Funeriu si Mendeleev


Rezultatele inregistrate la Bacalaureat sunt mai mult decat ingrijoratoare. Explicatiile sau cauzele pentru situatia in care ne aflam sunt multiple si cred ca pe majoritatea le cunoastem. De aceea, reluarea lor aici ar fi reduntanta. As atrage insa atentia asupra extremelor, care cred ca trebuie scoase din orice discutie pe acest subiect. Ma refer la argumente de tip Funeriu, cum ar fi lipsa de seriozitate, de perseverenta si nemunca elevilor sau la unele lamentari privind existenta camerelor de filmat in anumite centre de examinare.

Mai revoltatoare decat rezultatele de la BAC sunt insa declaratiile post factum ale ministrului Funeriu. Atitudinea sa de  satisfactie in fata unui dezastru pe care domnia sa si partidul din care face parte l-au creat sunt incalificabile. Sa afirmi ca este pentru prima data cand romanii isi castiga diploma cinstit este o grosolanie fara margini, prin care Daniel Funeriu il concureaza cu brio pe Traian Basescu, seful unui stat in care „scoala produce tampiti”. Nu a sustinut nimeni, nici macar profesorii, ca, pana acum, examenul de Bacalaureat a reflectat in absolut toate cazurile realitatea asa cum este ea. In acelasi timp, niciun ministru al educatiei – si in ultimii 7 ani, majoritatea au fost de la PDL (!) – nu si-a permis sa jigneasca in acest fel sute de mii de romani care au invatat si au muncit pentru diplomele lor (nu spun ca toti si-au luat diploma corect, dar macar o parte au facut-o si nu merita aceste calificative). 

Un ministru al carui scop este acela de a demonstra ca in sistem sunt probleme prin sacrificarea unei generatii, doar pentru a-si justifica o pseudo-reforma promovata prin forta devine un pericol national. Acest ministru a sacrificat o generatie fara a-i oferi nicio sansa sau oportunitate de a alege, de a protesta, de a-si exprima opinia (eu nu stiu cand, anii trecuti, domnul ministru i-a informat pe cei care au dat acum examenul de Bac ca ei vor fi „cobaii” intransigentei sale). Mandria afisata acum si curajul de a distruge vietile unor tineri, proaspat cetateni (multi dintre ei se afla la varsta majoratului) sunt descalificante. Acest guvern a coborat stacheta  responsabilitatii si a umanitatii atat de jos incat Romania se afla in cea mai neagra perioada a istoriei sale.

Statul are un contract incheiat cu cetatenii sai. Le ia banii, prin taxe si impozite, si le cere sa isi trimita copiii, obligatoriu, la scoala, promitandu-le ca ii va face oameni. Ce se intampla cu copiii? Ii educam cu valori confuze, le dam tot felul de manuale „alternative”, directori de scoala numiti pe criterii politice. Iar acum, dupa ani de zile in care nu ne-am ocupat de ei, le sarim la gat si ii excludem din societate. E vina copiilor? Niciodata un ignorant nu este vinovat pentru ignoranta sa. Dar, pentru a sti lucrul asta, trebuie sa fii dascal.

Un cercetator chimist isi permite sa faca experimente in laborator. Daca e nemultumit de rezultat, reia experimentul, schimband cantitatile sau adaugand alte substante din tabelul lui Mendeleev. In domeniul social insa, experimentele sunt irepetabile. Destinele unor copii care au dat acest examen au fost frante. Si nu doar din vina lor…

Pentru cei care au uitat sau pentru cei pentru care sabloanele si stereotipurile discursive promovate de PDL devin sinomine cu realitatea, fac urmatoarele precizari:

  • Anul acesta bugetul educatiei este de 2,73% din PIB; legea prevede 6%; este cea mai slaba finantare din ultimii 20 de ani si din Europa la acest moment!!
  • Salariile profesorilor au scazut cu pana la 60% si au fost afectate si de cresterea TVA si a tuturor preturilor;
  • Profesorii sunt ignorati, batjocoriti si alungati nu doar din sistem, ci si din tara;
  • Scoala a fost puternic politizata; majoritatea directorilor urmaresc acum interesele partidului portocaliu si nu pe cele ale elevilor si ale comunitatii;
  • In ultimii 7 ani, ministrii educatiei au fost: Mircea Miclea (PDL, 11 luni), Mihail Hardau (PDL, 17 luni), Cristian Adomnitei (PNL, 30 luni), Anton Anton (PNL, 3 luni), Ecaterina Andronescu (PSD, 9 luni), Emil Boc (PDL, 3 luni), Daniel Funeriu (PDL).

66 Responses to “Funeriu si Mendeleev”


  1. 1 Pali iulie 5, 2011 la 8:37 am

    Faina trupa de ministrii ,….unul si unul ! ,…anonimi,betivi,baieti cu stele si fetite cu fonduri ! In rest ce sa mai zic;asta cu politizarea a practicat fiecare partid care a fost la guvernare ! Pe vremea cand era PSD-ul la guvernare in Mures Insp.Sc. General era St. Somesan,…pai unu’ nu indraznea sa miste in front !Totul se duce de rapa,…am mai spus si repet chiar daca unii ma tot contrazic !

  2. 2 Ghita Bizonu' iulie 5, 2011 la 8:49 am

    Poa scoala produce tampiti. De ex ala care crede ca substantivu coleg este de gen .. neutru . Pre „vremuri” asta ar fi avut probleme sa termine si scoala primara !!!. Si tiv prezidelu stia f bine cer zice. Avea un exemplu sub ochi – exportata azi la Orasul Strassurilor …Sau cealalta care vorbea de presedintele Norvegiei. Sau poa se gandea la teleptualii care il votau pre el …plesi patafizici lichelesti si alte lighioane comitiale ….

  3. 3 Ghita Bizonu' iulie 5, 2011 la 8:52 am

    Apopos ambasadoru ala Gatiisai sau cum i-o zice se pare ca nu aflat ca cam 50% dintre romani „stiu” precis ca Bechtel a dat „spaga” ca sa fie lasat s afure banii romanesti … si minte acusica ca companiile alerloce nu au voie sa dea bacsis !!!

  4. 4 Observator iulie 5, 2011 la 9:00 am

    Doresc sa precizez de la inceput – nu imi place Funeriu. Nu il consider un ministru capabil. Cum, din pacate, nu identific niciun ministru capabil in cabinetul Boc.

    Insa, de ce spuneti ca a sacrificat o generatie? Pentru ca acesti copii nu au o diploma de bacalaureat in buzunar? O vor lua in toamna, o vor lua la vara viitoare. Ce faceau cu diploma daca o aveau? Simulau continuarea studiilor si mai adunau apoi o diploma care iarasi nu ajuta la nimic?

    Din pacate cred ca vorbim de generatii sacrificate de un sistem pervertit, de promovarea non-valorii. Iar pentru asta nu cred ca sunt vinovati doar Funeriu, Boc sau Basescu.

  5. 5 ORĂŞAN IOAN iulie 5, 2011 la 9:41 am

    După cum se vede treaba se pare că nu se ia în calcul faptul că ministrul continuă un program de decredibilizare a profesorilor,pentru faptul că aceştia nu-i recunosc „competenţele”ministeriale,ca un act de răzbunare în urma acestui fapt şi în urma indicaţiilor preţioase de la nivele înalte,se va continua procesul de închidere şi a liceelor cu rezultate slabe la bacalaureat.Un număr mic de absolvenţi cu bacalaureat vor face ca facultăţile sa aibe studenţi puţini,afectând foarte grav bugetul acestora,obligând universităţile să stea cu mâna întinsă la mila guvernanţilor,măna întinsă acceptată în schimbul controlului politic,în plus statul va putea face economii mari cu învăţământul,iar banii rezultaţi să poată fi împărţiţi clientelei politice şi fondurilor necesare viitoarelor campanii electorale.

  6. 6 Walt Disney iulie 5, 2011 la 9:50 am

    Relevant mi se pare exemplul mănăstirii cu rezultate bune la BAC. Este o altă alarmă referitor la confiscarea statului de către o bandă de mafioți. Revenim la perioada medievală, când educația și sănătatea erau oferite în jurul lăcașelor de cult. Cred că acesta este un indicator serios de disoluție a statului, de încălcare gravă a contractului dintre stat și cetățeni. Redobândim mentalități medievale, care au conturat o perioadă neagră în istoria umanității. Distrugerea sistemului de educație românesc într-o piață de muncă globală va asigura statutul de iobag generației viitoare de români.

    P.S. Ministerul educației aplică aceeași politică și în învățământul superior. Propun noi standarde de performanță pentru profesorii universitari, fără a asigura o susținere financiară pentru relansarea cercetării. Este doar un nou instrument pentru reducerea pe criterii politice a sistemului universitar, fără nici o logică sau strategie, doar din interese bugetare și de clică.

    P.P.S. L-am văzut ieri pe Președintele Academiei Române discutând despre reformele necesare în educație. Este trist că în fruntea Academiei s-a instalat un om cu viziuni atât de înguste.

  7. 7 Bongo iulie 5, 2011 la 9:52 am

    Domnu’ Nastase… Dumneavoastra in ce tara ati trait?!? De ani de zile se stie ca la Bac se copiaza in masa. De ani de zile se stie ca elevii SE BAZEAZA pe faptul ca pot copia la Bac si ca atare, nu mai se chinuie sa invete. Si atunci unde este problema? Trebuie sa inchidem ochii doar pentru ca a devenit un obicei?

    Dar ce ma deranjeaza cel mai mult este faptul ca politizati la maxim rezultatele de la Bac. Nu va intereseaza altceva decit sa obtineti niste voturi de la amaritii elevi care nu au putut sa fure startul in viata copiind… Si ati pus la bataie intreg arsenalul de partid pentru asta. Chiar daca in felul asta, perpetuati o stare de fapt nociva pentru viitorul Romaniei.

    PS. O sa va rog sa il anuntati pe Ponta (se pare ca este prea tinar si nu stie) faptul ca scopul Bac-ului NU este sa invete ci SA VERIFICE ce au invatat elevii. Altfel, se cam face de ris cu afirmatiile lui…

  8. 8 Paul iulie 5, 2011 la 9:56 am

    Domnule Nastase,

    Mai intai va semnalez filmuletul adus aici de „Contele” (caruia ii multumesc pentru trimitere); contine in doze egale si umor si informatii despre realitatea din invatamant!
    Apoi, va asigur ca mi-am luat bacalaureatul in mod corect. Chiar daca, la vremea respectiva inca nu erau introduse camerele de filmare in salile de examinare :).
    In continuare, sunt de acord ca experimentele sociale (ca actiuni de mare risc) se pot face doar pe perioade scurte de timp si pe obiecte sau grupuri limitate, pentru a evita dramele sociale generalizate. Dar, totodata, aceste experimente sunt necesare, uneori.
    In sfarsit, ministrul Funeriu, nu reuseste deloc sa realizeze o adevarata „egalitate de sanse de reusita” prin reforma pe care o promoveaza. Pentru ca pana la urma aceasta este esenta oricarui sistem educativ, nu?! (Ca prin scoala si piata muncii sa se obtina o lume cu mai putine inegalitati sociale, sau dominata doar de inegalitati juste, benefice atingerii unui grad de civilizatie crescut, nu?!).
    Sunt sigur ca numai o politica a invatamantului cu o puternica dimensiune sociala (care va reusi sa neutralizeze cauzele inegalitatilor sociale), doar ea!, va reusi sa neutralizeze si efectele acestor inegalitati.

    Intr-un fel ar fi fost bine ca, prin intermediul camerelor de filmat si a supra-controalelor, sa se anuleze reusita nemeritata a unor elevi care doar prin nastere (in familii instarite) sa-si fi surclasat concurentii. Dar, stiind ca aceasta reusita pe baza de cadouri era quasi-generalizata in Romania (din cauza ca nu ierarhiza aproape nimic, facultatile avand capacitatea de a integra intreaga cantitate de „bacalaureati”), ei bine, reformarea acestui sistem nu face decat sa deruteze inca si mai mult liceenii; care, nu doar ca nu vor putea sa-si prelungeasca inca putin adolescenta in cadrul unei facultati facute degeaba (cei cu mai multe diplome nu sunt deloc cei mai bine platiti salariati din tara), dar nici nu vor deveni adulti responsabili peste noapte, neavand unde sa se integreze pe o piata a muncii in continua criza.

    Sunt curios la ce garantii de egalitate sociala s-a gandit ministrul Funeriu pentru cei care si-au dovedit absenta de merit la examenul de bacalaureat! Adica, ce s-a gandit Ministrul ca vor face acesti perdanti – chiar daca perdantii sunt singurii responsabili pentru propria lor nereusita – ? Pentru ca aici se va vedea daca toata „reforma” a fost o adevarata strategie, sau a fost o simpla frustrare de intelectual scolit in Franta, care se trezeste ca si alti cetateni au acelasi numar de diplome ca si el (daca nu un numar chiar mai mare 🙂 ).

  9. 9 Walt Disney iulie 5, 2011 la 9:58 am

    @Ghita Bizonu’

    Ambasadorul SUA a dat un mesaj binevenit, pe care noi îl recepționăm sau nu. În realitate, el are dreptate, iar criticile din partea reprezentatului unui stat mult mai dezvoltat nu trebuie să ne ofenseze, ci să ne îndemne la reflecție. Te bucuri că ai găsit repede un exemplu de comportament incorect la o companie americană. Dacă vrei, poți să mai găsești multe. Implementarea unor principii pe care administrația SUA le aplică în relația cu cetățenii ei ar reprezenta un imens salt calitativ în România, iar pentru români asta ar conta mult mai mult decât moralitatea reprezentanților unei companii sau alteia.

  10. 10 Vasile, iulie 5, 2011 la 10:10 am

    Da !
    Declaratiile de dupa sunt cel putin scandaloase, repet, tipul ar lua nota de trecere daca si-ar da demisia de onoare!

  11. 11 Dude iulie 5, 2011 la 10:11 am

    Se poate pune semnul egal intre Caragiale si Funeriu. Fiecare, prin metodele lui a „deconspirat” enigmele bacaloriatului 🙂 romanesc. Unul prin camerele de filmat, altul prin subtilitatea viziunii cu care a radiografiat perfect societatea romaneasca din vremurile lui, fie in politica, fie in invatamnant, fie in monden.
    Pentru cei ce il acuza frenetic pe Funeriu, pe Boc sau chiar pe Basescu, le recomand cu caldura sa citeasca „Bacalaureat” de I.L.Caragiale. Cine e vinovatul? Politicul? Profesorul? Elevul? Parintele? 🙂

  12. 12 Paul iulie 5, 2011 la 10:18 am

    Doru Coarna,

    observ ca ma apropii destul de mult de esenta comentariului tau referitor la bacalaureat (pe care l-ai postat la un articol anterior, neanticipand faptul ca domnul Nastase va trata subiectul 🙂 ).
    Ca sa reformulez ceea ce ai spus tu, recunosc si eu ca am impresia ca aceste doua sisteme „pre” si „post”- Revolutie din ’89, seamana oarecum.
    Inainte, dupa ce se obtinuse egalitarismul comunist, dorinta naturala de a iesi in fata, de a te individualiza, putea fi satisfacuta prin scoala sau prin munca (pana a aparut si oportunitatea satisfacerii acestei dorinte prin inscrierea in PCR, din pacate).
    Dupa ’89, adica imediat dupa obtinerea „egalitarismului revolutionar”, dorinta de iesire in evidenta se putea face prin imbogatire (din pacate, imbogatire prin orice mijloace!).
    Acum, vazandu-se ca sistemul de dupa ’89 a creat un haos, se incearca revenirea la valorizarea sociala prin scoala sau prin munca. Dar, din pacate, nu avem nici scoala care sa ne valorizeze, nici munca respectiva.
    Trebuie actionat cu foarte multa prudenta si cu multa intelepciune in aceasta materie, iar responsabilii actuali nu dau dovada nici de una nici de cealalta. Din pacate.

  13. 13 Bibliotecaru iulie 5, 2011 la 10:38 am

    @ Adrian Năstase

    Am şi eu o satisfacţie, anume că, în sfârşit, un om politic important recunoaşte că ceea ce întoarce statul către cetăţenii lui sunt „Servicii Plătite”. Cu alte cuvinte, statul nu poate alege de capul lui să scadă calitatea serviciilor pe care le oferă populaţiei, cu atât mai mult cu cât plata serviciilor este o obligaţie a cetăţeanului şi nu o alegere. „Calitatea serviciilor plătite nu poate fi scăzute pentru că nu sunt bani”, este o deviză ce nu ar trebui uitată nicicând de cei aflaţi în organigrama statului român. Mai mult, corelaţia dintre plata serviciilor şi calitatea lor ar trebui hotărâte în acord cu dorinţa cetăţenilor, că d’aia e democraţie.

  14. 14 Paul iulie 5, 2011 la 10:38 am

    Harabula,

    sunt absolut sigur ca pe tine nu te intereseaza deloc nereusita la bac a concetatenilor tai, dupa cum nu te intereseaza deloc nici faptul ca acestia vor fi „someri nediplomati” (o noua categorie de someri romani, din colectia Bac 2011 vara-toamna; care se alatura „somerilor diplomati” prezenti pana acum in spatiul mioritic).
    Tu esti doar bucuros ca esecul elevilor de-a XII din acest an a fost obtinut corect, fara discriminari intre cei cu hands-free-uri si cei cu „copiute analogice”, nu? E si aceasta o gandire comunista destul de buna pentru tine care te revendici a fi nealiniat politic 🙂

  15. 15 Marcus iulie 5, 2011 la 10:45 am

    Traiane, Noi Am Uitat, dar Rusu’ Ba!

    Si din nou s-a scos chiombila. Ca sa respectam totusi adevarul, de data asta nu s-a mai scos el cu scenarii securiste, ci l-a scos ministru’ fara Bacalaureat, dar cu pretentii de purtator de “pixuri datatoare de premii Nobel”, a lu’ Funeriu cel bata la gramatica. Si l-a scos de doua ori. In primul rand, dupa tot rahatul pe care l-a starnit cand a debitat imbecilitatile cu adresa Federatia Rusa, si alianta Romaniei cu regimul hitlerist, rahat care l-a determinat pe Medvedev , de frica zbanghiului, sa ordone confiscarea clopotelor din bisericile moscovite si sa le transforme in tunuri pentru a se apara impotriva nebunatecului, la momentul cand acesta le va ordona romanilor sa treaca Prutul. A doua oara a fost si mai si. Mai tineti minte cand chiombu, timorat de alaturarea de marele ‘telectual liicean, vrand sa para si el om de spirit, a trantit ditai ghirlanda de muci in fasole, categorisind Scoala Romaneasca drept o fu..elnita (sa-mi fie scuzata expresia) buna doar pentru scos tampiti pe banda rulanta?
    Ei bine, Funeriu cu reforma lui de tot rahatu’, care a dat un procentaj de promovabilitate de sub 50% la examenul de Bacalaureat, i-a confirmat chiorului spusele, mai bine de o suta de mii de tineri ramanand pur si simplu de caruta. Da, da’ nu-i bai! Ii face nea Traian ospatari, mecanici auto, lustragii etc. Ups, nu poate ca si astora li se cere Bacalaureat!
    Oricum, de la cat de prins era in corzi si la cati pumni si suturi in c..r a luat zilele trecute, atat de la presa si opinia publica din tara noastra, dar mai ales de prin strainataturi, chestia cu schimbat subiectul zilei i s-a potrivit ca o manusa si l-a scos din ditai c…atu’.
    Un singur lucru se poate spune cu siguranta, Romania este tara in care daca nu ne ofera Cotroceniul o facatura securista de scandal mediatic care sa ia ochii prostimii de la situatia dezastruoasa in care ne-a bagat chiombu si gasca sa de mafioti, tot se gaseste cineva din apropierea uratului, care sa ne tina cu sufletul la gura, mai ceva decat Apocalipsa in varianta 3D.

  16. 16 George Ban iulie 5, 2011 la 11:18 am

    Avem motive sa fim optimisti:
    Singurii doi elevi din Bucuresti care au media 10,00 la bacalaureat si inca doi cu media peste 9,70 au fost invitati ieri seara la Antena 3. Deci 4 varfuri ale NOII intelectualitati. NICIUNUIA nu ii place nici Elena Cocos, nici Emil Boooc, nici Traiaaaan Basescu. Unul dintre ei a exprimat concis starea economiei: „Guvernul se chinuie sa urce economia la nivelul tocurilor Dnei Cocos”. Exceptional!

  17. 17 Dragos iulie 5, 2011 la 11:25 am

    Mieeeeee, cel mai mult si mai mult, la BAC, mi-a placut de tanti aia profesor universitar doctor rector garantata Vanghele cand a zis cam asa: „o suta de mii de picati, ori doi parinti, ori patru bunici, egal un milion de oameni afectati”.
    Mor de ea !

    Mi-a mai placut si de Vanghele, un baeat de baeat cu BAC-ul luat la 33 de ani, (si) atunci cand a cerut demisia d.lui Funeriu.

  18. 18 Cornu iulie 5, 2011 la 11:45 am

    De 21 de ani s-au tot facut „teste” pe studenti, acestia au fost transformati in cobai la mila ministerului. La facultatea de Electronica si TC, prin anii 90 se facea istorie, chimie, desen tehnic (desenam robineti in sectiune) si filosofie … materii fara nici o legatura cu domeniul, cotate ca materii de „cultura generala”.
    Reforma sistemului de invatamant trebuie facuta urgent, nu este optionala, de ea depinde viitorul nostru al tuturor.

  19. 19 dlnimeni iulie 5, 2011 la 12:00 pm

    George Ban, doar asa, de amorul artei: doi elevi cu 10 din Bucuresti? Alti doi cu 9,70? Cam putintei. Citi dintre noi, cei de pe blog, credeti ca ar fi luat peste 9,70 la acest bac dupa ce ar parcurge nitel materia (ori unii fara sa mai recapituleze nimic)? Eu cred ca toti.

  20. 20 Dragos iulie 5, 2011 la 12:15 pm

    » In ultimii 21 ani, ministrii educatiei au fost:

    Mihai Sora – 1990-1991 (PSD)
    Mihai Golu – 1991-1992 (PSD)
    Gheorghe Stefan – 1992 (cateva luni) (PSD)
    Liviu Maior – 20 noiembrie 1992-9 decembrie 1996 (PSD)
    Virgil Petrescu – 9 decembrie 1996-4 decembrie 1997 (PNTCD)
    Andrei Marga – 5 decembrie 1997-28 decembrie 2000 (PNL)
    Ecaterina Andronescu – 28 decembrie 2000-19 iunie 2003 (PSD)
    Alexandru Athanasiu – 19 iunie 2003-28 decembrie 2004 (PSD)
    Mircea Miclea – 29 decembrie 2004-10 octombrie 2005 (PDL)
    Mihail Hardau – 8 noiembrie 2005-3 aprilie 2007 (PDL)
    Cristian Adomnitei – 4 aprilie 2007-10 octombrie 2008 (PNL)
    Anton Anton – 11 octombrie-22 decembrie 2008 (PNL)
    Ecaterina Andronescu – 23 decembrie 2008-octombrie 2009 (PSD)
    Daniel Funeriu – 2009 – prezent (PDL)

  21. 21 Lucian Blaga iulie 5, 2011 la 12:20 pm

    Deci trebuia sa lase totul asa? Eu i-am prins 12 dinte cei 14 Ministrii ai Invatamantului din ultimii 20 de ani din postura de elev si student, iar pe ultimul din postura de cadru didactic universitar. Sarabanda reformelor negandite, neplanificate si prost puse in practica a contribuit decisiv la distrugerea invatamantului romanesc (el nu este mort, dar foarte grav ranit). Parerea mea despre Funeriu este destul de proasta, dar masura aceasta a bacului era o conditie necesara, chiar daca nu suficienta. TOTi cei 14 se fac vinovati de dezastru, impreuna cu sefii lor directi, Prim-Ministrii, si eu trebuie sa aibe decenta sa isi asume greselile si incapacitatile. Domnule Premier, aveti dreptate in ceea ce ziceti dar, va rog sa imi permiteti, sunteti un necinstit sufleteste! 😉

  22. 22 Viorel Dobre iulie 5, 2011 la 12:33 pm

    Citat din presa:
    Profesorii care supravegheau examenul de bacalaureat intr-un liceu din Arges s-au confruntat cu o situatie inedita. Ei au ramas uimiti in momentul in care au vazut ca toti elevii s-au semnat cu acelasi nume pe foile de examen.
    Incidentul a avut loc la proba de limba si literatura romana din cadrul bacalaureatului, la Grupul Scolar Industrial de Constructii nr.2 din Pitesti, potrivit Realitatea TV.

    Daca e adevarat, asta-i a doua oara, tot in Pitesti. Cred totusi ca este cea de anul trecut, ca tot Ion Popescu ii cheama pe toti, ca si anul trecut.

    Oricum este clar ca se pregatesc intens sa ia carnet de la Pitesti!!!

  23. 23 Georgian iulie 5, 2011 la 12:42 pm

    Din pacate, toti sunt o apa si un pamint, asemanarea cu cel ce i-a numit, devenind parca o obligatie prevazuta in fisa postului. Am mai vazut asemanari ale cetatenilor cu cei care ii conduc (mustata, barba, etc) prin Iran, Iraq, Afganistan, etc., dar sa trebuiasca sa te asemeni si la perversitate, la prostie sau la tupeu, nu prea se intilneste. Am constat totodata ca, acest domn Funeriu, efectiv NU stie sa vorbeasca. Nu are nici macar discurs. Stiu ca, este plictisitor, dar incercati o data sa faceti liniste pentru a auzi cum vorbeste, fara a spune mai nimic. Cu exceptia a 2-3 sabloane invatate de acasa. S-atunci ??? Asa ministru, asa elevi !
    Si culmea este ca, el crede ca avem ceva cu el ca, politica e de vina si, nu sesizeaza ca ar trebui sa se dea la o parte. Dar chiar faptul ca, nu sesizeaza nevoia de schimbare, dovedeste incapacitate psihica.

  24. 24 Emil Vulcanescu iulie 5, 2011 la 12:44 pm

    Domnule Adrian Nastase
    Cum au reusit elevii din Harghita si Covasna sa isi ia BACALAUREATUL la Limba si Literatura Romana cand ei nu cunosc aceasta limba ?
    @Pali fiind din zona poate ne explici.
    Cu stima Emil

  25. 25 Socrate iulie 5, 2011 la 1:08 pm

    Bun editorial. Personal nu cred ca rezultatele catastrofale de anul acesta au fost rodul unui experiment. Eu cred ca cineva vrea sa demonstreze cu tot dinadinsul ca nivelul invatamantului romanesc este la pamant.
    Promovabilitatea la Bac a fost de 79.95% in 2009, 67,40% in 2010 si 44.47% in 2011. Scaderea promovabilitatii s-a facut prin cresterea deliberata a gradului de dificultate al subiectelor. Un profesor de sport poate obtine orice grad de promovabilitate doreste, inaltand stacheta la saritura in inaltime ; cu stacheta la 1.70 m, promovabilitatea va fi sub 30%. Cam asa a procedat si Funeriu. Este greu de crezut ca nivelul invatamantului a scazut cu 34 % in 2011 in comparatie cu 2010 – intr-un singur an. Prudent, domnul Funeriu a avut grija sa furnizeze si o explicatie ridicola, prin montarea partiala de camere de supraveghere, astfel incat sa poata spune ca se copia copios, jignind pe nemeritate profesorii supraveghetori si elevii. Este clar o crima cu premeditare, cu bataie lunga.
    Pana una, alta s-au fabricat 118.000 de someri si viitori capsunari, si au aparut si primele victime – un absolvent s-a sinucis si altul a incercat sa se sinucida aruncandu-se de la etaj. Pagube colaterale, ca in orice razboi – in cazul nostru razboiul guvernantilor portocalii cu poporul roman, inamicul public numarul unu, popor care se incapataneaza sa ramana in tara in loc sa-si ia lumea in cap.
    @Observator * Temele “toti sunt de vina”, “toti suntem de vina” si “toata clasa politica este de vina” au fost lansate de portocalii, cu scopul de a inocula electoratului absenteismul.
    @ORĂŞAN IOAN * Foarte adevarat. Subscri.
    @Bongo * Spuneti “ De ani de zile se stie ca la Bac se copiaza in masa.”. Ei, nu zau ? Pai asta este tocmai teza sustinuta de Funeriu. Vedeti mai sus. O fi numai o coincidenta ?
    @Dude * Elementar, dragul meu Watson. Vinovati sunt cei care au votat portocaliu.

  26. 26 Karakas iulie 5, 2011 la 1:20 pm

    Cind statisticile spun ca anul asta au fost cele mai slabe performante la bacalaureat din ultimii 20 ani, e clar ca Funeriu maninca aceleasi ciuperci halucinogene ca si seful sau. Reactia sa a fost una complet idioata, exact ca pe vremurile ceausiste cind ministri isi laudau „performantele” la planul cincinal, dar populatia suferea.

    Pe de alta parte, interesanta declaratia dlui Gitenstein despre dl Geoana, „cel mai bun prieten pe care SUA il au in Romania”. Pai cum, omul care a indraznit sa mearga la Moscova e cel mai bun prieten al SUA? Domnule Ambasador, de ce il faceti pe Basescu sa plinga din nou, dupa ce a cazut clasa la Istorie?

    http://www.mediafax.ro/politic/gitenstein-boc-ferm-sustinator-al-reformei-geoana-cel-mai-bun-prieten-al-sua-8438343/

  27. 27 harabula iulie 5, 2011 la 1:58 pm

    @Vasile
    Eu, ca toata lumea, mi-am luat bacalaureatul.
    Dumneata se pare ca n-ai reusit sa-ti iei „bacaloriatul” sau „bacalaoriatul”.
    Stau si ma gandesc ca ai curajul sa discuti despre invatamantul romanesc.

  28. 28 ion ion iulie 5, 2011 la 2:03 pm

    Domnule fost prim ministru

    Ceea ce faceti dumneavostra se numeste populism … ceea ce nu este totusi „prea grav” avand in vedere ca sunteti politician; insa ceea ce mi se pare extrem de grav este mesajul transmis (subliminal daca doriti) si anume ca ceea ce s-a intamplat este o mare nedreptate facuta elevilor si daca PSD’ul ar fi fost (sau va venii) la „putere” asa ceva nu s-ar inatampla ?? adica ati fi de acord cu copiatul ??? pentru ca la asta se rezuma in opinia mea totul si ca sa fiu mai explicit : daca s-ar fi montat camere de luat vederi acum 20 de ani acelasi ar fi fost rezultatul, dar pentru un om care fuge de justitie e perfect de inteles atitudinea.
    Mi-ar placea totusi sa imi raspundeti la doua intrebari :
    1) Veti sustine pe viitor masura ca BAC-ul sa fie supravegheat video ??
    2) o sa va lasati pe mana justitiei si nu veti mai uza de statutul pe parlamentar ?? (si daca veti raspunde ca va considerati nevinovat permiteti-mi sa va acuz macar de subiectivism) .. eventual cand daca raspunsul este afirmativ

    Va rog sa raspundeti punctual cu DA sau NU si abia apoi (daca simtiti nevoia) detaliati

  29. 29 Karakas iulie 5, 2011 la 2:14 pm

    Decorul ceausist, cu accente staliniste, de cult al personalitatii, a revenit in Romania. Nu credeam ca dupa atitia ani de libertate voi mai citi asa ceva, chiar in „Romania Libera”. Dar, se vede ca vreurile sunt grele, si necesita resuscitarea limbajului de cult.

    Citez:

    „Elevii care nu au reuşit să ajungă la o ruşinoasă medie 6 la finalul bacalaureatului sunt unii dintre acei cetăţeni ai României pe care statul nu trebuie să-i mai tolereze şi să nu le mai permită o serie de libertăţi”

    Pai hai sa-i trimitem la Canal, sau, mai bine sa-i impuscam. E mai eficient, si scapam si de rusine sa avem atitia picati. Dar ce vorbesc eu, nici macar nu e nevoie sa-i impuscam, se impusca singuri. Deci, dati arme elevilor, e mai simplu.

    http://www.mediafax.ro/social/un-elev-din-arad-s-a-impuscat-dupa-ce-a-picat-examenul-de-bacalaureat-tatal-lui-l-a-gasit-mort-8440724

    Traian Băsescu spunea că „statul nu dă, el creează oportunităţi” şi atrăgea atenţia că românii au înţeles greşit capitalismul, în care statul are rolul de arbitru şi nu este cel care se ocupă de umplerea buzunarelor populaţiei. Tot preşedintele reamintea faptul că România are aproape 3 milioane de hectare de pământ nemuncite, în timp ce oamenii „stau la cârciuma satului”.

    Puse în contextul actual, declaraţiile lui Traian Băsescu indică direcţia: statul român trebuie să găsească echilibrul atât în sistemul de învăţământ, cât şi pe piaţa muncii. Astfel că, tineretul care nu a luat bacalaureatul trebuie să-şi recunoască propria capacitate şi să se gândească că există viitor şi cu o şcoală de meserii sau doar cu 10 clase

    Gasiti toata oda inchinata lui Basescu aici:

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/educatie/de-cand-stia-basescu-ca-jumatate-din-elevi-nu-iau-bacalaureatul-230265.html

  30. 30 harabula iulie 5, 2011 la 2:36 pm

    @Sibilla
    Eu te inteleg ca vrei sa iei orice greutate din calea fiului d-tale. La fel din calea nepotului.
    Draga Sibilla, eu neavand copii, cand vine vorba despre examene, vorbesc despre experienta mea. E putin caraghios. Ce importanta are cum mi-am dat eu, care astept in anticamera vesniciei, bacalauriatul?
    Am dat in viata mea vreo suta de examene. Parintii mei nici nu stiau ziua in care le-am avut, cu exceptia admiterii la prima facultate.
    In timpul facultatii meditam studenti de la Stiinte Economice, la matematica.
    Nu eram centrul atentiei lor intrucat aveau patru copii.

    Nu luai un examen? Nici o problema. La munca!
    Cum sa-mi fi dat prin minte sa cred ca am picat la un examen din vina…ministrului? Daca vreunul dintre colegii mei ar fi pretins asta, s-ar fi compromis complet: ar fi fost considerat un tampit iremediabil.
    Cat despre nepoti, au toate preocuparile din lume inafara de gramatica lui Funeriu sau salariile lui Boc.

    Draga Sibilla, am impresia ca dramatizezi nepermis un eveniment ca multe altele, precum un examen. Poti sa-l iei, poti sa nu-l iei. Examene vor mai fi in viata.

  31. 31 Vasile, iulie 5, 2011 la 2:38 pm

    Da !
    Da harabula bacalaureatul doresti sa-ti fac un remember al erorilor de gandire sau ale celor gramaticale pe care le faci. crezi ca am spatiu suficient?.

  32. 32 epolitikon iulie 5, 2011 la 2:41 pm

    O dedicatie personala pt. Funeriu din partea unui observator (prea tanar pentru a avea copil la BAC in vremurile astea, prea batran pentru a rememora acele vremuri).
    http://epolitikon.wordpress.com/2011/06/30/ba-pe-a-ma-tii-funeriule/

  33. 33 contele iulie 5, 2011 la 2:56 pm

    Mult spus „generaţie sacrificată”…Eventual au fost sacrificaţi vreo 80.000 de „jurişti” făcuţi la normă în fabricile de bani numite facultăţi particulare.
    Şi apoi acum se poartă, e chiar la modă, eşecul la Bac:când au luat examenul Vanghelie, Igaş, oameni grei, cu cariere spectaculoase în spate şi în faţă?
    Hai că dramatizăm. Când dădea generaţia mea la facultate, în caz de picai, te mânca armata 1an şi 8 luni …greu îţi mai reveneai cu învăţatul. Locuri puţine, concurenţă mare. Acolo stres. Nu neg c-or fi şi oameni mai emotivi dar văd că în acest caz există un fenomen de masă, ajung la concluzia că suntem un popor foarte sensibil.
    Ce s-a întâmplat la acest bacalaureat, adică fermitatea cu care s-a luptat contra copiatului, este doar un pas necesar dar nu şi suficient pentru un învăţământ mai performant. Trebuie însoţit de o regândire masivă a programei şcolare. Mergeam azi pe stradă şi mă gândeam câţi dintre cei din jurul meu au avut nevoie în viaţă, la locul de muncă, de analiza matematică sau de subtilităţile limbii române. Facem gramatică şi critică literară de înalt nivel şi absolvenţii nu ştiu să scrie o scrisoare, nu ştiu să facă un acord între subiect şi predicat, nu ştiu să comenteze un meci de fotbal pentru că vocabularul e redus la un minim de bază. La noi există diferenţe prea mari în ce priveşte nivelul de educaţie.. Marea masă a absolvenţilor ar trebui să aibă nişte abilităţi generale de comunicare, nişte noţiuni de cultură generală de bază, solide, nu foarte multe şi nici foarte amănunţite. Ar trebui pus accentul şi pe o limbă străină: nu ştiu cum se face că toţi nordicii ştiu engleza iar la noi în şcoală există o delăsare totală ( parcă am fi americani sau francezi, avem pretenţia să ne înveţe alţii limba).
    Facultăţile particulare trebuie trecute prin sită.
    Evident, trebuie revigorată economia şi plătite cadrele didactice mai bine.
    Cu sau fără voie, oportun sau nu, Funeriu ne-a pus în faţă o oglindă. Suntem murdari pe faţă şi asta nu de acum ci de foarte mult timp. Noi ne lamentăm, ţipăm, acuzăm şi spargem oglinda în loc să ne spălăm.

  34. 34 Draghi Puterity iulie 5, 2011 la 2:58 pm

    @karakas

    Pai si-a dat seama si unchiul SAM ca nepotul lui cel chior e pe punctul de a fi linsat de populatie (nu doar de unguri, monarhisti si elevi, cum pare acum). Asa ca se uita la ce mai are pe banca de rezerve unde astepta cuminte nepotul cel prostanac.

    Pana la urma e clar, trebuie sa fie tot cineva de incredere, cu psihograma facuta la Washington de profesionisti, un personaj in care s-a investit mult si care e la randului lui capabil si el sa isi vanda tzara pentru cateva zile pe tron. Si chiar daca nu se ajunge la linsaj, e suficient sa se ajunga la suspendarea lui Basescu cat timp Geoana inca mai e presedintele Senatului.

  35. 35 blogideologic iulie 5, 2011 la 3:02 pm

    @ Lucian Blaga spune „din postura de cadru didactic universitar” : 1/ „Eu i-am prins 12 dintre cei 14 Ministrii ai Invatamantului din ultimii 20 de ani din postura de elev si student”. Corectura necesară : nu „14 Ministrii”, ci „14 Miniştri”. 2/ „si eu trebuie sa aibe decenta sa isi asume greselile”. Ce pot comenta, ori corecta ? Nici măcar nu-i temă de gramatică filosofică !

  36. 36 Lucian Blaga iulie 5, 2011 la 4:08 pm

    Domnule blogideologic, multumesc de corecturi, voi lua aminte sa fiu mai atent data viitoare, vorba aia, i se poate intampla si Ministrului in functiune, cat despre greseala cu „eu” in loc de „ei”, la o atenta privire asupra tastaturii, veti observa ca cele doua litere sunt relativ apropiate ;). Dar e adevarat, am tastat gresit, mea culpa 😛 Am inteles si aluzia, dar promit sa va corcetez si eu la randul meu cand veti face o greseala in domeniul constructiilor metalice sau ingineria materialelor 😉
    Cu stima!
    PS: Inainte ca discutia sa cada in derizoriu, poate ne spuneti si parerea Dumneavoastra despre subiect, mai relevanta decat „boul ala a scris gresit un cuvant” 😀

  37. 37 Adrian B. iulie 5, 2011 la 4:47 pm

    Am citit astazi ca PSD va propune un proiect de lege pentru confiscarea averilor ilicite , marshand astfel la propunerea D-lui Basescu de a elimina din Constitutie prezumarea caracterului licit al averii. Lasand la o parte faptul ca aceasta lege mi se pare o mare mizerie si un nou instrument de inchis gura persoanelor incomode si care va deschide usa unor abuzuri de neimaginat , va adresez d-voastra(deoarece ati fost victima unor mari abuzuri!) urmatoarea intrebare:

  38. 38 Adrian B. iulie 5, 2011 la 4:49 pm

    Ce se va intampla cu cei aprox. 4 milioane de romani care au lucrat „la negru” in strainatate , s-au sacrificat sa-si construiasca o amarata de casa si care nu vor putea sa-si justifice banii?

  39. 39 Adrian B. iulie 5, 2011 la 4:51 pm

    Toti acesti romani , aprox. 5 milioane, care si-au sacrificat familia si viata ca sa castige un ban si care au tinut economia romaneasca , vor fi scosi in ofsaid pentru ca nu vor putea sa-si justifice casa…

  40. 40 Adrian B. iulie 5, 2011 la 4:55 pm

    Incet, incet PSD=PDL !!! Credeam ca ati invatat ceva din abuzurile pe care le-ati suportat…Cu astfel de legi ne vom transforma in stat politienesc!!! Este fff. trist ce se intampla si imi dau seama ca in fruntea partidelor sunt oameni ingustri la minte care habar nu au ce inseamna libertatile cetatenesti sau libertatea in general…Va rog sa-mi scuzati greselile dar sunt f. suparat…

  41. 41 exasperat iulie 5, 2011 la 5:20 pm

    O simplă constatare în isteria creată de rezultatele examenului de Bacalaureat.

    Cum să pretinzi calitate educaţională când, de două zile, într-un mod aproape agresiv, de la ministrul Funeriu, Sever Voinescu, inspectori şcolari judeţeni, reporteri trimişi pe teren şi până la elevii care au susţinut examenul, toţi pronunţă asurzitor “bacaloreat” în loc de “bacalaureat”?

  42. 42 serbanfl iulie 5, 2011 la 6:00 pm

    Credeti ca portocalii n-au tras nici o concluzie dupa avalansa de proteste + injuraturi + blesteme ce au cazut peste ei dupa desfiintarea spitalelor – adica reforma in sanatate?
    Ba da!
    Deci reforma in invatamant este deja pregatita.
    Credeti ca un liceu cu nici un reusit la Bac, chiar daca este unicul din localitate, nu va fi normal sa fie desfiintat?
    Ba da, va fi normal sa fie desfiintat! Da unul cu 10 – 20 % reusiti este mai cu mot?
    P.S.
    Va placut recomandarea SMURD, imediat dupa desfiintarea spitalelor? Ma refer la cea prin radio, in care o voce de copli spunea: „tata a murit de 540 km”, iar un adult ne indemna sa donam cei 2% din impozitul pe venit, permis de Lege, catre SMURD, pentru achizitionarea unui „aparat de zbor”. Aica daca vreti sa aveti vreo sansa, in caz de imbolnavire, sa ne cumparati elicopter!
    Astept cu interes sa aud/vad/citesc ce recomandari vom primii dupa desfiintarea liceelor!

  43. 43 Ghita Bizonu' iulie 5, 2011 la 6:28 pm

    Walt Disney

    ai cap cat un basesc. Eu faceam misto … ca cf l;egii SUA o forma SUA nu are voie sa dea bacsis ca este delict federal !!!

  44. 44 Baronul Munchhausen iulie 5, 2011 la 8:19 pm

    D-le Nastase,

    Din partea dvs, chiar nu ma asteptam sa reluati argumentatia tip Vanghelie si sa-l acuzati pe ministrul educatiei cum ca ar fi principalul vinovat pentru esecul rasunator al celor peste 100 de mii de elevi la BAC: v-am citit articolul de 2 ori dar nu am reusit sa stabilesc legatura de tip cauza-efect intre reforma propusa de Funeriu si dezastruoasa prestatie a elevilor. Mi se pare, de asemenea, ca omiteti cu bun stiinta faptul ca a fi cercetator chimist nu inseamna sa schimbi substantele atunci cand rezultatul combinatiei nu este cel scontat. Va spun asta fiindca si mie mi-a placut foarte mult chimia, dar cand nu reusea experienta in laborator, nu schimbam substantele(nu inlocuiam clorura de sodiu cu cea de vinil 😀 😀 :D) ci schimbam parametrii reactiei: temperatura, volum, presiune. Cam ce ar insemna asta oare in acest domeniu al educatiei? Ca sa facem o paralela cu reforma din invatamant, de ce trebuie ca 80-90% din tineri sa faca o facultate, atata vreme cat nu vor fi niciodata suficiente locuri de munca pentru ca acestia sa lucreze in domeniu? Mi se pare aberant ca sa avem azi atatea universitati care produc pe banda economisti, doctori(care vor fugi ca dracul de tamaie de mediul rural), profesori, ingineri(de toate specialitatile) agronomi, etc dar nici macar 20% din fiecare promotie de absoventi nu-si gasesc un post conform pregatirii? Asta produce efecte pozitive doar pentru cadrele didactice universitare care vor preda ore pe la cate 3-4 universitati, daca nu si mai multe, vor acumula, in consecinta, venituri anuale de 3-4 ori mai mari decat norma lor didcatica. Ne plangem pentru situatia grea a profesorilor din invatamantul preuniversitar, dar cred ca imi amintesc bine ca si in perioada 2001-2004 invatamantul preuniversitar era tot cenusareasa ca si acum: doar profesorii din invatamantul superior(nu si conferentiarii sau lectorii) au beneficiat atunci de sporuri de salarii. Sa va mai spun ce cred eu in legatura cu asta, adica de ce s-a intamplat asa?
    Cred ca ideea anularii locurilor cu taxa la universitatile de stat si cernerea foarte severa a universitatilor particulare, dar si diversificarea specialitatilor in invatamantul tehnic mediu ar constitui o masura potrivita pentru asigurarea pietei muncii cu ceea ce are nevoie.
    In alta ordine de idei, dvs va legati doar de ministrii PDL, dar uitati ca psd-ul(chair daca a purtat si alte denumiri in acesti 21 de ani de dupa lovilutia din decembrie) a raspuns timp de 12 ani de ministerul educatiei, in timp ce PD(PDL) doar de 4 ani(Miclea, 1 an, Hardau, 1 an, Funeriu, 2 ani), restul fiind in sarcina PNL si PNTCD.
    Ce reforme a facut ministrul Andronescu, de exemplu? In afara ca a facut praf ceea ce incepuse sub ministeriatul Marga, puteti sa-mi spuneti o reforma cu efecte pozitive?

    P.S. Nu cred ca „misiunea secreta” a d-lui Funeriu este de a face praf invatamantul, ci doar sa elimine coruptia. Niciodata in istorie, indiferent de domeniu, o reforma ce viza eliminarea tarelor nu a fost primita cu urale de bucurie de catre cei vizati.

  45. 45 Baronul Munchhausen iulie 5, 2011 la 8:28 pm

    @Lucian Blaga,

    Am certa impresie ca ati citit cartea aceea in care se mentiona despre reprosul lui Corneliu Zelea Codreanu adresat lui Nicolae Iorga in 1939, fiindca prea coincide expresia cu „necinstea sufleteasca”. De data asta nu cred ca vei suferi ceea ce a patit Codreanu atunci, pentru ofensa adusa marelui istoric, decat daca cineva ti-a pus punct negru si scadenta ar putea veni dupa alegerile din 2012, daca se vor schimba culorile guvernarii…
    Sa auzim de bine, totusi…

  46. 46 Baronul Munchhausen iulie 5, 2011 la 8:35 pm

    @Georgian,

    Ce legatura vezi tu intre faptul ca Funeriu nu e frumos la chip sau nu este orator si rezultatele de acum de la BAC? Da, Funeriu nu are arta oratoriei seci a lui Crin Antonescu, nici macar nu-si pigmenteaza dicursurile cu zambete a la Iliescu sau nu are violenta de limbaj a lui vadim. Funeriu nu este profesorul de liceu care sa fie declarat vinovat fiindca nu a predat pe inteles iar elevii nu au priceput diferenta dintre proprietatile sodiului si ale potasiului( ca sa parodiez un banc de pe vremea studentiei mele). Fara argumente solide, toata poliloghia ta este demagogie pura….

  47. 47 Baronul Munchhausen iulie 5, 2011 la 8:39 pm

    @ Socrate,

    Cu scuza ca preiau o practica a altcuiva de aici de pe blog, am sa ma refer si la mesajul tau. Ce pacat ca adevaratul, autenticul, Socrate avea alt stil de a face conversatie, alte metode de argumentare, alt stil, in concluzie…adica, mai cumpatat, mai moderat, argumentat si nu vehiculand sofisme….

  48. 48 Baronul Munchhausen iulie 5, 2011 la 8:47 pm

    @Karakas,

    Chiar cred ca nu ai inteles ce ai citit. Articolul acela din RL nu avea decat scopul de a sublinia coerenta dintre discursul presedintelui si actiunile si crezul ministrului educatiei. Unde ai vazut tu cultul personalitatii in acest articol? Cred ca erai prea mic ca sa fi citit adevaratele mostre de cult a; personalitatii din ziarul Scanteia(ca sa ma limitez doar la organul CC al pcr). Uite iti ofer eu o mostra ca sa faci comparatie cu articolul din RL si apoi mai discutam:

    „Interesul, satisfacţia, însufleţirea cu care a fost primit de toţi cetăţenii ţării Mesajul de Anul Nou constituie încă o dovadă elocventă a unităţii întregii noastre naţiuni în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, înflăcărat militant revoluţionar, care, de circa cinci decenii şi jumătate, din care aproape 24 de ani în slujba partidului şi statului, desfăşoară o amplă şi neobosită activitate pentru continua prosperitate şi ridicare a patriei pe noi culmi de progres şi civilizaţie, pentru ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor”

  49. 49 Baronul Munchhausen iulie 5, 2011 la 8:52 pm

    @Contele,

    Printre atatea mostre de articole din care razbatea spiritul luptei de clasa, in cea mai ortodoxa forma a sa, am avut bucuria sa dau de mesajul tau, ponderat si argumentat. Sunt sigur ca mesajele mele si ale tale nu vor fi inghitite nici macar cu noduri, cum spune o vorba, dar nu cred ca asta mai conteaza acum.

  50. 50 Baronul Munchhausen iulie 5, 2011 la 8:59 pm

    @ Adrian B,

    Nu se poate pune semnul egalitatii intre prevederea din proiectul de Constitutie care ar stipula ca nu se prezuma caracterul licit al averii si, probabil, prevederile acelui proiect de lege care ar fi propus spre dezbatere de catre psd. In constitutie, acesta este un principiu cu caracter general, universal, care nu contravine insa principiilor drepturilor fundamentale ale omului. In marea majoritate a constitutiilor statelor europene scrie negru pe alb ca nu se prezuma caracterul licit. Dovad ca si UE promoveaza aceeasi idee. Nu stiu ce scrie in acel proiect al psd despre care faceai referire, dar nu cred ca relua ideea lui Basescu, dimpotriva, cred ca croia tocmai sa compromita acest principiu, pentru ca electoratul mai simplutz sa creada ca si Basescu asta ar fi vrut….

  51. 51 Baronul Munchhausen iulie 5, 2011 la 9:33 pm

    @Karakas,

    Revin cu un nou citat-mostra de cult al personalitatii- ca sa intelegi unde esti tu deficitar. Acuma, fii dragut si analizeaza cele doua texte si daca esti onest vei constata ca esti mai mult decat prapastios, ca sa folosesc un eufemism:

    „Ceauşescu este omul de excepţie, genial, „omul providenţial”. Priceperea sa în toate domeniile reprezintă garanţia reuşitei pe plan naţional şi internaţional a României: „eminent conducător comunist, revoluţionar şi patriot înflăcărat, ctitorul României moderne, luptător consecvent şi neînfricat pentru triumful idealurilor nobile de libertate şi independenţă, pentru o lume mai dreaptă şi mai bună pe planeta noastră”[5] ; „Contribuţia de inestimabilă valoare teoretică şi practică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la întărirea continuă a rolului conducător al partidului, centru vital al întregii naţiuni” (Scânteia, 26 ianuarie 1989). 26 ianuarie constituia o bună ocazie pentru a-i enumera toate calităţile şi activităţile puse în slujba naţiunii. Exacerbarea rolului său în istorie se construia pe simbolistica centrului (Ceauşescu era văzut ca o forţă, în jurul căruia gravitează toţi) şi a luminii („viitor luminos”): „Unit în cuget şi-n simţiri, mai unit decât oricând, întregul popor român cinsteşte ziua de naştere, îndelungata activitate revoluţionară a celui care, înrolat în lupta revoluţionară din anii celei mai fragede tinereţi întruchipează astăzi cele mai înalte virtuţi ale muncitorilor României, însăşi voinţa de mai bine a naţiunii, conduce cu clarviziune revoluţionară destinele patriei socialiste, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. În această zi, muncitorii, ţăranii şi intelectualii, toţi locuitorii României socialiste, cu neţărmurită emoţie şi profundă iubire, îi urează secretarului general al partidului, preşedintele ţării, ani mulţi, cu sănătate şi fericire, cu aceeaşi uriaşă putere de muncă – siguri că activitatea sa în fruntea partidului şi statului reprezintă chezăşia înaintării cu succes pe drumul construirii noii orânduiri, a întăririi independenţei şi suveranităţii naţionale, pe drumul gloriei şi măreţiei României”[6]. Către sfârşitul regimului, „întâiul fiu al poporul” s-a transformat într-un depozitar al virtuţilor şi al forţei de muncă a tuturor românilor, recunoştinţa lor atingând apogeul.

  52. 52 ioin iulie 5, 2011 la 10:05 pm

    Acum se dezbat intens cauzele dezastrului.Copii sunt sacrificati de 20 de ani,cauza cum spun americanii „follow the money”.Sistemul de invatamant la noi este construit pentru a stoarce bani pe spinarea parintilor si a nu da nimic la schimb.Daca analizezi de la clasele primare,se introduce subiectivismul prin calificative,cine este mai „dragut” cu invatatorea ia premiu.La clasele secundare,manuale alternative sau note subiective pentru medii de admitere si pregatire cu profesorul de la clasa.Liceul trecut cu pregatiri in particular tot cu profesorii de la clasa,pentru ca daca vrei sa inveti ceva la ore nu ai cum,ca nu mai au clienti la pregatire.Bacul se lua cu colecta si toti mergeau la facultai private care le iau banii si produc someri.Angajatorii nu gaseau o pregatire sa aduca aportul in firma.Aberatiile astea conduc la acest dezastru parca programat.Faceti o analiza sa vedeti cati elevi din alte sisteme au nevoie de ajutor privat in timpul scolii.Sistemul nostru creeaza delasarea profesorilor pentru ca nu raspund in fata rezultatelor,omora competitia corecta de la debut.

  53. 53 Karakas iulie 5, 2011 la 10:28 pm

    @Baronul Mincinos, parca ramasese ca noi doi nu prea avem ce ne mai spune. Apreciez insa deschiderea ta spre dialog cu toata lumea de pe blog si efervescenta in a dovedi contrariul cind evidentul este mult mai la indemina. Sigur ca inca nu se cinta „ode” Maretului Conducator, insa indicatiile pretioase emana permanent atit de la Cabinetul 1 cit si 2, iar „soldatii” (cei care-si iau solda) partidului aproape unic isi fac meseria asa cum si-o faceau si pe vremea lui Ceausescu.

    Citeste mai atent ce spune Curus (asa il chiama pe „jurnalist”). El transmite populatiei (cazute la bacalaureat) sa invete de la Basescu ce inseamna sa muncesti, ce inseamna capitalism s.a.m.d. Nu are nici cea mai mica incercare de a argumenta cu capul lui. De o alta perspectiva nu cred ca e capabil. Este tipul de propaganda la limita cultului personalitatii. Care deja a inceput sa se consume cu desene cu oi pe dealuri si fluturi pe campii.

    Salutari ne-portocalii!

  54. 54 Walt Disney iulie 5, 2011 la 10:37 pm

    Ghita Bizonu’

    Ești tu deosebit de subtil. Cacofoniile îți dau senzația asta. Ești plin de cacofonii cu totul intenționat și asta te face și mai trist.

  55. 55 Cârcotaşu iulie 6, 2011 la 12:26 am

    @ Lucian Blaga,
    Opţiunea de a vă alege ca nick-name un nume ilustru este extrem de nefericită semnalând totdeauna o impostură. Vă dovediţi însă şi altfel a fi un jalnic impostor, acesta fiind riscul inevitabil în situaţia în care singur v-aţi pus.
    Dacă v-aţi fi zis „Popescu” fiţi sigur că nimeni nu s-ar fi formalizat de greşelile de „tastare” şi nici mai departe, de agramatism. Numindu-vă însă Lucian Blaga, mă simt dator să reiau fraza citată de @blogideologic şi să subliniez o greşeală de gramatică, nu de tastare, pe care nu o pomeniţi, deci n-o consideraţi greşeală:
    si [ei] trebuie sa aibe decenta sa isi asume greselile
    Să aibe? 😯
    Păi, când am învăţat noi, la şcoală, conjugarea verbului a avea, forma corectă era… noi să avem, voi să aveţi, ei,ele să aibă.
    Formele „să aibe” sau „să aivă” merg doar până la grădiniţă, dar oricum, nu sunt admise la un… Lucian Blaga. :mrgreen:

  56. 56 Sibilla iulie 6, 2011 la 3:21 am

    „Generaţia viitoare, copiii şi tineretul, cresc, urmărind aceste lecţii de imoralitate din partea adulţilor. Dar şi în afară de aceasta, generaţia actuală comite un mare păcat faţă de întreaga generaţie viitoare în totalitate, conferind prea puţină atenţie educaţiei ei.”
    (Sf. Ioan Maximovici, „Predici şi Îndrumări Duhovniceşti”, Ed. Sophia, Bucureşti, 2006)

    Discuţii, analize, contre, replici, argumente pro şi contra…. din păcate mai mereu DUPĂ câte un experiment şi nu ÎNAINTE, de făcut concret toaţi promit, dar până acum… unde fură toţi, unde şi de ce nu scoborâră de pe piedestale şi măreţiile de funcţii, titluri, să fi făcut ceva ca să oprească dezastrul şi haosul … ??
    Suntem doar o haită şi-am încetat să fim o naţie, de unii batjocoresc, alţii lasă să se întâmple să se batjocorească viitorul, căci ” cobaii ” sunt vitorul şi prea puţni îi văd/tratează/respectă ca fiind viitorul… ? Ne merităm soarta, noi toţi care-am pierdut timpul lăsând să se întâmple, dar ei, copii şi tineri, NU. Noi nu ne ridicăm la aşteptările lor, vai steaua noastră. C-am zuitat să luptăm cum se impune pentru ei, nu ne-am priceput să dăm de pământ cu funerii, băseşti, anastase şi cocoşici dar ne văicărim şi zicem că vom face şi vom drege… Întreb şi dumneamea de la nălţimea de furnică : le-om face şi drege ca şi pe celelalte multe de nereparat, ca şi până acum, tot într-o… durere şi multe, prea multe adunate devenite prea târziu ori ne trezim naibilor ? Câte promoţi ” trebuie ” sacrificate ca să pricepem că suntem la fel de ticăloşi precum ticăloşii ce s-au dedat la ticăloşii dacă nu oprim şi nu se concretizează Schimbarea scandată de toată suflarea… acum, că până acum… şi scuze, explicaţii şi vinovaţi vom tăt găsi, da, şi … ?
    Pentru copiii noştri şi-ar trebui să se înfioare carnea pe oasele noastre netrebnice şi să ne dea sîngele-n clocot într-u TREZIE, altfel, usuce-ni-se mâinile tuturora şi limbile să ne sece de ne limităm numai la vorbe, AMIN! – d-apoi Blestem fie ndiferent cui va ma fi la putere şi nu se va griji de viitorul Naţiei !! Iară de se vor griji , înmiit să li se întoarcă BINELE, AMIN !

  57. 57 teostanc iulie 6, 2011 la 8:09 am

    In industrie este o regula. Instrumentele cele mai precise le are muncitorul iar celelate, in parametrii, dar mai putin precise, le are controlorul.

    Asta deoarece degeaba controlezi bine ce s-a facut prost.

    In examenul de anul acesta s-a controloat exigent fara a avea exigenta in restul procesului de invatamant.

    Cauzele sunt schimbarile permanente, astfel incat niciun model nu poate fi asimilat de participanti, profesori, elevi, parinti.

    Aceasta balmajeala permanenta se datoreaza factorului politic.

    In plus, sa alegi sa conduca si sa reglementeze domeniul un tanar fara experienta de catedra este ca si cum ai permite cuiva sa conduca un autovehicul avand numai cunostinte teoretice, nu si deprinderi practice. Crima curata.

    Apoi, modelul presedintelui, laudandu-se cu faptul ca a fost elev slab la invatatura, coloreaza in nuante de negru tabloul invatamantului romanesc.

    Ce se intampla este o adevarata catastrofa.

  58. 58 epolitikon iulie 6, 2011 la 8:58 am

    @Adrian Nastase

    Dincolo de miza politica asupra rahatului din educatie (care desigur are si implicatii sociale) trebuie sa luati aminte de situatia reala din sistem si sa pregatiti un plan serios in caz ca veti ajunge la guvernare (personal as lasa-o pe dna. Andronescu sa se ocupe de altele, mai putin de minister).

    Spre deosebire de alte domenii, la educatie multi romani vad si aud cu ochii si urechile lor cum merg lucrurile, nu e ca la subtilizarea banului public prin achizitii cu dedicatie unde cativa caini latra si ursii dau petrecere.

    Problemele majore le-ati identificat, acum mai ramane sa vedem si ce solutii propune USL.
    Grabiti-va cu solutiile…

    PS: Doar faptul ca s-a redus masiv copierea la bac in 2011 e un lucru absolut normal, banal, de bun simt…si atat (si trebuie sustinut indiferent de partidul aflat la guvernare). Nu cred ca ministrul Funeriu avea motive sa comenteze in vreun fel aceasta situtie, cu atat mai putin sa se umfle-n pene. D-asta e pus acolo, ca sa faca lucruri de care educatia are nevoie si daca era nevoie sa organizeze un concurs national care sa elimine frauda, nu inseamna decat ca el si altii din minister si-au facut datoria in aceasta privinta, in restul privintelor sunt datori cu varf si indesat.
    Deci, problemele sunt cu totul altele si sper sa nu uitati asta cand va faceti socotelile pentru o potentiala viitoare guvernare.

  59. 59 Baronul Munchhausen iulie 6, 2011 la 9:36 am

    @karakas,

    Chiar nu-mi aduc aminte sa ne fi duelat pe blog. Daca ma insel(ceea ce e posibil) asta ar avea drept explicatie ca nu prea exista mari diferente de opinie intre „coristii” de pe blog. Ar mai putea fi o posibilitate: daca ai si alte nick-uri cu care apari alternativ si/sau intermitent, cu care am avut unele polemici, iar tu ai uitat sub care nick ai purtat cu mine acea discutie transanta. In contextul in care marea majoritate a mesajelor difera prea putin intre ele, sub aspectul continutului, deosebirea cantonandu-se doar cam in genul vocilor celor dintr-un cor: toti interpreteaza aceeasi melodie, timbrul vocii fiind singura diferenta. Eu am fost mereu dispus la dezbateri(de aceea am si intrat pe acest blog) , dar nu la nivelul de injuraturi si etichetari gen vadim. Nimeni nu poate pune monopol pe adevar si nici nu are dreptul sa pretinda, sa revendice pentru sine aceasta. De aici pleaca toate neintelegerile: ura viscerala a unora impotriva rivalilor politici este atat de manifesta ca nu lasa loc nici unei dezbateri. Mi-e profund dezagreabil sa port o polemica cu cineva care nu respecta regulile unei dezbateri civilizate: suntem, totusi, pe un blog al unui profesor universitar si lider politic, in acelasi timp, nu la piata din Obor, unde „merg” aceste modalitati de conversatie.

    P.S. Du-te la plaja, daca ai timp: afara e soare si cald, taman bine ca sa ne mai relaxam: eu chiar asta fac azi, poate ne intalnim, intamplator, la strandul Cara…..

  60. 60 Sibilla iulie 7, 2011 la 2:10 am

    @Dragoş,
    Ţieeeee… cel mai mult şi mai mult îţi place fata lu tanti Petruţa, da te alinţi că sanchi, niet !
    Nu mă omoru di dragu vreunui Marean, dar toate ca toate el n-avu nivoie, majkă de preaumblatu prin hăle parcări di pi lângă hăle parcări ca să treacă Bacul prin datu-n bărci ca fata lu tanti Petruţa.
    Nah, zuitai că nu agreezi regionalismele, graiul plăieşilor… stai să-mi dreg vocalilii… aşe, da capo : doamna Andronescu ştie să numere spre deosebire de balerina/animatoare Alma Anastase carele numără la ordin până iese ce ” trebuie ”! Dar doamna Andronescu n-o fi fără defecte, însă o doamnă ESTE, repet, spre deosebire de ” doamnele ” din dotarea Curţilor ( că-s două la cheremul matelotului alcoolic !! ) zăusului tălică şi-al altor slujbaşi sub simbria bă-SECU-lui.
    Zbogom că mă amuzi şi-mi distragi atenţia de la… tare multele pe care gubernul portocaliu le tot saltă cu ” măiestrie ” din agenda zilnică.
    Ori asta-i misia tălică…. sictir !

  61. 61 Sibilla iulie 7, 2011 la 2:18 am

    @Harabula,
    Nu neînsemnata de dumneamea dramatizează ci, DRAMA realităţilor cu care se confruntă nu doar o propomiţie ci o generaţie, e ce se întâmplă şi încotro şi cum DUPĂ examenele pe care le promovează au ba !
    Să nu ne învârtim după vişini… că-i păcat mare să negăm negând tot ce-i atât de … vizibil.
    ” Reforme ” di jenu FUN-eriu duc … NICĂIERI. Spre folosul cui ? Al Naţiei, BA.

  62. 62 Vasile, iulie 7, 2011 la 6:52 am

    Avem mai multi harabula , exact nu va pot preciza numarul acestora!
    Eu citez din zicerile ilustrului Baron de felul in care „dueleaza” sau dezbate acesta fara „etichetari tip vadim” ! citez

    „Eu am fost mereu dispus la dezbateri(de aceea am si intrat pe acest blog) , dar nu la nivelul de injuraturi si etichetari gen vadim. Nimeni nu poate pune monopol pe adevar si nici nu are dreptul sa pretinda, sa revendice pentru sine aceasta” inchei citatul

    Pornind de la ce spune dar si ce face hai sa vedem cum il eticheteaza el pe un coleg de duel citez

    „Revin cu un nou citat-mostra de cult al personalitatii- ca sa intelegi unde esti tu deficitar. Acuma, fii dragut si analizeaza cele doua texte si daca esti onest vei constata ca esti mai mult decat prapastios, ca sa folosesc un eufemism „inchei citatul

    De unde intelegem ca colegul de dezbatere este deficitar , nu prea onest, deoarece baronul are monopol pe adevar.

    Nu doresc sa dezvolt pentru cine pune baronul palma cind se dezbate o tema precum cea a dictatorului, deoarece baronul nu este deficitar este onest si nu detine monopolul adevarului!

  63. 63 Karakas iulie 7, 2011 la 8:17 pm

    @Vasile, cred ca e de apreciat progresul Baronului in arta conversatiei. Cel putin astazi nu mai foloseste obsesiv cei 3 smileys care insoteau invariabil intepaturile sale. Acum, cind dimensiunea nasului ii permite sa priveasca lucrurile de la inaltime, lucrurile mici nu se mai vad, ca de exemplu ce face Basescu cu tara asta amarita. Totusi, inaltimea la care si-a asezat stacheta cred ca-i da ceva vertigo, trebuind permanent sa-si dea cu presupusu’ despre ce nu vede. Ca de exemplu, prapastia in care ma aflu, sau dorul meu de strand „cu baietii”. Chestia-i ca atunci cind faci prea mult zgomot nu prea prinzi peste.

  64. 64 Vasile, iulie 8, 2011 la 7:02 am

    Karakas,
    Dumneata sau moderatorul poate intelege ce doreste eu doar punctez ca nu poti intepa cind pe dos pupi si viceversa!
    Citind de la dreapta la stanga …pupincuristii nu au drept la intepatura!

  65. 65 Baronul Munchhausen iulie 10, 2011 la 1:27 pm

    @All,

    Era prea important subiectul supus dezbaterii ca sa se incheie doar dupa 76 de postari. Pacat. Asta dovedeste insa altceva: atunci cand apar niste intrusi, cum sunt considerat si eu, care ridica niste semne de intrebare, la care majoritatea de pe acest blog stie ca nu poate oferi niste raspunsuri convingatoare, credibile, corecte, se abandoneaza pur si simplu terenul de disputa…..
    Nu poti condamna pe cel care a incercat sa puna capat furturilor, fara sa te compromiti singur. Unii au criticat modul in care a fost decisa montarea camerelor de supraveghere:
    a) dupa unii, ar fi trebuit organizat un referendum printre elevi daca doresc instalarea acestor camere; 😀 😀 😀
    b) altii ar fi vrut ca ministrul sa fi anuntat cu cel putin un an inainte ca va monta camere la examenul de bacalaureat; 😀
    c) dupa alte opinii, ar trebui sa se renunte la acest examen si sa se acorde diploma de bacalaureat dupa o masa festiva in cadrul careia sa existe si momente distractive: fiecare absolvent de liceu sa cante prima strofa din imnul Romaniei, asa cum, pe vremuri, se dadea nota la muzica, in majoritatea scolilor din mediul rural; 😀
    d) in fine, ceilalti, ar fi vrut ca sa nu fie montate camerele acum, ci la anul si la multi ani, cand vor fi ei deja bunici si vor avea nepoti, carora sa le povesteasca, plini de ei, cum au reusit sa pacaleasca cerberii de la bacalaureat(care s-au intors cu spatele) sa nu vada cum alde gigel si costel scoteau fituicile din buzunare, mai ceva ca maestrul Iosefini…..

    Ar mai trebui adaugat ceva???


  1. 1 Moştenirea « Ioan Usca Trackback pe iulie 5, 2011 la 8:50 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: