Antena 3 – ora 21.00

Adrian Nastase este astazi invitatul lui Adrian Ursu la emisunea „Editie Speciala”- Antena 3, ora 21.00.

Emisiunea poate fi urmarita live aici.

Echipa AN

30 Responses to “Antena 3 – ora 21.00”


  1. 1 Pali iulie 1, 2011 la 8:54 am

    Mult succes !

  2. 2 dlnimeni iulie 1, 2011 la 9:43 am

    Succes.
    Si un scurt off topic: odata compromis pentru presedintia Frantei si numit un alt sef al FMI , pare ca nimeni nu prea ar mai avea mare lucru cu DSK, drept care a inceput sa fie propagat, in media, zvonul (deocamdata) ca acuzatiile impotriva lui DSK ar putea fi retrase: reclamanta ar fi mintit in ancheta in repetate rinduri (dar desigur ca minciunile nu au putut fi identificate mai inainte de a fi numit noul sef al FMI) si, in plus, ar fi implicata in (tineti-va bine) trafic de droguri si spalare de bani. In plus, femeia a agonisit, in conturi sale bancare (ce femeie de serviciu, are mai multe conturi bancare), in ultimii doi ani (eu as paria ca in ultimele doua luni) 100000 dolarei mici si verzi ca martienii si ar mai avea si niste daraveli cu imigrarea. Cam multe slujbe pentru o angajata Sofitel, o nota proasta pentru cadristul de acolo. O nota proasta si pentru serviciile americane, incapabile sa duca de nas, de la distanta, macar niste prapaditi de romani cititori ai media. Cred ca distanta de la zvon la realitate in ceea ce priveste eliberarea lui DSK este constituita dintr-un singur detaliu si anume din angajamentul lui DSK cum ca va tace chitic in ceea ce priveste motivele pentru care a fost inhatat si compromis politic, profesional si ca si cariera. Daca da, atunci da, iar daca nu, atunci ei bine si infractoarele au dreptul de a nu fi agresate sexual este?

  3. 3 Vasile, iulie 1, 2011 la 9:44 am

    Apropo de ce n’are ursu coada.

    Si asta ce Harabula era prin 2004-2008!

  4. 4 Marcus iulie 1, 2011 la 10:00 am

    Chiombu Versus Antene Via Kremlin

    Terminand rivalii-n tara cu ocari sa-i besteleasca,
    Voda si-a mutat privirea catre stepa cea ruseasca
    Si privind chioras in zare, dar cu gandul la trecut
    El rietra un ordin ce-a facut valva la Prut.

    Ce mai freamat, ce mai zgomot se isca la Moscova
    Care promt dadu raspunsul, ca e dus cu sorcova,
    Cand reia idei fasciste care-au dus la un masacru
    Ce ucis-a milioane, varsatori de sange sacru.

    Tragedia-i si mai mare, caci chiombila nu-ntelege
    C-a facut gafa imensa, rusii-i spun chiar fardelege,
    Intinand cu-a sale vorbe spuse-n vant si fara cuget
    Eroismul unor oameni ce-au murit fara vre-un preget.

    In loc sa isi ceara scuze si sa-si insuseasca fapta
    Chiombu iar se hahaieste si senin isi muta lupta
    Pe alt camp, din nou in tara, in ograda la Antene,
    Unde-si varsa tot naduful, maronindu-se-n izmene.

    In ast’ timp Kremlinul urla cu adresa la Uniune
    Si ii cere Europei s-actioneze c-o sanctiune
    Impotriva lui chiombila, presedintele de-un leu,
    Care, incantat de sine, se viseaza paraleu.

  5. 5 Paul iulie 1, 2011 la 10:46 am

    Domnule Nastase,

    Fara sa am pretentia de a va fi procurat un suport, sau o documentatie, sau un tutorial, pentru emisiunea din aceasta seara, cred, totusi, ca nu sunt informatii lipsite de valoare pentru o discutie referitoare la reforma administrativa, cele continute in randurile urmatoare.

    Asadar, nu cred ca in Romania actuala modificarea unitatilor administrativ-teritoriale s-ar putea face de catre parlamentari singuri (adica, fara referendum – fie el destinat aprobarii revizuirii constitutiei, fie aprobarii legii de modificare administrativ-teritoriala), fara incalcarea a cel putin un act juridic in vigoare (intern sau international). Si imi fundamentez opinia pe urmatoarele observatii.
    In ordine, daca e sa ma refer la actul intern (Constitutia, pentru ca o simpla lege modificativa nu trebuie validata prin referendum, in mod traditional romanesc), ei bine, articolul 3 „Teritoriul”, alineatul (3) din Constitutia Romaniei dispune ca: „Teritoriul este organizat, sub aspect administrativ, in comune, orase si judete.” Adica, orice alt tip de unitate administrativ-teritoriala nu poate aparea „in peisaj” fara modificarea acestui articol (sau completarea lui). E adevarat ca in textul constitutional nu se vorbeste nimic despre numarul unitatilor administrativ-teritoriale existente, ceea ce ii face pe unii sa creada ca flexibilitatea Constitutiei noastre a fost special cautata pentru o mai usoara legiferare in acest domeniu administrativ. Eu nu cred asa ceva, ci dimpotriva, cred ca este vorba de o scapare enorma din partea elaboratorilor legii fundamentale romanesti.
    Mai exact, consider ca problema modificarii limitelor teritoriale ale unitatilor administrative romanesti a fost pierduta din vedere, in asa fel incat orice modificare legislativa ulterioara trebuie considerata drept „adaugare la textul Constitutiei”, operatiune cat se poate de neconstitutionala.

    Comparativ, se poate observa ca nu la fel s-a intamplat in cazul altor constitutii moderne, in vigoare astazi.
    Adica, in cazul constitutiei Frantei, a Spaniei, a Italiei (state unitare; cel putin din punctul de vedere al proclamarii ) sau al constitutiei USA si a Germaniei (state federale declarate), lucrurile sunt mult mai clare si mai bine organizate.
    Astfel, la articolul 72 din constitutia Frantei se prevede : „Colectivitatile teritoriale ale Republicii sunt comunele, departamentele, regiunile, colectivitatile cu statut particular si colectivitatile de peste mari reglementate de articolul 74. ORICE ALTA COLECTIVITATE TERITORIALA ESTE CREATA PRIN LEGE, DACA E CAZUL IN LOCUL SI LOCATIA UNEIA SAU MAI MULTOR COLECTIVITATI MENTIONATE IN PREZENTUL ALINEAT” (sublinierea imi apartine – n.b.). In plus, modificarea limitelor colectivitatilor se va face dupa consultarea electorilor (art. 72-1 din C. Fr.).
    De asemenea, articolul 137 din constitutia Spaniei prevede ca: „Statul se compune, in organizarea sa teritoriala, din comune, provincii si Comunitati autonome care vor fi constituite”. Orice modificare a limitelor provinciale trebuie aprobata prin lege organica (art. 141. paragraful 1, din C. Span.)
    La fel in cazul Italiei, in a carei Constitutie, la articolul 114 se prevede ca: „Republica este compusa din Comune, Provincii, Metropole, Regiuni si Stat.” Urmand ca la articolul 132 sa se arate ca: „O lege constitutionala poate, dupa avizul Consiliilor regionale, sa decida fuziunea Regiunilor existente sau crearea de noi Regiuni cuprinzand minim un milion de locuitori[…] (dar numai daca aceasta cerere este facuta de Consiliile municipale interesate, si DOAR DACA CEREREA A FOST APROBATA IN PREALABIL PRIN REFERENDUM! ”
    Asadar, problema modificarilor teritoriale interne nu este lasata la voia intamplarii in statele unitare ( cele amintite ar fi „state regionale”, dupa parerea unor specialisti) si, vom vedea, nici in cazul statelor federale.
    Constitutia Statelor Unite prevede la articolul IV, sectiunea 3 ca: „Noi state pot fi admise de catre Congres in Uniune; dar niciun nou stat nu se va forma sau infiinta pe teritoriul aflat in jurisdictia unui alt stat, si nici un stat nu se va forma prin jonctiunea de doua sau mai multe state, sau parti de state, fara consimtamantul legislaturilor statelor interesate si al Congresului.”
    Tot astfel in constitutia Germaniei, la articolul 29 se prevede ca restructurarile teritoriale trebuie validate prin vot popular.
    Avand in vedere tot ceea ce precede, cred ca nu se poate doar „ghici” ca o modificare administrativ-teritoriala se face prin lege (daca nu si prin referendum), ci ea trebuie specificata in textul constitutional. Altfel, se poate considera, cum am aratat, ca „se adauga la textul Constitutiei”, procedeu interzis nu doar de principiul securitatii juridice, ci si de cea mai elementara logica.

    In continuare, in ceea ce tine de actele internationale referitoare la administratia locala ratificate de Romania, ma refer la „Carta europeana a autonomiei locale” , document in care se prevede ca populatiile interesate de anumite modificari de ordin administrativ-teritorial trebuie consultate in prealabil(art.5).

    In sfarsit, ramane asadar sa fie consultata populatia Romaniei prin referendum, inaintea oricarei modificari administrativ-teritoriale.
    Desigur, daca se vrea ca titulatura de „stat de drept, democratic si social” cu care ne mandrim in prezent 🙂 sa fie valabila in continuare. Daca nu… putem sa nu ne mai tot amagim cu statul democratic. Sa revina triburile la putere!

  6. 6 Jr. iulie 1, 2011 la 10:56 am

    Sper să asist la o emisiune interesantă; Adrian Ursu este un moderator dificil, imprevizibil şi lunecos uneori; părăseşte tema pe nesimţite, pune întrebări incomode. Nu am nicio apăsare să cred că interlocutorul nu-i face faţă.
    Sigur, va dori să ştie părerea dvs. şi a USL în legătură cu declaraţiile tembele făcute de Trăian Băsescu în ultima vreme; nu-i luaţi apărarea lui Băsescu dar nici nu exageraţi cu critica victimizându-l. Amintiţi-i că populaţia simte că fiara e rănită, că e căzută în genunchi, că viitorul e sumbru şi că ar renunţa la o mână sau un picior numai să scape din capcana în care singur se afundă. Spuneţi poporului că javra are zilele numărate, că ţara este pe cale să scape de un alt dictator mult mai feroce. Vreau să aud de la dvs. adevărul pentru care s-au luat măsurile în org PSD-Buc. De ce ungurii se încăpăţinează să coabiteze cu Băsescu? La ce să ne aşteptăm din partea lui Vladimir Putin? Mult succes.

  7. 7 ZOE, fii barbata ! iulie 1, 2011 la 12:26 pm

    @Jr.

    Subscriu comentariului tau !

  8. 8 contele iulie 1, 2011 la 1:12 pm

    @ teostanc

    Acolo, la standul uzinii de unde făceaţi rost de cărţi, n-aţi găsit , pe lângă Biblia şi Coranul, şi „Cartea bunelor maniere”? Sau măcar „Cum să ne comportăm civilizat în uzină” ? Păcat…Uite de ce n-a mers comunismul: n-au fost tipărite mai multe cărţi de popularizare a normelor de convieţuire armonioasă. Tovii din vremea aia erau brutali, agresivi şi n-aveau maniere. Ăsta era cusurul lor. Cu ei sigur sunteţi tovarăşi.
    Vedeţi când căutaţi cartea aia a lui Buzatu, poate daţi de ea din greşeală. O să-mi dau seama dacă aţi găsit-o.

    P.S. Şi totuşi când începeţi regalul intelectual? Până acum am citit numai platitudini şi lozinci. Dacă atâta puteţi prefer să rămân cu vraiştea din capul meu. E mai interesant să mă surprind singur cât de surprinzător pot să fiu.Mai bine aşa decât să risc să mă apuce somnul.

  9. 9 contele iulie 1, 2011 la 1:18 pm

    @Jr.

    Felicitări pentru modul profesionist în care-l consiliaţi pe d-ul Adrian Năstase.

  10. 10 Roxana Iordache iulie 1, 2011 la 1:22 pm

    @nastase. La mulţi ani! Fie si cu intarziere, pt care sorry. Sănătate în primul rând, că e chiar cel mai preţios capital.

    În rest, PSD are nevoie de lider, be back, won’t u! 🙂 Asta-i urarea mea.

    Credibilitatea USL pentru guvernare o dau doar premierii cei mai performanţi ai României postcomuniste, adică, în ordine cronologică, Năstase şi Tăriceanu – şi e bine ca spaţiul emisiunilor televizate să fie folosit pentru a le aminti oamenilor când au trăit bine şi în ce hal o duc acum.

    Repet şi poate până la urmă înţelegeţi şi voi la PSD că e în interesul vostru, al nostru, al tuturor celor care vrem normalitate: Ponta face jocul lui Băsescu, fie şi involuntar. USL are nevoie de un co-preşedinte de calibrul lui Crin, din partea PSD. Un intelectual pragmatic.

  11. 11 contele iulie 1, 2011 la 1:28 pm

    @ Paul
    Văd că şi tu îl consiliezi pe d-ul Năstase dar o faci prea cu documentele pe faţă, prea aplicat, prea elaborat, prea …intelectual. Nu prea mai merge…acuma trebuie băgat o dreaptă-n gură javrei de la Cotroceni, o stângă la plexul mârlanului, insistat pe alcoolismul lui, chestii de astea. Ce faci tu, discuţii de astea savante, nu au căutare în România.
    Şi-apoi, tu nu-i ceri imperios nimic d-lui Năstase? Nici măcar să spună cu mâna pe Biblie de ce l-a mazilit pe Vanghelie?

  12. 12 Socrate iulie 1, 2011 la 2:14 pm

    PDL are de gand sa ramana la guvernare pana in 2012, cu sprijinul neprecupetit al UDMR ( Vicepremierul Marko Bela a declarat vineri, la Zalău, că Uniunea Democrată Maghiară din România îşi doreşte păstrarea actualei coaliţii până în 2012, atât pentru respectarea angajamentelor asumate, cât şi pentru stabilitatea politică din ţară. ). Pana atunci, PDL aplica tactica pamantului parjolit, astfel incat potentialul castigator din 2012 – USL-, sa aiba nu o grea mostenire, ci o dezastruoasa mostenire ( datorii enorme, facturi restante de plata – lucrari angajate finantate doi ani de furnizor, intre altele -, companii de stata privatizate si management privat ( evident portocaliu ), cu contracte beton, pe termen lung, la companiile de stat neprivatizate. Zau daca stiu ce se mai poate face.

  13. 13 Karakas iulie 1, 2011 la 3:38 pm

    Basescu este un imbecil, pardon my French! Rusia, SUA, Anglia, Franta poate ca nu se inteleg intotdeauna, insa in ce priveste istoria celui de-al doilea razboi mondial, nu accepta nici o interpretare, mistificare, sau o revenire neoportuna, care sa avizeze agresiunea fascista, mai ales cind vine din partea unui Sef de Stat al unei tari europene, membre a UE si NATO!. Basescu si implicit Romania s-au ars pentru mult timp, chiar daca lui Basescu i se pare ca nu a fost o reactie „tzeapana” din partea MAE rusesc. Si cit de „tzeapana” ar fi vrut-o? Crede el ca se coboara Medvedev, Putin sau Lavrov la mintea lui ratacita? Astia stiu ca au de-aface cu un imbecil cu mintea tulbure.

    Basescu raspunde la reactia MAE rus:

    „Mai mult, Duma de Stat a condamnat pactul Ribbetrop-Molotov. Deci nu văd unde e supărare, iar Uniunea Sovietică nu există. Nu mai există. Noi avem o relaţie acum cu Federaţia Rusă, iar când discutăm despre Uniunea Sovietică, discutăm despre ceva ce a fost. Despre istoria noastră nu avem cum să nu discutăm””

    Neica, daca mata crezi ca in Rusia de azi traieste un alt popor rus decit in URSS, esti dus cu pluta rau. Chiar daca rusii au condamnat pactul Ribentrop-Molotov, ei vad istoria la fel ca si sovieticii in ce priveste agresiunea fascista, inclusiv a Romaniei impotriva lor. Si cind spui ca daca ai fi fost in acea pozitie de Sef de Stat atunci ai fi procedat in acelasi mod, declansind razboi ca sa iti recuperezi teritoriile, practic validezi din nou, de partea adversarilor aliatilor, actiunea militara de agresiune. Ce ar fi de discutat? Sa ii convingem pe aliati ca punctul de vedere al lui Basescu e cel corect? Sunt unii care il apara pe Basescu, ca e „visceral”, ca e „sangvin”, ca e „direct”, dar el e, mai mult decit toate, un imbecil ajuns in functia suprema intr-un stat. Doar un imbecil ar veni a doua oara public sa se justifice in acest mod.

    http://www.mediafax.ro/politic/basescu-despre-reactia-mae-rus-nu-vad-unde-e-supararea-iar-urss-nu-mai-exista-8418453/

  14. 14 Mihnea Georgescu iulie 2, 2011 la 1:07 am

    Am urmărit emisiunea. Apreciez prestaţia echilibrată a gazdei, dar şi cunoştinţele economice ale domnului Şerbănescu.

  15. 15 blogideologic iulie 2, 2011 la 4:33 am

    „Mens sana in corpore sano.” Cum traducem aforismul ? „Corpul nostru este vehicul pentru inteligenţa noastră.” Apoi „Omul este ceea ce mănâncă”, spune un vechi proverb scoţian. Ideologul francez Cabanis, –medic şi fiziolog–, descrie legăturile dintre starea fizică a omului şi starea lui mentală în studiul din 1802 – „Rapports du physique et du moral de l’homme”. Lucrarea aceasta îi va furniza lui Arthur Schopenhauer principala bază medicală pentru a scrie „Lumea ca voinţă şi reprezentare”. Spuneam că pe parcursul a doi ani şi jumătate, piesele biomoleculare din alimentaţie sunt incorporate într-un nou corp al omului ca nişte constituente fizice. Iar dacă alimentaţia se face pe bază de OMG-uri, aceste piese biomoleculare nu mai sunt la fel ca piesele proiectate şi produse de către Mama Natură. Ar fi o naivitate să crezi că psihicul şi intelectul omului nu vor fi astfel cumplit afectate ! „Neştiute sunt căile Domnului!” Predictibile sunt căile firmei Monsanto care pozează acum în Binefăcătoarea Omenirii! Consumul de OMG-uri are efecte negative asupra puterii de voinţă şi asupra valorii IQ-ului. Dar nu vor fi publicate vreodată studii care demonstrează aceasta în revistele ISI !

  16. 16 M.Voicu iulie 2, 2011 la 6:23 am

    @Mihnea Georgescu, iulie 2, 2011 la 1:07am spune: ”Apreciez prestaţia echilibrată a gazdei, dar şi cunoştinţele economice ale domnului Şerbănescu.”
    * * * Ilie Şerbănescu a fost MINISTRUL REFORMEI – primul semnatar al Ordonanţei de Urgenţã Nr.88/1997 – din care citez art.34 alin.3: “Acţiunea nominativã de control poate fi transformatã într-o acţiune comunã, prin hotãrâre de guvern.” ! ! !
    • Deja, s-a ales praful cum au croit decidenţii când AU ARUNCAT ZARURILE… CARE ERAU ÎN INVENTARUL POPORULUI ROMÂN !

  17. 17 Vasile, iulie 2, 2011 la 6:30 am

    Moderator,

    Am ajuns pe act blog ca sa fim atenti sa nu-l deranjam in vre-un fel pe Harabula ca suntem banati desi pe Basescu avem voie, adica pe sef DA pe subalterna BA!

    JR , Contele @ co,

    Fura ingrijorati ca Ursu va umba in zmeuris!
    Discutia a fost pur tehnica bineinteles cu tenta politicia.Batranelul economist , o mafalda , traieste din elucubratii pe care televiziunile
    ii ofera prilejul sa si le exprime. Prin 1998 in corul lui Basescu tipa „nu inteleg necesitatea unei autostrazi Bucuresti-Constanta”!!!!
    Memento oferit de URSU cu Octavian Paler , un moment mai mult decit deosebit”!
    Ma astept ca Harabula sa critice in special aceasta parte din emisiune , ce sa caute regretatul Paler acolo!

  18. 18 eficientaenerg iulie 2, 2011 la 7:43 am

    Repet…le Stii pe Toate-despre Romania viitoare Fericita!

  19. 19 blogideologic iulie 2, 2011 la 8:46 am

    Dezvăluirile lui Alastair Campbell (făcute în cartea Power and Responsibility: The Alastair Campbell Diaries, Volume Three, covers the years 1999-2001): Premierul Tony Balair era furios pe prinţul Charles al Ţării Galilor în ceea ce priveşte poziţia adoptată împotriva alimentaţiei pe bază de OMG-uri. Prinţul Charles folosea împotriva OMG-uriilor argumente de natură teleologică şi chiar argumente de teologie politică http://www.guardian.co.uk/uk/2011/jul/01/alastair-campbell-tony-blair-prince-charles

  20. 20 Draghi Puterity iulie 2, 2011 la 11:00 am

    @dlnimeni

    Apropo de motivele pentru care a fost inhatat si compromis DSK, uite aici o versiune interesanta:

    http://www.eutimes.net/2011/05/russia-says-imf-chief-jailed-for-discovering-all-us-gold-is-gone/

    Explica pe undeva si zvonul ca rusii i-ar fi copt-o, insa altfel decat in varianta circulata de mainstream media.

    Interesant in acest context si faptul ca cea mai renumita revista de economie germana, titreaza pe coperta numarului din 27.06: Aurul bate Euro.

    P.S. In caz ca auzi ca am violat o camerista, sa stiti ca asa ceva nu e genul meu 😆

  21. 21 Emil Vulcanescu iulie 2, 2011 la 11:01 am

    @blogideologic
    Nu stiu daca ai aflat , dar chinezii au clonat o vaca care da lapte cu proprietati identice cu cel de mama.
    Sa fii iubit
    Cu stima Emil

  22. 22 George Ban iulie 2, 2011 la 12:13 pm

    @Vasile

    Da, este foarte ciudata protectia pentru H si pentru inca cineva (nici nu am curaj sa spun despre cine e vorba). Eu ii ignor, pentru ca oricum nu le pot replica. Sper ca moderatorii sa-ti dea voie sa citesti acest mesaj…

  23. 23 teostanc iulie 2, 2011 la 1:53 pm

    contele spune:
    iulie 1, 2011 la 1:12 pm
    @ teostanc,

    ” Cu ei sigur sunteţi tovarăşi.”

    Referitor la „Cu ei sigur sunteţi tovarăşi.” eu, spre deosebire de dvs. sunt la singular, nu ca dvs la plural, deci eu nu pot fi decat toavaras, nu tovarasi.

    Nu sunt d-le, daca or mai fi p-aci, dar nici cu d-vs.

    Unde o fi brutalitatea si agresivitatea mea?

    referitor la

  24. 24 teostanc iulie 2, 2011 la 2:11 pm

    contele spune:
    iulie 1, 2011 la 1:12 pm
    @ teostanc,

    Anterior am dat un enter din greseala, inainte de a finaliza. Reiau.

    Referitor la “Cu ei sigur sunteţi tovarăşi.” eu, spre deosebire de dvs. sunt la singular, nu ca dvs la plural, deci eu nu pot fi decat toavaras, nu tovarasi.

    Nu am fost si nu sunt tovaras cu brutele, demagogii etc dar nici cu d-vs.

    Referitor la „brutalitate, agresivitate si lipsa de maniere” poate aveti dreptate cu ultima, deoarece am fost crescut intr-un climat republican si nu cunosc eticheta nobiliara. Compensati dvs.

    Referitor la „când începeţi regalul intelectual?” va propun sa va regalati singur, nu sa asteptati de la mine.

    PS
    D-le, spuneti-mi si mie unde ati citit lozincile mele ca sunt invidios. Eu nu numai ca nu le gasesc dar nici nu stiu sa le formulez.

  25. 25 dlnimeni iulie 2, 2011 la 2:38 pm

    Draghi: articolul la care faceti referire a circulat pe la noi, pe e-mail – si mi se pare ca a fost si pus pe site la realitatea.net (parca asa am auzit). Cu semnatura romaneasca, fiindca asa sunt romanii, gata oricind sa isi puna numele pe realizarile altora. Nu stiu, poate fi ori poate nu. Poate rusii au socotit cu cale sa sape si ei cu hirletul ori poate ca altii le pun asta in seama. Insa sirul intimplarilor ma face sa cred ca DSK a fost lovit si in calitate de sef al FMI si in calitate de posibil viitor presedinte al Frantei, la acea vreme. Ca dovada ca urmasa lui la FMI este tot din Franta, dar ministru al lui Sarkozy si nu doar atit: ministru in trei cabinete din 2005 incoace si (atentie) si cu o pozitie proprie demna de invidiat, revista Forbes a clasificat-o ca a 17-a femeie ca putere in lume in anul 2009. Ca un amuzament, numele ei de fata este Lallouette. Daca desemnarea dnei Lagarde nu semnifica, asa cum am crezut initial, o gindire comuna Obama-Sarkozy, atunci semnifica macar faptul ca americanii incearca sa ii determine pe francezi sa nu scormoneasca prea mult si prea adinc povestea, consolindu-i cu ideea ca in fruntea FMI e tot una de-a lor. S-ar putea insa ca dna Lagarde sa fie sef FMI francez tot asa cum este eurocomisarul pe agricultura roman. Lumea dnei Lagarde ar putea fi insa lumea transnationalelor. Pare ca, oricare ar fi fost el, motivul inlaturarii lui DSK, ar fi legat si de ceea ce ar fi putut face ca sef al FMI si de ceea ce ar fi putut face, ulterior, ca presedinte al Frantei. Sa vedem si daca fortele care l-au dat jos pe DSK s-au impacat (ori s-au inteles ) cu cele care il sustin pe DSK si despre care cred ca nu sunt nici ele lipsite de importanta: costurile cu propaganda pentru DSK facute cu mult inainte de desemnarea sa ca si candidat arata ca omul avea – poate mai are – spate puternic. In cazul in care intelegerea nu s-a produs, atunci am putea vedea o contralovitura nu peste mult timp, desi poate nu una foarte galagioasa. Sa fim totusi atenti la ceea ce ar putea pati in viitor inalti oficiali americani sau/ si francezi. Oricum, sa notam faptul ca, franceza ori transnationala, dna Lagarde este, ca sa folosim aproape o expresie folosita recent si de dna Niculescu-Mizil, un soldat credincios al… Doar ca la aceste nivele nu se poate vorbi de soldati: seful unei organizatii judetene a psd e deja un general al acelui partid, iar la nivelul dnei Lagarde discutam de maresali, cel putin. Cu credinta sa vedem cum va fi. Cu stima.

  26. 26 teostanc iulie 2, 2011 la 3:01 pm

    @Baronul.., @contele,

    Am gasit pe internet. A. Simion este autorul, dar cum se vede, nu era greu sa fac o confuzie.

    Scuze mi-am cerut anterior.

    „”Gh. Buzatu (coordonator) – Vizualizaţi

    „… îndeosebi, Aurică Simion, Preliminarii politico-diplomatice ale insurecţiei române din august 1944, Cluj-Napoca, 1979; Gh. Buzatu, coordonator, Actul de la 23 august 1944 în context internaţional. Studii şi documente, Bucureşti, …””

    Important este ca exista multa literatura stiintifica pe acest domeniu si Basescu putea s-o citeasca si el.

  27. 27 taranul iulie 2, 2011 la 5:36 pm

    Destepti chinezii!

  28. 28 Draghi Puterity iulie 3, 2011 la 12:12 pm

    @dlnimeni (2:39 pm)

    Iti multumesc pentru extrem de interesanta ta analiza!

  29. 29 dlnimeni iulie 3, 2011 la 3:44 pm

    Darghi: Ei – si dumneavoastra – analiza. Dar, daca ii ziceti asa, atunci multumesc.

  30. 30 Draghi Puterity iulie 6, 2011 la 9:54 am

    @dlnimeni

    V-as mai retine atentia cu niste pasaje din doua articole despre DSK [1] [2] scrise de un autor pe care il citesc si citez destul de des. Cateva elemente:

    France’s sullen anti-business, anti-globalization left must decide whether it wants ideological purity or a candidate who can beat Sarkozy

    Right now, Marine LePen’s hard right National Front has growing momentum due to mounting resentment against immigration, unemployment and globalization.

    Asadar DSK e perceput de „global business” ca raul mai mic fata de Marine LePen. Probabil este si el un „social-democrat” de tipul lui Gerhard Schröder din Germania, doar la nivelul perceptiei publice, lucru care va da populatiei iluzia ca ar putea vota o schimbare de sistem, pe cand in realitate se va ajunge, sub diverse pretexte, la cele mai drastice masuri ultra-neo-liberale dublate de niste pseudo-masuri social-ecologice (fundamentalismul ecologic e un surogat foarte bun pentru masurile sociale – hony soit qui mal y pense). Madame LePen mai are o problema de principiu, antisemitismul:

    Marine and father Jean-Marie are often accused of being fascists. They are not. […] They are certainly anti-Jewish, anti-Muslim and anti-immigration, but not fascists of the Mussolini school.

    Asadar, dupa ce DSK a fost oprit sa faca jocul bubulilor UE in detrimentul celor americani, ar putea exista un consens pentru a-l lansa in cursa pentru prezidentiale pentru a o scoate din carti pe doamna LePen (un win-win situation pentru anumite forte interesate ca actualul sistem sa continue, cam ca si „alternativa” Basescu-Geoana la noi). In aceste conditii, episodul cu arestarea pare a avea mai degraba rolul de a-l ajuta pe DSK in cursa pentru prezidentiale:

    France’s left is beyond elated by the impending collapse of the DSK trial. Not only have the ruinous charges against him been exposed as lies, but DSK may well emerge from the legal ordeal as a martyr. All France noted the dignity and courage with which DSK and his wife Anne Sinclair bore their public humiliation and the threats of 30 years in prison.

    So if Strauss-Kahn escapes the legal quick-sands in New York, he could quickly return triumphant to France and begin campaigning against President Sarkozy.

    Many French will be convinced that their first impression after DSK was arrested – that he was victim of a nefarious political plot or financial shakedown – was correct. The finger of suspicion will point at those who could have benefitted from his humiliation and conviction.

    Cred ca e o lectie buna despre cum fac si desfac jocurile politice stapanii acestei lumi.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: