Cum functioneaza separatia puterilor in statul Romania

Declaratiile lui Traian Basescu mi-au confirmat parerea ca separatia puterilor in stat functioneaza in Romania! Sunt linistit, statul de drept este protejat! Cum functioneaza separatia puterilor?  Simplu:  Emil Boc anunta, pe de o parte, ca nu respecta decizia ICCJ privind recalcularea pensiilor militarilor, iar Traian Basescu, pe de alta parte, anunta ca aceasta decizie trebuie respectata. Corect, nu? Avem puteri diferite, separate de opinii diferite…

Revenind, este evident ridicol sa vedem cum se joaca acesti oameni cu principiile si cu institutiile democratiei. Sigur ca o decizie a ICCJ trebuie respectata – asa ceva nici macar nu trebuie sa intre in discutie. Cu toate acestea, iata ca intra. Iata ca Basescu simte nevoia sa iasa intr-o parcare si sa accepte, marinimos, aplicarea legii. Iata ca Boc se gandeste cum poate inventa el mecanisme juridice prin care sa ocoleasca aplicarea legii. De mult ar fi trebuit sa avem demisia celor care au gandit aceasta prostie a recalcularii – fiindca este si jignitoare (chiar conceptul de „recalculare” este absurd pentru oameni care stiu ca au drepturi castigate prin zeci de ani de munca), dar si prost aplicata.

Pentru zecile de mii de pensionari militari care sunt afectati de aceste masuri, ar trebui sa vedem macar un vinovat sanctionat. Si ar trebui sa vedem oprirea recalcularii pentru toti militarii, inainte de a se ajunge la schimbarea puterii.

Eu, personal, as vrea sa ii asigur pe toti pensionarii militari ca, a doua zi dupa ce ajungem la putere, reparam aceasta greseala. Important este insa ca aceasta greseala sa nu fie perpetuata si in lunile urmatoare, fiindca asta ar duce la drame si mai mari.

Pana atunci, nu ne ramane decat sa ne uitam la cum aplica Traian Basescu separatia puterilor sale.

35 Responses to “Cum functioneaza separatia puterilor in statul Romania”


  1. 1 pivnicerunicolae ianuarie 24, 2011 la 8:17 am

    Adevarata problema este ranchiuna lui basescu impotriva celor care nu l-au votat,celor care il contesta la demonstratii,celor care ii pot aduce cumva aminte de tradarea tarii.

  2. 2 Bibliotecaru ianuarie 24, 2011 la 8:59 am

    @ Adrian Năstase

    Domnule Năstase,
    Simt nevoia să vă transmit că nu sunt de acord cu două lucruri pe care le afirmaţi mai sus.

    1. Legat de ceea ce spuneţi relativ la separarea puterilor în stat.
    Este adevărat că preşedintele României are atribuţii care sunt legate de cele trei puteri în stat, dar el nu face parte formal din nici una din cele trei puteri, şi, probabil, tocmai pentru a putea media conflictele instituţionale apărute între cele trei puteri.
    Un dezacord între cele spuse de preşedinte şi cele spuse de premier… nu poate fi privit ca un fel de interacţiune între Puterile Statului. În această situaţie lucrurile stau destul de simplu, preşedintele nu are nici o treabă în „a-şi da cu părerea” relativ la ceea ce ar trebui să se întâmple mai departe. Teoretic, dacă premierul „greşeşte” în mod voit, Parlamentul ar trebui să-i retragă încrederea şi cea de a treia Putere a statului, Justiţia, ar trebui să-şi facă şi ea treaba, conform Legii nr.115 din 1999.

    2. Relativ la „a doua zi după ce ajungem la putere”…
    Am ajuns să urăsc astfel de exprimări. Din două motive. Primul motiv este că „PSD a ajuns la putere” în 2009 şi nu s-a întâmplat nimic din lista enunţată de PSD în campania electorală din 2008.
    Al doilea motiv este că „a doua zi după ce ajungem la putere” reprezintă practic încălcarea art.2, alin.2 din Constituţie. Mi-aş dori ca promisiunile clasei politice să nu conţină ameninţarea politicienilor că vor lua puterea de la popor. Mi-aş dori ca singurul câştig al clasei politice să fie onoarea de a servi poporul român şi un „nu nu ştiu ce” câştig personal.

    Am simţit nevoia să vă comunic aceste lucruri, drept care am şi făcut-o.

  3. 3 nastase ianuarie 24, 2011 la 9:03 am

    Bibliotecaru,

    de fapt, sunt de acord cu ambele observatii…

  4. 4 Pali ianuarie 24, 2011 la 9:49 am

    PSD cu Ponta in frunte nu prea cred ca,o sa ajunga la putere( eventual a x-a roata la caruta ) ! ,…si vorba unora…a mai venit PSD la putere ,

  5. 5 Marcus ianuarie 24, 2011 la 10:19 am

    Violatorul

    De mai bine de sase ani asistam neputinciosi la actiunile violatorului in serie de la Cotroceni. Erijat in taur comunal jucator, chiombila a violat cam tot ce se putea in tara asta, incepand cu Constitutia tarii si terminand cu populatia ei. Nimic nu i-a stat in cale pentru a arata unei lumi intregi cine-i cel mai tare din parcare, capabil sa desfinteze statul de drept si sa instaureze haosul dictatorial.
    Pentru ca nici macar de-o dictatura ca lumea nu-i in stare aceasta batjocura de presedinte cu care ne-au cadorisit manelistii, alcooliciii, tiganii, sutii de buzunare si curvele acestei tari atunci cand i-au dat votul pentru a doua oara, s-a hotarat s-o puna de-o anarhie in toata regula, in care el taie si spanzura, iar sleahta sa fura in draci, nestingherita, banu’ contribuabilului roman.
    Asa ca baiatu’ s-a chitit pe violuri si chit ca instalatia nu-l mai duce de ceva vreme, el continua sa alerge victimele cu pantalonii in vine si cu obectu’ flescait doar, doar l-o baga si pe el cineva in seama. Ceea ce este interesant de remarcat la acest violator in serie este pe de-o parte modus operandi, care difera de la caz la caz, functie de victima, iar pe de alta parte faptul ca niciun viol nu este dus pana la capat, insa nu pe motiv de coitus inerruptus, ci din neputinta autorului. Daca din punct de vedere al modului de operare, unele victime sunt abuzate in vazul lumii fara nicio rusine, ori de cate ori vrea ‘mnealui sa-si dovedeasca barbatia, cazul Constitutiei, in cazul altor violuri autorul actioneaza si pervers, dar si la adapostul intunericului si sub protectia unei masti. Insa jeaba, toata suflarea romaneasca stie acum ce-i poate pielea acestui netrebnic, asa ca la o recunoastere in grup oricine l-ar indica pe chiombila, chit ca toti participantii ar purta masca pe figura.
    O alta caracteristica a acestui violator este faptul ca din cand in cand ii vine si lui randul sa fie violat cu strigaturi si metode sado-masochiste de Joiana balana din Plescoi, care-l biciuieste de dracu-l ia daca nu-i satisface ei pohtele in materie de devenire politica si acces la borcanul cu miere al bugetului, deoarece de anume pohte sexuale nici nu poate fi vorba din partea nevolnicului, indiferent ce cantitate de Viagra ar inghiti sau orice alta metoda ar folosi intru invartosare.
    Mai nou, ‘mnealui a ajuns obiect de satisfacere sexuala, atat pe cale orala cat si invers si pentru camarazii europeni care, indiferent de sexul cu care au fost dotati de mama natura, i-au tras-o chiombului de nu s-a vazut pe motiv de Schengen. Si pentru ca tacamul sa fie complet a mai fost abuzat pe cale bucala si de Inalta Curte de Casatie si Justitie al carei verdict in cazul “recalcularii” pensiilor militarilor, i-au umplut gura pana la sufocare, chit ca Joiana blonda i-a sarit ca imbecila in ajutor, debitand o idiotenie mai mare ca statura decat presedintele Norvegiei, cretina nestiind ca exista in lege un articol special care nu lasa loc de interpretare pentru hotararile acestei instante din Romania. Numai ca parasuta, absolvind facultatea de drept prin folosirea acelorasi pozitii de Kama Sutra prin care s-a facut remarcata si in politica, habar n-are de lege, motiv pentru care lasa porumbeii sa zboare ori de cate ori acestia isi manifesta dorinta.
    Si aceste violuri suportate de chiombila nu sunt decat de antrenament, deoarece se stie faptul ca in viitoarea lui destinatie de dupa pierderea Puteriii, baietii cu care va imparti celula nu suporta de nicio culoare violatorii, motiv pentru care le transforma posterioarele in poligon de tir, iar guritele in ce dracu o iesi mai bine.

  6. 6 Doru Coarna ianuarie 24, 2011 la 10:35 am

    @ AN

    Cred ca scapa tuturor cronologia epopeei pensiilor militare: ICCJ anunta ca recalcularea trebuie sistata, Boc cel tare de cap pe chestii constitutionale ramane eronat dar pe pozitie, Traian cel Mare si madam Nutzi elaboreaza solutia de evitare, adica o noua metodologie materializata printr-o HG pe care seful o lasa pe ea s-o anunte public in premiera, desi ca ministru la ce este ea n-are nicio treaba cu subiectul, dar ca sa se insinueze in retina multimii ca rezolva probleme importante, apoi ieri seara seful isi cheama in sfarsit geniile la instructaj, cum anume se va petrece, ce sa declare, la ce sa fie atenti. Acestia evident ca afla ultimii solutia elaborata anterior de cei doi si raman sa plateasca prin imaginea lor si asa de toata mila, gaselnita neperechii prezidentiale.

    Deci trebuie inteles, dle Nastase, ca nu este vorba nici pe departe de separatia puterilor prezidentiale, ci de interpretarea aceleiasi partituri in varianta stereofonica dinspre Nutzi si Putzi. Singura problema tine de faptul ca cele doua boxe supreme sunt ambele pe dreapta, d-asta suna aiurea, punctual, nedefinit, fara arhitectura si fara profunzime.

  7. 7 Bibliotecaru ianuarie 24, 2011 la 10:40 am

    @ nastase
    Cred că şi românii sunt de acord, de aceea îl huiduie în acest moment pe preşedinte la Iaşi…

    Din păcate Traian Băsescu nu va fugi cu un elicopter, în grabă…

    http://bibliotecarul.blogspot.com/2011/01/exersarea-privirii-in-pamant.html

  8. 8 Cârcotaşu ianuarie 24, 2011 la 11:23 am

    Da, dar unul din diamantele gândirii prezidenţiale ar fi ăsta: „În democraţie, cel mai important este să iei o măsură în avantajul majorităţii”.
    Am mai auzit noi asta?

  9. 9 Ghita Bizonu' ianuarie 24, 2011 la 11:30 am

    Pai cum vreti sa fie altfel ?
    Pai ce inseamna separatie? Api ea vine de la a separa , adica a desparti adica satnga face ce stie ea iar4 dreapta tot asa da nu poat amndoua odata sa faca acelasi lucru ca deh .. sepqaratie hac si doctrine diferite !
    Asa ca daca justotyia zice una givernu poa sa faca ce vrea fiindca SEPARATIE !
    Ca legea zice una , justitia face ce vrea iindca SEPARATIE !
    Asta inseamna speratie ca altfel ar insemna sistem si noi suntem impotriva sistemului !!
    Ce e greu de priceput ?

  10. 10 marius ianuarie 24, 2011 la 12:31 pm

    Asa functioneaza puterile in stat cum functioneaza totul in Romania,partidele,institutiile,politicul,socialul,economicul,etc…, adica functioneaza la mica intelegere si dupa cum le este interesul unora sau altora.Doar in momentul campaniei electorale,incepe un pic de paruiala asa de ochii fraierilor care chiar cred ca paruiala e reala ,dar in fapt ‘opozantii’ cand sunt doar ei intre ei ,sunt prieteni la catarama ,uneori de ani de zile , si de cele mai multe ori impart ‘prosperitatea’ impreuna.
    D-le Adrian Nastase ,este intr-adevar foarte frumoasa teoria lui Montesquieu –“Spiritul legilor” pe care ne-o expuneti aici despre separatia puterilor in stat.Aceasta teorie sta la baza tuturor Constitutiilor statelor democratice consolidate cu exceptia Romaniei desigur ,fiindca in acesti 20 de ani dvs.-clasa politica ati creat nu un stat de drept ci un surogat al statutului, un stat la mica intelegere, de cumetrie care nici macar nu sta pe picioare de lut.
    Cum va explicati ca in statul acesta pe care l-ati creat in acesti 21 de ani ,nimic nu functioneaza,cum altfel poate fi explicat decat prin faptul ca temelia,baza statutului este un putregai .Asta defapt ati generat si in partidele politice care au la fel o temelie putreda ,in care ati instituit un model de comportament si de promovare prin care ajung in institutiile coordonate politic oameni care nu respecta nimic ,care fac sa fie totul nefunctional ,blocat si, dupa 21 de ani ne intrebam de ce nu functioneaza nimic si suntem mereu codasi in toate statitistile referitoare la toate domenile.
    Teoria lui Montesquieu s-a aplicat in toate statele din lumea occidentala si in SUA care insa au in spate o cultura bazata pe valoare,principii,devotament fata de oameni,si nu au avut in spate aceasta pacaleala politica pe care ati instaurat-o in acesti 21 de ani clasa politica .
    Cum se explica ca au disparut in acesti ani oamenii seriosi ,onesti din partide,politica,sau oricum ei reprezinta o foarte mica parte si vocea lor nu se vrea ascultata niciodata fiindca e inchisa de sistemul din partide? Au disparut ,fiindca sistemul creat de dvs.-clasa poltica fie i-a determinat sa plece ,sa se retraga,fie i-a exclus si astfel a ramas ‘elita’ a carei rezultat pentru oameni,pentru cetateni,pentru progres se vede dupa 21 de ani.
    Toate sperantele oamenilor ,in decursul acestor ani au fost calcate in picioare ,cu fiecare ciclu electoral am mers din rau in mai rau,din saraci in si mai saraci,din tristi in deprimati..in timp ce ‘elita ‘ sta pe ecrane ,spunand vorbe goale pe care oricum nu le mai asculta si mai crede nimeni,conform datelor pe care tot sondajele le arata.
    Zilele aceasta ,parca n-ar fi fost de ajuns, am aflat ca ‘sistemul din PSD ‘ de care credeam ca functioneaza la nivel micro ,adica local,zonal,functioneaza perfect,armonios la toate nivelele de sus pana jos,lucru logic ,fiindca altfel n-ar fi putut functiona, dar personal n-am facut conexiunea logica ,fiindu-mi imposibil sa cred ca asa este .Asa ca nu ma mir ca au fost si sunt posibile tot felul de lucruri in PSD fiindca ele se pare ca sunt tolerate si acceptate de “mai sus”.
    Vorbim mereu si ne “indignam” de prezent si mereu …de altii , de cum nu respecta regulile democratice, de cum promoveaza non-valoarea, de cum nu empatizeaza cu cetatenii ,insa atunci cand proprii militanti-in fond tot niste cetateni cu aceleasi asteptari de democratie,de bine, etc, sunt nedreptatiti de propriul partid,cand statutul propriu nu se respecta flagrant,cand promoveaza non-valoare,cand nu respecta nicio regula democratica in interiorul partidului,cand permite situatii aberente, atunci nu ne mai indignam ,atunci preferam sa tacem, sa ne facem ca nu vedem ,dar vrem sa venim la putere in locul ‘astora’ din prezent care nu respecta nimic dar cu aceeasi mentalitate nedemocratica si neempatica. Adica vrem sa fie doar o schimbare a formei fara a schimba continutul,mentalitatea …. Dar conteaza daca intr-o functie este un anume X,Y sau Z daca mentalitatea ,metehnele ,atitudinea sunt aceleasi ,conteaza ca sunt de la alt partid,alta alianta ,etc ? Cetatenii la fel de ignorati si de dispretuiti vor fi de elita poltica.
    Votantul este pus in situatia de alege intre ce a fost,ce a mai fost si ceea ce este. Adica intre nimic si nimic pentru statul de drept,progresul societatii si al individului.Se rosteste cu emfaza pe la televiziuni ca niciun partid nu-si mai poate face loc pe scena politica in afara celor trei existente .Fiindca de fapt asa este creat sistemul ca intr-adevar daca s-ar incerca acum crearea unui partid format din oameni onesti,competenti ,de buna credinta, prin legea electorala,legea de finantare a partidelor politice,etc, se creeaza un avantaj major dupa dictonul” cine imparte parte-si face”.
    Asa ca cetatenii ,si la urmatoarele alegeri vor inghiti aceeasi ‘galusca’ insipida,inconsistenta ,fara calorii ,pe care au mai mestecat-o de cateva ori,numai ca acum o vor servi pe o alta farfurie mai colorata dar de aceeasi chelneri pe care-i stim de 21 de ani ,chelneri care desi s-au mai schimbat fizic ,patternul lor a ramas acelasi.
    In alta ordine de idei ,conceptul de ‘blog’, eu il inteleg ca un loc in care se exprima,expun idei,situatii,se impartasesc experiente,se incheaga un dialog,dar toate acestea trebuie urmate si de actiuni concrete, altfel “cainii latra,caravana trece” .Cand am creat propriul blog ,ideea a fost aceea de a interactiona si in acest mod cu oamenii din orasul meu (dar nu numai) dar si pentru a incerca sa schimb lucrurile ce stateau in puterea mea, iar postarile ce le-am scris ,nu s-au risipit in vant ci au fost urmate de actiuni concrete care au dus si la numite schimbari.
    Cu atat mai mult blogurile oamenilor politici,liderilor de partide ,trebuie sa fie urmate de implicare practica,actiuni concrete ,deoarece ei au si puterea deciziei ,puterea de a schimba lucrurile,insa nu stiu de cate rezolvari concrete au avut parte cei care au semnalat diferite situatii,diferite nedreptati,diverse incalcari ale statutului,sau cate explicatii solide au primit ei macar? Din cate situatii am vazut eu semnalate pe blog de diversi oameni,sunt curios cate si-au gasit o solutionare ,din cate intrebari au fost puse de diversi participanti cate si-au gasit raspunsul,si nu ma gandesc la raspunsuri formale sau de complezenta ci la raspunsuri preocupante,de substanta?
    D-le presedinte Adrian Nastase,acum mai bine de o luna am pus niste intrebari,am expus niste situatii nestatutare din PSD, v-am trimis si niste documente la adresa indicate de dvs. asa cum mi-ati spus , iar in calitatea mea de militant timp de 14 ani al acestui partid,timp in care v-am aparat atunci cand toata lumea va ponegrea pe majoritatea reprezentantilor partidului si nu am lasat balta acest partid in situatii grele (asa cum partidul a facut cu militantii sai ,in fapt niste simplii cetateni si ei ,adica i-a lasat balta si i-a ignorat ),am adus voturi acestui partid ,am adus prestigiu acestui partid in comunitate ,conform Statutului PSD ,acestea si multe altele , imi confera cel putin dreptul moral de a primi un raspuns indiferent care este acela,eu doresc sa-l cunosc.

  11. 11 lisa ianuarie 24, 2011 la 1:03 pm

    Dear Marcus,
    de la violurile pres e dintelui s.a trecut la o faza superioara a sadomasochismului. Astazi la Iasi s.au gasit Simirad si Baconschi sa ne arate ei in ce consta Unirea in acceptiunea gastii lor de violatori.
    p.s : astia sunt incredibili: se compara cu Cuza, vorbesc comparativ despre reformele aduse de Domnul Cuza si despre reformele lor

  12. 12 Fragmentarium Politic ianuarie 24, 2011 la 1:25 pm

    Am privit cu interes strict psihosociologic marile operatiuni de manipulare pe tema pensiilor militare („pensii
    nesimtite”, „recalcularea”, „la loc comanda” si cate-or mai fi !) si trebuie sa recunosc ca succesul lor desavarsit (deconditionarea asteptarilor si demasificarea de tratament) mi-a smuls o exclamatie de admiratie. Oricine ce-ar zice, dracul de care vorbea Victor Ponta e destept, d-le, de unde ca daca vrei sa te pui cu el trebuie sa fii inaintea lui cu cel putin un pas ! Desigur, PSD s-ar putea lauda ca pensionarii militari au ingrosat randurile armatei sale (am vazut chiar si o parodiere a unei intrebari celebre, „Cate divizii are Puterea ?”), dar cantitatea nu salveaza intotdeauna calitatea… Uneori, de un drac chiar e nevoie, inclusiv in PSD (sic !).

  13. 13 Ghita Bizonu' ianuarie 24, 2011 la 1:27 pm

    Marcus

    aproape de acord cu tine cand scrii :„Pentru ca nici macar de-o dictatura ca lumea nu-i in stare aceasta batjocura de presedinte cu care ne-au cadorisit manelistii, alcooliciii, tiganii, sutii de buzunare si curvele acestei tari atunci cand i-au dat votul pentru a doua oara” INSA ptr numele lu Al de Sus , unde ii incadrezi pe intelectualii de aeronava ? Sa nu le uitam meritele nici lor nici ale societatii in civil !!!
    Si as mai observa ca o dictatura ca lumea presupune un ins cu capacitati dictatoriale. Si una de baza este cerinta ca dictatoru sa fie o persoana „serioasa” cam posomorata nu un hlizit ori histrion…

  14. 14 blogideologic ianuarie 24, 2011 la 1:29 pm

    @ Bibliotecaru spune: „Traian Băsescu nu va fugi cu un elicopter, în grabă…”
    Nicolae Ceauşescu nu a fugit cu un elicopter, în grabă. A fost un scenariu, în care anunţul lui Alexandru Mironov la Radio România : „A fugit, a fugit!”, fusese scris cu mult timp înainte. Întâmplător ştiam înainte de anul 1989, dar nu credeam.

  15. 15 Vasile, ianuarie 24, 2011 la 3:44 pm

    O alta harabula a guvernantilor lui Traian!

    Din toata populatia de 1900000 a Bucurestiului peste 1300000 sunt infractori, adica asistati sociali ilegali, daca avem si ceva asistati sociali in legalitate atunci bucurestenii sunt in intregul lor o populatie de infractori si asistati sociali.
    Sa vedem si cifra la nivel national ca sa fim pe deplin lamuriti!

  16. 16 mario ianuarie 24, 2011 la 4:00 pm

    d-le Nastase,ma bucur ca ati ajuns la un acord cu PNL si PC!In conditiile actuale avem nevoie mai mult ca oricind,de uniune si de oameni cu experienta dvs.dupa parera mea pe timpul mandatului dvs am avut parte de un tratament demn din partea tuturor statelor!ati fost un personaj pe care istoria daca nu va fi facuta de pdl-istiil va situa alaturi de nicolae iorga,nicolae balcescu A I Cuza, T Vladimirescu si alte mari personalitati,care acum nu mi le amintesc.tot ce ni s-a intimplat bun a fost in mandatul Nastase!de aceea vrem ca dvs sa nu va lasati intimidat de tehnicile CICLOPULUI de intimidare!Dvs sinteti net superior acestui Maidanez si de aceea speram ca veti reveni intr-un fel sau altul.nu vi se pare ca tehnicile lui de inlaturare a adversarilor politici seamana f mult cu cele ale lui Sadam Husein?daca nu am trai in Europa ati fi fost lichidat de mult.Sper ca va avea aceeasi soarta ca Sadam care spre deosebire de Maidanezul nostru a facut destul pt modernizarea statului Irakian.curios ce se va intimpla cu Iasul dupa ev de azi?va proceda ca Sadam ,adica va trimite armata sa-i lichideze?nu pt ca spre deosebire de sadam nici armata nu-l agreeaza.d-le Nastase trebuie sa facem mai mult decit sa scriem articole si comentarii,in politica nu trebuie sa fii gentlemam.trebui sa faci totul pt ati atinge obiectivele.uneori scopul scuza mijloacele.acest Maidanez musca in stinga sin dreapta,este atins de rabie si precum bine stiti rabia nu se vindeca,deci ramine o singura solutie,ce ar trebui aplicata cit mai repede.

  17. 17 Viorel Dobre ianuarie 24, 2011 la 4:30 pm

    @ Adrian Nastase

    Domnule Nastase, tocmai am primit o scrisoare prin care sunt informat ca unul dintre colaboratorii nostri a intrat in faliment si sunt invitat sa ma inscriu la masa credala, in cazul in care am de recuperat bani.

    Pana in 2009, erau la zi cu plata taxelor la stat. Apoi, din cauza politicilor proaste promovate de guvernele 2009-2010 si de BNR, activitatea a scazut si au inceput sa nu-si mai plateasca furnizorii si mai nou nici taxele la stat. Ma intreb domnule Nastase, acestor firme le veti plati datoriile pentru ca sa poata functiona mai departe? Sau numai cei de la stat au dreptul la salarii compensatorii, somaj tehnic, pensii mari, etc.
    Nu credeti ca si salariatilor acestor firme le-ar trebui garantat „dreptul la salariu” si astfel, statul sa plateasca datoriile firmelor pentru ca salariatii acestora sa mearga la munca si sa-si ia salariul? Ca minerii de exemplu, care au stat in somaj tehnic, iar acum primesc salarii compensatorii in timp ce au echipa de fotbal in divizia A. Tare nu? Tare bine e la stat.

    Cu astfel de discurs, domnule Nastase, sa nu va mirati ca nu treceti de 36%, in timp ce candidatul PDL la primaria din Bucu castiga alegerile.

    Veniti in lumea reala. Faceti un sondaj: Cati dintre angajatii din privat (Electrica nu este privat) din orasul Mizil unde sunteti ales senator, au un salariu net mai mare decat pensia unui colonel? Dar in Vaslui, cum o fi? Dar in Ludus? Dar in localitatea in care oamenii pescuiau produsele ramase intr-un supermarket scufundat? Dar in Sighisoara?

    Dupa ce faceti sondajul, analizati mesajul dv si o sa intelegeti de ce nu mai cresteti in sondaje si de ce a luat PDL 30% in alegerile din 2010-2011.

    Daca vreti sa cresteti in intentia de vot, am mai spus, schimbati mesajul si schimbati si comunicatorii. Altfel, din 2014, Romania va fi condusa de dl. presedinte Emil Boc, iar prim ministru va fi d-na Elena Udrea. Dl. Basescu doar va da indicatii care lege trebuie respectata si care nu.

    Probabil stiti din postarile mele trecute ca recomandam toleranta mare fata de declaratiile belicoase ale PNL la adresa PSD. Totusi, alianta PSD-PNL la paritate, mi se pare cam mult. Sper sa aveti dv dreptate si nu eu in cazul acestei aliante. Totusi, exemplul PD+PLD= PDL ar trebui sa fie mai bine analizat auat din punct de vedere al rezultatelor la vot cat si al evolutiei ulterioare.

    Cu respect, Domnule Nastase.

  18. 18 Bibliotecaru ianuarie 24, 2011 la 5:32 pm

    @ blogideologic
    🙂
    Uitaţi că domnul Mironov scria prin Almanahul… Anticipaţia. Poate că a anticipat.
    🙂

  19. 19 Sami ianuarie 24, 2011 la 7:32 pm

    Si cand te gandesti ca armata a trecut de partea poporului in ’89 si prin urmare datorita celor din armata („armata e cu noi!”armata e cu noi!”… eheee..am uitat deja cu totii !) ocupa fotoliile caldute cei din varful tarii … . Asta este culmea ironiei. Armata i-a asezat acolo , caci astazi probabil ca ne-ar fi condus Nicusorul lui taticu’ – daca reusea sa nu dea coltul de atata bautura (cum de altfel s-a intamplat).

    Cu siguranta daca vine la putere PSD oamenii isi vor recapata drepturile confiscate abuziv ( ca in vremea dictaturii Staliniste). INSA :
    Problema mare o reprezinta intentia PDL de a modifica sistemul de votare cu unul prin posta . Daca au furat ei alegerile la votare normala va dati seama ca nici nu mai merita sa ne ostenim ,caci voturile vor fi toate pentru PDL (?) -cum era in vremea dictaturii -iesea Ceausescu cu unanimitate .

    Eu una sper intr-un sistem de votare mixt – respectiv te prezinti in mod clasic la urne si votezi si clasic si electronic dar tot in sectie , iar CNP-ul se inregistreaza in fata ta si nu mai poate fi anulat de nici un operator din sectie . In momentul cand votarea s-a incheiat oricine sa poata sa-si verifice si singur , daca bineinteles doreste , existenta CNP-ului propriu in baza de date publicata pe un site-astfel se pot evita foarte multe tipuri de fraude.
    Daca tu stii ca te-ai prezentat la vot si nu-ti apare CNP-ul(doar CNP-ul fara celelalte date ale tale-ca acestea sa nu devina publice) pe acel site, inseamna ca te poti adresa organelor abilitate sa faca verificari. In plus, sa ai si timbrul pe C.I. si sa-ti poti verifica si semnatura din lista.

    La cat de hoti sunt romanii si cu totii o stim ,trebuie gandit un sistem aparte de votare caci altfel oricare dintre celelalte partide afara de PDL(care si organizeaza alegerile) vor fi scoase din joc fara probleme prin fraude imense. Daca sistemul de votare nu va permite fraude prea mari parerea mea este ca PDL nu mai intra nici in Parlament .

  20. 20 Maximmouse ianuarie 24, 2011 la 7:32 pm

    @Le Prince,

    Am citit raspunsul tau, dar nu are nici o legatura! Nu vii cu nici un argument ca lumea, numai viscaeralitati…am apasat linkul si am sa-ti zic ca nu sunt multumit, NU AI ARGUMENTE! …si apoi, eu nu sunt Viorel Dobre…pe cat mai stiu…:) 🙂 🙂

    Eu te-am intrebat : ca si alegator , ce-i reprosezi lui Van Ghelle? Hai, elibereaza-ti mintea si spune, ai momente in care dovedesti ascutime , sunt curios…:) 🙂 nu ma mai trimite la ” tezele” din septembrie….sigur, daca nu poti si nu vrei, ok! Aveam chef de o discutie in contradictoriu…daca totusi te hotarasti, nu pleca de la ideea ca nu-ti place ca fizic, ca nu tre sa faci casa cu el, si nici de la tampeniile elitiste de care mi se face greata….

  21. 21 Maximmouse ianuarie 24, 2011 la 9:15 pm

    @Marcus!

    Marcusica, din nou ai fost invaluit de inspiratie, asa este, m-am gandit bine si acum datorita postarii tale am gasit explicatia repulsiei pe care mi-a provocat- intotdeauna satanail, are ceva de violator, adevarat….cel mai oribil, pestilential VIOLATOR!

  22. 22 nike ianuarie 24, 2011 la 11:36 pm

    eu din cate stiu acesti pensionari ce au fost in cadrul armatei nu pre l au votat pe Bas e ….probabil este si o razbunare a lui

  23. 23 rizoaicad.arges ianuarie 25, 2011 la 3:11 am

    SOLUTIE,
    pentru iesirea din haosul provocat in sistemul de pensii, atat de legile si hotararile haotice si incoerente ale Guvrnului, cat si de brambureala unor hotarari judecatoresti! Pentru ca cei afectati asimileaza cuantumul pensiei, cu un drept patrimonial privat, ce nu poate fi diminuat, deoarece diminuarea lui ar echivala cu o “nationalizare” partiala, Guvernul are dreptul sa impoziteze orice patrimoniu privat, in conformitate cu nevoile societatii si cu promovarea dreptatii si echitatii intre membrii societatii.
    In acest scop, Guvernul Romaniei poate emite urmatoarea Ordonanta de Urgenta:
    Art. 1. Pentru toate pensile in plata la 31-12-2010, INCLUSIV CELE ALE MAGISTRATILOR DE ORICE NIVEL (respectiv ICCJ si CCR), diferenta dintre cuantumul pensiei in plata la 31-12-2010, si plafonul de 2500 lei (doua mii cinci sute lei), se impoziteaza cu 80%, rezultand un nou cuantum dat de urmatoarea relatie:
    P(n)= 2500+[P(v)—2500]x0,2. Unde P(n)=noul cuantum al pensiei; P(v)= cuantumul pensiei la 31-12-2010.
    Art.2. Deciziile de pensionare emise dupa 01-01-2011, se vor da pe baza noii legi a pensiilor intrata in vigoare la 01-01-2011.
    Art.3. Pensiile calculate dupa noua lege nu vor mai fi supuse impozitarii prevazute de Art. 1.
    Bucuresti, 22-01-2011.
    Ing. pens. Dumitru RIZOAICA, Tel.0723966732

  24. 24 Iceflame ianuarie 25, 2011 la 5:52 am

    Bine domnule Nastase, am inteles; veti repara greseala cu pensionarii nedreptatiti…

    Ce veti face insa cu Harabula?

    Se pare ca domnia-sa abia acum este cu adevarat multumit;
    cu pensia recalculata, prin urmare, cu 1000 de lei mai mica…

  25. 25 Vasile, ianuarie 25, 2011 la 7:49 am

    O noua gaselnita manipulativa,

    In Bucuresti sunt 1400000 de mii de asistati sociali ilegali, raportat la populatia bucurestiului pprobabil peste 80 % dintre bucuresteni sunt ilegalisti sau posibili infractori chiar asa dl. raian sa vedem cifra
    care va fi raportata la nivel national, probabil singura persoana asistata social sau altfel va fi cel mai cinstit dintre pamanteni!

  26. 26 George Ban ianuarie 25, 2011 la 8:56 am

    @Iceflame, 5:52am
    Excelent, felicitari!

  27. 27 Blizzard ianuarie 25, 2011 la 9:07 pm

    Cred ca dl. Nastase a pariat gresit de aceasta data.
    Poate ca va vor vota APV-istii dar vor fugi de oferta dvs. ceilalti pensionari, cel putin la fel de onorabili. Eu personal voi tine minte aceasta promisiune si o voi reaminti celor din familia mea.

  28. 28 BlueEyes ianuarie 26, 2011 la 4:58 am

    @Blizzard
    Sa intelegem ca va deranjeaza promisiunea repararii unei ticalosii ?
    Stiti, indiferent de persoana sau categoria sociala impotriva careia este indreptat, un abuz ramane un abuz. Iar cine il repara merita doar aprecieri …
    PS: Va rog sa nu va mai pronuntati in numele „celorlalti pensionari”. Cel putin nu in numele celor „onorabili” … Probabil v-ar mira cat de multi nu sunt de acord cu opinia dumneavoastra.

  29. 29 blizzard ianuarie 26, 2011 la 12:17 pm

    @BlueEyes
    Asa se intampla si la vot. Pui stampila intr-o parte pentru ca nu este de acord cu ceilalti dintr-un motiv sau altul.
    Aici e loc public virtual, fiecare isi scrie parerea cum il taie capu’ si se poate astepta sa-i sara-n cap multi altii.
    Acum, ca nu ne-aude nimeni, ce pensie ati avut inainte si ce pensie aveti in prezent domnule cu ochii albastri? Si ce ati prestat pe durata carierei de APV-ist ?!?

  30. 30 andrei ianuarie 26, 2011 la 1:25 pm

    De aia nu imi place mie de PSD, ca dati la toate leprele si la toti tortionarii bani pe care nu ii muncesc, deci nu ii merita. Daca omul era asa neajutorat cum credeti voi, il facea Dzeu cu PSD-ul de gat, nu liber ca pasarea cerului. Numai ca v-ati gasit voi sa veniti cu impozite peste impozite sa tinem in viata toti parazitii societatii… Pacat… social-democratia e o pacaleala si o incurajare a statului degeaba.

  31. 31 soren ianuarie 27, 2011 la 11:05 am

    Da, am ramas perplex, citind acest articol.
    Doua puteri fara fascicul de lumina intre ele, despre asta e vorba aici?
    Nu am placerea si nici macar nu depun un efort enorm pt. a afla un raspuns. Este cat se poate de limpede. Numai cei INTELEPTI stiu cum sa uzeze puterea dobandita , normal tot prin intelepciune. E simplu, nu ?

  32. 32 BlueEyes ianuarie 27, 2011 la 11:33 pm

    @blizzard
    In cei 34 de ani ai mei, absolut nimeni nu mi s-a mai adresat cu „domnule” ! Poate pentru ca sunt femeie … Cat despre „cariera de APV-ist”, acum „ca nu ne aude nimeni”, pot sa va spun ca in 1989 eram abia in clasa a VII-a … Dar aveti perfecta dreptate. In spatiul virtual fiecare poate sa scrie ce il duce capul. Daca il duce …

  33. 33 blizzard ianuarie 28, 2011 la 4:54 pm

    @BlueEyes
    In cazul de fata, faptul ca nu ati facut armata e un handicap pt. dvs.
    Vorbiti inca o data fara sa stiti o iota.
    Eu n-am stat decat vreo 6 luni in armata, timp in care am vazut acolo urmatoarele: cum se jefuieste camara unitatii de produse alimentare zi-noapte, cum se bea in timpul programului, cum se chiuleste de la program, cum se impart favorurile pe scara ierarhica sau fata de militarii in termen, cum se primesc atentiile din partea subordonatilor…si in general cum se irosesc vietile oamenilor.

    Daca sunteti fata, faceti bine si mai vorbiti cu barbati care au vazut cum arata armata si apoi veniti sa va dati cu parerea pe aici sau sa emiteti pareri la adresa altora.
    Restul sunt povesti.

    Am si eu in familie 2 ofiteri superiori pensionati care nu mor de foame cu pensia diminuata pt. ca au stiut sa faca si altceva, nu sa stea sa le cada privilegii in cap de la un stat corupt, santajabil si ce mai vreti dvs.

    Chiar si eu m-am ales cu grad de ofiter dupa stagiul militar dar nu m-am gandit nici macar o sec. ca as putea ajunge un pierde-vara cu uniforma, creier spalat, un hopa-mitica ce lustruieste anusurile superiorilor si scuipa in palaria subordonatilor.
    Asta-i armata, asta-i tabloul general al speciei de oameni ce populeaza institutiile militarizate si ii dau dreptate pentru prima oara individului dubios numit Cosmi Gusa pentru ca a avut curajul sa spuna deschis lucruri pe care de altfel si eu le gandesc.

    Pe scurt, ai fost colonel, pensie de 2500 lei e parfum. Ai fost plutonier adjutant sef, pensie de 1200 lei iarasi e parfum.
    Pentru cat au furat o viata din bunurile statului, e prea bine propunerea mea de pensie, crede-ma!!!

  34. 34 BlueEyes ianuarie 28, 2011 la 10:53 pm

    @Blizzard
    In ceea ce priveste datul cu parerea, acelasi lucru este valabil si pentru dumneavoastra. Faptul ca ati stat 6 luni in armata, probabil intr-o singura unitate militara si ca ati avut ghinionul sa aveti niste superiori jalnici, nu va confera automat calitatea de specialist in materie. Cat despre ceea ce stiu eu despre militari (armata, SRI, etc), va spun ca imi este de ajuns incat sa am siguranta ca nu se aveti dreptul de a generaliza si ca exista persoane care au muncit o viata intreaga, care au trait dupa anumite principii, care nu „au furat din bunurile statului” nici macar un banut, care nu au baut/mancat toata ziua si care nu merita sa suporte aceasta bataie de joc numita recalculare … In fine, ma vad nevoita sa repet ca un abuz ramane un abuz, indiferent de persoana impotriva careia este indreptat. Si corect ar fi ca fiecare dintre noi sa il dezavueze. Cei care „au furat o viata din bunurile statului” trebuie pedepsiti. Dar nu prin taierea pensiilor celor care nu au facut-o …

  35. 35 blizzard ianuarie 31, 2011 la 10:20 am

    @BlueEyes
    Am inteles, deci nu ati facut armata, nu sunteti de sex masculin ca sa aveti o multime de prieteni care au facut armata (nu ca tinerii din ziua de azi), oameni care au vazut armata asa cum am vazut-o si eu, nu v-ati irosit min. 6 luni din viata in compania unor betivani blazati cu creierul spalat (ofiteri superiori – capitanul era talpa unitatii printre cei cu care am avut eu de-a face) dar aveti pareri si convingeri despre ce e armata, ce fac oamenii acolo, cat valoreaza munca lor, etc.
    Bravos!
    Spuneti asta altora, eu imi voi exprima parerea la vot!!!

    Ce spun aici nu spun in materie de specialist, ci in calitate de cetatean roman onest, cu drept de vot, si imi exprim parerea mea fata de o masura care taie pensiile nesimtite ale unei categorii sociale privilegiate.
    Respect pentru cei care au participat in misiuni de lupta (unii chiar au murit) dar problema e ca in umbra lor, zeci de mii de frecangii, nulitati, papa banii statului din prima zi cand au intrat in sistem si pana vor muri.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: