Pentru „Romania Libera”

Coruptie in sistemul medical romanesc a existat si, se pare, exista in continuare. In perioada 2001-2004 s-au facut unele eforturi de a micsora efectele sale, mai ales in ceea ce priveste achizitionarea de medicamente. Probabil, vi-l mai amintiti pe ministrul Blanculescu alergand, cu pistolul la el, sa controleze licitatiile de medicamente.

Domnul Branzan v-a explicat ca noi aveam nevoie de un sprijin concret si am fi preferat sa finantam un spital nou, de psihiatrie, domeniu in care situatia era disperata.

Dar poate il mai intrebati pe domnul Branzan ce stie in legatura cu „sugestiile” de cumparare a unor medicamente pentru programul national gratuit pe care il initiasem pentru bolnavii SIDA. Si poate il mai intrebati si de ce fostul ambasador Michael Guest era asa de suparat pe Adrian Streinu-Cercel. In felul asta, veti intelege, poate, ca dincolo de problemele reale ale sistemului medical romanesc, au existat si alte motivatii ale unor mesaje diplomatice.

In ceea ce priveste implicarea sotiei mele in sistemul de sanatate, astept de 7 ani sa vina cineva sa-mi aduca actiunile ei de la lantul de farmacii Sensi Blu. Poate ma ajutati dumneavoastra.

82 Răspunsuri to “Pentru „Romania Libera””


  1. 1 Oana martie 31, 2011 la 12:09 pm

    Din pacate noi, cetatenii, nu avem cum verifica afirmatiile nici uneia dintre parti. Singura metoda de verificare este cercetarea buzunarului propriu. Si astfel constatam ca „inainte” era mai bine.
    Cat despre coruptie, infractionalitate si tradare („dar s-o stim si noi”)- acestea sunt tare vechi ale poporului roman.
    Cred cu tarie ca solutia pentru Romania ar fi institutiile. Care sa fie independente, sa functioneze si sa mentina lucrurile intr-o oarecare normalitate. Fara imixtiuni politice. Ceea ce, stim cu totii, a fost, este si probabil va fi imposibil pentru Romania…

  2. 2 Ică Şt. O. Victor martie 31, 2011 la 12:27 pm

    Atunci, poate era nevoie doar de un spital de boli psihice in plus. Acum, la cati schizofrenici s-au catarat prin lianele copacului puterii, ne-ar mai trebui inca unul sa-i internam pe nelegiuiti!
    S-auzim numai de bine!

  3. 3 Pali martie 31, 2011 la 12:36 pm

    ,…after the beep,…o sa vindeti actiuni Sensi Blu? ( am glumit )

  4. 4 Karakas martie 31, 2011 la 1:42 pm

    Domnul Ambasador Gitenstein a avut ieri o interventie publica, deosebit de interesanta, care merita analizata si dezbatuta. In primul rind, dl Ambasador a afirmat ca tot ce s-a facut pina acum (incepind cu 2000, deci inclusiv Guvenrul Nastase) a fost de apreciat insa nu este suficient. Reformele, spune dl Gitenstein trebuie sa continue. Care reforme?

    1. Reforme care ar da romanilor „putere pentru a asigura transparenţă, previzibilitate şi pentru a elimina corupţia” si care le-ar asigura „un viitor mai luminos”

    Lasind la o parte exprimarea aparent schioapa cu „viitorul luminos” ( si Ceausescu a incercat sa ofere romanilor acelasi lucru), dl Ambasador are dreptate cind se pronunta pentru mai multa transparenta si previzibilitate in actul guvernamental. De aceea sunt foarte curios sa aflu ce o sa-i raspunda doamna Kovesi, Procuror General, domnului Nastase la scrisaorea acestuia publicata aici, si in cit timp. In ce priveste coruptia, cel mai simplu mod de a o combate este ca romanii sa aiba un nivel de trai corespunzator. Cind ai un job bine platit, cind ai servicii medicale foarte bune si gratuite sau ieftine, cind esti multumit de viata ta, nu mai ai de ce sa impingi plicul cu bani. Pe de alta parte, coruptia la nivel inalt incepe de la capul pestelui, si ea se manifesta foarte la vedere in Romania, prin modul in care se fac licitatiile publice, cine le cistiga, si cine primeste si cit in teritoriu.

    2. „”Mai presus de orice lege sau reformă, comunitatea internaţională doreşte să vadă că determinarea de a continua reformele vine din interiorul României şi nu este impusă din afară”, a spus diplomatul.

    Aici este o tema cheie, pe care am abordat-o inclusiv eu. Raspunsul domnului Ambasador e un pic ipocrit. Pentru ca el stie foarte bine ca nu romanii hotarasc sa cumpere F-16 ci Basescu. Nu romanii vor sa fie eliminate locurile de munca la stat, reduse salariile, pensiile, serviciile sociale etc, ci puterea Basescu. Si domnul Ambasador mai stie ca cele mai multe politici ale Guvernului sunt luate in acord cu FMI. Dar sigur ca „interiorul Romaniei” poate fi simplu egal cu „regimul Basescu”, sprijinit puternic de SUA.

    Dar nu asta era problema! Iata de fapt in ce consta aceasta dorinta a „comunitatii internationale” despre „continuarea reformelor” in Romania:

    El a adăugat că nu se poate gândi la o modalitate mai bună de a demonstra acest lucru, decât prin privatizarea sectorului energetic, prin folosirea „celor mai înalte standarde de guvernanţă corporatistă”.

    „Prin stimularea pieţei de capital şi prin direcţionarea unui mai mari părţi a bogăţiei şi a puterii către investitorii individuali, le veţi da acestora puterea de a opri abuzurile”, a mai spus ambasadorul.

    ok, deci, sa recapitulam:

    1. E necesara „stimularea pietei de capital” (prin 2?)

    2. Redirectionarea unei mai mari parti a bogatiei ( bogatia cui?) si a puterii (puterea cui?) catre investitorii individuali. Acesti investitori care ar avea mai multi bani si putere ar urma sa opreasca abuzurile (ale cui si care?).

    Eu citesc acest „caiet de sarcini” ca un nou pas spre saracirea romanilor, din moment ce bogatia (banuiesc a statului, cea publica) ar trebui sa fie inminata unor privati (care intra in contradictie chiar cu o teorie avansata aici de @conte despre cum nimeni nu merita bogatia altuia). Pe baza caror criterii ar urma ca acesti investitori privati sa primeasca din bogatia statului? Mi se pare mie, sau e un apel serios pentru un nou val de privatizare?

    Este, caci e vorba de privatizarea sectorului energetic, chestiune care l-a energizat mai ales pe domnul Ambasador. Iata ca domnia sa ofera consultanta gratuita in acest domeniu, ceea ce e de apreciat pentru un diplomat, limitat de conventii internationale.

    Domnul Gitenstein insa tempereaza din asteptarile romanilor (au trecut deja 20 ani dupa Brucan), linistindu-i in mod candid ca acelasi lucru s-a intimplat in SUA si ca a durat 100 ani. Dar trebuie sa implementam modelul american, spune dl Gitenstein, pentru ca: „cu ajutorul pieţelor libere am redistribuit bogăţia către americanii obişnuiţi în loc să o concentrăm în mâinile câtorva oligarhi

    E adevarat, a existat o perioada lunga de bunastare pentru americani, insa tocmai oligarhii pe care dl Gitenstein ii face disparuti (dar nu sunt, sunt doar mai putin vizibili pentru ca sunt mult mai multi), au creat prin transferul de bogatie americana in alte tari, cu sprijinul statului american, multa saracie si nefericire pentru poporul american. Domul Ambasador da lectii romanilor incercind hipnotizarea lor cu un film Hollywood, petrecut demult. De ce nu vorbeste domnul Ambasador despre prezentul Americii si lectiile pentru romani ce reies din prezent? Intrebarea e retorica: pentru ca sa ne fie bine si noua si lor (nu e clar insa daca e vorba de binele investitorilor americani care ar avea de gind sa investeasca in sectorul energetic romanesc oferit la privatizare, sau a personalului diplomatic american fericit ca romani au ales calea aratata spre lumina de catre dl Gitenstein):

    ‘Suntem aici să vă ajutăm, pentru că este bine nu doar pentru România, ci şi pentru noi”

    Aceste teme vor invirti continuu roata dezbaterilor despre ce inseamna sa fi „pro-roman” si „pro-american” mai ales din perspectiva optiunilor diferite de dezvoltare la care domnul Ambasador nu s-a referit. Vom vedea si ce optiuni are stinga romaneasca.

    http://www.mediafax.ro/politic/gitenstein-nu-e-suficient-sa-faceti-reforme-pentru-a-multumi-un-birocrat-de-la-bruxelles-8115918/

  5. 5 Draghi Puterity martie 31, 2011 la 1:52 pm

    Cred ca deja a priceput toata lumea ca americanii trag sforile in politica din Romania ca sa isi poate vinde ei produsele lor (expirate?). Probabil lucrurile sunt si mai complicate cand diverse personaje de la diverse institutii ambasada, CIA (cea omniprezenta cf. Basescu), NATO, s.a.m.d. favorizeaza fiecare un alt producator din SUA.

    Pe cand si la noi o initiativa care sa opreasca coruptia promovata de marile concerne farmaceutice, cum e cea din Germania?

  6. 6 Karakas martie 31, 2011 la 2:24 pm

    Pe o nota mult mai vesela, intrucit astazi este ultima zi de criza, Baconschi sarbatoreste fiind „extrem de bucuros”. Si noi ne bucuram de bucuria „extrema” a lui Baconschi, si ii multumim ca este vigilent cu cheltuielile publice si cu securitatea nucleara, doi noi vectori in politica externa romaneasca.

    Pe de alta parte aflam ca dl. Oltean doreste schimbarea numelui PDL. Ii sugerez Partidul Republican (filiala Basescu), Partidul Colonial, Partidul Modernizarii, Partidului Reformei Perpetue (si fara sens). Sau, ca sa nu existe confuzii, FMI (biroul Romania).

    http://www.mediafax.ro/politic/baconschi-despre-incheierea-recesiunii-nu-inseamna-sa-revenim-la-risipa-care-ne-a-expus-unui-colaps-8116527/

    http://www.mediafax.ro/politic/ioan-oltean-denumirea-pdl-trebuie-schimbata-dar-nu-acum-ci-dupa-alegerile-din-2012-8116197/

  7. 7 Socrate martie 31, 2011 la 3:05 pm

    @Karakas * Mare dreptate ai. Ia uite ce viseaza Gitenstein – privatizarea sistemului energetic. Asta ne mai lipsea.
    “ Ambasadorul SUA a criticat dur aşa-numita reformă a domeniului energetic românesc.
    „In domeniul energetic aveţi nevoie de zece miliarde de dolari pentru a moderniza sectorul. Acest lucru nu poate fi realizat doar cu veniturile obţinute din taxe şi nu atât timp cât aceste active aparţin unor întreprinderi de stat conduse de oameni lipsiţi de experienţă, apropiaţi de mediul politic, care iau decizii nu în funcţie de ceea ce este mai bine pentru companie, ci în funcţie de interesele proprii”.
    Gitenstein recomandă României să urmeze exemplul Poloniei, care a scos la bursă activele companiilor energetice. Ca rezultat, „în Polonia, există peste 1.500.000 de investitori individuali, cetăţeni polonezi de rând. “
    Asta crede, ca si Basescu, ca scoala romaneasca scoate numai tampti.
    Ma tem de americani cand dau sfaturi, si de greci cand fac daruri

  8. 8 epolitikon martie 31, 2011 la 3:45 pm

    Ca exista coruptie in sistemul de sanatate, o stie toata lumea. Cred ca daca-i duci la poligraf pe inspectorii din Ministerul Sanatatii, pe aia de la CNAS sau CJAS, managerii de spitale, chiar si pe medicii prescriptori, etc explodeaza aparatele alea, se ard inca de la primele 2-3 intrebari mai serioase :).

    A existat si atunci coruptie la fel cum exista si acum. Din pacate acum banii (mai ales cash-ul) sunt din ce in ce mai putini.
    Acum, eu auzisem mai demult o poveste cum ca ati avea actiuni la Medimfarm dar repet, e doar o poveste (pe care n-am mai auzit-o de vreo 5 ani) si daca aveti dispozitia necesara poate mai detaliati putin cum s-a ajuns sa fie amestecat numele dvs. in industria farma care e una foarte mica si mai ales intens barfitoare.

  9. 9 epolitikon martie 31, 2011 la 4:01 pm

    Pe de alta parte, cand ma gandesc la Adrian Streiu-Cercel, ca tot l-ati mentionat in acest articol, nu pot sa nu-mi aduc aminte de isteria provocata de gripa noua si virusul AH1N1.
    Exemplu aici: http://www.realitatea.net/streinu-cercel–gripa-noua-este-la-inceput-in-romania–ea-ar-putea-provoca-decesul-a-20-000-de-persoane-in-2010_652467.html

    Parca statul a achizitionat niste doze de vaccinuri, multe la numar. Parca au si expirat cateva sute de mii de doze, nu? Parca medicii, asistentii, farmacistii si alte cadre din sistemul sanitar refuzau sa se vaccineze; s-au consumat multe doze pe militari, politisti si jandarmi ca aia se prezentau la ordin :).
    Parca de la Glaxo erau vaccinurile alea, nu? Astia-s europeni, deci foarte probabil ca aia din US sa fie inca o data ofticati ca n-am luat de la ei.

    Sunt curios daca stie cineva: anul asta ce gripa urmeaza sa fie lansata pe piata?

  10. 10 Doru Coarna martie 31, 2011 la 4:17 pm

    Adevaruri serioase si care dau de gandit, dle Nastase.

    Dar ar putea exista si o pacoste de bine: politicienii romani ar putea proceda precum sfintii, caci de coruptie se vede ca are cine se ocupa! Nu ma intreb decat daca acele srl-uri diplomatice vor fi supravietuit dupa recesiunea asta din care iesim maine dimineata!

  11. 11 dlnimeni martie 31, 2011 la 4:19 pm

    Articolul dumneavoastra, domnule Nastase, este in fapt pentru acei cititori ai Romaniei Libere care citesc si blogul dumneavoastra, ca si pentru jurnalistii care l-ar putea prelua ori cita daca ar dori. Romania Libera se afla in postura cea mai placuta unei gazete, aceea de a publica stiri scandaloase fara a-si asuma nici o raspundere, fiind stiri preluate de pe Wikileaks. Oricum, pina acum cred ca avem patru categorii de plingaciosi la ambasada SUA: 1. unii, care, sperind protectie, ajutor si bunavointa, au informat acolo tot ceea ce au aflat, fara a-si pune problema ce e adevarat si ce e fals. Cit mai mult bine despre unii si cit mai mult rau despre altii. 2. altii care au informat tot din proprie initiativa si din motivele de mai sus, insa stiind foarte bine ce e adevarat si ce e mincinos. 3. altii care par a fi fost trimisi acolo sa informeze, adica sa-i mai si intoxice pe americani. 4. in sfirsit, plingaretul unic si mirosind a bautura, oferind multe, dupa cum mi se pare mie ca a zis un om de acolo.

  12. 12 Harabula martie 31, 2011 la 4:19 pm

    Eu cred ca noi nu interpretam corect actiunile ambasadei americane.
    A cumpara si a vinde in concurenta cu altii, pentru ei sunt acte obisnuite, naturale.
    Imi amintesc ca Bush declara public ca la masa festiva i-a placut inghetata. Probabil ca Basescu i-a spus ca a avut, sau mai are interese intr-o fabrica de inghetata si a vrut sai faca un serviciu. Sau poate gresesc!
    Am citit in tinerete o carte scrisa de judecatorul sovietic de la Procesul de la Nurenberg in care relateaza relatiile sale cu ceilalti judecatori. El povesteste, pentru a arata descompunerea morala a magistratilor americani, ca unul dintre ei i-a propus sa-i intermedieze cumpararea unui lot de blănuri de samur de la Leningrad.
    -Domnule, eu sunt judecator. Nu sunt blănar!
    -Bine, dar ce-i neobisnuit in a castiga niste bani?
    Rusul si-a exprimat in continuare indignarea.
    „Vazand ca nu-i merge, a dat-o pe gluma” a conchis sovieticul.
    A ramas convins ca judecatorii americani sunt niste negustori josnici.

    Vreau sa spun, stimat domni, ca afacerile fac parte din viata cotidiana americana. Cred ca ar trebui sa invatam de la ei sa negociem si sa ne aparam interesele.

  13. 13 Ghita Bizonu' martie 31, 2011 la 4:52 pm

    Poa e careva interesat …

    Le droit européen valorisé à l’Université du Luxembourg
    L’Université du Luxembourg offre désormais trois masters en droit européen
    –––
    Luxembourg, le 31 mars 2011 – Fort du succès que connaît le master en droit européen la Faculté de Droit, d’Économie et de Finance de l’Université du Luxembourg a décidé d’élargir son offre de formation en droit européen en proposant à la prochaine rentrée trois masters distincts : le master en droit européen (LL.M), le master en droit économique européen (LL.M) et le master en droit financier européen et international (LL.M).

    Chacun de ces masters comporte deux années de formation, l’étudiant ayant le choix de suivre le programme complet ou d’accéder directement à la deuxième année. Parmi les spécialisations proposées certaines figurent les filières existantes en droit européen général, en contentieux européen, en droit pénal européen des affaires et en droit bancaire et financier européen. Elles sont complétées dès la rentrée prochaine par une nouvelle filière en droit fiscal européen et international et une option en droit des organismes de placement collectifs auxquels viendront s’ajouter l’année d’après une filière en droit privé européen ainsi qu’une option en droit des télécommunications et des médias.

    Le rôle du Grand-Duché de Luxembourg au sein de l’Europe, les relations privilégiées avec les institutions européennes – en particulier la Cour de Justice de l’Union européenne, la Banque Européenne d’Investissement, le Fonds européen d’Investissement et la Cour des comptes européennes – ainsi que l’importance de la place financière internationale constituent des atouts majeurs pour l’offre de masters en droit européen de l’Université du Luxembourg.

    Les nouveaux masters permettent aux étudiants d’acquérir et de développer des connaissances approfondies en droit européen aussi bien que les talents requis de juristes de haut niveau, prêts à s’engager dans la vie professionnelle. Ils acquièrent en outre les compétences de recherche pour se lancer dans la préparation d’un doctorat et ultérieurement dans une carrière académique. Un accent particulier et placé sur la mise en pratique des connaissances, notamment par des exercices de plaidoiries et la participation à des Moot Courts.

    Dans plusieurs filières, il est demandé aux étudiants d’effectuer un stage. Le corps enseignant est constitué de professeurs de l’Université du Luxembourg, de professeurs invités issus d’autres universités ainsi que de professionnels travaillant au sein d‘institutions européennes.

    Les frais d’inscription s’élèvent à 200 euros par semestre. Les langues d’enseignement sont le français et l’anglais. Les étudiants qui rejoignent la formation dans le cadre d’un échange international, peuvent également composer leur programme à partir d’un large éventail de cours enseignés entièrement en anglais. Pour consulter les prérequis nécessaires, veuillez consulter http://www.uni.lu/fdef/law

  14. 14 eJoburi martie 31, 2011 la 5:24 pm

    Ramaneti la fel ! sunteti unic!
    http://ejoburi.eu

  15. 15 Mariana martie 31, 2011 la 5:53 pm

    De Branzan,m-am lamurit,adica de cand si-a batut sotia pentru mine este inexistent.Pe Guest,il tot ducea destul de des prin zona, fostul dvs.primar de Arad, Popa Dorel afisand-se cu el prin mai toate ziarele locale.
    Stiti ce se vorbeste prin Arad de vreo 10 ani incoace,ca sotia dvs.ar fi de fapt patronul firmei Euromedic (firma aceasta de imagistica si investigatii medicale ,indiferent a cui ar fi este o mana cereasca pentru aradeni)
    In Romania nu exista criterii clare de stabilire a prioritatilor pentru medicamentele finantate din bani publici.Romania nu are o politica coerenta a medicamentului,reglementarile in acest domeniu fiind incoerente si contradictorii,lasand loc la interpretari,de aceea apar probleme la elaborarea listei de medicamente compensate,la stabilirea preturilor de compensare,la prescrierea cat si la eliberarea medicamentelor.Nu exista interes real, pentru procesarea de date in procesul de management,pentru luarea unor decizii cat mai relevante
    Pe partea de integritate,au existat probe de-a lungul timpului,ca unii membrii din comisiile de specialitate a Ministerului Sanatatii,cu rol in stabilirea listelor de medicamente,aflandu-se in conflict de interese,beneficiaza de sponsorizari sub diverse forme de la unele firme de productie
    In mecanismul de distributie si eliberare a medicamentului exista stimulente pentru promovarea anumitor medicamente:oferirea de discounturi dinspre producatori, spre distribuitori si farmacisti (aceste discounturi pot fi chiar medicamente nefacturate, aflate la limita legii)

  16. 16 Karakas martie 31, 2011 la 6:19 pm

    Politics for Dummies: WTO a ajuns la concluzia ca guvernul american a dat companiei Boeing $5.3 miliarde dolari ca ajutor (subventie), chestie care i-a suparat rau pe Airbus.

    US aircraft manufacturer Boeing received at least $5.3bn (£3.3bn) in unfair aid from Washington, the World Trade Organization (WTO) has concluded.

    http://www.bbc.co.uk/news/business-12925024

    Pe plaiurile mioritice, administratorul Fondului Proprietatea, americanul Franklin Templeton, prin firma sa Franklin Templeton Investment Management, „a confirmat ieri faptul ca donatia de 400 milioane de lei din profitul Romgaz, ce trebuia sa fie folosita (de catre Guvernul Romaniei) in acoperirea deficitului bugetar, a fost retrasa de pe ordinea de zi a Adunarii Generale a Actionarilor din 18 octombrie. ”

    http://www.wall-street.ro/articol/Piete-de-capital/94339/Franklin-Templeton-castiga-Donatia-din-profitul-Romgaz-a-fost-retrasa-din-discutie.html

    Acum intelegeti interventia prompta a Ambasadorului SUA in Romania in ce priveste „caietul de sarcini” al privatizarii sectorului energetic romanesc? Cita ipocirizie! Deci SUA au voie la ei acasa sa subventioneze marile companii americane (cu riscul aferent pe plan international), dar Guvernul Romaniei nu poate sa administreze asa cum doreste compania de stat ROMGAZ, pentru ca se opune Fondul Proprietatea care detine 15% din actiunile ROMGAZ, si care intimplator e gestionat de o firma americana.

  17. 17 teostanc martie 31, 2011 la 6:34 pm

    @Nastase,
    Ar fi bine sa fiti explicit: Cine are legatura sau nu; Cine e de vina sau nu!
    Spuneti, va rog, ce a gresit Branzan, ambasadorul si ce nu a gresit sotia dvs.

  18. 19 Mariana martie 31, 2011 la 6:55 pm

    @karakas:Cauti un nume de partid,nu?Ce zici de Partidul Licorilor Bahice-aripa Basescu(cu atatea carciumi,cred ca iubitorii acestui segment de produse, l-ar vota cu siguranta)

  19. 20 nastase martie 31, 2011 la 7:20 pm

    epolitikon,
    banuiesc ca unii dintre cei care aveau firme farmaceutice foloseau numele meu pentru a-si rezolva anumite probleme birocratice. Probabil ca in ultimii ani au folosit alte nume…

  20. 21 Argusdre martie 31, 2011 la 7:26 pm

    „Harabula spune:
    martie 31, 2011 la 4:19 pm

    Eu cred ca noi nu interpretam corect actiunile ambasadei americane.
    A cumpara si a vinde in concurenta cu altii, pentru ei sunt acte obisnuite, naturale.
    …………………………………………………………………………………………
    Vreau sa spun, stimat domni, ca afacerile fac parte din viata cotidiana americana. Cred ca ar trebui sa invatam de la ei sa negociem si sa ne aparam interesele.”

    Da domnule, esti un bun observator de fineturi…E normal sa cauti argumente in sprijinul „marelui licurici” pe care Bulibasa al nostru il ţucă sub coada si-n somn din cauza curajului care-l domina si doar asa se poate intelege de catre noi, prostii,corectitudinea americana, bunele lor intentii, maniere si dragostea lor nemarginita pentru anumite natii (in special alea care au petrol, gaze, marijoana, aur,pot furniza carne de tun, etc).Tocmai de aia cand matrozul era disperat, „pe suspendatelea” ambasadorul american a socotit ca-i la ananghie si i-a amintit asa, intr-o doara, de achizitionarea carcaselor de F-16, smulgandu-i si promisiunea ca Incrucisatorul sa nu iasa din sfantul cuvant american.In definitiv, dupa spusele dumitale, i-a propus o afacere cinstita, pentru ca asa sunt ei, pragmatici…Si tot asa, pentru o afacere cinstita s-au dus si-n Irak, numai ca avand in vedere ca vechiul informator al CIA, Saddam nu a achiesat la ea, l-au eliminat fara niciun regret.Drepturile si libertatile poporului irakian contau mai mult fara petrol.Si ce sa mai vorbim despre cele americane …In mod identic se pare ca au procedat si cu Afganistanul, dorind sa imparta cu afganii, tot spre binele natiilor lor, beneficiile obtinute din vanzarea drogurilor. Pentru ca asa sunt americanii : au spiritul afacerilor in sange si-n bucata de preput ramasa dupa taierea imprejur..

  21. 22 Ioan martie 31, 2011 la 7:47 pm

    Unii dintre noi spun ca Romania zilelor nostre este tara firmelor de consultanta, a farmaciilor, a maidanezilor inca toleranti cu nestapanii lor, a maidanelor cu cele mai bune rame, a … si unde nechematii de sorginte basista sau stirpe nobiliara se calca pe picioare. Pe unii dintre ei, pe cei mai guralivi, ii intalnesc frecvent si aici; unde se dau zilnic in stamba pentru doua parale chioare si alea portocalii. Ca aceste randuri exprima realitatea imediata se vede cu ochiul liber si in zona Grigorescu. Aici la cele 5 farmacii, dintre care 3 Sensi-Blu, situate si la o distanta mai mica de 15 m una de alta, s-a deschis de cca doua saptamani inca o farmacie; despre care se zice ca ar apartine unui fost gazar. Pe mine nu ma intereseaza daca farmacia cu pricina apartine ori nu lu conu Dinu. Stiu insa ca preturile unor medicamente la farmaciile Donna se situiaza chiar cu 50% sub pretul altor medicamente, (straine) cu aceiasi substanta activa, existente la vanzare in celelalte farmacii. Este adevarat, insa, ca cele mai ieftine sunt fabricate, inca, in Romania; si ma bucur. Pentru cei care nu cred, ii rog sa treaca pragul farmaciilor Donna si sa se convinga. Despre unele dintre medicamente am discutat si cu dr Goro, medicul familiei mele. Omu, stapan pe situatie, mi-a urat fara sa se gandeasca noroc in viata; urare pe care i-am intors-o pe loc. Numai ca, vedeti dv, daca doriti sa cumparati medicamente de la aceste farmacii trebuie sa va inarmati si cu niscaiva rabdare si timp in plus, pentru stat la coada.

    PS

    Dle Adrian Nastase, abia acum am aflat de ce ambasadorul Michel Guest, a fost foarte suparat pe dv. Vedeti, probabil ca astepta si el un gest de buna purtare, un contract ceva. Ca doar vedeti prea bine cum se obtin azi favoruri, mandate de 5 ani si alte asemenea.

  22. 23 mircea martie 31, 2011 la 8:09 pm

    Dle Nastase,

    Ar putea PSD, odata ajuns la putere, cu actualii oameni de la varf, sa
    porneasca o campanie in Romania, transparent, de verificare a respectarii
    clauzelor contractuale de privatizare a marilor companii nationale, a resurselor solului si subsolului si acolo unde se gasesc nereguli sa treaca
    totul, in forta, in proprietatea statului fara niciun fel de ezitare?Sa nu ne
    spuneti ca e imposibil, ci sa ne spuneti daca cei care au privatizat economia, ar mai avea tupeul si argumente sa recupereze tot ce a fost
    fraudat sau privatizat in conditii suspect de defavorabile pentru natiune.
    Va consideram unul din cei mai responsabili de starea actuala a tarii
    si va rugam sa fiti sincer.

  23. 24 Harabula martie 31, 2011 la 8:13 pm

    Nu am inteles nimic din comentariul domnului Nastase. Nu cunosc personajele si nici intamplarile.
    M-am uitat prin Romania Libera si am citit articolul care a generat comentariul si m-am mai lamurit.

    Repovestesc intamplari din Botosani:
    Un amic, inginer de drumuri, fost director la Drumuri Judetene, pesedist, imi zicea prin timpul guvernarii Nastase ca nu mai voteaza cu acest partid.
    L-am intrebat de ce.
    – Pentruca se cheltuiesc banii iurea. S-a asfaltat drumul care duce la crescatoria de fazani de la Corlateni, pentru ca acolo este proprietara Dana Nastase.

    Mi s-a parut imediat o tâmpenie
    -Bai Nimigene, te stiu baiat destept. Ce sa caute Dana Nastase la Corlateni? Ce sa caute la Botosani?
    Cred ca l-am lamurit ca este o mare prostie fara sa mai incerc sa mai intreb pe cineva.

    Domnul Nastase era si este pretuit de pesedistii botosaneni. Din nefericire fiecare isi manifesta admiratia conform caracterului sau. Presedintele organizatiei, Contac, se lauda ca ar avea legaturi la Bucuresti cu Nastase si Cozmanca bazate pe interese banesti.
    Insul proceda cam ca Vanghelie, incercand sa se impuna prin sumele cheltuite pentru partid, banii fiind singura sa arma asociata vicleniei.
    In treacat fie spus, schimbarea lui Balta cu acest Contac a fost o greseala fatala pentru organizatia Botosani. Nu stiu cum si de ce s-a intamplat asta, intrucat amicii pesedisti pastreaza discretia si nici eu nu intreb.

    Eu sunt convins ca de multe ori s-a folosit numele dv. in mod nelegitim.
    Dar trebuie sa credeti, domnule Nastase, ca s-a intamplat de multe ori acelasi lucru cu numele lui Basescu.

    In privinta crescatoriei de fazani cred, mai curand, ca a fost vreo afacere a lui Contac si s-a folosit de numele dv. Nu m-am interesat in mod special de aceasta chestiune.

  24. 25 teostanc martie 31, 2011 la 8:26 pm

    @Harabula,
    Sunt obligat de dl Nastase sa fiu de acord cu dvs!

  25. 26 teostanc martie 31, 2011 la 8:32 pm

    PS
    Tradare, tradare, dar s-o stim si noi. Imi dau dreptate mie di d-lui Harabulea. N-am inteles nimic din postarea d-lui Nastase!

  26. 27 Karakas martie 31, 2011 la 9:17 pm

    @Socrate, iar eu ma tem ca regimul Basescu va face aceste privatizari, fara sa tina cont de interesul romanilor. Am vazut ca teoria domnului Ambsador are gauri iar planul lor pare deja conturat. Nu cred ca ar fi rau sa existe investitii americane in sectorul energetic, dar trebuie vazute toate firele, ghemurile si pe cei cu andrelele in mina, pentru ca am impresia ca nu „viitorul luminos” al poporului roman il roade pe dl Ambasador, ci buzunarele conationalilor sai, si instalarea in Romania a unui tip de stat care nu seamana cu modelul statului social european.

  27. 28 lucullus martie 31, 2011 la 10:07 pm

    MAINE LA SEDIUL PDL SE DA DE BAUT SI DE MANCAT.
    PARASTASUL CRIZEI.
    MENIU
    SUC DE PORTOCALE ZDROBITE
    LICHIOR DE PORTOCALE MACINATE
    RACHIU DE PORTOCALE FERMENTATE
    CIORBA DE PORTOCALE POTROCITE
    FRIPTURA DE PORTOCALE DESAMBURATE
    PIURE DE PORTOCALE
    SALATA DE PORTOCALE MURATE
    RATA PE PORTOCALE
    TORT DE PORTOCALE
    INGHETATA DE PORTOCALE
    CAFEA CU PORTOCALE
    ATMOSFERA INTRETINUTA DE FORMATIA ALA BALA PORTOCALA
    SERVIRE ASIGURATA DE PORTURCAN
    SPONSORI PORTOCALA OIL
    PENTRU BUGETARI ASIGURAM DOAR 25% DIN MENIU
    PENTRU PROFESORI COMPENSAM CRESTEREA DIN 2008 CU O PORTOCALA.

  28. 29 olivia martie 31, 2011 la 10:20 pm

    Da…Am vazut si eu interventia misitului american la Bucuresti si am vazut si directia in care urmeaza sa ne indreptam. nici mai mult nici mai putin, solutia ptr iesirea din criza este fireste privatizarea sectorului energetic, a hidrocentralelor in special pe care cineva le caracteriza ca fiind „gaina cu oua de aur”, ptr ca odata terminata investitia ea produce fara cine stie ce alte costuri. Deci, solutia ca sa-i imbogatim pe romani este sa le vindem si putinele sectoare economice rentabile care au mai ramas si sa ajungem complet dependenti de niste concernuri straine si preturile lor…Si mira-m-as daca coruptii nostri conducatori, din actuala putere sau actuala opozitie n-or sa o faca, ptr ca toata lumea stie ca la noi presedintii se numesc de catre americani si ca fara sprijinul lor nimeni nu ajunge la putere. Daca clasa noastra politica nu ar fi formata din romani, oricare din parti ar refuza sa reprezinte interesele unor forte straine, dar asa, e o concurenta intre diferitele tabere din spectrul politic care sa ii reeprezinte cu mai multe slugarnicie….

  29. 30 Mariana martie 31, 2011 la 10:36 pm

    „lucullus.Pentru elite merge un COINTREAU?Sursa fiind tot coaja de portocala.

  30. 31 Mariana martie 31, 2011 la 10:47 pm

    @Ioan,nu stiu ce legaturi mai sunt intre d-nul AN si fostul ambasador Michael Guest,insa pe vremea cand ambasadorul era in functie,primarul PSD de atunci al municipiului Arad,respectiv Dorel Popa,il cara pe acest ambasador tot des prin zona si ne distram de ei, deoarece ca sa-i mai dreaga putin din imagine ii alatura si o domnisoara,cand de fapt stim cu totii ce orientari avea ambasadorul.
    Mi-e greu sa cred ca primarul PSD facea asta ,daca ar fi stiut ca d-nul prim-ministru AN ar avea ceva impotriva lui Michael Guest.

  31. 32 Mariana martie 31, 2011 la 11:08 pm

    @ teostanc,eu inteleg ca prin Branzan, ministru al sanatatii de atunci(agresorul de femei dovedit ulterior) se faceau o gramada de mismasuri la achizitia de medicamente,mismasuri cu care profesorul Streinu-Cercel,nu era de acord, deoarece se cheltuia nejustificat si fara rost din banul public.Americanii faceau presiuni prin ambasadorul lor de atunci Guest, de achiziti de medicamente de la firmele lor,ca sa nu le expire productia (dealtfel greu-vandabila si la ei),in stoc .Probabil ca acest lucru tot va iesi la iveala acuma cu scandalul astuia cu Wikileaksul sau oricum este pe cale de a fi dezvaluita de cineva

  32. 33 George Frunza martie 31, 2011 la 11:36 pm

    Domnule Nastase, va spun cu toata sinceritatea, noi, in judetul Alba, avem speranta ca 2012 va arata mai bine si astfel de lucruri, cum sunt cele pe care le semnalati pe blog in acest moment, vor disparea. Ne-ati dat o speranta foarte buna cu Victor Ponta. N-am avut niciodata incredere in blatistul de Geoana, care ne-ar fi lasat cu cu chiombul si ai lui la conducerea corabiei inca 4 ani. Noi, aici, avem incredere ca domnul Ponta si dvs veti reusi sa organizati partidul si sa readuceti speranta pentru noi toti pe termen scurt si lung. La buna citire!

  33. 35 Victor V. martie 31, 2011 la 11:50 pm

    @ Karakas

    Mă strădui, fără succes, să înțeleg ce voiai să zici cu exemplul pe care l-ai dat cu Boeing. În acel caz, statul american a DAT bani (subvenții) unei companii private. În celălalt caz, statul român LUA bani de la compania parțial privată (nu de stat așa cum spui tu) ROMGAZ.

    Era un banc? Genul „la radio Erevan: este adevărat ca guvernul României a acordat subvenții de 5.3 miliarde de dolari unei companii (parțial) private (Romgaz) ? Raspuns: nu erau 5.3 miliarde de dolari, ci 400 milioane de lei și nu a dat, ci i-a luat.”

  34. 36 blogideologic aprilie 1, 2011 la 12:01 am

    Refuzul http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/criza/ce-sacrificam-pentru-obtinerea-energiei-221185.html de a folosi tolba instrumentelor economice pentru analize pe piaţa energiilor (cu diverse moduri de producere) : 1/ elasticitatea cererii pe termen scurt şi pe termen lung ; 2/ elasticitatea ofertei pe termen scurt şi pe termen lung ; 3/ pierderea de dara (deadweight loss) adusă de subsidii ; 4/ surplusul consumatorului ; 5/ surplusul producătorului.

  35. 37 Victor V. aprilie 1, 2011 la 12:24 am

    @ Socrate

    Cred că dimpotrivă, domnul ambasador spera că școla românească mai produce și altceva, deși la prima vedere pare că suntem o națiune de bizoni leneși (așteptând subvenții), iubitori de manele, având drept modele Irinei și Monici, Oane și Pepi, Catalini și Biance, iar marii oameni de afaceri ai neamului arată ca Jiji Becali.

    Pentru cei interesați, recomand prezentarea lui Bogdan Naumovici la TedxBucharest 2009 – Mișcarea de Rezistență (puteți sări direct la minutul 5, daca vă enervează Jiji Becali). Printre altele o țară în care:
    – episodul 156 al unei telenovele și episodul 174 despre presupusa răpire a Elodiei au avut, FIECARE, o audiență de 5 ori mai mare decât dezbaterea finală pentru funcția de primar general al capitalei;
    – primele trei ziare după tiraj sunt TABLOIDE;
    – cartea unui vedete TV se vinde mai bine decât cartea unui laureat al premiului Nobel pentru literatură.

  36. 38 Dragos aprilie 1, 2011 la 12:34 am

    @Mariana

    din ce stiu eu, intre d-nul Nastase si fostul ambasador Michael Guest relatiile au fost foarte stranse, prietenesti chiar.

  37. 39 Victor V. aprilie 1, 2011 la 12:39 am

    @ Adrian Năstase

    Îmi cer scuze, dar nu înțeleg de ce ministrul Blănculescu controla licitațiile cu pistolul la el. Era un argument în favoarea deschiderii spitalului de psihiatrie? Cred că exagerați, nu toți miniștrii erau ca dl. Blănculescu. Mai aveați unul sau doi, dar restul păreau chiar competenți. Sau măcar bine intenționați – cum ar fi cel cu Dracula-Park (cred că dl. Agathon).

    Vă asigur încă o dată de toată simpatia mea (chiar dacă este de sorginte libertariană).

  38. 40 Spiridus aprilie 1, 2011 la 1:24 am

    1. “Premierul Emil Boc a anunţat joi seara că Executivul a discutat într-o primă lectură un proiect de lege care prevede plafonarea salariilor profesorilor, urmând ca săptămâna viitoarea CES -ul să dea un aviz pe acest proiect.”

    2. “B. Obama a luat masura reformarii sistemului educativ… (masuri) intre acestea legarea salariilor profesorilor de rezultatele academice ale elevilor…”. De retinut ca aceasta crestere a salariilor profesorilor reprezinta o suplimentare a salariilor normale. Dar se doreste premierea calitatii.

    La prof. (sic!) Boc, nu conteaza calitatea sau, oricum, aceasta nu trebuie in vreun fel recompensata.

  39. 41 Dragos aprilie 1, 2011 la 1:24 am

    @epolitikon

    aveti prea multi „parca” in comentariul dvs. Radio Erevan va raspunde:
    da, Ministerul Sanatatii din Ro este corupt de multinationale. Nu, vaccinurile aviare nu s-au mai achizitionat de la Glaxo pentru ca dl. Basescu a rupt o za din lantul de iubire Adrian Streiu-Cercel – GlaxoSmithKline (GSK) evitand astfel escrocarea bugetului cu 20 milioane $. Da, fostul ministru Nicolaescu este inca liber si cu conturile externe grase dupa niste „afaceri” cu vaccinuri (google:
    Nicolaescu+vaccinuri).

  40. 42 blogideologic aprilie 1, 2011 la 5:21 am

    Rigle de referinţă (benchmarks) în cultura managementului calităţii, după Philip B. Crosby (din cartea Quality is Free). Cinci nivele de maturitate ale unei organizaţii sau afaceri : Incertitudinea (Uncertainty) / Trezirea atenţiei (Awakening) /Iluminarea (Enlightenment)/ Înţelepciunea (Wisdom) /Certitudinea (Certainty).

  41. 43 blogideologic aprilie 1, 2011 la 6:14 am

    „păreau chiar competenți. Sau măcar bine intenționați – cum ar fi cel cu Dracula-Park (cred că dl. Agathon).”
    Dan Matei Agathon a fost un ministru al turismului, parcă şi ministru al mediului la un moment dat, care strălucea prin incompetenţă, la fel ca Elena Udrea în epoca Traian Băsescu. Proiectul Drakula Park a fost un dezastru managerial din toate punctele de vedere. Fiind şi domnul prim ministru Adrian Năstase la un moment dat parcă asociat cu acesta, i-a ştirbit pe nedrept din reputaţia de manager. Cât a fost ministru al mediului, Dan Matei Agathon avea totuşi un excelent consilier de interpretare statistică a datelor culese din natură, cu poluare sau fără poluare. Când ungurii au făcut montajul acela cu pierderile în economia lor de pe Valea Tisei, în aval faţă de poluarea din amonte produsă de români, Dan Matei Agathon a citit contra-argumentele absolut impecabile aduse de acel consilier al său (îmi pare rău că nu îi mai ştiu numele ; ori poate nu a fost nici măcar pronunţat?).

  42. 44 Vasile, aprilie 1, 2011 la 7:13 am

    Victor V,

    Raspund eu ,raspund eu….pistolul lui blanculescu era de ciocolata iar cartusele erau doar lacrimogene!

  43. 45 Vasile, aprilie 1, 2011 la 7:53 am

    Dl. A.Nastase ,

    Una dintre variantele „sensi blu” ar fi varianta povestita de Harabula ,alta insa poate fi mult mai plauzibilia.
    Oameni de afaceri apropriati ai lui A. Nastase lansau ei insusi aceste zvonuri.
    Nicolae de exemplu dupa constructiile adiacente la hotelul Piatra Mare…………sau…
    De exemplu Nastase a preluat „toata Delta Dunarii ” a aparut intr-o zona in care
    amicul dumneavoastra Bitner avea in arenda mari locatiii , In zona ,Jurilovca ( exista / exista si o fabrica de prelucrare a pestelui) Gura Portita si Uzlina , va suna cunoscute locatiile?
    Zvonistica era instalata si pe alt sistem al traficului de influenta facut de proprii dumneavoastra subalterni , cu stirea sau fara stirea dumneavoastra.
    Dupa modelul lui Harabula , iata ce model mi-am ales, va spun o istorioara adevarata.
    Prin 2002 ma suna un amic din judetul Tulcea, un mic / mare latinfundiar , nu asa de mare ca Culita , si-mi spune ca a primit un telefon de la
    cancelaria dumneavoastra (pe linie de partid) si a fost rugat in numele dumneavoastra sa re retraga de la o licitatie pentru o anume concesiune din Delta.
    Ar fi fost greu sa aflu daca in spatele telefonului va aflati chiar dumneavoastra dar a fost usor sa aflu ca in spatele presiunilor era un lider PSDist local, fost intre timp prefect si traseist politic!
    Important este ca eu un anti PSD am dus multa vreme munca de lamurire cu amicul tulcean ca sa-l conving sa nu se lase manipulat deoarece nu A. Nastase era in spatele acestei manarii.Pina la urma a fost amenintat, asa ca intre membrii din acelasi partid, de liderul respectiv chestie care l-a convins si sa ramana pina la urma in partid.

  44. 46 Ghita Bizonu' aprilie 1, 2011 la 8:56 am

    Victor V

    cateva cestii .
    1) ref la bobiru care prefera cartea unei vedete samd. Este vre-un popor pe lumea asta si in vremea asta caruia sa nu ise potriveasca aceste preferinte(in)culturale ? Poa al amerloc ?! Si la mica brafa se cam zice ca in ultimii 50 de ani mute premii Noble ptr literarura aveau alte motivatii decat cele literare (desi Doctor Jivago este buna)
    2) In Romgaz statu roman mai are o participatie substantiala . Nu este cazul SUA si Boeing (insa Boieng are participatii substantiale la halit din bujetu Pentagonului) . In plus in cazuri din astea as zice ca ar fi norma ca costurile sa se distrinuie in intreaga socisatate. Costurile crizei, In alte parti mari afaceri au returnat niste bani catre societatile aflate in dificultate… Nu la noi.Si ca ai zis ca Gatesstein ala este obisnuit cu negustorie . Da. Insa vede de interesele Americii. Insa se pare ca daca SUA mai au interese nationale Romania nu mai are nici unul! As mai observa ca companiile amerloce interesate in energie ar putea sa investeasca in reactoarele 3 si 4 . Nu crez ca latcineva decat Dpepavaramentu de Stat ii impiedica !
    3)Blanculescu si pistolul. Ei si ce DACA avea o pocnitoare la el ? In gnl este mai periculos un gagiu la volanu masinii decat unu cu pistolu in buzunar . Si pistolu ala nu trebe sa te deranjeze decat daca doresti sa il jefuiesti, sa -i violezi fica (daca are) sau decat daca te surprinder in pat cu sotia lui ….

    Oricum raspunde doar la intrebarea 1 . Care popor azi ?

  45. 47 teostanc aprilie 1, 2011 la 9:13 am

    @Mariana,
    Multumesc!
    Sa inteleg ca special dl Nastase a lasat-o in coada de peste?

  46. 48 eficientaenerg aprilie 1, 2011 la 9:22 am

    Yes-intaresc…eram coleg cu Ovidiu si bun prieten..si la Comisia de sanatate a CDEP!Comisia a fost invitata la o expunere la SensiBlu…i-am cunoscut f.Bien pe proprietari..si sotia ta NU era pe acolo!
    A fi împreună este un început, a rămâne împreună este un progres, a lucra împreună este un succes.
    Henry Ford

  47. 49 blogideologic aprilie 1, 2011 la 10:20 am

    Vedeţi http://ingrimayne.com/econ/TheFirm/CircularFlow.html modelarea grafică a „Roţii de bogăţie” (the Wheel of Wealth) a lui Frank Knight. Sunt reprezentate numai primele două sectoare economice principale. Nu-i complet, nici satisfăcător. Pentru că intervin şi „injections”, precum şi „leakages” şi „withdrawals”. Ideea de „injection” apare în teoria fiziocrată a lui Quesnay. Taică-meu (Dumnezeu să îl ierte şi odihnească!) învăţase foarte bine primele idei din teoria fiziocrată a lui Quesnay la Şcoala superioară de viticultură şi horticultură a Basarabiei aflată sub Guvernoratul românesc. Însă avea ca profesori acolo, de cea mai bună calitate!, ofiţeri ruşi care luptaseră iniţial ca voluntari în Belaia Gvardia împotriva bolşevicilor. Aveau doctorate luate la universităţi din Rusia ţaristă, aveau deja, ca aristocraţi ruşi ce se respectă, o cunoaştere teoretică şi practică foarte bună a limbii franceze. Guvernoratul român al Basarabiei le-a oferit locuri de muncă în liceele româneşti ori chiar învăţământul superior românesc de acolo (cazul în speţă despre care vorbeam era Şcoala superioară de viticultură şi horticultură a Basarabiei, de unde a obţinut o diplomă de subinginer taică-meu, anulată apoi de regimul alogeno-cominternist din România după 6 martie 1945, restatuată apoi de regimul Nicolae Ceauşescu!), era suficient să ştie bine exprimarea vorbită şi scrierea ortografică în limba franceză (ori în italiană şi spaniolă, însă majoritatea intellighentsiei ruse albe cunoştea bine limba franceză). La „injection” de bani, tata spunea acconto, la fel ca toţi burghejii României dinainte de comunişti. Am primit învăţăturile acestea esenţiale de economie politică fiziocrată, – chiar înainte de a merge la şcoală–, din familia mea soroceană refugiată în Vechiul Regat. Iată aici http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Circular_flow_of_income.png modelul cu şase sectoare economice principale.

  48. 50 Doru Coarna aprilie 1, 2011 la 10:43 am

    @ Ghitzica,

    nu cred ca astazi mai investeste careva in nucleare… in caz de… ele produc deranj prea mare…

    Si nu cred ca este vina ambasadorului ca-si mai aminteste si interesele Republicii sale care isi subventioneaza sectoarele strategice in timp ce-i impinge prin propria lor vointa expresa pe altii spre imprumuturi care le rapesc in final aceeasi posibilitate!

    Si comisarii aia cu cooperativizarea purtau pistoale, si unii dintre cei care apar zilnic pe micile ecrane, este doar un simbol al abnegatiei infinite depusa in slujba binelui de partid.

    In privinta literaturii de succes, ELMMAR a sintetizat perfect acum cateva luni, ceva de genul „nep-shabile sunt gusturile omului!”. Confirm.

  49. 51 Vasile, aprilie 1, 2011 la 11:24 am

    Blogi…

    La inaugurarea hotelurilor pe vremea lui Agaton , stelele de la hoteluri erau in buzunarul mereu plin al domnului Aghaton….dupa plecarea acestuia au inceput sa apara stelele dupa epoleti!

  50. 52 Ioan aprilie 1, 2011 la 12:05 pm

    @ Mariana,

    Nu stiu daca cei doi au avut ceva de impartit, stiu bine insa ca se aveau ca soarecele si piscica. Este parerea mea formata in urma unor iesiri publice la micrfon ale dnei ambasador. Mai sus, insa, @ Dragos zice ca pe cei doi ii legau o stransa prietenie. Stiu eu ce sa mai cred; oricum de la o relatie formala, izvorata din pozitia fiecaruia intr-o organigrama, se leaga o amicitie, mai greu si mai rar o prietenie. Dar, sa-l lasam pe ins in voia sorti ca la Bucuresti nu s-a remarcat decat prin tupeul propriu metropolitanului aflat in vizita intr-o colonie. Este, daca nu ma insel, si comportamentul celorlalti mbasadori SUA prezenti la Bucuresti in acesti ani; ca in ceilalti, nu indrazneau sa iasa din front.

  51. 53 Victor V. aprilie 1, 2011 la 12:11 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    Raspuns scurt la întrebarea cu popoarele: unguri, austrieci, germani, olandezi, plus toate popoarele nordice. Ajunge?

    Și similari cu noi: greci, francezi (în general social-democrați cu influențe socialistoide).

  52. 54 Vasile, aprilie 1, 2011 la 12:16 pm

    Din cu sau despre altii prin Harabula,

    In general as fi de acord cu harabula , ca sa zic asa ,pe la punctele esentiale! Cam acelasi lucru dar mai transant a fost si punctul meu de vedere dar se pare ca tot textul lui Harabula a avut ca scop fraza din final citez :Dar trebuie sa credeti, domnule Nastase, ca s-a intamplat de multe ori acelasi lucru cu numele lui Basescu. inchei citatul. Chestia devine o manipulare ieftina.
    Domnule Harabula ,pentru a nu lasa cititorul in ceata sau pentru a deveni cit de cit credibil cind faceti o asemenea comparatie ar fi normal sa si exemplificati in ce situatii s-a folosit numele de Basescu?
    Sa nu cumva sa-mi spuneti de afacerile lui Mircea Basescu, de casele domnului Traian , de faptul ca Golden Blitz a intrat in renovare sau ca lipsa unei parti din flota ar fi imputabila lui Traian, ca mai bea la volan, ca il influenteaza 100% pe Boc.,ca ar fi facut o ziarista tziganca , ca ar fi lovit un copil cu dosul palmei sii nu cu pumnul..etc.etc.!
    Sincer va declar ca imi doresc sa fie asa cum ati spus , sau ca ar fi asa cum credeti dumneavoastra.

  53. 55 Ghita Bizonu' aprilie 1, 2011 la 1:23 pm

    Victor V
    gresesti cand crezi ca ma poti intimida cu felacuri din astea.
    Si gresesti rau. Prima ta afirmatie care mi-a decalnsat amuzamentu era sa zicem o invocatie ritualicas preluata de la teleptuali.
    Insa indicatiunea ta pretioasa privind nemti si englezi …. atata ca perseverezi in greseala . cu mine nu tine !
    Deci :

    Da … adica nu se mai vinde destul de bine pornografia in Suedia ? Se citeste in draci numa literatura „buna” ?
    Si in Anglia Barbara Cartland nu se mai vinde ? Sau este si ea laureata Nobel?
    Tabloidele nu mai merg in Gazpromaya ? Parca pe acolo nu mai stiu ce fituica (referire la ea si in Onoarea pierduta a Katherinei Blum) a ajuns fennomen . Am cautat dupa onoarea pieduta si am ajuns la titlul fituicii germane : Bild-Zeitung publicatie ectrem de academica da?
    Iar The Sun este publicatie greceasca nu ?!
    iar Daily Star publica numa fotografii cu academiciene usor cocarjate si cu ochelari pe varfu nasului de-asupra unor articole ce trateaza despre infinite kantoriene da?
    Ca Libertatea a inventat fata de la pagina a 5-a !!!
    Jenat puiule jenant

  54. 56 Karakas aprilie 1, 2011 la 1:35 pm

    @Victor V, poate nu am inteles eu bine situatia. Fondul Proprietatea detine 15% din actiunile ROMGAZ si totusi a reusit cumva sa blocheze actiunea statului, care persupun ca e actionar majoritar la ROMGAZ din moment ce a vrut sa foloseasca banii ROMGAZ. Ai tu o explicatie?

  55. 57 Victor V. aprilie 1, 2011 la 3:27 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    E jenant că nu citești ce am scris. Unde vezi tu englezi în lista mea: „unguri, austrieci, germani, olandezi, plus toate popoarele nordice” ? Dar am înțeles ideea. Au și englezii bizonii lor și probabil că este valabil și pentru ceilalți. Noi însă suntem o națiune de bizoni.

    Nu te simți vizat, pentru că nu e cazul. Tu doar pretinzi că ești bizon.

  56. 58 Victor V. aprilie 1, 2011 la 3:31 pm

    @ Karakas

    Este foarte simplu. Acționarul majoritar (în cazul discutat STATUL), nu poate confisca (prin donație) banii comuni, care aparțin în proporție de 15% fondului Proprietatea.

  57. 59 Ghita Bizonu' aprilie 1, 2011 la 4:24 pm

    Victor V

    buon . Nu ai scris englezi si ei este sudici. Insa referirea la nemtotie este valabila . Bild-Zeitung. Ramane ptr pornografie .
    Si mai intleg ca englezii nu au dreptu sa fie bagati printre popoarele nordice (ariene) ca deh de 2 ori … ar’rar sa fie ei de unter….

  58. 60 M.Voicu aprilie 1, 2011 la 8:48 pm

    În aceastã selecţie de inteligenţã, cer sprijin : cine zis-a cum cã ”numai o minoritate vrea sã facã revoluţie, şi ea chiar poate!” ?
    Locurili de muncã au scãzut pentru majoritate, asistenţa medicalã a scãzut pentru majoritate, puterea de cumpãrare a scãzut pentru majoritate…
    Puterea o exercitã SLUGILI – ca prepuşi!

  59. 61 Mariana aprilie 2, 2011 la 12:33 am

    @ioan,la ce”doamna ambasador” faci referire in postarea ta de mai sus??!?
    Daca despre Guest era vorba,asta a spus cu gura lui are orientari homosexuale si ca dovada a dus cu el la ambasada un barbat,nu ca ar fi o problema,deoarece fiecare este liber sa aiba ce orientare doreste,insa te rog sa fii mai explicit,la ce doamna ambasador te referi deoarece aici se vorbeste foarte mult despre Michael Guest sau tu pe el il numesti „doamna”?

  60. 62 Aya aprilie 2, 2011 la 2:03 am

    @

    Mariana

    Nu sunt si nici nu am motive care m-ar putea determina sa fiu sustinatoaea lui Branzan. Nu am motive sa-l apar. Dar nici nu pot ramane fara reactie, cand vad ca a facut cariera un neadevar, in privinta lui, care s-a „instalat” ca falsa realitate.

    Nu voi detalia subiectul, rezumandu-ma doar la a spune ca nu si-a batut sotia (la Dana Rasboiu ma refer). A fost un neadevar lansat de respectiva (si rostogolit lesne prin mass media- sa nu uitam ca apartinea acestui mediu, care a sustinut-o in afirmatiile ei) cu scopul de a divorta, a-i forta mana lui Branzan in sensul incredintarii copilul si, deloc in ultimul rand, pentru a dobandi bani si alte avantaje materiale considerabile. Ovidiu Branzan era persoana publica si, din acest motiv, a reactioant asa cum scontase Dana Rasboiu- mai exact, a ocolit orice situatie care ar fi putut duce la un scandal, prin contra-reactia ei (usor previzibila). In afara de asta, te asigur ca a iubit-o mult pe Dana Rasboiu, un motiv suplimentar pentru a se comporta asa cum a facut-o- astfel, ea atingandu-si scopurile propuse.

  61. 63 Aya aprilie 2, 2011 la 2:06 am

    @

    Dragos

    Inteleg ca mesajul tau din aprilie 1, 2011 la 12:34 am, adresat Marianei, este o pacaleala de 1 aprilie.
    Ai uitat sa mentionezi acest lucru.

  62. 64 Aya aprilie 2, 2011 la 2:20 am

    @

    Vasile

    Situatii de tipul celei la care te referi in aprilie 1, 2011 la 7:53 am au fost multe.

    Am scris de multe ori, pe blog, ca indivizi din preajma- sau care, direct sau indirect, erau asociabili cu- Adrian Nastase au dat ordine in numele acestuia (afirmand, fals, ca i-ar apartine) de cele mai multe ori legate de afaceri dintre cele mai dubioase. Au mizat (cu succes, din pacate, de cele mai multe ori) pe faptul ca nu va fi verificat adevarul situatiei, la Adrian Nastase.
    Aproape invariabil, se lansa ca afacerea cu pricina ar fi a ANului (sau a cuiva din familia lui), faptul ca numele oficial al detinatorului era altul fiind doar o acoperire.
    Asa s-a ajuns sa se spuna istorii aberante legate de proprietatile ANului din Delta, de lanturile de farmacii care i-ar apartine Danei Nastase, si tot felul de alte neadevaruri- din pacate, decontate, ca imagine, de Adrian Nastase, care nu avea legatura cu acele afaceri profitabile pentru cei care le initiasera folosindu-se, fraudulos, de numele premierului Romaniei din epoca.

  63. 65 Aya aprilie 2, 2011 la 2:23 am

    @

    Harabula

    Prin mesajul din martie 31, 2011 la 8:13 pm ai venit in intampinarea unor repetate afirmatii ale mele, pe teme similare.
    Iti multumesc.

  64. 66 Aya aprilie 2, 2011 la 3:20 am

    @
    Mariana

    @
    Teostanc

    Incerc sa “decriptez” eu sofisticata ironie a lui Adrian Nastase legata de Streinu- Cercel, Guest si de supararea acestuia din urma.

    Initial, Guest nu avea motive sa fie suparat pe Streinu- Cercel. Dimpotriva!
    Totul se leaga de tratamentul anti- SIDA, in Romania.
    Streinu- Cercel a ajuns in SUA, bine “anturat” de gazde si a “ales” sa achizitioneze, de acolo, un tratament pentru bolnavii de SIDA din Romania care ajungea la peste 10.000 dolari /pacient.
    Nu trebuie sa fii un specialist in materie pentru a realiza ca factura era demasurata. Acelasi tratament (ma refer la substanta active si la efecte) putea fi procurat din alta parte la aproximativ o treime de pret.
    Pe anumite cai, Adrian Nastase (pemierul Romaniei) a fost informat in legatura cu toate acestea. Evident, s-a implicat si lucrurile au fost reparate. Sigur ca toate acestea l-au pus pe Streinu- Cercel in situatia de a nu mai putea sa serveasca acele interese americane. Prin reflex, au generat “supararea” lui Guest.
    A urmat razboiul lui Adrian Nastase cu mafia medicamentelor si cu multinationalele (legate de produse farmaceutice). Sunt convinsa ca multa lume isi aminteste acest lucru.
    Razboiul a fost dus, alaturi de Axdrian Nastase, de minsitrul sanatatii din epoca.
    Au fost bulversate interesele ale companiilor farmaceutice multinationale care obtineau profituri imense in urma achizitiilor facute, in Romania, in baza unor foarte complicate fraude.
    Victima directa a acestui razboi a fost ministrul sanatatii din acea perioada. Intrucat nu era corupt, s-a incercat cu tot dinadinsul sa i se gaseasca altceva, pentru a se crea presiune publica in vederea debarcarii lui.
    Motivul- de-a dreptul stupid- a fost acela ca, intr-un compensiu pe care il coordonase (subliniez, il coordonase, nu scrisese textele!) unele materiale, ale unor autori, erau copiate (de fapt, traduse dupa) manuale straine.

    Cel mai interesant este ca debarcarea lui s-a facut, practice, printr-o miscare de autosacrificiu a cuiva din interiorul PSD!
    Mai exact, Daniela Bartos s-a autodenuntat, ca sa spun asa, spunand public ca textele care ii apartineau, din acel compendiu, erau plagiate dupa niste lucrari straine.
    Interesant este altceva: textele respective, semnate Daniela Bartos, erau si parte a tezei ei de doctorat (de fapt, a spus singura acest l;ucru). In urma acelui autodenunt, Daniela Bartos a pierdut titlul stiintific (doctor in medicina) si gradul de conferentiar, redevenind lector.

    Amanuntul este socant si arata fara putinta de tagada cat de mare a fost interesul debarcarii ministrului care- il citez din memorie pe Adrian Nastase- “a calcat pe musuroi si acesta a reactionat”.
    In urma declaratiilor Danielei Bartos, presiunea media (bine dirijata) a fost pusa pe compendiu, in intregul sau si, de aici, pe cel care l-a coordonat (desi acest lucru este absurd, intrucat coordonatorul avizeaza textele sub aspectul corectitudinii lor stiintifice, neocupandu-se de verificarea autenticitatii lor, in sensul de a nu fi copiate de undeva; se stie ca raspunderea, in acest sens, revine exclusiv semnatarului- prezumat autor).
    Sub presiunea publica, ministrul a demisionat. A fost razbunarea multinationalelor.

  65. 67 blogideologic aprilie 2, 2011 la 5:20 am

    @ M.Voicu
    Chiar, cine-a zis ?

  66. 68 teostanc aprilie 2, 2011 la 7:44 am

    @Aya, multumesc.
    @Mariana,

    Imi aduc aminte ca ministrul cu probleme de plagiat a fost Mircea Beuran, care si-a si dat demisia la scurt timp. Intr-adevar, este si el medic la Municipal.

  67. 69 teostanc aprilie 2, 2011 la 9:33 am

    Erata,
    Medic la urgete

  68. 70 teostanc aprilie 2, 2011 la 11:01 am

    @blogideologic,
    Te rog: ce inseamna fiducial? Eu cunosc termenul: fiduciar, recte reper.

  69. 71 Ioan aprilie 2, 2011 la 3:04 pm

    @ Mariana,

    Da. Pe el l-am numit doamna. De altfel in acea parioada am auzit frecvent trimiteri la dna ambasador a SUA la Bucuresti.

  70. 72 Aya aprilie 2, 2011 la 9:33 pm

    @

    Teostanc

    Da, asa este.
    Ministrul sanatatii la care m-am referit (cel care „a calcat pe musuroi”, iar acesta a reactioant, cum a spus Adrian Nastase) este Mircea Beuran.

  71. 73 Mariana aprilie 3, 2011 la 4:36 am

    @teostanc Eu nu am auzit ca d-na Daniela Bartos sa fi fost acuzata de plagiat,insa asta nu inseamna ca nu a fost implicata,dar de profesorul Beuran am auzit. Stiu sigur ca i s-a retras si titlul de profesor asa cum afirmai si tu mai sus,iar d-na profesor Monica Pop de la oftalmologie a dat dezmintire ca nu a plagiat pe nimeni.

  72. 74 Mariana aprilie 3, 2011 la 4:43 am

    @Aya.Sa stii ca pe Branzan il cunosc deoarece atat el cat si Dana,sunt din zona noastra.Crede-ma de data asta, ca asta, nu este usa de biserica.Daca cu Geoana ai avut dreptate de suta la suta,pe Branzan il stiu foarte bine si chiar faptul ca si-a parasit sotia, pentru Dana,da de gandit despre caracterul lui.

  73. 75 teostanc aprilie 3, 2011 la 10:53 am

    @Aya,
    Ce-i cu dvs. sa dati drepate cuiva!?
    Numai bine!

  74. 76 Aya aprilie 3, 2011 la 7:35 pm

    @

    Mariana

    Daniela Bartos a facut o „miscare de autosacrificiu” doar pentru a contribui esential la debarcarea ministrului sanatatii, Mircea Beuran, prin translatarea vinovatiei (in mod fals) asupra lui.
    Ea singura a afirmat, public, ca textele cuprinse in acel compendiu coordonat de Beuran erau plagiate. Ea singur a spus ca acele texte se regasesc (ca si atele, palgiate) in lucrarea ei de doctorat.
    Retragerea titlului de doctor in medicina, dupa acel autodenunt si retrogradarea Danielei Bartos de la conferentiar la lector sunt publice (e drept, au fost vechiculate cu „discretie” prin mass media- mai exact, stirile au fost transmise o singura data, fara a se insista asupra lor).
    Daniela Bartos a fost, atunci, varf de lance al presiunii publice, pe principiul bulgarelui, pentru a se forta plecarea lui Beuran de la varful ministerului Sanatatii.

    Faptul ca a fost folosit cineva din PSD (Daniela Bartos) care a acceptat faca un autodenunt de natura a-i aduce prejudicii (asumate, desigur) demonstreaza cat de importanta a fost inlaturarea lui Beuran, pentru sistemul mafiei medicamentelor si al intereselor multinationalelor si cat de puternic a „calcat” acesta „pe musuroi”.

  75. 77 Aya aprilie 3, 2011 la 7:36 pm

    @

    mariana

    Nu discut caracterul lui Branzan.
    Pur si simplu, am afirmat- si sustin- ca nu a fost violent cu Dana Rasboiu, asa cum a afirmat aceasta (cu urmarile cuniscute).

  76. 78 Aya aprilie 3, 2011 la 7:40 pm

    @

    Teostanc

    Inteleg ca retii doar mesajele in care contrazic pe cineva, nu si cele prin care nu doar ca sunt de acord cu anumtie afirmatii, dar si precizez explicit ca acestea imi completeaza ideile sau chiar imi aduc un plus considerabil de cunoastere.
    Ce altceva inseamna schimbul meu de mesaje cu Printul sau cu DlNimeni (am dat doar doua exemple- e drept, cele mai relevante)?

  77. 79 teostanc aprilie 4, 2011 la 7:37 am

    @Aya, Mariana
    Daniela Bartos este din 2004 conferentiar universitar si nu i s-a luat niciodata titlul de doctor si nu a fost retrogradata de la conferentiar la lector.
    Pentru Mircea Beuran s-au infiintat mai multe comisii, care toate au ajuns la concluzia de plagiat. De fapt, colectivul condus de Beuran a folosit un manual francez pe care l-a tradus mot a mot , cu unele insertii proprii. Manualul este foarte bun si se foloseste si acum.
    Bartos este sef clinica la Urgenta. Beuran este profesor universitar, a fost ani de-a randul director la Urgenta, pana la venire lui Czeke Atila. De atunci cred ca este seful clinicii de chirurgie da la acel spital. Amandoi sunt medici foarte buni.

  78. 80 teostanc aprilie 4, 2011 la 8:05 am

    PS
    Despre Branzan nu stiu nimic, oricum nu era de talia celor doi de la Urgenta.
    Totusi omul acesta avea el ceva de s-a casatorit si a divortat de 2 ori.

  79. 81 is el paso a good place to live iunie 20, 2014 la 3:23 am

    whoah this weblog is magnificent i like reading your posts.
    Keep up the good work! You know, many individuals are searching around for this information, you could help them greatly.


  1. 1 Rigle fiduciale în managementul calităţii « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe aprilie 2, 2011 la 9:10 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: