La Ziua Veche

Zilele trecute am acordat un interviu grupului de ziaristi de la publicatia  Ziua Veche.

Interviul il puteti citi aici.

35 Responses to “La Ziua Veche”


  1. 1 Marcus octombrie 4, 2010 la 10:11 am

    Tu Quoque, Victore ?!

    Stimate Domnule Ponta,
    Cand am vazut dupa alegerile parlamentare cum termitele portocaliii au ridicat nepotismul ceausist la rang de arta, mi-am scuipat in san, mi-am facut cruce cu limba-n ceru’ gurii, am zis “Piei, Satana!” si apoi, neavand alte mijloace la indemana, le-am facut in dar o poezea:

    Din veac in veac

    Din antichitate stim, cum Caligula imperator,
    Fiind atins de nebunie, isi facu calul senator.
    Mai apoi si mai aproape, Petru Groza cel “frontistu’”
    Pus pe glume si harjoana, unse vizitiu ministru.

    Ceausescu-n vremea lui numi-n Cabinetul doi
    Soata buna, dar cam tampa, cunoscuta drept codoi.
    Zeusul din capul tarii, pe model d-ispravniceasa
    Amanta-si facu ministru, blonda ot Plescoa focoasa.

    Iar pe tuta cu “succesuri” si cu “fraze editate”
    Tineretul sa conduca, din buze siliconate.
    Nepotism avand exemplu, Boc cel mic, de buzunar,
    Consilier unse nepoata si soferul demnitar.

    Falnic pom genealogic Romania guverneaza
    Tot romanu’ azi asteapta, dup-alegeri ce urmeaza?
    Vom avea ca Prim Ministru, Leana ot Plescoa numita
    Sau Elena, dar mai mica, pentru gafe renumita?

    Urmarind modul in care la Congresul tinerilor pesedisti au fost alesi liderii si mai ales lideritele, din simpatia pe care o nutresc fata de social democratie, m-am gandit ca ati cam pornit cu stangul (probabil derutat de doctrina partidului ) si stiind ce resentimente au romanii fata de atitudini si cuvinte ca nepotism, favoritism, pupincursim etc, m-am hotarat sa va dedic si dvs. o poezea spre indreptare si neperseverare in abatere .
    Iaca ce mi-a iesit:

    Et Tu, Victore ?!

    Victoras, manca-te-ar taica, cand mi te-am vazut ales
    Mi-am zis multumit in barba: “iaca am scapat de stres,
    Si-n sfarsit venit-a vremea pentru tineri nepatati
    Sa inlocuiasca cloaca de politicieni damnati.”

    Caci in anii ce trait-am, pana-n prag de varst-a treia,
    Am avut blestem cu Printu’ , beizadeaua din Scanteia.
    Mai in timpurile noastre, chiombu’ isi “alese” tuta,
    La Briusel parlamentara, sa vorbeasca precum muta.

    Ca model avand pe Groza, Bocu-si ferici soferu’,
    Consilier il unse-n scaun de azi plange ministeru’.
    Pe nepoa-sa, spit-a treia, o facu dregatoreasa
    Cand ca pregatire fufa, buna-i de spalatoreasa.

    De Falca ce sa mai zicem, al sau fin e-acum ministru,
    Sub ciubota-i politistii au un viitor sinistru.
    Cumetrii cu tiganimea cea regala si mondiala
    Ni l-au reales pe voda ce-a bagat romanu-n boala.

    Arivism, pupincurisme, nepotisme greu platite
    Au redefinit notiunea de lichele naimite,
    Ce traiesc precum vizirii cat sultanul e stapan
    Peste-o gloata de nevolnici nostalgici dupa jupan.

    De ce-ti spun toate acestea? Fiindca ti-am vazut congresu’,
    Ce mi-a amintit cu greata cum era cu Realesu’,
    Sau mai nou, cum e cu Nasu’, mafiot in cap de clan,
    Ce-i saruta lui inelul, slugi umile la-l sau plan.

    Uita dracu’ cardasia, nu esti sef peste-o partida,
    In care incumetritii la smen ochii sa-i inchida.
    Nu-ti mai promova finuta sa conduca azi junimea
    Lasa ca prin performanta sa renasca romanimea.

    Nu ti-o spun cu rautate, doar ca vad ce e in tara,
    Cand elita tinerimii de javra-i gonit-afara.
    Lasand loc doar pentru pleava, “paturicii” de doi bani
    Slugi perverse la un voda, idol doar pentru golani.

    Sa fiti iubit
    marcus

  2. 2 Marcus octombrie 4, 2010 la 10:22 am

    Funia Si Suspendatu’

    Mare claca la termite, “Paturicii” lu’ Basescu,
    Care si-au adus aminte de procesu’ Ceausescu.
    Cand nea Nicu si cu Leana denuntau un atentat,
    Pus la cale de dusmanii unsi sa ia puterea-n stat.

    Rand pe rand portocaliii se-nscrisera la cuvant,
    Sa ne-arate cum prostia face legea pe pamant.
    Cu-argumente-oligofrene si insinuari tampite
    Au lansat o fumigena clocita-n baseasca minte.

    Prima a iesit la vorba blonda, zisa si Raluca,
    Ce c-o mina de cretina, aiurand precum nauca,
    Ne vorbi despre alcoolici, asa-zisii suspendaci,
    Ce abulic isi viseaza un Basescu dus in draci.

    Leana cu halicopteru’, si mai blonda decat prima,
    Cu aplomb si-aplaudata ne descrise cu tact crima,
    De a-l detrona pe chiombu’ si de-al atarna de-o barna
    De atentatori din umbra dezgustati de-atata scarna.

    Veni randul pentru Flutur, pedagogul la ovine,
    Cel ce le-a-nvatat sa scrie “BUCOVINA” pe coline.
    Moldovean, spita de Stefan, cu porniri de luptator
    Isi ameninta dusmanii cu macel si cu omor.

    Are deja pregatite funia, sapunul “Cheia”,
    El la gat juvat le-o pune, de isi duc la cap ideea.
    Mai vorbira si alti lideri disperati pana la moarte
    Cum c-asa o lovitura, sa accepte, nu se poate.

    Thriller-ul de trei parale prezentat de pedelisti
    E doar tema nationala gustata de manelisti,
    Care brusc se-mputineaza, in sondaje-s catre zero,
    Azi chiombila la pulime si-a pierdut faima de Zorro.

    E de ras in tot scenariul cum tin pe-altii betivani,
    Cand Basescu coronita o detine de multi ani.
    Ei nu stiu nici vorba ceea, cu funie si spanzurat,
    De o pomenesti in casa-i, hop! cu chiombu’ suspendat.

  3. 3 dlnimeni octombrie 4, 2010 la 10:37 am

    Remarc raspunsul referitor la relatia cu Rusia. Incheierea interviului ma face sa ma gindesc la faptul ca, atunci cind ati marcat pe blog trei milioane de accesari, ar fi trebuit sa marcati si un milion si jumatate de accesari din partea serviciilor. In gluma, un sfat pentru cei singuri: cautati-va jumatatea in servicii! Incheierea imi ridica si o intrebare pentru si catre mine insumi: cine sunt eu? Nu sunt din jumatatea serviciilor, nu sunt din sfertul din pesedeu, nu sunt nici macar din sfertul academic, nu sunt nici dintre curiosi si nici dintre ziaristi. Poate ca raspunsul sta intr-un vers al lui Nichita Stanescu: „Eu sunt cel care nu se poate fara de el”. Cam pompos, dar citez si eu pe altii, daca nu am fost in stare sa ii fac pe altii sa ma citeze pe mine.

  4. 4 Pali octombrie 4, 2010 la 10:42 am

    @ adrian nastase

    La ultima intrebare ati uitat de simpatizanti !Pai se poate,…

  5. 5 Fragmentarium Politic octombrie 4, 2010 la 11:01 am

    Da, un interviu-fluviu, cu multe probleme si solutii… Totusi, chestia asta cu „antrenor” de Guvern nu-mi suna bine… Adica, trecem de la un presedinte „jucator” (pe care l-am criticat de l-am rupt !) la ceva ce pare a fi cam acelasi lucru (si care, cu siguranta, nu va fi aplaudat de catre viitoarea opozitie) ?! La limita, s-ar putea spune foarte bine ca acest gen de influenta seamana cu cel al comitetelor de actiune corporatiste sau al grupurilor de presiune americane, care „stramba” legi si decizii in favoarea lor. Nu stiu daca este bine…

  6. 6 Ghita Bizonu' octombrie 4, 2010 la 11:08 am

    Ia te uita .. e plin europarlamentu de insi „nostalgici” !!

    José Bové despre veniturile fermierilor

    Deși prețurile alimentelor sunt în creștere, veniturile fermierilor nu se modifică. Unde ajung banii? Raportul eurodeputatului José Bové (Grupul Verzilor/Alianţa Liberă Europeană, Franța) solicită sporirea transparenței în cadrul lanțului de aprovizionare cu alimente și eliminarea practicilor neloiale între agenții comerciali. Raportul va fi prezentat azi în plen, votul urmând să aibă loc marți 7 septembrie.

    Pe de o parte, consumatorii observă creșterea prețurilor pentru produsele alimentare, însă pe de altă parte agricultorii întâmpină în continuare dificultăți datorită prețurilor scăzute. Supermarketurile sunt acuzate de utilizarea unor cote prea mari. Despre ce este vorba?

    Situația este dramatică. Atunci când prețurile de producție scad, consumatorii nu simt nici o diferență. Atunci când prețurile materiilor prime cresc într-o manieră speculativă, creșterea este simțită imediat de către consumatori.

    Comisia Europeană a afirmat foarte clar că ponderea valorii agricole adăugate din lanțul de aprovizionare cu alimente a scăzut de la 31% la 20% din 1995. Agricultorii trăiesc din ce în ce mai greu din vânzarea produselor lor, diferența de preț fiind acaparată fie de industria agroalimentară, fie de către marii retaileri.

    Ce propune raportul dumneavoastră?

    În primul rând, trebuie să rezolvăm problema speculațiilor pe materiile prime. Piețele trebuie să funcționeze pe baza stocurilor și nevoile reale și nu pe speculații.

    În al doilea rând, avem nevoie de un observator pentru costurile de producție. Nu putem accepta ca nivelul plăților agricultorilor să fie sub nivelul costurilor de producție ale acestora.

    În al treilea rând, trebuie să existe reguli stricte împotriva abuzului de poziție dominantă. O mulțime de țări, organizații ale consumatorilor și producătorilor solicită îmbunătățirea transparenței.

    Nu în ultimul rând, trebuie să sporim puterea asociațiilor de producători în cadrul negocierilor dintre fermieri, industria agroalimentară și distribuitori.

    Raportul dvs. afirmă că deșeurile considerabile de produse alimentare în lanțul alimentar reprezintă până la 30% din produsele alimentare…

    În prezent, deșeurile de produse alimentare ating 30% pe tot parcursul lanţului alimentar. Acest lucru nu este acceptabil, deoarece există un număr foarte mare de oameni care suferă de foame în Europa. Trebuie să promovăm vânzările directe și să ajungem la o apropiere mai mare dintre producători și consumatori. În cele din urmă, trebuie să modificăm normele care ne determină să aruncăm produsele, după exemplul supermarketurilor sau lanțurilor de distribuție.

    Sunteți mulțumit de conținutul acestui raport?

    Sunt foarte mulțumit. Votul în cadrul Comisiei pentru agricultură a decurs foarte bine, întreaga comisie a sprijinit raportul.

    Acum trebuie să vedem ce se va întâmpla în plen. Am impresia că industria și marii distribuitori încearcă să elimine orice le-ar putea sta în cale din cadrul raportului.

    sursa :http://www.europarl.europa.eu/news/public/focus_page/008-80686-195-07-29-901-20100714FCS78876-14-07-2010-2010/default_p001c002_ro.htm

  7. 7 Harabula octombrie 4, 2010 la 11:09 am

    Exemplul domnului Nastase cu Steaua si Dinamo este nefericit. Nu cred ca doreste acelasi succes PSD-ului si PNL-ului, ca al celor doua echipe.

    Daca as fi dusmanul domnului Nastase, as incerca sa-l laud ca primul om din partid, mai grozav decat Ponta, lumina PSD-ului, speranta Romaniei, dragostea nevestelor, iubirea fetelor, admiratia barbatilor.
    Ar trebui sa vorbesc mereu dspre mediocritatea lui Ponta, puţoismele sale, famiglia sa.
    In felul acesta i-as asigura dusmania lui Ponta. Daca d-l Nastase ar cenzura mesajele, m-as muta pe alt blog.

    Ce vreau sa spun cu asta. Nu exista antrenor d-le Nastase. Pe Ponta nu-l puteti antrena, schimba sau cizela. Il puteti face sa-si disimuleze unele apucaturi.

    Ultima propozitie din interviu m-a lasat interzis.
    Credeam ca dragostea care curge pe acest blog este reciproca.
    La atatea exercitii de admiratie, declaratii de dragoste, iubiri vesnice cat o campanie electorala, inregimentari neconditionate, raspunsul domnului Nastase este: „vă accept dragi spioni!”

  8. 8 Marcus octombrie 4, 2010 la 11:14 am

    @lio prins: vazand inversunarea cu care ai sarit din nou la gatul celor doua inamice Sibila si Teodora, m-am gandit ca poate n-ai citit povestioara mea si ramai de caruta in avansurile pe care le faci pe acest blog, motiv pentru care „ma” risc cu atragerea de sanctiuni din partea gazdei, pe motiv de balbaiala si ocupare de spatiu si repostez mesajul respectiv. Daca insa faptul ca nu mi-ai raspuns se datoreaza unei anumite neputinte de a intra intr-o polemica cu cineva superior tie (fara falsa modestie) si te multumesti sa ataci, dintr-un cavalerism cu radacini tocmai bune pentru picioare la o masa rotunda arthuriana, doar sexul frumos si presupus mai slab, atunci te inteleg si te las cu Dumnezeu, in felul acesta protejandu-ti si infima cantitatea neurala suprasolicitata de efortul infruntarilor cu persoanele sus amintite. Iaca textul cu pricina:
    @lio prins: deoarece ai fost cuminte si ti-ai cerut scuze (aiurea !) pentru badarania comisa relativ la o anumita doamna rezidenta in Franta, care prin interventiile ei pe acest blog ii dadea un anumit farmec si care datorita cenzurii impusa de tine si aya a renuntat sa mai intre in dialog cu noi, astia mai redusi mintal, astazi o sa-ti spun o poveste, de fapt o povestire cu un anumit talc:
    Am copilarit in Constanta intr-un bloc situat pe asa zisa “Vale a Portului” chiar langa intrarea principala in port. Langa blocul in care locuiam, la vremea respectiva, era o cladire care adapostea Azilul de Batrani. Cativa dintre noi, in fiecare zi mergeam la mosulici care, ca orice oameni ajunsi la varsta respectiva a senectutii, aveau un dar deosebit in ale povestitului, depanandu-si in fata noastra fel si fel de amintiri pe care noi le sorbeam cu nesat. Tot la acest azil vedeam cum oameni ramasi singuri si ai nimanui, din cand in cand isi gaseau jumatati si intr-o ceremonie discreta (ocazie cu care imparteau cu noi prajiturile oferite de conducerea azilului cu ocazia evenimentului) isi uneau restul zilelor ce le mai aveau de trait cu o noua consoarta sau un nou tovaras de viata. Toate bune si frumoase, insa ca oricce minune care tine trei zile, si acest act era intodeauna umbrit de prezenta dricului la poarta azilului, ocazie cu care proaspatul mariaj era intrerupt brusc si trist spre marea durere a noastra si a jumatatii supravietuitoare.
    Asa ca, draga prinsule, daca ai ajuns la o anumita varsta si ti s-au aprins calcaile dupa o anumita majoreta sexagenara (cum bine o definea cineva pe acest blog), lasa dracului declaratiile de dragoste, inimioarele strapunse de sageti, dedicatiile gen “Posta muzicala va apartine” si treci dom’le la fapte, ca viata-i scurta si cand ti-e lumea mai draga te lasa cu des’tu’n gura regretand amarnic faptul ca nu ai gasit finalizarea unui flirt tomnatec, cu care ne terorizezi practic zilnic in calitatea noastra de spectatori nevinovati.
    sa fiti iubiti si impliniti
    marcus

  9. 9 Socrate octombrie 4, 2010 la 11:53 am

    Adevar grait-ati, domnule AN : “ O nouă lege electorală este prioritară “. Ce va opreste sa depuneti de urgenta o initiativa legislativa in acest sens ? Si a propos de alegeri si de cine numara voturile. Dupa cum stiti, in iunie 2010 GSS2000 a realizat un sondaj de opinie la cererea PNL-ului. Una din intrebari a fost : cu cine ati votat in turul 2 in 2010 ? Raspunsul a fost : 56.0 % cu Geoana si 44.0 % cu Basescu. Geoana a avut 5.204.102 voturi ( voturi reale ), Basescu 5.274.063 ( voturi reale plus manarii electorale ). Inseamna ca pentru Basescu au fost 5.204.102 * 44/56 = 4.088.937 voturi reale. Manarii electorale 5.274.063 – 4.088.937 = 1.115.165 voturi. Luand in consideratie erorile inerente unui sondaj, voturile din diaspora, altele, putem totusi aprecia ca s-au furat cel putin un milion de voturi, si ca pentru Basescu au votat aproximativ 4-4.1 milioane de votanti. Oricum, Basescu a castigat prin fraudarea masiva a alegerilor. QED. Cred ca ar fi util si instructiv ca si alte sondaje sa includa aceeasi intrebare de mai sus.

  10. 10 nastase octombrie 4, 2010 la 11:57 am

    Harabula,

    nu cred ca nu puteti face diferenta dintre cele 3,5 milioane de accesari – implicit numarul celor care intra pe blog pentru a citi, a se informa, etc. – si numarul comentariilor ( noua zeci si ceva de mii, implicit numarul, evident mai mic, al celor care comenteaza). Desigur ca nu i-am luat in calcul si nu i-am numarat. in interviul respectiv pe cei care intra pe blog pentru a se amuza. Nici pe carcotasi.

  11. 11 gabi octombrie 4, 2010 la 12:13 pm

    am citit dl. nastase as avea si eu o intrebare :

    app am 18 ani si nimeni din familia mea nu are vreo treaba cu partidele(adik nu sunt in vreun partid)

    dc a fost ales la MIHAI STURZU purtator de cuvant?

    dupa mn nu are nicio treaba cu exprimarea in public

    parerea mea este ca ar fi treb un purtator de cuvant o femeie-fata , intre 25-30 de ani.

  12. 12 Vasile, octombrie 4, 2010 la 12:29 pm

    Marcus ,

    Dai inainte cu inspiratia despre nepoti , nu de alta dar ca atunci cind il cinti pe nepotul neprihanit Ponta , sa reusesi o oda a la Vadim !

  13. 13 Karakas octombrie 4, 2010 la 12:49 pm

    E bine ca va citesc serviciile. Probabil nu toti sunt in ton cu mottoul blogului, dar, in orice caz, se pregatesc si ei de o schimbare.

    De acord cu retragerea din Afganistan. Romania trebuia de mult sa anunte un calendar al retragerii. Putem fi un aliat de incredere al SUA si daca stim sa explicam rational lucrurile. Nu ajuta deloc cred politica asta de sluganicie, in care incercam sa parem mai devotati unei cauze comune decit putem. Asa cum nu cred ca o politica externa beligeranta cadreza cu statutul real de putere al Romaniei. Care este.

  14. 14 blogideologic octombrie 4, 2010 la 12:53 pm

    Immanuel Wallerstein : „Mai are social-democraţia un viitor ?”, comentariu la Centrul Fernand Braudel, Binghamton University, http://fbc.binghamton.edu/commentr.htm

  15. 15 Marcus octombrie 4, 2010 la 1:06 pm

    @Don Basil,
    Cand i-oi face eu oda lui Ponta, mata vei fi primul si unicul ei cititor. Sau, ma rog, daca iti vei da girul, o voi lansa pe blogosfera 🙂 .
    In ceea ce-l priveste pe Vadim, el cu ale lui, eu cu saraciile, nevoile si neamu’ meu. Vezi, mata, chestia cu neprihanirea nu prea stiu de unde ai scos-o, mai ales ca eu vorbeam de nepatare, care poate fi naturala sau fabricata in laboratoare cotroceniste, if you know what I mean ! 🙂
    sa fii iubit
    marcus

  16. 16 Karakas octombrie 4, 2010 la 1:47 pm

    Exista o remarca interesanta in interviu, anume ca situatia presei in lume va deveni critica. Unii se pling de lipsa banilor, dar nu toti, mai bine spus, nu media sponsorizata de industriasi bogati care urmaresc teluri politice. Nu, nu vor sa devina parlamentari sau membri ai unor guverne, ci vor sa controleze decizia politica in stat. Asa cum a vrut de exemplu Vintu, cind l-a sprijinit pe Basescu si partidul sau. Pentru ca Vintu a mirosit bine ca in capitalism, cei cu bani controleaza totul, de la politic la business, si invers.

    Sa aruncam o privire pe partea cealalta a Atlanticului. Fox News, parte a imperiului media detinut de „mogulul” Murdoch, practic sponsorizeaza mediatic miscarea asa-zis revolutionara „Tea Party”. Un ceai fierbinte servit in diferite localuri de bogatanii Americii partii zombificate a natiunii americane, care protesteaza de decenii impotriva „comunistilor” care vor sanatate publica, politici de control al armelor, interventia statului in economie (uf, nu va mai atingeti de banci, ca sunt sfinte!) si alte prostii din astea de stinga.

    Si ne mai intrebam de ce o buna parte a cetatenilor isi pierd increderea in democratie?!

  17. 17 Sami octombrie 4, 2010 la 1:58 pm

    Cei din servicii sunt dintre cei care va scriu, sau dintre cei care va citesc ? Si daca sunt dintre cei care doar citesc blogul Dumneavoasta de unde stiti ca sunt din servicii???
    Ati mai uitat o categorie, sau nu am fost eu atenta . Categoria din care fac si eu parte si care ii cuprinde pe cei care va scriu in speranta ca la un moment dat, Romania va deveni cat de cat o tara normala si cu o economie sanatoasa . De ce v-am ales pe dumneavoastra ? Eu personal pentru ca va apreciez foarte mult ca personalitate, ca si cariera, pur si simplu, in viziunea mea sunteti foarte reprezentativ din toate punctele de vedere , asa cum inteleg eu ca trebuie sa fie un politician si in comparatie cu ceilalti politicieni de la noi din tara. In nici un caz eu nu va scriu din simpatie sau pt. ca ma plictisesc si-mi umplu timpul. Eu chiar imi pun sperante in dumneavoastra , pentru ca eu am vazut ca atunci cand ati ocupat o functie importanta ati fost impecabil. Sunteti un intelectual , dar si un om politic cu o pregatire deosebita si se vede educatia mai speciala pe care ati primit-o din familie.
    Pacat ca la cei mai multi dintre romani a prins ideea ca sunteti proprietarul mascat pe vreo jumatate din tara – dupa cum v-am scris mai demult. Eu una as fi fost mult mai linistita daca in fruntea tarii erati dumneavoastra si nu mitoknul.

  18. 18 Vlad octombrie 4, 2010 la 2:02 pm

    @an
    In interviu a-ti precitzat ca trebuie schimbata legea electorala. Permiteti-mi sa va dau o sugestie asupra unei modificari a legii:

    -In cazul in care un parlamentar, ales uninominal sau pe liste, i-si schimba partidul, asta incluzand si o schimbare a platformei program cu care a castigat alegerile sa se reorganizeze alegeri in acel colegiu, regiune pentru a se putea sti ca poate conta in continuare pe suportul populatiei care l-a votat, alfel o sa ne confruntam tot timpul cu traseismul politic.

  19. 19 contele octombrie 4, 2010 la 2:35 pm

    ” Dacă după şase ani de cotă unică lucrurile merg atât de rău, poate că ar fi cazul să încercăm o formulă cu cotă progresivă ”

    Lucrurile merg atât de rău nu din cauza cotei unice .

    Pentru a-şi păstra electoratul de dreapta Antonescu se delimitează preventiv de Adrian Năstase : ” liderul PNL a declarat ca nu doreste schimbarea regimului lui Traian Basescu si Emil Boc pentru a se întoarce la Adrian Nastase din 2004. ” Sunt simpatici liberalii ăştia . Vor şi căsătoriţi şi virgini . Privind aşa lucrurile , vom avea cotă unică progresivă şi toată lumea va fi fericită .

    Una dintre ” soluţiile ” de creştere economică sănătoasă ( necesară dar nu şi suficientă ) este revenirea la un calendar electoral minimal . Nu pot să spun că sunt prea multe alegeri în ţara asta , în schimb pot să afirm că nefericirea este că sunt decalate . Dacă alegerile parlamentare ar fi fost în acelaşi timp cu cele prezidenţiale am fi câştigat un an în ” lupta cu criza ” . Toate partidele au ştiut că-i groasă , mai ales PDL-ul , toate partidele au trecut sub tăcere acest lucru , mai ales PDL-ul . Dacă se luau măsurile de austeritate mai devreme Băsescu pierdea alegerile . Dar acum eram în altă situaţie . Putem să-l ( să-i ) dispreţuim pentru asta . Trist este că nu văd alt partid , alt lider politic care să fi făcut sacrificiul necesar . Ministrul de finanţe polonez care s-a ascuns în casă după ce a luat măsurile dure ( dar necesare ) de reformă sunt un vis frumos în România . Pur şi simplu noi nu suntem capabili în an electoral să luăm măsurile care trebuie din punct de vedere economic , de aceea cred că trebuie cumva comprimate alegerile în cât mai puţini ani . Nu mai zic ce bine ar face la sponsorizări , la clientela de partid ( ” datorii ” de plătit mai mici ) şi ce bine ar face la bugetul de stat .
    Eu am ajuns să cred , văzând şi calitatea tinerilor oameni politici , că scopul pentru care ar trebui să luptăm noi , cetăţenii , este cel de a limita pagubele produse de sistemul nostru politic . Un prim pas ar fi , şi sunt convins de asta , presiunea pe politicieni pentru limitarea drastică a anilor electorali .

  20. 20 Larisa octombrie 4, 2010 la 2:49 pm

    „Jumătate sunt cei care mă spionează, de la servicii, de la partide, de la nu ştiu ce, un sfert sunt cei care mă spionează de la mine din partid şi restul bănuiesc că sunt cei curioşi sau ziarişti.”

    Nu este nici unul care pur si simplu se regaseste in munca dvs si va impartaseste viziunea politica?

    Pe mine le ce categorie ma incadrati?

    🙂

  21. 21 florin m. octombrie 4, 2010 la 2:58 pm

    Contele

    De aceea sustineam si eu ca evolutiile pozitive din societatea romaneasca a ultimilor 20 de ani, s-au petrecut in ciuda si nu datorita clasei politice conducatoare…
    Cumva, cumva am mai reusit sa limitam din pagube.

  22. 22 Doru Coarna octombrie 4, 2010 la 6:04 pm

    @ Adrian Nastase

    All,

    Eu cred ca dl Nastase a intuit bine procentele, este singurul adversar letal puterii – 50%, este singurul care poate revitaliza PSD – 25% (multi au „frica” reusitei, fug de reflectoare, stiu ei de ce), este singurul cu succesuri unanim recunoscute – 25% insa nu ziaristi sau curiosi, ci oameni care isi mai doresc ceva bun lor si tarii lor. Problema e ca acestia sunt prea putini raportat la populatie.

    Totusi, anii care urmeaza dupa cei 60 TREBUIE SACRIFICATI! Asa ar fi normal, mai ales ca Victor Ponta este prea echilibrat pentru ceea ce trebuie, nu este bun organizator, nu este bun coordonator, vede amplu, „panoramic”, dar nu intrevede clar si in profunzime. Evalueaza insa bine, corect. Dar e prea putin. Premier? De ce? Niciodata… Presedinte? Peste vreo zece ani daca progreseaza, deci cu rezerve.
    Si daca nu reuseste o victorie serioasa, suspendarea sau motiunea, eu zic sa-i pregatiti inlocuitorul, ca tot sunteti antrenorul-sef al clubului.

  23. 23 Theodora octombrie 4, 2010 la 8:14 pm

    @Adrian Nastase
    Spuneti: „jumătate dintre cei care-mi citesc blogul sunt cei care mă spionează, de la servicii, de la partide, de la nu ştiu ce, un sfert sunt cei care mă spionează de la mine din partid şi restul bănuiesc că sunt cei curioşi sau ziarişti”
    Eu una nu fac parte dintre cei care va spioneaza, nu va citesc din curiozitate si nu sunt nici ziarista.
    Eu va citesc pentru ca am incredere in omul politic Adrian Nastase.

  24. 24 Viorica Buda octombrie 4, 2010 la 10:18 pm

    Da, vorba lui Palli ,ati uitat de simpatizanti si fani,adaug eu.

  25. 25 Sibilla octombrie 4, 2010 la 10:45 pm

    * Arătând până la urmă că România are un statut foarte clar, dar are şi înţelepciunea de a dezvolta o relaţie în propriul său interes şi spre Orientul Mijlociu şi spre Rusia şi spre China. * – CORECT!! CORECT!! CORECT!!

    În fine, stelistă fiind, mă recunosc şi de spioană 🙂 şi de * al 12-lea jucător *, adicătelea ştiu şi să strig * gooool *, dar mai ales să nu tac atunci când echipa are nevoie de * pe ei, pe mama lor, hai, hai, hai … *, evident, când ieşim la contraatac, dacă nu mere din cauza echipei noastre, o susţin în continuare dar spun clar * acilea greşirăm noi.. *, bine recunosc, antrenorul- şi aude cele mai multe atunci când ratează vreun jucător introdus în teren la * meciuri * decisive deşi altul, să zicem pe banca de rezerve ţinut prea mult ar avea bioritmul în acea zi mult mai promiţător… însă, rămân cu echipa, cu antrenor cu tot, că aşa-i un fan adevărat, n-aşe ?
    Antrenorul echipei noastre cică a decis : culorile fi-vor… trei, roşu-galben şi albastru! Ţin musai să se anunţe oficial că Stindardul Nostru e rădicat şi astfel tăt românul să ştie pe cine urmează, să tremure şi să fugă prostocaliii de spaimă şi să aud odată : * vin Lupiiii… *… dară să-i facem franjuri şi să NU mai auzim de ei, c-avem atât de multe altele, de tooot reparat după ce-au lăsat vandalii în urma lor, au distrus gazonul, vestiarele, au mituit arbitrii, au furat , au…. au, Doamne ce n-au făcut, blestemaţii ! Doamne tune-n ei cu buba bubonică, AMIN !

    P.S. D-le AN, să fiţi fair-play, adicătelea nu prea mulţi dinamovişti în teren, că-nregistrez tăt, tăt… 🙂 FORTZA !! 🙂
    Aaaa, nu Fortza Steaua de data aista, ci FORŢĂ; ECHILIBRU ŞI ÎNŢELEPCIUNE ! SUB STINDARD DACIC !

  26. 26 Aya octombrie 5, 2010 la 8:20 pm

    @

    DlNimeni

    Eu l-as fi citat pe Michelangelo:

    „Cel unic in toate nu-si afla pereche in nimeni”.

  27. 27 Aya octombrie 5, 2010 la 8:29 pm

    @

    Adrian Nastase

    Foarte bun interviul.

    Am, insa, o dubla nelamurire.

    Dupa ce jurnalistul pusese- cum nu se face- doua intrebari diferite in aceeasi interventie, una despre retragerea trupelor din Afganistan si alta despre relatia Romaniei cu SUA, incepi raspunsul prin:
    „Să le luăm pe rând, pentru că sunt un om batrân şi nu pot răspunde dintr-o dată.”

    Povestea cu batranetea ce e, un fel de „alint”?
    Cei (mai) tineri pot raspunde la mai multe intrebari in acelasi timp?

  28. 28 Aya octombrie 5, 2010 la 8:32 pm

    @

    Doru Coarna

    Spui ca Adrian Nastase este singurul cu (citez):
    „succesuri unanim recunoscute”.

    Mentii afirmatia?

  29. 29 Aya octombrie 5, 2010 la 8:44 pm

    @

    Doru Coarna

    Citez:
    „Eu cred ca dl Nastase a intuit bine procentele, este singurul adversar letal puterii – 50%, este singurul care poate revitaliza PSD – 25% (multi au “frica” reusitei, fug de reflectoare, stiu ei de ce)”.

    Ca Adrian Nastase este unicul adversar letal pentru actuala putere (cine a avut ochi sa vada, va fi vazut ce trebuie!) stie toata lumea.

    Dar ai pus punctul pe „i” afirmand ca „acei 25%” care il spioneaza din prorpiul partid f” au „frica” reusite, fug de reflectoare si stiu ei de ce.”

    In schimb, categoria despre care tu afirmi ca ar reprezenta 25% este inclusa in acel sfert.
    Nu era politic ca Adrian Nastase sa faca acea mentiune.

  30. 30 Aya octombrie 5, 2010 la 8:47 pm

    @

    Doru Coarna

    A „plecat” mesajul cand am vrut sa corectez ce sesizasem ca e gresit.

    Corect: „Dar ai pus punctul pe “i” afirmand ca “acei 25%” care il spioneaza din propriul partid-citez- ”au „frica” reusitei, fug de reflectoare si stiu ei de ce.”

  31. 31 Aya octombrie 5, 2010 la 9:06 pm

    @

    Larisa

    Chiar daca despre feminism ai o viziune pe care o resping in totalitate, te consider o persoana inteligenta.
    M-as fi asteptat ca atunci cand replici sa o faci „pe text”, nu dupa ce ti se pare.
    Dupa ce recitesti cu atentie ultima intrebare si ultimul raspuns din interviu: in ce categorie te incadrezi?

    Intrebare ajutatoare: in intrebarea pusa, i-a avut jurnalistul in vedere pe comentatorii blogului, categorie din care faci parte, pentru ca, in raspunsul sau, Adrian Nastase sa se refere la ei?

    P.S.
    Sper sa nu-mi replici ca pentru a scrie trebuie sa si citesti ce a aparut.
    Altfel, iti amintesc ca n-ai citit cu atentie intrebarea pusa si, in relatie cu aceasta, raspunsul ANului (fara malitie: totdeauna trebuie citita si intrebarea cu atentie; uneori ofera informatii neasteptate- alteori, ca in cazul de fata, consideri ca s-a raspuns la intrebarea pe care ti-o formulezi tu si care nu corespunde realitatii).

  32. 32 Aya octombrie 6, 2010 la 12:53 am

    @

    Gabi

    In mesajul tau din octombrie 4, 2010 la 12:13 pm, dupa ce simti nevoia sa informezi ca in familia ta (citez) „nimeni nu are vreo treaba cu politica”, dovedesti un surprinzator bagaj de informatii politice de detaliu, cunoscand chiar si numele purtatorului de cuvant de la PSD!

    Exceptand jurnalistii acreditati, cei care efectiv lucreaza la sau in directa conexiune cu PSD, analistii politici si persoanele angajate politic in zonele centrale, te asigur ca extrem de putine persoane cunosc purtatorului de cuvant al unui partid (eventual, prietenii si rudele).

    Nu numai ca stii cine este purtatorul de cuvant al PSD, dar ai si pareri ferme despre prestatia sa publica: nu consideri ca ar trebui sa ocupe acel post.
    Mai mult, ai si opinii ferme legate de comunicarea politica (desi afirmi ca ai doar 18 ani) considerand ca acel post ar trebui ocupat de: ” o femei-fata (?!? n.A.) intr 25-30 de ani”.

    Draga Gabi, daca iti imaginezi ca inseli pe cineva asupra „varstei tale adolescentine” scriind un text pe blog in maniera in care trimit „pushtii” sms-uri, pentru a castiga spatiu, te inseli.
    Cunoasterea unui amanunt, care scapa celor mai multi, legat de o formatiune politica- in speta, numele purtatorului de cuvant al PSD- te recomanda ca pe o persoana familiarizata cu zona politicului.
    Interesul tau fata de Mihai Sturzu (al carui nume nu uiti sa-l scrii integral cu majuscule, pentru a atrage atentia asupra lui!) demonstreaza foarte clar ca esti din PSD si ai aparut „intamplator” pe blogul lui Adrian Nastase cu speranta ca, poate, „nevinovat- adolescentina” ta interventie va emotiona si va atrage atentia.
    Asta, daca nu cumva interesele sunt mult mai mari si nu iti apartin doar tie, dar unui grup!

    Am o intrebare: mai sunteti multi de acolo si prin alte parti care credeti ca toti ceilalti sunt „naivi”?

  33. 33 dlnimeni octombrie 6, 2010 la 10:14 am

    Aya, fiind pe un blog politic, cel care nu se poate fara de el este electorul.


  1. 1 La Ziua Veche | RoDigg News Trackback pe octombrie 4, 2010 la 1:29 pm
  2. 2 Declaratiile liderilor PSD si PNL « Hai ca se poate! Trackback pe octombrie 4, 2010 la 3:00 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: