De sarbatori, impreuna cu primarii din Prahova

Ieri, am participat, impreuna cu Victor Ponta si Mircea Cosma, la o intalnire – la Ploiesti – cu primarii PSD din judet. Intr-o atmosfera destinsa, la unul din restaurantele din Ploiesti, am simtit ca exista un sentiment de solidaritate  si dorinta de a determina o schimbare politica in anul viitor.

La Cornu, intre colindatorii traditionali, din comuna, au sosit – la fel ca in fiecare an – si colindatori din Mizil. Vremea este ciudata. Ca un fel de inceput de primavara. Un soare bland incalzeste ireal pentru decembrie. Alaturi, un vecin umbla la stupi. Se vede fumul pe care il imprastie. Neobisnuit sa deschizi stupii in decembrie. Probabil, caldura agita albinele…Nu stiu ce efect va avea asupra oamenilor.

Nu prea m-am uitat la televizor. Inmormantarea lui Havel s-a petrecut relativ discret. In schimb, cea a dictatorului nord-coreean umple ecranele cu revolta unor invitati, care ne spun precum  „stiristele”, „va avertizam, urmeaza imagini socante”. Cu alte cuvinte, sa nu plecati la  un alt post, pentru ca va dam ceea ce va place. Dupa episodul local cu vrajitoarele si Oana Zavoranu, dupa serialele TV coreene de istorie medievala, iata rezultatul delirant  al  „despotismului” – e adevarat, dus la extrem. Poate sub acest aspect, inmormantarea lui Kim Jon-Il poate fi o lectie.

103 Responses to “De sarbatori, impreuna cu primarii din Prahova”


  1. 1 Reni decembrie 28, 2011 la 2:34 pm

    Cu toate ca aparatul mass-media, cu exceptia A3, lupta necontenit pe toate fronturile cu eforturi neprecupetite, poporul se dovedeste circumspect si respinge ideologia, cu atat mai mult cu cat aceasta este mai indesata in mintea tuturor….parca seamana cu un trecut apropiat…asa ca o iarna calda…vestitoare

  2. 2 Karakas decembrie 28, 2011 la 3:07 pm

    Balbaiala mediatica a puterii cu marirea sumei cu care Romania participa la bugetul FMI nu m-a surprins. Intr-o tara atit de saraca, sa afirmi ca ai 2 miliarde sa le dai la FMI, si sa le si dai, nu e o performanta cu care sa iti umfli pectoralii, mai ales cind romanii nu simt ca implicarea FMI in Romania ar fi dat roade si pentru ei. Dar, au stabilitate macroeconomica, ceea ce ar trebui sa tina si de foame.

    M-a surprins insa proiectul de lege al PDL, cel care criminalizeaza cersetoria, cu pedeapsa cu inchisoare, si care amendeaza pe cei care dau bani la cersetori. Mi se pare ca e o lege nazista, ne-crestina, si anti-sociala. Inteleg sa aplici masuri de pedeapsa unui cersetor care poate munci, care are familia in siguranta, si caruia ii dai un loc de munca satisfacator, dar sa condamni la gramada, e o masura de represiune, care nu are nimic comun cu spiritul european.

    http://www.mediafax.ro/social/inchisoare-pentru-cersetori-si-amenzi-pentru-persoanele-care-le-dau-bani-ce-mai-prevede-proiectul-de-lege-depus-de-un-deputat-pdl-9105363/

  3. 3 Draghi Puterity decembrie 28, 2011 la 3:40 pm

    @Victor V (offtopic)

    O petitie pe care cred ai dori sa o semnezi:

    http://epetitions.direct.gov.uk/petitions/18914

  4. 4 blogideologic decembrie 28, 2011 la 4:04 pm

    Dan Culcer : +După un articol lamentabil și superficial, semnat de Vlad Solomon, publicația on-line ACUM se lansează încă o dată în zona provocărilor, așa cum au mai făcut-o cu un sondaj pe tema regionalizării transilvane, sperând să poată face un test al opiniei românilor pe o temă delicată : „Ați fi de acord cu o eventuală solicitare de despăgubire de către România a persoanelor particulare și a Israelului care au trebuit să plătească pentru emigrarea evreilor? •Nu, e o propunere nefondată și impertinentă (46%, 49 Votes)/ •Nu, e o propunere parțial justificată, dar România nu are bani de compensații (25%, 27 Votes) / •Da, e o propunere justificată (23%, 24 Votes) / •Nu știu (6%, 6 Votes). Total Voturi: 106 /” Test au vrut. O să-l aibă. Să ceri cetățenilor României (deci nu românilor ci tuturor cetățenilor) sărăcite, spoliate, dezindustrializate, să plătească ACUM, sau într-un viitor apropiat, despăgubiri unor persoane particulare și Israelului pentru sumele plătite la emigrarea evreilor este nu doar o obrăznicie fără margini ci și o acțiune contraproductivă, din partea unei publicații care pare că vrea să sensibilizeze aceiași cetățeni la dramele trăite cândva de evrei. Nu mai există nici un motiv care să întemeieze considerarea evreilor emigranți ca o categorie privilegiată, specială. Au fost o categorie specială când au emigrat, atunci erau singurii cetățeni ai României care aveau această posibilitate prin simpla lor apartenență la comunitate. Nimeni nu i-a dat afară. Au plecat îndoctrinați de sionism sau pur și simplu, oportunist, individualist, în căutarea unei șanse exterioare, căutare cât se poate de normală. A transforma această situație privelegiată, atunci, în sursă de despăgubiri, acum, nu este acceptabil și echitabil. Acel guvern al României care va accepta despăgubirile sau le-a acceptat va plăti mai devreme sau mai târziu o astfel de decizie. Trebuie să se pună pe tapet contractele, acordurile, cheltuielile care privesc indivizi emigrați din toate păturile și comunitățile, cu avantajele și dezavantajele implicate pentru țara de plecare și pentru țara de destinație, nu doar spre, teoretic, Israel, ci Statele Unite, Germania, Ungaria etc., După aceea se va putea discuta concret și negocia, dar nu în sens unic. Fiindcă aici nu mai e vorba de valori morale ci de bani și de interese colective. + http://asymetria-anticariat.blogspot.com/2011/12/in-revista-acum-clej-si-solomon.html

  5. 7 teostanc decembrie 28, 2011 la 5:45 pm

    CITITI NEAPARAT!

    O MARE DIFERENTA INTRE PLESU, LIICEANU SI CTP

    Scrisoare deschisă către preşedintele Traian Băsescu
    C.T.Popescu

    Domnule Băsescu, te-am privit şi voi continua să te privesc cu statornică scârbă. Însă, dincolo de scârba mea, un concurs de împrejurări care conţine prostia unora, ticăloşia altora şi indiferenţa celor mai mulţi a făcut să devii preşedinte al ţării mele. Nu m-am aşteptat nicio clipă ca, ajuns în această demnitate, să poţi deveni altceva decât eşti, dar am vrut să sper că măcar vei încerca să pari. Mă felicit că nu am investit prea mult în această speranţă. Ex nihilo nihil. Dispreţul pe care ţi-l port e lesne de argumentat: reprezinţi suma a tot ce are mai detestabil poporul român. Fără a avea măcar una din însuşirile admirabile ale acestui popor.

    Vreme de şase ani am trăit o neîncetată stupoare, colorată când şi când cu indignări sterile ori revărsări gastrice provocate de conduita ta.
    Vreme de şase ani, mulţi dintre noi am încetat să fim doar cetăţeni ai acestei ţări şi am devenit victime ale tulburărilor tale de personalitate, ale crizelor tale de nervi, ale sevrajelor tale, ale revărsărilor tale de ură, ale ticăloşiei tale, ale incompetenţei tale.
    Nu ştiu dacă în istoria modernă există şef de stat care să fi insultat atât de mulţi dintre propriii cetăţeni, cu atâta nesimţită uşurinţă. Observi că nu folosesc pluralul politeţii. Pentru că tu însuţi, în dialogul cu ceilalţi, ai răul obicei de a nu-l folosi. Şi voi refuza să îl folosesc doar formal, demonstrativ, numai pentru a vădi că sunt mai bine crescut decât tine.

    Vremea convenţiilor şi demonstraţiilor de tipul acesta a trecut. Am privit cu îngrijorare, în aceşti şase ani, obsesia ta maladivă pentru puterea absolută. Au fost concetăţeni de ai mei care au crezut că poate ţi se cuvine, că poate, atunci când o vei avea, vei face din ea instrumentul schimbării în bine al ţării.
    Se înşelau. Ai folosit puterea doar pentru a revărsa urâţenia dinlăuntru-ţi asupra noastră, a tuturor. Iar ţara e astăzi mai schimonosită ca niciodată. Sărăcită, desfigurată, doar un contur înlăuntrul căruia cei mai mulţi sunt prinşi ca într-o capcană, prizonieri ai unui rău destin. Precum în cel mai întunecat fanariotism, ai folosit demnităţile publice ori resursele statului pentru a-ţi căftăni apropiaţii, pe cei care ţi se închinau cu ipocrită smerenie, într-un detestabil qui pro quo. Astfel au ajuns cele mai multe demnităţi ale statului să fie ocupate de incompetenţi, imbecili şi neamuri proaste, personaje lipsite de orice merit, dar cu prea-plin de obedienţă faţă de tine, despotul. Şi când ţara e rânduită după legea aceasta, nu e de mirare că astăzi am ajuns la această mizerie, promiscuitate şi decădere a instituţiilor.

    Ţi-ai făcut din minciună un crez politic. Şi unii găsesc asta scuzabil. Peste cei care au îndrăznit să spună altfel decât crezi tu că se cuvine spus ai revărsat diluvii de ură. Ai inventat categorii generice peste care să îţi reverşi ura şi insultele primitive. 322, moguli, tonomate, reprezentau categorii încăpătoare în care mizeria ta să poată fi eficient distribuită. Toţi cei care nu acceptau fanariotul qui pro quo erau detestabili, maculabili, expulzabili. Rar mi-a fost dat să văd atât risipă de resurse (ale statului, ale instituţiilor publice ori ale unor dubioase instituţii private) menită unui singur scop: împroşcatul cu mizerie.
    Au fost şase ani urâţi. Iar rezultatul lor e reaua stare de azi a ţării. Prea mult şi prea des am vorbit despre toate cele care au fost pentru a le mai repeta acum. Altul e motivul pentru care scriu astăzi.

    Afirmi, domnule Băsescu, fără să roşeşti, cu o nesimţire prietenă cu iresponsabilitate, că ţara mea e o ţară de mâna a doua. Iar când îndrăzneşti să spui aşa ceva vremea pamfletelor şi a indignărilor din laringe a trecut. O ţară care cere bani cu împrumut, o ţară care nu poate plăti pensiile este o ţară de mâna a doua – spui tu cu o nesimţire care sfidează orice stupoare. Nu ţara a cerut bani cu împrumut, domnule Băsescu, ci tu. Împotriva tuturor acelor voci care se opuneau acestui demers. Nu suntem toţi amnezici şi încă ne amintim cum predicai nevoia acelui credit de la FMI, deşi nu puţini erau cei care strigau că e o cale greşită. Şi i-ai potopit cu insulte. Aşa cum ştii să faci. Ai susţinut acel credit nu pentru că ţara avea nevoie de el, ci pentru că tu, deprins cu logica licuricească, ai încercat să cumperi bunăvoinţa unor stăpâni pe care noi nu-i vedem. Şi ai fost gata să plăteşti acea bunăvoinţă cu sărăcirea, umilirea şi nenorocirea noastră a tuturor. Iar dacă ţara nu poate plăti pensiile este pentru că tu ai adus-o aici. Nu mogulii, nu tonomatele, nu noi. Noi doar trudim, îndurăm şi plătim biruri.

    Nici nu ar trebui să mai spun lucrurile acestea. Sunt deja ştiute. Şi nu ar trebui să accept logica rudimentară după care funcţionezi, aceea care măsoară demnitatea, înălţimea ori măreţia după grosimea pungii.. Doar judecând cu maţul poţi ajunge să spui despre ţara mea că este o ţară de mâna a doua. Iar dacă punga ţării nu e azi îndeajuns de plină pentru gustul tău, asta nu se întâmplă pentru că eu şi cei asemeni mie nu trudim îndeajuns pentru a o umple, ci pentru că tu şi cei din jurul tău sunteţi prea hămesiţi, prea nesimţiţi şi prea necinstiţi pentru a şti să o chivernisiţi.
    Dar ţara asta încă are bani să îşi plătească preşedintele şi imbecilii deveniţi miniştri, are bani să îşi plătească nulităţile devenite europarlamentari, are bani să te trimită la reuniuni internaţionale unde să ne umileşti pe toţi respirând dispreţul cu care eşti tratat de ceilalţi, are bani pentru a plăti pentru capriciile neroade ale favoritei tale, are bani pentru a îngrăşa guşile lăudătorilor şi numeroşilor tăi servitori. Are încă bani din care să plătească sinecuri pentru cei care ştiu să îşi manifeste îneajuns de zgomotos şi fără ruşine obedienţa faţă de tine.Are bani să îmbogăţească afacerişti suspecţi, dar cunoscători ai conturilor de partid. Să ierţi, atunci, biata ţara dacă nu mai are îndeajuns pentru a plăti şi pensiile acelea.

    În aceeaşi zi când eu scriam: Pentru că eu nu accept că România e o ţară de mâna a doua în UE. Nici că eu aş fi un cetăţean de măna a doua. Dar admit că avem politicieni de mâna a şaişpea. Mai pe seară, preşedintele României spunea că ţara mea este o ţară de mâna a doua. Iar asta nu mai poate fi îngăduit. Pentru aşa ceva nu mai este de ajuns să ne revoltăm pamfletar, să respirăm vocalele indignării la televizor ori să risipim cerneala stupefacţiei în gazete.
    Atunci când mizeria ta nu mai încape în hârdăul categoriilor generice şi nu se mai revarsă doar asupra tonomatelor, parlamentarilor, mogulilor, ci asupra ţării înseşi, atunci e vremea să fii trimis definitiv acolo unde îţi e locul. Atunci când, nu are rost să ne mai ascundem după cuvinte, îţi îndemni cetăţenii să îşi părăsească ţara , tu trebuie să pleci, nu ei. E timpul!
    Asta e tot ce am avut să îţi spun, domnule Băsescu. Aşa cum ţi-am promis, îţi sunt pe mai departe dator cu întreg dispreţul. Şi îţi promit că mă voi achita de această obligaţie. Dar vreau că de acum să te dispreţuiesc ca pe un ticălos oarecare şi nu ca pe preşedintele ţării mele. Du-te!

    Rândurile care urmează nu îţi mai sunt adresate, deşi te privesc. Vreau să sper că prieteni şi neprieteni din blogosferă mi se vor alătura. Pentru că este o limită care nu trebuie trecută. Şi aşa, prea multă vreme, prea multe am îngăduit. Şi mai vreau să sper că, mai ales, politicieni, cu şi fără blog, vor prelua revolta mea şi îi vor da cuvenită îndreptare. Acelor politicieni le cer, neîntârziat, iniţierea procedurii de suspendare a lui Traian Băsescu. Dincolo de meschinăria calculului politic de conjunctură, dincolo de laşitatea cu care ne-au obişnuit, dincolo de indolenţa pe care le-am tolerat-o. Sau puteţi cu toţii tăcea, prudent, vascularizaţi de precauţia pe care o putem numi şi laşitate. Şi atunci am să-i cer scuze lui Traian Băsescu. Şi am să admit că trăiesc într-o ţară de mâna a doua.
    Nu vă sfiiți, trimiteți-l mai departe. Poate doar așa se trezesc cei mulți.

    Comentariul meu:

    Nu uitați, imnul nostru național cuprinde indemnul: Deșteaptă-te române din somnul cel de moarte..

  6. 8 teostanc decembrie 28, 2011 la 6:07 pm

    Un fimulet in 3D vazut cu mijloace 2 D.

    Deschideti W si apoi linkul din Word cu CTRL+click

  7. 9 Ghita Bizonu' decembrie 28, 2011 la 6:43 pm

    Insa Kim nu era „doar” dictaoru de scarbici . Nie Secretar General al Partidului .
    De fapt Kim Jomgleru este Imparatul Fiu al Cerului . semidivin (cu biografie aranjata – data si locu nasterii sa se potriveasca „traditiei” . Iar faptu ca fi-su il succede ne arat ca de fapt avem de-a face cu o dinastie. Si nu este prima oara cand la moartea unui dinast se plange .. mai ales cand este „semidivin”

  8. 10 SAMI decembrie 28, 2011 la 7:31 pm

    La Cornu era cald si placut ,insa, ieri seara m-am intors in Bucuresti si am dat de un frig … . Campina este zona din tara , cu cele mai multe multe zile insorite pe an . Cel putin asa scrie in carte .

    Mi-au placut comentariile pe care le-ati facut vis a vis de televiziuni . Asa este . Aproape ca nu mai merita sa-i urmaresti . Este mai placuta lectura unei carti bune , sau vizionarea unor documentare , indiferent de domeniu . Cel putin te alegi cu ceva . Macar te imbogatesti cu informatii noi si interesante . Multe documentare au atins un nivel atat de ridicat de profesionalism , ca sunt adevarate materiale didactice . In plus , sunt domenii , in care un film face cat „1.000” de carti ( ex. prezentarea imaginilor din cosmos , megastructuri , calatorii prin lume , inventica , aparaturi , auto ,etc. ) .

  9. 11 angelaglobal decembrie 28, 2011 la 7:52 pm

    O rugaminte din suflet: vreau sa o cunosc pe ambasadoarea Chinei in Romania.

  10. 12 Fragmentarium Politic decembrie 28, 2011 la 8:10 pm

    Manipularea prin sondaje: Sunt romanii un popor de masochisti?

    Probabil ca nu intamplator, in randuiala lucrurilor ultima luna din an este si una a cadourilor. Sarbatorile de iarna, care marcheaza despartirea de vechiul an si intampinarea unuia nou sunt si un timp de bilant, de proiecte si, nu in ultimul rand, de rasplata, motiv deopotriva religios si laic care se revendica de la credinta ca cine daruieste, primeste. Poate ca din aceasta lege a compensatiei izvora si o regula a antichitatii, care permitea sclavilor romani, in timpul sarbatorii Saturnaliilor, din luna decembrie, libertatea de a-si critica stapanii si chiar de a fi serviti de catre acestia – Age, libertate Decembri utere / Haide, foloseste-te de libertatea din Decembrie – de care romanii si-au amintit in Decembrie 1989, spulberand miturile propagandistice despre cel mai „iubit” si mamaliga care nu „explodeaza”.

    Bine, bine, ma veti interpela, dar ce legatura exista intre manipulare si masochism?! Ei bine, exista, si inca una foarte subtila, pe care va voi lasa sa o descoperiti singuri, din ceea ce urmeaza. Imaginati-va, in primul rand, un Zeus furios si disperat la gandul ca muritorii nu-i vor mai vota, la alegerile pentru dregatoriile pamantesti, pe semizeii care-i indeplinesc poruncile, amenintandu-l cu alungarea din Olimp. Observati, apoi, cum chipul Maritului se insenineaza, la auzul cuvantului „sondaj”, pe care i-l sopteste, viclean, unul dintre sfetnicii insarcinati cu cunoasterea sufletului omenesc. In continuare, va rog sa priviti cu atentie scena celei de-a treia zile de Craciun, cand aburii smereniei, ai oalelor cu sarmale si ai carafelor cu vin ii fac pe romani amnezici, iertatori si dispusi sa accepte orice, facandu-i, pe moment, sa uite si sa nu simta grijile si frigurile care vin dinspre muntele de gheata al facturilor de plata… In sfarsit, ascultati vocea crainicului Imparatiei, a carei holograma ne patrunde in case prin teleportare si care ne da de veste ca iubirea fata de stapanire este in crestere in sectorul suflete, ca si cand, nu-i asa, biciuirile taierilor si inghetarilor de salarii, pensii, ajutoare, subventii etc. le-ar produce placere si fericire…

    Daca vom parasi povestea si ne vom apropia de viata reala, vom constata ca exact aceleasi lucruri se intampla, cu personaje in carne si oase, cu nume si pronume ca Traian Basescu, Elena Udrea, Roberta Anastase, Vasile Blaga si altii din acelasi clan portocaliu al PDL, unit de aceeasi nesabuita vointa de putere si manipulare, impotriva oricui, chiar si a propriului popor, si cu orice cost, chiar si al impingerii Romaniei in prapastia crizei economice si a datoriilor suverane. Revenind la tema cadoului, zilele acestea a facut si IMAS-ul unul, un sondaj de opinie efectuat in perioada 9-17 decembrie, din care ar rezulta ca USL ar fi scazut sub 50% in intentiile de vot (49,2%), in timp ce PDL ar fi in crestere (21,5%), luand ca termen de comparatie scorurile din octombrie, cand prima formatiune avea 52%, iar cea de-a doua, 18%.

    De ce sunt sceptic si rezervat fata de credibilitatea acestor procente? Din cel putin doua motive. Primul, pentru ca ele nu se intemeiaza pe schimbari in bine ale realitatii din campul social, asa cum incearca sa sugereze, ci dimpotriva, austeritatea sociala amenintand sa se mentina sau chiar adanceasca si in 2012, ci incearca sa impinga sange in vene si sa insufleteasca o imagine moarta, sustinuta mediatic de catre Guvern, cu alte cuvinte asistam la o transmutare a atentiei si judecatilor din planul realitatii in cel virtual, imagologic sau al verba-volant-ei, o chestie clasica de manipulare, care tine de manual.

    Al doilea, in acelasi registru, pentru ca rastoarna sau omite semnificatii politice majore, cu impact electoral. In fapt, punerea presupusei scaderi in sondaje a PSD pe seama episodului Mircea Geoana este o speculatie, care nu tine atat de realitate cat mai degraba de dorinta adversarilor de a manipula electoratul, pentru ca in urma demiterii acestuia din partid si de la sefia senatului social-democratii au obtinut un dublu castig politic, care pe termen lung se va transforma in puncte electorale (pe de o parte, au scapat de o sursa de subversiune, pe de alta, de una de posibil coautorat la decizii controversate ale Puterii). Cat priveste nemasurarea sociologica a infrangerilor umilitoare ale lui Traian Basescu in fata independentei justitiei si a achitarii lui Adrian Nastase, sunt omisiuni atat de partizane incat nici nu mai merita a fi comentate.

    Deocamdata nu am observat comentarii semnificative pe rezultatele sondajului, cel mai probabil rolul lor nu este de a produce valuri acum, ci de a constitui pozitia de plecare la atac la inceputul anului, dar se poate estima ca intinzand pelteaua manipularii, cel mai „iubit” sau cei mai „iubiti” vor continua sa „creasca” in sondaje. Pana cand?! Pana la „explozia” electorala a mamaligii, din noiembrie 2012… Si, acum, o intrebare: Cui a facut IMAS-ul cadoul din a treia zi de Craciun?

  11. 14 Ilie decembrie 28, 2011 la 11:37 pm

    @Karakas
    „Intr-o tara atit de saraca, sa afirmi ca ai 2 miliarde sa le dai la FMI, si sa le si dai…”
    Cele 2 miliarde cu care finanţăm FMI-iul sunt … economiile realizate prin comasarea alegerilor, adică cele … 20 de milioane!

  12. 15 Ilie decembrie 28, 2011 la 11:49 pm

    @teostanc
    Despre scrisoarea lui C.T. Popescu, unde a fost postată? Era bine să precizaţi sursa şi chiar un link.
    Pe fond, n-am nimic de comentat, ar fi un… pleonasm.

  13. 16 center@yahoo.com decembrie 29, 2011 la 12:04 am

    Doamne , cata mizerie si minciuna in Coreea de Nord ! Trenul special al dictatorului nici nu era folosit cand a murit ( chipurile a facut infarct in tren ) . Imaginile cu soldatii cu capul gol si plecat cand alaturi politistii si subofiterii au chipiu sunt efectiv grotesti . Ce sa spun de camarila de generali cu mana pe portierele masinii cu sicriul sau de cele cateva zeci de limuzine Wolkswagen in cortegiu trecand cu dispret enorm in fata multimii stranse in frig !
    Brrr , cand vad ca unii idioti se excita astazi impotriva ” executiei ilegale ” a dictatorului Ceausescu si toarna la romane si dezvaluiri ” senzationale ” despre decembrie 1989 ( toate in sensul denigrarii miscarii populare si in apararea – justificarea dictaturii ) cand il vad si acuma pe Ceausescu cu consoarta si Valentin ( ” bunul ” ) in octombrie 1985 la Phenian , cu KIm Ir Sen la balcon , in fata unei multimi terorizate si organizate militar ( imi amintesc , o jumatate de metru intre fiecare ” om al muncii ” coreean ) – noi nu eram foarte departe in 1985-1989 de Coreea de Nord din punct de vedere politic …
    Out of topic , sper ca Prahova sa aiba autostrada in aprilie … Autostrada care va aduce beneficii enorme acestui judet . Si sa fie finantat odata si tronsonul Bors – Suplacu de Barcau ( nu prea iubit sus ) .

  14. 17 Ilie decembrie 29, 2011 la 12:12 am

    @Nastase
    Despre tv-uri, ştim ce ştiri, ce imagini ne dau şi care sunt priorităţile… La fel de bine ştim şi ce emisiuni distractive realizează ele, emisiuni de imbecilizare a poporului! Dacă trebuie luate măsuri, la nivelul Parlamentului, atunci acestea trebuie să vizeze televiziunea naţională. Cele particulare îşi fac politica lor! Este adevărat că TVR este deasupra celorlalte, ca nivel cultural, dar este loc de mai bine. Am urmărit a doua zi de Crăciun emisiunea cu premierea unor actori de renume, cu ocazia aniversării a 55 de ani ai televiziunii naţionale. Mulţi dintre cei premiaţi, vechi colaboratori ai TVR, au subliniat că azi nu se mai fac emisiunile de calitate de altădată, că nu li se cere sprijinul, chiar dacă mulţi dintre ei sunt la vîrste înaintate. Au dreptate. Există, pe TVR3, o emisiune numită „Din arhiva TVR”, o emisune bună. Aproape că mi-e ruşine cînd văd că aproape tot ceea ce este valoros în arhivă este în alb-negru, adică de pe vremea de pînă în 1989! De ce s-a ajuns aici? O eventuală emisune de acest fel, realizată, să spunem, prin anul 2050, ce secvenţe de arhivă va difuza? Tot pe cele de dinainte de 1989? Iată, prin urmare, ce trebuie cerut televiziunii naţionale: calitate şi cultură! Adică ceea ce nu pot oferi televiziunile particulare, că ele au alte interese. Iar TVR nu trebuie să se uite la cele particulare, să le copieze. Dimpotrivă, televiziunea naţională trebuie să devină model. Inclusiv în ceea ce priveşte selectarea ştirilor. Pentru că eu, dacă deschid televizorul pentru ştiri, n-o fac să aflu că la Botoşani nu ştiu ce neiprăvit a tîlhărit-o pe o bătrînă, ci deschid televizorul ca să aflu ceea ce este important în ţară şi în lume. Poate şi de aceea prefer Radioul naţional, unde niciodată ştirile nu cuprind „veşti” ca cea dată ca exemplu!

  15. 18 M.Voicu decembrie 29, 2011 la 12:39 am

    @blogideologic decembrie 28, 2011 la 4:04pm citeazã pe Dan Culcer: ”avantajele şi dezavantajele implicate pentru ţara de plecare şi pentru ţara de destinaţie
    Cât timp lumea nu este la echilibru, toate ideologiile sunt finanţate pentru profituri asimetrice, perturbatoare
    @ Karakas decembrie 28, 2011 la 3:07pm
    ►A mãri participarea la FMI dacã nici nu putem acoperi cheltuielile fundamentale ale statului e o fudulie ! Pre-miatul Ialomiţianu a amânat sã-mi plãteascã o datorie din 2009, dar vrea ca datoriile mele sã le plãtesc prompt ❗

  16. 19 blogideologic decembrie 29, 2011 la 3:47 am

    @ teostanc
    Problema este că în 2004 acest CTP a selectat întrebările care au asigurat victoria lui TB în dezbaterea televizată. Nu pricep de ce schimbă acum barca. Cel puţin Liiceanu şi Pleşu demonstrează consecvenţa lui Tudor Postelnicu.

  17. 22 Aya decembrie 29, 2011 la 6:58 am

    @

    Angelaglobal

    Nu reusesc sa inteleg: pe cine rogi „din suflet” in decembrie 28, 2011 la 7:52 pm?
    Ce legatura are asta cu faptul ca vrei sa o cunosti pe Huo Yuzhen, ambasador al Republicii Populare Chineze la Bucuresti?
    Daca vrei sa o cunosti, cine te opreste sa mergi la ambasada si sa-ti incerci norocul, solicitand o audienta (cu mentionarea scopului)?

    In decembrie 28, 2011 la 8:14 pm multumesti „din suflet”, nefiind clar pentru ce (dupa cum nu fusese nici anterior, cand „rugasesi”).
    Inexplicabilele multumiri vin dupa mentiunea (citez): „Si pe ambasadoarea Indiei” (?!?!?! n.A.).
    Daca nu sunt prea indiscreta, ce actiune ai in vedere prin „pe”?

  18. 23 Aya decembrie 29, 2011 la 7:05 am

    @

    Reni

    Citez din mesajul tau (decembrie 28, 2011 la 2:34 pm):
    „asa ca o iarna calda…vestitoare”.

    Ai putea avea dreptate.
    NU doar in decembrie poate fi cald- si, pe de alta parte, decembrie e doar prima luna de iarna, cea „vestitoare”.

  19. 24 ZOE, fii barbata ! decembrie 29, 2011 la 8:33 am

    @Adrian Nastase
    „Toata lumea la Ploiesti, numai noi la Bucuresti”!
    Cu tot regretul, va acord o bila neagra ! Asa cum de fiecare data anuntati cu o zi înainte unde urmeaza sa mergeti, tot asa trebuia sa spuneti ca veti merge la Ploiesti. Exista si acolo oameni care ar fi vrut sa va strânga mâna si dumneavoastra si lui Victor Ponta dar ati preferat sa se afle ulterior ca ati trecut pe acolo. De ce, era secret ?! Am aflat ca multi oameni au fost dezamagiti ca n-au stiut din timp. Nu repetati greseli anterioare, departarea de popor nu va aduce nimic bun !
    Cât despre Cornu, ce sa va spun, acolo toata lumea va aduleaza.
    Anul trecut, în urma unei fracturi, am preferat sa nu ma las „macelarita” la Bucuresti, unde n-as fi scapat fara operatie si am ales sa merg la Spitalul Mun.Câmpina, unde este un ortoped de exceptie (am scapat fara operatie, iar oasele s-au sudat perfect)
    Cred ca în acel spital jumatate din angajati sunt din Cornu si daca întrebai îti spuneau cu mândrie ” de la D-ul. Nastase – din Cornu” si începeau sa povesteasca cu atâta caldura, despre cât de frumos va comportati cu tot satul cum i-ati ajutat si cât de mult va iubesc.
    Visau ei oare ca eu o sa va spun vreodata parerea lor despre Dvs. si vezi Doamne ca sa „dea bine” va laudau, sau i-a pus cumva cineva contra vreunui beneficiu sa vorbeasca atât de frumos despre Dvs. ? Nicidecum, era parerea lor sincera plina de recunostinta fata de un om care se apleaca asupra problemelor oamenilor simpli si care îi cucereste fie si numai cu o vorba buna. Vedeti ? Asta este sufletul românului, nu-l ignorati
    si nu va departati de el !

  20. 25 Vasile, decembrie 29, 2011 la 8:41 am

    In loc de, un an nou fericit!

    Am scapat si anul acesta !

    Nu stiu cit de imbecili putem sa fim noi romanii , cum in mod sigur parte din noi , nu stiu cit de imbecili pot sa fie presedintele si guvernul acestei tari, stiu insa si vad acest lucru ca opozitia NU ESTE ,adica avem o opozitie imbecila, incapabila de altruism de inedit in lupta politica!
    Nu stiu cit de imbecila este diaspora romana , dar in mod sigur dupa felul cum actioneaza si a actionat impotriva propriilor lor frati avem si o diaspora imbecila!
    Nu stiu cit de imbecile sunt guvernele europene acelea care aparent i-au spus lui Traian „pas-parole”ca in final sa sopteasca „chip” .
    Stiu insa ca imbecilul guvern si imbecilul presedinte manevreaza opinia publica europeana si de ce nu pe cea americana si nu se lasa pina cind
    cu acceptul acelora care au mai vandut Romania in mai multe ocazii . o vor mai viinde inca o data!
    Deocamdata am scapat ca mortul de autopsie!

    Deci cum o sa-i fie mortului si ce sa urez eu mortului in noul an ?

    Ia mai urati mai mortilor…. nu se aude!

  21. 26 ORĂŞAN IOAN decembrie 29, 2011 la 9:25 am

    De-o bună bucată de vreme deputatul Mădălin Voicu își tot spune părerea lui proastă pe ecranul televizorului,despre poporul român,pentru ca să existe o reacție eficientă împotriva unor guvernanți nepopulari,oamenii trebuiesc atrași și conduși la proteste de personalități cu un grad mare de încredere în rândul maselor,istoria ne dă destule exemple de conducători ai răscoalelor,chiar și la revoluția din decembrie 1989 strada a avut liderii ei.Dar eu nu-mi aduc aminte ca politicianul Mădălin Voicu să se fi pus în fruntea maselor din circumscripția pe care o reprezintă și să efectueze marșuri și proteste împotriva lui Băsescu și Boc,dar nu pot să uit ** protestul** cănd a primit o sponsorizare de la Elena Udrea,de fapt afirmațiile publice răuvoitoare la adresa românilor sunt favorabile puterii,pentru că îi determină pe mulți să nu meargă la vot.

  22. 27 ZOE, fii barbata ! decembrie 29, 2011 la 9:40 am

    @Vasile
    Curat imbecili, coane Fanica !
    Cât despre Poker, joci la cacialma !

  23. 28 center@yahoo.com decembrie 29, 2011 la 9:47 am

    @Karakas – ” intr-o tara atat de saraca ” – afirmatia ta este jignitoare . Magyarorszag este mult mai ” bogata ” ( salariu mai mare cu 100-150 de euro ) ? Ai habar ca PIB-ul romanesc este al 17-lea din UE si ca din punct de vedere al interesului pe piete leul era a treia moneda , dupa realul brazilian , ca interes pentru traderi in 2007 ? Ca Société Générale faci profituri enorme la noi si ca nici Carrefour , nici Auchan , nici Metro nu au pierderi la noi ( nu este cazul in Polonia ) stiai ? Cat te costa abonamentul Internet si calculatorul pe care le ai in aceasta tara ” atat de searaca ” ?

  24. 29 nastase decembrie 29, 2011 la 10:16 am

    Zoe, fii barbata!,
    La Ploiesti, in mod traditional, dupa Craciun, se organizeaza o intalnire cu primarii, consilierii judeteni si parlamentarii PSD din judet. Anul acesta, au fost vreo 50 de persoane. Altfel, sigur, observatia ta este corecta. Ma bucura ce spui despre cei din Cornu si din Campina. Stiu, de altfel, ca la Campina se organizeaza in fiecare an o sarbatoare de Craciun cu notabilitatile locale, la care am fost invitat (si am participat) in mai multe randuri.

  25. 30 nastase decembrie 29, 2011 la 10:16 am

    Zoe, fii barbata!,
    La Ploiesti, in mod traditional, dupa Craciun, se organizeaza o intalnire cu primarii, consilierii judeteni si parlamentarii PSD din judet. Anul acesta, au fost vreo 50 de persoane. Altfel, sigur, observatia ta este corecta. Ma bucura ce spui despre cei din Cornu si din Campina. Stiu, de altfel, ca la Campina se organizeaza in fiecare an o sarbatoare de Craciun cu notabilitatile locale, la care am fost invitat (si am participat) in mai multe randuri.

  26. 31 blogideologic decembrie 29, 2011 la 10:27 am

    @ center
    Habar n-ai ce a fost în decembrie 1989. Ştii doar propaganda oficială. De ce nu-l citeşti pe Horia Alexandrescu ?

  27. 32 Ghita Bizonu' decembrie 29, 2011 la 11:24 am

    center@yahoo.com

    da cu ivelu de trai cum stam ?!
    Se incghesuie saracii din Ungaria la alimenete daruyite de UE ca la noi?
    Si unde se traieste mai bine – in Croatoa unde Societe generale o duce mai putin stralucit sau in Romania unde filislal SG are profituri ce sustin si pe aia din Croatia?
    Sa tii ceva – fap[tul ca aici unii au profituri mari nu inseamna dact ca ei se imbogatesc si noi saracim. Iar interesul traderilor ptr o moneda poate sa contina si un risc crescut ptr acea tara. Si esrte legat tt de profituri exagerate .
    Cat despre pretul la internet – hm .. macar aici sa stam si noi mai bine . Sau ar fi mai bine s aplatim mult mai scump ? Iar pretul al calculatoare – fiindca suntem asa de bogati eu am niste piese aduse din Jermanika. ieftiine – insa cred ca in Nemtia erau si mai ieftine ….stii Bemtia aia in care sarantocu are 1000 de euro pe luna!

  28. 33 blogideologic decembrie 29, 2011 la 12:37 pm

    Aproximaţia liniară pentru legea cererii produsului de pe o piaţă poate să fie aplicată chiar şi numai la o singură persoană dintr-un grup de consumatori ai aceluiaşi tip de produs. Însă pentru o singură persoană, ordonata fiecărui punct aflat pe curba de cerere are semnificaţia de „beneficiu marginal”. De aici se poate afla „surplusul de utilitate” al acelei persoane consumatoare care cumpără produsul de pe respectiva piaţă. „Surplusul consumatorului” este în acest caz aria unui triunghi dreptunghic. Baza triunghiului este cantitatea pe care persoana consumatoare o cumpără la preţul de echilibru între cerere şi ofertă pe respectiva piaţă. Numărul acesta este o cantitate adimensională. Înălţimea triunghiului este diferenţa între WTP şi Preţul pieţei la echilibrul între cerere şi ofertă. Cele două cantităţi multiplicate se împart apoi la 2. Rezultatul final se exprimă în bani. Deci „Surplusul consumatorului” este realmente un „surplus de utilitate” pentru că reprezintă bani ce îi rămân acelei persoane în buzunar după ce a recurs la tranzacţii comerciale pe respectiva piaţă.

  29. 34 teostanc decembrie 29, 2011 la 1:20 pm

    @ ilie,
    L-am primit si eu de la un corespondent, dar daca te deranjeaza ca nu stii sursa, mi-l asum eu.

    @ blogideologic,

    Atunci CTP a fost moderatorul, dar nu stiu si daca el a facut intrebarile. Din ce-mi amintesc, a incercat sa se ia de TB, acesta l-a contrat dur si apoi a fost mielusel cu el si l-a lasat sa sburde. Cu Nastase, nu.

    Stiu, ca de multe ori, a exprimat puncte de vedere contradictorii. Vezi rictusul comunist al lui Iliescu si apoi pupat Piata Independentei, s.m.a

    Ca sa scurtez, aveti dreptate.

  30. 35 teostanc decembrie 29, 2011 la 1:40 pm

    @ center@yahoo.com

    Cand spuneti <> ma gandesc si eu la unii idioti care mananca tot ce zboara si doresc sa justifice toate magariile comise, ca sa fie scorul nul, si aia din-ainte si astia sa ne minta si sa ne tina in zgarda.

  31. 36 teostanc decembrie 29, 2011 la 1:52 pm

    center@yahoo.com

    PS Nimic bun si frumos nu se poate construi pe minciuna, vezi teroristii, otravirea apei in Bucuresti si procese trucate, vezi cel al lui Ceausescu.

    Oricum Ceausescu avea mult de povestit. El a fost nu numai in Korea de Nord, cu iamginile care te oripilau, dar si in Anglia,plimbat de regina cu caleasa, Franta, SUA, Rusia etc.

  32. 37 center@yahoo.com decembrie 29, 2011 la 2:09 pm

    Este imposibil sa argumentezi si sa nu te enervezi intr-o discutie ? Sa-l asculti pe celalalt ? Greu , greu pentru unii care n-au iesit din Epoca de Aur si-l plang pe martir . Ti-am mai spus , Blocideologic , ca am un consatean impuscat in centrul Clujului in dupa masa lui 21 decembrie 1989 ? Nu un ziarist sportiv o sa-mi spuna mie ce am cunoscut direct in decembrie 1989 .
    Pentru Ghita , sa fiu in ton cu muzica ce place natiunii noastre ” vai saracii de noi ” vai murim de foame ” vai ce rea tara avem ” vai amar de noi ” – asa e mai bine , nu ? Vacanta de vara unde ai petrecut-o , Mare Nostrum sau in Cipru ?

  33. 38 ZOE, fii barbata ! decembrie 29, 2011 la 2:50 pm

    @nastase
    Iar eu ma bucur la rândul meu ca am transmis niste gânduri sincere ale unor oameni care va apreciaza si va iubesc, fara ca macar sa stiti ! Oameni, ale caror nume nu le cunosc si trecând un an de zile de atunci, poate le-am uitat si înfatisarea. Ceea ce n-am uitat a fost emotia pe care mi-au transmis-o când am auzit cât de frumos vorbeau despre Dvs. tocmai într-un moment când – n-as vrea sa fiu acuzata de patetism – soarta va era potrivnica.
    Tocmai de aceea va spun ca cel mai bun lucru este sa fiti cât mai mult printre oamenii obisnuiti, sa va simta ca pe unul de-al lor si nu o persoana cu nasul de ceara ( ma scuzati !) care coboara uneori din vârful turnului de fildes !
    Cât despre „notabilitati”, sa ne gândim câte dintre aceste persoane sunt sincere si câte ipocrite. Daca as fi un conducator, as prefera sa stiu ca sunt iubit de popor decât sa ascult cântecele de sirena ale celor care dau târcoale în jurul meu, pentru interese meschine. Vorba poetului…

    „Cu un cântec de sirena
    Lumea-ntinde lucii mreje;
    Ca sa schimbe-actorii-n scena,
    Te momeste în vârteje;
    Tu pe-alaturi te strecoara,
    Nu baga nici chiar de seama… ”

    Numai bine va doresc, un AN NOU fericit si împlinirea celor mai frumoase dorinte, LA MULTI ANI !

  34. 39 Karakas decembrie 29, 2011 la 3:05 pm

    center@yahoo.com
    Faptul ca exista companii straine care fac profit in Romania nu e neaparat un semn ca romanii ar fi avuti. E doar o dovada ca altii stiu cum sa domine in economia globala si sa exploateze alte economii mai slabe. Care sunt companiile alea romanesti care fac profituri la fel de mari in tari dezvoltate? Ca sa fii bogat si puternic, ar trebui sa ai companiile tale care „aspira” pe alte piete la viteze comparabile cu multinationalele altora la tine acasa. Cum fac sud-coreenii de exemplu…

  35. 40 M.Voicu decembrie 29, 2011 la 3:15 pm

    @blogideologic decembrie 29, 2011 la 3:47am spune: ”Problema este că în 2004 acest CTP a selectat întrebările care au asigurat victoria lui TB în dezbaterea televizată. Nu pricep de ce schimbă acum barca. Cel puţin Liiceanu şi Pleşu demonstrează consecvenţa lui Tudor Postelnicu.
    @teostanc decembrie 29, 2011 la 1:20pm spune: ”Atunci CTP a fost moderatorul, dar nu ştiu şi dacã el a facut întrebãrile.”

    ► Nu este relevant cine a fãcut întrebãrile, şi nici cine le-a pus ❗ Şi Postelnicu s-a dezis de cum a acţionat anterior, deci… tãt una-i
    ►…ca în zicala inglesã: nu mã descumpãneşte întrebarea, ci rãspunsul

  36. 42 Pali decembrie 29, 2011 la 3:37 pm

    „Dorinta de a determina o schimbare”,…..cam putin,…si tot cu Ponta „la brat” imposibil sau = 0 ( opozitia )

    P.S. Trimiteti-l in Arges pe marele om politic Cascadorul rasului Dumbo ( unde sunt eu acu’ ) sa vada pesedistii paralizati de frica lui Mircea Andrei ;ultima „isprava” prin zona Schitu’ Golesti ,…

  37. 43 blogideologic decembrie 29, 2011 la 4:55 pm

    @ center
    „Cuvântul revoluţie îmi produce repulsie, nu cred că există ceva mai scârbos : nu ştii cum începe, nu ştii cum se termină şi nu ştii cine e în spatele a tot ce se întâmplă. Şi chiar dacă ştii, … e tot una : când te trezeşti, e prea târziu. Doar două lucruri sunt clare : prostimea pune morţii, iar canaliile şi scursorile câştigă. Pe urmă vin anii de plumb ai tranziţiei : de nicăieri spre nici unde, străbătând deşertul … Şi încet, încet, totul împietreşte aşa, strâmb, fals, urât.” Comentariu de la http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/campaniile-rl/maistru-la-metrorex-care-revolutie-247894.html

  38. 44 blogideologic decembrie 29, 2011 la 5:07 pm

    @ center spune : „Ai habar ca PIB-ul romanesc este al 17-lea din UE si ca din punct de vedere al interesului pe piete leul era a treia moneda , dupa realul brazilian , ca interes pentru traderi in 2007 ?”
    Eşti hilar.

  39. 45 blogideologic decembrie 29, 2011 la 5:12 pm

    @ center
    Cine poate să distingă, şi să analizeze coerent, dinamica unei mase de oameni aparent haotice ? Ca reporter sportiv, domnul Horia Alexandrescu a fost genial.

  40. 46 Ghita Bizonu' decembrie 29, 2011 la 6:17 pm

    center@yahoo.com

    oti urez ca vacantele de vara sa le petreci asa cum mi le-am petrecut si io in ultimii 3 ani. Adica acasa cu bani putini. Sa ai parte de asa ceva tot restu vietii tale!!

  41. 47 center@yahoo.com decembrie 29, 2011 la 7:59 pm

    Pentru doua persoane care-mi fac onoarea sa mi se adreseze : Sunteti prea simpatici ! Si prea inteligenti ! Pacat de unul dintre voi , care are o cultura generala impresionanta ( blog ) ce folos daca nici o deschidere , nici o toleranta , nici o lumina ? Blog avem al 17 PIB UE , daca va place sa auziti sau nu ( dar nu sunteti educat sa auziti ce nu vreti sa auziti , nu e vina dv ci a vremurilor ) . Un pic de Ziarul Financiar care citeaza FT si agentii straine va va invata multe … Ghita , unde nu e , n-ai ce sa ceri …Bine ca nu doare .

  42. 48 Cârcotaşu decembrie 29, 2011 la 8:36 pm

    @ Teostanc,
    „Scrisoarea deschisă” îi este atribuită lui CTP, fără ca acesta să confirme.
    Ea mai este asumată şi de un revoluţionar, Ionel Leşu, dar publicată şi fără a purta semnătură pe diverse site-uri.
    E drept, s-ar potrivi stilului scrierilor lui CTP dar e, totuşi, prea puţin.

  43. 49 Victor V. decembrie 29, 2011 la 8:42 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    „faptul ca aici unii au profituri mari nu inseamna dact ca ei se imbogatesc si noi saracim” – inteligența voastră cornoasă a reușit să-și depășească propriul record de „inteligență”.

    Te-ai gândit vreodată cum te-a exploatat pe tine Steve Jobs (să zicem)? S-a îmbogățit și el, și acționarii, ba chiar și salariații fără să producă „nimic”. Nici măcar telefonul nu e produs de ei, ci de „exploatații” ăia de chinezi. Au produs „doar” o interfață genială și au schimbat complet ideea de smart-phone.

    Mă bucur că îți faci vacanțele acasă, pentru că așa meriți, programatoru’ lu’ pește.

    PS: În cazul în care nu ai reușit să înțelegi exemplul cu Steve Jobs, ți-l traduc ca pentru bizoni: nu există obligatoriu o relație între „sărăcia” ta și profiturile altora. Ești „sărac” pentru că atât te duce capul și (nu) ai chef să muncești, nu pentru că te exploatează cineva.

    Libertate economică (încă) există. Inventează și tu ceva remarcabil și poți să ajungi și miliardar, fără să „exploatezi” pe nimeni.

  44. 50 Victor V. decembrie 29, 2011 la 9:01 pm

    @ center@yahoo.com

    Ne te lăsa descurajat de fauna blogului. Le faci un serviciu – le place sa fie „activați” din când în când de opinii diferite.

    Ar merita să facem un experiment amuzant – să-i lăsăm să discute între ei (Ghiță, blogi, Karakas, Socrate, etc) câteva luni. Sunt gata să pariez că-i vom găsi certându-se. În lipsa unor opinii contrare, cel puțin unul din ei (pariez pe Ghiță) își va schimba cu 180 grade opiniile.

  45. 51 dlnimeni decembrie 29, 2011 la 10:48 pm

    Victor V.:
    1. In ce consta genialitatea interfetei (hardware si software, firmware)?
    2. Afirmati ca aceasta interfata a schimbat ideea de smart-phone, adica au existat smart-phone-uri si inainte de aceasta interfata. Intr-un comentariu trecut ati afirmat insa ca telefoanele mobile anterioare nu erau smart. Numiti, deci, primul telefon mobil pe care il considerati smart si de ce.
    3. Inainte de moartea lui Steve Jobs, nu v-am prea vazut glorificandu-il in comentarii. Care credeti ca au fost argumentele tehnice si comerciale cu care Steve Jobs a impus, la inceputul activitatii, produsele Apple pe piata, in contextul in care Apple concura cu alti peste 70 de fabricanti americani de calculatoare, utilizand mai multe tipuri de microprocesoare?

  46. 52 Karakas decembrie 30, 2011 la 1:19 am

    @Victor V: „Ne te lăsa descurajat de fauna blogului….Ar merita să facem un experiment amuzant – să-i lăsăm să discute între ei (Ghiță, blogi, Karakas, Socrate, etc) câteva luni. „

    Decit flora ca tine, vegetativ in gindire, dar unduitor ca salcia la suferinta „poporului” central de pe Yahoo… Ai ceva de spus despe gradul ridicat de saracie din Romania, ceva care are sens? Ai argumente sa sustii niste puncte de vedere solide? Altfel, daca stai sau pleci, daca te scuturi de frunze sau imbobocesti in preajma altor copaci, nu e treaba mea si deci ma lasa rece.

  47. 53 blogideologic decembrie 30, 2011 la 4:35 am

    @ center@yahoo.com spune : „Blog avem al 17 PIB UE, daca va place sa auziti sau nu (dar nu sunteti educat sa auziti ce nu vreti sa auziti, nu e vina dv ci a vremurilor).”
    În perioada interbelică România avea PIB-ul dublu faţă de cel al Greciei şi era supranumită „Belgia Orientului”. Aşa că poziţia „17 PIB UE” este o degradare.

  48. 54 blogideologic decembrie 30, 2011 la 6:36 am

    Pe termen lung nici o firmă nu dă profit (chiar dacă ar fi condusă de nişte Bill Gates ori Steve Jobs nemuritori). Aceasta-i o teoremă de economie politică. Numai pe termen scurt o firmă poate da profit. Dar aceasta-i o variantă edulcorată a „ţepelor”.

  49. 55 Vasile, decembrie 30, 2011 la 8:45 am

    Blogi,

    Chiar si extremul las, ar avea o alta abordare asupra cuvintului revolutie!
    Acest fel de abordare o au de obicei persoanele egocentrice,sau cei dependenti de putere, dumneata esti mai mult un cercetator un scolast sau a fost doar o perceptie falsa a mea?

  50. 56 blogideologic decembrie 30, 2011 la 10:45 am

    @ Vasile
    Eu am o abordare socio-lingvistică. Însă numai despre o revoluţie reală. Cum a fost aceea din anul 1821 care i-a îndepărtat pe fanarioţi.

  51. 57 florin m. decembrie 30, 2011 la 1:04 pm

    Blog Ideologic

    „Pe termen lung nici o firmă nu dă profit (chiar dacă ar fi condusă de nişte Bill Gates ori Steve Jobs nemuritori). Aceasta-i o teoremă de economie politică. ”

    Acestea nu este o teorema, ci un postulat al economiei neoclasice, ceea ce inseamna o mare diferenta. Acele conditii pe care le postuleaza respectiva teorie nu se regasesc in realitate, (echilibrul perfect), intrucat cunoasterea nu este nici instantanee, nici universala.

    Este insa mai simplu sa califici profitul drept teapa, ori alte asemena „ajustari”, decat sa accepti caracterul eronat al unei teorii.

    Cu toate astea, LA MULTI ANI tie si la toata lumea de pe blog!

  52. 58 Ghita Bizonu' decembrie 30, 2011 la 3:47 pm

    Victor V.

    inteligenta ta „conventionala” * se arunca la Steve Jobs. Insa orice ins aflat in starea de subdezvoltare mintala normala, aia care sa permita clasificarea lui ca morron. ar fi inteles ca referirea la veniturile mari ale unora se refera la din punct de vedere al interesului pe piete leul era a treia moneda , dupa realul brazilian , ca interes pentru traderi in 2007 ? Ca Société Générale faci profituri enorme la noi si ca nici Carrefour , nici Auchan , nici Metro nu au pierderi la noi ( nu este cazul in Polonia ) stiai ? Era cumva vorba de Apple sau Windows ori de „inovativii” Carrefour si Auchan ?!
    In rest rictusu tau de hiena Mă bucur că îți faci vacanțele acasă, pentru că așa meriți, programatoru’ lu’ pește. se potriveste profilui tau (te-ai decalar patron de succes… , apoi ai zis ca nu conduci firma ci ca esti „jolly jocker” ptr ca in final sa zici ca te concediaza seful …)
    As putea afla ce ai inventat tu ” remarcabil și poți să ajungi și miliardar, fără să “exploatezi” pe nimeni.” – gaura la covrig sau apa calda ? sau doar rudele cu relatii ?!
    Insa nu te ambala .. nici o sansa ca sa ai dreptate cand sustii cel puțin unul din ei (pariez pe Ghiță) își va schimba cu 180 grade opiniile.. Fata de tine eu mai si gandesc (hm.. intr-o zi doreai ca sa fim ca nemtii ca peste 2-3 zile sa incepi sa vituperzi pe aceiasi neti ca sunt suopraplatiti, lenesi, neperformanti, slab pregatiti profesional cel putin aia de la Deuscthe Telekom ) a da .. iata o cestie proaspata : http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/deutsche-telekom-si-divizia-sa-din-ungaria-acuzate-de-coruptie-158874.html).

    *adica va rog frumops prefaceti-va ca io (Victor samd) as fi inteligent!!

  53. 59 Victor V. decembrie 30, 2011 la 4:11 pm

    @ florin m.

    Bine ai revenit! Eram convins că ți-ai luat o vacanță mai lungă (fără internet și telefon mobil).

    „La Mulți Ani!” și ție. Și un 2012 bogat și fericit.

  54. 60 Victor V. decembrie 30, 2011 la 4:32 pm

    @ dlnimeni

    Trăiam cu impresia că sunteți supărat pe mine și nu vorbim. Mă bucur că nu-i așa (adică măcar vorbim).

    1. Modul de interacțiune al utilizatorului cu iOS-ul – simplu și intuitiv. „Help”-ul este inutil (nici nu știu dacă are). Același lucru se poate spune și despre Ipod, sau „Apple remote”.

    2. Îmi cer scuze, nu îmi amintesc să fii spus că IPhone a fost primul smart-phone. Cred că primul smartphone (pe care-l știu eu) a fost Nokia Communicator. Wikipedia are bineînțeles mai multe informații.

    3. Interfața… 🙂

  55. 61 Victor V. decembrie 30, 2011 la 4:44 pm

    @ Karakas

    Dacă am ceva e spus despre gradul mare de sărăcie din Romania? Sigur că da:

    1. încă sunt prea mulți leneși, tâmpiți sau pur și simplu comozi, care preferă să moară de foame decât să facă ceva cu adevărat util.

    2. O bună parte din cei de mai sus lucrează în sectorul public. Cei care nu sunt așa, dar încă mai lucrează „la stat” vor pleca, afectați de măsura excelentă de tăiere cu 25% la sută a salariilor bugetarilor. Restul probabil vor aștepta următoarea rundă de concedieri și reduceri de salarii.

    3. Avem prea mulți pensionari „speciali”. Cine a mai văzut ca un om perfect sănătos și apt să muncească să se pensioneze la 43 ani? Aici îi batem și pe greci. Sau să te pensionezi ca militar și să pleci la muncă în UK. Normal că ceilalți pensionari, care au cotizat o viață vor primi mai puțini bani. Lucrurile se vor rezolva când va dispărea cea mai mare schemă Ponzi legală – sistemul public de asigurări sociale.

    Suficient?

  56. 62 blogideologic decembrie 30, 2011 la 5:16 pm

    @ florin m. spune : „Este insa mai simplu sa califici profitul drept teapa, ori alte asemena “ajustari”, decat sa accepti caracterul eronat al unei teorii.” Bun, şi atunci care este „teoria perfectă” ? Se pare că tu deţii „adevărul absolut” în Economia Politică. Ţi-am demonstrat că nu ai fost în stare măcar să urmăreşti, şi să înţelegi, o discuţie coerentă despre teorema lui Coase, purtată chiar aici pe blog. În loc, te-ai apucat să arunci cu externalităţi negative ca „felicitări” pentru mine. Stai în „serviciul” tău, acolo, care îţi permite să câştigi o grămadă de bani din contracte cu statul ! Nu veni, tu şi @ Victor V., ca să faceţi propagandă pentru fascismul consumerist, aici pe blog. Nu mai insist în demontarea greşelilor de logică economică pe care le-ai făcut şi în această postare. Cazul evitării sistematice a discuţiei despre teorema lui Coase arată că eşti aproape nul în ştiinţa economică.

  57. 63 florin m. decembrie 30, 2011 la 5:18 pm

    Nici o activitate antreprenoriala nu incepe fara anticiparea unui profit. Este ca si cum un angajat s-ar duce sa lucreze fara plata. Deosebirea importanta dintre angajat si antreprenor este aceea ca primul isi ia plata imediat, in vreme ce antreprenorul doar dupa ce a mobilizat capitaluri mai mult sau mai putin importante si a consumat resurse; iar asta sub amenintarea permanenta a neobtinerii acelei plati, ba chiar a inregistrarii de pierderi.
    Calculele antreprenoriale sunt verificate de piata si numai de aceasta. In conditii de stabilitate a preturilor si concurenta perfecta, in absenta unor evenimente deosebite, la un moment dat beneficiile marginale vor egala costurile marginale, iar profitul nu mai este posibil de obtinut. In teorie. In practica insa, situatia aceasta nu este decat un instantaneu eventual. Nu toti antreprenorii se gasesc in aceeasi situatie, unii vor incepe sa consume resurse destinate amortizarilor/inlocuirilor de bunuri de capital, (de exemplu), si nu vor putea sa se retehnologizeze corespunzator, sau o vor face mobilizand resurse suplimentare mai costisitoare, apar inovatii de care va profita doar o parte dintre antreprenori, altii vor face investitii gresite. Anticiparea comportamentului consumatorului este ceea ce sta la baza actiunii antreprenoriale, iar aceasta nu este o stiinta exacta, ci o abilitate specifica care imbina cunostinte acumulate si talente personale. In fond, regulile activitatii economice proftitabile se pot concentra in fraza “ sa vinzi mai scump decat cumperi/produci”. Desi aceasta afirmatie poate fi inteleasa de catre oricine, cu siguranta nu oricine este capabil sa o puna in practica. Cel care reuseste, este antreprenorul de success, intrucat va determina mai multi consumatori sa ii cumpere produsele decat concurenta, iat pentru asta este nevoie sa anticipeze mai bine decat concurenta tipul de marfa si pretul pe care clientii pe care ii vizeaza le prefera, respectiv accepta sa le plateasca.

    Daca Bill Gates sau Steve Jobs sau cei asemeni lor, nu anticipeaza in permanenta mai bine decat concurentii lor aceste preferinte si nu modifica in mod corespunzator produsele, la un moment dat vor fi in una din doua situatii:
    – Vor fi eliminati din piata de cei care o fac
    – Vor fi nevoiti sa scada preturile sub presiunea unei concurente care nu este mai inovatoare dar a inteles perfect lectia; la un moment dat pana la limita 0 a profitului.
    Dar totul este cu DACA. Acest DACA face diferenta uriasa intre practica si o teorie gresita sau incompleta.

  58. 64 florin m. decembrie 30, 2011 la 5:32 pm

    Victor V.

    Orice altceva, numai vacanta nu a fost ultima perioada. Mersi de urari, iti doresc si tie acelasi lucru.

    Nu prea am urmarit blogul de ceva vreme. Am mai intrat de vreo 2-3 ori pe blogul Critic Atac, insa m-am lamurit rapid si cu tristete ca Marx traieste, respectiv erorile lui sunt pe cale sa redevina Biblia unei parti a stangii intelectuale. Aceasta radicalizare este de rau augur, in opinia mea.

  59. 65 Karakas decembrie 30, 2011 la 5:58 pm

    @Victor V re. 1 „lenesi, timpiti etc” care ar prefera sa moara de foame decit sa munceasca.

    Aici pare ca ai preluat din propaganda PDL. Eu unul nu cred in numarul mare din aceasta categorie, fara sprijin cu date statistice.

    Re. 2, aici poate ai dreptate, desi nu stiu cum se mai lucreaza in Romania la stat. Si nici nu cred ca putem generaliza. Cred ca cei mai multi „comozi” sunt in sectorul privat, anume cei care fac parteneriate cu statul, unde au o buna vaca de muls. Asta e valabil peste tot in lume, nu doar in Romania. Dar, nici in cazul asta nu putem generaliza.

    Re.3 vorbesti de asigurarile sociale ca de o mare chema Ponzi. Ca sa fie o schema Ponzi intrarile in sistem ar trebui sa fie mai mici decit ce se cheltuie (sau redistribuie in virful piramidei), si sa asistam la un colaps. Ceea ce nu e cazul la asigurarile sociale, de stat.

    Eu cred ca asigurarile private pot fi privite ca o mare schema, nu Ponzi, dar o schema de escrocare a participantilor, pentru profitul urias al citorva privilegiati, cu acordul statelor, si sprijinul financiar cind e cazul (bail-out) de la public (AIG etc).

    Totusi, nu am atins subiecte mai sensibile despre modul in care sistemul capitalist actual promoveaza saracirea majoritatii, si burdusirea buzunarelor citorva. Romania a atras in ultimii cinci ani 20 miliarde de Euro de la UE. Economia e pazita strasnic de rachetele si bazele americane, si deci te-ai astepta sa ploua cu investitoti americani. S-a imbunatatit nivelul de trai al romanului (medie)?

    Discutia ar putea sa dureze prea mult, asa ca ma opresc aici…

    La Multi Ani tuturor!

  60. 66 blogideologic decembrie 30, 2011 la 6:53 pm

    Eu spuneam : “Pe termen lung nici o firmă nu dă profit […] Aceasta-i o teoremă de economie politică.” @ florin m. mă admonestează prompt : +Aceasta nu este o teoremă+.
    Pe bune , @ florin m.? Eşti în stare să spui şi a doua oară prostia aceasta, @ florin m. ? Dar nu sînt eu obligat veşnic să te învăţ Economie Politică, @ florin m. ! Mai pune şi tu mâna pe carte ! De câte ori trebuie să-ţi repet îndemnul acesta ?

  61. 67 dlnimeni decembrie 30, 2011 la 7:02 pm

    Victor V: raspunsurile dumneavoastra nu ma multumesc, v-am pus niste intrebari tehnice, iar ca raspunsuri incercati sa va plimbati prin balarii. Pentru cineva care mi-a scris ca scriu prostii si ca se vede ca am imbatrinit sunteti subred rau. Inclusiv, ca om care va dati competent in comunicatii, sa trimiteti lumea la Wiki. Inteleg ca in atitia ani de activitate Steve Jobs a reusit o interfata si cu interfata asta s-a impus si in prima parte a activitatii sale. Nu vom mai comunica, m-am lamurit.

  62. 68 Ghita Bizonu' decembrie 30, 2011 la 8:24 pm

    Victor V.

    de cate ori sa ti se repete ca pensiile miltare sunt altaceva? in mod normal – adica nu sub PedeLichele pensiile miilitare sunt capitol separat la bugetul ministerului de resort (fie ca ii zice a Apararii, de Razboi sau Armatei). Fiibda militarii nu cotizeaza … sau daca cotizeaza o fac intr-un sustem de tip CAR … care este basca peste pensia de la stat. Trecerea acestei obligatii asupra fondului de pensii constituit prin contributii este un abuz .

    Cum am zis ionteligenta ta tine de comventie. Hai sa ne prefacem …

  63. 69 Victor V. decembrie 30, 2011 la 8:58 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    Scuze, ți-am supraestimat capacitatea intelectuală. Trebuia să explic mai pe înțelesul tău. Aia de care pomenești tu nu iți luau iarba de la gură, pentru simplul motiv că ei nu pasc iarbă și în plus sunt în alt… țarc.

    Referitor la nemți, în general stau mai bine ca noi (bizonii sunt mai rari), dar în particular, în cazul lui DT, lucrurile stau diferit. Fiind ceva mai protejați de concurență, bizonii lor s-au înmulțit, s-au îngrășat și acum îi țin în loc.

    PS: Interesantă știre. Mulțumesc!

  64. 70 blogideologic decembrie 30, 2011 la 9:32 pm

    @ florin m. spune : „Nici o activitate antreprenoriala nu incepe fara anticiparea unui profit.”
    Şi poţi anticipa un profit sigur numai din contracte cu statul. Steve Jobs spune altfel, @ florin m. ! Ar trebui să înţelegem că tu eşti un „capitalist minune”. Dar de ce nu spui tu nimic despre modelul tău economic şi managerial ? Ai lăsat să scape numai detalii ce te arată că ai contracte cu statul.

  65. 71 Victor V. decembrie 30, 2011 la 10:08 pm

    @ Karakas

    Referitor la cei care fac contracte cu statul sunt de acord cu tine. Însă eu nu i-aș numi „mediul privat”. Sunt doar o extensie a „politicului” și nu au neapărat culoare. Azi îi găsești la PDL, iar mâine când la putere va fi PSD-ul, îi vei găsi acolo. Cred că aici politicienii onești ar trebui să facă un pic de ordine.

    Ai dreptate, discuția ar putea continua mult și bine. La Mulți Ani și ție!

  66. 72 florin m. decembrie 30, 2011 la 10:47 pm

    Blog Ideologic

    mai incet, ca o sa faci apoplexie.
    NU stiu despre ce vorbesti legat de refuzul meu de a discuta despre „teorema” lui Coase, (el insusi nu a denumit-o niciodata astfel). Care era intrebarea ta careia eu nu i-am raspuns, legata de aceasta teorema? Nu am refuzat vreodata sa raspund vreunei intrebari pertinente.

    „Şi poţi anticipa un profit sigur numai din contracte cu statul. Steve Jobs spune altfel”.

    Tinand cont de faptul ca ti-am repetat in trecut de cateva ori ca nu am contracte cu statul, indoiala mea cu privire la faptul ca esti in toate mintile va parea perfect legitima. Dar nu o sa-ti acord circumstante atenuante din acest motiv, in ciuda inclinatiei tale de-a dreptul bolnavicioase catre mitomanie.
    Eu nu am pomenit nici un momentul sintagma „proft sigur”. Pentru simplul motiv ca asa ceva nu exista. Ce este sigur in intreprinderea unui antreprenor? Din experienta mea si din cele ce le cunosc despre lumea antreprenoriala, nimic. Doar vesnica nesiguranta. Desigur, exista situatii privilegiate, cum ar fi cele ale unor contracte „cu dedicatie”, pastorite de catre stat. Nu cunosc din interior astfel de situatii, dar indraznesc sa spun ca nici macar in aceste cazuri nu vorbim intotdeauna de profit asigurat.

    Ceea ce spuneam eu cred ca este evident pentru oricine are inca functionale criteriile bunului simt: nu incepi o activitate economica daca nu anticipezi posibilitatea profitului. Oricine investeste, o face pentru a recupera mai mult decat a investit. Nu e nimic neclar aici, nu? Si in ciuda insinuarilor tale cabotine, sunt convins ca nici un intreprinzator, cu atat mai mult Steve Jobs, nu a investit vreodata anticipand pierdere. Pierderea se produce FARA VOIA, si nu CU VOIA antreprenorului.

    Desigur, poti face o demonstratie personala contrara, daca altceva nu te calmeaza.

  67. 73 Victor V. decembrie 30, 2011 la 10:52 pm

    @ dlnimeni

    Nu îmi e foarte clar ce așteptați de la mine. O să reiau:

    1. Voiați să intrăm în detalii? Multitouch (adică hard+soft), swipe, pinch, rotate, zoom, etc? Lucruri ce par naturale, DUPĂ ce au fost inventate.

    2. Am precizat că Nokia Communicator a fost primul smartphone pe care-l știu. Trimiterea la Wikipedia am facut-o pentru că apare un alt smartphone, IBM Simon, de care nu auzisem. De ce-l consider pe Communicator smartphone? Abilitatea de a face și alte taskuri (wiki: „Fax, short messages, email, Wireless imaging: digital camera connectivity, Smart messaging, TextWeb, Web terminal, Contacts, Notes, Calendar, Calculator; world time clock, Composer”) decât telefoanele „simple”.

    3. Răspunsul meu concis „interfața” e mai complet decât pare la prima vedere. Am putea discuta ore întregi despre povestea interfeței grafice a MacIntosh-ului (și a mouse-ului) și eforturile făcute de Steve Jobs pentru a convinge… firma Apple de necesitatea ei. Ar fi trebuit poate să menționez și clipul de promovare „1984” (http://www.youtube.com/watch?v=OYecfV3ubP8).

    Nu am intenționat să „vă plimb”, dar dacă asta a fost percepția, nu prea am cum să o schimb.

    Oricum, vă urez sărbători fericite și „La Mulți Ani!”.

  68. 74 Vasile, decembrie 31, 2011 la 9:06 am

    Pai istotie istore dl. Titus dar cel putin acum hai sa fim lucizi!
    In mom crect va lipseste urmatorul text din asertiunea de mai sus „….
    si ne-a intirziat independenta cu 56 de ani fata de „fanarioti” care au obtinuto, ca sa vezi ce coincidenta, taman in anul de gratie al eliminarii lor din princppate in 1821!!!”

    Curat murdar coane Titus!Logic suna cam asa , desi Tudor Vladimirescu a tradat alianta cu Generalul Alexandru Ipsilante si nazuintele acestei aliante de a elibera balcanii de turci , aceeasta vremelnica infrangere nu a debusolat nazuintele poporului grec casre s-au materializat in adrmiratia si suportul Angliei si Frantei suport care s-a materializat in obtinere independentei de Grecia in 1821 , si cine stie daca noi ne-a fi eliberat vreo data daca nu am fi adus tot un fanariot in fruntea statului roman!

  69. 75 Vasile, decembrie 31, 2011 la 9:08 am

    Pai istorie istorie dl. Titus dar cel putin acum hai sa fim lucizi!
    In mom crect va lipseste urmatorul text din asertiunea de mai sus „….
    si ne-a intirziat independenta cu 56 de ani fata de „fanarioti” care au obtinuto, ca sa vezi ce coincidenta, taman in anul de gratie al eliminarii lor din princppate in 1821!!!”

    Curat murdar coane Titus!Logic suna cam asa , desi Tudor Vladimirescu a tradat alianta cu Generalul Alexandru Ipsilante si nazuintele acestei aliante de a elibera balcanii de turci , aceeasta vremelnica infrangere nu a debusolat nazuintele poporului grec casre s-au materializat in adrmiratia si suportul Angliei si Frantei suport care s-a materializat in obtinere independentei de Grecia in 1821 , si cine stie daca noi ne-a fi eliberat vreo data daca nu am fi adus tot un fanariot in fruntea statului roman!

  70. 76 Ghita Bizonu' decembrie 31, 2011 la 9:20 am

    Victor V.

    deci inteligenta ta manageriala se reduce la a nu iti respecta angajamentele!
    Fiindca in cazul pensiilor militare este vorba despre un angajament al statului, care face parte din intelegere: vei avea o pensie mai altfel …
    In cazul pensiilor de cotizatie se zice : vei cotiza si dupa un termen de X vei beneficia de o pesnie! Insa jmecheri ca tine au bagat mana in fondul de pensii si naspa : ptr ceilalti ieise cu deficit, ptr unii cu beneficiu.
    Si cam la fel stam si cu Casa nationala de Sanatate – dextui bani sunt cheltuiti in akte scopuri decat cele legale …
    Ce este insa elocvent este insa modul in care taci asupra unui mic amanunt : cheltielile statului care privesc lefuri si pensii si invatatamnt scad . E criza, da? Insa per ansamb;;u chel;tuielile statului cresc! De ce cresc? Se face ceva in infrastructura? Se face ceva in vre=un domeniu al Statului care sa justifice aceste chletuieli marite ? Drumuru, poduri ? Avioane militare noi? Nu !! Adica banii sunt sifonati …Insa pe tine te intereseaza doar taierea cheltuielilor sociale … repet – acestea scad, veniturile cresc, chletuielile statului cresc , reste nivelul imprumuturilor externe. Asta inseamna ca se chletuie bani .. Oare cu ce si unde ? Asta nu te intereseaza? Nu? De ce?
    Raspunsul ar fi ca si tu te infrupti intr-un mod sau altul din cresterea cheltuielilor statului .. si ca bunastarea ta se alimenteazaa pana la urma di scaderea angajamentelor sociale ale statului…

  71. 77 Ghita Bizonu' decembrie 31, 2011 la 9:32 am

    Victor V]

    iata una din modalitatile prin care sunt sifonati banii :

    http://www.cotidianul.ro/romania-isi-permite-sa-exporte-titei-si-electricitate-desi-e-penurie-de-ambele-resurse-168178/

    Deci inteligenta celor ca tine se reduce la a viinde ieftin si a cumpara scump. Ca deh sunteu baiteti destepti nu bizoni!!

  72. 78 ionica fonosch decembrie 31, 2011 la 10:25 am

    LA MULTI ANI ! SARBATORI FERICITE !

  73. 79 Jr decembrie 31, 2011 la 12:06 pm

    Crăciunul la români vine şi pleacă discret, lăsând în urma lui doar amintiri. Copiii rămân toată viaţa cu imaginea Moşului din sania trasă de reni, iar părinţii şi bunicii însailă poveşti pentru bucuria sufletelor tuturor. Ce frumos spunea George Bacovia: “Te uită cum ninge decembrie” o poveste adevărată! Numai în copilărie ningea până acoperea zăpada gardul şi nu de puţine ori se întindea la streşina caselor. Părinţii şi vecinii la lumina feerică din clar de lună, croiau căi de acces pentru o minimă circulaţie la o găleată cu apă de la fântâna îngheţată tun, apă necesară vieţii oamenilor şi animalelor deopotrivă. Colinda sau uratura se desfăşura în orice condiţii impuse de nămeţi, îngheţ, sau crivăţ. Obiceiurile sărbătorilor de iarnă au fost, sunt şi vor fi o normalitate pentru români; Moş Gerilă- cu sau fără carnet de partid- aducea din îndepărtata Siberie, nămeţii de zăpadă pe care luneca veselă sania trasă de reni, încărcată cu bucurii pentru copiii acelor vremi. Moş Crăciun l-a alungat pe Moş Gerilă sub acuzaţia de uzurpator. Nu ştiu care din ei minte mai frumos, dar eu îmi amintesc cu plăcere de MOŞULcare a intrat prin hornul casei părinteşti, a agăţat de tavan un vârf micuţ de brad, în care se legănau merele şi nucile îmbrăcate în staniol, biscuiţii şi bomboanele la care nu puteam ajunge, lumânările aprinse de la care a luat foc o crenguţă de brad. Nu vă puteţi închipui ce se petrecea în sufleţelul unui copil sărman de numai trei anişori, când a văzut o asemenea minune! Timpul a trecut;Amintirile au rămas. Concepţia mea despre lume, despre viaţă ,a înregistrat permutări, orientări pro şi contra. Numai stelele fără nume şi Carul Mare au rămas la locul lor. Din acei foarte îndepărtaţi ani lumea s-a schimbat, obiceiurile, datinele, au rămas. Oameni de bine sau nu au denaturat imaginea lui Moş Crăciun în Moş Gerilă, iar mai nou în Merry Christmas pentru care nu mai am niciun fel de înţelegere.
    Decembrie în zilele noastre nu mai ninge superb, uliţele nu mai troienesc, apa nu mai îngheaţă la fântână. Îmi vine să cred că s-a schimbat ordinea anotimpurilor, sau circuitul apei în natură. Până şi timpul trece mai repede deşi tic-tac-ul ceasului cu cuc ticăe ritmic aşa cum l-am programat. Să se fi mutat oare veşnicia din sat? Moşul foloseşte Rolls Roysul nababului care a descoperit PLEAŞCA în România?! Orice e posibil! Oare câţi îmbuibaţi sunt în ţară care înfulecă din blidul omului sărac? Pe găinarii ăştia “proşti da mulţi” îi mai putem trosni cu lingura peste degete, dar ce-i de făcut cu nababii dedulciţi la furtişaguri cu acte în regulă, aşa cum numai în România se mai întâmplă?! Au furat până şi icoana de sub mâna popii, cum a furat Gh. Flutur lumina vie din Ierusalim. Acum fac cu dracul legământ să le dea idei cum se pot fura alegerile în 2012. Frauda este îndeletnicirea de bază a PDL practicată de toţi membrii săi. Să fii membru PDL carte multă nu se cere; Să fii prost şi avid după putere. Greşesc?!

  74. 80 blogideologic decembrie 31, 2011 la 1:35 pm

    Eu spuneam : “Pe termen lung nici o firmă nu dă profit […] Aceasta-i o teoremă de economie politică.” @ florin m. mă admonestează prompt : +Aceasta nu este o teoremă+.
    Pe bune , @ florin m.? Eşti în stare să spui şi a doua oară prostia aceasta, @ florin m. ?

  75. 81 blogideologic decembrie 31, 2011 la 1:40 pm

    @ Vasile spune : „Tudor Vladimirescu a tradat alianta cu Generalul Alexandru Ipsilante si nazuintele acestei aliante de a elibera balcanii de turci.”
    Pe bune ? De ce nu citeşti un martor, pe Ion Heliade Rădulescu? El spune cu totul şi cu totul altceva, în Echilibrul între antiteze. @ Vasile, tu chiar vorbeşti serios ?

  76. 82 blogideologic decembrie 31, 2011 la 1:48 pm

    @ florin m.
    Cum vine vorba despre teoreme de economie politică, tu ori eviţi discuţia, ori spui pur şi simplu că „aşa ceva nu se există”. Cine te-a minţit că ai şti Economie Politică ? Nu ştii, @ florin m., şi n-ai să ştii vreodată. Pur şi simplu la aşa ceva nu te ajută mintea. Doar la contracte cu statul. Tu singur ai declarat, chiar dacă acum retractezi vehement.

  77. 83 florin m. decembrie 31, 2011 la 2:13 pm

    Ghita Bizonu

    Explicatia este foarte simpla: iau preturi mai bune la export decat la intern. De ce sa nu exporte? Unde este sifonarea?
    Sunt de acord cu tine ca acest lucru va scumpi energia la intern, intrucat va schimba structura furnizorilor, dar daca tu ai putea sa vinzi ceva pe doua piete, una care iti ofera 1 leu si cealalta 1,5 lei, pe care ai vinde?

  78. 84 Victor V. decembrie 31, 2011 la 3:05 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    Nerespectarea angajamentelor e „dreptul” statului. Între companii se numește nerespectarea convențiilor, înșelătorie, etc. Și se pedepsește.

    Chiar nu am chef de ceartă cu nimeni în ajunul Anului Nou.

    Sărbători Fericite și La Mulți Ani!

  79. 85 Ghita Bizonu' decembrie 31, 2011 la 3:42 pm

    florin m.

    pai mai draga aici este tot clenciul.
    Aia – bazandu-se pe ptrotectie politica (dezinteresata?) – cumpara preferential energie electrica ieftina de la producator (Statul cel mult hulit) ca sa o vanza ieftin ptr buzunarul lor. Si asta fara sa fi investit in hidrocentrale, centrala de la Cernavoda, mia mult decat orice alt cetatean al tarii asteia (fiindca au fost construite de Stat fondurile au provenit din impozitele platote de toti cetatenii acestui stat! Recte si babacu meu, si eu!). In compensatie ptr restu cetatenilor romani (deci si tu!) ramane energia mai scumpa. Mai scumpa si ptr bec si ptr productie.
    Ei insa vand ieftin in alte tari, adica cetatenii altor state beneficiaza de investitiile facute de cetatenii romani , in dauna romanilor. Si uite asa o investitie este transformata intr-un sacrificiu.
    Deci cetateanul roman sustine bunastarea cetateanului grec, muntenegrean, samd si luxul desteptilor. Asta este sifonarea ! Ca la nu este cel care a investit ci doar are protectie (mare lucuru sa vizi enegie electrica nu am ce zice. Da-mi si mie aceleasi drepturi de a cumpara energie electrica direct de la hidrocentrale ori de la CNE si voi fi si eu la fel de inteligent si creativ ca si ei! De fapt orice idiot poate sa fie asa mare capitalist cu sprijin de la Stat!).
    Insa din cand in cand suntem nevoiti sa cumparam energie electrica de la altii. Mult mai scumpa ..
    Deci per total tara noi vindem ieftin (in straini)si cumparam scump (de la alti straini) acelasi produs. Spre beneficiul catorva si al cetatenilor altor tari!
    Sa mia adaug si cazul ALRO Slatina. A fost si a ramans cel mai mare consumator de energie electrica din Romania. Diferenta este ca in anii 90, cand mai era inca romanesc (dpv al proprietatii) se facea campanie de presa contra lui. Fiindca azi este Ruskii Alumin propretaru se gaseste ca este normal sa ii dam energie ieftina, cat mai ieftina (ca sa slavagradam locuri de munca) Deci concluzia este ca atunci cand castiga un strain (recte mafia rusa) totul este Ocinaii Harasho … insa devine naspa cand este vorab de romani.
    As mai zice ca in negandirea ta sta intreaga drama ca Romaniei postdecembriste. Asa-zisii nostri capitalisti nu au fost in stare decat sa ia gratis, sau cat mai ifetin de la Stat, si apoi au castigat vanzand ieftin la tona (fier vechi) , vanzand la mp cladireile, inchiriind spatiile , trasnformand alte spatii in magazine, depozite ptr marfuri straine, vanzand pana la urma proprietatile si distrugand milioane de locuri de munca . Atat i-a dus capul, astea le-au fost putirintele si apoi se smiorcaie : vai comunistule uite ce a facut Jobs sau Gates! cand de fapt voi nu ati fost in stare sa construiti nimic (in afara de vile foarte fastuoase de un gust discutabil). Si ptr asta vei sa le si multumesc?!
    Baiete esti penibil . Poa aici gasim si motivatia traiului tau bun…

  80. 86 Ghita Bizonu' decembrie 31, 2011 la 3:45 pm

    Victor V.

    pensia este si ea un angajament al Statului. Catre cetateni . Odata asumat aia este devine titlu de proprietate …Ins atu aplauzi inselatoria asta. Pare de ce?!
    Si de ce sa nu ne certam ?! Ma rog de Craciun , Paste inteleg . Da de revelion de ce nu ?!

  81. 87 Victor V. ianuarie 1, 2012 la 12:57 am

    @ Ghiță Mistrețu’

    Văd că ai chef de ceartă. Crezi că sunt eu responsabil că o echipă de escroci înlocuiește o alta la conducerea statului? Ți-am mai spus că nu fac afaceri cu statul. Și în plus noi chiar construim infrastructură (cu bani privați).

    O tot ții ca un ghiță ce ești pe-a ta, cu cumpăratul ieftin și vândutul scump. Mai ai și idei care merită comentate? Cu prostiile debitate ieri nu mai sunt dispus să pierd niciun minut.

    E vina mea că tu te-ai îngropat la Comisia lu’ Pește, în timp ce mai toți colegii tăi de generație au devenit oameni de afaceri? Ești frustrat? Discută cu un psihiatru, nu mă bate pe mine la cap cu cai verzi pe pereți!

  82. 88 Vasile, ianuarie 3, 2012 la 9:37 am

    Blogi,

    Te rog sa nu o iei pe aratura:

    Cind a obtinut Grecia independenta , dar principatele romane?
    Daca logica dumitale se termina la constructii literare patriotarde atunci chiar avem o problema!

  83. 89 florin m. ianuarie 3, 2012 la 11:13 am

    Ghita Bizonu

    La Multi Ani in noul an

    Esti pe langa materie.
    „Deci cetateanul roman sustine bunastarea cetateanului grec, muntenegrean, samd si luxul desteptilor. Asta este sifonarea !”

    Pretul de vanzare pe pietele internationale nu este fixat in Romania ci acolo. Intelegi? Iar o companie care vinde in Muntenegru, etc, o face pentru ca ia pret mai bun, ceteris paribus, decat la intern. Adica vinde mai scump decat acasa. Teoria ta ar fi valabila daca exportul ar fi subventionat, dar nu este cazul.
    Daca pietele de export ar deveni mai mari, (cererea pe aceste piete ar creste si mai mult), atunci ar creste si presiunea pe pretul intern, corespunzator. Este valabil pentru orice marfa.

  84. 90 Ghita Bizonu' ianuarie 3, 2012 la 12:12 pm

    Florine
    nu te mai prefa ….
    Electricitatea aia este produsa pe teritoriul romanesc in centralele roamnesti (propretate de stat – inca!) construite cu capital integral romanesc.
    Deci in mod normal primii care ar trebui sa profite ar fi romanii – adica sa aibe enegie mai ieftina. Si eventual sa se reduca productia de electricitate a temocentralelor (economie de bani ptr combustibil… poluare mai putina) sau sa se vanda aceasta.
    Insa logica ta deficitara nu intelege asta …Nu ma intereseaza pretul international atata timp cat marfa este a mea si eu pot sa o consum in cadrul „gospodariei” mele (fie casa particulara sau tara!). Findca eu ca cetatean al acestei tari sunt si proprietar al investitiilor facute din impoztele mele sau ale parintilor mei!

  85. 91 Ghita Bizonu' ianuarie 3, 2012 la 12:20 pm

    Victor V

    ia zi matale la cine te referi cand scrii mai toți colegii tăi de generație au devenit oameni de afaceri?
    Care colegi? Care afaceri ?! Ca majoritatea celor din generatia mea sunt ori pe la pensie (femeile) ori inca slujbasi (barbatii).
    Asa ca poa ar fi cazul sa mergi tu la un psihiatru, nu mă bate pe mine la cap cu cai verzi pe pereți! ca prea le banesti despre o majoritarte inexistenta!!!
    Pe aici si majoritatea argumentatiei tale – basme si vorbe goale

  86. 92 Victor V. ianuarie 3, 2012 la 3:28 pm

    @ Ghiț Bichon (apelativul folosit de LePrince – în speranța că poate citește și decide să se reîntoarcă la „hăituit vânatul”)

    „Marfa” nu e a ta, ci a companiei de stat, care o vinde pe o piață liberă. Doar dividendele ajung la proprietar. Adică în acest caz la bugetul de stat și nu la bichonul Ghiț.

    Bichonul Ghiț, poate să consume ce produce acasă la el, adică nimic. Și eventual se poate mira că viața e grea și complicată și de vină pentru asta sunt capitalismul, finanța ocultă și eventual libertarienii.

    PS: Nu mi-ai dat tu o lungă listă de colegi de generație celebri, toți oameni de afaceri? Nu știu pe unde mai e și nici nu am chef să-ți caut colegii de turmă (bizonii stau în turme, nu-i așa?). Sau tu erai singurul bizon din serie și acum le e jenă să spună că au fost colegi cu tine?

    Și cum să fie la pensie? Suntem în Grecia cumva?

  87. 93 Ghita Bizonu' ianuarie 3, 2012 la 5:59 pm

    Victore tu esti chiar prost sau te prefaci ?
    in orice caz te prefaci bine !!
    Pai mai intelectualule pe lista aia erau vreo 5-6. Unii erau mai mari decat mine cu 15 ani, altii mai tineri cu vreo 6 .. da baga la teasta : in institut erau sute de cercetatori .. In generatia mea erau milioane …steo de mii cu studii superioare…Deci cu 6 nu faci o majoritate … Trebe sa fi prost sa crezi asta . in plus unii dintre cei care au ajuns „bine” (prin merit propriu!) nu sunt oameni de afaceri ci angajat6i – de ex si Silviu Hotaran nu era patronu Microssoft ci doar un angajat (unul de lux. Insa SH este un tip exceptional inclus in sensul „exceptie” )

    In afara de asta :„Și cum să fie la pensie? Suntem în Grecia cumva?”
    eu am scris Ca majoritatea celor din generatia mea sunt ori pe la pensie (femeile). Ma inteligenta libertariana mare om de afaceri samd in Romania femeile se pesnioneaza mai devreme decat barbatii . De exmplu o femeie nascuta in 1952 (ca si mine) este pensionata azi la limita de varsta. Fiiindca legea romana zice sa se pensioneaza la 59 ani .De abia cele nascute in 1955 se vor pesniona la 60 de ani .Ia zi toata stiinta ta se reduce la incrimanri gen Suntem în Grecia cumva?”

    In plus cestia cu compania de stat – ma rog dupa mintea ta putina – asta inseamna ca trebe sa aiba si un retru la cetateanu de rand – ca cetateanu este „actionar” la stat!
    Insa se pare ca lispa ta de judecata te marcheaza. Compania nu vinde pe piata libwera – ci vinde unor „baieti destepti” nu la pretul pietei ci la pretul de cost al hidrocentralei , care este mai mic decat cel al pietei , si care baieti „despteti” fac profit din dieferenta asta … Acu sa nu vii sa imi zici ca trebe sa meri din poarta in poarta sa vinzi curentu electric precum nu stiu ce vase inox sau cosmeticale . Sau ca Primaira Burucreti nu ar putea sa cumpere direct de la compania de stata curent electric ..

    Victire rte-0ai facut de ras si9ngur si nesilit de nimeni. Nu stii ce esta aia majoritate, nu stii care este legea romana, nu stii in ce tara traiesri Stii doar sa dai cu papagalu ca papagalu. Cum dracu ai termionat tu o facu7ltate chiar nu inteleg. Sau inteleg- dupa 1990…

  88. 94 Victor V. ianuarie 3, 2012 la 8:04 pm

    @ Gigel, cel mai vehement viț… pardon bizon – dar nu rimează.

    Tu iei ad litteram tot ce citești? „Mai toți” se referea la cei de care îți poți aminti. Nici eu nu îmi amintesc toți colegii de serie, dar sunt tentat să mă refer la cei pe care i-am pomenit (și care au propriile firme).

    Referitor la pensie, aveam senzația că ești mai tânăr. Și nici nu știam că femeile (încă) se pensionează înainte de 60 ani.

    Revenind la discuția noastră, cred că ai pus greșit problema. Nu vânzarea la extern (pe o piață liberă) este problema, ci distorsionarea pieței interne de energie, prin limitarea accesului. Însă „piața liberă” a energiei a fost creată de dl. DIP, membru al cabinetului Adrian Năstase. Următorii miniștri doar au profitat de mașina de bani creată.

    Așa că îți propun să-l întrebăm pe dl. Năstase ce părere are.

    PS: Ca să-ți răspund cu o întrebare la întrebarea ta: dar tu ai terminat vreo facultate? Sau ai făcut ASE-ul, ca tot bizonul la care matematica s-a oprit la „puntea măgarului” și fizica la legea lui Arhimede?

  89. 95 Ghita Bizonu' ianuarie 3, 2012 la 9:36 pm

    Victor V

    dreptu la ff. Insa am invata sa gandesc!
    Deci : amtele ni „stiai” la ce varsta se p[ensioineaza femeile da iti dadeai cu parerea. Asa ca tot inteligentu pe pcte .
    Mai toti se refera la mai toti.Nu la doar la cei de care iti poti aminti. Da pesemne ca la minte concurezi in categoria EBA (taoat lumea stie numarul masinii mele!!!) Eu iimi aduc aminte de multi care nu au faceri proprii ci sunt slujbasi – inclus insi de 40 de ani.

    Si mai lasa-ma .Porblema este ca statu vinde ieftin si cumpara scump. Adica invers decat citezi matale … pesemne perfectionat la cursuri de laba neagra In orice caz sunt domenii parazitate de „intreprinzatori” cu PCR … unde „intreprinzatorii” astia sunt ropata a Va de la caruta . Normalu ar fi ca sa se cumpere direct de la compania producatoare …Ca sa in numele „oetei” subventinam imbogatirea unora …Sa nu mai zic ca si domeniul enegetic este sub regimul rentei diferentiate …

  90. 96 Observator ianuarie 3, 2012 la 10:37 pm

    @ nea Ghita,

    La multi ani si un cat mai bun,

    Imi cer scuze ca intervin eu nefiind nici un mare specialist in teoria capitalului si nici un mare sustinator al teoriei „fiecaruia dupa nevoi”, insa mi se pare un pic limitat sa gandesc ca energia ieftina sa ajunga ici la mine in batatura numai ca-i produsa de stat, eu folosind-o mai mult de moft (a se citi confort) decat ca sa aduc plus-valoare. Socot ca pentru a ma simti un cetatean bine tratat am nevoie de mai mult decat energie, adica de servicii bune in invatamant, de drumuri bune, de servicii de sananate competitive, sa ma simt in siguranta si protejata. Iar daca am toate aceste lucruri, prefer sa dau ceva in plus pe energie.

    Daca te-ai pune in papucii lui Porumboiu (mie imi place uneori sa fac exercitii de visare) care are si vaci, dar si terenuri arabile, socot ca matale ai cultiva diverse ierburi furajere chiar daca prin cultivarea rapitei sau a graului si cumparand mancarea pentru animale ai iesi in castig. Asta pentru ca terenul fiindu-ti in proprietate socoti ca e bine sa-l folosesti asa cum ai nevoie matale imediat si nu l-ai privi ca pe un bun care sa iti aduca profit. Sa stii ca a invata sa privim din perspectiva antreprenorului e un lucru util si cred ca poate fi facut la orice varsta.

    A, stiu ca in Romania actuala nu avem nici drumuri, nici invatamant, ba chiar, as zice, de nici unele. Stiu ca in Romania actuala afaceri cu statul pot face doar unii. Dar toate aceste lucruri sunt alta poveste.

  91. 97 Vasile, ianuarie 4, 2012 la 12:24 pm

    Florine , carari gresite, teorii false pretul de acasa sau pretul de dincolo,are la baza bursa dar si acciza care este numai a noastra , cind ai sa intelegi acest mic ,mic foarte mic amanunt in mod sigur ai sa descoperi si apa calda si de ce apa este mai scumpa decit gazele!.

  92. 98 Victor V. ianuarie 4, 2012 la 3:36 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    Te-am contrazis eu? („Porblema este ca statu vinde ieftin si cumpara scump”).

    Ăsta-i „crony capitalism”-ul. Adică cea mai jegoasă formă de etatism. Iar responsabilitatea e a clasei politice, care tolerează și încurajează paraziții de partid (care-i finanțează). A da vina pe piața liberă e fie tâmpenie, fie rea-intenție.

    Părerea mea că la tine vorbim de cea de a doua. Frustrat de faptul că ești ce ești, încerci să demonstrezi că nu tu ești de vină, ci regulile jocului sunt incorecte. Ce te împiedica să joci corect? Nu te forțează nimeni să faci afaceri cu statul.

    Cred că prima variantă e implicată de cea de-a doua.

  93. 99 Ghita Bizonu' ianuarie 4, 2012 la 6:01 pm

    Victor V

    ru ad propriam labam ai iversat si ai scris O tot ții ca un ghiță ce ești pe-a ta, cu cumpăratul ieftin și vândutul scump. .. acum ii dai cu „crony”
    Acu ca tu nu stii ce scriim ca intelegi pe dos, ca ii dai cu „piata libera” (care in gnl nu este chiar atat de libera decat prin textele recepte) nu am nici o vina.
    Io doar aia ca nu te cred pe cuvant – tu care te-ai prezentat drept capitalist de succes, care apoi ai zis ca managementu il face altu si in final ai scris ca te da seful afara ….Cum sa te cred pe cuvant?!
    Asa ca se pare ca frustari suferi tu. Vechea problema – imbogatitu se crede destept in toate cele …. si sufera cand nu poa sa cumpere chiar tot . te inteleg – Jiji ciobadante cu milioanele si palatu, io cu cunostintele … rtu doar cu pretentiile!!

  94. 100 Ghita Bizonu' ianuarie 4, 2012 la 6:51 pm

    Observator

    ai ceav de zis ? Ca eu nu prwea ma inteles nimic in fara de „priveste ce destepata sunt” … dar ai uitat sa imi demonstrezi .

    Hai sa luam pre puncte.
    Statul asta a facut decenii de-a randul niste investitii colosale in baraje, hidrocentrale si electronucleare. Platite de cetatenii sai – printre care se numarau si parintii tai. Deci am putea considera ca cetatenii au un drept de creanta asupra acelor investitii si sunt indreptatiti la un retur – fie energie mai ieftina, fie dezvolatre , fie contributii mai reduse la buget. Insa in loc de aceste compensantii ei primesc cotu si piscoti ca de dedulcit se dedulcesc unii mai “alesi”. Mai scrii mi se pare un pic limitat sa gandesc ca energia ieftina sa ajunga ici la mine in batatura …..decat ca sa aduc plus-valoare. E ! acum 20 de ani ALRO era in curtea lu Statu si se zicea ca nu trebe sa primeasca energie ieftina ca libera concurenta (ca energia din alte parti era scumpa pe motive fiscle – cui ii pasa?!). Azi cand ALROM este a lu Ruskii Alumin este normal sa primeasca energie elctrica .. ca sa salvagradam locurile de munca !!
    Adica cam asa : tu mostenesti o casa .. si vin io sa iti explic ca ar trebui sa mi-o vinzi cat mai ieftin ca este economie de piata, sa iti iei plasma si sa mergi in concediu la Barcelona si ca eu o sa iti inchiriez ieftin casa .. Insa peste un an zic :naspa pitata s-a schimbat , asa ca fa matale bine si plateste-mi ¾ din venitu tau chirie! Echitabil, nu ? SI nu uita sa imi multumesti ptr omenie si sa lauzi ptr inteligenta!! Cam asa este practica la noi …si la rusi!!
    D’aia la noi nu avem nice drumuri (insa cei care le “fac” au heliporturi!), demantelam sectorul santatii si cu invatamantu nu stam prea bine. Fiindca acestea trebuie sa produca- beneficii la cei “alesi”! Si intelege = afaceri cu Statu peste tot fac doar “unii” care se “califica” (ia cauta matale jeep in wiki si citeste interesanta lui istorie … )

    Insa nu ma pot pune in papuci lu Porumboiu – fiindca eu nu aveam cum sa incep afaceri . Cestie de capital . Insa ia gandeste la o mica bizarerie – om de afaceri , a avut nevoie de cca 40.000 euro. Nu a primit credit de la banci – se pare ca nu avea “bonitate” . A imprumutat de la camatari si a “restituit” 1 milion!!

    Uite din cazua ataor exercirii de visare nu avem nici drumuri, nici invatamant, ba chiar, as zice, de nici unele. Fiimdca visam cum o sa castigam la alba neagra. Nu castigi draga ca langa ala mia sunt vreo 4 haidamaci . Insa eu am imrresia ca cei ca tine , VV, Florin sunteti haidamacii de langa biznitar!


  1. 1 De sarbatori, impreuna cu primarii din Prahova | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe decembrie 28, 2011 la 1:18 pm
  2. 2 De ce facem noi legi? « Motanul Incaltat Trackback pe decembrie 29, 2011 la 2:44 am
  3. 3 Legile profitului « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe decembrie 30, 2011 la 8:48 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat asta: