B1Tv – ora 22.00

Adrian Nastase este astazi invitatul lui Ion Cristoiu la emisiunea ULTIMUL CUVÂNT – B1, ora 22.00.

Emisiunea poate fi urmarita live aici.

Echipa AN

61 Responses to “B1Tv – ora 22.00”


  1. 1 exasperat aprilie 9, 2012 la 1:36 pm

    Adrian Năstase,

    Abordaţi, vă rog, problema alocării revoltătoare din fondul de rezervă. Vă ofer o situaţie concretă din Dâmboviţa: au primit bani 45 de primării + Consiliul Judeţean. Din acestea, 44 de primării + Consiliul Judeţean sunt conduse de PDL.
    O singură primărie din 39 câte are PSD în Dâmboviţa a primit bani. PNL nimic.

    E fără precedent!!!

    Pe larg, aici: http://www.politicabroastei.ro/dambovita-distributie-echilibrata-a-banilor-din-fondul-de-rezerva-marca-mru-44-primarii-pdl-cjd-1-primarie-psd/

    Petruţ

  2. 2 exasperat aprilie 9, 2012 la 1:41 pm

    Abordati problema alocarii revoltatoare a sumelor din fondul de rezerva. E fara precedent dce se intampla.
    Exemplu: la Dambovita au primit bani 45 de primarii + Consiliul Judetean. Din acestea, 44 de primarii + CJ sunt ale PDL. O singura primarie din 39 cate are PSD a primit bani. PNL nimic.

    Detalii si aici: http://www.politicabroastei.ro/dambovita-distributie-echilibrata-a-banilor-din-fondul-de-rezerva-marca-mru-44-primarii-pdl-cjd-1-primarie-psd/

    Petrut

  3. 3 George Ban aprilie 9, 2012 la 1:52 pm

    Pãi deabia ce l-am criticat pe Frunzãverde cã merge LA BÃ-secuTV! Şi tocmai la cameleonul Cristoiu? Oricat de mult va pretuiesc, nu voi putea asista. Mare greşealã faceţi!

  4. 4 Socrate aprilie 9, 2012 la 2:00 pm

    Poate-i serviti domnului Cristoiu, daca aduce vorba de Cupru Min, cele de mai jos:
    “ Polonezii au avut, probabil, cel mai mare succes în această privinţă. Soluţia adoptată acolo a fost asemănătoare cu cea pe care au folosit-o şi în alte cazuri: păstrarea principalei companii care exploatează cuprul, KGHM, în proprietatea statului, însoţită însă de listarea la Bursa de Valori. “ ( citat din EVZ )
    Si, a propos de privatizarea energiei si a Hidroelectrica, EDF – Electricite de France este companie controlata de stat.
    http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%89lectricit%C3%A9_de_France
    “ EDF was founded on April 8, 1946, as a result of the nationalisation of around 1,700 smaller energy producers, transporters and distributors by the Minister of Industrial Production Marcel Paul. A state-owned EPIC, it became the main electricity generation and distribution company in France, enjoying a monopoly in electricity generation, although some small local distributors were retained by the nationalisation.[6] This monopoly ended in 1999, when EDF was forced by a European Directive to open up 20% of its business to competitors.[7]
    Until November 19, 2004, EDF was a state-owned corporation, but it is now a limited-liability corporation under private law (société anonyme), after its status was changed by statute. The French government partially floated shares of the company on the Paris Stock Exchange in November 2005,[8] although it retained almost 85% ownership as of the end of 2008.[9] “

  5. 5 Adrian B. aprilie 9, 2012 la 3:46 pm

    Aveti stomac bun daca puteti sa stati cu Cristoiu la masa ! Pe vremuri eram suparat pe d-ul Vadim Tudor pentru ca-l cataloga in fel si chip pe d-ul Cristoiu : un ardei umplut cu umerii polenizati de matreata , un nashparliu , turnator , sursa ” Coroiu ” , etc. Dupa atatia ani , imi dau seama ca VC Tudor avea in parte dreptate cu acest individ ” alunecos ” si fara dram de caracter , care este dispus sa sara dintr-o barca in alta pentru o burta de mancare…
    Oricum , va admir pentru puterea d-voastra de munca si pentru capacitatea de a face fata unor situatii foarte neplacute ! Pentru ca nu-i deloc placut sau usor sa-ti sustii ideile si parerile in barlogul lupilor !

  6. 6 Ursuletul aprilie 9, 2012 la 3:54 pm

    Art.341 din Cod de proc penala se refera la”ultimul cuvant al inculpatului”.Titlul emisiunii domnului Cristoiu de”Ultimul cuvant”nu imi place deloc si cred ca nici pe dvs. nu va inspira .Este doar o constatare.Sper sa il ironizati asa cum numai dvs. stiti si cu acesta chestiune.Va doresc succes diseara.

  7. 8 MIHAELA aprilie 9, 2012 la 7:06 pm

    @ George Ban
    Domnule George Ban, permiteti-mi sa nu fiu de acord cu dvs. in ceea ce priveste prezenta d-lui AN la B.1TV, pentru simplul fapt ca, daca ar refuza o atare invitatie, nu ar face decat sa fie exact ca pedelistii care refuza sa vina la Antena 3.
    Nici Obama nu a refuzat invitatia unui post TV american (Fox News, daca nu ma insel) care ii este total defavorabil si unde a si fost facut „arsice” in interviul acordat.
    Prefer sa-l compar pe Adrian Nastase cu Obama decat cu Emil Boc sau Basescu!

  8. 9 Fragmentarium Politic aprilie 9, 2012 la 7:40 pm

    Lupta pentru dezvoltare si al patrulea aliat

    Nota de extraordinar a Congresului PSD de sambata, ca si a celorlalte partide aliate in USL, a fost data de orientarea sa spre viitor si de refacerea legaturii paradigmatice a acestuia cu dezvoltarea. Dupa mai bine de douazeci de ani in care regresul si stagnarea par sa ni se fi impus in mod programatic, prin dezindustrializarea fortata si dezmembrarea complexului economic national, astazi stim mai bine ca oricand ca nu exista viitor fara dezvoltare.

    Tezele economiei politice a Capitalismului Neoliberal, care ani in sir ne-au fost psalmodiate cu aceeasi religiozitate ca si cele din Manifestul Comunist, dar in care, de aceasta data, ceasul a fost pus sa sune pentru proprietatea publica iar expropriatii au devenit chiar statele, au cazut una cate una, la fel ca si cele ale economiei centralizate, de comanda. Efectele neoliberalismului, ale domniei discretionare a pietei libere, in fapt a „libertatii” de a se afunda nestingherit in buzunarul cetateanului ori in avutia natiunilor a unei altfel de „Maini Invizibile” decat cea a lui Adam Smith, cea a agentilor economici privat-clientelari ai regimului ori a agentilor suprastatali ai politicilor globaliste sunt, oriunde te-ai uita, catastrofale (un reputat istoric, Dinu C. Giurescu le compara cu cele ale unui bombardament atomic).

    Au fost multe reactii post-Congresul USL, majoritatea optimiste si entuziaste, dar si unele sceptice, ma rog, ca in viata reala. Ceea ce este insa important cu adevarat este ca in societatea romaneasca nu exista un curent de masa romano-sceptic, asa cum incearca sa acrediteze strategiile de curte, interesate in mentinerea status-quo-ului. O asemenea tentativa am vazut-o, de exemplu, si la Dan Tapalaga, un jurnalist talentat, dar a carei atentie analitica nu a fost atrasa, in mod ciudat, de asaltul insufletitor al ideilor social-democrate sau liberale venind dinspre Romexpo, ci doar de faptul ca acolo s-au adunat niste „camarazi”.

    Ceea ce nu s-a vazut in marele pavilion expozitional, ocupat pana la refuz de delegatii celor trei partide aliate, PSD, PNL si PC, a fost un al patrulea aliat, populatia. Tocmai de aceea, opiniile venind din aceasta zona sunt singurele care conteaza, deoarece au relevanta democratica a majoritatii. Ne place sau nu, trebuie sa ne raliem acestora si sa recunoastem ca ori fi ei Ponta si Antonescu „tineri si nelinistiti”, dar nu au in spate viata si istoria traita nici a rezervistului Ion Iliescu, fondatorul si presedintele de onoare al PSD, nici a combatantului Adrian Nastase, cel mai bun Prim-Ministru al celui mai bun Guvern din istoria postdecembrista a Romaniei. Acesti seniori ai politicii, moromotesc oamenii, nu pot fi lucrati din cuvinte si nici inghititi cu fulgi cu tot de catre Basescu, cum s-ar putea sa se intample cu cei doi co-presedinti ai USL (cumpararea unuia ori anihilarea amandurora prin stimularea distrugerii reciproce sunt metode mult prea de succes pentru a nu fi experimentate in continuare).

    Problema e ca cel care in mod real ar putea sa incurce orice socoteli electorale sau post-electorale care sa dea castig actualei Puteri (nu trebuie scapat din vedere ca a doua zi dupa atingerea obiectivelor electorale USL nu va mai putea fi tinuta de rezolutia de necolaborare cu Basescu si PDL) ar fi Adrian Nastase, care, pentru a prelua o expresie care definea relatia antagonica dintre Brucan si Ceausescu, ii sta in gat ca un os de peste lui Basescu. Probabil, imi spunea un hatru, inchizand cu subinteles un ochi, osul cu pricina nu va putea fi scos decat cu instrumente marca DNA sau ICCJ, ca dinspre partea razei violet, nici vorba, s-a vazut deja la televizor unde s-a mutat!

    Desi admit ca ceva este in neregula cu procesele lui Nastase (excesul de indicii, care par a tine mortis sa salveze niste aparente, ascund de multe ori contrariul), sper ca justitia va face lumina si, in cele din urma, dreptate. Inainte de a ma referi la trei dintre ideile sustinute de catre liderul social-democrat la Congres, care mi se par transpartinice, nu pot sa nu va impartasesc o nedumerire, rezultata din compararea Guvernarii Basescu (formal ale lui Boc si MRU) cu Guvernarea Nastase. Daca in cazul primeia, relatia de incompatibilitate dintre coruptie si performanta s-a confirmat cu varf si indesat prin dezastrul apocaliptic care ne inconjoara, de ce in timpul celei de-a doua aceeasi relatie de cauzalitate nu a functionat?

    Prima dintre ideile promovate in premiera de Adrian Nastase, care se muleaza perfect pe cea a legaturii dintre dezvoltare si viitor, se refera la patriotismul economic. Nu cred ca ar putea stramba din nas (cel putin nu la vedere) vreun partid romanesc, cu atat mai mult cu cat vedem ca asasinii economici pot distruge o tara mai bine decat o poate face un razboi, in acceptiunea militara. Nu poate fi vorba nici de pace sociala si nici de o tara libera sau de democratie atunci cand ramanem martori tacuti si fara replica la drama paradoxala a masei mari a romanilor saraci care traiesc intr-o tara bogata.
    Nu putem ramane inactivi la vanzarea una cate una a ultimelor mari intreprinderi de stat, restrangand in loc sa crestem numarul locurilor de munca, de unde ne extragem cele necesare vietii, pentru noi si familiile noastre. Nu putem inchide ochii la jefuirea barbara a resurselor, care intretin focul oricarei dezvoltari, cu atat mai mult cu cat toate problemele noastre umanitare, precum frigul, foamea, lipsa unui acoperis deasupra capului, precaritatea educatiei si sanatatii, bolile si intreg cortegiul de necazuri sociale cu care ne confruntam si care se adancesc pe zi ce trece isi au originea in deficitul cronic al resurselor de toate felurile, care ne „hraneste” subdezvoltarea.

    „A sosit momentul sa depasim complexele ideologice ale perioadei de tranzitie” este al doilea lucru nemaiauzit la niciunul dintre politicienii nostri foarte guresi si tot atat de serbezi cand vine vorba de idei si de solutii. Intr-adevar, am iesit din bezna totalitara, dar a ramane vesnic incremeniti cu fata spre trecut riscam sa nu vedem niciodata lumina viitorului. Culpabilizarea la nesfarsit pentru un esec sau altul, din care unii profeti par sa-si fi facut o fisa a postului, este tot atat de traumatizanta ca si esecul insasi, din care niciodata nu se vor naste invingatori si victorii. Sunt oare stanga si dreapta brate care se ciuntesc ori dezmembreaza intre ele sau extensii menite sa slujeasca corpul, in functie de nevoi si posibilitati? In cautarea raspunsului nu putem face abstractie de modelul atat de roditor al bipartizanismului american. A venit, cu adevarat, vremea sa schimbam de drum, dar pentru asta trebuie sa discutam, sa ne stabilim idealuri, sa facem planuri, sa construim.

    O a treia idee pivot a lui Adrian Nastase, care este strans legata de celelalte doua si, deasemenea, nu are culoare politica, este nevoia de a pune capat razboiului romano-roman. In locul acestui razboi, care ne aminteste de cuvintele lui Isaia ca o casa dezbinata se prabuseste peste ea insasi, trebuie sa asezam coeziunea si solidaritatea pe care le cere lupta comuna pentru propasirea tarii si, implicit, a fiecarui cetatean.

    Aceasta este lupta PSD si a intregii Opozitii grupate in USL, al carei spirit, care a acompaniat ca un laitmotiv lucrarile Congresului, este ca nu este indreptata impotriva cuiva, ci pentru obtinerea a ceva, a dezvoltarii Romaniei.

  9. 10 exasperat aprilie 9, 2012 la 7:58 pm

    Independenţa lui Mihai Răzvan Ungureanu a durat cam cât durează o glumă proastă. După spectacolul de sunet şi lumini de săptămâna trecută, când eram anunţaţi, cu breaking news, că premierul mai avea puţin şi scotea uşa Guvernului din balamale de cât l-au enervat pedeliştii, totul a revenit la normal. S-a evaporat revolta împotriva şantajului baronilor oranj care cereau, cum se cere, nişte bănuţi pentru perioada următoare. MRU a priceput în stăpânirea cui se află şi le-a arătat el lor, oferindu-le sume imense din fondul de rezervă, cum nici Boc nu visa vreodată.

    Şi pentru ca premierul să se înscrie complet în echipa lui Emil, Ioan, Elena, Roberta şi, cu voia dumneavoastră, Florin al nostru de la Dâmboviţa, a oferit şi o mostră de tupeu grosier. L-a pus pe purtătorul de cuvânt să explice poporului că distribuţia este “dincolo de orice culoare politică” şi că “s-a recurs la aceste alocări întrucât există o serie de primării care se află într-o acută criză financiară generată de reducerea veniturilor la buget, criză financiară care le face aproape nefuncţionale“.

    Frumos au ba?

    Între timp Hotărârea de Guvern (nr. 255) prin care sunt distribuiţi banii în judeţe a apărut în Monitorul Oficial. Vreţi să vedeţi cât de “dincolo de orice culoare politică” au fost împărţiţi 16.700.000 lei? 16.5000.000 la 44 de primării PDL + Consiliul Judeţean Dâmboviţa (tot PDL) şi 200.000 către o primărie PSD. PNL nu a primit nimic.

    PDL are în judeţ 45 de primari (cel de la Gura Ocniţei a venit, probabil, prea târziu ca să i se dea şi lui ceva), PSD – 39 de primari şi PNL – 3.

    Echitabil sau ce? Onoare muncii!

  10. 11 Marian Nicolae aprilie 9, 2012 la 8:18 pm

    @ Socrate,

    EDF asa este, apartine statului francez.
    Mai avem si GDF adica Gaz de France, care apartine deasemenea statului francez.
    Mai este si SNCF, adica CFR-ul frantuzesc, care apartine tot statului francez si o duce foarte bine…

    Francezii, spre deosebire de noi, au avut un Charles de Gaulle, care le-a pus americanilor piciorul in prag…pentru a nu-i lasa sa-si bata joc de Franta, asa cum au facut cu Romania…

    Charles de Gaulle, dupa ce americanii au eliberat Franta, vazandu-i ca nu au de gand sa se intoarca acasa la ei, le-a spus:

    Baietii, noi va multumim frumos pentru ca ne-ati eliberat, dar acum, ia mai duceti-va voi pe la cashile voastre…

    FRANTA ESTE A FRANCEZILOR…!!!
    NU AVEM NEVOIE DE ALT COTROPITOR…

  11. 12 Marian Nicolae aprilie 9, 2012 la 8:40 pm

    „Febra unei frenezii economice care se naste din nou”.
    Parafrazand-ul pe MRU, pot spune ca romanii se vor gasi intr-o febra frenetica plina de frenezie in momentul in care vom scapa si de acest om de paie…care este MRU.

    Privatizarea ratata a Cupru Min, primul esec al Cabinetului Ungureanu. 6 intrebari esentiale pentru functionarea unui guvern
    de Cristian Pantazi HotNews.ro
    Luni, 9 aprilie 2012, 11:18 Actualitate | Opinii

    Cristian Pantazi
    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-11954484-privatizarea-ratata-cupru-min-primul-esec-cabinetului-ungureanu-5-intrebari-esentiale-pentru-functionarea-unui-guvern.htm

    „Febra unei frenezii economice care se naste din nou”. Acesta ar fi fost motivul fericit invocat acum o saptamina de premierul Ungureanu pentru oferta de 200 milioane de euro facuta de o companie canadiana fara istoric investitional pentru Cupru Min SA. Intre timp, privatizarea a cazut, iar un foarte zimbitor ministru Bode a anuntat ca negocierile de 12 ore cu canadienii au esuat in trei puncte esentiale. Esecul privatizarii ridica intrebari legate de functionarea sistemica a Executivului roman.

    Intrebarea numarul 1: Cum a fost facuta evaluarea companiei?

    Plecind de la premisa evidenta ca evaluarea este o etapa-cheie in vinzarea unei companii, trebuie sa ne lamurim cine, cum si de ce a ales o companie nerelevanta in piata evaluarii pentru Cupru Min.

    Prima controversa legata de vinzarea Cupru Min SA, companie care detine pina in 2019 licenta de exploatare a zacamintului cuprifer de la Rosia Poieni, este cea legata de evaluare. Dupa nenumarate ezitari, un reprezentant al Ministerului Economiei a catadicsit sa faca public numele firmei care a realizat evaluarea: Evaluar, o companie mica din Alba Iulia. Alegerea a fost facuta in timpul Guvernului Boc, cind ministru al Economiei era Ion Ariton, iar la OPSPI era acelasi Florin Vladan.

    Acelasi minister a facut publice si lucrurile pe care le-a evaluat firma: proprietatile Cupru Min (birouri, utilaje, echipamente) si performanta financiara. Suprinzator, a lipsit evaluarea potentialului, un calcul care sa tina cont de perspectivele extractiei si vinzarii cuprului. Or, acest tip de calcule se face in mod curent cind au loc tranzactii pe piata rezervelor naturale. E un proces laborios, dar nu imposibil.

    Avind in vedere aceste elemente, Guvernul trebuie deci sa faca publice urmatoarele informatii: cine si in ce mod a ales Evaluar? Cum a fost facuta evaluarea Cupru Min?

    Intrebarea numarul 2: Ce conditii au fost trecute in caietul de sarcini?

    Noaptea de vineri spre simbata, 7 aprilie: ministrul Economiei, Lucian Bode, si seful OPSI, Florin Vladan, anunta ca privatizarea a picat dupa ce cistigatorul licitatiei cu strigare, firma canadiana Roman Copper, a refuzat sa indeplineasca trei conditii majore: a) depunerea intr-un cont bancar a unei garantii pentru investitiile de mediu; b) achitarea in maximum o luna a pretului pentru actiuni; c) acceptarea publicarii documentului de privatizare.

    Simbata dimineata: Roman Copper anunta, printr-un comunicat de presa, ca e optimista ca „aparenta neintelegere va fi rezolvata” si spune ca a acceptat „verbal” cererile partii romane, care a refuzat insa sa admita parafarea actelor. Cu alte cuvinte, canadienii spun ca au respectat cerintele din Caietul de sarcini si ca vor lupta pentru incheierea contractului.

    Ajunsi in acest punct al discutiei, se ridica urmatoarea intrebare-cheie pentru procesul de privatizare: a cerut partea romana conditii suplimentare fata de cele existente initial in Caietul de Sarcini? Daca aceste conditii au aparut in cursul negocierilor, atunci decizia de neincheiere a contractului poate fi usor atacate in instanta de cumparator.

    Daca regulile au fost schimbate in cursul jocului, cine si de ce le-a schimbat?

    Aceste indoieli sint alimentate de atitudinea de vineri noapte afisata de Lucian Bode si Florin Vladan. Iesiti din negocieri-maraton, cei doi au zimbit permanent, afisind un aer extrem de multumit. De ce aceasta atitudine ciudata?

    Intrebarea numarul 3: De ce s-au retras din cursa numele mari, precum Barrick Gold?

    In cursul procesului de privatizare, Barrick Gold – un jucator major din piata, a cumparat documentatia si a cerut dreptul sa faca verificari suplimentare ale zacamintului. Licitatia a fost aminata cu trei luni pentru ca Barrick sa-si termine testele. Imediat dupa terminarea lor, Barrick Gold s-a retras din competitie, lasind in disputa 4 companii no-name.

    De ce s-a retras Barrick Gold? Din cauza perspectivelor economice negative ale exploatarii de cupru, din cauza obligatiilor pe care ar fi trebuit sa si le asume dupa privatizare (de mediu, de investitii etc.), din cauza comportamentului autoritatilor romane?

    Intrebarea numarul 4: Cine e, de fapt, compania Roman Copper Inc.?

    In plina euforie a privatizarii (nu aparuse inca problema de vineri noaptea), premierul Ungureanu a dat singurul raspuns legat de actionariatul real al Roman Copper Inc.: „Daca va referiti la cine se afla in spate, ce alimenteaza, cine, va pot raspunde, la un moment dat”. Atit. E drept ca nici interlocutorul sau de la Realitatea TV, Emil Hurezeanu, nu i-a pus intrebarea de urmarire necesara la un asemenea raspuns.

    Dar impresia ca Ungureanu stia cine e Roman Copper (suspectata ca ar avea legaturi cu controversatul om de afaceri Frank Timis) si nu a vrut sa spuna nu poate fi stearsa. Pastrind proportiile, e ca si cum managerul (premierul) unei companii (Romania) nu le-ar spune actionarilor (contribuabilii romani) cine e partenerul de afaceri caruia ii vinde un asset de mare valoare.

    Intrebarea numarul 5: Cine raspunde de bilbele administrative?

    Senzatia de frustrare pentru cetateni e alimentata constant de atitudinea aroganta a angajatilor din esalonul doi guvernamental. In acest caz e vorba despre angajatii Ministerului Economiei si cei ai Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSI). Zeci de intrebari relevante ale ziaristilor au fost tratate de sus, de parca nu interesul public face ca jurnalistii sa puna intrebari.

    Mai mult, oamenii din aceeasi structura s-au contrazis cu prima ocazie pe teme extrem de relvante. Un singur exemplu: imediat dupa adjudecarea licitatiei, seful OSPI, Florin Vladan, spunea ca potentialul cumparator nu are nici o obligatie, iar statul roman nu-i poate impune nimic. La doar o zi distanta, ministrul Bode l-a contrazis, spunind ca Roman Copper trebuie sa-si asume investitiile de mediu. Cine a spus adevarul? E cineva sanctionat?

    Intrebarea numarul 6: Cum s-a transformat un succes major al noului Guvern intr-un esec ce poate ajunge in instanta?

    Premierul e dator sa explice cum s-a transformat peste noapte succesul privatizarii Cupru Min, semnul increderii in noul guvern, pretul fabulos obtinut de 200 de milioane euro in loc de cele 18 ale Guvernarii Tariceanu, intr-un esec cu potential de conflict in instanta? Daca era un succes atat de mare, cum de s-a transformat el peste noapte intr-un lametabil esec? Cum de-a putut iesi premierul Ungureanu inainte de semnarea contractului sa anunte un mare succes? Cine l-a sfatuit sa anunte cistigarea marelui pot inainte ca zarurile sa fi fost aruncate?

    PS: Unele dintre cauzele esecului de la Cupru Min sint detectabile in „mostenirea” lasata de Guvernul Boc, altele au de-a face cu Guvernul Ungureanu. Esecul e decontat doar de cel din urma, la fel cum un eventual succes ar fi fost capitalizat tot de el. Problemele ridicate mai sus sint insa comune tuturor guvernelor pe care le-am cunoscut ca ziarist: lipsa de transparenta, lipsa de profesionalism, dispret fata de opinia publica. Ele au devenit sistemice si trebuie rezolvate cit mai rapid.

  12. 13 Buda Viorica aprilie 9, 2012 la 10:14 pm

    D-l Presedinte ,pe final m-ati suparat un pic ! Ori nu pricep eu . Instrumentele care le avem la indemana ,si cu care ne prezentam in alegeri , pentru PSD ,vreau sa cred pentru toata viata mea ca sint: faptele si calitatile care te recomanda sa fii ales.Eu numai asa am castigat.Binenteles ca mai sint si eroori,

  13. 14 victor aprilie 9, 2012 la 11:04 pm

    De ceva timp citesc blogul domnului Giurgea si mi se pare singurul om normal dintr-o tara anormala . Statul social a cam disparut si va continua sa dispara . Vor ramane probabil sisteme pentru cei saraci si sisteme pentru cei bogati . In acelasi timp cateva puncte de vedere proprii asupra celor spuse de domnul Nastase : situatia aceasta este determinata sau a fost determinata de o serie de decizii la care au contribuit toti . Promisiunile nu tin de foame iar acestea nu pot fi puse in practica . Iarasi trebuie o discutie ampla si nu e locul aici . Sa fim realisti devenim de fapt am devenit deja o colonie exploatata economic exact ca si tarile din America de Sud dar nu alea care au oameni de stat ci alea bananiere , gen Bolivia, Salvador, Panama, Chile,Guatemala etc. Se poate intr-adevar ca un partid socialist sa aiba masuri de dreapta vedem pe bama in SUA ce masuri este dispus sa ia . Americanii nu mai au suprematia, asta apartine Chinei in anii care vin. Noi am gresit , ei au ales solutia corecta Si poate ,spun poate cu strangere de inima USL ul este solutia corecta dar intre politicieni este mai rau ca intre hoti nu exista onoare asta este . Pleci la drum impreuna continui impreuna . Iar daca exista in aparat o singura dovada de necinste , de furt oricum ar fi el facut organismele competente din justitie sa isi faca datoria fiindca altfel inmultind greseli si perseverand faci jocul celorlalti si intri intr-o lupta fara sanse de progres pentru tara . Ced ca a venit vremea sa ne trezim putin ca popor , poate nu suntem multi ca chinezii, imperialisti ca americanii, inclinati spre tiranie ca slavii , dar poporul asta nu si-a pierdut identitatea si reperele niciodata si am dovedit ca sub o mana forte facem lucruri extraordinare . Poate ca am avut un conducator bun dar nu am stiut ca popor sa apreciem cand era de apreciat . Cu defectele personale macar a servit un interes national in spatele unei ideologii iar marea majoritate a politicienilor de astazi sunt produsul acelor timpuri fara de care nu erau ce sunt astazi . Iar asta trebuie sa nasca intrebari . Avem nevoie pur si simplu de omul nostru de stat care sa puna biciul pe noi .
    Sa fim realisti poporul roman trebuie unit si miscat intr-o directie pentru mai multi ani indiferent de puterea politica . Si sectorul privat trebuie incurajat sa existe si sa creeze . Uitati-va la George Osborne si David Cameron care sunt pe cale sa privatizeze sistemul de politie . Trebuie sa ne intelegem influenta statului prin companiile sale trebuie sa existe in maniera in care poate sa intretina aceste sisteme. Daca nu sa concesioneze atentie concesionare nu vanzare ceea ce da beneficiu si statului si poate fi folosit pentru alte scopuri .
    Apoi trebuie incurajate sectoarele care produc , dau valoare adaugata, sectoarele care produc materii prime, bunuri finite, agricultura, asta va deveni importanta in anii viitori . Aurul, argintul, neferoasele . Vremea speculantilor, a puterii financiare a apus si va continua sa apuna. Uitati-va la aceasta criza cat de indatorata e America si Americanii . Utati-va la tarile emergente, unde au existat oameni de stat care au tinut cu interesul natiunii, nu s-au vandut ieftin si au stiut ce sa ceara de la poporul lor fiindca la final tragand linie tara si casa ta o poti socoti aceea care iti da de mancare tie si familiei tale si te face sa te simti om .
    Sper ca generatia mea sa faca ceva cu tara asta, sa nu mai planga ca somajul este in floare cand suntem de abia intrati in Uniunea Europeana si ne paste scenariul grec, ca putem sa cumparam o locuinta fara sa ne indatoram la banca pentru 500 de ani , la fel numai in Romania se putea intampla . Sa nu plangem ca importam produse agricole cand in 89 aveam sisteme de irigatii de nu avea nici rusul asa ceva iar acum in 5 ani de UE nu am reusit sa refacem nici macar 10% din infrastructura si sper sa nu mai fie redus tot Sarbu la agricultura ci unul scolit si necomunist care macar stie parghiile necesare sa isi atinga scopul atentie scopul tarii nu a lui sau a amicilor lui . Asta sper . Si sper sa cred ca domnul Nastase si-a ales bine succesorul dupa o profunda meditatie si analiza interioara.
    Iar eu personal voi ramane de dreapta fiindca cred ca sistemul de piata libera, adaptabila si flexibila,deschisa la progres, schimbare si concurenta corecta bazata pe plusul de valoare da beneficii societatii . Noi ca popor nu am fost niciodata potrivit unei doctrine straine fata de spiritul nostru cum a fost comunismul care economic a fost un sistem prost conceput si neviabil , iar socialismul a fost introdus cu succes in tarile nordice care au avut structura sociala si politica necesara succesului acestui sistem .
    De aceasta data trebuie sa castigati fara putinta de tagada peste tot si la orice nivel fara sa mai aiba replica . Iar apoi trecerea in uitare absoluta a partidului numit PDL , soarta PNTCDului este evidenta . Si delimitarea pe cat posibil de cazuri gen baroni locali iar asta depinde de oamenii propusi ceea ce e absolut dificil daca nu imposibil. Vom vedea. Multa bafta

  14. 15 felix aprilie 10, 2012 la 1:27 am

    Domnului Adrian Nastase, posibil Presedinte real al unei Romanii din ce in ce mai virtuale

    Romanistan, Romanistan!……

    Un fel de anti-gand pricinuit de fabulosul film „America, America!” al lui Elia Kazan….
    Dumneavoastra, politician pana in maduva oaselor, un delicat, un well-behaved, refuzati cu eleganta sa inflamati spiritele din USL, din PSD..ma rog, de prin ograda… Pentru ca ceea ce demonstreaza aceasta uniune, seamana foarte bine cu degringolada dintr-o ograda. Va scriu cu multa afectiune, Domnule fost-Prim Ministru Nastase, va rog sa nu va suparati pe mine!…. Si cu amaraciune va mai scriu, stimate AN!…
    Porcariile de prin PNL s-au intamplat si in PSD, inca de prin 2005; se intampla, inca!!! S-au ratat momente cruciale cu i***tul de geoana, se vor mai rata astfel de momente si cu necoptul, nedospitul, ne-decalotatul de ponta! Si D-voastra stie bine acest lucru!
    Votul popular nu e o jucarie si nu va fi suficient, cum nu va fi suficienta ura pe/impotriva lui basescu, pentru ca USL sa castig alegerile! E 10 aprilie, un zero mai mult dupa data oficiala a pacalelii si spun ca Romania nu va avea in glastra de la Cotroceni un crin. Crinul, se stie, pute! Asfixiaza! Il tii pe balcon! Cam asta vor face multi: o sa-l puna pe balcon! Iar cat priveste prim-ministeriatul lui ponta….mda…ar putea fi prim-ministru in tara presedintelui ungureanu, dar asta numai asa…cat sa i se gadile orgoliul si sa se simuleze unitatea natinala, pt ca altminteri un guvern ponta va dura pana la o prima motiune de cenzura! Si vor fi si din astea, destule! Politica, se stie, e o cucoana cu vagin extrem de cuprinzator, unde incape cam toata lumea si iese de acolo doar cine trebuie!

    Oare o sa ma iertati pt ton, domnule AN? Va rog frumos…e o epistola amara, gandindu-ma ce frumos ar fi fost sa-l am Presedinte pe Nastase! Sau prim-minstru pe acelasi Nastase. Insa am limbrici politici!:((((

    Cu stima, Felix

  15. 16 blogideologic aprilie 10, 2012 la 6:51 am

    Lucian Boia versus Teoria Culturală europeană / Filosoful scoţian David Hume valorifica Mitul, spunând despre el că este o modalitate de reprezentare a realităţii. Din câte ştiu eu, în cultura română abia în secolul XX sunt aduse în discuţie, pe româneşte!, chestiunile filosofice profunde ridicate de către David Hume în Epoca Luminilor. Textul şi contextul ? Este vorba despre celebrele Prelegeri de metafizică ale anului 1926. Fără a fi fost măcar citite, duşmanii neamului românesc afirmă ritos despre acele Prelegeri că ele ar fi pus bazele ideologiei legionare. Sigur, acele Prelegeri au fost ţinute de Nae Ionescu pentru a lupta cu Moartea, vorbesc despre moartea naţiunii române (care se întâmplă, iată, şi mai mult acum !). Reamintesc că în primul război mondial s-a produs o hecatombă a dăscălimii române, erau învăţătorii şi profesorii din preuniversitar care au luptat în prima linie. Metafizicianul Nae Ionescu a ţinut prelegerile sale tinerimii, pur şi simplu pentru a crea o nouă dăscălime română. Cărţile profesorului Lucian Boia de la Universitatea din Bucureşti au acţionat exact invers, ele au fost în mod expres destinate tâmpirii tinerimii române. În cărţile sale, profesorul Lucian Boia combate fervent „miturile”, fără să realizeze, sărmanul cu duhul!, că în felul acesta îl combate chiar pe marele filosof scoţian David Hume. Junimismul se bazează pe tentativa de integrare la noi a ideilor Iluminismului scoţian. Reamintesc faptul că secolul XIX cultural românesc irumpea vulcanic prin influenţa vest europeană numită Ideologia Şcolilor Centrale. Până la Junimism, această ideologie liberală domină şi transformă România. Junimismul readuce la noi şansa Iluminismului scoţian pierdut în secolul XVIII. Primul filosof scoţian remarcabil a fost Francis Hutcheson. Iar acesta lega filosofia politică de estetică (sau invers) ! Ca informaţie minimalistă, spun doar că profesorul Titu Maiorescu a fost atât un estet, cât şi un mare om politic. Astfel, domnul Lucian Boia pare să fie atât împotriva lui David Hume, cât şi împotrriva lui Titu Maiorescu. Fără să ştie măcar, profesorul Lucian Boia combate fervent şi Teoria Culturală europeană contemporană. Care este Noua Ştiinţă Politică ! Fără această Nouă Ştiinţă Politică, România post-post-modernă nu poate fi recontruită. Teoria Culturală chiar se bazează pe „mituri”, şi revedeţi sensul corect al „miturilor” la filosoful scoţian David Hume, iar nu la profesorul universitar Lucian Boia. Altminteri Lucian Boia este intens popularizat la editura Humanitas care-i noua Editură Politică pentru tâmpirea românilor.

  16. 17 George Ban aprilie 10, 2012 la 6:56 am

    @Mihaela

    Nu e nicio problema daca sunteti de alta parere. Accept ca poate nu am dreptate spunand ca Dnul Nastase nu ar fi trebuit sa mearga la BasescuTV. Accept ca sunt subiectiv atunci cand mi-e sila sa-l urmaresc pe Cristoiu, chiar daca alaturi de el se afla Dnul Nastase.

    Pe de alta parte, comparatia lui B1 cu FoxNews este comica. Intr-o tara cu adevarat democrata, cum este SUA, B1 pur si simplu nu poate exista. Iar un „analist” cristoid, care azi ar fi democrat, iar maine republican, ar fi expulzat din presa imediat…

  17. 18 ZOE, fii barbata ! aprilie 10, 2012 la 7:40 am

    @George Ban,

    Subscriu comentariului tau adresat Mihaelei, ai perfecta dreptate ! Ne comparam noi cu SUA ? De ce nu ne comparam noi cu Banglades sau mai bine cu Venezuela ?

  18. 19 ZOE, fii barbata ! aprilie 10, 2012 la 7:47 am

    Prima plasa marca Frunzaverde de dai n-ai, unde pui nu mai gasesti : primarii care trebuiau sa treaca la PNL, s-au razgândit ! Probabil i-a razgândit MRU cu niscai parale, ca banii „n-are” miros !

  19. 20 George Ban aprilie 10, 2012 la 7:54 am

    @Felix

    Intr-o privinta, ai dreptate: Cum a fost posibil ca Geoana sa ajunga seful partidului? Cine si de ce l-a sprijinit?

    Si eu l-as vrea din nou premier pe Dnul Nastase. Ce nu inteleg, este ura fata de Ponta si Antonescu (cu litere mari, te rog!). Mai ales ca Ponta este foarte bine apreciat de Dnul Nastase. Nu cum zici, ca „stie bine” ca Ponta este „necopt, nedospit, ne-decalotat (???)”.

    Ceva nu se leaga, in postarea ta…

    Dnul Nastase este inca tanar, mai are multe de spus in politica! Si ca premier, si ca presedinte! Obiectivul imediat insa este disparitia politica a anticristului Basescu.

  20. 21 dlnimeni aprilie 10, 2012 la 7:58 am

    Succes! altfel, tematica emisiunii nu e greu de banuit, iar tendinta dlui Cristoiu si poate si adlui Turcescu va fi de a se tine intre ape, cu o oarecare tendinta de a urca la suprafata.

  21. 22 Ghita Bizonu' aprilie 10, 2012 la 8:32 am

    Victore

    daca tu consideri normala violenta sociala atunci da Giurgea e valabil . Insa s-ar putea ca in procesul asta sa cam muriti in mod violent . Sezi bland si eu ma uit cateoadat oe productiile lui … si nu gasesc decat ura impotriva poporului roman . Si sub acest aspect voi u suntei de dreapa .. Cari dreapta mai inseamna si traditie, neam, onoare, patrie , popor . Poporul tau nu al altora.

  22. 23 Ghita Bizonu' aprilie 10, 2012 la 8:37 am

    Totusi domnule Nastase nu credeti ca deplasarea lu Ponta in Dubai este contraproductiva electoral ? Nu ptr Dubaiu este muslman … ci ptr ca multi din tara asta o sa iaba ceva probele sa puna un cozonac pe masa de Pasti.
    O astfel de afisarea a bunastarii este contraproductiva ptr un lider ce se pretinde a fi socila democrat ….

  23. 24 MIHAELA aprilie 10, 2012 la 8:53 am

    @ George Ban
    Desi intentia mea nu a fost de a compara B.1TV cu Fox News, asa a parut.
    Iar in privinta lui Cristoiu aveti perfecta dreptate, din aceasta cauza nici nu voi putea urmari emisiunea cu d-l AN.
    Dar sper ca se vor uita cei care nu sunt fani inraiti ai PDL (poate doar mai nehotarati) si vor gasi (iarasi o simpla prezumtie) ceva demn de ascultat si din ceea ce zice opozitia.

    @ Zoe…
    De ce sa nu ne comparam cu SUA? Nu sunt chiar asa de breji cum se tot spune! Ne putem compara cu oricine vrem, si cu SUA, si cu Bangladesh, si cu Venezuela.De ce sa fim atat de umili, incat sa nu avem curajul sa ne comparam cu orice tara vrem?

  24. 25 d'Artagnan aprilie 10, 2012 la 10:20 am

    blogideologic

    Eu cred că dumneata nu eşti la curent cu noutăţile, cred că nu ai ieşit de mult timp din casă, de unde şi inadecvarea asta. Sau ce-i apropiaţi nu vor să-ţi dea teribila veste…O să încerc eu, cu mii de precauţii, să te reconectez în prezent.
    Deci…în 1989, în decembrie, a avut loc o mişcare populară ce l-a dat jos pe Ceauşescu şi ( dacă stai în picioare ia loc pe ceva!!) şi NAŢIONALISMUL COMUNIST pe care acesta îl reprezenta! Rezişti la acest teribil adevăr? Deci nu mai este nevoie să mergi pe linia asta, s-a sfârşit, înţelegi ce-ţi spun? Nu trebuie să mai lupţi contra alogenilor, contra internaţionalismului, a şpionilor occidentali, a trădătorilor de neam şi ţară, a intelectualităţii care nu păstrează linia partidului. Gata! Ştiu, e groaznic ce s-a întâmplat.
    Dumneata ai rămas ca japonezu ăla care la 20 după război el tot mai apăra insula de anglosaxoni. Nu ştia că războiul se sfârşise de mult.

  25. 26 Marian Nicolae aprilie 10, 2012 la 10:31 am

    Domnule profesor,

    Este imperativ necesar sa actionam ca si islandezii pentru a ne recastiga respectul ca oameni si romani in Europa si in lume, altfel vom fi in continuare tratati de tigani si de cersetori…

  26. 27 George Ban aprilie 10, 2012 la 11:37 am

    Dle Adrian Nastase,

    Ce audienta a avut emisiunea? Credeti ca a meritat?

  27. 28 nastase aprilie 10, 2012 la 11:44 am

    George Ban,

    Audienta a fost, se pare, mai mare decat cea de la Realitatea sau RTV. Eu cred ca a meritat. Sper ca unii colegii au fost interesati sa citeasca textul discursului meu de la Congres…

  28. 29 Ghita Bizonu' aprilie 10, 2012 la 11:58 am

    Jagardelian

    asta e spre stiinta lu’ matale : se zice national-comunism din 2 motive:
    – fiindca sir Nae sarise nitel calu’ si o luase pe aratura intr-un stil ce amintea de altii . Asta si cu latgu concurs al unor teleptuali (asa cum azi unii pupinbasesc de zor si cu spor)
    – fiindca la un moment dat unii sefi d e”partid” si de „stat” au urmat modelul titoist : adica ba fratii mai mari stati in …… in tara noastra noi stim mai bine ce si cum sa facem! Si au dat dracului indicacatiunel pretioase ale internationalismului.

    Faptu ca la noi s-au amestecat prostii cu ticalosii sub atenta indrumare a ultimilor internationalisti kominternisti si a descendentilor lor cam explica ce se intampla. Ne-am distrus munca de decenii (na de ex sistemu de irigatii .. a costat catvea miliarde de dolari la valoarea de prin 1970 – 1 uncie aur = 35 dolari!), am asiugriat „condutii” ptr bajenire masiva , saracim populatia, distrugem educatia si sanatatea. Voi igboranti cum sunteti zbierati ca cum ati fi de dreapta insa ati reusit dpv economic mai mult decat cerea planul Valev. Ati transformat tara in colonie corcodusiera si ghici ce? Corcodusa fata de banana nu are piata! Totu in linia ziselor lu tov Stalin Romania insula latina retrigrada pierduta in mijlocul unui ocean progresist slav. Iti incipui ca tov Stalin era procapitalist si libertarian antinationalistule?!
    Si dupa ce va liber la cumparatu pamantului romanii vor ajunge in situatia hawaienilor (nu ai de unde stii ca nu ai invatat la scoala … si nici Mises nu scrie asta! Insa populatia nativ hawaiana era negroida . Ajunsa ca vai de lume!!) .
    Si astfel se va ajunge si la cerinta lui Engels :
    “Românii sunt un popor fără istorie, destinați să piară în furtuna revoluției mondiale. Ei sunt suporteri fanatici ai contrarevoluției și vor rămâne astfel până la extirparea sau pierderea caracterului lor național, la fel cum propria lor existență, în general, reprezintă prin ea însăși un protest contra unei mărețe revoluții istorice. Dispariția lor de pe fața pământului va fi un pas înainte.”
    Engels, Neue Rheinische Zeitung, 13 ianuarie 1849 (“Lupta maghiarilor”)

    Acu zi-mi ca cum matale de dreapta. Romanofoba ca antinationalista …

  29. 30 felix aprilie 10, 2012 la 12:22 pm

    @George Ban

    Domnule Ban, va multumesc pentru postare! Nu e vorba despre o „ura” a mea la adresa domnilor (ma doare mana cand scriu asa:))) Ponta si Antonescu! E doar amaraciunea provocata de discrepanta uriasa intre
    22ceea ce era AN, atat ca presedinte de partid cat si ca prim-ministru si felul copilaresc in care se manifesta acum sus-numitii! Pe Dvs nu va cunosc, insa as vrea sa va spun ca la un moment dat am fost parte a unei structuri guvernamentale, atunci cand prim-ministru era AN. N-am fost membru al PSD, insa cunosteam oamenii. Domnule Ban, lucrurile erau foarte diferite: exista o disciplina, exista un respect, exista o coeziune pe proiecte importante, atat in executiv, cat si in viata de partid; insa lucrurile astea s-au dus demult…
    Nu pot sa nu fac comparatia, domnule Ban, intre ceea ce era atunci si ceea ce se vede acum! De asta sunt atat de acid si de nepoliticos, uneori.
    In ceea ce-l priveste pe Ponta, stim ca AN l-a „crescut” politic, l-a promovat, l-a invatat, insa stie careva ce este cu adevbarat in sufletul si in mintea lui AN, cand vede cum stau lucrurile? Greu de crezut! AN este unul dintre putinii politicieni care s-au sacrificat si s-au dat la o parte ori s-au lasat dati la o parte, tocmai pentru a prezerva imaginea propriei formatiuni politice. AN a facut asta de cateva ori, inclusiv plecand din postul de la Camera |Deputatilor, fara scandalul pe care l-a facut geoana samd. Cine isi mai aduce aminte de astea acum? Cine ii recupereaza lui AN timpul pierdut in sacrificii, politicieneste vorbind? Unde e dreptatea pentru acest om, AN?

    De aia, uneori, domnule Ban, scriu cu atata sila despre gnomii astia politici, care nu stiu sa se uite in spate si care n-am idee despre viitor!
    N-o sa votez, pt ca – slava Domnului!, traiesc destul de departe de meleagurile natale, deci nu trebuie sa fac compromisuri; insa asa, pe repede inainte, aliniati toti candidatii posibili si vedeti cam de cata credibilitate s-ar bucura.

    Ma rog…va multumesc pentru postare! Sa aveti o zi buna!
    Felix

  30. 31 blogideologic aprilie 10, 2012 la 12:23 pm

    Văd că se face o confuzie între mine şi colegul @Fragmentarium Politic. Care scrie bine, de altminteri. Dar eu nu am folosit în textul meu cuvântul „comunist”.

  31. 32 dlnimeni aprilie 10, 2012 la 3:05 pm

    D’Artagnan: opinia mea este ca nu poate exista nationalism comunist – si nici nu a existat.

  32. 33 dlnimeni aprilie 10, 2012 la 3:08 pm

    Ia te uita, eram decalat cu o zi!

  33. 34 George Ban aprilie 10, 2012 la 4:06 pm

    Domnule Felix,

    Va multumesc si eu pentru replica. Dar tot explicati concret de ce va deranjeaza atat de mult Ponta si Antonescu. Nu este clar ca ei fac parte din strategia PSD de a-l inlatura pe Basescu? Si inclusiv Domnul Nastase actioneaza ACUM pentru acest interes IMEDIAT. Ce va fi DUPA ACEEA, vom vedea. Putem atunci sa-i certam pe Ponta si Antonescu cat poftim…

    Si nu va suparati, faptul ca NU VETI VOTA, dar luptati atat de indarjit DIN AFARA TARII impotriva presedintilor USL, nu este fair-play… Cum bine spuneti, NOI AICI, pentru a ne salva, avem de facut niste COMPROMISURI.

  34. 35 George Ban aprilie 10, 2012 la 4:07 pm

    Erata:
    „Dar tot nu explicati concret…”
    Scuze!

  35. 36 Adrian B. aprilie 10, 2012 la 5:02 pm

    @ George Ban

    O emisiune reusita datorita invitatului , insa stricata de comentariile rautacioase ale acelui frustrat si vesnic nemultumit , Radu Banciu !
    Dupa comentariile jignitoare ale acelui dement , cred ca membrii USL ar trebui sa ocolesca acel post basist , mobilat numai cu pupincuristi si imbecili !

  36. 37 d'Artagnan aprilie 10, 2012 la 5:45 pm

    Ghită
    Eşti coleg de cameră cu blogideologic, nici tu nu eşti la curent cu noutăţile?
    Şi cu cine te certi, cine-i Jagardelian asta?

  37. 38 d'Artagnan aprilie 10, 2012 la 5:46 pm

    dlnimeni
    Ascult cu interes opinia d-stră…aici sau dincolo, unde preferaţi.

  38. 39 Radu aprilie 10, 2012 la 6:01 pm

    @d’Artagnan

    Cu o mica diferenta: japonezul ala a avut bafta ca seful lui direct a venit dupa 20 ani si i-a spus adevarul: ca razboiul fusese pierdut. In cazul de fata Ghita traieste pe alta lume asa ca singura persoana pe care o crede nu poate sa-i confirme ca razboiul s-a sfarsit. Si dai, si lupta, ca Nae sarise nitel calul, dar ce bine s-ar fi indreptat toate cu o mica perestroika. Si nici acum n-ar fi timpul pierdut, pentru ca niste „romani buni” se mai gasesc, numai de s-ar termina odata cu editura Humanitas, Sandra Pralong, Liiceanu, Patapievici, mai nou Lucian Boia, si lista indezirabililor care ar trebui reeducati cred ca nu se opreste aici.

  39. 40 Fragmentarium Politic aprilie 10, 2012 la 6:47 pm

    O anumita confuzie ideologica m-a amuzat, dar cei care impung aerul cu sabii boante ne amintesc de eroul lui Cervantes si de martoaga lui. Comunismul lui Ceausescu nu a fost deloc unul nationalist, ci internationalist sadea. Si, de fapt, nici nu a fost comunism, ci capitalism monopolist de stat. Sa ne amintim de proiectul bancar internationalist al trisorului „comunist”, care a pus pe jar concurenta capitalista si care a sfarsit in stilul clasic al executiilor, la propriu. Doar eticheta era de comunismul antedecembrist. De aceea, dupa ce s-a sfasiat ambalajul comunist, ne-am trezit toti ceea ce de fapt eram, national-capitalisti. Crede cineva abureala cu „capitalul nu are patrie”?! S-au „miscat” cumva de la locurile lor Wall-Street-ul newyorkez sau City-ul londonez?! Capitalismul este prin definitie nationalist (apropo de explicatiile liberalului Crin, de la Romexpo). Smecherilogii de serviciu pun tunurile pe national-comunism, pe care-l amesteca cu national-fascismul, pentru a nu-i trazni cuiva prin cap sa spuna despre capitalism ca este ceea ce este, cum ar spune Socrate, adica nationalist.

  40. 41 dlnimeni aprilie 10, 2012 la 8:01 pm

    Interesanta discutia despre patriotismul economic, ca si despre privatizare: Asa este, patriotismul economic poate fi prezentat – si este de evitat aceasta- ca nationalism economic, iar grija statului fata de inflorirea proprietatii indiferent de felul ei, privata sau de stat, poate fi prezentata – si aceasta este de evitat – ca etatism. Ma bucur ca dl Cristoiu nu a tras catre prezentari distorsionate de tipul nationalismului economic si etatismului. Desi, pina la urma, nu este totusi in avantajul sau, deoarece aceasta ar putea insemna ca poate si nu vrea. Mi s-a parut exagerat de insistent prezentata remarca dlui Cristoiu cum ca aceste doua notiuni apar si in exprimarile dlui Ponta, deoarece nu cred ca pesede este o colectie de ginditori fiecare izolat in turnul sau de fildes si avind, in mod obligatoriu, idei si conceptii divergente.Oricum vad ca dl Cristoiu a zbircit-o cu nationalismul, ceva mai tirziu, nu se putea sa nu faca el un a ca asta.Dl Cristoiu nu a observat ceva in legatura cu ideea de sfirsit al tranzitiei, am observat eu, dar cu alta ocazie, pe blog vor mai fi prilejuri. Sunt bucuros sa aflu ca va fi depusa o motiune de cenzura, am speranta ca si acest guvern al dlui Boc va cadea.

  41. 42 dlnimeni aprilie 10, 2012 la 8:08 pm

    D’Artagnan: nu este vorba de o discutie, doar ginditi-va ca exprimarea ascunde o contradictie intrinseca, nu poti zice de nationalism in privinta unei formule de orinduire sociala internationalista prin definitie. Foarte adevarat ca unii conducatori comunisti – pare ca incepind chiar cu Stalin – au apasat nitel pe pedala nationala dupa ce au facut observatia ca internationalismul nu prea prinde – si poate si fortati de faptul ca aveau adversari politici care propagau intens internationalismul. Insa notiunea de „national-comunism”, care fost nascocita nu stiu de cine (si propagata de Europa Libera) ca sa usureze o apropiere mentala intre comunism si nazism (national-socialism), nu are cum sa pacaleasca un om cu o intelegere ca a dumneavoastra. De aceea sugestia mea este sa nu mai utilizati sintagma si sa incercati a exprima realitatea trecutului regim altfel si nu printr-un termen de propaganda si ea apusa.

  42. 43 dlnimeni aprilie 10, 2012 la 8:12 pm

    Deoarece si in republica parlamentara dreptul oricarui cetatean de a deveni presedinte (daca nu este spinzurat intre timp – Mark Twain) trebuie pastrat, imi pun de pe acum candidatura ca presedinte ales de parlament. Ador sa dau decoratii si sa ma plimb prin lume si, cine stie, poate gasesc o regina batriioara si singura si ma fac rege. Dupa care, atunci cind vor veni pe acolo anumite persoane din Romania, voi porunci sa li se taie capetele. Va invit pe toti colegii comentatori sa va puneti candidatura.

  43. 44 Criticos aprilie 10, 2012 la 8:16 pm

    @Fragmentarium politic
    Regret că-i asemuieşti pe bravii luptători împotriva „naţional comunismului” – ar fi interesant să vedem cam ce-şi închipuie ipochimenii c-ar însemna asta – cu Don Quijote. Le lipseşte ceva fără de care Cavalerul Tristei Figuri n-ar fi ajuns până la noi, nobleţea spiritului.

  44. 45 blogideologic aprilie 11, 2012 la 7:12 am

    Văd că primesc mesaje entuziaste despre timp, mesaje de racordare şi adecvarea mea necesară la timp, mesaje aproape de tip A.Toma, : “Mergi spre vremea care vine,/Crezi în om: ce vrea, el poate;/Ce e rău, tu schimbă-n bine,/Faur vieţii te socoate;/Speră, luptă fără teamă,/ Fapta nu e val ce trece;/Fraţi de-ndeamnă, fraţi de cheamă/Cum poţi sta-mpietrit şi rece?” Asemenea mesaje sunt poate caracteristice pentru aceia care se dau “mari români”, dar în fapt sunt mlădiţe pe un arbore alogeno-cominternist. Cum pot lupta contra lor ? Reamintind pentru toţi, fie “mari români”, fie “buni români”, fie “bieţi români” (printre care mă număr), GLOSSA Poetului Naţional Mihai Eminescu : “Vreme trece, vreme vine, /Toate-s vechi şi nouă toate; / Ce e rău şi ce e bine /Tu te-ntreabă şi socoate; /Nu spera şi nu ai teamă, Ce e val ca valul trece; De te-ndeamnă, de te cheamă, Tu rămâi la toate rece. […] Nici încline a ei limbă/Recea cumpăna-a gândirii /Înspre clipa ce se schimbă /Purtând masca fericirii, /Ce din moartea ei se naşte /Şi o clipă ţine poate; /Pentru cine o cunoaşte /Toate-s vechi şi nouă toate.” (Honi soit qui mal y pense)

  45. 46 d'Artagnan aprilie 11, 2012 la 7:21 am

    dlnimeni
    Înţeleg argumentaţia dar, din punctul meu de vedere, eu aş rămâne la expresia „national comunism”. Pentru că, până la urmă, comunismul românesc a părăsit „internaţionalismul”, sub care se ascundea de fapt „antinaţionalismul”, şi a optat pentru naţionalism. Şi termenul s-ar putea impune deoarece această glisare a avut loc peste tot în lume.
    Poate aţi vrea să folosesc termenul de „protocronism”…

  46. 47 d'Artagnan aprilie 11, 2012 la 7:35 am

    Fragmentariul politic
    Criticos

    Cei care împung cu săbii boante pe aici cu siguranţă nu sunt eu şi cei care gândesc ca mine. Săbiile boante le flutură cei ca blogideologic. Sper că nu şi voi cu toate că…
    Eu doar am anunţat că a trecut o epocă. A fi patriot nu înseamnă ţâfnele astea permanente contra a tot ce nu este 100% românesc sau nu păstrează linia Partidului Muncitoresc Român.

  47. 48 Criticos aprilie 11, 2012 la 8:19 am

    @d’Artagnan
    N-am primit răspuns în legătură cu „naţional-comunismul”. Cât priveşte linia PMR, răsfoieşte niţel voluminoasa Istorie a lui Roller ca să te lămureşti cât de cât cu ce a însemnat ea. Ai auzit – între multe altele – despre sovromuri? Cât despre personalităţile istoriei noastre, ce să spun?! Ajungeai la închisoare cât ai zice peşte dacă te auzea cineva cântând „Marşul lui Iancu”.. Constat că epoca anilor 50, a etichetelor nu a conceptelor, a reînviat.

  48. 49 ZOE, fii barbata ! aprilie 11, 2012 la 8:22 am

    @MIHAELA,

    Stii ce, sunt prea ocupata atât la serviciu cât si acasa, ca sa-mi pierd vremea în discutii sterile ! Din partea mea te poti compara si cu martienii
    în caz ca exista. S-a dat liber la comparatii !

  49. 50 Fragmentarium Politic aprilie 11, 2012 la 10:07 am

    D’Artagnan, sunt total de acord ca „A fi patriot nu înseamnă ţâfnele astea permanente contra a tot ce nu este 100% românesc sau nu păstrează linia Partidului Muncitoresc Român”, dar haideti sa vedem si sa fim de acord, daca vrem sa fim echidistanti, ca acelasi lucru nu inseamna nici persecutia politica a liderilor sau partidelor care nu impartasesc linia regimului actual. Parca in aceste zile au fost niste congrese si niste discursuri disidente, la care nu numai opinia publica, dar si guvernantii ar trebui sa ia seama…

  50. 51 Florea Dumitrescu aprilie 11, 2012 la 1:28 pm

    Domnule Președinte,
    Vă supun atenției materialele disponibile despre „Management of Natural Resources in Sub-Saharan Africa”; Kinshasa Conference, March 21-22, 2012

    http://www.imf.org http://www.imf.org/external/np/exr/consult/2012/NR/index.htm

  51. 52 nastase aprilie 11, 2012 la 1:51 pm

    Florea Dumitrescu,

    Multumesc foarte mult.

  52. 53 d'Artagnan aprilie 11, 2012 la 2:16 pm

    Fragmentariu politic
    Dar ce treabă au una cu alta?! De ce trebuie să amestecăm permanent planurile?! Sunt două subiecte total diferite.

  53. 54 d'Artagnan aprilie 11, 2012 la 2:32 pm

    Criticos
    „Ipochimen” nu se poate spune că-i un cuvânt jignitor, totuşi…Scriu de mult aici, suntem colegi de blog de ceva vreme ca să mă tratezi ca pe un „ipochimen”…
    I-am răspuns lui dlnimeni despre naţionalism-comunism şi cred că e lămuritor. Bineînţeles că nu este o ideologie . Aş putea spune că este un fapt, practica a impus cuvântul, cum se mai întâmplă uneori în lingvistică.
    Am zis eu vreodată sau undeva că iubesc comunismul-internaţionalist? Îl detest…dar de unde maniheismul ăsta? Asta ţi s-a părut că susţin: care „gen” de comunism este mai acceptabil?!
    Eroare totală…Comentariul meu a fost strict la subiect, adică la discursul lui blogideologic.
    În ce priveşte abordarea istoriei naţionale, eu sunt fan Lucian Boia, istoric pe care acelaşi blogideologic cred că l-ar vrea în puşcărie. Citiţi „Istorie şi mit în conştiinţa românească” şi apoi putem discuta. Civilizat. De la ipochimen la ipochimen.

  54. 55 d'Artagnan aprilie 11, 2012 la 2:33 pm

    Fragmentariu politic
    Ce treabă are una cu alta…scuze!

  55. 56 Ghita Bizonu' aprilie 11, 2012 la 4:01 pm

    Jagardelian

    printre altyele esti si, scuze, prost. De bubuie.
    In majoritatea timpului cat numele ofical al Partidului era acela de Partidul Muncitoresc Român linia era internationalista. Cu ora Moscovei la radio in fiecare zi . Pana in 1957 nu se canta nici Hora Unirii iar Cuza era pomenit doar ptr mos Ion Roata. Dupa 1964 incepe desprinderea de Moscova.
    De derapaje nationaliste nu putem vorbi inainte de 1974 …. si se accentueaza dupa 1979.
    Ma rog tu poa nu agrezei comunismu internationalist insa in parctica faci frint comun cu el .Adica mai precis tu nu agreezi doctrina comunista insa adori pe cea „internationalista” .
    Si cu Boia . V mai sus de ce imi cer scuze.Ei bine eu nu stiu ce ai citit da’ am dubii ca ai citit “Istorie şi mit în conştiinţa româneasc㔓. Sau daca ai citit ai intels ce ai vrut tu ca urmare a deficentelor intelctuale . Boia face decat o trecere in revista a istoriei reprezentarilor politice si unii „entuziasti” (deficiente intelectuale culturale, carente de caracter si educatie sau pur si simplu nationalisti de alte etnii) trag concluzii priamidale da toata istoria noastra ar fi …. Concluzii pe care Boia nu le trage … deci nu ai acoperirea lui !!
    Accepta ca in definitv banii nu sunt definitorii ptr superioritate intectuala si culturala .. ca Jiji te ingroapa in bani …ba chiar si Almanahe.

  56. 57 Fragmentarium Politic aprilie 11, 2012 la 4:32 pm

    D’Artagnan! In mod cert, pentru a-si merita locul sub soare un „spadasin” nu are cum sa poarte ochelari, ceea ce, desigur, nu este vorba in cazul de fata, ci, mai degraba, de disimulare sau, scuze!, de logica. Cum „ce treaba are una cu alta?”, cand in mod evident este vorba de doua fete ale aceleasi monede, indiferent ca o denumim dictatura, autoritarism, presidento-kratura sau altcumva (ori, in cazuri particulare, ceausism, basism etc), legate prin aceleasi mijloace politienesti… Sorry!

  57. 58 d'Artagnan aprilie 11, 2012 la 5:39 pm

    Ghiţă Bizonu

    Rămâi bizon, nu încerca să fii bou.
    Comunismul românesc a părăsit „internaţionalismul” , optând astfel pentru naţionalism în aprilie 1964, cu „declaraţia de independenţă” a Partidul Muncitoresc Român. Deci nu am greşit cu nimic.

    P.S. Adrian Năstase, cu acelaşi tip de limbaj folosit de Ghiţă Bizonu a fost alungat Harabula.

  58. 59 dlnimeni aprilie 11, 2012 la 6:52 pm

    D’Artagnan: nu va impiedic sa utilizati termenii pe care ii doriti. Mi-am permis sa va transmit citeva consideratii ale mele. La care as mai adauga, nu uitati, ca romanii nu eticheteaza numai exprimarea ci si oamenii care exprima. Cine va va auzi ori citi cu „national – comunism” va va lega, cu semnificativa probabilitate cred, de un anumit sistem – inclusiv propagandistic. Care a cam trecut si el.


  1. 1 B1Tv – ora 22.00 | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe aprilie 9, 2012 la 1:43 pm
  2. 2 Cum e platita directorimea… « Motanul Incaltat Trackback pe aprilie 9, 2012 la 2:06 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat asta: