Arestarea preventivă ca formă de dialog social

Este titlul editorialului meu de miercuri din Jurnalul National. Editorialul poate fi citit aici.

Reclame

97 Responses to “Arestarea preventivă ca formă de dialog social”


  1. 1 Larisa septembrie 14, 2010 la 9:27 pm

    O sa invat sa gandesc singura…

  2. 2 Paul septembrie 14, 2010 la 9:33 pm

    Domnule Nastase,

    Referitor la „raspunsul vechi” pe care mi-l dati, desigur ca PSD se ocupa de calitatea comunicatorilor sai. Nu cred c-o face, insa, cu profesionalismul cerut de gravitatea situatiei. Adica, nu mi se pare ca o face… stiintific.
    Am participat la „Scoli TSD” – chiar in toamna trecuta, inainte de scrutinul prezidential – si am observat de la fata locului „relaxarea” (e un eufemism cat casa, credeti-ma!) formatorilor. De altfel, rezultatul „formarii” din 2009 il stiti… Il traiti, chiar.
    Asadar, daca pe aceleasi baze de pregatire a comunicarii PSD (TSD) cu electoratul se continua si in viitor, sper ca guvernantii actuali sa faca gafe cat mai multe. Ar fi singura sansa ca acestia sa fie scosi de la guvernare.

    Aveti mare dreptate cand spuneti ca este nevoie sa fie descoperite modalitatile de perfectionare a comunicarii dintre PSD si electorat. Ma tem insa ca actualii „cercetatori-descoperitori” ai modalitatilor de care spuneti si-au epuizat energiile in „descoperiri” mai vechi, evident fara utilitate in zilele noastre. Concret, acestia nu reusesc sa redefineasca „fostele idei comuniste” in ochii electoratului de dreapta – etapa obligatorie, din pacate.
    In plus, i-am observat si pe consultantii americani („care n-au pierdut niciodata vreo campanie electorala” – asa se recomandau – ; e-adevarat, doar candidatul pe care l-au „consiliat” in 2009 a pierdut. Ei insisi, nu 🙂 ) si pe cei indigeni. Nici unii, nici ceilalti nu reuseau sa-i faca MACAR pe „comunicatori” sa vada utilitatea unui dialog CONSTANT intre social-democrati si electorat.
    Inteleg ca e greu pentru un „comunicator” neexperimentat sa sustina cauza social-democrata intr-o dezbatere publica ad-hoc, intr-o tara in care terenul social a fost ocupat de catre politicienii de dreapta, care nu se dau inapoi de la folosirea demagogiei si a manipularii in fata unor cetateni ignorati de adevaratii oameni de stanga. Dar unui „comunicator” social-democrat sceptic (din cauza formarii sale defectuoase) ii este imposibil sa faca asta.
    Din cauza aceasta, abordarea temelor social-democrate trebuie facuta un pic mai profesionist, daca-mi permiteti. Pentru ca adevarata dezbatere publica presupune dialog, iar un dialog de calitate se poate obtine doar prin implicarea in discutie a unor oameni de calitate. Macar de partea „comunicatorilor”, daca nu si de partea „receptorilor”. Iar formatiunile locale PSD detin oameni de calitate, in sensul aratat. Iar organizarea de dezbateri pe teme social-democrate este la indemana acestora (pentru ca locatii exista si pentru ca votanti interesati sa afle, de pilda, daca patronii ar fi capabili sa-si protejeze ei singuri angajatii impotriva riscurilor sociale, de asemenea exista).

    In sfarsit, ar fi multe de detaliat in cadrul unui proiect pe tema comunicarii „PSD-electorat-PSD” (sau „electorat-PSD-electorat”, desigur 🙂 ), care s-ar putea intitula „Imbunatatirea performantelor electorale ale PSD”.
    Va multumesc si pentru raspuns, dar mai ales pentru interesul pe care-l manifestati fata de subiect.

  3. 3 Adrian septembrie 14, 2010 la 9:53 pm

    sunt foarte curios daca tehnica asta o sa functioneze…. in timp ce sa uita la circul de la TV cu catuse, incerceptari etc …. romanii o sa uite ca au ceata in stomac!… hmm…. chiar vreau sa vad daca „mamaliga ” mai poate exploda inca o data …tot de foame normal..nu pentru a apara cine stie ce principii democratice….

  4. 4 diana septembrie 14, 2010 la 9:58 pm

    Un text exceptional, dar, din pacate pentru noi, real. Amarata aia de la maternitate nu a avut dreptul macar la un psiholog, asta in timp ce cretinul de la targoviste nu patea nimic pentru ca jucase in picioare o fata si apoi omora un politist, pentru ca nu putea fi arestat, doar nu era pericol social…vantu, care, la banii lui, s-a incapatanat sa ramana in romania, e un mare pericol social, iese pe strazi cu batele si ne ia la bataie…cu ce ne incalzeste pe noi, cei carora ni s-au taiat salariile, ca e vantu plimbat la DNA? asta va remedia situatia economica, va scadea preturile la mancare (ca tot suntem tara cu cele mai mici venituri, dar cele mai mari preturi, din europa)…sau tot vantu era vinovat si de situatia asta?!

  5. 5 corina matei septembrie 14, 2010 la 10:01 pm

    ce bine ca l-au arestat pe vantu..posta e in siguranta…sau sarea, ca nu mai tin minte exact ce viza el…o tara penibila, condusa de niste oameni penibili, care ne sfideza zilnic…un profesor universitar spune ca medicina e nashpa si sa bem paducel? ei, care cum ii doare un deget, fug la viena sa se trateze? sa inteleg ca mama lu`avramescu, daca se imbolnaveste de o boala grava, o sa bea paducel. la sfatul fiului? niste nesimtiti

  6. 6 Paul septembrie 14, 2010 la 10:43 pm

    Le Print,

    tot bavardel ai ramas, desi ti-am lasat ragazul necesar unei „up-datari” binefacatoare :).
    Aceeasi eruditie firava (carpita cu elenisme ieftine sau chiar gratuite) iti foloseste drept toiag in impleticirile tale pe blog. Cu acelasi didacticism agresiv incerci, de fapt, sa-ti maschezi impotenta intelectuala. Aceleasi povesti cu personaje din boschetul tau genealogic imaginar, care in final spun acelasi lucru pe care-l spun sticlele de sifon, atunci cand se termina apa, adica: Fâsss!, iti tin loc de argumente…
    Daca te uiti in DEX la cuvantul „irecuperabil”, cred ca vei gasi poza ta, atasata pentru a ilustra definitia. 🙂

    Hai, ca pentru a raspunde dorintei Ayei, care ma gasea prea putin zambitor la intoarcerea ei, traduc in versuri vesele cele de mai la deal:

    Vii ca un saltimbanc cu sacul de prostii
    Si-astepti, de logoreea-ti, sa cada toti pe spate.
    Cu greu legi trei idei, doar bavardeala-o stii,
    Sa-ti dea lectii de viata, pe-aici, oricine poate.
    Ti-au palmuit soriciul si fetele de-aici
    Dar tu, de-nfumurat, te crezi tot principeu,
    Sibille, Theodore, Agathe (mari sau mici),
    Si-acuma-ti pun capacul: te flagelez chiar eu.

    🙂

    In sfarsit, bavardel, ceri si tu o dedicatie din mileniul trecut de la DJ Aya? 🙂

  7. 7 vertical news septembrie 14, 2010 la 10:52 pm

    verticalnews ro crede ca vintu a fost jertfit pe altarul albei ca zapada.

  8. 8 ion adrian septembrie 14, 2010 la 11:13 pm

    Radu Moraru cere relatii despre Luminita Sega, al carui nume a fost pomenit ca fiind singurul procuror care s-a ostenit sa-l intrebe ceva pe Presedintele de atunci (1999-inceput 2000) al CNVM, care face o declaratie senzationala.

    Presedintele CNVM spune ca:
    1) CNVM nu a avizat niciodata garantia data de CEC asadar in mod nelegal statul roman a platit cat a platit pagubitilor FNI si
    2) In noua luni cat a fost inchis nimeni nu l-a intebat nimic ca de fapt a stat la parnaie nu ca sa vorbeasca ci ca sa taca.
    Senzational

    Fostule Prim Ministru , daca si pe asta o cenzurezi, o public acuzandu-te ca esti complice cu crimele lui Vantu si favorizator al suspectului de infractiune Vantu,

  9. 9 Paul septembrie 14, 2010 la 11:13 pm

    Harabula,

    nu stiu altii cum s-or fi distrat, dar eu m-am tavalit de ras cand ti-am vazut la un moment dat o erata in care recunosteai ca ai pus gresit o virgula.
    Dupa trei ani de comentarii orfane de tot felul de semne grafice, sa te trezesti in Anno Domini 2010 cu remuscari legate de o virgula ratacita pe Internet, mi se pare prea comic pana si din partea unui admirator al lui Esenin. 🙂
    Si, apropo de rusi, Esenin, mai Harabula? Asta-i referinta ta culturala de la rasarit?!
    Tu de „Tolstoievski” ai auzit? Ca de Lenin nu are rost sa te intreb 🙂

  10. 10 Dan septembrie 14, 2010 la 11:38 pm

    Domnule prim ministru. De ce sa ne mai lamentam acum cand in anii 2000 aveati toate miloacele si probele sa-l umflati pe pirat?
    Ar fi tipat un pic, ca doar pozeaza in victima de cand se stie, ca e dosar politic,bla bla bla. „Curat politic dar luati-l”. Si scuteati un intreg popor de cosmarul de azi. Sau cine stie, nu e timpul pierdut, depinde si de dvs.

  11. 11 blogideologic septembrie 14, 2010 la 11:53 pm

    Eroi au fost : +În primul război mondial, ardelenii prizonieri în Siberia au format “Corpul Voluntarilor Români”. Erau soldaţi români din Ardeal şi Bucovina care au fost mobilizaţi în armata austro-ungară şi au căzut prizonieri în luptele cu armata rusă. Au cerut să intre în armata română şi să lupte alături de fraţii lor. Aducerea lor în ţară s-a făcut greoi de către autorităţile ruse. O parte au ajuns şi au luptat la Mărăşti, Mărăşeşti, Oituz, etc. Dar ceilalţi au rămas în Siberia. În aceste condiţii au fost trimişi tineri ofiţeri curajoşi din ţară, care au străbătut Rusia aflată în plină debandadă şi război intern, ajungând la soldaţii români prizonieri.Este foarte interesant că prima proclamare a Unirii a fost făcută de “Corpul Voluntarilor Români” tocmai la Celiabinsk, la răsărit de Urali, pe 29 octombrie 1918, cu o lună înainte de Alba Iulia. Ei au proclamat unirea “românilor subjugaţi din Transilvania, Banat, Crişana, Maramurăş, Satmar, Bihor şi Bucovina” cu România şi s-au considerat parte a armatei române. Au luptat împtriva bolşevicilor. În iarna anului 1918-1919, Corpul Voluntarilor Români s-a reorganizat la Irkutsk, pe batalioane independente, formând Legiunea Română de Voluntari Transilvăneni-Bucovineni. În acel centru a luat fiinţă o Şcoală Militară Română, instructori fiind ofiţerii români. În primavara anului 1919, Legiunea Română a intrat în acţiune pe frontul anti-bolşevic, cu misiunea de a păzi un sector de cale ferată din Siberia, lung de aproape 1.000 km. Legiunea Română din Siberia era formată din aproximativ 5.000 de voluntari. Au luptat împotriva bolşevicilor alături de cehi care în mod paradoxal sunt mai cunoscuţi şi au ajuns la Vladivostok. Prin disciplină strictă, moral ridicat şi buni conducători, militarii din Legiunea Română au impus respect şi teamă trupelor bolşevice. Au refuzat armistiţiul propus de bolşevici, pe care cehii l-au acceptat. În 1920 a sosit la Vladivostok o misiune militară din ţară, care a organizat repatrierea cu vapoare a soldaţilor din Corpul Voluntarilor Români.+

  12. 12 Ghita Bizonu' septembrie 14, 2010 la 11:58 pm

    ba sa-mi fie cu pardon !
    Artestarea preventiza este zenitu, climaxu si apoteoza reformei morcovizate de Monica Coada de Cal ., zeita (in)justitiei romanesti ! Este scopu ei prim si final de aici intr transcedenata .
    Cu arestarea preventiza incepe actu de justitie si se termina odata cu expirarea preventiei (actu ) .
    Insa aceasta praftica de baza a reformei statului (degeaba) are 2 mari merite –
    1) da satisfactie prostimii (adica aia care stiu ce aia justitei in urma vizionarii serialelor amerloce ) si justifica efuziunile teletualitatii portocalii (eRRpr si ORROR peana): S_A FACUT DREPATTE !!
    2)sa ma umple pe mine de o scarba ce o intrece pe a prezidential-cdrista .
    A da – incetarea actului. Se cam termina in mod cam interuptus pa motiv ca in gnl probele ori mu se rgzista ori ca articlole din ziar bagate in dosar erau ca botite. ‘
    Scuzati ma duc sa borasc nitel ….

  13. 13 LePrince septembrie 15, 2010 la 1:33 am

    @Aya
    De la „omul bolnav al Europei-Turcia sec XIX”, la „ omul contagios al Europei-Turcia sec XXI”?
    Ai atins doua puncte nevralgice: Turcia membra a NATO , si Turcia, eventual membru UE.

    Cred ca NATO a incetat sa fie un club exclusivist, o alianta, inca din 2008, culmea! la summitul de la Bucuresti(poate si inainte, dar evident de atunci). Sigur, locul de desfasurare nu are legatura cu acest lucru. Deja exista mai multe curente in cadrul aliantei, exista mai multe optiuni si mai multe opinii. Cred ca este doar o problema de timp pana cand alianta va deveni formala, iar finalul este previzibil, o reconfigurare de aliante. In acest context Turcia se plaseaza clar de partea lui „big brother”.

    Turcia , eventual membru UE, ar putea fi un cosmar in noul context. Schimbarile constitutionale din Turcia, asteptate datorita evolutiei ultimilor ani (era o chestiune de timp) vor aduce la poarta Europei un stat de-laicizat. Si cum bine observi, datorita efectelor perverse ale democratiei, libertatilor si drepturilor, Europa poate fi lipsita de imunitate la o asemenea provocare(boala). Daca Turcia secXIX era privita ca „omul bolnav al Europei”(axioma Metternich), Turcia de inceput de secol XXI ar putea fi „omul contagios al Europei”. Evolutia va fi lenta spre de-laicizare, dar poate atinge paroxisme. Sa nu uitam ca Turcia are un upper-class care controleaza societatea si statul prin armata si mecanisme constitutionale ce dateaza din epoca lui Ataturk. S-ar putea ca intre timp, aceasta casta (pentru ca e casta in sine, am avut ocazia sa cunosc unii exponenti) sa-si fi pierdut reflexele. Ei nu au trait Imperiul, nici decadenta sultanilor, nici suflul „junilor turci”. Sa nu uitam ca Turcia este un mozaic, si ca Turcia „care conteaza” este adunata in Europa si pe malul vestic al Anatoliei. Restul e „desert”, Asia la ea acasa. Europa „veche” este profund laicizata. Nu cred ca state precum Franta sau Germania vor renunta vreodata la acest principiu. Anglia, apropiata Statelor Unite , vor face jocul acestora, dar vor intinde o mana peste Canal(in acest context) „perfidul Albion” s-a priceput intotdeauna la astfel de jocuri. Turcia nu e Irak, iar Anglia este laicizata ca stat de mai multe secole (inceputul e in epoca lui Henric al VIII-lea). Reactia lui Chirac , la intalnirea cu Abdullah Gul din 2006, spune totul in acest sens(cred ca iti amintesti). Paroxismele islamiste deja inoculate in Europa(de care vorbesti), sunt inca continute in socialul general, si prin urmare , controlabile. Si sa nu uitam ca burkha a fost deja banata in Belgia, iar in celelalte state e doar o chestiune de timp.
    De aceea , sunt optimist, nu am crezut vreodata ca Turcia ar putea deveni membru UE cu adevarat. Pacat ca in actualul context politic intern , Romania nu poate fi o „voce”, problema ne-ar fi interesat direct. Daca AN era acolo unde ar fi trebuit sa fie, alta era situatia. Poate nu e timpul pierdut.

    S-auzim de bine.

  14. 14 LePrince septembrie 15, 2010 la 1:36 am

    @Aya

    Da, ai dreptate, „une scie”. Problema e ca are „dinti stricati” si ca urmare nu poate „taia”. Si incercand sa transforme „une scie” in instrument , reuseste sa faca doar zgomot iritant si inutil. Nu stie ca „une scie” poate fi un instrument, pentru ca nu-l poate folosi drept instrument.

    Si pentru ca tot traim timpuri interesante, inclusiv pe blog, hai sa ascultam „Aria calomniei” a lui Rossini. Te voi ruga, inca o data , sa dai link-ul (apropo, nu-ti place fado?).
    „ La calomnie, c’est une vent leger, une petite brise
    Toute gentille
    Qui insensiblement, subtilement,
    Commence a susurrer.

    Et explose comme une cannon”

    Cred ca vei fi de acord sa ascultam superba arie impreuna cu toti cei ce vor sa asculte.

  15. 15 LePrince septembrie 15, 2010 la 1:38 am

    @Observator

    In povestea originala „Alice in Tara Minunilor”, lui „the March Hare”, i se spunea si „the Mad March Hare”, tocmai prin alaturarea cu palarierul nebun.In Anglia, exista si acum expresia „mad as a March Hare”, folosit pentru cineva care e la limita patologicului. Probabil ai citit „Alice… in varianta originala. Intamplator, am locuit la Londra timp de sase luni, acum multi ani, si am auzit aceasta expresie , care m-a intrigat initial. Mi-a explicat-o un englez.

    In alta ordine de idei, ai trecut cu vederea , la un alt post, o dedicatie pe care ti-o facusem. Era vorba de Alla Pugacheva – Million Roz ( million allyh roz) .Te rugam sa dai tu link-ul pentru a asculta aceasta superba melodie. O repet, si dedicatia, si rugamintea. Multumesc.
    S-auzim de bine.

  16. 16 LePrince septembrie 15, 2010 la 1:39 am

    @Harabula

    Mi-ar face oricand placere sa stam la aceeasi masa ,cu un cognac (prefer Metaxa7)in fata, pentru a schimba impresii sau a discuta pe marginea unui poem. Poate ca timpul nu e pierdut. Oricum, multumesc.
    S-auzim de bine.

  17. 17 LePrince septembrie 15, 2010 la 1:54 am

    @Mihnea Georgescu-(ot?, von?, de?)Dobrogea

    Ataturk a fost cel care a salvat Turcia de la a deveni un stat de mana a treia, sau chiar de la disolutia totala. Pentru ei este un erou. Dar cred ca generatiile actuale nu pot intelege ideologia lui Ataturk. In ultima suta de ani, Turcia a evitat razboaiele majore, prin urmare , din puct de vedere ideologic au ajuns din nou „fat cats”.
    Succesul economic turcesc (in mare parte nu se bazeaza pe sprijin european si mai ales nu este integrat european- Aya a dat o parte a explicatiei), va indeparta Turcia de Europa in loc sa o apropie. O Turcie de succes (chiar aparent si eventual nesanatos), pe termen scurt va fi mai putin atrasa de o Europa ce impune reguli, restrictii (in viziunea turceasca ele sunt restrictii) si principii politice si filozofice straine „etnosului” turcesc. Vezi si raspunsul catre Aya.
    S-auzim de bine.

  18. 18 LePrince septembrie 15, 2010 la 1:56 am

    @Dl.Goe

    Esti simpatic. Viziunea ta in ceea ce priveste „cuplurile” blogului, m-a amuzat.
    S-auzim de bine.

  19. 19 LePrince septembrie 15, 2010 la 2:02 am

    @Augusti’ciosul

    Menajera strabunicii mele , baroneasa, (o englezoaica ulceroasa, de tip ascetic) avea un catel (numit No Name), cam batran si cam intr-o ureche, naparlit, si care suferea de rinichi. Personalul casei il poreclise Latraciosul, si cu timpul, nici macar stapana sa nu i-a mai spus No Name, numele i-a ramas Latraciosul. Pentru ca abia se misca, si avea prostul obicei sa latre pitigaiat era mutat, atunci cand cei din casa se plictiseau de latratul sau annoying, in manej. Caii, mult prea calmi pentru a da atentie unui catel latracios nu-l bagau in seama in general. Dar catelul, obnubilat si suferind, continua sa se rasteasca cu latratul sau pitigaiat, si „mai trecea din cand in cand” pe langa nobilii cai. Si pentru ca el continua sa latre, reusea „din cand in cand „sa obtina cate o reactie din partea cailor, care consta „intr-o lovitura sau doua”. Nu stiu ce s-a intamplat pana la urma cu tristul catel, dar menajera a plecat in cele din urma de la curtile baronesei sa-si grijeasca de cele reumatisme.L-a luat si pe Latraciosul cu ea.

    Sunt de acord cu tine. Nu exist pentru tine. De ce continui atunci sa mi te adresezi? Te-am mai intrebat: te plictisesti, sau doar doresti a fi bagat in seama? Spre deosebire de tine, eu consider ca existi. Nu m-as putea adresa cuiva inexistent, ar parea ca vorbesc singur. Tot spre deosebire de tine,eu nu am obiceiul sa vorbesc singur, si sper sa nu ajung astfel.

    Sunt din nou de acord cu tine. Ai ajuns la concluzia, de cand ai inceput sa „treci din cand in cand” pe aici citind „una sau doua postari” de-ale mele, ca sunt un zero. Nu stiu cum sa-ti spun pe limba ta ca sa intelegi, dar voi fi foarte explicit: pentru mine, tu esti un zero inca inainte de a „trece din cand in cand pe aici”.
    Zero este de fapt fondul comunicarii pe care ai initiat-o cu mine. Iti propun ca si comunicarea sa fie tot zero.
    PS Cand imi mai trimiti scrisorele, te rog nu le mai „indesa” in „cutia postala”, si te rog adreseaza-te corect, trebuie sa scrii: Altetei Voastre Serenissime, le Prince des Bavards. Multumesc . Dar nu mai astepta raspuns.

  20. 20 Karakas septembrie 15, 2010 la 2:31 am

    La ultima intilnire a ministrilor afacerilor externe a tarilor membre UE, Romania (si Bulgaria) au fost din nou criticate despre lipsa progreselor in domeniul combaterii coruptiei. Trebuie subliniat ca liderii UE au o noua tema care il arde pe Boc la vuvuzeaua cu „succesurile”: conflictele de interes ale guvernantilor. Nu degeaba Videanu si Vladescu au fost invitati pe alta usa. Ne putem astepta la mai mult mai multe „arestari preventive”:

    „Human resources remain a major challenge. A co-ordinated anti-corruption policy across the different sectors of government is missing. Substantial improvements are required in the field of conflict of interest” in Romania, spune declaratia comuna a ministrilor din UE.

    http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11284824

    Cu alte cuvinte, degeaba s-au clonat guvernele (bolo)Boc, pentru ca ele nu si-au facut treaba. Coruptia a inflorit in Guvern in lipsa unei politici inter-guvernamentale. Si de ce s-ar fi deranjat Boc, cind el trebuie sa execute mentinerea nivelului de trait bine a sponsorilor de campanie?!

  21. 21 blogideologic septembrie 15, 2010 la 4:48 am

    Ce factori blochează acum succesul IMM-urilor americane ? Nu ar putea fi blamată legislaţia, poate cea mai bună din lume, extrem de favorabilă IMM-urilor, şi nici linia de politică macroeconomică a guvernului american, care adoptă faţă de IMM-uri ‘politica ofertei’ (supply-side policy), anume reducerea impozitării IMM-urilor (spre deosebire de situaţia din România!) şi furnizarea de împrumuturi fără dobândă. O trecere în revistă a factorilor pe care patronii de IMM-uri îi invocă drept surse de influenţă pentru activitatea lor poate fi citită la http://economix.blogs.nytimes.com/2010/09/14/whats-holding-back-small-businesses/?hp . Situaţia relaţiilor cauză-efect pentru IMM-uri este prezentată înapoi în timp până la anul 1986. Faţă de vechea situaţie, singurul factor nou ce apare acum este slaba competitivitate a IMM-urilor. Poate fi blamată concurenţa din partea marilor întreprinderi ? Doar în măsura în care avantajul economiilor de scală favorizează în mod clar întreprinderile mari. Dar aşa a fost mereu. Ce apare acum ? Cererea mică pentru produsele IMM-urilor americane, spune un raport de la National Federation of Independent Business. Vânzările proaste, prin faptul că preţurile sunt prea mari datorită nenumăratelor costuri, arată că însuşi mecanismul funcţional din economia USA are acum probleme.

  22. 22 blogideologic septembrie 15, 2010 la 6:25 am

    Harabula spunea, în septembrie 14, 2010 la 2:29 pm: +in evaluarea oamenilor fac urmatorul exercitiu teoretic: ma inchipui impreuna cu persoana respectiva pe o insula pustie. Cu Aya sau LePrince as supravetui mai usor decat cu multi altii de pe acest blog. Cu Aya pe langa ca o consider prietena, este si femeie. Avantaj incomensurabil. Deasemeni, cu oricare dintre ei as sta cu placere, intr-o dimineata de toamna, la un coniac bun, pe o terasa la sosea, vorbind vrute si nevrute, Aya recitand un sonet de Shakespeare in original, iar eu in ruseste din Esenin. Desigur, vulgului i-am parea snobi. Dar noua nu ne pasa. Ce sa cautati pe terasa noastra, voi care injurati toata ziua, scuipati si stalciti vorbele?+
    Ultimele patru fraze arată limpede ce-i uneşte în realitate pe @Harabula, @Aya şi @ LePrince: Sloganurile prefabricate, în totală normativitate alogeno-cominternistă, pentru denigrarea românilor. Bine, de ce vorbesc eu?!, că doar sînt biet reprezentant al “vulgului care înjură toată ziua, scuipă şi stâlceşte cuvintele”. Acestea sunt propoziţiile de caracterizare folosite de alogeno-cominterniştii din România la adresa românilor. „Vai de biet Român săracul, / Indărăt tot dă ca racul”, versurile lui Mihai Eminescu sunt mai actuale acum mai mult decât oricând.

  23. 23 Vasile, septembrie 15, 2010 la 7:00 am

    Dl. A. Nastase era cit pe ce sa exclam „titlul articolului incomplet :Arestarea preventivă ca formă de dialog social patent Traian Basescu” dar brusc mi-am amintit …de Mugur Ciuvica armaghedon , „arestarea calculcatoarelor” patent A. Nastase!

  24. 24 George Ban septembrie 15, 2010 la 7:14 am

    Domnule Adrian Nastase,

    Felicitari pentru acest editorial de exceptie! Sa speram intr-adevar ca tot mai multi oamenii vor incepe sa gandeasca singuri. Dar daca in ziua votului o galeata si un litru de ulei le vor bloca gandirea? Daca in ziua votului portocaliii vor vota de cate 50 de ori? Daca in ziua votului membrii sectiilor de votare vor arunca in urne zeci de voturi pentru bascisti?
    De aceea revin si voi reveni: Prioritatea ZERO pentru opozitie este impiedicarea fraudelor de vot. Ganditi-va zi si noapte la acest lucru. Si actionati, bineinteles. Fara succesul acestor actiuni, intelegerile pre-electorale, programele de guvernare, guvernele din umbra, chiar editorialele exceptionale, nu vor avea efectul dorit.
    Va urez mult succes, Dvs, Dlui Iliescu, Dlui Ponta, intregului partid!
    Scapati-ne de ciuma portocalie!

  25. 25 George Ban septembrie 15, 2010 la 7:16 am

    PS „oameni”, nu „oamenii”. Scuze!

  26. 26 Bah septembrie 15, 2010 la 7:47 am

    @corina
    …ma distreaza faptul ca l-au arestat pe SOV.nici posta nici sarea nu sunt in siguranta caci lupta pt. acapararea resurselor nu pare sa se fi incheiat. Alt motiv de mica satisfactie egoista am cu privire la arestarea astuia…nu reusesc sa uit de 6 ani rolul pe care l-a avut (impreuna cu altii) la ascensiunea chiorului si nu pot sa ma abtin din ras cum propria lor creatie ii tavaleste de ceva vreme. Mai tineti minte cum faceau toti ca trenu’ cu privire la dictatorul ce avea sa devina A.N. odata ajuns presedinte? Mai tineti minte cum „subjuga” si fugarea si ce mai facea AN presei dand in ei cu euroi? ei, las ca da chioru’ acum cu catusele dupa ei…i-a declarat chir pericol pt. siguranta nationala… e cum e bibicilor acum in democratia basesciana pe care v-ati dorit-o si ati impus-o? mai e distractiv toarshu’ Dinescu s.a.? pariez ca nu va place…
    …I bet my last 2 cents on it… 😀

  27. 27 M.Voicu septembrie 15, 2010 la 8:11 am

    @ Larisa septembrie 14, la 9:27pm spune:”O sã învãţ sã gândesc singurã…”
    * * *Fait accompli !
    @ diana septembrie 14, 2010 la 9:58pm spune: „jucase în picioare o fatã şi apoi omorã un poliţist, pentru ca nu putea fi arestat, doar nu era pericol social”
    * * * Când s-au fãcut înregistrãri neautorizate în Clãdirea Parlamentului (unde este şi sediul SPP), şi „scapã” documente de unde se plãtesc „sporuri de confidenţialitate”….

  28. 28 Aya septembrie 15, 2010 la 8:24 am

    @

    Paul

    De la tine am alt asteptari, pe care, daca mi le-as imagina in cazul altora de aici si de aiurea, as deveni ridicola.
    Pot intelege ca nu-ti place Harabula, poate intelege si el, fara indoiala. Nu poti sa placi tuturor.
    Dar, de aici pana la sharje jenante e o distanta cosmica. Ar trebui sa vezi ca este si sa nu te aventurezi „inspre inalturi” (eseniene, de exemplu) pentru ca risti efectele gravitatiei.
    Sfatul a fost prietenesc. Desigur, decizia iti apartine.

  29. 29 Aya septembrie 15, 2010 la 8:28 am

    @ Blogideologic

    Citez: „ce-i uneşte în realitate pe @Harabula, @Aya şi @ LePrince: Sloganurile prefabricate, în totală normativitate alogeno-cominternistă”.

    Demult n-am mai ras cu atata pofta: „totală normativitate alogeno-cominternistă”.
    Esti tare comic, monser.

  30. 30 Mélanie septembrie 15, 2010 la 8:36 am

    Domnule Nastase,

    va citez:”România evolueaza rapid în aceste zile, însă fără preşedintele ei.”

    Motto:”Il n’y a pas que des salauds au gouvernement. Il faut rester objectif. Il y a aussi des incompétents.”(genialul Guy Bedos)

    With same due respect, cred si nu-s singura ca România INVOLUEAZA pe zi ce trece, hélas, iar previziunile-2011 sunt dincolo de sumbre…

    Multe voci europene repeta de când cu tiganii la ordinea zilei(hélas-bis!) ca România nu ar fi trebuit integrata în UE, ca Polonia, Ungaria, Cehia, chiar si Bulgaria, ca acestea vor mi „meritat”… Cât despre „bruxelezii” Becali si Eba, „il faut le voir pour le croire…” Eba a fost confundata anul-trecut de catre un jurnalist belgian cu o deputata „berlusconiana”, se exprima într-o engleza aproximativa, dupa ce-a raspuns ca nu vorbea franceza.

    Dar cum bine stiti, avem si noi „falitzii” nostri, exemplu recent, ieri, ma refer la izbucnirea verbala a Vivianei Reding, commissaire en charge de la Justice et de la Citoyenneté, despre re-expedierea tiganilor români si bulgari din Franta… O citez:”ça suffit!!!” Iata o dovada vocala concreta de ipocrizie, tupeu si limba de lemn(luxemburghez!). Aceasta functionara-UE ignora cumva ca Italia, Germania si Suedia au expulsat deja tigani români?! Sau i s-a casunat numai pe Franta?! Ceea ce e incredibil, dar în final patetic e ca aceasta doamna ar fi trebuit sa pomeneasca si „ograda” ei aka Luxembourg, mini-stat si maxi-paradis fiscal, înainte de-a critica Franta si de-a-i da lectii!!! Daca veti merge în Luxembourg, veti observa afise ale politiei, discriminatorii la adresa tiganilor cersetori români, care îsi exploateaza copiii, termeni utilizati pe-aceste afise, la intrarile tuturor suer-marchés-urilor. Politia „cere” populatiei sa nu dea nimic tiganilor pentru a nu-i încuraja la cersit, un cerc vicios de fapt. Daca un tigan e prins, va fi imediat expulsat spre frontiera aleasa de el, fara vreun recurs posibil!!! Last, but not least: un cetatean francez care „aterizeaza” în Luxembourg, va fi anchetat de politie, cu întrebari directe, gen:”cât câstigati, ce masina aveti, unde se afla familia dvs, ce fel de contract de munca aveti, etc…” Dupa care, se întocmeste un dosar-raport care va permite ori ba sa rezidati în Luxembourg. Daca nu veti obtine „le feu vert”, politia va reveni dupa 3 luni sa verifice daca ati parasit teritoriul si sa se asigure ca-l veti parasi. Aceasta doamna Reding aka lupoaica moralista ar trebui sa se calmeze, caci ieri a lasat impresia unei banale functionare-UE, care a vrut sa se afirme într-un mod (cam) isteric, iar din decentza nu voi „elabora”…
    ===
    „C’est dans le regard des gens de droite qu’on s’aperçoit qu’on est de gauche.”–„On compare souvent les hommes politiques à des acteurs. C’est très injuste pour les acteurs.”(acelasi genial Guy Bedos)

  31. 31 Aya septembrie 15, 2010 la 8:37 am

    @

    Le Prince

    Am eu aerul unei fiinte careia nu-i place fado-ul?
    Este acolo unde i-ai destinat locul („La romani…”).

    Inainte de a-l aduce pe blog, m-a fugerat un vers din Rilke.
    Probabil, dupa ce voi fi citit ce departe e primavara pentru mine.
    „Ce te faci, Doamne, daca-ti mor?”

  32. 32 Harabula septembrie 15, 2010 la 8:39 am

    O tara, in care Vantu sau Voicu sunt liberi, este putreda.

  33. 33 Mélanie septembrie 15, 2010 la 8:39 am

    @Ghitza-B,

    your middle name is „mauvaise foi”?!… 😉

  34. 34 Aya septembrie 15, 2010 la 8:51 am

    @

    Le Prince

    Asa cum ai dorit, sa ascultam impreuna cu toti cei care iubesc minunea numita vocea umana in opera, „Aria calomniei” in inegalabila interpretare a lui Ivan Rebroff.

  35. 35 Marcus septembrie 15, 2010 la 9:11 am

    Sfaturile Terminatorului Catre Neterminat

    Spre dreapta priveste chiombu’ din palat, de sus, din deal,
    La guvernu’i de termite, cum musca din cascaval.
    Cu alt ochi priveste invers, spre stanga, catre norod
    Slab, descult, far’ de camasa, cersetor ajuns sub pod.

    Incantat de-a sa isprava si in sine multumit,
    Nou scenariu ticluieste la pulime de servit:
    – Sa intre Neterminatu’, striga el in interfon
    Si-n stacana-i pantecoasa isi mai toarna un bourbon.

    Indoit adanc din sale si-n tinuta prea umil
    Incaperea o strabate, la raport, venind Emil:
    – Iata-ma-s, Marite Doamne, la porunca-ti am venit
    Si-ti aduc vesti de prin tara, multumesc ca m-ai primit!

    – Sezi, Emile, sau mai bine, urca sus pe taburet
    Sa te vad si eu la fata, cum s-ar zice… tet-a-tet.
    Si acum, draga Emile, toarna tot ce mi-ai adus
    S-auzim cine in calea-mi, cu tupeu mi s-a mai pus!

    – Pe Vantu’, Marite Doamne, dimineata l-am saltat
    Iar ca bonus militienii cainele i-au impuscat.
    Judele, la al tau ordin, iute i-a emis mandat
    Dupa gratii si sub cheie, o luna l-a aruncat.

    – Foarte bine, ba, Emile da’ boboru’i multumit?
    – Pai nu prea, Stapane draga, acum ca l-ai saracit.
    Unii cam inceti la minte, dar putini, Maria Ta,
    Au pus botu’ la scenariu, insa marea masa, ba!

    Ne-ar mai trebui, Marite, un mogul sau doi macar
    Spre a potoli multimea, doar cu Vantu’i in zadar.
    – Ai dreptate, ba, Emile caci si eu gandesc la fel
    Umflati-i pe Voiculescu si pe Dinu cel misel,

    Priponiti-i in celula, dati anunt catre popor,
    Cum ca Voda, justitiaru’, a scos hotii din decor.
    Si prin asta fapta mare la criz’a gasit solutii
    Deci n-am mai avea nevoie si de alte revolutii.

    Linistiti sa stea in casa, pregatiti pentru iernat,
    Sa nu se adune-n strada cu gandul la protestat.
    – Om face-o si p-asta, Doamne, si pofta ti-om satisface
    Dar ce facem cu Motiunea, Opozitia de-o coace?

    – Nu fi-ngrijorat, Emile, ia aminte la Izmana
    Ce cu noi e trup si suflet cat e vorba de pomana.
    Si cu ungurii alaturi, promitandu-le Ardealu’
    Pe vecie si in forta tot noi stapani-vom Dealu’!

    – Ar mai fi gasca lui Badea ce-ti contesta stapanirea
    Si cu vorbe de ocara, zilnic iti vestesc pieirea.
    – Pe Badea, Emile draga, de-n lupta nu-l poti zdrobi,
    Il atragi si cu momeala tu il faci a te iubi.

    I-o vom da pe Eba noastra, drept consoarta sa ii fie,
    Iar de zestre-o tara-ntreaga, bun motiv de bucurie.
    Si-ntr-o nunta de poveste, i-om uni pana la moarte
    Badea-mi va manca din palma, e-o metoda ca la carte.

    – Bine te-ai gandit, Stapane, si la fix le-ai nimerit
    Acum inteleg prea bine cum poporu-ai fraierit.
    Deci ma duc, te las acuma, fac sedinta de guvern
    Sa-i anunt noul scenariu, sper sa ii gasesc in plen.

  36. 36 Harabula septembrie 15, 2010 la 9:16 am

    Se zice ca exista trei feluri de oameni: cei care l-au citit pe Dostoievski, cei care il vor citi pe Dostoievski si cei care nu-l vor citi niciodata pe Dostoievski. Unii aplica asta la Proust.
    In general imi dau seama de nivelul lecturilor unui om dupa cateva minute de conversatie. Pot estima, evident cu oarecare aproximatie, cam ce nivel de cultura au cei ce posteaza pe acest blog.

    Cred ca asemenea perspicacitate are orice om inteligent, indiferent de nivelul cultural. Chiar si un nescolit isi da seama imediat cand are in fata un individ care-i este superior.
    Ca am citit mai putin decat dumneata, ca am citit mai mult decat dumneata, cred ca esti in stare sa-ti dai seama de locul pe care-l ocup intr-o asemenea ierarhie.

  37. 37 Observator septembrie 15, 2010 la 9:35 am

    @LePrince – am avut o saptamana urata in care, recunosc, am trecut mai putin pe aici.

    O poveste frumoasa, dar trista. Dar pica manusa pe starea mea de acum. Multumesc.

  38. 38 Jr. septembrie 15, 2010 la 9:41 am

    Am citit articolul din Jurnalul Naţional, apoi am scris un articol polemic cu un pedelist care pândeşte zi şi noapte pe Adrian Năstase să-l prindă în poziţii indecente. Administraţia m-a cenzurat; de ce oare? Poate pentru că nu le-am lăsat loc de răspuns, sau cârtiţe cu ochi saşii sunt strecurate peste tot în galeriile subterane ale PDL-ului?!

  39. 39 Augustin septembrie 15, 2010 la 9:44 am

    @ Ion Adrian
    Mai scoate naibii gramatica aia de-a V-a ca, mai mult ca sigur, n-o sa reusesti in veci sa-ti iei restanta, sa treci si tu intr-a VI-a; vad ca pe Luminita asta o acordezi cu cine vrea muschii tai: „Luminita Sega, al carui nume…” Ioane, parca esti de teflon, baiete, ca nu se lipeste nimic de tine!

  40. 40 Observator septembrie 15, 2010 la 9:45 am

    Pai daca paine nu-i, macar circ sa fie.

    Nu credeti ca ar trebui sa ne consilieze o companie de head hunting serioasa si sa incercam sa angajam guvern? KPI-uri clare: scoaterea Romaniei din criza, stabilizarea mediului de afaceri, refacerea sistemelor de sanatate si invatamant, etc. Asa cum angajeaza marile corporatii echipele manageriale.

    Pe zi ce trece ma sperie din ce in ce mai mult mediul politic. Chiar si tinerii vin cu un mesaj care arata ca sunt rupti de lume. Stiu, vor fi voci care vor spune ca sunt rupti de lumea mea, uitand ca pentru a-i ajuta pe cei necajiti trebuie sa existe o clasa capabila sa ajute.

    Cu bine,

  41. 41 marcus septembrie 15, 2010 la 10:04 am

    @Lio prins spune: @Harabula

    „Mi-ar face oricand placere sa stam la aceeasi masa ,cu un cognac (prefer Metaxa7)in fata, pentru a schimba impresii sau a discuta pe marginea unui poem. Poate ca timpul nu e pierdut. Oricum, multumesc.
    S-auzim de bine.”
    Bag sama ca varianta cu insula nu-i convine amicului nostru nobel, de teama ca in loc de a sta „la masa” cu Harabuleo, acesta sa nu-l puna sa stea „pe masa” pregatit dupa retete frantuzesti (la pretiozitatea prins-ului, musai frantuzesti), ca inlocuitor de cochon a la broche.
    Ce ti-e si cu prieteniile si potrivelile astea virtuale dom’le !!!!
    sa fiti iubiti
    marcus

  42. 42 Aya septembrie 15, 2010 la 10:21 am

    @

    Le Prince

    Citez:
    „De la „omul bolnav al Europei-Turcia sec XIX”, la „ omul contagios al Europei-Turcia sec XXI ?””

    Este un titlu exceptional, daca il reduc putin, devenind:
    „Turcia: De la „omul bolnav al Europei”, la „omul contagios al Europei?”

    Mi s-a intamplat de multe ori sa ma inspire un titlu atat de mult (si eu stiu sa dau titluri deseori foarte bune, dar acesta este iesit din comun) incat sa scriu un text care sa-l serveasca. Totdeauna am fost multumita de rezultat (sunt exigenta cu mine insami).
    Cred ca daca voi completa si rafina putin textul in care m-am referit la Turcia, conservand acest titlu (desigur, cu permisiunea ta, caci iti apartine) rezultatul ma va multumi.

    Referitor la sistemul imunitar al Europei fatza cu factorul contaminant Turcia: nu sunt la fel de relaxata ca tine.
    Am observat atat in Franta cat si in Anglia un grad ingrijorator de toleranta fata de Islam, in pofida avertismentelor unor voci precum BHL.
    Am observat indiciile existentei acelui tip de „toleranta intolerabila” logic fata de islamisti, temeri de a nu leza sensibilitati pe cand reprezentantii „mareei verzi” tuna impotriva libertatilor presupuse de cele doua mari civilizatii europene. Am sesizat pasi inapoi in conversatii in care ar fi trebuit, cu o politete exemplara, sa fie conservat punctul de vedere specific francez sau englez, dupa caz.

    Mult mai grav mi s-a parut altceva in Franta (ai dreptate, Anglia e mai bine „echipata” imunitar- poate, proverbialul conservatorism o va fi protejat altfel decat deschiderea franceza la dialog si disponibilitatea concesiilor cu fond galant).
    E important sa fac o precizare: prietenii mei francezi sunt intelectuali rasati, provenind din familii in care cultura si educatia intra in traditie. In afara de asta, in general sunt bine asezati social.
    Stii foarte bine ca astfel de personaje au, in general, o „excesiva mandrie de francez” ca sa ma exprim cu maximala blandete si ii accepta pe cei din afara „castei” (se comporta ca atare) doar daca au aceleasi maniere cu ei- sau pot face fata oricarei situatii in care acestea se impun- au replici elegante, invaluitor-anecdotice (francezii au „salonul” in sange), cel putin nu fac gafe in materie de muzica si literatura, se imbraca chic (chic-ul parizian) si, mai ales, vorbesc foarte bine franceza (mai exact, fara cusur- ceea ce, eventual, ar putea ierta, la nivel de pronuntie eronata din greseala, unui francez din mediul lor, ar cataloga imediat si direct drept precara cunoastere a limbii lui Voltaire cuiva de provenienta ne-franceza).
    Am ramas bouche bee cand buna mea prietena mi-a spus, chiar revoltata de „comportamentul europenilor” ca ii „intelege” pe musulmani si ca, desi, in principiu, nu accepta violenta, considera ca manifestarile „jignitilor” in sensibilitatea lor religioasa (culmea, prietena mea nu e defel religioasa, dimpotriva- accepta argumentele mele pentru ca stiu sa i le prezint; doar le accepta, nu le si ia) sunt justificate. Mai mult, la remarca mea ca, daca francezii vor continua cu acest tip inadecvat de toleranta, este posibil ca incendierile simbolice din Londra, de exemplu, sa „migreze” in Paris cu mai mare violenta, respectivii avand nu doar exercitiul necesar, dar si un plus de „curaj”, mi-a replicat ceva de genul „foarte bine le-ar face parizienilor” de parca ea ar fi altceva, iar fratele si mama ei, pe care ii adora, ar vietui la mii de kilometri distanta!

    Sigur ca Franta si Anglia sunt state laice dar, din pacate, fata de Islam (in general, fata de „sensibilitatile” religioase cu vocatie fundamentalista) manifesta o atitudine prevenitor excesiva, o toleranta care i-ar face invidiosi si pe cei care propovaduiesc acest precept la nivel bisericesc.
    Altfel spus, in relatia respectiva nu sunt aplicate principiile laicitatii, unicele corecte in astfel de situatii.

    Prin forta imprejurarilor, am fost obligata sa invat- si sa remediez imediat dar, mai ales sa previn- toate simptomele care indica fie si umbra unei probleme imunitare (sansa mea a fost si ramane un sistem imunitar foarte puternic, pe care trebuie sa-l apar si sa-l mentin).
    Asa am invatat ca, de exemplu, alergiile de orice tip (nu suntem „programati” sa avem alergii, chiar in mediu poluat), herpesul (ma opresc aici cu enumerarea) indica existenta unei carente imunitare. Problema nu se trateaza cu anti-alergice sau cu plasturi (am vazut la TV prostia asta) caci, astfel, se inlatura doar efectul, nu si cauza, persistenta unei probleme imunitare ducand, inevitabil, la adancirea ei.
    Atat alergiile cat si herpesul sunt, dincolo de semnele unei imunitati scazute, afectiuni. Alergia nu se transmite- herpesul declansat, da.

    Degeaba detine Europa remediul pentru intarirea imunitatii- laicitatea statala- daca nu si-l administreaza.
    Turcia sufera de herpes manifest, iar acesta este contaminant in cazul contactului cu un organism avand imunitate altfel decat foarte puternica.

    „Nu crede in minuni, bazeaza-te pe ele”.
    Eu ma bazez pe minunea ca, in Turcia, in pofida tuturor semnelor, nu va avea loc o schimbare de paradigma.
    Un stat fundamentalist, parte a mareei islamiste, in Batranul Continent (asa cum ai spus, partea consistenta, importanta a Turciei este europeana din punct de vedere geografic) ar fi un pericol pentru galanta Europa, care, dupa cum s-a comportat de inacceptabil „tolerant” in cazul manifestarilor violente (soldate chiar cu asasinarea lui Theo) motivate de niste caricaturi, uitand ca e laica ar fi in stare sa-si puna turban, salvari si sa opreasca orice activitate cand „sensibilii” ingenuncheaza la ora fixa pe covoras cu fata la Mekka, de teama sa nu-i deranjeze.

  43. 43 Augustin septembrie 15, 2010 la 10:25 am

    @LePrince
    Cu fiecare postare, ma convingi tot mai mult ca nu meriti nimic din partea mea, in afara de cite o urecheala periodica, de care te asigur ca nu te voi priva.
    Cu cit te umfli mai tare in pene, cu atit dovedesti mai limpede materialul prost din care esti facut. Plus maniera mai degraba comunistoida decit princiara in care te pricepi sa combati un preopinent. Iata un exemplu (fiindca normal e sa aduc si argumente) :
    Eu afirm : «Pentru mine chiar nu existi, decit in momentele … » Si iata ce (te faci ca) intelegi tu : « Sunt de acord cu tine. Nu exist pentru tine. De ce continui atunci sa mi te adresezi? »
    Comunistii, cind doreau sa denatureze (sau chiar sa rastoarne) sensul spuselor cuiva, rupeau cite o fraza din context si « jonglau cu ea ». Tu te dovedesti chiar mai grobian decit ei: rupi fraza in doua si alegi de acolo ceea ce ti se pare ca ar conveni scopului propus.
    Esti subtire, puiule ! Am jumulit multi ca tine, la viata mea. Pur si simplu, ai ghinion !

  44. 44 blogideologic septembrie 15, 2010 la 10:30 am

    @ Observator spune: „Nu credeti ca ar trebui sa ne consilieze o companie de head hunting serioasa si sa incercam sa angajam guvern?”
    Şi cine le vâră lor în cap (head) o evaluare serioasă privind situaţia din România ? Chiar nu încerci şi o abordare psihologică ? Spui că provii dintr-o familie de dascăli români, at trebuie să ai o viziune serioasă.

  45. 45 blogideologic septembrie 15, 2010 la 10:37 am

    @ Aya
    Eu am spus : +Ultimele patru fraze arată limpede ce-i uneşte în realitate pe @Harabula, @Aya şi @ LePrince: Sloganurile prefabricate, în totală normativitate alogeno-cominternistă, pentru denigrarea românilor. Bine, de ce vorbesc eu?!, că doar sînt biet reprezentant al “vulgului care înjură toată ziua, scuipă şi stâlceşte cuvintele”. Acestea sunt propoziţiile de caracterizare folosite de alogeno-cominterniştii din România la adresa românilor. „Vai de biet Român săracul, / Indărăt tot dă ca racul”, versurile lui Mihai Eminescu sunt mai actuale acum mai mult decât oricând.+
    Iar tu ai răspuns : „Demult n-am mai ras cu atata pofta.”

  46. 46 contele septembrie 15, 2010 la 10:41 am

    @ Augustin

    Oo , ce onoare , domnu’ Augustin ! Contaţi pe onestitatea mea ? Contaţi , bănuiesc , în aceeaşi măsură şi pe politeţea mea legendară atunci când vă gândiţi c-o să vă răspund la întrebare . Că doară n-o să contaţi pe lipsa mea de memorie . Ultima oară când am trecut pe la d-stră pe-acasă m-aţi lăsat să aştept degeaba la uşă , nici măcar vecinii nu m-au băgat în seamă , nici măcar căţeii ce mişună pe-acolo . Nu se face să tratezi aşa un musafir . Apoi aţi trecut pe lângă mine pe blogul d-lui Năstase făcându-vă că nu mă vedeţi . Nu tu salut , nu o explicaţie , nimic . Vi se pare că sunt prea de dreapta pentru d-stră ? Vă e ruşine să vă afişaţi cu aristocraţii ? S-o spunem pe aia dreaptă : vi se pare că am nuanţe de portocaliu şi acest lucru vă creează disconfort ? Dar să trecem …Un spirit mare cu disponibilitate sufletească mare , aşa m-aş caracteriza …ce să mai zic , fac şi eu haz de necaz .

    Am să-ţi răspund la întrebare . În primul rând n-aş vrea să fiu pedant sau enervant de scrupulos dar cum te ştiu cu DEX-ul la butonieră te-aş întreba dacă nu cumva ai vrut să scrii „ ignobil „ şi nu „ inobil „ , cuvânt care , sincer , nu-l cunosc . Dacă exista îmi cer scuze .
    Doi : promit să fac asta numai dacă EU simt că frazele sunt ignobile , josnice . Nu cred că ai pretenţia să mă ghidez după „ instinctele „ , părerile tale . O frază poate să aibă un sens sau altul , depinde de context şi de subiectivitatea celui care-o citeşte . De ce ai fi tu mai obiectiv decât mine !? De ce aş crede că privirea ta e mai scrutătoare ? De ce aş crede că eşti mai puţin supus influenţelor exterioare decât mine ? Din contră , după ultima vizită la tine mi se pare că-ţi sare muştarul cam repede . Eu pe lângă tine par un englezoi flegmatic , un monument al toleranţei .
    Trei : îmi garantezi protecţia după ce mă voi pronunţa ? Intru într-un program de protecţie a martorilor ? Parcă văd cum voi stârni furia unor colegi dacă nu-ţi voi da dreptate . Va trebui să-mi schimb identitatea şi-ar fi păcat , „ contele „ este deja un brand , o instituţie …
    Concluzie : Dacă ţii neapărat să facem experimentul acesta eu îţi PROMIT că le voi citi şi-mi voi spune părerea mea sinceră dar NU-ŢI PROMIT că-mi voi da acordul că sunt ignobile deoarece prin asta tu-mi ceri să mă pronunţ înainte de a le vedea .

    P.S. Cu acest post scriptum bănuiesc că oprim experimentul din faşă . Dacă acele postări ignobile se referă la Theodora poţi să nu le mai citezi , m-am pronunţat deja în postarea pe care i-am trimis-o personal . Acolo am specificat că din punctul meu de vedere consideraţiile lui Harabula nu mi se par jigniri . Dacă vrei să forţezi nota şi să întinzi precum elasticul nişte vorbe , nişte consideraţii , poţi s-o faci , dar dacă eşti cât de cât imparţial le vezi la adevărata lor valoare . În cel mai rău caz (!) se poate spune că au reprezentat o ironie dar în nici într-un caz o jignire .

    P.S. Iar m-am întristat … mi-am adus aminte : păi dacă intri din când în când pe acest blog şi citeşti doar două-trei comentarii şi alea a lui LePrince ( bănuiesc asta după schimbul de replici ) înseamnă că pe mine nu mă mai citeşti deloc …Păcat , pe vremuri mă considerai o tânără speranţă a blogurilor româneşti …

  47. 47 contele septembrie 15, 2010 la 10:47 am

    @ Iepurele de Martie

    Să ştii că-mi place apelativul „ nene „ cu care mă răsfeţi ! Denotă respect ! Buun ! Ce m-ai întrebat ? Ia să vedem :

    „Si, inainte sa vorbesti de lipsa mea de maniere, gandeste-te putin la grosolaniile cu care Leopransul obisnuieste, de pilda, sa-l gratuleze pe Ghita Bizonul: “grosimea testei tale”, “capacitatea redusa de a intelege lucrurile” etc.

    Ghită Bizonul !? Tu vorbeşti de domnul acela afabil , îndatoritor , simpatic şi politicos care de vreo nouă luni îţi începe postările dedicate mie cu cuvintele amabile „ leprosule „ şi „ mocofane „ ? În condiţiile în care tot de nouă luni nu-l citesc şi nu-i răspund ? Nene iepure , eşti şugubăţ , vrei să mă faci să râd ?! Alt etalon de bunăcuviinţă n-ai găsit ?
    Eu în orb pun pariu ( fără să-i fi citi postările către LePrince ) că dacă iei două caiete şi notezi expresiile ireverenţioase folosite de fiecare , caietul lui LePrince va avea prima pagină începută ( bănuiesc că din cauza ultimelor două postări ) iar pentru bizon mai faci vreo trei drumuri până la librărie ( dar ia registre groase , nene , să nu faci drumul de pomană !) .
    LePrince a considerat mult timp că bizonul are un bun simţ funciar şi-l frecventa chiar şi în condiţiile în care era jignit de acesta permanent . Că i-o fi sărit ţandăra într-un târziu , nu mă miră , prinţii n-au în general nervii de oţel aflaţi în dotarea unui conte !

  48. 48 blogideologic septembrie 15, 2010 la 10:49 am

    Harabula, un „individ superior”, spunea : În perioada comunismului din România, piesa de şah „regele” se numea „preşedinte”, iar piesa „regina” se numea „preşedinta”.
    Ce pot comenta ? Din fericire pentru mine, sînt un „individ inferior”, capabil să recunoască minciuna.

  49. 49 Doru Coarna septembrie 15, 2010 la 10:58 am

    @ A Nastase:

    Eroarea lui TB -si ma adresez Dvs cu invatamintele si scuzele de rigoare- consta in construirea a trei „armate” specializate: prima in jaf si delapidare bugetara, a doua informativa si contrainformativa, a treia pentru „executii”.

    Articolul Dvs se refera la ultima: tineri absolventi mediocri recrutati din tribunalele targurilor romanesti, adusi in capitala si, fara experienta, unsi procurori cu drept de privare de libertate, simple balamale de usi de arest! Cand ii gasesti, ii aduci, ii platesti exorbitant si ii pui sa jure, atunci poti fi sigur ca inapoi nu se vor mai intoarce. Ei traiesc visul „american” neaosh si nimic nu trebuie sa ne mire! Ei vor sapa permanent si cu maxima aplecare fix la temelia regimului! Mereu din considerente obiective carierei lor!

    Pt acest motiv, avocatii experimentati se joaca cu eliberarea clientilor iar instantele nu pot decat sa lase cartushul in coada de peste.

    A treia armata doar intineaza, dar valoreaza ZERO!

    Prima armata repurteaza insa succesuri! Si a doua!

    Observati insa ca apare o problema care aduce si sfarsitul: a doua armata „munceste”, prima culege roadele bogate: pt cat timp inca? „Si de ce asa?” se vor intreba, pe buna dreptate, „baietii”…
    Mai ales ca sistemul nu ofera garantii de viitor…

  50. 50 Larisa septembrie 15, 2010 la 11:22 am

    @AN

    Libertatea de exprimare!

  51. 51 Ghita Bizonu' septembrie 15, 2010 la 11:50 am

    Mélanie

    je t’en prie , parle moi dans une langue civilise. Je ne parle pas le patois gitan .
    Honeurs aux Ceux qu la Republique ont Sauvee !!

  52. 52 Theodora septembrie 15, 2010 la 11:58 am

    http://theodora0303.wordpress.com/2010/09/14/cea-mai-scumpa-mancare-si-cele-mai-mici-salarii-din-europa/
    Daca nu pot sa dea poporului paine, pedelistii ii dau circ.
    Oricum painea se va scumpi cu 30% asa ca poporului roman ii ramane doar varianta circului, livrat gratis de Basescu si compania, la ore de mare audinta.
    Conform datelor statistice de la Eurostat, Romania este tara europeana cu mancarea cea mai scumpa, dar cu cele mai mici salarii.
    Preturile alimentelor din tara noastra sunt aproape de media europeana in timp ce un roman castiga in medie cam 20% din salariul mediu european

    Cele mai scumpe produse alimentare sunt cele din cosul zilnic al romanilor. Branzeturile, laptele si ouale se vand la preturi apropiate de cele europene si sunt mai scumpe decat in Germania, unde salariile sunt peste media comunitara.
    Salariul mediu in Romania este de cinci ori mai mic
    Carnea este cel mai ieftin produs alimentar, la putin peste jumatate din media celor 27 de tări.
    Romanii cheltuie 40% din venituri pe mancare, in vreme ce vest europenii aloca numai 15%
    In urmatoarea perioada se preconizeaza o scumpire treptata a alimentelor. Vor fi majorari de pret la panie, lapte, legume, carne si ulei.
    In mod normal ar trebui sa am trei mesaje distincte:
    Pentru cei care l-au votat pe Basescu in 6 decembrie 2009:
    Traiti bine????
    Credeti ca a meritat???
    Va place ca acum „LUATI DE LA BASESCU” SOMAJ, SALARII REDUSE, ALIMENTE SCUMPE, PENSII RECALCULATE SI MULTA BATAIE DE JOC.
    Va mai este frica ca vin comunstii?
    Va mai este frica ca fura „mogulii rai” SAREA SI POSTA ROMANA?
    Pentru cei care nu l-au votat pe Basescu in 6 decembrie 2009:
    Daca nu intelegem ca trebuie sa fim uniti, sa iesim in strada si sa SPRIJINIM OPOZITIA PARLAMENTARA nu avem decat doua variante SA PLECAM UNDE VEDEM CU OCHII CU CATEL SI PURCEL sau SA NE ASEZAM LINISTITI SI SA ASTEPTAM MOARTEA.
    Pentru cei care nu au iesit la vot:
    Acum realizati cat de important este VOTUL vostru?

  53. 53 Lucian septembrie 15, 2010 la 12:11 pm

    OK, si daca prin aceste arestari chiar se curata tara de acei hoti despre care toata lumea zice ca sunt la putere nu ne va fi mai bine ? Poate asta e calea spre civilizarea noastra, spre o societate normala, sanatoasa si care sa ne ofere lucruri mai bune pe viitor. Nicaieri nu cred ca s-a impus ordinea doar cu vorba buna, si poate ceea ce se intampla acum e un rau necesar, prin care trebuie sa trecem ca sa ne vindecam. Oricum, eu cred ca arestarile preventive nu sunt operate chiar impotriva unor oameni complet nevionovati si curati ca lacrima. Poate afirma cineva asta fara cea mai mica teama de a gresi ?

  54. 54 contele septembrie 15, 2010 la 12:22 pm

    @ Theodora

    Aşaa , respiră adânc , trage aerul tare al înălţimilor , este clipa ta de Glorie …Trăieşte-o din plin ! Simte-o ! Aruncă-te în voluptatea ei ! Dulce ca mierea este popularitatea ! Ai aproape totul la picioare : notorietate , vizibilitate , popularitate , prieteni , sfătuitori şi consilieri , ce mai , eşti o răsfăţată a sorţii , o vedetă . Şi când te gândeşti că totul a plecat de la V.Tismăneanu şi de la Harabula ! Cum dă norocul peste unii !

    Theodora 0303 , noi doi ne-am intersectat de două ori : o dată de ziua ta ,03.03 , anul acesta , când ţi-am urat sănătate iar tu m-ai invitat la bomboane pe blogul tău şi a doua oară când ţi-am adresat o postare decentă cu ocazia acelei dezbateri despre V. Tismăneanu . În aceste condiţii , te întreb , ce ai cu viaţa mea ? Cumva îmi furi „ Metoda uşoară de a ajunge celebru „ ? Ştii tu care , aia în care îl luam de urechi pe Sarkozi , pe Merkel … Aoleu , nu cumva şi pe mine mă consideri un soi de vedetă şi speri cumva să ne certăm , poate facem rating , ca la televiziuni ?
    Nu înţeleg de ce m-ai pus la index cu acei colegi ( colegi care de altfel îmi şi plac ) . O problemă ar mai fi că şi în tabăra „ ailaltă „ mai sunt oameni cu care-mi face plăcere să discut chiar dacă nu avem aceleaşi păreri despre politică sau evenimente .. Ce fac în acest caz ? Trebuie să-ţi cer viză ? Trebuie să mă duc la vorbitor ca la puşcărie ? Te-aş ruga să nu mă mai înregimentezi tu unde vrei , sunt al tuturor şi al nimănui .
    Eu cred că aerul acela tare al înălţimilor te ameţeşte un pic . Te vezi o roată foarte importantă în tot acest mecanism de marketing politic . Priveşte cum te ia valul când , în faţa oglinzii şi pătrunsă de propriul tău mesianism , declari cu gândul fugindu-ţi la importantul tău rol de închegare a forţelor de stânga ( a se citi în crescendo ):

    ” Blogul domnului Adrian Nastase, nu este un simplu blog, este cel mai important blog PSD-ist, cel mai important blog al unui politician de stanga, cel mai important blog al unui politicain din opozitie, indraznesc sa scriu si sunt sigura ca nu gresesc, cel mai important blog al unui politician roman.
    Pe blogul domnului Adrian Nastase nu intram doar noi, cei care comentam aici, pe acest blog intra si foarte multe personalitati din politica europeana si mondiala. ”

    Vedetă naţională ai ajuns după acea autoimpusă ceartă , cred că e timpul să trecem la un nivel superior , cel mondial . Trebuie să ştie toate mapamoandele de bloggeriţa Theodora . Primul pas , zic eu , ar fi să postezi de-acum numai în engleză . Şi mai apelează-l şi tu pe Obama , ţi-am zis doar cum se face …

    Nu ştiu de ce , parcă te şi văd cum citeşti cu înfrigurare aceste rânduri , poate- poate scap şi eu un cuvânt interpretabil . O „ jignire „ în plus nu strică niciodată , un punct de rating în plus e binevenit . Trebuie să te dezamăgesc . E prea mult pentru mine să-ţi fac serviciul acesta .
    Dar , cine ştie , cu puţin efort şi imaginaţie poate scoţi ceva şi din postarea asta . Poate storci bine cuvintele şi iese de-o zeamă de jignire . Dacă se întâmplă aşa ceva aş dori să te lamentezi în engleză , să ne facem cunoscuţi şi pe plan mondial . Mi-ar face mare plăcere o carieră internaţională !

    P.S. Sincer , m-am gândit să-ţi scriu postarea asta după ce am văzut cum te-ai răţoit la dlnimeni . Pentru ştiinţa ta , dlNIMENI este CINEVA .

    Oricum , mulţumeşte-i . Ţi-a dat posibilitatea să te plângi din nou că eşti jignită . Ţi-a spus :” cotcodaciti cam mult pentru ceea ce produceti pe acest blog ” . Lucru la care subscriu şi eu . Na , că până la urmă ţi-am îndeplinit dorinţa …

  55. 55 Vasile, septembrie 15, 2010 la 12:28 pm

    Sa-mi fie scuzata atitudinea, dar cit de cretin , sau poate mizerabil, sau poate doar duplicitar si dece nu manipulator josnic ca sa poti sa afirmi citez „O tara, in care Vantu sau Voicu sunt liberi, este putreda.” inchei citatul, ce mizerie ATATA TIMP CIT ESTE ELEMENTAR CA PESTELE SE PUTREZESTE DE LA CAP.
    Ce sa mai spun decit „ca c”uplarea personajului de ras Dl. Goe la alaturat de loc imbecil de acest tip de mesaj pe un Prins care ce s-ar face daca nu ar avea alaturi si o majoreta sexagenara!

  56. 56 Nevazator septembrie 15, 2010 la 12:56 pm

    Impartasesc ingrijorarea domnului George Ban cu privire la corectitudinea operatiunilor de votare si a pericolului ce-l reprezinta galeata de plastic, ca mai avem putin si ne punem galeata asta pe stema tarii.
    Dupa parerea mea aceasta este cea mai urgenta problema de rezolvat dupa elaborarea programului de guvernare. Departe de mine gandul de ada sfaturi dar daca se rateaza aceasta oportunitate putem sa ne resemnam cu soarta noastra pentru multi ani.
    Din pacate solutia cea mai eficienta si anume constientizarea electoratului, este aproape utopica din lipsa de timp. Si atunci ce e de facut?
    Poate ca daca s-ar opri putin din sarjele amicale cei cu minti luminate care se harjonesc pe acest blog ar putea sugera solutii cu adevarat egiciente fara teama ca industria galetilor de plastic ar intra in faliment.

  57. 57 alex septembrie 15, 2010 la 2:34 pm

    Sincer, nu credeam ca SOV mai este in tara. Asa ii trebuie, sa mai aiba incredere in cine nu trebuie 🙂

  58. 58 Augustin septembrie 15, 2010 la 2:41 pm

    @ contele
    Marturisesc, cu o oarecare doza de regret, ca postarea ta mi-a dat sentimentul unor usi inchise, ba chiar ferecate. Probabil ca, totusi, intre timp s-au produs ceva mutatii. Asta e, asa e-n vie! Reprosul privind asteptarea exagerata pe blogul meu mi se pare, totusi, cam subtire. Niciun bloger nu sta la pinda, 24/24, sa raspunda prompt la mesaje, ca sa nu se supere musafirul. Mai doarme, se mai imbata ca porcu’, mai stiu eu ce dracu face … in fine, daca asta e motivul REAL, asta e, n-am ce face. Cu inobil, ai dreptate, am mincat o litera. Si, fiindca am constatat ca ti-a produs o reala satisfactie si o vie emotie chestia asta, iti semnalez ca in ultimele 4 postari am mai facut 3 greseli. Nu merg, insa, cu generozitatea pina acolo incit sa-ti spun si unde.
    In fine, da: era vorba de Theodora. Si daca zici ca stii totul despre speta respectiva, uite, tac. Desi, sincer sa fiu, m-ar fi impresionat placut sa spui ca INCA mai ai dubii. Dar, asa-i, sint unii care n-au dubii. Da’ deloc.
    Sincer regret ca te-am deranjart, promit sa n-o mai fac. Cu bine!
    P.S. Te-as ruga, daca se poate, sa nu-mi raspunzi. Las-o asa!

  59. 59 Mimosa pudica septembrie 15, 2010 la 2:42 pm

    @Vasile

    Zici: „un Prins care ce s-ar face daca nu ar avea alaturi si o majoreta sexagenara”

    Prinsu’stiu cine-i da’ cine-i dom’le majoreta sexagenara sau nu-i de pe-aci?

  60. 60 Augustin septembrie 15, 2010 la 2:54 pm

    @ George Ban
    Despre necesitatea stringenta ca PSD sa insiste pentru elucidarea (posibilei) fraudari a alegerilor trecute am postat de 3 ori, incepind imediat dupa alegerile respective, conform principiului „first things first”. Toate filosoficariile si teoriile frumoase si inteligente vor ramine apa de ploaie daca in momentul viitoarelor alegeri vom constata ca, in continuare, conteaza doar cine numara. Chiar ma panicheaza apatia de care da dovada opozitia in aceasta privinta. Oare vede cineva vreun motiv valid pentru care lucrurile nu s-ar petrece din nou pe aceleasi scheme, eventual chiar amplificat? Contati pe mine, voi insista alaturi de dumneavoastra. Dar, oare, ne aude cineva?

  61. 61 Socrate septembrie 15, 2010 la 2:55 pm

    @Paul * Ai dreptate si postul tau este unul din putinele posturi constructive de pe blogul lui AN. Comunicarea este importanta, dar si mesajul este important, mesaj care trebuie sa fie de stanga. Spre deosebire de PSD, dreapta, de 20 ani, s-a axat pe “stat minimal”, “retragerea statului din economie”, “statul este cel mai prost administrator”, “ proprietatea privata este sfanta, de proprietatea publica cui ii pasa “, “privatizati, baieti, oricum, numai privatizati “, restitutio in integrum, etc. etc. Ar mai fi multe de adaugat. Din pacate stanga nu a gasit mesaje de contracarare a sloganurilor mai sus mentionate, nici macar acum cand rezultatele se vad.

  62. 62 Fragmentarium Politic septembrie 15, 2010 la 3:10 pm

    Un excelent editorial-semnal pentru reflectia politica si sociala, care nu putea veni decat de la un social-democrat de anvergura lui Adrian Nastase. Pentru opozitia de stanga este absolut ingrijorator si preocupant faptul ca de pe agenda politica a puterii portocalii lipseste capitolul social. Salariatii, pensionarii, saracii, bolnavii si chiar si copiii nu conteaza pentru regimul Basescu. Ba chiar il incurca, pentru ca sta in calea edificarii statului clientelar multilateral dezvoltat. Ce stralucitoare ar fi Romania basescianista daca n-ar exista Romania sociala ! Si, atunci, purcede la o arestare „sociala” si un dialog „preventiv”. Nu, nu-i o greseala de inversare a sintagmelor, ci o subliniere a absurdului prin absurd, in incercarea de a decoperta si mai mult fenomenul social, ingropat de guvernarea de dreapta. Ce altceva ar putea insemna punerea intre paranteze a socialului si prevenirea reactiilor acestuia printr-un discurs da fatada si narcotizant ?!…

  63. 63 dlnimeni septembrie 15, 2010 la 3:41 pm

    Contele: va multumesc. Nu am intentionat sa o jignesc pe dna Marinescu, ci sa incerc sa o fac sa vada ca a depasit o limita in comentariile sale din ultimul timp. Putin mai devreme am vazut un comentariu al ei in care si-a publicat numai consideratiile politice, semn ca a inteles ceva: poate ca asa este. Altfel, depling o divizare pe care am vazut-o, de la o vreme, intre colegi comentatori cu vechime pe blogul dlui Nastase si ii indemn pe toti sa reflecteze, poate cauzele nu sunt doar la ceilalti. Cu stima.

  64. 64 Marcus septembrie 15, 2010 la 4:12 pm

    @Don Basil: tare dom’le chestia cu majoreta. Nu le spune cine este, lasa-i sa moara de curiozitate, asta cu conditia sa nu-si puna aia mana-n cap si sa-ti raspunda simtindu-se ofensata.
    sa fii iubit
    marcus

  65. 65 Vasile, septembrie 15, 2010 la 4:41 pm

    Augustin,

    Carotarea lui Geoana ” din interior inspre afara inseamna tot fraudare?

  66. 66 Vasile, septembrie 15, 2010 la 4:42 pm

    mimoza…,

    Ghici cine vine la cina?

  67. 67 Paul septembrie 15, 2010 la 4:44 pm

    Le Print,

    te-am mai avertizat odata ca, atunci cand ai deschis cartea de limba franceza doar pentru a te holba la bustul Mariannei, nu ai devenit automat francofon; in cel mai bun caz, ai devenit francAFON :).
    La vremea respectiva traduceai „dix” prin „sase”, dar am inteles in momentul acela ca era din cauza ca „arhistiuardesa”, bunica ta :), te invatase doar numerele compuse dintr-o singura cifra.
    Acum, insa, cand pui la genul feminin un obiect masculin prin excelenta, „tunul” („le canon”, adica), in aria nustiucare („Et explose comme une cannon”, septembrie 15, 2010 la 1:36 am ), incep sa inteleg de ce ai „pacanit” ca „o pocnitoare” („comme UNE CANNON”, cum spui tu 🙂 ) atunci cand te-am dat de gol in fata celorlalti.
    Baga la cavitatea craniana! „le ca-non”, „un ca-non”, „le ca-non”… :).

    Pacat ca ti-a fost frica sa tastezi ceva si in limba lui „Seicspir” 🙂 – din perioada in care faceai La Manche prin Londra, pardon: traversai La Manche ca sa ajungi la Londra :), sa vada si Observatorul cat esti de „ierudit” :).

    Mai glumim si noi, dar – atentie! – constructiv, nu te supara, bavardel. Ia si invata, mai bine, ca e spre binele tau.
    Si baga in continuare dedicatii cu texte in franceza aproximate de tine, ca e distractiv :).

  68. 68 Paul septembrie 15, 2010 la 5:32 pm

    Aya,

    cand imi spui ca de la mine ai alte asteptari, decat „sharjele jenante” (?) din cauza carora ma aventurez inspre inalturi, unde risc efectele gravitatiei (stiu, cu-atat mai grea-i caderea, cu cat e mai de sus 🙂 ), inteleg ca tu inca nu reusesti sa accepti ca altitudinea mea de croaziera este putin mai sus decat nivelul marii, unde plutesc altii (nu cei de la care, daca ai avea asteptarile pe care le ai de la mine, ai parea ridicola – acestia din urma fiind in submersie 🙂 ).

    Majoritatea colegilor de blog remarca si utilitatea (factorul constructiv) din comentariile mele. Unii o mai si recunosc fatis, fara echivoc. Tu remarci doar „sharjele” ? Probabil din cauza ca sunt indreptate inspre protejati de-ai tai… 🙂

    Apropo, nu te temi ca adresandu-mi mie, nesolidarul decat cu sine insusi :), comentariul tau cu nr. 1, creezi gelozii greu de controlat? :).

  69. 69 Karakas septembrie 15, 2010 la 5:41 pm

    News flash from The Kingdom of Romania:

    Monarhul a dat dezlegare uzinelor Dacia sa faca masini de culoare rosie:

    Basescu catre Uzinele Dacia: „Dezleg uzinele Dacia să folosească culoarea roşie la Duster pentru oricine o solicită”

    http://www.gandul.info/news/basescu-dezleg-uzinele-dacia-sa-foloseasca-culoarea-rosie-la-duster-pentru-oricine-o-solicita-7242575

    Luat la intrebari de jurnalisti despre acuzatiile lui Vantu (ca i-ar fi cerut sprijin in 2007 la referendum), Basescu le-a trimis citeva bezele de pe tron: „Hai măi, lăsaţi-mă în pace!”

    http://www.gandul.info/news/basescu-nu-a-dorit-sa-comenteze-cazul-vantu-hai-mai-lasati-ma-in-pace-7248799

    Nu, nu de pacea sociala e vorba, ci de pacea Suveranului.

  70. 70 Ghita Bizonu' septembrie 15, 2010 la 5:45 pm

    „comtelui” de Malotru

    nu ti-am zis nicioadata lepros . Viilain, crassard , des buissons verts . malptru , routurier si altele da. Toate aceste simpatice epitete aparin veritabililor purtatori de blazone si se refera la aia fara titlui . Moi y compris. Ma rog nu prea amabili dar traditionalisti .
    Si asta vrea sa-zica decat un lucru : impostor.

  71. 71 Paul septembrie 15, 2010 la 6:00 pm

    Harabula,

    detaliaza putin, rusofilule! 🙂

  72. 72 Paul septembrie 15, 2010 la 6:13 pm

    Contele,

    imi place ca nu te dezminti.
    Zici ca „Ghita Bizonu’ de noua luni isi începe postările dedicate tie cu cuvintele amabile „ leprosule „ şi „ mocofane „ ? În condiţiile în care tot de nouă luni nu-l citesti şi nu-i răspunzi” ?!
    Cu cat il platesti pe cel care citeste in locul tau postarile lui Ghita Bizonu’? Si, il platesti la litera (pusa anapoda 🙂 )? :). Ca as vrea sa gasesc si eu pe cineva care sa-mi talmaceasca in limbaj normal ce scrie G.B. :).

    Si, 2. (doi), daca tot ai tinut calendarul postarilor lui G.B., iar acestea au implinit noua luni, deci e gata gestatia, pe cand fericitul eveniment in urma caruia vei obtine statutul de tata? 🙂 :).

  73. 73 Paul septembrie 15, 2010 la 6:30 pm

    Socrate,

    sunt inca si mai constructiv in real, decat sunt in virtual (adica, sunt mai viu in „first life”, decat sunt in „second life”:) ). Si asta nu-i decat inceputul! :).
    Fara gluma, si eu cred ca trebuie contracarata demagogia de dreapta printr-un dialog constant cu electoratul. Dialog pe care social-democratii vor trebui sa-l poarte nu traditional, in cadrul unor „festivaluri de campanie” destinate mai mult stomacului decat constiintei civice, ci in cadrul unor dezbateri serioase, pentru reusita carora fenomenul asociativ local ar putea fi folosit cu succes.

  74. 74 George Ban septembrie 15, 2010 la 7:45 pm

    @Lucian

    Cu tot respectul va intreb: De ce sustineti arestarile preventive? Pentru ca „stim noi” ca individul este vinovat? Asa se proceda si pe vremea lui Stalin. Acest regim am vrut sa-l reinviem in 1989? Din pacate, multi dintre securistii care ne conduc azi raspund pozitiv la aceasta intrebare.

  75. 75 Mihnea Georgescu septembrie 15, 2010 la 9:41 pm

    @ Dl. Nimeni

    Apreciez Echilibrul de care daţi dovadă. Vă dedic această superbă Mouvement 2 din Quartet pentru sfârşitul timpului, al lui Olivier MESSIAEN:

  76. 76 Aya septembrie 15, 2010 la 11:52 pm

    @

    DlNimeni

    @
    Contele

    M-ati facut sa rad din tot sufletul.
    Mi-am amintit de o scena cu Gonzo, din Muppets- poate cel mai bun show cu papusi din cate exista.
    Vizionare si auditie placuta- va doresc sa va amuzati:

  77. 77 Augustin septembrie 16, 2010 la 12:08 am

    @ Vasile
    eu cred ca Geoana, una dintre cele mai proaste alegeri pe care le putea face PSD-ul pentru prezidentiale, s-a „carotat” singur sau, poate mai adecvat spus, s-a schizat singur. Dar asta e deja istorie, hai sa vorbim de ce va fi.

  78. 78 Aya septembrie 16, 2010 la 12:21 am

    @

    Paul

    Olandezule zburator cu altitudine de croaziera mai sus decat nivelul marii, se spune despre gelozie ca ar fi omeneasca.

    P.S.
    Imi pare bine ca zambesti din nou.

  79. 79 Theodora septembrie 16, 2010 la 1:04 am

    @ Dlnimeni
    Stiu ca nu ati intentionat sa ma jigniti si nici nu m-am simtit jignita.
    Doresc sa va informez ca, cei care au depasit limita in comentariile pe care le-au facut la adresa mea sunt aya si compania. Eu sunt victima ca sa zic asa sau mai bine spus una dintre ele. Nu am facut altceva decat sa ma apar. Sunt vinovata pentru asta? Dumneavoastra cum ati fi reactionat in locul meu? Ati fi tacut si ati fi rabdat? Cat ati fi rabdat Dlnimeni? Orice om are o limita a suportabilitatii. Stiu ca nu aveti nici timp si nici motive dar daca ati incerca sa cititi toate comentariile lor pana la urma mi-ati da dreptate in sinea dumneavoastra. Nici un om normal nu ar fi ramas fara reactie Dlnimeni. De cand victima trebuie sa isi ceara scuze?
    Discutiile au inceput in urma unui articol scris de mine ca reactie la niste atacuri ale lui Tismaneanu la adresa domnului Ion Iliescu. Aya in loc sa foloseasca argumente (pentru ca nu avea) a preferat sa foloseasca atacul la persoana.
    Nu sunt singura de pe acest blog pe care a atacat-o.
    La o simpla citire a comentariilor din ultima saptamana o sa observati cu usurinta ca mai sunt cel putin 5-6 comentatori care s-au saturat de rautatile ei.
    Nu eu am inceput divizarea. Ea exista aici de mult timp.
    Si eu am fost neplacut impresionata atunci cand am descoperit-o, prin septembrie 2009 cand am inceput sa intru pe acest blog.
    Din septembrie anul trecut pana acum o luna (pana la articolul despre minciunile lui Tismaneanu mai precis) nu am avut nici o dispunta cu nimeni de aici. Am vrut sa va specific asta ca sa nu credeti ca eu sunt samanta de scandal.
    Cu stima
    Theodora Marinescu

  80. 80 Vasile, septembrie 16, 2010 la 6:41 am

    Justitia in Romania este deja o chestie tragi comica!

    Sa plangi sau sa razi…nu mai bine sa te crucesti.

    In 1994 am achizitionat o masina de la celebrul Radoi masina pe care fundasul-mijlocas o primise cadou de la nasu Becali.
    Cred ca exact din 1994 s-a implementat verificarea RAR cu eliberare licenta , care atesta printre altele ca masina nu a fost furata.
    Masina era o bomba si la propriu si la figurat , eu conducator numai acetui tip de masina , am fost super entuziast nu numai de performantele masinii care imi permiteau sa ma simt mai tanar cu vre-o 20 de ani ci si de habitatul ultra dotat.
    Pina intr-o zi cind am fost citat la Politia municipiului, sectia furturi masini , unde mi s-a comunicat ca desi sunt dobinditor de buna credinta, mentionez ca masinaa in momentul achizitionarii masina era inmatriculata in Romania ,si la cumparare RARul mi-a verificat masina in system si mi-a eliberat licenta respectiva fapt care mi-a legalizat schimbarea numerelor de pe un judet pe altul,mi s-a solicitat o declaratie ,si pe actele masinii talon si cartea tehnica s-a dactilografiat „masina furata din Germania nu are dreptul sa paraseasca Romania „, si implicit nici nu mai aveam dreptul sa o revand.
    Intre timp soferul a mai imbatranit , bomba a ramas bomba , si fara nici o alternativa , am facuto cadou unui amic inebunit dupa acest tip de masina cu procura ca o poate conduce.
    Acum citeva zile mare surpriza la dosar 247/P/2010 din 3 Sept. 2010 am primit NUP de la Parchetul de pe linga curtea de Apel Oradea !!!!!!!!
    In NUP pe linga masina mea apare insa si o alta limmuzina de luxMercedes S 430 L …!!!!!!!!! masina de care ma fac nevinovat ca nu am achizitionato!!!Dar in acelasi NUP mai sunt citate inca vre-o 20 de nume , dar lipseste numele celui care mi-a vandut mie masina Mirel Radoi si a celui care i-a facut cadou mnasina Gigi Becali!
    Si apoi cercetare la parchet fara ca sa fiu instiintat , mai ales ca data activitatea mea in decursul a 6 ani am obtinut anual cite un cazier judiciar curat!!!!!!
    Asta-i cantarul justitie corupte din Romania!

  81. 81 Vasile, septembrie 16, 2010 la 6:49 am

    Auguste…

    Istorie , istorie si pactul Ribentropp – Molotov este istorie dar dupa cum vezi mereu prezenta.
    Geoana nu s-a carotat singur a fost „ajutat” de propriul partid,….pentru ca daca Traian Boc este regizor,scenarist,interpret!, one man show, PSDeul este mult mai evoluat, cu un spectru mai larg , si o viziune mai ……..apropriata de cea a magicienilor si magicienii iti pot arata cea ce dumneata cu ochiul liber nu poti percepe!

  82. 82 Doru Coarna septembrie 16, 2010 la 8:08 am

    @ Vasile, Auguste,

    Singura greseala a lui Geoana este ca n-a putut intrece masina de fraudare electorala a PDL. In rest, nici daca-l vizita in seara cu pricina pe D-zeu insasi, n-ar fi castigat. Trebuie inteles ca poti veni cu oricate intentii si programe bune, electoratul se uita la micile avantaje. Adica, de ce se pot uita la bani politicienii, iar amaratii nu? Concret, TB merge pe principiul sigur ca „un om e un om, dar un ban e un ban”, mi se pare ca Onassis l-a redactat atat de cinic. Daca Geoana castiga prin absurd, multi dintre hulitorii sai de azi l-ar fi numit salvatorul neamului, al partidului, al lor personal, geniul social-democratiei, etc.

    Inainte de alegeri, Basescu i-a trecut nitel prin arest preventiv pe clientii sai, iar acestia au inteles ca nu trebuie sa defecteze cand va fi de scos banul pt campania de realegere. Este metoda lui de a convinge.

    Actualmente, toate eforturile sunt indreptate catre recuperarea cu castig a banilor cheltuiti in campanie. Deja aproape ca toata clientela este multumita si sigur ca asteapta si profitul prin metoda investitiilor. Deci s-au reluat in forta borduriada, constructiile, asfaltarea, digurile si achizitiile.

    Chestia interesanta este ca Opozitia nu-si apropie acesti oameni care ar trebui facuti sa inteleaga ca exista viata pentru ei si dupa Basescu. Oricum, dupa realizarea profitului, acestia vor dori protectie pe viitor, astfel ca vor defecta elegant. Basescu a inteles-o si pe asta, asa ca in prezent eforturile sunt concentrate pe crearea de noi magnati de carton care in 2012 vor trebui sa dea. In paralel, trebuie distrusi sponsorii opozitiei prin aceeasi metoda, arestarea preventiva. Vantu a dat tuturor, ii vedeti la TV cum presteaza.

    Opozitia ar trebui sa recupereze acesti „magnati” pe principiul ca te faci frate cu dracul pana treci puntea. Or, asta nu se poate intr-un partid tot mai dogmatic si stangist, precum PSD. Adica se accepta doar baronii. PNL va recupera pe cei mai multi dintre ei. Datorita dogmei insa, Diaconescu va avea mare succes, unul cantitativ bineinteles. PP-ul va aduce din aceeasi incompetenta si simplitate mintala, jalea in asa masura incat Boc si Basescu vor fi regretati sincer.

    Intre timp, perdantii patologici dezbat atitudinea Frantei, viitorul Turciei, dansul pe terase ce nu le au, reusita (chix-ului) lui Obama, si alte asemenea idei inalte si inutile. Daca nu se trezesc, vor ramane burghezie social-democrata, ridicola si anacronica; isi vor face titluri de glorie din a o desfiinta definitv, politicienii de succes ai viitorului. Si toate astea din acelasi motiv basist: the show must go on!

    Dupa cum vedeti, incult si ingust, Basescu stapaneste mai bine uneltele succesului decat opozitia.

  83. 83 Draghi Puterity septembrie 16, 2010 la 10:45 am

    @Theodora

    Desi instinctul urla la mine sa nu ma bag in disputele dintre doamne, in mod exceptional am decis ca de aceasta data sa nu il ascult.

    E asa cum spui. Aya polarizeaza. Unerori ataca la persoana, si o face cu atata elocventza si talent incat chiar doare. E uneori subiectiva, dar numai in cazul unor „slabiciuni de suflet” pe care si le asuma deschis, si e al naibii de consecventa. E greu sa o ignori pe Aya, mai ales ca stie cum sa isi faca aliatzi de calibru greu.

    Insa as vrea sa iti atrag atentia asupra unui alt aspect – analizele Ayei. Unii le numesc neconventionale. Le-ai citit? Rolul lor e da a nu permite ca din comoditate, sau din cauza unor idei preconcepute, sa ramana pe dinafara aspecte si lantzuri cauzale mai complexe. Am mai spus-o, e ca si in aviatie. Multe accidente se intampla pnetru ca pilotul isi concentraza toata atentia asupra unui singur instrument care nu functioneaza, dar care in sine nu poate duce la prabusirea avionului. Prabusire se intampla pentru ca pilotul ignora alte instrumente si pentru ca nu mai e atent la multe alte aspecte, care pot deveni critice. Aya e o persoana care nu permite asa ceva, e cea care il zgaltie pe pilot, si in general tot personalul de bord :D, pentru a deschide ochii si a urmari TOATE problemele aparute. Chiar daca uneori mai identifica si probleme care ulterior se dovedesc a fi false, faptul ca nu ne lasa sa le ignoram pe cele reale, este, dupa umila mea parere, de nepretzuit.

    Asa ca accepta-i partile bune, si iart-o, sau daca chiar nu poti ignor-o pentru cele rele.

  84. 84 Vasile, septembrie 16, 2010 la 12:58 pm

    Citindul pe Marcus , l-am citit si pe Print ,care afirma ca ar prefera metaxa *******.
    Cred ca Marcus a mai apucat vremurile bune ,in care sorbeam aceasta licoare din butoaie de stejar si pe atunci rezerva limitata Aen „o gaseai din abundenta” , acum se pare s-a a ajuns la fundul butoaielor adica atat de limitate incit la tender Aen Metaxa de la butoi nu-l cumperi sub 1500 euro litrul aproape dublu decit Metaxa Aen la sticlal!
    Ce doream sa-i transmit eu lui Marcus era faptul ca printul nostru se defineste si el ca valoare, dupa stele ,cu tot ce incumba aceasta relatie care la o adica s-ar identifica cu vechimevechitura ,pe care oragasesti intr-un vin vechi , al carui dop nu a fost bine sigilat , si atunci cind deschizi aparent valoroasa sticla , constati ca de fapt este un otet ordinar!
    Tot pe vremurile in care metaxa Aen o gaseai la pret de posirca, in Romania se producea si se gasea in rezerve o bautura mai fina, mai delicata, Armanacul de Murflatar. Bautura nu avea stele, deoarece securistii nu o descoperisera inca ei se limitau la corabioare ,..sau la suc de lamiie pe care-l aveau din abundenta de la storcatorii de lamii!

  85. 85 Augustin septembrie 16, 2010 la 1:45 pm

    @ Doru Coarna
    De acord cu multe din cele spuse de tine, ar scadea productivitatea sa ma opresc asupra lor. Insa :
    – a-i « recunoaste » lui Geoana DOAR o singura greseala mi se pare o simplificare de natura sa altereze rezultatele oricarei analize. Echivaleaza, in fapt, cu a afirma ca pe Basescu nu l-ar fi putut bate nimeni. Iti asumi ?
    – mi-e greu sa inteleg cum de vezi tu PSD-ul « tot mai dogmatic si stangist ». Bizar, eu il vad exact invers
    – rationamentul « Diaconescu va avea atita succes, incit il vom regreta pe Basescu » este fundamental gresit : Diaconescu nu va avea succes DECIT daca Basescu VA RAMINE !
    Trec, din fair-play, peste o mica gafa pe care ai comis-o din graba. La urma urmei, cred ca sintem in aceeasi barca!

  86. 86 Augustin septembrie 16, 2010 la 1:48 pm

    @ Vasile
    Afirmatia ta echivaleaza cu „PSD-ul l-a pus pe Geoana CA SA PIARDA” Daca as accepta asta …

  87. 87 Marcus septembrie 16, 2010 la 2:03 pm

    @Don Basil: yep! 🙂
    sa fii iubit
    marcus

  88. 88 Vasile, septembrie 16, 2010 la 3:25 pm

    Auguste,

    Eu am dovezi in acest sens , dumneata ai cumva argumente sa ma combati?

    O mica parte beligeranta din partid care la sustinut pe Geoana si a fost dezgustata de tradare , s-a razbunat tradind ei insasi fatis partidul!
    Si mai este o chestie sa nu-l crezi pe domn.Nastase Adrian un altruist pur sange!
    Chiar credeti ca oameni valorosi din partid, economisti de mare valoare,nu au contruit atunci un scenariu sau o proiectie in viitor ?

  89. 89 Theodora septembrie 16, 2010 la 5:35 pm

    @Draghi Puterity
    Cateva precizari la raspunsul tau:
    „E asa cum spui. Aya polarizeaza. Unerori ataca la persoana, si o face cu atata elocventza si talent incat chiar doare”
    Nu o face nici cu talent si nici cu elocventza. Dupa parerea mea o face cu o brutalitate surprinzatoare pentru o intelectuala
    „E uneori subiectiva, dar numai in cazul unor “slabiciuni de suflet” pe care si le asuma deschis, si e al naibii de consecventa”.
    „Slabiciunile ei de suflet pe care si le asuma” nu ma intereseaza
    Atat timp cat Tismaneanu o sa il atace pe Ion Iliescu NU O SA TAC.
    „Insa as vrea sa iti atrag atentia asupra unui alt aspect – analizele Ayei. Unii le numesc neconventionale. Le-ai citit? Rolul lor e da a nu permite ca din comoditate, sau din cauza unor idei preconcepute, sa ramana pe dinafara aspecte si lantzuri cauzale mai complexe”
    Nu am scris nimic impotriva analizelor ei. Nu am contestat calitatea si importanta acestor analize. Nu am calitatea sa fac asta. Probabil ca este asa cum spui tu. Am scris despre modul in care persoana, in loc sa floseasca argumente solide impotriva comentariului meu a ales sa ma atace urat
    „Asa ca accepta-i partile bune, si iart-o, sau daca chiar nu poti ignor-o pentru cele rele”
    Nu se pune problema de iertare in acest caz. Nu pot sa ignor pe cineva care ma jigneste chiar daca aceea persoana are multe calitati
    Cu stima
    Theodora Marinescu

  90. 90 Augustin septembrie 16, 2010 la 8:37 pm

    @ Vasile
    In cazul asta nu pot sa spun decit ca esti mai bine informat ca mine. Asa ca disputa este inegala.

  91. 91 Gabriela septembrie 16, 2010 la 9:39 pm

    Daca pe vremuri, in Roma, se oferea celor de rand „Paine si circ”, din pacate noua ni se ofera in prezent numai circ.

  92. 92 Aya septembrie 17, 2010 la 12:54 pm

    @

    Draghi

    Multumesc, drag prieten!

    Asa este:

  93. 93 Aya septembrie 17, 2010 la 1:11 pm

    @

    Vasile

    Legat de Metaxa, ceea ce ai spus este corect.

    De ce vei fi simtit nevoia sa strici impresia cu (citez): „Armanacul de Murfatlar”?
    Era chiar cognac, facut dintr-un anumit vin alb (cum altfel?) dulce de Murfatlar (din anumiti ani), nu „Armanac”, cum spui tu.
    In privinta securisti: daca te referi la cei care aveau ca sarcina „pedepsirea” in subsoluri a celor anchetati, ai dreptate. Ai dreptate si daca te referi la unii grobieni criminali precum Plesita.
    In schimb, altii, care aveau alte insarcinari, puteau da clasa chiar si cunoscatorilor in ale rafinamentului licorilor bachice.

    P.S.
    Iti mai semnalez cognacul de Segarcea, era doar pentru cunoscatorii zonei (si pentru connoisseurs). Se ajungea foarte greu la el- eu am avut sansa sa-l savurez adus de tata. Era evident ca destinatia lui nu era marele public si care rezervele erau nu doar limitate, dar si bine tinute sub obroc chiar si dupa cum arata ambalajul in care a fost adus: o sticla de 1 litru pe care era lipita o eticheta precum cele de scoala.

  94. 94 Aya septembrie 17, 2010 la 1:13 pm

    @

    Vasile

    Corect: „In privinta securistilor”

  95. 95 Aya septembrie 17, 2010 la 1:49 pm

    @

    Doru Coarna

    Citez: „Singura greseala a lui Geoana este ca n-a putut intrece masina de fraudare electorala a PDL. In rest, nici daca-l vizita in seara cu pricina pe D-zeu insasi, n-ar fi castigat.”

    Ceea ce afirmi este nu doar neadevarat, dar si contrar evidentei.

    Daca nu vrei sa ne crezi pe noi toti cei care afirmam ca Prostanacul a pierdut alegerile pe mana lui, nu acorzi credit macar analizei, Raportului Institutului „Sincai” (probabil, dupa stil, redactat in mare parte de Severin) care exact asta spune?

    Prostanacul a reusit recordul negativ de a piede alegerile in situatia in care oricine altcineva le-ar fi castigat.
    Niciodata, nici un alt candidat la presedintie nu a fost sustinut de o asemenea dubla colosala coalitie, politica si mediatica, acoperind atat zonele de stanga cat si cele de dreapta.
    Niciodata, in cazul nici unui alt candidat la presedintie nu a lucrat, zi si noapte fara intrerupere, o forta imensa, motivata, cu influenta, folosind toate mijloacele inteligente si subtile- dincolo de cele ale campaniei obisnuite, pas cu pas, zi de zi, in intreaga tara.

    Prostanacul ne-a batjocorit pe toti cand a alergat noaptea, chiar inaintea alegerilor, intr-un suflet, de indata ce a primit telefon, la SOV cel asociat in mentalul colectiv cu marea criminalitate organizata (ceea ce este real, intre altele).
    Nu doar ca a procedat astfel dar, ulterior, chiar a considerat normal ce a facut. Asta il descalifica total.
    Asa a pierdut Prostanacul alegerile, pe mana lui.
    Asta e adevarul: NU Basescu a castigat, dar Prostanacul a pierdut pe mana lui alegerile- impunandu-ne si noua, celorlalti, care am lucrat clipa de clipa pentru victoria lui, rusinea de a vedea asociat, fara urma de mistificare, cu mafia transfrontaliera, candidatul pentru care girasem, din om in om, cu propriul cuvant. A procedat ca unul fara urma de bun simt.

    Prostanacului si numai Prostanacului ii datoreaza Basescu un nou mandat, nimanui altcuiva.
    Prostanacului si numai Prostanacului trebuie sa ii „multumim” cu totii pentru ca a facut posibila situatia de acum.
    Daca nu ii oferea pe tava presedintia lui Basescu, sigur nu am fi avut un prim ministru CRIMINAL, un guvern care promoveaza politici genocidare.

    Prostanacul a facut posibile toate acestea prin relatia sa cu criminalitatea organizata via SOV.
    Prostanacul ne-a batjocorit de doua ori, la fiecare dintre ultimele alegeri.
    Prima oara cand de pe absolut nemeritata pozitie de presedinte al PSD, a tarat stanga social- democrata in sinistra aventura a guvernarii ACCEPTANDU-L PE CRIMINALUL BOC PREMIER.
    Imi amintesc cum se ploconea Prostanacul in fata marinarului, cum ii tremura vocea de indata ce ridica sprinceana la el (lasam ce se petrecea „in particular” si de ce tratament portuar a avut parte- se cheama ca i-a placut sau ca era dispus sa-l suporte, pentru a ramane la putere indiferent de conjunctura si de problemele pe care le avea PSD, in relatia cu electoratul, din acest motiv).

    A doua oara ne-a batjocorit pe toti (a batjocorit nu doar stanga social- democrata, dar si dreapta autentica- PNL- electoratele de stanga si de dreapta, intelectualii care s-au implicat in sustinerea sa si toata acea armata media care a luptat pentru el) alergand in miez de noapte, cand l-a „fluierat” SOV si aratand tuturor ce tip de relatii si cu ce lume „selecta” are cel care fusese la un milimetru de a ajunge presedintele Romaniei.

    Asta e adevarul- toti au aceeasi parere. Repet, pana si analiza Institutului Sincai releva acelasi lucru.

    Nu inteleg: nu poti pune cap la cap aceste lucruri, nu retii opinia generala, inclusiv a analistilor social- democrati sau esti trup si suflet sustinatorul Prostanacului din ratiuni si interese doar de tine stiute?

  96. 96 Draghi Puterity septembrie 18, 2010 la 9:40 pm

    @Aya

    Multumesc. Nu stiu de ce, dar in ultima vreme rezonez mai adanc la varianta aceasta.

    Poate o sa-ti placa si tie…

  97. 97 Aya septembrie 19, 2010 la 4:10 pm

    @

    Draghi

    In oricare dintre variantei melodia este tulburatoare prin mesaj.

    Dincolo de asta, nu sunt fan Vanghelis.
    I-am agreat (si ii agrez) muzica doar in etapele sale de inceput.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean pe Anunt!
fostă basarabeancă pe Anunt!
Ce scriam acum exact… pe Anunt!
De ce n-am criticat… pe Anunt!
Cum e posibil asa ce… pe Anunt!
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: