Antena 3 – ora 17.00

Adrian Nastase este astazi invitatul Alessandrei Stoicescu la emisiunea Editie SpecialaAntena 3, ora 17.00.

Emisiunea poate fi urmarita live aici.

Echipa AN

94 Responses to “Antena 3 – ora 17.00”


  1. 1 dlnimeni mai 5, 2011 la 12:42 pm

    Alessandra Stoicescu mi se pare, la ora actuala, cea mai echilibrata realizatoare dintre cei care fac emisiuni politice la Antena 3. Daca prinde si o zi buna ca moderator, ar putea iesi o emisiune memorabila. Succes!

  2. 2 Argusdre mai 5, 2011 la 12:43 pm

    Parerea mea este ca musai trebuie sa accentuati pe doua aspecte de importanta capitala :
    1.Faptul ca a devenit OBLIGATORIU ca populatia de buna credinta a Romaniei, cea care doreste sa scape de „acesti nebuni care ne guverneaza”, TREBUIE SA SE PREZINTE LA VOT si,
    2.Toti cei din actuala guvernare care au distrus tara cu vadita intentie, din incompetenta, etc, au incalcat mereu prevederile constitutionale, au furat, au deturnat scopurile anumitor institutii ale statului (CSM, CC, TVR, etc), au falsificat vointa poporului la vot, etc, vor comparea in fata legii si vor raspunde penal.

  3. 3 George Ban mai 5, 2011 la 2:46 pm

    Dle Adrian Nastase,

    Asa, pentru incalzire inainte de emisiune, un excelent articol al lui Valentin Nicolau:

    “Puterea de a te împotrivi răului e o mare taină a vieţii.”

    Cu multă simpatie îl vor privi drojdierii viitorului pe Traian Băsescu, pentru felul lui de a fi făcut politică de birt, ca şi cum România ar fi o crâşmă plină de şuţi şi de dame cu ciorapi rupţi. Pentru haiosul preşedinte a fi popular înseamnă a coborî în derizoriu, apetenţa sa pentru sordid înlocuind bunul-simţ cu ticăloşia. Totuşi, nimeni nu-şi va imagina că stăpânul băşcălios şi-a găsit sfârşitul din cauza neputinţei, slăbiciune ce i-a provocat dependenţa fatală pentru blonda guvernării sale. Cu toţii îşi vor vedea eroul macho ca răpus de Binele care a învins Răul, inutil, ca în filmele de acum o sută de ani. Cu atât mai vrednic păcătosul! – vor exclama epigonii. Abia atunci va fi venerat cu adevărat ca Zeus. Maneliştii-l vor cânta pentru că le-a ridicat genul muzical la rang de politică naţională. Şmenarii, şarlatanii şi şmecherii de maidan, manglitorii şi ciorditorii de mahala, tăinuitorii, informatorii şi turnătorii, golanii, ţoapele şi mârlanii de cartier, târfele şi codoşii, toată pleava mitocănească a periferiei, cu toţii îşi vor aminti cu duioşie de Băsescu Cacocratul, ca despre unul de-ai lor, cel care a reuşit să-i facă ţăndări pe români, de nu-şi vor mai reveni în veac.

    “Statul e bun doar ca să fie jecmănit” – este viziunea preşedintelui jucăuş, ascunsă sub sintagma „modernizarea statului”. Peste ani, se vor vedea limpede efectele epocii Băsescu: analfabetism, sărăcie, boală, suflete şi trupuri subnutrite, promiscuitate. O Românie ce se descompune putrezind cotidian, o republică şubrezită şi ţigănită. Va fi fiind reuşita vreunui plan sau doar „aşa a fost să fie” soarta unui popor masochist, atunci când îşi alege conducătorul?… Fără dubiu rămâne doar constatarea că “nu lipsa idealului, ci dimensiunea lui e problema românului”. Trist e că în cazul de faţă vorbim mai degrabă de instincte decât de idealuri.

    Dar restul şlehtei, slugoii? „Tăcerea e de aur, darămite să fii şi lingău” – şi-au spus la vremea lor, în bună tradiţie filozofică, toţi curtenii mintoşi ai Cacocratului. Peste timp, puţină lume îşi va mai aminti de rândaşii talentaţi în a lăsa senzaţia că sunt verticali şi acoperiţi profesional. Doar câţiva melancolici vor suspina după farsorii cu ştaif. Umaniştii metrosexuali, care au tânjit după admiraţia mediocrităţii plătind puterii prestaţii orale, vor fi uşor confundaţi cu convivii lor Bănel şi Marean. Posteritatea le va oferi intelectualilor vestiţi ai ecranului câteva pagini în manualul de filozofie pentru coafeze stagiare, iar celorlalţi, mai mărunţi, capitole întregi în Istoria presei de partid, ediţia cu coperte portocalii. Nostalgia după platitudinile lor pedante va rămâne să sclipească în ochii duduilor fanate care i-au iubit platonic, iar în înjurăturile împănate cu citate ale neisprăviţilor cu pretenţii se va simţi dorul şi aleanul după histrionii care au ştiut cel mai bine să-şi transforme sinapsele în bani de partid.

    Proverbele populare se aplică în primul rând naţiunilor care le-au creat. Tocmai de aceea e foarte românească înţelepciunea după care în ţara orbilor, chiorul e împărat.

  4. 4 blogideologic mai 5, 2011 la 3:14 pm

    Ca fost deţinut politic anti-comunist, vă pot spune cu mâna pe inimă că nu am cerut aşa ceva http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/fostii-detinuti-politici-despagubati-cu-24-000-de-euro-pentru-fiecare-an-de-detentie-224279.html . Problema este aceea că unii dintre noi sîntem încă urmăriţi de către oamenii din servicii care primesc salarii grase de la statul român. Toţi foştii legionari, câţi au mai rămas în viaţă, sunt urmăriţi. Nu intru în această categorie. Am fost arestat în 1956 pentru activitate antisovietică. Dar la momentul 1956, Codul Penal din Republica Populară Română încadra acţiunile anti-URSS la activitate fascistă. Cazul meu era mai grav, pentru că eu creasem acea „organizaţie de tineret cu caracter fascist”. Şi acum stau băieţii gras-bugetari cu ochii pe mine !

  5. 5 blogideologic mai 5, 2011 la 3:34 pm

    Manele, manele, manele http://www.romanialibera.ro/actualitate/media/damian-draghici-a-incins-atmosfera-in-garajul-europa-fm-224413.html . Şi limbaj trivial. Este adevărat că domnul George Zafiu striga uneori disperat : „Nu, nu, nu!”. De ce nu spuneţi adevărul ? E şi aceasta o parte din scenariul înjosirii românilor! Dar cui îi pasă de Contractul Social pentru România?

  6. 6 Karakas mai 5, 2011 la 3:46 pm

    Nu stiu daca ati retinut: Guvernul SUA a dat in judecata Deutsche Bank, acuzind-o de minciuna. O stire care pentru multi e seaca si neinteresanta. Mie insa mi se pare deosebit de relevanta pentru evolutia sistemul capitalist in care traim, varianta neo-liberala, sau cum vreti s-o numiti. Libertatea de a minti la acest nivel este intr-adevar o crima. Pentru ca asta au facut cele mai mari banci din lume, sprijinite tacit de guverne, incercind si reusind sa prosteasca populatia naiva si credula prin mega-escrocherii financiare demne de hoti cu doctorat. Cel mai mare furt din istorie, platit acum de fiecare din noi, printr-o viata mai grea pentru noi si generatiile care vin. Si astea nu-s doar vorbe-n vint, ele sunt sustinute de studii si cifre reci, care arata ca decalajul intre cei bogati si saracime s-a adincit fara precedent nu doar in SUA, dar in toate tarile dezvoltate.

    http://www.bbc.co.uk/news/business-13273533

    http://economix.blogs.nytimes.com/2011/05/03/inequality-rising-across-the-developed-world/

  7. 7 Draghi Puterity mai 5, 2011 la 5:06 pm

    @nastase

    Adresa blogului dvs. e nastase.wodpress.com si NU nastase.wordpress.ro, domnule Nastase! Sau vreti sa va cloneze securistii lui Basescu blogul? 😉 Nu de alta, da’ o sa va injure postacii portocalii ca li se dubleaza norma.

  8. 8 exasperat mai 5, 2011 la 5:26 pm

    wordpress.COM nu .RO

    Ce faceti aici, deturnati vizitele?

  9. 9 Doru Coarna mai 5, 2011 la 5:34 pm

    @ Karakas,

    asa popoarele lumii vor intelege ca trebuie o schimbare completa si generala, un fel de revolutie mondiala care sa diminueze decalajele… apoi vor intelege ca asta nu se poate decat prin globalizare sau dupa un nou razboi general, deci vor alege globalizarea! Sigur, nu e vorba de noi ci de natiuni care gandesc.

    Stii de ce? Pt ca zvasturile date de banci s-au facut prin manjirea guvernelor neperformante, ori va fi greu de sustinut ca un guvern mondial, unic, este neperformant, acela trebuie musai sa performeze iar asta trebuie sa se simta concret, nu poate accepta zvasturile, si poate ii poti minti pe amarati ca noi, dar nu pe ceilalti cetateni ai planetei…

    Simplu, nu?

  10. 11 Ioan mai 5, 2011 la 5:52 pm

    Azi, 05 05 ’11, a fost inscris la Trbunalul Bucuresti Partidul Popular Maghiar din Transilvania. De ce nu din Romania, este o alta tema care v-a fi dezbatuta pe indelete nu numai aici. Deja o prima controversa pe aceasta tema si avut loc; avandu-i ca protagonisti pe dl Adrian Nastase si un lider maghiar. Honvezi prezenti la tribunal au declarat, ca sa se stie, ca obiectivul principal al aceste formatiuni politice este obtinerea autonomiei comunitatii maghiare. De altfel precizarea este lipsita de sens atat timp cat s-a reiterat ca eoroparlamentarul Lazlo Tokes este mentorul acestui viitor partid. Dintr-o alta perspectiva miscarea de la Bucuresti, pusa la cale de neprieteni budapestani, consiliati de Chiomb, poate elucida si spinoasa probelema a independentei justitiei dambovitene. Caci nu partidul ca atare este neconstitutional, ci unele dintre prevederile statutului sau dintre care una a fost deja dezvaluita. Deocamdata atat. Eu, insa, imi exprim speranta ca vor fi trimisi la cules de cucuruz.

  11. 12 Harabula mai 5, 2011 la 6:26 pm

    Vad ca glumele mele nu sunt prea apreciate.
    Vorbind serios, stimati domni, politica este …un lucru foarte mare.
    Pe vremea cand partidul meu era la putere, fiind mai mult timp pe la Bucuresti, ma intalneam zilnic cu domnul Cunescu. Am observat zi de zi pe salile Partidului, pe holurile parlamentului, la usa domnului Cunescu pe un ins din judetul Hunedoara pe nume Budulan. La Hunedoara era presedinte de organizatie Mitica Ifrim, botosanean si bun amic. Ifrim a fost cel care a intervenit pe langa Diaconescu si l-a numit pe acest Budulan perfect. Nu stiu din ce motive, prin 1998 a fost destituit.
    Acum umbla pe la usa d-lui Cunescu pentru un loc de muncs. M-a uimit atitudinea slugarnica, umila.
    Fiind in birou cu d-l Cunescu si Ifrim, l-am auzit cum pleda cauza lui Budulan:
    -Ce partid suntem noi? Uitati-va la nenorocitul ăsta de Budulan cum sta pe holuri.Nu-i putem da o paine.
    Pana la urma i-au dat un post de director prin Deva.
    Budulan a cuntinuat sa umble pe holuri. Dan Ion Popescu l-a facut secretar de stat. Acum este director la Nuclearelectrica. Deci s-a descurcat si cu PSD-ul si cu PDL-ul.
    M-am mai intalnit odata cu el. De data asta, cu un aer superior, m-a dezaprobat ca n-am avut perspicacitatea de a trece odata cu intreg partidul la PSD. Avea tinuta dreapta, vocea hotarata, miscari sigure.

    Stimati domni, dupa cum va spuneam, politica este un lucru foarte mare.

  12. 13 nastase mai 5, 2011 la 6:52 pm

    corect. M-am gandit la adresa mea de e-mail…

  13. 14 Cârcotaşu mai 5, 2011 la 6:59 pm

    @ Harabula,
    Ha!

    Stimati domni, dupa cum va spuneam, politica este un lucru foarte mare.

    Vrei să fii un Guţă Popândău în politică?
    Eşti dotat, nimic de zis! 😆

  14. 15 Karakas mai 5, 2011 la 7:07 pm

    Un economist american a facut un calcul al efectelor razboiului din Libia asupra economiei SUA, aportul Libiei la productia de petrol mondial fiind de 2%. Rezultatul arata ca SUA nu va avea o recesiune din cauza cresterii pretului la petrol datorita razboiului din Libia, decit daca vor apare alte conflicte militare ce vor intrerupe productia si mai mult. De unde si intrebarea care probabil si-o pun strategii politici: decidem sa mergem la razboi impotriva unei natiuni producatoare de petrol daca aceasta nu produce decit X % din productia mondiala si nu ne afecteaza prea tare economia?

    http://www.cnn.com/2011/OPINION/05/05/hamilton.oil.recessions/index.html?hpt=T2

  15. 16 Cârcotaşu mai 5, 2011 la 7:07 pm

    @ Harabula,
    Ha!

    La Hunedoara era presedinte de organizatie Mitica Ifrim, botosanean si bun amic.

    Îmi plăcea poanta bancului în care lui Iţic i se spunea că a fost fraier, că pe Rachela pe care tocmai a luat-o de nevastă, a avut-o tot Botşeniu’, la care el răspunde senin: Ei şi? Ce, Botşeniu-i aşa un târg mare?
    Da’ acu’ cu amicu Mitică, botoşenean pus preş de organizaţie la Hunedoara, amice, nu mai ai niciun haz! 😯

  16. 17 rizoaicad.arges mai 5, 2011 la 8:31 pm

    Desi Scrisoarea Nr.11270/3-05-2011, prezentata mai jos, este adresata Presedintelui Basescu, cunoasterea ei de catre intreaga mass-media, clasa politica, si de opinia publica romaneasca, este nu doar utila, ci si necesara, atat pentru ca fiecare sa exerseze ALEGEREA pe care o doreste, intre cadrul democratic distructiv al ultimilor 21 de ani, si cadrul democratic contructiv propus, cat si pentru a astepta cu interes ALEGEREA pe care o va face Presedintele Basescu!

    Fila Nr 1.
    Domnule Presedinte Traian Basescu
    Pentru actuala situatie de neinvidiat a Romaniei, este responsabil cadrul democratic al ultimilor 21 de ani, care nu a continut nicio urma de responsabilitate pentru cei alesi sau numiti in functii publice. Cu un asemenea cadru democratic, care a dus la ruinarea economica si morala a Romaniei, nu mai exista nicio speranta de schimbare in Bine in societatea romaneasca ! Aceasta concluzie este intarita de sintagma “toti politicienii sunt la fel”, care exprima un adevar crud si dezarmant, ce aseamana actuala clasa politica cu o mocirla puturoasa! Dar tot din aceasta mocirla politica, si nu din partide “Alba ca zapada”, trebuie, si se va reintrupa speranta pierduta. Caci prin aplicarea unui “tratament” corespunzator, din aceasta mocirla politica puturoasa vor rasari “nuferii” noii politici si Administratii romanesti! Iar “tratamentul” avut in vedere , va “selecta” oamenii pe diferite categorii sociale, dupa chemarea launtrica a fiecaruia, si nu, ca astazi, dupa aspiratiile de imbogatire si de parvenire, cand, pentru atingerea scopului, se folosesc de cele mai abjecte mijloace, chiar daca acestea aduc atingere intereselor tarii si armoniei sociale! De aceea am schitat un nou cadru democratic, care este “imbibat” de responsabilitate pentru cei alesi sau numiti in functii publice. Numai cei preocupati mai mult de interesele proprii, sau de interesele grupului lor, decat de Romania, ar putea sa aleaga actualul cadru democratic, in dauna celui propus de mine, care poate insanatosi societatea romaneasca. Cadrul democratic propus de mine ii poate determina pe politicieni si pe toti cei ce detin functii publice, sa nu minta, sa nu fie lacomi, sa nu fure, sa fie patrioti, sa aiba bun simt si sa fie responsabili, obligandu-i sa puna drept gaj pentru un asemenea comportament ireprosabil, sanatatea si fericirea lor, precum si pe cele ale fiintelor dragi! Punand un asemenea gaj, nu pot exista tentatii care sa le invinga sentimentul de responsabilitate fata de fiintele dragi, si care sa-i determine sa accepte vinovatia, sau sa fie considerati vinovati de catre semenii lor, pentru eventualele nenorociri ce s-ar putea abate asupra celor dragi, nenorociri “chemate” chiar de ei la depunerea Juramantului implicativ! Caci Juramantul implicativ reprezinta un “sacrificiu” pentru deponent, si nu un ritual banal precum actualele juraminte, care nu au nicio relevanta pentru cei ce si le asuma! Presedintele Romaniei ar trebui sa fie ultimul om care sa cedeze tentatiei de a-si promova propriile interese, sau pe ale grupului sau, in dauna intereselor Romaniei! De aceea, dle Presedinte, va rog sa alegeti, fara echivoc, intre actualul cadru democratic, care, de 21 de ani, faciliteaza ruinarea Romaniei, si cadrul democratic propus de mine, al carui “continut de responsabilitate” poate fi verificat de catre oricine, pe propria persoana si familie! Promovarea noului cadrului democratic in viata societatii romanesti, ar “prabusi” costurile campaniilor electorale, ar detensiona incrancenarile din viata politica si sociala, si ar oferi Romaniei politicieni si profesionisti onesti si cu coloana vertebrala! Si-ar putea, oare, dori altceva un Presedinte responsabil si doritor de reforme? Domnule Presedinte! A sosit timpul ca Responsabilitatea sa fie la ea acasa si la Palatul Cotroceni! De ce spun acest lucru? Pentru ca de 6 (sase) ani v-am transmis nenumarate petitii, pe teme de Interes National, si nu am primit punctul dvs. de vedere pentru nici una dintre ele! Reprosul pentru non-raspunsuri este normal sa se indrepte catre dvs. , fie si pentru faptul ca v-ati decorat subalternii, ceea ce poate insemna ca ei si-au facut datoria! Daca in termenul legal, nu voi avea punctul dvs. de vedere, la aceasta umila, DAR ESENTIALA PETITIE, care vizeaza viitorul Romaniei, ma voi folosi de orice mijloc de informare, inclusiv de protestul in cele mai vizibile locatii, pentru a informa opinia publica de deficitul de Responsabilitate existent la Presedintia Romaniei! Va rog dle Presedinte, sa solicitati Consilierului Gabriel Cristian Piscociu sa va prezinte din arhiva Departamentului pe care il conduce, toate scrisorile pe care vi le-am transmis in ultimii 6 ani, incepand cu Scrisoarea Nr.86/4-01-2005, si care nu au avut niciun raspuns din partea dvs., desi toate vizau teme de Interes National! Presupunand ca nu sunt singurul cetatean in aceasta situatie, cred ca ar trebui sa luati in considerare faptul de a-i acuza de sabotaj si de tradarea Interesului National, pe toti aceia care au blocat fluxul informational, in chestiuni de Interes National, dintre Presedinte si cetatenii responsabili! Cu toata consideratia cuvenita, Ing. pens. Dumitru Rizoaica. Bucuresti, 28-04-2011

    Fila Nr 2.
    O NOUA DEMOCRATIE, PENTRU ROMANIA, ESTE ABSOLUT NECESARA! Romania are nevoie de un nou tip de democratie, una purtatoare de RESPONSABILITATE, care poate sa inlature toate neajunsurile, din societate si din Justitie, si care presupune indeplinirea a DOAR doua conditii, ABSOLUT POSIBILE: 1. Trecerea printr-un “filtru imunizator” a tuturor celor ce fac politica, sau detin functii publice, astfel incat acestia sa nu se mai poata “imbolnavi” de minciuna, de lacomie, de hotie, de nesimtire, de iresponsabilitate, etc. 2. Informatia MINIMA, necesara si suficienta, de care au nevoie alegatorii, trebuie sa fie aceea a constientizarii APARTENENTEI lor la o comunitate sociala (a saracilor ori a bogatilor) sau etnica! In acest fel campaniile electorale costisitoare de MANIPULARE a alegatorilor, vor deveni inutile, caci alegatorii vor trebui sa cunoasca DOAR partidele care reprezinta interesele comunitatii lor, dintre care vor alege pe unul dintre ele! Partidele ce reprezinta interesele celorlalte comunitati, NU VOR EXISTA PENTRU EI, oricat de “reformate,curate si uscate” ar fi ele, deoarece ele SUNT DIN ALT FILM! Iar pentru ca politicienii sunt trecuti prin “filtrul imunizator” al SOLUTIEI ce se gaseste la adresa http://dumitrurizoaica.blogspot.com/, acestia nu-si vor mai putea permite sa minta, sa fie lacomi, hoti, nesimtiti, iresponsabili, etc. Din combinarea ALEGATORILOR, care vor vota partide ce reprezinta interesele comunitatii lor, cu POLITICIENII “imunizati”, care le va reprezinta interesele in Parlament, REZULTA DEMOCRATIA VIITORULUI, care va fi una transparenta, autentica, sanatoasa si purtatoare de RESPONSABILITATE pentu TOTI actorii din viata publca, caci se va baza, atat pe VOTUL COMUNITAR social sau etnic, care nu mai poate fi manipulat sau fraudat, cat si pe POLITICIENII imuni la toate mizeriile umane amintite mai sus! Asa-zisa democratie de astazi — care rezulta din combinarea dintre politicienii VEROSI, nesimtiti, lipsiti de patriotism si iresponsabili, alesi pe baza votului BEZMETIC, in care optiunea pentru vot se datoreaza hazardului — este o insulta la adresa inteligentei romanilor, si serveste DOAR intereselor MAFIOTILOR si TICALOSILOR de toate categoriile! D.Rizoaica.Tel.0723966732.

    Fila Nr 3.
    Pentru cei care nu stiu sa acceseze adresa http://dumitrurizoaica.blogspot.com/, prezint mai jos esentialul din materialul aflat acolo, si care este continut in fila3.

    Antidotul “minune”, care poate însănătoşi bolnava societate românească, este un Jurământ implicativ ( J.i.), ce trebuie să fie asumat, într-un anumit cadru, de toţi cei implicaţi în administrarea treburilor publice, de la Preşedinte până la ultimul funcţionar! Acest “antidot” pentru exorcizarea Răului din societate, care este Jurământul implicativ ( J.i.), are forma de mai jos şi se compune din introducere, care este unică, din cuprins, care este specific activităţii desfăşurate de deponent, şi din încheiere, care este deasemenea unică, astfel: “ JUR pe conştiinţa mea, în faţa celor dragi, a semenilor mei şi a lui Dumnezeu că…(se continuă cu textul cuprinsului, care este specific activităţii deponentului, după care se încheie cu implicaţia din final,astfel:) Dacă nu îmi voi respecta prezentul jurământ în toate prevederile lui, explicite sau implicite, sau dacă nu voi demisiona la prima încălcare conştientizată, Dumnezeu să abată asupra familiei mele cele mai cumplite nenorociri şi să mă lipsească, pe mine, şi pe cele mai dragi fiinţe, de sănătate şi fericire! Precizez că Dumnezeul invocat mai sus este Divinitatea Ocrotitoare şi Răsplătitoare a familiei mele, către care MI-AM INDREPTAT, sau IMI VOI INDREPTA, Gândul şi Ruga, atunci când VIATA mea, sau a celor mai dragi fiinţe, a FOST, sau VA FI în Cumpănă ! AMIN! ” (Acest jurământ are şi o formă “moale” în care se spune: “să abată asupra mea şi a tuturor complicilor mei…etc.”, fără implicarea familiei!). Finalul scrisorii.

  17. 18 Les Ingenieur Royale mai 5, 2011 la 9:01 pm

    in seara asta mai multe scris…

    mai nou sunt atacat cu aparate psihotronice si amenintat asa finut pe ici pe colo. Ei nu stiu cu cine s-au legat la gat…pt ca ei nu au cap. asa ca voi continua sa scriu si mai dur pt ca nu mai imi este frica

    se incearca si din preajma dvs sa fiu intaratat impotriva dumneavostra si asta intr-un moment extrem de prost pt dvs, am citit lumea justitiei si am vazut ca sunteti supus la mari abuzuri.
    Imi cer scuze pt criticile din ultimele comentarii chiar daca erau justificate dar momentul era prost ales de catre mine.

    E logic pt ca am reusit niste mutari foarte tari, MISA se pare ca nu mai prea e cu basescu. Am fost la ei la cursuri si l-am intrebat pe un instructor,membru marcant daca i se pare ca e ok ce se intampla de 6 ani , apoi am mai scris si aici multe alte chestii…
    Lazaroiu si UDMR hahahaha

    Hai sa mai demontam un mit. Nastase nu este un om malefic. Asa e el mai interiorizat si pare arogant, si daca este chiar un pic arogant ca orice om de altfel , este mult mai putin arogant decat multi politicieni mult mai marunti… Si nu e de nici o culoare malefic.
    Si stiu despre ce vorbesc. De 7 ani e tinut sub tensiune. Nastase e ok.

    Si sper ca am masat destul neuronii unor minti adormita de vraja basesciana scriind aici pe blog si vad ca munca mea a dat roade.

    Asta a fost prima scriere.

  18. 19 Les Ingenieur Royale mai 5, 2011 la 9:11 pm

    la fundatia Titulescu

    e placut sa ascult oameni cu un grad inalt de inteligenta. Tema nu ma interesa grozav dar am zis sa mai trec pe acolo, ultima data fusesem la conferinta despre China.
    Nu mi-au placut toti vorbitorii. La inceput domnul colonel nu mi-a placut , arata prea a colonel , dar a vorbit foarte bine, in special replica cu pariurile a fost tare.
    Si apreciez ca are aceiasi parere ca mine despre Obama 🙂
    Ultimul vorbitor cel cu plansa cu meta dialecto tralala a fost slab, foarte slab. Colegii mai tineri era vadit pro americani si nu m-au impresionat dar au fost interesante si prezentarile lor.
    Parerile mele sunt foarte apropiate de cele ale fractiunii mai in varsta decat a tinerilor dintre vorbitori pt ca erau mult mai echilibrate si apropiate de un nationalism de bun simt.

    Acolo sa ridicat si problema crizei Palestiniano – Israeliene

  19. 20 Les Ingenieur Royale mai 5, 2011 la 9:47 pm

    Chestiunea Israeliano-Palestiniana

    in principal din cate am citit eu Fasia Gaza si West Bank sunt focarele de conflict.
    O solutie ar fi ca Isreal sa primeasca Fasia Gaza si West Bank sa se imparta intre Palestinieni si Israel, Israel ar putea ceda niste teritori la nord si sud de West Bank ca noua Palestina dar si Israel sa fie mai compacte. Problema pare a fi ca teritoriul Israelian fara West Bank ar fi extrem de ingust. Probabil asta ar fi o solutie. Zona Ierusalim sa faca parte din Israel.

    Alta solutie mai idealista ar fi ca Palestinieni sa cedeze Fasia Gaza Israelului. In West Bank sa se creeze un nou stat mixt. Idealistic vorbiind 40 % evrei pt ca au prioritate , e tara lor, 35 % Palestinieni si 25 % oameni adusi din toate partiile lumea care sa fie un fel de tampon intre cele 2 popoare. Africani, Chinezi etc Exact ca in cartea „Praktischer Idealismus” 🙂 Si multi „verzi” europeni. Ei sunt de stanga si le place.
    Ca solutie de pace ar fi pomparea masiva de bani acolo, asa cum sa facut in Romania intre 2006-2008. Bunastarea adoarme nationalismul. Populatia pana la urma sa devina compacta. O noua natiune.
    Biserica catolica si ortodoxa sa formeze o fundatie comuna si sa primeasca cu titlu de proprietate locurile sfinte importante pt religia crestina.

  20. 21 Velisar Iancu mai 5, 2011 la 10:00 pm

    da, dar nu trebuia sa coborati la nivelul lui boc. Ati mai pacatuit si cu cristian diaconescu…

  21. 22 Les Ingenieur Royale mai 5, 2011 la 10:58 pm

    Managementul schimbarii si chestiunea Europeana.

    Tot la fundatia Titulescu sa pus problema islamizarii Europei.

    Sa incepem cu managementul schimbarii, materie pe care am invatat-o la masterul in management:

    „- modelul lui Kurt Lewin, având urmatoarele caracteristici:

    – prezinta mecanismele elementare pentru gestionarea schimbarii în felul urmator:
    – dezghetare – modificarea starii curente de echilibru stabil, care sustine comportamentele si atitudinile existente. Acest proces trebuie sa tina cont de amenintarile inerente pe care le ridica schimbarea în fata oamenilor, precum si de necesitatea de a-i motiva pe cei afectati sa ajunga, prin acceptarea schimbarii, la starea naturala de echilibru.
    – schimbarea – crearea unor reactii noi, pe baza noilor informatii.
    – reînghetarea – stabilizarea schimbarii prin introducerea noilor reactii în personalitatea celor implicati.”

    Lumea este intr-o continua schimbare si noi toti stiim despre ce este vorba.
    Aplicarea schimbarii are loc pt fiecare tara , zona, continent in mod diferit datorita istoriei , sistemului de guvernare, ideologii , dezvoltare etc

    Schimbarea in lumea vestica.
    Pt a trece la o noua oranduire au trebuit „dezghetate” vechiile obiceiuri si culturi din SUA, Germania, Franta in tot occidentul.
    Sa inceput usurel in anii 50 si a fost ok . O lovitura mai grea a fost miscarea studenteasca din 1968, care deja era un pic cam dura. Ea a dizolvat structura sociala din vest.
    Anii 80 au reprezentat o indulcire deoarece trebuiau momite tarile din estul Europei, iar oamenii de acolo din est sa doreasca si ei sa traiasca intrun asa sistem.

    Din punctul meu de vedere aici ar fi trebuit sa se opreasca schimbarea mondiala ca oranduire ideala.

    Era punctul in care skinheadul nazist manca shaorma (kebap de fapt) si vizita prostituate africane. Mai existau violente dar controlate. Era o stare de echilbru. Totusi atunci si cei care conduceau vestul il si reprezentau nu ca acum:
    Reagen , Kohl , Thatcher, François Mitterrand etc
    Problema emigrantilor era inca sub control. Si aici ar fi trebuit sa se opreasca totul.

    Sa atins fara sa se vrea un minunat punct de echilbru intre toate partiile „beligerante”.

    Parerea mea ca in Europa chiar si in tari formate din natiuni unde locuitori provin si de pe alte continente ca etnogeneza (vezi basescu), Romania, Bulgaria , Ungaria nivelul emigratiei sa nu depaseasca 5 % (sigur sa nu facem misto, vorbim si pt viitor ca poate basescu pica iar Romania devine interesanta pt emigranti) iar in cele traditinal europene sa nu depaseasca 3 %. Asta asa ca sa „intep” nationalistii de pe blog dar si pe globalisti.

    Dar nu asa emigrare pic cu pic se face lacu adica acu 3 % acum apoi iara 3 % si tot asa.
    Se pune problema suprapopularii planetei. Europa nu are problema asta, in Europa are loc un regres de polulatie. Nu poti da munca in stiinta de secole a europenilor asa gratis la Chinezi.
    Care cu tehnologile astea furate polueaza ia noi platim aici in Europa. Sa dai tehnologia armelor atomice la chinezi, pakistanezi si indieni e o mare prostie.
    Hainele facute in Germania era la fel de ieftine/scumpe ca si cele Chineze dar mult mai bune., acum nu se mai fac acolo. Solutia nu e emigratia pt ca nu putem muta artificial suprapolularea aici.

    Solutia sunt masuri sociale intelepte ca raspuns la imbatranirea populatiei.
    Locuinte cat mai multe proprietate personala, incat pensionarii sa nu plateasca chirie (valabil pt vest), mancare foarte ieftina, transport in comun foarte iefin. Posibilitatea unui program de lucru mult mai scurt pt cei peste o anumita varsta iar restul sa plateasca de la stat . Mai convenabil decat sa platesti toata pensia. Solutii sunt .
    Nu pot rezolva eu problemele lumii acum pe loc si oricum in chestiunea asta nu m-ar asculta nimeni.
    Cand vorbesc de basescu imediat sar toti inebuniti ca ce am mai scris ala , dar la chestii de astea nu asculta nimeni.

    Bun sa trecem la etapa a doua din managementul schimbarii.
    Si anume schimbarea in sine.

    In vest in 1991 George Bush spunea …. New lalalala
    si a inceput cu Bill Clinton. Un drogat.
    Cultura in special in muzica sa schimbat radical si a aparut ca din senin termenul de globalizare in prim plan…
    Estul era spart si deci nu mai era nevoie de imaginile fara continut dar de foarte buna calitate a anilor 80 , ca perlele de sticla date de conquistadori indienilor. Muzica Grunge dar si Tehno a fost corifeul dizolvarii creierilor occidentailor in anii 90, undeva o continuarea a anilor 20.
    Texte gen „I’m a looser baby” sau „Smell like teen spirit” au perveritit generatii intregi.

    In Romania insa cum scapasem de un regim comunist , trebuia sa aibe loc un proces de dezghetare intai.
    Anii 90-96 au fost foarte buni totusi. Un fel de ani 50 si 80 ai vesticilor.
    Prima ruptura a fost guvernarea Tapu-Ciorbea care au pervertit cumva procesul asta.
    Anii 2000-2004 au fost mai stranii.
    Nastase avand vechea garda PDSR (ce frumos suna) a continuat sistemu 1992-1996. Probabil ca prin vizita lui George W Bush in noiembrie 2002 sa impus trecerea de la dezghetare la schimbarea in sine.
    Au aparut tot felu de legi si atitudini …
    Prin 2002 asa se atinsese iara o perioada de aur asa cum fusese cea din 1992-1995.
    Problema e ca vechii PDSR-isti mai nationalisti s-au cam suparat pe Nastase care era stresat din mai multe parti, dar nici el nu prea vroia sa treaca la schimbarea in sine. A privatizat a dat legi mai stranii dar nu prea vroia el.
    Ei si americanii l-au gasit pe Basescu. Asta a negociat pe ascuns. Si a fost sustinut si de vechile structuri care nu il mai placeau pe Nastase. Ia vrajit cu nationalismu ceausist si functii, bani etc. Vechile structuri l-au si prelucrat si impins spre decizii gresite pe Nastase. Asa ca a iesit Basescu. Vadim sa dat la o parte. Si a iesit Basescu.
    Basescu ia dat mai departe cu nationalismu de tip ceausist, nationalism absolut defect pt care era de asimilare parsiva. Securisti olteni in ardeal, securisti secui in oltenia, trenu foamei spre Timisoara , cai in apartamente + cetanie etc

    In Bucuresti multi lucreaza la multinationale ca sclavi si se cred superiori vesticilor… Asa ca fapt divers. O perversiune a nationalismului ceausist.

    Apoi constiinta in marile orase a fost adormita definitiv cu investitii si bani in 2006-2008. „Puseul liberal de bunastare…” Deci si PNL mai are pete portocalii. Iar cand romanu sa ingrasat mai tare, ca in povestea capra cu 3 iezi , capra ia tras presu lupului… Romanul cu burta plina sa trezit in focul taierlor de salarii , inchidere de spitale etc

    basescu e sustinut de americani pt ca face schimbarea mai rapid si mai amplu decat ar fi facut-o Nastase. PSD are ordonat ciocu mic si de la americani si de la DNA. Pe langa asta aici se testeaza noi metode de manipulare in masa pt noi teritorii , pt americani insasi. Vezi minciunile si atitudinile ieftine lui Obama gen basescu.
    Sa ne fie clar nu va exista o revenire la vechiul trai. Puseul bunastarii liberale a fost doar pt adormirea constiintei si indatorirea populatiei.
    Ce e de facut asta stiiti voi…

    America este deja „schimbata” se plang barbati anglo-saxonii din state ca nu sunt angajati daca nu sunt altfel… Daca sunt pe bune nu primesc job. Salariile urmasilor lui Washington sunt mai mici decat a altora…
    Femeile lor primesc insa job. Stiiti voi la ce ma refer…
    In America are loc inghetarea noului sistem pt ca e deja bomba si cum zicea colegul astazi la Fundatia Titulescu „America e o fortareata”

    In Romania se va continua cu impunerea sistemului politienesc. Romanii nu vor mai primi joburi doar femeile. Cam ca in state sau mulat pe tara un pic altfel.

    Succesuri dragii colegi revolutionari

  22. 23 Les Ingenieur Royale mai 5, 2011 la 11:36 pm

    Raspuns pentru Oreste

    Ma uitam mai demult la emisiunea „sforaitoare” a lui Oreste.
    Si ce imi aud urechile.
    Oreste: „Europenii trebuia sa plateasca karmik pentru ce au facut in colonii si de-a lungul istoriei” (ceva de genu, nu tin minte cuvant cu cuvant) miscand manutzele lui rahitice pline de inele.
    Nu stiu cat de european este Oreste ca etnogeneza.
    In alta emisiunea se declara european. Habar nu are ce vrea.
    Din Europa din pacate sunt cateva tari printre care si Romania care au de platit karmic si celalte nu sunt neaparat din vest.
    Si am sa explic de ce.
    Cifra avorturilor in Romania:

    „22 de milioane de avorturi în România în ultimii 50 de ani”

    http://www.exclusivnews.ro/sanatate/22-de-milioane-de-avorturi-in-romania-in-ultimii-50-de-ani.html

    Inca o data populatia tarii, ucisa. In vest nu se avorteaza chiar asa usor.
    Nu sunt eu marele moralist dar e prea de tot.

    Pe langa asta daca ar fi un loc care ar putea fi capitala satanismului mondial ar fi Bucuresti. Si turnura asta a luat-o incepand cu 2005.
    Toate pacatele enumerate de cele 10 porunci dar si cele care reprezinta norma moralei europene si mondiale si care vreti voi sunt incalcate. Trufie, furt, minciuna etc sunt la nivel maxim.

    De ce nu sunt atat de vinovati europenii fata de africani, asiatici (coloniile) etc

    – Pai sclavii aia au fost dusi in america de nord si america de nord. E problema americanilor.

    Cum a platit Europa karmic ?

    – europa baga bani la greu in tarile sarace si face comert convenabil pentru tarile sarace, sunt multe proiecte sociale.

    – predare mocca de tehnologie

    -acceptarea emigrantilor

    si

    – in primul razboi mondial:

    Morți:
    5.525.000
    Răniți: 12.831.500
    Dispăruți: 4.121.00

    – al doilea razboi mondial

    militari morți:
    peste 16.000.000

    civili morți:
    peste 45.000.000
    total:
    peste 61.000.000

    Europa nu mai are nici o plata karmica fata de restul lumii. Restul lumii are poate o datorie fata de Europa. Ce inseamna asta …

  23. 24 Sami mai 6, 2011 la 12:52 am

    Intrebarile mele sunt :
    – Cu noi cum ramane ?
    – Ce se va alege de Romania ?
    – Ce se va alege de noi romanii ( care dupa cum am mai spus , se pare ca nu suntem doriti pe teritoriul acesta de catre nimeni – nici de ai nostrii conducatori „iubiti”si nici de cei din afara tarii ).

    Ma uitam la filmuletul in care Boc cosea iarba – oare o fi un mesaj subliminal vis a vis de cine vine cu coasa ? Haina cu gluga ii lipsea si… .

    Eu , desi am o varsta, am inceput sa ma gandesc din ce in ce mai des ,la varianta de a-mi vinde toate proprietatile pentru a pleca definitiv din tara . Cred ca oriunde e mai bine decat in Romania . Nu am de gand sa platesc datoriile facute de PDL-isti ca sa fure ei ca cica e criza .
    Chiar criza din America a fost o mare teapa, un tun al unora si nu a fost o criza „naturala”. Unii baieti destepti de acolo au pornit tot acest tavalug pentru a-si trage ei averi enorme. Nu tre’ sa fii prea destept sa -ti dai seama de masinatiile si sforile care se trag numai si numai pentru a se imbogati pana peste poate unii idioti nebuni . Probabil se va afla tot adevarul intr-o zi , desi , greu de crezut ca va fi cineva tras la raspundere vreodata.

    Imi pare din ce in ce mai rau ca am avut ghinionul de a ma naste in prapadita asta de tara. Imi pun intrebari despre ce o fi fost in capul parintilor mei, atunci cand au avut proasta inspiratie de a ma aduce si pe mine pe lume, sora mea fiind mai mare . De ce nu s-or fi limitat la un singur copil (?).Eu nu am vrut nici moarta sa fac copii si nu am facut si ma felicit pentru ca nu am creat nici o victima care sa ma injure . In Romania copiii vin pe lume pentru a fi „carne de tun „, cifre de sondaje sau buni de experimente pentru tot soiul de paranoici.

    Ma intreb si de ce nu este data o lege prin care sa aiba drept de vot doar cei cu min . 10 sau 12 clase , ceilalti fiind totusi iresponsabili si fara discernamant atunci cand voteaza . Ca tot fac ei baze de date computerizate, acum era momentul sa introduca in baza de date a fiecaruia si nivelul de studii. Si votul in afara localitatii de domiciliu ar trebui interzis, astfel ar disparea definitiv fraudarea prin turismul electoral dar si voturile celor aflati in afara tarii( voturi ce nu se pot controla si pot fi fraudate – cum s-a si intamplat la ultimele alegeri).

  24. 25 Al(Sandu) mai 6, 2011 la 4:39 am

    Sincere felicitari pentru prestatia de la tv A3(cu mici exceptii……)!Iata un mesaj transmis mai demult_sandu/Mioveni spune:
    ianuarie 18, 2009 la 10:48 am
    De ce membrii marcanti ai PSD-ului,din guvern se lasa ,,UMILITI” se pdl?Riscati sa ne pierdeti si suntem f.f. multi.De ce se amesteca mere cu pere?Niciodata galeriile cluburilor DINAMO si steaua NU vor tine ,sa zic cu VIITORUL SCORNICESTI[de Basesti.]Sunt nemultumit de ce se intimpla ,iar PSD-ul tace.DE CE ?De dragul guvernarii cu orice pret?Iata probleme urgente de rezolvat in PSD.Va rog ocrotiti-ne ,asa cum ne-ati promis in campania electorala.
    P.S.Aceasta rugaminte este cu atat mai urgenta astazi,cand pecinginea PORTOCALIE SE INTINDE CA O CARACATITA PESTE TOT IN REPUBLICA ROMANIA.S-auzim(poate…???!!!)si de …..bineeeee!Cand???

  25. 26 blogideologic mai 6, 2011 la 6:27 am

    @ Harabula, florin m., Victor V.
    Cronicarii Grigore Ureche, Miron Costin şi Ion Neculce au lucrat tot “la registratură”.

  26. 27 Vasile, mai 6, 2011 la 7:02 am

    Velisar,

    Pacatul parca cel mai mare este insa a lui Iuda!

  27. 28 blogideologic mai 6, 2011 la 7:51 am

    Banca europeană centrală păstrează rata dobânzii directoare de 1,25 % http://www.lemonde.fr/economie/article/2011/05/05/la-bce-garde-son-taux-directeur-inchange-a-1-25_1517586_3234.html

  28. 29 Pali mai 6, 2011 la 7:51 am

    @ Ioan

    Camarade,…cred ca, speri degeaba ! PPMT este creatia lu’ Betivu’! Asa cum o sa mai apara un partidulet romanesc ( il suspectez pe Lazaroiu ) care sa mai rupa de la altii asa o sa apara si o sa prospere si Tokes cu gasca sub egida Cotroceni !Si te rog eu frumos sa nu-i mai amesteci pe honvezi cu nenorocitii astia,….este o foarte,foarte mare diferenta intre …..

  29. 30 ORASAN IOAN mai 6, 2011 la 8:04 am

    Un an de război împotriva romanilor.
    Nenumăratele măsuri de sărăcire impuse de guvernul stăpânit de Băsescu,poporului român,au distrus speranţa de viaţă a bătrânilor şi au nimicit speranţa de viitor a tinerilor,au facut pe mulţi sa cotrobăie prin gunoaie pentru a gasi resturi alimentare si deşeuri reciclabile.Guvernanţii le cer românilor să se apuce de muncă,dar locurile de muncă sunt atât de rare ca şi caprele negre la câmpie,cei de la FMI le impun românilor să se imbolnăvească cu 10% mai puţin,spitalele sunt inchise în dorinţa nebună ca tot mai mulţi să părăsescă sistemul cu picioarele inainte,sărăcia îi îndepărtează tot mai mult pe copii de scoală,frigul si foamea se instalează pe zi ce trece în tot mai multe case,lipsurile destramă din ce în ce mai multe familii şi peisajul trist poate fi completat cu destul de multe elemente.Între timp oficialii ne spun că este bine,uitând să spună că este vorba despre binele lor şi al celor apropiaţi puterii portocalii,nu a reuşit nimeni să gasească un oligarh portocaliu afectat de criză,în vreme de restrişte pentru ţară averile lor sporesc necontenit,luxul lor este tot mai nesimţit,purtarea lor este tot mai arogantă,minciuna şi hoţia sunt înalţate la rang de virtute,am ajuns in stadiul în care dacă cineva este cinstit este privit cel puţin ca o ciudăţenie,dacă nu ca un fraier,sunt mulţi care toată săptămâna mint,înşeală şi fură,iar Duminică se duc la biserică cu o lumănare groasă si scumpă,crezând în nemernicia lor că îl pot înşela şi pe Dumnezeu ca si pe cei înşelati şi minţiţi cu vorbe înşelătoare şi fapte murdare.Prin forţă,intimidare şi minciună politicienii şi oligarhia portocalie încearcă să impună în rândul românilor sentimentul de frică şi de faptul că ei sunt stăpânii României şi că lumea poate fi amăgită cu bani puţini şi ceva alimente puse într-o pungă cu numele şi culoarea partidului lor,or fi mulţi săraci în ţara asta,dar sper să fie destui îmbărbătaţi de curajul să le refuze pomana înşelătoare.Partidele opoziţiei într-o miscare inteligentă s-au grupat în USL,dar par că se mişcă cu greutate,nu sunt destul de prezente între oameni,nu sunt suficient de agresive împotriva puterii,nu-şi pun în valoare bunii comunicatori pe sticla televizoarelor,USL nu are un departament comun de comunicare,nu demasca cu hotărâre corupţia,hoţia,minciuna,legile şi ordonanţele date cu dedicaţie clientelei politice.Pentru a-şi pune în valoare credibilitatea şi dorinţa de bine pentru cei mulţi,USL trebuie să încheie public o înţelegere cu cetaţenii Romaniei prin care să se angajeze că-i eliberează de frică,de sărăcie,că vor acţiona cu toate mijloacele legale pentru a-i pedepsi pe cei care au făcut atăt de mult rău cetăţenilor şi vor face tot ce este posibil ca să recupereze ce au furat portocalii cât au fost la guvernare.Partidele opoziţiei trebuie să recunoască că nu au avut o bună politică de cadre,altfel numărul dezertorilor spre tabăra puterii nu ar fi asigurat majoritatea acestei clici dăunătoare,trebuiesc prezentate public măsurile ca acest fenomen să nu se mai repete de aşa manieră încât traseiştii şi trădătorii să nu-şi mai găsescă loc în parlament,în consiliile judeţene şi locale,sunt destui oameni cu coloană verticală care nu pot fi şantajaţi de puterea coruptă.

  30. 31 teostanc mai 6, 2011 la 8:04 am

    @Nastase,
    Din emisiune m-a frapat dorinta moderatorilor de a iesi in fata. Sunt obositori . Cand eu, ca telespectator, ma pliez pe idile interlocutorului, tocmai cand acest vrea sa concluda, ii taie microfonul. Inca o data, obositor.

  31. 32 ZOE, fii barbata ! mai 6, 2011 la 8:07 am

    @rizoaicaad.arges
    „Democratia Viitorului” pe care o propui dumneata este o aberatie!
    De fapt ceri o epurare a candidatilor pe tot felul de criterii chiar si etnice.
    Ceri DOSARE, ca pe vremea lui împuscatu. „Filtru imunizator”, o alta ineptie. Propui chiar si un juramânt aiuristic.
    Toate aceste elucubratii, dovedesc faptul ca probabil ai pierdut notiunea timpului si te crezi în vremea bolsevismului care, tin sa te anunt a murit de mult ! Betia de cuvinte si retorica frazei, trimite cititorul direct în lumea lui Nenea Iancu – un Catavencu de exemplu.
    Saptamâni întregi, ai umplut site-ul Antenei 3 cu un comentariu naucitor despre Ciutacu, nimeni nu a înteles ce ai cu omul asta, ce ti-a facut sau , ce nu ti-a facut! Pâna nu te-au luat la rost tinerii care scriu pe acolo, nu te-ai lasat, sau poate într-un final ai obosit.
    Dar, intr-o democratie, fiecare are dreptul la exprimarea libera a opiniei si nu poti sa te plângi ca nu ai fost lasat. Deci exista totusi democratie la noi ! În „Democratia Viitorului”propusa de dumneata libertatea cuvântului
    nu ar exsita, asta este diferenta.
    Vreu sa închei într-o nota vesela – doar suntem un popor vesel – ar trebui sa te muti la Londra, acolo în Hyde Park este o scena unde oricine îsi poate tine liber speach- ul . „Succesuri” !

  32. 33 un mizilean mai 6, 2011 la 8:26 am

    Domnule Presedinte, referitor la sondajul pe care cei de la Antena 3 l-au anuntat cu surle si trambite…daca alea sunt rezultate obiective…atunci in iulie o sa ninga…inteleg sa sustina p.c. si p.n.l ca doar s-au infratit, dar ei o dau intr-un ridicol de nedescris…ma asteptam sa fie mai echilibrati…la ce ma refer cand spun toate astea? Ex: „Când vine vorba de partidele politice care se bucură de încredere, cifrele arată în felul următor:

    PNL – 37,5%
    PSD – 33,9%
    USL – 29,4%
    PC – 24,2%
    ACD – 23,5%
    PP – 20,5%
    PDL – 17,9%”

    sau

    „De asemenea, când vine vorba de personalităţile care se bucură de încredere, lucrurile stau în felul următor:

    Mugur Isărescu – 52,5%
    Crin Antonescu – 40,0%
    Victor Ponta – 36,2%
    Dan Voiculescu – 24,4%”

    Sa fim seriosi, inteleg ca ar fi trebuit sa iasa bine cele 2 partide ale lor (pnl si pc), dar sa nu exageram. Extraordinar, ce incredere au capatat romanii in pc. Dupa aceste sondaje reiese faptul ca pc mai mult s-a incurcat cand a ales sa se duca cu pnl. tinand cont (uitandu-ne dupa rezultatele din acest sondaj) ca pc este peste acd cu aproape un procent sau ca dl. Felix, pardon-Voiculescu „emana” o incredere, asa, ceva de neconceput:). Cat despre increderea pe care o au romanii in Isarescu…mai bine … nu mai comentez 😉
    Felicitari Antena 3 pentru obiectivism!

  33. 34 Harabula mai 6, 2011 la 8:43 am

    @blogideologic
    Cum, nu esti legionar? Ne-ai dezamagit.
    Un legionar aveam si noi pe aici si nici acela nu-i veritabil.
    Nu-i tarziu sa te autentifici.

  34. 35 florin m. mai 6, 2011 la 8:49 am

    Blog Ideologic

    „@ Harabula, florin m., Victor V.
    Cronicarii Grigore Ureche, Miron Costin şi Ion Neculce au lucrat tot “la registratură”. ”

    Ia te uita! Si totusi, nu pusesem nici o intrebare.

  35. 36 florin m. mai 6, 2011 la 8:50 am

    Karakas

    Nu traim nici capitalism, nici liberalism. ci politicianism si etatism.

  36. 37 virusverbalis mai 6, 2011 la 8:52 am

    El conduce bine, boaca,boaca,boaca,
    Pe acorduri line, cioaca,cioaca,cioaca…
    Mai este putin, boaca,boaca,boaca,
    Si-am scapat da chin,cioaca,cioaca,cioaca…
    E ca barza chioara, boaca,boaca,boaca,
    Viata e usoara, cioaca,cioaca,cioaca…
    In guvern basit, boaca,boaca,boaca,
    Este iscusit, cioaca,cioaca,cioaca..
    El stie la coasa, boaca,boaca,boaca,
    Punga noastra-i groasa,cioaca,cioaca,cioaca..
    Are capu’ tare, boaca,boaca,boaca,
    Noi suntem cu stare, cioaca,cioaca,cioaca..
    Este si cam tont,boaca,boaca, boaca,
    Avem bani in cont, cioaca,cioaca,cioaca..
    ps/Originalu pa blog

  37. 38 grigore mai 6, 2011 la 8:57 am

    bag de seama ca ati lasat pe seama celor de la antena3 lupta cu puterea. daca nu va implicati in aceasta campanie veti sfarsi prin a nu mai avea credibilitate in fata electoratului. lupta cu puterea nu trebui slabita deloc.
    spor la treaba!
    opnoare muncii!!

  38. 39 eficientaenerg mai 6, 2011 la 9:06 am

    Bravos!Te pricepi….si la Romania!
    „Cei care nu apără nicio cauză, vor cădea pentru orice.
    Alexander Hamilton”

  39. 40 Harabula mai 6, 2011 la 9:19 am

    @Les Ingenieur Royale
    Spune, urmarirea asta psihitronica nu face sa-ti sune clopotei in cap?
    Stii cum sa te protejezi? Baga-te sub masa. Poti sa-ti instalezi si calculatorul acolo.

    @blogideologic.
    Si dumneata spui ca esti supravegheat. Acelasi sfat. Eventual pe masa pune o tabla.

    @Amandoi
    Totusi s-ar putea ca solutia propusa de mine sa nu functioneze daca ati fost pe la psihiatru. Astia (psihiatrii) te adorm si iti baga microfoane in corp.

  40. 41 Marcus mai 6, 2011 la 9:45 am

    Alioooooo, Opozitia, Se Audeeeee!

    Aseara am vazut un sondaj de opinie si singurele cifre care mi-au atras atentia au fost cele referitoare la intentia de vot a romanilor la alegerile de anul viitor. Daca sondajul este pe bune, iar sondajul OK, situatia este naspa de tot si singura noastra sansa de a-i da jos pe astia de la Putere si de a-i trimite in spatele gratiilor s-a dus dracului. In conditiile in care doar 46% dintre romani intentioneaza sa voteze este mai mult ca sigur ca Basescu si derbedeii lui portocaliii vor face tot posibilul ca, avand bugetul tarii pe mana si experienta furtului masiv de la alegerile prezidentiale, sa se “aleaga” si de data aceasta, in sensul ca oricat de bine ar iesi USL-ul in urma votului, in conditiile in care nu vor depasi pragul de 50%, chiombu’ va face ce stie el mai bine sa faca, se va sterge din nou cu Constitutia la cur, va numi prim ministru de la pedele si-si va procura, pe bani sau prin santaj ordinar cu DNA-ul, suportul parlamentar necesar. Si atunci sa-i vad eu pe romanii care zic ca-s destepti daca nu voteaza, pe unde dracu vor scoate camasa.
    Si asta deoarece in Romania, in masa aceasta de 46 % care si-a declarat intential la vot, alegerile de pana acum au aratat ca circa 50% dintre ei sunt votantii care reactioneaza la marimea si calitatea papornitei electorale sau a milionului pe care sa-l faca praf la birtul satului, subiect de critica pentru onor d-l presedinte. Ori in conditiile astea USL-ul n-are nicio sansa la un vot corect care sa reflecte adevarata stare de spirit a majoritatii, iar alegerile vor fi un nou pretext pentru portocaliii de a-si arata “abilitatile” electorale prin cumparare si falsificare de voturi.
    Asa ca adio, schimbare si adio, speranta de mai bine!
    La cat de delasatoare si inactiva este Opozitia in aceasta perioada in care netrebnicii au pus mana si folosesc la greu si TVR-ul si Radio Romania Actualitati, unde isi “triumfalizeaza” realizarile guvernarii Boc, pe intreg teritoriul tarii, in timp ce Opozitia este sustinuta doar de postul Antena 3 cu o audienta de cateva sute de miii de romani, rezultatele acestei propagande desantate a portocaliilor tinuta in fata unor boboreni sensibili nevoie mare la pomeni electorale sunt foarte usor de anticipat.
    Eu pur si simplu nu inteleg de ce Opozitia in conditiile in care are reprezentanti foarte convingatori atunci cand deschid gura si vorbesc, nu-i foloseste in teritoriu, sa le deschida capul romanilor in privinta pericolului mortal reprezentat de ciuma portocalie, in timp ce liderii Uniunii ar trebui ca zilnic sa faca conferinte de presa si sa taxeze orice miscare gresita facuta de derbedeii de la Putere. Si acestia ne-au aratat ca, la cat de dobitoci , de hoti, de ahtiati dupa putere etc. sunt, pot oferi Opozitiei subiecte garla cu care sa bombardeze electoratu intru iluminare politica,l castigand astfel puncte pretioase in batalia ce va sa vina.
    Pentru ca daca Opozitia se gandeste ca alegerile sunt un obiectiv de viitor se inseala amarnic. Daca acum Boc, pentru un cacat de alegeri in pedele, se foloseste fara niciun fel de rusine sau temere de posibilitatile oferite de functia de Prim MInistru si de banii contibuabililor, la momentul alegerilor parlamentare, cand miza va fi chiar Puterea, golanii isi vor face efectiv de cap pe banii si nervii nostri, in timp ce Opozitia se va lamenta pe la Antena 3.
    Domnule Ponta, domnule Antonescu iesiti domnilor zilnic, nu lanceziti dormind pe o ureche, si tocati-i marunt sa se auda pana in ultima fundatura de tara cine si cum ne conduce spre dezastru si ruina. Treziti-va cat mai este timp deoarece pe ultima suta de metri n-aveti nicio sansa de castig. Cand vor vota si romanii lui Branza, prin corespondenta, cate unul la trei secunde, veti constata doua lucruri:
    1. diaspora lui basescu a ajuns mai numeroasa decat populatia cu drept de vot din tara
    2. alegerile din Romania se castiga mai nou, in diaspora si in republica Moldova.
    Concluzii bune de motiv de doliu national si tras obloanele de tara european-democratica.

  41. 42 blogideologic mai 6, 2011 la 10:06 am

    @ Harabula spune
    Eu nu am fost „comunist rezistent anti-comunist” ca tine. Efectiv am fost arestat de securitate în anul 1956. I-au dat lui taică-meu o hârtie doveditoare că m-au luat de acasă. Iar taică-meu a păstrat-o. Împreună cu procesul verbal doveditor al percheziţiei şi al cărţilor şi manifestelor confiscate atunci. După 1989, SRI-ul condus de Virgil Măgureanu, căruia i-am cerut să îmi restituie obiectele confiscate, mi-a spus că nu posedă aşa ceva, că nici măcar n-au documentele despre arestarea mea! Dar Virgil Măgureanu era vecin de palier pe scara de bloc cu Ion Cristoiu, i-ar tu spuneai că ai colaborat cu Ion Cristoiu! Ce să conchid ? Iată nişte „comunişti rezistenţi anti-comunişti” ! La câte zeci de mii de euro ai dreptul acum, pentru că ai fost „comunist rezistent anti-comunist” ?

  42. 43 blogideologic mai 6, 2011 la 10:13 am

    @ Harabula spune: „Cum, nu esti legionar? Ne-ai dezamagit.”
    Care „Ne” ? Tu şi mai cine ?

  43. 44 blogideologic mai 6, 2011 la 10:24 am

    @ Harabula
    Re-postez ideologia în care cred : +Ideologia Şcolilor Centrale / “Les idées font le tour du monde : elles roulent de langue en langue, de siècles en siècles…” Rivarol/ Termenul de Ideologie a fost forjat de către Antoine Louis Claude Destutt, conte de Tracy, ori, mai pe scurt, Destutt de Tracy, gânditor francez ce a trăit între 1754 şi 1836. Deşi Ideologia se vrea a fi distinctă de Metafizică şi Psihologie, ea nu poate fi înţeleasă decât într-o Triadă cu numitele discipline. De ce într-o asociere cu Psihologia ? Dacă Ideologia însemna, în concepţia originară a lui Destutt de Tracy, o “ştiinţă a ideilor”, ele erau însă idei achiziţionate “senzualist”, aşa încât era natural ca Ideologia să se asocieze cu Psihologia. Apoi, de ce asocierea cu Metafizica ? Deoarece Ideologia reţine ideile despre efecte, nu şi despre cauzele primare, ce reveneau Metafizicii. Totuşi Destutt de Tracy însuşi plasează Ideologia printre ştiinţele exacte, reunind astfel ştiinţele umaniste cu ştiinţele exacte într-o ştiinţă a omului. Încă mai limpede mi se pare a fi ceea ce scria Destutt de Tracy în “Éléments d’idéologie” din 1801 : “la connoissance de l’entendement est proprement la science unique”, “cunoaşterea înţelegerii este la modul propriu ştiinţa unică”, aceasta cred că este cea mai bună definiţie care a fost dată Ideologiei de către autorul termenului. Nu-i mai puţin adevărat că Ideologia va căpăta şi puternice conotaţii peiorative. Curând, chiar din partea marelui Napoleon Bonaparte, pe care îl agasa teoria economică de tip “laissez faire” a lui Destutt de Tracy. Acesta-i motivul pentru care, oprit în 1806 de cenzura napoleoniană să îşi editeze în Franţa “Comentariul” la Montesquieu, Destutt de Tracy a fost nevoit să îl roage pe preşedintele american Thomas Jefferson, ce manifesta un interes viu faţă de “Spiritul legilor” şi împărtăşea cu de Tracy aceeaşi “Ideologie”, să publice în America o versiune în limba engleză. Preşedintele S.U.A. a tradus el însuşi “Comentariul”, nu ştiu dacă din plăcere pură sau dintr-o amabilitate împinsă la extrem, dar această (bună) purtare, cât şi gândirea lui aforistică, exprimând adevăruri valabile şi în lumea de azi, te îndeamnă să crezi că numai curentul jeffersonian din gândirea politică americană ne este, ab initio, favorabil. Temele principale de discuţie ale grupului de Ideologi erau : “Cum percepem lumea ? Ce facem în esenţă atunci când gândim şi vorbim ? În ce fel raţionăm ? Care-i legătura între diversele categorii de semne şi gândire ?” Acestea sunt de altminteri chestiuni filosofice milenare, examinate cu perseverenţă şi în zilele noastre în cadrul ştiinţelor cognitive. Ideologii au încercat să găsească o soluţie unificatoare la toate aceste întrebări. Destutt de Tracy a formulat respectivele reflecţii teoretice în perioada încarcerării sale de sub Teroare, în timpul Revoluţiei Franceze. A avut şansa să supravieţuiască, iar în deschiderea de după 9 thermidor anul II, le-a supus atenţiei amicilor săi reuniţi în salonul de discuţii filosofice al Doamnei Anne-Catherine Helvetius, supranumită Notre-Dame d’Auteuil, Madona din Auteuil. Dacă Ideologia însemna, în concepţia originară a lui Destutt de Tracy, o ştiinţă a ideilor achiziţionate “senzualist” şi prin experiment, era natural că a fi Ideolog însemna aderenţa la tradiţia Luminilor, la stilul de gândire al unor Condillac sau Lavoisier, -amintim, el însuşi influenţat de gândirea lui Condillac în construirea discursului ştiinţific -, amândoi fiind Ideologi avant la lettre. A fost Destutt de Tracy, Ideolog ce înţelegea perfect rolul sensibilităţii în formarea ideilor, şi un romantic ? Oricum, la fel ca poeţii romantici englezi din primul val, de Tracy a văzut şi a înţeles ce şoc distrugător, ce viitură catastrofală în cursul istoriei umane a produs Revoluţia Franceză. Din cauza aceasta, scopul generos al Ideologiei era acela ca prin transmiterea de la o generaţie la alta a ideilor eficiente, să se evite asemenea “viituri”, ajungându-se la regularizarea cursului societăţii umane astfel încât omul, ca individ, să găsească aici maximum de ajutor posibil din partea semenilor săi şi în acelaşi timp minimum de obstacole virtuale dreptului său natural la fericire, fără necesitatea recursului la “răsturnări revoluţionare”, (vezi Destutt de Tracy, Mémoires sur la faculté de penser, 1796). Comunicarea Proiectului lor către societate devenea un obiectiv major pentru Ideologi. În nişte termeni româneşti frecvent vehiculaţi, ei realizează că lipsa de comunicare a Proiectului este echivalentă “încremenirii în Proiect”. Din cauza aceasta, inima mişcării Ideologilor o constituie formarea individului pentru societate prin şcoală, construirea sau re-construirea învăţământului. Iar axioma rămâne valabilă în oricare ţară. Mişcarea Ideologilor este atât de legată de problema dezvoltării învăţământului la începutul secolului al XIX-lea, încât putem spune că în România cei doi fondatori de şcoală, Gheorghe Lazăr şi Ioan Eliade Rădulescu, gândeau la fel ca Ideologii, mai mult, că au fost primii noştri Ideologi. Data de 3 brumar anul IV, adică 25 octombrie 1795, marca în Franţa o etapă importantă în realizarea planurilor pedagogice ale Ideologilor. Atunci a fost decretată crearea Şcolilor Centrale, “les Écoles Centrales”. Ele erau destinate să înlocuiască vechile colegii, şcoli cu fundament clerical. Pe lângă supunerea faţă de Biserică, acuzaţia “ideologilor brumarişti”, -sau a Ideologilor Şcolilor Centrale, cum le vom spune noi-, era aceea că în colegii se practica îndeobşte învăţarea mecanică. Spre deosebire de vinovata învăţare “par coeur” din colegii, Ideologii hotărăsc că în Şcolile Centrale învăţătura se va face urmând maxima pedagogică a “înlănţuirii cunoştinţelor”, “l’enchaînement des connaissances”, ceea ce însemna chiar mai mult decât o “serializare” sistematică. Aşa cum scria în circulara ministerială din 20 fructidor anul V, adică 6 septembrie 1797, adresată profesorilor, Şcolile Centrale aveau menirea să transmită noilor generaţii “l’héritage de Lumières”, adică “moştenirea ideologică a Epocii Luminilor”. Moştenire ce era în primul rând raţionalismul, discursivitatea. Înţelegem aşadar motivul pentru care disciplina principală de învăţământ în Şcolile Centrale era destinată formării discursului, Gramatica generală. Căci obiectul gramaticii generale este analiza tuturor formelor de discurs. Chiar Destutt de Tracy oferă acestor şcoli un fel de text-canava pentru construirea discursului, adică un text de comentat, divizat în patru volume : Éléments d’idéologie I – l’Idéologie proprement dit, 1801 / Éléments d’idéologie II – Grammaire, 1803 / Éléments d’idéologie III – Logique, 1805 / Éléments d’idéologie IV & V: Traité de la volonté et de ses effets, 1815. / Cărţile au continuat să apară şi după ce Şcolile Centrale fuseseră desfiinţate oficial de Napoleon prin decretul-lege din 11 floréal anul X (adică 1 mai 1802), întrucât formarea discursului a rămas în Franţa Cartesiană un obiectiv educaţional major sub toate regimurile. Atunci când am făcut comparaţia între acţiunea pedagogică a Ideologilor şi truda de creare a învăţământului românesc de către Gheorghe Lazăr şi Ioan Eliade Rădulescu, introduceam involuntar bănuiala că Şcolile Centrale apăreau şi în Franţa la fel ca în România, adică aproape Ex Nihilo. Ceea ce nu-i adevărat. În secolul al XVII-lea, ca să lupte împotriva Reformei, iezuiţii înfiinţau colegiile pentru instruirea copiilor burghezilor din oraşe. Faţă de învăţământul scolastic, iezuiţii veneau cu un principiu nou : Profesorii trebuie să înţeleagă caracterele elevilor, aspectul acesta fiind la fel de important pentru succesul învăţăturii ca şi cunoaşterea la perfecţie de către profesori a materiei pe care o predau. Însă Biserica rămânea stăpâna intolerantă a colegiilor care lucrau şi pentru gloria ei. Paradoxal, înalta ierarhie din l’Église catolique găseşte că pedagogia profesorilor iezuiţi, persoane activând sincer pentru l’Ancien Régime, era prea avansată, astfel că în 1762 obţine de la monarhia absolută închiderea colegiilor iezuite şi expulzarea iezuiţilor ! Totuşi, ca un principiu, instituţia însăşi a colegiilor rămânea în Franţa. Şi, cu toată sinceritatea, privind acum spre colegii, e greu să spui despre calitatea învăţământului pe care îl ofereau că era altfel decât excelentă. Colegiile au construit şi ele măreţia reală şi absolută a Franţei, absolutiste sau nu. În colegiile deschise de benedictini şi oratorieni se predau, cu mare grijă pentru detaliul aplicativ, ştiinţele pozitive. Mai erau colegiile pentru instruirea ofiţerilor, unde se învăţau de asemenea ştiinţele exacte, însoţite de lucrări practice şi de studiul limbilor vorbite în ţările înconjurătoare. De altminteri în aceste şcoli se vor forma excepţionalii ofiţeri ai Revoluţiei Franceze, în primul rând Napoleon Bonaparte, legendar printre oamenii simpli şi pentru ştiinţa de carte pe care o acumulase în şcoala militară, în speţă la Colegiul din Brienne. Astfel se poate constata că, spre deosebire de România, unde au intervenit când fanarioţii, când cazacii ruşi, când revoluţionarii unguri, când infatuaţii bolşevici de extracţie golemică, -perfecţi în eficientizarea Răului-, când pur şi simplu neaoşul “neam prost” ajuns la putere prin PCR, în Franţa a existat, certamente, o continuitate a învăţământului de calitate. Sediile Şcolilor Centrale departamentale se găseau chiar în clădirile colegiilor Vechiului Regim, -iată excepţia care confirmă regula : o Şcoală Centrală instalată în castelul de la Versailles !-, după cum sediile Liceelor înfiinţate de Napoleon în 1803 erau chiar în Şcolile Centrale pe care tocmai le desfiinţase, iar profesorii liceelor napoleoniene rămâneau aceiaşi profesori ai Şcolilor Centrale formaţi prin (şi pentru) lucrarea Ideologică. (În diverse departamente, Şcolile Centrale se vor desfiinţa doar când vor fi create condiţiile pentru înfiinţarea Liceului ; astfel în Ardèche Şcoala Centrală îşi va înceta activitatea abia în 1804, iar Şcoala Centrală din Aveyron reuşeşte să funcţioneze până în 1808). Continuitatea mai este mărturisită de faptul că însuşi limbajul folosit de Ideologii ce activau în sistemul Şcolilor Centrale fusese achiziţionat de ei ca elevi în vechile colegii. Iată de pildă un excerpt din discursul unui oficial din Isère pronunţat pe data de 30 fructidor anul VII (adică 16 septembrie 1799) : “Vous mettrez de l’ordre dans vos idées; vous acquerrez cette précision, cette justesse philosophique qui rachète la sécheresse du sujet par la netteté des conceptions”, adică “Veţi pune ordine în ideile voastre ; veţi câştiga acea exactitate filosofică şi precizia aceea care compensează ariditatea subiectului prin tăietura clară a concepţiilor”. Discurs de excepţie, ţinut totuşi de un funcţionar din provincia franceză în faţa şcolarilor şi profesorilor de la Şcoala Centrală din Isère, în urmă cu mai bine de două sute de ani ! Deci înainte chiar de proverbiala “vreme a lui Pazvante”, adăugăm noi, pentru a face o comparaţie mai de înţeles cu situaţia românească. De unde ar fi venit acea capacitate “de a pune ordine în idei” prin învăţământul în Şcoala Centrală ? Din studiul gramaticii ! În şcoala românească textul unei asemenea gramatici care îndruma spiritul spre discursivitate apare, tipărit, abia în 1828. Să reamintim, înfiinţarea şcolii de la Sfântul Sava, unde studiul gramaticii ocupa o poziţie centrală în cadrul lecţiilor predate de profesorul Ioan Eliade Rădulescu, duce după zece ani la apariţia primului text tipărit şi comprehensiv de Gramatică românească. Astfel şcoala de la Sfântul Sava avea un statut “ideologic” foarte asemănător cu al unei Şcoli Centrale. Însă şcoala de la Sfântul Sava a însemnat, incontestabil, mult mai mult decât o simplă Şcoală Centrală departamentală franceză. De altminteri sistemul pedagogic complet al Ideologilor nu se limita la Şcolile Centrale. Căci mai exista Şcoala Normală şi Institutul Naţional, cadoul făcut de Napoleon Ideologilor. Indrăznesc să spun că, aşa cum a fost gândită de Gheorghe Lazăr, şcoala de la Sfântul Sava ar fi urmat să devină o sinteză a celor trei tipuri de instituţii în Ţara Românească. Deşi spiritul ideologic “des Écoles Centrales” este prezent în România începând cu anul 1818, când apare prima oară la noi denumirea oficială de Şcoală Centrală, care nu însemna, ţin să subliniez, “şcoala din centrul oraşului” ? Odată cu venirea la Craiova a lui Ioan Maiorescu, -format româneşte la gimnaziul real din Blaj, “Mica Roma” din Ardeal-, ia fiinţă în 1831 prima Şcoală Centrală din România. În cunoscutul tablou al lui Theodor Aman, “Hora Unirii la Craiova”, se poate vedea cum arăta sediul ei. Cu Şcoala Centrală, oraşul îşi recăpăta, cel puţin în idee, statutul de a doua capitală a Ţării Româneşti. Venind la Craiova cu un doctorat în teologie luat la Viena, putem bănui că Ioan Maiorescu a aflat despre Ideologia Şcolilor Centrale prin filiera spiritualităţii germane, extrem de sensibilă la mişcarea ideilor noi dincolo de Rin. La Şcoala Centrală din Craiova, profesorul Ioan Maiorescu a predat “stilul scrierii”, intim legat de chestiunea construirii discursului. Astfel, prin specializarea sa în disciplina formării discursului românesc, prin care vreau să zic discursul în Limba Română, Ioan Maiorescu poate fi socotit cel de al treilea Ideolog român, după Gheorghe Lazăr şi Ioan Eliade Rădulescu. În educaţia pe care o va da în familie, probabil că în acelaşi respect faţă de duhul raţional îl va creşte şi pe fiul său, Titu Maiorescu. De altminteri, la o atentă judecată, naturaleţea talentului maiorescian de construire a discursului, critic sau politic, sugerează faptul că ea vine dintr-o învăţătură dobândită în familie. Prin discursivitatea paradigmatică a lui Titu Maiorescu, chiar dacă se vroia într-un mod hotărât anti-bonjourist, spiritul Junimii reprezenta, într-o formă nouă, Ideologia Şcolilor Centrale în România. Atunci când Eugen Lovinescu spunea, caracterizându-l pe Titu Maiorescu : “La răspântiile culturii române veghează, ca odinioară, degetul lui de lumină : pe aici e drumul”, el descria de fapt Proiectul şi sursele lui venind fără liniaritate, numai din naşterea personalităţilor româneşti care înţeleg diverse aspecte ale Metafizicii, din Epoca Luminilor. Ciudat cum, fără ca noi, românii, să fi cunoscut privilegiul unui veac XVIII metafizic şi enciclopedist, “degetul de lumină” al lui Titu Maiorescu ne arată că, la orice răspântie, drumul nostru trebuie să treacă prin paradigmele civilizaţiei europene instituite în secolul XVIII. Nu ne explicăm aceasta decât prin faptul că, latentă şi fără ostentaţie, “ideologia brumaristă”, adică Ideologia difuză a Şcolilor Centrale, a lucrat şi în România. Într-un fel, stagnarea nedumerită la o răspântie ori alta este pentru civilizaţia românească semnul definitoriu al “încremenirii în Proiect”. Sigur, “încremenirea” înseamnă poate şi oprirea prudentă în obscuritatea ce a rezultat din pierderea celui mai preţios timp, Veacul de Lumină, furat de “gospodarii” fanarioţi care au înălţat exclusiv limba grecească în Principatele române. Trecerea de răspântie, depăşirea “încremenirii”, se poate face cu “mai multă Lumină”, însă mai e vreme pentru această mişcare întru luciditate ? Nici măcar Ioan Eliade Rădulescu, românul care a lucrat cel mai mult şi eficient la Proiectul civilizaţiei neamului nostru, nu credea că mai avem timp. Mi-e teamă că Şcoala Centrală în Limba Română, care a sosit la noi prin gândurile europene ale lui Gheorghe Lazăr şi Ioan Eliade Rădulescu, îşi va închide definitiv porţile în secolul XXI. Dacă el va fi extrem de incongruent cu veacul XVIII european, aşa cum se anunţă, această incongruenţă va antrena inevitabil şi demolarea Proiectului românesc.+

  44. 45 contele mai 6, 2011 la 11:45 am

    @blogideologic

    Activitate anticomunistă nu-i acelaşi lucru cu activitate antisovietică. Poţi fi foarte bine un comunist naţionalist care să se opună influenţei sovietice, aşa că expresia pe care o foloseşti de „deţinut politic anticomunist” este inadecvată.

    Ai dovezi că eşti urmărit? Poţi să-mi dai exemple de acţiuni de acest gen? De ce te-ar urmări totuşi cineva pe dumneata, asta nu pot pricepe şi pace.

  45. 46 Harabula mai 6, 2011 la 11:46 am

    @blogideologic
    In ultima d-tale postare, pari a fi un cal batran de razboi care la auzul goarnei de lupta, a pornit-o razna peste dealuri si campii. Sa speram ca amocul nu te tine prea mult.
    Incearca sa-ti concentrezi toata conceptia despre viata intr-o singura propozitie.
    „Adevarata problema a filozofiei este sinuciderea”
    „Panta rhei”
    „Deasupra cerul instelat si legea morala in mine”

  46. 47 dlnimeni mai 6, 2011 la 12:05 pm

    Blogideologic: imi amintesc ca am mai discutat acest subiect cu dumneavoastra pe blog. La fel ca atunci, colegii comentatori care au lucrat in servicii pot confirma ori infirma ceea ce scriu eu acum. Daca ati fost arestat pentru activitate antisovietica, atunci ceea ce v-a fost confiscat, documente si obiecte, a ajuns, cu o oarecare probabilitate, la rusi ( chiar daca nu v-au anchetat rusii). Chiar daca ele nu au ajuns la rusi, au fost probabil facute disparute in momentul racirii cu rusii, nemaifiind de bonton pentru unii ofiteri din politia politica sa tina astfel de „dovezi”. In schimb, indiferent, pe unde v-au circulat actele, cu siguranta si pe la rusi dat fiind ca ati fost declarat dusman oficial al lor – si pe unde s-au oprit ele, este probabil ca a ramas un dosar cu o notita in ceea ce va priveste, notita care nu mai spune nimic de nuanta unui tinar locotenent ori capitan de astazi, dupa doua-trei generatii de ofiteri din 1956 si pina acum. Daca va puneti in locul unui ofiter de securitate publica de azi, el gaseste o notita in care scrie ca ati fost fascist (un dusman al rusilor nu putea fi altceva) si, daca se osteneste prin arhive, mai gaseste vreo pagina ingalbenita, scrisa in stilul epocii de un inaintas al sau, in care se zice sa sunteti dusman al poporului si ca aveti o atitudine dusmanoasa fata de statul roman. Am scris cindva pe blog despre citeva impresii pe care le-am avut in urma lecturii a 2-3 dosare de Securitate, pe care le-au primit cunioscuti ai mei care au avut suficienta incredere in mine incit sa mi le ofere sa le citesc in forma bruta. Un lucru care m-a frapat la unul dintre dosare era acela ca 2-3 fraze scrise in 1949 erau copiate, aproape cuvint cu cuvint, in introducerea fiecarei sinteze facute la interval de unul sau mai multi ani, pina dincoace de 1985. Adica: dusman al poporului, fiu de chiaburul dracului, inca de mic copil taia muste in bucatele, activist anticomunist, cu atitudine dusmanoasa si refuz de a se adapta realitatilor,…Foarte interesant ca formularile erau atemporale, adica incriminau oamenii indiferent perioada comunista – si in dejism si in ceausism. Depinzind deci de o notita de dosar si de ce aspecte au ramas pentru servicii neclarificate inca de atunci, ati putea fi verificat din cind in cind si astazi. Pentru proceduri vedeti romanele lui Le Carre, omul a lucrat in serviciile de securitate britanice si le zice bine, desigur procedurile ceva mai vechi, nu cred ca isi pune fostii colegi in cap zicind procedurile curente. O problema ar fi daca ati ramas nu in atentia serviciilor romane de securitate, ci al celor rusesti. Nu de alta, dar si oamenii aia trebuie sa lucreze la niste cazuri ca sa nu intre in somaj si ar putea avea si ei vreun dosar cu o notita. Ati putea avea plasat un informator pe linga dumneavoastra. Din cite a aparut public, serviciile au reusit sa plaseze informatori intre persoanele cele mai apropiate subiectului, nu ma refer la familie. Daca va veti lua la scuturat cele mai apropiate cunostinte, s-ar putea sa aveti surpriza, cu o probabilitate mare, sa dati peste un ciripitor la romani sau la rusi. Cel mai bine, cred eu, ar fi insa sa va adresati la CNSAS, sa va caute dosarul. Dati-le o cerere prin fax.
    Va urez sa va bucurati de banii pe care ii veti primi ca despagubire, nu ma indoiesc ca ii meritati. Luati-va ceva frumos si bun, investiti-i inteligent, in intreperinderi nu mai puteti, le-au luat toate securistii si nici pentru ei nu au ajuns – si mai ales fara prea mult zgomot, altfel rusii, cinici cum ii stim, ar putea pretinde o parte din bani: ar putea zice ca ii cistigati datorita lor. Mult noroc.

  47. 48 teostanc mai 6, 2011 la 12:09 pm

    @Blogideo…,@Harabula

    Succes.
    Ma bucur ca ati luat-o mai devreme de 1848.
    Sunt inca multe de spus.

  48. 49 teostanc mai 6, 2011 la 12:11 pm

    PS
    @Harabula- in atentie.

  49. 50 Vasile, mai 6, 2011 la 12:52 pm

    Blogi , cred ca are dreptate Harabula, (cind vorbeste de mine)

    Am obosit!

  50. 51 teostanc mai 6, 2011 la 12:54 pm

    @Les Ingenieur Royale,
    Sustin si eu mesajul lui Harabula, in ce va priveste.

    Vedeti ca acum, in Romania se fac si exorcizari. Chir daca un incepator a omorat o tanara, trebuie sa aveti incredere. Succes!

  51. 52 florin m. mai 6, 2011 la 1:21 pm

    Blog Ideologic

    Incerc cu toata seriozitatea sa inteleg atasamentul tau pentru Destutt de Tracy. Spun asta, dearece Destutt a fost prin intreaga sa fiinta si opera un liberal in sensul primar al cuvantului, ori convingerile liberale nu respira nicicum din atitudinea si postarile tale. Fie nu il intelegi corect, ocultand personalitatea liberala a acestuia prin prelevarea termenului de „ideologie” caruia ii dai o conotatie contemporana/partinica, ori nu iti inteleg eu corect personalitatea, ceea ce este cu siguranta posibil. Oricum, opiniile tale nu imi par consecvente cu un astfel de atasament.

    Destutt nu este un economist in adevaratul sens al cuvantului, in ciuda denumirii sectiunii traduse si publicate de catre Jefferson, „A Treatise on Political Economy”, ci mai curand un filosof si un sociolog, a carui metoda deductiva insa si analize ce iau in calcul actiunea umana si schimbul ca trasaturi definitorii ale societatii omenesti, il califica drept precursor al scolii economice austriece si al teoriei economice miseniene, in particular.

    O personalitate luminoasa in adevaratul sens al cuvantului. Nu pot decat sa apreciez aceasta latura a ta.

  52. 53 florin m. mai 6, 2011 la 1:25 pm

    Dl Nimeni

    „Luati-va ceva frumos si bun, investiti-i inteligent, in intreperinderi nu mai puteti, le-au luat toate securistii si nici pentru ei nu au ajuns ”

    Ei, Dl Nimeni, Intrepinderile se initiaza, nu neaparat se cumpara. De ce sa nu poata investi in intreprinderi? Cu atat mai mult, cu cat imi amintesc ca Blog spunea ceva despre lipsa de finatare pentru unele idei de business ce le avea. Iata ca i s-a auzit plangerea.

  53. 54 Dan POPESCU COLIBASI mai 6, 2011 la 1:53 pm

    Vot obligatariu? Recunosc eu refuz sa merg la vot din cauza ca nu consider viabil nici un candidat. Daca devine votul obligatoriu cum imi pot arata aceasta optiune ? O solutie ar fi ca suplimentar pe buletin sa apara o rubrica „BLAM” si cei care apeleaza la aceasta optiune sa se regaseasca in calculul voturilor valabil exprimate. Nu cred ca se accepta asta ca riscam sa alegem presedinte pe „Blam”

  54. 55 contele mai 6, 2011 la 2:03 pm

    @dl.nimeni

    Spuneţi: „colegii comentatori care au lucrat in servicii pot confirma ori infirma ceea ce scriu eu acum”

    Ei, aştept şi eu cu nerăbdare să văd CINE ne lămureşte…

  55. 56 blogideologic mai 6, 2011 la 2:11 pm

    @ Harabula („mânzul”)
    Propoziţii scurte ? L-ai uitat pe Mihai Eminescu : „Vai de biet Român săracul,/ Îndărăt tot dă ca racul” ; de asemenea „Toate-s vechi şi nouă toate.” Bine, tu nu dai doi bani pe ele. Ştiu că în vechiul scrin al familiei tale din Botoşani se păstrează cu mare grijă buletinul Wassermann al lui Mihai Eminescu. Dar când îl publicaţi ?

  56. 57 blogideologic mai 6, 2011 la 2:23 pm

    @ dlnimeni
    Mulţumesc pentru sfaturile bune. Dar cine mai are timp ? Totuşi, ar trebui să mă ocup. Cel puţin pentru încă unul dintre colegii din „organizaţie”. Mai sunt încă alţi doi foşti colegi rămaşi în viaţă, dar acelora le este frică şi acum, pur şi simplu n-au avut curajul să-şi depună actele şi să ceară măcar un carnet de membru AFDPR ! Primul dosar, pe baza căruia eu am primit calitatea de membru AFDPR mi-a fost furat de acolo, şi a trebuit să completez un dosar nou ! Toate cele bune,

  57. 58 dlnimeni mai 6, 2011 la 3:29 pm

    Contele: sunt colegi comentatori care au scris clar sau ne-au lasat sa intelegem ca au lucrat in serviciile secrete romanesti. De cineva imi amintesc precis, banuiesc ca este in continuare cititor al blogului, nu mai comenteaza, de aceea nu ii pomenesc nick-ul. Insa imi aduc aminte cu placere de comentariile sale, erau interesante.

  58. 59 dlnimeni mai 6, 2011 la 3:34 pm

    florin m.: ma refeream la privatizare, cred ca nu va era greu sa intelegeti. Insa, daca va simtiti in stare, va rog sa pastrati secretul corespondentei, era o corespondenta intre mine si Blogideologic. Fraza si-a avut sensul ei, acela ca li se face unor oameni abuzati de fosta Securitate o dreptate financiara atunci cind este prea tirziu. Cred ca Blogideologic a inteles, dumneavoastra ati preferat sa intelegeti altceva.

  59. 60 dlnimeni mai 6, 2011 la 3:57 pm

    florin m.: sa nu uit, desigur, pentru introducerea in liberalism pe care o faceti pentru mine. Va rog, dupa ce m-ati lamurit ce este cu intreprinderea, sa nu uitati sa scrieti pentru mine citeva cuvinte despre libertate si despre libertatea individului. Dupa ce imi veti spune si care este relatia intre liberalism si democratie, ei bine, ma voi putea socoti un adevarat liberal incepator.

  60. 61 florin m. mai 6, 2011 la 4:08 pm

    Dl Nimeni

    condamnarea „in corpore” a privatizarii este la fel de gresita ca si folosirea acesteia pentru insusirea frauduloasa de active. Altfel, inseamna ca pledati pentru sistemul socialist al proprietatii de stat. Daca este asa, pledati pentru una din societatile care a exercitat cele mai mari abuzuri asupra indivizilor, intre altele cele care au dus la existenta detinutilor politici.

    Nu inteleg despre ce secret al corespondentei pomeniti, dar presupun ca era o gluma. 🙂

  61. 62 Vasile, mai 6, 2011 la 4:32 pm

    Contele,

    Chiar asa de ce nu ii lamuresti dumneata ….sau poate……ma gandeam ca un indiciu la ce spunea Harabula despre prietenii dansului ,cadre militare, mari cititori profesionisti(in mod sigur acum au ajuns profesori universitari) …poate ne lamureste dansul despre amicitia intre colegii cititori din servicii.
    Sau poate ne spune de ce nu mai este cea ce a fost , de ce s-a indepartat ,autoexclus din partidul regretatului Cunescu? Sa cred ca nici dansul
    nu are o jena pentru ca nu i s-au descoperit copertile de la dosar?

  62. 63 dlnimeni mai 6, 2011 la 4:57 pm

    florin m.: desigur ca o merg din greseala in greseala, nici nu sunt in stare de altceva. Si mi se pare ca doriti sa fiti pe linga mine precum Harabula pe linga dl Nastase. Ma fac ca nu am citit pasajul acela cu „condamnarea”.

  63. 64 florin m. mai 6, 2011 la 8:18 pm

    Dl Nimeni

    am recitit ce am scris catre dv.

    Incercarea dv. de a ma face sa ma simt stanjenit e inutila, iar falsa modestie suna…fals.
    Cele bune.

  64. 65 Cârcotaşu mai 6, 2011 la 8:20 pm

    @ dlnimeni,
    Am citit de nenumărate ori variante ale frazei:

    Efectiv am fost arestat de securitate în anul 1956.

    Prima oară am urmat linkul şi pe blogul său am citit:

    Titus Octavian Filipas was born on the 26th of march 1944, in a clean and properly kept gipsy house room in Bailesti…

    Evident, după asta, n-am mai dat atenţie pretenţiei domnului în cauză, socotind că doza de oportunism întrezărită e benignă.
    Acum, nu-i nevoie să fi lucrat în nu ştiu ce servicii ca să-ţi dai seama că la 12 ani un puşti nu poate fi arestat. Este deci explicabil de ce nu se găsesc urme ale acestei „arestări”, chiar dacă la vremea respectivă a fost luat şi i s-o fi aplicat o… corecţie, fie la fund, fie după ceafă. Înţeleg, în acelaşi timp, şi frustrarea domnului pentru motivul că nu i s-a oferit şansa de a deveni un al doilea „Pistruiat”.

  65. 66 florin m. mai 6, 2011 la 10:05 pm

    Carcotasu

    Good point!

    Acum sunt curios sa aud varianta lui Blog!

  66. 67 dlnimeni mai 6, 2011 la 10:12 pm

    Carcotasu: imi amintesc ca in prima discutie de pe blog privind biografia lui Blogideologic participantii la discutie au discutat si despre virsta de 12 ani a lui Blogideologic in 1956. Nu mai stiu exact ce, insa imi amitesc ca un dialog a fost. Discutia a repornit acum, daca nu ma insel, de la o afirmatie a lui Blogideologic despre o compensatie financiara. Discutia a deviat. Carcotasu, va stiu un om cu excelenta ascutime a mintii: sigur ca ideal ar fi ca Blogideologic sa ia taurul de coarne, daca se simte tinut inca intr-un vizor oarecare: isi poate cere dosarul de la CNSAS, ceea ce l-am si sfatuit sa o faca (iar daca il va primi atunci semnificatia este ca nu are de ce sa isi mai faca griji), ori chiar poate discuta cu cei din securitatea publica locala. Altfel, imi este greu sa evaluez marturiile lui Blogideologic si pentru ca nu am fost in domeniu, nici de o parte nici de cealalta, dar si fiindca stiu, de la un fost rezistent, ca fosta Securitate a repurtat un procent de prindere a fostilor rezistenti politici cam de 50%. Procentul ar putea fi exact sau nu, insa trebuie sa il cred, cel care mi l-a specificat fiind el insusi unul dintre rezistentii care au scapat neprinsi, omul reusind sa duca o viata normala pe masura trecerii timpului si sa iasa la pensie ca functionar tehnic important al unei primarii municipale. Daca procentul este adevarat, atunci au ramas nelamurite multe detalii si astfel imi explic de ce un alt cunoscut de al meu – acesta dintre cei prinsi si detinuti politic – este si astazi intrebat, ca din intimplare, de functionari ai serviciilor de securitate publica despre diverse amanunte ale unei istorii care tine totusi de anii ’50. Asa, ca intre oameni care sunt in relatii bune, vechea Securitate nemaiexistind. Tinind cont de acestea aflate de la altii, acord un credit colegului Blogideologic. Nu stiu ce a fost atunci si cred ca, data fiind virsta sa mica la acea vreme, s-ar putea ca nici Blogideologic sa nu stie exact. Depinde de ce au facut cei mai mari ca el. Poate dificil si pentru el de evaluat din moment ce nu si-a cerut dosarul si, necerindul, nici nu l-a primit. Oricum si orice ar fi fost, ii doresc lúi Blogideologic tot binele in ceea ce priveste aceasta istorie.

  67. 68 dlnimeni mai 6, 2011 la 10:15 pm

    florin m.: nu am incercat sa va fac sa va simtiti stinjenit, dumneavoastra nu va simtiti stinjenit.

  68. 69 Cârcotaşu mai 6, 2011 la 10:54 pm

    @ dlnimeni,
    Îmi pare rău, n-am apucat discuţia despre care pomeniţi, ceea ce-am scris mai sus n-are legătură cu ea (discuţia despre vârstă purtată aici pe blog). De altfel ce-am scris nu este o părere, sunt două citate din blogideologic şi amintirea unei… să-i zic imposibilităţi, ce ţine de lege, chiar şi legea din anii ’50.
    Evident că aici a fost vorba de o compensaţie financiară pe care probabil a şi obţinut-o (a obţinut calitatea de membru al AFDPR). Pe de altă parte relatarea sa nu poate fi considerată o mărturie, din punct de vedere strict teoretic este o pretenţie, exprimată prin cuvântul său, fără a avea adversar. Mulţi puşti au dormit o noapte la vreo secţie de miliţie, fără însă a deveni membri ai AFDPR.
    ***
    Am avut o experienţă, un cunoscut ocazional în vârstă de cca 70 ani, în a cărui companie mi-am petrecut 2-3 zile într-o vacanţă, la una din mânăstirile din Moldova. Cum era vreme ploioasă, neputând face excursii, stând pe un pridvor de casă monahală am discutat. Ne-am povestit de fapt nişte episoade din viaţa noastră. Am aflat despre el că a fost director la o întreprindere din Bucureşti, că într-o perioadă fusese propagandist PCR, adică unul din cei care în BOB şedinţele de pregătire politico-ideologică, din cei ce ne învăţau cum se construieşte SSMD. Nu mică mi-a fost surprinderea când, la un moment dat, mi-a zis că în urmă cu un an beneficiase de un bilet gratuit în nu ştiu ce staţiune (mai existau, discuţia avea loc în anii ’90), ca membru AFDPR. Arătându-mi nedumerirea, a râs şi mi-a explicat că, prin anii ’50, fusese reţinut 3 zile fiind acuzat de ceva ce nu comisese. După 3 zile s-a constatat că a fost o greşeală şi a fost eliberat, dar trecerea lui prin arest rămăsese într-o arhivă. Arhivă în care a fost găsită după 1990 şi uite aşa, fostul propagandist PCR a devenit şi membru al AFDPR, pentru că, mi-a şi zis: dom’le, dacă pot profita, trebuie să fiu fraier să n-o fac.
    Morala? Nu călcaţi pe iarbă!

  69. 70 Cârcotaşu mai 7, 2011 la 12:05 am

    @ Victor V,

    Nu voi putea răspunde la comentariile voastre, până luni, din cauza accesului sporadic la net. Week-end plăcut!

    ‘Aide bre, las-o-n durere! Dacă zici că n-ai timp e una, da’ că n-ai acces la net decât la firmă 😯 e de bock! :mrgreen: Ce dracu’, are Ghiţă acasă, da’ ditamai libertarianu-i aşa sărac de nu-şi permite? Mă, să…! 😆

  70. 71 blogideologic mai 7, 2011 la 12:55 am

    @Cârcotaşu
    Mama Rusia ?

  71. 72 Al mai 7, 2011 la 5:28 am

    !!!!!!!!!!!!????????????,,,,,,,,,,,,_eu cu cine votez???h,,,h…h…Daca nu se-ntimpla vreo minune ,incepind cu anul 2012 vom avea iar,cu siguranta (ca si pina-n ‘1989)o mare(MICA,DAR EFICACE SI CREDINCIOASA] adunare nationala,pardon basesciano-portocalie si vom fi condusi spre _ CULMI de civilizatie ,CULMI MARETE DE FERICIRE_de un ( INS),caruia nu i-a placut cartea[precum afirma cu cativa ani in urma la deschiderea anului scolar,sau universitar).CONCLUZIA=ROMANIA TREZESTE-TE![pina nu-i prea tirziu.)…………h…h…h…ASTA E parerea mea,cu libertatea FLECARELII ne-am ales ,dupa o revolutie singeroasa,cu multi morti si raniti.SA TRAITI BINE!!!???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Un ins.(PENSIOINAR_f.f.f.foarte BOGAT _IN DATORII LA BANCI.)p.s.Imi permit o zicala populara–VIN AI NOSTRI,PLEACA AI NOSTRI,………………….NOI…raminem tot ca pr–tii(tot cum suntem.],ori cum zicea tata–pe unde umbli,pe unde te duci,cu acelasi c-r,tot oualele alea(aceleasi oua)le faci.S-auzim si de bine!

  72. 73 Iluminatu mai 7, 2011 la 5:55 am

    LA UMBRĂ N-AI UMBRĂ

    Lungă-i umbra la apus
    Ce te urmăreşte-n toate ;
    Cât ai fi de indispus
    Fără ea eşti dus, fârtate !

  73. 74 Al mai 7, 2011 la 6:19 am

    Completare.Iata cum BIZARERIA (portocalie)conduce ROMANIA cu multe „”””_SUCCESURI_.”””””(de la eba citire.)

  74. 75 Iluminatu mai 7, 2011 la 6:42 am

    În exclusivitate lui Blogideologic.

    (R) În umbra plaivasului totdeauna este o mână…

  75. 76 Victor V. mai 7, 2011 la 7:26 am

    @ dlnimeni

    Cred că aveți o sensibilitate exagerată în ceea ce privește „serviciile”. Dați-mi voie să vă spun că reacția dumneavoastră este ușor neobișnuită, ca să nu spun anormală.

    În ceea ce-l privește pe Blogi, observația Cârcotașului este cât se poate de pertinentă: un om născut în 1944, are în 1956 (data presupusei arestari) 12 ani.

  76. 77 Ghita Bizonu' mai 7, 2011 la 7:33 am

    dinimeni

    am auzit asa de un caz bizar. Fost liberal , relativ important din nu mai stiu ce judet … fost detinut politic . Prin anii 80 s-a trezit cu un nou ofiter de securitate, unu tanar. Si tanarul a dezvoltat o pasiune bizara ptr viata politica a anilor 30 si il vizta mai des cu intrebari fara nici o relevanta ptr securitatea anilor 80, ba cica a mai adunat vreo 2 de sub supravegherea sa sa faca o dezbatere in contradictoriu despre o incurcatura locala de prin 38!
    Ajunsesera in relatii cvasi amicale. Si cand a murit batranul, prin 92-93 a indicat ca unele hartii legate de vechea viata politica sa fie transmise „amicului”…

  77. 78 dlnimeni mai 7, 2011 la 9:49 am

    Victor V.: Care este reactia normala?

  78. 79 dlnimeni mai 7, 2011 la 9:52 am

    Carcotasu: multumesc pentru comentariu, l-am citit cu interes. Din mai multe motive as dori sa inchid subiectul, mai ales ca este unul aparut tangential.

  79. 80 Cârcotaşu mai 7, 2011 la 10:11 am

    @ Blogideo,

    Mama Rusia ?

    Nooo!
    Mai ţii minte ce-i spunea un ilegalist altui ilegalist, pe când aşteptau să li se facă pachetele, la Gospodăria de Partid? Cică: Ce puţini eram şi ce mulţi am rămas!
    Şi-atunci, da’ şi mai şi acum, tot pe bani publici!

  80. 81 blogideologic mai 7, 2011 la 11:03 am

    Sigur, tot eu am spus mereu că numai din diferenţă se naşte adevărul eficient. Unii s-au grăbit cu 1956-1944 = 12. Însă nu la diferenţa aritmetică m-am referit. Ofer o cheie conceptuală : „Arhetipul cultural de familie.” Încercaţi.

  81. 82 teostanc mai 7, 2011 la 1:42 pm

    @VV, All

    Acestia sunt asistatii sociali, cei in situatia recentei legi discutata pe ex. BI, eroii din revolutie, din actula republica si fostii ilegalisti, anifascisti, si cati or fi mai fost din vechea republica.

    Avand si multe revolutii si schimbari de orientare politica sunt si multi asistati sociali. Si cred ca sub acest aspect suntem in top.

    Ma si gandesc daca sa n-o mai punem de-o revolutie , ca tot suntem in criza, avand in vedere darnicia poporului roman. Si ii punem pe altii la inaintare si noi ne scoatem copii dupa blogul acesta, cat am infierat puterea si ne facem oameni.

    PS
    Inca o data: Invatamantul ,pensiile, medicina, cercetarea, cresterea natalitatii sunt investitii pe termen lung care aduc beneficii imense natiunii.

  82. 83 Cârcotaşu mai 7, 2011 la 1:50 pm

    @ Blogideologic,

    Ofer o cheie conceptuală : „Arhetipul cultural de familie.” Încercaţi.

    Yep! Supt odată cu laptele matern! Moştenire genetică + educaţia oltenească anti-sovietică. Se fierbe la foc mic până scade, se adaugă autovictimizare după gust şi oportunism cât cuprinde. Se serveşte rece, la aperitiv, iar la felul principal ni se serveşte teoria convingerilor ferme politice la vârsta de 12 ani, discernământul moştenit, ba chiar tentativa de răsturnare a regimului comunist, cu organizarea rezistenţei din munţi. Relevanţa revoltei timpurii (de la 5 ani) împotriva tratatului de la Kuciuc Kainargi, tot via laptele matern. 😆

  83. 84 Cârcotaşu mai 7, 2011 la 1:51 pm

    Erată: Educaţie oltenească tradiţionalantisovietică.

  84. 85 Victor V. mai 7, 2011 la 6:44 pm

    @ Cârcotașu

    Când zici „ditamai libertarianul” mă faci să cred că la pachet cu doctrina, vin și banii. Nu vreți să vă „faceți” libertarieni cu toții? Cred că tocmai am găsit împreună soluția bunăstării perpetue.

    PS: Sunt acasă, la Tismana și internetul mobil merge cu intermitențe. În plus aș vrea să-l văd pe Ghiță scriind comentariile pe telefonul mobil, cum fac eu acum. Atunci să vezi ortografie.

    PPS: Blogi „șarpe de dudău”!? Blogi e oltean doar în buletin.

  85. 86 Victor V. mai 7, 2011 la 6:58 pm

    @ dlnimeni

    Reacția lui Ghiță spre exemplu mi se pare normală. Relaxată și detașată, de om care s-a întâlnit în diverse ocazii cu „băieții”, dar s-au ignorat reciproc cu grație. Sau și el e „ciripitor”?

    Personal, mi se pare că nu e genul care să tacă, doar pentru că așa trebuie și nici nu îl văd scriind informări despre colegi și cunoscuți.

  86. 87 Cârcotaşu mai 8, 2011 la 10:40 am

    @ VV
    Dom’le eşti de comă! Păi ştie şi Harabula că omu’şi alege, politic vorbind, partidul, doctrina care-i reprezintă interesele. Or, un sărăntoc nu se va da niciodată libertarian, decât dacă-i subalimentezi… procesoru’.
    Altfel, să intri pe net cu telefonu’ aduce a sadomasochism sau sărăcie lucie, azi când „tot românu'” îşi cumpără iPad, sau măcar un laptop acolo, la ăia cu posibilităţi mai modeste.

  87. 88 teostanc mai 8, 2011 la 11:01 am

    @Carcotasu,
    Asta i-am spus si eu lui @VV, cateva fire mai sus, macar o tableta Asus de 32 G daca nu un iPad Aplle, de 64 G

  88. 89 dlnimeni mai 8, 2011 la 12:31 pm

    Victor V.: scuzati-ma, dumneavoastra va intilniti cu cineva ca sa va ignorati? Totusi, daca dumneavoastra ziceti ca Ghita s-a comportat si se comporta normal, voi incerca sa fac asa cum ziceti ca face el. Nu stiu insa cu cita gratie.

  89. 90 Victor V. mai 8, 2011 la 9:17 pm

    @ Cârcotașu

    Deci doar bogații ar trebui să fie libertarieni?

    Cred că trebuie să facem împreună un mic curs (2-3 lecții din Mises pentru început ) despre bazele libertarianismului. Sper să mă ajute si florin m. Și mai trebuie să-l log pe blogi să nu ne perturbe cu întreprinderile Schumpeteriene, pentru că deocamdată nu intră în programă.

    @ teostanc

    Cu rușine recunosc (așa cum de altfel am scris și pe firul celălalt) că am scris comentariile mai lungi de pe un IPad2. Asta nu confirmă presupusa relație între doctrină și posibilități.

  90. 91 Victor V. mai 8, 2011 la 9:29 pm

    @ dlnimeni

    Nu toate întâlnirile sunt voluntare. Nu vi s-a întâmplat să vă întâlniți accidental cu persoane cu care nu aveți niciun subiect comun și știți că dacă ați discuta, fie v-ați plictisi reciproc, fie v-ați enerva amândoi. Eu unul, salut discret și merg mai departe, evitând conversația inutilă.

    Dacă ați avut experiențe neplăcute înainte de ’89 e mai greu să nu aveți resentimente și atunci atitudinea dumneavoastră e perfect justificată. În ce mă privește nu am avut astfel de experiențe și ca atare nu am de ce să fiu suspicios.

  91. 92 Sandu D Barbu mai 9, 2011 la 7:18 am

    Anul acesta se implinesc 10 ani de la publicarea romanului Lumea Burnazului. Accesand pe Google >Cartile Burnazului<, veti descoperi cele mai interesante romane publicate dupa 1989, laudate de toti cititorii acestora, inclusiv de multimea profesorilor se specialitate care le-au prefatat.

  92. 93 dlnimeni mai 9, 2011 la 8:31 am

    Victor v. Nu am avut experiente neplacute inainte de 1989.


  1. 1 Istorie vie 2 « Popateapa's Blog Trackback pe mai 5, 2011 la 1:56 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: