Raspunsuri

In ultima saptamana, mai toate discutiile politice importante s-au invartit in jurul referendumului electoral sustinut de Traian Basescu. Altfel spus, ce a vrut Basescu a reusit: cu totii ne invartim in jurul acestei prostii, de o nesimtire atat de mare incat e imposibil sa fie trecuta cu vederea. Chiar daca platim si costul nedeclansarii unei dezbateri pe tema mandatului sau din ultimii 5 ani.

Astfel, am auzit din mai multe directii despre posibilitatea ca PDL sa se foloseasca de juristi demisionari din partid pentru conducerea sectiilor de vot. Impreuna cu acestia, reprezentantii democrat-liberalilor ar urma sa acorde, in schimbul unei singure semnaturi, trei buletine de vot. Foarte bine, ati putea spune, este normal sa se acorde trei buletine de vot. Unul pentru presedintie si doua pentru referendum. In schimb, s-ar parea ca unii votanti ar urma sa primeasca trei buletine de vot pentru alegerile prezidentiale. Ma intreb, oare astfel de probleme tin de competenta societatii civile?

In cu totul alta ordine de idei, multumesc tututor celor care au fost alaturi de mine la lansarea cartii de interviuri, la Sibiu si la Cluj. Voi reveni cu detalii despre cum a fost.

 

 

Neutrino, am observat in timp la tine si la  altii asemeni tie din blogosfera o atitudine cel putin curioasa fata de ideea de dialog rational. E ciudat cum poti sa propovaduiesti incredere pentru Traian Basescu si pentru portocaliii sai si, in acelasi timp, sa respingi orice fel de sentiment chiar si numai moderat fata de dialog. Nu faceti decat sa incurajati dezgustul si prezenta cat mai scazuta la vot. Slab, previzibil si, cred eu, fara niciun fel de sansa de reusita.

 Leo, nu cred ca am fost neclar in exprimare, am spus ca leadership-ul nu se naste prin identificarea unui curent de opinie si plasarea in fruntea acestuia. Sub nicio forma. In schimb, leadership-ul real este dezvoltat pe langa oameni, prin cunoasterea lor si a problemelor acestora, a dezideratelor si sperantelor acestora. Traian Basescu a facut acest lucru cel mult cu oamenii sai din PDL, iar pentru ei acesta a fost, probabil, un presedinte bun. Pentru noi, ceilalti, cei multi, a fost cel mai slab presedinte, cel mai slab exemplu politic si cel mai slab lider din istoria Romaniei democratice. Revolutiile, ca intotdeauna, incep in strada, dar strazile Romaniei, unde odata erau banii dumneavoastra, nu-l mai sustin deloc pe actualul presedinte.

P.S. felul in care imi sunt semnate articolele nu dicteaza optiunile sau deciziile mele viitoare. Si eu cred ca avem nevoie de un premier care sa readuca reintoarcerea la normalitate, daca-mi permiti.

 Sibilla, era de asteptat ca apropierea alegerilor prezidentiale va suprapopula blogurile care au luat atitudine impotriva lui Traian Basescu. In definitiv, dupa cum s-a mai spus pe aici, sustinatorii PSD sunt reali, pe cand cei ai PDL sunt virtuali si se bazeaza pe jigniri si atacuri murdare, care, spera ei, ar putea sa reduca la tacere majoritatea scarbita de Traian Basescu. Am avut si avem destule exemple aici. Totusi, aceste lucruri nu pot fi negate. Traian Basescu a obtinut toata puterea politica din Romania si ne-a aratat, cu Elena Udrea, cu Monica Iacob Ridzi, cu Roberta Anastase si multi sau multe altele ce planuri are pentru Romania. Acum e timpul sa aratam ca cinci ani sunt deja mult prea multi.

 Felix-cat (daniela), aducerea tinerilor mai aproape de politica este, in mod cert, dezirabila, dar parerea mea este ca ar trebui sa incetam sa facem referire la segmentul tanar al populatiei Romaniei ca si cum ar avea un defect. Nu, ei nu au gresit cu nimic. Exemplele care le-au fost oferite in ultimii 5 ani sunt monumental gresite, iar acestea, din pacate, reusesc sa creeze un dezgust ce nu poate fi depasit de cultura civica. Tinerii au nevoie sa fie atrasi de politica in primul rand pentru utilitatea directa ce le poate fi oferita, in termeni de educatie, sanse de angajare, salarii, conditii mai bune pentru cumpararea de locuinte sau intemeierea de familii. Pana acum, Traian Basescu a oferit exact opusul. Dupa aceste alegeri, poate ca vom avea ce le trebuie si lor.

 EMIL, referendumul pentru parlamentul unicameral este partea principala a campaniei lui Traian Basescu fiind si partea principala a programului sau politic. In termeni de activitati politice in favoarea populatiei, aceasta este intregul sau program politic pentru urmatorii 5 ani. De aceea il prezinta asiduu, chiar daca imoral fata de ideea de campanie electorala pozitiva, bazata pe reusitele mandatului sau, pentru a-si face cunoscuta oferta electorala. In fapt, inca 5 ani de Traian Basescu inseamna acest referendum + ceea ce ne-a obisnuit deja: conflict, certuri, critica democratiei si alte principii „solide” de guvernare.

 Draghi Puterity, stii foarte bine ca nu este normal ca un consul, reprezentant diplomatic al unui stat democratic, sa duca o campanie electorala chiar si indirecta in favoarea unui anumit candidat. Totusi, iti inteleg nedumerirea. Traind in Romania lui Traian Basescu, e destul de usor sa te minunezi de felul in care ideea de democratie este inteleasa de catre unii si se poate ajunge, din pacate, la dubiu. Te incurajez sa nu te mai indoiesti de tine: Traian Basescu nu conduce Romania ca un presedinte normal, chiar dimpotriva.

Prometeu, iti impartasesc intru totul parerea despre referendum. Si mie mi se pare ca, din materialele electorale ce apartin lui Traian Basescu, mesajul nu este de reducere a numarului de parlamentari ci de discreditare totala a legislativului si, eventual, chiar de alergare a lor cu furci si topoare. Ma intorc la Karl Popper, spre dezamagirea indoctrinatilor vizitatori, si amintesc afirmatia: poporul poate alege liber sa nu mai fie liber. Intr-o democratie adevarata, aceasta optiune ar trebui sa fie interzisa prin referendum. Mai ales dupa experienta referendumul de imediat dupa al doilea razboi mondial.

Florea Dumitrescu, total de acord cu expunerea  despre loviturile dureroase aplicate pensionarilor de catre Traian Basescu si PDL. Din pacate, majoritatea punctelor ridicate in aceasta expunere nu vor apuca vreodata sa fie discutate in mod serios de catre acesti oameni. Ei au demonstrat dintotdeauna ca refuza dialogul. Ma intreb ce cuvinte ar arunca Traian Basescu oricui i-ar repeta cateva dintre aceste acuzatii. In ultima vreme, am observat ca se descurca din ce in ce mai greu cu justificarile oferite presei pentru criticile primite din partea publicului.

Bogdan, foarte bune observatiile tale despre sectorul energetic. Intr-o societate normala, astfel de sugestii ar ajunge materie prima de think-tank-uri unde participa oamenii care pot lua deciziile. Din pacate pentru noi, sfaturile bune nu sunt adoptate decat daca vin de la oamenii apropiati puterii, iar oamenii capabili nu iau deciziile decat daca sunt favorabili partidului. Pe moment, aceasta problema poate fi rezolvata prin alegeri. Daca ii prelungim mandatul lui Traian Basescu, s-ar putea sa nu mai avem nici macar aceasta varianta.

Contele, imi cunosc bine colegii si pot spune ca majoritatea lor sunt reprezentativi pentru colegiile in care au fost alesi. Actul de reprezentare este principala caracteristica a unui parlamentar, pe cand calitatea sa nu poate fi evaluata decat post-factum. Totusi, aceasta situatie nu schimba cu nimic principiul democratic conform caruia Parlamentul este institutia fundamentala a democratiei. Stim cu totii ce inseamna, chiar si numai in teorie, un atac frontal si „sangeros” asupra institutiei fundamentale a democratiei, nu?

Instalatorul, am considerat articolul din Cotidianul o buna ocazie de a spune ce cred ca ar trebui facut in urmatoarea perioada. Evident, ca urmare a spatiului editorial limitat, nu am putut sa fiu exhaustiv, dar sunt de acord cu comentariile tale. In fapt, cred ca avem nevoie, pe viitor, de din ce in ce mai multe astfel de discutii, in care politici si idei sa fie in conflict si nu neaparat oameni si trecuturile lor. Ultimii 5 ani ne-au aratat ca, intotdeauna, o campanie de poezie si lozinci nu inseamna mai niciodata o guvernare competenta, rezonabila sau eficienta. Imi doresc, pentru viitor, o specializare a executivului pentru Romania. In rest, nu-ti doresc decat sanatate si atentie la gripe in astfel de momente „sensibile” la boli respiratorii.

Tabara Mihai, lansarile cartilor mele nu sunt conditionate de invitatii la fel cum cartile mele nu sunt conditionate de simpatie politica. Cred sincer ca avem nevoie de dezvoltarea unei culturi a dialogului mai presus de o cultura, sterila, a certurilor si urii personale. Te invit cu mare placere sa participi la cat mai multe lansari de carte si, mai ales, sa citesti cat mai multe carti. Poate suna cliseatic, insa chiar cred ca asta este cea mai buna solutie pentru dezvoltarea personala. Alte date despre lansari de carte vor fi anuntate pe blog.

Octaa, spui ca proiectele pe care le-am lansat in timpul mandatului meu de premier, precum construirea salilor de sport sau programul cornul si laptele, au avut un substrat electoral. Din punctul meu de vedere, calitatea unui guvernant se reflecta in reusitele sale si ale momentelor in care a detinut puterea politica. In mod evident, realegerea fiecarui politician se bazeaza pe actiunile sale anterioare. De aceea, cred ca orice masura pozitiva este, intr-o anumita masura, una electorala. Spre deosebire, putem vedea cum reusitele lui Traian Basescu sunt mascate de conflicte si certuri. Daca le-am da pe toate la o parte, crezi ca am gasi macar ceva pozitiv?

Vasile, pozitia lui Traian Basescu fata de inregistrarea in cauza este tipica pentru discursul sau de campanie. Practic, ilustreaza diferenta dintre ilegal si nesimtit. Totusi, sper eu, votul la alegeri se va acorda si pentru proportia in care mandatul sau prezidential a indeplinit idealul nesimtirii pentru orice fel de politician din lume.

Bibliotecaru, nu stiu cat a costat in bani guvernul lui Emil Boc, insa pot spune cu certitudine ca mandatul prezidential de 5 ani al lui Traian Basescu a costat Romania 10 ani de dezvoltare economica armonioasa. Ca idee, distanta in ani de dezvoltare fata de vestul Europei a crescut, incurajata si de criza economica intr-adevar, de la 50 de ani la 120 de ani.

 Gabriela Savitsky, sloganul de referendum al lui Traian Basescu – de ce le e frica, nu scapa, sau ceva de genul – este tipic pentru felul in care Basescu  a reusit sa obtina voturi in intreaga sa cariera, prin inducerea de teama. Cred ca putem sa fim cu totii de acord ca votul de frica nu este o reusita majora a vreunei democratii cu adevarat bine puse la punct.

38 Responses to “Raspunsuri”


  1. 1 Aya noiembrie 1, 2009 la 10:52 pm

    @

    Adrian Nastase

    Am si eu niste intrebari la care astept nu atat raspuns „clasic”, dar fapte.

    1. CAND va fi sesizata Curtea Constitutionala privind conflictul juridic de natura constitutionala intre Parlament si Presedintie (legat de desemnarea premierului) cu invocarea constituirii majoritatii parlamentare, in urma unui vot dat in Parlament?

    2. CAND va fi declansata actiunea pentru interzicerea desfasurarii asa-zisului referendum (al doilea!) pentru „scaderea numarului de parlamentari” – existand TOATE datele necesare (inclusiv constitutionale- dar nu numai) pentru argumentarea ilegalitatii acestuia?

    3. CAND va fi declansata actiunea pentru sesizarea organelor competente privind fraudarea alegerilor, existand PROBA MATERIALA in acest sens, aceasta fiind prezentata chiar de Emil Boc, in direct, la Realitatea TV (pe scrut: cetatenii care se vor prezenta la urne vor semna pentru doua buletine, dar vor primi trei: unul pentru alegerea presedintelui, unul pentru „referendumul” privind Parlamentul unicameral si al treilea pentru „referendumul” privind reducerea numarului de parlamentari)?

  2. 2 i don't care noiembrie 1, 2009 la 11:21 pm

    buna seara

    vreau decat sa va spun ca nu mai sunteti acelasi distins domn care parea ca va ajuta Romania sa scape de era Iliescu. nu sunt psd-ist dar am votat cu dvs in 2004 pt ca am crezut in dvs. acum fac parte din categoria celor care sunt pusi in situatia in care nu au cu cine vota. adica majoritatea nedecisa(probabil 60 % din votanti). nu vom vota cu geoana pt ca nu stie sa gandeasca si imaginea psd nu se mai identifica cu Adrian Nastase, Cristian Diaconescu, tanarul Ponta si alti putini oameni de valoare din organizatie, ci cu vanghelie, corlatean, olguta, hrebenciuc, banicioiu, geoana. personal banuiesc ca psd nu are nicio sansa sa mai faca parte din politica moderna a Romaniei. Dumneavoastra ce credeti? Considerati ca pe viitor puteti sa va mai ganditi si la oameni nu numai la luptele personale in numele” dreptatii” pe care a-ti inceput sa le purtati peste tot! improscand cu noroi in stanga si in dreapta nu faceti decat sa va murdariti, iar romaniilor nu le plac oamenii murdari. conteaza acum ce va doriti sa faceti dvs peste 4-5 ani si pt cine. daca nu e Romania in gandul dvs poate ar trebui sa faceti loc la noi oameni in care sa credem si sa ne punem speranta.

    cu respect

  3. 3 Spiridus noiembrie 2, 2009 la 1:12 am

    Astept un referendum propus de Basescu la nivel european. Si noi suntem europeni, nu? Pe alte continente acest lucru s-a facut deja.
    La 4 iulie a.c., Preşedintele Libiei, Mouammar el-Ghaddafi, a declarat la finalul summit-ului Uniunii Africane, că vrea un referendum în Africa pentru apariţia Statelor Unite ale Africii.
    O idee similara de referendum continental a avut si Președintele Boliviei, Evo Morales, dupa ce a prins gustul acestuia pe plan intern (referendum legat de resursele agricole si minerale, la 8 mai 2008).
    Astfel, Basescu poate sa-i ia fata si lui Hugo Chavez, care a facut deja 9 referendumuri din 1999 pana acum, din care 4 pe probleme constituționale, sau lui Lukashenko (acesta pare ca s-a potolit, asa ca iese momentan din competitie).
    Succes(uri)!

  4. 4 Director web noiembrie 2, 2009 la 3:00 am

    In cel mai negru caz, il mai suportam pe chiriasu de la cotroceni inca 5 ani, datorita inertiei imense a electoratului in a discerne intre abureli demagogice si prioritatile pentru urmatorul ”cincinal ” . Daca iese iar Basescu, vor fi 5 ani de nesfarsite batalii politice mediatizate intre cotroceni si parlament, indiferent citi vor ramine in a doua cladire. Si asta nu va aduce nimic bun, decit in cel mai fericit caz: stagnare. Daca asta vor romanii, asta vor avea. Macar cu unul nou(presedinte) bun sau rau mai avem o oarecare speranta, dar de la acelasi ce sa asteptam? Sa se scuze dupa inca 5 ani ca , din pacate, nu a putut face tot ce si-a propus, impiedicat de ”sistemul ticalosit” ?Am mai vazut filmul asta, nu e cazul pentru reluari…

  5. 5 leo noiembrie 2, 2009 la 3:37 am

    @ AN
    Cum, la ora asta, e prea devreme pentru a mă lămuri măcar pe mine însumi dacă e normal ca unora de p-acilea să li se pară că în problema leadership-ului vorbim împreună, dar ne îţelegem separat, motiv pentru care, dacă-mi permiteţi, mă voi reîntoarce pentru a readuce subiectul în discuţie, mă voi mărgini să abordez ceea ce, iată, nu numai alţii de pe aici, ci chiar şi dvs, iau drept ceea ce nu este, nu poate fi: Băsescu – PDL NU mai este demult un binom! Binomul presupune o relaţie reciprocă. Între un om cumplit afectat de virusul puterii absolute şi o masă redusă la starea amorfă, de haită prea-mulţumită să mănânce DUPĂ, nu în urma, masculul alfa, relaţia nu poate fi decât una univocă: eu, Cacealma-vodă fac ce vrea muşchii mei, „femelele” favorite (sexul e irelevant, existând destule curve masculine ori muieri în izmene prin masa amorfă cu pricina care să fie mai „apetisante” pentru masculul alfa decât zâna-zânelor) transmit haitei voinţa mea şi haita se conformează. Inclusiv prin transmiterea unei „propuneri” de premier în plic închis, la sicret, şi probabil… în alb…
    Dar, dincolo de monoame şi binoame, problema esenţială rămâne aceeaşi: de ce vânătorul (nu cred că tre să vă indic eu cam care dintre noi doi are tangenţe cu verdele cu pricina) ezită să ia în cătarea armei liderul evident desprins de turmă de virusul care-l face să se creadă, deodată, leu?! De ce se joacă la cacealma soarta ţării într-un aberant joc de aşteptare şi nu avem la ora asta, aşa cum ar trebui, un preşedinte suspendat şi un premier constituţional desemnat de interimarul stabilit, conform legii, în persoana preşedintelui senatului?!
    mă rog, nu m-aştept să-mi răspundeţi mai devreme decât o să-i răspundeţi Ayei; adicătelea cam tot atunci când se va îndeplini termenul pentru realizarea celor pe care aceasta chiar speră că se vor întâmplă în ACEASTĂ ţară ce, vai, atât de tragic, se întâmplă să fie locuită de fideli urmaşi ai celui care a lansat păgubosul concept „capul plecat, sabia nu-l taie”; ce dacă, din poziţia cu pricina, orizontul e sinonim cu… ţărâna?!…

  6. 6 Aya noiembrie 2, 2009 la 5:40 am

    @

    i don’t care

    ALEGE VICTORIA VIITORULUI- ALATURI DE MINE!

    Inainte de toate: din mesajul tau nu s-ar spune deloc ca „you don’t care”, asa cum ai vrea sa sugerezi prin nickname.

    Inteleg foarte bine- dincolo de „asprimile” cuvintelor pe care i le adresezi lui Adrian Nastase- ca regreti absenta sa din cursa prezidentiala de anul acesta.
    Mai inteleg tot atat de bine ca regreti ceea ce s-a intamplat in PSD, dupa marsava debarcare a lui Adrian Nastase (anul 2006).
    Inteleg, in egala masura, revolta ta impotriva faptului ca, ulterior, acel PSD modern, flexibil, nemarxist (asa cum fusese construit de Adrian Nastase) care era vazut de multi ca o speranta, s-a transformat in altceva.
    ITI inteleg revolta- nu ai fost doar tu „ranit in sperante”.

    Si eu regret (verbul a regreta este mult prea „moale” pentru ceea ce simt) ca Adrian Nastase nu candideaza la prezidentiale.
    Daca ai urmarit evenimentele, stii bine ca nu lui ii este imputabil acest lucru, ci exact acelui „organism politic modificat”, la care te-ai referit.
    Nu mai este mult timp pana cand tocmai acel „organism politic modificat” ar putea regreta amarnic ca nu a candidat Adrian Nastase- SINGURUL capabil sa il invinga, in mod sigur, pe Traian Basescu.

    Da, din pacate ai spus adevarul: aproximativ 60% dintre cei cu drept de vot nu doar ca nu sunt decisi cu cine sa voteze, dar par mai degraba decisi sa nu se prezinte la urne. Ma tem ca exista un mare grad de probabilitate ca acest lucru sa se si intample.

    Desi textul tau este dur, cateva dintre mesajele continute au fost ca un balsam pentru mine.
    Unul dintre aceste mesaje este ca Adrian Nastase era unicul capabil sa scoata la vot (si sa primeasca voturile de la) acea adevarata armata insemnand 60% dintre cei cu drept de vot (care, acum, s-ar putea sa nu mearga la urne pentru ca, lipsind Adrian Nastase din cursa, dupa cum ai spus „nu au cu cine vota”).
    Asa am gandit si eu.

    Nu am gandit doar- dar aceasta a fost concluzia tuturor analizelor mele, nu doar a celor postate (in analizele mele privesc adevarul in ochi- niciodata nu i-as fi spus, din „orbire”, lui Adrian Nastase „esti singurul care are 100% sanse de a castiga aceasta cursa pentru Cotroceni, impotriva lui Traian Basescu” daca nu as fi fost sigura ca este adevarat; iti multumesc pentru confirmare!).

    Ii spui lui Adrian Nastase: „conteaza acum ce va doriti sa faceti dvs peste 4-5 ani si pt cine. daca nu e Romania in gandul dvs (…)”

    Vreau sa afli ceva despre mine- astfel, poate te vei lamuri, fie si indirect. Daca nu as sti ca in gandul lui Adrian Nastase se afla Romania, nu m-as afla aici.
    Daca nu as fi stiut ca Romania s-a aflat mereu in gandul lui Adrian Nastase, nu i-as fi fost si ramas statornic alaturi, indiferent de situatie si de greutatile, de nedreptatile aparute. Dar, stiu si am stiut mereu asta.

    Ce doreste sa faca peste 4-5 ani?
    Iata, iti propun ceva.
    Sa ne unim noi toti gandurile, vointele si fortele sa candideze Adrian Nastase atunci la prezidentiale.
    Stii bine- iar eu stiu la fel de bine ca tine- ca Adrian Nastase va scoate, atunci, la urne, acea armata de 60% dintre cei cu drept de vot (care, acum, s-ar putea sa ramana acasa caci, ca si tine, nu au cu cine vota) si ca va primi voturile lor.
    Va putea face acest lucru si va avea increderea acelor oameni, asa cum ar fi avut-o si acum.

    Stiu ca indemnul meu are- dincolo de adevarul optimist- un gust amar: cel al amanarii momentului asteptat de cei la care te-ai referit. Te asigur ca si eu simt acel gust amar. Dar am puterea de a astepta, avand convingerea ca, dupa acesti ani, va fi cum stiu ca trebuie sa fie.

    P.S.
    Spui ca Adrian Nastase (citez): „improasca noroi in stanga si in dreapta”.

    As vrea sa nu te superi pentru rugamintea mea: reciteste-ti mesajul, „instrainandu-te” de el si vezi daca nu cumva si tu ai procedat astfel, intr-un moment de amaraciune- pe care eu, cel putin, il inteleg perfect.

    Adrian Nastase a ramas in picioare, puternic si ferm, dupa ce, ani intregi a primit cele mai crunte si nemeritate lovituri (cele mai multe de la indivizi care, direct sau indirect, ii datorau totul).
    Ceea pe altii i-ar fi doborat psihologic (cel care cade psihologic este un om pierdut!) pe el l-a intarit.
    Ceea ce pe altii i-ar fi redus la tacere si i-ar fi ingenunchiat, pe el l-a indarjit.
    Ceea ce pe altii i-ar fi facut sa renunte, pe el l-a determinat sa nu cedeze- nici in prezent si nici pentru viitor.

    Sa privim adevarul in ochi, cum spun eu: in pofida momentului prin care trecem, trebuie sa vedem ca Adrian Nastase este singura speranta certa a victoriei pentru viitor, caci, dupa toate cele care au fost, el este, evident, chiar prototipul adevaratului invingator.
    Intr-o formulare care poate parea paradoxala (dar este cat se poate de corecta) Adrian Nastase a invins imposibilul (asa se prezenta, dupa logica formala, situatia sa cu cativa ani in urma: imposibil de depasit; iata, a depasit-o, a invins-o, a invins!).

    Avem doua posibilitati: sa credem in Adrian Nastase, sa-i ramanem alaturi si atunci stim sigur ca vom invinge in viitor- sau sa cedam in fata amaraciunii prezentului si, in acest caz, nu doar ca am fi infranti acum, dar ne vom fi si anulat viitoarea victorie, sigura.
    Tu ce alegi?
    Eu am ales sa cred in Adrian Nastase si sa-i raman alaturi- astfel, aleg victoria.

  7. 7 contele noiembrie 2, 2009 la 10:46 am

    @AN
    Cand v-am spus deunazi ca Basescu face agenda ,ca el „ataca” si PSD-ul sta in defensiva ,v-ati suparat pe mine .Eu nu stiu ce va trebuie consilieri straini .Aici ,ca sa-l bati pe Basescu,iti trebuie inteligenta (viclenie )romaneasca .Exemplu de deviza la Geoana :”Impreuna vom invinge !”Bleah!Proletari din toate tarile uniti-va !I-auzi-l in schimb pe Basescu :”De ce le e frica nu scapa !427 (sageata in jos)300 !”Bineinteles ca e neortodox !Bineinteles ca e o dezbatere aiuritoare pentru scurtul timp ramas pana la alegeri !Cica a pus referendumul in primul tur pentru ca oricum ajunge in al doilea …Pai in al doilea o sa-i foloseasca rezultatul referendumului (banuiesc majoritar pro) si o sa aiba cel putin un ascendent moral in fata contracandidatului .Vorba romanului :va face ,domle !Romaneste .
    Tot deunazi m-am intrebat daca-i bine ca s-a lansat cu Iliescu de brat.Am primit o bata-n cap.Nu spui de la cine ,persoana importanta de pe blog .Vreti sa stiti ultima gaselnita a lui Basescu ?Zice :”Geoana are o problema !Am vazut la lansare c-a preluat stafeta de la Iliescu !Il anunt ca simplu cetatean ca ,din cauza asta ,n-o sa-i dau votul meu !”Rezultatul ?Un hohot de ras si liberalii se vor gandi de doua ori cui sa-i dea votul in turul doi .
    Geoana ?Sa zica si el , domle , ceva memorabil ,sa sparga ecranul.Gen :”Toamna nu-i ca primavara „Original,nu ?

  8. 8 instalatorul noiembrie 2, 2009 la 1:29 pm

    Domnule Nastase, va multumesc ca luati comentariile mele la modul corect.
    Sunt nedumerit in privinta activitatii BEC: BEC a adoptat o procedura de votare clar vulnerabila. O singura sectie de votare pentru trei voturi; doua intrebari pentru referendum, independente, legate artificial intre ele, mascind in fapt doua referendumuri intr-unul singur; o singura semnatura pentru trei buletine de vot. Ratiunea invocata? Economia. Presedintele nu se zgirceste cu intrebarile, dar vad ca zgircenia este mare in ceea ce priveste raspunsurile. 12 candidati inscrisi au totalizat 8,5 milioane de semnaturi. Alti 15 candidati respinsi au mai totalizat probabil inca peste 3 milioane de semnaturi. Incep sa nu mai ajunga listele electorale, poate peste 5 ani vom avea nevoie de liste cu vreo 100 de milioane de electori, trebuie sa ne gindim sa cucerim rapid citeva tari inconjuratoare, altfel nu vor fi destule semnaturi pentru toti candidatii. Surprinde faptul ca vreo 5 candidati necunoscuti au adunat fiecare mai mult de 200000 de semnaturi. Pare ca romanii ard de dorinta de a semna. Ce ar putea fi mai departe? Zapaceala: in sectiile de votare, doar 4 oameni vor fi foarte atenti, reprezentantii principalilor 4 candidati. Ei vor trebui sa culeaga semnaturile electorilor, sa distribuie cite trei buletine de vot la fiecare si, impreuna cu al 5-lea personaj, presedintele sectiei de votare, sa aiba grija de stampile, sa supravegheze activitatea din cabinele de vot , sa supravegheze votarea la nu mai putin de 3 urne de vot, sa lucreze cu listele suplimentare si cu urnele mobile, sa mai fie atenti si la eventualii reprezentati ai candidatilor-fantoma. Vor fi probleme cu votul la referendum. Contrar parerii mediatice aproape unanime, experienta mea imi zice altfel: la trecutele alegeri cuplate cu referendum, cam un sfert dintre electorii veniti la vot au votat si la referendumul care urma sa decida atunci presedintia dlui Basescu dupa rugaminti ale membrilor sectiei de votare. Au votat pentru dl Basescu, a aratat rezultatul numararii voturilor, dar numai dupa ce au fost rugati insistent. Motivul pentru care au fost rugati a fost acela ca membrilor sectiei de votare de la referendum le-a fost, omeneste vorbind, pur si simplu jena sa isi piarda toata ziua ca sa numere ceva mai mult de 100 de voturi. Cam 10 procente dintre electorii veniti atunci la vot au votat la referendum, dar au refuzat sa voteze pentru alegeri. Extrapolind empiric, cred ca si la aceste alegeri nu va fi prea diferit. Cum electorii nu vin la vot in mod omogen de-a lungul zilei, ci cu predilectie in 3-4 intervale de timp, vor fi probleme la vot: discutii la semnarea listelor cu fiecare unde doreste sa voteze – si completarea corecta a rubricilor din tabelele respective; supravegherea activitatii din sectiile de votare va fi dificila; la fel, activitatea celor care vor trebui sa colecteze voturi cu urnele mobile; procedura de vot complica lucrurile in cazul listelor speciale, chiar cei corecti care se afla la drum si doresc sa voteze sunt de regula grabiti; posibile incurcaturi mai mari la depunerea buletinelor de vot in urnele corecte, putind rezulta un numar mai mare de voturi anulate (prilej de a tipa, conform presedintelului, pentru arestari); probleme la numararea voturilor, trei rinduri de voturi trebuind a fi numarate de aceeasi oameni din sectia de votare, dupa o zi de activitate fara indoiala obositoare pentru ei, cu risc mare de a gresi si de a iesi scandaluri intre membrii sectiei; posibilitate crescuta ca datele de vot sa nu se coreleze la depunerea proceselor verbale. Daca peste toate acestea mai exista si activitate de fraudare, atunci riscam haosul in ceea ce priveste acest moment electoral. Scriam ca am o nedumerire: ce fac reprezentantii in BEC ai principalelor partide? Eu nu am reusit sa le aud glascioarele pina acum. Consimt ei oare la acesta procedura de vot cu vulnerabilitati? Cum au votat ei in BEC pina acum, in ceea ce priveste deciziile luate de BEC? In particular, nu am auzit ori citit nici un cuvintel al dlui Anghel Stanciu, reprezentant al PSD.

  9. 9 instalatorul noiembrie 2, 2009 la 1:40 pm

    Dl Anghel Stanciu nu este cumva cel care era la PRM? Printre pesedistii cu vechime nu a fost gasit nimeni cu competenta necesara delegarii la BEC, in scopul reprezentarii PSD?

  10. 10 felix-cat ( daniela ) noiembrie 2, 2009 la 2:13 pm

    La fel ca in 2004 , campania lui Basescu se bazeaza pe denigrari si atacuri la persoana . Atunci el a mizat pe discreditarea d-lui Nastase si a PSD-ului corupt ( baroni locali ) . In una din postarile dvs va asteptati ca Basescu sa se transforme in Che Guevara in aceasta campanie . Iata insa ca el o face pe Fat- Frumos ( alaturi de Cosanzeana Udrea ) care se ” lupta ” din zori si pana-n seara ” neobosit ” cu un balaur cu 3 capete : Parlamentul , dl Ion Iliescu si moguluii . Mizeaza in continuare pe publicul otevizat incantat de barfa si scandaluri . Am ajuns la concluzia ca Becali ( razboinicul luminii 🙂 ) este un on decent . 30% din electorat , sustinator de Basescu , a ajuns la paroxism . O campanie mizerabila , demagogica , agresiva si patimasa . Nu stiu cum va ” gusta ” restul de 70% . Mi-e teama sa nu se intample ca in 2004 , Basescu sa trezeasca monstrul din sufletul romanului nemultumit de griji si nevoi si sa fie convins ca popularul Fat-Frumos va fi ” eliberatorul ” . Oare sa tina povestea asta dezgustatoare la romani ? Am spus si o repet : electoratul roman este needucat politic . Se voteaza emotional . Pragmatismul la romani se confunda cu emotia . Realismul nu este o notiune cunoscuta in Romania . Tema noua a lui Basescu ” Ion Iliescu ” mie imi da fiori . Nu am crezut niciodata ca se va ajunge si aici . Dezgustul imi inunda sufletul si ma copleseste tristetea . Vom invinge falsul prooroc de la Cotroceni ?…….Va doresc o zi frumoasa .

  11. 11 Alex noiembrie 2, 2009 la 4:08 pm

    Mihai Tanasescu: As fi onorat sa fiu premierul Romaniei
    Reprezentantul Romaniei la FMI, Mihai Tanasescu, sustine ca ar putea accepta functia de premier daca va propus in acest sens dupa alegerile prezidentiale.

    Euro nu va avea evolutii ingrijoratoare, chiar daca primim cu intarziere banii de la FMI

    Reprezentantul Romaniei la FMI, Mihai Tanasescu, crede politicienii comit o mare greseala atunci cand fac speculatii cu privire la un anumit nivel al cursului, pentru ca transmit semnale care pot influenta in rau piata financiara. Potrivit lui Tanasescu, moneda nationala nu va ajunge in nici un caz pana la un nivel al cursului de 5 lei pentru un euro, chiar daca Romania va primi cu intarziere banii de la FMI.

    Mihai Tanasescu, crede insa ca in acest moment se impune adoptarea unui plan scurt de masuri anticriza. In contextul in care un astfel de plan ar fi pus in aplicare, Romania va inregistra crestere economica, e drept mica, de anul viitor.

    http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-11-02&id=43313

    Doua completari:
    1. Politicienii si cretinii din media „liberala” nu gresec cand fac speculatii in ceea ce priveste un anumit nivel al cursului. Erorile lor sunt intentionate, determinate de o anumita strategie de investitii de lunga durata (mai pi romaneste, planurile lor de afaceri au la baza multi euroi cumparati ieftin in 2007 pe care asteapta sa-i „investeasca” in muuulti lei devalorizati, proprietati, bunuri, bogatii ieftine ca braga) si de o politica de aliantre care nu concorda cu interesele romanilor.

    2. ACUM este timpul investitiilor publice si a masurilor anticriza care in Occident si la vecinii nostri si-au produs deja efectele. La noi insa si-a facut mai tarziu efectul gogoasa imobiliara. DUPA dezumflarea ei este randul aplicarii masurilor mai sus amintite.

  12. 12 Alex noiembrie 2, 2009 la 4:13 pm

    @ nastase, in legatura cu rasounsul pentru draghi:
    Norica Nicolai: Basescu a cerut PD-L sa-i aduca 400.000 de voturi din strainatate
    http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-11-02&id=43326

    Doar 400.000?

  13. 13 Aya noiembrie 2, 2009 la 4:22 pm

    @

    Contele

    WELCOME TO THE BLASTED HELL OUT CLUB!

    Iti place sau nu, iti sunt partenera de „luat bate in cap” cand semnalez faptul ca Basescu stie sa transmita semnale care se retin, iar contracandidatii lui, nu (cu o mentiunea aparte pentru candidatul PSD).
    Am primit „bate in cap” si cand am insistat, mult inaintea votarii motiunii de cenzura (masura luata in al doisprezecelea ceas!) asupra faptului ca trebuie demis urgent guvernul Boc, intrucat acesta este intrumentul prin care actioneaza Basescu: mi s-a spus ca „il albesc pe Basescu”- am citat.
    (Daca si eu il „albesc” pe Basescu, nu mai e nimic de spus!)

    Am patit exact ca tine: cand am semnalat ca Basescu (singur sau via Boc si/sau via PD-L) actioneaza eficient (identificand si un posibil tip de contrareactie- sau de actie preventiva, caci multe dintre miscarile lui Basescu puteau fi anticipate; le-am anticipat, in replica mi s-a dat cu bata in cap- nu pot decat sa regret ca am avut dreptate) aparea cate cineva cu bata pe blog si ma pocnea, spunand ca il sustin pe Basescu.

    Cu riscul de a fi acuzata ca vad „comploturi” peste tot, nu pot sa nu ma intreb (public, aici) daca acele persoane „cu bata” vor fi fiind pur si simplu naive (neintelegand ca adevarul trebuie privit in ochi pentru a putea contrareplica- sau, dupa caz, preveni- eficient realitatea pe care o dezvaluie) sau vor fi mimand „sfanta manie” pentru a acoperi vocile care dau semnale corecte.

    Da, asa este, cum bine ai precizat: mesajele electorale ale lui Basescu sunt scurte, eficiente, se retin si (place sau nu place) sigur produc, asupra multor receptori, efectul scontat. Care este acesta? Votul, pur si simplu!
    Realitatea este ca lui Basescu nu ii pasa deloc ce parere are populatia despre numarul de camere ale Parlamentului- pe el il intereseaza ca populatia sa iasa la urne si sa il voteze (de „amalgamarea” buletinelor de vot ocupandu-se acei zombi din guvernul condus de schizofrenicul Boc).

    Speriat de actiunea in forta a societatii civile (era previzibil ca o astfel de actiune va exista- a societatii civile sau a clasei politice) guvernul de zombi avandu-l in frunte pe schizofrenicul Boc a „inventat” un al doilea „referendum” (PENTRU CARE BASESCU NICI MACAR NU A „CONSULTAT”, IN MANIERA LUI CARACTERISTICA, PARLAMENTUL, PREZENTANDU-SE SI SPUNANDU-LE PARLAMENTARILOR, DUPA CE II ANUNTA CE INTENTIONEAZA SA FACA „PRIN ASTA, CONSIDERATI CA AM CONSULTAT PARLAMENTUL”).

    Observa, te rog, un lucru: in pofida faptului ca am semnalat, insistand, pe acest blog flagranta ILEGALITATE a acestui al doilea „referendum” – asa este cotat de Boc- si ignorandu-se total semnalarea fraudei MATERIALE efective (deci, nu numai morale!) anuntate, practic, de primul ministru, SI prin aceea ca votantii vor primi trei buletine, dar vor semna pentru doua (fapt anuntat, in direct, de Boc, pe un post de televiziune, cand a aratat- imaginea fiind preluata marit de camere- atat cele trei buletine distincte cat si lista-tip pe care vor semna votantii, unde era inscris clar ca se semneaza pentru doua buletine, desi tot el aratase si spusese ca se primesc trei) NIMENI nu pare preocupat de acest lucru, dintre cei care umbla cu bata „sfintei manii” pe aici, abantand-o, absurd asupra capului meu (si, mai nou- pentru ca esti mai nou pe blog- asupra ta).

    Bata este folosita impotriva celor care, in ideea contra atacului rapid, semnaleaza eficienta electorala a mesajelor si actiunilor lui Basescu- nicidecum pentru anihilarea pericolelor MATERIALE ale fraudarii votului.

    La fel, respectiva bata nu este nici macar fluturata in directia celor care- parca orbi si surzi la semnalele realitatii- construiesc o campanie de-a dreptul lipsita de orice vigoare pentru contracandidatii importanti ai lui Basescu (sunt total de acord cu tine in privinta campaniei incredibil de „moi” construita pentru candidatul PSD; nu imi vine sa cred cand vad si aud acel tip de prestatie- te asigur, recomandat de „specialisti”; pentru ce sunt platiti indivizii aceia? ca nu cumva sa i se puna surdina lui Basescu sau sa nu fie lansate mesaje mai percutante ca ale lui? merci, pentru asta ne puteam adresa dusmanilor care, indiscutabil, ar fi consiliat pe gratis!).

    Inca o data, Welcome to the Blasted Hell Out Club!

  14. 14 Aya noiembrie 2, 2009 la 4:38 pm

    @

    Instalatorul

    Citez din postarea ta: „procedura de votare clar vulnerabila. O singura sectie de votare pentru trei voturi; doua intrebari pentru referendum, independente, legate artificial intre ele, mascind in fapt doua referendumuri intr-unul singur; o singura semnatura pentru trei buletine de vot. Ratiunea invocata? Economia.”.

    Ai sintetizat perfect frauda materiala (pentru care, halucinant, NU SE SESIZEAZA NICI UNUL DINTRE DECIDENTII POLITICI!).

    Adaug ceva, legat de ratiunea invocata de organizatorii alegerilor pentru aceasta (evidenta) frauda materiala: economia.

    Reaua intentie, sfidarea totala, batjocorirea legii si a populatiei „electoralizate” sunt evident vizibile in faptul ca nici macar nu si-au dat osteneala sa editeze liste pe care sa fie inscrise trei semnaturi: cate una pentru fiecare buletin de vot.
    In acest caz, nici macar penibila scuza a „economiei” nu mai poate fi invocata.

  15. 15 Alex noiembrie 2, 2009 la 4:53 pm

    Candidatura primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, a inceput sa “incomodeze”. Candidatul PNL la prezidentiale, Crin Antonescu, declara in urma cu doua zile, la o emisiune televizata, ca intentioneaza sa negocieze cu Sorin Oprescu o retragere a acestuia din cursa pentru Cotroceni, înainte de turul I al alegerilor si trecerea primarului împreuna cu electoratul propriu de partea sa.
    http://www.gardianul.ro/PNL-si-PSD-vor-sa-l-«ajute»-pe-Oprescu-sa-abandoneze-cursa-pentru-Cotroceni–s147810.html
    In concluzie, cu Oprescu s-a parlit pana la urma Crinul.

  16. 16 Alex noiembrie 2, 2009 la 5:09 pm

    Diversiunea lui Emil Constantinescu, demontată chiar de Doina Cornea

    Inhamat la caruta electorala a Crinului, Presedintele Emil Constantinescu tinde sa devina din presedinte-profesor un presedinte jucator.
    http://www.curentul.ro/2009/index.php/2009110236313/Actualitate/Diversiunea-lui-Emil-Constantinescu-demontata-chiar-de-Doina-Cornea.html

  17. 17 Alex noiembrie 2, 2009 la 5:17 pm

    Cu Haissam cu tot, CDR-ul nu a foar corup, DA nu a fost corupta, membrii sai n u sunt penali. nastase ramane coruptul natiunii, Iliescu pacostea romanilor, dupa cum afirma atat staful liberal, cat si cel democrat.
    Vanghelie spune ca Basescu a fost sponsorizat de Hayssam, PDL neaga
    https://nastase.wordpress.com/2009/11/01/raspunsuri-87/#comment-67731

  18. 19 neutrino noiembrie 2, 2009 la 6:17 pm

    nastase: „E ciudat cum poti sa propovaduiesti incredere pentru Traian Basescu si pentru portocaliii sai si, in acelasi timp, sa respingi orice fel de sentiment chiar si numai moderat fata de dialog.”

    Gura pacatosului adevar graieste. Asadar Adrian Nastase recunoaste ca in mod normal simpatizantii lui Basescu agreaza dialogul. Trebuia sa apara un ciudat ca mine care culmea sa-l simpatizeze pe Basescu si sa n-aiba nici o consideratie pentru dialog.

    Precizari suplimentare.
    1) Nu-l simpatizez pe Basescu doar ca incontinuare il consider raul cel mai mic.
    2) Daca „dialog” inseamna discutii caldute in jurul si in nota temelor propuse de catre inamicii ireconciliabili ai actualului presednte atunci da, este posibil sa fiu acuzat de lipsa de sentiment fata de dialog.
    3) Simpatizantii presedintelui promoveaza absenteismul la vot prin dezgust? Asta e chiar culmea. Dar desigur in politica este importatnt sa vorbesti cu convingere si sa te iei in serios.
    4) Am de gand sa ma prezint la vot numai pentru a vota referendumul. In turul doi nu voi merge la vot pentru ca sunt dezgustat. Singurul risc este ca dezgustul si greata sa crasca prea mult si sa apuc sa vomit inainte de Mos Nicolae. Statistic vorbind acest aspect ar trebui sa produca preocupare politica. E o problema delicata de optim.

  19. 20 instalatorul noiembrie 2, 2009 la 6:49 pm

    Aya: si eu cred ca „economia” este o acoperire.

  20. 21 Sibilla noiembrie 2, 2009 la 7:04 pm

    @neutrino,
    Mucles majkă , ţi-o zisă AN-ul şi te lovi drept la ficaţi, geaba miauni, e abil şi zău ştiai, dar … De fapt mătăluţă numai cu vulpiţele de se dau ŞI pe-acilea ce NU sunt, doar cu iele-ţi mersă, nah, crezuşi că de-ţi ţinu la găsculiţe, te poţi avânta la Vulturi Sacri şi… fffsssss, cam aşe sună fâlfâielile tălică, natrag în grădiniţa unde te simţi tu, dat fiind * obiectivul * slab înaripat şi cu penajul în exces vopsât, acilea o luaşi peste bot şi repet, pentru că NU te ţine, NU ai dreptate, NU ai argumente, NU ţine. Insuficientă experienţă şi pregătire vis a vis de….spaţiul aerian, cu tăti participările la oareşce simpozioane, n-aşe? 😉 🙂
    Sama cu greţurile, că şi pe vulpiţa ceea, tot de la meta-comunicare, şorţuleţe caraghioase şi jocul la două capete, o luă cu spasme, tahicardii şi greaţă…. concluzionând, să sperăm că vă este silă de… VOI ! Vezi tu, vă ceteam şi mă amuzau jocurile de-a şi cu mesajele subliminale, d-aioa io n-am greţuri never să vi-o trântesc derect, majkă :)))
    Ciuti bre, codiţa la purtător şi tirează-te, AN e precum bradul, pe zi ce trece mai drept şi mai verde, pe când frunzele, se usucă şi iarăşi refresh : * care frunză pică jos, nu mai suie un-o foo… *, şi TU eşti unul din cei care ştii că pică şi de ce, cipiripi 🙂
    Sibilla

    @AN,
    Mulţumesc pentru răspuns.
    Băsescu ne-a arătat tuturor românilor şi este unicul din Istoria României, că ne sfidează şi-l doare la cincizeci de m de cot, de popor, se afişează-n continuare cu Udrea aia penibilă, o pune-n continuare mai presus de toate şi orice, e un CARAGHIOS şi-un lache. Muc cel Mic e un NESIMŢIT şi-un IMPERTINENT, atât.
    La tăcere NU au cum să ne aducă aceşti pămpălăi ce se dedau la mizerii şi dezinformare inclusiv în blogosferă, pentru că, zămislirăm Blogolumea, şi suntem mai uniţi decât pare, nu ne-nspăimântă nişte guguştiuci, Leana Vandana, cabinetul doi, nici atât, e incultă, n-are cum va să zică… Aşadar, RĂMÂNE CUM AM STABILIT!
    Să creadă toată suflarea ce spun acum : Băsescu e terminat, atât că-n nebunia lui, mai are încă pârghii să facă rău, un motiv în plus să-l debarcăm cât mai repede, şi, măcar parte din Famiglie să plătească… le-ar strica oare confiscarea averilor, pentru început… ? 😉 🙂
    stimă şi respect,
    Sibilla

  21. 22 Aya noiembrie 2, 2009 la 8:02 pm

    @

    Leo

    LA INCEPUT, CEVA AMARACIUNE- IN FINAL, O FACARUIE MEREU VIE!

    Incepusem sa iti raspund (chiar eram catre final) cand am apasat pe nu-stiu-ce buton al tastaturii si textul a disparut fara urma.
    Daca va fi intrat in spam, sper ca Manuela sa sesizeze ca sunt doua raspunsuri ale mele pe aceeasi tema, pentru tine.

    Iti multumesc ca te referi solutia pe care o propusesem pentru a fi rezolvata, eficient si dintr-o miscare, situatia actuala.
    Amintesc, insa, ca data la care ar trebui, cel mai devreme, sa se intample- pentru a nu aparea obligativitatea unui referendum intre cele doua tururi de scrutin- este 9 noiembrie (astfel incat cele „30 de zile constitutionale” sa se incheie pe 8 decembrie, deci dupa al doilea tur de scrutin).

    Desigur, nu este tarziu nici dupa o saptamana, pe 16 noiembrie. Dimpotriva, daca s-ar desfasura atunci, cele „30 de zile constitutionale” s-ar incheia si mai tarziu (15 decembrie) si nu s-ar mai pune problema de ce nu s-a desfasurat referendumul mai devreme, fiind lasat pentru ultimele doua zile.

    Data de 16 noiembrie (care INCA mai poate fi luata in calcul) este valabila, in sensul raportarii la ea, doar daca in Parlament (ma refer la majoritatea constituita si consfintita PRIN VOT!!!) nu vor fi majoritare atitudinile de domnisoara de pension ale unora care ar putea spune:”vai, nu se mai paote! ce va spune lumea daca suspendam presedintele cu cateva zile inainte de alegeri?”.

    Politica nu se face cu domnisoare de pension (dupa cum nu se face nici cu ingeri).
    Fie dorim sa obtinem efectul benefic- acesta fiind si cel scontat- si atunci nu ne impiedicam de atitudini de genul „vai de mine! eu nu mananc usturoi niciodata, cum sa mananc acum, daca ma simte lumea!?” si actionam- fie doar declaram ca vrem sa obtinem un anumit efect, dar nu actionam, ascunzandu-ne dupa sclifoseli de pension si atunci nu avem voie sa ne lamentam cand nici vorba sa ajungem la ceea ce dorim.

    Sper ca in majoritatea nou constitutita sa nu fie majoritara atitudinea de mai sus (pe Adrian Nastase sub nici o forma nu il pot asocia cu o astfel de atitudine- dar, vorba lui, in politica, de multe ori este mai putin important sa ai dreptate, important este sa ai voturi prin care sa iti poti impune opinia!).

    Cu riscul de a primi „o bata in cap” (vorba Contelui) voi detalia ceea ce pare a prinde contur (daca nu se va intreprinde nimic in sensul propus de mine si amintit de tine- repet, INCA mai este timp).
    Precizez inca de la inceput ca situatiile sunt ipotetice.

    In majoritatea nou constituita in Parlament (subliniez: MA REFER LA TOATE PARTIDELE DIN ACEA MAJORITATE, nu doar la unul sau la altul- mai exact la cei din grupurile parlamentare respective) pare ca exista o grupare majoritara (majoritara in majoritate!) transpartinica formata din indivizi care fie isi iau dorintele drept realitate sigura- situatie in care sunt iresponsabili politic- fie au DOAR DECLARATIV o atitudine anti- Basescu si impotriva guvernului pe care acesta il sustine cu incapatanare, dar nu fac nimic pentru a MODIFICA ACEASTA REALITATE (situatie in care sunt fike duplicitari, fie lasi, fie rau intentionati).
    Nici una dintre cele doua categorii (ipotetice) nu are ce sa caute in politica.

    In cazul in care ar fi valabila prima variata (ipotetica) indivizii respectivi sunt iresponsabili pentru ca nu au gandire politica si nu actioneaza, pentru a modifica UNICA REALITATE A MOMENTULUI ,gandindu-se ca nu are sens, pentru ca Basescu va pierde sigur alegerile.
    O astfel de gandire este aberanta- sau in cel mai bun caz naiva.
    Basescu are tot atatea sanse de a castiga alegerile ca oricare dintre contracandidatii sai puternici.
    Ca atare, a astepta pana dupa depunerea juramantului de catre un ALT presedinte, este o absurditate politica. Inseamna a-ti lua dorintele drept realitate sigura- neadmitand ca realitatea nu se pliaza, pur si simplu, dupa dorinte.
    Acesti indivizi nu au ce cauta in politica pentru ca nu traiesc in realitate (realitatea este cea a momentului- in rest, este vorba despre proiectii pe care, pentru a le materializa, trebuie sa le slujesti prin actiune IN PREZENT si, desigur, prin planuri inteligente si bine articulate pentru viitor).

    In cazul in care ar fi valabila a doua varianta (ipotetica) indivizii nu au ce cauta in politica pentru ca, desi cunosc realitatea foarte bine, nu actioneaza pentru schimbarea ei, in pofida faptului ca AU TOATE MIJLOACELE- mai exact, si instrumentele, si instructiunile de folosinta. Concret, au o majoritate confortabila si se pot sprijini atat pe spiritul cat si pe litera Constitutiei.
    Am spus cum pot fi caracterizati acestia.

    Daca, in cazul primei variante (ipotetice) nu as putea face altceva decat sa regret ca astfel de indivizi sunt majoritari, intre decidenti (in deciziile politice, naivitatea nu are ca sa caute, nu este un bun sfetnic!) in cazul celei de a doua variante (ipotetice) pentru indivizii respectivi pana si a le acorda dispretul meu ar fi prea mult.

    Pana in momentul de fata, nu pot spune exact despre ce este vorba in Parlament si de ce nu se misca lucrurile.
    Nu este, logic, de inteles, nici de ce s-a constituit SI PECETLUIT PRIN VOT acea majoritate, atata vreme cat ea nu este folosita, ca factor LEGAL de impunere a vointei (declarate!) a acelei majoritati.
    Daca voiau, pur si simplu, sa respinga orice propunere de premier, formulata de Basescu, in conditiile in care nu era aceeasi cu a lor, era suficient sa sustina, public, cu totii, acel punct de vedere, namaifiind nevoie de acea „pecete a votului”.
    Daca au pus „pecetea votului” este de neinteles de ce nu se folosesc de acel ACT (pentru ca asta a devenit, prin votul acordat in Parlament) pentru a incerca, macar, sa isi impuna vointa, in fata lui Basescu, solicitand o intalnire cu acesta (datele problemei s-au schimbat prin acel vot) si, imediat dupa refuzul acestuia, sa procedeze la suspendare si, prin presedintele interimar (constitutional) sa fie desemnat un prim minsitru agreat de acea majoritate si sa se voteze guvernul.

    IN AMBELE SITUATII- si indiferent de ceea ce inteleg sau nu- CONSTAT CEEA CE ARE TOATE DATELE UNEI LIPSE DE INTERES fata de constitutirea unui guvern care, in egala masura, sa fie agreat de acea majoritate si SA POATA DA UN BUGET INTELIGENT CONSTRUIT.

    Imi pare cel putin ciudat ca in conditiile in care devine din ce in ce mai evident ca Boc, Pogea et Cie AU DEVALIZAT BUGETUL STATULUI in proportie de circa 75%, majoritatea parlamentara pecetluita prin vot nu da semne ca s-ar „misca”, ramanand „gripata” din motive de neinteles pe o logica a firescului.

    Mai este ceva: NU AM AUZIT ca unul dintre partidele din majoritatea paralmentara- sau toate acele partide- SA AIBA DEJA O PROPUNERE INCHEGATA, DE BUGET, PE CARE SA O PROPUNA CA VARIANTA DE LUCRU UNUI GUVERN PE CARE L-AR AGREA, ASTFEL INCAT SA SE CASTIGE TIMP.
    Abia acum incep sa apara firave voci- deocamndata de la PNL- care spun ca „se lucreaza” la o varianta,schita, propunere (nu conteaza cum i se spune) de buget.
    Stiu foarte bine oamenii politici- atat pe cei de la PSD si pe cei de la PNL.
    Stiu bine ca in amandoua partidele exista specialisti de exceptie, care pot intocmi un proiect (schita, propunere) de buget.
    Ar fi trebuit sa fie gata pana acum- gata sa poata intra in lucru sau macar sa fie propus. Ce aflam? Ca asa ceva nu exista!

    Daca apare vreo replica de genul „nu au date, Pogea de la PD-L le are si nu le da, etc, etc” s-ar putea sa uit ca suntem in campanie electorala!
    Si unii, si ceilalti (ma refer la PSD si la PNL) stiu bine ca au date pe care sa poata intocmi o varianta (schita, nu conteaza numele) de proiect de buget, care sa poata intra in lucru macar ca propunere, odata cu votarea noului guvern agreat.
    In ideea ca ar aparea vreo replica de genul „Parlamentul nu are drept de initiativa, privind bugetul, doar guvernul are” raspund inca de pe acum ca am in vedere o propunere intocmita de specialisti, prin care sa vina in intampinarea noului guvern agreat. Atat, nu altceva.

    Adevarul trebuie privit in ochi.
    Ce vedem si auzim pana acum se traduce prin sclifoseala electorala, gesturi pur declarative si vorbaraie. Nimic, absolut nimic mai mult.
    Asta, in privinta majoritatii parlamentare.

    Ce vedem in partea cealalta?
    O armata disciplinata, care se misca rapid, eficient, pragmatic, fara a privi in dreapta si in stanga la „strigatele de revolta” ale altora (ale celor din majoritatea aprlamentara care se rezuma la atat, fara a face altceva!).
    Vedem miscari energice, producatoare de efecte.
    E drept, efecte sinistre, bazate pe ilegalitati, efecte INCA TEORETICE, dar care, in conditiile totalei lipse de reactie a majoritatii parlamentare (si in pofida faptului ca aceasta detine, acum, toate parghiile necesare, in acest moment- inclusiv forta votului si baza constitutionala necesara) vor deveni, din pacate, o realitate pentru noi, „turma”- sau, mai elegant spus, „populatia electoralizata”- pe care toti o cheama la vot.

    Daca acea majoritate nu se va misca, imi ramane, puternica, speranta ca peste cinci ani, Adrian Nastase va candida la prezidentiale.
    Stiu sigur ca va castiga- asa cum ar fi castigat si acum.

    Stiu ca speranta aceea pare proiectata intr-un timp indepartat- care pare si mai indepartat data fiind amaraciunea momentului.
    Dar, voi ocroti, cu toata puterea sufletului meu, acea facaruie.
    Stiu ca va ramane vie!

  22. 23 Aya noiembrie 2, 2009 la 8:33 pm

    @

    Neutrino

    DU-TE LA PSIHIATRU!

    Nu mi-as fi imaginat vreodata ca imi voi pierde timpul citind de cateva ori, cu atentie, un text incoerent, care tradeaza ca autorul are o personalitate dubla (nu cumva esti Boc? si el e schizofrenic!).

    Textul tau este tipic pentru un caz patologic, asa cum, fara indoiala, esti.
    Pe de o parte, afirmi ca Basescu este, in opinia ta, raul cel mic, motiv pentru care se prezuma, logic (pentru orice om intreg la minte) ca il sustii.
    Ma rog, esti liber sa ai ce opinie vrei (inca e democratie- cel putin teoretic) si, desigur, sa sustii pe cine vrei (faptul ca nu sunt de acord cu opinia ta este o cu totul alta discutie si nu are legatura cu subiectul postarii mele).

    A sustine un personaj care candideaza pentru functia suprema in stat inseamna a merge a vot- altfel, fie minti, fie ai o personalitate scindata (nu pari mincinos, dar dedublat).
    Or, tu spui ca nu votezi pe nimeni (nici raul mic, nici raul mare, nici pe cel mijlociu, nici binele nici ce o mai fi intruchipat si inscris in buletinul de vot pentru prezidentiale). In acest caz, inseamna ca nu il sustii- desi il sustii.

    Atitudinea ta tipic schizofrenica este evidenta: pentru a impaca „ambele personalitati” TE DUCI LA VOT (in primul tur) votezi, dar numai „referendumul”.
    Altfel spus, si sustii, si nu sustii (dupa cum iti soptesc cele doua voci ale personalitatii tale duble)- dar iti impaci ambele „fetze” votand ceva propus de Basescu, dar care nu este Basescu (referendumul).

    Ia-te de mana cu alti schizofrenici si mergeti la psihiatru!

    P.S.
    Nu raspunde semnalandu-mi ca ai afirmat „nu il simpatizez pe Basescu”.
    In politica, simpatiile sunt mai putin importante- alta e logica alegerii.
    In plus, schizofrenicii nu au „simpatii”- au mari probleme legate de afect.

  23. 24 neutrino noiembrie 2, 2009 la 8:43 pm

    Sibilla, doamna d-voastra cu cine votati? Daca nu sunt indiscret, pentru ca, dupa cate sunt eu informat, vulturul in forma de brad verde nu candideaza. Si nici buvnita. Deci votati botanica, zoologie, anatomie sau alta pasare? Daca mi-ati face aceasta confidenta mi-ar fi desigur mai usor sa va patrund intelesul vorbelor pe care le revarsati atat de generoasa asupra mea. Deci? Va rog sa nu ma lasati confuz si neconsolat. In schimb promit sa-mi las mustata.

  24. 25 octaaa noiembrie 2, 2009 la 9:02 pm

    Domnule Nastase, asa este. Reusitele unui politician sau ale unui guvern sunt date de realizari. Si adevarul este ca dvs ati avut realizari.
    In privinta salilot de sport si al programului cornul si laptele – da, si eu sunt de acord.

    In ceea ce priveste realizarile lui basescu…cum de nu le vedeti? Si-a facut fata europarlamentar, pe cealalta milionara. Amanta ministru. Si fratele afacerist cu arme. Astea ce, nu sunt realizari? …

  25. 26 neutrino noiembrie 2, 2009 la 10:59 pm

    Aya te rog sa-mi recomanzi tu un psihiatru bun. Ceva imi spune ca nu ti-ar fi greu sa ma ajuti in problema asta. Poate, la schimb, iti recomand si eu tie un psiholog bun. Cine stie poate se intampla minunea si reusesti imposibilul si faci si progrese cat de cat in materie de psihologie. Tu ai, ce-i drept, sarmul tau chiar si fara asta dar n-ar strica sa-ti mai iesi din tipare. Din cand in cand, asa ca sa mai rupem din monotonie.

    Daca as fi obligat sa-l votez pe unul dintre candidatii actuali (dar nu sunt) fireste ca l-as vota pe Basescu. Daca nu-l votez totusi este alta poveste pe care poate ca o sa ti-o spun odata, cand o sa te duc la culcare. Deocamdata nu e cazul. Logica ta este si in continuare la fel de dragalasa si te expune in toata splendoarea ta de lucratoare la bara (am auzit ca ai fost avocata). Totusi se vede ca n-ai practicat demult si ti-ai pierdut antrenamentul. Eu as fi votat referendumul cu pricina si daca ar fi fost propus de Iliescu sau Constantinescu sau de oricine altcineva. Daca-l consider pe Basescu raul cel mai mic (si e dreptul meu sa nu votez niciun fel de rau) asta nu se intampla pentru ca ar fi propus acel referendum pe care tu-l identifici cu Basescu. (Asta ce simptom psihiatric ar fi?) S-ar putea intelege chiar ca ti se pare o masura potrivita pe care ai putea s-o votezi cu DA dar ca te vei abtine doar pentru ca e propusa de Basescu-uratul. In plus eu nu ti-am spus daca voi vota DA sau NU ci doar ca-l voi vota. Si nu e singura presupunere facuta la plesnea cu care te prezinti la raport. Eu am spus ce gandesc acum in legatura cu votarea. Dupa cum am sugerat si in mesajul anterior campania electorala e doar la inceput si teoretic exista sanse ca unii sau altii sa fie suficient de convingatori incat sa ma determine sa ma mai gandesc o data. E dreptul meu sa ma gandesc. E si al tau doar ca tu nu vrei sa-l folosesti. Tu stii dinanite tot ce vei face si cu cine. Vei vota. Apropo, il votezi pe Geoana? Bine, bine… lasa turul intai, nu despre asta te intrebam. In turul doi? Serios? Uite ca in pofida marilor mele probleme de afect am pentru tine o afectiune speciala, motiv pentru care-mi si pierd timpul cu tine.

    P.S. Boc nu ma lasa sa-l iau de mana. Cum procedez? Auzi dar tu nu esti cumva d-na Sibilla ca si dansa are tot asa chef de vorba. Nu-mi vine sa cred ca am succes de conversatie la doua doamne in aceeasi zi.

  26. 27 Sibilla noiembrie 3, 2009 la 1:25 am

    @neutrino,
    Păpuşel, DE DOUĂ ORI insistaşi pe … mustaţă, semn că… 😉 🙂 Şiţi zisăi şi-n alte dăţi, prin alte spaţii, unde te simţi tălică pe poziţii, să nu mânii sibilele că nu-i dobro, dar, Belzebut căruia-i slujeşti te-mboldeşte, atât că nu-ţi mere cu oricine.
    Fie, da specific, dă milă numai, spre deosebire de oareşce vulpiţe la care făcui cu intenţie, bună ştiinţă referire, Vulturii Sacrii ( la azteci ), sunt tot una cu Unicornii, te atenţionai şi sunt absolut convinsă că şi pricepuşi.
    Votez CATEGORIC : NU băsescovici şi jos mafia portocalie, în rest, votul e secret * tinere * talent, nu încerca , nu probi, că nu-ţi mere.
    Sunt deacord cu AYA în rest, ţi-a tradus foarte bine, Unicornii, ştiu ŞI cunosc! Vulpile cu care te dăduşi în bărci, doar pozează în atotştiutoare, deci, ciuti, adicătelea MUCLES.
    Frustrarile, complexele de personalitate, mamele indecise, abuzurile din copilarie, etc… câteva din cauzele ce * zvâcnesc * dubla personalitate. Evident, cei ce o dezvolta, o neaga cu vehemenţă…
    Sibilla
    P.S. Pe voi vă scoate rău din sărite existenţa unor brazi mereu verzi, de-aci disperarea, nu vă sancţionează şăfii că numai de-atât sunteţi în stare, să vă-nfoiaţi la Unicoarne, sau asta e tema, să ne fugăriţi… :))), voi mă :))) , hai nu, seriosno acu, chiar aşa e ? :))))

  27. 28 Bogdan noiembrie 3, 2009 la 3:37 pm

    Dl Nastase, sunt de acord cu concluzia d-vstra ca oranjul dauneaza unor discutii si viziuni constructive pt viitor.
    Sa stiti totusi ca existat o initiativa (ce din pacate a durat doar 2 intilniri) de creare a unui think-tank / masa rotunda pe teme de energie regenerabila la palatul Victoria in 2008. Dupa care au venit alegerile, punct.
    Si daca-mi permiteti o sugestie de tema de reflectie si discutie, poate pt fundatia Titulescu, cum ar afecta o independenta energetica a Romaniei (sau tentativa de a merge spre acest tel) relatiile cu Rusia, considerind ca practic Gazpromul este un brat al politicii externe al Federatiei Ruse?

  28. 29 Aya noiembrie 3, 2009 la 4:25 pm

    @

    Neutrino

    Poete, ti-am raspuns la urmatoarea sectiune („Din ciclul Faptele…”).

    „Aya spune: noiembrie 3, 2009 la 12:52 am @ Neutrino”.

    Cauta si vei vedea: „Un bal”- „Sabbatul vrajitoarelor” unite prin….
    (Dincolo de alegorie: imi place „Simfonia fantastica” si, trecand peste orice posibil dezacord, acel mesaj al meu presupune, intre altele, comunicarea).

    P.S.
    Sunt doar absolventa de Drept- nu sunt si avocat. Diferenta este notabila (nu si pentru poeti – completarea nu are urma de malitie).

  29. 30 neutrino noiembrie 3, 2009 la 5:15 pm

    Aya mi se pare ingrozitor de trist sa fii absolvent de drept si sa nu fii avocat. Desi niciuna dintre celelate meserii din magistratura nu-i lipsita de potential totusi avocatura este singura care reuseste sa fie provocatoare la maximum, plina de incitare, capabila de stimulatoare intelectuala, compatibila cu fantezia, improvizatia si imaginatia si plina de riscuri interioare. A fi avocat inseamna a fi mult mai putin functionar decat toti ceilalti „grefieri” din sistem fie si numai prin aceea ca-ti fortezi constinta sa urmareasca o cale ingusta care trece intotdeauna pe taramul pe care e greu de distins intre arta si ticalosie. O meserie riscanta atunci cand e facuta de artisti. N-as vrea sa ma banuiesti ca vorbesc aici despre „varul Vinny”, „Ally McBeal”, „Avocatul Diavolului” sau de alte filme cu avocati americani (desi poate ca „Dreptate pentru toti” ar merita acceptat ca proba a pledoariei mele). Nu. Vorbesc de avocatura in dulcele grai romanesc in conditiile sitemului juridic meta-kafkian de la noi.

    Multumesc pentru dedicatia muzicala, un excelent mijloc de comunicare ce nu are nevoie de ajutorul niciunui scop pentru a fi scuzat. Niciodata nu mi-a parurt rau daca am fost abatut de la ceva atunci cand am fost sedus cu mijloace potrivite. Accept asadar fara crâcnire ambele moduri (diversiuni) pe care le-ai folosit pentru a schimba vorba vorbita (in scris).

  30. 31 Aya noiembrie 3, 2009 la 10:46 pm

    @

    Neutrino

    Ti-as putea spune lucruri mai triste- dar pot sa iti vorbesc si despre bucurii.

    Bucurie este ca pledez cu pasiune cauzele in care cred- si ca, de cele mai multe ori, am castig de cauza. Intr-un fel, se poate spune ca, uneori, sunt avocat- chiar daca nu pledez „la bara”.

    Bucurie- legat de ceea ce indica acea diploma universitara ca sunt- este ca juristi remarcabili mi-au spus ca sunt eu insami un bun jurist (chiar si unii avocatii de prestigiu spun, simplu, despe ei ca sunt „juristi”).

    Bucurie (nicidecum trufie!) este ca pot identifica solutii (ma refer, acum, la cele juridice) in situatii- spete- subtile si complexe.

    Bucurie este ca pot impartasi acele solutii unor oameni- si ca, uneori, observ ca sunt acceptate.

    Nu am trufia de a dori ca situatii de rasunet sa poarte, la capitolul „rezolvare”, numele meu (imi place „reflectorul” doar cand port rochii frumoase si cand eu cred ca oglinda ma reflecta astfel- sunt cel mai aspru critic al meu). Doresc, pur si simplu, ca acele situatii sa se rezolve.

    Nu lucrez in magistratura- dar am absolvit Dreptul cu drag.
    Am fost jurnalist, fac analize, am tradus si traduc carti. Imi place ceea ce fac.

    Dar, daca ma gandesc la ceea ce ai numit „sistemul juridic mata- kafkian de la noi” parca imi pare rau ca nu sunt avocat, in sensul formal al termenului.
    Un sistem juridic in care se intampla lucruri halucinante- de exemplu, se mentine o hotarare judecatoreasca de condamnare la moarte (dupa 20 de ani de la abrogarea acestei sinistre pedepse) cred ca trebuie sa fie ‘bombardat” de toate vocile care pot pleda o cauza. Pentru asta, regret ca vocea mea nu se poate auzi la bara.
    (Regretul este sporit de faptul ca acel om – pentru care, dupa 20 de ani de la abrogarea pedepsei capitale, instanta a retinut ca fiind corecta si valabila condamnarea la moarte pronuntata, in contumacie, in anii ’70, oricum pentru un motiv netemeinic- imi este prieten; sigur ca nu il executa nimeni, pentru ca nu mai exista baza legala- ceea ce face hotararea instantelor de un absurd absolut- dar amaraciunea lui ramane).

    P.S.
    Imi pare bine ca ai acceptat invitatia la „Un bal”- si ai vazut ca ti-am „dat labutza”.

  31. 32 leo noiembrie 5, 2009 la 3:21 pm

    @ AN
    unde rămăsesem, înainte să ies să văz de ce latră câinii?!
    ah, da, la leadership…
    întrebare: de ce, sub nicio formă, „leadership-ul nu se naste prin identificarea unui curent de opinie si plasarea in fruntea acestuia”?! dar dacă se întâmplă să faceţi parte din acel curent de opinie?! ba, mai mult, dacă se întâmplă să fiţi recunoscut, nu doar de către „electronii” curentului respectiv, drept anod al acestuia?!credeţi că puteţi „modula” acel curent cât timp „şuntarea” comisă drenează un curent altfel cu potenţial?!
    chiar nu realizaţi cât de multe şanse există să se verifice, nu spui în care caz, vorba aia cu „prostănac să fii, noroc să ai” numai şi numai datorită ezitărilor dvs de a prelua potenţialul acelui curent?!
    or poate nu sesizaţi care parte din „leadership-ul real este dezvoltat pe langa oameni, prin cunoasterea lor si a problemelor acestora, a dezideratelor si sperantelor acestora” nu vi se aplică şi din vina cui?
    da, corect, mai devreme sau mai târziu, oamenii se prind că cel ce s-a năpustit între ei, profitând de locul rămas liber acolo prin dispariţia unui „adevărat”, e un IMPOSTOR! şobolanul e izolat, anihilat şi expulsat din stup de harnicele albinuţe, dar cu ce preţ?! şi de ce? doar pentru că stuparul a căpătat o ciudată şi de neînţeles teamă de… albine, nicidecum de şobolani?!
    mă rog, ar mai fi multe de întrebătorit şi dilemizat, dar… aştept duminica…

  32. 33 Fratele Marx noiembrie 5, 2009 la 8:00 pm

    le-o bacilul modelul anodului „recunoscut” de electronii in materie de leadershp e nitel cam greoi pentru electronii pozitivi 😉 N-ar fi mai la indemana un model mai simplu si mai… ilustrativ? De exemplu modelul unui bou care „conduce” un roi de muste. 😆 Este desigur vorba despre un bou cu oua. De gaina. 🙄 Care poate fi usor asimilat cu un personaj mitologic: unicornul 😎

  33. 34 Fratele Marx noiembrie 5, 2009 la 8:40 pm

    Monsieur „le” Bacilul, mai trag o data. 😉 Cum se cheama domne sfatuitorul (din umbre) al lui „le” grand dirigeant? Sfetnic sau sfesnic? Dupa mucul… 😆 de lumanare care face umbre si dupa palida-ti lumina ai crede ca esti… 😳 sfetnicul ezitantului leader. Aduni adeziuni ca albinutele din model. Am avut si eu un model tot cu… albinute-diptere dar am renuntat la el de buna voie si silit de nimeni. 🙄

    Acuma daca protejatul tau ajunge premier deuxieme fois gras ai accepta sa te numeasca intr-o pozitie 😯 (ceva) sau ai refuza, ca sa-l protejezi de sindromul Patapievici/Udrea? 😕 Spune sincer, cu cuvintele tale si eu te cred. :mrgreen:

  34. 35 Alex noiembrie 6, 2009 la 3:41 pm

    Oficial american: Romania ar putea gazdui elemente ale noului scut antiracheta
    http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-11-06&id=44009

  35. 36 Alex noiembrie 6, 2009 la 3:46 pm

    Ucraina consideră importantă actualizarea „planului Iuşcenko” pentru Transnistria

    http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-11-06&id=44018

  36. 37 Alex noiembrie 6, 2009 la 3:47 pm

    Vocea Basarabiei: Romania oferă Armatei R.Moldova standarde NATO de pregătire a resursei umane
    https://nastase.wordpress.com/2009/11/01/raspunsuri-87/#comment-68248


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: