Cand ramane doar soclul de marmura…

Moto: „Din chaos, Doamne,-am aparut/Si m-as intoarce-n chaos…/Si din repaos m-am născut…/Mi-e sete de repaos.”

Domnul Adriean Videanu a iesit duminica dupa-amiaza sa critice Programul de guvernare al PSD, insistand pe ideea ca solutiile propuse de noi ar aduce „haos” in Romania. Cred ca domnul Videanu nu are clara  in minte notiunea de haos, pentru ca ar intelege atunci ca haosul se petrece acum, este peste tot in jurul nostru, iar politica PDL si a lui Traian Basescu reprezinta principalele cauze ale acestei situatii. Dar nu ma astept de la un pedelist sa recunoasca haosul in conditiile in care provine din partidul al carui presedinte de facto a inventat guvernarea prin scandal.

Dincolo de asta, as puncta insa netarmurita ipocrizie a domnului Videanu. Ne spune ca  propunerile PSD privind reducerea CAS sau cresterea salariului minim ar provoca mari dezechilibre bugetare. Trec peste interpretarea simplista, in conditiile in care numarul de locuri de munca ar creste in urma scaderii CAS si remarc faptul ca exact aceleasi masuri ar dori domnul Videanu sa le propuna FMI. Nebanuite sunt caile…calculelor. Nu am nimic impotriva ca guvernul sa preia din solutiile PSD, dar imi este frica de faptul ca PDL le poate compromite. Asa cum a compromis ideea de impozit forfetar. Pentru ca daca adopti masuri disperate, atunci rezultatele pot fi profund negative.

Mai bine ar aplica intreg Programul de guvernare al PSD, desi la cum fac pedelistii lucrurile ma intreb daca nu este mai util sa ne inregistram ideile la OSIM. Ii atrag atentia domnului Videanu ca nu este bine sa ia masuri disparate din Programul de guvernare al PSD. Ele reprezinta un tot unitar si trebuie aplicate simultan. Extrase din context, ele risca sa genereze efecte contrare celor asteptate.

Eu intuiesc ca cei de la PDL au ajuns sa se invarta in jurul cozii – sa acuze si sa copieze simultan – pentru ca din marile lor idei de guvernare nu a mai ramas decat soclul de marmura.

Programul nostru contine o viziune ideologica, care inspira o serie de masuri, masiv prezente in acest program, dar si solutii tehnice, care reclama un dialog cu zona profesionala din societate. As remarca faptul ca in discutiile pe care le-am avut cu patronatele, sindicatele sau diferiti profesori sau academicieni, propunerilor lor au fost  prezentate si PNL sau PDL. Si noi si liberalii am preluat parte din ele, pentru ca sunt solutii tehnice, de bun-simt. Iar domnul Videanu stie asta foarte bine. Ca cei de la PDL se considera detinatorii Adevarului nu este, din nou, problema mea, este doar schizofrenia lor atitudinala. Cu Dreptatea ne-am lamurit.

Adriean Videanu nu se rezuma la a fura idei din Programul PSD, dar spune si o serie de aberatii in legătură cu acesta. Iata numai cateva exemple:

  • Domnia sa considera ca masura 21, care prevedere scutirea de la plata impozitului pe profitul reinvestit, a fost aplicata de guvernul Basescu-Boc. Daca se refera la o forma fara fond, atunci are dreptate. Masura este intrata in vigoare pe o perioada determinata (pana la sfarsitul anului), are proceduri de implementare prohibitive şi se loveşte de o birocratie colorata in portocaliu care ii conditioneaza aplicarea. Practic, masura este inaplicabila. Ea functioneaza atat de bine incat doar pana in 1% dintra agentii economici au aplicat pentru aceasta masura.
  • Acelasi domn Videanu sustine ca anumite masuri se repeta; ofera si exemple: măsura 14, care se refera la reasezarea sistemului de redevente fiscale si masura 37, care se refera la cresterea veniturilor nefiscale. In calitate de fost premier al Romaniei ii explic domnului Videanu ca veniturile nefiscale cuprind, pe langa redevente si venituri din dividende aferent participatiilor statului, dobanzi, chirii, varsaminte din profitul societatilor comerciale cu capital de stat, varsaminte din veniturile nete ale BNR etc.
    • Acum, in 2010, aceste masuri aduc 3,9% din PIB. In 2004 aduceau 4,5% din PIB. De ce? Poate stie Adriean Videanu sa raspunda!
  • O alta aberatie marca Adriean Videanu vizeaza masura 40, care presupune extinderea mecanismului impozitarii diferentiate la mai multe domenii, printre care şi TVA-ul aplicat adaosului comercial. Domnia sa considera ca o astfel de masura nu poate fi aplicata. De aceea nu mai este ministru si de aceea guvernarea PDL este un dezastru. Sa ne lase pe noi, cei de la PSD, sa guvernam si ii aratam cum se poate face, astfel incat economia sa functioneze, iar populatia sa nu moara de foame.
    • Masura se aplica pentru a mai reduce din numarul de verigi intermediare si de speculanti care se interpun intre producator si cumparatorul final. Spre exemplu, un litru de lapte pleaca de la 1,1 lei de la producator si ajunge la 4 lei in hipermarket.

In ceea ce priveste cifrele de deficit cu care Adriean Videanu jongleaza atat de usor, domnia sa uita sa ia in calcul ca atunci cand faci, pe niste segmente, o relaxare fiscala raman la dispozitie mai multi bani care, in marea majoritate, merg in consum, deci se platesc TVA, accize etc, care se intorc la bugetul de stat.

Masurile propuse de PSD au un impact bugetar calculat. Ele vor aduce un plus la veniturile bugetare de pana la 7% din PIB, intr-o perioada de 1-1,5 ani. Domnul Videanu nu are de unde sa stie cum se poate face asa ceva. Domnia sa si partidul din care face parte sunt straini de ceea ce inseamna zero toleranta la furtul din bani publici, zero toleranta la investitii pentru clientela politica, zero toleranta la evaziunea fiscala si zero toleranta la privilegii fiscale nejustificate.

94 Responses to “Cand ramane doar soclul de marmura…”


  1. 1 STROE STEFAN octombrie 18, 2010 la 2:11 pm

    e calculul corect domnul nastase
    videanu e „destept” dar la altele(mai ales la a f–a)

  2. 2 Harabula octombrie 18, 2010 la 2:29 pm

    Domnul Nastase se doveste a fi un poet. Un artist. Numai un artist crede cu tarie ca opera sa va schimba lumea.
    Domnia sa este convins ca Programul, conceput sub imperiul constrangerilor electorale, va salva Romania.
    Mie, o mare parte a Programului, imi pare a nu trece de consistenta unor promisiuni de campanie de alegeri.

    Intrucat, de mai multe ori, domnul Nastase m-a calificat drept carcotas, voi repeta ce am mai spus pe acest blog.
    Societatea romaneasca este ca un autoturism fara legatura intre volan si directia de mers. Daca se iau masuri de stanga, nu inseamna ca societatea o va lua la stanga. Ea, societatea merge in orice directie.
    Masuri de dreapta nu-si fac efectul, masuri de stanga nu au efect.

    Sub toate regimurile au aparut legi cu interdictii fara sanctiuni.S-au adoptat amnistii fiscale care descurajeaza plata datoriilor, au fixat indicatori care pot fi eludati. Legi imposibil de aplicat. Amenzi si alte sanctiuni iertate in instante.
    Fondurile s-au cheltuit aiurea, banii alocati s-au furat.

    Un exemplu de neintelegere a situatie reale de catre politicieni, inclusiv domnul Nastase, este situatia din spitale.
    Invocand motive ideologice, majoritatea sunt impotriva privatizarii in sanatate. In realitate spitalele SUNT private.
    Sefii de sectie spitalizeaza pe cine vor, trateaza pe cine vor si îi taxeaza cu cât vor. Numai ca fac asta cu mijloacele statului. Pe de alta parte si restul personaluui fura medicamente, fura tifon, fura detergenti, fura mancare, fura totul.
    Ministrii, functionarii ministerului si directorii de spitale fura si la contracte.
    Cum sa le convina lor privatizarea?
    Cum sa nu le convina cand participa la castig, dar nu contribuie la pierderi? Este activitatea economica perfecta.

    Cand îl aud pe domnul Nastase invocand argumente ideologice, impotriva privatizarii in sanatate, ma intreb daca este naiv sau intersat.

  3. 3 Aya octombrie 18, 2010 la 2:57 pm

    @

    Adrian Nastase

    Felicitari pentru echilibrul Congresului si pentru puternicele mesaje lansate de la acea tribuna.

    Incepand cu duminica seara, cand ma voi intoarce, voi comenta (pentru ca exista, intr-adevar, subiecte de comentat si fluvii de teme pentru analize).

    P.S.
    Referitor la actualul post: mesajul TITLULUI spune totul. Da, asa este!

    Si imi mai aminteste de titlul unei carti a lui Ernst Junger- „Pe falezele de marmura”.

    Se spune acolo (eu nu am uitat vreodata sa-mi amintesc!):
    „Rabdarea mea pricina are!”

  4. 4 Aya octombrie 18, 2010 la 3:06 pm

    @

    Le Prince

    Ti-am lasat un mesaj la sectiunea precedenta.

    Se pare ca, pornind de AICI suntem pe cale sa castigam timp (ceea ce spui despre martie- aprilie anul viitor e posibil sa fie adevarat, ca amanare; repet, e posibil, dar oricum este extraordinar timpul castigat!)

    P.S.
    Dupa o perioada foarte umbroasa incep sa am si incredere, nu doar speranta.
    Deocamdata, increderea palpaie, flacaruie delicata. O privesc cu toata forta gandului si sufletului meu si, minune!, flacara are momente cand arde frumos, insufletita parca.

  5. 5 Ghita Bizonu' octombrie 18, 2010 la 3:10 pm

    Cetateanu Vidanjanu protesteaza pre buna dreptate (a lui nu a mea). El rptesteaza fiindca el are in cap austeritatea ca masura ideologica . Austeritate ptr noi ca ptr ei ,,,
    Iata ce gasim in ziarul Finaciarul :Adoptarea masurilor de austeritate a fost fundamentata pe argumente false
    Pe argumente false asa cum se intampla cand ideologia primeaza …

  6. 6 Aya octombrie 18, 2010 la 3:21 pm

    @

    Adrian Nastase

    Citez:
    „Programul nostru contine o viziune ideologica”

    In mod sigur ai scris gandindu-te la doctrina si nu ai corectat.

    Viziunea (mai ales ca este vorba despre masuri) nu tine (si nici nu trebuie sa tina) de ideologie, dar de doctrina („nucele”).

  7. 7 Dragos octombrie 18, 2010 la 3:42 pm

    Aya,

    „flacara are momente cand arde frumos, insufletita parca”.

    Go girl, Go !

  8. 8 Doru Coarna octombrie 18, 2010 la 3:51 pm

    @ All

    Tipul asta cu ten de marmura roz, Videanu, ar trebui sa se preocupe de raspunsul la niste intrebari care, in logica CSAT, ar trebui sa-l propulseze urgent in zone de relax total: de ce Romania cumpara la cel mai mare pret din Europa gaze, de ce energia trece prin 7 maini la preturi diferite, de ce industria romaneasca (???) n-a fost aparata de criza, de ce muncitorul roman traieste in marasm, de ce are palat, etc. etc.

    Dupa ce raspunde la toate astea, abia atunci ar merita ca dl Nastase sa-si rezerve 15 minute ca sa-i raspunda: n-a fost decat un joc de imagine incercarea sa de a disculpa penalii PDL si penala lor opera destructiva.

    Eu cred ca trebuie s-o spunem clar: aici nu e vorba de incompetenta si clientelism ci de mult mai mult, e vorba de o concertare antiromaneasca! Cred ca abia acum Ceausescu are dreptate, intrevederi si colaborari oculte cu entitati ce numai ganduri bune nu au cu si despre noi, din tara si de aiurea.

    Mai cred ca parlamentarii lor ar trebui sa judece la rece daca merita anatema de hoti confectionata pentru istorie de alde Basescu si ceilalti „capi” PDL.

    90% din acest popor i-ar starpi daca ar putea, oferta PSD de a-si retrage guvernul la motiune este mult prea generoasa, este o ultima oferta, una de ocazie la pret de criza…

  9. 9 Un liberal deja optimist octombrie 18, 2010 la 3:52 pm

    @A.N.
    Mahalaua politica spune ca psd n-ar cam vrea sa treaca motiunea! Cum comentati Maestre?

  10. 10 blogideologic octombrie 18, 2010 la 3:54 pm

    @ Aya
    Viziunea este un set de valori, viziunea generează atitudinea corectă pentru acţiune, deci programul şi măsurile.

  11. 11 blogideologic octombrie 18, 2010 la 4:01 pm

    @ Harabula spune: „Domnul Nastase se doveste a fi un poet. Un artist. Numai un artist crede cu tarie ca opera sa va schimba lumea.”
    Domnul Adrian Năstase este un vizionar. Un set de valori corecte poate induce o atitudine care poate schimba România. Spuneam că domnul Adrian Năstase reprezintă curentul Partida Naţională din PSD.

  12. 12 Vasile, octombrie 18, 2010 la 4:59 pm

    Harabula zice ce zice si Aya nu-l contrazice , de ce?

    blogi….zice ce zice si Vasile-l contrazice.

    Domnule doream sa va precizez „chiorul in tara orbilor este imparat” , aaaa nu doream sa spun ca asa a ajuns Basescu presedinte ci doream sa precizez ca in actuala mizerie oricine poate fi vizionar.
    Raspund pe aceasta cale si dl. Harabula ,care , repet nu poate fi categorisit in niciun caz ca dobitoc , ci din contra inteligent si duplicitar, manipulator excellent de imagine.
    Dl. Harabula intelege foarte clar ca orice succesor al PDLeului , in mod sigur ar putea aduce acestei tari si acestui popor un plus , si nu un minus in viata perpetuu mizerabila de peste 70 de ani incoace!

  13. 13 Razvan octombrie 18, 2010 la 5:33 pm

    @ Doru Coarna,

    Dle, lasand la o parte senzatia de pupincareala pe care mi-a lasat-o mesajul postat de dvs, nu reusesc sa inteleg de ce il puneti pe AN intr-o postura de copil neputincios. Daca nici politicianul AN nu este in stare si nu are puterea sa ii dea rozaliului peste nas, cine vreti sa o faca?!Omul de rand, nici atat!Dragnea se cunoaste cu Videanu de o mie de ani, a vazut cineva ca s-au atacat pana acum?!Raspuns: nu!
    In mintea oricarui cetatean(cu toate tiglele pe casa) PSD este raspunzator pentru pedepsirea portocaliilor gen Videanu, Nutzy, Berceanu mondialu`…pentru ca in lipsa acestor masuri, eu ca cetatean nu pot decat sa ma intreb daca nu cumva exista o intelegere tacita cu portocalii: ne atacam politic, dar cand vine vorba de justitie o lasam mai moale.

    Daca Psd nu reuseste sa starpeasca aceste personaje, se compromite in fata electoratului.

  14. 14 Pali octombrie 18, 2010 la 6:12 pm

    Pai tocmai asta e,….ca nu vor sa lase puterea din mana.Sincer am mari dubii in legatura cu motiunea;iar daca motiunea pica si PD-L -ul trece de iarna asta zau nu stiu cine si cum o sa-i mai dea joi.De al anul incep pomenile pre-elctorale,Betivu’national o sa faca tot ce se poate sa schimbe Constitutia si iaca cum o sa ne pricopsim cu ei pe vecie !

  15. 15 un alegator octombrie 18, 2010 la 6:48 pm

    cum e cu stenogramele ?

  16. 16 lupi octombrie 18, 2010 la 7:09 pm

    @ Pali – ai dreptate si daca nu esti convins inca , ti-o spun eu –De aceasta scursura alcatuita din cei mai ticalosi securisti , tradatori si vanzatori de tzara al caror portret robot si dumnezeu e bastardul chior , NU VOM SCAPA NICIODATA !!!! UN ALT 89 NU VA MAAI FI PENTRU CA CEI CE-AU ,,FABRICAT” ACEL ’89 I-AU PUS PE ACESTI MADARFACKARI ACOLO UNDE SUNT , EI SUNT MARIONETELE SI SLUGILE CELE MAI SERVILE !!! TINE MINTE ASTA !!!

  17. 17 cititorul octombrie 18, 2010 la 7:09 pm

    Daca vorbim despre socluri..

    Zilele trecute a incetat din viata Benoit Mandelbrot, unul din geniile care a reusit sa faca matematica un pic mai simpatica.

    „Bottomless wonders spring from simple rules… repeated without end”

  18. 18 eugenius octombrie 18, 2010 la 7:16 pm

    Videanu e , la economie, asa cum il arata numele. Un bogatas care se crede om de afaceri numai pentru faptul ca, prin legaturile si functiile avute, a spoliat statul….Singura data cand si-a castigat banul cinstit afost cand …vindea capsuni !

  19. 19 Walt Disney octombrie 18, 2010 la 7:19 pm

    PDL se comportă ca și cum ar fi în opoziție. De când au venit la putere cer soluții de la membrii PSD și PNL în emisiunile televizate, iar când PSD lansează soluțiile acestea, domnul Videanu apare la TV, ca un adevărat lider al opoziție care critică măsurile guvernului.

    Domnul Videanu este de departe cel mai nesimțit politician din România. Are concurență mare, dar e totuși primul. Lansează astăzi măsurile sale alternative și mizează pe idioția unora care nu își amintesc despre prezența lui Videanu în guvern până ieri și implicit, complicitatea sa la toată politica economică dezastruoasă a lui Boc. El avea tot timpul din lume să vină cu măsuri economice cât a fost în guvern și nu doar ca replică la măsurile PSD.

    P.S. Ieri, TB a anunțat-o pe Elena Udrea că nu are viitor politic. Calitățile enumerate de TB, „capacitatea de negociere” și „rezistența la lupta politică” dispar odată cu înaintarea în vârstă. Acum era momentul ei. Odată cu înaintarea ei în vârsta, TB nu va mai fi Zeus, ea nu va mai negocia bine pentru că nu va mai avea nimic de oferit, iar rezistența la lupta politică se va diminua odată cu subțierea mucoasei.

    Totuși se va păstra o calitate enumerată de TB, inteligența. Astfel, Elena Udrea vi se alătură în clubul select al celor despre care TB consideră că sunt inteligenți. E adevărat însă că Elena Udrea este pur și simplu inteligentă, în vreme ce pentru domnia voastră a utilizat o formulă gen „oarecum inteligent”. Mă întreb care or fi criteriile după care TB face aceste aprecieri sau dacă TB chiar știe ce este inteligența. Să fie oare criterii de competență sau criterii de eficiență? 🙂

  20. 20 Si eu sunt PSD-ist:Simt la fel octombrie 18, 2010 la 7:28 pm

    Domnule Nastase mare atentie la afaceristul Videanu ,nu degeaba s-a retras din”lumina reflectoarelor”.., ,ceva coace in folosul PDL-ului si nu cred ca este nici naiv .Deja ii raspundeti la niste provocari si ia-ti acordat prea multa atentie .Este deja un ton de vuvuzea de care ne-am saturat .Nu are macar bunul simt sa taca ,…si cind te gindesti ca a avut economia pe mina .Au pretentia sa fie intelesi si ajutati de opozitie sa scoata tara din fundatura in care au bagat-o in folosul lor, ruinand familii ,sperante si interesul national .Ne-au ingropat niitorul nostru si al copiilor nostrii .Au facut prea mult rau si raul cel mai mare este ca nu-l constientizeaza.Cred ca propunerile si programul PSD-ului pot readuce speranta ca nu e totul pierdut si ca merita sa raminem ptr a putea traii si in Romania .Imi doresc asta si ca mine sunt atitia.Cred ca PSD-ul nu-si mai poate permite,asa cum acuza vuvuzelele,sa avanseze un program populist fara sanse de reusita, ptr ca toata speranta pe care majoritatea si-au pus-o in MOTIUNE ,ar fi in van,iar Romania ar ramane „confiscata „de catre o gasca ptr mult timp .
    EVITATI ACEST LUCRU ,AVETI CEA MAI MARE SUSTINERE MORALA!
    La buna vedere !

  21. 21 Blizzard octombrie 18, 2010 la 7:47 pm

    Domnule Nastase,

    E omeneste (si ma bucur sa constat ca aveti sentimente ca multi altii) sa-ti doresti sa-i „arzi” una’ unuia ca videanu, cand il prinzi ca ia microfonul si debiteaza cu intentie dar fara minte, o multime de prostii.

    In schimb am observat ca v-ati aprins prea tare si ati finalizat mesajul intr-o zona care nu cadreaza prea bine cu realitatea, si anume gasesc fortate cuvintele „toleranta zero” fata de diverse lucruri, ca si cum PSD-ul ar fi vreun exemplu in acest sens.

    PS: La radio, in timp ce conduceam, l-am auzit pe videanu declarand ca daca va creste salariul minim pe economie (cu cateva zeci de lei, desigur), va fi vai si amar, va creste somajul, firmele vor da faliment, etc.
    Domnu’ videanu, firmele de leasing au dat deja faliment.
    Eu am vazut pana acum asa: orice rahat de patron care obtine o bruma de profit, se ingrijeste in primul rand sa-si schimbe masina cu una mai mare si mai noua. Vechea masina o vinde pe principiul ca odata scoasa din showroom isi pierde 25% din valoare (asta numai la noi exista!) si pentru noua masina da oricat pentru ca peste o luna e nas la o nunta importanta! Toate cheltuielile ocazionate de aceste dorinte ale patronului, sunt suportate de contabilitatea societatii…Pentru oameni, nu sunt bani, angajatii ar fi ideal sa aduca ei bani de acasa!

    Alo, domnu’ videanu, un patron belgian de companie de mailing, cu glider si Cessna (ale lui, nu ale firmei), mergea saracu la birou cu un Mercedes clasa C, break, de firma, de prin 2006. Anul trecut.
    Nevasta-sa, se dadea cu o copaie de Volvo, ciocanita in vreo 2 locuri, ca acolo e nasoala treaba cu asigurarile…Nu-ti deconteaza aia pe Casco (asigurarea omni), cum se face pe la noi, ca zici ca ai gasit-o busita-n parcare la mall.
    Salariul min. pe economie acolo e de vreo 850 euro si contributiile / salariat sunt inrobitoare pentru angajator.
    q

  22. 22 ZIARULVIITOR.RO octombrie 18, 2010 la 8:15 pm

    De ce nu aruncati hoti de la carma tarii …

  23. 23 Observator octombrie 18, 2010 la 8:45 pm

    Ca sa continui in nota motto-ului:

    Ei numai doar durează-n vânt
    Deşerte idealuri –
    Când valuri află un mormânt,
    Răsar în urmă valuri;

  24. 24 Spiridus octombrie 18, 2010 la 8:53 pm

    @ Harabula

    Am scris pe acest blog ca ar fi utila privatizarea anumitor servicii medicale si sustinerea cabinetelor de lux, bine dotate.
    Pe de o parte, unii medici buni ar putea ramane in tara si ar constitui o valoare pe care nu avem dreptul s-o ignoram. Ei vor contribui la formarea altor cadre de valoare. Ar castiga cinstit, corect si eficient chiar din perspectiva statului (chiar dac-am vedea numai contributia lor la buget, direct sau indirect, si tot ar fi ceva). Am mai ajuta si la degrevarea clinicilor publice.
    Pe de alta parte, clinicile de calitate, private, din Romania ar putea trata cetateni europeni, sumele necesare fiind asigurate de companiile de asigurari occidentale. Ar fi si in avantajul lor, petru ca ar iesi mai ieftin decat cele din statele de origine ale cetatenilor asigurati.
    Nici macar nu e ceva necunoscut acest sistem, se practica in multe locuri.
    Dar se pare ca nici unii medici nu doresc asta, nici cei care au fost, sunt sau vor veni la guvernare nu agreeaza sistemul.
    De ce? Raspunsul e banal si il cunoastem cu totii, chiar daca unii sunt ipocriti si afirma altceva.

  25. 25 brebu octombrie 18, 2010 la 9:38 pm

    @Adrian Nastase

    Am spus-o si pe blogul dn. Ponta. Buna prestatia dumneavoastra la Realitatea si Antena. Cu o mica observatie… 4 mari ai PSD intr-o ora lasa mai putin de spus fiecaruia. Sigur acum a fost o exceptie si a avut o semnificatie. Ar trebui sa va ganditi mai serios insa la altii din PSD care se perinda pe la televiziuni si din pacate consider ca nu au calitatile de comunicator la nivelul dorit. cred ca ati putea sa organizati in cadrul partidului si nu numai de exemplu concursuri de retorica politica (debate contests) pe anumite teme actuale. ar putea fi un bun mijloc de a antrena, pregati, descoperi tinere talente care sa fie viitorul PSD in ceea ce priveste comunicarea efectiva a mesajelor. acordati atentie descoperirii unor comunicatori cu priza…..
    Din alt punct de vedere. In ceea ce priveste „stenogramele” de tot felul. Mi-as dori ca cei care practica astazi asa ceva (dna, procuratur, sri etc…) prin metode subterane sa fie pedepsiti candva… este strigator la cer cum sunt puse in slujba unui regim josnic, cozi de topor platite din bani publici. au inveninat si invenineaza inca atmosfera publica, murdaresc „societatea romana” in ansamblu. nu ar fi rau sa strecurati poate in discursul dumneavoastra ca cei care fac activitati de politie politica vor fi pedepsiti candva….

  26. 26 alex.dumitrascu octombrie 18, 2010 la 9:48 pm

    „Menţinerea acordului – cadru cu FMI şi revizuirea sa în funcţie de
    rezultatele macroeconomice ale anului 2010.”

    E una din putinele afirmatii absolut nefundamentate din programul dv. de guvernare. Intelegem afinitatile dintre unele personaje importante di fmi, dar nu putem fi de acord ca nu exista alternative mai bune de finantare a deficitului pe 2011.
    Si nici nu e clar ca un deficit mai mic in perioada de recesiune e mai avantajos decat un deficit mai mare.
    In fapt, pozitia fata de stabilirea marimii optime a deficitului si fata de finantarea acestui deficit este fundamentala dar este tratata sumar in proiect.
    Daca nu scoateti FMI de la guvernare, degeaba scoaeti guvernul Basescu Boc. Obtineti pur si simplu aceeasi Marie cu o alta palarie.
    Nu e bine.

  27. 27 Paul octombrie 18, 2010 la 10:31 pm

    Aya,

    zici ca: „Viziunea (mai ales ca este vorba despre masuri) nu tine (si nici nu trebuie sa tina) de ideologie, dar de doctrina (“nucele”).”

    Pai, care este diferenta dintre „ideologie” si „doctrina”, in viziunea ta?

  28. 28 GicaContra.eu octombrie 18, 2010 la 11:48 pm

    Domnule Nastase, va admir rabdarea si profunzimea argumentelor dar consider ca ele sunt demne de o cauza mai buna decat domnul Videanu.
    Mi-a placut domnul Gadea astazi care a spus ca nu vrea sa mai vorbeasca si sa dea materiale o vreme despre acelasi personaj, enervat de niste declaratii jignitoare visavi de femeia (cadrul didactic) care face greva foamei.
    Ma mir ca nu am vazut nicaieri comentata afirmatia de aici a domnului Basescu:
    http://www.gicacontra.eu/al-treilea-razboi-mondial-se-aproprie/
    Va oferiti dumneavoastra voluntar?

  29. 29 Draghi Puterity octombrie 19, 2010 la 12:37 am

    @cititorul

    Dumnezeu sa il odihneasca in pace. Ii datoram faptul ca intelegem mai bine acele „fronturi care se autorepeta” ca sa o parafrazez pe Aya. Si daca ar fi sa ne luam dupa Mandelbrot, complexitatea lor e doar aparenta, ele derivand dintr-o retzeta banal de simpla, repetata si autoreprodusa la toate nivelurile. Ma intreb: daca intelegem asta, de ce nu facem in sfarsit ceea ce avem de facut? 😉

  30. 30 Doru Coarna octombrie 19, 2010 la 6:35 am

    @ Razvan,

    nu am de ce sa-l pupincuresc pe Adrian Nastase domnule, nu detin si nici nu vizez vreo functie, n-as avea cum pt ca nici macar nu sunt membrache.

    Insa consider ca liderii opozitiei trebuie incurajati si sustinuti daca vrem sa reuseasca in incercarea de a ne scapa de jigodiile ordinare din fruntea PDL. Ei trebuie sa simta ca sunt in asentimentul societatii. Contrar, poti considera Romania ca fiind desfiintata. Daca vrei ca generatia noastra, care si asa se arata a fi de tot cacatul, sa intre in istorie si cu aceasta mare realizare, slujeste-l dom’le pe Basescu in continuare si negresit vei ajunge sa-ti iei traista in bat prin Europa. Asta si ai lui sunt buni numai de paguba noastra si imbogatirea lor, nu vezi?

    Si nu toti pedelistii sunt puscariabili, doar capii, se stiu ei. Probabil asta te-a deranjat.

    In ceea ce priveste relatiile transpartinice, asta nu-i o problema, e firesc ca oamenii sa se cunoasca, doar traim intr-o societate, nu? Politica-i politica iar relatiile interpersonale, altceva. La caini, sigur ca se cunosc toti cainii din cartier intre ei, dar asta nu-i opreste sa se incaiere cand este miza, deci pana si la ei, deci e natural sa fie asa.

    Si o ultima chestie: politicianul A Nastase nu are nevoie de incurajari, ci de sustinere, ca orice politician. Vezi tu, in optica mea tipii astia din politica sunt profesionisti, ii platim sa faca ce vrem noi treaba lor cum, dar nu ce vor ei. D’asta Ciufulici si acolitii sai sunt impotriva noastra, a tuturor romanilor, cu exceptia rudelor sale si a lui Nutzi.

    Deci, nu ne cunoastem, nu sunt pupincurist, trebuie sustinuti, ailalti trebuie schimbati, asta-i rezumatul.

  31. 31 nastase octombrie 19, 2010 la 7:31 am

    Un liberal deja optimist,

    Nu ne-ar lasa liberalii sa facem asa ceva…

  32. 32 Vasile, octombrie 19, 2010 la 7:59 am

    Intrebare intrebatoare dar pentru Harabula oare?

    Dl. Nastase manipula harabula va face poet contrazicind prin aceasta comparatie conceptul PSD de revigorare a Romaniei!
    Eu dupa alt principiu, acela pe care l-am expus din 2004 incoace , neincetat, fara sa va fiu adept ,exceptind poate faptul ca eu sunt cu adevarat de stanga iar dumneavoastra sunteti intr-un partid de stanga , precizez ceaseless ca nici chiar patriotardul lunatic nu ar fi adus atat rau acestei tari si de aceea am incredere in orice proiect in care si A. Nastase are o contributie.
    Din pacate fete inalte , afiliati PSDeului si dumneavoastra personal au alta parere.
    L-am urmarit pe dl. Tanasescu , acesta in fata unui moderator care mai stie si ce se intampla cu motoarele economiei , a demolat printr-o singura fraza tot programul dumneavoastra afirmand , citez din memorie ” Nu putem spune ca nu s-a facut totul,sau ca nu s-a facut bine , putem spune ca perceptia acestui efort nu a fost corect difuzata populatiei, In timp se va vedea ca tot ce s-a facut este ceva benefic!” inchei citatul
    Pai cu asemenea prieteni cum sa nu va faca Harabula poet!

  33. 34 alex.dumitrascu octombrie 19, 2010 la 9:25 am

    E efectiv amuzanta nepotrivirea intre politicile FMI si programul ‘romania sociala”.
    Pai unde ati mai vazut dv. domnule Nastase stat social sub jurisdictie financiara FMI?
    In Argentina?
    Si politicile monetariste ale BNR va convin?
    Uite de exemplu azi, pe interbancar leul este peste 4.3, in conditiile in care pe piata globala euro e in scadere drastica.
    Si asta ca sa se invete minte gigeii cu credite in euro sa mai aplaude motiunea de cenzura a opozitiei.
    Jucati pe mana unora care v-au vandut inca de anul trecut domnule Nastase.

  34. 35 contele octombrie 19, 2010 la 9:32 am

    ” S.O. Vântu: “Dacă decidem, de exemplu, mâine suntem tovarăşi cu Băsescu. Păi, de mâine, toată lumea îl lasă pe Băsescu în pace. E ca exemplu. Sau mâine agresăm, criticăm, cu supra de măsură, instituţia f…ut-ului din România. (…) Ei sunt agresaţi în funcţie de interesele mele. Atât! Că dacă fixăm ca strategie că de mâine susţinem actele guvernului, de mâine, trustul ăsta de presă, inclusiv Academia Caţavencu, susţine actul de guvernare. Asta încerc să-ţi spun.
    D. Buşcu: – Cu condiţia ca actul de guvernare să merite să fie susţinut. Pentru că dacă…
    S.O. Vântu: – Nu, nu m-ai înţeles: singura condiţie care este aici este decizia lui Vântu. Asta încerc să-ţi explic, Doruleţ. ”

    Ei vor respect .

    Am tot auzit pe blogul ăsta ce mari profesionişti , ce mari luptători ai democraţiei , ce mari deontologi sunt cei de la Realitatea . Sunt , de fapt , nişte slugi .
    Bineînţeles , nu sunt de acord cu modul în care au apărut pe piaţă aceste stenograme . Dar asta nu schimbă cu nimic percepţia mea despre jurnaliştii de la Realitatea .
    Mă gândesc câţi dintre politicieni nu s-au gândit cu îngrijorare dacă nu cumva şi ei apar în aceste stenograme . Geoană nu cred că şi-a mai făcut probleme din astea .
    Mă gândesc de fapt că noi am avut de ales la prezidenţiale între Băsescu şi Vântu . Ce ţară …

  35. 36 Observator octombrie 19, 2010 la 10:06 am

    @contele – intrebam si alta data: mai avem presa in Romania? Mai avem ziaristi?

    Si acum poate ma lamureste si pe mine cineva: in ce ziar au aparut stenogramele acestea? Ce ziarist atat de dibace avem? Si cum de a incurcat ceva personaje si apoi s-a umblat la corectura? Ce infractiune ascund? A fi negru pe plantatie e de amendat? Eu zic ca e pentru aruncat cu rosii doar. Sau doar acesta era scopul? Si acum ultima intrebare: multi dintre noi banuiau aceste lucruri, de aceea evitam sa mai si urmarim aceste posturi de televiziune. Insa pentru ceilalti, de tipul celor care au crezut si in Traian Basescu orbeste indiferent de evidente, credeti ca au efect aceste stenograme?

  36. 37 dlnimeni octombrie 19, 2010 la 10:10 am

    Contele: stenogramele par a fi fost selectionate si transmise – de fapt, ca intotdeauna – de persoane care isi dau seama cam cum bate vintul (nu s.o.) si ca astazi vintul mai bate si altfel ca in trecut. Depinde insa cine ce musca (nu mona) vrea sa prinda. De exemplu, pasajul:
    „Era băiat deştept, venea la supt p…, îmi sugea p… frumos, spunea sărut mâna pentru masă şi cu asta basta. Că loviturile mari, boul dracu’, nu cu presa i le-am dat ci cu capacitatea mea de combinaţii şi de joc.” Cu stima.

  37. 38 dlnimeni octombrie 19, 2010 la 10:30 am

    Limbajul politic de azi.

    Stenogramele publicate ale convorbirilor dlui S.O.V. pun în evidenţă faptul că limbajul politic de azi se bazează pe un vocabular destul de restrâns, format, în esenţă, din urmatoarele cuvinte: fut, pulă, suge, cur, căcat. Pentru mai multă expresivitate – şi vădind un efort intelectual şi preocupări culturale – mai apar uneori şi cuvintele pişat şi bou. Acesta pare a fi fondul principal de cuvinte politice din limba română.

    Ma bucur ca dl Nastase este o exceptie.

  38. 39 Vasile, octombrie 19, 2010 la 10:31 am

    Contele,

    e suparat doamne e suparat ,
    ca Boda nu mai este activat,
    ca ursu pielea si-a dat la schimbat
    Ca stanca in alt cuib a zburat
    Si bineinteles
    Ca chireac parca s-a schimbat.

    Ce bine e la B1TVe
    si ce televiziune echidistanta e
    ce aflux inteligent se scurge
    prin mizeria pe care contele o parcurge

    a uitat presupusul ca Vantu
    a batut in pinza lui Basescu cu gandu
    dar acum brusc ii miroase urit
    mizeria in care s-a complacut!

    ps.
    Din colectia ode mizerabililor!

  39. 40 Ghita Bizonu' octombrie 19, 2010 la 10:33 am

    comesene alu baselu

    pai in 2004 s-a ales intre AN si Vantu si a iesit Vantu. Adica basescu al tau!
    Ca realitatea sprijini basesc in 2004 … Cu aceaisi jurnalisti . Si EVz tt ;sugi basesti.
    Las-o mai moale .

  40. 41 alex.dumitrascu octombrie 19, 2010 la 11:41 am

    Fiecare cu ce-l doare.
    Unii se pricopsesc din mizerii din astea ca altceva nu stiu sa faca.
    Si astia sunt majoritatea careia trebuie sa i se supuna minoritatea.

  41. 42 Aya octombrie 19, 2010 la 11:41 am

    @

    Paul

    VIZIUNEA POLITICA INTRE ABORDAREA SiSTEMICA (DOCTRINARA) SI (doar!!!) REFLECTAREA UNOR INTERESE (IDEOLOGIE)

    Daca vei citi cu atentie postul lui Adrian Nastase vei vedea ca viziunea la care se refera este sistemica (doctrinara), nicidecum ideologica.
    De aceea am facut sublinierea ca, in mod sigur, nu a corectat textul.

    Diferenta intre abordarea doctrinara si cea ideologica este fundamentala (la propriu!).
    In cazul unei viziuni politice, diferenta este intre exprimarea sistemica (doctrinara) si reflectarea unor interese (ideologie).

    O viziune politica valoroasa si credibila trebuie sa fie sistemica (cea prezentata de Adrian Nastase chiar este sistemica- deci este doctrinara, nu ideologica).

    Pentru a fi credibil, un discurs politic care prezinta o viziune (politica, desigur) trebuie sa aiba o abordare sistemica (in discursul sau, Adrian Nastase abordeaza sistemic viziunea politica- deci, doctrinar, nicidecum, ideologic).

    Asa-zisa “viziune ideologica” este- pentru a prelua o formula foarte expresiva- doar una propagandistica.

    Nu este cazul tipului de viziune politica prezentata de Adrian Nastase.

  42. 43 Aya octombrie 19, 2010 la 11:47 am

    @

    DlNimeni

    Ai foarte multa dreptate in ceea ce afirmi (octombrie 19, 2010 la 10:30 am).

    Rezumand:
    Din pacate, limbajul politic al celor mai multi actori publici (unii dintre acestia cu forta decizionala sau de influenta) este argoul.

  43. 44 Dragos octombrie 19, 2010 la 11:52 am

    observator,

    Ce infractiune ascund ?

    Indicii:
    1. „SOV: Asa. Imi dai mie Ministerul de Finante sau ti-l iei tu? Apararea o iei tu sau o iau eu ?”
    2. Legea nu-stiu-cat/nu-stiu-cand privind Siguranta Nationala a Romaniei.

  44. 45 Aya octombrie 19, 2010 la 12:09 pm

    @

    Blogideologic

    Principiul exprimat de tine in octombrie 18, 2010 la 3:54 pm este corect.
    El presupune abordarea sistemica (doctrinara) nicidecum ideologica (propagandistica, in speta- subliniez, in speta).

  45. 46 Razvan octombrie 19, 2010 la 12:23 pm

    @ Doru Coarna

    Ca sa stabilim de la inceput termenii discutiei, nu sunt simpatizant al Betivului National.
    Acum, liderii opozitiei trebuie mai intai de toate sa demonstreze ca merita sa fie sustinuti si incurajati!Eu pana acum nu am vazut un plan national de informare a electoratului ce cuprind acele 100 de masuri. Programul PSD adoptat la Congres, am impresia ca a fost facut pentru a fi servit televiziunilor, si nu cetatenilor. Iata deci, un prim pas gresit pe care il face AN in acest moment. Eu cred si pe buna dreptate, ca este o greseala de comunicare. Nu sunt in stare sa duca mesajul politic in strada!!!Ori daca tu ca lider al Opozitiei te apuci sa ii raspunzi rozaliului, eu unu nu te sustin!Aduceti-va aminte cum a aparut Marian Vanghelie pe scena politica. MV a fost facut om politic de catre Betivu` national. Cum?Simplu: betivu ordinar a intrat in jocul lui Marean, si i-a raspuns cateva luni de zile la atacurile acestuia.

    OPOZITIA TREBUIE SA SE CONCENTREZE PE PROMOVAREA IDEILOR PARTIDULUI SI NU SA RASPUNDA LA ATACURILE PUTERII!

    Lucrurile astea se invata la primul curs de marketing electoral.

    Revenind la liderul partidului, VP face aceeasi greseala, la toate emisiunile la care a fost invitat, a vorbti de TB si pd-l, in loc sa sustina ceea ce vor face ei. S-a raportat tot timpul la TB, ceea ce il face pe ascultator sa stea atent sa vada ce zice alalalt. Pacat pentru VP, multi si-au pus speranta in el.

    Hai cu motiunea!

  46. 47 Razvan octombrie 19, 2010 la 12:26 pm

    @ Observator,

    Raspunsul la intrebarea dvs este, nu! Urmariti interviul cu Bernstein pe sutu.ro.

    Genial!

  47. 48 Vasile, octombrie 19, 2010 la 12:46 pm

    revin , aveti probleme de transmisie?
    Vasile, spune: Comentariul tău e în așteptare.

    octombrie 19, 2010 la 10:31 am
    Contele,

    e suparat doamne e suparat ,
    ca Boda nu mai este activat,
    ca ursu pielea si-a dat la schimbat
    Ca stanca in alt cuib a zburat
    Si bineinteles
    Ca chireac parca s-a schimbat.

    Ce bine e la B1TVe
    si ce televiziune echidistanta e
    ce aflux inteligent se scurge
    prin mizeria pe care contele o parcurge

    a uitat presupusul ca Vantu
    a batut in pinza lui Basescu cu gandu
    dar acum brusc ii miroase urit
    mizeria in care s-a complacut!

    ps.
    Din colectia ode mizerabililor!

  48. 49 casandra octombrie 19, 2010 la 1:16 pm

    @Harabula

    Serviciile private complete de sanatate costa foarte mult si se obtin prin asigurare privata. Stiu pentru ca eu am o asemenea asigurare si ma costa doar pe mine aproape 800 de euro pe an, pentru un plafon de ingrijiri stabilit la 100.000 de euro. Evident, din costurile spitalizarii, compania de asigurari acopera doar 70%. Eu imi pot permite asa ceva. Dar cati romani o pot face, pentru ei si pentru familiile lor?

    Sa nu confundam abonamentele la clinicile private (care cuprind de obicei cateva sedinte de consult, analize si vacccinuri pe an) cu o asigurare completa de sanatate. Putine firme au oferit angajatilor lor asigurari private de santate, toate fiind multinationale. Si doar pentru o parte a personalului… Cele mai multe dintre firmele care au in pachetul salarial si o componenta legata de sanatate ofera, de fapt, abonamente.
    Asa ca eu sunt de acord cu dl. Nastase. Asa precare cum sunt ingrijirile medicale oferite in sistemul public, tot este mai bine pentru grosul populatiei decat nimic. Si nimic si-ar permite cele mai multe familii, chiar si cele cu salarii medii.

  49. 50 marks octombrie 19, 2010 la 1:37 pm

    vad numai vorbe si vorbe. unde sunt faptele domnule Nastase + PSD + PC?

  50. 51 contele octombrie 19, 2010 la 1:44 pm

    Observator

    Eu le-am citit în mai multe ziare iar pasajul pe care l-am selectat este extras din articolul lui CTP . Problema este că nu ştiu dacă vor schimba ceva în percepţia publicului : votanţii lui Băsescu vor spune ” aţi văzut ce mogul pervers este Vântu , aţi văzut că Băsescu avea dreptate când vorbea de ei ” , adversarii lui Băsescu se vor lega de legalitatea apariţiei stenogramelor şi vor ţipa că este doar o intoxicare pentru ca poporul să uite de greutăţi , un fel de mai mult circ şi mai puţină pâine . Ca întotdeauna , adevărul este pe undeva la mijloc , adică Vântu e un fel de paiaţă de mafiot iar Băsescu se foloseşte mediatic de asta .

  51. 52 Harabula octombrie 19, 2010 la 1:57 pm

    @casandra
    Pentru Dumnezeu, ce-i asa de complicat?
    Casele de asigurari de sanatate ale statului vor deconta costurile catre firme private. Asa cum deconteaza acum asa vor deconta si la privati.
    Desigur nimeni nu poate garanta ca decontarile se vor face corect. Dar va exista o singura interfata intre fondurile de la stat si beneficiari privati.
    In situatia actuala hemoragia banilor se produce in mii si mii de locuri. Jaful are loc de la ministru pana la femeia de serviciu.

    Nu exista nici o justificare pentru mentinerea sistemului actual.

  52. 53 contele octombrie 19, 2010 la 2:14 pm

    dlnimeni : dacă analizez stenogramele în funcţie de beneficiile de imagine pentru actualul preşedinte , părerea mea este că par a fi selecţionate prost . În afară de pasajul selectat de d-stră mai sunt câteva referiri la Băsescu care-l pun pe acesta într-o lumină foarte proastă ( de exemplu când explica S.O.V. non-combatul dintre el şi Băsescu ) .
    Dacă mai citiţi odată postarea mea o să vedeţi că ea face referire cu precădere la actul jurnalistic şi mai puţin la politicieni .

    Sunt convins că Băsescu , ca şi alţi politicieni , au fost pe post de Faust în faţa acestui caraghios Mefisto . Posibil ca , după câştigarea alegerilor din 2004 , Băsescu , enervat de pretenţiile lui Vântu , de atacul împotriva fiicei lui din partea Realităţii , foarte probabil şi din considerente electorale să fi rupt înţelegerea . De aici şi tot acest război .
    Trist este că şi susţinătorii şi adversarii actualului preşedinte sunt atât de pătimaşi încât nu învaţă nimic din stenogramele astea .

  53. 54 Vasile, octombrie 19, 2010 la 2:16 pm

    Casandra faceti i confuzie intre ce afirma Harabula si o asigurare de stat sau privata.

    Printre altele si eu am avut o asemenea sigurare pe care la maturare am preferat sa o incasez!

    Asigurarea de stat are de fapt , printre altele, garantia de netagaduit a statul respectiv. Nu stau sa frunzarescu acum googleul ca sa va dau si o pondere dar in statul care duduie cel mai tare din europa ,Germania, principiul asigurarii de stat este majoritar si totusi nefalimentar ca la altii.
    Asigurarea de stat trebuie sa acorde asiguratului servicii complete, de la caz la caz in unitati de stat sau private.
    La noi ,inspirati din sistemul de asigurare american , dar bineinteles ,fara sa fim beneficiarii costului de viata american , clintelar s-a redescoperit asigurarea privata, adica obligatia platitorului de taxe si impozite sa-si riste siguranta ultimilor ani de viata obligandul sa se asigure la firme indicate asa cum spuneam clientelar directionate de cel de la putere.
    Acum nu sunt sigur ca PDLeul este descoperitorul apei calde dar in mod sigur PNLeul a fost un promotor , sau cine dracu mai stie!

  54. 55 florin m. octombrie 19, 2010 la 2:21 pm

    casandra

    si ce iti ofera asigurarea de stat, care costa 10,5% din salariul brut?
    Intamplator, am un exemplu recent intre apropiati: infarct urmat de interventie si montarea a 5 dispozitive coronariene de dilatare a vaselor. Cost total 6000 EUR. Decontat de catre casa de asigurari: 0. Rezultatul, un imprumut de 200 milioane facut de prieteni si rude, pentru a putea plati interventia.

    Exista o expresie franceza despre lucrurile prea scumpe, oricat ar costa, datorita a ce primesti in schimb: Daca ar costa un franc, ar fi cu unul prea mult. Asta este asigurarea de sanatate de stat in Romania.

    Daca statul ar da vouchere pentru bani, si ar fi treaba clientului incotro se indreapta, sistemul medical si clientul ar profita din plin. O groaza de bani sunt mancati in birocratie si plati obscure.
    Iata o cale prin care PSD, daca vrea, poate sa promoveze finantarea directa. Este valabil si pentru invatamant.

  55. 56 Mihnea Georgescu octombrie 19, 2010 la 2:36 pm

    Mai bine SOCLUL decât SOCRUL… 😉 Dacă-mi permiteţi şarja! 🙂

  56. 57 Ro octombrie 19, 2010 la 4:38 pm

    @Dragos – nu ma mai uit la Realitatea si Antene de ceva timp pentru ca am impresia ca acolo se latra, nu se vorbeste. Am mai spus-o – cred ca aceste televiziuni mai mult au daunat PSD-ului decat au ajutat in campania la prezidentiale.
    Ii dau dreptate contelui – am ajuns rau de tot daca am avut de ales intre TB si MG.
    Insa, nu inteleg unde sunt infractiunile care au legatura cu cazul in care este cercetat SOV. Chiar nimeni, dar nimeni nu urla sa spuna „fratilor, e neagra rau, avem printre noi atatea putregaiuri, de acord, dar nu e normal sa aruncam in presa aceste informatii aiurea. nu ajuta la nimic. e doar praf in ochi”.

  57. 58 florin m. octombrie 19, 2010 la 4:47 pm

    Vasile

    garantia statului inseamna ca iti ia tie bani din buzunar. Daca nu ajunge cotizatia de pensie si asigurari, din impozite.
    Daca le maresc si merge, merge. Un timp. Daca lumea maraie si incearca sa se sutraga, (la cele directe), atunci le maresc pe cele indirecte, (s-a intamplat si in Germania de doua ori in ultimii10 ani cu TVA). Daca nu merge nici asa, mai ramane inflatia. La asta n-ai cum sa te opui.

    Cum necum, statul nu creaza bogatie, o redistribuie pe cea eventual creata de noi, dupa ce o mai subtiaza un pic.

  58. 59 casandra octombrie 19, 2010 la 5:01 pm

    @Harabula

    Ai spus:
    „Un exemplu de neintelegere a situatie reale de catre politicieni, inclusiv domnul Nastase, este situatia din spitale.
    Invocand motive ideologice, majoritatea sunt impotriva privatizarii in sanatate.”

    Pai privatizarea in sanatate inseamna exact ce am spus eu.

    Daca te-ai gandit cumva la:
    1. Case de sanatate publice si autonome care sa deconteze serviciiile medicale si medicamentele
    2. Furnizori de sanatate complet privati,
    as zice ca in textul tau initial ai fost confuz.
    Sistemul in care riscurile de sanatate sunt mutualizate in sistem public si bolile sunt tratate la furnizori privati nu este privat pe de-a intregul.

    Si daca furnizorii de santate (medici specialisti, clinici, spitale) sunt complet privati crezi ca vor fi costuri mai mici? O intreprindere privata intentioneaza si obtinerea unui excedent brut de exploatare serios pentru dezvoltarea „afacerii” si un profit oarecare pentru actionari.

    Sora mea a nascut intr-o clinica privata si tariful a fost de 1000 euro, intr-un caz fara complicatii. Sigur, conditiile hoteliere au fost mult mai bune decat intr-o maternitate publica.
    Dar cand am avut nevoie de o analiza genetica mai complicata, tariful din Romania a fost prohibitiv. A trebuit sa facem analiza la Viena, la un tarif mai mic de jumatate, in euro. Geneticianul romana ne-a explicat clar ca sunt atat de putini clienti romani pentru o analiza genetica scumpa si ca este necesara amortizarea echipamenelor medicale si degajarea unui profit pentru patron. Si, daca sunt putini romani care comanda o analiza genetica mai complexa, tariful revine la un nivel mare. In Austria, unde vneiturile populatiei sunt mult mai mari, numarul pacientilor care pot plati analiza este mai mare si tariful revine la un nivel mult mai mic.
    De altfel, la o societate de asigurari de sanatate din Romania, inca din 2008 costul unei banale operatii de apendicita cu spitalizare de 3 zile era de 5000 lei. Cu cat sunt mai putini clienti solvabili, cu atat tariful serviciilor medicale este mai mare. Iar daca colectarea contributiilor la sanatate ramane la 3,8% din PIB, oricat am reorganiza noi furnizorii de servicii in registrul privat banii nu vor fi suficienti si putinor „asigurati” li se vor putea deconta ingrijirile. Cand vom ajunge cu bugetul sanatatii la minim 6% din PIB vom putea discuta de deschiderea completa a ssitemului catre furnizorii privati de servicii medicale. Pana atunci…

  59. 60 Observator octombrie 19, 2010 la 5:03 pm

    @Dragos – Ro ala de mai sus- io mi-s. Dar cum bat aiurea (s-a obisnuit lumea, nu?) am ramas la RO

  60. 61 Daniel octombrie 19, 2010 la 5:47 pm

    @Draghi
    Facem, dar cand trebuie sa culegi roadele se duce Geoana la Vantu, apare Che Guevara la reuniunile de partid sau se scoate din beci propaganda cu mosierii dusmani ai poporului. Unul dintre atu-uri pe care poti sa il ai este credibilitatea. Sa nu uit, dl. Nastase crede ca astea sunt prostii (parerea mea). Cat timp PSD-ul nu va iesi din conceptia perdanta a jocului cu suma nula, cat timp prejudecatile si infatuarea nu vor face loc gandirii libere si deschiderii catre nou, oamenii nu vor inghiti pastila otravita chiar daca e colorata frumos. Asta refuza sa inteleaga PSD-ul. Tot de asta a pierdut tot ce se putea pierde pana acum si are sanse sa continue sau sa obtina victorii efemere. Discutia e mai complicata, nu tot ce e simplu e si usor. E simplu sa concepi situatii win-win, e greu sa admiti ca ai fost invatat gresit. De aceea facem aceleasi greseli din nou si din nou, sperand cumva la rezultate diferite.
    E greu sa faci un castel de carti ca apoi sa vina cineva care nu intelege nimic si sa ii dea un sut la baza. Asta s-a intamplat de curand la congres. Cand victoria e la mustata nu ai voie sa faci greseli. S-a vazut la alegerile trecute. Dar apoi stai si te intrebi daca e mai bine sa faci o cosmetizare de imagine atata timp cat lucrurile nu stau chiar ideal in interior. Cat timp PSD nu va reusi sa iasa complet dintr-o logica egoista a penuriei si sa constate ca prejudecatile nu sunt neaparat adevaruri, ca morala face doctrina si nu invers, ne invartim in cerc. Inca ceva. Noi ne-am dat seama ca avem nevoie de cineva ca dl. Nastase, dar domnia sa nu vrea sa accepte sau nu intelege ca are nevoie de cei (foarte putini) ca noi. In final este rau pentru toti, poate cu un mic avantaj pentru noi, dar satisfactia trebuie obtinuta prin raportarea la vechiul tu, nu la vecinii detinatori de capra.
    Am vazut destui oameni de valoare si cu autoritate cazand in capcana asta: fiind mult mai competent decat cei din jurul tau si avand si autoritate asupra lor, tinzi, in timp, sa crezi despre tine ca esti infailibil, ceea ce e intotdeauna fals. Eu cel mai mult ma bucur atunci cand sunt contrazis (de un baiat destept), am ocazia rara de a invata ceva.

  61. 62 Ghita Bizonu' octombrie 19, 2010 la 7:53 pm

    Se cam fisureaza soclul

    La A3 Vidanjanu se straduie din greu s aevite raspunsurile … si cel mai des este nu va pot da cifrele si iar o ia de la capat in modul basesc comun gastii bocii de pe aici …

  62. 63 Cârcotaşu octombrie 19, 2010 la 9:01 pm

    @ Florin M.
    Infarctul Miocardic Acut se tratează în regim de urgenţă. „Dispozitivul de dilatare a vaselor coronariene” se cheamă STENT, iar în cazul unui IMA este de regulă necesar unul, iar în cazuri mai rare două. Dacă în cazul pe care-l citezi s-au implantat 5 asemenea dispozitive, această operaţie nu a făcut parte dintr-o intervenţie de urgenţă ci dintr-una ulterioară, solicitată de pacient. Aşa stând lucrurile, explicaţii pot fi multe, fără ca ele să aibă vreo relevanţă.
    Totuşi am aşa o impresie că „ruda ta apropiată” nu a făcut dovada plăţii asigurării (adeverinţă sau talon de pensie) sau e vorba de efectuarea intervenţiei într-o clinică neagreeată de casa de asigurări. Ce zici? Cred c-ai aruncat nejustificat cu noroi în sistem.

  63. 64 florin m. octombrie 19, 2010 la 9:27 pm

    Carcotasu

    Nu este ruda, este un prieten.
    Nu a soliticitat el nimic si nu cunosc pe cineva care se afla in situatia respectiva si este capabil sa spuna de cate stent uri are nevoie. (Stiam ca se cheama stent, insa nu stiam cati mai stiau, asa ca am preferat denumirea descriptiva). Probabil ca i s-a sugerat ca este bine asa, habar nu am.
    Contributiile erau platite la zi, dupa stiinta mea. Cat despre loc, clinica de cardiologie din Cluj. Prietenul a fost pus sa SCRIE SI SA SEMNEZE ca intelege ca aceasta interventie nu face obiectul asigurarii pe care a platit-o. Asta in urma unor experiente anterioare, au spus medicii, in care furnizorii respectivelor stent uri nu au fost platiti.
    Cu toate astea, pentru o mai buna clarificare a imprejurarilor, o sa-l mai chestionez odata zilele astea.

  64. 65 Sami octombrie 19, 2010 la 10:02 pm

    In haos se fura cel mai bine, iar afacerile marete cu statul trec aproape neobservate . Neobservate de ceilalti bineinteles , caci cei care le initiaza le simt din plin. Asa ca lui Videanu si intregii clici a PDL de asta le place haosul . Si cand trec putin norii haosului si lumea nu mai este atat de ocupata sa tipe de foame prin piete si ministere , atunci constata in scurtele clipe de ragaz ca s-a mai facut o licitatie mica si s-a mai dat o marmura , o intreprindere energetica etc . Acuma e batalia si mai mare caci au mai ramas doar cateva lucruri nepraduite , asa ca mai este putin pana la fundul sacului. Inca nu s-a ajuns la cusatura .

    De fapt haosul si mentinerea poporului in stres si tensiune pentru grija zilei de maine a fost si a ramas o tactica prin care lumea fiind ocupata cu altele scapa din vedere esentialul , asa ca atunci se fura cel mai usor si nimeni nu zice nimica . Si la umbra crizei se fura foarte bine si o stim si chiar am simtit-o pe pielea noastra . Dar daca le mai si combini (haosul cu criza ) rezulta un „cocteil” ideal cu care insa sper sa nu se mai imbete mult timp hotii de la putere.

  65. 66 florin m. octombrie 19, 2010 la 10:13 pm

    Adrian Nastase

    Eu nu sunt capabil sa identific in Programul de Guvernare numerele indicatoare de care faceti vorbire, (masura 14, 37, etc). Nu gasesc aceste numerotari. Poate ma ajutati.

    Spuneti la un moment dat, in legatura cu enigmatica, (pentru mine, intrucat nu am reusit sa o identific), masura 40:

    „Masura se aplica pentru a mai reduce din numarul de verigi intermediare si de speculanti care se interpun intre producator si cumparatorul final. Spre exemplu, un litru de lapte pleaca de la 1,1 lei de la producator si ajunge la 4 lei in hipermarket.”

    Domnule Nastase, trebuia sa-l lasati pe ministrul Tabara, ca se pricepea mai bine sa spuna astfel de gogosi. Nu se interpune nimeni in plus. Piata nu il accepta pe intermediar decat atunci cand are nevoie de el, cand este o solutie mai economica decat cea a actiunii directe, din diferite motive. Apoi, despre ce intermediari vorbiti in industria laptelui?
    Astfel de exprimari ar trebui sa puna pe ganduri, si chiar pun, pe toata lumea care se gaseste in piata si intelege cum functioneaza aceste lucruri. Pun pe ganduri in legatura cu adevarata valabilitate a mesajelor de incurajare a investitiilor si investitorilor.

    Pai cine are curaj sa riste bani, cand se poate trezi maine cu statul care, din ratiuni electorale, ii tranteste un pret maximal? Iar pana sa-i plateasca vreo subventie, daca se mai pune problema, i s-a dus naibii afacerea.

    Daca vroiati lapte ieftin, nu trebuia sa adoptam standardele europene. Venea masina cu lapte in fata blocului, dadeai 2-2,5 lei pe litru, adica 4-5 lei PET ul, si gata. Ce 5% TVA? Nici un fel de TVA. Simplu si economic.

  66. 69 Les ingénieur octombrie 19, 2010 la 11:34 pm

    pentru maicasa nu a plans atat. Poate ca el si stolo fac parte din cei 20% de romani mentionati de basescu in direct la o emisiune tv.

  67. 70 Vasile, octombrie 20, 2010 la 7:06 am

    Florine M.

    Fara sa vrei ai spus si un adevar „statul nu creeaza bogatie , o distribuie”, pai asta este si problema ce motor poate functiona fara un regulator , fara o distributie echilibrata?

  68. 71 Vasile, octombrie 20, 2010 la 7:12 am

    Ro, de la actuala Romanie,

    Esti pitzifelnic domnule si nu este singurul, la TVR inainte de 90 sau la B1TV .PRO TV nu iti produce o voma incurabila pe cind un post care latra critic si latra la putere va deranjeaza , cu aia ma-si unul alb si unul negru?

  69. 72 nastase octombrie 20, 2010 la 7:45 am

    florin m.

    Numerele acestea corespund masurilor cuprinse in in sinteza cu cele 100 de masuri de guvernare. Este o brosura de cateva pagini folosita pentru o comunicare publica mai facila. O enumerare de solutii, fara analiza de impact bugetar.
    Videanu este incorect. El se refera la brosura desi stie ca analizele se afla in documentul de 310 pagini.

  70. 73 Cârcotaşu octombrie 20, 2010 la 8:38 am

    Sistemul de sănătate din România are o mulţime de puncte slabe pentru a mai fi atacat şi acolo unde ceva se mişcă.
    Astfel, din aprilie, funcţionează primul Program Naţional de Tratament Invaziv în IMA (vezi aici) în cadrul căruia au fost alocaţi bani tocmai pentru tratarea prin angioplastie a cazurilor de infarct.
    În ceea ce priveşte „necesarul” de stenturi, noţiunea aceasta nu există. Unul singur rezolvă o obturare a unui vas coronarian, obturare care provoacă obligatoriu un infarct. În regim de urgenţă se acţionează exclusiv pentru restabilirea circulaţiei sanguine şi înlăturarea cauzei infarctului, de aceea unul sau cel mult două stenturi sunt suficiente. 5 asemenea dispozitive pot fi necesare în cazuri de strangulare parţială a mai multor vase, aceasta nefăcând însă parte din tratamentul urgenţei. În asemenea situaţii medicii recomandă intervenţii pe cord deschis cu montarea de by-pass-uri.
    Altfel uite despre ce-i vorba:

  71. 74 Cârcotaşu octombrie 20, 2010 la 9:06 am

    Comentariul anterior, de la 08:38, este adresat lui Florin M.
    Scuze.

  72. 75 florin m. octombrie 20, 2010 la 9:07 am

    Adrian Nastase

    ok, cum pot identifica acele numere in Pogramul de pe Net?
    Multumesc foarte mult!

  73. 76 Manuela octombrie 20, 2010 la 9:52 am

    @florin m

    Cele 100 de solutii pot fi citite la adresa http://www.psd.ro/100desolutii.php

    Programul de 300 de pagini poate fi cititi si comentat la adresa http://proiect-guvernare.psd.ro/

  74. 77 Observator octombrie 20, 2010 la 10:43 am

    @Razvan – Multumesc. M-am uitat. In SUA presa e o putere, iar la noi doar un instrument in mana puterii.

  75. 78 florin m. octombrie 20, 2010 la 10:46 am

    Vasile

    Nu prea spun nimic „fara sa vreau”, dar ai preluat incomplet fraza mea, ceea ce-i modifica intelesul.

  76. 79 florin m. octombrie 20, 2010 la 10:47 am

    Manuela

    multumesc!

  77. 80 florin m. octombrie 20, 2010 la 10:48 am

    Carcotasu

    Multumesc foarte mult. Am sa documentez foarte exact cazul si am sa revin.

  78. 81 Observator octombrie 20, 2010 la 11:01 am

    @Vasile – la B1 nu ma uit. Nu stiu decat de prin ziare ca ar exista o emisiune Nasul. La TVR 1 inainte de ’89 ma uitam la Mihaela, iar la PRO TV ma indispun lacrimile. Nu zic pe ce program ma uit ca s-ar putea sa-mi zici ca-s snoaba. Si uite, nu vreau, domnule, sa mai aud astfel de lucruri.

    Dar citesc presa on-line, blogul domnului Nastase, ascult radio-ul in masina.

  79. 82 mumu12345 octombrie 20, 2010 la 3:02 pm

    @Observator

    Spuneţi: „@Dragos – Ro ala de mai sus- io mi-s. Dar cum bat aiurea (s-a obisnuit lumea, nu?) am ramas la RO”

    N-aş zice că bateţi aiurea. Mai degrabă Ro v-a rămas de pe vremea când semnaţi „Rodica” sau „Rodia”.

    Nu întâmplător semnam eu cu „Observator” dans le passé et oublié.

    Să auzim şi de bine!

  80. 83 Observator octombrie 20, 2010 la 3:32 pm

    @mumu12345 – Rodia nu stiu cine e. Nume de fruct nu mi-am luat niciodata. Rodica mi-s in buletin, nu nick (echipa are adresa mea de email foarte clara).

    Iti vrei nick-ul inapoi? Cum zisei, cu placere, si ma transform in Observator si inca ceva. A treia oara nu mai fac oferta 🙂

  81. 84 mumu12345 octombrie 20, 2010 la 4:31 pm

    Doamnă, într-un comentariu trecut, dar neadmis la moderare, v-am spus că nu-mi mai trebuie un nick folosit şi deja compromis de către un alt utilizator.

    Cât priveşte nickurile „Rodica” şi „Rodia”, sunt nickuri folosite de către dumneavoastră cu ceva vreme în urmă pe acest blog. Chiar dacă „Rodia” o fi rezultat din saltul involuntar peste litera „c”, dumneavoastră aţi comentat cu acest nick.
    Oricare dintre noi, dacă postăm cu o adresă de e-mail, avem un identicon (avatar) unic. Ori Rodica, Rodia şi Observator au acelaşi identicon, generat de folosirea aceleiasi adrese de e-mail, indiferent de distanţa în timp la care postăm comentarii pe aceeaşi gazdă de bloguri (în cazul de faţă wordpress.com). Asta este. Tehnica nu poate fi înşelată. : lol :

  82. 85 mumu12345 octombrie 20, 2010 la 4:39 pm

    @Observator

    Acu, eu tot nu înţeleg, şi dumneavoastră aveţi pile la Generica şi Presupusa Manuela? Probabil că da. Altfel cum aţi răspunde la un comentariu care nu a fost publicat încă, sau care nici n-o să fie publicat după bunul obicei al moderării casei acesteia.
    Pacat! Iarăşi voi fi nevoit să mut întreg dialogul în alte case.

  83. 86 Ghita Bizonu' octombrie 20, 2010 la 4:52 pm

    Sami

    din pacate cam multi au pus botul sa creaza ca in liniste se fura cel mai bine … uitand ca daca e prea multa liniste se aude cainele cand latram geamu cand s efranguie si calu cand necheaza .. si fibdca le placea prea mult hip hopu au uitat de intelepciunea zonei de bastina

  84. 87 mumu12345 octombrie 20, 2010 la 4:53 pm

    erată: întreb

  85. 88 Vasile, octombrie 20, 2010 la 4:59 pm

    Observatorul,

    Sunt oameni fara probleme la encefal , supra ponderali & gurmanzi care daca au si un minim moral mostenit sau acumulat, pot scapa de toata incarcarea stomacala uiteindu-se doar cinci minute la Nasul!

  86. 89 Vasile, octombrie 21, 2010 la 6:22 am

    Florin M

    Fara polemici pe subiect. Te rog totusi sa reti faptul ca afirmatia dumitale vs sintagma de garantie este eronata.
    Eu vreau „garantii” si nu himere , Ati scoate banii din buzunar , este o chestie comunista , falsa , obligatiile cetatenesti sunt obligatorii fata de stat, dar statul garanteaza ca cetateanul este din toate punctele de vedere ,sub umbrela statului si nu a unei firme clientelare!

  87. 90 Draghi Puterity octombrie 22, 2010 la 3:24 pm

    @Daniel

    Am vazut destui oameni de valoare si cu autoritate cazand in capcana asta: fiind mult mai competent decat cei din jurul tau si avand si autoritate asupra lor, tinzi, in timp, sa crezi despre tine ca esti infailibil, ceea ce e intotdeauna fals. Eu cel mai mult ma bucur atunci cand sunt contrazis (de un baiat destept), am ocazia rara de a invata ceva.

    Ai dreptate, iar prin paranteza din ultima fraza confirmi de fapt ca toti avem in noi samantza infatuarii 😉 Churchil parca spunea, daca vrei sa cunosti caracterul adevarat al unui om, da-i putere.

    Am mai amintit pe aici, eu cred ca o parte din problemele de „arogantza a puterii” provin si din dorintza de a eficientiza anumite demersuri. Fiecare a avut la un moment dat impresia ca e „inconjurat doar de idioti” si ca decat sa isi piarda timpul explicand fiecaruia pe indelete de ce ceva trebuie facut intr-un fel si nu in altul a preferat scurtatura autoritatzii spunand: „faci asa pentru ca asa spun eu” in loc de „faci asa pentru ca te-am convins ca asa e mai bine”. Evident, in timp, acest stil iti acumuleaza (exponential cred) dusmanii, chiar si atunci cand deciziile impuse de tine s-au doveit cele corecte.

    Nu stiu nici eu rezolvarea la problema asta, dar cred ca exista unele solutii pentru a-i atenua din efecte. De exemplu iti poti manipula interlocutorul pentru a-l face sa creada ca ideea ta e de fap a lui. Sau dupa o impunere autoritara, necasata intr-o problema importanta, se poate lasa mai multa libertate in mai multe probleme minore. Sau se poate delega munca de convingere unor locotenentzi credinciosi.

    De fapt, daca ma gandesc mai bine, totul se reduce la a intelege corect natura umana (in mod empatic si neextrapoland prea mult din propria personalitate) si a promova consecvent o cultura a meritocratiei si a succesului in echipa. Asta din urma destul de greu de realizat in tara care a inventat zicala cu „capra vecinului”…

  88. 91 Gheorghe octombrie 28, 2010 la 6:30 am

    Domnule Nastase,
    Politica ete o curva si a lu’ cocos va poate lamuri in detaliu Dar ce vina am eu ca democratia la noi e de caca-maca si e facuta de idioti in mare parte? Cum dracu o gandirati, daca am ajuns in fundatura asta? Un clovn cu mintea ratacita este presedinte; la dreapta-i sta teaca pentru bleaga-i, iar dea stanga (ca)catelul cel pitic, ca niste papusi voodoo. Aveti timp s-o reganditi nu pentru voi ci pentru viitorime. Sa intre si natia asta unde-i e locul si sa scape de impostori, iar idioti prcum borfasu’ ce fura bordurile, betivu’ ce fura flota, lasa-i ca vin ei la mana noastra. Sa avem rabdare….


  1. 1 Paradoxal : CARBON 14 Trackback pe octombrie 18, 2010 la 7:33 pm
  2. 2 * epoca Băsescu este una neagră penntru România dar NU este sfârşitul României ! * « Sfinxul Trackback pe octombrie 18, 2010 la 11:36 pm
  3. 3 Haos si ilegalitate in Parlament « ministru >> prim-ministru >> blogger Trackback pe octombrie 2, 2011 la 8:00 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

<span>%d</span> blogeri au apreciat: