Un posibil proiect: Banca Publica de Investitii a Romaniei

Discutam, pe blog, cam aceleasi subiecte, legate de procurori, de justitie, de CFR Marfa…M-am gandit, de aceea, sa sugerez si alte teme  de dialog, pe alte zone, cum ar fi zona bancara. In acest sens, anexez un proiect posibil pentru realizarea unei Banci publice de investitii, proiect pe care l-am primit de la unul din cititorii blogului, cu experienta in zona bancara:

Banca Publica de Investitii a Romaniei

–   Proiect   –

  1.  Care sunt ratiunile pentru care este nevoie de subscriptie publica pentru crearea unei banci?

Aflate in permanenta sub presiunea rezultatelor din partea grupurilor-mama, filialele bancilor straine din Romania sunt lovite in momentul de fata de foarte multe constrangeri,…

–     Monitorizarea riscurilor – grupurile-mama impun filialelor din Romania limite de expunere pe linie de clienti, sectoare economice si la nivelul institutiilor Statului.

–      Cresterea ratei creditelor neperformante – rata creditelor neperformante din sistemul bancar a depasit nivelul de 20%;

–      Costul resurselor pe termen lung – nemaibeneficiind de resurse ieftine din partea grupurilor-mama, majoritatea bancilor sunt obligate sa atraga resurse pe terme lung la un cost mai ridicat, ceea ce are un efect costisitor asupra creditarii;

–     Reglementarile Basel 3 – obliga bancile sa-si creasca nivelul de capitalizare;

–     Lipsa unei vizibilitati legate de evolutia multor sectoare economice.

…bancile cu capital de Stat (CEC Bank, Eximbank) se straduie sa relanseze creditarea din economie, dar resursele lor sunt limitate,…

–     Cote de piata destul de reduse (De exemplu, CEC Bank detine 5% din piata de creditare…);

–    Imposibilitatea de a majora capitalul social din resurse publice, datorita reglementarilor europene referitoare la concurenta ;

–      Metodele de lucru si sistemele informatice necesita modernizari substantiale.

… increderea in sistemul bancar scade, asteptarile pietei (populatie, companii, institutii publice) evolueaza…

–      Clientii vor mai multa securitate si predictibilitate, mai multa calitate. Doresc sa aiba in banca un partener pe termen lung si manifesta un interes din ce in ce mai sporit pentru produsele si serviciile cu o componenta digitala.

–      Piata cere o personalizare a activitatii de creditare pentru companii si institutii publice (De exemplu, cum se finanteaza prin PPP ameliorarea performantei energetice a unui oras mare sau cum se finanteaza modernizarea unei gari cu intreprinzatori privati ?) si o largire a ofertelor de economisire pentru populatie (asigurari de viata, fonduri de pensii, asigurari de sanatate private).

…si astfel multe proiecte nationale si initiative antreprenoriale locale nu-si gasesc sustenabilitatea din punct de vedere financiar.

–    Riscul de tara al Romaniei si al institutiilor publice in general nu este perceput in analizele de creditare ale filialelor bancilor straine ca fiind foarte scazut. Cu titlu de exemplu, in Franta, finantarea Statului sau a unei institutii publice este considerata de banci ca avand gradul de risc « zero », un nivel de risc inferior chiar si nivelului celor mai prestigioase corporatii. In acest context, IMM-urile au un nivel de risc al creditarii superior marilor corporatii, iar multe proiecte nationale si initiative antreprenoriale locale nu-si gasesc sustenabilitatea din punct de vedere financiar.

             II.            Care sunt scenariile posibile ? Ce resurse trebuie alocate?

1)      Crearea unei banci noi prin subscriptia publica a unui capital de aproximativ 1 Mld EUR. Aceasta inseamna ca fiecare din cei 5 milioane de romani activi sa subscrie in medie cu cate 200 EUR. Totalul bilantului acestei banci ar fi de aproximativ 10 Mld EUR, atrasi prin depozite de la populatie si emisiuni de obligatiuni garantate de Statul Roman. In afara de investitiile ce vor fi integrate in Business Planul Bancii si care vor fi de cel putin 200-300 milioane de EUR pentru primii 2-3 ani (sisteme informatice de tip Core-banking, CRM, gestiune credite …, spatii imobiliare, formare personal …), trebuie luate in calcul :

–  Durata pentru demararea activitatii unei astfel de banci : 12-14 luni ;

–  Costurile cu consultanta pentru capitalizarea bancii, obtinerea autorizatiilor si crearea /implementarea organizarii, proceselor, sistemelor informatice necesare (in afara de investitii)  si recrutarea personalului calificat – aproximativ 20 miloane EUR ;

–  Timpul relativ lung (3-5 ani) pentru consolidarea imaginii, notorietatii si cotei de piata. Tinand cont de faptul ca aceasta banca va avea menirea sa finanteze o mare parte din proiectele pe termen lung ale economiei, aceasta durata de timp poate fi asumata.

2)      Fuziunea CEC – Eximbank si crearea unei banci romanesti de prim rang care sa integreze o noua divizie de finantari proiecte si sa realizeze sinergii prin valorificarea punctelor forte ale celor doua banci:

–  Lichiditate, notorietate, prezenta teritoriala importanta pentru CEC Bank;

–  Experienta in Corporate Banking pentru Eximbank.

O astfel de operatiune s-ar putea realiza pe parcursul a aproximativ 12 luni si ar presupune:

–  Mai putine resurse din punctul de vedere al capitalizarii (aproximativ 500 milioane EUR prin subscriptie publica in loc de cel putin 1 Mld EUR) ;

–  Investitii mai mici (aproximativ 100 miloane EUR pe parcursul a 2 ani, in loc de 200-300 milioane de EUR pentru primul scenariu) ;

–  Mai putin timp pentru consolidarea imaginii (CEC Bank are o imagine foarte buna);

–  Efort mare in managementul schimbarii, datorita culturilor diferite din cele doua banci si a necesitatii de modernizare;

–  Costurile cu consultanta pentru capitalizarea noii banci, obtinerea autorizatiilor si implementarea noii organizari, a proceselor, sistemelor informatice necesare (in afara de investitii)  si recrutarea de personalului calificat – aproximativ 20 miloane EUR.

3)      Subscriptie publica in cadrul unui fond public de investitii in vederea achizitiei unei banci private de prim rang. In momentul de fata, bancile din Romania sunt ieftine (1% de cota de piata in sistemul bancar romanesc este evaluat la aproximativ 50 milioane EUR), ceea ce inseamna ca s-ar putea cumpara o banca avand 10-15% cota de piata pentru 500 – 800 milioane de EUR, pret mai mult decat rezonabil ! Procesul ar dura aproximativ 6-10 luni si avantajele ar fi multiple :

–  Costuri mult mai mici in investitii ;

– Know-how, procese si sisteme informatice performante ;

– Personal calificat

          III.            Modelul francez – o poveste de succes.

Un subiect de actualitate (« La Banque Publique d’Investissements – BPI »)…

Lansata odata cu venirea socialistilor la putere in 2012, BPI a integrat in cadrul in aceleasi structuri de Stat toate activitatile de banca de finantari si investitii (inclusiv fonduri publice de investitii) destinata sustinerii dezvoltarii IMM-urilor franceze la nivel national si international.

si altele care au intrat deja in istorie (« Banques Populaires – Caisse d’Epargne / BPCE », « Le Crédit Agricole »)…

Bancile mentionate mai sus au peste 100 de ani de existenta si au luat nastere in urma unor inititative private de tip cooperatist : antreprenori privati si-au pus impreuna resursele financiare si au creat la nivel regional banci care sa le apere interesele economice specifice : populatie («Caisse d’Epargne »), IMM-uri (« Banques Populaires ») si producatori agricoli (« Crédit Agricole »). Federarea acestor mici «Caisse d’Epargne », « Banques Populaires » si « Crédit Agricole » a dat nastere gigantilor financiari pe care ii cunoastem astazi.

64 Responses to “Un posibil proiect: Banca Publica de Investitii a Romaniei”


  1. 1 blogideologic august 1, 2013 la 6:04 pm

    Cred că Banca Publică de Investiţii a României ar trebui să meargă în tandem cu un efort naţional pentru crearea de noi modele economice în microeconomie. Am mai vorbit pe aici despre IMM-urile private equity. Care, de fapt, nici ar avea nevoie de bănci ca să funcţioneze. Şi legislaţia românească pentru finanţarea participativă mi se pare a fi o prioritate naţională absolută acum.

  2. 2 sep august 1, 2013 la 6:27 pm

    Este un proiect foarte bun, DAR TREBUIE LUAT IN CALCUL SI ASIMILAREA ASIGURARILOR .
    De ex sunt banci in strainatate care lucreaza EXCLUSIV pe domeniul fondurilor de ASIGURARI numai cu o anumita banca (LA CARE NU SE PERCEPE COMISIOANE!!!!)
    Spilul este ca sursele sunt atrase gratuit si au facilitati directe pe anumite linii de plati-creditare!!!!!!asa poti atrage milioane d eclienti fideli ce iti pot aduce profit si reputatie.
    Sunt mukte si interesante, dar mai discutam…..
    succer oricum….

  3. 3 serbanfl august 1, 2013 la 6:32 pm

    Este exagerată pretenția celui ce v-a trimis acest text, de al numi proiect.
    Dar este o idee ce merită toată atenția și susținerea.
    Îmi permit să supun atenției următoarele:
    – Dacă se apreciază durata consolidării unei noi bănci la 3-5 ani, poate ar fi de luat în discuție și debutul prin cooperative de credit zonale (regionale!), care se pot apoi uni. Catalizatorul ar putea fi chiar CEC Bank și nu ar fi motive de oponență de la UE, pentru că, practic, ponderea capitalului de stat va scădea. ( În 2008, când în TOATĂ LUMEA statele susțineau băncile, noi am avut voie să facem un împrumut de 20 mild. euro pentru băncile străine, care nu mai primeau nimic de la băncile mamă, dar n-am avut voie să creștem capitalizarea CEC cu 200 mil.)
    – Indiferent de varianta adoptată cred că ar fi bine să se stabilească o limită maximă pentru deținerea de acțiuni de către o persoană fizică, ca și pentru persoane juridice, de un anume tip, ce ar putea fi admise la subscriere. Ar fi un punct de sprijin foarte puternic pentru diminuarea reținerii micilor investitori.

  4. 4 blogideologic august 1, 2013 la 6:32 pm

    Proiectul Rusiei este să finanţeze, investind din banii publici, centrul de inovaţii Skolkovo, un fel de Silicon Valley à la russe. Se merge în principiu tot pe nişte piloni ai Transhumanismului, aproape la fel ca la Google : 1/IT ; 2/Biotehnologii ; 3/ Eficienţa energetică (deci un fel de rafinare a paradigmei termoinsdustriale, şi linia aceasta ar trebui să fie în România o prioritate absolută după “haosul fondator” lăsat de Gabos şi Gherman);4/ Nuclearul energetic 5/ Frontiera spaţială (asta ar fi o bună direcţie şi pentru germeni de întreprinderi în România, însă numai pe bază de finanţare participativă, iar nu prin mecanismele bancare clasice, dar avem nevoie de Bogdan Popoviciu liber !).

  5. 5 dlnimeni august 1, 2013 la 7:14 pm

    Domnule Nastase, nu este momentul, mai bine zis nu sunt vremurile. Astfel de lucruri se fac intr-un climat politic si economic favorabil acestui tip de infaptuiri. Intr-o tara care se misca brownian, fara nici o strategie, fara nici o tactica, fara nici un tel, in care unii putini vor sa ia ei tot, o astfel de banca ar fi ocazia unora de a-si mai face un rind de case in Pipera devalizind-o.
    Modul in care este privita acum proprietatea nu este cel potrivit. Mai tineti minte ca am scris aici la inceputul crizei, de strategia Taiwanului privind cele sase noi directii economice pe care taiwanezii le dezvolta cu ajutorul si prin grija statului lor? A facut Romania ceva similar? Nu. Si atunci ce sa finantam daca nu avem idee ce vrem sa facem ca tara? O problema particulara a bancilor din Romania este aceea ca nu au ce finanta, pe cine credita. Oamenii depun bani in banci, cit au si ei, iar bancile ar trebui sa fructifice depunerile, in activitate de creditare, pentru a obtine bani si pentru deponenti si pentru ele. Intr-o economie care, ca a noastra, nu este relansata, marele client al bancilor ramine statul. Si atunci? Facem o banca (,) care sa imprumute statul cu banii oamenilor? Nu ar fi mai comod, mai simplu, atunci, ca limita de vinzare a titlurilor de stat sa coboare la 200 de euro iar vinzarea lort sa nu se faca numai prin banci?
    Si redescoperim apa calda? Am avut, ca stat, banca de investitii si, dupa ce am terminat-o, prin transformare, descoperim ca avem nevoie de ea?
    Sper sa am timp sa citesc mai atent textul la sfirsitul saptaminii. Au lucrat oameni la proiect si atunci el merita citit cu atentie. Asta pentru a lauda o serie de detalii, insa, asa cum se exprima fotbalistii, am inceput cu concluzia, pe care o reiau: nu sunt vremurile.

  6. 6 papasha august 1, 2013 la 8:21 pm

    @ AN

    o lecutza off topic :

    Suna cunoscuta povestea din „The Guardian” , cu un avans de o luna jumate ?

    http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/ponta-ai-habar-cu-cine-negociezi-pentru-rosia-montana-citeste-the-guardian-si-mai-intreaba-pe-la-fbi-cum-sta-treaba-cu-marii-investitori-96336.html

    Ma mir ca nimeni nu comenteaza zguditoarea stire !
    Asta inseamna ca o fi de bine sau de vai de capu’ nostru ?

  7. 7 Dinica peromaneste august 1, 2013 la 9:55 pm

    Foarte buna aceasta miscare a placilor tectonice din politica economica a Romaniei–aneantizata de Ba’secu si urmasii lui la (Pta) Victor-ia.

    sep, foarte buna observatia cu cuplarea asigurarilor la o asemenea institutie–prin asigurari intelegand cea mai larga acceptiune a cuvantului. In felul asta se raspunde partial la intrebarea: Cum capitalizezi dom’le asa ceva?!

    serbanfl, ce ai vrut sa insinuezi cand ai scris: „Este exagerată pretenția celui ce v-a trimis acest text, de al numi proiect”?

    Maestre Titus F., povestea cu ‘private equity’ trebuie evaluata in ansamblul experientelor de acest fel. Mirajul PE este inca foarte puternic, discursul public ignora de obicei fatza hidoasa a PE.

  8. 8 Stefan Ion august 1, 2013 la 10:08 pm

    Eu as propune, mai degraba, pe aceleasi criterii, infiintarea unei Companii Nationale a Cetatenilor, care sa preia industria resurselor naturale sol, subsol, apa, aer. Cu un capital de cca 1mld de euro, s-ar trece imediat pe profit, si crearea a cel putin 500 000 locuri de munca. Crearea unei banci „populare” ar fi inoportuna – nu mai este timp – Romania va fi vanduta integral…IMM-urile vor disparea, vom fi doar consumatori…

  9. 9 Centru august 1, 2013 la 10:08 pm

    Fara vointa politica , cu un guvern care trage de timp si-i ia pe romani drept cretini ( proiecte la sueta , nici o cupa de excavator pe nici un nou santier in 16 luni – ma simt ca prin 1991 -92 ! dar nu uitati , avem in schimb Dunarea albastra ) putem face atatea liste de subscriptie pentru banci publice cate vrem . Un oficial guvernamental declara in ZF: ,, de ce s-au taiat investitiile ,, . Victoras , nu stiu cand voi mai vota eu cu tine …

  10. 10 blogideologic august 1, 2013 la 11:06 pm

    Deci “revoluţia română” s-a desfăşurat în condiţii de război. Fără ca noi să ştim că intenţia acelui război fusese redactată încă din anul 1983 http://bigbrowser.blog.lemonde.fr/2013/08/01/au-cas-ou-le-discours-delizabeth-ii-sur-le-troisieme-guerre-mondiale/ Devine astfel plauzibil că generalul Victor Atanase Stănculescu – omul călătorea des la Londra trimis de Elena Ceauşescu – primise ordin din UK să îl împuşte pe generalul Vasile Milea, ministrul Apărării Naţionale. Mai multe ştie domnul Dennis Deletant.

  11. 11 Karakas august 2, 2013 la 12:31 am

    Este o idee excelenta pe care sper sa o imbratiseze toata clasa politica romaneasca. Romania are nevoie de banci romanesti.

  12. 12 Motanul Incaltat august 2, 2013 la 2:33 am

    Domnule Nastase,
    Ideea mi se pare foarte proasta! De ce? In primul rand formarea bruta de capital financiar s-ar efectua din economiile populatiei (savings), prin subscriptie publica. De unde sa dea cetateanul 200 de euro? Din economiile sale. Or, avem o astfel de banca – CEC care e Casa de Economii si Consemnatiuni – unde oamenii isi pot depune economiile spre pastrare si valorificare. Aceste economii ar trebui investite astfel incat sa avem o egalitate intre economii si investitii (S=I), in conditii de echilibru economic.

    Pe de alta parte, cu bancile de stat avem o experienta nu prea fericita, si ma refer, spre exemplu, la Bancorex, la BRD inainte de privatizare. Si apoi un capital de 1 miliard de euro mi se pare foarte putin pentru a face investitii serioase. Si ce fel de investitii ar face o asemenea banca? Pentru ca aceste investitii ar trebui sa aduca bancii si un profit. Si atunci care ar fi rata dobanzii? Pentru ca daca din operatiunile active banca nu obtine profit atunci e clar ca ar ajunge in incapacitate de plata.

    Stiti ce este foarte ciudat la Dvs., la PSD, dar nu numai la PSD… Ca la PDL, spre exemplu, e si mai ciudat daca ma gandesc la sali de sport in comune izolate si terenuri de fotbal in panta… Dvs. vorbiti de modernizarea unei gari. Astfel de conceptii au existat si in timpul guvernarii pe care ati condus-o. Dar de ce nu vorbiti de un proiect de modernizare a infrastructurii de cale ferata de la noi din tara? Nu a unei gari… Spre exemplu, un proiect mai amplu de modernizare a infrastructurii rutiere si de cale ferata, lucru, cred eu, absolut necesar in Romania care este o tara producatoare de automobile si material rulant. Sunt banci care ar putea finanta un astfel de proiect ce ar duce si la dezvoltarea sectorului privat, la dezvoltarea economiei de piata, la investii pe orizontala si ar aduce si statului un venit insemnat. Astfel de proiecte s-ar putea finanta de la bugetul de stat si prin contributia unor banci precum BERD sau BEI. As dori sa ma lamuresc si eu, dar cred ca si cititorii: spre exemplu, eu nu cred ca UE are interesul ca Romania, o tara membra, sa aiba o infrastructura de o calitate slaba. De ce sa cream o banca ce are toate sansele sa ajunga repede in faliment, cand exista banci destule in Romania ce ar putea finanta proiecte importante, inclusiv modernizarea de gari, inclusiv ameliorarea performantelor energetice ale unui mare oras? Una din cauzele pentru care creste rata creditelor neperformante este faptul ca nu se fac investiile care ar trebui facute, care sa conduca spre dezvoltare economica. Eu ma uitam si la recenta rectificare bugetara: construim sali de sport! Spunti-mi, va rog, care e ratiunea economica ce dicteaza impanzirea tarii cu sali de sport? De ce nu ne gandim ce putem face si sa investim intr-o statiune turistica? Ceea ce constat eu este o lipsa totala de imaginatie. De ce nu ne gandim sa facem un ‘Las Vegas’ in Romania, care ar putea aduce mai multi bani tarii decat orice banca de investitii? S-ar echilibra bugetul de pensii!!

  13. 13 blogideologic august 2, 2013 la 5:48 am

    @ Dinica peromaneste
    Trebuie să trecem cu mintea prin ideile contemporane, nu ? Un fel de „Studii culturale“.

  14. 14 Marian Nicolae august 2, 2013 la 7:15 am

    @ blogideologic august 1, 2013 la 11:06 pm

    Va multumesc pentru link.

  15. 15 Vsile, august 2, 2013 la 7:41 am

    Adica un Caritas mai mare cu participare totala , in care nu se poate sa nu gasesti coruptie si delapidari ….si in final faliment!

  16. 16 blogideologic august 2, 2013 la 8:09 am

    David Hume, indirect despre Scolatica lui Anselme : “Chestiunea existenţei lui Dumnezeu este o enigmă ; deşi principalele argumente paideice care încearcă să demonstreze că Dumnezeu există sunt supuse multor critici, ele păstrează mereu nişte resturi de validitate.” (The question of God’s existence is an enigma; although the chief arguments that attempt to establish that God exists are subject to telling objections, they still have a residual validity.)

  17. 17 Nagy Attila (Puli) august 2, 2013 la 8:37 am

    Cum fiecare om sanatos are nevoie de picioare si maini proprie, asa sant si cu state!

  18. 18 Catalina Popescu august 2, 2013 la 8:46 am

    O idee inteleapta mai ales in contextul in care datorită băncilor din România, care au blocat accesul la creditele pentru investitii inclusiv imobiliare, singurele care puteau fi considerate ” economie funcțională”. După liberalizarea investițiilor in terenuri, începând cu Ianuarie 2014, cetățenii străini for investi capital si vor decide piața… S-ar putea sa fie un tren întârziat dar măcar nu unul pierdut.
    Ar mai fi recomandata si înființarea unor asociații de investiții, statul in parteneriat cu privati, in domenii de interes național.

    Cu stima!

  19. 19 blogideologic august 2, 2013 la 8:56 am

    Ce scrie pe Statuia Libertăţii ? / Întrebarea din titlu a fost generată de un articol din RL (http://www.romanialibera.ro/economie/a177542-cum-si-a-maturat-grecia-deficitul-sub-pres.html ), “Cum şi-a măturat Grecia deficitul sub preş”. Redau un excerpt din articol : “Bănci de pe Wall Street, precum Goldman Sachs, au folosit instrumente financiare complexe, de tipul celor care au fost la originea crizei financiare americane, pentru a ajuta Grecia sa ascundă amploarea datoriilor”. Risc, nu datorie. Este vorba despre risc, nu despre datoria propriu-zisă. Sigur, acest risc este asociat datoriei, dar este vorba în esenţă despre fluxuri economice diferite. La ora actuală, tot la fel ca în urmă cu trei secole, trebuie să vedem economia ca un fel coroniţă împletită din mai multe rămurele care se ating în diverse puncte. Însă, dacă în urmă cu trei secole economiştii vedeau numai două rămurele (fluxul monetar şi fluxul economiei reale în sens fiziocrat), la ora actuală economiştii trebuie să privească (şi să potrivească) patru “rămurele” în “coroniţa” economiei. În plus, fluxul de risc, precum şi fluxul conceptual-descriptiv (ceea ce se mai cheamă şi “capital intangibil”) pentru economie. Dacă marele economist român din secolul XIX, Apostol Arsache, vedea bine primele două fluxuri, abia Mihai Eminescu le vede bine pe următoarele două, însă nu a mai apucat să mai scrie marele tom doctrinar de economie politică pe care îl intenţiona (ştiu că la editura Scrisul Românesc a apărut o carte unde au fost agregate acele câteva fragmente pe care a reuşit să le scrie, apoi vezi şi lucrarea “SPRE EMINESCU, Răspuns românesc la ameninţările prezentului şi la provocarile viitorului”, de Radu Mihai Crişan). Banca americană GS a incorporat creanţele suverane ale Greciei în produse financiare derivate, prin care riscul prezentat de acele creanţe era foarte mult diluat. În plus, compania AIG care era “blue chip” în indicele Dow Jones venea cu o pseudo-asigurare pentru acele produse financiare derivate de “risc diluat” emise de către GS. Bine, sunt multe detalii ce vor rămâne pentru totdeauna ascunse, nouă şi “americanului liniştit”. Dar ce scrie pe Statuia Libertăţii ? “Daţi-mi mie toţi proştii …”, sau cam aşa ceva.

  20. 20 SLAVU IOAN august 2, 2013 la 9:15 am

    @blogideologic
    august 1, 2013 la 11:06 pm

    Dacă sunt adevărate afirmaţiile dl-ului col. Corneliu Pârcălăbescu citez ” Când am intrat în birou, generalul Milea mi-a spus: „Am primit ordin de la Nicolae Ceaușescu să trag în popor. Eu nu pot să dau ordin să se tragă. Doresc să rămân singur să dau unele telefoane, după care cobor la unitățile militare. Spune-i lui Vătămănescu să fie prezent”, atunci categoric Gl-ul Vasile Milea s-a sinucis. Întâlnirea dintre Col.Pârcăbălescu şi Gen. Vasile Milea a avut loc cu câtevea minute înainte de gestul de suicid (dimineaţa între orele 9.00-9.30, în data de 22 decembrie 1989). Decesul s-a constatat la spitalul Elias în jurul orei 14.00 şi concluzia la care s-a ajuns a fost, sinucidere.
    La 30 martie 2004, Parchetul Înaltei Curți de Casație și Justiție a redeschis ancheta judiciară pentru stabilirea împrejurărilor în care a decedat generalul Milea, ca urmare a unor informații apărute în presă, în legătură cu împrejurările decesului. Secția Parchetelor Militare a reluat reaudierea martorilor din perspectiva elementelor noi apărute.
    La 12 mai 2005, rămășițele sale pământești au fost exhumate pentru a se stabili traiectoria glonțului care a provocat moartea generalului, urmând să se clarifice dacă este posibil ca acesta să fi fost ucis.
    Rezultatele necropsiei nu au fost concludente. După cum a declarat directorul Institutului Național de Medicină Legală, prof. dr. Dan Dermengiu, „cadavrul era total scheletizat. Am prelevat eșantioane din oase pentru examinări hispatologice și criminalistice. Din ceea ce am văzut până acum nu reiese nimic nou față de expertiza precedentă. Mai precis, descrierile făcute la data decesului corespund cu ceea ce am găsit și noi acum. Glonțul nu a trecut prin coastă, ci există doar o scrijelire”. În groapă a fost găsit și borcanul în care era conservată inima lui Vasile Milea. „Numai că recipientul era spart, așa că inima a putrezit. Au fost totuși prelevate probe din acest organ, în starea în care se afla, pentru o serie de investigații mai amănunțite”
    sursa:http://ro.wikipedia.org/wiki/Vasile_Milea

  21. 21 blogideologic august 2, 2013 la 9:31 am

    @Motanul Incaltat
    Foarte bună analiza dumneavoastră din august 2, 2013 la 2:33 am. Exceptând lozinca finală : +să facem un ‘Las Vegas’ în România+. Mai funcţionează “economia de casino”?

  22. 22 blogideologic august 2, 2013 la 9:36 am

    Nu ştiu de ce cred eu că această “Bancă Publică de Investiţii a României” ar ajuta într-un grad înalt familia lui “Viorică” Hrebenciuc.

  23. 23 blogideologic august 2, 2013 la 9:49 am

    @ Dinica peromaneste
    Impozitarea forfetară prin care ministrul pedelist Pogea (fost activist UTC) a distrus majoritatea IMM-urilor româneşti prin falimentare nu a fost arbitrară, ci premeditată, intenţionată, asta-i foarte limpede. Însă IMM-urile de tip Private Equity scapă de la o falimentare impusă lor de către o putere politică, legea aceasta-i valabilă pretutindeni în lumea civilizată (chiar dacă ambasadorul Mark Gitenstein a vrut să ne demonstreze contrariul în fatitidcul an 2012, eu tot mai cred că în USA persistă reziduuri din normarea bazată pe Ideologia jeffersoniană).

  24. 24 Cris august 2, 2013 la 10:13 am

    Deși nu mă pricep la Finanțe, am înțeles esența și mi se pare o idee bună.
    În privința subscripției de 200 de euro pe cap de salariat, ea să fie obligatorie?
    Dacă nu e obligatorie, calculele domnului cad.
    Eu găsesc că cea mai bună propunere e nr. 2.
    Cred că populația nu are cultura băncilor și, în plus, a devenit neîncrezătoare de când cu FNI.
    În privința FNI, investitorii au depus bani crezând că acesta e o bancă ce folosește banii și îți dă obligatoriu dobândă.
    Depunătorii erau de fapt investitori și, ca orice investitor, poți să câștigi puțin, mult sau să pierzi totul.
    În clădirea FNI din București era și o altă firmă la care aveam treabă. Trecând pe lângă grupul de oameni în vârstă care stăteau la coadă la FNI să afle ceva despre banii lor, un domn mi-a spus cu obidă: uitați cum ne milogim pentru banii noștri.
    La care eu i-am răspuns: riscul investitorului…

  25. 25 ion adrian august 2, 2013 la 10:33 am

    Elena Udrea scrie ca la sahul pe care crede Ponta ca-l da Basescu raspunde cu mat si asa si este si voi argumenta:

    Nu numai ca-i da mat guvernului dar ii pune in situatia in care orice om rational nu i-ar angaja nici ca portari sau curieri la intreprinderea lui.
    Poate paznici dar si pentru asta mai trebuie ceva in plus de muschi.
    Demonstratie:

    1. Basescu nu convoaca CSAT la nici-o rugaminte neavand motiv legal si deci respinge solicitarea de acest fel a lui Ponta
    2. Basescu poate fi fortat sa convoace legal CSAT la solicitarea a cel putin 1/3 din membrii sai si evident ca asa ceva are un caracter exceptional si deci si urgenta
    3. ieri 1 august guvernul solicita oficial convocarea CSAT ori in guvern se afla cel putin 1/3 din membrii CSAT ceeace evident ca-l obliga pe Presedinte sa se conformeze
    4. Guvernul face ce face la plecarea in concediu si azi declara absurd ca din punctul luii de vedere nu este nici-o urgenta.

    Bai Ponta o sa-mi cumpar niste porci ca am nevoie sa angajez un paznic(porcar) . Ce parere ai? 🙂

  26. 26 dorucoarna august 2, 2013 la 10:41 am

    Ar fi insa doar o mica problema, stiti ca nu poti face banci asa, din motive de bine, mai ales din motive de bine public…

    Apoi, asta ar insemna ca banca asta sa ruleze bani romanesti atrasi public, or banii astia nu prea sunt, adica sunt, dar merg pe papica si facturi, abia ajung… e ca si cum un sarac s-ar apuca sa-si imprumute prietenii cerandu-le intai niste pitaci, nu cred ca exista exemple in lumea reala…

    Dar de ce sa nu folositi banii din bancile straine de la noi? Puteti face doar o companie nationala pt investitii care sa subcontracteze transparent comenzile de stat… asa ceva se poate face fara aprobari, nu ar exista suspiciuni, treaba ar fi tintita pe tehnica, nu pe finantare… se poate da o lege prin care bancile alea sa trebuiasca sa participe cu un anumit cuantum anual, in conditiile pietii desigur… le-ar conveni si lor, ar avea clientul asigurat si garantat… apoi o astfel de companie ar genera mai multe locuri de munca decat o banca, deci mai multe venituri la buget, etc.

    Vedeti dle Nastase, problema Romaniei nu este lipsa de bani, ci faptul ca nu stim ce sa facem cu ei si ii irosim pe tampenii, iar o astfel de companie ar introduce disciplina investitionala! Bani sunt, se gasesc, dar daca finantezi cu ei obiective socialmente necesare dar neprofitabile, degeaba investesti, degeaba te indatorezi… nu mai spun de panselute si tot restul…

    Nu, anul viitor facem aia si cu aia, si atat! Contractam anul asta creditele, calificam subcontractantii, semnam contractele, si de laa 1 ian. la treaba, sau penalitati la sange! Cine nu se simte in stare sa pastreze ritmul, nu are decat sa lucreze pe piata libera, pt particulari, poate vrea vreunul vreo autostrada privata, vreun pod, vreun canal de irigatii… taticii astia superbogati din agricultura, care pastoresc zeci de mii de hectare, de ce nu-si fac irigatii? Trebuie sa le facem noi?

    Eu deci optez pt o companie nationala pt investii publice, nu pt o banca, banci avem, exista, multe au disparut, sunt cam eterice pe meleagurile nostre iar bani au altii, deci noi sa-i folosim coerent, nu aberant…

  27. 27 Marian Nicolae august 2, 2013 la 12:45 pm

    VIDEO Guvern:
    Nu s-a cerut convocarea de urgenta a CSAT, este o fortare din partea presedintelui Basescu. / Presedintia revine cu precizari:

    Urgenta, justificata de presiunile membrilor Executivului……..

    de Alina Neagu HotNews.ro
    Vineri, 2 august 2013, 9:42 Actualitate | Politic
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-15303807-guvern-nu-cerut-convocarea-urgenta-csat-este-fortare-din-partea-presedintelui-basescu.htm

    Guvernul asteapta in continuare un punct de vedere al CSAT legat de privatizarea CFR Marfa, dar precizeaza ca nu a cerut convocarea “de urgenta” a Consiliului, ci includerea pe agenda proximei sedinte a proiectului de HG, si vede ca o fortare decizia presedintelui de a convoca “de urgenta” CSAT. Executivul arata ca hotararile in cadrul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii se iau cu unanimitate de voturi a celor prezenti, in conditiile indeplinirii cvorumului, ceea ce nu ar fi posibil in cazul participarii la sedinta a cuiva fara drept de vot.

    Nota:
    Bogdan Oprea, purtatorul de cuvant al presedintelui Romaniei, a solicitat vineri Guvernului sa dea dovada de mai multa “reponsabilitate in furnizarea informatiilor catre public pentru a evita eventuale dezinformari”.

    Oprea face referire la faptul ca Executivul a anuntat pe 26 iulie, intr-un comunicat oficial, ca “documentele privind privatizarea CFR Marfa “.

    Intr-un comunicat remis presei vineri dimineata (2 august) Guvernul “prezinta si adresa transmisa, joi, de catre secretarul general al Guvernului, Ion Moraru, catre consilierul de stat Ion Oprisor, secretarul CSAT, in care este transmis proiectul de aprobare a privatizarii CFR Marfa cu rugamintea de a fi inclus pe ordinea de zi a proximei sedinte a Consiliului”. Bogdan Oprea subliniaza ca “In realitate, documentele au fost trimise abia dupa o saptamana, joi, 1 august a.c., la ora 17.05.”

    Ora 10:55: Presedintia precizeaza ca urgenta convocarii CSAT este justificata de “presiunile pe care chiar membrii Guvernului Romaniei” si premierul Victor Ponta le-au facut in ultimele saptamani pentru respectiva tema.

    Administratia Prezidentiala a transmis vineri o declaratie a lui Bogdan Oprea, purtatorul de cuvant al presedintelui Traian Basescu, referitoare la convocarea unei sedinte de urgenta a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) de catre seful statului.

    “Presedintele Romaniei, domnul Traian Basescu, a convocat de urgenta o sedinta a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii astazi, chiar a doua zi dupa ce Guvernul Romaniei a solicitat acest lucru in mod oficial (documentele privind privatizarea CFR Marfa au fost trimise de Guvernul Romaniei Secretariatului CSAT joi, 1 august a.c., la ora 17.05, dupa plecarea din tara a domnului prim-ministru Victor-Viorel Ponta). Urgenta este justificata de presiunile pe care chiar membrii Guvernului Romaniei, in frunte cu domnul prim-ministru Victor-Viorel Ponta, le-au facut in ultimele saptamani pentru convocarea acestei sedinte, de faptul ca procesul de privatizare a creat incertitudini in randul salariatilor CFR Marfa si al familiilor acestora, dar si ca urmare a angajamentului de finalizare a procesului de privatizare in cursul lunii septembrie”, se arata in comunicat.

    “Rugam Guvernul Romaniei sa dea dovada de mai multa responsabilitate si acuratete in furnizarea informatiilor catre public pentru a evita eventuale dezinformari si sa corecteze informatia publicata in comunicatul de presa din data de 26 iulie 2013 in care se spune ca (in realitate, documentele au fost trimise abia dupa o saptamana, joi, 1 august a.c., la ora 17.05)”, se mai arata in declaratia de presa a purtatorului de cuvant al presedintelui.

    Ora 10:50: Vicepremierul Gabriel Oprea i-a convocat vineri dimineata la Guvern pe ministrii care participa la sedinta CSAT, pentru o discutie privind privatizarea CFR Marfa inainte de inceperea reuniunii.

    Executivul a facut referire, vineri dimineata, la faptul ca premierul Victor Ponta este in concediu incepand cu 1 august, iar Administratia Prezidentiala a precizat in comunicatul de joi ca “In cazul in care prim-ministrul Guvernului Romaniei, domnul Victor-Viorel Ponta, nu poate raspunde convocarii la sedinta CSAT, este invitat, fara drept de vot, conform legii, domnul viceprim-ministru Gabriel Oprea.”

    Intr-un comunicat transmis vineri, Guvernul informeaza ca a luat act de decizia presedintelui Traian Basescu de a convoca Consiliul Suprem de Aparare a Tarii cu privire la Hotararea de Guvern pentru aprobarea conditiilor principale ale contractului de vanzare de actiuni la CFR Marfa si ca asteapta in continuare un punct de vedere al Consiliului in acest sens, dar precizeaza ca nu a cerut convocarea “de urgenta” a CSAT, ci a solicitat presedintelui sa dispuna includerea pe ordinea de zi a proximei sedinte a Consiliului a proiectului de HG. Solicitarea Guvernului a fost facuta in baza articolului 4 litera d) si articolului 7 din Legea nr.415/2002 privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.

    Articolele mentionate prevad ca CSAT avizeaza proiectele de acte normative initiate sau emise de Guvern privind securitatea nationala, organizarea generala a fortelor armate, organizarea Consiliului, pregatirea populatiei, a economiei si a teritoriului pentru aparare, propunerile de buget ale institutiilor cu atributii in domeniul securitatii nationale, alocatiile bugetare destinate ministerelor si serviciilor cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, conditiile de intrare, trecere sau stationare pe teritoriul Romaniei a trupelor straine, numirea in functiile prevazute in statele de organizare cu grad de general-locotenent, viceamiral, similare si superioare acestora, precum si ca sedintele CSAT au caracter secret, ordinea de zi se stabileste de presedinte, cu consultarea vicepresedintelui, iar propunerile ministerelor trebuie avizate de primul-ministru pentru a fi inscrise pe ordinea de zi.

    “Guvernul considera ca discutarea in CSAT a subiectului nu trebuie sa aiba drept scop sau consecinta pasarea responsabilitatii intre institutiile statului, ci eventuala evidentiere a unor informatii noi, care pot pune la indoiala viabilitatea procesului de privatizare a CFR Marfa sau care pot elimina dubiile ridicate in ultima perioada. Fara o astfel de clarificare, procesul de privatizare nu poate fi continuat. Guvernul vede ca fiind o fortare decizia presedintelui de a convoca “de urgenta” CSAT, cunoscut fiind faptul ca hotararile in cadrul Consiliului se iau cu unanimitate de voturi a celor prezenti, in conditiile indeplinirii cvorumului, ceea ce nu ar fi posibil in cazul participarii la sedinta a cuiva fara drept de vot”, se arata in comunicat.

    Guvernul prezinta si adresa transmisa, joi, de catre secretarul general al Guvernului, Ion Moraru, catre consilierul de stat Ion Oprisor, secretarul CSAT, in care este transmis proiectul de aprobare a privatizarii CFR Marfa cu rugamintea de a fi inclus pe ordinea de zi a proximei sedinte a Consiliului, mentionandu-se ca are avizul Ministerului Justitei si al premierului Victor Ponta.

    Este prezentata si o scrisoare adresata de catre premierul Victor Ponta, ca vicepresedinte CSAT, catre presedintele Traian Basescu, semnata de Ponta si ca ministru interimar al Transporturilor si de Robert Cazanciuc ca ministru al Justitiei cu aceasi rugaminte si cu precizarea ca CFR Marfa desfasoara activitati de interes public national in scopul realizarii transportului public feroviar de marfa si al satisfacerii nevoilor de aparare a tarii.

    Presedintele Traian Basescu a decis convocarea de urgenta a CSAT, vineri, informeaza Administratia Prezidentiala, mentionand ca joi dupa-amiaza la Secretariatul CSAT a fost depusa o solicitare a Guvernului pentru convocarea unei sedinte a Consiliului in legatura cu HG din 24 iulie privind CFR Marfa.

    Sedinta CSAT este convocata vineri, la ora 11.00. “Administratia Prezidentiala informeaza ca joi, 1 august, la ora 17.05, la Secretariatul Consiliului Suprem de a Aparare a Tarii (CSAT) a fost depusa o solicitarea a Guvernului Romaniei pentru convocarea unei sedinte a CSAT cu privire la Hotararea de Guvern nr. 526 din 24 iulie 2013 pentru aprobarea conditiilor principale ale contractului de vanzare de actiuni intre stat, prin Ministerul Transporturilor, in calitate de vanzator, si Societatea Comerciala Grup Feroviar Roman S.A., in calitate de cumparator, avand ca obiect transferul dreptului de proprietate asupra unui pachet de actiuni, reprezentand 51% din capitalul social al Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa ￯C.F.R. Marfa￯ – S.A. Presedintele Romaniei, domnul Traian Basescu, a decis convocarea de urgenta a CSAT vineri, 2 august, la ora 11.00″, se arata in comunicatul de joi al Administratiei Prezidentiale.

    Disputa Basescu – Ponta pe tema CFR Marfa

    Disputa Traian Basescu – Victor Ponta pe tema privatizarii CRF Marfa a inceput pe 22 iulie, cand seful statului a ridicat o serie de semne de intrebare legate de privatizarea companiei, proces castigat de controversatul om de afaceri Gruia Stoica, si i-a cerut premierului Victor Ponta sa asigure interimatul la Ministerul Transporturilor pana va semna contractul de privatizare sau il va respinge.

    Seful statului a afirmat ca Gruia Stoica, care a castigat procesul de privatizare al CFR Marfa, pentru care s-a angajat sa plateasca 202 milioane euro, “cauta cu oarecare disperare bani la banci” pentru a-si onora angajamentele.

    In aceste conditii, primul ministru, care a “laudat” public procesul de privatizare, ar trebui sa-si asume responsabilitatea politica in acest caz si sa ramana la conducerea ministerului, in calitate de interimar, pana la semnarea sau respingerea contractului de privatizare, a argumentat Traian Basescu, precizand ca nu vrea sa vada un ministru proaspat desemnat “ca devine tapul ispasitor pentru o operatiune de privatizare, eventual, de tipul Oltchim”.

    In sedinta de Guvern din 24 iulie a fost aprobata Hotararea de Guvern privind aprobarea contractului de privatizare a CFR Marfa, premierul Victor Ponta anuntand atunci ca aceasta va fi transmisa CSAT pentru aviz, iar in cazul in care Consiliului Suprem de Aparare a Tarii nu va fi convocat, privatizarea CFR Marfa va pica.

    “Pana pe 23 septembrie trebuie sa semnam sau nu contractul.
    Daca este din vina noastra, nu se intampla nimic. Pur si simplu se anuleaza licitatia”, a explicat Ponta. Potrivit acestuia, presedintele avea un termen de 60 de zile pentru a convoca CSAT. Premierul a precizat ca semnarea contractului de privatizare va avea loc doar dupa sedinta CSAT, probabil in luna septembrie. Intrebat care este motivul pentru care a fost trimis actul normativ in CSAT, in conditiile in care Consiliul a avizat deja strategia de privatizare a CFR Marfa, Ponta a raspuns ca este “o companie strategica”.

    Pe 28 iulie, Romania Libera publica un interviu cu Traian Basescu in care seful statului lasa sa se inteleaga ca, in opinia sa, o posibila explicatie a “formarii tandemului Ponta-Fenechiu” ar putea fi legata de cazul neregulilor depistate la Portul Constanta.

    Miercuri, 31 iulie, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a decis desecretizarea documentului prin care a avizat strategia de privatizare a CFR Marfa. Potrivit documentului aprobat in sedinta CSAT din 5 februarie 2013 si postat miercuri pe site-ul Administratiei Prezidentiale, la sectiunea privind CSAT,
    “Modalitatea concreta si procedura de privatizare (a CFR Marfa – n. red.) se afla in responsabilitatea Ministerului Transporturilor si a Guvernului Romaniei”.

    REFERINTE
    CSAT, convocat de urgenta vineri la ora 11:00, pentru o sedinta pe tema privatizarii CFR Marfa

  28. 28 Marian Nicolae august 2, 2013 la 1:04 pm

    @ gelu spune pe blogul Maestrului Vosganian……:
    august 2, 2013 la 12:49 pm

    Dupa care tot…gelu ne spune si pe blogul domnului senator Sorin Rosca Stanescu, tara mai sus:
    @ gelu, August 2nd, 2013 at 12:51

    La care am sa-i raspund:

    Draga Gelu, iti inteleg frustrarea si ura impotriva serviciilor secrete romane, dar afla totusi ca daca mai ai o tara in care sa te lamentezi si sa “te plangi” impotriva acelorasi servicii secrete de elita…pe care putine tari din aceasta lume le au, SERVICIILOR SECRETE ROMANESTI le datorezi acest lucru, ……Servicii secrete care NU clipesc cand vine vorba sa-si jertfeasca viata proprie si viata membrilor familiilor lor….

    Luati aminte la aceste lucruri pentru ca vi se spun cel mult odata la o suta de ani………

  29. 29 ZeV august 2, 2013 la 1:06 pm

    blogideologic
    Problema lui Anselm din/de Canterbury este veche de cand lumea si la fel de irezolvabila si astazi. Atunci cand iti fixezi un reper dogmatic si abia apoi incerci sa-l demonstrezi pe cale logica, esecul este ca si garantat.
    Acest gen de filosofi au intrat singuri intr-un cerc vicios, gandind prea mult, steril si fara finalitate, CU BRUMA DE POTENŢĂ A MINŢII OMENEŞTI.
    Eu nu sunt convins că mintea omenească, în acest stadiu, este suficient de capabilă de a înţelege esenţele lumii De ce ? Deoarece, după părerea mea, fetişizăm excesiv capabilitatea limbajului articulat de a aproxima lumea, suficient de rafinat. Exact ca la suntele digitale….ele sunt aproximări ale armonicilor, prin urmare, pentru o identitate absolută, ar trebui să mergem la infinit în microcosmos. 😉
    La fel se întâmplă în modelarea matematică a fenomenelor naturii…modelele doar sugerează fenomenul, dar nu pătrunde la esenţă.
    Poate că, peste milioane de ani, vom penetra şi ultimele granite ale înţelegerii, dar, printr-o gandire de altă natură, nebazată pe simbolurile aproximante ale limbajului.
    Dumnezeu este revelatie pură, nu rezultatul unui proces intuitiv, deductiv, sau inductiv. A incerca sa-l gandesti pe Dumnezeu pe calea logicii rationaliste, are un singur rezultat: dezamagirea că Dumnezeu este foarte departe.
    Ati stat, vreodata, de vorba, cu parintele Iustin Parvu ?
    Daca nu, ati pierdut enorm, stimate coleg erudit. Eu, cel putin, nu mai sunt convins ca eruditia extrema te apropie de Dumnezeu.

  30. 30 papasha august 2, 2013 la 2:07 pm

    @ All

    Ce ne facem oameni buni , ca de ieri incoace , gura presei ( din Anglia si SUA ) nu-i mai tace !

    Dupa The Guardian , iata ca si The New Yorker si The Financial Times sar la gatul marelui investitor la Rosi Montana si , negociator cu guvernul Ponta .

    Ma tot intreb ca prostu’ , daca FBI-ul , si reputata presa de pe axa favorita basului , Londra – Washington , tot urla , cu probe , condamnari si arestari concrete , lu’ Victor al nostru nu-i zice nimeni ce se-ntampla in jurul lui ?

    http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/ponta-citeste-si-the-new-yorker-si-financial-times-un-director-din-grupul-cercetat-de-fbi-pentru-coruptie-la-cel-mai-inalt-nivel-in-guineea-este-mare-sef-si-in-afacerea-rosia-montana-96436.html

    MAREA BATALIE PE RESURSELE COLONIILOR , ESTE IN FLOARE !

    LEGEA DE AUR .

    Articol unic .
    CINE ARE AURUL , FACE LEGEA .

    PS NOI SUNTEM ATAT DE IDIOTI SI RETARDATI , CA
    AVEM AURUL , DAR TOT ALTII NE FAC LEGEA !
    ( AVEM SOLUTII NATIONALE CLARE , NU POVESTI , DAR
    DACA VOINTA POLITICA NU E , NIMIC NU E ! )

  31. 31 blogideologic august 2, 2013 la 2:24 pm

    @ ZeV spune : „Aţi stat, vreodată, de vorbă, cu părintele Iustin Pârvu ?” Parcă mi-aţi vorbi despre Alfa şi Omega. Mai există şi Isihia, şi psihologia omului în starea de graţie. Sigur, despre morţi numai de bine, dar nu mi-a plăcut deloc atitudinea anti-parresia a părintelui Iustin Pârvu. Bine, am avut partea mea de blesteme cuvenite de la părintele …

  32. 32 blogideologic august 2, 2013 la 2:31 pm

    În loc de o “Bancă Publică de Investiţii” optez pentru ceva similar cu instituţia “la Ferme générale” https://fr.wikipedia.org/wiki/Ferme_g%C3%A9n%C3%A9rale din Epoca Luminilor

  33. 33 serbanfl august 2, 2013 la 3:01 pm

    @Dinica peromaneste
    Nu insinuiez nimic și chiar repet – „Este exagerată pretenția celui ce v-a trimis acest text, de al numi proiect. Dar este o idee ce merită toată atenția și susținerea.„
    Oricum, lași impresia că nu ești străin de persoana respectivă. Omul este onest și, chiar dacă nu direct, dezvăluie că s-a inspirat de la francezi.(vezi paragraful III. Modelul francez – o poveste de succes.)
    Socialiștii francezi au spus, cu mai mult doi ani înainte de alegerile de anul trecut, că, după căderea comunismului, capitalismul ultra liberal își face de cap, revenindu-se la practicile secolului XIX.
    Jacques Julliard, dar și François Holland sau Luc Ferry, Jean-François Kahn şi alţii, au făcut o analiză critică severă, care a avut ca urmare …… mascarada înscenată lui DSK – bănuit a fi viitor candidat la Presedinția Franței!
    Jacques Julliard a lansat o idee nobilă, care, se pare, a cam îngrijorat pe mulți – „Trebuie să obligăm băncile să revină cu picioarele pe pământ, să investească în economia reală. Sau, prin concertare internaţională, să obligăm băncile să-şi precizeze oarecum statutul, ca să ştie clientul dacă are de-a face cu o bancă speculativă sau cu o bancă din zona economiei reale.„
    Deocamdată francezii au putut oferii „povestea de succes„ amintită. Mai mult NUMAI dacă PPE va pierde poziția dominantă în UE, sau măcar în Germania.

  34. 34 ZeV august 2, 2013 la 3:05 pm

    Bufonul cotrocenist sta la panda pana pleaca Ponta, abia apoi, convoaca CSAT. La final, dupa o discutie ,,constructiva”, precizeaza senin ca nu s-a luat nicio decizie (sic!).
    Basescule, i-ati si dumneata un concediu si…mai lasa-ne. Rade o lume intreaga de dumneata, acolitii si sustinatorii dumitale spalati/neteziti pe creiere.
    😉
    Dupa acest simulacru de CSAT care arata limpede si indubitabil ca avem de-a face cu un presedinte bolnav de iresponsabilitate, in locul lui Ponta, as prezenta public contractul de privatizare, l-as chema la discutii pe Gruia si, eventual, daca se parafeaza garantii ferme ca se va investi strategic la CFR Marfa, l-as semna.
    Cat despre disponibilizari, indiferent de proprietar, ele vor avea, inevitabil, loc.
    Totusi, mi-as dori sa vad cine raspunde pentru alunecarea in prapastia datoriilor si ineficientei, a CFR Marfa, din 2008 incoace.
    Dar asta se va intampla doar dupa depolitizarea justitiei si reocuparea de catre judecator a locului cuvenit de drept de unic si suveran magistrat in sistemul de justitie.

  35. 35 Theodora august 2, 2013 la 3:41 pm

    Licitatia pentru privatizarea CFR Marfa nu a fost castigata de “cine trebuie” ???
    GFR nu are 202 milioane de euro, bani CASH, sa vina cu ei intr-o punga de plastic sau intr-un geamantan , sa ii vada basescu cu ochii lui. Scuze, am vrut sa scriu cu ochiul lui …..
    http://theodora0303.wordpress.com/2013/08/02/licitatia-pentru-privatizarea-cfr-marfa-nu-a-fost-castigata-de-cine-trebuie/

  36. 36 Karakas august 2, 2013 la 3:54 pm

    @off-topic, dar cred foarte interesant. Un studiu publicat in Nature contrazice o teorie mai veche (a celebrului matematician Nash) care enunta ca individualismul este de preferat in societate. Pe termen scurt, individualismul poate prima, dar pe termen lung cooperarea intre indivizi este favorita evolutiei. Pe baza teoriei jocurilor, echipa de cercetatori de la Michigan University au demonstrat ca, individualismul duce la extinctia speciei.

    Mie mi se pare aceasta cercetare extrem de utila din punct de vedere al politicului, si, da, utila stingii si a dialogului stinga-dreapta. Solutia pentru societate nu este un capitalism extrem, in care vointa unui individ este determinanta, nici comunism, ci o imbinare/fuziune intre capitalism-socialism, bazata pe cooperarea intre indivizi, intre capitalisti si sindicate, intre „exploatatori” si „exploatati”, intre sectorul de stat si cel privat. Cooperare de buna-voie, nu ca asa le cere partidul. Asta este si secretul succesului german!

    http://www.nature.com/ncomms/2013/130801/ncomms3193/full/ncomms3193.html

    http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-23529849

    http://www.bbc.co.uk/news/magazine-23406467

  37. 37 Motanul Incaltat august 2, 2013 la 4:37 pm

    @blogideologic
    Multumesc pentru aprecieri! 🙂
    Intr-un fel aveti dreptate, la noi nu a functionat ‘economia de cazino’, ci un alt tip de economie, cea prin care s-au falimentat banci si ma gandesc la Columna Bank, Dacia Felix Bank, Banca Internationala a Religiilor, Bancorex… , o economie prin care s-au furat bani de la populatie si ma gandesc la Caritas, FNI… Este o economie in care se construiesc foarte multe sali de sport. De regula locatia lor se afla in comune izolate, la 3-4 km de centrul comunei. De terenuri de fotbal in panta si de telegondole nici nu mai pomenesc! 🙂

    In ceea ce priveste Las Vegas, stiti cati turisti atrage anual acest oras? Aproximativ 40 de milioane de turisti pe an…

  38. 38 Cris august 2, 2013 la 4:45 pm

    Aflu că mâine seară veți fi la Sandra Stoicescu.
    O să vă urmăresc cu plăcere și interes.
    O agreez pe tipa. E calmă, politicoasă, nu întrerupe aiurea, are logică, nu face așa-zise ironii, se exprimă corect nu-l pune pe interlocutor în situații jenante, nu are o atitudine de inchizitor…
    În aceeași măsură îi agreez pe Radu Tudor și Adrian Ursu.
    Pe ceilalți redactori/seniori editori (!) A3 – nu.
    De la RTV îmi place Cătălin Striblea, iar, de la Realitatea, Ion M. Ioniță.

  39. 39 Radu Humor august 2, 2013 la 5:55 pm

    Eu unul nu cred că o bancă înfiinţată în orice condiţoii, chiar filantropice fiind ele ar putea fi „înghiţită” de stăpânii…lovelelor ! 😉
    Două dintre încercările de care ştiu eu, una a lui George Becali şi alta a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei n-au avut sorţi de izbândă .
    Ca să nu mai vorbesc de cea , româno-arabă, a lui Ceauşescu !
    Dintre toţi se pare că doar Mitropolitul se simte mai bine, ceilalţi.- nu !

  40. 40 Ghita Bizonu' august 2, 2013 la 6:21 pm

    De 1,4 miliarde de euro nimic asta am primit de la contractu cu Bechtel (care B a reusit sa faca niste autostrazi prin vecini da acolo lipseau @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ [cenzurat pe motiv 5. Codul de conduită general de la ACORDUL DE COLABORARE INSTITUŢIONALĂ])
    Da mai dragut cica contractu ar fi de negasit – Sova dixit. Adica varianta initiala aia care „toata lumea stie” cva e ca cu OMV ul . Ala care nu era bun ca costa ditai suma de 2,2 mld da apoi a fots oeftinit pa de doi apoi pa de trei si la urma nu avem bani si avem 52 km intre Niciunde si Nicaieri .

    Insa ce ma auzit aseara ?! Ca undeva pe tronsonu IV sa zic asa „euorpean” sau Basescu (negociata personal de Traian spaima Pasaricilor si a Antenelor) se face un (nou) contract ,,, sa se mai faca o jartea de ceva astfalt – si daca am retinut cu largul concurs al unui rege al asfaltului fara sosele dar cu Palat mare . SI iar imi aduc aminte de niste articole entuziaste din 2005 desopre cum ADA incepoea autostrada Arad – Deva !!

  41. 41 ZeV august 2, 2013 la 6:27 pm

    blogideologic
    Da…nici BOR nu l-a omagiat sufficient pe parintele Iuatin Parvu.
    Mai multe imagini de la inmormantarea marelui duhovnic am vazut pe TVR1, decat la Trinitas. Se pare ca Patriarhul, adept al ecumenismului, nu prea era in gratiile parintelui…si viceversa.

  42. 42 Luminita Arhire august 2, 2013 la 6:38 pm

    Dezgustator lucru face in clipa aceasta Dana Grecu , disecand cu o mizerabila apetenta situatia ciudata in care se afla Corina Cretu de cateva ore ; poate ca este un subiect de presa ; poate ca oamenii isi pun intrebari , asa cum spune cucoana aceasta ; poate ca publicul asteapta acest tip de delicii … Robert Veres e si el destept , pe acelasi subiect si comenteaza cu aceeasi pofta indecenta stilul mesajelor …. trage concluzia ca doamna Cretu era sub influenta unor „substante” ; mai spune si niste porcarii sub masca „interesului publicului larg pentru aceste informatii ”. Cu ipocrizie , mai ieri se indignau toti acestia ca se asculta convorbiri , ca se dau publicitatii fragmente de viata intima , ca se umbla cu inregistrarile pe sub cearceafuri , dar cat de mult le place acum tuturor sa pipaie mesajele intime obtinute prin spargerea unor mail-uri !
    E , desigur , lumea in care traim … o mizerie fara seaman . O urmaresc pe Dana Grecu , care-si inchipuie ca este sireata , ca ne pacaleste ca este jurnalista si nu o biata barfitoare pe la colturi , dar o tradeaza pofta nestavilita de a comenta pe acest subiect , si de a-l prelungi inutil , lipita de el , ipocrita , rontaind din scandalul starnit pe seama unei alte femei …. Cred ca multa vreme nu voi mai deschide televizorul la emisiunea acestei „jurnaliste ”.
    Barbatii aflati in platou au avut , in schimb , o atitudine decenta .

  43. 43 Dinica peromaneste august 2, 2013 la 6:40 pm

    @blogideologic: ‘Un fel de „Studii culturale“.’ Precis. Distanta enorma dintre discursul public romanesc si ideile contemporane este unul din obstacolele enorme in calea actiunii destepte. Ma uit, de exemplu minor, cum au sarit d-nii Tismaneanu & Plesu la initiativa UNESCO apropos de Guevara. Ma rog, Plesu inca mai credea in justetea/virtutea interventiei americane in Vietnam la timpul in care NATO bombarda Jugoslavia, ori adolescentii americani la varsta liceului stiu ca acolo a fost e eroare americana. In planul actiunii, Ba’secu-Boc/Ponta nu fac decat sa reincalzeasca ciorba ranceda a… colonialismului.

    Cat despre Private Equity eu as zice: 1) Trebuie vazut de ce nu functioneaza decat in SUA si 2) Chiar in SUA e o discutie intreaga in jurul faptului ca banii din acest segment sunt taxati la 15% in loc de +30%, iar multe din cele ce trec ca activitati PE nu-s decat scheme speculative.

    @serbanfl: Continui cu insinuarile „Oricum, lași impresia că nu ești străin de persoana respectivă.” Altfel ai scris binisor, chiar inteligent.

    Data trecuta cand un socialist a venit la Élysée, i-a trebuit sistemului mondial 18 luni sa-l aduca pe Mitterand pe line. Istoria rimeaza, n’asha?!

    Virtutea unui sistem de inspiratie franceza nu o pot discuta fara sa am detalii. Cand Iliescu spunea in ’90 de un sistem democratic adaptat la conditiile noastre, l-am luat la mishto. Mishtoul e pe noi, cei care desi il demitem pe Ba’secu… stiti cum e mai departe.

    __________________

    Speranta mea este ca lideri ca Nastase sa reuseasca performanta de a prinde un cutit in cadere. Cu frumosi d’astia necopti n-am nicio speranta. Tineretea in timpurile astea si situatia de fatza inseamna expunere.

  44. 44 ZeV august 2, 2013 la 6:41 pm

    Motanul Incaltat
    Psihologia americanului indobitocit de reclame si promisiuni cu fefe morgana , din fericire, nu coincide cu cea a romanului. Nu inca si nu total. 😉
    Economia de tip casino este cea mai toxica pentru minte si suflet, chiar mai mult decat..drogurile grele.
    A face bani conform dictonului ,,scopul scuza mijloacele” poate fi de luat in seama, la un moment dat, dar cu efecte malformante pe termen lung pentru sanatatea psihica a populatiei.
    Domnul Karakas spunea, foarte corect, ca individualismul este samburele disolutiei sociale si chiar al extinctiei.
    Dar nu cred intr-un mix intre capitalism si socialism, decat daca, virgula, capitalistul respecta cu sfintenie preceptele de moralitate. Asta l-ar duce, evident, in faliment. Capitalismul este PRIN DEFINITIE individualist si trebuie inlocuit cu altceva, pe masura ce omenirea, sper eu, evolueaza.
    Candva, un fost amic, pe numele sau Ion Adrian, vorbea de ,,a treia cale”. El formuleaza un postulat interesant, conform caruia oamenii se nasc cu drepturi de co-proprietate egale si ca nimeni, indifferent de metoda sau de o lege oarecare CU DEDICATIE nu are dreptul de detine o felie mai mare din avutia Terrei, decat oricare dintre semenii sai.
    Si cand te gandesti ca Ion Adrian se revendica de dreapta….ciudate mai sunt Caile Domnului…..Trebuie, totusi, sa existe o explicatie, cum ar fi, frustrarea minimizarii si pulverizarii PNTCD, nu-i asa , Ioane ?
    😉

  45. 45 blogideologic august 2, 2013 la 6:46 pm

    Lucrarea de cugetător a lombardului Anselme, din veacul al XI-lea, asupra dogmei cappadociene a Sfintei Treimi fondează de facto Scolastica. Mulţi dintre noi nu înţelegem prea bine importanţa majoră a Scolasticii pentru cultura lumii, pentru descoperirea faţetelor sale, datorită ideologiei ateiste ce ne -a spălat creierele. Semnificaţia Scolasticii transpare în alegerea numelui pentru prima instituţie având ca obiectiv cercetarea ştiinţifică, anume Accademia dei Lincei (fundată de catolici la Roma în anul 1603). Vederea ageră a pilotului argonauţilor, Linceus, a fost atunci aleasă ca metaforă pentru intelectul uman îndreptat de credinţa corectă înspre cunoaşterea lumii. Odată cu lucrările lui Galileo Galilei, –unul dintre membrii Accademiei dei Lincei şi inventatorul lunetei–, secolul XVII devenea epocă de speranţă, cred că tocmai acest aspect este incorporat în propoziţia optimistă a cărturarului german Leibniz. Gândirea ştiinţifică a lui Galileo Galilei continuă civilizaţia excelenţei, civilizaţia de calitate supremă, generată în Romania Orientală din secolele IV, V, şi VI. Desigur, ce spunem este în contradicţie cu ideologia Montesquieu-Voltaire-Gibbon. Tot ceea ce constituie un impuls pentru progresul Occidentului, începând cu scolastica lui Anselme, continuând cu spiritul de cunoaştere prezent la Roger Bacon, apoi toate marile descoperiri ştiinţifice din secolul XVII, decurg din ideile şi din acel spirit de excelenţă inventat în Romania Orientală unde morala nu era despărţită de ştiinţă. Nu este doar întâmplare faptul că printre acei mari savanţi din secolul XVII nu întâlnim niciun savant evreu. Aceasta pentru că Sfinţii Ierarhi ai Bisericii din Romania Orientală au decuplat spiritul civilizaţiei din creştinismul ortodox, de vechiul spirit iudaic al profeţilor evrei. Am auzit frazele acestea în anul 1977, într -o extraordinară lecţie de cultură ţinută de o măicuţă câtorva intelectuali craioveni picaţi la mănăstirea Moldoviţa în fapt de seară. Iar buna şi inteligenta măicuţă a binevoit atunci să ne explice semnificaţiile de synopsis raţional ale picturilor de pe exteriorul bisericii. Sfântul Anselme (1033 – 1109), născut la Aosta din părinţi lombarzi (tatăl era Gundulf, iar mama – Ermenberga), va condensa pentru uzul occidentalilor cea mai clară sinteză a teologiei Părinţilor Bisericii Orientale din secolul IV. ‘Softul’ anselmian, extras din doctrina cappadocienilor, continuă în Europa Occidentală elanul de civilizaţie a excelenţei, elanul Romaniei Orientale din veacurile IV, V. VI. Valea Aosta a fost centrală în civilizaţia antică, apoi creştină. Un mit generat în vremea sa medievală este esenţial pentru înţelegerea proiectului modern, chiar a proiectului în cea de a doua modernitate a lumii ! Unind Africa şi Europa, pe acolo trecură armatele lui Hannibal îmbarcate pe elefanţi. Spre exilul din Galia, Pilat din Pont adăstă într-o casă din Vale. Sfântul Petru a predicat în faţa Porţilor Pretoriene din Aosta. Maxilarul Sfântului Ioan Botezătorul e conservat în catedrala din Aosta. În fine, mitul medieval despre diavolul Corneillon, cel care construieşte la Pont-Saint-Martin din Valea Aosta un pod într-o singură noapte pentru a câştiga un suflet, subliniază aspectele aproape diabolice în realizarea Proiectului, a oricărui Proiect. Ministrul culturii din guvernul patronat de Charles de Gaulle, scriitorul André Malraux (1901-1976), un simpatizant al cauzei comuniştilor şi în războiul civil din China, şi în războiul civil din Spania, şi în lupta Uniunii Sovietice împotriva lui Adolf Hitler, demonstra totuşi că era tensionat de Absolut când pronunţa fraza aproape de coloratură scolastic- anselmiană: « Le XXIe siècle sera religieux ou ne sera pas. » („Secolul XXI va fi religios ori nu va fi deloc”). Aşa numita ‘modernizare’ a catolicismului făcută la Vatican II prin renunţarea la messa tridentină era motivată de facto de ’spălarea’ de influenţa Bisericii Orientale în Occident. Dar catolicismul ar trebui să renunţe simultan şi deschis la dogma Sfintei Treimi, care este o creaţie a teologilor filosofi cappadocieni din secolul IV. După cum ar trebui să renunţe şi la ‘softul’ anselmian care se bazează pe dogma Sfintei Treimi. Toată civilizaţia de calitate a Occidentului este doar un acquis căpătat din Romania Orientală şi împrumutat din Biserica Orientală sau ‘biserica ortodoxiei’, cum se numeşte acum. Civilizaţia supremă din Romania Orientală, o civilizaţie a excelenţei, a produs şi valorile pentru Occident, deşi Occidentul tinde să uite sursa valorilor supreme. Să amintim aici numai doctrina Sfintei Treimi edificată de Părinţii Bisericii Orientale, –marii filosofi teologi cappadocieni–, sistemul calendaristic al lui Dionisie cel Mic, teologia negativă a lui Pseudo Dionisie Areopagitul din care se naşte ştiinţa modernă, argumentaţia ontologică a lui Anselme despre existenţa Divinităţii absolute, o argumentaţie prin care începea de facto filosofia scolastică în Occident, în fine softul scolastic Aristotel cu ajutorul căruia Occidentul cucerea Lumea Nouă sau Americile. Dacă studiem istoria culturală a Occidentului în general, si istoria Bisericii Occidentale în particular, observăm că rolul liderului cultural novator în Occident îi revine Sfântului Anselme din Aosta (1033-1109), numit de asemenea Anselme de Cantorbéry. În anul 1060, Anselme din Aosta intra la mănăstirea benedictină din Bec, în Normandia. Acolo studiază cu atenţie şi diligenţă doctrina teologică a Sfinţilor Părinţi ai Bisericii Orientale dimpreună cu Logica ! Mănăstirea benedictină era deja organizată după modelul oferit în scrierile călugărului scit Ioan Cassian. Vorbeam despre importanţa argumentului ontologic al lui Anselme pentru toată cultura Europei occidentale, pentru felul în care evoluează prin ceea ce numim ‚progres’ spre ‚modernitate’. De obicei argumentul ontologic al lui Anselme este formulat printr-o înşiruire de trei propoziţii : « Avem o idee despre Fiinţa perfectă; perfecţiunea comportă existenţa ; deci Fiinţa perfectă există. » Totuşi, dacă în argumentul ontologic al lui Anselme este implicat ca un datum predefinit principiul logic al identităţii, atunci ultimele două propoziţii devin redundante. Principiul identităţii era cunoscut încă de pe vremea lui Aristotel. Cu acesta, argumentul ontologic al lui Anselme se reduce la o singură propoziţie : « Avem o idee despre Fiinţa perfectă. ». Or, această idee vagă despre Fiinţa perfectă este numai caz particular de reprezentare ontologică. Şi, în general, argumentul lui Anselme este asigurat şi validat prin orice reprezentare ontologică. Reductibil la o formulare mai inteligibilă, avem demonstrat faptul că Dumnezeu există prin însuşi faptul că omul este capabil să construiască reprezentări ontologice. Dar, bineînţeles, mai este implicat aici, predefinit, principiul scolastic enunţat de Sfîntul Anselme: „Fides quoerens intellectum.” – ‚Credinţa caută inteligenţa, eu nu caut să înţeleg pentru a crede, ci cred în Absolut şi astfel înţeleg’. Argumentul ontologic constituie nucleul ‚softului’ anselmian ce va permite europenilor occidentali să construiască reprezentări ontologice despre realitate. Aceste reprezentări ontologice constituie instrumentalitatea raţională cu ajutorul căreia europenii occidentali vor descoperi şi cuceri lumea. Ce înseamnă de facto sloganul despre ‘Înnoirea Bisericii’ pe care îl tot auzim după 1989 ? Înseamnă el cumva renunţarea la tradiţia isihastă? Căci insistăm, numai Biserica Ortodoxă Română tradiţională poate conduce procesele de transformare a României după un ‘soft’ anselmian care a dus la progres în Occidentul European. Pentru că ‘softul’ anselmian reprezenta cea mai condensată şi clară sinteză a teologiei Părinţilor Bisericii Orientale din secolul IV. Constantin Rădulescu- Motru intuia toate acestea într- o carte publicată la 1904. Într – adevăr, primul dintre cugetătorii români care dovedeşte intuiţia raţionalităţii instrumentale pe linia scolastic– anselmiană a fost Constantin Rădulescu –Motru. Reamintim că în acord cu economistul britanic John Maynard Keynes (1883–1946), cel mai mare colecţionar al manuscriselor lui sir Isaac Newton, întotdeauna ideile ‚practice’ din economie şi dintr -o societate trebuie să se bazeze pe sprijinul intelectual al unui doctrinar ori al unui filosof. Ei bine, pentru România, sprijinul intelectual pentru societate vine din partea filosofului Constantin Rădulescu- Motru. Era nepotul acelui Eufrosin Poteca (1786 – 1859), discipolul ideologiei Şcolii de la Sfântu Sava. Cu bună dreptate s -a putut remarca faptul că dintre toţi cugetătorii români, unicul care a creat un autentic sistem filosofic a fost tocmai Constantin Rădulescu- Motru. Năpăstuit ulterior de comunişti, urgisit chiar şi acum de potera internaţionalistă din pricină că nu a fost „politiceşte corect”. Indicaţiile cominterniştilor care au luptat în Spania şi au dominat politica românească neîntrerupt din 1945 şi până acum l- au lăsat să moară de foame. Se spune chiar şi în prezent, fie direct, fie indirect însă ameninţător la adresa potenţialelor dezvoltări independente şi pozitive din cultura română, că năpăstuitul Constantin Rădulescu- Motru şi- a meritat cumplita soartă!

  46. 46 George Ban august 2, 2013 la 6:53 pm

    ion adrian ne ţine la curent cu zicerile unei doamne, Udrea (?). Cititorii consecvenţi ai blogului îşi mai amintesc de visul lui i.a. de a-şi “odihni capul pe sânii doamnei Udrea” (blog Adrian Nãstase, 21 noiembrie 2011, la 8:12pm).

    Acum i.a. îl face porcar pe Dl Ponta. Inseamnã cã din când în când mai scoate capul dintre balcoane.

  47. 47 Adrian B. august 2, 2013 la 7:54 pm

    Ce afaceri poti sa faci intr-o tara condusa de un smintit si de un tanar care are onoarea unui vanzator de masini second-hand ?

    Cel mai bun proiect ( pentru mine ! ) este sa-mi vand tot ce am aici si sa plec ( din nou !) cat mai departe de aceasta tara condusa de oameni rudimentari si cu mentalitate de militieni !

    Iubesc enorm tara asta , sufar pentru ea , dar fiecare zi petrecuta aici este o zi pierduta !

    http://www.rtv.net/guvernul-a-negociat-cu-fmi-noi-taxe-pe-veniturile-romanilor_91928.html

    http://www.zf.ro/auto/judetul-in-care-s-a-vandut-o-singura-masina-noua-anul-acesta-11159571

    http://stiri.astazi.ro/stire-un-fost-agent-de-vanzari-la-pagini-aurii-directorul-institutului-cantacuzino-255338586.html

  48. 48 Adrian B. august 2, 2013 la 8:17 pm

    @ Cris

    Si mie imi place shaorma cu de toate …

  49. 49 serbanfl august 2, 2013 la 10:30 pm

    @Dinica peromaneste
    Nu insinuez ci ți-am declarat direct că „Oricum, lași impresia că nu ești străin de persoana respectivă.„
    Exprimarea „ Altfel ai scris binisor, chiar inteligent.„ , mă face să regret că ți-am făcut precizările privind originea, evoluția și stadiul materializării unor idei ale socialiștilor francezi. Promit să mă abțin pe viitor.

  50. 50 Marian Nicolae august 3, 2013 la 7:50 am

    @ Karakas august 2, 2013 la 3:54 pm

    Aveti dreptate, iar exemplul cel mai bun este….China……..

    Individualismul este calea sigura si demonstrata stiintific catre extinctia unei specii, popor, doar ca fapt divers sa zicem cel…romanesc ?

  51. 51 Vsile, august 3, 2013 la 8:12 am

    Luminita ,a,b,c,s,,

    Dana Grecu isi face meseria observ ca si dumneata.Despre barbatii din studiou si decenta lor ce sa spun , orice barbat in situatii similare ca sa fie impartial si sincer tace si bineinteles invers vorbind despre o femeie!

    Hai sa facem usi de biserici unii din Udre si cocosi altii did Crete,Creti sau din „Troscani”!

  52. 52 ZeV august 3, 2013 la 8:52 am

    @blogideologic
    SCOLÁSTICĂ s.f. Învățământul și filozofia predate în țările catolice din Europa medievală, care căutau să fundamenteze dogmele bisericii creștine, caracterizându-se prin raționamente abstracte și prin artificii logice sterile. ♦ (P. ext.) Orice speculație sterilă, ruptă de viață.
    Filosofii evului mediu caracterizaţi de/prin încrederea totală în capacitatea cognitivă a omului raţional de a înţelege lumea, adică (după convingerea lor) pe Dumnezeu, prin (auto)cunoaştere şi căutare a sensurilor existenţei în/prin raţionamente abstracte, au contribuit la progresul ştiinţei, dar, totodată, s-au întemeiat pe o premisă de tip iluzie…..aceea de a admite la modul absolut că putem cunoaşte orice, prin simplul fapt al conştientizării existenţei noastre ca fiinţă cugetătoare, inclusiv, că îl putem accesa inteligibil chiar pe Dumnezeu.
    Punând concluzia A PRIORI înaintea raţionamentului, de fapt, scolasticii au frânat într-o oarecare măsură cunoaşterea obiectivă neadmiţând alterarea modelului initial şi imuabil despre lume prin rezultate imprevizibile ale cercetării (vezi conflictele cu biserica ae distinşilor Galileo Galilei şi Giordano Bruno) şi au condus la un fel de cult mascat al ego-ului uman, îndepărtând-une, de fapt, de Dumnezeu. De asemeni, au modelat o lume aparent obiectivă, dar raportată STRICT la mecanismele gândirii logice specific omeneşti, aş spune eu, LIMITATĂ la/de/prin calapodul asociat intrinsec acestora.
    Nu înţeleg de ce faceţi trimitere la origini situate geografic şi spiritual într-o aşazisă Românie Orientală caracterizată prin ortodoxism pur, din moment ce ortodocsii autentici, INCLUSIV marii duhovnici ai neamului, erau, mai înainte de toate, smeriţi şi conştienţi că în noi înşine, în intimitatea lăuntrică a fiinţei noastre, găsim, într-adevăr, un sâmbure de dumnezeire, adică, un fel de portal spre Dumnezeu, dar, în niciun caz, pe Dumnezeu însuşi.

  53. 53 Cris august 3, 2013 la 10:12 am

    Sesizez că unii, când e vorba de locuitorii României, susțin tot timpul că aceștia nu au bani.
    E adevărat că o parte nu are bani, dar e tot atât de adevărat că o parte are. E de ajuns să umbli prin țară ca să vezi că oamenii au investit, și-au deschis afaceri mai mici sau mai mari, au căpătat curaj, riscă și de cele mai multe ori câștigă, dacă fac ceva ce se cere pe piață, într-o zonă propice.
    90% din PIB e creat de sectorul privat.
    Companii străine și multinaționale există peste tot în lume. Nicio economie nu poate rămâne închisă din „patriotism”.
    E de ajuns să cauți un produs sau un serviciu pe internet, că vei avea o mulțime de oferte de la companii private, ca să nu mai vorbim de firmele mici care nu își fac publicitate pe internet.
    Dacă te uiți tot timpul la posturile TV de știri, rămâi cu impresia că totul merge rău în țară, că toți sunt incapabili și incorecți, însă e o imagine falsă.
    În media, good news is no news.
    În privința părerilor despre propunerile din articol, unele sunt nerealiste.
    Ideile utopice sunt frumoase, dar…utopice.

  54. 54 blogideologic august 3, 2013 la 2:13 pm

    @ ZeV
    Nu înţeleg de ce rămâi atât de cramponat în folosirea unui limbaj din iepocaNicolae&Elena. Majoritatea locurilor de muncă noi vor fi create în zona unui limbaj nou.

  55. 55 ZeV august 3, 2013 la 4:30 pm

    blogideologic
    Nu pot sa cred ca replica va apartine. Cred ca altcineva a postat-o in numele dvs. Poate ca sunteti posedat cu intermitenta , cine stie ?
    Mai sunt cativa mari duhovnici in viata, din fericire.

  56. 56 angelaglobal august 4, 2013 la 8:07 am

    Exista suficiente IFN-uri in Romania, BERD-ul asigura finantare bancilor pentru investitiile IMM-urilor, dar nu ai in ce sa investesti. In conditiile in care, la doua luni de neplata a impozitelor catre stat, intri in procedura de insolventa, te intrebi daca e fezabil sa investesti in Romania. Politica fiscala a SUA de reglementare a darilor catre stat la sfarsitul anului mi se pare mult mai fezabila. Pentru cine are initiative de a deschide o noua banca chiar si prin capitalizare publica, ii recomand sa lucreze mai intai intr-una aflata la inceput de drum si sa analizeze intre timp si evolutia bursei.

  57. 57 florin staicu august 5, 2013 la 9:33 am

    O singura nelamurire : statul roman a avut suficiente banci , inclusiv de investitii . Dupa ce aceste banci au fost devalizate si/sau instrainate pe mai nimic , ne trezim ca ne-ar fi necesare . Cum explicati asta si cum se face ca nimeni nu raspunde pentru dezastrul in care a ajuns aceasta tara . Sper sa nu ma intrebati care dezastru si sa nu ma insultati facand apel la „raspunderea politica” …

  58. 58 Bogdan Vieru august 5, 2013 la 1:40 pm

    Ideea este foarte buna, mai ales pentru Dan Diaconescu, atunci cand va ajunge presedinte al Romaniei in 2014.
    USL va construi Banca Publica de Investitii, iar Dan DIaconescu va castiga alegerile din 2014 si va va da 20000 de euro fiecarui roman din capitalul acestei mega-banci.
    Este perfect.
    Abia astept sa-mi primesc banii.

  59. 59 Bogdan Vieru august 5, 2013 la 8:56 pm

    Scuze pentru postarea anterioara 🙂 a fost un pic cam rautacioasa 🙂 dar am simtit nevoia sa atrag atentia asupra unor posibile pericole (foarte reale).

  60. 60 SLAVU IOAN august 6, 2013 la 9:17 am

    Mulţi politicieni se bazează pe faptul că memoria cetăţeanului este scurtă, dar uită faptul că evenimentul sau evenimentele ce l-au influenţat direct pecuniar la buzunar pe român, devin stimulant în activarea memoriei.

    Evenimentele devalizării băncilor: Columna, Banko-Rex, Agricolă, Dacia-Felx, Religiilor coroborate cu fenomene de gen C.E.C.(devalorizarea conturilor depunere pentru achiziţionarea de autoturism Dacia 1300 în perioada anilor 1990-1992),Caritas şi FNI., cu efecte usturătoare la buzunarul cetăţeanului furnică, nu pot fi uitate atât de uşor. Este greu de crezut că scepticismul crescut al cetăţeanului furnică în această speţă, poate fi adormit ( cel puţin o generaţie) cu proecte financiar-bancare, fie ele şi profitabile, corecte…cutuma „dacă te arzi, o dată, de două ori, a treia oară ajungi să sufli şi în iaurd”

    Banca Publica de Investitii a Romaniei, pare o idee, un proect serios dar sincer chestia cu „…200 Eur. sumă suportată de populaţia activă” nu prea seamănă cu ” … daţi 1 poll pentru ATN”. 😉

  61. 61 Jumulescu august 15, 2013 la 3:18 pm

    E nevoie de o prezenta Romaneasca specializata de Investment Banking la Londra – pe modelul rusilor de la Renaissance, de exemplu – altfel, toate proiectele Romanesti vor continua sa fie ignorate // vor ajung direct in cosul de gunoi al marilor investitori.

    … and I know what I am talking about… ; )


  1. 1 Un posibil proiect: Banca Publica de Investitii a Romaniei | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe august 1, 2013 la 5:52 pm
  2. 2 Cum a fost revitalizat un oras care era pe moarte… « Motanul Incaltat Trackback pe august 2, 2013 la 4:16 am
  3. 3 Lombardul cugetător Anselme din veacul al XI-lea | Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe august 2, 2013 la 6:58 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: