USL -Rue de la paix / Rue de la liberte?

Fiind duminica, m-am gandit sa nu va plictisesc cu parerile mele despre ce s-a intamplat in politica in ultimile zile. In schimb, m-am gandit sa va ofer o imagine de pe o carte postala, de acum o suta de ani, care poate sa ofere o imagine elocventa despre cum ar dori unii lideri din USL (sau din afara USL)  sa aiba loc separarea drumurilor intre PSD si PNL.

Eu, insa, sper sa castige o hotarare de maturitate, in sensul ca USL sa continue, unit, drumul sperantei si al performantei guvernamentale.

poza

89 Responses to “USL -Rue de la paix / Rue de la liberte?”


  1. 1 Theodora mai 19, 2013 la 11:08 am

    Sunt atat de obisnuiti cu luxul si li se pare atat de normal incat nici nu se mai obosesc sa il ascunda
    Cum adica nu este bine? Este dreptul lor. Si la urma urmei nici nu este un lux. Este normal si au dreptul sa aiba toate alea. Asa cum bietul Boc, in prostia lui, declara ca si-a cumparat o tableta “ca tot romanul”.
    Ce mai vor si sarantocii astia? Ei nu vad cat ne sacrificam noi pentru binele lor?
    http://theodora0303.wordpress.com/2013/05/18/sunt-atat-de-obisnuiti-cu-luxul-si-li-se-pare-atat-de-normal-incat-nici-nu-se-mai-obosesc-sa-il-ascunda/

  2. 2 Marian Nicolae mai 19, 2013 la 11:10 am

    Domnule profesor,

    Credeti ca definitia „chili con carne” s-ar apropia de ceea ce se intampla in politica zis romaneasca?

  3. 3 Cârcotaşu mai 19, 2013 la 11:15 am

    De fapt aceasta e chiar părerea dumneavoastră despre discuţiile ultimelor zile. Mulţumesc!
    Eu cred că nu s-a înţeles că jocul cu făcut de imagine pe seama celuilalt e foarte periculos şi că nu poate aduce nimic bun. Cum? Acum să se fi înţeles asta? Doamne ajută!

  4. 4 IVANOV ION CORNELIU-TULCEA mai 19, 2013 la 11:25 am

    BUNA ZIUA,
    SUNTE-TI FIN IN APRECIERI, SA SPERAM CA PUTEM CONTINUA …

  5. 5 Virginia Bucsa mai 19, 2013 la 11:38 am

    USL nu sint destul de maturi pentru a scoate Romania din prapastia in care se afla astazi. De sigur nu pot face minuni de pe o zi pe alta insa … pierd prea mult timp cu amanunte, se cearta prea des in loc sa se concentreze la esenta. Nu mai sint asa optimista si nu cred ca vor rezolva prea multe probleme importante. Coabitarea cu Basescu este o pata NEAGRA …
    Desii domnul Ponta se tine de cuvint nu e prea transparent in hotaririle sale, sint prea multe dedesupturi. Asta este doar parerea mea. 🙂

  6. 6 George Ban mai 19, 2013 la 11:39 am

    Hai ca sunteti tare!
    Daca ati fi un comentator politic la TV ati avea un succes urias. Dar evident ca avem nevoie de Dvs pentru lucruri mult mai importante.

  7. 7 dlnimeni mai 19, 2013 la 12:07 pm

    Abia astept sa citesc comentariile de la acest articol!

  8. 8 Taranul mai 19, 2013 la 12:48 pm

    Mi se pare ca sint nebuni!Dupa ce Rosca Stanescu a facut tot ce era omeneste posibil sa-l aduca la putere pe basescu,Crin,l-a facut port drapel al liberalilor.O fi bine?Ponta a venit la putere sa schimbe sistemul,dar pina acum nu a schimbat nimic!O fi bine?NU!Sinteti la fel cu cei care s-au dus!Daca as avea 30 ani,m-as duce invirtindu-ma in 4 zari!Dar ce vina au copiii nostri sa traiasca intr-o asemenea cloaca?Sa stiti ca ma consider patriot!Am sperat ca o sa va implicati in conducerea societatii,dar aveti si dumneavoastra o lehamite,ca si noi toti,pe care o inteleg,dar nu sint de acord cu ea.Oare unde au fost romanii cind a fost ucis Viteazul?Dar Antonescu,dar Ceausescu,dar cind a fost inchis Nastase?Cind am scris ca sinteti ca si cei care s-au dus,nu m-am gindit la d-voastra,d-le prim ministru,excelenta!

  9. 9 justitiaru mai 19, 2013 la 12:52 pm

    D-le Nastase
    „Speranta” poate fi un sentiment extrem de daunator, f. apropiat de „autoiluzionare” ,cand nu este sustinuta de actiuni concrete care sa faca speranta sa progreseze spre ” convingere”.
    In cazul de fata USL a inceput prin a fi subminat de coabitarea Ponta -Basecu.Apoi i s-a dat o lovitura grea prin desemnarea procurorilor fara consultarea partenerilor de la PNL.Au continuat insinuari din PSD ca sunt interesati intr-un candidat propriu la presedentie.Colac peste pupaza Ponta decalra ca se intalneste la un pahar de vorba cu familia Cocos..Evolutia negativa a coalitiei a continuat in mod firesc ca urmare a replicilor liberalilor fata de partenerii din PSD.
    In atare conjunctura pretentia lui Ponta ca SRS sa fie exclus este o impertinenta,denota lipsa totala de intelegere fata de situatie si propriile greseli si nu contribuie la aplanarea tensiunilor.
    Puteti contribui cu ceva la progresul sperantei ?
    Sunteti invitat.

  10. 10 SLAVU IOAN mai 19, 2013 la 1:02 pm

    Daca privim cu 100 de ani in urma, anul 1913, Romania era un regat inchegat, independent si prosper, in plina dezvoltare, cu demnitate si respectat de republicile si monarhiile europene ale vremii cu mult mai mult decat acum. La vremea respectiva Romania avea unul dintre cele mai bune trenduri de dezvoltare economica din Europa, cu un bun apetit pentru modernizare. Clasa politica avea intradevar lideri de exceptie…nu ca acum „rapandule” si „smecheri” interesati pentru dezvoltarea persoanei proprii si daca se mai poate si a odraslelor, in detrimentul cetateanului „furnica” si al tarii. Dar mult mai interesant este sa las fotografiile vremii sa vorbeasca… http://images.search.yahoo.com/search/images?_adv_prop=image&fr=ush-mailn&va=istorie+anul+1913

  11. 11 Ghita Bizonu' mai 19, 2013 la 1:34 pm

    Pioasa dorinta …USL sa continue, unit, drumul sperantei si al performantei guvernamentale.
    Insa ia sa vedem ce zic altii despre performanta guvernametala ponteasca:
    Vad imbunatatirea gradului de colectare la ANAF, vad simultan si crestere de arierate in sistemul privat. Vad excedent de valuta, vad si reducere a importurilor si a consumului de energie. Vad cresteri de salarii in sistemul bugetar dar si crescand restantele la credite. Dau fuga la administratia blocului si ma uit pe desfasurator, anul trecut in Aprilie asociatia recupera intarzierile de peste Iarna, suntem in Mai si restanta medie la intretinere atinge 3 luni de zile. Cobor la casieria RCS de la parterul blocului si la o tigara cu sefu imi zice ca ei nu mai fac instalari de mult, echipele de teren comutandu-si activitatea pe deconectari-reconectari. Intarzieri de 2 luni? hop! Ti-am taiat macaroana, luna viitoare faci rost de 100 de RON, ti-am bagat cablul la loc. Contra cost, bineinteles. (unu nicidecum social democrat de pe http://decablogulmuschetarilor.wordpress.com/)
    Si imi amintesc de marile succesuri : Rosia Montana, gaze de sist, Posta romana … se anunta si CE Oltenia … compensate de idei basescti (aia cu dizolvarea parlamentuluio) si manipulari de 2 lei ..

    Stimate domnule Nastase imi amintesc de ultimii ani ai PCR … in care activisti cam stanjeniti mimau neconvingator entuziasmul in fata „genialelor” ididicacatii superioare si in particular le cam injurau… Cam aceaisi expresie si acelsi ton il au azi PSD ostii care pozeaza in avocati ai guvernului coabitac.
    Si imi mai amintesc ca in cursul scurtei guvernari cu PDL ministrii PSD luptau ca 1 leu si 6 bani sa apere pre Boc …

  12. 12 ZeV mai 19, 2013 la 1:39 pm

    Luminita Arhire 18.05.13-5:08 pm
    Extrem de nostalgic comentariul dvs, dar, cred ca e bine sa dezvoltam aceasta tema, pentru a (se) intelege, din perspectiva rational-analitica, de ce domnul Adrian Nastase a pierdut alegerile din 2004. Cred ca, votand in favoarea domnului Basescu, am o oaresce legitimitate in a structura o argumentatie esentialmente logica. 😉
    1. Domnul Adrian Nastase a fost un discipol docil al domnului Ion Iliescu, chiar daca, pe un palier superior de intelectualism…..poate prea superior si autosuficient, generator prin inductie a subaprecierii actiunilor programatice ale adversarilor menite a-i submina imaginea… 😉
    Domnul Adrian Nastase nu a dat suficenta atentie atributul de balast pe care inca il avea, in acea perioada, domnul Ion Iliescu, in mentalul public, o parte semnificativa a populatiei, votand, pe domnul Iliescu in calitatea de presedinte, neavand de ales decat intre liderul PSD si CV Tudor. Domnul Adrian Nastase nu a tinut cont de aceasta subtila realitate.
    Domnul Iliescu a ramas asociat si asa va ramane pentru eternitate, drept omul care a comis cateva erori monumentale in faza primitiva a post-lovilutiei, asociabile, cumva, unui fel de ,,pacat originar”, si anume :
    – transformarea FSN in partid politic, furandu-se, astfel, startul electoral;
    – umilirea liderilor partidelor istorice si a multor cetateni pasnici ai Bucurestiului, prin invocarea sprijinului popular al minerilor; nu poti multumi minerilor ca au plantat panselute in Bucuresti, in timp ce studenti si cetateni ai capitalei primeau bate in crestetele capetelor ;
    – incropirea unui guvern incompetent, condus de Petre Roman, o marioneta extrasa din tenebrele nepotismului de partid, o nulitate PRIN DEFINITIE parasutata in politica pentru a distrage atentia occidentului, un individ slab, care l-a umilit pe domnul Coposu transportandu-l cu tancheta prin multimea ostila. si spunand : ,s-au compromis !”.
    Pana la urma, cine se joaca cu focul, se arde singur, dovada constand in demiterea domnului Roman, chiar prin interventia agresiva a maselor de mineri scapate de sub control, dupa care, slabistul traseibil, a creat premisele actualului PDL.
    Il vedem acum pe domnul Roman, mare leberal…oare ce spune prietena Cris despre asta ? 😉
    – condamnarea la moarte si executarea sotilor Ceausescu, culmea, chiar intr-o zi EXTREM DE SEMNIFICATIVA pentru poporul roman ortodox: 25 decembrie, ziua Nasterii Domnului.
    Este un act incalificabil, chiar si pentru un om care se declara LIBER GUGETATOR !
    -patronarea, permisiunea, sau pierderea controlului, marii actiuni de distrugere a economiei nationale, bancilor, sistemului de irigatii si CAP-urilor .
    Desigur, un rol major , nefast, il are domnul Petre Roman. Ce face acum, domnul Petre Roman ? Vine sa ne prosteasca la televizor, se joaca cu viata si sufletele femeilor, care, intamplator, l-au creditat cu demnitate si barbatie !
    Un om care se desparte de sotie dupa zeci de ani, nu este un barbat adevarat, ci, doar un simplu mascul al speciei umane, pe care o face in ultima instanta de ras.
    2. Domnul Adrian Nastase nu a stiut sa raspunda convingator la aparitia in presa a asanumitelor ,,stenograme ale doamnei Rodica Stanoiu”, din care aparent rezulta imixtiunea PSD in actul de justitie, cu referire concreta la ,,dosarul Flota”
    3. Domnul Adrian Nastase, sau altii din PSD, au gresit prin inncercarea de a-i restrange domnului Traian Basescu prerogativele de primar general al capitalei, TRANSFORMANDU-L PE ACESTA INTR-O VICTIMA A SISTEMULUI.
    Cu Basescu nu se lupta frontal, pe Basescu trebuie sa-l mangai pe cap, sa-i zambesti si sa-i tai craca de sub picioare pe nesimtite, fara a baga de seama. 😉
    4. Domnul Adrian Nastase a gresit fundamental neluand in seama ,,picatura chinezeasca” a presei ostile, atata cat a mai ramas pe atunci, exprimata prin sintagma ,,CORUPTIE FARA CORPUPTI”.
    Mai mult, cu voie sau fara voie, domnul Adrian Nastase a reusit sa transforme JEGUL DE PRESA cu uratul nume de Mugur Ciuvica, intr-o (chipurile),,victima” a sistemului represiv asazis patronat de domnul Adrian Nastase.
    Iata, cateva din explicatiile rationale, sau devenite asa dupa trecerea timpului, pe care le insira un om care nu a votat IMPOTRIVA domnului Nastase, ci, NEGATIV impotriva domnului Ion Iliescu.
    Poate ca, doamnă Luminiţa, istoria ar fi evoluat altfel, dacă, de exemplu, in 2000, ar fi candidat la prezidentiale domnul Adrian Nastase iar premier ar fi devenit tehnocratul de profesie d-nul Tanasescu….sau, cel putin, daca domnul Nastase ar fi lasat-o mai moale cu pre-aderarea la UE si s-ar fi concentrat pe problemele interne, inclusiv de imagine ale domniei sale.
    😉
    Ce poate face acum, domnul Adrian Nastase ?
    Sunt convins ca stie, mult mai bine decat mine, ca viitorul domniei sale in marea politica este destul de incert si intr-un unghi ascuţit, dar, ceva poate , totusi, face:
    O SCOALA DE POLITICIENI.
    In Romania, toata lumea crede ca se pricepe la politica, afaceri, fotbal si femei. La fiecare dintre aceste capitole, trebuie scoala, nu gluma, si nu in ultimul rand, un IQ corespunzator elitelor. Si, desigur si ceva atribute bio-fizice de la mama natură.
    Cu o mentiune: cetateanul de rand nu trebuie sa se simta, niciodata, coplesit sau umilit de ascendentul nativ si/sau dobandit al politicianului
    😉
    Poate ca, cine stie ?, daca eu, cel cu mintea de acum, as fi fost unul dintre consilierii domnului Nastase, erau sanse ceva mai mari ca domnia sa sa castige alegerile din 2004.
    😉

  13. 13 justitiaru mai 19, 2013 la 1:40 pm

    D-le Nastase
    Daca Ponta ar repune propriul blog in functie cetatenii ar avea un canal prin care sa- i comunice opiniile lor. Ponta la ora aceasta ia decizii in contradictie flagranta cu opiniile propriilor alegatori .Este o strategie profund gresita pe care au mers si basistii care si-au imaginat ca odata alesi pot scuipa pe opiniile alegatorilor si nimeni nu -i poate sanctiona.
    E o iluzie care il va costa scump.

  14. 15 Luiza mai 19, 2013 la 2:28 pm

    Daca USL nu are un intelept, sa va contacteze!… Sa aveti parte de multa sanatate si viata lunga!

  15. 16 Roxana Iordache mai 19, 2013 la 3:19 pm

    @nastase. Până una-alta, nu Ponta v-a vizitat la Jilava. Ci nenorocitu-ăla a cărui demitere din PNL a cerut-o. Micul Tontulescu.

    @Ghita Bizonu’. Bizoane, mai degrabă seamănă cu flaşnetele băsiste. Aceeaşi furajare cu punctajul şi aceleaşi recitări pe cât de mecanice, pe atât de patetice. De Gabi Firea nu mă mir, dar pe Corina Creţu ajunsă la condiţia de flaşnetă nu mi-o închipuiam. Nici pe Cătălin Ivan. Băiatu-ăsta era ca o fată mare, şi a ajuns … mare-mare. :mrgreen:

  16. 17 Sibilla mai 19, 2013 la 3:29 pm

    PNL se pregătește de ieșirea de la guvernare. VEZI ce spun liderii locali și centrali ai partidului
    http://www.pesurse.ro/2013/05/19/exclusiv–pnl-se-pregtete-de-ieirea-de-la-guverna.html
    de aduăgaut că ȘI în teritoriu, PNL a făcut alte majorități cu PPDD, PDL !!! PNL coabitează, colaborează bine mersic cu PD-L și PPDD și … ca să vezi, se dă lovit deși au încălcat Protocolul USL la nivel de județe repetat, constant și fățiș ! Atitudinea de a se da în continuare neprihăniți deși încălcările de Protocol sunt la ordinea zilei, NU face nici cinste PNL și nici nu aduce beneficii românilor pentru că sunt urmărite doar menținerea poziției unor baroni loco, oameni de curte, ayatollahi și ” liberali ” de neînlocuit pe posturi cheie la nivel de feude ! Faptul că nici nu se tace dacă tot nu se recunoaște realitatea din teritoriu se traduce ca fiind ipocrizie și scuipat în obrazul electoratului USL, punct.
    p.s. și virgulă : in mai toate județele e astfel ! PNL a făcut majoritate în CJ, CL, primării, și-au luat ori mentinut cu japca deconcentratele pt control total si ca să-și mentină baronii loco și căpușele ! ( trist e că e vb despre vopsiți, travestiți, nu atât liberali cât mai ales ” liberali ”, că-mi adusăi aminte de PNPL, bn ceea de-o tot evită cam mulți și care ghiulea va lovi la un moment dat, auuu… )
    preocuparea lui, a ayatollahului, e sa duca PNL in PPE si sa guverneze… PNPL, ca d-aia face ture pe la Bruxelles…

  17. 18 Adrian B. mai 19, 2013 la 3:29 pm

    Rectificare

    Cred ca d-ul Ponta este CEL MAI FRUMOS LUCRU care i s-a intamplat d-lui Basescu , in ultimii 8 ani !

    Nici d-ul Boc nu l-ar fi servit si nu i-ar fi acoperit marsaviile mai bine …

    Cum se spune in popor , SUNT SUFLETE PERECHE ! 🙂 )

  18. 19 Monica M mai 19, 2013 la 3:33 pm

    pt Slavu Ioan. Cate perechi de pantofi avea familia dumitale in 1913?

  19. 20 Sibilla mai 19, 2013 la 3:43 pm

    P.P.S. !!!!
    CRIN :
    ” Suntem singuri impotriva lui Basescu, a PSD si a unor institutii internationale. Cred ca toate aceste povesti cu tergiversarile si ce fac cei din PSD eu cred ca trebuie să le rezolvam pana la vacanta parlamentara. ”
    va să zică, ÎMPOTRIVA PSD….. !!
    http://www.pesurse.ro/2013/05/19/exclusiv-crin-antonescu-suntem-singuri-impotriva-l.html

  20. 21 Adrian B. mai 19, 2013 la 3:49 pm

    Cred ca toti cei care au votat USL isi doresc acelasi lucru !

    Insa , este extrem de greu sa mentii o astfel de constructie politica , cand :

    – unul trage intr-o parte si celalalt in alta parte ,
    – cand unul dintre combatanti bate palma cu dusmanul ,
    – cand minti cu nerusinare si nu-ti respecti promisiunile electorale
    – cand cel care se afla la butoane este foarte parsiv
    – cand unul vrea sa bage pe usa din spate toti securistii si toate rudele
    – cand unul gazduieste toti purecii care au sarit de pe vulpea moarta :))

    La felul cum merg lucrurile , TRADAREA lui Ponta este o chestiune de luni , poate de zile …

  21. 22 nastase mai 19, 2013 la 3:52 pm

    Roxana Iordache,
    In mod evident, SRS este un pretext. Ma ingrijoreaza insa ca s-a ajuns aici.

  22. 23 Roxana Iordache mai 19, 2013 la 3:55 pm

    @Adrian B. Nu-mi place să rămân datoare, deci, vă rog să consideraţi că din acest moment nu vă mai datorez scuze pentru o replică prea dură – atunci când v-aţi luat de Tăriceanu fiindcă s-a însurat din nou. 🙂

    Sunteţi gentil că nu mi-aţi contrareplicat şi aveţi o inspiraţie genială, din moment ce aţi putut comite afirmaţia cu Ponta, cel mai frumos lucru care i s-a întâmplat lui Băsescu în ultimii 8 ani. Dacă o ziceam eu eram acuzată de dreptate. De la dreapta. 😆

  23. 24 justitiaru mai 19, 2013 la 3:55 pm

    @Sibila
    Scuze dar vorbesti aiurea,
    1)Ponta si-a tradat partenerii de coalitie si alegatorii desemnand-o pe Kovesi de capul lui fara sa se consulte cu nimeni.
    2)Factori de raspundere din PSD au afirmat in mod repetat ca doresc un candidat propriu la presedentie iatr Ponta nu aluat pozitie dura impotriva acestor voci(precum M.Mitrea)
    3)Ponta a povestit ca are intalniri la un pahar de vorba cu familia Cocos

    PNL a reactionat tarziu fata de asemenea magarii

  24. 25 Adrian B. mai 19, 2013 la 4:00 pm

    Articolul dumneavoastra mi-a adus aminte de o vorba celebra :

    Optimistii invata limba engleza ,

    Pesimistii invata limba germana ,

    Realistii invata sa traga cu pusca !

    In cartea aceea postala , lipsea ceva : Rue de la guerre .

  25. 26 dlnimeni mai 19, 2013 la 4:04 pm

    Blogideologic: sunt gelos pe off-topicurile dumneavoastra, fiti, va rog, atent aici, la stirea media urmatoare: „Ministrul Justiţiei Robert Cazanciuc a declarat duminică, într-o emisiune televizată, că prioritatea numărul unu este obţinerea unui bun raport MCV în decembrie”. Ce zicea dl Basescu mai antart? Si eu care credeam ca prioritatea numarul unu a ministrului de justitie, care managerul ei este o contributie cit mai importanta la o justitie cit mai corecta si mai putin consumatoare din timpul cetatenilor.

  26. 27 dlnimeni mai 19, 2013 la 4:07 pm

    Blogideologic: care este si managerul ei, este expresia corecta, am sarit niste litere.

  27. 28 Cris mai 19, 2013 la 4:09 pm

    Ciondănelile astea din planul 2-3 sunt inevitabile. Nu se poate să existe armonie absolută între sute de mii de membri. Important e ca liderii să fie înțelepți și echilibrați, iar eu cred că cei trei sunt, altfel USL n-ar fi durat atât.
    Mie îmi plac toți trei. În orice caz, le sunt superiori din toate punctele de vedere lui Bs, EBA, Udrea, Ioan Oltean, Videanu, Berceanu ș.a. de teapa acestora, și sunt convinsă că vor impune un alt fel de a face politică atât la guvernare, cât și în opoziție.

  28. 29 Adrian B. mai 19, 2013 la 4:10 pm

    D-ul Ponta incearca sa salveze si sa confiste tot aparatul represiv al lui Traian Basescu !

  29. 30 LuciaGusatu mai 19, 2013 la 4:11 pm

    Pretextele sunt si vor mai fi, dar pe noi sigur ne-au pierdut definitiv. Dezamagirea e fara margini si din pacate a devenit fenomen de masa la votantii P.S.D.-ului. D-l V.Ponta s-a impaunat prea repede, altfel ar fi fost prea frumos!

  30. 31 Roxana Iordache mai 19, 2013 la 4:16 pm

    @nastase. Da, pentru că gândiţi responsabil. Evident că SRS e un pretext, dacă o spuneam eu, sigur eram acuzată de parti-pris. Ştiţi că PNL face totul pentru continuarea USL. Damage control.

    P.S. Salutări de la mătuşile mele materne. Cele mai cinstite şi mai exigente persoane. Să ştiţi că ele au perceput ceea ce vi s-a întâmplat, în mod similar cu momentul în care tatăl lor, adică bunicul meu, a fost ridicat de acasă, sub ochii lor de copii. Şi să mai ştiţi că, deşi mă iubesc şi mă creditează, nu m-au crezut în 2004 când le-am spus că e o nebunie sinucigaşă să nu vă voteze în turul al doilea. Şi-au dat seama foarte repede, dar prea târziu. Şi îşi reproşează. Eu le spun, însă, că aveau justificare, din pricina imaginii propagate de cei care azi îl augmentează pe Ponta contra lui Crin.

  31. 32 blogideologic mai 19, 2013 la 4:36 pm

    Dan Culcer: + Nu mai știu unde am găsit această frază tristă, plină de umor. Citez (toate drepturile rezervate autorului) : « Suntem buni de servitori, mărunți talciocari, iscusiți sperțari și politicieni guralivi. Asta e. Mergem inainte.» + http://jurnalulunuivulcanolog.blogspot.ro/2013/05/o-fraza-trista-plina-de-umor.html

  32. 33 dlnimeni mai 19, 2013 la 4:48 pm

    Tot Carcotasul ce mai ia subiectele pieptis.
    Domnule Nastase, multe trimiteri ati reusit printr-o singura imagine. Sa zic, in primul rind, ca avem de-a face, de la bun inceput, cu o ilustratie politica: nu exista nici o intersectie, intr-un oras cit de cit cunoscut, intre str. Pacii si str. Libertatii. In poza, domnisorul (dl Ponta?) ca mascul ar trebui sa o ia pe str. Libertatii, iar dra (dl ntonescu?) , ca femeie, ar trebui sa caute siguranta, adica sa o ia pe str. Pacii. In Paris, str. Pacii este o strada care contine magazine de lux – ofer ca premiu un epsilon pentru cine stie fara sa se uite in Wiki ce obiect al lui Scarlett O’Hara provenea dintr-un magazin de pe str. Pacii din Paris), adica drumul spre str Pacii ar fi un fel de drum catre rai, pe care s-ar indrepta formatiunea condusa de dl Ponta. Au contraire (vai, ce franceza reusita am!) str. Libertatii din Paris se uneste cu str. Egalitatii si cu cea a Fraternitatii (masonerie, revolutia de la 1848, aluzie la liberalism,…) si cu o strada cu nume inchinat razboaielor de cucerire din Algeria, iar daca venim mai incoace de un secol, internetul ne asigura ca str. Libertatii este titlul cartii unui scriitor care a fost deportat la Dachau. Adica, str. Libertatii ne poarta catre chestii oculte, razboaie si lagare, un infern, ce mai. Iar in ilustratie nu mai exista un al treilea drum care sa fie unul comun, pentru cele doua personaje. Ne putem explica, macar in viata reala, de ce, cel putin in parte: existenta prea multor personaje, in fiecare formatiune, care au privit si utilizat useleul ca pe un vector purtator personal. Prea multor profitori, care, odata ajunsi in aerul tare (si manos!) al inaltimilor politice, descopera ori redescopera ca interesele lor sunt diferite de cele ale formatiunii in spinarea careia s-au cocotat. Nu este nevoie sa dau exemple, sunt destule, inclusiv personaje pe care, daca nu ar fi fost sigla usele, nu i-ar fi votat mai nimeni. Lor li se adauga o colectie formata din alte personaje, care incearca sa planifice urmarile unui viitor fara a socoti ca planificarea lor anuleaza unsusi viitorul care ar trebui sa existe. In concluzie, cu ideea ca nu pot enunta acum nimic original, ci doar ca ma raliez unei idei pe care am intilnit-o in media ca fiind a dlui Nastase, useleul are nevoie de un program, de un punctaj politic, inclusiv in sensul politicilor publice; are nevoie de repere care sa uneasca si nu de repere care sa dezbine. Acel drum care nu exista in ilustratie trebuie construit si nu de asfaltatorii dlui Basescu. Si nici nu ar putea fi contruit aici pe blog de dna Iordache cu mine, cu Carcotasul si cu Blogi: nu ca nu am putea, ba l-am face mai bine decit altii, ci fiindca nu e de nasul nostru. El trebuie construit de inalte personaje ale formatiunii. Chiar daca eu cred ca orice guvern care nu ma include este un guvern prost.

  33. 34 borisel mai 19, 2013 la 5:11 pm

    Domnule Prim ministru, USL va trebui să meargă unit până la împlinirea promisiunilor făcute electoratului, va trebui să traseze unit calea de mers a unei Românii normale și puternice, în așa fel încât la despărțirea PSD de PNL-PC, peste ani, tot românul să aibă o idee despre viitorul lui și al țării. Altfel, Dumnezeu cu mila, intr-o anarhie organizată de hoți și de străini.
    Cu deosebită stimă, ing. D.B.Grosu – Drăgășani.

  34. 35 SLAVU IOAN mai 19, 2013 la 5:16 pm

    Pentru Monica M, in 1913 numaram in jur de 10 perechi de „opinci”, doua perechi de cizme si zece perechi de ghete. Pantofi nu prea foloseau,pentru ca locuiau la munte. Daca tot este vara,familia ta cate perechi de sandale a folosit in vara anului 1913 ?

  35. 36 Doru Coarna mai 19, 2013 la 5:20 pm

    @ AN,

    nu trebuie sa fiti ingrijorat, asa-i in jungla! Dar perspectivele sunt vesele pt toti, PSD si Ponta vor castiga infinit din coabitarea cu presedintele, PNL si Antonescu vor castiga capital electoral peste asteptari caci romanului ii plac cei nedreptatiti fiind el insusi permanent fraierit, iar guvernarea fara performanta nu face rau decat lui, lucru cu care insa este absolut obisnuit de atatia ani.

    Ideea este ca baietii oricum nu se pricep serios la nimic, asa ca toate chestiile astea se petrec din lipsa de solutii, de idei, de viziune, de programe coerente si pragmatice, si din surplus de slugarnicie si oportunism. Pur si simplu, guvernul se intreaba daca poate redresa Oltchim-ul saptamana asta sau mai bine se tine de frecusuri cu liberalii, si desigur ca cea din urma este optiunea aleasa, cum sa salvezi combinatul?

    Daca stai si analizezi la sange, USL a dat-o in gard ori de cate ori a avut cum si nu a fost fortat sa n-o faca! Concret, nu a reusit decat sa ia de aici si sa puna dincolo, dar samanta de crestere economica sanatoasa n-a sadit! De ce? Pt ca nu stie! Nu exista presiune negativa externa, asta-i pt aceeasi fraieri, exista de afara rigori si cerinte bine intentionate, si ,mai exista o mare lipsa de intelegere a sensurilor, caci a te supune nu este scop ci modalitate! O modalitate pur romaneasca.

    Concret, nici USL nu este pus pe treaba si nici nu stie cum s-o faca. Ca atare economia defapt cade in continuare indiferent de ce dau publicitatii diverse institutii guvernamentale. Zilele trecute fuse pe aici Friedman, le-a spus pe sleau ce trebuie facut daca esti bine intentionat si chiar si ce va fi cu UE, in general chestii absolut contrare ideilor pe care merg guvernantii si mai apropiate de cele spuse si nespuse de catre Basescu. Pur si simplu, americanii ne-au avertizat pe toti cu privire la viitor! Astia traiesc insa cu iluzia, si cu interesul, ca vanzarile, aurul, gazele de sist, si alte ciubucuri d-astea, reprezinta singura optiune reala, alaturi de statul minimalist, reorganizarea teritoriala si preschimbarea constitutiei.

    Ieri la Eurovision nici un vecin nu ne-a cadorisit cu puncte, semn ca suntem deloc simpatizati in zona…

    Parem hidosi si retardati, iar ungurii aniverseaza de peste 400 de ani in tara noastra Rusaliile catolice, iar noi habar n-aveam…
    Ne vor desfiinta caci in afara de ciubucele alea, nu ne putem ridica la cotele asteptate de progres si civilizatie, sau macar de maturitate…
    Cam asta-i raul comis de USL, si regret pt ca sansa de a misca muntii din loc a avut-o si a irosit-o! Si sansa vine doar o data, se stie…

    Nu cred ca electoratul va suporta o eventuala sciziune in USL! Se risca votul masiv pentru partide de ultima ora, sau, mai probabil, absenta masiva la vot! Asta inseamna dezastru pt USL, pt liderii sai si pt Romania! Daca se adauga intransigenta de partid si pretentiile fara acoperire, fara rezultate, reteta este completa!

    Singura solutie este reafirmarea unitatii USL si abandonarea politicii impuse de altii, laolalta cu demararea unor programe economice serioase care daca nu exista, atunci trebuie inventate! Oamenii trebuie sa munceasca, altfel asa, fata tinta, la mila pietelor si a companiilor straine, nu se poate.

    La urma urmei, politicianul trebuie sa faca ceea ce doreste poporul, nu ceea ce vrea el sau altii, pt ca 20 de milioane de oameni care traiesc efectiv in lumea reala gandesc si simt mai profund si mai eficace decat 1000 de politruci pusi pe capatuiala sau amorezati de puterea oarba a lor si a sistemului. Sunt sigur ca la anul, cand vor incepe sa piarda si controlul asupra agriculturii, deci si asupra teritoriului, se vor trezi dar va fi tardiv, caci cine credeti ca va cumpara masiv pamant?

  36. 37 ZeV mai 19, 2013 la 5:47 pm

    Mda….drăguţ desen, dar nu înţeleg pe cine reprezintă cârlănelul şi cine este floricica de lângă el.
    🙂 🙂

  37. 38 Vasilescu Valentin mai 19, 2013 la 6:00 pm

    Oare Scandalul SRS nu a pornit de la o intenţie mai veche a acestuia de a reface comisia de anchetă parlamentară în cazul implicării lui Mircea Băsescu în traficul de armament ? Nu pare posibil ca Victor Ponta să fi fost intoxicat de Sebastian Ghiţă şi de oamenii serviciilor infiltraţi în PSD referitor la SRS ? Amintiţi-vă variantele iniţiale propuse de Ponta : 1. Ori SRS este exclus din PNL, implicit din USL ( şi iniţiativa constituirii comisiei de anchetă se făcea ţăndari ); 2. ori se rupea USL. Cine avea de cîştigat din ambele variante ? PSD ? USL ? Sau Traian Băsescu şi serviciile fidele ?

    http://romanian.ruvr.ru/2013_05_17/Torpila-Sorin-RoSca-Stanescu-Partea-1/

    http://romanian.ruvr.ru/2013_05_18/Torpila-Sorin-RoSca-Stanescu-Partea-a-II-a/

    http://romanian.ruvr.ru/2013_05_19/Torpila-Sorin-RoSca-Stanescu-Partea-a-III-a/

  38. 39 Adrian B. mai 19, 2013 la 6:06 pm

    Cred ca d-ul Ponta vrea sa gazduiasca toti purecii care au sarit de pe vulpea moarta ( Traian Basecsu ) …

  39. 40 ZeV mai 19, 2013 la 6:16 pm

    Unii colegi tot repeta precum tonomatul că ,,s-a dat o lovitura grea (USL-ului n.r.) prin desemnarea procurorilor fara consultarea partenerilor de la PNL”
    Păi dragi şi simpatici colegi, din câte ştiu, liberalii au afirmat că numirile sunt cu stricteţe în responsabilitatea tehnocratei doamne, recte, Mona Pivniceru, iar ce decide doamna e bun si pentru liberali. Nu asa au spus mereu ?
    Sper că nu au fost ipocriţi, aşa cum au fost mereu de prin 90 încoace.
    Ce a facut premierul ? Ia să rememorăm:
    1. A depăşit un blocaj institutional, punând CSM-ul doamnei Hăineală cu botul pe labe, inclusiv în privinţa propunerilor pentru judecător la CEDO;
    2. ŞI-a ASUMAT 50% din cele două numiri ale doamnei Pivniceru, respectiv, cea pentru funcţia de procuror general;
    3. L-a ejectat pe domnul Daniel Morar din Parchete;
    Ce au făcut, sau aveau de gând să facă, distinşii parteneri liberali ?
    ……….desigur, tăcere…….nu prea aveţi ce spune, nu-i aşa ? 😉
    Vă spun eu: Nimic, Nada…mai mult:
    Au renunţat la postul de minstru al justiţiei, ceea ce denotă că le este teamă să ia decizii radicale, transante si delicate. Ei speră, probabil, ca lucrurile să treneze în incertitudine şi instabilitate, să tragă de timp până la alegeri.
    Ei, iată că nu se poate aşa ceva, fraţilor, România trebuie, în primul rând, guvernată.
    Domniile voastre vă doriţi ori TOTUL ori NIMIC ? Păi ce, suntem la ruleta rusească cu o ţară întreagă la masă ?
    Ghinionul unor liberali incapabili să construiască ceva constă în faptul că au dat nas în nas cu Victor Ponta…pe care şi Băsescu l-a subapreciat în 2012, crezând că manipularea ordinară cu plagiatul scos din contextul anului 2003 şi plătit să apară în presă străină, îl va da pe spate pe Victor Ponta.
    Se pare că, sub presiunea partenerilor externi ai României, Traian Basescu a fost obligat sa semneze un pact care nu-i mai permite să-şi bage nasul, ca pe timpul lui Muc cel Mic, în treburile Executivului.
    Ceea ce face Băsescu, si va asigur ca este teribil de deranjat, este sa accepte concesii scrâşnind din dinţi, IMPUSE DIN AFARA, in favoarea domnului Ponta. Nu se simte bine si iata de ce paraseste palatul prea stramt al Cotrocenilor pentru a-si planta un clop pe cap, undeva, prin colturile indepartate ale patriei si/sau face un joc mediatic destinat doar salvării aparenţelor de imagine.
    Repet, omul este extrem de supărat pe toată lumea şi pe viaţă, a venit timpul să nu-l mai băgaţi în seamă…cu exceptia presei, care traieste, desigur, din can can.
    De ce credeti ca Prigoana se desparte de trei ori pe zi de Maimuţeancă , la ore de maximă audienţă ?
    😉

  40. 41 Sibilla mai 19, 2013 la 6:22 pm

    justitiaru ,
    cu tot respectul, dacă aveți completări la ce am postat dumneamea NU înseamnă că ceea ce am subliniat mai sus sunt aiureli și-o știți, intuiesc, f bine !
    Par egzamplă, eu mă abțin ți nu vă contrazic însă, vă corectez :
    la pct 1 – ba da, s-a consultat, chiar și Crin a știut, nu a fost deacord dar a declarat public că nu se opune dar să-și asume PSD numirea !
    la pct 2 – corectați, NU factorii de răspundere și anume baroni loco, ceea ce e altceva pen că NU toți împărtășesc opinia !
    la pct 3 – mă abțin, deocamdată…
    Mențin ceea ce am afirmat personal pen că știu cum e pe feuda unde încă mai respir ! PNL încalcă repetat Protocolul ! Și nu vb din auzite ! În rest, am precizat sursele !
    s-auzim și de Bine pt ” prostime ”, că de doar ” analiști ”…..
    p.s. când PNL se va pupa cu PPE , când PNPL vamușca petale, abia atunci vă aștept cu ANALIZE, până atunci, rămâne cum am stabilit. Eu 😉

  41. 42 Adrian B. mai 19, 2013 la 6:23 pm

    http://www.realitatea.net/victor-ponta-sprijin-public-pentru-gica-popescu-in-dosarul-transferurilor_1184064.html

    Un gest frumos ! Din cate imi aduc aminte , in alte cazuri ne spunea ca ” nu se amesteca in justitie ” …

  42. 43 Sibilla mai 19, 2013 la 6:24 pm

    @dlnimeni,
    TOUCHE ! BRAVO !!

  43. 44 Ghita Bizonu' mai 19, 2013 la 6:30 pm

    Roxana Iordache

    poa esti mata prea tanara … insa eu tin minte tonul entuziasmului fals din 88, 89 si apoi rapida decuplare … Si mai tin minte defazarea PUNR din 1998-2000 ..
    A da am facut parte din 2 partide : PCR (mde .. ca multi, foarte multi altii inlcisv preaonobilu Petrina) si PUNR. Pe ultimu l-am abandonat inainte de a se scufunda si le-am zis ca de fapt partidu e mort numa ei nu-is dau seama ..
    Sa zic asa am „nas” ptr „esece” si deja cam PUTE a mort.

  44. 45 Fragmentarium Politic mai 19, 2013 la 6:57 pm

    Categoric, lucrurile sunt mai complicate in viata reala decat cele sugerate de imaginea de pe cartea postala, pentru ca la capatul unei cai a pacii fara libertate te poate asteapta saracia, iar la cel al unei libertati fara pace, tirania. Glumind putin, cred ca, undeva, pe revers, ar fi trebuit sa-i vedem pe cei doi, care au ales sa se desparta la ipotetica rascruce, dand peste cei doi demoni, saracia si tirania, avandu-l deasupra pe diavolul banilor, bani care in loc sa-i slujeasca pe oameni, ii inrobesc, dupa cum observa, recent, cu o dumnezeiasca limpezime, Papa Francisc. In termenii autenticitatii, nu cred ca pacea si libertatea pot fi despartite, cel mai probabil, pastrand comparatia, se pot impleti sau topi intr-o autostrada unica, cea a dezvoltarii economico-sociale, care duce la o crestere economica racordata la niste finalitati sociale. Nu exista libertate in saracie si/sau saracirea endemica, si nici pace sociala. Constructia politica a USL a pornit tocmai de la intelegerea acestui lucru, iar faptul ca acum este pusa in pericol ma face sa ma gandesc ca miza ruperii sale este externa sau, oricum, mai mare decat orice posibile mize interne, pentru ca si PSD si PNL ar avea de pierdut in urma despartirii pe cele doua cai utopice. Inteleg ca si Dl. Adrian Nastase se indoieste de viabilitatea separarii celor doua drumuri, prin semnul intrebarii din titlu.

  45. 46 Taranul mai 19, 2013 la 6:58 pm

    @ZeV,Eu cred ca in 2004,electoratul roman ,a fost intoxicat de partocalii.Va mai aduceti aminte ca toata tara era a lui Nastase-delta,IAS Ograda,IMB,4 case samd.Liberalii,erau si ei pe acolo la portocalii.Ati votat cu minte in ceata,aveti ce se vede.In2001-2004 au fost luate cele mai bune masuri economice si legislaative ptr desvoltare tarii.Oare unde ar fi fost Romania,daca d-nul Nastase cistiga alegerile?

  46. 47 vasiloi mai 19, 2013 la 7:21 pm

    Mai tine minte cineva de ce i-a facut SRS domnuluiI ILIESCU cu KGB? Ce credeti c
    a mai este de spus?

  47. 48 justitiaru mai 19, 2013 la 8:33 pm

    @Sibila
    1)Asa cum a stiut Crin ce procurori va desemna Ponta asa a stiut tot romanul, Nici Crin nci electoratul nu a fost de acord cu asta,dar nu puteam face nimic.Ponta a dat o palma data partenerilor de alianta si electoratului (ca sa nu spun o flegma in ochi)
    2)Acei membri PSD care au cerut un candidat propriu la presedentie au incalcat acordul aliantei trebuiau ei mai intai exclusi din PSD
    3)Intalniri cu fam.Cocos ,simbol detestat al basimului,care nu au nicio functie in administratie reprezinta o recunoastere fatisa a tradarii lui Ponta.
    Ultimatimul PSD fata de PNL nu are deci nicio acoperire morala, venind din partea unor persoane care au dovedit rea credinta.
    Daca PSD nu accepta un compromis este limpede ca este vorba de cautarea unor pretexte pentru ruperea USL(fapt confirmat si de AN) si ca atare PNL trebuie sa fie fraieri sa accepte dictatul.

  48. 49 ZeV mai 19, 2013 la 8:41 pm

    Doru Coarna
    Salvarea Oltchim este in mainile ministrilor liberali. A venit domnul Vosganian cu vreo solutie miraculoasa, iar premierul a zis ,,nţţţ..nu e bine, revino maine” ?
    Să zică merci (şi) domnul Relu Mosorelu, prietenul iesenilor cu nevoi imobiliare, că domnul Ponta nu l-a dat, deja , afară, după esecul privatizării CFR.
    Si europenii au recomandat/sugerat ejectarea Fenechiului din guvern, ba chiar, insusi dom Relu a afirmat că în caz de oiştea-n gard cu CFR Marfa , isi va da demisia…….. ŞI TOTUŞI Victor Ponta îl menţine în guvern !
    Si inca o intrebare pentru toti amicii, in special de provenienţă (actuală) liberală :
    Cine are nevoie mai mare de USL, Ponta, sau Antonescu ?
    Liberalii din zona lui gicăcontra ar trebui să renunţe la loviturile sub centură, multe dintre ele, asa cum bine spune Sibilla, prezente din abundenţă în teritoriu şi să realizeze că alegerile prezidenţiale nu mai pot fi, în contextul actual, organizate înainte de termen.
    Să nu spuneţi că tot Victor Ponta este de vină atunci când PSD, constatând că popularitatea lui Crin va ajunge (ferească Dumnezeu) sub cota candidatului dreptei/dreptelor ciunge, va fi nevoit să sustina un candidat realmente cu sanse. 😉
    Nimeni din cei cu care am vorbit in PSD nu-si doreste asta, iar Victor este un tip serios si de cuvant. Asta nu inseamna ca tot felul de politruci si jurnalisti smecheri din zona dreptei, care taie frunză la câini şi o tot trag cu….,,securismul reloaded !…ocupaţi gările ! ….ne ascultă !” ….. isi pot permite la infinit sa-l pe premier de fraier, că asa ceva nu se (mai) poate.
    In alta ordine de idei, poate imi raspunde vreun purtator de opinie liberala, indiferent de sex, spre ce familie politica va tinde, dupa alegerile europarlamentare, partidul national liberal ?
    Astept un raspuns franc pentru a-l pune in ramă….nu de alta, dar poate fi un element de referinţă la momentul deciziei. Sa vedem si noi cum e cu conscvenţa liberală.
    😉
    O spun încă o dată, nu mă adresez liberalilor seriosi si principiali , inclusiv celor de pe acest blog, atâţia câţi mai sunt.
    PS
    Mi se pare extrem de ciudat că o serie de personaje ale blogului se revendică a fi votanti PSD, dar se comportă mai rău decât democrat-liberalii.
    Mare e grădina…
    😉

  49. 50 dlnimeni mai 19, 2013 la 8:53 pm

    Sibilla: multumesc.

  50. 51 ZeV mai 19, 2013 la 8:57 pm

    Taranul
    Exact ca dvs vorbesc si portocalicii…va invit sa intrati pe blogul doamnei Andreea Vass, sau Elenei Udrea.
    Ei spun ca USL este cel care a intoxicat electoratul la ultimele alegeri parlamentare.
    Vedeti domnule Taranu in ce impas logic riscam sa intram ?
    De altfel, daca veti reciti atent ce am mai scris, am spus urmatoarele: sustinatorii neconditionati ai celor doua zone politice nu se deosebesc decat vectorial. Daca insa cautam valoarea scalara, constatam ca se identifica pana la confuzie. Uneori o cautam degeaba. 😉
    Pai cum vine asta stimabile ? Chiar este nevoie ca intreaga Romanie sa-si puna pe fata o mască de gaze ?
    Pe undeva este justificat…permanenta tensiune si adversitate romano-romană tinde să genereze un aer de-a dreptul şi de-a stângul irespirabil.
    Până când, prietene roman, până când ? Ne trece viata prietene , timpul si Dumnezeu nu au culoare politică. Sper ca Judecata de Apoi sa fie doar o metaforă, altfel, o anume zonă ar putea fi (im)pur şi simplu saturată, iar alta, neocupată.
    Eu nu voi fi afectat, mi-am rezervat , din timp, un post de cazangiu- sef.
    😉
    ps
    Sper ca ati inteles ce vreau sa spun…niciodata politicienii care pierd puterea nu-si recunosc greselile, dand mereu vina pe adversarii politici si pe…cetateni. Rezulta de aici o trista concluzie:
    Majoritatea politicienilor ne dispretuiesc si ne cred incapabili sa discernem. Doar ei stiu, doar ei au dreptul să….poate atunci când ne vom maturiza într-o masă critică, vom fi capabili să alegem oameni care să nu spună nimic la televizor si care sa-si ceara, sincer, scuze, atunci cand gresesc. Si uneori, sa-si dea demisia, mai ales, atunci cand se angajează in prealabil si public că vor face asta.
    😉

  51. 52 Radu Humor mai 19, 2013 la 9:32 pm

    După felul în care sunt banate anumite comentarii se poate trage concluzia că marile decizii pe care le ia Ponta nu sunt deloc străine de persoana, dar mai ales de libertatea lui AN 🙄
    În aceste condiţii mi se pare cam fals apelul la o soluţionare în extremis a actualelor tensiuni, mai ales când se vede cu ochiul liber că se caută cu lumânarea, nu ce căuta Diogene, ci ce caută Băsescu şi cei din umbra lui.
    care pluteşte din ce în ce mai ameninţătoare asupra României !

  52. 53 justitiaru mai 19, 2013 la 9:42 pm

    @ZeV
    Daca Ponta continua politica de dictat fata de PNL (si de ghiocel fata de Basecu) si refuza orice compromis,este limpede ca este vorba doar de cautarea unor pretexte pentru ruperea USL(asa cum si AN considera) si responsabilitatea va reveni in intregime PSD.
    Esti naiv daca iti imaginezi ca Antonescui ca va avea nevoie de sprijinul PSD ca sa castige prezidentialele atunci cand va atrage toti votantii antibasisti.Ponta si Sarbu adopta se pare o linie politica falimentara si in cele din urma PSD va pierde fara drept de apel pe toata linia.
    E decizia lor.

  53. 54 Spiridus mai 19, 2013 la 10:18 pm

    SRS e un pretxt, asa cum spuneti. Dar cazul are o mare importanta: arata nivelul (i)moral al PSD. Ponta il va sacrifica (nu stiu daca nu cumva ar fi mai corect timpul prezent) chiar si pe Adrian Nastase, daca interesele (personale) i-o vor cere (sau, poate, actualul sau mentor, TB).
    Daca ar fi sa fac o paralela Boc-Ponta, Boc ar castiga fara discutie. Nu pentru ca ar fi actionat altfel sau ca ar fi fost mai priceput, ci pentru ca nu a avut pretentiile lui Ponta. Atata putea, atata „ducea”.
    Ceea ce ar trebui sa ingrijoreze PSD este, cred eu, faptul ca nu are voci in interior care sa traga semnale de alarma pentru derapajele prea grave de la mandatul electoratului. „Ciolanari”, nimic altceva…

  54. 55 dlnimeni mai 19, 2013 la 10:28 pm

    Domnule Nastase: tata socrul nu si nu! Vom ajunge sa jinduim la politica de alcov, dupa atita politica de familie!

  55. 56 papasha mai 19, 2013 la 10:41 pm

    Ponta ……….. „Vreau să fim în continuare o echipă unită”

    Dragnea …….”NU se rupe USL pentru Roşca Stănescu. Vorbesc în cunoştinţă de cauză”

    Sarbu ………..”USL se RUPE mâine dacă nu pleacă Roşca Stănescu”.

    Antonescu …”Episodul Roşca Stănescu e încheiat. L-am asigurat pe Ponta că are sprijinul nostru”

    Cand doi sau trei iti zic ca esti beat , te duci dracu’ si te culci ! Iudo !

    CONCLUZII UIMITOARE: Până şi animalele mint

    Oamenii de ştiinţă care au studiat dezvoltarea comportamentului cooperativ la maimuţe sunt de părere că aceste animale şi-au dezvoltat abilitatea de a minţi şi de a înşela pentru a forma coaliţii, pentru a-şi uşura accesul la hrană şi pentru a-şi găsi mai uşor un partener pentru reproducere , să coopereze între ei, cu atât comportamentul înşelător este mai frecvent întâlnit”, susţine Luke McNally, cercetător la Trinity College din Dublin, conform materialului publicat în ultimul număr al revistei Proceedings of the Royal Society B.

  56. 57 Ghita Bizonu' mai 19, 2013 la 10:54 pm

    ZeV

    ai scris Se pare că, sub presiunea partenerilor externi ai României, Traian Basescu a fost obligat sa semneze un pact care nu-i mai permite să-şi bage nasul, ca pe timpul lui Muc cel Mic, în treburile Executivului.
    Ceea ce face Băsescu, si va asigur ca este teribil de deranjat, este sa accepte concesii scrâşnind din dinţi, IMPUSE DIN AFARA, in favoarea domnului Ponta.

    Asta este coabitarea patent Basescu. Adica el ramane RESEDINTELE care …

    Ntz .. coabitarea inseamna ca un presedinte sa stea naibii cuminte atunci cand partidul(eel) majoriatre in parlament ii sunt istile dpv politic. A se vedea Franta .. cra care a inventat termenu si undee preesedinteoe are mai mupta autoriatte constitutinala decta ala din Romania.. da unde (in Franta) doi presedinti nu au zis nici „pas” cand s-au vazut cu majoritati ostile lor…
    De fpat e cam invers .. perin actu semnat Ponta (carele jurist si profesore de drept iaste el) recinoaste un drept prezidential de ingerinta . cintrart comstitutiei. Unicu lucru care l-a obtinut a fost sa nu mai fie numit pisic sau porc.
    Si asta in conditile in care – asa cum recunosti – partenrii externi ii transmisesera lu base ca nu e cazu sa se dedea la jocul cunoscut …

    De un se vede ca Muc cel Mare citeste constitutia la fel ca si al Mic.
    Ori asta nu pot sa trec cu vederea…

  57. 58 Sibilla mai 19, 2013 la 11:30 pm

    @justițiaru,
    da capo ! că dacă-i musai…
    Personal și subliniez ( PERSONAL ! ), sunt și voi rămâne mereu la umbra Stejarului AN ! NU mă arijez în avocat pt VP ! Dimpotrivă, sunt, am rămas unul din social-democrații CU coloană vertebrală, o voce critică și l-am beștelit ori de câte ori a fost cazul, desigur, din punctul meu de vedere.
    Acum că am rezolvat ȘI cestia ista, să revenim la subiect :
    – mențin ceea ce am scris mai sus cu mențiunea că dvs nu ați ieșit la interval cu vreun contraargument ci ați fluturat niște acuze vis a vis de VP și acțiunile acestuia, multe dintre ele criticate și de dumneamea de-a lungul timpului, cu altele am rezonat și sunt deacord ; – eu vb despre MAJORITĂȚILE făcute pe oareșce feude de către PNL cu PPDD și PD-L, dvs o țineți cu bălăcărit VP – soluția : nu-mi mai etichetați spusele ca fiind aiureli odată ce nu sunt pen că sunt bazate pe fapte reale, pe realități verificabile
    – la pct 1 – tot românul o fi știut dar n-a fo deacord cu VP pe când Crin a acceptat curvește, ca-n politică, deh, solicitând PSD să-și asume numirile, deci nu-i petală imaculată cum vrea să pară ci, cam ofilită și argumentez de ce : pen că de Lulutza se teme par egzamplă unul ca frunză”verde”, nu Sibilla ori alt românaș onest, doar un mic mititel exemplu… Nu mă inyteresează cine-i numește pe procurori, șefi peste DNA, etc , numai să apuc ziua când văd plătind la propriu toți mafioții care figurează pe Harta Mafiilor PD-L, chiar dacă, sau mai ales dacă s-au aciuiat cum curcile pe sub alte umbrele, fătălăii !!
    – la pct 2 – acei baroni loco ai PSD care au acele opinii, NU au ieșit public cu ele și nici nu și-au înscris alte partide de… rezervă pe la OSIM ca știm noi cine alții; pe de altă parte, posibil ca sătui de dictatura de pe unele feude conduse de prea mulți ani de ” liberali ”, să se fi gândit că în caz de… n-ar strica să… ceva de genul. Una peste alta și toate-mpreună, Crin fără PSD NU are nicio șansă ! Suntem o forță, pălace au ba ! Adevărat, cu multele încă bube și noi, dar…
    – pct 3 – cum am spus, nu am suficiente informații vis a vis de afirmațiile dvs de aceea sau ȘI de aceea mă abțin deocamdată , subliniez, deocamdată ; ș-apoi pe mine una nădăjduiesc să NU faceți greșeala de-a mă confunda cu vreunul din fanii duduii Nutzi; în opinia mea , Nutzi s-ar impune să stea la pârnaie în aceiași celulă cu Videanu, dar și cu nește neicușori ” liberali ” că doar la feliile de tort nu s-au înțeles, nu că nu le-ar fi plăcut tortul deopotrivă 😉
    Dacă-mi stătea mie în putință să cern neghina din PSD, fiți sigur că n-o doar cerneam, că-s ȘI sârb, deci f rea cu oricine era dat în fapt aș trăda neamul și ar fi fost vai nemoșagul ălora pân la a șaptea spiță, ca să ia și alții exemplu. Am însă răbdarea sârbilor care nici nu uită, nici nu iartă ! Sper să pricepeți limpede ce-am spus !
    Concluzionând ; VP dorește normalitate și să se treacă pe agenda zilnică prioritățile, la treabă, soluții puse-n practică, PNL – mai ales aripa vopsită – o ține langa cu ” cine-i mai al drek ” și-o bubuie-n gard numai cu gargara care gargară, oricât ar fi petala de frumos mirositoare, NU ȚINE DE FOAME !! Dacă NU are nevoie de PSD dl Crin, să spună ! Dacă anume toarăși îi impun dl Crin oareșce condiții iar mnealui se comportă ca atare, să spună, numai să n-o mai dea cotită și să NU mai umble cu fofilica !
    Care dictat, monser, care dictat ? Că de era…. multe nu era, n-așa 😉
    Trist rămâne că NU s-a priceput că se impune ca ambele forțe să tragă la aceiași căruță și de aci multe ” scenarii ” : se poa împotmoli căruța, se poa … multe… și s-ar putea evita dacă ȘI de popor cuiva i-ar păsa ! Că de orgolii, fumuri, ciolan, grupuri și grupări, nush cum să mai spun dar i s-a acrit românului. Ticăloși , ticăloșii, cu penaj multicolor – contabilizați pe partide și vă veți scârbii, da preferați s-o țineți cu zminteala în loc să aibă loc pe bune primeneala ” clasei politice ” …
    NU vă auziți ce spuneți ! Sibilla, dumneamea, o furnică vb , citez ” aiureli ”, cei ca mine care suntem vocali și am renunțat la renunțare , stăm în gâtlej multora, voi nu vă auziți ce buba diversioniți ? I-auzi : Crin e bun, onest, PNL fecioară, PSD e cioară ȘI invers…. Mi-e silă ! De nevoile și durerile țărișoarei e vorba, de suferințele românilor, neghiobilor !! Mai lăsați-ne cu cameleonii și vulpile de prin hăle ogrăzi ale politichiei mioritice, tu-i mămicuța ei de Mioriță ( !! ) ! Încă mai sperăm în mult scandata și fluturata Schimbare !! Românii încă mai creditează USL, PNL, PSD, mâna de Politicieni pe care i-ar urma, că nu despre păcălicii care împut ogrăzile vorbesc…
    Țara arde, PNL vrea șefia USL ! Iaca unde s-a ajuns !!
    ÎARA ARDE, PNL VREA ȘEFIA USL – HALAL !!! TREZIȚI-VĂ NAIBII LA TRISTA ȘI CRUNTA REALITATE !! LA TREABĂ, LA MUNCĂ-N FOLOSUL POPORULUI !!

    p.s. zuitai s-o spui : rămâne cum am stabilit : diversioniștii diversionesc despre ” statul polițienesc ”, despre ajenturi și ajenți, c-așa-s frunzele când se usucă…. intră-n isterie, se crizează, se simțăsc ioropeni populari, se asmut pe căi ocolite… și-or fi datără și șorțulețele la brodat cu însemnele PNPL, nepricepând Doina românului / haiducului : fosta-i cândva, gata, bre !
    Vezi, matale, Justițiaru, d-apoi dictat și dictatură e la dumneamea pe feudă, crede-mă, tot controlează PNL, tot, mai puțin pe dumneamea ! Apropo de văităturile despre dictat. Și-acilea nu-i numa vina Dictatorului, că-s ai mei slabi, aia-i. În fine, mă poa iradia, împușca la fel cum pățit-au alții și nu s-a mai aflat neam ce și cum. Așa, și ? Cum ticăloși și din cei ca mine s-or tot rădica ! Dar cu actuala încrengătură de clanuri, căpușe și nemoșaguri infiltrate și-nțepenite peste mai tot, NU SE MAI POA !

    p.p.s. dacă în continuare ziceți că-s aiureli, apoi iertați-mi nesimțirea de-a nu rezona cu sensibilitățile și emoțiile, cu orgoliul și fițele, hachițele dl-ui Crin ! Ce să fac, nesimțita de dumneamea, mă doare dintotdeauna durerea oricărui copilaș de nu are ce mânca, a bătrânilor ce nu au cu ce se deplasa, nici medicație, mă dor altele, mă veți ierta, dară și ignora !

  58. 59 tudor mai 19, 2013 la 11:34 pm

    @nastase

    extrem de sugestiva imaginea, nu stiu cum de ati dat de ea tocmai in momentul politic pe care l defineste atit de bine.

    convingerea mea este ca experientele dv politice si de alta natura va confera in acest moment amplitudinea necesara pentru a interpreta realitatea romaneasca dincolo de viziuni parinice (vad ca si pe aici sunt citiva politruci care care combat energic – nici nu s ar putea altfel).

    evident, intre calea pacii (coabitarea) si calea libertatii (clarificarea rolului serviciilor speciale, cercetarea unor abuzuri si stabilirea vinovatilor etc ) nu exista decit o singura optiune.

    in fapt, nu i vorba de „coabitare” ci de intelegeri subterane pentru impartirea prazii.

    care „prada”?

    Romanica, desigur.

    explicatii de genul „numirea dlui kovesi la dna a scos parchetele de sub papaucul lui morar” sunt pentru idioti : in seara referendumului parchetul general ( adica kovesi) a ridicat de la autoritatea electorala permanenta listele electorale, fapt fara precedent intr o tara ce se pretinde democratica.

    de ce a ridicat PG – kovesi – aceste liste?

    pentru aplicarea planului B al lui basescu: in cazul in care referendumul ar fi fost validat, PG ar fi invocat fraude masive (departamentul de stat si CE erau deja pregatite) si ar fi demarat anchete fara sfirsit, tocmai pentru a zadarnici demiterea basescului.

  59. 60 Sibilla mai 19, 2013 la 11:41 pm

    @Zev,
    @Țăranul
    DA ! DA ! DA !
    Adrian Năstase E soluția a multe, dar….. pierdem timp și energie și câte alte cu… șăfia-n USL…. cu ” amnezia ” onor camarazilor liberali, cu cai verzi pe pereți ! Economia așteaptă doftori și doftorii, noi, vine vorba, noi, ne-mpiedicăm de…. ” îmi iau jucăriile și plec ”, ” te spun ”, ” zise, zise ”…
    Cât despre ” travestiți ”, sanchii liberali, apoi fix ăștia îi vor măcina, că ce pietre-și atârnă de bună voie la grumaz câte unii… nu PSD le-or purta danga-langa.
    NU VP E RĂU INTENȚIONAT !! VP LUCREAZĂ, FACE OAREȘCE EFORTURI, MIȘCĂ, ÎNCEARCĂ, MAI ȘI GREȘEȘTE ȘI-ATUNCI ÎL LUĂM LA SUDULAME !
    ALȚII SUNT CU FOFILICA, ALȚII ȘI-S CU PENAJ MULTICOLOR. DIN PĂCATE !

  60. 61 Sibilla mai 20, 2013 la 2:04 am

    @all
    imi cer iertare pentru greselile de tastare !

  61. 62 blogideologic mai 20, 2013 la 5:43 am

    România / “Povestea tragică a Flaminiei, aproape de final” http://www.romanialibera.ro/actualitate/locale/povestea-tragica-a-flaminiei-aproape-de-final-302341.html Cred că această operaţiune arată de fapt povestea tragică a României.

  62. 63 Vasile, mai 20, 2013 la 6:58 am

    Ferventul Zev.pupincios basist nedisimulat ,ramane cel mai mare mancator de baliverne, texte ample de multe ori dictate il acuza de „discipoablitate”pe A.Nastase, fals daca ar fi fost discipolul lui Iliescu, pe care in mod eronat acest individ il sugereaza , Romania ar fi fost alta! Nu pot preciza daca acum am fi avut o Romanie mai „buna” sau mai curata dar in mod sigur dl. Iliescu a fost manipular de tinerii care-l inconjurau ,Nastase,Basescu,Berceanu,Severin….schimat complet la a treia domnie de dupa 2000.si de altii in mod sigur si in nici un caz dl. Iliescu nu s-a lasat influentat de dl. Coposu!

    Taranule ai informatii false , probabil acolo la dumneata mesajul ajunge deformat,este exact invers de cum spui, dar si dumneata servesti un scop politic care se bazeaza in de obste pe multa minciuna si dezinformare.

    Cea mai sincera dar disimulata idee o da tot un politician de marca, gazda care denunta faptul ca SRS este un pretext , de care bineinteles in mod fatis Ponta&Sarbu cei „vinovati” de multe , se folosesc.
    Daca dl. SRS a spus ceva si eu l-am mai auzit din cind in cind , nu a spus
    minciuni, coabitarea si slabirea parlamentului sunt obiective prin care si Traian Basescu a guvernat cu un parlament obedient si cu o coabitare ungureasca nociva intereselor statului roman!
    Nici daca ar fi facut atacuri personale privitor la destramarea familiei pentru o coabitare cu putrernica familie Sarbu nu ar fi fost o minciuna , nici chiar faptul ca un rege isi poate permite curse,cai ,masini ,un om politic de dimensiunile domnului Ponta insa ….!

    Se doreste un parlament slab, pai hai sa-l desfiintam complet si sa lasam un dictator sa ne conduca. Securistul SRS se pare ca lupa sincer pentru binele acestei tari. Asta e multi securisti si-au turnat cenusa in cap in timp ce altii si-au ars dosarele.

    Sibila, dumneata ca veche si cred eu sincera combatanta ,plasata in teren , ar trebui sa judeci altfel asertiunile si sa le plasezi in cumpana gandirii , „poate da sau poate nu!

  63. 64 anonim mai 20, 2013 la 7:07 am

    Nu stiu daca mai o diferenta intre un partid si o loja. De fapt e un divort intre loje masonice.

  64. 65 blogideologic mai 20, 2013 la 7:12 am

    Regionalizarea : “capitalele de regiuni” ca suporturi de osie regională (“regional hubs”) pentru noile industrii bazate pe germenii de întreprinderi (start-ups) inovative. Capitalele de regiuni trebuie să aibă nu sediul pentru “voievod”, ci primordial măcar eboşe minimaliste ale unor Şcoli pregătitoare pentru creatorii de întreprinderi bazate pe inovaţie !

  65. 66 santinela mai 20, 2013 la 8:25 am

    Dupa mine interesele sint prea mari si USL nu se va rupe. Daca pleaca cu PNL-ul Crin nu mai pupa presedentia veac ! Nu cred ca SRS sa fie atit de valoros,ba dimpotriva as zice. Fostul om de nadejde a lui T.Basescu acum se da mare liberal.

  66. 67 Doru Coarna mai 20, 2013 la 8:31 am

    @ ZeV,

    traiesti cu impresia gresita ca eu ii critic cu mare placere exclusiv pe Ponta si PSD-ul lui, sau pe USL, ca as fi vreun liberal deghizat sau vreun pedelist, sau vreun antisistemist, sau anti- ce vrei tu, dar nu-i asa!

    Eu sar cand vad 1) prostie si 2) ticalosie sau 3) ambele, atat!

    Stiu ca Vosganian ar trebui sa rezolve, dar DACA i s-ar impune de catre premier, ar gasi solutia! Daca insa i se impune sa vanda, el va mermeli problema pana cand iese de-o spaga, de-o aprobare externa, si de-o vanzare pe nimic, altminteri primele doua nu s-ar mai indeplini!

    Nu avem de-a face cu genii! Premierul trebuie sa impuna fiecarui ministru din cabinet tinte clare, si daca respectivul nu executa, il remaniaza! Daca insa nu stie ce sa le ceara, echipa face ce vrea ea, se tine de povesti cu regionalizari, privatizari, constitutii… si multa-multa prezenta media!

    Mai mult, premierul trebuie ssa fie om cu mare experienta, a pune un pusti premier inseamna ca fie vrei s-o rupi cu trecutul, ca in ’89 cu Roman, fie ca vrei s-o rupi cu prezentul, ca acum. Premierul trebuie sa fie toba de experienta, de idei viabile si de solutii! Tocmai de aceea se gaseste greu un premier bun care pe langa astea, trebuie sa aiba si curajul politic de a-si asuma deciziile! Vorbesc de decizii serioase, economice si sociale, nu de numiri de trantori si panarame in diverse functii…

    Ponta va fi un bun premier, dar asta candva, cand va acumula experienta, deocamdata rezista prin slugarnicie si concursul sistemului si al rudelor, care-s multumiti ca de bine de rau, guvernarea USL tine prostii acasa, la tv!

    Problema este insa mai grava! Nu exista alternativa la Victor Ponta! Adica unul care sa-si riste cariera politica aruncandu-se in marea lupta la scara europeana si nationala, nu-i de gasit in Romania! Basescu ar cauta si prin pesteri, dar stie ca nu va gasi…

    Nu exista alta solutie decat batista pe tambal pana la anul si USL sa reziste, si poate ca pana atunci se hotaraste si Basescu intr-un fel, pleaca pe mare, isi face academie de politruci, se face premier, se duce in vreo functie tare afara, se face vicerege sau guvernatorul Dobrogei, ramane de vazut… Oricum, nu cred ca va iesi din politica activa, din prea multe motive…

    Astfel, balamucul cu SRS se arata a fi doar circ in lipsa de solutii viabile de guvernare altfel decat prin teme false, iar protagonistii trebuie sa coabiteze, nu? Ponta poate coabita doar cu Basescu, cu SRS nu poate? Sa-si vada de guvernarea lui, ca asta asteapta toata lumea de la el, nimic altceva!Eventual sa-i raspunda lui SRS cu fapte, cu rezultate! Insa poate asteapta el altceva, si in acest caz ar trebui s-o spuna, caci pretul distrugerii USL este atat de mare incat il va face praf definitiv si pe el, desi e tanar si reprezinta ultima speranta a sistemului! Nu cred ca-si asuma o asemenea raspundere, in definit toti politicienii sunt fricosi… asa ca balamucul legat de SRS este gratuit si trebuie abandonat. Iar SRS trebuie sa se hotarasca, este jurnalist sau politician? Apucaturile celor doua categorii difera net, ca jurnalist deranjezi, ca politician ai nevoie de sprijin, asa ca astea doua nu merg impreuna. Punctul comun este doar lacomia, dar sa stai doar in zona asta este ceva mizerabil…

  67. 68 dlnimeni mai 20, 2013 la 9:37 am

    Marturisesc ca mi se pare nitel nefireasca atitudinea dlui Ponta si a dlui Sirbu de a sugruma useleul in situatia in care dl Rosca-Stanescu nu va fi executat politic. Desi cunoscutul gazetar, am inteles, a oferit scuze in repetate rinduri. Sigur, dl Ponta si chiar membrii familiei sale au dreptul – nu il contest – de a se simti multumiti sau nu cu scuzele oferite, repetat, de dl Rosca-Stanescu, insa, in opinia mea, este cam mult ca asigurarea satisfactiei personale sa fie de asa natura incit sa antreneze miscarea politica a aproape un milion de membri de partide (declarati). Familia dlui Ponta este acum o familie in care la micul dejun se maninca politica, cu miere, si in care cred ca numai mama soacra nu este fruntas legislativ sau executiv, am senzatia ca si catelul din curte trebuie sa-si fi incropit un miniparlament blanos cu care sa urle, noaptea, la luna, asa incit banuiesc faptul ca articolul 161 litera l din statutul pesede, care zice ca „hotărăşte asupra constituirii de coaliţii politice pentru asigurarea guvernării şi a sprijinului parlamentar;” este relativ cunoscut pe acolo; sigur ca, in spiritul dlui Basescu, putem discuta daca „constituire” inseamna si „deconstituire” sau nu, totusi cred ca sediul pesedeului inca nu este in Cotroceni. Iar acela care hotaraste este un organ colectiv de conducere ( adica unii care nu-s nici chiar asa de multi dar nici chiar asa de prosti – si, in orice caz, nici chiar asa de saraci ca in romanul lui Rebreanu) numit biroul permanent national. Si trebuie sa recunoastem, totusi, ca formularea, de tip pesedeul va iesi din usele este altceva decit voi propune biroului permanent national iesirea pesede…, ori formularea mediatizata suna cam a presedinte-jucator, cu tot viitorul rezultant. Cum insistenta de a-l scoate pe dl Rosca-Stanescu dintre penelisti (desi nici in statutul pesedeului nu vad vreo prevedere conform careia un membru de partid trebuie exclus in situatia in care critica alte partide) este mare, banuiesc ca dnii Ponta si Sirbu, avind acceptul nemarturisit al BPN, s-au gindit si la pasii urmatori unui refuz – care nu ar fi condamnabil, din moment ce dl Rosca – Stanescu a oferit scuze – al penelistilor de a sacrifica animalul mediatic spre a vedea cum vor fi augurii politici. Refuzul penelistilor ar insemna iesirea lor imediata de la guvernare si trecerea in opozitie, ceea ce ar antrena formarea unui nou guvern. Acest nou guvern va trebui sa se sprijine pe o noua majoritate parlamentara, pe de o parte si nu va putea fi facut prin remaniere, pe de alta parte (deoarece se schimba structura si baza politica a guvernului), ci prin re-desemnarea premierului, pe de alta parte. Spargerea usele presupune, in mod civilizat, asigurarea noii majoritati parlamentare prin alegeri anticipate ( nu de alta, dar ce ne facem noi fara udemeristi?). Daca nu, atunci prin atragerea a cit mai multi parlamentari de la partidul lui Dan Diaconescu. Persoane de o calitate formidabila, se stie. Ceea ce este observabil este ca oricare dintre miscari presupune re-introducerea in carti a dlui Basescu, in rol de controlor. Posibil ca dl Antonescu, in penele, sa acuze socul ruperii usele si, atunci, sa fie inlocuit la presedintia partidului sau de catre dl Tariceanu; doar ca dl Tariceanu era dat de media ca gata sa intre in miscarea populara, asa ca, in acest caz, vom avea si un peneleu sub influenta prezidentiala. Acest total partial posibil aduce lucrurile in zona in care presedintele ajunge sa controleze intregul parlament, intreaga viata politica, republica devine prezidentiala si fara modificarea constitutiei. Iar in caz de anticipate, rezultatul ar putea fi diferit de cel indicat acum in sondaje. Nu mult, dar poate suficient pentru alte combinatii politice. Poate ca este momentul ca dl Ponta sa ajunga la concluzia ca merita sa accepte scuzele oferite. Nici continuarea useleului dupa presarea excesiva a partenerilor penelisti nu este o solutie care sa garanteze un avantaj electoral pesedist. Dar fiecare ora are mii de clipe si fiecare clipa poate aduce un alt gind. Care sa fie gindul cel bun.

  68. 69 santinela mai 20, 2013 la 10:22 am

    DORU COARNA- spui „cind vezi prostie –„tu nu stiu ce faci.Rezulta ca Ponta este prost iar tu dindu-ti seama de asta esti „mult” mai destept frate decit astia.Dami voie sa-ti spun dar nu se vede de loc lucrul asta,ba dimpotriva ! Iti doresc o zi buna si putina modestie nu ar strica .

  69. 70 dlnimeni mai 20, 2013 la 11:06 am

    santinela: nu este in interesul nici al penelistilor si nici al pesedistilor ca peneleul sa iasa umilit, strivit din aceasta poveste, daca useleul nu se va rupe. Altfel, dupa jigniri mult mai tari, cum ar fi „pres”, „maimutoi”, „lingea clantele ulsilor de la guvern” nu s-a intimplat mai nimic ca reactie. Si nici amintirile nu folosesc, nu de alta dar exista si una cu invitarea presedintelui la tinut prelegeri in pesede; fiecare si-a vazut de interesul lui. Ca noi nu ne-am stiut nici un interes ori nu am fost in stare sa ni le urmarim si acum dam si noi la tastatura pe bloguri, ca sa ne aratam valorosi, asta este.

  70. 71 George Ban mai 20, 2013 la 12:07 pm

    O floare pentru Sibilla, care vede lucrurile corect. Spre deosebire de unii barbati cu pretentii de masculi alfa care fac galagie si-si dau cu pumnu-n piept. Din pacate, nu asa se fac copiii…

  71. 72 Marian Nicolae mai 20, 2013 la 12:08 pm

    @ Vasilescu Valentin mai 19, 2013 la 6:00 pm

    Ma bucur sa va citesc si pe blogul domnului profesor Adrian Nastase.
    Bine ati venit printre noi….chiar daca n-ati fost plecat niciodata.

  72. 73 blogideologic mai 20, 2013 la 12:25 pm

    Deosebirea între omul “simplu” şi omul “dublu” (în acord cu Ideologul primar Maine de Biran). Omul “simplu” este omul vitalităţii, al dorinţei mereu născute şi împlinite (vezi unele consideraţii la Camil Petrescu, în romanul ideologic Patul lui Procust). Iar omul “dublu” este Omul Voinţei şi al idealurilor umaniste pe care Proiectul încearcă să le pună în practică. Se pare că Omul “dublu” al Ideologului Maine de Biran l-ar fi inspirat pe Karl Marx în lozinca : “Filozofii de până la noi s-au limitat la contemplarea Lumii ; noi trebuie să o transformăm !” În filosofia de bun simţ “a bunicii noastre ortodoxe”, omul “dublu” este oare omul “prefăcut”?

  73. 74 anonim mai 20, 2013 la 12:39 pm

    Candidatul dreptei va fi MRU daca PNL se aliaza cu PDL?

  74. 75 Ghita Bizonu' mai 20, 2013 la 1:11 pm

    dlnimeni

    sceanriul lu matale are o mica hiba .. Sa prsupunem, zic sa presupunem asa de dragu lu argumentu’ si a datului cu destele in taste (mersoa io cam c avaca la pian) ca se aujge la ruperea coalitie eguvernamnetale.
    Caz in care preieru Care-O-Fi-El are de les intre a isi da demisia fi a cere vot in parlament.(cestie faecuta si de Tariceanu). Daca primesete vot in parlameente stea linistit pana la aelgerile urmatoare. Nu stau sa fac adunarile necesare .. mi se pare ca DDTV ul poate asigura majoritatea necesara ..

  75. 76 Doru Coarna mai 20, 2013 la 1:40 pm

    @ ZeV,

    eu am tinut seama de tine si ti-am explicat, tu n-ai priceput, dar ma jignesti… Asta e din vina mea, trebuia sa te las in plata Domnului acolo, in drum…

    Aici nu suntem in vreun partid ca sa trebuiasca sa pupi poponetze, nu primesti nimic, aici poti spune ceea ce crezi daca-i corect, relaxeaza-te… si mai baga niste gramatica, poate si niste scoala, plange ecranul…

  76. 78 dlnimeni mai 20, 2013 la 5:29 pm

    Ghita: ghrqwjfdpoqkjcklfä! Ati inteles ceva? Totusi, va rog, un pic mai grijuliu la taste, altfel desigur, am inteles din ce ati scris ca e ca vaca la pian. Sigur ca tot ceea ce scriu are hibe, eu insumi am hibe, insa am pomenit, nu stiu cit de clar si despre situatia unui nou guvern prin remaniere. Sigur insa ca la noi se pot afla toate minunile constitutionale.

  77. 79 SLAVU IOAN mai 21, 2013 la 8:18 am

    Ce se mai poate spune! Dupa o coabitare nediscutata cu partenerii de alianta, dupa acceptarea in interiorul aliantei a tot felul de „rapandule” fidele nu demult curentului asa zis ideologic „basist” si in urma unor adevaruri jurnalistice spuse cu mult curaj de Dan Rosca Stanescu, vine si suspendarea protocolului USL.
    La ce concluzie poate sa ajunga cetateanul „furnica”?!
    1. Romanul nu stie sa lucreze in echipa… a „n-spe” mia oara, daca mai era cazul, se repeta „nobletea prostiei” in luarea unor decizii politice ce trebuie sa franga speranta cetateanului”furnica”.
    2. Cetateanul „furnica” se simte tradat pe buna dreptate,prin „marea coabitare” realizata de o parte a aliantei, prin liderul USL Victor Ponta.
    3. Lipsa disciplinei in interiorul aliantei ii confera posibilitatea lui DRS sa faca afirmatii jurnalistice (dealtfel adevarate) fara a se cosulta cu lideri de partid in cadrul PNL. Pe de alta parte, socrul unui lider USL- Victor Ponta, in speta Ilie Sarbu, icepe sa dea „sfaturi” neantrebat de nimeni si cu tenta de santaj liderului USL Crin Antonescu.
    4. Indivizi care nu demult „scuipau” pe imaginea cetateanului „furnica” isi gasesc loc caldut ca membrii de frunte in partidele aliantei.
    5. Data viitoare cetateanul „furnica” va spune NU rapandulelor in cel mai bun caz, sau nu se va prezenta la vot, fiind scarbit de atata „nesimtire” si va da unda verde altor RAPANDULE ale istoriei sa vina la putere in cel mai rau caz.
    Si uite asa ciclicitatea rulajului prostiei la putere reincepe… plecat-au „prostii nostri”, venitau „prostii” …tot ai nostri, ca nu ai ce alege. 😉

  78. 80 santinela mai 21, 2013 la 10:15 am

    Aferim domnule Nimeni !

  79. 81 SLAVU IOAN mai 21, 2013 la 11:20 am

    @santinela
    Daca ati urmarit sensul „bun” al interjectiei „Aferim” …[ aferim ! int. 1. (în sens bun) bravo ! prea bine! aferim ! frate Ghemiș, bine făcuși că veniși ! POP.; Sursa: Șăineanu, ed. a VI-a (1929) | Adăugată de Laura Gellner sau AFERÍM interj. v. bine, bravo, perfect. Sursa: Sinonime (2002) ], nu pot decat sa va multumesc !
    In cea ce priveste ironia „domnule Nimeni’… aici ar trebuii sa veniti cu ceva argumente.

  80. 82 Marian Nicolae mai 21, 2013 la 11:31 am

    Ati uitat sa mentionati domnule profesor daca exista cumva si …….une rue de la guerre……….

    S-ar putea totusi ca raspunsul la problema existentiala a Romaniei si a romanilor sa se gaseasca nu mai departe de …primavara de la Praga din 1968……cu finalizare in noaptea de 20 – 21 august 1968…….

    Stiti ce se spune, cine nu invata din istorie …risca s-o repete……..

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Prim%C4%83vara_de_la_Praga

  81. 83 Vasile, mai 21, 2013 la 4:55 pm

    Anonim & Co. şefi la zvonistica infecta!

    Pai cind partea din PNL si din USL condusa de Antonescu a ramas singura formatiune care lupta cu Basescu de unde infectia purulenta a dumitale?

  82. 84 dlnimeni mai 22, 2013 la 10:49 am

    Slavu Ioan: mesajul santinelei nu a fost pentru dumneavoastra, ci pentru mine! Insa, daca doriti, impart „aferim-ul” cu dvs.!

  83. 85 SLAVU IOAN mai 24, 2013 la 4:13 pm

    dlnimeni: Mulţumesc pentru bunăvoinţa dumneavoastră si mai ales pentru eroarea pe care aţi sesizat-o in comentariul meu!

  84. 86 SLAVU IOAN mai 24, 2013 la 4:21 pm

    @santinela,
    Din lipsă de atenţie, am considerat că mesajul dumneavoastră din 21 mai 2013 la 10:21 îmi este adresat mie, motiv pentru care imi cer scuze.


  1. 1 USL -Rue de la paix / Rue de la liberte? | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe mai 19, 2013 la 1:27 pm
  2. 2 *Avem noroc totusi, pentru ca la ce ” politicieni ” avem, nu am disparut fizic, ca natie. * | Sfinxul Trackback pe mai 19, 2013 la 5:00 pm
  3. 3 USL – disolutie pe motive ideologice? « Motanul Incaltat Trackback pe mai 20, 2013 la 1:34 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat asta: