Internship la „Elie Wiesel”

Am aflat zilele acestea ca fiul meu, Mihnea, a facut o boacana in strainatate. Nu stiu cati dintre voi au auzit, dar el  a plecat sa invete, cu o bursa, in strainatate – bursa pentru care ii sunt extrem de recunoscator lui Dimitrie Sturdza  -, chiar in perioada in care Mihnea incepea sa aiba neplaceri, cu copiii la scoala, in urma scandalurilor cu dosarele mele, din 2006. Aflat in afara tarii, si la o varsta teribilista, a participat la o petrecere. Acolo, mai multi pusti  pictau, la intrarea in club,  diverse semne pe maini, pentru a fi recunoscuti cei care ieseau si apoi reveneau. Printre acestea, si zvastici.  Am fost revoltat sa aud lucrul asta, tocmai pentru ca stiu cat de dureroasa este aceasta tema. Nu cred ca varsta poate fi o scuza pentru un astfel de gest si, tocmai de aceea, am decis ca Mihnea sa afle intr-o forma foarte directa ca exista subiecte cu care nu se poate glumi.

In consecinta, la intoarcerea in tara, in vacanta, Mihnea va merge la un stagiu de internship la Institutul National pentru Studierea Holocaustului din Romania “Elie Wiesel”. E un loc in care poate participa la evenimente, poate citi, se poate informa despre cat de mare a fost tragedia prin care au trecut sute de mii de familii in urma Holocaustului. Pentru ca nu vorbim decat despre crimele comunismului, copiii nostri stiu prea putin despre crimele nazismului sau despre alte momente cumplite din istorie.

Sunt sigur ca gestul lui va fi suficient de mult taxat, dar poate ca in acest fel va invata cat de mare este responsabilitatea pe care o are, chiar si un tanar de varsta lui, fata de simboluri atat de importante.

103 Răspunsuri to “Internship la „Elie Wiesel””


  1. 1 vorbemari.ro iunie 1, 2010 la 7:43 am

    La multi ani, copilarie!
    Felicitari pentru tot ceea ce faceti, dar mai ales pentru ceea ce sunteti, Domnule Nastase!

  2. 2 Daniel Buca iunie 1, 2010 la 7:51 am

    Un internship acolo o sa ii faca bine 🙂 dar trebuie precizat ca svastica inseamna mult mai mult decat sensul care a fost dat de nazisti. Svastica este si un simbol al pacii sau al norocului in Hinduism si Budism.

  3. 3 gheorghe iunie 1, 2010 la 8:12 am

    V-am ruga un comentariu la comentariu lui Bogdan de la postarea dvs despre evaziune cu privire la achizitia de 9sute de milioane de euro de catre EBA a imobilului din Paris rue Perie Mezamet nr 12

  4. 4 Mihnea Georgescu iunie 1, 2010 la 8:21 am

    Salut acest gest de matură educaţie pe care o asiguraţi fiului dumneavoastră şi tizului meu. Iată ce înseamnă un părinte responsabil, spre deosebire de majoritatea părinţilor de beizadele postdecembriste. Este o penitenţă – תשובה – necesară.

  5. 5 blogideologic iunie 1, 2010 la 8:24 am

    @ Daniel Buca spune, în iunie 1, 2010 la 7:51 am : + svastica inseamna mult mai mult decat sensul care a fost dat de nazisti. Svastica este si un simbol al pacii sau al norocului in Hinduism si Budism.+
    Ai dreptate, şi poate că Mihnea Năstase şi colegii lui dădeau chiar acel vechi sens. Eu refuz să cred că Mihnea Năstase gândea ca un nazist. Apoi, chiar cerceii Doamnei noastre Maria de Mangop, soţia lui Ştefan cel Mare, erau de fapt nişte svastici folosiţi ca podoabe !

  6. 6 Ghita Bizonu' iunie 1, 2010 la 8:46 am

    Arm fi fost ceva mai bine sa fi aplicat doctrina „preemtive” dupa moda parintilor nostri .. Teribilisti am fost si noi .. da’ stiam ca o svastika este Verboten .. Oricum este regretabil ca la institutu lu Ilie Witzelu nu o sa cerceteze magnifica activitate desfasurata in anii 41-42 de Itzac Shamir …
    Si orice ati zice o sa fiti spurcat ptr cestiunea asta … in definitv sunteti persoana publica …

  7. 7 Ce vremuri iunie 1, 2010 la 8:51 am

    Mesaj pe sticlă adresat Preşedintelui Traian Băsescu de către o revoltată în vârstă de 75 de ani, azi la 9:40 am :

    “Este un măgar care vrea să ne omoare cu zile !
    Este un animal !
    Nu mi-e frică. Eu am 75 de ani ! „

  8. 8 Maximmouse iunie 1, 2010 la 9:02 am

    Stimata Gazda,

    Excelenta idee cu internshipul la Ellie Wiesel!

    Sa stim ca semnificatia benefica a acestui semn in hinduism si budism se venereaza si astazi, mergeti pe ebay si veti gasi podoabe cu aceasta forma.Banuiesc , insa , ca micutii de la petrecere nu cunosteau bine nici unua nici cealalta di semnificatiile acestui stravechi semn. Este de folos sa cunosti bine , macar, semnificatia malefica pentru europeni si nu numai a acestui semn…

    Acuma, o intrebare , la care sper sa aveti amabilitatea sa imi raspundeti:

    De ce s-a desfiintat stagiul militar obligatoriu?Acest fapt , coroborat cu scaderea sistematica a performantelor sistemului de invatamant romanesc, propaganda unui anumit fel de viata , sa-i zic amoral ,in toate mijloacele media,atacurile sistematice la ortodoxie,nu vi se pare ca este un lucru gandit cu multa atentie in scopul distrugerii fundamentului moral al tineretului roman?

    cu stima.

  9. 9 Blizzard iunie 1, 2010 la 9:35 am

    Mda,
    Judecam zvastica prin prisma nazistilor si a faptelor sale.

    Ce istorie au nazistii si ce istorie are zvastica?
    Ce reprezinta zvastica in India?
    Oare de ce nu se arde suportul triere a corespondentei al reginei, de la Peles, in forma de zvastica?

    Poate ca fiul dvs. a gresit prin prisma criteriilor societatii de azi dar poate ca e bine sa afle si despre simbolurile altor societati de pe acest pamant. Desigur, pentru o persoana publica nu e bine sa se joace cu chestii la care prostimea sau un popor influent (evreii) sunt sensibile.

    Si dvs. sunteti un intelectual rasat, asa ca poate in particular veti pune problema cu fiul dvs. din ambele puncte de vedere, pentru ca prea mult suntem obisnuiti sa privim lucrurile in alb si negru sau sa nu vedem soarele pentru ca e noapte.

  10. 10 Maximmouse iunie 1, 2010 la 9:44 am

    @AAAYYYAAA! si stimati colegi,

    Astazi fiind o zi pe care am prevazut-o ca una de blocaj, am dat o amanare la toate robotelile prin oras asa ca am timp berechet sa discut cu tine problema , pentru care ne-am contrazis, care apare cu claritate acum , a „primarului” Oprescu.

    Iata ,porumbita rotata , cum supozitia mea ca , din pacate distinsul chirurg roman , Oprescu, a fost „halit” de satanic abuser!

    Sa ne amintim, sunt lucruri pe care le-am retinut ,din simplul motiv ca tin foarte mult la Doktoru’ . AStfel , vreau sa intelegi, in ce masura m-a durut si m-a jignit ceea ce s-a intamplat cu el.

    Asa, sa ne amintim ,ca la alegerile pentru pc, erau in lupta blaga , diaconescu si Doktoru’.Crezi tu ca nu avea destule ocupatii acesta din urma , astfel incat sa nu-si doreasca o mare belea in plus?Sa mai rememoram , ca atunci , el era „independent” in urma unui proces de „iesire” din PSD , destul de cetos, si care s-a repetat identic in cazul lui diaconesc, chiar si incercarea de incropire a unui partid de stanga( prin priceperea lui cosmanca!) sunt identice, atat ca la diaconescu a reusit cu chestia asta care falfaie acuma prin Parlament.

    Devenise evident ca blaga nu va castiga niciodata alegerile in Bucuresti, asta inainte ca Dok sa intre in cursa.Acuma , sa ne punem in pielea ( horrible dictu, parca asa se scrie, blogideologic ?!) lui satanic abuser.Miza era uriasa, cheia casetei de valori a Bucurestiului trecea la ceilalti, si in al doilea rand , si la fel de important, influenta politica a celui de-al doilea post ales in sat.

    Cred ca nu ai nici o indoiala ca tot ceea ce se intampla acum in Romania a fost premeditat si pus cu sarguinta si rabdare in opera de satanic si gasca de sustinatori si de ce sa ne ferim , de mentori portocalii.Cui slujesc ei , se va vedea pana la urma…

    Asa, acestea fiind datele problemei, ce face satanic abuser? Il arunca pe Dok in lupta ca si „independent”, singura varianta in care putea fi castigator. Sa nu uitam ca la nivel de sectoare lupta pentru consiliile locale a fost gandita si finantata astfel incat portocalii sa fie majoritari, posturile fiind castigate dupa principiul, pic cu pic se face strop…

    Sa venim doi ani mai tarziu, acuma ….

    Ai crezut vreodata ca „omul de stanga” ,Dok, va fi un perfect spargator de greva , ca sa zicem funeriu , de exemplu? Spune-mi ai crezut? Desi semne ai avut, aminteste-ti punerea in scena,la dezapezire, cu firmele de partid pdl….asta ca sa fii sigura, cu subiect si predicat.

    Aidoma funeriului, acest blestem al invatamantui romanesc , Dok pune in centrul „preocuparilor” sale la vreme de greva Cetateanul!,dezaxatul asta de funeriu pune ELEVUL in centrul actiunilor sale de spargator de greva ordinar!

    Numai ca , stimata porumbita rotata, ar fi o intrebare logica; Dok, dar cei care fac greva nu sunt cetateni?Ei fac greva ca sa o dinamitezi tu , sau prin efecte neplacute sa atraga atentia asupra nemultumirilor grevistilor…crezi ca „omul de stanga” nu stie exact ce face?

    As incheia cu tristete, la vremuri noi, dinti noi, asta este o certitudine la Doktor…pacat, mare pacat!

  11. 11 Pali iunie 1, 2010 la 9:46 am

    @ bogdan

    Ai un comenatriu de la mine la ” evaziune” !

    TE SALUT CU RESPECT !!!

  12. 12 Marcus iunie 1, 2010 la 9:46 am

    Da-ne, Doamne, Niste Greci!

    Ca guvernu-i mortaciune, bun de pus pe nasalie,
    Nu mai este nicio taina, tot romanu’ azi o stie.
    Ca si Bula, Base-l tine, pe post de Bau-Bau in geam,
    Ca sa sperie norodu’, tot potrivnicul din neam.

    Pe Emil il foloseste, la ore tarzii din noapte,
    Sa anunte-Apocalipsa, de-i zic “austeritate”.
    Masuri crunte, imbecile, fara precedent pe lume
    Inventat-a-l nostru voda, hahaindu-le drept glume.

    Dupa ce-a mintit boboru’, promitand ca-i va fi bine
    Azi Basescu’i ia din gura, ultimul coltuc de paine.
    Cu cinism el ne condamna, pe un ton de dictator,
    Sa murim cu toti de foame, facand loc la alt popor.

    Un popor docil, slugarnic, iute pupator de cur
    Proslavind Traian-ul mandru, dictator ce se da dur.
    In van striga pensionarii, mamele de copilasi
    Voda-i bine-ascuns in casa si pazit de-ai sai randasi.

    N-are mama, n-are tata, asta-i fapt de toti stiut,
    Cand e vorba de-a lui soarta, voda e un zbir temut.
    Crape toti in asta tara, doara lui sa-i fie bine
    La popor jale si moarte, pentru el ferice maine.

    Dar crestinu’ mioritic, cu teama de Cele Sfinte,
    Spre ceruri ridica ochii si o ruga prea fierbinte.
    Dumnezeu sa il auda, de tiran sa-l scape-n veci
    Trimitand pe aste plaiuri, pentru-o ora cativa greci.

    Sau de nu, Sa Ii Dea Domnu’, ca in basm, un Cal Troian,
    Ce sa-l scape ca prin farmec de Basescu zis Traian.
    Sa dea de pamant cu voda si-al sau clan de mafioti,
    Pe pustii duca-se chiombu’ si cei patruzeci de hoti.

  13. 13 Doru Coarna iunie 1, 2010 la 10:19 am

    Prostii!

    Sub semnul crucii in 2000 de ani s-a omorat mult mai mult, inclusiv exterminare, genocid, etc, cu tot tacamul… La fel si sub semiluna. Si cele doua religii folosesc in continuare aceste simboluri la care lumea se tot inchina.

    Daca nazismul ar fi dainuit, si zvastica ar fi fost probabil tot cam in aceeasi situatie, tragic dar totusi ceva perfect uman! Ca si in celelalte 2 cazuri.

    Un extraterestru s-ar tot minuna de asa o diferenta in abordarea simbolisticii…

    Parca si Printul britanic a comis ceva asemanator, si primarul Constantei.
    Eu n-as corecta o gluma facuta pe un fond teribilist, caci penitenta are intotdeauna doua taisuri…

    Si apoi noua „religie”, democratia, face si ea destule victime…fara simbolistica!

    Ceea ce vreau sa spun este ca orice creatie umana este intotdeauna periculoasa, odata aparuta trebuie elaborata urgent si contra-masura de anihilare a ei, precum sabia si scutul, aviatia si antiaeriana, etc…

    De aici aflam lesne ca si institutia alegerii democratice, fiind tot o creatie umana, poate da rezultate eronate si trebuie urgent introdusa si institutia „dezalegerii”, tot democratice, astfel ca orice mincinos ales sa poata fi indepartat rapid si constitutional, fara ca o populatie sa astepte expirarea mandatului, platitnd inutil un pret nemeritat…la toate nivelurile!
    Asta corectie, fara penitenta!

    Numai Creatia divina este fara de cusur!
    Noi omenirea nu avem ce corecta caci nici macar nu o intelegem.
    Mai mult, ne este letal sa-i aducem modificari desi este absolut obiectiva!

    Mai are vreun sens acum intamplarea cu pricina?
    Vremurile oricarei specii, inclusive ale celei umane, sunt intotdeauna cumplite…

  14. 14 Larisa iunie 1, 2010 la 10:24 am

    Va recomand filmul The Soviet Story si studierea holodomorului din Ukraina.

    Toate bune,

    Larisa

  15. 15 blogideologic iunie 1, 2010 la 10:28 am

    Am suficiente dovezi să acuz : Cercetătorii de la INSHR nu dau dovadă de onestitate intelectuală ! Să încep cu enigma unei tentative de asasinat. Citesc în articolul de la http://www.formula-as.ro/2007/760/spiritualitate-39/parintele-iustin-parvu-7808 , „In mai 2005, Parintele Iustin a scapat dintr-o tentativa de asasinat”. Informaţia aceasta poate fi găsită în mai multe surse. Trimit doar la ziaruldeiasi.ro , „Crima diavoleasca la Manastirea Petru Voda”, Data publicarii: 21/05/2005, vezi http://www.ziaruldeiasi.ro/local/iasi/i-u-crima-diavoleasca-la-manastirea-petru-voda-i-u-br-preot-iesean-asasinat-la-spovedanie~ni3nla, şi la ZIUA Nr. 4155 de luni, 11 februarie 2008, online la http://www.ziua.ro/f.php?data=2008-02-11&thread=232971&id=15575 , pentru confirmarea din minimum trei surse. Raportul anchetei oficiale este „bla, bla, bla”, pe mine nu mă convinge. Dar este cineva convins ? În fine, poate la fel ca şi alcătuitorii „Raportului Tismăneanu”, cineva crede că românii sunt idiota. Deci eu vorbesc despre tentativa de asasinat asupra părintelui arhimandrit Iustin Pârvu, fost deţinut politic, şi fost tînăr preot militar român în Transnistria. Cine avea oare interesul, în luna mai din anul 2005, să îl asasineze pe părintele Iustin Pârvu ? Să ne uităm, după un timing, la un alt eveniment important din anul 2005, petrecut după tentativa de asasinat. Mă refer la fundarea INSHR – Institutul National pentru Studierea Holocaustului din Romania “Elie Wiesel”, constituit prin Hotararea de Guvern nr. 902 din 4 august 2005, vezi spre convingere http://www.inshr-ew.ro/ . În acuzaţiile privind „Studierea Holocaustului din România”, ponderea cea mai mare este deţinută de Holocaustul comis de militarii români în Transnistria. Se vorbeşte despre pogrom, la singular şi la plural. Or, presupunând că „natura umană” nu poate fi schimbată, pogromul trebuie să urmeze acelaşi pattern de iniţiere, declanşator al furiei telurice împotriva evreilor, ca şi în Evul Mediu. Iar configuraţia aceasta repetabilă a fost bine studiată. De obicei slujba unui preot, vorbind tunător despre „evreii care l-au ucis pe Iisus”, precedea pogromul. Or, repet, părintele arhimandrit Iustin Pârvu a fost tînăr preot militar român în Transnistria. Pe websaitul http://www.inshr-ew.ro/ Institutului Naţional pentru Studierea Holocaustului din România se poate citi : +Institutul are ca obiect de activitate identificarea, culegerea, arhivarea, cercetarea si publicarea documentelor referitoare la Holocaust, in rezolvarea unor probleme stiintifice, precum si elaborarea si implementarea de programe educationale privind acest fenomen istoric. Pentru realizarea obiectului de activitate, Institutul are urmatoarele atributii principale: a) efectueaza studii si cercetari, in tara si in strainatate, pentru aprofundarea cunoasterii fenomenului Holocaustului; b) achizitioneaza – sau primeste donatii – orice marturie, publicatie ori document privind Holocaustul sau in legatura cu acesta; c) identifica, aduce in tara si conserva documentele privind Holocaustul din Romania, in original sau in copie, pe orice suport, raspandite in diferite tari ale lumii; d) constituie o arhiva care sa cuprinda publicatiile, cartile, colectiile de reviste, ziare, manifeste si alte inscrisuri care au legatura cu Holocaustul din Romania, alcatuind si instrumente de lucru in domeniu; e) lanseaza proiecte de istorie orala, in scopul salvarii memoriei istorice a Holocaustului; f) organizeaza manifestari stiintifice consacrate Holocaustului si contribuie la reprezentarea cercetarii nationale in acest domeniu in intalnirile stiintifice internationale; g) finanteaza editarea, tiparirea si publicarea de memorii, carti, studii, articole, corespondenta, memorie fotografica si video, colectii de documente, albume fotografice referitoare la Holocaust; h) organizeaza si sprijina realizarea de expozitii si alte actiuni educationale privind Holocaustul; i) constituie un punct de referinta si de comunicare cu supravietuitorii Holocaustului; j) contribuie prin expertiza la conservarea patrimoniului spiritual al comunitatilor din Romania afectate in perioada Holocaustului; k) sprijina organizarea unui Memorial al victimelor Holocaustului din Romania.+ Cum şi-au îndeplinit cercetătorii INSHR datoria până acum, privind „studiile si cercetarile, in tara si in strainatate, pentru aprofundarea cunoasterii fenomenului Holocaustului” ? Cercetătorii INSHR, plătiţi cu bani grei de statul chemat România, aveau datoria morală să „achizitioneze orice marturie, privind Holocaustul sau in legatura cu acesta”.” În caietul de sarcini de serviciu pentru cercetători, scrie că INSHR „lanseaza proiecte de istorie orala, in scopul salvarii memoriei istorice a Holocaustului”. Cum şi-au îndeplinit cercetătorii INSHR aceste sarcini ? Numai exclusivist. Redau excerptul : + Documente / Arhiva : Microfilme – documente românesti din arhiva United States Holocaust Memorial Museum. Arhiva tip .rar (600 kB) /Documente / Marturii : 1. Interviu Silviu Oisovici, Data si locul interviului: 4 octombrie 2008, Bucuresti , Interviu realizat de Cosmina Gusu / Interviu Solomon Rauth, Data si locul interviului: 22 aprilie 2008, Galati, Interviu realizat de Cosmina Gusu/ Interviu Ardeleanu Stefan, Data si locul interviului: 6 noiembrie 2008, Craiova , Interviu realizat de Cosmina Gusu/ 4. Interviu Ietti Leibovici, ata si locul interviului: 7 iulie 2008, Bucuresti, Interviu realizat de Cosmina Gusu, 5. Interviu Simon Meer, Data si locul interviului: 7 iulie 2008, Bucuresti, Interviu realizat de Cosmina Gusu.+ Noi, românii, credem în dreptate. „Sufletul românesc” s-a format după două secole de jurisdicţie romană creatoare, în primele două veacuri ale erei creştine. Curios, nicio mărturie luată părintelui arhimandrit Iustin Pârvu, fost deţinut politic, şi fost tînăr preot militar român în Transnistria. Iar principiul din dreptul roman: „Audietur et altera pars” este respectat şi de justiţia actuală din Israel. Cine se teme de mărturia părintelui Iustin Pârvu? Îi anunţ pe cercetătorii de la INSHR: Părintele arhimandrit Iustin Pârvu a scăpat cu viaţă ! Mai aveţi timp să luaţi mărturia părintelui arhimandrit Iustin Pârvu pentru completarea „proiectului de istorie orală al INSHR”.

  16. 16 radu iunie 1, 2010 la 10:35 am

    D-le Nastase ce se intampla cu acest mic ”Titulescu”? Nimic nu ii convine,PNl e rau,Iliescu e rau,Nastase la fel,de Geoana nu mai zic,Ponta ii acuza pe toti,nu asculta de sfaturile dv,e incredibil cum Mazare si Mitrea i-au dat voturi la Congres si acum el loveste in ei! Ati facut o mare greseala schimbandu-l pe Geoana,el unea masele de oameni,sindicalistii.Ar fi fost o greva pe bune,cu zeci de mii de oameni.Ponta nu va reusi niciodata sa fie iubit de pensionari,de sindicate,este prea infumurat.Faceti ceva in privinta asta.Va multumesc.

  17. 17 Nos Nobis iunie 1, 2010 la 10:58 am

    De acord. Insa, Domnule Nastase, nu uitati sa ii spuneti fiului Dvs. ca istoria e mult mai complicata decat pare, si amintiti-i si de cei 300,000 de ostasi romani pierduti la Stalingrad, cel mai mare dezastru militar din istoria Romaniei! Acei romani au murit in numele unui ideal pe care ei, atunci, il credeau sfant – atunci luptam impotriva bolshevicilor, iar aliatii nostri erau purtatorii.. (scuze) Zvasticii. Tot respectul pt. institutul lui E.Wiesel, insa publicistica lui Eminescu nu i-ar fi la fel de folos fiului Dvs.? Sa ii spuneti, va rog, sa citeasca despre faptele istoriei, sa inteleaga contextul evenimentelor, sa ignore Propaganda, si sa invete sa traga propriile concluzii, la rece. Multumesc pentru gazduirea umilului meu comentariu pe blog-ul Dvs. Cele bune, NN.

  18. 18 Anonimul Venetian iunie 1, 2010 la 11:07 am

    @Blogideologic

    Spui:

    „…Deci Silviu Prigoană are afaceri cu statul.”

    Felicitari, ai descoperit America.

  19. 19 Criticos iunie 1, 2010 la 11:20 am

    Destul de rău a făcut Mihnea, deşi, n-am nici cea mai mică îndoială, gestul său nu avea niciun fel de conotaţie. S-a acomodat unei tendinţe foarte generale în epoca noastră, de a utiliza ludic, cu o libertate totală, orice fel de simbol, golit în prealabil de semnificaţia lui, acceptat doar ca simbol şi pe cale de consecinţă solemn. Greşeala nici n-ar trebui judecată altfel, cu alte cuvinte e acceptabilă oare, sau mai curând, constructivă, o asemenea tendinţă şi o astfel de libertate. Aceasta ar trebui să fie singura temă de reflecţie. Altfel, Mihnea a făcut o eroare de apreciere a duplicităţii lumii noastre, care permite fără murmur batjocorirea (atenţie: nu joaca, ci batjocura) unor simboluri sacrosancte pentru o parte însemnată a populaţiei planetei noastre, în schimb se dă de ceasul morţii şi îşi înalţă braţele (nu spre cer, ci spre foarte laice şi lucrative instituţii al căror biznis e negustoria cu profit a suferinţei, o blasfemie adevărată, în opinia mea) cu o profetică revoltă când e vorba de petreceri în fond benigne. Şi întrebarea mea plină de ingrijorare reală şi nu interpretată actoriceşte este cum de o asemenea petrecere a ajuns cunoscută. Fiindcă aici e aici.

  20. 20 LePrince iunie 1, 2010 la 11:36 am

    @leo

    O stra-matusa a mea, care a implinit anul acesta 101 ani, imi povestea zilele trecute ca pe vremea cand era copil, tatal ei, marchizul, a cumparat masina. Cum pe acele vremuri automobilele erau rare, minuni ale tehnicii, toata lumea se minuna de ele. Erau si persoane care insa, nu apreciau “mofturile vremii”, considerandu-le ceva pasager, un capriciu ce ar fi trebuit sa dispara ca sa lase locul tot trasurilor si faetoanelor clasice, cu tractiune cabalina. Marchizul, tatal stra-matusii, era foarte apropiat si grijuliu fata de cei ce lucrau pentru el. Deaoarece tinea case mari pe la Iesi si pe la Bucuresti, basca un ditamai conacul, avea si cateva echpaje conduse de vizitii vajnici si de incredere, extrem de competenti, dar ,care nu vedeau cu ochi buni aparitia “monstrilor de fier”, care scoteau fum si faceau zgomot, speriind chivutele pe strada si copii care se jucau in colb. Marchizul , nedorind sa se desparta de vizitii, pe care dorea sa-I supuna unei reconversii profesionale, gasindu-le alte intrebuintari, i-a tinut pe toti , incercand sa-I invete alte indeletniciri. Cativa s-au adaptat, unul a plecat, dar nea’ciobanas, vizitiul de la conac ,era un nostalgic incurabil ,care nu putea, sub nici o forma sa lase biciusca, palaria muscaleasca si anteriul de calatorie pentru vreo alta slujba. Marchizul, tinea mult la nea’ciobanas si ii lasa timp sa se obisnuiasca cu gandul noului mijloc de locomotie si cu noua misiune ce-I fusese data. Dar nea’ciobanas, incapatanat, obstinat sa-si tina vechea meserie, pe care o considera nobila, de fiecare data cand il vedea pe marchiz avea urmatoarea conversatie:
    “Care-I treaba nea’ciobanas? Noua slujba-ti place? intreba marchizul.
    Eiii, cucoane, buna-I slujba noua, da’cucoani, celi vremi, cucoane,… celi vremi !! or dispari monstrii istia di metal!! raspundea nea’ciobanas.
    N’or dispare, s’or inmulti, mai bade!!spunea marchizul.
    Eiii’cucoane, da’celi vremi cucoane, …..da’celi vremi!! repeta ca un ecou nea’ciobanas.”

    Aceasta istorioara, mi-a sunat extrem de familiar dupa ce am inceput sa citesc postarile tale. La fel cu tanguirile lui nea’ciobanas, postarile lui leo mi-au creat imaginea nostalgiei dupa vremuri apuse, dupa lucruri trecute, ce nu se vor intoarce. Nostalgia, plansul si lacrimile curse pe un album cu fotografii vechi,ce redau chipuri trecute, depasite si evoca o epoca apusa, imi revin in fata ochilor de fiecare data cand baciul leo intervine pe modernul blog. Vocea din trecut, revine din cand in cand, pentru a incrimina si demoniza asa-zisii “pesti curcubeu”, nostalgic, plina de o melancolie sfasietoare.
    Nostalgia a inspirat artisti pentru a crea capodopere, muzica a potentat durerea pentru un trecut apus. “Nostalgia” vine din greaca (marchizul era, bieninteles, fanariot) si inseamna durerea, parerea de rau pentru vremuri trecute.
    Desi oile nu s-au numarat niciodata printre pasiunile mele (desi cand eram copil, aveam cateva oite de plastic) , inteleg nostalgia unui baci, dar inteleg mai putin dorinta de a o aduce ca argument in chemarile catre gazda blogului.
    Acum, cand voi vedea postarile semnate leo, imi va veni in minte: “ ‘da’celi vremi!!!!!cucoane, da’celi vremi!!!!”.
    “Stima ! (forta si echilibru!!) “ca sa parafrazez pe cineva,

    Unul din pestii curcubeu ( bieninteles ,cel fanariot).

  21. 21 Iulia Tilvescu iunie 1, 2010 la 11:40 am

    Mult zgomot pentru nimic… Se face prea mult tapaj pentru o pozna nevinovata la o petrecere… Dar inteleg fiind vorba de fiul lui Adrian Nastase ”trebuie ” hiperbolizat la scara maxima… Ma scirbesc asemenea scandaluri gratuite. Sunt convinsa ca gestul nu are nimic comun cu lipsa de respect a unui tinar fata de istorie.

  22. 22 LePrince iunie 1, 2010 la 11:40 am

    @Bogdan

    Informatia cu EBA ca detinatoare a unei vile la Paris nu o neg, nici nu o sustin, face parte din zvonistica zilei, e posibil sa fie foarte adevarata,tot astfel poate fi o minciuna. Dar te asigur ca te joci cu cifrele. Cu noua sute de milioane euro poti cumpara o strada sau o uriasa cladire de birouri, in cele mai scumpe zone, mp de rezidential nu trece de 12.000 de euro, chiar in inima Parisului. Sigur ca arhitectura, istoria, decoratiunile sau un amanunt deosebit pot adauga valoare, dar pentru un imobil nu vei plati niciodata atat. Pe Avenue Foch exista apartamente de sute de metri patrati la doua sau trei milioane, iar „mai sus”, in Neuilly mp nu trece de 10000 de euro.Nici nu stiu daca exista, in lume, o proprietate utilizabila ca resedinta care sa coste atat. Cifra aceasta umflata face ca intreaga informatie sa fie indoielnica. Noua sute de milioane inseamna aproape un miliard! Totusi….. sa ne pastram „fica”, pardon ,firea.

  23. 23 LePrince iunie 1, 2010 la 11:41 am

    @All

    Revin cu replici catre cei carora le sunt dator, mai tarziu putin.

  24. 24 Criticos iunie 1, 2010 la 11:41 am

    Şi adaug un PS . Mi-ar place un comentariu al prinţului (LePrince). Nu e decât aspirant la calitatea de membru PSD şi are libertatea conferită deopotrivă de rangul nobiliar şi de statutul de persoană virtuală. În lumea reală, nobleţea, cât o fi ea de adevărată după stirpe şi blazoane, e foarte adesea o butaforie ieftină. În lumea virtuală e cu totul altceva

  25. 25 Bibliotecaru iunie 1, 2010 la 11:59 am

    @ Adrian Năstase
    Nu spun că este rău acest „tagiu de internship la Institutul National pentru Studierea Holocaustului din Romania Elie Wiesel”, dar cred că reacţionaţi exagerat.

  26. 26 Harabula iunie 1, 2010 la 12:09 pm

    Daca fiul domnului Nastase ar fi un adept al negationismului, ar fi intr-adevar o problema.
    Din fericire este vorba despre lipsa de discernamant obisnuita varstei.
    In timpul comunismului, copiii stiau ce sa spuna si ce nu trebuie sa spuna de la varsta frageda.
    Au fost cazuri de copii care, din inconstienta, si-au bagat parintii la puscarie. Cunosc astfel de cazuri.
    Bine face domnul Nastase ca trateaza cu seriozitate problema. Ar trebui sa se intrebe daca nu cumva baiatul nu face astfel de lucruri din infatuare. Este greu pentru un parinte de a-si evalua obiectiv copilul.

  27. 27 octaaa iunie 1, 2010 la 12:21 pm

    :))

    Domnule Nastase, eu cred ca varsta chiar este o scuza.
    Serios.
    Cand ma gandesc si eu ce scriam pe banci cand eram in liceu …. 🙂

  28. 28 Marcus iunie 1, 2010 la 12:22 pm

    @Bogdan, chit ca imi musc degetele de oftica 🙂 , dar de data asta trebuie sa-i dau dreptate lui lio prins. Si oricat ar fi furat chiombu’ nu cred ca isi permite inca sa dea aproape un miliard de euro pe o vila pentru tuta. Da’ nu-i timpu’ trecut, n’asa ? 🙂
    sa fii iubit
    marcus

  29. 29 Anonimul Venetian iunie 1, 2010 la 12:30 pm

    Domnule Presedinte,

    Inainte de a-l certa, degeaba, pe Mihnea, aplecati-va sufletul la spusele lui Lucian Avramescu.

    „…nu speriati frumosi adolescenti,
    chiar daca nu-s adeseori decenti
    si mai saruta-n vazul tuturor,
    pe cer, albastra dara de cocor
    si stau in parcuri ne-urniti cu tunu’
    pan’ ce refac din doi, sublimul unu.

    Ei au in schimb ceva ce nimeni n-are,
    incandescent taramul de candoare
    si pot sa inventeze fara risc,
    al lumii de la capat obelisc.

    Nu-i coborati, va rog, in tarna tare
    din ale indrazneli lor planoare.”

  30. 30 Maximmouse iunie 1, 2010 la 12:33 pm

    @Nos Nobis!

    Corect!

  31. 31 Karakas iunie 1, 2010 la 12:34 pm

    Eu nu as fi foarte sever cu el. Toti tinerii trec prin faze din astea. Un stagiu de internship poate fi prea lung si plicticos. Mai degraba luati-l sa viziteze Austwitz, sa vada cu ochii lui si sa traga singur concluzii despre fascisti.

  32. 32 C. Ionescu iunie 1, 2010 la 12:42 pm

    D-nule Nastase,

    Ca si Geoana v-ati pierdut simtul ridicolului si ciocoismul d-vstra nu are limite. Mi se apleaca de atita parvenitism. Cine va crede cu balivernele astea. Stau in strainatate si fica mea invata la una din cele mai prestigioase universitati din lume (Cornell Univ. parte din Ivy League) si stiu ce inseamna asta. Povestile astea sint bune pentru romani care cred in tot felul de bazaconii. N-am vazut pe nimeni pedepsit pentru ca si-a desenat o zvastica nici macar in US. Este unul din semnele sfininte indiene, pe care comunitatile hindu, extrem de numerose in US il folosesc fara probleme.

    Nu mai gaseati subiecte sa va „dati rotund” si ati gasit inedit pentru prostime. Pentru un om de bun simt ar fi o rusine sa spuna asa poveste, pentru d-vstra e un motiv in plus sa va aratati ciocoismul pe care il aveati din timpuri de mult apuse.

    Si sa va mai spun ceva pe care il stiti; in lumea anglo-saxona sint doua cuvinte pentru bogat:rich and wealthy. Diferenta este ca primul ia cec-ul iar ultimul il scrie. Dumneavoastra, oricit v-ati dori, si copii d-vostra oricite colegii scumpe ar face, NICIODATA nu veti scrie cec-ul. Totul se obtine prin MUNCA si Valoare pe care anericanii o respecta. Screti un nou essey pe blog cind copii d-vstra vor obtine ceva prin MUNCA ca atitia tineri romani meritorii, nu prin coruptie si trafic de influenta

  33. 33 nimrod iunie 1, 2010 la 1:03 pm

    @AN,

    Aşa cum bine a încadrat-o şi Doru Coarna, prostioara fiului dumneavoastră se încadrează la categoria „Nuts!” inaugurată de generalul McAuliffe la Bastogne.
    Umiliţi băiatul cu training-ul ăla forţat! E prea mult! Cred că o discuţie ca între bărbaţi aşa, vreo juma’ de oră, cu argumente de la mama lor, că vă permiteţi, ar fi fost suficientă. Aici nu imaginea contează ci corecta înţelegere şi pentru asta nu e nevoi de vreo şcoală a Holocaustului. Vă spune asta Nimrod, personaj descălecător din Tora…

  34. 34 nimrod iunie 1, 2010 la 1:33 pm

    @…

    Nu mă pot abţine: America e ţara în care arabii le bagă din când în când indigenilor avioane în blocuri şi petroliştii dau găuri pe care nu le mai pot astupa? Frumos oraş, America, vorba poetului de la Nippon Press…

  35. 35 taranul iunie 1, 2010 la 1:36 pm

    Daca nu ar fi copilul lui A.Nastase totul era interpretat ca o trasnaie de adolescent.Consider ca aveti in aceasta perioada foarte multa treaba ptr a gasi solutii sa iesim din aceasta fundatura.De Mihnea se va ocupa cu mai mult tact dna Dana.Dunmeavoastra scoateti Ronania din ceata.

  36. 36 Codrin iunie 1, 2010 la 1:38 pm

    Se pare ca tinerii o iau razna in Romania.
    V-as recomanda, pe langa internshipul la Elie Wiesel, sa il trimiteti la Scoala de Vara organizata de Fundatia Academia Civica la Sighet (aproape de Elie Wiesel). Cu o singura mentiune: sa intre „pe bune” -> prin intermediul concursului de eseuri organizat de ei. Este o experienta care cred ca il va schimba (in cazul meu a functionat).

    Apropo de tineri care o iau razna, nu vi se pare ciudat ca, pe langa toti cei care pleaca „la capsuni” sau ca baby sitteri, emigreaza toti tinerii „cu potential” din Romania?
    Nu ma refer aici la copii de politicieni, ci la cei de pensionari, someri, fii/fiice de profesori, operatori calculator….fii/fiice de absolventi de liceu care si-au indeplinit visul cand si-au vazut copiii absolvind facultatea.

    Exista in Romania o „specie” aparte de tineri, cei care isi urmeaza visul. Acestia ar vrea sa lucreze pentru tara, aplica 6 luni-un an pentru un job la institutii publice pentru a ajuta tara care i-a ajutat (cat de cat). Dar tara nu ii vrea…

    Cititi in continuare:
    http://codrinpaveliuc.finantare.ro/2010/05/31/tanar-absolvent-caut-loc-de-munca/

  37. 37 taranul iunie 1, 2010 la 1:41 pm

    Daca nu ar fi copilul lui A.Nastase totul era interpretat ca o trasnaie de adolescent.Consider ca aveti in aceasta perioada foarte multa treaba ptr a gasi solutii sa iesim din aceasta fundatura.De Mihnea se va ocupa cu mai mult tact dna Dana.Dunmeavoastra scoateti Ronania din ceata.Odrslele portocalii fac de toate dar „ciinii latra, ursu merge”.Copiii trebuie sa fie si teribilisti.

  38. 38 Marcus iunie 1, 2010 la 1:42 pm

    @Domnule Nastase,
    Desi posed o biblioteca destul de bine garnisita (de fapt in afara de familie, singura mea avere), va invidiez pentru biblioteca pe care am „banuit-o” mai mult decat s-o vad, atunci cand v-ati pus apartamentul la dispozitia indiscreta si avida a presei. Imi este imposibil sa cred ca in respectiva biblioteca nu se gasesc carti cu referire la holocaust si la nazism. De aceea intrebarea dvs. adresata cititorilor acestui blog mi se pare cel putin nefireasca. Nu credeti ca ar fi mult mai instructiv pentru baiatul dvs. sa se aplece cu ceva interes asupra bibliotecii familiei, decat sa fie trimis in strainataturi pentru a afla un adevar aflat mult mai aproape. V-ati intrebat, cand ati scris randurile respective, cati simpatizanti ai social-democratiei, care va voteaza, isi permit sa-si trimita copiii in strainatate, pentru documentare, sau si mai rau, cati dintre ei au posibilitatea sa cheltuiasca banii pentru cosul zilnic in schimbul cumpararii unei carti? Va asigur ca eram copil cand am citit „Fabrica Mortii” si mi-a ramas intiparita in minte, chit ca mult mai tarziu am realizat (daca se poate intelege asa ceva) ce a insemnat nazismul pentru omenire in general si pentru evrei si alti indezirabili in particular.
    Zau, asa, pacat de banii cheltuiti, i-ati putea dona unei biblioteci sub forma de carti despre holocaust.
    sa fiti iubit
    marcus

  39. 39 Sibutraminul iunie 1, 2010 la 1:47 pm

    Si crestinismul primar, nu numai hinduismul, ultiliza svastika, simbol solar stravechi – si nu numai al popoarelor ariene (apre figurat si prin civilizatiile sumeriene). Diferenta e in sensul de rotatie al bratelor, nazistii utilizand sensul invers (curgerea inversa, mistica reintoarcerii la paganismul nordic). Daca s-ar fi costumat in sturmfuhrer sau bazaconii de genul asta, era o problema; asa insa, e o chestie de presa.

  40. 40 Andrei iunie 1, 2010 la 1:50 pm

    Este o greseala din partea fiului dumneavoastra dar cel putin e imbucurator ca nu are un tatuaj cu ciocanul si secera.

  41. 41 floreign iunie 1, 2010 la 1:55 pm

    Era cat pe ce sa ajung si eu la un stagiu asemanator, dupa ce, pe cand eram in liceu, am pus un desen cu Darth Vader peste portretul care era asezat deasupra tablei din clasa. Bineinteles ca pentru mine un internship pe vremea aia ar fi aratat altfel.

    Prevad insa ca, daca scoala pe care o frecventeaza Mihnea nu este o simpla fabrica de diplome, el ar putea avea mari probleme la randul sau cu statutul scolar. Indiferent de „dresul busuiocului”, care, recunosc, l-ar putea totusi ajuta sa scape de exmatriculare.

  42. 42 Marcus iunie 1, 2010 la 2:03 pm

    @Domnule Nastase si All,
    imi cer scuze, deoarece citind in viteza cele scrise de d-l Nastase, am avut senzatia ca doreste sa-l trimita pe Mihnea in strainatate pentru a studia ce a insemnat Holocaustului. Oricum raman la ideea ca o donatie de carte, facuta de familia d-lui Nastase ar fi de un real ajutor pentru copii cu posibilitati materiale mult mai reduse si care din teribilism ar fi tentati sa nu inteleaga semnificatia pe care au dat-o nazistii zvasticii.
    Inca o data,
    cu scuzele de rigoare
    sa fiti iubiti,
    marcus

  43. 43 Marcus iunie 1, 2010 la 2:06 pm

    @C.Ionescu, in afara de tonul folosit fata de gazda, ton care mi se pare la limita suportabilitatii unei anumite igiene autoimpuse intr-un dialog civilizat, constat ca aveti si grave carente in ceea ce priveste analogia dintre simbolistica nazista si cea folosita in religiile hinduse. In al doilea rand, nu cunoasteti mai nimic despre legislatia americana in vigoare, pe care nu o vedeti sanctionand comunitatile hindu pentru folosirea acestui simbol (pai de ce le-ar sanctiona ?) si sustineti intr-un mod inept ca aceasta justitie ar fi toleranta fata de arborarea si folosirea simbolurilor naziste (spun naziste).
    Daca mai adaugati si un pic de agramatism la ghiveciul folosit in comentariul dvs veti obtine exact efectul dorit (sic!)
    sa fiti iubit
    marcus

  44. 44 Velisar Iancu iunie 1, 2010 la 2:30 pm

    1) Se spune că nu uităm copilăria, armata şi prima căsătorie! La mulţi ani tuturor copiilor, sper ca măcar ei să trăiască mai bine…
    2) Aya, bine aţi revenit. Comentariile dv contează, de aceea vă rog sa nu mai insistaţi că Boc există.
    3) Le Prince, veţi avea parte de o replică asurzitor de… tăcută, dar mă bucur că i-aţi inţeles mesajul şi, mai ales, că nu aţi rezistat tentaţiei de a’l provoca…
    4) harabula, da’ ACADEMICIANUL Drăgănescu ţinea corect furculiţa şi cuţitul?

  45. 45 Ghita Bizonu' iunie 1, 2010 la 2:31 pm

    C. Ionescu

    poate stati de prea multa vreme in America …
    Aici traznaia pustiului devine absolut gravissima , mai ales daca este copilul unui politician. Sunt sanse bune ca presa sa bubuie de acuzatii care de care mai fanteziste si sa pomneasca iar de cei 380.000 evrei ucisi de romani ( comisa Witzel a zis mai putini, da ce conteaza ? !) si de necesitatea ca sa „denazificam” Romania si ia-te la lupta cu nazismu, comunismu, xenofobia romanlor samd …
    Si SUA sunt cam o exceptie tinand cont ca cel putin prin 80 in California functiona the American Branch of NSDAP si iesea la preumblare in uniformele maro traditionale si cu toata recuzita traditionala…
    Oricum asa la mica barfa am asa o impresie ca nice dumneavoastra nu sunteti printre cei care scriu cecuri … Ideea ar fi ca cei care scriu cecul sunt patronii .. adica sa zicem ca de exemplu sponsorii universitatii aleia.

  46. 46 demis iunie 1, 2010 la 2:42 pm

    D-le Nastase
    Cu tot respectul cuvenit cred ca sunteti prea „dur” E mai simplu sa aveti o discutie cu el ( desi Internship la “Elie Wiesel”propus de d-voastra este benefic,daca ar fi din prprie initiativa ) sigur trebuie sa aveti timp pentru asta…

  47. 47 lupi iunie 1, 2010 la 3:48 pm

    @ Nos Nobis – Prietene, cu totul de acord cu cele scrise de tine.Sunt nascut in jud. BT ,unde ,,moldovenilor” le-au fost jupuite ,,n” randuri de piei de catre asa numitzii ,,ovrei”, te duceai la targ sa-tzi vinzi graul, porumbul, gaina, nu aveai cui decat ovreiului si la pretzul-de batjocura-pe care tzi-l ,, oferea ” el. Daca aveai nevoie de sare,chibrituri, unmetru de stamba pentru o rochie ,etc, nu gaseai decat la dugheana ovreiului si la pretzul impus de el.Mjoritatea boierilor arendau mosiile unor ovrei care luau 7 piei de pe tzarani !!! Cat priveste pierderile armatei romane la Stalingrad, de fapt la COTUL DONULUI, CUM A RAMAS IN MEMORIA COLECTIVA A TZARANULUI ROMAN BATALIA DE LA STALINGRAD [ noi nici nu prea am fi avut ce cauta pe-acolo,asa cum astazi nu prea am avea ce cauta prin pustiurile IRAKIENE SAU DIN AFGANISTAN],ELE SUNT MULT ,MULT SUB CELE 300000 AVANSATE DE DVS. CRED CA IN TOATA CAMPANIA DIN EST N-AM AVUT 300000 KIA, MAJORITATEA S-AU PREDAT , NICI NU AVEAI ALTERNATIVA IN FATZA TAVALUGULUI RUSESC. MAI MARI AU FOST PIERDERILE , 150000 POW LUATZI DE RUSI DUPA ACTUL CRETIN AL REGELUI MIHAI DE LA 23 AUGUST, TOATA ARMATA DE PE FRONTUL DIN MOLDOVA !!!

  48. 48 Harabula iunie 1, 2010 la 4:03 pm

    Se pare ca domnii colegi de pe blog n-au inteles despre ce e vorba. Problema nu este intre domnul Nastase si fiul sau, este intre fiul sau si societate.
    Domnul Nastase il poate ierta, sau sanctiona drastic. Dar nu se rezolva nimic.
    A merge la cursul ala, sau ce-o mai fi, inseamna a oferi satisfactie, atat cat se poate, fortelor vigilente in privinta asta.
    Baiatul insusi sa nu incerce nici o scuza. Oricine l-ar intreba, trebuie sa recunoasca ca a gresit si sa arate ca regreta in mod sincer.

  49. 49 inginerul iunie 1, 2010 la 4:11 pm

    e primul articol pe care nu il aprob. In primul rand e fiul dumneavoastra si trebuie sa il protejati. Sunt absolut convins ca fiul dumneavoastra nu este nazist. Cu atat ma mult daca nu la desenat el ci ia fost desenat. Simbolul respectiv exista de cand lumea si este si simbolul soarelui , simbolul pacii etc , in functie de cultura care il folosea.
    O discutie cu fiul dumneavoastra ajunge , cred ca merita si el o vacanta. Mie nu mi-a placut scoala, poate nici lui asa ca eu unu as fi avut nevoie de o vacanta. Nu toti suntem facuti sa devenim prof univ. Si cu chestia asta va bagati singur in gura lupului PDL-ist.
    E criza, e cazu de un schimb de sistem , asa ca ocupati-va de problemele adevarate.
    cu respect

  50. 50 blogideologic iunie 1, 2010 la 4:13 pm

    @ Victor V
    Despre morţi şi Cele Sfinte. Este o temă veche din cultura noastră. Spuneai că eşti de la Tismana. Deci bănuiesc că eşti, din familie, credincios ortodox român. Atunci ce rost are hăhăitul tău din iunie 1, 2010 la 10:11 am : +o întrebare mirobolantă: “Ludwig von Mises era un creştin ortodox?”+ Ortodocşii autentici refuză ecumenismul deoarece consideră că Biserica lor este Biserica Universală. Apoi, despre altă postare a ta. Îţi reamintesc mai întâi o chestiune elementară (presupun că deja o ştiai) : Dumnezeu capătă două definiţii complementare prin Teologia Pozitivă şi Teologia Negativă. Atunci ce rost are să întinezi memoria bună ce i-o păstrăm regretatului profesor Mihai Drăgănescu, asertând pretenţios în mai 31, 2010 la 9:29 pm: „informația poate reprezenta o cale pentru a înțelege ce este sufletul (și poate divinitatea) are încă un potențial remarcabil.” Vrei să spui că profesorul Mihai Drăgănescu a inventat o nouă teologie ?

  51. 51 Nevazator iunie 1, 2010 la 4:21 pm

    Domnule Adrian Nastase
    Cred ca stiu ce simtiti din cauza acestei intamplari si sunt de parere sa nu va mai faceti atatea griji. Oricum prostii vor gasi si alte motive sa va atace murdar. Eu l-as ruga pe Mihnea sa citeasca aceste postari.
    Daca are cat de putina importanta sunt alaturi de Dvs desi au fost cateva alte ocazii cand mi-as fi dorit sa va pocnesc
    Cu deosebita stima

  52. 52 leo iunie 1, 2010 la 4:53 pm

    Iancule, măria ta, din păcate, de dinainte şi după Crăiuţul al cerui nume-l porţi tălică, au existat, există şi-or exista stoloboci în neamul românesc, acea specie de proto-oameni înzestraţi cu o sublim de inexistentă coloană vertebrală, gata oricând să lingă de pe propriul obraz scuipaţii stăpânului; pe care stăpân, aceeaşi specie, se va grăbi să-i aplice lovitura de Brutus de îndată ce vântul schimbării le va aduce în nările veşnic umede de hienă un râset mai pregnant de nou mascul alfa al haitei… E, din păcate pentru noi, specia căreia îi datorăm vorbe strămoşeşti păguboase precum capul plecat sabia nu-l taie, ubi bene, ibi patria, dar şi balada Mioriţa ori moşteniri de la poetul dintâi (evident, nu mă refer la poietul de curte al noului dictator)
    Vai de biet român săracul!
    Îndărăt tot dă ca racul,
    Nici îi merge, nici se-ndeamnă,
    Nici îi este toamna toamnă,
    Nici e vară vara lui,
    Şi-i străin în ţara lui.

    PS
    M-aş fi aşteptat să te fi smuls din tăcerea tăcută în care, ca şi alţii, te-ai refugiat şi tălică, spre a fi cât se poate de on-topic şi în acord cu cei care, într-o formă sau alta, îi învederează gazdei noastre confuzia confuzivă în care se află încercând a fi tată… politic; nu şi politically correct, prea-zorit să grijească de pixelii imaginii bic-picture-ului public, uitând că subiectul care chiar contează în speţă nu e nicidecum imaginea dumnealui, ci sufletul şi mintea fiului său, care nu prin unilaterală şi siluită îndoctrinare va pricepe ce şi cum cu simbolisticile şi campaniile murdare de presă, ci, cum de la învăţăturile primite de un adevărat prinţ de la tătâne-său, Neagoe Basarab se face p-acilea, printr-o relaţie directă între părinte şi fiu…
    Că, eu unul, cetind începutul articolului, mă şi întrebam ce boacănă o fi făcut flăcăul: nu carele cumva o fi ieşit la Bamboo cu prinţeza prezidenţială?! când colo… fâs, doar o altă diversiune a băieţilor despre care povesteam deunăzi… bine măcar că penintenţa nu a inclus în „meniu” şi fr’un botez d-ăla, special, cu briciul… 🙄

  53. 53 Emil Pfeiffer iunie 1, 2010 la 5:33 pm

    Eu m-am nasut in 1949 deci nu am participat si nu cunosc direct ceea ce a insemnat holocaustul. Dar am avut ocazia sa citesc printre alte carti si pe cea intitulata „Atunci, acolo… la Auschwitz” de o. Lustig (Oliver). Este vorba de o persoana care a fost deportata la Auschwitz (din apropierea Clujului) care isi povesteste amintirile de acolo si de dupa intoarcerea in tara, cu toate problemele pe care le-a avut (inclusiv in PMR sau cum s-a numit el atunci).
    Este o carte interesanta, care m-a impresionat si pe care o mai am. Daca il intereseaza, pot a i-o trimit.
    Emil

  54. 54 Observator iunie 1, 2010 la 5:37 pm

    Mi-aduc aminte ca acum cativa ani a fost un scandal al carui erou principal era printul Harry care se imbracase intr-o uniforma cu zvastica. Pare-se ca drept pedeapsa ca s-a costumat in ofiter nazist printul Harry a fost pedepsit de catre printul Charles sa viziteze lagarul de la Auschwitz (aviz C. Ionescu)

    Toti am fost candva la varsta lui Mihnea si toti am facut diverse acte de teribilism ba ca sa parem mai cool (stiu ca asta e un term nou, dar pe cuvant daca imi vine in minte echivalentul din vremea mea), ba manati de spiritual de turma. Cat despre faptul ca pe vremea copilariei lui nea Ghita toti stiau ca e semnul zvasticii era interzis trebuie sa punem in balanta ca de la terminare celui de-al doilea razboi mondial au trecut totusi 65 de ani, iar Mihnea e nascut undeva dupa ’90.

    Apreciez modul in care a intervenit domnul Nastase.

  55. 55 Daniel iunie 1, 2010 la 5:49 pm

    Domnule Adrian Nastase,

    Sunt dezamagit ca dumneavoastra un om atat de educat, puteti fi atat de ignorant cu privire la tema zvasticii. Zvastica nu a fost inventata de catre nazisti ci exista de mii de ani in diverse culturi orientale. Este o mare problema faptul ca zvastica este mereu corelata cu nazismul si nu ar trebui ca asa ceva sa se intample.

  56. 56 Ghita Bizonu' iunie 1, 2010 la 5:52 pm

    Lupi

    sa aducem un sincer omagiu si bunilor boieri patrihoti carele precum zicea Eminescu au gasit prea istovitoare activitatea de exploatare a mosiilor lor ( cu tot cu tarani ) asa ca si-au adus „colaboratori” din Galitia … bagand astfel taranul moldoveam intr-o stare coloniala … Si ca ai zis Botosani – in 73-74 am facut acolo stagiul militar …. Frumusel oras insa am ramas surprins de casoaiele spre palat din Botosani ( inainte de 1914 Botosaniul era al treilea oras ca numar de senatori , sistem de vot cenzitar ) si mi-am zis „apia d’aia ainceput aici rascoala !”

  57. 57 G.P. iunie 1, 2010 la 6:03 pm

    …numai fiu/fiica de persoana publica sa nu fii…iar de esti…porti responsabilitate si pt parinti,bunici, matusi…unchi…

  58. 58 LePrince iunie 1, 2010 la 6:07 pm

    @ Criticos(dar consider comentariul valabil pentru all)

    Subiectul e complicat si delicat. Ar trebuie sa scriu mult. Voi fi rapid.
    Holocaustul ,este desigur, una din temele majore ale secXX. Nici macar nu mai este vorba despre crimele in sine, despre lagare, despre camerele mortii sau despre trenurile condamnatilor. E vorba despre o atitudine, despre o linie politica, deoarece Holocaustul, nu de ieri, de azi, a fost politizat. Si este utilizat politic. A devenit o institutie a memoriei collective.Este o realitate pe care nu mi-e frica sa o affirm.
    Astfel cum exista grupuri sau personalitati care neaga holocaustul, eu cred ca daca institutia holocaustului s-ar fi limitat la steaua galbena sau la spartul vitrinelor negustorilor evrei, aceasta atitudine , la randul ei politizata, este,oricum, de condamnat. Deoarece institutia prigonirii a fost o linie politica, I s-a raspuns printr-o linie politica, antagonistica. Daca vreti, putem face o paralela intre atitudinea evreilor de dupa WWII, care au politizat holocaustul, opunandu-I linia politica a “condamnarii holocaustului” si atitudinea unei largi majoritati a intelectualitatii si elitelor romanesti de dupa 1990 care au opus comunismului linia politica a “condamnarii comunismului”. Pornind de la o exagerare, s-a raspuns , in ambele cazuri, prin exagerari.
    Desigur, atitudinea domnului Nastase fata de propriul fiu este corecta , mai ales din punctul de vedere al unei persoane publice, al unei personalitati politice majore. Dl.Nastase, correct si politiceste correct, previne, vaccineaza, daca vreti, orice speculatie pe tema si pe subiect. Oricat de pueril la prima vedere, “cazul” poate naste ulterior zvonuri sau “lovituri sub centura” de nedorit.
    Nu sunt de accord, de exemplu, cu atitudinea diversilor colegi de blog care vad mai benefica studierea lui Eminescu sau a faptelor de vitejie a armatei romane. Cred ca istoria si evenimentele, ca si oamenii, nu trebuiesc prea mult amestecate. Fiecare are locul si importanta lui, bine ar fi ca fiecare sa cunoasca putin din toate si sa nu exagereze nimic. Parerile personale raman , desigur, personale.
    Personal, desi cunosc istorisiri ale prigoanei impotriva evreilor din familie (mi s-a confirmat astfel veridicitatea unor fapte), cred ca tema holocaustului este mult prea inflationist utilizata. Dar inteleg acest lucru. Aceasta tema politica, este o motivatie si o arma politica ce sta la baza formarii si consolidarii statului Israel. Fara acest pilon, intregul esafodaj moral si politic s-ar putea prabusi.Intamplator, personal, eu sunt un sustinator al existentei acestui stat.
    Simbolistica este chestiune de nuanta, o suta de texte, un million de cuvinte, pot spune mai putin decat un symbol, o stema sau un drapel. Dl. Nastase, inca o data, procedeaza correct si ca parinte si ca om politic. In locul sau, as face la fel.
    De exemplu, daca Mihnea Nastase si-ar fi desenat tema “secera si ciocanul”, sunt sigur ca dl. Nastase ar fi facut in asa fel ca Mihnea sa-si petreaca vara la Institutul de studiere a crimelor comunismului si Memoria exilului romanesc. D-voastra ce credeti?
    S-auzim de bine.

  59. 59 nicolae iunie 1, 2010 la 6:30 pm

    nu stiu dar mi se pare ca se exagereaza,daca mihnea a simntit ca trebuie sa isi deseneze acel simbol pe mana la o petrecere e problema lui,nu e un lucru iesit din comun,e o chestie de adolescenta.
    nu sunt un admirator al dumneavoastra dar ceea ce fac copiii sunt problemele lor si nu ale parintilor,sunt sigur ca ati dorit sa ii dati cea m-ai buna educatie,dar fiecare copil are propriul caracter!

  60. 60 Dl.Goe iunie 1, 2010 la 6:40 pm

    Manca-l-ar nenea sa-l manance de baiat nazdravan. Si cum il pupa tanti Criticos mai rar. Daca voia sa fie cool-cool de tot trebia sa-si tatueze secerea si ciocanul nu zvastica. Abia asa ar fi reusit sa-si puna taticul in incurcatura.

  61. 61 radu iunie 1, 2010 la 6:45 pm

    Dacă acceptaţi un pct de vedere, vă spun că pilda tatălui e cam dură, chiar dacă, sărmanul copil, poartă un nume pe care, atunci când îl rosteşte, T Băse parcă vorbeşte despre cultura română, aşa de greu îi cade.
    Ca un practicant şi iniţiat în mai multe sisteme de medicină alternativă vă spun că, crucea zvastică provine dintr’un simbol de vibraţie foarte mare, Antakarana, a cărui Lumină şi binefacere este arhicunoscută în spaţiul ezoteric.

    Antakarana, sau antahkarana este un simbol stravechi, cel mai des intalnit in diferite curente religioase si filosofice orientale, folosit in scopuri de vindecare si evolutie spirituala. Este de multe ori gresit asociat cu zvastica nazista, deoarece aceasta din urma este forma inversata a simbolului original.

    Antakarana este un simbol care actioneaza prin simpla lui prezenta, fara a mai fi nevoie de activarea lui de catre o persoana. Asta ar insemna ca orice reprezentare grafica a simbolului duce la activarea lui, curatand, si incarcand energetic locul unde este amplasat, avand un efect benefic asupra persoanelor care se afla in jurul ei. Personal am mai multe antakarane in diferite locuri din casa, inclusiv pe calculator.

  62. 62 Mihnea Georgescu iunie 1, 2010 la 6:49 pm

    O dedicaţie pentru Tiz:

  63. 63 APS iunie 1, 2010 la 6:59 pm

    In alta ordine de idei, cum calificati dvs., in calitate de profesor de drept international public, atacul unui comando militar asupra unui convoi umanitar civil, in apele internationale, soldat cu omorarea si ranirea unor cetateni straini civil, aflati la bordul unui vas civil sub pavilion strain, care avea la bord ajutoare umanitare?

    P.S.Probabil ca explicatia va folosi si fiului Dvs.

  64. 64 Doru Coarna iunie 1, 2010 la 7:13 pm

    @ lupi:

    Ai perfecta dreptate, domnule.

  65. 65 Ghita Bizonu' iunie 1, 2010 la 7:15 pm

    Observator printu Harry nu a fost trimis in vizita . Tat’su a luat o masura traditionala , : l-a trimis la .. porci . Vreo 2 saptamani la o ferma de porci . SI a mai avut si grija sa fie si cativa fotografi .. cand Harry ranea…
    Acu nu stiu daca nu cumva a fost de vina si faptu ca si-a luat o casa printr-un sat din Ardeal .. Oricum vecinii sai mai batrani ar rade aprobator ( si poa vreunu si-ar aduce aminte ca si el ….).

  66. 66 Rares Serban iunie 1, 2010 la 7:43 pm

    Eu tot vreau sa remarc ceva. Asa zisa zvastica e desenata invers, astfel ca nu mai e insemnul nazist cunoscut ci simbol budhist indian. Ar trebui unora sa le fie rusine ca se „tureaza” atata pentru gestul facut de un adolescent baut poate la o petrecere cu masti.

  67. 67 Doru Coarna iunie 1, 2010 la 8:03 pm

    @ Ghita Bizonu’:

    Eu stiu pe unul care, pt cat de flasc PM a aratat ca este, tat’su facea bine daca l-ar fi trimis la coasa, tot de fata cu reporterii: respectivul se arata insa mandru, nicidecum penitent, doar infernal de tampit!

  68. 68 Victor V. iunie 1, 2010 la 8:06 pm

    @ blogideologic

    Ești uimitor! După năucitoarea ta întrebare: “Ludwig von Mises era un creştin ortodox?”, mă întrebam dacă poți emite o enormitate și mai mare. Spre surpriza mea ai reușit. Nu sunt curios să înțeleg lanțul de „inferențe” care te-a condus la întrebarea din finalul comentariului tău din „iunie 1, 2010 la 4:13 pm”. Mă mulțumesc să constat din nou incredibila ta capacitate de a produce enormități.

  69. 69 Aya iunie 1, 2010 la 8:17 pm

    @

    Adrian Nastase

    Felicitari pentru fermitatea reactiei!

    Imi pare rau pentru Mihnea, dar astfel de atitudini trebuie amendate.

    Asa este, varsta nu trebuie sa fie o scuza (este exact tipul de educatie pe care l-am primit eu, legat de problemele esentiale; si eu am facut boacane- de alt tip, dar tot legate de chestiuni de principiu; mi s-a explicat ca astfel de atitudini trebuie ispasite; aveam sa inteleg mai tarziu de ce- dar sigur nu am mai repetat greselile si am invatat ca, daca sunt respectate principiile, greselile fundamentale sunt ocolite).

    Dincolo de toate acestea, un stagiu la Institutul Elie Wiesel este binevenit pentru cei foarte tineri, pentru care doua forme fundamentale de totalitarism- comunismul si nazismul- inseamna doar „litera scrisa”, care se cere descoperita prin cuvant, imagini si trairi.

  70. 70 Aya iunie 1, 2010 la 8:19 pm

    @

    Rares Serban

    Aici nu este vorba DOAR despre o atitudine teribilista intr-un club, dar de respectarea unor principii.
    In cazul incalcarii principiilor, nu trebuie sa existe ingaduinta.
    Adrian Nastase a procedat exemplar!

  71. 71 Aya iunie 1, 2010 la 8:25 pm

    @

    Le Prince

    Afrimi: „Desigur, atitudinea domnului Nastase fata de propriul fiu este corecta , mai ales din punctul de vedere al unei persoane publice, al unei personalitati politice majore.”

    Atitudinea este corecta din perspectiva ORICAREI persoane, nu neaparat publica, politica.

  72. 72 Aya iunie 1, 2010 la 8:31 pm

    @

    Daniel

    Daca ne incapatam sa NU privim svastica drept simbol nazist (desi este!) inchizand ochii la sinistra sa incarcatura, vom ajunge sa vedem cum, luati de val, cei foarte tineri repeta sinistrul holocaustului.
    Nu spunem nimeni ca trebuie sa fie sterse cu buretele celelalte semnificatii istorice ale acestui „semn si insemn”, dar ar trebui sa fim ipocriti sa afirmam ca in actualitatea europeana trimiterile sunt la „culturile orientale”!

  73. 73 Aya iunie 1, 2010 la 8:35 pm

    @

    Inginerul

    Repet ce i-am transmis lui Daniel:
    Daca ne incapatam sa NU privim svastica drept simbol nazist (desi este!) inchizand ochii la sinistra sa incarcatura, vom ajunge sa vedem cum, luati de val, cei foarte tineri repeta sinistrul holocaustului.
    Nu spunem nimeni ca trebuie sa fie sterse cu buretele celelalte semnificatii istorice ale acestui “semn si insemn”, dar ar trebui sa fim ipocriti sa afirmam ca in actualitatea europeana trimiterile sunt la “culturile orientale”!

    Eu il felicit pe Adrian Nastase pentru cum a procedat.
    Sa stii ca si vacantele se merita (eu asa am fost educata!)!

  74. 74 Aya iunie 1, 2010 la 8:41 pm

    @

    Andrei

    In primul rand era vorba despre un desen, nu despre un tatuaj.
    In al doilea rand, comunismul si nazismul sunt frati gemeni- unul rosu, celalalt negru.

  75. 75 Aya iunie 1, 2010 la 8:46 pm

    @

    Velisar Iancu

    Multumesc pentru urare.

    P.S.
    NU pot sa nu discut despre un Rau existent.
    Faptul ca unii se incapataneasza sa in absolve de pacate, considerandu-l un „biet nevinovat”, este extrem de periculos.
    Cine se pregateste sa „asume raspunderea” (pentru a folosi analfabetismul juridic boccianistic) pentru sinistrul reducerii pensiilor si salariilor, batjocorind Constitutia? Nu cumva „nevinovatul” criminal Boc?

  76. 76 Aya iunie 1, 2010 la 8:48 pm

    @

    Harabula

    Afirmi: „Baiatul insusi sa nu incerce nici o scuza. Oricine l-ar intreba, trebuie sa recunoasca ca a gresit si sa arate ca regreta in mod sincer.”

    Un sfat intelept!

  77. 77 LePrince iunie 1, 2010 la 9:23 pm

    @Aya

    Utilizarea lui „mai ales” din citatul pe care-l dai „din mine”, ma absolva de observatia ta.

  78. 78 lupi iunie 1, 2010 la 9:25 pm

    @ Aya –- La foc automat,la foc automat !!!Am avut onoarea sa ,,conversam ” pe acest blog , apropo, vretzi sa ne mai jucam un pic de-a bolshevicii si nazistii[ chiar daca noi am fost cu c…l in amandoua barcile],va rog , mai ,,bagatzi ” aia cu SVIASENAIA VOINA [ca tot n-am invatzat cum se face !!!]. Razboiul sfant contra putreziciunii infecte numite basescu si camarila , a fost pierdut ,,irevocabil” inca inainte de -a incepe !! Sper , totusi , ca raichul de 1000 de ani la care sigur viseaza infectul sa aiba aceeasi soarta ca a celui de-al treilea !!!!!

  79. 79 LePrince iunie 1, 2010 la 9:29 pm

    @Velisar Iancu
    Gresiti. Micul meu text la care va referiti este un raspuns, o replica la multiple aluzii sau mentionari ale personajului in cauza, nicidecum o incercare de a provoca. “Tacerea asurzitoare” despre care pomeniti, ma va satisface pe deplin ca si raspuns.
    S-auzim de bine.

  80. 80 gina iunie 1, 2010 la 9:34 pm

    Buna,

    Cred ca lumea ar trebui sa citesca si sa studieze semnul svasticei. Este un semn de prosperitate si protectie in traditia hindusa!!!!!!!! In India forte des il veizi pictat pe case si temple. Este drept ca svastica este in cealata directie, dar asta observi numai daca ai cele doua semne unul langa celalat. !!!!!!

  81. 81 Aya iunie 1, 2010 la 9:35 pm

    @

    Marcus

    Institutul National pentru Studierea Holocaustului din Romania “Elie Wiesel” se afla (asa cum rezulta si din numele sau) in Romania.
    Nu mai stiu daca si-a pastrat vechea adresa- se afla in str. Vigilentei nr. 3, sector 5, Bucuresti.

    Deci, Mihnea nu va pleca „in strainataturi”, cum spui si Adrian Nastase nu cheltuieste bani pentru asta.

  82. 82 lupi iunie 1, 2010 la 9:44 pm

    @ Doru Coarna – multzumesc,domnule dar nu eu am dreptate, e doar adevarul , istorie !!! Cata istorie si ce istorie invatza copii romanilor acum, mi-e groaza !!! Probabil vor studia mai mult despre holocaust decat despre voievozii romani, revolutzia de la 1848 si Marea Unire la un loc!!! Sinistru viitor avem [ daca om mai avea vreunul !!!!].Eu am invatzat istorie de la domnul meu invatzator, fost sublocotenent pe front, ca mai totzi invatzatorii si de la diriginta mea, profesoara de istorie Stancioi Aurelia, Dumnezeu sa-i odihneasca ca nu mai sunt printre noi !!!

  83. 83 lupi iunie 1, 2010 la 10:03 pm

    @ Ghitza Bizonu’ – Stiu din spusele bunicului meu , nascut chiar in feb. ‘907, Dumnezeu sa-l ierte, cum munceau 5-6 zile pe saptamana pe mosia boierului- care avea cele mai bune pamanturi , si la jumatatea iernii ramaneau fara mamaliga !! Unde sa te duci , cine sa-tzi dea un sac de malai, tot la boier.Da boieru’ era pe Coasta de Azur, te duceai la arendas si mai munceai o vara ,si tot asa ……..Cand s-a facut Reforma agrara in 1923 cu cele mai rele terenuri si mai departe de sat, chiar si la 10 km,au fost improprietaritzi tzaranii , munceau cu tot cardul de copii si n-aveau nici de mamaliga pana la viitoarea recolta !!!! Inainte de razboi, in zona Darabaniului, tot in jud. Botosani, oamenii traiau inca in bordeie, ca-n evul mediu !!!

  84. 84 Cârcotaşu iunie 1, 2010 la 10:53 pm

    Domnule Năstase,
    În copilărie am avut un prieten de joacă evreu. Îl chema Peter. Familia lui, tatăl şi mama, vorbeau curent 6 limbi străine. Printre ele şi germana, pe care o învăţase şi Peter, din fragedă copilărie. O vorbea fluent, în familie o foloseau în mod curent (pentru el).
    Într-o zi am fost împreună şi am văzut un film (nu mai ţin minte cum se numea), dar acţiunea se petrecea într-un lagăr de concentrare nazist.
    Din momentul în care am ieşit din sala cinematografului în care văzusem filmul respectiv, Peter al meu n-a mai vorbit germana. A refuzat. Când mama şi tatăl său i se adresau, ca de obicei, în germană, el le răspundea invariabil în română. Asta se petrecea când avea 10 ani. Eram prea mici amândoi pentru a avea conştiinţa a ceea ce-nseamnă apartenenţa la comunitatea ebraică. Părinţii lui nu erau tradiţionalişti şi, efectiv, el nu realiza că el însuşi este evreu. A fost pur şi simplu o reacţie de respingere a limbii pe care a văzut c-o vorbeau cei ce comiteau atrocităţi. Era vorba doar de faptul că ceea ce văzuse era în flagrantă discordanţă cu valorile pe care le „supsese” odată cu laptele matern, consolidate prin educaţia primită, din momentul în care părinţii lui au putut să i-o dea.
    Să fiu acum retoric şi să mă-ntreb care-i sistemul de valori la care rezonează Mihnea?
    Ştiu şi ce-nseamnă teribilismul propriu unei vârste, l-am manifestat şi eu cândva şi-l văd şi la fiu-meu care, ce-i drept, a cam depăşit vârsta la care mai poate fi acceptat.
    Cam atât.

  85. 85 Cârcotaşu iunie 1, 2010 la 11:08 pm

    @ All
    Cei ce invocaţi valenţe spirituale semnului zvasticii, el este într-adevăr un semn străvechi, preluat şi murdărit de nazişti de la o sectă indiană ce se autonumeşte „ARIANĂ”. Păi asta nici măcar nu-i o noutate, de-acolo au preluat naziştii greul „ideologiei” supremaţiei rasei „germane”, sămânţa rasismului în general. Dacă v-ar interesa subiectul, puteţi afla că simbolul sectei indiene diferă de zvastica germană (era normal să se diferenţieze) prin sensul razelor frânte, unele sunt spre stânga iar zvastica nazistă le are spre dreapta. Dacă vă interesează mai mult căutaţi pe net, n-am timp să mă dau erudit.
    Pot să mai spun doar atât, anume că în Europa n-are nimeni timp de asemenea fineţuri ce deosebesc cele două însemne. Zvastica înseamnă aici cu totul altceva decât înseamnă în India, rănile nu s-au închis, ca atare zvastica=nazism. VERBOTEN! Punct.
    Iar pentru cei ce vor să mă facă să-mi pierd vremea citind aiureli despre „spiritualitatea” unor puştani care adoptă simboluri solare când se duc la un party, am un regret că nu pot să vă transmit acilea ce-aş vrea.

  86. 86 Aya iunie 2, 2010 la 12:38 am

    @

    Le Prince

    Multumesc pentru replica.
    Precizarea (in sens de subliniere) este binevenita.

  87. 87 Aya iunie 2, 2010 la 12:46 am

    @

    Marcus

    Am sesizat rectificarea.

  88. 88 Aya iunie 2, 2010 la 12:53 am

    @

    Lupi

    Citez, cu uimire, din mesajul pe care mi l-ai transmis:
    „va rog , mai ,,bagatzi ” aia cu SVIASENAIA VOINA [ca tot n-am invatzat cum se face !!!].”

    Vrei, te rog, sa traduci intr-un limbaj inteligibil, rugamintea pe care mi-ai adresat-o?
    Ce ar trebui „bagat” (si ce semnificatie- y compris contextuala- au cuvintele scrise cu majuscule)- pentru a invata tu sa „faci” nu-se-stie-ce?

  89. 89 blogideologic iunie 2, 2010 la 1:11 am

    @ Victor V
    Clamarea ta că „informația poate reprezenta o cale pentru a înțelege ce este sufletul (și poate divinitatea)” ţine de teologie. De ce te bagi în chestiuni pe care nu le pricepi ?

  90. 90 Andy iunie 2, 2010 la 8:05 am

    Un baiat destept.Bravo Mihnea!

  91. 91 Criticos iunie 2, 2010 la 8:07 am

    @ LePrince
    Judecând pragmatic – şi inevitabil conjunctural – dl A.N. a procedat adecvat, corect, cu alte cuvinte. Întrebarea care mă frământă e cât poate dura un stat întemeiat pe teroare: teroarea conştiinţei încărcate asupra Europei, că doar de aceea se vânează „atitudinile antisemite”, spre a paraliza orice încercare de protest împotriva celeilalte terori, ce ajunge actualmente la forme paroxistice, teroarea asupra băştinaşilor arabi, palestinienii, pe care Israelul urmăreşte deliberat şi în forţă să-i distrugă, fizic şi moral, practicînd – pentru mine nu-i niciun dubiu – o politică de genocid. SUA – marele susţinător – are în acest sens o experienţă reuşită, că doar băştinaşii „indieni” sunt actualmente obiecte de muzeu, şi nici experienţa lui Hitler nu e ignorată. Fireşte o asemenea întrebare e doar o temă de taclale şi nu m-aş mira şi nici n-aş lua în nume de rău Manuelei dacă ar cenzura comentariul meu, căci s-o fi adresând el unui prinţ, dar apare pe blogul unui om politic şi bătălia împotriva „antisemitismului” se desfăşoară tenace, minuţios şi necruţător.

  92. 92 Marcus iunie 2, 2010 la 9:50 am

    @All: vazand acest diluviu de eruditie in materie de interpretare a zvasticii, nu pot sa fac altceva decat sa fiu de acord cu postarea @Carcotas. Pai fratilor, daca n-ar fi rasucit-o o tara baietii lui Hitler care au folosit-o apoi ca simbol la ceea ce a insemnat purificare etnica si nazificare fortata cu ajutorul cuptoarelor de la Buchenwald, simbolul respectiv ar fi ramas cumintel la locul lui, venerat de hindusi si studiat probabil de o mana de initiati in istoria religiilor. Asa insa el a capatat o trista notorietate mondiala, motiv pentru care cei ce au obiceiul de a-si folosi uneori creierul il asociaza raului extrem si-l trateaza in consecinta. Pe de alta parte, cineva sustinea ca semnul i-a fost desenat lui Mihnea pe mana si ca desenul ar fi reprezentat simbolul hindus. Fiind desenata pe mana, depinde cum avea Mihnea orientata mana, deoarece functie de pozitia mainii o zi putea fi simbolul hindus si o zi zvastica nazista, sau daca era desenat pe mana stanga aceasta alternanta intervenea ori de cate ori Mihnea ar fi dorit sa stie cat este ceasul 🙂 . Astea cu simbolurile si siglele unor partide „ie grele dom’le” pen’ca te risti ca privind secera si ciocanul, gandul sa te poarte la idila dintre muncitori si tarani, nicidecum la gulagurile staliniste, sau privind sigla PD-L-ului sa ai fantezii in materie de ikebana si sa uiti dracului ca nenorocitii astia au declansat genocidul in Romania, pe model stalinisto-hitlerist.
    Altufel,
    sa fiti iubiti
    marcus

  93. 93 Maia P. iunie 2, 2010 la 10:35 am

    Domnule Nastase, nici nu stiu daca trebuie sa va felicit pentru aceasta hotarare sau sa ma revolt ca faceti nou un exercitiu de imagine.

    Sunt sigura insa ca acel stagiu nu-l va face pe tanar mai atent la istoria trista a evreilor, ci va avea doar valoarea unei penitente cu o consecinta buna: o mai mare atentie la gesturi si posturi, dat fiind ca mosteneste dezavantajul unei vieti expuse public.
    Eu sunt evreica, am rude care au pierit pe cosurile de fum, dar nu cred ca o excesiva sensibilitate la acest subiect ne face bine. Nu asa se capata compasiunea, nu asa se striga o durere istorica, ci prin constientizare publica fara excese din nicio parte. Sigur, aceasta este doar parerea mea, neimpartasita de multi evrei.
    Ar fi realmente interesant daca am avea o marturisire sincera a tanarului dupa stagiul la institut. Macar dumneavoastra va trebui sa stiti exact beneficiul acelor zile – asta daca demersul chiar se vrea unul educativ, si nu de imagine. Eu ii doresc succes si sper din suflet sa nu obtineti efectul invers – „mi-am stricat vacanta la jidani”!!!!

  94. 94 Aya iunie 2, 2010 la 6:45 pm

    @

    Maia P

    Eu cred ca abia „martusirea sincera”, facuta in mod public (si, evident, nu de bunavoie- caci e un baiat normal, nu un exhibitionist care se vrea „sub reflector” cu orice rpet!) l-ar revolta cu adevarat si ar face acel stagiu inutil!
    Propunerea ta seamana a indemn la „autocritica” (in public) ca la comunisti- ma cutremur numai gandindu-ma la asa ceva.

    Cat despre ultima ta expresie (ma jenez sa o citez)- sa fii sigura ca Mihnea nu va gandi asa vreodata.
    O astfel de gandire poate veni doar din educatie- or sub nici o forma parintii lui Mihnea- in general, cei din familie- nu sunt antisemiti, sau rasisti, sau xenofobi!

    P.S.
    De la olteni am invatat o zicala- indemn:
    AJUNGE O MACIUCA LA UN CAR DE OALE!

    Gata!
    A facut nazbatia, merge la Institutul „Elie Wieselel” (in loc de vancata).
    In rest, lasati cu totii baiatul in pace, sa-si puna gandurile si sentimentele in ordine!
    Sunt sigura ca-i pare rau- nu-i ma zgandariti cu totii rana!

  95. 95 Aya iunie 2, 2010 la 6:47 pm

    @

    Marcus

    Citez: „Astea cu simbolurile si siglele unor partide “ie grele dom’le” pen’ca te risti ca privind secera si ciocanul, gandul sa te poarte la idila dintre muncitori si tarani”

    Nota 10!

  96. 96 Aya iunie 2, 2010 la 7:42 pm

    @

    Ce vremuri

    Ma intreb de ce, deseori, cuvantul care prin care se exprima maximala revolta si chiar dispretul la adresa cuiva este „magar”.
    Magarul este un animal bland, ascultator si foarte simpatic.

  97. 97 Aya iunie 2, 2010 la 7:50 pm

    @

    Gheorghe

    „MAZAMET DIN PARIS”: ASTIA NICI SA MINTA NU STIU (parafraza)

    Iti spun ce parere am eu despre acel comentariu (total aberant) legat de „Mazamet din Paris” (si posibilitatea existentei unei vile de aproape un miliard de euro in locul cu pricina; ca sa fie cumparata, trebuie, cel putin, sa poata exista!).

    Departe de mine sa o apar pe EBA- dar cand vad ce aberatii se scriu sfidandu-se bunul simt, nu pot sa tac.
    Este inacceptabil sa fim tratati drept cretini!

    Informatia legata de vila pe care si-ar fi cumparat-o EBA in Paris (nu mai discut de pretul astronomic si de neconceput!) este, fara indoiala, o intoxicare (si de prost gust!) pur si simplu pentru ca Mazamet NU se afla langa Paris- dupa cum nu stiu sa se afla in Paris nici strada Perie.
    Admit ca nu stiu toate strazile din Paris.
    Dar, orasul Paris in sine si imprejurimile (mai mult decat atat, chiar pana dincolo de Versailles) le stiu bine de tot.
    Asa ca m-am tot intrebat unde este “acel Mazamet” langa „orasul lumina” (caci arondismentele au nume- iar un cartier numit generic, astfel, nu stiu sa existe).

    Mazamet este o localitate situata intre Beziers si Toulouse, la poalele Montagne Noire, in regiunea Midi- Pyrenees.

    Daca penibilii care au dat stirea (si cei care o colporteaza) stiu ca Parisul se afla la poalele Montagne Noire, in regiunea Midi- Pyrenees, eu le spun (fara sa traduc si pastrand mesajul francez specific): merde!

    Iar celor care sustin cu nonsalanta- cat si celor care transmit “din gura in gura”- ca in respectiva localitate (care nu e vreun fel de Nisa!; nici vorba!) ar putea exista imobile de aproape un miliard de euro, le spun: espece d’imbeciles!

    Pentru a parafraza un “clasic in viata”: astia nici sa minta nu stiu!

  98. 98 Aya iunie 2, 2010 la 7:54 pm

    @

    Doru Coarna

    Acel „PM” la care te referi este, in primul rand, un idiot.
    Gresesti, insa, cand spui ca e (citez) „flasc”.
    Este un idiot criminal, asa ca e bine sa nu-i fie data coasa pe mana.

  99. 99 Aya iunie 2, 2010 la 8:09 pm

    @

    Maximmouse

    Maxonule, in privinta lui Doc nu am elementele necesare pentru a pune concluzia respectiva.

    Pot, insa, sa spun altceva: vechea echipa (dinaintea Congresului) din PSD a avut la dispozitie invingatorul in cursa pentru Primaria Capitalei- pe Sorin Oprescu- si a refuzat sa il desemneze candidat.
    Mi se pare cat se poate de firesc ca Oprescu- stiind ca are sanse imense sa castige (si cunoscand „realitatile interne de aprtid, din acel moment)- sa fi joacat cartea pe mana proprie.

    Mai pot spune ceva: vechea echipa (dinaintea Congresului) din PSD a avut la dispozitie SI invingatorul sigur, in cursa prezidentiala – pe Adrian Nastase- si a refuzat sa-l desemneze candidat.
    Este cunoscut rezultatul alegerilor.
    Pentru a te cita (in acest context) „a fost premeditat si pus cu sarguinta si rabdare in opera” rezultatul acesta de cei din vechea echipa care s-au ocupat de alegerea candidatului?

    Nu vreau sa comentez in plus. Cred ca nici nu este nevoie.

  100. 100 Aya iunie 3, 2010 la 3:08 am

    @

    Maia P

    Am recitit, din intamplare (sau, nu!) postarea ta.

    Afirmi, printre altele: „Eu sunt evreica, am rude care au pierit pe cosurile de fum, dar nu cred ca o excesiva sensibilitate la acest subiect ne face bine. Nu asa se capata compasiunea, nu asa se striga o durere istorica, ci prin constientizare publica fara excese din nicio parte.”

    Sincer, nu cred ca esti evreica.
    Sau, daca esti, faci parte din acea categorie cel putin la fel de nociva ca antisemitii (mi-e scarba sa si scriu acest cuvant- dupa cum scarba imi e sa scriu si cuvintele rasist, xenofob) pentru acest popor incercat de soarta.
    Bref, daca esti (desi nu cred asta!) evreica esti un mutant: o evreica adepta a neo- antisemitismului.

    Daca ai fi avut „rude care au pierit pe cosurile de fum” in primul rand nu ai fi „descris” acest lucru cu atata detasare si, tot in primul rand, ai fi avut genetic memoria Shoah.

    Neo- antisemitismul, aflat deocamdata in constructie de „teze credibile” se intemeiaza pe trei enunturi (intre care, deocamdata, nu s-a realizat fuziunea sistemica- dar tare ma tem ca se lucreaza intens la ea).

    Primul dintre enunturile otravite (al carui adepta esti- acest lucru respirand, efectiv, din ceea ce ai scris si din scurtul fragment citat, din postarea ta) pe care se intemeiaza neo- antisemitismul este legat de marsava idee conform careia evreii ar proceda, acum, la un nou tip de acaparare, care nu ar mai presupune aproprierea bogatiilor natiunilor, dar a compasiunii oamenilor.

    In ochii neo- antisemitilor- din randul carora am din ce in ce mai mult ideea ca faci parte- evreii ar fi condamnabili pentru ca ar fi acaparat capitalul de victime, pentru ca ar avea pretentia (si, inca, necuvenita!) de a fi etalonul suferintei omenesti, de a etala o suferinta prin care i-ar acoperi pe ceilalti martiri.

    Noua vulgata- din care cred ca faci parte- considera ca asta ar fi cea mai mare crima comisa de evrei si un prim motiv pentru a reincepe sa li se poarte pica foarte dur si de a reinvia ura contra lor, in numele mortilor din toata lumea.
    Este ceea ce se numeste „antisemitismul motivat prin razboiul memoriilor”, cel „fundamentat pe competita victimelor”.

    Ideea respectiva- pe care o sustii si tu, implicit (si destul de transparent, in fragmentul citat) este falsa.
    Amintirea Shoah nu oculteaza alte amintiri, martiriul evreilor nu intuneca alte martiraje.
    Adevarul este exact invers: martiriul evreilor (Shoah) functioneaza „ca un radar” pentru a tine constiintele teze. Este un fel de etalon al raului, de masura a inumanului, care permite sesizarea si identificarea simptomelor oricarui tip de intentie genocidara, inainte de a fi aplicata.
    Deci, tacerea legata de -sau discutiile „in soapta” despre- Shoah ar prejudicia omenirea, scazandu-i „sistemul imunitar”

  101. 101 Maximmouse iunie 3, 2010 la 12:14 pm

    @Criticos si @AYA!

    Multa dreptate ai, Cri, desigur ca Manuela nu avea motive sa nu publice , pt. ca este un subiect larg dezbatut in lume la ora asta.

    Porumbita rotata, „radarul” nu functioneaza la vederea sertarelor de morga cu 3-4 copii palestinieni ucisi ? Nu mai da imunitate?De cand o crima este scuza pentru alta crima?

    N-as vrea sa te lasi pacalita de „radarul” asta, nu uita ca imunizatorii astia sunt adeptii legii Talionului, si la vremea lor , au fost nemilosi razboinci , la care nu a contat dreptatea , ci numai dreptatea lor…asa ca…sa nu uitam nenorocirea lagarelor de concentrare, dar sa nu lasam sa se comita crime pe false pretexte!


  1. 1 Sinteze « Romania… altfel ! Trackback pe iunie 1, 2010 la 3:13 pm
  2. 2 Top Posts — WordPress.com Trackback pe iunie 2, 2010 la 2:21 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: