Despre noua autostrada…

Departamentele partidului transmit, frecvent, comunicate ce exprima puncte de vedere in cadrul activitatilor de monitorizare a ministerelor. Iata, spre exemplu, un comunicat al departamentului pentru transporturi:

„Contractul pentru constructia autostrazii Comarnic- Brasov,prin parteneriat public-privat(ppp),reprezinta azi solutia de avarie a MTI.,in ceea ce priveste aratarea catre electoratul roman,ca  actualul Guvern face ceva.Practic acest contract este mai scump cu 20 % fata de ce a lasat incheiat, ca si contract ,Guv. Nastase in 2004,prin cele 2 contracte pe tronsoanele Comarnic-Predeal si Predeal -Brasov,tot prin PPP. Totusi azi MTI se lauda ca a reusit, dupa 2 ani de la lansarea procedurii de licitatie ,sa semneze un contract,iar in 2003 si 2004 ,la acelasi minister au fost incheiate 9 contracte, dintre care 7 pentru constructia de autostrazi pt 760 km. Toate acele contracte aveau ca termen de finalizare anul 2008. Sigur ca „un asemenea succes” este o premiera in Romania guvernelor de dreapta. Dupa 5 ani de la anularea celor 7 contracte,in loc sa inauguram finalizarea a 760 km,azi ne laudam cu finalizarea negocierilor ptr. un contract. Sa vedem si in ce an vor incepe lucrarile si ce cost financiar vor avea. Daca pretul negociat e cu 20% mai mare,in conditiile in care azi pretul materialelor de constructie a scazut, ma intreb cat va fi costul finantarii si daca aceasta finantare exista azi,cu siguranta ca acest cost va fi mai ridicat decat in 2004. Probabil cu mai mult de 30 %.
 Aceasta e realitatea in acest domeniu si costul marit al proiectului si faptul ca azi nu avem autostrada pana la Brasov, se datoreaza guvernarii de dreapta instalata in Romania in 2005, iar noi, toti romanii,vom suporta aceste neajunsuri si vom platii sute de milioane de euro in plus in urmatorii ani.
  Senator S. Bota, sef departament transporturi al PSD”

25 Responses to “Despre noua autostrada…”


  1. 1 Pali ianuarie 21, 2010 la 8:59 am

    Probabil lucrarile o sa inceapa cam in doi ani si un pic,…tocmai cand o sa intram iarasi in campanie. Macar Mircea Badea mai are timp sa-i spuna lui Umil Boc de unde sa cumpere penele pentru urmatoarea reprezentatie stradala ! O rusine ce mai…sau cine stie poate flacara violet o sa „arda” in sprijinul lucrarilor cu Aliodor Manolea in fruntea echipelor de lucru,

  2. 2 ion adrian ianuarie 21, 2010 la 9:45 am

    Exista un grup parlamentar PSD si unul PNL, care sunt deja aproape ca unul si acelasi partid, asa ca acolo trebuie dus razbelul ptr cauzele juste, daca sunt juste. 🙂

  3. 3 Tudor ianuarie 21, 2010 la 10:06 am

    Despre autostrada Iasi – Tg. Mures cred ca nici nu se va pune problema in urmatorii 5 ani, desi este absolut necesara pentru dezvoltarea armonioasa a tarii si a deschide comunicatiile cu Moldova. As incadra „succesurile” acestor guvernari intre incompetenta si razbunare politica.

  4. 4 Maria Ogica ianuarie 21, 2010 la 10:06 am

    Stimate D-le Nastase, va doresc sa aveti succes in alegerea DVs. ca presedinta al PSD. Numai avand in fruntea sa un om politic ca Dvs. acest partyid se poate revitaliza. Eu ma mir de cativa ani cum a putut acest Vanghelie sa puna mana pe partid , sa indeparteze oamenii de valoare si sa influenteze punerea in fruntea PSD-ului pe Mircea Geoana , bine caracterizat de Dl.Iliescu ca fiind un PROSTANAC. Personal imi este chiar mila de Dl. Geoana dar nu este facut pentru a conduce un partid , o tara . Faptul ca a fost ambasador in USA , este o minune intrucat in afara de o buna crestere , o prezenta placuta , dansul nu a dovedit aptitudini de negociator , de intermediar, de luptator, de om care isi poate dirija replicile. Daca veti castiga functia de presedinte PSD , va trebui sa luptati mult mai acid contra PD-L-ului , sa fiti mult mai „prost crescut”, sa dat in ei ca intr-un sac de box. PD-L face din start multe greseli , acest neica nimeni de BOC a si inceput sa-si dea mai multa importanta decat este cazul . Lozincarul a ajuns dictator : el da cuvantul ministrilor. Doamne , pe ce maini a incaput tarisoara asta „Romania”!

  5. 5 M.Voicu ianuarie 21, 2010 la 10:16 am

    Administraţia PSEUDO-Naţionalã cu drumurile (humoresca pentru autostrãzi e doar pentru SPOR la statul de salarii) are un VICE-Preşedinte care se bâlbâia deunãzi la un post TV. Oare numai un VICE-Preşedinte? Oricum, trebuie sã aibã şi un PREŞEDINTE – şi toţi în acelaşi stup, la grupa de ”Trântori”. Poate aflãm şi de Directorul General, Directorii Generali-Adjuncţi, Directori, şefi de servicii… care ar fi putut termina ceva dacã se aveau cu munca – dar ei au fost aleşi (DE CINE?), PE CRITERII, altfel TREBUIAU EXTERNALIZAŢI cu toţii, demult !

  6. 6 Pali ianuarie 21, 2010 la 11:14 am

    @ maria ogica

    ,…ca,bine spuneti Doamna !

  7. 7 Le Pain et le Cirque ianuarie 21, 2010 la 11:17 am

    Problema cu autostrada asta e ca platim 1,57 de miliarde pe constructie iar de returnat avem 4,7 miliarde, pret care mai mult ca sigur va mai fi modificat pentru a acoperi diverse cheltuieli neprevazute. De cati bani plateste Berceanu chinezii faceau autostrada suspendata in 4 benzi, insa logica economica a pedelicilor are alte ratiuni decat logica economica in general.

  8. 8 alex ianuarie 21, 2010 la 12:03 pm

    D.lui Tudor
    nu ati gasit solutia de a actiona in sensul recuperarii sumelor insusite in mod fraudulos de Bechtel asa cum va propuseseti inainte de sarbatori?

  9. 9 alex ianuarie 21, 2010 la 12:08 pm

    intrebare catre DL.Adrian Nastase:
    Adm.Nationala a Drumurilor (si implicit persoanele care detin functii de raspundere in aceasta institutie) nu pot fi trase la raspundere pe cale juridica pentru fraudele pe care le.au comis si continua sa le comita in detrimentul tarii ?

  10. 10 instalatorul ianuarie 21, 2010 la 12:17 pm

    Corecta ideea dlui Bota de a porni pe firul economic, mai precis pe cel al costurilor.

  11. 11 Karakas ianuarie 21, 2010 la 1:17 pm

    Foarte bine, asemenea comunicate trebuie sa isi gaseasca drumul spre public prin toate canalele media posibile. Ideea cu o publicatie de stinga, a partidului, ar trebui analizata cit de curind.

  12. 12 stroe stefan ianuarie 21, 2010 la 4:46 pm

    DOMNULE PREMIER
    ZICETI DE DEPARTAMENTE IN CADRUL PARTIDULUI
    EXISTA SI PENTRU INVATAMANT?
    DACA DA POT SA FAC SI EU PARTE DIN ACEL DEPARTAMENT?
    BUNE URARI
    STROE

  13. 13 tino ianuarie 21, 2010 la 5:19 pm

    O buna parte din costurile imense ale acestei portiuni de autostrada se vor intoarce in buzunarele baronilor PDL-isti. Este inadmisibil ce se intampla in aceasta tara, sa avem cel mai scump km de autostrada din lume?…..si totul pe bani fraierilor de contribuabili. ”BRAVOOOOOO” cei 5 mil de romani care l-ati votat pe marinarul turmentat, ati primi CEL MAI SCUMP KM DE AUTOSTRADA DIN LUME pe paine (adevarat platit si din banii nostrii nu numai din ai vostrii-era minunat daca ar fi fost platit doar din ai vostrii ca pe viitor sa deschideti ochii cand votati), iar ca desert urmeaza sa primiti si DISTRUGEREA ZONEI ROSIA MONTANA(care de fapt e si cireasa de pe tort a lui BASESCU).

  14. 14 raduku21 ianuarie 21, 2010 la 9:17 pm

    Asa si este. Nu avem autostrazi si sa ii multumim lui Tariceanu pentru asta. Dupa 4 ani cat a fost prim ministru… a inteles ca avem nevoie de autostrazi si a facut 5 km la Pitesti. Jalnic, dar ce sa faci… asta este romania de astazi. Autostrazi eu unul nu cred ca vom avea prea curand. Alte tari fac 400 km intr-un an si noi reusim 30 km. Asta este realitatea… foarte trista.

    http://www.scriitor.wordpress.com

  15. 15 Silviu Catalin ianuarie 21, 2010 la 9:55 pm

    Foarte scumpi Km de autostrada,parca ar fi placati cu aur!Si de ce doar sectorul Comarnic-Predeal?Tot DN1 are nevoie sa fie transformat in autostrada!
    Scump cum este sa speram ca se va face,dar nu am auzit de alte planuri!Exista tronsonuri mult mai importante,de la Bucuresti la Iasi,sau Craiova sau Timisoara,sa nu speram la Cluj sau Sibiu!

  16. 16 ceir.harja ianuarie 21, 2010 la 10:20 pm

    Sa fim seriosi D-le Nastase,,,,considerati ca PDL este un partid de dreapta==pentru ca a zis nu= pensiilor, salarilor, respectari legilor tari, nivelului de trai si multe altele care erau promisiunile in campaniile electorale. Este partid fara doctrina ,fara o pozitie politica clara,,,,e de toate,,,.Vi-l recomad ca un aranjator politic si acaparator economic .

  17. 17 M.Voicu ianuarie 21, 2010 la 10:54 pm

    Cu toate salariile compensatorii din minerit si calea ferata, si ceva „energie ieftina” alocata si domeniului public se putea face un tunel de la Comarnic la Brasov, cu iesiri in toate statiunile de munte. Dar, camerele video in trafic, rezervatiile turistice pentru fruntasii sindicalo-politici cu perne ca ale lui Nicolaiciuc au fost mai „remunerative”

  18. 18 i.nicolae ianuarie 22, 2010 la 9:08 am

    Daca nu ma tradeaza memoria,in peripoada 2004-2009 mister Tariceanu era premier iar economia „duduia”.Dece nu sau construit decat 5 km de autostrada?Parerea mea este ca totul este „programat” de vest si cu ajutorul cozilor de topor din tara,va mai trece mult timp pana reusim sa iesim la liman.Apropo tot atunci a fost semnat cumva si contractul pentru podul Braila-Macin cu partea chineza?Oricum tardiva reactia dvs.Trebuia insistat mai mult ,dar pe noi ne framanta mai mult „flacara violet”.Astia suntem.

    Sa auzim de bine.

  19. 19 Ghita Bizonu' ianuarie 22, 2010 la 10:41 am

    Autostrada vorbelor si ipotenuzelor abusrdistaneze

    Don parlamentar luati niste docomentatii ( prapadite) despre autostrazi si matrete realizari basheshti . Sursele sunt din Portocala Ofticoasa :

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/690863/Autostrada-vorbelor/
    Autostrada vorbelor
    Acum trei zile, colaboratorul nostru Sorin Adam Matei deschidea, din Statele Unite, o dezbatere incitanta. El se intreba care ar trebui sa fie prioritatile in materie de infrastructura: autostrazile sau drumurile de tara Articolul a fost primit cu interes de cititori, dovada dezbaterea animata de pe forumul http://www.evz.ro.

    …sau despre cum este servit interesul national
    Acum trei zile, colaboratorul nostru Sorin Adam Matei deschidea, din Statele Unite, o dezbatere incitanta. El se intreba care ar trebui sa fie prioritatile in materie de infrastructura: autostrazile sau drumurile de tara Articolul a fost primit cu interes de cititori, dovada dezbaterea animata de pe forumul http://www.evz.ro.
    Asadar, care sa fie prioritatea Raspuns simplu: nu avem de ales. Fara legaturi bune cu localitatile mici, autostrazile sunt benzi de asfalt suspendate peste o lume care-si duce viata la fel ca inainte. Dupa cum, in lipsa acestora, multi investitori seriosi isi vor lua gandul de la Romania. Zece ore la bordul masinii, intre Bucuresti si Nadlac, inseamna un chin de neacceptat.
    Vorbim despre acquis, fonduri europene, brand de tara, avem politicieni care se baga in seama la Bruxelles si Strasbourg. Nu avem insa, dupa 15 ani de pro-europenism, macar un kilometru de autostrada noua, orientata spre Vest. Iata adevarata masura a competentei celor care au condus tara dupa Revolutie!
    Includerea rutei Nadlac-Constanta in culoarul IV paneuropean, in 1996, deschidea Romaniei o fereastra de oportunitate . Daca ne-am fi miscat repede, acum am fi avut, poate, cateva tronsoane bune de autostrada spre Vest. Insa lucrurile au stagnat in legislatura 1996-2000, iar sub Adrian Nastase prioritatea s-a mutat catre autostrada Bechtel , spre Oradea-Bors, finantata din surse exclusiv romanesti, aflata in afara planurilor europene si incredintata fara licitatie unui partener din SUA. Acum, la Bruxelles se vorbeste de reevaluarea prioritatilor, in defavoarea culoarului romanesc. Descoperim ca autostrada Bechtel ne costa prea mult si ca suntem in pericol de a pierde sustinerea financiara europeana pentru ruta spre Nadlac.
    Iar propagandistii PSD ataca la beregata actualul guvern, uitand de situatia pe care ei insisi au generat-o. Demagogie Prostie Sau putin din ambele Altceva ar fi fost acum daca PSD s-ar fi concentrat pe culoarul IV si ar fi indreptat banii pentru autostrada Bechtel spre reabilitarea drumurilor. Interesul national ar fi fost mai bine servit, evident, nu si cel pentru speculatiile imobiliare din Transilvania!
    Dar nici actualii guvernanti nu pot invoca la infinit greaua mostenire . Sunt obligati sa ia repede decizii, sa gaseasca finantare si sa se asigure ca lucrarile vor merge repede. Altfel, vom aniversa 20 de ani de cand nu am reusit sa ne racordam la Europa. Si nici o motivatie nu va mai interesa pe nimeni.

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/691301/62-de-milioane-de-euro-pentru-Coridorul-IV/
    62 de milioane de euro pentru Coridorul IV
    75% din costuri sunt asigurate de Uniunea Europeana
    Comisia Europeana a avizat patru contracte privind reabilitarea DN 6 pe tronsonul Bahna-Lugoj, din cadrul Coridorului IV paneuropean, cu o valoare de 62 milioane euro, si un acord de 6,9 milioane euro pentru sase poduri feroviare pe ruta Bucuresti-Fundulea, toate proiectele beneficiind de finantare ISPA.
    Consortiul format din firmele Garboli Conicos si Tirrena Scavi va moderniza soseaua Bahna-Mehadia si va construi varianta de ocolire a localitatii Mehadia, in baza unui contract cu o valoare de 18,4 milioane euro. Aceleasi firme vor reabilita si tronsonul Mehadia-Domasnea, lucrarile necesitand fonduri de 8,4 milioane euro.
    Potrivit unui comunicat comun al Delegatiei Comisiei Europene in Romania si al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, firma elena Pantechniki va moderniza portiunea Domosnea-Caransebes si inelul de centura al localitatii Domosnea, pentru 23 de milioane de euro. Al patrulea contract va fi incredintat consortiului de firme elene Efklidis-Aegek, lucrarile vizand reabilitarea sectiunii de drum Caransebes-Lugoj. Contractul are o valoare de 11,6 milioane euro.
    Uniunea Europeana va finanta 75% din costurile fiecarui contract, iar bugetul de stat va asigura restul fondurilor. Lucrarile vor fi efectuate in termen de 31 de luni si vor beneficia de o perioada de garantie de 2 ani. Toate contractele vor fi incheiate miercuri. UE urmeaza sa finanteze, tot prin ISPA, si reabilitarea tronsoanelor Drobeta-Turnu-Severin-Bahna si variantele de ocolire a localitatilor Plugova si Caransebes.
    In programul ISPA este cuprinsa si reconstruirea a sase poduri de cale ferata de pe tronsonul de cale ferata Bucuresti-Baneasa-Fundulea. Firmele Arcada si Vega ‘93, ambele din Romania, vor reabilita patru poduri de cale ferata si vor construi doua poduri feroviare, pe o alta varianta de traseu, in baza unui contract cu o valoare de 6,89 milioane euro. Lucrarile vizeaza asigurarea unor viteze de 160 de kilometri pe ora pentru trenurile de calatori si de 120 de kilometri pe ora pentru cele de marfa.
    Executia lucrarilor va dura 24 de luni. Firmele de constructii vor asigura o perioada de garantie de 12 luni. Pentru acelasi tronson de cale ferata, primele patru contracte, cu o valoare totala de 76 milioane euro, au fost semnate in luna iunie.
    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/691204/Basescu-apara-coridorul-patru/
    Basescu apara coridorul patru
    Disputa autostrazii
    Presedintele Traian Basescu a declarat ieri la Constanta ca guvernarea PSD a batjocorit ideea de coridoare paneuropene. Ei au avut probleme sa duca autostrada la Cornu, catre Brasov, si nici prin cap nu le-a trecut sa se ocupe de finantarile coridoarelor paneuropene , a precizat Basescu mentionand ca, de regula, nu reactioneaza la tot felul de afirmatii nerusinate, dar constantean fiind, nu pot sa nu reactionez la povestea lansata de liderii PSD in ultimele zile prin care acuza guvernul actual ca ar fi pus in pericol existenta pe teritoriul Romaniei a coridorului IV paneuropean . Seful statului a subliniat ca in 1997, la Helsinky, el a introdus Portul Constanta ca fiind capat al coridorului IV si in 1999 s-a semnat si finantarea BEI de 220 milioane de euro pentru autostrada Bucuresti-Constanta pentru tronsonul Bucuresti-Cernavoda. Traian Basescu a anuntat la Constanta ca pana la sfarsitul anului se va semna acordul de finantare pentru continuarea autostrazii Cernavoda-Constanta cu o ramificatie in Portul Constanta. De asemenea, anul acesta incepe si modernizarea magistralei feroviare Bucuresti-Constanta cu o finantare ISPA de 150 milioane de euro nerambursabila. Pana la finele anului se va semna si primul tronson de 60 km de autostrada de la frontiera de vest, Nadlac-Timisoara. Guvernul lui Adrian Nastase nu a negociat nici un cent pentru finantarea lucrarilor pe coridorul IV, a repetat seful statului.

  20. 20 Mihai E. ianuarie 22, 2010 la 1:05 pm

    Domnule Presedinte,

    Succes in campanie!

    Mie unul imi este absolut clar: alegerile s-au pierdut „la intelegere” si probabil ca numai si numai din cauza apartenentei la un anumit cartier celebru al multora din staff-ul d-lui Geoana.

    Am crezut si eu in proiectul din jurul dansului, dar nu mai cred.
    NU cred nici in Mitrea-Basescu, nici in alte variante cu oameni rezidenti in cartierul de mai sus…….

    E clar ca Basescu a castigat pentru ca nimeni din jurul lui nu provine din acea zona „crepusculara” a istoriei noastre.
    Eu sper ca acest lucru sa va dea de gandit.
    Bazati-va pe esalonul 2 din judete! Ei sunt cei care aduna si au adunat mereu voturile PSD, ei sunt cei care vin in campanie cu cea mai mica incarcatura negativa si care INCA mai au credibilitate in fata oamenilor, pe care multi ii cunosc de 15-20 de ani…..

    Altfel, nici nu stiu de ce mai exista PSD.
    PSD apartine de prea mult timp unei gasti si al unor baroni…..nu uitati ca ei sunt artizanii „hotel Confort”!

    Succes!

  21. 21 Adrian ianuarie 22, 2010 la 4:48 pm

    Un comunicat …bunicel.Pacat ca a ramas doar la stadiul de…comunicat in cadrul PSD.
    Daca l-ati fi facut si …auzit, ca sa spun asa, poate ar fi fost retinut de cat mai multa lumea.
    Si…oare nu asta se vrea a fi comunicatul?

  22. 22 Adrian I. ianuarie 23, 2010 la 2:42 pm

    http://www.agenda.ro/news/news/25886/berceanu-a-inaugurat-drumul-timisoara-lugoj.html
    La acel moment mi-am spus „IN SFARSIT” putem circula pe Timisoara-Lugoj dupa 10 ani.
    Dar….
    http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/ca-la-noi-la-nimeni-drum-proaspat-asfaltat-plin-de-gropi.html
    Pumnul de la 00:04 ar trebui sa ajunga in fata lui berceanu….

  23. 23 Sami Ionescu ianuarie 23, 2010 la 5:00 pm

    Ma intreb !? Vom apuca sa circulam vreodata in viata aceasta pe autostrazile promise , sau cand dorim sa circulam astfel tb. sa mergem in vizita la altii ?

  24. 24 andy ianuarie 23, 2010 la 11:50 pm

    Problema cea mai mare este ca nu aveti la nivel parlamentar nici cea mai mica idee comerciala. despre ce este vorba!?!
    consortiu va primii anual timp de 26 de ani 180 mil euro, adica aproximativ 500,000 euro pe zi. se vehiculeaza ca taxa este de 2 euro, de unde rezulta ca vor trece pe aceea portiune aprox 250,000 de vehicule/osii sau 125,000 vehicule/osii pe sens pe zi. in vecii vecilor nu o sa existe nici macar jumatate din acel trafic. atunci cine o sa plateasca? GUVERNUL. intrebare: de ce? inseamna ca soseau nu merita sa fie facuta pt asemenea costuri!!!
    nu am auzit pe nimeni sa vina cu o discutie economica. de ce?
    ah numai daca impartiti 180 mil la 1.2mld va rezulta vreo 12-13% dobinda, desi ea este si mai mare in realitate, facind adevaratele calcule financiare!! statul garanteaza si VOI permiteti asemenea dobinzi!?!

    EXISTA ALTE SOLUTII DAR N-AI CU CINE.

  25. 25 B.Vasile ianuarie 25, 2010 la 5:38 pm

    Datorita modului de a percepe realitatea sociala de catre partidele politice, in tara noastra nu se va demara nici o investitie serioasa decit cu plata comisionului aferent , comision impartit de ministrul de resort intre partid si propriul buzunar. Din aceasta cauza au fost anulate toate cele 7 licitatii , pentru ca organizatorii-beneficiari trecusera intre timp in opozitie , nu mai aveau putere de decizie, nu mai puteau reevalua contractele in derulare si licitatorii trebuiau reorientati de fortele politice cistigatoare . Au fost reorientati !!!Acum poate ca am fi avut sute de Km de autostrazi. Dar unii ministri n-ar mai fi avut conturi grase si nici unele partide bani negri cu care sa arunce in campaniile electorale !! Am pierdut cu totii, noi romanii , numai pentru ca factorii dicidenti au vrut sa cistige bani ilicit din orice contract. Pina nu se va renunta la componenta comerciala in activitatea curenta a partidelor, nu se va reaseza societatea romaneasca pe baze sanatoase si solide, si vom perpetua un politician -afacerist-fripturist si vom avea in acelasi timp si cele mai mari costuri ale progresului din Europa !!! Cei care intra in politica trebuie sa inteleaga faptul elementar ca va deveni sluga cetateanului si nu a propriului buzunar. Hibridul acesta politician -afacerist pe banii statului trebuie sa dispara definitiv daca vrem sa progresam ca stat european.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

<span>%d</span> blogeri au apreciat: