De la comasarea alegerilor, la orice

Ministerul Administratiei si Internelor a propus, in cele din urma, comasarea alegerilor, conform ordinelor primite de la Cotroceni. Spuneam candva ca o astfel de propunere introduce in spatiul public, in jocul care se vrea unul democratic, un arbitrariu inacceptabil. Dovada a acestui arbitrariu sta inclusiv modul inexplicabil in care MAI propune luarea in calcul a unor criterii diferite pentru alegerile locale si pentru cele generale, desi tot procesul electoral ar urma sa se organizeze in aceeasi zi. Astfel, proiectul propus de MAI menţine norma de reprezentare a parlamentarilor din legislaţia în vigoare, la locale populaţia luată în calcul fiind cea de la 1 ianuarie 2012, iar pentru generale, cea înregistrată la 31 octombrie 2011. Asta desi, in mod logic, alegerile locale ar fi inaintea celor parlamentare. Acum intelegem poate si ce s-a negociat in coalitie, dincolo de sefia SGG, in schimbul votului UDMR pentru sefia Senatului. Ce conteaza logica insa daca interesul cere sa nu o ai…

Dincolo de lipsa voita de logica a puterii, grav cu adevarat este faptul ca, prin comasarea alegerilor, se vizeaza un singur lucru – blocarea dreptului democratic al cetatenilor de a-si exprima opinia cu privire la actuala guvernare. Caci, sa nu ne facem iluzii, alegerilor locale sunt si un barometru politic, nu doar unul prin care se testeaza popularitatea mai mica sau mai mare a unor persoane. Din frica de a se confrunta cu electoratul, PDL decide ca oamenii sa voteze cand vrea mintea portocalie a guvernantilor.

Si aici ajungem la cel mai mare pericol. MAI nu a fost in stare sa justifice schimbarea regulilor jocului, in timpul de desfasurare a acestuia, procedura considerata nedemocratica de Comisia de la Venetia, ci a decis pur si simplu sa faca aceasta propunere. Ca asa vor ei… Basescu si PDL. In conditiile in care Legea de desfasurare a alegerilor locale specifica foarte clar conditiile pentru prelungirea mandatelor alesilor locali, acestea nefiind indeplinite in momentul de fata, dar totusi se vine cu propunerea de comasare, orice va deveni posibil. Adica, inclusiv amanarea alegerilor pe termen nedefinit. Unii, mai optimisti, considera ca alegerile ar putea avea loc, totusi, in 2013.

Nu doar noi, opozitia, trebuie sa ne sesizam cu privire la pericolul pe care propunerea de comasare a alegerilor il aduce pentru democratie, ci acest lucru ar trebui sa il sesizeze si societatea civila, in sens larg. Organizatiile de profil, spre lauda lor, au reactionat, dar oamenii care nu sunt in astfel de structuri trebuie sa inteleaga un lucru: daca vor accepta ideea ca alegerile ar putea avea loc in noiembrie 2012 si nu in mai-iunie, atunci sa fie pregatiti si pentru varianta in care nu vor mai vota deloc.

51 Responses to “De la comasarea alegerilor, la orice”


  1. 1 santinela decembrie 4, 2011 la 9:23 am

    Nu mai este solutie in afara de strada.Liderii marcanti ai USL-ului sa fie in fruntea profesorilor,pensionarilor,militarilor,sindicalistilor si bombardati PDL-istii pe unde-i prindeti.Faceti cumva sa afle si Europa ce vor astia,invitati ziaristi reputati din strainatate,televiziuni,platiti interviuri etc. Faceti ceva domnilor !

  2. 2 Augustin decembrie 4, 2011 la 10:21 am

    Aud si ma crucesc: M.A.I. (???) propune comasarea alegerilor locale cu cele parlamentare. De cind are acest minister atributii in stabilirea datelor alegerilor sau modificarea duratei unui mandat, nu stiu. Iar faptul ca altii, mai din deal, isi aroga de multa vreme drepturi pe care nu le au, nu e un motiv sa nu ma intreb.
    Dar, daca-i pe-asa, hai s-o facem mai cu temei! Ca sa ne fie economia economie, si alegerea alegere! De aceea, l-as ruga pe domnul Igas sa calculeze economiile pe care le-ar face Romania daca in 2012, cu alegerile locale si parlamentare s-ar comasa si cele prezidentiale!
    Sint sigur ca actualul presedinte, cum il stim de grijuliu cu banul public, n-ar avea nimic impotriva!

  3. 3 ZOE, fii barbata ! decembrie 4, 2011 la 10:37 am

    @santinela
    Ai perfecta dreptate numai ca e usor de zis dar greu de realizat !
    Cine sa iasa în strada ? Pensionarii sunt ocupati cu moastele si cu coada la orice, profesorii si alti salariati sunt sub imperiul fricii ca îsi pierd si pâinea
    aia asa amara cum e, pe liderii de sindicat, nu-i mai asculta nimeni ca a avut Dracul grija sa dezbine ca sa conduca, militarii sunt si ei un grup destul de eterogen, tinând cont ca nu toti trag mâta de coada, studentii, nu mai sunt nici ei aia de altadata. Si atunci , ma întreb cine a mai ramas, poate „mamicutele si bebelusii „?!
    Cât despre Europa, nici ea nu se simte prea bine !

  4. 4 Bibliotecaru decembrie 4, 2011 la 11:11 am

    Ce putere mai are societatea civilă? O lume întreagă vede cum votul parlamentar, aproape de fiecare dată, este fraudat şi totuşi societatea civilă nu are nici o forţă în a restabili funcţionarea de drept a statului român. Ce ar putea să facă cetăţenii? Să le bată obrazul, să mai strige o dată „ieşi afară…”, să mai facă o revoluţie?

  5. 5 exasperat decembrie 4, 2011 la 11:14 am

    Este de departe cea mai abuzivă şi periculoasă acţiune a acestei majorităţi, care, spre mândria ei, a luat suficiente măsuri abuzive ca să avem de unde alege.

    Evident că nu vor ţine seama de Comisia de la Veneţia, i-aţi auzit pe vreunul pronunţând numele ei? (Din păcate, nici reprezenţanţii tv ai Opoziţiei nu-ş pronunţă foarte apăsat şi repetat, până se.nţelege).

    Dar nu e o acţiune cu caracter retroactiv? Lucrul ăsta n-ar fi de natura evidenţei absolute şi pentru C. Constituţională? Sau CC s-a transformat într-un fel de a treia camera a Parlamentului, cu majoritate PD-L-UDMR, unde deciziile se iau toate cu 5-4?

    Petruţ

  6. 6 Theodora decembrie 4, 2011 la 11:36 am

    MAI sustine ca organizarea simultana a alegerilor ar reduce cheltuielile.
    Ce atata risipa?
    Sa il alegerm presedinte pe viata.
    Postul de presedinte sa fie lasat mostenire telectualei Elena Basescu, actual „stralucit” europarlamentar.
    Cantaretii sa il cante, pictorii sa il picteze, sculptorii sa il sculpteze pe noul “geniu carpatin, cu idei de inestimabila valoare teoretica si practica care nu precupeteste nici un efort” pentru rezolvarea problemelor Romaniei.
    Ziaristii sa il insoteasca pe santierele tarii si fiecare centimetru de autostrada sa fie prezentat ca o mareata realizare.
    Cu acesta ocazie vreau sa dau glas sentimentelor de fierbinte dragoste si profunda recunostinta fata de mult iubitul si stimatul Basescu Traian proeminenta personalitate a vietii politice nationale si internationale, neobosita luptator pentru progresul si dezvoltarea Romaniei
    Cred ca am gresit …. cu „Progresul” se ocupa UNPR-ul 🙂
    Stima noastra si mandria
    Basescu Boc Romania
    Uraaaaaaaaa!

  7. 7 Viban decembrie 4, 2011 la 1:12 pm

    Pericolul real consta în prelungirea mandatului alesilor şi nu în comasarea de facto pentru că fenomenul ca atare se desfăşoară pe principiul „totul sau nimic” ori convingerea mea este că pentru actuala putere alegerile acestea vor constituii sfârşitul unui regim antipopular, antinaţional şi pseudodemocratic. Din păcate însă strategia USL nu este adecvată întrucât ignoră total „baza piramidei” acolo unde oamenii sunt complet debusolaţi pentru că nici-un lider local, regional, nu se deplasează în teritoriu, nu discută cu oamenii, nu creează opinie de masă în timp ce la „vârful piramidei” disputele fratricide corodează unitatea „stângii” deşi „stânga” a deviat pronunţat spre „dreapta” prin evidenţierea opulenţei, a practicilor capitalist-deşănţate. „Fracturile” sociale se reflectă şi în activitatea USL acolo unde luptele „intestine” se duc departe de interesele majore ale populaţiei care are cu totul şi cu totul alte nevoi, alte probleme, uneori opuse intereselor partidelor politice care, în fapt, nu mai reprezintă interesul maselor. Aşa dar comasarea alegerilor nu constituie un pericol iminent dacă USL va acţiona unitar, convergent, coerent ci prelungirea „sine die” a termenului şi mandatului aleşilor actuali este, cu adevărat, împovărătoare pentru o Românie în crize prelungite, reale sau induse.

  8. 8 Fragmentarium Politic decembrie 4, 2011 la 1:28 pm

    Iarna politica

    Democratia este un motor politic alternativ, in care puterea guverneaza si opozitia sanctioneaza, cu schimbari ciclice (si chiar intraciclice) de roluri. Caracteristic acestui tip de regim politic este capacitatea inalta de autoreglare si autoregenerare, care face ca, in situatii de criza, alternativa oferita de opozitie sa impiedice prabusirea societatii odata cu cea a puterii. Cine se dispenseaza de opozitie si concentreaza in mainile sale intreaga putere aseaza deasupra sa si a tarii o sabie a lui Damocles, care oricand, in absenta alternativei, poate creea o criza fara iesire.

    Acapararea de catre regimul Basescu si a functiei de presedinte al Senatului a declansat o iarna politica, care ameninta democratia cu inghetul. In mod practic, prin controlul asupra celor patru varfuri de putere executiva si legislativa, cu Traian Basescu-sef al Statului, Emil Boc-sef al Guvernului, Vasile Blaga-presedinte al Senatului si Roberta Anastase-presedinte al Camerei Deputatilor, PDL, partidul prezidential, isi merita pe deplin denumirea de partid-stat, cu toate riscurile amintite pentru democratie. Regimul Basescu a ajuns exact in situatia pe care o anticipam dupa alegerile prezidentiale din 2009, cand, pe baza vointei absolute de putere si a modului cum si-a adjudecat cel de-al doilea mandat, spuneam ca acesta va evolua inevitabil catre un prezidentialism guvernamentalist-parlamentarist. Daca am presupune ca eroul acestei epopei politically incorrect ar urma indeaproape instructiunile unei falacioase agentii de rating, care, prin absurd, ar exista si ar incuraja astfel de piete politice, probabil ca aceasta i-ar rasplati sarguinta cu calificativul maxim…

    Ceea ce este ingrijorator pentru democratie este ca sunt incercari de reproducere a regimului si dupa 2012, miza ascunsa a comasarii alegerilor fiind, potrivit multor analize, tocmai perpetuarea sistemului instapanit de PDL. Copresedintele USL, Crin Antonescu, a evocat deja posibilitatea ca, in fata pericolului comasarii, Opozitia sa se retraga in bloc din Parlament si sa ceara convocarea alegerilor. Aici as face observatia ca temerile legate de reactiile speculative ale Puterii nu sunt intrutotul justificate. In primul rand, pentru ca intr-un an electoral nu se mai poate vorbi de alegeri anticipate (implicit de pretinsul antireformism al acestora), posibilitate consumata in 2011, ci doar de devansarea calendarului electoral. Nu vad niciun obstacol ca alegerile comasate, de exemplu, sa fie aduse din toamna in primavara, ceea ce ar raspunde si argumentelor economice ale Puterii (de economii etc.), dar si celor de ordin social ale Opozitiei (de a scurta suferintele populatiei). Cerintele partilor, fiind simetrice, s-ar compensa reciproc, iar neintelegerea s-ar stinge…

    Jucand o asemenea tactica, Opozitia va fi in castig in oricare din situatiile de raspuns ale Puterii, chiar fara a se retrage din Parlament: in caz afirmativ, ii va creste capitalul electoral, in cel negativ, va devoala intentiile ascunse ale regimului, care va pica testul credibilitatii… Efectele vor fi oarecum similare si in cazul de-comasarii, dar, evident, pe un calendar devansat… Contraargumentul sezonului rece pica de la sine, fiind destule precedente in materie (si mai apropiate, si mai indepartate), oricum inghetul fizic nu se poate compara cu cel democratic. Arma tactica a devansarii alegerilor ar merita sa fie folosita cel putin ca mijloc de presiune si slabire a pretentiilor regimului (si, de ce nu, chiar pentru obtinerea unor concesii in contrapartida, la capitolul social).

  9. 9 Andrei Cosmin decembrie 4, 2011 la 1:32 pm

    Cred ca incepem sa ne temem de zvonurile astea ca de armele de distrugere in masa ale lui Saddam Hussein care nu i-au folosit la nimic.

    E o ingrijorare descurajatoare, noi trebuie sa prezentam oamenilor aceste incercari disperate ca pe ultimele momente ale regimului, patetice, sa le aruncam in derizoriul si sa fim siguri ca vom castiga ca sa nu-i descurajam.

    Ei oricum nu pot preveni fraudele din parlament, daca le transmitem ingrijorare si nesiguranta nu e bine 😦

    Stim foarte bine ca trebuie sa ne mobilizam exemplar, dar ingrijorarile noastre nu trebuie sa ajunga la cei care si-au pus speranta in schimbare. Eu unul as fi inclus o fraza gen “printre incercarile disperate si inutile ale unui regim care va cadea peste 12 luni”.

    Si in general prin tonul cu care iesim la tv suntem neconvingatori de o vreme incoace, incet-incet trebuie sa intarim tonul declaratiilor, sa credem mai mult in victorie, sa vorbim mai mult despre victorie.

    Sursa scaderii in sondaje din ultimele luni e tonul nesigur din declaratii, efectiv nu exista alt motiv, situatia din tara e mai rea ca oricand. Ne pierdem in detalii si nu mai vedem padurea de copaci.

    Cineva de la departamentul de comunicare de la USL trebuie sa identifice 3-4 fraze cu impact psihologic, “vom castiga alegerile” + 2 teme la alegere de care sa ne tinem pana in panzele albe, si eu propun “respectarea legilor si Constitutiei” + “reforma sistemului fiscal”.

    Si pe astea 3 sa le repetam la infinit cum a repetat Emil Boc “pensii nesimtite”, “moguli”, “grupuri de interese”, “Patriciu, Voiculescu si Vantu”, “reforma statului” pana raliem pe toata lumea in spatele lor.

    Let’s rock’em, suntem mai tari ca ei!!

  10. 10 Sibilla decembrie 4, 2011 la 2:22 pm

    NU O TEMĂ DE CASĂ ( NU MAI E TIMP DE MEDITAŢII LA NEMURIRE, NICI DE ” ANALIZE ” INTERMINABILE, DE VORBĂRAIE… ), E UN APEL, UN APEL SĂ SCOBORÂŢI CU PICIOARELE PE PĂMÂNT, SĂ TRECEŢI LA FAPTE CONCRETE, SĂ LUPTAŢI, SĂ FACEŢI NAIBII CEVA ÎNCÂT SĂ NU NE MAI SIMŢIM SINGURI ŞI-AI NIMĂNUI…. SĂ TRECEŢI LA MĂSURI RADICALE DACĂ SUNTEŢI ÎN STARE ŞI-ATUNCI VĂ VOM URMA !!!
    RUŞINOASĂ LIPSA DE REACŢIE / ATITUDINE A DOMNIILOR VOASTRE VIS A VIS DE NEMERNICIILE ” PROFEŢITE ” DE CĂTRE băsescu traian ŞI CARE SE VOR TRANSPUNE-N FAPTE, IAR VOI, STAŢI, MUCLES, DE PARCĂ NU L-AŢI CUNOAŞTE PE ADRIAN NĂSTASE, DE PARCĂ NU AŢI EXISTA !!! RUŞINE !!!

    – câteva rânduri, de pe blogul Politicianului AN :

    @dlnimeni
    decembrie 3, 2011 la 3:18 pm
    Karakas: ati simtit chestiunea; discutam de zvonuri imprastiate de agenti ai puterii pentru ca dl Nastase sa fie lasat singur. Ideea este aceea ca fruntasii pesedisti care il vor sustine pe dl Nastase vor primi dosare penale si condamnari. Daca dl Nastase primeste o condamnare, fie si cu suspendare, atunci sansele USL de a guverna scad la 10-15%. In cadrul acestui mic procentaj de speranta, dl Basescu va putea fi invins numai prin noroc si joc al sortii, printr-o politica foarte abila si fara eroare ori de un om extrem de curajos dispus ca, pentru infringerea dlui Basescu, sa isi puna viata in joc (fiindca ati vazut in media fraza “ori iti fac casa, ori te ingrop”) pentru asta, sa fie capabil ca in aceasta lupta “sa dea foc portului Rouen” (in sens politic) adica sa fie nepasator la victimele (tot in sens politic) care ar putea urma luptei sale pentru ca dl Basescu sa fie infrint. Poate observati si subtilitatea din cererea la condamnarea cu suspendare: o ironie, un mesaj si o justificare totodata. Ironia este aceea ca este, cumva, respectata o fraza care ii este atribuita presedintelui Iliescu, pe vremea cind dl Basescu se afla in postura de a fi trimis in fata unui tribunal. Mesajul este: zi merci ca nu te-am trimis la puscarie, vezi-ti de viata ta, de averea ta, du-te la Cornu si nu ne mai sta in cale, vezi ca mai ai doua procese si te condamnam si cu executare daca ne superi. Justificarea, pentru opinia publica si pentru extern, este aceeasi: dom’le, nu l-am trimis la puscarie, omul a fost premier, sa mai stea si pe acasa, bla, bla, bla. In ceea ce priveste politica acestui proces, dl Nastase a facut, zilele trecute, o mica – dar importanta- eroare: a admis existenta unui prejudiciu. Sa ne amintim, din acest punct de vedere, comportamentul prezidential in cazul Flota. Foarte adevarat ca dl Nastase a zis ca acest prejudiciu nu i se poate imputa, dar aceasta a fost in a doua parte a frazei. Normal era ca dl Nastase sa nege existenta prejudiciului adus de persoana sa si sa lase tribunalul sa delibereze asupra vinovatului pentru cei 3000 de euro. Pentru omul de rind, ideea admiterii prejudiciului este importanta: conteaza mai putin ca e 1 euro, ca sunt 3000 sau 300000 si veti vedea ca acest lucru va fi exploatat la maximum de politrucii puterii, chiar daca acum reactia lor este inexistenta, ei striga la comanda si nu cum, cind si ce au ei chef. Daca dl Nastase va primi, pe 7 decembrie (Pearl Harbor!), o condamnare, atunci destule scenarii devin posibile. De exemplu, poate ati observat linistirea subita a dlui Geoana dupa ce a insinuat ca va face un partid de centru (cu militanti de stinga): agenti pesedisti ai puterii vor cere suspendarea – sau excluderea dlui Nastase – dl Geoana si agentura politico-mediatica vor relua teza alungarii dlui Geoana din cauza cuplului Iliescu ( care va ramine singur!) – Nastase si nu ar fi exclus ca, cu nitel sprijin intern, sa ajungem o anulare a excluderii, la un alt congres extraordinar pesedist soldat cu ruperea partidului. Sau la o rupere fara congres. Si iata cum dl Ponta va implini, astfel, profetia dlui Dancu despre el ca sef al unui partid de stinga mai mic. Ma multumesc cu aceasta descriere, ca sa nu lungesc comentariul. Solutia ar fi apararea dlui Nastase si denuntarea acestui proces ca pe o farsa juridica, de catre intregul pesede, insa in acest caz puterea isi va relua acuzatiile la adresa pesedeului ca la un partid care apara coruptii. Dar odata si odata cred ca pesedeul trebuie sa se ridice la lupta, daca doreste sa fie denumit partid.
    Domnule Nastase, comentariul acesta mi se pare ca este unul destul de tare, nu tin neaparat sa il publicati.

    blogideologic
    decembrie 4, 2011 la 1:32 am
    @ dlnimeni
    Chiar aşa de rău stau lucrurile ?

    dlnimeni
    decembrie 4, 2011 la 9:11 am
    Blogideologic: este o posibilitate printre altele, una despre care eu unul nu doresc sa se realizeze. Oricum, cred ca de miercuri vom incepe sa vedem si sa auzim mai multe.

    @dlnimeni
    decembrie 4, 2011 la 9:34 am

    “cu noi ca si cum ai fi singur!”
    ” de unii fruntasi pesedisti m-am lamurit de cind s-au dus la baut cu dl Basescu la Sinaia – si au mai si mintit ca au sedinta de guvern. ”
    ” Desi desfasurarea procesului a fost destul de vizibil una cu dubii asupra corectitudinii si desi nevinovatia dlui Nastase a devenit din ce in ce mai vizibila, tac toti ca pestii, nimeni nu scrie o vorba buna ori de incurajare. ”

    Theodora
    decembrie 3, 2011 la 2:15 pm

    ” Eu sper ca NU o sa fie nevoie de nici un zid.
    Dovezile de nevinovatie sunt clare. ”
    ” Adevaratii sustinatori se cunosc la nevoie ca la belsug se ingramadesc toti.
    Pentru mine, PSD fara Adrian Nastase si Ion Iliescu nu exista. ”

    @ Sibilla

    BRUSC şi SIMULTAN, după ce zvonul a fost de ceva luni bune aruncat ” întâmplător ” prin ţărişoară, tembeliziunile şi oareşce tovarăşi scribi, confirmă azi, ca din senin ( !! ), ceea ce bă-SECU ar fi promis, adicătelea cum c-ar urma arestarea lui Adrian Năstase până cel târziu la jumătatea lunii februarie, c-aşa e Planul DIAVOLILOR !!

    Fluturăm nush ce Unitate, dar de AN se dezic tumna hăia de se înghesuie la troacă cu pedelichelele !!!! Şi mă refer limpede la aşa zis pesedeii care…. SE HLIZESC, lume şi ţară !!
    ADRIAN NĂSTASE E CEL MAI BUN PREMIER PE CARE L-AM AVUT ŞI SINGURUL CARE POATE SCOATE ECONOMIA DIN GROAPA ÎN CARE E ACUM !!
    Se teme băsescu de AN şi pe bună dreptate !! Pentru că-l poate învinge oricând, dacă… dacă prea multele scârţâieli şi behăieli ar înceta, dacă am privi cu toţii în Direcţia potrivită, dacă ar exista cu adevărat solidaritate, unitate, dorinţa de-a învinge Famiglia pentru moment la putere, dacă… uffff….
    Datul la glezne a început în forţă…. păi culmea e că securistul alcoolic de la Anvers a spus-o pe faţă tot timpul, că se va face… a anunţat şi agramatul Igaş, mai recent…. dar… unii, cam mulţi, în opinia mea de neica-nimeni, se… HLIZESC ! Atât !
    Spunea cineva mai sus că Famiglia PD minus L nu stă, atacă non-stop şi adevăr ESTE !!

    SE IMPUN … :

    ! – DE CE TAC ONOR LIDERII PSD CUM MORTU ÎN CUCURUZ ??? CE E CU ABSENŢA ORICĂREI ATITUDINI, CE ASCUNDE, CUM S-O TRADUCEM, TOVARĂŞI ??

    2 – FIIND LIMPEDE CĂ TOATĂ MIZERIA LA ADRESA POLITICIANULUI ADRIAN NĂSTASE ESTE LA COMANDA COTROCENIULUI, RESPECTIV A TRĂDĂTORULUI DE NEAM ŞI ŢARĂ – ALCOOLICUL SECURIST DE LA ANVERS băsescu CUM JUSTIFICĂ PSD LIPSA DE REACŢIE, PENTRU CĂ CEREM CLAR O EXPLICAŢIE !!!

    3 – CÂND VEŢI ÎNŢELEGE ONOR CONDUCEREA PSD / USL CĂ VOI – OPOZIŢIA SUNTEŢI CEI CARE SE IMPUNE SĂ RIDICAŢI STINDARDUL, SĂ IEŞIŢI ÎN FAŢĂ ŞI ATUNCI SOCIETATEA CIVILĂ VĂ VA URMA ÎN LUPTĂ ??? CE MAI AŞTEPTAŢI ?!!??

    Spunea un prieten drag pe facebook şi… PE BUNĂ DREPTATE :

    ” Eu n-am mai vazut filme de actiune, de razboi, demult. Nu mai tin minte. In lupte, conducatorii stau in fruntea armatelor sau in spatele armatelor, sa nu se loveasca?
    De ce trebuie sa asteptam „societatea civila” sa iasa in strada pentru a parasi parlamentul? Care „societate civila”? Cate pretexte trebuie sa mai gasim?
    Nu cumva realitatea este exact inversa? Trebuie sa ne miscam fundurile din parlament, pentru ca oamenii sa ne urmeze, sa vada ca … „nu suntem toti la fel” cum zic basistii. Da, e adevarat, e riscant, trebuie curaj …
    Se vorbeste despre „chibiti”, care stau pe margine … De parca cei care se refera la „chibiti” nu stau tot pe margine.
    E adevarat, cand stai pe margine, in parlament, si mimezi „opozitia”, in fata unei puteri distructive, dar stai pe margine, primind indemnizatii si privilegii de parlamentari, fara nici un folos, atunci nu esti „chibit” …
    Nu suna bine deloc, domnilor!
    Stindardul sta in fata oamenilor, sa-l vada, sa-l urmeze, domnilor. ”

    4 – ÎNTREB DIRECT: VĂ DEZICEŢI DE ADRIAN NĂSTASE ?

    5 – AVEŢI AU BA CURAJ SĂ TRECEŢI LA MĂSURI RADICALE DACĂ TOT FLUTURĂ TOATĂ SUFLAREA …. ” GRIJA ” PENTRU SOARTA ROMÂNILOR ŞI A ROMÂNIEI ??

    6 – ŞTIŢI AU BA CĂ SUNT CAM MULŢI ROMÂNII CARE SPUN CĂ DACĂ RIDICĂM NOI STINDARDUL, NOI, BOBORUL, NEICA-NIMENI, ” PROSTIMEA ” , MASA DE MANEVRĂ…. IAR VOI, POLITICIENII, ONOR OPOZIŢIA VĂ VEŢI ALĂTURA ABIA APOI…. S-AR CUVINE / IMPUNE SĂ…. PLECAŢI ACASĂ DACĂ TOT PĂREŢI A FI DEGEABA PRIN SUMBRUL PEISAJ … ??? ŞTIŢI ???

    7 – EXPRIMAŢI-VĂ URGENT ŞI LIMPEDE POZIŢIA VIS A VIS DE TICĂLOŞIILE ŞI MIZERIILE ORDONATE DE CUPLUL băsescu-nutzi udrea , MASCARADA ŞI CIRCOTECA LA ADRESA POLITICIANULUI ADRIAN NĂSTASE !!! TRECEŢI LA FAPTE !!! SOCIETATEA CIVILĂ URMEAZĂ CONDUCĂTORI, LUPTĂTORI, NICIDECUM MUHERI ÎN IZMENE, CA SĂ FIU ŞI MAI LIMPEDE !!!

  11. 11 dlnimeni decembrie 4, 2011 la 2:25 pm

    Inseamna ca USL trebuie sa fie pregatit si pentru comasarea alegerilor – si pentru orice.

  12. 12 Socrate decembrie 4, 2011 la 2:58 pm

    Cu mare greutate, intrucat este prezentat foarte discret, ca sa nu zic ascuns bine, pe site-ul http://www.mai.gov.ro, am izbutit sa gasesc proiectul de lege pus, in bataie de joc, pentru dezbatere publica formala ( termen limita 12.12.2011 adica o saptamana ! ).
    Proiectul de lege, intitulat “LEGE privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale şi a alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat în anul 2012, precum şi pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215⁄2001”
    ( 51 de pagini ), poate fi gasit la :
    http://www.mai.gov.ro/index02_3.htm
    cu mentiunea “ Propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt asteptate pe adresa de e-mail: catalina.oana@mai.gov.ro si cristian.petraru@mai.gov.ro, pâna la data de 12.12.2011. “
    Pe lanfga cele prezentate de gazda noastra, proiectul mai are o multime de prevederi otravite, cum sunt prezenta procurorilor in Birourile Electorale ( pana acum erau exclusiv judecatori ; acum formularea este de ex. Art.30” Birourile electorale judeţene sunt formate din 2 judecători şi/sau procurori….” ), sau scaderea pedepselor pentru frauda la vot, vot multiplu, vot cu document de identitate fals ( inchisoare sau amenda ). ( Capitolul XI
    Contravenţii şi infracţiuni ).
    Ce s-ar mai putea face, pe langa cel spuse de @Santinela :
    1. CEREREA si obtinerea unor fonduri de la UE (PE ) – programele pentru administratie, democratie – de cca 25 milioane euro, special dedicate pentru desfasurarea separata a alegerilor locale si parlamentare, care sa taie argumentul ca prin comasare se realizeaza economii.
    2. Infiintarea unei adrese de email la care sa se colecteze opiniile (emailurilor ) celor care participa la dezbaterea publica a proiectului de lege
    3. popularizarea celor doua adrese ale MAI si mobilizarea intregii opozitii, a membrilor de partid, a simpatizantilor, a sindicalistilor, pensionarilor, a societatii civile, etc. ca sa trimita emailuri la adresele specificate de MAI ( cu copie CC la adresa de mai sus – punctul 2 ), prin care isi manifesta dezacordul cu comasarea alegerilor, atat individual cat si colectiv ( prin strangere de semnaturi pe liste arhivate ). Actiunea trebuie continuata si dupa data de 12.12.2011.

  13. 13 teostanc decembrie 4, 2011 la 3:17 pm

    Ar fi bine ca opozitia sa gaseasca din timp proiecte de contra masuri, pentru ea si pentru electorat, de sabotare a acestei smecherii.

    Se pare ca specialistii din MAI sunt urmasii militienilor care, intr-un banc din epoca, au mutat un mort gasit pe strada Edgar Quinet pe Academiei pentru ca nu stiau sa scrie numele strazii,.

    M-am uitat la demonstratiile populatiei din Anglia, Belgia, Franta, chiar si SUA. Sunt impresionante.Acei oameni stiu sa-si apere drepturile,

    Nu-mi explic cum in primii ani dupa revolutie, romanii erau, una-doua , pe strada sa demonstreze si acum stau si clocesc in casa.

    De fapt imi explic. Pe vremurile acelea toate serviciile isi faceau mendrele prin tara noastra, caci altfel romanul este lasa-ma sa te las si n-ar fi facut in veci revolutia din 89.

    PS

    Chiar daca va fi condamnat, eu nu voi crede niciodata ca un om ca dl Nastase este vinovat.

    Se va intoarce roata si pentru asupritorii astia care nu conduc tara cum trebuie, fura de zvant, dar sunt maestrii la razbunari si coterii.

  14. 14 teostanc decembrie 4, 2011 la 3:30 pm

    Socrate,
    Multumesc pentru link.

    Eu am trimis un comentariu in care am aratat :
    1. Au obiective si proceduri separate.

    2. Criteriul de economicitate conduce la concluzia ca mai economic este sa nu se mai tina nicio alegere.

    3. Nu respecta prevederile legale actuale si induce ideea ca o lege este facuta numai ca sa fie incalcata.

  15. 15 Alina Nediu decembrie 4, 2011 la 3:34 pm

    Stimate Domnule Nastase,

    sunt inginer IT pensionar, am 64 de ani, tatal meu a fost invatator si pe atunci se spunea ca are pasiunea vanatorii (nu hobby), am fost cu el la nenumarate partide de vanatoare, ce de iepuri erau aici pe langa Timisoara, si cum mai impusca tatal meu fazanii din zbor… cel mai placut era preparaea vanatului si uite asa am invatat toate tainele bucataririi in ale vanatului.
    Va rog sa-mi spuneti de unde pot sa cumpar un fazan si un iepure de camp pentru sarbatori, mai traieste si mama mea si as vrea sa gatesc pate de fazan, mancare rece de iepure cu masline, iepure cu sos vanatoresc friptura innabusita (impanata cu usturori si slaninuta) ca pe vremuri…nu amreusit sa gasescu de muulti ani si ducem dorul acestui fel de mancare nelipsit alta dat pe masa noastra…
    Puteti sa ma jutati?!!
    Orice se sune rau despre Dumneavoastra eu nu cred pt. ca cel ce este vanator este un om de onoare si eu ii cunosc pa acestia de mic copil
    Sa aveti sarbatori binecuvantate si un An Nou prosper!
    Cu stima
    O pesnionara

  16. 16 Socrate decembrie 4, 2011 la 3:45 pm

    Bomba. Apare dl Boc si zice ca proiectul MAI este unul tehnic, nediscutat de coalitie ( citeste mafiota coalitie ). Care va sa zica ministrul Igas, intre doua partide de vanatoare de branconieri, a pus de capul lui, fara stirea dlui Boc si a mafiotei coalitii, de un proiect de lege de comasare a alegerilor ? Am serioase indoieli. Fie este vorba despre o capra maximala bagata in casa, ca tot romanul sa rasufle usurat cand se va trezi inghesuit in casa doar de o capra medie, nu maximala, fie ca e vorba de tehnica “ poate tine “, fie cel mai curand e vorba de obosirea adversarului ( opozitia si poporul roman ).
    PS Total neinspirata declaratia domnului Sova, ca “USL este de acord cu solutia comasarii alegerilor doar daca parlamentarele sunt facute mai devreme, prin alegeri anticipate.”.

  17. 17 Sibilla decembrie 4, 2011 la 3:55 pm

    Dezbaterea loviturii de stat : 10 zile !
    Posted by Radu Tudor on December 4th, 2011
    Lovitura de stat pregatita de regimul Basescu-Boc prin comasarea alegerilor locale si parlamentare e in desfasurare.
    Proiectul lui Igas include, ca in orice dictatura, suspendarea aplicarii unui numar important de legi pentru ca lovitura lor sa poata avea loc. Toate votate in Parlament si publicate de-a lungul anilor in Monitorul Oficial.
    Asasinii democratiei propun si un termen “rezonabil” pentru dezbaterea iesirii Romaniei din sfera statului de drept. Pina pe 12 decembrie are loc dezbaterea publica, dupa cum e scris in documentul MAI. Adica doar 10 zile pentru simularea consultarii opiniei publice si aruncarea in aer a sistemului politic… Cu un tupeu incredibil, ei comunica si doua adrese de email unde “persoanele interesate” isi pot comunica “opiniile”. Iata-le : catalina.oana@mai.gov.ro si cristian.petraru@mai.gov.ro
    Eu zic sa le scrieti ce ginditi, inainte ca ei sa dea lovitura de stat. Sa n-avem apoi discutii apoi la tribunal, cind se va schimba puterea.
    http://radu-tudor.ro/dezbaterea-loviturii-de-stat-10-zile/

  18. 18 ioin decembrie 4, 2011 la 3:57 pm

    Asta este pretul platit,antiromanesc pentru sustinerea udmr la guvernare si a guvernului si garantia ca vor ramane la ciolan cu astia.Pentru asta merg pana la capat cu ei,stiu ca vor castiga conform planurilor.
    Pentru a atrage simpatii,trebuie sa fiti categorici si radicali in actiuni.
    Daca se vor comasa sau daca prezenta la vot va fi tot pana in 40% USL-ul va pierde sigur chiar daca conduc in sondaje detasat.Ei vor castiga iar cu 20%+1 vot si vor conduce iar pe toti romanii.
    Comasarea chiar asta inseamna,descurajarea celor care nu au un interes direct(voteaza numai neamuri ,afaceri si subalterni amenintati de sefi politici) sa voteze.Puteti sa va imaginati cozi interminabile pe o vreme rece de noiembrie,oameni stand ore in sir in frig sa intre.Timpul pentru fiecare va fi dublu in cabina,care va face coada monstru afara,cand se vor trezii cu un vraf de hartii in brate,sa rasfoiasca si sa gaseasca alesul.Va fi greu si pentru tineri nu mai vorbesc de batrani.Sigur multi vor renunta la chinul fizic imediat chiar daca au dorinta de schimbare.Ba mai mult nici nu vor mai pleca de acasa cand vor vedea haosul live pe toate posturile.
    Cu romanii de afara este cam acceasi problema daca sunt imprastiiati in tari mari le este greu sa mearga pana la ambasade sau consulate,unde sunt sectii electorale,este ca si cum unul din Mizil trebuie sa mearga la Bucuresti sa voteze.Un vot prin corespondenta transparent si sigur ar fi o solutie.

  19. 19 Sibilla decembrie 4, 2011 la 4:00 pm

    @ZOE, fii barbata !
    Să iasă-n stradă liderii USL şi nu doar cei de la Centru ci mai ales TOŢI cei din teritoriu, să demonstreze că au abilitatea, putinţa şi credibilitatea de-a fi urmaţi de români ! Sunt degeaba ??
    Să lase naibii hlizitul şi plimbatul pe la tv, afacerile personale, să treacă naibii între oameni, să facă ce trebuie SĂ LUPTE cu absolut TOATE armele, c-o fi timpul !!
    Să sesizeze URGENT CE, toate forurile internaţionale !!
    Dacă românii vor simţi că nu sunt singuri, că au lângă ei conducători curajoşi vor ieşi masiv, aia E !

  20. 20 Victor V. decembrie 4, 2011 la 4:09 pm

    @ Socrate

    Excelente observații! Mi se pare incredibilă posibilitatea înlocuirii judecătorilor cu procurori. Inițial am crezut că e o eroare, dar am citit și eu textul de lege propus de MAI:

    „Art. 30. – (1) Birourile electorale judeţene sunt formate din 2 judecători şi/sau procurori, un reprezentant al Autorităţii Electorale Permanente, un reprezentant al grupului parlamentar al minorităţilor naţionale din Camera Deputaţilor şi din cel mult 11 reprezentanţi ai competitorilor electorali.
    (2) Desemnarea judecătorilor şi/sau procurorilor se face în şedinţă publică, în termen de cel mult 10 zile de la data începerii perioadei electorale, de către preşedintele tribunalului, prin tragere la sorţi, dintre judecătorii şi procurorii în exerciţiu la instanţele, respectiv parchetele, de pe raza teritorială a judeţului.”

    Există vreo explicație rezonabilă pentru acest lucru? Firește o explicație cinstită, nu îndoiala manifestată de Traian Băsescu la adresa judecătorilor.

    Mi se pare că aici se termină cei 20 de ani de democrație în România.

  21. 21 gabryela decembrie 4, 2011 la 4:14 pm

    pai sa le comaseze pe cele generale cu localele in primavara!?

  22. 22 Ghita Bizonu' decembrie 4, 2011 la 4:28 pm

    teostanc
    ceva mai simplu. In anii 90-86 oamenii au iesit in strada sa ceara drepturi. De multe ori au primit .. Insa pe urma au platit cu „reforma”, Reforma care a insemnat necaz ptr cei mai multi .
    Asa ca .. mai bine mergi la moaste .. ca poa te ajuta sa nu imbolnavesti sau poate sa castgi la loto.

  23. 23 ion adrian decembrie 4, 2011 la 5:00 pm

    PPS. Am intrat adineauri pe

    https://nastase.wordpress.com/2011/12/02/raportul-isd-traducere-in-limba-romana/

    unde ieri nu era postarea de care vorbeam, dar azi vad ca a aparut.
    Lipsa de reactie fata de ce scriu eu acolo chiar si la Isabela pe care o nominalizez si care raspunde in astfel de cazuri, ma face sa cred ca a aparut ulterior cand nimeni nu mai citea inapoi, probabil intrata in spam si apoi observata de Manuela caruia ii multumesc si o rog sa lase postara asta ca sa nu creada cineva ca bat campii si daca este interesat sa ajunga pe firul indicat.
    Multumesc, 🙂

  24. 24 blogideologic decembrie 4, 2011 la 5:32 pm

    @ santinela , @ ZOE, fii barbata !, @ teostanc
    Pentru profesori (eu vorbesc numai despre profesorii „care ştiu carte” )problema se pune altfel : Ei nu sunt bugetari, ci producători de capital intangibil pentru naţiunea română ! Dar este nevoie de un proiect parlamentar care să legifereze această situaţie a lor. Bugetari sunt doar aceia care îndeplinesc funcţii regaliene ale statului.

  25. 25 nastase decembrie 4, 2011 la 6:36 pm

    Alina Nediu,
    Sugestia mea este sa luati legatura cu AJVPS Timis. Cred ca ei ar putea sa va spuna.

  26. 26 Doru Coarna decembrie 4, 2011 la 6:37 pm

    Faptul ca alegerile vor fi comasate in scopul furtului lor arata ca nu este vorba de nimic altceva decat de salvarea lui Basescu! Acesta-i singurul obiectiv major al Romaniei!

    Faptul ca opozitia nu poate face nimic in afara de scandal, arata ca este si ea inrolata, prin decidentii sai, in acelasi scop maret! (Parca odata cu Geoana se mai pornise de-o suspendare, nu? Ati uitat? Pe cand? Si cum?)

    Faptul ca societatea nu iese in mod convenabil opozitie arata ca nu ii intereseaza problema: fie liderii USL nu au semnificatie politica pt populatie, fie nu trezesc inncredere, de acord, fie se arata a fi doar superficiali.

    Faptul ca sistemul transpartinic va comasa alegerile arata tocmai ca el insusi exista si ca se conjuga pana la identificare cu acel tel nobil, mentinerea lui Basescu.

    Faptul ca liderii opozitiei fac opozitie doar de forma, arata tot aia…

    Faptul ca, mergand politica asa, poporul asta nu mai are nicio sansa in afara violentei, de a reveni la o stare normala, arata ca jocul de-a politica a expirat in Romania, de acum trebuie actiune serioasa, programe, luciditate si tot restul, vremea politicii de conjunctura, de devastare, de inavutire, de forma, a trecut, politicienii sunt cea mai compromisa categorie sociala din tara si nimeni nu va iesi in strada ca sa-i salveze pe ei si colegiile lor! In fond, nimeni nu-i de neinlocuit! Pe asta o stiu si ei si de aceea il sustin pe Basescu in efortul acestuia de a se mentine, cu orice pret. Restul sunt minciuni.

  27. 27 Adrian B. decembrie 4, 2011 la 6:55 pm

    Cu acesti DERBEDEI SI SMENARI POLITICI ( ma refer la Basescu si gasca lui!) trebuie modificate complet instrumentele de lupta politica ! Parerea mea este ca in joc este chiar soarta democratiei romanesti! Acesti golani incearca orice ca sa ramana la putere profitand de ignoranta si lasitatea romanilor si de problemele cu care se confrunta UE…Pentru mine era clar inca din 2005 ca acest individ (B asescu) nu va lasa puterea din mana de bunavoie! Ganditi-va cate nemernicii a facut el si gasca lui ! Credeti ca ar mai putea sta linistit daca ar pierde puterea? Este un escroc cu spatele la zid!!!
    Cat despre UDMR , am sa va reamintesc ceea ce cred eu despre dansii , cu riscul de a fi corectat de d-voastra : UDMR-ului ii convine situatia actuala din tara , ii convine o Romanie cat mai slabita si mai haotica , numai buna de spart! De fapt, UDMR-ul il tine pe Basescu la putere!!!!! Este un santaj politic din care profita fiecare cum poate. Eu sunt ardelean , am copilarit si am lucrat cu unguri dar NICIODATA nu am cunoscut un ungur care sa vrea binele unui roman! Va repet, NICIODATA! Sper ca politicienii sa renunte la naivitatea asta de a mai spera ca UDMR sa intoarca armele , etc.
    Cat priveste lupta politica , cred ca este momentul sa se stranga ostile (organizatii studentesti, sindicate, pensionari, grupuri parlamentare prietene din Occident , politicieni occidentali , ziare straine , lobby-sti …) si sa inceapa demolarea (prin greve , proteste, articole in ziare straine , proteste la Ambasade …) a acestui regim abuznic care ne va duce in prapastie!

  28. 28 dlnimeni decembrie 4, 2011 la 7:13 pm

    Sibila, va rog frumos, nu diseminati cuvintele mele chiar pe toate blogurile. Cu stima.

  29. 29 SAMI decembrie 4, 2011 la 7:42 pm

    Ce sa mai zic!? Nu exista foruri internanionale , sau europene (?) la care sa fie sesizate astfel de abateri de la democratie ?
    Apoi ma intreb la ce mai avem opozitie , ce „pazesc” institutiile statului – pe care le platim cu totii ???

    Va asteptati cumva sa ne dam viata in strada ca in 89′? Acum ,spre deosebire de atunci ,avem varianta de a pleca definitiv din tara si de a nu ne mai uita niciodata inapoi. Probabil ca pentru tineri ( caci ei produc de obicei revolutii ) este mult mai interesant sa-si faca debutul in viata in afara tarii si au sanse mari sa reuseasca . Cine altcineva sa mai iasa in strada ? Ca sa mai reusim sa corectam ceva , nu este suficient sa zbieram ca niste imbecili in strada ( cum am mai facut-o – eu am fost in strada si m-am simtit ca o tampita dupa aceea ) ci sa facem o revolutie . Astia nu pleaca decat daca facem o revolutie , cu victime , sange si morti . Un razboi civil .

    De ce nu incepe opozitia sa iasa in strada si sa se bata cu ei ? Asa e simplu sa le spui altora : fratilor , noi n-am fost pe faza , iar voi suportati consecintele . Poate iesiti voi la bataie , caci noi nu vrem sa ne sifonam hainele . Sau , nu vreti voi sa faceti o revolutie (?) ca luam noi puterea dupa aia . Care e mesajul , caci nu m-am prins !!!

    Parerea mea este ca cei care trebuiau sa reactioneze la timp , pentru ca erau in diverse pozitii interesante , au stat si au dormit ,lasand mafia actuala sa prolifereze ca un sarcom ( caci cancerul se misca mai lent ) .

    Personal , am fost de multe ori ironizata si chiar jignita , atunci cand am incercat sa atrag atentia oamenilor la ceea ce se intampla . Din pacate am avut dreptate , am intuit foarte bine catre unde mergem, respectiv catre dezastru -economic ,social si chiar politic , catre un mare nimic . Ce sa mai indreptam acum ?
    Toata natiunea noastra , in frunte cu opozitia ( caci puterea ne face raul de care trebuie sa ne aparam) sufera de o lene crunta in ceea ce priveste reactia la tot ceea ce ( ni ) se intampla . Si atunci ???

    Cum putea sa se ajunga la altceva , cand s-a pornit devalizarea economica a tarii. Stiti , e o vorba in popor … ” te iei dupa muste , ajungi la kkat !” Din nefericire , acolo suntem noi acum . Un popor naiv , credul, habotnic ( caci n-am vazut la nimeni din tarile civilizate sa se tavaleasca asa ca romanii ,prin biserici si sa linga toate icoanele de acolo ) ,un popor de impostori – care voteaza fara sa se informeze , un popor care sta si asista ca la teatru la propriul lui destin .
    Unde altundeva se putea face ceea ce s-a facut la noi ??? „Ca la noi la nimeni !”

  30. 30 teostanc decembrie 4, 2011 la 7:44 pm

    Ghita Bizonu’

    Nu cred. Demonstratiile mari si dese au fost in perioade cand PSD era la putere. Pe timpul lui Ciorbea, cand mizeria a ajuns la apogeu nu prea au fost demonstratii.

    De aici rezulta ca cei de dreapta stiu sa organizeze mai bine protestele si ca cei de stanga au permis aceste manifestari. Reciproca nu este adevarata.

    Acum, revenind la 89; In acel an guvernantii au reusit sa puna la punct cartelarea alimentelor pe cartiere si blocuri. Situatia incepuse sa se imbunatateasca putin. La fel caldura si gazele. Si tocmai in acest reviriment a avut loc explozia sociala. Seamana mult cu Libia, Egiptul, etc.

    Prin Europa Libera, putin inainte, oamenii au fost sfatuiti sa se duca intr-o anumita parte a orasului, parca cu lumanari aprinse, in semn de protest. Nu s-a dus nimeni.

    Raman la parerea mea. Asta nu inseamna ca-l regret pe Ceausescu. Regret ca a fost ucis si nu a fost o judecata dreapta, demna de un popor evoluat.

    Mai regeret ca multe lucruri care au fost facute inainte de 89, au fost distruse, din prostie sau rea credinta, de-am ajuns sa importam mere si muraturi, becuri, maturi si nu mai spun ca ocupa prea mult loc.

  31. 31 Sibilla decembrie 4, 2011 la 7:52 pm

    @dnimeni,
    M-am oprit !
    Cu stima.

  32. 32 Sibilla decembrie 4, 2011 la 7:52 pm

    ÎAşa-i în politică!

    n urmă cu şase luni, Sorin Frunzăverde spunea despre UNPR că e un partid de 0,5 la sută, care nu va conta pe eşichierul politic românesc. În replică, deputatul Ion Tabugan atrăgea atenţia tuturor că „UNPR nu e coada de la prună ci, eventual, cazanul în care fierbe răchia“. Evoluţiile din politica românească au făcut ca cei doi să se afle ieri pe aceeşi scenă.

    Nu ne amintim ca Sorin Frunzăverde să fi fost prezent şi la alte conferinţe judeţene de partid pentru a transmite salutul său şi al PD-L. A făcut-o ieri, la conferinţa UNPR, unde a avut un discurs radical schimbat faţă de cel din primăvară: „UNPR este un partid pe care contăm în anul electoral şi la guvernare, în coaliţie, în această perioadă complicată şi, în acelaşi timp, este un partener fidel“, a spus prim-vicepreşedintele PD-L.

    Sorin Frunzăverde nu a ascuns faptul că se află în relaţii foarte bune, de prietenie chiar, cu Gabriel Oprea, dar şi cu mulţi dintre cei ce se aflau în prezidiul conferinţei judeţene. Şi ca să risipească orice îndoială în privinţa declaraţiilor din primăvară, Frunzăverde i-a laudat din nou pe progresişti: „Construcţia iniţiată de UNPR este una foarte importantă, chiar spectaculoasă, asumată de un grup important de politicieni, care au reuşit să convingă atât pe plan naţional, cât şi local. UNPR face parte dintr-o coaliţie care gestionează problemele ţării, într-o perioadă extrem de dificilă, şi doar cu o astfel de majoritate parlamentară s-a reuşit reformarea statului“.

    http://www.argument-cs.ro/content/a%C5%9Fa-i-%C3%AEn-politic%C4%83

    pfffff….. de acest ” ayatollah ”, pămpă-LACHE, se împiedică onor Opoziţia care cică ” nu se poa să-l învingi pe Sorin ”…
    Pe dumneamea ar umfla-o râsul la auzul acestui ” nu se poa ”, DACĂ n-ar fi de tăt plânsu…. tune buba bubonică-n ea de politichie mioritică !!

  33. 33 Adrian Sav decembrie 4, 2011 la 8:16 pm

    Probabila se invoca eterna poveste cu reducerea de cheltuieli. Pana la urma o sa comaseze tot, se va ajunge la un sigur judet prin comasare ca sa mai reducem din cheltuieli.

  34. 34 dlnimeni decembrie 4, 2011 la 10:28 pm

    Sibilla, va multumesc.

  35. 35 Ghita Bizonu' decembrie 4, 2011 la 10:46 pm

    Teostanc
    pai vezi ca imi dai dreptate? Adica in anii 90-96 au faost manifestatii , greve (metroul! de 2 sau 3 ori !! ) CFR sub conducerea Siromascenko ablocat cel putin 1 data Moldova …manivekle lu Mitrea blocau Bucurrestiul samd. Si in final intr-un elan tembel aa ajuns CDR la putoare (in 96 am mai ajuns la Felix… Era clar ca o majoriate relativa spera la basmu cu ajutoru capitali…). Si apoi cand au vazut ce a iesit ….
    Insa in anii au mai fost niste miscasri sindicale .. mai mici da reprimate bine. Pa sest ca doar nu era presa sa scrie despre ele (ceva doar Romania mare) Si apoi marsul minerilor …. care la Rm valcea au fost primiti ca o armata de eliberare .. Insa in Bucale bineganditorii faceau manifestatie pe bulivard cerand masuri …
    Asa ca deh …. In plus partea cea mai reactiva este azi emigarata. Ramene teleptualitatea care maine ar iesi cu mic si mare sa protesteze impotiva comunismului daca sa zicem ca ar fi jun guvern PSD care aer indrazjni sa zimasinile de peste4 3000 awu un plus de taxa de 3%. Dascalimea care a votat basesc
    In plus nu sunt de acord cu asertiunea ta « 89; In acel an guvernantii au reusit sa puna la punct cartelarea alimentelor pe cartiere si blocuri. Situatia incepuse sa se imbunatateasca putin. La fel caldura si gazele. Si tocmai in acest reviriment a avut loc explozia sociala. Situatia se inrautatea … de acu si branza era pe cartela . Caldura doar dupa ciuruire . Si totusi ne platisem datoriile. Dupa mine Ceasca s-a sinucis in direct atunci cand ,dupa ce anunta ca ne-am platit datoria urma sa mai strangem de aia cureauau .
    Insaai dreptate cu pwerversiunea dreptei. Uite ca Clington reusise ssa aiba exceden t bugetar. Si ? Pai asta a sucarit prpfun dreapta si s=-a ajuns sa aiba si un deficit extra, si o interventie masiva s aslaveze bancile ! Da de vina e Fredie si Fany. D emulte ori s-a intamplat ca dupa dezatrelele unei guvernari de dreapat, stanga amai strans cureauau , a intremat situatia si apoi lacomia imbecilei clase de mijloc sa aduca sdreapata « ca sa le dea » si titu s=a terminat cu un fiasco. Episodul 2004-2011 se reagseste si in alte tari …
    Insa in legatura cu Ceasca eu am un singur regret. Ca nu am avut si eu ocazia sa trag !!Dar in regretu tau sta slabiciunea noastra . Ca in 89 trebuia zis « bun pe urmatorul car eface asa il bicium si apoi il spanzuram. Si daca nici atunci nu s eintelege recurgem la patentu Vlad !!!
    Ca la naiba suntem cel mai bun si responsabil popor. Cel mai tolerant. Unicu care si-a platit datoriile fara ocupatie militara. Nu este cazul sa se abuzeze !
    Pe .lumea asta singurele lucruri demne de respect sunt FORTA si STREANGUL ! D’aia nu suntem respectati ….

  36. 36 ion adrian decembrie 4, 2011 la 11:01 pm

    .
    Nu mai revin cu axiomele, dar pentru ca am postat acesta prima consecinta pe celelalte bloguri unde am postat axiomele, cum ar fi blogul Regelui Mistocarilor(Mihnea) cel de al treilea Cavaler al Ordinului o postez si aici sperand sa apara si poate s-o determin pe AYA sa raspunda.
    Asadar ca sa mai facem un pas micutz in aplicatia concreta, desi cum spuneam nu cred ca mai este treaba mea, ci a doctorilor si premiilor Nobel in economie,pentru exemplificare adaug o consecinta directa a axiomelor , una imediat vizibila.
    Consecinta este ca termenul “ajutor de somaj” trebuie inlocuit cu cel de “drept de somaj“. Galbraith(premiul Nobel ptr economie) a intuit, asta, insa fara sa inteleaga teoretic acest aspect, atunci cand a scris ca “ajutorul de somaj este unul din pilonii economiei capitaliste”
    Stii cum e aici ? Ca la Riemann care cu o teza de 8 pagini si doar cu doua relatii matematice, teorema lui Pitagora pe arcul de cerc infinitezimal si media artimetica, a produs apoi, la ceilalti mari matematicieni tomuri si tomuri de conjecturi de teoreme de discutii matemmatice caci evident matematica este doar ce discuta matematicienii intre ei si un exemplu in acest sens este Dedekind.
    Unii vor spune imediat ca sunt comunist , dar gresesc fundamental caci la comunisti somajul nu se exista. =))

  37. 37 ORĂŞAN IOAN decembrie 5, 2011 la 7:34 am

    Cred că opoziția trebuie să organizeze manifestații de stradă în toată țara pentru alegeri libere și democrate.

  38. 38 Vasile, decembrie 5, 2011 la 7:45 am

    Inteligenta USLeului,

    Respinge cu vehementa comasarea alegerilor dar in acelasi timp ar fi de acord cu aceasta solutie doar in cadrul unor alegeri anticipate.

    Asta de tactica, curat murdar coane Iankule, as zice unii care au mai trecut pe acolo!

  39. 39 Vasile, decembrie 5, 2011 la 7:49 am

    Sibila,

    „Cazanul in care fierbe rachia” este doar o expresie , de fapt in cazan fierbe drojdia , si cea mai potrivita expresie pantru UNPR ramane drojdia politicului romanesc trecuta prin alambicul lui Traian!

  40. 40 ZOE, fii barbata ! decembrie 5, 2011 la 9:23 am

    @blogideologic
    Nu am pronuntat cuvântul bugetar, am spus profesorii si ceilalti salariati !
    Toti cei care lucreaza la stat pot fi amenintati si chiar sunt amenintati, ca-si pierd locul de munca, daca ies în strada. Nu se discuta în contextul respectiv despre rolul profesorilor ci despre faptul ca fiind platiti de stat, sunt la cheremul lui.

  41. 41 ZOE, fii barbata ! decembrie 5, 2011 la 9:56 am

    @Sibilla
    Eh… cine n-ar vrea, ar fi prea frumos ca sa fie adevarat, sa iasa în strada
    toti liderii USL ! Adu-ti însa aminte ce spume au facut porto-calicii sau pacalicii mai bine zis, când liderii PSD au iesit în aparearea primarului Nicolescu de la Arges. Chiar crezi ca le-ar fi rusine sa-i acuze de instigare la revolta si sa-i lege fedeles ?! Si asa îi ameninta cu Bau Bau ca la începutul anului urmator le da la „Razboiu” toate dosarele prefabricate de ei. Îti dai seama cu câta satisfactie vor privi înhatarea si aruncarea lor la „Hârdaul lui Petrache”; pâna sa-si dovedeasca nevinovatia le face imaginea praf ! Si astfel, prostind pe prosti pentru a nu stiu câta oara, îi vor convinge ca nu are rost sa voteze cu USL, ca „uite sunt corupti si mai bine îi lasam pe cei de acum” si ca schimbarea nu le va aduce nimic bun !
    Daca însa cei prosti dar multi se vor trezi înainte de Caledele grecesti si
    vor face sa explodeze mamaliga, atunci tavalugul nu va mai putea fi oprit.

  42. 42 ZOE, fii barbata ! decembrie 5, 2011 la 10:58 am

    Istoria se repeta dar si prostia !

    Constantin Tanase / Teatrul Carabus

    „Ne-am trezit din hibernare
    Si-am strigat cât am putut:
    SusCutare ! Jos Cutare!
    Si cu asta ce-am facut ?

    Am dorit cu mic, cu mare
    Si-am luptat, cum am stiut
    S-avem noua guvernare
    Si cu asta ce-am facut ?

    Ia coruptia amploare,
    Cum nicicând nu s-a vazut,
    Scoatem totul la vânzare
    Si cu asta ce-am facut?

    Pentru-a câstiga o pâine,
    Multi o iau de la-nceput
    Ratacesc prin tari straine
    Si cu asta ce-am facut?

    Traversam ani grei cu crize,
    Leul iar a decazut,
    Cresc într-una taxe-accize
    Si cu asta ce-am facut?

    Se urzesc pe-ascuns vendete,
    Cum nicând nu s-a vazut,
    Tara-i plina de vedete
    Si cu asta ce-am facut?

    Pleaca-i nostri, vin ai nostri !
    E sloganul cunoscut;
    Iara am votat ca prostii
    Si cu asta ce-am facut?”

    Acelasi autor :

    „În tara asta, tara pâinii,
    Sa aiba pâine chiar si câinii
    Guvernul nostru ne obliga,
    S-avem o zi de mamaliga
    Lor ce la pasa cum e traiul
    Scumpira trenul si tramvaiul
    Scumpira tot, la catarama
    Pâna si pâinea si tutunul
    Si când înjur pe sleau de mama,
    Ei, cica, eu fac pe nebunul ”

    Iata ca nimic nu e nou sub soare si istoria se repeta. Dar se pare ca fatalismul este Karma noastra !
    „E pur si muove”, poate o da Dumnezeu sa ne miscam si noi pâna la urma !

  43. 43 Socrate decembrie 5, 2011 la 10:59 am

    @Victor V. * Multumesc de apreciere, Ma bucur ca suntem in fine de acord intr-o problema, cu micul amendament ca eu cred ca deja suntem in dictatura.
    @Draghi Puterity, cauia ii multumesc si pe aceasta cale, mi-a dat un link
    http://www.guardian.co.uk/business/2001/apr/29/business.mbas
    din care citez : “ Stiglitz has two concerns about the IMF/World Bank plans. First, he says, because the plans are devised in secrecy and driven by an absolutist ideology, never open for discourse or dissent, they ‘undermine democracy’. Second, they don’t work. Under the guiding hand of IMF structural ‘assistance’ Africa’s income dropped by 23%.
    Did any nation avoid this fate? Yes, said Stiglitz, Botswana. Their trick? ‘They told the IMF to go packing.’ “
    Nu credeti ca guvernul nostru ar trebui sa tina seama de opinia lui Stiglitz ?

  44. 44 blogideologic decembrie 5, 2011 la 11:25 am

    @ ZOE, fii barbata !
    Iertare, 🙂

  45. 45 teostanc decembrie 5, 2011 la 12:47 pm

    Ghiță Bizonu’

    Am văzut ca sunteți belicos chiar din siglă si nickname.

    Eu am convingerea ca măsurile non violente, daca sunt ferme, sunt mai eficace. Imi amintesc de ce-au făcut englezii cu Republica Sud Africană, împotriva politicii de apertheid a guvernanților ei.

    Nu i-au năvălit, ci le-au pus embargou si sub această presiune, timp de vrea 10 ani, RSA s-a transformat treptat într-un stat modern.

    Dv. văd ca vreți să ramânem la epoca lui Țepeș Vodă.

    Vă salut cu prietenie.

  46. 46 gabryela decembrie 5, 2011 la 1:18 pm

    daca tot doresc sa faca “economie”de ce nu comaseaza alegerile parlamentare cu cele locale in primavara sau cand ar fi legal cele locale?

  47. 47 ZOE, fii barbata ! decembrie 5, 2011 la 1:49 pm

    @Alina Nediu
    Si pe noi tot asta ne preocupa, ca n-avem vânat la masa de Craciun !!!

    Eu zic sa-l întrebi pe „Mistretul cu colt de argint” sau pe „Fetita cu chibrituri” ! Sau pe sarmanii care cauta în gunoaie, pe copiii saraci la care niciodata nu vine Mosul, pe oamenii care au muncit o viata si care fac Craciunul cu medicamente, ca dupa ce le cumpara , nu le mai ramân bani
    si de mâncare ! Daca asta nu e cinism, atunci ce este oare ?!

    Îmi cer scuze colegilor dar simt o greata organica !

  48. 48 ZOE, fii barbata ! decembrie 6, 2011 la 8:00 am

    @blogideologic

    Esti iertat, fiule, ha ha ha !

    Te plac si te apreciez !


  1. 1 De la comasarea alegerilor, la orice | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe decembrie 4, 2011 la 11:04 am
  2. 2 Sfinxul Trackback pe decembrie 4, 2011 la 3:04 pm
  3. 3 De la comasarea alegerilor, la orice « ministru >> prim-ministru >> blogger « TEO STANC Trackback pe decembrie 5, 2011 la 12:27 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: