Procesul Marii Trădări Naționale (2)

Sunt conștient de faptul că publicarea acestui volum, în 1946, a avut și rolul de diversiune, eventual de manipulare. Am încercat să extrag însă, din stenogramele respective, ceea ce mi s-a părut mie interesant, corelând informațiile de acolo cu ceea ce știam deja.

Astfel, în interogatoriul său din 6 mai 1946, Ion Antonescu povestește felul în care s-a format guvernul din 6 septembrie 1940 – prin negociere cu legionarii lui Horia Sima -, acceptarea misiunii militare germane în România (inițial, 19 mii de militari) și efectele sale economice, legile de românizare, participarea la războiul antisovietic, colaborarea limitată cu partidele istorice, represiunea de la Odessa, negocierile pentru armistițiu cu sovieticii (în 1944), derularea evenimentelor de la 23 August 1944, etc.

Mi s-a părut relevant, de exemplu, faptul că unul dintre co-inculpați, Ion Marinescu, fost ministru al Economiei Naționale și al Justiției, îl întreabă, în cadrul audierii, pe Ion Antonescu dacă „hotărârea declarării războiului contra Rusiei a luat-o singur, fără consultarea prealabilă a Consiliului de Miniștri”. Întrebarea era o manieră de a se dezvinovăți. Interesant răspunsul lui Ion Antonescu: „Da, am luat-o singur, fără consultarea Consiliului de Miniștri”.

La fel de interesant este răspunsul lui Ion Antonescu referitor la întrebarea ce anume l-a determinat să declare război Statelor Unite ale Americii? Răspunsul lui Ion Antonescu: „Anglia ne-a declarat război. Ministrul Statelor Unite a plecat de aici. Germania ne-a impus acest lucru, eram în cadrul alianței germano-italiene și a trebuit să facem acest lucru”.

Încerc să aflu și să înțeleg. La întrebările contemporanilor și ale istoriei nu pot decât să adaug propriile mele întrebări – legate de destinul unor oameni și al unor țări.

66 Responses to “Procesul Marii Trădări Naționale (2)”


  1. 1 George Ban august 8, 2014 la 7:34 am

    LA VIE EN MOV

    Pe tarlaua lu’ Băsescu

    Am auzit că tarlaua lu’ Băsescu a produs nu-ştiu-câţi bani anul ăsta. Nu, să nu fim răutăcioşi, nu vorbesc despre tarlaua “România” a lu’ Băsescu, ci despre tarlaua de la Nana. Îmi imaginez că Primul Agricultor al Ţării trebuie să fie foarte fericit că a mai redus din cheltuielile cu achiziţionarea pământului, astfel că poate să doarmă noaptea mai liniştit. Mă gândesc că şi CEC-ul răsuflă uşurat că-şi recuperează banii, încet, dar sigur. Şi noi, şi noi răsuflăm uşuraţi şi ne-ar plăcea să mâncăm o pâine făcută din grâul prezidenţial. Care pâine, eventual, să se cheme “Băsescu”.

    Vedeţi? Asta înseamnă să fii muncitor şi agonisitor! Să nu cheltuieşti mai mult decât produci, aşa cum ne-a acuzat Primul Agricultor al Ţării cu indexul îndreptat părinteşte înspre noi, copiii cei mofturoşi, care noroc cu el că are grijă de noi. Şi să ne luăm şi noi pământ, aşa cum ne-a sfătuit tot el, ca un tată bun, s-o facem. Că altfel nu ne vede bine. Lăsaţi, domnu’ preşedinte, că nu e important cum ne vedeţi dumneavoastră pe noi, important e cum vă vedem noi pe dumneavoastră. Sau cum am vrea să vă vedem! Am vrea să vă vedem bronzat ca tractoriştii, pe tractor, plin de transpiraţie, cu un muc de ţigară în colţul gurii, zâmbind fericit la fotoreporteri, cu o bere la pet ascunsă pe undeva prin tractor. În spatele dumneavoastră, holdele de grâu în bătaia soarelui indică un model de succes în agricultură, iar părul ca grâul al Udrei, flutură de sub o băsmăluţă de firmă. Bretonelul îi rezistă în bătaia vântului.
    E foarte bine să fii agricultor dar e şi mai bine să fii Primul Agricultor al Ţării.

    Am să iau şi eu exemplul preşedintelui şi am să mă duc la CEC să solicit un împrumut de un million de euro, pentru un start-up în agricultură. Sunt gata să-mi suflec mânecile de la cămaşă şi să prefac grâul în bani, iar banii – în alte şi alte investiţii valoroase. Aşa, să ţi se vândă grâul direct de pe tarla, ăsta e fotografia succesului major! Nici n-a mai aşteptat să ajungă… ăăă… acolo unde se vinde grâul. Băsescu şi-a vândut grâul ca pâinea caldă. Parcă şi văd cum s-au trezit oamenii de dimineaţă şi au făcut coadă la tarlaua lu’ Băsescu, bătându-se care e primul, care e al doilea, să strige la vânzător să dea mai puţin, s-ajungă şi mai în spate.

    S-or mai fi trezit şi de dimineaţă, ca s-ajungă primii. Şi le-au dat la toţi bon fiscal, iar grâul dispărea şi tot dispărea de pe tarla, iar teancurile de bani creşteau ca Făt Frumos în basme. Ce frumos! Vedeţi? Vedeţi, oameni buni, că se poate? Unde e voinţă, se poate, unde nu, nu. Asta înseamnă modelul de succes! Asta înseamnă vorba aia “cine are să-i trăiască, cine nu, poate-o să-i crească”. Hă hă hă hă hă!

    Luiza Moldovan, Jurnalul Național, 7 august 2014

  2. 2 zamfiroiu august 8, 2014 la 8:46 am

    D-le Nastase,
    Un barbat ca Ion Antonescu ,roman neaos care a tinut cu poporul lui ( si nu cu altii ) se naste odata la un secol …restul sant si „altii „.Imi pare rau sa o spun …

  3. 3 sadicu august 8, 2014 la 8:56 am

    Conform ultimului euro-barometru,romanii sunt cei mai pro-europeni cetateni ai Uniunii Europene.
    Sondajele interne releva faptul ca peste 85% dintre romani sunt pro-americani.
    Ca atare ,consider ca actuala orientare externa a Romaniei este in concordanta cu vointa covarsitoare a populatiei.
    Totusi consider ca s-ar impune organizarea unui referendum national care sa confirme sau sa infirme orientare pro-europeana si pro-europeana a majoritatii romanilor.
    Trei intrebari:
    1-doriti ca Romania sa-si continue parcursul euro-atlantic,respectiv sa pastreze parteneriatul strategic cu SUA?
    2-doriti ca Romania sa renunte la parcursul euro-atlantic,respectiv parteneriatul strategic cu SUA,in favoarea parteneriatului cu Rusia si China?
    3-doriti ca Romania sa-si pastreze actuala orientare externa dar in acelasi timp sa dezvolte relatii politice cu China si Rusia?

  4. 4 sadicu august 8, 2014 la 8:57 am

    @errata
    Totusi consider ca s-ar impune organizarea unui referendum national care sa confirme sau sa infirme orientare pro-europeana si pro-americana a majoritatii romanilor.

  5. 5 blogideologic august 8, 2014 la 12:14 pm

    Claudiu Pădurean : “Povestea românului omagiat în Imnul de stat al Macedoniei” http://www.romanialibera.ro/special/documentare/povestea-romanului-omagiat-in-imnul-de-stat-al-macedoniei-345652 Să adaug comentariul meu :”Rumelia şi Iradeaua din 1905 / Ohrid se află pe Via Egnatia din Romania. Privesc o hartă pentru RUMELIA (traducere turcească pentru ROMANIA) înainte de anul 1912. Chiar dacă traseul pentru VIA EGNATIA nu este superpus, este limpede că tărâmul numit de otomani RUMELIA, otomani care, –cel puţin în evaluarea făcută de Mihai Eminescu–, ţineau la adevăr, dreptate, şi la respectarea tradiţiilor pentru ROMANIA Orientală, avea drept axă şi linie de comunicaţie de la Adriatica la Propontida tocmai VIA EGNATIA. Ultima reparaţie majoră a căii numită VIA EGNATIA fusese întreprinsă de împăratul Marcus Aurelius Antoninus, care promulgase Constituţia Antoniniană de la 212 AD. Este limpede că RUMELIA reprezenta, înainte de 1912, marcajul pentru un teritoriu locuit de autohtoni “socii”-alizaţi non-greci din Peninsula Balcanică, şi romanizaţi prin efectele Constituţiei pentru romanitas de la 212 AD. Imperiul Otoman considera că a preluat legitimitatea, cu toate drepturile şi îndatoririle, Imperiului Roman. La 23 mai 1905 a fost publicat şi a intrat în vigoare un decret imperial otoman, o IRADÉ, emisă de sultanul Abdül Hamîd. Prin această Iradea se recunoştea oficial, pe baza unor vechi documente istorice păstrate în cancelaria otomană, naţionalitatea română (ullah millet) din cuprinsul Imperiului Otoman şi i se recunoştea autonomia culturală şi dreptul de autoguvernare locală. Evaluarea lui Mihai Eminescu este corectă ! Bohemond de Hauteville, prinţ de Taranto, călătorea pe Via Egnatia trimis de tatăl său, normandul Robert Guiscard de Hauteville, într-o misiune specială pe Via Egnatia, pentru a încheia alianţe cu populaţia autohtonă din zonă, anume cu vlahii şi armânii de foarte multă vreme socii-alizaţi şi care primiseră cetăţenia romană prin Constituţia de la 212 AD. Ştim precis că Bohemond de Hauteville a făcut un popas mai îndelungat la Ohrid unde exista centrul arhiepiscopiei Justiniana Prima. Într-un timp când Oikumena oficial recunoscută de Bizanţ era numai greacă şi slavonă, marele papă Inocenţiu al III-lea reînvie arhiepiscopia Justiniana Prima ca Arhiepiscopia de Ohrid, cu o jurisdicţie ce mergea din Balcani şi până la Marea Baltică! Când citeam romanele lui Henryk Sienkiewicz consacrate istoriei poloneze, eram surprins să găsesc prezentă o conştiinţă romantică despre originea romană a nobililor polonezi. Dar este vorba mai curând despre ceea ce noi denumim, pentru istoria noastră, “al doilea descălecat”. Pentru Polonia, evenimentul analog cu “primul descălecat” n-a avut loc niciodată, însă influenţa Romei – “al doilea descălecat” — devenea foarte puternică odată cu papa Inocenţiu al III-lea. Ţarul bulgar Ioniţă Caloianul nu prezintă pentru noi, românii, vreo însemnătate pozitivă, decât numai pentru că era investit de acel papă Inocenţiu al III-lea ca paznic (‚Rex’) pentru arhiepiscopia de Ohrid. Evenimentul având reverberaţie până în Polonia, memoria aceasta revenind ca invariant şi în opera literară a lui Henryk Sienkiewicz. Iar în Ţara Românească, particula ‚IO’ înaintea numelui domnitorului arată relaţiile privilegiate cu arhiepiscopia de Ohrid. Să nu uităm că marele nostru împărat, Mihail al VIII-lea Paleologul, a cărui amintire o mai păstrează picturile din bisericile Craioveştilor, dă un hrisov pentru arhiepiscopia de Ohrid, imediat după hrisovul pentru Aghia Sofia, instituind atunci Ohridul drept centru spiritual pentru latinii orientali. Mihail al VIII-lea Paleologul lega în mod expres aceste două hrisoave de re-întemeiere de marile ctitoriri întreprinse de Justinian I. Unii dintre eroii polonezi medievali zugrăviţi de Sienkiewicz se simţeau romani, spun din nou aceasta, şi poate că sentimentul lui Sienkiewicz se datorează nu direct papei de la Roma. Prin influenţa arhiepiscopiei de Ohrid în Polonia, sentimentul de romanitate nouă al lui Sienkiewicz se datorează împăratului Mihail al VIII-lea Paleologul. Era certamente în scrierea lui Sienkiewicz şi atitudine politică anti – rusească, pentru că ruşii sunt aceia care clamează drepturi la moştenirea Paleologilor. Un prieten îmi spune : +Am avut şansa de a vizita Ohridul anul acesta. De fapt, a fost o mică expediţie pe Via Egnatia. Oraşul vechi este pur aromânesc, cu arhitectură unică. În Vlaşca-Mahla (cartierul sau mahalaua românească) există biserica Sf Giorgia (Gheorghe) unde se păstrează încă icoane cu legendele scrise în aromână! Cu caractere latine, de exemplu “sfântul” este scris “samtul”. Este adevărat că în acest moment tot ce se restaurează “primeşte” litere chirilice… Iar peste lac, la Moscopole (care e Voskopoia acum) Samtu’ Atanas a devenit Shen. Vae Victis ! La vremea Iradelei, în partea europeană a Imperiului Otoman erau circa 2 milioane de aromâni. Unde au dispărut între timp? +”

  6. 6 Cris august 8, 2014 la 12:32 pm

    Nu v-am suspectat niciodată de superficialitate și naivitate. Sigur că informarea din mai multe surse e cea mai bună.

    Acestea fiind zise, vă doresc tuturor ceea ce ne-a dorit aseară Băsescu: „puțin mai puțină căldură”.

    (Până acum câtva timp, nu-l ascultam. Aflam de la știri cam ce zicea. De la un timp însă, îl ascult detașată fiindcă știu că nu mai e mult și nu va mai vorbi din locul acela solemn. Vreau să văd până unde pot merge prostia și tâmpeala, întrebându-mă totodată ce gândesc telectualii care îl susțin când aud ce spune și-l văd cum se prezintă.)

  7. 8 Ciurcil august 8, 2014 la 1:44 pm

    N-am inteles. Il admirati pe Antonescu sau il detestati?
    Carol al-II-lea cum vi se pare?
    Horia Sima?
    Veturiile?
    Ghelmegeanu?
    N-ar fi rau sa stim si noi in ce lumina vedeti poate cea mai interesanta pagina de istorie a Romaniei inca feudale.
    Multumesc.

  8. 9 Adrian B. august 8, 2014 la 2:13 pm

    Astea-s efectele pactului de coabitare … 70 % din romani au ales cu speranta niste CIUMETI FRICOSI ( Victor Ponta , Crin Antonescu & Co. ) ca sa-si bata joc de romani ! Iar imbecilul de Basescu e mai bine ca niciodata …

    http://www.dcnews.ro/mircea-badea-prima-reac-ie-dupa-condamnarea-lui-dan-voiculescu_450681.html

    RUSINE Ponta si USL !!!

  9. 10 George Hălărescu august 8, 2014 la 2:19 pm

    Mi-a plăcut textul acesta din testamentul său: „Dacă eram învingător, aș fi avut statuie în fiecare oraș al țării. Cer să fiu condamnat la moarte și refuz dinainte orice grațiere. În felul acesta voi fi sigur ca voi muri pe pământul Patriei, în schimb voi, ceilalți, nu veți fi siguri dacă veți mai fi aici când veți fi morți.” … „Ție, popor ingrat, nu-ți va rămâne nici cenușa mea”.

  10. 11 Marian Nicolae august 8, 2014 la 2:28 pm

    Circula pe Net….

    MASA CRITICA

    Oamenii de stiinta au efectuat pe o insula japoneza experiente pe maimute. Li s-au aruncat cartofi dulci in nisip, pentru a le testa comportamentul. Maimutele i-au luat si i-au inghitit, dar au observat insa neplacutul efect secundar al nisipului intre dinti. Una dintre maimute a fost ceva mai desteapta decat celelalte si a mers la cartoful sau la paraul apropiat, unde l-a spalat. Curioase, asa cum sunt maimutele, ele au urmarit-o pe cealalta pentru a vedea ce are de gand.

    Cand au observat ca gustul cartofilor era mai placut fara nisip, au inceput sa o imite. Cand cercetatorii le-au aruncat mai departe cartofii in nisip, ele i-au dus direct la parau si i-au spalat acolo. Asa au procedat toate, nouazeci si noua la numar, pana cand a o suta n-a mai mers cu cartoful la parau, ci la mare, si l-a spalat acolo cu apa sarata. Si maimutele si-au dat apoi seama ca acei cartofi sunt si mai buni cu sare. Insa acum s-a intamplat ceva interesant. Acum nu numai ca au imitat-o toate maimutele, de pe acea insula, ci si acelea de pe insula invecinata, la 90 km departare. Si acestea au mers dupa ce li s-au aruncat cartofii in nisip direct la mare si i-au spalat acolo. Si pe continent s-a intamplat la fel. Prin a o suta maimuta s-a adunat destul potential energetic astfel incat acest gand s-a transmis celorlalte maimute. Rupert Sheldrake, care a scris mai multe carti despre aceasta tematica, vorbea in legatura cu aceste transmisii de „zonele morfogenetice“.

    Daca destui oameni de pe Pamant au atins un proces exact de gandire sau de simtire sau urmatoarea etapa superioara a constiintei, atunci va fi mai usor pentru restul omenirii sa reuseasca acelasi lucru pentru ca s-a creat deja un anumit potential prin pionierat, care s-a transmis apoi automat si asupra restului.

    Multi oameni vin cu scuza: „Ce pot face eu de unul singur?” Exemplul de mai sus este acela de a evidentia ca poate chiar voi sunteti a suta maimuta intr-un proces exact (un gand poate, un sentiment sau o cunostinta); asta inseamna ca 99 au lucrat deja inaintea voastra la o anumita problema, dar nu au reusit sa o depaseasca pana acum. Si poate ca mai e nevoie doar de straduinta unui singur om, posibil dumneavoastra, pentru a umple paharul, pentru a se transmite si celorlalti, si pentru a deveni bun general.

    Intr-adevar putem spune cu siguranta, ca dumneavoastra chiar sunteti a o suta maimuta si de aceea aveti sa ne si dati ceva printr-un proces de experienta pe care-l parcurgeti pentru noi toti. Este un semn al vietii catre dumneavoastra ca aceste lucruri nu vor continua asa pentru totdeauna, asa cum ni se explica zilnic prin spalarea creierului. Este o sansa de a iesi acum din joc. Nu neaparat din cotidian sau din slujba, ci din perspectiva veche asupra lumii. Puteti lucra mai departe ca pana acum, dar incetati sa va mai tineti gura si sa va ascundeti parerea fata de altii. Deveniti un pionier in lumea dumneavoastra. Deveniti un exemplu pentru ceilalti, fiti un indraznet!

    Oamenii de stiinta au efectuat pe o insula japoneza experiente pe maimute. Li s-au aruncat cartofi dulci in nisip, pentru a le testa comportamentul. Maimutele i-au luat si i-au inghitit, dar au observat insa neplacutul efect secundar al nisipului intre dinti. Una dintre maimute a fost ceva mai desteapta decat celelalte si a mers la cartoful sau la paraul apropiat, unde l-a spalat. Curioase, asa cum sunt maimutele, ele au urmarit-o pe cealalta pentru a vedea ce are de gand. Cand au observat ca gustul cartofilor era mai placut fara nisip, au inceput sa o imite. Cand cercetatorii le-au aruncat mai departe cartofii in nisip, ele i-au dus direct la parau si i-au spalat acolo.

    Asa au procedat toate, nouazeci si noua la numar, pana cand a o suta n-a mai mers cu cartoful la parau, ci la mare, si l-a spalat acolo cu apa sarata. Si maimutele si-au dat apoi seama ca acei cartofi sunt si mai buni cu sare. Insa acum s-a intamplat ceva interesant. Acum nu numai ca au imitat-o toate maimutele, de pe acea insula, ci si acelea de pe insula invecinata, la 90 km departare. Si acestea au mers dupa ce li s-au aruncat cartofii in nisip direct la mare si i-au spalat acolo. Si pe continent s-a intamplat la fel.

    Prin a o suta maimuta s-a adunat destul potential energetic astfel incat acest gand s-a transmis celorlalte maimute. Rupert Sheldrake, care a scris mai multe carti despre aceasta tematica, vorbea in legatura cu aceste transmisii de „zonele morfogenetice“.Daca destui oameni de pe Pamant au atins un proces exact de gandire sau de simtire sau urmatoarea etapa superioara a constiintei, atunci va fi mai usor pentru restul omenirii sa reuseasca acelasi lucru pentru ca s-a creat deja un anumit potential prin pionierat, care s-a transmis apoi automat si asupra restului.

    Multi oameni vin cu scuza:

    „Ce pot face eu de unul singur?”

    Exemplul de mai sus este acela de a evidentia ca poate chiar voi sunteti a suta maimuta intr-un proces exact (un gand poate, un sentiment sau o cunostinta); asta inseamna ca 99 au lucrat deja inaintea voastra la o anumita problema, dar nu au reusit sa o depaseasca pana acum. Si poate ca mai e nevoie doar de straduinta unui singur om, posibil dumneavoastra, pentru a umple paharul, pentru a se transmite si celorlalti, si pentru a deveni bun general.

    Intr-adevar putem spune cu siguranta, ca dumneavoastra chiar sunteti a o suta maimuta si de aceea aveti sa ne si dati ceva printr-un proces de experienta pe care-l parcurgeti pentru noi toti.

    Este un semn al vietii catre dumneavoastra ca aceste lucruri nu vor continua asa pentru totdeauna, asa cum ni se explica zilnic prin spalarea creierului. Este o sansa de a iesi acum din joc.

    Nu neaparat din cotidian sau din slujba, ci din perspectiva veche asupra lumii.

    Puteti lucra mai departe ca pana acum, dar incetati sa va mai tineti gura si sa va ascundeti parerea fata de altii.

    Deveniti un pionier in lumea dumneavoastra.

    Deveniti un exemplu pentru ceilalti, fiti un indraznet!

  11. 12 papasha august 8, 2014 la 2:38 pm

    Actuala si parsiva tradare nationala , care doare tare si pe multi , si pe care mult prea micul si superficialul Titulescu , ori nu o intelege si o ia in sictir , ori , aplica si el DECALOGUL curvelor politice , cu multa nesimtire , ca sa stea la ciolanul fermecat ( altfel nu se poate interpreta linia lui de asa-zisa gandire ):

    Vona Gabor, liderul partidului extremist ungar JOBBIK, se află din nou pe teritoriul românesc, în condițiile în care acesta a fost subiectul unui dosar penal legat de siguranța națională, dar și cu interdicția de a intra în România, potrivit gandul.info.

    Şeful partidului extremist Jobbik din Ungaria, Vona Gabor a sosit din nou în ţara noastră, la Tabăra de Vară EMI de la Borzonţ (Harghita), deşi în luna martie premierul Victor Ponta anunţase că acesta ar putea fi declarat persoană indezirabilă, anunţă jurnaliştii de la Gândul.

    Vona Gabor a făcut noi declarații. De data aceasta, liderul extremist Jobbik pare convins că autonomia secuilor nu va mai fi un vis pentru mult timp. Ba chiar a avut şi un sfat pentru români.

    „Eu cred ca autonomia secuilor este un obiectiv care, statul român orice ar face, și sunt ferm convins de asta, mai devreme sau mai târziu se va realiza, nu vor putea să îl oprească. Sunt sigur că vreuna dintre etapele istoriei va crea această posibilitate, așa că și statul român ar face mai bine să nu încerce să puna piedici prin diferite acțiuni, ci mai degrabă să-și reconsidere poziția”, a declarat liderul Jobbik

    Ponta , ia tu de vezi ce s-ar intampla in Hungarya daca vreun romanas PRM-ist ar face ce face ruda lu’
    Otilo , neam cu Rozica( bipeda de la Cultura )si a lu’ Hunoru’ , prietenii tai cei mai buni !

    Ponta , da ia mai vezi tu ce s-ar intampla daca ai face asa ceva in America , cea mai avansata democratie a lumii ? Te-ascund aia , de te mai scot numai la pensie !

    Bai baiete, da Tara asta e chiar asa un sat fara caini, orice derbedeu sa vina sa se kake in fata usii si sa aiba si tupeul sa sune , sa ceara si hartie ?

    Unde esti tu Tepes Doamne …. ?

  12. 13 Adrian B. august 8, 2014 la 2:42 pm

    Miscarea LOGICA si CORECTA ar fi ca Mihai Gâdea sa candideze la presedintia Romaniei !!! Romania are nevoie de un OM CURAJOS nu de ciumeti , tradatori , gainari , fricosi si dalmatieni !!!!!!!!!!!!!! Iar Victor Ponta sa se retraga decent si sa-l sustina … Nu merita postul de presedinte !

    Ceea ce s-a intamplat azi si ieri si in trecut este vina EXCLUSIVA a USL si a lui Victor Ponta …

  13. 14 Centru august 8, 2014 la 3:02 pm

    Sa incercam sa ne punem in locul lui Antonescu , in ianarie 1941 , cand Hitler ii spune ca va ataca Uniunea Sovietica .
    Antonescu era seful de guvern al unei tari care pierduse in 2 luni 30 % di teritoriu , cu patru sute de mii de refugiati cu familii din provinciile pierdute , cu un cutremur devastator in noiembrie 1940 .
    Zilnic stiri despre atrocitati , ale cenderilor cu pana de cocos si ale calailor lui Stalin , in provinciile rapite .
    O procesiune sfasaietoare a intregii populatii din cateva comune nord-bucovinene mitraliata in padure si atacata cu sabia de cavaleria lui Budionai – opt sute de morti …
    Incursiuni de aviatie sovietice , invadari de insule pe Dunare .
    Dispozitiv militar de atac rusesc in Basarabia .
    Cum sa nu fie de acord cu declararea razboiului impotriva URSS ?
    Nu era deja de facto o stare de razboi cu acest vecin agresiv ?
    Amuzant dialogul prin care Marinescu vrea sa-l infunde pe Antonescu , Consiliul de Ministri in ianuarie -iunie 1941 nu era alcatuit de Antonescu , fara sa fi trecut prin alegeri si Parlament ?
    Si daca Antonescu , gentleman , ia asupra lui decizia , spre a usura din pedepsele ministrilor sai ?
    Iar despre razboiul declarat SUA , nu credeti ca SUA nu ar fi declarat ei razboi Romaniei cateva saptamani mai tarziu ?
    Sa-l lasam in pace pe Antonescu …

  14. 15 Doru Coarna august 8, 2014 la 3:42 pm

    Nu stiu, o fi bine sa ataci o mare putere de langa tine pt o alta, conjuncturala, Germania, aflata la distanta? Cat ne-a costat prostia „eroului” Antonescu, si pe cati ani, a calculat cineva? Cat am pierdut, teritorii, populatie, despagubiri ulterioare?
    Ce naiba, nici pe strada nu te iei de vecini…

    Parca Bonaparte spunea ca politica externa nu este altceva decat bunul simt pus in practica… sau cam asa ceva…

  15. 16 serbanfl august 8, 2014 la 4:21 pm

    Am citit cartea într-o noapte, prin 1972 sau 1973, de la un întâmplător vecin de cameră, la hotelul din Turda.
    Vreo 10 ani mai târziu am participat la o instruire, privind întocmirea documentației pentru Întrecerea Socialistă între Institutele de Cercetare și Proiectare. Sediul Centrului de Perfecționare al Sindicatelor (denumirea exactă nu o mai știu!) era în curtea Academiei Șt.Gheorghiu – așa că, în prima zi, am avut un lector de la Ș.G., care, la momentul acordării pauzei mari, ne-a invitat să-i adresăm, în scris și chiar ne semnate, întrebări despre orice domeniu – dânsul și cei trei colegi ce-l însoțeau angajându-se să ne răspundă imediat.
    Eu am adresat 4 întrebări. Singura la care nu am primit răspuns a fost cea privind reeditarea „Procesul Marii Trădări Naționale” ( 1946, Editura Ramuri – Craiova).
    Recunosc faptul că am specificat și că-s interesat de realitatea corespondenței dintre mareșal și șefii P.N.L. și P.N.Ț.

  16. 17 Luminita Arhire august 8, 2014 la 4:54 pm

    In timp ce pe ecranul televizorului curg sentinţele din dosarul „TELEPATIA ” , CTP , în calitate de „crucişător al presei româneşti ” ne arată încă o dată că poate fi o canalie desăvârşită şi că are o uriaşă răceală de reptilă ucigaşă ; din nou , la vedere , fără nici o perdea , acel soi mizerabil de invidie , pe care l-a exibat de atâtea ori în ultima vreme .
    Pentru că eu nu vreau să vorbesc despre tot felul de trepăduşi fără nume , slugi mărunte din presa „independentă ” ale unui stăpân dement , ci despre aceşti mari ticăloşi care îşî închipuie că sunt formatori de opinie şi care ani de zile l-au înfierat pe Adrian Năstase pentru că are patru reşedinţe ca să aflăm tot de la ei , mai şoptit , astăzi „uite , dom’le , ce chestie , că nu avea decât două ” , că a cumpărat toată presa , care , draga de ea , lua banii şi suferea în tăcere , ca să aflăm că de fapt nişte angajaţi de prin ministere au ţinut presa în viaţă ( nu spun că dezinteresat ) dar măcar cu bani la vedere , din contracte publicitare şi nu cu bani daţi la sacoşă pe uşa din dos , cum se întâmplă acum , că a vândut- ba nu a vândut copiii orfani României , că a luat -ba n-a luat o spagă uriaşă de la Becthel , că a făcut dar n-a făcut , că s-a întâmplat dar nu s-a întâmplat …
    Ce spune astăzi marele CTP despre grozăvia de astăzi ? Ia să vedem: “Este, din punct de vedere simbolic, al doilea moment de ruptura tectonica in constientul si subconstientul colectiv al publicului din Romania, dupa condamnarea lui Adrian Nastase. Adrian Nastase reprezenta Sistemul, in partea lui nomenclaturista. Dan Voiculescu reprezinta Securitatea, cealalalta forta de putere esentiala in sistemul comunist si reprezinta acea parte a Securitatii care a beneficiat si inainte de 1989 de valuta in cantitati incredibile pentru un cetatean al Romaniei socialiste”.
    Adică , înţeleg eu citind printre rânduri , s-a făcut dreptate şi s-a marcat despărţirea definitivă de SISTEMUL COMUNIST !
    Sunt pur şi simplu oripilată . Nici un cuvânt despre FELUL ÎN CARE se face această despărţire ; pentru că , din punctul meu de vedere ceea ce trăim astăzi , în aşa –zisa democraţie este mai monstruos şi mai abject decât multe mizerii de dinainte de 1989 , care acum îmi par un fel de sâcâieli nesărate , dar nu mai mult de atât …
    Dacă CTP ar şti ce înseamnă bucuria , probabil că în clipa aceasta s-ar bucura .Dar rictusul marcat în crăpătura urâtă care-i ţine loc de gură ( acel organ cu ajutorul căruia ar putea să surâdă, să sărute , să rostească vorbe frumoase… ) îmi spune că bucuria îi este total străină .
    Încruntat şi inflexibil , cu mâinile încrucişate teatral pe piept , împarte sentinţe , stabileşte vinovăţii , mârâie condamnări .
    Îl privesc cu o scârbă constantă pentru că în lumea încrâncenată şi castrată de omenesc pe care o desenează el îmi este groază să trăiesc .

  17. 18 Centru august 8, 2014 la 5:08 pm

    Sentinta demna de Rusia lui Putin in cazul Voiculescu .
    Ce i se reproseaza lui Voiculescu ?
    A folosit bani din conturile Securitatii ceausiste in care el era un privilegiat care se ocupa cu plasarea banilor in strainatate . Cu acordul cadrelor Securitatii a utilizat acesti bani dupa 1989 .
    Cand vrea sa loveasca , Basescu o face .
    Este ranchiunos si merge la extrem .
    Altii nu au facut la fel cu el .
    Altii care inchideau ochii la tot , de la cumpararea subiectelor la Rezidentiat la cumpararea posturilor in functia publica , la Bivolaru , la mita ceruta deschis de politist si functionar la disparitia Flotei si la cainii vagabonzi care poluau efectiv tara .
    Antena 1 , asa cum am cunoscut-o in 2000 , era o excelenta televiziune . Mult mai putin buna mai tarziu .
    Imi pare rau pentru acest om in varsta , pentru oamenii care lucrau la televiziunile lui .
    Out of topic – de ridicol se acopera domnul ” daca am gresit va rugam sa ne scuzati ” in cazul indezirabilului Vona . Seful Jobbik nu are ce cauta la noi . Spune-i asta domnului ” nu stim daca avem vesti bune sau nu ” . Asta in fata lui Orban si Putin .

  18. 19 Stoica Mihaela august 8, 2014 la 5:11 pm

    Biliard: două lovituri EXACTE. Bilele şi-au atins ţinta.

    Se pare că va fi un meci bun.

    Succes!

    Cât despre Antonescu…nu a ştiut probabil că parteneriatele se negociază astfel încât şă se renegocieze.

    Când alegi să reprezinţi un popor şi să-i decizi destinul, renunţi la imaginea personală.

    Trădare înseamnă să nu vând destinul ţării pe care o reprezint, nu înseamnă să mă ţin de cuvântul dat unui partener care este gata să mă vândă dacă interesul lui sau interesul poporului lui i-o cere.

    Sunt nişte nuanţe care ţin de principiile raportului între cele două condiţii fundamentale ale omului: politicos şi idiotes.

    Alegerea ne aparţine. Imaginea care se pune în acord cu fondul este cea pe care o construiesc oamenii, nu cea la care muncesc cei care cred că sunt doar imagine.

  19. 20 Stoica Mihaela august 8, 2014 la 6:02 pm

    Nu ştiu de ce mă tot gândesc la Nicolae Milescu. Este de recitit, cred, periplul lui în China.

  20. 21 ZeV august 8, 2014 la 6:39 pm

    Arthur Neville Chamberlain, fost premier al Marii Britanii, a cautionat, prin semnarea acordului de la Munchen a atitudintea sa autist-pacifista, expansiunea militara a Germaniei.
    ,,Acordul a fost negociat la o conferință care a avut loc în München, Germania, de puterile mari ale Europei, fără ca reprezentanții Cehoslovaciei să participe. În prezent, acordul este apreciat ca fiind o încercare eșuată de conciliere cu Germania Nazistă. Acordul a fost semnat în primele ore ale dimineții de 30 septembrie 1938, dar a fost datat 29 septembrie. Scopul conferinței a fost acela de a discuta viitorul Sudetenland față de pretențiile teritoriale manifestate de Adolf Hitler. Acordul a fost semnat de Germania Nazistă, de Franța, Marea Britanie și Italia, respectiv de Adolf Hitler, Neville Chamberlain, Benito Mussolini și Édouard Daladier.
    Sudetenland avea o importanță strategică imensă pentru Cehoslovacia, deoarece acolo era situată majoritatea defensivei de apărare a graniței, ca și foarte multe dintre băncile sale. De aceea, când Marea Britanie și Franța au dat Sudetenland Germaniei, au autorizat implicit ca Germania să ocupe întreaga Cehoslovacie.”
    Chiar si dupa ocuparea intregii Cehoslovacii, marile puteri occidentale au ramas pasive , ignorand ambitiile Germaniei care a semnat acordul Ribentrop-Molotov si ,,telefona”, practic, urmatorul pas: dezmembrarea si ocuparea Poloniei.
    In acest context, Romania putea sa faca ce trebuia ? A facut ce trebuia ? Putea face altfel ?
    Eu, personal, nu am incredere, nici acum, ca marile puteri ale vestului implementeaza politici favorabile intereselor reale ale Romaniei. De fapt, nu cred ca vreo mare putere ,,se impiedica” in/de ce vor statele ,,de mana a doua” din Europa. Ce sunt ,,statele de mana a doua” ? Acele state care preiau neprelucrat tot ce tine de vointa strainilor. Acele state care nu au institutii puternice, personalitati politice autentice, care sa serveaza interesului national si intereselor cetatenilor ei. Interesul national nu se sustine, in niciun caz, prin fanatism si nationalism orb, in disproportie flagranta cu mijloacele si potenta, dar nici prin cedare si abdicare fara lupta de la propriile principii si valori. Arta politicianului de anvergura consta in capacitatea de a gasi echilibrul si calea de mijloc. Este, intr-adevar, cel mai dificil lucru din lume.

  21. 22 ZeV august 8, 2014 la 6:41 pm

    Centru
    Domnule, daca sustineti ca tot Rusia este de vina pentru condamnarea lui Voiculescu, atunci, chiar ca aveti o mare problema. (Z)

  22. 23 ZeV august 8, 2014 la 7:29 pm

    Doru Coarna
    ,,Bonaparte spunea ca politica externa nu este altceva decat bunul simt pus in practica… ”
    Chiar asa, stimate coleg ? Alt exemplu de ,,bun simt” politic chiar nu ati gasit ?
    Bonaparte a fost un fel de Hitler al Frantei, care, s-a impotmolit si el in stepele si nametii fara de sfarsit ale/ai Rusiei. (Z)

  23. 24 ZeV august 8, 2014 la 7:35 pm

    Marian Nicolae
    Credinta mea ortodoxa, care a fost si a parintilor si bunificlor mei, imi da taria sa fiu tolerant cu credintele tuturor celorlalti oameni ai planetei. Exact in aceasta maniera ecumenica gandeste si actioneaza insusi Patriarhul. In acelasi timp, sunt intolerant fata de atacurile murdare la adresa BOR.
    In plus, ca sa nu fie confuzii, sunt anti-prezenta in NATO a Romaniei si favorabil relatiilor normale de cooperare cu toti vecinii si cu toate tarile cu care se pot angaja relatii predictibile pe baza respectului si avantajului reciproc.
    Nu inteleg de ce intelegeti tot timpul pe dos.
    (Z)

  24. 25 betalfa august 8, 2014 la 8:24 pm

    Domnule Profesor – trebuie sa stiti ca Antonescu a fost respins ca atasat militar de catre Franta (Martie-1920, in urma expertizei negative a G-ralului V. Petin). Poate exprimati cu aceasta ocazie ceea ce ERA UN FAPT CUNOSCUT lumii militare a vremii: CA ANTONESCU ERA DEMENT dpdv militar si A DUS VOIT TARA INTR-O CATASTROFA !… ma simt nevoit sa reamintesc in context faptul ca Seful Marelui Stat Major (un filo-german dealtfel) si-a dat demisia in urma confruntarilor cu Antonescu privind amploarea participarii Romaniei pe frontul de Est !… G-ralul Iacobici si-a motivat argumentat pozitia ca … desi pe termen scurt nu s-ar vedea un atac ungar contra Romaniei, totusi, avand in vedere prezenta trupelor horthyste in apropierea BRASOVULUI (!!!!), adica IN INIMA TARII, o ofensiva fulger ungara (contra unei Romanii sleita de participarea pe frontul de Est) putea viza inclusiv Bucurestiul (desi cel mai probabil ocuparea intregii Transilvanii !). Antonescu l-a inlocuit pe Iacobici la 20.01.1942 cu G-ral Steflea. La randul sau, mai diplomatic, Steflea a tergiversat si in varii moduri INJUMATATIT prezenta romaneasca la Stalingrad. Trebuie mentionat si faptul ca ANTONESCU A ANGAJAT *DUBLUL* EFECTIVELOR SOLICITATE DE CATRE HITLER !… suna cumva rezonant cu prezentul ? … DEZASTRUL IN URMA OPERATIEI URAN a fost NAUCITOR: armatele 8-a italiana si 3-a romana SPULBERATE in timp de 5 ore (pt. romani aceasta a insemnat 70000 de OAMENI – nu vite ! – ), pana la capitularea lui von Paulus: 150000. Distrugerea flancului vestic la Stalingrad a fost CEL MAI MARE MASACRU DIN ISTORIA OMENIRII !!!!…. CAND se vor spune aceste ADEVARURI ?!….

  25. 26 ZeV august 8, 2014 la 9:03 pm

    erata – 7:35 pm
    bunicilor mei
    scuze

  26. 27 Radu Humor august 8, 2014 la 10:17 pm

    Dacă nu Dan Voiculescu, cu siguranţă domnul Mencicopschi va reprezenta pentru România de astăzi cea de 100 maimuţă !
    S-ar părea ca masa critică astfel obţinută să fie suficientă pentru o schimbare fundamentală, nu doar de regim, ci şi de mentalităţi !
    Doamne Ajută !

  27. 28 centru august 8, 2014 la 10:24 pm

    @Doru Coarna – ” te iei de vecini ” ? Diktatul de la Viena , ultimatumul rusesc si le-a facut Romania singura ? Nu erau agresiuni externe ?
    Antonescu prost ? Poate este asa cultura noastra generala . Sef de promotie la Saint Cyr . Autorul planului campaniei in Ungaria in 1919 . Militar de profesie , sef de stat intr-o tara KO , castigand respectul si simpatia lui Hitler de la prima intalnire .
    Pentru ceilalti istorici , rusii aveau consemnul de a se opri pe linia Focsani Namoloasa in caz de rezistenta . Un om ca Stalin era impresionat doar de forta si de un militar serios – ar fi vorbit cu Antonescu , asa cum a facut-o cu Mannerheim .

  28. 29 ZeV august 8, 2014 la 10:59 pm

    sadicu pune trei intrebari:

    1-doriti ca Romania sa-si continue parcursul euro-atlantic,respectiv sa pastreze parteneriatul strategic cu SUA?
    RASPUNS: NU, IN ACEASTA FORMA; LA CE BUN ? (Z)
    2-doriti ca Romania sa renunte la parcursul euro-atlantic,respectiv parteneriatul strategic cu SUA,in favoarea parteneriatului cu Rusia si China?
    RASPUNS: INTREBARE CRETINA (Z)
    3-doriti ca Romania sa-si pastreze actuala orientare externa dar in acelasi timp sa dezvolte relatii politice cu China si Rusia?
    RASPUNS: EVIDENT, NU si DA; NU pentru actuala orientare, DA pentru noi azimuturi (Z)

  29. 30 ZeV august 8, 2014 la 11:04 pm

    Daca tot este la moda, pun si eu patru intrebari:
    1. Este biserica ortodoxa romana anacronica in sec 21 ?
    2. Este biserica ordoxa romana infiltrata cu agenti KGB?
    3. Este Romania un stat suveran ?
    4. Este Romania un stat national ?
    si o a patra, bonus:
    Este Romania un partener strategic egal al SUA ?
    (Z)

  30. 32 Popateapa august 9, 2014 la 7:21 am

    Răspunsul lui Ion Antonescu: “Anglia ne-a declarat război. Ministrul Statelor Unite a plecat de aici. Germania ne-a impus acest lucru, eram în cadrul alianței germano-italiene și a trebuit să facem acest lucru”.
    Despre actuala noastră alianță militară cu NATO și intrarea României în UE va spune cineva ceva de acest gen?

  31. 33 Cris august 9, 2014 la 8:44 am

    Istoria e o știință socială. Unul și același eveniment, unul și aceiași actori pot fi priviți din puncte de vedere diverse.
    Comuniștii ilegaliști și cei care aplicau conștiincios politicile PCR erau considerați eroi în regimul comunist, azi sunt considerați criminali.
    Dacă mâine se revine la comunism, și tare mi-e teamă că boboru chiar ASTA vrea, rolurile se vor inversa.

    Un comentator îl întreabă pe d-l Năstase dacă îl admiră sau îl urăște pe Ion Antonescu. Cred că nici una nici alta. Cred că vrea să afle din documente ce s-a petrecut cu adevărat și să-și explice de ce lucrurile s-au petrecut așa.

  32. 34 Cris august 9, 2014 la 9:02 am

    Un om de afaceri acuzat și reținut de DNA (nu știu dacă a ajuns în instanță) a spus înainte de a fi băgat cu cătușe în mașina Poliției: oamenii de afaceri români trebuie omorâți.
    Asta cred și eu că se urmărește. Boboru îi urăște pe oamenii de afaceri, urăște capitalismul care te obligă să te agiți pentru a supraviețui și nu-ți mai dă pensii anticipate (prea anticipate) și ajutoare sociale, iar DNA nu face decât să-l satisfacă. Se va ajunge probabil în situația în care nimeni nu va mai vrea să facă afaceri în România de teama de a nu fi acuzat și condamnat.
    Mondialu n-a putut fi condamnat pentru nenumăratele potlogării financiar-economice. Galacticii procurori n-au găsit probe…

    Familia Voiculescu a dezvoltat o afacere care a creat mii de locuri de muncă, în special pentru tineri, și a înființat fundații care au ajutat mii de oameni aflați în nevoie. I s-a găsit nod în papură și a fost anihilată. Acum mii de oameni vor rămâne fără slujbă, iar Bugetul va fi văduvit de niște milioane de euro.
    Nenumărate institute de cercetare au fost privatizate și lăsate de cumpărători în paragină sau transformate în cartiere de blocuri și case unifamiliale.
    ICA, prin privatizare, a scăpat de datorii, a asigurat locuri de muncă, și-a dat obolul la Buget și a continuat activitatea de cercetare.
    Nu e bine.

    Concluzia care revine mereu: nicio faptă bună nu trebuie să rămână nepedepsită.
    Pedepsiți-le, fraților, pe toate și o să rămânem doar cu procurori în țara asta, care nu produc nimic dar mâncă de la Buget sute de milioane de euro pentru salariile lor și „anchete”.

  33. 35 Cris august 9, 2014 la 9:06 am

    Doamna Arhire,

    Am ascultat comentariul dv. de pe mail-ul trimis Antenei 3. Mi-a plăcut și din punctul de vedere al conținutului, și din cel al stilului.
    Sper ca A3 să găsească o soluție în privința sediului. Nu o urmăresc asiduu, urmăresc mai multe posturi de știri românești și străine și n-am timp să stau prea mult pe unul singur, dar recunosc că mi-ar lipsi dacă n-ar mai exista.

  34. 36 Cris august 9, 2014 la 9:42 am

    P.S. la problema Ion Antonescu:

    După război mulți viteji s-arată. După ce s-au petrecut evenimentele, după ce și-au produs efectele, mulți comentatori cu picioarele sub masă explică doct că „domne, trebuia să facă așa, nu așa, fiindcă, vezi?, a făcut altfel și n-a ieșit bine.
    Când ești în miezul evenimentelor și mai ales al evenimentelor internaționale, e aproape imposibil să prevezi ce-o să se întâmple. Apoi nu poți lua decizii de capul tău, trebuie să ții cont de conjunctură, de o mulțime de factori.
    Acum mulți „deștepți” afirmă superior: a greșit, domne, Antonescu fiindcă a mers cu Germania până în pânzele albe. (Dacă ar fi fost ei în locul lui Antonescu, n-ar fi mers…).
    Băsescu e unul dintre „deștepții” ăștia. El ar fi acționat foarte bine, domne, nu ca Regele Mihai.
    S-a născut prea târziu, spre nenorocul nostru…

    Istoricii și iubitorii de istorie nu se pun în locul personalităților istorice, ci încearcă să-și explice de ce acestea au luat anumite decizii, de ce s-a petrecut ce s-a petrecut, care au fost cauzele și efectele evenimentelor. De aceea ei nici nu admiră, nici nu detestă personalitățile.

  35. 37 Dragomir august 9, 2014 la 9:51 am

    Condamnarea lui Voiculescu mi-a amintit de tradarea acestuia din decembrie 2004. E mult de comentat pe aceasta tema.

  36. 38 mircea august 9, 2014 la 10:13 am

    Despre CTP:omul este bolnav,el scrie cu URA,ceea ce-l descalifica si din categoria condeierilor cu minima obiectivitate.Si,Doamne fereste,sa urmaresti un meci de tenis comentat de acesta…megalomanul te face sa renunti,copilul de mingi visandu-se deasupra celor mai straluciti jucatori de pe teren!!!
    Pe Adrian Nastase il uraste visceral,ca orice milidoct care incepe sa numere oamenii de valoare incepand de la el,MEGALOMANUL!

  37. 39 Marian Nicolae august 9, 2014 la 11:23 am

    @ ZeV, august 8, 2014 la 7:35 pm

    Am inteles.

    Nu, sa stiti ca nu….. le pricep pe dos.

    Tolerant sunt si eu cu alte religii, atata timp cat aceste religii raman la casa lor si nu vin sa mi se impuna mie pe Pamant Romanesc…..

    Noi romanii avem deja o religie, cea crestin – ortodoxa.
    Nu avem nevoie de alte religii in casa noastra, casa in care sa ne invete cum se tine corect furculita in mana……

  38. 40 Marian Nicolae august 9, 2014 la 11:26 am

    @ Centru, august 8, 2014 la 5:08 pm

    Deveniti…penibil…

    Ce are Rusia lui Putin cu…confiscarea averii si inchiderea domnului Voiculescu….????

    Sincer…incep sa va compatimesc.

  39. 41 centru august 9, 2014 la 11:51 am

    @Zev – nu pricepi nimic , domnule ? Doar in Rusia oamenii sunt condamnati la un semn al presedintelui ( Hodorovski ) . Asta am spus eu .
    @Betalfa – bati campii , rau de tot .Antonescu era seful de stat major al lui Prezan . Antonescu a fost in anii 20 atasat la Londra .Nu Antonescu a distrus 95 % din Armata a 3-a in noiembrie 1942 , ci rusii ( care au impuscat pe loc cateva mii de prizonieri romani , dupa cum spun Breevor si Grossman ) dupa echivalentul unui bombardament atomic si un atac cu 600 de tancuri dirijat in sectorul romanesc , nu german ! . Armata 1 a scapat cu pierderi mai putine .Armatele a treia si a intai erau la Stalingrad pentru ca doi ani inainte vecinii ne-au furat noua judete basarabene , doua si jumatate bucovinene plus o prefectura din judetul Dorohoi ! Cam greu sa ramai neutru si sa te miri in 2014 de ce Romania nu s-a multumit in 1941 sa ramana Portugalie sau Suedie neutra .

  40. 42 ZeV august 9, 2014 la 11:52 am

    errata la errata Sadicului:
    …s-ar impune organizarea unui referendum national care sa confirme sau sa infirme orientare pro-europeana SAU pro-americana a majoritatii romanilor.
    😉

  41. 43 centru august 9, 2014 la 12:00 pm

    PS – daca cineva poate sa-l anunte pe domnul prim ministru ca ” indezirabilul ” sef Jobbik este in Romania de zile bune si nu tace o secunda .
    Daca cineva poate sa-l anunte pe domnul prim ministru ca serviciile domniei sale de la CNADR nu au dat inca , la sase luni de la inceperea lucrarilor , autorizatiile de constructie pentru pasaje , poduri si viaducte la autostrazile A1 in lucru – constructorii care lucreaza si indraznesc sa faca supratraversari si lansari de poduri -podete se trezesc , in tara lui Voda Kafka , in ilegalitate !
    Chiar pe sectorul A3 inceput acum o saptamana constructorul UMB s-a retras pentru ca gorila birocratica de dupa 2012 nu a dat inca autorizatiile de constructie …
    Toate acestea sunt insa nimicuri , concentrati-va pe esential – domnul prim ministru , dupa ce a ignorat-o superb pana acum 6 luni , ne incurajeaza sa spunem ” I like ” paginii Facebook a Simonei Halep !
    Ce vreti mai mult ?

  42. 44 ZeV august 9, 2014 la 12:01 pm

    Nu va mai luati de CTP. Omul traieste intr-o realitate paralela.
    Distinsul personaj este inginer si s-a remarcat, înainte de a fi devenit un ziarist recunoscut și ca un important autor de proză științifico-fantastică. In ,,lumea” lui, are intotdeauna dreptate.
    😉
    ps
    Mai bine, facea ca mine: trebuia sa se limiteze doar la lecturile din Ray Bradbury, Arthur Clarke, Isaac Asimov, Frank Herbert si Stanislav Lem.
    Stiu, pentru ca avem preferinte comune. Diferenta consta in faptul ca eu am preferat sa raman inginer. Nu-i pentru mine jurnalistica.
    😉

  43. 45 Cris august 9, 2014 la 1:28 pm

    Lucian Blaga, Catren:

    Limba nu e vorba ce o faci.
    Singura limbă, limba ta deplină,
    stăpână peste taine și lumină,
    e-aceea-n care știi să taci.

  44. 46 Marian Nicolae august 9, 2014 la 1:48 pm

    Războiul sancţiunilor între Vest şi Rusia nu mai este unilateral.

    de Mihail Rostovski, astazi 10h55
    http://romanian.ruvr.ru/2014_08_09/Ce-urmareSte-Rusia-prin-aplicarea-sanctiunilor-9095/

    Moscova a făcut primii paşi de răspuns şi a sugerat că este gata să continue în acest mod. Răspunsul Moscovei a fost absolut previzibil şi acest lucru poate fi considerat logic şi inevitabil, dar destul de trist.

    În august 2014, ca şi în 1914, Europa se află în stare de război, de data aceasta, economic.

    Guvernul rus afirmă că embargoul impus de Rusia asupra produselor alimentare din ţările care au aplicat sancţiuni Rusiei va fi în avantajul producătorilor ruşi. Este posibil să fie aşa: mulţi experţi sunt de acord cu faptul că Rusia a devenit dependentă de importurile de alimente.
    Schimbul de „lovituri” cu sancţiuni este contraproductiv şi provoacă prejudicii tuturor, haos în mecanismele economice stabilite.

    O asemenea confruntare înrăutăţeşte relaţiile dintre popoare.

    Nimeni nu vrea ca războiul anului 2014 să dureze la fel de mult ca şi Primul Război Mondial. Este evident: confruntarea dintre Rusia şi Vest se va încheia cu un compromis. De ce să fie amânat pe mâine acest compromis, dacă el poate fi rezolvat astăzi?

    Majoritatea jucătorilor politici din Rusia şi UE şi chiar şi unii jucători politici din Washington sunt de acord cu acest lucru. Ulterior, vor exista dificultăţi legate de condiţiile acestui compromis.

    Există o ieşire din acest compromis?
    Da. Dar nu constă în faptul că una din părţi trebuie să cedeze.

    Rusia nu va ceda. Ruşii sunt obişnuiţi cu lipsurile şi dificultăţile, sunt obişnuiţi să se sacrifice în numele unei cauze pe care o consideră dreaptă. Nici Vestul nu va ceda.

    În cazul de faţă, optimismul se bazează pe raţiune, pe refuzul de a repeta greşelile din trecut, pe sentimentul de autoconservare, pe faptul că principiile morale declarate de politicienii occidentali nu sunt vorbe goale.
    Europa trebuie să încerce să înţeleagă logica poziţiei ruse.

    În prezent, UE refuză categoric să facă acest lucru.
    O analiză serioasă a cauzelor crizei politice extrem de grave din Ucraina a fost înlocuită cu urmarea oarbă a condiţiilor impuse de americani.

    Acest lucru a provocat o situaţie absolut anormală. În centrul Europei, armata unui stat modern, care nu ţine seama de victimele în rândul civililor, efectuează o operaţiune militară de mare amploare, inutilă, împotriva propriilor cetăţeni.

    Ceva asemănător a avut loc în timpul războiului civil din Iugoslavia la sfârşitul sec. XX cu diferenţa că atunci aproape fiecare european era la curent cu evoluţia evenimentelor tragice. În prezent, situaţia este diferită.

    Populaţia civilă din Donbass este exterminată, iar europenii, practic, nu ştiu nimic despre aceste fapte. Presa şi politicienii europeni încearcă „să nu accentueze” acest lucru.

    Această situaţie corespunde cu idealurile europene?
    Puţin probabil. Este o batjocorire a idealurilor europene.

    Conflictul dintre Occident şi Rusia din cauza Ucrainei a ajuns mult prea departe. Acest conflict nu poate fi oprit cu ajutorul unor soluţii simple.

    A sosit timpul pentru căutarea unei soluţii la această problemă.

  45. 47 Petrache august 9, 2014 la 2:36 pm

    Marile puteri europene au incheiat intotdeauna tratate(in trecut se numeau pacte) in defavoarea statelor mici carora le cereau apoi fidelitate maxima si vesnica. Romania se afla atunci intr-o situatie extrem de complicata, intre Diktat si Ultimatum iar citarea lucrarii mi se pare utila mai ales in eventualitatea analizei unor tradari ulterioare… Se pare ca Domnul a dat germanului mintea cea de pe urma si …acesta a declarat recent ca sustine integrarea in UE a statelor din fosta Iugoslavie. Aceasta pozitie vine cu o intarziere de doua decenii, in care germanii au contribuit la destramarea sangeroasa a fostei Iugoslavii si la cea de-a treia interventie americana pe vechiul continent. Cu atat mai putin li s-ar fi putut pretinde rusilor sa aiba viziunea unei Europe unite in limitele sale geografice in care ar putea trai in buna pace cu ucrainenii, fara sa le anexeze Crimeea si sa le ameninte si alte teritorii.(Casa comuna europeana, principiu enuntat de ultimul lider sovietic…)

  46. 48 Marian Nicolae august 9, 2014 la 2:46 pm

    US is militarizing Ukraine to invade Russia. Sergei Glazyev

    Published on Jun 20, 2014
    Putin’s economic advisor reveals the massive militarization of Ukraine, intended not only to crush Donbass, but to re-take Crimea, and be the puppets to start another world war for further consolidation of the US hegemony over Eurasia.

    From 10th June 2014 RIA Novosti Риа новости.
    English subtitles. Transcript in the youtube comments.
    German subtitles (11:38): http://www.youtube.com/watch?v=w1hohC
    The full round-table discussion (1:52:11) : https://www.youtube.com/watch?v=a1qrL

    Sergei Glazyev, formerly a deputy of the State Duma, was appointed in 2012 as the economic advisor to the President on economic integration in the framework of the Customs Union.
    http://www.glazev.ru/about/107/

    Daily news & analysis on Ukraine-Russia:
    http://niqnaq.wordpress.com/
    http://vineyardsaker.blogspot.co.uk/
    http://crazyivanreport.wordpress.com/

  47. 49 blogideologic august 9, 2014 la 3:16 pm

    Abordarea promovată de domnul Mircea Badea (pe care îl stimez mult), anume “plimbarea de la ora cinci”, nu este din start eficientă. Forţa postului Antena 3 provine din cultura oamenilor săi. Îndrăznesc să afirm eu că este o agregare bună a culturii române la acest stadiu. Lupta contra acestei agregări a fost deja lansată de către băsistul fanatic Mircea Cărtărescu prin sintagma pe care a creat-o : “Imbecilizarea prin cultură” http://www.romanialibera.ro/stil-de-viata/timp-liber/imbecilizarea-prin-cultura–de-ce-crede-cartarescu-ca-lipsa-lecturii-nu-e-o-problema–345730

  48. 50 Cris august 9, 2014 la 3:49 pm

    Nu înțeleg cum pot fi confiscate bunuri care nu aparțin condamnatului, ci unor rude ale sale care nu sunt condamnate.
    Justiția românească e originală…

  49. 51 Marry Luo august 9, 2014 la 4:59 pm

    Sentintele de condamnare a unor capitalisti de frunte, si a unor oameni politici si/sau de afaceri de succes cum ar fi:George Copos, George Becali, Adrian Nastase, Dan Voiculescu dovedeste victoria luptei de clasa a socialimului impotriva capitalismului. Faptul ca Ministerul Public din Romania a instrumentat peste 55.000 de dosare economice penale impotriva a peste 30.000 de proprietari de afaceri sau de oameni din diferite structuri de putere de stat, asupra unor cadre didactice unanim recunoscute pe plan mondial sau a unor specialisti de renume international, reflecta sensul reformei in justitie. Coroborat cu sutele de dosare instrumentate impotriva unor asa zisi militari, politisti, agenti secreti, suspectati ca au comis fraude, aceste actiuni ale Statului de Drept conduce la decredibilizarea statului. Faptul ca sunt persecutati numai cetatenii romani, iar investitorilor straini li se creeaza tot felul de facilitati si de gratuitati, constituie dovada lipsei de simt patriotic a magistratilor platiti de statul roman.Aruncarea cu furca in puscarii a unor indezirabili, pentru a face pe placul unor lideri politici straini, este repetarea unor practici din anii 1947-1966.Daca se doreste deznationalizarea romanilor, atunci orice continuare a pogromului indreptat impotriva populatiei majoritate de catre minorotari, trebuie aspru sanctionata, deaorece costituie suspiciunea unor crime indreptate impotriva umanitatii poporului nostru

  50. 52 Luminita Arhire august 9, 2014 la 5:38 pm

    @cris
    În atâţia ani de când urmăresc ANTENA 3 , le-am sesizat , nu o dată , şi stângăciile , şi gafele , şi greşelile de exprimare ( relativ multe! ) , şi manipulările uneori prea neglijent acoperite .
    Numai că aici nu mai este vorba despre o preferinţă sau alta în legătură cu un post de televiziune ; aici este vorba despre o alegere simplă între BINE şi RĂU .
    Copil fiind , pe când citeam MIZERABILII lui Dumas , m-am întrebat dacă , printre atâtea milioane de cititori , vor fi existat de-a lungul timpului şi admiratori de-ai lui Javert ; adică persoane care îşi imaginează că aşa arată Justiţia şi aşa trebuie aplicată ea.
    Astăzi ştiu cum arată PRO-JAVERŢII ; ei au ochii plafonaţi ai Monicăi Macovei , moaca studiat încruntată a CTP-ului , frustrarea veşnicului refulat Ludovic Orban şi basca ex ”comunistului ” Ion Cristoiu … indivizi care probabil nu şi-au pus întrebarea de ce naiba atâtea generaţii de cititori , din toată lumea , oameni normali , decenţi , obişnuiţi , au simpatizat cu infractorul Jean Valjean şi nici un pic cu justiţiarul inflexibil .
    Avem doi rivali , pe care adversitatea politică i-a împins încet-încet şi spre adversitatea personală . Unul dintre ei , cu o avere –spune lumea –construită cam nebulos , pune pe taler , la judecata de pe urmă , în balanţa faptelor care vor rămâne, sume strânse pentru salvarea copiilor bolnavi fără speranţă, o fundaţie care oferă burse tinerilor săraci dar supradotaţi , sute de reprezentări ( gratis! ) în justiţie pentru bătrânii care nu se pot apăra şi sunt supuşi abuzului , iniţiative legislative mereu destinate categoriilor vulnerabile ale României …
    Celălalt , din câte îmi aduc aminte , şi-a donat un salariu în 2010 , după ce măcelărise cu voioşie largi categorii de populaţie prin amputarea brutală a veniturilor ; şi a mai fost generos o dată , când i-a încredinţat partidului doamnei Udrea lefuşoara sa de prezident , pe o lună . Atât , în 10 ani de domnie …nici un gest de mărinimie sau de solidaritate în plus ; în schimb , burduşirea propriilor buzunare a fost o preocupare constantă , pe toată durata celor două mandate .
    Evident , primul , un mare ” corupt ” al României , merge la închisoare , condamnat la 10 ani de penitenţă .
    Celălalt hăhăie din spatele pupitrului de la Cotroceni şi –l disecă pe generosul întemniţat .
    Dar să ne bucurăm , totuşi , căci deşi au trecut peste 150 de ani de când s-a născut , inspectorul Javert ÎNCĂ FACE DREPTATE ….

  51. 53 blogideologic august 9, 2014 la 8:03 pm

    @ ZeV întreabă : „Este biserica ortodoxă română anacronică în sec 21 ?”
    Nu. Dogmatica ortodoxă, aşa cum a fost pusă în carte românească de Părintele Dumitru Stăniloae, răspunde unor probleme fundamentale de epistemologie. Chestiunea limitelor cunoaşterii noastre nu poate să fie eliminată. Atunci, ai nevoie de religie. Apoi, întrucât Eul personal este fragmentat, iar nu continuu, ai nevoie de un cadru care să asigure un suport minim pentru această discontinuitate.

  52. 54 silvia, august 9, 2014 la 9:44 pm

    Zev, nu stiu prea bine daca intrebarile tale au avut o destinatie anume, daca da, pana primesti raspunsul dorit, permite-mi te rog sa te inspaimant cu ale mele:
    1,2,3,: VREAU CA ROMANIA SA EXISTE IN CONTINUARE CA STAT NATIONAL, UNITAR, INDEPENDENT, SUVERAN, INDIVIZIBIL SI DEMN, VREAU CA ROMANIA SA RAMANA UN STAT ASA CUM NE-A ASEZAT IN MARINIMIA SA BUNUL DUMNEZEU SAU CREDINTA INAINTASILOR NOSTRI SI VIATA DE CHIN DUSA DE MULTI DINTRE EI, NU dintr-o suma de conjuncturi asa cum le place istoricilor de dreapta si tradatorilor natiei sa spuna. Vreau ca Romania sa aiba un parcurs spre civilizatie, sau spre minima sau maxima bunastare dupa capacitatea fiecaruia de a si-o obtine sau dori. Vreau ca Romania sa ofere cetatenilor ei siguranta si speranta zilei de maine si de oricand, prin relatii si parteneriate cu orice stat care garanteaza neamestecul in organizarea ei interna, si mai ales da dovada de respect pentru TOTI CETATENII TARII, PENTRU ROMANIA, SI IN NICIUN CAZ PENTRU CEI CARE SUNT OBISNUITI SA LE FACA PLECACIUNI POSTERIOARE SAU PE CEI PE CARE II POT FIDELIZA IN FUNCTIE DE INTERESELE TARILOR LOR. Vreau ca Romania sa aiba parteneriate si relatii de colaborare in functie de interesele economice sau de orice alta natura, sau de proiecte de tara pe care si le planifica pentru asigurarea sigurantei si securitatii, bunastarii si sperantei pentru viitor a cetatenilor ei. Vreau ca Romania sa traiasca in prezent cu toate gandurile, priceperea si idealurile catre viitor, vreau ca Romania sa aiba si sa dezvolte relatii de colaborare si respect reciproc cu toate statele care au aceleasi deziderate. Vreau ca Romania sa aiba macar marja de libertate in care sa-si aleaga libera parteneriii si nu santajata, obligata sau inselata grosolan. Vreau ca Romania sa fie tara si camin, scoala si gradina pentru toti cetatenii ei, indiferent de optiunile politice, sau filosofia de viata. Vreau ca Romania sa fie capabila macar odata sa ia deciziile potrivite pentru viitorul ei.

  53. 55 silvia, august 9, 2014 la 10:03 pm

    @ Vreau ca Romania sa fie o tara libera, in care poti sa iti exprimi liber opiniile sau sa arunci ori de cate ori vrei cu pantoful in presedintele tarii tale, ca o expresie a dezideratului de libertate al tarii tale. Vreau ca Romania sa fie tara tuturor cetatenilor indiferent de optiunile lor politice. Vreau ca Romania sa fie tara in care proprii cetateni sa aiba libertatea de a-si sanctiona prin Referendum, presedintele ori de cate ori incalca Constitutia tarii, fara teama neamestecului extern, si ca nu cumva sa fii declarat insurgent. Vreau ca Romania sa fie o tara normala, la Cap-ul sau, si nu sa isi doreasca sa vada posterioarele contracandidatilor sai. Vreau ca Romania sa fie tara in care sa nu iti fie teama sa te declari sustinatorul PSD, de exemplu sau al oricarui alt partid cu doctrina progresista, de stanga, astfel incat, ca nu cumva deontologii, si sustinatorii partidelor cu o doctrina diferita in special de dreapta, sa te declare bolsevic, pro-rus, sau tradator de tara. Vreau ca Romania sa fie Romania, nu Rom-army-ue-ne-ia.

  54. 56 silvia, august 9, 2014 la 10:33 pm

    @ si, Zev, Biserica Ortodoxa Romana este in regula, ai libertatea sa te duci la Sfanta Liturghie si neacoperita pe cap, sau in pantaloni, interdictie regasita chiar si in sanul bisericilor ortodoxe din jurul nostru, ca sa nu fac trimitere la religiile fanatice, si nici sa te duci la Sfanta Slujba precum la o adunare civica, expozitii, sau slujbe in care nu mai contenesti sa te consideri tu insuti o icoana, precum in biserica catolica. Pe scurt, incerc sa iti spun lasati Biserica Ortodoxa Romana in pace, este normala, este aproape de Biserica pe care s-a cladit ordinea si normalitatea lumii. Biserica Ortodoxa Romana nu este inflitrata decat cu fariseii care nu mai contenesc cu defaimatul si otravirea sufletului romanesc, ca de alte infiltrari, decat ale SRI ma indoiesc ca putem sa vorbim, da cine stie, poate sa nu mai existe surprize dupa plecarea premiantei de la Sf Sava.

    Remarca premierului Ponta referitoare la ortodoxie a fost la fel de nepotrivita precum a contracandidatului la apartenenta sa la etnie, sau la barbatie. Una peste alta, ambii candidati au incercat sa isi atribuie calitati superioare, unul facand trimitere la religie, altul la etnie, adica vezi matale, eu sunt din neam de sasi, superior inaintasilor majoritari ai acestei tari,Punct

    ps. oricum se inscriu in linia candidatilor normali la cap. Sunt de preferat candidatii cu mici pacate si slabiciuni omenesti, in defavoarea celor Inluminati, de gloria curateniei sufletesti si spirituale tibetane, anticoruptibile, arhangheliste. Personaje asemenatoare am mai avut neplacerea sa le avem in istoria tarii noastre, penultimii veneau imbracati in alb, calere, si garda si cu sabia, si cu arma, si cu absolutismul, extremismul, anormalitatea. Ultimii inca isi doresc un cuptor, sau un mcv, pentru toti aceia care au opinii diferite de ale lor.

  55. 57 silvia, august 9, 2014 la 11:01 pm

    @ Zev, la intrebarea daca SUA ne considera un partener egal. Raspunsul nu, doar o investitie, chemati sa si-o apere din cand in cand de cei de printre noi care apara interesul tarii lor, in niciun caz vreu deziderat de libertate, de exemplu, cum ar fi maine, ca presupun ca dupa numarul puscasilor marini care pe care ii reantalnim printre, noi, si ma refer si la noul vecin cu ditamai masina de toata frumusetea, cu drapelul Romaniei in spate, dar cu emblema SUA pe picior, nu au venit din proprie initiativa, onorand invitatia partizanilor nostri sau ai intregului popor, atunci cand i-am asteptat mai bine de 50 de ani. Nu te supara frate i-as spune, mai ai un pic rabdare, ca dupa grija pentru sanatatea si educatia pe care ne-ati purtat-o in ultimii 25 de ani, in curand o sa aveti liber sa va asezati unde va pofteste inima, asa cum au facut in timp, hoardele, nibelungii, stapanii inelelor si ai jocului cu margele de sticla, pe Bond l-au pensionat, sau neanfricatul Suleyman sau ghinionistul Ivan, singurul care trage ponoasele multelor navaliri. In rest, dupa ce mi-am auzit presedintele acum doua zile, ma gandesc ca sigur el a ales solutia a treia, daca am fi fost in locul celui care ii mangaia urechea Marthei Bibescu, in martie 1939, n-am fi avut motive de ingrijorare, dar ati auzit, el nu mai are ce sa piarda, si de ce n-ar avea dreptate Virgula

  56. 58 Calin august 10, 2014 la 1:28 am

    Începe „Marea Naționalizare” odată cu executia lui Voiculescu!!!?Poate ca lucrurile continua si cu alte privatizari!Astia sant nebuni.Merge cineva,cumpara o firma ,care e praf d p v economic,vin unii dupa zeci de ani,iau tot ce a însemnat fizic firma respectiva plus o parte -mica,mare nu știm-din averea omului care a cumpărat acea firma,indiferent cine este el.Si toate aceste acțiuni sant sprijinite de o parte a media,pt ca celeilalte părți i se „confisca”tot. Te îngrozești! Ma întrebam daunazi de unde se v-a recupera flota,de la cine se vor recupera combinatele de tot felul vândute si apoi tăiate la fier vechi,cum vor recupera de la ruși toate combinatele siderurgice românești ținute închise strategic de aceștia,(se pare ca foarte discret se taie la fier vechi),de la cine se recuperează rezervele de gaz-titei date ca bir pt intrarea in UE ,etc.Daca era vreun „occidental” posesor ICA avea cineva curajul in România sa ia asemenea decizii injuste si anormale economic? De fapt ținta sant antenele.Ele trebuie sa tacă,din ce se vede.Din asta cred toți politicienii ca vor câștiga.Se insala amarnic.Presedintii se schimba-slava domnului-la 5 sau 10 ani si toți care vor veni pot fi criticati de cei de la antene daca astea sant interesele.De aici decizia luata,plus vechile „meciuri”Voiculescu-basescu care au culminat cu apariția Isaurei la antena 3,aparitie care a dus la arestarea lui Mircea B. Ce ne da de gândit e ca sant unii care chiar cred ca in acest caz,ca si in cazul Dumneavoastră s-a facut justiție.Cred ca nu e doar naivitate.

  57. 59 blogideologic august 10, 2014 la 7:09 am

    Epistemiologul este un fel de “intendent pe cunoaştere”. Epistemiologul deţine un rang inferior în cunoaşterea academică ierarhizată. Ipistatul (supraveghetor, îngrijitor, logofăt) îmi pare (zic aşa pentru că nu ştiu greceşte) că ar face parte din aceeaşi familie de cuvinte cu epistemiologul. Oricum, este o bună regulă mnemonică.

  58. 60 santinela august 10, 2014 la 7:28 am

    ZEV- La intrebarile tale raspunsul este NU pe linie.Este evident, cum este evident faptul „ca crucisatorul” jurnalismului romanesc CTP a inceput sa bata cimpii rau de tot.L-a intrecut si pe Cristoiu ceea ce,sa recunoastem,este greu de tot.CTP nu mai reprezinta chiar nimic,adica O,in viata sociala romaneasca.

  59. 61 ZeV august 10, 2014 la 7:57 am

    UN AMERICAN IN ALBA
    Un calugar smerit (calugarul SAVA din Alba), ne spune ca a renuntat la America si a ales, saracia, duhovnicia ortodoxa si Romania.
    Fost angajat al unei mari banci americane, botezat catolic si crescut intr-o familie conservatoare, a fost fascinat de la varsta de 17 ani de ortodoxie. Ne spune ca in America a fost acuzat ca nu socializeaza, ca nu se da in specatcol, ca nu face doua-trei lucruri in acelasi timp. (Z)
    ,,America este construita cu totul altfel – ne spune calugarul Sava – intr-un fel in care spiritualitatea omeneasca profunda a fost oarecum marginalizata.”
    ,,In Romania am descoperit duhovnicia autentica, am realizat ca ce este important in viata nu se regaseste in opulenta, risipa si agitatie perpetua. Aveti o mare sansa ca traiti in Romania, dar, inca, nu va dati seama de asta.”
    Interesant (spun eu n.r) …..daca as fi basist, as spune cu convingerea unui procuror de caz scolit de Macovei si madame Haineala:
    Calugarul Sava este agent KGB infiltrat.
    😉

  60. 62 Cris august 10, 2014 la 8:57 am

    În zelul lor anticorupție, Băsescu et co au transformat România în țara procurorilor atotputernici. Procurorilor li s-au dat fonduri și puteri nemăsurate pentru a găsi, inventa, fabrica probe care să condamne cât mai mulți oameni, în scopul obținerii unor note foarte bune de la Bruxelles.
    Procurorii și-au luat nasul la purtare, taie și spânzură, calcă în picioare legile și procedurile care te-ar apăra de abuzuri, se poartă cu bănuiții/învinuiții precum securiștii, bagă spaima în oameni, au creat un climat de teroare care anulează bruma de democrație construită.
    La licitațiile instituțiilor de stat nu se mai prezintă nicio firmă fiindcă acestea au văzut că poți fi încarcerat fără probe, doar pe un articol de presă.
    Oamenii se sinucid după ce sunt chemați la Procuratură fiind siguri că judecătorii vor încuviința fără șovăire acuzațiile procurorilor.
    Adevărul judiciar nu are nicio valoare, oameni nevinovați sunt băgați la închisoare de-a valma cu cei vinovați, doar pe „n-avem probe, da, las că știm noi…”.
    Principiul „mai bine un vinovat afară decât un nevinovat în închisoare” a fost înlocuit cu „mai bine un nevinovat în închisoare decât un suspect afară”.
    DNA a fost creat pentru mită mai mare de 100.000/10.000 de euro, cam așa ceva, și se ocupă de ouă, găini și borcane de miere. DNA e cel care face expertize de prejudicii (una din părțile în proces face expertize, iar judecătorul le ia de bune! Țara lui Papură-vodă…).
    Bruxelles nu face decât să contabilizeze: ia să vedem! 10 miniștri în închisoare, 1 prim-ministru, 100 de consilieri, 50 de președinți de consilii, 300 de directori din ministere, 1000 de oameni de afaceri…Bravo! Nota 10!
    dar se face că nu vede terfelirea „principiilor” și „valorilor” europene pe care le agită ipocrit.
    Toată mizeria asta seamănă cu ceea ce era în anii ”50 sub oblăduirea URSS care aplauda și ea cum aplaudă azi Bruxelles.

  61. 63 Cris august 10, 2014 la 10:18 am

    Băsescu a afirmat că cei 3000 de magistrați numiți de el știu carte.
    Cum s-or fi simțit magistrații care nu au fost numiți de el?
    Cum e posibil să susții un asemenea ins?
    Zece ani de afundare în hazna a vieții sociale și politice… Oare cât timp va trebui pentru curățarea lor de fecalele în care le-a înecat ăsta?

  62. 64 Doru Coarna august 10, 2014 la 3:54 pm

    @ ZeV, Centru,

    mai baieti, paai daca a iesit rau-rau de tot, cu Antonescu la timona, de ce oare il considerati voi un mare om de stat? Ca l-a impresionat pe Hitler din prima? Pai asta inseamna ceva? Nebunii se simt atrasi unul de altul, o stie orice doctor dar si orice om echilibrat ,mintal…

    Iar Bonaparte a fost el un pitic frustrat si nervos, mare cuceritor, dar a avut si o latura constructiva, civilizatoare, asta n-o puteti nega… a pus pe OK armata, economia, justitia, cultura… ce n-am da noi ca sa avem parte de asemenea conducator… Normal insa, au murit multi caci salturile se platesc scump!

    Nu este si nici nu a fost nici o vitejie sa ordoni treceti Prutul ci pupincurism neaos, vitejie ar fi fost daca ar fi reusit sa se impotriveasca avantului hitlerist dement fara sa moara sute de mii de romani, poate milioane… Ganditi-va ca putea plati cu petrol si grane Germaniei, dar a preferat sa puna vartos umarul si apoi am fost nevoiti sa construim zice-se comunismul o jumatate de secol basca despagubiri de razboi… A fost bine?????? Cat de dement trebuie sa fii ca sa nu te uiti pe harta? Acolo se vede tot, marimea, potentialul, nivelul, si chiar viitorul! Daca nu stii cu cine s-o dai, intinde harta…

    Singura problema a fost ca regele era prea necopt iar sefii partidelor, prea egoisti… Apoi sigur ca toti oscilau in toate partile, era in joc pielea lor, dar cand oscilezi pierzi sigur!

    Voi nu vedeti tampenie, te porti minunat cu Ungaria si urat cu Rusia… unde vor conduce toate astea… intrebati-i pe marii politicieni ai zilelor noastre… Dar teama mi-e ca pe unii europeni ii mananca iar pielea…

    Noroc cu mama natura caci mai e o luna si apoi vine greierasul si canta cri-cri toamna cri, nu credeam c-o sa mai vii si fara o mare piata de desfacere si fara gaze, plus ceva embargou… IDIOTI! Daca esti mare politician si vrei cu adevarat binele poporului care te sustine, faci ce trebuie, nu ce vrei tu, ce ti-ar place sau ce crezi ca le place altora… Abia atunci te-ar aprecia si ai tai si ceilalti… IDIOTI!

    Dar in fine, eu am profetit un 2018 nasol, voi continuati refrenul si cobzareala…

  63. 65 Vsile, august 11, 2014 la 8:39 am

    Cilegul de „se Fart” scoate niste soparle national-basiste de se ingrozesch „cetindu-le”bineinteles nu si serivciile care- transmit sadicului ideile !Citez cele trei grosolanii ale sadicului:
    1-doriti ca Romania sa-si continue parcursul euro-atlantic,respectiv sa pastreze parteneriatul strategic cu SUA?
    2-doriti ca Romania sa renunte la parcursul euro-atlantic,respectiv parteneriatul strategic cu SUA,in favoarea parteneriatului cu Rusia si China?
    3-doriti ca Romania sa-si pastreze actuala orientare externa dar in acelasi timp sa dezvolte relatii politice cu China si Rusia?

    adicalea:
    -doriti ca Romania sa iasa din NATO si sa nu mai fie protejata ,strategic si militar de puternicii euro-americani ?
    -doriti ca Romania sa iasa din NATO si sa nu mai fie protejata strategic si militar de ruso-americani sau doriti sa treceti sub protectie chinezo-rusa?
    -doriti ca Romania sa iasa din NATO si sa nu mai fie protejata strategic si militar de ruso-americani sau doriti sa treceti sub protectie chinezo-rusa?
    Pupin-pontist Zev a vazut ceva dar ca de obicei nu a vazut tot,eu as dori sa clarfic ic nitel lucrurile nu in capul colegului Zev si in cel al Sadicului.

    Eu nu pot fi prostit nici de A.Nastase nici de Basescu , Iliescu sau mai simplu un „Se Fart” mesajul dumitale este infect ,este securo-basist, este un mesaj similar cu unul usor de propagat de la Sebes la Tebea ,mesaj tip Funar sau Vadim , este de fapt o preluare a acestui fel de mesaj sub o alta forma.
    Este adevarat noi nu putem si nu vom fi o Elvetie , cu alt fel de mesaje dar asta si din cauza de Sadici, Zevi de prea multe parti-priuri de prea multe „credinte” si de nici un crez autentic pur romanesc altul decit arhicunoscuta eutanasiere mioritica!
    Pai Germasnia care avea un contract de modernizare a armatei ruse desi cunostea faptul Rusia si hegemonia rusa inca subjuga vecinii , pai Anglia,Franta,Spania,Italia, America care are mai mult decit foarte prietenesti si foarte dezvoltate cu mareea Chineza nu si-a tradat partenerii mai mici din NATO, tratatele bilaterale sau intra-comunitare pe care le uu.
    Germanii care preiau gaz rusesc si il distribuie la alt pret nu sunt camatarii Europei?
    Prea multe de spus si prea putini intelepti!

  64. 66 Vsile, august 12, 2014 la 6:26 am

    E pur si muove!
    Colegul de “se Fart” scoate niste soparle national-basiste de se ingrozesch “cetindu-le” cetitorii bineinteles nu si serivciile care-i transmit sadicului ideile !Citez cele trei grosolanii ale sadicului:
    1-doriti ca Romania sa-si continue parcursul euro-atlantic,respectiv sa pastreze parteneriatul strategic cu SUA?
    2-doriti ca Romania sa renunte la parcursul euro-atlantic,respectiv parteneriatul strategic cu SUA,in favoarea parteneriatului cu Rusia si China?
    3-doriti ca Romania sa-si pastreze actuala orientare externa dar in acelasi timp sa dezvolte relatii politice cu China si Rusia?

    adicalea:
    -doriti ca Romania sa iasa din NATO si sa nu mai fie protejata ,strategic si militar de puternicii euro-americani ?
    -doriti ca Romania sa iasa din NATO si sa nu mai fie protejata strategic si militar de ruso-americani sau doriti sa treceti sub protectie chinezo-rusa?
    -doriti ca Romania sa iasa din NATO si sa nu mai fie protejata strategic si militar de ruso-americani sau doriti sa treceti sub protectie chinezo-rusa?
    Pupin-pontist Zev a vazut ceva dar ca de obicei nu a vazut tot,eu as dori sa clarfic ic nitel lucrurile nu in capul colegului Zev si in cel al Sadicului.

    Eu nu pot fi prostit nici de A.Nastase nici de Basescu , Iliescu sau mai simplu de un “Se Fart”!
    Domnule , mesajul dumitale este infect ,este securo-basist, este un mesaj similar cu unul usor de propagat de la Sebes la Tebea ,mesaj tip Funar sau Vadim , este de fapt o preluare a acestui fel de mesaj sub o alta forma.
    Este adevarat noi nu putem si nu vom fi o Elvetie , cu alt fel de mesaje dar asta si din cauza de Sadici, Zevi de prea multe parti-priuri de prea multe “credinte” si de nici un crez autentic pur romanesc altul decit arhicunoscuta eutanasiere mioritica!
    Pai Germania care avea un contract de modernizare a armatei ruse desi cunostea faptul Rusia si hegemonia rusa inca subjuga vecinii , pai Anglia,Franta,Spania,Italia, America care are mai mult decit foarte prietenesti si foarte dezvoltate cu mareea Chineza nu si-a tradat partenerii mai mici din NATO, tratatele bilaterale sau intra-comunitare pe care le uu.
    Germanii care preiau gaz rusesc si il distribuie la alt pret nu sunt camatarii Europei,pe de o parte de cealalta halul in care a ajuns populatiile din Ukraina,Irak,SiriA, Libia,Egypt,Tunis, Afganistan nu poate fi reprosat nici decum hegemoniei ruse ci intereselor economice barbare Americano-Europene?
    Prea multe de spus si prea putini intelepti!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat asta: