Cine conduce Romania? Frica!

Pe cat de simpla este intrebarea pe care v-am adresat-o, pe atat de complicat este raspunsul. Multi dintre voi l-ati indicat pe Traian Basescu, altii au preferat sa combine variantele, in vreme ce unii au fost atrasi de teoria conspiratiei. Sunt si cazuri in care s-a adaugat la lista de raspunsuri sugerate. De altfel, eu insumi, printr-o postare de acum cateva zile, am sugerat indirect o optiune suplimentara: clanurile de interlopi.

Cred ca fiecare, in parte, are dreptate, chiar si cei care considera ca „nimeni” nu conduce Romania. Intr-adevar haosul, nesiguranta publica si dezastrul economic si social sunt atat de profunde incat Romania pare neguvernata.

Nu pot sa nu remarc faptul ca niciunul dintre voi nu a mers pe varianta corectitudinii politice, indicand drept conducator poporul (sau reprezentantii lui parlamentari…). Ori nu va place teoria democratica, ori considerati ca aceasta nu este valabila pentru Romania!

Raspunsul meu este că România este condusă acum de FRICA.

Frica de a nu pierde locul de munca sau de a nu gasi unul.

Frica de a nu putea plati intretinerea sau facturile sau datoriile.

Frica de a nu avea bani pentru medicamente sau pentru „spaga” la doctor.

Frica de a merge pe strada si de a fi nevoit sa te aperi singur.

Frica de a nu gasi o gradinita pentru copii.

Frica de a nu fi ascultat la telefon.

Frica de a nu fi hartuit de institutiile statului etc.

Frica judecatorilor  de a decide independent si fuga lor la pensie.

Romania este dominata de frica, de nesiguranta, de disperare. Nu cred ca exagerez.  Stati, va rog, de vorba cu oamenii simpli, cu pensionarii, cu tinerii, cu cei de la tara. Chiar daca nu o spun in mod deschis, in ochii si in glasul multora se citeste frica. Multi intelectuali vorbesc, din nou, in soapta. Acesta este sentimentul dominant in Romania lui Traian Basescu si a guvernarii PDL. Acesta este rezultatul anilor si politicilor actualei puteri. Ei vor sa induca Frica si au reusit, partial, acest lucru.

„Regimul Basescu” este unul al fricii. El se bazeaza pe complicitatea unei grupari clientelare care isi spune PDL, a unor reprezentanti ai Ministerului public, ai unor reprezentanti timorati din instante, politie si serviciile de informatii.  La crearea si propagarea acestui sentiment contribuie si reprezentantii capitalismului financiar strain, care stiu foarte bine ca nu pot rezista crizei decat daca oamenilor simpli le este frica. Spre exemplu de ceea ce se intampla in Grecia… Iar mass-media nu lupta impotriva fricii, pentru ca ea aduce rating si vanzari. La fel ca accidentele de masina sau incendiile…

Desi poate parea paradoxal, frica nu este doar un instrument al „regimului Basescu”, ci si o cauza a lui. Ceea ce se intampla acum este determinat si de FRICA pe care o resimt actualii guvernanti, care stiu ca sunt cu spatele la zid, fiind disperati la gandul ca ar putea plati pentru toate fraudele si abuzurile pe care le-au comis. Frica de a pierde puterea si de a raspunde in fata legii este cea care ii determina pe pedelisti sa calce totul in picioare si sa instituie un regim de teroare, cu „recuperatori” de primari si de consilieri. Frica ii face sa renunte la orice altceva – la reguli, la democratie, la institutii – doar pentru a se proteja.

In mod firesc, ar trebui sa va invit in continuare la un nou „sondaj de opinie”: Cum readucem speranta? Cum redam oamenilor siguranta si increderea?  Cum obtinem din nou credibilitate in exterior?  Nu o s-o fac insa. Raspunsul il stim cu totii. Majoritatea covarsitoare a romanilor care s-au saturat de atata „trait bine”, care cred ca tara se indreapta intr-o directie gresita si care nu au incredere in aceasta guvernare corupta si incompetenta stiu ca exista o alternativa si ca ea se numeste USL.

PS: Ati mai auzit ceva despre „sistemul ticalosit”? Ati uitat de el? Oare de ce? Oare Traian Basescu nu se mai bate cu el? L-o fi învins? Cred ca nu. Altfel Piata Victoriei ar fi fost plina cu tepe in care ar fi atarnat reprezentantii „sistemului ticalosit”. Tupeul lui Traian Basescu este maxim, dar cred totusi ca realizeaza penibilul situatiei in care s-ar afla, daca, dupa 7 ani de mandat in functia de sef al statului ar iesi in fata populatiei fie pentru a-si anunta victoria, fie pentru a spune ca inca se lupta.

81 Responses to “Cine conduce Romania? Frica!”


  1. 1 Roman noiembrie 6, 2011 la 5:56 pm

    Intrebare..?
    Cum poate POPORUL sa creada ca in cazul in care v-ar sustine..si ati castiga…nu AR FI LA FEL..?
    sincer ..eu cred ca veti continua DEVALIZAREA statului..asa ca……….

  2. 2 carmen torsan noiembrie 6, 2011 la 6:02 pm

    inca putin si ne vom pierde si frica, si vorba spune sa te feresti cel mai mult de cel care nu mai are nimic de pierdut.

  3. 3 Victor V. noiembrie 6, 2011 la 6:24 pm

    @ Adrian Năstase

    Cred că ați amestecat de pomană „reprezentantii capitalismului financiar strain, care stiu foarte bine ca nu pot rezista crizei decat daca oamenilor simpli le este frica”. Poate explicați ceea ce ați vrut să spuneți, pentru că eu nu înțeleg logica acestei propoziții. Și cred că greșiți războindu-vă de pomană cu băncile și capitalul. Ele nu fac politică.

    În rest aveți dreptate. Frica este sentimentul dominant. Un regim totalitar nu poate supraviețui fără ea.

    Dar credeți că va vota cineva de frică?

  4. 4 Bibliotecaru noiembrie 6, 2011 la 6:42 pm

    Dar şi când frica va trece în furie…

  5. 5 doia noiembrie 6, 2011 la 6:47 pm

    Nu cumva va faceti partasi la aceasta conducere? sigur ca da! faceti parte din opozitie si cred ca datoria morala a dvs este sa va uniti mintile sa faceti ceva constructiv ,nu numai vorbe la tv..Aceasta frica de care spuneti dvs este sustinuta de dezbinarea acestui popor. Nu fac parte dintr-un partid ,dar ati fost la guvernare atita timp si toate guvernele care au condus pina in prezent au contribuit la tot ce ati mentionat dvs.pe blog. Solutia tot la dvs este ,in nici un caz la tanti leana de la tara , sau vre-un domn bine intentionat de ar dori sa salveze ce a mai ramas ,nu va fi lasat de cei ce s-au infipt in acele scaune ,sursa de trai pentru ei si urmasii lor pe transpiratia si suferinta rominilor.Aveti solutii siunt sigura ,dar va este frica ca veti fi santajati ,ca toate guvernele inclusiv acesta s-a infruptat din butoiul cu miere.Sunt un simplu muncitor si vorbesc din ceeace simt in fiecare zi.

  6. 6 Nicoleta noiembrie 6, 2011 la 6:59 pm

    Fricii trebuie sa ii raspunzi cu darzenie, cu mai mult curaj. Si, poate cel mai important, trebuie sa ii raspunzi, sa nu o lasi sa te subjuge.

    Sunt tanara, am doar 24 de ani, dar nu vreau si nu pot sa cred ca traim intr-o tara de morcovari, de papa-lapte. Eu am curajul sa spun ca m-am saturat. Si am curajul sa fac ceva in sensul asta. Duc o lupta aparent surda, de una singura, sa arat cat de urata este actuala putere, sa-mi conving prietenii si amicii ca USL este alternativa, ca Victor Ponta si Crin Antonescu sunt tandemul castigator pentru Romania. Vestea buna este ca, din semnalele primite, si prietenii mei simt acelasi lucru.

    Curaj!

    Nicole

  7. 7 Karakas noiembrie 6, 2011 la 7:06 pm

    Domnule Nastase, frica este un instrument de a pastra ordinea si in capitalism. Frica de care vorbiti nu este caracteristica doar Romaniei. Sigur ca in Romania exista si acest aspect: frica de puterea zilei. Dar capitalismul american, spre deosebire de cel european-social in trecut, genereaza peste tot aceleasi temeri. Mai amuzant este ca azi chiar si capitalistilor le e frica. De cei 99%. Isi dau seama ca balanta va fi echilibrata intr-un fel sau altul, si isi vor pierde din privilegii.

  8. 8 Karakas noiembrie 6, 2011 la 7:24 pm

    E clar ca democratia nu poate sa co-existe cu acet tip de capitalism. Bancheri lacomi in tandem cu politicieni corupti moral au saracit America, un far pe care europenii nu il mai vad azi. America nu mai are nici un drept, nici un pilon, in afara de cel militar, ca sa fie perceputa ca un lider si un exemplu pentru celelalta tari din grupul trans-atlantic. Criza generata de sistemul american a lovit nemilos tari care nu au nici o vina, inclusiv Romania. Cine ajuta aceste tari sa recupereze pierderile de care nu sunt vinovate? Unde este solidaritatea celui mare si puternic cu cel slab si lovit? Pe furis, stam si ne uitam la chinezi, care au reusit cu modelul lor sa devina proprietarii acestei lumi.

    Frica obfuscheaza viitorul. Indivizii minati permanent de frica nu mai pot sa fie parte a unei societati, mai ales a unei democratii: pentru ei realitatea este o jungla in care oricine le este dusman, sau competitor direct.

    Dl Nastase a surprins bine zona unde politicul ar trebui sa lucreze pentru natiune. Dar ar trebui ca lucrurile sa fie spuse raspicat, chiar si cu pretul pierderii unor „prieteni”, care de fapt nu ne sunt prieteni decit atita timp cit au avantaje de pe urma noastra.

  9. 9 ingineru noiembrie 6, 2011 la 7:32 pm

    @AN
    corectitudinea politica este apanajul stangismului american intrudus de Bill Clinton si prea nasoala sa sotie. Sper ca nu vreti sa alegeti si dvs aceasta cale. Se pare ca in Romania nu prinde political corectness. Mie unu imi displace. Si dumneavoastra nu a-ti fost mereu politic corect. „Si e bine asa ” ! (Sa il citez pe primarul SPD al Berlinului „Und das ist gut so” hahahaha)

  10. 10 Doru Coarna noiembrie 6, 2011 la 7:49 pm

    Nu, frica este doar un sentiment si un mecanism, ea nu conduce ci este folosita in actul de conducere al intregii lumi. Va amintiti cum OMS descopera in fiecare an un nou virus apt de a declansa o noua pandemie? Si cum Reuter-ul umfla prin stiri totul pana la cote paroxistice? Si cum oamenii isi ingroapa porcii, isi ard gainile, dezinfecteaza anvelopele… dar mananca permanent chestii pe care si pisica le refuza?

    Se poate insa trai sub imperiul fricii, noi stim bine, poate mai mult decat altii, dar frica este ceva generat in subconstient, cand te saturi de frica, acelasi creier elaboreaza comenzi si glandele secreta hormonii care te fac sa te ridici deasupra sentimentului de frica! Daca vrei, poti!

    Oamenii insa adopta intotdeauna atitudinea cea mai lesnicioasa. Evident, si guvernantii fac la fel, numai ca pt ei asta inseamna sa semene frica iar pt cei multi, s-o indure. Unii spun ca le place asa, altii ii numesc pe astia masochisti (?), eu ii cred simpli nebuni si pe unii si pe ceilalti, nu de alta dar daca vrei sa eviti ceva neplacut, cel mai bine este sa nu bagi in seama acel ceva, poate sa nici nu ai habar de existenta sa… Daca oamenii ar face doar atat lucru, atunci semanatorii de frica ar speria doar ciorile si apoi ar abandona metoda…
    Discutabil, sa nu-ti fie frica ca-ti taie Basescu salariul? OK, si daca iti este frica ce se intampla, cumva nu ti-l taie? Adica i-ar fi si lui frica? Deci e o prostie, tine de slabiciunea materialului uman al unei populatii si nu inseamna abilitate a o folosi, ci crima in masa!

    Si apropo, dle Nastase, ca se leaga: cand spuneam ca Fedederal Reserve Bank conduce lumea si implicit si tara noastra prin purtatorii lor de firman, nu inseamna teoria conspiratiei! Asupra a ce sa conspire ei, asupra cuceririi intregii planete? Pai o detin deja de cateva zeci de ani, daca nu ati observat… Nu, intentia lor si de curand si a Vaticanului, se refera la o lume mai buna, fara convulsii de orice fel, fara crize de exemplu, deci fara riscuri si fara frica! Cine se opune? Pai practicantii fricii, si nu mai continui ca sa nu-i iau in seama, logic n-are rost, nu?

  11. 11 Cristi noiembrie 6, 2011 la 7:57 pm

    Era sa achiesez la opinia dvs, dar…mi-e frica!

  12. 12 Reni noiembrie 6, 2011 la 7:58 pm

    Raspunsul este relevant si recunosc ca ma regasesc in el…la o simpla analiza asupra propriei situatii, imi dau seama ca as fi nimicit cu usurinta de acest regim. Sunt convins ca as pierde locul de munca, as fi imediat executat de cercurile financiare bancare (acelea care au creditat pe Udrea)…numai pentru ca sunt membru PSD. In mediul meu de munca, asa ceva este foarte probabil, cunosc oameni care au fost loviti din acest motiv, fara drept de apel. Reversul dramatic al aceste situatii este ca smecheria romaneasca traditionala a inceput sa reapara, masura de protectie si supravietuire.Privind astfel, regresul democratiei romanesti este implinit

  13. 13 ingineru noiembrie 6, 2011 la 8:00 pm

    Frica

    am fost zilele astea la prezentarea unui curs de ezoterism la cineva din gasca fostului dvs vecin.
    O idee auzita acolo mi s-a parut interesanta. Se pare ca omul cunoaste doar 2 sentimente de baza si anume frica si Iubirea, restul sentimentelor fiind un amestec intre ele. Habar nu am cat de adevarat este dar tinand cont ca exista atatea nuante de gri create doar cu alb si negru s-ar putea sa fie adevarat. Deci frica este atunci cel mai negativ sentiment. Intradevar frica blocheaza gandirea si creeaza monstrii si frica poate distruge un om incet dar sigur. Dar frica e de cele mai multe ori nejustificata si blocheaza mersul lucrurilor.
    David Icke scria intr-o carte ca frica este sentimentul/energia din care se hranesc reptilienii si ei induc frica in oameni. Cine crede cine nu crede fiecare cum vrea. Probabil Basescu este reptilian.

    In cartea secretul, o carte de rahat in opinia mea, am gasit o alta idee. Pt ca nu stiam ce am eu cu Antena 3. Ma uit des dar ceva imi indisplace.
    In aceea carte se zice cu cat critici mai mult pe cineva cu atat ii dai mai multa energie acelei persoane si il faci mai puternic. Nu stiu cat e de corect. Dar eu cred ca Antena 3 il ajuta pe Traian Basescu sa isi spele karma. E ciudat ca de 7 ani de zile se anunta greseala decisiva a lui Traian Basescu si ne incarca de sperante dar si de ura si de 7 ani nu se intampla nimic. Imi povestea un fost cameraman de acolo ca ce fac ei e vrajeala si totul e pt bani. Definitiv ceva pute acolo.

    Vizavi de reptilieni si de urmasii rock’n’rolului. V-am povestit ca in anii 90 rockul a inceput sa o ia pe cai prea indepartate de origini si sa devina altceva (poate ar fi trebuit sa isi schimbe numele). Va pun un videoclip care ar fi punctul de unde incepe generatia de azi sa asculte rockul si de unde nu mai ascult eu. Astazi exista lucruri mult mai nasoale decat in acest clip in special in scena gothic si black metal in care chiar multi cred in satan si in care Traina Basescu are multi adepti si chiar pe bune. Zilele trecute am vazut pe youtube o „fata” la un concurs de tatuaje din Bucuresti care sa lasat agatat in carlige in aer, avea carligele infipte in piele spatelui.
    Probabil ca entitatea Traian Basescu arata de fapt asa ( de la min 2:45):

  14. 14 Alexaorndru noiembrie 6, 2011 la 8:18 pm

    Adaugati si………… „FRICA” de a vorbi „liber”in oras[sat]pe strada,pe ulita cu cunoscutii,ori la bloc[casa] cu vecinii.E JALNIC!

  15. 15 dlnimeni noiembrie 6, 2011 la 8:31 pm

    Am bagat de seama ca nu mai sunt moguli.

  16. 16 cititorul noiembrie 6, 2011 la 8:42 pm

    „I must not fear.
    Fear is the mind-killer.
    Fear is the little-death that brings total obliteration.
    I will face my fear.
    I will permit it to pass over me and through me.
    And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path.
    Where the fear has gone there will be nothing.
    Only I will remain.”

    Frank Herbert – Dune

  17. 17 ellasarya noiembrie 6, 2011 la 8:59 pm

    E atâta jale în ţara asta! Nici măcar frica nu o mai conduce, doar hazardul şi neputinţa.

  18. 18 Observator noiembrie 6, 2011 la 9:16 pm

    Si cum va explicați ca nu avem frica de „a lua șpagă” a doctorilor (de vreme ce exista frica de a nu avea bani de „șpagă” la doctor – după cum spuneti), de a lucra fără factura in cazul micilor comercianti, constructori, frizeri, stomatologi?

    Nu cred ca toate aceste caste sa fie clientelare PDL

  19. 19 Iluminatu noiembrie 6, 2011 la 10:22 pm

    ® FRICA DE ADEVĂR

    Frica de adevăr conduce România
    Unui popor ce-l domină mânia,
    Aceeaşi frică ce conduce-ntreaga lume ;
    Alte concluzii sunt doar simple glume.

  20. 20 blogideologic noiembrie 6, 2011 la 10:48 pm

    70 miliarde euro din datoria suverană a
    României a fost făcută de „reprezentanţii capitalismului financiar străin”. Este evident că populaţia României va fi chemată să achite această datorie a străinilor. „Cine-au îndrăgit străinii /Mânca-i-ar inima cânii, /Mânca-i-ar casa pustia /Şi neamul nemernicia.” (Mihai Eminescu, Doina)

  21. 21 blogideologic noiembrie 6, 2011 la 11:00 pm

    Alexandru Matei : +Am avut mereu un „capitalism de stat”, pentru că tot ceea ce cineva a cîştigat şi cîştigă ocolit în România s-a făcut şi se face în legătură cu puterea publică, de stat, a unor persoane. Mai mult, se pare că cei care se numesc intelectuali „de dreapta”, conservatori, perpetuează capitalismul de stat prin recursul la funcţii, bani sau măcar autoritate date de reprezentanţii puterii de stat, în vreme ce intelectualii de „stînga” funcţionează autonom. + http://www.criticatac.ro/11138/incapacitatea-societatii-civile-de-a-fi-autonoma-fata-de-putere/

  22. 22 Cornu noiembrie 6, 2011 la 11:03 pm

    Frica nu cumva „conduce” aceasta tara de cand comunismul a fost impus in Romania ? Democratia cum am putea sa o impunem, dar respectul fata de lege ?

  23. 23 blogideologic noiembrie 6, 2011 la 11:18 pm

    Petre Ţuţea: „În democraţie, prostul te bate pe umăr şi-ţi spune: Ce faci frate?”

  24. 24 blogideologic noiembrie 6, 2011 la 11:33 pm

    Criza actuală a lovit cumplit IMM-urile greceşti http://www.nytimes.com/2011/11/07/business/global/small-businesses-in-greece-are-being-devastated.html?_r=1&hp Iată cum mişcările fluxurilor financiare mari, ale celor bogaţi, îi afectează, fără de vreo pavăză, pe oamenii muncitori, cu venituri modeste. Paradoxal, mai scapă doar cei care recurg la mecanismul de schimb prin troc de produse. Parcă aceasta era şi teza economistului Iosif Constantin Drăgan.

  25. 25 blogideologic noiembrie 6, 2011 la 11:43 pm

    +Adrian Mitran, martor la accidentul petrecut ieri-dimineaţă pe Calea Floreasca când două persoane au fost omorâte de şoferul unui BMW face dezvăluiri incredibile. El susţine că băiatul de bani gata, care era mort de beat când a provocat tragedia, a cântat două versuri de la BUG Mafia, imediat după accident, care fac referire la accidentele rutiere. Bărbatul spune că Andrei Andronie a ieşit din maşină, după ce a provocat groaznicul accident, să vadă ce s-a întâmplat cu victimele. Când a văzut poliţiştii veniţi la faţa locului, băiatul în vârstă de 19 ani a cântat două versuri din melodia „Viaţa Noastră“: „Fără rezidenţă la penitenciar/ Fără să mă stilizeze gaborii cu creta pe trotuar“. Adrian Mitran face referire şi la personalul de pe ambulanţă care a întârziat intervenţia cu 45 de minute. „Era baltă de sânge în jurul fetei imediat după incident. Taximetristul avea puls, totuşi. Am strigat la el şi şi-a întors privirea către mine. A deschis ochii. Nu vorbea, nu cred că putea. I-am pus mâna pe gât şi avea puls. După aceea au venit două ambulanţe normale şi una de la SMURD: O doamnă doctor care purta ochelari şi care coordona totul a trimis tot personalul medical către BMW, cu toate că puteau să facă ceva cu taximetristul. Am rugat-o să-l scot eu, să rup portiera, dar nu m-a lăsat. Mi-a spus că se ocupă cei de la descarcerare. După 45 de minute l-au scos de acolo dar era prea târziu. Putea fi scos mai devreme chiar şi pe geam“ + http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/EXCLUSIV_DEZVALUIRI_Soferul_BMW-ului_a_cantat_o_melodie_de_la_BUG_Mafia_dupa_accidentul_pe_care_l-a_provocat-_-Fara_sa_ma_stilizeze_un_gabor_cu_creta_pe_trotuar-_VIDEO_0_586141562.html?source=yahoo

  26. 26 justitiaru noiembrie 7, 2011 la 12:12 am

    D-le Nastase
    Opinia mea ca raspunsul la intrebarea „Cine conduce Romania” este mult mai complex decat simplul sindrom al fricii paralizante despre care vorbiti,fiind vorba cred eu despre mentalitati bine inradacinate in traditia poporului roman.
    De ani de zile observ si ma minunez de ce vad si aud zilnic pe canalele de stiri din Ro., dar incep sa realizez ca probabil romanii deprinsi in decursul istoriei sa fie “calariti” de forte straine , pur si simplu nu au deprins gustul si cultul libertatii (care incumba o mare raspundere personala) si ca atare sufera de un fel sindrom national masochist manifestat in optiunile lor politice prin alegerea si realegerea repetata a lui TB(plus respingerea suspendarii) si prin refuzul lor aprioric de a se elibera de dictatura si de a-si schimba modul de a gandi si actiona in pofida faptului ca realitatile nu par incurajatoare.
    Comportamentul lor civic lipsit de reactie la incalcarile drepturilor si libertatilor lor denota faptul ca ei sunt de fapt obisnuiti si resemnati in sinea lor ca este unul mai vanos si cu “c—e” care ii tine cu biciul si in suturi (nu conteaza daca este Ceausescu sau Basescu),important este ca el gandeste pentru ei si ii scuteste sa isi bateti capul si sa-si asume integral responsabilitatea propriei vieti. Pur si simplu nu concepeti ca ar putea fi altfel.
    Politicienii si populatia actioneaza de fapt la unison si adopta “politica strutului” induferent ce s-ar intampla in jurul lor,pe principiul clasic dambovitean “capul plecat sabia nu-l taie”.
    Trebuie sa intelegem faptul ca si politicienii opozitiei coabiteaza si accepta in liniste abuzurile puterii fara a concepe ca ar fi posibil altfel.Cum se explica altfel lipsa lor totala de reactie, faptul ca nu protesteaza in cadrul parlamentului nu prin strigate de protest,nu prin greve parlamentare,nu prin scandari,nu prin panouri ilustrand revolta,nu prin folosirea fortei bratelor (ca in alte tari) atunci cand sunt incalcate normele elementare ale democratiei.Niste persoane cu adevarat revoltate ar fi facut scandal monstru zile intregi in parlament cerand demisa lui Robertei Anastase dupa celebrul caz de fraudare a numaratorii.Nu ,nu frica i-a oprit pe parlamentarii opozitiei sa-si manifeste revolta, nici nu le-a dat prin cap altceva decat ca trebuie sa inghita mizeria ca si cum nimc nu s-a intamplat. Asta este norma sociala a romanilor sa inghita mizeriile cu stoicism. Adevarul este ca gasca lui Basescu.conduce Romania bazandu-se pe mentalitatea de turma a natiei romane.Adevarul este insa si faptu ca gasca lui Basescu s-a emancipat de traditiile de turma si s-au ridicat cu mult deasupra ei ceeace le-a permis sa acceada si sa se mentina la putere.Sper ca acest diagnostic dur sa va fie util..

  27. 27 koubadera noiembrie 7, 2011 la 2:52 am

    Sigur ca aveti dreptate…insa viitorul nu arata foarte roz. PDL va pierde alegerile din cauza PDL, nu a fortei reprezentate de USL. Cand Geoana a pierdut contra lui Basescu, orice maimuta cu un IQ peste 70, imbracata la costum si parfumata, ar fi castigat alegerile si totusi….
    Cine va veni la guvernare dupa PDL ? Liberalii care au risipit toti banii din cresterea economica 2004 – 2008 si au ingrasat salariile sistemului de stat ?
    Alianta glorioasa Tariceanu – Iliescu ?
    Cine din PSD va veni la putere ? Ministrii si cei care au guvernat cu PDL in 2009 ? Liberalii sunt un monument de incapacitate iar PSDul un cumul de gasti. Povestea de iubire dintre Ponta si Antonescu se va destrama din prima zi de guvernare.
    Nu am crezut ca voi regreta coruptia si aroganta PSD din 2000-2004, dar uite ca o regret. PDL va fi infrant in alegeri pentru ca a devenit sistemul ticalosit pe care „trebuia sa il reformeze”, dar cu care a pactizat perfect. Ce se va intimpla insa dupa infrangerea PDL ?

  28. 28 alex noiembrie 7, 2011 la 3:58 am

    ei, frica e un sentiment… e o unealta folosita mult in cazul sistemelor totalitare, dar cine o genereaza ( constient) si o foloseste sunt cei ce conduc cu adevarat . deci, mai pe scurt, acesta ar putea fi raspunsul la intrebarea: cum este condusa tara?

  29. 29 Sibilla noiembrie 7, 2011 la 4:08 am

    D-le AN, aveţi dreptate, dar… n-aţi spus tot.
    Că n-au frică de Dumnezeu atât de mulţi….

    ” ( … ) Şi totuşi Dumnezeu tace, să vedem de ce: „Departe de a putea fi acuzat de răul din lume, Dumnezeu este cel care plânge pentru răul din ea, şi bineînţeles suferă şi plânge cu mult mai mult decât plânge şi suferă omul, care totuşi este responsabil şi care nu poate să contrabalanseze păcatul şi nici să umple vidul. Şi poate liniştea lui Dumnezeu, care este atât de teribilă pentru omul aruncat în abisul păcatului său şi al neliniştii, nu este cea a cuiva care tace pentru că nu există sau a cuiva ce tace fiindcă a plecat, ci este tăcerea celui ce plânge şi tace tocmai ca să poată plânge”. Aşa ne-a prezentat un gânditor creştin, Luigi Pareyson, tăcerea lui Dumnezeu. În gândirea noastră pervertită nu putem să înţelegem cum poate Dumnezeu să tacă, cum nu ucide, cum nu distruge, când lumea întreagă este plină de violenţă şi se hrăneşte cu violenţă. Este neînţeleasă această modestie a lui Dumnezeu. Să învingem nepăsarea noastră faţă de tăcerea vorbitoare a lui Dumnezeu.

    ( Sursă tipărită: Preot Ion Petrică, Meditații pentru contemporani, Ediţia a II-a revizuită, Editura Nepsis, Timișoara, 2010. )

    Nepăsarea unora poate fi ” învinsă ” prin renunţarea la renunţare a celorlalţi, prin lupta cu Răul întruchipat sub multe forme… Tăcerea VORBITOARE a lui Dumnezeu ar trebui să ne… ASURZEASCĂ, dar…
    Pe de altă parte, din cea mai teribilă frică, izvorăşte curajul. În locul celor ce au servit România pe tavă iară pe noi ne iau drept cobai, m-aş cutremura. De frică…..

  30. 30 blogideologic noiembrie 7, 2011 la 5:09 am

    Mişu Negriţoiu : „Banii publici sunt folosiţi de cine are tocuri mai înalte.”

  31. 31 blogideologic noiembrie 7, 2011 la 5:52 am

    Jean-Baptiste Say (ideolog primar francez ; în economia politică Say a enunţat „legea debuşeurilor” care va fi aplicată intuitiv şi spontan de managerul Steve Jobs la firma Apple) : „L’expérience du monde ne se compose pas du nombre de choses qu’on a vues, mais du nombre de choses sur lesquelles on a réfléchi.” (Experienţa asupra lumii nu se compune din numărul de lucruri pe care le-ai văzut, ci din numărul de lucruri asupra cărora ai reflectat.)

  32. 32 Vasile, noiembrie 7, 2011 la 7:33 am

    Da, adica Nu domnule Nastase,

    Cui ii este frica de „Traian Basescu” , celor infometati,disperati, acelora cu pensii mizerabile , oamenilor lipsiti de medicamente,mancare ,ingrijire medicala adecvata?

    De „Traian Basescu” ii este frica circa 1000-2000 de oameni , legati de dosare ,legati de interese financiare,din pacate cei fricosi conduc Romania,
    asa a fost si pe vremea lui Iliescu,Constantionescu si pe vremea PMeului Nastatse.

    Ce este pina la urma istoria decit ciclu dupa ciclu de viata repetabil cu alte personaje , bineinteles ca nu ne putem compara cu evul mediu , atunci mai erau oameni disperati dar si curajosi, dar aducem ceva cu Grecia amtica cu Roma….avem partide si avem si oameni politici cit despre alde Nero ce sa spun…..

    Ieri am votat „anticipat” NU impotriva lui Radu Mazare dar cu speranta ca indiferent de conducatorii vremelnici,Mazare sau Basescu nu am gresit pentru mine insumi dar si pentru cei care vor urma!

  33. 33 CRAI NOU noiembrie 7, 2011 la 8:00 am

    RUGA ŞI BUTURUGA

    Fereşte-te să apelezi exagerat la ex-ri,
    Tranşându-ţi imaginea cu flexuri.
    E ca şi cum ţi-ai face la icoană ruga :
    – Salvează-mi Doamne buturuga !

  34. 34 M.Voicu noiembrie 7, 2011 la 8:26 am

    @AN: ”Nu pot sã nu remarc faptul cã niciunul dintre voi nu a mers pe varianta corectitudinii politice, indicând drept conducãtor poporul (sau reprezentanţii lui parlamentari…). Ori nu vã place teoria democraticã, ori consideraţi ca aceasta nu este valabilã pentru România!”
    * * * Nici…, nici… ! Întrebarea a fost: “Cine conduce Romania?”
    Consider lafel cu @un rapidest, noiembrie 3, 2011 la 7:03pm : “Exercitarea puterii deci conducerea o fac toţi nominalizaţii, în virtutea tratatelor, legilor şi regulamentelor, potrivit competenţelor acestora şi a rangului actului normativ caruia i se supun.” ; aş zice cã mai mult împotriva tratatelor, legilor şi regulamentelor, sau cum a scris @Doru Coarna, noiembrie 3, 2011 la 7:08pm: “purtãtorii de firman”. @Ghita Bizonu’, noiembrie 3, 2011 la 10:58am pusese o întrebare mai aplicatã: “Cine îi conduce pe conducãtori?” – pe care @Socrate, noiembrie 3, 2011 la 11:03am îi defineşte: personalitãţile politice agreate ; @cine sa raspunda ?, noiembrie 3, 2011 la 6:33pm dã un criteriu: ”originea campaniei de defãimare a României
    ► La noiembrie 5, 2011 la 9:09am scriam: România este condusã de Constituţia sa; suveranitatea nu poate fi pusã în discuţie decât prin referendum
    ► La cine a condus şi conduce românii trãitori astãzi, se rãspunsese deja…
    ► Rãmâne, de la @Adrian Grom, noiembrie 3, 2011 la 9:57am: ”Sã nu mai zic de întrebarea, la fel de dureroasã: Cine va fi considerat responsabil?”.

  35. 35 abbilbal noiembrie 7, 2011 la 9:08 am

    Bună dimineaţa. Este bună analiza dumneavoastră despre frică, dar românii mai sunt chinuiţi de una. Frica de a nu scăpa de Băsescu şi PDL şi pentru a se putea reda oamenilor speranţa la un trai decent este necesar ca marinarul să se deplaseze acolo une-i este locul. Adică P (pe mare).

  36. 36 Pali noiembrie 7, 2011 la 9:26 am

    @ Nicoleta

    Imi permit sa va sugerez stimata D.ra sa incercati sa analizati ( adunati informatii despre ei si despre ce au facut in viata mai bine zis ce NU au facut ) in profunzime personajele Ponta si Antonescu.Cred ca, la sfarsitul analizei o sa fiti profund dezamagita.In locul unei lupte surde mai bine studiati si / sau parasiti aceasta tara demolata !

  37. 37 eficientaenerg noiembrie 7, 2011 la 10:20 am

    Cine??Italia,Spania…si sa fie China cu Damele din Romania!

  38. 38 Ghita Bizonu' noiembrie 7, 2011 la 10:49 am

    Victor V

    ba da. bancile si capitalurile FAC politica. Fiindca decizia politica le poate mari beneficiile sau dimpotriva le poate diminua,
    Orium sutinerile tale sunt tot mai mult fanteziste. D eunde naiba ai scos ca as avea eu Opel ?(https://nastase.wordpress.com/2011/11/03/a-inceput-campania-electorala-fara-sa-stim-dar-nu-unde-va-asteptati/#comment-144129)(asta este controlabila…ptr cine are chef sa caute pe blog) sau masina in general ? Imi plac si picturile lu Monet – da asta nu inseamna ca vreunu!!Ai un sistem de gandire bizar.
    Pai tot in sistemu asta de gandire – adica cam eliptic la metoda daca nu si prezenta – tie ti se pare „normal” sa nu prefer o tara in care salariukl minim sa fie de 600 unei in care venitul mediu este de sub 400?! Victorle chiar si marele capital finaciar prefera astfel de tari – psobilitatil;e de benefitz sunt mai mari
    Si mai bizar este modul incare te-ai basicat personal ptr o sageata aruncata spre marii ganditori libertarieni („filozofi” si „moralisti” ambuscati prin facultati care se pretind „economisti”. ). Nu pe tine te-am calificat ca propagandit al capitalismului – din ce sustii tu esti capitalist. Acu ca iti este rusine de eticheta asta sau de cuvantul capitalism este alegerea ta. Ma rog as intelege repulsia la „propagandist” (adica lucrator cu gura care nici eol nu stie prea bine despre ce voroveste

  39. 39 Ghita Bizonu' noiembrie 7, 2011 la 11:27 am

    Complet de acord dom tov Nastase ! Subscriu cu toate membrele din dotare …Dar

    Da’ intrebarea de baza ar fi „ce ne facem ?” asteptam sa se ridice tata Veta (72 de ani, fost mulgatoare la CAP , supravietuind nici Dracu nu stie cum dintr-o pensie mizerabila , a carei speranta unica este sa pupe niste moaste) , nea Fanel (66 ani , fost muncitor la Laromet pensionat cam .. ca cand s-a inchis Larometu avea peste 40 si nu-l angaja nimenea! care are si el un venit al limita supravieturii si o fica divortata si somera?!).. pustii cretinei care injura pensionarii ca au case si voteaza basesc de teama de comunism ?!
    Care este solutia dvoastra ? A omului politic, fost primministru , fost pres de partid , [arlamentar , inca cam lider de opinie inclus in partid ?! Cumva „Monarhia salveaza Romania „?! (ca daca revine Misu Rex pre tron se lasa si Mondialu si Butoane de ce se tin si se apuca de munca cinstita ?! Da?!!?)
    Care este solutia dvoastra ? A PDL (si Ponta aia de Corlateni neconvingatori) ?

    Ca vedeti dvpastra diferenta dintre armata si gloata este data de comanda,
    Adica unitate de scop , viziune si decizie.
    USL este o gloata !!! (si din PSD se mai desprind cate unii … catre PDL).
    Asta este tragodia nationala – cei care ar putea fraternizeaza cu „inamicu” m tradeaza optiunele electoratului de baza si astepata explozia gloatei (sau pe Rege sau pe Dumnezeu sau macar Satana) sa ii puna in fruncea bucatelor. Da de ce sa ii puna ? Sa fac ce?!

    Ma intrebati pe mine ce este de facut ?!
    Fiindca va pot da lectii de aroganta -asa cum v-am mai zis- daca nu puteti avea dvopastra toata elita PSD ului (diplome,carti , intelectualisme) un program si un manifest, daca va este jena sa luptati atunci propulsati-ma-ti pe mine!!! Luati-ma-ti sef la sediu (nu cer bani multi … un salar mediu nu cer masina merg cu metroul) si faceti sa apar si eu la Antene.
    Insa va avertizez programul meu incepe cu :
    -decolonizarea Romaniei prin
    a)Munca romaneasca, capital romanesc, profit romanesc
    b)reindustrializarea Romaniei
    c)sprijinirea agriculturii de catre stat . Asa cum este sprijinita agricultura celeorlate tari din UE!!
    d)relansarea CEC ca banca romaneasca! Preferentiala ….
    Dintai Romania!

    -politica penala punitiva . Parnaie ferma ptr abuz in serviciu, delapidare , accidente auto samd .Neglijenta in serviciu cand este savarsita de functionarii de stat in dauna Statului se pedepsste cu inchisoarea :5-10 ani!! Decretul 153 repus in functie ca sa avem liniste pe strazi !!!

    -redresare a sentimentului national. Nici un ban ptr ICR, Dileme , Plesi , Patapievici, et caeteri ejusdem farinae gibier de po…..

    – poltica de aparare. Avem nevoie de avioanele alea de lupta ca fara ele putem inchide mustaria. Optiune mea personala – in prima miscare 24 de SAAB (pretul!!). Cu optiuni ptr 24 de Super Hornet (ca sa avem si o scula fiabila)

    Ptr cele de sus nu cer drepturi de autor (cam juma vin de la PNL din vremea cand era Partidul).
    Sugestia este pe gratis.
    Daca doriti – stiti cum ma gasiti …

  40. 40 Johndoe noiembrie 7, 2011 la 12:47 pm

    Interesant…problema este daca o cultura a fricii are viitor. Din pacate Romania a ratat sansa sa devina o cultura a sperantei..

    pe subiect cartea de mai jos.

    http://www.amazon.com/Geopolitics-Emotion-Cultures-Humiliation-Reshaping/dp/0385523769

  41. 41 Socrate noiembrie 7, 2011 la 1:39 pm

    Raman la parerea mea. Strategia de dezvoltare ( citeste demolare ) a Romaniei, destinata a deveni colonie economica, este facuta de FMI, BM, UE, cu sprijinul si sub indrumarea marelui licurici ; conducerea operativa este asigurata de TB si odioasa alianta, care induce frica, alienarea si neincrederea in sistemul “democratic” ( inclusiv lehamitea ), piloni pe care se sprijina puterea executiva portocalie. Bazat pe aceeasi piloni, odooasa alianta spera sa raman la guvernare, inclusiv prin fraudarea alegerilor.

  42. 42 blogideologic noiembrie 7, 2011 la 2:20 pm

    @ Adrian Năstase
    @Ghiţă spune : „Optiunea mea personala – in prima miscare 24 de SAAB (pretul!!).”
    @ Adrian Năstase
    Devine astfel posibil şi accesul la arhivele de stat ale Suediei, care conţin documente din secolul XVIII despre prezenţa şi drepturile noastre în spaţiul nord-pontic (Voltaire scrie că la anul 1730 strămoşii noştri, ai mei, ai lui @Ghiţă, pur şi simplu nu existau acolo !). Iar din vremuri mai recente, documente despre tratativele dintre diplomaţia lui Ion Antonescu şi diplomaţia lui Stalin în cel de al doilea război mondial. Este necesar să intraţi pe o spirală dialectică virtuoasă în politica românească, domnule Adrian Năstase !

  43. 43 Ghita Bizonu' noiembrie 7, 2011 la 2:33 pm

    Nicoleta

    vai ce viteaza si matale! Ecaterina Teodoriu era nimica pe langa matale…
    Apopos eu injur actuala putoare de vreo 7 anisori buni .. Da nu ma cred erou . Nice amicu Marcus care le are si el ceva cu matrozu .. de si mai multi ani nu se da erou .Si cate bancuri cu Ceasca stiam – politice si cetav porno-politice!Da nu ma dau dizident..
    Insa matale plina de entuziasm revolutionera si eroina precum Mita Ploiesteanca .. ma faci sa imi zic ca papaica si patutu de la taticu si maiaca. Fiindca vezi draguta (s-ar putea c atatal lu matale sa fie nitel mai tanar decat mine) ccea mai mare teroare este cea legata de ziua de maine. Cu spectru somajului in fata , cu capu ola factura ce trebe platita .. si eroi devin „morcovari” Caz verificat prin anii 50 cand eroi incarcati de decoratii suportau niste hartzogari becisnici fara sa ii omoare scurt si pe lor ca pe front …”Seful”e mai fioros ca cuibu de metralera sau cum zicea un unchi de-al meu in viata trebe s ate feresti de 3 lucuri – dosul caluluio, gura tunului si ochii sefului (a fost si contabil sef ,, si colone de artilerie , cai a calarit si la bunicu si in armata .. a avut apoape taoe decoratiile cu putinta samd . Deci stia ce zice)
    .

  44. 44 daciafan noiembrie 7, 2011 la 3:08 pm

    justitiaru are dreptate, a sintetizat perfect motivul pentru care romanii traiesc asa cum traiesc

  45. 45 Vasile, noiembrie 7, 2011 la 4:15 pm

    daciafan,

    Ai obtinut partial ce ti+ai dorit m-ai manipulat ca sa citesc …nimic!
    Ce spune justitiarul este intradevar un punct de vedere pe care probabil il imbratiseaza mai multi romani.
    Realitatea este alta, romanii au curaj , unii s-au manifestat evadînd din Romania , pentru a era un adevarat act de curaj , altii au murit pe la Brasov,Petrosani,Bucuresti,Constanta, Timisoara….mai multi au murit in toata tara!
    Romanii au avut curaj si dupa 1990 si cu toate astea au votat prost, si pe Iliescu si pe speranta Constantinescu. Au votat bine, deoarece fortele reactionare de stanga l-au discreditat complet pe Constantinescu, dar chiar si asa au votat corect si poate si inteligent pe sintagma ca batranul activist Iliescu nu-si va repeta greselile din primele mandate.Au votat prost incurajati din nou de ADA si au votat imbecil realegind un fiasco deja certificiat!
    Dl. Nastase , ce sa spuna doar nu o sa recunoasca ca de fapt nu frica ci fricosii legati de pierderea intereselor materiale in general ilegitime ,familiile si prietenii acestora conduc Romania si ca tot acestia au conduso si pe vremea dansului..
    Ce facem noi cu oamenii curajosi , l-ati auzit pe domn Nastase sa spune ceva de cei din sistem l-ati auzit sa incurajeze acest segment ,sunt curajosi
    oare domnil Conf.univ.dr.jud. Dan Spânu şi Procuror dr.Constantin Sima… sau sunt doar profesionisti adevarati?

  46. 46 Ghita Bizonu' noiembrie 7, 2011 la 4:33 pm

    Blogideologic

    eu ma refer pur si simplu la avioanele multirol SAAB. Sunt mai ieftine si ofsetul este interesant. Ma rog am unele dubii privind capacitatea de riposta (in primul rand legat de „avionica” .. sa nu fie prea dependente de radarele de la sol .. unde pun pariu nu stam prea stralucit! Si ar mai fi capacitatea de integrare a datelor , asa zisul 3C. Sub acest aspect F18 este complet autonom . Insa este mult mai scump .. si AMRAMurile costa si ele …. )
    Fiindca ar fi bine sa inteleaga toata lumea – o tara care nu stapeneste cat de cat „verticala” degeaba are o armata …. Si la anul resursa celulei Mig 21 va fi epuizata , cf constructorului. Adica ar trebui retrase de la zbor !(oricum 21 ul era proiectat initail doar ptr 7,5 G -col Ziaroiu)

  47. 47 Ghita Bizonu' noiembrie 7, 2011 la 4:40 pm

    M.Voicu

    este foarte frumos zis poporul conduce.
    In practica, chiar si in cea mai democratica tara poproul delega conducerea :operativa” parlamentului si guvernului, poa presedintelui. Care de multe ori nice ei nu sunt prea breji (umbla vorba ca de citit buhetul nu sunt in stare decat cativa parlamentari care fac parte din comisa bugetara. Restu se bazeaza pe acestia si pe functionari. Oricum un buget modern se bazeaza pe atatea hartzoage ca se zica ca ar umple (minim) vreo 2 vagoane de cale ferata )
    Ce as zice este ca i alte parti se tine cont si de cam ce ar vrea poporul .. la noi ii dam cu gargara si cu praf de morala si facem invers decat ce ar vrea zisul suveran …

  48. 48 Cârcotaşu noiembrie 7, 2011 la 5:11 pm

    … incercati sa analizati ( adunati informatii despre ei si despre ce au facut in viata mai bine zis ce NU au facut ) in profunzime personajele Ponta si Antonescu.

    Păi am ajuns şi io la concluzia asta. N-au la activ niciuna din muncile lu’ Hercule, n-au prins nici zmeu’ care fura merele de aur şi nici măcar pe Ileana Cosânzeana n-au găsit-o.
    Asta în timp ce zmeu’-zmeilor, Băsescu, le-a făcut pe toate alea făcute da’ mai ales p-alea nefăcutele, ce mai, îi hăhăie la antreuri! Mai ales că e aliat cu Albă ca Zăpada şi o are urmaşă pe Elena Udrea!
    Ce ţi-e şi cu oamenii ăştia, dom’le! Auzi, să creadă ei că cine hăhăie… pardon râde la urmă, la desert adică, râde mai bine! :mrgreen:

  49. 49 Ghita Bizonu' noiembrie 7, 2011 la 6:28 pm

    Pia pOnta s-a hotarat sa faca .. ceva. Ceva care il va face pe geoana un momunemt de inteligenta politica in comparatie cu Tonta!!

  50. 50 analist noiembrie 7, 2011 la 6:51 pm

    @ghita bizonu’
    Daca te uiti cu atentie la cine a castigat ultimul razboi vezi asa; Eurofighter Typhoon, Tornado, Rafale, Apache, servicii de info si psy.

  51. 51 justitiaru noiembrie 7, 2011 la 7:37 pm

    @ daciafan
    Multumesc pentru aprecieri dar problema este ce-i de facut pentru schimbarea acestor mentalitati paguboase.Mesajul schimbarii ar trebui sa vina de la varf..

  52. 52 M.Voicu noiembrie 7, 2011 la 7:47 pm

    @ Ghita Bizonu’ noiembrie 7, 2011 la 4:40pm îmi spune: ”In practicã, chiar şi în cea mai democraticã ţarã poporul delegã conducerea”
    • Vã mulţumesc pentru subliniere: în ţãrile democratice, poporul deleagã conducerea, dar nu pentru tãti şeli; Constituţia este garanţia poporului împotriva tiraniei puterilor delegate. Codul civil avea prevederi ferme împotriva raptului. ”Noul Codul Civil” a introdus restricţii recursului în justiţie; avem rãspunsul, dacã ne întrebãm dece oare?
    • La modificarea în 2003 a Constituţiei, s-a introdus Art.148: Integrarea în Uniunea Europeanã (prin lege adoptatã în şedinţa comunã a Camerei Deputaţilor şi Senatului), dar nu e loc pentru a fi anulate dispoziţii constituţionale exprese, precum teza întâia din Art.136 alin.4: «Bunurile proprietate publică sunt inalienabile.»
    • Astãzi, mergând spre Fundaţia Europeanã Titulescu am vãzut sediul marcat „Autoritatea pentru autorizarea spitalelor”; au aprobat ei DEZ-AUTORIZAREA spitalelor des-fiinţate ?

  53. 53 justitiaru noiembrie 7, 2011 la 8:02 pm

    @Nicoleta
    Ai pus punctul pe „i”.Chestiunea grava este ca tocmai ticalosii care conduc azi Romania au dovedit ca nu sunt niste „papa lapte” si astfel se explica de de au ajuns si de ce se mentin la putere, caci oamenii sunt atrasi instinctiv de cei puternici. As vrea sa sper ca si in randurile opozitiei sa prevaleze barbatia demna si matura in dauna calculelor politicianiste meschine.
    Aceasta este unica strategie a unor viitori invingatori

  54. 54 Ghita Bizonu' noiembrie 7, 2011 la 8:29 pm

    analist

    care ultim rezbel ?!Scarmanirea lu kadafii ? Ala rezbel ?!

    Apoi Apache nu se pune.este elicopter de atac ..
    Tornado nu se mai produce. A fost vedeta in anii 80 (cam discutabila)
    Eurofighter costa mai mult decat F18 Super Hornet.
    Rafale este un avion frumos (raposatu Marcel Dassault zicea ca un avion frumos zboara mai bine.) Insa are o mare hiba . Depinde mult de instalatiile radar de la sol . Franta are destule … noi? In plus costa si el de rupe …

    F18 a fost proiectat sa fie lansat de pe portavion (asta mai inseamna o celula f rezistenta). Sa atace la peste 700 km. Asta inseamna fara radare la sol . Autonom. Are o avionica de oprima mana (de fapt la avionica si rachete AA americanii sunt primii) . Poate primi AMRAM – o scula scumpa dar extrem de precisa . A facut fata cu succes in timpul misiunilor din Golf si Balcani .. poa fi folosit de la Cercu Polar la Ecuator….

  55. 55 dlnimeni noiembrie 7, 2011 la 9:26 pm

    Traian Basescu nu este frica.
    Emil Boc nu este frica.
    Monica Macovei nu este frica.
    Elena Udrea nu este frica.
    Adriean Videanu nu este frica.
    Vasile Blaga nu este frica.
    Serviciile nu sunt frica.
    FMI nu este frica.
    Titlul pe care l-ati dat articolului – si care nu se potriveste, zic eu, cu continutul acestuia – poate fi o cugetare a unui cetatean simplu, mai instarit ori mai pauper, facuta seara, dupa orele de munca, la un pahar de bere, vin, rachiu ori coniac, dupa cum da Dumnezeu. Dar nu poate fi o constatare a unui om considerat barbat de stat, apreciat pentru cunoasterea politica, fruntas politic de prim rang – si, aproape unanim, cel mai bun premier postdecembrist.
    Daca nu v-ati fi numit Adrian Nastase si nu ati fi detinut acest primitor blog, ati fi avut poate surpriza sa constatati ca, pentru acest titlu, cel putin un comentator, cel mai probabil doi sau trei, v-ar fi raspuns ca scrieti prostii si ca incepeti a arata semnele batrinetii. Nu ar fi adevarat, dar aceasta ar fi fost.
    Nu va puteti permite sa fiti un simplu cetatean, acest statut va este penalizat: de unii sau de altii.
    Aceasta a fost introducerea la comentariul pe care il voi scrie, sper ca nu peste mult timp.

  56. 56 Victor V. noiembrie 7, 2011 la 10:07 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    „ba da. bancile si capitalurile FAC politica. Fiindca decizia politica le poate mari beneficiile sau dimpotriva le poate diminua” – simpatică „logică”. Vrei să spui că AR TREBUI SĂ FACĂ. Și totuși nu fac. Ai tu vreun contraexemplu? Nici măcar bancherii (ca persoane) nu se prea înghesuie să facă politică. Și nu îmi da exemple din 1800, toamna.

    PS: Eu am zis că am rămas cu impresia că ești fan Opel, nu că ai unul. Dacă ziceam că ești fan Steaua, însemna că am zis că ești Gigi Becali?

  57. 57 M.Voicu noiembrie 8, 2011 la 7:12 am

    @Ghita Bizonu’ noiembrie 7, 2011 la 4:33pm spune: o ţarã care nu stãpâneşte cât de cât “verticala” degeaba are o armatã ….
    ► O ţarã în care nu stãpâneşte justiţia, învãţãmântul şi sãnãtatea…
    @Ghita Bizonu’ noiembrie 7, 2011 la 8:29pm spune: …costã şi el de rupe… o sculã scumpã dar extrem de precisã. A fãcut faţã cu succes în timpul misiunilor din Golf şi Balcani .. poa fi folosit de la Cercu Polar la Ecuator
    ► Dar, nu face mai cald în c(l)asele în care-i frig… Numai rãzboaiele de cotropire se autofinanţeazã; cui îi trebuie ?

  58. 58 Victor V. noiembrie 8, 2011 la 8:52 am

    @ Adrian Năstase

    Ați văzut această știre: http://realitatea.mobi/article/884877 ?

    „Şeful FMI avertizează: Europa de Est s-ar putea confrunta cu o criză de lichiditate

    Directorul Fondului Monetar Internaţional, Christine Lagarde, a avertizat, luni, că Europa de Est s-ar putea confrunta în curând cu un deficit de finanţare, cauzat de retragerea lichidităţilor de către băncile din vest, titrează Bloomberg.

    Lagarde explică, într-un discurs susţinut la Universitatea de Stat din Moscova, faptul că impactul dependenţei ridicate de exporturi către Europa de Vest este amplificat de „marile falii” care persistă în fostul bloc comunist. Anterior, şeful FMI a avut o întâlnire cu preşedintele rus Dmitri Medvedev.”De data aceasta, băncile-mamă occidentale, care au fost importante în păstrarea pe linia de plutire a acelor economii, nu vor mai fi neapărat aici pentru a susţine creşterea economică şi sănătatea acelor ţări”, a spus oficialul.

    „Problema lichidităţii s-ar putea întoarce pe măsură ce vedem câteva bănci occidentale retrăgându-se, reducându-şi activităţile, reducându-şi expunerile”, a adăugat Lagarde.Astfel, presiunile tot mai mari privind recapitalizarea ar putea avea efecte negative asupra expunerii băncilor occidentale, deţinute, în mare parte, de către grupuri precum Unicredit, Erste Group sau Societe Generale.”

    Mult succes PSD-ului în lupta cu băncile și capitaliștii! Mă întreb dacă știți ce faceți sau pur și simplu atât înțeleg „economiștii” PSD-ului. Mai reciclați-i domnule Năstase. Mai angajați și economiști cu studiile făcute în altă parte decât la Moscova.

    Mă întreb dacă ați discutat vreodată cu vreunul din economiștii șefi ai băncilor? Aproape toți sunt români și nu par avea simpatii de „dreapta”, ca să folosesc terminologia de tristă amintire.

    Spre exemplu, am ales o știre recentă cu Ionuț Dumitru, economistul-șef al Raiffeisen Bank și președinte al Consiliului Fiscal:

    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/ionut-dumitru-romania-are-nevoie-de-finantare-externa-155869.html

    Sau și el este unul dintre „reprezentantii capitalismului financiar strain, care stiu foarte bine ca nu pot rezista crizei decat daca oamenilor simpli le este frica”?

    Am și eu un răspuns la întrebarea dumneavoastră: România este condusă de politicieni (TB included). Care fac și ei cât îi duce capul.

    PS: Am fost tentat să să folosesc alt cuvânt în locul „politicieni”-lor. Dar m-am gândit că oricum o să înțelegeți.

  59. 59 Cetateanul intrigat noiembrie 8, 2011 la 9:23 am

    @Adrian Nastase
    Ceea ce numiti Dv. frica, ar trebui numit, pentru primele 5 puncte din text, mai degraba griji. Pot sa va spun ca grija de a avea oricand resurse suficiente pentru problemele de sanatate este una dintre cele mai normale si dintre cele mai importante griji pe care ar trebui sa le aiba orice om civilizat. Doctorului nu trebuie sa-i dai spaga, pe doctor trebuie sa-l platesti pur si simplu, e un lucru elementar. Dv. cultivati ideea falsa a unei lumi fara griji. Fara griji sunt doar animalele domestice, a caror grija o are insa omul. Tot fara griji credeau ca traiesc, in semianimalitate, nostalgicii Romaniei asa zis socialiste.

  60. 60 Ghita Bizonu' noiembrie 8, 2011 la 10:02 am

    Victor V

    hai sa dicutam nitel despre metoda ta (boccciu baseasca) prin care inventezi una apoi zici ca nu ai zis.
    tu ai scris :
    Vorbești serios că nu ai mașină? Sau ai rămas fără carnet? Eram convins că ești fan Opel. Acu scrii ca nu ai fi zis ca ma unu. Dupa cum se vede tu erai convins ca ma masina. De preferinta Opel …. Si asta este ca un raspuns sucarit ca am zis „Drumuri ca in Grecia ? Ar trebui sa vrei tu” . Inteleg ca statu la coada pe DN1 te satisface pe deplin … De gustibus.

    Asa ca cum sa ne intelegem cu bancherii ? Si ca bancile fac politica ? Deci sa uitam ca unu Paulston este bagat pana peste gat in cestia cu criza .. si ca multi de la Goldman Sachs au avut parte de functii de stat importante. Apropos stii ce era „oculta liberala” cea acuzata ca taie si spnajura in Romania lu Caragiale si Eminsescu? Consiliul de administratie a Bancii Nationale! Toti liberali . Ma rog si BNR a fost creata ca banca particulara de catre liberali. In acest caz politica si finanta erau acelasi lucru ….
    Ai cerut exemple. Ai doua .
    In afara de asta capitalul este stans legat de politica si decizii politice. Musonilni a avut sprijinul unor capitalsiti importanti (daca nu toti) ptr a accede la putere. Interesele lu United Fruit erau aparate de Marines . Razboiul anglo-bur este unul facut ptr interese economice… trupele britanice au fost trimise in India ca sa prezerve pozitiile Companiei Indiilor.
    Si Paul Warburg , unu dintre creatorii FED si mare bancher , a finantat revolutia bolsevica …
    Ma rog in rest ai dreptate. In gnl finata da bani ca sa ii fie servite interesele economice. Adica foloseste oameni de paie . Exemlul cel mai recent unu care nu a apelat la fonduri federale ptyr campania electorala. Cica maruntisu ala nu merita efortu … Ghici cine putea face ca fondu federal sa para maruntis ?!

  61. 61 dlnimeni noiembrie 8, 2011 la 10:10 am

    Imi amintesc faptul ca, cu o vreme in urma, dl Victor Ponta relata la televizor o intilnire cu cetatenii, in cam urmatorii termeni, citez cu aproximatie „le-am spus: voi (cu accent pe voi) trebuie sa ii dati jos pe astia (adica pedelistii de la guvernare)”. Si nu am reusit sa imi reprim neplacerea ca dl Ponta plaseaza raspunderea pe altii, tot asa cum nu m-am putut abtine sa ma intreb, utilizind si un sablon verbal practicat in copilarie, „ca ce chestie trebuie sa-i alunge romanii pe astia ca sa fie dl Ponta premier?”
    Sigur ca scheletul articolului ar fi interesant: o frica generalizata, in care guvernatilor le e teama de guvernanti si guvernantilor de guvernati; supravegheatilor de servicii si serviciilor de cei supravegheati; acuzatilor de justitie si justitiei de acuzati: un univers al loviturilor preventive, in care lovesti astazi ca sa nu fii lovit mai tirziu.
    Dar este vorba numai despre frica? Partial, da. Deoarece este vizibil faptul ca guvernantii incearca – nu stiu daca au si reusit – sa instituie controlul asupra cetatenilor in scopul de a-si perpetua puterea. Nu are sens sa mai detaliez, multe exemple sunt notorii, innclusiv in ceea ce priveste supravegherea blogurilor. Dar nu cred ca este vorba doar despre frica.
    Iar aici apare motivul comentariilor mele pe acest subiect: considerind numai ori exagerat frica, liderul politic risca a nu lua in seama – total sau in suficienta masura – alti factori.
    Poate ar fi cazul sa rememoram, de exemplu, un slogan – generat de rusi, cred – al evenimentelor din 1989: nu va fie frica, Ceausescu pica. Facea el apel la curajul romanilor? Nu. Facea apel la oportunismul lor, cred. In traducere, sloganul zice: veniti, fiindca Ceausescu se duce oricum, cu sau fara participarea voastra.
    Si – daca nu ar avea frica invocata in articol – ce ar trebui sa faca romanii? Romanii deveniti fara frica? O zavera prin care sa-i alunge pe Basescu si Boc, chiar astazi? Intentionez a continua.

  62. 62 Ghita Bizonu' noiembrie 8, 2011 la 10:27 am

    M.Voicu
    de acord ca nu aduce caldura ….
    Insa problemu este altul – avem sau nu avem nevoie de armata proprie ? Daca avem nevoie atunci sa o dotam . Daca nu o dotam mai bine facem economii si o desfiintam!
    „Numai rãzboaiele de cotropire se autofinanţeazã; cui îi trebuie ” Azi nici ele nu prea se mai autofinateaza … Insa a avea o armata inutila (prin lispa de dotare) nu este avantajos. Si cica cei care au refuzta sa isi intretina rmata au ajuns sa intretina armate straine!

  63. 63 justitiaru noiembrie 8, 2011 la 1:01 pm

    @Vasile
    Din postarea d-tale este evidenta ca nu ai inteles mai nimic din mesajul meu.Eu n-am vorbit nici nu cuvant despre curaj si sacrificiu personal ci numai despre lipsa constiintei civice si despre lipsa emanciparii cetatenesti, despre lipsa de reactie la incalcarea drepturilor si libertatilor colective. ceeace este cu totul altceva. Intre unele exemple izolate de manifestari de curaj civic individual(cum ar fi protestul d-lui Sobaru sau cel al D-nei profesoare Anghel) si pana la emanciparea constiintei civice colective este o distanta astronomica. Constiinta cetateneasca emancipata se manifesta nu numai la alegeri ci mai ales intre ciclurile electorale in viata de fiecare zi.
    Ca sa dau un exemplu mai pe intelesul d-tale calitatea unei familii nu se apreciaza dupa fastul nuntii sau dupa numarul nuntasilor sau dupa impresia facuta de miri , ci dupa modul in care reusesti sa edifici relatiile in familie si mai ales dupa modul in care reusesti sa mentii si sa dezvolti aceste relatii prin actiunile tale zilnice,O familie reprezinta o relatie complexa intre persoane bazata pe un sistem de drepturi,libertati si obligatii reciproce a caror neintelegere si nerespectare duce inerent la esecul familiei.care se poate solda cu tragedii. Asa cum edificarea si mentinerea unei familii armonioase necesita maturitate si gandire emancipata tot asa constiinta civica emancipata este inerenta unei democratii autentice.iar pentru dobandirea ei sunt necesare ingrediente morale care tin de un nivel de constiinta extrem de inalt individual dar si de grup, ca natiune.

  64. 64 M.Voicu noiembrie 8, 2011 la 3:05 pm

    @Ghita Bizonu’ noiembrie 8, 2011 la 10:27am spune: ”cica cei care refuzã sa isi intretina armata au ajuns sa intretina armate straine!”
    Deja ni se iau cu 4… 7% din valoarea lor bunurile proprietate publică ale resurselor de minerale, petroliere, gaze naturale – ca şi cum l-am da DEGEABA; aşa a stabilit Parlamentul în Legea minelor şi Legea petrolului [august 31, 2011 la 6:22pm/la basescu-are-gura-aurita], deşi Constituţia consacrã în Art.136 alin.4 teza întâia: «Bunurile proprietate publică sunt inalienabile», şi asta şi cu alienarea de locuri de muncã, grãdiniţe, şcoli şi unitãţi de sãnãtate sãteşti, şi recompensa pentru muncã…
    Funcţionarii publici de la Camerã care se vor pensiona in 2012 primesc la pensionare 7 (ŞAPTE!!!) salarii compensatorii [octombrie 31, 2011 la 8:49am, la o-alta-avanpremiera-editoriala], şi alţii, şi alţii…

  65. 65 Florin noiembrie 8, 2011 la 3:06 pm

    Domnule Nastase, eu va apreciez pentru ca sunteti un om cult, inteligent si cu prestanta. Ati facut multe lucruri bune pentru Romania cat timp ati fost la guvernare. Dar ati facut si lucruri mai putin bune, sau ati facilitat acestea. Mie personal mi-ar placea un presedinte ca dvs. Aveti puterea sa veniti in fata camerelor Tv si sa va faceti „mea culpa” pentru multe din relele petrecute in timpul guvernarii PSD? Daca nu, sa stiti ca nu aveti nici o sansa sa reveniti in prim planul politicii romanesti prezente si viitoare.
    Cu stima,
    Florin

  66. 66 Alexandru Astefani noiembrie 8, 2011 la 5:49 pm

    Romania este condusa in proportie de 25 % de Grand Loje Masonerie, de 50 % de grupurile politice si Mafia Politica Comunisto-FSN-ista si in ultima masura de 25 % de grupurile de interese si clientela politica !
    Toate fricile enumerate mai sus ar deveni inexistente daca poporul format din Masa Manipulata ar detine macar 51 % din puterea absoluta . Insa din pacate ultima afirmatie este o aberatie si ca atare toate fricile bantuie printre noi !
    Toate cele bune !

  67. 67 Victor V. noiembrie 9, 2011 la 1:02 am

    @ Ghiță Bizonu’

    Și Mugur Isărescu e numit tot „politic”. Asta nu înseamnă că face politică (în sensul politica de partid). Valabil și pentru ceilalți viceguvernatori.

    Paulsen a fost de asemenea non-politic. Fii mai concret cu Goldman Sachs. Poți să dai macar un exemplu de utilizare (de catre un bancher) a functiei publice in interesul lui personal sau al companiei pentru care a lucrat?

    De fapt se întâmplă invers. De exemplu David Rockefeller a încercat să extindă Chase în Rusia și China pentru a determina o apropiere între SUA și cele două state comuniste. Cine crezi că l-a „lucrat”? „Instituțiile statutului”! Din conflicte și crize se alimentează complexul militaro-industrial, nu băncile și lumea financiară.

    Restul exemplelor tale sunt din 1900 toamna, după cum spuneam. Tot e bine că nu ai început cu Crassus.

  68. 68 dlnimeni noiembrie 9, 2011 la 9:31 am

    Sa luam un eveniment politic recent, referendumul de la Constanta – si sa ne gindim unde a fost frica acolo. Este mai putin important faptul ca referendumul va fi declarat, pina la urma, valid sau nu, deoarece el a creionat deja principalii parametri. Participarea a fost in jurul a 50%, mai mult ori mai putin, dupa cum raportarea se face la liste electorale vechi ori actualizate. Procentul de refuz al modificarii administrativ-teritoriale a fost la un nivel zdrobitor pentru guvernanti. Pedelistii clameaza si ei o victorie, afirmind, in esenta, ca absenteismul la vot echivaleaza cu un vot favorabil lor. O idee cit se poate de falsa, cum tot falsa ar fi si aceea ca toti cei care nu au venit la vot au absentat de frica. Frica nu a lipsit de tot, ca rezultat al agresivitatii reprezentantilor locali ai puterii in a vedea referendumul invalid. Exemplul, refuzul statisticienilor de a centraliza rezultatele referendumului local care a fost unul legal. Ceea ce, pina la urma ii face penalizabili oricum, dar ceva mai incolo. Fata de un alt referendum nelegat de alegeri, referendumul ca stabilea soarta ca presedinte a dlui Basescu, participarea a fost cam dubla. Si sa ne amintim ca faptul ca la acel referendum participarea a fost cam de 25% nu i-a impiedicat pe propagandistii pedelisti sa tipe ca trei sferturi din electorat ar fi votat atunci cu ei; dupa aceeasi logica, 95% din electorat a votat, la Constanta, impotriva lor. Din ce categorii ar putea face parte absenteistii?
    1. Nelamuritii. Cei care nu au inteles, ori pe care militantii usele nu au reusit sa ii faca sa inteleaga, faptul ca modificarea impartirii teritoriale inseamna modificarea constitutiei si, deci, inca doua candidaturi pentru dl Basescu. In mod normal, pentru a modifica impartirea teritoriala a tarii mai intii trebuie modificata constitutia, care are specificata in corpul ei actuala impartire teritoriala, in mai multe articole. Si dupa aceea legea. Guvernantii incearca a proceda invers (si abuziv): mai intii legea si apoi, fiindca tot a fost data legea, modifcarea constitutiei pentru a nu contraveni legii. Pe scurt, cei care nu au inteles ca modificarea administrativa inseamna perpetuarea dlui Basescu. 2. Alegatorii rationali care au ajuns la concluzia ca „nu le iese nimic” in urma prezentei la vot. Nu mai este un secret faptul ca romanii, din punct de vedere electoral, incep a se apropia din ce in ce mai mult de modelul alegatorului rational. Ca decidenti electorali, acestia se raporteaza la ceea ce trebuie votat pro sau contra si isi evalueaza avantajele personale. Putem considera ca exista un numar de electori care considera ca nu sunt nici avantajati si nici dezavantajati de o anume formula administrativa. 3. Alegatorii care isi semnaleaza astfel distanta mare fata de partide. Scriam mai de mult despre distanta electorilor fata de partide si pomeneam si despre „paradoxul vinzatorului de inghetata”. Distanta mare fata de partide conduce la absenteism. Aceasta categorie, poate cea mai mare (desi in scadere, dupa procentul de prezenta) este categoria celor pe care nici un partid actual nu a reusit sa si-i apropie. 4. Alegatorii care in fapt nu pot vota. Adica aceia rezultati teoretic din dezordinea listelor electorale de foarte mult timp nepuse la punct si electorii plecati din tara. In particular pentru acestia din urma, referendumul de la Constanta ridica o problema, aceea ca absenta lor impiedica, in anumite conditii, comunitatea sa ia o decizie. Un motiv pentru a clarifica mai bine statutul acestor alegatori. 4. In sfirsit, dar poate nu in cele din urma, fricosii. Probabil electori angajati ai statului, adica, conform unui mod de a privi lucrurile, angajati ai guvernantilor. Si care, ca si statisticienii si-au temut slujbele si bonurile de masa.
    Sper ca am reusit sa arati suficient de convingator, prin acest exemplu, ca exageram rolul fricii si ca de multe ori invocarea fricii mascheaza alte cauze. Frica, aceea pomenita de dl Nastase, scuza dar si acuza romanii, in egala masura. Cred ca voi continua cu inca un comentariu.

  69. 69 Vasile, noiembrie 9, 2011 la 9:45 am

    Justitiarul,

    V-am inteles perfect, dumneavoastra sunteti justitiarul iar eu sunt vasile. Inca mai copilaresti draga domnule!

  70. 70 justitiaru noiembrie 9, 2011 la 2:03 pm

    @Vasile
    Am inteles:
    1)Numai o persoana „matura” ca dv intelege ca trecerea frauduloasa a granitei (desigur si jafurile bancilor, huliganismul stradal etc) sunt expresii ale „curajului civic).
    2)Cine nu crede asa este „copilaros” .
    3) Sunteti Vasile !

  71. 71 Ghita Bizonu' noiembrie 9, 2011 la 2:39 pm

    Victor V.

    eu am zis ca fac politica. Nu ca fac politica de partid.
    Paulston a fost „apolitic” doar sub acest aspect. In rest el a facut politica Sachs. Ca s-a si zis „cabinetul Sachs”….
    Si stai linistit. general Electric este unu din abonatii Pentagonului. Insa Rockefeller este cel mai mare actionar la GE. Si in plus la Chase…
    Si nu stou ce nu iti plac exemplele 1900 toamna. Sunt bamnci care erau foarte active atunci si sunt active si azi …Acelleasi banci …

  72. 72 const noiembrie 9, 2011 la 6:10 pm

    @nastase

    “Dar bine mai stii sa cinti calule–cine te-a invatat? Bataia!…” (Divertis, “Fat-Frumos, Praslea cel Voinic si Calul”, *Asa ceva nu exista*, 199?)

    …sau calul ar putea raspunde: “Frica!”–ii face pe oameni sa le cinte unora in struna. Ca sentiment, are destula putere sa controleze omul si societatea dupa cum am mai vazut noi pe pielea proprie–dar solutia trebuie prezentata cu mai mult decit inca o prescurtare-de-trei-litere (PTL) oricit de potrivit ar fi acest fapt dpdv al publicitatii. Partidul sau doctrina politica, ca valori instrumentale, se situeaza destul de jos relativ la alte concepte politice precum stat, patrie, natiune, etc., si care impun anumite datorii politicianului (cf. eticii politice a lui Mihail Manoilescu). Unele constituie valori finale (patrie, natiune, etc.), altele instrumentale, mijloace (stat, partid, etc.). Or acestea din urma nu pot straluci decit daca sint straluminate de cele dintii (“precum luna de soare”). Cu toate astea, forta institutionala concreta a instrumentelor obliga de obicei mult mai stringent si imediat decit legitimitatea valorilor finale lasata numai la cumpanirea constiintei politicianului. Poate ca argumentul pentru schimbari ar trebui purtat la nivelele superioare ale ierarhiei valorilor etice finale; si probabil ca aici de fapt se interpune astazi corectitudinea politica de care amintiti. In plus, economic vorbind, o tara este respectata daca se situeaza pe o pozitie economica solida cu care isi poate sustine politicile.

    @nastase, @Ghita Bizonu’

    Apropos de Manoilescu: urmarea acelasi scop atunci cind, in concert cu alte voci cerind dezvoltarea (i.e., industrializarea) tarilor lor in mod independent de puterile economice ale vremii, a construit un model de ghidare si esalonare al industrializarii Romaniei si tarilor ca ea in prima jumatate a sec. XX. A stabilit in mod teoretic formal notiunea de acum bine stiuta a schimbului inegal ca diferita atit de cantitatea de munca incorporata in produse cit si de avantajele comparative de cost (Ricardo, respectiv Smith). Industrializarea Romaniei a avut success daca prin aceasta intelegem cresterea produsului national brut (cu toate rezervele bine stiute asupra adecvarii acestuia ca “unitate de masura” a dezvoltarii economice): conform unor date folosite, printre altii, de Camera Lorzilor din Marea Britanie, in perioada 1950-1989, produsul brut al Romaniei a crescut in medie cu 4.1% pe an. Pentru constrast, SUA a crescut cu 3.6% anual in aceeasi perioada iar Europa de vest cu 3.8%. Deci industrializarea “merge” (v. si http://industrializarearomaniei.blogspot.com pentru o perspectiva istorica)–se poate, am mai facut-o, cu multa durere, efort, nedreptati, sacrificiu si putem deci fi numai revoltati la expresii de genul “gramada de fiare vechi;” poate o [re]facem acum in mod…”capitalist,” ca sa zicem asa. Dezindustrializarea poate insemna dependenta de altii, secatuire a izvoarelor economice, “sarac in tara saraca”, zicea Eminescu din perspectiva valorilor finale neam si patrie.

    Nu e perfecta teoria lui MM, vor spune unii, sau “e prea simpla” sau “nu e suficient de simpla,” etc., etc.–dar nici o teorie nu este, pentru ca o teorie incearca sa formalizeze aspectele lumii reale. Incercind sa creeze o teorie pur economica, de exemplu, MM foloseste ipoteza de lucru ca sursa capitalului nu are importanta (cu siguranta ca pe linga Romania, Grecia [1] si Italia [2] sint, in zilele noastre, de alta parere)–ipoteze similare, insa, foloseste si nobelistul Modigliani care impreuna cu Miller a emis propozitiile lor I si II despre irelevanta structurii capitalului firmei, ambele esentiale teoriei moderne standard a firmei si finantelor; iar ideea unui concept teoretic ca baza…virtuala pentru stabilirea unui reper ideilor se regaseste de exemplu in “teorema” altui nobelist, Coase, care aseaza, ex hypothesi, costurile asociate tranzactionarii de externalitati (negative) la zero.

    Ideea este deci ca MM constituie un *punct de plecare* romanesc si perfect valid pentru economia romaneasca (desi a avut aplicatii mai largi, e.g., in America de Sud). Si desi el nu reuseste sa vada disponibilitatea resurselor naturale (minerale, in particular) ca un element limita, de exemplu–o chestiune destul de obisnuita la vremea respectiva cind numai munca si capitalul intrau in consideratie–avem un pas inainte stralucit in lucrarile lui N. Georgescu-Roegen in legatura cu legea entropiei, procesul economic si procesul de dezvoltare economica. NG-R prezinta astfel o viziune solida si in problema agriculturii semnalind, printre altele, ca, pe de o parte, toate tarile devenite puteri economice s-au bazat pe o agricultura bine pusa la punct si, pe de alta, ca nici o tara nu pare a se fi dezvoltat economic vreodata bazindu-se numai pe comert.

    E poate timpul sa restabilim notiunea de economie politica. Politica economica, ca tactica, desprinsa de economia politica, ca strategie, e oarba. Construirea unui program economic precum incerca USL este necesar–va trebui sa fie de profil romanesc si gindit romaneste daca e sa aiba succes la romani.

    In solidaritate cu oferta Boureana,
    Const

    [1] ***, „Pressure Builds on Greece to Name New Leader,” The Wall Street Journal, 9 Nov. 2011, http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204358004577027571511152722.html
    [2] R. Barley, „Italy’s Battle For Market Access,” The Wall Street Journal, 9 Nov. 2011, http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204224604577027862871479828.html

  73. 73 alinamoise noiembrie 10, 2011 la 5:21 pm

    Aveti foarte mare dreptate. Absolut totul este legat de frica. Pe blogul meu de psiholog incerc sa-i ajut pe oameni sa depaseasca frica si anxietatea. Si am constatat ca cele mai multe accesari sunt legate de cautari pe net care au ca subiect frica.
    Ca o completare la ceea ce ati prezentat atat de bine argumentat, imi permit sa adaug cateva consideratii legate de acest subiect, care se regasesc in postarea mea https://eusuntalinarea.wordpress.com/2011/10/03/frica-ne-impiedica-sa-traim-%e2%80%93-sa-o-infruntam/

    Vremurile pe care le traim sunt foarte tulburi si conteaza enorm in ce stare ne aflam, mai ales din punct de vedere emotional. Iar frica este principalul factor care perturba echilibrul emotional al unei persoane.

    Atunci cand suntem inconjurati de vesti din categoria celor rele si foarte rele, suntem afectati chiar daca mare parte dintre acestea nu ne priversc in mod direct. Se creeaza o stare de asteptare a raului iar frica preia controlul, infiltrandu-se in aproape toate gandurile noastre si la momentul oportun, ne doboara pur si simplu, intr-o situatie care de fapt nu este atat de grava cat ajungem noi sa credem. Hai sa vedem impreuna de ce se intampla asta.

    Cand ne cuprinde frica intram intr-o stare care ne impiedica sa gandim si sa actionam constient si in folosul nostru, deoarece functionam exclusiv pe baza a ceea ce mintea ne indeamna sa facem, ca si cum ne-am afla pe pilot automat. Accesul la cunostinte si simtaminte care ne-ar putea ajuta sa depasim starea de frica ne este restrictionat, mintea incepe sa ruleze scenarii care ne fac si mai mult rau, iar discernamantul ne este afectat. Nu mai suntem in stare sa avem acces la intelepciunea pe care am dobandit-o de-a lungul vietii, deoarece aceasta tine de starea de constienta, fiind un atribut al sufletului si nu al mintii. Incet, incet devenim incapaabili sa ne relationam corect cu situatia in cauza, cu cei din jur si mai ales cu noi insine. Astfel nu mai suntem constienti de raul pe care noi insine ni-l facem. Devenim fara sa stim deosebit de vulnerabili, tinta manipularilor de tot felul si riscam sa ne pierdem legatura cu propria noastra fiinta. Este ceea ce se doreste de catre cei care isi extrag puterea din slabiciunile noastre. Cu cat ne temem mai mult, cu atat suntem mai vulnerabili, iar ei devin pe z i ce trece mai puternici.
    Da, este criza mondiala, banii sunt din ce in ce mai putini, totul se scumpeste, drepturile ne sunt din ce in ce mai reduse si obligatiile din ce in ce mai mari, guvernantii (cam de peste tot nu doar la noi) sunt incompetenti si pusi numai pe imbogatire cu orice pret. Aceasta este realitatea pe care se doreste ca noi sa o vedem si sa intram astfel in capcana fricii, devenind din ce in ce mai vulnerabili, mai usor de manipulat si dirijat si mai ales din ce in ce mai tacuti. Frica te indeamna sa te faci cat mai mic, mai insignifiant, in speranta ca astfel vei fi lasat in pace cat de cat si vei putea astfel supravietui. Din pacate aceasta nu este viata! Trebuie sa intelegem ca fiecare dintre noi este CINEVA, o FIINTA UMANA care are DREPTUL LA VIATA! Privind lucrurile din aceasta perspectiva avem sanse sa nu cadem in capcana fricii.

    Trebuie sa pornim de la premiza ca stim ce fel de realitate ni se prezinta, tocmai pentru a ne umple de temeri si in primul rand de frica pentru ziua de maine. Pentru aceasta ni se restrictioneaza din ce in ce mai mult dreptul la munca, in numele unor asa-zise mecanisme economice, care au fost inventate spre a ne tine sub controlul fricii, si care se vede din ce in ce mai clar ca se prabusesc in intreaga lume. Aceasta prabusire nu trebuie sa ne sperie, ci din contra sa ne ambitioneze sa ne tinem tari cat putem de mult, deoarece orice prabusire inseamna reconstructie!

    Lumea in care traim trebuie reconstruita din temelii si numai noi toti suntem cei care o putem face. Tot ce conteaza este SA VREM SA TRAIM CA FIINTE UMANE si nu doar sa „supravietuim” in cadrul unei societati aflate in putrefactie. Intr-o societate fara morala, fara credinta, fara respect pentru Pamant si pentru toate fiintele care il populeaza, NU EXISTA SUPRAVIETUIRE!

    Stiind toate astea trebuie sa tratam absolut totul cu discernamant si sa nu ne lasam afectati de orice stire de la radio sau TV. Sa nu lasam mintea sa gandeasca in locul nostru si sa nu-i dam posibilitatea de a rula scenarii. Sa actionam cu intelepciune si cu intelegere in orice situatie, cautand sa nu permitem maniei sau furiei sa preia controlul. Orice lovitura sa o transformam intr-o lectie de viata perfect inteleasa si vindecata spre a nu se mai repeta in viitor. Sa intelegem ca orice ar fi noi trebuie SA MERGEM MAI DEPARTE SI SA TRAIM CA FIINTE UMANE CU DREPTURI DEPLINE, indiferent de statutul social, rasa sau apartenenta religioasa!

  74. 74 Victor V. noiembrie 11, 2011 la 8:32 pm

    @ alinamoise

    Ești Alina Moise sau Alina Rea? Îmi cer scuze pentru gluma deplasată, dar mi s-a părut amuzant titlul blogului tău. Sper să nu te superi.

  75. 75 alinamoise noiembrie 11, 2011 la 10:33 pm

    @ Victor V.
    nu ma supar, ma bucur. ma numesc Alina Moise, ca psiholog imi doresc sa reprezint alinarea pentru cei care au nevoie, dar pentru unii pot parea si Alina rea. depinde de perspectiva fiecaruia. iar daca titlul blogului meu te-a amuzat – este un lucru bun – macar te-am facut sa zambesti. am zambit si eu citind comentariul tau. zambetele sunt bune in vremurile astea pe care le traim. la cat mai multe zambete!

  76. 76 Florentina noiembrie 18, 2011 la 12:00 pm

    Romania este condusa prost de 22 de ani. PSD este si el raspunzator de faptul ca astazi conduce PDL+ clanuri.
    Daca isi facea curatenie in casa PSD ar fi avut sanse mari. Dar clanuri au fost si sunt , formate in si din PSD. La Buzau este unul , sper ca aveti cunostinta. Daca nu, sa nu va mai mirati si sa nu incriminati. Avem la conducerea Judetului si orasului personaje cu dosare penale, care nu se sinchisesc oricum.Persoane care au facut averi colosale si nu din munca cinstita, din afaceri cu statul.
    Romanii nu au prosperat sub nici un regim de 22 de ani incoace.
    De fiecare data conducerile partidului au dat la pace cu baronii locali iar rezultatul se vede din pacate.
    Imi pare rau ca traiesc in tara asta, si ca tara mea arata asa dupa ce fiecare din noi a sperat ca va fi mai bine dupa lovitura de stat din Dec.
    Ne-am bucurat ca prostii degeaba, eu nu…

  77. 77 Cantemir decembrie 5, 2011 la 6:55 pm

    Corectitudinea politica, atentie, a aparut acolo unde te asteptai mai putin, adica in mediile universitare americane (ele insele un puternic bastion al marxistilor economici), o data cu traducerea in engleza a teoriei deconstructiviste a lui Derrida:
    http://camarasdelumini.wordpress.com/2011/12/02/crimagandesc-deci-exist/


  1. 1 Cine conduce Romania? Frica! | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe noiembrie 6, 2011 la 8:20 pm
  2. 2 Cine conduce Romania? (articol de pe blogul lui Adrian Nastase) Raspunsul domniei sale este FRICA « Rinder Razvan Catalin Trackback pe noiembrie 6, 2011 la 11:38 pm
  3. 3 De pe bloguri! Cine conduce Romania? « Hirlaul Edilitar Trackback pe noiembrie 7, 2011 la 6:08 am
  4. 4 Economia specifica | socot Trackback pe noiembrie 15, 2011 la 11:59 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat asta: