Raspunsuri

Pentru ca atentia omenirii a fost atintita saptamana trecuta, aproape exclusiv, asupra nuntii regale din Marea Britanie, un subiect poate la fel de important a trecut, discret si in liniste, neobservat One thing at a time mi-ar replica, probabil, toti producatorii media.

Este vorba despre beatificarea Papei Ioan Paul al II-lea, primul „papa mondial”, cel mai bun ambasador pe care crestinatatea l-a avut in perioada recenta. Imi aduc aminte ca, acum aproape doi ani, am participat la Patriarhie la aniversarea a zece ani de la vizita istorica a Papei in Romania. Un moment emotionant pentru toti credinciosii, fie ei catolici sau ortodocsi. Prin felul sau de a fi, Papa Ioan Paul al II-lea a ramas in memoria multor credinciosi ca fiind unic, special, de neegalat. Tocmai de aceea, cred ca nu gresesc cand spun ca, in amintirea acestui om sfant, omenirea ii este datoare cu un „Habemus Papam” etern.

Viesparul, anul acesta PSD a ales sa transmita un mesaj verde, de tip „eco”, cu ocazia zilei de 1 mai. 2011 este Anul European al Voluntariatului, iar orice partid responsabil trebuie sa transmita constant semnale de implicare si atentie catre un mediu inconjurator curat si sanatos in aceasta perioada.

Micutzul, naturaletea este unul din punctele forte ale omului politic. In momentul in care uiti sa fii natural, intri automat pe un drum politic infundat. Cel mai concret exemplu este Traian Basescu din ultima perioada, presedintele mai acru ca o lamaie. Motivul? In clima specifica Romaniei, portocalele sunt dulci doar in momente electorale…

Toto, ar fi dificil sa „exportam” dezbaterile Fundatiei Titulescu in diferite zone ale tarii pentru simplul motiv ca ar implica un efort considerabil din punct de vedere logistic. Avand in vedere ca a fost propusa pe blog, de catre Bibliotecaru, varianta transmisiilor live pe Internet, va intreb: cati dintre cei prezenti aici sunt interesati sa urmareasca dezbaterile prin streaming live sau in varianta inregistrata?

Mofturosul roman, de fiecare data cand simt ca busola personala e pierduta prin ungherele urbane ale Bucurestiului aleg sa evadez pentru cateva zile la Cornu, loc ce  are acea trasatura speciala, inaltatoare si linistitoare de concert unplugged al naturii.

Jr., in ceea ce priveste plecarea inopinata a domnului Lazaroiu, tind sa aleg a doua varianta, adica pregatirea unui proiect cu iz electoral. Cu sau fara Alba ca Zapada, sper ca in 2012 sa se impuna un nou proverb: mortul de la groapa sondajelor nu se mai intoarce.

cristipetre, USL, in ansamblu, s-a opus permanent, prin toate mijloacele posibile, tuturor legilor cu impact social criminal impuse de PDL. Rezultatele concrete le vei vedea cel tarziu in 2012, cand viitoarea majoritate parlamentara, formata in jurul PSD, PNL si PC, va redeschide dialogul social si va schimba politica ochelarilor de cal promovata de Emil Boc si Traian Basescu in relatia cu cetateanul.

Vasile, de acord cu tine, orice discurs are perioada sa de „valabilitate”, strans legata de contextul social, economic si politic. Acelasi lucru este valabil, in prezent, si in SUA. Pe de alta parte, eu subliniez ca ceea ce spui si ceea ce faci trebuie sa fie in permanenta pus in context cu adverbul cum: cum spui un anumit mesaj si, cel mai important, cum faci astfel incat sa aiba de suferit cat mai putini oameni.

Daniel, conferintele pe subiecte de macro-economie pot fi disponibile tuturor celor inscrisi la cursurile ISD, dar si membrilor Fundatiei Institutului „Ovidiu Sincai”.

Iuliu Tezar, asa cum ti-am mai spus, observ cu un profund regret prabusirea relatiilor romano-franceze. Faptul ca ambele tabere, atat romanii care locuiesc in Franta, asa cum esti tu, cat si francezii care au venit cu cele mai bune intentii in Romania ajung sa resimta la nivel personal tensiunile existente la nivel inalt ar trebui sa ingrijoreze in primul rand ministerele de externe ale celor doua tari. Dar pe cine sa mai intereseze aspecte de genul acesta, cand orgoliile si lipsa de fler sunt atat de pronuntate.

Nicoleta, imi face o mare placere sa observ momente de spiritualitate si patriotism cerebral la reprezentantii generatiei tinere din Romania. Si eu consider ca rolul Internetului in atragerea tinerilor catre dezbaterea politica este unul important, dar neexploatat la adevaratul sau potential in cazul tarii noastre. Printre motivele pentru care continui comunicarea pe blog este si apropierea catre idei tinere, proaspete. Pentru ca noile media inseamna, automat, si perspective originale despre un anumit subiect.

67 Responses to “Raspunsuri”


  1. 1 Harabula mai 4, 2011 la 1:32 pm

    Ce-i si cu democratia asta!
    Ma scol dimineata, recapitulez ce-am visat in timp ce fac cele cuvenite si cand termin, deschid blogul d-lui Nastase.
    Tarisoara saraceste, „noi” suferim, democratia este in primejdie, Bampirul mananca sudoarea poporului, dar echipa de pe blog e desteapta! Nimic nu-i scapa.
    Dar, fiind pe proprietate d-lui Nastase, ma intreb ce ar putea face domnia sa cu echipa asta de postaci, pentru binele tarii, daca ar ajunge Presedinte.
    Marcus, Vasile, Buizonu’ ,Draghi ar putea fi paznici inarmati la palatul prezidential. Theodora bucatareasa. Blogideologic la registratura.
    Aya, nu conteaza postul, numai sa fie aproape de Nastase.
    Contele, Printul, Harabula sunt inutilizabili.

    Ceilalti? Ceilalti sa vina in audienta. Sa se inscrie la Blogideologic, sa le aprobe Bizonu’ si sa-i interogheze Draghi. Sa aduca dovada ca au fost persecutati in timpul lui Basescu. Evident undeva, toti monotorizati de camere ascunse, de catre d-na/d-ra Manuela.

  2. 2 popalumi mai 4, 2011 la 2:09 pm

    Eu sunt interesata sa urmaresc pe internet foarte interesantele dezbateri de la Fundatia Titulescu.

  3. 3 teostanc mai 4, 2011 la 2:13 pm

    @Nastase,
    Eu sunt interesat de transmiterea live a discutiilor de la Fundatie.
    Bine ar fi sa se faca chiar live, nu cu inregistrari si redare ulterioara. Dar mofturosului i se ia darul, asa ca e bine oricum.

    Cu multumiri anticipate

  4. 4 popalumi mai 4, 2011 la 2:17 pm

    Asi vrea sa am incredere in:”mortul de la groapa sondajelor nu se mai intoarce!”

  5. 5 Harabula mai 4, 2011 la 2:35 pm

    @blogideologic
    -Nu-i asa ca evreii conduc lumea si au declansat Razboaiele Mondiale?
    -SIDA este o boala pregatita in laboratoarele americane?
    -Aselenizarea este un trucaj NASA.
    -Atentatele de la 11 sept. au ca autor CIA?

    Intrebarile sunt valabile si pentru Sami.

  6. 6 blogideologic mai 4, 2011 la 2:49 pm

    În fermele mici din USA, sunt iarăşi folosiţi boi în locul tractoarelor http://www.nytimes.com/2011/05/04/dining/04oxen.html

  7. 7 Draghi Puterity mai 4, 2011 la 5:18 pm

    Sunt extrem de interesat sa urmaresc dezbaterile de la Fundatia Titulescu. De preferintza varianta inregistrata.

  8. 8 M.Voicu mai 4, 2011 la 5:35 pm

    Aflai cã din partea companiilor distribuitoare s-a ridicat d-lui Franks ”problema liberalizãrii preţurilor”.
    Arãtat-au ei ce preţuri plãtesc salariaţii lor – IF ANY ?

  9. 9 Harabula mai 4, 2011 la 6:41 pm

    Din declaratia domnului Iliescu despre scutul antiracheta:
    „”Ii irita pe rusi intotdeauna, s-a vazut cu polonezii, cu cehii. Nu stiu daca era momentul acum sa vorbim despre asa ceva. Sigur, era un angajament asumat mai dinainte, dar acum nu el este actual, intre timp au fost convorbiri americano-rusesti, Medvedev a abordat problema. Cred ca trebuia s-o lasam pe mai tarziu. E o tema care-i irita pe rusi”, a spus Iliescu.

  10. 10 dlnimeni mai 4, 2011 la 7:06 pm

    Cred ca publicarea inregistrarilor fundatiei Titulescu oe Youtube ar fi solutia de compromis.
    Protestez, pe aceasta cale, impotriva legii dlui Robert Negoita in ceea ce priveste impozitarea masinilor. Cer pe aceasta cale dlui Robert Negoita sa restituie fractiunea de salariu si alte drepturi de parlamentar provenite din taxele si impozitele mele. Rog PSD sa faca oficiul de a prelua acesti bani de la dl Negoita. Rog electorii din colegiul dlui Negoita sa inceapa demersurile necesare decaderii acestui domn din pozitia de parlamentar.

  11. 11 Mihnea Georgescu mai 4, 2011 la 9:09 pm

    Habemus Sanctum!

  12. 12 Mihnea Georgescu mai 4, 2011 la 9:20 pm

    Şi o Dedicaţie (profetică) pentru Omul Politic Adrian Năstase:

  13. 13 Mihnea Georgescu mai 4, 2011 la 9:27 pm

    @ DlNimeni

    „Orice mandat imperativ este nul.”

    Constituţia României 69(2), varianta republicată 😉 în 2003, în Zilele lui Ponţiu Pilat… 🙂

  14. 14 cristipetre mai 4, 2011 la 9:50 pm

    Multumesc de raspuns, desi cam este unul gen „Lungeste-i, Doamne, boala, pana se coace poama”. Insa imi face placere sa va anunt ca am memorie si 2012 nu este asa de departe.

  15. 15 balbeck mai 4, 2011 la 11:14 pm

    Trebuia beatificat pentru ca era om foarte bun,dar eu nu cred ca o maicuta s-a vindecat de parkinson doar rugandu-se la Papa de dindolo.

  16. 16 Sibilla mai 5, 2011 la 12:52 am

    D-le AN,
    Varianta înregistrată ar fi perfect.

  17. 17 blogideologic mai 5, 2011 la 1:41 am

    +Dupa cum se stie, în data de 6 aprilie 2011 si în zilele urmatoare, presa nationala a reprodus o stire, scriam si alte dati, abuziva, distribuita pe canelele media nationale (si nu numai), intitulata calomnios CNSAS: Nicolae Breban a fost colaborator al securitatii. Informatia, oferita de „surse din CNSAS” – mentionam în nr. 4/2011 al revistei Contemporanul, editatata de trustul Contemporanul – era însotita de o succinta bio-bibliografie trunchiata, si, în alte cazuri, de stenograma – trunchiata si ea – câtorva convorbiri ale domnului acad. Nicolae Breban cu generalul de Securitate N. Plesita; apropo de invocata stenograma, exista si înregistrarile acelor, devenite celebre, convorbiri cu generalul Plesita? În aceeasi zi, MEDIAFAX distribuie un al doilea comunicat, în care acad. N. Breban precizeaza, între altele, ca este vorba de „o lucratura a cuiva care vrea sa-mi murdareasca numele”, „nu am semnat niciodata un angajament” cu securitatea, „am fost unul dintre cei mai atacati scriitori în comunism, romanul meu Bunavestire a fost foarte atacat, toata presa de partid m-a atacat. (…) Am fost anchetat de doua ori de Securitate si în acele momente l-am cunoscut pe Plesita”. Nu este extrem de greu de stabilit care dintre cele doua stiri, difuzate de MEDIAFAX, predomina. Evident ca CNSAS a comis un flagrant abuz, facând publica o decizie CNSAS… în absenta unei decizii definitive a instantei judecatoresti, singura în drept – conform legislatiei în vigoare – sa constate explicit colaborarea cu securitatea ceausista a cuiva anume, corect? În acest sens, „cazul Breban” nu este singurul! Teama îmi este ca celebrele „surse” din CNSAS au procedat la fel si în cazurile scriitorilor Stefan Augustin Doinas, Cezar Ivanescu, Eugen Uricaru, Augustin Buzura, Adrian Marino, Ioan Grosan, Nicolae Balota; concret: CNSAS a facut publica decizia Consiliului CNSAS de colaborare a fiecaruia dintre scriitorii mentionati adineaori… în absenta unei decizii definitive date de o instanta judiciara, nu-i asa? Interesanta, în aceasta ordine de idei, interesanta si dreapta, ni se pare atitudinea poetului Gellu Dorian, exprimata pe site-ul Agentiei de Carte, pe marginea „cazului Ioan Es. Pop”, scriitor care si-a autodenuntat colaborarea cu securitatea, colaborare „comisa”… la vârsta de 17 ani. În acel comentariu Gellu Dorian – un important scriitor, care a lansat unul dintre cele mai prestigioase premii: Premiul National „Mihai Eminescu”, transformat într-o institutie de rang national, referindu-se la securitate, sustine ca acest organ represiv „normal, ar fi trebuit sa se autodenunte din 1990, sa-si divulge retelele de informatori, mai ales cei platiti si activi din interes si pentru obtinerea de avantaje, nu si în urma unor santaje. Acum am fi fost de mult eliberati de o armata de «cercetatori» bine platiti, care, odata cu divulgarea unui informator nu dau în vileag si pe securistii care au instrumentat acel dosar de la întocmirea lui pâna la finalizare. Daca ar fi fost asa, cum ar fi fost si normal, cei aproximativ 500 de ofiteri ai securitatii ceausiste, unii dintre ei oameni de afaceri prosperi, ar fi fost trasi pe dreapta, nu ar fi fost nici o pierdere pentru societatea româneasca, ci, dimpotriva, un mare câstig. Am fi fost acum foarte departe si am fi scos din joc si clasa politica de care ne va fi greu sa scapam acum asa cum ne este foarte greu sa scapam de fosta securitate ceausista. Oricum, ar fi cazul ca CNSAS sa se retraga si sa lase totul pe seama altor cercetatori care sa faca cu adevarat dosarul de instanta publica doar pentru cei cu adevarat vinovati. Altfel vom asista la o vendeta a unora fata de altii, la un nesfârsit chin care nu ajuta cu nimic la însanatosirea societatii românesti. Pâna la urma, ar trebui de vazut, în cazul lui Ioan Es. Pop, daca a facut cu adevarat politie politica si daca de pe urma informatiilor date de el a suferit cineva. Si mai ales cât a durat relatia lui cu fosta securitate. Se stie ca un procent foarte mare din populatia României a avut de a face, într-un fel sau altul, cu securitatea ceausista, însa doar un procent foarte mic le-a facut si jocul murdar ofiterilor de securitate, lasindu-se corupti, fie cu bani, fie cu avantaje materiale de alta natura. Aceia sunt cu adevarat de condamnat. În rest, sa se lase totul în seama timpului”. La fel de exacta este si atitudinea scriitorului Dan Anghelescu: „Ceea ce se încearca cu Maestrul Breban este o imoralitate si o josnicie. Dar nu mai e nici o noutate. Ura împotriva intelectualilor este de acum notorie în scumpa noastra patrie. E limpede ca se încearca discreditarea a tot ce are valoare, sau produce valoare în cultura româneasca. CNSAS-ul s-a specialzat în operatiunile de tipul acesta si e limpede ce se doreste… În schimb, despre cei care au instrumentat ani de-a rândul teroarea, asa-zisa vigilenta proletara, turnatoria si toate celelalte nu se pomeneste nici un cuvânt. Se pare ca securitatea si securistii n-au existat… Au existat numai intelectualii, poetii, romancierii, actorii, muzicienii care au inventat politia politica din proprie initiativa. Evident CNSAS-ul vrea sa reinventeze absurdul. Dar nu reinventeaza decât ridicolul în cea mai înalta expresie”. + http://blog.ideeaeuropeana.ro/aura-christi-apararea-dlui-n-manolescu-sau-riscul-unui-proces-pentru-delatiune-calomnioasa-412.html

  18. 18 blogideologic mai 5, 2011 la 1:59 am

    Amerindienii din USA protestează la folosirea numelui de cod „Geronimo” în operaţiunea de lichidare a lui Ben Laden http://www.lemonde.fr/mort-de-ben-laden/article/2011/05/04/ben-laden-le-nom-de-code-geronimo-offense-les-indiens-d-amerique_1517043_1515627.html

  19. 19 blogideologic mai 5, 2011 la 4:10 am

    @ Harabula spune: „Blogideologic la registratura.”
    Atât ai priceput despre nexus ? Oricum, nu te speria. PSD n-are nevoie de un ideolog steampunk.

  20. 20 blogideologic mai 5, 2011 la 5:54 am

    Economia politică este o ştiinţă a devenirii. Titlul-aforism al lui Constantin Noica : „Devenirea întru fiinţă”, poate fi considerat şi ca o definiţie a economiei politice.

  21. 21 Doru Coarna mai 5, 2011 la 6:48 am

    @ Harabula,

    cand nu ataci gazda, ii ataci gratuit pe ceilalti! Esti incorigibil si neobosit! Poate esti negru in cerul gurii si doctorii nu stiu, poate nu-ti dai seama nici tu insati… Ma intreb cum de nu te-ai molipsit cu vreun diabet, vreo nevroza, vreo fibrilatie…macar d-alea usoare, neurovegetative, ceva care sa te trimita glont la pescuit sau drumetie… Odihneste-te mai mult!

  22. 22 Vasile, mai 5, 2011 la 6:50 am

    Nu fi ingrijorat si nici frustrat harabula,

    Tot dumneata, contele, baronul …. vei fi la putere, stilp al palatului de la Cotroceni ,indiferent de personajul care il va ocupa.
    Cel putin eu ,daca voi mai fi, tot in opozitie o sa ma gasesti!
    Va deranjat tare…adevarul care iti arata adevarata fata prin lipsa criticului Harabula de pe blogurile puterii , nu-i asa?

    Dl. A.Nastase,

    Acel „cum…” , raportat de obicei la pierderi colaterale, va fi neglijabil daca politicianul pe linga intelepciune are si putin altruism,poate fi insa persuasiv amintit doar de cei „excitati ..”, cum ar fi de exemplu Harabula!

  23. 23 dlnimeni mai 5, 2011 la 8:20 am

    Mihnea Georgescu: rautatea nu este imperativa, dar din parlament se vede ca este molipsitoare.

  24. 24 Victor V. mai 5, 2011 la 8:20 am

    @ Adrian Năstase

    Pe mine personal m-ar interesa să urmăresc varianta înregistrată a dezbaterilor de la Fundația Titulescu.

    Privitor la „exportarea” acestora în diferite zone ale țării există varianta teleconferințelor, care nu costă mare lucru. Este suficientă o conexiune de internet decentă (linie fixă – de la Romtelecom, RDS sau UPC).

  25. 25 eficientaenerg mai 5, 2011 la 9:42 am

    Sa le stim pe Toate!
    „În politică, prostia nu este un handicap.
    Napoleon Bonaparte
    Credinţa şi adevărul sunt cele mai sacre împliniri şi înzestrări ale minţii umane.
    Marcus Tullius Cicero”

  26. 26 Marcus mai 5, 2011 la 10:01 am

    Dă Pe GSP! Boc, Dă Bă, Pe GSP!

    Sau pe taraf, sau labeunuteve, sau la oteve, sau la etno sau la… dar lasati, bah nesimtititilor, televiziunea nationala in pace ca nu-i a voastra si nici a urmasilor vostri si nici a urmasilor, urmasilor vostri in veci de veci, scarbele dracului! Ati umplut-o cu kistch-uri fluturesti bucovinene, cu tzatele lu’ Udrea, cu aparitiile profetice ale chiombalaului si ale tale de parca v-a lasat-o ma-ta si tac-tu mostenire, iar voi puteti face ce vrea din ea. Ati uitat, sau va faceti ca uitati ca obligati poporul asta sa plateasca pentru niste servicii ale unei televiziuni nationale la care, pana si portocaliilor (foarte putini la numar, ce-i drept) care mai gandesc le este sila sa se uite.
    Asta ar fi una la mana!
    Doi la mana!
    Va mai amintiti stimati si iubiti compatrioti spusa aceea din batrani cu taranul care ajuns la oras si-a lasat opinicile la bariera?
    Ei bine, Boc-ul nostru cel de toate zilele, aplicand strategia de criza in caz de vizite, nu si-a lasat opincile la portile oraselor patriei vizitate in scopuri electorale, ci si-a lasat bunatate de limuzine oficiale cu care s-a deplsat pana la bariera, si-a luat golanii cu care face campanie si i-a inghesuit intr-un microbuz,cu care au purces la intrarea cat mai silentioasa si mascata la teren in localitatile respective. Strategia de criza folosita in acest caz porneste de la premiza ca noi, ca popor, dar mai ales presa de opozitie, suntem atat de tampiti incat sa inghitim minciunile lui idioate cum ca deplasarile lui in teritororiu, in scop electoral, sunt suportate si decontate din trezoreria pedeleului.
    Telurile urmarite de aceasta strategie au fost definite pe de-o parte de necesitatea de a evita multimi spontane care, adunate la vederea coloanei oficiale sa dea in Boc cu huiduieli, sudalme si oua stricate, iar pe de alta parte pentru a ne fi servita cucubata cu fondurile puse la dispozitie de partid.
    Cred ca daca s-ar socoti cat a cheltuit chiombila din banul public in campania electorala ca sa tunda oi aiurea pe coclaurile patriei capitaliste si cat cheltuie Boc pentru campania la sefia partidului, am ajunge la o suma care ar acoperi plata pensiilor din aceasta tara pe un an intreg. Dar de ce s-o facem, mergem pe mana lui Boc si il credem cand ne povesteste cum impacheteaza marmota ciocolata in staniol.
    Cam cat de tampit trebuie sa fii, sau cat de imatur in gandire incat sa-ti imaginezi ca aceste tertipuri si gainarii de doi bani gauriti pot trece si luate de bune de un popor intreg? Daca la liceu iti mergea ca dupa ce fumai in weceu, sa mesteci guma si sa-l pacalesti o data pe tov-a diriginta, ca n-ai fumat, apai la Guvern nu tine sa lasi coloana oficiala la bariera si sa minti cu nerusinare ca ai venit cu autobuzu’, asta dupa ce presa te-a urmarit tot dumul si da imagini cu coloana plina de limuzine, la randul lor pline de personaje care mai de care mai portocaliii.
    Dar la cat mint nesimtititii astia parca nu mai conteaza si gogonata asta. Conteaza insa la punga si la decont, deoarece banii tot din buzunarul nostru ciuruit se duc.
    Singurul gheseft cu care se aleg si romanii din toata aceasta afacere consta in faptul ca fiind ocupat cu alegerile in partid, Bocul nu mai are timp pentru Guvern, deci pentru o perioada avem toate sansele sa scapam de imbecilitatile lui si ale derbedeilor care asista la guvernare in momentul de fata.
    In rest dam pe GSP, daca el se incapataneaza si apare pe TVR!

  27. 27 Socrate mai 5, 2011 la 10:01 am

    @Harabula * A propos de intrebarile provocatoare pe care i le puneti domnului blogideologic. Sunt redundante, intrucat toata lumea, inclusiv gazda noastra ( un monument de rabdare si diplomatie ) a inteles ca sunteti un agent provocator portocaliu, care si-a construit cu grija o identitate legendata pe care si-a distrus-o singur (vaca, laptele si sistarul ).
    PS Nu mai incercati sa folositi arma umorului si ironia, ca nu aveti haz. Iti trebuie ceva talent si un anumit IQ minim pentru aceste arme.

  28. 28 florin m. mai 5, 2011 la 10:33 am

    Harabula,

    excelent!

    Ma asteptam sa fii desfiintat in urmatoarele comentarii, dar ori tovarasii isi trag sufletul ca sa se napusteasca mai dihai, ori chiar ai atins un punct sensibil.

    Oricum, m-am amuzat.

  29. 29 teostanc mai 5, 2011 la 10:34 am

    @Harabula,
    M-am amuzat la postarile dv. de mai sus. Chestia cu Bi la registratura este de toata frumuseatea. Te duci sa depui o cerere, sa te faca om AN si-ti da un vademecum despre suferintele lui Breban sau despre asumarea raspunderii sociale de catre corporatii.

  30. 30 florin m. mai 5, 2011 la 10:50 am

    Blog Ideologic

    „Economia politică este o ştiinţă a devenirii. Titlul-aforism al lui Constantin Noica : „Devenirea întru fiinţă”, poate fi considerat şi ca o definiţie a economiei politice.”

    Mises a denumit „Actiunea Umana” unul din cele mai bune si comprehensibile, (in opinia mea, dar nu numai), tratate de economie politica. Ideea de baza este ca entitatea care actioneaza este individul, iara nu structurile, acestea fiind consecutive, iar determinarea actiunilor/comportamentelor individuale este un rezultat al unor date apriorice, oarecum dupa model kantian dar referitoare in primul rand la structura logica a gandirii umane, si al intentionalitatii in raport cu mediul.
    Inevitabil, un model ontologic, care incearca, si reuseste sa consacre principii arhetipale

    Cand este tratata ca atare, economia politica este „devenire intru fiinta”.

  31. 31 contele mai 5, 2011 la 11:01 am

    Obama…good, Osama…bad, very bad. Război. O bătălie a fost câştigată, lupta continuă.Simplu.
    Restul sunt vorbe.

    A început despicarea firului în patru: cum au ajuns americanii acolo, cum au spionat, de ce nu l-au anunţat înainte pe Osama , de ce au intrat neinvitaţi, dacă au bătut la uşă…Avem nişte aşteptări de la americanii ăştia ceva de speriat, totul ne miroase la ei.Unii îi cred prea puternici, alţii prea slabi .Unii nu-i iartă pentru că „ne-au lăsat” pe mâna comuniştilor, alţii, din contră, că au luptat contra comuniştilor .
    Dacă Pakistanul nu face scandal înseamnă că diplomatic lucrurile sunt clare, aranjate, că au existat înţelegeri acoperitoare ; scandal văd că face fostul primministru… aşa e peste tot în lume, opoziţia trebuie să se agite.
    Alţţi se întreabă pe când o asemenea acţiune în România, cu cetăţeni români omorâţi în paturile lor de către trupele SEAL…N-are nicio treabă acţiunea împotriva lui Osama cu vreo acţiune similară în România, suntem mai catolici decât papa în cazul ăsta. Dacă vreţi, mă sacrific eu: spuneţi-le americanilor că le sunt adversar, Coca Cola e naşpa iar stilul de viaţă american îmi provoacă greaţă. Spuneţi-le că susnumitul „contele” e cel mai mare terorist de la Terente încoace. Dar spuneţi-le totuşi ca, atunci când vin, să nu spargă uşa c-o las eu deschisă!

    Proiectul Deveselu este în regulă, am intrat într-o alianţă de bunăvoie şi nesiliţi de nimeni, trebuie să ne aducem şi noi contribuţia.
    Upss! Am uitat că noi suntem români, noi suntem pregătiţi numai să ne plângem soarta şi să ne întrebăm patetic şi retoric de ce niciodată nu ne ajută nimeni ( de parcă am fi nişte handicapaţi care , culmea, mai sunt şi persecutaţi de către cei mai sănătoşi); am uitat sau nu suntem în stare să fim parteneri, să luăm decizii, să fim părtaşi la istorie. Dualitatea poporului român este o boală cronică, la noi există un straniu amalgam de atitudini: cea de superioritate, de neînţeleşi geniali, de descurcăreţi şmecheri se împleteşte „armonios” cu un profund complex de inferioritate faţă de occidentali. Ori suntem buricul pământului ori nu mai suntem deloc!
    Indecizia lui Iliescu este definitorie pentru poporul român: permanent cu fundul în două bărci. Nu e momentul…

    Cele scrise de unii pe forumuri sau pe bloguri mă fac să cred că suntem parte din Naţiunea Aliaţilor Talibani ai lui Osama …un altfel de NATO…
    Ştiu…conspiraţia masonico-evreiască-americană care va subjuga lumea…ştiu, turnurile şi le-au bombardat americanii singuri, totul previzibil, totul clar pentru cine are un dram de simţ critic…numai eu, credul, nu înţeleg că totul e un joc pentru naivi.
    De fapt nici nu a existat Osama, nu-i aşa? A fost doar un pretext ca să…

    P.S. Eu, ca un neiniţiat în marile taine ale conspiraţiilor mondiale, mi se pare că prin lichidarea lui Osama, U.S.A. pur şi simplu a trimis un mesaj clar celor care vor s-o atace la ea acasă:
    “Don’t Fuck With Us!”

  32. 32 Mihai25 mai 5, 2011 la 11:08 am

    @Harabula: Captain America cu Sebastian Stan (roman) in rol secundar:

  33. 33 Vasile, mai 5, 2011 la 11:44 am

    Florin ,

    Pe mine care-l inteleg nu m-a amuzat , m-a intristat! Este bolnav ! Altul , care nu-l intelege pentru ca nu-l duce capul se amuza!

  34. 34 Ghita Bizonu' mai 5, 2011 la 11:51 am

    florin m.

    si cum naiba faci diferenta intre individ si structura dpv al aporpierii resurselor materiale necesare traiului ?
    Lasand la o parte „filosofia” un indivod singur isi asigura ecistenta de unu singur doar la nivel de inuit (care se multumeste cu piatra ca unelata de baza) ori la nivelul unor triburi din Infernul Verde).
    noi ins afacem parte din structuri etrem de complexe , elabirate in milenii se evolutie sociala. Lasati de capul nostru (adica singuri cu doar priceperea noastra, fara brichete, chibrituri , unelte metalice samd) am da coltu’ rapid.
    Actiunea umana a devenit de cel putin 3 milenii actiunile coordonate ale omenirii …. si asta inseamna interactiuni intre indivizi cu restrangerea inevitabila a libertatii individuale …

  35. 35 Ghita Bizonu' mai 5, 2011 la 11:52 am

    Harabula

    iar ai prea putina samgoanca in tine ?!

  36. 36 Victor V. mai 5, 2011 la 12:23 pm

    @ dlnimeni

    Nu îmi e foarte clar de ce nu vă place propunerea lui Negoiță cu privire la impozitarea mașinilor. E conformă cu direcția partidului – taxarea luxului.

    Sigur că și mie îmi displace, dar eu nu sunt social-democrat. În plus individul mi se pare ridicol pentru un om politic (divorțat și având aproape 40 de ani, iar noua „prietenă” are 19). Interesante „personalități” social-democrate… el, Copilu’ Minune, Mazăre, Oprișan. Cred că-mi plăcea mai mult PDSR-ul.

  37. 37 Victor V. mai 5, 2011 la 12:27 pm

    @ florin m.

    Eu zic că nu-ți răspunde blogi. Nici măcar să-ți spună că ești un „ignar” și că n-ai înțeles nimic din „nexus”.

    Crezi că l-a citit pe Mises?

  38. 38 dlnimeni mai 5, 2011 la 1:28 pm

    florin m.: daca nu doriti sa obtineti, de la Harabula, permisiunea si exclusivitatea de a vinde bilete atunci cind doreste el sa faca show, asta ca sa mai puteti spori numarul banilor pe care ii faceti fara amestecul statului, atunci va sugerez sa fiti nitel mai atent la scrierile lui Harabula pe care le laudati. Deoarece, dincolo de un umor nu de foarte rea calitate, putem intrevedea o decadere a lui Harabula. Printre altele, Harabula se ia si de niste colegi comentatori care au incetat sa il mai atace urmind rugamintea mea, ceea ce face ca textele de astazi ale lui Harabula sa ma implice direct – si ramine sa ma lamuresc daca s-a luat de ei tinind cont de asta ori ba. De ce afirm o decadere a lui Harabula? Pentru ca Harabula a fost, in niste ani, din cite am dedus eu, o persoana situata in top 500 sau, in cel mai rau caz, in top 1000 al politicii romanesti. Consider ca un semn de decadere faptul ca a ajuns sa se ia, fara a fi provocat, adica din initiativa proprie, de oameni ca si comentatorii nominalizati de el (si nenominalizati, viitorii semnatari ai cererilor), oameni care in politica nu au insemnat niciodata nimic. „Poate sa ma injure lumea, numai sa vorbeasca despre mine”, iata o veche zicala a politicienilor romani. Ca si comportament politic, ironizarea acelor colegi comentatori din initiativa proprie este o eroare. Tot veche, prima de acest tip o stiu din 1991, aduce interlocutorii la nivelul lui, ma refer la nivelul de insemnatate. Harabula, aprecieri pentru umorul in sine, dar deplingere pentru ce transpare din spatele sau.

  39. 39 Bibliotecaru mai 5, 2011 la 3:32 pm

    @ Adrian Năstase
    Au sunt pentru varianta înregistrată! Nu numai că sunt interesant, dar nu vă gândiţi că această înregistrare va fi privită atunci când o postaţi şi atât, ea va rămâne „vie” pe internet timp de zeci de ani, şi va fi urmărită de toţi cei care vor căuta informaţii pe subiectul respectiv.

  40. 40 Doru Coarna mai 5, 2011 la 5:14 pm

    @ florin m.,

    Nu Florine, doar ca ne-am plictisit de Harabula, inainte era amuzant dar acum e doar un biet anacronic inveninat… Bietul Harabula, ce s-a ales dom’le de el, mandrete de director, consumator de arta si vanzator de portocale stricate…

    Si n-are niciun merit, se stie ca orice infect atinge macar involuntar puncte sensibile… nu mai poate maramoiul din el de grija celor de pe blogul AN-ului… cu d-astia s-a distrus tara, secu a luat rahati si le-au pus cravate, iar acum ii trage de ele…

  41. 41 dlnimeni mai 5, 2011 la 6:15 pm

    Victor V.: nici eu nu sunt social – democrat, iar luxul putea fi taxat intr-o alta formula. Va explic ceva mai incolo punctul meu de vedere, daca nu va va fi un pic mai clar dupa ce trece un timp. Va rog, aminititi-mi de asta sa yicem peste o saptamina.

  42. 42 Ghita Bizonu' mai 5, 2011 la 7:10 pm

    Victor V.

    obrazu subtire cu cheltuiala se tine ! Oricum faptul ca niste bunuri de lux sunt supratexate nu face decat sa va ajute la etalarea luxului… Ca o fi sa zicem maibachu cea mai scumpa masina din lume .. da bine taxata poa da complexe de superioritate nu numa fata de amarestenii cu VW Passat din Bucale da si fata de milionerii de la Biaritz …. de fapt asta este si esenta luxului : sa fie cat mai greu accesibil !!!
    Ma rog io ptr unele masini (alea cu pret de cataog > 100.000 euroi) as da si o rovineta aurita cu ceva gen Contribuabul emerit si fiscul recumoscator ptr 20.000 euroi pe an !!! Da una sa se vada !!!! Apopos cand o sa ajungi la 1/10 din banii lu Gates sa imi ceri niste idei ptr masini exclusiviste (O iata-l pe Domnul W din Romania!!! Cum nu stii ? Pai numai EL are masina aia !!)

  43. 43 Victor V. mai 5, 2011 la 10:56 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    Măi acritură, prima mea mașină a fost Dacia 500 Lăstun, culoarea verde-brotac, cu frâne asistate (trebuia să dau 2-3 pedale înainte de a frâna, dacă voiam să funcționeze). Ce mașină (mai) exclusivistă ai putea tu să-mi recomanzi?

    Fiind atât de exclusivistă și consumând infim, am putut să o folosesc pe post de „taxi” în perioada de raționalizare a benzinei. Cota de 40 litri (dacă îmi amintesc corect) îmi ajungea pentru zeci de curse, însă nu mai mult de o persoană și ceva bagaj. Exact ca la Porsche.

  44. 44 dlnimeni mai 5, 2011 la 11:21 pm

    Ghita Bizonu’: ceea ce scrieti dumneavoastra este ceva, dar nu tot, dl Negoita loveste pe o suprafata mai mare. Insa i-am propus dlui Victor V. sa mai cugete, cind are vreme pentru asta, inca o perioada.

  45. 45 florin m. mai 6, 2011 la 7:42 am

    Dl Nimeni, Doru Coarna, etc

    Eu nu imi permit sa-mi exprim parerea cu privire la oameni pe care nu-i cunosc, ci doar pe cea cu privire la actiunile lor, eventual le evaluez opiniile. Nu stiu de fapt cum este Harabula, sau oricare dintre ceilalti „postaci”. Exista, fara indoiala, o reactie de simpatie sau antipatie cauzata de postarile de aici, dar ea nu poate, iar in cazul meu nici nu vrea, a se substitui unei judecati asupra persoanei.

    Fata de Harabula, reactia mea este una de simpatie. Subscriu la multe dintre parerile pe care le exprima, iar stilul sau, desi nu menajeaza, nu este niciodata jignitor. Pitorescul comentariilor sale este dat, in opinia mea, tocmai de modul franc, dar lipsit de rautate sau tendentiozitate, in care isi expune parerile. Chiar si comentariul de mai sus se inscrie in acest tip, desi este unul dintre putinele in care foloseste personaje de pe blog. In raport cu vitriolul multora din comentariile cu care este el gratificat, micul sau pamflet este insa total inofensiv.

  46. 46 florin m. mai 6, 2011 la 8:02 am

    Ghita Bizonu

    Societatea este un rezultat al interactiunii oamenilor. „Actiunea umana” nu este o pledoarie pentru individualism si nici nu are in vreun fel caracter antisocial. Dar cel care actioneaza este individul, iar felul si calitatea structurilor sociale depind de relatiile dintre indivizi ca rezultat al actiunilor acestora. Intelegerea acestor structuri, predictii si actiuni constiente despre viitor si pentru viitor sunt posibile intelegand structura si modul de actiune al indivizilor, ca actori inzestrati cu logica si vointa.

  47. 47 florin m. mai 6, 2011 la 8:18 am

    Dl Nimeni, Victor V

    inteleg ca Robert Negoita a propus un sistem de impozitare la valoare, intr-un cuantum de 0,75%.
    NU mi-am format o opinie in legatura cu acest subiect, dar nu inteleg reactia virulenta a d-lui Nimeni. Pana la urma, de ce ar fi cilindreea un criteriu mai bun pentru impozitare? Stiu ca acesta din urma este un sistem larg adoptat, ( francezii au „les chevaux fiscaux”, care se calculeaza in baza unei formule de-a dreptul vrajitoresti, dar in care este implicata si cilindreea), insa orice impozit are, in cele din urma, un caracter subiectiv si nu-si trage originea din vreun principiu de drept natural.
    A aduce in discutie consumul este inutil, din doua motive: acesta nu este legat strict de cilindree, apoi, cel care consuma mai mai mult este cel care circula mai mult, nu cel care ia masina cu ciindreea cea mai mare, iar pentru asta exista deja taxa la pompa.

  48. 48 Mofturosul roman mai 6, 2011 la 8:47 am

    @ A N

    Multumesc, d-le Adrian NASTASE, nu pentru ca „m-ati bagat in seama cu raspunsul” ci pentru ca v-ati aplecat asupra celor ce v-m scris. Si-mi iau inima-n dinti si va mai scriu: re-constructia „simplului si firescului” si a „omului obişnuit” şi mai a „vieţii lui normale” ar fi mai usoare si mai trainice daca din cind in cind ati „evada” folosind trenul sau rata…
    Cu stima,

  49. 49 Ghita Bizonu' mai 6, 2011 la 8:48 am

    Victor V

    fa-ti dintai banii necesari si pe urma intreaba-ma . Crede-ma ca la preturile de azi miliardul este necesar .
    Dupa ce vei primi raspunsul o sa imi zici superexclusivist ….sau o sa inveti in sfarsit ce este aia exclusivist
    Mai da niste detalii despre Lastun … ca esti singurul pe care il cunosc si a avut asa ceva (ha ! La mica brafa am vazut odata coborand din Lastun 4 gagii , 2 de peste 1,80 si doi maruntei de 1,70… Poa erau de la circ … )

  50. 50 dlnimeni mai 6, 2011 la 9:02 am

    florin m.: nu doresc sa va influentez simtamintele fata de colegii comentatori, totusi, credeti ca v-ati simti in largul dumneavoastra daca si cind un coleg comentator si-ar exprima satisfactia pentru texte in care cineva s-ar lua de dumneavoastra, eventual v-ar lua in bascalie? Personal gasesc ca Harabula este foarte util – cu calitatile si cu lipsurile sale, om e si el – pe blog si tot personal am constatat ca, in istoricul blogului, mai multe persoane au incercat sa faca din Harabula fie un portdrapel fie un virf de lance, adica s-au apucat sa il felicite pe Harabula si sa incerce sa il incurajeze „pe calea cea dreapta” atunci cind Harabula a scris fraze pe care poate ar fi dorit sa le scrie ei, dar nu au dorit sa se expuna.

  51. 51 Doru Coarna mai 6, 2011 la 9:12 am

    @ Florin M.,

    noi toti am consimtit ca disputele se limiteaza doar la perimetrul acestui blog, mai atacam, mai coloram, mai jignim… totusi nu ne referim la oamenii insisi ci la textele si nick-urile respective. Probabil pt acest motiv nimeni nu-si cere scuze pe blog…

  52. 52 florin m. mai 6, 2011 la 12:09 pm

    Dl Nimeni

    „si tot personal am constatat ca, in istoricul blogului, mai multe persoane au incercat sa faca din Harabula fie un portdrapel fie un virf de lance, adica s-au apucat sa il felicite pe Harabula si sa incerce sa il incurajeze “pe calea cea dreapta” atunci cind Harabula a scris fraze pe care poate ar fi dorit sa le scrie ei, dar nu au dorit sa se expuna.”

    Nu contest ca ati putea avea dreptate. Dar o simpla reactie de amuzament nu poate fi asociata automat cu ceea ce spuneti aici. Apoi, nu cred ca Harabula are nevoie sa fie indemnat ori incurajat.

    Personal consider insa ca am mai multe de invatat din cele scrise de el decat din cele scrise de multi altii, intrucat Harabula impartaseste multa experienta personala, ceea ce este mai revelator decat dezbaterea sterila a unor chestiuni teoretice sau critica partinica, moneda curenta pe blog. De exemplu, apreciez foarte mult postarea lui din topicul Antena 3- ora 17, „mare lucru si politica..” sau asa ceva, din acest motiv. Si nu prea imi trece prin cap de ce ar fi atacata o astfel de povestioara.

    Este fara indoiala o pozitie subiectiva, de aceea am vorbit de simpatie si antipatie.

  53. 53 dlnimeni mai 6, 2011 la 1:24 pm

    florin m.: consider inchis acest subiect.

  54. 54 Socrate mai 6, 2011 la 2:14 pm

    @dlnimeni @ Reiau un post mai vechi : “Parerea mea despre harabulizarea forumului. Harabulizare inseamna : nici un subiect lansat de gazda noastra fara cel putin un mesaj sententios tip harabula ( aici includ si pe conte, dragos, baronul, etc. – cu mesaje asemanatoare ) si minimum un numar triplu de forumisti cu mesaje critice la adresa respectivelor mesaje. Foarte greu de citit un forum harabulizat. NB Daca respectivii lipsesc, probabil sunt la instructaj. “.

  55. 55 dlnimeni mai 6, 2011 la 2:14 pm

    florin m.: a fost intr-adevar o reactie exagerata din partea mea, la origine a stat o eroare de tipar in media (au tiparit gresit cilindreele). Reactia mea, chiar dupa ce am constatat eroarea, nu a devenit insa una nevirulenta. Legea nu este deloc ceea ce pare a fi. Ea nu este o lupta impotriva luxului (cine are 100k euro sa dea pe o masina de lux are cu siguranta 750 euro anual pentru impozit) ci este o lege, care, sub masca luptei impotriva luxului lupta, de fapt, impotriva romanului mijlociu si sarac. M-ati facut sa incep discutia inainte de a decanta lucrurile si de a-i da si colegului Victor V. posibilitatea de a se gindi nitel, dar sa o incepem si cu siguranta veti participa si dumneavoastra.
    Sa incepem cu inceputul, cu expunerea de motive. Trebuie sa o redactilografiez, vad ca nu pot lua textul din .pdf-ul acesta. ” In ultimii ani, asistam cu totii la „defilarea” prin Bucuresti si in tara ale unor masini puternice, scumpe, parca mai numeroase procentual fata de tari mult mai bogate decit Romania.
    Daca ne referim la impozitarea actuala pe mijloc de transport observam ca spre exemplu un Bentley este apropiat de nivelul de impozitare al unui ARO. Consideram ca aceasta formula aplicata in prezent creeaza un mod injust de impozitare, mai mult, este complet ilogic sa impozitezi un autoturism ARO cu 2320 de Ron (suma care este aproximativ valoarea de piata a masinii) sau valoarea impozitului unei Dacii Logan sa fie aproape identica cu a unui Mercedes Clasa C, respectiv 64 Ron.
    In concluzie, ne propunem sa implementam o modalitate de taxare care sa incurajeze detinerea de masini ieftine (de productie autohtona) cu capacitate cilindrica mica si un grad redus de poluare.”
    Haideti sa examinam expunerea de motive, in cursul acestui episod. Impresia mea generala este ca, la fel ca si in cazul altor legi, expunerea de motive este vaga si superficiala (va mai aduceti aminte de expunerea de motive la legea pensiilor, care a creat atitea probleme, cum era scrisa parca de autisti – si inca nu mai putin de 7-8?). Desi de citeva rinduri, este lipsita de unitate: incepe cu masinile scumpe si se termina nu cu masinile ieftine, ci cu cele de productie autohtona si cu cilindreea mica si poluare redusa. Mai sa iti zici ca la Timisoara ar trebui sa fie relansat Lastunul. Legea are insa importante scapari din conceptie, ceea ce arata ca este o lege „ochita” si ca autorul nu are experienta destula: care sunt parti importante ale productiei de automobile care au si cilindree mica si sunt si nepoluante si, mai ales, de viitor? Automobilele hibride si automobilele electrice ( la cele electrice nici nu poti vorbi de vreo cilindree, ci de puterea motorului)! Se afla ele prevazute in lege? Nu! Dar sunt foarte scumpe, in acest moment. Putem, deci, concluziona ca dl Negoita nu gindeste o lege pentru viitor, fie el si in perspectiva urmatorilor 2-5 ani, ci ca exista ceva care il deranjeaza acum, in lumea auto. Inteleg ca il deranjeaza abundenta de masini scumpe si in concret faptul ca un Bentley e impozitat ca un ARO. Nu e chiar asa, cilindreele fiind diferite, dar sa nu ne luam de asta acum – si un clasa C cit un Logan (stiti cumva, chiar intreb serios stiti vreun clasa C cu motor de 1,6?). In logica expunerii, urmarea ar fi o impozitare pe marci si versiuni. Dom’le, ti-ai luat Logan, masina autohtona, platesti atit. Ti-ai luat Mertan C, platesti atit, ti-ai luat Bentley, platesti atit, ai ARO (cit te-o mai tine, aproape masina de colectie) atunci esti scutit de impozit daca dovedesti ca o intretii bine si permanent. Iar peste toate, definirea unui prag al luxului in automobile, tinind cont ca automobilul a incetat pentru majoritatea oamenilor sa fie un lux si a devenit o necesitate. Dl Negoita nu ne da nici o sugestie privind un prag al luxului auto. Cit sa fie el? 20000 de euro? Adica sa impozitam relaxat, permisiv, masinile sub 20K euro si drastic pe cele peste 20k euro?
    Si mai exista ceva: raspunsul constructorilor de automobile la cresterea greutatii masinilor, ca urmare a sporirii sigurantei lor, a fost introducerea turbinelor pe motoarele mici, pentru ca, intr-o cilindree relativ redusa, sa existe suficienta putere si cuplu pentru a propulsa onorabil automobilul. Discutam astfel de motoare de 1,2/105CP, de 1,4/130-180CP, etc. Firesc, cu consumuri relativ mici, deci destul de ecologice, masinile cu astfel de motoare nu sunt aspru impozitate. Dar sunt masini mai scumpe, ele vor fi taxate ca atare de legea dlui Negoita. Masinile pe care le viseaza dl Negoita in impozit minim sunt, deci, masini cu motor aspirat de cilindree si puteri reduse, le intilnim pe versiunile de apel ale unor marci, cu timpi de acceleratie de 16-18s, cam la fel cu ale Moskviciurilor 403 din copilarie. Bucurie mare, progres tehnic. Prin urmare, expunerea de motive ne arata o lege fara perspectiva in viitor, care nu incurajeaza exact versiunile de automobile pe care ar trebui sa le incurajeze, o lege iesita dintr-un soi de gelozie a unui privitor de masini pe strada, dintr-un soi de frustrare a posesorilor anumitor marci, o lege fara perspectiva financiara – expunerea de motive neavind nici un fel de calcul economic de fundamentare: expunerea de motive nu ne lasa sa aflam daca statul va cistiga mai mult ori mai putin din aplicarea acestei legi. O lege a social democratilor care nu pare social democrata deloc. si vom vedea in urmatorul episod daca am au ba dreptate. In perceptia mea, o lege a unui parlamentar care nu merita sa fie parlamentar: in urma legilor imaginate de astfel de persoane ajungem sa ne smulgem parul din cap citiva ani mai tirziu, cind constatam de exemplu ca guvernul poate amina alegeri comunale la nesfirsit fara a pati ceva ori ori ca angajati ai statului isi pot face de cap, amenzile urmind a fi suportate de contribuabil. Episodul secund mai incolo, cu modalitatea de calcul.

  56. 56 dlnimeni mai 6, 2011 la 4:21 pm

    Socrate: nu as fi dorit sa scriu ceea ce voi scrie acum si anume de ce gasesc foarte utila, indispensabila chiar, participarea lui Harabula la blog. In opinia mea, poate gresesc, dar aceasta este opinia pe care mi-am format-o, Harabula este tipul de individ rational (rational in sensul atribuit in stiinta politica). Tipul de om care judeca pentru el, care nu cred ca a fost atras de vreun lider politic ori in nici un caz de mai mult de unul, tipul de om care, simpatizind in primul rind cu el insusi, nu prea mai are resurse spre a simpatiza cu altii. In unele momente, astfel de comportament atinge cinismul. Harabula face un gest de bunavointa comportindu-se deschis, deoarece sunt foarte multi care gindesc ca el, dar isi mascheaza gindurile si se comporta altfel. Scriam la un moment dat de marele pericol care a inceput sa ii pasca pe romani din momentul in care si-au regasit comportamentul specific din comunism, acela de a gindi una, a spune alta si a face cu totul altceva. Romanii si-au regasit nu o duplicitate ci o triplicitate. Ori a primi indicatii despre cum gindesc de fapt niste oameni care iti zimbesc incurajator este, in opinia mea, un lucru foarte util in politica. Mi s-a intimplat sa ma adresez lui atunci cind am crezut ca a sarit calul, dar, repet, il consider un coleg comentator foarte util. In viata politica, Harabula si-a vazut de interesul lui si spre deosebire de noi, nu a ratat oportunitati personale de realizat prin politica. Ma indoiesc (de fapt, sunt sigur) ca in urma lui, in politica, a ramas ceva semnificativ pentru noi, dar el este un om implinit. Deghizat in binevoitor si prieten politic, intilnim individul rational, care, indiferent de vorbe sau comportament, gindeste asa cum scrie Harabula, mult mai des decit ne imaginam ori ne place sa credem. Ca exemplu, cred ca pesedistii care i-au facut-o dlui Nastase la Confort astfel gindeau si gindesc. Altii, din alte partide, la fel. Cei care incearca sa il „confiste” pe Harabula, crezindu-l, dupa ideea „cine nu e cu ei e cu noi” se inseala – cred – tare de tot: in mod normal, gloriosul presedinte ar trebui sa fie, sub niste aspecte, dispretuit rau de tot de personajul Harabula. Iar, in final, cred ca eroarea cea mai mare pe care am putea-o face ar fi sa il determinam pe Harabula sa nu mai fie asa cum este.

  57. 57 florin m. mai 6, 2011 la 5:10 pm

    Dl Nimeni

    Va dau dreptate in legatura cu vagul ori inconsistentul expunerii de motive, ca boala generala a fundamentarii legiferarii, in Romania.

    Dar, cum spuneam, impozitarea in sine este extrem de greu de justificat, moral si principial, (este un act de deposedare in baza fortei statului), de aceea argumentele sunt pur politice.

    Daca insa acceptam impozitarea auomobilului, ca principiu, impozitarea procentuala la valoare nu pare cu nimic mai proasta decat cea care ia in calcul cilindreea, cu atat mai mult cu cat chiar dv sesizati ca un automobil electric este practic imposibil de impozitat dupa acel principiu. Sa nu il impozitam de loc? Eu as fi de acord sa nu il impozitam pe nici unul. Dar exceptiile sunt interventii in piata, intrucat schimba comportamentul consumatorului. Eu sunt unul dintre cei care crede ca automobilul electric nu ar trebui favorizat in nici un fel. Daca isi va face loc prin mecanismele pietii, perfect. Dar hai sa eliminam taxele din combustibil, sa vedem cate sanse are motorul electric. Azi si in vitorl apropiat, cel putin. Dar e mai simplu sa convingi cateva zeci de politicieni decat piata, nu-i asa? E ceea ce se intampla azi. De aceea, mi se pare ca impozitul in discutie ar trebui totusi sa aiba mai curand de-a face cu o valoare de achizitie, decat cu alte criterii, cum ar fi asa zisul progres tehnic sau mai stiu eu ce alte argumente ce mascheaza un anume interes.

  58. 58 Ghita Bizonu' mai 6, 2011 la 7:56 pm

    Florin M

    automobilul electric este o manareala ideologica. Si din motive ideologice se arunca banii pe apa Sambetei …

  59. 59 dlnimeni mai 6, 2011 la 8:51 pm

    florin m.: daca o luam de la discutii privind acceptarea impozitarii si la taxele pe combustibil, atunci nici nu mai apucam sa discutam legea dlui Negoita si imi cam pare rau ca am inceput dezbaterea fara sa il astept si pe Victor V. Nici o problema din punctul meu de vedere daca aveti simpatii pentru libertarieni, dar va fac atent ca, in anii ’90, dl Dinu Patriciu si-a publicat in Cronica Romana, in foileton, in 5 episoade, un soi de teorie a statului cersetor, asa i-am zis eu in sinteza dupa ce am citit-o, insemnind ca de la libertarianism se poate aluneca foarte usor catre forme alienate care ajung sa il faca de ris pe acela care le propaga. Am remarcat cum ati evitat sa aduceti o critica punctuala expunerii de motive a dlui Negoita, incadrind-o intr-o clasa generala spre a evita nominalizarea. Sa reiau un subiect dintr-un comentariu al meu de acum citeva saptamini: automobilul electric va fi introdus. Cu grija, pentru a oferi timp conversiei industriale si profesionale intr-o industrie in care circula sume imense de bani si in care activeaza, de la conceptie si materiii prime pina la vinzari poate mai bine de 10 milioane de oameni foarte bine calificati. Nu imediat, fiindca sunt giganti industriali care de-abia au construit uzine noi pentru motoare. Automobilele hibride sunt doar o etapa din aceasta tranzitie indelungata si poate niciodata incheiata, poate intotdeauna vor exista niste utilizatori ai motoarelor cu explozie, acceptind sa platesca taxe mai mari dar sa nu renunte la pasiunea lor, fiindca motorul electric, oricit de puternic nu poate inlocui, pentru ei, farmecul unui motor cu explozie. Aceasta trecere, adevarata revolutie industriala care se asociaza celei din iluminat, este facuta sub cionducerea unor state foarte puternice si al caror spirit liberal nu poate fi pus la indoiala. Urmarea este ca apar mai multe probleme, dintre care una este impozitarea. Poate ca tratarea lor legislativa este prematura in Romania, dar, pentru un parlamentar care se respecta, citarea lor in expunerea de motive este obligatorie.

  60. 60 florin m. mai 6, 2011 la 9:55 pm

    Dl Nimeni

    NU am evitat nimic, nu am citit expunerea de motive a lui Negoita si sincer, nici nu-mi propun.

    Am adus in discutie doar principiul impozitarii in baza valorii versus cilindree. Iar sincer sa fiu, inca nu am priceput exact punctul dv de vedere si de ce nu ar fi ok principiul aplicarii la valoare. Chiar daca expunerea de motive o fi una insuficienta, asta nu inseamna ca principiul este cu necesitate gresit. In opinia mea, nu este mai gresit decat actualul, atata tot. Incercam sa inteleg punctul dv de vedere in legatura cu acest aspect, dar nu am reusit.

  61. 61 Cârcotaşu mai 6, 2011 la 11:45 pm

    @ Florin M,
    Impozitarea după valoare, în condiţiile în care acceptăm ideea apariţiei pe piaţă a autoturismului electric, e aiuritoare, având efect absolut prohibitiv.
    Deşi complicat, sistemul francez ăla cu “les chevaux fiscaux” 😯 , aşa vrăjitoresc cum vă pare, pare cel mai adaptat.

  62. 62 Doru Coarna mai 7, 2011 la 8:30 am

    @ florin m., dl nimeni

    Cea mai sigura formula de impozitare ar fi pe baza timpului de demaraj pana la 100km/h. Una tare sau una uzata, dezumflata, ar avea impozite mari, iar cele lenese, mici, deoarece au consum mic, putere mica si polueaza putin. Deci la Revizia anuala, se trece in talon timpul realizat in anul acela la acel grad de uzura (se poate face pe standul de frane), si la fisc arati talonul. Dar asta merge doar la autoturisme, nu la tractoare sau autobuze… acolo dupa norma de poluare.

    Insa cel mai sigur ar fi ca toti sa platim o taxa fixa, anuala, care sa includa si asigurarea, si taxa de drumuri, si posetele lui Nutzi, indiferent de masina detinuta, iar apoi ii putem scuipa legal pe cei cu Bentley… In Anglia, la Top Gear, spuneau ca daca lasi parcata prin Londra vreo decapotabila sport de lux, o gasesti plina de flegme…spre deosebire de anii ’70 cand o gaseai inconjurata de admiratori…

  63. 63 dlnimeni mai 7, 2011 la 11:28 am

    Doru Coarna, nu imi propun sa ofer eu cea mai sigura ori mai buna formula de impozitare auto, ci sunt colegi comentatori care mi-au cerut sa explic atitudinea pe care am avut-o fata de proiectul de lege. Intimplarea face sa nu refuz sa discut subiectul, desi as fi putut raspunde ca am atitudinea respectiva fiindca asa gasesc eu de cuviinta. Adica toate consideratiile pe care le fac sunt relative, la ĺegea in dezbatere, si nu absolute.
    Am o jumatate de ora disponibila acum sa vad cit pot scrie din al doilea episod. Mai intii as dori sa vad nitel daca actualul criteriu de impozitare, dupa cilindree, este un criteriu care nu corespunde cu dorintele initiatorului legii, exprimate in expunerea de motive. In mod evident, in termenii decentei tehnologice, automobilele cu cilindree mai mica – cele mai putin taxate – sunt mai ieftine, iata o dorinta a initiatorului indeplinita, sunt mai putin poluante, iata o a doua dorinta a initiatorului indeplinita si fiind mai ieftine, sunt si cele mai des cumparate, adica sunt cele mai multe. Marca „nationala” Dacia, face automobile cu cilindree de 1.2, 1.4, 1.6l pe benzina si 1.5l pe motorina, cilindree mici, adica nu s-ar putea spune ca taxarea din prezent ar descuraja autoturismele „autohtone”. In spiritul expunerii de motive, ceea ce ar fi putut face initiatorul, foarte simplu, ar fi modificarea cuantumurilor de impozitare dupa cilindree. In acest fel, un Bentley (nu mai stiu ce motoare pun WV pe ele, dar probabil de 5-6l) ar fi mult mai sever taxat decit un ARO, care avea motoare cu cilindree mai mica. Sistemul astfel modificat ar pastra corectitudinea in relatia de taxare Mercedes/Logan: in fosd si la urma urmei, este meritul lui Mercedes ca scoate dintr-un motor de 1.6l putere si cuplu apte de a motoriza onorabil un Mercedes, ca obtine un randament superior pentru combustibilul ars; de ce ar trebui sa impozitam Mercedes pentru progres tehnic?. In cazul particular Mercedes/Logan, ar putea fi vorba si de o exemplificare nefericita, fiind cunoscut faptul ca Renault si Mercedes sunt aliate, prin procedeul schimbului de actiuni. Urmarea este ca Logan este „in familie” cu clasa C si ca, in viitor, asa cum se procedeaza in familiile mari, nu ar fi exclus sa ne trezim cu masini de nisa gen Mecedes Logan sau Dacia Clasa C. Pe unde va scoate camasa initiatorul atunci, ce va considera el ca masina „autohtona”? Vedem, asadar, nu direct, ci prin rationament, ca expunerea de motive a initiatorului doreste si o penalizare prin impozitare a progresului tehnic si a performantei tehnice, ceea ce mie mi se pare cam anormal.
    Pina acum am luat in considerare sistemul de taxare dupa cilindree, despre care sper ca am aratat suficient de convingator ca el corespunde nazuintelor initiatorului aflate in expunerea de motive, adica acolo unde initiatorul zice colegilor si contribuabililor de ce crede el ca legea este necesara. Colegi comentatori de pe blog au adus in discutie si sistemul francez, un sistem mai complicat si care ar justifica mai bine sistemul de impozitare propus de initiator. Denumirea de „cai putere fiscali” imi sugereaza ca puterea motorului ar putea avea o pondere importanta in formula de calucl franceza si atunci am putea discuta si de puterea motorului ca un criteriu de impozitare. Insa puterea motorului nu apare in proiectul nostru de lege, desi puterea motorului ca si criteriu ar permite o trecere usurata catre impozitarea automobilelor hibride si electrice. Oricum, ambele formule de impozitare – si dupa cilindree si CV ficali – au o caraceristica: sunt impozite quasiconstante. Atunci cind ele sunt modificate, sunt modificate toate, din ratiuni colective, cum ar fi deprecierea monedei. Formula de calcul propusa de initiatorul nostru are trasatura paguboasa ca impozitul creste in timp: un impozit cu totul particular. Creste in timp prin componenta ecologica, legata de poluare: pe masura ce se invecheste impozitul pentru o masina devine mai mare deoarece apar noi norme Euro in vigoare. Problema este aceea ca normele respectate de masini sunt suficient de bune astfel ca o masina Euro 3 sau Euro 4 sa fie poluanta intr-o masura onorabila. Masinile fara Euro sunt cu precadere Daciile vechi, adica masini autohtone, de mica cilindree, adica nu neaparat foarte poluante in ciuda lipsei normei Euro si ieftine, adica intrunind nazuintele initiatorului din expunerea de motive. Sa luam mai pe indelete componentele de impozitare propuse: prima componenta, valoarea masinii: O prima remarca, intr-un text propus spre legiferare nu pui cuvintul „eventual”. O lege de impozitare trebuie sa aduca statului venituri precis estimate si nu eventuale, pastrind intre cetateni o echitate in conformitate cu criteriul adoptat. Conform paginii cu formula de calcul de pe site-ul camerei deputatilor, ar trebui intocmit un catalog al cataloagelor (imi aduc aminte, miimi doi cititori voor zimbi nostalgic, de multimea tuturor multimilor). Doar ca, intr-un sistem de vinzari capitalist in rare cazuri automobilele mai sutn vindute la valoarea de catalog. Mai mult, exista firme care au vechi strategii de vinzari bazate pe preturi mari de catalog si dscounturi permanente. Ca sa nu ma intind, un exemplu cu aceasta strategie de vinzari este Citroen. In perioada crizei, automobilele in Romania s-au vindut in general sub valorile de catalog. Alti cumparatori cutreiera dealerii pina ce obtin un discount mai consistent de la cel mai disperat sa vinda. In mod firesc, un contribuabil care isi cumpara o masina nu va dori sa fie impozitat la o valoare superioara (de catalog) valorii pe care a platit-o. Urmarea va fi o problema in vinzarile de automobile. Al doilea dezavantaj este acela ca valoarea unui automobil se depreciaza in timp, ceea ce ar insemna ca ministerul de finante ar trebui sa faca nu doar un catalog al cataloagelor, ci chiar unul extins pe vechime. In criteriul actual, cilindreea nu se modifica, chiar daca automobilul se uzeaza. Rezulta ca sistemul actual va impozita automobilele cu aceeasi valoare chiar daca valoarea automobilului se depreciaza, ceea ce iar va nemultumi cetatenii. Cu osebire pe cei care nu-si pot schimba autoturismele la perioade scurte, adica cetatenii cu venituri mijlocii si mici. Excelent pentru o lege social-democrata. Vine apoi subiectul optionalelor, ceea ce va atrage nemultumirea unor vinzatori si poate si a unor producatori auto: legea in discutie avantajeaza marcile de masini vindute, dupa model asiatic, cu pachete de dotari incluse, in detrimentul celor cu liste de optionale; vinzatorii si porducatorii ar putea afirma (si s-ar putea plinge) de introducerea legislativa a unor elemente de concurenta neloiala. Veti spune, dar ce, nu pot face pentru Romania masini cu pachete de dotari, ca sa vinda toate la fel? Teoretic da, doar ca pentru multe marci de masini vinzarile din Romania nu justifica economic o particularizare locala a strategiei globale de vinzari si atunci ele poate ar prefera sa se plinga si sa protesteze in mod public.
    Despre cilindree nu vreau sa scriu prea mult, decit ca o mica observatie, acela ca initiatorul considera automobilele cu cilindree intre 1,6 si 2 l deja ca pe un mic lux, ceea ce nu prea este in spirit european care considera a nu fi un lux o masina cu motor pina in 2l (desigur ca nu ma refer la 2l biturbo cu peste 300CP). Tot ca mica observatie, din formula gasesc ca initiatorul legii se cam contrazice in ceea ce priveste dorinta lui de neta separare fiscala intre Bentley si ARO: la peste 5l avem coeficient 10, iar la 2600-3xxx (motoare de Aro) avem coeficienti 6 si 8, nu vad mare brinza, adica intre vorbele din expunere si faptele din cifre mi se pare o distanta maricica sub acest aspect.
    In fine, dar nu in cele din urma, poluarea: aici vor fi loviti puternic posesorii de Dacii vechi care, stim cu totii, este notoriu, sunt cei mai bogati oameni din Romania, numai buni sa dea social democratii in ei. Curb banii de pe ei siroaie. Si repet, cum la fiecare citiva ani apare o noua norma de poluare, impozitul pe automobil va creste, dind acestui impozit romanesc un caracter cred unic. Tot repet, in conditiile in care actualele norme de poluare ori cele recent utilizate (Euro 3, 4, 5) nu pot fi denumite ingrijoratoare, din moment ce ele au fost gasite ca satisfacatoare la un moment dat si in acord cu posibilitatile tehnice. Daca nu ma insel, fiindca nu le stiu pe toate, taxa de drum tine si ea cont de norma de poluare: de cite ori vom pedepsi un om ca masina lui a implinit citiva ani si nu si-a luat una noua?
    Sa mai zic ceva cu caracter general: ca efect al progresului tehnic, tehnologic, al concurentei in vinzari, nu doar performantele ci si calitatea autoturismelor a crescut foarte mult. In aceste conditii, destui proprietari nu renunta usor ca inainte la autoturisme care ii slujesc cu credinta si fara costuri mari un timp indelungat, dincolo de consumabile, unele piese uzabile, bucse in particular la noi, baterie. Tot datorita cresterii calitatii, achizitionarea unui second hand poate fi uneori o optiune dictata nu doar de precaritatea situatiei materiale. Uneori achizitia unui second hand poate fi optiunea unui om care nu are bani pentru o masina noua mai scumpa, dar isi doreste sa nu moara fara sa fi avut si el o masina din marca visata, de exemplu. Gata pentru azi, trebuie sa plec in City la cumparaturi, citeva fraze, doar, intr-un comentariu ulterior.

  64. 64 teostanc mai 7, 2011 la 2:05 pm

    @dlnimeni, @Doru Coarna@florin m

    Taxa fiind de poluare trebuiesc gasiti parametrii direct propoertionali cu poluarea.
    1. Cilindreea este unul din ei.
    2. Statusul de la care pleci, este al doilea, dex. Euro 0, Euro 2 Euro 3, Euro 4 si Euro 5, respectiv masuratorile efective ale noxelor. Acesta poate fi reevaluat periodic, in functie de progresul tehnic, prin orrdin comun al MT si M Mediului.
    3. Si cam atat. Altfel se complica prea mult si stimuleaza cotcariile.

    Daca pui CP fiscali sau nefiscali( cred ca cei fiscali rotunjesc valoarea exacta a celor efectivi) sunt masini cu cilindree de 1,4 l care au puterea mai mare ca cele de 1,6 l.
    Si daca pui CP(presupune viteza maxima) poti sa pui si Mt( face diferenta intre mot. diesel si benzina) etc.

    Mai este un aspect ar trebui avut in vedere. Datorita progresului tehnic, este foarte posibil ca un motor de 2 l sa polueze mai putin ca unul de 1,4. Aici intervine corectia prin clasificarea Euro iar vehiculul trebuie incadrat in clasa cea mai favorizata, respectiv sa plateasca taxa similara celor cu cilindree <= 1,6 l.

  65. 65 dlnimeni mai 8, 2011 la 7:00 pm

    Si ultima parte a comentariului meu privind noua lege a impozitelor auto. In urma cu mai multi ani, redactorul-sef al unei reviste auto franceze scria intr-un editorial ca, relativ la Franta, proprietarii automobilelor sunt foarte presati in legatura cu aspectul ecologic, dar ca pe strada poate trece oricind un camion cu motor vechi si dereglat care sa polueze cit 40-50 de autoturisme. Amintirea acestui pasaj editorialistic nu este intimplatoare, doresc sa fac observatia ca initiatorul legii pare a se ocupa, din ceea ce am vazut pina acum, numai de autoturisme. Ori daca ne dorim autoturisme de mic litraj, ecologice si din productie „nationala”, de ce nu ne-am dori si camioane cu litraj mai mic, ecologice si (de ce nu?) din productie nationala? Si de ce nu si tractoarele rutiere. Odata cu remarca, ma gindesc si ca hotelul „Rin” pare a fi amplasat in apropierea pietei auto second hand din Vitan, piata care poate ca il deranjeaza pe initiatorul legii, aspect asupra caruia voi reveni.
    Sa remarc inca o data ca nu avem nici un calcul economic, cit de sumar, prezent in expunerea de motive. Ocazie cu care il rog pe dl Nastase ca, prin intermediul liderilor de grup parlamentar, sa sugereze parlametarilor pesedisti sa prezinte socoteli economico – financiare la fiecare propunere legislativa care are legatura cu bani platiti de cetateni sau platiti cetatenilor. Lipsa unei socoteli economice ma impiedica sa pot reevalua prima mea impresie cum ca legea nu este nici pe departe social democrata, figuri lozincarde cu Bentley si ARO ori Mercedes si Logan avind sanse din ce in ce mai reduse sa ma pacaleasca. Sa nu isi imagineze initiatorul ca ne face din vorbe, ca sa folosesc o expresie la moda. De exemplu, daca as fi intilnit in lege ideea ca, per global, totalul impozitelor auto este acelasi, dar ele sunt astfel distribuite, incit la 1000 de lei incasati pentru Bentley de la parveniti sa fie de 1000 de ori cite un leu incasat mai putin de proprietari din clasa mijlocie si modesta, atunci as fi zis ca avem o lege social democrata. Daca as fi intilnit ideea ca, chiar in cazul unui spor al totalului incasarilor, gasesc o parte din bani rezervata unui scop comunitar (de exemplu, plantari de arbori, ori un numar de cursuri gratuite de soferie pentru copii saraci) atunci as fi zis la fel. Dar asa, ramin la prima mea supozitie ca, in afara a 2-3 fraze sforaitoare, nu este nici o legatura intre propunerea legislativa si social democratie. Si nici intre propunerea legislativa si liberalism,, voi reveni asupra acestui detaliu.
    Una peste alta, concluzia ar fi ca initiatorul legii doreste, indiferent ceea ce declara, sa mai puna o piedica comertului cu autoturisme second hand: respecta norme euro mai vechi, chiar daca sunt oferite pe bani putini au valori mari de catalog, adica, pe linga sumele, exagerate, zic eu, taxate pentru automobile second hand, mai creste, poate destul de semnificativ, si impozitul. Scopul banuit ar fi ca oamenii sa se orienteze si mai puternic spre achizitionarea autoturismelor noi, eventual Dacia. Ceea ce initiatorul pare a nu lua in calcul este aceea ca si la noi, acum, parcul de autoturisme fiind destul de crescut, o buna parte din autoturismele noi sunt cumparate dupa renuntarea la autoturismele vechi; numarul de cumparatori ai primului lor autoturism pare sa se fi micsorat, dar nu eu trebuie sa arat asta, ci initiatorul legii. Cum calitatea si fiabilitate autoturismelor a crescut mult in ultimele doua decenii, proprietarii renunta si asa din ce in ce mai greu la autoturisme care, desi vechi, se tin inca foarte bine, ca sa le dea la fier vechi pentru 800 de euro, ci incearca sa le vinda, desi preturile de revinzare au scazut si ele mult. Ori punerea de noi piedici in calea vinzarii/cumpararii de autoturisme second hand (ceea ce inseamna a fi si neliberal) inseamna ca o parte dintre proprietarii de autoturisme vechi sa nu le mai vinda si sa mearga cu ele pina ce se fac praf si atunci le tracteaza pentru cei 800 de euro din rabla. Ramine situatia autoturismelor second hand din strainatate, doar ca aceste achizitii posibile incep a fi concurate de vinzarile de automobile second hand din tara. Cum vedem, o situatie destul de complicata in care o lege de buna calitate nu poate fi decit rezultat al evaluarii unor date statistice, economice, financiare, de care initiatorul legii se lipseste. Atunci, poate ca intr-adevar o fi suparat pe tirgul din Vitan ori poate pentru faptul ca intilneste pe strazi si alte marci de masini decit are el.

  66. 66 teostanc mai 9, 2011 la 2:25 pm

    @dlnimeni,
    Ati fost la piata? Ce mai este pe acolo?

    PS,
    Dupa cum scrieti am intelesca aveti interse in piata second hand auto si in targul Vitan. Atentie, zona aceea am impresia ca se va desfiinta. Pe acolo se va face legatura intre M1 si M2.

  67. 67 catalin bc mai 9, 2011 la 4:58 pm

    ne distruge chiorul si piticul, faceti ceva cu ei


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: