Martha Bibescu, Portretul Regelui Ferdinand

In 1930, Martha Bibescu a publicat o carte intitulata „2 portrete – Ferdinand al Romaniei si Anatole France”. Exista acolo si un al treilea „portret” – cel al autoarei – desenat de Jean Steriadi.

M-a interesat descrierea pe care Martha Bibescu a facut-o Regelui Ferdinand, pe care l-a cunoscut foarte bine. Ea insista asupra timiditatii sale, a insingurarii in ambianta politica complicata a Romaniei din timpul primului Razboi mondial, a complexelor sale alaturi de sotia sa, Regina Maria, „o fiinta stralucitoare si poate cea mai frumoasa femeie din Europa timpului acela”.

„Multimea nu-l iubeste, nu-l admira”. Regele este descris ca un expatriat, traind in Romania intr-o forma de exil. Pentru el, „patria si copilaria sunt totuna” si de aceea pentru el, nascut in Germania, a fost un greu sacrificiu sa lupte impotriva Germaniei. Din acest motiv, numele sau a fost sters din „cartea cea mare” a Hohenzollernilor, la Sigmaringen fiind arborat drapelul negru. La toate acestea, s-a adaugat relatia tensionata cu fiul sau Carol. Interesant este faptul ca Regele Ferdinand a acceptat sa poarte uniforma armatei romane dar nu s-a despartit niciodata de spada prin care fusese facut cavaler in curtea unei cazarmi din Potsdam.

Martha Bibescu mai povesteste pasiunea Regelui pentru carti dar si cea pentru cainii sai negri – cockeri – care-i stateau in permanenta in apropiere.

Interesanta mi s-a parut insa concluzia finala a Marthei Bibescu: „Romanii, din cauza atator certuri, ambitii, rivalitati criminale si erori, facuse ca scaunul domnesc sa nu mai poata fi dat in seama unui roman”. Cred ca acest destin ne-a urmarit – cu unele intreruperi- de-a lungul anilor.

95 Responses to “Martha Bibescu, Portretul Regelui Ferdinand”


  1. 1 Marcus mai 25, 2013 la 10:23 am

    Chelului Tichie De Margaritar, Iar Romanului O Noua Constitutie!

    Nici mort nu pot sa inteleg vanzoleala asta cu modificatul Constitutiei pe motiv ca un alt eventual chiomb sa nu mai poata sa faca ce-a facut actualul din ea, adica hartie igienica. In opinia mea, la ticalosia in care se scalda actuala clasa politica din Romania, in frunte cu soimii acesteia, gen Ponta, si din perspectiva prin care nu avem de unde face rost de o alta adunatura politica dispusa sa ne reprezinte interesele, Romania poate sa aiba cea mai cea Constitutie din lume ca tot degeaba. De ce spun asta? In primul rand fara “coabitarea” inca de la inceput atat a Opozitiei, cat si a Puterii cu deraierile grave de la litera si spiritul actualei Constitutii, impuse de chiombila prin magaria cu “presedintele jucator”, acesta si-ar fi vazut bine mersi de incadrarea stricta in limitele atributiunilor sale constitutionale si astazi, chiar daca s-ar fi cerut anumite modificari constitutionale, acestea ar fi tinut de dinamica imperativelor democratice intr-un stat de drept, nicidecum de frica unui nou Basescu. Daca la momentul 2005 atat politicienii cat mai ales presa, care era data pur si simplu pe spate de scalambaielile anticristului menite sa-l consacre drept un presedinte cu mana de fier si bla, bla, bla astazi Traienel ar fi fost cutzu-cutzu si ar fi mancat din manuta Parlamentului si a Guvernului, asa cum prevede actuala Constitutie.
    Ce folos ca noua Constitutie va avea un text mai clar care sa nu dea posibilitatea unor interpretari fortate si de rea credinta din partea alesilor, daca in viitor se va gasi inca o echipa gen Ponta-Basescu, ce printr-un petec de hartie fara absolut nicio valoare juridica (asta ca s-o dam dracului de moralitate si sa nu pomenim de ea) vor cadea la pace in sensul ca textul constitutional nu are nicio valoare atata timp cat vointa lor de “coabitare” dicteaza poporului altceva?
    Si atunci la ce bun toata aceasta tevatura, consum nervos si bani cheltuiti geaba? Atata timp cat politicienii nostri de top si nu numai fac ce “vrea” muschii lor si mai nou raspund la ordinul Sultanatului briuselez, ce mama dracului ne trebuie noua o alta Constitutie?
    Putem sa ne rezumam in a ne supune fara sa zicem nici maca pas circularelor venite de la Inalta Poarta.
    In opinia mea, daca tot am devenit pasalac si acceptam orice rahat doar ca sa ne fie noua bne in tronurile princiare, am putea foarte bine nu s-o modificam, ci s-o ardem in Piata Universitatii, ca oricum stat de drept, canci, Romania!
    Asa ca, fratilor, in octombrie, mai ales daca in ziua Referendum-ului pentru Constitutie va ploua afara, stati linistiti in casa, numarati-va banii pe care nu-i aveti, sau puneti-o de facut copii sa aveti ce trimite in Spania la capsuni ca sa va intretina la batranete, ca oricum nu Constitutia este de vina, ci asta de-si zic politicieni.

  2. 2 Marian Nicolae mai 25, 2013 la 11:58 am

    Lucrurile sunt mult mai complicate de atat…….

  3. 3 justitiaru mai 25, 2013 la 12:10 pm

    D-le Nastase
    Fraza finala a postarii mi se pare cea mai relevanta
    “Romanii, din cauza atator certuri, ambitii, rivalitati criminale si erori, facuse ca scaunul domnesc sa nu mai poata fi dat in seama unui roman. Cred ca acest destin ne-a urmarit – cu unele intreruperi- de-a lungul anilor.”

    Aceasta idee poate fi inceputul unui proces de intelegere autocritic a cauzelor pentru situatia lamentabila economica si politica actuala.
    Este cu adevarat infrant numai acela care si-a pierdut luciditatea si capacitatea de a se analiza autocritic si de a evolua sui de a invata sa devena un invingator.Ultimele evolutii din USL demonstreaza suficienta si pierderea busolei bunului simt.

  4. 4 teostanc mai 25, 2013 la 12:13 pm

    Ce tragedie o fi fost pe bietul om, regele Ferdinand, cand a vazut ca fiul sau cel mare este dezertor si a facut o casatorie morganatica, care are a avut efecte biologice, un fiu si efecte politico sociale peste timp, avem 2 monarhi acum.

    Cand vrei sa critici monarhia spui Carol al II -lea.

    Carol al II -lea dezertor, dezmostenit, reinscaunat, dictator si fugar a murit in patul sau si inmormantat cu onoruri la la Curtea de Arges.

    Nicu Ceausescu si el un fel de fiu de monarh, stimat de sibieni pentru ca incerca sa faca ceva bine, care se putea face atunci, a sfarsit in puscarie, batut fiind in direct la tv, cand era ranit, de marele umanist Tatulici.

    Istoria noastra are multe episoade mizerabile.

  5. 5 Adrian B. mai 25, 2013 la 2:09 pm

    D-le Adrian Nastase , stiindu-va un mare iubitor de arta , va recomand un film de EXCEPTIE . Dealtfel , il recomand tuturor comentatorilor de pe blog

    http://filmehd.net/the-best-offer-oferta-irezistibila-2013-filme-online.html

    ( Click and see )

  6. 6 Adrian B. mai 25, 2013 la 2:24 pm

    Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ….:))

    http://www.dcnews.ro/2013/05/blaga-catre-udmr-voi-nu-ati-tradat-niciodata/

    Foarte tare !

  7. 7 papasha mai 25, 2013 la 3:01 pm

    Martha Bibescu , o vizionara , o cititoare in stele ………certuri, ambitii, rivalitati criminale si erori , ( la care mai adaug , nelipsita tradare a iudelor vandute ) , sunt parca mai actuale , ca niciodata !

    1.” MRU: UDMR a înţeles mai bine decât alţii ce înseamnă interesul naţional. Vă sunt dator vouă, conaţionalii mei maghiari „……..( astia or fi „ungurenii mei”/lui acolo pe pustii ! )

    Vita Kobe asta , are mari probleme in a decide carei ” origini ” ( dintre cele 3-4 cunoscute pana acum ) ii apartine .

    2. Hai cu suspendarea ( a 3 a ) – jamais deux , sans trois !

    Fundaţia „Mişcarea Populară” anunţă începerea formalităţilor legale pentru înfiinţarea unui partid de centru-dreapta, numit Partidul „Mişcarea Populară”.

    3. Cine-si bate joc de femeia asta frate , de o tot pune sa vorbeasca-n public ?

    Wonderfully dysfunctional , it must be genetic !

    http://jurnalul.ro/stiri/observator/eba-gafa-estimeaza-parlamentul-european-643875.html

    4. Abia asteptam sa vedem cum „gazele de bashist ” ( bravo Radu Tudor ),
    l-au mințit pe Bush, sabotând Bechtel. Năstase publică o carte bombă despre relația noastră cu americanii ( 2 iunie ac.)

    Bravo Martha ( good girl ) !

  8. 8 Bogdan Radulescu mai 25, 2013 la 3:22 pm

    Nu cred ca trebuie sa supradimensionam complexul vrajbelor care ne-au adus la solutia suveranului strain. Pina si englezii au recurs la ea; chiar daca George I era stranepotul lui James I, era cu totul instrainat si nici nu vorbea limba engleza cind a venit din Hanovra pe tronul Angliei. Si alte state au recurs la asemenea ”expediente”. Pentru Henri IV, ”Parisul a meritat o liturghie”, iar Franta obosita de conflicte interne si masacre l-a acceptat pe acest hughenot convertit.

  9. 9 George Hălărescu mai 25, 2013 la 4:23 pm

    D-le A. Năstase,

    Descrierea Marthei Bibescu este corectă și realistă. Dacă este să completez portretul istoric al poporului român aș aminti că domnitorii de pe aceste ținuturi au fost întotdeauna șovăielnici, lași și avizi de putere. Și-au cumpărat tronul cu banii poporului și apoi s-au omorât între ei, ori i-au omorât alții.
    Dar acum d-le A. Năstase, hai să ne uităm la prezent să vedem ce putem corecta și să privim viitorul cu speranță și încredere.
    Ce v-am scris referitor la viitorul dvs. de președinte al Comisiei Europene cred că este fezabil. Am certitudinea că dacă îți veți întinde o mână președintelui T.Băsescu, în semn că l-ați iertat, se va bucura enorm și va sluji acestui crez. Și poporul va fi bucuros, pentru că va avea pentru prima dată în istorie un model de înțelepciune și de speranță. Pentru că pot avea un conducător demn și nobil, ce are puterea să ierte și să fie bun. Președintele T.Băsescu nu poate și nici nu are cum să vina să facă acest pas, pentru că este prea chircit în condiția lui umană.(este un complexat, un fricos – un vicios cu i-ar zice Aristotel)

    PS. Îmi cer iertare că îndrăznesc să vă cer asta, dar cred că pentru a fi puternic trebuie să ai puterea de a ierta cu luciditate. De multe ori cel mai aprig dușman poate deveni cel mai devotat prieten.(Prieten în sensul dat de Aristotel în Etica Nicomahică)

  10. 10 blogideologic mai 25, 2013 la 4:28 pm

    Hălărescule, n-am mai văzut demult aşa mostră de prefăcătorie la un om.

  11. 11 Ghita Bizonu' mai 25, 2013 la 4:46 pm

    Interesant este faptul ca Regele Ferdinand a acceptat sa poarte uniforma armatei romane dar nu s-a despartit niciodata de spada prin care fusese facut cavaler in curtea unei cazarmi din Potsdam.
    Cel mai interesanta este ca mneavoastra scrieti ca Ferdinand a acceptat sa poarte uniforma armatei romane Pardon era oblogatie de serviciu!!! Caci era regele deci era comandantul de capetenie al Armatei deci trebuia sa poarte uniforma Armatei!!!! Oricum daca nu ar fi acpetat unchi-su Carol I (care umbal in uniforma de heneral roman mica tinuta cam 360 de zile pe an) l-ar fi trimis ramburs la Siegmaringe.
    A ca purta spada pe care o dorea – ete na. Treaba lui. Ca ma rog exista o sabie model oficial (de fapt una de infanterie, una de cavaleie , una de marina , una ptr regimentu de garda) daca un ofter avea alta sau banii sa isi cumpere una pe placu lui era liber sa o faca (idem pistoalele… Ofiterii puteau sa isi cumpere pistolu lor. Iar in Anglia si Rusia .. normalul era ca ofiteru sa isi cumpere singur pistolul Churchil care a fots si ofiter avea un Mause c96 [preferinta comuna cu ofiterii taristi, Stalin si alti bolsevici mai putin cunoscuti] ma rpg stiu fiindca vreo 30 de ani in urma foeratania a facut obectu unei licitatii… si aparut si in presa romana!)

    Da ia o geana pe aici : http://gandeste.org/politica/cei-zece-care-au-ingropat-romania-2/23134

    Nu de alta da mneavoastra suntei acuzat ca ati dat Petromu pe nimic austriecilor

  12. 12 George Hălărescu mai 25, 2013 la 5:24 pm

    Către blogideologic,
    Distins domn, îmi pare rău că ma priviți așa și mă judecați fără să mă cunoașteți. Cu mare plăcere vă invit să ne întâlnim, poate am șansa să fiu judecat altfel. Am obs. că obișnuiți să faceți doar simple afirmații, aș fi bucuros să aduceți și argumente. Dacă doriți să ne întâlnim cu mare drag. (Vă mulțumesc că mă aveți în vedere și putem dialoga)
    Cu respect,
    George Hălărescu!

    PS. Probabil avem o altă concepție despre lume și viață, sau poate lecturile ne diferențiază.

  13. 13 ZeV mai 25, 2013 la 5:36 pm

    Domnule Halarescu
    Inteleg ca va doriti o impacare intre domnul Nastase si domnul Basescu, intrucat, credeti ca Traian Basescu inca mai are un cuvant de spus in politica.
    Stimate domn, o fi asa, nu spun nu, dar nu vad ce mai are de spus Traian Basescu poporului roman, pe al carui vot, a calcat cu bocancii din dotare fara nicio jena.
    Poate peste vreo 20 de ani, ne putem gandi si la asa ceva, daca nu cumva, in acel viitor, Traian Basescu se va mai afla inca in inchisoare si numai dupa ce marinarul isi va fi cerut scuze sincer poporului roman si tuturor celor carora le-a pricinuit mult rau. Inclusiv, colegilor de pe blog , bietii de ei nemaidormind bine noaptea in ultimii 5 ani din cauza trimisului Satanei. Daca viseaza, imediat vine Freddye Kruger si-i bantuie.
    😉

  14. 14 serbanfl mai 25, 2013 la 5:42 pm

    @blogideologic
    Doamna Ileana Vulpescu se exprima, în 2011, așa: „Eu consider că omenirea este condusă de o ipocrizie fără margini și fără leac.” La epigoni n-am stat rău niciodată.
    Pe de altă parte,istoria cunoscută mie, îmi spune că domniile fanariote au fost urmare a mult prea deselor răzvrătiri ale domnitorilor pământeni. Se respecta tradiția cumpărării tronului, dar cum ajungeau pe tron se voiau ieșiți de sub suveranitatea otomană! Adică nu șovăielnici sau lași.

  15. 15 Doru Coarna mai 25, 2013 la 5:55 pm

    @ Halarescu,

    incearca iertarea cu cei 7.4 milioane, stii tu care, poate obtii sprijin prezidential nu numai pt presidintia Comisiei Europene, ci pt tot staff-ul de la Bruxelles, sa-i puna romani pe toti! Asta i se cuvine unui popor de leader-i naturali! Apoi, cate kilograme crezi ca are turnul ala, Eiffel, ca ar ajunge la fier vechi in Turcia si ar iesi de-o vila pe locul lui si de-un mertzan nou, nu crezi?

    Mai bine sa preia Comisia Europeana Basescu, curaj, propune, va putea coabita cu Rompuy sau care-i ala la Consiliu…

  16. 16 Doru Coarna mai 25, 2013 la 6:13 pm

    Dle Nastase,

    dar a facut oare cineva bilantul real al monarhiei de la noi? A meritat sau am pierdut? Din cate stiu, Romania nu a iesit peste media dezvoltarii tarilor din jur in acea perioada. Singura perioada cand Romania a reusit asta a fost in iepoca de aur!

    Crede cineva ca odata restaurata monarhia, se va umple tara de fermieri cu pamantul lor, de industriasi cu fabricile lor, de comercianti autonomi, laolalta cu o fiscalitate eficienta 100%? Caci fara astea patru, vorbim prostii!

    Sigur, poate ca s-ar indrepta statul de drept, poate ca trupele nu vor mai ciomagi cu lejeritate cetateni, poate ca vom fi respectati ca traind sub un monarh, dar cu astea nu se sustine o tara! Trebuie papa! PA-PA, pt tot romanul!!! Din ce insa, din statul de drept? Produce statul de drept cartofi, grau, ceapa, carne, si utilaje pt astea? Sau trupele, sau monarhia?

    Uite d-aia am ajuns unde am ajuns, caci la esenta lucrurile sunt simple!

    PS. …Maine poate si ceva grafica, un album acolo, da? Multumesc.

  17. 17 justitiaru mai 25, 2013 la 6:13 pm

    @George Hălărescu
    Scenariul Sf al „impacarii” este din categoria „Basmele romanilor”

  18. 18 Aya mai 25, 2013 la 6:53 pm

    @

    George Hălărescu

    INTRE MARTA BIBESCU SI ARISTOTEL „PUNTEA” NU E BASESCU!

    Marturisesc ca ti-am citit postarea din mai 25, 2013 la 4:23 pm de mai multe ori decat mi-as fi putut propune si sigur de mai multe ori decat merita.
    Motivul atentiei acordate textului tau?
    Incerci sa indici, intre Marta Bibescu si Aristotel, existenta unei halucinante punti (Traian Basescu!) la care ar duce (sau care ar duce la?) „cararea” numita Comisia Europeana.
    Ca sa(-ti) fie foarte clar: numele respective desemneaza (in replica mea), in egala masura, persoane si simboluri.

    In mod normal, ar trebui sa ma opresc aici adaugand doar: orice comentariu este de prisos. Dar, nu ma voi opri.

    Ceea ce ai scris este nu doar aiuritor, dar si de o veninoasa pervesitate. Inceci sa insinuezi (nu ma indoiesc, cu intentia de a „lansa” o parsiva stire ce ar trebui sa faca valuri) ca, la „rugamintea” (absolut inecceptabila, fie si ca ipoteza!) lui Adrian Nastase adresata lui Traian Basescu (asa se traduce, in fapt, otravitul cuvant „iertare” in contextul postarii tale), marinarul din Deal l-am ajuta pe AN sa ajunga presedinte al Comisiei Europene!
    Multe insinuari mocirloase am intalnit pe acest blog, dar nici macar cea mai neagra imaginatie nu m-ar fi putut duce la un „deznodamant” precum cel pe care ai indraznit sa-l „propui” abdicand de la orice urma de decenta (ca sa raman in limitele exprimarii civilizate).

    Un alt mesaj parsiv pe care incerci sa-l lansezi este ca T.B. ar putea avea puterea de a impune, prin sprijinul sau (sau prin „recomandarea” sa) viitorul presedinte al Comisiei Europene. O astfel de idee este de un ridicol absolut!
    Traian Basescu este un tolerat – in primul rand, de unii dintre actualii potentati ai Europei (fiind sesizabil ca tolerarea nu este defel dezinteresata – dar asta este alta discutie). O astfel de postura „vorbeste” de la sine despre „puterea” celui care o detine!

    Te sfatuiesc insistent ca, in viitor, sa faci „miscari” mai putin dezordonate – altfel spus, sa-ti maschezi mai bine disperarea.
    A bon entendeur, salut!

    P.S.
    A ierta nu inseamna nici a uita numele dusmanului – nici a sta cu el la masa.

    P.S.2
    Sper sa nu ai indrazneala ca, intr-o eventuala contra-replica, sa invoci Cina cea de Taina. Ti-ai intinde singur o capcana in care sigur ai cadea.

  19. 19 Adrian B. mai 25, 2013 la 7:08 pm

    @ George Halarescu

    Dumneata ai impresia ca toti romanii sunt niste carpe ? Ati auzit vreodata de onoare , de demnitate , de principii , de adevar ?

  20. 20 Aya mai 25, 2013 la 7:12 pm

    @

    ADRIAN NASTASE

  21. 21 Taranul mai 25, 2013 la 8:53 pm

    Jalnic,d-le Halarescu!Cum puteti gindi asa ceva?

  22. 22 anonim mai 25, 2013 la 9:10 pm

    @BI: E realitatea de zi cu zi .

  23. 23 Fragmentarium Politic mai 26, 2013 la 7:17 am

    Observatii extrem de acute. S-ar putea ca timiditatea lui Ferdinand, despre care s-a tot vorbit, ca un repros, ca fiind „neregala”, sa nu fi fost una nativa, ci politica, rezultand din constientizarea divergentei rolurilor pe care destinul l-a chemat sa le joace, caz in care ar fi vorba despre o tarie de caracter iesita din comun, ramasa, oarecum nedrept, intr-un con de umbra. Ultima concluzie ma face sa reflectez, cu amaraciune, si la ceea ce s-a intamplat cu Romania dupa Revolutie, cand pe „tronul” ei s-a insinuat samanta unor interese straine. In acelasi tmp insa, faptul ca asemenea lucruri sunt scoase la lumina imi da un sentiment incurajator, ca un prim pas al sperantei.

  24. 24 SLAVU IOAN mai 26, 2013 la 7:29 am

    Mulţumesc d-lui Adrian Nastase pentr că aduce in discuţie un astfel de subiect!
    Si uite uşor, uşor începem să înţelem şi să conştientizăm trecutul istoric glorios al regalităţii neamului nostru, cu bune şi cu rele.

  25. 25 santinela mai 26, 2013 la 7:29 am

    Halarescu – ” sa intinda mina lui Basescu” ? Omule te doare ceva ? Da, lui Basescu trebuie sa i se intinda mina dar strinsa in pumn si peste bot daca se poate.

  26. 26 Marian Nicolae mai 26, 2013 la 7:56 am

    @ George Hălărescu mai 25, 2013 la 4:23 pm

    Stimate domn, cred ca ati gresit blogul………

  27. 27 constantin dan (@Constantin98Dan) mai 26, 2013 la 8:53 am

    La inaugurarea Universitatii de la Cluj , in 1919 , regele Ferdinand , adresandu-se studentilor , a spus : ” faceti-va cat mai multe iluzii , ca sa aveti ce pierde ” . Extraordinara observatie . Pastrand proportiile , e ceea ce se intampla si cu mine din mai anul trecut . Ma asteptam la orice , dar nu la abandonul proiectului monumental initiat de guvernul Adrian Nastase in 2003 , dand apa la moara detractorilor si inamicilor lui Adrian Nastase .
    Sa platesti bani grei firmei cu care ai renegociat contractul , doar ca sa plece ( nu poti lucra cu suma asta ceva ? ) , lasand de izbeliste ( pardon , ” licitatie ” pentru paza ) 64 de kilometri inceputi – doar viaductul de la Barcau de 10 km , gata , nu este o crima ? Si sa delirezi cu ” autostrazi expres ” sau ” autostrazi ” intre Pitesti Craiova si autostrazi in Carpati , cand habar nu ai nici pe unde vor trece , nici cu ce le vei plati , cand tu nu esti capabil sa repornesti lucrul pe un segment deja inceput , ca Pecica Nadlac , finantat si expropriat , nu este un act de extrema imaturitate ?

  28. 28 blogideologic mai 26, 2013 la 9:01 am

    Ion Gheorghe despre Arta poetică și politică (din volumul Elegii politice, publicat la anul 1980) : “Sunt revoluționari și-au făcut revoluție;/ Cucerirea puterii, păstrarea puterii./ Au schimbat toate: ale pământului/ Și-ale mașinilor – au fost puse-ntr-alte/Deprinderi. E bine, e rău, nu putem/ Să cunoaștem. Dar viețile oamenilor,/ Se ivesc, ajung în deplină formă a tuturor/Bucuriilor și dezamăgirii,/ În datinile și-mprejurările ce le-au conceput/ Revoluționarii-n putere.// Unii – inspirați devin din viață, alții/ Deloc inspirați. Cei puțini, de-al cărora/ Cuvânt, țin viețile celor mulți sunt și ei/ Artizani. Poeți de duzină sau unici/ Dătători de direcții. Mari stiliști ai politicii/ Și strategiei în idei și-n fapte.// Eu nu-i judec în nici-un fel. Comentez/ Înfăptuirile. Platon suferă destul în Republica/ Lui. Istoria nu-o nimic precum se zice că va fi,/ Nici nu-i ceea ce-ar fi fost să fie de era/ Cutare și nu era cutare fapt sau om;/ Istoria-i ceea ce vrea ea să fie. Cum aș putea/ Eu să le spun c-ar fi fost mai bună lucrarea/ Alta și nu asta în care trăim și ne zbatem -/ Să fim, să confirmăm teoria, să dăm ființă/ Unei teze care n-are alt drept, decât/ Al puterii ce i-o dau cei mai mulți.// Clarvăzător în fapte și-n legile vieții/ Ziditor de uzine și magistrale,/ Mișcând utilajele și mașinile cele mai noi,/ Stăpânind subtilitățile și profunzimile/ Vizionare-ale tehnicii – poate să fie!/ Dar în poezia lui pot să bată clopotele, harpe vechi/ Și tot felul de instrumente dogite.// Poezie revoluționară fac, eu, carele sunt/ Cel mai nepriceput în practica revoluției./ Tehnică poetică pe măsura realității și-a/ Viitorului, eu inventez, eu aplic. Eu,/Carele sunt mult supărat și dat la o parte;//Arta poetică se deprinde să fie uitată/ Poezia este-ntotdeauna altceva/ Decât se învață a fi îndeobște -/ Poezia-i ca istoria. Istoria-i ca poezia./ Nu există modele de urmat.“

  29. 29 SLAVU IOAN mai 26, 2013 la 9:02 am

    „Istoria ultimului secol ne arată că nu Balcanii, ci Germania e butoiul cu pulbere al Europei. Lucru cu atât mai adevărat cu cât, în prezent, şi butoiul, şi pulberea, şi chibriturile sunt fabricate în Germania.” Un citat concluzie interesant, din articolul d-ului Mircea Platon publicat vineri 24.05.2013
    http://www.cotidianul.ro/butoiul-cu-pulbere-al-europei-214279/
    Tendinţele hegemonice germane, gândirea egocentristă a politicilor economico-bancare la nivel european (vezi articolul d-ului prof. ec. Radu Golban http://www.cotidianul.ro/colonialismul-monetar-al-bnr-213061/ )si politicile de organizare a noii Europe pe baze neonaziste ( vezi lucrarea de excepţie a Dr. Matthias Rath ” RĂDĂCINILE NAZISTE ale BRUXCELLES-UE” http://www.relay-of-life.org/ro/nazi-roots/chapter.html ) sunt fenomene politice ce ies tot mai des la suprafaţă.Vezi interviul d-ului Dr. Matthias Rath http://www.youtube.com/watch?v=u4Vsy83xEdI
    In 13.03.2013 Dr. Matthias Rath la Berlin, in alocuţiunea domniei sale, a făcut un apel interesant către concetăţenii săi, poporul german si către popoarele europene http://www.youtube.com/watch?v=WIvmpHawDlY
    Curios este faptul că astfel de teme politice nu sunt tratate la modul cât se poate de serios, de mediul politic romanesc de astazi, aşa cum au facut-o personalităţi de marcă a mediului politic românesc antebelic. Aceleaşi teme tratate cu mult mai multa seriozitate în vremea M.S: REGELE FERDINAND de către mediul politic românesc şi nebăgate în seamă astăzi nu poate să dovedească decât o crasă mediocritate a clasei politice româneşti de astăzi.

  30. 30 teostanc mai 26, 2013 la 9:02 am

    nastase,

    Doamne fereste sa ascultati sfatul din postarea lui George Halarescu din 25 mai 2013.
    Una este sa te porti civilizat, sa dai buna ziua si alta e sa te aliezi cu Basescu, un om egocentric, incult, lipsit de cuvant si eleganta.

    Iar de ce va zice poporul sa fiti sigur ca va fi exact invers de cat sustine G.H..

    Si USL s-a nascut din ura fata de Basescu si se va destrama cand acesta va disparea din fruntea statului . N-o sa fiti dvs. omul care sa se alieze cu TB.

    Perceptia majoritara in populatie este ca ati fost condamnat politic si pentru mine este clar, plecand de la bideuri, termopane si gasit vinovat de o justitie impulsionata de tepele lui Basescu din Piata Victoriei fara vreo acuzatie dovedita de cei 950 de martori ai acuzarii, motivata de perceptia publica.

  31. 31 dlnimeni mai 26, 2013 la 9:33 am

    O deosebire intre Martha Bibescu si „printesele” Romaniei de azi, tute, semianalfabete si cu patriotismul in poseta, nu?
    Nu sunt cu totul de acord cu concluzia Marthei Bibescu, insa ea era convenabila politic.

  32. 32 blogideologic mai 26, 2013 la 9:35 am

    Proiectul unui discurs : ”Transhumanism în descifrarea tăbliţelor dacice”. Este aceasta o nouă mostră de protocronism, pe care mi-o asum. Dar prima idee nu îmi aparţine, pentru că Lingvistica nu-i specialitatea mea. Deşi domnul Eugen Coşeriu, specialist în Lingvistica generală, a urmat Liceul de băieţi din oraşul Bălţi, în Basarabia, în aceeaşi vreme la care mama mea era elevă la Şcoala Normală de fete din acelaşi oraş. Dar nu s-au cunoscut. Totuşi, mama mea îmi repeta, spre creşterea mea bună, o temă din ideologia naţionalismului românesc : „Să nu rămâi în starea ignară !” Acum, oraşul românesc Bălţi din respublika Moldova este cucerit de Găgăuzi. Cu sprijinul muscalilor Alexandru Lebed (admirat mult, pe vremea când trăia, de către actorul francez Alain Delon) şi Dimitri Rogozin (consilier de taină al actualului preşedinte al Rusiei, Vladimir Putin ; oare ce-or discuta când se întâlnesc?).

  33. 33 George Hălărescu mai 26, 2013 la 10:15 am

    Către „Santinela” și „Taranu”,
    D-lor mă așteptam să nu fiți de acord cu punctul meu de vedere, dar aș fi curios să văd cu ați reacționa, dacă lucrul asta s-ar întâmpla. Cred că prin atitudinea ostilă, chiar violentă, pe care o promovați confirmați trăsăturile de caracter ale noastre, ale românilor, pe care Martha Bibescu le ilustra în ultima frază din textul prezentat de dl. A. Năstase.
    L-aș întreba pe dl. care sugerează: „sa i se intinda mina dar strinsa in pumn si peste bot daca se poate”, v-ar plăcea să vedeți asta în realitate?

    Pledez pentru acest punct de vedere, al unui compromis, deoarece îl văd productiv atât la nivel individual, cât și colectiv. (Nu mai dezvolt pentru că mă gândesc că ceea ce scriu are să rămână în așteptare)

    Lui blogideologic nu-i mai scriu, deoarece răspunsul pentru el stă în așteptare de ieri dimineață.

    PS. Dacă comentariile nu vor ajunge la dvs. nu am să mai scriu pe acest blog, deoarece am sentimentul că sunt cenzurat.

  34. 34 blogideologic mai 26, 2013 la 11:19 am

    @ SLAVU IOAN
    Referitor la mesajul dumneavoastră din mai 26, 2013 la 7:29 am. Să nu exagerăm, regalitatea românească a avut doar un rol marginal în dezvoltarea României moderne. Rolul esenţial l-a jucat achiziţionarea paradigmei thermidoriene şi, prin această epistemă modernă (vezi definiţia la Michel Foucault), geneza discursivă a ideologiei naţionalismului românesc. Şi un rol aparte în dinamica procesului l-a avut revoluţionarul paşoptist republican Ioan Eliade Rădulescu (el scria expres la anul 1850 că “la români, Rege înseamnă clown!”). Avea o putere de persuasiune fabuloasă, prin discurs. În exil a avut o întâlnire cu lordul Palmerston. Ştim precis că dinspre partea românească a mai fost de faţă masonul paşoptist slavofil Christian Tell. Deci trebuia să mai fie încă altcineva de faţă, şi dinspre partea britanică, măcar stenograful. Exprim aici conjectura că există o stenogramă, istorică în toate privinţele, care consemnează convorbirea dintre Ioan Eliade Rădulescu şi lordul Palmerston. Heliad îl convingea pe lordul Palmerston să abată după 1848 interesul politicii britanice de la interesul său din anul 1774 (când se decidea “pacea de la Kuciuc Kainargi” care nega Capitulaţiunea din 1740 ce stabilea legitimitatea frontierei estice a României pe Bugul pontic). În cel de al doilea război mondial, premierul britanic Winston Churchill (vezi Memoriile sale pentru care a primit premiul Nobel de la Academia) adera la această interpretare pe care o făcea lordul Palmerston în urma persuasiunii exercitate asupra sa de Ioan Eliade Rădulescu.

  35. 35 George Hălărescu mai 26, 2013 la 11:21 am

    Către „ZeV”, „Justițiaru” și „Aya”
    Am să răspund prima dată lui „ZeV”, pentru că punctul său de vedere mi s-a părut foarte echilibrat.
    1. Să știți că sunt de acord cu dvs. în ce privește faptul că președintele T. Băsescu încă mai are influență în politică -atât la nivel național, cât și internațional- dar nu ca urmare a calităților sale de lider, ci pentru simplu fapt că încă mai este președinte.
    Referitor la ce are de spus poporului român. În acest moment cred că nimic, dar îmi este teamă că lucrurile se vor schimba în viitor. (dacă nu va fi arestat pentru abuzurile pe care le-a făcut). Cât privește scuzele, ele sunt inutile. Parcă și-a mai cerut în trecut, „dar ce folos că îți ceri scuze după ce mă omori” era o maximă. La problema cu suferința să știți că și eu am avut probleme, chiar serioase, după ce i-am adresat o scrisoare deschisă prin 2009, parcă.

    2.Lui „justițiaru” îi dau dreptate. Să știți că după toate comentariile ce m-au vizat încep să cred că dvs. aveți o optică mult mai corectă despre climatul din această comunitate virtuală. Aș fi curios să văd și punctul de vedere al d-lui A. Năstase.

    3. Lui „Aya” nu știu ce să-i răspund.
    Distinsă d-nă, dvs ați formulat niște acuzații și niște presupoziții ce nu-mi aparțin. Totuși vă sugerez să-l citiți pe Aristotel poate veți fi mai indulgentă cu mine. Dacă aveți dificultății, la Facultate de Filosofie din București prof. Valentin Mureșan predă la doctorat un curs de EN a lui Aristotel. În rest vă respect punctul de vedere, vă doresc sănătate, mai multă luciditate și mai puțin patos.

    Cu respect,
    Georege Hălărescu!

  36. 36 George Hălărescu mai 26, 2013 la 11:28 am

    Către „Marin Nicolae”,
    D-le Marin să știți că este posibil să aveți dreptate. Nu am experiență, pentru că este primul pe care scriu, dar dacă majoritate dintre cei care postează pe acest blog are să-mi ceară să nu mai scriu, nu am s-o mai fac.

    Cu respect,
    Georege Hălărescu!

  37. 37 blogideologic mai 26, 2013 la 12:02 pm

    Fraza “Căderea cetăţii Constantinopol este o durere personală ce parcă ni s-a întâmplat săptămâna trecută” aparţine realmente principesei Martha Bibescu ?

  38. 38 Fragmentarium Politic mai 26, 2013 la 12:14 pm

    Pentru fiecare om, exista un singur loc pe lumea asta despre care ascendenta etnica, rasiala, culoarea pielei, cultura, religia sau alte elemente modelatoare, inclusiv cele de clima sau spatio-temporale, il indreptatesc pe deplin sa spuna si sa se simta ca se afla “acasa”, ca este un majoritar si nu un minoritar. Ar fi nu numai hilar dar si incorect ca un nomad dezradacinat sa-si renege locul de bastina istoric si sa emita, intr-un loc strain, pretentii pe care majoritatea sau habitatul de origine nu i le-au putut satisface. Si totusi, asemenea lucruri se intampla, iar atunci cand sunt manipulate politic devin de-a dreptul grotesti, in care majoritati covarsitoare incep sa fie tracasate de imigranti din alte rase, care-si aduc cu ei tipuri de instructie, obiceiuri culturale si credinte religioase care in mod natural ii vor impiedica sa se integreze sau sa fie asimilati. “Rasism” nu inseamna oare, in primul rand, negarea sau nesocotirea dreptului legitim al majoritatii de a se apara de influente straine, de tendintele de a i se batjocori sau lua in posesie spatiul etno-rasial si geografic in care si-a durat, de la inceputuri, propria casa? Nu ar fi oare cinstit, moral si legal ca imigrantii sa fie ajutati sa se intoarca acolo unde sunt majoritari si unde pot spune ca se afla acasa?
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-14874060-manifestatie-paris-impotriva-expulzarii-romilor-cateva-sute-persoane-defilat-banner-care-scria-astazi-romii-maine-cine-opriti-rasismul.htm

  39. 39 George Hălărescu mai 26, 2013 la 12:20 pm

    Către „Adrian B”
    D-le Adrian cred că am auzit de aceste valori pe care le invocați, dar în contextul de față sunt niște generalități care nu-mi spun nimic.
    Care ar fi dezonoarea atunci când doi oameni găsesc o soluție la o problemă aproape de nerezolvat?
    Ce ați fi spus dacă președintele T. Băsescu l-ar fi grațiat din proprie inițiativă (legal nu se poate) pe dl. A. Năstase? Ați fi văzut în asta o lipsă de onoare și de demnitate din partea președintelui T. Băsescu că a dat decretul și la fel o lipsă de demnitate din partea dl A. Năstase că acceptat să plece din penitenciar?
    Eu aș fi văzut asta drept un act de dreptate, așa cum văd ceea ce am afirmat referitor la, săi zic, „împăcare” un act de onoare, măreție și demnitate.
    Cred că între noi există o diferență în ce privește perspectiva din care privim lucrurile. Mă gândesc că este posibil să aveți dreptate, dar trebuie să argumentați.
    Cu respect,
    George Hălărescu!

  40. 40 Ghita Bizonu' mai 26, 2013 la 12:53 pm

    teostanc

    este inexacta afirmatia ca USL s-a nascut din ura fata de Basescu.

    USL a fost nasut de Vacsescu personal atunci cand a afirmat ca el este „responsabil” si nu poate desemna un premier dintr-o majoritate „comjuncturala” neriesita din alegeri.. Si a mai zis ca alinata aia ar trebui sa fie cu acte de cununmie, adica sub o singura sigla ca latfel e cine vrea muschiu lui fesier – Boc, Croitoru sau alt Lachita …
    Nu este virba despre ura ci despre faptulc ca el citeste cum vrea constititia si ca asa eel ar epuetea sa denatureze majoritatea parlamentara samd. Si pana la urma alegerile prezidentiale …

    Nu ra. A da ca este implicata si ceva ura .. da. Da nu una irationala (ca base e bautor de wisiki si multi nu au bani de tuica, sau ca el este chipmb si chelbos si de c.. jos) , nu este vorba de scaderea popularitatii sale samd ci doar de sfiraria sa mizerabila.. veti premier primar? Pai luati Lachita!

  41. 41 Taranul mai 26, 2013 la 12:53 pm

    @D-le Halarescu,ce le spuneti celor7,4 mil.care au votat debarcare?O fi productiv un compromis,dar onoarea unde este?Eu m-am saturat sa-mi fie rusine ca sint roman,sa iau pozitia ghiocelului si sa inghit nemestecat tot ce mi se da.Imi plac versurile lui A.Paunescu”oare unde au fost romanii,cind a fost ucis viteazu?”.Unde ati fost frati romani,cind a fost decapitat Mihai Viteazu,dar Constantin Bincoveanu cu fiii,dar Ion Antonescu,dar N. Ceausescu?Dar cind Nastase afost inchis ca ultimul borfas?Sintem blestemati sa fim pres tota istoria noastra?

  42. 42 ZeV mai 26, 2013 la 1:40 pm

    Doru Coarna
    Asa este , ,,trupele si moarhia” nu produc cartofi şi ceapă, dar fac un lucru mult mai important : genereaza stabilitate prin inhibarea obsesiilor anti-prezidentiale si anti-guvernamentale, ceea ce nu este putin. 😉
    In alta ordine de idei, am impresia ca domniei voastre îi este foame non stop, din moment ce vorbeste mai meru de păpică. Ţineţi în întregime toate cele patru posturi ortodoxe anuale şi vă garanteu revenirea la normalitate.
    😉

  43. 43 ZeV mai 26, 2013 la 1:55 pm

    tostanc
    Prietene, dumneata spui :
    ..Si USL s-a nascut din ură faţă de Basescu si se va destrăma când acesta va dispărea din fruntea statului ”
    Foarte rău, după părerea mea, dacă gândesti asa…nicio constructie bazată pe şi motivată de ură, nu are capacitatea de a schimba structuri în mod ireversibil. Ba chiar, are toate sansele să se disipe chiar înainte de a-şi atinge scopul mercantil. Deja, cu politicieni si sustinători dotaţi cu puţină viziune, nu este foarte departe de un asemenea deznodământ. 😉
    Eu am votat USL pentru un proiect politic pe termen lung, cu mult mai important decât un simplu om, ocupant vremelnic al palatului Cotroceni, un proiect care să schimbe treptat dar ferm institutii si mentalităţi. Acesta este un proces foarte dificil la care şi noi avem obligatia de a participa CA ENTITATI ACTIVE dispuse si capabile să construiască nu doar să spună din fotolii comode ; Jos X ! Jos şi dumneata, Y ! ..Jos tot, că vedem noi după, ce punem în loc…
    😉

  44. 44 blogideologic mai 26, 2013 la 2:06 pm

    Nate Silver ori succesul extraordinar al onestităţii intelectuale în Transhumanism http://www.lemonde.fr/technologies/article/2013/05/24/et-nate-crea-le-data_3415955_651865.html

  45. 45 ZeV mai 26, 2013 la 2:10 pm

    George Halarescu
    Da, aveti dreptate cand spuneti că cine reacţionează violent se acuză, totusi, trebuie si dvs să înţelegeţi că nu este posibil un acord cu Băsescu, decat daca este initiat in/din afara Romaniei si impus domnului Basescu, asa cum este acordul de coabitare cu domnul Ponta. Dupa cum se vede, este functional si produce rezultate in beneficiul Romaniei, chiar daca unii dintre noi percep mai greu asta. 😉
    Orice alta intelegere va fi respectata de domnul Presedinte NUMAI daca domnia sa va face regulile jocului. Avem in istoria recenta numeroase exemple, in primul rand, guvernele impuse de domnul Basescu IMPOTRIVA votului romanilor. Asa s-a intamplat si in 2004-5. la fel si in 2008, la fel incearca domnia sa, pe model UNPR, sa schimbe faţa Parlamentului Romaniei, folosindu-se de Miscarea Populara, PDL si un grup important din PNL.
    Intelegeti, stimate coleg, despre ce vorbesc ? Domnul Basescu crede doar in ,,divide et impera” si in unitate de monolit in jurul domniei sale. Oricum, domnul Basescu, pe care il cunosc ca pe buzunarul meu gaurit, mai are putin din mandat si este timpul sa proiectam o alta lume , post-basesciana, DIN TIMP si in LINISTE, prin dialog interpartinic intre USL si alte formatiuni politice , inclusiv, cu segmente din societatea civilă.
    Colegii mei cred ca USL este suficient de mare…eu le spun că NU ESTE…încă.
    😉
    PS
    Nu vad, sincer, oportunitatea unei intelegeri ale victimelor domnului Băsescu cu călăul lor şi din motivul că, domnul Băsescu nu mai este, de facto, presedinte al romanilor ci doar un simplu tele-guvernator impus din afară.

  46. 46 Cris mai 26, 2013 la 2:16 pm

    Un portret interesant îi face lui Ferdinand și Constantin Argetoianu în Memoriile sale. Dealtfel, Argetoianu excelează în portrete și în redarea vieții politice și nu numai, interbelice, cu subiectivism, firește, dar și cu savoare.
    În privința politicii românești și politicienilor, Martha are dreptate. Totdeauna au fost așa. Noi suntem cei care idealizăm trecutul. Luați presa veche!
    La noi nu se poate face politică civilizat, pentru că oameni ca d. Năstase sunt puțini. La noi, oamenii ca Bs sunt mulți și în politică și în afara ei.
    Spre deosebire de alții, eu nu îi cocolesc pe cei din afara politicii, pe ielectori, cum le spun, pentru că politicienii nu sunt parașutați aici de pe altă planetă, ci sunt dintre alegători, iar alegătorii sunt de calitate slabă. Cum oți vrea să fie politicenii? De aceea se ceartă și își vorbesc urât, în loc să își confrunte ideile despre măsurile care trebuie luate.
    Pe de altă parte, media e aidoma ielectoratului. Ea a făcut și face mult rău cu minciunile ei și acuzațiile nefondate, la fel ca în perioada dintre cele două războaie mondiale. Citiți și comparați!

  47. 47 Cris mai 26, 2013 la 2:23 pm

    @Doru Coarnă:
    Vă recomand Ioan Scurtu, „Monarhia în România”. Autorul e un cercetător de primă mână și nu pentru că e universitar. Își face toate lucrările după documente.
    (Dacă n-oți fi citit-o…)

  48. 48 blogideologic mai 26, 2013 la 2:26 pm

    Nici Bonanza nu este bună ! Statul american California se confruntă acum cu o problemă bugetară neobişnuită : Are prea mulţi bani de cheltuit ! http://www.nytimes.com/2013/05/26/us/californias-new-problem-too-much-money.html?hp&_r=0

  49. 49 Cris mai 26, 2013 la 2:31 pm

    @George Hălărescu:
    Domnule, n-ați studiat sau măcar citit Istoria Universală, de-i ștampilați pe ai noștri astfel. Apoi, faceți diferența între un conducător de imperiu sau de țară mare și bogată și un voievod de țărișoară! Conjunctura e foarte importantă în succesele sau insuccesele unui conducător.
    Iar, aia cu mâna întinsă de d. Năstase lui Bs e gogonată rău de tot. Ce naiba? Suntem la emisiunea „Din dragoste”?
    Oricum, vă iert fiindcă m-ați făcut să râd.

  50. 50 Adrian B. mai 26, 2013 la 2:47 pm

    Mi-am adus aminte de o vorba veche in popor :

    Traieste ca Bibescu Voda !

    Din cate stiu , nepotul d-nei Bibescu traieste la Paris , conform vorbei de mai sus …

  51. 51 blogideologic mai 26, 2013 la 2:59 pm

    Dacă nu se permite, de către „conducerea superioară” USL +/- UDMR :-), o abordare agregată, simultan tradiţională şi tehnocrată, pentru rezolvarea problemelor foarte dificile ale României, vom avea mereu o situaţie disperată http://roxanaiordache.wordpress.com/2013/05/25/din-partea-mea-ponta-il-poate-schimba-pe-varujan-vosganian-doar-cu-iulian-iancu/

  52. 52 nic mai 26, 2013 la 3:47 pm

    @A.N.

    Ferdinand nascut in Germania, evident german, asa cum ne asteptam sa fie romani cei din emigratia noastra. Totusi, educatia lui din familie princiara l-a facut sa lase deoparte sufletul sau si sa faca ceea ce trebuia pentru tara al carei rege era. Jos palaria. Marii oameni de stat asta fac, sacrifica propriile sentimente si trairi pentru binele tarii pe care o reprezinta.

    @Halarescu
    Spuneati mai sus:
    „Pledez pentru acest punct de vedere, al unui compromis, deoarece îl văd productiv atât la nivel individual, cât și colectiv.”
    Ce poate fi productiv la nivel individual din acest compromis?
    Ca din punct de vedere colectiv m-am lamurit de mult. „Colectivul” cu pricina este foarte restrans si productivitatea pentru el se masoara in dosare penale inchise, nedeschise sau „uitate” prin sertare.
    Pentru restul lumii compromisul nu aduce nimic productiv, totul ramane cum a fost. Initiativa nu mai apartine demult guvernarii de la Bucuresti.

  53. 53 Luminita Arhire mai 26, 2013 la 5:25 pm

    Dovedind inca o data ca o tara trista , asa cum este Romania , are nebanuite resurse de umor , Fundatia Miscarea Populara anunta ca , la presiunea membrilor si simpatizantilor (!!!!) din teritoriu , nu mai are incotro si strange semnaturi pentru ca sa faca un ou … adica un partid .Sigur , este o grea lovitura data anemicei clase politice romanesti – la asa ceva nu se astepta nimeni ! Mie mi-au venit in minte instantaneu frumoasele versuri parodice ale lui Toparceanu „… Dar mai bine piara , daca i-a fost dat / Decat cu rusine mic si atarnat ” ( sper ca am citat corect din memorie) din care am retinut , ca suprapunandu-se perfect pe imaginea noului partid „… CU RUSINE MIC SI ATARNAT …” . De cand s-a nascut din spuma marii Fundatia Miscarea Populara , ma intreb de unde, Doamne-iarta-ma , au gasit un presedinte care , atunci cand tace seamana perfect cu Boc ( scara 2:1 ) iar cand vorbeste aduce cu un marunt secretar UTC care n-a putut sa ajunga mai sus ? Si la partid tot un Boc ceva mai ‘naltut vor pune ? Se pare ca pepiniera de Boci este functionala …
    Poate il conving pe Paleologu Junior … despre care eu cred ca este de-un oportunism feroce si s-ar cam potrivi ….Ia sa vedem: omul si-a cautat intai un partid cu mai putini intelectuali la hectar -el avea pedigree si o uriasa ambitie – a dat lovitura cu „pleasca pe capul partidului ” , expresie care i-a placut sefului , fiind mai lipsita de fasoane si mai frusta decat obisnuitele osanale cu care se cazneau ceilalti sa-i atraga atentia , apoi a suit usurel din branci in branci , a ajuns vicepresedinte la partid prinzandu-si intre timp in buchetul vietii bobocul unui ministeriat bleg si lipsit de idei , a spus glumite , a taiat panglici , a tinut si un discurs despre taiatul panglicilor …Daca intrebi cetateanul de pe strada ce parere are despre el , iti spune ca i se pare simpatic , si asa si este , ” cu chipul lui istet de oaie creata „.
    In fine , cu ocazia asta , a avut prilejul si Cristi Diaconescu sa zburde zglobiu printre microfoane , cu zambetul lui studiat , semi-amar , de tip care a trecut prin multe pana sa se aseze , cumpatat , la casa lui de la Palatul Cotroceni …
    In acest timp , Iulia Motoc se autoelogiaza pe FB , dandu-se drept o neobosita admiratore … astfel , intrata in pielea admiratoarei ne scrie de la obraz : „despre Iulia Motoc nu se poate spune ca este urata sau proasta „.
    Intreb: dar penibila putem spune ? poate caraghioasa ? de-un narcisism indecent , se pune ? Putem sa radem de dumneavoastra , doamna , daca avem grija sa nu va spunem ca sunteti proasta sau urata ?

  54. 54 George Hălărescu mai 26, 2013 la 5:44 pm

    Către „ZeV”,
    Vă mulțumesc pentru răspuns, în schimb eu am un punct de vedere ușor diferit. Am să nuanțez:
    Președintele T. Băsescu este acum într-o situație extrem de dificilă și caută să facă orice pentru a ieși din ea. Să folosesc o exprimare mai plastică este ca un câine, care atunci când nu poate să muște se lingușește. Această situație trebuie exploatată, pentru că eu cred că atunci când el nu poate face rău, poate face bine.
    Să știți că frica a fost cea care l-a îndemnat să-l distrugă pe dl. A. Năstase, deoarece îl privește ca pe un adversar redutabil (și chiar este pentru oricine). Acum dacă i-ar întinde mâna aș putea să spun că președintele T. Băsescu ar fi cel mai bucuros om de pe pământ și ar fi în stare să-i facă orice serviciu – mai are un pic și iese din joc și iese tare șifonat. Și se mai gândește la un lucru, dacă nu-l poți avea pe A. Năstase prieten, măcar dușman să nu-ți fie.
    Ce mi se pare mie problematic la dl. A. Năstase este că îi este aproape imposibil să intre în joc – ce-i drept la nivel național locurile sunt și cam ocupate.
    Asta este motivul pentru care cred cu tărie că poate să joace o carte mare la nivel internațional, pentru că are stofă. Și ar avea și un mare suport politic din interior. (Nu știu dacă interdicția națională de a candida pentru o funcție publică l-ar împiedica).

    Cu respect,
    George Hălărescu!

  55. 55 Marcus mai 26, 2013 la 5:46 pm

    @Hahalarescu: poate proiectu’ cu intinsu’ mainii spre iertaciune ar fi posibil dupa ce basescu va face vreo douazeci de ani de inchisoare pe bune ( si nu ca d-l Nastase, ca detinut politic) pentru tot suflul penal cu care a otravit atmosfera romaneasca atata amar de vreme fara sa dea socoteala de banditismele de stil mafiot la care s-a dedat spre indulcire. Hai sa zicem ca asta, din punct de vedere ortodox-crestinesc, cu datu’ la terfeleala si a celuilalt obraz, ar mai fi de inghitit, dar sa ai tupeul sa-l prezinti pe basescu ca avand oarece viitor si influenta politica , si unde mai pui la nivel international, cand in tara lui a fost aruncat de marea majoritate a romanilor la in vidanja istoriei neamului, apai asta-i tupeu a la EBA , taxu si Elena ot Plescoi.
    Fa-ti nene un control medical si nu mai „inerva” lumea cu ineptiile lu’ talica, ca nu inghite ciupitu si risti si astfel de raspunsuri care, poate or fi in dezacord cu d-l disclaimer, dar pe care le meriti cu varf si indesat
    sa fii iubit de basescu
    marcus

  56. 56 minnie mai 26, 2013 la 7:01 pm

    Aceeasi generalizare acrita (si evident gresita) si la M. Bibescu: romanii au facut asa si pe dincolo…adica toti in bloc si deodata. Si doar stim ca nu TOTI romanii l-au adus pe rege !
    Nu am deloc niciun fel de simpatie pt acesti regi care nu au facut nimic extraordinar pt tara asta. Au jucat si ei niste roluri; au acceptat aceste roluri si au si luat f multi bani pt asta.
    Nu mi-e mila nici de Ferdinand cu timiditatea si cateii lui, nici de grozava regina Maria (f costumata in straie populare), nici de Carol al lor si nici de nepotul Mihai. Pe vremea lor romanii erau desculti (la propriu), analfabeti, fara pamant. 80% traiau in saracie !!! Mama-mama ce le mai pasa lor de romani, de tarani si de tara asta ….Si toate acestea le-au vrut NISTE romani in locul lui ”doamne-fereste afemeiatul” Cuza. Pe care insa romanii (cei multi) l-au vrut…

  57. 57 ZeV mai 26, 2013 la 7:58 pm

    Domnule Halarescu, scuzele nu sunt, dupa parerea mea, niciodata, inutile…desigur, daca sunt sincere, sau, cel putin, nu sunt urmate de recidiva.
    😉
    Pare greu de crezut, intr-adevar, că Traian Basescu este genul de personaj care să se conformeze asteptarilor mele de la domnia sa, dar, mizez pe faptul ca nimeni nu este imuabil pe durata intregii sale vieti, daca ar fi să ne luăm dupa filosofi. Să tinem cont, spun eu, că peste 20 de ani, Traian Basescu va avea peste 80 de ani.
    Dupa cum putem constata, cu totii, si domnul Ion Iliescu, ajuns la varsta senectutii, este mai frecventabil ca in urma cu 23 de ani..zambeste frumos, este discret, nu se amesteca in activitatea politica a PSD. Pana la urma toti suntem datori cu o moarte si, in preajma ei, transformarile de personalitate sunt inevitabile, desigur, ce pot fi si imprevizibile in cazul domnului Basescu.
    Dar si in acest caz extrem, avem la indemână clasica şi eficienta camaşă de forţă.
    😉

  58. 58 Marian Nicolae mai 26, 2013 la 7:59 pm

    @ George Hălărescu mai 26, 2013 la 11:28 am

    Stimate domn,

    Nimeni nu va cere sa nu mai postati aici…..

    Mie nu-mi sta in putere din moment ce blogul nu-mi apartine……

    Totusi, asa cum zice francezu’

    „On apprends pas un vieux singe a faire des grimaces….”

    Adica pe romaneste, lasati-ne cu lauda la adresa altora cand noi stim despre ce este vorba………macar atat, aici la sezatoarea romaneasca.

    Va multumesc.

  59. 59 Marian Nicolae mai 26, 2013 la 8:03 pm

    .@ George Hălărescu mai 26, 2013 la 11:28 am

    PS

    Ma numesc Marian, nu Marin, nu ca acest lucru ar schimba ceva, la cate nume am avut pana acum si prin cate tari am fost….de multe ori trebuia sa-mi aduc aminte dimineata unde sunt, ce limba folosesc de aceasta data si….cum ma numesc pe noile documnete de identitate…….

    Asa ca ma puteti numi Marian…

    Va multumesc.

  60. 60 NICOLETTE ORGHIDAN mai 26, 2013 la 8:37 pm

    Da, acesta-i cred blestemul care-i urmărește de veacuri pe români: acela de a nu-și cunoaște adevărata valoare a conducătorilor lor, de a-i subestima pe unii, sau, ceea ce-i mai rău, de ai denigrape alții. ,,Turnul de fildeș” al palatului (fie el prezidențial sau regal) în care mulți se refugiază cu propriile gânduri și amintiri îi transformă în scurt timp în simple…entități. Gradul lor de comunicare cu ,,masele” cum le place să spună deteriorat fiind, parcă sfătuiți anume de consilieri …oportuniști merg din gafă-n gafă (politică, socială…etc), așacă un grad de a înțelege, pricepe acest popor oropsit, nu-l vor avea nicicând. Ca o …castă, curtea regală are lumea ei și numai a ei, ca un turn de fildeș, administrația prezidențială rar încearcă, dar și mai rar reușește să-nchege un dialog cu cei pe care-i conduce. Și-atunci, mă-ntorc și-ntăresc enunțil că într-adevăr, românul poartă cu el acest blestem: nu cunoaște, nu-nțelege valoarea unui conducător, dar nici acesta la rându-i nu găsește căile, pârghiile de comunicare reale, cu cei din jur. Nu poți să-ți concediezi pe rând toți consilierii și nu poți accepta doar forma-ți de..exprimare. Acest lucru te va trimite sigur iar în turnul de fildeș, iar dacă ești și te considri încă rege peste o țară cu formă de administrație prezidențială, atunci problemele de percepție sunt de altă natură.

  61. 61 anonim mai 26, 2013 la 8:47 pm

    Parca era un partid de stinga.. pe undeva. Mai exista partide de stinga? Nu cred.

  62. 62 Marian Nicolae mai 26, 2013 la 9:02 pm

    Ceva non-conformist……..in metrou……

    Bach – Cello Suite No.1 i-Prelude – The Silence Before Bach

  63. 63 Marian Nicolae mai 26, 2013 la 9:18 pm

    L. Boccherini: La Musica Notturna delle Strade di Madrid – Op. 30 n. 6

  64. 64 SLAVU IOAN mai 26, 2013 la 11:11 pm

    @ blogideologic
    Referitor la mesajul dumneavoastră din mai 26,2013 la 11:19 am.
    Nu putem discuta despre o eventuală asemănare între Franta termidoriană, adica Franța de la 9 termidor, anul II (27 iulie 1794) şi România anilor 1866 sau chiar a anilor 1947, indiferent de pareri, de altfel spuse de minţi strălucite aşa cum bine ati amintit de Ioan Eliade Rădulescu, paşoptist cu gândire şi convingere republicană, din următoarele considerente:
    1. Dacă în Franta anilor 1794 ideile republicane prind la populatie, la cetăţeanul simplu, fără prea mult efort din partea liderilor vremi, nu acelaşi lucru se petrece cu populaţia românească din principatele române a anilor 1821 (mişcarea revoluţionară condusă de Tudor Vladimirescu) sau 1848 (mişcarea revoluţionară paşoptistă). Putem afirma că ideile republicane pentru România anilor 1944-1947, sunt impuse din exterior prin forţă de către Stalin şi armata roşie cu ajutorul unui grup restrâns de „intelectuali” mediocrii cu studi şi pregătire la Moscova. Putem da exemplu : Botnăraş primul ministru al apărării de după război, pe numele adevărat Botnarenco, Ana Pauker, Roman, Ghe. Ghe. Dej, Maurer etc.
    2. În esenţă mentalul românului este obişnuit cu credinţa in monarh, încă din antichitate dacă facem referire la Buerebista, Dromihetes, Scorilo ulterior Decebal si voievod, principe si domnitor in perioada fudală culminând cu rege în perioada istorica antebelică, interbelică si post belică (pentru o perioadă scurtă 1944-1947) a României. Până şi primul rege al românilor, M.S. Carol I-ul la începutul domniei sale acceptă titulatura de „Domn sau Principe” şi modul de adresare prin expresia „Măria Ta”. Vezi Constituţia României din 1866, capitolul II, secţiunea I, art.82 http://constitutia.ro/const1866.htm
    3, Aducerea unui monarh străin la cârma tării, prin iniţiativa grupului liberal, crează condiţii optime de stabilitate politică in ţară şi posibilitatea implementări primelor proiecte serioase de dezvoltare economică şi de modernizare a României. De altfel voinţa unitară a politicului vremii, este realizată prin votul cu unanimitate dat de ” Adunarea generala a Rominii” pentru intrarea în vigoare aşa cum era ea denumită la acea vreme „Constitutiunea din 1866”.
    În cea ce priveşte comentariul meu din mai 2013, la 7:29 am, am vrut doar să argumentez, este adevărat cu mici exemple din propaganda regală a vremii, fapte ce s-au petrecut în acele perioade.

  65. 65 Aya mai 26, 2013 la 11:14 pm

    @

    George Hălărescu

    Sunt uimita de atentia care ti-a fost acordata aici (desi am contribuit).
    Ce-ar fi sa discutam dupa ce (re?)lecturezi Aristotel?

  66. 66 Aya mai 27, 2013 la 2:56 am

    @

    George Hălărescu

    Replica pe cae i-ai dat-o lui ZeV in mai 26, 2013 la 5:44 pm este de-a dreptul ingrijoratoare. Sfatul meu este sa consulti un specialist.

  67. 67 Vasile, mai 27, 2013 la 8:01 am

    Sa traiti domn.Comandant Marcus, dar nu stiti ce vorbiti!

    Faptul ca Romania nu a avut ,prin puterea PSDReului, o Constitutie inteleapta este oglinda societatii de azi!O lume turmentata cea a anilor 90
    nu putea da mai mult , intre timp vorba unuia „ne-am mai desteptat si noi
    nu neaparat de dragul imnului ci doar de dragul tepelor si teparilor , ca doar se spune ca suntem Cetateni Europeni, ….!

    George Hahaiescu.

    Urmaritil pe Justitiar , simpatic , si manierat , va sugereaza „Basmele Romanilor” o enigma pina la urma ,mai greu sa o si pricepeti din care cauza eu va sugerez , „bancuri cu blonde” !
    Mare prostie salasuieste inca printre putinii romani care mai traiesc in tara romaneasca!

  68. 68 ZeV mai 27, 2013 la 8:35 am

    Aya
    Bine ai revenit, in fine…un coleg de pe blog afirma, cu ceva timp in urma, ca te-am jignit, invocandu-ti (aproape exasperat ca taci) punctul de vedere pe teme spinoase si esentiale cu expresia : ,,ce faci, Aya ? …dormi in papuci ? ” 😉
    Ce spui, te-am jignit, oricum, fara voie ?
    Este important pentru mine sa-ti aflu parerea.
    ps
    In alta ordine de idei, mă gandesc daca nu cumva domnul Halarescu este Sadicu, autoreevaluat.
    😉
    Sa nu ne miram, virtualul va fi tot mai mult confruntat cu ideologi basisti, mai abili decat cei precedenti, care si-au propus sa pregateasca terenul pentru schimbarea la faţă a Parlamentului Romaniei, prin incercari de ,,fezandare” a opozitiei la Traian Basescu.
    Din pacate pentru ei, eu, cel putin, sunt complet imun la ,,mesajul lor”. I-am cunoscut prea bine, si de buni , si de rai. 😉
    Acesti oameni ar trebui sa-si gaseasca un alt orizont si un alt vector politic, daca doresc binele Dreptei in Romania.
    Chiar daca unii isi mai fac iluzii, Ponta nu va fi niciodata ,,vectorul” lor, presupunand ca si-au propus asta, sau, la fel de probabil, totul nu este decat o diversiune menita a destrama coeziunea USL.
    Totusi, este bine sa intram, cu calm si aplecare atenta, in dialog cu ei, fara sa ne ofuscam, indiferent ce ar putea spune…oricat de abili or fi, vor spune, pana la urma, si ce nu si-au programat dinainte. Prin urmare, imi doresc sa continue. 😉
    Oricum, este de remarcat precizia si acuratetea limbajului, demnitatea atitudinii si diferenta masiva fata de grobianismul frustrarii remarcabil la 3-4-5 dintre colegii nostri traditionali.
    Totusi, chiar si intre colegii nostri, exista oameni deosebit de inteligenti, intre care, la loc de cinste, troneaza, luminos, doamna Roxana Iordache (prietena unui anumit basist de meserie din blogosferă, amic si cu mine de altfel) , perfect constienta ca Traian Basescu are dreptate cand spune despre Vosganian ca este cel mai ……dintre armeni.
    😉 😉

  69. 69 ZeV mai 27, 2013 la 8:48 am

    anonim
    Am spus mereu, inclusiv domnului Adrian Nastase, ca un partid de stanga nu poate exista cu adevarat fara a-si propune sa remodeleze fundamental preceptele si regulile capitalismului.
    Daca nu face asta, TOATE partidele de stanga sunt de fapt variatiuni pe aceeasi tema a …dreptei, din simplul motiva ca sistemul capiltalist est DE DREPTA PRIN DEFINITIE.
    Ati vazut cine erau cei mai ferventi promotori ai capitalismului dupa 1989 ?
    Petre Roman, Traian Basescu, Dan Voiculescu, Theodor Stolojan..si as putea continua pana diseara.
    😉
    Doar Ion Ilescu a ramas sarac si cinstit si a recunoscut demn ca el crede in valorile umaniste ale socialismului luminat. Pe undeva, il admir, dar trebuie sa recunosca si domnia sa ca a pierdut controlul reformei, incercand sa-l mentina pe cel politic, chiar cu pretul de a inchide ochii la distrugerea economiei nationale patronata de Petre Roman, Basescu ..si multi altii pe care, în parte, îi cunoastem bine si care, ne dau lectii despre justitie, reforma, europenism, etc.

  70. 70 Cris mai 27, 2013 la 9:12 am

    @minnie:
    Îmi pare rău că trebuie să vă spun, dar nu sunteți informat/ă. Există lucrări ale unor specialiști veritabili care sigur v-ar schimba părerea dacă le-ați citi. Ei fac o istorie comparată a vremurilor de dinaintea instaurării monarhiei cu cele de după. Veți fi uimit/ă de progresul înregistrat.
    Nu trebuie să vă deruteze faptul că membrii Familiei Regale trăiau în belșug. Așa trăiesc toate Casele Domnitoare din lume, dar asta nu înseamnă că popoarele lor nu au progresat.
    Oricum, în comparație, trebuie să porniți de la faptul că la instaurarea lui Carol I societatea românească se căznea să iasă din feudalism, în vreme ce alte societăți erau în plină burghezie înfloritoare.
    Lectură plăcută!

  71. 71 Cris mai 27, 2013 la 9:18 am

    @George Hălărescu:
    Nu se pune problema să nu mai postați. Atât timp cât ne exprimăm civilizat, putem să ne expunem orice fel de părere.
    După mine, unele replici care v-au fost date sunt cam tari și n-ar trebui să fie. Se putea polemiza mai elegant. În privința asta, sunt de partea dv.
    Așadar, stimați comentatori, CIVILITATE!

  72. 72 George Hălărescu mai 27, 2013 la 9:21 am

    Către „ZeV”,

    Să știți că resimit o frustrare atunci când mi se pun niște etichete pe care nu le merit. Nu aș avea nicio problemă să nu-mi asum că sunt „băsit”, dar e păcat să fiți într-o astfel de eroare.

    Pentru a vă demonstra că nu am nicio afinitate față de președintele T. Băsescu, vă prezint ceea ce i-am scris – fără să vă mai relatez consecințele.

    Asta se întâmpla la finele anului 2010.

    „Scrisoare deschisă către Preşedintele României Traian Băsescu,
    Domnule preşedinte,
    Subsemnatul George Hălărescu, cetăţean al acestei ţări, în nume personal, dar şi numele celor care sunt solidari gândirii şi simţămintelor pe care le nutresc faţă de omul şi preşedintele Traian Băsescu va adresez rugămintea de a renunţa la funcţia pe care o deţineţi, pentru a da curs unui proces democratic de alegere a unui nou preşedinte al României.
    Acest drept legitim, de a vă cere să plecaţi, este întemeiat pe sentimentul de ură pe care la-ţi creat în mine şi în numeroşi cetăţenii români prin sfidarea legilor ţări.
    Domnule preşedinte Traian Băsescu, ura şi dispreţul ce-mi macină fiinţa sunt similare dorinţei de a va strivi capul atunci când va întâlnesc. Vă mărturisesc sincer că ori de câte ori ies la cumpărături îmi este teamă că vă pot întâlni şi de aceea îmi înfrânez pornirea barbară de a-mi face personal dreptate, căutând argumente raţionale care să mă conving că este neîntemeiat să gândesc şi să simt aşa. Dar să ştiţi că nu este neîntemeiat, atunci când văd drepturile legitime ale cetăţenilor români încălcate – oameni care muncesc şi sunt retribuiţi mizer, fiind îndemnaţi să fure, să înşele sau să-şi dorească să fie conduşi de dictatori – stau şi mă gândesc că suntem în pericol în ţara noastră şi cred că este întemeiat să simt şi să gândesc aşa, şi îmi asum ceea ce cred.
    Întemeiat este să cred că poporul român este în pericol, când văd oameni distinşi umiliţi şi când văd că scara valorilor este întoarsă cu susul în jos, iar pe dumneata cum ne tratezi cu dispreţ şi ură.
    În numele dreptăţii şi al libertăţii mele, al copiilor şi al concetăţenilor mei va cer să reflectaţi profund asupra a ceea ce va cer. Nu încercaţi să răspundeţi cu sfidare, hăhăind sau răstălmăcind cuvinte, pentru că nimic nu este prea mult atunci când vine vorba de viaţa, bunăstarea, dreptatea şi libertatea mea pe pământul acestui popor.
    Domule preşedinte, nu fac nimic altceva decât să apăr sângele vărsat de bunicul meu, Scutaru Vasile, sfârtecat de o bombă la Odessa în cel de-al Doilea Război Mondial sau de celălalt bunic al meu, Florică Hălărescu, care a luptat în Primul Război Mondial pentru a apăra ce avea mai scump, familia şi proprietatea.

    Drd.George Hălărescu ”

    Este luat cu copy -paste dintr-un draft pe care l-am găsit. Aș fi bucuros ca d-na care se semnează „Aya”, dacă nu-mi împărtășește punctul de vedere, măcar să nu mă acuze nefondat.

  73. 73 teostanc mai 27, 2013 la 9:37 am

    Ghita Bizonu’
    ZeV

    Nu-mi place sa dezvolt mult. Cand am scris ura am vorbit de sentimentul final care include ce ati spus dvs dar si frustrarea intregii populatii impotriva jocurilor lui Basescu.

    Referitor la proiectul politic USL el este pe timp limitat, ca sa destructureze basismul si PDL si sa porneasca un stat firesc.

    Cele 2 mari partide au la baza ideologii diferite si cred ca vor prefera, sa guverneze singure ca sa-si aplice programele specifice.

    De pe acum se vede cum PNL a inceput sa sape la temelia USL.
    Ponta ar lua de la bogati si ar da la saraci dar e contrat de PNL care-si da seama ca masura va creste si mai mult influenta PSD. Si tot ca sa scada procentul PSD apare Sorin Rosca Stanescu

    Stenogramele sau inregistrarile de la PNL ma confirma in ce am spus. Din pacate.

  74. 74 Marcus mai 27, 2013 la 10:16 am

    @Sa traiti si dvs. Don Basil,
    Eu nu am sustinut ca am avea o Constitutie buna de pus in rama, ci m-am intrebat retoric la ce ne trebuie o noua Constitutie atata timp cat alesii fac tot ce vor muschii lor, „legalizandu-si” si motivandu-si actiunile anticonstitutionale prin petice de hartie igienica aburitoare de constinte electorale pe care pompos le intituleaza „pact de coabitare”. In ceea ce priveste actuala Constitutie, buna s-au rea, macar un sfert din legile generate de principiile cuprinse in litera si spiritul sau, daca ar fi respectate de comatriotii nostri, in frunte cu politicienii, apai poti fi sigur ca am trai intr-o lume ceava mai normala. In rest
    sa fii iubit
    marcus

  75. 75 Vasile, mai 27, 2013 la 10:17 am

    Zev,

    Logica va joaca o festa,

    Toti romanii erau pe atunci ferventi promotori ai capitalismului , sau mai precis al economiei de piata capitalista, Roman, Voiculescu ,Stolojean , Basescu erau doar niste oportunisti ,creatii ale oranduirii socialiste!

    Indienii din America si ei niste comunisti au intrainat Manhattanul pentru citeva pungi de margele , altii au continuat lupta cu noul stat capitalism american si au sfarsit sa traiasca in rezervatii!

  76. 76 blogideologic mai 27, 2013 la 10:21 am

    @ SLAVU IOAN spune : “În esenţă mentalul românului este obişnuit cu credinţa in monarh, încă din antichitate dacă facem referire la Buerebista”.
    Şi statul lui “Buerebista” era parte din hinterlandul imperiului milezian nord-pontic, care în esenţă era o republică … Despre paradigma thermidoriană, cu o directă referire la interesele noastre, ale românilor, puteţi citi mai multe aici http://blogideologic.wordpress.com/2007/12/08/ideologia-scolilor-centrale/

  77. 77 blogideologic mai 27, 2013 la 10:31 am

    @Marian Nicolae
    Splendid „Bach în metrou”!

  78. 79 blogideologic mai 27, 2013 la 6:25 pm

    @ George Hălărescu
    Bun, frumoasă postarea din mai 27, 2013 la 9:21 am. Dar de ce îl consideraţi acum în pericol pe “domnul” Traian Băsescu ? Şi de ce ce credeţi că domnul Adrian Năstase ar trebui să abandoneze preocuparea constantă pentru rezolvarea problemelor României şi ar trebui să se ocupe de salvarea lui Traian Băsescu ? De la probleme pe care el însuşi (Traian Băsescu) le-a creat. Este incoerent ce spuneţi, şi pretindeţi.

  79. 80 ZeV mai 27, 2013 la 6:34 pm

    Vasile
    Indienii americani au fost deposedati fraudulos de pamanturile lor, de catre o adunatura de aventurieri si infractori.
    La fel este pe puctul sa pateasca Romania…

  80. 81 ZeV mai 27, 2013 la 6:52 pm

    Domnule Halerescu, va cred ca sunteti de buna credinta.
    As inchide subiectul spunandu-va ca, deja, oameni politici responsabili, inclusiv, premierul Romaniei, domnul Victor Ponta, aplica, intrucatva, ideile sustinut de dvs, semnand buculcasul ,,pact de coabitare”, pe care, nu stiu cati dintre colegii nostri (de pe acest blog n.r.) l-au citit cu atentie, intr-o stare de calmitate si de echilibru interior.
    Nu cred, totusi, ca este cazul ca dvs sa faceti recomandari pacifiste tocmai domnului Adrian Nastase , care a trecut prin evenimente la care un om obisnuit cu greu ar fi putut face faţă, vis a vis de autorul moral al suferinţelor sale, cu atat mai mult cu cat domnul Nastase nu are responsabilitati de decizie la nivel statal, cel putin pe moment.
    De aceea, unii dintre noi ar putea fi tentati sa va suspecteze de intentii neortodoxe si de un partizanat basescian intârziat, in contratimp cu rolul real pe care i l-a rezervat poporul roman pe data de 29 iulie 2012.
    Este timpul să proiectăm, împreună, politicieni şi simpli cetăţeni neindiferenţi faţă de soarta lor, un alt viitor pentru România, în care, rolul domnului Băsescu să fie doar unul de spectator. Cel putin, cam asta am inteles si din scrisoarea dvs din 2010. Veti spune, probabil, că v-aţi mai calmat..iar eu repet ce le spun mereu colegilor: nu construiţi nimic pe baza urii, deoarece, inevitabil, întotdeauna totul se destramă..poate că ar trebui construit exact în stilul mesterului lui Manole, prinzând in interior, pe vecie, sursa raului care a fracturat Romania…dar asta o putem face, NUMAI ÎMPREUNĂ.
    😉

  81. 82 minnie mai 27, 2013 la 7:50 pm

    @Cris

    Si 1907 unde il incadram ? Inainte sau dupa ”instaurare” ?

  82. 83 SLAVU IOAN mai 27, 2013 la 8:58 pm

    @blogideologic Încep prin a vă mulţumi pentru materialul „Ideologia Şcolilor Centrale”-blog Titus Filipas.
    În cea ce priveşte trecutul antic românesc, ar fi interesant de urmărit un film documentar, ştiinţific argumentat în anul 2012 ” Adevăruri tulburătoare despre Daci”(partea I-a si partea a II-a)
    http://www.youtube.com/watch?v=duj_84hnc58 (partea I-a)
    http://www.youtube.com/watch?v=PUIS30dFgG4 (partea II-a)

  83. 84 blogideologic mai 28, 2013 la 4:49 am

    @minnie întreabă : +Şi 1907 unde îl încadrăm ? Înainte sau după ”instaurare” ?+
    În Evul Mediu cel mai negru.

  84. 85 teostanc mai 28, 2013 la 7:15 am

    ZeV mai 26, 2013 la 1:55 pm
    Am dat un raspuns pe 27 mai dar vad ca nu a aparut.

    Si eu am vazut USL ca pe un proiect constructiv , dar care trebuie sa inceapa si a si inceput cu destructurarea regimului Basescu.

    USL este format in principal din 2 partide cu ideologii diferite, cu viziuni diferite asupra dezvoltarii societatii. S-au unit ca o reactie la asumarea conducerii administratiei tarii de catre Basescu si o vad destramata dupa ce Basescu nu va mai fi presedinte. Au si inceput sa se acuze; mai mul PNL care este adeptul unui razboi total cu B si vede coabitarea ca pe o tradare.

    Coabitarea este un act responsabil a lui Ponta si Basescu pentru pastrarea functionalitatii statului. Dar uite ca din cauza ei cele 2 partide au inceput sa se certe. Sa vedeti ce va fi la europene cand vor concura unii cu altii!

  85. 86 Vasile, mai 28, 2013 la 8:06 am

    Minnie ,
    sa fie oare numai prostie sau poate reminiscenta comunista netratata de realitate si cunoastere?

    Evenimentul de la 1907 , vad ca Titus sta neutru, are clar la baza saracia .
    Acum daca esti cu capul pe umeri ar trebui sa cunosti ca peste 80% dintre romanii de atunci se intretineau din mici proprietati de cca 4 ha de pamant, pamant provenit din improprietaririle facute de regele Carol in 1878 si 81,82.
    Culmea insurateii , cum erau denumiti atunci conform legii primeau pamant si in functie de puterea lor de a migra inspre sud-estul tarii in special in Dobrogea. Ai mei ,din Islaz au primit in Dobrogea 25 ha! Altii care au ramas
    fideli locului de bastina nu au putut sa primeasca in alte judete mai mult de 4 ha.
    Parca sunt niste similitudini intre impropietarirea de subexistgenta de atunci
    si cea mai recenta a anilor iliestieni.
    O alta cauza ar fi acea ca boierii ,”proprietarii de moşii preferau să-şi arendeze moşiile. Pe această cale a apărut categoria arendaşilor, mulţi dintre ei evrei (în Moldova), greci şi bulgari (în Valahia), dar şi români. s-a nascut o adevarata concurenta între arendaşi, arătând cazul concurenţei între renumiţii Mochi Fischer şi Berman Juster în privinţa arendării moşiei prinţului Mihalache Dimitrie Sturdza, la Flămânzi, concurenta care consta in cruzimea metodelor folosite de arendasi in relatia cu taranii nevoiasi.”

    Deci la holocaustul evreiesc s-ar putea adauga si cele citeva sute de tarani romani morti la rascoala cu pricina.

    O alta cauza ar putea fi si agitatori ,tinerii studenti influentati de miscarile sindicale din America si Europa sau pur si simplu legaturile revolutionarilor rusi din 1905, scapati in Romania !

    Regele spre cinstea lui nu a foast ,cu exceptia lui Carol al II-a si un jucator
    el a fost de fiecare data trapontina guvernelor care se perindau cu legi si masuri administrative mai mult sau mai putin faste.Regele constituia insa garantia traducerii in fapte a mentinerii suveranitatii statului roman.

    Asa cu dumneata aseza pe unde doresti mortii rasoalei din 1907 numarindui asa cum s-a mai facut de mai multe ori de la stanga la dreapta si inapoi pina scoti cifra de 11 mii si ca moment al adevarului nu uita de crima facuta de armata romana a acelor ani, aceiasi care s-au jertfit citiva ani mai tarziu pentru apararea tarii, armata care avea atunci printre conducatori , pe doi eroi ai neamului , generalul pe atunci Averescu, si parca capitanul de atunci Ion Antonescu!

  86. 87 Marian Nicolae mai 28, 2013 la 8:25 am

    @ blogideologic mai 27, 2013 la 10:31 am

    Va multumesc, am dat peste videoclip din intamplare, cautand pe Youtube ceva scris pentru violoncel si contrabas…….

    Febletea mea este violoncelul si vioara.

    Va sfatuiesc sa cautati pe Youtube piesa scrisa de carte Metallica dar intrepretata de cate Apocalyptica…….:

    „Nothing Else Matters”

    Este sublima…….

  87. 88 santinela mai 28, 2013 la 9:16 am

    Domnule Halarescu !
    Daca „asimetricul” a putut sa dea cu palma in vazul intregii tari eu de ce nu pot da cu pumnul,mai ales ca ma pricep ?
    Toti pasnicii de aici nu s-au convins inca ca Basescu poate fi „indoit” numai cu forta ? In rest daca te comporti cu el civilizat esti victima sigura.Mai putem adauga aici si forta statului.

  88. 89 justitiaru mai 28, 2013 la 3:44 pm

    @George Hălărescu
    @Santinela
    Cred ca @Santinela are perfecta dreptate.Basismul este „Satanism politic” si orice incercare de compromis cu Satana .este un non sens si o blasfemie.

  89. 90 Aya mai 28, 2013 la 4:30 pm

    @

    ZeV

    Bine te-am regasit!

    Iti raspund la intrebare: cel care a crezut ca m-as fi simtit ofensata de interpelarea ta „picanta” s-a inselat, te asigur.
    In realitate, imaginea „casnica” pe care o sugerai (defel specifica mie) m-a amuzat prin ineditul ei.
    Motivul absentei meie: am fost la Paris.
    Firesc ar fi fost sa fiu, inca, acolo.

    Pour toi – Jeannette (valse musette):

  90. 91 ZeV mai 29, 2013 la 2:26 pm

    Aya
    Cum este Parisul acum ? Ce spun oamenii despre insistenta lui Hollande privind acceptul casatoriilor intre persoane de acelasi sex ? Ce vor francezii, dezamagiti de Hollande , atat de repede?
    Cum se face ca oameni mult mai educati decat romanii, nu inteleg ca un partid nu poate fi de stanga, daca nu se opune capitalismului ?
    Cum privesc francezii apartenenta Frantei la UE ?

  91. 92 Aya mai 30, 2013 la 4:17 am

    @

    ZeV

    M-ai coplesit cu o cascada de intrebari.
    Cred ca ar trebui sa incep printr-o precizare: sunt de cultura franceza (desi, romanca).
    Pe cale de consecinta, in rapunsurile mele va exista un dublu sens.

    Cum e Parisul, acum? – ma intrebi.
    Parisul este orasul meu. Acoperisurile Parisului, vazute de la poalele bazilicii Sacre Coeur, sunt chiar sufletul meu. Parisul este o minune – locul in care ma regasesc si in care prind forta vitala, din care ma hranesc.
    Cum e Parisul meu, acum? E drag si cochet, isi deschide bratele tandru – dar usor derutat de ceva pe care nu-l poate identifica exact. E zgribulit de frig (si la propriu) in asteptarea unei primaveri care se incapataneaza sa ramane neimplinita.

    Insistenta lui Hollande privind casatoriile intre persoanele de acelasi sex este privita critic, pe fond – chiar si de cei care disimuleaza rezistenta la acea idee. La gara din Montparnasse ca si pe Rue de Rivoli; la Beaubourg ca si pe Boul’ Mich’; la Bastilia ca si in Defense; in Jardin du Luxembourg ca si in Tuileries (enumerarea poate continua) am primit, de pe persoane care pareau foarte hotarate, mesaje imprimate pe hartie care indemnau la opozitie fata de ideea lui Hollande si la sustinerea valorilor traditionale.
    Francezii (pe care ii iubesc mult – ceea ce nu ma opreste sa ii abordez critic, cand trebuie) au, in mod obisnuit, un anumit fel disimulant (ca san u spun altfel!) de a fi, care ii determina sa isi exprime opiniile cu o diplomatica rezerva – mai degraba, sugestiv. De data asta, cei mai multi sunt fermi: casatoriile intre persoanele de acelasi sex nu se numara printre “preferintele” lor. Cred ca, din cauza acestei idei, Hollande ar putea avea cu adevarat o problema. Foarte liberi in gandire cand este vorba de cuplu, acceptand ideea ca pot exista relatii intre persoanele de acelasi sex, francezii sunt, pe de alta parte, ferm impotriva oficializarii unor astfel de legaturi (paradoxul e doar aparent).
    Daca Hollande va pierde dramatic increderea francezilor acest lucru nu va fi cauzat nici de cresterea somajului, nici de scaderea nivelului de trai – dar de sustinerea acelei idei.

    Ce vor francezii?
    Ma tem ca sunt derutati si ca, din ce in ce mai mult, castiga teren ideile anarhiste, ceea ce e ingrijorator pentru o tara (si, daca ma refer la paris, pentru orasul) din care se da “ora exacta” nu doar pentru moda si rafinament!

    Cunosc francezii foarte bine (si ii iubesc, repet!) – tocmai de aceea nu pot fi de acprd cu tine cand afirmi ca sunt (citez) “mult mai educati ca romanii”. E drept, au un rafinament innascut (de neintalnit la un alt popor european) si o delicate politete – de aici, insa, pana la educatie, in sens profound, e ceva drum de facut.
    In privinta “orientarii” lor politice profunde, cunoscandu-i am observat ca pana si cei care, declarative, sunt de dreapta, in realitate “bat catre stanga” mai puternic decat cei declarat de stanga din alte tari (de exemplu, din Romania). In realitate, nemarturisit,

  92. 93 Aya mai 30, 2013 la 4:38 am

    @

    ZeV

    Am apasat din greseala o tasta si mesajul pentru tine a „plecat” prea repede, inainte de a fi incheiat.
    Il reiau.

    PARISUL SI FRANCEZII

    M-ai coplesit cu o cascada de intrebari.
    Cred ca ar trebui sa incep printr-o precizare: sunt de cultura franceza (desi, romanca).
    Pe cale de consecinta, in rapunsurile mele va exista un dublu sens.

    Cum e Parisul, acum? – ma intrebi.
    Parisul este orasul meu. Acoperisurile Parisului, vazute de la poalele bazilicii Sacre Coeur, sunt chiar sufletul meu. Parisul este o minune – locul in care ma regasesc si in care prind forta vitala, din care ma hranesc.
    Cum e Parisul meu, acum? E drag si cochet, isi deschide bratele tandru – dar usor derutat de ceva pe care nu-l poate identifica exact. E zgribulit de frig (si la propriu) in asteptarea unei primaveri care se incapataneaza sa ramane neimplinita.

    Insistenta lui Hollande privind casatoriile intre persoanele de acelasi sex este privita critic, pe fond – chiar si de cei care disimuleaza rezistenta la acea idee. La gara din Montparnasse ca si pe Rue de Rivoli; la Beaubourg ca si pe Boul’ Mich’; la Bastilia ca si in Defense; in Jardin du Luxembourg ca si in Tuileries (enumerarea poate continua) am primit, de pe persoane care pareau foarte hotarate, mesaje imprimate pe hartie care indemnau la opozitie fata de ideea lui Hollande si la sustinerea valorilor traditionale.
    Francezii (pe care ii iubesc mult – ceea ce nu ma opreste sa ii abordez critic, cand trebuie) au, in mod obisnuit, un anumit fel disimulant (ca san u spun altfel!) de a fi, care ii determina sa isi exprime opiniile cu o diplomatica rezerva – mai degraba, sugestiv. De data asta, cei mai multi sunt fermi: casatoriile intre persoanele de acelasi sex nu se numara printre “preferintele” lor. Cred ca, din cauza acestei idei, Hollande ar putea avea cu adevarat o problema. Foarte liberi in gandire cand este vorba de cuplu, acceptand ideea ca pot exista relatii intre persoanele de acelasi sex, francezii sunt, pe de alta parte, ferm impotriva oficializarii unor astfel de legaturi (paradoxul e doar aparent).
    Daca Hollande va pierde dramatic increderea francezilor acest lucru nu va fi cauzat nici de cresterea somajului, nici de scaderea nivelului de trai – dar de sustinerea acelei idei.

    Ce vor francezii?
    Ma tem ca sunt derutati si ca, din ce in ce mai mult, castiga teren ideile anarhiste, ceea ce e ingrijorator pentru o tara (si, daca ma refer la paris, pentru orasul) din care se da “ora exacta” nu doar pentru moda si rafinament!

    Cunosc francezii foarte bine (si ii iubesc, repet!) – tocmai de aceea nu pot fi de acprd cu tine cand afirmi ca sunt (citez) “mult mai educati ca romanii”. E drept, au un rafinament innascut (de neintalnit la un alt popor european) si o delicate politete – de aici, insa, pana la educatie, in sens profound, e ceva drum de facut.
    In privinta “orientarii” lor politice profunde, cunoscandu-i am observat ca pana si cei care, declarative, sunt de dreapta, in realitate “bat catre stanga” mai puternic decat cei declarat de stanga din alte tari (de exemplu, din Romania). In realitate, nemarturisit, francezii sunt destul de “comunisti” in gandire (poate – de fapt, sper ca ipoteza sa fie reala – si pentru ca nu au trecut prin aceasta experienta, ca sisitem).
    Nu am intalnit contstatari mai vehementi ai capitalismului (in forma sa actuala) ca francezii. In privinta “capitalismului bancar” contestarea se confunda cu intoleranta. Am auzit – cu referire de sistemul bancar – cuvantul “banquesters” de nenumarate ori.

    Cum privesc francezii apartenenta la UE?
    Am spus deja ca iubirea mea pentru francezi nu ma impiedica sa ii privesc critic.
    Francezii au o mentalitate “imperiala” – si privesc cu superioaritate tot ce nu este de cultura franceza. Apartenenta Frantei la UE a fost acceptata strict din perspectiva faptului ca ar fi putut asigura o pozitie privilegiata fata de alte popoare (stiu ca si aici situatia ar putea parea paradoxala, gadindu-ne la parintii fondatori – te asigur, insa, ca nu exista vreun paradox). Tot mai multi francezi incep sa se indoiasca de “utilitatea” UE (din perspective mentionata). Chiar daca sondajele de opinie nu ar relava aceasta stare de fapt, deocamdata (urmarea felului disimulant de a fi al francezilor) aceasta este realitatea.


  1. 1 Martha Bibescu, Portretul Regelui Ferdinand | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe mai 25, 2013 la 10:43 am
  2. 2 “Căderea cetăţii Constantinopol este o durere personală” | Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe mai 27, 2013 la 6:09 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: