M-am hotarat sa „desecretizez” scrisoarea referitoare la Teo Peter

Domnul Turcan, „desecretizatorul”, incearca sa explice pozitia lui Traian Basescu referitoare la Teo Peter, mentionand ca la 4 decembrie 2004, Ministerul Afacerilor Externe ceruse deja ridicarea imunitatii diplomatice pentru puscasul american care il accidentase mortal pe Teo Peter. Si ca dupa accea, lucrurile au evoluat conform declaratiilor date ambasadorului american de Traian Basescu.
Ceea ce omite sa spuna dl Turcan este faptul ca la acel moment eu eram prim ministru si, in aceasta calitate, i-am scris presedintelui Bush pentru a cere ridicarea imunitatii militarului american. MAE nu a facut decat sa operationalizeze aceasta solicitare. De aceea, m-am decis sa „desecretizez” aceasta scrisoare, pe care o puteti citi mai jos. Mai inteleg, dintr-o telegrama ambasadei, publicata recent, ca demersul nu a fost pe placul ambasadei americane, care lauda, in schimb, pozitia concilianta a lui Basescu.

Scrisoarea din 2004 poate fi citita aici.

Anunțuri

74 Responses to “M-am hotarat sa „desecretizez” scrisoarea referitoare la Teo Peter”


  1. 1 Harabula Martie 30, 2011 la 12:38 pm

    @Adrian Nastase
    Sunt sincer nedumerit.
    In timp ce erati premier, dintr-un sentiment al istoriei, pastrati cate o copie a fiecarui document pe care il concepeati?
    Imi pare straniu ca puteti da publicitatii avand la indemana o scrsoare, dupa atatia ani.
    Nu-mi pot inchipui ca mai aveti acces la baza de date a guvernului.

  2. 2 Karakas Martie 30, 2011 la 12:43 pm

    Si in spiritul marei prietenii ce ii leaga de noi, ne-au dat cu tifla si l-au judecat pe marine in SUA, de unde a scapat din cite am inteles cu o trimitere la vatra. Mareatza justitie americana! Traiasca prietenie vesnica intre marele popor american si mai micutzul popor roman!

  3. 3 cititorul Martie 30, 2011 la 12:48 pm

    Sau cum zic sursele americane, dumneavoastra erati incomod si faceati galagie, pe cand basescu …

    DECL: 03/04/2015 TAGS: PREL, PGOV, PINR, ECON, RS, MD, RO

    SUBJECT: SCENESETTER FOR PRESIDENT BASESCU’S MARCH 8-9 TRIP TO WASHINGTON

    17. (C) On the question of the Marine and the death of the local rock star, the President has treated this extremely unfortunate event with dignity, not stooping to agitate the press for short-term political gain. That latter sort of behavior was characteristic of former PM Adrian Nastase, Basescu’s erst while rival for the presidency.

  4. 4 Zeus Martie 30, 2011 la 12:56 pm

    „Scrisoarea” asta ati scris-o azi-noapte? Nu are stampila…semnatura…. E doar o facatura. Si mizati pe faptul ca, fiind o facatura…Basescu nu are cum sa scoata un „original” (bineinteles Dumneavoastra o sa ii cereti asta). Cum Basescu nu are ce sa scoata…o sa tipati, ca de obicei, „Basescu e de vina…nu vrea sa scoata scrisoarea”. Simplu!

  5. 5 Socrate Martie 30, 2011 la 12:57 pm

    @Harabula * Situatia este mult mai grava decat credeti. Se baniuieste ca scrisoarea i-a fost pusa la dispozitie domnului AN de cineva din Secretariatul General al Guvernului Boc. In acest moment, din dispozitia premierului Boc, la SGG se desfasoara o ancheta la sange, toti salariatii dand cu subsemnatul la DNA , banuindu-se ca este un caz de coruptie. DNA si SRI intercepteaza la greu telefoane si organizeaza inregistrari ambientale. Biroul de stenograme lucreaza 24 de ore din 24. Presimt ca domnului AN i se pregateste un nou dosar. Cineva vrea capul domnului Nastase.

  6. 6 Vasile, Martie 30, 2011 la 1:03 pm

    Harabula,

    A mostenito de la Tamara ! Bai esti ridicol ,chiar mai ridicol decit amicul care carcotea cind m-am adresat cinstitei dumnealui fete cu „Bai”!

  7. 7 Pali Martie 30, 2011 la 1:12 pm

    Gestul dvs. Domnule Presedinte a fost unul laudabil iar a lui Base execrabil …totusi pentru acuratetea informatiilor ….ridicarea imunitatii NU poate fii cerut de catre MAE, presedinte sau P.Ministru;adica se poate dar fara efect. Conventia de la Viena din 1963 la capitolul Privilegii si Imunitati trateaza foarte clar imunitatea diplomatica.Un timis diplomatic ( sau orice functionar din cadrul misiunilor diplomatice ) acceptat pe teritoriul statului primitor ( gazda ) cu statutul de DIPLOMAT sau alte funcii care sunt asimilate NU poate fi amendat,retinut,cercetat, sau supus perchzitiilor corporale;atat el cat si resedinta lui se afla sub protectia imunitatii de jurisdictie;corespondenta diplomatica, curierii ,locatiile pe care ei le folosesc arhiva,sunt protejate de imunitatea diplomatica ! Poate sa refuze si recoltarea probelor biologice,suflat in fiola etc.Si in cazurile dovedite de spionaj cel invinuit poate fi declarat Persona non Grata si i se da un termen in care el trebuie sa paraseasca teritoriul statului primitator.Sa ne aducem aminte de marele James Bond de Rusia …celebrul Grecu prins cu mata ‘n sac la Moscova sau insarcinatul a.i din Singapore Silviu Ionescu care a parasit Singapore imediat dupa producerea accidentului rutier in care a fost implicat.Consider o mare greseala semnarea acelui acord cu SUA prin care Romania a acceptat sa acorde imunitate diplomatica militarilor americani care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei banuiesc de dragul unor facilitati promise de care nu ne bucuram nici la oara actuala,…si nu pot sa nu mentionez un fapt care ma deranjeaza …Ungaria tara mica dar hmmm,…a reusit sa duca la bun sfarsit tratativele cu SUA ref. la eliminarea vizelor …noi…FLIT !!! Desi ce nu a facut romanica sa fie bine vazut de catre marele Licurici,…Bechtel,NATO,poate si F16 fara motoare , etc,…

    P.S. Chiar Dan Andronic spunea aseara la ZECE Tv,…Consulul Paun de la Shanghai a fost Col.SIE acoperit,…pai poti sa trimit un astfel de baiat in misiune fara sa-l poti proteja 100 % ? Eu zic ca, NU !

  8. 8 Karakas Martie 30, 2011 la 1:27 pm

    Din toata dezbaterea asta reiese o tema fundamentala: necesitatea reintoarcerii catre interesul national. Pentru mine e greu de inteles modul simplist pina la idiot in care mult prea multi politicieni romani, in special ai puterii sau apropiati, discuta despre ce inseamna sa fii si cine anume este „pro-rus” sau „pro-american”. Rezulta din „intelepciunea” politicienilor puterii ca cine a privatizat si a dat la rusi sau ar intentiona asa ceva e „pro-rus” si evident „sovietic”, si invers, cine a dat la americani e „pro-american”, deci „modernizator”. Dar din „dezbaterea” asta nu rezulta ce e mai important: ce inseamna sa fii pro-roman, si in alte game minore, ce inseamna sa fii „pro-chinez”, „pro-sud-corean” etc!

    Cred ca asta ar putea fi o tema majora a discursului politic. „Ce inseamna sa fii de fapt pro-roman?”. Ai voie ca „pro-roman” sa vinzi rusilor, uzbecilor, kirkghizilor, sau turkmenilor sau banii lor au alt miros decit ai americanilor? Dar sa cumperi de la ei? O directie a discutiei ar fi ca din atita macanit despre „pericolul rusesc” in ce priveste South Stream si Nabucco, si despre cum ne-ar stringe ei pe noi la outzele politice, romanii nu cistiga absolut nimic, dar pierd acces la resurse vitale, si mai ales isi taie craca pentru ca exista deja competitie mult mai serioasa pentru ca alte state sunt mult mai destepte. Pe de alta parte nu putem sa ignoram ca, desi versiunea de capitalism rusesc e un pic diferita de cea americana, in final, daca ne uitam atent, ambele guverne, si cel american si cel rus isi sprijina investitorii pe diverse canale, inclusiv diplomatice. Iar daca cineva se teme de spionaj, sa nu fim naivi, din cite am inteles Google a terminat deja de strins date din fiecare casa, iar de pe Facebook agentiile americane stiu totul despre fiecare din noi care am fost naivi sa credem ca retelel de socializare sunt „libere”. E mult mai simple acum: dosarele noastre le facem noi, virtual, ei doar le colecteaza. Ce-ar mai ramine de spionat pentru rusi, decit cancanuri romanesti?

    Trebuie sa ai orbul cocosului sa nu intelegi fanatismul gindirii lui Basescu si a celorlalti pigmei politici care ii dau seminte.

  9. 9 caplimpede Martie 30, 2011 la 1:28 pm

    Traian Basescu nu a fost presedinte in perioada cand Adrian Nastase era prim-ministru. Atunci presedinte era Ion Iliescu. Cei doi, Basescu si Nastase, au candidat la alegerile prezindentiale din finalul lui 2004. Se stie cine a pierdut…

  10. 10 Harabula Martie 30, 2011 la 1:33 pm

    Dupa cum se vede, scrisoarea este adresata presedintelui Statelor Unite. Era normal ca Basescu sa se implice in aceeasi masura in care s-a implicat si presedintele SUA.
    Sa nu uitam ca Basescu a promis o judecata „echidistanta”.
    Cat despre promisiunea ca acesta sa nu execute inchisoare in Romania, „indiferent de rezultat”, pare o promisiune de gratiere imediata (privilegiu al presedintelui) sau un transfer pentru a executa pedeapsa in SUA.

    Nu vad nici un element incorect in comportarea presedintelui.

  11. 11 Nicole Martie 30, 2011 la 2:19 pm

    @All

    Am fost prima care a semnalat, ieri, subiectul acesta leak-uit de pe Wikileaks. Traian Basescu a reusit sa negocieze pe toate palierele viitorul acestei tari (politic intern, politic extern, financiar etc.). Vestea ca a ajuns sa negocieze si pe cei trecuti la cele vesnice este dovada suprema a caracterului abject al acestui personaj.

    Sa ii dea Dumnezeu atata sanatate, cata sanatate a dorit sincer Basescu romanilor si Romaniei. O lichea de om.

  12. 12 Hook Martie 30, 2011 la 2:24 pm

    Am incercat sa postez de doua ori comentariul meu la articolul din Jurnalul National , fara succes insa, sunt trecut la index desi nu utilizez njurii sau expresii obsecene.
    Iata comentariul:
    D-le Nastase as vrea sa va vad intr-o buna zi, daca va veni acea zi, in direct cu microfonul in mana, facand apel la bucuresteni sa vina langa dvs la un mars al fermitatii si demnitatii. Credeti ca ati putea face lucrul acesta? Aveti in spate opozitia, USL, ce mai asteptati? Eu as iesi la un astfel de mars, am fost si in ’89, era sa nu mai fiu astazi, au trecut gloantele pe langa mine, apartamentul mi-a fost impuscat. Aveti aici una din explicatii: i-am uitat pe cei 1104 morti si 3321 de raniti, pe cei ramasi mutilati pe viata! Acea FEROCITATE a autoritatilor, vizibila la acea vreme, este acum disimulata, difufuza si la toate nivelurile. Ele, autoritatile, au lovit acest popor din toate partile, iar dvs politicenii celor 21 de ani ATI ASISTAT, ATI INTRETINUT SI PARTICIPAT LA DEGRADAREA NOASTRA!

  13. 13 nastase Martie 30, 2011 la 3:07 pm

    caplimpede,
    probabil, vrei sa spui ca a pierdut Romania…

  14. 14 nastase Martie 30, 2011 la 3:11 pm

    Zeus,

    coborati cu picioarele pe pamant. Ma bucur ca scrisoarea vi se pare actuala. Ea a fost, totusi, scrisa in decembrie 2004.

  15. 15 nastase Martie 30, 2011 la 3:13 pm

    Harabula,

    am, intr-adevar, o arhiva personala foarte bogata. Nu ar merita o perchezitie la mine acasa pentru a se vedea daca apartamentul meu are ferestre termopan care nu sunt aduse din China?

  16. 16 Socrate Martie 30, 2011 la 3:20 pm

    Cred ca Administratia Prezidentiala ar trebui sa lamureasca, cu subiect si predicat, si o alta afirmatie a presedintelui, aparuta intr-o cablograma WhiskyLeaks ( Nistorescu dixit ) publicata de Kamikaze
    Telegramele Wikileaks arata presedintele Basescu i-a spus ambasadorului american la Bucuresti, la cateva zile dupa alegerile prezidentiale, in 2004, ca PSD ii aratase deja dosare compromitatoare despre Dan Voiculescu, sugerand ca informatiile ar putea fi dezvaluite pentru a dauna astfel viitoarei coalitii cu partidul Partidul Conservator, pe atunci Umanist (PUR).
    “Basescu told the Ambassador that the PSD already showed him files throwing dirt on PUR leader Voiculescu, implying that such information could be brought to light to damage a future coalition.
    “ ( sursa Kamikaze ).
    PS Cel care are cunostiinta de dosare compromitatoare si tace devine complice si poate fi urmarit si el penal.

  17. 17 Marcus Martie 30, 2011 la 3:23 pm

    Harabuleo,
    D-l Nastae te induce in eroare, in urma anchetei ceruta @Socrate s-a descoperit ca scrisoarea i-a dat-o Elena Udrea, dupa ce d-l Nastase i-a promis ca-i va pune o vorba buna pe langa chiombu’ s-o bage in viitorul guvern, lucru care i-a iesit abia dupa patru ani. Vezi ce-ti zice don Basil si baga capula cutie ca iradiezi imbecilitate (asta cu pastratul scrisorii este de antologia umorului-se pare ca talica n-ai auzit de performantele PC-ului), mai ceva decat centralele nucleare afectate de dezastru in Japonia. Esti nociv de-a dreptul si vazand cum iti dau dreptate cei cativa portocaliii care-si castiga painea pe acest blog se pare ca esti si contagios. Ptiu, piei drace! 🙂
    sa fii iubit
    marcus

  18. 18 Draghi Puterity Martie 30, 2011 la 3:26 pm

    Va readuc aminte ca in acea perioada se zvonea ca nu puscasul marin ar fi fost de fapt autorul accidentului, ci chiar fiul ambasadorului.

    Un astfel de scenariu cred ca ar explica si mai bine de ce era in „interesul SUA” sa iasa Basescu.

  19. 19 nastase Martie 30, 2011 la 3:30 pm

    Harabula,
    si o completare : se pare ca, in urma cu cateva saptamani, Guvernul actual tocmai a aruncat la gunoi toata arhiva video a guvernarii din perioada 2000-2004, din strada Maracineanu.

  20. 20 Annay Martie 30, 2011 la 3:48 pm

    Viața m-a învățat că, atunci cînd un lucru se întîmplă într-un anumit fel, acesta are o cauză. De aceea, pt. a-i afla cauza, deci și răspunsul, trebuie să ne întrebăm simplu, de ce?
    Astfel, trebuie să ne întrebăm de ce azi, cînd viața este mult mai grea ca în 1989, dar cu oarecare libertate, oamenii nu ies în stradă, iar în 1989 au ieșit, înfruntînd interdicțiile și gloanțele?
    Răspunsul este unul singur. ATUNCI EXISTA SPERANȚĂ!!! ACUM NU MAI ESTE NICI ASTA, ceea ce este cel mai grav! Cînd există speranță, există și motivația pt. a lupta. Speranța este motorul.

  21. 21 Draghi Puterity Martie 30, 2011 la 3:52 pm

    @nastase

    O idee, legata de anumite arhive, stiti ce a facut Assange cu cablogramele si alte documente wiki? Le pus pe toate intr-o arhiva codificata cu o cheie foarte greu de spart (AES256 ) si a raspandit-o pe internet. In cazul in care ca va fi cazul cheia respectiva va fi facuta publica.

  22. 22 Vasile, Martie 30, 2011 la 4:02 pm

    Zeus ,
    Nu te da Besescu , esti prea prost!

  23. 23 blogideologic Martie 30, 2011 la 4:07 pm

    @ Harabula spune, în martie 30, 2011 la 12:38 pm : +@Adrian Nastase / Sunt sincer nedumerit.[…] Nu-mi pot inchipui ca mai aveti acces la baza de date a guvernului.+
    E vorba de IQ, @Harabula.

  24. 24 Ghita Bizonu' Martie 30, 2011 la 4:35 pm

    Cred ca este momentu sa redevin odios …
    Ref la frica ( ce numa icioganu poa sa se mute unde e subjectu mai proaspat ?)
    Si ma rog de ce credeti ca Romania si poporu roman este asa un unicat pre lumea asta ?
    Ia luati de la Bizonu’ Furedi Frank , Culture of Fear : Risk taking and the Morality of Low Expectation . Continuum , NY , 2002. Ptr ca societatile occidentale devin din ce in ce mai bogate si mai sigure , iar speranta de viata a crescut in mod constant ne-am putea astepta ca populatia sa fie mai relaxata si mai linsitita. Dar s-a intamplat exact invers : societatile occidentale au fost cuprinse de panica si au capatat o teama isterica de riscuri. Pattern-ul se regaseste in toate domeniile – de la problemele ecologice pana la supravegherea din ce in ce mai stricta a copiilor . Aceatsa lucrare , scrisa de un sociolog britanic explica de ce”*
    Si daca asa la ei apai noi avem scutire medicala de la plata gigacaloriei ?
    Sar unii pe aici ca broastele (ori ca Geoana in prima juma de ora de la inchiderea urnelor) fericiti ca boboru asa si pe dincolo .. si pupa britonicii in ##r . Dar la noi ca si la ei ..(mai putin sefii, economia si teleptualaii. Ad aera sa uit ca la ei Mondialu nu seste frecventabil)
    De 21 de ani traim in anomie . Sau cum le zicea Florin M Romania are regulile ei si cine le intelege, prospera mai repede si mai bine decat cei care se uita ca prostii la cele pe care ea le afiseaza. adica ca prostime respecta niste regului .. restu nu ! Si ca se fura sub acoperira zicalei ca statu e cel mai prost admninistrator…
    Si astfel se adauga si frica de ziua de maine …de plati , de somaj samd …Cuplata de frica de comunism a fostilor secretari de comitete PCR , activisti idem si copii de stabi plus securachi (aia care sunteti in situatia asta simtiti-va-ti ca IO includ persoanele de fata !)
    Se pare ca pe aici haladuie si vreo 2 sociologi .. care cer respect ptr expertiza lor Domnilor astept sa va demonstraui presupusa “expertiza” si sa lasati vaicareala ca v-ati nascut langa Carpati ! Ca dca voi suntei aici ce astepatti sa vina unu din UK ori USA si sa faca munca de aici ca sa aveti voi de unde cita ?! Sau ca eu sa dau explicatii ?!
    Oricum ini aduc aminte ca unu Sojenitan a scris ceva numai Rusia sub avalansa … O voce singulara dar o voce … La noi ?!

    * daca nu v- ati prins am gasit doar referinta ptr acel titlu. Ar fi interesant da io nu tiganeste plus mardelu Da imi aduc aminte ca am citit Frica in Occident (Jean Delumeau )… cam seamana pe undeva

  25. 25 Vasile, Martie 30, 2011 la 4:35 pm

    Dl. A.Nastase bun si zeus asta de ceva, ,

    Pentru linistea unuia din categoria lui Zeus,un Harabula care a expus aceeasi idee ca si Zeus, doar ca a pliato intr-un alt text ar fi fost normal sa publicati scrisori de la demnitari de stat care nu au stampila ,pentru ca nu trebuia sa aibe una.(parafare inseamna si iscalitura, printre altele) .

    De fapt pe orice „wikileaks” ar putea gasi fotocopii edificatorare incepind de la Jefferson si pina la Bush!

  26. 26 Ghita Bizonu' Martie 30, 2011 la 4:53 pm

    Si cum se procedeaza in mod teleptual ….
    A3 ma aia la cap ca romanii ar fi mai interesati de ultimlele scandaluri de cat de trebuir serioare … Uitand ca tembelizunile au bagat in mod obsesiv scandalul columbelor dezbinate (dezbinare previzibila .. cand iti targi murie cu 29 de ani mai tanara . Ca mua si pe mine cu Virinel de ma apuca greata – interupem ca s-a dus Hormonica la Izvorani . Inca vateva zile si vor reusi sa ma faca sa cunosc si numele amentlui tatuatei lu Vadim…
    De fpat asta este maniera generala .. Ni se da „divertisment” de o calitate cel putin discutabila .. ni se baga pe gat ce s etabilieste c aats vrea publicu .. si apoi aia care ne baga pe gat stramba din nas :asta vrea publicu…
    Insa asa este in intreaga lume .. publicu este „educat” in acest sens .. „elita” este ducata sa fie fudula , proasta si sa se imbete cu apa rece si vorbe …

  27. 27 Argusdre Martie 30, 2011 la 5:09 pm

    „Zeus spune:
    martie 30, 2011 la 12:56 pm

    “Scrisoarea” asta ati scris-o azi-noapte? Nu are stampila…semnatura…. E doar o facatura….”
    Intotdeauna „nimicurilor” le place sa-si atribuie nume mari si chiar se cred individualitatile respective..Sunt unii care se cred Napoleoni, Cezari, etc.
    ATENTIE :
    Nu-l contraziceti ca intra-n criza !

  28. 28 alex Martie 30, 2011 la 5:15 pm

    Ma intreb de ce nu „ne-ati spus”, dar e bine de stiut si acum.

  29. 29 Argusdre Martie 30, 2011 la 5:21 pm

    „Harabula spune:
    martie 30, 2011 la 12:38 pm

    @Adrian Nastase
    Sunt sincer nedumerit.
    In timp ce erati premier, dintr-un sentiment al istoriei, pastrati cate o copie a fiecarui document pe care il concepeati?
    Imi pare straniu ca puteti da publicitatii avand la indemana o scrsoare, dupa atatia ani.
    Nu-mi pot inchipui ca mai aveti acces la baza de date a guvernului.”
    D-le, este foarte simplu : daca-ti amintesti de unde ieseau biletelele alea roz pe televiziuni, imagineaza-ti ca A.Nastase are acces la „Aprolacta” coanei Udrea.Mai ales ca ‘mneaei a trecut si pe-acolo (adica PSD) si…multe maini au cautat secrete de stat (chiar cu orele) in acel fichet tainic.Ah, am uitat formula consacrata : „in spatele usilor inchise” cum cu exactitate si invidie decreta Saftoaica.

  30. 30 pivnicerunicolae Martie 30, 2011 la 5:45 pm

    Roosevelt a spus ca in politica ,nimic nu este intimplator.
    Cit despre informatiile despre diferiti oameni poltici de pe la noi,pai cred ca orice atasat al vreunei ambasade se ocupa cu asa ceva .Asta pentru a stii despre viitorii conducatori date care ii pot face manevrabili.
    Cit despre portocalii,cred ca sint in panica probabil nici nu isi mai aduc aminte ce si cu cine au vorbit .Acum incearca sa puna cap la cap amintirile pline de aburi bahici,si sa contracareze cumva si alte dezvaluiri.Pina acum basescu imi apare ca labil psihic,obsedat de dorinte dictatoriale[cu orice pret,chiar si cu pretul reducerii numaerica a populatiei],santajabil,santajist,cu slabiciuni la capitolul alcool,femei,bani.

  31. 31 Argusdre Martie 30, 2011 la 5:48 pm

    Am vazut mai devreme la TV pe imparatul Japoniei, Akihito, vizitand o serie de sinistrati ai cutremurului de pamant, aflati la un adapost din Tokio.Cred ca inaltul personaj nu stie pur si simplu sa se comporte in asemenea situatii : a stat in genunchi de vorba cu napastuitii, i-a incurajat, imbarbatat cu vorbe blande, etc, in loc sa se rasteasca la ei, sa-i injure, sa necheze manzeste si sa hahaiasca prosteste, aratandu-si dantura plina de tartru publicului larg.Ce rusine, stim noi pentru cine….Pai, ori suntem golani, ori nu mai suntem…

  32. 32 Doru Coarna Martie 30, 2011 la 5:52 pm

    @Marcus,

    Harabulea, probabil fost secu pe vremea cand directorea, se gandeste cu groaza ca dl Nastase a luat acasa documente oficiale, confidentiale la acea data, constituind cu ele o arhiva personala… Ce vrei, omului inca ii este frica…

  33. 33 Karakas Martie 30, 2011 la 5:53 pm

    Ministrul Funeriu „analizeaza” posibilitatea suspendarii programului „Cornul si Laptele” pentru ca:

    „Foarte multă lume spune că sunt copii ai căror părinţi au posibilităţi materiale şi care nu au nevoie de un astfel de program”, a explicat Funeriu”

    Nu stim cit de „foarte multa lume” spune acest lucru, si de unde a dedus Funeriu ca acea „foarte multa lume” sunt atit de ingrijorati ca exista atitia bogati in Romania care isi permit sa isi hraneasca copiii, fara ajutor de la stat. Dar, daca ne luam dupa statisticile alea „comuniste”, am observa ca sunt mult prea multe familii sarace care i-ar spune ministrului invatatului pe burta goala, ca e totusi nevoie de sprijin din partea statului. Programe din astea nu sunt doar in tari „ultra-dezvoltate” ca Romania, dar si din alea mai ‘saracute’ din vechea si plictisitoarea (pentru Funeriu) Europa.

    http://www.mediafax.ro/social/cornul-si-laptele-ar-putea-fi-destinat-doar-copiilor-defavorizati-sau-inlocuit-cu-o-masa-calda-8113257/

  34. 34 Dl.Goe Martie 30, 2011 la 6:18 pm

    L-am auzit pe domnul blogger Nastase ca presedintele Basescu se tine de diversiuni ca sa distraga atentia poporului de la problemele esentiale. Eu cred ca are dreptate. Sunt in acelasi timp uluit de prolificitatea fluviala a bloggerului. Pe langa domnia sa Marcus insusi e mic copil. Se pare ca domnia sa si cei care prididesc sa-i comenteze productiile literare n-au altceva de facut decat sa duca o dolce vitta care aduce a „ca traim bine”.

  35. 35 Doru Coarna Martie 30, 2011 la 6:30 pm

    @ Harabula,

    daca ar fi fost vorba despre promisiunea unei gratieri ulterioare unui proces in Romania, privilegiu prezidential, atunci americanii n-au avut incredere in cuvantul lui Basescu si n-au riscat sa-si lase marinerul sa fie judecat pe aici. Iar asta spune totul si definitiv.

    Intelegi (poate), oricum ai da-o tot prost (iti) iese!

  36. 36 Aya Martie 30, 2011 la 6:49 pm

    Cred ca este bine sa fie publicata si traducerea scrisorii pe care i-a trimis-o premierul Adrian Nastase, presedintului Bush, prin care solicita ridicarea imunitatii celui care l-a ucis pe Teo Peter, intr-un accident de masina- Christopher VanGoethem- si, in egala masura, anchetarea si judecarea lui in Romania.

    Iata textul scrisorii, in romaneste. Traducerea imi apartine.

    Draga Domnule Presedinte,

    Aceasta scrisoare este expresia ingrijoratului interes personal fata de un tragic accident petrecut sambata trecuta, in cursul diminetii, la Bucuresti. Christopher VanGoethem, reprezentant al US Marine, aflat in misiune in cadrul Ambasadei SUA din Bucuresti, se afla la volanul unui automobil care a lovit puternic un taxi, cauzand moartea pasagerului pe nume Teo Peter. Intamplare face ca Domnul Peter, un mizician celebru, sa se fi numarat printre prietenii mei, fiind, in acelasi timp, o personalitate publica indragita de multi romani; preocuparea mea excede, insa, interesul pentru identitatea victimei. In fapt, ma preocupa mai ales imprejurarile in care s-a produs accidentul si reactia specifica a guvernului nostru.

    Conform marturiilor, se pare ca nu este vorba doar despre un nefericit accident rutier. S-a relatat ca domnul VanGoethem se afla sub influenta alcoolului si ca, anterior, in Bucuresti mai fusese implicat intr-un accident de masina cand, ca si in cazul prezent, a refuzat prelevarea probelor de sange pentru stabilirea alcoolemiei.

    Imediat dupa accident, ambasada SUA l-a indepartat pe domnul Christopher din Romania. Acest tip de actiune m-a intrigat puternic si a scandalizat opinia publica din Romania.

    Cu tot respectul pentru poporul american, este de subliniat ca, in cazul domnului Christopher, este indicata solutia unei anchete complexe in Romania, urmata de o posibila punere sub acuzare.

    Domnule Presedinte, profundul meu respect si admiratia pe care le nutresc, personal, pentru dumneavoastra sunt in consonanta cu profundul respect si cu afectiunea pe care poporul roman le nutreste pentru SUA si pentru poporul american. Este motivul pentru care ne simtim deosebit de mandri de a va fi aliati in NATO si de a avea trupe care lupta in Irak alaturi de cele americane. Afectiunea noastra pentru poporul american este pe masura admiratiei fata de modul angajant in care va raportati la principiile dreptatii. Acum, dupa acest tragic episod, dreptatea cere ca intreaga ancheta si actiunile in justitie sa se desfasoare in Romania.

    Suntem indreptatiti sa solicitam ridicarea imunitatii diplomatice pentru a face posibila desfasurarea unui process corect, in conformitate cu legislatia din Romania.

    Sunt pe deplin constient de faptul ca actiunea autoritatilor americane a fost circumscrisa clauzelor Conventiei de la Viena. Dar, in virtutea aceleeasi conventii internationale, avem dreptul sa solicitam ridicarea imunitatii si judecarea procesului in Romania. Va asigur ca sistemul judiciar romanesc ofera garantii privitoare la corectitudinea procesului si la un tratament legal corespunzator.
    Cu prietenie, va rog sa va implicate personal pentru a sprijini rezolvarea acestei situatii dificile.

    (Very sincerely yours,)
    Adrian Nastase

  37. 37 Aurelio texanu Martie 30, 2011 la 7:55 pm

    Domnule Nastase,

    Nu aveti nici o sansa la alegerile viitoare cu propunerea Domnului Ponta ca Presedinte sa fie Antonescu sunteti pierduti, cind doi se cearta al 3 lea cistiga stiti cine? o noua formatiune care va veni cit de curind in Romania , ca Presedinte de Onoare al acestei Formatiuni poate v-om merge la negocierii

    Ne-mbârligăm în vorbe. Pasămite căutăm soluţii. Avem una singură. Cu onestitate, s-o luăm de la început. Să lăsăm statului cât mai puţin din decizie şi proprietate. Să lăsăm cetăţeanului dreptul de a alege. Să lăsăm să se cearnă adevăratele elite. Să lăsăm libertatea să îşi producă efectele benefice. Teorii, monşer! Da, dar la alţii funcţionează. Iar noi, dincolo de sentinţele aruncate superior la o bere, suntem totuşi la fel cu aceia care ne-au condus in comunism. in sistemul capitalist Statul nu are voie sa faca afacerii iar ceii care fac politica neam de neamu lor nu au voie sa faca afacerii tara asta niciodata nu o sa ajunga la adevaratul capitalism

    Liga Studenților Români din Străinătate (LSRS) a organizat, la începutul lunii, a doua gală de premiere a celor mai merituoşi dintre tinerii aflaţi la studii afară (cei mai încrezători în sine au trimis aplicaţiile către un juriu de universitari din ţară şamd).
    Evenimentul a umplut de tinere speranţe o sală a Senatului, şi a udat astfel terenul arid al aşteptărilor pentru alte figuri în politică
    Realmente fulminantul discurs, despre capitalul de excelenţă şi onestitate care trebuie folosit pentru updatarea României, a fost rostit de Sebastian Burduja (MBA la Harvard Business School şi Master în Public Policy la Harvard Kennedy Schoolf of Government), preşedintele Ligii – unul dintre cei câţiva care în numai doi ani au agregat circa 5.000 de tineri români din elita universitară internaţională şi au mobilizat 140 de voluntari pentru evenimentul anului. Discursul lui Tianu (pentru amici) sună deja ca al lui Obama, la începuturile sale – educat şi simţit, cu o credibilitate intactă. (…) Partea cinstită a adunării din 6 ianuarie 2011 poate lesne fonda un partid – întâi cu filiale în străinătate? cu atât mai interesant! Alegerile sunt abia peste doi ani, iar nevoia de schimbare nu poate decât să crească.

    În discursurile publice, liderii Ligii invocă paşoptismul şi descriu organizaţia pe care au creat-o drept o pepinieră de recrutare a celor care pot participa la modernizarea României. Competenţe certificate, başca mindset occidental – nu fanariot.

    Dincolo de blazarea cu care este întâmpinată în ţară o asemenea atitudine, se pare că o parte a tinerilor români care studiază în străinătate (şi au acolo performanțe remarcabile) chiar iau în considerare întoarcerea în România – cu o doză revigorantă de entuziasm. Asta nu înseamnă că nu pot sfârși în mlaştina de impostură, compromisuri şi băşcălie din spațiul public românesc. Dar cel puțin încearcă

    Ce ne rămâne NOUĂ de făcut?

    Pe fondul sistemului de clanuri din politica românească, au apărut periodic pe scenă, chiar dacă nu în prim-plan, și oameni dornici de schimbare, de instaurare a statului de drept, opusul “umanismului de cumetrie” – care permite să-ți ajuți unii semeni mai abitir decât pe ceilalți, desigur, din pură empatie față de cauza și nevoile lor. Din păcate, aceștia ori au fost lobotomizați politic de colegii lor “pragmatici”, căci, vorba cronicarului, “oameni-s sub vremi”, ori s-au retras învinși din arenă. Oricum, niciunul n-a reușit, în mod evident și ireversibil, să spargă blocada.

    Cum poate restul societăţii civile să protejeze, chiar să încurajeze, aceste mici raze de speranță civică, ce se agregă sub nasul nostru și încearcă să se manifeste?

    » Ce ar trebui să facă aceste nuclee de iniţiativă civică pentru a avea succes?
    » Ce am putea face noi, restul, pentru asta?
    » I-aţi vota pe tinerii de la LSRS sau pe oricine nou venit din ale cărui falduri cromatice nu rânjește mefistofelic necinstea?
    » Având în vedere şi că mare parte a celor mai capabili români (mai dinamici şi mai curajoşi, mai muncitori şi mai întreprinzători) se află acum afară, este posibilă crearea unui partid mai ales al românilor din străinătate?

    Sebastian Burduja
    Joint Degree Candidate MBA-MPP at Harvard Business School – Harvard Kennedy School

    Location
    Greater Boston Area
    Industry
    Nonprofit Organization Management
    Sebastian Burduja’s Overview
    Current •President & CEO at League of Romanian Students Abroad (LSRS)
    •Joint Degree Candidate MBA-MPP at Harvard Business School & Harvard Kennedy School of Government

    Sebastian Burduja’s Languages
    •English(Native or bilingual proficiency)
    •Romanian(Native or bilingual proficiency)
    •French(Professional working proficiency)
    •Spanish(Limited working proficiency)
    •German(Limited working proficiency

    Daca nu ca Presedinte dar ca Prim Ministru cred ca are toate sansele ce crezi?

    Domnule Nastase astept sa fiu contactat

  38. 38 Aurelio texanu Martie 30, 2011 la 8:09 pm

    Leadership: o condiţie a succesului. Liderii spaniolă întâlni tinerii români.

    Liga Studenţilor Români din Străinătate în Spania, organizeaza acest eveniment pentru a spori colaborarea în rândul studenţilor şi profesioniştilor români cu mediul de afaceri catalană.

    Evenimentul va fi deschis de către Javier Garcia Ibañez care va vorbi privind perspectivele relaţiilor român – spaniol. Avocat din 1982, membru al International Fiscal experienţă vastă în relaţiile internaţionale, profesor asociat în dreptul fiscal este în prezent partener şi director al departamentului fiscal internaţional & Fiscal DEYFIN.

    Toni MascaroExpert în marketing şi comunicare online, participanţii şi prezinte ideile şi să vorbească despre experienţa sa ca un antreprenor în lumea afacerilor online, să colaboreze şi împărtăşească experienţa lor de la 15 de ani în urmă cu universitati, companii multinaţionale şi instituţii guvernamentale.

    Reuniunea a include o sesiune de coaching comun Miriam Fisas, Profesor de coaching organizaţional & Mentoring la Bahaviour MBA. Licenţiat de către International Coach Federation (IFC), un specialist în leadership şi dezvoltare personală.

    Evenimentul sa încheiat cu o degustare de arome România şi un pahar de şampanie

  39. 39 Aurelio texanu Martie 30, 2011 la 8:12 pm

    http://www.lsrs.ro/about-lsrs

    Pentru mai multe informatii despre aceasta Formatiune

  40. 40 Aurelio texanu Martie 30, 2011 la 8:55 pm

    Aya,

    Eu stiu mai bine despre aceasta scrisoare care ia fost fatala Domnului Nastase si a intrat in discratie la alegerile care au fost si l-au dat cistigator pe Basescu cu interventia in Romania a Roberst Aurelia asta este daca nu ai un pic de Diplomatie in fataza Marelui Licurici ai pierdut eu i-am anuntzat inaintea alegerilor dar nu m-au bagat in seama

  41. 41 catalin Martie 30, 2011 la 9:41 pm

    Pt Zeus,

    Probabil ca dl Nastase a pastrat doar materialul de baza, conceput si salvat in word pe hard-ul ordinatorului sau.
    Documentul nu este secret iar legat de lipsa stampilei, pt cultura ta generala, in diplomatie nu se foloseste decat semnatura (care lipseste datorita motivului, foarte probabil, descris mai sus).

  42. 42 Aya Martie 30, 2011 la 11:07 pm

    @

    Zeus

    Observ ca (re)apari intr-un sensibil in general si benefic in special pentru imaginea lui Adrian Nastase.

    A propos de scrisoare: este a treia oara cand se discuta, public despre ea:
    prima data- in 2004 (cand a fost scrisa de Adrian Nastase, care i-a transmis-i lui Bush- junior), a doua oara- in 2007 (a fost comentata pe blog), a treia oara- acum.

    E drept ca timpul este perceput, uneori, (si) subiectiv.
    De exemplu, tie ti s-ar putea parea ca decembrie 2004 a fost „ca ieri”- motiv pentru care te intrebi daca nu cumva scrisoarea va fi fost redactata azi noapte.

  43. 43 Aya Martie 30, 2011 la 11:57 pm

    @

    Karakas

    FUNERIU A PROGRAMAT DISTRUGEREA INVATAMANTULUI SI A TURISMULUI!

    Funeriu este un individ rauvoitor si cu vocatie de retardat mintal. De altfel, cei mai multi dintre membrii guvernului condus de criminalul Boc par alesi dupa aceste criterii.

    Am afirmat- si sustin- ca guvernul Boc a promovat, constant, un set de politici genocidare. Intregul popor roman este suous unui genocid mascat.
    Pana acum, guvernantii uitasera, pur si simplu, de faptul ca scolarii- deja saraci, in majoritate, ca si parintii lor- au sansa de a avea un minimum de hrana necesara prin cornul si laptele pe care il primesc, urmare a derularii programului initiat de Adrian Nastase, cand era prim ministru.
    Renuntarea la programul „cornul si laptele” este parte logica a politicii guvernamentale de genocid programat.

    Ideile distructive ale lui Funeriu nu se opresc aici.
    Miercuri 30 martie 2011, din initiativa retardatului Funeriu au fost demarate discutii care, daca se vor concretiza intr-o decizie conforma cu gandirea numitului ministru, pe de o parte vor bulversa ritmul firesc al unui program anual agreat de peste un secol (intrat, efectiv, intr-un fel de bioritm social) si, pe de alta parte, vor distruge bruma de turism care mai exista in Romania.

    In fapt, redusul mintal Funeriu vrea sa scurteze vacanta de vara a elevilor (fara a tine seama de obiceiuri si de specificul anotimopurilor in Romania) si sa o lungeasca pe cea de iarna. Daca se aplica aceasta dementa, consecintele vor fi grave, atat la nivel individual cat si la nivel economic (ma refer in special la turism).

    Specificul verii romanesti este cel al climei temperat- continentale. A aduce elevii la ore in perioadele toride i-ar pune pe acestia in incapacitatea de a face fata efortului si ar avea urmari nebanuit de grave la nivelul sanatatii generale.
    Este inutil sa detaliez subiectul, intrucat lucrurile sunt foarte clare.

    Legat de efectele economice negative (asupra brumei de turism romanesc, mai ales) amintesc o incercare (soldata cu un mare esec) facuta in 2002, cred (oricum, ministru al Invatamantului era Ecaterian Andronescu) de a stabili data inceperii anului scolar si universitar la 1 septembrie.
    Urmarea: sezonul turistic estival s-a scurtat cu aproape o luna (minimum trei saptamani), parintii si copiii revenind acasa, din vacanta, mult inaintea momentului „clasic”- si in functie de care se programase, firesc, activitatea turistica generala.
    Litoralul s-a golit, in cea mai mare parte, imediat dupa 15 august (cand, in mod obisnuit, apareau mai precautele familii cu copii, care cauta soarele mai bland).
    La fel, s-au golit statiunile montane.
    Explicatia este simpla: incepau pregatirile pentru scoala (care, firesc, ar fi demarat in jur de 7-10 septembrie).
    Evident, nu au mai aparut pe litoral si la munte nici studentii.
    Pentru turism, a fost un mare esec- pentru populatie, un sentiment al neimplinirii.
    Greseala a fost imediat observata si s-a revenit la programul de vacante dintotdeauna.

    Funeriu nu numai ca nu invata din greseli, dar si doreste sa le aplice, accentuat.
    Ideea ca turismul in statiunile montane, in ianuarie, de exemplu (deci, dupa sarbatorile de iarna) l-ar putea compensa pe cel estival, din august, este o aberatie.
    Vacanta de iarna este foarte bine plasata in timp (acopera sarbatorile printr-o benefica prelungire de peste o saptamana, dupa Revelion) iar turismul de iarna este concentrat, de catre familii, in acea perioada. Chiar si fondurle destinate petrecerii catorva zile la munte sunt asociate cu cheltuielile destinate sarbatorilor de iarna.
    Foarte important este si spiritul perioadei de sarbatori, care rimeaza cu vacanta si cu plimbarile montane. Dupa Sfatul Ion, se modifica si componenta psihologica: se risipeste spiritul sarbatorilor si, pe de alta parte, vor fi fost cheltuiti si banii necesari vacantei. Prelungirea vacantei de iarna, dincolo de perioada traditionala- paralel cu scurtarea celei de vara- ar avea si un efect psihologic negativ. Iarna, in ianuarie, scolarii ar sta in casa, fara bucurie si fara ca vacanta sa-si atinga scopul.
    Vara, ar merge la scoala pe canicula, incpabili sa se concentreze si visand la relaxare.
    Scurtarea vacantei de vara pana la mijlocul lunii august ar ducce la scurtarea perioadei turistice estivale pana la 1-5 august (am expplicat, de ce).

    Daca Funeriu vrea sa distruga psihologic generatiile de elevi, sa devasteze bioritmul (influentat, firesc, de specificul anotimpurilor) si sa „ajute” la distrugerea turismului, atunci sa ia decizia prelungirii vacantei de iarna pana in februarie si a scurtarii celei de vara pana la mijlocul lui august (sau chiar pana la 1 septembrie).
    In definitiv, sarcina asumata de criminalul guvern Boc este instaurarea haosului!

  44. 44 Aya Martie 30, 2011 la 11:58 pm

    @

    Zerus

    Corect:
    „Observ ca (re)apari intr-un moment sensibil in general si benefic in special pentru imaginea lui Adrian Nastase.”

  45. 45 Aya Martie 31, 2011 la 12:00 am

    @

    Dl Goe

    Am impresia ca scrii unele texte ca sa nu adormi- de exemplu, cel din martie 30, 2011 la 6:18 pm. Ti se face somn sa repede?

  46. 46 Aya Martie 31, 2011 la 12:16 am

    @

    Draghi

    Christopher VanGoethem a fost autorul accidentului, nu altcineva.
    Ideea ca ar fi fsot vorba despre fiul ambasadorului a fost o diversiune.
    Scopul: pe de o parte, slabirea presiunii opiniei publice, dirijata, corect, catre VanGoethem si, pe de alta parte, incercarea de a induce, in mentalul colectiv, o „frantura explicativa” (psiho)logica pentru inacceptabilul gest al americanilor de a-l indeparta imediat pe faptas din Romania, pentru a-l pune la adapost de efectele legii.

  47. 47 Aya Martie 31, 2011 la 12:21 am

    @

    Aurelio texanu

    Spre deosebire de altii, eu te bag in seama cu o invitatie: inainte de a mai scrie aici, ia o pauza si studiaza gramatica.
    Textele tale sunt penibile, dovezi flagrante de analfabetism!

  48. 48 Aya Martie 31, 2011 la 12:25 am

    @

    Alex

    Adrian Nastase „ne-a mai spus”- ca sa te parafrazez- de doua ori despre scrisoarea pe care i-a adresat-o presedintelui Bush, dupa accidentul mortal comis de VanGoethem, a carui victima a fost Teo Peter. A doua oara, chiar aici, pe blog, in 2007.

  49. 49 Aya Martie 31, 2011 la 12:26 am

    @

    Alex

    Adrian Nastase „ne-a mai spus”- ca sa te parafrazez- de doua ori despre scrisoarea pe care i-a adresat-o presedintelui Bush, dupa accidentul mortal comis de VanGoethem, a carui victima a fost Teo Peter. A doua oara, pe blog, in 2007.

  50. 50 Aya Martie 31, 2011 la 12:29 am

    @

    Socrate

    E si mai grav decat crezi tu.
    Nu este vcorba despre deja banalizata coruptie, dar despre scurgere de informatii clasificate.

  51. 51 Aya Martie 31, 2011 la 12:32 am

    @

    Doru Coarna

    Exista glume reusite si glume total nereusite (ca sa ma exprim prin eufemisme).
    Cea din postarea ta (martie 30, 2011 la 5:52 pm), legata de „Harabula- securist” se incadreaza, cu succes, in a doua categorie.

  52. 52 Aya Martie 31, 2011 la 12:46 am

    @

    Annay

    Explicatia pe care o dai pentru explozia sociala din decembrie 1989 este falsa.
    In acel moment nu exista sperata- asa cum afirmi. Nici vorba de speranta!
    De ce acum, spre deosebire de atunci, nu au aparut (inca!!!!!) revolte puternice, care sa duca la rasturnari de situatie?
    Simplu!
    Declansatorul evenimentelor decembriste se afla in culise- acum, nu e „activ”.

  53. 53 Doru Coarna Martie 31, 2011 la 7:23 am

    @ Aya,

    gluma se baza pe o marturisire anterioara a lui Harabula ca ’89 l-a prins band coniac evreiesc ca director al unei fabrici sau asa ceva, si cum pana in acel an ABSOLUT TOTI DIRECTORII erau securisti, poate ca n-a iesit o gluma buna dar oricum, o realitate trista.

    Stii, cu realitatea te sfatuiesc sa fii mai generoasa caci ea depaseste cu mult imaginatia oricui, si mai ales pe cea a speciei…

  54. 54 Zeus Martie 31, 2011 la 7:40 am

    @Vasile: hai sa incercam sa discutam civilizat. Ce zici, poti?
    @Argusdre: Domnul Nastase ma stie sub acest pseudonim inca de la lansarea blogului. Daca posesorul blogului nu are nicio problema cu asta, nu vad de ce ai avea tu.
    @Catalin: sincer, recunosc ca habar nu am care sunt cutumele diplomatice.
    @Aya: ca de obicei, prompta!
    @Adrian Nastase: va multumesc pentru raspuns/lamuriri/sfaturi.

  55. 55 Vasile, Martie 31, 2011 la 8:41 am

    Annay,

    Dumneata ai fost in strada in 89?
    Orice om cinstit cu el insusi a realizat in citeva zile ca nu noi am fost autorii, noi faceam parte doar dintr-un scenariu, din aceasta cauza am si refuzat statutul de revolutionar!
    Eu clasificam starea romanului altfel decit lehamitea contelui , o chestie similara cu starea pe care o reclami dumneata, momentele noastre mari au fost atat de rare
    incit noi nu am ajuns „ever” nici chiar sub turci sa fim un pericol real care iar fi fortat pe otomani sa ne transforme in pasalac!

  56. 56 Cârcotaşu Martie 31, 2011 la 9:18 am

    @ Domnule Năstase,
    În legătură cu accidentul în urma căruia a decedat Teo Peter:
    S-a făcut mult prea mult caz pe acest motiv. Dacă ar fi fost vorba despre un necunoscut nici n-am fi aflat despre producerea lui.
    Oficialităţile române, inclusiv dumneavoastră, au emis pretenţii absolut „neuzuale” de ridicare a imunităţii diplomatice (foarte probabil nici nu era cazul) şi judecare a lui VanGoethem, în ciuda faptului că în situaţii similare ambasadele procedează, în mod curent, la scoaterea urgentă din ţara în care a avut loc „evenimentul” a membrului lor responsabil de producerea lui. Nu mai departe de 1986, România însăşi a procedat similar cu un membru al unei ambasade române care, după 1990 a devenit un foarte cunoscut om politic…

  57. 57 Socrate Martie 31, 2011 la 9:45 am

    @Aya * E si mai grav. Intr-adevar, e vorba se scurgere de informatii clasificate, sursele mele confirma. Incep sa cada capete. Aceleasi surse din deal, care vor sa-si pastreze anonimatul, afirma ca premierului Boc i s-a cerut demisia, pentru neglijenta criiminala in serviciu. Conform procedurilor portocalii ( inspirate din Orwell 1984 ), trebuia sa arunce la gunoi toata arhiva guvernarii Nastase, nu numai arhiva video, astfel incat istoria sa se poata rescrie nestingherita.

  58. 58 Cârcotaşu Martie 31, 2011 la 10:49 am

    @ Aya,

    Explicatia pe care o dai pentru explozia sociala din decembrie 1989 este falsa.
    In acel moment nu exista sperata- asa cum afirmi. Nici vorba de speranta!

    Parţial fals, exista speranţă şi chiar foarte mare. În jurul nostru schimbările avuseseră loc, toată lumea era conştientă că e doar chestiune de timp. În acelaşi timp nu se ştia cum se va produce schimbarea. Pe acest fond s-a produs iniţierea exploziei, iar „declanşatorul” era într-adevăr în culise, atât la Timişoara, dar mai ales la Bucureşti.

  59. 59 Cârcotaşu Martie 31, 2011 la 10:50 am

    PS – De fapt exista o mare nerăbdare. În acele condiţii scânteia aproape că putea lipsi.

  60. 60 ion Martie 31, 2011 la 2:38 pm

    Ok, si ce a rezolvat aceasta scrisoare? Nimic din cate stiu, poate ca mister prezident nici n-a citit-o macar.

  61. 61 un sustinator Martie 31, 2011 la 2:42 pm

    Domnule prim-ministru, nu inteleg. Dumneavoastra sustineti ca Turcan spune baliverne. Ce-i drept, acesta-i este obiceiul, dar, de data asta, facand pe avocatul diavolului, imi dau seama ca gresiti. Cel putin la prima vedere, asa cum reiese din postul dumneavoastra. Astfel, spuneti ca dumneavoastra ati trimis scrisoarea, iar MAE a operationalizat solicitarea transmisa pe aceasta cale. Dar scrisoarea dumneavoastra este din 6 decembrie, iar demersul MAE, din 4 decembrie. Sa-nteleg ca Turcan a gresit data la care MAE a intreprins demersul diplomatic?
    Cu stima

  62. 62 paul bacosca Martie 31, 2011 la 4:41 pm

    Credeti ca dreptatea este de partea dvs.??

  63. 63 Aya Martie 31, 2011 la 5:27 pm

    @

    Carcotasu

    Nu as numi acel sentiment, din 1989, speranta (in cazul romanilor). Romanii nu sperau- dar rezistau (erau, schimband ce e de schimbat, „des resistants”).
    Important este ca nu s-au resemnat vreodata.

    Dar, cu sau fara speranta, determinanta a fost existenta declansatorului activ (pe care foarte bine il „pozitionezi geografic” in „culise”).
    Stii bine ca, acum, din ratiuni „in oglinda” fata de cele din decembrie 1989, declansatorul este „sub cheie”.

  64. 64 Aya Martie 31, 2011 la 5:31 pm

    @

    Zeus

    Ca de obicei, receptiv la conversatie!

  65. 65 Aya Martie 31, 2011 la 5:36 pm

    @

    Doru Coarna

    Stiu bine ca, uneori, realitatea depaseste imaginatia.
    Imi propusesem sa scriu o nuvela, bazata pe fapte reale legate de doi prieteni ai mei. Am realizat ca, daca as fi reprodus intamplarile, in cel mai fericit caz as fi fost suspectata de imaginatie bolnava.

  66. 66 Aya Martie 31, 2011 la 5:38 pm

    @

    Ion

    Speri degeaba!
    Mister president a citit acea scrisoare.

  67. 67 Aya Martie 31, 2011 la 5:49 pm

    @

    Spcrate

    Dincolo de ironica replicii, ai o amara dreptate.

  68. 68 nastase Martie 31, 2011 la 7:14 pm

    paul bacosca,

    Nu, e de partea dumneavoastra…

  69. 69 nastase Martie 31, 2011 la 7:24 pm

    un sustinator,
    nu stiu cand a fost facut demersul MAE. Ceea ce este sigur este ca in acea perioada singurii care puteau da instructiuni MAE, cum sa procedeze, eram dl Iliescu sau eu. In cazul respectiv, am fost eu.

  70. 70 nastase Martie 31, 2011 la 7:27 pm

    ion,
    nu stiu daca presedintele Bush a citit-o. Ambasadorul, dupa cum s-a vazut, a citit-o. Si ea a intrat in mecanismul institutional. Ar fi trebuit urmarita mai departe. Dupa cum stiti, insa, dupa 18 decembrie 2004, deciziile in materie le-a luat altcineva.

  71. 71 Doru Coarna Aprilie 1, 2011 la 7:47 am

    @ Aya,

    cartile nu se scriu sub inspiratia realitatii unanim cunoscuta caci nu le-ar cumpara nimeni, nici Proust nu cred ca si-a pierdut atata timp cu Albertine -daca aceasta o fi existat dincolo de visele sale-: secretul este de a descoperi o conexiune coerenta care sa ilumineze mintile publicului, ceva simplu si accesibil dar de mare precizie si randament care sa-i ajute fie sa inteleaga, fie sa simta, si simplificandu-li-se vietile oamenii vor cumpara cu pasiune iar tu, ca autor, vei „reusi”.
    Parerea mea.

    Daca totusi te cantonezi in realitate, va trebui s-o umfli atat de mult incat sa ajungi pe terenul lui James Bond sau dimpotriva, s-o simplifici pana la cel al Amintirilor din copilarie, adica ceva-ceva tot trebuie sa schimbi, iar referitor la cei doi eroi alesi de tine, va trebui sa-i pui in asa situatii incat sa ne minunam cu totii… si sa devenim curiosi asteptand cel de-al doilea volum. Asta daca nu iti este „lehamite” de hartie si condei…

    Dar ca intre creatori, nu te lua dupa mine!

  72. 72 Aya Aprilie 2, 2011 la 1:04 am

    @

    Doru Coarna

    Cazul la care m-am referit socheaza prin distanta colosala la care se plaseaza fata de obisnuit.
    In principiu (subliniez, in principiu!) asta nu ar trebui fi o problema, in sensul transpunerii intr-un roman, sa spunem. Ei, bine, este! Situatia este atat de (aparent) fara legatura cu realitatea (desi este realitatea insasi- specifica, desigur) incat autorul volumului in care ar fi narata ar putea fi acuzat de imaginatie bolnava, desi, culmea, nu ar face altceva decat sa povesteasca un fapt real.

  73. 73 Aya Aprilie 2, 2011 la 1:12 am

    @

    Un sustinator

    Demersul MAE si scrisoarea premierului Adrian Nastase sunt doua actiuni complementare.
    Demersul MAE (in urma instructiunilor premierului Nastase) a fost sustinut prin demersul personal (ulterior) al sefului guvernului, care s-a adresat presedintelui Bush in vederea implicarii personale a acestuia pentru sustinerea solicitarii partii romane de a-i fi ridicata imunitatea diplomatica lui VanGoethem si de a fi judecat in Romania.
    Desigur, doar un oficial influent si respectat de partenerii internationali- cazul lui Adrian Nastase- isi poate permite astfel de actiuni pe care le-as numi de „lobby diplomatic”.

  74. 74 jth Ianuarie 26, 2013 la 12:01 am

    Dumnezeu sa ne lumineze pe toti!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean pe Anunt!
fostă basarabeancă pe Anunt!
Ce scriam acum exact… pe Anunt!
De ce n-am criticat… pe Anunt!
Cum e posibil asa ce… pe Anunt!

%d blogeri au apreciat asta: