Are si apatia o limita!

Urmarind protestul legitim al lucratorilor de la Finante m-am gandit ca s-ar putea ca toata teoria legata de apatia, lipsa de implicare, de speranta si de dezangajare a societatii romanesti sa fie insuficient de bine fundamentata. Am sentimentul ca aceasta lipsa de reactie a cetatenilor in fata unei puteri opace si dovedit abuzive reprezinta de fapt doar o crusta de suprafata sub care exista foarte multa tensiune, nemultumire si frustrare.

Protestul spontan al celor de la Finante este semnul care arata ca trecem intr-o alta etapa a nemultumirii sociale. Nu stiu daca realizati, dar tensiunile se acumuleaza, iar regimul Basescu-Boc nu are nici macar inteligenta de a ridica usor capacul de pe oala sub presiune. Dimpotriva, ei dau focul mai tare. Reactia lor se rezuma la dispret, la respingere, la negarea dialogului, a solidaritatii si, din ce in ce mai mult, si a umanitatii.

Actuala putere nu vrea sau nu reuseste sa inteleaga faptul ca guvernarea este despre oameni si nu despre cifre. Atat in deplasarile prin tara, cat si prin intermediul presei am vazut romani, bugetari, care incaseaza la finalul unei luni de munca 400, 500 sau 600 de lei. Nu stiu daca e mult sau putin in raport cu munca prestata, dar sunt convins de faptul ca este extrem de putin raportat la cheltuielile curente ale oricarui individ. Citeam in urma cu cateva zile un calcul facut de un cotidian central, conform caruia un roman ar trebui sa castige cel putin 750 de lei lunar pentru a-si asigura macar hrana zilnica. Poate ca suna cam dur, dar daca lucrurile vor continua in aceeasi directie, populatia este condamnata la moarte prin infometare. Guvernul Basescu-Boc ia decizii impotriva romanilor.

Ca lider politic, ca vicepresedinte al Camerei Deputatilor, ca cetatean al acestei tari si ca om doresc sa imi exprim solidaritatea fata de toti cei care protesteaza impotriva abuzurilor, a nedreptatilor si a greselilor fundamentale comise de guvernarea pedelista.  Starea de spirit si reactia lucratorilor de la Finante sunt cele de care PSD are nevoie pentru a putea tine piept în Parlament unei puteri care calca in picioare legea, Constitutia si principiile democratice. Nu intamplator am vorbit pana acum despre o „motiune de cenzura populara”. Ea nu poate avea succes decat daca este sustinuta activ, prin presiune publica. Parlamentarii puterii vor vota, sper, altfel decat le dicteaza Traian Basescu si gasca sa, prin SMS sau pe alte cai, numai daca populatia va fi permanent in spatele lor si ii va trage de maneca.

70 Responses to “Are si apatia o limita!”


  1. 1 happyfish octombrie 14, 2010 la 12:53 pm

    De ce n-au iesit in strada atunci cand luau sporuri pentru efortul de a se ridica de pe scaun sau pentru efortul de a infrunta curentul produs de deschiderea geamului de la ghiseu?! De ce nu protesteaza atunci cand li se ofera spaga, atentii, stimulente pe ochi frumosi, etc.
    Guvernul asta a creat o categorie aparte a populatiei, aceea de bugetar.
    Si se adanceste prapastia intre acestia si „ceilalti”, din sistemul privat.

  2. 2 lupi octombrie 14, 2010 la 12:56 pm

    Stie cineva cine e acest lacheu pdlist,IALOMITIANU ??Un bastard din lungul sir de madarfackari ce-au ajuns sa taie si sa spanzure in romanica !!Un cretinoid, unul din limbricii ce-au infestat cu spurcaciunea lor organismul acestui neam!Astia toti provin din icrele depuse de madarfackarul suprem, tatal lor, jigodia[javra ordinara] infama :basescu !!!!

  3. 3 Ghita Bizonu' octombrie 14, 2010 la 1:16 pm

    Bilant la 6 ani băşiţi fiindca n-a iesit Bombo am ajuns ca-n Congo!!! in frunce cu Bassa Seco N’Face Warza !!
    Noroc cu finu intelctual (de neam securistic sa nu mai zic barfe den Texasu de piste balta !) baconschi de lamaballe care si-a udat cu sampanie platforma demagogica !!

  4. 4 ELMMAR octombrie 14, 2010 la 1:58 pm

    @ happyfish

    Ai o gandire de guvid adica: paceaur, capiat, chiaun.
    Mai bagabontesc spus ai pus botu’ la ragaielile lui Base(scuze,ai marsat, ai achiesat draga).

  5. 5 Alianta N.U. octombrie 14, 2010 la 2:05 pm

    @AN
    va sugerez sa oferiti suport in special in cazul tentativelor de intimidare celor care va sustin si au probleme datorita acestui lucru pt ca stiu aveti posibilitatea asta si asa ar fi corect. Fara o baza solida varful piramidei nu valoreaza doi bani si mi se pare ca noi suntem baza de pe care dumneavostra va bateti cu Basescu

  6. 6 Vasile, octombrie 14, 2010 la 2:09 pm

    Dl. Adrian Nastase,

    Asteptam „apatia” ca sa va raspund sau sa va intreb cum dreacu de revolta spontana (vezi cea a politistilor ), a venit tocmai de la cei care intr-un fel sau\
    altul de rup in doua, ca sa nu spun altceva!
    Ce sa spun, ca cei mai merituosi in colectarea taxelor „nebune”, in evacuarrile amaratilor care nu mai au cu ce sa-si plateasca ratele ,spagarii de soi , se simt acum nedreptatiti?

  7. 7 Doru Coarna octombrie 14, 2010 la 2:10 pm

    Bine spus: „guvernarea este despre oameni, nu despre cifre!”

    Si intr-adevar, este o noua etapa, cea a miscarilor spontane. Am vazut si ura pe chipul lor, ura care le lipsea asta-primavara…
    La Finante protestau in majoritate femei. Ce rahati de barbati mai are Romania! Vor lovi jandarmii femei, mame, sotii, surori? Sigur ca da, doar seful lor a lovit un copil!

    Mai lipseste un singur detaliu: simultaneitatea! Dar asta se rezolva repede. Ma bucura insa salariatii din privat, uite ca lor le merge bine, patronii lor sustin economia si fraierii se cred intr-o alta poveste.

    Ma uitam aseara cum aceste jigodii penale se tratau cu sampanie in timp ce in tara se protesteaza de foame si intr-un fel m-am bucurat intelegand ca tot tampiti au ramas, doar oleaca catarati in copac.

    Dle Nastase, poate ar trebui lansat un mic semnal, un mic punct de vedere privind averile create in vremuri „de austeritate” ale acestor javre ordinare, cred ca asa ceva ar vrea sa vada aceasta populatie infometata, poate un remake „Flota”…

    Deci Piratul a reusit sa innebuneasca tara. Bine asa! Sa vedem ce va face cand tara il va innebuni pe el.

  8. 8 Vasile, octombrie 14, 2010 la 2:13 pm

    Dl. Adrian Nastase,

    Asteptam „apatia” ca sa va raspund sau sa va intreb cum dreacu de revolta spontana (vezi cea a politistilor ), a venit tocmai de la cei care intr-un fel sau\
    altul ne rup in doua, ca sa nu spun altceva!
    Ce sa spun, ca cei mai merituosi in colectarea taxelor „nebune”, in evacuarrile amaratilor care nu mai au cu ce sa-si plateasca ratele ,spagarii de soi , se simt acum nedreptatiti?

  9. 9 Aya octombrie 14, 2010 la 2:16 pm

    @

    Adrian Nastase

    DESPRE PSIHOLOGIA ROMANILOR, SPECIFICUL ROMANESC AL ALEGORIEI MESAJELOR SI RAPIDA BALANSARE A SITUATIEI

    Citez:
    ” s-ar putea ca toata teoria legata de apatia, lipsa de implicare, de speranta si de dezangajare a societatii romanesti sa fie insuficient de bine fundamentata.”

    Comentariul meu:
    Ne este vorba despre faptul ca „s-ar putea” si nici despre „insuficienta fundamentare” (ma surprinde acest tip de abordare!).

    Pur si simplu, acea teorie este total lipsita de valoare de adevar.

    Ca tip de psihologie, romanii sunt „mai inertiali”, nicidecum predispusi la neimplicare sau caracterizati prin capacitate precara de a spera.
    Aceasta caracteristica de baza a lor produce, in egala masura, efecte pozitive si (aparent total- in fapt, doar pana la un punct) negative.

    1.Voi incepe prin efectele negative (legate, in principal, de temporizare):

    Romanii au un tip specific de „a rabda suferinta” inainte de a reactiona.
    Cel mai probabil, asimilarea (din pacate doar) UNOR lectii ale istoriei, in mod intelept, la nivelul psihologiei colective (o nuanta suplimentara fata de ceea ce intelegem prin „mental colectiv”) ii face pe romani sa nu reactioneze IMEDIAT impulsiv.
    De ce (si care este esenta acelor lectii intelept asimilate)?
    Pentru ca istoria ACESTOR LOCURI i-a invatat ca reactia impulsiva, la nivel general, aduce schimbarea a ceea ce exista cu ALTCEVA care deseori s-a aratat a NU FI ceea ce doreau- si, mai ales, nicidecum materializarea telului pentru care se ridicasera ca unul.

    Toate acestea nu inseamna lipsa sperantei, resemnare sau o funciara neincredere in orice solutie viitoare- doar o INTELEAPTA cantarire a lucrurilor.
    Cine cunoaste si intelege aceste lucruri despre romani va avea si increderea lor.

    2. Voi continua cu efectele pozitive:

    Romanii sesizeaza problemele legate de o putere sau alta INAINTE ca acestea sa se manifeste efectiv.
    Acest lucru face ca acumularile sa fie calitative si lipsite de graba.
    Este posibil ca problemele sa nu apara- semnalele receptate fiind nu neaparat false, dar indicand o disfunctie de parcurs, care a fost remediata. In acest caz, retinand, totusi, acele semnale, nu reactioneaza.
    Daca problemele apar, inteleapta lor rabdare ii face sa reactioneze DUR (teribil!!!) doar cand devine evident ca este pe cale de a se atinge „punctul de neintoarcere” (faptic, acest lucru apare ca „reactie inertiala’).

    Toti cei implicati in conducerea (actuala sau potentiala a) destinelor romanilor ar trebui sa tina cont SI DE ALTA caracteristica aparte a lor.
    Romanii au un anumit tip de „diplomatie inascuta”, intr-un fel, genetica.
    Atitudinea lor structurala tine de un profund asimilat si transformat specific bizantinism.
    Nu vor spune, multa vreme, direct ceea ce gandesc- pana si sugestiile lor fiind transformate intr-un tip aparte de alegorie a mesajelor.

    Cei „en titre” sau (doar) potential in postura de a fi varfuri decizionale pentru romani trebuie sa aiba, permanent, activ „organul receptarii si decriptarii” acelor alegorii.
    In caz contrar, situatia de facto, publica, VA BALANSA RAPID SI FARA SEMNALE PREALABILE CLARE- aceasta fiind o alta caracteristica a romanilor.

  10. 10 Aya octombrie 14, 2010 la 2:26 pm

    @

    Happyfish

    Citez din mesajul tau (octombrie 14, 2010 la 12:53 pm):

    „Guvernul asta a creat o categorie aparte a populatiei, aceea de bugetar.”

    Pornind de la aceasta „geniala” afirmatie se poate lesne realiza ce valoare are textul pe care l-ai postat, legat de „categoria aparte a populatiei” la care te referi.

  11. 11 DanM octombrie 14, 2010 la 2:28 pm

    Dle Nastase,

    a spunem ca este adevarat, ca acestia incaseaza doar 400-600 lei salariu dupa o luna de munca, dar cine ii obliga sa stea in sistem. Nu vi se pare ciudat ca stau pe un salariu mai mic decat o femeie de serviciu de bloc? Si asta se intampla de foarte multi ani, cred ca smecheria este alta, ei platesc taxe la 400-600 lei, iar restul nu sunt impozitati, le vin direct prin sporuri, stimulente etc.
    Daca nu ma insel, guvernarea dumneavoastra a introdus impozitul de 3% la microintreprinderi, o masura buna pentru acel moment. Multe multinationale au profitat de acesta masura. Au diminuat salariile angajatilor la salariul minim pe economie iar diferenta o plateau prin intermediul microintreprinderilor create special in acest scop de catre angajati.
    Alta informatie ce se vehiculeaza la antene, prin intermediul dlui Vosganian, este ca in perioada 2004-2008 ei (liberalii) au dublat salariile bugetarilor. Dupa un calcul simplu rezulta ca salariul de 600 lei de astazi era in 2004 la sfarsitul guvernarii dumneavoastre de numai 375 lei. Este adevarat? In alta ordine de idei, seful ANAF declara ieri, ca sunt trimise de catre angajatii ANAF somatii contribuabililor pentru a putea sa isi incaseze acele stimulente.(si eu am primit la firma in perioada ianuarie -septembrie nu mai putin de 10 somatii cu executare, in conditiile in care faceam plata impozitelor la timp fara intarziere. De fiecare data cand trimiteam contabila, la sectia financiara primeam aceleasi raspunsuri din partea lor, „o greseala de sistem”).
    O fi facut guvernarea aceasta mult rau, dar prea se leaga totul, prea isi bat joc de noi angajatii de la stat (nu trebuiesc bagati in aceeasi oala, angajatii de la interne, armata, spitale si scoli), crezand ca noi ceilalti suntem prosti si nu intelegem.

  12. 13 Walt Disney octombrie 14, 2010 la 2:36 pm

    Nu știu dacă vorbim aici despre limita apatiei sau despre instinctul de supraviețuire. Când discutăm de salarii de 500 de lei, cred că instinctul de supraviețuire le împinge pe mamele respective la protest. Lipsa apatiei ar fi presupus o reacție asemănătoare față de furtul Robertei Anastase, o reacție determinată de principii încălcate sau interes față de acțiuni politice.

    Ruptă de realitate și cu un zâmbet debil pe buze (ca Ialomițianu în fața protestatarilor), puterea portocalie a tăiat strat cu strat, până la baza piramidei lui Maslow. Ei încă nu realizează că peste această limită oamenii se transformă și nu mai pot fi manipulați sau controlați. Asta nu se întâmplă pentru că oamenii se deșteaptă, ci pentru că mor de foame și sunt capabili să se mănânce unii pe alții ca să supraviețuiască. În această stare, Boc speră încă să le vândă reforma statului, asumarea răspunderii :), mogulii, Realitatea TV, Antena 3 și mai nou TVR. Au devenit deja mai triști decât Ceaușescu în 1989.

    Probabil că gogoașa nu va exploda acum, iar acest protest va înceta. Însă Boc însușii ar trebui să voteze cu două mâini moțiunea PSD și să fugă cât mai poate. Mai târziu, va trebui să se târască. Iar Băsescu trebuie să se oprească din acțiunea de ciuruire a poporului român, care continuă de la alegerile din 2009.

  13. 14 Aya octombrie 14, 2010 la 2:44 pm

    @

    Adrian Nastase

    COMPLETARE (sau, P.S.) la
    „Despre psihologia romanilor, specificul romanesc al alegoriei mesajelor si rapida balansare a situatiei”.

    Specificul romanilor- asa cum l-am descris- a facut sa NU PRODUCA EFECTE „scenariile” nimicitoare minutios pregatite pentru Romania.

    Acelasi specific romanesc face SA NU AIBA EFECTUL SCONTAT, in Romania, campaniile electorale construite de mari experti straini, cu remarcabile rezultate in alte parti ale lumii, unde au adus la putere (pentru ca ei au facut-o!) personaje si forte politice importante.

    De asemenea, nu pot avea efectul scontat campaniile care, chiar construite de romani, urmeaza specificul („retetele”) celor occidentale sau americane (am luat doua exemple).
    In schimb, ar avea efecte colosale o campanie construita de romani, in baza specificului romanesc.

  14. 15 Doru Coarna octombrie 14, 2010 la 2:50 pm

    @ Aya,

    tu ai dreptate in teorie, principala problema practica este insa ca romanii, cei de acum, nu au un LIDER in fata lor, unul care sa-si asume situatia si destinul lor. Aminteste-ti momentul ’89: pana cand nu a aparut un lider, balamucul n-avea nicio perspectiva, poate doar aceea de a ramane vesnic… balamuc.

    Pana cand o figura binecunoscuta nu iese in fata la asumare, revoltele nu vor avea substanta. Si nici succes. Deci nici sens.

  15. 16 Bibliotecaru octombrie 14, 2010 la 3:11 pm

    Am mai spus, spun acum şi voi spune şi pe viitor… Cetăţenii au nevoie de respectul liderilor lor naţionali. Lipsa de respect va produce efecte care nu vor dispărea o dată cu salariile mai mari. Politica trebuie să se regândească, să se reinventeze, politicienii trebuie să aibă o cu totul altă raţiune decât până acum.
    Toţi cetăţenii trebuie să-şi înveţe primele trei caracteristici civice, Respect, Mândrie Naţională şi Suveranitate. Numai aşa demnitatea umană va reveni şi va construi viitorul.

  16. 17 gabryela octombrie 14, 2010 la 3:22 pm

    In laboratoarele pdl se pregateste de la 1 ianuarie o ordonanta de exterminare a persoanelor cu handicap grav si a asistentilor personali ai acestora.dumnezeu sa-i bata pe acesti pdl-isti nemernici.va rog faceti ceva ca aceasta ordonanta sa nu se aplice.

  17. 19 Harabula octombrie 14, 2010 la 3:43 pm

    Nu inteleg cum poate fi considerata indreptatita solicitarea de stimulente de catre niste functionari de la minister.
    Experientele mele cu inspectorii de la finante sunt nefericite. Am suportat multe controale. Lucrand la o societate cu capital majoritar de stat, arghirofilia si reaua credinta nu s-au desfasurat in toata plenitudinea. In schimb incompetenta si-au manifestat-o din plin.

    Pe de alta parte,
    sunt total de acord cu domnul Nastase ca guvernul Boc procedeaza stangaci in problemele de munca si salarizare. Si in alte chestiuni.

  18. 20 Cristian Tudor octombrie 14, 2010 la 4:46 pm

    Ma bucur ca ati deschis acest subiectul”abuzuri”,d-ule Nastase!
    Tocmai d-stra sa vorbiti despre asa ceva?!Vreau sa va spun ca acum 2 luni de zile am fost cu doi prieteni in delta,cu cortul si mergand noi cu barca prin acele minunate canale,la un moment dat,cand sa intram pe un canal,in mijlocul deltei bineinteles,dam de o bariera unde era si un nene cu pusaca si ne zice:ocoliti va rog,aici este proprietate privata!!cine era proprietar?Ati ghicit,D-ul NASTASE!Domnilor vorbim de un canal navigabil,sechestrat si pus sub stapanirea d-lui NASTASE!si atunci despre ce vorbim d-le Nasatse?abuzuri?
    Sa fim seriosi,d-stra ati dat strartul la asa ceva.

  19. 21 Vova octombrie 14, 2010 la 4:58 pm

    Ca protestul celor de finante sa nu fie numai un foc de paie, acum ar trebui sa toti bugetarii sa faca acelasi lucru incepand de maine. Poate celor de la finante li se vor rezolva problemele pana luni (cum a declarat ministrul), dar celorlalti?
    P.S. Ar fi o idee sa facem protestul pe blogul dvs, vad ca cei de la PD-L (in special Ioan Oltean zis si Broscoiul) va citesc zilnic!

  20. 23 i.nicolae octombrie 14, 2010 la 5:26 pm

    Este rau daca ati vazut numai bugetari care au salariu de 5-600 lei.Aveti probleme cu vederea.De cand nu ati mai vizitat o fabrica de confectii,sa vedeti acolo munca si salarii.dar de goana dupa voturi va face sa vedeti numai ce va convine.

    sa auzim de bine.

  21. 25 Alex octombrie 14, 2010 la 5:55 pm

    Ce mai, asistam la inceputul sfarsitului Guvernului Boc, sfarsit care insa nu se profileaza mai tarziu de 2012. Timp suficient pentru a omori patru milioane de romani. Depinde insa cat de receptivi vor fi liderii PSD si PNL la miscarea lui Baselului (presedinte pana in 2014) care da semne ca este in cautarea unui nou partid de guvernamant pe masura genialitatii sale.

  22. 26 Gabriela octombrie 14, 2010 la 6:05 pm

    Si inca disperarea n-a atins cote maxime. Prin decembrie, nu-i vad bine pe guvernanti, mai ales ca vom da piept cu cel mai sarac Craciun din viata noastra. In plus, sunt convinsa ca jumatate dintre bugetari, nu-si vor putea acoperi cheltuielile cu intretinerea apartamentelor pe timp de iarna

  23. 27 Ghita Bizonu' octombrie 14, 2010 la 6:23 pm

    Ura ! Ramane cu am stabilit !!!

    Cu o iuteala ce rizica sa il face invidios pre Boc , ba chiar Baselu, sinistru IaloViteanu , pardon Ialomiteanu de la raul Ialomita , facu volt a face (adica a intors-o ca la Ploiesti ptr anglofoni si pifani) : „stimulentele” se vor da ca cum s-a stabilit . Adica cam nema .
    Sa vezi taica cand muierlacu din finate se va tezi din nou cu lefurile alea de lokum! Caci istoria ne arata ca ‘emotion incepe intotdeauna cu femiele si cum zicea odat un plontoner de melitie (patrulam noaptea cu el in calitate de martor preconstituit) bai baieti cu barbatii mai maege cum mai merge da muierile is cele mai rele ca e irationale !! La care elevu anexat ha?
    Cica ieri si azi au fost totusi 30% la scarbici . Data aviatoare …. ?!(dau ma rog iese cu paruiala in sectiile finaciare!). Si parca si niste profesori au iesit la o plimbare sa discute despre funii cu Funeriu ….

    PS ptr Harabula . Stimulentele au fost si oaresce jmceherie … dar acu’ is parte a salarului .. ca altfel iese ca naiba sa platesti fonctioneru cu 100 euroi , adica sub salaru minim ala stabilit de lege ….

  24. 28 Blizzard octombrie 14, 2010 la 6:44 pm

    Si uite asa le ofera dl. Nastase un umar pe care sa planga functionarii de la Finante si sa le ia voturile…cand va fi nevoie…

    Happyfish, la Finante (si nu numai) zac o multime de pile ale caror guri tre’ sa manance si ele ceva. Mai scapa si niste tineri pe acolo care se vede ca incearca sa lucreze dar e pacat de ei ca se strica in mediul ala, ca n-au ce invata bun de la batrani.

    Cei care apara functionarul public de la Finante, sa lea dea Domnu’ sa aiba cat mai multe lucruri de rezolvat cu ei, din postura celui controlat si a celui care se duce la ghiseu fara sa fie pila cuiva sau fara sa aiba canalul spagii uns dinainte.

    Apropo, oare au avut decenta sa protesteze si functionarii de la Finante cu venituri modice si averi fabuloase?!?

  25. 29 Sami octombrie 14, 2010 la 7:02 pm

    „Guvernarea este despre oameni nu despre cifre „-foarte adevarat insa in cazul PDL -ilor guvernarea este simplu doar despre pdl-ei si restului lumii eventuale farmaturi scuturate din gurile lor lacome in timp ce se imbuiba pana crapa. Si la farmaturi se adauga probabil si bulele din sampaniile cu care se ospateaza din ce in ce mai des in ultimul timp acesti nesimtiti.
    Intr-un fel ma gandesc si ca cel putin 50% dintre cei care-si striga acuma disperarea prin piete , pe la mitinguri si acuma si prin ministere , isi merita din plin soarta pentru ca au votat cum au votat . Trebuiau sa se fereasca de Basescu ca de dracu , dar ei nu si nu si s-au dus si l-au luat in brate . In primul mandat al lui Basescu inca au avut norocul ca echipa de la guvernare era formata din celelalte partide . Insa au riscat enorm cand au votat din nou -Basescu- pentru ca era evident ca-i pandea pericolul ca PDL-ul sa vina la putere si sa-i rupa pe toti in doua prin jafurile pe care le fac . Electoratul roman sufera si de amnezie probabil, caci a uitat infernal de repede foamea pe care a tras-o cand la guvernare erau taranistii cu PD-ii , s-au au trait in iluzia prosteasca ca numai taranistii au fost de vina pentru foamea lor. Nefiind atenti la amanunte au dat fuga la vot cu mic cu mare sa-si mai ia o portie de foame daca este posibil si a fost .
    Pentru cei care au votat -Basescu- mie chiar cu sadism imi pare nespus de bine ca si-au luat asa o teapa , ohooo si inca una cat toate zilele. Si ii mai aud mereu si acuma cum incearca sa-l scuze pe Basescu si pe cei de la guvernare ca saracii a dat criza peste Romania si ei nu au incotro , ca nu sunt bani etc. Asta inseamna sa fie oamenii atat de slab informati si sa nu inteleaga cat de cat mecanismele puterii sau pe cele economice sau financiar bancare . Cred orice gogoasa si cu cat e mai gonflata cu atat o inghit mai repede . Cred ca nu este popor in lumea civilizata care sa fie atat de naiv cum este poporul roman.

    Din pacate , cealalta jumatate cea care nu a fost si nu este a lui Basescu se lupta si ea sa supravietuiasca genocidului creat .

    Si daca va intrebati daca se poate trai cu 600-700 Ron / luna, ei bine, nu se poate trai cu acesti bani cel putin la oras pentru ca alimentele sunt foarte scumpe ,iar la ele se adauga celelalte cheltuieli cu utilitatile ,medicamentele, cosmeticele-detergentii ,si multe altele daca oamenii mai au si copii.
    La tara te mai descurci, dar lucrand gradina ,crescand animale , incalzindu-te cu lemne , facandu-ti nevoile in hasna, spalandu-te la copaie cu apa din put etc.

    Noi am putea sa-i facem o surpriza actualului guvern si sa ne retragem toti pe la tara si sa incepem sa traim ca acum 100 ani si sa vedem atunci ce o sa mai poata sa jefuiasca de la noi ? Facem niste antrenamente de supravietuire si va spun eu ca ne adaptam. Iar in rest, totul sa fie in greva , exceptie facand doar politia si armata care sa apere exclusiv cetatenii, iar cetatenii sa-i plateasca cumva printr-o fundatie prin care sa stranga bani . La fel si pe doctori. Eu , dupa mintea mea as crea un plan strategic prin care sa-i scot complet in afara pe cei ce ne guverneaza, sa nu-i mai asculte nimeni, sa nu le mai execute nimeni ordinele si sa nu mai aplice nimeni legile date de ei si atunci sa vedem . Macar o luna-doua sa facem asta si si-ar lua buccelele si ar pleca de acolo- de preferat la puscarie, dar macar sa plece si sa ne dea pace. Ce ziceti incercam? Mie nu mi-e frica . Eu as juca foarte tare credeti-ma, chiar daca pare o aventura . Chiar mi-ar placea sa joc in „filmul” asta .

  26. 30 Victor V. octombrie 14, 2010 la 7:12 pm

    Cu riscul să fiu considerat din nou „băsist”, voi spune că nu sunt de acord cu dumneavoastră. Am avut cu toții ocazia să protestăm – anul trecut, la urne. Cel puțin eu așa am făcut și l-am votat în turul final pe Mircea Geoană, deși după stupiditățile din campanie, era cât pe ce să rămân acasă.

    Dacă alegerile au fost furate, de ce PSD-ul nu a încercat să urmărească până la capăt fraudele și să le facă publice? Altfel, jocul democratic ne obligă să-i suportăm pe idioți până data viitoare.

    Cred că știți mai bine decât mine că puterea nu se câștigă în stradă decât în cazul „revoluțiilor”. Chiar credeți că ne mai permitem așa ceva? Nu există mecanisme democratice de a determina schimbarea? Alegeri anticipate și/sau suspendarea dictatorului?

    În ceea ce privește protestele BUGETARILOR, nu pot decât să-i compătimesc. De altfel am rude apropiate care sunt bugetari și știu cât de greu le este. Dar este momentul să-l trimită la dracu pe domnul STAT cu tot cu reprezentanții lui și să se ducă să aplice pentru un post într-o firmă privată.

    Încă o dată, îmi pare rău să vă spun, dar editorialul de astăzi este POPULISM în forma cea mai pură.

  27. 31 Blizzard octombrie 14, 2010 la 7:15 pm

    In alta ordine de idei, observ ca aia de la Mediu au iesit pe teren si dau amenzi pe unde apuca.

    E buna treaba, pentru ca pe foamea asta, amenzile comerciantilor le suporta tot populatia.

  28. 32 STROE STEFAN octombrie 14, 2010 la 7:17 pm

    si eu sunt de acord cu protestul lor si ma intreb :nu cumva se pacalesc daca ii crd acum ca li se dau banii doar ca sa inceteze protestul ?si cred ca da fiindca astia chiar si o lege votata in parlament ca cea a cresterii salariilor profesorilor si nu au aplicat-o ,de ce ar aplica acum o intelegere?mai mult cred ca se vor si razbuna pe protestatari mai ales pe cei din fata aparuti la tv.
    domnule nastase ,tineti legatura cu liderii protestatarilor pe viitorul apropiat ca in caz de abuzuri ale puterii sa ii putem sprijini macar prin presa sau cum putem prin parlament prin interpelari

  29. 33 Doru Coarna octombrie 14, 2010 la 7:23 pm

    @ Cristian Tudor,

    Ai gresit prietene, canalul ala inchis impreuna cu terenul din jur sunt ale mele, dar l-am pus pe paznic sa spuna ca sunt ale dlui Nastase ca sa n-am probleme cu pescarii!

  30. 34 Ghita Bizonu' octombrie 14, 2010 la 7:53 pm

    Gabriela

    de ce crezi ca numa bujetarii vor avea probleme ?
    Ca si sectoru privat are necazuri .. niste concedieri acolo (mai discrete) , niste reduceri de lefuri …inflatia samd
    va fi ca dracu ptr multi …

  31. 35 Blizzard octombrie 14, 2010 la 7:56 pm

    Totusi imi place ceva la actualul guvern si anume ca saptamanal vad pe PROTV (si daca bine imi amintesc, numai acolo) cate o stire despre faptul ca un mare evazionist a intrat pe mana justitiei (fabrica de tigarete falsificate la Onesti, aia cu produse petroliere la Ploiesti, filiera chineza din Europa-Dragonu Rosu, astia cu fabrica de droguri de zilele astea, si tot asa, nu i-am trecut pe toti la carnet ca nu cazurile ma interesau ci trendul).

    Acum, nu sunt sigur daca evazionistii aia au picat pentru ca cineva chiar vrea sa faca ceva sau pentru ca erau sponsorii opozitiei sau pentru ca n-au mai dat cat trebuia la putere.

  32. 36 Viorica Buda octombrie 14, 2010 la 8:04 pm

    Nu vi se pare ca se raspindeste un iz de revolutie prin tara ???

  33. 37 plano10 octombrie 14, 2010 la 8:04 pm

    @ Victor V.
    Cred ca ai dreptate.De mai mult de o jumatate de deceniu 🙄 opozitia nu mai este in strare sa foloseasca mijloacele legale si democrate pentru inlaturarea de la putere a unui regim ilegitim si incompetent.
    Nu stie sa foloseasca instrumentele si institutiile statului de drept pentru inlarurarea deficitului de democratie instaurat de Basescu.
    Nici dupa un an de la marea smangleala de voturi la Paris nu s-a miscat un degat pentru identificarea celor 1000 de votanti fictivi. Autoritatea Electorala Permanenta trebuia in trei luni sa prezinte, conform legii si Statutului, un Raport in Parlament. Stie cineva daca l-a depus si ce au facut parlamentarii opozitiei cu acel Raport?

  34. 38 Ghita Bizonu' octombrie 14, 2010 la 8:06 pm

    Victor V.

    pai chiar esti.
    Argumentatia lor este ca deja au facut un rau care nu poa fi remediat de azi pe maine , asa ca trebe sa fie lasati sa isi continue „opera”. Si sunte asa de convinsi incat nici macar nu se gandesc ca poate ce fac ei este gresit ! Ca performanta lor lasa de dorit. Ntz. Asta este argument forte – vine altcineva ce poa face ? Lasati-ne pe noi sa ne schimbam masinile si sa ne ghiftuim bine ! E randul nostru !!
    Si estia cu rudele . Chiar imi inchipui succesurile lor „aplicand” la firme private . Si de tz ani bugetar ? Mersi incercati viza varza !! Eventual ajuta-i sa-si faca firme …Cine stie poa devine unu mai ceva ca Bill Gates inventand un nou sistem de operare …(asta mai ales daca pana acu a predat literatura!!).

  35. 39 Observator octombrie 14, 2010 la 8:13 pm

    Situatia s-a agravat. Nu pentru ca s-au taiat salarii, ca nu se dau stimulente, ci pentru ca trebuia de ceva timp sa se introduca anumite stimulente in salariul de baza. Si mai ales pentru ca in ciuda masurilor de tip crestem TVA, reducem salariile, colectam mai putin, iar primii care vad asta sunt lucratorii de la Finante. Acum ei au obtinut ce au cerut. Sa inteleg ca vor urma proteste in lant?

  36. 40 silviucraescu octombrie 14, 2010 la 8:15 pm

    Este un joc periculos pe care il face „Puterea de la Cotroceni”, deoarece ii pune pe salariatii protestanti nemultumiti in pozitie de drepti si astfel salariatii din Ministerul de Finanate si ANAF sumt invrajbiti impotriva populatiei sub…… pretextul diminuarii evaziunii fiscale si a colectarii cat mai multor taxe de la datornici.
    Sincer cred ca salariatii fara functii de conducere din Ministerul de Finanate si ANAF aflati in acest asa zis protest spontan, au fost mintiti…din nou de sindicat si de catre guvernantii actuali portocalii.
    Astfel „Puterea de la Cotroceni” da drumul la caini! Feriti-va Scapa cine poate!

  37. 41 RIX 86 octombrie 14, 2010 la 8:26 pm

    Redau cuvintele unui roman, auzite de mine pe un drum de tara:’D-aia nu-i mai suferim pe astia; sa se lege ei de pensioara noastra?””

  38. 42 Geta octombrie 14, 2010 la 8:47 pm

    Today was another Hollyday in Romania, my country. 😦

  39. 43 Victor V. octombrie 14, 2010 la 9:09 pm

    @ Blizzard

    Au venit și la tine cu povestea că te amendează, chiar dacă ți-ai plătit toate impozitele, pentru că nu s-a primit nu știu ce raportare, deși tu le trimiseseși deja? Amendă 15000 RON. Deși ești tentat să-i dai în judecată, te gândești că în final te costă mai mult procesul (plus timpul pierdut) decât amenda.

    Exemplul tipic pentru STATUL român. Măcar dacă ar plăti pensiile din banii pe care-i fură.

  40. 44 Ghita Bizonu' octombrie 14, 2010 la 9:10 pm

    Asa ca sa ma autocitez …..
    http://roxanaiordache.wordpress.com/2009/10/30/dictatura-nesimtirii-se-da-jos-cu-suturi-in-gura/#comment-62375
    cam asta este tara noastra , o gaina fara cap !

  41. 45 florin m. octombrie 14, 2010 la 9:19 pm

    M.Voicu

    Imi cer scuze, sper sa reusesc sa raspund la in WE, am avut foarte putin timp la dispozitie si desi am vazut comentariul legat de sistemul de pensii, nu am apucat sa dau vreun raspuns.
    Voi reveni, sper sa nu va suparati.

  42. 46 Krüger octombrie 14, 2010 la 9:41 pm

    Domnule Nastase, sunt putin uimita de cea ce scrieti dumneavoastra la un moment dat….nu stiti daca este mult sau putin, 400, 500,..in functie de munca prestata ?Sa inteleg ca si dumneavoastra sunteti un socialist de dreapta? Bogatul nu a crezut niciodata saracul! Parca asa spune o vorba .Domnule Nastase, sunteti unul dintre cei care stiu (pura speculatie pt ca nu stiu sigur) care cunoaste tehnicile folosite si de a agita cat si de a calma multimile. Nu cred ca nu stiati ca aceasta agitatie,va fi calmata….

  43. 47 Paul octombrie 14, 2010 la 10:07 pm

    Victor V.,

    spui ca nu stii cum se decide in Elvetia. Ei bine, se decide foarte simplu. De exemplu, vin niste specialisti independenti si inca niste specialisti angajati de catre producatorii de alimente care contin cereale modificate genetic si explica populatiei plusurile si minusurile unor asemenea alimente. Apoi populatia voteaza daca sa fie sau nu acceptate pe piata alimentele respective (un vot federal cu aceasta tematica a avut loc in noiembrie 2005, iata linkul: http://www.vd.ch/fr/themes/etat-droit-finances/votations-et-elections/votations-precedentes/).
    Acum este destul de concret exemplul? 🙂

    Deci, ii lasi pe oameni sa aleaga, dar numai dupa ce te-ai asigurat ca sunt in cunostinta de cauza. Pentru ca, o alegere facuta in urma unor vicii de consimtamant (eroare, violenta, dol) este NULA!

    Ma mai intrebi : „dacă tu (reprezentant al statului) decizi că meniurile McDonald nu sunt chiar alimentație rațională, pentru că fiind consumate în exces pot duce la obezitate (ceea ce este perfect adevărat) – ai voie să le interzici, pentru ca oamenii să nu-și facă rău singuri?”.

    In principiu, da (daca esti un stat responsabil care vrei intr-adevar sa asiguri binele celor pe care ii reprezinti). Cu alcoolul si drogurile asa s-a intamplat. Acum vad ca se merge catre liberalizarea accesului la o multime de substante, fara nicio dezbatere si fara niciun referendum prealabil… Cu tutunul se incearca o varianta noua… :).
    Probabil ca e dificil sa-i reprofilezi pe toti producatorii de alcool, stupefiante si „etnobotanice” :).

    Ei, ce spui acum, Victor, incepe sa se deșire nodu-ti gordian? 🙂

  44. 48 alex.dumitrascu octombrie 14, 2010 la 10:12 pm

    @
    lupi
    stiu ca Ialomiteanu a fost membru psd.

  45. 49 nastase octombrie 14, 2010 la 10:24 pm

    Kruger,

    am suficienta experienta ca sa inteleg ca Basescu incearca sa scape de Boc. Dar sa nu mai spunem la nimeni…

  46. 50 Krüger octombrie 14, 2010 la 10:33 pm

    Multumesc pt raspuns domnule Nastase. Aveti discretia mea asigurata..:)…sigur ramane intre noi….si restul lumii (spiritul dumneavoastra de gluma precum si ironia fina le-am apreciat tot timpul la dumneavoastra)

  47. 51 Paul octombrie 14, 2010 la 10:38 pm

    Domnule Nastase,

    Institutiile statului roman sunt in asa fel structurate (din cauza nevoii de stabilitate, chipurile 🙂 ) incat controlul reciproc si cel din partea societatii civile sunt quasi-nule. Din pacate.
    Pentru a obtine un control si, eventual, o sanctiune a Puterii incompetente in intervalul dintre doua scrutinuri legislative trebuie sa fiti foarte creativ. Extrem de creativ…
    Solidarizarea cu protestatarii este buna. Desolidarizarea de Parlamentul care a acceptat actuala guvernare este si mai buna. Insa definitorie este doar sustinerea societatii civile (dupa cum spuneati).
    Ei bine, ma tem ca aceasta societate civila sa nu se fi simtit abandonata imediat dupa alegeri, cand majoritatea reprezentantilor sai au continuat „lupta politica”, la un nivel inaccesibil populatiei, prin negocieri (a se citi: tocmeli) in spatele usilor inchise…
    Sunt curios cum veti rezolva situatia.

  48. 52 alex.dumitrascu octombrie 14, 2010 la 10:47 pm

    Nu spun da sper sa nu il regretam pe Boc daca scapa Basescu de el.
    Mai bine ar incerca opozitia sa scape de Basescu.

  49. 53 Victor V. octombrie 14, 2010 la 11:08 pm

    @ Paul

    Linkul nu merge, dar presupun că a fost un referendum (problema cerealelor modificate genetic este suficient de importantă ca să justifice așa ceva).

    Deci crezi că statul ar avea dreptul „în principiu” să interzică McDonalds-urile. Presupun că vrei să faci la fel și cu KFC, Pizza Hut și în general orice altă firmă din vestul imperialist, corupt și decăzut.

    Care e diferența față de alimentația rațională a lui Nicolae Ceașescu? Cu profesorul Iulian Mincu nu am nimic. Omul e explicat științific cum arată o dietă sănătoasă. Faptul că s-au găsit niște activiști Bizoni să transforme recomandările dânsului în politică de stat e cu totul altă poveste.

    Dacă la droguri (interzicere) și eventual tutun (limitari), înțeleg argumentul, cu alcolul m-ai băgat din nou în ceață. Sugerezi introducerea Prohibiției?

    Într-un singur comentariu ai reintrodus Alimentația Rațională și Prohibiția. Nu e rău de loc. Vrei să vin și eu cu „idei”?

    1. Interzicerea dulciurilor pentru că duc la diabet zaharat și în plus strică dantura.
    2. Obligativitatea gimnasticii de dimineață.
    3. Interzicerea utilizării mașinilor personale pentru a stimula mersul pe jos sau cu bicicleta, care sunt mai sănătoase.

    Mă opresc aici pentru că mi se supraîncălzesc circuitele de atâtea „idei geniale”.

    PS: Dacă te irită „glumițele” mele, pot să renunț la ele.

  50. 54 Victor V. octombrie 14, 2010 la 11:14 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    Și eu cred că trebuie schimbați. Dar prin metode democratice (referendum și alegeri anticipate). Altfel „revoluțiile” îi vor legitima pentru totdeauna. Dacă aș fi în locul d-lui Năstase eu aș fi îngrijorat de simularea de către portocalii a unei revoluții, care să justifice apoi măsuri excepționale (limitarea drepturilor cetățenești).

  51. 55 lupi octombrie 14, 2010 la 11:19 pm

    @ alex dumitrascu – si a fost ,probabil, si membru pcr , ca si mine [eu am fost doar 4 luni ca altfel ma dadeau afara din armata ! ].

  52. 56 Doru Coarna octombrie 15, 2010 la 5:55 am

    @ All,

    Aseara la A3, la Sinteza Zilei, au aratat personajele care l-au salvat pe Haloimitianu din biroul sau de ministru: generali si colonei SRI si SPP, probabil platiti la fel de auster!

    Intelegeti? Boss-ul nu mai are incredere in cei mici, doar o mana de barosani ii mai pot salva ministrii!

    Ma intreb daca are suficienti generali si colonei fideli ca sa-i salveze fiecare demnitar pdl-ist, fiecare ministru criminal!

    Va rog sa observati, acum 21 de ani alti (?) doi generali salvau regimul la Timisoara…

    Pt 400 RON / luna cred ca atata devotament este cam mult… Ha!

  53. 57 Blizzard octombrie 15, 2010 la 6:30 am

    @Victor V.

    Amenda a fost mult mai mica decat 15.000 lei dar ideea e ca populatia plateste aceste amenzi.
    Abaterea era una complet inofensiva (vorbim de Mediu) si se putea rezolva, intr-un stat civilizat, cu un avertisment si cu aducerea la cunostinta a modului de indeplinire a cerintelor legale.

    Banii astia vor fi platiti tot de populatie (prin cresterea insesizabila a preturilor) sau mai rau, prin pierderea unor locuri de munca in unele cazuri.

    Totusi, eu n-am inteles o chestiune: de cati oameni (TESA) are nevoie o firma medie in Romania, pentru ca atunci cand vine un control sa poti scapa fara amenda (presupunand ca firma respectiva e dispusa la a plati toate cheltuielile – deloc de neglijat – necesare indeplinirii conditiilor legale)?
    Si pe de alta parte, te mai loveste statul roman si cu fiscalitatea lui „prietenoasa”, nu gluma.

    In concluzie, mari rahati sunt astia de la stat domne’ si ma doare-n anus de problemele lor pentru ca si eu la am pe ale mele si nu-s dispus sa le ascult pe ale lor, ca nici ei nu-si dispusi sa le asculte pe ale mele.
    Culmea, problemele mele sunt generate de problemele lui!
    Adica, plateste ala care munceste si care plateste dari la stat.

    Si noi vorbim aici despre dramele functionarilor de la Finante…Nu v-ar fi rusine!

    Normal ca are si apatia o limita!

  54. 58 Harabula octombrie 15, 2010 la 7:55 am

    @Kruger
    Exprimarea „spirit se gluma” este inculta.
    E vorba despre un pleonasm.

  55. 59 Ghita Bizonu' octombrie 15, 2010 la 8:31 am

    Victor V

    activistii aia seamanau mai mult cu tine decat cu mine – io is prea scepatic si prea cinic …. nu cred p[rea mult in teorii desi stiu cateva . Unii care gandeau in extreme ca tine – ca daca e dreapta nu e stat de loc, daca e invers e de stanga (lasa-ma ca prin 77-8o imi explicau uni ca nu trebuia sa-mi cumpar apratament ca nu a r fi ideolgic da nu stiu de ce s-au ingalbenit cand le0am zis sa zica asta tov NC ca de la el am avut voie sa imi cumpar apartamentu – adica ma refer la legi date cand era el Secrertar General).
    Si vezi tu ce crezi tu ca Statu interzice este de fapt o interdictie dictata de o parte a societatii . De ex cu idiotia aia de Prohibitie – sute de comitete comitii interesate de „morala” , mii de pastori , zeci de ziare , coalitii la nivel fedreal au organizat mitinguri, au semnat petitii zeci de ani… bqa si betivi pocaiti gen Jack London au scris carti lacrimogene (John Balleyricon , daca mai tin minte corect numele ) , au votat comgr4smeni care p[romiteau prohibita samd . Asa cum acu cu fumatu cestia este sprijinita furibund de niste insi sa zicem usor alergici , altii batuti in cap, plus o cogorta de muieri isterice nemultumite de sotii lor . Si dupa ce vor rezolva problema asta muierile vor ataca problema alcoolului – fiindca spera ca sotii lor cam alcoolici se vor adpata (da de ce s-au maritata cu alcoolici , nici ele nu stiu!). Oricum reticenta ta fata de prohibitie sigur ca ti-a scazut ceva punctaj la simpatia unor cucoane ba cateva vor gandi : si Victor betivan ca Bizonu’? Fiindca dupa capu lor 3 pahare de vin pe an = alcolic (adica consum constant si periodic ! Fiindca lipsa de moderatie este caracteristica atat alcolicilor cat si muierlacului ori intelctualilor !!)

  56. 60 Blizzard octombrie 15, 2010 la 8:53 am

    @Victor V

    Vad ca mesajul meu initial nu a fost pe placul celor care triaza mesajele pe aici dar fac o succinta trecere in revista:
    1) amenzile vor fi platite tot de populatie prin cresterea insesizabila a preturilor, in unele cazuri, ori prin concedieri de personal in alte cazuri;
    2) toate amenzile pe care le dau inspectorii de orice fel, pentru abateri marunte (dar insemnate ca si cuantum banesc) in aceasta perioada, afecteaza populatia pentru ca firmele nu mai au de unde;

    Am acuzat statul ca nu face nimic pentru firme, le vaneaza si le umileste plus le gratuleaza cu niste impozite si taxe foarte mari pentru actualul stadiu de dezvoltare economica, sociala si morala.
    Domnul Nastase si alti politicieni probabil nu realizeaza diferenta uriasa dintre mediul privat si mediul public.

    Dar ne ciupeste cu articole siropoase despre cat de greu o duc unii functionari cand li s-au luat stimulentele.

    Dar cu salariile si primele pentru ore suplimentare ale angajatilor de la privat care chiar au tras pentru firme (si la bine si la greu), cum ramane d-le Nastase? Aia nu sunt tot oameni? Nu-s multi si aia?
    Diferenta e ca aia de la privat nu au ajuns acolo in principal pe pile (cert, ca unii au ajuns si pe pile, dar pila de la privat e mult diferita de pila de la stat) sau pe felul cum au semnat pe liste de sustinere a candidaturilor sau cum au votat!

    Repet, mai intai sa vad eu o lista cu cateva mii de functionari de la Finante cu salarii modice si averi fabuloase, cum trebuie sa-si justifice in justitie averea (cam cum dati si dvs. explicatii despre termopane, matusi si alte asemenea), si apoi discutam de aia amarati care castiga putin si muncesc…sau nu.

    Pana atunci, mergeti la DGFP Bucuresti, la camera 115 si incercati sa obtineti un numar de ordine pentru o casa de marcat. Veti intalni doua „tanti” scarbite de viata si de vizitatori, va vor tine 5 zile (ca asta-i max. prevazut de lege) si veti admira o camera plina de dosare unde nu exista niciun calculator (desi camera celor de la IT e chiar alaturi 🙂 ).
    Aia-i performanta Finantelor. Mie nu mi se pare ca merita cine stie ce suplimente, pentru ca pur si simplu acea institutie este una cu rol de „adapost profesional” pentru tot felul de rude mai sarace cu duhul ale unora sau altora care au rolul lor in viata politica.

    Asta e, asa gandesc, am si eu frustrarile mele si le fac publice in mai multe moduri, pentru ca acum cand sunteti in opozitie e singurul moment cand poate veti intelege ceva, ca dupa aia veti fi ocupat cu destelenirea PDL-istilor si intelenirea PSD-istilor.
    Ajunge, ca mai trebuie sa si muncesc; daca eram functionar public, probabil ca mai aveam vreo 6 ore de compus mesaje pe blog!

  57. 61 Vasile, octombrie 15, 2010 la 11:05 am

    Dorule nu te da Nastase ca nu te cred!

    Cunosc „procedurile” , intrebarea este a luat act invreun fel A.Nastase fata de abuzul dumitale pentru ca pina la urma dumneata esti penal comiti o frauda…….!
    Nu tot ce se spune aste adevarat , dar „prietenia” dl. Nastase cu Bittner,Petrache, Nicolae , pe linga adevaruri nescrise naste si legende,povesti .In mod sigur de la Cancelaria Primului Ministru de atunci dar si de acum , s-au nascut multi monstri!Nu mai are nici o importanta daca a fost sau este implicat PM in mod direct!

  58. 62 Krüger octombrie 15, 2010 la 11:25 am

    @Harabula,
    da, expresia „spirit de gluma” este un pleonasm. Nu este o expresie inculta, ea se foloseste voit gresit in scop umoristic….:)

  59. 63 blogideologic octombrie 15, 2010 la 11:54 am

    @ Harabula spune: +Exprimarea “spirit de gluma” este inculta.
    E vorba despre un pleonasm.+
    Exprimarea “spirite de glumă” este incultă. Forma “spirit de glumă” n-am mai întâlnit-o. Ce înseamnă ? Poate-i o prescurtare de la „înclinaţia spiritului său către glumă”, dar nu garantez. Colegul ne poate explica.

  60. 64 bobitza octombrie 15, 2010 la 3:18 pm

    @ Cristian Tudor, ma dau in vant dupa dezvaluiri de acest gen! Si eu stiu, din auzite, ca dl Nastase (Adrian, adica proprietarul acestui blog) detine juma` din Delta Dunarii. Te rog sa ne spui cum ai aflat ca proprietatea aia privata apartine d-lui Nastase: vreo pancarta, omul cu pusca etc. Cu „ati ghicit” nu merge!

  61. 65 bobitza octombrie 15, 2010 la 3:27 pm

    @plano 10, Augustin si inca multi de pe aici au ACUZAT, pe drept, PSD ca n-a miscat un degetel pt clarificari privind alegerile europarlamentare si, mai ales, prezidentiale – motiv pt care o si-o mai ia odata. Chiar merita…

  62. 66 dlnimeni octombrie 15, 2010 la 5:25 pm

    Cam greu sa privesti cu umor ceea ce se intimpla, totusi am incercat. A iesit ceva pe masura situatiei: ca intr-un cunoscut vechi banc, oricum ai lua-o guvernarea de acum tot la saracie si foamete duce.

    Un exerciţiu de imaginaţie. Deocamdată.

    Să încerc să îmi imaginez cam cum ar arăta o întâlnire la nivel ministerial, între o delegaţie de funcţionari români dintr-un minister al guvernării actuale – având salarii de 400-500 lei – şi o echipă de funcţionari să zicem germani, la sediul ministerului, pentru discutarea unor detalii în vederea unui acord.

    În sala de discuţii intră cei trei membri ai delegaţiei române, doi bărbaţi şi o femeie. Bărbaţii sunt imbrăcaţi în bucăţi de blană jupuite de pe câinii vânaţi pe străzile din jurul ministerului, cusute rar fiindcă aţa-i scumpă. Femeia, mai norocoasă, într-un costum de baie Poufinas primit de la maică-sa care şi l-a cumpărat pe vremea lui Ceauşescu. A dibuit cine ştie pe unde chiar şi un ciorap de nylon, pe care l-a tras peste piciorul drept, ca să mascheze faptul că nu i-a ajuns crema de epilat. Şeful delegaţiei soseşte gâfâind zece minute mai târziu, fiindcă a fost la cerşit în curtea celei mai apropiate biserici. Este obosit, dar mulţumit, a câştigat doi lei din cerşit; rugămintea “ajutaţi un nenorocit de angajat în minister” a fost eficientă. Ca şef, are desigur veşminte mai bogate: e îmbrăcat cu un maieu – pe care l-a imprumutat de la un coleg din minister care a primit maieul ca stimulent pentru activitate performantă; apoi o pereche de blugi rupţi pe care îi are din studenţie, noroc că se poartă pre-învechit, aşadar e trendy. Translatorul vine şi el cu o mutră bosumflată, slipul – unica sa imbrăcăminte – e pe inventar şi dupa întâlnire trebuie să il predea la magazie. Apare şi delegaţia germană. Nemţii îi privesc pe români cam miraţi, ei ştiau că valahii umblă îmbrăcaţi în piei de oaie şi nu de câine, să fi fi nimerit oare, din greşeală, la bulgari? Discuţiile debutează cu întrebarea românilor: nu au adus nemţii, din întâmplare, ceva de mâncare? Cuvintele translatorului sună aproape chinezeşte, îi clănţănesc dinţii de foame. Dar apare tava cu gustarea de protocol: nu trece de pragul uşii, nemţilor nu le rămâne nimic. Un neamţ ar vrea un pic de cafea, dar constată ca delegata româncă a şi turnat cafeaua într-o pungă de plastic: are copii şi trebuie să le dea şi lor ceva ca pacheţel la şcoala, asta dacă va reuşi să treacă punga cu cafea de portarul ministerului. E clar, discuţiile sunt în impas, ambele delegaţii convin că partea germană trebuie să se pregătească mai bine pentru discuţii, pentru început cu 5 Kg de margarină, nişte conserve şi un sac cu cartofi. Seful părţii române, incurajat de cedările părţii germane, cere şi 100 de euro. Parţile convin ca următoarea rundă de discuţii sa fie după amiază, dar nu la minister, ci la hotel, ca să poată face şi partea română câte un duş, acasă întreţinerea e prea scumpă. Nemţii pleacă, partea română se felicită, fericită: au obţinut deja un rezultat mare, chiar şi o neaşteptată mică absorbţie de fonduri europene. Se şi văd primind stimulentul pentru performanţă, câte un ciorap gros, sintetic, chinezesc. Prematură bucurie: la uşa de la ieşire, portarul ministerului le dă fulgerator nemţilor câte o bâtă în cap şi ii trage, morţi, sub scara, iese apoi şi ii spune şoferului nemţilor că nemţii au ieşit prin altă parte şi au plecat să se plimbe prin Herăstrau. Apoi se bagă şi el sub scară spre a-şi evalua prada. E mulţumit, hainele le va pierde prin colegii de la alte ministere, va fi bătaie pe ele, mai ales la cultură, unde trebuie să arăţi mai intelectual. Nemţii sunt durdulii, are carne pentru o luna, însă va trebui să mănânce cu grijă, dacă se va îngrăşa va stârni suspiciuni. De când a auzit de săpunul făcut din grăsimea lui Berlusconi i-au venit idei noi. Nemţii aştia vor da ceva săpun, dar portarul ministerului a început să o viseze pe preşedinta camerei, iata o femeie care l-ar putea scoate din sărăcie.

  63. 67 Victor V. octombrie 15, 2010 la 9:00 pm

    @ Blizzard

    Excelent comentariul! Acum am văzut că discuția a continuat și pe acest fir. Dacă nu ai folosit cuvinte mai dure, nu cred că ți-a fost „triat” mesajul”. Mai degrabă s-a pierdut la postare. Dacă ți-a fost „triat” ar trebui să-l vezi cu „Comentariul tău e în așteptare”. Eu am avut un singur comentariu „pierdut” (de altfel meritat – am folosit „stupiditate cazonă” cu intenția de a insulta).

    Din acest punct de vedere, blog-ul domnului Năstase reprezintă „idealul democratic”. Chiar și criticile virulente adresate direct dânsului au fost postate. Cred că într-o discuție „față în față” nu aș fi putut fi atât de „direct” (mitocan – e mai corect).

    Revenind la comentariul tău, m-a amuzat în special partea „adăpostul pentru rude sărace cu duhul” – foarte plastică descrierea. Le-am și văzut pe cele două „tanti” așteptând să se facă ora de plecat acasă.

    Din păcate, eu cunosc doar o singură persoană care lucrează în MF, dar este exact opusul lui „săracă cu duhul”. E drept că nu a crescut „la stat” – a lucrat înainte într-o mare firmă de consultanță. Cred că nici acum nu-și explică de ce a plecat.

  64. 68 Doru Coarna octombrie 16, 2010 la 10:19 am

    @ Vasile,

    Vasilica, tu esti sau te faci ca esti vreun inchizitor pe aici pe blog? Daca nu pricepi ca era o gluma, atunci iti promit ca nu voi mai glumi cu tine. Iar detinerea vreunui canal nu este ceva penal, tot asa cum detinerea unei bucati din portul Constanta nu este. Norocul tau e ca nici tu n-ai nimic.


  1. 1 Inconstienţa guvernanţilor ne duce la ruină! « Popateapa's Blog Trackback pe octombrie 14, 2010 la 3:08 pm
  2. 2 Halucinant: Nastase vinovat pentru greva de la M.F.!!!! « Popateapa's Blog Trackback pe octombrie 14, 2010 la 6:41 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: