Despre unele ONG-uri

Într-o lume globalizată, răspunsurile la problemele importante nu mai pot fi căutate doar în interiorul unei singure țări. Răspunsurile – înainte de a fi transformate în decizii – sunt formulate de diverse structuri ne-guvernamentale (think tank-uri), adeseori cu componentă internațională.

Am citit de curând „Memoriile” scrise, la 88 de ani, de către David Rockefeller și publicate în urmă cu vreo zece ani. El povestește, între altele, cum a creat Comisia Trilaterală – America, Europa, Japonia – (în 1972), cum a condus, între 1970 și 1985, Consiliul pentru Relații Externe din SUA (creat în 1921), sau care erau activitățile și temele de dezbatere ale Grupului Bilderberg sau ale Grupului Pesanti.

Nu discut aici despre ce înseamnă agendă publică și agendă ascunsă. Nu discut despre faptul că noi am ales, firesc și cu încăpățânare, „direcția Vest” dar, din păcate, nu știm întotdeauna (sau înțelegem doar diverse „memorii”) în ce direcție merge Vestul.

Avem „barometre” intelectuale capabile să înțeleagă cum se mișcă roza vânturilor pe glob? Nu cred. Ca ministru de externe, am pus bazele, la începuturile anilor ’90, pentru Institutul Român de Studii Internaționale (IRSI), Fundația Europenă „Nicolae Titulescu”, Institutul Român pentru Drepturile Omului (IRDO), Asociația „Manfred Wörner”, Centrul euro-atlantic, etc. Nu s-a înțeles, din păcate, că aceste centre de reflexie (neguvernamentale) au nevoie de surse de finanțare (inclusiv guvernamentală). În lumea ONG-urilor din România, în aceste două decenii și jumătate, s-au creat, mai curând, structuri care să se ocupe de probleme interne românești: „Pro Democrația”, Societatea academică română, Helsinki Watch (secția română), Freedom House etc. – unele din ele finanțate, în forme diverse, din afară.

Dacă românii vor să înțeleagă ce se întâmplă în Moldova, Ucraina, Rusia, Bulgaria, Turcia, ei trebuie să asculte analizele Stratfor. În România, astfel de exerciții de analiză nu sunt finanțate și, de aici, o slăbiciune majoră a diplomației românești.

Reclame

65 Responses to “Despre unele ONG-uri”


  1. 1 radu iunie 14, 2014 la 10:48 am

    tatuii ungariei in arad, de aparitia og31care ataca pe romani iar pe unguri ii favorizeaza ?? Si ar mai fi multe dar, daca omu’ are amnezie ce sa-i faci. daca tacea, filozof……

  2. 2 Cris iunie 14, 2014 la 11:15 am

    (de duminică)
    Lucian Blaga, La curțile dorului:

    Prin vegherile noastre -site de in-
    vremea se cerne, și-o pulbere albă
    pe tâmple s-așează.

  3. 3 Cris iunie 14, 2014 la 11:21 am

    ”Direcția Vest” aleasă de unii în exclusivitate e o abordare simplistă a realităților contemporane.
    La fel face, cred, Ucraina care zice NU, NU, NU la tot ce e în Est și DA, DA, DA la tot ce e în Vest.
    Dacă ai ține cont fie și numai de legea compensației în natură, și ar trebui să vezi că atitudinea e primitivă.

  4. 4 Panaitescu Luciana iunie 14, 2014 la 11:29 am

    Aveti dreptate. As vrea sa va intreb ceva. De ce nimeni nu acorda atentie d-lui Radu Golban in legatura cu datoria Germaniei fata de tara noastra? Tare as vrea sa-mi raspundeti.

  5. 5 florin iunie 14, 2014 la 11:47 am

    Eu de 3 ani ma chinui si intampin greutati, sicane, adversitati pt. Miscarea pt Justitie, Educatie, Productie Nationala si Drepturile Omului.In Romania cand vrei sa faci ceva de demnitate, patriotism si interes national devii, volens nolens, pesonna nongrata! Prietenii stiu de ce!

  6. 6 Centru iunie 14, 2014 la 12:58 pm

    Nu exista nici o schita de strategie a diplomatiei romanesti in fata atitudinii ostile a presei vest-europene . Zero raspunsuri , zero luari de atitudine , zero actiuni de cunoastere a Romaniei .
    Citesc in paginile culturale ale lui Le Figaro despre receptii la Ambasada Poloniei la Paris , unde defileaza cei ce influenteaza parerile in mediile culturale si economice din Franta – cronicarul lor monden vorbeste despre replicile unui aristocrat discret date unei scriitoare celebre , despre vinul servit , despre garderoba invitatilor …. in acest timp Ambasada Romaniei la Paris sta cu mana intinsa pentru renovarea unei sali de spectacole din incinta ei ( cu mana intinsa la straini , sa fim clari ) iar intrand in zona consulara a Ambasadei esti bombardat cu afise ” dati bani pentru spitalizarea lui Ionut ” etc etc iar functionarii de acolo sunt ocupati sa raspunda rastit romanilor cu treburi pe acolo .
    Macar guvernul Nastase avea initiative ultra-inteligente in 2004 – imi amintesc de ditamai doua pagini in Le Figaro dedicate vinului romanesc , cu comentariile unor somelieri …
    Pana atunci trimitem spectatori prim ministri la Euroviziune si Roland Garos

  7. 7 Fragmentarium Politic iunie 14, 2014 la 1:11 pm

    In problema ONG-urilor ar trebui sa deschidem mai bine ochii, din mana cui mananca pe aceia ii servesc. Nu prea am vazut multe ONG-uri occidentale care sa se dea de mama focului ca drepturile omului sunt incalcate in Ucraina, de exemplu, sau sa se sesizeze ca asa-zisul terorism islamic loveste in interesele islamicilor si ale crestinilor (si sa caute o explicatie). Probabil ca si noua ne-ar trebui o reglementare care sa diferentieze mai bine intre sursele de finantare straine si romanesti ale ONG-urilor. Nu spun ca pe cele finantate cu capital strain ar trebui sa le etichetam ca „agenti straini”, dar a pune capat anonimizarii sursei de finantare chiar este un lucru util (cel putin pentru lupta anticoruptie, daca tot stau occidentalii toata ziua cu coruptia romaneasca in gura).

  8. 8 Radu Humor iunie 14, 2014 la 3:42 pm

    Felicitări pentru alegerea acestui subiect de care se feresc atât de mult politicienii.
    Dacă o să ne lăsăm conduşi, ghidaţi sau îndrumaţi doar de ONG-uri cu finanţare externă, rezultatele nu vor reuşi să die benefice României, ba chiar s-ar putea să dăuneze intereselor naţionale.
    Faptul că un Soroş vrea binele României mai mult decât Voiculescu sau Nicolae a devenit de acum ridicol, doar şi dacă luăm în calcul doar efectele vizibile, imediate, fără a le mai lua în calcul şi pe cele pe termen mediu sau lung.
    Iată de ce abordarea acestei probleme, chiar şi în situaţia extremă în care se află, face cinste unui om, mai ales când acţiunile anterioare confirmă interesul pentru soarta acestui popor, hăituit şi deposedat permanent, dar niciodată ca în ultimii ani, de tot ce ar putea să-l facă una din cele mai importante voci nu numai ale regiunii geografice, dar şi a celei politico-sociale în care trăim !

  9. 9 serbanfl iunie 14, 2014 la 4:51 pm

    Realitatea este că instrumentele democrației au fost, de mult timp, deturnate.
    Demo-crație sub patronajul ideologiei de dreapta?! Doar IPOCRIZIE.
    Pe vremea când sateliții URSS se numeau Republica Populară …….. , a apărut, în Austria, Partidul Popular, dar asta după ce se umpluse Europa de partide Democrat-Creștine sau Creștin-Sociale, nu de alta dar creștinismul, cu toate schismele sale, prezintă pe Iisus și învățăturile sale foarte aproape de ideologia comunistă!
    Țin să punctez, de fapt repunctez, câteva momente din istoria recentă.

    Partidul Popular European și-a mai asigurat, în mai a.c., un ciclu de dominare folosind aceeași manevră ca în 2004-2005, adică CORUPEREA UNOR POLITICIENI ROMÂNI.
    Sunt convins că Tony Blair ar fi reușit să promoveze ideile sale pentru ieșirea din Criza, dacă Partidul Democrat Român, nu era corupt și „absorbit”, peste noapte, de la socialiști la populari. Sigur că Merkel și-a permis să contreze, chiar dur, premierul britanic, pentru că a avut susținerea unor aleși prin vot democratic!
    În pregătirea alegerilor din 2012 socialiștii francezi și-au făcut publice, în 2010, principalele idei. O greșeală pe altarul democrației?
    Când s-a aflat cine va fi candidatul stângii la Președinția Franței s-a apelat la amicii de peste ocean, care au organizat spectacolul pentru DSK, dar s-au luat și alte măsuri care, în final, au asigurat ansamblul conjunctural astfel că Fr. Hollande avea deja mâinile legate când a câștigat alegerile.
    Bine sfătuit, contra onorarii substanțiale, asigurate prin ICR sau prin Fondul Propietatea sau Dumnezeu știe cum (o să aflăm și noi poporul?), Băsescu și gașca lui au făcut ceva pregătiri, dar devansarea pierderii puterii le-a cam încurcat ițele.
    Mă limitez să amintesc pregătirea atacului la leaderul opoziției. Adică schimbarea reglementării privind constituirea Comisiei ce avea ca atribuție și judecarea eventualelor plagiate – desemnarea componenților a fost făcută de Ministrul Învățământului! Aranjamentul mai cuprindea și niște deontologi din presa germană, pe care nu i-a interesat că autorul „plagiatului” fusese reprezentantul României la grupul de lucru de la New York, adică românul cel mai în temă!
    Privind din perspectiva noii corupții efectuate de PPE, în România, îmi pun problema dacă nu cumva creerea USL – CU PRINCIPUL PARITĂȚII la alegeri – a fost premeditată și nășită din afară. Analiștii serioși știu că electoratul român este majoritar de stânga și, dacă racolarea PSD nu era poisibilă, trebuia găsită o cale de deturnare a voturilor. Argumente ar fi, dacă ne gândim că liberalii au avut, în primul Guvern Ponta, Internele, Externele și Justiția – adică posturile cheie în relația cu UE la Referendumul din vara 2012!!!
    Sincer, mi-ar părea rău să nu apuc momentul unei noi revoluții de tip comunist (de la Hegel citire!), care sigur va fi în vest, ca să avem prilejul, noi esticii, să le dăm lecții de democrație.

  10. 10 George Ban iunie 14, 2014 la 5:02 pm

    Aveti mare dreptate cand spuneti ca:

    „În lumea ONG-urilor din România, în aceste două decenii și jumătate, s-au creat, mai curând, structuri care să se ocupe de probleme interne românești: “Pro Democrația”, Societatea academică română, Helsinki Water (secția română), Freedom House etc. – unele din ele finanțate, în forme diverse, din afară.”

    Ati pus din nou punctul pe „i”! In actuala lume globalizata, cineva are interesul sa „stam in banca noastra”. Nu avem voie aflam si sa avem pareri despre ce se intampla in lume. Din punct de vedere al stirilor din exterior (ce sa mai vorbim de comentarii!) suntem ca in Coreea de Nord. Un jurnal de stiri de o ora la orice televiziune te exaspereaza cu tot felul de „comentarii” despre ce VA FACE un politician roman sau altul. Nu se discuta ziua de azi, se trece instantaneu la previziuni de viitor pentru maine. Care nu fac doi bani! In timpul asta, in lume, au loc evenimente importante, conflicte, razboaie… De ele vorbim dupa trei sferturi de ora de „proorociri”, timp de 2-3 minute! Cati dintre cei ce ma citesc acum, stiu de exemplu ce se intampla in Irak? Nu, nu avem voie sa stim, nu vrea Big Brother!

    Sa nu-mi spuneti ca informatia e libera, ca poti oricand sa apelezi la Goagal. Majoritatea romanilor nu au aceasta posibilitate.

    Incercand sa mai atenuez din revolta fata de aceasta prostire in masa, am instalat pe televizor o aplicatie care imi permite sa urmaresc in direct televiziunea din… Senegal.

  11. 12 T-Rex iunie 14, 2014 la 6:20 pm

    Corect, institutii ca IRSI trebuiau mai bine finantate iar analistii mai bine platiti de stat. Nu e vorba doar de salarii, dar si de oportunitati de crestere. Altfel, tineri cu pregatire solida, multi cu calificari speciale, au fost pierduti. Asa este, citi specialisti avem care sa vorbeasca fluent rusa, ucraineana, bielorusa, cazaha, turcmena, si citi cunosc profund cultura si istoria regionala? Citi sunt implicati in activitati comune, sau pe proiecte comune cu colegi din aceste tari?

    Sigur, e normal pentru Romania sa ciuleasca urechea la ce spune STRATFOR (desi e util sa fii circumspect la tot ce se impinge de acolo, chiar sceptic in unele cazuri). Dar ar fi si mai normal sa avem noi insine instituii capabile de asemena analize si prognoze, care sa devina barometre pe care sa se poata baza oamenii politici ajunsi in functii guvernamentale. Nu doar „serviciile” sa emita analize pentu informarea guvernului sau a presedintelui, dar si institutii civile, separate de structurile astea militarizate.

  12. 13 ZeV iunie 14, 2014 la 7:07 pm

    Centru
    La Roland Garros, chiar a meritat ca un prim ministru sa se deplaseze acolo.
    Poate ca si prezenta lui in tribune, alaturi de multi alti romani, a contribuit la performanta tinerei romance. Daca politicienii ar tine piept Rusiei (fara sa se agate de pantalonii unchiului Sam), asa cum Halep a rezistat, de una singura, in fata Sharapovei, poate ca Romania ar avea mai mult respect din partea strainilor, ca si Polonia.
    Aceasta fatuca a facut mai multa imagine buna Romaniei decat toti ambasadorii romani la Paris. Poate doar Baconschi am putea spune ca s-a remarcat, mai mult decat altii, intr-un anumit moment istoric. (C)

  13. 14 ZeV iunie 14, 2014 la 7:16 pm

    Adrian Nastase
    …,,noi am ales, firesc și cu încăpățânare, “direcția Vest”
    Stimate professor, cu incapatanare, subscriu, dar cate a fost de firesc, iata o tema de dezbatere in cadrul unor ONG-uri serioase, care, din pacate nu exista, sau nu mai exista, in Romania. 😉
    Cum am spus mereu, Romania trebuie sa stea pe locul ei european firesc, nu sa plece haihui pe directii si axe care nu stiu in ce masura au legatura cu interesul national.
    De fapt, domnule prim ministru, spre Vest, a plecat doar o anumita parte dintre cetateni, nu tocmai iubita/iubiti de catre ceilalti pamanteni. (Z)
    In realitate, VESTUL, a venit in Romania, nu viceversa. Ce a adus, bun, sau mai putin bun ? Iata, o alta tema de deabatere intr-un cadru care nu exista. 😉
    Ceea ce eu constat este urmatorul lucru:
    Vestul a trecut peste Romania ca tavalugul, natiunea fiind asimilabila unei curtezane docile si ….si cu banii luati, trecand mai departe spre Ucraina. Acolo, retetarul este acelasi:
    lovituri de stat, mercenari, agenti secreti, lunetisti, arme, FMI, stat de drept, si..Joe Biden junior, cel mai competent si necorupt manager care se exista.
    De ce nu ar avea si Ucraina ,,Steinul” ei ? Din pacate, ,,Steinul” nostru, nu a fost in stare sa salveze Astra si pe domnul Adamescu.
    😉

  14. 15 ZeV iunie 14, 2014 la 7:26 pm

    George Ban a pus punctul unde trebuie.
    Revin cu o continuare la un comentariu anterior, in care remarcam esecurile (antonimul ,,succesurilor” 😉 ) yancheilor care se incapataneaza sa creada ca democratia lor este Biblia mileniului trei.
    Iata un exemplu recent:
    ,,Primul a fost Falluja, apoi Mosul şi acum, în decurs de numai câteva zile, oraşul-rafinărie Bayji. Irakul încape încet-încet pe mâinile fundamentaliştilor islamişti ce se îndreaptă spre capitala ţării, Bagdad. Sunt toate aceste acte de violenţă extremă moştenirea politcii externe a administraţiei Bush?”
    COMENTEZ:
    Da, dar nu numai: este esecul intregului establishment american si a ideologiei fara ideologie care defineste…pragmatismul domnului Sam, demn de un Machiavelli reincarnat.
    (Z)

  15. 16 ZeV iunie 14, 2014 la 7:28 pm

    erata
    este esecul intregului establishment american si al ideologiei fara ideologie

  16. 17 blogideologic iunie 14, 2014 la 8:26 pm

    @ florin spune, în iunie 14, 2014 : +Eu de 3 ani mă chinui şi întâmpin greutăţi, şicane, adversităţi pt. Miscarea pt Justiţie, Educaţie, Producţie Naţională şi Drepturile Omului. În România, când vrei să faci ceva de demnitate, patriotism şi interes naţional devii, volens nolens, pesonna nongrata! Prietenii ştiu de ce!+
    Salut ! Îmi place conceptul din titulatura Mişcării. Foarte inteligent şi coerent formulat. Probabil că o să mai vorbim. Un dialog constructiv pe temă similară port cu domnul Dezideriu Dudaş. Deocamdată să vorbim despre evoluţii româneşti pe legea ONG-urilor/ Trebuie semnalată aici o contribuţie realmente pozitivă a guvernării Victor Ponta pentru dinamizarea României. Guvernul, însuşi, nu şi-a prea făcut propagandă. Preluăm noi misiunea aceasta. Tema-i prea interesantă ca să n-o comentez. Legea-i mai veche, a fost aplicată de Monica Macovei pentru ONG-urile sale. Erau foarte puternic finanţate, ca să facă lobby politic pro-Băsescu. Pe aici posta frecvent un tip cu nickul Victor V. care pretindea că-i patron de start-up. Însă tipul respectiv era habarnist şi impertinent peste poate. L-am întrebat în mod repetat ce model economic foloseşte. S-a enervat inexplicabil. Abia după ce a început să publice ca “Porthos”, revista Lumea justiţiei a dezvăluit era era un ONG-hist Monica Macovei. Legea aceea există încă. Desigur că este foarte convenabil să fii plătit printr-o rentă de situaţie, şi să nu faci practic nimic, doar lobby după indicaţii. Dar, dacă pretinzi că eşti tu atât de deştept, băiete, şi ţi-ai făcut ONG pentru sinecură, de ce să nu fii tu util realmente şi pentru statul român ? Aşa că echipa Victor Ponta a venit cu modificarea legislativă care cere ONG-ului şi o cultură organizaţională ! De exemplu, un ONG, să zicem, pentru promovarea astronomiei, poate avea o structură organizaţională şi pentru un model economic ! Noţiunile de “întreprindere” şi “organizaţie” sunt foarte generoase şi versatile. În fond, aşa se pun în funcţiune “germenii de întreprindere” (start-ups)!

  17. 18 Adrian B. iunie 15, 2014 la 2:27 am

    Ca simplu cetatean roman am observat ca majoritatea ONG-urilor care activeaza in lume sunt adevarate oficine de spionaj sau de influenta .

    Dealtfel , toate LOVITURILE DE STAT sau de palat au fost finantate/organizate de ong-uri ( ultima in Ucraina ! ) si toate COZILE DE TOPOR din politica romaneasca si europeana ( Monika Makovei , Alina Mungiu Pippidi & basishtii aceia sinistri , Radoslaw Sikorski ) sunt produsele unor ONG-uri ( Fundatia Soros , etc. ) . Toate LEGILE ABERANTE ( legile justitiei , legea uninominalului , etc. ) au fost promovate tot de ong-isti ( Cristian Parvulescu , Vasilica Daniletz , Cotoi Sever Voinescu )

    Iar cele care nu fac politica militeaza pentru drepturile cainilor , homosexualilor sau whatever …

    Nu degeaba a interzis Rusia activitatea ong-urilor finantate din exterior …

    Eu personal nu am incredere nici in organizatii de genul : Medecins sans Frontieres , Crucea Rosie Internationala , Habitat for Humanity , etc. S-a vazut in cazul conflictului din Ucraina când aceste organizatii au primit ordin sa nu se implice in acea zona de conflict ( unde o armata isi macelareste propriul popor cu binecuvântarea UE si SUA !!! )

    Cred ca si cei cu liceul la seral au inteles care este rolul ONG-urilor , cine le finanteaza si la ce folosesc acestea …

    Cat priveste analizele furnizate de Stratfor , prefer sa ma abtin 🙂 Mi se par de o acuratete mult mai mare cele al Mamei Omida , Baba Vanga si Cozmin Gusa .

  18. 19 viorel iunie 15, 2014 la 7:19 am

    EU NU AM PREA MULTĂ SCOALĂ INVĂTATĂ DAR CRED CĂ MAI BINE ERA INAINTE DE 1989 …..AM TRĂIT MAI BINE IN EPOCA DE AUR …… HOTII DIN CONDUCEREA LOCALĂ SI A ŢĂRII FURAU MAI PUŢIN… ACUM NU SE PRODUCE CAT SE FURĂ DE ASTA NE-AM SI IMPRUMUTAT DIN EXTERIOR SĂ AIBA SAMSARIII CE FURA …

  19. 20 Carmen Daniela Diaconu iunie 15, 2014 la 7:48 am

    Subiectul ONG-urilor ma preocupa in general iar problema lor, nu doar de finantare ci si de functionare (desi cred ca este in stransa legatura una cu alta) este un subiect de cautare de solutii. In opinia mea este o mare problema romaneasca conceptia inradacinata ” sa ne dea si sa ne faca”!
    In cazul ONG-urilor „sa ne dea cineva bani sa functionam” ori un ONG trebuie sa fie in fapt un organism de reprezentare a unei comunitati care ar trebui sa se autofinanteze, sa existe un asemenea interes comun si determinare colectiva pentru care sa se implice o masa de cetateni, reprezentata de acest ONG! Din pacate la noi ONG-ul este perceput ca un organism exterior preocuparilor noastre zilnice care trebuie „sa faca” , „sa lupte”, „sa ne dea” in timp ce beneficiarii asteapta pasiv rezolvarea de catre altii a propriilor lor probleme!
    Problemele majore nu sunt de finantare ci de educatie, de determinare si de feedback al Institutiilor Statului !
    Un adevarat flagel este „gratuitatea”, ideea ca poti primi ceva fara a da nimic la schimb! Faptul ca de Ziua Nationala se primeste gratuit mancare este degradant pentru un Stat! Asa ceva ar fi de conceput doar intr-un cadru foarte bine organizat in Orfelinate, Camine de Batrani si alte centre de Asistenta Sociala, in rest aceasta ar trebui sa fie principala zi de colectare de fonduri pentru OMG-uri, tot ceea ce se ofera sa fie la pret redus (dar in nici un caz gratuit) si banii sa fie incasati pentru proiecte precise!
    In acelas mod vad foarte grav degradarea comunitatilor de la sate. Cel putin in zona de munte opulenta satenilor este izbitoare, toti au case cu etaj, mini blocuri in curte dar nu ar iesi in fata casei sa-si tunda iarba sau sa curete rigolele, asa ceva a devenit sub demnitatea lor de „domni”! „Sa ne faca Primarul” desi impozitele pe care le platesc nu ar putea finanta nici macar stropirea cu apa a asfaltului, o singura data pe an !
    Aceste realitati impreuna cu degradarea Institutiilor Statului care nu mai servesc de mult scopul pentru care au fost create ci reprezinta doar organisme de satisfacere a unor oportunitati personale pentru increngaturi de rudenii sau de alte interese, ne-au degradat ca natiune!

  20. 21 Doru Coarna iunie 15, 2014 la 7:57 am

    Cred ca si dl Nastase si cei de mai sus pierd sensul realitatii in aceasta problema: este vorba despre traditie! In statele din vest traditia cere ca populatia sa fie informata, exista publicatii care fac asta corect, desi nitel partinic insa echilibrat, de sute de ani! Asta pt ca acolo proprietatea este consolidata, nu poti fura cu notarul si judecatorul, sau cu ministrul si primarul, nimic.
    In Romania procesul nu este finalizat, deci se va mai fura, iar traditia cere ca sa exista o mana de burghezi care se adapa din capitalele vestului cu de toate, de la pantofi pana la cultura si droguri, si o masa de imbecilizati cu care nu poti decat sa lucrezi pamantul sau afacerile primilor!
    Ori, vedeti dvs. de ce va tot mirati ca ne innebunesc astia cu manelele, cu sportul pe bani intre betivi, cu emisiunile pline de tarfeturi sub acoperirie si cu religia exacerbata pana la pomeniri zilnice: pai tocmai d-asta, poporul trebuie imbecilizat cat mai rapid, si ei platesc pt asta caci aia nu presteaza pe gratis! In final noi insine ne platim prosteala asta din reclame, adica din preturile pe care le platim peste tot… Si tocmai de aceea nu ni se pare nimic serios si angajant, auzi, cu proiecte de tara, caci totul este o gluma menita doar sa acopere procesul viciat si vicios, de cristalizare a averilor…

    Evident, nu exista padure fara uscaturi, asa ca pt varfurile care totusi mai apar pe la concursuri si olimpiade, se gasesc burse care ii vor aduce in lumea corporatista cat mai repede! Acolo aceste varfuri gasesc sansa iluzorie a unei cariere, daca au norocul, nervii si caracterul necesar. Acestia nu trebuie insa sa aiba timp de intrebari si raspunsuri existentiale pt ca le-ar face viata grea stapanilor…

    Restul insa, la stapan ca in evul mediu cu baronul, cu politistul, cu primarul si cu popa pe capul, si la capul lor…

    Un alt aspect al problemei tine de inteligenta: pai crede cineva ca vor apare solutii bune din afara? Sau dinauntru din zona corporatista? Sau din cea politica? Pai asta ar insemna ca toti astia nu stiu ce vor, ori, experienta acestui sfert de secol denota ca ei isi cunosc interesul foarte bine si ca sunt extrem de constructivi cand este vorba de crearea averilor, de protejarea acestora, si de drepturi patrimoniale… Daca de la ei asteptati solutii prin ong-uri, puteti astepta mult si bine, inseamna ca ati ramas ca-n ’89, doar buni de munca pt altii si de mintit…

    Deci imi pare rau dar subiectul este angajat complet anapoda… in stil politruc, pe jumatate, astfel ca nu cumva sa ajungem la esenta… Dovada cea mai buna este ca o frecam aici pe blog, in loc sa ne inrolam in furaciune, cu toate capacitatile nostre…

  21. 22 Cris iunie 15, 2014 la 8:53 am

    @ George Ban:

    Părerea mea e că românii care nu au acces la Goagăl nu sunt interesați de ce se petrece în Irak sau aiurea.
    Mulți dintre cei care AU, nu sunt interesați.
    Mulți dintre cei care au, nu sunt interesați nici de ce se petrece în ROMÂNIA.

  22. 23 George Ban iunie 15, 2014 la 1:31 pm

    @Cris

    Spuneți că nu e adevărat că poporul român e prostit în masă. El este deja prost. Nu sunt de acord.

    Profit de ocazie și vă întreb: ce reproșează CONCRET PNL lui Victor Ponta și PSD-ului? Spun „PNL” și nu „Crin Antonescu” pentru că Dvs afirmați că nu e vorba de hachițele unui om, ci de o atitudine colectivă. Până în prezent PNL îi ține pe alegătorii USL în ceață. Un minim respect îi obligă la explicații clare și amănunțite.

    Mă întreb: Este serios un partid care, înainte de alegeri promite alegătorilor ceva, iar DUPĂ ce e ales îi batjocorește spunându-le „Sâc, v-am păcălit!”? Și face alianțe cu dușmanii de dinaintea alegerilor? Și PĂSTREAZĂ posturile obținute cu promisiuni false?

    Peste tot în lume, cele de mai sus se cheamă înșelătorie sau escrocherie. Iar cei care le practică sunt, evident, niște… escroci.

    Eu aș merge mai departe și aș spune că este vorba de trădare națională.

    Din nefericire, poporul român, din cauza sărăciei, este atât de pasiv la batjocură și umilință! De aceea, cei care îl trădează, rânjesc în spatele palmei, palmă pe care și-o pun apoi în fund și fug la Bruxelles sau aiurea…
    Dar vor veni și timpuri în care foștii săraci vor avea demnitatea să-și pedepsească trădătorii după cum merită!

  23. 24 George Ban iunie 15, 2014 la 1:35 pm

    @tot Cris

    Cum se împacă simpatia Dvs pentru Dl Năstase cu ura Dlui Antonescu față de dânsul?

  24. 25 blogideologic iunie 15, 2014 la 3:32 pm

    După ce am lăudat o iniţiativă guvernamentală recentă, mă văd nevoit să subliniez şi alta „rece” pentru guvern. 1/ http://newscluj.wordpress.com/2014/03/21/cluj-costoiu-proiectul-de-producere-a-sangelui-artificial-va-primi-finantare-de-400-000-lei-in-2014/ CLUJ – Costoiu: Proiectul de producere a sângelui artificial va primi finantare de 400.000 lei în 2014. Proiectul cercetatorului clujean Radu Silaghi-Dumitrescu, cel care lucreaza la producerea de “sânge artificial”, va primi finantarea de care mai are nevoie, în 2014 urmând sa fie repartizata suma de 400.000 de lei, a declarat, joi, la Cluj, ministrul delegat Mihnea Costoiu. Ministrul delegat pentru Învatamânt Superior, Cercetare Stiintifica si Dezvoltare Tehnologica, Mihnea Costoiu, a vizitat, joi, laboratorul de la Institutul de Chimie “Raluca Rîpan” din Cluj, unde au loc cercetarile din cadrul proiectului de producere a “sângelui artificial”. 2/ http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/oase-artificiale-made-cluj-7_537a6e080d133766a8cc0c1e/index.html# Cercetătorii clujeni uimesc din nou după crearea sângelui artificial: de data aceasta, prin crearea de „oase artificiale” sau, în limbaj de specialitate, prin crearea de implanturi personalizate biocompatibile pentru craniu. Acestea au fost deja folosite cu succes în peste 50 de cazuri. Echipa de cercetători provine de la: Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), Universitatea Babeş-Bolyai, Institutul Oncologic şi Clinica de Chirurgie Cranio-Maxilofacială şi Clinica de Neurochirurgie ale UMF Cluj-Napoca. Proiectul se numeşte BIOMAPIM, s-a derulat timp de patru ani, până la sfârşitul lui 2013, iar valoarea sa a fost de circa 2 milioane de euro, bani de la stat, din Programul Naţional de Cercetare. Numai că, numai că, numai că, domnul ministru Mihnea Costoiu nu ia în consideraţie faptul : “There are few areas of research more difficult to commercialise than medical and biotech technologies.” http://www.businessspectator.com.au/article/2014/5/21/technology/wake-call-australian-start-ups?utm_source=exact&utm_medium=email&utm_content=762523&utm_campaign=ts_daily&modapt= Trucajul de la Cluj este mai mult decât evident. Bănuiesc că în curând va urma trucajul cu Marele Laser de la Măgurele.

  25. 27 Florea Dumitrescu iunie 15, 2014 la 5:21 pm

    SCRISOAREA NR.7

    DOMNULUI
    TRĂDĂTOR ŞI COMPLOTIST CRIN ANTONESCU

    DOMNULUI
    TRĂDĂTOR ŞI COMPLOTIST KLAUS JOHANNIS

    CRIMELE POLITICE ÎMPOTRIVA ROMÂNIEI
    România nu este ţara proştilor, cum cred domnul Crin Antonescu şi domnul Klaus Johannis, urmând modelul dictatorului Traian Băsescu.
    Ne-au prostit o perioadă de timp, dar situaţia nu poate continua.
    Ies la iveală crimele politice pe care le-au urzit – împreună cu complicii lor, cu Băsescu şi cu băsiştii portocalii.
    Cum am atras atenţia în cele 6 scrisori anterioare, – cu minciuni şi acte de înşelăciune, cu trădări şi comploturi nu se poate ajunge prea departe – fără ca forţele sănătoase ale naţiunii să nu reacţioneze pentru pedepsirea crimelor politice împotriva intereselor ţării.
    Crimele politice urzite de domnii Crin Antonescu şi Klaus Johannis – duc la destabilizarea ţării, fapt ce este condamnat – de milioanele de cetăţeni care trăiesc din muncă, de milioanele de salariaţi şi pensionari.
    S-a provocat o CRIZA POLITICĂ groaznică, ce nu trebuie subestimată.
    Acţiunile de sabotare a guvernării de către jefuitorii de bani publici băsişti şi de oligarhia politico-financiară (aşa zisă de dreapta) – devin tot mai dăunătoare țării.
    Fuziunea liberalilor cu băsiştii portocalii creează un front de sabotaj tot mai puternic și periculos împotriva intereselor ţării.
    Pe plan intern, dărâmarea majorităţilor USL – din consiliile judeţene – provoacă mari tulburări şi dificultăţi pe tot teritoriul ţării în realizarea obiectivelor la care USL s-a angajat.
    Pe plan internaţional, prin trădarea de către PNL a familiei europene liberale (ALDE) rezultă o gravă compromitere politică.
    O MARE ÎNVINUIRE: fuziunea PNL cu PDL este făcută pentru SALVAREA băsismului criminal, a jefuitorilor de bani publici basiști-portocalii; aceştia nu mai pot fi duşi ÎN FAŢA JUSTIŢIEI cât mai repede posibil pentru a fi pedepsiţi pentru nelegiuirile lor timp de opt ani de guvernare.

    LOVITURI DATE DEMOCRAŢIEI ŞI STATULUI DE DREPT
    HOŢIA DE VOTURI – organizată de trădătorii şi complotiştii Crin Antonescu şi Klaus Johannis – pe seama voturilor date de milioanele de cetăţeni proiectului politic USL – reprezintă o crimă politică de neiertat.
    Termenii din codul penal sunt prea blânzi pentru pedepsirea acestor fapte – care înseamnă o dispreţuire şi desconsiderare totală a opţiunilor alegătorilor şi o lovitură dată democraţiei şi statului de drept.
    În conștiința alegătorilor USL, domnul Crin Antonescu se califică drept HOŢUL-ŞEF Nr. 1 de voturi USL şi domnul Klaus Johannis drept HOŢUL ŞEF Nr. 2 de voturi USL.
    Alături de ei în calitate de hoți de voturi USL se vor situa toţi senatorii şi deputaţii PNL – aleşi pe listele USL – care nu se vor delimita şi separa de acţiunile trădătorilor şi complotiştilor Crin Antonescu și Klaus Johannis.

    PIERDEREA LEGITIMITĂŢII DE PARLAMENTAR
    În mod natural, toţi liberalii din PNL care au fost aleşi parlamentari pe listele USL – şi abandonează programul politic USL – îşi pierd legitimitatea – în faţa milioanelor de votanţi alegători ai USL.
    Parlamentul ţării nu poate constitui un loc de refugiu pentru trădători şi complotişti – care batjocoresc voturile alegătorilor, esenţa democraţiei noastre.
    În consecinţă, se impune DEMISIA acestora din Parlament şi organizarea de noi alegeri în colegiile respective.
    DEMISIA IMEDIATĂ din Parlament, domnule trădător şi complotist Crin Antonescu, deoarece v-aţi pierdut legitimitatea – ca organizator al hoţiei de voturi – din voturile date USL de cetăţeni, ca HOŢUL-ŞEF de voturi Nr. 1.
    În caz de întârziere, vom cere cetăţenilor alegători din colegiul în care aţi fost ales să vă determine să vă dați demisia și acolo să aibă loc noi alegeri.
    DEMISIA din Parlament a senatorilor şi deputaţilor PNL – aleşi pe listele USL – care nu se delimitează şi nu se separă de acţiunile trădătorilor şi complotiştilor Crin Antonescu şi Klaus Johannis, deoarece nu mai au legitimitate, trecând în tabăra basiștilor-portocalii şi abandonând programul politic USL.
    Şi în aceste cazuri, în caz de întârziere, trebuie ca cetăţenii din colegiile respective să determine demisia acestor parlamentari şi să organizeze noi alegeri.
    Trădătorii şi complotiştii Crin Antonescu şi Klaus Johannis, împreună cu complicii lor nu pot să rămână nepedepsiţi în statul de drept.

    TĂDAREA FAMILIEI POLITICE LIBERALE ȘI A ALEGĂTORILOR
    Întrucât la alegerile europarlamentare din 25 mai 2014 – au fost aleşi din partea PNL – europarlamentari, ca liberali, fără ca cetăţenii care au votat să ştie că aceştia vor trăda şi vor trece la creştin-populari europeni (PPE) – conform înţelegerilor secrete cu Băsescu şi cu creștin popularii europenii (PPE) – se impune DEMISIA acestor europarlamentari din Parlamentul European şi organizarea de noi alegeri pentru locurile vacante.

    *
    * *

    Milioanele de cetățeni care au votat proiectul politic USL își cer voturile înapoi furate de PNL și trecute în tabăra băsisto-portocalie.

    15 iunie 2014

    Grupul de iniţiativă „Reînnoirea”

    Florea Dumitrescu
    Gheorghe Stroe
    Cristian Apostol

  26. 28 Fragmentarium Politic iunie 15, 2014 la 5:37 pm

    Blog Ideologic, nu-mi atribuiti ceea ce nu am exprimat sau interese pe care nu le am, daca sunt fara de partid nu sunt si fara de tara. Va pliati, probabil, pe noul val de „corectitudine politica”, va pot pot intelege. Ceea ce ma contrariaza insa la un detailist ideologic este ignorarea lectiilor istoriei. Ati ales ca unor idei despre pericolele resentimentarismului, nevoia de luciditate sau de viziune de ansamblu sa le raspundeti cu un mesaj parcelat si benzinat (a propos de „benzinariile mafiote”, desi cred ca nici sistariile mafiote nu ar fi mai prejos). Credeti ca punerea de „topoare” ideologice la brau va fi diferita de cea a celor despre care faceti vorbire?! Va asigur ca, asa cum am scris-o si pe frontonul blogului personal, sunt un om liber, din agora romaneasca, care nu se obediaza sa fie „politically correct” si nici nu-si impune opiniile ca sentinte. (NB: Ati optat pe punerea in antiteza a multului cu putinul, ati fi reusit daca ati fi evitat ad-hominem-ul, deh!, asta sa fie paguba, dar multum in parvo se practica de regula intre specialisti).

  27. 29 florin iunie 15, 2014 la 5:50 pm

    @blogideologic

    astept sa continuam dialogul. de mult va admir postarile.oricum, multumesc!

  28. 30 blogideologic iunie 15, 2014 la 6:00 pm

    O chestiune pe care guvernarea Victor Ponta o tergiversează supărător de mult : Să hotărască statutul legal al finanţarii participative în România !

  29. 31 Centru iunie 15, 2014 la 7:12 pm

    Imi pare rau , Simona Halep a avut zero sprijin din partea Statului roman cand era necunoscuta , ca acum doi ani .
    Familia ei s-a ruinat pentru a-i plati antrenamentele in strainatate .
    Simona transpira pe zgura terenurilor din Franta cu Virginia Ruzici , pe banii ei .
    Noi il finantam pe Piturca ( v-a placut performanta Greciei cu Columbia , Grecia care a eliminat ” Nationala ” lui Piturca mai usor decat ar fi facut-o cu echipa de juniori a Albaniei ? )

  30. 32 Cris iunie 15, 2014 la 7:48 pm

    @ George Ban:

    Am hotărât să nu mai scriu nimic despre PNL și să nu-mi mai spun părerea, până după congres. Fac o excepție pentru că vă stimez.

    Delegația Permanentă și Biroul Politic sunt organisme de conducere colectivă care au luat decizii prin vot. În ambele majoritatea covârșitoare a votat hotărârile sțiute, și doar câțiva au votat împotrivă. Antonescu sau altcineva nu poate să impună la sute de oameni să voteze cum vrea el.
    Oamenii din teritoriu au venit la Delegație și la Birou cu informații despre atitudinea și acțiunile PSD, informații care i-au făcut pe aproape toți să ceară ieșirea din USL și de la guvernare. Una dintre informații era că PSD-iștii n-au de gând să-l voteze pe Antonescu la prezidențiale, cu toată loialitatea lui Ponta și altor lideri de la centru. Și celelalte erau la fel de grave.
    Părerea mea e că vă bazați prea mult pe media în analizarea situațiilor. Există informații care nu ajung la ea sau de care media nu e interesată pentru că ea vrea să-i inducă audienței anumite opinii.
    La congres vom vedea ce vrea majoritatea.
    Acum Antonescu nu mai e președinte și cu toate astea majoritatea PNL-iștilor nu vor refacerea USL sau altfel de apropiere de PSD. Majoritatea colegilor din organizația mea care participă la ședințele săptămânale vor unificarea Dreptei.
    Eu cred că unificarea Dreptei și delimitarea netă de PSD sunt puncte în care nu vor fi controverse la congres, poate doar fuziunea/comasarea și denumirea partidului.
    Vorbim după congres.

    Antonescu nu-l urăște pe dl. Năstase. Cred că-i e mai curând indiferent.
    Simpatia mea față de dl. Năstase nu exclude simpatia față de Antonescu. Nu înțeleg unde e contradicția. Admițând faptul că Antonescu nu-l simpatizează pe dl. Năstase, de ce ar trebui să-l copiez eu pe Antonescu?

  31. 33 ZeV iunie 15, 2014 la 9:01 pm

    George, se impaca foarte bine, deoarece prietena noastra asculta doar de deciziile BPN. Daca BPN a votat pentru marginalizarea domnului Antonescu, n-o veti mai auzi pe doamna Cris vorbind, de rau, sau de bine, despre fostul lider al viitorului fost PNL. Pur si simplu, a fi sau a nu fi ceva, orice, inclusiv sub aspect existential, depinde doar de votul BPN.
    😉

  32. 34 Ghita Bizonu' iunie 15, 2014 la 9:10 pm

    Si la ce bun am plati niste din astia de la bujetu lu Statu?
    Doar ca sa economisim din fondurile lu’ Gicutzu Soros ?!

    Si acu hai sa explic …
    De ani de zile ma ingretzoseaza lipsa unor autori romani. Unu Deletant se pare ca este marele guru al studiilor despre Romania in anii 40-45.
    Un individ de la Bratford ne „lumineza” despre Romania. Un june polonez da un doctorat cu tema despre Romania .. iute interviu prezentatri entuziaste (Adam Burakowski – Dictatura lui Nicolae Ceauşescu 1965-1989. Geniul Carpaţilor).
    Ca cam la atata se reduce efortul telectual al teleptualului roman : traduceri, entuzisasm, recenzii si citate dince scriu altii!!
    Nu de alta insa dar in domeniul „Romania” m-as astepta ca autorii romani sa fie citati nu ca autorii romani sa citeze pe altii!!!

    Si mai trebuie sa observ ca autorii romani au mare mare grija sa „nu supere” . Adica fara observatii personale, fara sa indrazneasca sa fie cat de cat originali .. mereu avand grija sa fie „pe linia aprobata” .
    [Paranteza : ha .. in domeniul istorico=politic. Lucretiu Patrascanu scrie ca regimul Antonescu nu era un regim fascist. Ca unu care traia acel regim si fusese ca matur martor al ridicari fascismului cred ca stia ce scair. Nu-i nimic!! Toti autorii romani „recepte” ii dau cu fascismul lu Antonescu..
    A da. Ca in aceaisi zona. Tot Lucretiu Patrascanu a rams singurl care afacut o anailza – ma rog marxista – a Romaniei .. Din lata perspectiva mai avem anliza lui Stefan Zeletin .. Basta! 2 ajung intr-un secol!!
    Restul sa scrie strainii!!! Inchid paranteza]
    Si fiind asa de grijulii sa nu supere .. trec cu tacerea opiniile neconfrome ale unor autori straini consacrati – de ex Gigu Friedam ne-a zsi franc in fata „nu contati pe noi” (http://www.zf.ro/zf-24/george-friedman-stratfor-romania-trebuie-sa-aiba-grija-de-ea-singura-pentru-ca-nici-nato-nici-ue-nu-vor-avea-grija-de-ea-10882912) .. asa ca ai nostri se uita in alta parte nu au auzit nimicuta ..

    Asa ca ce rost ar avea sa mai kentuim bani cu niste insi care sa traduca circumspect ce scriu altii ?! la ce bun? Exista internet, exista google translate!!
    A ma rog teoretic ar fi bine sa avem. Sa avem in primul rand oameni care sa fie in stare sa faca o analiza romaneasca avand in vedere interesele romanesti nu ale Licuricilor si mai putin licuricilor (de ex Ungaria, Cehia samd sunt cvasilicurici mai mici)..

    Da apropos .. parca era si un institut Sincai da? O analiza ceva acolo?!
    Ntz….
    Asta sa o faca altii. Aprops am mai atras atentia : POLITICA PAMANTULUI PARJOLIT: strategia IMPERIULUI ATLANTIST fata de ROMANIA. Scrisa de u francez stabilit in Romania : Raoul Weiss. Nu stoi daca e plati sa faca analize sau daor le face fiindca POATE.
    A da a aparut la http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2014/01/26/politica-pamantului-parjolit-imperiul-atlantist-romania/ si se pare ca portalul asta popesc este mai interesat de cestii din aste decat este Institutul Sincai ..

    Asa ca la ce bun? Ca pana ;a urma ne-ar servi ce ne servesc si ONG urile alea extrem de „vectorizate”

    A da. Nemultumit fiind de capacitatea si produsele „specilaitsilor” nostri .. am fost silit sa dau in patima autorlacului…

  33. 35 Ghita Bizonu' iunie 15, 2014 la 9:45 pm

    Carmen Daniela Diaconu

    opulenta aia pe care o acuzati se prea poa sa nu apartina satenilor … ci orasenilor!!
    Mai precis unor oarseni cu bani care si-au luat case sau au construit casoiae in zonle montane.. Acu ceva timp unu cu o casa la Petrosita jud Dambovita (mai la N de Pucioasa care e mai la N de Tragoviste) se lauda ca cei ca el erau noul motor economic al multor localitati din astea.

  34. 36 Luminita Arhire iunie 16, 2014 la 12:43 am

    Marian Jean Marinescu , de la PDL-ul prieten la catarama cu liberalii , ne informeaza ca doamna Adina Valean ar putea fi vicepresedinte al PE in doua saptamani deoarece delegatia Romaniei in PPE pe dansa o va propune , cu mult entuziasm ; la fel spune si Sorin Frunzaverde …
    In alte imprejurari , m-ar fi bucurat stirea –poate in acest fel Romania va fi privita cu ceva mai multa prietenie ACOLO ….Dar fiindca nu suntem in alte imprejurari , ci chiar in acestea , prima intrebare care mi-a venit in minte a fost: „Cu ce pret ? ”.
    Peste niste ani , cei care veti vizita sediul Parlamentului European , veti observa poate un domn prezentabil , bine facut si cu ochii verzi , asteptandu-si sotia – inalt demnitar in forurile europeane – sa „iasa de la program ”, stand relaxat pe o banca din fata sediului ; daca veti intra cu el in vorba – de preferinta ar fi sa vorbiti doar romaneste – va va incanta cu un discurs inflacarat , pigmentat de „onoare ”,”demnitate ”, „principii la care nu se poate renunta ”si „inalte conceptii liberale ”. Va va povesti despre sfintenia cuvantului dat , despre sacralitatea prieteniei , despre necesitatea sacrificiului de sine uneori , despre patrie si despre integritate morala . La sfarsit va aduce in discutie Bratienii , cu virtutile si nemurirea lor atat de la indemana pentru aprinsa-i retorica , facand din gesturile largi cu care isi va insoti vorbele , un balet placut si neobisnuit .
    Limbajul plastic si atragator va va face poate sa va ganditi ca omul AR FI PUTUT AVEA un viitor in politica …
    Daca veti afla adevarul despre personaj , sa nu va simtiti jenati ca ati putut fi „dusi ” atat de facil – omul are antrenament , cu talentul acesta a pacalit mai demult o intreaga Romanie …

  35. 37 Vsile, iunie 16, 2014 la 6:37 am

    Viorel,

    Eu cred ca daca nu faceti diferenta negativa in ce a insemnat penitenciarul Romania din anii comunismului si marasmul social , dar aparent liber in cafre traim azi , in mod sigur va faceti dumneavoastra inşiva o nedreptate dar ci acelora care nu au „beneficiat” de ororile acelor ani!

    Ce sa fure un director, un activist de partid , un securist un militian atata timp cit el dispunea liber de tot ce un om normal isi dorea?
    Dl. Nastase , dl. Iliescu, dl. Basescu au avut o viata relativ usoara in comparatie cu restul lumii , si ei insa faceau slujul de rigoare deoarece in mod contrar se alaturau oamenilor normali , lasati de comunism intro stare latenta a traiului mizerabil de pe o zi pe alta.
    Singurul lucru disponibil atunci era poate tineretea noastra!

    George Ban,

    Confundati ura cu antipatia politica confundati antipatia personala cu una reciproca!

    Zev,
    Domnul Nastase este sincer si spune multe dar cu „difuzare limitata”!
    Prin noi nu se sugereaza de fapt ca noi romanii , Romania ci mai de graba noi PSD/PSD/CDR…etc., deoarece partidele politice au ales pentru noi ,o parte a alegatorilor , ce nu spune dar se sub intelege este faptul ca „noi” am ales drumul spre vest cu stanga , care este interpretata cu stangul , ca dovada ce traim azi, deoarece si Basescu cu dreapta lui este tot o stanga securista reformatata!
    Repetind „i” lui GB ajungeti la pluralul pur romanesc al copiilor cu trei de i la sfarsit!

    Fara a pune la nesfirsit punctul pe I ,dl Serbanfl ,dezvaluie o realiate crunta din Romania , deturnarea instrumentelor democratiei.
    As avea o remarca si precursorul marxismului , Hegel ca si Marx insusi au facut aceiasi eroare eu au crezut intro revolutie in vest , acolo unde proletariatul era mai puternic. Ambii au gresit , revolutiile nu sunt sustinute de un proletariat educat!

  36. 38 Vsile, iunie 16, 2014 la 6:44 am

    O ciudatenie,

    Pe blogul domnului Nastase se publica chiar si unele adnotari critice la adresa domniei sale… dar nu se publica de exemplul contra repliciile la atacurile de pe blog la adresa domnului Johanis!!!!!

    Curat murdar coane Fanica!

  37. 39 Doru Coarna iunie 16, 2014 la 7:38 am

    @ George,

    aliante cu fostii adversari? Vorbesti despre UNPR si UDMR care au taiat pensiile si salariile alaturi de PDL si care acum guverneaza minunat alaturi de voi?

    Vorbesti despre nerespectarea promisiunilor facute electoratului, adica despre pactul de coabitare, despre numirile alea si despre cooperarea cu institutii ale statului puse sa faca altceva? Sau despre candidatura la presedentie? Sau despre legi ale indulgentei? Sau despre lipsa oricaror realizari concrete, dar si despre lipsa banilor din buget, care nu pemite nici finantarea sanatatii, nici a investitiilor? Sau despre alte imprumuturi despre care se tine batista pe tambal? Sau despre resursele naturale?

    Unde se duc banii, ce faceti cu ei voi, ca forta de stanga aflata la guvernare? Doar nu pe afise si bannere, ar insemna ca sunteti nebuni!

    Deci, ori nu adunati si asta-i problema voastra, ori ii adunati si nu stiti sa-i administrati, si asta-i tot problema voastra dar si a tarii!

    Parerea mea este ca ar trebui ca premierul sa termine cu promisiunile electorale temporare si cu lansarea de cetzuri, si sa se concentreze pe realizari concrete, care pot fi aratate publicului! In campanie i se vor cere exemple, nu vorbe! Fiti atenti, daca un singur contracandidat spune cati kilometri de autostrazi a facut Boc si cati Ponta, tot in trei ani, s-a terminat! Si nu va puteti plange ca nu aveti puterea… Ba inca Boc chiar nu avea puterea, o avea Basescu, dar voi nu aveti nici o scuza…

    Nu v-ati apucat nici de centura Bucurestiului, a ramas asa cum a lasat-o PDL! Pai voi credeti ca mai merge doar cu amanari si promisiuni, si cu ajustari de ochii lumii? Electoratul devine tot mai pretentios cu clasa politica, deocamdata doar la orase, dar sa vedeti cand se vor emancipa politic si cei de la sate!

    Dar poate ca vreti ca Viorel sa rateze alegerile, altminteri nu inteleg de ce il lansati pe tot felul de piste, fara adidasi in picioare… Omu’ trebuie ajutat sa guverneze si sa chiverniseasca banii, atat! Daca un leutz merge la baroni, dispare si ati pus-o la toamna! Este normal sa va bazati pe baroni, dar ajutati-i sa faca profit elaborat, muncit, nu doar din imparteala caci asta-i paguba curata si apoi veti cauta iar taxe de marit…

    De exemplu, spuneti-mi si mie ce ati realizat, ce ati reusit sa schimbati prin faza cu barcutza, prin cea cu avionul, cu raliul si cu baschetul, olimpiada, finala de tenis, si multe alte asemenea? S-au retras apele, s-au speriat rusii ca pana si premierul roman piloteaza jet-uri de lupta, s-a castigat vreo cursa, vreo olimpiada alba, vreo finala??? Ardeti gazul si realizari nema…
    Guvernati doar „la imagine” deocamdata, din pacate…

    Dar si asa gresiti caci imaginea aia cu premierul baiat tanar si bun, si recunoscator, si respectuos cu baronii, cu rudele si prietenii, cu nasii, cu „greii” din partid, din tara si din afara, si cu Basescu, nu tine la electorat, omului putin ii pasa de astea… Omul vrea nivel de trai, nu imagine…

    Si inca ceva: cu propaganda nu se suplineste absolut nimic! Stiai? Pe vremuri mergea, regulai poporul la cap cu maretzele realizari si pana la urma te credea, dar acum nu mai tine caci exista alegeri din cand in cand, e democratie si minciuna merge doar o data, o singura data!

  38. 40 George Ban iunie 16, 2014 la 8:10 am

    Lucruri pe care nu le știm

    Președintele statului Burundi intenționează să rămână la conducerea țării pentru un al treilea mandat. Aceasta în condițiile în care Constituția nu permite decât maxim DOUĂ mandate.

    Președintele Pierre Nkurunziza a inițiat legea care pedepsește cu ani grei de închisoare… jogging-ul în grup, caracterizat ca „acțiune subversivă”. Mulți membri ai Partidului Mișcarea pentru Solidaritate și Democrație, aflat în opoziție, au primit pedepse cuprinse între 5 ani și închisoare pe viață, pentru că… au alergat!

    Sursa: BBC, 16 iunie 2014

  39. 41 Porthos iunie 16, 2014 la 9:28 am

    @ blogideologic

    Blogi, ți s-a făcut dor de mine? Și cum crezi tu că aș putea fi fan al Monicăi Macovei? Te-ai zaharisit de tot. Te provoc să-mi citești postările (inclusiv pe Decablog) și să găsești măcar un singur post pro-Monica Macovei. Nu știu despre care Porthos vorbește Luju, dar cert nu e vorba de mine.

    Iar patron de start-up am fost acum vreo 20 și ceva de ani. E drept că din când în când îmi mai vine câte o idee și apare o firmă nouă. Însă ar fi exagerat să mă caracterizez ca patron de start-up. Ce cele vechi ce fac? Mă fac că plouă?

    Nu m-am supărat că m-ai întrebat ce model de business folosesc. Însă uneori te agăți de câte o idee și scoți sufletul omului să-ți răspundă cum vrei tu. Nici până azi nu am înțeles ce voiai de fapt.

    PS: Îmi pare rău că nu am mai prea avut timp de bloguit. Însă văd că tu te distrezi.

  40. 42 Spiridus iunie 16, 2014 la 10:04 am

    In Occident, toate marile companii sustin si institutii de analize si diagnoza politica (mai ales externa), conceperea de strategii regionale sau globale, realizandu-se astfel o argumentatie solida pentru decizii cu impact major, uneori determinant, asupra intregii societati. Este valorificata astfel o cantitate semnificativa de cunostinte latente (fosti diplomati si ofiteri de informatii, profesori, experti pensionari etc). Unele astfel de institutii ajung sa devina repere la nivel global.
    La noi astfel de initiative mor in fasa. Mai degraba se arunca bani pe o echipa de fotbal formata din jucatori de mana a cincea de prin Africa sau America de Sud decat sa fie sustinuta o organizatie non-profit care sa analizeze lumea de azi, evolutiile care ne afecteaza, tendinte etc. In cel mai bun caz, banii se dau pe biserici (s-au construit dupa1990 mult mai multe biserici decat scoli). Deh, Dumezeu cu mila!
    Prin urmare, nu stim ce se intampla in Moldova sau Ucraina, in Turcia sau in Albania mai mult citind http://www.cfr.org, http://www.project-syndicate.org, http://www.realinstitutoelcano.org, http://www.strato-analyse.org/fr etc.

  41. 43 blogideologic iunie 16, 2014 la 1:16 pm

    Ceea ce se uită la noi este faptul că dosarul anti-România prezentat la Malta a fost construit cu o meticulozitate şi precizie nemţească de către fostul RFG. Din partea românescă a participat la această construcţie fostul ministru de externe Ştefan Andrei (iartă-l, Doamne, că nu ştia ce face!). De modul perfect cum a fost realizat acest dosar a depins, într-un mod capital, reunificarea Germaniei.

  42. 44 blogideologic iunie 16, 2014 la 8:29 pm

    @ Porthos
    Nu eşti de pe „blogul muşchetarilor“ ? Luju scria că ei sunt ONG-hiştii lui Monica Macovei. Eu am scris în mod expres că ai primit o “rentă de situaţie” (sinecură adică). N-am scris că ai făcut dragoste cu Monica Macovei.

  43. 45 ZeV iunie 16, 2014 la 9:00 pm

    Doru Coarna
    ,,Omul vrea nivel de trai, nu imagine…”
    Despre care om faci vorbire ? Daca te referi la omul care a votat in 2012 si a fost pacalit de o parte dintre politicienii pe care i-a sustinut si promovat, nu cred ca acest om si-a schimbat obiectivele.
    Mi mult, creD ca acest om, care prin votul sau, si-a dorit ca Blejnar, Duta, Ialomiteanu, etc, sa stea pe margine cel putin 4 ani, daca nu chiar prin puscarii, vede acum ca acesti indivizi, in pofida votului, se intorc cu tupeu si prin diferite usi invizibile pana foarte recent pentru ochiul public, in diferite structuri politice si administrative ale statului, in special, in zona autoritatilor locale.
    Daca d-ta crezi ca romanul este fraier de meserie si poate fi prostit cu cca 100 de metri inainte de finish, s-ar putea sa fii dezamgit. Desi, mi se pare putin probabil ca ceva sa poata impresiona, intr-un sens sau in altul, un ins de felul dumitale.
    Sincer, nu te invidiez, dar, in fine, viata trebuie traita pana la capat. Nimeni nu stie daca vom mai primi o a doua sansa.
    Tocmai de aceea, cred ca omul normal mai pretuieste si altceva decat nivelul de trai, cumparaturile de tigai, mici si bere si anume: respectul de sine si de semeni, demnitatea, onoarea, patriotismul, istoria neamului sau, principiile (asa cum sunt ele percepute, in moduri diferite, de oamenii simpli) , pacea si linistea in caminul familial, in tara si in lume, in ultima instanta, normalitatea.
    Si inca ceva: omul are o caracteristica a naibii de incomoda pentru politicieni: are memorie. O memorie exersata sI pusa la grele incercari, timp de mai bine de 24 de ani, s-a consolidat prin selectie naturala.
    (Z)

  44. 46 Centru iunie 16, 2014 la 9:08 pm

    @blogideologic – eu cred ca anti-Romania era cel care obliga copii de 6 ani sa stea ore intregi la cozi la lapte , cu oameni care se calcau pe picioare si se insultau . Cel care obliga populatia localitatilor pe unde trecea sa iasa la repetitii zile intregi inaintea venirii lui , cerandu-le sa se incline in fata lui ca in fata unui satrap oriental . Care-si tinea poporul cu doua ore de TV pe zi , si acelea cu El .

  45. 47 Centru iunie 16, 2014 la 9:26 pm

    @Doru Coarna – strict cronologic – cu riscul de a fi foarte rau inteles , nu vreau cu nici un chip sa fac sa sufere domnul Nastase – Boc – 42 km din autostrada Transilvania in 2009 – 2010 – centura Sibiu ( 20 km ) si 10 km suplimentari la autostrada Transilvania – 2011 – 32 km autostrada Arad Timisoara si 14 km intre Constanta – Basarabi , inceperea l santierului Deva Sibiu ( 100 km ) – 2012 – centura Arad ( 15 km ) , sectorul Timisoara Izvin ( 9 km ) , autostrada Bucuresti Ploiesti – 55 km – autostrada Cernavoda Basarabi ( 30 km ) deci 200 km terminati , plus 100 , foarte grei , inceputi intre Deva si Sibiu .
    Ponta – 80 km terminati intre Sibiu si Deva plus 27 intre Lugoj si Timisoara – 107 km – sa pun degetul pe rana ? inceputi de Boc toti in 2011 – 107 km . Bonus , rezilieri dupa rezilieri , sectoare usoare – Arad – Nadlac sunt intarziate si re-licitate , sectoare care trebuiau incepute – cei 6 km de la centura Bucurestiului la autostrada – plus cei 8 km intre autostrada Transilvania si drumul national Satu Mare plus Suplacu de Barcau Bors – abandonate .
    Meritul lui Ponta ? Proiecte inteligente , legarea A1 de A3 pe culoarul Alba Iulia – Aiud si reinvierea legarii A3 de Campia Transilvaniei , plus o centura in jurul Bucurestiului care sa lege A2 de A3 – toate sunt insa proiecte , nici un excavator la Aiud , Ludus sau Corbeanca …

  46. 48 George Ban iunie 16, 2014 la 9:47 pm

    @Cris

    Stimată doamnă, cu regret constat că nici Dvs nu știți de ce PNL s-a „sucit”.

  47. 49 George Ban iunie 16, 2014 la 10:49 pm

    Singura soluție pentru ca PNL să iasă cu fața cât de cât curată din haznaua în care a intrat este demisia parlamentarilor săi. În colegiile și circumscripțiile vacantate se vor organiza noi alegeri, unde PNL-iștii vor veni cu noile programe de (sanchi!) dreapta, înlocuitoare ale programelor USL. Așa ar fi corect față de electoratul actualmente batjocorit. Are PNL acest curaj?

  48. 50 Vsile, iunie 17, 2014 la 7:31 am

    Ce nu inteleg „partinicii” de exemplu Cris este ca si PNLeul este un partid politic romanesc de tip nou, acelasi tag se poate agata si de PSD.
    Restul partidelor sunt doar avortoni ai stangii pesediste sau dreptei liberale!
    In PSD dar si in PNL sunt ca peste tot politicieni , pseudo-politicieni, scolasti dar si citiva oameni, in restul partidelor sunt resturi!

  49. 51 Ghita Bizonu' iunie 17, 2014 la 8:40 am

    Cris

    ref la PNL ..

    Faptul ca sute de PNL isti au votat sa se uneasca cu PD Liberal este si mia bizar daca ar fi vorba numa despre bazdacii unui singur om, fie el si prezidelu’ de partid!!!
    Cat despre validitatea unor informații – aia ca „PSD-iștii n-au de gând să-l voteze pe Antonescu la prezidențiale, cu toată loialitatea lui Ponta și altor lideri de la centru” – are cam aceiasi acoperire ca si cea cu privire la santajul la Antonescu pe baza de Uioreanu.. Sper ca ați vazut aseara ca cum Antonescu s-a oparit in direct ..

    Cât despre „unificarea dreptei” sa fie primită!
    Insă se pune intrebarea că cată minte ați avut atunci că când in 2006 ați refuzat propunerea prezidentială de unificare? Ca in 2006 asta vă propusese Băsescu : să vă uniți cu PD si noul partid sa intre in PPE!! Propunere rejectată că cică că cum PNL e liberal, locul lui in ALDE samd samd… Si că cam cată memorie au liberalii sa uite că ca urmare a respingerii generoasei propuneri Theodor Stolojan, Valeriu Stoica (ambii amândoi fosti presedinți ai PNL), Gheorghe Flutur, Mona Muscă, și Florin Aurelian Popescu au făcut aripioara numită Partidul Liberal Democrat (PLD) care se pretindea unicu si adevaratu’ partid liberal că care de la 1848 cetire bla bla bla si care pana la urma s-a varsat la PD dând nastere la PDL?!
    O fi de vină savarina sau fumurile deșarte de mărire?
    Ca se pare că ati uitat micul amanunt ca PNL a fost cam intotdeauna un partid de maxim 16%.. că ăia cu care azi vreți sa vă imperecheați v-au făcut o lege electorală cu dedicație si că azi subzistați numai datorită bunăvoinței PSD care la randul lui a mânărit legea electorală astfel incât sa va scape pielea (si in mod neasteptat a beneficat PDL ului.. care astfel a intrat in parlamnet pe strapontine. Cam multe strapontine!) ..

    Deci stimată doamna ce chichirez gâlceava a mai avut refuzu’ din 2006? Ce sunt acesti 8 ani de existența PNL ? O eroare? O rătăcire?! Un accident minor din care răman niste inregistrări in presă precum clipirile unui contor de neutrini?
    Asta ați ajuns sa fiți – ramăsițele unui accident minor !!
    A da.. ce cred eu – pozitia excepțional de bună de azi o aveți numai si numai alianței cu PSD care v-a tratat ca paritari – v-a luat mințile. Si pe ale cu Antonescu care a crezut ca intenția de vot in favoarea sa se datora numa personalitații sale magnetice (poa si a coafurii a la Mireille Mathieu .. ca sa citez pe viitorii dvstra colegi de partid) fără să țină cont ca majoritatea voturilor pentru el ar fi venit de la votacii PSD.. Basta! S-a spers pe b .. uze!
    La oase!!!

    Acum o cestie mai grea de ințeles.
    Unificarea dreptei nu se poa face decat prin unificare partidelor. Adică niste partide trebuie sa dispară si sa rămana unul singur!
    Aceasta a fots bine ințeleasa de PDL. Care dupa ce a ratat „unificarea” stângii a trecut la unificarea dreptei. Era chiar si sa reuseasca in 2006-2007. De atunci PNL a devenit un partid de rang secund .. si nu ma luați cu guvernarea Tariceanu .. ca guvernu ăla a subzistat pana in 2008 numa ca urmare a bunavoinței PSD. Alianța cu PSD v-a oferit sansa ca sa distrugeți PDL si sa deveniți voi Partidul de Dreapta (asa cum trecerea la „dreapta” a PD a prilejuit PSD pozitia de Partidul de Stânga). Insa nerabdarea si imaturitatea in gândire v-au deservit.
    Azi PNL este sortit extincției.
    Daca se unifica .. membrii sai vor fi marginalizați asa cum a fost majoritatera PLDeilor …
    Daca nu se unifica .. veți fi pentru a 3 sau a 5a oara trădătorii dreptei.
    Culmea este ca pentru a doua oara salvați PD eul (prima oara in 2004 cand Nastase ii pregatea destructurarea) .

    D’aia zic sa fie primita unificarea dreptei!!

    Si dumneavoastra liberalilor va fac urarea la basescu-ți mare mandra ebatoare ca altceva nu meritați!!

  50. 52 ZeV iunie 17, 2014 la 10:46 am

    Centru
    Privesti extrem de simplist lucrurile, nu politicienii fac autostrazi, ci, companiile private care isi deruleaza contractele pe multi ani, uneori, sub diferita guverne.
    Problemele care apar sunt legate de (ne) respectarea procedurilor, graficelor de executie si finantare, rezolvarea (ne) corespunzatoare a unor neprevazute intervenite pe parcursul lucrarilor. Inclusiv, necesitatea solutionarii exproprierilor.
    Eu personal, n-am mai intalnit un asemenea mod politizat de a privi lucrurile, asa cum o faci d-ta.
    Cred ca de aceea Romania va iesi greu la lumina..foarte greu. Incrancenarea, suspiciunea, sabotajul actiunilor adversarului, critica acerba (de multe ori fara continut), ura viscerala, toate acestea compun imaginea trista a unei natiuni sfasiate, care pare a se indeparta pe zi ce trece de viitor.

  51. 53 blogideologic iunie 17, 2014 la 11:56 am

    @ dom’ Centru
    Puteai scăpa prilejul să faci propapagandă anti- românească ordinară bazată pe minciuni anti- româneşti inventate de serviciul MI6 ? Din această propagandă face parte şi minciuna “cel care obliga copii de 6 ani sa stea ore intregi la cozi la lapte , cu oameni care se calcau pe picioare si se insultau.” Tu spui că provii din zona Huedinului, unde curgea lapte pe toate pârâurile, chiar şi pe vremea comunismului! Sălbăticiile pe care le povesteşti tu, certamente că nu se petreceau la Craiova. La Jules Michelet, ideologia centrală este Căutarea. Dar şi ideea centrală a romanului „Toate pânzele sus !” este « Căutarea »! Cealaltă fregată care însoţea „L’Espérance” în căutarea expediţiei Lapérouse pierdute se chema „La Recherche” (« Căutarea »). Am impresia că nava lui Radu Tudoran botezată „Speranţa” a fost îmbarcată în expediţia de căutare a spiritului Epocii Luminilor pentru români! Aventura descrisă în romanul „Toate pânzele sus !” propunea integrarea optimismului civilizator al Epocii Luminilor în cultura populară românească din cea de a doua jumătate a secolului XX. Această carte a contracarat toate documentele P.C.dR., P.M.R., şi P.C.R. ! Blamata noastră ‘nostalgie după comunism’ este nostalgia foarte reală după acel tip mirific de cultură populară construită de Radu Tudoran contra ideologiei alogeno-cominterniste ! Nu are drept echivalent real în societatea românească decât înălţătorul spirit popular care premerge Unirii de la 1859. După 24 ianuarie 1859, puterile lumii ne bănuiau de artificiul alegerii domnului Moldovei Alexandru Ioan Cuza şi pe tronul Munteniei. Nu vreau să îl laud pe Alexandru Ioan Cuza. Spun răspicat că „monstruoasa coaliţie” a fost o acţiune de o luciditate extremă a politicienilor români care a condus la Cezarismul plebiscitar. Dar spiritul acelei uniri de la 1859 este o Valoare, o sursă de putere pentru noi şi acum, izvorând din puterea populară ce era prezentă atunci! Alegerea din 24 ianuarie 1859, incontestabil forţată de mulţimea de patrioţi unionişti desemnaţi de adunările din judeţele Ţării Româneşti, şi care ajunseseră până la Bucureşti mergând pe jos, purtând o brumă de merinde în trăistuţă, dar, aşa cum am spune noi acum, într-un ‘timing’ perfect, într-o sincronizare perfectă, arată duşmanilor noştri dinlăuntru organizarea excepţională a celor care ştiau cum să iubească această naţie. Este o mărturie autentică, o poveste de foarte bună familie oltenească auzită noaptea la o „coadă la lapte” înainte de 1989, pe vremea lui Nicolae Ceauşescu. Chiar şi acea istorisire face încă parte din ‘ spiritul rumânesc’. Am rămas stupefiat să-l aud pe Florin Iaru spunând că Unirea de la 1859 ar fi fost făcută de cel mult douăzeci de oameni!!! În mod hotărât, poetul Florin Iaru habar n-are ce înseamnă spiritul rumânesc ! El apare acolo unde nu te aştepţi!, chiar la Nicolae Ceauşescu! De exemplu, îndrăznim să punem acum întrebarea care ţine de retorica pură : A fost Nicolae Ceauşescu prezent, chiar dacă nu chiar ceremonios prezentat!, la Secolul, locanta culturală bucureşteană unde prinţul Scarlat Calimachi se întâlnea cu intelectualii de stânga ? Spiritul de la Secolul s -a translatat integral după 1989 în Lăptăria lui Enache? Cei care se întâlnesc azi acolo împărtăşesc în subconştientul agregat din limbaje primare ceva din spiritul care-i anima pe Nicolae Ceauşescu şi Scarlat Calimachi ? În articolul “Voievozi am fost, Callimachi rămânem!”, domnul Radu Căjvăneanu ne atrăgea atenţia asupra unei faţete mai puţin cunoscute a lui Nicolae Ceauşescu, omul : „Nicolae Ceauşescu, în biografia vieţii lui, pe care a dat-o unui francez, Michel P. Hamelet, preciza că a fost în casa […] prinţului şi scriitorului Scarlat Callimachi […] Probabil că Nicolae Ceauşescu voia să-şi pună o pecete, un blazon pe o biografie mai tenebroasă, mai încâlcită.” Plecând de aici, întrebarea noastră este: are Nicolae Ceauşescu o „biografie intelectuală” ? A fost ironizat faptul că singurele studii serioase şi dovedite ale lui Nicolae Ceauşescu au fost „cele patru clase primare”. Întâmplător, am făcut „cele patru clase primare” chiar la o şcoală geografic apropiată, şi asupra mea a acţionat ceva din vechiul spirit formator al învăţătorilor şi inspectorilor şcolari din zona apropiată de Slatina. Am studiat la Piatra Olt, unde chiar se făceau experienţe de ştiinţe naturale la şcoală, ele se interpretau reflexiv, după cum se învăţa foarte corect noţiunea de masă inerţială, intuitiv, dar exact în sensul dat de sir Isaac Newton. „Cele patru clase primare”, cred eu, au putut imprima un impuls formativ foarte puternic în personalitatea viitorului lider al unei Românii ameninţată de tancuri sovietice şi de bombardiere americane. Prin 1968, un fost avocat ţărănist din Craiova, un om cu un solid doctorat în ştiinţe juridice obţinut la Universitatea din Bucureşti, un ţărănist de vreo patru ani ieşit din puşcăria politică, comenta cu sinceră preţuire abilitatea lui Nicolae Ceauşescu de a umbla printre ideile noi. Tot pe atunci, Nicolae Ceauşescu afirma că activiştii de partid comunişti de la început (majoritatea erau alogeno-cominternişti) ar fi trebuit trimişi să înveţe carte imediat după ce au preluat puterea (ori au primit-o de la sovietici)! Avocatul naţional-ţărănist Boiangiu jubila! Presa de specialitate în limba română publica lucruri uimitoare care m-au format şi mă ajută şi acum, vreau să amintesc numai cartea de psihologie a lui Henri Wallon tradusă de Alexandru Duţu în spiritul intelectual – formativ al Mişcării Ortodoxe Rugul Aprins, fără să mai vorbesc despre articole din reviste care prezentau idei interesante, precum Metoda Delphi. Oricum, nu se poate nega faptul că Nicolae Ceauşescu a iniţiat şi a sprijinit un program uriaş de transformare intelectuală a ţării, program destinat în primul rând să ajute procesul de luare a deciziilor corecte pentru propăşirea economică. Ce anume a blocat acel program generos, realmente entuziasmant? Faptul că World Bank şi FMI au început să pompeze în ţară sume imense în sprijinirea industrializării forţate prin achiziţionarea de fierărie, care nu se sprijinea şi pe dezvoltarea concomitentă a unei raţionalităţi instrumentale. Tot ceea ce i se cerea în schimb liderului român era „să strângă şurubul”. Afirm că Nicolae Ceauşescu a fost împins să devină dictator prin politica adoptată de World Bank şi FMI faţă de România, ai cărei experţi o învăţau să investească prioritar în capitalul echipemantier tangibil, în vreme ce exact la acel timp America executa un U-turn de politică macroeconomică pentru a investi prioritar în capitalul necorporal ! Dolarii pe care îi primea Nicolae Ceauşescu erau „bani falşi” pe care România trebuia să-i achite înapoi Americii ca bani reali. Într-adevăr, pe la începutul anilor 1970, „marele prieten” al lui Nicolae Ceauşescu, vorbesc despre Richard Nixon, decuplase dolarul american de contraponderea sa în aur. America tipărea în neştire hârtie de culoare verde, primită apoi de România prin mijlocirea Băncii Mondiale. A urmat imitarea timidă la noi a modelului vest-german de organizare microeconomică. De fapt numai o tentativă firavă sprijinită de comunistul rutean, foarte dur şi extrem de inteligent, Emil Bodnăraş, poate cel mai decent participant la actul de la 23 august 1944. Emil Bodnăraş va insista ulterior pe necesitatea introducerii capitalismului în organizarea microeconomică a întreprinderilor socialiste! Economia Germaniei Federale de atunci era una dintre cele mai eficiente din lume. Era o economie socială de piaţă, care îmbina trăsăturile economiei de piaţă liberă şi caracteristicile unei economii planificate tipice unui stat socialist. Iar în organizarea microeconomică a întreprinderilor şi chiar în macroeconomie se practica informaţia asimetrică. În România, aplicarea acestui model al „informaţiei asimetrice” a fost interpretată ca justificare pentru cenzura la diverse nivele de informare. Aşa s-a instaurat, treptat, dictatura unicei persoane cu putere decizională. După cum au fost create şi condiţiile care au dus la generarea mândrei clamări muncitoreşti : „Noi muncim, nu gândim!”.

  52. 54 Marian Nicolae iunie 17, 2014 la 3:07 pm

    Marea majoritate a ONG-urilor sunt reprezentante sub acoperire ale agenturilor straine……

    Nu dam nume ca nu-i frumos.

    Aveti nelamuriri…?

  53. 55 Radu Humor iunie 17, 2014 la 4:08 pm

    C.D.D.
    Problema ONGurilor autofinanţate de către membri şi susţinători, nu cu fonduri de la buget, ar fi valabilă dacă şi cele înfiinţate cu fonduri din afară ar acea acelaşi regim financiar, ne beneficiind de bani veniţi din puşculiţe străine, din păcate străine şi de interesul naţional.
    Statul ar trebui să intervină fie în sprijinul celor civile ( şi stiu ce spun 😉 ), fie interzicând sponsorizările din afară. Ceea ce ar produce nemulţumiri, oricum, nu atât de mari precum prejudiciile pe termen mediu sau lung.

  54. 56 blogideologic iunie 18, 2014 la 5:31 am

    Pericolul mortal (ad litteram!) provocat de robotica industrială pentru om http://www.nytimes.com/2014/06/17/upshot/danger-robots-working.html?hpw&rref=technology&_r=1

  55. 57 blogideologic iunie 18, 2014 la 5:44 am

    @ dom’ Centru
    Pe vremea dictatorului Nicolae Ceauşescu, România era o ţară cu o biodiversitate uluitoare ! Făcută posibilă de faptul că Nicolae Ceauşescu împiedica tăierea pădurilor ! După uciderea dictatorului român în sfânta zi a Crăciunului din 1989, jaful şi jalea au coborât peste România.

  56. 58 Doru Coarna iunie 18, 2014 la 9:24 am

    @ ZeV,

    tu canti foaaaarte frumos aici pe blog, dar sunt sigur-sigur ca ai vazut si tu la tv imbulzelile la tigai si la drujbe… si sunt tot asa, foaaaarte sigur ca nu ai vazut pe aici, pe plaiurile Mioritei, imbulzeli la demnitate, spirit civic, cultura, si alte asemenea povesti pe care nu le poti pune in frigider, pe gratar sau pe paine…

    Acesta este insasi riscul viitoarei campanii electorale, sa va luati dorintele voastre drept crez general… Asta ar merge daca toti stangistii si simpatizantii lor ar fi in guvern, dar cum acolo locul e cam stramt, nemultumitii se reintorc la tigai, adica vor cere nivel de trai daca autostrazi, energie ieftina si papica acceptabila nu se poate… ca nu mai ies socotelile cu care vrem sa ne mandrim prin UE…

    Si apropo de memorie, cred ca iti amintesti cum la aniversarea senatului seful tau a gasit o cale sa-si protejeze cu imunitate viagera partenerul de coabitare… ce spui despre asta???

  57. 59 Doru Coarna iunie 18, 2014 la 9:42 am

    @ Centru,

    pai de ce sa se supere locatarii blogului, este o certitudine generala ca Boc il bate pe Ponta la kilometri de autostrada, de-l asculta cu urechea!

    Acum au inventat o alta maniera de ciordaleala, cica intai se fac niste propuneri, apoi pt fiecare se face cate un studiu de pre-fezabilitate, se achita astea si se iau parandaratele, se selectioneaza varianta cea mai scumpa bineinteles, apoi pt astea scumpe se face cate un studiu de fezabilitate, se selectioneaza tot cea mai scumpa, se ia iar parandaratul, apoi se cauta finantare si asfaltangiu, dupa care probabil ca se incaseaza parandaratul de la asta si…. se reia procesul pt alt tronson, primul fiind amanat pana cand finantarea va bate ea singura, insistent, la usa…

    Dupa cum vezi, ies mai multi bani daca nu se face decat daca s-ar face ceva, mai ales ca apoi te trezesti si cu intretinerea acelor autostrazi pe cap, de la buget… Deci mai bine nu le faci, iar daca totusi, dintr-o eroare, s-au facut, trebuie sa le dai in exploatare unor firme prietene si iarasi incasezi parandarat… Si uite asa faci cadouri cu banii statului…

    In felul acesta, daca tu iti asfaltezi singur, cu roaba, aleea pana la poarta, il vei bate pe Ponthausen…

    Glumesc, lucrurile sunt destul de complicate si laborioase, daca ar fi simplu ar avea toate saraciile autostrazi, insa eu vreau sa vad elan si abnegatie, nu promisiuni…

    PS. Ai omis din lista breteaua de vreo 40 km dintre Ovidiu si Agigea, precum si cam 30 km din centura Bucurestiului, plus Bucuresti-Ploiesti A3, plus modernizarile de pe Valea Prahovei, cam in fiecare localitate si raspantie, toate marca Boc…

  58. 60 Vsile, iunie 18, 2014 la 10:53 am

    Doar un remember!

    E mai greu de conceput dar Printul de alta data , acela ale carui bizanterii si orgolii erau intretinute de Adrian Nastase , acesta din urma impresionat de franceza , greaca din familie mostenita de uzurpatorul care se dadea print ,intrun moment de sinceritate s-a scoborit la nivelul baronului toparlan si sarantoc cu puterea boului de la jug al personajului Portos , de altfel personal simpatic care traia dupa o zi pe alta din averea vaduvelor asa cum il descrie autorul in l celebrului roman al tineretilor noastre.

    Eu de fapt nu sunt surprins de atitudinea uzurpatorului de titluri nobiliare ci mai de graba de atitudinea realista , pamanteana a dl.Titus si in apararea lui public un remember al anilor 2012 , o scurta caracterizare oglindita intro poezioara emanata de un talentat coleg si el un razvratit cu basca lui Che,o basca ca sa-i foloasesc propriile patente artistice ,”cacata” de un Mazare sau un Ponta!
    citez

    Într-o bună dimineaţă percepui mişcări de dans,
    Tot privind absent grădina şi uitându-mă pe geam:
    Mi-arăta posteriorul şi sărea din ram în ram
    Un macac cu fundul roşu, într-un elegant balans.

    Pendulând din creangă-n creangă şi ţipând strident şi fals,
    Se scălămbăia într-una şi-mi striga: “Eu sunt de neam!”.
    Într-o bună dimineaţă percepui mişcări de dans,
    Tot privind absent grădina şi uitându-mă pe geam.

    “Un macac în România, ce bizar!”, mă tot gândeam.
    Când, într-o străfulgerare, avusei une clairvoyance:
    “Nu-i nici un macac, măi frate, nu-i aşa precum credeam,
    Nici vreun alt soi de maimuţă. Prost mai sunt!” – Era LePrince,
    Ce-ntr-o bună dimineaţă exersa mişcări de dans.

    inchei citatul

  59. 61 blogideologic iunie 18, 2014 la 11:33 am

    @Fragmentarium Politic
    Seamănă cu o replică din Eisenstein : „Taci, Filip…“

  60. 62 Porthos iunie 19, 2014 la 12:46 pm

    @ blogideologic

    +++Nu eşti de pe „blogul muşchetarilor“ ? Luju scria că ei sunt ONG-hiştii lui Monica Macovei. Eu am scris în mod expres că ai primit o “rentă de situaţie” (sinecură adică).+++

    Îți repet încă o dată că nu știu despre ce muschetari scria Luju, dar mă îndoiesc că putea face referire la vreunul dintre cei care scriu pe Decablog. Din câte îi cunosc, niciunul nu are timp de ONG-uri (ale Monicăi Macovei sau nu).

    În ceea ce privește „renta de situație”/sinecură cred că pur și simplu ai luat-o razna sau ai exces de imaginație. Nu am primit în viața mea NIMIC, direct sau indirect, de la Monica Macovei sau de la oricare alt politician „băsist”. Am vrut să spun inițial „oricare politician”, dar am realizat că am câteva cărți cu dedicație, primite de la politicieni PSD (FDSN).

    Și cu asta închid discuția pe acest subiect.

  61. 63 Porthos iunie 19, 2014 la 1:17 pm

    @ Adrian Năstase

    Am citit abia acum (cu scuzele de rigoare) interesantul articol despre ONG-uri în general și printre altele despre Memoriile lui David Rockefeller. O carte (poate) la fel de interesantă este cartea lui Larry Watts, „With Friends Like This”.

    Mi s-a părut uimitor să văd aceeași realitate din perspective diferite. Atunci când te distanțezi suficient, lucrurile importante devin mai clare. Iar perspectiva contează mai puțin.

  62. 64 Centru iunie 19, 2014 la 5:15 pm

    @blogideologic – da’ mai iesiti odata din ideologie si indrazniti sa va declarati blogliber ! Ideologia de care v-ati legat este o dogma care va striveste . Sper ca este vorba doar de conditionare dogmatica de scoala comunista , nu de altceva . Doar nu il asimilati cu Ceausescu cu Romania ? Nu o sa-mi stergeti din memorie socul la primele cozi , pe doua sute de metri , din septembrie 1980 , cozi cronice pe toata durata deceniului 8 …

  63. 65 blogideologic iunie 21, 2014 la 11:40 am

    @ Centru
    Tucidide spunea că „Istoria înseamnă filosofia predată prin exemple.” Rămân credincios aforismului. Asta face ca Istoria să fie transformată în arheologie culturală. Am vădită preferinţă pentru expunerea ideilor prin metoda zigzagurilor fiziocrate. Este un metanarativ al progresului nostru ca naţie. Pentru a putea merge înainte, ştim că trebuie să ne sprijinim pe istoria noastră. Îţi amintesc definiţia lui Destutt de Tracy : „Orice discurs este manifestarea ideilor”. În secolul XVII, când la noi, în Romania, iluministul Miron Costin propunea un enunţ în limba română pentru postulatul identităţii din logică, în Hesperia, Thomas Hobbes scria : „Ignoranţa asupra semnificaţiei cuvintelor, semnificaţii care sunt necesare pentru înţelegere, i-a predispus pe oameni să ia pe încredere nu doar adevărul pe care ei nu-l cunosc, însă de asemenea să accepte pe încredere şi erorile, ba chiar mai mult, şi nonsensul în care ei cred: pentru că nici eroarea, şi nici sensul nu pot să fie detectate fără o înţelegere perfectă a cuvintelor.” (excerpt din Leviatanul). Depăşind fragmentarul, depăşind zborul în fantezie, se impune pentru acest metanarativ devenirea noastră, a românilor, întru coerenţă. În iarna 1785-86, filosoful moral utilitarian englez Jeremy Bentham traversa Valahia şi Moldova.Ţări ai căror autohtoni tăceau, în grai pierdut, sub oprimarea fanariotă. Jeremy Bentham era totuşi gata de conversaţie cu locuitorii autohtoni. Nu găseşte vreunul capabil de a purta un dialog. Iar culturnicii Grupului pentru Dialog Social neagă că ar fi existat oprimarea fanariotă ! În Bucureşti („oraş cu multe turnuri înclinate, Pisa are doar unul şi este celebru”, remarca filosoful moral), Jeremy Bentham găsea doar un grec capabil să discute despre filosofia lui Helvétius. Cât despre autohtonii din Valahia şi Moldova, Jeremy Bentham va scrie ulterior că aceştia erau nişte „legume” („vegetables”). Dar la începutul secolului XIX, pruncii români quintesenţiali,vorbesc despre Ioan Eliade Rădulescu şi Petrache Poenaru, îl citeau pe filosoful şi economistul Antoine Destutt de Tracy, discutau ideile sale chiar înainte de Revoluţia naţională de la 1821 condusă de Tudor. La Revoluţie (unica Revoluţie adevărată la noi), Petrache Poenaru a fost secretarul lui Tudor Vladimirescu. Să mai observ că liberarea din jugul comunist (belakunist) seamănă foarte mult vechii liberări din jugul fanariot. Există o congruenţă între timpuri ? În prima jumătate a secolului XIX, incorporarea ideologiei primare a lui Antoine Destutt de Tracy, ca un acquis în ideologia naţionalismului românesc, a permis locuitorilor autohtoni să depăşească stadiul de „legume” în discursul lor. Ce oare înseamnă Ideologia naţionalismului românesc ? Este răspuns la întrebarea : Care ni sunt ideile-forţă ?


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: