Comparatie discursuri de investitura

Ascultandu-l pe Traian Basescu ieri, la Parlament, m-am gandit sa compar cele doua discursuri de investitura – cel din 2004 si cel din 2009. Iata cateva concluzii:

  • Discursul din 2009 este dublu ca marime fata de cel din 2004. 3000 de cuvinte fata de 1700. Limbajul e mai sec, mai greoi, mai institutional. Ca si presedintele, discursul a devenit mai plictisitor si mai previzibil. Se vrea premier, se vrea inovator, dar nu este nici una nici alta. A descoperit acum modernizarea Romaniei, asa cum descoperise in 2004 proiectul integrarii. Astept sa descopere si proiecte precum pensia minima sau formula apei. Nimic nou. De altfel, proiectul modernizarii Romaniei a fost – unii poate isi mai aduc aminte – tema centrala a campaniei mele prezidentiale din 2004, in conditiile in care Romania incheiase negocierile cu Uniunea Europeana. Pentru bibliografie, puteti revedea cartile mele „Victoria normalitatii. Construirea Romaniei europene” (2004) si „Romania europeana” (2006) – primele 90 de pagini, in special „Modernizarea Romaniei ca proiect national”.
  • In 2004, axa principala a discursului era lupta impotriva saraciei si a coruptiei, cuvinte care se repetau in nestire in discurs. Acum, prioritatea este  data de modernizarea si reforma statului. Va recomand sa cautati in noul discurs cuvantul saracie. Nu il veti gasi. Nici macar o data. Banuiesc ca problema a fost rezolvata. Iar coruptia nu e mentionata decat in treacat.
  • Ce mai lipseste in noul discurs fata de cel de acum patru ani: atunci, Basescu promova o relatie buna cu Parlamentul, despre care dorea sa nu mai fie o anexa a Executivului. Tot el spunea ca Parlamentul trebuie intarit. Si mai spunea ca este un aparator puternic al libertatii presei. Nu comentez cum e acum.
  • „Vă asigur că următorii 5 ani de mandat prezidenţial vor fi anii în care România va deveni o altă ţară”, afirma Traian Băsescu în 2004. Şi a fost o altă ţară pentru camarila sa. Pentru cea mai mare parte a populaţiei, România a însemnat sărăcie, deznădejde, conflict politic promovat şi întreţinut de la Cotroceni etc.
  • Proiectul lui Traian Băsescu în 2004 a fost „Să trăiţi bine”. Acum, în 2009 este modernizarea statului. Primul proiect a fost în mod cert ratat. În ceea ce priveşte modernizarea statului, acest proces ar trebui să înceapă cu cel care, conform Constituţiei reprezintă statul şi anume preşedintele. Modernizarea statului trebuie să înceapă cu preşedintele. Dar va fi in stare? Eu cred ca nu.
  • Lucruri care au fost spuse categoric in 2004: va fi presedintele tuturor romanilor si nu accepta existenta a doua Romanii; va fi un presedinte impartial si va cere institutiilor sa fie scoase de sub controlul politic. Nu mai trebuie sa spun nimic despre cum au fost incalcate aceste promisiuni. Toate. Iar acum sunt reluate din nou ca promisiuni.
  • Cu ocazia momentului similar din 2004, Traian Băsescu a vorbit despre pensionarii care au pensii mai mici decât factura la încălzire. Acum nu a mai spus nimic despre aceştia, deşi pensionarii români au în continuare, după 5 ani de mandat Băsescu, pensia mai mică decât factura la încălzire.
  • De asemenea, în 2004, Traian Băsescu a vorbit despre ţăranii care trăiesc în sărăcie indiferent de cât de bogată a fost recolta. Acum însă, în 2009, nimic despre ţărani deşi aceştia trăiesc în aceeaşi sărăcie.
  • Traian Băsescu amintea în discursul din 2004 despre tinerii care părăsesc ţara pentru că în România nu mai văd nici o şansă. Tinerii pleacă şi în prezent, poate chiar mai mult decât în urmă cu 5 ani pentru că România condusă de Traian Băsescu nu le-a oferit acea şansă de care actualul preşedinte vorbea.
  • Traian Băsescu defineşte reconcilierea. Aceasta presupune ca toate forţele politice şi sociale să vină în jurul preşedintelui şi să-i susţină proiectul. Din acest punct de vedere, nu există nicio schimbare în abordarea şi în atitudinea lui Traian Băsescu.
  • În 2004, Traian Băsescu afirma: „Voi media cu intransigenţă şi bunăcredinţă relaţiile cu Parlamentul. Avem nevoie de un Parlament puternic care să nu mai fie o anexă a Executivului.” Şi a acţionat în consecinţă, încercând să subordoneze lui insusi Parlamentul, atacându-l şi decredibilizându-l.
  • Spre deosebire de momentul similar din 2004, Traian Băsescu pare mai circumspect. Obiectivele asumate sunt la fel de mari, dar acum şeful statului nu pare a emana aceeaşi siguranţă. El vorbeste mai vag si mai putin entuziast.
  • Dincolo de micile nuanţe, ca şi in conţinut, discursul din 2004 şi cel din 2009 nu diferă foarte mult. Ambele propun într-un fel sau altul obiective vagi dar nu o viziune. Prin urmare, Traian Băsescu nu are un nou proiect. A avut o majoritate în 2004, dar a distrus-o. A avut o confortabilă majoritate în 2008, dar a distrus-o şi pe aceasta. Acum cere reconciliere şi consens. 

79 Responses to “Comparatie discursuri de investitura”


  1. 1 Pali decembrie 22, 2009 la 10:09 am

    Domnule Nastase problema e ca, ambele discursuri au fost rostite de acelasi om ! Speram sa avem pe altcineva la investire ! „Ungerea” cu Patriarhul nu a fost un pic fortat ??? Sau acel scaun pe care a stat Betivu” National a fost adus de la patriarhie;celebrul scaun al Regelui ?!?,…evident „conferind” betivului aceleasi drepturi…..cel putin in viziunea lui….sau a consilierilor lui…proaspat decorati cu Steaua Romaniei ???!!!??? Rusinos,….dar vorba lu Nutiz’ asta este Traian Basescu …pe acest Traian Basescu l-am votat,…ma rog cine la votati,…mortii,si CNP-istii inexistenti…si domnul Ambasador T Baconschi alias Jacuzzi and Co. Ce nu face omu’ pentru un scaun de Ministru…

  2. 2 Basarica decembrie 22, 2009 la 10:24 am

    Intuiesc o mica problema. Noi am inteles in 5 ani ca basescu e de kkt. Cine nu a inteles asta nici nu cred ca o va face in umatorii 5 ani. So.. analiza ca basescu e de rahat mi se pare usor inutila. Mergea proababil in campanie.. doar doar mai intelege vreunul ca nu e bine. Acum insa nu mai vad rostul.
    Stim de acum ca urmatorii 5 ani vor arata un basescu schimbat in si mai rau. E greu de inchipuit aa ceva probabil, dar sa zicem ca e omeneste. La mintea lui slaba i se pare acum ca e nemuritor probabil.
    Incercati sa va obisnuiti cu ideea ca 5 ani acolo ramane. Nu canalizati energiile in a incerca sa il dati jos. Nu veti face decat sa il victimizati si va castiga si mai mult electoral.
    In locul PSD as incerca sa strang randurile (stiu ca nu e usor) si sa veniti cu o solutie viabila pentru alegerile parlamentare. Daca nici atunci nu castigati… imi suna a deces al partidului.
    Da-l dracu pe basescu… a invins din pacate. Furand, manipuland.. democratia nu tine cont decat de ceea ce se poate dovedi. Nu mai conteaza cum. Memoria colectiva e scurta. Si e bine ca e asa. Ca daca nu ar fi asa… nici psd nu ar avea vreodata sansa de a mai veni la putere.
    Imi cer scuze ca dau niste sfaturi fara sa imi fie cerute, dar in esenta sfaturile astea sunt un strigat disperat de ajutor. Eu nu ma pot bate cu sistemul basescian. Sunt doar un cetatean. Va pot insa cere voua sa faceti acest lucru. O veti face ? Veti reusi ? Sper.

  3. 3 Augustin decembrie 22, 2009 la 10:36 am

    TUTUROR
    Ma grabesc sa fiu primul Mos Craciun, invitindu-va sa va bucurati de un moment artistic EXCEPTIONAL care va va transporta, fie si pentru o clipa, pe alte coordonate ale spiritului. ENJOY! http://www.youtube.com/watch?v=qc0ilNj1jbs

  4. 4 analist decembrie 22, 2009 la 10:37 am

    Nu prea am ce comenta la ceea ce ati spus mai sus. Ramane in continuarea intrebarea cand aveti de gand sa mergeti in teritoriu, sa convocati adunarile generale, sa aflati ce doresc oamenii de acolo. Si, mai important decat asta, sa fiti prezent atunci cand se aleg delegatii la congres. Acolo, trebuie sa aveti grija ca oamenii alesi sa nu fie doar cei din lista propusa de seful judetean, cum stiti foate bine ca se intampla.
    Altceva, numai de bine pentru sarbatorile care urmeaza.

  5. 5 LUNGU MIRCEA decembrie 22, 2009 la 10:56 am

    Totusi este o „speranta” in ceea ce intreprinde Basescu!In acest an,cu ocazia ceremoniilor religioase la care s-a infipt ca la placinte,a tinut cuvantari politice in fata amvonului!Cred ca este o masura a modernizarii statului de care tot vorbeste!Ieri ,a pus capat bataii de joc la adresa bisericii ortodoxe romane si cu acceptul de neinteles al Patriarhului Daniel(pacat ca este nascut in aceeasi zi si acceasi luna cu Adrian Nastase,mare diferenta!)a mai dat un spectacol jalnic !Despre revolutie nici un cuvant!Sa fie oare adevarat ca Basescu a stat ascuns in cladirea securitatii din Constanta 4 zile in timpul „evenimentelor”de acum 20 de ani?Sau este unul din luptatorii din „rezistenta”pregatita de Ceausescu ,la care se face referire in aceste zile?

  6. 6 mara decembrie 22, 2009 la 11:06 am

    Ii dau dreptate lui Basarica , acum trebuie sa ginditi si sa va luptati pentru o lege a alegerilor care sa impiedice frauda. Altfel peste 3 ani va iesi P.D.L.-ul cistigator , premier portocaliu , peste 5 ani presedinte portocaliu si premier betivul national si… Va rog , ajutati-ne , NU VREAU SA TRAIM COSMARUL ASTA .!

  7. 7 Pali decembrie 22, 2009 la 11:44 am

    @ mara

    ai uitat ceva…si anume sustinut si de biserica ca,doar si ei au tot felul de ‘lucrusoare” de rezolvat. Cu un Patriarh care si-a dat afara fratele amarit din casa parinteasca te poti astepta si la militanti in sutana pdleii peste 3 / 5 ani ,….si din pacate cred ca, este posibil,…

  8. 8 macea decembrie 22, 2009 la 12:01 pm

    La cum se vede treaba .. se pare ca PSD-ului i s-a dat sansa sa lupte in 5 ani impotriva „sistemului ticalosit” impus de TB in 10 ani. Din cate vad , concret asta continua sa faca. Avem doua „opozitii” care au pretentii pana la impertinent de snoabe de reconciliere, desi s-ar rade unii pe altii de pe fata pamantului. Pana acum PSD ul inca promitea ca ne mareste aia…pensia..adica promisiuni din alea clasice iar PD – PDL si ce nume trendy va mai adopta lupta contra coruptiei – tema considerabil mai populara statistic. De acum o sa avem doi luptatori contra mafiei.. mafie care al naibii a aparut din cauza „celuilalt” intotdeauna.

  9. 9 Radu Gabriel decembrie 22, 2009 la 12:05 pm

    Din pacate asta este momentul care il traim un presedinte demagog,cu o atitudine groteasca etc.Ideea este alta ,societatea romaneasca incotro?Ce vrea electoratul?Ce fel de politicieni prefera?Ramin la parerea mea ca trebuie intarita opozitia pentru a putea trece de aceasta perioada neagra a Romaniei.Analist are dreptate ,trbuie analizat si recladit pardidul de jos.Pe vot negativ greu se mai poate cistiga.Sunt curios cu tot respectul cind veti avea o decizie personala ,ferma cu privire la ce trebuie facut in perioada urmatoare in PSD si cind o sa o exprimati totusi?Consiliul,Congres …ne d-am dupa cires si ciresul este uscat din pacate.O sa unple salile Gagalu cu aurolaci din sectorul sau si toate aceste adunari o sa semene cu renumitele vanghelioane.Mircea Geona trebuie sa inteleaga ca a pierdut .Pastrare lui la conducerea PSD nu inseamna in aceste momente decit ingroparea partidului.
    Sarbatori Fericite daca cineva din PSD mai poate sa le aiba.

  10. 10 Vasile, decembrie 22, 2009 la 12:11 pm

    Dl. Adrian Nastase,

    Un domn cu sange nobil incerca sa ma convinga sau mai bine spus ma blama pentru felul in care clasificam masa alegatorului cinstit si sarac sau sarac si cinstit. Atentie clasificarea o faceam” inainte” de a ne „desfasura” si nu dupa..Domnului respectiv i-am dat intretimp o sarada de dezlegat, pe care nici dumneavoastra la nivelul partidului nu ati descifrato decit atunci cind era prea tarziu.Ce doream sa spun este faptul ca indiferent de minciuna pe care a spuso la prima investitura, de minciuna pe care a spuso la a doua sau la a noua , si chiar daca miine Traian Basescu va decide ca in fruntea guvernului poate fi propulsat un cimpanzeu sau un urangutan, cea ce de fapt ar bulversa dar nu ar deranja randamentul acestui executiv,cei care l-au votat ieri il vor vota si miine.

  11. 11 instalatorul decembrie 22, 2009 la 12:14 pm

    Domnule Nastase, sunt doua chestiuni. Una, cea care este subiectul articolului si in care aveti perfecta dreptate. Un subiect de analiza si chiar de previziune politica. A doua chestiune, mai sonor ori mai in surdina, va trebui si ea abordata in viitorul apropiat. Este cea a numarului de voturi din spatele dlui Basescu. Domnul Basescu poate sta in cap sprijinit in limba, poate rosti discursuri in parlament cu masca pe figura, cinci milioane de electori il voteaza. De ce, ce gasesc acesti electori ideal in comportamentul prezidential, cu ce oameni avem de-a face in tara noastra, unde doresc ei sa mearga, care sunt conceptiile si aspiratiile lor, ramine sa incercam a da macar citeva raspunsuri in anul care va veni.
    Pina atunci, vreau sa va multumesc pentru amabilitatea cu care m-ati publicat, in anul 2009, opiniile pe blogul dumneavoastra. Va multumesc si pentru timpul pe care l-ati consumat spre a-mi raspunde. Le multumesc colegilor comentatori, ale caror opinii publicate mi-au fost de folos. Ii multumesc doamnei moderatoare – a carei activitate voluntara o apreciez. Craciun Fericit si La Multi Ani!

  12. 12 Mihai - Grecia decembrie 22, 2009 la 12:40 pm

    Buna analiza pe text. Seamana cu ceea ce ar fi trebuit sa fie „”Starea natiunii””. Eh….nimic de comentat.
    Sarbatori fericite !

  13. 13 Marius V decembrie 22, 2009 la 3:22 pm

    Domnule Nastase,

    Pentru cei mai atenti discursul lui Traian Băsescu capata deja similitudini indiscutabile cu discursul prin care Adolf Hitler a ajuns si a confiscat apoi intreaga putere în Germania la inceputul anilor 30. Este acelaşi discurs negativ, visceral, antidemocratic, antiparlamentar, despre partidele tradatoare si corupte care au dus ţara de râpă.

    Paralela între cei doi pare evidentă.
    Ca şi Adolf Hitler, Traian Băsescu isi construieşte discursul pe ostilitatea la adresa partidelor, politicienilor şi mai alers a Parlamentului. Pentru a fi mai bine receptat de mase foloseste tipul de umor care nu se adreseaza spiritului, ci instinctelor.

    Rezultatele apar. Deja , radicalii portocalii, aprigi sustinatori ai lui Băsescu postează pe net mesaje fasciste:
    – ”Să facem un Parlament cu o singura cameră: camera de gazare.”

    Lecturand citatele de mai jos iti este destul de greu sa crezi ca ele nu au fost spuse sau ca nu vor fi declamate candva de Basescu:

    „Vă înşelaţi! Nu sunt terminat, aşa cum vă imaginaţi. Vă înşelaţi cu toţii! Mă subestimaţi pentru că vin din popor, pentru că n-am cultură şi nu ştiu să mă port în societate cu îndemânarea pe care voi o luaţi drept genialitate în creierele voastre de găini.”

    „Iertarea este slăbiciune.”

    „Unui lider nu-i şade bine să se joace.”

    „Eu nu voi semna niciodată o declaraţie de război, eu voi acţiona.”

    „Eu vă conduc spre un viitor minunat.”

    „Acolo unde suntem noi, nu mai este loc pentru nimeni.”

    „Nimeni nu e mai presus de lege… iar legea sunt eu.”

    „Masele cred mai degrabă o minciună mare decât una mică.”

    „Ce baftă pe conducători că oamenii nu gândesc.”

    „Spune o minciună suficient de tare şi suficient de mult şi lumea o va crede.”

    „Mulţimea este ca o nevastă proastă.”

    „Cine nu înţelege psihologia feminină a maselor, a mulţimii, niciodată nu va obţine efectul necesar. Întrebaţi-vă: ce vrea femeia de la bărbat? Claritate, hotărâre, forţă, acţiune. Dacă vorbeşti cu ea cum trebuie, se va sacrifica cu mândrie.”

    „Cand vorbesc cu oamenii, mai ales cu cei care inca nu au intrat in partid sau cu cei care tocmai se pregatesc sa-l paraseasca, vorbesc intotdeauna ca si cum de decizia lui sau a ei depinde soarta natiunii. Cu alte cuvinte, apelez la vanitatea si ambitia interlocutorului. Insa de indata ce-mi reuseste acest lucru restul este usor. Fiecare om, bogat sau sarac, are sentimentul interior al nemultumirii de propria situatie. In oameni, dormiteaza dorinta de a face un ultim sacrificiu sau de a risca chiar o aventura, pentru ca sa-si confere vietii o noua directie. De exemplu, sunt gata sa-si cheltuiasca ultimii bani, pentru un bilet la loterie. Incerc sa le indrept acest sentiment spre scopuri politice. Caci, in esenta, orice miscare politica se bazeaza pe dorinta adeptilor ei, barbati si femei, de a schimba in bine propria lor situatie si sortile copiilor si nepotilor. Cu cat mai jos se afla oamenii pe scara ierarhiei sociale, cu atat mai puternica este nazuinta lor de a fi partasi la o cauza mareata.”
    „Singurul mijloc de a câştiga cu uşurinţă împotriva raţiunii îl reprezintă teroarea şi forţa.”

    „Brutalitatea naşte respect.”

    „Conducătorul de geniu trebuie să posede abilitatea de a prezenta pe oponenţii lui diferiţi ca făcând parte dintr-o singură categorie.”

    „Trădătorii trebuie să fie exterminaţi, la fel şi urmaşii lor. Nimic, absolut nimic nu trebuie să mai rămână din lepădăturile astea.”

    „Marea forţă a statutului totalitar constă în aceea că îi forţează pe cei care se tem de el, să-l imite”

    Citate din Adolf Hitler

    Sarbatori Fericite!

  14. 14 Criticos decembrie 22, 2009 la 3:29 pm

    Mă raliez celor care se întreabă (eu cu groază) cam cine sunt şi ce poftesc cei circa 5 mil. de alegători care l-au votat pe circar.

  15. 15 virgil decembrie 22, 2009 la 3:43 pm

    ma gandesc la cateva chestii. as aprecia un raspuns la ele
    -raportarea la basescu cred ca este un pic excesiva- ce dracului, este un OM nu o masinarie/ armata. se ajunge in situatia in care TOTUL se raporteaza la el asa cum la inceputul anilor 90 era Iliescu- nu cred ca e ok
    -as aprecia de asemenea o analiza a Dlui Nastase referitoare la mass-media in campania electorala
    -in fine si cu asta inchei as dori o analiza asupra tipologiei de electorat PSD vs. electorat sa zicem popular (?!)- pare a fi cam invers decat in occident (nu cred ca in suedia de exemplu categoriile de electorat care voteaza PSD voteaza acolo cu social-democratii)- o opinie- de ce? cand se schimba?
    Multumesc

  16. 16 Hobbitul decembrie 22, 2009 la 3:53 pm

    Într-o noapte, neliniştit, obsedat după putere şi cu un ochi înspre sticla de wisky – pregătită pentru toastul de Crăciun, jucătorul-prezident, alături de echipajul vaporului portocaliu ce se află în portul prezidenţial şi băsescienesc, visează un mic poc, al patrulea la număr. În groteasca penibilitate şi alungat hain de la gardurile vopsite în roşu şi galben-albastru, marinarul a părăsit nava şi a plecat la cules prin păduri şi pe cîmp. Cum venise deja iarna, nu a cules nimic. Şi a plecat la piaţă. Cum bani nu mai erau, s-a gândit la romanul Traian şi s-a apucat să facă troc. A dat stele de general, ministere, secretariate şi restul de păduri ciuntite din Harcov, deja de despoţii maghiari aciuaţi în politica mioritică. Trădare şi batjocură la schimbul trădării. Un troc echidistant. Mai întâi, nişte generali politizaţi, cu caracter îndoielnic. Au urmat aşa-zişi reprezentanţi ţigani, dornici de afirmare politică. Însă, socoteala tot nu ieşea. Şi a urmat trocul cel mare. Păduri, cultură, crupe de istorie, în schimbul trădării alianţei realizate pe traseul Bucureşti-Sibiu-Harghita. Troc care a intrat la inima hunilor politizaţi. Totul pentru a deţine puterea. Putere care va ajuta la răsplătirea “elevilor” ajutători de către diriginte. Astfel, marinarul şi bocul lipsit de demnitate au trădat. Prima dată pe cei 5 milioane şi ceva de alegători, care dacă vroiau sa fie bella la gubernare votau pe altul. Apoi pe mai toţi. Disperarea băsesciană a făcut ca un etnic maghiar să aibe controlul asupra culturii, direcţie care cuprinde şi monumente şi izvoare istorice. Scriu urmatoarele cu frică de Dumnezeu şi ca un bun român, cu dragoste de ţară, mă rog să mă înşel(iar de mă însel o să îl slujesc pe marinar şi îmi iau cetăţenie maghiară): dacă judecăm după radicalismul autorităţilor din HarCov şi a etnicilor maghiari din politica neaoăşă, după condiţionările bellasciene, atunci ştrumfii boci şi marinăreşti au trădat. Monumentele istorice şi alte lucruri/izvoare istorice riscă să ajungă undeva la mulţi metri sub pământ. Acestea, or multe dintre ele, se află într-o stare dezastruoasă, iar acum cu unul care are în inimă altă ţară decât cea în care se află la guvernare – asemenea crime par un scenariu apocaliptic, la un pas de transpunerea în realitate.
    Obsedat după putere, cu un ochi înspre sticla de de wisky – pregătită pentru toastul de Crăciun, marinarul e liniştit şi priveşte mulţumit în oglindă. Are în mână puterea. Şi îşi spune retoric: “nici nu ştii ce mic devii Traiane în comparaţie cu mine”. Traian, impăratul roman – … cel mic.
    mai multe pe http://hobbitul.wordpress.com

  17. 17 bogdan decembrie 22, 2009 la 4:02 pm

    Pe cine va sustine Basescu in lupta interna pentru sefia PSD? Daca pe Geoana, care-i convine de minune, ce gest spectaculos va face Basescu in preajma alegerilor din PSD?
    Care e parerea dvs. domnule Nastase?

  18. 18 Afara ploua... decembrie 22, 2009 la 4:27 pm

    1) Ati renuntat la acea comisie parlamentara destinata sa dovedeasca frauda electorala? Asteptati sa se stearga toate urmele? A fost doar o petarda menita sa atenueze socul pierderii alegerilor de singurul roman care era capabil sa le piarda?
    2) PSD si PNL nu sunt interesate de alegeri anticipate? Nu stiu ce spune legislatia, dar, de exemplu, demisia parlamentarilor celor doua partide ar putea conduce la alegeri anticipate??…
    3) Domnule Nastase, sunteti interesat de preluarea conducerii partidului? Ce partitura joaca Mitrea? Dar vestitul „grup de la Cluj”?
    Va doresc sarbatori linistite…Stiu ca nu voi primi un raspuns, dar intrebarile pe care mi-am permis sa vi le adresez pot constitui teme de reflectie….

  19. 19 Spiridus decembrie 22, 2009 la 4:29 pm

    Anii´80: Chin mare ca Ceausescu sa se poata intalni cu lideri mondiali. Greu, al naibii de greu…

    Anii ´90, dupa mineriade: Chin mare ca Iliescu sa se intalneasca cu lideri mondiali importanti. Rezultate modeste.

    In prezent: Chin mare ca sa vrea cineva important pe plan mondial sa se intalneasca cu Basescu. Perspective nesemnificative.

    In toate cazurile a contat si conteaza doar „tainul” pe care-l ofera la schimb presedintele (era sa zic Romania, dar… ce-i aia Romania?). Doar atunci se mai poate realiza ceva („banii n-au miros”). Scump, al naibii de scump, si platim cu mult efort noi toti. Totul doar ca sa se vanda o imagine vulgului, sa aiba plebea impresia ca… ce mare e seful nostru?! In rest, paine (tot mai putina) si circ (tot mai mult)!

  20. 20 macea decembrie 22, 2009 la 4:59 pm

    @Spiridus

    International.. Romania a intrat in NATO in mandatul lui Constantinescu si in UE in mandatul lui Base.
    Chestiile cu „am inceput noi” ca ecou „electoratului” nu suna decat a oftica politicieneasca al naibii de coincidenta.
    Ca sa faci circ intotdeauna trebuie doua parti. Nu poti face scandal de unul singur. Daca e ultimul nenorocit Base si nu ar avea adversar pe masura cu care sa faca circ. Daca adversarii nu erau de circ, base era redus la tacere si gata – totul era normal – dar nu.

    Ideea care pe care tot bat e ca faptul ca Base ar fi chiar asa de nepopular incat nu l primeste nimeni din „alte tari” sunt „naivisme” din astea de presa. Base nu e cu absolut nimic mai prejos decat Berlusconi sau decat Sarkozi. Oricum e un total (100% total adica) alt context! Acum Base se intalneste cu omologii lui la sumiturile UE – NATO : nu mai e nevoie de intalniri speciale.

  21. 21 GHEORGHE decembrie 22, 2009 la 6:45 pm

    Domnule Nastase, sper din tot sufletul ca opozitia nu se va limita pentru urmatorii 5 ani in a acompara Basescu cu Basescu.

  22. 22 CURIER DE PRESA decembrie 22, 2009 la 7:09 pm

    Sunt unul dintre celalti 5 milioane! Doresc sa urez sarbatori fericite si la multi ani tuturor comentatorilor si cititorilor acestui blog!

    Pentru toti cei interesati (dar in special pentru Sibilla, Criticos si Instalatorul) doresc sa aduc in atentie un text care poate da unele raspunsuri la intrebarea „aproape existentialista” care-i macina in legatura cu ceilalti 5 milioane de romani. Desigur acest text acopera doar o mica parte a problemei, dar chiar si o calatorie de 1000 de li incepe de la primul pas:


    „De ce e mai bun Emil Boc decât orice altcineva propus de PSD si PNL

    Nu sunt nici pe departe fan Boc sau Traian Basescu, dar, ori de câte ori am fost la vot, am votat, dupa ce, în toata perioada de campanie, m-am straduit sa ma informez ce a facut cel pe care îl votez si cine sta în spatele lui. Nu spun ca am putut sa accesez cine stie ce informatii, dar macar cele posibile pentru un simplu muritor am încercat sa se le verific.

    Chestia asta cu informarea este valabila si pentru actualul premier, proaspat desemnat pentru alcatuirea unui nou guvern. Si îl prefer din multele motive pentru care nu l-as fi preferat, spre exemplu, pe Joahnnis, pionul PSD, PNL si al aliatilor lor de pâna mai ieri.

    În primul rând, chior, surd si schiop sa fi fost, putea oricine sa vada cine si ce se afla în spatele “neamtului” si care era motivatia de baza: excluderea unei persoane. Apoi campania si mojicia care s-a aflat în denigrarea fara niciun respect a lui Boc, cu aluzii la înaltime si toate alea ale neamului sau, facuta de trusturile mogulilor, campanie care a avut efect, provocând acelasi limbaj si în popor. Parca înaltimea lui Boc conteaza si nu ceea ce a facut el!? Dar la asa conceptie, nu ai ce comenta.

    Si îl prefer pe Boc chiar daca a avut în echipa sa persoane care au fost balacarite doar pentru ca “stim noi cum au ajuns acolo”, gen Udrea, Ridzi si altii, desi nimeni nu a adus dovezi clare, iar daca sunt nu le-as respinge. Ca sa mai spuna careva ca nu suntem misogini! Chiar si Geoana nu are rost sa mai încerce sa demonstreze contrariul, Crinuletul nici atât.

    Si îl mai prefer pe Boc – desi nu cred ca e singura varianta la care ar fi putut apela presedintele – pentru ca a fost consecvent în ceea ce si-a propus, desi nu a realizat prea multe. Tocmai spuneam ca nu e cel mai bun. Dar sa nu uitam ca nu numai opozitia din timpul primului guvern, dar chiar aliatii (pesedeii) l-au ajuta cu bete în roate.

    Si îl mai prefer pe Boc pentru ca, imediat cum au mirosit mogulii ca ar fi posibil sa fie desemnat, cum au dat comanda angajatilor preasupusi sa înceapa sa-l balacareasca în acelasi balcanic mod: nimic concret, ci ca e mic, ca e pitic, ca nu ajunge… nu stiu unde… Dar au ei un motiv pentru care micul premier este chiar asa un motiv de aliere împotriva…

    Si îl mai prefer pe Boc pentru ca stiu ca, cu toata hoarda de politicieni care se tem si s-au temut de anumite masuri, a reusit totusi sa puncteze în 17 mari probleme:

    1. Mentinerea cotei de 16%, una dintre cele mai scazute în UE;

    2. Mentinerea TVA la 19% în contextul în care în unele tari din preajma noastra a crescut TVA de la 20 la 25% în aceleasi vremuri grele;

    3. Restructurarea si reducerea cheltuielilor publice, prin cel putin urmatoarele masuri: a) Legea salarizarii unitare care, pâna în 2015, va produce o scadere a cheltuielilor de la 9% la 7% din PIB; b) desfiintarea a 112 agentii guvernamentale, care înseamna peste 9.000 de disponibilizari din acest sector si aducerea la bugetul de stat a unui miliard de euro, reprezentând veniturile proprii ale agentiilor care erau utilizate si pentru sedii si pentru alte cheltuieli de lux; c) reducerea cu 20% a personalului din cabinetele demnitarilor; d) extinderea licitatiilor în sistem electronic pentru achizitiile publice de la 3% la 13%, cu economii de peste un miliard de euro; e) interzicerea cumulului dintre pensie si salariu la stat, ca o masura luata din respect fata de banul public si pentru a permite acest cumul în sistemul privat;

    4. Alocarea a 20% din bugetul pe 2009 pentru investitii. Pâna la 31 octombrie s-au cheltuit 6 miliarde de euro, aproximativ 75% din programul anual. 1 decembrie finalizarea a 42 de km din autostrada Transilvania, pasajul Baneasa, centura Ploiestiului, centura Timisoarei si alte obiective importante care sunt în lucru acum;

    5. Au fost reduse, eliminate sau comasate peste 121 de taxe si tarife în domeniul parafiscalitatii, dintr-un total de 491;

    6. Neimpozitarea profitului reinvestit în trimestrul patru al anului 2009, masura ce a intrat în vigoare odata cu declararea drept constitutionala a legii pentru care guvernul a asumat raspunderea;

    7. Continuarea si extinderea programului „Rabla“ pentru persoane fizice, inclusiv pentru tractoare;

    8. Operationalizarea programului „Prima casa“. Sunt 8.300 de cereri aprobate care asigura garantii guvernamentale de peste 350 de milioane de euro, masuri importante pentru sustinerea constructiilor, pentru deblocarea creditarii si pentru sprijinirea acelora care, pâna nu de mult, plateau chirie, iar acum au casa în proprietate;

    9. Aplicarea unei cote reduse de TVA de 5% la achizitionarea unei locuinte, masura pastrata din guvernarea anterioara;

    10. Adoptarea licitatiei prin parteneriat public-privat. S-a un ordin al Ministerului Finantelor, cu Agentia Guvernamentala pentru Achizitiile Publice, pentru reglementarea acestui cadru de manifestare a parteneriatului public-privat în cadrul Legii concesiunii serviciilor din România;

    11. Amânarea platii obligatiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare. Pe baza Ordonantei 92/2009 au fost 327 de cereri, 25% solutionate, s-au acordat amânari la plata în valoare de 250 de milioane de lei pentru firme care se afla în dificultate din cauza crizei economice;

    12. Programul „Primul siloz“ – 1.050 de hectare de siloz pentru 613.425 de tone, cam 20% din totalul capacitatii de însilozare;

    13. Transparentizarea rambursarilor de TVA, masura extrem de benefica pentru mediul de afaceri, care înseamna, în primul rând, respect fata de contribuabil. Oricine poate observa acum pe Internet ce suma de bani i se cuvine, fara pile, fara alte interventii cum era în trecut. O masura extrem de apreciata: 16.854 de deconturi în privinta compensarii TVA de încasat cu TVA datorat;

    14. Sprijinirea IMM-urilor prin intermediul fondului de garantare. 5.700 de firme au beneficiat de suport si s-au salvat 80.000 de locuri de munca;

    15. Descentralizarea si aplicarea principiului subsidiaritatii. As enunta aici Legea educatiei nationale, promovata si trimisa pentru decizie la Curtea Constitutionala. Aceasta lege, în profunzime, nu numai ca schimba sistemul educational dupa principii liberale, dar pune accent si pe principiul descentralizarii;

    16. Evitarea privilegiilor, potrivit principiului conform caruia nimeni nu este mai presus de lege. Aici as aminti masura de sustinere a referendumului presedintelui de reducere a numarului de parlamentari, dar si legea care vizeaza reforma sitemului de pensii si Legea salarizarii unitare;

    17. Adoptarea a doua coduri juridice extrem de importante, Codul Civil si Codul Penal, care simplifica si în acelasi timp dau acces cetateanului la justitie la un pret mult mai redus si într-un interval de timp rezonabil.

    Si îl mai prefer pe Boc, chiar daca intelectuali spalati spun ca daca îl vezi vei suferi de “moartea pasiunii în politica” pentru ca nu arata a premier. Scuze: exista un anumit profil fizic de premier? Halal intelectuali!

    Si îl mai prefer pe Boc pentru ca desi nu a avut decât câteva luni la dispozitie, si acelea cu mult prea multe acte de sabotaj din partea chiar si a aliatilor, a facut mai multe decât bravii premieri laudati în ceva ani.

    Si îl mai prefer pe Boc pentru ca nu vom avea un Executiv scindat, unde sa avem un presedinte care trage la dreapta si un guvern care nu trage nicaieri, decât spre proprii clienti.

    Si îl mai prefer pe Boc nu pentru ca nu ar avea clienti, dar cel putin nu se lauda ca nu are.

    Si îl mai prefer pe Boc pentru ca nu spune ca a facut cel mai mult, ci ca a facut ceva.

    Si îl mai prefer pe Boc pentru ca a avut curajul sa fie nepopular desi asta nu i-a adus, personal, decât o mare pierdere printre marea categorie de pomanagii ai statului.

    Si îl mai prefer pe Boc pentru ca a avut curajul sa faca acest exercitiu de nepopularitate, bun exercitiu, de care va avea nevoie mult mai mult de acum încolo.” – Bernard Noghiu

  23. 23 tino decembrie 22, 2009 la 7:20 pm

    Este foarte clar ca in acesti 5 ani basescu isi va impune regimul dictatorial,si asta cu atat mai mult cu cat a luat acest al doilea mandat prin furt/frauda (intr-un fel fiind incurajat de aceasta reusita). Intrebarea care se pune este daca romanii mai sunt in stare sa stranga randurile si sa distruga din fasa aceasta noua dictatura care s-a nascut pe 6 decembrie 2009? …si asta pana nu va fi prea tarziu!!!

    Mai mult ca sigur si viitoarele alegeri parlamentare vor fi furate tot dupa aceiasi reteta ca si cele din decembrie, poate chiar putin mai perfectionata. Partidele parlamentare vor trebui sa schimbe cat mai repede legea privind alegerile in asa fel incat vointa cetatenilor sa nu mai poata fi deturnata nici cu ajutorul securitatii sau a STS-ului si nici prin vreo alta modalitate. Sa fie desfintate aceste voturi pe liste speciale sau daca nu atunci sa fie centralizate la nivel national in timp real toate CNP-urile celor care voteaza pe liste speciale si sa fie filmati si inregistrati cei ce voteaza in sectile speciale, pt a desfiinta astfel votul multiplu.

    Acuma dupa furt/frauda totul depinde de cum vor sti partidele parlamentare sa contracareze actiunile dictatoriale ale ”marinarului turmentat” si de cum vor sti sa probeze si sa aduca in fata legii persoanele implicate in aceasta fraudare.

  24. 25 tino decembrie 22, 2009 la 7:27 pm

    Marius V ai dreptate. Exista foarte multe similitudini intre discursul lui basescu si cel a lui hitler……sa speram totusi ca deznodamantul nu va fi acelasi.

  25. 26 Ghita Bizonu' decembrie 22, 2009 la 7:37 pm

    Macea , parca intrarea in NATO a avut loc dupa oneleven … si Emil deja nu mai era …
    Si se pare ca atunci cand participa la un summit asigura formatia …

  26. 27 George Serban decembrie 22, 2009 la 7:45 pm

    Domnule Adrian Nastase, o asemenea porcarie, daca este generata de Parchetul general de pe langa ICCJ, nu trebuie sa faca obiectul unei cercetari din partea Consiliului Superior al Magistraturii? Cine este competent sa sesizeze CSM? Daca este o porcarie facuta de conducerea CD, cine este competent sa sesizeze Parchetul general de pe langa ICCJ?
    Sau poate, totul este normal si nu reusesc eu sa ma adaptez aceste forme de normalitate?!

  27. 28 Adi decembrie 22, 2009 la 8:08 pm

    @ Curier de presa

    Textul citat pare scris de Traian Basescu . El e , nu ? Da’ auzi , nu era mai simplu : „el e cel mai bun premier , c-asa vrea muschii mei ” . Oricum textul e tipic „portocaliu” , adica afirma cu forta ceva , fara a demonstra sau folosind demonstratii ridicole . De pilda , in spatele „neamtului” se afla toti marii „bau-bau” ai natiei , in timp ce in spatele lui Boc , desi s-a insinuat ca ar fi cativa , nu s-a demonstrat nimic . Colosal , sunt impresionat ! Sa traiesti bine !

  28. 29 Liviu decembrie 22, 2009 la 8:13 pm

    @CURIER DE PRESA (portocalie)

    Eu zic sa-l sustii în continuare pe Boc, perseverand în prostie.
    Cota unica de 16% este una din cauzele principale pentru care ne aflăm în situația economică de astăzi!!!

    Cota unică este încă o idee creață a lui Milton Friedman(da baiatul pe a carui ”opera” jura expertii FMI-ul si ala care n-a avut nici macar un rezultat de succes…dar un laitmotiv – criza).
    In 2008, 24 de state aveau cota unică , între care şi Irak :). Estonia, prima ţară din Est care a introdus cota unică în 1994, este şi prima ţară din Est care are probleme cu criza economica în 2008.
    Sistemele de cotă unică introduse în Europa de Est au puţine în comun cu ideea iniţială, întrucât niciunul dintre ele nu îndeplineşte toate cerinţele pentru o cotă unică pură, şi anume: nicio taxă pe economii (nici pe pensii), nicio taxă pe câştigurile din străinătate, nicio taxă pe câştigurile de capital, nicio taxă pe moşteniri, nicio taxă pe donaţii, nicio scutire sau deducere, iar afacerile să fie impozitate pe cash-flow, şi nu pe profit.
    Cum cotele unice introduse în Europa de Est nu au multe în comun cu cota unică „ortodoxă”, nici macar argumentele originale în favoarea cotei unice, aşa subţiri cum sunt, nu se mai pot aplica în aceste cazuri.
    Si inca ceva: Nivelul cotei unice în Islanda este 37,5%, în Lituania 33% (deci cotă unică, dar la o rată ridicată de impozitare), iar estimările făcute pentru economiile dezvoltate care au cochetat la un moment dat posibilitatea introducerii cotei unice au luat în calcul un nivel de 30% pentru Germania sau 32,5% pentru Danemarca.

    Mie deja lene sa mai comentez, pentru ca toate argumentele, de la 1 la … , sunt bune de prostit semidocti.

  29. 30 Plano decembrie 22, 2009 la 8:17 pm

    Astazi am vazut votanti Basescu dezamagiti!
    Dezamagiti groaznic dupa ce au vazut aceleasi figuri sterse sau nesuferite in lista guvernamentala.
    In primul rand… nu se asteptau ca basescu sa vina tot cu Boc premier!
    Ce poti sa mai spui dupa ce raul s-a facut!

  30. 31 Harabula decembrie 22, 2009 la 8:33 pm

    @Georgr Serban
    Nu aveti nici un motiv s-o considerati pe doamna Udrea vinovata.
    Nu putem considera pe Orban mai obiectiv decat procurorii de la Parchetul General.
    Eu nu pot cred ca puteti fi atat de influientabil incat sa luati in serios acuzatiile pornite de la niste politicieni latratori.
    Despre adversarii lui Basescu, Vladimir Tismaneanu spunea ca au creat o presa mincinoasa si au ajuns sa creada ei insisi in ea.

    Cred ca stiti si dv. ca nu pot fi considerate fapte penale cheltuielile considerate ineficiente ale unui manager. Daca am trimite in justitie pe oricine consideram ca a facut o cheltuiala prea mare sau nerentabila, n-am mai gasi pe nimeni sa preia o gestiune.
    Daca un director, presedinte sau ministru ar cumpara hartie de scris, de exemmplu, oricand se gaseste un istet care sa dovedeasca fie ca a fost prea scumpa, fie ca n-a fost nevoie de ea. Daca cumpara perdele. nici nu mai vorbim.
    Exista riscuri in management ca si in medicina sau justitie. Orice om poate sa greseasca. Deaceea trebuie respectate cu strictete procedurile.

    In cazul doamnei Udrea functioneaza prejudecatile, ura fata de Basescu, dispretul si invidia fata de o femeie care incearca sa inainteze.
    In realitate este o femeie de admirat.

  31. 32 Liviu decembrie 22, 2009 la 8:39 pm

    @Adi
    tu chiar crezi ca Basescu mai stie sa scrie si altceva decat poezii;)?

    @@CURIER DE PRESA
    de ce 17?

    si nu 18 sau 13 sau 23 sau 1 – Unu e Traian -… mai ca incercam sa caut argumente mistice, ca nu-l banuiesc pe boc vaste cunostinte despre numerele prime. De fapt nu-l banuiesc vre-un fel de cunostinte aprofundate in afara de pupatul artistic al dosului prezidential.
    Cred insa ca e o alegere buna. E numarul elementului chimic cu care va anesteziaza voua creierul…

  32. 33 Adi decembrie 22, 2009 la 8:46 pm

    @ Liviu

    Daca n-ai stiut , te anunt pe aceasta cale : scrie ISTORIA ! Intreaba-l pe Boc , daca nu ma crezi . 🙂

  33. 34 Adi decembrie 22, 2009 la 8:51 pm

    @ Harabula

    Sunteti convins ca in cazul doamnei Udrea e vorba doar de o greseala de alocare a fondurilor . Eu am inteles altceva .

    Nu sunt un admirator al doamnei Udrea , dar nu pentru ca as fi misogin (din contra , omul politic pe care il admir cel mai mult e Margaret Thatcer) , ci pentru ca doamna Udrea saboteaza ideea femeii de succes prin impunerea unui model fals . Ma rog , e mult de vorbit aici .

  34. 35 CURIER DE PRESA decembrie 22, 2009 la 9:01 pm

    Pentru Adi: Autorul textului este mentionat la sfarsitul postarii: Bernard Noghiu. Textul mentioneaza in principal cifre si era adresat in primul rand celor care mai doresc sau ar avea nevoie si de altceva decat de retorisme, deci nu era pentru d-voastra.

    Pentru Liviu: Vad ca singura durere care va macina este cota unica de impozitare. Avem pareri diferite in legatura cu aceasta problema. Dar, vorba ‘ceea putem fi de acord ca suntem in dezacord. Nu cred ca e locul potrivit sa polenizez cu d-voastra pe aceasta tema. Fara urma de malitiozitate va atrag atentia ca n-ati avansat niciun argument care sa indice faptul ca in Romania de azi cota unica de 16% n-ar fi benefica din punct de vedere economic sau ca i-ar dezavantaja pe cetateni. Ati incercat un studiu comparativ cu alte tari. Chiar acceptand ca acele tari aplica varianta optima de impozitatre in contextele respective trebuie totusi sa fiti de acord ca este vorba de niste tari diferite. Daca doriti sa polemizati pe aceasta tema sau sa sutineti ca Romaniei i-ar fi mai propice alta cota sau alt sistem de impozitare cred ca cea mai buna cale ar fi sa mergeti la articolul respectiv si sa comentati chiar acolo. Lasandu-va placerea sa cautati argumentele economice (stiu ca va va lua foarte mult, o mica vesnicie) as dori sa va aduc in atentie ca majoritatea electoratului romanesc (ma refer la alegatorii care i-au votat pe Basescu sau pe Antonescu) considera cota unica de impozitare de 16% un real progres fata de jaful practicat de regimul Iliescu. Dar exista desigur si alaturi de d-voastra multi indivizi care cred ca ar trebui ca taxele sa fie mai mari. Puteti deschide o lista cu doritori si puteti face donatii la bugetul de stat alaturi de ceilalti componenti ai listei in cuantumul diferentei de la 16% la 37,5% (de ex). Fie veti face prozeliti fie veti fi decorat. Succes. Pana una alta va urez Craciun fericit si un soric (mai) subtire.

  35. 36 decebal decembrie 22, 2009 la 9:04 pm

    domnule NASTASE va place opera dv GABRIEL OPREA?El si IOAN RUS este opera dvs

  36. 37 Marcus decembrie 22, 2009 la 9:08 pm

    Din Tot Sufletul

    Va Doresc Tuturor Craciun Fericit si Imbelsugat, Un Nou An cu Sanatate, Ca-i Mai Buna Decat Toate, Numai Realizari Si Impliniri, Dupa Cum Magistral Si Profetic Remarca Cel Mai Mare Poet Al Romanilor, Mihai Eminescu, Cand In Versuri Maiestrite Ne Spunea:

    “- Orice gând ai, împărate, şi oricum vei fi sosit,
    Cât suntem încă pe pace, eu îţi zic: Bine-ai venit!
    Despre partea închinării însă, Doamne, să ne ierţi;
    Dar acu vei vrea cu oaste şi război ca să ne cerţi,
    Ori vei vrea să faci întoarsă de pe-acuma a ta cale,
    Să ne dai un semn şi nouă de mila Măriei tale…
    De-o fi una, de-o fi alta… Ce e scris şi pentru noi,
    Bucuroşi le-om duce toate, de e pace, de-i război.”

    La Multi Ani Si

    Sa Fim Iubiti !

    Marcus

  37. 38 Diasporean decembrie 22, 2009 la 9:12 pm

    Ieri am urmarit pe BBC News o stire despre copiii cu disabilitati. Dupa atitia ani de democratie, inca exista tineri cu cangrene, nespalati si neingrijiti in institutiile statului. In replica, guvernul Romaniei se delimiteaza de reportajul lui Chris Rogers de la BBC, afirmind ca nu este reprezentativ.

    Pentru ca discutati aici de mesajul Presedintelui ales, nici acum 5 ani si nici cel de azi nu are o referire la soarta copiilor sau a persoanelor cu disabilitati aflate in institutiile statului.

    Remarc lipsa de empatie a actualilor guvernanti, un fapt care nu socheaza pentru ca s-a manifestat constant.

    Poate ca mai multe femei de calitate in Guvern ar fi dat un nou tonus dezbaterii politice, pentru a avansa agenda reala a persoanelor dezavantajate.

    E foarte trist pentru Romania ca inca este perceputa drept un spatiu al neclaritatilor si al deziluziilor. Asta nu face decit sa incurajeze tinerii sa plece.

  38. 39 Adi decembrie 22, 2009 la 9:19 pm

    @ Curier de presa

    Am inteles , era pentru domnul Nastase – de-aia l-ati postat aici , nu ?
    Daca tot vorbiti de retorica , ati citit articolul de mai sus ? Vi se pare ca declaratiile domnului Basescu din 2004 sunt acoperite de faptele din ultimii cinci ani ? Banuiesc raspunsul si sunt convins ca acesta e si motivul pentru care aveti incredere ca si discursul de ieri va avea acoperire in faptele urmatorilor cinci ani . Ce pot sa mai spun ? Ce v-am mai spus : sa traiti bine (imi cer scuze pentru tonul colocvial de mai sus , credeam ca nu e cazul sa ne formalizam , dar daca preferati asa , eu ma conformez) .

  39. 40 Harabula decembrie 22, 2009 la 9:22 pm

    @Adi
    Nu sunt convins nici de faptul ca doamna Udrea este vinovata de alocare gresita a fondurilor. Eu nu pot pune baza pe acuzatiile unui Orban sau ale unor ziaristi care si-au dovedit reaua credinta.
    Am mai multa incredere in Parchetul General.

  40. 41 Adi decembrie 22, 2009 la 9:25 pm

    @ Curier de presa

    Desi poate nu e corect , nu ma pot abtine sa nu remarc „argumentele” dumneavoastra in polemica cu Liviu . In chestiuni de fiscalitate aduceti ca argument vointa majoritatii . N-am nimic de adaugat (am vorbit deja despre stilul „portocaliu” de a „demonstra” o teza) . A , ca sa ne lamurim : si eu sunt un partizan al cotei unice de 16 % – nu incercati sa-mi demonstrati si mie cat e de utila . Vorbeam de argumente … O zi buna .

  41. 42 CURIER DE PRESA decembrie 22, 2009 la 9:27 pm

    Pentru Liviu: Valoarea optima a cotei unice de impozitare, calculata pe baza unui algoritm analog cu cel pe care-l detineti d-voastra (dar ajustat cu niste coeficienti empirici extrasi din realitatile spatio-temporale danubiano-pontice 2009) este (in realitate) 16,26 perioada 61 %. A fost aplicat procentul obtinut prin rotunjire de 16% pentru a va simplifica d-voastra calculele contabile pe firma. Pentru anul viitor prognoza coeficientului optim este intr-advar 17,67(3)% dar totusi va fi pastrata cota la valoarea 16% pentru a pastra stabilitatea si predictibilitatea mediului de afaceri si investitional. De aceea.

    Faptul ca aveti vagi urme de chimie in cap nu va indreptateste sa apreciati nici activitatea politica si nici cea economica a prim-ministrului Boc pentru ca nu sunteti nici „vre-un expert si nici nu va da bunul simt afara din casa. Cliseul prin care il acuzati pe primul ministru ca i-ar pupa dosul presedintelui (si care cliseu va umple nu numai gura dar si mintea) este fals. Dar va face bine la psihic sa-l repetati si sa-l propagati. Habar nu aveti ce poate insemna faptul ca mai multi oameni pot impartasi aceleasi idei si ca formeaza o echipa. Va imaginati probabil sincer ca Traian Basescu ii dicteaza pas cu pas lui Emil Boc cum trebuie sa conduca guvernul… nerealizand cat de utopica si imposibila ar fi o astfel de varianta. Este vorba doar de incredere reciproca si de compatibilitate. Una asemanatoare (pastrand proportiile) ce cea in care va aflati d-voastra cu Adrian Nastase (de ex). Ar trebui sa deduc cumva ca d-voastra ii pupati artistic dosul lui Adrian Nastase sau ca domnia sa va dicteaza ce sa scrieti pe blog? Eu unul resping aceasta alternativa din capul locului. Va consider totalmente autonom, cu un creier neanesteziat si mai ales nespalat. Categoria „auto-manipulati”. La multi ani!

  42. 43 Liviu decembrie 22, 2009 la 9:29 pm

    @Curierul de Presa

    Sunt convins ca daca maine se va face un referendum cu intrebarea: ”Doriti sa anularea tuturor impozitelor” raspunsul va fi DA cu larga majoritate… Care ar fi efectele nu mai comentez.
    De unde se vede ca majoritatea nu are intotdeauna dreptate.
    Si nu nu cred ca taxele ar trebui sa fie mai mari ci doar altfel.
    Trebuie făcută insa distincţia între cota unică, semnificând aceeaşi rată de impozitare pentru toate nivelurile de venit, şi reducerea fiscalităţii, care poate fi făcută şi în absenţa cotei unice.
    De aceea beneficiile reducerii poverii fiscale nu pot fi atribuite cotei unice în sine, ci în cel mai bun caz nivelului la care aceasta a fost fixată prin comparaţie cu nivelurile anterioare de impozitare.
    Cota unică, aşa cum a fost propusă iniţial, trebuia, in teorie, să stimuleze economia pe partea de ofertă. Rezultatele obţinute arată faptul că în ţările unde a fost introdusă cota unică această condiţie nu s-a îndeplinit.
    România nu a primit un stimulent pe partea de ofertă; dimpotrivă, ea a primit un stimulent pe partea de cerere.
    Acest stimulent al cererii a fost chiar evident pe măsură ce deficitul de cont curent a crescut de la 8,5% în anul 2004 (anul dinainte de aplicarea reformei cotei unice) la aproape 15% în 2007, şi deficitul bugetar a crescut de la 1,3% în anul 2004 la peste 5% în 2008. Nu doar din vina cotei unice.
    Dacă admitem că am avut o creştere economică bazată pe consum, iar cota unică a stimulat consumul, atunci cota unică a stimulat şi creşterea economică, într-adevăr. Doar că acest tip de creştere economică s-a dovedit nesănătos şi mai ales nesustenabil.
    A si inca un argument: In teorie aplicarea cotei unice ar fi trebuit sa reduca birocratia, si implicit numarul de bugetari. Dupa cum stim, nu e cazul.

  43. 44 tino decembrie 22, 2009 la 9:29 pm

    CURIER DE PRESA esti un pupin***ist portocaliu. il susti pe boc pe baza unor clisee care nu au corespondent in realitate …sunt doar niste texte ieftine portocali pt a spala creierul fraierilor de romani care pe zi ce trece ingroasa randurile somerilor…si asta, datorita politicii economice dusa de preferatul tau incompetentul BOC si metalurgistul sau pe care la pus in fruntea finatelor.
    Probabil creierul tau portocaliu omite faptul ca desi BOC e doctor in drept constitutional este totusi premierul cu cele mai multe ordonante decalrate neconstitutionale de Curtea Constitutionala…asta nu face decat sa demonstreze ca si-a luat doctoratul in drept constitutional pe gastele pe care le pazea cand era mic si nici decum pe cunostiinte temeinice in acest domeniu. Cred fara nici o exagerare ca BOC este cel mai prost si incompetent premier pe care la avut Romania in ultimi 20 de ani….si asta o demostreaza faptele lui!!!!

    Fara putinta de tagada cel mai bun premier pe care la avut Romania in ultimi 20 de ani a fost Adrian Nastase.

  44. 45 Spiridus decembrie 22, 2009 la 9:33 pm

    @macea
    *Ideea care pe care tot bat e ca faptul ca Base ar fi chiar asa de nepopular incat nu l primeste nimeni din “alte tari” sunt “naivisme” din astea de presa.*¨

    In legatura cu reuniunile NATO si UE, daca in marja lor nu vrea nimeni sa te vada, asta spune ceva. In diplomatie, forma este, de fapt, fond. Iar refuzul (evident, diplomatic) ar trebui sa ne dea de gandit.
    In reuniunile private se stabilesc punti de legatura, se abordeaza subiecte sensibile etc.
    Cati omologi poate suna Basescu la telefon, de pe o pozitie amicala, pentru a rezolva o urgenta (de exemplu, campania de presa impotriva romanilor din Italia, daca tot ai amintit de Berlusconi?). Acum, ca plecat si Voronin… pe nimeni.

  45. 46 Mihnea Georgescu decembrie 22, 2009 la 9:38 pm

    20 DE ANI-BRUCANI. BILANŢ

    Nu îmi plac bilanţurile şi nici Revoluţiile. Doar cele morale. Nu suport ideea de violenţă, poate doar la nivelul limbajului. Dar s-au împlinit astăzi, când stăteam în Amfiteatrul Nicolae Titulescu al Facultăţii de Drept a Universităţii Bucureşti, în jurul orelor 13-14, şi audiam un curs interesant din domeniul ştiinţelor juridice – s-au împlinit 20 de ani de la Revoluţia din Decembrie 1989, din Acel Decembrie…

    Eram la Constanţa, cu Tata… aveam 11 ani… opresc acest flashback temporal aici din motive de intimitate familială…

    Cum au trecut 20 de ani? Sunt o viaţă de om aş putea spune… M-am maturizat, am venit în Bucureşti, mi-am făcut studiile, am trăit… şi poate că am ajuns aproape de jumătatea drumului meu pe acest pământ. 20 de ani!

    Orice bilanţ ar fi superfluu şi banalizant. Nu iubesc Revoluţiile, sunt un legitimist. Atunci mă veţi întreba: „Bine, dar de ce îl apreciezi pe Ion Iliescu, care este Revoluţionar?” Îl apreciez pe Ion Iliescu ca Om în primul rând, ca Persoană, ca şi Caracter… şi abia apoi ca om politic redutabil, cel mai bun pe care îl avem la ora actuală. Ion Iliescu a fost un factor de Echilibru în vremuri tulburi, de aceea merită să fie apreciat.

    Dacă ar fi fost după mine, nu ar fi existat nicio Revoluţie în ’89… Ideal ar fi fost ca Nicolae Ceauşescu să înceapă să retragă treptat încă din 1985, de la primele semne de Glasnost şi de Perestroika, să lasă Puterea lui Nicu, care era un tip dezgheţat şi inteligent, cu experienţa occidentală şi care ar fi putut să realizeze o tranziţie lentă spre un socialism cu faţă umană şi spre un timid sistem pluripartinic… Nu ar mai fi murit atâţia oameni, nu s-ar mai fi întâmplat atâtea nenorociri ca jefuirea C.A.P.-urilor, distrugerea sistematică a Industriei Naţionale, degradarea incalificabilă a nivelului Învăţământului Românesc, ascensiunea socială nemeritată a tuturor bişniţarilor şi traficanţilor pe care i-am văzut transformaţi în elita ultimilor 20 de ani…

    Da, sunt trist. Sunt trist la aniversarea Revoluţiei pentru avem libertate a Cuvântului, câtă este, dar nu ne mai aude nimeni în vacarmul general al televiziunilor manelizate şi al generaţiei hi5.

    Îl condamnaţi pe Ion Iliescu că ar fi comunist. Mai bine uitaţi-vă la voi ce aţi făcut cu talibanismul vostru de dreapta. Aţi distrus o Ţară. Am ajuns bătaia de joc a întregii lumi, o colonie a Occidentului. Ne-am vândut până şi sufletul occidentalilor. Românii sunt crunt exploataţi de patronii germani, muncesc precum robii pe plantaţie câte 14 ore pe zi ca să creeze plus-valoare pentru patronii occidentali. Pentru asta s-a murit în Decembrie?

    Guvernare? Am câştigat pariul cu Agricultura, am scăpat de mormanul de fiare vechi care era Industria ceauşistă, am avut grijă să revizuim Constituţia în 2003 ca să declarăm proprietatea privată obţinută prin furt de moguli, ca fiind sacră şi inviolabilă…

    Vreţi să mă bucur de 20 de ani robie? Omul este liber doar dacă are Bani. Marx a înţeles asta. Ori, noi avem libertatea de a lătra, dar nu avem Bani. Deci, nu suntem liberi.

  46. 47 George Serban decembrie 22, 2009 la 9:41 pm

    @Harabula, faceti abstractie de toate ¨Udrele¨ si de toti ¨Orbanii¨. Sa ne gandim la ceva ce, sunt sigur, ca ne preocupa, pe amandoi, in egala masura. Justitia, facuta pulbere, in aceasta tara! Poate, vom constata, privind lucrurile asa, ca avem ceva in comun!

  47. 48 Adi decembrie 22, 2009 la 9:43 pm

    Imi vine sa rad : 16,26 perioada 61 % . Banuiesc ca aceste calcule au fost facute de aceiasi specialisti care previzionau o crestere economica de 2.4 % in 2009 si un deficit de 2% (in conditiile in care nici nu se discuta de imprumutul de la FMI) . Nu inteleg de ce le da intotdeauna cu perioada , totusi ? De ce nu le da radical din 258 % ? Ar fi mai interesant …

  48. 49 Liviu decembrie 22, 2009 la 9:45 pm

    @Curierul de Presa

    Nu, nu cred ca Traian Basescu ii dicteaza lui Boc cum trebuie sa conduca guvernul. In ecuatia asta Boc e doar vesnicul vinovat de serviciu. O sa cred in teoria dvs a compatibilitatii atunci cand Boc va lua o decizie, una singura, contrara indicatiilor lui Traian Basescu(ca de exemplu a fi consecvent opiniilor care i-au adus titlul de doctor, in privinta bicameralismului). Pana atunci…
    Cat despre dreptul de a aprecia activitatea politica, economica si chiar juridica a domnului(fost tovaras) Boc, cred ca il avem cu totii, atata timp cat prin efectul deciziilor incompetente, eu, cetateanul x, m-am trezit cu un credit pe cap, de care sunt sigur ca nu aveam nevoie, pe care trebuie sa-l plateasca copii mei. (ok, aici la vinovati e lista mai lunga, are loc si Tariceanu…)
    Despre largile cunostinte in ale economiei ale celor doi as dori sa va amintesc doar suita de declaratii ”nu e criza”, ba ”e criza”, ”am iesit din criza”. Cred ca ajunge.

  49. 50 CURIER DE PRESA decembrie 22, 2009 la 9:56 pm

    Pentru Harabula: Cred ca aveti perfecta dreptate in legatura cu Elena Udrea atat vizavi de prejudecatile si manipularile promovate cat si in legatura cu competentele si ambitiile sale. D-na Udrea nu este nici ca politician nici ca ministru mai prost sau mai nepotrivit decat muti alti care s-au perindat pe scena damboviteana in acesti 20 de ani. Sunt gata sa cred ca a adus un plus de vointa si tenancitate cu efecte pozitive in lucrurile pe care le-a facut in politica sau administratie. Motivele pe care le-ati mentionat sau sugerat au transformat-o insa intr-o tinta predilecta. In conditiile in care factorii subiectivi de natura politica si de imagine conteaza atat de mult este clar ca actiunile de denigrare indreptate impotriva Elenei Udrea vor crea prejudicii de imagine echipei prezidentiale. Atata vreme cat prezenta sa nu este indispebsabila in guvern (este?) ar fi fost de preferat sa fie gasit un inlocuitor comparabil din punct de vedere valoric. E adevarat ca asta ar fi putut fi interpretat ca un semn de slabiciune, de cedare in fata unor adversari care-si fac titluri de glorie din faptul ca ei insiisi nu cedeaza nimic (desi au pierdut alegerile pe care le declara nule) dar totusi intelept ar fi fost ca Elenei Udrea sa i se spuna NU pentru noua formula de guvern. Acum singurul lucru care ramane de facut este fie ca Elena Udrea sa reuseasca un ministeriat de exceptie fie sa demonstreze maturitate si intelepciune retragandu-se de buna voie din guvern atunci cand va constata ca rezultatele de exceptie nu-i sunt accesibile. Teama imi este ca nu se va intampla nimic din toate acestea. Elena Uderea va ramane un ministru nici mai bun nici mai prost decat altii, ceva mai activa si mai in centrul atentiei media dar si in vizorul manipulatorilor care au ca obiectiv macinarea presedintelui.

  50. 51 CURIER DE PRESA decembrie 22, 2009 la 10:24 pm

    Pentru Liviu: Am impresia ca aveti chef de vorba si m-ati gasit pe mine de partener. Suntem de acord ca birocratia este in exces si ca trebuie redusa. Din pacate nu se reduce de la sine chiar daca conditiile rezultate din alte acte (precum introducerea cotei unice de exploatare) ar presupune acest lucru. Este nevoie de vointa politica si de metoda. Eu sunt otimist in aceasta privinta. Cred ca anul 2010 va insemna un pas important in reducerea aparatului administrativ, a cheltuielilor cu acest aparat precum si in directia reducerii birocratiei.

    N-am zis ca nu aveti dreptul sa faceti aprecieri la adresa activitatii cui doriti. Cred ca ati denaturat intentionat ceea ce am spus. Am zis doar ca nu aveti competenta necesara pentru a realiza o critica obiectiva si coerenta. E cu totul altceva. Dar poate ca aveti toate competentele si nu le vad eu. Orice este posibil. Este chiar posibil sa fiti un ministru potential mai competent chiar decat Elena Udrea. Problema este ca nu aveti voie sa intrati in guvern. Nu va dau voie Mircea Geoana si Crin Antonescu.

    Nu cred ca teza de doctorat a lui Emil Boc a vizat fix bicameralitatea in Romania anului 2010. Este foarte probabil ca in viitor contextul politic si economic sa fie propice intoarcerii la bicameralitate. Atunci teza sa va putea fi un instrument teoretic util pentru promovarea ideii. Faptul ca a scris o asemenea teza nu are de ce sa-l impiedice sa puna in aplicare acest detaliu legat de reforma clasei politice in Romanaia in acord cu vointa alegatorilor (si, mai mult sau mai putin neintamplator, cu vointa politica orientata catre modernizarea statului a presedintelui ales al Romanie). Remarc insa la d-voasta ca adeziunea formala facuta odinioara ideilor promovate formal de catre Adrian Nastase si de catre inaintasii sai politici va impiedica sa acceptati sau si mai grav chiar sa remarcati ca cel putin unele dintre ideile „celorlalti” sunt bune sau macar cu potential pozitiv in ansamblul societatii. O consecventa prost inteleasa. Sunt sigur ca din acest moment indiferent ce as spune totul se va transforma intr-un bun motiv de a ma combate, contesta, contrazice etc. Sunteti chiar in stare sa ma contraziceti in legatura cu afirmatia mea ca de acum incolo sunt numai bun de contrazis… Imi permit sa va urez succes.

  51. 52 CURIER DE PRESA decembrie 22, 2009 la 10:39 pm

    Pentru tino: Textul pe care l-am propus (si care nu-mi apartine) este un text bazat pe cifre si argumente. Textul pe care-l opuneti d-voastra si pe care mi-l adresati este o colectie de injurii, insulte si vulgaritati (toate de foarte slaba calitate; caci pot intr-adevar exista si insulte sau injurii de foarte buna calitate) fara urma de argument. Asta visati d-voasta: ca ceilalti au creierul spalat pentru ca … au creierul spalat si asta e. De ce anume ati simtit nevoia sa-mi adresati un mesaj (atat de gol de continut)? Aaa… V-ati indignat. Dupa ce va calmati reevaluati si vedeti ce e de facut. V-as putea face recomandari extrem de utile (si culmea care sa nu intre in contradictie cu ceea ce sunteti) dar din pacate nu cred ca ati putea avea luciditatea sa le urmati… Eu unul cred ca v-ati indignat/enervat constatand ca nu aveti ce spune coerent impotriva acelui text care sa va protejeze in acelasi timp prejudecatile si convingerile formale. Faptul ca ti incercat sa ma insultati pe mine credeti ca poate rezolva ceva? Hm!

  52. 53 Cristina decembrie 22, 2009 la 10:55 pm

    Majoritatea senatorilor si deputatilor PSD au votat favorabil in comisiile de specialitate, TOTI ministrii guvernului Boc.
    Si atunci stau si ma intreb pentru ce am votat. Si pentru ce mai avem nevoie de parlamentari ?
    Basescu ne-a ciuruit, iar Parlamentul ne-a facut tandari…

  53. 54 Liviu decembrie 22, 2009 la 11:42 pm

    @ CURIER DE PRESA

    Gresiti. Scriu destul de rar pe acest blog. Insa am observat ca acest text a fost postat azi pe varii bloguri si formuri. Si dupa cum folositi codul – si nu numai – nu sunteti un postator ocazional.
    Asa incat pur si simplu v-am raspuns aici. Pana la urma daca tot trebuie promovat un text ar fi mai interesant sa fie sustinut de argumente intr-o dezbatere, iar blogul gazdei noastre e unul in care nu lipsesc spiritele combative.
    Cum cele 5 milioane de voturi care v-au facut idolul presedinte nu au venit numai de la competenti, nu vad de ce ati fi dumneavoastra competent a-mi aprecia mie competenta.

    Desi unele idei de stanga imi sunt mai apropiate ma simt mai bine intr-o zona social-liberala decat socialista. Asta nu inseamna ca resping apriori restul.
    Nu cred ca unicameralismul e un progres. In plus de cand popularii sunt asa progresisti? In respectul valorilor traditionale, pe care le apara, cred ca ar fi trebuit sa se bata cu dintii impotriva unui parlament unicameral, singura perioada cand Romania a avut un parlament unicameral a fost perioada comunista.
    85% din cetatenii europeni traiesc in regimuri bicamerale. Oare toti sunt retrograzi?
    Tarile europene care au un parlament unicameral sunt de regula tari cu populatie mica, in care, cu putine exceptii, presedintele este ales de parlament, sau monarhii. Ca sa nu mai spun ca daca am aplica in medie norma lor de reprezentare numarul de parlamentari ar fi undeva peste 600 (in toate tarile cu parlament unicameral numarul de deputati la mia de locuitori este cel putin dublu decat in Romania)!
    Regret dar nu pot concura cu madam Udrea. Nu-mi sta bine in roz:)!
    Pe de alta parte cred ca e nevoie de multa efort si ingeniozitate sa gasesti argumente cat de cat logice pentru deciziile aberante ale regimului Basescu. Chapeau:) Si succes, cu siguranta nu e un job usor…

  54. 55 instalatorul decembrie 23, 2009 la 12:28 am

    Probabil ca nesatulul de Basescu vrea sa fure si sa infulece si sarmalele mele amarite din moment ce-si trimite omul cu scopul de a nu ma lasa sa mi le maninc linistit – si asta inca dupa ce am transmis urarile de cuviinta. Acest domn ( asa presupun eu ca este, domn, dar poate ca ma insel) comite citeva chestii de-a dreptul perverse. In primul rind, dupa ce a facut in trei-patru rinduri publicitate mascata revistei „22” tot indemnindu-ne sa le citim articolele, vine si republica aici un articol intreg de acolo. Nu mai este mult si parca vad ca indivizii aia autointitulati elita vor avea pretentia sa-si publice revista integral pe blogul dlui Nastase si asta cu ifose si scuipaturi. Cred ca dl Nastase ar face bine sa le ceara niste sorcoveti pentru publicitate si pentru republicare. In al doilea rind, aduce aici un articol pentru care autorul a primit parale – banuiesc ca de la buget, revista asta nu prea da semne ca ar trai din tiraj, banuiesc ca de la bugetul ministerului culturii sau inculturii, cu ministrul pe care l-au avut in guvernul Boc nu mai conteaza si norocul lor ca 22 se scrie in maghiara tot 22, in orice caz trebuie sa imi stabilizez prioritatea variatiei institutionale cu statul federal pina cind nu va incepe revista 22 sa reclame prioritatea – si ma indeamna sa il citesc pe gratis, consumind din timpul meu liber. De-as trai eu ca sa apuc sa citesc ceea ce am pus deja deoparte, fiindca am nevoie de vreo 200 de ani si asta in ritmul meu rapid de citit – si nu in cel prezidential de o placheta la zece ani. In al treilea rind, banuiesc ca imi baga articolul sub nas in nadejdea ca il voi masacra pe autor, care amaritul de el nici nu stie ca articolul ala din care probabil ca si-a cumparat si el merinde bogate de Craciun, a ajuns la forfecat pe blogul dlui Nastase. Neelegant, dar pare in stil prezidential, sa iti masacrezi dusmanii cu mina altuia. Sigur ca avem de a face cu un autor care nu este un fan al lui Basescu si Boc, ba chiar cu siguranta ca ii uraste de moarte, dar ce poate face altceva atunci cind vede atita viziune politica si gospodareasca si atitea realizari manageriale? De fapt sunt sigur ca autorul nici nu a vrut sa scrie articolul, dar uite ca l-a scris. Si fiindca nu vreau sa ma apuc sa masacrez articolul unui om care nu este persoana publica – ba chiar va deveni destul de repede o persoana destul de comuna in multimea de jurnalisti si autori care vor incepe iute-iute si din ce in ce mai multi cu osanalele la adresa lui Basescu si Boc si banuiesc ca nu va fi malai chiar pentru toti, primii se vor alege cu cite ceva, urmatorii vor scrie de nevoie, asa socot eu – dau doar niste free samples: 1. Cota unica a fost pulverizata de impozitul forfetar. Cite tari si care din Europa au cota unica, ce valori au cotele unice din tarile respective? 2. ( Care la autor e 4). Bugetul pe 2009 a fost discutat si comentat pe blog si nu prea avea cine stie ce investitii in el, in schimb avea prevazute sporuri de cheltuieli pentru presedintie si pentru publicitate (fusese taiata hrana animalelor, dar ce conteaza niste animale necajite cind e vorba sa manince presedintele si dl Boc?). Oricum, partea de cheltuieli a bugetului este (inca este) de 25 miliarde euro si inteleg ca 20%, adica 5 miliarde (cum de nu om fi vazut noi banii astia in discutiile de pe blog?) sunt investitii, din care 5 miliarde au fost deja cheltuite 6 si vor mai fi cheltuie inca vreo 3. Ziceam eu ca de la faza cu 5 piini si 2 pesti nu s-au mai pomenit minuni ca la Basescu – Boc. Ei bine, din astea 6 miliarde s-au facut 42Km de autostrada si au fost reabilitate 2 centuri de vreo 15 Km fiecare, a fost facut un pasaj ( cu ocazia asta sa ne amintim ca pasajul Unirii – mult mai lung decit Baneasa – a fost facut pe vremea lui Ceausescu in 5 zile) si au mai fost facute citeva investitii nenumite de autor, probabil asfaltarea drumului pina la muma lui dlui Boc si altele de acest gen, si totul, retineti, totul, cu doar 6 miliarde de euro, plus inca vreo trei; ce mai, preturi promotionale, totul achizitionat la superoferte, pomana curata! Cum sunt mult mai bun decit Asfaltatoarea din Urlati, parca as cere si eu 100 de milioane de euro (tot pomana curata) ca sa asfaltez 50 de metri de ulita lata de 4 metri, ca sa am pe unde trece cu masina pina la sosea. La nevoie o fac cu 6 benzi a cite 75 de centimetri latime, autostrada sadea. Mi-ar iesi si mie de un Veyron si tot ar fi mai ieftin decit ce a cheltuit Boc. Vazind lista de shopping, reiau vorbele elvetianului atunci cind a vazut nasturele de la televiziune: daca il faceati din aur si tot va mai ramineau niste bani. Dar poate ca dl Boc a facut aia 42 de Km din asfalt incrustat cu cristale Swarowski: frumoasa trecere, de pe chilotii Botezatu pe autostrada Transilvania! Restul comentariului nu mai e pe gratis, vreau tot atitia bani ca sa comentez mizeria asta de articol cit a primit autorul ca sa il scrie, vreau si eu casa in Mihaileanu si la Paris. In incheiere, o sugestie: nu ne mai intoxicati cu „22”, mergeti repede la redactie si inchideti repede usa dupa dumneavoastra, ca iese gazul, daca va mai amintiti bancul cu lagarul si toxicomanul.

  55. 56 CURIER DE PRESA decembrie 23, 2009 la 12:29 am

    Pentru Liviu: Eu am postat acel text doar aici si nici nu l-am mai vazut in alta parte in afara de locul original in care a fost publicat. Va cred pe cuvant ca l-ati mai vazut si pe alte bloguri (chiar daca nu oferiti link-urile de rigoare). Este pentru mine o dovada ca s-au gasit si altii sa-i aprecieze coerenta.

    Pot fi de acord cu d-voastra referitor la anumite avantaje teoretice (si poate si practice) ale bicameralismului in societati stabile si cu practica si traditie democratica indelungata. Din nefericire bicameralismul reprezinta un instrument politic care contine complexitati si incompatibilitati majore cu starea de acum a natiunii romane in vesnica tranzitie. Este nevoie de reformarea clasei politice, de simplitate si transparenta in concordanta cu nivelul de interes si implicare al alegatorilor cat si al alesilor. Cred ca 90% dintre alegatorii din Romania nu stiu care sunt rostul si competentele Senatului si al Camerei Deputatilor. Cred ca multi cetateni habar nu au ca Parlamentul este bicameral. Si, ceea ce este mai grav, multi dintre parlamentari nu stiu exact care sunt atributiunile si menirea celor doua camere. Pana cand se va ajunge la o maturitate politica si sociala si la o clasa politica reformata, competenta si cat de cat onesta orice simplificare si debirocratizare este bine venita. D-voastra de ce credeti ca e mai bine sa avem Parlament bicameral decat sa-l avem unicameral? Doar pentru ca n-am mima acelasi mod de organizare precum cel din regimurile democratice din tari cu traditie ca Franta si Anglia si pentru ca am fi comparati cu tari cu populatie redusa (numeric)? Atat? Ar fi convenabil sa avem o camera parlamentara ca in Marea Britanie in care posturile sa fie detinute pe viata si mostenite? Senzatia mea este ca sunteti contra acestei masuri doar pentru ca a fost propusa de Basescu. In plus e mai usor de contestat decat cealata cea referitoare la reducerea numarului de parlamentari la maximum 300 pentru ca avantajele practice pe care le ofera momentului politic si social actual sunt ceva mai abstracte si mai putin de natura evidentei contabilizabile direct si pe intelesul tuturor. Ca va fi sau nu va fi unicameral Parlamentul Romaniei nu are cum sa semene cu Marea Adunare nationala atata vreme cat mai multe partide vor fi reprezentate acolo. Pluripartidismul este esentalmente indispensabil democratiei, multicameralismul nu. Deci nu.

  56. 57 instalatorul decembrie 23, 2009 la 12:34 am

    Si mai observ un lucru: omul aduce articolul aici, dar indeamna comentatorii sa il comenteze pe site-ul „22”, semn ca nu doar ca nu au cititori, dar nici comentatori nu au.

  57. 58 celmaibun decembrie 23, 2009 la 1:10 am

    e normal să-l criticaţi. mă întreb ce reacţie aţi fi avut după discursul lui geoană în cazul în care ieşea preşedinte. nu-l susţin pe băsescu, dar discursul a fost bun, mai bun decât cel din 2004 şi mai bun decât mă aşteptam. aşteptăm fapte: http://incultura.ro/wordpress/index.php/2009/12/21/basescu-a-depus-juramantul/

  58. 59 casandra decembrie 23, 2009 la 1:14 am

    @Nastase

    Va rog sa remarcati duelul ideilor intre Liviu si CURIER DE PRESA. Este un eveniment remarcabil acest duel.

    Ceea ce sustine Liviu imi este cunoscut si apropiat. Exceptand cota unica. Dar eu nu am fost de acord nici cu impozitarea progresiva extraordinar de abrupta exersata in timpul guvernului condus de dvs. Cota marginala de 40% aplicata unor venituri de nici 400 de euro au dus la atitudinea de astazi a multora fata de ideea de progresivitate in impozitare, nu-i asa?

    Dar ideile sustinute de CURIER DE PRESA, inclusiv stilul sau atat de artagos, mi-au dat raspuns la intrebarea care si pe mine m-a preocupat: de ce Boc?

    Rezumand textele postate aici de vizitatorul dumneavoastra CURIER DE PRESA, motivele de sustinere ale dlui Boc (ca extensie „autonoma” a dlui. Basescu) ar fi ca prin politica sa:
    1. A salvat niste interese concrete in diferite domenii (infrastructura, imobiliare, etc), intr-o perioada grea;
    2. Promite sa faca acelasi lucru si in viitor, asumandu-si masuri impopulare de „degajare” a resurselor bugetare in dauna altor tipuri de politici (mai sociale);
    3. Apara acumularea rapida de capital prin mentinerea cotei unice chiar si in conditii atat de vitrege, cand altii majoreaza unele tipuri de impozite pe marile venituri/patrimonii;
    5. Nu-i pasa de cei peste 5 milioane de alegatori care nu sunt de acord nici cu dl. Basescu, nici cu dl. Boc si-i ignora pe cei 7 milioane de alegatori care nu s-au prezentat la urne. Isi asuma impopularitatea.

    Adica, dl. Boc a inteles bine optiunea unora dintre romani (destul de multi!) de a obtine conditii favorabile de dezvoltare personala (de toate tipurile) prin abandonarea „pomanagiilor statului” si-i da curs. Unii dintre noi nu mai au rabdare, vor totul repede, acum.

    Sigur, nu-i o optiune care sa-ti asigure confort moral, mai ales daca nu o marturisesti direct si clar, ca atare, si te ascunzi dupa tot felul de prostii (comunisti, moguli, jucarii, paravane, etc). Poate ca aici este sursa violentei de limbaj si atitudine pe care am observat-o la sustinatorii duetului Basescu-Boc. Cu cat sunt mai bine echipati intelectuali, cu atat mai agresive le sunt sustinerile. Probabil pentru ca nu-si pot ignora adevaratele motive ale optiunii lor.

    Ei, cred ca de acum incolo putem spune ca istoria nu a murit. Ideologiilor le-a revenit culoarea in obraji si urmeaza doar sa tina cont de context.

    Domnule Nastase, gresesc cumva in interpretarea mea?

  59. 60 George Botez decembrie 23, 2009 la 1:47 am

    Buna seara Domnule Nastase !
    Spre deosebire de antescriitori voi incerca sa evit limbajul dur care in mod normal ar putea sa insoteasca orice comentarii referitoare la prestatia domnului presedinte Basescu. Si voi face acest lucru pentru ca uneori duritatea in exprimare duce la depasirea statutului de participant civilizat la o dezbatere, ceea ce trebuie sa recunoastem ca devine un hobby al celor care isi exprima punctele de vedere.
    Deci…ieri m-am intors dintr-o scurta vacanta in Cehia. Mai exact Praga. Nu vazusem aceasta capitala insa am aflat de la prieteni ca orasul este absolut fantastic. Sincer, in marea majoritate a deplasarilor anterioare in Europa am vizat capitale si orase din tari consacrate ca democrate si capitaliste : Franta, Marea Britanie, Italia, Germania. De unde am ramas cu imagini fantastice asupra a ceea ce inseamna civilizatia – atat istoriceste cat si contemporana. Aveam serioase reticente in a vizita Praga pe care o consideram – cata ignoranta din partea mea – un fost bastion rusesc. Iar pentru mine Rusia a reprezentat si reprezinta sursa celor mai multe neajunsuri in istoria Romaniei. Deci cehii erau considerati de mine ca avand o puternica amprenta ruseasca atat in viziune cat si in comportament. Nu imi fusese de ajuns ca vizitasem Budapesta de cateva ori si descopeream de fiecare data ca desi fosti comunisti, ungurii nu s-au sfiit sa conserve tot patrimoniul cultural si aceasta inclusiv pe vremea comunistilor cand, desi fara frica de Dumnezeu, nu s-au demolat nici catedrale, nici conace si nici cladiri istorice.
    Ei bine, am descoperit in Praga un oras deosebit de frumos, cu oameni curati, cinstiti si onesti, prietenosi si delicati. Cat despre turisti…era senzational numarul lor si placerea ce li se citea pe chip pentru ceea ce vedeau. Piata de Craciun, concertele de muzica simfonica din catedrale ( tinute cu biserica plina la – 15 grade !!!!), magazinele frumos decorate, curatenia desavarsita din orase, restaurante si toate locurile publice ! Totul a fost magnific ! Cred ca va dati seama ca nu ma voi limita la aceste impresii de calatorie. Voi incerca sa formulez o intrebare si sa ofer si o varianta de raspuns in acelasi timp. Si sunt deosebit de curios sa va aflu punctul de vedere.
    In seara dinaintea plecarii catre Romania ( pe care, pentru a evita orice comentarii rautacioase ale participantilor la discutie, declar in mod solemn ca o iubesc neconditionat si indiferent ce s-ar intampla in arealul mioritic ) am stat la o discutie cu sotia mea incercand sa aflam de ce in Ungaria, Cehia, Slovacia si ele tot tari foste comuniste ( oare la noi este corecta sintagma „foste”?) nu exista deprecierea accentuata a valorilor umane asa cum s-a intamplat si continua sa se intample in Romania ? Nu blocuri jegoase constituite in ghetouri infecte, nu jegul zilnic de la televiziune si din presa, nu manelele si baietii de hip-hop ( sau cum le-o mai spune) in care sunt cantate nonvalori si abjectii care intr-o societate normala ar fi considerate ca apartinand unor dezaxati psihic ce necesita protectie si izolare, nu claxoane in trafic, nu cersetori si alte ocupatii care ne fac sa ne fie scarba sa intram intr-un restaurant cu familia…..si altele si altele. Oare ei nu au fost comunisti ca si noi ? Mai mult, cand in 1962-63 rusii plecau de la noi se duceau in Praga atunci cand in 1968 au ocupat a doua oara Cehoslovacia in numai 20 de ani ! Si nu au mai plecat alti 20 de ani de acolo ! Deci nu comunismul ne-a declasat pe noi, nu comunismul a facut ca structura sociala din timpurile lui Dej si Ceausescu sa permita o stratificare de o maniera inacceptabila moral ! Nici comunismul si nici rusii ! Nu trebuie sa ne mai chinuim sa gasim alternative ale raului in afara tarii ci inauntru. De vina pentru toate relele din Romania suntem NOI ROMANII !
    Revenind la alegeri, am constatat ca 50% dintre romani au votat pentru acest stil de viata pe care presedintele Basescu l-a consacrat ! Politica manelista, de ghetou , a minoritatii/majoritatii de la bloc ( oameni de altfel de treaba si care daca ar avea norocul sa stea cateva zile pe afara ar intelege in ce haos traiesc !), acea politica zgomotoasa si lipsita de finete in exprimare si actiune. Doamne, ce blestem pentru Romania sa fie din nou subiect de circ si arena spectacolului de prost gust din politica damboviteana !
    Domnule Nastase, trebuie sa va declar acum si in modul cel mai direct ca va simt lipsa in peisajul politic de cand ati trecut undeva in linia a 2-a. Niciodata un razboi nu s-a castigat privind. Niciodata nu au existat victorii facile. Victoria are 1000 de tati iar infrangerea este orfana ! Este momentul sa depasim orice diferenta doctrinara ( care este putin determinanta in actiunile politice ale prestatorilor acestei activitati) si reorganizand armatele, sa mergem cu razboiul pana la capat !
    Eram inclinat sa spun ca doar un „neinitiat” ar putea crede juramintele Basesciene ! Insa imi aduc aminte ca au fost 5.271.000 de „neinitiati”si ma gandesc la modul cel mai serios sa imi iubesc tara in continuare. Insa de la distanta !
    Personal nu ma intereseaza ce spune dl. Presedinte-Prim Ministru-Ministru Basescu. Pentru ca oricum nu il cred ! Insa vreau sa cred ca undeva…acolo..exista un grup de oameni onesti si de valoare carora sa ma pot alatura pentru a incerca sa fac in asa fel incat sa nu mai fiu nevoit sa ii raspund copilului meu la intrebarea pe care mi-o adreseaza din ce in ce mai des : De ce trebuie sa ne intoarcem in Romania ?!?
    Cu deosebita consideratiune,
    Avocat Sorin George Botez

  60. 61 blogideologic decembrie 23, 2009 la 2:29 am

    „Dincolo de micile nuanţe, ca şi in conţinut, discursul din 2004 şi cel din 2009 nu diferă foarte mult. Ambele propun într-un fel sau altul obiective vagi dar nu o viziune. Prin urmare, Traian Băsescu nu are un nou proiect. A avut o majoritate în 2004, dar a distrus-o. A avut o confortabilă majoritate în 2008, dar a distrus-o şi pe aceasta. Acum cere reconciliere şi consens.”
    Paragraful este o capodoperă de sinteză. Dacă un om politic român ajunge să scrie în felul acesta, probabil că mai există speranţe pentru România.

  61. 62 Criticos decembrie 23, 2009 la 6:00 am

    @Curier de presă
    După ştiinţa mea pe Boc nu l-au votat decât vreo sută de mii de clujeni – ca primar, aşa încât nu înţeleg de ce acest elogiu al măruntului papagal m-ar interesa.Eu mă întrebam în legătură cu votanţii circarului. De ce l-a ales acesta pe Boc ştiu prea bine şi pentru niciunul din motivele (penibile) pe care le înşiri. N-ar fi mai bine să te muţi pe blogul Nuţii din Pleşcoi, că din milioanele de euro pe care le va gestiona la anul poate-ţi va dărui nişte perdele noi pentru osteneală.E nu numai o damă cuceritoare – l-a făcut praf şi pe Harabula!! – ci şi sensibilă, nu degeaba o ţine „idealistul gălăgios” „de o umanitate profundă” atât de aproape de inima lui şi de banii publici (la care are lipici)

  62. 63 contele decembrie 23, 2009 la 9:04 am

    @Curier de presă

    Îi spui lui Liviu :

    ” Nu cred ca e locul potrivit sa polenizez cu d-voastra ”

    Mă gândeam eu că nu e frumos în public .
    În rest,polemica a fost interesantă ,cu o singură observaţie,nu ştii niciodată care cifre sunt reale .Sunt şi eu fan al cotei unice ,nu cred că are legătură prea mare cu birocraţia şi cred că sunt alte motive pentru care ţările cu cotă unică au aterizat aşa brusc la declanşarea crizei .
    Dar vin sărbătorile,subiectul e prea amplu şi,mai ales,nu am pretenţia să le ştiu pe toate .

  63. 64 blogideologic decembrie 23, 2009 la 9:37 am

    @ Harabula care spune: +Nu sunt convins nici de faptul ca doamna Udrea este vinovata de alocare gresita a fondurilor.+
    Păi de alocarea fondurilor (puţine şi scumpe) nu trebuie să se ocupe managerul decident, PDG-ul într-o societate comercială, ministrul într-un minister? Şi te-am mai întrebat o dată Harabula, cu ce fel de model economic venea doamna Udrea la ministerul turismului ? Mi-ai răspuns, –tipic pentru agresivitatea masonică–, doar că sînt un „sfertodoct fanfaron”. Întreb din nou, şi chiar că sînt curios, pe lângă faptul că mă pricep în domeniu, ce model al devoltării pentru România are această Udrea ?

  64. 65 contele decembrie 23, 2009 la 10:22 am

    Văd că se discută de Udrea .Femeia asta mă enervează .Dar ştiţi cine mă enervează şi mai tare ? Ludovic Orban.S-a vrut o constatare dar ,în acelaşi timp ,poate fi unul din răspunsurile pentru Instalator şi Criticos ,cei care se întreabă de ce 5 milioane au votat cu Băsescu .Nu vă puneţi întrebarea de ce Tolontan a îngropat-o pe Ridzi iar o întreagă comisie parlamentară nu a reuşit s-o clintească pe Udrea ?Două motive :1.nu sunt probe clare,2.lipsă de credibilitate la parlamentarii din comisii . Al treilea motiv,cel cu dependenţa justiţiei , m-am plictisit să-l aud .Este atât de simplist şi atât de subiectiv încât nu-l mai pomenesc .Putea Orban & compania să-l investigheze şi pe Hitler că eu ,unul,aş fi fost sceptic.
    Departe de mine gândul să spun că 5 milioane au votat din cauza acestei femei .Vreau să zic că o mare parte au votat CONTRA lui Geoană şi nu PRO Băsescu .V-aţi gândit câte voturi i-au adus lui Băsescu un Orban, o Olguţa Vasilescu,un Guşă ,o Lavinia Şandru ,Antenele ? Multe.Retorica ( MANIPULAREA , în ultimă instanţă ) acestuia cu moguli , cu politicieni veroşi şi ziarişti vânduţi (tonomate ) s-a pliat perfect peste această senzaţie de război total şi inegal .Iar dacă cei care polemizează ,anchetează,etichetează nu au un minim lipici la public,eşecul e şi mai mare .Nu ştiu nici la ora asta cine e mai bun preşedinte : Băsescu sau Geoană. Vă citesc şi vă ascult pe voi poate mă lămuriţi.În schimb , ştiu sigur că Băsescu manipulează mai bine. În fond,dacă schimbi termenul cu un altul mai ortodox ,nu asta înseamnă politica ?

  65. 66 macea decembrie 23, 2009 la 1:11 pm

    @Spiridus

    O mica corectie: In Moldova Base a purtat tratativele cu Ghimpu nu cu Voronin.
    Iar in Italia oricat s-ar caca altii pe ei ca daca ar fi ei la guvernare, nu poate nimeni apara interesul romanilor de bun augur de acolo atata timp cat „ceilalti” fac ce fac – sunt mai multi si mai proeminenti se pare.
    Nu cred ca poti zice vreo ceva despre Mailat sa sune „bine” sau sa nu risti sa pari tu caraghios cand iei apararea unui ca el. Firea italienilor este aparte si sincer din partea mea sa i ucida pe toti Mailatii de acolo si sa vina si aici ca mai avem si noi.
    E trist dar fiecare natiune are identitatea ei obiectiva prin mici simboluri mai mari decat carentele: unii au ciocolata, altii au vodca. Incet incet o sa ramanem cunoscuti doar pentru centrele de copii handipacapati cu care se imbogatesc ( sanki – isi permit o masina si o casa ) diversi „mondiali” si pentru acesti criminali care au cutreierat vestul imediat dupa revolutie.

  66. 67 Augustin decembrie 23, 2009 la 1:12 pm

    @ instalatorul
    Stimate domn, parerea buna pe care o am fata de dvs. m-a facut sa pierd 15 minute din viata, citind vreo 2 postari ale numitului CUIER DE PRESA si vreo 2 articole (mai corect, “articole”) ale ilustrului necunoscut (pentru mine, cel putin) B. Noghiu, din gazeta 22.
    Concluzia ? Pe toata linia, apa de (afara) ploua !
    1) Revista 22 a scazut nepermis stacheta, daca unul ca Noghiu ajunge sa semneze acolo ! E suficient sa citesti titlurile ca sa-ti dai seama cu cine ai de-a face : « De ce e mai bun Emil Boc decât ORICE (s.n.) altcineva propus de PSD şi PNL. » sau « „Norma la amenzi” ar putea reveni PENTRU (s.n.) politisti. Si as mai adauga doar : « Crestere economica de DOAR (s.n.) 2,5% in anul 2009 », ca sa ne si amuzam. Care mai putem !
    2) Evident, fanul lui Noghiu, acest CUIER DE PRESA, nu putea fi, nici el, prea departe. Desi ne spune locul ORIGINAL (s.n.) in care a gasit « minunea » de articol, ne avertizeaza ca nu vrea sa POLENIZEZE (s.n.) cu noi. Slava Domnului, atit ne-ar mai trebui! Iata alte citeva perle :
    – « surd si schiop sa fi fost, putea oricine sa vada »
    – « aflat în denigrarea fara niciun respect a lui Boc »
    – « nimic concret, ci ca e mic »
    Cit despre idolul sau, marele Boc, specialistul in drept constitutional cu 5 ordonante de urgenta respinse din cauza contradictiilor cu legea fundamentala, nu cred ca mai e ceva de spus. Decit ca afara … ninge !
    Asa incit, va adresez rugamintea sa reveniti la subiectele serioase care v-au consacrat si pentru care va citesc.

  67. 68 Alexandru decembrie 23, 2009 la 1:22 pm

    „…zama lunga de minciuna!/ Unu-s toti, si toti-s unu’!”

  68. 69 ALM decembrie 23, 2009 la 3:26 pm

    Azi a avut loc a doua investitura: guvernul Bok IV! Nu ca era vreun eveniment remarcabil, dar a fost un motiv de jena (pentru mine):

    Dupa ce dl Geoana si dl Antonescu si-au umflat muschii, anatemizand pe unii membrii ai guvernului si declarand, cu subiect si predicat, ca partidele conduse de domniile lor NU vor vota guvernul, la numaratoare ne-am trezit cu o „minciunica”: 40 de voturi de la PSD si PNL!!!

    Domnule Nastase, nu ma intereseaza motivatia „iesirii din rand”, ca vai tarisoara, ca vai banii de la FMI! Ma intereseaza ca doi candidati la PRESEDINTIE, care voiau sa conduca Tara, nu sunt in stare sa-si conduca partidele! Puteau sa-si modeleze discursul fara sa fie transanti si categorici, sa spuna ca lasa partidele sa se exprime dupa cum considera necesar momentului istoric (sanchi), puteau inclusiv sa TACA DIN GURA! Vreti sa va spun ceva cu durere in suflet? PDL-ul n-ar fi facut asa ceva daca Zeusu’ lor zicea ca nu voteaza! Poate vedeti cum este treaba cu disciplina de partid! Acum nu mai era vorba de o sedinta interna, unde democratia trebuie sa functioneze la cei mai inalti parametrii …

  69. 70 tino decembrie 23, 2009 la 4:10 pm

    Bravo ”@ instalatorul ” l-ai intuit perfect pe gunoiul portocaliu care semneaza sub numele de CUIER DE PRESA.

    Catre CUIER DE PRESA (portocalie): Nu ai vrea tu sa ”canti” la alta masa?Nu ai vrea tu sa nu ne mai deranjezi cu aberatiile tale portocali tocmai aici pe blogul lui A. Nastase? Vezi ca are blog si marinelul turmentat, asta in caz ca nu iti poti controla excesele portocali care iti ies din cap.
    Si nu te mai crede atat de competent in comparatie cu ceilalti pt ca nu esti, degeaba sti tu ceva teorie daca la practica esti zero.

    Parerea mea e ca in curand ”carmaciul” va scufunda Romania si va arunca vina pe opozitie ca dupa creierul lui turmentat opozitia e de vina pt ca el sa inconjurat de incompetenti, pt ca opozitia la pus premier pe Boc, ministrii pe Blaga, Videanu, Berceanu, Udrea …etc (si binenteles clasicele fumigene referitoare la moguli). Ceea ce este cel mai inspaimantator si nici nu-mi vine sa ma gandesc la asta este ca: vor fi multi romanii care-l vor crede.

  70. 71 Ballroom dresses skating decembrie 23, 2009 la 4:15 pm

    Cine discredita Parlamentul si dorea o mina de fier care sa puna cu botu pe labe ”tradatorii de tara” ?Cine dorea ”partid unic” ca esenta a exprimarii populare , curatate de alte variante ”abjecte” care ”pateaza” natiunea curata si ii strica singele pur? PARTIDUL FASCIST. Acum intr-o noua forma modernizata, epurare pe motive politice(nu etnice) a tuturor celor cu functii in cinducerile locale etc, amagirea maselor cu promisiuni de asanare a politicii parlamentare incepind cu reducerea numarului lor, si din ce ramine cumpararea de tradatori care se vand pentru bani putini, apoi pozeaza in ”independenti” . PDL este noua forma de dictatura politica cu tente fasciste ”de dreapta” . Va ramine o mina de oameni in opozitie, care nu vor avea nici o majoritate de a combate abuzurile guvernului basescu. Basescu,devine omul multiplurivalent, al doilea ceausescu el este si presedinte, si premier, ia hotariri in guvernarea tarii, este si omul-partid, ca nimeni nu sufla in fata lui in PDL, este omul care discrediteaza parlamentul si institutiile politice pentru ca vrea controlul absolut, toata lumea in afara de PDL si el sunt niste corupti niste moguli ce trebuie starpiti. Doar ei, PDL si basescu sunt ”mina de fier” a tarii , iubiti si votati cu abnegatie de popor. …Succesul lor se datoreaza URII pe care 50 5 din populatia romaniei o au fata de tot ce inseamna politica si politicieni , e un fel de razbunare cu 2 taisuri, daca tot nu ne este noua bine, sa nu le mai fie nici politicienilor, sa-i puna basescu cu botu pe labe. Insa , ce ne facem cu echipa lui basescu de 150-200 de moguli si imbogatiti peste noapte, care ne vor minca carnea 5 ani de acum inainte? Se pare ca au uitat ca, desi ne considera prosti, suntem multi, foarte multi..5 milioane ne-am spus cuvintul la vot , si mai sunt 5 care au tacut….insa cind ne va ajunge cutitul la os, se vor trezi ca ceausescu luat pe sus

  71. 72 Lucian decembrie 23, 2009 la 4:36 pm

    Asa cum bine ati redat, avem acum SOLUTIA IMORALA de presedinte, in toata splendoarea ei.

    Nu va asteptati la nimic bun si nu o sa mai fiti dezamagiti.

    Dar oare nu dumneavostra (PSD-ul) ati creat acest monstru sacralizand un biet betiv idiot?

  72. 73 CURIER DE PRESA decembrie 23, 2009 la 6:07 pm

    Pentru Instalatorul: Am citit cu atentie replica d-voastra constatand cu mare surprindere ca am de-a face cu un specialist in varianta extrema capabil sa faca ample consideratii colaterale in vederea apropierii de subiect ca pana la urma sa nu spuna nimic despre subiect. Pana si d. Iliescu v-ar invidia. La fel ca si Criticos si altii comentatori n-ati inteles sau ati prefearat sa nu intelegeti ca rostul acelui material despre care nu am pomenit unde anume a fost publicat (tocmai pentru a evita diversiunile-acuzatii de reclama) nu era de a genera o discutie/dezbatere referitoare la primul-ministru ci doar de a oferii prin ricoseu cateva amanunte despre cum se vad lucrurile dinspre ceilalti 5 milioane. Atata vreme cat va veti incapatana sa ramaneti captivi retorismelor si mobilizarii politice pe criterii strict afective nu veti putea depasi blocajul mental de care profita anumiti politicieni. Mie mi se pare ca cei simpli, neimplicati activ in politica si care il resping visceral pe Traian Basescu il au in vedere pe individul Traian Basescu (alaturi eventual de alti indivizi a caror vina esentiala este ca-l sustin pe Basescu) in timp ce cei care l-au preferat inca o data pe Traian Basescu au avut in vedere fenomenul Traian Basescu impreuna cu tot ceea ce acesta inseamna si mai ales cu tot ceea ce NU inseamna. Atata vreme cat veti continua sa va intrebati ce poate fi in mintea a 5 milioane de romani care pot sa-l prefere pe „execrabilul” individ Traian Basescu (adica insistand in a repeta o intrebare inadecvata si de aceea fara raspuns) nu se va putea face nici un progres catre o necesara reconciliere sociala. Este primul pas (si necesar) catre reforma societatii. Ar trebui sa fie clar pentru toata lumea cine intretine si cine profita de pe urma dramaticei polarizari a societatii pe criterii strict politice si ca fortele care incearca sa perpetueze aceasta stare nu pot fi decat reactionare si antireformiste. Ma astept ca replica reflexa cu care mesajul meu ar trebui desfintat sa se refere la compatibilitatea dintre fenomenul Basescu si reforma si la potrivirea dintre scop si metoda. Cei care ar putea proceda astfel ar trebui sa se gandeasca de doua ori inainte de a se risipi in critica ratiunii pure.

  73. 74 CURIER DE PRESA decembrie 23, 2009 la 6:14 pm

    Pentru contele: Chestia cu „polenizarea” mi-a iesit excelent dar fara voie. Ai dreptate vin sarbatorile si au prioritate in fata polenizarilor virtuale cu cei care (ca si fiecare dintre noi) le stiu pe toate (dar invers). Totusi poate dupa ce trec sarbatorile si continua criza ar putea fi dragutza o discutie polemica mai mult sau mai putin cordiala despre cota unica de impozitare pe care iata ca o imbratiseaza si Adi. Iti urez, sire, sarbatori fericite si petrecere frumoasa la castel.

  74. 75 Adi decembrie 23, 2009 la 8:10 pm

    @ Curier de presa

    Sarbatori fericite si dumneavoastra . Nu e un pacat sa tii cu Basescu (sau , daca ar fi , taica-meu ar fi un pacatos , iar cel mai bun prieten al meu ar fi un mare pacatos – el e si activist , vicepresedinte de organizatie municipala) . In rest , tot ce-am spus ramane valabil – nu demonstrati nimic sau aveti argumente ce nu pot convinge decat pe fanii lui Basescu . Important e ca , asa cum spuneti , „fenomenul Basescu” si , as completa eu , „fenomenul Videanu” , „fenomenul Baconski (Paris) ” si alte fenomene paranormale s-au conjugat in ziua de 6 decembrie pentru a aduce victoria pe care v-o doreati . Sarbatori fericite inca o data !

  75. 76 instalatorul decembrie 23, 2009 la 11:47 pm

    Omul lui Basescu: pe cine credeti dumneavoastra ca faceti din vorbe?

  76. 77 Criticos decembrie 24, 2009 la 8:21 am

    @Curier de presă
    Cu gramatica elementară pe când ai programat o reconciliere? Ori va fi fiind cazul ca infinitivul „reacţionar” – scris cu un singur „i” – să facă şi el un pas spre „fenomenul Băsescu” şi să-şi mai ataşeze un „i” compensativ , probabil, cu dorita dispariţie a unei camere a parlamentului. Unii rămân „reacţionari” şi lasă pe seama unor presari de tip nou să se alinieze la „direcţia nouă” (ce atâta şcoală, când ai la dispoziţie „Google”?!”

  77. 78 LUNGU MIRCEA decembrie 30, 2009 la 10:19 am

    Este de prisos sa mai subliniez ca in primul mandat,in timpul campaniilor(referendumuri,parlament european,presidentie)bASESCU a impartit electoratul in cetateni de prima categorie(cei care l-au votat fara rezerve)si de a doua categorie(ciuruitii,cei fara constiinta civica si lipsiti de simtul inalt al reformarii statului,era sa scriu deformarii).Cred ca este necesar sa propuneti un proiect de lege care sa consolideze pozitia presdintelui cel mai mare al romanilor,asa cum a afirmat pe CNN-ul national,OTV,chiar ALESUL,NEASEMUITUL,STAPANUL ABSOLUT.Desi pare discriminare pozitiva,cred ca este binevenit ca sa pozitionam, pentru posteritate ,elementele”progresiste”.
    Art.1 Toti cei ce au votat cu bASESCU sa plateasca impozite si taxe de trei ori mai mari decat cetatenii de rand.
    Art.2 Patronii care au votat cu CARMACIUL sa plateasca impozit forfetar sau pe profit dublu.
    Art.3 Pensionarii care l-au votat sa plateasca integral serviciile medicale,sa renunte la scutiri si sa refuze eventualele indexari.
    Art.4 Parlamentarii si minstrii PDL sa fie scutiti de plata oricaror taxe si impozite.
    Art.5 Sumele suplimentare „atrase”la bugetul de stat sa fie utilizate pentru marirea fondului de publicitate al ministerelor,toata acesta activitate derulandu-se prin firmele lui FELIX TATARU.
    Instructiuni de aplicare.
    Prezenta lege este aplicabila pe timpul celui de-al doilea mandat al presedintelui bASESCU.
    Prezenta lege va da posibilitatea si altor cetateni care vor vota cu PDL la celelalte alegeri,sa contribuie la consolidarea PARTIDULUI STAT.
    Apartenenta la categoriile „discriminate”pozitiv sa va face pe proprie raspundere,prin completarea unui formular de adeziune(cu acesta ocazie se va vedea cate voturi are in relitate SCENARISTUL SEF).


  1. 1 Exercitii imaginare de admiratie « Fragmentarium Politic Trackback pe decembrie 23, 2009 la 5:05 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: