A murit generalul Mihail Popescu…

Am aflat cu surprindere si deosebita tristete despre trecerea in nefiinta a fostului sef al Statului Major General, generalul Mihail Popescu. Armata Romana si Romania l-au pierdut, din pacate, pe unul din oamenii care, prin daruinta totala si experienta profesionala, au reusit sa faca din tara noastra un partener credibil in cadrul Aliantei Nord-Atlantice. Sub conducerea sa, ca sef al SMG, tara noastra a primit invitatia de a se alatura NATO.

Modul in care generalul Popescu a reusit sa reformeze Armata Romana si sa coordoneze diversele operatiuni in care Armata noastra a fost implicata au contat enorm in acceptarea tarii noastre in NATO. A fost un militar extrem de bine pregatit si apreciat, dar si un coleg parlamentar si de partid respectat.

In toti acesti ani, si-a iubit si servit tara cu credinta, iar Romania va culege roadele muncii sale pentru multi ani de acum inainte, beneficiind astazi de un nivel de securitate la care nimeni nu visa in anii `90. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

37 Răspunsuri to “A murit generalul Mihail Popescu…”


  1. 1 Ruşinică Tristoiu iunie 21, 2013 la 9:06 pm

    L-am cunoscut când era şeful de stat major al Bg. de art. din Focşani, având gradul de maior. Pentru elevii practicanţi a fost un ofiţer model. Dumnezeu să-l odihnească în pace!

  2. 2 Cârcotaşu iunie 21, 2013 la 10:09 pm

    Dumnezeu să-l ierte!
    De mortuis nihil nisi bonum!
    Istoria va putea consemna şi următoarele:

    În anul 1997, generalul de brigadă (cu o stea) Mihail Popescu a fost numit în funcția de șef al Direcției Doctrină și Instrucție din Statul Major General. La data de 1 decembrie 1997, a fost înaintat la gradul de general de divizie (cu 2 stele) [2], fiind numit, prin ordin al ministrului apărării, în funcția de șef al Statului Major al Trupelor de Uscat (1997-2000).

    În această perioadă, a fost înaintat la gradul de general de corp de armată (cu 3 stele) începând cu 1 decembrie 1999. [3]

    La data de 31 octombrie 2000, generalul de corp de armată dr. Mihail-Eugeniu Popescu a fost înaintat în gradul de general de armată [4] și numit în funcția de șef al Marelui Stat Major al Armatei Române. [5]

    Wikipedia nu spune când a dobândit prima stea, aceea de General de brigadă, dar se-nţelege că tot prin 95-97.
    Va rămâne deci, cu referire la avansările fulger din anii pe care-i trăim, un exemplu de cum poţi lua 3 stele de general în 4 ani. Anul şi steaua! La pace!

  3. 3 Fragmentarium Politic iunie 21, 2013 la 10:26 pm

    Un militar de exceptie, care a performat in serviciul tarii si care s-a bucurat de respectul si pretuirea camarazilor sai. Generalul Mihail Popescu a asezat, ca sef al SMG, o temelie de granit securitatii militare a Romaniei. Condoleante familiei, fiicei Ana-Maria! Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

  4. 4 Aya iunie 21, 2013 la 10:59 pm

    DRUM BUN!

    Ii spun generalului Mihail Popescu – „generalul NATO”, cum l-am numit mereu- Drum bun!

    Mi-au venit cuvintele acestea in minte spontan, amintindu-mi de tatal meu – veteran de razboi, tachist. A facut razbioiul pana la Cotul Donului si, „invers”, pana in Tatra (unde i-a fost bombardat tancul).

    Imi amintesc, inca din copilarie, ca piesa lui muzicala – militara – cea mai indragita era „Drum bun!”. Ii stiu melodia si versurile inca de atunci. Mi-l amintesc pe tata – care avea o voce puternica si frumoasa – cantandu-mi-l si, dupa primul vers ale fiecarei strofe, scotand din piept, din tot sufletul, un „Ura!” – asa cum am auzit, apoi, la corurile militare traditionale.

    „Drum bun, drum bun, toba bate, drum bun dragi romani (Ura!)
    Cu sacul legat in spate cu armele-n maini”.

    „Cum, cu sacul legat in spate? Nu aveati ranita, aduca un fel de ruscac, asa cum mi-ai spus?” imi amintesc ca l-am intrebat auzind cantectul si amintindu-mi ce imi povestise el despre razboi (la varsta aceea, probabil, echipamentul prezenta cel mai mare interes pentru mine).
    „E un cantec vechi, fetitzo, iti explic imediat”.
    Si, mi-a povestit despre ce inseamna „sacul legat in spate” – despre Razboiul de Independenta, despre Primul razboi mondial – apoi, m-a dus sa vad Muzeul militar.

    Mi-l amintesc pe tata cantand cu drag (acel drag contaminant al lui ma infioara totdeauna cand aud versurile) din „Drum bun!”:
    „Steagul, sa luceasca steagul, pentru el traim
    Tara, sa-nfloreasca tara, pentru ea murim!”.

    Indiferent de decoratii, de gradele militare – si de treptele sociale urcate – tata a spus mereu, simplu, ca se considera – si este! – doar ostas al armatei romane si ostas al Romaniei.

    Aveam sa-l aud pe generalul Mihail Popescu spunand aceleasi cuvinte ca si tatal meu: ca este doar un ostas al armatei romane si al Romaniei.
    Am inteles ca, pentru acesti oameni, este onoarea suprema.

    Generalului Mihail Popescu – „generalul NATO” , DRUM BUN!
    (Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca!)

  5. 5 Poligraf iunie 22, 2013 la 12:18 am

    Pacat de sufletele celor care se duc, caci alti nu mai pot inlocui ce s-a pierdut. Dumnezeu sa-l odihneasca.

  6. 6 Aya iunie 22, 2013 la 12:49 am

    @

    Adrian Nastase

    Am postat un mesaj pentru 22 iunie – Victoria Luminii – la sectiunea precedenta (aici, nu am putut indrazni).
    Un dar (acolo): minunatele versuri ale lui Aragon („Ce qui m’habite et qui m’obsede”) si tulburatoarea voce a lui Jean Ferrat – care pare a le mai adauga o dimensiune.

  7. 7 blogideologic iunie 22, 2013 la 4:49 am

    Sergiu Ungureanu : +Carte despre Garda de Fier / De mici copii ni s-a insuflat la şcoală teoria democraţiei conform căreia Garda de Fier şi Legionarii erau cele mai rele formaţiuni de pe plaiurile noastre. Apar foarte multe controverse în acest subiect şi o bună ocazie pentru a ne informa şi a afla unele adevăruri şi aspecte necunoscute ar fi să citim din cronicele acelor vremuri şi să regîndim unele aspecte şi stereotipuri. Pe data de 16 Mai va avea loc lansarea unei asemenea cercetări de specialitate, o carte care conţine numeroase studii, documente şi relatări la tema activităţii Gărzii de Fier. Avem bucuria și onoarea să anunțăm tot cititorul interesant de istoria neamului românesc despre lansarea unei cărți editate în premieră pentru Republica Moldova, prin stăruințele istoricului și arhivistului Alexandru Moraru, precum și ale lui Benedict (Viorel) Ciubotaru. Este vorba de primul volum al cărții „Garda de Fier în Basarabia – Documente”. Lansarea acesteia va avea loc pe data de 16 mai începînd cu ora 15:30 în incinta Bibliotecii Municipale B. P. Hașdeu (bl. Ștefan cel Mare 148). În cadrul acestui eveniment istorico-literar vor lua cuvîntul mai multe personalități de calibru din mediul istoric al țării. În prezenta culegere au intrat 300 de documente inedite de arhivă depistate în Arhiva Naţională a Republicii Moldova. Deşi nu sunt menţionate în cuprins, cartea conţine peste 20 de ilustraţii – copii de pe originalele documentelor. Subiectul documentelor propuse este incendiar, deoarece dă peste cap toate învinuirile aduse Mişcării legionare de către falsificatorii comunişti şi sionişti. Volumul (I) de faţă, conceput ca o lucrare istorico-arhivistică (în 3 volume) la restabilirea adevărului istoric, depăşeşte limitele unei colecţii obişnuite de documente din motiv că acesta din start devine un instrument de lucru pentru istorici, cercetători ştiinţifici, savanţi, politologi, jurişti, sociologi, oameni politici etc. Nu totul este aşa cum ni s-a spus din cărţile “polit-corecte” de azi. Cei ce vor să afle adevărul trebuie să cerceteze. + Sursa http://asymetria-anticariat.blogspot.ro/2013/06/invitatie-la-lansarea-de-carte-despre.html

  8. 8 dlnimeni iunie 22, 2013 la 6:31 am

    Dumnezeu sa-l ierte!

  9. 9 teostanc iunie 22, 2013 la 7:46 am

    1) Dumnezeu sa-l ierte!

    2) Cârcotaşu iunie 21, 2013 la 10:09 pm

    Nu era razboi dar era o lupta mare si acerba pentru intrarea in NATO. Trebuiau revazute mi de documente, proceduri, regulamente, restructurata si redusa armata.

  10. 10 NICOLETTE ORGHIDAN iunie 22, 2013 la 7:46 am

    Parcă-i un blestem: tot ce are țara aceasta bun se duce repede, devreme și dacă nu se retrag la vreme, sugerat chiar de către alții, oameni capabili, buni, devotați se scting curând. Nu știm să ne apreciem, să ocrotim realele valori, ba, din contră le subminăm activitatea, multora nu le-o recunoaștem, îi marginalizăm. De ce oare? Blestem, cu adevărat? Un om capapbil care s-a contopit pur și simplu cu armata română, cu tot ce are ea mai bun și sfânt. Dumnezeu să-l ierte, să-l odihnească în grădina SA.

  11. 11 ZeV iunie 22, 2013 la 8:09 am

    @Aya : ,, A facut razbioiul pana la Cotul Donului si, “invers”, pana in Tatra (unde i-a fost bombardat tancul). ”
    Da..mi-ai amintit de tatal meu. Ii pastrez cu sfintenie medaliile si…binoclul de mare rezolutie luat de la un subofiter neamt in muntii Tatra…la un atac asupra unui cuib de mitraliera, aproape toti camarazii lui taica-meu au fost secerati.
    Tata s-a tarat pana la cuib, unde a aruncat o grenada…cand subofiterul german a iesit panicat, s-a aruncat asupra lui, la prins cu dintii de beregata si nu I-a dat drumul decat dupa ce n-a mai miscat. La plecare, a luat doar binoclul , hrana ,munitia si cizmele.
    Dumnezeule, cat aur ar fi putut sa aduca din Cehoslovacia…o lada de campanie plina. Dar, n-a luat nici macar o verigheta, sau un inel. Aurul nu avea nicio valoare pe atunci, conta doar ce-ti putea asigura supravietuirea.
    Aur si…femei, la greu.
    😉

  12. 12 ZeV iunie 22, 2013 la 8:10 am

    errata
    l-a prins

  13. 13 Cris iunie 22, 2013 la 8:49 am

    Odihnească-se în pace!
    Prea devreme…

  14. 14 Marian Nicolae iunie 22, 2013 la 11:08 am

    Dumnezeu sa-l odihneasca.

  15. 15 SLAVU IOAN iunie 22, 2013 la 12:11 pm

    Condoleanţe familiei Generalului Mihail Popescu!
    Generalului Mihail Popescu, o personalitate de excepţie mult iubită de soldatul român şi care şi-a câştigat respectul în rândul subofiţerilor şi ofiţerilor armatei române, prin faptă şi cuvânt.
    Dumnezeu să-l odihnească, pentru că merită!

  16. 16 Ireene Nicolaescu iunie 22, 2013 la 3:50 pm

    Dumnezeu sa l oduhneasca in pace !

  17. 17 Aya iunie 22, 2013 la 7:45 pm

    @

    ZeV

    Tata a trecut printr-o situatie-limita (schimband ce e de schimbat, de aceeasi intensitate cu aceea prin care a trecut tatal tau) chiar la Cotul Donului. Apoi, tot in Rusia, dupa ce a reusit nu doar sa ramana in viata, dar si sa nu cada prizonier la Cotul Donului, i-a fost dat sa scape nevatamat, efectiv printr-o minune, cand cei alaturi de care fusese doar cu cateva clipe inainte au pierit spulberati .

    (Pe scurt:
    Tancul ii fusese capturat la Cotul Donului; scapase de moarte si de prizonierat prin una din acele foarte ciudate, inexplicabile „intamplari” cand chiar si ateii se vor fi intreband daca nu cumva exista ingeri pazitori.
    Fiind cel mai tanar din „trupa”, capitanul ii ordonase sa iasa din tanc, sa urce repede o colina cu multi arbusti si sa observe daca nu cumva apar rusii – si, de unde. Tata a apucat sa ajunga in varful acelei coline si, efectiv, a vazut cum au aparut rusii si au „cazut” peste ai lui. Pe unii i-ai impuscat pe loc, pe altii i-au luat prizonieri.
    A asteptat sa se faca noapte si – iti spun exact cum mi-a spus si el – „am plecat in directia Romaniei, pe jos, nebuneste, singur, de la mii de kilometri.”
    Mergea noaptea – ziua se ascundea.
    La un moment dat, pe drum a aparut un imens camion de razboi nemtesc, foarte inalt- eram, inca, aliati cu nemtii. Tata s-a prins de spatele camionului, sperand sa castige cativa kilometri. Camionul a oprit, soferul a coborat, l-a obligat sa se dea jios. Tata „s-a executat” dar, cand camionul s-a pus in miscare, s-a agatat din nou de el.
    In cabina erau soferul, un colonel neamt si translatorul lui. Colonelul neamt i-a spus soferului sa-l lase pe tata sa urce in cabina – asa a facut, ramanand chiar lipit de geam.
    Dupa niste kilometri, soferul i-a spus tatalui meu sa coboare si sa examineze roata de pe partea lui – nu-mi amintesc daca din fata sau din spate. Initial, tata nu a vrut sa coboare – crezand ca vehiculul va demara si ca totul e un truc pentru a-l parasi acolo. La interventia colonelului, a coborat. Iti spun din nou, asa cum mi-a spus el:
    „Fetitzo, abia am apucat sa ajung pe pamant de la inaltimea acelui camion si sa ma aplec la roata, cand un obuz ratacit a lovit parbrizul si i-a facut praf pe toti”.
    A mers mai departe si s-a intalnit cu altii care se retrageau in dezordine – s-au regrupat sub comanda unui capitan sau maior, nu mai stiu. Erau, acolo, toate armele si mia multe natii – doar tata era, insa, tachist.
    Au urmat alte momente dure – a fost decorat chiar pe campul de razboi, ca sa spun asa.
    A ajuns din nou la unitatea de tancuri – la Targoviste. Intre timp, fusese rupta alianta cu nemtii. A primit un alt tanc si a plecat in directia Berlin. A fost bombardat in Tatra – mi-a spus ca acolo a fost cumplit, dupa parerea lui, chiar mai cumplit ca la Cotul Donului.
    Stiu multe despre razboi, de la tata. Pacat ca nu si-a scris amintirile – avea un remarcabil talent de narator, m-a facut sa traiesc fiecare moment).

  18. 18 Nezir Gelaledin iunie 22, 2013 la 8:38 pm

    Cei care l-au cunoscut pot spune despre domnia-sa ca a fost un om deosebit, un camarad adevarat, un militar desavarsit! Se spune ca Dumnezeu ii ia la El mai repede pe cei pe care Ii iubeste, nelasandu-i, astfel, sa se chinuie … Domnul General Popescu a fost si este, cu siguranta, iubit de Dumnezeu. A ctitorit biserici, capele militare, inclusiv in teatrele de operatii …

    Generalul Popescu avea o alta vorba despre chemarea la Dumnezeu, atunci cand urma sa vina. Spunea ca vrea sa moara “la EXCEPTIONAL”. A murit la EXCEPTIONAL pentru ca asa a vrut Dumnezeu sa il recompenseze …

    Iertare, domnule general ca nu am putut, nimeni dintre noi, sa impiedicam lucrul acesta!

    Dumnezeu sa va ierte si sa va odihneasca cu cei Drepti!

    Am onoarea sa va salut!

  19. 19 Cârcotaşu iunie 22, 2013 la 9:52 pm

    @ Teostanc,

    …dar era o lupta mare si acerba pentru intrarea in NATO.

    Şi dă-i şi luptă, şi dă-i şi luptă cu dujmanu’, care şi el, luptă şi luptă!

    Trebuiau revazute mi ( 😯 ) de documente, proceduri, regulamente, restructurata (a se citi distrusă) si redusa armata.

    Da, cu mânecuţe de contabil conţopistu’ a revăzut documentele, procedur’le, regulamentele, ş-a „disponibilizat” zeci de mii de cadre mai tinere ca el, că juraseră lu’ Ceauşescu şi-l trădaseră. El nu! El e Generalu’ NATO!
    Vorbeam cu un militar din ăsta, disponibilizat, care dându-mi-i exemplu pe Mihail Popescu, pe Onţanu şi pe Gabriel Oprea, se mândrea cu gradul cu care fusese trecut în rezervă: Locotenent Colonel! Cinste lui!

  20. 20 George Hălărescu iunie 23, 2013 la 5:19 am

    Către „Zev”

    Frumoase povestiri. Cred că l-ați putea pune pe hârtie și intitula „Povestiri despre tata”.

  21. 21 Vasile, iunie 23, 2013 la 6:13 am

    La la varsta asta poti sa afirmi ” ca am aflat cu surprindere”, noi toti putem fi surprinzatori.

    Dumnezeu sa-l odihneasca si cei dragi sa-l pomeneasca!

  22. 22 teostanc iunie 23, 2013 la 8:53 am

    Cârcotaşu iunie 22, 2013 la 9:52 pm

    Da, cu mânecuţe de contabil conţopistu’ a revăzut documentele, procedur’le, regulamentele, ş-a “disponibilizat” zeci de mii de cadre mai tinere ca el, că juraseră lu’ Ceauşescu şi-l trădaseră. El nu! El e Generalu’ NATO!

    Sunteti viperos ! Indicare

  23. 23 SLAVU IOAN iunie 23, 2013 la 1:08 pm

    Cârcotaşu iunie 22, 2013 la 9:52 pm

    Faceţi mult prea uşor confuzie între „contabil conţopistu’ ” şi un luptător profesionist, dealtfel şi comparaţia D-lui General de Armată Mihail Popescu cu Oprea Gabriel nu vă face cinste. Al doilea a fost făcut „general cu trei stele”,intradevăr la apelul bocancilor, în timpul activităţii de „tânăr pensionar”şi reabilitat cu această ocazie de tot felul de „rapandule contopiste „ale sistemului politic încă actual.
    Pentru a nu mai intra în eroare, luaţi-vă informaţiile corecte din mediul militar şi nu mai apelaţi la tot felul de, vorba dumneavoastră, „conţopişti”.
    Deocamdată Armata Română, rămâne singura instituţie bugetară din România, care cu mai multă sau mai puţină „durere”, a reuşit să se modernizeze şi să facă intradevăr reformă.
    Din punct de vedere al performanţei, din anul 2003 (anul aderări la N.A.T.O.), armata română este recunoscută şi văzută cu respect de toate armatele aliate în toate teatrele de război la care este parte. Spre exemplu în Afganistan (zona Kabul) de nenumărate ori trupele speciale de asalt a infanteriei marine USA. solicitau pe timpul misiunilor,să aibe „spatele asigurat” de „Scorpionii Roşi” (subunităţi ale trupelor române ce acţionau în recunoaştere şi asigurarea acţiunilor de luptă ofensive) Oare de ce ? Păi pentru că sunt buni profesionişti si asta se datorează in mare parte implicării D-lui General de Armată Mihail Popescu în cea ce priveşte pregătirea profesională a ostaşului român. 😉
    În cea ce priveşte aşa zisa „decimarea armatei”, încerc să vă citez, nu a fost luată decizia de M.St. Maj.(Marele Stat Major) sub conducerea D-lui General de Armată Mihail Popescu ci de nişte rapandule ale sistemului politic românesc aflate în diferite etape la decizie. 😉

  24. 24 Cârcotaşu iunie 23, 2013 la 1:25 pm

    @ Teostanc,

    Sunteti viperos ! Indicare

    Ce-o fi asta? DEX-u e depăşit!
    Dacă tăceaţi, filozof vă numeaţi! Aşa, aţi ajutat la evidenţierea imposturii.
    Activele armatei, ajustate de „generalu’ NATO”, s-au fixat la 70.000. Efective la nivel de 2 (două) divizii. Un corp de armată ar avea 3-5 divizii, iar o armată ar avea 3-5 corpuri de armată.
    După „reducerea armatei” pentru NATO, n-au mai rămas decât posturi pentru general de divizie (2 stele). Ruşine generalilor avansaţi la apelu’ bocancilor, general de armată… care armată, că noi nu mai avem armată nici pentru un corp de armată?
    Nu mai vorbiţi despre armata română, ea nu mai există. 2 (două) divizii? ruşine Generalu’ NATO!!!

  25. 25 Cârcotaşu iunie 23, 2013 la 10:01 pm

    @ Slavu Ioan,
    Dom-le, io nu fac nicio confuzie. Care-i luptătoru profesionist? Cu cine mama dracului a luptat ăsta? Dacă citeai ce-am scris nu te mai băgai în seamă, că eşti pe dinafară. Avansarea generalilor nu-mi face nici cinste, da’ nici nu mă face de ruşine. Pur şi simplu mă face să râd!
    Aşa, ca să ştii şi matale, Oprea n-are niciun câştig de pe urma avansărilor „în rezervă”, alea-s de operetă, în timp ce onorabilu’ „luptător profesionist” a halit pensie corespunzătoare! Cam cum ar fi un colonel comandant de pluton! General de brigadă, comandant de batalion şamd! El, marele Şef de Mare Stat Major al armatei române, redusă la efectivele a două divizii, ştia sigur că n-are cum să aibă mai mult de „două stele”.

    luaţi-vă informaţiile corecte din mediul militar

    Eşti aşa naiv încât chiar nu te-ai prins că provin din mediul militar? E aşa de greu să-nţelegi că eu sunt ăla care mă mândresc c-am fost disponibilizat de generalu’ tău NATO cu gradu’ de locotenent colonel?
    Dom-le, ai avut şansa să taci, ca şi amicu’ Teostanc. N-ai făcut-o, ai preferat să te dai în spectacol, deşi nu era rolu’ lu matale.
    E inutil să zic că s-ar impune să nu te bagi unde n-ai viteză. Bre, nici dracu’ n-a văzut 3 stele-n 4 ani, ca general. Şi el ştia foarte bine că de la 2 stele-n sus n-are ce comanda, decât poate pe nevastă-sa!
    Îmi pare rău, nu voiam să mă-ntind atâta, da’ ce să fac, simţiţi nevoia să spuneţi ceva, fără a avea ceva de spus!

  26. 26 teostanc iunie 24, 2013 la 7:33 am

    Cârcotaşu iunie 23, 2013 la 1:25 pm

    Si ce făceai domnule cu o armata de 240 000 de oameni?!

    Vorbește numai frustrarea din dumneata!

    Ca să nu spun si mojicia. De mortuis nil sine bene!

  27. 27 SLAVU IOAN iunie 24, 2013 la 3:42 pm

    @Cârcotaşu
    Am înţeles… sunteţi locotenent colonel în rezervă, fost încadrat pe funcţia locsiitor cdt. pluton (pentru că funcţia de cdt.pl. este „de colonel „, vorba dumneavoastră şi probabil ocupată în perioada cât aţi fost activ…). Se pare că vă prieşte pensia de locsiitor comandant de pluton (pluton=subunitate conform A.N.4)
    Sursa de informare pe care ati accesat-o provine cumva din categoria celor cu origini muncitoreşti sau din categoria politrucilor cachi,(de altfel categorii de indivizi mai bătrâniori dar cu pensii bunicele vorba dv. de „cdt. pluton”)?

    Pensia D-lui General de Armată Mihail Popescu era de 6400 lei/lună, (informaţia provine din cuponul de pensie arătat pe mas media, intr-o emisiune televizată de domnia sa, în anul 2011). Atât pensia cât şi cele 3 stele obţinute în ,vorba dumneavoastră „4 ani” mi se par cât se poate de corecte, legale şi legitime. Ultima funcţie ocupată de domnia sa Şef al Marelui Stat Major, este unică şi cea mai importantă pe timp de pace, în ierarhia militară. Dacă aveţi bunăvoinţa de a vă informa cu valoarea pensiilor celorlalte funcţii similare din armatele aliate, veţi observa diferenţe mari, Romania aflânduse pe ultimul loc în această chestiune, valoarea pensiei fiind cu mult mai mică decât valoarea penultimei clasate(Bulgaria).

    În cea ce priveşte apelativele „ruşine Generalu’ NATO” sau „generalu’ tău NATO”, nu fac altceva decât să sublinieze tupeul, mojicia şi mârlănia ce vă caracterizează limbajul dom-le ” X „… mă rog cum vrei Cârcotaşu. 😉

  28. 28 Cârcotaşu iunie 24, 2013 la 9:58 pm

    @ Slavu Ioan,
    Desluşire:
    Dom-le, dacă la nivelul „armatei române” care are efectivele a 2 (două divizii), avem atâţia generali de armată (cu 4 stele), asta nu se poate realiza decât dacă punem colonei la comanda unor plutoane. Eu n-am avut onoarea, când eram în activitate gradul ăsta însemna ceva.
    Eu nu mă informez din presă, doar mă sesizez. În rest s-aveţi succesuri.
    Cât despre mojicie, mârlănie etc, fiecare e liber să aprecieze!

  29. 29 Vasile, iunie 25, 2013 la 9:42 am

    Slavule,

    Vorba unui coleg , partial aveti dreptate, dar atat! Noi cind sesizam cite o anomalie , sau cel putin o bizanterie , in format de pamlet sau nu putem
    construi un mesaj cu apelative care pot imbraca aparent haina mojiciei.

    Este insa o exprimare pe care nu o putem sublinia , „inroşi” evidentia decit printro licenta!

    Adresindu-ne noua insa epistole cum ar fi a dumitale , nu mai constituie un patent ci o mojicie!

    Personal eu nu sunt „pentru” pensiile descreierate de care beneficiaza acea parter a armatei care de fapt nu au contribuit in vreun fel incepind cu impozite, sau de ce nu cu eventualul sange varsat pentru patrie, chestie atat de declamativa , dar atat de inexistenta cu exceptia mercenariatului.

    Este normal ca majoritatea cadfrelor din armata sa-si apere insa acest drept conservat de ani si de guvernele care au avut nevoie de a lungul anilor de sprijinul armatei folosite impotriva propriei natii.

    De cealalta parte sunt oameni din armata care au avut contributii esentiale
    in reprezentarea tarii pe diferite teatre ale lumii,vorbesc in general de
    influenta pe care Romania o exercita prin statele din Africa.

    Eu sincer cred ca in aceasta societate armata si-a pierdul factorul de influenta , conflictele locale declansate sunt false piste prin care marile puteri economic-financiare exerseaza departe de propriile granite tot felul de scenarii cu iz economico geo politic.

    Logica Carcotasului raportata la numarul de colonei si generali este corecta , cea ce nu este corect estecredinta ca Romania cu o armata populara fie ea antrenata si bine echipata ar fi constituit vreun scut al tarii sau cinestie ce altceva.

    Acum cumparam aparate de zbor mina treia , pentru ce? Cind ne gandim ca MIG-urile si tancurile armatei irakiene puse in fata unor arme ultramoderne au fost doar sarjele unui escadron de cavalerie in fata unui tir de foc incrucisat al unor miltraliere!

    Inca o data, ce a spus Carco fara nici o mojicie a jost un punct de vedere!

  30. 30 teostanc iunie 25, 2013 la 1:59 pm

    Vasile,

    Am citit si eu measjul dvs. din 25 06 2013 9 42.

    Citez din dvs. :
    -sau cel putin o bizanterie;
    -in format de pamlet;
    – “inroşi” evidentia decit
    printro licenta!;
    -beneficiaza acea parter a armatei;
    – nu au contribuit in vreun fel incepind cu impozite .(na. toti platesc impozite, dar nu platesc contributia la pensie);
    -cu eventualul sange varsat pentru patrie, chestie atat de declamativa , dar atat de inexistenta cu exceptia mercenariatului.(n.a. mercenarii o fac pentru salariu si/ sau onoare personala, nu pentru patrie);
    -De cealalta parte sunt oameni din armata care au avut contributii esentiale
    in reprezentarea tarii pe diferite teatre ale lumii, vorbesc in general de influenta pe care Romania o exercita prin statele din Africa.(n.a poate ati vrut sa scrieti Asia, unde avem detasamente in Irak si Afganistan);
    -Este normal ca majoritatea cadfrelor;
    -fara nici o mojicie a jost

    Pana la urma ce ati vrut sa spuneti?

  31. 31 SLAVU IOAN iunie 25, 2013 la 2:15 pm

    Vasile,

    „Vorba unui coleg , partial aveti dreptate, dar atat! Noi cind sesizam cite o anomalie , sau cel putin o bizanterie , in format de pamlet sau nu putem
    construi un mesaj cu apelative care pot imbraca aparent haina mojiciei.”

    Atâta timp cât anomalia sesizată este nuanţată şi nu făcută cu rea credinţă NU AM NIMIC ÎMPOTRIVĂ. Este mult mai grav când constatarea unei anomalii se face cu rea credinţă în scopul mascării adevăratei vinovăţii.
    1. În statul de drept, iar România este un stat de drept recunoscut, principalul factor de decizie în avansări la garadul de colonel sau general în armată este factorul politic, adică acei oameni politici numiţi în funcţia de ministru al M.Ap.N. în ultimii 23 de ani si acei oameni politici aleşi în mod democratic, în funcţia de preşedinte de republică şi nu Marele Stat Major al Armatei. Deci responsabilitatea, consider eu, o are în primul rând factorul politic, în „dilatarea” cu intenţie a corpului ofiţerilor cu grade superioare, în speţă gradul de colonel şi a corpului ofiţerilor cu gradul de general.
    2. Este ruşinos şi devine o mojicie când vina unui om politic este aruncată în „cârca” unui profesionist. Din punctul de vedere al reguli, al legi, ministrul M.Ap.N.(om politic ex. Oprea Gabriel) decide avansările la gradul de colonel iar preşedintele de republică (om politic ex. Traian Băsescu) decide avansările la gradul de general.
    3. Restructurarea M.Ap.N. începând cu 1990 dar mai ales cu 1998 prin O.G.8/1998(fiind ordonanţă este dată de factorul politic, în speţă guvernul), s-a făcut cu haos fiind disponibilizaţi în procent mare subofiţeri, maiştri militari şi ofiţeri cu grade inferioare şi mai puţin sa umblat la ofiţerii cu grade superioare şi ofiţeri cu grade de general, o singură excepţie făcând gradul de maior. În timp această situaţie, coroborată cu avansări făcute incorect a dus la situaţia de astăzi, când ierarhia militară (din punct de vedere al numărului de grade pe fiecare nivel) să nu mai fie o piramidă ci să devină o clepsidră.
    Aşa că tot o mojicie, lipsă de respect (adică tupeu) si mârlănie rămân apelativele aduse D-lui General de Armată Mihail Popescu.

    „Personal eu nu sunt “pentru” pensiile descreierate de care beneficiaza acea parter a armatei care de fapt nu au contribuit in vreun fel incepind cu impozite, sau de ce nu cu eventualul sange varsat pentru patrie, chestie atat de declamativa , dar atat de inexistenta cu exceptia mercenariatului.”

    Păi să vedem:
    1. În 1979 la iniţiativa ministrei învăţământului la acea vreme, la nivel C.C. al PCR se ia decizia ca armata să se transforme din instituţie bugetată în instituţie productivă. Astfel fără a fi intrebaţi specialişti M.Ap. N., vor fi transferate armatei, industriile de armament şi aparatură optică, marile şantiere ale României (Canal Dunare- Marea Neagră, Casa Republicii, Sistemul de irigaţii, Transfăgăraşanul, Lucrări miniere cărbune de subteran şi suprafaţă etc.) Cu această ocazie in organica M.Ap.N. apare si un nou departament DLEN (Direcţia Lucrări în Economia Naţională).
    2. În 1985 efectivele militare care acţionau în domeniul economic, continu erau: a) Combinatul minier Valea Jiului – 2000 ofiţeri şi subofiţeri, 40000 militari în termen;
    b) La Casa Republici – între 1000 şi 1500 ofiţeri şi subofiţeri, între 25000 şi 30000 de militari în termen şi 5000 la 6000 de concentraţi;
    c) În sistemul de irigaţii – 4000 de ofiţeri şi subofiţeri şi 50000 de militari în termen, 25000 la 30000 de concentrţi;
    d) La canal Dunăre Marea Neagră – 2000 de ofiţeri şi subofiţeri 10000 de milşitari în termen şi 30000 de concentraţi.
    3. În domeniul militar operativ, subofiţerul, maistru militar şi ofiţerul cu grade inferioare era obligaţi la un stagiu de 2 ani detaşare în economia naţională, fără acest aşa zis „stagiu” nu puteau fi avansaţi la gradul următor în carieră.
    Efectivul unei subunităţi (companie) la lucrări miniere (Combinatul minier Valea Jiului) era de 200 la 300 de militari în termen, 5 la 7 ofiţeri şi 1 subofiţer. Această subunitate realiza o producţie de 3000 la 4000 tone minereu cărbune brut extras pe zi. Subunitatea lucra în trei schimburi flux continu a câte 8 ore/zi. Un calcul simplu economic, o astfel de subunitate cu menegement militar realiza în jur de 2,4 milioane tone cărbune brut extras pentru România fără ca personalul militar să primească drepturile civilior care lucrau la acea vreme în subteran. Ex. Un militar (necalificat – vagonetar II) putea să obţină maxim 2400 lei pe lună, pe când un civil (necalificat – vagonetar II) putea să obţină până la 7500 lei/lună. Un ofiţer grad Cpt. obţinea maxim 4200 lei/lună. DECI CAM GRATUITĂ ŞI FORŢATĂ ACTIVITATEA ASTA AŞA ZIS „PATRIOTICĂ”
    4. Dacă tot venii vorba de Combinatul Minier Valea Jiului, format din 15 întreprinderi socialiste miniere, acest combinat avea procentual organigrama 90 la sută personal militar şi doar 10 la sută civili (parte TESA). Astăzi cei care atunci erau subingineri minieri, în speţă Miron Cosma are o pensie mult mai mare decât a unui maior de atunci la o responsabilitate mult mai mică din partea acestui individ Miron Cosma. Oare unde este dreptatea atunci când societatea, prin sistemul politic ales te obligă la ceva ce nu are de a face cu domeniul tău de activitate, faci performanţă, iar la pensie eşti jignit că nu meriţi pensia? 😉
    Halal păreri mai ai, Vasile!

  32. 32 SLAVU IOAN iunie 25, 2013 la 3:45 pm

    @Cârcotaşu,
    Ce fel de divizi… la nivelul primului război mondial, al doilea război mondial sau aşa zisei „Epocă de Aur”?! 😉

    @Vasile,
    P.S. La vorbele dumneavoastră citez, „Acum cumparam aparate de zbor mina treia , pentru ce? Cind ne gandim ca MIG-urile si tancurile armatei irakiene puse in fata unor arme ultramoderne au fost doar sarjele unui escadron de cavalerie in fata unui tir de foc incrucisat al unor miltraliere!”… trebuie să ţineţi cont şi de bugetul alocat M.Ap.N. pe anul 2013. Bugetul este de 0,79 la sută din PIB.
    Politrucii, batăi vina! 😉

  33. 33 Vasile, iunie 26, 2013 la 2:01 pm

    Domnul Slavu,

    Calcati prin balarii ,aveti grija la maracini!

    Dumneavoastra amestecati periculos datele istorice, statul in care am trait cu cel actual.

    -Unitatile speciale de care vorbiti si nu numai faceau acest lucru fara sa primeasca de la statul roman plata lucrarilor executate?

    -Primeau soldatii in termen , adica aceia care executau efectiv muncile respective, vre-un salariu ?

    De cealalta parte eu ma stiu cu activitati incepind cu stransul spicelor ,depanusat,cules porumb, sfecla de zahar, cules fructe,irigatii
    de pe la varsta de 9-10 ani, am fost platit sau mi s-au cumulat cel putin modic(circa 40 de luni) aceste perioade ca vechime in campul muncii, am primit vreun spor salarial?

    Daca nu hai sa nu mai facem caz pentru niste ofiteri care dupa dumneata ar merita pensii nerusinate pentru ca faceau planul de lupta cu invadatorii americani, sau aparau horarele pactului de la Varsovia la granita cu statele socialiste din acelasi sistem , sau meirutul isi gaseste originea in faptul ca armata era folosita , in afara muncilor prestate amintite de dumneavoastra , doar ca un BAU impotriva propriului popor?

    Dumnevoastra acuzati politrucii dar culmea, manifestati aceleasi mentalitati.
    Pai Dl. Miron Cozma are o pensie raportata la contributia acestuia vs salariul de minier unde am inteles ca lucra de prin 1970!!!!

    Eu la niste „aplicatii” in irigatii am fost coleg la manuitul coloanelor cu niste minieri , care aveau prin anii 1982 peste 4000 salariu brut de aproape doua ori si 1/2 mai mare decit salariul meu.

    Dar sa nu achiti nici un impozit la stat si vorbesc de impozitele de dupa 90,si sa beneficiezi si de pensie la valoarea salariului unui ministru este nu numai imoral ci pur si simplu mocirlos de mizerabil.

    De cealalta parte DA sunt de acord ca militarii sa-si apere si sa-si conserve niste drepturi ceausiste , de ceilalti sa se aleaga praful!

  34. 34 SLAVU IOAN iunie 27, 2013 la 12:34 am

    @Vasile,
    Da aveţi dreptate, nici înainte de 1989 nici după 1989 militarii nu primeau salarii primeau solde… numai că angajatorul adică STATUL nu îşi plătea daravelele „sieşi însuşi”, iar din 1998 militarul plateşte contribuţiile legale către STAT.
    Problema cu „buruienile … şi mărăcinii” vi se cam potriveşte. Pentru ştiinţa dumneavoastră, militarii în termen executau dintr-un 1 an şi 4 luni (stagiu obligatoriu militar prin Constituţie şi lege organică a acelor vremuri), 2 la 4 luni activităţi de instruire şi pregătire militară în unităţi operative şi 1 la 1an şi 2 luni, activităţi aşa zis „patriotice” în economia naţonală (nu numai agricultură ci şi munci industriale). Aici (mă refer la Valea Jiului) erau plătiţi cu maxim 2400 lei/lună pe stat plată, este adevărat că nu toţi ci doar cei care lucrau în abataje front sau cameră, cei care lucrau la fluxul de benzi spre exemplu, primeau sume într 1000 şi 1200 lei/lună, iar cei care lucrau la suprafaţă primeau sub 1000 lei/lună.
    Pentru a închide acest subiect la care nu vă pricepeţi, trebuie să vă aduc la cunoştinţă că în acel stagiu obligatoriu de2 ani de zile de care făceam vorbire într-un comentariu anterior, am avut şi eu „onoarea”, binenţeles peste voinţa mea, de a conduce o astfel de subunitate ce îşi desfăşura munca aşa zis „patriotică” la Aninoasa( considerată a fi cea mai adâncă mină grizutoasă din ţară). Aveam în subordine 6 plutoane a câte 50 de militari în termen, cărora le distribuiam lunar banii cuvenţi prin statul de plată. 😉

  35. 35 teostanc iunie 27, 2013 la 7:14 am

    Vasile, iunie 26, 2013 la 2:01 pm

    Dar sa nu achiti nici un impozit la stat si vorbesc de impozitele de dupa 90,si sa beneficiezi si de pensie la valoarea salariului unui ministru este nu numai imoral ci pur si simplu mocirlos de mizerabil.

    Cred ca se plateste impozit dar nu se plateste (platea?) contributia la pensie si somajul. Daca la somaj este firesc, la pensie este nefiresc si va dau dreptate.

  36. 36 Cârcotaşu iunie 27, 2013 la 10:31 pm

    Domnilor,
    Văz că s-a încins discuţia şi, inevitabil, a deviat de la subiect.
    Eu condamnasem numai moda avansărilor la „Excepţional”, repetate, care-au făcut ca o mulţime de ofiţeri să ajungă în 4 ani colonei din căpitani, generali de armată din colonei!
    Vrea cineva să mă convingă că asta ar fi normalitatea? Cu riscul de-a fi declarat mitocan, vă zic: Sictir!
    Ce-am spus e absolut logic, după cum în 1970 nu puteam avea un „mareşal” pe motiv de efective, azi nu putem avea un general de armată, pe acelaşi motiv. Pe acest considerent Mihail Popescu nu putea fi General de Armată activ, sub nicio formă. A, că a cochetat cu PSD-ul?, că după ce-a trecut în rezervă a devenit politician în aceeaşi gaşcă? Dacă asta-i o poziţie merituoasă, n-aveţi decât s-o lăudaţi. Eu nu pot, chiar cu riscul de-a mă declara unul sau altul mitocan. Eu nu fac decât să evoc nişte realităţi. Să-şi aducă aminte adevăraţii mitocani că imediat după venirea la putere, în urma alegerilor din 2000, a apărut legea 164 care stimula disponibilzările, oferind nişte aparente avantaje, promotorul principal din partea armatei fiind „onorabilu'”, abia beneficiar de 4 stele, după care „pensionările” au explodat. Sigur, azi disponibilizaţii sunt acuzaţi că au primit compensaţii, că au fost nesimţiţi, iar acum vine dl Năstase să mi-l glorifice pe Mihail Popescu, şi se găsesc destui care să-l pupe-n… !
    Da, dom-le Slavu (nume simbol), la nivelul anului acesta, 70.000 de militari constituie efectivul a două divizii, la fel era şi la nivelul celui de-al doilea război mondial. Vă place sau nu, realitatea asta spune. Armata română nu mai există şi un merit major în sensul ăsta-l are dl. Mihail Popescu. Glorificaţi-i profesionalismul, oricum nu mai contează! Şi nu aveţi dreptate, sigur, decizia a fost politică şi a fost executată fără comentarii de către generali puşi pe funcţie pentru a fi docili. Ăsta a fost cazul lui Mihail Popescu! De aia a luat 3 stele de general în 4 ani, pentru a fi docil când a trebuit să decapiteze armata. Şi da, nu-i nicio supărare să fiu eu mitocan pentru că vă zic: „Generalu’ vostru al lu’ NATO!” Lasă, să fiţi voi băieţi subţiri, politicoşi etc!


  1. 1 A murit generalul Mihail Popescu… | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe iunie 21, 2013 la 10:42 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: