Basescu primeste ceea ce merita: normalitate

Aproape 70% dintre cei care s-au prezentat duminica la vot au ales sa voteze pentru altcineva decat Traian Basescu. Masura in care aceasta proportie se va pastra si la  alegerile din 6 decembrie va dicta rezultatul final si numele noului presedinte. Candidatii care s-au declarat fatis anti-Basescu si au primit votul romanilor depasesc cu mult 50%. Aici, avem procentele lui Mircea Geoana, Crin Antonescu, Sorin Oprescu si altii. Probabil ca nu putem traduce direct voturile pentru acestia intr-o reeditare in turul II. Chiar si asa, pozitia clara, anti-Basescu, afirmata si repetata de acestia in ultimele luni ar trebui sa ofere o imagine destul de clara a optiunilor proprii alegatorilor. In fapt, voturile clar exprimate impotriva lui Traian Basescu sunt mai mult decat suficiente pentru a-l invinge pe acesta in turul II.

De aceea, sprijinul acestora pentru candidatul anti-Basescu se poate dovedi crucial pentru mobilizarea la vot si depasirea cu mult a pragului de 50%, necesar pentru castigarea alegerilor. Aici va interveni capacitatea lui Mircea Geoana de a-si pune in valoare caracteristicile care-l departajeaza net de Traian Basescu. Fata de ultimii 5 ani, in care Traian Basescu a promovat ideea de divide et impera, candidatul PSD are posibilitatea de a uni. Discutam despre rolul de mediator al presedintelui, rol atat de des si virulent respins de Basescu in ultima perioada. In acceptiunea candidatului PDL, rolul presedintelui este de a-si impune propriile idei, cu sprijinul fantoma al unui partid captiv. Spre deosebire, ceilalti candidati au sustinut necesitatea rolului de mediator pentru presedinte, care sa puna partidele in pozitia de dialog si colaborare. Acestea vor fi principalele paradigme in conflict.

Un alt punct de vedere important de mentionat in aceste conditii este faptul ca Traian Basescu a obtinut cel mai scazut numar de voturi pentru un candidat in functie din istoria Romaniei. De asemenea, numarul de voturi pentru Traian Basescu este mult sub orice scor obtinut de orice candidat al PSD din ultimii 20 de ani. Toate aceste „curiozitati” statistice subliniaza situatia foarte delicata in care se afla presedintele in functie in acest moment. Practic, Traian Basescu a fost fortat sa-si reia jocul de diviziune. In acest sens, bezelele transmise deloc discret de catre el si servitorii sai  portocalii catre liberali nu au schimbat imaginea ultimilor 5 ani. Presedintele in functie a mintit si a manipulat toti partenerii politici viabili, pe unii chiar de mai multe ori. In astfel de conditii, este greu de crezut ca alegatorii vor tine cont de tanguielile sale cu iz de dans de seductie electorala.

Nu voi intra in discutia negocierilor intre partide. Acestea nu-si au rostul in conditiile in care scopul comun trebuie sa fie revenirea la normal a politicului din Romania. Pe termen lung, inclusiv cresterea increderii populatiei in procesul politic. Or, toate acestea nu pot fi atinse fara inlaturarea lui Traian Basescu. De aici trebuie sa inceapa drumul de recostruire a normalitatii Romaniei.

Anunturile de astazi ale liderilor PNL si PSD deschid posibilitatea unui dialog pentru crearea unei alternative  pozitive la situatia de haos in care Traian Basescu a adus Romania.

PS Asta seara am vazut, la conferinta de presa a lui Basescu, transmisa in direct la televiziunile mogulilor, un personaj disperat, puternic afectat de anunturile lui Geoana si Antonescu.

Reclame

84 Responses to “Basescu primeste ceea ce merita: normalitate”


  1. 1 Marcus noiembrie 23, 2009 la 7:36 pm

    Referendum-ul, O Noua “Alba-Neagra” Cucubatic Basesciana

    Chiombu’, in discursul sau tinut dupa aflarea rezultatelor din turul I, ne-a anuntat triumfator ca “a invins” acel 0,1% adaugat la 50, indincandu-i faptul ca boboru’ suveran a decis sa le ia gaturile politicienilor si prin votul lor sa retrimita Romania europeana a anului 2009, din punct de vedere al parlamentarismului, la Divanul Domnesc cu prelungire in Marea Adunare Nationala.

    Toate bune si frumoase numai ca se pare ca a uitat esentialul si anume ca, la aceste alegeri urmeaza sa alegem presedintele si nu modul in care purcedem sa restauram Evul Mediu sau Comunismul in Romania.

    Ori poate ca nu a uitat, insa realizand ca scorul inregistrat de el nu este nici pe departe linistitor, vine si in stilu’i cucubatic incearca din nou sa ne faca la alba-neagra, abatandu-ne atentia de la adevarata miza a alegerilor.

    La aceste alegeri au participat intr-adevar peste noua milioane de romani, insa pentru el au votat mai putin de trei milioane si daca socotim si hotia pe fata la care am asistat, numarul acestora se reduce considerabil.

    Ori daca romanii ar fi fost atat de “in limba” dupa Marele Restaurator de Ev Mediu si Comunism, ar fi votat toti pentru el si nu am fi mai avut nevoie de niciun tur II.

    In opinia mea, in turul II, chiombu’ nu are cum sa castige cu votul celor aproape trei milioane de pupinbasisti, oricat de mult s-ar fura.

    Si este clar ca in turul I am asistat doar la o repetitie a jafului fara rusine si cu precedent doar la alegerile comuniste trucate ale anilor patruzeci a ceea ce este planificat de derbedeii portocaliii pentru turul II.

    Numai ca oricat ar fura chiombu’, daca in turul II profundul sentiment antibasescian va fi mai puternic decat ambitiile, orogoliile, resentimentele etc. liberalilor fata de PSD si acestia vor intelege ca numai cu PSD-ul si fara chiomb la Putere, tara aceasta mai are o sansa sa reintre in normalitatea politica si economica si in circuitul mondial al valorilor democratice, atunci pe chiombu’ il va lua efectiv dracu’ si vom scapa de el.

    Pe de alta parte, in ciuda faptului ca nu s-a calificat in turul II, Crin Antonescu, prin scorul obtinut, a inregistrat o mare victorie, atat personala cat si pentru PNL.

    Renuntarea la acest castig, prin refacerea ADA si sprijinirea asimetricului pentru inca un mandat , va insemna cea mai grava eroare pe care ar putea sa o comita liberalii, practic sinuciderea lor politica, chiombu’ vazandu-si visul cu ochii si papand ca desert si acest partid, dupa ce i-a scos pe taranisti din ecuatia jocului politic dambovitean.

    Asta ca sa nu mai punem la socoteala si efectul catastrofal pe care aceasta decizie l-ar avea asupra viitorului democratic al Romaniei.

    In turul II, chiombu’ nemaiavand de unde sa ia alte voturi, ar ramane cantonat in limitele acestor aproape trei milioane de voturi pupinbasiste exprimate in turul I, pe cand contracandidatul sau, cu sprijinul dat de liberali si de ceilalti romani cu scaun la cap din aceasta tara, l-ar bate mar, l-ar numi pe Iohannis Prim Ministru si ar face un guvern PSD-PNL-UDMR, capabil sa scoata tara din criza, punand totodata capat calvarului generat si intretinut timp de cinci ani de acest ego tiranocrat prea mare pentru un ambalaj anatomic prost croit si subdimensionat pentru continutul respectiv.

    Rezultatul turului I demonstreaza fara drept de apel ca numai alianta PSD-PNL poate scoate tara la liman si inlatura nebunul de la Putere.

    Crin Antonescu si liberalii ar mai trebui sa tina cont si de faptul ca la scorul obtinut in turul I a contribuit intr-o proportie semnificativa si un electorat antibasescu sedus de campania dusa de Crin impotriva anticristului, electorat care ar fi crunt dezamagit de un eventual pact cu satana facut de libarali pentru turul II.

    In conditiile in care liberalii vor intr-adevar binele acestei tari si pun interesul general mai presus decat frecusurile si meschinul luptelor politicianiste ei nu au altceva de facut decat sa iasa masiv la vot in turul II pentru a-l trimite pe chiomb sa joace “alba-neagra” in incinta penitenciarului de la Poarta Alba.

  2. 2 Marcus noiembrie 23, 2009 la 7:37 pm

    Basescu’s Dead, Long Live Crin, Long Live Geoana !
    Categorisit la D’ale politichiei mioritice — Marcus @ 13:20 Editează

    Se pare ca zicala cu noaptea si cu efectul ei benefic asupra hormonilor nostri este adevarata si ca, dupa ce Crin Antonescu a pus nejustificat situarea sa pe locul 3 in competitia electorala pe seama presei, a inteles in final situatia si a acceptat-o cu fair play-ul carateristic unui adevarat om de stat.

    Si in plus, in declaratia facuta astazi, identifica din nou corect inamicul comun, cat si faptul ca unica solutie pentru a scapa tara de prezenta satanica protapita in scaunul prezidential, rezida in formula guvernamentala cu sustinere majoritar-parlamentara, oferita de o alianta cu PSD-ul si UDMR-ul.

    Dupa douazeci de ani de curvaraseala politicianista se pare ca in sfarsit putem spune ca,dusul rece aplicat de chiomb democratiei in Romania a reusit in mod paradoxal sa trezeasca ratiunea si s-o puna in drepturile ei la momentul luarii de decizii majore, in ceea ce priveste interesul national.

    Bravo Crin, Bravo Liberalii, Go Noua Putere din Romania!

  3. 3 Cornu noiembrie 23, 2009 la 7:39 pm

    Felicitari viitorului Presedinte Mircea Geoana pentru prestatia de pana acum. Analiza se poate face si astfel: doar 3.000.000 de oameni a mai reusit sa pacaleasca T Basescu din totalul de 16.000.000. Logica ne invata ca fara ajutorul referendumului si fara ajutorul propriului partid (PD-L) nu mai are nici o sansa sa convinga pe nimeni. Mult succes in turul II.

  4. 4 RD noiembrie 23, 2009 la 7:39 pm

    „Aproape 70% dintre cei care s-au prezentat duminica la vot au ales sa voteze pentru altcineva decat Traian Basescu.”

    Şi 72% au ales pentru altcineva decât Geoană

    Hai să vedem cine o să iasă şi atunci mai discutăm.

  5. 5 i.nicolae noiembrie 23, 2009 la 7:44 pm

    Ce facem cu procentele PSD ,care se cantoneaza undeva 30….32 la suta.Cum facem sa le crestem?Oare o sa va vad ministru dupa 6 decembrie ?Dupa parerea mea va fi foarte greu.O sa avem o „Germanie” cu un Klaus?Cam multe intrebari ,dar asta e.

    Toate cele bune.

  6. 6 diogenecainele noiembrie 23, 2009 la 7:48 pm

    … si nu uitati sa oferiti romanilor speranta, iar Geoana nu ar trebui sa evite sa vorbeasca explicit de speranta. Basescu si referendum-ul nu ofera speranta de iesire din criza in schimb ce (ceea ce sper ca poate lua o forma cat mai definita de pact politic viabil cu PNL etc, din ratiuni de credibilitate) lucrurile pe care le spuneti ofera aceasta speranta, de o maniera imediata chiar. Nu cred ca in afara de cativa cinici vor exista romani insensibili la acest aspect, iar asta va impune o anumita tema-cheie (+ va functiona ca USP) si va conduce la castigarea alegerilor. My two cents

  7. 7 Mysha noiembrie 23, 2009 la 7:52 pm

    Sper ca il vom mai suporta doar aceste 2 saptamani. Suntem multi care ne-am saturat de tot ce inseamna Traian Basescu, de la EBA, Udrea si pana la tot ce spune si ce face domnia sa. Nici macar emisiunile satirice la adresa lui nu mai au haz. Si mai sper ca politica sa nu va piarda de tot domnule Nastase, sa reveniti undeva intr-un loc cheie; avem nevoie de un om ca dvs. Sa speram ca va fi bine! (Ca mai rau de atat…)

  8. 8 V.Toma noiembrie 23, 2009 la 7:58 pm

    Va rog respectuos sa-i spuneti d-lui Gioana sa-i repete d-lui Basescu de minim 3 ori pe zi ca ROMANIA nu este o barca, sau chiar un urias petrolier, care trebuie adusa la mal, doar pentru a se salva marinarii. A conduce tara nu inseamna a reduce institutiile statului la nivelul unui echipaj de barca, adica la nivelul puterilor sale intelectule menegeriale. Forta si puterea de cuprindere cu mintea si cu vointa politica a destinului unei natii nu este data oricui pe lumea asta, cu atit mai putin celor care pot zidi ceva sanatos si statornic in destinele neamurilor.

    Va multumesc, cu respect.

  9. 9 contele noiembrie 23, 2009 la 8:00 pm

    „In fapt, voturile clar exprimate impotriva lui Traian Basescu sunt mai mult decat suficiente pentru a-l invinge pe acesta in turul II”.

    Aţi spus înainte că aproape toate celelalte voturi au fost contra lui Basescu. .
    Deci Basescu va avea în al doilea tur, să spunem ,maximum 35%?
    Cred că sunteţi prea optimist.

  10. 10 Doru noiembrie 23, 2009 la 8:02 pm

    Un parteneriat Basescu-romani este suprema demagogie insailata in Modrogan, si ca deobicei la Basescu, e invers: el vrea sa sara in bratele romanilor, si poate ar avea vreo sansa, numai ca romanii stiu ca nu sare doar el, ci sare laolalta cu Udrea, cu Blaga, cu Videanu si Pogea si Placinta, adica trista echipa PDL ale carei subtilizari bugetare ne-au pus economia la sol. Clasa politica a aratat ca nu-i face niciun fel de concesii, dar acum e randul romanilor sa-i arate ce au simtit traind atat de ‘bine’ si sa nu-i faca nici ei concesii. Acum are ocazia sa ‘joace’ oricat, sa planga oricand si sa reformeze orice dar PDL ar trebui sa inteleaga ca au ultima ocazie ca EI sa-l reformeze pe Basescu urgent si astfel sa rezolve complet ecuatia momentului. Populatia stie ca nu poti salva pe cel ce se scufunda fara sa-i salvezi si hainele, adica partidul, asa ca partidul ii poate cere sa-si arunce hainele pe mal si sa-i lase in pace, altminteri salvatorul poate ar vrea sa-l salveze insa dezbracat doar ca el si PDL-ul s-au compromis singuri reciproc si s-ar vrea acum salvati impreuna. Coniventa lor a fost ca ei sa-l realeaga iar el sa-i lase sa sifoneze departe de institutiile abilitate, si le-a mers suficient cat sa-i faca fericiti pentru multe vieti, insa orice sifon se termina, tocmai el ar trebui sa stie perfect asta. De partea noastra, poate KJ nu e solutia perfecta dar macar e o solutie comuna buna de pus pe gard ca s-o vada lumea, iar partidul si Senatul cu a doua functie in stat inseamna mult, nu? OK!

  11. 11 Olivia Maria MARCOV noiembrie 23, 2009 la 8:10 pm

    eu nu am vazut conferinta de presa, efectiv nu mai am chef sa aud ce spune traian basescu.
    acum, de fapt, ce mai conteaza, ce mai poate el sa ne spuna azi ?
    oricum nu ne spune ceea ce nu stim !

  12. 12 dielda dinu noiembrie 23, 2009 la 8:11 pm

    Si eu am vazut tot un personaj disperat, sobru…

  13. 13 Olivia Maria MARCOV noiembrie 23, 2009 la 8:13 pm

    remarc ca a obtinut totusi voturi multe in ciuda anuntului cu privire la politica pe care si-o va continua el, daca ar fi reales, aceea de a tot da afara lumea din locurile de munca.
    si nu stiu cum se explica acest lucru, e un mister !
    in schimb si fara vreo semnificatie , mi-a placut sapca cea noua si chic a lui ion iliescu, cred ca are o colectie intreaga, aceasta e insa ceva nou si e frumoasa.

  14. 14 Criticos noiembrie 23, 2009 la 8:20 pm

    Dle Năstase, pe blogul dumneavoastră şi-a făcut recent apariţia un giuvaer rar, specialist mai ales în înţelegerea intereselor românilor pe termen lung. Şi – n-o să vă vină să credeţi – singurul lider politic a cărui intuiţie (căci aici de intuiţie e vorba spre deosebire de specialist – el gândeşte adânc!) merge în direcţia bună este nimeni altul decât circarul! Luaţi aminte! Şi luaţi aminte ce se întâmplă pe blogul dumneavoastră, că nu e de bine!

  15. 15 andreeandrei noiembrie 23, 2009 la 8:21 pm

    domnule nastase,cred ca domnul geoana va castiga,dar nu datorita dumnealui ci datorita faptului va este altceva decat basescu.candidatul d-voastra nu este politicianul meu preferat,am sa il votez din motivul mai sus amintit.chestia cu cel mai putin rau dintre doua rele.

  16. 16 alex.dumitrascu noiembrie 23, 2009 la 8:23 pm

    Discursul despre ‘referendum” si despre „popor” al lui Basescu este o smecherie ieftina, bazata pe lipsa de informare a electoratului.
    Nu s-a inteles bine cand este validat referendmul, nu a explicat nimeni nu a insistat nimeni. Televiziunile, partidele si ong-urile au o mare vina aici.
    Foarte multi si-au anulat buletinele la referendum, crezand ca nu vor fi socotite in numarul celor 50% necesare. Altii nu au cerut sa se bareze in fata lor locul de semnatura pentru referendum , au lasat buletinele pe masa comisiei, de unde le-a luat bineinteles un binevoitor si le-a introdus in urna. Cei mai multi au crezut insa, ca daca voteaza negativ la cele doua intrebari, voturile lor nu vor fi contabilizate in cele 50% necesare validarii.
    Si zecimea aia de procent peste 50% provine sigur din voturi duble, chiar nu se poate face o verificare?
    Din spirit de dreptate si demnitate ar trebui totusi sa-l conteste cineva, acum sau mai tarziu. E si asta o forma de respect pentru electori.

  17. 17 neutrino noiembrie 23, 2009 la 8:27 pm

    Inaintea primului tur de scrutin al alegerilor prezidentiale dl. Adrian Nastase a facut pe ultima suta de metri doua gesturi care s-au vrut strategice si decisive:

    a) A indemnat populatia sa saboteze referendumul propus pentru continuarea reformei politice in Romania. Rezultatul s-a vazut.

    b) Si-a exprimat pentru prima oara in mod explicit sustinerea pentru Mircea Geoana sperand ca aceasta mutare (facauta doar dupa ce a fost clar ca Geoana si nu Antonescu va intra in turul doi) ii va aduce lui Mircea Geoana un bonus in intentia de vot de la 31% cu cat era creditat de sondaje la 40% (procentaj avansat pe aceeasi ultima suta de metri de catre dl. Nastase). Rezultatul s-a vazut.

    In acest context se pare ca singura solutie rezonabila prin care dl. Nastase i-ar putea face fericiti pe nefericitii care bantuie pe aici in cautarea lui Dumnezeu in persoana lui Geoana ar fi ca in preziua turului doi al scrutinului prezidential dl. Nastase sa-si declare fara echivoc sprijinul total si neconditionat pentru Traian Basescu. Dupa gestul ratat al liderului spiritual al PSD, dl. Iliescu care a declarat imediat dupa iesire de la urne ca a votat cu Bases… Geaona, sustinerea lui Traian de catre Adrian nici macar n-ar fi chiar asa o premiera, dar rezultatele ar fi garantate (cu conditia ca dl. Nastase sa nu cedeze pornirilor sale involuntare catre ironie fina, exagerat de fina). Altfel ne vom trezi iarasi pe cap cu dictatorul inca 5 ani de zile. Va doresc inspiratie. Si desigur si expiratie.

  18. 18 theodora0303 noiembrie 23, 2009 la 8:31 pm

    Domnule Nastase,
    Din pacate acum depindem de ce o sa hotarasca electoratul PNL-ist. Nu e placut sa depinzi de altii, dar asta e, era prea frumos sa castige Geoana din primul tur.
    Ma tot intreb de aseara: Pot liberalii sa uite tot ce i-a facut Basescu lui Tariceanu? Ce vor vota liberalii in turul 2? Vor vota Geoana sau Basescu?
    http://theodora0303.wordpress.com/2009/11/23/depindem-de-votul-liberalilor/
    Cu respect

  19. 19 neutrino noiembrie 23, 2009 la 8:37 pm

    Acum ceva vreme, intr-un moment total neinspirat, am facut anumite recomandari de lectura anumitor animatori de pe blog. Este momentul sa reiau una dintre ele in speranta ca de data aceasta nu va scapa analizei competente a strategilor pragmatici care bantuie pe blog. <A href="http://www.revista22.ro/triade-si-coalitii-o-aluzie-5258.html&quot;)Cheia realizarii unei aliante eficiente intre Geoana si Antonescu pentru infruntarea lui Basescu in turul doi se gaseste AICI. Nici macar nu pretind recunostiinta!

    Pentru solidarizarea votantilor lui Antonescu (actualmente apatici si dezamagiti) cu marele om politic Mircea Geoana, viitorul presedinte al Romaniei am gasit ceva care-i va face sa nu mai stea pe ganduri si sa voteze cu PSD-ul AICI

    Mult succes tuturora.

  20. 20 neutrino noiembrie 23, 2009 la 8:45 pm

    @Criticos – Doamna avertismentul d-voastra face toti banii. Asa este ca simtiti amenintarea? Daca asta vi se intampla d-voastra, o „retrograda” cu pretentii si tarie de caracter ce sa ne mai asteptam de la labilii obisnuiti care pot citi (auzi enormitate!) chiar pe blogul d-lui Adrian Nastase, opinii contrare. Desigur ca ar trebui luat aminte. Revolutie pe blog ne trebuie noua acuma cand tara arde? Asta ati vrut sa spuneti, nu? Eu asta am inteles. Daca gresesc va rog sa ma corectati inainte de a se produce vreo drama inutila. Cu stima!

  21. 21 Criticos noiembrie 23, 2009 la 8:45 pm

    @Aya
    Cum stăm cu îndepărtarea elitelor?! Ce zici de „orăşelul ecologic Mizil”? Îţi place?

  22. 22 RD noiembrie 23, 2009 la 9:07 pm

    Măi oameni buni.Nu faptul ca Traian Băsescu nu va mai fi preşedinte e soluţia acestei ţări.

  23. 23 neutrino noiembrie 23, 2009 la 9:16 pm

    @Criticos – Doamna dar chiar va raman recunoscator pentru trimiterea la “orăşelul ecologic Mizil”. De ce ar trebui sa-i placa Ayei? Dupa cate stiu eu Aya nu e o provinciala. D-voastra nu va place? Ar potea fi ecologizat chiar oraselul d-voastra. Desigur ca ar merita la fel de mult. Sunt convins ca nu sunteti singura cu acest profil in acel maret oras sau cartier. Din ce zona folclorica proveniti? Daca nu sunt indiscret… Cu stima.

    P.S. Vad ca cineva a luat aminte la indemnul d-voastara si ezita sa-mi scoata din „spam” un amarat de mesaj intelecualist pentru intelectualii de pe blog. Ar fi pacat sa se piarda. Dar in fine cu spam-ul nu te poti pune.

  24. 24 Criticos noiembrie 23, 2009 la 9:28 pm

    @ Neutrino
    Singura enormitate de aici este maniera în care discutaţi pe blog chestiuni de ordin personal ale altora. În rest, ce să spun?! Nu mă mir că v-aţi aciuat de blogul dlui Năstase. Ca ziarist nu prea sunteţi vandabil – fapt dovedit – şi blogul ăsta (ale cărui rezultate oglindite în statistică le comentaţi cu atâta ifos) este – cu terminologia dragă dumneavoastră – vandabil. Şi nu înţeleg ce grijă teribilă v-a năpădit aşa deodată pentru interesele românilor, că, deh, acu vreo doi ani aţi declarat pe la Realitatea TV că opţiunea revenirea în România/ rămânerea în SUA a o hotărât-o banul aruncat. Şi ce noroc pe noi că banul ne-a fost binevoitor! Altfel habar nu aveam, bieţii de noi, care ne sunt interesele pe termen lung! Mi-a plăcut în emisiunea cu pricina mai ales imitarea cosmetico-stilistă (că aşa se spune cool) a lui Grigore Alexandrescu.

  25. 25 instalatorul noiembrie 23, 2009 la 9:50 pm

    Criticos: stiti cam ce poate fi cu cineva care analizeaza automat pozitiile cuvintelor in propozitii si o duce greu cu „artimetica”?
    Haideti sa va zic eu, pe scurt: e un om necajit pentru zona politica si care percepe politica superficial, la nivelul mestesugirii cuvintelor.
    Politica se sprijina pe mai multe stiinte, pentru a fi ea insasi o stiinta: sociologia, o parte din antropologie, filosofia (politica), matematicile (statistica, dar nu numai), teoria sistemelor, economia. Si altele. Fiecare dintre aceste stiinte constituie totodata si porti de intrare in lumea ceva mai profunda a politicii. Omul nu beneficiaza de aceste porti si atunci incearca intrarea in politica si intelegerea ei printr-o falsa poarta, numita Traian Basescu. Atunci cind am citit comentariul sau in care si-a expus consideratiile politice, mi-a fost mila. Problema lui – si a noastra intr-un fel – este aceea ca practica atacul la persoana, ca un reflex al faptului ca probabil este foarte orgolios, al faptului ca nu are suficiente cunostinte pentru a aborda mai serios domeniul si al faptului ca partizanatul il indeamna sa faca totusi ceva. Si atunci incearca sa creeze un soi de superioritate personala, care nu poate tine insa loc de una politica. Are si o sarcina, autoimpusa cred, foarte ingrata, aceea de a apara subredele pozitii – din punct de vedere ideatic – prezidentiale. De aici si un soi de topaiala pe blog, de la atacuri la persoana la „poste ale redactiei” si la tentative de a se substiui – prin mesaje nedorite catre altii – proprietarului blogului. Si cade intr-un schematism banal, intr-un comportament de politruc pe care le-ar putea aplica la fel de bine si altii mai vaduviti de cultura ca el. Cum scriam, un om necajit si care incearca o extindere de competenta. „Oraselul ecologic Mizil” este o sinteza a unor subiecte care au fost discutate pe blog, inainte ori dupa ce dl Nastase a prezentat un orasel german. Este putin cam devreme pentru a depasi practic stadiul de lozinca, deoarece uneori eficienta economica industriala si ecologia se cam bat cap in cap. Dar cred ca partial se poate discuta.

  26. 26 eficientaenerg noiembrie 23, 2009 la 9:58 pm

    Se confirma-cine e Sus si la Guvernare-pierde Alegerile-poporul cu 10 insi,10 pareri si 4-5 voturi reflecteaza la „Viata mi-e grea,ce vor face copiii mei..in acest capitalism,de ce traim doar 72 ani ,cum plec si eu in Spania..si acum masiv in Canada/am deja fata de la fosta sotie,ce maninc maine,sa moara vecinul-sa ii iau si eu ,capra,de Pasti…!”.Deci:idei,actiuni..sa fie Bine!Nu ca stii sa bei,dansezi,dai mana,sa-mi traiasca Udrica…Azi:ca ne intoarcem la 1989 cu viitoare alianta/dupa ce am condamnat comunismul,dar,imi place-prostitutia….,huo-Parlamentul/din 2009-neperformant,cunosc-12 ani s,i eu, Deputat..! Adriane-voturi cu Sperante,Credibilitate si ,apoi,activate-Prim-ministrule si in 2009-2012!Cu Energia mea:ANRM-confirma-ceea ce afirm EU-Pedros ,deputat 12 ani,pardon-DePutin…nepotul lui…,din 2007-analizand unele estimari din HG nr.1069/20007-Strategia energetica a Romaniei:14 ani-petrol si 15-gaze naturale; 8 –uraniu; 32-carbune.Sa reflectam-la ce citim:«Aţi lăsat poporul fără mâncare, fără căldură, fără lumină. Pentru ce chinuiţi poporul în felul ăsta?». Tovarasul …Niciolaie…Oftează şi zice: «Da. Am fost obligat să o fac. Am cumpărat petrol şi gaze din URSS şi am convenit, în schimbul acestora, să dau carne şi alte alimente. Din cauza ruşilor sunt în momentul de faţă eu acum, aici, între voi».-totul in publicatia Adevarul!

  27. 27 instalatorul noiembrie 23, 2009 la 10:01 pm

    Nu cred ca asta este ceea ce merita dl Basescu.

  28. 28 GHEORGHE noiembrie 23, 2009 la 10:41 pm

    Dragi tovarasi de blog si domnule Nastase,

    Sper din tot sufletul ca aceasta euforie a estimarilor partizane sa nu cuprinda PSD-ul sustinatorii lui.

    Repet ce am scris deja pe acest blog, chiar daca imorala, mutarea cu referendumul a fost si este periculos de geniala si numai considerata ca atare ea poate fi anihilata.

    Existenta acestui referendum, care este perceput de 80% din alegatori ca fiind impotriva partidelor, anuleaza influenta acestora asupra alegatorilor care vor vota cu singurul candidat capabil, in intelegerea lor, de a concretiza rezultatul acestui referendum: Traian Basescu.

  29. 29 ellasarya noiembrie 23, 2009 la 11:03 pm

    Eu zic să nu vă bucuraţi încă. Aşa m-am bucurat eu acum 5 ani după primul tur şi am luat-o-n bot în al doilea, rămânând interzisă la aflarea rezultatului de necrezut. E mai bine să nu exaltaţi. Chiar dacă Antonescu spune că nu-l vrea pe Băsescu, liberalii s-ar putea să-l prefere, inclusiv ungurii şi ceilalţi mai puţin convinşi că Băselu e o alegere proastă.
    Cred că dl Geoană ar trebui să nu-i mai facă atâta curte lui Antonescu fiindcă nu-i aduce voturi în plus, ci – paradoxal – îi scade şansa la ocuparea tronului.
    Nu vreau să văd un preşedinte în devenire că cerşeşte la colţul străzii, chit că este unul liberal şi – desigur – unul „pavat cu aur”:

  30. 30 georgianp noiembrie 23, 2009 la 11:08 pm

    Ce abordare faceti..:) Daca tot analizati votul „anti”-Basescu pe care l-a dat poporul fata de persoana actualului presedinte, ar trebui sa incercati sa fiti obiectiv si sa spunetii care este votul :anti” – Geoana pe care acelasi norod l-a exprimat si fata de candidatul PSD. Mai nou, votul se da „anti’ candidat si nu „pentru” un candidat. Intotdeauna faceti majoritati si priviti lucrurile doar din pozitii care va convin. Daca spre ex Geoana ar castiga viitoarele alegeri prezidentiale cu 51 %, cel mai probabil veti scrie pe blog ca 51% dintre romani au votat „anti”- Basescu…. Este si aceasta o maniera de a vedea lucrurile, nu?

  31. 31 Criticos noiembrie 23, 2009 la 11:21 pm

    @instalatorul
    Intraţi în categoria retrograzilor? Păi temeţi-vă de urechelile pe care le aplică noul magistru întru interesele pe termen lung ale românilor! Observaţi vă rog că, după ce că sunt retrogradă, mai sunt şi provincială şi încă dintr-un mic orăşel. Realizez acum că mi-am luat nasul la purtare şi nu-i frumos din partea mea. Mi-am pus cenuşă pe cap şi sunt la penitenţă. Vă sfătuiesc să faceţi la fel!
    Trecând de la glumă la serios, vă mulţumesc.

  32. 32 neutrino noiembrie 23, 2009 la 11:22 pm

    Criticos ma confunda cu cineva, iar Instalatorul cu cu totul altcineva ceea ce nu-i imiedica sa se inteleaga foarte bine intre ei in baza cunostintelor comune de sociologie, o parte din antropologie, filosofie (politica), matematicile (statistica, dar nu numai), teoria sistemelor, economia. Si altele. Fiecare dintre aceste stiinte constituie totodata si porti de intrare in lumea ceva mai profunda a politicii in care cei doi simpatici interlocutori respira ca pestele in apa. Mai prost stam cu intelegerea propozitiilor simple si cu aritmetica dar desigur ca asta chiar nu conteaza.

    Criticos, doamna va rog sa-mi satifaceti o curiozitate umana. Cu cine ma confundati? Cineva pe un blog (ah) alternativ tocmai mi-a zis ca as fi enigmaticul erudit-troglodit (parca) M.C. Spuneti-mi macar daca initialele coincid ca sa stiu si eu cat de convergent sunt cu descrierea trista pe care mi-o face cu speranta dl. Instalatorul. Daca nu va cer prea mult. Cu stima.

    P.S. Profit de bunavointa dv. pentru a preciza ca linkul la care se gaseste cheia pentru solidarizarea Geoana-Antonescu se afla AICI.

  33. 33 badeablog noiembrie 24, 2009 la 12:38 am

    Comentariu scurt : Sper la normalitate . Si sper ca in acest caz PSD-ul sa nu se linistiasca asa cum a facut in 2004 atunci cand Romania a pierdut sansa de a avea nu „normalitate” asa cum o numiti dumneavoastra ci putere si recunoastere (din pacate in acesti 5 ani nu v-am avut presedinte)
    Candidatul de acum al psd-ului este mult inferior lui Nastase dar net superior lui Basescu. In 2004 v-am votat pentru o Romanie puternica acum o sa il votez pe Mircea G. pentru normalitate.
    P.S. : Daca sunteti un amator de bloguri puteti sa in incercati si pe al meu (m-ar onora)

  34. 34 Stefan noiembrie 24, 2009 la 2:13 am

    L-am votat pe domnul Crin Antonescu in primul tur, cred are un mare potential si nu a terminat tot ce avea de spus in politica romaneasca. Cu toate acestea, in turul doi, mi se pare mult sa-l votam pe Geoana, sau, mai degraba, ceea ce inseamna sa-l votam pe Geoana. Mi-e sincer frica de ce va urma in Romania cu Vaghelie in proximitatea presedintelui.
    Refuzul radical al raului pe care l-a reprezentat Basescu pentru Romania, nu poate cautiona la nesfarsit orice optiune. Am senzatia tot mai certa ca incepem sa ne lasam manipulati de PSD care utilizeaza avantul nostru anti PDL pentru a obtine sprijin in turul II.
    Ceea ce mi se pare suspect, e si graba cu care Geoana se grebeste sa accepte orice conditie, mizand probabil pe o noua alianta de conjunctura cu PDL dupa alegeri cu care sa declanseze o motiune de cenzura si sa-l tranteasca pe Johannis. Adica, sa fim seriosi, cat timp va admite camarila pesedista sa fie la putere dar sa nu aiba acces la resurse pentru baroni?
    In orice caz, eu unul, simt ca refuz mai degraba o asociere cu PSD decat una cu Basescu.

  35. 35 blogideologic noiembrie 24, 2009 la 5:56 am

    @ Adrian Năstase
    „scopul comun trebuie sa fie revenirea la normal a politicului din Romania. Pe termen lung, inclusiv cresterea increderii populatiei in procesul politic. Or, toate acestea nu pot fi atinse fara inlaturarea lui Traian Basescu. De aici trebuie sa inceapa drumul de reconstruire a normalitatii Romaniei.”
    De acord, dar acestea sunt etape spre normalitate schiţate de omul politic Adrian Năstase. Ele sunt OK, însă judecata ar trebui extinsă pozitiv sau negativ, cum de altminteri se şi întâmplă în paleta comentariilor. Recunosc, îmi plac acele comentarii pozitive care se îndepărtează de la “ţapul” comediei. Mai socotesc că blogul Adrian Năstase are valoarea culturală adăugată prin admiterea comentariilor filtrate ce arată lumii româneşti, lumii româneşti atente şi contemplatoare din Agora ţărănească precum aceea de la Voroneţ, un condensat al stării limbii române la stadiul dell’arte. Cineva scriind în aproximativă românească, –ce poţi aştepta de la familia de alogeni din centrala securităţii din Bucureşti?–, ataca orice tendinţă de aducere a limbii române la stadiul celei de a doua modernităţi, a doua modernitate pentru care pleda Constantin Rădulescu-Motru încă la 1904, deci alogenul conectat cu centrala securităţii din Bucureşti caracteriza cea de a doua modernitate în Concept drept “fascism românesc” şi invoca imprecaţii à la BHL împotriva spiritului Nae Ionescu :-). Prelegerile lui Nae Ionescu din 1926 (arăt cu mare grijă anul, 1926, pentru că unii, aceiaşi 🙂 , mă vor acuza de propagandă pentru legionarism!) au fost de o calitate intelectuală excepţională, neegalată până acum în cultura română. Către sfârşitul primăverii anului 1926, filosoful Nae Ionescu ţinea o prelegere lămuritoare despre realitate studenţilor Universităţii din Bucureşti. Din epistemologia kantiană se ştie că sistemul construit prin atribuirea de realitate obiectivă percepţiilor este falacios. Prelegerea lui Nae Ionescu stârneşte entuziasmul unei generaţii noi. Acea prelegere “kantiană” şi “hegeliană” privind constituţia realităţii prin “conştientizare” a format un Ego naţional într-o naţiune rămasă practic fără învăţători, morţi luptând în primul război mondial, dacă nu a fost cumva hecatombă unde au fost aruncaţi intenţionat de un general francez venit să dea ordine în România ! Ideile din prelegerea lui Nae Ionescu descend fără condescendenţă în cultura română, influenţând mai ales „dăscălimea” tînără, ce îşi va construi altfel lecţiile. A fost un exemplu superb de „top-down approach”, de abordare conceptuală descendentă ce ar trebui reînvăţată de naţiunea noastră, căci numai aşa poate fi continuat un Ego naţional românesc. Să mai observ că mijloacele ideologice, deviante pentru că non-epistemologice, folosite azi pentru a combate arhetipurile culturale dezvăluite în acea prelegere a marelui Nae Ionescu, o prelegere ideologică primară bazată pe epistemologia intelectualismului desacralizat din Epoca Luminilor, sunt tendenţioase si lamentabile. Prelegerile marelui Nae Ionescu, –unii vor rîde, se vor enerva de anaforă!–, construiesc pentru noi, românii, o punte imperială de porfir (altă anaforă învăţată de mine din citirea poeziei lui Dimitrie Bolintineanu, acest “porfir” este anaforă anti-ManolescuetCărtărescu) peste un hiatus arhival impus nouă de Voltaire, de epoca fanariotă lăudată acum dincolo de orice măsură, şi în vădit spirit anti- românesc, de cărţile publicate de culturnicul Gabriel Liiceanu la editura Humanitas (fosta Editură Politică al cărei patrimoniu a fost predat lui Gabriel Liiceanu de predatorul alogen Silviu Brucan, şi acceptând “darul” din “prada de război” anti-Romania a barbarului Silviu Brucan, Gabriel Liiceanu s-a aliniat şi el predatorilor de România, ce degradare extremă!), hiatus arhival impus de ideologia păcii de la Kuciuc Kainargi din 1774, o ideologie negată la un moment critic din cel de al doilea război mondial chiar de Winston Churchill şi diplomaţia lui Franklin Delano Roosevelt 🙂 în mesaje către mareşalul român Ion Antonescu. Prelegerile din 1926 ale lui Nae Ionescu depăşesc pseudo-filozofia istoriei scrisă acum de un intelectual francez modest ca spirit. Basmele populare ale românilor conţin mult mai multă filosofie a istoriei decât propaganda lui BHL pentru “drepturile poporului ales”. De-ntrebi “Ales de cine?”, ţi se aduc imediat furibunde acuzaţii :-). Chiar şi o relectură în grila celei de a doua modernităţi a textelor regretatului Zaharia Stancu re-statuează valoarea imensă pentru cultura română a novelei “Desculţ”. Este un text românesc de o subtilitate extremă, cu mai multe cifruri decât orice roman de Dan Brown! Îmi amintesc că imperativul “Să nu uiţi, Darie!”, pe care îl citeam în copilărie din textul tipărit pe ieftină hârtie de ziar, se suprapunea şi amesteca alchimic mesajului de ortodoxie românească pe care îl auzeam în familia mea de refugiaţi basarabeni de la Nistru. Eu sînt sceptic că Vladimir Tismăneanu, coordonatorul marii neruşinări chemată Raportul Tismăneanu, în copilăria lui din Cartierul Primăverii, unde locuiau nomenklaturiştii, auzea ceva despre Sfinţii Ierarhi de la tatăl său Lioncik Tismeneţki, marele prigonitor al românilor din judeţul Soroca în perioada Gulagului din 1940-1941. Vladimir Tismăneanu şi Horia Roman Patapievici auzeau în copilăria lor din Cartierul Primăverii numai înjurături către Sfîntul Ierarh Ioan Gură de Aur !

  36. 36 blogideologic noiembrie 24, 2009 la 7:09 am

    @ Criticos
    „Mi-a plăcut în emisiunea cu pricina mai ales imitarea cosmetico-stilistă (că aşa se spune cool) a lui Grigore Alexandrescu.”
    Nu am văzut emisiunea. Puteţi spune mau multe despre „imitarea cosmetico-stilistă a lui Grigore Alexandrescu”? Chiar mi se pare cool 🙂

  37. 37 Zeus noiembrie 24, 2009 la 9:01 am

    Cu cine ati votat? Stiu sigur ca nu cu Traian Basescu.

  38. 38 leo noiembrie 24, 2009 la 9:25 am

    ştiu eu, ştiu eu cine-i MC – Mircea Crişan! Altfel nu se esplichează umorul… 😆
    o fi ashkenazi sau ovrei?! ooops, n-avea dăstui preteni p-acilea, îi mai ăcui unu bun… 🙄

  39. 39 santinela noiembrie 24, 2009 la 9:37 am

    Cred ca Basescu va folosi la maximum avantajul dat de referendum.Mai cred ca nu-l avantajeaza pe Geoana o confruntare cu Basescu.Acesta ar trebui lasat sa se „piarda” pe la OTV ,B 1 TV,Etno.

  40. 40 contele noiembrie 24, 2009 la 10:14 am

    @A.N.

    Dacă vorbim de normalitate aş vrea să ştiu şi eu care este normalitatea pe care mi-o va oferi d-ul Geoană după ce va câştiga alegerile . Nu de alta,dar l-am văzut la televizor pe Vanghelie cum jubila .Când am văzut căt de normal părea cu haidamacii rânjind în jurul lui…Sper ,domnule Adrian Năstase ,să vă văd pe d-stră în jurul preşedintelui şi nu pe înalţii bărbaţi de stat Oprişan,Vanghelie ,Mazăre…

  41. 41 che noiembrie 24, 2009 la 10:28 am

    sunteti chiar asa sigur ca aripa tariceanu (pe care il respect, totusi, mult si sper sa ne inselam) nu-l debarca pe crin si trec de partea basescului????

  42. 42 che noiembrie 24, 2009 la 10:37 am

    pentru cei care nu-l vor pe geoana din cauza lui vanghelie: bine ca-l vreti pe base, ca vine cu genialii si reperele morale udrea, videanu, cocos, berceanu, stralucitorul bok- cel care si-a negat teza de doctorat, blaga, base-fratele, eba si lista e luuuunga, doamne iarta-ma. eu zic sa-i luati direct acasa si scutiti-ne!

  43. 43 Catalin Cindea noiembrie 24, 2009 la 10:41 am

    Dle Adrian Nastase, va citesc de ceva timp blogul, pentru ca m-a uimit prin obiectivitate. Totusi, observ cum discursul de campanie isi face loc aici.
    A spune ca in 22 noiembrie 2009 70% dintre cei care au mers la urne au votat impotriva lui Traian Basescu, este la fel cu a spune ca in 28 noiembrie 2004 60 de procente dintre voturi au fost anti-Nastase.
    Ori stim ca aceasta este o interpretare grosiera, simplista a realitatii. Votul nu este niciodata unul in totalitate negativ. Cele mai bune exemple sunt partidele de nisa UDMR si PRM, care au un electorat stabil de 20 de ani incoace. Sunt convins ca si PNL-ul are un electorat fidel.

  44. 44 Vasile, noiembrie 24, 2009 la 11:18 am

    Domnule Adrian Nastase,

    Cind ati scris articolul de mai sus ori ati uitat ca traim in tara paradoxurilor , or ati omis voit un alt adevar , care trebuie spus pina la capat.
    Citez Aproape 70% dintre cei care s-au prezentat duminica la vot au ales sa voteze pentru altcineva decat Traian Basescu inchei citatul.
    Probabil intr-un procent si mai mare romanii spun ca ne indreptam
    (politic si economic) intr-o directie gresita. Aceiasi romani , care spun ca ne indreptam intr-o directie gresita, voteaza pro prebiscitul fanariot al Presedintelui Basescu.
    O vorba din popor spune , „dracul sa ne inteleaga”, o alta vorba spune sa ne ia dracu!
    Deranjanta ,de cealalta parte este reactia diasporei,ei de acolo,vad problemele romanesti mai bine decit noi , si se exprima de parca noi,i-am sfatui moral si nu numai , pe dansii, ce presedinte sa-si aleaga.
    Ideea finala ar fi sa vedem cit la suta din cei 70% vor iesi la vot si vor vota fatis contra lui Traian Basescu.

  45. 45 Vasile, noiembrie 24, 2009 la 11:27 am

    Nici nu stiti ce rau imi pare de cita dreptate am!

    -Tare imi e frica ca nu Basescu primeste cea ce merita ci Romania in tot ce reprezinta o tara!

    Ma vad obligat sa repet ce am mai spus inainte de vot . De fapt fenomenul etalat de mine anterior zilei votului a devenit certitudine , Tinta PDLeului a fost atinsa s-a fraudat de fapt majoritatea de 50%, si s-a cistigat un atu pentru campania urmatoare a presedintelui Traian Basescu..Candidatul Geoana va pleca in cursa dupa locul doi , intr-o cursa cu handicap..
    Ajutorul insa nu poate veni decit tot de la narcisistul Crin!

    Prezenta la vot a facilitat frauda. Din categoria cretinilor care se cred valori matematicianul Cristian Tudor Popescu , nota excentric frauda exponential mai mica intr-un un raport invers geometric , care ar fi afectat eventual acest tur de scrutin.Din categoria cretinilor care se cred valori.Mai popescu, stai jos nota patru, pe aceasta frauda s-a validat o majoritate, ai inteles?
    Am spus inainte de vot ca nu voi merge la vot si ca cuceritorul Crin Antonescu nu este decit un Basescu 2. Lamentabilul Antonescu a preluat mesajul lui Basescu .”de vina sunt mogulii Voiculescu si Vantu. Din care cauza PNListi mai bine saraci cu duhul dar cinstiti , adica cu un Tariceanu in frunte decit cu narcisistul Crin care indiferent de scorul atins dde PNL , pericliteaza sansa acestei tari de a se redresa moral..Dupa zvonuri solii sau daca vreti iudele au fost Orban si Boureanu.
    Nu stiu ce sanse poate avea dl. Geoana, de fapt PSD ar trebui sa mearga acum cu totul pe o carte , inca o confruntare cu Basescu , cine stie , poate dl. Geoana nu va mai trage cu ochiul la biletel, cum amintea “impartitorul de sacose electorale” Contele.De fapt acelasi conte care a uitat ca tot discursul lui Basescu de la confruntarea de vineri s-a bazat pe notite si biletele.
    Presedintelde Basescu are o tema , reforma societatii prin reformarea parlamentului. La cei peste patru milioane de tampiti si hoti care-si fura propria caciula , merge.
    Frauda a fost , nu cred ca PNListi au stat cu miinile in san, s-au confirmat autobuzele lui Nica, nu s-au confirmat si siglele ,inscrisurile tiparite pe acestea. Acum avem certitudini sau instrumentat 50-80 de dosare penale, care este raportul si cum se regasesc penalii vs partidele politice , in aceleasi procente, 22 – 31 – 34% ?
    Din nou cei mai murdari ,din nou cei mai inceti la minte , restul partidelor au percutat cu intirziere.Hotul Marmurescu Videanu a strigat primul inaintea inmarmuritilor din PSD si PNL , “ Fratilor hotii”! Un merit aparte are PRMeul ,ei striga hotii chiar cind nu-i nimic de furat.
    In final am o nedumerire.De ce pentru evitarea fraudei, si modelarea clasei politice Basescu nu a initiat un referndum in care romanii ar fi fost intrebati : Doriti un Vot obligatoriu, ca singura modalitate de inlaturare a frauadei electorale? Sunt curios ce vot sau ce raspuns ar fi avut aceia care a fost de acord cu transformarea parlamentului in Marea adunare Nationale!
    Reformarea clasei politice , o viata mai buna, o tara la nivelul Europei , o natiune emancipata sunt doar fantasme. Nu le vom avea nici o data, majoritate de peste 50% o formata din hoti, care isi fura propria lor caciula in speranta de mai bine are grija de minoritate in mod democratic de fiecare data.
    Sa traiti bine!

  46. 46 Ghita Bizonu' noiembrie 24, 2009 la 11:32 am

    Vasile amice ce e greu de inteles ?
    Daca Chiombu o sa zica ca iarna este ger o sa incepi sa spui ca nu e asa ?
    Asa si cu referendumul asta . Oamenii sunt de acord cu propunerile lui , nu cu el .
    Ma rog in anume limite sunt si eu de acord cu reducerea nr de parlamentari . Se pare ca Japonia se descurca cu 100 … Ma rog asa sa ii transmit ceva am zis ca nu .. pluis este o problema mai delicata in legatura cu reprezentantii minoritatilor . Ca sa zic asa nu am nimic ca fostu meu coleg Pambucian este in Parlament pe baza de paratenenta etnica ( desi era mai cunoscut ca lala cu barba valvoi decat ca armean ) insa ar fi prea mult ca el sa reprezinte 0,3 % din parlament
    IAr cu unicameralul mi se pare stupid. Mare cucar sa bagam bicameralul cand trebuia sa modificam iute legislatia ( unde este un jurist sunt 2 opinii, la 2 sunt 5 , la 3 sunt 9 samd ). Insa acu sa treecm la unicameral ptr ce?! Ptr ce am renuntat ? Prostie curata! NU!
    Si sa nu- i zici ca daca am pus tsmapila insemana ca l-am ajutat sa zica ca referendumu a trecut . Nu sunt sigur ca nu se bagau votuir albe ..ca la votarea Constitutiei …

  47. 47 Vasile, noiembrie 24, 2009 la 1:13 pm

    Nu .nu Ghita,

    Facem abstractie de ideea parlamentarului de ce este sau ce se doreste a fi parlamentarul, alesul care da stabilitate si normalitate statului prin legile propuse si adoptate in plen.
    Nu iti spun de ce pe linga judecatori de caz in tarile cu democratie reala exista si un juriu.
    Ce ne-am face daca in America miine Pasescu ajuns presedinte ar manipula americanul pentru reducerea numarul juratilor, sau de ce al congresmenilor?
    Instalatorul face un calcul al parlamentarilor si cred ca si al cistigurilor acestora. Tu chiar crezi ca este justificata micsorarea numarului parlamentarilor , cine ti-a soptit acest lucru ,o pasarica ?
    Nici un dobitoc din cei care au votat pro referendumul lui Basescu , nu a facut un remember, pentru a cumula actiunile ostile ,la care a colaborat si mas media oligarhilor impotriva parlamentului. Pot spune ca
    in mod sigur , anticipat , subversiv si antinational Basescu a creat o imagine proasta a parlamentarilor , care in marea lor majoritate sunt totusi oameni onesti, pentru ca sa exploataze aceasta imagine in ajunul alegerilor prezidentiale.
    Tu ce crezi ca atarna mai mult in buzunarul dobitocului care a semnat pentru referendumul lui Basescu salariul a 1000 de parlamentari de 5000 de lei sau micsorarea salarilor si pensiilor cu 10 lei a 7 milioane de salatiarti si pensionari??????
    Eu nu contest faptul ca cel mai potrivit numar al parlamentarilor ar fi
    de 50, de 80, sau de 300 ,in nici un caz un presedintele anti democratic poate fi persoana cea mai potrivita sa se ridice peste lege si sa propuna mobului , cine trebuie linsat!
    Ar mai fi si momentul acestui referendum , o chestie pe care nu mai doresc sa o comentez.

  48. 48 Criticos noiembrie 24, 2009 la 1:16 pm

    @blogideologic
    A fost aşa un taifas la care invitatul s-a prezentat cu o figură făcută să semene prin anumite detalii cu cea binecunoscută a lui Gr.Alexandrescu. Cu acel prilej a şi dat răspunsul pe care l-am menţionat la întrebarea ziaristului cu privire la motivaţia reîntoarcerii în ţară în locul unei cariere universitare de succes în SUA. Datul cu moneda (cap/pajură) s-ar fi petrecut chiar pe aeroport. Dacă invitatul nu ar fi fost scriitor, n-aş fi avut nimic de obiectat. La urma urmei e la latitudinea fiecăruia să-şi aleagă locul potrivit pe mapamond. Scriitorul cu vocaţie are însă o legătură specială cu limba. Nu mă mai întind eu acum la explicaţii că nu-şi găsesc locul aici. Mie însă răspunsul acesta, suprapus asupra naturii speciale a scrisului invitatului şi asupra altor observaţii făcute de mari scriitori obligaţi la exil (Th.Mann, spre pildă) mi-a displăcut violent.
    De altfel, ca să vezi cam cine e insul, uite-te ce spirite îşi permite pe seama simpozionului despre activitatea diplomatică a lui Blaga, pentru ca apoi să se lanseze în aprecieri critice aspre asupra pamfletului unui om politic, care, chipurile, nu s-ar ridica la înălţimea unui Muşatescu şi nu mai ştiu eu ce autor satiric. Cred eu ar socoti cu totul potrivit măcar un articol pe tema „ideile politice ale lui M.C.”

  49. 49 contele noiembrie 24, 2009 la 3:05 pm

    @che

    Ce-ar fi să căutăm în politică numai normalitatea şi să lăsăm geniile în alte domenii ! Dacă mergem pe principiul că al tău e mai urât şi-al meu e chiar puţin simpatic…Eu le zic „Pa!”la toţi”premianţii” ,indiferent de partid .

  50. 50 Criticos noiembrie 24, 2009 la 3:48 pm

    @blogideologic
    adaug un PS
    Toată această limbuţie critică (de altfel neîntemeiată, căci pamfletul cu pricina chiar are haz satiric) avea o ţintă cu ecou: să-i strice plăcerea dlui A.N. (care se chiar bucurase de cum îi iesise pamfletul) şi să-i minimalizeze satisfacţia pentru aprecierile pozitive, căci ce valoare aveau acestea, nu-i aşa?! Cei cărora le plăcuse erau, acolo, nişte necitiţi, vai de capul lor. Sentinţa adevărată venea de la cineva cu gust subţire, educat, care-i făcea marea onoare de a fi prezent pe blogul lui. O mârlănie lustruită, asta era postarea, căci, în ipoteza în care nu-i plăcuse, nimic mai simplu şi mai elegant decât să se abţină de la acest gen de comentariu (asupra valorii literare a textului). Mârlănia şi lustruită tot mârlănie se cheamă că este.

  51. 51 Aya noiembrie 24, 2009 la 4:04 pm

    @

    Blogideologic

    IAR TE MANIFESTI CA INTR-UN BANC CU BULA!

    Nu ai vrut sa ma crezi cand ti-am spus ca esti ca intr-un banc cu Bula, potrivindu-ti-se perfect o parafraza dupa poanta acestuia: tie, poate sa iti fluture cineva si un tramvai, tot la Vladimir Tismaneanu te gandesti.

    Iar ai scris o minciuna de ingheata apele.
    Citez:” Vladimir Tismăneanu (…) în copilăria lui din Cartierul Primăverii”.

    Vladimir Tismanenu NU a locuit vreodata in cartierul Primaverii: nici in copilarie, nici mai tarziu.

    P.S.
    As putea sa iti spun unde a locuit, ca sa vezi ca nu era vorba despre cartierul Primaverii.
    Dar nu cred ca e nevoie.
    Cand vine vorba despre Vladimir Tismaneanu, tu te prefaci, brusc, in Bula si, fidel logicii acestui celebru personaj de banc romanesc (se intelege de la sine ca il admiri pe Bula, in baza criteriului tau axiologic reductionist) ai fi in stare sa spui despre cartierul Primaverii ca se intindea in toata Capitala.

  52. 52 it noiembrie 24, 2009 la 4:56 pm

    Spulberarea mitului de presedinte reformator

    Traian Basescu va incerca sa-si confectioneze din rezultatele referendumului o cununa de lauri pe care sa o poarte pe cap in turul doi. Faptul ca peste doua treimi din votanti au fost de acord cu unicameralul si reducerea numarului de parlamentari este vazut de catre acesta drept o victorie care-i apartine in mod exclusiv. Dupa cinci ani in care a incercat din rasputeri sa-si impuna imaginea de reformator, Basescu chiar crede ca in primul tur a reusit acest lucru. Respectiv, ca referendumul, folosit ca un element de co-branding electoral (http://dianacismaru.wordpress.com/2009/11/23/co-brandingul-elector), ii va spori aura cezariana invingatoare, convingand astfel electoratul sa-i acorde un nou mandat. Nimic mai fals si mai utopic. In realitate, este vorba de un de-branding.

    Alegerile si referendumul au fost si trebuie sa fie privite in unitate si interconexiune, cel putin sub aspectul momentului si scopului de innoire, iar nu ca doua evenimente separate, fara nicio legatura intre ele. Adica exact asa cum a gandit si sperat si Traian Basescu, mizand pe transferuri de imagine de la un eveniment la altul, care sa-i aduca voturile necesare pentru a se mentine la putere.

    Numai ca electoratul, venit in numar neobisnuit de mare la alegeri, a dat peste cap calculele politicianiste. In aceeasi proportie covarsitoare, de doua treimi (aproape 70%), alegatorii nu l-au ales pe Basescu. Cum poate fi interpretat acest vot neasteptat, in coroborare cu cele de la referendum ? Daca rezultatele de la referendum au fost in mod clar un vot de blam acordat clasei politice, din care face parte si Traian Basescu prin partidul pro-prezidential, cele de la alegerea presedintelui au reprezentat la fel de limpede un vot negativ pentru locatarul Palatului Cotroceni. Mai pe sleau spus, alegatorii au fost de acord sa se faca reforma clasei politice, dar nu de catre Traian Basescu, care trebuie sa plece si sa lase locul unui alt presedinte. Transferurile de imagine s-au produs, dar nu in sensul dorit de Basescu, datorita unui lucru extrem de simplu si de bun simt: reforma si schimbarea sunt consonante, avand acelasi sens, de progres politic.

    In felul acesta s-a spulberat mitul presedintelui reformator. Traian Basescu nici nu avea cum sa fie parintele reformei. Tributar intereselor de familie si de partid, el a fost intotdeauna un judecator partinitor, care nu a urmarit prin asa-zisa reforma decat inlaturarea oponentilor din calea catre puterea personala. Adevaratul reformator este poporul, pentru ca este nepartinitor, puterea sa electorala fiind de grad/rang zero, deasupra tuturor celorlalte puteri ale statului.

  53. 53 Marcus noiembrie 24, 2009 la 5:08 pm

    @Aya: Buna seara! Lasand la o parte afectiunea si consideratia pe care i-o porti nejustificat (in opinia mea) lui Tismaneanu, chiar crezi ca el, din toti cei intelectuali inca in viata (adicatelea, care au trecut prin regimul de „DETINUT POLITIC”), care ar fi putut sa scrie nu un raport de condamnare a comunismului, fara a fi rizibil, penibil si fara niciun fel de efect, era persoana moral-indreptatia sa ia banu’ de la chiombu”?
    Altefl sa fii iubita si ce mai faci?
    marcus

  54. 54 raduta aristotel noiembrie 24, 2009 la 6:59 pm

    Nu inteleg cum aceasta puslama politica, care a fost votata de 3,2 milioane de romani , sa se dea drept reprezentant al poporului raman , cand peste 15 milioane de romani l -au refuzat. Tupeul lui intrece orice masura il duce in derizoriu pe el si pe iliciti lui .

  55. 55 Ghita Bizonu' noiembrie 24, 2009 la 7:37 pm

    Vasile ,
    eu decat am explicat aparenta „contradictie”. Si stii ce zic , ca intr-o societate normala nu am fi avut nici derapajele basesciene.

  56. 56 Aya noiembrie 24, 2009 la 10:47 pm

    @

    Marcus

    Iti multumesc pentru intrebare.

    Cu tot respectul fata de detinutii politici, nu cred ca vreunul dintre ei ar fi putut coordona, fara patima, redactarea unei asemenea Raport (omeneste, sunt de inteles) cu o singura exceptie: Corneliu Coposu- Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.
    (Se spune ca nimeni nu e de neinlocuit- iata, prin acest exemplu, ca nu e adevarat.
    Se mai spune, ironic, ca sunt cimitirele pline de oameni de neintocuit- iata, tot prin acest exemplu, ca, uneori, acea expresie este valabila dar fara urma de ironie).

    Din (generic numita) Comisia Tismaneanu, a facut parte si Ticu Dumitrescu- Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!- care a fost, inainte de toate, pentru cei care au lucrat la redactarea Raportului, un reper moral.
    Au facut parte figuri emblematice ale luptei anticomuniste, printre care Monica Lovinescu- si pe ea sa o odihneasca Dumnezeu in pace.

    Prin participarea la redactarea acestui Raport, oamenii admirabili care au fost Ticu Dumitrescu si Monica Lovinescu- pentru mine, femeia cu spirit ca o flacara- si-au implinit menirea.

    Intelectualul Vladimir Tismaneanu este recunoscut ca fiind cel mai valoros critic al perioadei comuniste, in opinia mea, mai valoros chiar (voi spune mereu) decat Aron, Kolakowski, Djilas, Koestler, Furet, Basancon- toti veniti din stinga comunista, autori ai unor lucrari esentiale pentru intelegerea si critica sistemului.
    Era cel mai indicat pentru coordonarea acestui Raport, a carui valoare reala, ca act istoric si politic estential si obligatoriu, este garantata de valoarea, dincolo de orice dubiu, a specialistului Vladimir Tismaneanu.

  57. 57 Aya noiembrie 24, 2009 la 10:49 pm

    @

    Marcus

    Comisia Tismaneanu a lucra PRO DOMO!
    Poate fi verificat oricand acest lucru!

  58. 58 Aya noiembrie 24, 2009 la 10:50 pm

    @ Marcus

    Coectez:”a lucrat”

  59. 59 Aya noiembrie 24, 2009 la 11:30 pm

    @

    It

    Afirmi :”Adevaratul reformator este poporul”.

    Este o idee foarte periculoasa, care duce direct la „democratia populara”- mai exact, sinistrul de care a avut parte Romania, o perioada, incepand cu 1948.

  60. 60 Aya noiembrie 24, 2009 la 11:43 pm

    @

    Contele

    Am lipsit niste ore si raman bouche bee in fata unei noi realitati.
    Dupa o remarca (sper ca formularea respectiva sa fi fost o greseala) care duce la sinistra ideea de „democratie populara”, descopar, intr-un text al tau (citez):” sa căutăm în politică numai normalitatea şi să lăsăm geniile în alte domenii”.
    Se poate, Conte?
    Inteleg- si sunt de acord- ca nobletea te va fi distantand de politica, dar chiar sa contrazici, aproape explicit, ideea ca marile idei politice- esentiale pentru bunul mers al societatii si al statului- vin de la geniile politice?

  61. 61 Aya noiembrie 25, 2009 la 1:54 am

    @

    Criticos

    Nu vad nici un motiv pentru indepartarea elitelor- dimpotriva.
    Am fost totdeauna o sustinatiare a elitelor- atat a celor intelectuale cat si a celor politice- si nu am facut un secret din acest lucru.

    De multe ori, din lujcruri spuse in gluma, apar idei interesante.
    Dupa cum bine a remarcat Neutrino, nu sunt o provinciala.
    Nici macar nu mi-am petrecut vacantele in orase de provincie pentru a putea formula opinii practice in legatura cu realitatea acestora.
    Tot ce stiu in domeniu vine din carti- cele mai atragatoare volume in acest sens fiind, pentru mine, cele scrise de Paul Georgescu
    (cu mentiune speciala: „Vara baroc”, „Mai mult ca perfectul”, „Geamlac”- dar si marile mele favotite de la el care sunt „Revelionul” si mai ales, si mai ales, de trei ori si mai ales, „Solstitiu tulburat”) si, sporadic, prin contact direct, in perioada cand lucram in presa si insoteam- ca toti colegii de breasla care se ocupau de „politic”- partidele in campaniile electorale. Eu am insotit, ca jurnalist, delegatiile conduse de Adrian Nastase.

    Dar, teoretic, nu vad nimic rau- dimpotriva!- in ideea de oras ecologic de provincie.
    Iti dau un exemplu intalnit in regiunea pariziana- Ile de France- (dar si in anumite zone din arondismentele pariziene).
    A fost lansat programul ecologic :”J’aime mon cartier, je le protege”.
    In fapt, este o manifestare civico- ecologica, avand ca scop mentinerea curateniei in zonele urbane poluate de deseuri de tot felul.
    In Romania ar putea fi aplicat un astfel de program care sa fie aplicat cu succes, eventual adaptat si in orasele de provincie (de ce nu?).
    In afara promovarii (care, in provincie, necesita costuri foarte mici) nu ar avea nevoie de mari fonduri.
    Nu trebuie sa sperie acest program, caci inseamna altceva decat „munca voluntara” (voluntara dar obligatorie, paradoxul din vremea lui Ceausescu) fiind, inainte de toate, un demers ecucational simplu si eficient. De exemplu, nu aruncam gunoaie si pet-uri la intamplare si, daca se intampla sa gasim ceva pe jos, luam fara jene mahalagiste si punem in cosul de gunoi.

    Am intalnit afise cu acest program (si indivizi care chiar il aplicau) la Paris in Jardin du Luxembourg, in Jardin des Plantes, din cate imi amintesc, si in Place des Vosges.
    Cred ca l-am intalnit si la Versailles si, nu ma insel (a propos de orasele) in minunatia fara seaman numita Montfort (mai exact, Montfort-l’Amaury- situat nu departe de Versailles), un orasel care si-a pastrat rafinamentul medieval francez (unde, fara legatura cu acel program- dar nu ma pot abtine si trebuie sa spun- se gaseste si casa lui Ravel, cu pianul sau si colectia de jucarii mecanice- pasiunea lui dintotdeauna ).

    Pareai a avea un ton revoltat.
    De ce?

  62. 62 Aya noiembrie 25, 2009 la 1:57 am

    @

    Criticos

    Ma vei ierta pentru repetita involuntara din: „In Romania ar putea fi aplicat un astfel de program care sa fie aplicat cu succes, eventual adaptat si in orasele de provincie (de ce nu?).”

  63. 63 Aya noiembrie 25, 2009 la 5:41 am

    @

    Neutrino

    Cat am lipsit, ai fost intr-o verva extraordinara. Ai talentul de a anima spiritele (ce asociere totala, acum realizez!).

    La ce eferverscenta am vazut aici, constat ca ai efect de endorfina (iti place ciocolata? mie, da!).

    Ma astept sa fiu contrazisa- ceea ce, intamplandu-se, nu ar schimba realitatea: ai reusit sa o faci foarte activa pana si pe Criticos, care prefera sa ne observe cu vigilenta, doar rareori coborand printre noi pentru a comenta.
    Suntem colocatare in aceleasi spatii virtuale de niste ani, asa ca pot spune, fara teama de a gresi, ca niciodata nu am vazut-o atat de exuberanta, discutand cu cineva si adresand, din zbor, o sugestie altcuiva, intreband, abordand mai multe subiecte, chiar in paralel, glumind.
    Bine ai venit, Neutrino!

    Legata de Criticos: nu-i frumos sa ii spui ca e provinciala (nici nu este).
    S-a suparat pentru asta si te-a parat pe blog.
    Stai sa o parasc si eu: in orasul unde se afla ea, bucurestenii sunt numiti „mitici”.
    Iti dai seama ce afont i-ai adus: sa o faci provinciala tu, un mitic, care, mai nou- paraste Criticos la AN ca la domn’ diriginte (nu ca ai facut-o provinciala, asta a parat la altcineva)- ai si influenta nociva pe blog, evident, in primul rand asupra mea, care abia asteptam sa apari ca sa ma pot da in tiribomba si cu masinutelele care se tamponeaza de cate ori vreau, fara sa ma gandesc ca lumea serioasa e oripilata vazand asa ceva. Lumea serioasa se comporta altfel: de exemplu, se incrunta, caci asa e decent (rasul e indecent, in general, desigur- a spus-o, chiar mai rau de atat, pana si Jorje din „Numele trandafirului”, aspru mustrand spiritul aristotelic).

    Am o nelamurire: au disparut, subit, toti cei care te dojenesc (nu am gasit alt eufemism) incat, pentru echilibru, citezi referiri la tine precum:”erudit-troglodit (parca) M.C.”.

    Vrei sa iti spun eu cine e M.C.?
    E un personaj cu care semeni ca doua picaturi de apa, care imi e drag si care, dupa sufletul si dorinta mea, poti fi chiar tu.
    E suficient ca sa contrabalanseze vorba proasta „troglodit”?

  64. 64 blogideologic noiembrie 25, 2009 la 5:49 am

    @ Criticos
    Mulţumesc !

  65. 65 Aya noiembrie 25, 2009 la 6:04 am

    @

    Neutrino

    DE LA EMULATIA POLITICA LA ANCHILOZAREA BIPOLARISMULUI

    Am citit ce a scris Dragos Paul Aligica.
    Si de aceasta data- ca totdeauna- mergem impreuna pana la un punct, unde opinile noastre difera.

    De exemplu, am aceeasi parere cu el despre motivul care a determinat ostilitatea lui Basescu fata de Stoica (altfel, ar fi fost si foarte greu de inteles de ce, atata vreme cat il aveau pe Stoica, om care cu adevarat stie carte- chestiune recunoscuta si de sustinatorii si de adversarii sai- au fost preferate alte variante pentru Justitie; chiar si in jalnicul guvern Boc, Stoica, spre deosebire de momaia ambulanta Predoiu, ar fi dat greutate si coerenta unor actiuni).
    Sunt de acord cu critica politicii de resurse umane si a „parazitilor politici de meserie” (nu sunt numai in PNL, dar asta e o alta discutie).

    Nu sunt, insa, de acord cu ideea ca negocierile de fuziune PNL- PD au esuat pur si simplu pentru ca pedistii nu ar fi acceptat „brandul PNL”!
    NU sunt nici de acord cu faptul ca (indiferent de situatie) ar fi putut fi „deplasati liberalii catre PPE” (cu atat mai putin in schimbul triumfului „bradului” lor!).

    Sunt in profund dezacord cu Dragos Paul Aligica referitor la PD-L si pozitiomarea sa pe axa politica: PD-L NU este un partid de dreapta!
    Faptul ca sta, generic, sub stindardul PPE, nu il recomanda ca fiind de dreapta altfel decat formal. Nimic, din actiunile, din tipul de politica, chiar din atitudinea politica nu il recomanda ca fiind de dreapta.

    Place sau nu place, PD-L este un partid de stanga- situat, in realitate, mai la stanga PSD. Acesta este si motivul incoerentelor sale: pretinsa identitate de dreapta si reflexele de stanga (nu de centru-stanga!).

    PD-L a fost imbracat on costum de dreapta politica, in care evident nu se simte confortabil (ii sunt prea largi pantalonii si prea stramt sacoul, nu stie la ce foloseste lavaliera si risca sa o confunde cu batista, si altele acoperite de metafore de gen).
    Spre deosebire de PD-L, PNL se misca firesc in vesmintele de dreapta- liberale, mai exact.

    Daca s-ar intampla ca pe scena politica din Romania sa ramana doar doua partide- si ar fi sacrificat PNL, asa cum se sugereaxa in textul lui Dragos Paul Aligica- nu ar fi vorba despore „bipolarism”, asa cum afirma.
    Sau, daca admitem ideea bipolarismului, in cazul respectiv, inseamna ca esichierul politic romanesc s-ar restrange dramatic, ca arie, doar la zona de stanga.
    In acest caz, PSD ar reprezenta (paradoxal) dreapta- fiind plasat, acum, in zona de centru stanga- in timp ce PD-L, situat, in realitate, adanc in teritoriul stangii, ar fi stanga politica.

    Opinia mea este ca, in constructia unui partid politic, nu se pot aplica, mutatis mutandis, principiile lui Rousseau privitoare la natiuni.
    Este ceea ce s-a dorit a se face cu PD-L.
    S-a sperat ca, asociind pedisti (de stanga- din Internationala Socialista) cu unii penelisti (de dreapta, fara indoiala) va putea fi creat un partid care, daca va fi declarat crestin democrat (popular) va si fi unul autentic, ca atare.
    Oricat s-ar incapatana, oricat ar dori, chiar de buna crediinta fiind, cei din PD-L sa afirme ca sunt de dreapta- mai mult, ca sunt populari- nu vor reusi nici sa devina, nici sa ii faca pe ceilalti sa creada ca sunt crestin democrati si, ceea ce este cel mai trist, nici macar ei insisi nu vor reusi sa creada, cu adevarat, acest lucru.

    Geniul politic al lui Stoica l-a facut sa intuiasca unica solutie care ar fi dat o minimala credibiilitate unei astfel de constructii eclectice: reunirea celor doua partide sub numele PNL.
    Dar, in acest caz, partidul nou creat (in urma fuziuneii PNL si PD) ar fi fost liberal, pe forma, nicidecum popular.
    Imi amintesc ca acum grimasa uluita a unor liberali cand au auzit propunerea de a deveni populari! Aceea grimasa era proba autenticitatii.

    Sigur ca daca dorim sa devastam complet scena politica romaneasca, sa producem haos politic, sa dezechilibram balanta partinica, facem in asa fel incat sa marginalizam PNL si sa ramana, la masa principala, doar PSD si PD-L.
    Da, acest dezastru INCA nu s-a produs in Romania.
    Daca tratam Romania ca pe un laborator politico-nuclear, in care se fac tot soiul de experimente riscante fara protectia necesara, putem incerca si „umbrirea” totala a PNL, astfel incat scena politica sa se imparta intre pesedisti si pedelisti.
    Daca vream sa ne intoarcerm la totalitarism- treptat, nu deodata- restrangem aria politica la zona de stanga (am detaliat de ce si cum), PSD ramanand, in acest caz, in aria de centru stanga (mai aproape de desfiintatii liberali, de celebrii „rosii” – in sens de cognomen istoric) in PD-L in „adancul” teritoriului stangii.
    Urmatorul pas ar fi acuzarea PSD (plasat, desigur, la dreapta stangii din profunzimea teritoriului) de atitudini cosmopolite, de exploatarea poporului, de privatizarea bunurilor intregului popor, si altele, din acelasi registru, ridicarea la lupta a tuturor celor ce muncesc, alegeri „libere” ca in 1948 si lucrurile se rezolva.

    Revenind la bipolarism: nu sunt de acord nici cu abordarile, nici cu constructiile reductioniste.
    Spatiului politic romanesc nu ii este caracteristic bipolarismul- spre deosebire de cel american, de exemplu.
    Nu cred ca este nevoie sa importam in spatiul romanesc, caracterizat printr-un anumit tip de specific latin, modele improprii, doar pentru ca acelea fiunctioneaza in zone democratice, fara a tine cont de faptul ca, acolo, sunt formate printr-o fireasca asezare de veacuri.

    Nu pot fi de acord cu opinia exprimata de Dragos Paul Aligica in (citez):
    „Pe fundalul trendului bipolarizarii spatiului politic romanesc, nu este nici in interesul PSD, nici al PD-L sa mentina in viata o a treia forta politica majora. Ar fi stupid daca si-ar incurca singuri impartirea simpla si stabila in doua a tarii, lasand un al treilea la masa. Bipolarismul sistemului politic are avantaje prea mari pentru a fi ratat de potentialii sai beneficiari, atunci cand rara oportunitate de a-l impune sta in stiloul ce schimba Legea electorala. Iar stiloul este in mana lor. Politica este insa plina de surprize: PD-L si PSD pot gafa, pierzand momentul de a actiona conform interesului de partid. Este posibil: vorbim despre politica romaneasca, nu?”

    Opinia mea este ca „trendul bipolarizarii spatiului politic romanesc” este, de fapt, o idee care se doreste a fi indusa, o falsa realitate. Spatiul romanesc se preteaza, mai bine ca multe altele, la pluralism politic, nicidecum la bipolarism ( nu trebuie sa imi spui: stiu ca pluralul incepe de la doi, tocmai de aceea am facut mentiunile separat).

    Daca PSD si PD-L ar face acea „impartire” a spatiului politic (care imi suna foarte urat, a impartire intre „famiglii”!) punand monopol pe dreapta si pe stanga (fals, caci amandoua partidele sunt de stanga, de fapt) inseamna ca ar supune Romania unui nou experiment, ar transforma-o intr-un nou laborator sinistru, de unde ar iesi mutanti ai bipolarismului politic.

    Daca, intr-adevar, Valeriu Stoica se gandeste la revigorarea liberalismului, inseamna ca nu l-a parasit geniul politic.
    Privit cu obiectivitate, Valeriu Stoica este un liberal autentic.
    PNL ar avea nevoie de un presedinte ca el pentru a se intari.
    E drept, Stoica nu este un presedinte comod de partid- este incomod chiar si in pozitii care nu sunt de varf.
    Nu este comod nici pentru celelalte partide de pe esichierul politic.
    Dar este un om de dreapta, in sensul corect si modern al cuvantului- ceea ce presupune liberalism, nicidecum „popularism”- altfel nu ii pot spune acestui zombie politic al crestin democratiei, distrusa la nivel european (si in Romania, desigur) prin „cozi de topor” si lupte intestine.

    Ca sa inchei intr-o nota cordiala: daca se doreste cu adevarat bipolarism politic, pot fi de acord cu conditia ca pe esichier sa ramana, in pozitii principale, PSD si PNL care sa isi adjudece stanga si, respectiv dreapta spatiului politic romanesc.

  66. 66 Aya noiembrie 25, 2009 la 6:26 am

    @

    Neutrino

    Recitind mesajul meu din noiembrie 25, 2009 la 5:41 am am depistat doua greseli.

    M-am facut cat o gagalice de frica asprei critici, caci amandoua se regasesc in referiri la Criticos.

    Rectific.
    Corect: „Legat de Criticos: nu-i frumos sa ii spui ca e provinciala (nici nu este).”
    Corect: „Iti dai seama ce afront i-ai adus”.

  67. 67 Vasile, noiembrie 25, 2009 la 8:03 am

    Ghita,

    Derapaje au si francezii si americanii, dar acolo vorba ta este o societate normala.

  68. 68 leo noiembrie 25, 2009 la 8:26 am

    @Aya
    hai că-l lămurişi buştean! păi cred că în tot „oraşul” România li se spune MITICI înfumuraţilor de Dâmboviţa… de la Draghi din oraş, până la Mihnea în oraş…

  69. 69 Felix-Gabriel Lefter noiembrie 25, 2009 la 8:26 am

    Ar fi de prisos sa va intreb de ce nu vorbiti de dedesubturi (FSB, CIA, Secret Service, vizita „turistica” a Angelei Merkel la Cluj etc…) In ce va priveste, eu sper sa treceti nevatamat prin cutremurul care se anunta, intrucat sunteti un om educat si echilibrat.

  70. 70 blogideologic noiembrie 25, 2009 la 9:01 am

    „Din (generic numita) Comisia Tismaneanu, a facut parte si Ticu Dumitrescu- Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!- care a fost, inainte de toate, pentru cei care au lucrat la redactarea Raportului, un reper moral.”
    În acord cu paragrafele din Codul Penal al Republicii Populare Române, luptătorii antisovietici români din anul 1956 erau consideraţi „fascişti români”. Constantin Ticu Dumitrescu a spus în mod expres că aceşti „fascişti români nu vor fi vreodată reabilitaţi !”. Eu sufăr şi acum consecinţele. Constantin Ticu Dumitrescu a plecat lasand in urma lui multe enigme : 1/ Unde a facut inchisoarea politica? La orice întrebări ale foştilor deţinuţi politici cu enumerări ale închisorilor politice, Constantin Ticu Dumitrescu răspundea scurt şi invariabil : „În altă parte.” 2/ Fiind la CNSAS, de ce nu a deconspirat lista de subofiteri si ofiteri de securitate care au ucis, lista care a fost alcatuita la cererea lui Nicolae Ceusescu pentru a-i gratia? 3 / Legea Ticu Dumitrescu a fost calchiata dupa legea pastorului german Gauck care inserase cerinta de pensie minima pe economie pentru fostii ofiteri STASI; de ce la noi fostii securisti au pensii exorbitante ?

  71. 72 blogideologic noiembrie 25, 2009 la 9:43 am

    „Comisia Tismaneanu a lucrat PRO DOMO!”
    DOMO însemnând aici perpectiva anti-românească a fostului (:-)) PCdR căruia îi aparţinea tatăl lui Vladimir Tismăneanu ?

  72. 73 it noiembrie 25, 2009 la 10:16 am

    @Aya
    Ai scos afirmatia din context. Ceva mai jos se precizeaza ca este vorba de putere electorala a poporului. Alegerile sunt prima si cea mai importanta institutie a democratiei.

  73. 74 leo noiembrie 25, 2009 la 10:43 am

    Hai, dom Titus, nu făcea, ca orice om diştept, pe prostu, că nu-ţi şădi ghini! Ştii prea bine că e cestie de erată, Aya vrând să zică PRO BONO…

  74. 75 Roxana Iordache noiembrie 25, 2009 la 4:21 pm

    @nastase. Votez pentru Johannis. 🙂

  75. 76 Aya noiembrie 25, 2009 la 6:25 pm

    @

    Leo

    Multumesc.
    Da, am vrut sa scriu: Comisia a lucrat PRO BONO.
    Repet: acest lucru poate fi veridicat oricand.

  76. 77 Aya noiembrie 25, 2009 la 6:36 pm

    @

    Blogideologic

    MINCIUNA ESTE PROFESIUNEA TA DE CREDINTA

    In textul tau din noiembrie 25, 2009 la 9:01 am, minti sfruntat cand te referi la Ticu Dumitrescu.
    Afirmi, jenant, ca a plecat lasand in urma lui „emigma”: „unde a facut puscaria”, el- minti tu cu nerusinare- nespunand vreodata acest lucru.

    Titus Filipas, tu nu ai Dumnezeu daca poti minti cum respiri!
    Constantin Ticu Dumitrescu a fost la Canal si a spus asta de multe ori.
    Daca nu il crezi, poate vrei sa ii crezi pe cei care au fost cu el, acolo: unchiul meu a fost la Canal, chiar in echipa cu Ticu Dumitrescu.

  77. 78 Aya noiembrie 25, 2009 la 6:38 pm

    @

    It

    M-am referit la formulare in sine.
    Chiar si in context, pacatuieste prin acelasi tip de mesaj.

  78. 79 Aya noiembrie 25, 2009 la 6:49 pm

    @

    Leo

    E adevarat ca aria de raspandire este mare cat „capul” (ca asa isi lauda singuri locurile) dar „centrul”- de unde a si plecat cuvantul „mitici” (pentru desemnarea bucurestenilor)- este unul singur.
    Asa, cred ca este foarte clar.

    P.S.
    N-am nimic cu ei, dimpotriva, sunt chiar simpatici.
    Dar, cand incearca sa trateze cu superioritate „imperiala” niste „regateni”, pur si simplu imi place sa le aduc aminte ca noi, astia, din sud, suntem mai sprinteni la minte.

  79. 80 neutrino noiembrie 25, 2009 la 7:40 pm

    @Aya – Hai sus, hai sus, hai sus… Daca vrei sa ajungi la zi incercand sa recuperezi istoria, inevitabal vei ajunge in preistorie sau chiar mai rau… Cred ca dinamica impusa furtunos de catre dl. Nastase ne cere sa comentam la cele mai recente articole propuse. Se pot face referiri la trecut si de acolo… Nu crezi?

  80. 81 leo noiembrie 25, 2009 la 10:55 pm

    Aya,
    mamă dragă, ştii că-s consătean cu Draghi, nu-i aşa?! 😉

  81. 82 blogideologic noiembrie 26, 2009 la 5:42 am

    “PRO BONO” 🙂
    Unul dintre cei mai mari români din secolul XX, cărturarul legionar Constantin Noica, spunea că gândirea noastră corectă face în permanenţă distincţia între “individual” şi “general”. Acest “PRO BONO” este condamnabil în echivoc. Este “PRO BONO” pentru “individual” ori pentru “general”? Sigur că oamenii care gestionează interesele de la GDS, ICR, SAR, Comisia Tismăneanu şi NEC afirmă că lucrează “PRO BONO”. Dar banii pe care îi primesc GDS, ICR şi SAR şi beneficienţa (endowment) pe diverse canale pentru membrii Comisiei Tismăneanu, –şi în primul rând beneficienţă pentru Vladimir Tismăneanu 🙂 –, merg în “general” către uzul culturnicilor foarte “individualizaţi” şi “de elită”. Adevărul este că expresia completă şi sinceră, care nu trimite spre echivoc, este “PRO BONO PUBLICO”. Spuneţi “adevărul, tot adevărul, şi numai adevărul” !

  82. 83 Aya noiembrie 26, 2009 la 8:32 am

    @

    Neutrino

    Bine. Vin la randevu.


  1. 1 Etape spre normalitate « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe noiembrie 25, 2009 la 1:08 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: