Scrisoare deschisa

Domnului Prim Ministru Emil Boc

Guvernul României


Scrisoare deschisă

Am aflat cu surprindere că Guvernul pe care îl conduceţi a decis, în sfârşit, să adopte măsuri ferme, eficiente, de combatere a crizei economice şi de creştere a nivelului de trai. Două astfel de măsuri mi-au atras atenţia şi m-au determinat să vă adresez această scrisoare deschisă.

Guvernul pe care îl conduceţi a decis trecerea imobilului Casei de Cultură a Studenţilor din Cluj Napoca din proprietatea publică a statului în proprietatea publică a Municipiului Cluj Napoca. La 50 de ani de la înfiinţarea acestei prestigioase instituţii de cultură, Guvernul Boc ia instituţia de la studenţi şi pregăteşte, se pare o inginerie imobiliară.

Am avut plăcerea să vizitez această instituţie şi am fost bucuros să-l ascult acolo pe maestrul Dumitru Fărcaş, să revăd ansamblul Mărţişorul, cel care a fost un ambasador cultural internaţional mult mai eficient decât orice program guvernamental. Şi văd cu surprindere că primăria preia doar patrimoniul. Un patrimoniu în care statul a investit în ultimii 8 ani, cel puţin 1 milion de euro, este preluat pentru a putea fi dat în următoarea etapă, bănuiesc, în administrarea unui client politic al camarilei PDL-iste din Cluj. Dar cu personalul ce veţi face? Ce veţi face cu cei care au ţinut trează flacăra culturii studenţeşti nu este greu de bănuit. Vor rămâne fără locuri de muncă pentru că, nu-i aşa, trebuie eficientizate cheltuielile publice! Nu trebuie să vă reamintesc numele unor personalităţi care au trecut prin Casa Studenţilor pentru că sunt convins că vă amintiţi perioada în care eraţi activist comunist în studenţie.

Faptul că proiectul de act normativ a fost modificat în şedinţa de guvern, deja nu mai are importanţă în seria abuzurilor pe care le săvârşiţi (vă reamintesc că forma avizată de justiţie şi de celelalte ministere nu presupunea trecerea proprietăţii la municipalitate, ci doar administrarea). Faptul că respectarea transparenţei decizionale, consfinţită prin lege în anul 2003, a devenit opţională pentru dumneavoastră este o evidenţă. Am căutat pe site-ul Ministerului Educaţiei, al Autorităţii de Tineret, al Guvernului, dar nici vorbă de un asemenea proiect de act normativ. Unde sunt consultările cu organizaţiile guvernamentale? Unde sunt consultările cu federaţiile studenţeşti?

A doua măsură pe care sunteţi pregătit să o adoptaţi este trecerea taberelor şcolare în proprietatea unor consilii judeţene conduse de „gaşca” dumneavoastră politică. Potrivit hotărârii de guvern pe care vreţi să o aprobaţi, evident fără consultarea asociaţiilor autorităţilor locale, fără consultarea organizaţiilor neguvernamentale, fără consultarea sindicatelor, fără o minimă procedură de transparenţă decizională, treceţi toate taberele din judeţele Covasna, Arad şi Dâmboviţa în proprietatea Consiliilor Judeţene.

Aş fi putut crede că este o măsură de descentralizare, dacă nu aş fi văzut că este o măsură de satisfacere a clientelei politice. De ce nu aţi decis să transferaţi taberele către TOATE Consiliile Judeţene? Pentru că nu vreţi să le transferaţi consiliilor conduse de reprezentanţi ai PSD sau PNL? Sau pentru acelea aveţi alte intenţii imobiliare?

Transferul tuturor taberelor din cele 3 judeţe are un singur element de legătură – satisfacerea clientelei politice. Sau poate ministrul educaţiei nu are nicio legătură cu Aradul şi cu Gheorghe Falcă, poate tânărul pensionar, fost ofiţer, pe care l-aţi uns secretar general la Autoritatea de Tineret nu este un discipol fidel al preşedintelui Consiliului Judeţean Dâmboviţa, iar Covasna nu este dominată de partenerul dumneavoastră de guvernare! Şi, poate, ne veţi spune câţi bani au fost investiţi în aceste tabere de către guvern prin instituţiile din subordine!

Şi, dacă totuşi le-aţi dat, cu personalul ce veţi face? Veţi îngroşa cu ei rândurile şomerilor, timp în care şmecheraşii locali care vă servesc cauza îşi vor mai construi nişte vile şi hoteluri în care, evident, ultimii care vor avea acces vor fi elevii?

Vă plângeţi, domnule Prim-ministru de precaritatea educaţiei, dar nu faceţi nimic pentru educaţia în afara şcolii a tinerilor. Este trist, dar în tonul general al unei guvernări incompetente şi incoerente prin care aţi adus ţara în pragul colapsului economic şi social.

Iar demersurile dumneavoastră arată doar disperare, dorinţa nebună a clientelei de partid pe care o slujiţi de a mai „ciupi” câte ceva în timp ce laţul se strânge! Până când?

Adrian Năstase

26 august 2010

65 Responses to “Scrisoare deschisa”


  1. 1 Pali august 26, 2010 la 1:51 pm

    Daca imi permiteti o mica corectura in text….”guvernul pe care reprezint” citat chiar din Umil Boc.El nici coasa nu stie sa conduca;desi era bine daca nimerea propria jugulara cu arma-emblema de la 1907 ! scapam si noi de multe mizerii !

  2. 2 Doru Coarna august 26, 2010 la 3:10 pm

    Se strang tacamurile, chermeza s-a incheiat. Nu mai trebuie Case de Cultura ale Studentilor, probabil nici studenti, nici Tabere scolare si nici scolari deoarece toti trebuie sa plece din tara, asa suna ordinul.

    Boc doar da viata vointei Capitanului. Va continua in regim automatic pana cand acesta il va opri. Sau decupla. Si nu o va face pana cand terminatorul asta ardelenesc handicapat nu (ii) va elibera pamantul patriei. Lui. De bastinasi. De mana a doua.
    Vor fi inlocuiti cu populatie perena transfrontaliera de prima mana, unguri schengen si tigani nomazi repatriati.

    Restului populatiei i se maresc intretinerile si utilitatile, din acelasi motiv.

    Oricum, exista si un prilej de bucurie, nu mai au ce fura si au trecut la patrimoniu. Probabil la anul pe vremea asta vom discuta despre cladirea parlamentului si vilele de tip Lac, poate si sediul guvernului care este in amenajare si nu poate fi preluat nerenovat de stat. Patriarhia la sfarsit.
    Stiu ca pare exagerat dar cu astia nu trebuie sa te miri de nimic. Au primit gena hotiei prin laptele matern iar tehnologia aferenta de la El, mana maiastra, tot ce atinge se face scrum pt unii si bani pt ei. Simultan.

    Mai demult faceam -Bizonului parca- o socoteala despre cat fura astia si ajunsesem la 10 mld/an. Parea exagerat, dar adaug acum erata: era vorba doar de bani, patrimoniile cu care abia au inceput timid vor rotunji mult suma asta.

    Sa le traiasca („bine”) Capitanul! Sa fie vesnic de capul lor. Ura!

  3. 3 Paul august 26, 2010 la 3:16 pm

    Victor V.,

    iti raspund la intrebarea pe care mi-ai pus-o („cine decide care sunt bunurile super-exclusiviste?” – n.b.). Raspunsul este: INTERESUL GENERAL.
    In clar, daca INTERESUL GENERAL decide ca anumite bunuri si servicii nu sunt utile societatii, ele pot fi considerate inutile. Dar, daca din cadrul societatii, un mic grup de persoane care vor sa-si risipeasca banii obtinuti dupa cum am explicat in comentariul la care faci referire (prin transfer de la bogat la bogat si viceversa) considera ca bunurile declarate inutile de catre INTERESUL GENERAL le sunt lor utile, aceste bunuri si servicii devin „super-exclusiviste”. Adica, INTERESUL GENERAL accepta ca cineva le poate considera utile, desi ele nu sunt in realitate. (Exact cum acepti ca rezerva de caviar din frigiderul cu cristale Swarovski al unui miliardar este indispensabila vietii acestuia :), daca ma intelegi pe undeva ).

    Este vorba de democratie, societate, majoritati etc., in chestiune, si avand impresia ca doar INTERESUL PARTICULAR se incadreaza in domeniul tau de expertiza, cred ca ti-e greu sa intelegi toate implicatiile problemei :).
    Totusi, generos ca orice social-democrat autentic, iti stau la dispozitie cu alte raspunsuri :).

  4. 4 i.o.flavius august 26, 2010 la 3:22 pm

    ziua buna
    ma intreb cîte astfel de posibile inginerii stau la dospit sau despre cîte altele „emise” nu avem ştiinţă? sunt curios şi cum şi cînd vom afla despre intrarea lor în… cotidian sau în „normalitate”.
    toate cele bune!

  5. 5 gicacontra august 26, 2010 la 3:29 pm

    O critica, de dragoste: in emisiunea de la Antena 3 ati zis de n ori „…pana la urma… Evitati! In rest doar de bine.,

  6. 6 contele august 26, 2010 la 4:03 pm

    Sibilla

    Să ştii că agresivitatea nu înseamnă întotdeauna FORŢĂ ŞI ECHILIBRU . De multe ori înseamnă şi nesiguranţă . Nu e cazul tău , fireşte .

    Nu ştiu care parte a postării mele te-a enervat aşa tare de m-ai gratulat cu atâtea epitete simpatice dar se vede treaba că proverbul unde dai şi unde crapă este de actualitate , nu mi-a trecut prin cap să te irit . Bine , dacă tu vrei să crezi în identităţi comune nu te opreşte nimeni . Dacă ţi s-a părut că am fost cinic , îmi cer iertare . Se pare că există un scurtcircuit la nivelul dialogului dintre noi doi , probabil pentru că tu eşti prea implicată emoţional în postările de pe bloguri iar eu prea relaxat , astfel încât cuvintele , expresiile şi atitudinile mele ajung la tine distorsionat .

    Hai să repetăm secvenţa . La urarea ta cu ocazia revenirii mele pe blog o să-ţi răspund simplu , neinterpretabil : mulţumesc , bine te-am găsit . Şi atât .

  7. 7 Socrate august 26, 2010 la 4:03 pm

    A fost crima cu premeditare.
    “ Primaria preia Casa de Cultura a Studentilor de la 1 octombrie
    Data publicarii: 29/07/2010 ( Monitorul de Cluj )
    Primarul Clujului, Sorin Apostu, a anuntat ieri ca municipalitatea va prelua Casa de Cultura a Studentilor (CCS) începînd cu data de 1 octombrie. „Proiectul de hotarîre de Guvern pentru preluarea în administrare a CCS va fi discutat chiar azi (ieri – n.r.), iar preluarea oficiala ar urma sa aiba loc începînd cu data de 1 octombrie“, a aratat edilul-sef al municipiului. Dupa preluarea imobilului, Primaria va începe demersurile pentru reabilitarea acestuia, mai ales ca CCS va face parte integranta din proiectul Cluj-Napoca 2020 – Capitala Culturala Europeana. În ceea ce-i priveste pe chiriasii CCS, Apostu a precizat ca, dupa preluare, se va analiza fiecare contract în parte. “

  8. 8 contele august 26, 2010 la 4:06 pm

    Doru Coarnă

    Tu când te concentrezi aşa faci , te joci cu tivul de la rochiţă ? Ce să zic , eu îmi bag mâinile în buzunarele pantalonilor . Mă rog , fiecare cu îmbrăcămintea lui …

  9. 9 Karakas august 26, 2010 la 4:08 pm

    Boc guverneaza dupa ureche. Si nu cred ca aude bine. Pentru el, de exemplu, cozile de la plata impozitelor generate de decizia guvernului sau, erau doar informatii neverificate de presa. Ce e si mai grav este ca Boc nu mai conduce Romania, ci fie FMI, fie Basescu, fie Soarta. La cererea ministrului sau de sanatate de a debloca 6000 posturi intr-un sector public care trece printr-o criza fara precedent, Boc i-a raspuns ca are nevoie de stampila de la FMI. Si ce vom face daca, Doamne fereste, avem o calamitate, un cutremur? Va astepta Boc aprobarea de la FMI ca Guvernul sa gestioneze situatia de criza? Sau nici atunci nu se vor face suplimentari la angajare din cauza ca nu ne da voie FMI? Si nu pot sa nu ma intreb, cine face contractele cu FMI din partea Guvernului, nu lasa si el o portita deschisa Romaniei in diverse scenarii?

  10. 10 contele august 26, 2010 la 4:20 pm

    Vasili ,

    Toată lumea ştie că aristocraţii au şi ei flatulenţe ca toţi muritorii de rând . Toată lumea ştie dar se preface că n-are habar de această problemă , parte din eleganţă , parte dintr-o sfiiciune ce vine din istorie .
    Dacă simţi miros de gaze , întoarce capul în altă parte , schimbă subiectul şi prefă-te că nu s-a întâmplat nimic . Dar tu hăhăi şi arăţi cu deştul : ia uite şi la contele , hăhăhă !
    Tu , ca întotdeauna , fluieri în biserică . Vasile , Vasile , unde îţi sunt bunele maniere ?

    P.S. Pariu pe o porţie de fasole cu ciolan contra unei porţii de fasole bătută că n-ai înţeles nimic din expozeul meu .

  11. 11 contele august 26, 2010 la 4:36 pm

    Paul

    Vai , vai , ce-au putut să facă socialiştii ăia francezi dintr-un om inteligent ca tine ! Am ajuns să dăm exemplu China …Păi acolo dacă INTERESUL GENERAL o doreşte se strămută localităţi cu zeci de mii de oameni fără probleme , indiferent de costuri ( şi aici vorbesc de vieţi omeneşti ) .
    Tare am senzaţia că atunci când vorbeşti aşa doct şi sigur pe tine de statul social ( care mie îmi dă senzaţia de comunism cu faţă umană ) tu te vezi făcând parte din clasa conducătoare , deşteaptă nevoie mare , generoasă şi imparţială . Păi s-ar putea să nu fii printre ăia , mult mai probabil s-ar putea să fii printre cei pe care INTERESUL GENERAL să-i strivească ca pe nişte furnici .
    Şi te-ai făcut că nu înţelegi unde bat eu cu banii acţionarilor . Banii ăia pot fi folosiţi pentru noi locuri de muncă ; avionul , maşina , iahtul sunt şi ele produse de muncitori . Poţi să impozitezi diferenţiat obiectele de lux dar ce propui tu depăşeşte cu mult logica unei economii funcţionale .
    Sunt convins că nu te-am convins dar mai stăm şi noi de vorbă . Căldură mare , mon cher …

  12. 12 Doru Coarna august 26, 2010 la 4:58 pm

    @ Conte,

    lasa-ma furat de contextul narcisistic marturisit de tine, nu m-am putut abtine. Lasa-ma si iarta-ma.
    Apropos, parca era unul „nu pot sa ma abtin” pe aici, printre noi. O fi trecut la dreapta?
    Probabil nu s-a mai putut abtine…

  13. 13 Ghita Bizonu' august 26, 2010 la 5:28 pm

    in afara abjectului.. pardon suboectului.. off topic care va sa zica …
    Stiati ca cica cum tiganii ar fi mai bine de 105 din populatie ? Ca cica cum sunt victime ale crimelor rasite (nepedepsite1?) violente pisice si morale ?(deci cand 2 familii de tigani dicuta bland cu sabii, topoare si pistoale cu bile /gaze/halice sunt agressate de romani. Si cand un traficant este arestat este pe motive etnice !!)
    Asat gasim la http://www.nadara.org/romsnad3.htm

  14. 14 Iepurele de Martie august 26, 2010 la 5:37 pm

    Nu va suparati, domnule Nastase, dar cred ca ati gresit formula de adresare de la inceputul scrisorii. Dvs. scrieti „Domnului Prim Ministru Emil Boc”. N-ar fi fost mai corect „Domnului Prim Ministru Traian Basescu”?

  15. 15 florin m. august 26, 2010 la 5:52 pm

    Paul

    Intre ceea ce descrii tu si democratie este aceeasi asemanare ca intre Declaratia Drepturilor Omului si ghilotina lui Robespierre.

  16. 16 contele august 26, 2010 la 6:03 pm

    Sibilla

    P.S. Şi vezi că nu am spus ” îndrumător zoo personal ” aşa cum afirmi tu , am scris ” îndrumător zoo pastoral ” ( nu glumesc , aşa e trecut în nomenclatorul de meserii ) . Ceea ce , ar trebui să recunoşti , este cu totul altceva .

  17. 17 Victor V. august 26, 2010 la 6:22 pm

    @ Paul

    Chiar îmi făceam probleme că am exagerat cu descrierea „statului social” extrem.

    Cred că fiecare din noi poate defini foarte exact și corect ce înseamnă INTERESUL PARTICULAR. Unii din noi, de obicei după ce nevoile proprii sunt satisfăcute, încep să fie interesați și de binele celor din jur – cred că putem să-i spunem INTERES DE GRUP (deși termenul e cam simplist, pentru a acoperi decent o gamă atât de largă de posibile interpretări).

    Am însă o mare problemă în a defini INTERESUL GENERAL (altfel decât în mod naiv – cum ar fi descrierea raiului pe pământ) și mai ales căile prin care acesta poate fi optimizat.

    Spre exemplu, sunt convins că Hugo Chavez, crede cu tărie în metoda lui de satisface INTERESUL GENERAL. Chiar și Ceaușescu probabil că era convins că ne vrea binele și că servește același sacrosanct interes general, iar noi în prostia noastră nu înțelegem cât de bună și dreaptă era societatea socialistă multilateral-dezvoltată.

    Nu vreau să profit de generozitatea ta social-democrată, dar sunt deschis să continuăm discuția despre statul social. Am avut senzația că și Observator sau LePrince sunt interesați de statul social, având opinii ușor diferite față de opiniile mele (sper să mă ajute și florin m). 🙂

  18. 18 Victor V. august 26, 2010 la 6:25 pm

    Acum am văzut răspunsurile contelui și ale lui florin m. Deja mă simt ceva mai relaxat… 🙂

  19. 19 Sibilla august 26, 2010 la 6:28 pm

    @contesky,
    No aşe, vezi că se poa ?
    Ia seama că pierzi pariul, să nu zici că nu-ţi spusăi… Sare-n ochi ( oare-a-i cui… ) că Vasile nu numai c-a-nţeles şi ce n-ai spus, dar te-a şi lăsat în offside iar tălică vrei să mai şi înscri… Nu se face, nici măcar de către conţi, seriosno.
    Sibilla
    P.S. Bună să-ţi fie inima şi… apasă cu blândeţe pe vocale ŞI consoane, să vezi numai că până şi dumneamea poate fi maleabilă, ba şi-un interlocutor, ( la o adică, desigur nu obligatoriu ) agreabil. Att că tălică, măi dragă contesky, înainte, chiar erai imparţial, de la un timp însă, * ceva * te-an-ndemnat să te sui într-o cestie, că barcă n-o vreu eu numi. Ce observai, absolut întâmplător, e că te amuzi. D-aia nu văzuşi că deloc, dar deloc nu-s iritată, dimpotrivă, niciodată n-am fost mai… EU, după cum am pretenţia ca alteţa ta să fi intuit.

  20. 20 Sibilla august 26, 2010 la 6:30 pm

    P.P.S. Ştii că răspund la provocări, nu fug never ever, NU şi la careuri răsuflate ! ( august 26, 2010 la 6:03 pm )
    S-auzim de Bine, conte, că-ţi zisăi, de tot d-aistea….

  21. 21 exasperat august 26, 2010 la 6:32 pm

    Dacă tânărul pensionar de Dâmboviţa este Corvin Nedelcu, domnul a ajuns pe merit acolo. Numai el ştie săracul câţi dâmboviţeni a terorizat în campania prezidenţială trecută ca să pluseze la bagajul electoral al PD-L. Primarul PSD din Aninoasa are numai amintiri plăcute în acest sens.

  22. 22 clujean august 26, 2010 la 6:52 pm

    corect textul, d-le Nastase, dar… acest Boc nu este decat o marioneta, cum stim cu totii! ceea ce face este expresia dorintei disperate de imbogatire fara efort a gastii portocalii, asa cum, pe vremea Dvs, se scremeau intru propasire lesnicioasa cei din gasca rosie! dreptu-i ca astia de acum va dau clasa la capitolele amploare si tupeu in furaciune, insa, pana la urma, faceti parte din aceeasi tabara: a celor care au devalizat si acum distrug Romania; asa sa va ajute Dumnezeu tuturor.

  23. 23 i.nicolae august 26, 2010 la 7:11 pm

    Si eu care credeam ca nu a mai ramas nimic de „matrasit ” in tarisoara asta,ca doar cu asta s-a ocupat clasa politica din 89 incoace.Nenorocirea Romaniei nu a inceput cu Boc, aduna si ei firimituri ce sa faca saracii.In rest aveti dreptate cu toate ca acest episod e un mizilic ,ia priviti putin si in urma, ce tunuri s-au tras.

    Sa auzim de bine.

  24. 24 Sibilla august 26, 2010 la 7:26 pm

    D-le AN,
    Scrisoare deschisă,
    D-lui Ministru-Prim Ministru – Blogger, Adrian Năstase

    Mimosa pudica spune:
    august 26, 2010 la 3:08 pm
    * ca sa se linisteasca duduia care vede dublu peste tot, pardon dubluri. *

    Zicea cineva p-acilea cum că s-ar fi clarificat nush ce pe blogul AN-ului… oare ?
    Samsonilor NU li se poate opune nimeni, nici macar AN , să nu încalce reguli, de conduită. Prosocială..
    Căluşul, atenţionările sunt doar pentru…
    Acestea să fie * argumentele * pe care domnia dumneavoastră le agreaţi, d-le AN :
    * ca sa se linisteasca duduia care vede dublu peste tot, pardon dubluri. *
    Au nu e cazul s-o spuneţi şi mai limpede, în acest caz ? Direct, de data aista.

    Câinele şi căţelul

    „Cât îmi sunt de urâte unele dobitoace,
    Cum lupii, urşii, leii şi alte câteva,
    Care cred despre sine că preţuiesc ceva!
    De se trag din neam mare,
    Asta e o-ntâmplare:
    Şi eu poate sunt nobil, dar s-o arăt nu-mi place.
    Oamenii spun adesea că-n ţări civilizate
    Este egalitate.
    Toate iau o schimbare şi lumea se ciopleşte,
    Numai pe noi mândria nu ne mai părăseşte.
    Cât pentru mine unul, fieştecine ştie
    C-o am de bucurie
    Când toată lighioana, măcar şi cea mai proastă,
    Câine sadea îmi zice, iar nu domnia-voastră.”
    Aşa vorbea deunăzi cu un bou oarecare
    Samson, dulău de curte, ce lătra foarte tare.
    Căţelul Samurache, ce şedea la o parte
    Ca simplu privitor,
    Auzind vorba lor,
    Şi că nu au mândrie, nici capricii deşarte,
    S-apropie îndată
    Să-şi arate iubirea ce are pentru ei:
    „Gândirea voastră, zise, îmi pare minunată,
    Şi sentimentul vostru îl cinstesc, fraţii mei.”
    – „Noi, fraţii tăi? răspunse Samson plin de mânie,
    Noi, fraţii tăi, potaie!
    O să-ţi dăm o bătaie
    Care s-o pomeneşti.
    Cunoşti tu cine suntem, şi ţi se cade ţie,
    Lichea neruşinată, astfel să ne vorbeşti?”
    – „Dar ziceaţi…” – „Şi ce-ţi pasă? Te-ntreb eu ce ziceam?
    Adevărat vorbeam,
    Că nu iubesc mândria şi că urăsc pe lei,
    Că voi egalitate, dar nu pentru căţei.”
    Aceasta între noi adesea o vedem,
    Şi numai cu cei mari egalitate vrem.
    ( G A )

    Sibilla
    26 august 2010

    P.S. Adăugaţi la lista din Scrisoarea adresată de către domnia dvs Bocului şi Palatul de Cultură din Reşiţa de care se ocupă oareşce inginer PDL Mândru, un apropiat al CJCS. Lista e muuult mai lungă. Dar, aţi subliniat exact şi corect ce se petrece prin exemplele de mai sus.

  25. 25 eficientaenerg august 26, 2010 la 7:43 pm

    Sondaj Eurobarometru:”9 din 10 români evaluează situaţia economică a ţării ca fiind proastă, iar 85% tind să nu aibă încredere în guvern, cel mai ridicat procentaj din UE, chiar dacă 42% consideră că executivul are la dispoziţie mijloacele necesare pentru a combate efectele crizei”.Of,of….

  26. 26 ORASAN IOAN august 26, 2010 la 8:11 pm

    O scrisoare scrisa catre un personaj care nu asculta decat de Traian Basescu si de clientela politica,un personaj care-ti da impresia ca atunci cand apare pe sticla,te priveste cu ura si se rasteste la tine cetateanul Romaniei in slujba caruia ar trebui sa fie.Degeaba scrieti cuiva care cu tupeu da vina pe toti si care nu vrea sa recunoasca ca institutiile statului umplute cu neprofesionistii partidului stat au adus tara intr-o situatie imposibila si de nesuportat,ca ura impotriva lor a guvernantilor,a ajuns sa fie mai puternica decat era impotriva cuplului Ceausescu,cuplu vazut acum in persoanele lui Basescu si Boc,cel putin Ceausescu tinea de doctrina lui stalinista si toata lumea avea de lucru,acum din ce in ce mai putini au de lucru,degeaba platim contributie la sanatate ca dincolo de usile spitalelor nu gasim nimic,posibil doar intalnirea cu moartea,degeaba platim o viata contributia pentru pensie,ca pensia este tot mai departe si tot mai mica,degeaba platim tot felul de impozite si taxeca nu primim mai nimic in loc,in schimb clientela politica este tot mai bogata iar populatia „nesimtit” de saraca.Un prieten ma intrebat de ce sa mai pastram cetatenia romana,ca tara asta de mult nu mai este a noastra,indiferent de cata valoare profesionala si morala ai,nu ai loc de toate pilele politice sa te afirmi,am incercat sa-i explic ca guvernul asta este trecator si pedeleul cu Basescu la fel si mi-a cerut sa-i dau garantii ca cei care vin in locul astora nu vor fi tot pentru ei si partidul lor si nu vor avea nici-o treaba cu dreptatea si cu populatia,regret ca nu am putut sa-i dau asemenea garantii si la randu-mi am ramas destul de neincrezator fata de viitor,astept ca aceste garantii sa fie date de politicienii care mai au simtul onoarei.

  27. 27 contele august 26, 2010 la 8:34 pm

    Sibilla

    La prima postare am înţeles de ce ai pus ” sky „, erai supărată pe ” guşterul ” de mine . Dar la a doua , după ce m-am explicat , de ce am rămas acelaşi guşter ? Că văd că scrii ” contesky ” . Crezi că e o greşeală nepremeditată sau ar trebui să mă inflamez un pic ?

  28. 28 Observator august 26, 2010 la 8:35 pm

    @Victor V. – Victor poate ca statul social e utopie, dar e o utopie simpatica spre care ar fi frumos sa tindem asimtotic.

    Interesul general e intr-adevar „raiul pe pamant”. In limbajul domnilor ce ne sunt politicieni, inclusiv cei europeni, serviciile de interes general sunt cele care care joaca un rol important in imbunatirea vietii tuturor cetatenilor si care ajuta la lupta impotriva izolarii si excluderii sociale.

    E o utopie, stiu. Toti suntem condusi de interesele personale, iar interesele personale ale mai multor indivizi pot fi divergente si e dificil de stabilit cum anume vor defini interes general grupurile: ca mai sus, sau dupa interesul propriu ajutandu-se uneori si de false sondaje populare.

    Dar aici ajungem la dezbateri despre democratie si rolul ei, despre evolutia democratiilor si cred ca e deja tarziu si oricum e off-topic.

    Cu bine

  29. 29 Socrate august 26, 2010 la 8:36 pm

    Domnule Conte, dumeavoastra ce ati prefera, evident intre doua rele, un comunism cu fata umana sau un capitalism ( mai bine zis speculism ) cu fata mafiota ?

  30. 30 contele august 26, 2010 la 8:39 pm

    Victor V.

    Acum că am văzut răspunsul tău şi al lui florin m . m-am mai liniştit şi eu…De va veni societatea aia ” perfectă ” mergem mână-n mână la reeducare …În trei este mai uşor să înveţi concepte noi .

  31. 31 Paul august 26, 2010 la 11:31 pm

    Contele, Florin M., Victor V.,

    daca tot va pregatiti sa va organizati in triumvirat (am explicat candva ca triumviratul este o forma de oligarhie. Deci, fiind abia scapat de monarhie si de dualism, mai are mult de tras pana sa ajunga la „ALLarhie” :), daca se vrea, desigur, sa se mearga spre reunirea celui mai mare numar posibil de participanti la actul puterii), ei bine, in aceste conditii complexe, va voi raspunde la toti deodata, in indiviziune, pentru ca tot pareti voi a impartasi aceleasi opinii (si aceleasi, sa nu le zic lacune, ci … naivitati :).

    Bine, nu mai stiu care era intrebarea, dar nu-i important, pentru ca eu cu raspunsurile stau bine. Adica, am o multime, numai timp sa aveti voi sa le analizati pe toate :).

    Dincolo de gluma, eu cred in continuare ca nu este legitim sa pretinzi unei societati civilizate sa urmeze, ca oile, deciziile unui singur „indrumator”. Dupa cum nu este legitim nici sa le ceri maselor sa urmeze deciziile unui grup restrans de „indrumatori”, atat timp cat nu permiti membrilor societatii respective sa-si dea acordul asupra deciziilor ale caror efecte le vor suferi ulterior.

    Exemplele pe care le dati voi, fara sa vreti, desigur, nu se refera decat la societati in care o singura persoana (Hugo Chavez, Nicolae Ceausescu etc.) lua hotarari in numele tuturor membrilor societatii respective. Evident, fiind vorba de personalitati egocentriste de inalt calibru, cei numiti, chiar credeau (sunt de acord, Victor V.!) ca actioneaza in numele INTERESULUI GENERAL (iti voi defini conceptul candva, Victor V., iti promit, doar ca trebuie sa te alfabetizez in ceea ce tine de democratie, mai inainte 🙂 ). Din pacate, cei numiti, fiind coplesiti de propria lor putere, nu puteau admite ca gresesc pe alocuri (fiind incurajati in aceasta atitudine si de anturajul care profita de slabiciunea lor megalomanica (sic!), si de sistemul care inhiba orice control popular). De aici, greselile cu repercusiunile pe care le cunoastem.

    Intr-o ordine conexa de idei, vreau sa ma refer in continuare la indivizii care, fara a se crede monarhi luminati, dar tot dintr-un orgoliu de „indreptatori de lucruri”, isi consuma nu doar timpul dar si finantele pentru societate.
    In aceasta sectiune textul castigator a fost de aceasta data cel al lui Victoooooor Vî.! :). Florin M. si Contele, nu fiti suparati, ficaruia ii vine randul sa ajunga in pozitie de offside; adica in fata :).
    Asadar, citatul: „Unii din noi, de obicei după ce nevoile proprii sunt satisfăcute, încep să fie interesați și de binele celor din jur” (Victor V., Ed. „blog nastase”, pag. 102738 – ma rog, nr. comentariului 🙂 ).
    Nu-i tare propozitia: „dupa ce nevoile proprii sunt satisfacute”?
    Orice absolvent de liceu stie ca „nevoile umane sunt NELIMITATE” (si ca ele trebuie satisfacute cu ajutorul resurselor limitate existente. Din ce in ce mai limitate, daca ma intrebati pe mine, dar, totodata, din ce in ce mai diversificate, sanchi, pentru a pastra aparenta „inepuizabilitatii” lor).
    Bine, Bill Gates, intr-adevar pare sa fi atins satietatea (in cazul tuturor nevoilor umane, in afara de cea de „a fi important”; dar aceasta este o nevoie inofensiva, atat timp cat nu candideaza la presedintie 🙂 ), in asa fel incat cheltuieste o caruta de milioane de dolari pentru cercetare, opere caritabile etc. Pacat ca ceilalti milionari nu si-au satisfacut si ei nevoile proprii… Ei bine, pentru acestia exista impozit diferentiat, amenzi in functie de avere (in Elvetia, de exemplu) si criza economica, drept tratamente contra intoxicarii cu excesele societatii de consum. Atentie ca e cu spil! :).

    Cat despre exemplul Chinei, Contele, daca tot ma acuzi tu pe mine de inteligenta (desigur, gresit folosita in interesul social-democratiei 🙂 ), ei bine, voi pleda culpabil :).
    Da, in China ” dacă INTERESUL GENERAL o doreşte se strămută localităţi cu zeci de mii de oameni fără probleme , indiferent de costuri ( şi aici vorbesc de vieţi omeneşti”, diferenta fata de societatile in care nici macar piscina in care se scalda flamingii (sic! 🙂 ) unei familii de milionari, nu poate fi demolata pentru a se construi o strada vitala comunitatii din zona, consta in faptul ca pentru stramutarea celor cateva zeci de mii, decid toti ceilalti un miliard si ceva.
    Nu spun ca e bine ca interesul general sa primeze interesului particular sau interesului de grup, spun doar ca este cel mai legitim mod descoperit pana acum de umanitate pentru a-si ierarhiza prioritatile.

    Si totusi nu pot pleca fara sa-i raspund si lui Florin M. Cu atat mai mult cu cat asocierea DDOC-ghilotina nu-i de lepadat.
    Pe scurt, Robespierre nu cred ca avea TIMP sa-si impuna ideile progresiste prin negocieri si analize aprofundate, stiind ca toate monarhiile inconjuratoare erau cu ochii (injectati 🙂 )pe „cetatenii” de neam prost care voiau sa sara de la monarhie direct la democratie. Fara tranzitie :).

  32. 32 pasarea dodo august 27, 2010 la 6:34 am

    Lucrurile se leaga. Au schimbat un ordin de cheltuieli eligibile pentru a da posibilitatea achizitiei de teren pana si pentru proiecte sociale. Au inceput sa dea navala si in bugetele europene fara mila.

  33. 33 Vasile, august 27, 2010 la 6:57 am

    Contele,

    Mesajul meu se pare a a fost incomprehensibil pentru dumneata sau daca vreti peste limita IQului de care cu cinste beneficiati , sau gastronomic vorbind , greu pentru stomacul unui presupus fie el virtual conte.
    Personal nu fluier nu sughit, nu bas ,si nu vorbesc in biserica dintr-un motiv lesne de inteles.
    Efectiv nu o pot face nici in spatiul oferit de acst blog , spatiu care pina la urma nu-i biserica.Nu o fac tot din motive leste de inteles ,nu sunt un magician care sa treaca de barierele virtualului.
    Ideea era alta, dumneata esti un conte de sorgine stahanovista , un conte aparut dupa Marea Revolutie din Octombrie , sau daca vrei dumneata din Noiembrie, te rog frumos sa nu ma intrebi de unde stiu!Pot insa sa precizez ca dupa Revolutia din octombrie,sau noiembrie cu voia dumneavoastra poate insemna si dupa 2004 , sincer insa nu pot sa precizez daca v-ati respectat stagiul de baron sub guvernarea Nastase sau in modi direct ati scuipat in biserica si seful v-a inobilat!
    Nu e nevoie sa va inrebati de unde cunosc acest amanunt!

  34. 34 gabriel teodorescu august 27, 2010 la 6:59 am

    Stopati curba de sacrificiu, si legile care distrug o categorie sociala numita: bugetari
    legislatie, protestele profesorilor
    Promoveaza petitia! Semneaza petitia!
    semnati aici
    http://www.petitieonline.ro/petitie/stopati_curba_de_sacrificiu_si_legile_care_distrug_o_categorie_sociala_numita_bugetari-p08386056.html

  35. 35 dlnimeni august 27, 2010 la 7:23 am

    Imi pun o intrebare: ce vor face beneficiarii pentru dl Boc? Sau nu vor face pentru dl Boc ci pentru altcineva?

  36. 36 ELMMAR august 27, 2010 la 7:33 am

    @ Vasile

    Ne stim de mult timp asa ca nu te deranjeaza cred daca imi raspunzi sincer la o intrebare.
    Eu te inteleg,nu esti nici primul nici ultimul barbat in situatia asta.
    Dupa sugubeata zburdalnicie adolescentina cu sageata indreptata spre o anumita doamna, intreb : esti cumva in plin proces de divort cu sotia?

  37. 37 Ghita Bizonu' august 27, 2010 la 7:51 am

    parol d’horror garantez ca Basile nu vorbeste samd in biserica !!
    Din acelasi motiv ca si mine …. nu o frecventeaza !! Mai ales pe cea traiana

  38. 38 Ghita Bizonu' august 27, 2010 la 8:05 am

    Si ma rog care este sucarul ?
    Pai nu ne-am dat cu toNtii adeziunea sa construim cea mai matreata societate capitalista , astfel ca sa avem oameni bogati ? Fiindca se stie nu poti construi o societate bogata cu oameni saraci! Daca unii se vor imbogati cu toti ne vom simti mai bine , prin delegatie ! Ce voua nu va creste pipota de bucurie cand vedeti pe Becalli in RR(giovani) si Maibach ? Sau pe vidanjeanu Bordura de Unica Folosinta in marchiza modestei sale casute de pe marginea Snagovului?
    Nu? Api sunteti comunisti!
    Ca cum asa bine zice Victor V nu e decat enterese particulare!
    Deci ca sa satisfacem enteresele alea particulare treb esa lasam dracului in maini capabile prostia aia de Casa de Cultură a Studenţilor din Cluj Napoca ! Ce nevoia lor de rap si marijuana nu poa satifacuta decat acolo?! Si ce nevoie e de cultura ori facultate ca sa stergi la fos batranii prin Italia ?!
    Sau aici in Bucurtesti . De ce sa stam noi in calea enteresului particular ? in numele a ce ? Enteresului general ori de grup? Cine are nevoie ca comunistu Strand al Tineretului sa iroseasca atata spatiu util ptr imbogatirea unui ori altuia ?! Ori de Parcu Bordei ?! Sa ne iasa comunismu din cap, nimeni nu are nevoie de idiotii precum parcuri, stranduri ale tineretului ori case de cultura !!!
    Jos comunismu si sa turnam beton in Strandu Tineretului !!
    Ce Obervator ori Florin isi trimit copii la strandu tineretului ?!!(apropos draCilor mergeam la el la 11 ani… Cam departe da aveam interdictie la balta Alimentara … Insa la Tineretului mai era o supraveghere , nu se inceca nimeni – chit ca riscai sa fii scos de urechi din bazinele prea adanci – „frecventarea” lor era recepte doar cu un instructor prin preajma. De obicei erau .. Cred ca si azi . Oricum babacii erau la servicu si io in bazin )

  39. 39 Ghita Bizonu' august 27, 2010 la 8:38 am

    Apropos despre China….

    sa lasam nitel la o parte fraza cu entereu general.. Ca si acolo este cam privatizat si – se pare – sunt abuzuri monstru, oricat impusca cu sarg (prin 88 mai si televizau executiile da geaba !!).
    Insa sa observam ca are o populatei de numa 1,3 mld . Asta naste o presiune enorma…insa as omai observa ca marele castgator al globalizarii este China . Oricum asta nu are importanta ptr cei care gandesc ca in alte parti se traieste mai bine ca in China (normal).
    Dar citesc o caetulie relativ interesanta … Cica din 2001 China nu mai acuza SUA de hegemonism in spatiul est Pacific. Nu, nu din politete ori calcul . Ci fiindca asta este realitatea ! Ca ar trebui sa scuipe in propria ei strachina – hegemonul Asiei de Est este China !!!

  40. 40 Harabula august 27, 2010 la 8:55 am

    Casele astea de cultura, ale sindicatelor si ale tineretului, sunt o enigma economica. Au incaput pe mana unor profitori care traiesc din inchirierea spatiilor. Sindicatele si tineretul n-au nici un folos din ele.
    Casele de cultura ale stutentilor, in general erau active si intr-adevar erau un element de culturalizare. Nu mai stiu care este situatia acum.
    Un comentator de pe acest blog (Socrate) vorbeste despre contractele pe care Casa de Cultura a Studentilor din Cluj le are cu intreprinzatori locali.

    M-a impresionat neplacut acuzatia d-lui Nastase, adresata lui Boc, ca ar fi fost activist comunist. C-o fi fost, ca n-o fi fost, nu cred ca domnul Nastase este indreptatit pentru a acuza in privinta asta. Si chiar daca ar fi indreptatit, aceasta invectiva coboara nivelul discutiei sub pretentiile d-sale. Si apoi domnia sa nu prea a dovedit exigenta in privinta asta cand si-a ales relatiile: Iliescu, Darie etc.
    Toti cei care am trait in timpul comunismului am facut destule compromisuri ca sa nu ne erijam in „cistinki”.

  41. 41 Vasile, august 27, 2010 la 10:22 am

    Domnilor Harabule,

    Sincer vorbind parca as fi de acord cu ceace spuneti in mesajul dumneavoastra , daca mesajul nu ar fi fost pervers.
    Faptul ca manipulativ scrieti de ce ar fi fost indreptatit sa critica ,sau asume, A.Nastase vs E.Boc si daca vreti il adaug si pe T.Basescu, este pina la urma o chestie de conduita morala.Daca doriti intr-o reciproca Dl. Boc Emil si Basescu Traian nu il pote acuza nicicind pe A.Nastase sau pe I.Iliescu de inconsistenta politica aceea care a nascut ingrata asociere Traian Boc cu inimaginabila ura impotriva propriei lor natiuni.
    Pina una alta dumneata si multi altii , indiferent de rangul lor nobiliar sau imobiliar
    se ascundeu sau aplaudau frenetic pe acelasi motiv ca cel de azi , conducatorul iubit, pe cind iliescu si nu numai , stateu cu securistul la poarta si nu se sfiau sa critice public pe N.Ceausescu.
    Domnilor harabule, destest ipocrizia si in aceiasi masura pe ipocriti!

  42. 42 Doru Coarna august 27, 2010 la 10:24 am

    @ Harabula,

    ideea e ca daca ai apucat pe stanga, atunci stai pe stanga. Boc si jupanu’ lui au sarit parleazul cu gratie dar degeaba, pe dreapta fac numai comicarii. Pt ca nu-s dreptaci autentici ci ocazionali. La urmatoarea ocazie ii vei vedea orice altceva, vor bascula iar cu nonsalanta lui Pinocchio. Deci sa-i intelegem pe cei care n-au facut politica inainte ca pot sta pe dreapta, dar doar ei, restul celor care au construit SSMD dar au avut revelatii capitaliste dupa ’89 nu merita recunoastere.

    @ Ghita Bizonu’,

    si eu tot la Tineretului am invatat sa inot si confirm, daca scapai in bazinul de 5 m, cel cu platforma de sarituri de 10m, erai eroul gastii cu care mergeai la strand. Imi amintesc ca repetau singura caseta audio ce le-o fi fost aprobata, dar buna si aia, era Santana… Vestiarele, fetele superbe spray-ate (aparuse recent pulverizatorul si la noi), creme, ochelari fisticii de soare (tot cu retard ajunsese si curentul hippy), chica si favoriti, glume si tigari straine, guma, un intreg arsenal de evadare din lagarul comunist, iluzoriu desigur, dar acceptat. In fond, parintii alegeau pungile Kent, era ceva mandrie sa ai una la inceputuri…
    Programul era asa: descindeam pe la 10.00, intram intr-un vestiar dupa o fata mai reusita (Ho! dupa ce iesea…) pt ca mirosea interesant vestiarul, asta era motivul lentorii noastre, apoi pozitionare strategica la plaja pe iarba, apoi bai prelungite ori de cate ori „aleasa” manifesta interes pt ceea ce se petrece in apa, ne remarcam facand cat mai multe magarii intre noi, simpatice, dar emanam un aer rece si distant in directia ei, cum ca aveam gasca noastra, nu ne interesa restul lumii. Pe la 16.00 micsoram incet distantele, ne trebuia o partenera pt cofetarie, reuseam 100%. Apoi plecare in noul grup la cafetarie, dupa ce pazeam vestiarul, noi de data asta politicosi nevoie mare, ca fetele sa se schimbe. Protectie, nu jucarie. Dura enorm, isi povesteau inauntru toate tampeniile debitate de noi, inclusiv parerile lor. Probabil stabileau perechile. Dupa cofetarie, acasa, dus, masa, schimb de tzoale, apoi bicicleta si bagam goneta, nu conta ca intalnirea de seara era fixata (defapt impusa) in parcul Herastru sau Balta Alba, investeam toata energia in sentiment si bicicleta. Seara pe la 23.00 amaram acasa, epuizati, cu spaima de a nu trezi banuieli parintilor. Se adormea greu pe vremea aia… Dimineata de la cap, dar intai telefoane, aranjamente, incurcaturi, relatari si… „faze” de tot felul. Inclusiv reorientari.
    Apoi stricau totul parintii, cu tabere, concedii cu ei, bunici, etc. Numai tampenii, dar recuperam prin septembrie: in prima zi de scoala mergeam la Tineretului, cu nostalgia fetelor din vara, a marii, si cu cea a toamnei. Si cu pacostea scolii, schimbari de profesori, materii noi, totul parea periculos…

    Copiii astia de azi cu ochelarii in PC… ma apuca mila si intelegerea. Ce sa le ceri? Poate un email…

  43. 43 Vasile, august 27, 2010 la 10:25 am

    Ghizoane,

    Din nou ai dreptale. E o chestie de logica,element care lipseste altetelor lor!

    Ellmar,

    Ca de obicei wrong!

  44. 44 Ghita Bizonu' august 27, 2010 la 11:02 am

    Harabula
    da Bocciolina are dreptu sa vitupereze pe altii ca au fost ce-a fost si el ?!
    da Basinarex are dreptu sa fie mare luptator cu comunismu?
    da Bolodea are dreptu sa fie mare teoretician anticomunist dat fiind inceputu activitatii sale teoretice ?
    da HRP are dreptu sa se dea vvictima din famelie de victime ale comunismului ?
    Au acestia – si altii deptu – sa acuze fara sa scaza nivelul discutiei sub pretentiile normale de decenta samd ?!
    Sau pretentiile sunt numa intr-o parte si exceptiile exceptionale numa in cealalta ?
    Auxi tu te crezi destept sau crezi ca altii e prosti ori crezi ca roti trebe sa acceptam fictiuile tale ?!

  45. 45 Observator august 27, 2010 la 11:24 am

    Nea Ghita – acum ca vorbirati de Strandul Tineretului – acel strand o trebui sa fie si el administrat, nu? Curatat, intretinut, ca daca a ramas neschimbat de cand aveai mata 11 ani, chiar ca nu vad de ce mi-as trimite copilul acolo?

    Ei, si acum intrebarea intrebatoare – cu ce bani? De unde? De la buget? Care buget, ca e gaurit, nu auzisi? Nu bani de pensii, nu bani de salarii nici pentru doctori, nici pentru profesori, nici macar pentru ai de au grija de siguranta nationala (ca pe acestia din urma agrearam toti ca trebuie sa-i tinem de la bugetul de stat). De unde bani si pentru strand? Asa ca, putem sa ne gandim poate la un parteneriat public-privat.

  46. 46 Victor V. august 27, 2010 la 12:31 pm

    @ Paul

    Cred că punctele noastre de vedere sunt mai apropiate decât par la prima vedere. Suntem toți de acord că, în mod ideal, ar trebui să urmarim satisfacerea unui interes cât mai larg, dar acest lucru devine tot mai greu, pe măsură ce gradul de generalizare crește.

    Ce-ar fi dacă în loc să discutăm în contradictoriu despre cum să limităm prin lege satisfacerea nevoilor proprii, am discuta despre definirea și armonizarea interesului general.

    Cred că primul pas ar fi dezbaterea publică și transparentizarea actului de guvernare. Exact ceea ce actuala putere evită cu obstinație fie din rea-voință, fie din stupiditate. Oare nu se poate stabili prin lege (presupunând că acest lucru nu există) obligația Guvernului de justifica PUBLIC deciziile luate?

    Să luăm cazul Casei de Cultură a Studenților din Cluj. Dacă decizia a fost luată „discret”, fără consultare publică, Hotarârea de Guvern ar deveni, în acest caz, ilegală și deci lovită de nulitate.

    Domnule Năstase – credeți că acest lucru este posibil?

  47. 47 Jr. august 27, 2010 la 2:10 pm

    Până când? Până când PSD depune moţiunea de cenzură, opoziţia preia puterea şi demolează toate castelele de nisip construite de guvernul Boc şi justiţia Română fixează pe fiecare în celula lui după merit.
    Am văzut un reportaj pe un post de televiziune în care se arăta cum un criminal veros este întemniţat perete în perete cu judecătorul care l-a condamnat şi că se înpacă foarte bine, nu-i poartă pică fostului judecător care şi el a încălcat legea.
    De ce nu s-ar împăca Boc cu Băsescu locatari în două celule vecine?
    Scrisoarea dvs. d-le Adrian Năstase poate servi ca un avertisment că: „Dracul, nu face mânăstiri!” Am înţeles că nu prea mai au poftă de mâncare şi ăsta-i semn rău. Îi şi văd în muzeul de ceară cum le dă copiii cu tifla!

  48. 48 blogideologic august 27, 2010 la 2:15 pm

    @ „M-a impresionat neplacut acuzatia d-lui Nastase, adresata lui Boc, ca ar fi fost activist comunist”
    Chiar a fost. Şi în ce măsură adevărul acesta „coboară nivelul discuţiei”?

  49. 49 Paul august 27, 2010 la 2:26 pm

    Victor V.,

    desigur ca punctele noastre de vedere sunt mai apropiate decat par la prima vedere. Atat de apropiate incat ar putea intra in coliziune :).

    Fara gluma, nici eu nu as vrea sa fie nevoie de legi pentru a egaliza sansele de reusita ale tuturor (atentie! sansele de reusita, nu reusitele in sine). (Oare aceasta dorinta ma face sa par anarhist? 🙂 ). Dar nu cred ca se poate obtine o adevarata egalitate de sanse, doar prin traditie, cutuma, lasat timpul sa lucreze pentru oameni etc.
    Prin traditie, cutuma, MOSTENIRE!, doar se perpetueaza si se accentueaza inegalitati deja existente prin nastere. Si cum nici tu nu cred ca ai fi de acord ca fiul sefului tau sa devina seful fiului tau, doar pentru ca detine „calitatea” de mostenitor de sef, tot asa nici eu nu sunt de acord ca, printr-un conservatorism de rau augur, aceleasi „dinastii” de persoane instarite sa-si satisfaca timp de generatii TOATE nevoile imaginate de societatea de consum (si ceva in plus! 🙂 ), in timp ce aceleasi „turme” de „lipsiti de sansa” sa nu poata sa-si satisfaca nici macar nevoile primare, pe scurta perioada a existentei lor.

    Ai dreptate, pentru a obtine satisfacerea interesului general este nevoie de armonizare (si de echilibru). Dar acestea nu pot fi obtinute asteptand ca toti bogatii din lume sa aiba remuscari de milionar, ca Bill Gates. Adica, poti astepta sa se intample totul de la sine, doar ca va dura prea mult :).
    De aceea cred eu ca numai prin legi rationale, se pot ierarhiza si, eventual, limita nevoile proprii (iar la acest punct, sper sa fi inteles ca exemplul epocii comuniste nu poate constitui un contra-argument pentru mine. Desi, rationarile de alimente, calculate stiintific, au facut din Romania de dinainte de ’89 o tara aproape neatinsa de flagelul obezitatii, care bantuie momentan prin aproape toate tarile dezvoltate 🙂 ).

    Iar daca tot vrei sa renuntam la abstractizari, in favoarea exemplelor concrete, (pentru a nu parea rupti de realitate), sunt de acord cu concluzia la care ajungi in chestiunea Casei de Cultura a Studentilor din Cluj. Iar consultarea publica la care te referi, daca ar fi initiata fara echivoc, ar insemna ditamai DEMOCRATIA PARTICIPATIVA. Iar aceasta, este cat se poate de posibila in cadrul comunitatilor de mici dimensiuni, cum este cazul structurilor urbane de la noi.
    Vezi, cu o usoara descentralizare politico-administrativa („descentralizare politica” nu in sensul obtinerii autonomiei fata de Statul Roman, ci in sensul eliberarii de influentele politicului de la Bucuresti), ei bine, se va progresa binisor in Romania viitorilor ani. Pacat doar ca ne va lovi nustiuce cometa chiar cand vom fi reusit sa ne civilizam la maxim :).

    Hai, ca mai vorbim.
    Acum sunt ocupat sa-l tachinez pe Le Print, ca tot s-a intors pe blog dupa ce si-a consumat biletele de tratament 🙂

  50. 50 Blizzard august 27, 2010 la 2:53 pm

    @Harabula
    Boc a fost mare comunist cand era mic :), adica student, ca si acum tot mic e.
    Problema in discutie are un sens mai larg si anume, de PSD s-a lipit perfect eticheta comunismului sau ma rog, a fostilor comunisti (nu spun ca ar fi o eticheta mincinoasa care induce in eroare „consumatorul”) dar in acelasi timp nu-i corect sa nu se spuna adevarul si despre „ceilalti”, ca altfel pare ca dam crezare filmelor chinezesti cu luptatori care sar 5-7 m.

    Asta-i asa doar un mic detaliu, ca atata vreme cat nu ne-a fost dat sa avem Legea lustratiei la momentul oportun (cu multi ani in urma), culegem in prezent ce am semanat in trecut.

  51. 51 Ghita Bizonu' august 27, 2010 la 4:28 pm

    Observator

    ai dreptate. Da de ce parteneriat ? Sa-l dam sa se faca aco;o un cartier rezidential !! Sa dam dracului si Cismigiul – ce parcae s-ar trage !! Ce avem bani sa intretinem parcuri ? Ce-i aia parcuri ? Jos comunismu !!!!
    Traiasca betonu ca deja in Bucuresti e cald ca-n Somalia (cum imi explica dezgustat un negru de prin Zambia)
    Doar n-o sa-i imitam pe comunistii din NY care forteaza pe Rockefeller sa aiba nu stiu cat spatiu la strada in una din zonele cele mai scumpe din lume!

    Insa ai intels gresit. Nu stiu daca strandul a ramas ca in urma cu peste 40 de ani (de la o varsta inotam destul de bine sa ma duc pe balta. Si mersoa pana anu trecut inotam linistit in IOR 2 lacul cu cei mai multi inecat din Romania – acu e verboten). A!Oricum era curat si intretinut .. ba si vizitat de membrii ai corpului diplomatic.
    m zis decat ca sper ca si acum copii ar putea fi supravegheati sa nu se inece…Ai dreptate – si ce daca se ineaca? Ajutam bugetu lu Statu !!

  52. 52 Ghita Bizonu' august 27, 2010 la 4:38 pm

    Doru Coarna

    hm .. cum zic pe la 14 ani depasisem faza cu bazinele .. preferam lacurile! iar deja de la 16 … eu si salvamarii ne detestam reciproc (gemandura nu era ptr mine !!). Ce-i drept din cauza asta la inot am mers intotdeauna singur … ca deh daca o mica partida de inot tine o ora … sau te apuci sa dai inconjurul Teiului … (la mica barfa doar parintii mei mai aveau gusturi din astea de broasca …ma rog inot incet si bras ).

  53. 53 blogideologic august 27, 2010 la 5:24 pm

    @ Ghita Bizonu’ spune: „… sau te apuci sa dai inconjurul Teiului”
    Idem

  54. 54 Doru Coarna august 27, 2010 la 5:50 pm

    @ Ghita,

    Eu am fost fortat sa „prefer” marea, am rude foarte apropiate acolo, pe malul marii, si un var primar, asa ca vara eram expediat din prima zi de vacanta si recuperat in duminica dinaintea inceperii scolii, nu stiam decat de slapi si slip. Prin toamna, in verile cand mergeam (eram expediat) la mare, la intoarcerea in Bucuresti primul tramvai vazut mi se parea culmea tehnologiei…

    Pe vremea aia se construiau statiunile. Inotam si furam pepeni. Pescuiam guvizi. Prindeam si casapeam serpi. Faza cu strandul era mai tarziu, printr-a 7-a, pana la admitere. Marea deja cerea hotel de acuma, Parc, intimitate de adolescent, au inteles greu chestia asta, dar am invins! Si un alt var, tot bucurestean, cu aceleasi apucaturi…

  55. 55 George Ban august 27, 2010 la 6:09 pm

    @ Harabula

    „Toti cei care am trait in timpul comunismului am facut destule compromisuri ca sa nu ne erijam in “cistinki”.”

    Tu ce compromisuri ai facut? Ce inseamna „cistinki”?

  56. 56 Doru Coarna august 27, 2010 la 6:15 pm

    @ Ghita,

    Eu am fost fortat sa „prefer” marea, Capul Midia, am rude foarte apropiate acolo pe malul marii, si un var primar, asa ca vara eram expediat din prima zi de vacanta si recuperat in duminica dinaintea inceperii scolii, nu stiam decat de slapi si slip. Prin toamna, in verile cand mergeam (eram expediat) la mare, la intoarcerea in Bucuresti primul tramvai vazut mi se parea culmea tehnologiei…

    Pe vremea aia se construiau statiunile. Inotam si furam pepeni. Pescuiam guvizi. Scufundari cu labele, fara masca. Prindeam si casapeam serpi. Coceam porumb. Faza cu strandul era mai tarziu, printr-a 7-a, pana la admitere. Marea deja cerea hotel de acuma, Parc sau Dacia, apoi Savoy, trebuia intimitate de adolescent, au inteles greu chestia asta, dar am invins! Si un alt var, tot bucurestean, cu aceleasi apucaturi…

    Inotul -de cand ma stiu, dar stilat dintr-a 5-a, ajunsesem in echipa SS2 de polo juniori, vara la bazinul mic al scolii si la Tineretului la meciuri, iarna tot asa si la Floreasca. Dar se scurtase timpul…

    Acum inot doar in mare -daca scriu „si acasa” m-a luat gaia, incep atacurile-, de pe sailing dinghy, parca e mai sigur asa… Nu, n-am piscina, m-am asociat cu un prieten fifty-fifty si am facut una in curtea lui, acoperita, incalzita, filtre, etc., e prea costisitoare una personala. Practic e un culoar de 1.5 lung de 12m. N-apuci sa respiri si gata. Dar apuci sa bei o bere, in memoriam…

  57. 57 Doru Coarna august 27, 2010 la 6:20 pm

    @ Ghita,

    scuze, se pare ca nostalgia m-a facut sa dau un click prematur, needitat.

  58. 58 Victor V. august 27, 2010 la 6:44 pm

    @ Paul

    Cred că exagerezi importanța banilor și a averii „moștenite”, ca factor în rezultatul final – reușita. Nici Aristotel Onassis, Steve Jobs, Larry Ellison, Bill Gates, Larry Page, Serghey Brin (și lista ar putea continua la nesfârșit) nu au ajuns miliardari datorită banilor moșteniți, ci datorită voinței, perseverenței, ambiției și mai ales muncii.

    Lipsa banilor de start e doar o scuză ieftină pentru ratați.

    În schimb pot să îți dau o lungă listă a celor îmbogățiți prin furtul banilor publici, adunați din impozite aplicate celor care-i produc, pentru a alimenta STATUL (ANTI)SOCIAL.

    Ceea ce este mai amuzant, copiii acestora sunt chiar mai faimoși decât părinții, mai ales prin modul în care cheltuie banii. Cred că am auzit cu toții nume cum ar fi: Cășuneanu, Umbrărescu, Sechelariu (ce coincidență – toți sunt din Bacău și firește nu au nicio legătură cu un cunoscut social-democrat din același oraș, al cărui fiu era prieten cu EBA).

    Sper că nu vei încerca să îmi spui că personajele pomenite mai sus sunt de dreapta, pentru că sunt „oameni de afaceri”. Eu aș spune că aparțin cleptocrației de partid și de stat care nu poate fi asignată PSD-ului, PDL-ului și în general doar unui partid. Este însăși esența STATULUI SOCIAL.

  59. 59 ELMMAR august 27, 2010 la 7:14 pm

    Se zvoneste ca presedintele cnp ului meu basescu si sef al guvernului in acelasi timp, pregateste zilele astea o remaniere remaiere dracu stie ce are in creier.In guvernul kaghebist este mare vanzoleala o parte dintre ei au morcovul in cur. Nu se mai vad nici frunzele,nici iepurele, nici vanatorul.
    Cu un aer cretinel nuantat si premeditat intiparit pe mufa acest dilibau risipit pe numele sau din buletinul populatiei Bok, ramane.
    Trebuie. Fara el lui basescu Romania nu i iese la socoteala.
    Singura pe care n o deranjeaza morcovii din toata piata Obor este Helen de Plescoa.

    Ps. Un zvon imbecil zicea ca Helen ar putea fi propusa in locul bokului.Ar fi prima data cand l as regreta.

  60. 60 Doru Coarna august 28, 2010 la 4:52 am

    @ Victor V.,

    Ma bag si eu pt ca nu pot fi deacord cu tine: lista e prea eterogena, Onassis a fost un escroc toata viata, deviza lui oficiala era „make other people money work!”, deviza intreprizatorului capitalist de succes, adica rostea lozincile marii finante, limba de lemn ii spunem noi acum, dar una a capitalismului; in realitate navele lui erau pe credit, neasigurate (absolut ilegal) si traficau ce nu trebuie si unde nu era voie, in general prin zonele de embargouri, cu protectie zonala politica sau secreta, apoi impartea spagile. De asta erau profitabile in vremuri cand alte nave zaceau prin porturi ca n-aveau ce transporta.

    Gates este produsul visului american, ca atatia altii, cateodata marea finanta impulsioneaza spiritele construind astfel de profile, oameni de mare succes carora le ies toate in mod miraculos; apoi se constata ca o anume idee a apartinut altuia, un sistem de operare altora, etc, etc., dar l-a cumparat cu trei lei. Incearca si tu! Niciodata nu vei afla adevarata sorginte, mai mult decat ca sunt toti evrei. Sigur ca nu sunt prosti deloc, nici puturosi, dar nici asa cum ii vezi in autobiografii. Tehnologia este exact cea folosita cu starurile de la Hollywood, iei candidatul, il pui sa semneze, ii faci instructajul, ii faci reclama in media (Reuter…), apoi ii dai bani si drumul: va plati toata viata ducand o viata sintetica, el si urmasii. Adica investesti in oameni si primesti redevente pe viata. Riscul investitional e mai mic decat pe piata, d-asta si atrage genul asta de afacere.

    Si la noi a existat o astfel de initiativa de a avea si noi falitii nostri, deci s-a dat liber la afaceri, credite si „aprobari”, contingente, licente unora, nimic genial sau legat de munca. Pur si simplu ei sunt rezultatul unui context. Partidul trebuia sa se bazeze pe ceva. Insa tu vezi prea putini, au fost f multi dar au tras pe dreapta intre timp, altii au ratat… Fiecare partid cand ajunge la putere isi construieste milionarii sai de carton, uite-i acum pe Videanu, Berceanu, etc… Vei spune ca astia aveau marmura dinainte, asa-i, dar la initiativa politica a cui? A aceluiasi partid care a fost pepiniera clasei politice romanesti. Deci n-au aparut din senin si prin munca si perseverenta. Patriciu… Vezi? Daca ar fi chiar buni veneau cu vreo bruma castigata competitional pe afara, precum Tiriac (spun bruma fata de ce a castigat si acesta aici apoi), sau ar pleca afara pe piata competitionala, dar NU! Aici pot ei, aici stau, aici „produc”. Infapt, averile astea nu le apartin decat scriptic, multi stiu bine ce vreau sa spun. Dar unii s-au eschivat cand a fost nevoie de ei, altii nu, asa a ajuns alde Basescu la putere si tot asa pot apare surprize oricand, caci „baronii” partidelor au obiceiul sa devina defetisti dupa succese financiare majore, obosesc si ei, oameni sunt… Fericiti sunt copiii lor care duc vieti de vis, publice sau nu, intr-o vreme cand ai altora nu ies din varza si orez, daca le au si pe alea. Insa asa a fost mereu pe lume, te bagi sau nu te bagi, nu invatatura, nu cultura, nu aptitudini speciale, te-sau-nu-te, asta-i tot.

  61. 61 Paul august 28, 2010 la 4:32 pm

    Victor V., Doru Coarna,

    dincolo de informatiile despre personajele amintite sau de vehementa combaterii acestora, ramane problema blocajului evolutiei sociale, cred eu.

    De exemplu, un milionar care a facut avere (nu conteaza cum, in acest exemplu) are numai odrasle (rude) mediocre (se mai intampla 🙂 ). Dar, din cauza ca acestea plang dupa recunoastere publica, desi n-o merita, milionarul le plateste locurile la o universitate buna, le cumpara diplomele, le asigura cariera (repet, pe care acestea nu ar fi putut-o face prin forte proprii). Mai mult, prin toate aceste manevre sunt eliminati din cursa potentialii inovatori ai domeniului in care odraslele bagate in fata s-au instalat. Poate duce aceasta la progres?
    Hai, cand e vorba de cateva cazuri izolate, le treci la „costuri sociale colaterale” si incerci sa le minimalizezi efectele (desi, dinastii intregi au cazut din cauza automatismului succesiunii la tron).
    In schimb, ce te faci cand 20% din populatie (procentul mediu de bogati din lume) isi promoveaza odraslele (sau rudele) incompetente in functii de conducere (publice sau private)? Chiar daca scazi din numarul obtinut 90% de potentiali competenti, in momentul in care verifici cate functii de conducere mai pot fi ocupate „cu forta” de incompetentii ramasi in cursa, intelegi ca situatia e departe de a fi roz.

    Solutia ar fi eliminarea posibilitatii cumpararii functiilor care permit luarea deciziilor de foarte mare impact social.
    Alte calitati ar trebui preferate, calitatilor financiare ale potentialilor candidati.

  62. 62 Doru Coarna august 28, 2010 la 8:17 pm

    @ Paul,

    asa a fost mereu si peste tot, sangele apa nu se face…
    Povestile cu patronul ce-si pune puiul intai portar sunt pt cei gata sa creada in ele.

    Intotdeauna cei saraci au un handicap, insa atentie, daca pornesc pe cai nebatatorite au sanse sa devina primii!!! Trebuie curaj si cum tu ii presupui competenti in exemplul tau, iata: chestii noi, la care fii avantajati nu pot accede decat dupa ce s-a luat oficial startul, adica vor avea si ei un handicap, iar primii o sansa.

  63. 63 laurentiu septembrie 1, 2010 la 4:10 am

    corvin este o prostituata ordinara pe care mi-e rusine ca am cunoscut-o odata prea bine! ma bucur ca sunt departe de mizeriile care se produc in nestire in Romania. este totusi asa de trist…


  1. 1 Nastase ii reproseaza lui Boc ca pune la cale escrocherii imobiliare in favoarea clientelei PDL | www.sroscas.ro Trackback pe august 26, 2010 la 4:19 pm
  2. 2 “Cistinki” « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe august 30, 2010 la 2:26 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: