Antena 3 – 21.30

Adrian Nastase este astazi invitatul Alessandrei Stoicescu la emisiunea Q&AAntena 3, ora 21.30.

Emisiunea poate fi urmarita live aici.

Echipa AN

41 Răspunsuri to “Antena 3 – 21.30”


  1. 2 Doru Coarna noiembrie 26, 2011 la 9:41 am

    Si eu care credeam ca datorita vizitelor fortuite la instanta, ati scapat de explicatii…

    Succes!

  2. 3 Marcus noiembrie 26, 2011 la 9:59 am

    Asa Ie Tatuca-Udated

    Agentia de presa Erevan News isi informeaza cititorii ca in cursul zilei de ieri, fiica cea mica a d-lui presedinte Basescu Traian, EBA, a lensinat in timp ce citea in Parlamentul European urmatorul discurs intocmit dupa indicatiile Comisiei Nationale intrunita pentru a-i rezolva problemele de citire:

    “Pozitia Romaniei In Zona Marii Negre Si Strategia Acesteia In Privinta Tiganilor

    Romania se afla in Europa. Romania este in Uniunea Europeana. Capitala Romaniei este la Bucuresti. Tatuca este sefu lu’ Romania. Romania se invecineaza cu Marea Neagra. Pe mare plutesc nave militare rusesti. Romania nu este un lac rusesc. Noi vrem pace si tractoare si nu arme nucleare. Tatuca iubeste Elena Udrea. Elena Udrea, nu. Iarna nu-i ca vara. In Romania sunt tigani imputiti. Tatuca se imbata cu ei. Tatuca se bate pe burta cu ei. Tatuca le ia salbele de la gat. Tatuca le ia si voturile. Tatuca le boteaza copiii prin fratele Mircica. Apoi tatuca ii baga la parnaie. Tatuca ii intreaba: la ce v-a folosit?. Tatuca se hahaie la tigani. Tatuca le da cu tifla. Tatuca nu le da salbele inapoi. Tatuca nu le da nici voturile inapoi. Asa ie tatuca!
    Jos Iliescu!
    Jos Comunismu’!
    Traiasca Tatuca si Elena Udrea!”

    Dusa de urgenta la spital si supusa unor investigatii serioase medicii au constatat ca lesinul a avut drept cauza surmenajul intelectual cauzat de citirea celor cateva propozitii din discurs. Mergand pe acest fir s-a ajuns la concluzia ca aceasta boala este de natura ereditara, pe linie paterna, nici tatuca nesuportand un exercitiu de citire condensata, modalitatea prin care tatuca nu lesina cand citeste mai mult de o pagina constand in faptul ca acesta are o minte foarte odihnita, calitatea data de citirea unui roman de Cartarescu in intervalul de timp de doua mandate prezidentiale.
    Plecand de la aceasta constatare medicii au prelevat probe de ADN de la EBA, urmand sa le compare cu cele luate de la tatuca in speranta ca savantii vor descoperi in sfarsit gena imbecilitatii caracterizata prin fobie fata de instructia intelectuala prin lectura de orice fel, descoperire care ar putea duce la eradicarea prostiei in lume.
    Pentru recuperare grabnica, in afara de tratamentul medicamentos recomandat, medicii i-au prescris multa, multa odihna intelectuala intr-un mediu propice si “prietenos” fata de EBA, cum ar fi clubul Bamboo, sau orice alt asezamant de odihna de acest gen de pe Coasta de Azur pana pe malurile Dambovitei.

    A consemnat pentru dvs.
    Varujan Arachelian

  3. 4 George Ban noiembrie 26, 2011 la 11:07 am

    Cu Sandra „Efectiv” si „Timp berechet”?
    Si la concurenta cu X Factor?

  4. 5 Baronul Munchhausen noiembrie 26, 2011 la 11:41 am

    De ce mergeti atat de des doar la Antena 3? Lumea ar vrea sa va vada si la alte posturi tv

  5. 6 Mircea Hamza noiembrie 26, 2011 la 12:31 pm

    Avalansa dezvaluirilor hotiilor pedelistilor s-ar putea sa-i ingroape inainte de alegeri. Ieri a cazut nerusinata aceea care era secretarul general al Guvernului. Tot ieri Sorin Apostu a fost suspendat din functia de primar al Cluj-Napoca . Cu toate astea, ceilalti continua sa vorbeasca de onoare, cinste si demnitate, toate portocalii. http://mirceahamza.com/?p=1484.

  6. 8 dlnimeni noiembrie 26, 2011 la 4:12 pm

    Succes! De un manifest al opozitiei, de 1 Decembrie, ce ziceti?

  7. 9 dlnimeni noiembrie 26, 2011 la 4:26 pm

    Ma mai intreb daca nu este cazul ca si candidatul la prezidentiale al opozitiei sa aiba un mesaj televizat de Anul Nou.

  8. 10 Doru Coarna noiembrie 26, 2011 la 4:52 pm

    @ Marcus,

    … dar savantii n-au putut totusi separa respectiva gena insa au descoperit ca in unele zone ale globului, ea se poate des intalni la nivelul unor populatii intregi. Mai mult, se pare ca in anumte conditii, si anume cand purtatorul unei astfel de gene devine dominant, ea se poate multiplica prin simpatie, astfel ca zona devine endemica.
    Cercetatorii spera ca spre sfarsitul mileniului urmator sa puna la punct un vaccin care sa eradice raspandirea genei TEBA si a sindromului sau asociat, boala oranj.

  9. 11 Romeo noiembrie 26, 2011 la 5:18 pm

    Un film complet cu informatii multiple si concentrate. Se spune ca intotdeauna trebuie sa se formeze o masa critica de indivizi care sa fie lamuriti cu un gen de cunostinte, pentru a se declansa o anumita actiune sau eveniment(vezi efectul a 101 maimute). Deasemenea observ inca destui oameni care merg pe principiul turmei(ce vor face ceilalti vor face si ei)sau aplica politica strutului nerealizand ca traim intr-o lume deschisa cu avantajele si dezavantajele ei. Avem nevoie de informatii sa nu fugim de ele invocand diverse motive(nu am timp, si-asa nu poti face nimic, etc. Trebuie sa ne obisnuim sa privim lucrurile in ansamblu.
    De aceea va rog sa continuati sa redirectionati in lumea larga astfel de mesaje pentru ca ele sunt inca necesare(sa nu fim lenesi pentru ca am putea plati scump asta). Lasati teama de ridicol(specifica intelectualilor cu aere) si priviti lucrurile in fata. Am sesizat ca deja se fac progrese in acest sens.
    Se zice ca o minciuna repetata des ajunge sa fie privita ca un adevar iar cei care ne aburesc folosesc intens aceasta smecherie. Haideti sa fim si noi insistenti cu astfel de informatii pentru ca ele strecurate prin noianul celorlalte zilnice(adica de tot felul accidente, violuri etc. care ne exaspereaza) patrund greu din pacate.

    Va multumesc!

    E timpul sa stie cati mai multi.
    direct link: http://www.megaupload.com/?d=H448BNSY
    traducere, comentarii pe: http://antiiluzii.blogspot.com/2011/11/prospera.html


    «Omul este o stea incatusata intr-un corp, pana cand, la sfarsit se elibereaza prin propria lupta. » Thoth

  10. 12 Karakas noiembrie 26, 2011 la 8:13 pm

    Dl. Oprea declara, intr-un avint de a intra in gratiile Marelui Licurici:

    „Sperăm că vom putea, printr-un efort, cu banii pe care îi avem, încet, dar sigur, să putem să cumpărăm acele avioane pe care întreaga zonă NATO le are, F-16. …”

    Deci, a-ti retinut, se va face un efort, dar cu „banii pe care ii avem”, sa cumparam totusi avioane americane F-16 (ca ceilalti producatori au iesit din calcule, fiind Licurici Medii sau Mici).

    Pe cine sa creada romanul, pe Basescu, care in septembrie zicea ca nu sunt bani („România nu are acum bani să angajeze asemenea contracte.”), sau pe Oprea, care dupa doua luni pare ca a gasit o mina ascunsa de aur. Poate ne spune si noua de unde are bani? Din taierile de la handicapati?

    Pe de alta parte, nu ne spunea hibridul Basescu-Boc ca Romania e pe culmile securitatii de cind avem scut? La ce ne mai trebuiesc si avioane?

    Domnilor, serios, state mult mai dezvoltate decit Romania, inca nu sunt convinse ca e momentul sa achizitioneze avioane militare americane, dar Romania (si alte zone coloniale), in ciuda saraciei acute generate de masurile aberante de austeritate, se zbat sa ia de la gurile oamenilor si sa dea pe echipamente militare mult prea scumpe?

    http://www.mediafax.ro/social/oprea-speram-ca-printr-un-efort-cu-banii-pe-care-ii-avem-sa-putem-cumpara-avioane-f-16-9008931/

    http://www.mediafax.ro/social/basescu-despre-achizitia-de-avioane-f16-romania-nu-are-acum-bani-cautam-solutii-de-finantare-8782714/

  11. 13 ion adrian noiembrie 26, 2011 la 9:30 pm

    O intrebare care decand cu datoriile astea suverane nu-mi mai da pace.
    Daca adunam aceste datorii care se invart in jurul PIBurilor tarilor si sunt multe si cu Piburi mari si consideram ca daca exista state(adica natiuni ca ele dau banul, ele si copii copiilor lor) atunci cine mama lui (lor) sunt cei care au de primit acesti bani care adica au avut in trecut atat de multi sa-i imprumute pe toti imbecilii astia consumisti si plaisiristi din intreaga lume si acum ii strang cu usa . Si daca nu sunt SUA sau China sau Rusia sau UE atunci cine are acea forta ca sa-i tina la degetul mic pe toti acesti datornici jalnici(state si popoare la un loc)?
    Ei cine e in stare sa raspunda? aud?

    PS De aia regret ca nu am studiat stiintele economice, desigur ca nu e vorba de contabilitate sau management ci finante- banci, poate ca-mi puteam raspunde singur.

  12. 14 Basarica noiembrie 26, 2011 la 9:58 pm

    Ma uit si ma minunez de cum e viata. Cat de antipatic imi erai in 2004 si cat de uman pari in 2011. Il mai aud din cand in cand si pe Iliescu vorbind. Undeva pe la inceputul anilor 90 daca as fi avut sansa sa il intalnesc poate ca il scapam de multe belele pe care le are la momentul actual. Si probabil ca mai aveam putin si ieseam si eu din puscarie. Foarte rotunda viata asta. Daca reusiti voi sa ajungeti la putere poate ca nu veti mai repeta istoria. E chiar atat de greu sa te manifesti ca om ?

  13. 16 MIO noiembrie 26, 2011 la 11:23 pm

    FELICITARI d-le Nastase. Sunteti politicianul meu preferat, OMUL DOTAT, POLITICIANUL COMPLET DE MARE CLASA.
    Imi doresc mult de tot sa fiti CANDVA, acolo unde TREBUIA SA FITI DIN 2005 – PRESEDINTELE ROMANIEI.
    Sunt alaturi de PSD din 1990 si mi-am dorit sa preluati d-voastra stafeta de la d-l Ion liescu pentru care am aceeasi consideratie, admiratie, respect.
    Imi place mulT si d-l Ponta, doar este elevul silitor al marelui profesor A.N.

  14. 17 Sibilla noiembrie 27, 2011 la 12:22 am

    @dnimeni,
    şi de-ar începe românaşii să-şi strige-n stradă dorinţa arzătoare ” Jos bă-SECU !! ”, ” Jos gubernul !! ”, dar musai ÎMPREUNĂ : Opoziţie, sindicate, revoluţionari, ONG-uri…. TOŢI…. de 1 Decembrie să înceapă…. căci E TIMPUL !!!
    Aşa cred eu…. cheia să-i scuturăm zdravăn pe păcălici e să ne unim vocile !

  15. 18 Pali noiembrie 27, 2011 la 12:28 am

    O prestatie de nota ZECE PLUS !!!

  16. 19 isabel_allende noiembrie 27, 2011 la 12:53 am

    @Ion Adrian,

    Am sa incerc eu un scurt raspuns (din lipsa de timp si disponibilitate in acest moment sa dezvolt subiectul). Fac o precizare: nici eu nu am studiat economia, finante-banci-insa am preocupari in domeniul political economy, care e destul de indicata sa ofere raspunsuri generale la tipul de intrebari pe care le-ai pus.

    1. Statele in general si statele UE in acest context se imprumuta pe ceea ce se numeste generic „pietele financiare”. Cumparatorii bondurilor de stat in general emise de state sunt diversi, insa exista doua categorii principale de cumparatori: bancile (mai ales de cand nu mai exista restrictia „banci de retail”/”banci de investitii”) si fondurile de investitii, acestea din urma fiind private sau sovereign (adica set up de catre state insasi: China, Norvegia, Singapore daca nu ma insel, etc). Sunt putini cumparatorii individuali de bonduri, si cei mai multi dintre ei deruleaza operatiuni tot prin fonduri de investitti sau de „wealth management companies”. Dupa umila mea parere, faptul ca, o data cu moda curentului „monetarist” (nu explic ce inseamna, ar lua prea mult timp) si dereglementarea financiara inceputa in anii ’80 (curentul neoliberal) si continuata cu voiosie de atunci (desavarsita prin acordurile OMC si mai ales ceea ce s-a intamplat in UE cu piata unica) , bancile centrale NU au mai putut imprumuta statele-in numele asa zisei-independente-a fost o mare eroare. De ce? -deoarece statele au trebuit sa se imprumute pe sus-amintitele piete financiare, dereglementate din ce in ce mai mult, pe de o parte si care au luat-o complet razna, construind produse financiare din ce in ce mai sofisticate, fara nicio legatura cu analizele/prognozele economice, pe de alta. Consecintele globale ale acestui shift ar merita discutate alta data.

    2. Ca sa raspund concret: Who? Spre exemplu, in cazul Greciei, cea mai mare expunere a datoriei o aveau bancile germane si franceze-altfel spus, ele detineau/detin cele mai multe bonduri de stat grecesti. De aici si o parte din insistenta pe „salvarea” Greciei-nu e vorba de filotimie in acest caz, ci de faptul ca Germania si Franta au vrut sa isi protejeze bancile.

    Uite in cazul Italiei cateva statistici : http://seekingalpha.com/article/309198-how-bad-is-wall-street-s-italian-debt-exposure
    JP Morgan are deci o expunere mare la datoria italiana.

    Dar conform acestei statistici, ce vedem? Ups, bancile franceze si germane au mare expunere (chiar foarte mare) si la datoria italiana: very bad so. .
    http://www.arabianmoney.net/banking-finance/2011/11/17/us-bank-exposure-to-italy-highest-after-total-debt-owed-to-france/

    Acestea sunt insa statistici volatile, deoarece este mult mai greu de cunatificat cat detin ceilalti shareholders (fonduri de investitii), si mult mai greu de cuantificat sunt produsele derivate si/ sau cele de pe pietele secundare (unde intervine Banca Central Europeana) s, precum si SWAPs -urile (un fel de asigurari impotriva default).

    Ma opresc aici, din motive de timp.

  17. 20 blogideologic noiembrie 27, 2011 la 1:54 am

    +Sun Țzâ (722-481 î.e.n.), autorul lucrării de strategie militară ,,Arta războiului”, propunea un șir de metode prin care un popor ar putea fi învins înainte să se scoată sabia din teacă : – Discreditați tot ceea ce merge bine în țară./- Implicaţi reprezentanţii claselor conducătoare în afaceri dubioase! Distrugeți-le reputația si, la momentul potrivit,supuneți-i disprețului propriilor concetățeni!/- Utilizați creaturile cele mai ticăloase și mai abjecte!/- Răspândiţi discordia şi conflictele între cetățeni Intărâtați-i pe tineri contra bătrânilor!/- Ridiculizaţi tradiţiile adversarilor! Discreditați-le luminătorii de conștiință!/ […] Sunt convins că această strategie este eficientă. Probă, decăderea generală a economiei României între 1989 și prezent. Nu vin cu elogiul ceaușismului ca versiune consolatoare. Doar proștii, naivii și fățarnicii, precum și excutanții acestui program vor încerca să nege aplicabilitatea acestei grile de analiză, sub veșnicul pretext al batjocoririi celor care vorbesc despre un complot sau o conspirație. Complotul nu e singur vinovat de starea actuală, fără utilizarea creaturilor cele mai ticăloase și mai abjecte, dintre români și dintre străini, fără convergența de interese a acestora, reușita catastrofei nu era atât de generală și catalepsia națională nu s-ar fi instalat.+ http://jurnalulunuivulcanolog.blogspot.com/2011/11/sun-tza-metode-pentru-invinge-un-popor.html

  18. 21 blogideologic noiembrie 27, 2011 la 5:03 am

    Comentarii despre agricultura de subzistenţă : +1. Aşadar subzistenţa este un mit, nu? Început promiţător de articol, caut continuarea în gazetă http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/reportaj/ce-secrete-ascund-de-autoritati-10-milioane-de-romani-articol-integral-245842.html . Însă intuiesc din „teaser”, o concluzie: subzistenţa şi ţăranii care mor de foame sunt mituri. În realitate, chiar cu suprafeţe mici de pământ, ţăranii se descurcă, şi este cazul să încurajăm un model curat de economie agrară, rurală, bazat pe agricultura durabilă. Slow Food rulz, ca să zic aşa! / 2. V-ati trezit, în sfârşit! De fiecare dată când eram puşi în coada clasamentului, ca ţară, la consumul diferitelor alimente, mă umflă râsul…, de exemplu la miere…, câtă miere cumpără românul din magazine, şi câtă direct de la producători! La fel cu laptele, carnea, legumele etc. / 3. Ai dreptate (comentatorul numărul 1), trebuie să privim cu realism şi bun simţ situaţia ţării…, să venim cu soluţii adevărate, nu cu săli de sport, bazine de înot şi parcuri rurale…. / 4. Viitorul e la ţară / Ai dreptate (comentatorul numărul 1)! Slow food rules ! Când preţul energiei va mai creşte (datorită împuţinării rezervelor), cei care stau la ţară vor supravieţui. Ceilalţi se vor călca în picioare în aglomerările urbane. După Globalizare, urmează DEZGLOBALIZAREA. DUPĂ SPECIALIZARE – efectul globalizării – va urma AUTOSUFICIENŢA ALIMENTARĂ, care a fost practicată DOAR câteva mii de ani! Cum, şi De ce? Datorită limitelor creşterii. Suntem prea mulţi, prea risipitori şi prea egoişti. Când se vor mai împuţina resursele şi în primul rând resursele de energie, capitalismul consumerist se va prăbuşi. Şi, cum spuneam, cei care au teren agricol vor supravieţui (dacă nu va înnebuni lumea de tot şi va arunca cu cine ştie ce arme). / 5. România, ghimpele UE/ Se vede că tovarăşii din UE sunt deranjaţi de faptul că românii, în ciuda lor, continuă să mănânce şi bea cât mai natural, din producţie proprie, fapt care îi face independenţi de edictele lor. Un om harnic cu pământ poate fi distrus doar dacă îi iei pământul, cum au făcut-o comuniştii. România e un ghimpe în coasta globaliştilor, asta fiind şi motivul pentru care este supusă unui program accelerat de distrugere, înfăptuit prin leprele autohtone… În accepţiunea tovarăşilor, o ţara liberă şi democratică e una ai cărei cetăţeni plătesc taxe înrobitoare, consumă numai gunoiul chimizat din supermarketuri şi sunt incapabili să planteze o roşie sau să crească o găină./ 6. Ghici ce urmează ? Taxe şi impozite, of course! / 7. Alt impozit ? Hai că numai impozitul pe ce mâncam mai lipseşte…. Acu’ începe număratul găinilor, roşiilor, laptelui…, cu ce îl incălzeşte pe stat să ştie ce mănânc eu? Dacă vreau mâine îmi fac pescărie, şi peste 2 ani mănânc numai peşte…, şi la stat declar că mănânc pui… Aha, acu’ înţeleg…., mai aruncă o gripă aviară…, mai una porcină…, mai o turbare pe la vaci numa’ să ne facă să nu mai ţinem nimic în gospodărie, ci numai să cumpărăm porcăriile din magazine… În 2007, la mine în localitate nu mai ţinea mai nimeni porci, de frică să nu ni-i ia Uniunea Europeană…, asta ne spunea medicul veterinar care practic a eliminat concurenţa…, el ţinând 200 de porci…, dar consătenii mei şi-au dat seama că au fost păcăliţi şi şi-au refăcut efectivele… după nici 1 an… / 8. România Ghimpele UE / Ai dreptate (comentatorul numărul 5) ! Din păcate însă oamenii renunţă foarte uşor la pământ acum, dupa ce l-au recâştigat. Eram foarte contrariat şi i-am întrebat pe mulţi de ce vând pamântul. Am aflat că nu pot lucra pământul, iar atunci când îl dau în arendă primesc foarte puţin, pentru că fermierii la rândul lor nu obţin profit corespunzător decât în anii foarte buni. Mulţi bătrâni vând din păcate pământul pentru a rezolva probleme de moment (medicale, sociale, etc). Este foarte bine că încă mai rezistăm.+

  19. 22 blogideologic noiembrie 27, 2011 la 5:36 am

    +”Nu ne vindem ţara”. Islanda respinge cererea unui miliardar chinez de cumpărare a unui teren de 300 km pătraţi+ http://www.zf.ro/business-international/nu-ne-vindem-tara-islanda-respinge-cererea-unui-miliardar-chinez-de-cumparare-a-unui-teren-de-300-km-patrati-9009227

  20. 23 marina noiembrie 27, 2011 la 6:18 am

    BASARICA iti era antipatic dl.Nastase, pe cale de consecinta logica l-ai votat pe base, nu o sa_i inteleg niciodata pe cei care in loc sa aprecieze un intelectual rasat, un om care incepuse sa aduca bunastarea in Romania, au votat un bou, mincinos, nesimtit, analfabet, smecher, betiv si corupt pana in maduva oaselor.Nu puteti spune ca nu stiati cum e baselu pentru ca ati avut destule semnale, onca de la inlaturarea lui Petre Roman, asa ca voua va datoram nenorocirea din tara asta, voua, celor care l-ati votat in 2004, sa va fie de…
    D-le.NASTASE felicitari pentru emisiune, e o placere sa va vedem la TV, ca suntem satui de tembelii de boc, base si toti tampitii lor.

  21. 24 Doru Coarna noiembrie 27, 2011 la 6:49 am

    Mi-a placut emisiunea, dl Nastase a mai ridicat niste valuri care ascundeau o parte din scena, insa o eroare tot s-a facut!

    Pai daca dl Ponta „a vrut si el sa vada daca e sef de partid sau nu”, atunci exista riscul sa se mai autoverifice de cateva ori, anume de oricate ori considera necesar, de fiecare data scutind partidul de oameni si functii… Daca la fiecare autoevaluare se pierde o functie, pana la urma partidul va ramane doar cu un primar, poate chiar nazistul braziliano-dambovitean de la Marea Neagra, figura extrem de pitoreasca altminteri.

    Nu, dl Ponta tre’ sa vada daca-i sef in raport cu dl Basescu, pe acesta ar trebui sa stie a-l ancora, iar a-i face cadou pozitii care ii desavarsesc acestuia sistemul de putere si control, nu cred ca-i taman bine, mai ales acum, in an electoral.

    Si mai ramane un aspect: PSD-ul are un apetit neostoit de a sanctiona, indiferent cat de bine au slujit bietele victime partidul si interesele lui si ale tuturor. L-au dorit debarcat si pe dl Iliescu, pe dl Nastase, pe Geoana si cati altii, stiuti ori nestiuti… mereu datorita unor frustrari electorale! Pai mai fratilor, frustrarile electorale vin din alte cauze, nu din vini punctuale! Chiar sunteti naivi sa credeti ca tara l-a vazut pe Geoana la Vantu si nu l-a mai votat? In afara de DNA, pe cine intereseaza Vantu si cati stiu de el?

    Nu dragii nostri, nu trebuie sa ascundeti o mare tradare dupa un gest nesemnificativ, nici in 2004 si nici in 2009: unii castiga mai bine din tradari decat din aport concret! Apoi devin lideri… si continua, platitnd sistemului, ca si acum, cu elemente care inca-i lipsesc puterii spre a se tine departe de insuccesul electoral si de atentia legitima asupra banului public.

    Oricum, dintre toti liderii PSD, dl Nastase, care pana la finalizarea dosarelor nu are optiuni publice despre viitorul sau, si dincolo de ridicolul la care s-a fixat dna. Stoicescu intrebandu-l naiv asa ceva exact acum cand Ponta s-a autoverificat pe un caz concret dand un exemplu si o masura a lucrurile, reiau, dl Nastase este singurul lider marcant al PSD care stie sa imbrace extrem de elegant lucrurile. Raman la a crede ca unui politician de acest nivel maximal, i-ar prinde bine preocupari concrete. In fond tara il are, de ce nu l-ar folosi?

  22. 25 Doru Coarna noiembrie 27, 2011 la 7:01 am

    … a plecat anapoda, deci:

    E ca si cum Basescu n-ar vinde aurul ci pamant de flori!

    Erata: „lucrurilor”, e prea devreme si-i duminica…

    PS. Zoe, nu-mi raspunde, abia maine mai vizitez blogul.

  23. 26 CRAI NOU noiembrie 27, 2011 la 7:15 am

    Motto : Talentul îi înalţă,
    Jon*- alias băsescu traian – îi plesneşte !

    „ŞTEFAN ATÂRGOVITOAE, în varstă de 11 ani, a câştigat sâmbată seara emisiunea-concurs „Ti lascio una canzone”, difuzată de Rai Uno, cu piesa „Profeta non saro”, de Demis Roussos.”

    PS : Ştefan Atârgovitoae a fost surprins de un înger „cerşind mila Celui de Sus” pentru un ziarist francez imbecil şi „Sarcodi” fără reacţie…

  24. 27 Mihai ANDREI noiembrie 27, 2011 la 7:54 am

    @ Baronul Munchhausen & George Ban
    Dacă aţi văzut emisiunea de aseară, aţi şi găsit răspunsul la întrebarea voastră de ieri: pentru că, în ciuda ticurilor ei verbale, moderatoarea are decenţa (rară printre colegii ei de breaslă) de a-şi lăsa invitaţii valoroşi să-şi expună raţional, armonios, argumentaţia – vezi deosebirea faţă de stilul ritos al inginerului Răzvan Dumitrescu.
    În plus, nici opţiunile nu sunt chiar aşa de numeroase pentru cei din opoziţie – la TVR şi laB 1tv nu sunt invitaţi decât rareori, şi atunci nu pentru a li se afla opiniile, ci pentru a fi sabotaţi perfid (mă rog, cât de perfid îi duce mintea şi pe aceia …).

  25. 28 dlnimeni noiembrie 27, 2011 la 11:27 am

    O aparitie de buna calitate, normala pentru dl Nastase. Fraza cu dl Ponta mi s-a parut ca a dat, insa, prost in context; oricum cred ca avem de-a face cu o propaganda, asa incit efectul ei nu va dura. In ceea ce priveste tribunalul, frazele dlui Nastase trec de bunul simt conventional, fiindca intr-adevar numai corectitudinea judecatorilor sta acum in calea unei condamnari despre care cred ca ar fi tare placuta presedintelui si tare folositoare propagandistic adversarilor politici. Sa speram ca acesti citiva judecatori vor fi corecti.

  26. 29 dlnimeni noiembrie 27, 2011 la 11:42 am

    Sibilla: dati-mi voie sa fiu sceptic in privinta organizarii unor demonstratii asa cum le doriti dumneavoastra. Si mai ales ca ong-urile ar fi in prag de combustie spontana din dorinta de a scapa de presedintele care le-a hranit si le hraneste.Nu cred ca guvernantii ar pleca datorita demonstratiilor. Au fost „alesi democratic”, nu?

  27. 30 Socrate noiembrie 27, 2011 la 1:08 pm

    @ion adrian * Buna intrebare. Exista un numar redus de persoane juridice care au acumulat mare parte din capitalul si din bogatiile lumii si care imprumuta statele. Doua link-uri :
    http://www.zf.ro/business-international/cine-sunt-baietii-destepti-ai-finantelor-mondiale-topul-celor-mai-mari-200-de-manageri-de-active-din-lume-care-au-pe-mana-60-trilioane-de-dolari-8997982
    Cine sunt băieţii deştepţi ai finanţelor mondiale. Topul celor mai mari 200 de manageri de active din lume, care au pe mână 60 trilioane de dolari
    http://www.dcnews.ro/2011/11/studiu-re%C8%9Beaua-capitalista-care-conduce-lumea-top-50-companii-superconectate-la-economia-mondiala/
    STUDIU. Rețeaua capitalistă care conduce lumea. TOP 50 companii superconectate la economia mondială
    Cine sunt persoanele fizice din spatele persoanelor juridice ? Mare secret mare. Ei sunt cunoscuti fie ca marea finanta internationale fie ca oculta financiara internationala.In topurile publice ale miliardarilor nu veti gasi decat maruntisuri precum Bill Gates, nici urma de bancheri si proprietari de banci.

  28. 31 Socrate noiembrie 27, 2011 la 1:19 pm

    @blogideologic * Multumesc pentru link-urile cu Sun-Tzu. Se pare ca cineva aplica preceptele lui Sun Tzu in Romania, imbogatite si modernizate ( de ex. media in loc de zvonuri ). Intrebarea este daca cineva are ceva cu Romania sau suntem folositi din nou pe post de cobai pentru perfectionarea metodelor.
    @Theodora a dat odata un citat “ “Sunt doua moduri de a cuceri si subjuga o natiune: prin sabie sau prin indatorare”  John Adams 1735 – 1826. “
    Intrebarea este cine ne-a ocupat ?

  29. 32 ion adrian noiembrie 27, 2011 la 3:59 pm

    blogideologic,
    Poate incerci sa raspunzi la intrebarea foarte concreta pe care o pun? 🙂

  30. 33 isabel_allende noiembrie 27, 2011 la 6:21 pm

    @Ion Adrian (2 comentarii diferite la acest topic, nici unul nu a fost publicat)

    Intrebai, la postul precedent, « unde se duc banii statelor atunci cand imprumuta » ? Am sa incerc un raspuns non-exhaustiv (din lipsa de timp si de disponibilitate de a dezvolta subiectul). Generic vorbind, ele se duc in « pietele financiare », pentru ca de acolo se imprumuta statele.
    1. Mai concret, cei care cumpara bonduri de stat sunt bancile (cele mari, mai ales de cand nu mai exista restrictia « banci de retail »/ « banci de investitii ») si fondurile de investitii : private sau suverane (acestea din urma sunt creae sau controlate de catre guvernele tarilor care au lichiditati mari si creaza astfel plasamente pentru moneda in surplus : China, Singapore, Rusia, Norvegia, Emiratele, etc). Persoanele private care cumpara bonduri de stat sunt mai putine ca atare, si ele actioneaza in general tot prin intermediul fondurilor de invetsititii sau al companiilor spevializate in « wealth management »

    2. Este dificil de realizat statistici precise cu privire la detinatorii bondurilor suverane, din cauza faptului ca exista pietele finnaciare au dezvoltat multe produse foarte , foarte sofisticate, care nu mai au (aproape deloc) legatura cu economia reala. Un exemplu sunt asa numitele CDS (“credit default swaps”), care reprezinta de fapt asigurarea contra unui risc de credit-s-a ajuns la situatia in care detinatorii de CDS-uri sa cumpere pur si simplu aceste produse fara insa a cumpara si obligatiunile emise de state si astfel piata CDS-urilor a devenit independenta de cea a bondurilor emise de state, pe de o parte, dar si un teren de speculare masiva, pe de alta. Pretul unor astfel de produse a devenit foarte mare, ceea ce a influentat/influenteaza si rata de imprumut a dobanzii pentru bondurile emise de state, in sensul cresterii ei.

    Intrebarea logica ar fi : cine controleaza pietele finaciare ?-pai, aproape nimeni si de aici o parte din problema. In anii ’80, sub impulsul curentului neo-liberal, a inceput dereglementarea sistemului financiar, mai intai in SUA , iar aceasta miscare s-a extins cu voiosie si in UE, pentru a « desavarsi » piata unica. La aceasta s-a adaugat asa-numita viziune « monetarista », care a predicat sa « independenta » bancilor centrale, care astfle nu au mai putut imprumuta statele-acestea din urma au trebuit sa se duc ape « pietele finaciare » ca sa isi asigure necesarul de lichiditati. Cine a castigat din povestea asta ?-vedem la punctul 3 cateva hinturi.

    3. Totusi, uite, in cazul Italiei o statistica cu bancile europene care detin bonduri emise de statul italian :
    http://climateerinvest.blogspot.com/2011/11/which-banks-have-largest-exposure-to.html
    Cifrele sunt ametitoare.
    Am mai vazut o alta statistica, cu banci americane destul de expusee la datoria italiana suverana, insa nu in aceeasi masura ca cele europene (JP Morgan avea cea mai mare expunere).

    Mai jos cateva din bancile europene cu cea mai mare expunere la datoria greaca (adica detinatoare de bonduri grecesti) : http://www.creditwritedowns.com/2011/06/european-bank-exposure-to-greece.html. Pe primele locuri : bancile franceze si germane

    Si inca o statistica, ce include si produsele derivate : http://www.arabianmoney.net/banking-finance/2011/11/17/us-bank-exposure-to-italy-highest-after-total-debt-owed-to-fran

    4. O scurta concluzie : bancile franceze si germane (in aceasta ordine ) sunt cele mai expuse la datoria greaca si italiana (datoria italiana e uriasa si Italia, a patra economie a UE, nu ar putea fi salvata in cazul unui « default ») ; de aici necesitatea de a gasi o solutie RAPIDA pentru aceste probleme. Insa, dupa cum arata lucrurile pana acum, avem de a face cu pigmei politici, incapabili sa mearga dincolo de pansamente si aspirina (asta la un bolnav in coma). Dar asta e un alt subiect…

    5. Fac precizarea ca nici eu nu sunt economista , insa ma preocupa mult anumite aspecte ale economiei, mai exact political economy.

  31. 34 isabel_allende noiembrie 27, 2011 la 6:24 pm

    @Pentru cei care administreaza acest blog: de ce nici un comentariu din cele trei trimise, referitoare la datoria suverana a statelor, nu a fost publicat? Nici unul nu continea injurii, toate erau documentate si coerente. Trebuie sa public cu alt nume, sau sa nu mai public deloc?

  32. 35 isabel_allende noiembrie 27, 2011 la 6:27 pm

    @ Pentru Ion Adrian: o incercare de a da un raspuns (foarte general ) intrebarii tale:

    Intrebai « unde se duc banii statelor atunci cand imprumuta » ? Am sa incerc un raspuns non-exhaustiv (din lipsa de timp si de disponibilitate de a dezvolta subiectul). Generic vorbind, ele se duc in « pietele financiare », pentru ca de acolo se imprumuta statele.
    1. Mai concret, cei care cumpara bonduri de stat sunt bancile (cele mari, mai ales de cand nu mai exista restrictia « banci de retail »/ « banci de investitii ») si fondurile de investitii : private sau suverane (acestea din urma sunt creae sau controlate de catre guvernele tarilor care au lichiditati mari si creaza astfel plasamente pentru moneda in surplus : China, Singapore, Rusia, Norvegia, Emiratele, etc). Persoanele private care cumpara bonduri de stat sunt mai putine ca atare, si ele actioneaza in general tot prin intermediul fondurilor de invetsititii sau al companiilor spevializate in « wealth management »

    2. Este dificil de realizat statistici precise cu privire la detinatorii bondurilor suverane, din cauza faptului ca exista pietele finnaciare au dezvoltat multe produse foarte , foarte sofisticate, care nu mai au (aproape deloc) legatura cu economia reala. Un exemplu sunt asa numitele CDS (“credit default swaps”), care reprezinta de fapt asigurarea contra unui risc de credit-s-a ajuns la situatia in care detinatorii de CDS-uri sa cumpere pur si simplu aceste produse fara insa a cumpara si obligatiunile emise de state si astfel piata CDS-urilor a devenit independenta de cea a bondurilor emise de state, pe de o parte, dar si un teren de speculare masiva, pe de alta. Pretul unor astfel de produse a devenit foarte mare, ceea ce a influentat/influenteaza si rata de imprumut a dobanzii pentru bondurile emise de state, in sensul cresterii ei.

    Intrebarea logica ar fi : cine controleaza pietele finaciare ?-pai, aproape nimeni si de aici o parte din problema. In anii ’80, sub impulsul curentului neo-liberal, a inceput dereglementarea sistemului financiar, mai intai in SUA , iar aceasta miscare s-a extins cu voiosie si in UE, pentru a « desavarsi » piata unica. La aceasta s-a adaugat asa-numita viziune « monetarista », care a predicat sa « independenta » bancilor centrale, care astfle nu au mai putut imprumuta statele-acestea din urma au trebuit sa se duc ape « pietele finaciare » ca sa isi asigure necesarul de lichiditati. Cine a castigat din povestea asta ?-vedem la punctul 3 cateva hinturi.

    3. Totusi, uite, in cazul Italiei o statistica cu bancile europene care detin bonduri emise de statul italian :
    http://climateerinvest.blogspot.com/2011/11/which-banks-have-largest-exposure-to.html
    Cifrele sunt ametitoare.
    Am mai vazut o alta statistica, cu banci americane destul de expusee la datoria italiana suverana, insa nu in aceeasi masura ca cele europene (JP Morgan avea cea mai mare expunere).

    Mai jos cateva din bancile europene cu cea mai mare expunere la datoria greaca (adica detinatoare de bonduri grecesti) : http://www.creditwritedowns.com/2011/06/european-bank-exposure-to-greece.html. Pe primele locuri : bancile franceze si germane

    Si inca o statistica, ce include si produsele derivate : http://www.arabianmoney.net/banking-finance/2011/11/17/us-bank-exposure-to-italy-highest-after-total-debt-owed-to-fran

    4. O scurta concluzie : bancile franceze si germane (in aceasta ordine ) sunt cele mai expuse la datoria greaca si italiana (datoria italiana e uriasa si Italia, a patra economie a UE, nu ar putea fi salvata in cazul unui « default ») ; de aici necesitatea de a gasi o solutie RAPIDA pentru aceste probleme. Insa, dupa cum arata lucrurile pana acum, avem de a face cu pigmei politici, incapabili sa mearga dincolo de pansamente si aspirina (asta la un bolnav in coma). Dar asta e un alt subiect…

    5. Fac precizarea ca nici eu nu sunt economista , insa ma preocupa mult anumite aspecte ale economiei, mai exact political economy.

  33. 36 me& myself noiembrie 27, 2011 la 6:29 pm

    @Ion Adrian,

    Intrebai, la postul precedent, « unde se duc banii statelor atunci cand imprumuta » ? Am sa incerc un raspuns non-exhaustiv (din lipsa de timp si de disponibilitate de a dezvolta subiectul). Generic vorbind, ele se duc in « pietele financiare », pentru ca de acolo se imprumuta statele.
    1. Mai concret, cei care cumpara bonduri de stat sunt bancile (cele mari, mai ales de cand nu mai exista restrictia « banci de retail »/ « banci de investitii ») si fondurile de investitii : private sau suverane (acestea din urma sunt creae sau controlate de catre guvernele tarilor care au lichiditati mari si creaza astfel plasamente pentru moneda in surplus : China, Singapore, Rusia, Norvegia, Emiratele, etc). Persoanele private care cumpara bonduri de stat sunt mai putine ca atare, si ele actioneaza in general tot prin intermediul fondurilor de invetsititii sau al companiilor spevializate in « wealth management »

    2. Este dificil de realizat statistici precise cu privire la detinatorii bondurilor suverane, din cauza faptului ca exista pietele finnaciare au dezvoltat multe produse foarte , foarte sofisticate, care nu mai au (aproape deloc) legatura cu economia reala. Un exemplu sunt asa numitele CDS (“credit default swaps”), care reprezinta de fapt asigurarea contra unui risc de credit-s-a ajuns la situatia in care detinatorii de CDS-uri sa cumpere pur si simplu aceste produse fara insa a cumpara si obligatiunile emise de state si astfel piata CDS-urilor a devenit independenta de cea a bondurilor emise de state, pe de o parte, dar si un teren de speculare masiva, pe de alta. Pretul unor astfel de produse a devenit foarte mare, ceea ce a influentat/influenteaza si rata de imprumut a dobanzii pentru bondurile emise de state, in sensul cresterii ei.

    Intrebarea logica ar fi : cine controleaza pietele finaciare ?-pai, aproape nimeni si de aici o parte din problema. In anii ’80, sub impulsul curentului neo-liberal, a inceput dereglementarea sistemului financiar, mai intai in SUA , iar aceasta miscare s-a extins cu voiosie si in UE, pentru a « desavarsi » piata unica. La aceasta s-a adaugat asa-numita viziune « monetarista », care a predicat sa « independenta » bancilor centrale, care astfle nu au mai putut imprumuta statele-acestea din urma au trebuit sa se duc ape « pietele finaciare » ca sa isi asigure necesarul de lichiditati. Cine a castigat din povestea asta ?-vedem la punctul 3 cateva hinturi.

    3. Totusi, uite, in cazul Italiei o statistica cu bancile europene care detin bonduri emise de statul italian :
    http://climateerinvest.blogspot.com/2011/11/which-banks-have-largest-exposure-to.html
    Cifrele sunt ametitoare.
    Am mai vazut o alta statistica, cu banci americane destul de expusee la datoria italiana suverana, insa nu in aceeasi masura ca cele europene (JP Morgan avea cea mai mare expunere).

    Mai jos cateva din bancile europene cu cea mai mare expunere la datoria greaca (adica detinatoare de bonduri grecesti) : http://www.creditwritedowns.com/2011/06/european-bank-exposure-to-greece.html. Pe primele locuri : bancile franceze si germane

    Si inca o statistica, ce include si produsele derivate : http://www.arabianmoney.net/banking-finance/2011/11/17/us-bank-exposure-to-italy-highest-after-total-debt-owed-to-fran

    4. O scurta concluzie : bancile franceze si germane (in aceasta ordine ) sunt cele mai expuse la datoria greaca si italiana (datoria italiana e uriasa si Italia, a patra economie a UE, nu ar putea fi salvata in cazul unui « default ») ; de aici necesitatea de a gasi o solutie RAPIDA pentru aceste probleme. Insa, dupa cum arata lucrurile pana acum, avem de a face cu pigmei politici, incapabili sa mearga dincolo de pansamente si aspirina (asta la un bolnav in coma). Dar asta e un alt subiect…

    5. Fac precizarea ca nici eu nu sunt economista , insa ma preocupa mult anumite aspecte ale economiei, mai exact political economy.

  34. 37 isabel_allende noiembrie 27, 2011 la 8:45 pm

    Well, acuma nu e nevoie sa fie publicate comentariile in duplicat sau in tripla/quadrupla repetare, totusi :)).

    Later edit la intrebarea „unde se duc banii statelor?” European Financial Stability Facility (faimosul EFSF, pe care s-au chinuit cu greu sa il creeze) ar putea asigura garantarea a 20/30 la suta din bondurile emise de statele in dificultate mai ales (in conditiile in care unele banci europene au o expunere uriasa la datoriile statelor in dificultate, pe de o parte si a nevoii de recapitalizare a bancilor, pe de alta).
    Cum se va intampla acest lucru-cumpararea de bonduri de EFSF- nu se stie-si va mai dura o perioada de timp the setting up a conditiilor practice in care se va face acest lucru: este vorba de bondurile deja emise? de viitoare bonduri? Nu se stie inca.
    http://www.bloomberg.com/news/2011-11-27/euro-rescue-fund-may-insure-30-of-bonds-to-help-fight-crisis-draft-shows.html

  35. 38 Vasile, noiembrie 28, 2011 la 7:54 am

    Mihai Andrei,

    Nu intelegi domnule ca Baronul stie de aparitiile lui Nastase doar dupa informatiile din acest blog.?
    Era o vreme cind pentru zborul pe o ghiulea baronasul nostru
    se perfectiona la ZEROTV dar de cind s-a rupt cureaua de transmisie dintre Dan si Traian , baronul a fost transferat cu povesti la cealalalta mare lichea , care la randul ei apare ca purtator de cuvint al PDL ,pe la alte TVeuri?
    Si apoi ar mai fi o chestie mai sensibila sau mai greu de inteles pentru Baron , nu te poti domnule angaja intr-un comentariu serios intro televiziune sau cu un moderator tip Moraru , asa cum doreste multhauzenul nostru!

  36. 39 Vasile, noiembrie 28, 2011 la 8:01 am

    Uite asa te vezi unde nu crezi , eu ma vad in Basaruca … chiar asa!

  37. 40 ion adrian noiembrie 28, 2011 la 2:05 pm

    @Isabel_alende

    Multumesc mult . in parte stiam cele ce spui. Pot adauga ca atat la Paris cat si la Londra este cate un conclav al creditorilor.
    Adica exista Clubul creditorilor de la Paris(http://www.clubdeparis.org/en/) specializat în renegocierea datoriilor ţărilor aflate în dificultate si Clubul creditorilor de la Londra(creditori privati)

    Pot sa adaug si linkul ref SUA:

    http://www.zf.ro/business-international/cine-sunt-adevaratii-stapani-ai-sua-lista-celor-mai-mari-creditori-ai-statelor-unite-8515584


  1. 1 Antena 3 – 21.30 | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe noiembrie 26, 2011 la 9:11 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: