Un pod prea îndepărtat

Este titlul editorialului meu de miercuri din Jurnalul National. Editorialul poate fi citit aici.

104 Responses to “Un pod prea îndepărtat”


  1. 1 Marian Nicolae februarie 15, 2012 la 8:38 am

    Si noi dorim sa ne distram de minune fara el…

  2. 2 Bibliotecaru februarie 15, 2012 la 9:16 am

    Problema României rămâne, nu Traian Băsescu, a cărui absenţă ar trebui salutată de cei deranjaţi de partea „jucător” a „Preşedintelui-Jucător”, măcar pentru o consecvenţă a declaraţiei, ci faptul că tot ceea ce s-a întâmplat are la bază faptul că deszăpezirea s-a transformat, dintr-o necesitate pentru toţi cetăţenii, într-o afacere pentru anumiţi oameni. Eu nu am văzut utilaje de deszăpezire la televizor până ce nu a izbucnit scandalul, la început am văzut numai utilaje pentru construcţii.

    Iată de ce cred că este necesar să se revoce externalizarea acestor servicii, să revină la stat, şi să se alăture ISU. Desigur să se alăture unui ISU cu un buget substanţial capabil să achiziţioneze utilaje specializate de intervenţie, desigur permiţând şi primăriile să achiziţioneze, cu bani de la buget, nişte freze, snowmobile, una-alta… Din câte am observat eu, acele şenilate uşoare ambulanţă au funcţionat foarte bine, snowmobilele au funcţionat şi ele foarte bine. Ceea ce nu am văzut nicăieri, nici măcar în Bucureşti, sunt instalaţiile de topit zăpada (apa poate fi deversată imediat în canalizare http://www.michiganmelters.com/ la un consum de 7-8 litri de combustibil la tona de zăpadă topită, adică aproximativ doi metri cubi de zăpadă afânată, estimarea este că se înjumătăţeşte costul faţă de transportul cu camionul), utilaje ce pot fi folosite cu succes pe străzi secundare, parcări, spitale, şcoli… , eliminând astfel problema transportului zăpezii (camioanele circulă şi ele greu dacă străzile sunt înzăpezite).

    Ar fi o ocazie pentru revigorarea unor societăţi, care proiectează utilaje, care fac utilaje… că tot se vorbeşte despre revigorarea economiei. Nişte comenzi ferme le-ar da de lucru 5 sau 10 ani.

  3. 3 Doru Coarna februarie 15, 2012 la 9:46 am

    Ceea ce nu inteleg eu este ca stim cu totii, presedintele este operat la coloana iar pt cine nu cunoaste, ultimul lucru pe care are voie sa-l faca este sa se dea cu motocicleta, motosania, schiurile ori sania. Are mari sanse sa ramana asa, multa vreme… Si totusi se duce. Deci nici cand s-a operat in Austria nu a fost ceva real, ci altceva… Intelegem cu totii ca a inregistra cateva cadre pe scuter sau la iesirea dintr-un spital, nu e mare lucru la nivel prezidential.

    Ramane deci ca Basescu a avut altceva de facut, simultan cu a pacali, respectiv cu a sfida romanii lenesi si betivi, sufocati de omat.

    Grav nu este ce a facut/face el, grav este ca statul isi neglijeaza cetatenii, guvernantilor le este indiferenta populatia si este mioapa la nevoile lor.

    Aici cred ca putem intelege adevarata mare problema a Romaniei, si anume posibilitatea ca intregul aparat de stat sa devina sluga presedintelui! Ori asta se intampla pentru ca intregul aparat depinde sub multiple forme de acesta. Basescu nu a facut decat sa se foloseasca de aceasta lacuna. Vedem bine cum destituie prin telefon, prin televiziune, prin SMS, pe oricine din aparat…

    Cred ca trebuie cautata o formula prin care asa ceva sa nu se mai intample dupa Basescu, si bine ar fi sa-i punem capat de acum. Problema este ca pe cale legislativa nu-i suficient, el eludeaza legea dupa bunu-i plac.

    Probabil singura solutie este o formula prezidentiala comuna, un triumvirat probabil, sau alegeri la doi ani! Sa ne amintim ca Basescu, asa cum e el, era totusi cuminte in primii doi ani de mandat! Dealtfel, a organiza prezidentiale din doi in doi ani, costa oricum mai putin decat a risca sa ne alegem cu alt personaj similar care iata, costa zeci de miliarde!!!

    Cat despre cei care vor argumenta ca nu-si poate presedintele desfasura programul sau de guvernare in doar doi ani, sa fim seriosi, care program? In cinci ani baiatul respectiv ajunge sa creada ca-i Dumnezeu, are timp sa-si deruleze jocurile, isi satisface interesele personale, ba chiar are timp sa si acopere totul… si daca primeste alt mandat, in lipsa de altceva, incearca sa incalece tot.

    Cel putin pana cand vom avea o clasa politica serioasa, eu cred ca presedintele trebuie ales pe numai doi ani, si fara mandate consecutive, deci doar o data! Asa poate nici tentatia nu va fi prea mare pt toti escrocii, ci doar pt cei care stiu sigur ca pot desfasura ceva concret si operativ.

  4. 4 ZOE, fii barbata ! februarie 15, 2012 la 9:52 am

    Mi-a placut articolul. Podul de la Maracineni este prea îndepartat, într-adevar. Din pacate însa TB sta înca în coasta noastra si îi simtim
    respiratia în ceafa. Nu ne ramâne decât sa visam la the day after basescu .

  5. 5 Fault februarie 15, 2012 la 10:47 am

    Moto :Podul de piatră s-a fărâmat,
    Stând sub zăpada ce la-ngropat !

    Îl PODidi plânsul constatând că lovit de PODagră, PODometrul său politic luat P-O Duşcă e pe zero, ca mâine ajungând în PODmol, sărman PODar…

  6. 6 Vasile, februarie 15, 2012 la 11:16 am

    Nickul Fault m-a indemnat sa va spun fault domnule A.Nastase!

    Traian a mai fost prezent mediatic in alte doua lucrari , una o sursa de venit pentru circiumarii care si-au reconstruit carciuma, repararea a mereu gauritei autostrade Buc-Pit , si a unui faimos drum national mai mereu blocat de pietrele care se desprindeau din versant in ciuda dorintei lui Traian de a nu se desprinde desi in zilele acelea, manevra milioane de bolovani!

  7. 7 santinela februarie 15, 2012 la 11:25 am

    Ptiu drace Doru Coarna, sa te auda al de sus.De Basescu nu ne scapa decit ce ai insinuat tu !
    Un lucru este cert.Presedintele a stiut sa-si aleaga oamenii(daca astia fara
    coloana,nesimtiti,slugarnici pot fi numiti asa) si-i foloseste cit are chef apoi
    pa! Uite, de exemplu, acest Toader trebuia impuscat nu dat afara dar nu pati nimic.Asta mai este util la alegeri daca pina atunci nu este linsat ca Hoara ! Se stringe latul pentru PDL-ei.

  8. 8 Ghita Bizonu' februarie 15, 2012 la 11:53 am

    Mare lucru e sa fii teleptual si dreptaci multilecturati samd ..
    Cel mai bine stie asta Nuztu’ Portuaru’ care canta perfect la cobzareala dreptacilor. Ptr asta are 2 metode infailibile :
    1) da cu praf de Ilici si dreptacii incep sa se scarpine si apoi sa stranute : jos Ilici! Jos comunismu’! si uita tot …
    2) pune placa cu asistatii, nemunca si “Piata” (a a lu’ Adam Smith nu Universitatii) si Stau minimal si dreptacii se ingeheusie pe dumu aratat, behaind voctoriosi :be hehehe!!
    Si Ungureanu arata ca a luat lectii de la Magistru’ magistral si toti s-au repezit gagaga puturosii astepat sa vina Statu!!

    Insa sta vreunu dintre astia sa cujete la faptul ca casele alea blocate de zapada sunt in localitati blocate de zapada cestie ce presupune ca drumurile sunt blocate de zapada?
    Si ca un drum blocat inseamna piata blocata? Da dar Sfanta Piata a liberalismului este blocata ca o potaie careia I-a ramas ciolanu’ in gat si se sufoca. Ca piata inseamna in primul rand circulatia bunurilor – si daca nu pot circula?!
    Cestie ce m-a facut sa scriu caUnica demonstratie ce ni se facu zilele astea a fost caducitatea reformei statului
    Dupa cum se vede unica reforma valabila ar fi renunatarea la brizbrizurile pietei si reintoarcerea la autarhie.
    Societatea bazata pe piata este un esec!
    (in aplicarea basheasca, adica).
    Fiindca – zone intregi ale tarii au fost blocate. Drumuri – unele practicabile – au fost inchise. Nu stiu cate trenuri au fost oprite in gari. Marfurile nu au putut circula (si nu numai sticlele de bere si hartia igienica .. ci si subansambluri necesare, marfuri ptr export). Forta de munca nici ea. In final vor fi pagube economice mari , inclus la afacerile private.
    Insa dreptacii nostri care toata ziua zic “ behehe piata piata” au ras bucurosi “gagaga asistatii da-i in **-sa se descurce singuri”, uitand ca sfanta lor piata incaseaza la fel de rau ca si babuta ingropata de vie cu tot cu casa…
    PS. Victorelu . intr-un final ai gasit o definite a statului .. Greu?! Bun. Si acu sa iti explic : daca statul este ““Instituție politico-administrativă a societății” atunci nu trebuie sa ceri mai putin stat ci o societate mai putin diversificata… chiar mai putina piata. Una care sa poa’ supravietui si desapezirii cu lopata si saniei tractate de magar (patuped sau biped oricum mai putin perfiormant decat un camion)
    PPS : Victoras daca nu a fost capitalism nici macar in zonele si epocile in care s-a aplicat cel mai mult doctrina laissez-faire atunci capitalismu a la Mises este o fantasma mai ceva decat societatea comunista a lu Lenin …

  9. 9 Fragmentarium Politic februarie 15, 2012 la 12:24 pm

    Podul pe care Basescu isi rostogolea cuvintele hahaite in mentalul colectiv, dand poporul pe spate, astazi nu mai exista. Artificierii portocalii l-au aruncat in aer, cascand intre Zeus si muritori un hau de netrecut. Atata timp cat aceasta prapastie va exista, lucrurile nu au cum sa mearga bine. Un altfel de pod asteapta sa fie durat, un pod al increderii si sperantei, al solidaritatii sociale si sinergiei dintre leadership si populatie. Acest pod al increderii este mai aproape decat oricand…

  10. 10 marcus februarie 15, 2012 la 12:43 pm

    @aya, Paul si toti cei care au considerat trivial metrialul meu de ieri:
    Gheorghe:- Mario, ti-ai spalat pilozitatea pubiana?
    Maria:- Nu, Gheorghe, ca i-am imprumutat-o lu’ sor-mea Leana s-o imbrace duminica la hora si nu mi-a adus-o inca.
    Asa ca, dragii mosului, uneori ca sa nu ne evacuze Sanepidul pe motiv de atentat la igiena publica e cazul sa spunem lucrurilor pe nume ca altfel riscam sa ramanem cu rusinica nespalata 🙂 .
    sa fiti iubiti
    marcus
    sa fiti iubiti
    marcus
    @Domnule Nastase, cu tot respectul cuvenit si apeland la simtul umorului de care ne-am convins cu totii ca nu duceti lipsa, ba dimpotriva, va rog sa lasati sa treaca acest comentariu, deoarece se pare ca anumiti colegi de comentarii pe blogul dvs. au crezut ca nu am inteles mesajul dvs., ba mai mult au sarit la gatul meu si cu „erate” pline de savantlacuri cu care sa ma faca de rusine. Mai ales ca, in opinia mea, acest raspuns nu contine nimic care sa contravina regulilor discalimer-ului sau sa raneasca in vreun fel pretiozitatea anumitor urechi cu origini pretins nobile de pe acest blog.
    va doresc o zi minunata si
    sa fiti iubit
    marcus

  11. 11 Theodora februarie 15, 2012 la 1:55 pm

    „Un pod prea îndepărtat” –
    Un pod la care Basescu nu mai are cum sa ajunga indiferent ce ar spune si ce ar face.
    „În lumea nouă despre care vorbeam va trebui să învăţăm să supravieţuim fără Băsescu.”
    Dupa parerea mea niciodata Basescu nu a fost cel care ne-a ajutat sa supravietuim. A fost doar o iluzie a unora care s-au lasat pacaliti de discursul lui.
    As zice ca dimpotriva. Basescu a fost acela care, in special de cand au inceput „reformele”, a hotarat disparitia unora dintre noi. Exemplu cel mai relevant este grabirea iesirii din sistem a pensionarilor.
    Inca de pe vremea cand a fost primarul Bucurestiului Basescu a dovedit clar ca nu este capabil sa construiasca nimic.
    El este foarte bun sa distruga, sa darame, sa invrajbeasca. El se simte foarte bine doar in situatii de conflict. Cand nu este scandal il provoaca el. O asemenea persoana nu trebuia sa ajunga presedintele tarii.
    Un asemenea om se lupta doar pentru supravietuirea lui si poate pentru supravietuirea celor foarte apropiati de care are nevoie pentru propria supravietuire

    Cu respect
    Theodora Marinescu

  12. 12 marcus februarie 15, 2012 la 1:59 pm

    @Aya, Paul, All: din motive de banare va rog veniti pentru raspuns re; materialul si comentariile de ieri, la mine pe blog.
    va multumesc anticipat
    sa fiti iubiti
    marcus

  13. 13 Ghita Bizonu' februarie 15, 2012 la 2:31 pm

    Fiecare cu ce se priceoe.
    Superinteectualu nost primSinistru in fata cu un dezastru – sute de localitati blocate , drumuri blocat, piata blocata , exporturi blocate, piederi finaciare – ca sa nu mai discutam fleacuri precum pierderile umane – aluta o masura de urgenta: va inspecta personal fiecare birou din palatu Victoria sa vaza daca mai sunt pe pereti icoane, calendare, alte poze si fotografii de femelie pe borouri . Inspectie care s-au putea sa ii ia vreo 4 ore (bine ca nu se baga in casa popoilui!)
    Fiecare cu urgentele sale.
    Si cu mintea sa .
    Nu stiu de ce imi aduc aminte de ala care era oriagnizatori la sectoru 2 care avea mania cu barbosii . Da macar ala era doar numaru 2 la sector…

    Mare lucru e sa fii intelctual dom’le!

  14. 14 Karakas februarie 15, 2012 la 2:54 pm

    Cred ca sunt citeva intrebari pe care politicienii ce vor conduce Romania trebuie sa le puna in discutie. Ele sunt legate de relatia tarii cu FMI, si tin de actuala constitutie a FMI. Mai poate FMI sa ajute cu adevarat tari ca Romania in actualele conditii in care entitati ca UE Euro-zone intra in blocaje financiare si intr-o spirala de descrestere ce pare greu de controlat de factorii politici si piete? Care este rolul SUA in relatia cu FMI? La ce alti actori globali ne putem astepta sa intervina in Europa, daca FMI nu reuseste? E nevoie de un nou Plan tip „Marshal”? Mai poate, mai doreste SUA sa il ofere Europei, sau s-a retras in carapace ca si inainte de a se implica in cele doua razboaie mondiale?

    Va recomand sa cititi: Europe v. World, te face sa iti pui intrebari…….

    http://www.nytimes.com/2012/02/15/opinion/europe-v-world.html?_r=1&ref=global-home

  15. 15 Victor V. februarie 15, 2012 la 2:54 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    Nu e complet greșit comentariul tău și tind să fiu de acord cu unele idei, însă reformulate (ca să fiu politicos).

    „Societatea bazata pe piata este un esec! (in aplicarea basheasca, adica)” – sunt de acord cu tine că este un eșec, așa zisul „capitalism” portocaliu. În realitate nu vorbim de piață liberă. Vorbim de o extensie parazită a statului.

    Dezapezirea este treaba statului, că și pentru asta imi cere taxe. Dacă firmele care fac dezăpezirea ar fi fost selectate pe o piață liberă, aș zice. Însă selecția o face STATUL, din firmele mafiei politice. O să mă întrebi: vezi tu alt mecanism de selecție? Răspunsul este nu, DEOCAMDATĂ. Însă aș vrea ca statul să-mi dea socoteală pentru banii care-i FURĂ prin taxare.

    Deci înainte de orice altceva, aș vrea ca toate cheltuielile care nu sunt strict secrete să devină PUBLICE. Astfel încât oricine să poată judeca, dacă banii publici au fost cheltuiți eficient sau nu.

    Ce zici că vor spune politicienii noștri?

  16. 16 Cârcotaşu februarie 15, 2012 la 3:55 pm

    @ Aya,
    Chiar n-ai realizat ce gafă ai făcut?
    Păi „clasicul în viaţă” pe care l-ai citat (la mishteaux) cu exclamaţia aoleu, era tocmai dlimeni. Îmi pare rău pentru tine! Vine o vreme când…

  17. 17 Doru Coarna februarie 15, 2012 la 4:45 pm

    @ Aya,

    azi rasatul asta de premier (era sa-i spun cu „c” sau „r”, intelegi, dar Marcus a sensibilizat cenzura, ha!) a interzis icoanele si tablourile in institutiile publice! Daca nu te deranjeaza, inseamna ca nu te va deranja nici cand va dispune expunerea prin aceleasi locuri a stelei aleia in sase puncte… sau nici atunci?

    OK, deci, ce intelegem noi de aici? Pai noi intelegem de aici ca omu’, asa cum a zis Doru Coarna de cand a auzit despre numirea lui, repet, omu’ incurca, ca si tacsu cu vaporul, tara cu unitatea aia militara a lui, cu centrala. Si mai intelegem ca jigneste repede si viguros romanii, in bloc, generalizand spre disperarea dlui Nastase. Si ar mai trebui sa intelegem ca nu se pricepe la nimic altceva decat la imagine. Probabil ca este un estet, fiind atat de intelectual. Sau mozaic-penticostal, dupa necesitati.

    Mie de ce sa nu recunosc, intr-un final imi convine caci creste greata generala impotriva regimului si-i grabeste lui Basescu sfarsitul politic (in libertate), dar tie iti convine sa-l vezi cat de superficial este pregatit?

    Nu stiu daca intelegi situatia, tipu’ rosteste cuvintele pe care Basescu se sfieste de la o vreme sa le rosteasca, desi inainte le mitralia de voie, este atat de slugoi incat crede ca-l face astfel fericit pe sefu’… Sa vezi ce fericit va fi acesta cand ii va spune Piata ca el, sefu’, este lenes si betiv, daca asa a zis premierul ca este poporul… ca doar nu l-a facut ma-sa prin Elvetia…

  18. 18 Ghita Bizonu' februarie 15, 2012 la 4:49 pm

    Victor V

    eu as avea o fantezie nesanatoasa ptr sanatea scumpiilor nostri guvernanti – niste dosare bine facute. Nu spectaculoase ci doar alea bine facute la ce poti demonstra. De ex casa din Mihaileanu ….
    Dar ptr asta iti trebuie alta societate. Una care sa nu puna botu’ ca proasta. De ex ca futu astora prin companii amice ar fi capitalism sau ca aia sunt abtrerenori. Ca nu orice privatizare este inteligenta* .. fiindca ma intereseaza eficeinta banului platit de mine ca taxa nu sa faca benificu capitalistu’ lu peste.

    De ex cotu si piscotu privatozare de distributie electrica. Insa sunt curis de ce s-au retas de la constructia reactoarelor 3 si 4 , unde chiar am interes sa vina!! Sa se descurce ala care vine sa faca un supermagzin (chot ca sunt client la Auschan!) .. daca dau facilitati dau alauia care produce ceva…

    Si sezi bland . Cam greu de imaginat in unele domenii selectia ;ibera de pe piata libera .. ca vine „ala” cu plicu , cu oferta irezistibila ca si Mercedes …stii marea firma a mult korectilor nemti!

    Insa nu degeaba iti tot zic ca reforma statului inseamna de fapt reforma societatii …

  19. 19 MIHAELA februarie 15, 2012 la 5:03 pm

    @ Doru Coarna
    Ideea cu presedintele ales pentru doi ani (fara doua mandate consecutive) nu este de loc rea!
    Iar problema ca nu-si poate indeplini programul de guvernare nici nu ar trebui pusa de nimeni, presedintele nu are program de guvernare – asta este treaba parlamentului si a guvernului – presedintele trebuie doar sa reprezinte TARA (asta insemnand locuitorii ei – si buni si rai) si nu pe politicienii care l-au sustinut. Iar in privinta premierului, parlamentul, prin majoritatea parlamentara, ar trebui sa-l impuna presedintelui si nu invers.
    O astfel de amendare a constitutiei as vrea eu sa vad.

    @ Fault
    Faina zicere!

  20. 20 George Ban februarie 15, 2012 la 5:12 pm

    Gogoasa umflata Bogdan Dragoi

    Toata mass-media il prezinta pe BD ca “absolvent a doua facultati”. Asa se prezinta si el insusi. In CV-ul sau, spune ca a studiat la Universitatea Tufts, Fletcher, Boston, MA. Ai putea crede ca “Fletcher” e un nume de strada, sau o suburbie a Bostonului. Numai ca daca vom cauta pe site-ul Tufts University, vedem ca este vorba de “Fletcher SCHOOL”! Aici “SCHOOL” poate fi eventual asimilat cu o facultate, dar cu UNA, nu cu DOUA!

    BD a facut “DOUA”, dar SPECIALIZARI, nu FACULTATI.

    Aceste SPECIALIZARI, asa dupa cum vad in organizarea si programul lui Fletcher School, se fac pe parcursul unui SINGUR AN calendaristic (se precizeaza ca sa fie clar “12 months”). Mai mult, prezenta fizica la cursuri este necesara doar in trei sesiuni a cate 2 saptamani, restul instructiei facandu-se pe Internet! La aceste SPECIALIZARI sunt admisi absolventi de facultate (“Bachelor of Arts”), care au cel putin 8 ani experienta in domeniul in care se specializeaza. De altfel, TOATE programele din Fletcher School sunt pentru cei care AU ABSOLVIT DEJA o facultate.

    Referitor la mentiunea ca a absolvit cu Magna cum laude (nu “laudae”, cel putin in SUA!): el vrea sa ne paleasca in moalele capului cu acest calificativ din care sa intelegem ca e genial. Dar tradus pe romaneste, cu notatie de la 1 la 10, cine obtine o nota intre 7 si 8 are mentiunea “Cum laude”; intre 8 si 9 – “Magna cum laude”; intre 9 si 10 – “Summa cum laude”. BD se foloseste de faptul ca multi aud si putini pricep, si se da savant de exceptie, vezi Doamne, el e “Magna cum laude”! Dar asta inseamna cel mult “Bine”, nu “Exceptional”.

    Intrebari la care Dnul “Ministru” este obligat sa ne raspunda:
    1. In ce an a absolvit cele doua specializari?
    2. Ce facultate a terminat inainte de specializari si cand?
    3. De ce au disparut de pe Internet CV-urile sale de dinainte de 2009?
    4. Si 2 nedumeriri colaterale, dar care definesc omul: De ce nu se mai pot accesa de pe site-urile sale clipurile cu duetul Florin Salam-Rodica Dragoi? (Aceste clipuri au fost cenzurate foarte recent.) Si cine e Rodica Dragoi?

    Din pacate, sindromul “Academicienei” Elena C. ii bantuie in continuare pe prostii fuduli…

  21. 21 Ghita Bizonu' februarie 15, 2012 la 6:06 pm

    Liderii coaliției au semnat Protocolul de ratificare a Tratatului de guvernanță al UE

    Acu la semnarea tratatului aluia cu guvernata sez si ma intreb care vor fi reactiile europene?
    Parca vaz cum aialti sefi de stat si guvern se vor ridica in picere si vor scanda salbatec in romana:Stima noastra si mandria ! Basescu! Tratatu!!Romania!!! si apoi se va repezi Angelika urland ca un Fuhrer in fuste “Es muss” si nemtii sucariti ca romanii le iau inainte vor cere sa li se reduca lefurile cu 50% ca oricum vor trai de 3 ori mai bine ca romanii! Sarkozy va fi intampinat cu maifestatii :vrem austeritate! De l‘austerite , encore austerite, toujours austerite!!! Islandezii vor accepta sa platesca ce nu datoreaza…si grecii vor renunta la manifestatii.
    Si daca Ponta va raspunde mainii intinse a Austroungureanului toata stanga din Europa va trimite scrisori de adeziune inflacarata …

    Sau poate se vor scarpina in cap polis p’tists chienii din UE : dom’le e de inteles de ce din cand in cand romanii isi impusca conducatorii! Insa ptr numele lu Dumnezeu de ce o fac asa de rar?!

  22. 22 Draghi Puterity februarie 15, 2012 la 6:22 pm

    In lipsa unui subiect adecvat in apropiere…

    MRU despre TSF: „Eu sper să fie semnat de preşedinţii tuturor partidelor parlamentare, asta înseamnă şi PSD, şi PNL şi PC. Chiar am de gând, în momentul în care am să ajung înapoi la Guvern, să îi contactez pe cei trei lideri şi să-i rog să facă acest lucru”

    OK, inteleg din asta ca a vorbit cu Bodo si prietenii acestuia. Nu ar trebui insa sa vorbeasca si cu Draghi? Pentru ca acesta din urma pare sa vrea cu totul altceva… Daca MRU spera sa ajunga prin miscarea asta in „clubul nemediteranean” al UE, am o veste proasta pentru el – acesta e deja inchis (Franta, nordul Italiei (!), Olanda si Finlanda).

    Le e clar liderilor USL ce li se cere? Vorbim aici de o pozitionare strategica a Romaniei pentru urmatoarele decenii, iar riscul de a ajunge din nou intre fronturi, „iubiti carnal” de toti, e extrem de real.

  23. 23 Aya februarie 15, 2012 la 6:36 pm

    @

    Marcus

    Replica mea era chiar in gluma!
    Tie ti s-a parut ca era „acuzatoare”?

  24. 24 George Ban februarie 15, 2012 la 6:50 pm

    Scuze, Raluca Dragoi…

  25. 25 Florea Dumitrescu februarie 15, 2012 la 7:01 pm

    România nu poate semna Pactul fiscal la 1 martie 2012
    1. Pactul fiscal se adresează ţărilor din zona euro. România face parte din zona non-euro. România nu trebuie să semneze Pactul fiscal (indiferent de denumire) la 1 martie 2012. România nu este pregătită să-şi asume prevederile acestui Pact fiscal. România are nevoie de mai mulţi ani.
    Este imperios necesar ca specialiştii, economiştii români, să examineze şi să dezbată temeinic acest Pact fiscal: avantajele şi inconvenientele sale pentru o ţară mai mică şi săracă, cum este ţara noastră.
    România nu mai poate suporta noi lovituri economice şi financiare întrucât sărăcia în masă face imposibilă viaţa cetăţenilor acestei ţări. Avem cele mai scăzute pensii şi salarii din Uniunea Europeană, cel mai scăzut nivel de trai; milioane de oameni sunt la nivelul sărăciei absolute.

    2. Preşedintele Băsescu, în mod total nejustificat, s-a grăbit să-şi exprime opțiunea pentru semnarea Pactului fiscal la 1 martie 2012.

    3. Propunerile noastre către autorităţi sunt următoarele:
    a. Să se organizeze o dezbatere publică timp de cel puţin şase luni.
    b. Să se constituie un Comitet format din cel puţin 100 de economişti cu experienţă, care să-şi exprime sub semnătură poziţia şi să participe la dezbateri. În urma unor examinări la nivelul acestui Comitet să se formuleze poziţia acestuia despre avantajele şi inconvenientele Pactului fiscal, cu propunerea de opţiune, care să fie înaintat Guvernului şi Parlamentului în vederea luării unei decizii.
    c. Fiind vorba de suveranitatea ţării şi de consecinţe extraordinare în plan economic şi social este necesar să se organizeze un Referendum Naţional pentru a exista o aprobare a poporului suveran.

    15 februarie 2012
    Grupul de Iniţiativă „Reînnoirea”
    Florea Dumitrescu
    Gheorghe Stroe
    Cristian Apostol

  26. 26 Horia Bud februarie 15, 2012 la 7:14 pm

    Sper ca 2012 să reprezinte sfârșitul Republicii Portocalii România și să revenim la România normala.

  27. 27 marcus februarie 15, 2012 la 7:14 pm

    @aya: nu , doamna, chiar am apreciat cum ai plimbat respectivul par pubian prin toate subtilitatile limbii romane, drept pentru care ti-am si dat raspunsul respectiv. Cred ca l-ai luat ca gluma, n-asa? Ideea este, aya, ca tu dai lectii la toti care nu navigam pe yacht-ul prinsului, al dragosilor (e si dragosi si e si multi) al contilor de „nu stiu unde” si uiti ca realitatea este aici langa noi si ca ne mananca de vii. Sincer, ai incercat o terapie, ceva? Si nu mi-o lua in nume de rau, este pacat sa te pierzi in sustineri partizane, doar pe motiv ca ti-au placut romanele lui Ian Lancaster Fleming si tradarea nerusinata a lui Pacepa (I hope, you know what I mean!)
    In rest doamna, ramane cum am stabilit si chiar mi-a lacut traseul gramatico-lingvistic pe care l-ai dat amarastenilor de f….i 🙂
    sa fii iubita
    marcus

  28. 28 Adrian B. februarie 15, 2012 la 7:33 pm

    Basescu din 2012 este exact acelasi Basescu din 2004 si chiar din 1990 !!! Acelasi nesimtit , oportunist , primitiv , necioplit , prost ca malu’ , hot , viclean , betiv , mincinos , … Doar ca unii dintre noi , au avut nevoie de cel putin 10 ani ca sa descopere acest personaj ” puturos ” ! Basescu este un NEMERNIC , cu grave probleme psihice si care pe fondul consumului de alcool se agraveaza !El are nevoie de asistenta medicala de specialitate ! Raman la punctul meu de vedere , ca Traian Basescu ar trebui consultat si analizat de psihiatrii , nu de politicieni !

    p.s. Pe mine , TB nu m-a pacalit niciodata ! L-am ” mirosit ” inca de la aparitia sa pe scena politica …

  29. 29 Ghita Bizonu' februarie 15, 2012 la 7:49 pm

    Tot Base si gasca e cei mai destepti!
    Accult emisiunea de la A3 . Aia de la ANMR o scalda ca o fi ca nu ar fi ca ri mici si ca nu pot. Rezultanat cam jalnica .. mai ales daca tinem cont ca Ancutza lu tatutza a zis scurt , clar si de intels – e vina e ANMR ca nu ne-a anuntat!! Si aia o scalda ..
    Si imi acu aminte de dba Andronescu , minstru al invatamntului in primu gubern Boc dandu-se de ceasu mortii pe stecla sa aoere guvernu .. inlcus in trebi care nu o priveau, in trebi ce priveau PDL:eaua. Acu PDLeaua zice ca is voi si voi si unii riosca sa isi aduca aminte ca nu vedeau pe Nationala Nutzi explicand ce si cum ci pe dna zisa Abramburica ..
    Si azi PDLeaua mai susrtine ca a marit TVA din cauza de PSD …
    F;aia n-are ursu coada …

  30. 30 Cris februarie 15, 2012 la 8:01 pm

    Îmi plac toate articolele dv.
    Vă stimez și vă susțin. Succes la recurs!

  31. 31 Karakas februarie 15, 2012 la 9:23 pm

    Acu’, eu inteleg ca Oltean incercind sa se pupe cu o broasca la un moment dat, in speranta ca se va transforma in Printesa, a inghitit-o fara sa vrea. De atunci, tot oracaie jalnic, dar se gasesc agentii de presa care sa faca din oracait-stire. Iata, omu’ se plinge ca Iliescu a indemnat conducerea tarii la reflexie si la rabdare, tocmai cind pedelistii taiau panglica semnarii unui acord de stabilitate fiscala.

    E de inteles ca Basescu are de raportat poporului niste succese pe ultima suta de metri, si daca nu se lasa numarate, le scoate din joben. Doar ca nu scoate iepurasi, ci alte broscutze. Oltean trebuie sa jubileze.

    http://www.mediafax.ro/politic/oltean-oferta-personajului-politic-ion-iliescu-pentru-romani-este-falimentara-9238753/

  32. 32 dadatroll februarie 15, 2012 la 9:27 pm

    Numai cumpara nimeni ipod cacuma se poarta ipadu.

  33. 33 Aya februarie 15, 2012 la 9:42 pm

    @

    Adrian Nastase

    MODIFICAREA TRATATULUI UE (ACORDUL FISCAL), CARE PRESUPUNE, DE FAPT, REDUCEREA (STIRBIREA) SUVERANITATII TREBUIE SUPUS REFERENDUMULUI

    Despre PDL se stie ca a sustinut si promovat politicile de genocid national, anti-romanesti si anti- statale.
    NU acest partid iresponsabil si criminal- am numit PDL- ma preocupa, intrucat, de la acesta, stiu la ce trebuie sa ne asteptam.

    Halucinanta, insa, este atitudinea Opozitiei!
    Am asistat in ultimele zile la replici ale Opozitiei, legate de Acordul fiscal- inacceptabile din punct de vedere al reprezentarii politice si inadmisibile legal.
    Acordul fiscal (indiferent de redenumirea sa, cosmetica- important fiind continutul) inseamna, fara echivoc, modificarea Tratatului UE (ma voi referi la Romania- dar acelasi lucru este valabil pentru toate statele membre ale Uniunii Europene).

    Punctul- cheie al acestui Tratat este reducerea (stirbirea) suveranitatii (Traian Basescu s-a exprimat explicit, public, in legatura cu reducerea suveranitatii si ca se implica in acest lucru „putin astazi, inca putin maine” pana la anularea ei).

    Pentru cei care ar fi tentati sa ma contrazica, invocand „argumente cu diplomatichie” afirm (pentru a nu trebui sa se osteneasca):
    DACA TINTA ACESTUI ACORD (zice-se, doar fiscal!) NU AR FI REDUCEREA (STIRBIREA) SUVERANITATII (si deschiderea caii pentru anularea acesteia) NU AR TREBUI SA FIE MODIFICAT/E TRATATUL/ELE UE.

    Insistenta introducerii unor prevederi aparent ciudate, in Constitutie (de exemplu, nivelul deficitului bugetar) are ca scop pervers anularea sensului continutului (prin insasi acea prevedere!) art. 2 din Constitutia Romaniei -„Suveranitatea”.

    Nu trebuie sa fie cineva un mare constitutionalist- trebuie doar sa cunoasca principiile si sa le interpreteze corect- pentru a ajunge la concluzia ca si in conditiile in care s-ar ajunge la un „compromis cosmetic” ( constand, de exemplu, in revizuirea Constitutiei STRICT prin introducerea prevederilor de ordin fiscal, cu mentinerea celorlalte articole) ar fi anulat, de facto, art. 2 din Legea fundamentala- „Suveranitatea”.
    Mai exact, art. 2 – „Suveranitatea”- ar ramane „ceva” la nivel declarativ, imprecis, o capcana pentru linistirea spiritelor (prin aparenta sa imperativa care isi va pierde, de fapt, sensul- respectivul articolul constitutional devenind, in realitate, generalizant).
    In schimb, noul articol din Constitutie,, cuprinzand prevederi fiscale precise, fiind imperativ „cifric”, ar trebui respectat ca atare, inclusiv in materie de sanctiuni care pot fi aprobate, ca atare, prin legi.
    (Pentru a nu ne ascunde dupa deget, trebuie spus clar ca multe legi, mai ales cele „strict specializate” nu sunt cunoscute de toata lumea, desi, ca principiu, nimanui nu ii este premis sa nu cunoasca legea si nimeni nu se poate prevala de necunoasterea ei in abaterile comise. Mesajul afirmatiei mele precedente este: pornindu-se de la adevarul mentionat- binecunoscut, ca fiind realitatea insasi- este logic si previzibil ca vor fi adoptate prevederi dure, redactate in sofisticatele limbaje juridico- finanantistice, de neinteles pentru nespecialisti, motiv pentru care nu li se va acorda importanta initial. Acestea vor servi „noul articol” din Constitutie, legat de fiscalitatea imperativa- astfel incat orice atitudine de revolta, sau doar critica, ulterioara sa fie contracarata prin existenta respectivelor norme si prin constitutionalitatea lor.)

    Este nevoie sa precizez prin ce ar incalca fundamental (pe principiul dominoului, anuland) suveranitatea o prevedere constitutionala imperativa privind deficitul bugetar al Romaniei stabilit de „noua UE”?
    Argumente sunt multe, dar voi invoca doar ceea ce este FOARTE CLAR si neinterpretabil.

    A. Conform art. 2 (1) din Constitutia Romaniei (citez):
    „Suveranitatea nationala apartine poporului roman care o exercita prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte, precum si prin referendum.”

    B. Conform art. 61 (1) din Constitutia Romaniei (citez):
    „Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului roman si unica autoritate legiuitoare a tarii.”

    C. Conform art. 65 (2) b, Parlamentul (Camera Deputatilor si Senatul) isi desfasoara lucrarile in sendinta comuna pentru (citez):
    „aprobarea bugetului de stat si a bugetului asigurarilor sociale de stat”.

    Un deficit bugetar imperativ, stabilit printr-un Tratat, incalca (reduce, stirbeste) suveranitatea nationala prin aceea ca incalca unul dintre prerogativele Parlamentului care este (citez) „organul reprezentativ suprem al poporului roman”- prin care poporul roman exercita suveranitatea nationala, conform art. 2 (1) din Constitutia Romaniei.

    Foarte clar si explicit:
    Tratatul (fiscal sau altfel denumit- important este continutul sau) cel putin reduce (stirbeste) suveranitatea nationala care, conforn Constitutiei (citez) „apartine poporului roman”.
    Poporul roman este singurul care se poate pronunta in sensul acceptarii- sau respingerii- reducerii (stirbirii) suveranitatii nationale.
    Acest lucru se face prin referendum care trebuie sa prevada EXPLICIT intrebarea legata de suveranitate: „Sunteti de acord cu reducerea/cedarea suveranitatii nationale?”.
    DOAR in functie de rezultatul unui astfel de referendum, cu o intrebare explicita, pe intelesul tuturor, poate fi- sau nu- semnat acel Tratat.

    Intr-o ordine conexa de idei (o alta demonstratie a faptului ca referendumul privind EXPLICIT reducerea,stirbirea suveranitate este obligatoriu):

    Tratatul (fiscal sau altfel denumit- dar cu acelasi continut) INCALCA flagrant Constitutia Romaniei (am demonstrat cum- art. 2).
    Chiar daca, in mod iresponsabil, acel Tratat va fi semnat de Traian Basescu (si „acceptat”, chiar si verbal- dar tot in mod iresponsabil- si de opozitie) el nu poate fi ratificat. Ar putea fi ratificat doar dupa revizuirea Constitutiei astfel incat prevederile acelui Tratat sa nu intre in contradictie cu ale Legii fundamentale.
    Conform art. 11 (3) din Constitutia Romaniei (citez):
    „In cazul in care un Tratat la care Romania urmeaza sa devina parte cuprinde dispozitii contrare Constitutiei, ratificarea lui poate avea loc numai dupa revizuirea Constitutiei”.

    Procedura de revizuire a Constitutiei este reglementata prin art. 151- (1) (2) si (3). Revizuirea devine definitiva dupa aprobarea ei prin referendum.

    DAR
    In cazul Tratatului (fiscal) situatia excede necesitatea revizuirii Constitututiei ulterior semnarii sale.
    Iata de ce:
    Intrucat Tratatul (fiscal) produce efecte asupra suveranitatii, poporul roman trebuie sa se pronunte asupra acestui fapt ANTERIOR semnarii sale de catre presedintele Romaniei.
    Argumentare:
    Conform Constitutiei Romaniei- art. 2 (2)- citez:
    „Nici un grup si nici o persoana nu poate exercita suveranitatea in nume propriu”
    si
    suveranitatea apartine poporului roman, doar acesta putand sa o exercite -conform art. 2 (1) din Constitutiei.

    CONCLUZIE (in privinta constitutionalitatii semnarii Tratatului- constitutionalitatea ratificarii putand face obiectul dezbaterilor doar ulterior si numai in cazul indeplinirii conditiilor constitutionale ale semnarii sale) :
    – Tratatul (fiscal) poate fi semnat DOAR DUPA consultarea poporului prin referendul privind reducerea (stirbirea) suveranitatii nationale.

    URMARILE semnarii Tratatului, de catre Traian Basescu, anterior consultarii poporului, prin referendum, privind reducerea (stirbirea) suveranitatii nationale:

    In conditiile in care Traian Basescu, presedintele Romaniei, semneaza Tratatul anterior (sau in lipsa) pronuntarii poporului prin referendum asupra reducerii (stirbirii) suveranitatii:
    – comite, in mod explicit, un act de „Tradare” (Conform Cod penal, art. 155);
    -se face vinovat de incalcarea Constitutiei, art. 2 (1) si 2 (2), ceea ce atrage:
    a.) suspendarea sa din functie conform art. 95 (1);
    b.) demiterea sa in urma referendumului (demitere inevitabila, dat fiind nivelul extrem de scazut al increderii), conform art, 95 (3) din Constitutia Romaniei;
    c.) instalarea vacantei functiei de presedinte al Romaniei- art. 97 (1) din Constitutie;

    Punctul final: punerea sub acuzare a cetateanului Traian Basescu pentru comiterea infractiunii de „Tradare” (conform art. 155 Cod penal).

  34. 34 Emil februarie 15, 2012 la 9:54 pm

    Blogul e ok, se vede ca Domnul nu este asa urat precum sunt unii, oare daca baesescu si-ar putea sustine un blog in care sa fie cineva de acord cu el.
    Intradevar, problema nu este Basescu, problema o reprezinta sistemul si doar atat.

  35. 36 blogideologic februarie 15, 2012 la 10:48 pm

    @ Emil spune : „problema nu este Basescu, problema o reprezinta sistemul si doar atat.”
    Domnule, este mai mult decât „atât” ! Sistemul are un nume : „sistemul Băsescu”. De ce încerci să ne astupi gura ?

  36. 37 blogideologic februarie 15, 2012 la 10:52 pm

    Mi se pare foarte raţional punctul de vedere exprimat de domnul Florea Dumitrescu.

  37. 38 Cârcotaşu februarie 15, 2012 la 11:21 pm

    Referitor la o mai veche dispută, pentru o mai largă documentare. Păreri şi păreri, una spune că Cică lectorul universitar care a vorbit în parlamentul european e o Mânărie Absolută.
    Acu’ e o a doua părere, ce-o confirmă pe prima. Se cunosc? Ntţ. ❗

  38. 39 Karakas februarie 15, 2012 la 11:32 pm

    @Aya, de acord cu tine despre acest tratat, de fapt un pas spre o vasalitate impusa poporului, prin „grija” acestei puteri. Si eu insist ca este necesara dezbatere in soceitate despre ce inseamna acest tratat, de o importanta capitala pentru romani. Apoi, REFERENDUM!!!!

  39. 40 Aya februarie 16, 2012 la 12:12 am

    @

    Marcus

    Am glumit- nu ti-am dat lectii, asa cum spui.
    Probabil, nu am reusit sa ma fac inteleasa.

  40. 41 Aya februarie 16, 2012 la 2:59 am

    @

    Draghi Puterity

    POSIBILA SOLUTIE: UN POD AL ROMANIEI CU INDEPARTATA ANGLIE;
    PENTRU „NOUA UE” (AVAND DREPT CARTE DE VIZITA TRATATUL FISCAL) SI APARTENENTA ROMANIEI LA EA, RASPUNSUL ESTE: NU!

    Citez din postarea ta (februarie 15, 2012 la 6:22 pm):

    „Le e clar liderilor USL ce li se cere? Vorbim aici de o pozitionare strategica a Romaniei pentru urmatoarele decenii,”

    Esti optimist (fara temei!).

    Despre ce Romanie ar mai putea fi vorba „in urmatoarele decenii” daca USL- ultima linie de rezistenta- va achiesa, prin liderii sai, la semnarea si ratificarea Tratatului fiscal?

    Draghi, daca acest Tratat ar intra in vigoare cu Romania parte a lui, NU vom mai exista ca stat, iar asta se va intampla repede. Punct.

    Tratatul fiscal este, de fapt, „cartea de vizita” a „noii UE”- nicidecum Uniunea Europeana la care a aderat Romania (si nu doar Romania).
    Exprimarea nu are nimic metaforic, dar reflecta insasi realitatea.
    Uniunea Europeana nu inseamna o constructie ideatica, dar un set precis de reguli si norme pe care ne-am angajat sa le respectam in momentul aderarii- UE angajandu-se fata de noi, la randu-i. FATA DE ACELE reguli si norme ne-am angajat, in ACEA structura numita Uniune Europeana am intrat- nicidecum in cea care se pregateste acum.

    Pervers si sinistru, in egala masura, anumite forte din Europa incearca sa substituie, pe furis, conservand numele Uniunea Eurpeana la care am aderat (repet, insemnand si avand un anumit set de reguli si norme- in care statele aveau un anumit tip de statut) cu o alta structura, LA CARE NU AM ADERAT.
    Ar urma sa ne trezim prozonieri ai unei structuri inrobitoare si anulatoare a identitatii, care ne-ar transforma intr-un teritoriu, pur si simplu- nici macar intr-o colonie (statut oricum de nedorit).

    MA INTREB CUM DE NU VEDE OPOZITIA TOATE ACESTEA?

    De la PDL- care a sustinut politici genocidare si este o structura politica anti- eomaneasca, nu am asteptari pozitive.
    PDL NU ar trebui sa fie centrul preocuparilor noastre, acum, cunoscand ce interese criminale reprezinta.
    A-i acorda interes ar insemna pierdere de timp si de energie care trebuie canalizata catre salvarea situatiei Romaniei, pe cale sa fie cedata de vanzatorii de tara. Iata, chiar am ajuns sa folosesc aceasta expresie fara inconjur si fara teama de a fi pusa de index de catre „protocolarii diplomatichiei”. Nu e momentul sa ne ascundem dupa cuvinte si nici sa incercam sa ambalam acceptabil realitatea- ar insemna sa ne mintim singuri si asta e tot ce ne lipseste.

    Ma intreb cum a fost posibil ca lideri ai Opozitiei (nu doar cei din triumvirat) sa afirme ca nu se opun semnarii Tratatului- cand, de fapt, acesta inseamna NEGAREA UE la care am aderat, a garatiilor sale, a structurii, a normelor, a statutului, inseamna NEGAREA noastra ca stat, intr-un orizint de cativa ani (nu de decenii!)?

    Dupa cum stiu ca liderii PDL sunt criminali vanzatori de tara- stiu ca liderii Opozitiei NU sunt vanzatori de tara.
    Atunci, de ce afirma ca nu se opun semnarii Tratatului?
    Sunt cumva masochisti (si au impresia ca asa suntem toti)?
    Sa existe, aici, o amara logica psihologica: la putere, criminali- in opozitie, masochisti?

    Parafrazand titlul editorialului:
    un pod cu indepartata Anglie (care a refuzat- pe buna dreptate- sa semneze acel Tratat distrugator) poate fi solutia pentru Romania- de fapt, este solutia.

    Apartenenta la „noua UE”- o structura ucigasa pentru Romania (si pentru alte state)- este de respins, trebuie respinsa.
    Nu am aderat la „UE fiscala”- Romania nu are de ce sa reconoasca, sa fie de acord cu aceasta „punitiva” structura.

    Eu nu sunt masochista (nici criminala). Sunt parte a poporului roman.
    Ca parte a acestui popor LE SOLICIT OAMENILOR POLITICI DIN OPOZITIE (nu am de ce sa-i rog, caci se afla in slujba concetatenilor mei- si a mea) SA RESPINGA SEMNAREA TRATATULUI FISCAL SI, IN GENERAL, ORICE DEMERS CARE ADUCE ATINGERE FORMEI SI FONDULUI UNIUNII EUROPENE LA CARE AM ADERAT.

    Nu suntem- si nici nu trebuie sa acceoptam a fi- parte a acestei „noi UE”- o structura ucigasa pentru Romania si pentru statele ca ea.

    Daca altfel nu se poate, daca UE isi va pierde, totusi, forma si fondul pe care le-a avut cand am aderat- si daca „podul” avand drept capete Anglia si Romania nu se poate construi- solutia este sa ramanem in afara noii structuri fals prezentata ca UE.
    La eventualele replici de genul „daca procedam asa, ne vor zdrobi”, raspund ferm:
    Daca acceptam capcana „noii UE” (cea a Tratatului fiscal) sigur vom fi zdrobiti.
    Daca nu acceptam si ramanem in afara ei, avem o sansa, fie si minimala, de supravietuire ca stat si popor.

    Mai este ceva esential:
    Daca va fi sa fim sa fim zdrobiti, cel putin sa se intample luptand sa existam.

  41. 42 Aya februarie 16, 2012 la 3:07 am

    Reproduc, pentru a putea fi lecturat mai usor

    EDUTORIALU’ DIN JURNALU’

    UN POD PREA INDEPARTAT

    Autor: ADRIAN NASTASE
    15 februarie 2012

    Meteorologul codului portocaliu, l-am numit pe Sebastian Lăzăroiu, a avut dreptate. Iată că a venit şi Albă ca Zăpada şi a acoperit totul. De fapt, orice în afară de incompetenţa şi de bâlbâielile celor care ne conduc. Am urmărit atent ce au făcut autorităţile în aceste zile şi mi-am dat seama că am intrat cu adevărat într-o eră nouă şi că mayaşii aveau dreptate, cel puţin parţial. 2012 e sfârşitul unui fel de lume.

    La începutul mandatului său, Traian Băsescu era una cu cala­mi­tăţile naturale. Vreau să spun că vizita zonele sinistrate la pas de fiecare dată când se întâmpla ceva. Glumea cu oamenii, hoho­tea cu muncitorii şi cu militarii, dă­dea termene, ameninţa cu pri­virea şi cu degetul. Aşa a apărut şi ce­lebra acţiune de la podul din Mă­ră­cineni. El a fost reconstruit sub privirea atentă, de părinte, a preşedintelui. Băsescu e un comunicator priceput şi viclean. El ştie că la inundaţii e haos, că sunt mul­te de reparat şi puţine de reuşit în timp util, aşa că a ales atunci un sim­bol clar al implicării sale în problemă. Ceva palpabil şi posibil de refăcut. Lumea i-a legat imagi­nea de podul cu pricina şi era greu să convingi pe cineva că preşedintele a stat cu mâna în sân în faţa intemperiilor. Ulterior, din 2010, prezenţa prezidenţială în asemenea spaţii a devenit problematică. Nu numai că oamenii au început să huiduie, dar au devenit mai re­ven­dicativi şi mai gălăgioşi. Ve­chile băi de noroi şi mulţime s-au transformat repede în certuri nervoase cu sinistraţii „obraznici” pe care, mai precaut, domnul Ungu­reanu îi urechează astăzi doar de la televizor.

    Una peste alta, ar fi de înţeles de ce nu a mai mers Băsescu acum să inspecteze deszăpezirile. În fond, prezenţa lui acolo n-ar fi făcut altceva decât să irite. Surpriza e că în timp ce ţara se zbătea sub nămeţi, preşedintele pleca la Predeal să se dea pe derdeluş. La nivel politic, acesta e un mesaj cumplit, de dezinteres, pe care nici măcar nu ştiu dacă Băsescu l-a gândit ca atare sau i-a fost dictat de subconştient. Preşedintelui nu numai că nu-i pasă de popor, dar e şi supărat pe el. Dacă poporul care nu-l merită i-a întors spatele, asta face şi el. Nişte oameni mai împăciuitori ar zice, bun, şi dacă stătea în Bucureşti ce rezolva, se curăţa mai bine zăpada? Nu. Dar nivelul funcţiei prezidenţiale presupune şi feluri de a acţiona simbolic care arată respect pentru cetăţenii care ţi-au dat mandatul. Aşa cum nu te scarpini în nas când se cântă imnul naţional, nici nu pleci la sporturi de iarnă când zeci de mii de compatrioţi se zbat în viscol. Suntem departe de podul de la Mărăcineni. În lumea nouă despre care vorbeam va trebui să învăţăm să supravieţuim fără Băsescu. El, iată, se distrează de minune fără noi.

  42. 43 Doru Coarna februarie 16, 2012 la 7:55 am

    @ Mai Mihaela,

    tie parca „nu-ti placea de mine”, dar uite ca gandim la fel. (Te placi?)

    Normal ca presedintele nu are program de guvernare, dar ceva acolo in cap tot are (de gand sa faca), altminteri putem pune o papusa gonflabila pe locul lui si gata.

    Functia aia de mediere este un vax, un moft gratuit care acopera faptul ca nu are practic nimic concret de facut, ca obligatie. Dovada ca intr-o tara blocata in contradictii, Basescu s-a dus sa faca oameni de zapada, probabil pt un alt viitor guvern…

    Functia de reprezentare, sa fim seriosi, costa prea mult intreaga administratie prezidentiala ca sa ia parte la evenimente, caci de influentat evenimentele, iarasi sa fim seriosi, nu presedintele roman o poate face…

    Mai ramane leganatul blondelor pe genunchi, ca functie concreta.

    Adevarata preocupare a oricarui presedinte este satisfacerea clientelei care a contribuit la alegerea si la mentinerea sa, incepand de la ziaristi si terminand cu oamenii asa-zis de afaceri. In rest piscina, sauna, masaj, mese de taina, spritz cu anturajul, frecatul genunchilor. Asta-i tot.

    Dealtfel, ca dovada ca am dreptate, eu nu am vazut niciodata un presedinte extenuat de munca, toti sunt plictisiti de huzur, cu nervii facuti ferfenita aiurea, cu sufletul suspendat sau ascuns in zona nefericirii exclusive, dar cu atitudine de invingatori supremi, ceea ce pt un prim slujbas la stat este ridicol!

    Doi ani le ajunge sa medieze, sa reprezinte si sa mangaie… Dealtfel UE are presedinte pe termen mai scurt decat Romania, care nu are nici pe departe problemele uniunii.

  43. 44 Vasile, februarie 16, 2012 la 8:04 am

    Nastase tace si iar tace,

    Cica nu-i scenarita si nici fol clor!

    Dupa ce l-au dat afara pe Hahaianu, sistemul a cazut , chiar asa cum prognoza acesta , pentru ca Pinalti,Oltean & Co. nu putea supravietui
    decit din saracirea romanilor!

    Dupa ce l-au dat afara presedintele care nu poate fi refuzat, a luat lista specialistilor, si la fel ca pe vremea cind il lucra pe „omul in pulover” cu telefonul , a incepurt sa caute un inlocuitor la telefon.
    -ţţţţrrrrrţrrrrrrr! ….Alo, alo Basescu la telefon….
    -Da….sunt ……………….
    -Domnule sunteti pe lista mea numarul unu dintre specialistii Romaniei din sistem si am hotarat sa va numersc Director General in locul ………………
    nota: specialistul de la capatul tunelului nu face vreo politicia
    – Nu domnule Presedinte in mod sigur NU.
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
    – Si totusi nu puteti veni pina la Cotroceni ?
    -Acum sunt inzapezit in tara dar nu va pot refuza invitatia dupa reintoarcerea mea in Bucuresti..
    -Pai va trimit scuterul meu prezidential Helicopterul si snowmobilul…..
    -V-am spus nu pot!
    – ţţţţţrrrrrrrrrrrrţţţţţţţţţţţţrrţţţţţţţţţţţţţţ! Alo sunt Basescu , cum care… Presedintele Romaniei….
    Pina la urma au gasit unul care-i PSDist!

  44. 46 George Ban februarie 16, 2012 la 8:33 am

    @Aya,15 feb. 9:42pm

    Demonstratia este impecabila.
    De aceea ma infurie replica unui „Incaltat” de pe blogul Corina Cretu:
    „Problema insa cred ca se pune altfel: e vorba de semnalul politic pe care il da Romania.”
    Deci suveranitatea Romaniei e pusa in balanta cu „semnalul politic”!!! Asa judeca toti inconstientii astia portocalii:
    Nu ne intereseaza oamenii, ne intereseaza sa fraudam bine alegerile!
    Nu ne intereseaza Romania, ne intereseaza semnalele!
    Sper sa-i lasam cat mai repede la casele lor, sau oricum, in incinte inchise, unde sa se joace cat vor cu steguletele care le plac!

  45. 47 ZOE, fii barbata ! februarie 16, 2012 la 8:40 am

    „Toate-s vechi si noua toate”…
    Ieri am auzit ca vajnicul MRU a intrat din birou în birou si le-a ordonat salariatilor din ministere sa scoata urgent tablourile, diplomele, calendarele, icoanele
    si te miri ce alte actibilduri mai aveau ei pe acolo. Nu m-a mirat, pentru ca de la început mi-am dat seama ce fel personaj avem de-aface.
    Dar mi-am amintit un amanunt povestit de cineva în legatura cu gestul lui
    de-a dreptul stupid si înca o data am înteles ca nu-i nimic nou sub soare. Cum a aflat presa, pac la „Razboiu”, apoi el a dezmintit categoric acest gest, totusi fara foc nu iese fum.
    Când a „venit la putere” stimabilul domn Cozma (PSD) – destul de cunoscut Dlui. Nastase, banuiesc – ce credeti? A facut exact acelasi lucru. A intrat plin
    de aplomb din birou în birou si le-a spus salariatilor care stateau smirna în fata lui, ca pâna a doua zi sa dispara tot ce aveau atârnat pe pereti sau în spatele usilor, sigur printre altele erau si calendare. Se daduse militaria jos din pod, prea mult zburdasera ei sub „regim” liberal. Adica un fel de, „bai, liniste, ce dracu”!

  46. 48 ZOE, fii barbata ! februarie 16, 2012 la 8:48 am

    @Theodora,

    Super tare asta, mi-am si amintit video-clipul !

  47. 49 ZOE, fii barbata ! februarie 16, 2012 la 9:10 am

    Mi-a placut mult, o replica data de Iulian Iancu ieri, referitoare la zadarnicia lucrurilor si la vânarea de vânt, basesciana. El a dat un citat din Biblie : ” cu cât te îndepartezi mai mult de Dumnezeu, cu atât te apropii mai mult de nimicul din care esti facut” ! Ceea ce ignora basescu si ai lui este ca : „mai e putin, mai e un pic pâna la Marele Nimic”( Iris) !

  48. 50 ZOE, fii barbata ! februarie 16, 2012 la 9:25 am

    @Aya,

    Comenatriul lui Draghi Puterity pestre Tratatul Fiscal este în sens peiorativ.
    N-ai înteles ironia din cuvintele lui ? Nici el nu este de acord cu acesta.

  49. 51 ZOE, fii barbata ! februarie 16, 2012 la 9:29 am

    Erata

    despre

  50. 52 blogideologic februarie 16, 2012 la 10:33 am

    Ruteanul Kojara acuză Partidul Popular European de standarde duble, comparând cazul Iuliei Timoşenko cu cel al lui Adrian Năstase http://www.romanialibera.ro/actualitate/europa/kievul-acuza-ue-de-standarde-duble-comparand-cazul-iuliei-timosenko-cu-cel-al-lui-adrian-nastase-253874.html

  51. 53 Fault februarie 16, 2012 la 11:09 am

    Vremea in Bucuresti
    Astazi e joi, 16 Februarie 2012. Soarele rasare la 07:15 si apune la 17:44.

    Temperatura acum: -4˚C (se simte ca: -11˚C)
    Starea vremii: innorat
    Umiditate: 76%
    Vant: 21 km/h dinspre W
    Presiunea atmosferica: 1000.0 mb, constanta

    Sursa: http://vremea.ido.ro/Bucuresti.htm#ixzz1mW6ESSqn
    ………………………………………………………………

    BILANŢ DUPĂ 79 IERNI DE LA GREVA CEFERIŞTILOR DIN
    ATELIERELE GRIVIŢA

    7 români împuşcaţi de Guvern în Atelierele CFR Griviţa la 16.02 1933 (la -14°c)
    86 romîni ucişi prin frig de Guvernul Băsescu-Boc-Ungureanu pînă la 16.02.2012
    Atunci, în ’33, calea ferată era înfloritoare ; acum nu mai e !
    Atunci evreii îi trgeau de mâneci, în dughenele lor, pe ceferişti, cu oferte pe datorie ;
    acum alt evreu-MRU îi lasă fără pâine !
    Astăzi pensionarii feroviari manifestează în faţa Palatului CFR pentru reducerea de la 12 la 3 a călătoriilor gratuite/an.
    Atunci clasa muncitoare făcea greve ; acum nu mai avem clasă muncitoare.

    Vine, vine Primăvara,
    Se revoltă toată ţara
    Să-l dea pe Băsescu jos
    Şi pe târfe, de la os.

    Lumea îşi cată dreptate
    Chiar la …Universitate,
    Unde-s mulţi într-o frăţie
    Uniţi prin democraţie.

    Doamne, căt ai fi de Sfânt
    Te coboară pe pământ.
    Vino ca să faci dreptate
    Că aşa nu se mai poate !

  52. 54 Paul februarie 16, 2012 la 11:13 am

    Marcus,

    ai vazut ca nu e vorba de nicio banare, ci doar de interventii punctuale de tip „Sanepid verbal” :).
    De aceea, multumesc pentru invitatie, dar prefer sa te citesc aici, scriind sub anumite presiuni de tot felul. Sunt sigur ca ma intelegi :).

    P.S. Cica, libertatea reala nu exista decat in conditiile respectarii anumitor reguli.

  53. 55 Paul februarie 16, 2012 la 11:28 am

    Domnule Nastase,

    Stiti ca si eu il consider pe Traian Basescu „un comunicator priceput şi viclean”, totusi, se vede clar ca in ultima vreme „si-a iesit din mâna”.
    Probabil ca asta se intampla dupa o anumita varsta si dupa o prea lunga uzura in functii de stat…

    Adica, tot tinerii, saracii, vor trebui sa rezolve situatia 🙂

  54. 56 Draghi Puterity februarie 16, 2012 la 12:10 pm

    Despre mana invizibila a „pietelor” si efectele sale benefice…

    Cum era sa ajunga sistemul energetic german in colaps, de mai multe ori in ultimele zile, datorita speculatiilor pe piata curentului electric:

    http://www.spiegel.de/wirtschaft/service/0,1518,815587,00.html

    Motivul nu a fost de natura tehnica sau datorat lipsei energiei ci specula pe pretz. Doar activarea facilitatilor pentru cazuri de avarie, ultima resursa disponibila a sistemului, a salvat Germania de la blackout.

    Agentia de supraveghere e retelelor electrice e in alarma.

    Poate reusim sa invatam si noi ceva din greselile altora…

  55. 57 Theodora februarie 16, 2012 la 1:39 pm

    Persoana care semneaza aya este rugata sa nu mai posteze pe blogul meu nici un comentariu (indiferent ce contine acel comentariu) ATAT TIMP CAT ma jigneste pe acest blog.
    Nu poti sa ai pretentia sa fii bine primit in casa cuiva cand il jignesti pe proprietarul acelei case.
    Ce cauta la mine pe blog atat timp cat afirma despre mine ca sunt mincinoasa, ca sunt inaintarea unui grup care ataca intelectualii, ca am un blog fara valoare, etc?
    Preiau cu placere pe blogul meu, sub forma de articol, pe pagina mea de fecebook si pe grupurile de pe facebook unde sunt membra, informatiile pe care le consider importante.
    Am facut acest lucru fara sa mi se spuna. Noi nu avem bloguri de partid si eu cred ca este o greseala ca nu avem

    http://theodora0303.wordpress.com/2012/01/31/solidara-cu-adrian-nastase-pentru-o-justitie-independenta-si-impartiala/
    Am incercat sa transmit o propunere de proiect in acest sens dar documentul s-a pierdut pe undeva sau a ajuns intr-un cos de gunoi.
    http://theodora0303.wordpress.com/2012/02/15/jumatate-din-bucuresti-in-bezna-pana-de-curent-electric-in-partea-de-nord-est-a-capitalei-ce-ne-a-spus-basescu-noua-va-pot-asigura-ca-nu-exista-niciun-fel-de-pericol-ca-populatia-sa-ramana-fara/#comments

  56. 58 Vasile, februarie 16, 2012 la 2:37 pm

    Contele nu conteleste sa sa indrume prin manipulatori mai calificati decit un Plesu despre binefacerile capitalismului cum tot asa ne indica secvential si unde a gresit capitalismul prin gura prea calificatului Croitoru!.

    Pe mine discursul acestui domn ma surprinde neplacut , cum poate fi un asemenea bancher la Banka Nationala ,sau de ce acest domn de fapt nu este un bancher decit dupa functia pe care o ocupa.

    Cind vorbim de capitalism parca vorbim totusi de un subiect interbelic, noanta capitalismului s-a schimbat dramatic iar noul dominant al economiei de piata este totusi un blend care funcioneaza dupa aceiasi sintagma si la
    Chinezi si tot asa de bine si la Canadieni desi ca ideologie le vedem diferit.

    Statul ne social al Americii a ajuns sa panicheze economic relatia dolar fara ca aceasta tara sa fie una in care individul este si asistat social , de cealalta parte Canada un stat social cu o alta structura sociala a veniturilor nu a clacat invreun fel in ciuda problemelor pricinuite de fratii de la sud, ba chiar sa intarit in perioada in care altii falimentau.

    Ei in expertiza domnului Croitoru nu apare acest aspect mai mult decit semificativ !
    Ce sugereaza domnul Croitoru ar fi faptul ca pina in 2004 in Romania s-a furat de s-a rupt, perfect adevarat , dar o data cu 2004 si o data cu Presedintele jucator ,nu s-a mai furat si capitalismul s-a fundamentat local si de atunci se structureaza pe noi politici capitaliste economice si fiscale statul roman omitind sa streseze ca nu prin distrugerea invatamintul a culturii a omului dupa strada , capitalismul a modelat majoritar noua lume! .

    De fapt de ce ne sugereaza aceasta idee ?
    Ca cap italistul Basescu a reintrodus capitalismul pur ,adevarat desi eu nu percep decit vizual,palpabil ,reducerea salariilor,pensiilor, distrugerea sistemului de stat al asigurarilor sociale, incepind cu demolarea spitalelor a retelelor de informatii intercetatenesti programe de lucru fara pauze de masa, micsorarea natalitatii si o data cu aceasta micsorarea cheltuielilor de sustinere a celulei familiale deloc comunista ci acea unitate care tine pe umerii ei aceasta societate ,!

    .

  57. 59 Draghi Puterity februarie 16, 2012 la 3:07 pm

    Croitoru nu face decat sa reia ideea lui Ion Iliescu – acela a „capitalismului de cumetrie”.

    Unde insa cred ca greseste Croitoru, e ca isi imagineaza ca ar putea exista un „capitalism curat”, benefic. Face exact aceeasi greseala ca si comunistii – porneste de la o modelare gresita a caracterului uman.

    In realitate nu exista nici „omul nou”, perfect altruist si motivat doar de idealuri inalte, dispus sa imparta totul cu toti, insa nu exista nici „homo economicus”, adica o masina care sa actioneze intotdeauna rational si bazat strict pe criterii financiar-economice. In plus, capitalismul e nesustenabil pe termen lung, din motive strict matematice (functioneaza ca atare doar atata timp cat exista o crestere exponentiala).

  58. 60 Draghi Puterity februarie 16, 2012 la 3:08 pm

    Erata – aceea (nu acela)

  59. 61 Karakas februarie 16, 2012 la 3:51 pm

    @Draghi, ai punctat corect: nu „capitalismul de cumetrie” e sursa problemelor , ci capitalismul insusi. Profitul si coruptia din sistem sunt „cumetrele”, in orice tara capitalista.

  60. 62 Victor V. februarie 16, 2012 la 5:07 pm

    @ Draghi Puterity

    Distorsionezi știrea. Problema a apărut datorită nerespectării regulilor stabilite (prin ascunderea unor cereri) și nu datorită existenței pieței de energie.

    Tu ai ceva cu ideea de piață? În cazul acesta nici măcar nu vorbim de o piață complet liberă, ci puternic reglementată.

    Dacă tot vrei să-ți păcălești audiența (deși mă îndoiesc, dată fiind inteligența cititorilor acestui blog), măcar puteai să găsești un exemplu unde șmecheria e mai greu de observat. Precum acesta: http://www.wired.com/wiredscience/2012/02/high-speed-trading/

  61. 63 Victor V. februarie 16, 2012 la 6:02 pm

    @ Karakas

    În timp ce în țările „necapitaliste” (unde or fi astea?) corupția și profitul au fost „eradicate”. Aveți și exemple?

    @ Draghi

    „capitalismul e nesustenabil pe termen lung, din motive strict matematice (functioneaza ca atare doar atata timp cat exista o crestere exponentiala)”

    Simpatic enunțul. L-ai descoperit singur? Caz în care premiul Nobel te așteptă (dacă-l poți demonstra) sau l-ai văzut pe undeva? Îmi arăți și mie unde?

  62. 64 mircea batranu februarie 16, 2012 la 6:17 pm

    Adriane, e un mesaj amical. Eu nu te pot vedea ca victima pentru ca ai jucat pe scena impreuna cu Basescu si ati mai fost si vecini. Daca nu era atitudinea ta (era sa spun aroganta), nu ar fi existat Basescu. Aceste dimensiuni ale vietii noastre politice sunt reale. Aveai tinuta si experienta personajului venit din diplomatie, trebuia s-o mentii si ca PM. N-am inteles cine ti-a cerut sa joci pentru el! Dar victimele acestui joc sunt prin tara, peste tot.

  63. 65 Draghi Puterity februarie 16, 2012 la 7:06 pm

    @Victor V.

    – Nu am nimic cu piata ci cu „piata”. (mai mult despre asta cu alta ocazie)
    – Dobanda pe dobanda e un exemplu de crestere exponentiala. Mai mult nu am chef sa elaborez, pt. ca vorba lui GB tie iti lipseste organu’, iar ceilalti au priceput deja ideea.
    – Regulile nu au fost respectate pentru ca statul nu a controlat destul si al lasat „piata” sa face ce stie ea mai bine. Daca ai fi citit articolul ai fi aflat ca traderii de energie din Germania sunt obligati sa cumpere atat ca e necesar consumatorilor, nu au voie sa ascunda cererea ca sa scada pretul. Poate candva se prind si nemtii ca nu e o idee prea buna sa separi transportul de productia de energie.
    – Despre viteza de traiding si efectul ei asupra preturilor ar trebui sa pricepi si singur care e problema. Ca absolvent de electro ar fi trebuit sa fi studiat teoria sistemelor cu reglare automata. Ah, da… am uitat, tu ai invatat mai mult din caratul lazilor cu bautura decat din faculta.

  64. 66 MIHAELA februarie 16, 2012 la 7:07 pm

    @ Doru Coarna
    Nu este vorba daca te plac pe tine sau nu, pentru ca nu te cunosc.
    Cand nu-mi plac ideile cuiva o spun, o spun si atunci cand imi plac, chiar daca am avut o divergenta de opinii cu acea persoana.
    Cand am vorbit despre un presedinte asa cum il vad eu, nu m-am referit de loc la unul gen Basescu, care se baga peste tot.
    Presedintele unei republici parlamentare nu trebuie sa fie in prim plan.
    De cate ori s-a vorbit la noi de presedintele Germaniei sau al Italiei?

  65. 67 Aya februarie 16, 2012 la 7:41 pm

    @

    ZOE, fii barbata!

    Comentariul lui Draghi din februarie 15, 2012 la 6:22 pm nu este nici ironic, nici peiorativ- dimpotriva, este, explicit, de o amara seriozitate.
    Evident, Draghimpotiva Acordului fiscal- asa cum sunt si eu.
    Replica mea a completat, a sustinut si dezvoltat subiectul adus in discutie, nicidecum nu l-a contrazis. Cred ca oricine isi da seama de asta.

    Aceasta fiind realitatea foarte clara, chiar nu este de inteles mesajul pe care mi-l adresezi in februarie 16, 2012 la 9:25 am in care sugerezi ca m-as fi pozitionat advers fata de Draghi.

    P.S.
    Draghi si cu mine suntem prieteni.
    Ca sa parafrazez o expresie binecunoscuta, orice asemanare intre sugestia ta si o posibila altfel de realitate disimulata in sugestia respectiva este fara rost.

    Legat de Acordul fiscal, Draghi si cu mine suntem de acord.
    Exista, insa, si subiecte asupra carora avem opinii diferite. Asta nu impieteaza, insa, asupra prieteniei.
    Prietenia nu presupune „unitatea de monolit” a parerilor.

  66. 68 Ghita Bizonu' februarie 16, 2012 la 7:54 pm

    Victor V.

    ref la Simpatic enunțul. L-ai descoperit singur?

    Posibil sa il fi descoperot singur. De fapt se maraie de ceva timp ca s-ar putea sa se ajunfa si la finele capitalismului. Orice om relativ inteligent in stare sa inteleaga ce se ascunde in spatele unor cuvinte gen „piata”, „capotalism”, „socialism” samd si care are ceva informatii si cujeta isi da seama ca unele lucruri se petrec ciudat.
    Desi stiu ca este inutil – se pare ca la tine inteligenta inseamna sa cati pe google citatu’m scuze – o sa incerc sa iti dau unele linii directoare:
    1)capitalismul are ca scop castigul
    2)capitalimsul are ca marota cresterea continua a castigurilor – trimestru asta mai mare ca trimestru trecut samd. Se pare ca ptr a functiona capitalismu actual are nevoie de o crestere de 3% pe an
    3)se pare ca am atins limitele cresterii. De aici rezulta ca o crestere de 3% pe an prin expansiune a pietelor, a productiei nu mai este posibila (de altfel prin anii 60 SUA cresteau cu max 1% pe an. In termeni relativi SUA au descrescut de prin 1974 pana azi , adica proportia, procentu, cota pe care o reprezenta economia SUA raportata la economia mondiala a scazut. Cresterea nu se va mai putea face decat canibalizand pe altii (se petrecea si pana acum insa nu asta era cresterea principala)
    Asta duce la faptul ca societatea capitalista va fi silita sa opereze transformari majore … si prin astea capitalismul se va nega pe sine…asa cum in plan istoric seniririi italieni apoi din Tarile de Jos si in final cei englezi au devenit tot mai mult negustori capitalisti cu titluri de noblete (sre oroarea nobililor fancezi si spanioli care sis scuipau in san : derogeance!)

  67. 69 Aya februarie 16, 2012 la 9:48 pm

    @

    Draghi Puterity

    SOLUTIILE „CONTABILE” PENTRU SOCIETATE SUNT DISTRUGATOARE;
    NEGAREA RADICALA A CAPITALISMULUI ESTE PREMISA ESENTIALA A SINISTRULUI CREARII „OMULUI NOU”

    In cazul lui Croitoru marea problema consta in faptul ca tipul sau de judecata este contabilicesc. In contabilitate lucrurile sunt „pure si clare”, bilantul, balanta se incheie la banutz (altfel nu sunt valabile).
    O astfel de gandire aplicata la nivelul societatii si a economiei duce la dezastre (vezi „solutiile” FMI, vezi solutia lui Stolojan in 1991- 1992 pentru Romania- si ce probleme au aparut ca urmare a acelei absurditati; vezi solutia „gandita” de Stolojan pentru si aplicata in Republica Moldova- cand se afla la Banca Mondiala- care a dus la o nenorocire).

    Membrii societatii nu pot fi tratati „cifric”- nici economia nu poate fi tratata „cifric” (paradoxul este doar aparent) dar ca o realitate dinamica, influentata inclusiv de factori psihologici, supusa efectului unor variabile de mare subtilitate. Este motivul pentru care scenariile economice valoroase sunt facute de analisti economici (eventual, de mari finantisti cu deschidere catre analiza economica) nicidecum de contabili (posibilitatea ca o gandire contabiliceasca sa poata da o solutie sociala valoroasa este nula, motiv pentru care nu are sens sa ma opresc asupra ei).

    Legat de capitalism (si de negarea valorilor sale), pe de o parte, si, pe de alta parte, de „omul nou” (creatia sinistra a totalitarismului rosu): intre cele doua exista o legatura esentiala, ombilicala.

    Draghi, „omul nou”, dupa cum bine stii, este un conceput apartinand comunismului, nedefinind „altruistul” (am inteles foarte bine ce ai vrut sa spui- corectia fiind ca nu ai operat cu precautie, in joc fiind un concept care nu defineste ceea ce pare a defini).

    Conceptul „omului nou”- creatie a ceea ce este mai cumplit in totalitarismul rosu- ascunde, dincolo de ceea ce defineste aparent, radicalismul psihologic, scopul fiind de a domina indivizii total. O diabolica stapanire prin secarea celor mai tainice si hranitoare izvoare psihologice, mentale, sufletesti.

    La modul declarativ- mai exact, aparent si pervers- „omul nou” era creat in urma luptei impotriva egoismului. In slujba acestei lupte se propovaduia, parsiv, desfiintarea comertului si a banilor. Erau puse la index si chiar pedepsite exemplar elitele intelectuale- sustinandu-se explicit promovarea oamenilor simpli contra specialistilor, privilegierea muncii fizice fata de cea intelectuala. Era clamata vointa de egalitate imediata si totala.

    Expresia cea mai cutremuratoare a „revolutiei profunde” pentru crearea „omului nou” se regaseste in criminala strategie polpotiana.
    Este important de amintit ca Pol Pot a fost creatia „laboratoarelor” universitare pariziene (controlate de stanga comunista), la proiectul „omului nou” lucrand, in baza unor scheme psihologice, minti pe cat de sclipitoare pe atat de diabolice.
    „Strategia” construita pentru si aplicata, inca si mai „imaginativ”, de Pol Pot, pentru crearea „omului nou” a fost considerata ca imposibil de ratat ca efect, data fiind profunzimea si directiile actiunii.

    Pentru „schimbarea omului in profunzime”- si crearea „omului nou”- au fost aplicate, in cazul polpotian, cele trei directii de actiune ale secaturii resorturilor interioare individuale (si colective).
    1. Au fost „normate” politic afectul, emotiile, dorinta (de exemplu, erau fixate prin decret zilele anului in care erau permise relatiile sexuale- evident, doar in cadrul familiei- incalcarea acestora si/sau cel mai nevinovat flirt atragand pedeapsa cu moartea). Pe scurt, s-a intervenit si reglementat „regimul dorintei”.

    2. S-a actionat asupra limbii- „inventandu-se” dictionare care redefineau numeroase cuvinte in conformitate cu canoanele „spiritului nou”. Pe de alta parte, au fost sterse (interzise) parti intregi din dictionarul existent, in incercarea de creare a unei adevarate amnezii in materie de limbaj. A aparut, halucinant, un Institut al „limbii khmere” si „planul de actiune pentru invatamantul superior”.
    (Baza teoretica a acestior demersuri a fost gandirea lui Barthes „raporturile cu limbajul sunt politice” si mesaje preluate de la Saussure anume ca nedreptatile sociale, tipurile de dezordine ale lumii, ierarhiile nemeritate, suferintele sale reprezinta un „efect politic al limbii”; sa mai spun ca toate acestea fusesera studiate la Sorbona si, chiar mai mult decat atat, la Scoala Superioara Normala de pe Rue d’Ulm?).

    3. Formarea „omului nou” necesita, in acea viziune criminala, „organizarea sociala de tip nou” prin vointa de a interveni in structura spatiului, procedand la separarea intre zonele urbane si rurale si negarea primelor- considerand ca, atata vreme cat va exista civilizatia urbana, omul nu se va putea „elibera”, nu se va putea crea „omul nou” (stii,desigur, ce s-a intamplat in Phnom Penh, care a fost golit, cu forta, pe neasteptate, de locuitori- peste doua milioane de oameni fiind dusi si abandonati in jungla, sub mincinosul pretext ca orasul urmeaza sa fie bombardat de aviatia americana; la fel s-a procedat si cu celelalte orase).

    Care este urmarea acelui tratament destinat „formarii omului nou” in urma „eliberarii” sale de ceea ce autorii (in primul rand teoreticienii) acelor practici sinistre considerau a fi „chinuitor” (de exemplu, afectul, intelectul, civilizatia urbana)?
    Departe de a fi eliberati, oamenii au fost tratati ca o gramada de gunoi. Departe de a-i conduce in „paradisul” societatii fara clase – si, astfel, fara nedreptate- i-au aruncat, prin epurari succesive, in infernul unui sistem zdrobitor atotputernic, in baza unor legi cu adevarat ingrozitoare si neinduratoare (aceasta fiind, de fapt, asa-zisa „eliberare” de „nefericirea capitalismului” si de „adevarurile sale invechite”).

    Calea catre „fericirea omului nou”- repet, inventie sinistra a totalitarismului rosu- trece, inevitabil, prin negarea radicala a capitalismului, prin opozitia radicala fata de toate valorile sale.

  68. 70 Aya februarie 16, 2012 la 10:00 pm

    @

    Theodora

    Asa imi trebuie daca ti-am dat atentie postand un mesaj important (si) pe blogul tau: ma pui, aberant, la index- scopul tau real fiind de a te lauda, aici cu „vizita” mea (ai fi putut sa o faci la modul civilizat).

    In viitor, ma voi limita la punctarea situatiilor in care te manifesti excesiv, absurd sau in care mistifici realitatea- desigur, in masura in care consider ca distorsiunile depasesc limita maxima admisibila.

  69. 71 Aya februarie 17, 2012 la 2:21 am

    @

    George Ban

    Multumesc pentru apreciere.

    Legat de indivizii inconstienti pentru care semnalele politice sunt mai importate decat Romania- pe care ar vinde-o fericiti ca dau „un semnal”: nu acestia ma ingrijoreaza cel mai tare, dar ceilalti, care actioneaza constient, in virtutea unui plan anti-romanesc bine stabilit si asumat. Aceia sunt la butoane, aceia iau- sau au forta de a induce- initiativa unor actiuni politice.

  70. 72 Aya februarie 17, 2012 la 2:27 am

    @

    Blogideologic

    Imi scapase articolul din Romania libera. Multumesc pentru a-l fi semnalat.

  71. 73 Aya februarie 17, 2012 la 2:31 am

    @

    Doru Coarna

    Ce ai patit?
    Cu doua zile in urma spuneai ca nu te plac eu- apoi, spui ca nu te place Mihaela.
    Ai inceput sa te temi ca nu te plac femeile?

    Daca nu esti cuminte, sa stii ca imediat iti dedic cantecelul
    „Ma iubeste femeile/Si e moarte dupe mine/ Toata ziua ma bate la cap/ Nu stiu cum sa fac sa scap de ele”

  72. 74 Aya februarie 17, 2012 la 2:50 am

    @

    Karakas

    In cadrul dezbaterilor publice asupra Tratatului fiscal, trebuie insistat, explicit, asupra faptului ca acesta presupune reducerea (stirbirea) suveranitatii.
    Aceasta este cheia- aceasta este si tinta nucleului dur franco-german (cu precadere, a „partii germane”).

    Daca Tratatul este prezentat la modul general, punandu-se accentul pe „disciplina”- scopul fiind abaterea de la adevarul privitor la efectele devastatoare asupra poporului si statului roman in urma reducerii suveranitatii (pana la cedarea totala, asa cum a anuntat, fara echivoc, Basescu)- multi nu vor intelege despre ce este vorba.

    Atat dezbaterile publice legate de Tratat cat si referendumul trebuie sa se refere EXPLICIT la problema suveranitatii- doar poporul roman fiind cel care are dreptul sa o exercite (conform Constitutiei) si unicul in masura sa decida daca accepta- sau nu- sa fie stirbita suveranitatea nationala.

  73. 75 ZOE, fii barbata ! februarie 17, 2012 la 7:46 am

    @Aya,

    Arata-mi unul cu care nu esti „prietena” – exceptându-ma pe mine, Theodora, Doru Coarna,
    si isabel_allande ! Esti prietena cu cine îti cânta în struna. Draghi scrie cu o ironie amara dar tot ironie este. Nu am nevoie sa-mi explici tu sensul cuvintelor nimanui. Punct si de la capat cu linoara please, belive me, let me go !

  74. 76 Vasile, februarie 17, 2012 la 7:58 am

    Aya si Theodora ,neinhibate de cei care ar trebui sa respire fara sa le miroasa gura , de aceiasi parte si totusi inamici/e!

  75. 77 Vasile, februarie 17, 2012 la 8:14 am

    Nastase & partial Paul considera ca Traian este un comunicator..bla bla..
    Si Vanghelie este unul ,a comunicat asa de bine cu alegatorii ,incit fara sustinerea partidului si-a castigat mandatul. Deci depinde cui te adresezi!

    Daca si Vanghelie ar fi avut niste dosare…reduse la niste simple clisee (micro-filme) in mod sigur ar fi fost un comunicator si mai fin si mai viclean si si si!

    Pentru ca pina la urma asa cum repeta ostentativ oameni care percep mesajul fin.. oameni de bine, intelectuali marcanti sau marcati ,” nu Basescu a adus zapada” omitind intradevar ca nu a adus zapada ci doar nenorocirile care au urmat! .

  76. 78 Doru Coarna februarie 17, 2012 la 9:25 am

    @ Aya,

    mai fac si eu cate o baie in registrul sentimental desi vad ca plonjez de unul singur. probabil ma pregatesc pt anotimpul sensibil, „nu vezi ce frig e?”, stii bancul…

  77. 79 Draghi Puterity februarie 17, 2012 la 10:46 am

    @Aya

    Esti sigura ca marea masa a poporului va rezona cum trebuie la tema suveranitatii?

    Nu va gandi ea „politicienii nostrii sunt toti la fel, corupti si hoti, lasa ca vin nemtzii si pun ordine”? Populatia e deja programata pentru un acest tip de rationament, sinapsele care conduc spre gandurile astea, au fost bine „unse” de propaganda basista.

    Iti aduci aminte cu siguranta cum la sfarsitul „iepocii de aur” societatea romaneasca aflata (atunci ca si acum) in disolutie, ajunsese sa ii prefere chiar si pe rusi sau pe unguri in locul lui Ceausescu. Treaba a fost atat de grava incat pana si Radio CIA (AKA „Europa Libera”) ajunsese sa spuna ceva de genul – mda, Ceausescu pe care noi il desfintam zi de zi (*) e un nasol, da’ chestia cu rusii denota o „lipsa de perspectiva istorica”, bla, bla, bla …

    *… nu pentru ca e dictator si practica cultul personalitatii, ci pentru ca ne scuipa in supa platind datoria externa a Romaniei.

    P.S. Imi aduc aminte cum tatal meu imi spunea: „adevarul e ca idiotu’ (Ceausescu) a construit enorm de mult, dar aiurea. Acum ar trebui doar sa vina capitalistii si sa puna ordine in ce a facut el. Atunci speram si eu cam la fel. Cand insa Petre Roman a inchis dintr-o semnatura intreaga industrie chimica a Romaniei am inceput sa am primele indoieli. Lumea se bucura ca scapam de poluare. Cateva luni mai tarziu, cand inchideau fermele avicole din Arad (absolut competitive si cu o zestre genetica de invidiat), si il vedeam pe inginerul shef cum umbla plangand pe strada, am ajuns sa am certitudini. Lumea era fericita ca aparusera televizoare Sony in magazine…

  78. 80 Theodora februarie 17, 2012 la 12:55 pm

    @Aya
    Reactia mea fost cat se poate de civilizata
    Repet, nu poti sa ai pretentia sa te primesc cu drag la mine in casa (pentru ca blogul acela este casa mea, nu este un blog de partid) atat timp cat tu ma jignesti pe acest blog.
    Da, sunt o sustinatoarea a social democratiei si il respect si il admir pe domnul presedinte Adrian Nastase dar asta nu inseamna ca trebuie sa suport si jignirile tale
    „Asa imi trebuie daca ti-am dat atentie” – Te rog de vreo 10 zile sa ma ignori. Daca nu intelegi ce inseamna asta intreaba un prieten.
    Ma laud cu vizita ta? Doamne fereste!
    Vizita ta m-a revoltat.
    In ceea ce priveste mesajul te informez ca l-am publicat desi nu am inteles de ce ai tinut mortis sa comentezi pe un blog atat de putin valoros cum afirmi tu ca este blogul meu. 😀
    De ce nu incerci sa comentezi si la Sibilla sau la maharajahuldekapurthala?
    Sa vezi cat de bine primita esti pe acolo 😀
    Asa se intampla cand nu lasi loc de buna ziua si cand te certi cu toata lumea.
    Oare o sa intelegi vreodata?

  79. 81 Theodora februarie 17, 2012 la 1:02 pm

    @ZOE, fii barbata !
    Era o reclama la o marca de vin parca. 🙂
    Am inteles ca au fost zone in Colentina unde curentul electric a revenit dupa 3 ore si oamenii au ramas si fara caldura.
    Bine ca primavara este aproape.

  80. 82 ZOE, fii barbata ! februarie 18, 2012 la 9:41 am

    @Theodora,

    Da, era o reclama la o marca de vin dar foarte haioasa si exprima în câteva cuvinte „stilul” românesc. Dupa ce primise de la vecin, o sticla de vin drept multumire ca l-a ajutat cu lumina, individul suna o ruda si-i cere
    acesteia sa-i închida si gazele dar si apa !

  81. 83 ZOE, fii barbata ! februarie 18, 2012 la 9:57 am

    @Theodora,

    Pai, de Theo a cui e vina ? Chiar asta m-am întrebat si eu, ce-ai cautat tu sa-i postezi comentariul? Sibilla e dintr-o bucata, i-o trânteste imediat, nu merge cu ea. Maharajahul… nu e baiat rau si e politicos dar nu trebuie sa-l calci pe bombeu, daca îi sare tandara are oricând cuvintele la el ca sa te puna la punct. Tinând cont ca el a colaborat la un ziar destul de important,
    e si normal sa stie mai multe decât noi dar si sa aiba o penita destul de ascutita. Si atunci, e normal sa-si cute „clientii” printre cei mai slabi ( crede ea) si sa încerce sa-si impuna punctul de vedere, cu forta. Asta încearca ea, nu înseamna ca-i si iese !

  82. 84 Aya februarie 18, 2012 la 3:48 pm

    @

    ZOE, fii barbata!

    Legat de mesajul tau din februarie 17, 2012 la 7:46 am:

    Pana nu demult, erai departe de a ma considera o „ne-prietena”.
    Tocmai de aceea ostentatia cu care vrei, parca, sa demonstrezi, acum, contrariul vechii tale atitudini atrage atentia prin stridenta.
    Daca ai intentionat sa ma provoci, ai ratat- nu-ti voi „ridica manusa”.
    Daca nu asta ti-a fost intentia, inseamna ca ai mimat bine (argument: te „asociezi” pana si cu Isabel_allende pe care ai „bombardat-o din toate directiile”; probabil, consideri ca, pentru noua ta „cauza”, orice compromis este acceptabil- este problema ta, eu doar constat).

    Este bine sa stii: se intampla ca Doru Coarna si cu mine sa ne situam pe pozitii diametral opuse, ca opinie. Au fost si momente cand au „iesit scantei”. Dar asta nu inseamna defel ca suntem inamici, asa cum vrei tu sa insinuezi.

    In privinta lui Draghi: ramane cum am stabillit. Te ostenesti inutil.

    Afirmi ca nu ai nevoie sa-ti fie „explicat sensul cuvintelor nimanui”.
    Nu ma voi opri asupra trufiei care razbate prin aceasta afirmatie, multumindu-ma cu a-ti spune ca imi pui pe seama ceea ce nu imi apartine.
    Nu am incercat sa-ti „explic sensul unor cuvinte”, dar sa-ti lamuresc sensul unui mesaj care imi fusese adresat si al replicii mele, realizand ca le percepusesi gresit.

    P.S.
    A propos de „who’s who”, pe blog:
    Personajul care semna (SI) „Maharajahuldecapurtala” NU a fost colaborator al vreunei publicatii, cu atat mai putin la „un ziar destul de important”, cum afirmi.
    Stii ceva, dar nu stii bine. Altul este colegul nostru de blog cu respectivele „coordonate”.

  83. 85 Theodora februarie 18, 2012 la 4:23 pm

    @ZOE, fii barbata !
    Am postat comentariu ca sa evit scandalul.
    Iti dai seama ce ar fi urmat daca nu il publicam?
    Am fost catalogata ca antisemita doar pentru ca mi-am permis sa am o reactie civilizata la un articol scris de … nu are importanta cine … impotriva presedintelui Iliescu, analfabeta care ataca intelectualii, catel maidanez care saliveaza la usa macelariei, despre blogul meu s-a spus ca este un blog de nimic, au fost atacuri la persoana care nici acum nu inteleg cum au trecut de moderare… ca sunt batrana si urata de parca eu as scrie aici ca sa imi gasesc parteneri de viata, s-a insinuat ca am anumite orientari sexuale, etc
    A fost socant si dureros.
    Daca reactionez la aceste atacuri imunde mi se spune ca ma victimizez si ca vreau sa ajung mare pe spatele lor … iti dai seama?!
    Uite aici ce scrie despre mine unul din prietenii persoanei:
    https://nastase.wordpress.com/2010/10/14/sa-destelenim-livezile-uscate-de-portocalii/#comment-109435
    „Dar daca ziceti ca si le face singura….. eu ce sa zic? In Universitate avem o vorba pentru astea care prefera singure. Ala de-o ia, e sarman barbat, bine ziceti”
    Comentariu la acelasi articol: „Hipopotamul gratios octombrie 16, 2010 la 9:28 am – Dl Vasile Mi-am amintit, teodora e batrana, n-ar trebui sa se hotarasca odata si sa se inscrie in psd? Poate ii dau ceva de lucru, si asa plange ca n-are.”
    Cand am incercat sa ma apar:
    „„O femeie care face prea mult caz de “cinstea” ei este tot atat de respingatoare ca o curva fandosita. Fiti linistita stimata Theodora. Nimeni nu se indoieste de “cinstea” dv.”
    Si toate astea pe acest blog ca daca ar fi fost in alta parte nici nu imi pasa.

  84. 86 Aya februarie 18, 2012 la 5:03 pm

    @

    Draghi Puterity

    Stii foarte bine ca, (aparent) paradoxal, orice „scenariu de laborator” destinat Romaniei, elaborat in baza sesizarii ca, deseori, atitudinea romanilor pare, cel putin, a fi de „caciulire” fata de puternicii strainatatii (si „foarte critica”- am folosit un eufemism- la adresa conationalilor) da gres cand vizeaza operarea scindarii „individ- statul roman”, in mentalul colectiv (si individual).
    Oricat si-ar detesta (pe buna dreptate) la un moment istoric, conducatorii vremelnici, oricat de „critici” ar fi la adresa conationalilor, oricat ar lauda un alt popor (comentandu-l, prin contrast extrem, chiar advers pe cel caruia ii apartin), oricat ar parea de „pregatiti psihologic” sa se lase in (aparenta) „bunavoie a strainilor” cand se pune problema atingerii independentei, integritatii si suveranitatii tarii, romanii au o extraordinara reactie imunitara, scotand la iveala, surprinzator pentru cei care nu le cunosc esenta (sau refuza sa creada ca acestia nu pot fi manipulati prin scenariile facute in sofisticate laboratoare) o constiinta puternica de neam si un atasament total fata de tara, care poate fi dus pana la sacrificiu. Este suficient sa „dea strigarea” cineva privind acel pericol si cei mai multi vor reactiona ca unul.
    Sustin ceea ce am afirmat, adaugand ca, in cazul in care poporul roman ar trebui sa se pronunte, prin referendum, asupra stirbirii suveranitatii nationale, raspunsul sau va fi negativ (si, sub aspectul atitudinii, furios ca poate cineva indrazni sa creada ca asa ceva ar fi admisibil).

    Ceea ce afirmi despre sfarsitul anilor ’80, in Romania, este doar aparent real, ca atare- pe fond, exista o nuanta esentiala diferita.
    Aparentul „accept” fata de rusi (de fapt, fata de sovietici)- in sensul ca sia estia ar fi mai buni decat Ceausescu- era, de fapt, strict acceptul fata de politica lui Gorbaciov (care a devenit fatisa dupa ce romanii au prins curaj in urma demolarii Zidului Berlinului, cu a sa „bagheta magica”).
    Daca s-ar fi pus, insa, problema sa „ne protejeze rusii/ sovieticii”, reactia ar fi fost dura, adversa- asa cum a fost, de fapt, pe fond, mereu.

    Cat despre comentariile critice ale „Europei libere” (legate de asa-zisa atitudine de deschidere fata de Moscova, denotand „lipsa de perspectiva istorica” si altele de gen): in acel context erau previzibile. Doar nu te vei fi asteptat sa comenteze adevarul, de genul „un sef siaist, Bush sr. si un sef kaghebist, Gorbaciov, si-au dat mana peste ocean si peste Europa, punand la cale planul prabusirii edificiului comunist din estul Cortinei de Fier; Romania a primit mesajul de la rus pentru ca era mai aproape”!

    Ceea ce s-a intamplat cu industria romaneasca cand a fost dat semnalul, in 1990, este imposibil de calificat. Nu stiu sa existe cuvintele potrivite. Iar daca ne gandim la cine l-a dat- si in ce context politic general- dimensiunile ororii sunt cutremuratoare.

  85. 87 Aya februarie 18, 2012 la 5:09 pm

    @

    Doru Coarna

    A propos de „plonjare”: vezi ce patesti daca te duci singur la piscina?
    Asa-i cu piscinele din ziua de azi, nu mai poti avea incredere.

    P.S.
    Nu stiu bancul cu “nu vezi ce frig e?”- dar sunt curioasa sa il aflu.

  86. 88 LePrince februarie 18, 2012 la 5:12 pm

    @Aya

    De ce incerci sa (te) explici? De ce te’ncurci cu cine nu (te) merita?
    Mieux vaut etre seul que mal accompagne.

  87. 89 Aya februarie 18, 2012 la 5:13 pm

    @

    Vasile

    Recunosc ca nu am inteles foarte bine mesajul tau din februarie 17, 2012 la 7:58 am.
    Cine sunt cei care ar fi trebuit (sau ar fi putut) sa creeze inhibitie si nu au reusit?

  88. 90 Aya februarie 18, 2012 la 8:20 pm

    @

    Carcotasu

    Stiu pe cine am citat- si nu cred ca am facut o gafa.
    In context, citatul respectiv era cel mai potivit (iar cand a fost data, replica respectiva a fost de-a dreptul haioasa).

  89. 91 Aya februarie 18, 2012 la 8:41 pm

    @

    Le Prince

    Mieux vaut etre avec toi.

  90. 92 Cârcotaşu februarie 18, 2012 la 11:00 pm

    @ Bre prinţule!

    De ce te’ncurci cu cine nu (te) merita?

    Bre! Păi ultimu’ care zicea că nu-l merită nişte mulţi… a fost Hitler. Tălică, bre prinţu’ lu peşte, d-al cui ieşti?

  91. 93 ZOE, fii barbata ! februarie 19, 2012 la 9:29 am

    @Aya,

    Judec întotdeauna lucrurile în mod obiectiv, când ai avut dreptate am apreciat acest lucru. Am fost de partea ta când a fost cazul, nu sunt de partea ta când încerci sa faci pe stapâna cu ceilalti colegi de blog.
    Nu vreau sa ating puncte sensibile dar o persoana desteapta si cu o anumita experienta de viata – ca sa nu fiu malitioasa si sa ma exprim altfel – nu se lasa dusa de val când unul ca „LePrince” (ce mai print !) sau „contele”( ce mai conte !) o linguseste în mod ostentativ. Ce bine semeni cu Basescu !

  92. 94 ZOE, fii barbata ! februarie 19, 2012 la 9:53 am

    @Aya,

    Înca ceva, uite ca din nou tu care le stii pe toate de fapt habar nu ai unde a colaborat „maharajahul…” sau mai bine zis a fost chiar angajat el fiind om de presa – ei vezi p-asta n-o stiai ! Îti ofer înca un „cliseu”, ar trebui sa spui : stiu, ca nu stiu nimic ! Fii draguta si scuteste-ne de „informatiile” tale pretioase, daca intra „maharajahul…” si vede ca faci afirmatii gratuite la adresa lui, îti mai faci rost de un ne-prieten.

  93. 95 ZOE, fii barbata ! februarie 19, 2012 la 10:03 am

    @Theodora,

    Foarte urât ce au spus despre tine, sunt complet needucati ca sa nu spun
    mitocani ! Dar nu trebuie sa-ti faci probleme si nici sa-i bagi în seama, tu scrie ce vrei si nu tine cont de rautatile lor. Ce s-ar face oamenii politici daca s-ar lua dupa câte se spun despre ei, de multe ori neadevarat ?
    Ce ar fi facut amfitrionul nostru de pe acest blog daca s-ar fi luat dupa câte rautati a scris presa despre el ? Theodora, am pretentii de la tine !

  94. 96 Doru Coarna februarie 19, 2012 la 10:17 am

    @ Aya,

    se deschisese o casa din aceea la Moscova si clientul, dupa ce tot alegea dupa par, dupa ochi, dupa talie, din etaj in etaj, cand isi gasea incins bine in sfarsit visul, aceea ii spunea „esti nebun, nu vezi ce frig e?”… era banc de sezon.

  95. 97 Cârcotaşu februarie 19, 2012 la 12:33 pm

    @ Aya,

    Stiu pe cine am citat- si nu cred ca am facut o gafa.

    Păi dacă ştii pe cine-ai citat e clar. N-ai ţinut cont de faptul că în româneşte sintagma „clasic în viaţă” este binişor depreciativă în uzul curent! La fel şi-n contextul citat.

  96. 98 Aya februarie 19, 2012 la 9:07 pm

    @

    Carcotasu

    Nu am folosit expresia in sens depreciativ- oricum, sper ca DlNimeni sa nu fi perceput astfel.
    Dar:
    Imi amintesc de prima- si cea mai importanta- lectie pe care mi-a „predat-o” cel care m-a lansat in jurnalistica (m-a numit, constant, „copilul meu iubit”):
    ” Aminteste-ti mereu, copilul meu iubit, ca nu vei avea sansa sa le explici cititorilor ce ai vrut sa spui”.

    Daca privesc astfel lucrurile (si trebuie sa le privesc, caci, in cazul de fata, tu esti cititorul meu) ai dreptate.

  97. 99 Aya februarie 19, 2012 la 10:40 pm

    @

    ZOE, fii barbata!

    „Maharajuldecapurtala” nu este, nu a fost jurnalist- nu are si nu a avut colaborari de presa.
    Il confunzi cu altcineva (tot barbat), prezent pe acest blog, despre care stiu bine la ce publicatie a colaborat.

    Stiu la ce te referi in februarie 19, 2012 la 9:29 am, am citit si eu „textul” de pe blogul „Maharajahuluidecapurtala” (mi-a fost semnalat). Este problema ta ce vrei sa crezi dar este bine sa afli si adevarul: de la informatia de pe acel blog (corespunzand exprimarii tale, prin invaluire- citez „o anumita experienta de viata – ca sa nu fiu malitioasa si sa ma exprim altfel”) pana la „activitatea” mea totul inseamna o serie de minciuni construite pe cateva lucruri reale.

    Colegul nostru de blog, cu care il confunzi pe autorul acelor mizerii, nu ar fi scris niciodata asemenea lucruri (chiar daca ne-am pozitionat contrar, aici).
    De altfel, blogul pe care au aparut minciunile acelea murdare nu este al lui.

    Afirmi (citez): „daca intra “maharajahul…” si vede ca faci afirmatii gratuite la adresa lui, îti mai faci rost de un ne-prieten.”
    Imi este „ne-prieten” de niste ani. A semnat, aici, sub diverse nickname-uri-este usor de reperat dupa stil si abordare.

    P.S.
    In rest, ramane cum am stabilit.

  98. 100 Aya februarie 19, 2012 la 10:54 pm

    @

    ZOE, fii barbata!

    Iti transmit separat acest mesaj intrucat nu doresc sa „stea alaturi” un om care imi este drag- Printul- cu personajul la care m-am referit in februarie 19, 2012 la 10:40 pm.

    Te invit ca, pe viitor, cel putin in mesajele pe care ai considera necesar sa mi le adresezi, sa-ti temperezi limbajul folosit in „aprecierile” la adresa Printului, la care tin.

    Pentru o femeie, atitudinea ta este descalificanta, limbajul folosit- abject, iar situatia in care singura te pui, ridicola.
    Ridicolul poate ucide, spun francezii- constat ca nu este si cazul tau.

  99. 101 Aya februarie 19, 2012 la 11:09 pm

    @

    Doru Coarna

    Da, realizez ca stiam bancul.
    Nu mi-am dat seama la ce te refereai intrucat, in varianta pe care o auzisem, poata „suna” altfel.

    Mai era unul in care personajul principal era o cucoana.
    Urcand din etaj in etaj (unde, de fiecare data, gasea „sugestii dimensionale” din ce in ce mai „reprezentative”, scrise in italiana- scena se petrecea intr-un oras din „cizma”) ajunge la penultimul, unde „descrierea” era ” (- – zz -) straordinario”. Vrea sa se opreasca, ezita si se decide, totusi, sa urce la ultimul etaj.
    Acolo era scris „ma che (- – zz -) vuoi?”.

  100. 102 ZOE, fii barbata ! februarie 20, 2012 la 9:38 am

    @Aya,

    Insisti inutil cu „maharajahul…” eu stiu ce stiu, nu poti schimba tu realitatea.

    Cât despre print, nu sta nimeni în calea fericirii voastre, asa ca… ramâne cum ai stabilit cu el, nu cu mine !


  1. 1 Un pod prea îndepărtat | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe februarie 15, 2012 la 9:58 am
  2. 2 A 34-a zi pentru România | Teologie pentru azi Trackback pe februarie 15, 2012 la 2:03 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: