Stânga nu are voie să mai facă greșeli

La începutul anului, Michel Rocard a publicat, la Editura Flammarion, împreună cu Pierre Larrouturou, o carte extrem de interesantă: „La gauche n’a plus droit à l’erreur „. Evident, autorii se referă la situația din Franța, de după alegerile prezidențiale de anul trecut. Cred însă că unele concluzii ale volumului sunt relevante și pentru România, în contextul rezultatelor de la alegerile parlamentare.

Analiza crizei economice, care a început în 2007, subliniază, în primul rând – consideră autorii – întârzierea cu care au fost luate măsurile necesare. „Toate marile înfrângeri în istorie – spunea generalul MacArthur – se rezumă în două cuvinte – <<prea târziu>>”. Lipsa de reacție a determinat, succesiv, explozia crizei sociale, a crizei financiare, a crizei alimentare, a crizei democratice, și aceste crize continuă…

Încă din 2010, Paul Krugman – laureat al Premiului Nobel pentru economie – sublinia pericolele unei politici de austeritate ce viza doar reducerea deficitelor, politică ce a  agravat recesiunea și, în final, a mărit deficitele, așa cum s-a văzut în Grecia, în Italia, în Portugalia, în Marea Britanie sau în Spania. Și concluziile autorilor sunt în sensul că politicile de austeritate agravează criza.

Una din tezele interesante este aceea că se poate ieși din șomaj fără să existe creștere economică (creșterea economică nu va reveni curând chiar dacă se vor face mari cheltuieli publice).

Autorii consideră însă că obiectivul principal nu trebuie să-l reprezinte creșterea economică, ci justiția socială. Ideea de bază este aceea că nu creșterea economică va determina mai multă justiție socială, ci din mai multă justiție socilă vor veni stabilitatea economică și prosperitatea.

Exisă multe alte sugestii (unele au mai fost formulate): separarea băncilor de depuneri de băncile „speculative”; impunerea unei taxe serioase asupra tranzacțiilor financiare sau dezvoltarea unei „economii sociale și solidare”.

Astfel, în Franța, în 2008, aproximativ 2 milioane de persoane lucrau în cooperative și asociații (12% din sectorul privat). Existau aproximativ 21000 de societăți cooperative de producție (SCOP) cu 900000 salariați. Caracteristica lor este aceea că salariații sunt asociați majoritari ai întreprinderilor în care dețin 51% din capital. Problema esențială, în opinia autorilor, este aceea de a depăși faza de „corporate governance„, în care acționarii (tot mai des hedge fonds) având drepturi exclusive, sacrifică strategia pe tremen lung a întreprinderii pentru a obține dividende mai mari cât mai rapid. În acest sistem, tactica prevalează asupra strategiei.

Evident, schimbările nu pot fi realizate într-o singură țară europenă. De aceea, este nevoie și de o reformă a instituțiilor europene. Rocard și Larrouturou reiau propunerea din 2000 a lui Joschka Fischer, aceea a unui sistem parlamentar, în care guvernul europen să fie desemnat de majoritatea Parlamentului Europen. În final, și o rețetă culinară pentru politică – Cum pote fi gătită o broască?

Metoda intuitivă ar fi să fierbem apă și să aruncăm broasca în apă fiartă. Probleme este că broasca, cu atenția ei  cunoscută, va sări instantaneu din vasul respectiv. Soluția este  să puneți broasca în apă rece iar vasul cu apă să-l puneți la foc mic. Broasca va înota și nu va reacționa la încălzirea apei. Când va dori să facă lucrul ăsta, nu va mai avea forța necesară, spun autorii, „numeroase civilizații au știut să câștige războaie dar au dispărut în urma unei îndelungate decadențe”.

Reclame

80 Responses to “Stânga nu are voie să mai facă greșeli”


  1. 1 Theodora februarie 27, 2013 la 10:23 pm

    Mi-as dori ca stanga noastra sa fie mai la stanga decat este acum.

  2. 2 NICOLETTE ORGHIDAN februarie 27, 2013 la 10:29 pm

    Sugestivă comparația cu fierberea broaștei! Politica austeră din economia românească (și nu numai!) a creat în ultimii ani doar neâncredere în stat ca proprietar de bunuri, active, etc…eâncredere extinsă la politicieni, șef de stat, premier. Compromiși în toate partidele, încearcă inutil să servească o ceorbă reâncălzită, dar, pregătită doar din…resturi. Reforma din instituțiile europene, n-au prea servit ca model celor românești, sau char dacă au servit, a fost exact pe invers. Așadar, din greșeli se-nvață, dar câte greșeli are dreptul un guvern și-un șef de stat să facă, pentru a…,,nimeri” în sfârșit, strategia corectă, viabilă, reală. Apelul d-voastră este simplu, aproape ultimativ: ,, Stânga nu mai are voie să mai facă greșeli”. Să sperăm că s-a și înțeles,

  3. 3 casandra februarie 27, 2013 la 10:37 pm

    In sfarsit…

    1.Corporate Governance si-a demonstrat nu doar limitele, ci si riscurile. Criza globala doar a confirmat sute de studii ale unor specialisti reputati referitoare la „magica” CG, carti si articole aparute in ultimii 10 ani si trecute sub un val diafan de tacere.
    Totusi, politicienii romani inca mai dezbat documente oficiale in care pretind ca sectorul public si administratia sa functioneze dupa principiile corporate governance. A trecut istoria recenta peste ei cu bocancii si tot nu s-au trezit. Le-ati putea da un semn in acest sens?

    2. Mecanismele care produc „justitie sociala” sunt cele mai inteligente inclusiv din punct de vedere economic, din perspectiva intereselor societatilor (cat mai putin si mai limitate crize, echilibre, pace sociala, bunastare, etc). Singurii care sunt initial mai „tristi” in acesta chestiune sunt detinatorii de capital, ei nu mai obtin randamente colosale. Lipsa sau anemia mecanismelor de „justitie sociala” inseamna concentrarea capitalurilor si patrimoniilor in mainile unei minoritati pana la momentul in care acestea nu mai au sensuri economice, ci se transforma in putere pura. In puterea de a lua decizii bune, sau decizii proaste. Si cand doar cativa au puterea de a lua decizii proaste si angajeaza resurse echivalente cu 25-26% din PIB, se duce dracului totul. Nu este intamplator faptul ca in dupa 1914 (cand veniturile celor mai bogati 1% cetateni ai natiunilor avansate echivalau cu 17% din PIB) au urmat doua razboaie si o criza economica majora. Abia dupa 1945, cand mecansimele de „justitie sociala” au fost srios puse la lucru, a urmat o perioada mai linistita. In perioada 1910-1945 au fost o groaza de crize bancare in cele mai avansate economii. In perioada 1945-1980 au fost doua 3 crize bancare limitate si rapid resorbite. Dupa 1980 s-au intimplat peste 25 de asemenea crize, in conditiile in care din nou s-au accentuat discrepantele (1% din cei mai bogati americani obtin 25% din venituri in anul 2009).
    http://isites.harvard.edu/fs/docs/icb.topic457678.files/ATKINSON%20paper.pdf

    3. Pentru a obtine”justitie sociala” nu mai sunt adecvate azi instrumentele din trecut. Globalizarea impune imaginarea unui alt instrumentar, suplu, acceptabil din punct de vedere etic, usor de sustinut public, aplicat pe spatii supranationale prin cooperarea guvernelor. Lizibilitatea instrumentelor/metodelor de guvernare in sensul justitiei sociale este esentiala. Din pacate, Europa ultimelor doua exercitii parlamentare nu merge in acel sens. Deloc. Semn ca politica europeana a fost capturata deja de maril interese economice si financiare. Mai este capabila stanga actuala sa schimbe ceva esential? Rocard are deja 82 de ani. Pierre Larrouturou este mai tanar, dar isi gaseste cu greu locul. La noi, si cei tineri, si cei batrani predica „eficienta” si „reforma” cam in aceeasi gama cu ceilalti. Sunt sceptica. Omenirii i-au trebuit mereu episoade violente pentru a-şi baga mintile in cap.

  4. 4 Fragmentarium Politic februarie 28, 2013 la 12:52 am

    Antedecembrisme politice: Complexul si subversiunea (plus o antiteza si o sinteza)
    Rolurile politice jucate inainte si dupa 1989 si varsta venerabila, octogenara, fac din presedintele de onoare al PSD, Ion Iliescu, o istorie vie, ale carui cuvinte au ajuns sa fie vanate cu obstinatie pentru valoarea lor de document. Asa s-a intamplat si cu interviul de ieri-seara, in care cel care fusese o speranta reformatoare pentru dizidenta anticomunista, din adormire sau din exil (pentru ca in partid nu a existat), a vorbit despre defectarea relatiilor sale cu el lider maximo comunist.
    Daca s-ar scrie o istorie a relatiilor dintre intelectualitatea politica si comunism, cea care l-a implicat pe Ion Iliescu nu ar avea cum sa ramana in umbra. Probabil ca Gheorghe Gheorghiu Dej si Nicolae Ceausescu, care l-au promovat in politica si in ierarhia de partid si de stat, au vazut in tanarul inginer hidrotehnist ceea ce era cel mai vizibil, carisma si verbul, aducatoare de simpatizanti si aderenti, si mai putin formatia intelectuala si tehnocrata, ceea ce a fost o greseala, dupa cum avea sa constate cu neplacuta surprindere ultimul lider comunist.
    Pentru un sef de partid muncitoresc precum Nicolae Ceausescu, care a facut din originea muncitoreasca o franghie pe care s-a catarat pana in varful piramidei comuniste, intelectualitatea a fost perceputa ca sursa de subversiune pentru puterea personala, ceea ce nu-i mai putin adevarat ca s-a si intamplat, in unele cazuri, asa cum a fost si in cel al unui articol al lui Ion Iliescu. Explicand, in articolul cu pricina, celebrul aforism al lui Francis Bacon potrivit caruia „Stiinta inseamna putere”, Iliescu a facut observatia, aparent nevinovata, ca reciproca nu este neaparat valabila, unda care se pare ca nu a ramas nedetectata de catre antenele cuplului Ceausescu (sa ne imaginam numai la ce afront il reprezenta pentru complexele „academicienei”!), in mod cert insa, judecand dupa comentariile externe pe care le-a suscitat, occidentul a reperat-o ca pe un semnal subliminal.
    Dupa ce am vazut ca nu numai ca nu a jelit moartea comunismului, ci i-a aplicat lovitura fatala, prin proclamatia pe care a citit-o in Piata Revolutiei, dupa ce am remarcat ca i-a indemnat pe romani sa priveasca numai si numai inainte, spre viitor si nu spre trecut, dupa atatia ani care au trecut de atunci si dupa ce i-am citi tot ce a scris in acest timp, cateva intrebari mi s-au furisat pe nesimtite in minte si nu-mi dau pace: Cand s-a vindecat Ion Iliescu de comunism, de acea „blenoragie” politica a tineretii multor intelectuali, pentru a-l cita pe Petre Tutea, care este dovada ca a devenit un dizident, a actionat la Revolutie de pe o platforma anticomunista? Inainte de a da niste raspunsuri, asa cum le vad eu, as mai face trei observatii.
    Prima, ca atunci cand Iliescu a condamnat, „pangarirea nobilelor idealuri ale comunismului”, era vorba despre niste idealuri care nu au fost si nu vor ramane niciodata numai ale comunismului, credinta in idealurile de mai bine este intotdeauna o busola care calauzeste toate popoarele si natiunile, atunci, in 1989, nu idealurile le-am ingropat, pentru ca ar fi insemnat sa alunecam pe scara istoriei, ci am pus capat unui vehicul rudimentar si unor mijloace barbare prin care s-a incercat si s-a crezut ca pot fi atinse idealuri inalte, nu idealurile nobile au fost o utopie, ci credinta ca acestea ar fi putut sau ar putea vreodata sa fie atinse prin mijloace inumane.
    A doua, ca infruntarea si schimbarea destinului este un act opus lasitatii, care trebuie recunoscut, incurajat si recompensat, pentru a deveni un bun care merita sa fie socializat. Faptul ca Ion Iliescu a ajuns la studii la Moscova si nu la Oxford a fost o chestiune de destin politic, pe care insa a incercat sa o corecteze prin distantarea de sovietism si comunism si apropierea de valorile democratiilor occidentale. Cand tendintelor kim-ir-sen-iste ale lui Ceausescu i-a opus convingerea ca modelul nord-coreean era unul umilitor pentru demnitatea umana, nu a facut-o pentru ca auzise aceasta apreciere de la un negru, fiu al presedintelui din Sierra Leone, ci de la un absolvent de Oxford, in care tanarul politician roman de atunci, cautator de noi modele si aspiratii, nu a vazut culoarea pielii, ci pe un purtator de standard al uneia dintre cele mai prestigioase universitati din lume, pentru care, nu era nicio indoiala, nutrea o adanca pretuire.
    Trei, neindoielnic ca, aidoma tuturor celor care au constiinta propriei valori, Ion Iliescu avea propriul orgoliu profesional, lucru care s-a vazut atunci cand hidrotehnicianul s-a impotrivit, cu argumentele profesiei, proiectului nefezabil al canalului Dunare-Bucuresti, dar ceea ce i-a impresionat pe martorii vremii a fost ca nu a jucat interesele tarii la bursa orgoliului personal, ci a trecut interesul national inaintea celui personal, ceea ce era o dovada relativ rara de responsabilitate in acel climat ceausist, infestat de obedienta si servilism.
    Ipoteza mea sau antiteza, daca vreti, la teza pretinsului bolsevism incurabil iliescian, este ca Ion Iliescu s-a desprins de comunism dupa turneul asiatic, pe care l-a efectuat alaturi de cuplul Ceausescu, in 1978, ca pasarea care, parasind cusca, chiar si aurita fiind, a aflat pretul libertatii, pe care si-a dorit-o si pentru poporul sau, astfel ca recuzarea sa politica, sub acuzatia de „intelectualism”, l-a gasit de cealalta parte a baricadei, a dizidentilor anticomunisti, iar la Revolutie a actionat de pe o asemenea platforma politica.
    Exista, in acest sens, o dovada simbolica incontestabila, peste care s-a trecut cu vederea cu usurinta, ca atunci cand, ca intr-o ancheta judiciara, probele sunt chiar sub ochii tuturor, dar nimeni nu le vede sau nu le acorda semnificatia cuvenita. Care este aceasta dovada simbolica? Ei bine, este chiar gaura din steagul Revolutiei! S-a spus ca primele scandari de la Revolutie nu ar fi fost impotriva comunismului, ci a lui Ceausescu. Nimic mai fals, primele camioane sau masini descoperite, cu civili si cu militari, cu brasarde de revolutionari, care au fost vazute plecand de la Ministerul Apararii, fluturau un simbol bizar al Revolutiei, un steag tricolor cu o gaura la mijloc! Era steagul Romaniei de pe care fusese smulsa stema comunista, comunismul fusese condamnat din start, prin atacarea lui in efigie! Iar Ion Iliescu nu avea cum sa nu stie acest lucru, era acolo, evenimentele il adusesera in chiar mijlocul lor fierbinte.
    O concluzie sau o sinteza? Ion Iliescu, ca si Sfantul Pavel pe drumul Damascului, a avut, cel mai probabil la inceputul ultimului deceniu comunist, care devenise apocaliptic, revelatia adevarului despre comunism si democratie, fapt confirmat, in martie 1989, si de scrisoarea pe care a trimis-o la Europa Libera, impotriva lui Ceausescu. Chiar daca adversarii politici, carora Iliescu le-a pus microfonul democratiei in mana, ii contesta, orbiti de patima, dizidenta anticomunista, un lucru este in afara de orice indoiala, ca in orice revolutie: unii contemporani te pot judeca cu partinire, istoria, niciodata!

  5. 5 Sibilla februarie 28, 2013 la 2:33 am

    ” din mai multă justiție socilă vor veni stabilitatea economică și prosperitatea. ” – !!!!!!!
    da cin s-audă ….

  6. 6 Sibilla februarie 28, 2013 la 2:35 am

    Hai că mă risc dumneamea cu un par egzamplă…. că tot mi s-a dus buhul , -nașe…. 😉
    Când oi videa dumneamea nește NUME sonore, ” renumite ” de MELEȚENI ( a se ceti ȘMENĂRENI ! ) dați în vileag… adică nește neicușori purtători de chipiu-parteneri de afaceri de f mulți ani cu un ANUME Împărat al FEUDEI Caraș-Severino , după gratii – unde le E locul, atunci cred în România Corectă, până atunci….. hm, hm, hhmmm… !!!!
    Luați de vă informați :
    http://www.argument-cs.ro/content/sunt-poliţiştii-implicaţi-în-mafia-lemnului-din-caraş-severin
    REMEMBER : http://m.jurnalul.ro/special-jurnalul/anchete/mafia-lemnului-si-a-mai-pus-un-deputat-580030.html
    http://new.banateanul.ro/banatul/un-consilier-local-din-caras-severin-a-platit-cu-viata-pentru-ca-s-a-opus-furturilor-de-lemn-3213828
    http://www.vreaudreptate.ro/component/content/article/2-arhiva-mafiei/1097-frunzverde-las-patria-fr-pdure.html
    http://adevarul.ro/locale/resita/vicepresedintele-consiliului-judetean-caras-severin-ionesie-ghiorghioni-acuzat-conduce-mafia-lemnului-judet-1_50ae88387c42d5a6639d9f13/index.html
    http://sfinx777.wordpress.com/2011/04/18/gunoier-de-bunavoie-si-la-nevoie-in-caras-severino-ionesie-ghiorghioni/
    http://jurnalul.ro/campaniile-jurnalul/descoperirea-romaniei-08/perla-carasului-inecata-in-dejectii-130013.html
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/locale/mafia-padurilor-si-a-intins-crengile-in-caras-severin-17679.html
    Cei de mai sus, cîțiva din șmenarii cu nume SONORE, bine mersic în libertate – își continuă șmenărelile ! Niște HAHALERE , sanchi politicieni, melețeni, , cică omi de ” afaceri ”…
    ÎN SEPTEMBRIE 2008, MAFIA LEMNULUI DIN CARAȘ-SEVERIN A AMUȚIT O VOCE INCOMODĂ ! A FOST UCIS UN OM ! CONSILIERUL LIBERAL IOAN PAICA ( COMUNA SOCENI ) !!! PE ATUNCI, M VELA AVEA O ALTĂ PĂRERE DESPRE MAFIE ( CEL PUȚIN DECLARATIV ) :
    ” amilia nu acceptă acest sacrificiu
    Cea mai revoltată este Maria Cornea, sora celui ucis: “Poliţia nu îşi face datoria. De ce în perioada cât a fost conştient, când putea să vorbească, nimeni nu i-a luat nici o declaraţie, nimeni nu l-a întrebat o vorbă despre ce s-a întâmplat. Vor să lase să treacă timpul ca să se muşamalizeze totul, să uite lumea. Dar Ion este primul. Vor mai urma alţii, dacă poliţia nu face nimic”. Toţi cei din sat regretă moartea consilierului local. Ion Paica avea 46 de ani, era consilier local la al treilea mandat, şi în urma sa au rămas doi copii minori şi o soţie bolnavă. Cel mai mic are doar 1 an şi trei luni. Sătenii sunt zguduiţi de durere şi oripilaţi de grozăvia faptei. Spun că vor face tot posibliul ca autorii crimei să fie prinşi şi să plătească. Mai ales autorii morali, căci aproape toţi soceneţii vorbesc de autori morali. Pseudo-oameni de afaceri, care taie ilegal lemne din pădurile comunei şi le vând în Timiş.
    De altă părere este preşedintele PNL, Marcel Vela: “Noi regretăm şi întreaga filială este profund marcată de ceea ce s-a întâmplat. Să ştii că un coleg, un prieten, consilier local, un om este ucis cu bestialitate de patru inşi mascaţi! Sunt 200% convins că aceşti criminali vor fi prinşi şi vor fi judecaţi şi îşi vor primi pedeapsa şi cei vinovaţi direct şi indirect. După încheierea anchetei, vom face o analiză şi economică şi politică. Cred că ministrul Cristian David s-ar fi implicat la fel de mult indiferent de culoarea politică a oricărui consilier ce ar fi avut soarta lui Ioan Paica“, a afirmat Vela.
    Poliţia tace inexplicabil
    Poliţia s-a abţinut de la orice fel de declaraţii deoarece cazul este în cercetare. De aceea, întrebarea pusă de Maria Cornea, “de ce nu i s-au luat declaraţii cât a fost încă viu?“ rămâne fără răspuns. Potrivit doctorului Emil Bundea de la Unitatea de Primire Urgenţe a Spitalului Judeţean de Urgenţă Reşiţa, diagnosticul pus lui Ioan Paica a fost “politraumatism prin agresiune“. Doctorul Bundea mai spune că procedura standard într-un asemenea caz prevede înştiinţarea poliţiei despre persoană şi diagnostic, procedură respectată şi în cazul lui Ioan Paica. Deci, revine întrebarea “de ce nu i s-au luat declaraţii cât a fost încă viu?“
    CE PĂRERE ARE ACUM VELA ??!!…… MULTE DIN NUMELE IMPLICATE ÎN AFACERILE CU LEMN ÎI SUNT ACUM COLEGI DE PARTID … AIA-I !
    HUH !
    în loc de concluzie :
    pe FEUDA Caraș-Severino, păstorită de prea mulți ani de-același voievod :
    ” 460.000 metri cubi de lemn din pădure au fost tăiaţi ilegal în doi ani. Şansa ca cineva să facă închisoare pentru asta: 0,47%… ” – PUNCT.
    p.s. cică s-ar impune să tac, că politichia mioritică s-ar baza pe ” compromisuri care nu compromit ”….. serioooos ? 😛 eu n-am nevoie de niciun os de la masa unor deghizați în SANCHI politicieni cu viziune ! BULANGII POLITICI _ HAHALERE !
    ( HAHALÉRĂ, hahalere, s. f. (Fam.) Persoană lipsită de scrupule, fără caracter, neserioasă; pramatie.
    HAHALÉRĂ s. v. canalie. )

  7. 7 Motanul Incaltat februarie 28, 2013 la 3:35 am

    Bun, va propun, sa nu legam justitia sau dreptatea sociala de cresterea economica ci de dezvoltarea economica. Franta este o tara dezvoltata, cu un nivel de dezvoltare economica mult mai inalt fata de Romania. In Romania, a vorbi de dreptate sociala fara dezvoltare economica nu prea merge… La noi, in general vorbind, nivelul de trai este scazut, statul nu prea are resurse financiare, dar sunt si zone unde saracia este foarte mare… Si atunci dreptatea sociala nu se poate face decat prin combaterea saraciei, iar combaterea saraciei nu se poate face decat prin dezvoltare economica, lucru care inseamna si bani. La noi sectorul financiar este slab in comparatie cu Vestul sau SUA.
    Vorbeati de hedge funds. N-as zice ca reprezinta capitalismul actionarial… Hedge funds sunt fonduri de investitii private. In SUA sunt legi care limiteaza participarea lor la anumite tipuri de investitii. Insa trebuie spus ca 241 din cele mai mari firme de hedge fund din SUA detin impreuna 1,335 trilioane de US$. Cred ca e de la sine inteles ca abordarea unor asemenea colosi trebuie facuta cu prudenta si cu profesionalism. Insa ar trebui ca cineva sa investeasca niste sume serioase in tara asta. Ma uitam, spre exemplu, la privatizarea Oltchim si la ce sume ofereau… Foarte mici, asta e realitatea… Dar sa creezi o industrie performanta in zonele defavorizate… Licitatia pentru privatizarea Oltchim a pornit de la 4 milioane de euro. Or, un hedge fund poate avea o valoare de piata de peste 100 de miliarde de US$. Si atunci de ce nu am cauta sa ne folosim, cu prudenta, de astfel de tools-uri, precum hedge funds, pentru dezvoltarea noastra economica? Perceptia mea este ca nu se face suficient ca Romania sa fie interesanta pentru investitori seriosi, care sa doreasca sa investeasca aici sume serioase de bani, lucru care sa permita si dezvoltarea sectorului financiar la noi. Altfel n-ai cum, spre exemplu, sa dezvolti o bursa puternica aici, la Bucuresti si in felul asta batem pasul pe loc, ramanem in urma altora.

    „Astfel, în Franța, în 2008, aproximativ 2 milioane de persoane lucrau în cooperative și asociații (12% din sectorul privat). Existau aproximativ 21000 de societăți cooperative de producție (SCOP) cu 900000 salariați. Caracteristica lor este aceea că salariații sunt asociați majoritari ai întreprinderilor în care dețin 51% din capital.”

    Da, dar in Franta rata somajului este de peste 10%, iar numarul total de angajati e de peste 25 milioane persoane. Deci cei 2 milioane reprezinta mai putin de 10% din forta totala de munca… La noi, daca s-ar adopta o astfel de viziune, nu cred ca ar aduce un plus economiei datorita slabei finantari, managementului deficitar, marketing-ului deficitar… Si nici nu vor putea obtine o finantare puternica datorita riscurilor (surse de risc fiind si managementul si marketing-ul deficitare). Si atata vreme cat suntem o tara cu risc ridicat pentru investitii nu prea va veni nimeni sa investeasca bani multi pe aici. De aceea se impune un management profesionist al riscului si strategii de diminuare a acestuia, mergand mana in mana, cum se spune, cu investitii puternice, capabile sa scoata tara asta din namolul in care se gaseste.

  8. 8 Szentgyorgyi Alexandru februarie 28, 2013 la 4:44 am

    Buna Excelenta!

    Super,asa DA!
    Justitia sociala,da acesta era calea de urmat de-dupa 1989!
    Din mai multa justitie sociala veneau stabilitatea economica si prosperitatea!
    Un STST puternic decide si impune activitatea BANCILOR!
    Care BANCA nu ste de acord, nu are de-cat sa nu faca tranzactii pe teritoriul respectivei tari! Din pacate solutia cu broascani-se aplica noua de 22 de ani si nu am sarit din apa ca care la ora actuala este foarte fierbinte!
    La liberte Excelenta, LA LIBERTE !!!

  9. 9 alergatorul februarie 28, 2013 la 8:46 am

    Nu cred ca se pune problema ce face stanga, ce face dreapta… Trebuie gasita urgent solutii de repornire a motoarelor economice. Acestea nu mai functioneaza acum, sunt gripate.
    Am vazut in dimineata asta cum cineva de la ANAF se plangea ca au scazut incasarile pentru ca au intrat multe firme in insolventa. Dar nu cumva le-a ajutat si ANAF-ul. Nu si ANAF-ul (alaturi de banci) le blocau conturile firmelor, in loc sa negocieze, sa temporizeze, sa incaseze incet, incet ? Asa ,le-au bagat in coma. Si propunea domnul : sa se schimbe legea, cat sunt in insolventa sa-si plateasca datoriile curente. Firmele in insolventa incearca sa supravietuiasca, pastreaza niste locuri de munca, vand , cumpara, sunt o rotita intr-un mecanism. Nu, domnul de la ANAF vrea sa le inchida definitiv.
    Domnia sa priveste doar la casuta lui, il intreaba sefii cum sta cu incasarile si …
    Aparatul de stat , firmele cu capital de stat au schema de personal supraincarcata. Solutie : sa mai dam afara din ei. Rezultat : somaj (platit de la buget), consum diminuat, drame sociale.
    Nu ar fi mai bine intai sa se creeze locuri de munca in privat si sa se influenteze astfel migrarea naturala ? Noi omoram gaina si dupa aia ne ducem sa vedem daca a mai facut oua.

    Am intrat intr-un joc cu institutiile europene , luam masuri ca Spania, Italia, Grecia,Portugalia- dar nici pe departe nu suntem in situatia lor (avem un grad de indatorare mult inferior). Daca ne-am deconecta de la aceste politici, daca am lua unicul pachet de masuri necesar , motivarea sectorului privat , economia ar incepe sa functioneze.
    Repede.

  10. 10 Marian Nicolae februarie 28, 2013 la 8:49 am

    In contextul actual, atat stanga cat si dreapta canta pe acelasi glas…..

  11. 11 Fault februarie 28, 2013 la 9:01 am

    Răspuns : Studiat. Percutat. Lansat.

  12. 12 Doru Coarna februarie 28, 2013 la 9:10 am

    Pai treaba e cam asa: Corporate Governance nu-i buna ca vrea profit mare repede si graba strica treaba, iar stanga nu are formule de justitie sociala, adca sa mai redistribuie din PIB si spre saraci… Si atunci ce facem, vorbim degeaba?
    Adica vrem sa inlocuim ceva dar nu avem cu ce (si nici cu cine…)?

    Eu cred ca trebuie lasate definirile si definitiile deoparte si trebuie trecut direct la mecanisme! Singura solutie, impozitarea progresiva, face insa sa plece capitalul CG…

    Alt mecanism ar fi deducerea reinvestirii din impozit, dar nu-i transparent, usor de fraudat si greu de calculat cand ai date difuze, ceea ce ar face ca ventul bugetar sa fie imprevizibil deoarece te bazezi pe un profit viitor potential, dar nu stii cum vor administra exact companiile…

    Atunci trebuie taiata pisica: doua economii paralele! Una corporatista, in circuit „inchis”, cu cota ei din PIB, cat mai mare, si o alta sociala, „societala”, cu propriul circuit economic si cota din PIB. Singura intersectare trebuie sa fie forta de munca ce poate lucra in domeniul corporatist la varsta la care este competitiva, si apoi in economia sociala, pana la pensionare, dar numai daca nu-i convine sa ramana in prima. Pensia s-ar cumula, bineinteles.

    Evident, asta ar conduce la segregare puternica, dar segregarea oricum exista, doar ca astfel trebuie recunoscuta oficial! Vor exista chiar si legi diferite pt cei putini, si pt cei multi, bazate pe aceleasi principii dar cu cifre diferite, dupa caz! Dar asta sa fie problema, decat criza permanenta fara solutie, halomis perpetuu si instabilitate sociala, mai bine muncim si facem cateva legi speciale…

    Piata insa s-ar mentine comuna, dupa posibilitatile fiecaruia! Elita produce Porsche pt ea, masele VW, oricum cele doua nu seamana iar daca vreunul vrea sa cumpere din cealalta parte si are cu ce, sau vechituri, nu-l opreste nimeni… Asta se intampla si acum, nu?

    Cred ca asta-i singura solutie: ambivalenta simultana, dedublarea! De fapt nu trebuie decat sa recunoastem stratificarea sociala care exista obiectiv, nicicand regii nu au avut acelasi regim cu masele, ce sa mai plimbam ursul… Insa trebuie lasat loc accederii inspre elite!!! Daca se va legifera protectionist, cade totul si ramane dracul gol, adica dictatura suprema a banului in care, pana la urma, bogatii platesc mai mult agoniseala, in beneficiul cardiologilor…deci si ei ar trebui sa respinga legile protectioniste care vor apare, desigur, pt ca dementi si lacomi orbi sunt destui…

    Guvernarea ar deveni mai simpla in acest caz: vrei sa accelerezi dezvoltarea acceptand nitel risc, scazi prin lege cota din PIB aferenta CG, si invers! De ce ar fi nevoie sa mai franezi dezvoltarea? Pai una prea rapida impusa de CG conduce la instabilitate si ca sa eviti asta, le maresti darile adica nu pui saua pe saraci ci cresti prin lege, temporar, cota PIB a CG, si gata! Normal ca CG va avea reflux, dar eviti instabilitatea, in timp ce partea sociala continua sa produca pe felia ei, pe culoarul ei, stabil!

    Marele avantaj este insa altul, mai delicat de observat: cand franezi si pui saua pe CG marind contributia sa la PIB, franarea atrage scaderea PIB-ului, adica a pune saua pe CG nu inseamna ca-i saracesti, ci ca doar le reduci oferta pe piata! Cresterile lor raman cam aceleasi, raportate insa la economie si nu la ei insisi, ca acum… Mie nu-mi trebuie o companie care sa creasca anual cu orice pret, cata vreme pretul ala trebuie sa-l platim toti, ci vreau una care sa creasca in cota ei de piata, caci daca bogatii accepta sa plateasca Porsche-uri tot mai scumpe e treaba lor, insa nu trebuie sa redistribui eu din PIB luand de la gura tuturor, ca sa satisfac ambitiile de crestere ale producatorului de Porsche…

    S-ar parea ca treaba asta, dedublarea economiei, prieste tuturor, nu? Normal ca vor sari unii in sus, dar aceia sunt exact cei care pun saua pe saraci si daca vreti sa-i credeti pe ei, n-aveti decat! Ideea e simpla, pt a avea justitie sociala, trebuie echilibru, masura, si justitia apare automat.

    Si sigur ca numele nu au legatura, daca citeste careva sa nu se supere, erau simple exemple pt a argumenta ceva mai dificil de inteles, atat.

  13. 13 Doru Coarna februarie 28, 2013 la 9:30 am

    @ Motanul Incaltat,

    eu cred ca problema nu-i cum sa aduci aici fondurile de investii, ci cum sa-i faci sa nu vina deloc! Ai nevoie de bani, foarte bine, creaza un circuit de vouchere astfel ca sa platesti dupa exercitiul financiar, dar fondurile alea vin cu tavalugul si dupa ce ajungi sa depinzi de ele, nici nu te mai baga in seama, doar ordona! Dealtfel, Romania a fost pusa la pamant dor de cateva companii modeste, un fond din ala mare nu are ce alege din noi in cateva luni, si oricum astea care au sosit pe aici si ne-au pus pe catafalc au in spate tot fonduri de investii! Doar nu crezi ca a venit careva pe aici cu banii lui in buzunar… la vate spaga s-a luat, priveste averile realizate, nu s-a dat din buzunar ci semioficial, pe consultanta, eventual din profit!

    Treaba-i simpla, ne jucam cu catzeii de talia noastra, pt dulai exista parteneri de joaca la fel, dulai…

  14. 14 George Ban februarie 28, 2013 la 9:35 am

    @Fragmentarium Politic
    Felicitari!
    Putini mai au curajul ca, in aceasta perioada mohorata, sa rosteasca raspicat aceste adevaruri simple si fundamentale.

  15. 15 serbanfl februarie 28, 2013 la 9:46 am

    Am impresia că în cartea ce prezentați sunt reluate ideile din broșura editată, în 2010, de ziarul Liberation, cu articole semnate de mai mulți intelectuali francezi de stânga, între care și François Holland!
    Se spune că ideile expuse acolo au cam speriat și a fost organizat linșajul lui DSH, care era prima opțiune la Președinția franceză!
    Ar fi cazul să se observe că această lecție a fost preluată de PDL, care a pregătit, din timp, cadrul instituțional al denigrării oponenților!!! (De exemplu Funeriu a eliminat alegerile din sistemul universitar și a făcut el numirile la Comisia de Evaluare – și așa a fost stabilit plagiatul lui Ponta, iar plata publicării în presa germană, se zice prin târg, a fost făcută anticipat prin ICR)
    Pentru că au și fost postate comentarii ce combat expunerea, îmi permit să postez câteva paragrafe dintr-un comentariu ce are mari pasaje cu citate din broșura amintită, publicat în 2010, de un rezident român în Franța:
    „După al doilea război mondial, după barbaria şi mă¬ce¬lurile comise între 1939 şi 1945, capitalismul şi-a arborat cât de cât o faţă umană. Timp de 30 de ani sau chiar mai bine, lumea occidentală a cunoscut un ca¬pitalism civilizat, chiar patriarhal uneori, cu un anumit respect pentru om. Iar în unele ţări (mai ales nordice) s-a forjat şi o formă de capitalism ţinut în frâu de stat, nu degeaba s-a spus că ţări precum Suedia sau Norvegia, sau chiar Germania au creat „sta¬tul providenţă”…
    Comunismul a căzut de fapt pentru că est-eu¬ro¬pe¬nii au fost fascinaţi de acest tip de capitalism pro¬mi¬ţând un viitor mai bun într-o societate de consum în care fiecăruia i se oferea o şansă, iar ideea de progres uman şi de protecţie socială făcea parte din codul genetic al economiei de piaţă şi al liberalismului. …..
    O dată cu prăbuşirea comunismului însă, capita¬lismul s-a dezumanizat într-un ritm extrem de rapid, practic în 20 de ani. Jacques Julliard spune că s-a produs de fapt o schimbare de natură, capitalismul a trecut printr-o revoluţie, şi s-a transformat mai mult din 1990 încoace decât din secolul al XIX-lea până în 1990. ….
    Că acest nou capitalism consacră „triumful hiperliberalismului”, că el este de natură în special bancară şi financiară şi cel mai desea deconectat de economia reală, că el este înainte de toate „speculativ” reprezintă deja banalităţi. În materie de terapie însă, propunerile sunt, deocamdată, extrem de firave sau de abstracte. ….
    Teoria descreşterii economice nu convinge pe nimeni. Jacques Julliard avansează totuşi o idee interesantă pentru un început de terapie: trebuie să naţionalizăm băncile, spune el, sau mai degrabă o parte din ele, ca să le obligăm să revină cu picioarele pe pământ, să investească în economia reală. Sau, prin concertare internaţională, să obligăm băncile să-şi precizeze oarecum statutul, ca să ştie clientul dacă are de-a face cu o bancă speculativă sau cu o bancă din zona economiei reale.”

  16. 16 Fault februarie 28, 2013 la 9:48 am

    FAIR PLAY

    Aflate în oala pusă pe aragazul masonic al UE, broscuţele Ponta şi Antonescu simţind încălzirea excesivă a apei sar deodată pe pavimentul european plin de craterele istoriei nescrise.
    Antonescu râzând în hohote, îi spune la ureche lui Ponta : – Am făcut ΠΠ în zeama lor ! la care acesta îi răspunde : – Îi spun şi Guvernatorului, să nu consume. Aşa, să nu-ncalc pactul…

  17. 17 lucy februarie 28, 2013 la 9:54 am

    Da d-le prim-ministru, asa ar fi daca toti conducatorii actuali ar gandi pentru binele cetatenilor acestei tari, ci nu doar si-ar contabiliza reusitele personale la primarie, la presedentie, la referendumuri etc Noua ne-a taiat salariile si pensiile hahaind de satisfactie, si atunci cum putem aprecia vremelnicii care prin viclenie, ori prin furt ajung sa conduca un popor! Si se pare ca le place in politica fiindca nici la pensie nu se vor dusi. Saraca tara bogata, pe ce maini ai ajuns!

  18. 18 Marian Nicolae februarie 28, 2013 la 10:18 am

    Atentat la dreptul de informare
    Presa nu are acces la Comisia Constituţională

    http://www.cotidianul.ro/presa-nu-are-acces-la-comisia-constitutionala-207761/

    Jurnaliştii acreditaţi la Parlament nu vor avea acces la lucrările comisiilor speciale pentru revizuirea Constituţiei şi pentru elaborarea Codului Electoral. În 2003 şi 2008, presa a avut acces total la lucrările comisiilor similare.

    Presa, „out” de la revizuirea Constituţiei

    Preşedintele Comisiei parlamentare speciale pentru revizuirea Constituţiei, Crin Antonescu, a făcut miercuri un anunţ controversat: el a precizat că parlamentarii comisiei au decis – „conform tradiţiei” – ca reprezentanţii presei să aibă acces doar în primele minute la lucrările comisiei, după care dezbaterile continuă în spatele uşilor închise.

    Este cel puţin ciudată această decizie. Nu ştim la ce „tradiţie” se referă Crin Antonescu. Când s-a revizuit în 2003 Constituţia din 1991, jurnaliştii acreditaţi la Parlament au avut acces integral la lucrările comisiei speciale pentru revizuirea Constituţiei. Crin Antonescu şi ceilalţi parlamentari din comisie pot consulta colecţiile ziarelor, arhivele video ale televiziunilor existente atunci şi vor observa că relatările presei s-au datorat prezenţei „full-time” a ziariştilor la lucrările comisiei. Au existat doar trei situaţii speciale (de durata a cca 2 ore fiecare) când presa nu a avut acces.
    –––––––––––––––
    nota Roninjaune:

    Maestrul Doru Coarna are dreptate:

    NU VA DUCETI LA REFERENDUM !!!!!

    NU MAI VOTATI CU NIMENI !!!!!

    LIPSA LA VOT REPREZINTA RASPUNSUL ROMANILOR IN FATA MASCARADEI !!!!!

    Lipsa la vot reprezinta deasemenea si REFUZUL MODIFICARII CONSTITUTIEI ROMANIEI !!!!

    MODIFICAREA CONSTITUTIEI =
    Legiferarea distrugerii legale a Romaniei !!!!!

    Eu unul nu voi parte in aceasta marsavie !!!!

  19. 19 Marcus februarie 28, 2013 la 11:11 am

    Basescule, Dumnezeu L-a Tinut Si Pe Lucifer In Brate..

    ..dar cand a vazut ce javra este a dat de pamant cu el de dracu l-a luat.
    Problema la tine, Traiane, pe langa faptul ca esti nebun de legat consta si in aceea ca faci o confuzie teribila intre Dumnezeire si baietii cu ochi albastri care ti-au aranjat realegerea in 2009 in cardasie cu ambasadele noastre din strainatate si cu ocazia celui mai recent Referendum de suspendare cand, datorita intoxicarilor si dezinformarilor crase cu care au fost alimentati occidentalii de catre ei, Sultanul de la Briusel a decis ca tu sa ramai in tronul de la Cotroceni, in ciuda votului masiv de destituire pus la bataie de romani impotriva ta.
    Asa ca, Traiane, nu te lasa inspirat de Hitler care se considera aparat de Providenta, pentru ca te inseli amarnic, in cazul tau Providenta este cat se poate de reala, pamanteana si prozaica si se numeste Serviciile Romane de Informatii.
    Asta pe de-o parte. Pe de alta parte, se pare ca ai lipsit de la ora de fizica atunci cand s-a predat legea gravitatiei conform careia cu cat esti mai sus pozitionat cu atat atunci cand cazi, bufnitura si mizeria sunt mai mari la “aterizare”. In cazul tau atunci cand vei cadea din sferele olimpiene in care te-au catarat pupincuristii vei face un “buf” mai tare decat cel produs de fenomenul Tungus, iar rezultatul caderii se va materializa intr-o pleasca sulfuros-puturos mirositoare care se va sparge in stropi raspinditi in toata tara, infectand o atmosfera si asa poluata si viciata de prezenta ta preabaseasca in capul tarii.
    In ceea ce priveste reintoarcerea ta in politica dupa ce amar de timp ne-ai mintit de la obraz ca te vei retrage, daca Blaga va castiga sefia pedeleului (lucru pe care eu il vad ca si realizat) apai, draga chiombila, poti sa-ti iei adio de la o atare intentie deoarece nici iarna nu-i ca vara si nici Blaga nu e Udrea.
    Ori pentru tine daca pedeleu nu e nimic nu e. Adica este dar nu se numeste pedeleu ci Rahova sau Jilava.
    Asa sa te ajute Dumnezeu!

    PS Poate ma lamureste si pe mine cineva ce a vrut sa zica chiombu atunci cand a afirmat textual ca “doamna Pivniceru nu are decat sa gaseasca ea un procuror fara dosar pentru functia de procuror sef si cea de sef al DNA”. Nu de alta, dar de la mine, s-a inteles ca la ora actuala lesele gestapovistilor basescului au fost inlocuite cu dosare si ca practic justitia romana este la cheremul unor delicventi in frunte cu tata hotilor, Basescu Traian. De el stiam, de procurori in corpore, gura pacatosului adevar graieste!

  20. 20 M.Voicu februarie 28, 2013 la 12:13 pm

    @AN: Stânga nu are voie să mai facă greşeli” – aceasta, deşi titlul cãrţii de inspiraţie: “La gauche n’a plus droit à l’erreur“ = ”Stânga nu mai are dreptul să facă greşeli” – ca şi cum a avut acest drept. Nu e o diferenţã din traducere, ci din concepţie; cam aşa s-a derivat înţelesul degradat cã o persoanã aleasã ar putea fi exoneratã de culpe anterioare votului – deşi alegãtorii nu au drept constituţional sã funcţioneze ca instanţã de judecatã.
    @AN: Lipsa de reacție a determinat, succesiv, explozia crizei sociale, a crizei financiare, a crizei alimentare, a crizei democratice, și aceste crize continuă…
    Lipsa de reacţie – a cui ? Hotărârea nr.339,382 (1950) a Curţii Supreme a S.U.A (care are şi atribuţiuni de Curte Constituţională) a consacrat: ”Nu este rolul guvernării să ţină cetăţenii să nu cadă în greşală; este rolul cetăţenilor să împiedice guvernanţii să cadă în greşală”. De la aceia care au determinat criza, reacţia vine întotdeauna târziu. Dar existã instituţii care trebuiau sã stea-manometru şi sã declanşeze mecanismele de corecţie. Lipsa de reacţie a ”paznicului juridic” a accentuat criza; a spus Cicero: ”Ceea ce împinge mai ales pe îndrăzneţ la greşală, e nădejdea de a nu fi pedepsit.
    Constatarea candidã cã ”este nevoie și de o reformă a instituțiilor europene” e rezultatã din ambiguitãţile constituţionale. Trebuiesc reduse gradientele intereselor „geografice” – altfel nu existã întregul :mrgreen:

  21. 21 Marian Nicolae februarie 28, 2013 la 12:23 pm

    @ Marcus februarie 28, 2013 la 11:11 am

    Marcus adevar graita-i frate ruman.

    Remarca cu fenomenul Tungus face toti banii…….

    Totusi, te-ai gandit daca nu cumva bunul Dumnezeu a lasat fiare de genul asta pe pamant pentru a ne arata ca cele Zece Porunci NU degeaba s-au numit porunci ???

    Inca un lucru pe care as vrea sa-l remarc, in stransa legatura cu Ceacar Piratu”…

    Cum era povestea aceea cu sa nu credeti in omul ros, in omul span si-n omul chior?????

    Al „nostru” Ceacar Pirat are doua dintre asset-urile de mai sus….

    Asa ca…….

  22. 22 ZeV februarie 28, 2013 la 12:27 pm

    Un coleg, extrem de bine intenţionat, de altfel, scria mai sus:
    ,,Perceptia mea este ca nu se face suficient ca Romania sa fie interesanta pentru investitori seriosi, care sa doreasca sa investeasca aici sume serioase de bani”
    Se pare că domnul Şova a receptat, într-un fel s-au altul, acest mesaj, şi ne-a spus că ministerul marilor lucrări/proiecte al domniei sale a contactat o serie de consorţii de firme specializate în construcţia de autostrăzi, dispuse să preia în concesiune viitoarele tronsoane de autostradă, inclusiv, Comarnic – Braşov. Este un pas înainte, să-l vedem transpus în practică, în termenul preconizat de domnul Şova: până în 2016.
    Aceasta este calea corectă, în acest moment, respectiv, angajarea de mari lucrări de infrastructură prin concesiune, sau parteneriat public privat.
    Eu personal, lucrând pe teren, coordonând oameni pe şantiere complexe, văd lucrurile mai realist. Ce era de vândut valoros s-a vândut pe aproape nimic, iar pentru ce a mai rămas, ni se restrâng teribil gradele de libertate, mai ales, în domenii strategice cum ar fi producţia de energie şi exploatarea de resurse minerale şi combustibil primar…fie că nu avem potenţă tehnologică, dar mai ales, financiară, fie că jucăm după cum ni se cântă de la Bruxelles sau Washington. Iată, lumea din Bârlad protestează că Chevron nu a discutat cu localnicii…ei şi ? ….nu discută ei cu alte zeci/sute de milioane de oameni, inclusiv din ţările lor, se vor împiedica, oare, de un mănunchi insignifiant de cetăţeni ?
    Se tot spune, să nu precupeţim nici un efort ca să atragem investitori serioşi…să facă ce ? ….să-şi risipească banii în combinatul de la Oltchim şi să se confrunte cu liderii sindicali locali care cer ca oamenilor să nu li se clintească nici măcar un fir de păr în cap ?
    Eu să fiu ăla, chiar dacă aş avea bani, ar trebui să fiu prost să dau mai mult de un euro pe combinat şi să preiau datorii de aproape un miliard către furnizorii de energie şi combustibil, cu perspectiva, probabilă, de a se amplifica în continuare.
    De aceea, cred că e timpul să privim adevărul în faţă: statul nu mai poate face nimic în zona economică, cu excepţia concesionarii marilor proiecte de infrstructură care nu au cei 85% sursă europeană de finanţare, inclusiv, ce a mai rămas din Bechtel.
    Poate că sunt prea pesimist, dar e mai bine să mă înşel plecând de la acestă stare.
    Cum spuneam şi prin anii 90, drumul corect pentru redresarea României, nu era acela de a demola şi vinde cu orice preţ, ci, de a stimula prin facilităţi şi inducere a sentimentului de stabilitate crearea ,,de la firul ierbii” a altor entităţi economice, în paralel cu restructurarea, evaluarea, închiderea eventuală, a vechilor nuclee productive, sau, lăsarea lor la îndemâna managerială a salariaţilor. Prin metoda MEBO, fabrica de Ulei Unirea de la Iasi a prosperat. Era dotată cu tehnologie modernă, iar brandurile create sunt şi acum pe rafturile magazinelor, desi, francezul Sereol, mai apoi, americanul de la Bunge, şi-au bătut joc, falimentând-o, respectiv, închizând-o. Aşa cum au închis InterOil Oradea, sau fabrica de Ulei din Bucureşti. Importăm ulei cu mărcile noastre din Ungaria şi Ucraina…halal afaceri am făcut.
    Acum, trebuie să facem asta, nemaivând…decât…terenul. Haideţi să-l valorificăm, chiar dacă mai şi vindem din el, investitorului potenţial, de preferat, nu din zona marilor lanţuri de magazine.
    Sunt foarte bune ideile, principiile şi ideologiile..numai că, toate acestea au un cusur: NU ŢIN DE FOAME.
    Deci, domnule Ponta, aveţi program de guvernare, aveţi buget, la treabă.
    Peste trei luni, vă întreb ce aţi mai făcut. Sper că nu vă veţi pierde timpul dând replici beţivanului obraznic şi iresponsabil de la Cotroceni, sau clonei prezidenţiale cu fustă şi cosiţele (ca pana ciorii) vopsite. Sau clonelor…că a mai apărut pe firmamentul poleit şi fosta procuroare comunistă (adeptă MISA) Monica Macovei zisă şi Gherghescu.
    Beţivanul, după cum spune, se plictiseşte, dacă nu are ceva de făcut 3 zile consecutiv. Până şi de visichi cu 4 cuburi de gheaţă nu mai are chef.
    Domnia sa, doar cu pockerul se simte cel mai bine….nu contează dacă ,,masa” este însăşi România. Din nefericire pentru el, în mână, nu mai are decât o pereche de dame.
    😉

  23. 23 alergatorul februarie 28, 2013 la 12:51 pm

    Citesc intr-un comunicat ca bancile din Romania au pierdut 470 mil. Euro. Si ca devina e piata.
    Nu, de vina e incompetenta, superficialitatea, nesimtirea lor. Ele distrug economia (cel putin la noi).
    Cate dintre ele dau credite pe un plan de afaceri pe care sa-l urmareasca luna de luna ? Nici una.
    Toate stau, asteapta sa vina clientii la ei, se zgarma-n nas, cer garantii imobiliare, se scarpina-n dos, vorbesc la telefon cu rudele, rad zgomotos, te-ntreaba inca o data ce vrei, ofteaza…
    In cate afaceri au intrat, cate au garantat ? Nici una !
    Groparii economiei romanesti.
    Dupa 20 si ceva de ani de cand conduce BNR, domnul Mugur Isarescu observa si dansul acelasi lucru.
    Pana acum nu a observat, a fost ocupat cu MACROeconomia, controlul subtil al cursului, ceva supraveghere a politicului… Mda.
    Cati specialisti in domeniul bancar pregateste BNR ? Are un program de natura asta ? Fac pariu ca nu.
    Revenind la „stanga”, „dreapta” : si una si alta au nevoie de un sistem bancar puternic. Va aparea ?

  24. 24 Marian Nicolae februarie 28, 2013 la 12:53 pm

    @ Fragmentarium Politic februarie 28, 2013 la 12:52 am

    „O concluzie sau o sinteza? Ion Iliescu, ca si Sfantul Pavel pe drumul Damascului, a avut, cel mai probabil la inceputul ultimului deceniu comunist, care devenise apocaliptic, revelatia adevarului despre comunism si democratie, fapt confirmat, in martie 1989, si de scrisoarea pe care a trimis-o la Europa Libera, impotriva lui Ceausescu. ”
    ––––––
    nota Roninjaune:

    Foarte interesant si educativ comentariul dumneavoastra.

    In legatura cu revelatia avuta de catre domnul Iliescu despre comunism, oare cati dintre contemporanii nostri au avut deja revelatia adevarului apocaliptic despre capitalismul de azi ????

    S-a dovedit istoric, ambele sisteme sunt falimentare.
    Singura iesire, daca lucram cu sistemele existente in lume azi, ar fi un amestec de comunism si capitalism, asa cum vedem in China.

    Un autocratism sever in care, exista ibertate numai atat cat trebuie, pentru ca aceasta mare Chna sa nu ajunga sa-si vand propriile Olchimuri……

    AUTOCRAT
    AUTOCR’AT, autocraţi, s.m. (Adesea adjectival) |Conducător|| al unui stat, cu puteri absolute; |autocrator||. [Pr.: a-u-] – Din fr. autocrate.
    AUTOCR’AT s., adj. (POL.) 1. s. potentat, (înv.) autocrator, samoderjeţ. 2. adj. v. |absolutist||.

    http://www.dictio.ro/dex/dex-autocrat

    Da, ati ghicit, am pierdut acest autocratism odata cu decesul autocratului Ceausescu……

    Unii i-au spus dictator, dar NUMAI asa s-a putut construi ceva in Romania sau oriunde in alta parte in lume.

    China O TARA COMPUSA DIN MAI MULTE MINORITATI are o vechime milenara.

    China si-a pastrat aceasta vechime printr-o guvernare CENTRALIZATA, prin AUTOCRATIE !!!

    Federalizarea si regionalizarea reprezinta raspunsul perfect atunci cand doresti sa faramitezi un popor, in speta poporul roman !!!!!!

    Acest lucru ne paste rumani dumneavoastra……

  25. 25 analist februarie 28, 2013 la 1:56 pm

    @doru coarna
    O sa incerc sa vorbesc, sa vad cum se poate aranja asta pentru cei de aici sa participe. Cat despre dl.Ponta, ar fi in interesul lui sa ne intalneasca.
    @blogideologic
    Nu cred ca este doar ideologia la mijloc.

  26. 26 Marian Nicolae februarie 28, 2013 la 2:16 pm

    Stephane Hessel, omul unui secol
    Mentorul mișcării ’’Occupy’’ și al ’’Indignaților’’ s-a stins la 95 de ani

    http://www.cotidianul.ro/mentorul-miscarii-occupy-si-al-indignatilor-s-a-stins-la-95-de-ani-207827/

    Luptător în rezistență, deținut în lagărele naziste, coredactor al Declarației Universale a Drepturilor Omului, socialist convins, critic al Israelului provenit dintr-o evreică, apărător al imigranților și al Africii, internat la 94 de ani din cauza hiperactivității, Stephane Hessel a vrut să dea tinerilor de azi suflul viu al secolului trecut

    Este viața unui om care, la 93 de ani, scria celebrul pamflet ’’Indignați-vă’’. Tipărite în milioane de exemplare, cele 12 pagini au stat la baza apariției mișcării Occupy Wall Street din SUA, la baza protestelor tinerilor ’’indignați’’ din Spania, Portugalia, Italia și Franța.

    –––––––––
    nota Roninjaune:

    Ma inclin in fata memoriei lui Stephane Hassel si a ceea ce el a reprezentat.

    Dumnezeu sa-l odihneasca pe evreul de origine poloneza, pe omul Stephane Hassel.

  27. 27 Marian Nicolae februarie 28, 2013 la 2:35 pm

    Cat de ipocrit trebuie sa fii pentru a declara asa ceva???

    PCM Covasna: „Guvernul şovin şi comunist ne striveşte drepturile”

    http://www.gandul.info/politica/pcm-covasna-guvernul-sovin-si-comunist-ne-striveste-drepturile-10614839

    Preşedintele PCM Covasna, Kulcsar Terza Jozsef, susţine că într-o perioadă în care „Guvernul şovin şi comunist” încearcă să priveze maghiarii de drepturi şi „probabil va urma reînfiinţarea închisorilor politice”, este nevoie de un „armistiţiu” între partidele maghiare, care să nu se mai atace.
    –––––––-
    nota Roninjaune:

    Autonomia roade…..autonomie pe mosia rumanilor, nu-i asa???

  28. 28 Karakas februarie 28, 2013 la 2:42 pm

    Ref. situatia din Italia: votul e interpretat de analisti drept unul anti-austeritate. Ca si in Greci, un partidul anti-sistme Syryza a cistigat multe voturi, la fel si populistii din Italia au cistigat pe o platforma anti-austeritate.

    Problema este ca Germania semneaza cecurile catre aceste tari…

    http://www.bbc.co.uk/news/business-21591246

  29. 29 Motanul Incaltat februarie 28, 2013 la 2:43 pm

    @Doru Coarna
    E foarte interesant ce spuneti. Mi-au atras atentia urmatoarele:

    „Atunci trebuie taiata pisica: doua economii paralele! Una corporatista, in circuit “inchis”, cu cota ei din PIB, cat mai mare, si o alta sociala, “societala”, cu propriul circuit economic si cota din PIB. Singura intersectare trebuie sa fie forta de munca ce poate lucra in domeniul corporatist la varsta la care este competitiva, si apoi in economia sociala, pana la pensionare, dar numai daca nu-i convine sa ramana in prima. Pensia s-ar cumula, bineinteles. […]
    Piata insa s-ar mentine comuna, dupa posibilitatile fiecaruia! Elita produce Porsche pt ea, masele VW, oricum cele doua nu seamana iar daca vreunul vrea sa cumpere din cealalta parte si are cu ce, sau vechituri, nu-l opreste nimeni… Asta se intampla si acum, nu?”

    Demn de remarcat la aceasta viziune este ce ar trebui sa produca „economia sociala, societala” unde vor lucra cei care nu mai au „varsta competitiva, numai daca nu vor sa ramana in economia corporatista”: VOLKSWAGEN!!!!! 😆 Da… astfel de lucruri nu prea se intampla… 🙂

  30. 30 Marian Nicolae februarie 28, 2013 la 3:02 pm

    @ analist februarie 28, 2013 la 1:56 pm

    Puneti-ma si pe mine pe lista, va rog, poate domnul Ponta doreste sa ma vada si pe mine, nu se stie niciodata…..

  31. 31 Motanul Incaltat februarie 28, 2013 la 3:04 pm

    @ZeV
    Infrastructura este deosebit de importanta. Totusi, nu se poate reduce totul numai la infrastructura, la constructii de autostrazi. Dar chiar si in acest domeniu s-ar putea face mai multe. Spre exemplu, eu cred ca ar trebui sa incepem sa modernizam si reteaua de cale ferata, sa ne gandim cum sa introducem trenuri de mare viteza pentru distantele mari. Stiti, e o vorba: „daca nu acum, atunci cand?”. Si eu stau si ma intreb: „atunci cand?”. Suntem in UE, da? Vorbim de Franta, da? In Franta sunt trenuri de mare viteza ce ating o viteza de peste 500 Km/h (chiar spre 600 Km/h). Cu un astfel de tren de mare viteza faci distanta Bucuresti – Satu Mare intr-o ora, nu in 13 ore ca acum.

    Spuneti ca nu avem posibilitati financiare. Ceea ce spun eu este ca trebuie sa le gasim.

  32. 32 Marian Nicolae februarie 28, 2013 la 3:17 pm

    Indignez-vous! un cri contre les démolisseurs d’aujourd’hui

    http://www.humanite.fr/societe/indignez-vous-un-cri-contre-les-demolisseurs-daujo-516314

    Les formidables paroles d’insurrection et d’espérance du résistant Stéphane Hessel

    On connaît la source de l’indignation de Stéphane Hessel, Greco dans la France libre: la lutte à mort avec le nazisme, la pendaison qu’il a frôlée dans le camp de Buchenwald, le combat sans relâche contre le reniement du programme de la Résistance. Mais son Indignez-vous !, plus qu’une remémoration, bien mieux qu’un ressassement, est un cri d’aujourd’hui, un cri contre les démolisseurs à l’œuvre sous nos yeux.

    La force du résistant est dans son inébranlable confiance.

    Aux jeunes générations, il dit : « Prenez le relais, indignez-vous ! » Il n’est pas seul. En 2004, pour les soixante ans 
du programme du CNR, ils étaient treize à signer le manifeste des résistants : «Créer c’est résister, résister c’est créer.» Ils sont moins nombreux aujourd’hui. 
À bientôt 96 ans, Raymond Aubrac, quand 
il le peut, court encore dans les lycées. C’est d’une sorte de conseil des anciens, un peu à l’image des sages de village africain, dont la France est encore dotée. 
Le relais est impératif. On ne sait si Stéphane Hessel s’est mêlé aux manifestants d’octobre, mais 
la coïncidence entre son Indignez-vous ! 
et l’indignation de la rue est un signe. Qui a parlé de rupture entre le peuple et les élites ? Pas Hessel, pas Aubrac, pas Séguy ! Il est vrai que ces élites-là, les authentiques, ne sont pas tous les jours dans 
les 20 heures de la télévision. Hélas !

  33. 35 Radu Humor februarie 28, 2013 la 3:43 pm

    N-am avut timp să citesc tot ce s-a comentat aici, dar aseară Antena # a avut ăn moment de graţie prin pubicarea unui fragment din alocuţiunea extraordinarului d. Benjamin Carson !
    Cred că n-am prins de la început tot discursul său magistral ( la care Obama şi încă cineva se uitau fascinaţi) dar ar merita revăzut de de atâtea ori vorba cuiva , până se prinde şi de ai noştri ceva !

  34. 36 ZeV februarie 28, 2013 la 3:44 pm

    Am urmarit o jurnalistă extrem de antipatică pe Realitatea TV (la Fabrica n.r.), care, se comporta aidoma unui procuror al Inchizitiei…era sa spun DNA, dar tot aia e.
    Domnul Buşoi, de la PNL, explica extrem de calm, elegant, si cu argumente, cum stă treaba cu aşazisul ,,Atentat la dreptul de informare” (Am citat dintr-un coleg, care, mai adauga : ,,Presa, „out” de la revizuirea Constituţiei” ).
    Cum vine asta, stimati colegi, de unde până unde presa este parte directă a dezbaterii tehnice pe Constitutie ? A stabilit cineva, prin vot, ca jurnalistii sunt membri de drept ai Parlamentului Romaniei ? Mai mult, ziarista era de-a dreptul obraznică, sugerând că doar..juriştii ar trebui să facă parte din Comisia de Revizuire a Constituţiei, de ca si cum, în Parlament, nu ar exista specialişti consultanţi, sau consilieri, pentru redactarea ideilor în limbajul adecvat unei legi, oricare ar fi ea. Mai mult, ni se sugerează, subliminal , că un ales al cetăţenilor nici n-ar trebui sa participe la elaborarea de legi, oricare ar fi ele. Desigur, jurnalistii, chiar nealeşi de nimeni, au toate drepturile din lume !
    Complet fals , iar spre exemplu, în Parlamentul European, numeroase discutii si dezbateri preliminare de tip ,,draft” pe probleme importante se desfaşoară ,,in camera”. Adică, cu uşile închise.
    Nu înteleg de ce, dacă eu doresc, la un moment dat, să spun un banc, pentru a descreţi frunţile colegilor, să nu pot să o fac, de…..teamă că vreun jurnalist de tabloide speculează momentul pentru a face rating publicaţiei ?
    Ei ne tot vorbesc de interesul public, vorbind, neautorizat, în numele meu. Iarăşi incorect. Pe mine nu mă interesează momentele şi picanteriile de can can, ci, REZULTATUL FINAL la fiecare articol în parte care a întrunit un accept unanim, sau, larg majoritar. De fapt, este clar că presa nu este interesată de Constituţie…ci de BÂRFĂ ! Ce a mai spus Băsescu, Ponta, Antonescu, parlamentarul/ministrul X , Y, sau Z.
    Ati observat ce fac? Trag de limbă pe un X, despre Y, după care, toată liota, cu camere, bagaje, căţel, purcel, năvălesc pe Y, spunând:
    – X a spus despre dvs că…cum comentaţi ? Băi frate, numai fetişcane cu tupeu au intrat în presă. Peste tot, fete peste fete. Cu ce studii ? Ei, nu e treaba noastră, iar ANI, nici nu se gândeşte să ia la întrebări şi pe cei care formează opinii în România. Informarea ÎN SINE a devenit caducă în era lui ,,orice este posibil” de tip Breaking News, doar ei ştiu să interpreteze, doar ei au dreptul să taie, să scoată din context, sĂ speculeze, etc, etc. Noi ? Cine mai suntem noi ? Orwell să trăiască. 😉
    Uite, de aceea, îi dau dreptate domnului Traian Băsescu atunci când spune, într-o situaţie similară:
    – Hă hă hă, ce-ai întrebat ? Mergi fătucă blondă la şcoală …ba chiar, o şi mângâie pe creştet, la plecarea din faţa microfonului.
    Cu toate acestea, acest tip de politician este respectat şi apreciat de jurnalişti. Ei, jurnaliştii, se lasă jigniţi, terfeliţi, călcaţi în picioare, cu o condiţie: să le crească ratingul, prin prezenţa pe sticlă a unui Băsescu, Becali, Vadim, Udrea, Dan Diaconescu, etc., recte, a tuturor personajelor exotice care se comportă, să spunem, neconvenţional în spaţiul public.
    Asta e România…dacă vrei să fi respectat ca politician, trebuie să ştii să faci spectacol, nu să înveţi carte, sau să te comporţi civilizat şi manierat, dacă nu vrei să fi etichetat drept fraier de meserie.
    Eu personal, nu am ales parlamentari pentru spectacol de marionete la televizor. Dar mă întreb, după ce văd în ultimul timp, dacă vor fi capabili să facă/ducă la capăt ceea ce au spus că vor să facă, sau…au nevoie de pampersi ?
    Ce spui stimate domnule Zgonea, cel care cereai voie ANI cum să faci un statut al celei mai importante institutii in stat ? Parcă văd că vei permite jurnalistului cu camera în funcţiune să-l urmarească pe bietul parlamentar până în spatiul cel mai intim, de dragul transparenţei.
    Faceţi, măcar, o achiziţie de Viagra, ca să nu vă faceţi de râsul curcilor.
    😉

  35. 38 Marian Nicolae februarie 28, 2013 la 3:56 pm

    Cineva, undeva spunea:

    Some Justice is better than no Justice at all……..

    Oare????

  36. 39 Motanul Incaltat februarie 28, 2013 la 3:57 pm

    @alergatorul
    Apropo de comentariul pe care l-ati facut referitor la banci. Spuneti, printre altele, asa: „Nu, de vina e incompetenta, superficialitatea, nesimtirea lor. Ele distrug economia (cel putin la noi)”. Problema e ca noi nu avem dezvoltata o piata care sa concureze piata bancara. O astfel de piata este piata de capital, care la noi este foarte anemica. Fara concurenta, nici piata bancara, sectorul bancar nu poate fi unul performant. Pe de alta parte, e rau faptul ca nu avem o piata de capital puternica pentru ca, in felul acesta, nu avem nici un sistem diversificat si complex de finantare a activitatilor economice iar piata de capital contribuie la mai buna gestionare a riscului pentru investitorii pe aceasta piata. Mai trebuie spus ca, spre exemplu, un crah bancar e mult mai cumplit, cu consecinte economice, sociale mult mai grave decat unul bursier. Deci piata de capital prezinta avantaje mari ce trebuie sa le luam in considerare. De aceea eu cred ca ar trebui sa ne gandim cum am putea sa dezvoltam, aici la noi, o bursa puternica, sa facem din Bucuresti un mare si puternic centru de afaceri, chiar cel mai mare din Balcani. Eu cred ca Romania poate genera si prosperitate, nu numai saracie.

  37. 40 ZeV februarie 28, 2013 la 3:58 pm

    Bingo, alergatorule
    Sistemul bancar, din toata lumea, nu numai Romania, reprezintă ,,călcâiul lui Ahile” al capitalismului modern.
    De aceea Angela Merkel pompează euro cu nemiluita în contul datoriilor Greciei şi în curând şi ale altora. De fapt, doamna Merkel NU DĂ NICI UN CENT GRECIEI. Banii merg direct la băncile creditoare, mai ales, cele germane.
    😉
    Până la urmă, se termină şi cu firfiricii. De unde tot ei si nu pui la loc….decat avansul tiparit de Federal Rezerve….Că doar n-o avea Germania vreo sucursală intergalactică.
    😉

  38. 41 ZeV februarie 28, 2013 la 4:13 pm

    @Motanul incaltat
    Vă dau cuvântul meu de onoare că am fost tentat să aduc în discuţie şi reabilitarea căilor ferate, mai ales, a infrastructurii feroviare, că aici e buba…dar nu am dorit să fiu catalogat drept autor de S.F. 😉
    Pe de alta parte, ar trebui s[ gasim un mare investitor de tip holding: firma de constructii feroviare si…una auxilară de pază a aparaturii de comandă/acţionare electrodinamică şi semnalizare. Poate ca, in 26 de ani cat durează, pe Comarnic – Brasov, amortizarea unei mari investiţii, ne mai civilizăm şi noi, prin schimbul natural de generatii.
    😉

  39. 42 Marian Nicolae februarie 28, 2013 la 4:50 pm

    Here we go again…..Chevron începe explorarea………

    Autor: Daniel Ionaşcu

    http://jurnalul.ro/bani-afaceri/economia/chevron-incepe-explorarea-637941.html

    Gigantul petrolier american va începe în a doua jumătate a acestui an forarea unui puţ de explorare a gazelor de şist în cadrul perimetrului de la Bârlad şi va iniţia studii seismice pentru perimetrele Costineşti, Adamclisi şi Vama Veche din Dobrogea.

    „Forarea unui puţ de explorare este planificată pentru a doua jumătate a lui 2013”, se arată într-un raport publicat de grupul american. Achiziţia de studii seismice 2-D pentru perimetrele din judeţul Constanţa va începe în aceeaşi perioadă. Chevron este în stadiul de obţinere a avizelor necesare demarării procesului de evaluare a depozitelor din judeţele Vaslui şi Constanţa.
    ––––––––
    nota Roninjaune:

    Ce spunea al nostru Prim-ministru, inainte sa fie ales???

    Ca nu, la noi s-a terminat cu gazele de sist…..

    Iata ca …nu s-a terminat nimic, nici macar n-a inceput inca….

  40. 43 Adrian B. februarie 28, 2013 la 4:52 pm

    Vasilica ne spune ca este bine …Ca a invatat rigoarea germana , ca a fost pregatit in Americaca , ca si-a dat parintii in judecata , ca a fost sechestrat in portbagajul d-nei M Makovei , ca a cerut sa i se reduca pensia alimentara , ca nu este un AVORTON ci chiar un om , …
    Nu sunt sigur ca este chiar Vasilica . S-ar putea sa fie D-ul Bashescu cu un poster al lui Vasilica lipit pe fatza ! Dar oricum e interesant !

    http://jurnalul.ro/stiri/observator/cristi-danilet-videoclip-youtube-637967.html

  41. 44 Doru Coarna februarie 28, 2013 la 6:29 pm

    @ Marcus,

    te lamuresc eu, cam toti magistratii sunt membri SIPA, un serviciu secret clocit de Monicutzica care sa puna justitia la picioarele lui nenea, iar acum ea are dosarelele lor (despre ele este vorba), dar si adeziunile, asa ca toti astia vor sa evadeze si sa scape sistemul de aservitii din CSM, dar le e frica sa iasa in fata si nici nu se mai poate, e cam tarziu…

  42. 45 Doru Coarna februarie 28, 2013 la 6:55 pm

    @ Fragmentarium Politic,

    asta-i viata lui II, versiunea romantata insa! Realitatea este ca bosorogii betivi din fostul CPEx nu aveau nevoie de exemplare tinere, inteligente si dinamice, care gandeau si erau dispuse la schimbari, asa ca i-au luat capul… Modelul dorit era cel al supusului perfect, asa cum vrea si Base azi…
    Iar la Revolutie, nici II nu prea stia cum va iesi, asa ca vorbea sincer despre valorile perene ale comunismului, intinate de cuplul de dictatori, pe care insa Basescu ii slujea ferm la ora aceea, la Anvers…

    Ceea ce spune azi II are legatura insa nu cu istoria si adevarul , ci mai mult cu Basescu, desi nu pare… Plus ca forteaza inducerea unei comparatii…

    II insa a facut si el greseli majore, si cea mai mare este ca s-a preocupat de legitimarea Revolutiei romane in spatele caruia el si fosti dizidenti anticeausisti au concentrat puterea, dar s-a dezinteresat total de realitatea economica a tarii, acaparata de toti nenorocitii dinauntru si din afara, si apoi distrusa in beneficiu personal.

    Daca Base este seful noii securitatii, Tapu’ a fost seful restitutionistilor iar Iliescu seful capushelor! Fiecare cu inventia lui, care desigur ca apoi s-a dovedit utila si a fost pastrata, astfel ca si acum avem capushe si restitutiri trucate, si vom avea mereu securitate infiltrata…

    Stau si ma intreb daca oamenii astia trei nu au facut de fapt mai mult rau tarii, decat bine… Dupa cum am ajuns, cred ca da, desi toti au avut meritul de a reusi sa ocoleasca alternative cu mult mai periculoase pt tara decat capusharea, infiltrarea seco si restituirea deghizata…

    La ora actuala insa, lipsa de abordare pragmatica isi spune cuvantul iar Romania este mai vulnerabila ca oricand, si asta nu din vina populatiei! Populatia plateste insa nota, cata vreme accesul la cea mai inalta dregatorie se face strict prin minciuni electorale si fara pregatire consistenta, ceea ce atrage bazarea presedintelui pe alte institutii decat cele ale democratiei autentice, a caror activitate constitutionala este astfel perturbata, fara a se recunoaste, bineinteles.

    Daca ne vom alege liderul pe simpatie si nu pe rezultate deja obtinute, demonstrate, nu vom iesi din drama asta.

  43. 46 dlnimeni februarie 28, 2013 la 7:22 pm

    Nu are voie, domnule Nastase, dar credeti ca va mai face?

  44. 47 alergatorul februarie 28, 2013 la 7:48 pm

    @ Motanul Incaltat
    @ ZeV

    Aveti perfecta dreptate. Si cu piata de capital si cu circuitul banului intre state, institutii financiare internationale si banci.
    Dar nu este timp – actualul sistem crapa ! Bancile se alearga in cerc atat de repede ca au format un vartej in care trag totul.
    Poate in paralel cu construirea unei piete de capital puternice la Bucuresti (daca ne lasa) ar fi necesara aparitiei unei puternici banci de stat (nu C.E.C.-ul – e prafuit, e antibanca, daca mergeti la sediul din Piata Alba Iulia va garantez ca muriti de ras).
    Masiv capitalizata, fara sa fie in cardasie cu celelalte banci, poate imprima mersul in ceea ce priveste creditarea, politica dobanzilor, etc.
    O data implantata se poate transfera o parte din actiuni catre mediul privat (40%).
    Rezultatele ar fi rapide. In 24 luni ar avea (daca isi declina corect identitatea) cei mai multi clienti, cele mai mari depozite. Si ce avantajos s-ar imprumuta statul !
    Bine, asta daca nu cumva exista pe undeva o semnatura care sa certifice ca statul roman se jura ca nu va conta vreodata pe piata bancara

  45. 48 M.Voicu februarie 28, 2013 la 8:53 pm

    @Fragmentarium Politic februarie 28, 2013 la 12:52am scrie: ”Ion Iliescu avea propriul orgoliu profesional, lucru care s-a vãzut atunci când hidrotehnicianul s-a împotrivit, cu argumentele profesiei, proiectului nefezabil al canalului Dunare-Bucureşti
    Asta a putut face înainte de 1990 ! Dar dupã 1989 nu s-a opus distrugerii sistemelor de irigaţii, şi nici Petre Roman – hidrotehnician şi el :mrgreen:

  46. 49 blogideologic februarie 28, 2013 la 8:54 pm

    Îmi reamintesc tema Noua Frontieră afişată pe arhitrava programului Apollo iniţiat de preşedintele J.F. Kennedy. Dacă Frontiera americană în secolul XIX era în Far West, Noua Frontieră din secolul XX se afla în Spaţiul Cosmic. Entuziasmul acela naiv a trecut. În termeni fizico-economici realişti, un val uman către spaţiul extraterestru este imposibil. O lege naturală obiectivă. Pentru preşedintele Barack Obama în cel de al doilea mandat, Noua Frontieră americană se află în creierul uman. Îmi amintesc că un Consorţiu de psihologi îl ajutase pe Barack Obama să câştige alegerile.

  47. 50 blogideologic februarie 28, 2013 la 9:03 pm

    @ZeV
    Excesiv de portocaliu comentariul din februarie 28, 2013 la 12:27 pm. La fel ca şi egalitatea pe care o pui între „pedagogul” cataclismului Daniel Funeriu, şi pedagogul american Jown Dewey, pe un fir mai vechi.

  48. 51 Radu Humor februarie 28, 2013 la 9:05 pm

    Cineva crede că „impozitarea progresivă face însă să plece CG”
    Aiurea ! Nu pleacă ăştia la fel ca câinele de lângă măcelărie !
    Javrele astea chiar dacă ar ănchide în pierdere vreo 2-3 ani tot ar ieşi per total în câştig !
    Cu profituri fabuloase ca în România, după omorârea lui Ceauşescu, nu s-au mai întâlnit ei niciodată !
    Mai mult i-au costat şpăgile cu care acum îi ţin în lese politiece pe alde Băsescu, Isărescu, Văcăroiu, Roman sau Boc !
    Dar apropos de ce s-au opus cu atâta înverşunare când Voiculescu,Becali sau Mitropolia Iaşiului au vrut să-şi deschidă bănci private cu capital 100 %românesc 😉 ?!
    Că doar puteau să-i lase, să-i contracareze şi să-i falimenteze, nu ?!
    Era cel mai uşor de demonstrat că asta-i treabă de inteligenţă managerială şi că n-au ce căuta neavizaţii în acest domeniu strict rezervat unor aleşi 😉
    Numai că se putea vedea imediat şi că se poate câştiga şi cinstit, e drept nu atât de mult, dar fără să jupeşti 10 piei de pe nişte nenorociţi !
    Şi atunci s-ar fi trezit şi românii de cap şi-i alungau cât colo de cămătari, că aşa merită de când lumea !

  49. 52 Minnie februarie 28, 2013 la 9:06 pm

    Un articol excelent ! Justitia sociala la noi – cam greu de facut cu atatia individualisti si ”descurcareti”, de !
    Ne trebuie oameni cu buna-vrere pt popor. De unde ii luam ?

  50. 53 Radu Humor februarie 28, 2013 la 9:06 pm

    „Eu să fiu ăla, chiar dacă aş avea bani, ar trebui să fiu prost să dau mai mult de un euro pe combinat şi să preiau datorii de aproape un miliard către furnizorii de energie şi combustibil, cu perspectiva, probabilă, de a se amplifica în continuare.”
    Numai că, cu câteva zeci de mii de euro, datoriile alea erau iertate şi trecute pe pierderi :mrgreen:

  51. 54 Radu Humor februarie 28, 2013 la 9:14 pm

    Iar până la urmă, parafrazând aş spune că „stânga nu mai are voie” să se satisfacă de una singură, uitând de cei care au adus-o , la putere În erecţie !) cu a căror răbdare nu poţi să te joci la infinit precum ăla cu „are căciuliţă, n-are căciuliţă, că te trezeşti până la urmă că cel „scuipat între ochi”
    eşti chiar tu !

  52. 55 blogideologic februarie 28, 2013 la 9:40 pm

    @ Marian Nicolae
    Este foarte bine că aţi reamintit tema regionalizării. Care a fost avansată mai întâi ca pretext nazist (naţional-socialist, vezi Wolfgang Hӧpker în „Romӓniens Innenspannung”) pentru distrugerea României Mari în perioada interbelică. Domnul Radu Baltașiu semnala comentariul la Hӧpker scris atunci de filosoful politic român Anton Golopenţia. Cred că este cea mai bună cale pentru a putea înţelege agresiunea extremistă de dreapta acum, prin “regionalizare” pro-maghiară, la adresa României actuale ca stat naţional cu o suveranitate westphaliană. Repet, pentru că-i utilă, exegeza profesorului Radu Baltașiu :+De ce trebuia România să se regionalizeze? Ca să-şi rezolve aşa-numitele tensiuni dintre „cele trei mari cercuri culturale”: Vechiul Regat, Basarabia, Transilvania. Statul român, pentru a rămâne unitar, nu doar că avea să se regionalizeze, dar trebuia să urmărească modelul omului mitteleuropean, reprezentat atunci în Transilvania şi Bucovina, considera Hӧpker. În felul acesta, România ar fi ieşit din capcana liberalismului francez şi ar fi putut să supravieţuiască ca stat. Lăsând la o parte curioasa prejudecată a reducerii liberalismului la Franţa, nu putem să nu remarcăm o alta: teza superioritatăţii omului central-european.+

  53. 56 blogideologic februarie 28, 2013 la 10:05 pm

    Pentru programul spaţial Apollo, începutul cel mai îndepărtat sunt desenele suprafeţei Lunii realizate de către Galileo Galilei după observaţii prin luneta pe care singur o construise. Dar pentru Noua Frontieră din creierul uman anunţată de către preşedintele Barack Obama ? Certamente, începuturile vechi sunt mai multe. Eu ţin în mod special să amintesc centrul din creier, ventral striatum, care stimulează cumpărarea produselor noi. Este un centru care intervine în marketing.

  54. 57 blogideologic februarie 28, 2013 la 11:40 pm

    Se vorbeşte pe aici frecvent, cu bune intenţii şi cu bun simţ, despre “căutarea de investitori.” Pe englezeşte, “catering for investors”. (From obsolete cater, a buyer of provisions, from Middle English catour, short for acatour, from Norman French, from acater, to buy, from Vulgar Latin accaptre : Latin ad-, ad- + Latin captre, to chase; see catch.) Unii spun că firmele cele mai bune care se pot angaja în “catering for investors”, sunt “buticurile de consultanţă” (Boutique Consulting Firms). Sfătuiesc Guvernul României să angajeze un “butic de consultanţă” cu succes dovedit, şi cu 100 până la 200 de angajaţi.

  55. 58 zaluekos februarie 28, 2013 la 11:42 pm

    Domnule Năstase, într-adevăr, se vorbeşte prea mult despre creştere, prea puţin despre echitate; creşterea e un marasm care nu se poate îndrepta spre infinit, dar concepţia este foarte greu de schimbat. După cum reiese şi din „Timpul lumii” această concepţie s-a generalizat în cursul Epocii de Aur olandeze în oraşele-port şi a cuprins întregul spectru social-politic-economic.
    Îmi face plăcere să citesc tot ce scrieţi.

  56. 60 blogideologic martie 1, 2013 la 1:20 am

    Lucian Gheorghiu : +Dragoş Aligică, unul dintre ideologii PDL, a făcut public (iniţial pe Facebook şi ulterior pe o platformă online utilizată de suporterii PDL şi ai lui Traian Băsescu) şi a adresat activiştilor şi simpatizanţilor PDL şi ai lui Traian Băsescu un îndemn fără precedent în spaţiul politic românesc: „Dragi prieteni, În timp a trebuit să ne regrupăm în spatele şi să facem zid în apărarea unor instituţii esenţiale ale Statului NOSTRU: constituţia, preşedinţia, curtea constituţională, magistratura… Cred că din păcate se apropie clipa când va trebui să ne regrupăm în jurul serviciilor de informaţii şi siguranţă naţională. Ştiu. Unii aveţi rezerve. Dar nu există alternativă. Sunt pe aceeaşi linie de apărare cu cele de mai sus. Şi cred că au câştigat creditul necesar susţinerii din partea părţii sănătoase a societăţii. E important sa nu-i lasam singuri dacă va fi să fie…. Susţinerea occidentală nu va fi de ajuns”. Aligică devoalează (involuntar) armele lui Băsescu. În „traducere”, textul de mai sus ne spune: •În primul rând că, pentru Aligică şi cei care încă mai cred în „valorile” portocalii, statulse reduce la preşedinte, curtea constituţională şi magistratură. Alte instituţii, Parlamentul, Guvernul, Armata, Biserica etc., „nu” aparţin statului, nu sunt demne de apărat; •Cele trei elemente ale statului (preşedinte, CCR şi magistratură) sunt apărate de serviciile secrete. Sau, mai pe înţelesul tuturor, instituţiile statului utilizează serviciile secrete. Împotriva cui? Împotriva părţii nesănătoase a societăţii. Cine este aceasta? Răspunsul vine de la sine. Partea „nesănătoasă” este aceea care nu s-a înregimentat în spatele preşedintelui, CCR şi magistraturii. •În al treilea rând, Aligică recunoaşte (nu este o noutate pentru media independentă) că Occidentul a fost suporterul partizan a preşedintelui, al CCR şi al magistraturii. •Nu în ultimul rând, fără echivoc, ideologul portocaliu cere suporterilor acestei culori politice gruparea în spatele serviciilor secrete. În traducere, el cere nu doar utilizarea pe scară largă a serviciilor, ci pur şi simplu o „fuziune” între suporterii portocalii („partea sănătoasă a societăţii) şi serviciile secrete. Unde vede serviciile Aligică şi cui se adresează / Ceea ce propune Aligică, „regruparea în jurul serviciilor secrete”, seamănă cumva cu regruparea „părţii sănătoase” din Germania interbelică în jurul Gestapo-ului. Şi chiar sintagma „partea sănătoasă” a societăţii are o anumită corespondenţă în trecutul mai întunecat al Germaniei. Interesant este – şi aici utilizăm singurele extracte din editorial – unde situează Aligică serviciile: „De partea bună a lucrurilor: NATO, UE, nu Cartelul rusofil şi asociaţii”. Şi la fel de interesant şi cine sunt cei cărora Aligică se adresează: „Nu publicului general ci acelei părti de public raţional, informat şi responsabil”. Cu alte cuvinte, avem şi o împărţire a societăţii, cealaltă (partea nesănătoasă) fiind compusă, „per a contrario”, din iraţionali, neinformaţi şi iresponsabili. Exceptând termenul „neinformat”, celelalte două iar sunt cu bătaie la o anumnită ideologie din Germania interbelică. Aici Aligică ar fi trebuit să o spună pe şleau: români de categoria întâia, supraoamenii (partea sănătoasă a societăţii), şi români de categoria a doua (partea nesănătoasă a societăţii). Orice alt comentariu este de prisos. Din editorial se mai poate trage concluzia că există totuşi o opoziţie serioasă la tezele lui Aligică, opoziţie venită chiar din partea unor exponenţi ai părţii „sănătoase” din societate. Cine este Dragoş Aligică / Dragoş Aligică este un produs politic al lui Valeriu Stoica, un suporter al PDL şi un mare fan Traian Băsescu. Este considerat ca fiind unul dintre „ideologii dreptei”, al acelei „drepte” promovate de PDL. Publică constant în „22”, pe platformele online apropiate de PDL şi până nu demult şi pe Hotnews. Este un obişnuit al şezătorilor de la ISP, institut al PDL. Pe 9 septembrie 2012 a făcut un anunţ bombă: „Am decis să mă retrag în urma cu mai bine de o lună – poate deja două – când în mijlocul celei mai grave crize politice traversate de România din 1990 până azi, Hotnews a decis să schimbe brusc politica editorială”. Anunţul era valabil şi pentru una dintre platformele online ale PDL, numai că în decembrie 2012 dl Aligică a reevaluat respectiva platformă şi a reînceput să scrie iarăşi acolo. Cum vede Aligică poporul / Pe 14 august 2012, iată ce semna Dragoş Aligică în „22”: Nu poţi susţine prin vot – şi în ciuda evidenţei publice covârşitoare – o bandă de infractori şi sociopaţi ce vor să pună stăpânire deplină pe ţara ta şi, în acelaşi timp, să te pretinzi cetăţean patriot, cu discernământ intelectual şi o judecată moral-politică funcţională. (…)Abia acum ne dăm seama cât de mare este numărul celor care nu dau doi bani pe sistemul complex de instituţii şi proceduri care organizează procesele de decizie şi acţiune colectivă în vederea prezervării libertăţii şi egalităţii cetăţenilor în faţa oricărei forme de abuz de putere. Abia acum realizăm cât de mulţi formatori de opinie români (şi odată cu ei publicul lor) habar nu au că esenţa libertăţilor democratice occidentale nu vine în primul rând din vot, ci din sistemul complex de instituţii şi proceduri ce se interpune între, pe de o parte, societate şi, pe de altă parte, puterea brută şi decizia arbitrară şi abuzivă ce poate veni fie de la un individ, un grup, o clasă socială sau de la o majoritate democratică”. 10 decembrie 2012 („22”): Titlu: POPORUL, IN INTELEPCIUNEA SA. SFARSITUL UNUI MIT NATIONAL / Deci Poporul in ciuda tuturor evidentelor, logicii si bunului simt angajeaza niste piromani ca sa-l pazeasca de incendiu iar apoi toata lumea trebuie sa cada pe spate extaziata de intelepciunea Poporului? Sa vedem povestea asta ca un model de proces politic de la care trebuie sa invatam ceva? Ce? Ca Poporul, cand il apuca o suparare pe clasa politica, voteaza pe inculpatul Stan, pe Gigi Becali si da un vot de confidenta Grupurilor Infractionale Organizate de catre partea cea mai rea a clasei politice? Ce sens si ce inteles adanc are povestea asta cu Poporul si situarea lui dincolo de orice critica si posibilitatea erorii? (…) Cineva spune: Nu poti injura clientii care te refuza pentru ca tu esti un negustor prost si nu stii sa-ti vinzi marfa sau, mai rau, nici macar nu esti interesat sa ti-o vinzi. Nu despre asta e vorba aici. Pai in lumina celor de mai sus, clientii au apreciat marfa politica a secretarei lui Dragnea, nu? De ce nu i-ar injura o persoana normala si responsabila? Sunt de injurat. Realitatea este ca povestea asta cu Poporul si dreptatea sa ascunde o tema mai adanca. Si anume teoria implicita ca atat timp cat prostia este exercitata in grupuri majoritare, devine intelepciune premiabila. Despre asta vorbim aici: Prostie si iresponsabilitate exercitata in grupuri mari si cu premeditare… Cum îl vede pe Traian Băsescu (ianuarie 2011) / “Traian Basescu continua sa fie incontestabil cel mai relevant om politic al blocului construit in jurul PDL. Chiar si in mijlocul celor mai nepopulare masuri, masuri pe care si le-a asumat in mod personal in repetate randuri, nivelul de incredere in Basescu este substantial. In jur de 50% – usor sub 50%.” / Cum îl vede pe Vasile Blaga (decembrie 2012) “Azi il avem pe Vasile Blaga. Si atunci!? Nu poti decat sa te intrebi: Ce mai vrea omul acesta de la noi si de la viata publica? De ce nu se retrage? Gata. Vine un moment cand iti iei masura. Iti spui: Viata a fost deja mult prea generoasa date fiind preconditiile si materia prima pe care i le-am oferit. Chiar nu realizeaza? Si chiar asa: Stie cineva ce mai vrea domnia sa de la politica? Ce proiect, ce idee, ce ambitie mai poate nutri? Ce promisiune sau ce viziune anuntata dar inca neimplinita mai datoreaza natiunii?”+ Sursa http://asymetria-anticariat.blogspot.ro/2013/02/intelectualii-lui-basescu-strans-uniti.html

  57. 61 ZeV martie 1, 2013 la 7:22 am

    blogideologic 28 februarie 9:03 pm
    ??
    Aveţi grijă să nu rămâneţi prizonier în labirintul care se învârte în jurul propriului dvs centru cerebral specializat în procesarea lungimilor de undă şi indentificarea culorilor. În plus, încercaţi să vă imaginaţi cum ar fi o lume monocromatică…adică, să vedeţi doar roşu în faţa ochilor la incidenţa cu alte nuanţe, diferite. Prin nuanţă, înţelegând mult mai mult decât o culoare.
    Doar speciile inferioare privesc, reducţionist, lumea, stimate coleg.
    😉

  58. 62 blogideologic martie 1, 2013 la 8:03 am

    Jin Li despre virtuţile, atât răsăritene cât şi apusene, ale învăţării http://www.nytimes.com/2013/03/01/opinion/brooks-the-learning-virtues.html?hp&_r=0 Jin Li a crescut în China pe vremea “Revoluţiei Culturale”. Când s-a terminat nebunia şi a intervenit deschiderea către valorile culturale, studenţii chinezi au fost chemaţi să înveţe ce putea oferi mai bun Occidentul pe planul spiritual. În universitate, Jin Li a lăsat pe planul doi valorile lui Confucius, şi a îmbrăţişat valorile iluministe din cultura clasică germană (observ eu aici o similaritate cu proiectul cultural scoţian din secolul XIX promovat de către Thomas Carlyle, precum şi cu programul Societăţii Junimea la noi). În cartea sa despre “Fundamentele culturale pentru învăţământ : Orientul şi Occidentul”, Jin Li scrie despre entuziasmul la învăţătură al studenţilor chinezi din acel timp. Prin căsătorie, Jin Li ajunge în America unde începe să lucreze în învăţământ. A fost aproape stupefiată să constate contrastul dintre superstudentul chinez şi studentul chiulangiu American (“They giggled in class and goofed around.”) Jin Li aprofundează tema aceasta, comparând atitudinea asiaticilor şi a occidentalilor la diverse universităţi americane. Ajunge la concluzia că occidentalii tind să abordeze învăţătura pe bază strict cognitivă, în vreme ce la asiatici învăţarea se sprijină certamente şi pe o bază morală.

  59. 63 ZeV martie 1, 2013 la 10:07 am

    @Radu Humor 9:06 pm
    Mai în glumă, mai în serios, până la urmă, s-ar putea ca exact calea indicată de dvs să fie singura realistă. Aş mai adăuga că ar creşte şi mai mult şansele privatizării dacă, tot statul ar da oamenii afară, în prealabil. E greu să găseşti un soţ pentru o văduvă cu vreo 10 copii de crescut.
    😉 😉

  60. 64 ZeV martie 1, 2013 la 10:29 am

    Apropo de Aligică ..se pare că nici domnia sa nu deţine adevărul absolut. Iată că o bucăţică din triada fundamentală în stat, în viziunea dreptei fasciste şi anume, magistratura, s-a rupt din cercul gărzii de fier a ideologilor băsescieni.
    Pe de altă parte, le rămâne procuratura şi serviciile, care, oricum, cooperează în mod direct la instrumentarea dosarelor de urmărire penală. Judecătorii doar avizează, sau nu. Totuşi, nu ar trebui să ne speriem, deoarece, Armata şi Biserica ,,nu e cu ei” şi nu va fi niciodată.
    Iar Parlamentul, dacă nu uită că este instituţia supremă în stat şi are în spate un vot consistent din parte românilor, trebuie să ducă până la capăt proiectul de revizuire a Constituţiei. Adică, până la Referendum.
    Este, de asemeni important, ce va face doamna ministru Mona Pivniceru. Din câte ştiu despre domnia sa, va respecta cu stricteţe legea. De aceea sunt atât de agitaţi extremiştii de conjunctură ai neamulul românesc, pe lângă care, un Vadim sau un Tokes sunt mici copii de grădiniţă.

  61. 65 alice martie 1, 2013 la 11:08 am

    Excelent articol, Dle Nastase!
    E nevoie, insa, de justitie pe toate planurile, nu doar sociala…dvs cred ca simtiti din plin aceasta nevoie

  62. 66 Radu Humor martie 1, 2013 la 11:50 am

    Aligică ăsta e ca o mărgică ce se desprinde din şiragul de intelectuali români odată ce apare undeva fisura provocată de plata pentru susţinerea unui anacronism istoric precum este încă băsismul.
    Faptul că poziţiile sale ideologice nu diferă prea mult de cele ale Germaniei naziste sau ale uniunii comuniste, nu dovedeşte decât că pupincuriştii rămân marcaţi doar de ce primesc în schimbul operaţiunii lor atât de josnice, nu şi de impresia şi dispreţul mizerabil pe care le produc în societate.
    Peste doar câteva luni, dacă se schimbă mâna din care li se aruncă nu doar ordine sau dezinformări abil ticluite, dar şi bani, vor primi toate acestea din altă mână fără să aibă remuşcări sau ceva apăsaări morale ( măcar din cauza înjurăturilor pe care le vor primii de la vechii stăpâni.
    Nişte javre !

  63. 67 dlnimeni martie 1, 2013 la 12:05 pm

    Marte, zeul fertilitatii si al vegetatiei sa va aduca un An Nou bun si fericit, cu deplina sanatate!

  64. 68 M.Voicu martie 1, 2013 la 12:52 pm

    @Marian Nicolae februarie 28, 2013 la 10:18am scrie: ”Atentat la dreptul de informare: …Jurnaliştii acreditaţi la Parlament nu vor avea acces la lucrările comisiilor speciale pentru revizuirea Constituţiei şi pentru elaborarea Codului Electoral.”
    @ ZeV februarie 28, 2013 la 3:44pm enumerã <b<”argumente” pentru contra : i-«ca şi cum, în Parlament, nu ar exista specialişti consultanţi, sau consilieri, pentru redactarea ideilor în limbajul adecvat unei legi»; ii-«în Parlamentul European, numeroase discuţii şi dezbateri preliminare de tip ,,draft” pe probleme importante se desfaşoară ,,in camerã”. Adică, cu uşile închise.» şi iii-«Nu înteleg de ce, dacă eu doresc, la un moment dat, să spun un banc, pentru a descreţi frunţile colegilor, să nu pot să o fac, de teamă că vreun jurnalist de tabloide…?» – adicã ridicolul nu e fapta… Dumneavoastrã aţi ievocat şi argumentul cu closetul dar v-a scãpat cã dacã e public, noi plãtim, nu ni se ! Despre tendinţele spre BÂRFĂ ale jurnaliştilor pârâţi, parcã abia vorbirãţi de… parlamentari :mrgreen :
    Cu grija pe care o exprimaţi cã: «ANI, nici nu se gândeşte să ia la întrebări şi pe cei care formează opinii în România.» – aveţi o atitudine tovãrãşeascã predecembristã cam de ’50.
    Din ce scriserãţi exprimaţi poziţia unor ”bieţi parlamentari” care n-au observat cã sunt nu numai mulţi… ; la Regulament, pentru a fi anunţaţi au vrut mai multe zile decât intervalul în care se-nbulzesc la casierie neanunţaţi, dar cel mai scandalos e cum a işit Legea Electoralã pentru ultimele douã legislaturi – probã de ”civilizare prin schimbul natural de generaţii.” [@ZeV februarie 28, 2013 la 4:13pm] :mrgreen:
    Pentru Legea electoralã, am înţeles cã se poate calchia pe ”Sã ne dai un semn şi nouã…”, procedura UDMR pentru alegeri: din listele de candidaţi depuse în circumscripţii, fiecare alegãtor sã marcheze numele aceluia pe care-l doreşte, şi din legislaţie sã fie înlãturatã mâna neconstituţionalã care validazã prosteşte pe al doilea sau al treilea; trebuie ales candidatul care obţine cel mai mare numãr de voturi în condiţii egale – ãsta e votul direct 💡
    De unde supãrarea cu ”Asta e România” ? Tot ce nu vã place vine… din altã parte ❗

  65. 69 ZeV martie 1, 2013 la 4:43 pm

    M.Voicu
    Nu stiu ce sunteti dvs, parlamentar, sau simplu alegator, sau, un simplu cetatean roman, dar votul meu a exprimat dorinta ca institutia reprezentativa suprema in stat, recte, Parlamentul Romaniei, sa -si redobandeasca statutul precizat , in clar, de textul constitutional.
    De aceea le cer presedintilor celor doua camere si parlamentarilor, in general, sa manifeste mai multe incredere in ei insisi si, in acest scop, il ironizez amical pe domnul Zgonea ca substimeaza care ii sunt prerogativele constitutionale. 😉
    In ceea ce priveste revizuirea constitutiei, exista si vor exista numeroase platforme publice, in care, chiar si jurnalistii romani se vor putea exprima, desigur, daca doresc aceasta.
    Dar, imi mentin parerea ca jurnalistii nu sunt interesati decat de barfe.
    Nu imi doresc, neaparat, ca ANI sa scormoneasca CV-urile si activitatile lor intersectate cu statul , desi, mi-as dori sa aflu ce ,,surse” sub acoperire detin in diverse institutii ale statului, asa cum trebuie devoalati si ofiterii sub acoperire din presa. Daca asta nu ar fi fost o problema, europarlamentarii PDL nu s-ar fi opus amendamentului care viza tocmai interdictia serviciilor secrete de a penetra redactiile. 😉
    Nu-mi face placere sa constat ca presa a devenit un fel de procuratura paralela cu serviciu propriu de informatie si investigare , dar care nu respecta regulile si mijloacele jocului democratic.
    Pe de alta parte, nu poti sa ramai indiferent cand vezi ca Mircea Diaconu este calcat in picioare de o institutie fortata de Monica Maqcovei , pentru că sotia domniei sale, o reputata actrita, a fost, la un moment dat, si directoare de teatru.
    Prin referinta, nu pot sa raman indiferent cand vad ca un jurnalist segmenteaza cuvantul demnitarului, sau, taie de-a dreptul microfonul , comunicand doar ce crede seful lui ca este relevant si scris corespunzator pe prompter fara sa-l intrebe nimeni de sanatate.
    Daca ne pretindem egali, nu asa cum ne spune domnul Aligica, pai atunci haideti sa respectam cu totii un set minim de reguli, fara de care, democratia ramane doar o maculatura fara sens.

  66. 70 blogideologic martie 1, 2013 la 5:13 pm

    @analist
    Spune-i, te rog, domnului premier Victor Ponta să oprească absolut toate privatizările (precum şi recursul la Chevron, asta pe plan ecologic), şi să iniţieze un proces credibil (în ochii FMI şi C.E. de la UE) pentru căutarea de investitori exact pe domeniile pe care lucrează acum firmele ameninţate cu privatizarea. Şi mai informează-l, te rog, pe domnul Victor Ponta despre existenţa “buticurilor de consultanţă” (Boutique Consulting Firms) specializate în “catering for investors”. Guvernul României nu poate angaja pe oricine. Doar un “butic de consultanţă” cu succes dovedit în “catering for investors”. Însă un “butic de consultanţă” nu este uşor (şi credibil) verificabil decât dacă are de la 100 până la 200 de angajaţi. Apoi, trecând pe planul financiar, de ce nu permite Guvernul României să fie create bănci româneşti care să ofere bietului român credite rezonabile, şi cu dobânzi mici. Cineva lista mai înainte posibili fondatori de asemenea bănci româneşti. Primii pe listă erau parcă Mitropolia Iaşului precum şi Gigi Becali. De ce nu li se permite să creeze autentice bănci româneşti, care îl favorizează pe “bietul roman” ?

  67. 71 blogideologic martie 1, 2013 la 6:11 pm

    Care este evoluţia discuţiilor pe tema “regionalizării României”, cerută acum atât de insistent de liderii UDMR? Profesorul Radu Baltașiu are marele merit că a readus, recent, în atenţie şi contribuţia (într-adevăr fondatoare) a filosofului politic român Anton Golopenţia din perioada interbelică. Cererea imperioasă pentru “regionalizarea României Mari” a venit în anul 1934 de la un personaj german numit Wolfgang Hӧpker, asociabil ideologiei nazismului (naţional-socialismului). Reiau fragmentar sinteza lui Radu Baltașiu care pleacă de la analiza lui Anton Golopenţia : +De ce trebuia România să se regionalizeze? Ca să-şi rezolve aşa-numitele tensiuni dintre “cele trei mari cercuri culturale”: Vechiul Regat, Basarabia, Transilvania.+ Deci şi Wolfgang Hӧpker, şi Anton Golopenţia, subliniază aspectele strict culturale pentru care se face “regionalizarea României.” În context actual, trebuie să adăugăm încă un aspect cultural pentru care s-ar impune, cu maximă urgenţă după UDMR, “regionalizarea României.” Anume nenorocita “revoluţie culturală” a lui Nicolae Ceauşescu. Dictatorul acesta comunist de extracţie ideologică belakunistă i-a chemat la conferinţă (parcă la Neptun) pe intelectualii români de vîrf care lucrau în domeniul umanioarelor. Singurul care a îndrăznit să se opună lui Nicolae Ceauşescu a fost criticul literar Valeriu Râpeanu, care credea încă extrem de tenace în ESTETICA junimistă. Sigur, Valeriu Râpeanu nici măcar nu a folosit, explicit exprimat, termenul ESTETICA, deşi abordarea sa “artă pentru artă” era evidentă. Însă, ca replică de amuţire, tocmai dictatorul a folosit explicit termenul ESTETICA. Am gândit atunci mirat : “Ia uite la Nae!”. Abia acum înţeleg de ce vorbea Nae despre ESTETICA. Am mai vorbit pe blogul acesta despre periculozitatea cărţii “Estetica” scrisă de belakunistul György Lukács, tradusă pe româneşte şi publicată în anul 1972 cu permisiunea şi chiar la ordinul dictatorului Nicolae Ceauşescu, la începutul “revoluţiei culturale”. Intenţia dictatorului, complet reuşită, a fost augmentarea efectelor rele şi groteşti ale “revoluţiei culturale” din România. Multe dintre textele de acum ale domnului Kelemen Hunor se încadrează tot în augmentarea efectelor rele şi groteşti ale “revoluţiei culturale”.

  68. 72 Intrigat martie 1, 2013 la 8:06 pm

    @blogideologic

    Domnul Aligica face cumva si vreo sugestie si referitor la ce-ar trebui facut cu partea aia „nesanatoasa” a publicului, cu poporul ala care e atat de cretin incat a luat in serios art. 2 din Constitutie si-a crezut basmul cum ca suveranitatea ii apartine? Ca sa nu strice si partea „sanatoasa” a populatiei, evident. Sau proiectul de constructie a canalului Dunare-Bucuresti rezolva si problema asta? Sau, mai stii, poate cunoaste dansul vreun furnizor de Zyclon B si i-a promis piata de desfacere in Romania?!

  69. 73 blogideologic martie 1, 2013 la 10:52 pm

    @Intrigat
    Salut ! Mulţam de comentariu.

  70. 74 M.Voicu martie 2, 2013 la 12:00 am

    @ ZeV martie 1, 2013 la 4:43pm. MulTţumesc pentru poziţia Dumneavoastrã constructivã.
    Eu nu sunt ”parlamentar, simplu alegator, sau, un simplu cetatean roman”; sunt cetãţean român şi mã regãsesc în dorinţa Dumneavoastrã pentru supremaţia Constituţiei şi locul de elecţie al Parlamentului României.
    Privind revizuirea Constitutiei, la atâta rãspundere, toate ideile trebuiesc cernute – şi alese cele constitutive, într-o construcţie omogenã; e.g.:
    – încompatibilitãţile sunt doar o submulţime din totalul infracţiunilor; dece nu le rezolvã tot procuratura ?
    – în SUA, Curtea Supremã are şi atribuţiuni de Curte Constituţională; la noi e deosebitã şi conţine şi judecãtori ”episodici”
    Ca în gluma cu 2×2 fac patru, pe mine mã enerveazã exprimarea cu ”joc democratic”. Nici cop(i)ii nu se joacã; uitaţi-vã cât de concentraţi sunt ei când fac ceva !
    Mitocãnia ”jurnaliştilor” care segmenteaza cuvantul interlocutorului, demnitar sau nu, mã enerveazã mai puţin – cã e treaba cui nu-l repede 😉

  71. 75 Marian Nicolae martie 2, 2013 la 11:04 am

    @ blogideologic februarie 28, 2013 la 9:40 pm

    Va multumesc pentru apreciere.

    Continui sa cred ca singura iesire din acest marasm este …lipsa masiva la referendumul pentru noua Constitutie, astfel incat rezultatul referendumului sa devina nelegitim…..Constitutia ramanand neschimbata, iar Romania intreaga, ne-regionalizata dupa placul unora….

    Reiterez convingerea ca Maestrul Doru Coarna a avut dreptate in….scepticismul sau…..jos palaria.

  72. 76 ZeV martie 2, 2013 la 12:45 pm

    M.Voicu
    Deja ati exprimat cateva idei demne de interes, care, sper sa ajunga si la urechile domnului Crin Antonescu & comisia constitutionala.
    😉


  1. 1 Stânga nu are voie să mai facă greșeli | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe februarie 27, 2013 la 11:18 pm
  2. 2 Stanga nu are voie sa mai faca greseli | VA RUGAM SA NE SCUZATI, NU PRODUCEM CAT FURATI! Trackback pe februarie 28, 2013 la 11:51 pm
  3. 3 Martisoare! « Motanul Incaltat Trackback pe martie 1, 2013 la 1:30 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: