit in turul II si pe dvs. si pe Geoana si care isi imparte deja functiile (vezi Dragnea si Ghita). Va amintiti cand ati constatat ca ati fost inchis de 2 ori in timpul guvernarii Ponta? Eu da! Pentru ca am plans pt. dvs. de fiecare data si nu imi inchipui ca dvs. ati fost mai vesel. Cum ar spune marinarul de curand trista amintire ” Mai usor cu pianul pe scari!”.

  2. 2 George Hălărescu noiembrie 14, 2014 la 9:09 am

    Și eu cred că prima întrebare, care ar fi trebuit pusă candidaților ar fi fost: Ce vă mână în competiția pentru prezidențiale?
    Trecând peste slăbiciunile lui V. Ponta, m-am întrebat tot timpul dacă K. Iohannis nu se simte jenat de prestația sa. Până și un copil de 8 ani și-a dat seama că este ceva în neregulă cu K Iohannis și m-a întrebat: tata, dar omul ăsta nu ți se pare că e cam bleg?

  3. 3 vsile, noiembrie 14, 2014 la 9:24 am

    Adriane ,

    „I” redevenit Nastase , cel mai iubit fiu al PSDeului. Scorul este acolo, Ponta are probabil presedentia in buzunar cu citeva mii de voturi tixite in autobuze PSDeul isi va instala un presedinte cel putin tot asa de bun ca Basescu , nu vom mai avea un Pinochio ci un Buratino!

    PS
    Intradevar Johannis s-a prezentat la „prima infatisare cu miinile curate pe cind Ponta plagia ca de obicei din zecile de fituici si dosare pe care te tot invartea citind cifre din hartii inducind idea despre ignoranta lui Johaniis in cunoasterea datelor respective …date pe care desi le citea le incurca si el amarnic.
    Ion Hannis hentz careu in ochii multora dar nu si in acelora care au dat televizorul pe mut urmarind un Ponta care gesticula si cu mimica unui prost isi misca ,clipind ochii precum Ungureanu in trecut.Ponta exprima mut minciuna iar Johannis cu falcile inclestate prostia unui bulldog!
    Faptul ca Ion Hannis nu a intrat in jocul moderatorului atunci cind acesta ii ridica mingea la fileu arata barbatie si tarie de caracter!

    In confruntarea a doua, moderatoarea ,spre surprinderea mea, nu la ajutat in nici un fel pe Ion Hannis asa cum ma asteptam, iar dl. Ponta a fost prins id off-side, a facut hentz careu, a faulat grosolan si a pierdut clar confruntarea cu neamtul Ion Hannis!

    Ponta a dovedit ca este prost si ca nu poate fi spontan si inteligent atunci cind trebuie a refuzat clar provocarea neamtului de a convoca parlamentul cu scopul enuntat in provocare, nu avea acceptul baronilor PSD, va fi greu foarte greu pentru Romania si cu Ponta dar si cu Jonannis.
    Dar pentru ca Ponta va iesi presedinte vinovat de noua prabusire a Roman iei alaturi de zevi, si carcotasi ve-ti si vinovat si dumneavoastra cel putin pentru faptul ca i-ati suflat lectia lui Ponta dar nu lati obligat sa o si invete!

    Imi inchipui ce presiuni pe statitistica sa ajusteze in fals datele destre „sub-dezvolarea Romaniei in trimestrul III!

  4. 4 Doru Coarna noiembrie 14, 2014 la 9:33 am

    Dle Nastase,

    analiza ca analiza, problema e sinteza! Si cum politica nu este o stiinta, desi unii incaseaza bani grei pe chestia asta, nu se supune unui sistem formal si deci toti au dreptate si niciunul una intreaga.

    Iohannis a spus ca vine cu ceva nou, o alta abordare care sa reduca zgomotul inutil si minciuna si sa incurajeze faptele, rezultatele… Atat! Nu a spus niciodata ca a cules invataminte economice dupa ureche sau altfel, precum Victorel care oricum, nu e titrat nici in economie, nici in politici de orice fel, nici in stiintele naturii… Nu ma fac avocatul sau insa nu aveti dreptate in privinta competentelor, a varsa saci cu cifre economice, multe false sau calculate partinitor si nerecunoscute de altii iar apoi scuzate prin gresirea formularelor, sau evident inexacte a doua zi datorita dinamicii inerente a economiei mondiale si nationale, nu inseamna competenta! Recesiunea este insa incompetenta, mai ales ca nu sunt vremuri de criza…

    La Aerospatiale pe vremuri aveam un coleg care m-a speriat din primele zile ale anului intai, venea cu toate cartile la cursuri si seminare, si-a ales prima banca si folosea semne de carte iar profesorii predau cu ochii la el, intelegeti, il credeam doct dar… nu a trecut niciodata de primul an! Sigur, i se daduse si condica pt ca ii mergea si guritza… tipic, nu? Pe atunci, noi studentii numeam asemenea specimene „papagali”, nu mai stiu pe unde croncane acum…

    Mai este vorba si de cultura, nu cea academica ci cea etnica specifica, Ponta nu ar putea deveni un Johannis dar invers, cred ca in maxim doi ani acesta ar putea deveni un remarcabil mitic, deja a inceput sa vorbeasca mai repede… daca se apuca si de mintit si speculat, al nostru e!

    Mai depinde si de conjunctura, Victorel este cocotat artificial pe cai mari si vrea totul imediat, Universul TREBUIE sa i le dea acum cat timp sistemul ataca natiunea intr-un veritabil blitzkrieg, celalalt este un primar de succes dintr-un oras transilvan, bun gospodar si atat.

    Mai depinde si de pregatire, Ponta este avocat, e firesc sa-i mearga gura si sa stie sa-si pledeze interesul cu orice pret, celalalt este fizician, are o gandire analitica si vor avea nevoie de mare efort papusarii pana sa-l faca sa priceapa cum trebuie sa iasa lucrurile…
    Este defectul oricarui intelectual, incurca teoria cu practica si idealurile cu ticalosia, ba vrea ca lumea reala sa fie ca in carti lui si ajunge un vesnic contestatar … Fiind insa sas, este meticulos si eficient, are consistenta si pana la urma este mai performant. Nu rastoarna caramizile de-a lungul strazii ci pune una cate una, egal, si are apoi un zid la care te lasa sa te uiti, dezumflat!

    Unul este un balon umflat prea mult, celalalt un Zepellin, odata umplut manevreaza autonom… cred ca asta sperie ciorile…

    Iar despre faptul ca-si face crucea invers, sa fim seriosi, daca si-o face cu fata crucea arata la fel… ticalosii astia de popi ar trebui sa stie si sa spuna…

    Oricum, si aici nu ma puteti contrazice nicicum, poporul are conducatorul pe care si-l merita…

  5. 6 nastase noiembrie 14, 2014 la 10:25 am

    vsile,
    apropierea alegerilor v-a ajutat să vă descoperiti…

  6. 8 Cornu noiembrie 14, 2014 la 11:08 am

    Parerea mea e ca Iohanis a fost fortat din mers sa faca mai multe lucruri si ca este santajabil. La cat de molau este galiganul, e clar ca i-ar fi placut sa ramana la el in cuibusor, la Sibiu, fara griji si fara batai de cap. Dar Basescu si gasca lui de servitori in frunte cu Blaga si Macovei ce si-au zis, hai sa mizam pe neamt, ca-i tare galiganul si ne mascam si noi in liberali cu ocazia asta. Ce am vazut la Iohanis in campanie ? Minte cu aceeasi nerusinare si este la fel de nesimtit si impertinent ca orice javra portocalie, un mare zero barat. Ce vor face Basescu si jegurile din jurul lui ? Vor incerca sa fure cat pot la alegeri, vor inversa procesele verbale, vor face tot ce pot pentru a maslui alegerile, este evident. Ce trebuie sa faca Ponta? Sa-l suspende pe Basescu macar in ultima lui saptamana de mandat … e singura reparatie morala care se poate face fata de mizeriile la care a fost supus aceasta tara de gasca mafiota portocalie.

    VOTEZ PONTA cu mare bucurie si nu alegand „raul cel mai mic” asa cum ne tot insinueaza anumiti deontologi pe la televizor, am motive serioase sa ma mandresc cu oameni ca el. Ati avut mana buna Dl Adrian Nastase, va felicit pentru promovarea tanarului Ponta … se pare ca si-a intrecut profesorul la multe capitole si are un mare potential.

    O estimarea absolut corecta pentru duminica este de 57,3% Ponta si 42,7% Iohanis.

  7. 9 Marian Nicolae noiembrie 14, 2014 la 11:17 am

    @ nastase, noiembrie 14, 2014 la 10:25 am

    Fina ironia…….

  8. 10 dezbatatorul noiembrie 14, 2014 la 11:23 am

    Nu am urmarit dezbaterile, considerand ca efectul lor asupra electoratului nu va fi acela scontat. In adevar, sondajul de dupa prima dezbatere arata Ponta – Johannis = 8%, diferenta care era si inainte. Electoratul stie foarte bine ce doreste, avem o tabara care nu mai doreste Basescu in nici un fel de formula si o alta tabara care doreste un fel de basism fara Basescu, sau cu un Basescu pe post de eminenta cenusie. Sa speram ca aceia care nu mai doresc deloc basism vor fi mai multi la vot.

  9. 11 cristina noiembrie 14, 2014 la 11:28 am

    Nici unul dintre candidati nu a stralucit. Asteptarile cele mai mari erau pentru Ponta, dar a fost si el la-men-ta-bil.
    Permanent si-a invocat propria turpitudine, ca atunci cand a aratat pentru prima data pactul de coabitare, cu care nu am inteles, se lauda sau se autoacuza? Si a venit cu foarte multe date, pe care era normal sa le detina, doar era prim-ministru, numai ca acum candida pentru functia de presedinte, ceea ce era diferit.
    L-a acuzat pe Johannis, referitor la reducerea TVA dorita de acesta, ca nu cunoaste cat inseamna un „punct” a zis el, din TVA, pentru buget. Dar tocmai ce a redus cu mult tam-tam CAS pentru firme, dar in acest caz nu a mai contat bugetul, a contat sa fie favorizate firmele, si nu cetatenii.
    Mereu a raspuns pe langa subiect. Dar acestea sant tehnici de manipulare, folostite de el cu brio, pentru ca de fapt, confruntarea s-a dovedit a fi una intre firmele de consultanta. Americanul lui Ponta, l-a invatat bine sa disimuleze, sa atace si sa raspunda pe langa subiect, tipic americanesc. Dar a fost sters, lipsit de spontaneitate, de replica, nu a avut scanteie. A vorbit ca un contabil de la finante. Geoana, in 2009, in confruntarea cu Basescu, a fost incomparabil, mai bun, i-a dat multe replici lui Basescu, dar romanilor le cam plac hahalerele si l-au votat tot pe Basescu.
    Nici unul dintre ei nu a vorbit despre romanii din Ardeal. Au vorbit in schimb, despre cei de la Cernauti. Dar aceia nu sant cetateni romani. Aici alta manipulare. De ce ne-ar interesa aceia, si nu ne intereseaza cetatenii romani din Ardealul nostru, care se afla sub teroarea ungurilor, de ani de zile? Acolo trebuia sa mearga in vizita d-nul. Ponta, daca ii pasa de tara mai mult decat de prietenia cu Kelemen Hunor. Pe care l-a invitat permanent la guvernare.
    Putea sa il atace pe Johannis pentru legaturile politice cu Tokes, si ar fi castigat mai mult decat cu prezentarea statisticilor sau discutiile interminabile despre imunitatea presedintelui, dar nu a facut-o.
    Apropos si de imunitate, a spus d-nul Ponta ca presedintele nu are imunitate, mai mult decat parlamentarii. Dar in ultimii 2 ani de cand este la guvernare, si in care se lauda cu nenorocitele de numiri de la justitie, a actionat in sensul acesta, in care presedintele este lipsit de aceasta imunitate si raspunde penal, in consecinta sa redeschida dosarul „Flota”? NU!
    Dar daca la justitie avem un lant de lachei, subordonati ierarhic unul altuia, si un prim-minsitru lipsit de fermitate….
    Johannis a fost la fel de sters si fara replica, nu a stiut cum sa il atace pe adversar, dar la el este de inteles, el este un primar, neangrenat in jocuri politice. Iar electoratul lui este oarecum fanatic, si al celor fara discernamant, care considera ca este capabil numai pentru ca are alta etnie, asa ca el va pastra. in continuare, acest electorat. Uitam repede ce a insemnat nazismul. Si de asemenea, ca de fapt, Johannis este sas, iar sasii au fost colonizati de unguri.

  10. 12 Gavrila noiembrie 14, 2014 la 11:45 am

    Tradarea interesului national mi se pare de-a dreptul scandaloasa cand ii vezi pe acesti pseudointelectuali inregimentati pe liste de aderenti ai dreptei ce-l sustine/surpriza/pe Iohannis. Cred ca atitudinea compromitatoare a liderilor culturii romane dupa al doilea razboi mondial poate fi inteleasa in contextul severitatii regimului comunist ca fiind mai tolerabila decat ceea ce Cartarescu-acest alergator tomnatic dupa un Nobel ce-l eludeaza cu incapatanare- si sleahta lui de autonumiti lideri de opinie ai societatii romane fac de mai bine de doua decenii: estomparea pana la anihilare a sentimentului national, cenzurarea unor voci si opinii ce nu le convin, promovarea unor interese straine potrivnice interesului national. Ce-i cel mai condamnabil este ca toata aceasta diversiune dirijata/si bine platita/ se face la adapostul unei libertati pe care precursorii lor din vremea comunismului nu si-o puteau permite. Astia de azi n-au nici-o scuza/poate doar Plesa care nu-si poate infrana poftele pantagruelice
    oneroase/pentru deserviciul criminal ce-l fac tarii ce le plateste stipendiile.

  11. 13 iubitaluimm noiembrie 14, 2014 la 12:46 pm

    si mie mi-a placut prestatia lui ponta. inca de la prima confruntare m-am lamurit de iohanis si nici nu mai era nevoie de confruntarea 2. chiar daca la legea amnistiei si gratierii ponta a avut momente de vulnerabilitate (asa am perceput eu) iohanis a cazut de 10000000000000 de ori mai prost in ochii mei. in privinta asta l-as invita pe iohanis ca dupa alegeri cand dumnezeu il va pune pe liber sa-si vanda si chilortii si maieu de pe el sa hraneasca bine puscariasii si sa ii tina bine acolo in puscarii in caldurica cu banii lui personali asa cum ii sta bine unui om care, nu-i asa, „trece la fapte” nu ramane la vorbe. dupa data de 16 iohanis are in sfarsit posibilitatea sa treaca la fapte sa-si vanda si chilotii si sa hraneasca bine si sanatos puscariasii. va avea timp sa treaca si prin puscarii sa le faca masaje si sa-i frece pe burtica sa le faca si nani. este un fatarnic si un jeg penal ca toata natia si foaita lui.
    sa ne fereasca dumnezeu de el si de toti acolitii lui. amin. stau ca pe ace pana la rezultatele finale ca imi este frica. imi este frica deoarece am mai trecut de 2 ori prin situatii asemanatoare si am avut surprize neplacute la final. fereasca-ne dumnezeu de astfel de surprize si acum ca eu cred ca emigrez la polu nord sau sud sa ma mance ursii ca nu voi avea curaj sa ma sinucid.
    acuma a mai venit bomba cu orele de religie si doresc sa se aminteasca ca pentru curtea constitutionala 5 a fost mai mare decat 7 la referendumul din 2012 si ca nu psd si nici ponta au de-a face cu marsaviile orelor de religie din scoala.

  12. 14 Cornelia M. Balas noiembrie 14, 2014 la 12:51 pm

    Doamneeeee…..!!!! imi vine sa tip cand aud sau citesc ce spun concetatenii mei. Unde a-ti fost in ultimii zece ani? Asa de bine a fost pentru voi? Nu vreti sa vedeti cine e in spatele lui Johanis?
    Ponta n-o fi el grozav si cu siguranta nu e vre-un Stefan cel Mare, poate ca a plagiat, poate ca nu, dar cu siguranta basescu l-ar fi bagat cu mare placere in puscarie daca ar fi avut ceva de care sa se lege.
    De fapt, ceea ce i se reproseaza e ca e PSD-ist. Si? Partidele exista, asta inseamna siguranta nostra – vremurile cu dictatura comunista au apus de mult. Vrem acum o noua dictatura, una cu fata de liberali dupa care se ascund basescu si ai lui (inafara vopsit gardul iar inlauntru e leopardul)?
    Eu una sunt suparata pe „pesedisti” ca nu s-au ocupat de a se promova pe internet, ca au lasat ca „macovistii” sa intoxice opinia publica mai ales pe cei de afara, din strainatate. Nu este de ignorat! Oamenii acestia au amintiri din trecut si nu cunosc schimbarile din tara. Ei se duc la vot sa scape tara de Iliescu, de rusi si mai nou de chinezi.
    Presedintele trebuie sa reprezinte tara, nu o conduce el.
    Pe mine, Johanis nu ma reprezinta, asa cum nici basescu nu m-a reprezentat. Nu mai vreau abuzuri si „lupte pe ciolan”. Am plecat din tara din aceasta cauza dar ma intorc de cateva ori pe an pentru ca nu pot altfel. Va mai amintiti cand basescu a spus : luati ciolanele copii, sunt ale voastre? Am avut un presedinte golan, betiv, curvar, mincinos si periculos. Asa suntem noi? Cu siguranta, nu!
    Vrem acum un presedinte lenes, oportunist si deci usor de manipulat? Pentru ce calitati credeti ca l-au ales PDL-istii?
    Nu mai vreau sa-mi fie rusine cu presedintele tarii mele.
    Domnule prim-ministru, imi cer iertare, cred ca m-a cam luat valul.

    Asa-i in alegeri.

    cu stima,
    Cornelia Balas

  13. 15 George Ban noiembrie 14, 2014 la 12:57 pm

    vsile, esti gretos cu cliseele tale de propagandist de provincie.

    Haideti la vot si votati Victor Ponta!

    Saptamana viitoare sa auzim numai de bine!

  14. 16 Draghi Puterity noiembrie 14, 2014 la 1:29 pm

    De ce a vrut Iohannis sa candideze la presedentia Romaniei? Pai sa mergem la sursa:

    „Vreau să mulțumesc mult marii echipe ACL pentru care candidez la președinția României.”

    Macar acum e clar pentru cine a candidat. 🙂

  15. 17 Centru noiembrie 14, 2014 la 1:34 pm

    Eu nu cred ca Basescu va pleca in liniste , asa cum au plecat Iliescu si Constantinescu .
    Un om ca el , in cautare permanenta de contradictii si conflicte , nu va recunoaste alegerea lui Ponta .
    Iohannis nu e , pe de alta parte , cinstit recunoscandu-si limitele ?
    In alta ordine de idei – sampanie , autostrada de 100 de km intre Sibiu si Deva , fara intreruperi , de astazi . Un santier foarte greu , inceput acum 3 ani .Indiferent cine l-a inaugurat – continuat – terminat sa ne bucuram cu totii , este un succes pentru Romania .

  16. 18 mumu12345 noiembrie 14, 2014 la 2:45 pm

    Domnule Năstase, vsile nu s-a descoperit acum, căci el se cunoaşte foarte bine, tot aşa de bine cum mulţi din vechii colegi de comentarii îl cunosc. El ş-a pierdut doar masca (achziţie din ultimii ani), într-un moment de derută cauzat de prestaţia sub orice aşteptări a arianului cleptoman ca basescu. V(a)sile îl iubeşte pe copia întru găinării imobiliare a basescului, căci de băsescu îl leagă o lungtă istorie ante ’89. Printre altele, ceea ce trafica piratul, folosea şi distribuia şi pretenul vsile. Acest consumator şef (sub toate aspectele), din păcate pentru el, are o constituţie fizcă modestă, precară aş putea spune şi excesele i-au dăunat la sănătatea trupului dar şi la buna funcţionare a sinapselor. Majoritate îi sunt ancrasate, întrerupte sau scurtcicuitate.
    Vă mai amintiţi cum v(a)sile vă declara cu certitudine răpitorul Deltei, stăpânitorul aproape unic al acelui mirific ţinut?
    D-le Năstase, soluţia cu vsile nu este să-l lasaţi să zburde liber în spaţiul dumneavoastră şi să-l băgaţi din când în când în seamă. Lui şi altora cu atitudine asemănătoare trebuie să le luaţi şansa comentariilor pe blog.

    @dtucra
    Inutil fătuco să te vinzi mare pesedită. Nu ţine. Te trădează lacrimile băsesciene cu care doreşti să îmbrobodeşti gazda, dar mai ales buldogul pe care-l ţi în braţe. Buldigii sunt pedelisti (acum mascaţi în liberali).
    Pesedistii iubesc majoritar câinii din rasa Labrador Retriever.
    Vezi in clip: https://www.youtube.com/watch?v=S4JG3Th-4QU

  17. 19 Spiridus noiembrie 14, 2014 la 2:57 pm

    …”in zone media puternic favorabile lui Klaus Iohannis. Atat de favorabile, incat sa imi fie iertat, moderatorii au ajuns sa arate cate mingii i-au ridicat la fileu domnului Iohannis, de ce au acordat mai mult timp anumitor teme (evident sa il puna in dificultate pe Ponta) sau de ce au inceput cu anumite teme. Iar asta cum spune totul….”

    Deduc, logic, ca apreciati „profesionalismul” RTV sau Antena3, despre care nu spuneti nimic.
    Daca asta-i nivelul de apreciere a mass media din partea dvs., nu pot decat sa va doresc sa aveti parte de un tratament similar cu ceea ce fac cele doua sectii de propaganda ale PSD, atunci cand veti ajunge in opozitie. Probabil, mai repede decat va doriti.

    „..sa il puna in dificultate pe Ponta…”
    Evident, Ponta e atat de bine pregatit ca nu poate fi pus in dificultate. Mai gresiti si dvs.

    Tonul general al postarii pare un elogiu adus lui Basescu, cel cu care v-ati confruntat la prezidentiale. Agresivitatea, tupeul, dispretul fata de adversarii politici, minciuna etc. ale lui Basescu de atunci erau rele, aceleasi lucruri acum la Ponta sunt bune. De-aia e bine sa mai pierzi unele alegeri. Inveti multe…

  18. 20 papasha noiembrie 14, 2014 la 3:01 pm

    Bravo Oana Stancu , ca bine-ai mai zis-o !
    Da pe verisoru’ asta a lu’ Ponta , sau ce i-o fi lui acolo , l-a auzit vreodata cineva vorbind ?

    Oana Stancu atac la Ponta: „Cazanciuc e o molusca, un nevertrebat! Ne mintiti ca Basescu?”
    http://www.ziuanews.ro/stiri/oana-stancu-atac-la-ponta-cazanciuc-e-o-molusca-un-nevertrebat-ne-mintiti-ca-basescu-134877

    PONTA , SI CU „DREPTATEA AIA” PANA LA CAPAT CUM RAMANE , DACA O SA CONTINUI SA LUCREZI CU BASISMUL REZIDUAL ?

  19. 21 Mihaela Erika Petculescu noiembrie 14, 2014 la 3:13 pm

    D-le vsile,
    Nu avem nevoie de un semizeu atotcunoscător şi nici de un sfânt pe post de preşedinte a României, ci de o persoană care să (re)introducă normalitatea pe toate palierele vieţii politice, economice şi sociale. Ne-am săturat de agresivitate, de terorizarea şi intimidarea adversarilor politice (procurorii DNA – nu toţi, bineînţeles – au ajuns să-i maimuţărească pe „tontons macoutes”, miliţiile personale ale dictatorului haitian Papa Doc). Ne-am săturat şi de „lupta de clasă” prin intermediul căreia Băsescu şi cu ai lui au condus ţara învrăjbindu-ne unii cu alţii: aţi uitat de „bugetarii” graşi căţăraţi ca nişte lipitori în spinarea privatizaţilor slăbănogi? Imaginea şi figura de stil îi aparţin lui Traian Băsescu, mentorul şi susţinătorul (din umbră şi nu prea) al lui Klaus Iohannis.
    Iar pentru Doamna/Domnişoara Cristina: pactul de coabitare nu are nici o legătură cu lauda ori cu autocritica; el a fost impus de Bruxelles (nu are rost să intrăm în detalii) şi acceptat de V. Ponta tocmai pentru a aduce un pic de normalitate României, atât pe plan intern cât şi extern.

  20. 22 blogideologic noiembrie 14, 2014 la 3:28 pm

    1/Imediat după 30 decembrie 1947, când regele Mihai I a fost forţat să abdice, cântecul „Deşteaptă-te, române!” a fost interzis, intonarea sau fredonarea lui fiind pedepsite cu ani grei de închisoare. Muzica imnului este religioasă şi veche (cântecul medieval se chema Din sânul maicii mele), cu autor popular necunoscut (se spune că Grigore Alexandrescu ar fi creat o variantă cultă, devenită romanţă; eu nu o cunosc, dar observ că în poezia „Adio. La Târgoviște”, sintagma “Din sânul maicii mele” este inserată în viersul „Din sânul maicii mele, născut în griji, necazuri”). Versurile şi aranjamentul imnului modern „Deşteaptă-te, române!” aparţin lui Andrei Mureşanu (1816 – 1863). Morala îndemnului pare numai fiziologică. Spiritualitatea transpare din parcurgerea integrală a strofei: “Deşteaptă-te, române, din somnul cel de moarte,/În care te-adânciră barbarii de tirani!/Acum ori niciodată croieşte-ţi altă soarte,/ La care să se-nchine şi cruzii tăi duşmani!” Sublimul „acum ori niciodată” este prezent şi în paeonul luptelor de la Marathon şi Salamina. Imnul „Deşteaptă-te, române!” mai este supranumit „Marseilleza românească”. 2/ „Preoţi, cu cruce-n frunte! căci oastea e creştină” scrie poetul Andrei Mureşanu, surprinzând acest adevăr. Este cunoscută doctrina lui Barbu Catargiu (1862 – 1862) despre inexistenţa feudalismului de tip vest-european în România. Mi se pare că aceasta a fost o contribuţie majoră în dezvoltarea ideologiei naţionalismului românesc. Spuneam pe undeva că aristocraţia franceză se formează după victoria de la Poitiers (anul Domnului 732) împotriva arabilor. Nu putem să căutăm, pentru că nu putem să găsim, afirmă ideologul conservator Barbu Catargiu, nimic similar în istoria noastră. Ungurii, care veneau de foarte departe, pentru a supravieţui între două imperii, Romania şi Sfântul Imperiu Roman, se integrează în paradigma occidentală şi creează aristocraţia exact în tiparul francez de la Poitiers. Din acest motiv, vesticii îi vor adopta pe maghiari, cu nenumărate încuscriri regale. Însă latinii orientali, care sunt nişte autohtoni „socii”-alizaţi de fapt, recunoscuţi ca atare prin sintagma-sigiliu Nova Roma de la 381 AD, respectă ierarhia bisericească şi o consideră forţa conducătoare, similară aristocraţiei occidentale numai în acest rol de conducere unanim recunoscut. „Preoţi, cu cruce-n frunte! căci oastea e creştină” scria poetul Andrei Mureşan, surprinzând acest adevăr istoric. Putem înţelege acum, pe baza principiului Barbu Catargiu, de ce sunt respinşi atât de categoric neoprotestanţii, atunci când ei vin să facă prozeliţi într-o zonă populată de români ortodocşi. 3/Mai amintim că Sfântul Nicodim de la Tismana venea în Ţara Românească pentru a propovădui isihasmul lui Grigore Palamas (supranumit „cel de al patrulea Sfânt Ierarh”). În supranume vedem teza lui Giambattista Vico despre „corsi e ricorsi storici”. Ne limităm, profund nemulţumiţi, să amintim doar numele primilor doi Sfinţi Părinţi Ierarhi ai Bisericii universaliste (ecumenice). Însă citarea numelui celui de al treilea Sfânt Părinte Ierarh este acum intens prohibită, ea fiind considerată „nepoliticeşte corectă”. Sfântul Părinte Ierarh Vasile cel Mare şi Sfântul Părinte Ierarh Grigore Teologul sunt asociaţi cu binomul de moarte a vechii conduceri politice din Romania Orientală (la 378 AD, în bătălia de la Adrianopole cu Vizigoţii) şi naşterea conducerii politice sacerdotale (la 381 AD) din Romania Orientală.

  21. 23 Andy noiembrie 14, 2014 la 4:43 pm

    Planul era asa:
    Adversarul lui Ponta in turul II sa fie Udrea sau Macovei. Astfel, perdeaua de fum a fost ,,cearta” dintre Basescu si Macovei. L-au pus la inaintare pe Iohannis tocmai pentru ca el sa se dea lovit si sa fie inlocuit de Udrea sau Macovei pentru turul II.
    Acest plan a fost dejucat, insa, de cei de la PSD cand au venit cu ideea tandamului cu Tariceanu. Astfel ca deja din acel moment batalia pentru presedentie a fost castigata.
    PSD a facut tot posibilul ca Tariceanu sa fie pe locul III astfel incat inlocuirea lui Iohannis cu Udrea sau Macovei sa nu mai fie posibila. Zic Udrea sau Macovei pentru ca pentru oamenii din spatele regimului Basescu oricare dintre acestea ar fi fost acceptata.
    Evident ca neiesindu-le planul isi zmulg parul din cap fiind nevoiti sa defileze cu Iohannis.
    Teoretic Ponta ar trebui sa ia peste 60 % dar practic 4-5 procente inca mai pot sa deturneze oamenii din spatele regimului Basescu.
    Daca ar fi ajuns Udrea sau Macovei in turul II batalia ar fi fost mult mai stransa cu sanse reale de recuperare a diferentei . Asa …

  22. 24 blogideologic noiembrie 14, 2014 la 4:48 pm

    @Mihaela Erika Petculescu spune : +procurorii DNA – nu toţi, bineînţeles – au ajuns să-i maimuţărească pe „tontons macoutes”+
    Bună observaţie !

  23. 25 stejarul noiembrie 14, 2014 la 4:51 pm

    Imaginea fixata despre cele doua dezbateri, din punctul meu de vedere, este un singura:

    Candidatul Victor Viorel Ponta a prezentat o stare de agitatie psiho-motorie si o logoree caracteristice unei crize maniacale. Se certa cu moderatorii, intrerupea interlocutorul, demonstrand ca nu cunoaste regulile de baza ale dialogului. Ponta stie doar monologul.

    Am mai avut un Presedinte „agitat” si nu v-a fost nici dumneavoastra bine, nici noua. Meritam si noi un Presedinte normal.

  24. 26 blogideologic noiembrie 14, 2014 la 4:57 pm

    @mumu12345 spune : + V(a)sile îl iubeşte pe copia întru găinării imobiliare a basescului, căci de băsescu îl leagă o lungă istorie ante ’89. Printre altele, ceea ce trafica piratul, folosea şi distribuia şi pretenul vsile. Acest consumator şef (sub toate aspectele), din păcate pentru el, are o constituţie fizcă modestă, precară, aş putea spune că excesele i-au dăunat la sănătatea trupului dar şi la buna funcţionare a sinapselor. Majoritate îi sunt ancrasate, întrerupte sau scurtcicuitate. Vă mai amintiţi cum v(a)sile vă declara cu certitudine răpitorul Deltei, stăpânitorul aproape unic al acelui mirific ţinut?+
    Excepţională devoalarea ! Totuşi, este destul de amuzant personajul V(a)sile!

  25. 27 Andy noiembrie 14, 2014 la 5:27 pm

    La PSD varianta ramasa a fost Ponta.
    Teoretic ar fi trebuit ca D-nul Nastase sa fi fost astazi in postura de candidat. In 2009 ar fi trebuit ca PSD sa mearga tot cu D-nul Nastase impotriva lui Basescu si ar fi reusit sa castige. Altfel ar fi stat lucrurile cu o Romanie condusa de D-nul Nastase in ultimii 5 ani. Iar aceste alegeri ar fi fost o formalitate pt. al II – lea mandat.
    D-nul Ponta s-a descurcat binisor din postura de premier si ar mai fi putut sa ramana la acest nivel o vreme.
    Dar asa cum e si zicala ,, nu e pentru cine se pregateste ci e pt. cine se nimereste” o sa-l avem pe Ponta presedinte.
    Daca va sti sa asculte si de sfaturile D-nului Nastase poate ca urmatoarele alegeri vor fi o formalitate iar Romania in 10 – 15 ani se va inderpta de pe urma potopului numit Basescu.

  26. 28 Motanul Incaltat noiembrie 14, 2014 la 6:16 pm

    Domnule Nastase,
    Lasati impresia ca sunteti intr-o usoara contradictie cu premierul Victor Ponta… E un lucru surprinzator. In viziunea D-lui. Ponta cel care va fi Presedintele Romaniei „trebuie convins încă de pe acum că sunt multe situaţii în care preşedintele este notar”. Dl. Ponta facea astfel de declaratii nu mai departe de sfarsitul lui ianuarie 2013. Or, Dvs. afirmati:

    „In primul rand, este vorba de diferenta de pregatire cu privire la ce inseamna Romania, care este situatia ei, catre ce vrem sa ne indreptam, unde suntem. Nu poti sa conduci o tara atunci cand nu cunosti lucruri elementare despre ea.”

    Ceea ce spuneti nu reduce rolul Presedintelui tarii la simpla functie de notar, asa cum o vede Victor Ponta. Pentru Dvs., din cate inteleg, Presedintele joaca un rol mult mai complex. Paradoxul e urmatorul: daca ar fi sa ne luam si dupa ce spune Victor Ponta de ce nu ar fi bun Iohannis pentru aceasta functie de Presedinte, daca tot trebuie sa fie doar un simplu „notar”? 🙂

  27. 29 Centru noiembrie 14, 2014 la 6:28 pm

    Pentru mine e clar , ACL a reusit intre cele doua tururi sa sperie electoratul , agitand imagini cu june facebooce la Paris scandand ceva cu o pancarta scrisa in franceza pe strazile unei capitale straine ( ziua , nu dupa ora 21 ) si facand sustinatorii ei fanatici sa iasa in strada in cateva orase tipand impotriva ” neregulilor din ambasade ” .
    Sa adaugam excesele de pe mediile lor de presa – spam-uri pe Media fax si Gandul cu personaje recitand romana protevista ( frazele cantate cu accentul la sfarsitul cuvantului ) ” nu vreau sa-mi mint copilul spunand ca-mi place Romania de azi ” ” iesi la vot ” etc , imagini cu morga la revolutie , Nastase ucigandu-l pe Corrado Cattani Panait etc etc .
    Sa spunem ca Iohannis nu pare in plus carismatic in dezbaterile TV ( Predoiu , si mai putin , macar Iohannis e civilizat ) .
    Cu toate spasmele lui , regimul Basescu se termina .
    Ce a facut bun ? Sa recunoastem , primari cerand mita de la vanzatorii de pepeni – Apostu , sefi de presa cu trecut FNI in spate – Vantu , multi , multi alti politisti , prefecti , deputati deranjati de procurori . Fanarul nu mai e Fanar ? Vom vedea cu Ponta .
    Rau ? Mult mai mult . Denigrarea Istoriei si a Natiunii – istoricii regimului sunt Boia si un colonel mustata secu , Stoenescu ; de ” masacrele romanilor ” la Odessa ni se vorbeste la Telejurnal cu invitati ” supravietuitori ” ucrainieni de 88 de ani ; se comemoreaza scufundarea crucisatorului Moskva la Constanta , inamic bombardand portul …
    Atmosfera in tara ? Irespirabila – zilnic cancanuri , amenintari , badarani care umplu ecranul televizoarelor …
    Recursul la servicii – pana si fiul Nastase e fotografiat si dat la TVR publica cu ministra justitiei in masina ! Generali de securitate aparand , nu Romania in fata lui Orban si a presei vest-europene , ci referendumul lui Basescu …
    Sabotarea autostrazii Transilvania crezand ca jocul discreditarii PSD merita anularea unui echipament de infrastructura colosal ( sa spunem ca si Bechtel a profitat din plin de vidul si ezitarile Puterii ) …
    Imprumuturi enorme la FMI – 20 miliarde de euro in 2009 – de ce ?
    In politica externa izolare si tinere la distanta , umilire din partea occidentalilor …
    Out !
    Stop .

  28. 30 serbanfl noiembrie 14, 2014 la 6:49 pm

    Stipendiații băsisto-macovenieni, postează aiureli, nădăjduind că se creează impresia că nici cei ce au vederi politice de stânga nu-l apreciază pe Victor Ponta.

  29. 31 papasha noiembrie 14, 2014 la 6:59 pm

    Felicitari !
    USL a iesit din coma !
    Speranta moare ultima , hai sa-i mai incercam inca o data, si gata !
    Marele pericol este ca electoratul USL sa nu se culce pe-o ureche si sa se demobilizeze , iar in loc sa voteze , sa se faca manga , sau , din aroganta , sa raspunda provocarilor slugilor perdante , care vor face totul pt. a anula alegerile ( vezi preludiul de azi de la Cluuuuj si Sibiiiu si maine in Bucuresti ).
    http://www.cotidianul.ro/mitinguri-in-mai-multe-orase-ale-tarii-251232/

  30. 32 Cris noiembrie 14, 2014 la 6:59 pm

    Părerea mea e că, dacă ar fi ca dezbaterile la prezidențiale să se desfășoare ca la carte, adică după prerogativele președintelui din Constituție, ele ar fi total nesărate pentru marea majoritate a electoratului care ar vrea să urmărească discuțiile.
    Mulți acuză „lipsa de idei, proiecte, programe…”, dar ce proiect poate impune președintele dacă nu e de aceeași culoare cu majoritatea parlamentară și guvernul sau e, dar are alte opțiuni?
    Să zicem că majoritatea parlamentară vrea legea amnistierii, iar președintele nu vrea. Ce „proiect” va avea succes?
    Cred că cele câteva prerogative executive ale președintelui nu-și au rostul fiindcă îl transformă într-o struțo-cămilă și.
    Găsesc că e mai potrivită poziția președintelui SUA sau cea a cancelarului Germaniei. Prerogativele sunt clare, iar răspunderea e concentrată.
    Președintele nostru ar trebui să aibă doar prerogative de reprezentare.

  31. 33 ZeV noiembrie 14, 2014 la 7:02 pm

    Sper ca normalitatea sa triumfe in Romania.
    Confruntarea intre persoane disimulata sub forma de dezbatere, duce , de regula, la victoria uneia ditre parti si la infrangerea celeilalte.
    Dar nu acesta este scopul alegerilor. Pana la urma, ca place unora si displace altora, rolul primordial al unui Presedinte este sa uneasca. Acesta va fi adevaratul examen pentru castigatorul alegerilor de duminica. Altfel, cred ca va trebui sa ne gandim, ca varianta alternativa, la Monarhia Constitutionala. Nu cred ca acest rol, unificator, revine procurorilor. (Z)
    Unii, vorbesc de ,,unitate” cu cinism, sadism si in bascalie, sau, persiflant doct si autosuficient in stilul grupusculului de intelectuali din turnul de fildes numit GDS.
    Eu, le spun, totusi, romanilor de pretutindenti, o parere personala:
    Romania va fi unita (in jurul valorilor traditionale si altor valori compatibile cu drepturile fundamentale ale omului), sau, nu va fi deloc.

  32. 34 ZeV noiembrie 14, 2014 la 7:16 pm

    la carciuma cu capace
    noiembrie 14, 2014 la 9:14 am

    EXCEPTIONAL.

    Unii cred ca, daca suntem membri UE si NATO, sintagma ,,tradare nationala” a devenit caduca.
    Nici pe de parte. Avem exemplul Americii. Acolo, nu ar fi posibil ca Procurorul General al SUA sa fie chemat la ordin la sediul unei ambasade straine, sau, un politician strain sa se implice fatis in campania de alegeri a Presedintelui.
    De asemeni, daca o comisie a Congresului il cheama la audieri pe Presedinte, sau pe oricare alt demnitar si/sau inalt functionar, este de neconceput ca respectivul sa refuze.
    In America, desi pare ca exista o republica eminamente prezidentiala ce poate decide orice, adevarata putere revine, de facto si de iure, Capitoliului, ca emanatie a poporului american.
    America ne invata prin propriul ei exemplu…ne trebuie doar un grad sporit de discernamant.

  33. 35 Cris noiembrie 14, 2014 la 7:43 pm

    Îmi pare rău pentru Iohannis. A ieșit Băsescu și a îndemnat poporu să-l voteze, deci Iohannis va cădea la vot.
    Toți cei pe care-i susține Băsescu pierd în alegeri.
    Sorry, Ioh!

  34. 36 Luminita Arhire noiembrie 14, 2014 la 9:04 pm

    Păi ce faci,Traiane? Ieşişi tu la ora tradiţională şi te deconspiraşi în direct , ca un prost? Păi nu erau răi şi Ponta şi Iohannis în accepţia ta, până mai ieri , pe când Udrea era bună-bună pentru România ?

    A ,sugerezi să-l votăm pe Iohannis … ştiu, ne-au spus şi intelectualii lu’ matale , au făcut şi listă de inscrieri pentru floarea inteligenţei româneşti – cred că-i coadă la semnături- ceea ce inflamează Revista 22 şi Dilemele de tot felul ! Vezi tu , Traiane , ai distrus cu metodă educaţia din ţara asta , i-ai terfelit pe profesori şi le-ai spus elevilor că-i un vax învăţătura , că tu ai ajuns preşedinte chiar dacă erai cam golan , şi acum produsul final al acestui genocid vrei să creadă în lamentaţiile intelectualilor tăi? Gândeşte-te , amice , de ce s-ar ralia populaţia părerilor unora care au mai multă şcoală dar ale căror nume nu înseamnă nimic pentru ei ? De ce i-ar crede şi de ce i-ar urma , nişte figuri triste lipite în geamul istoriei , inteligenţe deşarte , care nu au servit comunitatea cu nimic, scopiţi de bunătate şi compasiune şi suficienţi până la saturaţie? .

    Stelian Tănase crede că votanţii lui Victor Ponta sunt pomanagii , babele din satele depopulate , beţivii din cârciumile rurale şi nişte unii căzuţi prin şanţuri, tot pe la sat .

    Încă nu m-am decis la care categorie mă calific .

  35. 37 lidia faur noiembrie 14, 2014 la 9:23 pm

    Familia basescu la puscarie !! TOATA !! Dezamagire totala sa vezi cum inca foarte multa populatie il mai sustin pe Baselu ..nu stiu cred ca au orbul gaiini sa nu vada diferenta ,,,nu spun nimeni in lume nu e perfect ,,,,doar dumnezeu …dar s-a votezi pe toti cei care trebuiau sa fie inchis ,,,,..suntem o tara de nebuni !Evident, Ponta e atat de bine pregatit ca nu poate fi pus in dificultate.

  36. 38 blogideologic noiembrie 14, 2014 la 9:25 pm

    Renascentismul Timurid / Ilustrissimul Voltaire construia la anul 1730 în cartea “Histoire de Charles XII”, partea V-a, un fragment din propaganda anti-Romania Neoacquistica : “Le czar […] prit son chemin par la Moldavie et la Valachie, autrefois le pays des Daces, aujourd’hui habité par des chrétiens grecs tributaires du Grand Seigneur. La Moldavie était gouvernée alors par le prince Cantemir, grec d’origine, qui réunissait les talents des anciens Grecs, la science des lettres et celle des armes. On le faisait descendre du fameux Timur, connu sous le nom de Tamerlan. Cette origine paraissait plus belle qu’une grecque; on prouvait cette descendance par le nom de ce conquérant. Timur, dit-on, ressemble à Témir; le titre de kan, que possédait Timur avant de conquérir l’Asie, se retrouve dans le nom de Cantemir ainsi le prince Cantemir est descendant de Tamerlan. Voilà les fondements de la plupart des généalogies.” Însă Dimitrie Cantemir clama numai faptul că el a fost înrîurit spiritual de Renascentismul Timurid (http://fr.wikipedia.org/wiki/Renaissance_timouride). Cel mai cunoscut reprezentant al Renascentismului Timurid a fost Ulug Beg, emirul astronom din Samarkand.

  37. 39 andraursu noiembrie 14, 2014 la 9:29 pm

    Politica interna nu am ajuns sa o inteleg, deocamadata. Dezbaterile domniilor sale m-au dezamagit prin departarea de obiectiv si de subiectul in praxa, si m-a facut sa ma intreb daca s-or mai fabrica oameni politici acum. La fel cum m-am intrebat ce se intampla de aceste doua optiuni sunt unicele pe care le avem. Vom avea un presedinte prea tanar, sa imi fie cu iertaciune aroganta. Si imi va fi dor de eleganta celor care mi s-au perindat pana acum prin fata ochilor. Recunosc, preferam sa va am pe dumneavoastra in scaunul acela al dezbaterii 🙂

  38. 40 Adrian B. noiembrie 14, 2014 la 10:05 pm

    Eu nu stiu ce s-au mai incurcat basishtii astia cu marioneta aia defecta de Iohannis .Trebuiau sa-l puna sa candideze direct pe Vasile Blaga .

    Dar probabil ca ambitia lor a fost sa-i mai prosteasca inca o data pe prosti ! Ca sunt multi in tara asta …

    Daca iese Ponta presedinte si scapam de animalul asta de Basecsu eu am sa fac un chef din ala cu pitici in latex , cu Fornetti si cu femei gonflabile . O sa-i invit si pe aia de la Asociatia de locatari si o sa-i dau cep la butoiul de vin care-l tineam pentru fiica-mea …
    Chiar merita sarbatorit acest eveniment ! Dementul asta de Basecsu mi-a mancat zilele timp de 10 ani , m-a incaruntit si m-a transformat si in scriitor … 🙂

  39. 41 Maximmouse noiembrie 14, 2014 la 10:51 pm

    Stimata Gazda,

    Urmaresc de o vreme evolutiile celor doi candidati….Ponta nu m-a dezamagit…dar nici klaus. asa ca , poporul votant are de ales : cu basescu si boc si toti borfasii lor, sau cu ponta si USL. Degeaba ne incordam sa le aratam , noi, cine binemerita. daca lectia celor 10 ani de scrasnire a dintilor nu a fost suficienta, apoi atunci nu mai este nimic de facut.

    Nu m-am asteptat ca satana sa paraseasca scena in mod civilizat, nimeni nu se astepta.Tentatia unui micut euromaidan, este prezenta.Aici, sper ca atat romanii , dar mai ales marii nostrii prieteni din vest sa nu scape piciorul , pentru ca, asa cum vad eu , va fi foarte urat….foarte urat! Plezneala referendumului a tinut atunci…dar cum se zice : mamaliga explodeaza , culmea, iarna!

    Acuma, mi-am cheltuit si eu energiile pe net unde makovistii se manifesta plenar.Este cutremurator in ce masura cativa firfirici pot sa dezumanizeze…brrr. Si totusi, sunt compatriotii nostrii, mult mai putini decat par, dar exista.

    Sa vedem ce se intampla.Sa speram ca va fi bine!

    Cu stima.

  40. 42 Maximmouse noiembrie 14, 2014 la 10:56 pm

    @Cristina,

    dar esti indarjita rau….de ce? Tot ce-i reprosezi pontiacului este discutabil….pacat. Uite, asa stau uneori si ma mir : cum pot oamenii sa vada acelasi lucru si sa inteleaga diferit….imi creezi nesiguranta duduie….:) 🙂 🙂

  41. 43 Maximmouse noiembrie 14, 2014 la 11:03 pm

    @Vsile,

    ai o atitudine de sfarsit de lume, frate. O sa ai ce comenta si dupa ce iese Ponta.ATunci sa ne zici chestia cu Buratino, si celelalte lucruri…pana atunci, comentariul tau este un proces de intentie….nici macar interesant.D’aia zic : ce se intampla, este alegerea lui Ponta chiar asa o mare nenorocire pentru tine? Pentru mine, nu.Nenorocire ar fi alegerea celuilalt, pentru ca 10 ani i-am vazut la lucru, si drept sa-ti zic…..mai bine nu aveam ocazia.

  42. 44 Fragmentarium Politic noiembrie 14, 2014 la 11:12 pm

    Desfigurarea ideologica a mizei alegerilor prezidentiale: Despre mistificarea sperantei, infamiei, democratiei si etnocratiei (o contributie de idei). Grija pentru sensibilitatile autorilor nu trebuie sa ne impiedice sa le criticam opiniile. Daca vom critica idei si nu persoane ne vom afla cu siguranta pe calea cea buna. In plus, vom raspunde si unui drept moral, frecvent si pe buna dreptate invocat, de a nu tacea, de a dezaproba idei, proiecte sau actiuni care lezeaza, mistifica, denatureaza s.a.m.d. Ideea de a desfigura ideologic si semantic miza politico-electorala de duminica, de a sfasia Romania in doua, intre “speranta” si “infamie”, intre “democratie” si “etnocratie” este scandalos de nedreapta si de nelalocul ei, nemaivorbind de substratul ofensator. Va fi jumatate din Romania “infama” sau “etnocrata” daca nu va alege un candidat sau altul? Cand o competitie, sportiva sau de alta natura, nu este castigata de cel asteptat (ori poate pariat), toti ceilalti sunt “infami”? O natiune sau un popor care isi apara interesele legitime cu mijloace legale si democratice inseamna “etnocratie”? Cred ca astfel de idei sunt eronate, daca nu chiar tendentioase. O eroare este si fortarea unei falii intre democratie si etnocratie. In majoritatea cazurilor (iar majoritatea este regula de aur a democratiei), etnicul se identifica cu demosul si, prin urmare, si etnocratia cu democratia. In sensul originar, evident, nu in cel denaturat, de astazi, pe criteriul asa-zisei “corectitudini politice”, criteriu care, daca ar fi sa fie luat la bani marunti, am vedea ca are tot coloratura etnica (sau, dupa caz, religioasa sau rasiala, stiti foarte bine sensul, inca din vremuri biblice, cuvantului “neamuri” ). In fine, pentru a nu lungi discutia, pentru ca nuante si situatii particulare pot fi multe, o idée sau stare de etnocratie foarte clara si de netagaduit este atunci cand se foloseste razboiul impotriva altor popoare sau natiuni, deci intre agresiune si etnocratie se poate pune semnul egal fara nicio teama ca s-ar gresi. In opinia mea, nici ideea de atac la fondul de lectura al unui intelectual, de genul ”Se vede ca ati citit mult Nichifor Crainic”, pe care ati opus-o unui comentator, nu este prea inspirata, o replica in stilul “Se vede mediul rezidential” ar fi foarte probabila si, pe fond, la fel de suparatoare, insa cred ca dezbaterile pe idei ar trebui sa fie senine, calme si dezinhibate, pentru a fi productive. Cu consideratie calma si senina. http://www.contributors.ro/politica-doctrine/marea-miza-romania-intre-speran%c8%9ba-%c8%99i-infamie-intre-democra%c8%9bie-%c8%99i-etnocra%c8%9bie/

  43. 46 Adrian B. noiembrie 15, 2014 la 2:12 am

    Dezbaterile parlamentare asa cum le-am vazut eu . 🙂

    1. Individul asta n-avea ce aspira la functia asta ! Nu-l recomanda nici inteligenta , nici background-ul , nici anturajul , nici caracterul si nici fatza !!!

    2. A fugit de dezbateri ca un las stiind ca se face de kko ! Si a mintit ca un porc .

    3. Individul asta nu are simtul ridicolului !

    4. Din pacate , agresivitatea si tupeul au inceput sa faca parte din viata noastra zilnica ! Nimeni nu mai respecta regulile jocului , toti folosesc mijloace murdare pentru a scoate din joc incomozi si s-a instituit un regim bazat pe teroare si frica . Si nimeni nu mai vrea sa plece de la putere !
    Astazi in Romania este exact ca pe vremea lui Stalin ! Atata doar ca nu te mai impusca pe loc . In rest toate ingredientele unui stat politienesc si securist . Ce diferenta este intre Pauker , Luca si Georgescu si ” democratii ” Makovei , Kovesi si Basescu ?

    5. Iohannis este marioneta alesa de Basescu si de ciracii lui ( Macovei , Livia Stanciu , Kovesi , etc. ) ca sa continue acest regim odios !!!

    6. Eu cred ca si daca dezbaterea era despre fizica , Victor Ponta era mai bun ca el ! Omul e efectiv VARZA ! Habar nu are pe ce lume traieste si nu are notiuni de baza legate de economie si de guvernare . Mi se pare chiar un ignorant si un sarac cu duhul !

    7. La dezbaterea de la b1tv , acestui natang i s-au dat in prealabil intrebarile si tot s-a facut de macao ( Natural born stupid ) . Mie personal mi s-a parut mai penibil la a 2-a confruntare decat la prima . La prima nu a existat …

    8. Omul e din ciclul ” Cine sunt eu si ce caut eu aici ? ”

    9. Acest mix de prostie cu aroganta poate fi extrem de periculos !

    10. In concluzie , aceste alegeri NU SUNT despre Ponta sau Iohannis ! Ele vor decide daca ramane Basescu ( prin interpusi ) la putere sau nu …

    11. Sunt aproape sigur ca daca Basescu & Iohannis vor pica , Victor Ponta NU va ancheta si pedepsi vinovatii pentru abuzurile facute in ultimii 10 ani ! Va face un alt pact de coabitare , vreo intelegere oculta si fiecare isi va vedea linistit de viata lui … Intr-un anume fel , cei doi se aseamana .

    12. Din pacate pentru Basescu , problemele lui de abia acum vor incepe ! Si Victor Ponta va fi ultima lui problema ! Acest om a distrus vieti , a distrus destine , a nenorocit milioane de oameni . A atras raul …

    14. Duminica , toata lumea la vot si ştampila pe Ponta ! Cu parinti , cu frati , cu surori …

    15. Dupa alegeri , va urma apocalipsa ! Cresteri de taxe , impozite , etc.

  44. 47 T-Rex noiembrie 15, 2014 la 4:21 am

    Ponta a fost in terenul „dusmanului” de doua ori: la Realitatea si la B1TV. Lui Iohannis i-a fost frica sa mearga la Antena3 si Romania TV, posturi critice lui. Asta spune multe despre fiecare.

    Iohannis a facut citeva declaratii comode la Digi24, ca sa dea bine la public. Dar el tot cu baronii PD e in spate, desi se declara nemanevrat. Fara indoiala il va spijini pe Basescu pe Udrea si pe toti baronii PD daca va iesi Presedinte. Va face trocuri politice sa nu ajunga astia la parnaie si sa isi pastreze averile. Iohannis stie: cind cade capul pestelui, i se duce si coada. Chiar daca nu iese Presedinte, Iohannis a facut ceva scoala politica in perioada asta. Va avea sanse mai mari peste 5 ani.

    Azi Basescu a iesit pe sticla, aratind a cita oara ca el de fapt nu a fost niciodata Presedintele Romaniei, ci al Republicii Elene. Trist pentru tara cu asemenea specimen…sau speciwomen? Mie unul mi-ar fi placut ca alegerile astea sa nu fi fost despre basism, ci despre Romania viitoare. Discutiile intre candidati abia au atins subiectele importante.

  45. 48 blogideologic noiembrie 15, 2014 la 7:35 am

    http://www.lemonde.fr/m-perso/article/2014/11/14/la-revolution-tranquille-des-enfants-de-hippies_4523783_4497916.html Ecologie politică: “Revoluţia liniştită a copiilor de hippies”. Nu înţeleg de ce Dilema veche a culturnikului Andrei Pleşu propune termenul de inspiraţie în mod evident fanariotă, anume hippiot (cu pluralul hippioţi). http://dilemaveche.ro/sectiune/tema-saptamanii/articol/deghizat-in-hippiot În fine… Subcultura de la Dilema veche promovează interesele lui Traian Băsescu prin articole precum “Doi ani de (non)guvernare Victor Ponta” (scris de Cristian GHINEA), ori +De ce nu cred într-un „Viktor“ român+ scris de Ovidiu NAHOI.

  46. 49 alice noiembrie 15, 2014 la 7:47 am

    Domnule Doru Coarna,
    „Mai este vorba si de cultura, nu cea academica ci cea etnica specifica, Ponta nu ar putea deveni un Johannis dar invers, cred ca in maxim doi ani acesta ar putea deveni un remarcabil mitic, deja a inceput sa vorbeasca mai repede… daca se apuca si de mintit si speculat, al nostru e!”
    Mi-e greu sa cred ca cineva ar dori sa mearga doar pe sine de tramvai, sau sa manance doar turta dulce cu martipan. Lumea balcanica este un miracol, pe care nu-l vedeti, fiindca hamburgerii sunt prea mari. Va trebuie finetea de perceptie pentru a vedea spectacolul divers bizantin care vietuieste in noi. Si care e, de fapt, un mare motiv de mandrie.

    Domnule Nastase, @ nastase, noiembrie 14, 2014 la 10:25 am, superb

  47. 50 Calin noiembrie 15, 2014 la 8:26 am

    Înțeleg ca „expresiile”-procuror,ofițer acoperit-sant mari „defecte” ale actualului premier.Sa fii unul dintre cei mai tineri procurori ai României nu cred ca e vreun defect.Ofiter acoperit-nimic dovedit,dar si daca ar fi asa,sa-ți slujești tara ar trebui sa fie o mândrie pentru toti indivizii acestei nații. Excludem „băsiștii”chemați cu disperare aseară la vot,dupa ce in 2012 li se recomanda,tot cu disperare,sa nu se prezinte,ei fiind” mutanții” acestei nații.
    „Plagiator”-a apărut dupa „dotore”-expresie folosită cu multă Amenințare de basescu.Rezultatele oficiale,dupa verificările asupra lucrării de doctorat ale premierului se pare ca contrazic din nou propaganda basista.
    Sa fi ROMAN,ORTODOX,CINSTIT,sa ai in jur de 40 de ani(probabil de aici unele sincope in atitudine avute in dezbateri),sa fi premierul acestei tari timp de 3 ani dupa dezastrul lăsat de Basescu-BOC ,in acest interval sa refaci veniturile „tăiate” de băsiști,in capul unora e un mare defect.
    Pt ca basescu nu l-a „băgat in pușcărie”,deși își dorea fff mult,ma face sa cred ca nu a avut de ce sa-l „apuce”.
    P.S.
    Mare atenție in turul 2.Daca electoratul lui Victor Ponta nu se mobilizează putem avea mari surprize.

  48. 51 Calin noiembrie 15, 2014 la 8:36 am

    Multa sănătate Domnule Prim Ministru.Astept revenirea Dvs.
    Nu acceptati sa-i faca lui Victor Ponta ce v-au făcut Dvs in turul 2.
    Propaganda lor,atitudinea,felul in care își pun in practica diversiunile,pentru a-si apăra „Gașca de infractori băsiști”,toate astea ,pot păcăli multi romani.

  49. 52 vsile, noiembrie 15, 2014 la 8:52 am

    Stimata sau nestemati Mumu si Mihaela,

    Nu stiu ce varsta aveti, dar dumneavoastra nu v-ati saturat de abuzul pe care politicienii incepind cu guvernele PSDReului, CDReului,PSD,, ADA,+PC, DA+PSD, PSD le fac impotriva substantei care se numeste „resursele naturale ale Romaniei?

    Va place sa convietuiti la nesfarsit impreuna cu minciuna, jaful , lipsa de respect fata de cetatean?
    Ca sa fim mai exacti cine a jefuit flota Romaniei , Traian Basescu , de unul singur , ,pe atunci Traian Basescu era Dictatorul, Primul Ministru Presedintele Romaniei, De al Doilea mare jaf al flotei ati auzit , ati auzit de ministru Theodoru?Ati auzit si de al treilea mare jaf, cine conducea Romania alesii poporului faimosul CDR.

    Cum si de ce , cind si de cine s-au instrainat bunurile fizice ale Romaniei, uzine ,combinate falimentate sute de mii de tone de ulitaje vandute la fier vechi?

    Cine a instrainat si cu ce drept zacamintele tarii la redevente derizorii?

    Cum au ajuns noi stapani sa conduca destinele tarii prin marile privatizari, cum a ramas aceasta tara numai la nivelul promisiunilor?

    Stiti cum se numea forma de saracie, de rabdare ajunsa la extrem ,care il forta pe taranul lipsit de drepturi sa fuga dupa o mosie pe alta ?
    Azi sub PSD aceasta forma de bajenie a fost extinsa la maxim. Impotriva acestor romani Ponta pregateste o noua lovitura ” noua legare de pamant”prin noua forma de declaratie a veniturilor cistigate in strainatate, o masura poate bine venita pentru buget dar o masura care ii va face pe cei 3 milioane de lucratori in strainatate sa renunte definitiv la cetatenia romana.
    Informatia o puteti urmarii pe orice sitei prin anchetele declansate deja de organele de anticopuptie la sediul agentiilor de plasare a fortei de munca.O noutate nu, ce mandri si ce bine se va tra
    i in Romania cind vor ramane asa cum se intampla pe la sate numai batranii!

    As putea pe mii de pagini din memorie sa numesc ,politicieni, oameni de afaceri care au profitat de marasmul creat de PSDR,CDR,PSD,DA,PSD , as putea amintii pe zeci de pagini miciunile turnate de-a lungul anilor , dar as putea in acelasi timp sa-mi amintesc pe sute de pagini minciunile care au venit din partea PSDeului, Ponta,Sova,Petrescu ,Ruis …in ultimul ani si pot observa de ce romanii sunt asa de grasi si de indestulati.

    Stimata, Stimat sau stimata Mumu si Mihaela, eu zic sa va duceti la vot si sa ramaneti curata si nevinovata de gestul pe care l-ati facut votand pe unul sau pe celalalt candidat!

  50. 53 vsile, noiembrie 15, 2014 la 8:57 am

    Dl. Nastase,

    Cind vorbiti despre lichele aveti dreptate sunt acoperiti si apoi descoperiti de dl. Ponta s-a vehiculat aceasta chestie , dar legea nu permite „descoperirea”!

    Cind v-am votat pe dumneavoastra in 2004 cum socotiti ca eram acoperit sau descoperit.

    Ironiile ar fi bine sa le plasati pentru cei care v-au lucrat acoperiti indeaproape!

  51. 54 blogideologic noiembrie 15, 2014 la 9:52 am

    http://www.nytimes.com/2014/11/16/opinion/sunday/is-quantum-entanglement-real.html?hp&action=click&pgtype=Homepage&module=c-column-top-span-region&region=c-column-top-span-region&WT.nav=c-column-top-span-region Este intricaţia cuantică (quantum entanglement, “intricaţia” înseamnă “amestec aleatoriu”) un fenomen fizic real ? Categoric, la acest moment, intricaţia cuantică este doar un noumen. La fel ca şi bosonul Higgs. Care a fost căutat timp de aproape 50 de ani, cheltuindu-se fonduri băneşti imense. Mai mult decât inchizitorial, Congresul American a retezat finanţarea pentru această cercetare de fizică avansată, în cadrul unei politici radicale de economii. Preventiv, fizicienii europeni au creat toate condiţiile tehnice pentru realizarea unui artefact experimental de tip Higgslike. Alţi fizicieni au demonstrat că bosonul Higgs produs la CERN este doar o particulă Higgslike. Iar pe planul discuţiei româneşti, poate că trebuie să ne întoarcem la interesul gânditorului Mihai Eminescu pentru noumen. Admir totodată ingeniozitatea cercetătorilor europeni în “realizarea unui artefact experimental de tip Higgslike.”

  52. 56 Fragmentarium Politic noiembrie 15, 2014 la 10:49 am

    Confirmarea unei dezamagiri: Bula de crestere a lui Klaus Iohannis s-a spart

    Campania ACL din ultimele doua saptamani parea sa conduca la o crestere a lui Klaus Iohannis in intentiile de vot pentru turul doi, in special in randurile nehotaratilor, segmentul cel mai tintit, de obicei, inaintea votului final. Relansarea discursului pro-schimbare de catre intelectualii lui Basescu, incercarile de zdruncinare a unor teme sociale ale candidatului stangii, tirurile catre listele suplimentare si declaratiile pe propria raspundere, vocalitatea protestelor si mitingurilor din tara si din strainatate pe tema crizei sectiilor de votare pentru romanii din diaspora, demisia ministrului de externe au fost evenimente cu impact, chiar daca limitat, de influenta si presiune. Dovada, cel mai proaspat sondaj, de la inceputul saptamanii, il indica pe Victor Ponta castigator cu 54%, urmat de Iohannis cu 46%, o reducere cu 2% a diferentei de zece procente dintre cei doi candidati, inregistrate in turul intai.

    Dupa cele doua dezbateri televizate, care i-au opus pe Ponta si Iohannis, lucrurile au luat o alta intorsatura. Cum Iohannis nu avea cum sa castige razboiul faptelor, acestea din urma, ma refer la cele guvernamentale, de reparatii sociale, crestere economica si stabilitate politica, situandu-l in mod firesc in avans pe contracandidatul sau, stafful PNL-PDL a mizat, gresit dupa cum avea sa se vada, pe o victorie intr-un razboi al vorbelor. Numai ca Iohannis a dovedit, spre iritarea echipei de partid si dezamagirea electorala, destul de cuprinzatoare, ca a fost si mai putin pregatit pentru o asemenea victorie. Hotararea foarte greoaie, aproape in extremis, pentru o dezbatere in doi, saracia si sacadarea discursului din cele doua confruntari directe televizate, cu taceri care in niciun caz nu erau metafizice pentru un professor de fizica sau tactice pentru un competitor, incapacitatea de a formula intrebari, daca nu incuietoare cel putin dificile pentru preopinent, privirea pironita pe pereti sau in podea, niciodata in ochii adversarului, au lasat, inevitabil, o impresie generala proasta.

    Sunt insinuari sau rabufniri, unele chiar din culise, relatate de media, ca Iohannis ar fi fost “impins” de catre consilieri sub refelectoare, pentru a evita atipicul unei campanii fara nicio confruntare directa, care, ce-i drept, ar fi scutit electoratul de o priveliste de contraste dezolante, dar ar fi intrat direct in anale. Nu se stie, public, in acest moment, probabil dupa vot vor fi consecinte si detalii picante, daca Iohannis a avut, pe timpul dezbaterilor, o legatura ombilical-digitala cu cei din afara platourilor de televiziune, de la care sa primeasca raspunsuri si indicatii care sa-l fereasca de penibil, cert este ca reactiile intarziate sau amanate pe care le-a vazut publicul au alimentat astfel de perceptii. Insa ceea ce i-a fixat imaginea de candidat nepotrivit intr-o campanie nepotrivita pentru o functie nepotrivita a fost ca a dat bir cu fugitii de la a treia confruntare directa, scaunul ramas gol, din fata lui Ponta, de la Antena 3, a facut inconjurul televiziunilor si a spus mai multe decat daca Iohannis l-ar fi ocupat. In orice analiza, alegerea refugierii la Digi 24, de joi seara, in timp ce Ponta il astepta in locul unde fusesera amandoi invitati, poate avea doua explicatii. Una psihologica, de teama de o noua confruntare cu adversarul, alta tehnica, logistica “ombilicala” nu l-ar fi putut insoti oriunde. Precum dependenta de prompter, cauzata, in unele cazuri, de probleme de IQ sau EQ, Iohannis este un dependent “ombilical”.

    In strategia de campanie a lui Klaus Iohannis, exista cel putin doua mari idei inselatoare, care au o alta identitate decat cea pe care o pretind. Falsitatea lor a fost dezvaluita si probata in urma vizibilitatii mediatice, ocazionate de cele doua dezbateri televizate, ceea ce a contribuit decisiv la spargerea bulei de crestere in intentiile de vot. Probabil ca o a treia dezbatere nu ne-ar mai fi comunicat mare lucru din proiectele prezidentiale iohanniste, dar posibilitatea unor noi incurcaturi in propriile idei mincinoase sau in detaliile murdare de campanie ar fi oferit noi sanse de a le afla, dar se pare ca motivele de a le ascunde au fost mai puternice.

    Prima idée falsa si acuta s-a referit la schimbare, or de ce fel de schimbare ar putea fi vorba “schimband” ideile lui Basescu cu cele ale Monicai Macovei sau Elenei Udrea, intre care nu exista nicio deosebire de fond, ci doar de forma? O schimbare de persoane in interiorul aceleiasi ideologii este o rotatie a cadrelor, de tip comunist, inseamna monoideologie, aceiasi Marie cu alta palarie. Esentiala si autentica ar fi o schimbare de idei, de proiect prezidential, care s-ar obtine numai prin alternanta ideologica, modalitatea democratica prin care pluralismul functioneaza. Schimbarea propusa de Klaus Iohannis la varful statului este, prin urmare, paleativa si demagogica, consecinta asupra careia s-au dumirit tot mai multi alegatori, urmarind ideile iohanniste din aceste ultime zile de campanie. Indemnul lui Iohannis de a vota schimbarea este de fapt un indemn de a vota rotatia cadrelor, mentinerea incremenirii ideologice a celei mai inalte magistraturi a statalitatii, cu consecintele pe care natia romana le-a simtit din plin pe propria-i piele in ultimii zece ani.

    A doua idée impostoare, sustinuta de Iohannis, concomitent cu ipocrizia lepadarii de Basescu, este ca ar garanta independenta justitiei si statul de drept. Dar, oricat si-a sucit si invartit ideile pe aceasta tema, pana la urma tot ideologie basista a iesit, de marginalizare a puterii legislative, privilegiere a puterii prezidentiale si folosire executiva a justitiei, ca instrument de reprimare a adversitatii politice (am explicat intr-un alt articol ideea de justitie executiva, o reafirm fara a o mai dezvolta). Cum s-ar putea explica tentativa de a da ordine legislativului, de a-l trata ca pe o anexa prezidentiala, cand, inca in campanie fiind, a cerut sa fie convocat in 24 de ore, ca in caz de razboi, pentru a ‘pica” legile gratierii/amnistierii si a ridica imunitatea unor parlamentari, fara a pune in discutie, culmea ipocriziei si cinismului, imunitatea presedintelui si posibilitatea acestuia de a acorda gratieri? Nu este aceasta o demonstratie irefutabila de ierarhizare intre puterile statului de drept, de partizanare politica si de partid a justitiei, versete recitite de catre Iohannis din biblia ideologica a lui Basescu?

  53. 57 blogideologic noiembrie 15, 2014 la 10:51 am

    Totuşi, Che Guevara a fost un gânditor profund. Îl descopăr prima oară sub acest aspect, atunci când este citat într-un articol explicativ din Wikipedia despre comodificare.

  54. 58 Fragmentarium Politic noiembrie 15, 2014 la 11:08 am

    P.S.: Titlul va suna cumva partizan? Daca da, trecand peste faptul ca neutralitatea nu a obtinut niciodata nimic, va indemn sa considerati ca titlul ar continua cu o intrebare: “Sunt aceste alegeri un blat Basescu-Ponta?” Raspunsul il vom afla maine.

  55. 59 blogideologic noiembrie 15, 2014 la 11:27 am

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/presedintele-ucrainei-a-rostit-un-discurs-in-limba-romana-354766 Discursul perfid al lui Petro Poroșenko / Președintele Petro Poroșenko a susținut un discurs la Universitatea Națională din Cernăuți, în care a subliniat că Rusia prin politica sa agresivă față de Ucraina a contribuit la unificarea poporului ucrainean, rostind o parte din această alocuțiune în limba română : „Vreau să mulțumesc pe această cale statului rus, pentru că prin politica sa ne-a făcut să fim mai uniți […] Acum nu mai e nevoie să organizăm dezbateri pentru a alege în ce limbă să vorbim. Indiferent de limba pe care o vorbesc, soldații noștri își apără patria” în estul țării, a afirmat Poroșenko. Era o pregătire pentru a-i determina pe etnicii români din Bucovina de Nord şi Basarabia de Sud (vechi provincii româneşti furate prin pactul Ribbentrop-Molotov) să îşi trimită pruncii lor la şcolile de cadeţi unde suferă o haholizare forţată şi sunt transformaţi în carne de tun pentru Ucraina http://www.theguardian.com/news/gallery/2014/nov/14/photo-highlights-of-the-day?index=4

  56. 60 Andy noiembrie 15, 2014 la 1:29 pm

    Multa lume scrie ce gandeste fara sa analizeze un pic.
    Suntem in capitalism. Ca ne place sa nu, l-am dat jos pe Ceausescu ca sa punem in loc capitalismul. Asa a fost, alta varianta nu am avut.
    Legile nu cladesc capitalismul asa cum majoritatea au crezut. Facem legi ca apoi oamenii sa le respecte si o sa o ducem bine cu totii. ABSURD.
    Capitalismul se cladeste cu OAMENI care sa-si doreasca CAPITALISMUL.
    Deaia America este atat de puternica.
    Pentru orice idee trebuie sa te bati in capitalism pentru ca aceasta sa fie acceptata de ceilalti si aplicata. Daca nu, nu trebuie sa te mire ca viata iti ofera un regim de genul celui trait in epoca Basescu.
    La cum s-a comportat Basescu ar fi trebuit ca in fiecare seara dupa 19.30 cand isi termina cuvantarea sa aiba loc cate un miting. Si ati fi observat ca incet, incet nu ar mai fi iesit sa jigneasca. Azi pe unul, maine pe zece etc.
    Nu a avut parte de demonstratiile binemeritate si ne trezim cu mitinguri organizate de gasca lui ca sa sprijine sistemul sa mai ramana o vreme.
    Ca ne place ca nu trebuie sa acceptam ca au tot dreptul sa lupte.
    Sunt convins ca dvs, D-le Nastase cunoasteti aceste lucruri. Poate ar fi vremea se incepeti sa va implicati mai activ in viata publica.
    Asa cum spuneam, pentru a face lucruri marete nu este necesar sa ai in spate un partid, sau sa ai vreo functie publica ci e necesar sa ai idei si sa te bati pentru ca ele sa fie urmate. De oameni simpli sau de partide. De cine vor dori sa o duca mai bine in capitalism.
    Abureala cu democratia este praf in ochi pentru a abate atentia de la jocurile care se fac pentru ca unii so o duca bine iar altii sa fie permanent calariti.
    Poate a venit momentul ca cineva sa spuna aceste lucruri.
    Ne-a aratat Basescu ca functia de Presedinte este importanta in sistemul actual legislativ. Dupa cum stim, Constitutia nu se va schimba in urmatorii 15-20 ani, astfel incat, batalia e in momentul de fata pe aceasta functie.
    Problema e ca regimul Basescu a avut grija ca prin actiuni dictatoriale sa-si puna oameni la toate nivelurile. Se va pune problema ca acesti oameni sa fie schimbati cu unii impartiali. Evident ca nu-i posibil, ca nu ai de unde sa iei acesti oameni. Nimeni nu a avut grija sa creasca si sa educe astfel de oameni.
    Astfel ca ce a ,,cladit” gasca lui Basescu este aproape imposibil de demolat numai cu ideia ca asteptam ca sa le expire mandatul pentru a pune in loc oameni selectati prin examen. o UTOPIE la fel ca multe alte idei
    Vor face ei miting inainte de fiecare schimbare importanta pentru a ajunge ca sa-si negocieze si ei functiile. Pe principiul 2 tie si una mie ca am pierdut alegerile. Si uite asa in 10-15 ani ne vom trezi iar cu astia la putere intr-o forma mult mai radicalizata.

  57. 61 Centru noiembrie 15, 2014 la 1:30 pm

    @blogmultpreaideologic – ce propui ? Livrarea Ucrainei tatucului rus ? Maine e randul tau !

  58. 62 blogideologic noiembrie 15, 2014 la 3:31 pm

    Adopţiile copiilor intermediate de către domnul Klaus Iohannis se încadrează perfect în politica otomană de tip Devchirmé. Dar Klaus Iohannis este neamţ, nu e turc (nici măcar turcit)! Nu găsim măcar un singur caz similar printre toţi candidaţii prezidenţiali din România de după 1989 şi până acum.

  59. 63 Doru Coarna noiembrie 15, 2014 la 4:04 pm

    @ blogi, ai vazut ca am avut dreptate?

    Bosonul lui Dumnezeu exista, dar nu poate fi evidentiat daorita lipsei oricarei interactiuni cu materia… ceea ce au gasit ei reprezinta o urma, precum un siaj, care ar corespunde particulei cautate… Recunosti si chestia cu banii!

    Eu i-am avertizat de prin 2008 pe cei de la CERN ca vor cauta degeaba, dar le-am trimis si datele fizice ale bosonului, ca sa stie macar ce sa caute… dar deziluzie, marii fizicienii sunt complet, definitiv si irecuperabil scufundati in „fizica bobitelor” si in intereselor lor de finantare, nu vad si aspectul de unda al particulelor pt simplul motiv ca matematica aferenta ii blocheaza si apoi, cum sa tii in mana o unda?

    Despre formalizarea fizicii nici nu mai vorbesc pt ca nu mai merita, n-ai cu cine…

  60. 65 vsile, noiembrie 16, 2014 la 8:20 am

    Blogi,

    Profunzimea gandirii lui Che a fost descoperita de mii de tineri din lume , inainte ca dumneata sa citersti acum la batranete wikipendii completate gratis de oameni „pro bono”!

    Ar trebui sa va intrebati ce oameni , ce talente, a calauzit in viata spiritul lui Che , aaaa sa nu-mi spuneti ca tricoul criminalului sef al inchisorii de la „sighet” de Cuba unde au fost asasinati peste 1000 de oponenti ai lui Fidel este la mare loc de cinste in sifonerele partidului pe care dumneavoastra cu mandrie il votati !

  61. 66 Marian Nicolae noiembrie 16, 2014 la 9:34 am

    @vsile, noiembrie 15, 2014 la 8:57 am

    Domnul Ponta cred ca ar putea beneficia de aceasta atentie……

  62. 67 centru noiembrie 16, 2014 la 1:13 pm

    Che era responsabil cu ” interogatoriile ” adversarilor regimului . Era unul din cei mai duri , de aceea regimul l-a trimis sa exporte revolutia cu kalashnikovul in Zair si Bolivia .

  63. 68 Titus Filipas noiembrie 16, 2014 la 5:57 pm

    @Centru
    În zona de Est a mult controversatului teritoriu geopolitic pe care tu îl numeşti delicat (şi chiar cinic, pe linia Poroşenko) „Ukraina” acordând astfel credit total lui Stalin care a însăilat în „Ukraina” ţinuturi istorice furate de la alţii (Bucovina de Nord şi Basarabia de Sud sunt hălci mari decupate din România Mare) au murit până acum sute de tineri etnici români recrutaţi cu forţa şi trimişi la moarte sigură între două focuri (tirul muscalilor din faţă şi tirul haholilor din spate).

  64. 69 virgil noiembrie 17, 2014 la 12:04 pm

    mai unteti si acum la fel de convins?

  65. 70 Maria Goron noiembrie 20, 2014 la 6:50 pm

    Domnule Nastase, din pacate ati vazut dezbaterile prin prisma celui ce a crezut ca manipularile de tip comunist vor tine la infinit in aceasta tara. De 25 de ani Romania este condusa de o tagma de jefuitori, de baroni parveniti, lipsiti de scupule, de moralitate, si de patriotism. Ati reusit sa saraciti populatia tarii, sa ii furati demnitatea, sa transformati oamenii in niste milogi care asteapta la cativa ani pomenile electorale. Uita ca de aceatsa data, manipularea si minciunile electorale spuse cu obraznicie si tupeu de catre Victor Ponta nu au mai tinut. Oamenii au ales OMUL. Noi romanii avem nevoie de un OM, demn si moral care, daca il ajuta Dumnezeu, sa ne apere (garantand functionarea justitiei) de tagma celor care vor sa ajunga la putere doar ca sa fure, si sa prapadeasca resursele acestei tari. Nu stim ce ne rezerva viitorul, dar ma bucur ca, in special cei tineri, au ales sa isi depaseasca lehamitea, pentru ca nu au mai suportat fatarnicia, aroganta si manipuralea. Spre sa ii dea Dumnezeu putere domnului Iohannis, sa reziste in mijlocil lupilor din PSD (sau PNL si PD) si sa raman omul demn, nobil si moral asa cum populaia la perceput.


  1. 1 Dezbaterile prezidentiale. Cum le-am văzut eu | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe noiembrie 14, 2014 la 8:54 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat asta: