Antena 3 – ora 18.45

Adrian Nastase participa astazi ca invitat alaturi de Dana Grecu si  Radu Tudor la emisiunea „La ordinea zilei”Antena 3, ora 18.45.

Emisiunea poate fi urmarita live aici.

Echipa AN

67 Responses to “Antena 3 – ora 18.45”


  1. 1 Doru Coarna iulie 4, 2011 la 9:28 am

    In fine vom vedea cat de repede puteti vorbi, cu Radu Tudor va descurcati, dar pe Dana Grecu n-o veti intrece niciodata…

  2. 2 Bibliotecaru iulie 4, 2011 la 11:20 am

    Mă simt surescitat (în sensul de enervat), de discursul superior al domnului Funeriu. Aş vrea să-l văd, într-un examen public şi supravegheat video, pe domnul Funeriu cum rezolvă domnia sa trei seturi de subiecte alese la întâmplare la disciplinele Limba Română, Istorie şi Geografie. Dacă domnul Funeriu obţine, adunat la cele trei examene de bacalaureat, nota 5 din maximum 30 (adică să mai adauge 2 puncte pe lângă cele trei acordate din oficiu), mai putem sta de vorbă. E uşor să vorbeşti despre 30 de lovituri dacă sunt la fundul altuia.

  3. 3 rizoaicad.arges iulie 4, 2011 la 11:24 am

    APEL,pentru reformarea democratiei clasice.

    Multi compatrioti vor fi descumpaniti de acest titlu. Dupa lectura materialului vor intelege ca titlul este deosebit de adecvat continutului. De ce? Pentru ca propune o schimbare radicala in existenta fiecaruia! Pana acum democratia clasica parea idealul la care aspirau toti cei vaduviti de un asemenea cadru in existenta sociala. S-a spus ca democratia are multe defecte, dar reprezinta, totusi, cel mai bun regim politic din cate exista! De-a-lungul timpului democratia clasica nu si-a putut ascunde defectele! Vor fi fost destui care le-au intuit, caci nu pot crede ca sunt primul care le evidentiaza! Pot presupune ca cei ce le-au constatat, NU erau interesati in eliminarea lor, ci mai degraba in acoperirea si promovarea lor! Care sunt defectele de neadmis ale democratiei clasice?
    1. Alegerile sunt transformate in farse, deoarece votul este bezmetic, pentru ca alegatorului nu i se ofera un criteriu OBIECTIV de formare a optiunii de vot! Aceasta situatie conduce la rezultate aberante, alegatorii fiind determinati, prin manipulare, sa voteze impotriva intereselor lor! Tot aceasta situatie antreneaza doua consecinte de neacceptat pentru cei rationali:
    A). Consuma resurse imense in campaniile electorale;
    B). Promisiunile electorale, si actiunile de captarea bunavointei electoratului, impovareaza insuportabil bugetele postelectorale (a se vedea cazul Greciei, dar nu numai).
    2. Cadrul democratiei clasice este un “sol” prielnic pentru minciuna, lacomie, hotie, nesimtire, iresponsabilitate, etc., deoarece nu contine niciun “insecticid” impotriva acestor “daunatori” sociali! Aceasta carenta a actualului cadru democratic exacerbeaza practicile de la punctul 1.
    In anul de gratie 2011, in Romania, exista un inlocuitor al actualului cadru democratic, care elimina deficientele acestuia! Caracteristica de farsa a alegerilor, este anulata de faptul ca alegatorilor li se ofera un criteriu OBIECTIV de formare a optiunii de vot, ceea ce duce la un vot politic, conform cu interesele alegatorului! Daca la conducerea Romaniei s-ar afla politicieni onesti si patrioti, imediat ce ar afla de existenta acestui nou cadru democratic, ar si purcede la analizarea si la implementarea lui! De ce ar face-o? Pentru ca acest nou cadru democratic ESTE BENEFIC Romaniei!
    Dar la conducerea Romaniei …
    Cer scuze anticipat celor ce vor fi socati de de limbajul pe care il voi folosi la adresa presedintelui Romaniei, dar ii asigur ca acest limbaj este indreptatit 1000% de Scrisoarea Nr.16812/27-06-2011, care ii solicita presedintelui sa-si asume o ALEGERE fara echivoc, intre cele doua cadruri democratice, pana la 01-07-2011! Ii aminteam ca in caz contrar , ignorarea acestei solicitari il descalfica TOTAL, si il timite, pentru mine, pe ultima treapta a societatii! Deci, CU VOIA SA, imi este permis orice limbaj!
    Dar la conducerea Romaniei se afla politicieni iresponsabili (pot exista si exceptii, necunoscute mie!), nesimtiti si hoti, in frunte cu Traian Basescu, care, in loc sa fie interesat de imbunatatirea cadrului democratic din Romania, se ocupa prosteste de inveninarea atmosferei sociale si de iritarea tampeasca a marelui nostru vecin, Rusia!
    El este primul intre vinovatii fata de Romania si poporul roman, pentru ca nu este interest de prezentul si viitorul Romaniei!
    Lui i se alatura, in nesimtire si iresponsabilitate, conducerile tuturor partidelor politice, care au vadit acelasi dezinteres fata de prezentul si viitorul Romaniei, ca si Traian Basescu!
    In 03-05-2011 ii prezentam presedintelui Basescu, cu Scrisoarea Nr.11270, NOUL CADRU DEMOCRATIC, cu solicitarea de a ALEGE, dintre cele doua, pe cel mai benefic pentru Romania!
    In prima parte a lunii Mai am prezentat acea Scrisoare tuturor conducerilor partidelor politice, cu aceeasi solicitare, ca si lui Basescu.
    Toti au dovedit acelasi dezinteres, aceeasi nesimtire, aceeasi tacere!
    M-am adresat apoi catorva “mari” jurnalisti privati: Cristoiu, Tuca, Ciutacu, Tiberiu Lovin, pentru ca ei sa ceara public celor nesimtiti, sa reactioneze in conformitate cu legea, daca Interesul National le este strain! Si acesti jurnalisti au vadit acelasi dezinteres, aceeasi nesimtire, aceeasi tacere!
    M-am adresat si unor Institutii media private, astfel: R.L., Ev.Zilei, Jurn.Nat., Realitatea TV, Antena 3, B1TV, 10TV, si OTV. La unison au vadit acelasi dezinteres, aceeasi nesimtire, aceeasi tacere!
    In data de 16-06-2011 m-am adresat, cu Scrisoarea Nr.13912, Televiziunii Romane, care trebuie sa sustina si sa promoveze Interesul National, si nu interesele hotilor, nesimtitilor si iresponsabililor politicieni romani, in frunte cu Traian Basescu, care, pentru a nu le fi afectate propriile interese, sau ale grupului lor, rejecteaza solutiile care promoveaza Interesul National!
    Rog Conducerea TVR, sa nu admita in comprtamentul acestei Institutii publice, dezinteresul, nesimtirea si tacerea politcienilor, ale institutiilor media private indicate, sau ale “marilor” jurnalisti contactati!
    Rog, de asemenea, pe toti cei care pot contribui la popularizarea si promovarea noului CADRU DEMOCRATIC, sa faca, pentru ei si urmasii lor, toate eforturile in acest sens!

    PS. Toate materialele ce trateaza noul cadru democratic pot fi citite in comentarii postate la adresa http://dumitrurizoaica.blogspot.com/, astfel:
    – Scrisoarea Nr.11270/03-05-2011, in comentariile postate in data de 08-05-2011
    – ADRESARE catre cei ce pot contribui…, in comentariile postate in data de 10-06-2011; aici se gaseste ( in finalul comentariului al doilea) NOUL CADRU DEMOCRATIC, ABSOLUT NECESAR ROMANIEI!
    – Scrisoarea catre TVR (Nr.13912/16-06-2011), in comentariul postat in 25-06-2011
    – Scrisoarea Nr.16812/27-06-2011, in comentariul postat in data de 02-07-2011
    – Prezentul APEL…., in comentarii postate astazi 02-07-2011

    NOTA!
    Precizez, ca textul Juramantului implicativ, ce intervine in noul cadru democratic, se poate negocia intre cei de buna credinta, pana este acceptabil tuturor celor ce doresc eliminarea din societate a minciunii, lacomiei, hotiei, nesimtirii, iresponsabilitatii, etc.

  4. 4 Marcus iulie 4, 2011 la 12:12 pm

    Ce-ati Facut, Imbecililor, Din Invatamantul Romanesc?

    Daca basescu a dorit ca faptele sa-i dea dreptate, in sensul ca Scola Romaneasca scoate tampiti, apai iata ca reforma lu’ ministru fara bacalaureat, ii da apa la moara cat cuprinde. Pot fi injurat si acuzat de coloratura bombastica in exprimare, dar efectiv ma doare sufletul cand vad pana unde au dus, in acesti duazeci de ani, “reformele” practicate in invatamantul romanesc, culminand cu tampenia “Fuenriu”, lege nici macar trecuta normal prin Parlament, ci asumata de un guvern de handicapati, slugi umile, la usa chiombalaului. Si spun asta, deoarece am ocazia sa constat “nivelul” invatamantului si in general al actului didactic in Romania basista, pe viu, prin meditatiile pe care le dau unor copiii, incepand cu gradinita si terminand cu cei care se pregatesc pentru bacalaureat. Injuram comunismul, il condamnam, ne luam in gura si suntem sanctionati de nu ne vedem izmenele, cu “comunistii Uniunii Sovietice”, declaram pe la inceput de an scolar ca nu-ti trebuie carte pentru a ajunge presedinte de stat, militam pentru chiul si o tigara fumata in w.c.-ul scolii de pe pozitiile aceluasi sef al statului, fiica noastra (a presedintelui) militeaza pentru legalizarea drogurilor “usoare”, ca atat a invatat ea cand a fost prin strainataturi, ne gonim tinerii absolventi de invatamant superior sa spele toalete in Anglia, promovam instalatorii si mecanicii auto, ospatarii si femeile de serviciu, de care societatea romaneasca are atata nevoie etc. dar uitam ca in “comunismul” atat de hulit si condamnat, Scoala Romaneasca era Scoala Romaneasca si ca profesorul era profesor, iar elevul era elev. Atata timp, cat tu ca stat, iti bati joc pur si simplu, de dascalime si o aduci la situatia, in care nerecunoscandu-i rolul in formarea viitorului tarii, o platesti de mizerie, ba o si tii responsabila pentru rezultate proaste si o lasi sa fie condusa la nivel de ministru de un agramat cu ifose de tinut “pix de Premiul Nobel” in mana, cand el nici macar nu si-a dat bacalaureatul in tara, este mai mult decat grav, este de-a dreptul criminal.
    Am avut privilegiul de a termina un liceu care a dat promotii excelente de absolventi, in orasul Constanta, am avut acelasi privilegiul sa ma bat cu seful promotiei, de la egal la egal, un olimpic merituos , care a adus faima Romaniei in perioada respectiva, motiv pentru care am ramas pur si simplu stupefiat de atitudinea unei anumite doamne Guna Mihaela, sefa de comitet de parinti pe tara, care justifica esecul la Bacalaureat, prin faptul ca au fost introduse camere de luat vederi in clase. Ca facea acest lucru, poate n-ar fi fost atat de socant, dar dumneai era foarte suparata, ca in alte scoli, in care au sustinut Bacalaureatul si OLIMPICI ROMANI, nu s-a introdus un astfel de sistem.
    Penibil, ca sa nu zic de-a dreptul imbecil, stimata doamna!
    Insa pe undeva va dau dreptate, in tara in care coruptia a ajuns la nivelul in care alde basescu, udrea, boc & cie ne fura pe fata, de ce dracu este nevoie de un astfel de sistem, sau de ce dracu, neopaturicii de doi lei, nu pot cumpara bacalaureatul odraslelor la taraba basista?

  5. 5 iluminatu iulie 4, 2011 la 12:15 pm

    Motto : Măcar de-ar pricepe.
    .
    INTERFEŢE

    Rugăciunea-i interfaţă dintre El şi muritor
    când îl încolţeşte viaţa : apanajul tuturor.
    Interfaţă-i şi ispita, dintre Diavol şi-al său sclav,
    când în mintea-i rătăcită duhuri rele fac conclav.

    PS1 : Torsul este interfaţa dintre Jon* şi un român;
    primul precum sluga morţii, şi al doilea – stăpân…
    PS2 : A păianjenului pânză e şi ea o interfaţă ;
    fii atent popor blajin, România stă-ntr-o…aţă !

  6. 7 blogideologic iulie 4, 2011 la 1:04 pm

    Chestiunile instrucţiei şi educaţiei în România // Bac-ul a readus în atenţie tema instrucţiei şi educaţiei la noi. Câteva puncte : 1/ Doamna Mihaela Gună, de la Asociaţia Naţională a Părinţilor, este un om nou cu discurs coerent şi foarte inteligent pe temă ; ar fi utilă, consider, o legătură între Departamentul PSD pentru educaţie şi această Asociaţie Naţională a Părinţilor. 2/ Tot din discuţiile televizate pe subiectul Bac-ului, remarc observaţia lui Val Vâlcu. Amume că statistica rezultatelor nu respectă curba lui Gauss. Ceva este, deci, foarte suspect. Ce se poate spune ? Există o sursă, mai ascunsă ori mai evidentă, care introduce o eroare sistematică în rezultatele examenului de Bac. Aş supralicita, spunând că rezultatele Bac-ului arată o eroare sistemică, o eroare de sistem de învăţământ. Un învăţământ ghidat de linia trasată de preşedintele Traian Băsescu. Personaj cumplit de viclean, dar complet lipsit de strălucire intelectuală. 3/ Care este linia ? Se încearcă obţinerea unei noi surse de mari profituri private. Toate măsurile luate de actuala administraţie din România au fost destinate să împingă sistemul învăţământului de stat înspre colaps. Pentru a se demonstra că sistemul învăţământului public este ineficient. Şi spre a forţa privatizarea întregului sistem de învăţământ public din România. Dar acesta-i exact politica Marelui Licurici pe care o urmează preşedintele TB. În USA, unii americani simpli exprimă aceeaşi indignare ca şi simplii cetăţeni români. De altminteri am vorbit deja despre educaţie, ca industrie privată care aduce profituri enorme (celor care o controlează), în USA http://www.dailywealth.com/1775/An-American-Tragedy-Brewing http://www.dailywealth.com/1776/One-of-the-Most-Obvious-Frauds-Ever-Foisted-on-the-American-People

  7. 8 olimpiu iulie 4, 2011 la 2:44 pm

    USL trebuie sa impuna agenda, sa vb despre programul si solutiile pt problemele actuale si sa eclipseze falsele subiecte marca BASE&bordelul portocaliu!

  8. 9 contele iulie 4, 2011 la 2:50 pm

    Sunt de acord cu reproşurile naţionale celor care pentru o pâine mai albă îşi calcă în picioare principiile.
    Sunt totuşi şi destui intelectuali care au ales tabăra PDL pentru că balanţa lor interioară s-a aplecat în acea parte şi care acum se simt dezamăgiţi. N-ar trebui să li reproşeze unora dintre ei „aplecarea lor spre dreapta populist-cleptomana” având în vedere că, deocamdată, în România alegerea este limitată între două mari ideologii: cea populist-cleptomană de dreapta confiscată de cele două partide mari PNL şi PDL şi cea populist-cleptomană de stânga aparţinând PSD. Nu-mi trece prin cap să vă jignesc prin această etichetă ideologică dar acest partid înseamnă cu mult mai mult decât eforturile d-stră doctrinare şi profesionalismul unor membri PSD. Şi acest partid câştigă alegerile în teritoriu tot cu promisiuni nerealizabile, cu făină şi cozonaci, aşa cum o fac şi competitorii săi. Cu ce au fost mai buni „intelectualii lui Iliescu” faţă de cei ai lui Băsescu? Care sunt mai obedienţi? Pe unii dintre ei îi vezi migrând dintr-o tabără în alta cu o deosebită naturaleţe. Şi sunt demni de dispreţ doar în cazul în care nu au ales „cum trebuie”, în caz contrar sunt de-ai noştri. Puterea atrage sinecuriştii cum atrage lumina fluturii.
    Şi totuşi, voalat, d-stră le reproşaţi alegerea făcută…uitând că nici PSD-ul nu era şi nu este un partid de îngeraşi. Cum am zis, e mai uşor să-i crezi pe toţi profitori şi vânduţi decât să accepţi că ai o parte de vină în respingerea unor lideri de opinie.
    În general sunt de acord cu reproşurile d-stră. Problema este că eticheta de „intelectual al lui Băsescu” se pune cu o prea mare largheţe, mergând mai mult pe principiul „cine nu este cu noi este împotriva noastră” şi nu pe motive obiective, măsurabile în funcţii, onoruri, servicii oferite.
    Citesc comentarii despre unii gratulaţi cu acest apelativ, de „intelectualii lui Băsescu”, dar care şi-au exprimat recent dezaprobarea faţă de preşedinte: se spune c-au trecut în tabăra cealaltă, că în sfârşit sunt de-ai noştri…c-au descoperit în sfârşit tabăra celor drepţi…Părerea mea este că aceşti comentatori greşesc, merg în continuare pe principiul ori cu noi ori cu ei, li se pare o enormitate ca cineva să nu fie înregimentat politic.
    Vreau să spun că eticheta de „intelectualii lui Băsescu” este mult prea cuprinzătoare şi de aceea nedreaptă, ea definind şi pe profitori, şi pe haimanale, şi pe naivii idealişti, şi pe oamenii de bună credinţă.

  9. 10 Marian Achim iulie 4, 2011 la 3:01 pm

    Stimate domnule Președinte. V-am urmărit îndeaproape La doua dintre evenimentele politice ale PSD si anume Cafeneaua TSD cat si cea a Forumului Național al Ecologistilor din PSD. Va asigur ca va veți descurca foarte bine cu ambii. Sper sa aduceti in discuție cat mai multe probleme reale ale acestei tari si sa puneti in discuție si suspendarea acestui președinte. De fapt PSD ar trebui sa lucreze La un astfel de material si sa între din toamna cu el in Parlament. Va stimez.

  10. 11 harabula iulie 4, 2011 la 3:39 pm

    @rizoaicad.arges
    Cred ca scrisorile d-tale n-au adresantii potriviti.
    Cred ca ar trebui sa-i scrii papei de la Roma si medicului sef de la Spitalul Socola.

  11. 12 harabula iulie 4, 2011 la 4:11 pm

    @blogideologic
    Acum s-au trezit ca distributia notelor la bacalaureat nu respecta curba lui Gauss? Asta se intampla si in anii trecuti. Cand un profesor a remarcat asta, au sarit Antenele si l-au ridiculizat:
    He, he, he, auzi colo! Curba lui Gauss. Hi, hi, hi!
    In realitate si atunci si acum este vorba de clopotul lui Gauss trunchiat.
    Numai ca in anii trecuti maximumul curbei era la note de 9 si 10, iar acum maximumul este pe la notele mici.

  12. 13 harabula iulie 4, 2011 la 4:37 pm

    @Bubliotecaru
    Toate generatiile din tara asta care au dat examene au trebuit sa stie trei subiecte la intamplare din materia respectiva. Nu inteleg lamentatiile d-tale: „trei seturi de subiecte alese la întâmplare la disciplinele Limba Română, Istorie şi Geografie.”!
    Noutatea a fost instalarea camerelor de supraveghere.
    Dar nu cred ca acestea au fost mai stresante decat profesorii supraveghetori.
    Eu cred ca ar trebui sa multumiti lui Funeriu ca a aratat adevarata fata a invatamantului romanesc.
    Este putred ca si Sanatatea, ca si Administratia, ca si Justitia etc.

  13. 14 Vasile, iulie 4, 2011 la 4:43 pm

    Biblio,

    Eu va contrazic din nou, cred ca domnul Funeriu va lua nota maxima de la cel care compune subiectele de istorie, geografie si ce o mai fi , adica de la Traian Basescu.

  14. 15 Vasile, iulie 4, 2011 la 4:51 pm

    Marcus,

    Eu nu o inghit, ca ministereasa , pe doamna care a mazilit orele de educatie fizica din scoli, in viata de toate zilele si se pare ca profesor este un om deosebit.
    Eu imi amintesc de o corijenta din liceu cind profesorul de fizica dupa ce , la oral m-a ascultat ,pagina cu pagina din manual, mi-a spus , acum hai sa-ti dau o problema ca sa te las repetent.
    In aceasta idee doamna Andronescu ,ca dascal ,a facut o diferentire intre bacaluareatul ca o reflectie a aprofundarii unor cunostinte din liceu , sau o bataie de joc prin subiecte rebusiste!
    Acum s-a ajuns acolo unde profesorii si ministrul ar trebui sa fie felicitati, eventual sa fie decorati la Cotroceni.

  15. 16 exasperat iulie 4, 2011 la 4:52 pm

    O simplă constatare în isteria creată de rezultatele examenului de Bacalaureat.

    Cum să pretinzi calitate educaţională când, de două zile, într-un mod aproape agresiv, de la ministrul Funeriu, Sever Voinescu, inspectori şcolari judeţeni, reporteri trimişi pe teren şi până la elevii care au susţinut examenul, toţi pronunţă asurzitor “bacaloreat” în loc de “bacalaureat”?

  16. 17 Bibliotecaru iulie 4, 2011 la 5:27 pm

    @ harabula

    Chestiunea este că domnul Funeriu vorbea cumva de sus…
    Am extras disciplinele de tip real, pe care sunt convins că domnia sa le-a profesat, şi am lăsat trei discipline importante, umaniste. Eu mă îndoiesc că domnul Funeriu ar lua astăzi examenul de bacalaureat la aceste trei materii. Cei care au luat 10, poate că ar fi putut să vorbească „de sus”… domnia sa a ajuns ministru având 11 clase recunoscute în România. Neplăcut

    După ce domnul Funeriu a calculat viteza pumnului prezidenţial, fără să aibă nici cea mai mică cunoaştere a fenomenului de înregistrare video, despre întreţesere, trecerea din format VHS în format digital şi alte astfel de noţiuni, plus că şi calculul domniei sale este cam ciudat, a transformat viteza unghiulară a pumnului într-un fel de viteză (nu a spus de care), viteză pe care apoi a comparat-o cu viteza unui pumn în mişcare liniară a unui pugilist… adică a făcut o varză cu pixul domniei sale care a lucrat pentru un câştigător de premiu Nobel… m-am mai liniştit asupra nivelului de cunoştinţe pe care domnia sa le are.

    Cât despre clopot/curbă… Vorbim despre funcţia gaussiană al cărui reprezentare grafică este cunoscută sub numele de curba clopot. În germană, pe limba domnului Gauss, Glockenkurve. Cu alte cuvinte „clopotul” este o curbă. „Clopotul” nu este o denumire academică, ci una colocvială, pentru că acea curbă seamănă cu un clopot. Nu este deloc greşit să spui curba lui Gauss, pentru că se înţelege că este vorba despre funcţia gaussiană.

  17. 18 harabula iulie 4, 2011 la 5:36 pm

    @Vasile
    „Ministresă, ministreasă” inseamna „sotie de ministru” si nu „femeie ministru” cum crezi dumneata.

  18. 19 M.Voicu iulie 4, 2011 la 5:45 pm

    În vãţãmânt
    Auzim prin mijloacele media de ”rata de promovabilitate” – pleonasm care reveleazã carenţe grave nu doar de genul ”PROPORŢIA PROPORŢIEI DE PROMOVARE”, ci şi de neînţelegere rostului proporţiei cam în… tãti şeli.
    • Filozoful iranian Ali Şariati (care a însufleţit revoluţia din ţara lui, ca şi Jean-Jaque Rousseau, chiar dupã moarte) a trasat limita naturalã ÎNTRE ELECŢIE ŞI SELECŢIE : ~Preotul nu este ales dintre enoriaşi, nici profesorul nu este ales dintre elevi, cum nici MEDICUL NU ESTE ALES DINTRE BOLNAVI !~.
    • Dacã promovabilitatea la examenul auto este mai mare decât la bacalaureat, înseamnã cã NU ABILITÃŢILE DE PRICEPERE S-AU DEGRADAT, ci interesul individual a fost siluit de… arierate : contra-selecţia în toate activitãţile sociale unde VALIDAREA ”DISPUSÔ A DEVENIT REGULA, însã validarea câştigatã este pe cale de dispariţie.
    • Camerele de luat vederi au reeditat bancul cu pierderea energiei prin claxon : fonduri care n-au ajuns la ETAPELE DETERMINANTE ALE ÎNVÃŢÃMÂNTULUI.
    • În listele pe care le-am putut vedea, notele erau grupate spre jos, la limita inferioarã; asta probeazã cã SUBIECTELE AU FOST PRINCIPIAL GREŞITE : nu au fost adecvate unei probe de abilitate – cum este bacalaureatul, ci ÎNTOCMITE CA PENTRU UN CONCURS – ceea ce nu trebuia sã fie cazul la aceastã etapã, ci doar la un concurs, cu locuri fixe.
    • Mulţi pãrinţi par nemulţumiţi cã nu li s-a semnalizat şi copiilor lor ce ar fi trebuit sã facã (deşi”, încã n-au cerut o ”promovare tacitã) – aşa cum au vãzut cã şi la Parlament se poate !
    • PRIVATIZAREA OTOVA A MUNCII TRECUTE (care a vizat politicul – ”la toatã lumea”, ca pentru votanţi, şi nu contributorii); Legea privatizãrii nr.58 din 14 august 1991 a marcat începutul degradãrii valorii muncii. Alt exemplu: de când Daniel Dãianu nu a acceptat ca România sã asigure cu comenzi de stat investiţia nominalã ”Bell Helicopters”, n-a mai fost eligibil nici pentru Banca Naţionalã. Apreciez cã oricare societate sãnãtoasã aplicã un PRINCIPIU AL PERMANENŢEI : ”I plant my acorns knowing that I will never live to harvest the oaks” – atât de peren (enunţat de inventatorul Danny Hillis); eu încã mai plantez nuci deşi nu voi mai fi p’acilea când vor rodi, dar mã simt responsibil sã mã asigur cã SCHIMBÃRILE ÎN BINE VOR RODI !
    • Exact cum activitãţile repetitive au fost lãsate “sã se descurce” – între lipsa de mijloace circulante (mulse de administratorii politici) şi informaţiile de piaţã – pe care numai segmentele de distribuţie le cunosc prompt – dar ele au fost primele “privatizate” (nu se mai ştie, de cine?). “Pen’ ce”? IeZact lafel s-a produs prin descentralizarea rãspunderii şi în justiţie (prin avocaţi şi procurori), în administraţie, în învãţãmânt – mai ales la foarte mare distanţã… de ştiinţã şi de optim, într-un DRACULA PARC GENERALIZAT !

  19. 20 Ghita Bizonu' iulie 4, 2011 la 6:03 pm

    Mare victorie bashita a politicii externe romanesti

    Martea trecuta a Primul Sinistru dEbil Boc a aprobat un acord privind colaborarea in domeniile culturii, invatamantului, stiintei si sportului.. cu cu … Guvernul Republicii Populare Democrate Coreene!! Tara aia condusa de Kim Jongleru mostenitorul lu Kim din Nord , unica dinastie “comunista” de drept divin si dialectic. Tara aia in comparatie cu care RSR era un paradis si in 1985 (si in care se pare ca se mai vorbeste de cel mai tare blockbuster al tuturor timpurilor : Cu mainile curate !!) Tara aia aflata sub embargo diplomatic , cu care RP China intretine jenata niste relatii motivate doar de vecinatate si “grija” fata de nefericitu’ popor (jenata si cam in scarba!! Ceva in genu sa „il las la gunoaie nu moara de foame ca apoi trebuie sa-l ingop ca pute !!”)
    Si gubernu primului dobiBoc dEbil al Basescului, pestinetialu unei tari membre a NATO si UE ce sa faca ? face un acord asa de palmares :“oglinda oglinjoara care este cel mai tampit ministru din tara ?” Teodor Baconski , cu voia dvoastra !!
    Acu ma rog gasesc si un motiv – Kim Jongleru este de fapt un suveran divin sau cel putin semidivin. Iar noi suntem condusi de Zeus.ro (daca nu cumva este si Dumezeu.ro) si Teodor teolog este el ….

    http://vremea.forumgratuit.ro/t299-mare-victorie-bashita-a-politicii-externe-romanesti#675

  20. 21 Bibliotecaru iulie 4, 2011 la 6:41 pm

    @ Vasile,
    Eu chiar am dubii serioase că domnul Funeriu poate susţine un examen serios la cele trei discipline, Română, Istorie, Geografie.

  21. 22 Ghita Bizonu' iulie 4, 2011 la 6:50 pm

    Barabula ce-i aia curba lu Gauss ?
    Ma rog am o vaga da foare vaga idee .. Insa depanda la ce o aplic .La un experiment chimic ma astept la o distributie uniforma .
    Daca o aplic la examenu de bacalaureat ma astept sa am mai multe note de 10 decat de 1 …. daca o aplic la un examen examenul de diploma ma stept ca cea mai prosta nota sa fie 4 … daca o aplic la concurenta ptr un anume post mai cerut … notele vor incpe normal de la 8 la 9 in sus ….
    Ma rog ca elevii si tampiti de aocrd. Uita=te la funebriu nu stoe ce e ala substantiv neutru !!!!

  22. 23 Criticos iulie 4, 2011 la 7:46 pm

    Starea învăţământului românesc e rezultatul preluării unor reţete experiment ale şcolii occidentale care se îndreaptă şi ea spre nicăieri. Am avut un sistem bun. Acum avem unul cu „arii curriculare” făcute după ureche, cu „opţionale” mâncătoare de timp şi cu alte giumbuşlucuri.. Şi să vedeţi după „bolognizarea” învăţământului superior ce minunat va fi!

  23. 24 Ghita Bizonu' iulie 4, 2011 la 8:19 pm

    Comese du malotru de la Bassesdutyrane ey la crasse du Mondialu

    in primu rand cand zici de cleptocratie si cleptomanie uiti sa zici si care se pricepe sa faca ceva treaba … in nici un caz submedicoratia cleptocartica a PDL as zice cretinocratica !!
    In al doilea rand faoptu ca unii nu sunt chiar ingri nu este notiv s ate vinzi necuratului.
    Al treilea – mai da-i pe aia „inetelctuali” basesti. Pai daca te dai toata ziua monarhist dupa una ca aia baseasca nu este de ajuns sa zici demn : excelenta pana aici !
    E rizibil vorba aia il surprinzi violandu-ti nefasta te ia la palme si tu plin de demnitate : domnule va rog nu scuipati pe jos !!! Asa si intelectualii tai monarhisti ….
    Si la naiba cu imparteala basestilor inte cinoci, hoti , profitori, haimanale si prosti / idioti Dieu reconnaitra les siens !!!

  24. 25 dlnimeni iulie 4, 2011 la 8:27 pm

    Sunt curios sa vad si eu curba rezultatelor de la acest examen si sa vad abaterea ei de la clopotul lui Gauss. Harabula, nu cred ca rezultatul dezastruos este urmarea unei atitudini de ultim moment, cum este introducerea camerelor de supraveghere. Nu cred nici ca trebuie invinovatiti toti ministrii invatamintului de la Spiru Haret incoace. Este vorba de o responsabilitate pentru ultimul an de invatamint, anul recapitulativ. Apoi, cred ca ne putem pune si alte intrebari, de aceea as dori si eu, cumva in spiritul Bibliotecarului, sa vad subiectele. Ele, in spiritul traditiei, ar trebui sa aiba o dificultate medie. Insa lectura lor ne-ar putea da ori nu raspunsul daca avem de-a face si cu ceva in legatura cu subiectele: nu neaparat in sensul unor subiecte mai dificile decit media, dar mai exista un lucru si anume acela ca profesorii stiu ce nu stiu, din materie, elevii.

  25. 26 Victor V. iulie 4, 2011 la 8:30 pm

    @ all

    Cu siguranță că învățământul din perioada comunistă a fost de mai bună calitate decât cel actual, dar ambele au o problemă comună: accentul este pus pe teorie și nu pe aspectele practice. Cel mai bun exemplu ar fi teoria elasticității cererii, „explicată” de dom’ profesor Titus – dacă-l asculți, ajungi la concluzia că în practică e mai simplu fără ea.

    Mi se pare interesant și punctul de vedere al lui Sir Ken Robinson cu privire la necesitatea schimbării paradigmelor educației (l-am văzut prima dată aici, pe blog):

  26. 28 M.Voicu iulie 4, 2011 la 10:34 pm

    @Bibliotecaru, iulie 4, 2011 la 9:41pm spune: ”Subiectele se ştiu. http://www.ebacalaureat.ro/
    * * * Scuze cã m-am gândit cã adresa ne-aţi dat-o ”de sanchi” ; mã-ntrebam ce-o fi însemnând ”calaureat” !

  27. 29 blogideologic iulie 5, 2011 la 4:55 am

    Acum văd „punctul” pe care-l susţine @Harabula : că exprimarea “curba lui Gauss” e greşită, exprimarea “clopotul lui Gauss” este corectă. Amândouă exprimările sunt corecte. Expresia “clopotul lui Gauss” vine cu o informaţie suplimentară : că distribuţia lui Gauss este unimodală şi simetrică. Iar rezultatul examenelor pe care îl discutăm este bimodal. În fine, hai să vedem „paradigma nouă” a lui Sir Ken Robinson. Filmul de aici http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U explică în desene. Dar la comentarii ce văd ? Unii comentatori recunosc „The Montessori model” în „paradigma nouă” a lui Sir Ken Robinson. Or, modelul Montessori, am mai spus aceasta pe blog, se încadrează în vechea paradigmă senzualist-asociaţionistă a educaţiei, în denumirea continentală aceasta fiind chiar paradigma lui Destutt de Tracy. În „filmuleţ”, magnificul Sir Ken Robinson uită un detaliu. Deloc neînsemnat. Anume faptul că între Iluminism şi revoluţia industrială nu există hiatus, cum insinuează „filmuleţul”. Iar am mai spus aici că Iluminismul scoţian creează premisele pentru lumea industrială modernă (de fapt termenul „industrialism” a fost creat de către domnul Destutt de Tracy). Din consideraţiile iluministului scoţian Thomas Reid vedem chiar premisa unităţii de informaţie : bit-ul. De ce foloseşte Claude Shannon baza logaritmică 2 ? Vezi consideraţiile lui Thomas Reid despre cele „două percepţii distincte” necesare pentru a crea baza pentru „judecată”. De altminteri bună parte din consideraţiile iluministului scoţian Thomas Reid sunt incorporate în psihologia şi pedagogia senzualist-asociaţionistă a lui Destutt de Tracy. Dar nu şi în varianta lui Condillac, după cum atrăgea deja atenţia la noi domnul George Băiculescu. Şi alţi autori români ale căror cărţi au fost arse la 1948 din ordinele alogeno-cominterniştilor Lioncik Tismineţki (tatăl lui Vladimir Tismăneanu) şi Valter Roman (tatăl „revoluţionarului” Petre Roman).

  28. 30 Sibilla iulie 5, 2011 la 5:04 am

    @nea Harabula,
    Cu tot respectul, al meu nepot ŞI noi, familia, – subliniez, NU e singurul caz – a avut de suferit din pricina cretinismelor decise de acest Funeriu agramat!
    Marco a promovat examenul de BAC. Ai idee, nea Hara cum e să înveţi sub presiunea ameninţărilor , ameninţările acestui dobitoc Funeriu încă de acum o lună , cum flutura pe la toate televiziunile cu acele camere web non stop în dinţi, FĂRĂ să realizeze ticălosul cam cât rău face ca de exemplu unor tineri care se confruntă cu psoriazisul ? Psoriazisul, mai cunoscută ca ” boala stressului ” …… doar un exemplu!
    Cunosc talentaţii tineri de la Liceul Sabin Pauţa din Reşiţa, colegi cu Marco din cls.I. Olimpici la vioară, pian. NU sunt tîmpiţi, sunt copii pentru care munca, orele de studiu, nu sunt străine. Jumătate de clasă nu a promovat, FORMULAREA CERINŢELOR subiectelor la ex de BAC ar fi făcut cu siguranţă ca NICIUNUL din miniştri cabinetului bă-SECU-Nutzi să NU promoveze !
    Dar să revin:
    – subiectele au avut un grad de dificultate prea ridicat pentru elevii absolvenţi ai grupurilor şcolare
    – subiectele au avut o formulare din care fiecare a înţeles altceva
    – harta mută la geografie e o mare tâmpenie,
    – e o mare greşeală să abordezi ex de BAC având pretenţia că toţi elevii sunt o grămadă, să ai pretenţia că trebuie să fie ” multilateral dezvoltaţi ”, să nu se ţină seama de faptul că un elev care excelează la anume discipline e mai slab la altele dar NU tîmpit,
    – e o ticăloşie fără de margini să generezi, menţii cu bună ştiinţă o atmosferă de teroare atent planificată cu ceva timp înainte de examen zi de zi, în fiecare zi şi să ” te mire ” mai apoi modul în care reacţionează la acest stress parte din elevi, repet, care NU sunt tîmpiţi c-aşa vrea Funeriu agramatul, c-aşa DORESC să demonstreze pedelichelele, că ACESTA a fost scopul final, să justicife la un moment dat ” onor ” GUBERNUL bă-SECU-Nutzi adică de ce vor desfinţa unele universităţi, de ce ” ciocu mic ” dascălilor, deci inche un pumn în gură, să justifice ei că n-ar fi nevoie de locuri de muncă adecvate pregătirii elevilor că şi-aşa ” sunt ” proşti, etc etc etc
    Nea Hara, iarăşi repet, Marco a promovat ex de BAC, ştiţi că NU mai doarme, aveţi habar cât costă ” tratamentul ” postraumatic al unui suferind de boala stressului ( psoriazis ) şi care nu face decât să cel mult amelioreze, să mărească perioada între două erupţii ? Părerile nimănui de rău NU încălzesc pe absolut nimeni ! Cine mama dracului e acest agramat Funeriu să-şi permită să lovească tinerii suferinzi ameninţându-i, terorizându-i DELIBERAT cu o lună ÎNAINTE, zi de zi, în fiecare zi şi-apoi aceşti COPII să mai demonstreze, în traducerea pedelichelelor să arate că-s buni şi NU cretini c-aşa vrea gubernul ? Mama nepotului, sora mea, trudeşte din greu prin pribegie unde a trimis-o alcoolicul naţional securistul bolşevic de la Cotroceni ca să ne putem permite tratamentul. Marco e un copil bun, a obţinut un atestat – violă, a promovat ex de BAC, ” vacanţa ” e un lung şir de tratamente, gubernul ce perspective îi oferă ? Să-i întocmesc nepotului un dosar cu niscaiva acte să poată merge la vreo clinică la Marea Moartă, nea Hara ? Dosar pe care tanti Zoitzica-Udrea să-l rătăcească pe vreo băncuţă în vreun parc, hmmm ?
    Băiatul meu Zoran când îl aude vorbind pe Funeriu nu râde, întreabă mereu acelaşi lucru ” ăsta a făcut şcoală, mami ? ” dar l-a fel de mirat e de ce nu-l slăbesc cu învăţatul şi-mi tot spune că el cică oricum se face …. politician….
    Copiii sunt mai isteţi ca noi, nea Hara şi înţelepciunea lor ar trebui să ne lovească pe noi, cei mari drept în moalele mansardelor şi să realizăm ce se cuvine NU ce dă bine, unora, altora, n-aşe ?
    Multe sunt de discutat, tare multe… de ce până acum nu s-a făcut asta …. nu pare să pese prea multora, din păcate pentru mai ales tinerii patriei cărora numai şanse egale NU le sunt oferite! bă-SECU le-a spus limpede : ” nu vă convine, plecaţi ! ”. Parte s-au dus, şi…. trist, se tooot duc…. în lumea largă şi cu doruri multe.
    Să NU fiţi în pielea acestei generaţii !!
    Dar să vă scoborâţi dn înălţimile tovărăşiilor dvs şi să vedeţi că-s suflete, NU cobai pentru experimentele unor slujitori ai compasului ca de ex Funeriu, acest coleg al Zoiţicăi Udrea Nutzi şi agreat de una bucată marinar zmintit, băsescu…
    Păcat de Dumnezeu să huliţi, să loviţi că-i vezi Tată lesne şi la îndemâna oricui să hulească dar pentru copii/tineri nimic să nu se schimbe !!
    Da, mă mândresc cu rezultatele fiului, nepotului, ambii sunt copii tare buni şi-mi reuşesc şi promovează examene şi participă la tot soiul de concursuri şi sora mea trudeşte ca un câine hăituit ca să pot eu în ţară să mă ocup de ei. NU e meritul unui Funeriu, NU e meritul gubernului bă-SECU-Nutzi Udrea, e chinul nostru şi da, mândria noastră, sacrificiile noastre, costurile unor tratamente noi le plătim NU gubernul, care gubern NU oferă copiilor/tinerilor NIMIC ! Dar absolut NIMIC !
    Şi mi se rupe sufletul, nea Hara, pentru toţi aceşti copii/tineri cărora NU le e dat să trăiască dar LI SE IMPUNE să supravieţuiască acestor vremuri sub bocanci marinăreşti ŞI tocuri de metresă!!!
    Şi mă doare sufletul pentru Timi, un băiat sensibil, un elev f bun, coleg cu Marco, a obţinut peste nota 9 la istorie, peste 9 la geografie şi numai 4,75 la lb română, primul ex scris… n-a promovat, nici putere pt contestaţia n-a avut, e sensibil, e la pământ şi DELOC tâmpit, olimpic la nstrument, unul din cei mai buni la lb română dar care a clacat , se speriase din clipa când a văzut jandarmii, apoi acele camere web şi-apoi a abordat subiectele cum a înţeles el în ACELE momente cerinţa formulată DELIBERAT cum a fost ! Timi se luptă acum cu depresia… Aista oferă Funeriu, spaimă, nicio perspectivă, bătaie de joc cu experimentele sale !
    Un alt coleg, odraslă de lăutar al zonei, un agramat precum Funeriu a promovat BAC-ul, că banul e ochiul dracului şi camerele web au putut fi păcălite pentru cine ” trebuia ”. Ăsta, odrsla de lăutar mere la facultate, mâine-poimâine ajunge un soi de Funeriu şi el, dar gubernul, menesterul groazei flutură cică… i-auzi, performanţa…

  29. 31 blogideologic iulie 5, 2011 la 5:06 am

    @ Victor V. spune: + Cel mai bun exemplu ar fi teoria elasticității cererii […] ajungi la concluzia că în practică e mai simplu fără ea.+
    Şi cum înţelegi „capcana de lichiditate” (liquidity trap), fără elasticitatea cererii de bani ? Şi toată seria de QE-uri propuse de Fed pentru a rezolva „capcana” ? Nu-i alegere dihotomică : teorie sau practică, totdeauna teorie şi practică!

  30. 32 Vasile, iulie 5, 2011 la 7:02 am

    Biblio,

    Nu putem judeca judeca calitatea unei persoane dupa acest principiu. Eu nu cred ca as lua bacalaoreatul la multe materii,in mod sigur nici nota de trecere la „ora de sport”, si cred ca mi-ar fi greu sa trec testul grila la soferie.,dupa peste 40 de ani de soferie in schimb pot judeca matur si pot fi mai concecvent decit eram cu 47 de ani in urma.
    Legaturile profesionale educatia chiar in sisteme de lucru aplicative asemanatoare sunt cuantificate de societate diferit.
    Crezi ca un sudor este mai bun daca are bacaloreat sau nu,
    sau crezi ca un violonist ,sau un tenor ar avea o alta voce mai perfecta cu bacalaoreat ?
    Poate exemplul sudorului ar fi mai elocvent. Un sudor si un tevar
    formeaza o unitate de lucru. Sudorului ii trebui acea mana de artist care topeste electrodul fara stinta chimiei sau a bacaloreatului tevarul croieste conform planurilor cu vaste cunostinta de izometrie cea ce proiectantul a asezat cu pricepere teoretica si profesionala in plan. O sa-mi spuneti ca renumeratia salariala ii diferentiaza pe cei trei. Intradevar sudorul este cel mai bine platit!

  31. 33 Doru Coarna iulie 5, 2011 la 7:21 am

    Mda, i-am vazut si eu pe analisti si politicieni vaitandu-se de 130.000 tineri ratati, alaturi de cei 260.000 parinti si 520.000 bunici aferenti, circa un milion de oameni dezumflati!

    Am vazut si tineri care se intrebau de ce BAC-ul atat de complicat, li se da ceva dupa, un loc de munca, un premiu?

    Altii erau inspaimantati de camerele de inregistrare, care ii monitorizeaza si la benzinarie, si la mall, si la banca, si prin institutiile publice, si in intersectii. Pe unii si acasa…

    Doua lucruri mi se par insa complet anapoda: primul e ca funeriu, ca diletant, a aplicat pe dos principiul tramvaiului, adica a pus taxatoarea la usa de coborare! Nu, admiterea este dura, iesirea trebuie sa fie facila, altfel ramai cu 130.000 de absolventi agatati de sistem! Si cu universitati goale. Evident, tara va plati pt asta, nu funeriu care daca saboteaza ceva sub numele de reforma, e bun!

    Al doilea e mai dificil insa: noi suntem educati in vremuri in care lucrurile pareau a fi clare, cartea insemna ceva pt cariera ulterioara si implicit pt confortul vietii. Fiind importanta era tratata evident la standarde inalte! Concursuri de admitere! Dar nu le poti cere absolventilor de azi sa se ridice la acele standarde, dupa cum nici presedintilor de azi, premierilor sau ministrilor nu li se cere acest lucru! Fiind pe ultimul loc in Europa la nr-ul de „diplomati cu studii superioare” per suta de locuitori, se intelege ca a ridica stacheta la sfarsit de segment didactic este o tampenie, adica una care sa insemne din nou o bataie de joc fata de societate, fara de tara, si fata de sistem, o noua sfidare portocalie care taie in carne vie, tinerii de data asta. Porcaria se numeste reforma, bineinteles. Dupa cum reforma se numesc toate experimentele nereusite ale acestor diletanti notorii. Asa cum se vede, este in spiritul politicii lui basescu, funeriu este cel laudat de presedinte si confirma! Absurdul si inutilul sunt specialitatea portocaliilor.

    Imaginea generala este cea a unei puteri care fierbe ciorbe in zeci de oale, simultan. Cand vreuna ameninta sa dea in foc, basescu sare cu polonicul si amesteca repede in oala cu pricina, iar aceasta se dezumfla. A scapat! Daca toate fierb molcom, pt a nu fi banuit de inactivitate mareste focul la una. Daca insa a scapat una si a dat in foc, pune repede o alta si ne arata ce ciorba buna va gati el acolo, una care trebuie gatita cu orice pret, nu?…
    DE GUSTAT INSA DIN OALE, GUSTA DOAR EI! PE SATURATE, FIECARE CU CLANUL SI CLIENTII SAI!
    Totusi, niciodata ciorbele nu vor fi gata… si-ar pierde sensul toti!

    De aici se vede ca basescu va sari indubitabil in apararea lui funeriu si daca lumea continua sa-i injure, va pune repede alta oala pe foc, deocamdata e surpriza!

    Cat despre cei 130.000, da-i naibii, sa invete! Cum, din ce, cu ce, de ce, pt ce, nu poate raspunde insa nimeni.
    Copii ghinionisti, nascuti intr-o tara credula condusa de alienati…

  32. 34 Revizorul tehnic de trenuri iulie 5, 2011 la 7:24 am

    E ŞI NU-I CAL DE AUR
    Monoverb din 11 litere (2-3-3-1-2)

    Răspuns adacadabric : „ta-e-rua-lac-ab”.

  33. 35 contele iulie 5, 2011 la 7:32 am

    Părerea mea este că rezultatetele de acum de la Bac sunt în concordanţă cu rezultatele de la evaluarile europene, degeaba încercăm să ne ascundem. Au fost lăsaţi să copie atâţia ani de zile şi, în bunul stil românesc, ne făceam cu vedem. Ar trebui în acelaşi timp să se schimbe şi programa şcolară.
    Oricum,au fost nişte rezultate de te-apucă durerea de cap:

    http://life.hotnews.ro/stiri-fun-9273198-clipul-zilei-hitler-bacul-romani.htm

  34. 36 contele iulie 5, 2011 la 7:36 am

    Erată …”ne făceam că nu vedem”.
    P.S. Oare cât am luat eu la română la Bac?!

  35. 37 Marcus iulie 5, 2011 la 7:56 am

    @harabuleo: nu stiu cum foloseste don Basil cuvantul ministreasa, dar cred ca o face la fel ca mine, in sensul ca eu cand il bag in propozitie alaturi de alde udrea, sulfina sau ancuta ii dau cel mai profund caracter zeflemitor si mistocaresc cu putinta. E bine totusi ca esti vigilent cu dusmanul de clasa, in timp ce cu talica esti varza.
    sa fii iubit
    marcus

  36. 38 analist iulie 5, 2011 la 8:08 am

    Uluitor cat putem sa ne invartim in jurul cozii. Lucrurile sunt evidente. Funeriu, evident ca va lua o nota buna pentru probele de bac. Despre profesori? Avem capacitati in invatamant dar si nulitati. Pana in 90 nu erai titular decat daca iti respectai repartitia. Apoi, s.au titularizat profesorii pe capete fara concurs. Ce a ramas s.a impartit prin concursurile de titularizare. Ce pretentii sa aveti la rezultate cand chiar profesorii sunt extrem de slabi?. Credeti ca daca s.ar mari salariile, ei ar deveni profesori mai buni?

  37. 39 Bibliotecaru iulie 5, 2011 la 8:11 am

    @ M.Voicu

    Am înţeles gluma cu domniţa eba…

    Profit însă de acest fapt pentru a povesti despre o mică surpriză pe care am avut-o acum ceva timp.

    Ştiţi că o greşeală frecventă, făcută şi de domnul Funeriu într-o emisiune, este pronunţarea: bacaloreat. Ei bine, nu mică mi-a fost mirarea să constat că termenul iniţial, folosit până pe la finele secolului XVII, are exact această formă, derivată din „Degré de Bachelier” (Bachelier fiind un scriitor al evului mediu) ce se pare că ar fi fost introdus de papa Grégoire IX în secolul al XIII-lea.

    Termenul modern derivă din forma latină bachalariatus, respectiv bacca laurea, adică baie de lauri.

    Este amuzant deci să spui că „mergi la bac”, adică te pregăteşti să faci o baie… fie ea şi de lauri.

  38. 40 Bibliotecaru iulie 5, 2011 la 8:47 am

    @ Vasile,

    Nu este vorba despre asta.
    Este vorba despre faptul că acest domn, în momentul în care i s-a spus că subiectele ar fi prea grele pentru o departajare eficientă a examenului, domnia sa s-a exprimat că „aceasta este realitatea în România”.

    În momentul în care testezi un sudor, aşa cum spuneaţi mai sus, acesta efectuează o sudură căruia i se pot stabili condiţiile de calitate şi căruia i se poate ataşa un verdict de parametrii minimi îndepliniţi. Calificarea de sudor nu se dă numai celor care fac o sudură de nota 10m se dă tuturor care pot face o sudură cel puţin în forma minimă de calitatea a standardului. Evident că dacă se creşte valoarea minimă a calităţii vom avea numai sudori aproape de perfecţiune, dar se pierd foarte mulţi sudori mediocri.

    La fel este şi cu bacalaureatul. Scopul acestuia este de a cerne între elevi pe cei care pot continua mai departe cu învăţământul superior. Dacă îi selectează numai pe cei mai buni, atunci vom avea studenţi mai buni în facultăţi, fără doar şi poate, dar vor dispărea studenţii mediocrii. Or nu acesta este scopul, vârfurile trebuie să se cearnă în drum spre doctorat şi post-doctorat. Iată, acum avem mai multe locuri prin facultăţi decât virtuali studenţi. Ce se va întâmpla? Facultăţile vor face încă o sesiune de admitere pentru completarea locurilor şi vor accepta elevi care vor da bacalaureatul la toamnă… adică vom ajunge tot acolo de unde am plecat.

    Problema noastră este că învăţământul în România (pentru că educaţie nu pot ataşa acestui fenomen) este prea generalist şi prea teoretizat. Când un absolvent de liceu sau de facultate ajunge să aplice în practică ceea ce a învăţat, va vedea că, de regulă, doar 10% din ceea ce a învăţat este folositor (şi sunt generos cu procentul). Eu unul cred că 0.01% dintre inginerii mecanici folosesc, de exemplu, în plan practic noţiunea de inel comutativ şi totuşi 100% dintre inginerii mecanici o învaţă şi la Analiză Matematică şi la Algebră. În tot acest timp inginerii mecanici probabil că ajung foarte mulţi în funcţie într-un un loc de muncă fără să vadă procedeele elementare de prelucrare a metalelor. Este un dezechilibru evident care mută în aspect teoretic toate deprinderile practice. Eu cred că de aici trebuie începută reforma.

    Cum avem o ţară plină de şomeri, poate că ar trebui să mărim perioada de şcolarizare. Să facem perioada liceală de 6 ani sau de 8 ani, să facem perioada învăţământul superior de 8 ani sau 10 ani… Şi obligatorie să rămână 10 ani.

  39. 41 Vasile, iulie 5, 2011 la 10:29 am

    Biblio,

    Nu ai dreptate nici in practica sudurii , unde defectosopia roentgen sau gama accepta sau respinge sudura , deci nu merge cu sudura mai buna sau mai putin buna ca doar nu sudam casnic ,cum de altfel nici nu mi-ati dat vreun raspuns sau raspunsul adecvat relativ la sudorul sau tenorul mai bun daca are balaloreat sau nu! Scoala de meserii ,ramane o bratara de aur , pe care romanii si nu numai din sofiism au desfiintato producind un efect ireversibil nu nu numai la nivel educational dar si conceptual si moral. Adica hai sa obligam sudorii sa fie licentiati prin bacaloreat si nu prin aptitudini!

  40. 42 teostanc iulie 5, 2011 la 10:33 am

    Eu am dat bac-ul la 10 materii. Despre copiat nu am auzit discutii; nici macar la tezele trimestriale, care erau practic la toate materiile.

    Sustin cu cele de mai sus ca exigenta trebuie sa existe, dar evident, nu numai la bac; in primul rand este necesara cotidian si permanent.

    Invatamantul, intr-o reforma continua, dupa capriciile fiecarui ministru, a ajuns de plansul lumii. Capacul l-au pus acest imberb de ministru, Funeriu, care probabil cunoaste gramatica limbii engleze mai bine decat pe a limbii romane si presedintele jucator care i-a incurajat, pe de o parte, pe elevi, prin exemplul personal, sa nu invente bine si pe de alta parte pe profesori, sa nu se straduiasca pentru a avea elevi buni.

    Invatamantul este cea mai catastrofala realizare a guvernarii Basescu-Boc.

  41. 43 Bibliotecaru iulie 5, 2011 la 10:40 am

    🙂
    Acum chiar nu am înţeles ce am spus de am fost uitat în moderare.
    😆

  42. 44 M.Voicu iulie 5, 2011 la 12:56 pm

    @Bibliotecaru, iulie 5, 2011 la 8:11am spune despre denumirile istorice BACALOREAT şi BACHALARIATUS
    * * * Vã mulţumesc, probabil şi d’asta s-a redenumit ”pe vremea mea” în : Examen de Maturitate. Drãcia e cã http://www.ebacalaureat nu se referã la Spania, deci nu e d’aia, ci d’ailaltã ! Îngrijorãtoare e şi: ”uitat în moderare” [Bibliotecaru, iulie 5, 2011 la 10:40am]

  43. 45 Emil Vulcanescu iulie 5, 2011 la 1:00 pm

    @ Doru Coarna
    Pentru a conduce aceasta tara , la modul cum o fac actualii guvernanti , trebuie sa ai „patentati idioti” cu sau fara diploma, care sa aiba cunostinte cat mai putine si sa fie usor de manipulat.
    Sa fiti iubit
    Cu stima Emil

  44. 46 Emil Vulcanescu iulie 5, 2011 la 1:16 pm

    @ Sibilla
    Tratament pentru Psoriazis
    Regim alimentar antitoxic
    Suspensie argiloasa 1 lingurita argila la 150 ml de apa pe zi , recomandata este apa de pe tarate cu 1/2 ora inainte de micul dejun.

    SAU

    1/2 Kg varza cruda sau murata se fierbe intr-un litru de vin natural rosu sau alb , dupa racire fiertura se amesteca cu pudra de argila ASLAVITAC ( se gaseste in farmacii ) , intr-un vas de sticla sau portelan , formand un unguent care apoi se intinde pe piele.

    Sa fiti iubita
    Cu stima Emil

  45. 47 Mitocanu' iulie 5, 2011 la 1:23 pm

    Harabula mi-a adus nepotu’ un caine , atata ii de tolomac , ca i-am pus numele tau.

  46. 48 blogideologic iulie 5, 2011 la 2:45 pm

    @ Bibliotecaru spune: „Termenul modern derivă din forma latină bachalariatus, respectiv bacca laurea, adică baie de lauri.”
    Aşa păţim 🙂 dacă îl comentăm pe ministrul Daniel Funeriu (cel care anunţa că va face reforma educaţiei şi cercetării prin creşterea entropiei). Latinescul „bacca” are exact pe româneşte corespondentul „baca”. DEX îl redă corect : Fruct cu pericarp cărnos, cu pieliță subțire și cu miezul zemos, în care se află semințele. Totuşi creşterea de entropie este mai veche pe lume decât Funeriu. Pentru că baca-lauriatus, bachalariatus, bachelarius este explicat aşa numai prin etimologia populară. În realitate, de la înfiinţarea Universităţii şi până în secolul XIX n-a existat o distincţie clar marcată între Universitate şi Liceu. Astfel Universitatea oferea gradat, după durata şi temeinicia studiilor, trei tipuri de titlu, mergând de la inferior la superior : 1/ Bachelarius ; 2/ Master ; 3/ Doctor. Cred că acum confuzia a sporit şi mai mult.

  47. 49 Bibliotecaru iulie 5, 2011 la 3:13 pm

    @ Vasile,

    Stimate domn,
    Din punctul meu de vedere am răspuns, doar că nu cred că aţi sesizat. Încercam să vă comunic părerea mea cum că bacalaureatul nu este (sau nu ar trebui să fie) un examen al cunoştinţelor sau al îndemânării, ci un examen al capacităţii intelectuale. Examenul în sine nu face pe nimeni, nici mai deştept şi nici mai pregătit. De aceea nu cred că acest examen ar trebui să fie cu astfel de lucrări, ciudăţenie repetată şi la facultate, prin examenul de licenţă. Cunoştinţele trebuiesc verificate în timpul şcolii, examenele de bacalaureat şi licenţă ar trebui să fie o atestare academică, o recomandare a profesorilor pentru a merge mai departe. Din păcate, educaţia continuă să fie învăţătură şi examenele sunt, în continuare, o verificare a capacităţii de memorare.

    Cât despre sudură… Aţi uitat că printre metodele nedestructive, mai sunt verificările electrice, magnetice şi în special aţi uitat de defectoscopia ultrasonică, un excelent identificator al defectelor care poate fi apoi corect şi exact cuantificat cu roentgenografie sau gamagrafie.

    Sigur că există o sudură mai bună sau mai puţin bună. Mai bun sau mai puţin bun este dat de felul defectelor şi de mărimea defectelor. De exemplu, în cazul unei suduri de colţ, lipsa de simetrie a catetelor este cuantificabilă prin măsurare. Abaterea poate fi mai mică sau mai mare. Este evident că în zona unei suduri admise putem avea o abatere mai mică (ceea ce este automat mai bine) sau o abatere mai mare (ceea ce este mai rău pentru că este „mai imperfect”). La fel şi în ceea ce priveşte rostul de sudură. Controlând imperfecţiunea marginilor, aspectul neuniform, supraîncălzirea, fisuri, pori, crestături, cratere, stropi, scurgeri, goluri, sau chiar alegerea tipului sudurii şi a materialului de adaus, se pot compara două suduri admisibile, care trec de controlul de calitate şi se poate stabilii care va fi mai rezistentă şi mai funcţională.

  48. 50 Bibliotecaru iulie 5, 2011 la 6:44 pm

    @ blogideologic

    Stimate domn,
    Înţeleg că trebuie să vă explic glumele pe care le fac. M-aş fi bucurat să vă prindeţi de la început de jocul de cuvinte fără să vă indic eu unde este poanta.

    Speram să realizaţi că este vorba de cuvântul „baie” din franceză, că doar din franceză ne vine şi nouă cuvântul bacalaureat. Eu am lăsat peste tot semne, ca de exemplu, câteva puncte de suspensie, ca să se prindă lumea că acolo e ceva mai mult, cum ar fi un joc de cuvinte… 😀

    De fapt, în latină bacca, respectiv baca, reprezenta orice fruct rotund, nu numai agrişe şi coacăze. Mai târziu s-a folosit la măsline şi, figurativ, la perle. Bacca are o trimitere şi la boaba de strugure, la Bacchus, şi la adjectivul bacanal.

    Dacă aţi fi căutat pe internet “Degré de Bachelier”, probabil aţi fi văzut că nu era numai vorba de un grad academic ci, încă de dinaintea academiilor, în înţelesul modern al „academiei”, fie ele de teologie, sau medicină, sau drept ş.a., ci de o referire, mai veche, la primul grad cavaleresc. Tocmai aici era frumuseţea termenului, o ciudată potrivire de lucruri, o poveste în spatele cuvântului… adică ceea ce doream să semnalez oricui era interesat de o astfel de poveste.

    Poate însă că aveţi dreptate şi mesajul meu a fost prea subtil pentru a fi perceput de cineva. Îmi cer scuze.

    În general am, din ce în ce mai mult, impresia că vorbele mele, în loc să ajungă în mintea celor care mă citesc, se întorc împotriva mea. Scriu pentru nişte ochi orbi.

  49. 51 M.Voicu iulie 5, 2011 la 7:04 pm

    @blogideologic iulie 5, 2011 la 2:45pm spune: ”Universitatea oferea gradat, după durata şi temeinicia studiilor, trei tipuri de titlu, mergând de la inferior la superior : 1/ Bachelarius ; 2/ Master ; 3/ Doctor. Cred că acum confuzia a sporit şi mai mult.”
    * * * Vã mulţumesc de completare. Mi-a amintit cã prin ’90 am gãsit juristul pregãtindu-se pentru ”masterat”. Ştiam cã fãcuse dreptul la zi înainte de 1990 şi l-am întrebat dece are el nevoie; mi-a rãspuns cã ”pentru promovare”!
    Ca sã devinã egal cu aceia care au fãcut ”dreptul” în 2-3 ani…

  50. 52 Bibliotecaru iulie 5, 2011 la 7:52 pm

    @ blogideologic

    Observ că domnul harabula s-a prins un pic de jocul de cuvinte „baie” (pe firul B1TV), dar nu a îndrăznit să meargă cu el mai departe.

  51. 53 dlnimeni iulie 5, 2011 la 8:12 pm

    Bibliotecaru: pina ma mai gindesc la subiectele date la bac pe care le-am citit si, mai ales, pina voi reusi sa ma pun in pielea unui licean, fiindca mie nu mi se par teribile, va sugerez o oarecare prudenta privind ideile de reformare in invatamint: mi s-a intimplat sa am nevoie de cite un capitol din materia de facultate la 7 ani, respectiv la 11 ani de la terminarea acesteia; pina atunci, aveam cam aceleasi idei despre utilitatea unor cursuri ca si dumneavoastra. Dupa aceea mi-am schimbat aceste idei. Scoala, in orice grad al ei, porneste in derularea materiei de la ideea ca nimeni nu stie atunci cine ce va face in viata- si incearca a pregati elevii pentru orice. OK, a mai trecut ceva timp de la fraza precedenta si pot afirma ca, din punctul meu de vedere, subiectele la matematica, fizica, istorie nu sunt o nenorocire. Intr-adevar decarul nu iese prea usor, fiind multe subiecte, dar cinciarul ar trebui sa nu iasa foarte greu, unele subiecte fiind mura in gura ca sa se ajunga de la 1 (din oficiu) la 4 si de acolo, cu ceva-ceva, sa umfle copilul cinciarul. Adevarat insa ca 5 este nota care, dupa 10, este cel mai greu de luat. Am vazut si subiecte, dar nu multe, din zone mai putin citite ale manualelor (pe cind eram elev de liceu, mai toata lumea evita, de exemplu, paragrafele despre forta elastica, erau vreo citeva zeci de cuvinte scrise cu caractere mai mici, drept care un extemporal pe acea tema insemna o nenorocire scolareasca). In fine, subiecte nu de mare dificultate dar cerind atentie, probleme din care si noi in liceu am facut cu miile si sutele. Lucrurile nu pot fi lamurite in emisiuni televizate in care, cum a fost cea de la B1TV de azi, gazdele invita oameni de marca spre a da mai multa greutate propriilor pareri, de regula conformiste. Cred si ca ideea ca noi stim cauzele acestui rezultat nu trebuie considerata de la bun inceput: cred ca, la fel ca batrinii ingineri, trebuie ca mai intii sa ne facem ca nu stim nimic despre problema, deoarece doar asa putem observa aspecte nedescoperite inainte si da solutii noi. In analiza trebuie considerate cel putin opinia corpului profesional din invatamint, opinia elevilor, opinia statului (in calitate de garant si finantator din banii contribuabililor). Poate ca sunt invechit si conservator, dar tin sa amintesc citeva repere care au facut ca la noi invatamintul sa fie serios acum citeva decenii: responsabilitatea scolii trebuie sa fie pentru invatamint, functia de educatie fiind realizata de familie si de societate in ansamblul ei. Punerea functiei de educatie in seama (exclusiva) a scolii nu va duce decit la fiasco. Elevii trebuie sa vina la scoala ca sa invete carte si nu doar ca sa isi ia o diploma. Risipa de bani cu rescolarizarile trebuie evitata, o a treia repetentie trebuind a insemna, ca pe vremuri, excluderea din procesul de invatamint. Statutul corpului profesional al celor din invatamint trebuie sa fie foarte clar si solid: trebuie redata greutatea cuvintului profesoral si in orice caz trebuie curmate practicile de care am auzit de citiva ani acelea de a ameninta profesorii, de a exercita presiuni asupra lor. Trebuie regasita omogenitatea profesorilor: sa vedem mai intii daca toti profesorii pot preda in bune conditii continutul programelor. Trebuie simplificate si eficentizate cursurile de perfectionare: am auzit de cursuri de perfectionare, facute pe bani europeni, in care doar era schimbat vocabularul utilizat, fiind folosita o abundenta de neologisme si pretiozitati, fiind uitat un singur lucru si anume ca profesorul trebuie antrenat pentru a face elevii sa inteleaga mai usor si mai bine. Iar profesorii ieseau din acele perfectionari nauci de cap si nemaifiind siguri nici pe ceea ce stiau. Cred ca trebuie revenit la sistemul programelor intocmite in detaliu. Si inca si inca.

  52. 54 Bibliotecaru iulie 5, 2011 la 9:35 pm

    @ dlnimeni

    Sistemul de învăţământ are o succesiune clasică.
    1. Profesorul dictează ceva.
    2. La anumite discipline există etapa în care profesorul rezolvă probleme
    3. Elevul scrie conştiincios tot ce spune profesorul
    4. Elevul este scos la tablă unde trebuie să repete ce a spus profesorul sau să rezolve probleme.

    Sistemul de educaţie are o altă succesiune.
    1. Se identifică nevoia unei cunoştinţe.
    2. Se face legătura între nevoie, interpretare, actul raţional/emotiv şi disciplină.

    Stimate domn,
    Eu cred că dialogurile lui Platon vorbesc despre o relaţie normală profesor/elev. De foarte mult timp există o prăpastie între catedra profesorului şi pupitrul elevului, de aici porneşte totul. Profesorul trebuie să se desprindă de tentaţia dictatului, marea calitatea a unui profesor nu trebuie să fie nici acumularea de cunoştinţe şi nici capacitatea de a scrie repede pe tablă. Profesorul trebuie să fie o interfaţă între dobândirea cunoştinţelor, nevoia de a dobândi cunoştinţele şi capacitatea de înţelegere a elevului.

    Cât despre subiecte, ele au fost intenţionat diferite de forma exerciţiilor de liceu. Acolo exerciţiile sunt foarte clar exprimate, există o ipoteză de lucru bine definită… Formularea este destul de ambiguă şi uite aşa vine doamna care şopteşte domnului Funeriu şi vorbeşte de analfabetism pentru că elevii nu au înţeles măcar subiectele.

    De exemplu, la o probă la fizică…

    3. Forţa exercitată de suprafaţă asupra corpului este reprezentată corect…

    Este o capcană construită pe baza acţiunii şi reacţiunii, menită să speculeze reprezentarea clasică a greutăţii în jos, lăsând impresia că în aparenţă este vorba despre faptul că vorbim despre 50N şi nu 50kg.

    La punctul doi există unitatea de măsură km/min, capcana fiind că în mod natural elevul este obişnuit fie cu m/s, fie cu km/h. Este deci tentat să facă transformarea nu ca 1000/60, ci cu 1000/3600, cifra vitezei date fiind 0,36 împinge exact spre această neatenţie.

    Or împingerea la neatenţie, mai ales în cazurile rezolvărilor banale, cele care ar trebui să aducă acel 5 minim, nu este, după părerea mea ceva normal. Se testează aici gradul de atenţie sau capacitatea de a rezolva problemele?

    Mai sunt şi greşeli de logică, care însă la „ei” se acceptă.
    Dacă arunci o piatră vertical, este inevitabil ca de la viteza zero la o viteză oarecare de lansare să existe o acceleraţie. Răspunsul aşteptat de examinator este cel îngroşat de respondent, numai că în realitate răspunsul este nedefinit pentru că nu este evident că momentul de referinţă nu este cel al pietrei în repaus, existând astfel o accelerare la lansarea pietrei. În mod normal prin manuale se vorbeşte despre o viteză iniţială în astfel de cazuri, ocolind nevoia interpretării.

  53. 55 Baronul Munchhausen iulie 6, 2011 la 10:48 am

    @Bibliotecaru

    Ti-ai ales bine nick-ul: ai dovezi pentru a purta o polemica si, recunosc, ai mare dreptate despre rostul etapelor in procesul educational: O diploma, cum e cea de bacalaureat, nu atesta nimic altceva decat ca ai depasit o etapa pe lungul drum al invatarii. Chiar si diploma de licenta nu atesta ca esti deja specialist in domeniul in care te-ai pregatit, ci doar ca ai dobandit anumite aptitudini pentru a lucra in acel domeniu. Eu, de exemplu, nu am fost niciodata obsedat de notele pe care le-am primit in scoala sau la facultate, convins fiind ca nota nu reflecta decat partial nivelul tau de cunostinte sau abilitatea de a rezolva o problema din acea arie. Cu titlu de exemplu am sa prezint aici niste intamplari din vremea studentiei mele: prin anul I, obisnuiam ca in seara dinaintea zilei de examen sa parcurg in mars alergator toate cursurile ca sa vad daca imi sunt clare subiectele. De vreo trei ori s-a intamplat ca sa-mi „pice” la oral exact subiectele pe care le-am descoperit, in acea fugara inspectie, ca nu-mi erau prea vii in minte. Dupa examen ma felicitam pentru inspiratia avuta(a nu se intelege ca intreg biletul de examen consta doar in acel subiect revazut mai atent: era doar unul din cele trei subiecte, deci avea o pondere de o treime in teorie, dar milt mai mare din perspectiva profesorului)

    Mai tarziu, in anul trei, mi s-a intamplat exact contrariul: fiindu-mi „lene” sa revad mai atent acele subiecte care nu le stapaneam la fel de bine, spunandu-mi ca n-o sa fiu atat de ghinionist incat sa aleg chiar biletul cu acel subiect, am avut surpriza sa ma „intalnesc” exact cu acel subiect(cel peste care am trecut cam superficial in timpul pregatirii pentru examen si pe care l-am ignorat din nou cu o seara inainte) . In loc sa iau 10, am primit 7, desi din vreo suta de subiecte(35 bilete X 3 subiecte), cat cuprindea materia la acea disciplina, acela era singurul pe care nu-l stiam la fel de bine.
    Prin urmare, notele au un oarecare caracter de relativitate, dar exprima totusi ceva.

    P.S. Ma mir cum pot unii sa acuze camerele de luat vederi pentru situatia dezastruoasa de la bac: doar cei care nu au putut sa copieze au „dreptate” sa arate cu degetul. A spune ca asta e o metoda politieneasca, comunista si mai stiu eu cum, echivaleaza cu acuzatia conform careia si camerele de supraveghere din magazine sunt tot o masura luata impotriva bunului simt: hotii nu mai pot sa fure si in consecinta le mor copiii de foame 😀 😀 😀

  54. 56 dlnimeni iulie 6, 2011 la 10:48 am

    Buibliotecaru: multumesc pentru expozeu. Ma refer doar la anumite parti din el, am scris o postare lunga ceva mai devreme si nu prea mai am timp. Ideea ca, prin modul in care au fost date subiectele, au urmarit, prin rezultatul scolar, confirmarea opiniei prezidentiale ca profesorii nu isi merita salarizarile este tentanta si sa stiti ca m-am gindit la ea de indata ce am vazut subiectele pe care m-am uitat. Pe de alta parte insa, m-am intrebat – si asta chiar la fizica – daca doresti sa pui in fata elevilor niste subiecte mai usoare, ca sa le facilitezi urcarea catre nota 4, de unde sa poata trece usor in 5, ce cunostinte ceri si testezi? Citeva lucruri fara de care nu se poate: cunoasterea SI si trecerea din alte unitati de masura catre SI, citeva abilitati in a lucra cu vectori si de a recunoaste ori reprezenta niste forte,…Nu poti fi nici Marius Chicos Rostogan. Ca sa mi pot lua o decizie in ceea ce priveste „manipularea” subiectelor m-am uitat pe barem si am vazut ca baremul de punctare era facut corect, in opinia mea, in sensul ca orice realizare a elevului a fost punctata. Adica 5-ul multvisat ar fi putut fi obtinut la fizica si prin realizari partiale la alte subiecte. Sigur ca am banuit autorul subiectului si de trucuri, am amintit despre forta eleastica, dar acela era un subiect pe care mai nimeni nu-l citea, traditional, pe vremea mea de licean iar asta din cauza paginatiei in manual, nu e obligatoriu ca azi lucrurile sa stea la fel. Incercati sa va puneti in situatia unui scriitor de subiecte pentru fizica la bac, ce intrebari ati pune elevilor, ca sa le oferiti sansa trecerii de la 1 din oficiu catre 5 si cam in ce maniera, tinind cont ca este vorba totusi de un examen de bac sustinut de niste tipi de 18 ani? Cum ati incerca sa contrabalansati efectul emotiei inerente a candidatilor?

  55. 57 Baronul Munchhausen iulie 6, 2011 la 2:44 pm

    @Bibliotecaru

    Ti-ai ales bine nick-ul: ai dovezi pentru a purta o polemica si, recunosc, ai mare dreptate despre rostul etapelor in procesul educational: O diploma, cum e cea de bacalaureat, nu atesta nimic altceva decat ca ai depasit o etapa pe lungul drum al invatarii. Chiar si diploma de licenta nu atesta ca esti deja specialist in domeniul in care te-ai pregatit, ci doar ca ai dobandit anumite aptitudini pentru a lucra in acel domeniu. Eu, de exemplu, nu am fost niciodata obsedat de notele pe care le-am primit in scoala sau la facultate, convins fiind ca nota nu reflecta decat partial nivelul tau de cunostinte sau abilitatea de a rezolva o problema din acea arie. Cu titlu de exemplu am sa prezint aici niste intamplari din vremea studentiei mele: prin anul I, obisnuiam ca in seara dinaintea zilei de examen sa parcurg in mars alergator toate cursurile ca sa vad daca imi sunt clare subiectele. De vreo trei ori s-a intamplat ca sa-mi „pice” la oral exact subiectele pe care le-am descoperit, in acea fugara inspectie, ca nu-mi erau prea vii in minte. Dupa examen ma felicitam pentru inspiratia avuta(a nu se intelege ca intreg biletul de examen consta doar in acel subiect revazut mai atent: era doar unul din cele trei subiecte, deci avea o pondere de o treime in teorie, dar milt mai mare din perspectiva profesorului)

    Mai tarziu, in anul trei, mi s-a intamplat exact contrariul: fiindu-mi „lene” sa revad mai atent acele subiecte care nu le stapaneam la fel de bine, spunandu-mi ca n-o sa fiu atat de ghinionist incat sa aleg chiar biletul cu acel subiect, am avut surpriza sa ma „intalnesc” exact cu acel subiect(cel peste care am trecut cam superficial in timpul pregatirii pentru examen si pe care l-am ignorat din nou cu o seara inainte) . In loc sa iau 10, am primit 7, desi din vreo suta de subiecte(35 bilete X 3 subiecte), cat cuprindea materia la acea disciplina, acela era singurul pe care nu-l stiam la fel de bine.
    Prin urmare, notele au un oarecare caracter de relativitate, dar exprima totusi ceva.

    P.S. Ma mir cum pot unii sa acuze camerele de luat vederi pentru situatia dezastruoasa de la bac: doar cei care nu au putut sa copieze au „dreptate” sa arate cu degetul. A spune ca asta e o metoda politieneasca, comunista si mai stiu eu cum, echivaleaza cu acuzatia conform careia si camerele de supraveghere din magazine sunt tot o masura luata impotriva bunului simt: hotii nu mai pot sa fure si in consecinta le mor copiii de foame 😀 😀 😀

  56. 58 teostanc iulie 6, 2011 la 2:51 pm

    Baronul Munchhausen spune:
    iulie 6, 2011 la 10:48 am

    Un profesor de la Conservator a fost criticat in sedinta de partid pe Centrul Universitar ca a avut 50% promovati, in sesiunea din vara si 100% promovati la cea din toamna.

    Omul a explicat ca a avut 2 studeti. Unul a trecut in vara si unul a ramas corijent pentru toamna, dar care a luat si el restanta.

  57. 59 teostanc iulie 6, 2011 la 3:15 pm

    Bibliotecaru,

    Scrii: „Este o capcană construită pe baza acţiunii şi reacţiunii, menită să speculeze reprezentarea clasică a greutăţii în jos, lăsând impresia că în aparenţă este vorba despre faptul că vorbim despre 50N şi nu 50kg.”

    Ipotezele din subiect va contrazic. Este vorba de o greutate de 5 Kg accelerata cu 10 m/s2( aceleratia gravitationala) care, transformate in unitati SI, sunt 50 N.

    Pe baza principiului actiunii si reactiunii asupra corpului actioneaza o forta egala si de sens contar, respectiv 50 N.

    Fraza dvs.(impresia ca in aparenta este vorba despre faptul ca vorbim despre 50N si nu 50Kg) nu are inteles!

  58. 60 Bibliotecarub iulie 6, 2011 la 4:09 pm

    @ Baronul Munchhausen
    Eu chiar mă gândesc că acele camere video ar trebui să fie folosite şi în timpul anului, nu numai la examene. Poate aşa se rezolvă şi problema violenţei în şcoli, problema profesorilor agresaţi, problema profesorilor care abuzează… etc. Dar mai ales poate aşa se observă slaba pregătire pedagogică a profesorilor, stilul arid de a „preda” (a se citi dicta). Poate cineva va înţelege, la un moment dat, că nu este necesar ca un elev să transcrie manualul la dictarea profesorului şi că de fapt predarea are cu totul alt sens.

  59. 61 Bibliotecarub iulie 6, 2011 la 4:45 pm

    @ dlnimeni
    Întrebaţi ce întrebări aş pune elevilor.

    Aş adresa întrebări din teorie, respectiv probleme/exerciţii, asemănătoare cu cele din manual, eventual de un nivel de dificultate mai mare. Desigur, dacă acesta este scopul examenului.

    Stimate domn,
    Problema este că aceste subiecte par a fi făcute de profesori universitari sau, în general, de oameni care nu predau acea materie la liceu. Mai mult, din câte am înţeles, şi corectarea lucrărilor se face de către profesori de universitate. Eu încă ţin minte că prima zi de liceu (era o oră de fizică) m-a marcat prin faptul că vocabularul profesorului devenise aproape de neînţeles, era cu totul diferit faţă de cum vorbeau profesorii la şcoala generală. Aceiaşi observaţie am făcut-o în prima zi la facultate, mi-a fost greu să înţeleg ceea ce spunea profesorul … Sigur, după o perioadă de adaptare mi-am însuşit şi eu vocabularul… esenţa a ceea ce vroiam eu să spun este că acei profesori nu realizau că „noii veniţi” nu aveau cunoştinţele necesare înţelegerii.

    Sunt paliere diferite şi acest lucru se observă cu uşurinţă. Din fericire sunt lucruri uşor de evitat. Din nefericire nimeni nu pare să-şi piardă vremea cu aşa ceva.

    Un subiect de sinteză, de exemplu, este absurd să se compună întru-un examen, el ar trebui să fie obiectul unui studiu… Or nu poţi să faci un studiu chiar la examen. Apoi un astfel de subiect este perfect pentru o dezbatere şi nu atât pentru un fel de critică literară şi/sau ştiinţifică.

    Lucrurile sunt discutabile. Eu cred că totuşi analiza capacităţii unui om nu o poţi obţine testându-i cunoştinţele. Deşi mai subiectiv, eu cred că interviul şi recomandarea sunt instrumente mai exacte. Eventual şi un biblioraft cu lucrările din timpul liceului.

  60. 62 Bibliotecarub iulie 6, 2011 la 7:05 pm

    @ teostanc

    Nu aţi înţeles ce spuneam eu. În aparenţa „capcana” pregătită era forţa exprimată în Kg şi nu în Newton. Dacă vedeţi subiectul, introducerea acelor două variante cu vectori, în care unităţile erau Kg în două cazuri, erau menită să speculeze celebra confuzie între greutate şi masă. Este o capcană uşor de observat, aşa cum bine aţi observat-o şi dumneavoastră. Nu numai că înmulţind masa cu acceleraţia gravitaţională nu avea cum să dea tot o masă, dar masa nici măcar nu e vector. Kg nu aveau ce sa caute acolo. Era o capcană foarte vizibilă pentru toţi, menită însă să ascundă adevărata capcană. Adevărata capcană însă este ceva mai „pervers speculată”, că acolo nu se spune forţa de apăsare a corpului pe suprafaţă ci, invers, forţa suprafeţei asupra corpului, o chestiune uşor de trecut cu vederea. Cu alte cuvinte forţa nu este în jos, aşa cum îndeobşte simbolizăm, pentru că de regulă, în astfel de probleme, se reprezintă greutatea, ci în sus, „anormal” faţă de obişnuinţă. O dată ce înţelegi că nu este vorba despre greutate ci despre reacţiunea provocată de greutate, răspunsul este corect şi uşor de identificat. În condiţii de examen este însă foarte uşor să acţionezi neatent şi să indici varianta în care este reprezentată greutate, tocmai pentru că te relaxezi crezând că ai văzut capcana masă/greutate. De aceea spuneam că astfel de capcane se adresează atenţiei, spiritului de observaţie şi nu atât cunoştinţelor.

    Constant că, de la un timp, nimic din ceea ce spun nu prea mai are sens pentru nimeni.

  61. 63 dlnimeni iulie 6, 2011 la 7:57 pm

    Bibliotecaru: este, in adevar, greu sa decidem daca au fost macar unele subiecte date cu intentii nu foarte bune, daca este vorba de diferente de limbaj si de intelegere, de nivel, intre candidati si autorii subiectelor, ori daca si ce rol a jucat factorul subiectiv de tipul emotiilor, ori lipsei de concentrare. Posibil sa fie din toate cite putin. Cu stima.

  62. 64 Baronul Munchhausen iulie 6, 2011 la 10:58 pm

    @Bibliotecaru,

    S-ar putea ca propunerea ta sa fie deja pa agenda MEd. Dar cred ca atunci vor chiuli si mai mult „loazele” de la scoala fiindca nu vor avea curajul sa explice, apoi, parintilor de ce nu se comporta la ore ca un adolescent normal care merge la scoala ca sa invete si nu conturbe orele. Fiindca, ma gandesc eu, sedintele cu parintii ar putea cuprinde si vizionarea acelor inregistrari in care „vedetele” sunt odraslele spectatorilor. Si cred ca orice om cu capul pe umeri si-ar lua la intrebari odrasla pentru comportamentul total inadecvat la ore. Stiu elevi de bani gata care au meditatori la materiile ce se cer la bac si, prin urmare, nu numai ca nu-i intereseaza ce preda profesorul in clasa dar incearca sa compromita practic misiunea dascalului pentriu ca acei colegi, care se bazeaza doar pe ce preda profesorul, sa fie sabotati.

  63. 65 teostanc iulie 7, 2011 la 9:10 am

    @Bibliotecaru,

    Subiectul spune ca acel corp sta pe masa, deci este in echilibru, sub actiunea fortelor ce actioneaza asupra lui: forta gravitationala si reactiunea ei ,egala si de sens contrar.
    Din cele 2 forte, este figurata numai aceea a carei marime trebuie aflata.

    Problema este foarte simpla iar capcanele au fost puse ca sa se vada daca cei care rezolva problema o si inteleg.

    In postarea dvs. anterioara ati fost mai eliptic.

    PS
    Nu cred ca este cazul sa va faceti probleme ca nu sunteti inteles.

  64. 66 Bibliotecaru iulie 7, 2011 la 11:45 am

    @ Baronul Munchhausen
    Poate că părintele, de la locul de muncă, va intra pe internet şi va vedea că „loaza” nu este la şcoală. În acest caz copilului ar putea să-i fie frică să lipsească de la şcoală, pentru că va ştii că părintele lui va afla imediat, cu uşurinţă, doar verificând pe internet ce se întâmplă în clasă, la fiecare oră. De asemenea, elevul va avea şi un comportament mult mai civilizat ştiind că este văzut, tot timpul de cineva şi, pe de altă parte, înregistrarea va putea fi folosită pentru exmatriculare sau altă sancţiunea mai puţin dură. Eu cred că majoritatea părinţilor ar face acest gest al verificării, oră de oră, a prezenţei copilului la cursuri, mai ales cei care ştiu că au un copil problemă.

  65. 67 Emil Vulcanescu iulie 7, 2011 la 12:11 pm

    @ Bibliotecarul
    Nu te mai lua dupa ” moftangii ” , scrie ca scrii bine.
    Sa fii iubit
    Cu stima Emil


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: