Inceput de an scolar, dupa reteta Funeriu ?

Astazi, sute de mii de copii merg la scoala, in clase superioare sau ca o noua generatie. Nu am de gand  sa scriu aici despre ce inseamna acest eveniment, mai ales pentru cei care intra pentru prima oara pe bancile scolii. Nu pot face asta, pentru ca ar suna fals.

Nu exista astazi de fapt motive de bucurie, pentru ca de la an la an pare sa existe doar pasi inapoi in ceea ce priveste atitudinea diriguitorilor fata de sistemul de invatamant. Acesta nu este comportamentul unei societati normale. Romania a ajuns sa aiba primul ministru al Educatiei din istorie care se lauda la capitolul realizari cu: 15.000 de cadre didactice date afara din invatamant si cu peste 1000 de scoli inchise, multe dintre ele a caror reabilitate doar ce fusese finalizata!!

Am vorbit des despre faptul ca Traian Basescu nu a fost niciodata in stare sa construiasca nimic, ca si-a bazat evolutia pe actiuni distructive. Multi au spus ca exagerez sau ca nu pot sa ies din paradigma criticarii lui Basescu. Cand un important discipol de-al sau, pus sa conduca Invamantul romanesc, ajunge insa sa se laude la capitolul performanta cu loviturile date profesorilor si elevilor este imposibil sa nu ma revolt.

Catre ce ne vom intrepta cu aceasta abordare? Catre ce fel de reforma? Exista o teorie care spune ca, pentru a construi un sistem mai bun, trebuie sa deconstruiesti ceea ce exista. Cateodata m-am intrebat daca in capul lui Basescu nu este asta si ma insel eu. De cativa ani buni, am incetat sa ma mai intreb. Tocmai de aceea recunosc ca sunt ingrijorat. Pentru ca acest om si cei care il servesc cu inconstienta par dispusi sa mearga pana la capat. Pana la un capat unde nu se va mai gasi nimic, decat ei. Marii castigatori in 2012 vor fi partidele din coalitia de guvernare spunea Emil Boc. Doar daca planul este sa ramana doar ei.

Nu vreau sa inchei in aceasta nota atat de gri. Vreau sa cred ca cea mai mare parte dintre cei care beneficiaza de sistemul de Educatie – parinti si elevi – vor ca acesta sa fie performant, sa ofere conditii, si inteleg de ce este nevoia ca profesorii sa nu fie umiliti. Acestora le doresc tot succesul in acest an si in cei care vor veni, pentru ca educatia e calea pentru o viata mai buna pentru fiecare copil. Eu nu vreau ca pustii din Romania sa ajunga sa isi doreasca sa fie sefi ai unor clanuri de interlopi, caci vad ca si acestia au devenit “vedete”. Eu cred inca faptul ca scoala poate sa scoata si olimpici, si inventatori, si profesori minunati, si doctori carora le place sa ajute oameni, si pompieri care vor sa ajute, si ingineri care stiu sa si construiasca lucruri utile. Sunt poate optimist, dar trebuie sa incercam cu totii sa fim, fiindca doar atitudinea pozitiva si constructiva ne mai poate ajuta.

52 Responses to “Inceput de an scolar, dupa reteta Funeriu ?”


  1. 1 Daniel Buca septembrie 12, 2010 la 9:49 pm

    Da, scoala noastra poate produce si performanta dar nu in conditiile actuale.
    Discutam zilele trecute cu un cadru didactic aflat la cativa ani distanta de pensie. Salariul nu i-a scazut cu 25% ci cu 45%. Gradinita sta sa cada peste ei, anul asta nu au fost bani de nimic.
    Vorbim de Giurgiu, un oras aproape mort.

    Azi am fost la scoala sa vad la ce ora incepe maine festivitatea.
    Las deoparte faptul ca data de 15 septembrie – un simbol – avea o semnificatie pentru fiecare dintre noi.
    Ma uitam la o scoala care arata putin mai rau ca anul trecut si ma gandesc cu groaza ca maine ma voi intalni cu un cadru didactic care castiga un salariu mizerabil si de la care noi avem atat de multe pretentii.

  2. 2 Biancas septembrie 12, 2010 la 9:55 pm

    Nu stiu ce va fi de lumea asta dar bine nu va fi,.
    Imi pare bine ca v-ati spus parerea si va sustin si eu.
    Pacat ca nu putem face mai mult.
    Nu stiu ce cauta astia la guvernare.
    ne-am saturat sa ne scada 25 % din salar si acum sa ne mai puna si in fara plata.
    Asa sa le ajute D-zeu.

  3. 3 Adrian-Andrei Arhire septembrie 12, 2010 la 9:58 pm

    Cu drag fiecare dintre noi ne aducem aminte de povestioara cu Domnul Trandafir….si fiecare dintre noi a avut un Domn Trandafir in scoala, dar se pare ca regimul Basescu tine mortis sa distruga tot :scoala,sanatate demnitate umana.Aveti dreptate ….ei vor fi marii castigatori din 2012,insa s-ar putea ca doar ei sa mai fie pe aici!!!!!

  4. 4 exasperat septembrie 12, 2010 la 10:45 pm

    Explicaţi-mi şi mie cum poate şcoala să scoată olimpici din nişte copii care, vinovaţi că şcolile (proaspăt refăcute) le-au fost desfiinţate, sunt pedepsiţi cu mersul pe jos câţiva kilo,etri buni în fiecare zi. Asta pentru că inspectoratul şcolar, ministerul d-lui Funeriu socoteşte potrivit să înlocuiască astfel orele de educaţie fizică şi nu le pune la dispoziţie microbuze şcolare. Situaţia se ăetrece în D-ţa, Argeş…şi e valabilă pt toate judeţele.

    Ori elevii „rurali” sunt prea murdari pt PD-L? N-aş spune, ţinând cont de faptul că mai toţi greii partidului cu pricina îşi aleg ca scene de expunere la început de an şcolar – şcoli din comune – fiefuri portocalii, unde râul, ramul, primarul etc nu suflă în front.

    Petruţ

  5. 5 coramica septembrie 12, 2010 la 10:50 pm

    Ma intreb daca in asa hal conducea vapoarele…saracile vapoare atunci

  6. 6 Sibilla septembrie 12, 2010 la 10:54 pm

    Colegilor părinţi, unchi, mătuşi, mai ales, şi nouă tuturor românilor : un nou an şcolar cu împliniri şi succese puilor de zâmbet !
    Nouă, îndemn şi motivaţie puternică, Forţă şi Echilibru să renunţăm la renunţări, să luptăm pentru viitorul copilaşilor noştri, să NU ne pierdem nădejdea ! Dascălilor, rezistenţă, înţelepciune, RESPECT, putere să dăm de pământ cu Iudele Neamului !!
    Cum spune ŞI AN-ul nostru : împreună vom reuşi să scăpăm de Băsescu, de Famiglia PDL şi să construim cărămidă cu cărămidă ceva trainic pentru puii de zâmbet care merită o şansă! Doamne Ajută !!
    Sibilla

    P.S. Mîine dimineaţă sunt prezentă ca mamă şi mătuşă la Liceul de Artă din Reşiţa, unde ai mei feciori studiază vioara şi unde, s-a tăiat panglica cu surle şi trâmbiţe nu de mult timp la inaugurarea unei noi săli de sport…. Care sală de sport a fost ideea, proiectul şi realizarea PSD-ului, însă conducerea pedelachee se * zuită * să specifice, ei cu pămnglicile şi onorurile… Şi ca pe plaiuri cărăşene, în multe alte locuri, c-aşa-s guguştiucii pedelachei, se laudă cu munca altora, incapabilii !
    După reţeta Băsescu-Funeriu, adio copilaşii * ţăranilor * mijloace financiare pentru achiziţionat corzi, toc, partituri, dar… să fiu a naibii de renunţ, chiar dacă-mi vând rinichii, aşa mult îndrăgim noi, ca de ex … :

    Şi au profesori BUNI şi cu dăruire !
    D-le AN, hai şi hai LA PUTERE, să punem de-un Conservator ŞI la cândva * frumoasa Răşiţa *, ţin tare mult, mai ales că la rându-mi am studiat la Lic de Artă, pictura şi mi-a fost tare de folos mai apoi ca îndrumător al copilaşilor instituţionalizaţi pentru care Maia pedelachee NU a avut nicio consideraţie, dar ceva * duoamneeee * înfipte pe nişte scaune cu care NU au clin mânecă ! Săli de sport aţi lăsat moştenire milioanelor de copii, AN, urmează Conservatoare în ciuda tinichigiului beţiv şi-a hoardei sale de impostori, incompetenţi şi troglodiţi !
    În Programul de Guvernare al PSD să se regăsească MUSAI condiţia ca pe posturi de conducere în instituţii de ocrotire să fie numiţi specialişti şi profesionişti, psihologi, de ex şi nu impostori numiţi politic şi nu sponsori ai partidelor politice şi nu panarame ! Şi mai tăiaţile din haripi tartorilor secretari de Cons Jud că şi-au luat-o-n cap peste măsură şi dau ex negativ Caraş-Severinul, îmbâcsit de ghiotura de nemoşaguri şi cu * model * de * cinste * toarăşul secre cu salariul cât al unei comune, başca şăf de zeci de comisii şi comiţii, să NU uitaţi, AN, că n-avem voie să uităm ! Asta pentru memoria copilaşilor decedaţi din sistemul de asistenţă socială şi din respect pt toate victimele abuzurilor din protecţia copilului!! Şi mă refer în special la nişte copile de care n-am să uit NEVER, ca să NU se mai întâmple !

  7. 7 Pali septembrie 12, 2010 la 11:17 pm

    Reteta Funeriu ? Care reteta ? Clase desfiintate ,scoli mizere si elevii buluc in clase. De exemplu in clasa a V-a la fiica mea;au comasat doua clase sunt 35 intr-o clasa. Va dati seama ce scoala o sa se faca? Si vorbim de un liceu bun!Funeriu,….imi vine in minte de fiecare data numele unei firme de pompe funebre din Tg.Mures….FUNESERV ! Oare au vreo legatura ?Sau seamana ?

  8. 9 lupi septembrie 12, 2010 la 11:43 pm

    Domnule Nastase – lasatzii in plata domnului, primesc ceea ce-au cautat si ceea ce merita , ma refer la ,,profesori”, copii trebuie si sunt de plans !!! Referitor la ,,profesori” n-am sa uit niciodata discutzia avuta inaintea alegerilor din 2004 cu trei ,,exemplare” ale acestei categorii complet decazute si descalificate ce se impopotzaneaza cu titulatura de ,,dascali”- doua aveau ,cred, peste 25 de ani in invatzamant , a treia avea cam atatzia ani de viatza , nicio diferentza , trei acrituri pline de ura si venin , injurand, aproape ,pe cine ???, da pe prim ministrul de atunci si candidatul la presedentzie A.N. care le refuzase o marire de salariu ,un santaj ordinar de care sigur va amintitzi si la care nu atzi cedat !!!Sutele de mii de voturi ale acestei gloate s-au dus catre bagabontul care fuma in w.c.-ul scolii si aalturi de cele aduse de CTP cu intrebarea curveasca despre vanatoare l-au facut pe bastard presedinte !!!

  9. 10 Octavian Radu septembrie 13, 2010 la 1:51 am

    Vreau sa tratez reforma invatamantului dintr-o cu totul alta directie decat cea prezentata de mass-media(populista), sindicate sau de ministri invatamantului(din anii electorali). Pentru toti acestia, reforma in invatamant s-a rezumat doar la nivelul salariilor profesorilor.
    Eu pornesc de la idee ca scopul scolii este in primul rand, acela de a scoate tineri(factorul de productie munca) cat mai competenti pe piata muncii, iar in al doilea rand de a educa si cultiva populatia.

    Nimeni(rpofesori, sindicate, mass-media) nu e interesat de faptul ca in Romania absolventii de studii finale(facultate sau scoli profesionale) nu sunt pregatiti profesional. Nimeni nu-si pune intrebarea de ce sectorul privat, platitor de impozit pe profit(tocmai pentru a finanta invatamantul) este nevoit atunci cand angajeaza tineri absolventi sa-i califice profesional prin tot felul de training-uri, bineinteles tot pe banii lor. Si atunci, fireste, se pune intrebarea fireasca de ce sa mai impoziteaza profitul…

    Iar din aceasta privinta, cred ca factorii responsabili, in special ministru Educatiei trebuie sa faca schimbari majore. Si anume ca in scolile profesionale sau in facultati sa fie mai multa seriozitate, sa se faca materii folosituare si nu in ultimul rand sa se faca(serios) practica.

    In ciclul primar, gimnazial si in liceu ar trebui ca tinerii sa fie educati, sa invete bunele maniere si sa capete o minima cultura generala. Lucru pe care eu unul nu prea il vad.

    Am vazut ca la examenul de Bacalaureat de anul acesta, procentul de promovalbilitate a inregistrat minimul ultimilor 10 ani. Sa fiu sincer, acest lucru mi se pare unul pozitiv. Motivul promovabilitatii reduse nu cred ca este mai proasta pregatire a elevilor, ci faptul ca s-a copiat mai putin. Aceasta este de fapt o alta mare problema a sistemului de invatamant romanesc(care de fapt se afla in stransa legatura cu cea prezentata mai sus). Am dat si eu si capacitatea si BAC-ul si stiu ce vorbesc. Se copiaza in draci!!! Important e nu ce stii, ci ce stie cel de langa tine. Aceasta este realitatea. Si sa nu ne mai ferim sa o spunem. Si desi anul acesta promovabilitatea a fost mai scazuta ca in alti ani, sunt convins ca si acum s-a copiat la greu.

    Nu e deloc obligatoriu ca toata lumea sa promovezi capacitatea sau BAC-ul. Ar trebuisa fie obligatoriu sa fie promovate doar de cine merita sa le promoveze. Poate subiectele or fi grele. Poate, desi din propria experienta pot spune ca un 5 se poate obtine lejer. Daca se considera ca dificultatea subiectelor este ridicata, atunci sa se dea subiecte mai usoare. Dar sa fie corectitudine. Oare o fi greu ca in salile unde se sustin aceste examene sa fie instalata o camera de filmat ? Cu pana in 500.000 de euro s-ar cumpara camerele web pentru toate salile unde s-ar sustine BAC-ul sau capacitatea.

    Cum de altfel nu este obligatoriu ca toata lumea sa faca facultate. Pe cuvant de onoare, am cunostinte care nu stiu tabla inmultirii – dar facultate au facut. Pe langa faptul ca in facultatile de stat sunt mult mai mult absolventi de studii superioare decat o cere piata muncii, exista si aceste “facultati” particulare care paraziteaza Romania. Ce aia sa intri la facultate pe baza de dosar? Bineinteles, dosarul trebuie sa arate doar ca ai promovat BAC-ul; nimic mai mult. Indiferent de note, de aptitudini, de cunostinte. Ai luat BAC-ul, ai dat niste bani si esti student…Si dupa cativa ani, cu siguranta absolvent. Doar n-o fi interesata o facultate particulara sa pice pe cineva. Caci atunci de unde si-ar mai incasa banii? Am ajuns ca in Romania sa se dea examene de acasa, pe calculator. Sa se dea grile, iar grilele sa fie stiute de dinainte.

    In Romania, facultatea a devenit o moda, o fita. Pe care o respecta cu stradanie orice tanar. Iar aici se fac vinovati toti ministri invatamantului de dupa ’90; toti cei care au acreditat aceste tampenii numite “facultati”.

    Vinovati sunt si alti ministri, care au facut ca doi oameni(bugetari) sa fie platiti diferit desi fac exact aceiasi munca si au aceiasi raspundere. Diferenta de salariu fiind ca unul nu are facultate, iar altul a terminat pe bani o “facultate”; desi cunostintele nu i s-au marit cu absolut nimic.

    Un alt lucru care ar trebui sa fie luat in calcult de mai marii din ministerul Educatiei este planificarea. (Deschid aici o paranteza : planificare nu este absolut deloc un instrument comunist, asa cum au unii impresia. Planificare exista de foarte multa vreme in multe tari capitaliste). Sa se faca o planificare serioasa, facuta de oameni competenti, sa se vada de cati strungari va avea nevoie piata muncii din Romania in viitor, de cati mecanici auto, de cati electricieni, de cati ingineri agronomi, de cati veterinari, de cati contabili, samd. Iar pe baza acestor prognoze sa se formeze numarul de elevi din licee industriale si din facultati. Eu unul nu am vazut asa ceva…

    Vorbeam ca in ciclurile primare si gimnaziale e nevoie de educatie. Imi amintesc acum de doua episoade de cand eram in scoala generala. Primul este cand, la chemarea profesoarei de bilogie, impreuna cu colegii de clasa am fost sa facem curat prin oras; iar cel de-al doilea, cand la chemarea aceleiasi profesoare am fost sa plantam brazi intr-un parc. Pe langa faptul ca pentru noi a fost distractiv, iar pentru oras o reducere de costuri(caci nu ne-a dat nimeni nici un ban)…a mai insemnat inca ceva, poate si mai important. Si anume faptul ca m-am educat oarecum in privinta atentiei fata de natura.

    Consider ca inspectoratele scoalare ar trebui sa se implice cat mai mult in asemenea actiuni.

    Tot de invatamant tine si sportul. Sport total neglijat de tinerii din Romania. Un studiu recent arata ca Romania este una din primele tari din Europa la capitolul obezitate. Iar obezitatea infantila este si mai ingrijoratoare. Si aici vinovati nu sunt doar copiii sau parintii acestora. Ci si sistemul de invatamant…sau chiar cel al sanatatii(cunosc destule cazuri de elevi scutiti pe baza medicala de la sport, cand in realitate nu aveau nimic). Dar profesorii de sport ar trebui sa isi faca ora asa cum trebuie. Iar in timpul liber ar trebui sa organizeze tot felul de competitii. De fotbal, de baschet, etc intre clasele aceleiasi scoli sau intre scoli diferite. Sunt convins ca asa cum mie imi placeau aceste competitii le-ar placea si actualilor elevi.

    Si inca ceva : oare daca in loc sa se dea laptop-uri gratuite elevilor, oare nu era mai bine sa se dea mingii sau biciclete? Poate ca voturi n-ar fi adus, dar….

    Costurile bugetului ar fi fost mai mici; iar beneficiile mai mari. Un om mai sanatos poate munci munci mai bine si ar consuma si mai putine medicamente. Caci sa nu ne iluzionam ca elevii beneficiari de laptop-uri de la stat le-au luat pentru a invata informatica si nu pentru a se juca sau a sta pe messenger. Caci de invatat…se poate invata informatica si pe un calculator de acum 10 ani.

    Si apropos, mai tineti minte ca primul ministru care dadea laptop-uri in anul electoral isi facea si reclama peste tot pentru aceasta actiune?

    http://octaraduro.wordpress.com/2010/07/12/reforma-din-invatamant/

  10. 11 lupi septembrie 13, 2010 la 2:40 am

    ,, LASATZI ORICE SPERANTZA, VOI CE [MAI] TRAITZI AICI [IN RROMANIA] !!!!” CIUMA SECURISTO-BOLSHEVICO-PDLISTA VA VA DISTRUGE SI VA INTOARCE TZARA IN EVUL MEDIU TIMPURIU !!!! Si zau daca nu meritatzi [ meritam] !!!!!.

  11. 12 blogideologic septembrie 13, 2010 la 5:12 am

    În modelul IS-LM, economia este modelată prin două pieţe aflate în echilibru. În cel mai simplu model macroeconomic, dar care este în acelaşi timp suficient de satisfăcător, vorbim bineînţeles despre modelul IS-LM, economia este compartimentată în două pieţe distincte aflate în echilibru : piaţa de mărfuri şi piaţa de bani. Relaţia de interacţiune între cele două pieţe este postulată, repet, postulată, prin aşa-numita ecuaţie de schimb al lui Irving Fisher. Această ecuaţie nu se demonstrează, pentru că este o identitate econometrică. Pe baza ei sunt definite şi alte noţiuni.

  12. 13 LePrince septembrie 13, 2010 la 7:07 am

    @All

    Off topic, dar mi se pare interesant. Referendumul din Turcia va aduce schimbari mari. Probabil va avea un impact major asupra relatiilor cu UE si a politicii externe a Turciei. Este prima data cand are loc o deviere majora de la linia Ataturk. Upper-class-ul din Turcia, care se sprijinea pe armata, se simte amenintat. Vom trai vremuri interesante.

  13. 14 Aya septembrie 13, 2010 la 7:10 am

    @

    Adrian Nastase

    UN PROBABIL NOU ATAC LA BLOG: ATENTIE LA EVENTUALELE PROPUNERI (PAGUBOASE!) DE REDUCERE A VARIETATII, FACUTE IN URMA „ANALIZELOR” POSTURILOR, PRIN TRANSLATIA CANTITATE- CALITATE!!!

    Facand o documentare pe blog (imi aminteam cu mare aproximatie cand aparuse acel post asa ca a trebuit sa caut „pas cu pas”) am observat (e vorba de lunile din urma, mai ales, inclusiv decembrie 2009- am ajuns pana in noiembrie anul trecut) ceva care seamana de-a dreptul a fenomen. Mai exact au aparut niste „elemente” foarte interesante ca „plasament”.

    Elementele observate ma determina sa cred, cu grad mare de probabilitate, ca sunt pe cale de a se pregati tentativele de a te determina sa schimbi „ceva” esential la blog (atata vreme cat nu au reusit „propunerile” de cenzurare) astfel incat acesta sa devina arid, pierandu-si atractivitatea si, astfel, forta (totul se leaga cu totul si un singur element scos din aceasta foarte armonioasa structura altereaza intregul).
    Foarte probabil- din ceea ce am observat- urmeaza sa primesti „propunerea” (vei vedea de ce o numesc astfel) de a renunta la anumite tipuri de postari (mai exact, sa te rezumi doar la cele strict legate de politica- si, eventual doar la cele direct legate de PSD, de ideologie, de discursuri la diferite sedinte etc) ceea ce ar reduce atractivitatea si ar anula varietatea blogului antrenand, automat, si scaderea numarului si chiar a calitatii postarilor, prin lipsa „imaginatiei spatiului”.

    Am ajuns la aceasta concluzie in urma faptului ca am observat existenta unor ELEMENTE SPECIFICE si necesare acelui tip de analiza pe anumite subiecte folosindu-se drept material stirile de presa si impartirea lor in „pozitiv/negativ/neutru” dupa titlu (totdeauna am considerat ca o astfel de analiza, care incearca sa transforme latura cantitativa- oricum irelevanta daca se ia in consideratie titlul, nu continutul- in aprecieri calitative, urmate de concluzii si PROPUNERI, este superficiala dar si posibil deturnanta).
    Altfel, nu se explica un anumit tip de „imprastiere repetitiva” a acelor elemente necesare respectivului tip de analiza.
    Cel mai probabil, va fi aplicat principiul acelui tip de analiza inlocuindu-se, in cazul de fata, titlurile stirilor din ziare cu titlurile posturilor.

    Din ceea ce am observat (fara sa intru in mari amanunte- dar ceea ce voi afirma a fost socant) probabil vei fi sfatuit sa renunti la posturile „neutre”, catalogarea „neutru” urmand a se face strict in raport cu PSD, ceea ce, din perspectiva comunicarii via blog este reductionist! (banuiesc ca va fi acel gen de analiza pe care o primeai, in 2001 saptamanal si intra in mapa minsitrilor, la sedinta de guvern; in acea perioada am incercat sa o determin pe autoarea analizelor sa nu mai foloseasca titlul ca referinta, dar continutul stirilor; in cele cateva dati cand am facut analiza impreuna- m-a rugat sa o ajut- asa am procedat, avand rabdare sa citesc stirile, nu doar titlurile; cand nu am mai fost langa ea, lucrurile s-au schimbat).

    Pot sa spun, cu mare grad de probabilitate, o „categorie” care va fi incadrata la „neutre” in cazul previzibilei (zic eu) analize deturna,te, cu scop precis: este vorba despre posturile in care te referi la sarbatorile unor sfinti importanti, cu urari de la multi ani pentru cei care poarta acele nume.
    Tot la „neutre” ti se va spune ca se incadreaza si posturile de tipul „Intership la Institutul Wuesel”. Sau, „La Stelian Tanase”.

    Am sesizat (cu amar amuzament), in baza observarii existentei unui „element comun”, ca „impartirea” in pozitive/negative/neutre (repet, sigur raportat strict la PSD- cand, de fapt, acest blog este o platforma de comunicare pentru omul politic Adrian Nastase, desigur, favorabil si in sustinerea PSD, dar nu „raportat” la, ca si cum ar fi site-ul sau blogul partidului) se face numai dupa titlu. Mi s-a confirmat opinia ca totul va porni de la titlu, realizand ca acelasi „element” (pe „minus”) apare SI la multe posturi politice in care apar conexiuni directe cu PSD si cu social- democratia dar ale caror titluri nu indica explicit acest lucru.
    Acelasi amar amuzament l-am avut observand ca acel „element de minus” apare, de obicei (subliniez, de obicei) in anumite perioade ale lunii- si la posturile in care anunti dezbaterile de la Fundatia Titulescu (dupa titlu, tot „neutre” sunt mai ales ca, dupa cate realizez, raportarea urmeaza sa se faca, total lipsit de imaginatie, la PSD!).

    Parerea mea este ca ti se vor prezenta (sau propune initial sa fie facute) „analize” pe trimestre (cred acest lucru in urma concentrarii „elementelor de minus” in cate o luna din fiecare trimestru, ceea ce, din punctul meu de vedere, se explica prin aceea ca nu au putut fi contracarate „elementele de plus” din fiecare luna in parte; ca explicatie suplimentara, cel mai probabil exista o „graba” pentru a ti se preda acele „analize”, in ideea de a te determina, cat mai repede, sa accepti „propunerile” care ti se vor face- alterand si mutiland, astfel, blogul).

    Sfatul meu insistent este sa conservi blogul asa cum este, fara nici o modificare. Si-a dovedit din plin eficienta- dar aceasta este rodul varietatii, expresivitatii si imaginatiei regasite atat in posturi cat si in comentarii care fac blogul foarte atractiv si „viu”.

  14. 15 Vasile, septembrie 13, 2010 la 7:12 am

    Dl. Adrian Nastase aveti o abordare incompleta,

    Inceput de scoala , mare tristete pentru parinti!

    Auzeam deunazi ca un an scolar il costa pe fiecare parinte in jur de 4500 lei, repet 4500 lei si acentuez 4500 lei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Intr-un invatamant gratuit , un taxat de catra stat cu reduceri de posturi,reduceri salariale,pina la urma somer sau salariat este obligat sa plateasca pe diferite chestii obligatorii de fapt,pentrru intretinerea copilului in cursul elementar 1/2 din salariu! Ce sa mai zic de fericitele cupluri care au 2,3 sau 4 copii!
    Romania lui Traian Basescu, Romania scenaritelor, arestarilor spectacol ,Romania abordarilor politice bombastice, este Romania care a depasit cadrul Romaniei si poporului manipulat pina la imbecilizare , a devenit Romania tristetei generale , cu exceptia veselului presedinte si optimistului sau prim ministru!
    Romani daca-l vedeti pe presedinte trist sau plangand sa nu-l mai credeti ,sau sa nu credeti ca va asteapta ceva mai bun!

  15. 16 alice septembrie 13, 2010 la 8:37 am

    Multa dreptate aveti in ceea ce scrieti.Astazi nimeni din conducere nu sunt interesati sa avem tineri bine scoliti,sa poata duce mai departe stiinta de carte,Romania in randul statelor civilizate sau mandria de a avea olimpici internationali care sa castige toate medaliile la matematica,fizica,istorie sau sportive.

  16. 17 Observator septembrie 13, 2010 la 8:44 am

    Sistemul de invatamant imi e apropae nu numai in calitate de “beneficiar”. Provin dintr-o familei de profesori. Am crescut im mediul lor, le-am cunoscut munca, implicarea, implinirile, greutatile. Am inceput asa pentru ca voi incerca sa prezint un fapt mai putin placut si as vrea sa tai din fasa acuzatiile cum ca as avea ceva impotriva acestei categorii profesionale sau impotriva scolilor de stat.

    Am citit acum un an si jumatate, cred, un articol semnat de un profesor pe care-l stiu de cand era elev. O minte de exceptie. Nu stiu cat de bun profesor e, stiu insa ca are cateva rezultate notabile cu elevii sai la olimpiadele nationale. Am fost eleva tatalui sau si mult din ceea ce sunt astazi sunt datorita dumnealui.

    Ei bine, in acest articol, domnul profesor vorbea de spaga care a putrezit sistemul de invatamant. Elevii dau bani sa primeasca note, profesorii dau bani sa primeasca ore. Apropos de profesorii pensionari – juma’ de salariu la director ca sa nu se scoata postul la concurs si juma’ ii ramane lui. Se intampla in Romania. Si nu numai azi, se intampla de cativa ani, iar noi incercam sa vorbim de calitate intr-un sistem putrezit.

  17. 18 eficientaenerg septembrie 13, 2010 la 9:10 am

    Of,of..pentru copii nostrii!Si Strategia UE 2020-pentru a iesi din criza, a relua cresterea economica, a recupera locuri de munca si a deveni un actor global: Romania codasa si trebuie declansa masive Actiuni!

  18. 19 Viorel Dobre septembrie 13, 2010 la 10:06 am

    Ca toate activitatile in care este angrenat si statul roman, scoala a devenit un loc in care unii, destul de multi, fac bani. Chiar daca vorbim despre invatamantul universitar privat, invatamantul este tot o sursa de bani. Nu conteaza rezultatele, doar banii, iar Spiru Haret este cel mai bun exemplu.
    Atat timp cat aceasta situatie va continua, atat timp cat banii vor fi mai importanti dacat rezultatele, invatamantul se va degrada.

    Mai este vorba si de calitatea corpului didactic. Foarte putini dascali mai pun suflet. Este si greu sa pui atunci cand vezi ce fel de oameni au ajuns profesori in invatamantul superior (o parte dintre ei).

    Cand invatamantul, de stat sau privat, va inceta sa fie doar o sursa de bani, lucrurile se vor aseza. Cand se va intampla asta? Cum se va intampla asta? Va fi in timpul vietii noastre? Va fi in timpul vietii copiilor nostri? Are PSD solutii la aceasta problema?

  19. 20 Marcus septembrie 13, 2010 la 10:23 am

    Haidi, Bre, Dom’ Prigoana, Sa Fim O Lecuta Seriosi, Ce Mama Dracului !

    Marturisesc faptul ca mi-a placut de mic sa citesc. Asa se face ca pe la vreo 14-15 ani mi-a cazut in mana o carte al carei continut era reprezentat de o culegere de articole ale unui cunoscut ziarist interbelic (al carui nume nu mi-l amintesc pe moment), articole in care atat casa regala, cat si partidele politice erau criticate mai mult decat acid.
    Pentru mine, un adolescent, produs al sistemului comunist, citirea acelor articole a insemnat un dus rece si probabil primul contact cu democratia autentica. Era pentru prima data in viata mea cand aflam ca cei care ne conduc nu sunt nici pe departe perfecti, asa cum ne era noua prezentata in ziarele vremii conducerea comunista a tarii. A trecut ceva timp, am terminat o facultate, iar noua meserie mi-a permis sa vad cum functioneaza democratia autentica la ea acasa, datorita calatoriilor in care nava m-a purtat pe toate meridianele lumii. Si ce-am vazut mi-a placut teribil de mult, in comparatie cu ceea ce vedeam acasa, in societatea socialista multilateral dezvoltata a lui Ceausescu, societate al carui Conducator era lins la greu in cur de o presa total aservita si de o liota de “intelectuali ai neamului” (orice asemanare cu ceea ce se intampla acum este pur intamplatoare).Ceausescu si-a primit lestul de plumb binemeritat, Romania a intrat intr-o perioada in care prima dovada ca ne-am revenit a fost inlocuirea cozilor la produse alimentare din timpul ciuruitului, cu noile cozi la ziarele postdecembriste, pe care lumea pur si simplu le devora, avida de o presa libera.
    A venit insa momentul, ca dupa douazeci de ani, in plina epoca “basescianista” sa-si gaseasca Prigoana proteza de la picior, aruncata de Bahmutanca pe fereastra, sa si-o monteze la loc si sa constate ca simte in ea dureri si furnicaturi date de o presa care nici mai mult nici mai putin nu respecta Constitutia tarii.
    Drept pentru care s-a gandit dumnealui ca atat durerea cat si furnicaturile din proteza ii vor trece daca presa va fi supusa unui control (de ce nu, portocaliu cat cuprinde ?), care s-o aduca cu picioarele pe pamant si sa nu-si mai permita sa defaimeze lumea, cu precadere politicienii basescului, punandu-le in carca fel si fel de fapte penale si care sa-i dea girul numai pentru stirile “corecte” cu care trebuie informata populatia acestei tari.
    Faptul ca presa a ramas singurul broscoi (ca sa citez un portocaliu notoriu) din delicatul gat prezidential, pe care oricat s-ar stradui sa-l scuipe Basescu, nu prea are sanse sa scape de el, este deja un fapt de mintea copiiilor, dar ca sa-l pui pe Prigoana sa initieze un asemenea proiect de lege este de rasul curcilor maghiare purtatoare de gripa aviara.
    A ajuns deputatul Prigoana sa fie oripilat de limbajul licentios folosit de unii utilizatori ai Net-ului, tocmai el care, impreuna cu consoarta, jurnalista la randul ei, au transformat la un moment dat spatiul de emisie al unor anumite televiziuni in cea mai abjecta scena de mahala ferentarista pe care isi spalau fara nicio retinere izmenele sale si chiloteii tanga ai Bahmutencei de resturile fecaloide, in vazul unei tari intregi, fara frica de a fi sanctionati de cineva si sa ceara acum pedepsirea jurnalistilor care nu fac jocul Puterii.
    Haide, bre dom’ Prigoana, sa fim seriosi, tocmai dumneata care ai contribuit din plin la proliferarea televiziunii de mahala pe langa manelizarea Romaniei, tocmai talica ai ajuns sa nu-ti mai placa cacatul pe care ni l-ai servit “in familie” atata amar de vreme?
    Sincer sa fiu, bade Silviule, imi placeai cand, tot pe la televiziuni, in pauzele meciurilor cu Bahmutanca, te bateai cavalereste cu Puterea pentru drepturile persoanelor cu handicap din Romania, cu toate ca in perioada respectiva, aceste drepturi erau cat de cat respectate. A fost nevoie sa te vezi realizat politic, pentru a schimba de drum la 180 de grade, si sa votezi cu doua maini, un picior si o proteza legile portocaliii indreptate impotriva persoanelor pe care altadata le aparai atat de convingator. Chiar nu iti este un pic de rusine obrazului? Si ca sa pui capac, vii si cu aberatia asta abjecta, de ne rade lumea civilizata si cu curu’, in ideea de a pune botnita presei ,cat o mai reusi ea sa fie de libera, intr-o tara calarita si stapanita de Basescu si clanul sau de mafioti.
    Sezi nea Silviule in banca matale, ocupa-te de gunoaiele Bucurestiului si lasa in sarcina presei gunoaiele politice ale timpurilor noastre, ca doar atat ne-a mai ramas, oarecum neatins de otrava cotrocenista.

  20. 21 Dragos septembrie 13, 2010 la 10:50 am

    Ca sa ma bag in seama…(atentie !)…sa ma introduc in discutie, am cautat pe Google „sistemul american de invatamant”. Iata ce-am gasit:

    „Sistemul de invatamant american are reputatia de a fi cel mai bun din lume. In Statele Unite exista peste 3.000 de universitati, fiecare cu o autonomie separata. Acest lucru presupune ca fiecare universitate, fiecare facultate sau departament in parte din cadrul universitatii, fiecare profesor au o putere foarte mare de decizie si poate sa-si organizeze „ograda” cu totul altfel decat vecinii. Universitatile sunt impartite in doua categorii: de stat si particulare. Principala diferenta dintre ele este modul in care studentii isi platesc studiile si modul in care universitatea se finanteaza. Studiile costa la o universitate de stat aproximativ 9.000 de dolari pe an de student, iar la o universitate particulara de varf, peste 25.000 de dolari pe an (poate chiar 30.000$). Pentru cei mai multi studenti plata studiilor, chiar la o universitate de stat, este un efort financiar considerabil.

    Majoritatea studentilor muncesc pentru a obtine acesti bani (46% dintre studentii americani muncesc in timpul facultatii) sau se imprumuta de la banca (50% din studentii care termina universitatea sunt datornici din cauza platii studiilor). Asta inseamna ca acesti oameni PUN FOARTE MULTA VALOARE pe cunostintele pe care le capata in scoala, FIIND DE ACORD SA PLATEASCA ANI INTREGI DATORII PENTRU A LE CAPATA. In Statele Unite bancile au programe speciale de creditare pentru studenti, dobanda perceputa pentru acestia fiind mai mica.
    In general, bugetele universitatilor DE STAT SUNT MAI MICI; la aceste universitati statul acopera o mare parte din costul invatamantului pentru studentii din acelasi stat cu universitatea”.

  21. 22 DanM septembrie 13, 2010 la 10:54 am

    Da, poate aveti dreptate in anumite privinte. Dar sa fim realisti, nici in timpul mandatului dumneavoastra scoala romaneasca nu arata mai bine la toate capitolele. Atunci, poate aveam mai multi elevi, s-au desfiintat astazi scoli care aveau cativa elevi, nu exagerati prin a spune ca „Traian Basescu nu a fost niciodata in stare sa construiasca nimic, ca si-a bazat evolutia pe actiuni distructive.” Dumneavoastra daca ati construit sali de sport care nu sunt folosite de nimeni, sau folosite de foarte putini copii, cum ati numi aceasta actiune? Incercati sa denigrati inceputul reformarii invatamantului facuta de catre Dl Funeriu, punand intr-o lumina proasta actiunile acestuia. Daca priviti mai atent cred ca a facut mult mai mult decat au facut toti ministrii invatamantului pe care i-a avut Romania in ultimii 20 ani, o reforma corecta. Nu poti tine, doar de dragul de a cheltui niste bani, o scoala in functiune care are doar 30 de elevi in toate cele patru clase primare, era la mintea cocosului ca trebuiau comasate anumite scoli in anumite zone rurale. Nu poti tine mii de profesori care au depasit limita de pensie pe posturi titularizate, iar tineri care au confirmat sa nu isi gaseasca un post de titular pe post. Totul se leaga, dar cine sa vada acest lucru, suntem orbiti de ura, invidie si dusmanie in loc sa incercam sa colaboram sa aducem imbunatatiri sistemului, nu numai sa criticam. Si asta o vedem de 20 ani la toti politicienii. Cum ar fi sa aveti o casa Dl Nastase care sa aiba intrarea principala prin mansarda, dormitorul sa il aveti la demisol si baia la subsol? Cam asa arata sitemul public din Romania, construit peste cel vechi pastrat din vremea comunistilor si doar upgradat pe parcursul acestor 20 ani cu posturi politice inventate la fiecare mandat.

  22. 23 Aya septembrie 13, 2010 la 11:34 am

    @

    Le Prince

    „We don’t need no education” poate figura, in Romania anului 2010, ca norma in materie de invatamant si educatie.
    Daca ar depune in Parlament o initiativa in acest sens- lege unica, articol unic cu textul respectiv- criminalii guvernanti ar fi onesti.
    Oricum, formula poate fi inscrisa ca postulat deasupra intrarii in Ministerului Invatamantului.

    Dau curs sugestiei tale:

  23. 24 vlad septembrie 13, 2010 la 11:38 am

    Eu cred ca se doreste scoaterea unor generatii de idioti usor de prostit, robotei executanti fara personalitate si asa se poate creind dezbinare intre parinti ,profesori si elevi.
    Eu sunt profesor tanar dupa reducerea de 25% am 700 lei din care 200 le dau pe naveta care nu se deconteaza si cu ce raman????? Evident ca mai fac si altceva si muncesc fix pt 5 milioane ASTA E , CAND POLITICIENII O SA MUNCEASCA PT MILIOANELE DE EURO PE CARE LE DETIN ,MARE PARTE DIN BANII NOSTRI CE TRBUIAU INVESTITI IN FOLOSUL NOSTRU, PT DEZVOLTAREA TARII????

  24. 25 nastase septembrie 13, 2010 la 12:03 pm

    Aya,
    deciziile le iau singur – bune sau rele. Sfaturi accept. Deci, nu are de ce sa-ti fie teama.

  25. 26 Octavian Radu septembrie 13, 2010 la 12:41 pm

    @Vasile, nu vad de unde scoti cifra de 4500 de lei(adica de 45 de milioane). Cand, daca stau sa ma gandesc cu banii astia platesti si taxa la o facultate buna, iti cumperi si haine si rechizite si iti mai dai si spaga pentru camin 🙂 .

    Poate tu te referi la copiii din anii terminali (a 8-a, a 12-a) care arunca o groaza de bani pe meditatii.

    http://octaraduro.wordpress.com/2010/07/12/reforma-din-invatamant/

  26. 27 Aya septembrie 13, 2010 la 2:14 pm

    @

    Adrian Nastase

    Multumesc.

  27. 28 Blizzard septembrie 13, 2010 la 2:36 pm

    Poate pregateste PSD-ul macar vreo doua nume noi si un document serios pentru strategia pe educatie, ca daca veniti tot cu madam E.A. (mare profa si mare decanita, insa doar atat) validata Vanghelie, mai bine il lasati in continuare pe Funeriu sa-si ia castane.

    In prostia mea, cred ca educatia e printre singurele sanse de salvare a acestui neam bolnav cronic.
    Si italienii au reusit sa-si revina si sa se dezvolte, in ciuda coruptiei si incompetentei politicienilor lor, asa ca inca trag sperante ca poate vom reusi si noi insa fara educatie nu prea vad cum.

  28. 29 Aya septembrie 13, 2010 la 2:43 pm

    @

    Octavian Radu

    Vasile s-a referit la cheltuielile pentru acoperirea nevoilor unui elev la nivelul unui intreg an scolar (atat experienta parintilor cat si reportajele TV, realizate in preambulul anului scolar, la furnizorii de rechizite si uniforme, dadeau ca sigura o suma initiala de minimum 450 roni; deci, la nivelul unui an, suma avansata de Vasile este corecta). Daca ar fi trebuit sa adauge si meditatiile pentru cei aflati in clasele terminale (dupa cate am aflat, doar in provincie, unde se percep sume mai mici, meditatiile se ridica la aproximativ 5000 de lei intr-un an- in Bucuresti si in orasele mari sumele depasesc serios acel nivel) ar fi ajuns la cel putin 10.000 roni.

    In ceea ce te priveste, fortezi nota pentru a atrage atentia asupra ta, mesajul adresat lui Vasile fiind un pretext pentru acel link?

    Vasile si cu mine nu ne numaram, reciproc, pe „lista preferatilor” fiecaruia dintre noi, dar nu am putut sa nu intervin fata de tratamentul tau zeflemitor, gratuit.

  29. 30 Vasile, septembrie 13, 2010 la 3:16 pm

    Octavian Radu,

    Eu nu scot nimic domnule , de scos scoti dumneata , eu am spus citez AUZEAM DEUNAZI..” eu am auzit explicitata pentru fiecare suma in parte , daca aveti un copil la scoala o sa auziti si dumneavoastra , daca nu o sa auziti ca mine de la altii. Eu am sa incerc sa fiu succint si fara sa fac referire la costul uniformelor, recuzitei,fondului clase, fondurilor separate pentru teme aplicative ale profesorilor,contributia parintilor la paza imprejurimilor scolii , ati socotit pina aici ??? Ei adaugati si meditatia la cel putin un obiect , si faceti totalul , si va rog sa il publicati pentru buna regula , ca sa nu mai scot eu nimic de la mine!…
    Dar stiti ceva ..m-am razgandit , poate sunteti si la artimetica probasist si nu va ies socotelile si atunci va atasez un citat „Învăţământul de stat este gratuit”, scrie în Constituţie, dar în viaţa reală părinţii investesc, în medie,1.500 de lei pentru anul şcolar al unui copil, potrivit unei cercetări a Organizaţiei Salvaţi Copiii România, dată ieri publicităţii. Familiile cu mai mulţi copii trebuie să plătească anual aproape 2.000 de lei. Studiul intitulat „Învăţământul gratuit costă!” arată că meditaţiile majorează cheltuielile şi la 4.500 de lei, ….. Alo , alo mai sunteti pe receptie ?Roger vorba Prinsului!

  30. 31 Aya septembrie 13, 2010 la 3:46 pm

    @

    DanM

    FUNERIU A FACUT MAI MULTE GRESELI DECAT TOTI CEILALTI MINISTRI, LA UN LOC, IN ULTIMII 20 DE ANI; DE FAPT, DUCE O POLITICA GENOCIDARA LA NIVEL DE INVATAMANT!

    Fie nu cunosti realitatea, fie esti penibil tendentios in textul din septembrie 13, 2010 la 10:54 am.

    In timpul mandatului lui Adrian Nastase au fost alocate sume considerabile pentru renovarea gradinitelor, scolilor si liceelor (daca uneori s-a facut ceva de mantuiala nu e de vina premierul Adrian Nastase- doar nu va fi avand cineva pretentia sa fi fost si sef de santier in toate locurile din Romania unde s-au executat acele lucrari).

    S-au construit sali de sport in cadrul unui binevenit si bine gandit program national. Faptul ca nu le foloseste nimeni acum este, dincolo de expresia unei gandiri aberante la nivelul unor factori de decizie, o crima pentru sanatatea si dezvoltarea fizica armonioasa a copiilor.

    Preocuparea lui Adrian Nastase pentru impiedicarea abandonului scolar l-a facut sa gaseasca solutia programului national „Cornul si laptele”- stim toti ca a avut succes.

    Acolo unde lipseau scolile (in mici asezari rurale izolate) iar copiii trebuiau sa mearga pe jos drum lung pentru ei pana in primul sat pentru a invata (2-3 kilometri inseamna enorm cand esti o gagalice din clasele elementare, cu ghiozdanul in spate, si trebuie sa-i strabati, dimineata la dus si dupa amiaza la intoarcere, uneori pe frig, ploaie, ninsoare) in perioada Cabinetului Nastase au fost puse la dispozitie microbuze special destinate transportului elevilor. Intereseaza-te si vei afla ca asa este.

    Da, intr-un sat aflat la kilometri departare de un altul care are scoala, lacasul de invatamant trebuie pastrat functional chiar daca in el invata 1 elev, nu 30.
    Mentalitatea conform careia aprecierea cantitative justifica o concluzie calitativa este dovada de limitare mintala si are un periculos potential deturnant in luarea deciziilor.

    Fiecare minte tanara instruita conteaza si trebuie tratata cu afectuos respect. In ceea ce ma priveste, doar in fata fortei cuvantului m-am plecat cu atata umilitate (nu umilinta!) ca in fata unei minti fragede, care astepata germenii cunoasterii.

    Exista opinia ca un „invatat” in minus nu conteaza.
    Nu stiu daca e asa in privinta „invatatului” in minus, dar sigur stiu ca un analfabet in plus conteaza, caci va fi parte a societatii!

    Ai afirmat ceva halucinant despre Funeriu, anume ca (citez): „a facut mult mai mult decat au facut toti ministrii invatamantului pe care i-a avut Romania in ultimii 20 ani, o reforma corecta”.

    Legat de Funeriu si de ultimii 20 de ani, realitatea este cu totul alta.
    In ultimii 20 de ani toti ministrii Invatamentului luati la un loc nu au facut atatea greseli cate a reusit Funeriu sa faca intr-un timp record. Ca sa nu mai discutam de faptul ca „greselile” (atrag atentia asupra ghilimelelor) lui sunt uriase.
    Am pus cuvantul „greseli” intre ghilimele intrucat imi este imposibil sa cred ca toate sunt, din „intamplare”, parca dirijate, fiecare adaugand celor precedente (ale aceluiasi Funeriu) si avand ca EVIDENTA finalitate prabusirea sistemului romanesc de invatament, cresterea numarului de analfabeti, abandonul scolar, dezinteresul fata de cunoastere.

    Bref, exista toate elementele specifice unei coerente politici genocidare SI la nivelul invatamantului- caracteristica regasindu-se in cazul tuturor politicilor sociale, economice, culturale ale criminalului guvern Boc.

    Am afirmat, repet si sustin: de un an, masurile guvernamentale vizand sectoarele economic, social, cultural se constituie in actiuni coerente ca parti ale unor politici genocidare!

    Ceea ce face criminalul guvern Boc se numeste crima in masa cu premeditare!
    In cazul distrugerii invatamantului situatia este, poate, cea mai grava prin efectele ei viitoare EVIDENT PROGRAMATE (actiunile au coerenta atat pentru prezent cat si pentru viitor).
    Este la nivelul evidentei ca se intentioneaza, actionandu-se programat, transformarea romanilor intr-un popor subcultural, primitiv ca nivel al cunoasterii- ceea ce antreneaza primitivismul deciziilor si spiritul gregar.

    A fost declansat primul dintr-o serie de cicluri distructive, programate sa aiba perversa vocatie de autoreproducere, ansamblul Romaniei (social, cultural si al invatamentului, economic) urmand sa fie macinat din interior, intr-o actiune imperceptibila pentru o privire neexperimentata in interpretarea simptomelor specifice. Efectele ar urma sa se instaleze brusc.

    Daca nu va fi votata motiunea de cenzura, PSD nu preia guvernarea cel tarziu in octombrie si primul ciclu nu este oprit inainte de a se incheia, procesul devine ireversibil iar mascatul genocid programat de criminalul guvern Boc va produce efecte scontate.

  31. 32 Aya septembrie 13, 2010 la 4:18 pm

    @

    Le Prince

    Si, „pentru noi, o melodie , al carei titlu ar trebui sa ne faca din nou adolescenti, macar cu gandul pe bancile scolii si la „nebuniile” de liceeni. Gigliola Cinquetti- Non ho l’eta”:

  32. 33 blogideologic septembrie 13, 2010 la 4:26 pm

    „Republica Moldova este un câmp de luptă între Occident şi Rusia” http://www.romanialibera.ro/actualitate/mapamond/stratfor-plebiscitul-din-moldova-a-esuat-si-cu-ajutorul-ucrainei-199279.html . Acesta este un mit. De fapt nu există un „câmp de luptă între Occident şi Rusia”. Între Occident şi Rusia există conivenţă totală în ceea ce priveşte lichidarea arhetipului cultural şi istoric chemat Romania Orientală. Ideologia Montesquieu-Voltaire-Gibbon dădea gratuit Rusiei teritoriul Romania Orientală nord-pontică prin pacea de la Kuciuk Kainargi din anul 1774. Mai departe, ideologia Karamzin bazată pe comparaţia între români şi pieile roşii în premisa exterminării românilor din spaţiul nord-pontic justifica Rusia Meridională sau NovoRossiia. De fapt există un corpus ideologic inextricabil Montesquieu-Voltaire-Gibbon-Karamzin, un corpus ideologic anti-Romania Orientală şi anti-Romania Neoacquistica, augmentat în secolul XX de bolşevicul Nikolai Buharin prin ideologia rroma-cominternistă, o ideologie anti-România pe care ministrul Educaţiei Daniel Funeriu o implementează acum în şcoala românească. După modelul Raportului Tismăneanu, şcoala plătită de statul român funcţionează acum împotriva intereselor româneşti.

  33. 34 Viorel Dobre septembrie 13, 2010 la 4:34 pm

    @ Aya

    Aya spune:
    septembrie 13, 2010 la 7:10 am

    Doamna Aya, nu ati mai amintit de mine, varful de lance si de dorinta mea apriga de a va cenzura. Doamna, ma simt neglijat!

    Eu credeam ca dl Nastase a respuns clar si ferm: este un spatiu unic si liber.
    Se pare ca va place ciorba reincalzita.

  34. 35 POPA I septembrie 13, 2010 la 5:38 pm

    Sa fii parinte in ROMANIA
    Cea mai mare dezamagire a unui copil, ca sa nu mai vorbim de parinte, este sa mergi la scoala in clasa intai si sa nu ai invatator. Sa vezi cum un alt profesor preia cele doua clase de-a intaia si le spune copiilor ca doar astazi se intampla asta iar de maine lucrurile se vor indrepta.
    Trairile celor mici sunt influentate de privirile ingrijorate ale parintilor care nu cred in ruptul capului ca se poate intampla asa ceva copiilor lor, in prima zi de scoala.
    In acest timp un director bulversat incerca sa-i asigure pe toti, parinti, elevi, profesori ca povestea care se deruleaza nu este aievea ci doar un vis urat din care ne vom trezi cu totii in curand, adica maine.
    Atat copiii cat si parintii sau profesorii merg acasa, derutati, dar privind cu incredere la ziua de maine sperand ca lucrurile se vor indrepta, in virtutea celor spuse de domnul director.
    S-ar putea sa se indrepte cate ceva, dar in memoria copilului meu prima zi de de scoala va fi intotdeauna goala. Din acest tablou va lipsi doamna invatatoare.
    UE, ROMANIA 13 SEPTEMBRIE, COMUNA BALENI, JUDETUL GALATI – Locul in care a trait familia Cantacuzino, locul in care s-a oprit, în 1927, după o conferinţă la Galaţi, Nicolae Iorga, admirând “preţioasa bibliotecă de la Băleni, unde se găseau cărţi în engleză, franceză, rusă, greacă, germană şi română.
    Aceasta poveste este valabila pentru cei de la gradinita, clasa intai, clasa a doua – copiii cautau disperati cu privirea pe cea care, anul trecut, ii invatase alfabetul sau adunarea si nu intlegeau ce se intampla…… dar parca mai conteaza ceva in tara asta.
    Mi-e rusine cand ma uit in oglinda si ma intreb de ce nu am plecat pana acum spre alte colturi ale lumii. Mi-e frica de momentul in care copilul meu ma va intreba acest lucru si nu-si va aminti nimic de Basescu, Boc, Funeriu sau altcineva.
    Voi fi singurul vinovat.

  35. 36 Pali septembrie 13, 2010 la 6:10 pm

    @ Blizzard

    „Garantat” Vanghelie ! Validarea a venit pe urma….

  36. 37 Aya septembrie 13, 2010 la 7:41 pm

    @

    Blizzard

    Citez: „cred ca educatia e printre singurele sanse de salvare a acestui neam”.
    Subscriu.

  37. 38 Aya septembrie 13, 2010 la 7:55 pm

    @

    Dragos

    Stii bine ca acel sistem nu va putea functiona vreodata in spatiul romanesc pur si simplu pentru ca aici exista un alt specific (nu am in vedere vreun sens peiorativ).
    Metodele si tehnicile americane, in general metodele anglo- saxone nu produc reactia scontata in cazul romanilor.
    Iti amintesc doar campaniile electorale in care au fost folositi, initial, strategi americani cu rezultate de exceptie in alte zone. Aici, nu au avut succes (si au stiut sa se retraga la vreme, pentru a nu-si intina reputatia, realizand ca, psihologic, romanii nu raspund la stimulii si, sau la strategiile a caror eficienta fusese dovedita in alte cazuri, cu altii).
    Pentru ca un proiect sa fie eficient trebuie sa pornesti de la realitate si sa il pliezi pe specificul ei, nicidecum sa incerci transformarea realitatii structurale in functie de intentii, oricat de bune ar fi acestea.

  38. 39 Aya septembrie 13, 2010 la 7:57 pm

    @

    Pali

    Asa, prietene, rasuceste-mi cutitul in rana amintind de acel „garantat”! Imi crapa si acum obrazul de rusine, desi nu ma „garanta” pe mine.

  39. 40 Aya septembrie 13, 2010 la 8:04 pm

    @

    Le Prince

    Vin vremuri foarte interesante si in Romania, in general in Europa, dupa parerea mea.
    Spuneam, intr-o discutie purtata in vara (in iunie, in perioada targului de carte) cu un drag prieten, ca anul 2010 are, pentru cine stie sa desluseasca semnele, multe lucruri comune, de fond, cu 1968, asa cum este amanuntita perioada in volume (care m-au fascinat, ca tot ce inseamna, ca mesaj, acel an).

  40. 41 Mihnea Georgescu septembrie 13, 2010 la 8:27 pm

    @ Aya

    Există o ciclicitate a Istoriei, o schimbare a paradigmei generaţionale periodică: 1945 – 1968 – 1990 – 2012. Şi eu am meditat îndelung la aceste cicluri istorice…

  41. 42 Dragos septembrie 13, 2010 la 10:28 pm

    Aya,

    “În România sunt 18.300 de biserici; doar 4.700 de şcoli generale stau la dispoziţia copiilor.

    În România, în ultimii 15 ani, s-a inaugurat câte o biserică nouă la fiecare două zile; nota de plată fiind achitată, într-o măsură semnificativă, de bugetul de stat sau de către bugetele locale. În România, în aceeaşi perioadă, din cauza unui buget insuficient alocat Ministerului Educaţiei, s-au desfiinţat peste 21.000 de unităţi de învăţământ, echivalent cu dispariţia a patru şcoli în fiecare zi a fiecărui an! ” Sursa: asur.ro

    Inteleg, trebuie sa pornesc de la realitate dar, pentru numele lui Dumnezeu, C U M sa ma pliez pe specificul asta, romanesc ?

  42. 43 Aya septembrie 14, 2010 la 1:36 am

    @

    Mihnea Georgescu

    Mihnea, ceea ce afirmi tu pare a fi influentat de un anumit context general. Ciclicitatea pe care ai observat-o este specifica, de exemplu, zodiacului chinezesc.

    Dincolo de asta, insa va fi existand si o determinare istorica.
    Ma fascineaza anul 1968- este mai stralucitor, mai „viu”, mai frumos decat 1990 prin evenimente si prin efectele asupra perioadei care a urmat. Produce efecte si acum.

  43. 44 Blizzard septembrie 14, 2010 la 9:45 am

    @Pali
    Multumesc ca m-ai corectat, m-am grabit si am confundat „garantat” cu „validat”.

    @
    Aya
    Episod sau nu, chestia aia ramane in mintea mea de individ neutru drept un simbol al bolilor de care sufera politica din Romania.
    Intelectual, lui vanghelie nu-i ajunge toata inteligenta de pe „goagal” ca sa discute de la egal la egal cu E.A. dar iata ca in practica primul o garanteaza pe E.A. E ceva fundamental gresit la mijloc. Si trebuie schimbat, la fel cum si E.A. nu poate oferi educatiei, managementul de care acest sistem are nevoie in prezent.
    Si nu mai vreau sa vad profesori care conduc educatia, medici care conduc sanatatea si casele de asigurari si alte d-astea…

    @Adrian Nastase
    Cand ma uit la educatia din prezent, spun cu mana pe inima ca sistemul de pe vremea lui Ceausescu era mult mai bun si performant!
    Am prins ambele sisteme si stiu cat se transpira la treapta, la admitere, la bac, pentru un loc intr-o clasa de elita si apoi pentru un loc la o facultate de stat, foarte cautata.

    Nu ne-a impus UE mare lucru in acest domeniu. L-am demolat noi cu pricepere in prostie. Nu sunt nici paranoic sa spun ca cineva doreste demolarea educatiei din Romania, ca e un plan, ca mai stiu eu ce. Astea-s povesti. Prostia si hotia au distrus tot (sintetizez in doua cuvinte) in Romania.

    Domnule Nastase, din pozitia dvs. de antrenor/selectioner PSD sau ce mai sunteti dvs. pe acolo, pentru educatie cred ca trebuie sa cautati un Martin Luther. Avem nevoie de zeci de Lutheri dar daca la justitie, la finante sau la industrie e mai greu pentru ca acolo inoata rechinii, la educatie cred ca poate unul sa miste ceva, daca e intr-adevar persoana potrivita.

    Asa cum Luther a luptat impotriva indulgentelor vandute de Biserica Catolica, asa sa lupte si un ministru impotriva diplomelor de studii superioare emise pe banda rulanta si pe eforturile parintilor pacaliti de „soarta” si sa reorienteze educatia spre un sistem competitiv, echilibrat social (inteligenta si genetica nu tin cont de banii parintilor ca nu-s FNI), motivant, exigent si corect.
    Sa lupte impotriva retardatilor care vin la reexaminarea de la BAC cu masini de peste 50.000 euro, care dupa ce-si iau BAC-ul dupa ce au inrosit parintii lor telefoanele, se inscriu la o universitate privata de unde in 4 ani le iese o diploma cu care vor ocupa un post de conducere in administratia publica.

    Si cate si mai cate…

    Apropo, m-am nimerit intr-un hypermarket unde am constatat ca in ciclul primar se cauta/poarta tot uniformele albastre care erau si acum 30 de ani. Sunt pentru uniforma in incinta institutiei de invatamant. Dar trebuie sa tinem pasul cu realitatea.
    Sunt impotriva telefoanelor mobile in scoli (pana la liceu inclusiv) dar sunt pentru un laptop la fiecare elev.

  44. 45 DanM septembrie 14, 2010 la 10:28 am

    @Aya
    Cred ca stati doar in Bucuresti si priviti realitatea tarii la unul din posturile TV aservite PSD sau in cel mai bun caz, mai faceti o vizita in statiunile de la Marea Negra si pe parcursul autostrazii incepute de Basescu si neterminate de guvernul Nastase mai trageti cu ochiul la realitatea de langa.
    Nu am vrut sa fiu ipocrit dar ma fortati, prin natura jobului am umblat in tara asta prin toate coltisoarele, si vad zi de zi cum dispar sate, comune prin depopulare. Nu poti sa spui ca „Da, intr-un sat aflat la kilometri departare de un altul care are scoala, lacasul de invatamant trebuie pastrat functional chiar daca in el invata 1 elev, nu 30.” e ilogic, nicaieri in lumea asta nu exista asa ceva. Da, nu contest ca guvernul Nastase a facut si lucruri bune, ca acele microbuze pentru transportul elevilor (la inceput au fost niste ARO modificate, abia guvernul Tariceanu a dat microbuze). Dar sunt pe principiul ca un lucru pe care il faci sa fie realizat bine si sa urmaresti sa fie terminat bine. In orice domeniu intervine rutina. Despre aceste microbuze poate cunoasteti sau aveti informatii ca au fost folosite in campaniile electorale, in excursii ale primarilor (din tot spectrul politic) prin tara, deci in concluzie sunt folosite si alte scopuri ceeea ce va duce la o degradare rapida a lor.
    Mai faceti o afirmatie care nu s-a probat, poate doar in statisticile PSD „pentru impiedicarea abandonului scolar l-a facut sa gaseasca solutia programului national “Cornul si laptele””. A fost un lucru foarte bun, dar poate ca trebuia sa creeze acele cantine scolare care ar fi dat de lucru mai multor persoane si ar fi oferit copiilor macar o masa sanatoasa. Programul „Cornul si Laptele” nu este decat un inceput care trebuia continuat la un alt nivel, dar acest program nu a impiedicat abandonul scolar, e aberant sa sustii ca un copil vine la scoala doar pentru ” Corn si Lapte”. Referitor la salile de sport, a fost un proiect extraordinar facut de catre un guvern, dar aplicat prost. Firme acolite PSD au profitat de aceasta, poate ca Dl Nastase nu avea habar de acest lucru, multe dintre aceste constructii au fost facute prost, unele au fost asezate prost si multe nu sunt functionale findca nu s-a luat in calcul elementul principal, numarul de elevi. Si iarasi ajungem la prostia de mai devreme, nu poti construi o scoala doar pentru un elev, trebuie sa gasesti solutia viabila. Inteleg ca se mai intampla ca „Muntele sa vina la Mohamed”, dar noi chiar vrem sa o probam si sa o folosim ca sintagma de viata, trebuie sa intelegem ca nimeni nu iti da de pomana ceva. In privinta, ca daca „PSD nu preia guvernarea cel tarziu in octombrie” te anunt ca daca prin absurd va fi votata motiunea tot nu se va intampla sa avem un guvern in octombrie instalat. Poate Dl Ponta si echipa PSD vor incerca prin forta sa isi impuna in Parlament motiunea, si la forta ma refer la actiunile de strada pe care le pregatesc prin si cu ajutorul sindicatelor iarasi un lucru „neortodox”.

  45. 46 Blizzard septembrie 14, 2010 la 1:23 pm

    @DanM
    Cand spuneti cantine ma gandesc ca ele ar fi un debuseu foarte bun pentru productia agricola autohtona (mai ales daca sunt dotate si cu spatii corespunzatoare pentru depozitare legume/fructe/carne, nu neaparat spatii imense ca nu faci acolo centre de gross) dar cum orice idee buna aplicata in Romania, pe banii statului, cu oamenii statului, in democratie si capitalism, de catre romani, se transforma intr-o mare tzeapa…mai bine nu.

    E trist sa traiesti intr-o tara unde exista un mare decalaj intre cele doua falii: mediul privat si mediul public.

    In weekendul ce tocmai a trecut, am petrecut ceva timp explicandu-le unor nemti ca statul si mediul privat sunt de vina pentru ca trag tara-n jos.
    Nu prea pricepeau oamenii de ce merge treaba prost, aici unde in mediul privat lucrurile merg ok (nu ma refer acum la bani), mai toti tinerii vorbesc engleza, au inceput sa-si deschida mintea si sa reduca decalajul informational, etc.

  46. 47 olimpiu65 septembrie 14, 2010 la 3:40 pm

    o spune poetul:,, sa nu dea Dumnezeul cel sfant
    sa vrem noi sange nu pamant”….
    in rest aveti pe fond dreptate

  47. 48 Aya septembrie 15, 2010 la 4:09 am

    @

    Dragos

    Citez: „Inteleg, trebuie sa pornesc de la realitate dar, pentru numele lui Dumnezeu, C U M sa ma pliez pe specificul asta, romanesc ?”

    Sunt de acord cu mesajul partii necitate (legat de biserici si de scoli).
    Nu la un astfel de „specific” ma refeream. Nici nu voi spune „au si altii parti de „specific” foarte criticabile”. Stim amandoi ca asa este (ca sa nu mai spun ca ar fi fost un truism- la fragmentul intre ghilimele ma refer).
    Pornisem de la altceva cand am replicat: specificul ango-saxon (y compris american) nu rimeaza cu Romania (sau Romania nu rimeaza cu el). Poate in incheiere voi fi parut ca incerc sa epuizez subiectul specificului- inseamna ca nu am reusit sa ma fac inteleasa.
    Era o abordare punctuala. Nu laudam si nu criticam cele doua „specificuri”, doar constatam (si continui sa constat!). Poate, tonul meu, uneori prea ferm, sa fi fost de vina pentru neintelegere.
    Intr-un alt mesaj (catre DanM, daca nu ma insel) afirmam ca desfiintarea scolilor este o crima (nu cred ca am folosit cuvantul acesta, dar nu il retrag acum). El lauda cumva decizia lui Funeriu de a inchide scolile cu putini elevi, din sate- elevii urmand sa strabata kilometri in satele vecine pentru a putea invata. Imi pare inacceptabil!
    Repet ce i-am spus: o scoala trebuie pastratat chiar daca acolo invata un singur elev. Nu dezvolt, sper ca acum sa fi reusit sa ma fac inteleasa.

  48. 49 Aya septembrie 15, 2010 la 4:13 am

    @

    Blizzard

    Episodul cu „garantat Vanghelie” este mai mult decat maladiv, este ridicol.
    Ridicolul este unicul lucru de care ma tem cu adevarat.
    Analfabetismul si grobianismul ridicate la rang de garantii politice- o culme a ridicolului!

  49. 50 Gabriela septembrie 16, 2010 la 9:15 pm

    Este o pedeapsa grea si nemeritata pentru corpul profesoral sa aiba in fruntea Ministerului Educatiei un personaj care nu e capabil sa se lupte pentru interesele lor si, mai mult, care nu e in stare sa le arate respect. Este cu atat mai jenant cu cat datoreaza formarea sa si dascalilor romani. (Din cate am auzit a fost olimpic la chimie, facand parte din lotul national al Romaniei.)

  50. 51 Draghi Puterity septembrie 17, 2010 la 8:47 am

    @Gabriela

    Din pacate inteligentza si caracterul sunt doua variabile complet independente una de cealalta. Inteligentza lipsita de caracter este intotdeauna malefica. Cred ca dupa 2004 si gazda noastra a ajuns in mod dureros la aceeasi concluzie.


  1. 1 Început de nou an şcolar – începutul sfârşitului Naşului Băsescu « Sfinxul Trackback pe septembrie 13, 2010 la 2:45 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: