Germania 1932
Turul doi al alegerilor pentru presedinte. Hitler si generalul Hindenburg ramasesera in cursa. Rezultatele turului 1: Hindenburg – 18 milioane de votanti, Hitler -11 milioane. Desi intr-o alianta complicata, Hindenburg era sustinut de toate partidele democratice, care il considerau singura persoana capabila sa-l impiedice pe Hitler sa ajunga la putere.
Mai jos aveti afisul de capanie al national socialistilor lui Hitler.
UN barbat impotriva cadavrului partidelor si al grupurilor de interese
HITLER (NSDAP) singur – 11 milioane : Alegatorii lui Hindenburg – 18 milioane
Da votul tau unui om al fortei: HITLER
Suna cunoscut?
Un singur om impotriva partidelor. Un singur om contra Parlamentului.
Romania 2009
Ce s-a intamplat in 1932 e istorie.
PS. Am vazut tema discutata in perioada asta pe mai multe bloguri. Cred insa ca e important sa o sublinem. Cine nu cunoaste istoria e condamnat sa o repete.
PPS. Orice asemanare cu persoane contemporane noua este pur intamplatoare.
In Logica se spune ca falsul implica orice. Deci pornind de la premize false, se poate sa castigati alegerile. Dv. credeti ca Basescu va pierde din cauza tendintelor totalitare. Nu-i advarat!
Domnule Nastase, Basescu va cadea pentruca nu a avut suficienta autoritate. Daca reusea sa bage cinci-şase politicieni eminenti la puscarie, era reales fara nici o problema.
Desigue, stiti si dv., comparatia lui Basescu cu Hitler. este exagerata. Daca v-ar lua cineva in serios, o astfel de propaganda ar avea efect contrar celui scontat.
Rememorarea momentului e buna . Prima conditie : votati-l pe Geoana .
Sa nu uitam insa cum au evoluat lucrurile atunci (sa nu uitam mai ales daca Basescu pierde) . Hitler a fost invins , dar Hindenburg nu s-a dovedit omul capabil sa-l opreasca . Mai intai n-a reusit sa coalizeze fortele politice intr-un guvern democratic , astfel incat a asistat la coalitia nazistilor si catolicilor de centru ai lui Franz von Papen . Apoi , dupa diversiunea evidenta a incendierii Reichstagului , a promulgat legea care abilita guvernul sa conduca discretionar tara , slabind rolul Parlamentului (si oferindu-i lui Hitler puterea absoluta ) . A asistat pasiv la noaptea cutitelor lungi in care Hitler si-a asasinat pur si simplu vechii tovarasi de drum deveniti indezirabili (SA-ul lui Rohm) si unii dintre noii tovarasi (catolici ai lui Papen , partidul acestora devenind marginal in guvern – parca PSD-ul cunoaste experienta) . In sfarsit , moartea lui Hindenburg (care inafara slabiciunilor de care vorbeam era si foarte batran) din august 1934 a definitivat ascensiunea spre dictatura , Hitler declarand functia de presedinte vacanta , proclamandu-se Fuhrer si sef al statului .
Am continuat rememorarea pentru ca ascensiunea lui Basescu s-a facut si cu complicitatea tuturor fortelor politice . Pana cand Basescu nu va fi definitiv invins (nu e suficient votul din 6 decembrie) pericolul ramane . Am postat si la d-va pe blog ceva despre asta , la „AMR 7 zile” , nu mi-ati raspuns (probabil a fost un comentariu naiv si nu l-ati luat in seama) , dar as fi dorit sa aflu cum vedeti d-va evolutia lucrurilor pe mai departe . Eu cred ca degeaba il inlaturam pe Basescu , conditiile care au permis ascensiunea lui raman intacte . Electoratul e populist si dependent de stat , asteapta un mantuitor . Daca nu e Basescu , poate fi altul .
Sorry, offtopic
Ultima mea concluzie construită în mod relativ la campania electorală ce tocmai s-a încheiat.
http://bibliotecarul.blogspot.com/2009/12/se-pare-ca-mircea-geoana-nimerit-o-in.html
jos cu micul dar mult mai periculosul hitlerica basescu, nenorocirea poporului roman.
@ Adrian Nastase
Sunt de acord cu comparatia, desi este exagerata! Oricum, Dvs. l-ati adus la putere pe Traian Basescu, iar acum va revine obligatia sa-l dati jos.
Romania sufera o dubla criza. Una e cea mondiala, care ne afecteaza oricum, ca o tendinta generala. Peste criza mondiala, se suprapune o criza cu mult mai profunda si cu mult mai grava: criza romaneasca. Fara a propune o analiza, nefiindu-i locul aici, putem sa ne intrebam cum am ajuns intr-o asa de profunda criza? Criza romaneasca este determinata, in primul rand, de nociva imoralitate si de incompetenta ce au cuprins spatiul public. Ani de zile ne-am imbatat cu apa rece, iar acum se simt efectele dezastruoase ale unor guvernari lipsite de o viziune fundamentata pe principii si seriozitate, care ar fi putut sa dea sens actiunii publice, iar rezultatul s-ar fi vazut intr-o reala dezvoltare a tarii.
Prin lipsa de viziune si prin politica gresita de finantare, promovata în bugetul anului 2009, dezvoltarea Romaniei este împinsa accelerat catre recesiune adanca si catre un viitor incert. Este imperios necesara restructurarea relaţiilor dintre societatea civila, stiinta si administraţia publica. Actualul cadru al acestor relatii este puternic perturbat si are efecte negative asupra comunitatii stiintifice si a societatii civile, cu impact de mare risc asupra dezvoltarii societatii romanesti in ansamblul ei. Solutionarea acestei probleme se poate face cu aportul societatii civile, tinand cont de dezideratele acesteia si anume consolidarea democratiei si circulaţia ideilor, in beneficiul dezvoltarii pe termen lung a României. In contextul tranzitiei catre capitalismul democratic, societatii romanesti nu i-a fost inca propusa o viziune integratoare si de perspectiva implicand dezvoltarea prin stiinţă si tehnologie, care sa faca obiectul unui acord social. Acest acord ar putea reprezenta un „acord social al stiintei”. Existenta acordului sugereaza tratamentul privilegiat acordat comunitatii stiintifice de catre guvern. Ca bun public de consum, stiinta este o investitie in cultura si dezvoltare. Dar, pe seama ideologiei guvernamentale si a fondurilor drastic diminuate ale stiintei, constatam ca stiinta nu este considerata un bun productiv. O caracteristica majora a acordului social al stiintei ar fi existenta mecanismelor speciale, care sa asigure echilibrul responsabilitatilor, dintre guvern si stiinta. Acest echilibru ar avea in vedere atat valorile responsabilitatii guvernamentale, cat si pe cele ale autonomiei asociate unei comunitati profesionale independente. Semnificatia acordului social descrie si relatiile din interiorul comunitatilor stiintifice. Pe aceasta dimensiune, acordul social al stiintei ar putea fi perceput si ca un acord in cadrul caruia cercetatorii consimt sa se supuna unor reguli implicite, in productia cunoasterii, reguli cum sunt: acuratetea si adevarul rapoartelor asupra rezultatelor, indatorirea recunoasterii ideilor altora etc. Astfel, apartenenta la comunitatea stiintifica il lasa pe fiecare liber, dar obliga, in acelasi timp, la devotiunea idealurilor muncii stiintifice. Ideea acordului social pentru cercetatori ar fi justificarea normelor privind comportamentul profesional si suportul fundamental al auto-reglementarii. Nerezolvarea acestei probleme strategice va conduce la lipsa unei viziuni de ansamblu necesare fundamentarii politice a dezvoltarii prin stiinţa, la dereglarea procesului democratic, la dezvoltarea coruptiei in stiinta si in administratia publica, la scaderea in continuare a competitivitatii cercetarii stiintifice, cu efecte pe termen lung catastrofale asupra dezvoltarii economice si sociale a Romaniei. Alocarea din bugetul de stat, pentru activitatea de cercetare în anul 2009, a numai 0,18% PIB va conduce în mod dramatic la scaderea contributiei cercetarii la scoaterea Romaniei din criza si la asigurarea dezvoltarii sale in continuare, la compromiterea angajamentelor asumate prin colaborarile si contractele internationale, la distrugerea prin uzura fizica si morala a laboratoarelor echipate ultramodern în ultimii ani, la disponibilizarea unui mare numar de cercetatori, din care multi vor fi cei tineri. Initial, Guvernul Romaniei s-a angajat cu finantare de 0,8% din PIB pentru cercetare. In conditiile in care nici reforma cercetarii nu va fi realizata, reducerea finantarii pentru activitatea de CDI este o mare greseala politica, care va avea grave consecinte pe termen mediu si lung. Obiectivele generale ale politicii industriale ale guvernarii postdecembriste au fost: • Creşterea competitivitatii • Sporirea rolului cercetarii si dezvoltarii • Promovarea unui management durabil al resurselor si protecţia mediului • Imbunatatirea pregatirii profesionale si ocuparea forţei de muncă. Guvernarea postdecembrista nu a îndeplinit aceste obiective, in economia nationala existand inca puncte slabe, dupa cum urmează: – industria are inca un grad mare de concentrare in sectoare cu valoare adaugata scazuta; – nivel redus al cercetarii-dezvoltarii si al inovarii si legatura fragila cu economia; – cultura antreprenoriala slab dezvoltata / baza IMM slab dezvoltata; – capitalizare redusa a IMM-urilor; – acces dificil la finantare si la informatie in domeniul afacerilor; – grad scazut de sofisticare al pietei; – intensitate energetica ridicata – tehnologii învechite / costuri mari de productie (mai putin costurile cu forta de munca); – infrastructura degradata şi insuficienta/ accesibilitate redusa in interiorul si in exteriorul tarii; – management neadecvat al mediului (inclusiv din punct de vedere al infrastructurii); – agricultura ineficienta (supraintensiva in munca), suprafaţa agricolă excesiv de fragmentata; – infrastructura turistica slab dezvoltata şi marketing necorespunzător; – adaptabilitate redusa a fortei de munca si nivel scazut al invatarii pe tot parcursul vietii; – segment important al populatiei afectat de saracie si excluziune sociala; – capacitate administrativa insuficient dezvoltata. In anii de dupa revolutie, s-au acumulat mai multe esecuri guvernamentale si anume: – Romania nu a adoptat o politica industriala bazata pe un model de dezvoltare prin stiinta si tehnologie, prin realizarea unei reale reforme a cercetarii, in scopul racordarii acesteia la cerintele economiei. – Guvernul a facut greseala politica de a subordona cercetarea aplicativa domeniului educatiei, cand logic si firesc ar fi fost ca aceasta să fie parte componentă a domeniului industrial. – Balbaielile autoritatilor in a fundamenta Planul Naţional de Cercetare, Dezvoltare, Inovare si Programele Operaţionale au condus la incapacitatea de a subventiona dezvoltarea infrastructurii de cercetare si la obtinerea de rezultate ale cercetarii nesemnificative pentru economia nationala. – Sistemul de cercetare – dezvoltare – inovare (CDI) existent in Romania, nu este in masura sa asigure promovarea dezvoltarii industriale, datorita unor slabiciuni ale acestuia, printre care cele mai importante sunt: ● cheltuieli CDI extrem de mici, in comparatie cu tarile industrializate; ● absenta totala sau aproape totala a cercetarii – dezvoltarii in sectorul intreprinderilor, care este, in fond, principalul factor de inovare; ● fragmentarea CDI din sectorul public si insuficienta orientare a acesteia spre nevoile sectorului industrial; ● slabiciunea institutelor CDI finantate din fonduri publice; ● prioritate excesiva acordata, de unele din aceste institute, cercetarii fundamentale, in detrimentul cercetarii aplicative, fragmentarea cercetarii stiintifice, cu efect in structurarea unor mijloace nespecifice de finantare a universitatilor si sectoarelor academice; ● lipsa stimulentelor adecvate in favoarea CDI; ● gestionarea defectuoasa a fondurilor de cercetare; ● valorificarea superficiala a rezultatelor CDI; ● dotarea precara a activitatii CDI; ● lipsa unei analize periodice a corelatiei reale intre necesitatile societatii romanesti si programele prioritare ca directie de cercetare in cadrul PNCDI, astfel incat sa se asigure o crestere a ponderii proiectelor prioritare, ce se vor adjudeca prin licitatie publică si in special al celor de interes comunitar (ex. apa potabila, apa uzata, gestionarea deseurilor, poluarea aerului si solului, energia, sanatatea); ● descurajarea activitatilor de inovare prin aplicarea unor taxe exagerate in raport cu venitul inventatorilor; ● criterii de evaluare la licitatia de proiecte CDI in neconcordanta cu scopul propus si cu optiunile asociatiilor profesionale de ramura. Consider ca se impun urmatoarele masuri urgente: – Alocarea din bugetul de stat, pentru activitatea de cercetare 0,8% PIB. – Elaborarea unei politici industriale nationale care sa se bazeze pe urmatoarele cerinte: ● eradicarea sistemului de coexistenta a tehnologiilor de varste diferite; ● acordarea transferului de tehnologie cu lista de „produse admise” de Uniunea Europeana; ● redistribuirea activitatilor industriale; ● cresterea randamentelor industriale si a calitatii produselor; ● stimularea investitiilor straine in activitati ce utilizeaza tehnologii de varf; ● initierea si dezvoltarea de nuclee si centre de activitati inovativ-antreprenoriale, ce utilizeaza capital intelectual si financiar romanesc sau mixt; ● asigurarea unui management strategic al pachetului de tehnologii ce se utilizeaza in redresarea industriala a Romaniei, in scopul diminuarii importului si cresterii exportului; – Realizarea reformei sistemului national de cercetare – dezvoltare – inovare in scopul de a restructura conexiunile dintre stiinta, tehnologie, economie si societatea civila, astfel, incat sa fie lasata piata sa decida distributia primara a resurselor CDI si de a accelera comercializarea rezultatelor stiintifice si tehnologice. Obiectivele reformei sistemului naţional de CDI ar trebui sa fie: ● Schimbarea structurii organizationale a sistemului national de cercetare – dezvoltare – inovare. ● Trecerea tematicii de CDI de la modelul traditional (defectuos) la modelul emergent, care face apel la transdisciplinaritate si relevanta strategica. ● Multiplicarea resurselor de finantare a CDI si perfectionarea sistemului de finantare. ● Schimbarea sistemului de management al unitatilor de CDI. ● Stimularea formarii si functionarii organizatiilor noi de cercetare (cu capital public sau privat). ● Schimbarea sistemului de evaluare a rezultatelor cercetarii. ● Perfectionarea sistemului de comunicare si diseminare a rezultatelor cercetarii. ● Oprirea fluxului de migrare / emigrare a specialistilor din CDI. – Scopul fundamental al politicii industriale nationale va fi implementarea rapida a noilor concepte tehnologice, prin stimularea initiativelor organizationale referitoare la productia materiala, operatii si servicii. Obiectivele si sarcinile politicii industriale nationale vor fi: ● corectarea sistemului fiscal si de taxe, precum si a politicii de credite si subventii destinate activitatilor tehnologice inovative din economie; ● optimizarea conditiilor legale pentru infiintarea de noi forme organizationale (in cercetare, productie, servicii), pentru facilitarea si cresterea vitezei de reactie la introducerea tehnologiilor noi; ● dezvoltarea sistemelor de retele informatizate pentru achizitia, procesarea si accesarea datelor, in scopul amplificarii sistemelor suport ale deciziei, incluzand un sistem pentru consultanta tehnologica şi de marketing in folosul intreprinderilor; ● cresterea motivatiei financiare a elaboratorilor si aplicatorilor de tehnologii noi; ● reforma sistemului national de cercetare – dezvoltare – inovare; ● sprijinirea si dezvoltarea organizatiilor independente (neguvernamentale) de transfer tehnologic; ● amplificarea cercetarii tehnologice inventive de performanta, prin cresterea sistematica a fondurilor publice alocate pentru cercetare-dezvoltare; ● dezvoltarea domeniilor de cercetare tehnologica inovativa, ale caror rezultate aduc profit în economie; ● dezvoltarea sectoarelor industriale care sunt semnificative pentru activitatile inovative din economie, in mod deosebit, in domeniul dezvoltarii industriilor „high-tech”; ● restructurarea si privatizarea entitatilor economice corelata cu includerea institutelor de cercetare tehnologica de profil in structura marilor agenti economici de productie sau a universitatilor tehnice; ● dezvoltarea atitudinilor favorabile procesului de inovare in comunitate, prin utilizarea sistemului educational la fiecare nivel. Programele educationale vor cuprinde elemente de asigurare a elevilor si studentilor pentru asimilarea cunoasterii aplicabile in domeniul stiintelor exacte si tehnice; ● dezvoltarea infrastructurilor si a institutiilor care sprijina activitatile tehnologice inovative si conexiunile dintre sectorul de cercetare-dezvoltare si economie; ● dezvoltarea comertului cu rezultatele cercetarii stiintifice si acordarea sprijinului pentru infiintarea si dezvoltarea organizatiilor de transfer tehnologic; ● dezvoltarea relatiilor de cooperare stiintifica si tehnologică cu strainatatea si crearea conditiilor optime (politice, juridice si economice) favorabile investitiilor cu capital strain si importurilor / exporturilor de tehnologii. Pentru realizarea acestor obiective si sarcini, se vor utiliza instrumente manageriale si fiscale, precum si alte instrumente care sa asigure eficienta practica a politicii industriale prefigurate. In ceea ce priveste instrumentele manageriale, este important sa se creeze mecanismul de stimulare a formarii de structuri manageriale de grup si de gestionare profesioniste, care sa preia conducerea unitatilor cu capital majoritar de stat, pana la incheierea procesului de privatizare din industrie, cercetare, agricultura. In ceea ce priveste instrumentele fiscale, acestea ar vor fi: ● perfectionarea sistemului prin care cheltuielile pentru asigurarea performantei tehnologice sa fie incluse in costurile beneficiilor obtinute; ● deducerea totala, din beneficiul ce face subiectul impozitarii, a cheltuielilor pentru investitii de capital in implementarea tehnologiilor noi, intr-o perioadă mai mare de un an fiscal; ● scutire de impozit pentru persoanele fizice si juridice creatoare de noi tehnologii si, mai ales, de invenţii; ● corelarea, pe domenii tehnologice, a regimului de taxe si de scutiri de impozit pentru stimularea exportului de produse competitive. Alte stimulente vor fi: ● asigurarea de garantii entitătilor economice care contracteaza credite, pe termen mediu sau lung, cu banci autohtone, cu conditii prefertentiale, daca aceste credite urmeaza a se folosi la implenetarea tehnologiilor noi, mai ales la acelea rezultate din activitatea de cercetare-dezvoltare nationala; ● introducerea de noi reguli juridice si institutionale pentru stimularea aplicatiilor productive bazate pe tehnologii noi, prin dezvoltarea fondurilor de capital de risc si prin abilitarea bancilor comerciale pentru acordarea creditelor pe baza unui plan de afaceri sau garantii morale si nu numai pe baza garantiilor materiale; ● asigurarea investitiilor impotriva riscului in legatura cu implementarea noilor tehnologii; ● coordonarea politicii de acordare de licente cu politica stiintifica si industriala, in domeniile economiei in care restructurarea si dezvoltarea tehnologica sunt sprijinite cu mijloace bugetare; ● stimularea inventivitatii si mărirea protectiei inventatorilor, inventiilor si a legislatiei muncii; ● dezvoltarea sistemului de cofinantare din fonduri bugetare la implementarea noilor tehnologii sellectionate si care au fost realizate cu participarea sistemului naţional de cercetare – dezvoltare; ● sprijinirea dezvoltarii organizatiilor neguvernamentale cu profil de inovare si acordarea de subventii pentru proiecte tehnologice inovative. In acord cu o asemenea politica industriala nationala, se impun de urgentă masuri de restructurare a sistemului naţional de cercetare – dezvoltare – inovare, cum ar fi: ● realizarea in cadrul Autoritatii Nationale de Cercetare Stiintifica a unei baze de date, cu acces liber, care sa cuprinda toate abordarile tematice de cercetare pe domenii, efectuate de entitatile de cercetare – dezvoltare pe ultimii 20 de ani; ● analizarea periodica a corelatiei reale dintre necesitatile societatii romanesti si obiectivele programelor prioritare de cercetare din cadrul PNCDI; ● cresterea ponderii proiectelor adjudecate prin licitatie publica in realizarea obiectivelor de interes comunitar; ● simplificarea metodologiei de participare la competitia de proiecte, evaluarea urmand a fi efectuata pe baza ofertei stiintifice si a planului de afaceri; ● formarea de colective independente multidisciplinare pentru evaluarea propunerilor de proiecte; ● eliminarea coruptiei din sistemul competitiei publice de proiecte; ● restructurarea si marirea bugetului alocat cercetarii, in scopul optimizarii calitatii finantarii si al simplificarii operatiunilor de decontare; ● inventarierea riguroasă a aparatelor si dotarilor achizitionate de entitatile de CDI, pentru transformarea acestora in baze cu utilizatori multipli; ● perfectionarea sistemului de comunicare – diseminare a rezultatelor cercetarii, prin amplificarea subventiei pentru publicatii stiintifice si editarea unui anuar al rezultatelor cercetarii stiintifice din Romania.
Reiau un Comentariu. Se potriveste temei si momentului….
Batalia lui Basescu cu Parlamentul ! Infiorati-va!
In textul de mai jos, preluat de pe Wik, imaginati-va ca inlocuiti cuvintele Hitler cu Basescu si partidul nazist cu unul portocaliu, de la noi, si vedeti ce fiori va furnica.
Veti avea imaginea a ce va sa fie la noi daca nu ne trezim pana maine!
„Reprezentarea mare în parlamente a partidului nazist, mai ales după 1930, a avut printre cauze slaba prezenţă a electoratului la urne, starea economică gravă cauzată de marea criză economică (soldată cu peste şase milioane de şomeri), precum şi politica deflaţionară cu care guvernul cancelarului Heinrich Brüning (1930-1932) a reacţionat la criza economică, amplificând-o. Succesul obţinut de partidul nazist la alegerile din vara lui 1932, după care naziştii au format cel mai mare grup parlamentar în Reichstag după grupul social-democrat, l-a încurajat pe Hitler să nu accepte altă funcţie decât cea de cancelar.
Negocierile dintre Hitler şi preşedintele Hindenburg vizând formarea guvernului nu au dus la nici un rezultat. Au urmat câteva luni de instabilitate politică până la 30 ianuarie 1933, când Hitler a fost numit în funcţia de cancelar. Din noul guvern făcea parte şi Franz von Papen, cancelar între 1 iunie şi 17 noiembrie 1932, care participase împreună cu generalul Kurt von Schleicher, cancelar între 4 decembrie 1932 şi 28 ianuarie 1933, la aranjamentul din culise, acceptat de preşedintele republicii, mareşalul Paul von Hindenburg, pentru însărcinarea lui Hitler cu formarea guvernului.
În scurt timp, naziştii au preluat toate funcţiile de conducere, atât în parlamentul central (Reichstag) şi cele regionale, cât şi în economie. În martie 1933, Hitler s-a hotărât să propună noului parlament Legea de împuternicire (Ermächtigungsgesetz), care prevedea înlăturarea procedurilor şi legislaţiei parlamentare şi transferul puterii depline cancelarului şi guvernului său, prin asumarea de prerogative dictatoriale. Cu ajutorul mulţimii adunate în stradă şi a terorii instaurate de „Batalioanele de Asalt” sau SA (Sturmabteilung) şi a celeilalte organizaţii paramilitare, SS (Schutzstaffel, „Eşalonul de protecţie”), legea a fost adoptată cu 444 de voturi favorabile şi 94 contra.
S-a deschis astfel calea spre dictatura totalitară.”
Orice asemanare nu este intamplatoare!
Domnule Nastase,
Va rog sa constituiti, la Camera Deputatilor, o Comisie de ANCHETA privind LOTERIA ROMANA ! Sunt prea mari coincidentele ca sa nu fie ceva …PUTRED !
Cum se face ca doar de alegeri exista castigatori ?
Asa se platesc campaniile electorale ale PDL?
Cu respect
Batranul colhoznic a avut trei intalniri cu Lenin.
Eu am avut trei intalniri cu Basescu.
1. Pe vremea cand eram social-democrat(Cunescu), partidul nostru a iesit din Conventia Democrata si impreuna cu PD, Uniunea Social Democrata in frunte cu Petre Roman. Semnarea protocolului s-a facut la un club al lui Ilie Nastase, daca nu ma insel, undeva pe malul lacului. Cum organizatia Botosani esra cea mai puternica din tara, dupa Bucuresti, am fost chemat la Bucuresti ca sa fiu de fata la solemnitate.
Am ajuns la partid, unde era mare tevatura.S-a hotarat ca ficare dintre cele doua partide sa aiba cate 10 reprezentanti. Am fost printre cei 10. Imi aduc aminte, cat de nemultumiti au fost cei ce n-au putut merge. Cand ajungem acolo niu cei zece, ce sa vezi? Clubul era plin de pedisti. Desigur unii dintre noi au protestat: ne-au pus intr-o situatie de inferioritate. Deodata s-a auzut o voce:
-„Hă,hă,hă…ce sa facem daca Dumnezeu ne-a dat patruzeci de deputati.” (de fapt nu mai tin minte cifra exacta)
L-am mai remarcat pentru o intrerupere humoristica din sala a discursului lui Petre Roman.
Oricum, situatia a fost umilitoare pentru noi cei cativa social-democrati in marea de pedisti.
2.Basescu era ministru la Transporturi. A venit sa explice in fata unui grup de social-democrati necesitatea unei taxe. („Aici sunt banii dumneavoastra”) Un coleg de partid i-a reprosat ca a pus taxa si pe masinile mici folosite deobicei pentru aprovizionare.
-„Toti pieţarii sunt inebuniti, domnule ministru. Le luati painea de la gura.”
– „Domnule, parca mi-a luat Dumnezeu mintile, nu mi-am dat seama. Aveti dreptate. Voi face modificarea.”
Mi-a placut mult sinceritatea sa si recunoasterea imediata a greselii.
3. A treia intalnire, total nesemnificativa. Era ministru. A vorbit, eram prezent, dar n-am ascultat. Nu ma interesa subiectul.
Poate odata am sa va povestesc si despre unica mea intalnire cu Adrian Nastase.
Orice asemenare cu realitatea NU este intamplatoare.
Sayonara, chiombalaule!
Chiombule fa-ti bocceluta
Si cand pleci ia-o pe Nutza,
Spre loc verde, tamaiat,
Cu flori multe si palat!
Palat nou a la Ciuvica,
Dat in dar de nea Mircica.
Ia-l pe tine si pe Boc
Slugoi fara de noroc!
Si in ast’ triumvirat
Cu tine ca imparat,
In iad sa conduceti jocu’
Hai, ca v-ati f…t norocu’!
Incepand din sapte undrea
Tu, cu Boc si boarfa Udrea
Sa-i conduceti pe toti dracii
Precum v-ati nasit ciracii!
In cinci ani de coma, grei
V-ati batut joc de plebei,
V-ati imbogatit cu sacu’,
Dar acum v-a cam luat dracu’!
Hai, chiombule, nu fi trist
Hai, ca uite’s altruist
Si’n final de poiezea,
Iti trimit chiar s’o bezea!
Si iti spun foarte discret
Ca urarea’i un pamflet.
Nu vreau mort si ingropat
Ci din Cotroceni plecat!
Dupa toate ce-ai facut
Meriti’nsa’n cur un sut,
De pe mare vei pleca,
Sa nu uiti urarea mea!
Buna comparatia;o vad pe Nutzi’ in locul lui Hermann Goering ;doar era de aviatie nu?;insa Nutzi e „de parasuta”
Sa nu lasam istoria sa se repete!
„Am crezut ca Basescu este un mitocan adanc” (Octavian Paler)
@Harabula
O exagerare zici? Permite-mi sa iti aduc aminte de o vorba care circula in Germania acelor zile:
„Cand i-au ridicat pe evrei, nu am protestat, eu nu eram evreu. Cand i-au ridicat pe comunisti, nu am protestat, eu nu eram comunist. Cand i-au ridicat pe homosexuali, nu am ptotestat, eu nu eram homosexual. Cand m-au ridicat pe mine… nu a mai fost cine sa protesteze…”
Daca lui Basescu ii va iesi frauda pe care o pune la cale, si va fi inca cinci ani presedinte, sunt sigur ca iti vei aminti de vorba aceasta. Dar nu vei mai avea cui sa te plangi.
ce inseamna si strategii de campanie, si toate aceste metode de manipulare, cum a reusit Hitler sa castige cand avea impotriva lui atatia oameni.
Vedem maine cum stau treburile.
EU sper sa fie bine.
Domnule presedinte,
Maine, 06.12.2009, de ziua “Sf. Nicolae”, mergem la vot.
Mergem sa votam asa cum ne dicteaza constiinta fiecaruia dintre noi.
Mergem sa votam cu speranta unei vieti mai bune si a unei sanse in plus.
Mergem sa votam cu increderea intr-o tara normala, cu oameni respectuosi, cu politicieni care stiu sa impuna si, totodata, sa ofere, semenilor lor, cetatenii acestei tari, BUNUL SIMT, COMPETENTA si RESPECTUL neconditionat.
Totusi, maine este si o zi de sarbatoare, ziua in care “mosul” aduce daruri, atatea cate mai poate, in fiecare casa de roman.
Nu stiu, pot doar sa presupun, din punct de vedere electoral, cine va fi sa primeasca darul asteptat, seara pe la 9, dar stiu ca noi toti trebuie sa primim un dar simplu, anume OPTIMISMUL!
Optimism pe care, de prea multa vreme nu-l mai avem si nu-l mai simtim. E, totusi, vremea lui!
Si cum, in cursul diminetii, in bisericile noastre se spune “Crezul”, tot asa, inainte de a merge sa votam, cred ca ar fi util si necesar sa inlaturam patima, rautatea, agresivitatea, s.a.m.d., amintindu-ne ca exista si CREZUL OPTIMISTULUI. Cititi-l si apoi votati!
Doamne ajuta!
P.S. E un fel de LEAPSA. Daca vrei, dati-o mai departe!
http://constantin-brincus.blogspot.com/2009/12/crezul-optimistului.html
Ce fel de viata va fi dupa 6 Decembrie ?
Neindoielnic, va exista viata si dupa alegerile prezidentiale de Duminica. Nu cu aceeasi certitudine se poate spune insa si ce fel de viata va fi, pentru ca totul va depinde de aritmetica voturilor.
Ca in orice batalie, rezultatul alegerilor de maine va fi dictat de raportul de forte. Practic, la batalia de la urne se vor confrunta electoral doua tabere de votanti, una innoitoare, cealalta conservatoare. Speriate de infrangerea severa cu care au pierdut in primul tur (de circa 30% contra 70%), este de asteptat ca fortele ultimei tabere, interesate in mentinerea vechilor stari de lucruri, sa se mobilizeze si sa se prezinte in totalitate la vot (asa cum au demonstrat, in astfel de situatii, toate alegerile din istoria democratiei).
Daca o parte din fortele schimbarii se vor culca pe laurii victoriei din primul tur si nu se vor mai prezenta la urne in turul doi, care este decisiv, raportul initial de forte, de doua treimi contra o treime, se va modifica descrescator. In functie de rata de neparticipare a acestora, descresterea poate cobori, teoretic, chiar pana la punctul critic care sa duca la modificarea in sens invers a raportului de votanti (lucru care este insa putin probabil sa se intample le scrutinul de maine, avand in vedere mizele schimbarii). Lectia raportului de forte trebuie insa retinuta, pentru ca este aceeasi ca si in sport: se poate pierde o competitie prin neprezentare !
Vom iesi din fundatura in care ne-a azvarlit criza politica, generata in mod artificial de catre un politicianism zurbagiu si dominator ? Vom avea mult asteptatul guvern Johannis, majoritar si stabil, care sa preia haturile administrarii tarii si sa opreasca derapajele, printr-o buna guvernare ?
Vom avea o noua viziune economica si un nou program anticriza, care sa ne ajute sa repornim motoarele economiei si sa vedem luminita de la capatul tunelului ?
Vom iesi din izolarea geoeconomica, care sa ne aduca recastigarea marilor piete traditionale din Est ?
Vom stopa criza sociala in care ne-am afundat in ultimul timp si vom incepe sa traim cu adevarat mai bine ?
Pentru ca raspunsurile sa fie cele asteptate, participarea masiva la vot este decisiva. Duminica, 6 Decembrie, sa mergem cu totii la vot, pentru ca, in balanta victoriei, fiecare vot conteaza !
@Harabula, mi s-a spus, in mai multe randuri ca va cunosc. N-aveam nici o idee. Nici acum nu va cunosc dar … stiu cine sunteti. Va cer scuze daca v-am adresat vreun cuvant nepotrivit! Eram acolo, pe „marginea lacului”. Intre cei zece, dar … ceilalti zece. Cu toate astea, v-am tinut partea cat am putut. Dupa doua zile de la acel eveniment, la propunerea domnului Cunescu, am devenit secretarul general al USD, desi eram de la PD. Basescu, in cea mai mare masura, a fost unul dintre factorii nocivi ai acelei aliante. 43 de deputati erau. Primul, a plecat Radu Mazare. Apoi s-a dus dintre noi, Radu Budeanu. A fost exclus, „mancat de viu” de Basescu, Adrian Severin. Apoi, s-a desirat ghemul si a ramas ceea ce se vede astazi.
Inteleg ca aveti ce sa-i reprosati lui Adrian Nastase.
Si eu am avut! Le-am spus cu voce tare cand el era puternic. Asa cum am facut-o si cu Basescu, cand eram in acelasi partid si, apoi, cand a devenit puternic, mult mai puternic decat Adrian Nastase.
Amandoi s-au schimbat. Adrian Nastase a fost de doua ori in opozitie si de doua la putere. Basescu a fost de patru ori la putere chiar si atunci cand a fost in opozitie. Cred ca ajunge!
Pentru mine, Adrian Nastase a devenit un om in care pot avea incredere. Aplicandu-i aceleasi standarde, – poate subiective – Traian Basescu a devenit o lichea, mult mai mare decat a fost, vreodata.
Nu sunt venit acum in politica. In politica, nimeni nu e inger. Nici eu nici dumneavoastra.
Cred ca decizia dumneavoastra, de a sta maine acasa, este mai mult nejustificata decat gresita.
Cu reala stima
Domnule A.N. –- Atzi avut , la partid , vreo informare , monitorizare a ,, emisiunilor ” electorale ale OTV , IN SPECIAL ALE CELOR REALIZATE DE ACEL INS , FOST LA TVR , BARBU ??? IN AFARA MANIPULARII ORDINARE SI A MESAJULUI EXTREM DE PROVOCATOR ANTI PSD , LEGATURILE TELEFONICE SI CONTZINUTUL CONVORBIRILOR M-AU INFRICOSHAT !! ATATA URA , MINCIUNA , PROSTIE SI PROSTIRE PE FATZA , E CEVA INFERNAL , IAR AUDIENTZA E MULT MAI MICA DECAT NUMARUL DE ,,TREPANATZI” CE AU DREPT DE VOT !!!!!! Nu mi se pare deloc fortzata compararea lui Basescu cu Hitler , sunt perfect ,,compatibili” . Nenorocirea e ca ZIUA VICTORIEI , A VENIT DUPA 12 ANI SI COSTURILE AU FOST INSPAIMANTATOARE ! Nu stiu cand va veni pentru romani[ groaza mi-e ca nu pe 6 dec.] insa costurile vor fi cu adevarat inspaimantatoare!!
Domnule Nastase,
Da din pacate suna cunoscut.
Nu imi este clar al cui este tomberonul de gunoi unde indeasa Basescu Parlamentul? O fi a parlamentarului PDL Prigoana ca el se ocupa de gunoaie?
L-am sunat aseara pe Mos Nicolae. A fost ciudat, hahaia ca Basescu, vocea secretarei care mi-a raspuns semana suspect de mult cu vocea Elenei Udrea. Stia totul despre mine. Stia ca postez la greu pe blogul dumneavoastra. Stia si ce intentie de vot am. 🙂
M-am certat cu el. Il astept pe Mos Craciun
http://theodora0303.wordpress.com/2009/12/05/la-mine-acasa-nu-o-sa-vina-mos-nicolae/
Cu deosebit respect
Basarica muta-ti cuibul de la Cotroceni si de duuuuuu
Nu are legatura cu inceputurile nazismului, doar seamana, insa tipul este periculos pentru ca reprezinta ofensiva cercurilor informative asupra unei tari, ceea ce rastoarna rolul politicului si ordinea fireasca a democratiei. Dealtfel, comunitatea aia a serviciilor secrete creata pt lupta eficienta contra terorismului papa banii degeaba si daca vor sa-l slujeasca numai pe dictator sa-i plateasca el. Si Ei si noi trebuie sa iesim din cosmarul asta impreuna, si tara are nevoie de ei si ei au nevoie de un job, iar eroarea subordonarii excesive provine din confuzia intre stat si presedinte, au mai facut si ei si noi eroarea asta si am vazut ce a iesit. Revizuirea Constitutie va trebui sa precizeze exact notiunile, dar ca s-o facem trebuie sa scapam maine prin vot masiv si vigilenta.
Acordati prea multa atentie unui om[tb] care este cu mult sub dvs[ma refer la cultura].Cu 40%care ii are acum el este istorie pe care restul de 60%vor sa o uite.De fapt au si uitat-o deja pt ca viata merge inainte.
„Eu cred ca degeaba il inlaturam pe Basescu , conditiile care au permis ascensiunea lui raman intacte . Electoratul e populist si dependent de stat , asteapta un mantuitor . Daca nu e Basescu , poate fi altul „.
Adi, judeci simplist. Nu iei in consideratie exact CAUZELE care au determinat ascensiunea regimurilor totalitare in Europa interbelica. Rolul „partidele democratice” nu este acela de a bloca ascensiunea unui Hitler la putere, ci de a propune un proiect de modernizare a sociatatii de natura a eradica saracia, excluziune sociala si subdezvoltarea culturala.
PS Electoratul este prin esenta sa populist.
Visul lui Basescu:
Romania bulversata de lupte si premisele dictaturii militare
Diletanti cei din stafful lui Geoana. Pai sa stiti ca Basescu va urmareste (ati uitat de inregistrarea audio de la Parlament?, ca sa dau doar un exemplu) si sa „muscati” momeala cu Vantu e o mostra clara de incompetenta.
Cand joci un „meci” cu Basescu iti iei masuri adecvate. V-a jucat pe degete cum a vrut.
Nu am nici un dubiu ca Vantu l-a chemat pe Geoana dupa ce a pus la cale ceva (probabil legat de Popa) cu Basescu. A fost o parte a campaniei electorale a lui Basescu.
Si mai cred ca Geoana a fost inregistrat in discutia cu Vantu promitand ceva… Stie el ce. Asa ca Vantu ii are la mana si pe Geoana si pe Basescu.
Daca asa va face Geoana si ca presedinte (presupun ca va castiga), imi amintesc de aprecierea lui Iliescu.
Mai discutam dupa alegeri…
Am citit foarte atenta, atit articolul dv.,cit si comentariile…Ca femeie, ca mama si ca romanca, sint de acord cu tot ce ati scris…De ce mi-e frica, mi-e frica numai de falsificarea alegerilor…. Tin minte, ca acum, in seara in care Adrian Nastase avea 50%, iar Traian Basescu – 50%, pe postul Realitatea TV, a aparut Turcescu si cu mare disperare a chemat „romanii” in Piata Universitatii, deoarece „alegerile au fost fraudate de PSD”…Mi-e teama sa nu se repete acelasi scenariu de vise rele….Totodata, as vrea ca membri si simpatizantii PSD- sa tina ochii deschisi si urechile pilnie….Astia sint in stare de orice, atit sit de disperati….M-a impresionat mai mult decit se poate, faptul ca in anul 2009, dupa 20 de ani de la revolutie, un presedinte se foloseste de serviciile secrete pentru a-si urmari oponentii politici…Nu stiu care este solutia, dar consider ca trebuie ca romanii sa mearga le vot…Cu cit merg mai multi, cu atit posiblitatea de fraudare va fi mai mica…Sa ne dea Dumnezeu mintea limpede sa votam asa cum trebuie…Ajunge cu mitocania, grobianismul, incultura, hahaiala penibila si impostura.
@LUPI – Am vazut si eu, putin din emisiunile lui Tudor Barbu…Il stiu…Lucra la TV, ca si manipulant la arhiva…(Cara cu caruciosul cutiile cu pelicula)…Era cam recalcitrant, dar nu asta este ideea…..A fost batut si de cei care veneau la TV – sa „se lupte cu securistii si comunistii)…Baiatul si-a facut liceul, fiind angajat la TV….Nici macar asta nu mai conteaza…Conteaza faptul ca unii imbatrinesc tare urit…Probabil ca i-e foame…. Potolirea Foamei, nu tine insa loc de caracter….Nu merita luat in considerare, doar atit cit acest pot de televiziune – am numit OTV-ul, este urmarit de masele largi de oameni nepregatiti, oameni care pot fi usor manipulati….Om trai si om vedea….De aceea s-a dus si Basescu la OTV – stiind cine urmareste aceste emisiuni…Faptul ca s-a coborit pina acolo, denota DISPERAREA…Eu asa as traduce….
Dăruindu-i cele două cărţi, Gioană l-ar fi înrebat pe Băsescu :
– De ce nu mai scri versuri Traiane ?
– Nu mă trce…
– !!!
Harabula, a nu se confunda autoritar cu totalitar. Daca Basescu se controla pe el nu pierdea alegerile.
As adauga aici cateva lucruri pe care le scriam in urma cu doi ani pe blogul meu
http://diogenecainele.wordpress.com/category/romania-populism-si-degradarea-democratiei/
Nu numai ca au ramas actuale, dar timpul le-a confirmat.
Daca tot faceti paranteze tip presedinte-presedinte, va recomand o carte scrisa de Carlos Fuentes numita Jilţul vulturului.
Iata un fragment care, cred eu, poate fi evocat in orice „paranteza” a fostului presedinte Iliescu:
„Vorbindu-i unuia din stăpînii Mexicului, sfaturile politico-morale ale înţeleptului Bătrîn de sub Arcadă închipuie o colecţie aforistică, un universal „ia aminte, Preşedinte!”: „E periculos să fii cu adevărat cinstit în ţara asta. Cinstea poate să fie admirabilă, însă se poate transforma într-un viciu. Trebuie să te arăţi flexibil în faţa corupţiei. Fii tu cinstit, Tómas, dar închide ochii – la fel ca justiţia divină – faţă de corupţia celorlalţi. Nu uita, în primul rînd, că tocmai corupţia e cea care unge sistemul. Majoritatea politicienilor, a funcţionarilor, a contractorilor etcetera, nu va avea alt prilej să se îmbogăţească în afara acestuia, cel adus pe şase ani. Apoi se întorc în uitare. Dar ei chiar vor să fie uitaţi ca să nu-i mai acuze nimeni, şi bogaţi ca să nu-i mai deranjeze nimeni”.
Întrebată fiind despre provenienţa milionului de euro care a făcut pisibilă cumpărarea apartamentului de lux din Băneasa, Ioana B. ar fi răspuns:
– Nu mă întrebaţi cum am făcut primul milion…
e pentru prima oara cand am intrat pe blogul dumneavoastra ,domnule nastase si imi place enorm ce citesc aici si gasesc foarte interesante toate articolele pe care am reusit sa le citesc pana acum.
va spun sincer ca luni dimineata ma inscriu in PSD BRAILA.
am 34 de ani ,casatorit si un copil.
mi-am dat seama ca ma regasesc in acest partid,de oameni seriosi si iubitori de tara.
va urez sarbatori fericite,multa sanatate intregii dumneavoastre familii si mai ales sa castigati presedentia PSD.
SA DEA DUMNEZEU SA CASTIGE DOMNUL GEOANA PRESEDENTIA ROMANIEI .
Domnule Nastase daca prin absurd Geoana pierde sfatul meu este sa nu il sune pe Basescu si sa-l felicite.Asa cum el isi bate joc de altii si nu da mana cu ei la fel nici Geoana sa nu dea mana cu el sau sa-l felicite si nici pe viitor nu merita sa dati mana cu acest om la diferite intalniri.
Mult succes pt maine
Istoria ne arata ca nu putem invata din trecut :). Se poate discuta pe tema aceasta, dar eu cred ca e o destul de clar. Oricum, domnul Basescu o sa piarda.
Am ajuns astazi, via Lilick, pe blogul unui tanar jurist din Cluj, Czika Tihamér. Interesant, matur, surprinzator.
Privind lucrurile dintr-o alta perspectiva concluzia e aceiasi: NU Basescu!
”Ca liberal și ca maghiar îmi este aproape imposbili să admint că trebuie să fim de partea lu Geoană și a PSD-ului. M-am săturat de scandaluri, m-am săturat de aroganța portocalie, m-am săturat de tendințe dictatoriale și de interpretări autoritare ale constituției. Însăși democrația parlamantară este în pericol dacă acutalul președinte câștigă. Nu se va opri până nu își va subjuga și ultima putere a statului pe care nu îl controlează: Parlamentul. Traian Băsescu a încercat o divizare a UDMR prin punerea în joc a PCM și ajutarea lui Tőkés, iar PD-L a nimicit legea minorităților în 2007. E foarte greu să ai încredere în parte protocalie a politicii. PD-L-ul este un partid incompatibil cu idea de coaliție. Le-a distrus pe toate în care a fost parte. Lipsa de încredere îl izolează și asta este de obicei începutul sfârșitului în politică.”
”Broasca PSD e foarte greu de înghițit. PSD-ul e plin de anti-maghiari deschiși: Dan Voiculescu, Sergiu Nicolaescu, Olguța Vasilescu, Adrian Păunescu. Și restul sunt cel puțin ignoranți la orice deziderat minoritar. Însă cu PSD am reușit să trecem cea mai mare parte a legislației pro minoritare între anii 2000-2004. PSD măcar își ține cuvântul și nu încercă să te distrugă.”
Pana cand e liber la cenzura pe acest blog ?Nu cred ca „laudele” de pe acest blog va ajuta, cred ca prezentarea realitatii asa cum este ea va ajuta sa intelegeti ce se intampla cu adevarat in randul votantilor .
Toate cele bune.
Dragii mei, la mine în oraş populaţia este cuprinsă de o stare de febrilitate produsă de agresivitatea preşedintelui Trăian Băsescu în campanie, multitudinea de acţiuni diversioniste şi comportamentul pdeleului furibund cu care încearcă să fraudeze alegerile.
Dimineaţă în piaţa centrală, o lume eterogenă, indiferent de sex, vârstă şi apartenenţă politică se întreba în şoaptă care cu cine votează de parcă ar fi fost urmăriţi de securitate. O producătoare de borş de casă îmi spunea ca la ea în sat PDL umblă cu pomene şi ameninţări pentru cei care nu vor vota Băsescu. Un cetăţean din preajmă a fost curios să afle cu cine am de gând să votez eu. I-am răspuns cu gura mare ca să fiu auzit şi de cei din jur, că VOTEZ MIRCEA GEOANĂ , desigur. Domnilor, Doamnelor, parcă i-am dat cu parul în cap. A reacţionat extrem de violent. Printre altele mi-a indicat „să votez cu cine trebue”; Cu Mircea Geoană „trebue”, evident. A înjurat şi a plecat sub privirile celor care au asistat la această scenă, nedumeriţi care din noi am avut dreptate. PDL a băgat frica în oameni cu tot felul de tertipuri securisto-maidaneze să-l voteze pe Băsescu. Vom vedea ce mai fac noaptea asta şi mâine la urne. Sunt cetăţeni care nu se vor prezenta la vot de frica repercusiunilor ce le-ar putea avea după alegeri. Spuneţi dvs. în ce ţară trăim?!
@ JR,
Traim in tara neutrinilor domnule,tru ilor,udrelor,patapievicilor si a altor pupincuristi manelisto-elitisti ce au creat javra asta securista din deal.
@Daniel din Braila: toti sdmitem ca aici putem discuta in cel mai serios mod cu putinta si incercam sa pastram nivelul; si eu citind ceva timp cele scrise de A.N. si de ceilalti pe acest site mi-am depus adeziunea saptamana trecuta la PSD-org.sect.1, acelasi drum deci, si sincer sa fiu parca ma simt acasa, desi inca stau in prag. Poate ne vom cunoaste odata…
Doru Coarna,
Felicitari!
Daniel din braila,
o decizie inteleapta. Un partid este, intr-un fel, suma membrilor sai. Dar este, mai ales si pe termen lung, expresia tinerilor care se adauga la generatiile mai in varsta, pentru a adauga prospetime, realitate si militantism.
ok .de acord ,dar sa nu exageram !!!! basescu e mult sub hitler!!! si Romania e stat membru EU unde nu merge cu excese exremiste,si atunci cind se intimpla ( vezi cazul Dr.Heider in Austria) ele sunt aproape imediat corectate,asa ca nu are sens sa ne punem problema in feleul acesta e inutil ! traian basescu i opinia mea il va bate pe mircea geoana ptr simplul motiv ca e mai popular si atit.
Bafta candidatului PSD !
Mi-as fi dorit ca pe buletinul de vot sa fie un alt candidat din partea stangii,dar ma voi „multumi” cu Mircea Geoana,numai sa scapam de basescu…
Cine a citit Mein Kampf, indeosebi pasajele in care este descris sistemul politic german de atunci isi explica si succesul lui Hitler. Acesta pune o intrebare legitima la un moment dat: pe cine tragi la socoteala pentru deciziile proaste? Parlamentul? Si cum? Majoritatea parlamentara de la un anumit moment? Si cine e majoritatea parlamentara? Nu cumva e compusa din indivizi aproape anonimi? Si care ar fi baza raspunderii juridice pentru acesti oameni, pentru deciziile pe care le iau? Nici una.
Analogia pe care o faceti este corecta, la fel cum si premisele sunt corecte: un sistem politic bazat pe partide si interese, ineficient, demagogic. Lucrurile nu mergeau nici atunci asa cum nu merg nici acum. Daca exista un atac asupra ponderii parlamentului in constructia statala atunci inseamna ca exista un repros asupra parlamentului insusi.
Morala: reformati institutiile la timp sau ne paste o dictatura. Si nu stiu cati romani ar protesta cu adevarat…
Doru Coarna, nu va grabiti sa blamati serviciile noastre secrete in ansamblul lor.
Arareori l-am urmarit pe M. Dinescu stand la taclale pe postul Realitatea tv cu S. Tanase. Aseara era si el bulversat de un posibil „bis” si de urmarile lui imediate. A chemat si Pronia Cereasca in ajutor; sperand ca astfel va reusi sa-si adune gandurile-i imprastiate prin Baragan, pe malul Dunarii, la Cetate; de unde este pregatit sa emigreze in Bulgaria . A evocat intr-un tarziu, desi initial nu si-a cerut scuze, si numele lui A Nastase; dar amfitrionul, nesimtit sadea, l-a inrerupt dupa prostul sau obicei. La sfarsit, a rostit un adevar referindu-se la popor; frecvent vehiculat si pe blog. Eu n-am sa-l repet, dar strang din dinti si fac crucea mare ca dracu’ este batran si gradina Domnului mare; asa cum i s-a dus vestea. La sfarsitul intalnirii, cand S Tanase l-a intrerupt pentru ultima oara, a batut strasnic cu pumnul in masa. Abia atunci, pentru prima oara din decembrie ’89, am avut senzatia ca si el vorbeste aceiasi limba ca mine; ca o scrie altfel, nu am nici cea mai mica indoiala. Si aici pe blog, parcurgand acum ideile sesisez neliniste, teama; citesc indemnuri si trimiteri la date si intamplari. Unele dintre el e sunt doldora de coincidente stranii si pline de invataminte. M-am oprit insa la hotararea liberalului clujean, cel ce si-a amintit de izbanzile UDMR cu PSD guvernare.
PS
Azi am vorbit la telefon, cat nu am vorbit in toate zilele scurse din acest an. Sotia chiar mi-a reprosat ca am incins toate telefoanele din casa. Ba, ca sa fiu mai convinfator, am trimis si cateva faxuri. Toti, dar toti m-au asigurat ca scapam de lichea. Eu cred ca un scor de 62 la 38 va reflecta fidel „realitatea din teren”. Asa sa ne ajute Dumnezeu.
Sorin Oprescu in direct la Realitatea: Vanghelie este ferm hotarat sa-l suspende pe Oprescu cu ajutorul prefectului Capitalei in cazul castigarii de catre Geoana a alegerilor prezidentiale. Prin urmare, vom avea un razboi si la Capitala.
Până la urmă Hitler a scris o carte. A dat o formă intelectuală mişcării sale. Băsescu n-a făcut NIMIC, n-a construit NIMIC, doar a vorbit…
Cum să cred un om care, cât a fost comunist, s-a bucurat de avantajele sale şi acum condamnă comunismul? Cum să cred un om care a fost parlamentar şi ministru şi s-a bucurat de privilegiile pe care acum lecondamnă? Cum să cred nişte oameni care condamnă privilegiile clasei politice, da’ nici măcar unul dintre ei n-a renunţat de bună-voie şi nesiliţi de nimeni la acele privilegii?
Câtă ipocizie!
superbe articolele dvs, cu adevarat va place sa scrieti, o faceti din palcere si cred si din nevoie, o placere de care aveti nevoie, sa privim putin spre viitor si spre trecut in acelasi timp , accesand acest link :
http://www.lefigaro.fr/sciences/2009/09/10/01008-20090910DIMWWW00377-hubble-repart-a-l-assaut-des-mysteres-du-cosmos.php
pe http://www.yahoo.fr, putem gasi o retrospectiva a deceniului 2000-2009, evenimentele care au marcat acesti ani, care se scurg rapid, iata un deceniui care se incheie, pe undeva, fiecare secunda care trece e trist ca trece, cu ea trecem si nou cate putin, dar mergand mereu mai departe, calatoria noastra nu se opreste aici si in viata aceasta, se spune ca fiecare din noi traim mai multe vieti, succesiv, si trebuei sa pelcam din viata prezenta impacati, linistiti, cu sufeltul in pace nu mereu usor de facut, si cu fapte bune cat mai multe facute : de ce / pentru ca in viata urmatoare acesteia vom continua si vom lua dupa noi tristetile, rautatile, daca le-am avut, si vom continua sa ramanem cu sufletul neimpacat si sa ducem o viata agitata mai departe; fiecare noua viata ne da ocazia de a nu repeta greselile anterioare, si de a fi mai buni, se spune ca acesta este scopul vietii noastre, sai nvatam din greseli si sa vrem din sufelt sa fim mai buni, cand vom ajunge la aceasta, ne vom fi indeplinit rolul si calatoria se va fi incheiat, dar pana acolo mai estemult, mult timp si mai sunt multe alte vieti, depinde de noi cat de bine vom trai in viata viitoare !
L-am vazut de la inceputurile sale in ale politicii pe Traian Basescu, ca pe un individ avid de putere, cu orice risc, calcand pe cadavre, furand, mintind. De cate ori il ascultam vorbind, simteam cumva ca starneste in oameni partea rea a lor. Ca incearca sa isi sustina punctele de vedere nu cu argumente ci mizand pe complicitati cu imperfectiunile, cu defectele, cu greselile celor care il ascultau. Mai in gluma , mai in serios, a recunoscut ca bea. Si brusc, toti betivii si-au gasit in viciul lor, o scuza nobila: presedintele!. A spus ca a chiulit de la scoala si ca n-a prea invatat: si brusc, toti repetentii si-au gasit un erou: presedintele. Si-a uitat promisiunile, si brusc, toti datornicii au descoperit ca nu sunt singuri: presedintele era cu ei. A insultat o femeie, si brusc, toti misoginii au constatat ca sunt in acelas fun-club cu presedintele. A lovit un copil, si brusc, toate brutele si-au spus ca pot candida la presedentie. A jurat stramb pe biblie, si atunci, toti sperjurii s-au simtit gratiati de presedinte. VA PIERDE MAINE, si atunci, toti cei de mai sus, vor intreba nedumeriti : CARE Basescu?. Aceasta este lectia servita tarii, ca picatura chnezeasca, de Traian Basescu, nu in ultimii cinci ani, ci de cand a intrat in politica. Domnule Adrian Nastase, SUNTETI VINOVAT ca nu ati castigat alegerile in 2004!
1. Va multumesc pentru raspuns;
2. Daca procentajele si proportiile indicate de ultimul sondaj INSOMAR s-ar pastra atunci in turul secund al alegerilor prezidentiale Mircea Geoana ar obtine cca. 4,7 milioane de voturi, in vreme ce Traian Basescu ar culege cca. 4,1 milioane de voturi. Ar exista, de asemenea, 750 000 de nehotarati din cei care si-au exprimat preferintele pentru candidati iesiti din cursa; in procente, Geoana ar avea 49%, Basescu 43%, iar cca. 8% din electorii care au exprimat optiuni in primul tur ar intra in categoria nehotaratilor. Daca nu i-am considera pe nehotarati, Geoana ar obtine 53, 75%, iar Basescu 46,25%. Repet, nehotaratii considerati sunt cei care au exprimat optiuni de vot pentru candidatii iesiti din cursa, dar care nu s-au decis daca vor acorda votul lui Geoana ori lui Basescu sau daca vor acorda votul in cadrul turului II;
3. In strainatate au votat cca. 94 000 de cetateni; cei mai multi, 52 904 (56,05%), l-au preferat pe Basescu, in vreme ce pentru Geoana au optat 11 717 (12,41%), iar pentru Antonescu 16 449 (17,42%).;
4. Cateva scoruri in strainatate:
Canada: Antonescu – 404, Geoana – 167, Basescu – 977 (din 1677 voturi exprimate),
Cipru: Antonescu – 258, Geoana – 217, Basescu – 683 (din 1498),
Franta: Antonescu – 1070, Geoana – 493, Basescu – 2365 (din 4417, in Franta se lupta impotriva … comunismului),
Germania: Antonescu – 942, Geoana – 297, Basescu – 1360 (din 2928),
Grecia: Antonescu – 347, Geoana – 491, Basescu – 1530 9din 2855),
Israel: Antonescu – 202, Geoana – 163, Basescu – 522 (din 993),
Italia: Antonescu – 3801, Geoana – 3507, Basescu – 13 246 (din 24 467, victorie importanta pentru prezidentul in functie),
Marea Britanie: Antonescu – 1080, Geoana – 627, Basescu – 1891 9din 4041, victorie fara glorie pentru prezidentul in exercitiu),
Rep.Moldova: Antonescu – 325, Geoana – 299, Basescu – 7963 (din 8755, dar ce „turism” a fost acolo …, va voi povesti cu un alt prilej),
Rusia: Antonescu – 61, Geoana – 37, Basescu – 52 (din 172, daca ar fi sa ne cobaram la logica lui Basescu, am spune ca Antonescu e vandut rusilor!; oricum in Rusia, spre deosebire de Rep.Moldova, au votat cu preponderenta romani),
Statele Unite: Antonescu – 1213, Geoana – 616, Basescu – 3180 (din 5404, sa recunoastem ca prezidentul a obtinut un succes semnificativ),
Spania: Antonescu – 2669, Geoana – 2389, Basescu – 11 971 (din 20 748, un scor asteptat),
Ungaria: Antonescu – 184, Geoana – 75, Basescu -222 (din 1108, numai ca aici Hunor a fost castigator, cum era si firesc, cu 564 de voturi).
In fine, dar nicidecum in cele din urma, in teatrul de operatiuni din Afganistan, Mircea Geoana a repurtat o onoranta victorie. Din voturile exprimate de militarii romani 253 s-au indreptat catre Geoana si numai 176 catre Basescu. Antonescu a strans 76 de voturi.
4. Ne ramane speranta ca maine diferenta se va strange intre Basescu si Geoana, gratie votantilor lui Antonescu. In loc de + 40 000 pentru Basescu, sa inregistram doar un + 25 000 pentru actualul prezident.
Paranoia lui Basescu vis-a-vis de rusi va costa tara cu siguranta. Romania e mult mai insignifianta pentru americani decit un posibil si declarativ dorit parteneriat americano-rus. Din acea relatie americanii vor cistiga strategic mult mai mult decit din relatia cu Basescu si o Romanie manelizata.
De aceea isteria lui Basescu referitoare la vizita lui Geoana, si atentionarile publice fata de ambasadorul Rusiei la Bucuresti nu pot decit sa incalzeasca un bors ce va da pe afara si foarte posibil il va evacua pe Maria Sa de pe tronul tarisoarei lui si numai a lui. Cu implicatii nefericite pentru Romania.
Zice Imparatul Romaniei:
„Este vorba de o declaraţie nefericită a ambasadorului rus la Bucureşti, că a trecut vremea Războiului Rece. Şi eu mă văd nevoit, şi o voi face şi oficial, să îl atenţionez că într-adevăr a trecut vremea Războiului Rece şi că nu îşi mai pot face centre de influenţă în politica românească sau, dacă şi le vor face, le vom reteza”, a spus Băsescu.
Preşedintele a vorbit şi despre presa din Federaţia Rusă.
„Presa rusă nu e nevoie să transfere campania din România şi la Moscova şi să o redea pe larg în favoarea candidatului Geoană”, a spus el.
http://www.mediafax.ro/politic/basescu-il-atentionez-pe-ambasadorul-rusiei-ca-intr-adevar-a-trecut-vremea-razboiului-rece-5155349/
Mda, si presa rusa s-a executat imediat…
draga domnule Nastase,
recunosc ca in 2004 am votat impotriva dumneavoastra. dupa 5 ani pot spune sigur ca am gresit. asa ca maine n-o sa votez neaparat cu domnul Geoana dar sigur o sa votez impotriva celui care m-a dezamagit
– Ce aveţi de reproşat alegerilor prezidenţiale, mamaie ?
– Îs prea rare maică…
– Cum aşa ?
– E prea puţin odată la cinci ani o pungă cu d-ale gurii,
cum primii azi de la Băsescu.
– Gioană va dat ceva ?
– Ţo! Ţo! Asta n-are chiag !
De data aceasta nu sunt de acord cu dvs. Comparatia istorica pe care o faceti este lipsita de substanta. Reducerea numarului de parlamentari mi se pare un gest de bun simt in favoarea romanilor.
„Buna administrare a Statului se face prin crearea unei clase functionaresti bine pregatite din punct de vedere profesional si bine retribuite. Nu se poate aştepta cinste si corectitudine de la niste functionari muritori de foame. Cu sistemul întrebuinţat pana acum, de a ţine pe servitorii lui în permanentă mizerie, însusi Statul impinge pe funcţionari in bratele coruptiei”. (T.B.)
@Daniel din Braila
Ce te face sa crezi ca restul PSD-istilor seamana cu Adrian Nastase?
Eu sa fiu sincer am mari indoieli, desi sunt un admirator al lui AN nu ma grabesc sa cred ca macar Mircea Geoana ar semana cu el. Desi sunt convins ca mai sunt si altii dintr-un aluat macar asemanator cu al lui AN m-as uita de trei ori inainte sa ma alatur unui partid doar pentru ca imi place un politician.
Băsescu are dreptate, sistemul este ticăloşit, numai că nu este el în măsură să fie un Lider Providenţial. El este doar „vocea care strigă în pustie”…
REVEDERE din PREVEDERE; de la: “…elevul repetent care face probleme” redau aici paralele, nu chiar inegale:
@ Harabula decembrie 4, 2009 la 12:10pm spune: Eu nu am deschis televizorul deloc ieri p.m. M.Voicu decembrie 4, 2009 la 9:03am spune: Ieri searã am preferat sã vãd TEATRU, cu soluţia: ”paşol la Turbincã” – de care s-a minunat şi Dumnezeu
Domnul George Şerban decembrie 5, 2009 la 2:59pm a dedicat pentru Harabula, prieten vechi, regãsit aici electronic, O POEZIE DINTR-UN VERS: ”cred cã decizia dumneavoastrã, de a sta mâine acasã, este mai mult nejustificatã decât greşitã”. La o atât de delicatã invitaţie, sã mergem la vot; ca Horaţiu: JUSTUM ET TENACEM
Cred ca a compara discursul lui Traian Basescu cu proiectul lui Hitler este intr-adevar prea mult. Basescu este un populist, nu un national-socialist. Din pacate insa, folosirea termenului de „populism” in mod abuziv si pentru a descrie aproape orice au facut publicul insensibil la amenintarea populista: un discurs al dezbinarii, o promisiune a unei rezolvari instantanee pentru toate relele societatii. Traian Basescu nu va trimite pe nimeni in lagare (daca ar fi putut, probabil ca dumneavoastra ati fi fost deja intr-unul). Dar Traian Basescu nici nu va face nimic altceva.
Dictatura absurdului n-are nicio limita. Acest blog e o perfecta ilustrare. Notele intentionale adaugate absurdului imping insa acest blog in derizoriu. Basescu este Hitler? Care va sa zica? Doar atat? Nu domnilor este mult mai mult dar nu va dati seama. Este Antichristul el insusi in persoana. Iar voi, voi toti sunteti arhanghelii unui nou gen de inteligenta artificiala gata sa-l intampine pe Mesia unei noi ordini mondiale, parti ale constiintei in stare pura. Pacat ca nu va vedeti la adevarata stare.
@ Draghi:
Jos pălăria!
Şi Doamne fereşte!
🙂
Pentru rigoare- Hitler avea mustata si ceva mai mult par…
@ AYA –- Va rog , daca vretzi , sa postatzi pe acest blog marsul Armatei rosii THE SACRED WAR [RAZBOIUL SFANT] si ,eventual , daca gasitzi ceva cu SMIRT FASCISMA [MOARTE FASCISMULUI ] !!! SUNT FOARTE SERIOS CAND VA ADRESEZ ACEASTA RUGAMINTE , SPER CA SUNTETZI CONSTIENTA DE PERICOLUL ACESTUI ,,FUHRER ” SI A PARTIDULUI SAU DE ESENTZA FASCISTA !!! Va rog pentru ca nu stiu cum sa fac , va multzumesc !!!
@ neutrino – daca Aya nu citeste , rugamintea mea e adresata si dvs !!! Sper ca nu vetzi face precum a facut baseaua cu juramantul pe Biblie !!
In primul tur am votat cu Crin Antonescu iar in al 2-lea voi vota cu Mircea Geoana. Basescu ne-a demonstrat timp de 5 ani ceea ce poate. A venit momentul schimbarii, multi dintre cunoscutii mei vor vota la fel ca mine,dar le este frica de frauda electorala.
@ Paula – Nu are individul nici o valoare , ci ceea ce a facut el !!! Multzi ,,bizoni” s-au uitat la OTV [ Diaconescu a facut o groaza de bani cu cat spatziu i-a inchiriat baselei si pdl ]. Babuinu de Vadim nici nu a mai aparut cu conferintza lui de presa si s-a trezit vineri seara ca indeamna pe-ai lui sa voteze impotriva lui Gollum , cine l-a mai vazut si l-a mai auzit ??? S.R.S a fost anihilat cu contributzia ,,securistului” Macovei de la A.N.I., Becali l-a mai afurisit pe pirat da’ asta n-are decat vreo cateva duzini de voturi , pe langa ce vor fura pdlacheii e nimic .Sivor fura la greu ,eu cred ca nu cu turismu’ ci cu falsificarea proceselor verbale de la sectziile de votare .Din anul 2000 am avut ocazia sa vad aceste procese verbale , ele sunt semnate de reprez. partidelor dar pres. de sectii le predau la biroul electoral , cine mai verifica daca e originalul sau un alt ex. completat de el si semnat in fals , in dreptul reprez. partidelor ?????? nimeni , ca astia , dupa ce semneaza procesul verbal , pleaca acasa , nu se duc cu presedinte la biroul electoral !!!!!!!!! Asta e , daca Goana nu are macar 500-600 de mii de voturi in plus , astia vor fura mai mult si va castiga piratu’ chior !!!!Eu sunt convins de asta , au toata adm. publica in mana lor , de aia l-au dat afara pe Nica !!!!
Ce n-ati spus, domnule Nastase, este ca Hitler a castigat, in final, alegerile. Si apoi a trecut o Europa prin foc. Tentatia vulgului in fata raului e mare. Asta si explica marele succes de public al lui Basescu. Sa nu mi se mai vorbeasca despre marile virtuti ale poporului roman. Ati uitat Romania si romanii din perioada recrudescentei miscarii legionare, miscare fundamentalist-ortodoxa dupa care mai ofteaza multi si astazi se pare ( vezi neutrino )? Raul pervertit in binele suprem este perfect caracterizat de catre contele Buffon: „tot ce este imoral, ilegal sau care ingrasa”. Un ilustru scriitor german spunea despre perioada lui Hitler: „Cand i-au arestat pe evrei nu mi-a pasat… Nu eram evreu. Cand i-au arestat pe comunisti nu mi-a pasat… Nu eram comunist. Cand i-au arestat pe masoni nu mi-a pasat… Nu eram mason. Cand m-au arestat pe mine m-am uitat in urma… Nu mai era nimeni.” Asta ne asteapta dragi concetateni.
Alţi cinci ani de regim Traian Băsescu vor distruge România. „Dar Traian Basescu nici nu va face nimic altceva.” Cred că fiecare co-naţional responsabil şi raţional trebuie să dovedească grija pentru România! Numai aşa ne putem integra în spiritul universalist, dezvăluit de protocronism (vezi Zamolxes, Pitagora şi SAIS), al istoriei noastre.
Domnule Năstase, sunteți prea blănd comparând acest derbedeu cu un lider, pe vremea căruia s-au facut ceva mai mult de 40km de autostrada, comunist care dorea binele poporului său. Acest golan e în stare să vîndă țara dacă asta o sa poftească suflețelul lui Nuți Udrea.
Eu zic sa nu mai filosofăm și să trecem la fapte, cu ștampila în mînă să schimbăm cel mai rău președinte din istoria României.
La vot ! Și nu va vindeți dreptul !
http://badeablog.wordpress.com/
Alegerea lui Adolf Jacob Hitler (după un raport al serviciilor secrete franceze din anul 1920) la conducerea Germaniei în anul 1932 a avut un rezultat bizar : creditele bancare pentru Germania, care până atunci fuseseă blocate, s-au deblocat.
La Mulţi Ani, tuturor Sărbătoriţilor, purtători ai numelui Sfântului Ierarh Nicolaie !
Nouă, tuturor românilor : Doamne Ajută!
“Repetabila scrisoare”
Am adormit
cu gândul la fereastră
unde-am lăsat
doar gheata mea de suflet
spre o poveste
cu “a fost odată”
un Moş bătrân
ce tainic,
fără chip,
ne aducea,
în miezul cel de noapte,
un vis cuminte
agăţat în plic.
I-am scris mereu,
ani după ani,
de-a rândul…
Nu i-am cerut
decât, din toate,-un strop:
Moş Nicolae,
adu-mi altă soartă
şi lasă-mi
în ghetuţă
şi noroc.
Moş bun,
cu lacrima,
te rog…
Mi-am lustruit cu sârg
ghetuţa schioapă
din sufletul
ce la vedere-l port.
I-am pus
şi o lumină,
lumânare,
ca drumul să nu-l rătăceşti…
Te rog,
nu mai zbura
peste fereastra mea,
gheata-i acolo,
către geana ta.
Atena-Mariana Zară, Bacău,
28 noiembrie 2008
Sibilla
@
Neutrino
LA SELVA OSCURA
Tocmai tu, fara sa vrei, esti pe punctul de a transforma metafora in simbol?
Pana acum, era doar metafora.
Selva selvaggia e aspra e forte.
Ma per trattar del ben ch’i’ vi trovai…
iti voi fi ghid, urmeaza-ma-n carare./ te voi purta printr-un taram etern/ unde jeliri se-aud de(…)/ duhuri (…) chinuite/ Apoi vedea-vei altele, spasite/ in flacari harazite sa le spele/ spre-a le-inalta-ntre neamuri fericite./ Iar de vei vrea si tu sa urci la ele,/ unei fiinte mai presus de mine/ te voi lasa (…).”
Dante. Recompus, cumva. Desigur, stiai. Sunt previzibila uneori. Vii?
Cititi blogurile http://www.inpolitics.ro si http://www.pesurse.ro si va veti ingrozi de ce se pregateste azi dupa ora 21 de catre Basescu si gasca.
Au mai ramas cateva ore pana incepe votarea si, desi nu am mari asteptari de la Geoana, mi se pare ca inca 5 ani cu Basescu ar fi sinistru. Sper ca ultimele zile de campanie, care au fost foarte prost gestionate de Geoana, sa nu fi inversat acel sondaj Insomar.
@ Gorgias
Rezultatele votului din strainatate mi se par socante. Daca la aceste alegeri ar vota nu romani, ci americani, canadieni, francezi, englezi, etc., Geoana ar castiga cu minim 80-20. Marea majoritate a romanilor din acele state mi se pare ca sunt nu numai rupta de ce se petrece in Romania, dar chiar si de normele de civilizatie existente in acele tari. Jenant!
@ Aya
Cum traduc pe româneşte? Am privit într -o zi de lucru, pe canalul Realitatea TV, o emisiune unde participau cinci ziarişti. Emisiunea era realizată la „conacul lui Mircea Dinescu” de la Cetate. Spaţiul mesei lor era plin de produse agroalimentare locale. Se discuta acolo, pretenţios dar neprofesionist, despre economie şi chiar despre tehnologie (sic!). Am urmărit dezbaterile foarte atent, pentru că eram interesat să aflu cum spun acei scriitori români, în termeni de cultură populară, sintagmei prelungite, ce sună ca strigăt deznădăjduit, pe care o folosesc eu când traduc cuvântul franţuzesc terroir: „Etos local incorporat în produse agroalimentare” ! Nu am aflat.
@ Harabula
La multi ani !
Cred ca domnul Nastase a facut o prostie cat el de mare comparandu-l pe Basescu cu Hitler.
In afara de faptul ca cele doua personaje nu sunt comparabile, a dat apa la moara unor ofiteri care ii atribuie lui Traian Basescu calitatile unui lider de dreapta PE CARE NU LE ARE.
Muma noastra Securitatea (un grup de minti luminate a hotarat se pare fara intoarcere sa ne apere de propriile alegeri) il sprijina pe Basescu tocmai in cadrul unui proiect politic latino-american: un regim autoritar care chipurile se muleaza mai bine decat democratia occidentala pe spiritul romanesc.
Una dintre cele mai slabe postari, domnule Nastase. Anumite recomandari ale socialistilor europeni pica la noi ca nuca in perete. Nici in Vest nu le va aduce puncte. Dimpotriva.
Mergeti cat mai multi la vot!
Nu subestimati puterea de mobilizare a simpatizantilor lui!
Votati schimbarea!
DACA PUTEM INVATA DIN TRECUT? PAI PUTEM INVATA ACELASI LUCRU DIN PREZENT! ATENTIE INSA, ADOLF ERA UN CRIMINAL IAR CORESPONDENTUL E DOAR HOT.
L-AM VOTAT PE MIRCEA.PUNCT.
La multi ani tuturor celor care isi sarbatoresc, astazi, Patronul,
Sfantul Nicolae!
Inca o data,
La multi ani tuturor sarbatoritilor de Sfatul Nicolae!
P.S.
In postarea precedenta am scris gresit adresa de mail.
@
Harabula
La multi ani!
Sa fii fericit, iubit, sanatos!
@Dragos
Multumesc mult!
M-ai uimit. De unde vei fi stiind?
@
Harabula
Dar eu de unde voi fi stiut?
@ Alex
Probabil ca ai dreptate , judec simplist . Maniheist , as zice . Totusi , prin afirmatia :”Rolul “partidele democratice” nu este acela de a bloca ascensiunea unui Hitler la putere, ci de a propune un proiect de modernizare a sociatatii de natura a eradica saracia, excluziune sociala si subdezvoltarea culturala” , indraznesc sa spun ca tu esuezi in formalism . Cand democratia este in pericol , rolul partidelor democratice este acela de a prezerva democratia . Punct . Indiferent cum , dincolo de doctrine si proiecte .
Nu inteleg de ce spui ca eludez cauzele ascensiunii partidelor fasciste . Ele au fost diferite , de la caz la caz . In principal , catalizatorul a fost criza economica , dar ascensiunea fascismului italian a avut loc inaintea crizei . S-a produs pe fondul nemultumirii nationale cauzate de nerespectarea de catre aliati a promisiunilor facute in primul razboi (in principal in legatura cu chestiunile Trieste si Fiume) . A fost de natura revizionista . Tot revizionismul a dus la ascensiunea fascismului maghiar . In cazul Germaniei revizionismul , umilinta nationala produsa de tratatele de pace , dificultatile cauzate de plata despagubirilor de razboi (intransigenta Frantei a potentat la maxim aceste dificultati) si criza mondiala au fost tot atatia factori care au permis ascensiunea fascismului . Dar in Romania, daca aparitia grupurilor fasciste ar putea fi explicata de criza , accederea la putere a Miscarii Legionare , nu (ea s-a produs practic intr-o perioada de crestere economica , in cei mai buni ani ai perioadei interbelice, pe fondul esecului lamentabil al regimului carlist – a fost de asemenea de natura revizionista ; vorbim asadar de o situatie interesanta : fascismul a aparut din cauze economice cand teritorial aveam cea mai favorabila situatie din istorie , dar a ajuns la putere pe valul revizionismului , cand economic eram in cea mai buna conjunctura de pana atunci in istorie) . In Spania , nici revizionismul , nici criza (depasita deja la momentul izbucnirii razboiului civil , 1936) nu-l explica pe Franco . Mai degraba un traditionalism catolic care se simtea amenintat de tentativele de laicizare a statului pe care le propuneau republicanii (dar e doar o explicatie , ar mai fi si altele) . In ce-am spus eu acolo , cauzele ascensiunii fascismului n-au nicio relevanta .
Observ ca sunt multe opinii care considera exagerata asocierea facuta de domnul Nastase . Evident ca Basescu nu e Hitler , nu se pune problema . In primul rand pentru ca suntem in 2009 , nu in 1933 . Dar asocierea nu vizeaza aparitia lagarelor de concentrare , a unei nopti a cutitelor lungi sau a alteia de cristal . Asocierea vizeaza atacurile la fundamentele democratiei . Cand Basescu in 2009 interpreteaza constitutia in sensul in care presedintele are dreptul discretionar al desemnarii primului ministru (logica aceasta ne spune ca si piticul porno poate fi desemnat la fel de bine ca oricare altul) eludand majoritatea parlamentara , eu pot asocia acest fapt cu toate actiunile in planul politicii interne ale lui Hitler din anii ’30 . Daca as spune ca recursul fals la “vointa poporului” de care face abuz Basescu (atat prin referendum , cat si in orice declaratie publica) seamana cu legitimitatea pe care si-o gaseau iacobinii in aceeasi sacrosancta vointa populara , nu inseamna ca-mi imaginez ca Basescu l-ar putea trimite la ghilotina pe Nastase (cum a facut Robespierre cu Danton) . Suntem in 2009 , nu in 1794 . Dar daca nu gasim , dincolo de diferentele inerente epocilor istorice , similaritatile care sa ne ajute sa judecam prezentul prin experienta trecutului , cu siguranta nu vom invata nimic din istorie (boala cronica a omenirii) .
@ Celor ce poarta numele Sfantului Ierarh Nicolae,
Urari de bine si sanatate.
La multi ani!
@Harabula
La multi ani! Va astept mereu comentariile spumoase, acide, destepte, iritante si uneori nedrepte. Ne mentineti spiritul treaz. Sa fiti sanatos!
@Titus Filipaş
Vă stimez foarte mult ca intelectual de substanţă, vă preţuiesc duhul enciclopedic, dar nu pot să nu condamn aberaţiile antisemite pe care le debitaţi, sugerând că Hitler ar fi fost pus de o „conspiraţie evreiască” Cancelar în 1933 şi în 1932 cum greşit afirmaţi. Ce conspiraţie evreiască ar fi acceptat moartea a 6 milioane de conaţionali? Vă aventuraţi pe un teren cam riscant, vă avertizez amical. 😉
ÎNCEP SĂ ÎI DAU DREPTATE @AYEI, CĂ AŢI FI CAM FASCIST…
@
Lupi
@ Alex
Uitasem . Electoratul nu e prin esenta sa populist . Populist e doar electoratul de asistati sociali (majoritar in Romania unde contributorii la buget reprezinta mai putin de un sfert din populatie) . Un contributor net la buget (care da mai mult decat primeste inapoi) nu e populist . Exista democratii consolidate in care acest tip de electorat e majoritar . Visez o Romanie la fel .
@ Adi,
Admirabil model de preluare a textelor Băsiste. Dacă din funcţionarea unui sat, oriunde în lumea asta aşa înţelegi că stau lucurile, îmi pare rău să-ţi dezamăgesc fudulia de contribuabul „net”: Dacă ai un copil, dacă faci vizite la medicul de familie, ai devenit automat „asistat”, în sensul „definiţiei” Băsesciene, primeşti adică mai mult decât cuantumul contribuţiei cu care te lauzi.
Dacă mai şi primeşti salariul în plic, adică altă sumă decât cea declarată, nici măcar nu mai eşti contribuabil ci un fel de complice la infracţiune financiară.
Nea Săndelu,
afară de cazul că nu rătăcii iar căile în note şi imagini în preumblările mele cu Aya, să înţeleg că mămica tălică n-a fost cuminte cândva şi, cum Moşul epuizase stocul de joarde pentru copii necuminţi, s-a ales cu tălică pe post de joardă?
asta ar explica talentul lu matale la pleznit câte-o plezneală de ţin ocupat juma de blog… şi multitudinea de „rămurele” reunite de-o albastră fundiţă… 😆
no, la mulţi ani, domnu Literatu! deşi, nuş dacă îi tumna de bine aşa urare pentru unul care parcă nici pe sine nu se suportă de-atâta cinic cinism…
şi, pentru că faci cât ambii doi lojişti de la muppets:
@Aya, Casandra
Mii de multumiri. Sa va dea Dumnezeu numai bine.
Asta imi aduce aminte de „Epopeea frustratilor” a lui Adrian Severin 🙂
@ Carcotasul
Nu stiu la care text “basist” te referi , nici nu conteaza .
Nu stiu nici ce-ai inteles tu din ce-am inteles eu ca ar insemna functionarea unui stat . Iti spun sigur ca nu cred in functionarea unui stat in care majoritatea populatiei are nevoie sa fie asistata pentru a-si duce traiul de zi cu zi . Nu ma refeream la cheltuielile pe care statul le face si pentru mine ca pentru toti ceilalti (infrastructura , securitate – armata , politie , invatamant , cultura , etc. ). La medicul de familie ma duc sa beneficiez de niste servicii pe care in principiu le-am achitat in avans (eu si compania pentru care lucrez) . Se poate intampla , e adevarat , ca unul care a contribuit ca si mine sa aiba nevoie la un moment dat sa primeasca mai mult decat a dat (in cazul vreunei nenorociri care i s-ar intampla lui sau familiei lui) . Nu la cazurile acestea ma refer , bugetele acelea functioneaza pe principiul solidaritatii . E posibil ca la un moment dat sa fiu chiar eu cel care are nevoie de ajutor (teoretic doar , practic m-am asigurat ca nu voi apela la sistemul public de sanatate , dar asta e chiar o optiune personala) .
Sunt familii intregi care traiesc din alocatia copiilor , diverse ajutoare primite de la primarie , venit minim garantat , etc. La asta ma refeream cand spuneam “asistati” .
Ma mai refeream la sute de mii (!!!) de proprietari de pamant de la tara care primesc subventii pentru suprafata de pamant pe care o detin fara ca macar sa o cultive sau cultivand-o perfect neproductiv (in cel mai bun caz ) si pentru care platesc impozit pe proprietate la nivelul a 10 lei / hectarul de teren arabil in extravilan . Suntem tara in care este subventionata proprietatea (probabil ne permitem asta) .
In sfarsit , nu vreau sa insist cu exemplele .
Ultimul paragraf nu-l mai discut , nici macar nu-i inteleg rostul . Stiu la ce te referi (intr-un fel situatiile despre care vorbesti confirma ce spuneam eu , cu numarul prea mare de asistati) , dar chiar nu e cazul . Seamana putin cu un proces de intentie , daca-mi permiti
@ Harabula
La multi ani cu sanatate, domn Sandu!
Ridic un pahar cu zaibar pentru matale!
Te salut!
@ Harabula @ Aya
Domn SANDU si AYA, ca va stiu pe amandoi iubitori si cunoscatori de franceza, vreau sa va aud la o partida de karaoke.
La fel, il invit si pe cel care ne este gazda, ADRIAN NASTASE.
Aya, inteleg ca melodia care urmeaza e una din preferatele tale.
Va invit si pe toti ceilalti, impreuna cu domn Sandu si Aya, la
karaokeeeeeeeeeeeee:
LIVIU! DACA NU ERAM PROSTI.ERAM DESTEPTZI!
@ Adi,
Ei, e îmbucurător că ai lămurit la ce te refereai, la momentul respectiv nu era prea clar.
Cât despre procese de intenţie, dacă spui că ştii despre ce-i vorba, nu crezi că ar fi cazul să o laşi moartă? Doară e sport naţional. Şi pe asta ar trebui s-o ştii.
@ Carcotasu
O lasasem in suspensie . Inteleg ca nu-mi permiti . 🙂
@ELMMAR
Multumesc. Numai bine!
Numai gunoaiele umane pot numi taranul roman asistat social. Vars pe asemenea persoane.
@
ELMMAR
Minunata idee ai avut!
Da, melodia Elisa este o favorita a mea (si Gainsbourg intra in categoria marilor favoriti). Am cantat cu mare placere si voi recidiva.
Sunt convinsa ca macar sarbatoritul mi s-a alaturat.
Iti dedic si eu o melodie- indraznesc sa adaug ca si din partea sarbatoritului nostru.
@ Harabula
Multi ani sa traiesti!
Vad ca ti-au fost dedicate Elisa ca sa faci karaoke si melodia care a frant inimile, din Casablanca. Frumoasa muzica, n-am ce zice, dar parca simt ca ai mai vrea ceva.
Primeste de la mine o dedicatie cu adevarat barbateasca:
@ Aya – Multzumesc frumos !! Atzi ales totusi ,poate intentzionat , poate nu , cea mai putzin corecta,,ilustrare ” a marsului respectiv . Era mult mai cinstit sa fi ales varianta corului sau cea cu un simplu ,, afis” din timpul razboiului !!!S-au atzi crezut ca sunt un ,,admirator al Armatei rosii”?????Eu ma refeream strict la mesajul cantecului -Razboiul sfant impotriva unui agresor de o cruzime diabolica , exact ceea ce T.B. si partidul lui duce impotriva propriului sau popor !! SI PENTRU ASTA ISTORIA NU-L VA IERTA !!!!, CATA VREME ACEST NEAM VA MAI EXISTA !!!Multzumesc!!!
@ Mihnea Georgescu
Repet ce am mai scris :
„Alegerea lui Adolf Jacob Hitler (după un raport al serviciilor secrete franceze din anul 1920) la conducerea Germaniei în anul 1932 a avut un rezultat bizar : creditele bancare pentru Germania, care până atunci fuseseă blocate, s-au deblocat.”
Acestea sunt fapte verificabile. @Aya şi @Harabula vor să pun un cut off în drepturile mele de cunoaştere. Acum văd că şi dumneavoastră îmi deschideţi un proces de intenţie. Eu sînt răzeş de la Nistru, rezist la orice fel de ameninţări.
@
Blogideologic
Referitor la „interpelarea” ta din decembrie 6, 2009 la 3:06 am: ai facut o traducere de toata merda, ca sa ma exprim elegant.
@
Mihnea Georgescu
Titus Filipas este fascist sadea.
In asta consta „substanta” T.F.-ului.
In rest, trebuie sa te dezamagesc: „duhul sau enciclopedic”, cum spui tu cu generozitate, este, de fapt, urechism.
@
Alex
Nu ma mira intentiile mizerabile ale vag albafetizatului Marean care-este-almanahe-asfalte.
Stii bine ca visul lui este sa devina primar general al Capitalei- doar ca nu va reusi. Bucurestenii au reactie de respingere la un asemenea specimen de extractie mocirloasa.
Iti propun sa ne ocupam serios de intentiile individului imediat dupa instalarea viitorului guvern.
Nu, nu putem invata nimic din trecut. Suntem o natie de tampiti! Fug in Spania!
referitor la istorie sunt deacord cu Dvs. Tocmai deaceea trebuie sa stim adevarul despre evenimentele din dec ’89, regizori, scenaristi, actori, eroi , tradatori…
Macar pentru linistea celor ce au murit….Adevarul e departe de a fi cel declarat oficial.
De ce diaspora l-a votat pe Basescu masiv? Nu sunt oameni tampiti cei ce au plecat in SUA, Canada, Italia sau Spania…
@ Aya
Eu întrebasem : Cum traduc terroir ? Dacă „Etos local incorporat în produse agroalimentare” îţi evocă „merda”, e problema ta. Te compătimesc.
Aya, tocmai asta era treaba: gogoasa electorala.
@Dani
Multumesc. Numai bine!
Hait! Derbedeul a obtinut 78,39 % dintre voturile romanilor din strainatate!
Te contrazic, @andronadze, aia sunt chiar mai tampiti decat cei din tara…complet desprinsi de realitatea din Rom…
Se pare ca optiunea de a emigra in Spania nu e tocmai una fericita…De preferat ar fi o locatie unde sa nu existe nici cel mai mic risc al contactului cu dobitocimea basesciana…vreo insula izolata, din Pacific…sau ceva de genul…
De-abia astept sa scap din mizeria asta de tara!
@Harabula
Cu o mică întârziere ,la mulţi ani !Să rămâi acelaşi superb pesimist optimist !Eşti sarea şi piperul blogului.
P.S. De curiozitate ,pentru tine un pahar este pe jumătate plin sau pe jumătate gol ?
@ Alex
Acum am vazut postarea d-va . Inteleg ca m-ati facut gunoi uman . Intr-adevar , asta va da dumneavoastra dreptate in mica noastra polemica . Cu siguranta mi-ati inchis gura cu un argument decisiv . Va doresc o zi minunata (si-o viata asijderea) .
@Contele
Multumesc. Pentru mine nu exista pahare. Beau direct din sticla.
Lasand gluma, iti pot spune ca nepasarea nupoate fi judecata in termenii optimism/pesimism.
@Mihaela,
daca esti tinerica, frumusica….hai sa mergem impreuna…..isteata vad ca esti 🙂
@andronadze,
Se confirma :)) Spre Vanuatu, atunci! :))
@
Blogideologic
T.F.-ule, stai rau cu intelegerea lucrurilor.
Eu am spus ca traducerea pentru „terroir” (mai exact, felul in care traduci) este de toata merda- ceea ce, iti semnalez, are sens metaforic. Asta nu inseamna ca terroir imi evoca merda!
Bine, daca vrei incerc sa comunic cu tine legat de traducere.
Terroir se traduce in functie de context (existand, desigur, o esenta comuna in toate corespondentele romanesti ale cuvantului, indiferent de context). Dar, iti spun inca de la inceput ca traducerea ta este pretioasa si (ramane cum am spus- nu imi evoca, dar, metaforic, este de toata merda). In plus, vei vedea ca acest cuvant poate intra in diverse combinatii.
Cel mai bine ar fi sa imi reproduci fraza (sau frazele, sau fragmentele) pe care doresti sa le traduci si in care pare cuvantul terroir.
Totusi, iri dau cateva repere:
1. Generic, „terroir” inseamna „pamant” (nu Terra, desigur- pamant in sens de loc, de local, de zona, de regiune; dar poate fi intalnit si in diverse combinatii, de exemplu terroir aride- pamant sterp, neroditor);
2. Mai poate insemna, in formularea „gout de terroir”, gust specific, datorat terenului- de exemplu,gust specific al vinului; (expresia putand fi folosita si metaforic- e drept, mai rar si in anumite contexte);
3. „Sentir le terroir”- care pastreaza specificul unui loc, al unei zone, al unei regiuni (chiar despre un om care pastreaza comportamental, atitudinal, in formele de exprimare specificul unui loc poti spune „il sent le terroir”);
4. La figurat, inseamna a-si dezvalui lesne originea (de exemplu, intr-o formulare precum „accent du terroir”).
Dar, repet, daca vrei sa traduci ceva anume, te ajut macar cu un sfat- insa, este bine sa reproduci fragmentul respectiv.
Cuvantul „terroir” poate fi intalnit si in alte combinatii, mai putin obisnuite (de exemplu „poete du terroir”) care sunt mai greu de adaptat in limba romana (tinand cont de specificul celor doua limbi) daca nu ai exercitiul traducerii.
@
Mihaela
Citez din „adanca” ta postare (decembrie 7, 2009 la 8:41 am): „Suntem o natie de tampiti”.
Am inteles si apreciez dezarmanta sinceritate cu care te auto-definesti – nu am inteles, insa, de ce vorbesti despre tine la plural si de ce te consideri „o natie”.
@
Alex
Si asa ne putem ocupa de el dezunflandu-i rapid toate gogosile. Am inteles ce ai vrut sa spui. Una nu o exclude pe cealalta, insa.
@
Lupi
Am venit in intampinarea rugamintii tale alegand ce mi s-a parut mie mai sugestiv in lipsa unor indicii suplimentare. Nu inteleg de ce ar fi fost mai potrivita „ilustrarea” cu un „afis” pe care scrie ceva in ruseste. Imaginea efectiva a luptei mi-a parut cea mai potrivita, in context.
@ Aya
Contextul era dat : +Am privit într -o zi de lucru, pe canalul Realitatea TV, o emisiune unde participau cinci ziarişti. Emisiunea era realizată la „conacul lui Mircea Dinescu” de la Cetate. Spaţiul mesei lor era plin de produse agroalimentare locale. Se discuta acolo, pretenţios dar neprofesionist, despre economie şi chiar despre tehnologie (sic!). Am urmărit dezbaterile foarte atent, pentru că eram interesat să aflu cum spun acei scriitori români, în termeni de cultură populară, sintagmei prelungite, ce sună ca strigăt deznădăjduit, pe care o folosesc eu când traduc cuvântul franţuzesc terroir: „Etos local incorporat în produse agroalimentare” ! Nu am aflat.+
@mihaela
nu conteaza unde…sa fie cald, fara textile…si fara griji…. 🙂
incitant raspuns 🙂
@mihaela
o luam si pe Aya cu noi? 🙂
@Aya, raspunsul tau la ceea ce am postat nu face decat sa intareasca vorbele mele: suntem cu totii (intr-o masura sau alta)…Multumesc pt confirmare :))
@andronadze, eu stiu, o fi indicat…? Iti asumi tu responsabilitatea pt toate consecintele care decurg din aceasta actiune temerara? Daca da, atunci bine 🙂
Pentru noi NIMIC nu este mai sfant acum decat DREPTATEA. Avertizam pe cei care ne conduc ca nu vom inchide ochii pana nu ne vom recastiga onoarea, demnitatea, imaginea si drepturile pierdute. Mai mult, va trebui sa cerem daune morale nu POPORULUI ci tuturor parlamentarilor si demnitarilor care au fost partasi la aceasta mizerie legislativa statuata in Legea 329/2009. Sper sa va ganditi cu totii la modalitatea aceasta. Nu este drept sa scuipi in obrazul celui pe care-l chemi sub arme sa-si dea viata pentru tara si sa-i iei un drept de onoare, legitim. Cineva trebuie sa plateasca. Trebuie sa-i gasim, sa-i nominalizam, persoana cu persoana si sa le cerem sa raspunda penru actiunile lor. Altminteri, democratia din Romania este doar… un vis de adormit copiii!
Asteptam o solutie si in ceea ce priveste chemarea in judecata a celor care se fac vinovati, inclusiv a celor 6 membri din CC. Dupa parerea mea acestia se fac mai vinovati decat toti vinovatii din tara asta – practic au fost partasi la nationalizarea unor drepturi fundamentale fara sa tina cont de niciun fel de prevedere legislativa europeana sau constitutionala de natura interna ci doar de DIRECTIVA COMANDANTULUI SUPREM.
Daca se poate, intrebati pe Doamna avocat despre o solutie in acest sens. Pana la urma trebuie sa existe o atitudine impotriva abuzului de orice fel iar daca astazi nu zicem nimic, maine nimic, o dictatura cumplita se va asterne peste aceasta tara.
POLITICIENII DE DUZINA TREBUIE SA PLATEASCA!
MAGISTRATII DE DUZINA TREBUIE SA PLATEASCA!
NU VREAU SA-MI VAD COPILUL CRESCAND IN MIZERIA IN CARE AM TRAIT NOI!
Asteptam un punct de vedere in acest sens. Va multumesc!
Argumentele dvs. vis-a-vis de dreptul de vot al romanilor din Diaspora mi se par incorecte, desi suntem o comunitate mica, cei care am votat cu dl. Geoana, suntem ingrijorati pentru ceea ce ati comunicat public, cunoastem pozitia dumneavoastra de lider in acest partid, iar daca este necesar va sugeram unele din aspectele neglijate de grupul politic pe care i-l reprezentati in campania trecuta, mai ales in ultima saptamana, nemaitinand cont de faptul ca saptamana trecuta, reprezentantii PSD isi alegeau locurile in ministere, pe considerentele unei victorii ale reprezentantului socialist. Nu cunoastem motivele pentru care ati neglijat atat de mult Diaspora, mai ales ca in Spania, de ceva timp, guverneaza un partid socialist puternic, oare a fost in joc mandria socialista din tara noastra, sau lipsa unei ideologii si a unui mesaj concret in fata unui electorat din ce in ce mai derutat???
Va salut!