Pentru cine face teste Banca Nationala?

La fel ca multi alti telespectatori, am ascultat cu surprindere cum un director din BNR s-a apucat sa anunte ca toate pensiile trebuie impozitate, ca deficitul de la pensii ar acoperi sute de kilometri de autostrada si ca trebuie dati afara 30% din angajatii de la stat. Si, mai mult, am vazut cum, in fata reactiei de revolta  a majoritatii analistilor – o reactie similara cu o cadere la bursa, BNR s-a repliat cu o scuza jenanta: si anume, ca Eugen Radulescu a vorbit in nume personal! In nume personal, pot accepta, dar inteleg ca ramane in functia sa de director la BNR. Si, din aceasta functie, va continua, banuiesc, sa dea tot felul de alte mesaje „in nume personal”. El sau economistul sef  sau consilierii sau…

Pentru ca, nu-i asa, BNR a ajuns poligon de teste politice! Este zona din care se lanseaza, vad, tot mai multe scenarii, pentru a se numara cati fraieri cad in plasa. Si, imediat, daca exista o reactie de bun-simt, ei se repliaza rapid, si se anunta ca ei sunt mici si nu stiu ce spun.

Este regretabil ca o institutie de importanta Bancii Nationale a ajuns sa faca teste pentru guvernul Boc, incercand in locul acestuia marea cu batul. Daca cineva dintre noi s-ar apuca sa anunte, tot in nume personal!, ca nu stiu ce banca romaneasca este in risc de faliment, cu siguranta BNR ar reactiona, pe buna-dreptate, si ne-ar acuza ca facem speculatii care nu-si au locul si ca ne bagam unde nu ne fierbe oala! Si,  mai mult, ne-ar atrage atentia ca asemenea declaratii produc efecte, pot genera haos si neincredere in sistemul bancar, ceea ce ar avea efecte nebanuite asupra intregii economii.

Cand lucrurile se petrec in oglinda, iar cei de la BNR se apuca sa lanseze speculatii politice sau de guvernare (pentru ca exact asta inseamna anuntul ca trebuie dati afara zeci de mii de bugetari sau ca pensionarilor saraci trebuie sa le luam banii pentru a-i aloca unor eficienti ministri care nu fac kilometri de autostrada pentru ca nu-i lasa batranii), consecintele nu exista, nu-i asa? Ei nu au responsabilitate, doar pentru ei cred ca nu exista o bursa politica la fel de sensibila?  O astfel de bursa exista insa si ea este la fel de sensibila ca si bursa economica. Pentru ca se bazeaza tot pe incredere! Oamenii au incredere in cateva institutii. BNR este una dintre ele. Atunci cand, sub acest logo, lansezi teste pe care guvernul sau Cotroceniul nu au curaj sa si le asume, doar pentru a le verifica rezistenta la populatie – cobori la nivelul pe care azi il au Boc sau Ialomitianu. Si increderea oamenilor in tine scade! Si, pana la urma, economistii stiu foarte bine, atunci cand increderea dispare, este foarte greu sa fie recastigata. 

BNR joaca un joc ce poate fi foarte periculos. Ea pare ca isi abandoneaza rolul traditional, legat strict de politica monetara, si a inceput sa ofere alternative politce, sa fie rezervor de prim-ministri, sa explice ceea ce trebuie sa faca Guvernul – cu o diferenta: nu isi asuma raspunderea pentru aceste lucruri! 

Asa cum a fost in cazul recentei “evolutii” a leului, care s-a „prabusit” intr-o saptamana intr-o maniera care a dat tuturor de gandit. Si, in timp ce toti cautau scuze legate de nu stiu ce criza aparuta brusc prin Occident, s-a clarificat ca totul fusese un serviciu facut de BNR pentru a mai ajuta Guvernul sa stranga niste accize crescute la anul. In scopul dregerii unui buget erodat de un FMI care a „injumatatit” prognoza de crestere economica (ceea ce inseamna venituri mai mici la buget anul viitor si, implicit, resurse mai mici pentru toata lumea), a fost nevoie ca populatia sa fie speriata de o cadere brusca a leului pe care nimeni n-a avut curaj, dintre demnitarii statului, s-o explice. Poate o va face Eugen Radulescu. Tot in nume personal…

33 Responses to “Pentru cine face teste Banca Nationala?”


  1. 1 Mihai ANDREI octombrie 6, 2011 la 8:35 am

    Comentariul meu va parafraza puţin eseul dvs. despre culpabilităţile majore ale lui Băsescu.
    Isărescu e cvasi-unanim apreciat şi pentru că n-are termen de comparaţie.
    În 21 de ani am avut 3 preşedinţi. Datorită ambiguităţii prerogativelor constituţionale, a specificităţii perioadelor istorice net diferite, a patimilor şi, îndeobşte, datorită sistemelor proprii de valori ale fiecărui om în parte, fiecare din cei 3 are admiratorii şi denigratorii săi.
    Am avut 9 premieri. Aici opiniile comparative sunt cvasi-unanime.
    În schimb, am avut un singur Guvernator al BNR. Clar, nu-l putem compara cu altcineva. Atunci cum să-l evaluăm ? Un criteriu (nu exhaustiv, desigur) ar fi evaluarea oamenilor de care s-a înconjurat. Pe lângă aberantul Rădulescu – care a mai avut, de-a lungul timpului, declaraţii care ne duc cu gândul la necesitatea introducerii controlului psihiatric pentru mulţi înalţi funcţionari ai statului, îl avem şi pe Şteţ. Tânărul purtător de vorbe ar un IQ mediocru pe care-l suplineşte cu o preţiozitate ridicolă. Eu pot pricepe că n-are nici un rol de decizie, dar, totuşi, contribuie masiv la percepţia asupra instituţiei.
    În concluzie, dacă intervenţiile publice supra-mediatizate ale acestor 2 colaboratori apropiaţi nu stârnesc nici un fior simţului ridicolului al d-lui Isărescu, mie asta îmi ridică semne de întrebare majore. Şi aş putea continua enumerarea mediocrităţilor de care s-a înconjurat domnia sa, dar care ştiu să tacă înţelept sau să vorbească puţin şi sibilinic.

  2. 2 iluminatu octombrie 6, 2011 la 8:41 am

    PENSIONARI ŞUŞCĂIND

    – Mugurele, de ce vrea BNR să facă drumuri din pensiile noastre ?
    – Să aibă pe ce ne lăsa, Traiane…

  3. 3 Mihai octombrie 6, 2011 la 8:52 am

    Domnule Presedinte, AVETI DREPTATE!

    Problema insa RAMANE…..sau ca intr-un banc bine cunoscut: Si….LA CE NE FOLOSESTE??!!!

    In Romania se observa usor incepand cu 2004, si din ce in ce mai grav incepand u 2008-2009 LIPSA UNEI ALTERNATIVE REALE la actuala putere.

    Pentru ca, orice ati spune, STITI la fel de BINE ca mine ca PONTA/ANTONESCU/VOICULESCU……NU SUNT o ALTERNATIVA!!!!!

    OARE DE ce NU VA ASUMATI un ROL REAL???!!!! pentru a OFERI o ALTERNATIVA REALA???!!!

    Daca nu PUTETI, atunci RADETI TOT in jur, si……..DE LA CAPAT CU oameni COMPLET NOI si………..ABSOLUT IMACULATI!!!!!!!!!!! (sa stiti ca chiar si in PSD ei exista…..dar poate in esalonul 3-4….cautati printre cei care au fost prea cinstiti in anii ’90 si drept urmare…..DATI la O PARTE!

    Pana atunci….ne ramane TUTUROR……………..BLOGU’

    TRIST DAR ADEVARAT!

  4. 4 Naidin Petre octombrie 6, 2011 la 9:08 am

    Am urmarit si Eu…si am zis…”Du-te …tovarasu…undeva…”!Am atata experienta in orice domeniu/12 ani DePutin-nepotul lui…;stiu sa citesc,interpretez,sa aplic si pentru …familia mea…

  5. 5 Pali octombrie 6, 2011 la 9:15 am

    BNR joaca un joc ce poate fi foarte periculos,…de acord cu dvs. Dl. Nastase dar credeti ca, joaca fara acordul lui Base’ ? E o diversiune ? Sau incompetenta? Credeti faptul ca, Eugen Radulescu nu a avut mandat ?

  6. 6 Mihai octombrie 6, 2011 la 9:19 am

    Domnule Presedinte, AVETI DREPTATE!

    Problema insa RAMANE…..sau ca intr-un banc bine cunoscut: Si….LA CE NE FOLOSESTE??!!!

    In Romania se observa usor incepand cu 2004, si din ce in ce mai grav incepand u 2008-2009 LIPSA UNEI ALTERNATIVE REALE la actuala putere.

    Pentru ca, orice ati spune, STITI la fel de BINE ca mine ca PONTA/ANTONESCU/VOICULESCU……NU SUNT o ALTERNATIVA!!!!!

    OARE DE ce NU VA ASUMATI un ROL REAL???!!!! pentru a OFERI o ALTERNATIVA REALA???!!!

    Daca nu PUTETI, atunci RADETI TOT in jur, si……..DE LA CAPAT CU oameni COMPLET NOI si………..ABSOLUT IMACULATI!!!!!!!!!!! (sa stiti ca chiar si in PSD ei exista…..dar poate in esalonul 3-4….cautati printre cei care au fost prea cinstiti in anii ’90 si drept urmare…..DATI la O PARTE!

    Pana atunci….ne ramane TUTUROR……………..BLOGU’

    TRIST DAR ADEVARAT!

  7. 7 Fragmentarium Politic octombrie 6, 2011 la 9:41 am

    Chiar sunt ciudate astfel de teste pentru cineva care traieste din incredere… Daca nu ma-nsel, Unamuno spunea despre incredere ca este precum sufletul, odata pierduta, nu se mai intoarce…

  8. 8 Bibliotecaru octombrie 6, 2011 la 10:30 am

    @ Adrian Năstase
    Eu nu înţeleg ce treabă are BNR cu Bugetul? De ce un director BNR îşi dă cu părerea despre asemenea probleme? Nu ne ajunge un preşedinte care se bagă peste tot, nu ne este îndeajuns un premier care se crede exeget al sistemului instituţional românesc, ne mai trebuie şi un benerist (că nici dl. Mugur Isărescu nu e departe de sfaturi preţioase…)? Părerea mea este că domnul Isărescu se pregăteşte pentru ceva. Estre tot ce ne trebuie pentru ca să avem şi noi la cârma ţării Comisia Trilaterală. Că asta ne mai lipsea şi o tichiuţă de mărgăritar.

  9. 9 blogideologic octombrie 6, 2011 la 10:31 am

    @ Mihai ANDREI spune : „În 21 de ani am avut un singur Guvernator al BNR.” Wrong. Au fost doi. Sau chiar trei, dacă îl socotim şi pe guvernatorul din umbră al rezistenţei naţionale.

  10. 10 elena octombrie 6, 2011 la 11:00 am

    intrebarea e cine il tine pe isarescu de 20 de ani in functie pt ca e clar pt. mine privitor de la distanta ca nu sustine interesele Romaniei ci pe ale bancilor straine care ne jupoaie de bani care au provocat criza si tot noi trebuie sa le ajutam ca vai doamne saracele sint la ananghie ,iar cind ii cauti la venituri pe bancheri sint ultrabogati.

  11. 11 Emil Vulcanescu octombrie 6, 2011 la 12:12 pm

    Domnule Adrian Nastase
    Mugur Isarescu , guvernatorul BNR , ii un ” POKERIST ” care joaca la doua capete !!!
    L-am „urmarit” in decursul celor 21 de ani ……………
    Cu stima Emil

  12. 12 Mihai ANDREI octombrie 6, 2011 la 12:50 pm

    @ Bibiliotecaru:
    Bine punctat cu Comisia Trilaterală. Ştiţi vorba ceea – cine nu învaţă din lecţiile istoriei … – e al treilea an consecutiv în care cursul euro creşte spectaculos pentru 1 octombrie, după care scade la loc, şi noi tot trebuie să credem că e o simplă coincidenţă. Sau poate e o „discretă” măsură suplimentară de austeritate ? Efectele în buzunarele noastre vor depăşi 5%, pentru că scumpirea cu 5% a combustibililor va antrena multe alte scumpiri în economie. Măcar scumpirea ţigărilor şi a alcoolulului nu influenţează în cascadă şi alte preţuri, dar va contribui la altă serie de falimente în rândul micilor întreprinzători.

  13. 13 Socrate octombrie 6, 2011 la 1:07 pm

    Daca s-ar face o poza de grup domnilor Isarescu, Basescu, Boc, s-ar observa ca in spatele lor, pe fundal, stralucesc discret niste licurici mari. Acestia explica si unitatea numitilor in cuget, in simtiri si in declaratii.

  14. 14 blogideologic octombrie 6, 2011 la 1:11 pm

    Activul strategic al unei întreprinderi este meseria acelei întreprinderi, sau „the core bussiness”. Trebuie construite punţi între cuvintele româneşti cele vechi şi sintagmele noi, fie pe româneşte, fie în globish.

  15. 15 Draghi Puterity octombrie 6, 2011 la 1:26 pm

    @Socrate

    Si mai explica, IMHO, si rezultatele alegerilor din 2004… (in 2009 licuricii au mers pe o solutie de tip win-win).

  16. 16 Bibliotecaru octombrie 6, 2011 la 1:54 pm

    @ Mihai ANDREI
    Tot mai des îmi vine în cap cuvântul „genocid”.

  17. 17 M.Voicu octombrie 6, 2011 la 2:32 pm

    @AN: ”un director din BNR s-a apucat sã anunţe cã toate pensiile trebuie impozitate, cã deficitul de la pensii ar acoperi sute de kilometri de autostradã şi cã trebuie daţi afarã 30% din angajaţii de la stat.”

    ➡ Insul, ar putea oare rãspunde artimetic:
    -1) câţi kilometri de autostradã s-au construit când Bugetul de pensii era excedentar ?
    -2) faptul cã deja contributorii la Bugetul de pensii nu mai pot susţine ”pensiile” necontributorilor nu-i cumva treaba guvernanţilor – nu a pensionarilor ?
    -3) numãrul de vice-guvernatori şi directori BNR o fi oare divizibil cu (100/30) ? – ca sã respectãm Constituţia şi sã nu despicãm fr-unu’ ?

  18. 18 Vasile, octombrie 6, 2011 la 2:35 pm

    Un Coleg de mai sus, dealtfel un bun observator si nu numai, de multe ori nu prea intelege de ce intr-un sens giratoriu dai prioritatecde stanga si nu de dreapta!
    Dl……escu de la BNR are asa cum ii explicam eu o legatura/conexiune/frecventa wireless cu o anume institutie si persoana domiciliat temporar la Cotroceni , cind acesta apasa pe un buton virtual sau material , il numeam eu buton de panica, …….escu recidiveaza cu afirmatii deplasate.
    Repet este vorba de toti ….escu , si nu numai de la BNR, !

  19. 19 blogideologic octombrie 6, 2011 la 2:49 pm

    Guvernatorii BNR şi realizările lor http://www.bnr.ro/Guvernatorii-BNR–1060.aspx

  20. 20 blogideologic octombrie 6, 2011 la 3:09 pm

    Pentru că BNR este responsabilă cu politica monetară. Iar o politică monetară bună ajută la stabilizarea economiei. Drept ipoteză de lucru fundamentală (assumption, în globish) la alcătuirea bugetului pe anul economic următor este ipoteza unei stabilităţi macroeconomice. Nu ştiu dacă Mugur Isărescu lucrează corect în direcţia aceasta (mai curând nu). Dar „guvernatorul din umbră” Florea Dumitrescu a schiţat deja direcţiile. Ştiu că nu vor fi urmate sfaturile lui bune.

  21. 21 Constantin Răduţ octombrie 6, 2011 la 6:44 pm

    vezi si
    Mugur Isarescu – un guvernator de televiziune
    http:accentedeconstantinradut.blogspot.com

  22. 22 blogideologic octombrie 6, 2011 la 7:00 pm

    Se pare că este vorba despre o acţiune sincronă a băncilor centrale europene pentru a sprijini economia „Central Banks in Europe Move to Support Economy” http://www.nytimes.com/2011/10/07/business/global/bank-of-england-to-resume-stimulus-measures.html?_r=1&hpw Nu ştiu în ce măsură BNR se achită corect de sarcină. Finanţele se ocupă de buget, şi văd că „Finanţele au respins joi ofertele băncilor pentru titluri de stat, considerând costurile prea mari” http://www.gandul.info/financiar/finantele-au-respins-joi-ofertele-bancilor-pentru-titluri-de-stat-considerand-costurile-prea-mari-8843437 Ce înseamnă aceasta ? Guvernatorul din umbră, domnul Florea Dumitrescu, spunea că datoria suverană a României este deja de 100+50 miliarde euro. 100 miliarde euro reprezintă datoria externă. Iar 50 miliarde euro reprezintă datoria „internă”. Tot externă de fapt, pentru că „băncile româneşti” sunt filiale modeste (dar lacome) ale unor bănci străine.

  23. 23 dlnimeni octombrie 6, 2011 la 8:03 pm

    Cred ca oamenii de la BNR stiu sa faca mai multe decit cei de la guvern. In opinia mea, cei de la guvern stiu sa aiba tupeu, sa minta si sa fie grosi la obraz si sa transfere banii publici in buzunare personale. Poate sa mai stie ceva, dat fiind ca mi s-a parut azi ca am auzit azi in supermarket pe cineva intrebind, la carne, daca au ceafa de Boc. Beneristii se pricep insa sa si prabuseasca o banca atunci cind vor (ori cind vor sa-si ajute prietenii, cindva prabusirea unei banci pare ca i-a fost favorabila si unui locatar al Cotrocenilor). Mai stiu sa si puna si sa tina in circulatie bancnote nevalabile, cum a fost cea de 10000 de lei pe care nu semnase guvernatorul, Si mai stiu si altele. Una peste alta, beneristii au totusi o meserie, asa ca pe linga ei echipa dlui Boc imi pare o ceata de speculanti de bilete la film. De aceea nu inteleg aceasta aparenta sclavie a beneristilor in curtea guvernamentalilor.

  24. 24 Cârcotaşu octombrie 6, 2011 la 9:50 pm

    @ dlnimeni,

    De aceea nu inteleg aceasta aparenta sclavie a beneristilor in curtea guvernamentalilor.

    Mă pot gândi la nişte chestii care fac ca orice să fie posibil. Se cheamă interese!

  25. 25 dadatroll octombrie 7, 2011 la 12:13 am

    Nu stiu mey da sa se faca din alea grila ca si daca nu sti ceva le mai nimeresti si asa la intamplare.

  26. 26 Victor V. octombrie 7, 2011 la 4:14 am

    @ blogideologic

    Poți să-mi faci și mie un rezumat cu ideile „bune” ale marelui expert de renume mondial Florea Dumitrescu? Mie mi se pare ca domnia sa, n-a realizat că s-a terminat războiul rece.

    Judecând după comentariile amuzante de aici, „filialele modeste dar lacome ale băncilor străine”, „Comisia trilaterală la cârma țării”, „licuricii cei mari din spate”, șamd, aș zice că nici tu nu ești singurul care studiază „opera” lui Coruț și Florea Dumitrescu.

    Mai plecați și voi din țară și poate o să realizați că pentru 99% din lume, România reprezintă o țară ciudată, săracă, populată cu vampiri și/sau cu idioți. Pe restul de 1% (Nokia, Renault, Ford, Oracle, IBM, HP, etc) ne străduim să-i convingem că povestea cu vampirii e doar o superstiție.

  27. 27 NICU octombrie 7, 2011 la 8:29 am

    domnul misu negritoiu presedintele I.NG. BANK a declarat in urma cu cateva luni urmatoarele… vinovati pentru situatia in care este romania in ziua de azi sunt doua persoane… 1. guvernatorul mugur isarescu.. 2 traian basescu ajuns presedinte la romaniei cu ajutorul imbecililor.. foarte putine persoane din media economica si politica au dezbatut aceasta afirmatie , aproape pe la colturi… pai oameni buni daca la sfarsitul anului 2004 romania avea deficit bugetar de doar 1,2 din p.i.b. datoria publica a romaniei undeva la aprox. 10 miliarde de euro aprox. 8 la suta din p.i.b. situatia micro si macro economica era pe drumul cel bun.. domnilor toate aceste cifre aratate mai sus erau cele mai bune din europa si au fost obtinute dupa multa munca si privatiui pentru intreaga populatie a tari… iar tu guvernator al romaniei sa accepti degradarea economica si imprumuturi de zeci de miliarde de euro fara sa sufli o vorbe , stiind foarte bine c um sa obtinut acele date economice performante mi se pare ocrima.repet dupa parerea mea eu consider ca vinovatul principal este isarescu si basescu pentru situatia dezastroasa in care ne aflam.. iar acum sa vii miseleste la tv. si sa spui ca nu stii nimic si ca ar trebui sa taiem aproape in totalitate pensiile mi se pare jignitor pe romani. de asemenea trebuie mentionat ca in anul 2004 am incheiat un acord de preventie cu f.m.i pentru a nu exista derapaje economice si salariale in romania. stiti care a fost prima masura a aliantei d.a. cand a intrat in palatul victoria , au anulat acordul de preventie cu f.m.i si de aici a inceput debandada, iar tu mugur isarescu nu ai suflat o vorba despre ce va urma…

  28. 28 dlnimeni octombrie 7, 2011 la 9:11 am

    Carcotasu: de aceea ziceam de aparenta. Noi, cei care am trecut bacalaureatul in anii trecuti, nu avem probleme cu vocabularul, ca astia micii, am mai putea gasi si alte cuvinte, nu doar interes, cum ar fi ordin (daca-i ordin, cu placere!) si chiar etc.

  29. 29 blogideologic octombrie 7, 2011 la 9:19 am

    @ Victor V.
    Eu aminteam : „Guvernatorul din umbră, domnul Florea Dumitrescu, spunea că datoria suverană a României este deja de 100+50 miliarde euro. 100 miliarde euro reprezintă datoria externă. Iar 50 miliarde euro reprezintă datoria „internă”. Tot externă de fapt, pentru că „băncile româneşti” sunt filiale modeste (dar lacome) ale unor bănci străine.”
    Parcă tot eu te-am îvăţat şi noţiunea de datorie suverană.

  30. 30 Mihai ANDREI octombrie 8, 2011 la 7:39 am

    L-am omis intenţionat în primul meu comentariu pe această temă şi iată-mă „pedepsit” cu promptitudine: a ieşit aseară la Realitatea TV dl. Adrian Vasilescu ca să bată graţios câmpii cu paralogisme şi jumătăţi de adevăruri, care-s mult mai periculoase decât minciunile sadea.
    Gâfâia de indignare contra purtătorului de vorbe al PSD pentru că şi-a permis să spună mai brutal ceea ce mulţi dintre noi spun mai delicat de câteva săptămâni: că BNR e în cârdăşie cu boc întru implementarea unor „discrete” măsuri suplimentare de austeritate prin creşterea spectaculoasă a cursului euro înspre 1 octombrie, adică a accizelor pentru tot anul următor.
    Zicea că şi în Polonia s-a devalorizat zlotul pe 1 octombrie. Ei, şi ? Calculul accizelor după cursul euro din prima zi de luni a lui octombrie e o directivă UE, se aplică în toate ţările membre ce n-au aderat la zona euro. Poate că şi guvernul polonez a vrut să apeleze la această „subtilă” metodă de creştere a încasărilor bugetare. În schimb, în ultima decadă a lui octombrie, euro a căzut pe toate celelalte pieţe financiare din lume (asta a „omis” să ne spună dl. Vasilescu)
    Însă cea mai odioasă jumătate de adevăr cu care a încercat să ne prostească în faţă a fost că euro s-a devalorizat numai cu un bănuţ faţă de 1 octombrie anul trecut !!! Păi tocmai asta le reproşăm şi noi !!! Că e al treilea an consecutiv în care euro creşte vertiginos NUMAI pentru această dată de referinţă, după care scade la loc ! Trebuia să facă o comparaţie cu ce se întâmpla acum o lună, nu tot într-un 1 octombrie. Trebuia să remarce că de luni la amiază iar a început aprecierea leului.
    Trebuia măcar să tacă.

  31. 31 Cetateanul intrigat octombrie 8, 2011 la 8:33 am

    Slabiciunea, asa de tipic romaneasca, a reprezentantilor BNR consta in faptul ca in loc sa indice tratamentul adevarat de care are nevoie Romania, pentru a deveni o tara normala, adica onorabila, civilizata si curata, indulcesc, dilueaza si inmoaie masurile terapeutice, pana cand efectul lor vindecator devine nul. La nivelul actual al economiei romanesti, noi nu putem sustine decat o treime din angajatii de la stat. Deci nu 30%, ci mai bine de 60% ar trebui dati afara. Efectul ar fi perceptibil imediat, pentru ca aproximativ un sfert din ei ar fi in stare, constransi si de nevoie, sa desfasoare o activitate utila, pe care acum desigur ca n-o fac, iar efectul s-ar resimti puternic in cresterea PIB-ului. Privatizarea energica a tuturor activelor statului ar face ca si angajatii din companiile de stat sa trebuiasca sa lucreze de doua ori mai mult, pe bani chibzuit dramuiti, adica evident mai putini. Acele companii vor trece repede si simplu pe profit, dupa eliminarea surplusului enorm de hoti si de puturosi care sunt agatati acum de ele. In fine pensiile trebuie acordate doar din resursele ce se strang prin contributiile noastre lunare la fondul de pensii, nu din jefuirea bugetului de stat. Noi nu platim impozite pentru intretinerea celor ce nu lucreaza, putem insa sa alocam o mica parte din ele pentru ajutorarea celor ajunsi in situatii cu totul si cu totul la limita. Cu stilul de abordare actual insa, tot ce producem este papat de cei ce nu produc, indiferent din ce motive. Romanii nu muncesc decat in proportie de unul din cinci, un numar foarte mic de ani, dupa care isi mai si plang de mila.


  1. 1 Punţi între vechi şi nou « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe octombrie 6, 2011 la 1:29 pm
  2. 2 Adrian Nastase: BNR joaca un joc ce poate fi foarte periculos - wikipolitic.info Trackback pe octombrie 17, 2011 la 6:14 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

<span>%d</span> blogeri au apreciat: