Despre generalizari si cat de incorecte sunt ele

Banuiesc ca l-a auzit toata lumea pe premierul Ungureanu vorbind despre primarii care stau in casa la caldura, in loc sa ia masuri pentru a ajuta la deszapezirea localitatilor. Consider ca afirmatia premierului este cat se poate de nefericita. Ea nu ar trebui insa sa surprinda. In calitate de proaspat premier, lipsit de experienta confruntarii cu astfel de situatii, Mihai Razvan Ungureanu a facut ceea ce probabil ar fi facut oricine in locul sau: a generalizat, a folosit un stereotip, a pus o sentina – primarii (se intelege ca toti) nu se implica…

Aceasta tendinta de a generaliza, cu prea mare usurinta, este o constanta a vietii publice romanesti. Pe cat de simpla este aceasta modalitate de a transmite un mesaj, pe atat de simplista este ea uneori. Efectul consta in denaturarea realitatii. Sunt convins că există primari in zonele puternic afectate de zapada, care s-au implicat in situatia dificila prin care trece comunitatea lor. Poate unii nu au facut-o, dar altii cu siguranta s-au zbatut ca drumurile sa fie deszapezite si oamenii sa fie ajutati. Cunosc bine situatia de la mine din colegiu si stiu ca cei mai multi dintre primari s-au implicat total. In astfel de cazuri, generalizarile sunt profund incorecte si nedrepte.

Acelasi cliseu functioenaza, din pacate, si atunci cand vine vorba despre clasa politica: toti politicienii, toate partidele, toate guvernele sunt la fel. Lucrurile nu stau deloc asa. Oricat de dezamagit ar fi cineva de clasa politica si de situatia din tara, nu toti oamenii politici pot fi pusi in aceeasi oala. Un exemplu este chiar Victor Ponta, care a fost de curand victima unei astfel de generalizari. Discursul sau din Parlament, la momentul investitii guvernului Ungureanu, a fost unul foarte bun, dar concluziile care imediat s-au tras au fost generalizatoare,  multe critice, pornind de la circumstantele in care a fost pronuntat.

Pana la urma, politica inseamna nuante. Progresul se bazeaza pe detalii. Victoria se obtine prin lucruri de amanunt. Nu putem folosi la nesfarsit generalizarile daca dorim sa cunoastem realitatea sau sa construim ceva durabil. Un premier aflat intr-o zona calamitata nu poate fi  superficial. El risca sa demobilizeze.  Un politician care vrea sa conteze trebuie sa sparga bariera stereotipurilor si a prejudecatilor, trebuie sa iasa din tipare. Din pacate, eu il vad pe noul premier incercand sa INTRE  in aceste tipare. S-ar putea insa sa fie prea devreme pentru a trage o astfel de concluzie.

121 Responses to “Despre generalizari si cat de incorecte sunt ele”


  1. 1 Cristina februarie 13, 2012 la 12:49 pm

    La fel de gresit este sa ignori total astfel de situatii, adica sa… generalizezi contrariul celor afirmate de premier. De acord, nu trebuie generalizate anumite situatii, dar nici sa aluneci in extrema opusa.

  2. 2 alexutza89 februarie 13, 2012 la 12:50 pm

    Tactica folosita si anume uniformizarea este un cutit cu doua taisuri. In mod cert domnul Ungureanu o foloseste in dorinta de a ataca PSD, insa prin generalizarea „toti sunt la fel” loveste si in primarii PDL. :))

  3. 3 Cristina februarie 13, 2012 la 1:21 pm

    „Pana la urma, politica inseamna nuante. Progresul se bazeaza pe detalii. Victoria se obtine prin lucruri de amanunt. Nu putem folosi la nesfarsit generalizarile daca dorim sa cunoastem realitatea sau sa construim ceva durabil. Un premier aflat intr-o zona calamitata nu poate fi superficial. El risca sa demobilizeze. Un politician care vrea sa conteze trebuie sa sparga bariera stereotipurilor si a prejudecatilor, trebuie sa iasa din tipare. Din pacate, eu il vad pe noul premier incercand sa INTRE in aceste tipare. S-ar putea insa sa fie prea devreme pentru a trage o astfel de concluzie.”
    Ma intreb cum ar fi reactionat premierul (si guvernul!) Boc in aceasta situatie, daca ar fi ramas in functie. Daca nu ma inseala memoria, codurile galbene si portocalii au inceput pe vremea guvernului Boc. Si nu cred ca vreunul din ministri (nu neaparat primul ministru!) s-a deplasat pe teren sa vada cum e situatia in zonele afectate.
    Si inca ceva. M-as fi asteptat ca presedintele Basescu, la intalnirea anuntata cu partidele de azi, sa fi inclus in temele de discutie situatia din tara, macar cu titlu informativ. Inteleg ca administrarea situatiei tine de guvern, dar…

  4. 4 Fragmentarium Politic februarie 13, 2012 la 1:27 pm

    Intr-adevar, generalizarea, ca extensie majora a unei premise minore, este incorecta. Ma intreb insa daca nu cumva aceasta punere de presiune pe primari, care, iata, vine din partea tranzientului MRU (si nu a Presedintelui de cursa lunga, detaliu care s-ar putea dovedi foarte important!), nu a ar putea ascunde, in doublespeak, doua cartonase, unul rosu pentru primarii PSD si unul galben pentru cei ai PDL. Avand in vedere propensiunea atlantista a lui Basescu, ma gandesc ca Stratfor-ul nu vorbea in van cand evoca posibila legare a parlamentarelor de localele din iunie, ca strategie de a garanta sprijinul din partea primarilor Puterii…

  5. 5 tanase simona februarie 13, 2012 la 1:51 pm

    Este adevarat caci in colegiul dumneavoastra, chiar acum utilajele lucreaza la deszapezire. Domnul Ungureanu, cand a facut afirmatia, cred ca se gindea la primarul din Ploiesti, caci tot sunt de aceeasi coloratura politica. In Balta Doamnei, Olari, Gherghita, primarii sunt in strada la deszapezit!!

  6. 6 Horia Bud februarie 13, 2012 la 2:32 pm

    Eu cred ca are generalizarea în sânge. O parte i-a rămas de pe la C.C. al UTC, cealaltă parte are legătură cu dosul prezidențial. N-a vrut să-și dezamăgească președintele. El încă n-a apucat să fie indispensabil de umil asa ca Boc și încă-i tremură scăunelul sub fund?

  7. 7 Draghi Puterity februarie 13, 2012 la 2:42 pm

    Hai ca suntem de rasul curcii cu „suveranitatea” noastra… A ajuns FMI-ul sa faca pana si programul metroului? Incredibil!!!

  8. 8 Theodora februarie 13, 2012 la 2:45 pm

    Daca domnul prim-ministru Ungureanu generalizeaza afirmand ca „“Este inadmisibil ca militarii să dezăpezească şi cetăţenii să stea la căldură. În asemenea situaţii nu ne văicărim. Nu putem plăti lenea la nesfârșit” eu de ce nu pot sa generalizez si sa spun ca toti politicienii sprijiniti de Basescu Traian sunt „o apa si un pamant”?
    „Din pacate, eu il vad pe noul premier incercand sa INTRE in aceste tipare”
    Eu zic ca domnul premier nu incerca sa intre in aceste tipare.
    El foloseste intentionat aceste tipare ALTFEL NU AR FI FOST SPRIJINIT DE Basescu Traian.
    Cine se aseamana se aduna.
    Astept ca domnul premier sa ma convinga ca gresesc.

  9. 10 Cristina februarie 13, 2012 la 3:27 pm

    „Eu zic ca domnul premier nu incerca sa intre in aceste tipare.
    El foloseste intentionat aceste tipare ALTFEL NU AR FI FOST SPRIJINIT DE Basescu Traian.
    Cine se aseamana se aduna.
    Astept ca domnul premier sa ma convinga ca gresesc.”

    Sa revenim la o alta afirmatie din articol: „Acelasi cliseu functioenaza, din pacate, si atunci cand vine vorba despre clasa politica: toti politicienii, toate partidele, toate guvernele sunt la fel.” S-a spus adesea (o fi adevar sau folclor pur) ca guvernul Boc ar fi fost sprijinit, ba chiar condus din umbra (o „ümbra” ce parea prea firava uneori) de catre presedintele Basescu; sa nu uitam ca a rezistat unor numeroase motiuni de cenzura, chiar picand in urma unei astfel de motiuni, dar revenind rapid la putere. Nu stiu daca se poate numi generalizare afirmatia ca guvernul Ungureanu ar functiona dupa aceleasi principii ca guvernul Boc; oricum e cam prematur sa tragem astfel de concluzii dupa doar cateva zile de functionare ale acestui guvern.

  10. 11 contele februarie 13, 2012 la 3:33 pm

    Păi şi adversarii politici, mă refer aici la Antena 3, au generalizat incorect, tendenţios, mesajul Premierului.
    Televiziunile astea de ştiri sunt formidabile, ele fac agenda, ele spun când şi cum să ne impacientăm, să ne lamentăm, să plângem, să înjurăm, să ne isterizăm.

    Premierul merge pe un anumit mesaj politic, unul de forţă, pentru a mai estompa imaginea de intelectual împiedicat, de tocilar moale. Aşa că foloseşte tuşe groase. Sunt convins că nu se referea la bătrâni sau la situaţii imposibil de rezolvat cu o lopată. Dar asta nu importă pentru cei ce demolează imagini.
    Din vasta experienţă pe care o am (!!), văzând ce s-a întâmplat în urma inundaţiilor, vă spun că ţara asta are resurse imense de indolenţă. Şi o spun cu tristeţe. Trebuie ajutaţi cei care au cu adevărat nevoie dar mai trebuie, dacă ai putinţă, să te ajuţi şi singur.
    Am văzut oameni tineri, în plină forţă, care-şi pierdeau timpul prin cârciuma satului înjurând statul în timp ce militarii scoteau apa din curţi. Culmea, când veneau ajutoarele, bătrânii ce încercau să-şi pună lucrurile în ordine prin case nu mai ajungeau să primească ceva …deoarece bodega fiind în centru, şpriţangii erau primii.
    Suntem datori să cerem competenţă guvernanţilor dar trebuie analizat fiecare caz în parte, nu să generalizăm. Incorect.

  11. 12 Radu februarie 13, 2012 la 3:34 pm

    Pentru talibanii blogului, adeptii exterminarii adversarului politic si al refuzului dialogului sau macar al unei civilitati minime, iata ca trei lideri ai PSD s-au pronuntat contra unei astfel de abordari. Ma refer la domnii Ponta, Iliescu, si iata si Nastase:
    „Un exemplu este chiar Victor Ponta, care a fost de curand victima unei astfel de generalizari. Discursul sau din Parlament, la momentul investitii guvernului Ungureanu, a fost unul foarte bun, dar concluziile care imediat s-au tras au fost generalizatoare, multe critice, pornind de la circumstantele in care a fost pronuntat.”

  12. 13 teostanc februarie 13, 2012 la 3:41 pm

    Dle Năstas
    Îmi place şi susţin aserţiunea dvs. că detaliile fac diferenţa.
    Tocmai de aceea am apreciat informarea dvs. despre situaţia din colegiu. Dar sunt curios cum poate ajută un deputat la ameliorarea unei asemenea situaţii

    Măcar 45 zile, cât durează în armata insmtrucţia p

  13. 14 Vasile, februarie 13, 2012 la 3:48 pm

    Eddy, Mai impins in pacat !

    Ideea ar fi ca acolo nu scrie nimic, si daca cumva ideea ar fi ca Ponta seamana cu vestitul personaj in mod sigur „seamana dar nu rasare”!

  14. 15 teostanc februarie 13, 2012 la 3:48 pm

    Completare,
    Măcar 45 zile cât durează instrucţia personală în armată sa-l privim cu puţină îngăduinţă pe noul p.m.

    PS
    Adevărul este că regimul comunist ne-a obişnuit cu lipsa de reacţie individuală.

  15. 16 ZOE, fii barbata ! februarie 13, 2012 la 3:48 pm

    „Nu putem plati lenea la nesfârsit „. Uite cum, gura pacatosului adevar graieste ! Asa gândim si noi, ne-am saturat sa-i platim pe toti trântorii
    din munca noastra, ne-am asturat ca ei sa faca averi peste noate iar noi sa saracim !

  16. 17 ORĂŞAN IOAN februarie 13, 2012 la 3:49 pm

    PDL și Băsescu vor dialog cu opoziția,dar cu poporul când discută?

  17. 18 taranul februarie 13, 2012 la 4:00 pm

    Domnule,asta-i nebun!Voi orasenii,care nu au nici o legatura cu satul nu stiti ce inseanma animalele pentru taran,ce inseamna respectul pentru batrini.Acest sef al spionilor,habar nu are pe ce lume traieste.Taranul romin se culca in grajd la animale atunci cind trebuie,dar acum in aceste vremuri de restriste sa vina un neica nimeni sa-i spuna ca este lenes,mi se pare inadmisibil.Domnule presadinte al consiliului nationalal P.S.D.va rog,in numele taranilor din SE-ul tarii,sa-i cereti demisia acestui troglodit si sa nu aveti liniste pina o veti obtine!Va multumesc anticipat!

  18. 19 EO februarie 13, 2012 la 4:13 pm

    domnule nastase,

    am avut de multe ori tendinta de a va considera, fara a gandi in profunzime situatiile (nu sunt „afliat” DNA), ca, dincolo de nenorocirile pe care ni le-ati produs, ati fi cel mai potrivit pentru tara asta. „un hot destept”, asa vi s-a dus vestea. insa, de data asta, nu va mai vad a doua titulatura. sunteti un fel de personaj din „Lost”.
    cat despre lectiile d-vs de moralitate, defuncta noastra moralitate, ma iertati, dar din gura d-vs toate par niste monstruozitati (d-vs le credeti?!). nu cred ca le credeti, unii hoti, dati jos (de intamplare) din „destept”, au decenta sa inceteze sa se mai minta pe ei insisi incercand sa-si arate nevinovatia lor altora.
    nu sunteti si nici nu ati fost un model, nu veti fi niciodata, intre d-vs si basescu nu exista absolut nicio diferenta.
    intre d-vs, toti cei de la televizor (care ne-ati nenorocit viitorul intr-o lipsa amara de viziune si potenta), nu exista nicio diferenta.
    m-as fi bucurat daca intreaga clasa politica ar fi prinsa sub nameti.
    nu i-as dona nici macar o cescuta… ca sa-si scoata zapada din ghete.

    nu va suparati pe mine, pentru mine nu contati niciunul (nu, tacerea nu duce la dictatura!), asa ca tot ce spun, culmea!, e spus cu cea mai mare prietenie pe care v-o poate purta vreodata un roman.

    ma veti cenzura, nu-i asa?

  19. 20 Plano10 februarie 13, 2012 la 4:17 pm

    Generalizarea, antisistem, ca toti politicienii sunt la fel a fost bagata in urechile publicului larg de prompteristele propagandei portocalii de pe mai toate canalele TV.
    In ultimele zile, lozinca demolatoare a pluralismului politic si-o disputa ziaristi de toate genurile si de toate orientarile, basisti si antibasisti.
    Pe cand un partid unic… al ziaristilor? 🙄

  20. 21 virusverbalis februarie 13, 2012 la 4:20 pm

    16.20.Doamne ajuta, ma linisti dom presedinte! „Romania are energie electrica si pentru populatie si pentru cetateni…” Da’, parc nu suna bine..Sau nu-nteleg io..

  21. 22 blogideologic februarie 13, 2012 la 4:24 pm

    Bogdan Aurescu : „Potrivit noii legi ungare, minoritatea românească nu beneficiază de reprezentare parlamentară” http://www.romanialibera.ro/actualitate/europa/mae-potrivit-noii-legi-ungare-minoritatea-romaneasca-nu-beneficiaza-de-reprezentare-parlamentara-253559.html

  22. 23 Marian Nicolae februarie 13, 2012 la 4:42 pm

    Cetateanul turmentat zise:

    Bine bre, da….io, cu cine votez…???

  23. 24 gala februarie 13, 2012 la 4:42 pm

    Cu riscul de a fi din nou „apostrofata” de @lupi,eu continui sa visez…
    Il ascult pe basescu si ma minunez! Cu toate ca numarul protestatarilor din toate orasele din tara nu e unul impresionant, a facut deja cativa pasi (importanti) inapoi, de la demisia lui Arafat.
    De cateva zile,vrea dialog cu opozitia…ba chiar spunea acum cateva minute ca a gasit 7 puncte comune,din cele 15 prezentate de Ponta si ca acestea ar constitui o baza solida pt inceperea negocierilor.
    Ma tot chinui sa-mi amintesc, cand in cei 7 ani de mandat,basescu a dat mai mult de o ceapa degerata pe opozitie?!? Niciodata !
    Si-atunci raman cu intrebarea :cine-i pune „sula in coaste” (ca sa citez un „clasic in viata”),”presedintelui romanlor”???

  24. 25 exasperat februarie 13, 2012 la 5:10 pm

    Când vorbim de „politicieni”, precizaţi încă o dată că generalizarea nu-l acoperă şi pe dl Băsescu. Am stabilit deja că preşedintele este Alesul.

  25. 26 Sami februarie 13, 2012 la 5:12 pm

    OK ! Mai asteptam ,poate ne-am repezit si am inteles multi dintre noi gresit mesajele . Foarte posibil . Asteptam rezultatele faptelor si nu mai punem foarte mult accent pe vorbe si mesaje . OK .

  26. 27 Karakas februarie 13, 2012 la 5:17 pm

    Complet de acord, inclusiv referitor la oamenii politici, la partide. Daca generalizam si afirmam ca toate partidele si oamenii politici sunt la fel, ce solutie mai avem? Anarhia?

    Insa e de inteles dezamagirea oamenilor cu sistemul. Comunismul i-a adus la sapa de lemn. Acum capitalismul face acelasi lucru.

    Romanii au intrat intr-un sistem global, si ei platesc pentru o criza cu epicentrul in inima sistemului capitalist, pe Wall Street, dar si alte „strazi” ale Imperiului financiar bancar global. Tot ce pot face este sa isi maximizeze sansele, inclusiv in administrarea tarii, pentru a avea oameni mai buni, cu o alta viziune despre legatura intre societate si economie. Acestia la rindul lor, vor trebui sa se faca acceptati in sistemul global, pentru ca tara nu se poate rupe de acest sistem, chiar daca unii o doresc. Fara finantare astazi nu te poti dezvolta, decit daca esti o tara cu resurse. Sigur, poti sa te rupi ca Argentina de aranjamentul cu FMI, sa iti devalorizezi moneda, si sa cresti in competitivitate pe anumite sengmente (turism, agricultura), dar populatia per ansamblu va suferi la fel, poate si mai mult decit daca se aplica masurile de austeritate impuse de FMI.

    Inapoi la calitatea politicienilor, cred ca acordul cu FMI putea fi negociat mult mai bine in favoarea romanilor. Ieri citeam citeva stiri despre cite lucruri cere FMI Guvernului roman. Si nu cere asta aiurea, ci pe baza acordului.

  27. 28 vioricabuda februarie 13, 2012 la 5:27 pm

    Nici nu ma puteam gindi ca nu ati apreciat discursul d-lui Ponta. Am tot urmarit sa-mi certificati parerea ; – am cistigat pariul ,
    .
    Cu mult respect si multa pretuire , (
    chiar daca,se precipita Zoe )

  28. 29 George Serban februarie 13, 2012 la 5:42 pm

    Dl. presedinte Victor Ponta trebuie sa rezolve o problema. Simpla!
    A incercat, pe cont propriu, dar in numele USL, – sunt sigur de asta! – sa puncteze, printr-o minge in terenul lui Traian Basescu, la sedinta de investitura a noului “guvern SIE”. M-am situat alaturi de cei care n-au zbierat isteric pe platourile televiziunilor. Am spus doar ca a facut stangaci un demers care, armonizat cu Antonescu, ar fi putut insemna un succes.
    Astazi, Basescu a prins mingea din volè si a lovit puternic. Basescu a alimentat isteria unora din media, dialogand public cu Victor Ponta, invitandu-l cu botul lui de securist, plin de miere, expert in arta diversiunii, sa actioneze, la chemarea lui, a lui Basescu, fara nici o referire la Antonescu, la PNL, deci ignorand USL, intr-o directie, poate “apetisanta”, dar extrem de alunecoasa.
    Basescu lucreaza la cel de al doilea mare vis al lui. Primul s-a indeplinit in 2008, odata cu capturarea PSD la guvernare, timp de 9 luni. Al doilea mare vis ar fi ostilizarea partenerilor din USL.
    O solutie, nu singura, ar fi ca Victor Ponta, de comun acord cu partenerul sau Crin Antonescu, sa decida ca raspunsul la “invitatia” de astazi a lui Basescu sa-l primeasca de la Crin Antonescu, in numele USL …
    Si, cu asta, subiectul s-ar inchide definitiv iar mingea lui Basescu ar iesi in afara terenului.

  29. 30 Doru Coarna februarie 13, 2012 la 5:58 pm

    Ungureanu nu generalizeaza ci scoate din palarie tapul ispasitor, cel vinovat de inzapezire: taranul, populatia, si nu guvernantii care nu au citit prognoza, nu au organizat deszapezirea, nu au alocat resursele, nu au planificat fortele.

    Este manevra tipica de jigodie basista, aruncarea pisicii, a castanei…

    Basescu cred ca deja isi da cu palma peste frunte si curteaza opozitia, vede ca nici astia nu-s invingatori ci invinsi si nu vrea sa piarda tronul datorita lor. O va lua cu interesul national, etc,etc. Sa nemultumesti tara de la prima fraza rostita si actiune intreprinsa ca premier e semn rau, nici Boc n-a gafat in halul asta.

    Singura sa speranta este politicianul european Ponta care s-ar putea sa negocieze alea cateva puncte gasite ca ar fi comune, dar nu de interes national serios, ci doar ca exercitiu de imagine si demers catre putere.

    Doar pe Ungureanu il inteleg, asa cum tacsu confunda tara cu vaporul, si el crede ca este premierul unitatii aleia de la SIE, a centralei…

  30. 31 marius februarie 13, 2012 la 6:10 pm

    Cred sincer ca toata clasa politica trebuie schimbata. Intr-adevar nu mai merita sa generalizam fiindca oricum suntem papati de mult . Trebuie doar sa ne impacam fiindca lucrurile sunt oricum jucate in privinta Romaniei . Doar nebunia mai salveaza ceva daca vom sta mereu in rand si saluta asa cum se doreste nu vom schimba nimic asa cum nu s-a schimbat in cei 20 de ani .

  31. 32 Popateapa februarie 13, 2012 la 6:26 pm

    Domnule Năstase, cam cu aceleaşi idei vă încarc şi eu blogul, din partea unui privitor de rând al scenei politice. Vă
    http://popateapa.wordpress.com/2012/02/13/romania-este-tara-oamenilor-puturosi-in-opinia-primului-ministru-ponta-si-iliescu-il-dojenesc-usor/
    “Este inadmisibil să ajungi pe străzile unei localităţi în România şi să îi vezi pe militari desfundând drumurile, în timp ce beneficiarii direcţi, care sunt şi concetăţenii noştri, stau în casă, la căldură. Şi am văzut cu toţii, aceasta se întâmplă. Şi la inundaţii, şi la nămeţi. (…) Nu se poate aşa ceva…. Nu putem plăti lenea la nesfârşit. Este lipsă de respect (deci mai sunt şi nesimţiţi românii în opinia MRU) faţă de cei care stau 24 de ore îngheţând ca să dea drumul la salvări, să rezolve situaţiile de urgenţă” a spus Mihai Răzvan Ungureanu în vizita sa de lucru din zonele sinistrate.

    “Îmi pare rău că a spus asta. Aveam mare încredere în el şi îmi pare rău că a putut să spună aşa ceva pentru că acestea nu sunt probleme pe care le poate rezolva omul, românul cu lopata. Probabil că nu ştie, nu a fost informat că probleme de genul asta se rezolvă numai cu utilaje şi numai cu forţe angrenate,” răspunde de la Bucureşti Gigi Becali pentru ca, după ce a ajuns la faţa locului să spună: “Îi dau dreptate domnului Ungureanu, eu mă aşteptam să vină 2000-3000 de oameni şi ei stau în bloc. Au ieşit 30-40. Eu am făcut aseară un apel şi nu au ieşit. Nu mă deranjează, dar sunt dezamăgit. Am chemat oamenii de la Bucureşti, am vorbit cu cei de la penitenciar să dea drumul la deţinuţi să facem treabă. Sunt pregătit de treabă dar sunt dezamăgit, ce mă nene nici măcar nu e frig afară, eu am venit la tine în judeţ şi tu nu ieşiţi. Sunt leneşi”.

    Dacă în privinţa lu Gigi Becali nu pot avea nici o pretenţie, ţinând seama de nivelul său redus de cultură, IQ-ul sub norme, un boschetar ajuns mare bogătan, un fel de Dinu Păturică, la afirmaţiile Măriei Sale, Prim ministrul României mă simt revoltat. Doar înscăunat, fostul secretar UTC, membru în CC al UTC, în loc să destituie pe prefecţii care nu şi-au făcut treaba, el ceartă şi insultă tot pe cei amărâţi. Oare câţi din cei care stau la bloc mai au capacitatea fizică de a face faţă la această acţiune de deszăpezire? Eu am ieșit în faţa blocului şi după cinci metri, la o zăpadă destul de mică, am căzut. Am intrat în casă şi bolesc de câteva zile. Şi pe scara mea de bloc sunt unul dintre cei mai tineri. De fapt din 32 de apartamente din blocul meu sunt cel mai tânăr. Alţi mai tineri au apartamentele închise şi sunt plecaţi la muncă cu săptămânile su cu anii. Eu unul m-am simţit insultat. Ruşine Răzvan Traian Ungureanu!

    “Este o declaraţie nepotrivită. Oamenii așteptau altceva de la premier, dacă tot s-a deranjat să vină de la Bucureşti până la ei. Așteptau solidaritate, nu ceartă.” Această declaraţie a domnului Ponta nu pare decât o dojană blândă, rostită între prieteni. Oare prietenia de şpriţ şi alt soiul de relaţii de prietenie îl îndeamnă pe domnul Ponta la acest ton prietenesc. Atunci cred că am avut dreptate cu tot ce am spus în articolul “Domnule Victor Ponta, m-aţi dezamăgit profund!”. Departe de mine gândul că trebuie să răspundă pe un ton impertinent. Mai bine tăcea (mă refer la discursul din parlament). Această duplicitate îmi pare a avea ţintă o nouă trădare a românilor.

    O prietenă, bloger şi ea, la articolul amintit anterior a făcut o remarcă caustică: “Un mesaj civilizat dezamăgește” Eu cu doamna respectivă avem păreri diametral opuse despre politică, dar putem purta un dialog civilizat.

    “Declaraţiile lui Mihai Răzvan Ungureanu denotă lipsa de experienţă. Un demnitar nu poate face astfel de declaraţii. Nu ştie ce înseamnă viaţa. Oamenii de acolo se confruntă cu probleme serioase” a spus domnul Ion Iliescu. Eu mă întreb dacă Mihai Răzvan Ungureanu era potrivit pentru acest post. Totodată eu nu le pun pe seama lipsei sale de experienţă , aceste declaraţii ci pe seama lipsei de bun simţ, dar şi pe ceea ce a învăţat de la tăticuţul Băsescu :” Da-i în măsa de proşti. Sau…. de golani.“

    O nedumerire în privinţa ajutorării sinistraţilor. Numai Ciobanul are mijloace financiare? Oare numai PDL poate organiza colectarea de ajutoare pentru sinistraţi? (Poate lor le-au mai rămas pantofi de la coana Leana) . PSD şi PNL are oameni bogaţi. De ce tac mâlc până şi aleşi opoziției din judeţele sinistrate. Cum mă simt trădat de domnul Victor Ponta, aşa mă gândesc, oare nu s-a făcut o coaliţie transpartinică pentru a rămâne PDL la guvernare? E de ajuns ca doi trei lideri importanţi să fie de acord şi atunci ………ne-am dus dracu. Mai vine şi ACTA, mai vin şi inundaţiile din primăvară……

    À propos, domnule Ungureanu, vă rog să certaţi de pe acum cetăţenii care nu au învăţat să înoate, ca să scape din inundaţiile ce se anunţă în primăvară. Poate faceţi nişte cursuri de înot în sălile coanei Leana.

  32. 33 Anonim februarie 13, 2012 la 6:28 pm

    Romania e condusa de FMI si Base e doar de decor.

  33. 34 Adrian B. februarie 13, 2012 la 7:06 pm

    In cazul MRU nu este vorba de a generaliza ! D-ul Iliescu l-a descris cel mai bine pe acest baietas: Habar nu are ce inseamna viata !!!
    Acest baiat nu stie ca populatia de la sate este imbatranita , ca tinerii migreaza de sate la orase din cauza saraciei , ca acele zone sunt oricum cele mai sarace din Romania !!! Acest baiat nu a dat de greutati in viata lui ; si-a trait viata doar in sanul familiei , la scoala unde a fost profesor , la Ministerul de Externe si la scolile israelite unde s-a specializat (oare in ce?) . Acest baiat a fost tot timpul angajat la stat si sprijinit sa ajunga in functii inalte ! Acest baiat nu a avut in viata lui o firma , ca sa trebuiasca sa-si castige banii pe puterea lui si sa le plateasca salariile unor angajati ! Acest om nu stie ce inseamna sa fii sarac lipit , sa nu ai dupa ce bea apa , sa nu ai acces la educatie , sa fii aproape exclus din societate !
    MRU a stiut doar , ca dupa absolvirea facultatii trebuie sa se specializeze in niste scoli din alea israelite , pentru ca numai asa poti sa ajungi departe !!!
    Ce experienta de viata are acest MRU ? Este un pusti necopt la minte si bolnav de putere…
    In ceea ce-l priveste pe d-ul Ponta , eu consider ca a gresit cand a tinut acel discurs in Parlament ! Nu m-a deranjat discursul in sine cat faptul ca a mers in Parlament , in mijlocul acelor nemernici care refuza sa asculte glasul strazii ! USL este in GREVA PARLAMENTARA!!!

  34. 36 lupi februarie 13, 2012 la 8:08 pm

    @ Gala – Sorry, a fost doar o mica dojana !.Cat priveste intrebarile ce tzi le pui , da , nu e cazul sa-l banuiesti pe bagabont , asta se comporta acum ca motanul ulisharnic [ pe moldoveneste rapanos si nespalat] care s-a kkt [ sorry again] sub pat si-si inchipuie ca o sa scape de ciomageala !!!.SPER CA NU , VISEZ CA NU !!!.

  35. 37 ORĂŞAN IOAN februarie 13, 2012 la 8:14 pm

    Sper colegule ”țăranul” că referirea la orășeni nu mă privește pe mine,eu astăzi am scris pe acest blog că șeful guvernului nu cunoaște realitățile satului românesc.De fapt acum am vrut să anunț pe blog că Grecia organizează în aprilie alegeri anticipate și se pare că nu este vorba despre iresponsabilitate și nici despre suprapunerea crizei politice peste cea economică,la noi numai frica de a pierde puterea și teama de pușcărie îi fac pe portocalii să refuze alegerile anticipate,aveau portocalii un slogan că de ce le este frică,nu scapă,care acum le vine ca o mănușă.

  36. 38 Fragmentarium Politic februarie 13, 2012 la 9:13 pm

    Romania traieste sub dictatura vremurilor si a vremii. Ca si cand nu ar fi fost peste poate, codurilor portocalii de criza politica, economica si sociala, iata, li s-a adaugat, in aceste zile, si cel de criza meteo. Si ce le opune Puterea? Un stat minimal! Poate fi un indicator mai relevant pentru incompetenta si lipsa de viziune a unui regim politic decat directia catastrofala catre care se indreapta asa-zisa „reforma” a statului? Eu cred ca nu, avand in vedere ca „reforma” Basescu a pierdut batalia cu prezentul, amenintand sa o piarda si pe cea cu viitorul. Pana nu va fi prea tarziu, pana nu se va transforma in cod rosu, adevaratul cod portocaliu ar trebui sa fie pentru simulacrul de reforma, pentru deturnarea statului de la functiile sale naturale, care sunt sociale, catre interese de grup, clientelare. Talleyrand, pe care-l cita Emil Hurezeanu, spunea ca atunci cand este uregent este deja prea tarziu, dar eu cred ca niciodata nu e prea tarziu, chiar si in al doisprezecelea ceas, cum se spune in credinta crestina, mai este o sansa de salvare, de mantuire…

  37. 39 lupi februarie 13, 2012 la 10:18 pm

    @ Nastase – Ce ,, alte cuvinte ” ar trebui sa folosesc ca sa caracterizez spusele nemernicului Toader ????. Fiu de catzea e prea mult sau prea putzin ??.

  38. 40 Maximmouse februarie 13, 2012 la 11:02 pm

    @Radu!

    unul dintre talibanii blogului iti spune: partidul dumnealor este treaba dumnealor…pana la urma, cred ca nu este important ce impresie isi fac ei intre ei, ei cauta voturi, sau ma insel? Ca votant, subliniez, ca votant , consider ca ponta ar trebui sa demisioneze degraba …sigur , asta in cazul in care organizatia particulara de facut politica, PSD, are intr-adevar interesul sa ajunga la putere prin VOT, daca nu, nu…e bine si in opozitie pana la urma: mai o strigatura, mai o smecherie cu puterea, ce mai, trai neneaca…:( 😦

  39. 41 Cârcotaşu februarie 13, 2012 la 11:07 pm

    @ George Şerban,
    Am înţeles dintr-o punere la punct de pe blogul tău, că nu eşti interesat de ce cred toţi neica nimeni, că mesajele tale sunt adresate altora, ălora care au un cuvânt de spus, bănuiesc că pe scena politică.
    Pe blogul tău mi-am cerut scuze şi m-am retras.
    Pot însă să-ţi spun aici că pentru mine nu contează fanteziile tale şi că dacă vrei să te votez trebuie să fii cel puţin politicos. Dacă nu, nu mai încurca lumea, nu contează ce crezi, contează ce cred eu!

  40. 42 Ghita Bizonu' februarie 13, 2012 la 11:22 pm

    Lasati orice speranta voi ce traiti aiciea!

    Stiri :Directorul Transelectrica, Horia Hahaianu, a fost demis (oeziarero plus aparitia Primului Betivan al Tarii , Chivas bei.

    Ultimatum FMI: Aveţi 48 de ore să alungaţi băieţii deştepţi şi şase luni să lichidaţi Compania Huilei! – Criza > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/fmi-intra-cu-buldozerul-in-companiile-de-stat-966072.html#ixzz1mIUKoaRY

    Si scrie EvZ :

    Februarie: Hidroelectrica

    Hidroelectrica trebuie să încheierenegocierea contractelor bilaterale de furnizare a electricităţii până pe 15 februarie şi să anuleze contractele pentru care renegocierea nu s-a încheiat, „acolo unde este posibil legal”.

    Martie: Poşta
    Poşta Română va concedia cel puţin 600 de angajaţi (din 35.000) până la sfârşitul lunii martie şi va reduce în continuare numărul oficiilor poştale, cu peste 135 unităţi. Pe parcursul anului trecut, numărul oficiilor poştale a scăzut de la 7.100 la 5.835 unităţi.

    Si altele.
    Sa luam la bucata indicatiunile FMI cu neincredere si cu atentie.

    Pana la 15 februarie anuleze contractele pentru care renegocierea nu s-a încheiat, „acolo unde este anuleze contractele pentru care renegocierea nu s-a încheiat, „acolo unde este posibil llegal” .
    Intrebare bizonica : si unde nu este posibil legal ?!
    Raspuns : ramane cum am stabilit!
    Deci ce are de facut un baiat destept presat sa renegocieze? Fenteaza negicierea .. nu poa ajunge ca e zapada de ex. Si pe 15 ramane cum am stabilit. Nu ma luati cu „acolo unde este posibil legal” ca a avut grija sa nu fie posibil!! Pa tu!
    Deci invers decat scrie EvZ : FMI protejeaza baietii destpeti!!

    in acest sens si cu Posta. Ma rog are pierderi. Asta fiindca amicii lu Franks the Terminator au pus un director „comptenent” care stie tabla impartirii : ia si tu, iau si eu , dau si la partid.. da’ lu Tyranosaur Argentinicus et Romanicus Maximus nu ii pasa decat de schema sa : dintai concediem , apoi reducem ca in final sa lichidam!!

    Si mai apoi in Septembrie: CNH Gapsadinii Medvedev , Miller (sefu Gazprom), Putin zic grand spasiba si pazdravleaiu FMI !!!

    Deci
    Lasati orice speranta voi ce traiti aiciea!

  41. 43 Madalina Stanciu februarie 13, 2012 la 11:23 pm

    Domnule Adrian Nastase,
    Intr-adevar foarte bine sesizati: generalizarile sunt si la originea rasismului, a divorturilor, a dictaturilor…
    Cred ca daca am reusi sa fim „punctuali” in cerinte si reprosuri, am avea toti de castigat. In tarile mai avansate economic si societal, tocmai pe asta se pune accentul, pe a reusi sa se rezolve problemele directionat spre obiect si a nu crea un context larg penru fiecare problema, a nu generaliza.
    La fel si in PSD: trebuie vazut ca exista si mari corupti dar si oameni de valoare si daca ati suferit anii acestia, a fost si pentru ca ati fost luat la gramada cu… in fine cu diletantii din psd. Nu credeti?

  42. 44 Maximmouse februarie 13, 2012 la 11:27 pm

    @George Serban,

    Nu domnule Serban, nu s-ar inchide absolut de loc. TINTA discursului lui ponta nu a fost sa se rupa USL, ci sa-i diminueze procentele.Scopul este atins, indiferent ce face acum USL, indiferent cum isi justifica ponta gafa planetara ( oare ?), cat timp ponta este in fruntea psd, directia este IN JOS! Asa ca , privesc indurerat cum antonescu incearca sa dreaga busuiocul, cum ponta da declaratii pe posturile portocalii si ma intreb, chiar nimeni in USL nu este barbat? Chiar forurile de conducere ale celor 2 partide sunt fulgerate, carbonizate? Ce viitor are o tara condusa de USL? in locul satanei, ce anume? Tot niste tipi care nu pot fi indepartati odata ajunsi in posturi chelie, asa dupa cum a facut si satanail? nu doriti sa recunoasteti , deocamdata, nici unii ca solutia este una singura :PONTA, DEMISIA!

    PSD, are o multime de lideri care sa-i ia locul lui ponta, necompromisi de socri, de prietesuguri dubioase….totul este sa fie nominalizati de conducerea celui mai mare partid de stanga din ROMANIA. Subliniez asta , astfel incat acesti membri psd, sa sara peste interesele lor particulare de grup, si in masura in care doresc puterea, deci, slujirea boborului, atunci sa fie si morali….
    cu stima.

  43. 45 Theodora februarie 13, 2012 la 11:51 pm

    http://theodora0303.wordpress.com/2012/02/13/romania-13-februarie-2012-basescu-traian-primul-furnizor-de-energie-electrica-al-romaniei-nu-exista-niciun-pericol-sa-se-intrerupa-furnizarea-de-energie-electrica-pentru-cetateni-mai-exista-c/
    De ce nu foloseste prim-ministru Mihai Razvan Ungureanu ajutoare din rezervele de stat pentru sinistrati?
    Mai exista ceva in rezervele de stat?
    De ce nu a folosit prim-ministru Mihai Razvan Ungureanu Fondul de urgenta bugetara – destinat cheltuielilor urgente sau neprevazute si Fondul de interventie pus la dispozitia Guvernului?

  44. 46 patricia popescu februarie 14, 2012 la 12:43 am

    ‎1. 34,56% Cristian Olteanu (PNL)
    2. 34,56% Catalin Stochita (82% independent; 18% PSD)
    3. 17,04% Marian Vanghelie (60% independent; 40% PSD)
    13.02.2012 – 21:30

    Pentru locuitorii Sectorului 5!!!
    VOTATI SI DATI MAI DEPARTE

    CLICK ->>> http://www.facebook.com/questions/252678908140608

  45. 47 dadatroll februarie 14, 2012 la 1:12 am

    De acord toate generalizarile sunt gresite.

  46. 48 M.Voicu februarie 14, 2012 la 1:22 am

    @AN scrie: ”Mihai Rãzvan Ungureanu a fãcut ceea ce probabil ar fi fãcut oricine în locul sãu: a generalizat, a folosit un stereotip”
    ► “oricine”, e o generalizare – metodã împotriva cãreia înţelesei cã aţi scris. Şi-apãi, el are încadrare de cineva, nu de oricine !
    @ contele februarie 13, 2012 la 3:33pm scrie: “Păi şi adversarii politici… au generalizat incorect, tendenţios, mesajul Premierului.”
    ► Dumneavoastrã faceţi o generalizare îndoielnicã, ”demitizantã”, gravã, precum: “ţara asta are resurse imense de indolenţă.”. Despre multiplele resurse certe avute şi date pe pierzanie, nimic ! – deşi ”Politica este arta de a crea sau stârpi condiţiunile de existenţã a unei culturi.” [M.Eminescu, Timpul, 2.03.1878].
    Spre bunã ordine, vã citez: “Suntem datori să cerem competenţă guvernanţilor dar trebuie analizat fiecare caz în parte, nu să generalizăm.”

  47. 49 Adrian B. februarie 14, 2012 la 1:42 am

    Tocmai au aratat la TV un Pitic Porno Hidos , despuiat intr-o Baie Comunala !!! Cica ar fi Emil Boc !!!! Eu nu cred …Allow me to HA HA HA !!!
    Piticul asta a reusit sa fie PENIBIL pana la capat !!! Mi-a placut remarca d-nei Gabriela Vranceanu – Firea – Pandele : ” nu cred ca d-ul Boc se astepta la asa ceva …” . Si eu zic ca NU , tinand cont cat ” bine ” a facut acestei tari ! O tara trista , plina de umor …

  48. 50 Aya februarie 14, 2012 la 5:39 am

    @

    ZOE, fii barbata!

    Imi spui in (citez):
    „Cât despre protejatul tau, cred ca te-ai grabit sa-l “iei în brate” sunt convinsa ca viata îti va dovedi ca te-ai înselat si-ti va fi mai greu sa-l lasi jos, dupa aceea !”

    Ma apreciezi (nu neaparat in sensul de pretuire) cu o masura gresita. Mai exact, nepotrivita pentru cineva mine.

    Banuiesc ca te referi la Razvan Mihai Ungureanu (daca nu, te rog sa ma corectezi).

    In toate situatiile legate de oameni procedez astfel: daca realitatea dovedeste ca m-am inselat, recunosc (nu ma limitez de a face asta in gand) si imi reconsider pozitia, chiar total.
    Pe de alta parte, insa, disjung cauzele: aprecierea mea pentru intelectualul MRU nu are legatura cu restul lucrurilor.

    P.S.
    Exista un singur om fata de care nu imi voi reconsidera vreodata pozitia, indiferent de situatie si alaturi de care raman NECONDITIONAT:
    Adrian Nastase.

    Exceptandu-l STRICT pe Adrian Nastase, oamenii politici (om de stat este numai AN!) pot prezenta doar interes de etapa – mai scurta sau mai lunga. Daca respectivii imi inseala asteptarile iau imediat distanta fata de ei- si nu pastrez tacerea asupra motivelor care m-au determnat sa adopt acea atitudine.
    Daca realizez ca sunt- direct sau indirect- dusmanii lui Adrian Nastase, le „fac de petrecanie politica”, pandind, cu rabdare, cel mai potrivit moment.

  49. 51 Aya februarie 14, 2012 la 6:03 am

    @

    ZOE, fii barbata!

    Ti-am lasat un mesaj la „Situatia din colegiu…”.

    Intr-o anumita ordine a lucrurilor, este important.
    Cu adevarat important este ca poate fi lamuritor (excede raspunsul pe care il dau la intrebarea ta insistenta, subliniind-o pe cea a lui Doru Coarna, caruia, din ratiuni personale, evitasem sa-i raspund: daca am am facut- sau nu- efortul de a curata zapada cu lopata).
    Te rog sa-l citesti.
    Daca vei crede ca m-am exprimat „prea general”, incearca, te rog, sa vezi o situatie individuala dincolo de acea prezentare „generala”.

    P.S.
    A propos de generalizari- tema postarii lui Adrian Nastase:

    Poate, dupa ce vei citi mesajul meu (de la „Situatia din colegiu..”- nu acestea) vei considera, in viitor, ca este preferabil sa intarzii un moment inainte de a pune cuiva intrebari generalizante (uneori, banale- dar ceea ce pare sau este banal pentru multi, poate fi puternic marcant pentru persoana careia ii adresezi intrebarea). Desigur, decizia iti apartine.

  50. 52 Aya februarie 14, 2012 la 6:36 am

    @

    Ghita Bizonu

    Imi spui, in februarie 12, 2012 la 9:49 pm (citez):

    „Printesa, Coroana si Imperiul sunt tot una! Sa fii premier inseamna nu sa faci dragoste cu Printesa ci raspunderea fara de tara! Si cand “iubesti” printesa, ei, bine, nu te simti bine ci iti faci datoria: servir son fief.
    (…)
    privilegiile sunt grevate de sarcini!”

    Da.
    Ti-am lasat un mesaj la „Situatia din colegiu…”.

  51. 53 Aya februarie 14, 2012 la 6:44 am

    @

    Adrian Nastase

    In memoriam:

  52. 54 Vasile, februarie 14, 2012 la 7:39 am

    Anonimule,

    Basescu nu face parte din decor , el insusi a fost scenaristul!

  53. 55 epolitikon februarie 14, 2012 la 8:06 am

    @Adrian Nastase

    Foarte corect dar nu stiu daca are cineva urechi sa asculte treaba asta.

    In definitiv Boc a pus personal mana pe lopata, un gest sublim daca-l comparam cu Ungureanu, dar asta nu inseamna ca Boc a fost in stare sa gestioneze prompt si eficient momentele mai dificile provocate de natura (inundatii de ex.) ori ca a fost altceva decat un rebut de premier.

  54. 56 Doru Coarna februarie 14, 2012 la 8:31 am

    @ Aya,

    dupa Isarescu, iata ca te-a dezamagit si Ponta, in ianuarie Baconschi, ieri Ungureanu… Ca si dl. Nastase, si tu o zbarcesti rau de tot la oameni…

    Pe cine mai apreciezi, ca sa stiu la ce sa ma astept (?). Pe mine stiu ca ma urasti, aparent ma tolerezi, deci eu nu te voi dezamagi…

  55. 57 LePrince februarie 14, 2012 la 8:38 am

    @Aya

    Ar fi trist si periculos sa ai dreptate in ceea ce priveste intentiile Claudiei Boghievici. Voi urmari evolutia cu interes, si fii sigura ca voi reactiona daca aceste intentii au sanse sa devina actiuni.
    S-auzim de bine.

  56. 58 LePrince februarie 14, 2012 la 8:40 am

    @karakas

    Eu nu cred ca MRU “se plange”. Constata doar o stare de fapt. Rauvoitorii pot considera (apropos si de topicul la care ne aflam) ca MRU se refera “la toti” romanii, si ca ii considera pe toti “puturosi”, dupa cum spuneti. Parerea mea este ca se refera doar la cei care sunt cu adevarat blamabili. Nu insist asupra subiectului, dar cu siguranta nu se refera la batrani, sau la cazurile cu adevarat disperate. Din cate stiu, acolo actioneaza. Dar e iarna, si e una foarte grea. E foarte usor sa stai pe margine si sa spui “autoaritatile nu fac” si autoritatile nu dreg”, dar sa ai nesimtirea sa nu-ti deszapezesti macar intrarea in casa sau 5mp in fata portii. Daca insa dorim utilizarea meteorologiei in lupta politica si in demolarea lui MRU, sigur ca zapada poate fi un aliat. Nu-I asa?

  57. 59 LePrince februarie 14, 2012 la 8:40 am

    @florin m

    Eu nu le vad ca doua teme diferite. Cred ca sunt doar fatete ale unui intreg, iar politica ar trebui sa considere strategiile demografice un lucru foarte serios. Tot politicul se presupune ca trebuie sa impiedice ca eventualele cresteri demografice sa nu devina(neaparat) o sursa emigrationista. E unul dintre domeniile(apropos de discutia noastra in care spuneam ca sanatatea si educatia nu trebuie lasate la voia intamplarii) in care politicul este obligat sa se manifeste, atitudinea “let it loose” fiind cel putin perdanta.
    S-auzim de bine.

  58. 60 LePrince februarie 14, 2012 la 8:41 am

    @Dlnimeni

    Au fost destui cei care s-au aruncat in a-l catalog ape Ponta drept tradator. Nu stiu daca s-a folosit exact acest cuvant, dar subliminal, acesta era mesajul lor. Nu am dorit oricum, va asigur, sa fiu provocator(mai ales in ceea ce va priveste). Am senzatia uneori, citindu-va postarile(nu neaparat cele catre mine), ca traiti cu impresia ca suntem pozitionati pe sensuri diferite ale strazii. Daca senzatia mea este corecta, si banuiala d-voastra reala, va asigur ca va inselati. Oricum, fiti incredintat ca nu-mi place sa conduc pe strazi cu sens unic.
    In ceea ce priveste gesturile pe care le veti fi putut face fata de Traian Basescu, nu-mi permit sa comentez. Dar sunt sigur ca i-a placut ostropesul. D-voastra trebuie sa-mi spuneti daca a acceptat sa “se prinda”.
    S-auzim de bine.

  59. 61 MIHAELA februarie 14, 2012 la 9:20 am

    @ virusverbalis
    „… nu vom face imprumut de la FMI, salariile si pensiile nu vor fi taiate,,,”.
    Cred ca trebuie sa ne asteptam la intreruperi in furnizarea energiei electrice catre populatie.

  60. 62 ZOE, fii barbata ! februarie 14, 2012 la 9:54 am

    @EO,

    Uite, ca nu te-a cenzurat dar trebuia sa te autocenzurezi !
    Probil ca esti din tabara lui PP-DD – dupa limbajul folosit- daca este asa
    vei avea o mare dezamagire.

  61. 63 Ghita Bizonu' februarie 14, 2012 la 10:14 am

    Aya

    sa iti explic cum e cu limba roamana.
    Afi cazut in cap – inseamna a fi prost (de ex ptr Boc scuza perfecta ar fi „si ce nu ai vazut cum a cauzt in cap in direct?)
    A fi cazut in gat dupa – inseamna a fo orbit de pasiune …

    Si lasa tu frivola burghezie ca nici cu aristocratia nu mi-e rusine …. care s-a grabit sa uite se sarcini (c’asa e omu)

  62. 64 Mihai25 februarie 14, 2012 la 11:11 am

    Daca eram eu premier parasutam din helicopter in fiecare sat bautura si tigari din ” rezerva strategica ” . zapada sa fie ! mai si impuscam 2 iepuri cu un foc …

  63. 66 Cris februarie 14, 2012 la 12:08 pm

    Părerea mea e că nu trebuie puși tineri în posturile inportante. Or avea ei o sacoșă de diplome și titluri, dar nimic nu înlocuiește practica și experiența într-o ocupație, plus că e nevoie și de experiență de viață. Și la locul meu de muncă s-a încercat asta cu tinerii, iar, când s-a văzut că aceștia nu pot rezolva problemele, au fost înlocuiți.
    Vă urmăresc, vă susțin moral și vă țin pumnii la fiecare ședință de proces.

  64. 67 Socrate februarie 14, 2012 la 1:04 pm

    Generalizarea este o arma folosita pe larg in manipulare. Sa ne aminteim de teza portocalie “ toti cei care au guvernat in ultimii 22 de ani sunt de vina”. Sa ne amintim de protesyatarii din Piata Universitatii care strigau Jos Basescu! Jos guvernul ! Jaos PDL ! Si sa ne amintim de incercarile de transforma mesajul in “Jos clasa politica “ si toti sunt la fel. A propos, sunt de acord cu Theodora ca dl Claudiu Craciun nu este ceara curata. Discursul sau de lansare la Parlamentul european a inceput cu “ Ma adresez politicienilor…
    Pe mai multe posturi TV, in media aservita si chiar aici pe blog, daca nu ma insel, s-a vehiculat ideea ca nici PSD-ul, cand a fost la guvernare, nu a asigurat utilaje pentu deszapezire. FALS. Cititi declaratiile lui Miron Mitrea la Romania TV, pe hotnews, ca merita :
    http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-revista_presei-11500021-miron-mirea-despre-utilajele-deszapezire-cumparat-unimoguri-luat-imprastiat-putea-astazi-intr-judet-care-nu-ninge-existe-10-utilaje-care-stau-degeaba-nu-exista-sistem-schimb.htm
    Miron Mitrea: Am cumparat Unimoguri. Le-au luat si le-au imprastiat. S-ar putea ca astazi, intr-un judet in care nu ninge, sa existe 10 utilaje de deszapezire care stau degeaba si nu exista un sistem de schimb ….
    “ Pentru ca erau, nu am inventat eu Unimogul in Romania. Cumpararea lor a inceput undeva prin anul 1996-1997. Eu am continuat programul. A venit dupa aceea cineva cu multa inteligenta politica si a spus «Nu statul. Statul nu stie sa faca nimic, privatizam si asta. Si introducem aceste contracte multianuale de deszapezire.» ….

  65. 68 blogideologic februarie 14, 2012 la 2:24 pm

    Maine de Biran, deşi iniţiase desprinderea ideologiei primare de scepticism şi apropierea de spiritualism, nu se despărţise total de psihofizică. La noi, Constantin Rădulescu-Motru şi Dimitrie Gusti, prin lecţiile primite de la savantul Wilhelm Wundt din Leipzig, şi cu toate că ei înşişi, ca intelectuali români, sunt ancoraţi profund în spiritualitatea ortodoxiei, rămâneau conceptual legaţi de „materialul” din psihofizică. Deşi adoptă lin fenomenologia lui Maine de Biran care îl conducea în mod natural către adoptarea facilă a fenomenologiei lui Edmund Husserl, filosoful şi scriitorul Camil Petrescu depăşeşte în ultimă instanţă „bariera psihofizică” unde rămăseseră opriţi Biran, Wundt, Rădulescu-Motru, Gusti. Dar în cazul Camil Petrescu, drama Jocul ielelor arată convingător ascensiunea dincolo de materialitatea cerută de psihofizică.

  66. 69 Paul februarie 14, 2012 la 2:31 pm

    Domnule Nastase,

    Ar putea exista un anumit risc referitor la tinerii guvernanti si la generalizare. Mai exact, printr-o inconstienta generalizare, electoratul român ar putea fi descurajat complet in a mai avea incredere oricine, in momentul in care pana si „tinerele sperante guvernamentale” ar reprezenta niste desarte rezolvari ale situatiei socio-politice destul de incurcate de la noi. (Nici nu e sigur ca Traian Basescu nu a intentionat zapacirea completa a tuturor prin impunerea „ultimei solutii de iesire din criza” – criza nu doar economica, ci si politica – , adica, impunerea unui guvern de tineri, care si ei sa dezamageasca la fel ca toti ceilalti, incat populatia sa nu mai spere nimic de la nimeni; lasand lucrurile asa cum sunt, adica, portocalii…

    Intr-o ordine apropiata de idei, imi spuneati la „Raspunsuri” ca nu ati fi sigur ca riscati ceva considerandu-i „legati” pe tinerii guvernului Ungureanu.
    Ei bine, nu sunt sigur ca nu riscati chiar nimic atunci cand spuneti ca „tinerii guvernului Romaniei par cu totii doar niste soldati disciplinati”.
    Poate exista macar riscul de a-i ambitiona atat de mult incat sa-si doreasca sa va contrazica prin actiunile lor complet autonome :).
    Asta da risc, as zice.
    Dincolo de gluma, din cate ii cunosc eu pe tinerii „care au avut intre 10 si 20 de ani la Revolutie” (fiind coleg de… maternitate cu unii din generatia lor:), ei bine, cred ca nu e imposibil sa se razvrateasca impotriva „omului cu bagheta de dirijor” – chiar si numai pentru a-si demonstra independenta -, intr-un moment in care „le va fi ajuns conformismul la os”.
    Pastrand proportiile, desigur, Victor Ponta a facut-o (daca e sa ne referim la parasirea stilului agresiv consacrat al USL-ului î.d.P. – înainte de discursul lui Ponta – n.b. 🙂 ).

    In sfarsit, cred ca mai trebuie analizat un risc legat de acesti tineri. Un risc pe care si-l asuma, de aceasta data, insusi „dirijorul”, pe care il vedeti controlandu-i. Mai exact, cred ca nu este foarte important ca „bagheta” este la acest dirijor, atat timp cat lemnul (eventua, padurile) din care este fabricata bagheta respectiva apartine parintilor bogati ai tinerilor de care vorbim.

    Adica, pana la urma cine are controlul final al programului: cel care detine telecomanda sau cel care detine bateriile telecomandei? 🙂

  67. 70 Karakas februarie 14, 2012 la 2:34 pm

    @LePrince, sunt un tip candid. Cred ca toate regimurile de dreapta trebuie schimbate. Daca MRU este de dreapta, asa cum s-a autodeclarat, eu insa nu l-as inlocui ci l-asi folosi la zapada, acolo unde se pare ca talentul sau de Sef de Serviciu de Informatii il ajuta sa detecteze usor lenesii care nu dau la lopata. Doar stie sa infiltreze agenti in teren, iar la tara, in zonele rurale cei mai buni sunt postasii, ca bat de doua ori in poarta 🙂

  68. 71 alinamoise februarie 14, 2012 la 2:34 pm

    Ultimele declaratii ale celor aflati in acest moment la butoanele, care iata ca uneori pot insemna viata sau moarte pentru unii dintre concetatenii nostri – m-au determinat sa scriu un articol referitor la psihopatologia politica, ce poate fi regasit in integralitate, cu toate explicatiile psihologului, pe blogul meu.

    Ca sa intelegem comportamentul politicienilor de la putere (si nu numai), in situatii de criza – este nevoie sa stabilim cu ce ne confruntam, din punct de vedere psihologic. De aceea ,este necesar sa dau cateva scurte explicatii, referitoare la cativa termeni si concepte: normalitate, sanatate psihica, mecanismele de aparare ale eului, anxietatea de abandon si neajutorarea invatata.

    Deci, ce este normalitatea? Din punct de vedere psihologic, este vorba despre sanatatea mintala, echivalenta cu starea de normalitate psihica – apreciata in functie de cativa parametrii. Ma voi referi doar la doi dintre acestia: perceptia eficienta a realitatii si abilitatea de a avea relatii afective – deoarece tocmai aici au picat testul normalitatii, guvernantii nostri.

    Perceptia eficienta a realitatii este data de gradul de realism al perceptiei sociale – a nu percepe gresit ce fac si ce spun altii, realism in autoevaluare si comportament. Daca analizam declaratiile, discursurile si mai ales comportamentul guvernantilor, vom constata ca sunt rupti complet de realitate si bolnavi de grandomanie.

    Abilitatea de a avea relatii afective, inseamna a avea relatii satisfacatoare cu ceilalti, a manifesta empatie, a respecta libertatea celorlalti si mai ales capacitatea de a oferi si primi dragoste. Cu totii avem nevoie de atentia, acceptarea si dragostea celorlalti, dar nu toti suntem capabili de reciprocitate. Si tocmai aceasta este linia de demarcatie intre normalitate si intrarea in patologie: in orice psihopatie exista nevoia de altul in lipsa empatiei. Guvernantii actuali nu au capacitate de empatie, nu respecta libertatea celorlalti si nu pot avea relatii satisfacatoare cu cetatenii pe care-i considera viermi, betivi, lenesi, puturosi, handicapati si carora nu le acorda nici macar o minima atentie.

    Deci, din pacate, multi dintre politicienii aflati la putere, se incadreaza in zona de intrare in psihopatologie. Cand mare parte din tara se afla sub nameti, oamenii sufera sau chiar mor in casele acoperite de zapada, ei sunt preocupati sa faca noi guverne, sa joace noi jocuri politice cu opozitia si mai ales sa-i jigneasca si sa-i minimalizeze pe cei in slujba carora se presupune ca se afla. Dupa ce au inchis spitalele, scolile si dispensarele din mediul rural, in dispretul total al dreptului la viata si educatie, i-au lasat pe acesti oameni (foarte multi batrani si bolnavi) la voia naturii dezlantuite, cu caile de comunicatie intrerupte, fara curent electric si ingropati de vii in zapada.

  69. 72 Vasile, februarie 14, 2012 la 2:42 pm

    Socrate ,

    Unimoguri ,intradevar nu este creatia lui Mitrea, ei sunt creatia lui Iliescu & Co.,a venit Basescu si ia separat uniimoguli buni un mogul rau , unimoguli buni un mogul rau….!Un mogul Mitrea ….un Mogul Vulpescu ,un Mogul Nicolae, Un Mogul Paunescu, Un Mogul Voiculescu .un mogul umbrarescu si uite asa cu o gramada de moguli buni sau rai si noi nu avem cu ce dezapezi tara!

  70. 73 Socrate februarie 14, 2012 la 2:53 pm

    Tot despre manipulare.
    Oficina portocalie Romania Libera a publicat discursul integral al lui Victor Ponta :
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/discursul-integral-al-lui-victor-ponta-iata-ce-i-a-enervat-pe-liberali-253176.html#top_articol
    Discurs integral ? Mai curand integral trunchiat pe ici pe colo, in partile esentiale. De exmplu, lipseste pasajul acid despre Rosia Montana :
    “ De asemenea, domnule prim-ministru desemnat, va trebui să vă pronunţaţi asupra unui proiect care priveşte şi stârneşte foarte multe dezbateri în societatea românească, proiectul de exploatare de la Roşia Montană. Acolo sunt trei probleme, domnule prim-ministru desemnat, asupra cărora trebuie să vă pronunţaţi: în primul rând – evident, aspectele de protecţie a mediului, în al doilea rând – aspectele de interes naţional privind folosirea în scopul şi în interesul naţiunii române, nu al unor investitori străini, a bogăţiilor noastre naturale şi în al treilea, dar nu în ultimul rând, în ceea ce priveşte corupţia politică şi sponsorizarea politicienilor, indiferent de partidul din care fac parte, pentru a susţine un proiect economic privat. “
    Vezi discursul lui VP publicat de Iosif Bubble pe pesurse.ro
    http://users.heeloo.ro/u129284617619805616198//files/132878812399904843999_discurs-victor-ponta.doc
    Concluzie : Onor manipulatorii sa tem ca pozitia domnului Ponta in privinta proiectului Rosia Montana va aduce voturi PSD-ului. Aviz PSD-ului.

  71. 74 blogideologic februarie 14, 2012 la 3:00 pm

    Desfiinţarea judeţelor / Un pasaj enigmatic din „Biblicele” se referă la faptul că Ţara Românească ar fi fost întemeiată la fel ca Israelul Vechiului Testament. Iară „Radul Negru”, cum îl denumea Ioan Eliade Rădulescu pe cel dintâi Basarab (un Ban Seuran foarte probabil, iar nu un Cuman, cum minte Neagu Djuvara ; neamul Seuranilor este amintit şi în Diploma Cavalerilor Ioaniţi), ar fi împărţit la început Ţara Românească în douăsprezece judeţe, după modelul celor douăsprezece triburi ale lui Israel, fiecare judeţ românesc însemnând de fapt un „trib românesc”: „Radul Negru fu nevoit a constitui pe Români ca pe Israel.” Cel mai notoriu dintre „triburile româneşti” ale Noului Israel fiind cel chemat Romanaţii. Mihail Sadoveanu continua în Moldova Muşatină abordarea lui Ioan Eliade Rădulescu întru sublinierea spiritului vetero-testamentar din cultura noastră, anume intensificarea sentimentului poporului ales, pentru care Dumnezeu a lăsat pe Pământ toate drepturile şi toate darurile firii. Or, turcul Băsescu a cerut într-un mod explicit desfiinţarea judeţelor în cadrul procesului de „modernizare a statului românesc”!

  72. 75 nastase februarie 14, 2012 la 3:45 pm

    Marcus,
    am vazut mai tarziu comentariul tau de la ora 10,38. Nu mi-au placut deloc termenii folositi iar genul de dureri pe care le resimti nu poate fi transmis pe acest blog. Probabil ca Manuela a fost mai ingaduitoare…

  73. 76 marcus februarie 14, 2012 la 4:25 pm

    @ Stimate Domnule Nastase,
    Imi cer scuze pentru folosirea unor termeni pe care stiu ca dvs. nu-i acceptati si promit sa nu mai recidivez.. Stiu disclaimer-ul respectiv, nu pot sa inteleg cum dvs. , in subtilitatea dvs., considerati ca nu este cuvenit a folosi tot ceea ce stramosiii nostri ne-au lasat ca mostenire (vezi Targu’ de Floci 🙂 ) si Dex-ul accepta de OK. , dar daca asta este, asta este!
    Inca o data imi cer scuze, va asigur ca imi voi rezolva durerile pe cale medeical/farmaceutica, deoaece din cauza de boala nu mai pot cu Piata Universitatii 🙂 , si mai voi autocenzura de acum si pentru viitor.
    sa fiti iubit
    marcus
    PS Va rog eu, nu o sanctionati pe Manuela, dati in mine ca-s mare si duc 🙂
    PS iarasi- sper sa treaca!

  74. 77 Doru Coarna februarie 14, 2012 la 4:28 pm

    @Dle Nastase,

    Marcus s-o fi muncit la zapada si a racit, acum il doare, este de inteles… nu a fost lenes cum a zis ala si nici baut cum a zis celalalt, n-ar fi racit!

    De Ion Creanga si Povestea lui nu mai amintesc.

    Ceea ce trebuie insa semnalat si condamnat sever este ca Marcus a generalizat si el, contrar topicului: nu toti il dor! Aici ma alatur!

    Sa fim iubiti! Sau macar sa ne dorim.

  75. 78 dlnimeni februarie 14, 2012 la 4:59 pm

    Le Prince: este probabil ca am atins pe acest blog niste corzi pe care nu trebuia sa le fi ciupit. In general, bunul simt face ca – dupa reactii de tipul celor culese de mine – sa intru intr-o mai scurta sau mai lunga perioada de reflexie, ca sa imi dau seama ce s-a intimplat cu mine, deoarece este probabil ca m-am abatut si eu de la liniile mele directoare. Poate, cine stie, sunt pur si simplu depasit. Poate nu. Voi lipsi cu siguranta de pe blog doua saptamini, poate mai mult. Am luat decizia acum vreo doua zile, insa nu am dorit sa las „in aer” citiva colegi comentatori, care mi s-au adresat exact atunci cind as fi preferat sa nu initieze dialoguri. Cu putin noroc, voi avea placerea sa comentez din nou pe blogul dlui Nastase incepind cu 1 sau 2 Martie. Cu stima.

  76. 79 marcus februarie 14, 2012 la 4:59 pm

    @Blogideologic: multam pentru link-ul „Le Fiagaro”.
    sa fiti iubit
    marcus

  77. 80 marcus februarie 14, 2012 la 5:48 pm

    @Doru: Multam si sublim fara alte comentarii 🙂 🙂 🙂
    sa fii iubit
    marcus
    PS Amice da-o pe bune, doar unu mai ai 🙂 🙂 ?
    ramane cum am scris

  78. 81 blogideologic februarie 14, 2012 la 5:54 pm

    @ marcus
    Am şi o scurtă analiză pe blogul meu. Nu puteam să o plasez aici, pentru că nu este „politiceşte corectă”.

  79. 82 Aya februarie 14, 2012 la 6:02 pm

    @

    Doru Coarna

    IMI ATRIBUI AFIRMATII PE CARE NU LE-AM FACUT- SI NICI NU LE GANDESC

    Mesajul pe care mi l-ai adresat in februarie 14, 2012 la 8:31 am este greu de calificat.
    Nu doar ca imi pui pe seama afirmatii pe care nu le-am facut vreodata (si nici nu le-as fi putut face, intrucat nu gandesc astfel) dar ceea ce imi atribui, fals, mistifica realitatea din perspectiva raportarii mele la anumite persoane: ma refer la Mugur Isarescu si la Victor Ponta, pe care ii apreciez si ii sustin.

    Ca sa fie foarte clar:

    NU m-a dezamagit vreodata Mugur Isarescu.
    Dimpotriva, am afirmat- si sustin- ca daca Romania nu s-a prabusit in urma asaltului genocidar complex (social, administrativ, cultural, economic) declansat de guvernare dupa 2009 acest lucru se datoreaza politicii geniale a BNR (este exact cuvantul potrivit) desfasurata de Mugur Isarescu.
    Bref: faptul ca Romania nu s-a prabusti dupa 2009 i se datoareaza lui Mugur Isarescu.
    Este evident ca, in acest conditii nu doar ca Mugur Isarescu nu m-a dezamagit- si nici n uar fi putut sa o faca- dar este un personaj public pentru care imi declar sustinerea totala.

    NU m-a dezamagit Victor Ponta. Dimpotriva!
    Consider salvatoare pentru Romania implicare sa in USL- si sustinerea matura a acestei minunate constructii politice (cu sanse mari de a fi preluata si de alte state europene, in pofida reactiilor stangii conservatoare si dreptei conservatoare, deopotriva).
    ca Victor Ponta trebuie sa fie- si va fi- premierul Romaniei.
    Consider ca, prin structura sa de procuror, prin felul sau de a fi- si, nu in jultimul rand, prin inteligenta, instructia universitara si profesionala si calitatii sale de a contribui la dirijarea politicii catre o directie favorabila Romaniei si Europei- este unul dintre oamenii potrivit la locul si in momentul potrivit.

    SUSTIN discursul pe care l-a rostit in Parlament, in ziua investituii guvernului.
    Este un discurs bun, echilibrat, cu mesaje inteligente si mature, CIVILIZAT- prin care neaga, efectiv, murdaria si haosul genocidarei guvernari instalate din 2009. Este un discurs salvator pentru posibilitatea revenirii la normalitate intr-un stat aflat intr-un grav pericol: al dezintegrarii.

    IL SUSTIN pe Victor Ponta ca presedinte al PSD- dupa cum sustin si USL.

    Acesta este adevarul in privinta modului in care ma raportez la Victor Pont-, nicidecum ceea ce imi atribui, fals.

    Si in cazul raportarii la tine imi atribui o FALSA gandire.
    In realitate NU te urasc- ca sa fie clar, nu urasc pe nimeni (am mai afirmat acest lucru dar se vede ca este nevoie sa repet). Sentimentul de ura imi este strain.

    Sper ca nu vei avea totala lipsa de inspiratie sa speculezi diversele mele afirmatii adverse legate de felurite personaje. Acele afirmatii sunt reale- dar nu presupun ura. Nici macar in cazul celor care isi vor primi „rasplata”, cu mare dobada, pentru crimele, mizeriile, nemerniciile comise. Nu urasc acei indivizi- nu cu ura actionez, nu cu ura ii anunt ce urmeaza sa ispaseasca.. Nici cu iubire (a considera ca, in cazul unei fiinte ca mine, opusul urii este iubirea- si invers- ar fi un reductionism jenant). Actionez metodic.

  80. 83 Aya februarie 14, 2012 la 6:05 pm

    @

    DlNimeni

    Si eu cu cine mai schimb mesaje lamuritoare, timp de doua saptamani?
    Decizia iti apartine- dar, te rog insistent sa te gandesti si la consecintele importante care exced starea personala.

  81. 84 Aya februarie 14, 2012 la 6:11 pm

    @

    Adrian Nastase

    Manuela nu este ingaduitoare cu acel tip de mesaje- este chiar prea drastica, uneori (daca pana si eu afirm asta…).
    Cred ca pur si simplu, i-a scapat- ceea ce e omeneste.

    P.S.
    Nu cred ca este cel mai inspirat lucru sa fie aratat tocmai catre Manuela- care valoreaza cat cel putin o jumatate dintr-o armata! Stiu bine ce spun.

  82. 85 marcus februarie 14, 2012 la 6:26 pm

    @aya: dar tie personal ti-a placut ? 🙂
    sa fii iubita
    marcus

  83. 86 M.Voicu februarie 14, 2012 la 6:31 pm

    Dece politica – act cu finalitate socialã – s-ar face pã persoanã fizicã ?
    @ Socrate februarie 14, 2012 la 2:53pm ne redã din discursul lui Victor Ponta în Parlament la investirea noului Guvern, cu adresarea cãtre prim-ministrul desemnat: ”va trebui să vă pronunţaţi asupra unui proiect care priveşte şi stârneşte foarte multe dezbateri în societatea românească, proiectul de exploatare de la Roşia Montană.”.

    ➡ Unde este poziţia PSD ? Unde este interpretarea juristului-vorbitor pe baza imperativelor constituţionale ? Cum este susţinut interesul naţiunii române şi care-i direcţia de acţiune propusã în situaţia stranie când legislaţia încã în vigoare stabileşte o redevenţã mai micã chiar decât rata dobânzii – ca şi cum cineva şi-ar vinde apartamentul doar peste valoarea impozitului anual, dar cu un preţ mai mic decât chiria pe care ar putea-o obţine ❓

  84. 87 dlnimeni februarie 14, 2012 la 7:06 pm

    Aya: vom fi foarte nelamuriti o perioada, dupa care sper ca ne vom lamuri.

  85. 88 LePrince februarie 14, 2012 la 7:31 pm

    @dlnimeni

    Sper ca absenta d-voastra sa fie cu folos pe plan personal, va fi un minus pentru acest blog. Nu cred ca sunt multe situatiile, sau intamplarile care „sa va depaseasca”.
    Toate cele bune.

  86. 89 Aya februarie 14, 2012 la 7:42 pm

    @

    Karakas

    MRU ESTE DE DREAPTA (LIBERAL);
    ALTII AFLATI LA VARF IN ACTUALUL REGIM DIN ROMANIA NU SUNT DE DREAPTA- DAR DE SORGINTE COMUNISTOIDA;
    UNII REPREZINTA BOLSEVISMUL- EXEMPLUL FIIND TRAIAN BASESCU

    Afirmand ca este de dreapta. MRU a considerat ca fiind de la sine inteles ca are convingeri liberale (apartenenta sa la PNL, pana la o obligatorie renuntare la angajarea politica formala, este un argument public).
    Am compensat, acum, ceea ce te va fi derutat- desi nu ar fi trebuit.
    Unica dreapta corecta si moderna, deshisa, benefica este cea liberala- dupa cum unica stanga corecta, moderna, capabila sa reconstruiasca binele social si sa repuna societatea pe pozitii temeinice, este cea social-democrata nemarxista. Aceasta dreapta moderna si benefica- liberala (PNL) si stanga moderna social democrata, nemarxista (PSD) au creat singura constructie politica avand capacitatea de a salva Romania (si, prin „contaminanta” preluare in alte state, Europa).

    Ne aflam in fata unui aparent paradox: un om cu structura liberala (Mihai Razvan Ungureanu) conduce de cateva zile un guvern majoritar pedelist (PDL fiind, in realitate, un partid al stangii totalitare)- la Cotroceni aflandu-se un autentic reprezentant al bolsevismului, Traian Basescu.
    (Pornind de aici imi pun intrebarea: ce soarta va avea MRU? Dar, asta este o alta discutie).

    Revenind: de ce nu ar fi trebuit sa fii derutat de acea omisiune?
    Pentru ca PDL (partidul majoritar reprezentat in guvern) NU este un partid de dreapta- dar, in realitate, o constructie care „bate” stanga comunistoida, cu vocatie de a aluneca spre extrema.
    Auto-declararea PDL „partid de dreapta”- si inscrierea, pe usa din dos, in „familia” crestin- democrata, rebotezata „populara” (dupa ce fusese in Internationala Socialista) este nu doar neconvingatoare, dar si ridicola.

    Asociat (nu fara temei, desigur) cu PDL, Traian Basescu este un personaj apartinand stangii conservatoare, comunistoide, cu tendinte clare catre extrema. Pe scurt, stanga bolsevica.

    Afirm si sustin:Traian Basescu este implicat direct in tentativa de restauratie comunista.
    Dau un singur exemplu (dintre numeroasele care pot fi prezentate): furibunda sa insistenta de a se reveni, practic, la Marea Adrunare Nationala (asta inseamna, in fapt, Parlamentul unicameral pentru Romania) il recomanda ca adept si sustinator al” totalitarismului “rosu”.

    Nu ma voi opri asupra faptului ca Traian Basescu provine din „rezervorul” stangii politice postdecembriste, dar asupra fondului sau, ca personaj politic.
    Analizat cu luciditate, la rece, Traian Basescu apare ca un om cu o structura funciarmente de stanga- stanga inchistata, totalitara, bolsevica. Toate solutiile sale- politice, economice, sociale- sunt expresia stangii totalitare (de tip bolsevic).

    „Rezistenta” lui- pe fond, a structurii sale bolseviste- la orice inseamna social-democratie moderna l-a determinat sa ucida PD (acesta este adevarul- l-a ucis, efectiv, dand ordin sa fie transformat, peste noapte, CAND NU MAI ERA PRESEDINTELE LUI FORMAL, dintr-un partid social-democrat cu imagine de formatiune moderna, deschisa, „cu blazon”, intr-un DECLARAT- caci pe fond nu poate fi- partid crestin democrat, tinut de popularii europeni la coada mesei; si, asta, pe buna dreptate, caci nu poate nimeni crede intr-o astfel de imposibila metamorfoza, in realitate).

    Aceeasi „rezistenta” (ura bolsevica) o are Traian Basescu fata de PSD (partid modern, modelat, practic, de Adrian Nastase) membru al Internationalei Socialiste, care l-a acceptat usor (sa ne amintim, PDSR NU a fost acceptat de IS- mesajul motivational fiind ca nu e un partid social-democrat modern, ci o formatiune „inchistata” care „bate” catre stanga de moda veche).

    Implicarea perversa a lui Traian Basescu, via Prostanacul (pe cand acesta ocupa, nemeritat, pozitia de presedinte al PSD) de a face o „alianta” intre PD-L (in fapt, un tigru umilit- fostul PD- caruia i-au fost scosi coltii si mistificata identitatea in cea a unui pisoi fara repere aflat intr-un desert) si un PSD „prostanacit” (ceea ce echivala cu deturnarea realei sale identitati) a insemnat, de fapt, incercarea de a anula stanga social democrata, inacceptabila pentru el, tocmai prin modernismul acesteia.

    Furia lui Traian Basescu indreptata impotriva PNL isi are radacinile in aceeasi rezistenta (ca sa nu spun, ura) a sa fata de fortele politice moderne, cu contururi ferme- pe care ar dori sa le desfiinteze (nu cred ca gresesc afirmand ca ar dori eliminarea pluripartidismului-si instalarea, atotputernica, a partidului unic, de tip bolsevic)

  87. 90 LePrince februarie 14, 2012 la 7:47 pm

    @Karakas

    Sunteti liber sa fiti cum va doriti. Observasem, sunteti un „tip de stanga”.
    Va asigur insa ca MRU poate mai mult decat sa adune zapada. Pentru asta era de ajuns Boc.
    Postasul poate bate si o data, plus ca nu toti postasii seamana cu Frank Chambers.

  88. 91 marcus februarie 14, 2012 la 8:02 pm

    @lio prinsule: dastept iesti bre, zau ca la asta am cazut pe spate: „Postasul poate bate si o data, plus ca nu toti postasii seamana cu Frank Chambers.” Talica ai citit cartea sau filmu’ 🙂 ? M-ai innebunit de intelepciune si citate cu actori (?) . 🙂 ups!
    sa fii iubit ‘telectualule care iesti, sa nu te schimbi jamais de never! 🙂 🙂 🙂
    Marcelino-fanu’ lu’ mata ak marcus

  89. 92 LePrince februarie 14, 2012 la 8:10 pm

    @marcus

    Nici tu nu semeni cu Jessica Lange.

  90. 93 LePrince februarie 14, 2012 la 8:13 pm

    @marcus

    Aduci mai mult cu Papadakis. Uite doua postari pentru tine, marcus, ai ce rumega doua luni.

  91. 94 Doru Coarna februarie 14, 2012 la 8:14 pm

    @ Aya,

    OK, inteleg, azi esti marcata de ziua indragostitilor si nu poti uri pe nimeni desi pe unii ii gasesti ca fiind totusi criticabili.. .Asta e, nimic personal, pace tuturor, make L not W! Desi, dupa cum stau treburile in str. Ormuz, numai bine nu va fi.

  92. 95 Aya februarie 14, 2012 la 8:53 pm

    @

    Marcus

    DACA INLOCUIESTI NEAOSISMUL PRIN SUGESTIE EVITI „INCOMPATIBILITATEA”

    Ai comis imprudenta de a nu inlocui neaosismul respectiv (cu adevarat nepotrivit pe acest blog) prin exprimari sugestive.

    Iata cum ar fi putut arata fragmentele licentioase din textul tau (propus aici):
    cu titlul:

    „Basescu:- C-un uischianu’ si-un urcior io trec iarna mai usor!

    Un foarte bun amic de-al meu, prins si el in febra bloggeritului are pe blogul sau o categorie pe care plin de intelepciune milenar-poporeana a intitulat-o “Te doare…”. In loc de puncte-puncte, pe blogul amicului meu este un cuvant care numeste, neaos, pilozitatea opusa celei capilare. Expresia aceasta mostenita din tata in fiu de romani dovedeste ca romanul, in inteligenta sa nativa, ori de cate ori de-a lungul veacurilor intalnea oarece nefacute, brusc era apucat de o durere insuportabila in regiunea parului respectiv.

    Ba, mai mult, ca sa mi se strice ziua si mai tare prin acutizarea durerii in pilozitatea mentionata, pe seara a iesit si betivanu’ pe sticla sa ne spuna ca nu este cazul sa ne facem griji, este electricitate pentru toata lumea, iar defetistul care a incercat sa traga un fals semnal de alarma in aceasta privinta a fost demis.

    Daca acest lucru ar fi fost real nici in perii cu pricina nu m-ar fi durut, numai ca ulterior am aflat in cadrul unei alte emisiuni teveu, demonstrat cu desene si cifre, ca de fapt defetistu’ a avut dreptate si ca in timp ce vecinii nostri bulgari si sarbi au sistat pe moment exportul de energie electrica din cauza conditiilor meteo, atat protejatii d-lui presedinte de la ALRO in consum, cat si baietii destepti au exportat in draci energie electrica in aceasta perioada, dubland volumul exportului si lasand lacurile de acumulare la nivel “rosu” pe cadranele indicatoarelor de pericol.

    Si atunci, dragii mei concetateni, cum dracu sa nu te doara pana si pilozitatea rusinoasa atunci cand vezi ceea ce vezi ca se intampla in biata noastra tarisoara ajunsa pe mana unor golani, caricaturi nereusite de nazisti damboviteni dar cu aere de pedigri pur arian?”

    E doar o sugestie care nu schimba sensul si continutul, dar face forma mai acceptabila.

    P.S.
    Raspuns la intrebarea ta: dupa cum vezi, ti-am copiat textul (altfel, nu as fi putut lucra, sugestiv, pe el).

  93. 96 Aya februarie 14, 2012 la 9:18 pm

    @

    Doru Coarna

    De Dragobete este posibil sa fiu „marcata” de ziua iubirii- dupa stiinta mea, nu astazi este acea sarbatoare.

    Situatia legata de stramtoarea Ormuz excede ingrijorarea. Am facut o documentare amanuntita pentru o analiza a subiecului (nu este destinata blogului- sau, nu in faza initiala) iar concluzia este teribila.
    Trebuie sa fie cineva orb si surd ca sa nu inteleaga ce urmari ar avea doar blocarea stramtorii Ormuz (prin unde trece 35% din petrolul trasportat pe mare şi 20% din volumul petrolului comercializat în lume; 85% din respectivul petrol merge spre ţările asiatice – Japonia, India, Coreea de Sud şi China).
    Daca la asta adaugam declansarea unui conflict armat in zona (foarte probabil, nuclear) avem dimensiunea totala a dezastrului.

    Referitor la tarile UE: pentru Grecia, care este practic dependenta de petrolul via Ormuz (de petrolul iranian- din cauza situatiei sale precare, alti dealeri in afara celor iranieni nu vor sa lucreze cu Grecia) inchiderea stramtorii Ormuz ar insemna blocaj economic (sau- ceea ce este la fel de rau- supunerea totala fata de conditiile inacceptabile care se inceearca a-i fi impuse). Cutremurator este ca se doreste a i se impune Greciei privatizarea unei parti majore a economiei sale strategice- pana acum, a rezistat economic (economia a functionat) in buna parte datorita petrolului iranian.
    Fara petrolul iranian, aflata in blocaj, Grecia ar intra intr-o situatie disperata care ar putea-o face sa reactioneze periculos. Mai e nevoie sa ma refer la amplasamentul acestei tari, la „butoiul cu pulbere” al Europei?

  94. 97 Aya februarie 14, 2012 la 9:25 pm

    @

    DlNimeni

    Mi-as fi dorit sa fim mereu lamuriti. Daca se poate, si aici.

  95. 98 Karakas februarie 14, 2012 la 9:29 pm

    @Aya multumesc pentru „background”. Nu stiam ca MRU este de liberal.
    In ce-l priveste pe Basescu, politicile lui sunt anti-sociale, deci nu au nimic „comunist” in ele. Daca investea in stat, hai, poate, dar cu toate masurile de distrugere a statului pe care le-a luat, nu poti sa-l faci „bolshevic”. Poate „menshevik”, tribul portocaliu, cu profil de autocrat.

  96. 99 Aya februarie 14, 2012 la 9:45 pm

    @

    Marcus

    Nu ai fost foarte atent la mesajul pe care ti l-a transmis ANul.
    Problema nu e legata nici de dictionar, nici de numele unei localitati, dar de (citez) „genul de dureri pe care le resimti”, acesta neputand (citez) „fi transmis pe acest blog”.

    Data viitoare exprima-l si exprima-le altfel, sugestiv- tot acelea sunt.

    P.S.
    Eu as fi adus o alta critica (argumentata- ce comentariu ar fi fost!) legata de un citat dezacord care exprima durerea in cauza.
    Pe de alta parte, asta e: citatul trebuie sa fie exact iar cu folclorul nu te joci.

  97. 100 Aya februarie 14, 2012 la 10:17 pm

    @

    Blogideologic

    Foarte interesant comentariul din februarie 14, 2012 la 3:00 pm!

    Ma bucur ca nu esti de acord cu Neagu Djuvara in sensul ca Basarab I ar fi fost un cuman (nici eu nu sunt de acord, sub nici o forma, cu ideea ca nobilimea medievala romaneasca ar fi fost de origine cumana) dar cred ca este contraproductiv sa spui ca minte. Combate-l cu argumente.
    Pe de alta parte, ai avut o vaga ezitare legata de faptul ca Basarab I (“Radul Negru”) ar fi fost un Ban Seuran (lucru care apare din formularea ta – citez: „un Ban Seuran foarte probabil”- deci, nu cert) ceea ce ar putea fi folosit un favoarea opiniei lui Djuvara (cu care, repet, nu sunt de acord).

  98. 101 Aya februarie 15, 2012 la 2:30 am

    @

    Karakas

    TRAIAN BASESCU ESTE BOLSEVIC TIPIC (ARGUMENTE)

    Politicile comuniste sunt anti-sociale.
    In general, politice totalitare (indiferent de culoarea totalitarismului: rosu- comunist, negru- fascist; verde- islamist; sunt, de fapt, „tripleti”) sunt anti-sociale.

    Traian Basescu este bolsevic tipic, nicidecum mensevic- nefiind valabila afirmatia ta din februarie 14, 2012 la 9:29 pm (citez): ” nu poti sa-l faci “bolshevic”. Poate “menshevik”, tribul portocaliu, cu profil de autocrat.”
    Iata de ce:

    Inainte de toate, insa, trebuie lamuriti termenii – bolsevic si mensevic- si provenienta lor.
    Foarte pe scurt (nuantele sunt importante- dar ma voi opri doar asupra faptelor repere istorice):

    Atat bolsevicii cat si mensevicii au reprezentat, initial, factiuni ale Partidului Social Democrat al Muncii din Rusia, aparute in primii ani ai secolului XX (in 1903).
    Bolsevicii erau reprezentati de Lenin- mensevicii, de Martov.
    Ruptura intre factiuni s-a produs in urma esecului revolutiei din 1905.
    Lenin avea sa formeze, in 1912. partidul bolsevic (in urma desprinderii de „formatiunea mama”).
    Primul razboi mondial este un moment- cheie in care mensevici importanti trec de partea bolsecivilor (exemplu cocludent: Trotki).

    Partidul bolsevic s-a format in urma ideii lui Lenin, ca este nevoie de o formatiune mica (ca numar de membri), format din revolutionari de profesie, dar sustinut de un numar mare de indivizi nemembri de partid..
    (Idei care se afla si la baza formarii si functionarii PDL).

    Marton- intemeietorul mensevismului- sustinuse contrariul: necesitatea unui partid mare, format din activisti.

    Bolsevicii au sustinut soluitiile radicale pentru instaurarea dictaturii (proletariatului)- mensevicii au fost mai apropiati de sindicate.
    (Un anumit sens al termenilor: bolsevic inseamna si majoritar- dar si maximalist, cu pozitie radicala; mensevic inseamna si minimalist, cei care se multumesc cu mai putin).

    In urma comportamentului autocrat al varfurilor bolsevice (si dupa ce partidul bolsevic s-a impus la putere) multi mensevici s-au vazut a fi oblgati de situatie sa emigreze .

    Subiectul poate fi dezvoltat.
    Dar. in urma evidentierii unor trasaturi caracteristice pentru bolsevici (si pertidul bolsevic),recunosti portretul lui Traian Basescu (si al PDL) – si poti identifica asemanarile izbitoare cu preceptele care au stat la baza formarii partidului bolsevic.?

  99. 102 Draghi Puterity februarie 15, 2012 la 2:34 am

    @Aya

    Nu e vorba doar de Grecia, ci si de Spania si Italia. Deci e rau de tot…

    Totusi, sunt cateva detalii care nu se prea mentioneaza in presa mainstream vestica:

    – Datorita latimii mici a stramtorii, navele de mare tonaj trebuie sa treaca prin apele teritoriale ale Iranului (Marcus, e corecta informatia mea?). Ei nu fac decat sa isi apere aceste ape, in conditiile in care sunt agresati extern.

    – Ce ii supara pe iranieni nu e faptul ca Europa nu mai importa petrol de la ei, pot sa il vanda tot Chinei daca vor, ci faptul ca sunt amenintati ca nu vor mai fi lasati sa il vanda nimanui. Din punctul lor de vedere a accepta asta e echivalent cu a accepta ca cineva sa le taie vena jugulara.

    – Atat CIA cat si inspectorii ONU sustin ca Iranul NU lucreaza la arma nucleara.

    Mai multe detalii de la un insider aici:

    http://www.ericmargolis.com/political_commentaries/stop-the-hysteria-before-war-erupts-with-iran.aspx

    si aici:

    http://www.ericmargolis.com/political_commentaries/hot-air-in-the-gulf-could-easily-spark-war.aspx

  100. 103 ZOE, fii barbata ! februarie 15, 2012 la 7:50 am

    @Karakas,

    MRU A FOST LIBERAL ! E o mica, maaare diferenta. Acum este, sau ar trebui sa fie prima sluga a tarii, pentru ca asa cum spunea Crin Antonescu
    substantivul, ministru, în latina înseamna sluga. Asta le e greu lor sa priceapa, ca ei sunt slugile noastre pe care NOI LE PLATIM si nu invers !

  101. 104 ZOE, fii barbata ! februarie 15, 2012 la 8:19 am

    @marcus

    Unde e comentariul ala care a atras oprobiul public, l-am cautat dar nu îl gasesc ?! Nu ma intereseaza parerea atotstiutorilor care se produc „artistic” pe blogul asta. Dar sa-l superi pe Dl. Nastase, e pacat ! E prea fin, omul asta si nu merita.

  102. 105 ZOE, fii barbata ! februarie 15, 2012 la 8:31 am

    @marcus,

    Nu-ti bate capul în zadar cu „printii”, „contii” de mucava si alte prune uscate sau dude, care serpuiesc pe aici. Degeaba încerci sa le tai cozile,
    ele vor creste la loc, ca asa e în serparie.
    Tu sa fii iubit, asta e important.
    I pup you !

  103. 106 ZOE, fii barbata ! februarie 15, 2012 la 8:59 am

    @nastase

    Cu tot respectul si multa simpatie, trebuie sa va spun ca „marcus” într-adevar se exprima plastic uneori dar el este scriitor si scriitorii sunt mai patimasi, mai exagereaza cu metaforele, poate hiperbolizeaza ca de,
    asa e în tenis !
    Însa când vine unul ca „EO” de nicaieri si va spune ca sunteti hot, ei bine
    chiar mi-se pare intolerabil si cred ca trebuie sa fie sanctionat macar cu cenzura. Parerea mea !

  104. 107 Paul februarie 15, 2012 la 9:58 am

    Marcus,

    spre deosebire de cativa intarziati, eu am mai prins comentariul tau inainte de „ejectarea”-i de pe blog.
    Am fost si eu surprins ca a vazut lumina … pixelilor de pe ACEST blog.
    Totusi, daca l-ai fi scos din contextul acestui spatiu de discutii (cu pretentii de inovare in alta directie decat cea „futil-literara” 🙂 ), comentariul in sine nici macar nu ar fi putut fi considerat frivol. De exemplu, intr-un spatiu in care „anecdota primeaza” – in detrimentul chestiunilor metafizice, sociale sau politico-economice -, cum, de exemplu, imi imaginez ca era situatia la Junimea anului 1877, in momentele in care Ion Creanga isi citea „Povestea Povestilor”, ( „pe ulita mare!” 🙂 ), ei bine, intr-un asemnea spatiu cred ca textul tau ar fi fost cel mult indraznet.

    Astfel, ma inclin si eu regulilor de exprimare ale gazdei noastre si consider, ca si Aya, ca daca vrei sa fii licentios aici, trebuie s-o faci in niste termeni care sa frizeze bunele maniere (sic!).
    Sper sa nu ma trimiti inapoi in „paradisul intrauterin” pentru aceasta opinie de bun simt 🙂

  105. 108 Cârcotaşu februarie 15, 2012 la 11:36 am

    @ Paul,
    Marcus nu poate s-o facă acu’, da’ m-a rugat să-ţi transmit eu că a înţeles cum devine chestia că pentru a fi licenţios pe blogul ăsta trebuie să foloseşti termeni care să frizeze bunele maniere. ❗
    Şi ca să se vadă că se conformează, te roagă să te faci mic şi să te duci acasă. A, nu uita să-ţi iei cu tine şi manierele, alea bunele. :mrgreen:

  106. 109 Draghi Puterity februarie 15, 2012 la 11:48 am

    @Zoe, fi barbata!

    Si Nutzi a fost liberala, nu? La fel ca si Stolojan, Stoica, Flutur, si alti „baieti destepti” care au inteles de unde bate vantul.

  107. 110 Karakas februarie 15, 2012 la 2:24 pm

    @Aya, multumesc pentru dezvoltarea explicatiei. Inteleg acum argumentele tale.

  108. 111 blogideologic februarie 15, 2012 la 2:28 pm

    Paul spune : +imi imaginez ca era situatia la Junimea in momentele in care Ion Creanga isi citea “Povestea Povestilor”+
    Scriitorul francez Théophile Gautier (1811-1872) a influenţat Junimea şi cultura română prin ideologia artei pentru artă şi totodată prin ideologia cărţilor cochon (vezi Ion Creangă şi Mihai Eminescu, vezi Luca Piţu şi douămiiştii). Intelectualii aceia estetizanţi, bine şcoliţi, de la Junimea, când frunzăreau cărţile cochon ale lui Théophile Gautier, unde textul într-o franceză pură şi civilizată, analizând politica internă a Franţei timpului, era însoţit pe liziera paginii de un limbaj figurativ înlocuind expletivele, exclamau nedumeriţi şi expletiv: “Ce-are sula cu prefectura!?” Este o ipoteză privind originea întrebării. Altă ipoteză ar fi aceea că elita administrativă din România celei de a doua jumătăţi a secolului XIX, elită din care făceau parte şi prefecţii, punea aceeaşi întrebare privind cărţile lui Théophile Gautier. Devine foarte probabil deci ca retorica întrebării “Ce-are sula cu prefectura?” să fi fost inventată de un prefect junimist în contextul strict al unei etici utilitariene (benthamiene). Oricum, trebuie amintită această dihotomie junimistă de interpretare a cărţilor lui Théophile Gautier. Dar însuşi textul cărţilor cochon scrise şi publicate de Théophile Gautier nu era deloc vulgar. Ion Creangă scrie textul Povestea poveştilor, jumătate cochon jumătate Mutinus, pur şi simplu pentru că nu ştia franţuzeşte când răsfoia cărţile lui Théophile Gautier! “Boccaccio însuşi ar fi pălit de invidie dacă ar fi putut să citească această capodoperă a erotismului comic“, crede naiv Gabriel Liiceanu, directorul editurii Humanitas. ‚Ziarul de Iaşi’ din 20/12/2006 adăugase această „evaluare liiceană” la ştirea: + Povestea poveştilor este publicată de Humanitas în ediţie trilingvă română-franceză-engleză, însoţită de desenele pictorului Ioan Iacob. Textul lui Ion Creangă a fost tradus de Alistair Ian Blyth, absolvent de Cambridge, cunoscător la nuanţă al limbii române, şi de Marie-France Ionesco, fiica lui Eugene Ionesco, minuţioasă ca un bijutier în a şlefui fiecare cuvînt, informează Humanitas. Potrivit editurii, pictorul Ioan Iacob, stabilit în Germania, a reuşit, cu forţa şi expresivitatea desenului, să “re-povestească” “Povestea poveştilor”, cu alte imagini pentru fiecare dintre cele trei variante: română, engleză şi franceză.+ Comentariul prompt al domnului Daniel Stuparu, un cititor obişnuit dar totuşi eminent al „Ziarului de Iaşi”, demonstrează că „dulcele tîrg al Ieşilor” rămâne capitala culturală a României : +Gabriel Liiceanu numeşte această poveste în marginea căreia nici măcar un puber imberb al prezentului nu mai poate schiţa decât cel mult un zâmbet condescendent, o „capodoperă a erotismului comic”. Dacă ar fi să fim riguroşi – în sens heideggerian să zicem, cum îi plăcea cândva (ou sont les neiges d’antan?) domnului Liiceanu, pe când era ilustru profesor la catedra de filosofie a Universităţii din Bucureşti – ne-am putea întreba, şi pe bună dreptate: Care capodoperă? Care erotism? Care comic? Dacă acest text, nu mai lung de câteva pagini, fără cap şi coadă, dezlânat şi ridicol, care nici măcar o glumă bună nu poate fi numit (pentru că un banc are o poantă, şi e indiscutabil mai scurt, adică obţine un efect mai percutant cu un efort de mai mici proporţii) poate fi numit capodoperă, atunci bijuterii precum Paradisul pierdut al lui Milton sau Despre itinerarul minţii în Dumnezeu al lui Bonaventura ce să mai zicem? Se pare însă că cei care acuzau cercul de la Păltiniş de un lamentabil epigonism aveau dreptate.+ Comentariul acesta e îndreptăţit numai în măsura în care îl disociem pe filosoful craiovean Constantin Barbu de amintitul epigonism al cercului de la Păltiniş. Să adăugăm noi ceea ce se pare că nu ştie domnul Gabriel Liiceanu. Principiul junimist Artă pentru artă fusese împrumutat din prefaţa cărţii Mademoiselle de Maupin a lui Théophile Gautier. Graficianul Aubrey Beardsley (1872 – 1898), cel mai controversat, mai decadent, mai estetizant şi totodată cel mai puţin recomandabil dintre artiştii stilului Art Nouveau, ilustrase cartea ‚Mademoiselle de Maupin’ (Six Drawings Illustrating Théophile Gautier’s Romance Mademoiselle de Maupin by Aubrey Beardsley published by Leonard Smithers and Co., London, 1898). Şi limbajul figurativ al cărţilor cochon ale lui Théophile Gautier va fi imitat de graficianul englez Aubrey Beardsley, bun prieten cu Oscar Wilde (1854-1900) fără să fie el însuşi homosexual, pentru a ilustra scenele falice din piesa antică Lysistrata, compusă de grecul Aristofan. În perioada degradării intelectuale forţată de comuniştii internaţionalişti din România, arii din opereta Lisistrata erau repetate cu o insistenţă absolut anormală de radiodifuziunea română. Tot pe atunci, unele dintre desenele lui Aubrey Beardsley (de exemplu Flosshilde şi Trandafirul din Lima) erau sursă de inspiraţie pentru ilustraţiile cărţilor erotice destinate copiilor, în care proletarul câştigă dragostea Cosânzenei ca într- o nuvelă de Kay Boyle. Aubrey Beardsley mai executase o serie de 17 ilustraţii pentru scene din Salomeea, piesa lui Oscar Wilde în versiunea franceză. După 1989, teoreticianul culturii Radu Ţeposu (1954-1999) începea să publice desenele lui Aubrey Beardsley în revista Cuvântul. Probabil că ar fi necesară, chiar şi utilă, publicarea unui întreg volum ilustrat cu desenele lui Théophile Gautier şi Aubrey Beardsley, desene însoţite obligatoriu de comentarii pertinente. Căci ediţia trilingvă şi ilustrată a Poveştii Poveştilor pusă pe piaţă de editura Humanitas este doar „cumplit meşteşug de tâmpenie”.

  109. 112 marcus februarie 15, 2012 la 3:26 pm

    @Zoe, I pup you back, sarut mana!
    sa fii iubita
    marcus

  110. 113 Paul februarie 15, 2012 la 3:30 pm

    Carcotasule,

    wow! ce onorat ma simt :).
    Te-ai dezmortit si tu de cand s-au dezgalbenit codurile? :). Ca, de la ultima-ti cazneala de anul trecut, de a ma aburi cum ca impozitul pe venit e totuna cu impozitul pe avere (bazandu-te pe lucrarea de licenta a nu stiu carui specialist – care, nici macar el nu-ti dadea dreptate ! 🙂 ), ei bine, nu prea te-ai mai facut perceptibil prin acest spatiu.

    Altfel, bine sanatos? Cu intelegerea postarilor, la acelasi stadiu, usor anacronic? 🙂

  111. 114 Cârcotaşu februarie 15, 2012 la 4:04 pm

    @ Paulică tată,
    Nu bate câmpii. Io n-am zis niciodată nimica despre impozitu’ pe venit şi nici cu ăla pe avere. Alege între Parkinson şi Alzhaimer. Oricum, mă gândesc să-ţi doresc şi io să te faci mic şi să te duci acasă!
    Roag-o pe altcineva să-ţi traducă urarea asta, dacă nu pricepi singur unde te trimit de e nevoie să te faci mic.
    E ce ziceai tu, că dacă vrei să fii licenţios tre’ să frizezi bunele maniere. Io am fost şi sunt licenţios şi constat că am „frizat” bunele maniere, de vreme ce mă citeşti! :mrgreen:

  112. 115 marcus februarie 15, 2012 la 4:12 pm

    @Blogideologic: Liiceanu in aprecierea „Povestii povestilor” drept o capodopera a literaturii romane a pornit de la ideea vitezei cu care domnia sa foloseste alifiile, sarurile, potiunile etc. dimneata, cand face dus, in anumite zone erogene subabdominale (na, ca le am cu evaziunea trivialitatii -sac!-). In rest multam de text, as usual, enciclopedic si plin de intelepciune.
    sa fiti iubit
    marcus

  113. 116 Paul februarie 15, 2012 la 10:15 pm

    Carcotasule,

    daca tot ma lasi pe mine sa aleg pentru tine, cred ca diagnosticul de Parkinson cu ascendent in Alzheimer (ca „Alzheimer” este corect, nu cum ai stiut tu, crede-ma, „germanAfonule”! 🙂 ) ti se potriveste cel mai bine. Pentru ca iti tremura falangele pe tastatura, cand incepi, cu greu, sa-ti aduci aminte de discutia despre impozite, in care te-ai ratacit si la vremea respectiva (cauta in arhive!). De fapt, tu intr-adevar „n-ai zis nimica („nimica, nimica”? 🙂 ) despre impozitu’ pe venit si nici cu ala pe avere (corect era „… si nici „despre” ala pe avere”, daca voiai sa fii coerent; dar tu nu vrei, nu? 🙂 ); n-ai spus nimic, pentru ca te depasea subiectul. Apoi, tot tu imi ceri „s-o rog pe altcineva”(???) 🙂 🙂 sa-mi traduca ce scrii. La ce mi-ar folosi? Pe bune! 🙂

    In sfarsit – daca tot imi ceri sa fiu terapeutul tau -, in plus de tremuraturi cu garnitura de probleme de memorie, cred ca mai suferi si de o anumita frustrare data de nebagarea in seama, fiule.
    Pana la urma, tot ce reiese din comentariile tale este ca vrei sa plec de aici. Ca sa-ti ramana tie mai mult spatiu, probabil, dar ca sa ce, fiule? Ca altceva decat incoerente nu pui in comentariile tale. Poate, daca ramai singur, te va baga si pe tine cineva in seama, nu, ghidusule? :). Pai, ti se indeplineste deja. Esti singur, pe nisa ta de incoerenta. Deci, baga-te singur in seama, mai departe! :).

  114. 117 Paul februarie 15, 2012 la 10:24 pm

    Carcotasule,

    acum, in afara diagnosticului medical pe care ti l-am oferit la cerere, o opinie de ansamblu in ceea ce te priveste ar fi ca te incurca destul de tare coerenta in exprimare (in afara de termenii straini pe care ii caligrafiezi cum poti si tu).
    Citesti mult? 🙂

    Hai, bucura-te ca pe asta ti-o dau gratis :).

  115. 118 Cârcotaşu februarie 17, 2012 la 12:35 am

    @ Paulică,
    Eşti infantil. Acu’ ce-ar urma, un fel de ba tu, ba tu? Hai, ‘te şi te joacă!

  116. 119 Paul februarie 18, 2012 la 11:20 pm

    Si, Carcotasule,

    nu trebuie sa ma duc nicaieri sa ma joc. O fac deja chiar aici. Cu tine 🙂
    Vei intelege pana la urma, crede-ma 🙂


  1. 1 Despre generalizari si cat de incorecte sunt ele | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe februarie 13, 2012 la 1:13 pm
  2. 2 România este ţara oamenilor puturoşi, în opinia primului ministru! Ponta şi Iliescu îl dojenesc! uşor. « Popateapa's Blog Trackback pe februarie 13, 2012 la 7:27 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat asta: