Criza economica a lui Basescu s-a terminat. Oare?

Dupa anuntul super optimist si electoral al lui Basescu, in sensul ca varful crizei a trecut, va atasez o analiza a departamentelor PSD in legatura cu situatia economica :

” Incepand cu  trimestrul 4/2009 se intră în cercul vicios al îndatorării

  • Finanţele publice devin tot mai nesustenabile atâta timp cât, conform evaluării recente a BNR, este nevoie ca statul român să se împrumute până la sfârşitul anului cu 5 mld euro, cu costuri aproape duble faţă de cele percepute pentru sumele care trebuiau să fie trase de la CE şi FMI. 
  • De altfel, MFP a vândut, pe 6.11.2009, băncilor interne titluri de stat în valută în valoare de 683,8 mil euro, cu maturitate la 3 ani la un randament de 5,25% pe an, deşi scosese la vânzare titluri de 400 mil euro.
  • Valoarea titlurilor de stat vândute de la începutul anului a fost de 14 mld euro (58,8 mld lei), de nouă ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. De menţionat este şi faptul că pentru noiembrie MFP a programat şase licitaţii pentru vânzarea de titluri de stat în sumă de 6 mld lei.
  • La creditele angajate până acum, MFP va avea de plătit în 2010 dobânzi de peste 2 mld euro, adică 1,6% din PIB. Finanţele publice au ajuns, astfel, într-un cerc vicios, să se împrumute pentru a plăti dobânzile la credite. Este posibil ca până la sfârşitul anului să apară situaţia de a ieşi din condiţionalitatea  FMI ca serviciul datoriei publice să fie de 1,6-1,7% din PIB. În acest an, 14% din datoria publică s-a dus pe plata dobânzilor.
  • Mediul de afaceri a făcut cunoscut că statul datorează firmelor circa 8 mld lei, restanţe înregistrate începând cu luna martie. Suma datorată de compune din 2,5 mld lei TVA nerambursat şi 5,5 mld lei neplata serviciilor prestate şi a subvenţiilor.
  • Surse ale mediului de afaceri estimează că efectele sociale ale crizei sunt din ce în ce mai mari, numărul şomerilor crescând, spre exemplu, până la sfârşitul anului cu încă 100 000, iar numărul firmelor care vor falimenta de acum până la începutul lui T2/2010 ridicându-se la aproximativ 50 000.
  • Exportatorii au pierdut în ultimul an de criză (octombrie 2008-octombrie 2009) circa 7,5 mld euro în volum iar circa o treime din firme au ieşit de pe piaţă, apreciază surse din mediul de afaceri.
  • Situaţia complicată a sistemului de companii induce riscuri majore pentru politica veniturilor bugetare până la sfârşitul anului. Evaluările recente, inclusiv ale misiunii FMI, arată că deficitul bugetar ar putea să ajungă la 9% din PIB, ceea ce ar arunca în aer acordul de sprijin financiar încheiat cu CE şi FMI.
  • Parametrii economiei reale scad accelerat, între altele lucrările de construcţii s-au redus în septembrie faţă de aceeaşi lună a anului trecut cu 21,9%, declinul de la începutul acestui an fiind de 14%.
  • Au scăzut cu 18,4% resursele de energie primară, iar cele de energie electrică cu 12,5% doar în luna septembrie comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut.
  • În aceeaşi perioadă au scăzut cu 20,6% comenzile noi din industrie, deşi faţă de luna precedentă în septembrie acestea au sporit cu 31,3%, mai ales la grupa bunurilor intermediare (38,0%) şi a bunurilor de capital (32,3%).
  • Scăderea cifrei de afaceri în industrie s-a atenuat în septembrie raportat la august (o creştere cu 13,7%), dar rămâne mai mică cu 15,0% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Scăderile cele mai mari au înregistrat sectoarele industriei energetice (-23,1%), bunurilor intermediare (-21,3%), bunurilor de folosinţă îndelungată (-16,9%), bunurilor de uz curent (-14,9%).
  • Evoluţiile critice în T4/2009, care vor continua şi în T1/2010, pun sub semnul întrebării atingerea ţintei de inflaţie, după ce în septembrie România a înregistrat cea mai mare rată anuală a inflaţiei din UE (4,92%).
  • Pentru 2009, BNR a revizuit în creştere, de la 4,3 la 4,5%, rata anuala a inflaţiei IPC, a menţinut la 8% rata dobânzii de politică monetară, a conservat nivelurile actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii şi a stabilit măsuri de gestionare fermă a lichidităţii în sistemul bancar pentru a se consolida transmisia semnalelor de politică monetară.
  • Criza ia forme critice şi în privinţa portofoliului de credite. Pe primele nouă luni,numărul restanţierilor persoane fizice şi juridice la plata ratelor la creditele angajate a crescut cu 54% faţă de anul trecut, ajungând la 215 700 (în 2008 erau 157 000 restanţieri). Pe fondul creşterii ratelor şomajului şi a adâncirii crizei se aşteaptă ca numărul restanţierilor să mai crească până la sfârşitul anului, posibil cu încă 10%.
  • ANAF a recurs la măsuri extreme pentru recuperarea datoriilor la bugetul de stat. Astfel, pe opt luni circa 70 000 de cetăţeni au fost pedepsiţi cu blocarea conturilor pentru recuperarea sumei de 75,5 mil euro. Alţi circa 30 000 de datornici au fost nevoiţi să suporte popriri la salarii, ANAF procedând la obligarea angajatorilor pentru recuperarea sumelor datorate.
  • Puterea de cumpărare a românilor este în scădere începând cu acest an şi va continua să scadă odată cu reducerile de personal din sectorul bugetar. Ritmul anual de creştere, de exemplu, a câştigurilor salariale a ajuns în septembrie la 4,9% faţă de 5,6% în august. De altfel, raportat la octombrie 1990, puterea de cumpărare a câştigului salarial mediu era cu 23,2% mai mare în septembrie 2009, adică o creştere extrem de modestă.
  • Specialiştii estimează că deteriorarea puterii de cumpărare a populaţiei va genera o criză violentă pe componenta portofoliului de credite retail cu până la 20% în 2010.
  • Pe acest fond, se vor scumpi şi creditele de consum, cele denominate în euro atingând deja în septembrie un cost maxim de 12,69%, în creştere cu 2,67 p.p. faţă de luna precedentă, iar tendinţa se amplifică în perspectivă având în vedere riscurile induse de criză.
  • Acelaşi curs ascendent încep să îl urmeze şi preţurile. Cele mai mari creşteri pe nouă luni s-au înregistrat la ţigări (25,3%), salubritate (13%), combustibil (10,4%), telefon (8,1%), medicamente (8%), cărți (7,4%), fructe import (7,3%), transport (6,1%).
  • Deteriorarea tabloului macroeconomic amplifică percepția negativă a mediului de afaceri asupra cursului de schimb al monedei naționale. La SIBEX tranzacțiile pentru sfârșitul anului s-au încheiat la un curs de 4,3655 lei/euro, pentru iunie 2010 la 4,5099 lei/euro și pentru septembrie 2010 la 4,5650 lei/euro, cu un maxim de 4,6293 lei/euro.”

Oare chiar sa fi trecut varful crizei economice pentru romani sau Basescu ne minte din nou?

48 Responses to “Criza economica a lui Basescu s-a terminat. Oare?”


  1. 1 Doru noiembrie 11, 2009 la 5:09 pm

    E vorba de criza generata de varful cheltuielilor electorale ale campaniei lui Basescu, virful ei a trecut, s-a tiparit si inchiriat tot ce se putea, s-ar mai face dar nu mai e loc disponibil, asa ca de acum, daca Boc nu mai scoate bani din buget prin sifonare catre ai lor, vor ramane mai multi bani la buget si e ca si cum varful crizei a trecut; veti vedea ca nu se va mai considera necesar dirijarea catre investitii de unde erau sifonati ci, ca sa dreaga busuiocul ii va da la pensii si salarii. Per ansamblu, maximul crizei la noi nu a fost atins iar revenirea va necesita ani fiind grevati de imprumuturile lui Basescu si ale PDL. Pace lor!

  2. 2 andronadze noiembrie 11, 2009 la 5:13 pm

    o analiza pertinenta.
    Lucrul cel mai grav reprezinta afirmatiile lui Basescu , precum ca nici el si nici Guvernul nu si-au propus niciodata luarea masurilor anticriza, intrucat automat dupa revenirea altor economii v-om fi trasi in sus de val.
    O prostie mare cat Casa Poporului.
    Neluarea deciziilor a dus la faptul ca am pierdut startul. Iar decalajul intre noi si altii acum va fi mai mare decat acel decalaj existent inaintea crizei.
    Nu am auzit in ultima vreme de nici un Proiect national – asa pe vre-o 15-20 de ani in vre-un domeniu:natalitate, mortalitate (sistem social)educational, economic (unde vrem sa ajungem cu agricultura in 20 de ani),securitate energetica, si pasii concreti de luat in fiecare an pentru a ajunge unde vrem sa ajungem…
    Traim doar de la un an la an. Iar ce facem facem ca sa ne mai voteze electoratul – Populisme de doi lei.

  3. 3 Karakas noiembrie 11, 2009 la 5:18 pm

    Minciunel nu se dezminte. A mai zis-o si p-aia cu dizolvarea Parlamentului, si pe urma a dres-o ca i s-a deschis gura strimb. Macar e consecvent in minciunele!

    La ce va asteptati de la Baronul Munchausen? Vesel, o sa va zica „azi e furtuna, miine soare”. Simplu, ce-l mai tot sicanati cu analize economice? Economia pentru el e un fel de prognoza meteo cu deshtu’ umed in cautarea directiei de unde bate vintu’.

    Si ce-l tot bateti la cap cu criza asta? Ca doara nu-l afecteaza la portofel…

  4. 4 octaaa noiembrie 11, 2009 la 5:40 pm

    E clar, Romania nu va iesi prea usor din criza asta. Criza foarte aspra pentru noi romanii. Avem de-a face cu o criza interna suprapusa peste o criza internationala.
    Repet, iesirea noastra din criza nu va veni prea curand.
    Deci, basescu bate campii cand spune ca Romania a cam atins nivelul de jos al crizei. Declaratia asta intra in aceiasi categorie cu „Romania nu va fi atinsa de criza” sau cu primul buget care prevedea crestere economica si deficit bugetar de 2,5%. Adica la fel de mincinoase.

    Dar, pot spune ca intra si la categoria „Romania va deveni a 7-a putere economica europeana” sau „Criza reprezinta o oportunitate pentru romani : duceti-va si cumparati case in America”.

    Ei bine, adevarul este ca amandoi se vac vinovati pentru dobanzile pe care astazi le platim. Dobanzi care nu cred ca vor fi chiar de 2 miliarde de euro. Caci, am vazut ca la 9 luni avem dobanzi de 1 miliard de euro. Si mi-e totusi greu sa cred ca in 3 luni vom mai plati dobanzi de inca 1 miliard.

    Dar, si 1,5 miliarde de euro pe dobanzi mi se pare enorm. Mai ales in conditiile in care Romania tot continua sa se imprumute. Asta e problema.
    Dar repet, amandoi(si basescu si Tariceanu) se fac vinovati. Caci, de exemplu in 2008, an de supercrestere economica, Tariceanu a facut un deficit de peste 5% din PIB.
    Si practic, dobanzile de care vorbiti dvs sunt efectul acelui deficit. In mare parte.

  5. 5 octaaa noiembrie 11, 2009 la 5:44 pm

    Observ ca vorbiti despre veniturile bugetare. E clar, ele nu ajung. Iar cheltuielile sunt prea mari.

    Dvs, impreuna cu domnul Mihai Tanasescu ati dovedit un foarte bun control asupra veniturilor si cheltuielilor bugetare intre 2001-2004.

    Insa, se pare ca azi PSD-ul s-a cam schimbat. Pe unde aud, pe la Geoana, pe la Vanghelie sau alte „elite” ale PSD-ului…se vorbeste numai despre o scadere a impozitelor, taxelor si contributiilor. Si, in loc de contrapartea reducerilor cheltuielilor bugetare….se vorbeste tocmai pe dos : despre majorarea cheltuielilor publice. In toate domeniile….

    Lucru care nu se poate realiza. Si dvs stiti foarte bine asta. Nu stiu de ce nu le explicati si fruntasilor PSD-ului de azi…

    PS : Indiferent de cine va veni la putere, in 2010 TVA-ul va creste. Desi nu o spune azi nimeni. Si sa fim multumiti doar cu o crestere a TVA-ului.
    http://octaraduro.wordpress.com/2009/10/27/majorarea-tva/

  6. 6 Vasile, noiembrie 11, 2009 la 5:51 pm

    Ei , astai pe principiul romano-besescian , a mea e cea mai lunga!

  7. 7 Sami Ionescu noiembrie 11, 2009 la 7:06 pm

    De ce este gestionata economia tarii doar de catre politicieni? Nu mai exista in tara nici un specialist?
    Cetatenii de rand nu mai au nici un avantaj sa traiasca laolalta intr-o societate. Eu prin societate inteleg un intreg, in care trebuie sa ne ajutam si sa ne bazam unii pe serviciile celorlati. Altfel,la ce serveste societatea? Probabil ar fi mai bine sa ne izolam prin paduri indepartate uitate de lume…?!

    De ce se asteapta atat de mult de la sectorul privat? Chiar crede cineva ca sectorul privat este atat de puternic,incat sa asigure motorul economiei? Eu ma indoiesc. In plus, am mai spus-o,firmele mari cu capital romanesc sunt foarte putine . Eu nu cred intr-o reusita economica la nivelul unei tari ca Romania , prin dezvoltarea firmulitelor de tip butic.Din pacate, posibilitatile oamenilor de a intreprinde ceva privat, cam la asta se reduc. Sunt foarte putini ,cei care au un capital mare si pot deschide o firma serioasa .

    Deocamdata, economia tarii pare ca se bazeaza doar pe speculatii ,productia lipsind aproape in intregime. Macar sa reusim sa facem speculatii cu capital romanesc,dar nici de asta nu suntem in stare.Ma uit ca si bancile sunt probabil toate (afara de B.N.R.) cu capital de afara si tot acolo se duc si banii.

    De ce am ajuns aici? De ce nu s-a gestionat economia tarii,dupa ’90 ,ca sa nu ajungem la faliment?

    Cine si-a inchipuit ca peste noapte,dupa ’90, romanii se vor tranforma in oameni de afaceri prosperi? Din moment ce majoritatea populatiei tarii se pare ca traia(si traieste) la sate, cum isi imagina cineva privatizarea? Sa zicem ca luam ca ex. un sat cu 4000 persoane. Cum s-ar fi privatizat cetatenii si ce ar fi putut intreprinde in aceste sate? Unde mai pui ca nici nu aveau bani decat pentru vreun chiosc amarat! Cate astfel de chioscuri putea suporta un sat de 4000 pers.? Era clar ca vom fi vanduti si dati de pomana la altii .

    Mai rau este, ca dintr-o tara de cetateni cu meserii in industrie,constructii si agricultura am devenit o tara de prapaditi fara nici o meserie ( caci ceea ce am invatat fiecare ,oricum nu foloseste nimanui),o tara cu eventuali buticari (de care am oroare-eu personal), de firmulite de te miri ce si functionarei care plimba hartii multe si de cele mai multe ori inutile. Oare pana cand se poate trai din asemenea ocupatii?

    De ce nu exista niste planuri de dezvoltare geo-economica a tarii, care sa fie puse la dispozitia oricui doreste sa intreprinda ceva? De ce totul se face haotic si dupa ureche?

    Sunt intrebari, pe care si eu si foarte multi cetateni ni le punem zi de zi, caci nu stim unde am gresit, de ne-am pricopsit cu situatia prezenta si mai rau, nu avem perspective reale.
    Situatia prezentata de Dumneavoastra mai sus, arata tragic . Oare mai avem vreo sansa in acesta viata? sau trebuie sa ne mai nastem odata ca sa apucam o viata normala!
    Pare ca nimerim dintr-un lac in puturi din ce in ce mai inguste si mai adanci. Am crezut ca, scapand de dictatura lui Ceausescu vom trai mai bine, dar dupa 20 ani, vedem contrariul. Raul de atunci, era mai mic decat raul de acuma.

    Din pacate, avem parte doar de vorbe multe si goale, fara substanta si supot real. Daca noi, oamenii obisnuiti batem campii nu este o problema, dar daca cei ce iau decizii in numele nostru procedeaza la fel, atunci chiar avem o mare problema.

  8. 8 Catalin Cindea noiembrie 11, 2009 la 7:25 pm

    Mi-e teama ca taierea cheltuilelilor bugetare prin reducerea personalului angajat in sectorul public va avea un efect mult mai daunator decat criza economica in sine. Un lucru este sa stopezi angajarile si sa reduci progresiv dimensiunile administratiei publice pe masura ce locurile se vacanteaza, si cu totul altceva sa arunci in afara pietei muncii zeci sau sute de mii de oameni.
    Recalificarea lor va fi incredibil de dificila. Vorbim de oameni de 40-50 de ani. Asta pentru a nu mai vorbi de faptul ca cererea de forta de munca in sectorul privat a scazut drastic.

  9. 9 instalatorul noiembrie 11, 2009 la 7:47 pm

    Mai intii sa extind comentariul meu cu tema „unde sunt banii?” Deci: OG19/2009 pune in evidenta ca la finele lunii august incasarile bugetare erau cu 2 miliarde de euro mai mici decit cele planificate prin legea bugetului, ceea ce conduce la o estimare a unor incasari mai mici cu 3-4 miliarde de euro pina la sfirsitul lui 2009. Mai precis, bugetul va incasa 16-17 miliarde de euro din cele cam 20 prevazute. La acestea se adauga cele 10 miliarde de euro de la FMI intrate in acest an si, iata, aflam de la dl Nastase, gratie departamentelor PSD, ca guvernul Boc a mai vindut titluri de stat in total de 14 miliarde de euro. Las deoacamdata cele 5 miliarde de euro deficit planificat prin legea bugetului, pentru care dl Boc trebuie sa fi avut surse de finantare si adun asa 16-17 miliarde incasari prin legea bugetului (estimate) + 10 miliarde (FMI)+ 14 miliarde (din titluri de stat) = 40-41 miliarde euro (la care ar putea fi adaugate cele 5 miliarde de euro deficit cu surse de finantare) adica un posibil 45-46 miliarde de euro, toate pentru a sustine cheltuieli stabilite prin legea bugetului la circa 25 miliarde de euro, asta insemnind si salarii, investitii, dobanzi si rate la credite contractate anterior,… Rezulta ca guvernantii Basescu si Boc au adunat un surplus de minim 15 miliarde de euro, poate in caz maximal de 20 miliarde de euro. Nu au fost tranferati bani de la bugetul de stat la bugetul asigurarilor sociale, pentru pensii. Unde sunt deci banii, posibil echivalentul incasarilor bugetului pe un an? Domnule Nastase, daca va veni cumva pesedeul la guvernare, atunci sa stiti ca va voi pune, pe blog, aceasta intrebare zilnic: tinind cont ca in acest moment este invocat un necesar de lichiditati de 5 miliarde euro, s-ar putea sa avem de a face cu 25 de miliarde de euro bani furati. Un buget intreg (de cheltuieli) al Romaniei. Subminarea economiei nationale, puscarie pe viata.
    Nu stiu daca dl Basescu a vazut razele de soare atunci cind s-a trezit din somn si, bucuros de ziua frumoasa, a anuntat iesirea Romaniei din criza. Sa fiu tolerant si sa presupun ca presedintele doreste sa contribuie cu greutatea vorbelor sale la inlaturarea componentei psihologice a crizei, la deblocarea banilor acelor avuti care au tras obloanele asteptind vremuri mai bune. Nu tine. Un domn mi-a spus ieri ca transportatorii sunt, in majoritatea lor, disperati, mai ales cei care isi bazau afacerile si contractele pe volumul de marfuri transportate. Colegul Marcus, o voce mult mai autorizata decit a mea in ceea ce priveste comertul pe mare, va poate spune precis cit de mare este transportul de marfuri in portul Constanta. Transporturile de marfuri, un alt indicator al vietii economice si al sanatatii acestei vieti. Suntem inca departe de a iesi din criza. In plus, asa cum arata statisticile si evaluarile din tari avansate economic, rata somajului este in intirziere a descresterii. Vom repeta situatia – daca nu suntem foarte atenti: vom incepe sa ne revemim usor-usor in privinta situatiei economice, dar somajul va continua sa creasca, la fel ca si la altii. Revenirea si cresterea economica a Romaniei nu este posibila avindu-l in fruntea statului pe Traian Basescu, omul care – cu cinci ani intirziere, ne spune ca vom trai bine peste 15-20 de ani. O putea spune in 2004. Cred si eu ca nu vom putea trai bine cu el in frunte, daca in fiecare an ne vom intreba unde sunt 20-25 de miliarde de euro. Cred si eu ca nu vom putea trai bine, asa de bine pe cit am fi putut sa traim, cit timp guvernarea Basescu-Boc ne-a indatorat pe zeci de ani. Vom avea nevoie de guvernari foarte performante din punct de vedere economic pentru ca in fiecare an sa cistigam, ca natiune, citeva zeci de miliarde de euro necesare cheltuielor curente, citeva zeci de miliarde de euro pentru plata datoriilor contractate de niste guvernanti iresponsabili si alte citeva zeci de miliarde de euro de pus la teschereaua nationala pentru dezvoltare, adica pentru traiul bun a carui sosire se tot indeparteaza pe masura ce Traian Basescu guverneaza.

  10. 10 Ioan noiembrie 11, 2009 la 8:15 pm

    „Acelaşi curs ascendent încep să îl urmeze şi preţurile. Cele mai mari creşteri pe nouă luni s-au înregistrat la ţigări (25,3%), salubritate (13%), combustibil (10,4%), telefon (8,1%), medicamente (8%), cărți (7,4%), fructe import (7,3%), transport (6,1%).” Estimarea de fata a departamentelor economice ale PSD nu a inclus in tablou si influienta cresteri a tva cu 3, 4 puncte procentuale; posibil a se intampla chiar de la inceputul anului 2010. Eventualitate care va solicita acelorasi departamente o noua evaluare, adaugand la nivele actuale noi si noi corectii majore. Nu este de neglijat, in primul rand, faptul ca o corectie in plus la tva va modifica esential intreaga filozofie utilizata la proiectarea principalilor idicatori macro si ca, majorarea tva a fost introdusa in discutia publica de sustinatorii ferventi ai cotei unice de impozitare; care deja nu mai este unica de mult. Ei sustin in orice imprejurare, mai deloc in campania electorala, ca nivelul de impozitare al cotei este dat odata pentru totdeuna si ca modificarea ei nici nu poate fi pusa in discutie. In schimb, pentru cresterea volumului sumelor de incasat la buget, ei vantura ca pe o mare gaselnita cresterea tva. In fond ei se tem de impozitarea progresiva a veniturilor (nu numai a celor salariale) care este solicitata de nivelul intr-o continua scadere (cel putin inca doi ani de acum incolo) a veniturilor la toate categoriile de contribuabili; indiferent daca venitul este salarial sau de alta natura. Caci este improbabil ca o minte sanatoasa sa poata admite ca in conditiile unui buget secatuit (de prostie si inconstienta de ce nu si de furaciune) sa se mentina o cota de impozitare de 16% la un venit lunar de 2.100 lei, dar si la venituri de 5.600 lei, de 8.400 lei, sau de 14.500 lei. Si pentru ca aceasta enumerare ne este favorabila si in comentariul referitor la majorarea tva cu 3, 4% ar trebui sa avem in vedere un aspect de minima decenta financiara (da, exista in domeniu un astfel de canon) Cel care indeamna pe contabil (citeste politician rsponsabil) sa coboare pe pamant si sa admita ca intr-un fel suporta un salariu de 2.100 de lei o majorare in cascada a preturilor si tarifelor generata de o majorare a tva si altfel suporta acelasi fenomen un venit lunar de 14.500 de lei (va urma)

  11. 11 Daniel noiembrie 11, 2009 la 8:50 pm

    „Cetatenii de rand nu mai au nici un avantaj sa traiasca laolalta intr-o societate. Eu prin societate inteleg un intreg, in care trebuie sa ne ajutam si sa ne bazam unii pe serviciile celorlati. Altfel,la ce serveste societatea? Probabil ar fi mai bine sa ne izolam prin paduri indepartate uitate de lume…?!”
    Sami, poate unora le scapa, mi-am permis sa evidentiez paragraful care mi se pare cel mai important.
    In alta ordine de idei sunt binevenite si datele prezentate de dl. Nastase, ele permit o evaluare cat mai obiectiva. Mai asteptam, chiar si in alte domenii, poate si sub forma grafica.

  12. 12 Olivia Maria MARCOV noiembrie 11, 2009 la 9:02 pm

    cum se poate redresa o criza care a fost timp de 5 ani ? in fond, economia nu a mai mers, societatile comerciale nu erau infloritoare, industria practic, avem aerul mai curat cum a spus un candidat de la ecologisti, imi spun eu, probabil din lipsa de industrie ( desi ne bucuram sa auzim ca avem aerul mai curat decat al altora ), industria, practic nu se aude si nu se mai vede si nu se mai simte ! fructele sunt din import, legumele nu au gust cele din import, si ma intreb daca si telefonul e scump pentru ca e tot din import ? cartile sunt foarte scumpe si cel putin la facultate apar mereu carti, manuale, cursuri actualizate, iar cele de drept costa parca cel mai scump dintre toate ! eram la libraria eminescu intr-o zi la rand la casa si langa mine o doamna a platit cu 500.000 lei vechi vreo 5, 6 carti, si eu o priveam stupefiata caci aveam o singura carte si aceea ma costa peste 500.000 lei !
    si cate nu imi mai trebuiau !
    transportul e scump, medicamentele sunt multe din import si ce gasesti azi nu gasesti si a doua oara, ti se raspunde ca nu se mai importa ! in nici un caz nu e vrenul fabricat la noi, nu se mai fabrica demult !
    la autobuze in statie stai cate 20 sau 30 de minute daca pierzi un autobuz spre casa si incepi sa te plimbi prin zona statiei, sa citesti cartile din vitrina chioscului din statie si sa iti revezi chiar si cursurile ! ai timp sa si scrii dar nu ai unde !
    am o prietena care mi-a fost candva colega la serviciu, acum este de mai multi ani avocata si mi-a spus ca in ce priveste ‘starea” sau situatia in avocatura, nici acolo lucrurile nu stau bine : tineri avocati si avocate ingheata de frig iarna la usa tribunalului bucuresti cautand si sperand sa aiba vreun client, multi dintre ei nu isi mai pot plati taxele si contributiile la barou si conducerea baroului nu mai stie cum sa ii ajute si cauta solutii.
    si totusi, cata munca, nu-i asa sa inveti, sa dai admitere , sa intri in barou, da, si dupa aceea ce faci ? pazesti poarta tribunalului si mori de foame ?
    in ziua de azi oamenii sunt demotivati, descurajati, si la cursuri adesea multi profesori nu mai au chef si elan pentru a tine cursul, unii vin uneori, lipsesc alteori de la curs, sau pur si simplu nu mai au tragere de inima si cursul, predarea se resimte !
    studnetii scad frecventa la curs incepand din anul 2, lucru cosntatat si de cadrele universitare.
    profesorul albu de drept administrativ ne spunea ca mugur isarescu este un om cu multa putere, si il vedem la televizor la stiri, cum este epuizat, obosit de multa munca si cautand solutii care nu se arata, in curand va fi vlaguit !
    gabriela manole, care e prietena buna imi spune ca in ziua de astazi nu se mai judeca nimeni decat daca efectiv nu are incotro, daca siutatia ajunge la limita, altfel nu e momentul si nu e clipa sa ajungi la judecata.
    da, gabriela manole e avocata si munceste mult, are experienta, are vechime deja, si pleaca in teritoriu la judecatorii unde are procese legate de fondul funciar, pentru ca nu mai sunt clienti, oamenii nu isi mai permit onorarii iar avocatilor le trebuie un onorariu substantial din care jumatate se duce la barou in chip de taxe si alte contributii lunare, ramane jumatate din onorariul incasat si poate nici atata.
    sunt romani care spun ca ei castiga de bine de rau pentru ca lucreaza cu strainii, au contracte cu strainatatea, dar la noi toate sunt blocate acum si colaborarile cu strainatatea.
    tot azi, este la moda formarea continua profesionala la care esti obligat ca avocat si nu numai, si oricum ar fi profesional trebuie sa fii la curent, ori asta inseamna constant, bani, pentru carti si cursuri, monorafii, reviste, tratate si orice alte lucrari stiintifice.
    peste tot, toate domeniile de activitate, cu totii si cu toatele sunt blocate.
    presedintele refuza sa vada aceste realitati, refuza cu buna stiinta, ele sunt vizibile pentru toata lumea.
    studentii, isi cauta de lucru, gasesc, pierd locul de munca sau lucreaza putin si pe salarii mici si nesigure, la facultate nu prea ii vezi si cu greu cauta sa se tina la curent si sa isi sustina examenele, multi isi platesc chiriile si chiar locurile in camine.
    oamenii sunt din ce in ce mai obositi , lucreaza mai mult si castiga mai putin sau deloc.
    preturile, da, cresc vertiginos, in fiecare toamna, studentele erau preocupate sa isi gaseasca bani pentru a-si cumpara o pereche de cizme. care sunt scumpe si sunt de calitate nu tocmai buna desi pretul este ridicat si esti asigurat ca ceea ce cumperi este piele naturala, sau macar te tine o iarna, in ambele cazuri in iarna viitoare e nevoie cu siguranta de o alta pereche.
    apoi sunt banii pentru taxele de scolarizare, de studiu, si e nevoie si de acestia, am avut colegi care au plecat luni de zile la munca in tari precum germania si aceasta pentru a-si plati taxele.
    Cand se apropia sesiunea de examene, toata lumea cauta exasperata bani de cursuri si cursuri mai ieftine, poate sa le xeroxeze, sau notitele de la colegi care nu erau suficiente pentru a sustine examenul cu nota mare.
    Profesorii nu isi mai publicau, si tipareau toti cursul si fiecare profesor titular de curs, are propriul sau manual al carui autor este.
    Sa fiu sincera, nimeni nu se gandea la presedinte, si cu totii se purtau ca si cum tara nici nu avea vreunul.
    Cu toate acestea, un profesor a spus ca salariile actuale ale unui magistrat in romania a ajuns cu adevarat prea mare si mai mare decat al unui magistrat din alte tari chiar occidentale, oricum mai mare decat al unui profesor universitar.
    In Justitie, munca ramane in continuare nenormata si personalul insuficient, exista grefieri care lesina, se imbolnavesc, si unul a si decedat la munca, in plina sedinta de judecata din lipsa si de oxigen la oradea sau cluj, au scris ziarele.
    Locuri de munca nu sunt, iar cele care sunt sunt blocate, si in tot cazul sunt insuficiente.
    Poate pentru ca nimic nu se face cu bunavointa si cu cap si veniturile sunt repartizate destul de haotic.
    Exista cheltuieli care nu pot fi impiedicate, de pilda nu poti opri citatiile, care necesita bani pentru a fi expediate pentru ca nu poti opri pe justitiabil sa formuleze o cerere de chemare in judecata cand ii sunt incalcate drepturile si cand interesele sale legitime sunt vatamate sau nu sile poate realiza, sau nu ii sunt recunoscute.
    Codurile se schimba intr-un ritm deosebit de alert, in anul II la penal partea speciala erau dezincriminate si abrogate articolele 205 si 206 din codul penal privind insulta si calomnia, dupa ce am dat examenul noi, codul a fost modificat iarasi si ele au fost iar incriminate aceste fapte de natura penala, dar noi dadusem deja examenul , teoretic dar si concret, practic, terminasem de studiat dreptul penal – partea speciala.
    Legea 31/1990 privind societatile comerciale se schimba cam la fiecare 6 luni de zile, si deci se schimba oricare curs de drept comercial, cel mai ieftin costa cel putin 700.000 lei vechi.
    un semestru intreg la dreptul societatilor am facut studiu comparativ intre vechea lege a falimentului si noua lege a insolventei, pentru ca acum sa fie in proiect o noua lege a falimentului, versiunea a treia ! care deja se studiaza de catre avocatii organizati in baroul bucuresti la cursurile lor de formare continua.
    Din 2011, unii au spus din 2012 intra in vigoare NCC SI NCP noile coduri civil si penal care au nevoie si de noile proceduri, civila si penala.
    Cine s-a inscris la master in 2009-2010 si face un master de 3 sau chiar de 4 semestre, studiaza de pe acum actualele coduri civil ,respectiv penal in functie de masterul ales, si tocmai pe cand masterul se temrina, intra in vigoare noile coduri civil si penal.
    Toate acestea le stie presedintele.
    Revenind la preturi care cresc, rosiile nu au gust, merele sunt din import si multe alte fructe fara gust bun, tigarile cresc si ele la pret si nu poti opri lumea sa fumeze, cine are masina se gandeste cat il costa benzina si prefera in final autobuzul.
    Cum poate fi indreptata o situatie care de 5 ani e proasta si care in ultimul timp s-a inrautatit ?
    Noile coduri inseamna in mod categoric noi cursuri de drpet, inca neaparute in librarii, alta doctirna si alta literatura de specialitate, juridica, in anii facultatii ne-am cumparat cu greu carti de drept scumpe dar inca ne mai trebuiau ! acum va trebui sa o luam de la capat si sa ne facem o alta biblioteca.
    Pentru ca schimbarea este importanta, in materia dreptului penal se schimba insasi definitia infractiunii de la care porneste apoi analiza fiecarei infractiuni in partea speciala a codului penal.
    Colegii mei cu care vorbeam sunt de parere ca totul este insa prea politizat si ca am fi avut mai multa liniste fara atata politica si sincer, fara asa multi politicieni.
    In ipoteza in care s-ar schimba Constitutia se vor rescrie si cursurile de drept constitutional.
    Profesorul de drept european aproape nu a dat pe la facultate si studentii nu erau interesati deloc de dreptul european, profesorul de drept constitutional preda Constitutia SUA SI A UK, si in general era de parere ca nu poate fi vorba de un parlament cu o singura camera, la fel si profesoara de instiutii politice- institutii administrative, aceasta din urma avea acest curs la specializarea administratie publica, nu la drept, dar eu am mers si la cursurile ei.

    Transparenta nu e chiar transparenta la nivel de institutii, daca intrebi la ministerul de Justitie despre actele normative car privesc exercitarea profesiei de traudcator autorizat de ministerul Justitiei, ti se raspunde ca nu ministerul FACE LEGILE, doar poti si tu sa stii atata lucru !
    Totusi, ministrul de Justitie e cel care da si semneaza ordinele ministrului Justitiei care in detaliu arata si indruma pe toti traducatorii autorizati de ministerul acesta, adica sunt acte normative cu caracter general si impersonal si care trebuie respectate de toti, dispozitiile acestor ordine fiind obligatorii si arata pas cu pas cum trebuie sa efectuezi lucrarile de traducere, se intelege de la sine ca nu poti proceda altfel, cata vreme ordinul ministrului e acolo pentru a-ti spune el, cum sa procedezi.
    concret insa pe pagina ministerului de justitie nu gasesti vreun ordin pulicat de acest gen si daca intrebi la minister se ridica din umeri.
    raspunsul cel mai bun pe care il poti primi este si unul in varianta : nu ministerul justitiei organizeaza profesia de traducator autorizat.
    nu, el nu organizeaza dar iti spune pas cu pas cum sa redactezi si cum sa traduci, unde sa aplici stampila si la cate randuri sa dactilografiezi, sa tastezi la PC, ce margini sa lasi, in pagina si ce fromule sa utilizezi !

    Cin se avanta sa lucreze cand nu cunoaste legile, in speta in cazul de fata ordinele ministrului de Justitie ?

    una peste alta ajungem si la cheltuieli sub alta forma, dam banii pe tansport si incercam sa auzim vreun cuvant folositor de la acest minister in drumurile noastre, ne plimbam si noi, in fond facem o plimbare pana acolo.

    asa cum spunea un alt candidat, anume crin antonescu ca acordul cu FMI a fost tinut si nu a fost facut public pana ce nu s-a intervenit.

    la ministerul de Justitie, nici dupa ce intervii.

    Incepem sa credem ca angajatii unei institutii de stat , publice cred ca toate acestea fac parte din arhiva personala de acte, memorii, fotografii, etc.
    pentru ca nu le obtii niciodata sau cu mare greutate. si probabil ca o favoare sau urmare a unei cereri insistente.

    chletuim dar venituri nu avem.

  13. 13 Iluminatul noiembrie 11, 2009 la 9:21 pm

    După 20 de ani

    Au trecut 20 de ani de la revoluţie. Previziunile lui Brucan sunt infirmate.Băsescu se urcă-n maşina timpului pentru întâlnirea cu Oracolul din Dămăroaia, din care se redă :
    Băs.: – Moşule ai zbârcit-o cu prorocirea, că-n loc să-i prindem s-a mărit distanţa.
    Bruc. :- Nepoate, tu de ce crezi c-am întins-o ? Doar nu era să mă fac de râs.
    Băs. : – Şi eu ce le spun acum românilor?
    Bruc. :– Zi-le şi tu că peste 20 de ani vor trăi bine !
    Băs. : – Pe ce te bizui?
    Bruc : – Pe instalarea comunismului mondial !
    Băs.: –Eşti sigur ?
    Bruc.: – Da! Văd vânjoleală mare pe aici: se schimbă cazanele cu smoală, se costruiesc alte băi cu fecale, tot personalul cornut este reciclat, Hitler şi Stalin joacă table, Lenin şi Merx fac sex neprotejat, Ana Pauker repetă zilnic cu Mao un fel de sex oral.
    Vezi că şi tu eşti aşteptat, cam într-o lună. O să facem echipă să-l gâdilăm la ouă pe Tartor. Dă tot ce-i de furat iar pe aia abandoneaz-o lângă o cruce de piatră . Pe curând !

  14. 14 Cârcotaşu noiembrie 11, 2009 la 9:35 pm

    @ Instalatorule
    Degeaba ne-ntrebăm noi unde sunt banii, atâta timp cât cei care într-adevăr ştiu despre ce este vorba n-o fac. Nu resimţiţi un sentiment de zădărnicie?
    Într-adevăr, pentru cetăţeanul simplu pare că statul ăsta nu mai are buget şi că totul stă numa-n împrumutul FMI. Mai mult, salariile şi pensiile au ajuns un capăt de ţară.
    Cine ştie, cunoaşte. Rămâne o întrebare: Când o ţară e-n rahat, partidele, cu excepţia celor care ştiu ce e de făcut, fug de guvernare.
    Interesantă e situaţia din România, unde cei mai incompetenţi se bat să guverneze, mă refer la cea mai catastrofală guvernare din ultimii 20 de ani.
    Ce-o mai fi de furat dom’le în ţara asta în afară de buget?

  15. 15 Costin Tanasescu noiembrie 11, 2009 la 9:50 pm

    DE CE NU VOTEZ cu Traian Basescu?

    1.Pentru că a MINŢIT. A declarat că demisionează în 5 minute şi nu a făcut acest lucru.
    2.Pentru că a FURAT. De la slogan la FLOTĂ.
    3.Pentru că a ÎNJURAT. De la “găozar” la “ţigancă împuţită”.
    4.Pentru că a SFIDAT. Constituţia şi poporul care l-a votat.
    5.Pentru că a DEZBINAT. I-a întors pe români unii împotriva altora cu minciunile privind salariile.
    6.Pentru că este IRESPONSABIL. Timp de 5 ani de zile a ţinut România într-o criză politică profundă.
    7.Pentru că NE-A ÎNDATORAT. A împrumutat din incompetenţă 20 de miliarde de la FMI, amanetându-ne viitorul!
    8.Pentru că a DICTAT. Nu mai vrem dictatură în România. 50 de ani de comunism ne-au fost de ajuns.
    9.Pentru că NU ÎI PASĂ. Orice face sau declară Traian Băsescu referitor la reformă o face numai în scop electoral.
    10.Pentru că a NU A FĂCUT NIMIC. Nu a făcut nimic 4 ani în Capitală. Nu a făcut nimic 5 ani la Preşedinţie. DESTUL!

  16. 16 diogenecainele noiembrie 11, 2009 la 10:06 pm

    Pe fond, Basescu vorbeste despre societatea socialista multilateral dezvoltata, care va fi intotdeauna peste 15-20 de ani. Eu cam asa interpretez raportarea cresterii productiei de canciocuri. Reflexe penibile de dictator care trebuie sa vanda o himera, si care pentru aia jongleaza cu semne. Maine ne va spune ca a vazut comete. In calitate de candidat trebuie sa aiba, zice manualul, un discurs pozitiv, dar realitatea nu-l ajuta. Mi se rupe. Eu tot nici macar ajutor de somaj n-am.

  17. 17 Alex noiembrie 11, 2009 la 10:14 pm

    In fine, ideea e ca electoratul vrea sa afle cate ceva despre programele candidatilor. Poate in ultima saptamana de campanie PSD isi face timp si pentru dezbateri legate de programe, cu toate ca sticla e plina de giumbuslucuri, parodii, ziaristi – maimutoi care s-au inregistrat si se acuza de santaj, conflicte intre institutii.

    Sper ca aud si o dezbatere de idei.

  18. 18 Alex noiembrie 11, 2009 la 10:18 pm

    Catalin Cindea, desigur, taierea cheltuielilor bugetare de care vorbesti are ca efect fara doar si poate rostogolirea crizei. Nu este posibila o revenire fara consum si capital. De multe ori curbele de sacrificiu ascund lipsa de idei a unor indivizi care nu-si pun problema sa lase scaunul unora mai inteligenti. Incompetenta…

  19. 19 Alex noiembrie 11, 2009 la 10:21 pm

    octaaa, fii pe pace! Oamenii la care te referi din guvernarea Nastase (inclusiv Tanasescu) sunt disponibili pentru a prelua ministerele economice.

  20. 20 Aya noiembrie 11, 2009 la 11:09 pm

    @

    Daniel

    Reiau si aici- ca parandu-mi important- raspunsul la mesajul pe care mi l-ai adresat la o alta sectiune („Antena 3…)

    ACTII SI REACTII PSIHOLOGICE: ABSENTEISMUL URBAN, NEEXPLOATAT DE CONTRACANDIDATII LUI BASESCU- DESI AU ACEASTA POSIBILITATE

    Citez: „Intrebarea importanta este alta: este aceasta reticenta a electoratului urban o toana legata de frustrarea de a se fi inselat in trecut sau de data aceasta are fundament real? Parerea mea subiectiva este ca are fundament real”.

    Rezistenta electoratului urban la a se prezenta la vot nu este o toana.
    Sotuatia este complexa, existand, desigur, (si) un fundament real.
    Din pacate, in momentul de fata acel fundament real (ar putea fi dezvoltata ideea foarte interesant) are o agravanta, ca sa spun asa, care adanceste tentatia absenteismului.
    La randul sau, acea agravanta produce efecte mai puternice decat in alte situatii in care (mai) apare.

    Detaliez, acum cu referire la agravanta.
    Analizele corecte si aprofundate care se fac pe segmente ample de populatie (nu ma refer doar la „populatia electoralizata”, acum- dar o am in vedere si in acest sens), vizand latura psihologica (stiut fiind ca psihologicul este determinant pentru actii si reactii) demonstreaza ca apare o anumita ciclicitate a perioadelor (care nu dureaza doar „un sezon”) cand indivizii sunt caracterizati prin dezinteres fata de ceea ce se intampla la nivel general, acest lucru traducandu-se, la modul generic, prin neimplicare.
    Ne aflam intr-o asemenea perioada.
    Sa spunem, acesta ar fi un factor obiectiv (de care nu se tine seama)- diferit de fundamentul real la care am facut (si ai facut) referire.
    Daca ar fi doar atat si politicienii (ma rog, impreuna cu „specialistii” din jurul lor, a caror penibila prestatie, fara nici un fel de legatura cu realitatea, ma intristeaza, ca sa ma exprim elegant) ar trebui sa isi adapteze tipul de mesaj la aceasta situatie. In loc de asa ceva, se comporta ca si cum electoratul ar trebui sa tina seama de ei, nu invers (cine era nevoie de cine? nici macar pragmatici nu se ostenesc sa fie- in situatia actuala, calific atitudinea ca neresponsabila si infatuata).

    Factorul obiectiv (care, in contextul actual, este agravant) este „ingrosat” de oboseala politica reala, a populatiei.
    Ultimele unsprezece luni au fost nu obositoare, dar cumplite.
    NU voi face referire la conflictele institutionale, ci la lucruri cu efecte practice sesizabile.
    S-au pravalit asupra noastra niste mizerii incredibile, scenarii prin care s-a incercat falimentarea multor intreprinderi importante, devalizarea bugetului de stat (pare halucinant ce voi afirma, dar este adevarul: au disparut- de fapt „s-ar scurs” prin conturi „interesnate”- sume echivaland cu aproximativ 75% din bugetul de stat), declaratii mincinoase privind gravitatea crizei (nu era nicidecum asa cum a afirmat Pogea la inceputul anului, cand s-a pus la punct planul devalizarii bugetului la „adapostul motivului criza” !) si sinistrele incercari (cel putin) ale”cuplului” Boc- Pogea de a aduce economia Romaniei in stare de faliment pentru a justifica, intr-un mod criminal, minciuna lor initiala (in baza careia- si a unui calcul lacom, fara a tine cont de „minunile” pe care, ca in legile lui Murphy, a trebuit sa ne bazam, fara a gresi, care au adus la buget venituri peste asteptari, interzicand falimentul asteptat cel putin de cei doi- au lasat sa sa se „scurga” acele sume din bugetul de stat, in speranta ca adancirea crizei va justifica lipsa lor; nu au reusit), toata acea agitatie a Ordonantelor de Urgenta neconstittionale, toate acele agresiuni permanente, acel ton de ciocli si sesizabil fals, toate acele stridente si complicarea vietii de zi cu zi, nu doar material, dar si psihologic, au obosit cumplit lumea.
    O oboseala avand, la randul ei, o componenta de factor agravant (voi prezica cuvantul fara a cauta eufemisme): aceasta este scarba profunda, materiala, fizica aproape. O scarba dominanta, atotcuprinzatoare, resimtita prin toate canalele energetice, psihice, prin toate fibrele fizice.

    NU trebuie sa fie cineva un mare psiholog pentru a realiza ca intentia celor care au creat aceasta stare generala a fost de a induce spaima in randul populatiei.
    La fel, nu trebuie sa fie cineva un mare cunoscator al culiselor pentru a realiza ca a existat si un scenariu „a la carte” facut de „baietzii instelatzi” (dar nu de cei foarte bine dotati intelectual, caci s-a aplicat srict „manualul”). Acestia ar fi trebuit sa declanseze butoanele care produc panica. Fiind total lipsiti de imaginatie, nu au tinut cont de mutatiile produse in psihologia generala, si efectul a fost cu totul altul decat cel scontat.
    (In plus, actiunea lor fara a da atentie la faptul ca realitatea s-a modificat, indica, pe un alt plan, dispret fata de cei din jur- or, dispretul manifestat se razbuna).

    Fac o precizare de amanunt.
    Scarba produce, la randul sau, diverse efecte colaterale.
    In functie de situatie, efectul colateral poate fi (identific doar cateva dintre cele posibile) dupa caz, resemnarea, retragerea in sine, ura, opunerea rezistentei (nu refuz, pur si simplu- dar un „refuz activ”, efectiv rezistenta), ca manifestare la orice vine din directia „sursei” de scarba.

    In cazul de fata, efectul colateral este rezistenta: or, votul este „propus” de „zona” politicului (perceptia este destul de nediferentiata- scarba fiind profunda si generala; mai apare,a ici, un efect paradoxal: sunt exceptate de la scarba CATEVA personaje politice- deci, paradoxul este INDIVIDUALIZAREA- NU PERSONIFICAREA!!!!- zonei politicului, in sensul de „exceptare insulara” de la scarba a anumitor personaje; de exemplu, unicul personaj politic care, pentru mine, apare clar individualizat si ” exceptat insular” este Adrian Nastase, nu doar pentru ca i-am fost alaturi mereu; onest, i-as fi ramas alaturi si daca ar fi gresit- mutatis mutandis, in acest caz, pentru mine se aplica expresia celebra a lui Disraelli!- dar nu este cazul.
    In rest, o spun cu regret- pentru ca obisnuiesc sa analizez lucrurile din jurul meu: resimt acea scarba profunda si generalizata.
    Ma intreb: daca in cazul unui personaj ca mine, care aplica permanent corectii rationale pornirilor afective, s-a instalat o astfel de stare- dominabila caci este constientizata- ce se va fi intampland in cazul celor care nu isi ridica asemenea probleme, chiar daca le inteleg?)

    NU as dori sa se creada ca am extrapolat propria strare.
    In ultimele luni, am psihanalizat textele de presa (dar am si pus intrebari tuturor celor cu care am discutat), am psihanalizat contextual atitudini publice (dat si actii si retineri de la actii) si nu numai.
    Subliniez: nu ma refer la declaratiile oamenilor politici, dar la textele de presa. Si articolele scrise „la comanda” sau „pentru a fi pe linie” pot fi psihanalizate, descoperindu-se, in straturile mai profunde, atiutudinea reala a autorului fata de textul scris. Concluzia a fost aceeasi: scarba profunda instalata.

    Am prezentat fondul psihologic general care, fara a mai avea nevoie de detalieri, este clar ca nu doar predispune la, dar produce efectiv absenteism („refuzul activ”- rezistenta- nu se manifesta prin vot de un tip sau altul, nici macar prin tentatia de a merge in cabina de vot pentru a scrie mascari pe buletin- caz in care ar fi vorba depsre o autoreglare, in sensul eliberarii de cauza negativa; pur si simplui apare rezistenta,”refuzul activ” de a vota.)

    NU vreau sa irit pe nimeni, dar de multe ori zambesc amar cand aud diverse voci (nu ma refer la oameni politici) spunand „trebuie sa iesim la vot” sau cand vad scris acest lucru. Cati dintre cei care adreseaza acel indemn se vor prezenta la urne? Nu fac parte din categoria scepticilor, dimpotriva- de aceea, cand afirm ca, in cel mai bun caz, vor ajunge la urne jumatate dintre ei, afirmatia ar trebui sa fie luata macar ca ipoteza de lucru.

    Pe aceasta realitate deloc incurajatoare, se grefeaza prestatia deloc
    „atractiva” a candidatilor.

    La un moment dat, am facut o analiza lucida si nepartinitoare (mai exact, nu am cosmetizat deloc adevarul, dar l-am privit in ochi si am spus ce vad acolo) a tuturor candidatilor (pe atunci, prezumtivi candidati, caci se inscrisese in cursa doar Crin Antonescu).
    Am afirmat ca, desi are un comportament deserori de-a dreptul gregar, desi isca scandaluri, face tot ceea ce stim si ii imputam, Basescu este unicul „viu”, care se vede, se misca, exista, cu toate relele lui (in care, sa fim sinceri, multi dintre noi se recunosc; necazul lui este ca la el exista toate la un loc, caz rar intalnit).
    Ceilalti, parca sunt la program obligatoriu de deplasat prin tara.

    Cand am facut aceasta analiza, departe de a declansa macar intrebari, am fost acuzata ca il sustin pe Basescu (ceea ce este neadevarat).
    De fapt – rept- doar privisem adevarul in ochi, ceea ce fac totdeauna.

    Contracandidatii lui Basescu ar fi avut sansa de a iesi putenic in evidenta facand acea coalitie majoritara din Parlament sa produca efecte SOCIALE GENERALE.
    NU s-a intamplat nimic in acst sens- dimpotriva, totul apare ca si cum acea coalitie este strict declarativa, desi decidentii ei au atat motivatia necesara pentru a actiona (ma rog, motivalie logica) cat si instrumentele necesare pentru a actiona.
    Nici macar nu incearca un demers serios, producator de efecte la nivel general, care sa prezinte interes pentru toti.
    A incercat ceva Crin Antonescu- am semnalat.
    Dar, actiunea eficienta trebuia sa ii apartina altcuiva, fiind de neinteles de ce nu a facut nimic. Fiind campanie electorala, este usor de inteles de ma abtin de la ANUMITE comentarii critice explicite.

    Toti fac calcule legate de ce procentaje vor fi adunate si contabilizate in contul unuia sau altuia, fara a-si puna problema daca acei oameni care sunt personaje reale, dincolo de abstractele cifre, vor iesi la vot.

    Da, sunt efectiv necajita (dincolo de scarba- pe care o domin- am obiceiul de a fi lucida si, dupa cum se observa, nu fac parte din categoria celor neinteresati de politic, dimpotriva!; in afara de asta- si in primul rand- ma intereseaza soarta Romaniei) ca toti contracandidatii lui Basescu se comporta, asa cum bine ai spus, de parca ar avea „sacii in caruta”.

    Sunt de acord ca este posibil, chiar probabil ca intre ei sa exite deja o intelelegere legata de turul II (dincolo de discursul electoral, prin care incearca, fiecare, sa obtina cat mai multe voturi in primul tur, astfel incat sa intre in al doilea). Altfel spus, se comporta ca si cum ar avea sacii in caruta in sensul de a avea garantia ca, indiferent de cine ar intra in turul II, il va invinge pe Basescu.
    Eu nu am deloc aceasta garantie- si nici un personaju precaut nu ar trebui sa o aiba.
    Logic, rece, Basescu are, si in turul II (cel putin pana in momentul de fata- pentru ca lucrurile se pot rasturna, desi nu intrevad elemente in acest sens- este unicul care are garantia ca va intra in turul II; cine afirma ca este posibil sa nu intre in turul II, cel putin in baza datelor actuale, fie minte, fie se imbata cu apa rece) tot atatea sanse de a castiga cursa cate are si contracandidatul sau, oricare ar fi acela.

    Spre deosebire de contracandidatii sai care conteaza, Basescu este un bun luptator, care stie sa loveasca, fara mila dar sa si incaseze fara sa cada, amanand, cum spun eu, pana si receptarea durerii pentru altcandva. Poate, unicul care are aceste trasaturi (desi mai putin conturate ca la Basescu) este Sorin Oprescu. Ceilalti doi? Sa fim seriosi!
    Desigur, ei au alte calitati, pe care Basescu nu le are. Si, mai au posibilitatea de a atr4ge votul electoratului urban- pe care, clar, Basescu l-a pierdut.
    Dar, NU FAC NIMIC pentru a scoate acel electorat urban la vot (acesta nu vine in urma vorbelor, a aratatului cu degetul- scarba este profunda, aici si tentatia absenteismului foarte puternica; electoratul urban l-a parasit pe Basescu- deci nu are nevoie sa i se explice, sa i se spuna cum este acesta si ce face; daca nu ar sti- sau, mai exact, daca nu l-ar fi parasit tocmai din cauza acelui comportament specific- poate electoratul urban ar fi ascultat discursurile fara sa se enerveze; asa, are impresia ca este tratat ca o masa de imbecili, carora li se explica exact de ce au ei o anumita atitudine-cea de a-l fi parasit pe Basescu; asa ceva este jignitopr pentru urbani).

    Repet, acest tip de electorat are nevoie de actiunea Coalitiei majoritare, de fapte, de efecte sociale pentru a iesi la vot. Daca nu li se vor oferi fapte DIN PARTEA COALITIEI MAJORITARE (nu „fapte negative” ale lui Basescu, indiferent de faptul ca ar fi revelate unele noi!; asa ceva nu mai prezinta interes dincolo de faptul divers, intrucat electoratul urban nu mai astepata nimic bun de la Basescu si nu mai este mirat de nimic rau), va sta acasa.

  21. 21 Cârcotaşu noiembrie 11, 2009 la 11:10 pm

    @ Bre Alex
    Fii atent c-ai călcat pe bec. Băsescu, cu guriţa-i „divină” zise că Tănăsescu i-a lăsat vistieria plină-n 2004.
    Aşe că ‘ai sictir la ce zici tu c-a fost gubernarea Năstase.
    Se pare că mai nou, Tănăsescu-i cam dă directive lu’ şefu’ tău. 😆

  22. 22 instalatorul noiembrie 12, 2009 la 12:08 am

    Carcotasu, nu discut de niste ciordeli care apar in orice guvernare, adica de linsul degetelor, ori de niste zvonuri propagate de dl CVT in Romania Mare incepind cu anul 2002. Aici nu e vorba de niste smecherasi care flutura numele premierului prin vami pentru aprovizionarea fara taxe a buticurilor personale, nici de termopane de 15ooo de euro, nici de pixuri si nici de diferentele de curs valutar cu care isi maninca unii zilele prin tribunale. Nu e vorba de insailarile unei contabile birfite la urechea cui a dorit sa o asculte. Este vorba de echivalentul unui buget intreg si de intrari sigure de bani in pusculita statului. Sa le recapitulez pentru dumneavoastra:
    – OG19/2009 ne arata procentul de neincasari la buget: acesta este undeva intre 15 si 20 la suta, ceea ce inseamna estimarea cu suficienta precizie a incasarii pina la finele anului a 16-17 miliarde de euro.
    – De la FMI au intrat pina acum cel putin 10 miliarde de euro.
    – dl Nastase scrie astazi de alte 14 miliarde de euro din vinzarea de titluri de stat. Aceste 14 miliarde de euro vor insemna minim 1 miliard de euro dobinda, titlurile de stat fiind purtatoare de dobinda.
    Rezulta incasari sigure pentru statul roman de minim 40-41 de miliarde de euro in acest an, din care marea majoritate a sumei a fost incasata, mai fiind de incasat veniturile curente, normale, ale bugetului de stat pentru noiembrie si decembrie.
    Cheltuielie sunt de asemenea sigure, prin legea bugetului de stat si cifrate la aproximativ 25 de miliarde de euro. Aceasta suma cuprinde toate cheltuielile statului, absolut toate cheltuielile, mai putin pensiile si alte plati din bugetul separat al asigurarilor sociale. Nu este semnalat nici un imprumut (potrivit legii) de la bugetul de stat la bugetul asigurarilor sociale, deci nici o pensie nu a fost pina acum platita din bugetul de stat, iar acest buget nu a fost inca prabusit, in ciuda afirmatiilor.
    Putem presupune ca deficitul bugetar programat prin lege a fost ori nu finantat. In cayul pozitiv, mai putem discuta de alte incasari de 5 miliarde de euro.
    Rezulta un excedent de incasari sigure fata de cheltuielile prevazute in buget de 15-16 miliarde de euro si probabile de 20-21 miliarde de euro. Ilustrativ, statul ar fi putut asigura in acest an executia normala si integrala a cheltuielor prevazute in buget si daca nu ar fi perceput nici un impozit ori taxa, doar din banii din vinzarea titlurilor de stat si din banii intrati de la FMI, asta ca sa va faceti o idee:in plina criza, ne-am fi putut permite o viata de stat normala, fara a colecta nici un impozit ori taxa de la cetateni ori de la firme.
    Cu toate acestea, guvernul reclama un necesar imediat de 5 miliarde de euro.
    In lipsa altor elemente ori explicatii, pot banui ca acesti bani au fost sfeterisiti. Dar, Carcotasu, e un buget intreg! Sunt 20-25 de miliarde de euro!
    Sigur ca orice clarificare bazata pe trimitere la documente este salutara, altfel pot crede ca astia au ciordit un buget intreg.
    Nu uitati fraza lamuritoare a presedintelui, redata azi la TV:tara asta are inca resurse. Ei, de aia vrea si presedintele inca un mandat, fiindca tara asta are inca resurse.

  23. 23 instalatorul noiembrie 12, 2009 la 12:20 am

    Carcotasu, mai e un lucru care sigur va face placere spiritului dumneavoastra deductiv: este notoriu faptul ca mai multi oficiali, inclusiv presedintele, au prezantat bancile din Romania ca lovite de criza si avind nevoie de ajutor. Ei bine, aceste banci lovite de criza si in mare nevoie de ajutor au gasit nu mai putin de 14 miliarde de euro atunci cind a fost vorba sa cumpere titluri de stat. Si de ce alde Boc nu a gasit necesar sa vinda niste titluri de stat si cetatenilor? Ce, noi nu avem voie sa luam si noi niste dobinzi, suntem condamnati de propriul guvern doar sa platim dobinzi? Un guvern care nu isi ajuta cetatenii sa cistige bani este un guvern de incompatenti. Un guvern care se opune ca ai sai cetateni sa cistige niste bani este un guvern de ticalosi.

  24. 24 Aya noiembrie 12, 2009 la 1:02 am

    @

    Iluminatul

    Nu spun ca nu pot fi si intamplari pe lume, dar, cand la interval de cateva ore (nu stiu daca textele sunt din aceeasi zi, nu am retinut) gasesc acelasi tip de mesaj, despre aceeasi persoana, in doua locuri diferite, la mine, cel putin, intra in fucntiune „ostemulde atentionare”. Din acestmoment, chair incep sa devin atenta.
    Acel mesaj nu imi place- de fapt, il consider sinistru (cel legat de data „intalnirii”).
    Daca este o gluma, este proasta si de prost gust.
    Conteaza doar faptul in sine, nu si la cine se refera- acest lucru chiar este neesential. Te referi la un seaman al tau, inainte de toate.

  25. 25 Aya noiembrie 12, 2009 la 1:03 am

    @

    Iluminatul

    Corect: „intra in functiune “sistemul de atentionare”. Din acest moment, chiar incep sa devin atenta.”

  26. 26 Aya noiembrie 12, 2009 la 1:47 am

    @

    TOATA LUMEA

    PUTEM FI, TOTUSI, „CONDAMNATI SA INVINGEM”?

    Priviti cu atentie clipul. Multe amanunte sunt esentiale pentru mesaj.
    Este un moment in care cazacii, veniti din toate partile, se strang sub stindardul si autoritatea lui Taras Bulba.
    Capeteniile lor asteapta, disciplinate, sa apara Taras Bulba pentru a i se alatura.

    Cavalcada degaja o forta uluitoare.

    Acei cazaci neinfricati, cu spiritul liber, parand totuna cu caii lor mici si iuti- de care sunt legati mai mult decat de oricine prin puternice fibre sufletesti (una dintre cele mai emotionante si tulburatoare imagini pe care am vazut-o vreodata este a cazacului sarutand si imbratisand capul calului, dupa batalie) SUNT „CONDAMNATI” SA INVINGA.

    Acea scena, cu valoare alegorica in contextul prezentului, ar trebui sa se petreaca foarte curand, in Romania.

    Cine va reusi sa „adune cetele” din toata tara sub autoritatea sa morala?

    Stiu ca daca ar fi fost Adrian Nastase in frunte si ar fi dat el strigatul de adunare, ar fi fost ca in cavalcada cazacilor condusi de Taras Bulba.

    Putem fi, totusi, „condamnati sa invingem”?

  27. 27 Spiridus noiembrie 12, 2009 la 2:30 am

    Nu cred ca mai e nevoie de alte exemple pentu a demonstra ca Basescu minte. Orice om normal isi da seama de asta, chiar daca nu dispune de cifrele pe care le-ati prezentat.
    Inteleg, insa, ca ele sunt si un fel de autocritica a PSD, pentru guvernarea dezastruoasa din acest an, la care a fost partas direct. Altfel spus, Basescu e vinovatul principal, dar nu e singurul. Asta pentru corectitudine…

  28. 28 Daniel noiembrie 12, 2009 la 7:09 am

    Basescu, dupa alegeri, in fata natiunii:
    – Sa traiti bine!!!
    Basescu, la un an de la alegeri:
    – Sa traiti!!
    Basescu, la doi ani de la alegeri:
    – Mai traiti!?

  29. 29 Vasile, noiembrie 12, 2009 la 7:18 am

    Alex,

    Fii linistit ., si tanasescu face parte din aceiasi clica in care concura ca sef, dancu,rus,oprea si cine mai stie care!

  30. 30 Vasile, noiembrie 12, 2009 la 7:22 am

    hahaha chiar ca te apuca rasul de dai in plans,

    Spune un coleg o perla de mai mare rasul citez… Când o ţară e-n rahat, partidele, cu excepţia celor care ştiu ce e de făcut, fug de guvernare.

    Adica tara e-n rahat si PDLeul care tine cu dintiii de guvernare ,stiu ce au de facut …” no further comments. Asta’s oamenii cu care defilam!

  31. 31 Cârcotaşu noiembrie 12, 2009 la 9:01 am

    @ Vasile,
    Aveai toate posibilităţile să taci şi nu observa nimeni că azi n-ai luat pastila de „înţeles”. 😆

  32. 32 Cârcotaşu noiembrie 12, 2009 la 9:40 am

    @ Instalatorul,
    Evident că nu e vorba de mici găinării ci de jaf masiv. Normal că 5 scânduri de 70.000 E şi iarba din parcuri de 30 milioane sunt numai ce se vede, că prea sare-n ochi.
    Amploarea campaniei electorale portocalii e încă ceva care sare-n ochi, răneşte bunul simţ.
    Şi stai şi te-ntrebi: tăcând, cei care ştiu foarte exact cum stau lucrurile, nu cumva pot fi bănuiţi de oareşce complicitate?

  33. 33 Pali noiembrie 12, 2009 la 9:41 am

    Evident ca,Betivu’National minte;cu o mica exceptie ,…si anume nu inca odata ci in continuuuuu.Pai daca are pe cine !

  34. 34 Aya noiembrie 12, 2009 la 9:51 am

    PD-L COMANDA PETNRU CAMPANIA LUI BASESCU DOUA CLIPURI DUPA MODELUL STALIN, REALIZATE DE EFICIENTA PROPAGANDA SOVIETICA

    Strategii din PD-L vor sa scoata pe piata electorala, saptamana viitoare, doua clipuri destinate campaniei lui Trauan Basescu pentru Cotroceni.

    Cele doua clipuri sunt inspirate dupa „Modelul Stalin”la propriu, mai exact dupa un colag de imagini suprapuse, care se „desfac” unele din celelalte sau care par a fi pagini dintr-o carte rasfoita.

    Exista doua modele agreate, ca realizare si fundal sonor.
    Cel care a parut mai atractiv strategilor din PD-L are ca fundal imnul UESS- mai in gluma, mai in serios, s-a avansat aceasta idee si in cazul clipului Basescu, dar s-a renuntat la ea pentru a nu se primi reclamatii pentru ca se folosesc simboluri nationale.

    Celalalt model il imagineaza pe Stalin in diverse ipostaze (cu precadere alaturi de Lenin) dar si de oameni din popor. Fundalul sonor este celebra melodie gruzina (de mare frumusete) „Suliko”.

    Strategii PD-L au decis sa se comande doua clipuri, dupa cele doua modele, calchiindu-se si ipostazele (s-a pornit de la ideea- corecta- ca propaganda sovietica era una dintre cele mai eficiente, la realizarea materialeor specifice lucrand inclusiv psihologi).

    Nu amreusit sa aflu care va fi fundaklul sonor.

    Iata cele doua modele Stalin, dupa care urmeaza sa apara, saptamana viitoare, cele doua clipuri electorale cu Ttaian Basescu.

  35. 35 Aya noiembrie 12, 2009 la 9:53 am

    Celalat model de clip Stalin pentru Basescu este:

  36. 36 Aya noiembrie 12, 2009 la 9:58 am

    PD-L COMANDA PENTRU CAMPANIA LUI BASESCU DOUA CLIPURI DUPA MODELUL STALIN, REALIZATE DE EFICIENTA PROPAGANDA SOVIETICA

    P.S.
    Afirmatia (citez): „Cel care a parut mai atractiv strategilor din PD-L are ca fundal imnul URSS- mai in gluma, mai in serios, s-a avansat aceasta idee si in cazul clipului Basescu, dar s-a renuntat la ea pentru a nu se primi reclamatii pentru ca se folosesc simboluri nationale”- trebuie inteleasa in sensul ca, in cazul lui Basescu, cineva a avut ideea sa se foloseasca imnul national al Romaniei, nu al URSS.

  37. 37 Vasile, noiembrie 12, 2009 la 11:39 am

    Cel cu sub intelesul,

    Paragraful, mai desteptul luii papuc indica frazele care completeaza o idee din care daca rupi o propozitie sau o fraza se numeste ca citesti din context, din cauza asta am inteles sa-ti redau tot paragraful fara comentarii:
    Cine ştie, cunoaşte. Rămâne o întrebare: Când o ţară e-n rahat, partidele, cu excepţia celor care ştiu ce e de făcut, fug de guvernare. (punct nu intrebare sau exclamare.
    Ai dreptate unii nu isi iau pastila iar altii nu isi iau „masura”!

    DEX. Paragras…capitol ori subdiviziune dintr-un text…..care cuprinde o anumita idee,
    Alineat rans retras intr-un text care indica o idee,

  38. 38 theodora0303 noiembrie 12, 2009 la 1:09 pm

    Basescu se dovedeste un mare maestru in arta diversiunii.
    In ultimii cinci ani viata nostra politica a fost plina de diversiuni, provocari, manipulari, santaj, demagogie, dezinformari si discreditari
    Arunca sistematic spre dezbatere publica teme fara nici o legatura cu problemele reale ale tarii.
    Adevaratele probleme ale tarii nu mai sunt discutate, dl presedinte nu mai este nevoit sa dea explicatii cu privire la diverse chestiuni care il deranjeaza.
    theodora0303.wordpress.com/2009/11/12/diversiuni-prezidentiale-sa-nu-ii-facem-jocul/
    Cu respect

  39. 39 Vasile, noiembrie 12, 2009 la 2:07 pm

    Theodora0303

    Nu-l mai face pe basescu magnific pentru ca nici cel putin nu reuseste sa fie malefic.Chiorul in tara orbilor insa este insa imparat!

  40. 40 blogideologic noiembrie 12, 2009 la 2:35 pm

    Originea cazacilor: Cetele de cazaci „tembeli” răbufnesc ca generaţie spontanee peste Sciţia Mare abia după anul 1453, adică după căderea cetăţii Constantinopol numită Nova Roma (iar nu “a doua Roma”, cum rezultă subliminal din sintagma perversă “Moskova -a treia Roma”) de conciliul ecumenic de la 381AD. Până la 1453, bizantinii controlau diplomatic acea porţiune (Sciţia Mare) din „drumul mirodeniilor” –deschis de „Dariu al lui Istaspe”– peste uscatul eurasiatic. Bizar, chiar Tamerlan şi Ghinghis Han i-au ajutat pe bizantini în menţinerea ordinii. Nepreţuita traducere a lui Păstorel Teodoreanu după Taras Bulba de Gogol este astăzi considerată a nu fi politiceşte corectă, şi a fost făcută o nouă traducere, „politiceşte corectă”. „Tembelismul” cetelor de cazaci este tot ce poate fi mai opus artei manageriale! Avem nevoie de arta managerială, nu de cetele de cazaci. Ei, de altminteri, îi omoară pe românii din Transnistria care se opun mankurtizării.

  41. 41 Cârcotaşu noiembrie 12, 2009 la 4:09 pm

    @ 😆 Vasile,
    Cum vrei tu şi dup-aia mâncăm.
    Da’ mai întâi în ciorapi să ne mirosim? În texte să ne analizăm? :mrgreeen:

  42. 42 Ioan noiembrie 12, 2009 la 6:46 pm

    (2) De ceea ce mi-a fost teama nu am scapat. Se pare ca s-a optat pentru tva majorat si pastrarea cotei unice de impozitare. Este ideea vehiculata de Actualu’ la toate microfoanele patriei inca de la iceputul anului. Cum deja ne-a obisnuit, Guvernatoru’ a coborat si el printre pamanteni si a confirmat majorarea tva, precizand ca este necesara majorarea incepand cu luna ianuarie ’10 si a altor taxe si impozite. S-a optat pentru varianta „de la toti cate putin” lasandu-se ca solutie de rezerva cealalta varianta „mai mult de la putini. Unii, mai indrazneti, sustin ca cele doua variante in discutie pentru cresterea sustenabila a veniturilor bugetare reflecta in buna masura social-democratia si liberalismul, stanga si dreapta: de ce nu liberalismul desantat practicat de premieru’ Bula. Acum insa, in ciuda declaratiilor sforaitoare (citeste iresponsabile) ale candidatului pedele, este clar ca buna ziua ca bugetul pentru ’10 va fi o struto-camiila cu aceiasi indicatori dar cu nivele inimaginabile. Este falimentul teoriei prezentei activistului de partid in guvernarea tarii. (chiar si fruntasul comunist Gheorghiu Dej a mentinut, incepand cu anul 1948 si mult timp dupa aceia, in posturi cheie ale economiei nationale specialisti ai fostului regim)

    PS

    Acum, ati vazut, candidatul pnl, ilustrul muzeograf si pana de curand pandarul de sub nuc, il ataca la baioneta, pentru cateva puncte procentuale, pe Jioana al nostru. Saracu’ de el nu isi da seama ca a intrat in logica fostei campanii elecorale prezidentiale; atuci cand Actualu’ afirma despre un sef de stat, prezent la Bucuresti, ca a venit sa isi ia tainu’. Saracu de el, nu realizeaza cat de pebibil este.

  43. 43 Ioan noiembrie 12, 2009 la 8:31 pm

    PPS

    Intuiesc ca ne paste un mare pericol, izvorat din zelul unora de a fi utili patriei aflata in nevoie. Acum, toti „mportantii”, ca acest sinistru Pogea, ajunsi in pozitii ceheie gratie interesului de partid si de grup. s-ar putea sa se trezeasca scriind pe hartie impozite si taxe cu nemiluita. Stiu eu, de la taxa de port-mustata pana la taxa de trecut strada cu bastonul alb ridicat. (tot li s-au anulat nevazatorilor de guvernul lu’ Bula liberalu’ toate facilitatile acordat de guvernul Ciorbea) Daca va amintiti, intr-un context asemanator dar nu chiar, tot un ministru de dreapta a introdus impozitul pe venitul din pensie, promitand ca el este de scurta durata. Si ca orice provizorat scurt impozitul cu pricina s-a lungit pana s-a permanetizat. Si tot la fel s-a introdus, si tot de un guvern de drepta, contributia de sanatate; care se lefaie si azi in taloanele pensionarilor de pe la noi. In fine, cum prostia inca nu doare, (l-am vazut eu deunazi pe unul care isi zice Fratele … care, (daca nu ma insel este chiar Publius in persoana) gemea la fiecare punct pus lui „i”. Si este numai numai inceputul.

  44. 44 Ioan noiembrie 12, 2009 la 9:13 pm

    PPPS

    Si eu sunt adeptul reducerii taxelor si a impozitelor. Dar, azi in condtiile unei vistierii mai degraba goala, masura mi se pare hilara. Pacat, … am ratat din nou ocazia de a fi important; ca un miliardar guraliv. (am sa reiau tema dupa doi ani de guvernare de stanga … II.)

  45. 45 Aya noiembrie 12, 2009 la 11:02 pm

    @

    Leo

    @
    Sibilla

    EVVIVA LA LIBERTA!

    Da, si mie imi e mai aproape de suflet balalaika. Dupa cum imi sunt si cushma de cazac, calul si stepa libera.

    Dar pentru gherila urbana, mai buna e „bandiera rossa”.
    Ii impingem afara din oras si ii alergam pana scoatem sufletul (de tot- asta inseamna chair pana raman fara suflare pentru totdeauna).

    BANDIERA ROSSA TRIONFERA!
    ANTIFASCISTE SIEMPRE!

  46. 46 theodora0303 noiembrie 13, 2009 la 11:16 am

    @ Vasile
    Nu asta am vrut sa spun. Nu am vrut sa il fac magnific pe Basescu. Am vrut sa deschid mintea celor multi care se lasa pacaliti de el. Vrei sa spui ca nu sunt multi care cad sau au cazut in plasa lui?


  1. 1 Bulgărele lui Traian (A fi sau a nu fi … presedinte) « Sfinxul Trackback pe noiembrie 13, 2009 la 4:33 am
  2. 2 Una, alta, despre Alegeri… « Sfinxul Trackback pe noiembrie 24, 2009 la 2:42 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: