Despre telegrame şi telefoane în politica externă

Nu am avut vreme, în ultimile zile, din diverse motive, să comentez discursul, din 4 septembrie, al lui Traian Băsescu, la Reuniunea Anuală a Diplomaţilor Români.

De altfel, erau multe lucruri de comentat. Repetarea obsedantă despre instituţiile statului de drept care au rămas în picioare, împotriva furtunii (servicii secrete, DNA, parchet, CSM, Curte Constituţională), spre deosebire de parlament unde minoritatea este o componentă a statului de drept spre deosebire de majoritate, care nu e!

Apoi, povestea cu „direcţia spre Vest”. Eu credeam că am trecut demult de „intersecţia asta”. Am rămas cumva blocaţi, de 10 ani, în intersecţie? Credeam că Băsescu ştie că lucrurile astea fuseseră rezolvate înainte de anul 2005. Altele erau temele, de atunci încoace. Spre exemplu, de ce din cele aproximativ 30 de miliarde de euro rezervate României ca fonduri nerambursabile, nu am accesat, în timpul regimului Băsescu, decât 10%?

În ceea ce priveşte parteneriatele, singurul element de noutate îl reprezintă parteneriatele cu Azerbaigianul.

Am căutat însă în comunicatul de presă de la Preşedintie să găsesc fraza pe care a rostit-o, la finalul reuniunii, Traian Băsescu – ceva de genul: „voi crea un sistem paralel de comunicare cu ambasadele” – dar nu am găsit-o, aşa că voi comenta ideea şi nu formularea.

Să încep cu o povestire. În 1990, România era membru ne-permanent al Consiliului de Securitate. În august, în timpul invaziei irakiene în Kuwait, am avut însă preşedinţia Consiliului. Reprezentantul nostru la New York, ambasadorul Aurel Dragoş Munteanu, primise cadou un telefon celular de la o companie americană şi suna frecvent la Cotroceni. Sigur, pentru a discuta pe tema rezoluţiilor ce urmau să fie adoptate. La un moment dat, a cerut la MAE să-i plătească abonamentul – era vorba de o sumă importantă. Am refuzat. I-am transmis că am nevoie de la el de texte scrise (comentarii, informaţii, propuneri) incluse în telegrame prin cifrul de stat, care să fie distribuite în centrală şi la alte ambasade. Desigur şi la Cotroceni.

Vreau să subliniez că nu poate exista, cu ambasadele, pentru raţiuni uşor de înţeles, decât un singur sistem sigur şi eficient de comunicare.

De altfel, pentru mesaje diverse, inclusiv politice, sunt sigur că Traian Băsescu a vorbit şi până acum la telefon cu unii ambasadori, inclusiv la Bruxelles…

Reclame

26 Responses to “Despre telegrame şi telefoane în politica externă”


  1. 1 Socrate septembrie 11, 2012 la 9:33 am

    @AN * Iar aveti dreptate, dar trebuie sa va critic. Ca si multi romani, ganditi logic. Numitul guvernator TB of Masa Verde nu gandeste logic. In fapt, numitul a mai incalcat odata, cu nonsalanta sa obisnuita, Constitutia. Ia sa ne uitam in legea legilor, la atributiile presedintelui, care sunt eminamente notariale si decorative.
    “ARTICOLUL 91: Atributii în domeniul politicii externe
    (1) Presedintele încheie tratate internationale în numele României,
    negociate de Guvern, si le supune spre ratificare Parlamentului, într-un termen rezonabil. Celelalte tratate si acorduri internationale se încheie, se aproba sau se ratifica potrivit procedurii stabilite prin lege.
    (2) Presedintele, la propunerea Guvernului, acrediteaza si recheama reprezentantii diplomatici ai României si aproba înfiintarea, desfiintarea sau schimbarea rangului misiunilor diplomatice.
    (3) Reprezentantii diplomatici ai altor state sunt acreditati pe lânga Presedintele României.”
    Asa ca, gandind si eu logic, ma intreb ce are de discutat presedintele cu ambasadele ?
    Ma intreb daca numitului nu i se poate face o plangere penala pentru abuz in serviciu si depasirea atributiilor, chiar daca miss Kovesi o sa blochexe dosarul. Da, o sa-l blocheze, dar va ramane la dosar.

  2. 2 Doru Coarna septembrie 11, 2012 la 9:39 am

    Trecand peste gluma cu lipsa timpului in cazul Dvs, probabil a trebuit sa va barbieriti… povestea, caci despre o poveste este vorba, urmareste sa creeze o lupta falsa pe tema telefoniei catre ambasadorii nostri… Nu mai poate Basescu de ei, ii poate sari oricand abordandu-i direct pe sefii PPE, seara, de acasa si pe gustate…
    Probabil insa ca l-a nemultumit ca n-au sarit toti la unison prin toate capitalele pe unde muncesc ei, ar fi vrut ca tema suspendarii sale si a loviturii de stat sa capete valenta mondiala! Asa ca acum le arata batul, cine nu face ceea e i se spune la telefon si se ia dupa Centrala, va fi rechemat, desigur.

    Stie omu’ sa le faca, asta-i problema! De fapt, problema este ca nu stie sa le faca si pt noi, ci doar pt el si ai lui!
    Cu cine sa intre el in competitie, cu astia care nu pot emite sau derula niciun plan, cu blocatii astia speriosi? El are idei doar ca-s rele pt noi, gasiti pe unul la fel de combativ ca el, dar care sa aiba si idei pt noi, altminteri (va faceti ca) va luptati degeaba!

  3. 3 Dorian86 septembrie 11, 2012 la 9:47 am

    Traian Basescu a stiut sa dirijeze foarte bine relatiile externe in favoarea sa,aducandu-i doar acestuia beneficii financiare,pt tara nu a facut nimic,nu i-a pasat.

  4. 4 Mariana septembrie 11, 2012 la 10:05 am

    cata nevoie era de dvs in aceste vremuri ! ce ticalosie a facut Basescu cu dvs !

  5. 5 Fragmentarium Politic septembrie 11, 2012 la 10:55 am

    Observ ca nimeni nu-si pune o intrebare, cat de drept este un stat de “drept” care intra in coliziune cu democratia, si aici am in vedere o dubla acceptiune a statului de drept, juridica si sociala, ultima nu neaparat sau numai in sens ideologic ori economic, ci si ca valoare cardinala a justitiei, Dreptatea. Daca ar fi sa ne gandim bine, statul de drept cu care se lauda Basescu ca “a ramas in picioare” ar trebui sa ne dea fiori, pe de o parte pentru ca este redus la cateva componente ale puterii, preponderent executive (Servicii secrete, DNA, Parchet, CSM, Curte Constituţională), deci la partea de urmarire/supraveghere si punitiva, iar pe de alta parte pentru ca de la el sunt dezacordate (sau utilizate aleatoriu) atat puterea legislativa, Parlamentul, unica institutie legiuitoare, care a ajuns sa fie tinuta pe tusa, in afara jocului democratic, printr-un arbitraj sau arbitrariu politic al catorva oameni (TB&CCR), cat si vointa sau puterea sociala, exprimata electoral (prin alegeri si referendum). Faptul ca puterea judecatoreasca a devenit un instrument de putere politica in mainile catorva persoane, care au legaturi cu interese straine si care dau pe banda rulanta verdicte impotriva romanilor si interesului national, ar fi de natura sa ne trezeasca si sa recunoastem ca Justitia Clientelar-Politica a reintrat in cetate, pe usa din dos a democratiei, si ca adevarata lovitura de stat s-a intamplat in momentul in care aceasta s-a catarat pe tronul Dreptatii, in locul Justitiei Social-Juridice.

  6. 6 Socrate septembrie 11, 2012 la 12:59 pm

    @AN * Redau mai jos un editorial din Lumea Justitiei
    „Confirm: Adrian Nastase este detinut politic!
    Luni, 10 septembrie 2012 17:28 | Scris de Gabriela GHITA avocat |
    Duminica, la pranz, am intrat intamplator pe postul B 1 TV si am surprins momentele in care doi tineri comentatori vituperau postarea ultima de pe blogul lui Adrian Nastase. Consternarea celor doi tineri era dubla: cum se poate ca un detinut sa publice, din inchisoare, pe blog si cum este posibil ca Adrian Nastase, condamnat pentru fapte de coruptie, sa se poarte si (auzi aroganta) sa clameze situatia de detinut politic!

     De aceea, vreau sa risipesc nedumeririle celor doi tineri comentatori si sa le spun ca da, au inteles bine, desi numai pe jumatate: A. Nastase nu numai ca se poarta si clameaza situatia de detinut politic, dar el chiar este un detinut politic! Si, cred ca aici trebuie sa fac o corectura: nu numai el !
    Alaturi de el au fost condamnati la ani grei (apud Traian Basescu) si alte persoane, nefericite victime cloaterale, nesansa lor a fost ca A. Nastase nu putea fi condamnat de unul singur, ca ar fi batut prea tare la ochi, nici PPE nu ar fi crezut intr-o astfel de condamnare. Asa, au stat procurorii DNA si s-au tot gandit si au gasit solutia: dupa restituire dosarului, au creat alte infractiuni, au „descoperit” si alti faptuitori si dosarul a fost gata ! Nu a contat, nici pentru procurori nici pentru judecatori ca au trimis in inchisoare chiar si o familie intreaga (sotii Popovici), nemaivorbind de o femeie cu un singur rinichi (I. Jianu) si o alta care de-abia se tinea pe picioare, daca asa a fost comanda, asa s-a executat.
    Dar, ca sa fie clar pentru cei doi tinerei comentatori de la postul B 1 TV (si, eventual pentru cine i-a mai auzit duminica asta), mai trebuie spuse doua lucruri: in principal, procesul penal se conduce dupa doua legi, Codul penal (legea substantiala) si Codul de procedura penala (legea procesuala).
    Codul penal vorbeste despre prescriptie, care inlatura raspunderea penala. De exemplu, in Dosarul „Flota”, Traian Basescu nu a fost trimis in judecata (si) pentru infractiunea de mita, deoarece intervenise prescriptia raspunderii penale pentru aceasta fapta.
    Ei bine, tot asa si pentru A. Nastase intervenise aceiasi prescriptie (vorbim de dosarul „Trofeul Calitatii”), cea mai buna si peremptorie dovada fiind chiar dna M. Macovei care, raspicat si repetat a clamat ca din 10 iunie se prescriu faptele lui A. Nastase. Asta, odata.
    Cum am spus, procesul penal mai este guvernat si de Codul de procedura penala. Aici se spune un lucru foarte simplu si foarte clar: solutia in procesul penal se da numai pe baza de probe (certe, pertinente, legale). Nu pe prezumtii, nu pe analogii sau asemanari, nu pe lex tertia. Nu, pe probe si pe lege, atat si nimic mai mult !
    In „Trofeul Calitatii” problema principala a fost daca a existat sau nu un prejudiciu in dauna Inspectoratului de Stat in Constructii (celebrul, de acum, ISC). Pentru a se lamuri, instanta a dispus o expertiza contabila care sa stabileasca, intre altele, inclusiv daca a existat ori nu un prejudiciu in dauna ISC. Concluzia expertilor , audiati inclusiv in instanta, a fost clara si ferma: nu a existat un prejudiciu in dauna ISC ! Si, atunci, ce a facut instanta ? A incalcat legea ! Pentru ca aceasta concluzie a expertizei desfiinta acuzarile instanta, complet nelegal, a inlaturat concluzia expertilor.
    Si de ce zic nelegal ? Pentru ca legea procesuala e foarte clara: atunci cand are nevoie de opinia unui expert, instanta dispune o expertiza, deci daca a dispus expertiza inseamna ca expertul este cel indrituit de lege sa exprime opina calificata. Tot Codul de procedura penala statueaza ca, daca instanta are rezerve cu privire la concluziile expertizei, dispune fie completarea expertizei (ceea ce s-a intamplat, inclusiv prin audierea in sedinta publica a expertilor) fie dispune o alta expertiza. Or, instanta – dupa ce a cerut completarea si clarificarea expetizei – nu a dispus o alta si, fara a avea competenta, a inlaturat concluziile expertizei (care stabileau ca nu exista prejudiciu in dauna ISC) si astfel, prin incalcarea fatisa a legii, i-a condamat pe toti inculpatii. Ce ar mai trebui spus, ar fi ca, si daca instanta a inlaturat proba (expertiza) fara a dispune o alta (asa cum impune C.p.p.), se cheama ca in cauza nu a mai exista proba (legala, certa, pertinenta) si atunci trebuia sa prevaleze principiul in dubio pro reo, ceea ce inseamna ca inculpatii trebuiau – obligatoriu – achitati cel putin din acest punct de vedere.
    Asa ca, trebuie si eu sa le confirm celor doi tineri comentatori de la postul B 1 TV: da domnilor, ati intuit bine, Adrian Nastase (alaturi de victimele colaterale), este un detinut politic si se poarta ca atare! Altfel, ce mai poate face ?”
    PS * Conform procedurilor portocalii pentru eliminarea procurorilor profesionisti, potentiali candidati pentru postul de procuror general, si doamna Gabriela Ghita a fost anihilata prin deschiderea unui dosar penal, in care a si fost condamnata.

  7. 7 George Ban septembrie 11, 2012 la 1:42 pm

    Domnule Adrian Nãstase,

    In primul rând remarc introducerea:
    „Nu am avut vreme, în ultimile zile, din diverse motive, să comentez discursul, din 4 septembrie, al lui Traian Băsescu…”

    Pãi ce ne facem Dle Prim-Ministru? Dacã nici la închisoare nu aveţi timp, cum vã veţi descurca în viitoarele mandate?

    Hai cã sunteţi tare! M-aţi pãcãlit cu ironia Dvs, care atinge acum cote record.

    Referitor la articolul Alinei M-P, este devastator! I-a fãcut pe bascişti sã turbeze atât de tare, încât ziarul a fost obligat sã nu mai afişeze comentariile. Urmeazã sã îi pregãtiţi Alinei un pat la Dvs în celulã…

    Sã fiţi sãnãtos şi voios în continuare! Sunteţi deja un câştigãtor, cabotinii meschini ca Bãsescu şi gaşca lui nu mai au niciun haz…

  8. 8 Karakas septembrie 11, 2012 la 2:08 pm

    Cred ca vorbea de o oferta promo de la o companie telecom americana. I-a trimis-o dl Gitenstein. Economisea 30% fata de abonamentul la serviciile de telecom speciale.

  9. 9 George Ban septembrie 11, 2012 la 2:20 pm

    Sã râdem cu… Mircea Dinescu:

    “Sărind cu o alonjă de curcă beată de la Procuratura lui Nea Nicu taman în cuibarul justiţiei din Bruxelles, Monica Macovei nu s-a lăsat nici ea mai prejos şi, cu experienţa acumulată pe tarlalele CAP-urilor, cînd priponea ţăranii prinşi cu ştiuleţi în traistă, s-a postat la urdinişul PDL-ului. Făcîndu-şi clopoţel din clinchetul cătuşelor, doamna dirigintă i-a chemat din recreaţie pe bărzoii lui Blaga să-i caute de ouă în cadrul unei selecţii naturale, spre jalea berzelor cu ciocul roşu, căzute din graţiile marinarului”

    („Catavencii”, nr. 36 (63), 12-18 septembrie 2012)

  10. 10 Karakas septembrie 11, 2012 la 3:11 pm

    Exista o vorba buna in engleza „And now what?”. Se tot vorbeste ca Europa e la rascruce, ca a atins „a point of no return”, un punct din care nu se mai poate intoarce. Mie insa nu imi place bifurcatia. Prefer un punct in care xista mai multe carari.

    Faptul ca se discuta de o uniune bancara europeana, cu mecanisme de supervizare a EUR, e un lucru bun. Dar asta nu este piatra de hotar. Chiar si cu o unine bancara, modelul va ramine inchistat intr-o reliatate dura: Germania va conduce, mereu indispusa ca trebuie sa finanteze alti membri UE, celelalte tari europene precum Italia, Spania nu se stie daca vor mai putea vreodata sa devina competitive, iar de tari ca Romania si Bulgaria, Dumnezeu cu mila.

    Imi place cum scri Cohen:

    „…But what good is a Europe where the treaty-stipulated role of the central bank is being finessed by Super Mario, where Germany becomes the permanent subsidizer of debtor nations like Spain and Italy, and where depression and unemployment become the enduring lot of poorer countries unable to regain competitiveness through devaluation?

    The answer is that this is not a good Europe. …”

    http://www.nytimes.com/2012/09/11/opinion/super-mario-to-the-rescue.html?_r=1&ref=global-home

  11. 11 blogideologic septembrie 11, 2012 la 4:19 pm

    Pe 21 iunie 2012 am publicat pe blogul meu http://blogideologic.wordpress.com/2012/06/21/o-comparatie/ De atunci, primesc prin e-mail şi pe blog grămadă de înjurături de la partizani necondiţionaţi ai “reformei în justiţie” iniţiată de Traian Băsescu, Monica Macovei, Laura Codruţa Kovesi şi Daniel Morar. Îmi dau idei nocive.

  12. 12 blogideologic septembrie 11, 2012 la 4:28 pm

    +Rusia este pregătită să examineze posibila aderare a Republicii Moldova la uniunea vamală, dacă această idee va fi în interesul Chişinăului, a declarat premierul rus Dmitri Medvedev, cu ocazia întrevederii pe care a avut-o cu omologul său moldovean, Vlad Filat, relatează pagina online a RIA Novosti, potrivit Mediafax. „Dacă R.Moldova doreşte să facă parte din uniunea vamală, Rusia este pregătită să examineze aderarea sa”, a precizat Medvedev, explicând că Rusia nu a impus niciodată decizii în acest domeniu. „Nu a fost impusă niciodată participarea la vreun proces de integrare. Dimpotrivă, aceste aspecte trebuie decise ţinând cont de interesele naţionale ale unui stat. Acest lucru este adevărat în privinţa aderării la uniunea vamală, la zona de liber schimb a CSI, la UE şi la alte structuri”, a precizat Medvedev. Uniunea vamală Rusia – Belarus – Kazahstan a fost lansată pe 6 iulie, după ce, pe 1 ianuarie 2012, cele trei state au format un spaţiu economic comun.+ http://www.romanialibera.ro/actualitate/mapamond/rusia-este-pregatita-sa-examineze-o-aderare-a-republicii-moldova-la-uniunea-vamala-276830.html

  13. 13 blogideologic septembrie 11, 2012 la 4:38 pm

    Ambasadorul Malaeziei la Bucureşti: “Nu trebuie să depinzi de străini pentru a vindeca economia” http://www.romanialibera.ro/opinii/interviuri/ambasadorul-malaeziei-la-bucuresti-nu-trebuie-sa-depinzi-de-straini-pentru-a-vindeca-economia-276822.html

  14. 14 A Soare septembrie 11, 2012 la 4:59 pm

    Imi pare rau (sau oare ar trebui sa ma consolez ?) sa constat ca nu suntem un caz izolat in Europa si ca am lansat moda linsajului oamenilor politici de valoare, care daca mai sunt si eruditi sunt si mai perioculosi si trebuie indepartati cu fermitate…Regret sa vad ca lucrul acesta se intampla acum in Franta cu un om ca Dominique de Villepin, care nu stiu daca si ce pacate are, insa cu siguranta este un om politic de un rar rafinament si un scriitor de mare finete.
    In rest, traiesc in fiecare zi un sentiment puternic de rusine si revolta de a va sti acolo, imi doresc sa fiti si fizic liber cat mai repede si cei care v-au copt-o sa plateasca. Va multumesc ca ne scrieti si ne mentineti vie speranta si increderea ca se va face dreptate. Multa putere in continuare !

  15. 15 Ghita Bizonu' septembrie 11, 2012 la 5:14 pm

    Da .. o sa ajungem la concluzia ca RSR era stat de drept insa s-a prabusit fiindca institutioa fundamentala numita Securitate nu a fost stabila!

  16. 16 Ghita Bizonu' septembrie 11, 2012 la 6:11 pm

    Ieri a fost o zi istorica: ne ia dracu in mod oficial! De azi e liber la razboi !

    Kosovo a primit “suveranitate deplină”.
    Asta inseamna ca Acordul Final de la Helsinki este caduc. Caci “baza” sa erau pctele 2 si 3: inviolabilitatea fontierelor si integritatea teritoriala a statelor.
    Pana la secesiunea Kosovo mai mergea cum mergea – se facea referinta la existenta unor state federale care isi exercitau dreptul la despartenie
    Insa Kosovo era “provincie”, regiune care va sa zica . Deci la dracu cu inviolabilitatea granitelor sau cu integritatea statelor! Adica e liber la razboi! Fiindca majoritatea razboiaelor au la baza unele revendicari teritoriale…

    Ca sa se completeze .. ei da rahatu’ mai este o cestie legata de gramityele Kosovo. Care sunt cele acordate de RSFI in vrermea cand se spera ca RSFI va dura. Si in granitele Kosovo este cuprinsa si o minoritate sarba care nu este fericita de situatie (si nici albanezii nu sunt fericiti ca au sarbi prin tara!) . Solutia logica ar fi fost ca sa se modifice granita (in definitiv granita interna .. precum aia dintre Giurgiu si Calarasi) . Imnsa stiti ce? Granita Kosovo este “inviolabila”!!! Belele in perspectiva ,, garla (ca sarbii inghit greu iar albanezii nu o sa imghota minoritatea sarba ci o sa ii faca vant!)
    Insa asta e un recedent nefericit. Rusii care in mod pidosnic sunt “contra” Kosovo vor invoca motivul ptr Abhazia si Transnistria … si in gbl cine va putea va “sprijini” astfel de tendinte secesioniste regionale si pana la urma se va pune de un rezbel …

  17. 17 blogideologic septembrie 12, 2012 la 3:12 am

    Guy Sorman : „Journal d’un optimiste” http://www.lemonde.fr/idees/article/2012/09/11/l-europe-une-federation-inavouee_1758524_3232.html O carte ce ne arată că Uniunea Europeană funcţionează normal, însă până la problemele de psihism ale decidenţilor din vârf.

  18. 18 blogideologic septembrie 12, 2012 la 6:17 am

    @ Ghiţă
    Vezi şi “Towards Open Regionalism in South East Europe” de Christophe Solioz, Paul Stubbs

  19. 19 Doru Coarna septembrie 12, 2012 la 6:21 am

    @ ghita,

    pai te rog sa observi ca nu mai ai unde sa pui de un razbel care sa goleasca depozitele militare, ba mai mult, exista inca prea multa munitie din vremuri apuse, ea trebuie terminata ca sa se poata lumea aproviziona cu tot ce-i mai nou, nu?
    In Africa oricum se bat, In lumea araba tot asa, merge de la sine, in Asia nu poti de rusi si chinezi, in Australia n-ai de ce, asa ca raman Balcanii si America de sud, unde insa iar n-ai de ce ca au invatat lectia, dau totul… Apoi, un razbel in Balcani ar slabi UE, pe langa datorii si moneda, deci ok… iar in plus, poate e nevoie de interventii, asa ca s-ar obtine si un cap de pod pt globalizarea zonei din scurt. Dupa cum se vede, numai avantaje.

  20. 20 Marian Nicolae septembrie 12, 2012 la 7:50 am

    @Doru Coarna,

    Mda, asa este, ca sa nu mai vorbim de arsenalul nuclear, termonuclear, si alte cu nuclear la coada, care au toate optionalele….de serie.

  21. 21 Marian Nicolae septembrie 12, 2012 la 7:53 am

    @ Ghita Bizonu’

    RSR chiar a fost un stat de drept, care s-a prabusit din cauza prostiei lui Ceausescu de a nu lasa poporul liber, sa circule unde doreste in lumea aceasta si de a-l infometa…restul este istorie. Cei 200 de lei oferiti la salariu, din balcon, chiar nu mai aveau cum sa ajute cu ceva…

  22. 22 Cârcotaşu septembrie 12, 2012 la 10:00 am

    @ AN,

    Vreau să subliniez că nu poate exista, cu ambasadele, pentru raţiuni uşor de înţeles, decât un singur sistem sigur şi eficient de comunicare.</blockquote.
    Aveţi dreptate, doar că la acel sistem "sigur şi eficient" are acces MAE, SIE şi Preşedintele ţării, în mod direct, fără intermediar. Deci ideea creării unui sistem paralel de comunicaţii cu ambasadele este pe cât de tâmpită, tot atât de inutilă. Ideea că s-ar referi la linii telefonice directe este la fel de imbecilă. Cine cunoaşte ştie că înainte de 1989 existau linii telefonice directe cu ambasadele din capitalele statelor membre ale Tratatului de la Varşovia, care erau folosite la comandarea de cumpărături, chemarea la ordin etc. Sigur, de la Traian Băsescu nu trebuie să ne aşteptăm la sclipiri de inteligenţă, şmecheria scutindu-l de asemenea nevoi!

  23. 23 Cârcotaşu septembrie 12, 2012 la 10:02 am

    Sorry, un dezacord de zile mari, nu are ci au acces MAE, SIE şi Preşedintele ţării.


  1. 1 Despre telegrame şi telefoane în politica externă | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe septembrie 11, 2012 la 8:27 am
  2. 2 Despre telegrame şi telefoane în politica externă | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe septembrie 11, 2012 la 8:27 am
  3. 3 ‘Mircea Popescu’, o sursă de înjurături pe web « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe septembrie 11, 2012 la 7:37 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: