Opozitia reinvie dialogul social

Inainte de a intra in subiect – o paranteza: Se pare ca apropiatii lui Traian Basescu si-au pierdut simtul ridicolului. Dupa ce Elena Udrea a declarat ca nu a vazut presedinte mai democrat decat Traian Basescu, iar Roberta Anastase, ca 76% dintre romani sunt nehotarati si asteapta rezultatele guvernării PDL, a venit randul lui Sebastian Lazaroiu sa spuna o gogonata: „Boc a fost un premier mult mai bun decat Nastase!” Afirmatia e atat de ridicola incat nici nu merita comentata. Desi, daca se refera la clientela PDL, poate ca are dreptate. Remarc insa ca dl. Lazaroiu vorbeste la trecut despre premierul Boc. Cred ca i-a scapat fara sa-si dea seama.

Revin la o tema  recenta – acordul dintre USL si sindicate si patronate. Este raspunsul celor din opozitie la blocajul actualei puteri, care nu vrea cu nici un chip sa renunte la o guvernare tot mai nelegitima si tot mai nepopulara.

Sper ca nu sunt multi dintre voi dezamagiti de Congresul UDMR; dezamagiti nu de alegerea lui Kelemen Hunor in fruntea formatiunii,  ci de optiunea politica a Uniunii de a ramane alaturi de PDL. Decizia era, pana la urma, una previzibila. Schimbarea de lider, dupa o conducere lunga a lui Marko Bela nu se putea suprapune peste o chestiune strategica majora, cum este alegerea partenerilor politici. Cred insa ca aceasta ramane principala provocare pentru UDMR si in perioada urmatoare. Liderii politici maghiari trebuie sa aleaga daca vor sa ramana parte a problemei, alaturi de PDL sau vor trece de partea solutiei, de partea USL.

Dincolo de optiunea Uniunii, in Romania incep sa apara semnele revenirii la normalitate; o normalitate care presupune dialog intre actorii politici si societate. Din pacate pentru democratia romaneasca si pentru principiul unei bune guvernari, nu puterea este cea care incearca sa stabileasca o relatie fireasca si legitima cu partenerii sociali. Traian Basescu si guvernul sau refuza in continuare sa tina cont de parerile si optiunilor celor pe care ii guverneaza si insista sa isi impuna punctele de vedere. Cea care incearca sa reinvie dialogul social este opozitia.

Faptul ca USL creeaza parteneriate cu sindicatele si patronatele arata o data in plus care este alternativa la o guvernare tot mai abuziva, care nu are nicio legatura cu interesele, cu nevoile si cu problemele populatiei. Actuala putere trebuie sa inteleaga ca discutiile  transparente si constructive cu societatea civila nu sunt optionale, ci obligatorii, cel putin intr-o societate democratica.  Daca deciziile guvernantilor nu se iau prin dialog si consultare si daca ele nu reflecta intr-o masura rezonabila interesele partenerilor sociali, atunci avem de-a face cu o putere nelegitima, corupta si oligarhica. Cam asa stau lcururile in acest moment in Romania.

Este extrem de important ca relatia dintre patronate si sindicate, pe de o parte, si USL de cealalta parte, sa nu se rezume doar la Codul Muncii. Acesta este doar un pas ce trebuie continuat si consolidat, prin stabilirea unor principii si a unor coordonate clare de colaborare in vederea guvernarii.

Motiunea de cenzura pe care o vom depune in urma angajarii raspunderii guvernului pe Codul Muncii si-a atins deja unul dintre obiective. Blocarea acestei guvernari  se  poate face unitar si coordonat pe doua planuri: in parlament si in strada. Din acest punct de vedere, motiunea poate fi  un succes. Dupa realizarea proiectului politic al opozitiei unite, acum se concretizeaza dimensiunea sociala a acestei constructii. Avem de partea noastra sindicatele si patronatele, iar acest lucru ne arata ca facem bine ceea ce facem. Traian Basescu si guvernul sau sunt tot mai izolati si se mentin la putere speculand slabiciunile si vulnerabilitatile fiecarui parlamentar ce compune actuala majoritate pervertita, arbitrara, aservita si abuziva.

63 Responses to “Opozitia reinvie dialogul social”


  1. 1 santinela martie 2, 2011 la 8:50 am

    In sfirsit aud si eu cuvintul” strada” intr-un discurs al domnului Nastase.Da,asta este calea de urmat.Numai frica si presiunea pot sa-i stopeze pe acesti nefericiti de PDL-isti.

  2. 2 Al martie 2, 2011 la 9:10 am

    Semne bune anul are!SUCCES USL!Sper intr-o sustinere de peste 70% de semenii nostri romani falmanzi si chinuiti[din nefericire,in regimul „elefantului naravas”…..care este falimentar.].

  3. 3 farmazonpetre martie 2, 2011 la 9:16 am

    Sa dea dumnezeu sa fie timpul frumos,sa esim tot poporul in strada,trebuia dupa 1 martie cu pensionari de la armata,dar niciodata nu este tirziu,trebuie de urgenta sa dam portocalii jos,caaltfel nu se mai poate,daca nici asa nu se poate faceti greva parlamentara.

  4. 4 Doru Coarna martie 2, 2011 la 9:37 am

    Ca in sanatate, pentru ca un organ virusat sa nu distruga intregul organism, anticorpii purtati de catre sange protejeaza celelalte organe. Daca virusul nu poate fi invins astfel, atunci se procedeaza la extirpare!

    De remarcat ca intregul organism, cu toate organele sale, sub atacul virotic, incepe sa actioneze solidar.
    Scopul final este prezervarea reconstructiei celulare, sau, in cazul nostru, salvarea generatilor actuale si viitoare.

    Nu stim daca agenda publica sau cea politica va rezolva prima problema, dar stim ne-am saturat de minciuni si saracie, de furt si incompetenta, de lipsa viziunii si a increderii.
    Oricum, in fata instabilitatii ce pare a se intinde, tara ar trebui sa fie gasita cu problema rezolvata, macar.

    Regimul Basescu si-a devoalat complet scopurile si ele nu par a fi benefice Romaniei si romanilor ci oricui altcuiva, iar scenariile cu care se mentin la putere ajung la ei indubitabil astfel ca vor trebui abandonate. Cartea cu povesti s-a sfarsit, acum trebuie inchisa coperta si pusa in biblioteca. Asta pt ca generatiile viitoare sa invete din lectura ei ce inseamna presedinte-jucator, premier incompetent si gasca de slugi.

  5. 5 Bibliotecaru martie 2, 2011 la 9:59 am

    @ Adrian Năstase

    V-aş da un mic sfat… asta dacă îmi permiteţi să fac acest lucru.

    Nu faceţi o confuzie între liderii sindicali, liderii patronali şi societate. Dialogul social nu este cu aceste persoane… Covârşitoarea majoritate a societăţii româneşti habar nu are nici măcar cine sunt aceşti lideri, nicidecum să-i facă purtători de cuvânt ai intereselor lor prin încredinţarea unui mandat de voinţă politică. Şi liderii sindicali, şi cei patronali stau şi sunt la fel de blocaţi în sfera dialogului social precum şi parlamentarii sau guvernanţii. Şi ei au ajuns un fel de politicieni, numai că nu sunt înregimentaţi oficial alături de o doctrină.

    Dacă doriţi un dialog cu societatea, încercaţi să vorbiţi direct cu cetăţenii. Desigur, nu poate merge fiecare parlamentar pentru a discuta cu toţi cetăţenii. Activaţi-vă simplii membrii de partid pentru a merge în casele cunoscuţilor şi rudelor pentru a strânge opinii. Aceste opinii urmează apoi să se centralizeze într-o „opinie publică” de care să beneficiaţi pentru a identifica voinţa politică civică. Dumneavoastră, ca partid politic, trebuie să identificaţi voinţa politică civică şi să oferiţi soluţii la ea… Aceasta este rolul politicii. Nu trebuie să vă formaţi, ca partid, o voinţă politică pe care să o impuneţi cetăţenilor, este tocmai pe dos.

    Părerea mea este că dacă doriţi să aveţi un dialog cu societatea, trebuie să parcurgeţi două etape:
    1. Să activaţi simplii membrii de partid, cei înscrişi în organizaţiile de bază, şi să-i trimiteţi să întrebe poporul ce crede. Nu sondaje de opinii pe stradă… Pe cei pe care îi cunosc. Sunt convins că fiecare om (sau dacă nu chiar 100%, măcar un procent aproape de unanimitate) din această ţară cunoaşte un membru PSD.
    2. Să culegeţi apoi opiniile simplilor membrii de partid şi să ţineţi seama de ele… Câci asta înseamnă democraţia unui partid, anume că liderii aleşi ai partidului urmează interesul şi voinţa politică a simplilor membrii.

    Din păcate, în toate partidele de astăzi lucrurile se petrec exact ca la PCR. Simplii membrii sunt strânşi (dacă se deranjează cineva să-i strângă din când în când) şi informaţi cu ceea ce doresc lideri să facă.

    Astăzi când cineva spune partidul X, înţelege nu zeci de mii de membrii, ci un vârf cu câteva sute de lideri şi o masă amorfă de executanţi ai voinţei politice de la vârf. Un partid social-democrat ar trebui să fie primul dintre partide care să pună înaintea liderilor simplii membrii de partid, doctrina îi obligă să facă asta în mod expres. Daţi un exemplu în PSD şi poate celelalte partide vor înţelege că rolul liderului (la orice nivel) trebuie să fie doar cel de executiv, voinţa politică trebuie să fie a bazei partidului. Dacă baza partidului se exprimă formal, prin nişte reprezentanţi aleşi pe sprânceană şi uşor de corupt în ceea ce priveşte votul, şi asta o dată „la nu ştiu cât timp” şi „pe pachet” nu „pe nuanţă”, într-un congres care merge pe repede înainte… este ca şi cum nu i-ar întreba nimeni nimic.

    Poezia „Şoferul şi nevastă-sa” a domnului Păunescu se potriveşte iar, numai că acum „şoferul” reprezintă partidele din coaliţia guvernamentală şi „nevasta” partidele din coaliţia anti-guvernamentală. Şi noi, românii, ne pregătim pentru ultima parte a poeziei…
    Începem să coborâm,
    Şi bineînţeles că viteza creşte,
    Aşa e la orice coborâre,
    Viteza creşte,
    Nu mai e nimeni în autobuz,
    Unii au murit,
    Alţii au fugit,
    Alţii ne-am uscat de foame şi de sete,
    Alţii am îngheţat de frig,
    Muntele e tot mai departe,
    Dar autobuzul coboară
    Halucinând pe linia moartă
    De cale ferată,
    Şi numai ei doi,
    Şoferul şi nevastă-sa,
    În cabina blindată,
    Se uită doar înainte,
    Nu mai ştiu pe cine conduc şi unde se duc,
    Şi de ce tac toţi pasagerii
    Şi de ce se merge cu viteza prăbuşirii,
    Când excursia începuse atât de frumos
    Către marele munte.

    Aş mai pune două-trei versuri la final…
    Efectul revoluţiei cuprins de revolut
    Ne-a aruncat în neguri false de trecut.
    Avem nevoie de o altă rezoluţie
    Schimbată de-o mentală instituţie.

    😀 Sunt cam stângace versurile mele… dar încă nu mi-am băut cafeaua…

  6. 6 Harabula martie 2, 2011 la 10:15 am

    1.Nu cred ca relatiile PSD cu UDMR se rezuma la discursurile (destul de arogante) de la Congres. Daca intr-adevar liderii Uniunii Social Liberale au vrut sa stabileasca o alianta cu ungurii, cred ca au avut sute de conversatii informale.
    Ar fi trist daca politica romaneasca s-ar rezuma la declaratiile de pe la tv., activitatea pe bloguri si discursurile gonflate.
    Eu chiar cred ca au existat negocieri directe, serioase.

    Din comportamentul UDMR reiese ca tratativele au esuat. Motivele ne sunt necunoscute. Nici domnul Nastase nu ne spune mai mult in articolul sau, Constata esecul.

    1.Nimic nou pe frontul sindical. Conducatori care vor sa-si legiimizeze existenta, miscari de strada platite, din ce in ce mai anemice.
    In dimineata protestelor cadrelor militare de ieri se anuntau 10.000 de participanti. Daca au fost 2000. Si apoi sunt indecenti. Pensionari voinici, rosii la fata de bautura si excesuri alimentare, buni de tras la plug, cer pensii mari. In mod normal malacii astia nici n-ar trebui sa primeasca pensii.

  7. 7 eficientaenerg martie 2, 2011 la 10:26 am

    Curajul ireproşabil înseamnă să faci fără martori ce ar fi cineva capabil să facă dacă ar privi toată lumea.
    François de la Rochefoucauld

  8. 8 Pali martie 2, 2011 la 10:39 am

    Iertati si dvs. Domnule Presedinte Adrian Nastase ! Nu stiu baietii ce vorbesc,…Lazaroiu era si la o ora tarzie,…poate a fost obosit baiatu’ sau s-a molipsit de sefu’ cu paharul….arata cam nashpa in ultima vreme !Intre timp noi cei din judetul Mures ne bucuram de „forta zdrobitoare” a USL -lui ,…apar primele semne care vestesc esecul aliantei-hermafrodite in comuna Apold fostul primar PSD candideaza ca independent contra unui candidat sustinut de PNL-PC ! Intreresant nu ? Unde sunteti mai nestatutarilor de la judet si municipiu ? V-ati ascuns sub sacoul lui Ponta ? Si ca sa fie treaba’ oabla la Sighisoara sediul PSD este sigilat din ordinul Pres. PSD Sighisoara….cica sa nu intre nimeni….ce imaginatie bolnava !!! Dar poate ca,baietii au citit din Winston Churchill care a spus din esec in esec ….

    ,…iar de Congresul UDMR eu personal nu sunt dezamagit doar mi-e greata deja de ei ( in locul lui Marko-Vissarionovici Bela o sa fie copia lui fidela,…sper doar pana la sfarsitul anului viitor;cel putin in Parlament ! ),….si cand am mai vazut si pe Ponta, Antonescu s.a.m.d cum s-au dus la petit am schimbat canalul ,

  9. 9 George Serban martie 2, 2011 la 11:54 am

    SFAT GRATUIT CITITORILOR „SPECIALI” AI BLOGURILOR
    Incepeti, cu toata seriozitatea, sa va negociati viitorul, nu va agravati trecutul!

  10. 10 Marcus martie 2, 2011 la 12:17 pm

    Ciocu’ Mic, Domnule Nastase!

    Marturisesc faptul ca sunt un cititor permanent al blogului d-lui Adrian Nastase. Mai marturisesc faptul ca, fara a incerca sa fiu la modul ieftin melodramatic, subiectul “Flota”, mie personal, ca profesionist in domeniu, mi-a lasat un gust extrem de amar, iar faptul ca o gasca de derbedei si mizerabili si-au batut joc la modul in care au facut-o de una dintre cele mai mari flote comerciale din lume, la momentul anilor 90, fara sa pateasca nimicuta, doar pentru ca un procuror vandut a hotarat sa amane, cu de la sine putere, fara niciun temei legal, trimterea in judecata a faptuitorilor, pe motiv de prezidentiabilitate a basescului, imi intoarece pur si simplu stomacul pe dos de scarba si de revolta. Daca la asta adaugam si un raport financiar, intocmit pe genunchi, in gara la Lehliu, raporrt in baza caruia mizerabilii sunt spalati pe motiv ca actiunea lor de instrainare si de vaduvire a statului roman de madrete de avutie nationala n-a adus acestuia niciun fel de răspundere financiara, avem tabloul complet de ce acest subiect l-am trecut la capitolul “a fost odata ca niciodata” si intentionez sa-l reiau cand voi avea nepoti de adormit si lipsa de alte povesti ca materie prima.
    Totusi citind articolul d-lui Nastase am simtit furnicaturi in buricele degetelor pe motiv ca dintre toti romanii, apai numai d-l Adrian Nastase nu are dreptul moral de a se intreba tanguitor :”dar cu flota cum ramane ?”.
    Pai cum sa ramana, stimate domnule Nastase, ramane ca in gara, cum “a vrut muschii dvs.” atunci cand ati decis ca TIR-ul care a transportat dosarul “Flota” de la Prchet la Judecatorie a consumat benzina ‘jeaba si ca nu este cazul sa inceapa procesul, oferindu-i astfel chiombului imensa sansa de a candida si printr-un concurs nefericit de imprejurari de a fi foarte aproape astazi de a-si oficializa dictatura personala in spatiul carpato-danubian.
    Poate ca ar fi mult mai interesant sa ne spuneti dvs., de ce l-ati facut scapat pe chiombila (si pe langa el, alte cateva nume sonore printre care si cel al lui Vacaroiu) deoarece, poate daca la momentul respectiv ati fi lasat llucrurile sa decurga in mod firesc si nu v-ati fi implicat personal in mersul “independent” al Justitiei, astazi nu am fi mai vorbit de vamesi si polititisti de frontiera corupti, sau de acest cancer al coruptiei generalizate care sub Basescu si clanul sau de slugi obediente pana la umilinta a capatat caracter institutionalizat, putand afirma fara niciun fel de retinere ca Romania a ajuns un stat de tip mafiot.
    Sa presupunem ca dupa ce chiombu nu va mai fi la putere, se va repune pe rol dosarul Flota. Nu stiu care-i termenul de prescriptie pentru faptele comise de derbedeu, dar stiu sigur ca este mai mic decat in cazul unei crime, ori de cand a comis el faptele si pana la o presupusa reluare a Judecarii in anul 2015, apai pana si o crima s-ar prescrie. Daca la asta adaugam si diligenta cu care se desfasoara procesele la noi, moare dracu’ basescu, rapus de ciroza, si ramane Justitia fara obiectul muncii.
    Asa ca, Domnule Nastase, nu mai intrebati, va rog eu frumos, cum ramane cu dosarulu “Flota”, atata timp cat stiti foarte bine ca este o intrebare retorica, mai ales daca mergem pe principiul cu “mortul de la groapa”, intr-un stat in care interesele personale ale politicienilor au avut si au un caracter transpartinic, conform invataturii din batrani ca “corb la corb nu-si scoate ochii”. Iar daca la aceasta bularca de cea mai proasta calitate care a tras Romania inapoi si o tine pe loc de atata amar de vreme, adaugam si contributia dvs. personala in devenirea politica a acestui circar, impostor si mincinos avem toate motivele sa va raspundem la intrebare prin : “cu flota ramane cum ati decis dvs., domnule Nastase, nedandu-l pe mana Justitiei pe inculpatul Basescu Traian”!
    Aşa stand lucrurile, se cam stie ca sunteti direct raspunzator pentru situatia pe care-o incriminati, asa ca ar cam trebui sa faceti… ciocu’ mic, domnule Năstase!

  11. 11 FraPol martie 2, 2011 la 12:45 pm

    Foarte izbutita prefigurarea celor doua pozitii adverse (problemasolutia). Ramane insa sa vedem cine va reusi sa-si adjudece meritul revenirii economiei…

  12. 12 Karakas martie 2, 2011 la 1:25 pm

    @Harabula spune: „..Si apoi sunt indecenti. Pensionari voinici, rosii la fata de bautura si excesuri alimentare, buni de tras la plug, cer pensii mari. In mod normal malacii astia nici n-ar trebui sa primeasca pensii.”

    Cred ca gindesti ca un nazist. Asta este gindire tipic portocalie. Daca au maini si picioare mari, de ce iau pensii si nu sunt pusi la munca? De ce ar fi „in mod normal” ca „malacii” cu fete rosii sa nu primeasca pensii daca au fost pensionati conform legii? Pieile rosii, sa fie pusi in rezervatie si la munca; care nu, da Basescu o lege si pentru ei, in spirit democratic si vesel marinaresc.

  13. 13 Ioan martie 2, 2011 la 1:29 pm

    Am inteles eu bine sau nu? Ati rostit cuvantul strada? Daca da, atunci e de bun augur. E semn ca, in sfarsit, sunteti pe calea cea buna in actiunea dv de radicalizare a actiunii politice potrivnice nemerniciei. Si cand vor apare primele semne, am sa le scriu alor mei carte. Stati pe loc, stop; … caci continuarea numai depinde de mine. Succes.

  14. 14 Karakas martie 2, 2011 la 1:35 pm

    @Biblio, tu chiar crezi ca in state cu traditie democrata vin membri unui partid sa stea de vorba cu tine acasa? Am auzit si eu povesti de astea, dar nu am vazut pe strada mea nici o delegatie de partid care sa ia pulsul strazii. Mai nou, iti scriu emailuri si te roaga sa participi la o actiune sau alta, dar nimeni nu vine sa te intrebe: merg bine pentru tine lucrurile in tara asta?

    Da, ideal asa ar trebui sa functioneze lucrurile, de jos in sus. Tot ideal ‘reforma’ (era sa zic de ‘modernizare’ 🙂 la care a supus dl Geoana PSDul ar fi trebuit sa produca un superpartid care de mult sa fi condus Romania. Dar uite ca democratia „de jos in sus” nu functioneaza decit ca sa potoleasca orgolii, sau sa complice si mai mult lucrurile. Cred ca e nevoie de o dubla strategie: si una de jos in sus dar si una de sus in jos. E nevoie de lideri capabil care sa sintetizeze curente publice. Iar dl Nastase m-a convins demult ca este unul din acesti lideri.

  15. 15 Ghita Bizonu' martie 2, 2011 la 2:18 pm

    Ura !!! Iesim din criza !!!! nspea oara da de data asta este sigur.
    Ca au crescut preturili – si de 1 mart da ca cam de 2 saptamani au demarat din nou (io spatpaanl cosnita). Se anun ta gaze mai scumpe d\in curand. Pai astea e clar ca sunt semne ca a crescut nivelul de trai ca urmare a inteleptelor marusi luate de conducerea de partdi si de stat si anume de dl prezidel Traian Basecu si de inegalabu premier Basescu Traian .

  16. 16 Ghita Bizonu' martie 2, 2011 la 2:23 pm

    Ura !!! Iesim din criza !!!! nspea oara da de data asta este sigur.
    Ca au crescut preturili – si de 1 mart da ca cam de 2 saptamani au demarat din nou (io spatpaanl cosnita). Se anun ta gaze mai scumpe d\in curand. Pai astea e clar ca sunt semne ca a crescut nivelul de trai ca urmare a inteleptelor marusi luate de conducerea de partdi si de stat si anume de dl prezidel Traian Basecu si de inegalabu premier Basescu Traian . Inca o dovada importanta ar fi Excremetu Zilnic unde sunte, invitati sa profitam de criza si sa ne cumparam case in statiuni de vara din Grecia, Turcia… – ieftim , mai eftin decat un 600SEL !
    Si din nou Ferari se vinde cu mare spor in Romania
    Ma rog ma rog asta eu, ca un rauvoitor ce sunt , as putea traduce ca cu cat cainele e mai slab cu atata puricii is mai grasi . Si asta imi aduce aminte de uin Tralicean care ma saftuia sa cumpoar iute niste case in SUA ca au scazut oreturile.
    Adica sa mance cozonac . Sau ei sunt romani. Romanii sunt aia care au caeva milioane euro in conturi. Restu nu suntem nimic . D3ect contribuabili .
    Democratia ei de viata !!

  17. 17 elena martie 2, 2011 la 2:38 pm

    ma deranjeaza faptul ca va ploconiti in fata udmr. nu am auzit nici un protest legat de intonarea imnului ungariei inaintea imnului ROMANIEI. chiar nu mai e demnitate in tara asta.din dorinta de putere s-a ajuns la prea multe compromisuri.inca ceva fiti mai incisivi fata de putere ca lasati impresia de blat.lumea asteapta masuri concrete de inlaturare a puterii portocalii

  18. 18 Argusdre martie 2, 2011 la 2:55 pm

    Spuneti in final :
    „…..Avem de partea noastra sindicatele si patronatele, iar acest lucru ne arata ca facem bine ceea ce facem. Traian Basescu si guvernul sau sunt tot mai izolati si se mentin la putere speculand slabiciunile si vulnerabilitatile fiecarui parlamentar ce compune actuala majoritate pervertita, arbitrara, aservita si abuziva.”
    Parerea mea este ca deocamdata matrozul si cu hoarda sa nu par a fi foarte stingheriti, ci mai degraba increzatori in puterea jongleriilor pe care le-au pus si le pun la cale pentru alegerile din 2012.De aceea sunt convins ca iesirile la rampa ale opozitiei sunt slabe, plapande, de multe ori neconvingatoare si insuficiente.Cred ca pentru orice gainarie a puterii e musai sa faceti (toate cele trei partide) conferinte de presa zgomotoase si pe intelesul romanilor de jos, adica spus cat mai pe sleau despre ce-i vorba si cum vor fi afectati in concret.Este obligatoriu sa fiti prezenti in fata natiunii permanent si sa o avertizati ca lipsa la vot e in avantajul escrocilor portocalii.Trebuie sa lamuriti tara celor multi (repetitia e mama invataturii) ca ploacoanele acceptate inainte de alegeri de la portocalii, vor insemna dupa aceea injumatatirea cu siguranta a tuturor veniturilor, daca talharii lui Basea vor ramane la putere.

  19. 19 Argusdre martie 2, 2011 la 3:01 pm

    COMPLETARE,
    Si cred ca este cazul sa ne lamuriti ce a fost chestia aia cu votul consilierilor PSD din Consiliul general al capitalei, alaturi de portocalii si in beneficiul coanei Elena Lupescu Udrea Cocos si alte oratanii de curte prezidentiala.

  20. 20 Niculae martie 2, 2011 la 3:08 pm

    Buna ziua dl. Adrian Nastase. A face comparatie intre Nastase vs Boc e ca si cum ai compara Cuca Macaii cu New York ul. Sa fim seriosi… ce va aseamana e doar faptul ca dvs ati fost prim ministru,dansul este pana va trece in panoplie cu o mentiune: ‘asa nu’! . Ca si rezultate… …. …. nu stiu ce sa,sau prefer sa tac sa nu imi dau arama pe fata de roman satul de aceasta guvernare/plaga/lipitoare… capusa portocalie.

  21. 21 Alan Dala martie 2, 2011 la 3:19 pm

    Imi este teribil de dificil sa exprim toata greata pe care demagogismul pesedesit mi-o provoaca, cum totodata imi este deja frica de derapajele antidemocratice nu ale (culmea!) portocaliilor, ci ale opozitiei!
    La tot esafodajul de din articol, ca de altfel la mai toate actiunile pesediste si peneliste din ultimii ani, ma incapatanez sa-mi pun aceeasi intrebare, ramasa in continuare fara raspuns: de ce tot ce face actuala guvernare si actualul presedinte este considerat gresit? De ce totul trebuie demolat? De ce motiuni peste motiuni, unele mai penibile decat altele?
    De fapt, un raspuns am gasit, dar inca sper ca nu e cel corect: cine nu gandeste ca noi greseste, si eventual trebuie maturat de pe scena politica, prin orice mijloace: omorat cu presa, daramat cu motiunile, chiul parlamentar, la dracu, scoatem si oamenii in strada! Orice, numai sa fim noi in frunte. Acolo unde am mai fost niste ani buni, si stim ca e bine, am furat bine si probabil ca mai e ceva de muls.
    Mi-ar fi groaznic de rusine, domnule autor de articol, sa scot atata venin si pelin pe toate orificiile, cand m-as stii cu un Petrom de exemplu in spate! E doar un singur exemplu, din multe, dar care doare atat de tare. Nu pe maria voastra, ci pe restul, in principiu aia de vreti sa-i scoateti in strada!

  22. 22 contele martie 2, 2011 la 3:26 pm

    Nu poţi să spui că nu sunt şi avantaje în opoziţie .De exemplu , ai libertatea de a face o mega paranghelie de ziua ta fără ca televiziunile prietene să facă un film docudrama în care să intercaleze friptura de pe masă cu cartofii fierţi ai pensionarului , vinul lui Dinescu cu apa chioară de la robinet , desertul fin cu ceaiul de mentă îndulcit , dansul musafirilor cu cârja bătrânului .
    Când eşti la putere te ascunzi de televiziuni , când eşti în opoziţie le chemi . Le chemi mai ales dacă vrei să-ţi tragi brand proaspăt de politician fin , frecventabil . Spune-mi cu cine bei un şpriţ de ziua ta ca să-ţi spun cine eşti . În cazul de faţă eşti academician , jurnalist , poet , scriitor . E o distanţă apreciabilă faţă de momentul zero , atunci când nu ştiai să conjungi la prezent un verb .

    Nu ştiţi despre cine vorbesc ? Aa , nu s-a prea dat la ştiri …e normal . Şefii TV nu pot fi arătaţi lumii ciocnind paharul cu un membru de vază al unui partid de opoziţie , chestie de imparţialitate deontologică la urma urmei …

    Am găsit interesante câteva declaraţii ale politicianului sărbătorit : ” Cel mai frumos cadou a fost că mi-a zis băiatul dimineaţă «La mulţi ani!» şi mi-a zis să am grijă că el are încredere că oricum sunt unul dintre cei mai puternici oameni din România ” ; a renunţat la forma belicoasă de a exprima lucrurile ” pentru că sunt în rebranduire şi reschimbare de look ” .

    Acest ” vânător ” politic aflat în plin proces de rebranduire şi-a arătat trofeele : Mircea Dinescu , academicianul Eugen Simion, directorul Antenei 3, Mihai Gâdea, redactor-şef al „Jurnalului Naţional”, Victor Ciutacu, Stelian Tănase , Emil Hurezeanu , liderii sindicali Bogdan Hossu şi Marius Petcu .
    Şi , mă doare sufletul s-o spun , Ion Iliescu .
    Oricum , politicianul nostru a găsit calea spre succes , filozofia de viaţă : ” Toate vin, dacă eşti natural , cum sunt eu natural ca brânza de oaie, vă asigur că şi funcţiile şi poziţiile vin de la sine. ”
    Domnule Guşă , propun un slogan de rebranduire : ” Faceţi loc , faceţi loc , Vanghelie pe primul loc ! ”

    Mă gândesc că Udrea putea alege mai bine un burduf cu brânză de oaie decât o banală frunză . Şi logoul : „România . Naturală ca brânza de oaie .”

  23. 23 Alex martie 2, 2011 la 3:29 pm

    Numai ca nimeni n-a reactionat plin de indignare atat la enormitatea Robertei Anastase, cat si la completarea lui Sebastian Lazaroiu, care cred ca si-au facut calcule electorale foarte bune- evident, din punctul de vedere al PDL-ului.
    76% nehotarati cred ca ar trebui sa spuna ceva coalitiei PSD-PNL in caz ca doreste sincer sa ajunga la guvernare (lucru de care eu ma indoiesc din ce in ce mai mult). In orice caz era de asteptat din partea dvs un proiect alternativ Guvernarii FMI. Si sa ii convingeti pe nehotarati de sustenabilitatea lui (voie de la stapanire + paraua + inteligenta + vointa politica).
    Am impresia ca degeaba Bibliotecarul isi bate gura cu dumneavoastra sa invatati sa CUNOASTETI electoratul, PSD-ul stie si aplica una si buna in relatiile cu publicul: sondajele de strada, sindicalismul perimat, scoaterea maselor in strada cu ocazia motiunilor care au devenit subiect de Radio Erevan. Or PSD-ului tocmai asta ii lipseste: comunicarea cu publicul. Cum fac romanii bani, tineri, adulti, varstnici? Cum se descurca cei care si-au luat adio de la sprijinul statului? Ce asteptari au romanii (subliniez, nu romanii otova, incolonati spre lupta cea mare, ci categoriile dintre cele mai variate, rod al schimbarilor majore din structura societatii postdecembriste) de la clasa politica? Promisiunea unui trai mai bun este credibila?
    Subliniez a n-a oara ca ROMANUL S-A DESTEPTAT SI A PRICEPUT CINE IL CONDUCE. Romanii (printre care si electoratul UDMR) au inteles foarte bine ca Romania este guvernata de catre FMI, iar Basescu si PDL nu au nici o initiativa economica. Daca nu incetati sa aruncati pisica in ograda PDL-ului si cea a lui Basescu, veti reusi cu brio o opozitie eterna. Asta daca ca nu va complaceti in rolul de opozitie oficiala a regimului Basescu-Boc-FMI. Somn usor, vise placute!
    Parerea mea: PUNETI (impreuna cu PNL) MAI MULT ACCENTUL PE ALTERNATIVA LA RETETA BOC-FMI! Veniti la dezbateri cu proiecte, nu cu scandal! Nu uitati ca balacareala i-a avantajat intotdeauna pe liderii PDL! Cand esti prost, eviti dezbaterile tematice si o dai spre tranta.
    Nu in ultimul rand, cred cu toata convingerea ca este necesar sa va „localizati” in alegerile din 2012. Dumneavoastra nu va luptati cu Traian Basescu, ci cu Guvernul Boc si liderii PDL (intre care pota aparea mari disensiuni intr-un termen de un an de zile, a se vedea scandalurile cu Vama). TB va ramane presedinte bine-mersi pana in 2014, iar dvs aveti tot interesul sa convingeti opinia publica interna si externa ca nu se va ajunge la blocaj institutional (o fi Ponta imatur, dar dvs. personal macar pricepeti ca aveti nevoie de Securitate in campania electorala si, mai ales, la numararea voturilor).

  24. 24 Alex martie 2, 2011 la 3:32 pm

    „Avem de partea noastra sindicatele si patronatele”

    Dar ii aveti de partea vostra pe cei care se ocupa de numaratoarea voturilor?

  25. 25 inginerul_anti_base martie 2, 2011 la 3:37 pm

    principiul lombrozian

    se pare ca uneltele folosite de basescu sunt alese pe principii lombroziene, politia basista e in mare parte e formata din lombrozieni (vezi incidentul de azi , a mare diferenta intre omor si furt … pt furt in multe tari europene se da cateva luni) la fel si la fisc acest blejnar tot un lombrozian De abia astept sa vad cum se vor bate politaii cu jandarmii la demonstratii. Ciudat totusi ca sistemele politice impuse de cei din piata universatii precum CDR si PDL dau nastere unor sisteme monstru corupte si lombroziene. Era cam liniste pe timpu lu Nastase, nu prea misca politia in front … si nici macar Hrebenciuc.
    Al doilea criteriu pare a fi numele . tonul fiind dat de basescu insasi – beshescu. blejnar – blenoragie , boc – nume de zgomot urat , ialomiteanu – ia – milianu , udrea -udaa , morar – porcar etc

  26. 26 Socrate martie 2, 2011 la 3:41 pm

    Este clar ca puterea portocalie ( patrulaterul apocaliptic PDL-UNPR-UDMR-Minoritati ) nu da doi bani pe dialogul social si ca traim deja intr-o dictatura portocalie ilegitima, in care se practica monologul dictatorial. Spre deosebire de dictatura lui Hitler, care macar a fost adusa la putere prin alegeri libere, dictatura portocalie a fost adusa la putere si a obtinut majoritatea prin manevre infractionale – “independentii” din UNPR – care au distorsionat rezultatul alegerilor din parlamentare din 2008.

  27. 27 Gabriela Savitsky martie 2, 2011 la 3:41 pm

    Prietenul nostru, Simion, avea o vorba: O sa le scoatem urmele cu sapa! (Era alt context, desigur, dar vorba inteleapta se aplica in multe situatii.)

    E trist ca bugetarii sunt „paralizati” de spectrul de a nu-si mai putea plati ratele la banci (mai exact, vor fi zburati din slujbe) daca participa la greva.
    La anterioara „grevisoara”, fiecare a semnat o lista pusa la dispozitie de conducerea unitatii: participi la greva, deci ti se taie orele din leafa, sau ramai la lucru. Sunt organizati si ei… Sigur, acum s-au mai „muiat” la gandul ca vine o alta guvernare si le scoate dosarele penale de pe unde stau pitite. Dar, ce nu face omul sa-si apere libertatea?
    Sigur, va veni un moment cand nu va mai conta niciun calcul si o sa luam furcile si topoarele – ca la 1907…

  28. 28 ion martie 2, 2011 la 4:02 pm

    Alan Dala,
    Nu traiesti in Romania? Cum sa nu critice opozitia cand tara se duce de rapa? Adica guvernarea este dezastruoasa si vrei ca cineva sa aplaude? Pe ce lume te afli?

  29. 29 Harabula martie 2, 2011 la 4:05 pm

    Sunteti neclari, domnilor pesedisti.
    Unde si cand ati spus, ce si de ce nu va place la proiectul de Cod al Muncii. Evident cu argumente.
    A dat PSD sau USL vreun comunicat?
    Ah, sigur: motiunea de cenzura. Noi nu va vrem si gata, domnilor pedelisti Nu-i nevoie de argumente.

    Argumentele cele mai zdrobitoare de obicei sunt normele europene. Contrazice proiectul guvernului aceste norme?
    In ce masura incalca drepturile salariatului? Dar ale patronatului?

  30. 30 Barbie martie 2, 2011 la 4:07 pm

    Domnule presedinte, daca politicienii romani de la putere ar avea macar jumatate din oviziunea si bunatatea lui victor surdu, romania ar fi departe http://www.agerpres.ro/media/index.php/economic/item/54036-Victor-Surdu-Daca-Romania-ajunge-sa-parcurga-o-criza-alimentara-ar-fi-culmea-nenorocirii-interviu.html

    de asta avem nevoie, de dialog social, de viziune si de intelegere.

  31. 31 Jr. martie 2, 2011 la 4:28 pm

    Cu riscul de a fi acuzat de naivitate, eu cred că relaţiile UDMR-PSD sunt cum sunt şi aşa trebue să rămână. Eu am urmărit lucrările Congresului UDMR la televizor şi am constatat aroganţa ce-i animă pe liderii UDMR care se cred buricul pământului ca să formeze majoritatea în Parlament.
    Victor Ponta a declarat deschis: „Dacă veniţi cu noi, BINE; dacă nu, tot BINE!” Eu adaug: dacă nu, e şi mai bine! Să umble USL acum cu căciula în mână după voturile UDMR, ar însemna să plătească compromisuri inimaginabile. După cum a spus Crin Antonescu ” nu răspundem la ultimatumuri”, ungurii şi-au dat seama că o negociere cu USL nu ajută la nimic. Kelemen cu ideile lui Marko Bela a decis să rămână pentru moment de partea PDL în marşul triumfal spre Ardeal. Deja au greşit.
    O eventuală înţelegere USL-UDMR ar fi împins opoziţia la o guvernare prematură, insuficient pregătită. În plus orice măsură guvernamentală ar trebui să ţină cont de pretenţiile UDMR. Başca, în alegerile parlamentare USL ar fi obligată să tragă ungurii în Parlament. Eu nu sunt deacord să fiu vasalul vasalului meu! Mai bine aşteptăm până în 2012, ne organizăm temeinic, câştigăm alegerile fluierând şi trimitem UDMR să culeagă ce au semănat. În veci nu se va mai auzi de unguri în guvernul României.

  32. 32 Ghita Bizonu' martie 2, 2011 la 5:02 pm

    Alan Dala
    si mie ste teribil de dificil sa exprim toata greata provocata de impertinentas portocalie care se da culme a inte;igentei da nice sa vorbeasca romaneste nu stie . Ia zi „demagogismul ” din ce limab l-ai luat ? Din pedalaca de balta aia in carwe EbA are succesuri cand imparte scaune electrice la invalizi, in care bociolina pune Romania pe un „stabiliment” samd.
    Auzi ma „gaozare” (expresie folosita de bashelu tau favorit) problrma ta si a voastra nu ar fi atat auctorele articolului (cam slabut si prea bland) ci cititorii sai . De ex mie nu prea imi place la manifestatii nici sa tip pe strada… da dupa ce am fost ieri sa fac niste cumparaturi tare mi-ar place o promenada pe langa Gradina Botanica unde sa scandez alaturi de vreo 200.000 traditionalu „Iesi afara javra odinara !” si mai stiu inca vreo 2 .. care risca sa doara rau..

  33. 33 Karakas martie 2, 2011 la 5:43 pm

    @Alan Dala, comentariul e un pic Ala Bala Portocala 🙂 Pentru ca orice om care citeste si comenteaza politica cu putina detasare are raspunsuri la intrebarile care le pui, fara sa i se faca greata. Din start, daca mergi pe idea ca totul trebuie sa miroasa a Dior in lupta politica, poate ca ai ramas cu gindul la sapunul Nufarul de pe vremea lui Ceasca. Dar totusi sa-ti dau un raspuns la intrebarea care o pui: „de ce tot ce face actuala guvernare si actualul presedinte este considerat gresit”. Nu, nu tot, dar problema nu e ce face, ci cum face, si la ce rezultate ajunge.

  34. 34 Harabula martie 2, 2011 la 6:06 pm

    La 2 Martie 1989 in Poiana Brasov isi dadea foc Liviu Corneliu Babes protestatar anticomunist.
    Un gand de recunostinta si neuitare.

  35. 35 Doru Coarna martie 2, 2011 la 6:58 pm

    Doamne-Doamne, fa te rog ca vreunul de pe blog sa-l bage in seama si pe Harabula laolalta cu ultimele sale tampenii!

    Daca nu, va trebui sa-i raspunda dl Nastase.

    Daca iarasi nu, promit sa ma sacrific eu.

  36. 36 Karakas martie 2, 2011 la 7:08 pm

    E oarecum amuzant sa asisti la procesul febril de identificare doctrinara a PDL. Pe de o parte, troika Macovei-Preda-Voinescu lucreaza la o „motiune liberal-conservatoare” conform lui Baconschi, in timp ce acesta lucreaza la o „motiune crestin-democrata”. Inca citeva tractiuni la bara de Vice President al PDL si se va gasi si un grup care sa prezinte o „motiune” social-liberal-conservatoare. PDL pare, gastronomic vorbind, o musaca tropicala, cu un strat de fruct al pasiunii (passion fruit de la Preda), un strat de ananas (de la Voinescu) peste care se pune, evident, frisca (batuta de Macovei) si care se stropeste din belsug cu Rom (de la Cotroceni).

    http://www.mediafax.ro/politic/interviu-baconschi-lucrez-in-fundatia-crestin-democrata-pentru-o-motiune-populara-cuprinzatoare-8025085/

  37. 37 Alan Dala martie 2, 2011 la 7:23 pm

    @Karakas, in principiu iti dau dreptate, insa eu nu incerc sa comentez politica, pentru ca eu nu consider politica ceea ce se intampla la noi. Este o balacareala generala in care nu gasim nimic constructiv. Poate multi inteleg gresit ca sunt portocaliu – eu n-am culoare, ci doar indraznesc sa sper in existenta unor directii normale si sanatoase pentru tara asta. Ori eu asta reprosez actualei opozitii (adica PSD-ului, restul sunt niste lingai carora li se falfaie dupa cum bate vantul, mai ales PNL-ul): nu au venit cu nimic concret, in principiu doar aud ce decizii gresite ia boc si base, cum sunt ei dictatori si cum vor ei sa darame tara.
    Credeam ca in primul rand democratie inseamna dezbatere de idei, in primul rand in legislativ. Nu va convin legile si proiectele propuse de putere – nu le votati, sau votati impotriva. Insa daca nu ati reusit sa blocati sau sa promovati aceste legi, atunci LIVE WITH IT! Nu mai produceti haos, scoateti oameni in strada – lasati-i sa iasa singuri daca au probleme, nu mai blocati activitatea parlamentului etc etc. Desigur ca sunt un naiv.
    Nu vi se pare ca deja – demult – forta stangii sta doar in prostime?? Cei momiti cu kilu de malai in preajma alegerilor? Chiar credeti ca merge la nesfarsit in stilul asta? Cand pe oameni n-o sa-i mai intereseze kilul ala, cine mai vine la vot? Aaa, da, vin restul, impinsi conjunctural de criza si saracie.
    Ideea e ca in final eu nu vad decat lupta pentru ciolan, nu pentru bunastarea tarii si a oamenilor care o locuiesc. Culmea e ca discursurile lui Basescu sunt mult mai credibile decat ale opozitiei, si daca psd+pc+… nu ar fi acaparat o parte atat de mare a mass-mediei, atunci sa fii vazut dezechilibru de forte. Trist.
    In cele din urma nu pot sa nu aduc in discutie curvasaria politica reprezentata de alianta de uslasi, in care meandrele concretului s-au ancorat in sinergia universului si au produs ceea ce de secole nimeni n-a reusit: unirea dintre yin si yang, intre alb si negru, Montague si Capulet, stang si dreapta, PSD si PNL. V-as vota si eu, dar unul se duce-n stanga, unu-n dreapta, cine dracu’ se duce inainte????

  38. 38 contele martie 2, 2011 la 7:43 pm

    Harabula are dreptate . În plus , aş dori şi eu să ştiu variantele de Cod al Muncii gândite de PSD şi PNL pentru a le putea compara cu cele ale PDL . La urma urmei , eu am votat partide , nu lideri de sindicate şi nici patroni . Filozofia Codului Muncii ar trebui să fie în concordanţă cu programele economice ale partidelor . Deci , cine îmi dă un link să văd şi eu opţiunea partidelor ?

    Doru Coarnă

    Nu-i nevoie , nu te mai sacrifica …

  39. 39 Doru Coarna martie 2, 2011 la 7:47 pm

    @ Marcus,

    nu stiu daca dl Nastase iti va raspunde sau nu, insa din cate stiu premierul AN nu s-a amestecat in mizeria cu pricina in niciun fel. Probabil ca si atunci ca si acum, sistemul vesnic obedient a inteles sa-i protejeze pe unii parte din dosar si a procedat asa, inclusiv disjungere.

    Ca dovada ca unii de prin justitie sunt prea destepti pt pozitia lor, in formularea hotararii de retinere preventiva a lui Nicolescu s-au invocat motive de politica externa!!! Monitorizarea pe justitie. Ori, daca un judecator o ia razna si ajunge atat de departe, la ce te astepti de la un procuror?

    Nastase s-a amestecat insa in carnagiul de la Balc si recunosc ca m-a deranjat enorm: inteleg sa urmaresti vanatul si sa-l rapui folosindu-ti abilitatile de manevra in teren, de observare, de apropiere, de camuflare, de tintire, etc. Dar sa mitraliezi animale captive fugarite de gonaci si aduse fara sansa in bataia armelor, mi se pare sacrilegiu.
    De altfel dansul a platit enorm pt asta, animalele alea…

  40. 40 Ghita Bizonu' martie 2, 2011 la 7:54 pm

    Boc mai tare ca Gigel . Gigel se lauda ca a salvat o gagica de la un viol in grup.
    Si cum ai reusit Gigele ?
    Am convins-o sa stea !!
    Si Boc :”am salvat ţara de la colapsul economic”. hm .. 2 ani in urma nu era criza,nu ne privea cel putin asa ne asigura acelasi bocciu debil . Ca poia brusc tat-su tipa imediat 20 miliarde de laFMI …De ce? Mister.
    Deci ne-a salvat de colaps abtinandu-se sa fure prea mult , da?!

  41. 41 Bibliotecaru martie 2, 2011 la 8:10 pm

    @ Karakas
    Stimate domn,
    Mă întrebaţi…
    tu chiar crezi ca in state cu traditie democrata vin membri unui partid sa stea de vorba cu tine acasa?

    Stimate domn,
    Nu pot să vă spun o minciună… În statele cu tradiţie democratică se întâmplă acelaşi lucru pentru un motiv banal… Nici la ei nu este democraţie. Cât timp o societate nu este definită de voinţa politică a poporului, nu există democraţie. Statele despre care vorbiţi, cele „cu tradiţie democrată”, au preschimbat democraţia şi sensul democratic, într-o listă de „principii democratice” şi acestea sunt mimate de o oligarhie.

    Sigur că da, este foarte greu să construieşti o societate democratică funcţională, tocmai de aceea avem nevoie de o clasă politică care ar trebui să fie elita societăţii, mai presus de orgoliile şi egoismul „simplului cetăţean”. Pentru o societate ca cea românească de acum, nici nu ar fi nevoie de politică, lucrurile ar merge la fel de bine cu nişte partide „de interese”, aşa cum iniţial au existat partidele încă de acum câteva milenii prin China, formate din specialişti.

    Sunt prea radical? Desigur… Dar sunt radical pentru că aş vrea ca lucrurile să iasă din zona falsităţii în care ne bălăcim de 20 de ani pentru ca acest popor să vadă, în sfârşit, luminiţa de la capătul tunelului. Dacă cineva vrea să facă avere, dacă cineva vrea să domine… foarte bine, dar ce caută în politică? Politica ar trebui lăsată oamenilor care doresc şi ştiu să guverneze, şi la nivel local, şi la nivel central… din dragoste de ţară şi popor, dacă nu cumva astfel de sentimente s-au demonetizat.

    Părerea mea.

  42. 42 Cornu martie 2, 2011 la 8:20 pm

    Cine crede ca anul 1989 este irepetabil, greseste, romanii au ajuns sa traiasca de 10 ori mai rau decat pe vremea comunismului, sunt satui de
    mafiotii astia care au distrus tara, au nervii intinsi la maxim, le-a fost depasita capacitatea de rezistenta. Cred ca este obligatoriu sa ne exprimam protestul in strada, nu de ochiul lui Basescu, ci de ochii marilor puteri, ca poate li se face mila si ne ajuta sa scapam de mafiotii astia.
    Este clar acum ca in ’89 nu a fost revolutie, ca daca ar fi fost ar mai fi putut sa fie si acum, insa realitatea ne arata cu totul altceva.
    Opozitia este tinuta prizoniera prin santajarea coruptilor si a celor cu dosare grele, in consecinta nu va putea sa se exprime, strada este de fapt unica, singura, ultima solutie, nu de a trai mai bine, ci de a scapa de batjocura si umilinta zilnica la care suntem condamnati.
    Lasati filosofia la o parte, nu va mai pierdeti in concepte si strategii, pe strada se vor dezlantui energii nebanuite, suntem un popor si nu o turma de imbecili condamnati la uitare !!!

  43. 43 Ghita Bizonu' martie 2, 2011 la 8:24 pm

    comeseanului du malotru de la Bercea

    ma rog nu toti se pot inalta la culmile fgloriei mondiale si sa primeasca mahmudele de la Bercea ..
    Si nu toti brunetii pot sa egaleze rezulatele lu Bercea presedintele vost …
    Ai dreptate orice comparatie intre Van Gulie si bercea mondialu este neavenita .
    Sa fiti sanatosi voi cu bercesti samd.

  44. 44 dsv martie 2, 2011 la 8:41 pm

    Spuneti-ne macar Dvs ”cetateni”, nu ”populatie” !

  45. 45 Cârcotaşu martie 2, 2011 la 9:19 pm

    @ Contele zice:

    În plus , aş dori şi eu să ştiu variantele de Cod al Muncii gândite de PSD şi PNL pentru a le putea compara cu cele ale PDL .

    Nimic mai simplu, caută pe Goagle Codul Muncii în vigoare.
    Las-o-n…

  46. 46 anna martie 2, 2011 la 9:58 pm

    Ar fi bine pt psd sa nu confunde nr de nemultumiti cu nr de votanti psd La fel credem ca alianta a 3 partide dezavantajeaza psd-ul,care pierde un nr mare de locuri la toate tipurile de alegeri,cedand candidatura celorlalti[pnl si pc].CRedem ca si in aceasta formula ,daca usl ia chiar majoritate de60%,base tot nu va accepta decat pe ai lui ,va face iar smecherii ca si data trecuta si va pune si un pd de 3%.Nuse incurca el de constitutie!!!Participarea d-lui Ponta la congresul udmr a revoltat pe foarte multi oameni,iar o sa-i pierdem pe romanii din Ardeal.Cand a venit vreodata Marco la vreun congres al psd???Ati uitat atitudinea lor din’90,ca si apartenenta lor la PE???Ignorati-i si osa vina ei sa se faca pres!

  47. 47 Karakas martie 2, 2011 la 10:00 pm

    @Alan Dala, multumesc, un comentariu mai echilibrat. In ce priveste dezbaterea din parlament: poate nu sunteti la curent cu procesul de dezbatere al legilor. Eu cel putin, imi fac impresia, din presa, ca puterea are majoritate si ca, in final, se voteaza in general in bloc, iar opozitia nu poate sa modifice din legi, decit cel putin in Comisiile de specialitate. Nu stiu daca ati observat ca foarte multe legi vin direct de la Guvern, ocolesc Parlamentul si procesul de dezbatere democratic, prin asumarea raspunderii (a fost insa folosita procedura si de Guvernele PSD).

    Ca in orice alta democratie insa, opozitia se foloseste de ce instrumente are la indemina, si da, citeodata poate bloca procesul legislativ, daca „a bloaca” este chiar termenul potrivit insa. Pur si simplu sunt legi care difera fundamental ideologic si nu sunt de acord cu ele. Normal ca incearca sa le „blocheze”.

    De acord cu manipularea votantilor prin a le cumpara voturile cu produse necesare lor. Ar trebui data o lege sa interzica asemenea procedee, sau amendata Legea Electorala. La fel cred si eu, ca politicienii si guvernantii trebuie sa se dedice lucrului in beneficiul public, de aia sunt platiti de din bani publici de la buget. Greu insa sa schimbi o cultura cu alta.

  48. 48 Karakas martie 2, 2011 la 10:27 pm

    @Bibliotecaru, va inteleg punctul de vedere. Dupa cum vedeti nici uninominalul nu a reusit sa puna omul potrivit la locul potrivit astfel incit sa asistam la evolutia de care vorbiti. Ma tem ca in tari sarace ca Romania, schimbarile de amploare nu se vor face decit prin miscari radicale. E greu sa vezi o alta alternativa atita timp cit puterea nu este interesata in a investi in consolidarea institutiilor democratice si a proceselor aferente i.e dezbateri reale si dialog intre „jos” si „sus”. Insa sunt incurajat de miscarile opozitiei, desi nu le vad pe toate „in roz”. Imi este neclar daca odata ce vor lua puterea vor reusi sa readuca tara pe drumul democratiei reale. Dar cred ca experienta lor cu actuala putere i-a marcat suficient de tare incit sa stie ca ce cer de la altii ei vor trebui sa faca.

    „Dragostea de tara si popor” e o tema prea sensibila sa o abordez, mai ales ca eu sunt plecat demult din tara. Cred ca in stadiul de globalizare de azi ar trebui re-sadita saminta dragostei fata de om in primul rind, indiferent de tara si popor.

  49. 49 marius martie 2, 2011 la 10:43 pm

    Era un film rusesc pe care l-am vazut pe vremea lui Ceausescu “Sasa merge mai departe”! Asa si Guvernul Boc…O sa vedem la alegeri ce vor vota cetatenii si cum vor percepe ei lucrurile.Pana atunci putem doar intui,analiza,etc.Realitatea insa se va vedea clar la vot.
    Nu –s deloc asa sigur ca si D-l Nastase ca USL este solutia ,(sau cel putin PSD pana nu va eradica din el tot ceea ce este putred,nestatutar,non-valoare,ignorare,etc)dupa cum de fapt nu vad nicio solutie cu adevarat, momentan.
    Solutia ar fi, daca mai exista vreuna ,ca toti simpatizantii sau intelectualii ,tinerii ,oamenii onesti,muncitorii,etc ,care au fost de-a lungul timpului in PSD, cei care au fost marginalizati ,fortati sa plece mai ales in ultimii ani cei care nu sunt de acord cu ceea ce se intampla in PSD si ce a devenit el,oameni cu convingeri reale,de buna credinta ,neimplicati in tot felul de jocuri dubioase,de obicei patrimoniale si financiare sa se stranga un partid care aude in primul rand vocea cetateanului,a membrilor /simpatizantilor sai, in care valorile , meritocratia,competenta,principiile,regulile sa nu fie doar vorbe goale ,destinele comunitatilor sa fie lasate pe mana unor oameni competenti,onesti,care sa lupte pentru niste interese colective nu personale/proprii sau de grup.
    Pe un asemenea tipar de partid nu vor putea fi propulsati de partid /partide in functii administrative sau politice tot felul de personaje semianalfabete,incompetente,jenante,etc si clasa politica va fi formata din niste oameni mai corecti ,competenti,care sa rezoneaza la vocea cetatenilor ,etc.
    P.S. Pana una alta,in ce priveste USL si protocoalele,sunt locuri unde putem intui ca acestea vor functiona si mult mai multe locuri in care ele nu vor functiona(vorba ceea ,”dragoste cu sila nu se poate iar “unde dragoste nu e nimic….nu iese” si de aici ,consecinta ca USl s-ar putea sa nu obtina 50 la suta plus unu din voturi.Nu e singurul motiv.Asa cum sunt penelisti care nu vor pune niciodata stampila pe PSD asa sunt si pesedisti care nu vor pune niciodata stampila pe PNL.,indiferent ce le zic efemerii conducatori ai unui partid sau altul care oricum sunt preocupati in majoritatea lor exclusiv doar de pozitiile lor . Asta nu inseamna ca musai acestia o vor pune pe PDL .Dar oricum acest lucru conteaza in economia voturilor .

  50. 50 Cârcotaşu martie 2, 2011 la 10:48 pm

    @ Doru Coarnă spune:

    nu stiu daca dl Nastase iti va raspunde sau nu, insa din cate stiu premierul AN nu s-a amestecat in mizeria cu pricina in niciun fel. Probabil ca si atunci ca si acum, sistemul vesnic obedient a inteles sa-i protejeze pe unii parte din dosar si a procedat asa, inclusiv disjungere.

    Scuze că „mă bag”, dar cu toţii am trăit acele vremuri, chiar dacă unii am mai uitat că, nu numai dl. Năstase, dar chiar şi dl. Iliescu, la vremea respectivă, au exprimat public părererile domniilor lor, conform cărora nu ar fi cazul să se meargă până acolo încât să se înceapă urmărirea penală pentru Traian Băsescu în dosarul Flota.
    În final o fi fost iniţiativa unor procurori, dar aceasta a fost categoric influenţată şi încurajată de dorinţele exprimate de către puternicii zilei de atunci, domnul Năstase fiind unul din ei.
    Sigur, oficial, nimeni n-a influenţat decizia procurorilor, la fel cum, tot oficial, în prezent, deciziile DNA nu sunt luate ca urmare a indicaţiilor prezidenţiale. 😆

  51. 51 Doru Coarna martie 3, 2011 la 7:46 am

    @ Conte,

    pe langa faptul ca a tot reforma pe banda rulanta cam tot ceea ce mai functiona se numeste teatru administrativ si n-are nimic a face cu conducerea si cu politica, in cazul Codului Muncii lucrurile sunt cu mult mai sensibile deoarece in aceasta zona se creaza valoarea.

    Eu inteleg ca dupa ce lovitura cu impozitul forfetar n-a distrus suficient mediul privat pe cat si-a propus marele om, acum li se arunca un colac de salvare dezumflat: a le usura patronilor concedierea angajatilor inseamna a-i ajuta sa traga partial oblonul peste afacere, caci fara angajati scade si volumul, si profitul, si venitul la buget si cererea de pe piata, dar cresc cheltuielile cu somajul.

    Deci, Codul Muncii care a fost pus cat de cat la punct prin consultarea tuturor celor implicati si care a functionat OK ani buni, trebuia pastrat. Din acest motiv nu exista o propunere din partea celorlalti. Insa asa cum am spus, nu avea pe el cacareaza portocalie, asa ca a fost schimbat. Gresit, bineinteles. Tot asa, bineinteles ca va trece lejer, si bineinteles ca va produce multiple pagube economiei nationale si populatiei care munceste. Apoi vor spune ca sunt multi someri, adica asistati, si vor aplica alte curbe de sacrificiu…

    PS. Oricum ma sacrific rar, mersi.

  52. 52 Doru Coarna martie 3, 2011 la 7:57 am

    @ Carcotasu,

    exact, tot asa cum nici dl Basescu n-a influentat eliberarea arestatului preventiv care a construit pe terenul de la Baneasa ce i l-a atribuit chiar dansul anterior ca primar general… a declarat public ca a construit ceva frumos, in definitiv. Si asta fara ca sa dea un semnal concret procurorilor si justitiei, care l-au eliberat in urmatoarele trei ore.
    (I-am uitat numele.)

    Deci o parere, un pct de vedere exprimat public este una, si esti obligat s-o spui daca esti demnitar, iar a interveni dirijand mersul lucrurilor, al anchetelor, manevrand pedalele de frana si acceleratie, este alta.
    Totusi, in toate cazurile, sistemul parte-conivent, parte-obedient puterii, face de la sine si evident ca atrage anatema exact asupra puterii dorit a fi protejata, intr-un final.

    Presurile astea ar trebui date afara…

  53. 53 Ghita Bizonu' martie 3, 2011 la 8:45 am

    Alan Dala

    Daca nu iti place ca forta stangiii sta doar in prostime ( porst! mai poti sa fii ! tu si toti aia ca tine care indraznyti sa va credeti elita ! Ma belitilor in mod traditional standa inseaman aia mai saraci !!) nimeni nu te opreste sa defizlei alaturi de elitele preferate : EBA cea cu succesuri (ca de la ia ai invatat “demagogismul ”), Boc cosasul care pune [e stabiliment , Bercea Mondialu si a sa ceata , dom Costel samd samd samd.
    Insa cand iti adisezi mirarile de om inteligenat da tampit despre yin si yang, intre alb si negru, ada-ti aminte ca ADA era cam la fel ca pe atunci PD era in Internationala Socialista … sau de primu guvern Boc .
    Oricum in materie de democratie .. tu uiti ca Codul Muncii ar urma sa fie adoptat prin asumarea raspunderii . Tocmai pentru a evita dezbaterea parlamentara si mai ales ca unii dintre parlamentari putor9ii sa nu voteze cum ii indeamna constiinta. Fiidnacv zisu cod este conceput impotriva avzielor sindicatelor romanesti si a patronatelor romanesti. Adica in modul cel mai nedemocratic aceste hahalere iau masuri impotriva celor plqtesc impozite. Adica impozoutare fara reprezentare .
    A da si sa nu uit … chlilu de malai si galeata portiocalie a fost oferta electorala basheasca …

  54. 54 Ghita Bizonu' martie 3, 2011 la 8:55 am

    mamma ce teleptuali impartiali !!!
    Aprura si Harabula care o ia cu Euo[a si directive : ce nu este bun la cod ? Asta dupa ce isi descarca umorile stalkiniste invatate in famelie :pensionari voinici, rosii la fata de bautura si excesuri alimentare, buni de tras la plug, cer pensii mari. In mod normal malacii astia nici n-ar trebui sa primeasca pensii. . A dracului burjuii astoa impreialisti nu=i asa Sanducule ?
    Apru si contele de la Bercea care vrea sa stie ..
    Si unu Alan Dala care se cam forteaza sa para intelctual ..
    Toata aceasta sfanta treime ce nu are onestitatea de a-si declara partis priul politic ci il neaga cu inversunare .
    Insa miodelul ei de actiune este simplu :
    doresc sa imi impun pararea! Aveti vreo propunere ?
    ca cica asa e „democratic”. daca uio zic ca nu is de acord (ca sa isi impuna ei propunerea in imtegrum) se cheama ca sunt nedemocrat ..

  55. 55 Ghita Bizonu' martie 3, 2011 la 9:31 am

    Alan Dala

    democratie ai ? Cica ca cum matale intelctualio etilist iaste da ?
    oare cine a zis despre codul asta in discutie:

    Si mai exista o problema majora – modalitatea de adoptare a noului cod al muncii. E drept, o procedura parlamentara obisnuita ar fi intarziat enorm, daca nu la infinit noua lege, dar asta pentru ca majoritatea este slaba, lipsita de determinare si indisciplinata, iar Opozitia total opaca la orice forma de colaborare. Adica asumarea raspunderii e necesara pentru ca avem un Parlament total disfunctional.

    Adica fiindca opozitia are alta parere , fiindca nu sunt sigur ca ma majoritate doresc sa evit dezbaterile parlamentare si sa fortez. Cu adaugirea ca la ultimele motiuni .. guvernul nu a avut nici un vot pentru!
    Asta este democratie ?
    Daca doresti sa dai lectii da-le portocalacilor …

  56. 56 Velisar Iancu martie 3, 2011 la 10:01 am

    @Alan Dala, ai memorie scurta sau doar selectiva? Cum adica n-a reusit nimeni de secole chestia cu alb si negru, yin si yang? Da` ce zici de alianta Dreptate si Adevar din 2004 – pe atunci PD facea parte din internationala socialista, iar PNL era tot de dreapta, ca si acum?!
    Poate-ti mai trece greata…

  57. 57 George Ban martie 3, 2011 la 10:39 am

    2 martie, 4:05 pm

    Ca de obicei, ori faci pe prostul, ori chiar esti!

  58. 58 Marcus martie 3, 2011 la 10:41 am

    @Doru Coarna: vezi raspunsul Carcotasului, si-apoi chiar d-l Nastase s-a cainat public de cateva ori pe motiv ca l-a facut scapat pe chiombila, asa ca…
    sa fii iubit
    marcus

  59. 59 teostanc martie 3, 2011 la 4:33 pm

    @Harabula,
    Citez: „In dimineata protestelor cadrelor militare de ieri se anuntau 10.000 de participanti. Daca au fost 2000. Si apoi sunt indecenti. Pensionari voinici, rosii la fata de bautura si excesuri alimentare, buni de tras la plug, cer pensii mari. In mod normal malacii astia nici n-ar trebui sa primeasca pensii.”
    Va dau partial dreptate. De ce partial? Pentru ca acestia au pensie de serviciu. Din armata ies la pensie, obligatoriu, la 50-55 ani cand un barbat arata bine, mai ales daca s-a ingrijit, asa cum sunt militarii obligati sa o faca. Dar sa fie nemultumiti , de faptul ca le calculeaza pensia in functie de vechime, dupa ce au luat salarii compensatorii pentru faptul ca au fost nevoiti sa iasa la pensie anticipat ,din ratiuni de stat, este cam anapoda si aici va dau dreptate 100%

  60. 60 Bibliotecaru martie 3, 2011 la 7:35 pm

    @ Karakas

    Nu este nevoie decât de o banală schimbare de mentalitate. Dacă cetăţeni ar cere şi ar alege proiectele legislative pe care politicienii le vor depune şi susţine în următorii 4 ani şi nu partide şi politicieni, lucrurile s-ar urni din loc. Desigur, şi candidaţi ar trebui să vină, în campanie, cu iniţiative efective, redactate şi numai bune de depus în parlament, şi nu poveşti cu mii de km de autostradă.

    Pe plan local, cetăţenii ar trebui să voteze tot proiecte… dar nu ale primarului, ci ale consiliului, că altfel degeaba vrea Oprescu, primarul executiv, dacă consilierii votează dimpotrivă. Iată consilierii PSD au simţit că trebuie să fie de acord cu cei PDL… eu cel puţin aşa am înţeles, şi primarul a rămas cu proiectele începute şi lăsate în paragină. Dacă nu electoratul este cel care a hotărât ce proiecte trebuie să susţină Consiliul general şi ce proiecte nu trebuie să susţină, fiecare votează după cum le este interesul lor şi nu al cetăţeanului… adică democraţia fâssss.

    Dar ia să fi votat cetăţeanul proiecte precum reabilitarea Stadionului Lia Manoliu, şi celelalte proiecte blocate… nu mai putea Consiliul să le blocheze că „jar mânca”.

    Ba şi mai mult, domnul Ponta, doreşte că cei trei consilieri PSD din Consiliu care au votat împreună cu PDL pentru trecerea amendamentelor PDL la bugetul Capitalei să aibă niscaiva sancţiuni, iar cine mai îndrăzneşte… să fie exclus din partid… de parcă „partidu” are dreptul să ceară consilierilor aleşi să voteze într-un anumit fel… nu mai vorbesc despre ameninţări. Cum spuneam, este vorba despre mentalitate.

    Eu nu cred că domnul Băsescu şi echipele de conducere (formale sau informale) ale partidelor au o atitudine nedemocratică în mod voit, programat… mentalitatea, cutuma îi sileşte… Schimbând mentalitatea, putem desfiinţa sistemul de cutume pentru a începe altul nou şi… cu încetul… putem aduce democraţia în România.

  61. 61 Vasile, martie 4, 2011 la 12:41 pm

    Inruditul cu „nitzel sange albastru” nu se dezminte ,isi confirma gradul …de rudenie cu regele care s-a declarat supusul presedintelui ! Nitzica minte, , nitzel sange albastru , culoare naturala nedisimulata de arsita soarelui, de maiou marinaresc, si uite asa ajungi conte!

  62. 62 Mihai martie 6, 2011 la 12:15 pm

    Domnule Nastase, ce garantii ne oferiti ca in cazul in care veti castiga alegerile parlamentare de anul viitor veti introduce un Cod al Muncii social-democrat? Sau aveti de gand sa-l pastrati pe cel „portocaliu” in continuare? Mergeti sa stati de vorba cu oamenii sa vedeti ce parere au despre noul Cod al Muncii promovat de PDL. Cei din sectorul privat, nu cei de la stat. Ca nu sunt numai bugetari in tara asta. Va Multumesc.


  1. 1 PoliticaBroastei.ro » Marin Antonescu şi blogul lui Năstase Trackback pe martie 3, 2011 la 9:12 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: