Provocarile politice ale anului 2012

Va propun sa incercam impreuna sa identificam principalele provocari politice ale anului  2012. Deocamdata, pe cele interne. Voi incepe eu:

1. Comasarea alegerilor.

Aceasta masura, impusa prin asumarea raspunderii de catre guvern, reprezinta o incalcare grava a mecanismelor democratiei reprezentative. Dezbaterea publica in legatura cu problemele comunitatii, pe de o parte, si cele legate de guvernare, pe de alta parte, se vor face in devalmasie, votul – pe sase buletine, simultan – generand confuzie. Inchipiti-va ce reactii ar fi avut acthuala putere daca, in 2004, am fi hotarat comasarea alegerilor locale cu cele parlamentare si prezidentiale in decembrie, pe motiv ca aveam de incheiat negocierile cu UE si de finalizat acordul stand-by cu FMI!

Din pacate, in acest moment, statele occidentale sunt mai preocupate de deficitul bugetar al partenerilor lor decat de deficitul lor democratic. Asa se explica si lipsa de reactie la ce se intampla in Ungaria sau la masurile ce afecteaza situatia democratiei din Romania. Economia, inainte de toate…

2. Tipul de vot.

Aceasta masura impusa tot de actuala putere –  sistem uninominal cu un singur tur de scrutin – creeaza premizele pentru delegitimarea primarilor si a parlamentarilor. Daca prezenta la vot va fi de 50% si castiga candidatul care obtine cel mai mare scor – sa spunem 30%, inseamna ca el se va bucura de sprijinul a doar 15% din alegatori. Si ceilalti alegatori unde se vor regasi? In plus, vom crea un sistem generalizat in care mecanismul democratic sa se bazeze, paradoxal, pe minoritate…

3. Regionalizare.

Propusa ca un proiect electoral pentru 2012, regionalizarea nu va mai reprezenta, probabil, o prioritate politica in acest an, in conditiile in care UDMR nu a acceptat variantele propuse de PDL.

4. Modificarea Constitutiei.

In conditiile in care Traian Basescu si PDL vor dori modificari cu efect electoral sau propagandistic, incercarea de revizuire a Constitutiei  nu are nicio sansa, tinand seama de cerinta obtinerii a 2/3 din voturi in fiecare Camera a Parlamentului pentru proiectul de lege de revizuire. Daca actuala putere va sustine ca revizuirea este singura solutie pentru ratificarea conditionata a Acordului financiar, atunci PDL si Traian Basescu vor trebui sa-si asume riscul invalidarii referendumului daca prezenta  la urne va fi sub 50% (va aduceti aminte cat de dificil a fost, la revizuirea din 2003, sa se obtina peste 50% prezenta).  Daca Traian Basescu va incerca sa duca referendumul de revizuire simultan cu alegerile din noiembrie (adaugand un al saptelea buletin de vot) pentru a-si crea un pretext de a „participa” la alegerile locale si parlamentare, evident ca proiectul de lege pentru revizuire va fi blocat ab initio.

5. Pulverizarea sistemului de partide prin „multiplicarea lor.

Pentru ca  actuala putere nu se mai poate intoarce la sistemul interzicerii partidelor politice, incearca sa realizeze acelasi obiectiv – crearea unui sistem autocratic – prin multiplicarea numarului de partide. Riscul este sa ne intoarcem la situatia din anii ’90 si sa ducem in derizoriu aspectele de identitate ideologica.

6. Falimentul democratiei parlamentare.

In conditiile lipsei de dialog, ale nerespectarii algoritmului specific relatiei putere/opozitie, ale asumarii raspunderii guvernului pe proiecte de legi, dincolo de orice limite rezonabile, Parlamentul nu mai este o institutie credibila in sistemul constitutional romanesc.

7. „Imperialismul” prezidential in zona guvernamentala.

Expansiunea permanenta a controlului prezidential asupra tuturor zonelor executivului, in conditiile in care guvernul se ocupa doar cu „aprovizionarea” prin contracte de stat a clientelei PDL, creeaza confuzie interna si externa in ceea ce priveste atributiile in zona executivului.

8. Pierderea majora a gradului de libertate in zona mass-media.

Dificultatile economice, controalele financiare numeroase, conditionarea prin publicitate, CNA si prin ceea ce se mai gaseste prin dulapuri pregatesc un peisaj mediatic  adecvat intereselor puterii in acest an electoral.

9. Presiuni continue asupra judecatorilor.

in modalitatile deja cunoscute. Va trebui sa intelegem  insa si ratiunile atacurilor recente ale lui Traian Basescu asupra procurorilor DNA (sa nu uitam, mandatul lui Daniel Morar se incheie peste o luna) si „reevaluarea” rolului avizelor parlamentului  si presedintelui pentru inceperea urmaririi penale in cazul ministrilor!

10. Identificarea si pregatirea de catre Traian Basescu a unui candidat convenabil  la prezidentialele din 2014.

Ma opresc aici cu aceste „sugestii”, invitandu-va sa le comentati si sa le completati.

110 Responses to “Provocarile politice ale anului 2012”


  1. 1 Pali ianuarie 3, 2012 la 11:54 am

    O singura completare,….lipsa totala a opozitiei prin comoditate si neimplicare ajuta la „ducerea la bun sfarsit” a punctelor enumerate de catre dvs. stimate Dl. Presedinte Nastase ! Cu o singura exceptie …..prelungirea mandatului Tov. Daniel Morar se realizeaza ( mai nou ) cu avizul Ambasadorului grotesc al SUA la Bucuresti Mark Gitenstein !

    P.S. Aceasta comoditate o sa coste „opozitia” actuala inca patru(?) ani de opozitie care practic poate sa insemne disparitia actualelor partide din opozitie !Vezi cazul jud.Arges candva un bastion al PSD ….azi divizat in PSD Arges si „PSD-Pitesti” din cauza rivalitatii dintre Nicolescu si Pendiuc „ajutati” din plin de Sen. Mircea Andrei ! ,…aproposito,…”felicitari” DL. Nicolescu pentru distrugerea vaii Capra !Acest personaj seamana tot mai mult cu Verestoy cunoscut de catre prieteni ( de ex. Hrebenciuc ) si drujba lui D.zeu !!!!!!

  2. 2 adrian ianuarie 3, 2012 la 11:58 am

    2012 este anul in care transpare ideea ca parca nu ar exista nicio solutie de a-i debarca pe viermii astia care calca in picioare principiile democratiei. In orice caz, eforturile juridice ale opozitiei sunt atat de firave incat nu conteaza. Un „constitutionalist” care ne conduce calcand peste orice interpretare de bun simt a acestui text perfect inutil societatii romanesti se confrunta cu „un procuror” care poate fi bun la glumite de la tribuna parlamentului dar care pare lipsit de orice iscusinta juridica sau diplomatica pentru a-i da in cap aluia care ne calca in picioare. Si e absolut penibil ca un om atat de mic sa ne poata calca in picioare ….

  3. 3 Carmen Graur ianuarie 3, 2012 la 12:30 pm

    Sunt complet de acord cu ceea ce ati scris, mai putin pct-ul 10. „Identificarea si pregatirea de catre Traian Basescu a unui candidat convenabil la prezidentialele din 2014”. Aici cred ca gresiti profund: basescu (cu „b” mic) TREBUIE sa fie la inchisoare in 2014!

  4. 4 Ghita Bizonu' ianuarie 3, 2012 la 12:37 pm

    Ratiunea jumulirii DNA este simpla . Dvoastra nu ati fost condamnat!
    Acu tot ce sustinu Baselu s-a dovedit a fi fals. Deci una din doua – inghite galusca sau da vina pe altii. Si orice s-ar zice procurorii DNA sunt numa buni …. Si circu se incheie cu eu sunt capitan de bampor , stiu care e nordu si tribordu insa in cestia aia am fost asigurat de procurori ca totu e clar, ca probele sunt zdrobitoare si ca si-au facut bine treaba …
    Si oricum manevra asta are si o parte justificata – pai sa zicem numa aglomerarea aia de martori .. sa pui maror pe unu numa ca il cheama Nastase si pe altu Ceausescu … ca o stiti si dvoastra foarte bine le ajungeau 3 martori sa va „capacesca” daca aveau ce sa declare ..
    Morar se pare ca va fi pus pe tusa..Asta nu este un motov sa il luati in brate!

    INSA mi se pare ca insistentele basesti incep sa dea roade.. Parca Ponta ar fi zis ceva de revizuirea constitutiei . Ca trebe facuta! Ori sa va zic io ca asta e numa buna ptr PDL : vedeti ca si ei stiu ca trebuie sa fie revizuita ! Insa s-au opus demagogic si populist! D’aia noi nu am putut guverna eficient ca nu ne-au lasat ei care…. samd.

  5. 5 Elena ianuarie 3, 2012 la 12:41 pm

    Nu pot sa nu observ ca nu exista provocari pentru opozitie, este si explicabil, e mai comod sa faci opozitie si sa comentezi doar din postura de spectator…
    …sau poate mai pregatiti o lista cu dedicatie speciala pentru USL?
    Vacanta placuta in continuare!

  6. 6 ingineru ianuarie 3, 2012 la 12:42 pm

    @AN

    exista mai multe unghiuri de a privi o problema. Eu vad lucrurile altfel.
    Problemele anului 2012 sunt Traian Basescu si lipsa de combativitate a opozitiei, restul sunt nesemnificative sau secundare.
    Intrati mereu in paradigma impusa de Basescu unde evident el da mai bine cu pumnii.

    P.S. Domnisoara pe care a-ti pus-o sa vb pt mine desi i-am trimis cv-ul nici acum nu mi-a raspuns. Nu prea mai asculta nimeni de dvs. Cum sa faceti opozitie daca uni se ocupa doar cu nimic. (Dar va si barfesc…)

  7. 7 Ilie ianuarie 3, 2012 la 12:45 pm

    Îmi propun să-mi spun părerile asupra tuturor punctelor puse în discuţie. Deoarece e mult de scris, voi lua-o punct cu punct, cîte un mesaj pentru fiecare problemă.
    1. Comasarea alegerilor.
    Eu cred că acesta este un pas mare înapoi pentru democraţia românească. Nimic nu poate justifica o astfel de măsură, decît o calamitate naturală la scară naţională sau un război. Economia de bani este nesemnificativă.
    Părerea mea este că adevăratul motiv este unul strict politic. Cei de la putere cred că, prin comasare, candidaţii locali pot trage în sus şi voturile pentru parlament. De asemenea, ei mai cred că pot frauda mai uşor, la organizarea alegerilor fiind actualele oficialităţi!
    Vreau să mai subliniez un aspect. Dificultăţile de vot în rîndul oamenilor simpli. Ei vor confunda uşor alegerile, vor încurca buletinele. Unii vor adăsta minute bune în cabine, răsfoind cele 6 cărţulii. Cred că dacă s-ar face un test, cronometînd timpul necesar de vot, s-ar ajunge la concluzia că n-ar putea vota toţi cetăţenii cu drept de vot în intervalul de timp stabilit! Dacă s-ar lua în calcul desfăşurarea alegerilor în două zile, adio economie bănească! Ar putea fi luată în calcul şi varianta măririi numărului se secţii de votare sau a cabinelor de vot. Dar, şi în acest caz, costurile s-ar dubla, deci, iarăşi, adio economie! Realitatea este că actualei puteri îi convine o participare redusă la vot. De ce? Pentru că, logic, se vor prezenta la urne cu precădere cetăţenii care votează necondiţionat cu un anumit partid, adică membrii de partid şi susţinătorii. Iar aceştia sunt repartizaţi oarecum egal în principalele tabere. Cei care ar putea face diferenţa, adică alegătorii neutri, vor merge tîrziu la vot şi vor renunţa dacă vor vedea că în secţia de votare este multă lume!
    Din păcate, nu se va putea face nimic pentru a schimba planurile puterii! Iar opoziţia nu va putea obţine majoritatea absolută. O majoritate relativă nu-i va folosi la nimic. Vedeţi, careva, vreo soluţie?

  8. 8 MIHAELA ianuarie 3, 2012 la 1:03 pm

    In legatura cu aceste alegeri comasate am niste nelamuriri (desi, recunosc, s-ar putea sa nu am dreptate):
    -la alegerile locale votantii pot participa numai in localitatea de domiciliu;
    – la alegerile parlamentare pot vota oriunde in cadrul colegiului, nu numai in localitatea de domiciliu;
    – la alegerile pt.consiliile judetene cred ca votul se desfasoara ca la cele parlamentare, adica oriunde in cadrul colegiului (asta numai daca un colegiu nu curpinde localitati si din judete invecinate, asta chiar nu o stiu).
    In acest caz cum va mai rezolva PDL turismul electoral?
    Sau poate se gandesc ca vor fura atat de multe voturi, incat nu vor mai avea nevoie de turism electoral.
    Vedeti deci ca prin aceasta comasare se rezolva ceva de mare importanta?
    Se rezolva turismul electoral!! (sper sa-mi sesizati ironia in cele spuse in acest paragraf).
    Mie imi face impresia ca astia, pedelistii adica, isi cam dau cu stangul in dreptul cu aceasta comasare si ca rezultatele nu vor fi cele asteptate de ei.

  9. 9 radu ianuarie 3, 2012 la 1:17 pm

    @Elena, ne tulburi!
    @Ilie: solutii nu se vad, dar putem incerca pt. inceput mobilizarea unei armate de juristi, personalitati intelectuale favorabile si ONG-uri si crearea unui eveniment public impotriva comasarii, cu darea in judecata a guvernului.

  10. 10 centru ianuarie 3, 2012 la 1:22 pm

    Cea mai iresponsabila masura propusa este desfiintarea judetelor si inlocuirea lor cu regiuni .
    Boc ” judetele sunt o traditie comunista ” – ce vorbeste ? cititi-l pe Caragiale , personajele lui sunt si prefectii de judet – regiunile au fost facute , ele , de comisarii veniti cu ocupantul in 1950 !
    Lucrul bun este ca PDL are curajul de a taia din cadrele sale corupte – seful de la ANAF , cei de la Cluj – care sunt pusi in arest – asta face mult asupra imaginii lor .
    Oricum Basescu face ce vrea , are majoritatea parlamentara si un partid pe care si l-a transformat intr-o adevarata masina , recunosc , eficace – mesajele PDL ( guvern ) la televizor sunt clare si coerente , venirea la Transporturi a unei cadre de baza a lor a fost urmata de o evidenta accelerare a lucrarilor din infrastructura ( sper sa continue ) , opozitia pare destul de pierduta – candidat la presedintie exclus din partid la doi ani , nu pare prea serios .
    Alegerile ? Sunt sigur ca Securitatea va fi pusa la treaba in ambasade . Aceeasi Securitate careia putin-i pasa ca Debouzze spune in plina emisiune ascultate de milioane de francezi ” sa punem un capitan de fotbal roman , va cersi mingea ” ” s’il vous plait , c’est pour les enfants ! ” se va mobiliza , ea , pentru a fabrica votanti si voturi la Paris , Milano sau Sydney …

  11. 11 MIHAELA ianuarie 3, 2012 la 1:44 pm

    @ centru
    Intr-un singur punct gresesti.
    PDL-ul nu a avut curajul de a taia din cadrele sale corupte, ci din cei ce l-au calcat pe coada, sau au uitat tabla impartirii!
    Daca era sa taie din cadrele corupte pe bune, ar fi trebuit sa inceapa cu Sorin Blejnar, dar asta probabil ca sta foarte bine cu aritmetica si cu zicalele romanesti („dar din dar se face rai” )

  12. 12 Elena ianuarie 3, 2012 la 1:49 pm

    @radu – pe care -voi-va -tulbur? v-am obligat pe vreunul sa-mi raspundeti? Vacanta placuta si tie. Scuzati deranju’.

  13. 13 M.Voicu ianuarie 3, 2012 la 1:54 pm

    @AN: “Parlamentul nu mai este o instituţie credibilã în sistemul constituţional românesc.”

    ➡ …asta-i cam de multişor poveste
    @adrian ianuarie 3, 2012 la 11:58am scrie: ”Un “constituţionalist” care ne conduce cãlcând peste orice interpretare de bun simţ a acestui text perfect inutil societãţii româneşti”

    ➡ Constituţia vã pare”text perfect inutil societãţii româneşti” ? Oh, nu, pentru fiecare încãlcare a inalienabilitãţilor, vor fi suspendate inviolabilitãţi ale decidenţilor – consacrate de Constituţie doar în condiţiunile statului de drept ❗

  14. 14 centru ianuarie 3, 2012 la 2:01 pm

    Am aflat acum de asasinarea tanarului basarabean de un soldat rus in tara creata de Smirnov in Tighina lui Alexandru cel Bun si la Tiraspol . Nu este o tara de Tintin , ci de Smirnov . Tragedia vine sa ne trezeasca . Palestina ? Zona ” demilitarizata ” intre cele doua Coree ? Ce cauta rusul inarmat sa faca ” ordine ” si sa pazeasca ” frontiere ” la 2000 de km de frontierele Rusiei ? Noi suntem prea ocupati cu infioratoarele spectacole Danut SRL ( ce dispret enorm fata de fiinta umana etalarea idioata a acelor tinere dezbracate , care nu spun nimic , vazute ca simplu mobilier , in emisiunea lui Bitman , nu prea departe de respectul soldatului rus fata de alta fiinta umana )

  15. 15 Ilie ianuarie 3, 2012 la 2:01 pm

    2. Tipul de vot.

    Din punctul de vedere al unui alegător, există următoarele categorii:
    – Candidatul ideal care este un tip fictiv, cumulînd toate calităţile necesare postului pentru care candidează.
    – Candidatul dorit, care este o persoană reală, dar care, în majoritatea covîrşitoare a cazurilor, nu candidează.
    – Candidatul preferat, este cel care va fi votat în turul 1.
    – Candidatul votat, este cel votat în turul final, în cazul existenţei turului 2, ales dintre cei rămaşi în cursă; el poate fi cel votat la turul 1 dar poate fi şi altcineva. În al doilea caz, alegătorul a ales, de fapt, răul cel mai mic!

    Ţinînd seama de cele de mai sus, rezultă că singurul candidat care l-ar reprezenta pe alegător este doar cel votat în primul tur. Şi poate, nici acela nu l-ar reprezenta suficient de bine, ţinînd seama de ceea ce ar fi dorit alegătorul!
    Prin urmare, domnule Năstase, reprezentativitatea de care vorbiţi este formală. Cea reală este întotdeauna alta. Doar în cazurile rare, de regulă la primari, cînd majoritatea comunităţii preferă un gospodar care a dovedit prin fapte că merită să-i conducă, acesta are o reprezentativitate reală de peste 50%. Sunt exemple de astfel de primari. Unii conduc de peste 20 de ani comunele lor şi le vor conduce în continuare.

    Un exerciţiu. Să presupunem că avem, în total 3 candidaţi: X, Y şi Z. La primul tur, participă 80% dintre cetăţeni. La acest tur X ia 45%, Y ia 30% şi Z ia 25%. În valoare absolută, X a luat 36% din total cetăţeni cu drept de vot, Y a luat 24% iar Z a luat 20%. Să trecem acum la turul 2. Evident, în turul 2 participă doar X şi Z, adică primii doi clasaţi. Să presupunem că acum vin la vot 50% dintre cetăţenii cu derpt de vot. Cauza? Cei care în primul tur au votat cu Z, nu mai vin că n-au chef să voteze cu altcineva. Dintre votanţii lui X, unii nu mai vin, că au impresia că favoritul lor va ieşi învingător oricum, avînd un avans bun din primul tur. Sunt, desigur, motive presupuse, dar plauzibile. Aşadar, avem 50% la prezenţi la urne în turul 2. Se obţin rezultatele următoare: Y ia 52% iar X ia 48%. Conform regulei, se declară cîştigător Y. Iar acum să vedem cum stăm cu reprezentativitatea în valoare absolută. Y are 52×0,5=26% iar X are 48×0,5=24%.
    Observaţi că X avea o reprezentativitate absolută de 36% după primul tur, iar Y are abia 26% după turul 2! Atunci, cine e mai reprezentativ, Y cu 26% după turul 2 sau X cu 36% după primul tur?

  16. 16 Ilie ianuarie 3, 2012 la 2:28 pm

    3. Regionalizare.

    Dacă Boc a spus că judeţele sunt o invenţie comunistă, înseamnă că este un ignorant. Judeţele au existat înainte de a veni comuniştii la putere. Dimpotrivă, regiunile au fost inventate de comunişti. Judeţele au existat şi în epoca interbelică. Au fost chiar mai multe decît în prezent. Erau judeţe precum Tutova, Muscel, Turda, Tîrnave, Severin, Romanaţi, Rădăuţi şi multe altele, nemaipunînd la socoteală pe cele din teritoriile care nu ne mai aparţin. Imediat după 1989, unii au cerut reînfiinţarea judeţelor care nu se mai regăseau în actuala structură. Şi cred că nu era rău.

    Judeţele au fost reînfiinţate de comunişti nu numai din motive de tradiţie, ci şi cu un scop mult mai pragmatic, acela al dezvoltării uniforme a ţării. Şi chiar s-a reuşit o dezvoltare a zonelor mai puţin dezvoltate. De regulă, dezvoltarea s-a realizat cu precădere în reşedinţele de judeţ. De exemplu, Slatina, reşedinţa judeţului Olt, era, în 1968, inferioară Caracalului. Dar cum Caracal n-a mai fost reşedinţă de judeţ (Romanaţi), a rămas în urma Slatinei.
    În general, deci, tendinţa este ca reşedinţele să se dezvolte mult mai mult decît restul teritoriului. Cel puţin aşa este la noi. Observaţi chiar şi Capitala noastră! În alte ţări, precum SUA, Germania, Italia sau Spania există mai multe oraşe care concurează capitalele sau chiar le depăşesc!
    Prin urmare, desfiinţarea actualelor judeţe şi înfiinţarea regiunilor vor polariza dezvoltarea. Se vor dezvolta cu precădere reşedinţele de regiuni, prin atragerea principalelor resurse, în dauna celorlalte localităţi. Se va adînci, deci, decalajul, ceea ce nu este de dorit.
    Apoi, ce fel de descentralizare este aceasta? Boc, de fapt Băsescu, acţionează exact pe dos de cum declară.
    Asupra acestui aspect voi reveni la discuţia punctului următor. Noroc, deocamdată, că nu se înţeleg cu ungurii.

  17. 17 carmen ianuarie 3, 2012 la 2:30 pm

    La multi ani !
    Un an foarte interesant!

  18. 18 Aya ianuarie 3, 2012 la 2:54 pm

    @

    All

    Aceasta este o paranteza in care incerc sa prelungesc spiritul sarbatorilor.
    Ma veti ierta cu totii pentru urarile transmise cu intarziere (atat eu cat si cei cu care am avut bucuria de a petrece aceste zile de sarbatoare- si cu care „impart calculatorul”- nu am avut acces la Internet).

    La multi ani!

  19. 19 Aya ianuarie 3, 2012 la 3:16 pm

    La multi ani pentru Dani!

    Astazi este ziua de nastere a cuiva drag mie, care apare pe blog- e drept, mai rar decat ar fi de dorit- cu nickname-ul „Dani (geologul)” (de fapt, se numeste Dani si e geolog).

    Pentru „Dani (geologul)”, de ziua lui, o piesa interpretata magic (si nonconformist) de Ian Anderson (si de trupa sa iubita):

  20. 20 teostanc ianuarie 3, 2012 la 4:33 pm

    1. La Mulți Ani tuturor!

    2. D-lui Năstase: Da, aveți dreptate.

    3. Adaug și eu o problemă politico-administrativă: Destabilizarea mediului, problemă gobală, dar și locală. La începuturi, noua putere a pus în dezbatere cu prioritate depășirea baremului de 22 mil m.c de lemn tăiat pe an, impus de >dictator și odioasa sa soție> . Rezultatul acestui profund act reparator sunt torentele, climatul excesiv, poluarea extremă si multe alte bunătăți. Cred că urgența maximă pentru orice administrație serioasă este luarea de masuri pentru protecția mediului iar pădurea sa fie ocrotită de bararii ei deținători particulari( majoritatea prin fraudă)

    Testați-vă inteligența printr-un test simplu, aici http://in-cult.info/testin.html

  21. 21 Doru Coarna ianuarie 3, 2012 la 4:35 pm

    @ A Nastase,

    deci sunt zece fronturi pe care Dvs le-ati identificat, Basescu le-a deschis, si pe care USL ar trebui sa lupte. Cum o va face? Punctul Dvs de vedere nu-i de ajuns!

    Apoi, dinn vartejul mintii prezidentiale se vor naste in acest an alte noi fronturi, n-aveti grija… si din nou, ala le creaza, lupta pe ele, iar USL abia daca le identifica…

    Opozitia nu are puls, dle Nastase! Poate crede ca victoria ii este asigurata de drama economica a tarii, dar va inselati, frica de mai rau poate face ravagii in mintile electoratului! Si va fi indusa, fiti sigur!

    Adevaratul castigator al anului 2012 va fi PPDD, el va face jocurile in viitorul parlament, si cum prin statut nu se poate alia cu nimeni, inseamna ca va vota la masa verde de fiecare data, deci…

    Daca o explozie sociala nu va schimba peisajul, nu exista solutie de bine pt Romania, clasa politica isi va abandona ca de obicei electoratul pt propriile interese iar Basescu va face la fel, pt sustinere externa. Turma va astepta urmatoarele alegeri muncind pana atunci pe nimic, in cazurile cele mai fericite.

    Nu ramasese ca opozitia vine cu o echipa comuna puternica, tanara, dornica, dedicata? Unde-i? Sub cei doi lideri tineri, opozitia se misca mai greu decat daca ar fi sub Iliescu si Campeanu acum, sa zicem… Ati gasit doi somnorosi fie chimizati, fie impusi! Nu veti face treaba cu ei…

    Adevarata provocare a anului 2012 e sa-i treziti la viata pe cei doi!!!

  22. 22 teostanc ianuarie 3, 2012 la 4:39 pm

    Mai sus, vă rog să citiți barbarii în loc de bararii. Multumesc mult.

    Ghiță , tancul românesc mă influențează tot mai mult, chiar și sub aspecte formale.

  23. 23 nastase ianuarie 3, 2012 la 4:49 pm

    Aya,

    Si din partea mea: La multi ani, Dani!

  24. 24 Ghita Bizonu' ianuarie 3, 2012 la 5:37 pm

    centru

    Ref la Boc ” judetele sunt o traditie comunista ”

    ce sa-i faci e plina tara de dobitoci! Imbecili (ca altfel nu am cum sa le zic) care asimisleaza pe Ceasca cu comunismu si nu reusesc sa inteleaga evolutia. Astia chiar cred ca comunismu a inceput cu Ceasca .. si deci cum era prin 50 era „bine”.

  25. 25 radu ianuarie 3, 2012 la 5:41 pm

    @Elena: ne tulburi cu prezenta ta tulburatoare 🙂
    La Multi Ani, doamna Nutzi! Stiu, aveti treaba!

  26. 26 dlnimeni ianuarie 3, 2012 la 5:45 pm

    Dani: Ma asociez si eu urarilor de La multi ani!
    Drept cadou, doua dansuri din buric de pe Youtube; unul sustinut de cunoscuta ( la vremea ei ) dansatoare egipteana Samia Gamal ( o puteti vedea jucind alaturi de Fernandel in Ali Baba) si al doilea interepretat de americanca Mary Ellen Donald care prezinta efectul cultural al hamburgerilor. Mary Ellen Donald ne face si sa intelegem de ce, in Ali Baba, Kassim ii cere lui Ali Baba (Fernandel) sa cumpere o dansatoare grasa. Sunt rautacios fiindca si americanca danseaza frumos.

  27. 27 serbanfl ianuarie 3, 2012 la 5:52 pm

    Tuturor : La multi ani 2012 !
    Provocarile economice se pare ca vor depasii tot ce s-a intamplat in ultimii ani. Daca UE nu a permis capitalizarea CEC in vremea cand acest fapt se petrecea cam peste tot in lume, este clar cam ce ne-au harazit „democratiile de traditie”. Cred ca opozitia poate ajuta intarirea CEC Bank, ca baza pentru finantarea micilor intreprinzatori. In afara conturilor partidelor de opozitie, la CEC ar fi cazul sa-si plaseze banii TOATE formatiunile sindicale, inclusiv firmele patronate de sindicate. Sigur ca ideal ar fi ca si firmele ce au capital majoritar de stat sa-si aibe conturile numei la CEC, EXIMBANK sau Banca Transilvania, dar cine sa sustina in Parlament o asemenea lege? In caz ca, totusi, s-ar ajunge la discutarea in comisiile de buget-finante, ar fi interesant de aflat cam cum ganesc alesii ce sustin actualul Guvern!
    Semnalez o intamplare. Am cautat, pe Google, Platon si, desi ma interesa altceva, am gasit esprimarea „comunism aristocratic”. Pe vremea studentiei mele (Plitehnica+ASE) nu ni s-a vorbit si nici in cursuile editate de Catedra de Filozofie, NU se folosea aceasta exprimare, desi se discuta ideea ca militarii si clasa conducatoare (aristocratia), pentru a nu se lasa influientate, sa nu aiba nimic in propietate privata, adica: casa si bunurile aferente, femeile si copiii sa fie propietate comuna.
    Este posibil sa ma fi atins pe mine scenarita paranoica, dar nu gasesc nici o justificare pentru aparitia, la atata vreme de la caderea in dizgratie a termenului de comunist, a exprimarii „comunism aristocratic”.

  28. 28 Marian Nicolae ianuarie 3, 2012 la 5:52 pm

    La Multi Ani tuturor.

    Domnule profesor, aveti dreptate…din pacate.
    As fi dorit din tot sufletul sa fi gresit cu ceva in randurile de mai sus, deoarece acest lucru ar fi insemnat pentru noi toti o bula de oxigen, care nu mai exista…

    Acest lucru ma duce cu gandul la anii 1984 – 1986 cand adolescent fiind si citind tot ce-mi pica in mana despre URSS si Rusia Tarista, ma intrebam oare DE CE s-au schimbat lucrurile in Rusia Tarista in 1917 odata cu revolutia condusa de Lenin. Ma tot intrebam oare ce s-a intamplat in acea tara atat de grav incat lucrurile sa iasa de pe fagasul lor normal si sa lase locul unui lucru care a durat 70 ani – Comunismul, un alt derapaj al istoriei.

    Raspunsul il gasim in societatea romaneasca din anul de gratie 2012.

    Inegalitatile si nedreptatile din societate au atins paroxismul dar nu inca punctul critic, pentru ca pulberea sa explodeze…dar nu mai e mult pana acolo.

    De la beizadelele care omoara oameni cu masinile de sute de cai putere( nu vorbesc cu invidie, sau pacat si eu detin doua fiare sport de peste 150 cai putere, nu, nu sunt 4×4) pana la nedreptatile fatise in justitie.

    Daca eu as fi in locul lui basescu, sincer mi-as pune intrebarea ce voi face dupa de va exploda mamaliga. Ce va face familia mea dupa ce eu mi-am tradat tara si oamenii care m-au votat. Mi-am tradat neamul care m-a scolit in Institutul de Marina Mircea cel Batran.

    Am mancat paine din sudoarea fruntii acestui popor pentru ca apoi sa-l tradez vanzandu-l la fel cum i-am vandut fabricile si uzinele la fier vechi, cu strunguri si freze de ultima generatie taiate cu flacara oxiacetilenica si duse in port la Constanta sa se incarce la export ca fier vechi..

    Nota de plata va veni, la fel ca la restaurant.
    Nota de plata i-a venit si lui nea Nicu’ care saracu a platit-o cu varf si indesat, cu toate ca nu o merita dupa ce sub conducerea sa Romania inflorise intr-un anume moment.

    Daca lui i-a facut poporul ce i-a facut, lui basescu si portocaliilor, oare ce le vor face?
    Trasi pe roata ca pe timpul si Horea, Closca si Crisan si tot n-ar fi deajuns.

    Uitati-va spre Spania, inaintea dictaturii lui Franco.
    Spania era in aproape aceeasi stare ca Romania acum.

    Daca va veni un dictator la putere, portocalii vor pica primii, si n-o sa fie bine nici pentru ei si nici pentru noi.

    Sper ca mai puteti dormi dupa citirea randurilor de mai sus, eu unul nu.

  29. 29 blogideologic ianuarie 3, 2012 la 5:57 pm

    În Echilibrul între antiteze, Ion Heliade Rădulescu scrie că după 1848, unii membri din familia Ghica ar fi fost la Sankt Petersburg şi i-ar fi vorbit de rău pe români. Ca de obicei, atunci când vorbeşte despre personaje care comit fapte rele, Heliad nu dă nume. Încerc să ghicesc. Ar putea fi vorba despre Dora d’Istria, născută Elena Ghica. Fără să critice, articolul http://en.wikipedia.org/wiki/Dora_d'Istria face totuşi plauzibile alegaţiile lui Ion Heliade Rădulescu.

  30. 30 Theodora ianuarie 3, 2012 la 6:03 pm

    La punctul 1 Comasarea alegerilor – As adauga si posibilitatea amanarii lor pana in 2014 – 2015.
    Si alegerile prezidentiale se pot amana nu-i asa?

  31. 32 un om de bine ianuarie 3, 2012 la 6:11 pm

    11) Imposibilitatea opozitiei de a convinge pe cineva de ceva, dincolo de faptul ca votul negativ trebuie sa aterizeze undeva. Pana la urma cine mai e PSD si ce vrea el?
    12) Reducerea clivajelor vizibie intre PSD si PNL si in interiorul PSD
    13) Felul in care PSD si PNL vor beneficia de stacheta de toleranta la abuz si anomalie plasata foarte sus de PDL, pentru ca daca tot se poate de ce sa nu profite si altii, mai ales ca a trecut atata vreme
    14) Intoarcerea pocaita cu tot cu milioanele aferente a baronilor risipitori, acum prin arcul guvernamental
    15) Lipsa de resurse umane, pentru ca nimeni care e performant nu o sa aleaga sa isi ia la oase printre politruci intrand in administratia publica, atata vreme poate sa isi valorifice competentele in privat, in tara si in strainatate.
    16) Dezgustul adanc fata de politicieni, generator de absenteism si implicit de posibilitate de a frauda cu autobuzul
    17) O economie sleita si incapabila sa faca fata crizei din zona euro si de mai departe
    etc

    Va rog sa nu imi vorbiti de idealism in politica daca o sa imi raspundeti cumva.

  32. 33 blogideologic ianuarie 3, 2012 la 6:13 pm

    Provocări suplimentare : Industriile şi resursele, în cadrul unei politici macroeconomice coerente pentru România.

  33. 34 Motanul Incaltat ianuarie 3, 2012 la 6:31 pm

    @Adrian Nastase
    Chestiunile aduse in discutie de Dvs. sunt, intr-adevar, provocatoare. Dar apropo de Basescu si de PDL, de aceste 10 puncte pe care le-ati adus in discutie, dar citind si ce se intampla in Ungaria condusa de Orban si FIDESZ, eu cred ca se impun inca doua intrebari, nu provocatoare. Ci, de-a dreptul, tulburatoare:

    Cui bono? Cui prodest?

    Si ma gandesc si la faptul ca Basescu si Orban, respectiv PDL si FIDESZ, fac parte din aceeasi familie politica: PPE. Dar ca sa fiu si mai clar, va rog sa cititi acest articol din Romania Libera:
    Comisia Europeană cere din nou Ungariei să respecte independenţa băncii centrale
    In acest articol e vorba de faptul ca Parlamentul maghiar a aprobat mai multe legi care reduc sansele ca Ungaria sa obtina ajutor financiar extern. Consecinta este cresterea costului imprumuturilor Ungariei!! Mai mult decat atat, referitor la controversata Constitutie a Ungariei, articolul arata ca:

    „Legile constituţionale care o însoţesc sunt considerate drept o atingere a independenţei băncii centrale şi o metodă de a impune politica fiscală a regimului conservator guvernelor viitoare .”

    Iar Dvs. vorbeati, la punctul 6., de falimentul democratiei Parlamentare…

    Cui bono? Cui prodest?

  34. 35 exasperat ianuarie 3, 2012 la 6:43 pm

    11. Consolidarea USL

    – rezolvarea lucidă a problemelor interne din teritoriu, acolo unde fericirea nu e la fel de mare ca la Bucureşti
    – definitivarea procesului de desemnare a candidaţilor, cu identificarea extrem de atentă a acelor persoane care întrunesc simpatia alegătorilor şi acordul celor 3 partide componente ale USL
    – acţiune mai fermă în zona limitării pierderilor în favoarea UNPR-PD-L.

  35. 37 radu ianuarie 3, 2012 la 7:08 pm

    Dle Nastase,
    pana una-alta sondajul CURS a cam facut KO Opozitia. Prematur.
    Astept noi sondaje, dar sa fie obiective, sa stim daca punem mainile pe piept sau nu.
    Intrebarea e ce se poate face ca sa nu pierdem alegerile. N-avem suficienti oameni motivati in teritoriu, foamea e mare si santajul pe masura.
    N-avem decat sansa unor negocieri de culise cu UDMR si, o sa rideti, cu formatiunea lui Geoana, plus o intelegere postelectorala cu basescu ca sa ingaduie o guvernare USL-UDMR. Visez. .

  36. 38 Elena ianuarie 3, 2012 la 7:23 pm

    „radu
    ianuarie 3, 2012 la 5:41 pm
    @Elena: ne tulburi cu prezenta ta tulburatoare
    La Multi Ani, doamna Nutzi! Stiu, aveti treaba!”
    Probabil te crezi si spiritual. Imi pare rau ca duci in derizoriu o discutie serioasa. Tot nu am inteles pe care-voi-va-tulbur. Poate una dintre multiplele tale personalitati intra pe blogul meu sa comita in continuare accidente semantice si sa-l scuteasca pe d-l Nastase de nemasurata voastra intelepciune. Sa o vezi peste tot pe Nutzi e semn de sindrom obsesiv.
    Scuzati, domnule A.N. -dar nu tolerez asemenea atacuri fara sa ripostez. Si sa stiti ca astept si provocarile CELELALTE… 🙂 .

  37. 39 Victor V. ianuarie 3, 2012 la 7:27 pm

    @ Adrian Năstase

    Foarte bună sinteza dumneavoastră. Cred însă că am cam epuizat subiectele discutându-le la nesfârșit, aici pe blog. Altceva nu mai poate fi făcut? Asta e tot ce poate opoziția? Mie îmi e foarte clar ce va urma. Avem exemplul concludent al lui Putin. Câinii latră caravana trece.

    Adio democrație! Trăiască totalitarismul, visul de aur al oricărui bizon demn de numele său!

    PS: Un articol interesant despre protestele de la Moscova și noua „middle class”: http://www.ft.com/intl/cms/s/0/8f4c8bf4-32f7-11e1-8e0d-00144feabdc0.html#axzz1iPuotLGO

  38. 40 SAMI ianuarie 3, 2012 la 8:05 pm

    Vreau propuneri si solutii concrete din partea opozitiei. Daca stam cu mainile incrucisate si ne tot „minunatim” de ce abuzuri si imbecilisme ni se mai pregatesc , nu ajungem nicaieri . Ce sperati ?!? Sa preluam noi populatia fraiele tarii ??? In mod normal , cei din opozitie trebuie sa intervina ferm atat in tara cat si in afara ei , pentru a stopa abuzurile . Altfel , vom ajunge mult mai rau decat de unde am plecat in ’90. Atunci macar nu eram datori vanduti si mai exista cate ceva prin tara asta .

    Nu am auzit din partea opozitiei nici o solutie concreta . Doar critici, ca aia nu e bine, cealalta nu e corect etc . Asta vedem si constatam cu totii . Nu ne trebuie neaparat persoane care sa ne deschida ochii la ceea ce se intampla in tara asta , pentru noi traim aceste abuzuri in direct ,pe propria piele . Ne trebuie o opozitie activa , care sa nu se mai teama de puterea actuala , care sa nu mai fie sensibila la amenintari cu dosare s.a. , si care sa nu mai ramana pasiva .

    Vrem dreptate , vrem libertate , vrem demnitate , vrem trai decent , vrem democratie adevarata . In prezent avem dictatura completata de un cult al personalitatii cel putin la fel de ridicole ca cele din vremea lui Ceausescu . Macar atunci aveam si ceva care ne placea . Aveam locuri de munca , aveam cat de cat decenta . Acum nu mai avem nici atat .

  39. 41 SAMI ianuarie 3, 2012 la 8:12 pm

    Iata unde cred eu ca si-ar dori T.B -ul si gasca lui sa ne duca :

    Filmul : „Secretele manipularii mentale” aflat pe :

    http://www.youtube.com/watch?v=y9_8cQjGfc

    Vizionare placuta !

  40. 42 ingineru-l ianuarie 3, 2012 la 8:43 pm

    @AN

    sa va critic ca asa va place :)))))
    Daca in 2003 nu a-ti fi avut idea sa prelungiti mandatu prezidential la 5 ani… anul asta … 2004+8 =2012 scapam de Basescu. Poate chiar in 2008 daca nu era suspendat. Si daca ziceti ca vi sa propus asta cu cei 5 ani de la opozitia de atunci inseamna ca a-ti fost sovaielnic…
    PRM nu a propus asta ca citeam revista tribunului si chestia asta a fost foarte criticata. PD nu prea avea grup parlamentar iar PNL aproape nu exista politic. Cred ca era mai bine daca intra nebunu Vadim in turu 2 si se reedita evenimentul din 2000.
    Asta trebe sa va o asumati cu mandatu de 5 ani. Si Ion Iliescu ar trebuii si el sa isi aduca aportu si sa lase critica. A facut si el greseli. Ion Iliescu trebe sa iasa in fata ca sa nu mai poate critica nimic si sa faca lucrurile sa functioneze asa cum o facea o data.
    Cred ca trebe sa luati mereu pulsu oamenilor pt ca dinamica asta a societati e foarte ciudata iar oameni au pareri destul de indepartate de realitate si gandesc prin clisee, parole, stomac si necesitati. Chestii si ele importante. Politicianul care se va juca mai bine cu cliseele va avea de castigat.
    In 2004 dupa ce Vadim va facut imaginea praf cred ca daca ar fi candidat cineva gen Sergiu Nicolaescu la presedentie ar fi fost sanse mai bune, eu zic ca 80% PSD ar fi fost dupa 2004 la putere cu acea optiune.
    Sigur restul de procente reprezinta ambasada americana si jocurile ei.
    Si acum cred ca in PSD sunt personaje puternice dar mancatoria mediocrilor e foarte in toi. Mie unu nu mie frica de asta dar chestia asta costa sanatate si nu e buna de nimic. Sunt uni care cred ca trebe sa stea ei pe toate scaunele dar asa ceva nu merge… Uni au bani si ceva scoala dar sunt zero barat in lupta cu Basescu. Se lupta sa ii dea informatii.
    Si eu sunt un om dificil dar se pare ca sunt singurul care o intuitie si idei viabile, oare cum ar fi aratat lucrurile acum daca nu participam la motiunea din Iunie 2010 si daca nu scriam aici…
    Sau cum aratau lucrurile acum daca a-ti fi luat in seama avertizarea mea din 2009 inainte de turu 2 …
    Putem face un experiment sa nu ma scriu nimic 6 luni sa vedem cum e. Dar … eu ma gandesc si la viitorul meu si nu pot si nu pot fi atat de iresponsabil sa nu va mai dau idei. Problema e ca blogul asta e citit de prea multa lume…
    Cred ca ar trebuii sa alegeti atent niste oameni capabili din PSD care sa iasa in fata altfel ca pana acum si sa creionati o tactica mai complexa si mai buna ca cea prezenta. Unii oameni incep sa straluceasca cu adevarat doar in anumite pozitii iar altii devin ceva negativ. Factorul uman e foarte important si munca in echipa la fel. Pana acum nu prea a mers nimic pentru ca se foloseau aceleasi tehnici vechi.
    Victor Ponta poate face el multe dar nu e efectiv. E un baiat de treaba dar cred ca el singur nu prea are chef de raspundere. Munca cu oamenii e o chestie dificila si din pacate cei mai ticalosi oameni au har si talent de manipulare si conducere. Victor e prea direct si nu prea se gandeste mult, iar cuvintele lui nu vibreaza adica nu prind.

    Si sa va mai critic , la cate boacane s-au facut in 2004 ma intreb daca a-ti citit atent ce vi sa pus in fata. Mitu asta al dictatorului trebuie definitv daramat ca in general nu prea stiti multe si lumea cam face ce vrea pe acolo.

    P.S.

    am citit la cineva pe un blog ca Harabula mai scrie aici pe blogul acesta dar sub alt nick ;))))) Poate e contele…

  41. 43 angelaglobal ianuarie 3, 2012 la 8:53 pm

    As face o remarca personala la punctul 10: TB nu cauta nici un candidat convenabil, il are deja si va fi impus pe piata politica exact cu o luna inainte de alegeri. Asa a facut si in 2009 cand toata lumea astepta candidatul surpriza. Jocurile sunt aranjate. Jocul de-a democratia este rasuflat. Toata lumea stie, dar nu are inca certitudinea, iar incertitudinea este cel mai mare atu in acest joc.
    Toti asteapta … si asteapta… si asteapta … confirmarea a ceea ce stiu deja, iar confirmarea le va aduce linistea.

    Stiau deja care va fi urmatorul partid la guvernare, stiau deja cine va fi urmatorul presedinte, dar nu aveau certitudinea. Iar confirmarea certitudinii, le va aduce linistea interioara… pentru ca stiau deja…

  42. 44 angelaglobal ianuarie 3, 2012 la 9:02 pm

    @Zoe

    Imi permit sa consemnez fiecare aparitie feminina in politica. Ca se numeste Lia, Andreea, Lavinia sau Angela, oricum sunt intr-o inferioritate numerica demna de compatimit. Dar tabloul de ansamblu este mai greu de sesizat si chiar mai comod de acceptat cand privesti doar exceptionalul.

  43. 45 radu ianuarie 3, 2012 la 9:28 pm

    @Elena: stimata doamna, n-am inteles cu ce ati contribuit la „discutia serioasa”, in afara de faptul ca-i faceti pe cei din Opozitie spectatori.
    Eu nu-mi trimit clonele intru pe blogul dvs., am incercat mai demult la dna Udrea dar m-au banat 🙂
    Tot n-am inteles: asteptati noi provocari de la Opozitie sau asteptati sa ne mai provocati o data?
    Ca vad ca vorbiti de pe pozitii guvernamentale.
    Ah, n-ati inteles ce vreau sa spun cu „avem treaba”? Va explic tot eu, in locul dlui Patrasconiu. 🙂 Asta-i noul slogan electoral al PD pt. 2012. Noi, astialalti, stam pe margine si chibitam, ca n-avem alta treaba. Incercam doar sa va dam jos, atata tot, ca sa avem treaba si noi.

  44. 46 Buda Viorica ianuarie 3, 2012 la 9:51 pm

    Astazi ,pe blogul acesta este mult pesimism. Nu e bine ca este asa ,de obicei d-voastra ne indemmnati la oprimism. De data asta vreau sa o fac eu . -Uite cum se vede tara de la mine : ce scrieti d-voastra ,sint niste teme politice ,care sint cunoscute de circa 7-8 % din populati. Ceilalti fac alte socoteli: – am profitul mai mic, nu-mi ajung banii din salariu ori din pensie, nu -mi pot cumpara asta sau asta etc………..,e mai rau . Procentul astora este marrreeeee.Merg si voteaza impotriva puteri de ciuda , ; indiferent cum o cheama.De data asta forta schimbarii o sa vina de la orasele mari din tara , fiindca in cele mici si-n comune, se manipuleaza electoratul (cunoscindu-se oamenii intre ei),citi putem duce fiecare

    USL va cistiga alegerile de anul viitor .Eu asta zic si cred, si pentru ca ,eu cred cu adevarat in aceasta ,ASA VA FI..

  45. 47 Cârcotaşu ianuarie 3, 2012 la 10:15 pm

    Domnule Năstase,
    Îndrăznesc a vă reţine atenţia cu o propunere de adăugire la „Disclaimer”, cu scopul îmbunătăţirii mediului existent pe acest blog. Despre ce e vorba? Păi există obligaţii pentru comentatori în sensul respectării proprietăţii intelectuale, a „bunului simţ” şi a „limitei decenţei”.
    Iertat să fiu, dar bate un vânt de libertate pentru jigniri inadmisibile, e drept nu la adresa dumneavoastră, publicate fără nicio problemă, timp în care mesaje decente sunt întârziate la publicare două zile, după care, evident, nici nu mai contează dacă au fost sau nu publicate.
    Vă propun a introduce în „Disclaimer”, sau în instrucţiunile de moderare a blogului, o prevedere care opreşte de la publicare comentariul în care un alt comentator este jignit. Cu alte cuvinte introducerea unei prevederi care după „depăşirea limitei decenţei” să sancţioneze mitocănia, măgăria etc.
    Vreţi exemple?

  46. 48 justias ianuarie 3, 2012 la 10:21 pm

    As mai adauga ceva.
    Chiar in posibilitatea in care USL va castiga alegerile, exista si varianta ca din nou, prin manevre de culise, sa ia nastere un alt partid format din dezertori si care sa se alieze PDL…
    In momentul in care USL vine la putere, corectarea legilor electorale etc. astfel incat acest lucru sa nu mai fie posibil in viitor.
    Este greu sa dau sfaturi privind ceea ce se poate face pentru a contracara aceste actiuni nedemocratice dar in orice caz se poate face mai mult decat acum.
    CITAT: „Din pacate, in acest moment, statele occidentale sunt mai preocupate de deficitul bugetar al partenerilor lor decat de deficitul lor democratic….”
    asta nu inseamna ca trebuie neglijata aceasta varianta. iin cazul Ungariei va inselati..sunt multe luari de pozitie inclusiv in presa oocidentala. despre romania insa nu am citit nimic desi s-au petrecut deja fapte grave. presiuni la parlamentul european, prezentarea situatiei din tara, incercarea luarii unei pozitii a unor factori europeni influenti…
    formarea unei echipe mai largi care pe diferite canale sa sustina USL. doar cei doi lideri, este cam putin….
    pe plan intern poate incercarea coagularii si sprijinirii unei societati civile puternice care sa-si indeplineasca rolul intr-o societate democratica.
    unde sunt scrisorelele deschise de altadata?

  47. 49 Hadrian ianuarie 3, 2012 la 11:10 pm

    @AN
    „regionalizarea nu va mai reprezenta, probabil, o prioritate politica in acest an”
    In opinia mea, regionalizarea se va infaptui prin modificarea competentei teritoriale a institutiilor statului (deja realizate: desfiintarea posturilor de politie comunale; regionalizarea inspectoratelor in constructii, infiintarea ISCTR – control transporturi rutiere; urmeaza: desfiintarea caselor judetene de asigurari de sanatate). In realitate, institutiile deconcentrate vor „administra” regional, iar judetele vor ramane golite de continutul institutional al celor institutii judetene/regionale aflate in subordinea Guvernului (pentru descentralizate, la nevoie se poate modifica fie competenta lor materiala, fie cea functionala, fie ambele, in sensul trecerii unor atributii la deconcentrate).

  48. 50 blogideologic ianuarie 4, 2012 la 4:12 am

    Berthold Brecht : „Atunci când poporul nu este de acord avec cu guvernul, se dizolvă poporul.”

  49. 51 blogideologic ianuarie 4, 2012 la 4:58 am

    Câte minciuni conţine noul narativ constituţional maghiar ? Nu-i mai puţin adevărat că există în text şi paragrafe de mare sinceritate : ostilitatea şi agresivitatea faţă de România sunt oficial declarate. Desigur, fără a fi punctual preocupat tocmai de aceste aspecte, ministrul de externe francez, domnul Alain Juppé, găseşte că sunt grav încălcate principiile generale dintr-o constituţie democrată, şi lansează un apel către Comisia europeană să investigheze. Dar intellighentsia franceză (ori cel puţin o parte) ce face ? Pur şi simplu „cotizează intelectual” la principiile partidului domnului Viktor Orban ! Astfel, Paul Gradvohl, specialist în civilizaţiile Europei Centrale şi conferenţiar la universitatea Nancy-II, salută proiectul de „restaurare a unei anumite ordini morale” în Ungaria ! http://www.lemonde.fr/international/article/2012/01/03/le-pouvoir-veut-restaurer-un-certain-ordre-moral-en-hongrie_1625212_3210.html#ens_id=1276800
    @ Adrian Năstase
    Întrucât opiniile conferenţiarului francez nu s-ar putea spune că nu afectează, măcar indirect, şi România, interesele româneşti adică, poate ar fi bine ca domnul Paul Gradvohl să fie invitat la institutul ISD să ţină o conferinţă pe temă.

  50. 52 blogideologic ianuarie 4, 2012 la 5:59 am

    Despre turismul iredentist maghiar în Transilvania citiţi aici http://www.lemonde.fr/europe/article_interactif/2012/01/03/en-hongrie-on-a-envie-de-pleurer-de-rage_1625032_3214.html Voi revela numai câteva aspecte. „Iredentismul stăpâneşte mentalităţile. S-a dezvoltat un turism nostalgic : autocare întregi pline cu unguri merg special în Transilvania ca să asculte cântecele naţionaliste de acolo. […] Consecinţele răsturnării conservatoare de la alegerile din anul 2010 sunt vizibile. A fost forţată închiderea unor baruri şi săli de spectacole unde erau exprimate opinii contrare celor guvernamentale. Au fost schimbate nume de străzi şi pieţe publice pentru a satisface nostalgia pentru „Ungaria Mare” dinainte de anul 1920 (sic!*) […] Discutând cu prieteni universitari maghiari (povesteşte un cetăţean francez), am fost şocat de resentimenul lor contra „ţărilor care i-au abandonat în anul 1956″** […] Este limpede în prezent : partidul conservator Fidesz a venit la putere fără să fi construit un program pentru dezvoltarea economică a ţării. […] Ofertele de joburi de calitate devin tot mai rare în Ungaria.”/* Deci în Ungaria de acum există de facto nostalgie pentru Republica Sovietică Maghiară din 1919 a bolşevicului cominternist Bela Kun. ** Revoluţia maghiară din anul 1956 iniţiată de primul ministru Imre Nagy, locotenent al lui Bela Kun, a fost de fapt o mişcare maghiară iredentistă pentru Ardeal. Ţelul acela a fost întru totul incorporat de aşa-zisa „revoluţie română din decembrie 1989” care a copiat naiv gaura maghiară din drapel! Domnul Ion Iliescu ştia despre acel ţel, tăcea pentru că se temea pentru viaţa lui, comunistul belakunist Virgil Măgureanu ar fi acţionat la fel de implacabil faţă de el cum a acţionat faţă de Nicolae Ceauşescu, dar Ion Iliescu şi-a luat o certă distanţă faţă de ţelul belakunist atunci când a declarat foarte prudent : „ultimul pe listă, cu voia dumneavoastră.”

  51. 53 Bibliotecaru ianuarie 4, 2012 la 6:27 am

    A. Cred că principala provocare a anului 2012 este revolta cetăţenilor împotriva clasei politice.

    B. În strânsă legătură cu provocarea A va fi mişcarea de democratizare a partidelor politice născută după ce va începe „bătaia pe posturi” şi va degenera în violenţă.

    C. În sfârşit, ultima provocare pe care vreau să o semnalez este lipsa acută de cadre pentru toate posturile scoase „la concurs” de către alegerile comasate.

  52. 54 blogideologic ianuarie 4, 2012 la 6:36 am

    GABRIEL BEJAN : +Fanfaronii economiei / […] Ne putem întreba dacă există o clasă a „oamenilor de afaceri inteligenţi/geniali” în România […] dacă există, unde stă ascunsă ? […] Revistele de specialitate au arătat miliardele adunate, fără a ne da măcar un indiciu despre intuiţia lor, inteligenţa lor, spiritul lor antreprenorial […] în cele mai multe situaţii, aceste calităţi nu există. Există averi spectaculoase, adunate în perioade-record de timp, fără a avea în spate afaceri la fel de spectaculoase. Asta dacă nu vrem să ne minţim singuri şi să trecem la categoria „afacerilor spectaculoase” achiziţiile pe bani puţini ale bunurilor statului, contractele umflate tot pe seama statului sau afacerile superprofitabile subvenţionate tot de instituţiile statului. + http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/fanfaronii-economiei-cum-arata-de-fapt-clasa-business-a-romaniei-249225.html

  53. 55 Bibicu ianuarie 4, 2012 la 7:38 am

    OBRAJI CU BAZOANE

    interşanjabile este moda politicianului român în electoralul 2012.

  54. 56 Vasile Paun - Anghel ianuarie 4, 2012 la 8:20 am

    Eu așa văd 2012! Tu … ce viziune ai?

    Motto: ”…cei care sunt suficient de nebuni încât să creadă ca pot schimba lumea sunt cei care o schimbă cu adevărat” Steve Jobs

    2012 este o perioadă de creștere fără precedent a vibrației și luminii pe planeta! Este un an de referință în evoluția noastră ca ființe umane și comunități, un an în care tot ce se poate schimba se va schimba!

    2012 este anul în care se dinamizează transformarile biologice din ființa noastă – transformarea cele mai influentă pe care o parcurgem accelerat este la nivel celular. Celulele noastre încep să preia rezonanța de 528 Hz – una dintre cele șase frecvențe fundamentale ale creației – cea a Iubirii universale și a miracolelor. Corpul nostru biologic va prelua aceasta rezonanță în valuri.

    2012 este anul unei mutații majore în constința individuală – de la minte/ego … spre inimă! Pentru fiecare dintre noi asta înseamnă: acceptare și iubire de sine, încredere totală în Spiritul nostru, stare de observator deschis și curios, compasiune și iubire necondiționată, curgere în flux și sincronicități.

    2012 este un an în care o parte a sistemelor actuale – mă refer doar la cele bazate pe conștiința egotică a controlului și manipularii , la cele generatoare de frică, indoială și ingrijorare – încă vor funcţiona, pentru că unii dintre Noi încă vom avea mai multă încredere în ele decât în noi înşine. În acest an, aceste sisteme trec de la rezistență …. la o și mai mare rezistență, pentru că Noi – ființele în proces de trezire – trecem de la germeni …. la lăstari, adică tot mai mulți mutam atenția către noi, lăsând sistemele fară încredere!

    2012 este anul în care haosul va deveni cronic, în sistemele și domeniile unde se vor propune soluții bazate pe trecut, de catre ființe cu un nivel de conștiință similar cu cel care a generat problemele! Cei netreziți, în ignoranță de propria lumină, vor încearca să limiteze valurile de energie transformatoare. Haosul se va mentine până în clipa în care se va renunța la rezistență, la viziunea și agenda strict materială, bazată pe ego! Cei care traiesc doar pentru propriul interes vor decade!

    2012 este o etapă de salt către noi relații interumane, generată de numărul mare de ființe umane care se trezesc și decid să se îndrepte către lumină! Nevoia de siguranță, care se baza pe cedarea puterii personale și pe dependența de ajutorul statului/organizațiilor, este înlocuită de cooperare şi co-creare, prin exprimare de sine plenară și roluri reciproc evolutive.

    2012 este anul liderilor inspirați! Cei care înţeleg cu adevărat ceea ce se petrece, cei care și-au mutat constiinta din ego în inimă, vor alege să se manifeste ca lideri extraordinari –- lideri care au imagine clară despre viitor, îndrăzneala în a iniția transformari benefice, perseverență până la capăt, sentimentul acut al acțiunii și gândire și proiecte de tip esențial. Cheia de identificare a soluțiilor favorabile pentru Noi toți este expandarea nivelului de conștiință a celor care aleg să își asume responsabilități!

    2012 este momentul în care cei care sunt aici, ca să slujeasca binelui cel mai înalt al comunității și al oamenilor, vor „iesi în față”… aceste rețele de nuclee de ființe inspirate vor fi total susținute, protejate și orientate către responsabilități tot mai mari.

    2012 este anul de explozie punctuală și extindere a noilor sistemelor financiare alternative – sisteme ale oamenilor! Moneda locală într-o comunitate (care nu este purtatoare de dobandă), barter-ul/ troc-ul, timpul de muncă (ca instrument de echivalare servicii), sistemele de bună-stare (bazate pe o bancă fără interese), vor conduce la o abundență mai mare în comunitățile care înțeleg că pentru o mare parte din cheltuieli nu au nevoie de bani “emiși” de guverne.

    2012 produce o schimbare vizibilă de atitudine în mass-media ”controlată”, care va trece de la tabloul “guverne, economii, comunități sub asediu”, către evidențierea schimbărilor benefice care au loc peste tot.

    2012 este un an cu un potențial imens pentru fiecare dintre Noi! Este anul în care lucrând asupra noastră, cu sârguință și atenție, dezvăluim capodopera ascunsă în interiorul nostru! Este anul în care devenim întregi și compleți ca oameni, încorporând spiritul în ființa noastră!

    2012 este anul Iubirii! Iubirea devine, în această periodă, puterea predominantă de pe planetă și orice lucru, orice persoană care se opun Iubirii vor decade. ”Iubirea este codul cheie care îi acordă, fiecăruia dintre noi, acces la forțele de co-creație ale Universului” – iar ele pot fi accesate doar din interiorul nostru și doar iubindu-ne pe noi inșine.

    În 2012, mă vad propriul meu lider, în curgere, în abundență, cu întelegerea că starea mea este esența procesului de co-creație!

    În 2012, aleg să mă joc (co-creez) cu entuziasm, cu smerenie, cu integritate, fără așteptări și cu o atitudine de recunoștință!

    Tu ce viziune ai?

    P.S. Îți ofer cu drag, la început de an, cateva mesaje inspiraționale, integrate în calatoria mea spre mine:

    Sunt incantat sa conversam pe tema lui 2012 si a optiunilor inspirate! Raspund la 0742064658

  55. 57 santinela ianuarie 4, 2012 la 8:25 am

    Problemele identificate cu foarte mare precizie si corect.Ce lipseste insa este modul cum va lupta opozitia pentru a impiedica aceste „realizari” ale lui Basescu .Adica demonstratii,proteste,emisiuni,sesizari in Europa,mod de actiune in Parlament,tot tacimul cu cei care executa,moduri etc.Asta trebuie sa cunoasca poporul,sa vada ca opozitia face ceva.
    Si cind colo opozitia este in concediu.Pe cuvintul meu,singura opozitie in tara asta este Antena 3.Cind si astia se vor scirbi se alege praful.

  56. 58 blogideologic ianuarie 4, 2012 la 8:30 am

    „Viktor Orbán, Ubu roi de Hongrie” http://www.liberation.fr/monde/01012379885-viktor-orb-n-ubu-roi-de-hongrie Totuşi, este o exagerare în titlu.

  57. 59 ZOE, fii barbata ! ianuarie 4, 2012 la 9:21 am

    Referitor la punctul 10
    Indiferent care va fi „catindatul” ideea este ca basescu sa devina Prim-Ministru, dupa modelul Putin ! Deja cineva de prin mediul afacerilor, nu-i retin numele , l-a numit astfel, zicea el din greseala.
    basescu care este mereu la conducere de la Revolutie încoace, indiferent ce a condus, el tot timpul a fost sef – nu are de gând sa renunte la a dicta !
    Acest lucru i-a înfierbântat si mai mult imaginatia – permanet debordanta – madamei
    de Plescoi care se si visa presedinte. Pe de alta parte, cred ca si Piticul Atomic în mintea lui lipsita de simtul realitatii, trage oarece sperante.
    La ora actuala, într-o tara ca a noastra, orice rau este posibil mai greu este sa se întâmple lucruri bune.
    Un lucru e sigur, ne meritam soarta ! Stam cu mâinile în sân, nu facem nimic concret sa schimbam dezastrul în care suntem bagati cu buna stiinta
    de satrapii portocalii. În timp ce alte popoare se revolta, ies cu zecile de mii
    în strada strigându-si nemutumirea, desi nu sufera nici pe departe cum suferim noi, ne complacem sa comentam pe la colturi sau sa ne zgâim din fotolii la televizor si asteptam sa ne vina salvarea din Cer. Vom astepta mult
    si bine ! Ma întreb mereu, din ce om fi noi plamaditi, pentru ca nu semanam cu nimeni ?!

  58. 60 ZOE, fii barbata ! ianuarie 4, 2012 la 9:36 am

    @angelaglobal
    Draguto, te plângi la fel ca Ud-rea of Plescoy ca ai fi discriminata ?!
    Ceea ce îmi pare oarecum straniu este ca pe ea nu o numesti în mesajul tau de admiratie fata de cele care într-un fel onest sau nu, au reusit în ascensiune. Ti-e frica cumva sa te „ridici atât de sus”?! Sigur, ma refeream la tocurile de 15 cm, nicidecum la IQ !

    PS. când spui Angela, te referi la tine ?!

  59. 61 blogideologic ianuarie 4, 2012 la 9:38 am

    @ Vasile Paun – Anghel spune : „Celulele noastre încep să preia rezonanța de 528 Hz – una dintre cele șase frecvențe fundamentale ale creației”
    🙂 Pe bune ? Poţi să dai nişte „detalii” ?

  60. 62 ZOE, fii barbata ! ianuarie 4, 2012 la 9:58 am

    @Vasile Paun – Anghel,
    sau Aleodor Manolea ?! Renunta la MOV ca anul asta se poarta GALBEN-
    pe bune, culoarea galben citron intra în moda !
    Cât despre „profetiile” tale, sunt satula de „vedenii astrale” cu care ne intoxica pe toate posturile Tv. madam Urania si suratele ei.
    Daca ai fi un mare clar-vazator, ai spune realitatea si anume, anul asta trebuie sa scapam cu orice pret de portocalici daca nu vrem sa fim exterminati la propriu pâna la unul ! Sa nu crezi ca „Emil Bobu” a facut degeaba capele în loc de spitale !
    Nu cred ca e cazul sa-ti spun ce dezastru este în tara, asa ca scoate-ti capul dintre astre si revino pe pamânt !

    PS. este de prost gust sa-ti dai numarul de telefon pe blog dar poate ca vrei sa-ti încarcam cartela !

  61. 63 Elena ianuarie 4, 2012 la 10:03 am

    @radu:”Noi, astialalti, stam pe margine si chibitam, ca n-avem alta treaba. Incercam doar sa va dam jos, atata tot, ca sa avem treaba si noi.”.
    raspuns: „LOOK BACK… on history, nothing much has changed
    THOUSANDS… of soldiers of all countries, all marching the same
    Every nation’s leader says that our side is right
    Every nation’s leader says the time has come to fight
    But they use the common people to settle their scores
    IT’S TIME THAT WE REFUSE TO FIGHT IN ANY OF THEIR WARS!”
    I am loking for a flag to fight but now I see that I cannot find that right fight to make it mine.

    @radu:”stimata doamna, n-am inteles cu ce ati contribuit la “discutia serioasa”, in afara de faptul ca-i faceti pe cei din Opozitie spectatori.”
    raspuns: Nu inteleg unde am gresit si cu ce v-am „deranjat” atat de personal incat ma alungati de pe un blog care nu va apartine.

    @radu: „Tot n-am inteles: asteptati noi provocari de la Opozitie sau asteptati sa ne mai provocati o data? Ca vad ca vorbiti de pe pozitii guvernamentale.”
    raspuns: E din ce in ce mai clar ca intr-adevar nu intelegeti, mai ales ca va place sa chibitati. Mie-nu. Cat despre pozitiile guvernamentale- nu, multumesc. La din contra.
    Observ ca persistati in a utiliza pronumele NOI… ma puneti pe ganduri. Dar nu prea mult, pentru ca am constatat ca nu eu sunt cea care face nota discordanta aici…

  62. 64 ZOE, fii barbata ! ianuarie 4, 2012 la 10:11 am

    @Vasile Paun – Anghel
    I-auzi, iubirea ! Adica sa-l iubesc pe Dracul deci sa-mi iubesc, calaii !
    Lasa-te de manipulari ordinare, ca sa nu ma faci sa te înjur !
    Dispari în neant, de unde ai venit !

  63. 65 Dani (geologul) ianuarie 4, 2012 la 11:25 am

    @ Adrian Nastase

    Multumesc. Ma voi stradui sa onorez urarea cum se cuvine: multi ani.
    Domnule presedinte, fac o urare la randul meu, pentru dumneavoastra si pentru noi toti: sa fiti multi ani antrenorul guvernului, asa cum ati promis.

  64. 66 Vasile, ianuarie 4, 2012 la 11:32 am

    Biblio,

    Revolta cetatenilor, poate indreptatita, impotriva clasei politice este deja o soparla a lui Traian care doreste disiparea revoltei interioare a individului pe tot arealul politic si transferarea acestei revolte a cetateanului pe toate partidele parlamentare.
    USLeul ar trebui sa planteze in noul sistem , printre oameni ,propriile lor soparle!

    Comasarea alegerilor face parte printre altele din acest scenariu ! Cetateanul oripilat,frustrat de dreptatit se va confrunta la aceste alegeri si cu statul la coada,o noutate nu-i asa ?

    Carco,
    in mod sigur cind te vei intilni cu Sf. Petru, iti va aminti , printre altele si de aceasta frugala doleanta!

  65. 67 viper ianuarie 4, 2012 la 11:39 am

    vorba lunga saracia omului. daca veti continua sa baltiti fara sa replicati puterii aveti si voi o vina ca am ajuns in situatia asta sinistra daca nu erati de acord cu votu uninominal pe colegii si n-ati fi intrat in 2009 alaturi de pdl la guvernare. personal m-ati dezamagit foarte tare. v-am mai scris si altadata sa fiti mai duri cu puterea dar se vede ca va e frica intr-un fel de reactionat atit de anemic la magariile facute de coalitie, ba pe linga asta ii menajati pe udemeristi desi sint la fel de vinovati de dezastrul tarii la fel cu pdl. daca vreti sa cistigati alegerile trebuie sa va schimbati radical strategiile de lupta

  66. 68 cristipetre ianuarie 4, 2012 la 11:41 am

    Stimate domnule Năstase,

    Am citit pe jumătate serios, pe jumătate amuzat postarea referitoare la provocările anului 2012.

    Am râs cu hohote la „identitatea ideologică” a partidelor, pe motiv că am convingerea că toate partidele parlamentare nu sunt interesate de doctrine, politici, ideologii ci numai de ciolan. Nici măcar la nivelul aparenţelor nu se respectă nimic din doctrine şi ideologii, aşa că, vă rog, mai uşor cu ideologia că ne uităm pe listele de vot din Parlament şi o să ne amuzăm cu asupra de măsură.

    La fel, faptul că vom avea uninominal din primul tur, de parcă o astfel de alegere nu ar fi proiectul legislativ al lui Ciuhodaru, ales în parlament pe listele PSD. Sau de parca nu ar exista depus un proiect de lege comun, PSD+PNL, semnat de Ponta-Antonescu, cu absolut acelasi obiect – uninominal cu un singur tur. Mai uşor cu sloganurile, deoarece de vină pentru erodarea legitimităţii şi reprezentativităţii aleşilor locali nu este singur PDL, deoarece a avut complicitatea coniventă a opoziţiei.

    Iar în final, falimentul democraţiei parlamentare sau presiunile asupra judecătorilor nu sunt lucruri noi, ci chestii începute de prin vremurile guvernărilor PSD, doar că acum un pic accentuate, eficientizate şi rafinate. Cine o fi inventat moda asumării de răspundere sau guvernarea prin OUG? Când s-a afirmat că „proprietatea e un moft”, cu indicaţie regizorală clară pentru judecători? Când s-a folosit defunctul recurs în anulare în scopuri politice? Cred că în guvernarea PSD, aşa că îmi permit să vă recomand mai multă rezervă în discurs.

    Nu de alta, dar poate vreţi să câştigaţi alegerile şi să convingeţi şi pe oamenii care gândesc.

  67. 69 MIHAELA ianuarie 4, 2012 la 11:56 am

    Daca romanii nu vor mai fi comozi si vor iesi in numar cat mai mare la vot, vom mai avea speranta unei vieti cat de cat democratice in aceasta tara, daca nu, nu…

  68. 70 radu ianuarie 4, 2012 la 11:58 am

    De data asta, o interventie cat se poate de serioasa.
    Stimate domnule Nastase, culegem acum ce ati semanat in 2003: decuplarea alegerilor parlamentare de cele prezidentiale. Ca de obicei, nu-i pentru cine se pregateste. Acum o sa fie comasate parlamentarele cu localele. Ce a facut Opozitia ca sa contreze asta?
    Imi permit sa va fac o sugestie: exista multi intelectuali apropiati basismului sau nefavorabili opozitiei carora nu le place deloc comasarea, li se pare nedemocratica. Ma refer la Institutul de Politici Publice, la SAR, la Romania Curata si la diversi ghedesisti care se tot vantura pe la TVR Info. Daca Opozitia ar avea o minima inteligenta ar trebui sa incerce si-i alieze conjunctural in vederea unor presiuni asupra Curtii Constitutionale pt. a impiedica astfel eventuala comasare (nu stiu daca stiti, dar acesti intelectuali sunt buni prieteni cu dna Julie Motok de la Curte). Asta ar fi o prima fisura in frontul societatii civile basiste. Declaratiile lui Basescu despre controlul DNA au creat o a doua fisura in acest front. Oamenii percep epuizarea prezidentiala si incearca sa isi caute alta barca, pt. a nu li se reprosa mai tarziu cautionarea unei aliante urat mirositoare intre PD si PP-DD.
    Ar fi bine daca v-ati mobiliza constitutionalisti si ati lansa un parteneriat pt. apararea democratiei cu ce a mai ramas din societatea civila, indiferent de orientare.
    Multumesc.

  69. 71 Dani (geologul) ianuarie 4, 2012 la 12:08 pm

    @ dlnimeni

    Multumesc pentru urari si pentru cadou. Dansul este reusit. Nu vreau sa critic, dar dansatoarele nu sunt pe gustul meu. Imi plac brunetele suple.

  70. 72 blogideologic ianuarie 4, 2012 la 1:14 pm

    @ radu spune : „De data asta, o interventie cat se poate de serioasa : exista multi intelectuali apropiati basismului […] Ma refer la Institutul de Politici Publice, la SAR, la Romania Curata si la diversi ghedesisti care se tot vantura pe la TVR Info. Daca Opozitia ar avea o minima inteligenta ar trebui sa incerce si-i alieze conjunctural […] nu stiu daca stiti, dar acesti intelectuali sunt buni prieteni cu dna Julie Motok”
    Pe bune, Radule ?

  71. 73 ZOE, fii barbata ! ianuarie 4, 2012 la 2:53 pm

    @cristipetre
    Primo
    Scurt si la obiect, stimabile : spune-mi câte asumari de raspundere a avut guvernarea NASTASE, câte guvernarea TARICEANU si câte guvernarea dezastroasa a lui Umil Boc sau Emil Bobu, cum vrei sa-i zici ?!

    Secondo
    Ne sfidezi pe toti cei care scriem aici si ne acuzi ca nu gândim, tu situându-te de cealalta parte a baricadei, a „gânditorilor” !
    În loc sa ne jignesti inteligenta, numai pentru simplul motiv ca nu simpatizam cu ciocoii parveniti, care mai ieri erau niste coate-goale agramate ce dadeau târcoale la ciolane, iar acum când le-au înhatat se cred stapânii lumii, desi tot agramati au ramas ; ar trebui sa stai în genunchi pe coji de nuci sa traiesti cu pâine si apa vreo luna – daca nu crapi în timpul asta!- si apoi sa vii tu aici sa ne dai lectii de morala politica !
    Pâna atunci, ciocu mic si joc de glezne !

    Terzo
    Dar ca sa vii pe blogul unui om, e ca si cum ai intra în casa lui !
    Ai intrat în aceasta „casa” cu bocancii plini de gunoi de grajd, semn ca asta este mediul tau de provenienta si cu un tupeu nemasurat îl obligi pe
    amfitrion sa fie mai „rezervat în discurs” !
    Deci tu impui reguli unui om în propria lui casa ! Or mai fi având locuri la Gheorghe Marinescu sau te ducem la alt balamuc ?!

  72. 74 Bibliotecaru ianuarie 4, 2012 la 3:10 pm

    @ Vasile,

    Românul va fi scos din sărite în momentul în care persoane apropiate vor muri din cauza sistemului sanitar subfinanţat. Nu poţi să vezi cum îţi moare cineva apropiat „cu zile” şi să stai apoi liniştit. O astfel de întâmplare înmagazinează o ură înăbuşită pentru mulţi ani… până ce ea va exploda. Dacă frigul sau mâncarea proastă nu reuşeşte să scoată omul din ţâţâni, decesul cuiva apropiat trimite aproape automat spre tendinţa de a învinovăţii pe cineva şi, de un an încoace, în mintea tuturor există vinovaţi dincolo de doctori şi cadrele medicale, voinţa Divinităţi, soartă… şi aşa mai departe. Guvernarea acestei ţări a luat o turnură de genocid şi există persoane cu nume şi pronume ale acestei guvernări. Nici nu contează dacă aceste nume sunt adevăraţii vinovaţi… cetăţeanul va ajunge să explodeze cu aceste nume în minte. Dacă lor se vor alătura şi alte nume… izbucnirea va fi cu atât mai mare.

  73. 75 cristipetre ianuarie 4, 2012 la 4:22 pm

    @Zoe, fii bărbată

    Voi încerca să trec peste insulte şi să îţi răspund :

    Primo, în ceea ce priveşte asumările de răspundere ale guvernărilor PSD, numărul nu îmi este cunoscut însă este notoriu faptul că de acolo a pornit practica minimalizării rolului Parlamentului în dezbaterea legilor, deci, indiferent dacă Tăriceanu sau Boc or fi avut mai multe, rezerva discursului, în cazul dlui Năstase, pe marginea acestui subiect se impune, cred eu.

    Secundo, eu am reprosat niste carente de memorie, cu buna credinta, unui politician distins, motivat de un discurs cu lacune, prea politicianist si nu am insultat pe nici unul dintre cititorii blogului domniei sale. Nu va mai ofuscati fara sa fie cazul, reprosul nu va era adresat. Dupa intensitatea reactiei dvs. ma intreb cine este adevaratul autor al postarii atribuite lui Nastase.

    Tertio, sunt de parere ca un mesaj corect va castiga viitoarele alegeri. Sau le va pierde, judecand dupa reactia dvs. la critica.

  74. 76 blogideologic ianuarie 4, 2012 la 4:27 pm

    @ Victor V. spune : „Cred însă că am cam epuizat subiectele discutându-le la nesfârșit, aici pe blog.”
    Pe bune ? A fost demolată Cartagina ? A fost achitată datoria suverană imensă a României ? Ai „discutat tu la nesfârșit”, pe tema asta, aici pe blog ? De mai bine de doi ani de zile refuzi măcar să pronunţi sintagma „datoria suverană” ! După cum refuzi constant să te pronunţi asupra responsabilităţii preşedintelui Traian Băsescu la acumularea acestei datorii suverane prin politica macroeconomică pe care a trasat-o.

  75. 77 blogideologic ianuarie 4, 2012 la 6:17 pm

    @ cristipetre spune : „în ceea ce priveşte asumările de răspundere ale guvernărilor PSD, numărul nu îmi este cunoscut însă este notoriu faptul că de acolo a pornit practica minimalizării rolului Parlamentului în dezbaterea legilor”
    „este notoriu faptul” inventat de dumneata ?! Obiceiul acesta urât a fost introdus de fostul prim-ministru cederist Victor Ciorbea.

  76. 78 dlnimeni ianuarie 4, 2012 la 6:39 pm

    Dani: doar momentul artistic a contat, brunetele suple nu trebuie sa se supere.

  77. 79 cristipetre ianuarie 4, 2012 la 6:53 pm

    @blogideologic

    Da, aveti dreptate, guvernul Ciorbea este cel care s-ai asumat primul demersul asumarii de raspundere (o data). Guvernarea PSD Nastase a avut trei asumari de raspundere. Dintre cele trei, cea mai vizibila a fost cea referitoare la ceea ce a devenit Legea 161/2003. Acolo asumarea de raspundere, pe o lege fundamentala si importanta, este la fel de reprobabila ca asumarea raspunderii guvernului Boc pe Codul muncii, Codurile civil si de procedura, etc., adica acte normative esentiale care ar fi trebuit sa treaca prin dezbateri, comisii de specialitate si vot in Parlament. Deci, dintr-un anumit punct de vedere, afirmatia mea despre „notorietatea” initierii legiferarii prin asumare de raspundere de catre guvernarea PSD Nastase ramane valabila.

    Cu consideratie,
    PC

  78. 80 Ghita Bizonu' ianuarie 4, 2012 la 6:56 pm

    radu

    ar trebui sa stii ca SAF, GDS se „justifica” prin linia antiPSD. Nu ai ce discuta cu ei …
    Insa ar fi trebuit continuata presiunea „intelectualii lu Basescu” …

  79. 81 centru ianuarie 4, 2012 la 7:11 pm

    Cum sa lase Le Monde Romania in pace in numarul in care sunt obligati de evenimente sa critice copilul favorit Ungaria ? Simplu . Pe pagina dinaintea articolului critic despre Ungaria au avut grija sa publice un articol scris de detestabilul Mirel Bran despre cei ” 40000 de copii abandonati din Romania ” unde individul reia cliseele cu ” 100000 de copii muribunzi in camine in anii 1990 ” – in Ungaria cati copii abandonati sunt , d-le Bran ? Apropo , am crezut mult timp ca personajul este un pseudonim dar nu , nefericitul asta care denigreaza in Le Point ( in 2000 in vara revista ” culta ” de masa Le Point avea un articolas semnat Bran ” Romania – antrax la vite ” numai bun pentru a veni pe plajele noastre – hai ca vazand cainii vagabonzi in haite nici eu nu m-as aventura cu copiii la Eforie astazi – ) si Le Monde Romania ( ” le pays ou le salaire moyen est de 600 francs ” – poezia lui imbecila la fiecare articol ) este roman , vorbeste franceza mai prost ca mine – l-am auzit pe France 24 – si este bucurestean !Tiii , sa-l vad eu odata pe strada …

  80. 82 dlnimeni ianuarie 4, 2012 la 7:25 pm

    Cred ca provocarile politice ale anului 2012 sunt scopurile pentru atingerea carora mijloacele din lista – ca si altele, inca nelistate – sunt sau vor fi utilizate. Iar contracararea scopurilor poate insemna si contracararea mijloacelor dar si utilizarea altor mijloace, proprii opozitiei. Contracacrarea mijloacelor expuse poate insemna si ea un set de provocari ale anului 2012. Si, legat de aceste provocari, ma intreb daca opozitia a inventariat toate pirghiile de care dispune si daca le va utiliza in mod cit mai eficient. Daca si-a planificat niste actiuni. Sa iau, de exemplu, chestiunea comasarii alegerilor: care nu poate fi considerata de una singura, ci impreuna cu intirzierea electorala. Daca nu poate invinge in chestiunea comasarii alegerilor, opozitia poate lupta pentru tinerea alegerilor comasate la termenul la care, in mod normal, expira mandatele locale. Este si mai corect, deoarece mandate parlamentare mai scurte mi se pare acceptabil, constitutional, decit mandate locale mai lungi, nejustificat. Mai precis locale + parlamentare in mai sau iunie si nu in noiembrie. Prelungirea mandatelor locale, in mod nejustificat, in pofida constitutiei, mai pune o problema si anume raportul intre institutiile statului si guvernanti. Daca subiectul ar ajunge la curtea constitutionala iar curtea ar valida dorinta guvernamentala, atunci curtea constitutionala nu ar interpreta, clarificator, un pasaj mai putin clar din constitutie, ci ar contrazice flagrant un text constitutional foarte limpede. Fie ca subiectul prelungirii mandatelor locale ajunge la curtea constitutionala, apar citeva consecinte: una este aceea ca institutiile statului nu mai au nici un temei in a se subordona unei puteri care incearca a se perpetua impotriva prevederilor constitutionale – si cineva ar trebui sa le spuna asta; preferabil opozitia; o alta ar fi aceea ca oricare cetatean roman se poate considera votat in alegerile pe care guvernul le va fi aminat fara temei si is poate cere in justitie drepturile de la actualii guvernanti. Poate ca opozitia ar trebui sa incerce a incepe utilizarea avocatului poporului. Mai stie cineva cine este avocatul poporului? Poate dl Nastase sa stie? Nu de alta, dar parca am citit ca acesta ar dori sa se dea de ceasul mortii intr-o chestiune legata de automobile, se pare, dar sunt lucruri care privesc poporul si dincolo de partea sa automobilistica. Ori, daca nu, atunci luat la critica. Nu de alta, dar nu prea stiu pe ce si-a tocat acesta institutie bugetul, in ultimii 7 ani – si ce a avocatit ea pentru popor pentru banii respectivi.

  81. 83 radu ianuarie 4, 2012 la 7:48 pm

    @Ghita Bizonu: stiu, cum sa nu stiu? Dar tb. incercat, Sa nu se mai spuna c-am fost noi asa si pe dincolo. Sa-i punem pe ei intr-o pozitie nasoala, Sa vedem pe unde scot camasa!

  82. 84 Ghita Bizonu' ianuarie 4, 2012 la 8:05 pm

    centru

    Aia este „specilizarea” lu Mirel Bran.

  83. 85 Victor V. ianuarie 4, 2012 la 9:18 pm

    @ blegideologic

    Domnul Năstase vorbea de demolarea Cartaginei? Sunt 10 subiecte. Nu ai avut răbdare să le citești?

    PS: Ai avut curiozitatea să cauți pe Google „Vasile Păun”? Te repezi să faci pe deșteptul chiar și la subiecte de care nu ai habar, autodidactule. Pe bune!

  84. 86 blogideologic ianuarie 5, 2012 la 1:35 am

    @ Victor V.
    Deci tu girezi prostia evidentă a lui @ Vasile Paun – Anghel care spunea : “Celulele noastre încep să preia rezonanța de 528 Hz – una dintre cele șase frecvențe fundamentale ale creației”. Deci tu ştii că „rezonanța de 528 Hz este una dintre cele șase frecvențe fundamentale ale creației” :-). Faci de rîs Politehnica din Bucureşti pe care spuneai că ai absolvit-o.

  85. 87 blogideologic ianuarie 5, 2012 la 1:42 am

    @ Victor V.
    N-ai priceput aluzia culturală din sintagma „demolarea Cartaginei”? Ce cauţi tu pe blogul acesta epistemic ?

  86. 88 blogideologic ianuarie 5, 2012 la 1:44 am

    @ Victor V. spunea : “Cred însă că am cam epuizat subiectele discutându-le la nesfârșit, aici pe blog.”
    A fost achitată datoria suverană imensă a României ? Ai “discutat tu la nesfârșit”, pe tema asta, aici pe blog ? De mai bine de doi ani de zile refuzi măcar să pronunţi sintagma “datoria suverană” ! După cum refuzi constant să te pronunţi asupra responsabilităţii preşedintelui Traian Băsescu la acumularea acestei datorii suverane prin politica macroeconomică pe care a trasat-o.

  87. 89 Vasile, ianuarie 5, 2012 la 8:18 am

    Hai Biblio dumneata chiar crezi ce spui, oare exista vreun roman care sa nu fi avut vreo victima a sistemului, , prieten , ruda ,cunoscut , si ? Pai ce doresti mai clar pina si presedintele a avut, si?

  88. 90 claude ianuarie 5, 2012 la 9:15 am

    a se adăuga, dacă nu cumva a fost făcută deja dat fiind că nu am reușit să parcurg toate comentariile, dispensa ce urmează a fi acordată (înalților) funcționari publici de a se implica în politică „pe față”. partidul stat anyone?

  89. 91 ZOE, fii barbata ! ianuarie 5, 2012 la 9:54 am

    @cristipetre
    Spui ca Guvernul Nastase a avut 3 asumari (desi în raspunsul pe care mi-l adresezi spui ca nu stii câte asumari sunt ca apoi sa afirmi ca sunt 3) Eu îti spun ca Guvernul Tariceanu a avut 8 asumari ( te-as ruga sa nu-l amesteci pe Tariceanu cu Boc, clona lui Emil Bobu!)
    Dar Guvernul Boc, câte „jdemii” de asumari a avut, poti sa-mi raspunzi ?!
    Si mai ales cu ce impact asupra vietilor noastre, pe care le-a distrus ?!

    A… acum îl acuzi pe Nastase ca nu gândeste ! „Adevaratul autor al postarii atribuite lui Nastase” este însusi Nastase !
    Te asigur ca nu are nici carente de memorie si nici lacune în discursul sau.
    Nastase este un intelectual rasat si pot spune un erudit, iar aceste calitati
    sunt dublate de mult bun-simt si o frumoasa educatie.

    Voi avea oricând aceasta reactie la o critica nedreapta, oricare ar fi persoana criticata. Am un ascutit simt al dreptatii, stimabile !

    PS singurul „mesaj corect” care va câstiga alegerile, este marele deziderat al
    românilor de a scapa de neo-nazismul portocaliu, indiferent daca va trebui sa puna stampila , nu de 6-7 ori, chiar de o mie de ori !

  90. 92 Victor V. ianuarie 5, 2012 la 10:08 am

    @ abramburel(logic)

    Nu girez nimic. Ți-am sugerat să verifici cine este Vasile Păun. Văd că ți-a fost lene. O să-ți fac eu un rezumat: colonel inginer, ex-director-adjunct DGIA.

    Mai jos ai și un CV din 2005 (public):

    Data nasterii: 13 aprilie 1964
    Experienta profesionala
    2004 – 2005 – Consultant si trainer pentru mediul privat
    1998 – 2004 – Functii de comanda in structurile de informatii ale MApN
    1996 – 1998 – Analist de Stat Major / Universitatea Nationala de Aparare
    1985 – 1990 – Functii de comanda in subunitati ale MApN
    Studii
    2005 – prezent – Colegiul National de Aparare
    2001 – prezent – Doctorand in stiinte Militare – Managementul riscurilor strategice.
    1998 – prezent – Doctorand in stiinta Calculatoarelor – Sisteme de Comanda-Control.
    1990 – 1996 – Academia Tehnica Militara, Facultatea de Electronica si Informatica, specializarea Automatizarea Conducerii Actiunilor Militare.
    1982 – 1985 – scoala Militara – Tancuri si Auto, Pitesti.
    Activitatea stiintifica si universitara
    Carti publicate (co-autor)
    „Spatiul de conflict informational” (1998);
    „O provocare strategica – Razboiul informational” (2002);
    „Managementul riscurilor in actiunile militare” (2003);
    „Intelligence Competitiv – un nou mod de a gandi in afaceri” (2003);

    Specializare si domenii de interes

    Domeniul principal – dezvoltarea progresiva de capabilitati informationale la nivel strategic si utilizarea de modele si instrumente de optimizare si transformare organizationala; Domenii de actiune – sisteme de avertizare timpurie, sisteme de surse deschise, Cyber-Intelligence, sisteme strategice de tip C4I, War – Room-uri;

    E suficient meteoroepistemologule?

  91. 93 Victor V. ianuarie 5, 2012 la 10:20 am

    @ blogideologic

    “Cred însă că am cam epuizat subiectele discutându-le la nesfârșit, aici pe blog.” – vorbesc de cele 10 subiecte postate de domnul Năstase. Subiectele parazite inițiate de tine nu mă interesează. Le poți discuta pe blogul tău.

  92. 94 Ghita Bizonu' ianuarie 5, 2012 la 10:31 am

    Victor V

    deci sa inteleg ca ai fost cutremuraT INTELCTUAL DE M,ARETIA ZISELOR
    2012 este o perioadă de creștere fără precedent a vibrației și luminii pe planeta! Este un an de referință în evoluția noastră ca ființe umane și comunități, un an în care tot ce se poate schimba se va schimba!

    2012 este anul în care se dinamizează transformarile biologice din ființa noastă – transformarea cele mai influentă pe care o parcurgem accelerat este la nivel celular. Celulele noastre încep să preia rezonanța de 528 Hz – una dintre cele șase frecvențe fundamentale ale creației – cea a Iubirii universale și a miracolelor. Corpul nostru biologic va prelua aceasta rezonanță în valuri.

    Incep sa inteleg in ce ocntsua marile tale realizari stiintifice … aparatu de masurare a razelor de luna care va dezlega enigma influentei razelor de luna asupra galosilor de guma!
    Da ia zi nu te-ia gandit sa formalizezi tehnica de previziune a vrajitoarelor? Sa faci un program downldabil de scos argintu viu …

  93. 95 Ghita Bizonu' ianuarie 5, 2012 la 11:09 am

    Victora dragul meu copchil „inteligent” de bubuie
    ia mai cauta inca odata matale pe colonelul Vasile Păun si vezi ca l;a un moment dat gasestui si o poza a dansului.
    Apoi compara poza colonelulului Vasile Păun cu cea a lui Vasile Paun – Anghel din clipul indicat de el (apropos mai are o gramada pe Youtube ).
    o sa observi ca nu este acelasi lucur. Asa cum traznaile lu Vasile Paun – Anghel nu preea cadreaza cu un stat majorist , inginer militar (chit ca despre tanchisti .. circula niste barfe ca sunt cam .. dilimache. Da nici in halul asta – se multumesc sa conduca tare, sa faca niste glumite mai cazone si atat )
    Ei draga de data asta ai dat dovada marii tale competente .. si intelegeri.

  94. 96 blogideologic ianuarie 5, 2012 la 11:35 am

    @ Victor V.
    Deci tu girezi prostia evidentă a lui @ Vasile Paun – Anghel care spunea : “Celulele noastre încep să preia rezonanța de 528 Hz – una dintre cele șase frecvențe fundamentale ale creației”. Deci tu ştii că “rezonanța de 528 Hz este una dintre cele șase frecvențe fundamentale ale creației” :-). Îmi place cum spui : +Ai avut curiozitatea să cauți pe Google “Vasile Păun”? Te repezi să faci pe deșteptul chiar și la subiecte de care nu ai habar.”+
    Aceasta a fost declaraţia ta personală de stupiditate, @ Victor V.

  95. 97 Bibliotecaru ianuarie 5, 2012 la 11:43 am

    @ Vasile,
    Până acum furia era îndreptată fie spre fatalitate/normalitate, fie spre calitatea actului medical. Supravieţuitorul rămânea însă cu impresia că a făcut tot ce a putut.

    De data asta însă, oamenii vor fi lăsaţi să moară pentru că asigurările nu vor plăti, oamenii voi muri şi pe drumuri pentru că sunt trimişi, de la Ana la Caiafa, să ia adeverinţe şi aprobări, oamenii vor muri văzând cu ochii pentru că nu au bani pentru coplată sau medicamente… Este cu totul alt lucru.

    Tatăl premierului a fost victimă a „reformei” pe care a impus-o, spun asta pentru că „rapiditatea” cu care domnia sa a fost tratat a făcut diferenţa. Dacă avea un serviciu medical adecvat aplicat imediat (aşa cum mai este încă în străinătate dar la noi sub-finanţarea îl face imposibil la oraş, ce să mai vorbesc despre Răchiţele), şansele domniei sale de a trece peste sincopă erau semnificativ mai mari. Faptul că domnul Boc a înrăutăţit sistemul sanitar dincolo de limita penibilului a fost ca şi cum i-ar fi semnat, cu mâna lui, condamnarea la moarte a propriului tată. Mă îndoiesc că domnul Boc realizează acest lucru… dar sunt convins că realizează mii de români care vor avea la anul un decedat „prematur”.

  96. 98 Victor V. ianuarie 5, 2012 la 2:47 pm

    @ Gigel – cel mai „inteligent” viț… bizonel (ca să rimeze)

    După cum îi spuneam și amicului Abramburel, nu girez deocamdată nimic.

    Însă sunt tentat să ascult și ideile non-conformiste, mai ales când sunt prezentate de oameni cu o carte de vizită interesantă. Nu înseamnă că au întotdeauna dreptate, dar măcar merită ascultate cu mintea deschisă.

    Înțeleg că Bizon Dumneavoastră a rezolvat și problema identității domnului Păun. Firește că tu știi despre ce vorbești, iar eu sunt ca de obicei „superficial”. Gigele, poate rogi pe cineva mai inteligent să-ți arate cum se folosește „Google”.

    Tu ai fi în stare să-mi demonstrezi și că poza din stânga sus a blogului nu este a domnului Năstase, pentru că ai căutat pe net și ai găsit poza unui tip brunet, cu plete și rachetă de tenis.

  97. 99 Ghita Bizonu' ianuarie 5, 2012 la 11:13 pm

    W

    dupa toate regulile Vasile Paun, nu este Vasile Paun – Anghel Cratima Anghel, ce inseamna ca omul nost are ca nume de familie Paun-Anghel. Ar fi om mica mare diferenta nu crezi ?!
    Ooricum tu nu ai decat sa asculti cu o minte deschisa traznai gen „tu esti cel pe care il astepti” „“Celulele noastre încep să preia rezonanța de 528 Hz – una dintre cele șase frecvențe fundamentale ale creației”, „2012 este anul unei mutații majore în constința individuală – de la minte/ego … spre inimă! Pentru fiecare dintre noi asta înseamnă: acceptare și iubire de sine, încredere totală în Spiritul nostru, stare de observator deschis și curios, compasiune și iubire necondiționată, curgere în flux și sincronicități” sau
    „Cei netreziți, în ignoranță de propria lumină, vor încearca să limiteze valurile de energie transformatoare.” Eu unu nu agreez daru in bobi, cititu in palma si alba neagra nici in forme actualizate „stiintific” (să preia rezonanța de 528 Hz – una dintre cele șase frecvențe fundamentale ale creației – cea a Iubirii universale și a miracolelor. Da am o curiozitate de unde stiti voi ca asta ar fi frecvemna fundamentala a iubirii universale si a miracolelor ? Din Biblie ? Coran ? a da se studiaza la Facultatea de Inalte studii varjitoresti sub conducerea mamei Omida !! cea cu doctoratul la Hogarts King’s Cacademy!!)
    Bun nu contest ca s-ar putea ca un militar in rezerva sa se „reprofileze” in predicator de misticisme insa imi este cam greu sa cred .. mai ales cand numele de familie nu prea se potriveste (-Anghe!)
    Oricum asa ca o mica cestie despre nume de familie – ptr exemplificare in cartea de telefoane Bucresti sunt 5 Paun Vasile si 1 Vasile Paun. Stii care este diferenta?!
    Cat despre tipul ala tip brunet, cu plete și rachetă de tenis afla ca se numeste Ilie Nastase. E oparesce diferenta intre Adrian si Ilie nu crezi ? Si ar mai fi una – Nasty (adica Ilie Nastase) este oricum mai cunoscut decat AN … Ba la un moment dat mai cunoscut decat Ceausescu …(pana prin 1989) Asa ca vezi matale cestia de baza la google se cheama „zgomot informational” .

  98. 100 Victor V. ianuarie 6, 2012 la 4:46 am

    @ Ghiță Bizonu’

    Nu am timp să mă cert steril cu tine și Blogi. Vasile Păun din clipul Youtube de mai sus este fostul director-adjunct DGIA. Nu comentez pe fond ideile prezentare pentru că nu am suficiente date deocamdată.

    PS: eu aș fi căutat Vasile Păun + Competitive Intelligence. Găseai imediat referința LinkedIn cu fotografie.

  99. 101 dlnimeni ianuarie 6, 2012 la 11:35 am

    Vasile Paun Anghel: faptul ca la dl Geoana nu ati publicat si filmul, trebuie sa il luam ca pe un semn al superioritatii blogului dlui Nastase, este?
    Aveti dreptate, pe plan politic, Basescu este cel pe care Basescu il asteapta.
    Pana pe la jumatatea comentariului dumneavoastra (sa-i zicem comentariu, desi, publicat intocmai – si probabil si la timp – in mai multe locuri, cam aduce a publicitar) m-am amuzat: de la jumatate incolo am incetat sa ma amuz.
    Per global insa, tin sa va multumesc, deoarece asteptam de mult o ocazie sa plasez o melodie la vibronic, in scara muzicala pitagoreica (cam pe acolo duce, muzical, discursul dvs.), iar dumneavoastra mi-ati oferit ocazia asteptata. Alatur si un cintecel care include cele 6 frecvente zise fundamentale (fara 928Hz).

  100. 102 blogideologic ianuarie 6, 2012 la 11:53 am

    @ Victor V. spune : „eu aș fi căutat Vasile Păun + Competitive Intelligence. Găseai imediat referința LinkedIn cu fotografie.”
    Stupiditate cu nick Victor V.

  101. 103 Victor V. ianuarie 6, 2012 la 1:35 pm

    @ Abramburel (mai mult sau mai puțin logic)

    Restul referințelor din CV sunt din domeniul militar, Nea Titi. Nu s-au mirat niciodată studenții tăi cât de deștept esti?

    Apropo de stilul tău, ai trecut la insulte directe? Nu poți să folosești ironia? Sau încă te mai bântuie glumițele de la orele de seminar? Pentru cazuri din astea ne-a dat dumnezeu simțul umorului (care este o măsură cât se poate de directă a inteligenței). Sau dacă nu-l avem, nici dumnezeu nu-l cere și atunci trebuie să suport ce te duce pe tine capul (adică insultele directe).

    PS: După cât de crispat ești, aș zice că ai început să suferi. Oricât ar părea de ciudat, mie îmi ești simpatic. Zău că nu îmi face plăcere să te chinui. E zic să ne împăcăm. Hai zi-o pe aia cu Voltaire și Kuciuc Kainargi!

  102. 104 Cartouche ianuarie 6, 2012 la 3:57 pm

    @Victor V,

    Apropo, de prima intrebare din ultimul mesaj, adresata lui TF:

    Stii, exista o vorba de duh: „Daca seful tau este idiot, vezi sa nu afle asta de la tine”. Probabil, studentii au gasit,pe undeva, aceasta regula privind atitudinea fata de sef, lector, etc si au aplicat-o tacit.
    TF a aflat, probabil, de abia acum din mesajul tau.

    P.S. Nu cred ca va accepta impacarea pana nu-i raspunzi la intrebarea aia cu cheltuielile suverane. Are si Titi ambitzul lui….

  103. 105 Ghita Bizonu' ianuarie 6, 2012 la 4:56 pm

    Victor V

    si tu de unde ai stiut ca trebe sa dai si Competitive Intelligence? Ca in textul de aici publicat de Vasile Paun – Anghel nu apare … A da asa o emantie de energie radianta te-a instruit !

  104. 106 Victor V. ianuarie 6, 2012 la 8:46 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    „Intelligence Competitiv – un nou mod de a gandi in afaceri” este una din cărțile la care este co-autor (am luat-o din CV-ul postat mai sus).

    PS: dar și tu ai o foarte bună intuiție. E cinstit să recunosc că mai auzisem înainte conceptul, care de altfel este extraordinar de util în business.

  105. 107 Victor V. ianuarie 6, 2012 la 9:01 pm

    @ Cartouche

    Disprețul studenților pentru un „dascăl” îngust la minte e imposibil de mascat. De aici și ura viscerală față de ironie. Glumeam cu împăcarea. Noi am fost și o să rămânem „prieteni”.

    Dar vorbeam serios că îmi e simpatic. Îți amintești Albă-Ca-Zăpada și cei 7 pitici în varianta Disney? Gândește-te cum ar arăta Morocănosul și Mutulică într-un singur personaj. Nu-i simpatic?

  106. 108 Cartouche ianuarie 6, 2012 la 11:26 pm

    @Victor V.,

    Pe vremuri, aveam o teorie: politetea, forma de dispret.

    Adica, atunci cand vrei sa iti bati joc de cineva, care chiar merita asta pentru modul cum se comporta in societate, afiseaza-ti o politiete exacerbata si fudulul o va interpreta invers, adica drept suprema dovada de apreciere pentru augusta sa persoana.
    Am avut si eu candva un astfel de caz cu un cunoscut care se credea buricul pamantului si am experimentat teoria mea : sa stii ca a mers traznet, pana cand nevasta-sa, afland ce elogii ii aducem noi, cativa dintre colegi, i-a deschis mintea si, din acel moment, s- a dezlantuit jihadul in mintea lui. N-am patit nimic fiindca eram vreo trei si nu avea cum sa ne altoiasca desi in visele lui, cred ca doar asta se derula…

    Nu vreau sa-ti dau sfaturi, dar eu l-as ignora complet si atunci ar fi si mai complexat daca il vei lasa fara feedback, cum zic eu acestei indeletniciri…

  107. 109 Horatiu ianuarie 8, 2012 la 6:48 am

    Cea mai mare provocare a anului ar fi sa FACEM DRACULUI in sfirsit ceva sa scapam de criminalul imputit si ticalos basescu si shleahta lui!!!!!!!!


  1. 1 Provocarile politice ale anului 2012 | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe ianuarie 3, 2012 la 12:25 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: